לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
1009310,093 עוקבים אודות עסקים

פורום הורים למחוננים

ברוכים הבאים לפורום הורים למחוננים
הפורום הזה הוא בשבילכם.
כאן תוכלו להתייעץ, להעלות לבטים ושאלות הקשורות בילדים מחוננים, במבחני איתור מחוננים ובמיצוי הפוטנציאל הטמון בכל ילד באשר הוא. 
אשמח לענות על שאלותיכם.
 
זכרו: השמיים הם לא גבול, הם רק מדרגה. 
תהנו.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום הורים למחוננים

ברוכים הבאים לפורום הורים למחוננים
הפורום הזה הוא בשבילכם.
כאן תוכלו להתייעץ, להעלות לבטים ושאלות הקשורות בילדים מחוננים, במבחני איתור מחוננים ובמיצוי הפוטנציאל הטמון בכל ילד באשר הוא. 
אשמח לענות על שאלותיכם.
 
זכרו: השמיים הם לא גבול, הם רק מדרגה. 
תהנו.
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום
הודעה מהנהלת הפורום
 ברוכים הבאים לפורום הורים למחוננים. הנהלת הפורום הנכנסת רוצה להודות למנהלת הפורום היוצאת, ולאחל לה הצלחה.
 בהזדמנות זו, רק נזכיר כי הפרסום בפורום אסור ויש לשמור על כללי שיח נאות ולאפשר לכל אחד להשמיע את דעותיו.
המשך >>

לצפיה ב-'מבחן בכיתה ג'
מבחן בכיתה ג
22/10/2019 | 14:07
5
חבר של הבן שלי (שהתקבל) לא עבר שנה שעברה את שלב ב', היות והחבר הוא הילד הכי חכם שאני מכיר, רציתי לדעת מה הוא צריך לעשות להתקבל בכיתה ג', האם הוא צריך לעשות שוב את שלב א' דרך בית הספר, או שהוא צריך לבקש ממישהו מבחן שלב ב' שמותאם לכיתות ג'?
לצפיה ב-'אתר מומלץ למבחן שלב א' לכיתה ב''
אתר מומלץ למבחן שלב א' לכיתה ב'
11/10/2019 | 14:06
1
57
שלום לכם,
אשמח לקבל המלצה על חברה כלשהי המספקת הכנה למבחן מחוננים (כיתה ב' שלב א').
בשוק כידוע חברות רבות... יש בערך עוד כחודש-חודש וחצי למבחן.
האם יש אתר/חברה המומלצת יותר על ידכם, כזו שהתנסתם ואהבתם/לא?
כל המלצה תתקבל בברכה,
שבת שלום!
לצפיה ב-'המלצות על ספקי הכנה למבחני איתור מחוננים'
המלצות על ספקי הכנה למבחני איתור מחוננים
( לעמוד שלי בתפוז )
12/10/2019 | 19:51
55
אם אייני טועה פנית אלי בפרטי ושם השתדלתי לתת לך תשובות שיספקו אותך. בפורום עצמו אנו נמנעים מלהעלות שמות ספקים שונים וזאת כדי שלא לפגוע באופיו של הפורום ושלא יהיה עמוד לפרסום מסחרי.
מקווה שהבן יצליח במבחן
שנה טובה וגמר חתימה טובה
לצפיה ב-'לימודי תואר I לבוגרי מסלול התלת שנתי של בר אילן'
לימודי תואר I לבוגרי מסלול התלת שנתי של בר אילן
12/10/2019 | 10:08
1
46
כמה פעמים בשבוע הלימודים?
האם אפשר לדחוס שנתיים בשנה אחת?
לצפיה ב-'נראה לי שבבר אילן תקבל את התשובות הטובות ביותר'
נראה לי שבבר אילן תקבל את התשובות הטובות ביותר
( לעמוד שלי בתפוז )
12/10/2019 | 19:53
22
לצפיה ב-'גמר חתימה טובה לכולם וצום קל'
גמר חתימה טובה לכולם וצום קל
( לעמוד שלי בתפוז )
07/10/2019 | 13:28
10
לצפיה ב-'הוספת נושא למבחן שלב ב'?'
הוספת נושא למבחן שלב ב'?
( לעמוד שלי בתפוז )
30/09/2019 | 08:47
7
125
מסתובבת שמועה שהוחלט השנה על הוספת חלק למבחן שלב ב' לחט' היסוד העוסק בנושאים יהודיים (הדתה). עד עתה לא הצלחתי לאמת שמועות אלו או להזים אותן. האם למישהו יש מידע יותר ברור בנושא זה?
לצפיה ב-'למה אתה מתכוון ב"חט' היסוד"?'
למה אתה מתכוון ב"חט' היסוד"?
01/10/2019 | 13:58
4
70
שלב ב' הוא לא בכיתה ב' ולחלק בכיתה ג'?
מה הקשר לחטיבה?
לצפיה ב-'נדמה לי שהוא פשוט התבלבל, והתכוון לכיתות היסוד. זה הכול. '
נדמה לי שהוא פשוט התבלבל, והתכוון לכיתות היסוד. זה הכול.
02/10/2019 | 12:48
2
26
לצפיה ב-'ממש לא התבלבלתי. חט' היסוד, חט' הביניים והחט' העליונה'
ממש לא התבלבלתי. חט' היסוד, חט' הביניים והחט' העליונה
( לעמוד שלי בתפוז )
04/10/2019 | 18:32
1
52
אלו מונחים שאני מכיר "כמה דקות" ואייני נוהג להתבלבל בהם.
לצפיה ב-'חטיבת יסוד זה פשוט לא מונח מקובל, לעומת חטיבת ביניים'
חטיבת יסוד זה פשוט לא מונח מקובל, לעומת חטיבת ביניים
05/10/2019 | 10:24
17
לצפיה ב-'חט' היסוד היא בית הספר היסודי'
חט' היסוד היא בית הספר היסודי
( לעמוד שלי בתפוז )
04/10/2019 | 18:30
50
יש חט' היסוד, חט' הביניים והחט' העליונה. כולן מוגדרות חט'.
לצפיה ב-'הזוי. מקווה שזו שמועה בלבד.'
הזוי. מקווה שזו שמועה בלבד.
02/10/2019 | 12:30
1
30
לצפיה ב-'אני מקווה שאכן אלו שמועות בלבד אולם. . לפי רוח הדברים היום. '
אני מקווה שאכן אלו שמועות בלבד אולם. . לפי רוח הדברים היום.
( לעמוד שלי בתפוז )
04/10/2019 | 18:34
59
אני ממש לא בטוח שאין בכך אמת. נחכה ונראה.
לצפיה ב-'הנהלת הפורום מברכת את ההורים והילדים בברכת שנה טובה ומוצלחת'
הנהלת הפורום מברכת את ההורים והילדים בברכת שנה טובה ומוצלחת
( לעמוד שלי בתפוז )
27/09/2019 | 16:09
9
לצפיה ב-'בן מחונן'
בן מחונן
20/09/2019 | 19:48
5
155
בני בכיתה ד עבר מבחן למחוננים יחד עם כל הכיתה (גרים בחו"ל), ויצא שהוא קיבל את הציון המקסימלי, לא היתה לו אף טעות. זה מקביל ל- IQ של 160. 
הוא ילד רגיל וחמוד. חכם, תלמיד טוב, אוהב כדורסל וריצה, אהוב על ילדים ועל מבוגרים, אוהב לשחק במשחקי וידאו. רגיל. 
מה עכשיו? אני מרגישה לחץ לקדם אותו, לרשום אותו לחוגים, לא לבזבז את הפוטנציאל. 
לצפיה ב-'אצלנו כשגרנו בחו"ל'
אצלנו כשגרנו בחו"ל
22/09/2019 | 08:44
4
105
היו כל מיני דברים שאפשר לרשום אליהם (אבל יש לציין שגרנו באוניברסיטה), אז אדבר עליהם וגם על דברים שיש בארץ. חוגי מדע (בחו"ל קראו לזה mad science, בארץ לפעמים קוראים לזה מדען צעיר), חוגי לגו/רובוטיקה/לגו-רובוטיקה, חוגים לנוער שוחר מדע/דברים אחרים באוניברסיטה, חוגי תכנות, חוגי שחמט, וכו'. יש גם חוגים בהתכתבות (של מתמטיקה, וכו') או אונליין, גם בארץ וגם בחו"ל. ומעבר לחוגים, יש גם קייטנות בחגים/בקיץ בתחומים מדעיים - בחו"ל הייתה אצלנו קייטנת הנדסה, קייטנת פיסיקה, וכו' - אבל בקייטנות יש פקטור שצריך לעקוב אחרי תאריכי ההרשמה ולהירשם בזמן, כי הרשימות נסגרות מהר.
חוץ מזה יש, כמובן, ספרים ואתרים באינטרנט, לצד צעצועים ומשחקים שקיימים גם הם.
בקיצור, אם את מחפשת לקדם ילד מבחינה קוגניטיבית יש הרבה מאוד אפשרויות - בין אם הוא אובחן כמחונן ובין אם לא. אם תתמקדי בכיוונים ספציפיים אולי נוכל לתת טיפים ספציפיים.
 
לצפיה ב-'תודה על הרעיונות'
תודה על הרעיונות
23/09/2019 | 19:58
3
81
רעיונות טובים אבל לא בדיוק מה שאני מחפשת. יש פה חוגי העשרה בלי סוף ואני לא מתלהבת מהם במיוחד. שח זה באמת כיוון טוב והוא באמת משחק מספר שנים ומשתתף בתחרויות.
יש לך דוגמאות של מתמטיקה בהתכתבות (באנגלית)? נראה לי קונספט יותר מעניין מאונליין.  
אנחנו כל כך נרעשנו מהציון שלו, ואני פשוט רוצה לוודא שאנחנו עושים הכל כדי שיוכל למצות את הפוטנציאל. 
לצפיה ב-'לא, מצטערת,'
לא, מצטערת,
24/09/2019 | 02:04
1
79
לגבי מתמטיקה בהתכתבות באמת התייחסתי למה שיש בארץ - לא יודעת מה יש באנגלית.
לגבי רמת חוגי ההעשרה, אצלנו חוגי ההעשרה/קייטנות באוניברסיטה היו ברמה גבוהה. אז אם חוגי ההעשרה המקומיים לא מוצלחים (מה שסביר) אולי אפשר לבדוק באוניברסיטה, אם לא התכוונת ששם הם היו גרועים. יש לפעמים גם חוגים במוסדות ייעודיים - גני חיות, מוזיאונים, וכו' - אז אולי גם זה יכול להיות כיוון. אולי ללמוד לתכנת?
לצפיה ב-'כיוונים טובים'
כיוונים טובים
25/09/2019 | 18:31
64
הוא כבר יודע סקראצ' אולי הזמן לשלוח אותו לחוג בפייתון.
לצפיה ב-'למה את כ"כ מתעקשת על אנגלית?'
למה את כ"כ מתעקשת על אנגלית?
26/09/2019 | 14:38
73
הרי את השפה הוא בין כה רוכש
לצפיה ב-'אשמח להשתתף בערכת הכנה למחוננים כיתה ג שלב ב'
אשמח להשתתף בערכת הכנה למחוננים כיתה ג שלב ב
13/09/2019 | 00:52
1
102
אשמח להשתתף בערכת הכנה למחוננים כיתה ג שלב ב.
גם ערכה לא חדשה.
לצפיה ב-'בשביל מה?'
בשביל מה?
13/09/2019 | 15:26
61
לצפיה ב-'מיקוד ראיה שאלות חשובות. '
מיקוד ראיה שאלות חשובות.
12/09/2019 | 10:34
2
90
האם יש כאן הורים שאילו במיקוד ראיה לילד שלהם
האם יש המלצה על מטפל? ממה שביררתי על חנה קפלן היא לוקחת עבור טיפול 450 ש''ח שזה המון כסף ולא בטוח שיש החזרים פרטיים. האם יש משהו דרך הקופה ומה לגבי תוכנות של מיקוד ראיה? תודה לעונים  
לצפיה ב-'חושבת שאת לא בפורום הנכון'
חושבת שאת לא בפורום הנכון
13/09/2019 | 19:23
20
לצפיה ב-'אני מבקש שלא להכניס לכאן נושאים שאינם קשורים לפורום'
אני מבקש שלא להכניס לכאן נושאים שאינם קשורים לפורום
( לעמוד שלי בתפוז )
15/09/2019 | 21:39
14
לצפיה ב-'מה עם ילדה מחוננת שמשתעממת בכיתה?'
מה עם ילדה מחוננת שמשתעממת בכיתה?
02/09/2019 | 14:58
3
107
הבת שלי עברה הדלגה (דילגה על גן חובה ועברה לכיתה א)
היום היא בכיתה ג' משתעממת לרוב בעיקר בשיעורי חשבון. תוכנית המחוננים היא פעם בשבוע ולמורה אין פנאי להגיע אליה בזמן השיעורים בבית הספר.רכשתי לה חוברות לימוד מתקדמות כי לא רציתי לעצור את סקרנותה בנוסף רשמתי אותה לחוגי העשרה שונים.
האם יש למישהו רעיון לפיתרון נוסף?
לצפיה ב-'מחוץ לחוגי העשרה שונים וחומר מתקדם לא נראה שיש פתרון אחר'
מחוץ לחוגי העשרה שונים וחומר מתקדם לא נראה שיש פתרון אחר
( לעמוד שלי בתפוז )
03/09/2019 | 14:32
28
לצפיה ב-'לא ממש. זה גם מה שהצעיר שלי עושה בשיעורי אנגלית'
לא ממש. זה גם מה שהצעיר שלי עושה בשיעורי אנגלית
03/09/2019 | 16:21
76
עובד בחוברות ברמה של כמה שנים מעליו.
לצפיה ב-'חוברות העשרה בחשבון,'
חוברות העשרה בחשבון,
04/09/2019 | 04:59
84
ולאו דווקא מתקדמות. אם הם עושים את החוברות המתקדמות, הם בבעיה כששאר ילדי הכיתה מגיעים אל החוברות האלה.
הבת שלי אהבה את  "חוקרים חשבון". היתה עוד סדרת חוברות שהמורה המליצה לנו לקנות, והיתה סבירה, אבל אני כבר לא זוכרת את שמה. 
אם המורה מרשה לה לעבוד בחוברות שונות משל שאר ילדי הכיתה, היא כבר באה לקראתכם יותר מרוב המורות.
 
לצפיה ב-'כיתת מחוננים תיכון'
כיתת מחוננים תיכון
02/09/2019 | 15:30
3
110
האם נכון לשנה זו ילדי יום שליפה צריכים לעבור שוב מבחן מחוננים על מנת להתקבל לכיתת מחוננים בתיכון? היו שמועות שאולי יהיה שינוי?
לצפיה ב-'אפשר לפנות לרפרנטית המחוזית או לאגף באופן ישיר.'
אפשר לפנות לרפרנטית המחוזית או לאגף באופן ישיר.
( לעמוד שלי בתפוז )
03/09/2019 | 14:34
36
לצפיה ב-'לדעתי השינוי הפוך, שכולם מחוייבים בקרני, לרבות אלו שלמדו '
לדעתי השינוי הפוך, שכולם מחוייבים בקרני, לרבות אלו שלמדו
09/09/2019 | 14:11
54
בכיתת מחוננים ביסודי.
 
כמובן שמי שלומד בבי"ס 6 שנתי ונמצא בחט"ב בכיתת מחוננים לא יצטרך לגשת שוב למבחן, שאותו כבר עשה בכניסה לחטיבה, בכדי להמשיך לתיכון.
לצפיה ב-'גם למיטב ידיעתי לא ניתן להתקבל לכיתה בלי מבחן קרני'
גם למיטב ידיעתי לא ניתן להתקבל לכיתה בלי מבחן קרני
15/09/2019 | 09:43
35
אצלנו (במעבר לחטיבה) רק שליש מילדי יום השליפה (אין כיתת מחוננים ביסודי) התקבלו לכיתת המחוננים, אבל לא כולם רצו, כך שבפועל הסינון קטן בהרבה.
לצפיה ב-'מכון דוידסון'
מכון דוידסון
31/07/2019 | 13:55
160
שלום לכולם,
 
אשמח לדעת אם מישהו השתתף בתוכנית של מכון דוידסון למדע 
מדובר בתוכנית מדע ומתמטיקה בהתכתבות עבור ילד שעולה לג'.
 
ראיתי שהתוכנית כבר רצה כמה שנים. 
אין יותר מידע באתר שלהם ולא ממש הבנתי איך זה מתנהל.
 
לצפיה ב-'הכפר הירוק,תיכון הנדסאים- אשמח לכל מידע'
הכפר הירוק,תיכון הנדסאים- אשמח לכל מידע
22/07/2019 | 12:54
16
114
שלום,
הילדה עולה לכיתה ו', משתתפת בימי שליפה של מרכז המחוננים.
מנסים לאסוף מידע לקראת החטיבה, תוך התמקדות במספר אופציות, ביניהן הכפר הירוק ותיכון הנדסאים בהרצליה (שייפתח לראשונה מכיתה ז').
נשמח לשמוע חוות דעת, ממי שחווה או שמע ממקור קרוב על חווית הלימודים במוסדות הללו.  מבחינת האוירה (עד כמה תחרותי למשל?), החברה, המורים, עד כמה היחס אישי וכולי.
אני שואלת כי הילדה עם יכולות גבוהות אך  מאד רגישה,
עם פער גדול בין הפן הקוגנטיבי לרגשי. וחשוב לנו מקום שלפחות בתחושה שלנו יכיל אותה ותרגיש "שווה בין שווים". או בעיקר שייכת.
יותר מהרמה הלימודית, חשובה לי החוויה האנושית שתהיה לילדה בשנות החטיבה והתיכון.
אשמח לכל מידע וחוות דעת שתאיר עיניינו.
תודה רבה מראש


לצפיה ב-'הדעות על הכפר הירוק חיוביות ומעבר לכך'
הדעות על הכפר הירוק חיוביות ומעבר לכך
( לעמוד שלי בתפוז )
22/07/2019 | 13:55
6
128
עד כמה ששמעתי ונוכחתי, הכפר הירוק מקביל באיכותו ליאס"א ולליד"ה שזה לכשעצמו מציב את המקום כאחד הטובים ביותר, מהשורה הראשונה. הבנתי גם שהאוירה שם טובה מאוד בהשוואה לבתי ספר אחרים בקיצור, מקום שבהחלט כדאי ללמוד בו. ממליץ בהחלט על הלמידה שם כשאפילו הכיתות הנחשבות כ"רגילות" הן הרבה מעל המקבילות להן בבתי ספר אחרים.
לצפיה ב-'תודה יורה, ומה לגבי 40-42 תלמידים בכיתה?'
תודה יורה, ומה לגבי 40-42 תלמידים בכיתה?
22/07/2019 | 15:39
5
85
האם לדעתך יש להם אפשרות לתת יחס אישי לתלמידים כאשר הכיתות מלאות עד המקסימום שהתקן מאפשר? יכול להיות שיש בכפר הירוק תוספת כוח אדם/מורים כך שעל כל כיתה יש יותר ממחנכת/מורה אחת לפחות בחלק מהמקצועות? 
קשה לי לראות את הילדה בין 42 תלמידים בכיתה בכל המקצועות.
כיום היא בכיתה "רגילה" של 25 תלמידים וזה נראה לא מעט. 42 זה כמעט כפול!!
האם בבחירת מסגרת זה שיקול מינורי לדעתך כאשר מדובר בילדה רגישה?
 
לצפיה ב-'גודל הכיתות'
גודל הכיתות
( לעמוד שלי בתפוז )
23/07/2019 | 07:49
4
107
אכן, כמי שמלמד בבית ספר אני בהחלט מודע לקושי שבנתינת יחס אישי לתלמידים (מהיותי מורה במסגרת ייחודית אני מלמד באופן קבוע חצאי כיתות) כשכמות התלמידים גדולה מאוד. אולם, מכל מה שאני שומע על הלמידה בכפר הירוק נראה שלמרות גודל הכיתות התלמידים מצליחים לקבל את מה שהם זקוקים לו ומכל הבחינות, אני מניח שזה תלוי גם בחתך אוכלוסיית התלמידים והאוירה בבית הספר. ממליץ לשאול ולהתעניין בקרב הורים שילדיהם לומדים שם. כבר ניתקלתי למשל, בכיתות מחוננים קטנות של פחות מעשרים תלמידים בכיתה והאוירה שם היתה עכורה מאוד והקשתה על מי שלימד שם להעניק יחס אישי. כך שאני חוזר ואומר שנראה לי שזה תלוי מאוד גם במי שמלמד/ת בכיתה וגם באכלוסיית התלמידים.
 
לצפיה ב-'תודה יורה,ואשמח לשמוע יותר ממי שילדו לומד בכפר הירוק'
תודה יורה,ואשמח לשמוע יותר ממי שילדו לומד בכפר הירוק
23/07/2019 | 10:55
3
30
לצפיה ב-'אולי כדאי שתתאמי ביקור ותגיעי לשם, אני יודע שזה אפשרי'
אולי כדאי שתתאמי ביקור ותגיעי לשם, אני יודע שזה אפשרי
( לעמוד שלי בתפוז )
23/07/2019 | 19:20
29
לצפיה ב-'קשר עם אמא שעומדת להכניס את הבת לכפר הירוק'
קשר עם אמא שעומדת להכניס את הבת לכפר הירוק
( לעמוד שלי בתפוז )
23/07/2019 | 19:38
1
85
בהמשך לדיאלוג שלנו, תיפני לליסה חזות מס' טלפון 054-7433911 ואימרי לה שאת פונה אליה דרכי. שוחחתי איתה והיא תשמח לשוחח איתך. הבת שלה לא לומדת שם עדיין אולם, היא בהחלט מועמדת רצינית והן היו שם בביקור שכלל שיחה עם היועצת ועם המנכ"ל. אגב, גודל כיתת מחוננים עומד על 32  תלמידים וכיתה רגילה בממוצע 38 תלמידים. בהצלחה.
לצפיה ב-'תודה רבה יורה'
תודה רבה יורה
24/07/2019 | 15:07
16
לצפיה ב-'תשובה'
תשובה
28/07/2019 | 18:53
8
78
זאת לא השנה הראשונה של החט"ב בבי"ס להנדסאים בהרצליה.
הדעות על הבי"ס הן ממש טובות.
 
לעומת זאת, הכפר הירוק עובר דגרציה והוא לא אותו הכפר של מה שהיה לפני מס' שנים וגם הופסק להם המימון וזה נופל על ההורים.
לצפיה ב-'הנדסאים הרצליה'
הנדסאים הרצליה
( לעמוד שלי בתפוז )
29/07/2019 | 09:25
4
90
חייב להודות שאייני מכיר את המוסד הנ"ל ואני יכול להניח, לאור מה שאני שומע מסביב,  שאכן מדובר על בי"ס איכותי. ועם זאת, ע"פ שמו אני יכול להניח שמדובר על בי"ס שעוסק בתחומי המדעים המדוייקים ומדעי הטכנולוגיה ויש להניח גם שבהחלט ההכנה לבגרויות מהווה מרכיב למידה מאוד משמעותי (כמו בלמעלה מ- 90% מבתי הספר בארץ ולא פעם זה הופך למטרה העיקרית של אותו מוסד כשזה בעצם להאדרת שמו). ונשאלת השאלה, ומה בדבר מקצועות הקשור לרו"ח - ולא רק כהכנה למבחני בגרות - שמרחיבים את הדעת ובסופו של דבר הופכים את המתעמק בהם (יחד עם מדעים מדוייקים) לאדם בעל ידע נרחב יותר שיש ברשותו את הכלים להתמודד עם מגוון רחב יותר של עשייה בהמשך הדרך? לעיתים נדמה שמרוב התעסקות בטכנולוגיה ובמדעים מדוייקים, שכחנו את הפילוסופיה, את האתיקה של המדע, את ההסטוריה וכו' (לצורך הבנת ההשלכות של אי למידה של תחומים כגון הסטוריה אני ממליץ על "1984" של אורוול שזו דוגמה קיצונית אולם משמעותית).
ושוב, אייני פוסל את אותו מוסד אני רק מעלה תהיות. בהצלחה בכל כיוון שייבחר.
לצפיה ב-'יורה אתה מעלה נקודה חשובה'
יורה אתה מעלה נקודה חשובה
30/07/2019 | 10:01
3
69
ואני אכן בעצמי מתלבטת בנושא לא מעט.
מצד אחד הילדה חזקה במקצועות הריאליים וגם מאד אוהבת ומעדיפה אותם.
מצד שני די טובה גם במקצועות ההומניים ודי יצירתית.
מחד גיסא, השכל הישר אומר לאפשר לילדה להתפתח במקביל, להרחיב אופקים,
ולא לכוון חזק דווקא למדעים המדוייקים.
מאידך גיסא, אם להיות ריאליים, במדעים המדוייקים יש פוטנציאל לעתיד עם פרנסה טובה יותר. עצוב אבל ככה זה. ואם הילדה גם מתחברת אליהם, אז השאלה אם לתת עוד יותר את הדחיפה בכיוון הטבעי שלה  (כלומר לבחור לעלות לחטיבה ב"תיכון הנדסאים" למשל ולא בכפר הירוק או בכיתת מחוננים בחטיבה בעיר).
שאלה טובה, שאת התשובה לה בהקשר שלנו נקבל תוך כדי תנועה (ובירורים וחוות דעת של מי שמכיר את המוסדות השונים מקרוב).
לכן אני מנסה ללקט כל מידע, התרשמות, חוות דעת מנסיון של קודמיי.
שוב תודה
 
לצפיה ב-'בתי לומדת בכפר ואנחנו מאוד מרוצים'
בתי לומדת בכפר ואנחנו מאוד מרוצים
01/08/2019 | 14:49
2
104
יוצא שכבר כמה שנים אני עונה בפורום זה למתלבטים לגבי הכפר, אז אנסה לסכם את מה שכבר כתבתי.
בעד:
1. הילדים נהדרים - במהלך כל השנים לא ניתקלנו כלל באירועי אלימות
2. יש שיתוף פעולה טוב עם רוב המורים
3. השטח בו נמצא הכפר מרווח, יש תחושה של רוגע וטבע
4. יש הסעות, ארוחות חמות, יום לימודים ארוך וכו'
5. בית הספר מעודד יצירתיות וחשיבה ביקורתית (אבל גם עבודה קשה!)
6. למרות שבתי לומדת בכיתה מדעית יש אפשרות להתפתח גם בנושאים הומניים: יש תחרות שירה וכתיבת סיפורים וזאת בנוסף לשיעורים הרגילים (יחד עם זאת בתי הייתה מעדיפה דגש חזק יותר על מקצועות הומניים).
נגד:
1. הילדים קמים מוקדם כדי להגיע להסעות בזמן (בתי קמה כל יום ב 5:45)
2. הילדים (לפחות בכיתות מדעיות) מאוד שאפתניים ולעתים לחוצים מדי בגלל הציונים
3. קשה לשמור על קשר עם החברים בגלל המרחק
4. הילדים חוזרים הביתה יחסית מאוחר וגם אז יש שיעורי בית/עבודות/מבחנים, מה שלא משאיר הרבה זמן למנוחה/ פעילות פנאי. 
 
לגבי התשלום עבור הלימודים: התשלום נמוך יותר מזה של האוניברסיטה וכולל הכל. במהלך השנה אנחנו קונים עטים ומחברות, שום דבר מעבר לכך. בשורה התחתונה, אנחנו החלטנו שעדיף לא לשדרג דירה או רכב, אלא להבטיח לילדים חינוך ברמה טובה. אבל זה שיקול אישי. 
 
חשוב לציין שבני לומד בכיתת מחוננים ביסודי וגם שם סך הכל החוויות עד כה היו חיוביות מאוד. הבעיה העיקרית היא שבכיתות האחרות בבית הספר יש ילדים אלימים למדי והיו מספר אירועים לא סימפטיים בינם לבין הילדים בכיתת מחוננים. ואני תוהה אם זה קיים ביסודי, אז מה יהיה בחטיבה ותיכון? זאת הדאגה העיקרית שלי.  
 
מקווה שעזרתי.
בהצלחה
 
לצפיה ב-'תודה רבה על התשובה המפורטת'
תודה רבה על התשובה המפורטת
04/08/2019 | 11:24
22
לצפיה ב-'"ארוחות חמות"?'
"ארוחות חמות"?
05/08/2019 | 02:30
82
הילדים שם כמעט ולא נוגעים באוכל, מגיעים הביתה וטורפים את האוכל בבית.
 
הלוואי שהיה אפשר לוותר על התשלום לחדר אוכל כמו שאפשר לוותר על התשלום להסעות.
לצפיה ב-'תודה על התגובה ו...'
תודה על התגובה ו...
30/07/2019 | 09:52
2
99
ראשית, שנה"ל הקרובה תהיה הראשונה בה תיכון הנדסאים בהרצליה פותח שעריו לתלמידי כיתה ז' (עד כה היה החל מכיתה ט').
לכן זה מסקרן איך יצלחו את העניין.
 
לגבי הכפר הירוק, אשמח אם תוכל לפרט יותר לגבי השינויים שעובר, אם יודע יותר.
האם השינויים הם בעיקרם כספיים (כלומר שהעלות צפויה להיות מעל ה1,200-1300 שח לחודש שמשלמים כיום לפי מה שהבנתי)? האם מותר יהיה להם לגבות יותר?
או שישנם שינויים נוספים הקשורים בארגון (מיון וקבלה באופן אחר, שינוי מערכתי, שינוי בצוות המורים וכולי). אני מאד סקרנית לשמוע מהורים שילדיהם לומדים בכפר הירוק, באופן יותר ספציפי, ממה ההתלהבות הגדולה.
אני שומעת שביעות רצון כמעט מכל הכיוונים ואשמח להבין הדברים יותר לעומק.
 
 
לצפיה ב-'תגובה לתגובות'
תגובה לתגובות
( לעמוד שלי בתפוז )
30/07/2019 | 11:43
85
אשתדל לקבל מידע יותר מעמיק על הכפר הירוק ואשמח להעמידו לרשותך ולרשות כל אשר יחפוץ בו. ביחס לכיווני התקדמות והתפתחות, זו בהחלט שאלה עם ניחוח פילוסופי אולם אשתדל לענות כמיטב יכולתי. אני גורס שבסופו של דבר כל אחד חייב להתפתח ולהתקדם בכיוונים שמעניינים אותו. לא פעם אני שואל את עצמי האם אני כהורה נותן לילדי את חופש הבחירה ובשלבים מוקדמים יותר (כשעדיין אין ביכולתם לעסוק בכך)  לנסות בכל זאת לעזור להם לאתר את הנושאים שהם אוהבים וללא אילוצים. לא פעם ניתקלתי בהורים של תלמידים שלי שהם בהחלט מאמינים למשל,  שאם הילד ינגן לפחות שעתיים ביום בפסנתר יש סיכוי אולי שיתפתח למוצרט וזאת כשהילד רוצה בזמן זה לשחק עם חבריו וזו בהחלט דוגמה קיצונית אולם היא מצביעה על תופעה (ששורשיה חיוביים בסופו של דבר). אני מקווה שזה נותן איזו שהיא תשובה להתלבטויות. בהצלחה.
לצפיה ב-'אכן, יהיה מעל הסכום שנקבת.'
אכן, יהיה מעל הסכום שנקבת.
31/07/2019 | 18:17
90
האם מותר להם? כנראה שכן, עובדה שהם עושים מה שרוצים והורים ישלמו גם סכום גדול יותר, כי פלח השוק של הבי"ס היא אוכלוסיה אמידה שמוכנים לשלם כל סכום עבור ילדם.
 
 
לצפיה ב-'האוניברסיטה הפתוחה - אקדמיה בתיכון'
האוניברסיטה הפתוחה - אקדמיה בתיכון
21/07/2019 | 10:38
12
93
בני זומן לריאיון / מבדק לקראת הלימודים באונ' הפתוחה בקורס אשנב למתמטיקה.
אם למישהו יש מידע לגבי תוכן המפגש הצפוי, אשמח לקבלו.
לצפיה ב-'קבלה לאונ' הפתוחה'
קבלה לאונ' הפתוחה
( לעמוד שלי בתפוז )
21/07/2019 | 13:44
10
80
זוגתי מלמדת קורסים במתמטיקה באונ' הפתוחה וכשהעברתי לה את השאלה ענתה כי את התוכן המדוייק בראיון אינה יודעת אולם, למיטב ידיעתה מה שחשוב יהיה למראיינים, זו השאלה האם המועמד מסוגל לעמוד בלחצים הנובעים משילוב הלמידה בפתוחה עם הלימודים בבית הספר כשמבחינת המראיינים, חשוב שהלימודים בבית הספר לא ייפגעו. המבדק (אם יהיה)  בא בסופו של דבר לבחון את מוכנותו של מועמד ללימודים ברמה אקדמית (רמת הידע האישי של המועמד). בהצלחה
לצפיה ב-'תודה רבה'
תודה רבה
21/07/2019 | 15:47
9
42
אכן התכוונתי לרוח הדברים ולא לשאלות הספציפיות. עזרת לי מאד.
לצפיה ב-'בחיים לא שמעתי שמראיינים מישהו ללימודים עבור הפתוחה'
בחיים לא שמעתי שמראיינים מישהו ללימודים עבור הפתוחה
21/07/2019 | 18:30
8
65
הם מקבלים כ"א, אך הלימודים שם מאוד קשים, יש ממ"נים מאוד קשים שחובה להגישם וכמובן מבחן בסוף.
 
גילוי נאות: בעברי לימדתי שיעורים פרטיים סטודנטים מהפתוחה ואפילו לי הממ"נים היו קשים ולגמרי לא טריוויאליים.
לצפיה ב-'זה לא חדש'
זה לא חדש
21/07/2019 | 21:46
65
לבן שלי יש חברים מבוגרים מעט יותר שגם הם עברו את הריאיון / מבדק.
לצפיה ב-'כשמדובר על תלמידי בית ספר זה שונה'
כשמדובר על תלמידי בית ספר זה שונה
( לעמוד שלי בתפוז )
22/07/2019 | 11:25
66
אתה כנראה לימדת סטודנטים בוגרים לפתוחה ואילו כאן מדובר על תלמידים שלומדים עדיין בבית הספר. זוהי התייחסות שונה וטוב שכך. ונכון, הממ"נים אינם פשוטים וקושי זה מסביר את רמת הלמידה הגבוהה הנדרשת שם.
לצפיה ב-'באמת משונה שזה קיים, גם כשמדובר בתלמידי בית ספר.'
באמת משונה שזה קיים, גם כשמדובר בתלמידי בית ספר.
04/08/2019 | 09:51
5
36
כל הפואנטה היא לקבל כל אחד.
לצפיה ב-'גם בלימודים עצמם יש הגבלות על תלמידי חט"ב ותיכון'
גם בלימודים עצמם יש הגבלות על תלמידי חט"ב ותיכון
04/08/2019 | 14:51
4
44
סוג של פטרנליזם שלא קיים כלפי סטודנטים בוגרים
לצפיה ב-'אילו הגבלות?'
אילו הגבלות?
04/08/2019 | 14:56
3
14
לצפיה ב-'ציונים, מספר קורסים, אולי יתבררו עוד בהמשך'
ציונים, מספר קורסים, אולי יתבררו עוד בהמשך
04/08/2019 | 18:41
2
20
לצפיה ב-'האם ההגבלות חלים גם על בוגרי המסלול התלת שנתי של בר אילן?'
האם ההגבלות חלים גם על בוגרי המסלול התלת שנתי של בר אילן?
12/10/2019 | 10:11
1
5
לצפיה ב-'אני משער שחלקן כן וחלקן לא'
אני משער שחלקן כן וחלקן לא
18/10/2019 | 13:42
9
ההגבלות תלויות גיל, ולא לפי הצלחה בבגרות.
אני בטוח שבאונ' הפתוחה יידעו לענות לך.
לצפיה ב-'טוב, אז למען הדורות הבאים'
טוב, אז למען הדורות הבאים
27/07/2019 | 23:22
69
אם מעניין מישהו כאן.
היה ריאיון ואכן היועצת ניסתה להבין איך ישתלבו הלימודים בלו"ז הצפוף גם כך ולשקף לבני את דרישות הלימודים.
לאחר מכן נערך מבדק קצר בחשיבה מתמטית. אמרו מראש שאין צורך ללמוד ואכן כך הדבר.
לצפיה ב-'איי קיו 145 לילדה בת 4'
איי קיו 145 לילדה בת 4
23/06/2019 | 20:12
8
276
היום ולאחר הפנייה של הגננת ואגף משרד החינוך בעיר, לצורך הדלגה, מטרום חובה לחובה
ערכנו איבחון פרטי ונמצא כי הילדה עם איי קיו 145.
חשוב להדגיש כי עבורנו כהורים אין באיבחון כל חדש (למעט המספר)ניתן לומר שכבר ידענו מהשבוע הראשון להיוולדה כי מדובר בילדה מיוחדת, ולא היה לנו ספק כי תאובחן כמחוננת.
 
אם היה ניתן לבצע הדלגה ללא דרישת איבחון, הרי שלא היינו עושים אותו.
 
לטענת המאבחנת
מבחינה שכלית ויכולות קוגנטיביות הילדה בהחלט יכולה להתאים לכיתה א
אך מאחר ואין אפשרות כזו להדלגה של שנתיים היא ממליצה לצרפה לחטיבה צעירה.
 
אנו כהורים לא מבינים את המשמעות של הדברים ונשמח לקבל עצות וניסיון מצידכם.
תודה
 
לצפיה ב-'אני יכול לומר לכם שבתור הורים לילד מחונן קיבלנו החלטה מושכלת'
אני יכול לומר לכם שבתור הורים לילד מחונן קיבלנו החלטה מושכלת
25/06/2019 | 08:04
291
לא לשנות לו מסלול חיים ולא להדליג אותו כיתות, להשאיר אותו במסגרות הרגילות
ולחזק אותו בחוגים ובהעשרה שאינה קשורה במסגרת הרגילה וזאת כדי שירכוש מיומנויות
חברתיות ולא יהפוך להיות "אאוטסיידר" כמו רוב המחוננים, בלי לפגוע כמובן.
השיקול דעת הזה הוכיח את עצמו מצויין, בזמן שרוב חבריו המחוננים של, הבן שלנו,
היו בכיתות מיוחדות ומסגרות מיוחדות להם הוא למד בבית ספר רגיל והלך לאחר
שעות הבית ספר להעשרות.
היום הוא בוגר תואר ראשון בפיזיקה בהצטיינות ומתחיל בקרוב תואר שני.
בחר ללכת לתואר ראשון במסגרת עתודה צבאית, כבר עושה תפקיד מצויין בצבא שיתן
לו פור גדול להמשך.
בין לבין הוא מלמד ומתרגל פיזיקה ומתמטיקה לתלמידים לקראת בגרויות.
לצפיה ב-'מנקודת מבטי'
מנקודת מבטי
25/06/2019 | 09:53
1
176
היי,
נקודת מבט קצת אחרת, ברשותך.
הבן שלי מאד בלט קוגנטיבית מגיל צעיר, בכל מסגרת שהיה בה.
כיום בן 8 וחצי, מסיים כיתה ב', עבר כמובן את מבחני המחוננים.
עם זאת, לקראת כיתה א, בהיותו יליד אוקטובר, דווקא קבלתי החלטה להשאירו שנה נוספת בגן, משום שמבחינת בשלות רגשית, לדעתי הוא לא התאים לעלות לכיתה א',
בוודאי שלא להיות בין הצעירים בכיתה (זה בא לביטוי פיזית וגם רגשית).
לציין, שיחד אתו נשארו בגן שנה נוספת שלושה ילדים נוספים (ילידי אוקטובר-דצמבר).
לתפיסתי אין לאן למהר, ואם אין בשלות רגשית, אז גם היכולות הקוגנטיביות לא ימומשו. זאת ועוד, כשאין בשלות רגשית אז גם חברתית קשה ומאד מתסכל.
ילדים "מבריקים" ישתעממו במערכת הרגילה,
בין אם הם לומדים שנה קדימה מגילם, בין אם לא (שיטת הלימוד, הקצב האיטי וכו').
דווקא הגן הוא המקום לפתח את הדמיון והיצירתיות, הרבה יותר מביה"ס.
בקיצור, אני נגד הדלגה, אלא במקרים סופר חריגים, בהם הילד גדול פיזית ביחס לשאר בני גילו + מפותח רגשית ביחס לבני גילו + קוגניציה גבוהה  ביחס לבני גילו.
אצלנו כאמור לא התקיימו שני התנאים הראשונים ולכן לא רק שלא שקלנו הדלגה, גם נתנו לו שנה נוספת להנות מהילדות, מהגן. זו המתנה הגדולה ביותר שקיבל.
ככה התחיל את כיתה א' ברגל ימין, בשל, ומצליח להשתלב יפה מבחינה חברתית (מה שממש לא מובן מאליו אצל מחוננים, שבדרך כלל סובלים מפער גדול בין השכל לרגש ומתקשים להשתלב חברתית).
אגב, ההחלטה שלי התקבלה בזמנו אחרי שיחות עם הרבה  הורים שהיו בדילמה הזו. נכון שכל מקרה לגופו, והורה יודע הכי טוב מה מתאים לילדו, אבל ממה שהתרשמתי, לא היה הורה אחד שבדיעבד הצטער על שנה נוספת בגן.
לעומת זאת היו הורים שהדליגו והצטערו כי הילד לא מצא את מקומו מבחינה חברתית. לא היה בשל פיזית ורגשית וסחב פערים כאלה מכיתה א' אל השנים הבאות.
אבל שוב, זו נקודת מבטי ודעתי הצנועה בלבד, וברור לי שישנם הורים שיחשבו אחרת.
בכל מקרה שיהיה בהצלחה  רבה במה שתבחרו.
 
לצפיה ב-'גם אנחנו השארנו מחונן שנה נוספת בגן חובה בזמנו בכלל לא '
גם אנחנו השארנו מחונן שנה נוספת בגן חובה בזמנו בכלל לא
25/06/2019 | 11:54
154
הבנו שהוא מחונן, למרות שמגיל שנתיים בערך כל גננת שפגשה אותו דיברה איתנו על פער בין קוגניטיבי לרגשי. אנחנו לא ממש הבנו על מה הן מדברות, אבל מבחינה רגשית היה לנו ברור שעדיף לו להישאר עוד שנה בגן חובה (יליד סוף אוקטובר). הוא אמנם עלה לכיתה א' קורא וכותב בשטף, בחשבון היה מעל כולם, אבל דווקא זה השאיר אותו פנוי להתמודד עם סוגיות רגשיות וחברתיות.
עד כמה הוא מחונן הבנו רק במהלך כיתה ג', כשעבר אבחון פסיכולוגי פרטי, אבל לרגע אחד אני לא מתחרטת שהוא נשאר שנה נוספת בגן חובה. לדעתי הקשיים הרגשיים שלו רק היו מחמירים בלי השנה הזו.
לכן גם כשהציעו לנו "להקפיץ" אותו שנה בבית הספר, מאוד מהר דחינו את האופציה הזו. אנחנו חושבים שזה לא מה שייתן מענה אמיתי לצרכים באף מישור.
לצפיה ב-'הדלגה או לא?'
הדלגה או לא?
( לעמוד שלי בתפוז )
25/06/2019 | 11:23
111
לדעתי כדאי לתת לילדה להיות בין בני גילה ובודאי שבשלב זה של חייה. אפשר בהחלט לתת לה תוספות כחוגים שונים העוסקים בפיתוח החשיבה ובהרחבת הידע.
בהצלחה בכל שתחליטו.
לצפיה ב-'חטיבה צעירה זה פשוט גן חובה שהוא בתוך בית הספר'
חטיבה צעירה זה פשוט גן חובה שהוא בתוך בית הספר
25/06/2019 | 11:57
108
והילדים עולים ממנו יחד לכיתה א'. בד"כ הם לומדים במבנה פיזי שמשותף לגן ולכיתה א', ובהפסקות הם שוהים יחד בחצר משותפת ובמרחב משותף.
לעיתים יש יותר דגש על פן אורייני בגן חובה שהוא בחטיבה צעירה, אבל זה ממש לא מחייב. ייתכן ובמסגרת כזו יתנו לה יותר להשתתף בשיעורי שפה וחשבון של כיתה א', אבל זה לא יפתור את הקושי אלא רק ידחה אותו בשנה קדימה.
לצפיה ב-'הבת שלי היא הקטנה בכיתה.'
הבת שלי היא הקטנה בכיתה.
26/06/2019 | 09:06
168
לא הדלגנו. היא פשוט נולדה בסוף השנתון שלה. בנוסף, היא נולדה לפני הזמן (פגית), כך שהיתה קטנה מכולם גם פיסית במידה משמעותית.
חשבתי להשאיר אותה שנה נוספת בגן, אבל הגננת וגם פסיכולוגית הגן התעקשו שאני טועה, ובעלי הצטרף אליהן.
לימודית לא היתה שום בעיה, להיפך. חברתית היה קשה מאוד. בהתחלה היו בנות שקראו לה "התינוקת", והיא לא הצליחה להשתלב במשחקי חצר וספורט. במהלך כיתה ג' העברנו אותה כיתה, ואז המצב השתפר בהרבה. ביישוב שלנו אין אפשרות לכיתת מחוננים בביה"ס היסודי, כך שרק בכיתה ז', בכיתת המחוננים, היא מאושרת גם חברתית.
כמובן שאין לי דרך לדעת מה היה קורה אם היינו משאירים אותה שנה בגן, אבל קחו בחשבון את כל הבעיות שנוצרות כשהילדה קטנה בהרבה מכל האחרים בכיתה.
לצפיה ב-'ממליצה לבדוק את המסגרת הזו'
ממליצה לבדוק את המסגרת הזו
31/07/2019 | 22:31
54
אמנם הם פועלים בשרון (סוג של אריקה לנדאו) - אם זה באזור שלך אז כדאי לבדוק
unicoola.co.il
 
 
לצפיה ב-'עונה מהנסיון שלי.'
עונה מהנסיון שלי.
04/08/2019 | 10:13
73
הבת שלי בגן חובה בחטיבה צעירה. בפועל היום לומדים לקרוא ולכתוב כמעט לגמרי כבר בגן חובה (בחטיבה הצעירה ראיתי את זה קורה, בבית הספר השני של הבנות שלי ראיתי שמניחים פחות או יותר שזה המצב). זה אומר שלמי שמדלג על גן חובה בלי להיות בו בימינו, עלולים להיות קשיים בכיתה א' (וזה קרה לבת השנייה שלנו, שהגיעה באמצע גן חובה), בלי קשר ליכולות הקוגניטיביות שלו - כי סומכים שם על כך שהילדים למדו את הדברים בגן חובה. אז אם הילדה שלך עוד לא יודעת לקרוא ולכתוב, רצוי לא להכניס אותה לכיתה א'.
אישית, אני דילגתי על גן חובה (וזה לא הפריע לי בהמשך להיכנס לכיתת מחוננים, וכו'), אבל נדמה לי שהייתי בטרום חובה שהוא גם טרום חובה וגם גן חובה, כך שקיבלתי את התוכן של גן חובה, וגם נראה לי שבימיי היו לומדים לקרוא בכיתה א', ולא בגן חובה.
בנוסף, בחטיבה הצעירה אצלנו, לפחות, יש מה שנקרא "דו-גילי" - שעות שבהן גן חובה וילדי א' נמצאים יחד (אולי יש גם משהו עם ב', לא יודעת), כך שאם זה המצב גם אצלכם, היא אכן תזכה גם לאינטראקציה עם ילדים גדולים יותר.
לגבי הדלגה של שנתיים - לדעתי זה מאוד מאוד לא מומלץ מבחינה חברתית. אני, כאמור, הייתי צעירה (ילידת סוף דצמבר - אז לא נכנסתי לשנתון ולכן נאלצתי לדלג על גן חובה. היום אצלנו לפחות נכנסים לשנתון עד סוף דצמבר), ולא היו לי בעיות חברתיות כתוצאה מההדלגה. אבל היו אצלנו ילדים צעירים ממני שקפצו כיתה, ואולי זה מקרי אבל באמת היה פער בולט ברמת הבגרות בין יתר הילדים לבינם. לא עניין של אינטליגנציה - לא היה להם קושי בלימודים או משהו בסגנון - הם פשוט היו מאוד ילדותיים (ורבים מילדי כיתת מחוננים הם גם ככה די ילדותיים, אז הם היו אפילו יותר...). אני חושבת שלהקפיץ שתי כיתות זה כבר ממש בעייתי מבחינה חברתית, כי אפילו אם הילדים כן בוגרים, הילדים יתקשו להתייחס אליהם כאל שווים ולא כאל קטנים.
 
 
לצפיה ב-'רוצה לחלוק, וגם לקטר קצת.'
רוצה לחלוק, וגם לקטר קצת.
20/06/2019 | 09:04
14
332
ילדה שבכיתה הרגילה תמיד הצטיינה מאוד בקלות, הגיעה לכיתת מחוננים בכיתה ז' עם הרבה מוטיבציה להמשיך להצטיין.
באופן אישי לא נראה לי אסון לא לקבל 100 בכל המבחנים, ומה שחשוב בעיני זו חדוות הלמידה והקשרים החברתיים הנהדרים בכיתה. עדיין, זו היתה השאיפה שלה, וזה נתן לה דרייב להשקיע.
מסתבר שבבית הספר שלה מתקיים בסוף כל שנה טקס מצטיינים בית ספרי, וכל ילדי בית הספר שהשיגו ממוצא שנתי של 95 או יותר, מקבלים תעודה ומדליה. ילדי כיתות המחוננים צריכים ממוצע 93 ומעלה.
הרעיון יפה כשלעצמו, והטקס מנציח תלמיד שנהרג באסון פסטיבל ערד.
בטקס המאוד מכובד, מעלים לבמה את הילדים המצטיינים לפי סדר הכיתות. בכל שיכבה כיתות 1ו2 הן הכיתה המדעית, והכיתה המדעית טכנולוגית. הכיתה האחרונה, היא כיתת המחוננים. באופן גורף, מכל אחת משתי הכיתות הראשונות עולים לבמה עשרה תלמידים, או יותר. מהכיתות הבאות יש בין 0 ל 3 תלמידים מצטיינים, ומכיתת המחוננים כמעט כל ילדי הכיתה.
בכיתה של הבת שלי מתוך 20 ילדים רק שלושה לא קיבלו תעודת הצטיינות.
הילדה כבר לא חושבת ששווה להתאמץ בשביל להצטיין. גם במינימום השקעה, היא תקבל בדיוק את אותן תעודות, ואותה מדליה.
אני מקווה שזה לא יפגע לה במוטיבציה, יש לה כמה מורים ממש נהדרים ולפחות במקצועות שלהם היא בטוח תמשיך להשקיע.
פשוט נראה לי ממש פיספוס שנסיון לעידוד הצטיינות, משיג תוצאה הפוכה.
לצפיה ב-'מסכים, וחושב שהבעיה חמורה משהצגת'
מסכים, וחושב שהבעיה חמורה משהצגת
20/06/2019 | 11:26
5
174
הבעיה העיקרית בעיני אינה עם אלו שהציונים שלהם נושקים ל-100 (ובעיני, לא נכון לעודד פרפקציוניזם של 99 לעומת 97 ואלו הסטנדרטים הנדרשים כדי לקבוע מצטיינים בכיתת מחוננים בחטיבה), אלא עם השלושה שלא עולים לבמה. המשמעות מבחינתם ומבחינת שאר ילדי הכיתה היא שטקס המצטיינים בעיקר מדגיש מי הכי גרועים בכיתה (ואולי לא מתאימים לה?).
בבית הספר של הבן שלי מפרסמים שמות מצטיינים ומצטיינים יתרה, אבל את שמות הילדים בכיתה של בני לא מפרסמים בדיוק מהסיבה הזו שכמעט כולם שם עמדו ברף. יש להם את כל החיים להתחרות בציונים, לא חייבים להתחיל בכיתה ח' כשזה פוגע במיעוט שאינו מצטיין.
אגב, נדמה לי שגם הבית שלך בכיתה ח' ואצלנו יש בגיל הזה מוטיבציה לקבל ציונים טובים לקראת הקבלה למגמות תחרותיות בתיכון (שוב, אני מניח שאין הבדל כשהציונים ממילא מאד גבוהרים ובעיני כך ראוי).
לצפיה ב-'היא בכיתה ז', '
היא בכיתה ז',
20/06/2019 | 18:06
3
106
ושניים מתוך שלושת אלה שלא קיבלו תעודת הצטיינות הם חברים טובים שלה. השלישית היא באמת ילדה שהילדים חושבים שלא מתאימה לכיתה, לא בגלל ציונים, אלא בגלל שהיא לא מסוגלת להשתלב בשיחות ודיונים שמתנהלים בכיתה.
זו כיתה מגובשת ומאוד לא תחרותית, ונראה שלאף אחד שם לא ממש אכפת מהציונים אחד של השני. לפחות מנקודת המבט של הבת שלי. אולי אלה שלא הצטיינו, רואים את הדברים אחרת.
הטקס נערך בערב, בהיכל התרבות העירוני, ובנוכחות ההורים. הילדים שלא מקבלים תעודת הצטיינות פשוט לא מגיעים.
חשבתי שרק בט' מתמיינים להגברות בתיכון. יכול להסביר למה מתאמצים כבר בכיתה ח'?
לצפיה ב-'נשמע נורא לאלו שלא מקבלים, אבל אני מבין גם את נקודת המבט שלך'
נשמע נורא לאלו שלא מקבלים, אבל אני מבין גם את נקודת המבט שלך
20/06/2019 | 23:38
2
96
אני לא חושב שצריך להיות תחרותי בשביל להרגיש רע כשכל קבוצת השווים שלי מוזמנת לטקס ורק אני ועוד שניים לא (כלומר, מוזמן אבל אין טעם להגיע).
נדמה לי שגם למבוגר עם בטחון עצמי בקבוצה מכילה ומפרגנת לא יהיה קל לא להיות מוזמן לטקס שמשמעותו שהוא העובד הכי גרוע במשרד. על אחת כמה וכמה כשהארוע חוזר מדי שנה.
המיון אכן ב-ט', על בסיס תעודת סוף שנה של ח' (ואולי מחצית ראשונה של ט', לא בטוח).
לצפיה ב-'מעניין. '
מעניין.
21/06/2019 | 07:43
1
72
אנסה לברר מתי ועל סמך מה המיונים נערכים אצלנו. סתם מסקרנות, לא נראה לי שנחווה ירידה עד כדי כך משמעותית בציונים.
אגב, הם לא מוזמנים. לטקס מוזמנים רק המצטיינים ובני משפחותיהם. בכיתות אחרות זה נראה לי סביר. טקס שמוזמנים אליו שני תלמידים מצטיינים במיוחד. הבעיה נוצרת בכיתות המחוננים, ואני לא חושבת שההנהלה התעכבה לחשוב על זה אי פעם.
לצפיה ב-'אכן, ניכר שלא השקיעו מחשבה'
אכן, ניכר שלא השקיעו מחשבה
21/06/2019 | 16:50
53
כיתת מחוננים דורשת התייחסות אחרת. אי זימון היחידים שאינם מצטיינים בוודאי לא פותר את הבעיה, אולי מחריף אותה.
לצפיה ב-'נשמע לי נורא , עבור 3 הלא מצטיינים ,'
נשמע לי נורא , עבור 3 הלא מצטיינים ,
22/06/2019 | 10:50
70
ובכלל זה שהם לא מוזמנים לטקס..
בעיני זה עצוב מאד ולא נעים.
לא הייתי רוצה להיות במקום אותם 3 ילדים
לצפיה ב-'עצוב שכך הם הדברים'
עצוב שכך הם הדברים
( לעמוד שלי בתפוז )
21/06/2019 | 11:51
75
מן הראוי להסב את תשומת לב הנהלת בית הספר לנושא רגיש זה ואולי לחשוב על פתרון אחר, שיכלול את כל תלמידי הכיתה. אולי פרוייקט כיתתי כשהציון יהיה ציון כיתתי?
לצפיה ב-'שתתאמץ להישגים אחרים, לא למדליה'
שתתאמץ להישגים אחרים, לא למדליה
21/06/2019 | 16:03
2
69
היא משיגה מעל 93 בלי מאמץ? אם חשוב לה להתצטיין, שתשים לעצמה מטרה להשיג 99 ולא רק 94.
 
או להבין שמדליות של בית ספר זה נחמד, אבל אפשר לשים עוד מטרות בחיים. למשל ללמוד משהו נוסף. לא בשביל מדליה או תעודה בפני כל בית הספר.
 
נגינה, או שפה נוספת, או איזהשהו תחום עניין.
 
 
 
לצפיה ב-'כנראה שהייתי ממש לא ברורה.'
כנראה שהייתי ממש לא ברורה.
23/06/2019 | 07:10
1
94
אני חושבת שהיא תשיג 93 בלי מאמץ.
היא אוהבת להצטיין בשביל עצמה, לא בשביל המדליה. היא הצטיינה כל השנים, וביסודי לא חילקו מדליות. להיפך, ברגע שהפכו את המדליה לגמול הצטיינות, הגדירו טווח הצטיינות רחב בהרבה מזה שהיא אי פעם חשבה עליו.
היא לא אמרה אף פעם שזה פוגע לה במוטיבציה, ושהיא תפסיק ללמוד. פשוט ראיתי שהיא ממש לא התרגשה מהמדליה, וחשבתי שהטקס הוריד לה את ההתרגשות מתחושת ההצטיינות. בדיוק ההיפך ממה שניסו להשיג.
כל זה בלי קשר לשאר התחביבים והשאיפות שלה מחוץ לבית הספר, ובהחלט יש לה כאלו.
ניסיתי לדבר עם המחנכת על זה שיש כאן פיספוס, ושאולי כדאי לבחור אחרת את המצטיינים בכיתות המחוננים. נראה לי שהיא לא ממש הסכימה איתי.
המנהלת יוצאת לגימלאות, ואין לי מושג מי יחליף אותה. אולי המנהל.ת הבא.ה ישנו את המדיניות.
לצפיה ב-'תודה על ההבהרה. אני בעד לעודד את הילדה להמשיך לזלזל בטקס...'
תודה על ההבהרה. אני בעד לעודד את הילדה להמשיך לזלזל בטקס...
26/06/2019 | 11:20
60
אם הילדה נבונה, חרוצה, בעלת תחומי עניין - זה נפלא.
 
אני חושבת שאני במקומך הייתי אומרת לה שגם בעיני, היא לא בדיוק קהל היעד של התעודה. היא לומדת ומצטיינת בלי קשר לתעודה.
 
אתם יכולים להעמיד בפניה אתגרים שמתאימים ליכולותיה הגבוהות.
לזהות איפה יש לה אפשרות להתפתח עוד יותר.
אם זה משהו שהיא מתקשה בו, או להיפך - משהו שהיא מצטיינת, והיתה רוצה להתקדם בו.
 
זה יכול להיות בשיתוף של המחנכת, או בבית.
לצפיה ב-'בעיני החלטה להנהיג טקס כאמור היא לא פחות ממזעזעת'
בעיני החלטה להנהיג טקס כאמור היא לא פחות ממזעזעת
26/06/2019 | 10:08
3
85
אתחיל ואגיד שבתי לומדת בכיתה מדעית בכפר הירוק. כצפוי, לכיתה זו הגיעו ילדים מוכשרים ביותר, שאפתניים ועם לא מעט לחץ להשגיות מהבית. כתוצאה מכך, נוצר מצב שחלק ניכר מהילדים "מקדשים" את הציונים וממש בוכים כאשר מקבלים פחות מ90. הדבר מאוד הלחיץ את בתי וגרם לה לחרדת מבחנים ודיכאון. עבדנו מאוד קשה בשנה האחרונה כדי להחזיר לה את האמון בעצמה.
הדבר החיובי הוא שהמורים מודעים לתופעת "הילדים המכורים לציונים" ומנסים להלחם בתופעה זו.
המחשבה שיש בתי ספר שמאמינים שציון הוא מספר בעל משמעות אמיתית היא נוראית לדעתי. האם ילד שממוצעת הציונים שלו בחטיבה 85 והוא ילד שמח, חברותי ויצירתי יגדל להיות אדם פחות מוצלח מילד שממוצעת הציונים שלו בחטיבה 95 והוא העביר את גיל העשרה שלו ברדיפה אחרי הציונים?!   
לצפיה ב-'לגבי ציונים. . .'
לגבי ציונים. . .
( לעמוד שלי בתפוז )
26/06/2019 | 11:42
73
יתכן שכדאי להמליץ על שימוש ב"היגדים" במקום ציונים סיפרתיים או הערות מורחבות יותר. ישנם בתי ספר שנוהגים כך ואז הציון הופך להיות יותר כללי ופחות נקודתי כמספר.
לצפיה ב-'ביררתי קצת, ומסתבר שהרבה בתי ספר מקיימים טקס כזה.'
ביררתי קצת, ומסתבר שהרבה בתי ספר מקיימים טקס כזה.
02/07/2019 | 09:54
1
69
זה אפילו הגיוני, כי הציונים הם הדרך בה מודדים את רמת ההבנה של התלמידים בחומר.
פרסים על הצטיינות הם הדרך הקלה לתגמל ולתמרץ את התלמידים. כל דרך אחרת תדרוש השקעה וחשיבה מחוץ לקופסה, לא משהו שמערכת החינוך ידועה בו.
לצפיה ב-'האמת, אני לא מכירה כאלה טקסים, וטוב שכך'
האמת, אני לא מכירה כאלה טקסים, וטוב שכך
03/07/2019 | 16:37
57
הילדים שלי החלו את דרכם בבית ספר יסודי בפתח תקווה שלא ממש הערכתי את הנהלתו, אבל אפילו שם היה טקס של הצטיינות בתרומה לחברה, תמיכה בחברים וכו'. ממש לא מבוסס ציונים. יתר על כן, אפילו שם השכילו לבחור דווקא את הילדים שמתקשים בלימודים ולציין את התכונות החיוביות שלהם כדי לחזקם.
גם בבתי הספר הנוכחיים שלהם (הכפר הירוק וכיתת מחוננים בפ"ת) אין טקסים מבוססי ציונים. יש זכיה בפרס "ההמצאה המעניינת ביותר", בתי זכתה בפרס הסיפור הטוב ביותר באנגלית, יש תחרות כתיבת שירים, בטקס מחוננים מציינים השגיים מיוחדים מחוץ לכותלי בית הספר (תחרויות ספורט, אולימפיאדות מדעים וכו'). בקיצור, יש המון דרכים לציין ולעודד הצטיינות בלי לצלק את הילדים.
לגבי הטענה שהציונים מודדים את רמת הבנת החומר - מרשה לעצמי להטיל בכך ספק, בוודאי כאשר מדובר ב95 מול 85, אבל מעדיפה לא להיכנס לוויכוח זה.
אני יודעת (כחוקרת) מה ההשלכות של תחושת הכישלון בילדות על הערכה עצמית וההתנהגות בבגרות. אני חושבת שלחץ להשיג ציונים גבוהים הוא לא פחות מהתעללות נפשית.
לצפיה ב-'תוכנית המצוינים בחיפה'
תוכנית המצוינים בחיפה
17/06/2019 | 22:49
144
למישהו יש פרטים עבור העולים לכיתה ג שהתקבלו לתוכנית?
 
תודה מראש:)
לצפיה ב-'שאלה'
שאלה
15/06/2019 | 09:15
2
228
הבן שלי נבחן במבחן מחוננים של ב והתקבל לתוכנית המצטיינים.
מתיאור מה שהיה לדעתי הוא יכל גם להתקבל למחוננים עם התנהלות שונה מצידו. 
לו ולי לא אכפת כל כך העניין אבל השאלה שלי מכוונת להמשך הדרך.
כרגע הוא מאוד מתעניין במתמטיקה וקורא ספרים ברמה מאוד גבוהה 
הוא משתעמם בכיתה אך לא נורא לו.
האם כשיתקרב לחטיבה והוא ירצה לנסות להיכנס לכיתה מותאמת הוא יוכל לעשות את המבחן או שרק פתוח למי שאובחן כמחונן ביסודי?
תודה מראש.
לצפיה ב-'הבחינה בכיתה ו' היא ב"ת בעבר'
הבחינה בכיתה ו' היא ב"ת בעבר
15/06/2019 | 18:31
182
בנוסף, בשביל כיתה מותאמת למתמטיקה (לדוגמה, תכנית מופ"ת), צריך לעבור מבחן פנימי של החטיבה וכלל לא מעניין, אם עברת קרני או לא.
לצפיה ב-'תשובה לשאלה-מצטיינים'
תשובה לשאלה-מצטיינים
( לעמוד שלי בתפוז )
17/06/2019 | 07:34
151
ראשית, זה שהבן שלך מתעניין מאוד במתמטיקה ובעיקר, קורא ספרים ברמה גבוהה, זה נפלא. בעיקר קריאת הספרים מפני שזו רעה חולה היום בקרב הדור הצעיר, לא קוראים בכלל או מספיק שזה כמובן משפיע על כל תחומי הידע למיניהם. ואם מדברים במתמטיקה, הרי שחוסר קריאה משפיע על רמת האוריינות המתמטית ובשלב מסויים במתמטיקה זה מהווה מחסום משמעותי. לגבי המשך הדרך. אם הוא רוצה להתקבל לכיתת מחוננים בחט"ב הוא יהיה חייב לעבור את מבחן קרני (שאין לו שום קשר למבחן סאלד שהוא עבר) וישנם בתי ספר שכדי להתקבל כמועמד, התלמיד חייב לעבור את מבחן קרני -  יאס"א בירושלים למשל.
כדי להתקבל לכיתת מופ"ת על התלמיד ללמוד במכינה מטעם ואז לגשת למבחן שלהם (ללא קשר למבחני סאלד וקרני) אותו הדבר לכיתות אקדמיות, מכינה (בדרך כלל אלו כיתות ברמה הגבוהה ביותר) ולאחריה, מבחן קשה מאוד שחלק גדול מהמועמדים לא עוברים אותו. אגב, אם הוא ביום שליפה למצטיינים במרכז מחוננים אז בדרך כלל החוגים שמצטיינים לומדים הם אותם החוגים שהמחוננים מקבלים, ההבדלים מאוד מינוריים ובעיקר קשורים לסטטוס החברתי ושעות הלמידה. בהצלחה
לצפיה ב-'מועד ב' מבחן מחוננים'
מועד ב' מבחן מחוננים
10/06/2019 | 18:57
2
361
האם מישהו מאזור הקריות קיבל תשובה? 
לצפיה ב-''
18/06/2019 | 20:45
19
לצפיה ב-'אני מהקריות. קיבלנו תשובה אתמול במייל'
אני מהקריות. קיבלנו תשובה אתמול במייל
18/06/2019 | 20:46
64
לצפיה ב-'מישהו קיבל תשובה מועד ב בצפון השרון/עמק חפר?'
מישהו קיבל תשובה מועד ב בצפון השרון/עמק חפר?
10/06/2019 | 11:05
2
202
לצפיה ב-'אנחנו מנתניה וטרם קיבלנו'
אנחנו מנתניה וטרם קיבלנו
10/06/2019 | 14:41
1
94
מתי נבחנתם אגב?
לצפיה ב-'צרו קשר עם מכון סאלד ותבדקו זאת'
צרו קשר עם מכון סאלד ותבדקו זאת
( לעמוד שלי בתפוז )
10/06/2019 | 21:08
93

מנהל/ת הפורום

אודות:
יורה נחושתן, הנו הבעלים של "דעת יורה", מפעילת תוכנית לימודי ההעשרה לילדים בשכבות הגיל של כיתות ב' - ה', אם בהוראה יחידנית ואם בקבוצות קטנות ובכיתות גד
עוד...

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

בעלי מקצוע

יורה נחושתן- מנהל פורום הורים למחוננים
מנהל פורום הורים למחוננים

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ