מדובר במקטע הראשון של פרויקט "הנתיבים המהירים בגוש דן" שבמסגרתו יוקמו נתיבי תחבורה ציבורית (נת"צ) לאורך כביש 20 משפיים ועד מחלף מבוא איילון וכן חניוני חנה וסע בקצותיו, אשר ישרתו את הבאים בשאטלים אל תוך גוש דן. הפרויקט מתוכנן להיות מושלם ב-2025 ולהקטין את כניסתם של כלי רכב פרטיים אל תוך תל אביב.
הנתיב החדש, שיתפרס ממחלף השלום עד וולפסון, נפתח שנתיים לפני המתוכנן, ויקל את הפקקים לנוסעי האוטובוסים. בחודש הבא ייפתח נתיב מקביל לכיוון צפון, אבל הוא יפעל במתכונת של נתיב פלוס, כלומר יהיה פתוח גם לכלי רכב פרטיים עם מספר נוסעים מסוים.
נהג רכב פרטי שייתפס נוסע בנת"צ ייאלץ להתמודד עם קנס בגובה של 500 שקל. בנתיב אין מצלמות והאכיפה תיעשה על ידי המשטרה.
על פי הערכות, עשויים הנתיבים הציבוריים החדשים לקצר את זמן הנסיעה של האוטובוסים בכ-5-10 דקות בשעות העומס.
לאחרונה השיק משרד התחבורה את רפורמת "דרך שווה" בתחבורה הציבורית, שנועדה לייצר אחידות במחיר הנסיעות שיתבססו על מרחק מנקודת המוצא, וכן לאפשר תשלום בתחבורה הציבורית שלא באמצעות מזומן, אלא על ידי תשלום מראש באפליקציות שקיבלו את אישור משרד התחבורה או ברב קו.
על פי הרפורמה, נסיעה בודדת בטווח של עד 15 ק"מ תעלה 5.5 שקלים ותאפשר מעבר בלתי מוגבל בין קווים בתוך 90 דקות. מחירו של כרטיס חופשי-חודשי-ארצי יעלה 225 שקל. אזרחים בני 75 ומעלה יוכלו לנסוע בתחבורה הציבורית בחינם.