חוות דעתכם בבקשה

walladi

New member
חוות דעתכם בבקשה

שלום לחברי הפורום המכובדים,
אנחנו זוג ללא ילדים, משפרי דיור שמבצעים בימים אלה קנייה של דירה חדשה ומכירת דירתנו הקיימת. בדירה הקיימת יש לנו משכנתא שנלקחה ב-2013 והיתרות שלה הן:
פריים מינוס 0.95 לעוד 19 שנים - 230 אש״ח
קל״צ 3.28% לעוד 7 שנים - 360 אש״ח

תשלום חודשי של 5,800 ש״ח.
הכנסות חודשיות - 30 אש״ח נטו.
עוד כשנתיים משתחררות 2 קרנות השתלמות.

לדירה החדשה כולל השיפוץ וההוצאות הנלוות אנו נצטרך לגרור את המשכנתא הקיימת ובנוסף להגדיל אותה ב-250 אש״ח. נרצה להגדיל את התשלום החודשי ב-עד 2,500 ש״ח אך לא יותר.


1. האם כדאי להחזיר את ההלוואה (לאומי) ולקחת משכנתא חדשה בבינלאומי? קיבלתי כבר אישור עקרוני בשני הבנקים. אם כן - באילו תנאים?
2. האם אפשר לקחת משכנתא נוספת של 750,000 כדי לזכות בנתח מקסימלי של הלוואה בריבית פריים, ולהחזיר לבנק 500,000 לאחר מכן? אם כן - כיצד עושים את זה והאם אפשר לשתף בתוכנית הזו את הבנקאי? (קיבלתי אישור עקרוני לסכום המוגדל)
3. באיזה תמהיל כדאי לי לקחת את ההלוואה הנוספת?

אשמח לתת פרטים נוספים אם חסר, ומראש המון תודה למי שיקדיש לי כמה דקות מזמנו ומהידע שלו.
 

walladi

New member
היי, יש מצב לקבל תשובה לשאלתי? תודה רבה ושבוע טוב!

 
נסיון לתשובה
1. תעשי חשבון מה משתלם יותר, במונחי החזר כולל לא במונחי ריבית, כלומר כמה סך הכל תחזירי לבנק בכל אחת מהאפשרויות. תבדקי את שתי ההצעות ותקחי את הטובה יותר, זה חישוב מתמטי פשוט. אנחנו לא יכולים לעשות את זה עבורך כי אין את כל הנתונים.
&nbsp
2. אפשרי, ועושים את זה בדיוק כמו שאמרת: מקבלים אישור על משכנתא גדולה, לוקחים אותה, ופורעים לאחר מכן אחד המסלולים בפירעון מוקדם. אין כל צורך לשתף את הבנקאי, ועדיף שלא.
&nbsp
3. על זה יועצי משכנתאות לוקחים כסף. אי אפשר להגדיר לך תמהיל בלי ייעוץ פרטני.
&nbsp
(אני לא יועץ משכנתאות והנאמר אינו יעוץ מקצועי. על אחריותך בלבד)
 

walladi

New member
תודה רבה!

לגבי התמהיל נראה לי שכן תוכלו לעזור לי מבלי שאשלם ליועץ משכנתא: הרי 250 אני לוקח בפריים, ואז את ה-500 הנוספים גם ככה אני מחזיר: אז מישהו יוכל לומר לי לפחות באיזה מסלול לקחת את התוספת של ה-500 אש״ח שאני מחזיר? מבלי לשלם קנסות? ואחרי כמה זמן כדאי להחזיר את הסכום הנל (הוא יהיה ברשותי אז אני יכול אפילו יום אחרי כעיקרון)? איזו ריבית אופטימלית אני אמור לקבל עבור ה-250 בפריים? אני מבין שמבקש מידע בחינם אבל ראיתי שלכולם בפורום עונים בשאלות די דומות... מה הסיבה שלא אקבל גם כן תשובה?
 
הסיבה היא שאי אפשר לענות על זה
אף אחד לא יודע איזה ריביות הבנקים יציעו לך, תצטרך ללכת לבנקים ולשאול.
"באיזה מסלול לקחת" זה משהו שמצריך יעוץ הרבה יותר מפורט מאשר מה שאפשרי בפורום.
ואם תקרא, תראה שאף אחד לא מקבל תשובות לשאלות כאלו, פשוט כי זה לא אפשרי.
 

walladi

New member
תודה

תודה רבה, אך לא שאלתי איזה ריבית הבנקים יציעו לי אלא מה תהיה ריבית טובה. מן הסתם יש אלמנט של משא ומתן אחרת בשביל מה קיימת האפשרות להתמקח (כל מי ששואל בפורום לגבי הריבית שקיבל - נענה בהאם הריבית הזו טובה או לא, כלומר יש איזושהי ריבית אידיאלית אז אני לא ככ מסכים אם מה שכתבת). לגבי המסלול - מכיוון שזו ריבית שאני אמור להחזיר, שאלתי שאלה אובייקטיבית ופשוטה שאין בה תכנון לטווח הארוך שקשור לאופי שלי וכו׳. באיזה מסלול לקחת את הסכום שאני עומד להחזיר ואחרי כמה זמן כדאי להחזיר אותו. שאלה לגמרי לגיטימית לשאול כאן לדעתי, מכיוון שהומלץ לי לא לספר על המהלך הזה לבנק.
מה אומרים? אולי בכל זאת מישהו ירים את הכפפה ויעזור לי?
 
למעלה