|
|

קיצור תורנויות המתמחים נדחה לספטמבר 2023; מאיימים בהתפטרות המונית

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on pinterest
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

נדמה היה כי מאבקם של הרופאים המתמחים על קיצור שעות התורנויות עומד לשאת פרי, אבל ברגע האחרון הוחלט לדחות את ההבנות שהושגו ולהתחיל ליישם את המתווה שהוסכם רק בספטמבר 2023.

על פי ההסכם שהושג עוד באוקטובר 2021, יתקצרו תורנויות המתמחים בעשרה בתי חולים בפריפריה ובמקצועות נבחרים ל-16 עד 18 שעות במקום 26 שעות, כנהוג היום. מדובר על שלב ראשון במסגרת מהלך נרחב של קיצור התורנויות שהיה אמור להתחיל באפריל 2022 ולהסתיים ב-2026.

למרות ההבנות, רבים התנגדו להסכם בדרישה לקיימו גם בבתי חולים אחרים, ולא בצורה הדרגתית כל כך. משרד הבריאות התנגד למתנגדים בטענה שהמערכת לא ערוכה לקיצור דרסטי וחד שכזה.

כך או אחרת, ההסכם לא יצא לפועל במועד שנקבע, והמתמחים עתרו לבג"ץ נגד שר הבריאות ניתן הורוביץ, שרת הכלכלה אורנה ברביבאי, שר האוצר אביגדור ליברמן וההסתדרות הרפואית. בסיום הדיון בבית המשפט ביקשו השופטים מהמדינה להכריע בעצמה אם להקפיא או לבטל את הצו שמורה על קיצור התורנויות, וכעת כאמור החליטה המדינה על דחיית יישום המתווה. לטענתה, התבקשה לדחותו על ידי היועמ"שית מאחר שמדובר בתקופת בחירות.

המתמחים הזועמים מציבים כעת אולטימטום ומאיימים בהתפטרות המונית ב-25 באוגוסט. במסיבת עיתונאים שקיימו מחוץ לבית החולים אסותא באשדוד אמרה מובילת המחאה ד"ר ריי ביטון: "הבחירות משמשות כתירוץ עלוב לחוסר משילות. 26 שעות תורנות זה פשע, וממשלת ישראל ממשיכה בפשע הזה. אנחנו מחדשים את המאבק. אנחנו מתנצלים בפני המטופלים שלנו ובפני הציבור כולו, אבל לא נותרה בידינו ברירה אלא להילחם שוב על החיים שלנו ושלכם, על הרפואה שאנחנו נותנים ואתם מקבלים. אם עד 25 באוגוסט ראש הממשלה לא ישנה את ההחלטה האומללה הזו, אנחנו נוציא לפועל התפטרות המונית של מאות ואלפי מתמחים מכל בתי החולים בארץ".