מאת: ריקי אמה דנון

כבר מרגע הגחתו לעולם של התינוק, אנו שמים לב ומקפידים על דבר אחד במיוחד- הבטיחות שלו. העולל הקטן וחסר האונים זקוק לאחריות שלנו בכל רגע נתון החל מהדרך בה נזין אותו, נחתל, נשמור על ההיגיינה שלו ועל אחת וכמה כאשר נצא אתו לטייל בחוץ. העגלה- אותו כלי ניידות של כל תינוק חייבת להיות בטיחותית ונוחה ומותאמת לצרכיו. הורים- צריכים לדעת לבחור. אנחנו כאן כדי לעזור לכם לעשות את הבחירה הכי בטוחה עבור התינוק שלכם.

שלושה סוגי עגלות תינוק בשוק- איזו מתאימה לכם?

שוק עגלות התינוקות, עגלות תינוק מומלצות, טיולון לתינוק, עגלות ילדים ועוד כולל כמה עשרות עגלת תינוקות של כל מיני מותגים, דגמים, צבעים ומחירים. אין ספק כי השפע הזה גם עלול לגרום להורים לעשות בחירה שגויה.

אנו ממליצים לכם גם לא "לקפוץ" על כל הטבה של עגלות תינוק במבצע, אלא לוודא מראש שמדובר בעגלות בטיחותיות ואיכותיות בין אם מדובר בעגלה ראשונה, עגלת טיולון, ספורט ועוד.

תפוז מארגנים קבוצת רכישה של עגלות ספורט ממוצר יוקרתי בהנחה משמעותית! רוצים להשתתף? אנא השאירו פרטים ונחזור אליכם עם הצעת מחיר (מותנה בכמות משתתפים מינימלית):

    מהי עגלת ספורט- סיטי מיני?

    עגלת ספורט היא הטרנד החדש של ההורים האורבנים. מדובר על עגלת תינוק שיכולה להפוך לטיולון בבוא העת. הן גם מכונות "עגלות אורבניות" משום שהן מיועדות לניידות בעיר צפופה וגדולה בשיא הנוחות. הן בעלות עיצובים חדשניים ויש כאלה עם שלושה גלגלים או ארבעה.

    העגלות הללו עשויות בדרך כלל מ-100% אלומיניום,  מצוידות בבלמי זעזועים וניתן לנסוע אתם גם בתנאי שטח. "הגיפ" של התינוק. אפשר לקפל אותן ביד אחת ויש להן משענת מתכוונת לכמה מצבים. משקל העגלה בעלת 3 הגלגלים הוא 7.5 ק"ג ובעלת ארבעת הגלגלים שוקלת 9 ק"ג.

    לעגלה בעלת שלושת הגלגלים יש גלגל קדמי שיכול להסתובב ב-360 מעלות ומנגנון נעילה. הן מצוידות בידית טלסקופית שיכולה להתכוונן וגגון הצללה גדול.

    תא האחסנה שלהן גדול במיוחד, כי הורים שרוכשים את העגלה הזו יוצאים החוצה להליכות או לטיולים ארוכים.

    עגלה משולבת, חצי משולבת ומתכוונת

    יש שלושה סוגי עגלות בשוק: עגלה משולבת המורכבת מבסיס ובתוכה עריסה בעלת דפנות מרופדות ומזרן. היא ניתנת לפירוק ובחודשי חייו הראשונים של התינוק, יש הורים שבמרחקים קצרים לדוגמה מהרכב הביתה, משתמשים בה על תקן של "סל-קל", או משכיבים בה את התינוק במשך שעות היום.

    בשלב יותר מאוחר, תוחלף העריסה במושב והיא תהפוך לעגלת ישיבה מתכווננת. בדרך כלל היא תישאר מאסיבית וכבדה יותר מעגלות ישיבה ייעודיות.

    בנוסף יש בשוק עגלה חצי משולבת מתכווננת. אפשר להעביר אותה ממצב של שכיבה לישיבה. חלקן של העגלון בקטגוריה הזו אינן נפתחות במלואן אלא רק לזווית של 175 מעלות ואז ניתן יהיה להשכיב את התינוק רק על גבו. באמצעות תוספת של מזרן ודפנות מרופדות ניתן ליצור בעגלות הללו מעין עריסה בה ניתן להשכיב את התינוק גם על הבטן. יש גם כמה מותגים שמשווקים סל-קל תואם לעגלה. הסוג השלישי של עגלה לתינוק הוא עגלה מתכווננת משכיבה לישיבה עם סל-קל ותושבת שהופכת אותו גם למושב בטיחות לרכב וכך ניתן להעבירו ישירות מהרכב לעגלה.

    בשוק של טיולון לתינוק קיימים כמה וכמה סוגים. יש טיולון המיועד לתינוקות מגיל חצי שנה, חלקם ללא מצב שכיבה או שכיבה חלקית ויש טיולונים בעלי עריסה "אמבטיה" מותאמים לתינוקות מגיל שלושה חודשים והן משמשות עגלת תינוק מומלצת לתינוקות רכים.טיולון לילדים גדולים

    ההמלצה היא לטיולון ראשון שיש לו גם "מרכב אמבטיה" (עריסה) שיעניק לתינוק את הסביבה הנוחה והבטוחה, ויאפשר להשכיבו על הבטן לצורך חיזוק שרירי הגב וחגורת הכתפיים כמובן בהשגחת הורה. אלה הן גם עגלות תינוק מומלצות 2021 שממשיכות את המגמה של בחירה בנוחות התינוק.

    מתי יודעים שצריך כבר להעביר את התינוק לטיולון המתאים עבורו? הוא כבר ילד גדול בן כמה חודשים ויפגין סימנים של חוסר נוחות, כאשר לא יצליח לנוע חופשיות בתוך העגלה או להסתובב. זה הזמן להעבירו לטיולון.

    הטיולון המומלץ הוא זה בעל זווית שמאפשרת שכיבה מלאה, או כמעט מלאה אך בשום פנים לא מצב של ישיבה בשלב בו התינוק עדיין לא יושב. העגלה צריכה להתאים לשלבי ההתפתחות ספציפית של כל תינוק. מומלץ גם לרכוש טיולון עם מושב בו התינוק יכול לשכב כשפניו אל המסיע.

    חשוב לוודא כי בטיולון יש מסעד עליו יוכל התינוק היושב להשעין את רגליו בנוחות. יש עגלות אשר המסעד שלהן ניתן לכוונון של זווית וגובה. חשוב שתהיה לו גם משענת קשיחה, נוחה ומתכווננת בקלות ממצב של שכיבה לישיבה. יש טיולונים בעלי 3-5 דרגות כיוונון. חשוב לבדוק אם המשענת יציבה ולוודא שהיא אינה שוקעת או סוטה הצידה.

     

    פרמטרים לבחירת עגלות תינוק וטיולון- מומלצים ל- 2021:

    פרמטרים לבחירת עגלת תינוק:

    פרמטרים לבחירת טיולון:

    מהו התקן הישראלי של עגלת תינוק?

    אמצעי אחסון בעגלות – הטנדר נוסע…

    לכל עגלת תינוק וטיולונים  יש אמצעי אחסון וטוב שכך. כאשר יוצאים עם התינוק החוצה יש להצטייד בכל אמצעי אשר הוא עשוי להזדקק לו אם זה בקבוק חלב, חיתול, שמיכה, בגדים להחלפה, צעצועים ועוד.

    אמצעי האחסון הנפוץ ביותר ממוקם בתחתית העגלה וגודלו משתנה מדגם לדגם. אם אתם מתכננים לעשות "קניות" עם התינוק, בחנו את גודלו של הסל וכן את יציבותו. תא האחסנה מוטב שיהיה גבוה מספיק מהרצפה, כך שלא ישקע כאשר תמצאו אותו וחשוב לבדוק גם, שיש נגישות אליו במצב שהעגלה פתוחה.

    יש עגלות עם אמצעי אחסון נוספים כמו כיסים בצדי העגלה או התקנים לבקבוק, מוצץ ועוד. יש דגמים עם מגש בחלקה האחורי של העגלה ויש דגמים עם תיק ייעודי.

    בהקשר זה חשוב לומר כי מומלץ לא להעמיס על העגלה יתר על המידה, כדי לא לגרום לה לאבד מיציבותה או חלילה להיתקע ולסטות ממסלולה.

    סמכו על עצמכם- למרות תו התקן בדקו את העגלה בקפידה

    אין כמו מראה עיניים ומישוש פיזי של עגלת תינוק כדי להרגיש האם היא נוחה, יציבה ואיכותית. מששו את המזרן של העריסה, הוא חייב להיות רך ונטול כל גבשושיות או בליטות. בדקו את איכות הצירים, הגלגלים, הבלמים, מנגנוני הנעילה, העצירה והבלימה. פתחו וקפלו את העגלה והתרשמו מקלות התפעול שלה. האחסנה שלה, הנשיאה. העברתה ממקום למקום.

    כל התפקודים הללו יהיו מאותו יום בו נולד לכם תינוק, "הצל" שלכם. העגלה תלווה אתכם בצאתכם ובשובכם מן החוץ, ורצוי שתחזרו בטוחים ושלמים עם העגלה הנכונה והמתאימה ביותר לצרכים של התינוק שלכם ולכם.

    גלגלים, ידיות ודרגש לילד נוסף

    גלגלי עגלות תינוק יכולים עשויים מגומי או או גלגלי אוויר הדורשים ניפוח מעת לעת או תיקון תקרים. הידיות יכולות להיות רוחביות או שתי ידיות בצדי העגלה. אם יש לכם ילד קטן, מומלץ לרכוש עגלת תינוק שיש בחלקה הראשוני דרגש ייעודי להסעת ילד נוסף.

    זמן האחריות הנפוץ לעגלת תינוקות הוא בדרך כלל שנה, ויש המעניקים אחריות נוספת לחלקים מסוימים בעגלה ולשלדה. בדקו האם למותג יש חלפים זמינים ונגישים.

    כל עגלה חייבת בתו תקן, ואנו ממליצים גם לבחון ולבדוק את התפקוד שלה פיסית במקום.

    עגלות דו תכליתיות נמכרות במחיר 900-3,500 ₪.

    מחירן של עגלות משולבות יכול לנוע בין 1,000-3,500 ₪.

    מחיר טיולונים נע בין כמה מאות שקלים ועד 1,000 ₪.

    עגלות ספורט יכולות להגיע ל-4,000 ש"ח ומעלה.

    תפוז מארגנים קבוצת רכישה של עגלות ספורט ממוצר יוקרתי בהנחה משמעותית! רוצים להשתתף? אנא השאירו פרטים ונחזור אליכם עם הצעת מחיר (מותנה בכמות משתתפים מינימלית):