לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
דבר מייסד הפורום, צור בנר:

"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"

יוזמה מעניינת של רת"א

21/07/12 01:25
רצ"ב מכתבו של אופיר בביש בנושא.

קוראי הפורום מוזמנים לחוות דעתם בנדון.
אני ארכז את התגובות ואעביר לאופיר בצורה מסודרת.

דוד.


לכבוד:

טייסי תעופה כללית

הנדון: בחירת שטח מהאוויר לטייסי תעופה כללית


שלום רב,

בימים אלה שוקלת רת"א לפתוח בתהליך חקיקה אשר יאפשר לטייס תעופה כללית, אשר יעמוד בדרישות המפורטות מטה, בטיסות שאופיין יוגדר מראש, לבחור שטח מהאוויר לצרכי נחיתה בדומה לנעשה בתחום האז"מ.

לצורך הרשאה שכזו, יידרש הטייס לעמוד בדרישות הבאות:

• דרישות סף.
• הכשרה ייעודית בנושא.
• הסמכה ע"י רת"א.


לצורך כך אני פונה אליכם ציבור הטייסים בשאלה:

האם לדעתכם הענף צמא לפעילות שכזו?

אשמח לקבל בכתב כל תגובה הערה/הארה רלוונטית לנושא.


     בברכה,

     אופיר בביש
     מנהל תחום תעופה כללית
 
תגיות:
יוזמה מעניינת של רת"א
<< ההודעה הנוכחית
21/07/12 01:25
1265צפיות
רצ"ב מכתבו של אופיר בביש בנושא.

קוראי הפורום מוזמנים לחוות דעתם בנדון.
אני ארכז את התגובות ואעביר לאופיר בצורה מסודרת.

דוד.


לכבוד:

טייסי תעופה כללית

הנדון: בחירת שטח מהאוויר לטייסי תעופה כללית


שלום רב,

בימים אלה שוקלת רת"א לפתוח בתהליך חקיקה אשר יאפשר לטייס תעופה כללית, אשר יעמוד בדרישות המפורטות מטה, בטיסות שאופיין יוגדר מראש, לבחור שטח מהאוויר לצרכי נחיתה בדומה לנעשה בתחום האז"מ.

לצורך הרשאה שכזו, יידרש הטייס לעמוד בדרישות הבאות:

• דרישות סף.
• הכשרה ייעודית בנושא.
• הסמכה ע"י רת"א.


לצורך כך אני פונה אליכם ציבור הטייסים בשאלה:

האם לדעתכם הענף צמא לפעילות שכזו?

אשמח לקבל בכתב כל תגובה הערה/הארה רלוונטית לנושא.


     בברכה,

     אופיר בביש
     מנהל תחום תעופה כללית
º
צמא??? OVER-DRY ... זאת תיהיה מהפכה לענף
21/07/12 01:57
336צפיות
זו התקדמות בכיוון הנכון.
21/07/12 07:14
386צפיות
אבל אסור לכם לשכוח על מה אתם טסים. לאיך שאני חושב, אני לא בטוח שיש עוד מטוס חוץ מהסופרקאב שמתאים.
מאחר וכתוב "בטיסות שאופיין יוגדר מראש" אני מניח שמדובר בנחיתה במינחתי עפר או שדות קצורים שמתאימים וניבדקו מראש,והכוונה שכל טייס שמוסמך יוכל לנחות ללא צורך בשימוש במנחית.
אתם צרכים ללכת על זה ,כי צריך להתחיל ממשהו.
בענף האז'מ ,בתחילתו,היה צריך מדריך טיסה לנחות במנחת חד פעמי לפני השימוש בו של שאר הטייסים,ולאשר אותו.ביום האירוע,היה חייב מדריך טיסה לנחות ראשון במקום.עם הזמן,כשכמה חברים רצו לנחות  בשטח,הם היו צרכים לארגן את הפרוצדורה עם מדריך טיסה,ובגלל הסירבול,נכנסו לתקופת ניסיון שבה הוכשרו עשרה טייסים שהומלצו עי'' אומני של אז,כשיש נציגות לכל איזור בארץ,וקיבלו אישור ונחיתה במינחת חד פעמי,כשהם עוזרים אחר'כ מהקרקע בהכוונת הקבוצה שאחריהם(לא הנחתה).השלב הבא היה קורסים תיאורטיים לבעלי מס' מיני' של שעו'ט שנקבע,שאותם העביר איציק אפלבאום ז''ל , ומי שעבר קורס תאורטי כזה,נרשם ברת'א כבעל הסמכה לנחיתה במינחת חד פעמי.הסידור הזה בוטל לפני כמה שנים ומאז אין הסמכות לחד פעמי.יש כבר תקופה ארוכה מגעים לחדש הסמכה זו,ולפי מה שאני יודע עדין לא יצא עשן לבן.
לאורך השנים המרויח הגדול מהמינחתים החד פעמיים היו מכוני הבדק.הם היו מלאים בעבודה שמעבר לטיפולים ותקלות שוטפות.
אני חושב שאתם צרכים להילחם מהמינימום , שזה נחיתה במינחתי עפר או סלולים שאינם פעילים,ללא צורך במנחית.
מאחר ואני לא טס בGA ,כל מה שכתבתי זה בחזקת עייצעס גייבער.
הרעיון טוב, הביצוע מרמז על משהו פחות טוב...
21/07/12 08:11
347צפיות
1. דרישות הסף מהן בדיוק? אם הדרישות יהיו מחמירות מידיי רבים לא יכולו להשתמש ואז אין ממש טעם...
2. הכשרה ייעודית, על מה מדובר? כמה שעות עם מדריך בדיוק?
3. הסמכה על ידי רת"א.. בעיה! זה בערך כמו הגדר מכשירים... מסחטת אגרות... זה איזה קטע ברת"א שאינו מובן לי... שיסתכלו מה קורה אצל האח הגדול FAA... לא שמעו ברת"א על Endorsment מהמדריך? באופן אישי... אם אני צריך לעבור מבחן עם בוחן שיעלה לי מי יודע כמה אני פשוט לא אעשה את זה ואוותר...

חשוב לזכור משהו שרת"א במיוחד והרבה אנשים בענף שוכחים... תחום התעופה בארץ יקר מאוד ביחס להרבה מקומות אחרים בעולם, וישנם הרבה אנשים בני מעמד הביניים שעושים מאמצים כלכליים כבירים להגיע לשעת טיסה בחודש במקרה הגרוע... ואם יוצא להם טוב אז הם עושיים שעתיים בחודש (HOBBS)... לכן אני אומר שעל הכשרה אין עוררין, ועל תנאי סף בסדר... אבל ליצור איזה מבחן הסמכה של רת"א בנושא... הרי ברור שזה מקור הכנסת כסף נוסף למדינה שלא בצדק...
רוב הטיסות נעשות במטוסים מושכרים
21/07/12 08:31
320צפיות
ומאחר ואני לא רואה מצב בו חברות ההשכרה יאפשרו לטייסים לנחות בשטח - החידוש מיועד בעצם רק לבעלי מטוסים פרטיים
אבל בהחלט חידוש מבורך
אין סיבה שבעל מטוס פרטי שרוצה לנחות על מינחת עפר - לא ייקח על עצמו את האחריות לעשות את זה.
הפטרונות של רת"א בנושא (שיודעת מה טוב עבור הטייס יותר ממה שהוא יודע) היא פשוט לא לעיניין וטוב שיש התקדמות בנושא
פעילות במנחתים - מטוסים מושכרים
21/07/12 10:42
289צפיות
בוקי ידידי
אל ייאוש
אגודת התעופה בעבודה שעשיתי מול מייקי וגיל, לא מוותרת על הטייסים ששוכרים מטוסים.
אין סיבה לוותר ולא נוותר.
בעבר היו הרבה אירועים שנחתנו במנחתים כאלו (ערד, דימונה וגם המישר והציחור) כולל מטוסים מושכרים (וגם אני אישית),
הבעייה פתירה, ועם רצון טוב של כל הצדדים היא תיפתר.
שי
מצוין
21/07/12 09:00
268צפיות
השאלה היא איך עושים זאת מבלי לגרום לנזק לענף ולמטוסים עקב אחד שיעשה שטויות.
הדרכה והסמכה בהחלט חיוניים.
בכדי למנוע תקלות, ממליץ להגדיר מסלולים ומנחתי עפר שייבחנו מראש (לאחר שייבדקו על ידי הרשות ונציגי האגודה) שרק בהם ניתן יהיה לנחות. כל מסלול אחר שלא ייכלל ברשימה ידרוש אישור. רק כך נבטיח שאנשים לא ינסו לנחות על פיסגת המצדה (והמבין יבין).
מנחתים - רת"א - פוטנציאליים
21/07/12 10:52
309צפיות
איציק אתה צודק בהחלט,
בעבודה שנעשתה מול רת"א הכנו רשימה של מנחתים פוטנציאליים אני מביא אותה כאן להתייחסות חברי הפורום.
תרגישו חופשי להביע דעתכם ולהוסיף/לגרוע
דוד ירכז את התגובות ויעביר אליי

רשימת מנחתים

באופן כללי: מעל 800 מ', ללא מכשולים, משטח נחיתה טוב.

גמלא
דלתון
ציקלון (700 x 20)
בצת (?)
בית השיטה (700 x 10)
הבונים

ג'יפטליק (400 x 20)


עין שמר
אשקלון (600 x 10)
מנחת זהר (600 x 20) למעשה ארוך יותר אבל מוצף
ערד
דימונה (940 x 20)
ירוחם
קציעות
שיזפון
המישר
ציחור
שדה בוקר (400 מ' אספלט + כורכר)
מצפה רמון
בית השיטה והבונים,יש שם בעלבית.
21/07/12 11:16
247צפיות
ציקלון גם לו יש בעיות לא תעופתיות.
הגיפטליק במתכונתו הנוכחית לא מתאים ל GA .
עין שמר,נראה אותך מנסה לנחות שם,
מנחת זהר לא קיים כבר,אולי הקטע הקטן שקיים,מתאים אולי למ'מגים.
דימונה,קו חשמל שחוצה צמוד מדרום למנחת,וקו מתח גבוה שחוצה מצפון,החזירו את המינחת ליעודו המקורי.
ירוחם ,המנחת ההיסטורי לא קיים.המנחת שהוכשר לאזמים,לא שמיש בגלל חריצי מים,וגם כשהיה שמיש,לא התאים ל GA .
מינחת מעלה פארן,בנקודת דיווח פארן במפה שלכם,400 מ' כורכר מעולה.ירושה מח'א ,שאפילו הוא לא משתמש בו.ניתן לשימוש.
בנוסף אתם צרכים לדרוש אפשרות לשימוש במינחתים חקלאיים שאין בהם בסיס קבע של חברת הריסוס,בזמן שאין בהם פעילות חקלאית.למשל טל שחר, נען,רוחמה,גבולות,ואני בטוח שיש עוד כאלה שפזורים בארץ.
לא הייתי ממליץ על חלק מהמינחתים ברשימה
21/07/12 11:26
223צפיות
נען - כימניר לא מאפשרים לנחות שם ולא מהססים להתלונן, אבל אם האגודה תשלם להם דמי אתנן שנתיים - ישמחו לאפשר נחיתה שם (הנה כבר שווה לשלם את דמי החבר השנתיים שלנו).
רוחמה - כנ"ל, רק שם יש "צופים" מקומיים שמדווחים על נחיתות במינחת.
מה עם המינחת של כושי רמון?
אני נוחת ברוחמה כשאין שם אף אחד,
21/07/12 11:37
232צפיות
אני מודיע לחגב על הנחיתה,וקורא לו אחרי המראה. אולי היה לי מזל שלא התלוננו,אבל לא היה שם אפילו כלב.
המינחת של כושי הוא 400 מ' יעיל.עם רזרבה של 70 מ' שכמה שתבזבז ממנה בנגיעה,יחסר לך אחרי ה400 מ'. (תיאורטי 470 מ') לאז'מ זה נתב'ג,ה GA צרכים להחליט לפי סוג המטוס,משקלו בהמראה,ויכולות הטייס אם להשתמש בו. לדעתי,הרבה מהם יוכלו להשתמש בו.
שכחתי לציין שגם המינחת שלי מתאים להם.
כבר נכנסת לפינה
21/07/12 11:18
262צפיות
עבודה מבורכת, אבל להגדיר מינחת מיוחד על פי אורך מינימלי "מעל 800 מטר ללא מכשולים..." זו פינה.
עבור מטוס אחד 800 מטר ביום חם זה גבולי ומטה בעוד שלמטוס אחר (נגיד קאב) גם שמינית מזה מספיקה וטובה.
לטעמי צריך להשאיר את ההחלטה לטייס על פי, למשל, מרחק נחיתה מירבי בהתאם לביצועי המטוס ותנאי הסביבה + 50% בטחון.
זה גם ישים מאוד (כל טייס אמור לדעת את מרחק הנחיתה הנדרש למטוסו בתנאי טמפ מסויימים וכו') ואת אורך המסלול ניתן לדעת מראש כמובן או למדוד בזמן אמיתי (מי זוכר איך עושים את זה?)
כתבתי למעלה שהGA זה לא סופרקאב.
21/07/12 11:31
196צפיות
קאב זה  LSA .
קשה למצוא דרכים או דרכי עפר שיש בהם ישורת מספיק ארוכה בין ששני עיקולים,כזו שתהיה מספיק ארוכה ורחבה למטוסי  GA .
הם מתכונים להתחיל משימוש במינחתים קיימים ללא פיקוח,ולהשתמש בהם ללא מנחית.
מנחתים - רת"א
21/07/12 13:10
207צפיות
חברים, כל דעה מבורכת
לדעתי יש מקום גם לתת רשימת מנחתים עם כל הפרטים האפשריים עליהם
וגם לאפשר במגבלות אחרות לתת לטייס להוסיף מנחת שמתאים לו.
לא סותר אחד את השני.
º
אולי בהזדמנות זאת יפתחו לאזמ את חיפה והרצליה?
21/07/12 20:36
104צפיות
לכל אלה שמחפשים אתגר ו-EMOTIONS
22/07/12 00:26
134צפיות
רצוי *מאוד* שמידי פעם מישהוא יעשה "סיור קווים" במנחתים העזובים האלה, לבדוק סכנות ומכשולים, כמו חורים באספלט , או בורות רדודים באדמה, שיכולים להביא לקריסת כן הנסע הקדמי או המרכזי במטוסים עם זלזל גנב . חוץ מזה, יכולים להיות שם ברזלים חלודים, שיירים של גדר תייל או בקבוקי וודקה שבורים שולאדיסלאב וסטאניסלאב השאירו אחריהם אתמול בערב .

לפני שנים נחתתי בחוף הים וכשנעצרתי ראיתי לצד המטוס, פחות ממטר, שיירים של בקבוקי יין  . הייתי מעדיף לראות נחש .
בביש יקירי
21/07/12 09:35
372צפיות
‏שבת 21 יולי 2012


תמיד ידעתי שמאז התקף הלב שכמעט גרמת לי לפני כמה שנים, עוד יצא ממך משהו 

ולגופו של עניין: ההצעה מצוינת, ואכן הענף צמא לפעילות שכזו, אולם עם סייג אחד מרכזי:

אין לי בעיה עם "הסמכה ע"י רת"א" אם התכוונת להסמכה פורמאלית שלא תעלה כסף לטייס! את ההסמכה המעשית יקבל הטייס ע"י מדריך טיסה מוסמך בלבד! והנימוקים לכך הם רבים מאוד. לא זה המקום להיכנס אליהם. אם תרצה, נדבר על הנימוקים לעניין זה באופן פרטי.

שבת שלום - יוסי



יוזמה של רת"א
21/07/12 10:37
267צפיות
דוד,
קיבלנו את הפנייה של אופיר לפני מספר ימים, והתחלתי להתכתב איתו.
סיפרתי לו גם על המפגש שלנו עם קודמו בתפקיד ועם מייקי בנושא, ועל העבודה שנעשתה איתם ונעצרה עם עזיבתו של גיל.
סיכמנו גם להיפגש איתו, ירון ואני.

אני אשמח אם תרכז את התגובות של החברים בפורום ותעביר אליי, ואני אצרף לעבודה הגדולה שכבר נעשתה.

תודה
שי
הטלת אחריות אישית
21/07/12 10:38
239צפיות
במדינה, בה הרשות רואה עצמה "אבא ואמא" של הנתינים, כל יוזמה המעבירה אחריות אל הפרט - מבורכת.
אולם, בהכירי את המערכת, אי אפשר שלא לתהות: עד כמה צעד זה אכן ייושם בפועל? כמה נידרש לשלם בעבור הזכות לקחת את גורלנו בידינו? כמה אגרות ומיסים וכל מיני "מריעי בישין" דומים נצטרך לשלם? והאם רת"א "ילכו עד הסוף" ואכן ישאירו את יכולת השיפוט בידי הטייס?
כל אלו שאלות שצריכות להנחות אותנו בהתייחסותינון להצעה, שהיא, כשלעצמה, נראית טובה.
אני טווען מזמן כי אנו עוסקים בספורט מאתגר, ספורט המאופיין בקבלת "סיכונים מחושבים" - וכידוע, מי שלא לוקח סיכון - לא עושה! לא אחטא לאמת אם אגיד כי ככל שהגישה תהיה ליברלית יותר, בסופו של יום (כמו שפקידי הממשלה אוהבים לומר) רמת הבטיחות תעלה והטבע כבר יעשה את המיון הטבעי. אני מאמין כי כל מי שעוסק בטיסה כתחביב, אמור להיות מודע ל"סיכון" שהוא לוקח על עצמו ואני מקווה כי גם יודע להעריך את יכולותיו ומגבלותיו האישיות ובהתאם לכך להערך לדרגת הסיכון שהוא לוקח על עצמו.
מעולם לא הבנתי את "דאגתם" של הרשויות לכך שאם אני רוצה לנחות במנחת ללא מפעיל, לא אוכל לעשות זאת. ואם באה יוזמה שכזו מרת"א, אני חושב שצריך לברך ובעיקר לדאוג, כל אחד בשביל עצמו (ובסופו של דבר גם לאחרים) שלא לעשות שטויות ולא להחזיר את הגלגל לאחור.
אריאל אריאלי
בוש פיילוט
21/07/12 10:42
253צפיות
הנושא המדובר לא מדבר אלי
לא נראה לי שאקח מטוס קומפלקס גלגלים מתקפלים ואנחת בדרך עפר.
לא נראה שחברת ביטוח תבטח נזק לנחיתה בשדה עפר
לא נראה בית ספר שיעמיד מטוס לטיסה כזו.
אבל באותה היזדמנות אשאל
מדוע אתם שולחים אותנו טיסים לבצע רטוב לפני שמרשים מאפשרים לנו לתרגל ביבש?
תן לי טייס שטס לחו"ל מעת לעת לתרגל בבן גוריון גם הצטרפות ב CVFR
וגם מכשירים.(סימולטור בלבד זה לא פיתרון)
תן לי להתחכך בתעופה ובקשר באוירה בינלאומית.
תן לטוס בגבוהים.
ועוד שאלה מדוע מטוס שנשאר בשדה מסודר מגודר ושמור חייב להיות מסונדל
כל נוסעיו נבדקים .מה יקרה בשדה ביר אל תחתח ???
אז יכול להיות שאני מקלקל חלום רטוב של מישהוא אבל יש איזה תריסר טייסי חו"ל שצריכים פיתרון.
ונמאס לי לפני כל טיסה ואחריה לשפשף את הברכים בסנדול המטוס.
אף אחד לא מדבר על טייס בוש.
21/07/12 11:24
215צפיות
קרא מה כתב מעליך שי פופר. מדובר בנחיתה במינחתים קימים,לא מפוקחים,חלקם אפילו מרובדים אספלט.היום אסור,ואולי זו הדרך ליצור מותר.
מטוס הקומפלקס גלגלים מתקפלים שלך,(כמו שכתבת)יכול לנחות בכל אחד מהמנחתים ברשימה של שי,שממנה תוריד את הרשימה שכתבתי בהתיחסות אליו.את המלחמה על בן-גוריון צרכים להוביל אלה
שטסים לחו'ל.
רמי שלום
21/07/12 12:12
176צפיות
מהתנסות אישית וקריאת תחקירים של רזציק וחא
על בוננזה מסתבר כי חצצונים שפוגעים בפחיות כוון של מיקרסוויץ כני נסע
ואו בפרופלור יצרו מצבים לא נעימים.
אז שדה אספלט  מתוחזק ומטוטא סחתיין כל היתר לא בבית ספרי.
נחיתה במנחתים - יוזמת רת"א
21/07/12 13:22
185צפיות
חברים
רמי צודק בהחלט, וגם אתה גד
עד היום כשאירגנתי מטס אפילו כמו שאני מארגן לערד, שם אתה יכול לנחות עם הבוננזה ואני עם הנבאחו, בלי בעיות, הייתי צריך לעשות עבודה גדולה מול רת"א, עם זיליון אישורים מכל העולם ואשתו. דרשנו מרת"א לשנות נוהל זה.
הכוונה שתהייה רשימה (דינאמית) של מנחתים שלגבי כל אחד מהם יהיו נתונים ברורים, שיפורסמו.
זה לא אומר שבכל אחד מהם אני אנחת עם הנבאחו ואתה עם הבוננזה.
האחריות על כל טייס לברר אם המנחת מתאים לו - עקרונית, ומעשית בזמן הנחיתה.
לגבי מנחתים נוספים, שאינם ברשימה, המגבלות תהיינה גדולות יותר. אבל גם השגת הישג זה ייתן הגדלה במאות אחוזים של מה שעומד לרשותנו כיום.
ואני מניח שלא יהיה צורך בחברות באגודה
21/07/12 17:30
133צפיות
כתנאי סף...
אין לי ויכוח על זה,אבל יש גם כמה מנחתי
21/07/12 13:28
171צפיות
אספלט שיתאימו למטוס שלך.
לשאלותיו של אופיר שנכון לעכשיו
21/07/12 11:04
223צפיות
לא נענו.

צמאון - אישית אני יכול לאמר שהייתי שמח לקבל אפשרות לנחות בכל מיני מקומות שלדעתי טובים לי ולמטוס.
מהאוויר -  איתור מנחת לא מוכר מהאוויר ונחיתה בו as is גדולה עליי במטוס שבו אני כרגע טס.
דרישות סף - קורס שעתיים עיוניים עם רמי בר ותרגול בפועל עימו. יסלח יוסי כהן, שאיני מכירו, אני מעדיף הדרכה עם מישהו שטס בפועל במנחת ים לא נוחים.

גם באסטרליה וגם בניו זילנד כטייס מתחיל הודרכתי בכל סוגי מנחתים (דשא, שלג ועפר) והוסמכתי על ידיי מדריך ולא המדינה. אני חושב שצודק מי שמזכיר כאן קשיים של חברת הביטוח.

לך על זה, אילן
זה כמובן מצויין...
21/07/12 18:18
145צפיות
לדעתי יש לתת ציון משוקלל לכל מנחת. (מעין סטטוס "משתנה")
מ-1 עד 5.
כש-1 הכי בטוח - וחמש או 10 לצורך העיניין הכי מסוכן.
לדוגמא:
1 - בן גוריון
10- מנחת חולי בעיקול ושיפוע בתוך נחל ציחור... (רמי - מזכיר לך משהו?)
הייתי שמח לראות את כל מנחתי האז"מים מתוייגים גם כן. (אולי באותה רשימה..)
זה יאפשר כניסה לפרק נחיתות "בשטח" באופן מדורג. הן מבחינת ההדרכה. (טייס זה רשאי לנחות ממנחתי 3 ומעלה...) והן מבחינת לקיחת הסיכונים מצד הטייס./ מטוס.
עם מטוס כזה ביום כזה - לא אנסה לנחות במנחתים פחות מ-4 (לדוגמא).
מנחתים גם יכולים להתקדם -ולסגת בציון שלהם בהתאם לעונות השנה ותיחזוקם. - כשמדי חודש - אפשר לקבל סיכום התזוזה של המנחתים למעלה למטה - בהתאם לדיווחי הטייסים לרת"א. - או באופן מאורגן ע"י פורום זה. (יש מספיק חברים עם תחושת שליחות שאחד ייקח על עצמו
על עידכון סטטוס של המנחתים..)
זה כמו לפני סיבוב מסוכן בכביש - שאתה מקבל שילוט מקדים - סיבוב ברמה 5...

זוהי אמנם עבודת הכנה - ארוכה, להחליט על הקריטריונים,- אורך מסלול, רוחבו, סוגו המשטח, משטר רוחות הנהוג בו, מיקומו ומכשולים סביבו. - ואחרי זה לסווג כל משטח ומשטח...  ולכתוב את הבעייתיות העיקרית של כל משטח ולכן הציון שקיבל - אבל לאחר עבודה זו - החיים יהיו קלים יותר - כשבאים לנחות בשטח,  בלחיצה- airnav pro - מקבלים, חוץ מהתדר (אם יש), כיוונים וכו' , גם את ציונו!

מה דעת המלומדים בפורום על הצעה שכזו?
רמי יוכל מהניסיון שלו לתת ציונים לכל המנחתים
21/07/12 18:46
132צפיות
רמי - אולי תיקח את זה עליך ? לפחות עבור האזמ"ים..  ככה התורה שבעל פה שלך תשמר ותעבור מדור לדור....  
זה לא הולך ככה.
21/07/12 19:12
152צפיות
מינחת שטח שאינו מסומן קשה לזיהוי מהאויר.אי אפשר לתת נ'צ ושכל אחד יחליט היכן המינחת.זה יגמר רע.
המינחת בציחור שאותו דירגת 10 הוא לאזמים בשטח מס' 1.הוא אמנם צר,דרך עפר,אבל מספיק ארוך.יש מקומות שטייס אז'מ מודרני עם נוסע יוכל לנחות,
אבל לא יוכל להמריא. אי אפשא לקחת אחריות למינחת שנוחת בו דריפטר ללא נוסע,ולספר עליו לטכסן עם נוסע.
צריך להתחיל עם המינחתים המסודרים,ואולי עוד שניים או שלושה שהם אמנם צרים,אבל ארוכים מספיק,ואם סוטים קצת הצידה זה לא טוטאל לוסט.
מינחתים
21/07/12 20:17
143צפיות
דודו, זה לא שהרעיון שלך רע, אבל רמי בהחלט צודק
אגב גם מהדוגמא שנתת, לא בכדי בגפסן אין "דירוג" למנחתים אלא נתונים מקובלים, כמו אורך מסלול, רוחב, סוג משטח, מכשולים וכד'.

רמי, אני אתקשר אליך בימים הקרובים, הידע שלך בהחלט מעניין וחשוב.
רמי - אני הייתי שמח לקבל מידע כמו - מנחת זה
22/07/12 08:13
117צפיות
הוא 7 במדד רמי... (כש-10 הוא טייס בודד, בדריפטר עם מעט דלק...)
כל טייס אמור לדעת את מגבלתו ואת מגבלות מטוסו ביום נתון. - המדד+ בעיה אחת או שתיים עיקריות במשטח (שינתנו ע"י בעלי ניסיון בתחום) - יעזרו לטייס שבא לנחות פעם ראשונה במנחת זה.
שי - כמובן שרצוי לקבל את כל האינפורמציה - אבל לפעמים מרוב עצים לא רואים את היער..
במקרה של יצירת מדד שכזה - במבט אחד - ניתן יהיה לקבל תחושה על הבעייתיות העיקרית של המשטח.
גם בנחיתה בשטחים מוגבלים עם מסוקים אנחנו מלמדים את החניכים שלאחר הניתוח מדוקדק  של המשטח שנבנה בעת המעברים שמבצעים מעליו, יש להגדיר את הבעייה העיקרית שלו, ואליה להתכונן. - אני לא רואה הבדל גדול בין זה לבין נחיתת אזמ"ים בשטח.
אני לא מבין במסוקים,אבל ממה שראיתי
22/07/12 12:39
97צפיות
מסוק לא מגיע לנחיתה ב60 מי'ש בפיינל ,והוא נוגע בדיוק היכן שצריך ולא 50-70 מ' אחרי.
יש כמה מנחתים שאני מוכן לארגן נ'צ של מרכז המסלול,אורכו,דגשים בטיחותיים,ואפילו צילומים מלמעלה.
אני מתכוון לארבעה -חמישה מינחתים שאני יודע שטכסן וסיירה ממריאים מהם ללא נוסע בלי בעיות.מי שירצה,יגיע לשם פעם ראשונה ללא נוסע,ויבדוק בעצמו.
בכל המקומות שאנחנו נוחתים ממריא ונוחת סיירה שבקבוצה שלנו.הוא לא מלא דלק,והטייס שוקל לדעתי פחות מ70 ק'ג.כל מטוסי הפ92 שלנו מצויידים בפרופלור שלושה להבים פסיעה עדינה,והסיירה בעץ מקורי,
הבדלי מרחקי ההמראה מדהימים.אני לא יודע כמה סיירה או טכסן צריך כדי להמריא בטוח עם שני אנשים.
אני לא רוצה שדפית המינחת שאכין תטיל עלי אחריות למי שנוחת שם.
תתפלא, ישנם טייסים שעושים אובר שוט גם עם מסוק
22/07/12 16:24
64צפיות
אשמח לרשימה שכזו.
אוקיי- לא ניקרא למדד, מדד רמי..
שני גרוש מניגריה
21/07/12 19:50
211צפיות
א. יוזמה מבורכת של אנשים נפלאים.
ב. באותו משפט  חייב להוסיף כי כל עוד הרגולטור יחשוב שהוא צריך "לרגלטור" את הטייס ולהתערב בשיקוליו העסק לא יעבוד.
אם בגלל המכשולים שרגולציה כזו תערום מול הטייסים (אני כן ואתה לא, למרות שאתה טייס יותר טוב ממני פי עשר, אבל יש לך פחות שעות ממני), ואם בגלל חברות הביטוח שמתנות ביטוחים בשדות מוכרים וכו'.
ג. על רת"א להחליט אם הוא מעונין ברגולציה כזו או לא.
תארו לעצמכם מצב שפוחצבסקי עונה על כל הדרישות של רת"א אבל שובר מטוס /הורג מישהו בנחיתה לא מוצלחת. רת"א יצטרך להסביר לועדת חקירה ולתובעים בבית משפט מדוע הוא אישר לפוחצ'בסקי לטוס ולמאירוביץ לא.
רת"א צריך להתנער מכל אחריות ולהכריז קבל עולם שהכל באחריות הטייס. שברת? - שילמת.

ד. אני גם לא כל כך רואה חברות שישכירו מטוסים לנחיתות שטח.
ה. מדוע שמטוסים לא ינחתו היכן שבא להם באחריותם הם?
בא לי לחלץ דאון עם סופר-קאב משדה ישר ומתאים. למה שלא אעשה זאת על אחריותי אני?

בכל זאת זוהי חשיבה בכוון נכון.

הנושא עלה ברת''א עכב ''אישורים מיוחדים''...
21/07/12 22:34
222צפיות
שכבר ניתנו לפני מס' שנים לבעלי איירקמים וסופר קאבים לנחיתה והפעלה כאזמ''ים לכל ענין
אישורים אלו כיום הם ''איפה ואיפה'' וראוי שלכלל הטייסים תינתן אפשרות מסודרת להוכיח
שביכולתם לתפעל את מטוסם ממנחתים קצרים/לא מרובדים/בעייתים.

ולכל מציעי ההצעות באשר הם: רוצים לתת לכם בונוס, אל תדפקו אותו עם הצעות מטופשות.
רוב משתתפי השירשור מציעים שרת''א תכין רשימה מסודרת של מנחתים שבהם יוכלו לנחות, מחשש שטירונים יעשו שטויות
בזמן שברת''א שוקלים לתת לטיס הסמכה להחליט לבד איפה לנחות כמו באז''ם אחרי שיוכיח רמת טיסה המאפשרת
את הסמכתו, שזה אומר חופש מוחלט לטוס ולהינות כאוות נפשך עם מטוסים תעופתיים,ותנופה ענקית לת''כ הגוועת

אל פחד: אף טירון או טיס סופ''ש חסר נסיון לא יוסמך

נראה שחלום חיי עומד להתגשם ישר כח לעוסקים במלאכה
º
well said my dear
21/07/12 22:52
115צפיות
דרך אגב
22/07/12 09:57
124צפיות
רוב המטוסים יישברו על ידי טייסים "ותיקים" בעלי עודף ביטחון עצמי
ולא על ידי "טירונים"
האישורים לא ניתנו סתם.האירקאם והקאב
22/07/12 12:45
113צפיות
יודעים לעשות בשטח מה שהאזמים החדשים לא יודעים.טייסי המטוסים האלה(אירקאם) הוכיחו יכולות למי שצריך.
הקאב הוא בכלל LSA ,והוא לא בענין הזה.
האיירקם והסופר קאב הם מטוסי GA לכל דבר
23/07/12 00:00
49צפיות
לסופר קאב יש מדפים ומנוע ליקומינג 150/160 או אפי' 180 כ''ס
לפיפר קאב משנות ה 40 אין מדפים ומע' חשמל, ומונע במנועי קונטיננטל מ 65 עד 100 כ''ס

יכולות המטוס או הטיס אינם מעינינו של החוק, או שמותר לקטגורית הGA לפעול בצורה גורפת
ממנחתים חד פעמיים,או שיש ''איפה ואיפה''

אישורי הפעלת GA ממנחתים לא מבוקרים צריכים להינתן לטיס מפאת כישוריו,ויכולת קריאת השטח וסכנותיו
ולכן סוג המטוס אינו פקטור, כל טיס יחליט עפ''י הידע שיקנה במהלך ההסמכה, האם השדה אליו ניגש מתאים
ליכולותיו של מטוסו,  המצב כעת בו ניתנים אישורים רק לבעלי מטוסי GA עם יכולות STOL הוא בפירוש
''איפה ואיפה''
דבר ראשון הסתכלתי על התאריך
22/07/12 12:22
141צפיות
לראות שלא מדובר באחד באפריל או משהו כזה.


בכל מקרה, מבורך מבורך מבורך !!!
קשור או לא קשור ליוזמה הזאת, אני חושב שבשלב ראשון יבוטל האיסור על נחיתה במנחתים, כאשר לא נמצא במקום מפעיל המנחת.
אני חושב שזה כן נכנס לרעיון של "לנחות בכל מקום...".
שנית, רת"א צריך לסמן על המפות ו/או בפמ"ת, רשימת מנחתי דשא או מנחתים כבושים (מלשון מסלול כבוש ולא עזה ויו"ש, או מלפפונים כבושים ) לשימוש טייסי ה-GA

טוב נו, זה רק ההתחלה של הרעיונות.
נקווה שאנחנו לא מתלהבים יתר על המידה...
º
מינחתי דשא??? ראבאק,אנחנו בארץ ישראל.
22/07/12 12:41
92צפיות
יש לפחות שניים, בקיסריה ובשפיים.
22/07/12 13:36
129צפיות
צריך רק לתאם עם הגולפאים.
אפילו לא בתאוריה.אולי אפשר לנחות על דשא
22/07/12 16:16
95צפיות
במקומות שמגדלים דשא למרבדי דשא מוכן. בעצם גם זה לא.
רק להזהר לא לפגוע ב-19TH HOLE
24/07/12 23:44
9צפיות
שהוא ה"חור"  החשוב ביותר בכל מועדון גולף שמכבד את עצמו
º
תן לפנטז...
22/07/12 16:45
53צפיות
אכן רעיון מבורך
22/07/12 23:34
60צפיות
וצריך לקבל בשתי ידיים את ההצעה , לחזק ולעודד את היוזמים ברת"א  לפני שמישהו יתחרט.
אם יאושר הדבר זה ממש אמריקה ( חוץ מזה ומזה ומזה)
יוסי
Flix
פורום אדריכלות

פורום אדריכלות

מתכננים את בית חלומתכם? בואו להתייעץ>>

מנו מעצבים- אופנת גברים

הבגד הבא שלך

הלבשה איכותית לגברים, אופנת מעצבים צעירה. לפרטים >>>


עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
לעמוד הפורום