לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
הסתרת שרשור מעל 
פורום צרכנות
שלום לגולשי פורום צרכנות! צרכנות היא ים של נושאים ותחומים. כל אחד הוא צרכן. מישהו מוכר, אנו קונים. יש צרכים, רצונות, לחצים ופרסומות. אנו קונים מוצרים . אנו קונים שירותים. לפעמים אנחנו בטוחים שאנו מבינים ויודעים הכל, לפעמים נשאר טעם מריר בפה ובכיס, אולי סידרו אותנו. בפורום ננסה לנווט בין הגלים, המושגים והשאלות. נשאל שאלות וננסה לענות. הכל בגוף "רבים", כי אנחנו כולנו נשתתף. יש מה לדעת, יש מה לשפר !! אזהרות והבהרות בהרחבה במאמרים

הנהלת הפורום:

אודות הפורום צרכנות

שלום לגולשי פורום צרכנות! צרכנות היא ים של נושאים ותחומים. כל אחד הוא צרכן. מישהו מוכר, אנו קונים. יש צרכים, רצונות, לחצים ופרסומות. אנו קונים מוצרים . אנו קונים שירותים. לפעמים אנחנו בטוחים שאנו מבינים ויודעים הכל, לפעמים נשאר טעם מריר בפה ובכיס, אולי סידרו אותנו. בפורום ננסה לנווט בין הגלים, המושגים והשאלות. נשאל שאלות וננסה לענות. הכל בגוף "רבים", כי אנחנו כולנו נשתתף. יש מה לדעת, יש מה לשפר !! אזהרות והבהרות בהרחבה במאמרים
`
x
הודעה מהנהלת הפורום
 כללי כתיבה בפורום            בכתיבתכם חובה לשמור על כללי חוק הוצאת לשון הרע /הוצאת דיבה. על החוק ומשמעויותיו :he.wikipedia.org/wiki/%D7%93%D7%99%D7%A0%D7%99_%D7%9C%D7%A9%D7%95%D7%9F_%D7%94%D7%A8%D7%A2

 

על מנת לשמור על סביבה וירטואלית נעימה לכולנו, אנא שמרו על הכללים הבאים:

1. כתבו הודעות ושאלות  בנושאים הקשורים בנושא הפורום בלבד.

2. הימנעו ממסירת פרטים אישיים שלכם או של אנשים אחרים,

3. פרסום מסחרי אסור.

4. הפניה לבלוגים או תוכן בקישורים באתרים אסורה. (למי שיש מה לכתוב, יש לכתוב בהודעות בפורום עצמו ).

 

הקפידו על דיון תרבותי ושמירה כללי חוק הוצאת לשון הרע / הוצאת דיבה ,  והימנעו משימוש בשפה לא הולמת.

           אין להשתמש במילים כמו:

           הזהרו מ....

          שקרנים. נוכלים. גנבים, מנוולים . וכד'.   יש לתאר את המקרה עצמו ללא כל הדבקת תוויות מילים כמו שצויינו .

הודעות שלא תעמודנה בכללים אלו תימחקנה על ידי מנהל  הפורום.

המשך >>

סירים שמתאימים לכיריים קרמיות - אמת או כסת"ח?

מאת: דניעל
08/09/11 11:44
קנינו כיריים. המוכר בחנות הציע כיריים גז, קרמיות או אינדוקציה. הוא הסביר שבשביל כיריים אינדוקציה נצטרך להחליף סירים אבל בכיריים קרמיות נוכל להשתמש בכל הסירים שלנו, בתנאי שיש להם תחתית כפולה. בכל מקרה לא נוכל להשתמש בסירי חרס או אלומיניום. ליתר ביטחון שאלתי אותו לגבי סירים של סולתם, גם כאלה שנקנו לפני 17 שנה ומחבתות טפלון, כי זה מה שיש לי. הוא אמר שאין בעיה - סירי סולתם זה נירוסטה ולמחבתות טפלון תמיד יש תחתית כפולה. הזמנו כיריים קרמיות. הגיע הטכנאי להתקין אותם והסביר לי שאני לא יכולה להשתמש בסירים עם תחתית אלומיניום, או מחוספסת או צבועה או לא כפולה, כל אחד מאלה או כולם יחד

כיוון שהתבלבלתי, שלפתי מהארון סיר אחרי מחבת (חלביים ובשריים. את הכלים של פסח השארתי ארוזים...) ואת כולם הוא פסל, למעט שני סירים קטנים... סירי סולתם ישנים אמנם עשויים נירוסטה, אבל התחתית שלהם אלומיניום, מחבתות הטפלון שלי עם תחתית צבועה ואפילו מחבתות צבועות עם סימון מפורש שהן מתאימות לכיריים קרמיות הוא פסל (התחתית באמת לא נראית כפולה - על סמך מה הסימון?) כעסתי מאוד ואמרתי לו שיקח את הכיריים ואני רוצה להחליף אותם בכיריים גז. הוא שכנע אותי שקניתי כיריים מצויינות ושהחלפת הסירים שווה את השידרוג (אם כך, הצטערתי שלא קניתי כבר אינדוקציה). סירים חדשים כבר עומדים אצלי בארון ואני לא הולכת לתבוע אף אחד אבל אני שואלת - כמה אנשים כמוני נפלו בפח הזה ומה יהיה עם המוכרים שמנסים לדחוף כל דבר בכל מחיר? הרי המוכר יגיד עכשיו שהוא הסביר לי כל מה שצריך להסביר ולא אוכל להוכיח אחרת.

שאלה נוספת - רוב הסירים והמחבתות שראיתי בחנות נשאו סימון שמציין שהם מתאימים לכיריים קרמיות, למרות שהתחתית שלהם הייתה צבועה. מה פשר האזהרה הזו? כסת"ח של חברת הכיריים? ואם יקרה נזק לכיריים בגלל סיר שסומן לא נכון - למי אבוא בטענות? יצרן סירים יראה אותי ממטר?
תגיות:
"דמבלדור אומר, שקל יותר לסלוח לאנשים על כך שטעו מאשר על כך שצדקו" (הארי פוטר והנסיך חצוי הדם, עמ' 91 בגירסה העברית / ג'.ק. רולינג)
ט.ל.ח.  
סירים שמתאימים לכיריים קרמיות - אמת או כסת"ח?
<< ההודעה הנוכחית
08/09/2011 | 11:44
16
8146
קנינו כיריים. המוכר בחנות הציע כיריים גז, קרמיות או אינדוקציה. הוא הסביר שבשביל כיריים אינדוקציה נצטרך להחליף סירים אבל בכיריים קרמיות נוכל להשתמש בכל הסירים שלנו, בתנאי שיש להם תחתית כפולה. בכל מקרה לא נוכל להשתמש בסירי חרס או אלומיניום. ליתר ביטחון שאלתי אותו לגבי סירים של סולתם, גם כאלה שנקנו לפני 17 שנה ומחבתות טפלון, כי זה מה שיש לי. הוא אמר שאין בעיה - סירי סולתם זה נירוסטה ולמחבתות טפלון תמיד יש תחתית כפולה. הזמנו כיריים קרמיות. הגיע הטכנאי להתקין אותם והסביר לי שאני לא יכולה להשתמש בסירים עם תחתית אלומיניום, או מחוספסת או צבועה או לא כפולה, כל אחד מאלה או כולם יחד

כיוון שהתבלבלתי, שלפתי מהארון סיר אחרי מחבת (חלביים ובשריים. את הכלים של פסח השארתי ארוזים...) ואת כולם הוא פסל, למעט שני סירים קטנים... סירי סולתם ישנים אמנם עשויים נירוסטה, אבל התחתית שלהם אלומיניום, מחבתות הטפלון שלי עם תחתית צבועה ואפילו מחבתות צבועות עם סימון מפורש שהן מתאימות לכיריים קרמיות הוא פסל (התחתית באמת לא נראית כפולה - על סמך מה הסימון?) כעסתי מאוד ואמרתי לו שיקח את הכיריים ואני רוצה להחליף אותם בכיריים גז. הוא שכנע אותי שקניתי כיריים מצויינות ושהחלפת הסירים שווה את השידרוג (אם כך, הצטערתי שלא קניתי כבר אינדוקציה). סירים חדשים כבר עומדים אצלי בארון ואני לא הולכת לתבוע אף אחד אבל אני שואלת - כמה אנשים כמוני נפלו בפח הזה ומה יהיה עם המוכרים שמנסים לדחוף כל דבר בכל מחיר? הרי המוכר יגיד עכשיו שהוא הסביר לי כל מה שצריך להסביר ולא אוכל להוכיח אחרת.

שאלה נוספת - רוב הסירים והמחבתות שראיתי בחנות נשאו סימון שמציין שהם מתאימים לכיריים קרמיות, למרות שהתחתית שלהם הייתה צבועה. מה פשר האזהרה הזו? כסת"ח של חברת הכיריים? ואם יקרה נזק לכיריים בגלל סיר שסומן לא נכון - למי אבוא בטענות? יצרן סירים יראה אותי ממטר?
ממתי סומכים על מה שאנשי שיווק מספרים ?
08/09/2011 | 13:29
3
740
החלטת לשנות גישה ואמצעי בבישול ? הרשת מלאה חומר על הנושא.

בכל מקרה, תתחדשי ותהני.
קראתי כל מה שהצלחתי למצוא ברשת
08/09/2011 | 14:55
2
983
וגם דיברתי עם מישהי שיש לה כיריים כאלה כבר כמה שנים. בשום מקום לא נתקלתי בהערה שסירי סולתם ישנים לא יתאימו. כאן בפורום, דרך אגב, כמעט לא מצאתי כלום - בעיקר מידע ישן. עכשיו, כשעשיתי חיפוש ספציפי על "סירים לכיריים קרמיות" מצאתי התייחסות לנושא, אבל מלכתחילה לא חיפשתי בכיוון של סירים, אלא יותר - חיבור חשמל, צריכת חשמל, נקיון. בנושא של סירים מיוחדים נתקלתי רק בחנות כשההחלטה הייתה כבר די מגובשת. כששאלתי לגבי הסירים רק רציתי לוודא שהמידע החדש הזה לא משנה את דעתי. אני מבינה שבפורום צרכנות מחזיקים בדעה שתפקיד המוכר לשקר ואני יכולה לבוא בטענות רק אל עצמי שלא בדקתי אותו בפוליגרף?
למה להרוס פוליגרף ?
08/09/2011 | 16:05
266
בפורום צרכנות - לומדים להיות צרכנים נבונים.
08/09/2011 | 18:31
400
את יכולה תמיד להאשים את המוכר.. וברוב המקרים תהיי צודקת .
אבל מה זה עזר לך ?
לא הבנתי משהו
08/09/2011 | 14:27
11
514
שלב א' - המוכר בחנות שיכנע אותך שכיריים קרמיות מקבלות כמעט כל סיר, בניגוד לכיריים גז שמקבלות כל סיר, ולא כמעט.

שלב ב' - את מגלה שזה לא נכון. באותו מעמד את מעוניינת להחזיר את הכיריים ואז שוב בא גורם זר שמתערב ומשכנע אותך אחרת - הטכנאי. הטכנאי עכשיו אומר שיותר משתלם לך לקנות סט סירים חדש לכבוד הכיריים, ולזרוק את השאר, אז שוכנעת.

עכשיו תסבירי לי באיזה פח מדובר?
למה התעקשת להשאר עם כיריים קרמיות אפילו במחיר של החלפת כל הסירים בבית כדי שיתאימו לכיריים המיוחדות האלו? ומי אשם בכך?
ומי הם אותם "אותם מוכרים שמנסים לדחוף כל דבר בכל מחיר"?
ומה עם "אותם צרכנים שמוכנים לקנות כל דבר בכל מחיר"?
הכיריים כבר הותקנו כשכל זה קרה
08/09/2011 | 14:40
10
357
מה היה הסיכוי שלי שיקחו אותם ויחליפו? הייתי נכנסת למלחמת עולם ובחנות היו טוענים שאמרו לי שככה זה וזהו. לא היה לי סיכוי להחליף את הכיריים.
כמו ששמת לב, לא קניתי את האמירה הכללית ש"רוב הסירים יתאימו לך" אלא שאלתי ברחל בתך הקטנה והוא שיקר לי במצח נחושה.
אז אם ככה זה רק עניין של ניסוח
08/09/2011 | 15:00
9
237
"הוא שכנע אותי שקניתי כיריים מצויינות ושהחלפת הסירים שווה את השידרוג". הבנתי שהוא פשוט שיכנע אותך ולכן קנית סירים חדשים.

בכל אופן יש על הצרכן אחריות מסויימת לבדוק קצת יותר לעומק את מה שהוא קונה, לפני הקניה.
אני מקווה שתניחי בצד את הסיפור הזה ופשוט תהני מהכיריים.
כמו ששמת לב, בדיעבד אני לא מצטערת
08/09/2011 | 15:05
2
282
אפילו כתבתי, שלו הייתי יודעת שאני ממילא מחליפה סירים, הייתי משקיעה עוד קצת וקונה אינדוקציה. חבל שלא אמרו את המידע הנכון, וכדאי שזה יהיה כתוב כאן בפורום לפעם הבאה שמישהו יחפש מידע בנושא - רוב הסירים והמחבתות מלפני 17 שנה לא מתאימים לכיריים קרמיות.
ויש עוד נושא בהודעה שלי - האחריות לסימון כלים
08/09/2011 | 15:07
1
361
אם הטכנאי אומר לי שתחתית צבועה לא מתאימה (עלולה להוריד צבע, לטענתו), אבל רוב הסירים בחנות צבועים בתחתית ובכל זאת יש עליהם סימון שהם מתאימים - למי להאמין?
אני הקפדתי לקנות את אלה שלא היו צבועים, אבל יש לי עוד שתי מחבתות בבית (קיבלתי לפני כשלוש שנים) עם הסימון הנכון אבל עם צבע. לקחת סיכון?
לא
08/09/2011 | 15:21
205
זה כמעט בלתי אפשרי להוריד צבע שרוף מהכיריים, מבלי לשרוט אותן ולכער אותן.
חבל לקחת צ'אנסים, הסיפור הזה גם ככה יצא לך יקר - תהיי "ממושמעת" עד הסוף.
אני לא מסכים עם זה
08/09/2011 | 15:27
5
341
בקשר למשפט:
"על הצרכן אחריות מסויימת לבדוק קצת יותר לעומק את מה שהוא קונה".

על הצרכן האחריות לשאול שאלות ועל סמך התשובות להחליט אם מתאים לו או לא. אם נציג משקר בקשר לאיפיון מסויים של המוצר או בקשר למפרט, ללקוח אין כל דרך לבדוק את זה וזה גם לא צריך להיות ככה.

ללקוח אף פעם לא תהייה את ההבנה הטכנית הדרושה לבצע בדיקות מקיפות כאלו וזה יהפוך כל רכישה למסע מחקר שיצריך יותר מידי זמן.

נציג שמשקר לגבי דבר מהותי, אם הייתה פה מערכת אכיפה טובה, הייה משלם פיצויים.

(ובלי קשר, ח"ח על הפורום השני. לא ציפיתי שתחזיק שם מעמד ודווקא נראה שהפורום יותר נעים).
08/09/2011 | 15:37
26
טכנית - אתה צודק
08/09/2011 | 15:55
227
זה לא בסדר שהלקוח מגלה בבית מגרעות במוצר שאילו היה מקבל עליהן מידע בחנות - היה קונה מוצר אחר.

מצד שני - מטבע הדברים התחרות בין יצרנים שונים נהיית יותר ויותר אגרסיבית (הרבה יותר קשה להתבלט עם המוצר שלך) והלקוח כן צריך להזהר. סה"כ מרכזי החנויות והקניונים של היום הם בגדר "שוק מודרני" וצריך לדעת להזהר מרוכלים, אפילו אם הם לובשים תלבושת אחידה בחנות גדולה, ממוזגת ומפוארת. לכן, אני חושב שמי שמחזיק בידיו כרטיס אשראי, צריך להיות מספיק "מבוגר אחראי" ולא לבוא אח"כ ולצעוק "אכלו לי שתו לי, ציפיתי להגינות וניצלו אותי".
אני לא רומז פה כלום לגבי בעלת הכיריים, אלא באופן כללי.

ותודה לך, אני שמח לקבל פידבקים חיוביים לגבי פורום חוק ומשפט.
עוד יש הרבה מה לשפר אבל המקום באמת מתחיל לקבל גוון קצת יותר נעים.
לא שואלים את מי שלא יודע לענות....
08/09/2011 | 16:11
2
181
אנשי המכירות לא משקרים ב"מודע". הם מספרים לך מה שהם יודעים. ולרוב זה גובל בחוסר ידיעה מוחלט עד הטעיה.

איש מכירות טוב, היה מוציא לך את מפרט הכיריים ואת האזהרות הנידרשות.
ומאיפה את רוצה שהוא ידע מה מגוון הסירים של סולתם ? הוא מכר פעם סירים ?

ולכל זה מביא אותי לתובנה, שאתה אחראי. ואל תנסה לחפש אשמים אחרים.
משהו בלוגיקה שלך הלך לי לאיבוד...
08/09/2011 | 17:22
1
182
"הם מספרים לך מה שהם יודעים. ולרוב זה גובל בחוסר ידיעה מוחלט עד הטעיה."

"ולכל זה מביא אותי לתובנה, שאתה אחראי. ואל תנסה לחפש אשמים אחרים."

אם לקוח שאל שאלה את נציג המכירות, נציג המכירות נתן לו תשובה שהוא לא מוסמך לתת ,ולא אמר פשוט "לא יודע" - לכל עניין, הנציג מכירות הטעה את הלקוח, אז מדוע שהלקוח ייחפש אשם במקום אחר?!

אם הלקוח מתנהל מול העוסקים, בגישה של "כבדהו וחשדהו", ונציגי המכירות מראש נתפסים כלא מהימנים, אני מאמין שאתה מצפה לידע מהצרכן שהוא מעבר ל"צרכנות נבונה" ,ודומה יותר לפרנויה ולעיתים ציפייה לא הגיונית שלצרכן יהיה ידע בתחומים שלא נדרש ולא מצופה ממנו ידע.

*ההתייחסות שלי היא כללית , ולא למקרה שהועלה ע"י מתחיל השרשור.
אל תחפש, אין לוגיקה.
08/09/2011 | 20:58
137
אני אומר זאת בשפה אחרת, איש מכירות,כשמו כן הוא, יעשה הכל בכדי למכור.

אתה, לא צריך להתמסר.
הודעות אחרונות
Flix וידאו
חם בפורומים של תפוז
דיכאון החגים
דיכאון החגים
אנחנו נשואים כבר 7 שנים וכך היה בכל שנה מחדש
דיכאון החגים
דיכאון החגים
אנחנו נשואים כבר 7 שנים וכך היה בכל שנה מחדש
בתוך החדר האינטימי שלי
בתוך החדר האינטימי שלי
עכשיו בפורום, טיפים מעולים לשדרוג חדר הילדים
בתוך החדר האינטימי שלי
בתוך החדר האינטימי שלי
עכשיו בפורום, טיפים מעולים לשדרוג חדר הילדים
אוהבים את תפוז?
אוהבים את תפוז?
עשיתם לייק לדף הפייסבוק שלנו? בואו לקבל את
אוהבים את תפוז?
אוהבים את תפוז?
עשיתם לייק לדף הפייסבוק שלנו? בואו לקבל את
מקרא סימנים
בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ