לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
הסתרת שרשור מעל 
פורום לקויות למידה ואסטרטגיות
שלום לחברי הפורום "לקויות למידה ואסטרטגיות".
אני אשמח לעמוד לשרותיכם ולענות על שאלותיכם, ולנסות לסייע לכם.
כמו כן, אני אשמח אם נשתף ידע, רעיונות וכיוצא בזה הקשורים בלקויות למידה ואסטרטגיות. 
בנוסף, אני אשמח לקבל מכם הצעות, בקשות לתכנים שהייתם רוצים לראות בפורום.
 
ולפני שמתחילים,
כמה כללים שנהיה חייבים לשמור עליהם, כללי "תפוז" וכללים אנושיים. הימנעות משימוש בסגנון בוטה או תוקפני אחד כלפי השני. אל תפרסמו בפורום פרטים כגון:  כתובת וטלפון, בשביל זה יש לוח מודעות, כרטיסים אישיים בתפוז אנשים וכמובן ערוצים פרטיים. הודעות מסחריות, פוליטיות ופרסומיות (הצפות) כנ"ל הודעות לא בהתאם לכללי האתר- יימחקו.
 
גלישה נעימה!

הנהלת הפורום:

אודות הפורום לקויות למידה ואסטרטגיות

שלום לחברי הפורום "לקויות למידה ואסטרטגיות".
אני אשמח לעמוד לשרותיכם ולענות על שאלותיכם, ולנסות לסייע לכם.
כמו כן, אני אשמח אם נשתף ידע, רעיונות וכיוצא בזה הקשורים בלקויות למידה ואסטרטגיות. 
בנוסף, אני אשמח לקבל מכם הצעות, בקשות לתכנים שהייתם רוצים לראות בפורום.
 
ולפני שמתחילים,
כמה כללים שנהיה חייבים לשמור עליהם, כללי "תפוז" וכללים אנושיים. הימנעות משימוש בסגנון בוטה או תוקפני אחד כלפי השני. אל תפרסמו בפורום פרטים כגון:  כתובת וטלפון, בשביל זה יש לוח מודעות, כרטיסים אישיים בתפוז אנשים וכמובן ערוצים פרטיים. הודעות מסחריות, פוליטיות ופרסומיות (הצפות) כנ"ל הודעות לא בהתאם לכללי האתר- יימחקו.
 
גלישה נעימה!
`
x
הודעה מהנהלת הפורום
 
כללי הכתיבה בפורום "לקויות למידה ואסטרטגיות"
אני אשמח אם תשאלו שאלות, תענו על שאלות, תציעו רעיונות, תשתפו מהידע שלכם, תבקשו בקשות וכו'.
כמו כן, אני אשמח לקבל רעיונות לתכנים שאתם רוצים שיהיו בפורום ופינות קבועות. 
אני פה בשבילכם, לנסות לסייע לכם במידת הצורך ולפי יכולתי.
ולפני שמתחילים,
כמה כללים שנהיה חייבים לשמור עליהם, כללי "תפוז" וכללים אנושיים. הימנעות משימוש בסגנון בוטה או תוקפני אחד כלפי השני.
אל תפרסמו בפורום פרטים כגון:  כתובת וטלפון, בשביל זה יש לוח מודעות, כרטיסים אישיים בתפוז אנשים וכמובן ערוצים פרטיים.
הודעות מסחריות, פוליטיות ופרסומיות (הצפות) כנ"ל הודעות לא בהתאם לכללי האתר- יימחקו.
גלישה נעימה והשתתפות פוריה ומפרה בפורום!
 
המשך >>

לימודי אבחון דידקטי

06/01/08 21:59
שלום רב,
אני מאוד מעוניינת להיות מאבחנת דידקטית, ומעוניינת ללמוד את התחום.
התואר הראשון שלי הוא במנע"ס ואין לי ניסיון תעסוקתי בחינוך. היום (בת 30, אמא) אין לי שום עניין בתחום בו עסקתי עד היום ומעוניינת בהסבה לתחום האבחון.
הסתכלתי בתנאי הקבלה בכמה מכללות (לימודי תעודה) אך לצערי נדרש תואר בחינוך+ שנות ניסיון בחינוך.
באוני' חיפה ראיתי שיש אפשרות לתואר שני באבחון, אך מדובר בלימודים שהם "משרה מלאה", וכאמא לתינוקת לא אוכל לפנות את כולי ללימודים (מה גם שמתגוררת במרכז).
אשמח לקבל כל עזרה וכל עצה איך אוכל להגיע בכל זאת ללימודי אבחון, אני כבר מעל שנה בטוחה שאני צריכה לעשות את ההסבה הזאת ולא מוצאת דרך.
תודה, הילה.
לימודי אבחון דידקטי
<< ההודעה הנוכחית
06/01/2008 | 21:59
9
799
שלום רב,
אני מאוד מעוניינת להיות מאבחנת דידקטית, ומעוניינת ללמוד את התחום.
התואר הראשון שלי הוא במנע"ס ואין לי ניסיון תעסוקתי בחינוך. היום (בת 30, אמא) אין לי שום עניין בתחום בו עסקתי עד היום ומעוניינת בהסבה לתחום האבחון.
הסתכלתי בתנאי הקבלה בכמה מכללות (לימודי תעודה) אך לצערי נדרש תואר בחינוך+ שנות ניסיון בחינוך.
באוני' חיפה ראיתי שיש אפשרות לתואר שני באבחון, אך מדובר בלימודים שהם "משרה מלאה", וכאמא לתינוקת לא אוכל לפנות את כולי ללימודים (מה גם שמתגוררת במרכז).
אשמח לקבל כל עזרה וכל עצה איך אוכל להגיע בכל זאת ללימודי אבחון, אני כבר מעל שנה בטוחה שאני צריכה לעשות את ההסבה הזאת ולא מוצאת דרך.
תודה, הילה.
הילה שלום,
06/01/2008 | 23:58
302
כאשת מקצוע שעובדת רבות עם ילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה, ברצוני להסב את תשומת ליבך למשהו מאוד חשוב- אבחון איננו "תחום" העומד בפני עצמו. אם את מדברת על אבחון דידקטי, הרי שכדי להיות מאבחנת מקצועית ורצינית, צריך לעבוד מספר שנים  בשטח במקצוע טיפולי או חינוכי שהאדם למד בלימודי תואר ראשון,  צריך לעבוד עם ילדים עם קשיים כאלו ואחרים, לקחת הדרכה, ללמוד קורסים של השתלמויות מקצועיות, להכיר את התחום לעומק מתוך העבודה הקלינית או החינוכית. רק לאחר השתפשפות ולמידה, אפשר להוסיף עוד נידבך של הפן האבחוני. ואז באמת אפשר ללכת ללמוד אבחון דידקטי. החוכמה באבחון היא לא רק לאבחן, אלא להציג תוכנית עבודה שתתאים לאותו הילד, בהתאם ליכולותיו ולקשייו. איך אפשר לעשות זאת ללא עבודה בשטח?!
אין פה קיצורי דרך. זה כמו שאני ארצה לעבוד כעורכת דין. הרי לא יעלה על הדעת שאוכל לקפוץ מספר שלבים  ולהפוך לעורכת דין ככה סתם מבלי שלמדתי תואר ראשון בעריכת דין, ומבלי שעברתי את מסלול ההתמחות הארוך.  אז למה את חושבת שבתחום שהוא כה רגיש כמו אבחון של ילדים עם לקויות למידה כן אפשר לדלג על שלבים?!

אין לך ברירה- אם ברצונך באמת לעסוק בתחום ההוראה ומאוחר יותר- האבחון, עלייך לעשות את המסלול המייגע והמפרך של לימודים רציניים. וגם אם את אמא צעירה- אין דבר העומד בפני הרצון. אם את משוכנעת ברצונך זה- לכי על זה. סביבה תומכת, מסייעת, מבינה ואוהדת הכרחית כמובן.

סליחה אם הייתי קשה בתשובתי, אבל אין פה מקום לקיצורי דרך, וזה קצת עיצבן אותי לראות שאנשים חושבים שאפשר להגיע למטרות בחיים עם מאמץ מינימלי. לרוב זה לא כך, ודרושה השקעה רבה ורצינית.
ועוד שאלות חשובות לי אלייך שאולי יעזרו לך לשפוך אור על הנושא- מה מעניין אותך בתחום? האם את מכירה אנשים שעוסקים בתחומים טיפוליים או חינוכיים? האם יש לך נגיעה כלשהי לתחום? האם יש לך הסבלנות הנדרשת לעסוק בתחום טיפולי/חינוכי?
האם את מודעת לגובה המשכורת בשנים הראשונות לעבודה כשכירה בתחום החינוך?

בכל מקרה, אני מאחלת לך הרבה  בהצלחה בכל דרך שרק תבחרי!
שירה.

מסכימה עם רוב דבריה של שירה
07/01/2008 | 07:37
1
183
לגבי התואר בחיפה - כמישהי שאכן סיימה (די מזמן..) לימודי תואר שני בחוג לליקויי למידה באוניברסיטת חיפה אני רוצה לאשר, שאכן מדובר ב"לימודים במשרה מלאה". יחד עם זאת, אני מכירה אישית אנשים שעשו את זה גם עם שלושה ילדים, כך שאם באמת רוצים, הכול אפשרי. אמנם זה מצריך מספר הקרבות - למשל, לא לעבוד במהלך השנתיים וחצי של לימודים (האם את ובעלך יכולים להרשות את זה לעצמכם?) ואולי גם לשקול מגורים יותר קרובים (זה בהחלט יקל על החיים). השאלה היא כמה את יודעת על התחום ומה הסיבות שלך לרצות להכנס אליו. זהו צעד חשוב ומשמעותי שאי אפשר לעשות אותו בקלות ראש, בוודאי אם הוא דורש כאלו שינויים וויתורים בחיים.
כמו שירה, לא ממליצה לך לעשות קיצורי דרך כדוגמת "קורס מאבחנים" בניצ"ן ודומיו. המגמה במשרד החינוך בשנים האחרונות היא להתחיל למקצע את התחום, ישנה חקיקה בדרך שמדברת על כך שרק בעלי תואר שני ומעלה (תואר שני רלוונטי למקצוע, כמובן) יוכלו לאבחן, כך שכל מי שאינו בעל השכלה רלוונטית למעשה יידרש לעשות השלמות או להדחק החוצה מתחום האבחונים, ויישאר רק בתחום הטיפול (ייתכן שזה התחום שמעניין אותך יותר, לא הבנתי מדבריך).
לכן הייתי מציעה לך, בדומה למה ששירה אמרה, לחשוב בעצם למה את רוצה להכנס לתחום הזה, מה בו מושך אותך, לדבר עם אנשים שעובדים בו כמה שנים כדי להבין בדיוק מה המשמעות של עבודה מסוג זה (מבחינת דרישות המקצוע השונות  ומבחינה כלכלית), ורק אחרי שתקבלי מספיק מידע, תוכלי לבצע החלטות חשובות מהסוג הזה.
בכל מקרה, שיהיה בהצלחה, ואשמח לספק מידע במסרים אם תרצי.
תודה לך
09/01/2008 | 22:54
113
הילה - אמא...
07/01/2008 | 15:01
3
197
כדי להיות מאבחנת דידקטית תידרשי לזמן לימוד רב. האימונים באבחונים - שלא לדבר על הלמידה עצמה - הם קשים וארוכים - דורשים זמן.

ברור שכדי לעסוק באבחון לימודי - דרוש שיהיה ניסיון לימודי - לא נראה לך הגיוני ? איך תדעי לתת המלצות מה לעבוד עם הילד, אם לא תדעי איך המערכת פועלת באמת ? מה הקשיים האמיתיים שם... וכו' ?

אולי כדאי להתרכז באמהות - ובנוסף לקחת קורס שיכול לתת לך סיפוק מהדרך האחרת שתרצי, אולי קורס בחינוך כהתחלה...
למנהלת הפורום..
09/01/2008 | 23:10
2
164
די הופתעתי מתגובתך.
דווקא ממך, שבנוסף על היותך מאבחנת את גם מנהלת הפורום,הייתי מצפה לתשובה עניינית.
המשפט: "אולי כדאי להתרכז באמהות..אולי קורס בחינוך.." מתנשא ואינו במקומו.
בדיוק תשובה כמו שלך, שמתחילה ב"הילה-אמא..." מחזקת בי את תחושת התאמתי למקצוע, כאדם שתמיד יפנה לאדם אחר בגובה העיניים וללא התנשאות.
מה עוזר כל הניסיון הלימודי והידע הרב שלך אודות איך המערכת פועלת באמת, אם אינך מסוגלת להעביר את המסר לילד/להורה בצורה פשוטה ועניינית?
ודבר נוסף- אין לי מושג מה מצבך המשפחתי, אך אשמח לבשר לך שלהיות אמא זו לא מוגבלות, וניתן להיות אמא וגם לעבוד וללמוד.
אני שמחה שיש אנשים אחרים בפורום שטורחים ועונים, ולו כדי להראות שיש גם סוג אחר של מאבחנות.
הפתעות ותגובות
10/01/2008 | 00:01
1
156
נשמע שאת מאוכזבת, שאינך מקבלת תגובה כפי שהיית רוצה לקבל... לדעתי, מי שאינו מורה / מחנך מורה, יתקשה להיות מאבחן טוב (דידקטי).
ייתכן, שלא הבנת את כוונתי, על כך אוכל רק להצטער, אך אנסה להסביר מה הכוונה - לפני שאת לוקחת אחריות כבדה - גם ללמוד חינוך באופן מלא, וגם ללמוד אבחון - זה קשה מדי כשאת אמא. זאת אני אומרת על סמך ניסיון של חברות איתן למדתי בקורס אבחון, כאלו שהיו מורות עם ניסיון של כמה שנים, ובזמן קורס אבחון קרסו - פיזית, רגשית, וכך הושפעו גם הלימודים שלהן ותחושותיהן כאמהות לילדים קטנים. לכן... כדי להיות נאמנה לשני הרצונות שלך גם להיותך הילה וגם להיותך אמא - הצעתי ללמוד קורס ולא לימודים מלאים של אבחון.

חבל על "יריות" שאינן במקומן, ויש מקרים שבאמת מישהו לא מבין משהו שנכתב, האם זו כוונת הזדון של הכותב ? חוסר ההבנה של הכותב ?
אני לא כל כך מסכימה אתך
10/01/2008 | 16:56
160
אני מאבחנת לקויות למידה מספר שנים ואני לא מורה במקצועי. הגעתי דווקא מתחום הפסיכולוגיה ולא מתחום החינוך, ולמדתי תואר שני בתחום לקויות הלמידה. עסקתי גם בהוראה מתקנת זמן רב לאחר הלימודים וכיום עוסקת רק באבחון. ההתמקצעות שלי בתחום גבוהה מאוד ולמדתי את מערכת החינוך תוך כדי התנסות והשתפשפות בשטח. האבחונים שלי מקצועיים מאוד, מעולם לא "חזר" לי אבחון מוועדה כלשהי (משמע שקבלו את המלצותיי להתאמות), והיום אני גם משמשת גם מדריכה למאבחנות צעירות. אני מקבלת משובים חיוביים מאוד מכל המכונים בהם אני עובדת, נחשבת מאבחנת מומלצת ונדרשת מאוד במקום מגוריי והמשפחות שהגיעו אליי לאבחון מעבירות פידבקים חיוביים אליי וגם הלאה, לסביבה.
מטרת המייל הזו לא הייתה בשום דרך האדרה עצמית אלא רק לומר, שמאבחנים טובים לא צריכים להיות מורים לדעתי. הם צריכים להיות בעלי ידע תיאורטי מעודכן ומעמיק בתחום לקויות הלמידה ולקבל מספיק התנסויות במסגרת לימודיהם לצד הדרכה מקצועית, לפני שיצאו לשטח. זוהי דעתי האישית.
התנאים
09/01/2008 | 14:42
1
172
בדרך כלל התנאים במכללות הם תעודת הוראה בחינוך מיוחד. נראה לי שתצטרכי לפנות קצת זמן. לעשות תעודת הוראה, לעבוד קצת ואז לעשות תעודת אבחון.
אני מכירה את המסלול בלוינסקי והוא מעולה:)
המלצה?
13/01/2008 | 12:43
148
את יכולה לספר מה מקבלים במסלול?
הודעות אחרונות
08:41 | 03.09.15 אורחים בפורום
11:17 | 02.09.15 אורחים בפורום
09:07 | 31.08.15 lolly87
05:20 | 21.08.15 אורחים בפורום
15:03 | 18.08.15 סקוביבון
02:25 | 18.08.15 מגזין קרוסלה
15:37 | 17.08.15 גית בשלישית
11:21 | 16.08.15 FMW
11:44 | 08.08.15 lolly87
19:43 | 05.08.15 lolly87
12:05 | 22.07.15 אורחים בפורום
16:42 | 13.07.15 אורחים בפורום
Flix וידאו
חם בפורומים של תפוז
דיכאון החגים
דיכאון החגים
אנחנו נשואים כבר 7 שנים וכך היה בכל שנה מחדש
דיכאון החגים
דיכאון החגים
אנחנו נשואים כבר 7 שנים וכך היה בכל שנה מחדש
בתוך החדר האינטימי שלי
בתוך החדר האינטימי שלי
עכשיו בפורום, טיפים מעולים לשדרוג חדר הילדים
בתוך החדר האינטימי שלי
בתוך החדר האינטימי שלי
עכשיו בפורום, טיפים מעולים לשדרוג חדר הילדים
אוהבים את תפוז?
אוהבים את תפוז?
עשיתם לייק לדף הפייסבוק שלנו? בואו לקבל את
אוהבים את תפוז?
אוהבים את תפוז?
עשיתם לייק לדף הפייסבוק שלנו? בואו לקבל את
מקרא סימנים
בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ