|
|

שופרסל מצטרפת למהפכה בחוויית הקנייה: העגלה החכמה שתשים סוף לתורים

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on pinterest
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

שופרסל רשת הקמעונאות הגדולה בארץ החלה בשיתוף פעולה עם הסטארטאפ הישראלי Shopic ויוצאים בהשקת עגלה חכמה המאפשרת רכישה אישית ומהירה ללא עמידה בתורים ובקופות.

שופרסל מצטרפת למהפכה בחוויית הקנייה, אחרי ההודעה של מחסני השוק על השקת העגלה החכמה של WalkOut בסניפיה, הגיעה תורה של שופרסל, רשת הקמעונאות הגדולה בארץ והיא משיקה עגלה חכמה עם הסטארטאפ הישראלי Shopic. המוצר של שופיק נמצא בשימוש היום בחנויות בארה"ב ובאירופה.

שופרסל הודיעה כי תטמיע באופן הדרגתי את פתרון העגלה החכמה של Shopic, שמזהה כל מוצר שנכנס ויוצא מהעגלה באמצעות מצלמות ללא צורך בסריקת המוצרים. כרגע העגלה הושקה בסניף גלילות, הצפי כמובן להתרחב במהרה ל-200 סניפי הרשת. בנוסף העגלה מאפשרת להדריך את הקונים במהלך הקנייה, להמליץ להם על מוצרים בהתאם להרגלי הקנייה שלהם, לעזור להם לנווט בחנות לפי רשימת הקניות שלהם – ובסוף הקנייה יוכלו לדלג על התור והקופה.

המוצר של Shopic מבוסס על יחידה מודולרית שניתן להרכיב על כל עגלת קניות. הקונים יוכלו לקחת את היחידה בכניסתם לחנות, ירכיבו אותה על העגלה בלחיצה אחת ויבצעו את קנייתם בדיוק כמו שעשו בעבר, כששתי מצלמות על גבי המתקן מזהות באופן אוטומטי מוצרים שמוכנסים לעגלה או מוצאים ממנה. מסך מגע יתקשר עם הקונים, ידריך אותם וימליץ להם על מבצעים והנחות. בסוף הקניה תסכם העגלה את החשבון. בשלב הראשון של הפריסה ישלמו הקונים ב"קופות ייעודיות ללא תור" (סורקים קוד qr שמופיע על המכשיר, העסקה עוברת לעמדה, ואז משלימים שם את התשלום), אולם בהמשך הצפי הוא שיוכלו לשלם הישר מהעגלה.

לדברי החברה, המוצר של Shopic לא דורש שינוי בתשתית הפיזית של החנות, לא מצריך השקעה מסיבית בעגלות חדשות ויקרות ומאפשר פריסה של המערכת בכל חנות תוך ימים בודדים. היחידה החכמה של Shopic מצוידת בשבב בינה מלאכותית ובמערכת לזיהוי תמונות שמסוגלת ללמוד לזהות מוצרים חדשים תוך כדי שימוש. כרגע תוכלו למצוא אותה בסניף גלילות.

צביקה פישהיימר, סמנכ״ל משאבי אנוש ואסטרטגיה בשופרסל: "אנו מייעדים את הפתרון לכ-200 הסניפים הגדולים שלנו. הפתרון יוטמע בהדרגה החל מתחילת שנת 2022. אנחנו מביאים את כל היתרונות של קנייה אונליין אל החנויות הפיזיות שלנו. הקנייה תהיה אישית יותר, מוכוונת עם המלצות רלבנטיות לכל לקוח, תוך הימנעות מהחלק הפחות אהוב על הלקוחות- העמידה בתור לקופות".

רז גולן, מנכ"ל Shopic אמר: "אחד הדברים החשובים ביותר בפיתוח טכנולוגיות לשוק הקמעונאות הוא הבנה עמוקה של השטח, של האתגרים התפעוליים והצרכים הייחודיים בחנויות. לכן שיתוף הפעולה עם שופרסל הוא בעל חשיבות קריטית עבורנו. שופרסל היא לא רק רשת הקמעונאות הגדולה בארץ אלא גם מובילת החדשנות בענף. בזכות התעוזה והפתיחות של הרשת נוכל לקחת את הקונה הישראלי לדור הבא של חוויית הקניה".