|
|

רוני דניאל מבכירי העיתונאים בישראל הלך לעולמו.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on pinterest
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

הפרשן לענייני צבא וביטחון של חדשות 12, רוני דניאל, נפטר בגיל 73 מדום לב. דניאל הותיר אחריו אישה ושני ילדים.

את הקריירה העיתונאית שלו החל דניאל ב-1971, אז הצטרף לקול ישראל ככתב תחבורה וחקלאות. במהרה עבר להיות כתב צבאי.

. הוא אף נכלל במשלחת של קול ישראל למצרים. בסוף 1980 עבר דניאל השתלמות בתחנת הרדיו של CBS בניו יורק. שנתיים לאחר מכן כיהן דניאל כראש חטיבת החדשות בתל אביב. במהלך השנים עבד דניאל גם בגלי צה"ל ואף היה ראשון הכתבים לעלות לחרמון עם לוחמי גולני במלחמת יום הכיפורים. ב-1992 השתתף במשך כשנה בתוכנית "תיק תקשורת" ששודרה בטלוויזיה החינוכית. מ-1993 והלאה, כאמור,  היה כתב לענייני צבא וביטחון בערוץ 2 (ובהמשך ערוץ 12).

במבצע עופרת יצוקה סירב דניאל לנטוש את עמדת השידור של ערוץ 2 כשנשמעה אזעקת צבע אדום בשידור חי. ההחלטה שקיבל הייתה בניגוד להוראות הממונים עליו, והוא עצמו הסביר כי "אני פה בשביל לשדר ולא לברוח מהמסך בשעת מצוקה". זו לא הייתה המחלוקת הראשונה שעורר דניאל בזמן אותו מבצע: הוא עבר לכאורה על הנחיות הצנזורה הצבאית כשדיווח על התזמון הצפוי לפתיחת המערכה הקרקעית. בהמשך אמר כי "חשבתי לעצמי שאם בגלל הידיעה הזו הכוחות שלנו ייחשפו בדרכם, אתפטר". ב-2018 החל לשדר בימי חמישי ב 09:00 תוכנית אקטואליה ב-רדיו 103FM יחד עם אלון בן-דוד ויואב לימור. התוכנית, בשם "הקבינט", עוסקת בנושאים נושאים מדיניים וביטחוניים וגם בספורט.

 

ראש הממשלה, נפתלי בנט, נפרד גם הוא: "רוני דניאל, האיש ששילב עיתונות עם פטריוטיות וציונות, הלך היום לעולמו. רוני לא היה רק פרשן צבאי. הוא היה קולה של תקופה אחרת, של ארץ ישראל הטובה, של אהבת המדינה ושמירה על ביטחונה, של הקיבוץ והעיר גם יחד. ביקר כשצריך, נתן מילה טובה כשהגיע. הוא יחסר לכולנו על המרקע, ובלבבות. תנחומיי למשפחה וחיבוק גדול.יהי זכרו ברוך".

 

 

 

לדיונים נוספים בפורום אקטואליה