|
|

כל הנתונים על סוחרי הביטקוין בישראל

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on pinterest
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

על אף שהרשויות בסין הכריזו כי עסקאות במטבעות קריפטו אינן חוקיות יותר, בישראל טוענים כי התחום ימשיך להתרחב. הכל על סוחרי הביטקוין בישראל.

רכבת ההרים של שוק המטבעות הוירטואליים ממשיכה במהירות שיא, הדעות ממשיכות להיות חלוקות. הרשויות בסין הכריזו כי עסקאות במטבעות קריפטו אינן חוקיות יותר ולא יתאפשר מסחר במטבעות הוירטואליים, הכרזה זו גרמה לירידה בשוק. 

ואולם, אין ספק כי על אף הירידות החדות, מדובר באחד מהתחומים החמים בשנים האחרונות. בחודשים הראשונים של 2021 זינקו המטבעות המובילים בשוק, בראשם הביטקוין, בעשרות ובמאות אחוזים. הביטקוין עצמו הגיע עד לשיא חסר תקדים של 64 אלף דולר למטבע, לפני שנפל בכ-50%.

רבים בישראל סוחרים והחלו לסחור במטבעות הוירטואליים. שתי חברות מסחר מובילות בארץ בתחום הציגו נתונים דמוגרפיים ל- YNET על אודות סוחרי הקריפטו בישראל: הגיל הממוצע של סוחרים , מי סוחר יותר- גברים או נשים, ומהם הסכומים שהמשקיעים הישראלים משקיעים בתחום?

מנתונים בלעדיים שנמסרו מחברת המסחר במטבעות וירטואליים ביטס אוף גולד (Bits of Gold), אשר בשירותיה משתמשים למעלה מ-135 אלף סוחרים בשנה והיא אחת מהגדולות בארץ בכל הנוגע למסחר בקריפטו, עולה כי התחום בישראל הוא נחלתם הכמעט מוחלטת של גברים צעירים מהמרכז.

לאחר ששנת תש"פ התאפיינה בזינוק בשיעור הסוחרות לכ-42% (לעומת 36% בלבד בתשע"ט), המגמה השתנתה בשנת תשפ"א, אז 73% מהסוחרים היו גברים, בעוד שיעור הנשים עמד על 27% בלבד. מדובר בצניחה של למעלה מ-35% בשיעור הנשים בתחום.

מהנתונים עוד עולה כי בשנה האחרונה חל זינוק של כ-50% בשיעור הסוחרים בני 45 ומעלה. יחד עם זאת, הם עדיין מהווים כ-26.5% מכלל הסוחרים. המובילים בתחום הם ללא ספק בני 34-25, המהווים 30% מהסוחרים. 19% מהסוחרים בתשפ"א היו בני 44-35 ו-9% מהסוחרים היו צעירים בני 24-18.

67% מהסוחרים – תושבי תל אביב. בין הערים הנוספות בהן המסחר גדל מאוד בשנה האחרונה ניתן לציין את פתח תקווה, בה מספר הסוחרים עלה בכ-90%; ירושלים עם זינוק של כ-33% וחיפה עם עלייה של כ-30% במספר הסוחרים. בסך הכל, שלושת הערים מהוות כיום כ-10% מכלל הסוחרים בארץ.

לפי נתונים של חברת המסחר Bit2C, גם היא מהגדולות בארץ, עולה מגמה מעט שונה. לפי חברת המסחר, בשנת 2021 נרשם זינוק של פי שניים בכמות ובהיקף הנשים הסוחרות דרכם, לכ-20%.

בנוסף, נרשמה עלייה של כ-15% בגיל הממוצע של לקוחות, אשר עומד כיום על 37, ועלייה משמעותית של סוחרים בני 50 ומעלה אשר מהווים כיום כ-7.5% מהסוחרים, לעומת כאחוז בודד לפני הקורונה. לדברי החברה, השינוי נובע מכניסה של אנשים מבוגרים ומבוססים כלכלית שמעוניינים לגוון את תיק ההשקעות שלהם.

השינויים עשויים לנבוע ממגמה כללית של התרחבות השוק בארץ לאנשים ממעמדים חברתיים וסוציו-אקונומיים שונים. לפי Bit2C, בשנת 2021 נרשם גידול של פי 5 בכמות הלקוחות שסחרו במטבעות קריפטוגרפיים וגידול של פי 6 בכמות הנרשמים למסחר בבורסות קריפטו. ועדיין, גם לפי נתונים אלו, מרבית הלקוחות הם צעירים בני 40-18 (68%) ותושבי גוש דן (63%).

כמו כן, בחברה מציינים כי בשנה האחרונה נרשם גידול בהיקף המסחר במטבעות שאינם ביטקוין, אולם שתי החברות מאפשרות מסחר במגוון יחסית מצומצם של מטבעות. לפי Bit2C, כ-68% מהמסחר בשנה האחרונה התבצע בביטקוין, 29% באית'ריום ו-3% בלייטקוין.

בביטס אוף גולד מאפשרים כיום מסחר בביטקוין ובאית'ריום בלבד, כאשר בשנת תשפ"א 69% מהמסחר היה בביטקוין והשאר באית'ריום. זאת, לעומת שנת תש"פ, אז הביטקוין שלט ביד רמה עם כ-88.1% מהמסחר של לקוחות החברה.

מנתוני Bit2C עולה עוד כי בשנים 2019-2018, ממוצע ההפקדות של לקוחות החברה היה כ-10,000 שקל, לעומת הממוצע בשנת 2021 שעמד על כ-16 אלף שקל – זינוק של כ-60%.