ייבוא החברים שלי מהעולמות הישנים
ראשי
החברים שלי
תחומי העניין שלי
הפרופיל שלי
ניהול
חיפוש    
חיפוש מתקדם

ניו יורק

 

 

ניו יורק בפורומים:

  • דווקא הייתה ממלכת ישראל בתקופת התנ"ך
    אבל אם יהודי ניו יורק יכריזו על עצמם כעם יהודי ניו יורקי ויביעו שאיפות לאומיות וידרשו הגדרה עצמית בניו יורק, ארה"ב תשתוק על זה? 
  • אני גר/משקיע ברוצ'סטר ניו יורק
    השוק המקומי פה שונה לגמרי מהשוק בעיר ניו יורק, למרות שמדובר על אותו סטייט.
    השוק המקומי פה שונה מנגיד בסירקרוז, למרות שמדובר על עיר במרחק 150 ק"מ ממני.
     
    המשקיעים פה בפורום מתמקדים באזורים שונים לגמרי בארה"ב. אי אפשר לדבר על תשואה, סיכונים, תכנון פיננסי וכו' מבלי להתמקד על אזור מסוים, סוג נכס מסוים, שכונה מסוימת, תקציב מסוים וכו'.
     
    נכון, כשמסתכלים רק על הכנסה משכר דירה, מדובר על 4-5% תשואה נטו. אבל בכל שלב אני יכול למכור את הנכסים ולהנות מהעליית ערך, משהו שמוסיף להשקעה. כמו כן, מדובר על משהו תחת שליטה שלי. אם אני עושה צעדים טובים, אני יכול לשמור על ההשקעה. אם אני עושה צעדים גרועים, אני יכול לפגוע בהשקעה. לזרוק את הכסף במדד זה או אחר, זה לתת את השליטה לשוק ולקוות שנכנסים/יוצאים בתזמון טוב.
     
    עוד נקודה לזכות נדל"ן - אפשרות מינוף (יותר למקומיים ולא זרים). אם אני לוקח את כל ההשקעות שלי ושם במדדים, זה יתן לי תשואה נחמדה. אבל אם אני לוקח את הכסף של הבנק, פתאום תיק הנכסים פי 10 יותר גדול. בנק לא יתן הלוואה לקרנות מניות. בנק כן יתן משכנתא לקנות נכס.
  • הצעת רילוקיישן לאפ סטייט ניו יורק
    קיבלתי הצעת רילוקיישן בספרינג וואלי באפ סטייט ניו יורק.
    יש לי הרבה לבטים לגבי התנאים שמוצאים לי ואשמח לדעת פרטים נוספים שתוכלו לתרום מהידע הרב שיש לכם:
    פרטים טכניים:
    אנחנו זוג נשוי טרי ללא ילדים (בשאיפה להביא בזמן הקרוב) לא דתים.
    אשתי חייבת לעבור הסמכה של שנה +- בערך עד שתוכל לעבוד במקצוע (אחות, התחלנו כבר בתהליך).

    *שכר: 110K
    *חבילת רילוקיישן: 10K
    *העברות 5K (ניתן להמיר לקניית ריהוט).
    *הוצעות טלפון: 50$ בחודש.
    *2 כרטיסי טיסה לארץ פעם בשנה בשנתיים הראשונות.
    *401K עד 4% השתתפות מעסיק.
    *ביטוח בריאות: כ- 85 אחוז כיסוי תלוי בתכנית שנבחר.
    --------------------------------------------------------------

    כרגע התכנון לעבור ל3-5 שנים (לא פוסלים שום דבר). חלק מהסיבות למעבר הן קידום מקצועי שלי + נסיון אמריקאי של אשתי, כמובן חוויה של מגורים בניו יורק.

    האם התנאים האלו מספיקים לדעתכם לרמת חיים סבירה של בית 2-3 חדרים + רכב אחד  וטיול פעם בשנה וחיסכון קטן?

    כיוון שהתשובה לעיל תהיה תלויה במקום המגורים שנבחר:
    מה המקום בו היתם ממליצים לקחת בחשבון?
    ברונקס/ג'רזי/אפ סטייט. מקומות נוספים שאין לי ידע עליהם...

    האם יש קהילה של ישראלים באזור (לא חרדים)?

    קחו בחשבון שלא רוצים להתרחק מהעיר טו מאץ' מצד שני נסיעה של 40- 60 דק'  לעבודה היא לגיטימית.

    אשמח לכל פרט שתוכלו לנדב.

    תודה.

  • טיסות ישירות יש עם נורוויג'ן הן לסטוקהולם או לקופנהגן
    מגורים Airbnb, מעבר בין עיר לעיר ברכבת אפשר לראות את הנוף או טיסה עם נורוויגן זה יוצא זול, אפריל קצת קריר למי שלא רגיל , הערים האלו הם לא ניו יורק או תל אביב אין מי יודע מה חיי לילה סוערים בהן.
  • 110k זה כלום למשפחה באיזור ניו יורק
    קשה מאוד להסתדר עם משכורת כזאת. עדיף כבר תשארו בארץ. 
    קח בחשבון שלהשכיר בית 2-3 חדרים באיזור ניו יורק / ניו ג'רזי  / ווסט צ'סטר (קרוב לספרינג וואלי) זה לפחות 2300-700 לחודש. ככל שאתה קרוב יותר לעיר כמובן שהמחירים יעלו בהתאם. דירת חדר בברוקלין עולה לך משהו כמו 1600 לחודש ... 
    רכב, בהנחה שתעשו ליסינג, ואני יכול להניח שאין לך עדיין קרדיט, וגם אם תעשה תהיה בטייר 3 לפחות - תתכונן להיפרד מבערך 450/500 לחודש לרכב סביר + בגלל שאין לך עבר ביטוחי באמריקה (ביטוח / רישיון בארץ ממש לא נחשב פה) עוד בערך 380 לחודש ביטוח. תוסיף בערך 100/150 דולר דלק לחודש - כלומר, רק הרכב יצא לכם כמעט 900 דולר לחודש. אוכל - נורא יקר. ברגע שיהיו לכם ילדים - נני , Day care - גם כן ימבה כסף (לנו יוצא בערך  1000 דולר לחודש רק Day care לילד בן שנה וחצי..)
    הקיצר, עם 110 כבר עדיף לכם להישאר בארץ - גם תחסכו יותר, גם תחיו ברמת חיים גבוהה יותר. ת'כלס אמריקה יקרה. אנשים חושבים וואלק אמריקה, אבל ת'כלס כדי לשמר רמת חיים כמו בארץ צריך להרוויח לפחות פי 4 מבארץ. אחרת בארץ הרמת חיים יותר גבוהה. הכל יותר זול, והכסף שווה / קונה יותר (פה למשל לא רק שאין דבר כזה רכב מהעבודה, גם לא משלמים קומיוט - נישט. הכל על חשבונך). 
  • אני חושב שמה שהשואל המקורי שאל באמת נענה במצגת
    הכוונה למצגת הפרוייקט שAEONF קישר אליה בהודעתו.
    לפי ההערכות שלהם במצגת, הקמת הפרוייקט תעלה 183 מליון דולר. מתוך זה עלויות הבנייה בלבד מוערכות ביותר מ 90 מליון דולר.
     
    זה אומר שההשקעה של 30,000$ באמת קונה רק כמה "בלטות" בבניין הזה - כי 30,000$ מהווים בערך עשירית של אלפית האחוז מעלות הפרוייקט.
     
    בנוסף, על כל דולר שהיזמים מגייסים מהמשקיע הקטן הם לוקחים "מינוף" (הלוואה) של כ 10$. והבנקים שנותנים את ההלוואות האלו תמיד יקבלו את הכסף שלהם חזרה ראשונים... 
     
    אז עד כאן התשובה למה שהשואל שאל.
    לעניין המצגת של הפרוייקט - היה מאוד מעניין לראות כמה דברים:
    קודם כל - רשימת ה"אקסיטים" שבהם הגשמה "משוויצה" בעמוד 27 במצגת מראה 18 "אקסיטים".    מתוכם 16 קרו בשנים 2013-2015.
    יש ברשימה רק שני אקסיטים משנת 2016, מתוכם רק אחד הוא בארה"ב.
    אין ברשימה בכלל אקסיטים משנת 2017 או שנת 2018 - למרות שמדובר במסמך שנכתב אחרי ה 6 באוגוסט 2018  (התאריך של התשקיף שהמסמך הזה לכאורה מסכם).
    וזה לא ש"נגמר להם המקום בדף" - יש בדף שני חורים גדולים שהם מילאו בתמונות מאימג' בנק, שבהם אפשר היה בשקט להכניס עוד עשר (10) דוגמאות לאקסיטים... 
    מה שמעלה שאלות כמו:
    האם היו אקסיטים בכלל בשנתיים האחרונות? אם לא - למה לא? 
    אם כן - למה הם לא "משוויצים" בהצלחות היותר טריות?
     
    מה שעוד מעניין - בדף מספר 10 מוצגים שלושה פרוייקטים "דומים" של היזם מנר"ב בארצות הברית. 
    למה רק שלושה? כי, כמו שנראה בהמשך - זה כל מה שיש ליזם להראות...
    וכשרואים את הפרוייקטים הללו מאוד בולט שיש בעייה  - אף אחד מהפרוייקטים ה"דומים" לא מתקרב בכלל להיות דומה לפרוייקט הזה.
    שלושת הפרוייקטים האחרים של היזם הם של בניינים בני 5 עד 7 קומות, עם עד 21 יחידות דיור.
    הפרוייקט המוצע כאן הוא בניין של 35 קומות שבו יהיו 100 יחידות דיור.
    מדובר בסדר גודל אחר לגמרי של פרוייקט.
    זה פרוייקט גדול פי 6 (בכל אספקט שהוא - גובה, מספר יחידות דיור, כספית, סיבוך הנדסי...) מכל אחד מהפרוייקטים האחרים שהיזם הזה ביצע בארה"ב.
     
    בנוסף - מסתבר מהכתוב שבעצם כל ההיסטורייה של היזם באזור ניו יורק התחילה בערך שילשום... בסך הכל הוא מעורב כיזם בארבעה פרוייקטים בעיר ניו יורק - שמתוכם שלושה הם פרוייקטים בשלבי בנייה ואחד בשלבי תכנון (הפרוייקט הזה?).
    יתרה מזו - שניים מהם נמצאים בקושי בשלב התחלת בנייה (יסתיימו רק אחרי שנת 2020) והשלישי (שהוא הכי קטן מכולם - 14 יחידות דיור) כנראה באמצע בנייה.
    כלומר - היזם הזה עדיין לא סיים בהצלחה (בטרמינולוגייה שלהם - "עשה אקזיט") אפילו פרוייקט בניה אחד בניו יורק.   בלי בכלל לדבר על סדר הגודל של הפרוייקט הזה.
     
    נראה לי שגם אם היו כותבים את האמת בצורה ברורה, לא היתה בעיה ל"הגשמה"  למצוא 500 מהמרים בישראל שירצו לשים את כספם ברולטה הזו.
     
    אבל במקום ללכת לכיוון הזה, הגשמה בחרו לכתוב מצגת שמטשטשת את הגודל של ההימור שהמשקיע לוקח כאן - כנראה כדי לכוון גם לקהל של "תמימים" ששואלים שאלות כמו "מה הסיכונים שצריך לבדוק לפני שבכלל מגיעים לפגישה". 
     
     
     
 


 


  • "אני בלי רשיון נהיגה" שקול ל"אני בכיסא גלגלים" בפרבר אמריקאי
    בת'כלס - למעט חיים בשכונות מגורים מאוד ספציפיות בתוך התחום המוניציפאלי של העיר ניו יורק סיטי, יהיה לאישתך מאוד מאוד קשה לחיות חיים עצמאיים בלי היכולת לנהוג. 
    ואני כותב "שכונות מאוד ספציפיות" כי יש הרבה שכונות בקווינס, ברונקס ואפילו ברוקלין שבהן יש, לכאורה, תחבורה ציבורית "סבירה" - אבל שאישתך צריכה לפחד לצאת בהן לרחוב...  
     
    ממליץ לכם בצורה הכי חמה שאפשר להכנס לפרוייקט של הוצאת רשיון נהיגה עבור אישתך הכי מהר שאפשר - ורצוי בישראל שבה היא מתמצאת ומרגישה נח עם השפה והמנטאליות.  זה יעשה לה את החיים בארה"ב הרבה יותר נסבלים.
     
    למען האמת - לא כל כך ברור לי מדוע אתה כל כך לחוץ על ה SUBWAY. המערכת הזו מיועדת להביא את הנוסע ממנהטן ואל מנהטן.  ומ"הקצה הכי צפוני" של המערכת זו נסיעה של יותר משעה...   אנשים נוסעים למנהטן כי שם העבודה שלהם או "פעם ב" לבילוי - אבל את החיים היום יומיים הם מנהלים באזור שבו הם גרים... אישתך לא תיסע שעה לכל כיוון בתחבורה ציבורית למנהטן כדי לקנות בקבוק חלב או כיכר לחם. היא תעשה את זה בסופרמרקט שבשכונה שבה תגורו... ולשם היא תצטרך ללכת ברגל מן הסתם.
     
    כשגרתי בפרברי ניו יורק סיטי הכרתי המון אנשים שלמרות שחיו שעה נסיעה ממנהטן היו מגיעים אליה אולי פעם או פעמיים בשנה, גג.  הם התייחסו לנסיעה למנהטן כמו שאתה מתייחס כרגע לנסיעה למנהטן - כ"מסע לארץ אחרת".
  • ואם כבר מדברים על מוניות...
    הוול סטריט ג'ורנל כתב שמשטרת ניו יורק דיווחה על 14 מקרי אונס ותקיפה מינית במונית בשנת 2015, ועל 10 מקרים בשנת 2014.
     
     וזה רק בעיר אחת  (גדולה - אבל אחת) בארה"ב. 
    כשמסתכלים על המספרים באלו, מבינים עד כמה הבסיס של המאמר שאליו קישרת מגמתי. חיפשו לנפח את המספר כמה שיותר, אז לקחו וחיברו ביחד נתונים של ארבע שנים(!), מכל החברות הקיימות, בכל ארה"ב - והגיעו ל 120.
     
    אבל אם ניקח מספר ממוצע לשנה אחת - זה יוצא 30.
    וזה במצטבר לכל ארה"ב.
    ואז שמים את זה מול העובדה שבתקופה המקבילה היו כל שנה יותר מ 10 מעשי אונס במונית בעיר אחת בלבד - ניו יורק סיטי...
    פתאום נראה כאילו יותר בטוח לאישה לנסוע באובר מאשר לנסוע במונית...
     
    כנראה שלאיגוד המוניות אין שום אינטרס לאסוף נתונים של מעשי תקיפה מינית במוניות בכל ארה"ב (עובדתית - גם בניו יורק הדיווח בא מה NYPD - המשטרה - ולא מה TLC שהוא אירגון הגג של המוניות והלימוזינות).   נוצר הרושם שאם מישהו ישב לאסוף את הנתונים של תקיפות מיניות במוניות בכל ארה"ב בשנה - המספר יהיה הרבה יותר גבוה מ 30...
     
  • לא זוכר לגבי אזור ניו יורק - כאן בבוסטון זה יותר יקר...
    הבת שלי למדה פה נהיגה - שיעור של שעה עולה כאן 50$... שזה כמעט פי ארבע מ 100 ש"ח.   
     
    טסט עולה כאן בערך 100$.  וחייבים לעשות קורס נהיגה מונעת עבור מבחן התאורייה - שעולה 670$.
     
    אז לא ממש בטוח שמקצה לקצה ללמוד נהיגה בארץ יקר יותר מאשר כאן.
     
    מצד שני - מה שאתה בעצם כותב זה שהוצאה של ~1000$ על הוצאת רשיון נהיגה גדולה עליך... מה שעלול לסמן על בעייה רצינית ברזרבות שלך בהתחשב בעלויות OUT OF POCKET של המעבר שאתה מתכנן.
    רילוקיישן לצד השני של העולם יכניס אותך להוצאות של 5 ספרות בדולארים כדי להתבסס בארה"ב. תצטרך לקנות רכב, לשלם שכר דירה לכמה חדשים מראש, להצטייד בבגדים לחורף וכיוצ"ב...  מה שאתה מקבל מהמעביד זה שבריר של כמה שתצטרך לשים על השולחן. אם 1000$ זו בעייה...
  • את הרשיון האמריקאי הראשון אישתי ואני הוצאנו במדינת ניו יורק
    העניין הוא שזה היה לפני יותר מ 20 שנה, ומן הסתם דברים השתנו מאז...
     
    אבל אפילו אז:
    הגעתי עם רשיון נהיגה זר ווותק של יותר מ 10 שנים "על הכביש". ועדיין הייתי חייב לעבור קורס "נהיגה מונעת" של 5 שעות שעלה כמה מאות דולארים - שלמיטב ידיעתי הוא עדיין דרישת חובה בניו יורק.   וכמובן - לעשות תאוריה ומבחן נהיגה מעשי. שגם הם עלו כסף.
     
    כן, אפשר "לחסוך" כאן ובמקום לקחת שיעורי נהיגה ממורה מקצועי לעבוד בשיטת "עשה זאת בעצמך".   אבל זו עלולה להיות חרב פיפיות - אם מנסים לעשות את זה יומיים אחרי ההגעה, כשאתה (המורה) בעצמך עדיין לא רגיל לנהוג בארה"ב... 
    לוקח קצת זמן עד שאתה מתרגל לרעיון שמותר לפנות ימינה באדום - אבל בעצם בתוך העיר ניו יורק אסור לפנות ימינה באדום,
    עד שאתה מתרגל לרעיון של ה JUG HANDLE TURN שיש באזור ניו ג'רסי בכל פינה - ושכשהטסטר אומר לך "פנה שמאלה" אתה בעצם צריך לפנות ימינה...
     
    אני נוהג בארה"ב כבר עשרות שנים. בלי הגזמה - נהגתי מליוני קילומטרים לאורכה ורוחבה של יבשת צפון אמריקה.  ולמרות זאת כשהבת שלי הגיעה לגיל של ללמוד נהיגה החלטתי שעדיף שמורה מקצועי ילמד אותה נהיגה...   שתלמד לנהוג נכון ולא כמוני  
  • הבריחה מדאנמורה - Escape at Dannemora
    ימי שני בשעה 22:00, החל מ-19 בנובמבר 2018,
    ב-yes Edge וב-yes VOD.
     
    מיני סדרה חדשה בת 8 פרקים, בכיכובם של זוכי האוסקר בניסיו דל טורו ("טראפיק") ופטרישיה ארקט ("התבגרות") והמועמד לגלובוס הזהב פול דאנו. את הסדרה מפיק ומביים זוכה האמי, בן סטילר.
     
    הסדרה מבוססת על המקרה האמיתי של בריחה מהכלא בצפון מדינת ניו יורק בקיץ 2015, שהובילה למצוד נרחב אחר שני רוצחים מורשעים שנעזרו בבריחתם באשת צוות הכלא שהיתה במערכת יחסים עם שניהם.
     
    דל טורו מגלם את הרוצח ריצ'ארד מאט, אדם קשוח ושתלטן ששלט באוכלוסיית הכלא בדרכי הפחדה והוא זה שהגה ותכנן את הבריחה.
     
    ארקט מגלמת את טילי מיטשל, אישה נשואה ממעמד הביניים, שהיתה אחראית על מתפרת הכלא ונכנסה למערכות יחסים עם שני האסירים, עד שסייעה לבריחתם. 
     
    פול דנו ("מיס סאנשיין הקטנה", "מלחמה ושלום") מגלם את דיויד סטיוארט, רוצח שוטרים, שהשתמש במראהו הנאה כדי לפתות את מיטשל והפך בניגוד לרצונו לשותף בתוכנית של מאט.
     
    הסדרה נכתבה על ידי בארט ג'ונסון ("מד מן") ומייקל טולקין ("ריי דונובן") ומבוימת על ידי בן סטילר, שביים את כל הפרקים.
  • האקסית המטורפת 4 Crazy Ex-Girlfriend
    ימי ראשון בשעה 22:00, החל מ-11 בנובמבר 2018 ב-yes Drama.
    וכבר כעת ב-yes VOD.
     
    אז כנראה שלהודות באשמה על עבירה חמורה רק בגלל שרצית לקחת אחריות על כל דבר מפוקפק שעשית בימי חייך.. זה לא הרעיון הכי מוצלח?

    ועדיין, אפשר בהחלט להעריץ את רבקה באנץ', על כך שרצתה להתמודד עם ההשלכות של שרשרת ההחלטות שקיבלה - טובות, רעות ומוטלות בספק – מאז עזבה את ניו יורק ועברה לווסט קובינה, לפני שלוש עונות.

    בעונה החדשה, שתהיה גם עונת הסיום של הסדרה, כמו תמיד התוצאות של מעשיה של רבקה משפיעות על חבריה: נתניאל חש נבגד וג'וש נחרד ממנה. פולה, הת'ר וולנסיה נשארות נאמנות לרבקה אבל עסוקות בחיפוש אחר הזהות העצמית שלהן.
     
    האם חבריה ישארו קרובים אליה או יתחילו להתרחק ממנה ומווסט קובינה?
     
    סקיילר אוסטין ("פיץ' פרפקט") וניה ורדלוס ("החתונה היוונית שלי") מצטרפים לעונה החדשה.
 
 

 
Copyright©1996-2019, תפוז אנשים בע"מ