ייבוא החברים שלי מהעולמות הישנים
ראשי
החברים שלי
תחומי העניין שלי
הפרופיל שלי
ניהול
חיפוש    
חיפוש מתקדם

שנות ה80

 
 

 

שנות ה80 בבלוגים:

  • Party pic
    Party pic תמונות ממסיבת הדיסקו
  • שנות ה80 פרק 13 לצפייה/להורדה ישירה!
    מחפש אהבה/סטוץ או סתם בילוי? Blind Date הוא האתר בשבילך למצוא את מה שאתה מחפש! הירשם/י עכשיו ומצא/י את האחד או האחת שלך!       שנות ה80 פרק 13 לצפייה/להורדה ישירה!   לצפייה בפרק :&nbs...
  • שנות ה-80 כל הפרקים לצפיה/להורדה ישירה!
    מחפש אהבה/סטוץ או סתם בילוי? Blind Date הוא האתר בשבילך למצוא את מה שאתה מחפש! הירשם/י עכשיו ומצא/י את האחד או האחת שלך!       שנות ה-80 לצפיה ישירה     ימי שידור : חמישי 22:30 ערוץ...
  • יוצאים לדרך
    טוב, האוטובוס עכשיו במבשרת, התחנה הבאה גשר לה-גארדיה. אני רעב. לאחרונה אני רעב בצורה יוצאת דופן. מחסל נוטלה, קונה שוקולדים בAMPM, מישהי שאני מכיר אמרה לי שזה בגלל שחסר לי חום. היא צחקה, אבל הלב הרגי...
  • פופ ארט - ארנולד ג`קסון - פרויקט כוכבי טלויזיה שחורים משנות ה 70-90
    מי שהיה ילד בסוף שנות ה70 ותחילת שנות ה80 לא יכול לשכוח את ארנולד ג'קסון כוכב הסדרה האגדית "Diff'rent Strokes" או בתרגום המונומנטלי לעברית - "על טעם ועל ריח" (רק הקדוש-ברוך-הוא יודע איך הגי...
  • טלוויזיה איכותית כמו שהיה לנו פה בשנות ה-70 +שנות ה-80 : נוסטלגיה במיטבה
    פעם מזמן לפני שהיו לנו את הערוצים המסחריים עם תוכניות מסריחות ולפני שהיה לנו את שידורי הכבלים והלווין ,היה לנו רק ערוץ 1 ששידוריו היו בשחור לבן, אז לאלה מאיתנו בגילאי 40+ שגדלו על התוכניות בשחור לבן...
 
 

שנות ה80 בפורומים:

 
  • מישהו היה צריך לסגור את בוני טיילר בשנות ה80
    ולוודא שהיא לא יוצאת משם. אינשאללה מקום אחרון!
  • במקום אחר קטלו אותי אני עומד על דעתי
    ראיתי את הכתבה המזוויעה מדובר בניצולת שואה בשנות ה80 המאוחרות לחייה המגדלת עדיין את בנה הניתמך בשנות ה 60 לחייו
    הבית ניראה רע,העזובה והמחסור ניכרו היטב לעין העדשה .
    נכון הגברת ניצולת שואה ,אך מה זה משנה?
    האם קשיש שאינו ניצול שואה אמור לחיות בצורה שכזאת?
    האם הכתב הביא את האמת האובייקטיבית?
    רמזו שם על איזה בן משפחה שטמן ידיו בקופת המשפחה ????
    האם למחלקות הרווחה אפשרות להתערבות?
    אולי למישהו יותר מידע לגבי האמת האובייקטיבית של מיקרה זה?
  • הרוק של סוף שנות השישים ומרבית שנות השבעים
    היה מועדון סגור לבנים. הכניסה לנשים נאסרה, מלבד בנישות מאוד קטנות, שאפשר למנות אותן על אצבעות... שתי ידיים?  

    הפופ והרוק של שנות השישים והשבעים היה ברובו מחולק בחלוקה דיכוטומית ברורה. בגדול, נשים היו זמרות פופ חמודות ולעיתים כותבות שירים (אם כי תפקידם ותדמיתן השתנו במהלך השנים), ודיוות סול וקאנטרי, בעוד הרוק היה מעוז גברי. היו מעט מאוד נשים שניגנו בלהקות רוק או שרו רוק, בתחילת שנות השישים. להקות בנים לא קיבלו ככלל לשורותיהם בנות (החריג היחיד הידוע לי הוא המתופפת של ה-Honeycombs). נגנית האולפן היחידה המשמעותית (מחוץ לתחום מוזיקת הקאנטרי) היתה הבסיסטית קרול קיי (מה-wrecking crew). להקות בנות היו קיימות, אך מעטים מהרכבים אלו הצליחו להקליט או זכו להפצה מסודרת מעבר לעיר מולדתם.

    נשים כן הצליחו להתברג לעולם הרוק של אותה תקופה, וזאת בשתי דרכים: כעתונאיות, וכמנהלות אמנותיות. כך, שני עיתונאי הרוק החשובים ביותר באמצע שנות השישים בבריטניה היו שתי עתונאיות: פני וולנטיין ומורין קליב. קליב היתה הראשונה שהביאה לעתונות המיינסטרימית (ובכלל לתקשורת המיינסטרימית) התייחסות רצינית לנגני רוק כאמנים, ולא כבדרנים. אם הביטלס נחשבו עד אז כקוריוז חינני, היא ראיינה אותם ככותבי שירים ואמנים רציניים, עם אמירה מקורית על העולם. זו היתה הפעם הראשונה שהם זכו ליחס כזה. הדור הראשון של הרוק הבריטי כולו זכה אצלה ליחס דומה. קליב כתבה ב-evening standard, עתון לונדוני שהיה אז נפוץ, בעוד וולנטיין כתבה בעתוני המוזיקה. כתיבתה של וולנטיין לא התיישנה במאומה. אפשר לקרוא כיום כתבות וראיונות שערכה, והם נשמעים כאילו נכתבו הבוקר: נעדרי פוזות, ללא נסיון להרשים או התמסחרות /  פזילה לעבר תפקיד בחברות התקליטים - אופציה שהיתה פתוחה בפני הקולגות שלהן ממין זכר.

    נשים השתלבו ברוק גם כמנהלות ויחצ"ניות. למעטות מהן ניתן התואר הזה להלכה, גם אם זה מה שהן עשו למעשה. הן היו "מזכירות", "אחראיות על מועדון המעריצים" והגדרות מקטינות נוספות, גם אם הן אלו שבסוף היום דאגו לכך שהכסף מהופעות ומחברות התקליטים ישולם לאמנים, ושמרו על הקשר בין הלהקה לבין העתונות והרדיו, שהיו אז אמצעי הפרסום המרכזיים. שירלי ארנולד, לדוגמא, מילאה את התפקיד הזה אצל הסטונס (מנהל הסטונס, אנדרו לוג אולדהם, הגיע בעצמו מתחום היחצ"נות. לאחר שהוא הועזב, היא מילאה את תפקידו. ארנולד הועפה בסוף העשור אחרי שהסטונס העדיפו אנשי עסקים אמריקאים ומעאכרים מפוקפקים, במקומה). ג'ון צ'יילד מילאה את התפקיד ב"בלקהיל", ההנהלה של פינק פלויד, שם ניהלה את הלהקה הלכה למעשה, בעוד פיטר ג'נר ואנדרו קינג משחקים בתפקיד המוזות (ג'נר למד את המלאכה לאחר מכן ונהיה מנהל מוערך, יחד עם אשתו סומי). צ'יילד היתה גם היחצ"נית של בעלה, מארק בולאן. ויקי וויקהאם, שהיתה מפיקת Ready Steady Go, תוכנית הדגל של הערוץ השני בבריטניה באמצע העשור, היתה גם כותבת שירים וגם מנהלת. לקוחתה הידועה ביותר - שהיתה גם בת זוגה לפרקים - היתה דאסטי ספרינגפילד. והיו עוד רבות נוספות.  

    לקראת סוף העשור, על עתונות המוזיקה הן בבריטניה והן בארה"ב השתלטו בחורים צעירים, שגדלו על ברכי הדור הראשון של הרוק, והם דחקו החוצה את הנשים שעבדו בתחום לפניהם (וכן את הכותבים-הגברים הוותיקים יותר). כותבות נשארו בעיקר במגזיני הנערות, אך אלו פעלו לפי כללים ומדיניות עריכה שונה, שלא נתנה בידיהן חירות לכתוב ביקורת מוזיקלית מעמיקה (לעומת זאת, הכתבות והראיונות שערכו הם כיום בעלי ערך רב, מבחינה הסטורית. אבל זו אופרה אחרת). היו מעט עיתונאיות רוק באותן שנים ורובן ככולן אימצו קוד התנהגות "גברי" על מנת לזכות במעט הערכה. אך כך גם היה בשאר התחומים אליהם נשים החלו להכנס, באותן שנים.

    במקביל, על תחום ניהול האמנים, משני צידי האוקיינוס, השתלטו רואי החשבון, כאשר אמנים החלו לדרוש חוזים יותר הגיוניים וחיפשו "בריונים" שיעשו עבורם את המו"מ. העשור שעד עליית הפאנק היה עגום מבחינת הנשים ברוק. בבריטניה, במיוחד, החלוקה המגדרית הדיכוטומית היתה בשיאה. אמנים שווקו, במכוון ומלכתחילה, למגדר מסויים. בהופעות רוק - נניח של הפלויד, או של דיפ פרפל, או של לד זפלין - כמעט ולא היו נשים בקהל. הלהקות האלו שווקו לבנים. במקביל, להקות בנים והרכבי פופ שווקו לבנות, דרך מגזינים ייעודיים ותוכניות טלוויזיה מסויימות. בארה"ב המצב היה הרבה פחות קיצוני. נשים היו חלק מלהקות רוק (גרייס סליק, ג'ניס ג'ופלין) ואמניות מוערכות בפני עצמן (ג'וני מיטשל וכו' וכיו"ב), והקהל בהופעות רוק היה תמיד הטרוגני. אבל השוביניזם היה הנורמה גם שם. התחום העיקרי ברוק שבו נשים הצליחו להגיע לעמדות מרכזיות באותן שנים היה תחום הצילום. משום מה בתחום הזה הן לא חוו הפליה כמו בעיסוקים אחרים. בין השמות הידועים באותן שנים היו לין גולדסמית', ג'יל פורמנובסקי, אנני לייבוביץ, פני סמית' ואריקה אשנברג. לינדה איסטמן (מקרטני) היתה צלמת רוק, כשפגשה את הביטלס.

    נשים חזרו לקידמת הבמה, כיוצרות, רק עם עליית הפאנק. כיום הרוק הוא בדעיכה בכלל, ולכן לא פלא שנשים - כמו גברים - שעושים רוק נמצאים בשוליים, ב"אלטרנטיבה", בעוד הפופ המיינסטרימי חזר לסורו ואימץ דימויים פורנוגרפיים של נשים, מתוך כיוון אחר לגמרי.

  • Monte Kristo - Lady Valentine
    http://www.youtube.com/watch?v=agPtTxhOIRQ
    אחד השירים האהובים עלי משנות ה80
  • שנות טובות שהם לא מאוסף שנות טובות שלי כי הם
    מהאוספים האחרים שלי.

    אל על וכלי תחבורה שונים.
    המטוס אל על לא ממש מטוס אל על אבל בגלל שרשום אל על עליו הוא נכנס לאוסף אל על שלי.
    לא ממש אל על אמיתי אבל נחמד
  • לא שנות העשרה, שנות הילדות..
    נראה לך בתור נערה הייתי מתקשרת לזרים ועובדת עליהם בטלפון? מה פתאום..הייתי מתקשרת לנער שאני דלוקה עליו לשמוע את ה"הלו" שלו ומנתקת.
 
 

שנות ה80 באלבומים:

08- C360_2012-11-30-08-10-48.jpg
 
04- C360_2012-11-19-06-13-50.jpg
 
ppvideo1
 
07- C360_2012-11-30-08-09-10_org.jpg
 
03- C360_2012-11-27-02-56-15.jpg
 
sunglasses
 
06- C360_2012-11-19-06-16-50.jpg
 
02- C360_2012-11-27-02-52-05.jpg
 
lookup
 
05- C360_2012-11-19-06-15-27.jpg
 
01- C360_2012-11-27-02-50-45.jpg
 
outside
 


 
Copyright©1996-2014, תפוז אנשים בע"מ