לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לפורום ``תחבורה ציבורית``

שעות הפעילות:
ימים א`-ה` - כל היום
ו` וערבי חג - כל היום
שבת - כל היום

בפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד.

אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה במנות האוכל במטוסי אלעל.

* לא לשכוח לענות על הסקר - מי שמצביע משפיע

מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הדקו חגורות ושתהיה נסיעה טובה,
מודיעין (i) לשרותכם.

נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
המשך...
הודעה חדשה

מאשדוד לוקחים אוטובוס לירושלים

09/07/13 17:53
מירושלים לוקחים 966 ישירות לקצרין

מה שמוריד ל4 נסיעות
 
תגיות:
חידה למומחי הפורום
09/07/13 07:16
408צפיות
מיצאו 2 מקומות בישראל שלא ניתן לנסוע ביניהם בפחות מ5 קוים שונים של תחבורה ציבורית.
שונים כלומר שלא נוסעים 2 קטעים באותו קו כי זה לא חוכמה...

הפיתרון צריך לכלול את פירוט הקוים ותחנות ההחלפה.
מהחרמון ליצהר(בשומרון)
09/07/13 08:30
290צפיות
1.נווה אטיב-ק"ש קו 58(גולן
2.ק"ש-צומת אולגה קו 845
3.צומת אולגה-מחלףך ירקון קו 947
4.מחלף ירקון-אריאל קו 286
5.אריאל-יצהר קו 102

אפשר גם ב7 אוטובוסים:
58 לק"ש+500 לעכו+רכבת לעזריאלי+קו 68 לקוקה קולה+קו 164 לבי"ח בלינסון+86 לאריאל+101 ליצהר
º
מק. שמונה לאריאל אפשר עם החלפה אחת בת"א.
09/07/13 08:40
104צפיות
אפשר גם בארבעה אוטובוסים.
09/07/13 10:11
205צפיות
מי אמר שעל 286 חייבים לעלות במחלף ירקון? אפשר להמשיך עם ה-845 או 842 עד תל אביב ושם להחליף לקו 286. ה-947 מיותר.
מותר רחוב בתוך ישוב, או רק ברמת ישוב?
09/07/13 08:48
192צפיות
אם מותר ברמת רחוב או שכונה, אז הנה פתרון אחד:

משכונת סביונים במעלות לאחד מישובי מ"א אשכול, למשל מבטחים:

קו 1 משכונת סביונים למרכז מעלות,
אחד הקווים (למשל 45) ממעלות לנהריה,
רכבת מנהריה לבאר שבע מרכז,
קו 35 מבאר שבע למ"א אשכול,
קו 13 למבטחים.
לדוגמא מנווה אטיב לשכונה יא בב"ש
09/07/13 11:44
190צפיות
58 לק"ש+845 לצומת אלונים+331 לחיפה+רכבת לת"א(סבידור)+רכבת לב"ש+קו 9 לשכונה יא
אבל אפשר יותר קצר
09/07/13 11:51
132צפיות
מק"ש לחיפה באוטובוס אחד (500, נכון?) ואז רכבת ישירות עד ב"ש.
מה? מי ההזוי שהיה עושה את המסלול הזה?
09/07/13 11:51
141צפיות
845 עד לת"א, משם 380/370/רכבת לבאר שבע ואז החלפה ל9/18 מהמרכזית או 16/25 מרכבת צפון בבאר שבע וכן 16/25 מסורוקה (למי שמגיע באוטובוס).
ויותר מהיר להערכתי היה בכלל דרך עפולה.
09/07/13 11:52
123צפיות
870 מעפולה לבאר שבע, תענוג.
º
האם זהו פיצוח נכון???
09/07/13 21:21
34צפיות
טירת צבי - שלומי
09/07/13 15:07
175צפיות
כדי לצאת מטירת צבי חייבים קו לבית שאן, ממנה חייבים לפחות 2 קווים עד מרכזית המפרץ (דרך טבריה או עפולה), וממרכזית המפרץ 2 קווים עד לשלומי (דרך נהריה).

באופן תיאורטי ניתן לסוע בין עפולה לנהריה דרך תחנת הרכבת תל אביב מרכז וכך לחסוך החלפה, אבל זה הארכת דרך משמעותית מאוד....

המפתח לפתרון החידה הוא מציאת שני ישובים שהקישור אליהם הוא מנקודה מרכזית אחת בלבד (טירת צבי - בית שאן, שלומי - נהריה), והנקודה המרכזית בעצמה (בית שאן, נהריה) אינה מחוברת היטב למוקדים אחרים.
תיקון טעות
09/07/13 18:43
104צפיות
אין יתרון החלפה בנסיעה עפולה - תל אביב - נהריה על פני עפולה - חיפה - נהריה, אבל כן יש יתרון החלפה בנסיעה בית שאן - תל אביב (843, 2 נסיעות בוקר) - נהריה, על פני בית שאן - עפולה - חיפה - נהריה, חוץ מהסיבוב הענק דרך תל אביב כמובן...
º
אז יש אפשרות לנסוע ב4 קטעים
09/07/13 21:08
51צפיות
מחצור לחד נס.
09/07/13 15:34
200צפיות
מחצור לאשדוד, רכבת עד הלום/מרכזית אשדוד, קו 38.

מאשדוד רכבת לת"א או אוטובוס לתל אביב.

מת"א אוטובוס לטבריה או לחצור הגלילית (830/835 לטבריה, 842/845 לחצור הגלילית ומי שרוצה לבלות יום שלם, 841 לשני היעדים האלו).

מחצור הגלילית יש לנסוע לקצרין בקו 53 של גולן.

מקצרין לחד נס יש לנסוע בקווים 12/56/57 של גולן.

מטבריה יש לנסוע עם 52/57 של גולן לקצרין ומקצרין יש לנסוע עם 12/56/57. יש לשים לב שלקו 57 יש שתי חלופות! החלופה שיוצאת מטבריה לא מגיעה לחד נס אבל מגיעה לקצרין והחלופה שיוצאת מקצרין עוברת בחד נס ומשם ממשיכה לטבריה. כך שבעצם בכיוון הנסיעה לחד נס מדובר ב5 החלפות אך בכיוון הנסיעה ההפוך מדובר ב4 החלפות.
מאשדוד לוקחים אוטובוס לירושלים
<< ההודעה הנוכחית
09/07/13 17:53
160צפיות
מירושלים לוקחים 966 ישירות לקצרין

מה שמוריד ל4 נסיעות
אפשר גם דרך צומת גדרה במקום אשדוד ולהערכתי
10/07/13 08:16
79צפיות
זו עשויה להיות גם דרך יותר קצרה מנסיעה דרך תל אביב.
האם הקו מירושלים לקצרין נוסע דרך הבקעה או כביש 6?
האם כדאי להשתמש בו כדי לנסוע מקיבוץ חצור לקיבוץ גשור? (יש לי אח שגר שם ועדיין לא ביקרתי אצלו... יש לשם 2-3 נסיעות ביום שיוצאות מטבריה אז אני משער שניתן לעבור מהאוטובוס מירושלים לקצרין לאוטובוס הזה בצומת צמח...)
לגשור אין נסיעות מטבריה
10/07/13 10:22
68צפיות
אבל עם 966 אתה יכול להגיע לבני יהודה או לאלי עד.

הוא נוסע דרך הביקעה, בית שאן, צמח, עין גב ומטפס לגולן בצומת כורסי
אתה בטוח? אז מאיפה נוסעים לשם?
10/07/13 10:48
44צפיות
הפעם האחרונה שבדקתי הייתה לפני כמה שנים ומאז אולי הדברים השתנו...
מה שאני זוכר זה שהזמנים היו כאלה שלא היה ניתן לנסוע ולחזור מהמקום שרציתי לנסוע ממנו (ראש פינה כנראה) באותו יום כלומר שהייתי צריך ללון שם ולכן לא נסעתי...
נראה לי שהכי סביר זה לרדת תחנה לפני אלי עד
10/07/13 11:00
44צפיות
וללכת ברגל במשך כשעה.
הקו היחיד שמגיע יותר קרוב זה קו 10 שיוצא מקצרין בבוקר וחזר אחר הצהריים, כך שהזמנים לא משתלבים עם 966

בכל מקרה הוא גם יוריד את מרחק ההליכה ל2 קילומטר במקום 3.5 קילומטר...
אני מניח שאם אני אסע לבקר אצל אחי אז הוא יוכל
10/07/13 11:59
40צפיות
לקחת אותי מהתחנה בצומת גם של ה3.5 ק"מ... חוץ מזה במזג אויר סביר אין לי בעיה ללכת מרחק כזה... רק אתמול הלכתי שעה ברגל מקבוץ חצור לבצרון ובמוצאי שבת האחרונה הלכתי יותר משעתיים מהסיטי באשדוד כי לא הספקתי להגיע לאוטובוס האחרון שיוצא מאשדוד בלילה וגם לא הגעתי בזמן לצומת גן יבנה כדי לתפוס את האוטובוס שמגיע מראשל"צ... ובמילא היה מקצר לי את הדרך רק בחצי שעה...
הבעיה היא עם השעות כי אני לא מצפה שהוא יארח אותי בלילה ולכן זה לא היה אפשרי...
בכל מקרה כרגע זה לא אקטואלי...
האם אלה ישובים דתיים??
10/07/13 10:55
84צפיות
זה יכול להסביר איך זה שיש לשם אוטובוס ישיר מירושלים ולא מתל אביב...
זה מזכיר לי שמתל אביב יש אוטובוס ישיר לקיבוץ אשדות יעקב...הסיבה היא שגרה שם לפני כ30 שנים חברת כנסת (עדנה סולודר) והיא ניצלה את הקשרים הפוליטיים שלה...
º
איזה קו ישיר יש בין ת"א לאשדות יעקב?
10/07/13 20:47
53צפיות
º
843
10/07/13 22:04
14צפיות
º
הוא לא ישיר, יש לו תחנות רבות מאד בדרך
11/07/13 10:44
20צפיות
º
ישיר במובן של ללא החלפת אוטובוס.
11/07/13 11:07
16צפיות
זה ממש לא המובן המקובל וזה מאד לא מיוחד
11/07/13 12:10
48צפיות
יש הרבה יישובים קטנים שאפשר להגיע אליהם באוטובוס יחיד מת"א גם בלי חברת כנסת שגרה שם לפני 30 שנה.
בעברית אין מונח מיוחד שמייצג קו אוטובוס אחד
11/07/13 13:56
61צפיות
בין שתי נקודות ללא החלפה ולכן המילה "ישיר" משמשת גם לייצוג של קו ללא החלפה ולא רק לייצוג "המקובל" של קו ללא עצירות ביניים.
אבל אם זה מפריע לך, אז 843 הוא קו אוטובוס אחד בין ת"א לאשדות יעקב ללא החלפה בדרך.
ולגבי חברת הכנסת לא אני כתבתי.

מה שכן מיוחד ב-843, שכנראה נובע מאיזושהי סיבה היסטורית (כמו המסלול בפתח תקוה ובהוד השרון של 921 ו-841), זה המסלול שלו לקצרין דרך בית שאן ועמק הירדן. הרבה יותר הגיוני היה שקו בין תל אביב לקצרין יסע דרך צומת גולני וצומת עמיעד או דרך טבריה, או במסלול הדרומי ביותר דרך יבנאל, צמח והחוף המזרחי של הכנרת, ויהיה נפרד מקו שבין ת"א לבית שאן.
כמדומני ש־843 לא ותיק מדי
11/07/13 16:19
47צפיות
והשיקול לסיבוב דרך בית שאן הוא העדר מספיק נוסעים מקצרין לתל אביב, כך שאוספים עוד כמה נוסעים מעמק הירדן ומבית שאן, כדי להצדיק קו אוטובוס.
וכמה נוסעים מקצרין נוסעים בקו הזה על מנת
11/07/13 16:30
52צפיות
להגיע לתל אביב או למרכז הארץ ולא מעדיפים ליסוע דרך ראש פינה או טבריה?
ממילא מדובר בקו של שתי נסיעות ביום בלבד בכיוון דרומה ונסיעה אחת בכיוון צפונה, אז אם אין מספיק נוסעים כדי להצדיק אותו הוא לא צריך להיות.
אם אין הצדקה לקו בין בית שאן לתל אביב ואם אין הצדקה לקו בין קצרין לתל אביב, אז חיבור שני הקווים יחד לא הופך את הקו המאוחד למוצדק.
זה נראה שיש לגבי הקו הזה שיקולים מעבר לשיקולי תחבורה טהורים (למשל: שיקולים פוליטיים).
שלוש נסיעות-שתיים מ קצרין ואחת מת"א
11/07/13 22:25
39צפיות
לאחרונה התווספה נסיעה בסביבות שבע בבוקר,בנוסף לזו ב4:50.
כתבתי "שתי נסיעות ביום בלבד בכיוון דרומה
11/07/13 22:29
20צפיות
ונסיעה אחת בכיוון צפונה"
במה זה שונה ממה שאתה כתבת?
בשבת אחר הצהריים הקו מפוצץ
11/07/13 17:13
54צפיות
בשבת יוצאים שלושה אוטובוסים של קו 843, ונדמה לי שקו נוסף, מרמת הגולן לתל אביב, וכולם מתמלאים בעמידה עוד לפני בית שאן.
º
יש פה בלבול מונחים בין DIRECT וNON STOP
12/07/13 02:44
6צפיות
לטובת התח"צ הישראל אני מקווה שאין כזה דבר
09/07/13 21:53
138צפיות
או לכל הפחות, שיהיה מדובר בשני יישובים פיצפונים ונידחים במיוחד
באופן תיאורטי - אושה / כפר המכבי / רמת יוחנן
10/07/13 01:16
201צפיות
נסיעה יחידית מדי יום בקו 66 מצ. ק. אתא אל הקיבוצים, מוקדם השכם בבוקר. כדי להגיע מתל אביב לקיבוצים יש צורך ב־3 קווים: עד לב המפרץ (או חוצות המפרץ), עד צ. ק. אתא (או מרכז ק. אתא), ומשם קו 66 לקיבוצים. מה שמוביל לכך שכל יעד המצריך 2 קווים לתל אביב, ואינו מקושר באופן טוב לחיפה (לפחות 3 קווים לחיפה, ללא תחנת רכבת), עונה להגדרה (טירת צבי, יצהר / הר ברכה, לדוגמא. להערכתי ניתן למצוא כמה וכמה נוספים).

התשובה הינה תיאורטית, שכן כדי להספיק את הנסיעה היחידה של 66 ב־6:30 בבוקר, צריך לעשות את עיקר הנסיעה במהלך הלילה, או להמתין פרק זמן ארוך באמצע הלילה בנקודה כל שהיא בדרך (היות ולרכבת נסיעות לילה קבועות, הדבר אפשרי). לקו 66 נסיעה יומית אחת בכיוון אחד, ללא נסיעת חזור מהקיבוצים לצ. ק. אתא.
אבל קווי החרדים הורסים את התשובה...
10/07/13 01:36
118צפיות
הם מאפשרים נסיעה בקו אחד ממרכז ק. אתא עד ירושלים (999, 997), משם אפשר להגיע לטירת צבי וליצהר / ברכה בשני קווים, דרך בית שאן / אריאל...

אבל כנראה שישובי מועצה איזורית אשכול (כיסופים, נירים, עין השלושה, ישובים הנסמכים בלעדית על קו 15 וכנראה ישובים נוספים הנסמכים על קו בודד שיעדו הוא המועצה האיזורית) מתאימים לחיפוש, היות והם נדרשים ל־2 קווים לפחות גם לתל אביב וגם לבאר שבע (מהם יש רכבות ישירות צפונה = 3 קווים עד קיבוצי ק. אתא), ול־3 קווים לירושלים (ממנה יש קו ישיר לק. אתא = 2 קווים עד לקיבוצים).
אני מניח כאקסיומה
10/07/13 01:58
112צפיות
שהתשובה לחידה צריכה להתבסס על מציאת יעד שהחיבור שלו לתל אביב מתבצע באמצעות מינימום 3 קווים, כך שניתן יהיה למצוא מהכיוון ההפוך יעד שדורש החלפה של 2 קווים, וכך למצוא מקרה של נסיעה המחייבת 5 קווים (לאחר סינון יעד / מוצא שניתן לקשר ביניהם בדרך קצרה יותר, דרך ירושלים / באר שבע לדוגמא)

הישוב קדר (מקושר רק למעלה אדומים באמצעות קו 23) היה יכול להיות פתרון נהדר (תל אביב - ירושלים - מעלה אדומים - קדר), אילמלא 2 נסיעות אחר-הצהריים של קו 481 (ת"א - מעלה אדומים). גם מרחבעם היה יכול להיות פתרון אפשרי (מקושר רק למצפה רמון / דימונה / ירוחם), אלא שדימונה מקושרת ישירות לתל אביב בקו אחד. גם לפידות / תפן בגליל המערבי היו קרובים (מקושרים רק עם מעלות וכרמיאל בקו 12), אלא שכרמיאל מקושרת ישירות עם תל אביב.

לעת עתה, כמדומני שרק קיבוצי ק. אתא מצליחים לקיים את הדרישה של שימוש ב־3 קווים להגעה לתל אביב, מכלל ישובי הארץ.
קחו בחשבון גם קוי לילה ש"עלולים" לחבר בין
10/07/13 04:57
128צפיות
מקומות שאין בהם חיבור ביום או חלופות שיש רק פעם בשבוע.

דוגמה שאני זוכר מהעבר הרחוק: מקבוץ חצור לתל אביב היה קו ישיר שנסע פעם בשבוע במוצאי שבת (מספר 256).

לצורך חידוד השאלה: תשובה תקפה אם לא ניתן למצוא חיבור בין מקומות בשום מצב תוך פרק זמן של 24 שעות מהיציאה להגעה.
זה "מכשיר" מצבים שניתן לחבר בין יישובים רק אם נוסעים בקו אחד שנוסע רק בימי ששי וקו אחר שיש לו חלופה רק ביום ראשון בבוקר...
מחולון למעלות. 1-חולון תא. 2-תא חיפה חוף כרמל
11/07/13 22:32
51צפיות
3-חיפה חוף כרמל למרכזית המפרץ. 4- מרכזית המפרץ לכרמיאל. /מרכזית המפרץ לנהריה. 5-כרמיאל למעלות/נהריה למעלות.
אבל מת"א לנהריה אפשר ליסוע עם רכבת אחת
11/07/13 22:34
37צפיות
ואז מדובר רק בשלושה מקטעים.
אפשר גם ליסוע מת"א ללב המפרץ עם רכבת ואז מדובר בשלושה מקטעים.
לכן לא מדובר בנסיעה של מינימום חמישה מקטעים.
º
תיקון: ה"שלושה מקטעים" השני צריך להיות ארבעה
11/07/13 22:36
15צפיות
אני חושב שיש לי:
11/07/13 23:08
51צפיות
מצור יצחק לשכונת רמת אלון בחיפה:
1 - קו 18/118 של מטרופולין מצור יצחק לתחנה המרכזית בכפר סבא
2 - מהתחנה המרכזית בכפר סבא לצומת רעננה באחד הקווים הרלוונטים
3- 947 לחוף הכרמל
4- 123 או 11 למרכז זיו
5 - קו 20 לשכונת רמת אלון
גם אם נוסעים דרך תל אביב (מכפר סבא לתל אביב) נשארים עם חמישה קטעים, כאשר אז אחת מתחנות הרכבת של תל אביב (מרכז, השלום או ההגנה) מחליפה את צומת רעננה כנקודת החלפה והרכבת מחליפה את 947.
וגם אם מתחשבים ב-567 היחיד שייוצא מכוכב יאיר בבוקר נשארים עם חמישה קטעים, כאשר אז צומת כוכב יאיר מחליפה את התחנה המרכזית של כפר סבא כנקודת החלפה.

מה שגורם בדוגמה הזו לחמישה קטעים, למרות שמדובר בשכונה בעיר גדולה, זו העובדה שלאותה שכונה אין קו ישיר לתחנה מרכזית או לתחנת רכבת של אותה עיר ומצד שני לישוב בקצה השני אין קו ישיר לעיר גדולה או למסוף בינעירוני מרכזי.
גם חלק מהשכונות שהכניסה אליהן מציר רכס הכרמל אבל הן מתפשטות מערבה עד למרחק די גדול מהציר עצמו (כרמליה, כבאביר, דניה) יכולות להחליף את רמת אלון בדוגמה הזו.
קו 39 אולי ישפר את זה מעט
12/07/13 16:34
10צפיות
בזכות הקישור, שהעלית בשבוע שעבר על אשכול נתניה-חדרה, יודעים על קו 39 העתידי .
ייסע מערי המשולש, קרי קלנסווה, טייבה וטירה לכיוון נתניה.
טיייבה, קרובה מאוד לצור יצחק. קו 39, שכנראה (אבל לא בטוח), תהיה לו תחנה ליד תחנת הרכבת נתניה.
משם רכבת ואני אוטובוסים, או החלפה ל-947 בנתניה.
אז אכן יהיו ארבעה אוטובוסים. אבל זה יחסוך את הנסיעה דרך כפר סבא או דרך תל אביב.
אין לי מושג
12/07/13 01:17
26צפיות
אבל אני משער שאם תרצה להגיע ממחנה צבאי נידח בגולן למחנה צבאי נידח בנגב זה יכול לקחת 5 אוטובוסים.
לא בהכרח
12/07/13 01:43
25צפיות
המחנה בגולן בטח מקושר לקצרין, חצור או קרית שמונה. חצור וקרית שמונה מקושרות לת"א או חיפה או ירושלים, וקצרין מקושרת עם ירושלים כאמור לעיל.
שלוש הערים הגדולות מקושרות עם באר שבע ואילת ומה שביניהן...
צריך למצוא מחנה בנגב שלא מקושר לבאר שבע או אילת.
ניסיון: מדרום-מערב ירושלים לשלומי
12/07/13 11:22
30צפיות
דרום-מערב ירושלים (קרית יובל ובנותיה) - אוטובוס לתחנת הר הרצל, משם רק"ל לתחנה המרכזית, משם לחיפה בקו 940 או 960, משם לנהריה ברכבת, ומשם לשלומי באחד הקווים של נתיב אקספרס.
האם אין אוטובוסים מקרית יובל לתחנת הרכבת
12/07/13 11:26
31צפיות
מלחה?
אם יש, אז אפשר בארבעה קטעים: אוטובוס למלחה, רכבת לת"א, רכבת מת"א לנהריה, אוטובוס לשלומי.
אבל אולי מקרית מנחם או מהישובים אורה,
12/07/13 11:36
36צפיות
עמינדב, ואבן ספיר אכן מדובר בחמישה קטעים מינימום.
º
12/07/13 11:40
6צפיות
מטירת צבי לקרית גת
12/07/13 11:24
21צפיות
קו 17 לבית שאן
קו 412 לעפולה
קו 835 לת"א
משם רכבת ליבנה
ומשם קו  369 לקרית גת
אבל יש את קו 843 וכן מת"א לקרית גת
12/07/13 11:27
29צפיות
יש קו אחד ללא החלפה וכן רכבת.
Flix
פורום השקעות נדל

רוצים לקנות נכס בארה"ב?

פורום השקעות נדל"ן בארה"ב הצטרפו לשיחה עכשיו >>

פורום עיזבון ואפוטרופסות

פורום ירושה ועיזבון

בואו להתייעץ עם רואה חשבון יוסי כהן היכנסו עכשיו >>


עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
לעמוד הפורום