לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לפורום ``תחבורה ציבורית``

שעות הפעילות:
ימים א`-ה` - כל היום
ו` וערבי חג - כל היום
שבת - כל היום

בפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד.

אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה במנות האוכל במטוסי אלעל.

* לא לשכוח לענות על הסקר - מי שמצביע משפיע

מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הדקו חגורות ושתהיה נסיעה טובה,
מודיעין (i) לשרותכם.

נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
המשך...
הודעה חדשה

מוניות שירות - תל אביב, כפר סבא, יפו, בת ים

מאת: dodoronon
13/11/12 09:02
האם יש מוניות שירות מתל אביב לכפר סבא?
האם יש בכיוון ההפוך?

האם יש מוניות שירות בין תל אביב ליפו? לבת ים?


מי אחראי על מוניות השירות?
מי קובע את המסלולים והתעריפים שלהן?

תודה,
דורון
 
תגיות:
מוניות שירות - תל אביב, כפר סבא, יפו, בת ים
<< ההודעה הנוכחית
13/11/12 09:02
8771צפיות
האם יש מוניות שירות מתל אביב לכפר סבא?
האם יש בכיוון ההפוך?

האם יש מוניות שירות בין תל אביב ליפו? לבת ים?


מי אחראי על מוניות השירות?
מי קובע את המסלולים והתעריפים שלהן?

תודה,
דורון
לא לא ולא
13/11/12 10:28
1154צפיות
לא לכפר סבא, הכי קרוב זה פ"ת או הרצליה פיתוח צומת הסירה.

לבת ים ולא  ליפו גם אין, הכי קרוב זה תחנה מרכזית חדשה בתל אביב / צומת פנורמה / בית-מגדל האופרה בתל אביב
ככה חשבתי, תודה
13/11/12 10:34
473צפיות

מה כדאי לי לעשות בשביל לנסות לשנות את זה?


אני מתאר לעצמי שכבר ניסו מלא אנשים לשנות את זה לפניי אבל אני בכל זאת רוצה לנסות...
לפנות למשרד התחבורה?
אתה מוזמן לפנות לצשרד התחבורה
13/11/12 10:41
433צפיות
רק שתדע שמוניות שירות הן לא כלי אהוב בפורום ולא כלי אהוב גם בקרב מרבית אנשי משרד התחבורה.

בנוסף כדאי שתדע שבגדול לא מאשרים קווים חדשים למוניות שירות. העסק מוקפא עד לפחות 2016 ולהערכתי גם אחר כך.

כמובן שיש חריגים, אבל זו רוח הדברים
מוניות שירות
13/11/12 10:57
748צפיות
סבבה, אנסה את מזלי

ואפשר לדעת למה מוניות שירות לא אהובות בפורום?

אני יכול לנחש שבגלל שאין להם לוחות זמנים, הנסיעה עלולה לגרום לבחילה, המחיר גבוה יחסית, לעיתים קרובות אי אפשר לעצור מונית שירות בדרך (כי היא יוצאת מלאה) וכו'...
מצד שני, לעיתים אין ברירה כי הן היחידות שנוסעות בשבת/לילה וכאשר יש פקק תנועה גדול יש להן מרחב תמרון לעומת האוטובוסים (הם יכולים לבחור מסלול חדש בקלות)

אשמח לשמוע עוד יתרונות וחסרונות


תודה,
דורון
שכחת לציין בטיחות
13/11/12 11:10
317צפיות
עקב נסיעה מופרעת, ועקב העלאת והורדת נוסעים במקומות לא בטיחותיים

ונהגי הפורום ישמחו לספר לך על כל הפעמים שנהג מונית שירות חתך אותם וכמעט גרם לתאונה.
לזה תוסיף התעלמות מחוקים, התעלמות מהיבטים בסיסיים של רמת שירות והעלמת הכנסה.

אני אישית שותף לדעתך שיש לכלי הזה גם יתרונות, לא הכל רע בו. אבל הדיעה הרווחת (גם העולמית) היא שזה כלי שאין לו מקום במדינה מפותחת.
º
אכן... תודה :)
13/11/12 11:16
96צפיות
עוד חסרונות
13/11/12 11:30
301צפיות
במקומות מסוימים נהגי מוניות השירות עושים מאמץ מכוון להגיע לתחנת האוטובוס ממש דקה לפני האוטובוס, כדי לקחת את הנוסעים הממתינים. זה גם גורם לעתים לנסיעה פראית, וגם לא מביא תועלת לאף אחד, כי התדירות המשותפת של האוטובוס והמונית יוצאת כמעט זהה לזו של האוטובוס לבדו.

כשהמונית אינה מלאה, היא מתעכבת לעתים לכמה דקות טובות בתחנות עתירות פוטנציאל נוסעים, עד שהיא מתמלאה, זה די מעצבן. בנוסף, אם עדיין אינה מלאה, יש לנהגים נטייה להאט ולצפור לכל עובר אורח - גם מעצבן (הנסיעה מתחלקת לקטעים של האצה מטורפת וקטעים של האטה בקרבת תחנות).

אין רב-קו, אין הנחות לקשישים, נוער וסטודנטים, וברוב המקרים אין גם כרטיסיות מוזלות. מחיר נסיעה בודדת הוא דווקא תחרותי בדר"כ, אבל לפעמים יש למוניות שירות תעריף לילה גבוה יותר, ויש נטייה של נהגים רבים "לטעות" במחיר לכיוונם, כדאי לוודא היטב מה בדיוק המחיר ליעד המבוקש.

אני מסכים גם שיש להן יתרונות מסוימים, בתחום הגמישות והזריזות, הן בתגובה למצב נקודתי (כמו פקק) והן בתגובה לשינוי בביקושים. בכמה תחנות רכבת, כמו נתניה, מוניות השירות מתואמות עם הרכבת, מה שנותן להן יתרון גדול על האוטובוסים - אם כי לא תמיד יש בהן מקום לכל הנוסעים שירדו מהרכבת. כמובן, בשבת וחג אין להם מתחרים.
ואתה חושב שאת הנוסעים במוניות מעניין הרב-קו ?
13/11/12 22:49
154צפיות
את מי שנוסע במוניות, מעניין בעיקר הגמישות והזריזות שלהן שלא קיימת כלל באוטובוסים. כרטיס הרב-קו זה אולי הדבר האחרון שמעניין את הנוסעים במוניות, אם בכלל... מי שחשוב לו כרטיס הרב-קו לא יעלה על מוניות וייסע רק באוטובוסים.
ה-"גמישות" הזאת היא עבירה על החוק.
14/11/12 10:17
137צפיות
גם למוניות יש מסלול מוגדר וסטייה ממנו היא עבירה.
על אחת כמה וכמה לגבי עצירה במקומות אסורים ומסוכנים.

במקרה של פקק יוצא דופן או רחוב חסום, גם קווי האוטובוס מקבלים הוראה לעקוף אותו דרך מסלול חלופי.
ולמה משרד התחבורה לא מטפל באותם עבריינים ?
14/11/12 10:38
87צפיות
אם רק משרד התחבורה ו/או משטרת ישראל היו מטפלים באותם עבריינים, לא היתה להם הצלחה כפי שיש להם כיום. ואני מדבר על כל העבירות שמבצעים נהגי המוניות.
º
את זה תשאל אותם...
14/11/12 10:41
46צפיות
בהרבה קווי מוניות שרות זה לא קורה
14/11/12 12:37
103צפיות
נסעתי שנתיים במוניות ראשון שם יש רב קו המונית לא התעכבה,
היה כרטיס אלקטרוני עוד לפני עידן הרב קו , המוניות לא חיכו לאוטובוסים ויצאו דקה לפני כי המסלולים שלהם היו שונים מעט.
מה שכן לפעמים דלגו על שכונה שלא עולים בה כמעט אם אף אחד לא רצה לרדת שם.
מונית שירות היא דרך בטוחה לגרום לדילול השירות
13/11/12 11:40
208צפיות
לכ"ס או בת ים.

עם מוניות שירות תוכל לשכוח מ-567 כל 10-15 ד' ו-149 כל 20 ד'. זה ירד ל-567 כל 30 ד' ו-149 פעם בשעה...
אתה יכול להגיד גם בדיוק להיפך
13/11/12 22:44
129צפיות
בסיכומו של עניין אם התדירות תהיה זהה, והאוטובוסים יעניקו שירות טוב יותר, אנשים יחכו לאוטובוס כמה שניות.
זה מה שאני עושה בד"כ.
º
המציאות מוכיחה אחרת ע"ע קו 66 פ"ת - ת"א
14/11/12 02:17
144צפיות
נסיעה בשבת זה יתרון מלאכותי.
13/11/12 20:07
219צפיות
במקום לבקש שיביאו את הזוועה הזאת לכפר סבא, תתמקד בלמחות על כך שאין תחבורה ציבורית בשבת ובלילות כמו בכל מדינה מתוקנת.
מוניות שירות הן לא הפיתרון ומי ייתן שהן תיעלמנה לחלוטין מישראל.
מוניות השירות של 29 חזרו
13/11/12 21:42
223צפיות
פעם הם היו יותר תדירות מהאוטובוס עצמו אבל בשנים האחרונות נעלמו לגמרי ובזמן האחרון אפשר לראות פה ושם מונית שירות 29
אתה לא יכול לעשות דבר כדי לשנות את זה.
13/11/12 20:12
148צפיות
ואל תסיק מסקנות שווא לגבי ניסיונותיהם של אנשים לשנות את זה, כי לדעתי אתה טועה.
הרבה אנשים מבינים שמוניות שירות זה דבר שאין לו מקום במערכת תחבורה מתקדמת, ושהפיתרון הוא שיפור התחבורה הציבורית המסודרת והפעלתה גם בשבתות ובלילות.
גם כפר סבא וגם בת ים זוכות כיום לתחבורה ציבורית טובה מאוד ומוניות שירות פשוט יהרסו אותה.
אם הסיבה שבגללה אתה רוצה מוניות שירות היא נסיעות בשבת ובלילות, פעל למען הפעלת תחבורה ציבורית בשבת ובלילות.
ואיך בדיוק ניתן לגרום לכך שהתח"צ תופעל גם
13/11/12 20:45
116צפיות
בשעות הלילה ?

כל עוד אין אדם עשיר שמוכן להשקיע את כספו בבג"צ, הדבר היחידי שניתן לעשות זה רק לכתוב בפורום הזה. אין טעם לפנות למשרד התחבורה מכיוון שכל הפניות אליהם שעוסקות בתח"צ מושלכות אל פח האשפה, כנ"ל גם במשרד מבקר המדינה. לפחות מה שנכתב כאן בפורום פתוח לכולם, כולל אלה שלא חברים בתפוז.
º
מוניות שירות לא מקבלות אשראי.
13/11/12 21:00
77צפיות
וגם אוטובוסים לא מקבלים אשראי,
13/11/12 22:37
87צפיות
כך שמהבחינה הזו אין לאוטובוסים שום יתרון על המוניות.

אבל מבחינת היתרון המלאכותי של המוניות (כדבריך), השירות שלהם עולה באיכותו על השירות של כל חברות האוטובוסים בישראל. המוניות פועלות גם בשעות הלילה וגם ביום שבת (כולל יום שישי בערב), ואילו האוטובוסים לא. את משתמשי התח"צ ממש לא מעניין הביזיון של משרד התחבורה.
מוניות שירות ואיכות שירות זה שני ניגודים.
14/11/12 10:08
74צפיות
אי אפשר להגיד על מוניות שירות שהשירות שלהן "עולה באיכותו" על השירות של כל חברות האוטובוסים בישראל.
זה שהן פועלות בשבת לא אומר שהשירות שלהן יותר איכותי.
ואתה ככה או ככה לא נוסע במוניות או באוטובוסים עירוניים, בשבת או בכל יום אחר.
כדאי שתראה איזה בעיות יש באוטובוסים
13/11/12 23:08
96צפיות
כך שהשירות של המוניות טוב הרבה יותר. נוסעי המוניות לא צריכים לעבור את דרך הייסורים שעוברים הנוסעים באוטובוסים.
כתובות אינטרנט מצורפות:
שום דרך ייסורים ושום נעליים.
14/11/12 10:12
73צפיות
לך יש בעיה ספיציפית שנוגעת אליך בלבד ולא לנוסעים נורמטיביים.
מה שמעניין אותך זה רק שלא יהיה שום סיכוי שתיאלץ לשלם במזומן במקרה, כי יש לך פוביה מכסף מזומן.

חוץ מזה, במה השירות של המוניות טוב יותר? הרי שם התשלום הוא אך ורק במזומן כל הזמן!
גם באוטובוסים התשלום הוא אך ורק במזומן כל
14/11/12 10:32
80צפיות
הזמן!

השירות של המוניות טוב יותר בכך שיש להן גמישות וזריזות שאין לאוטובוסים (עירוניים), והם פועלים גם בשבתות וגם בשעות הלילה. אני אמנם לא נוסע במוניות, אבל יש כאלה שכן נוסעים במוניות מהסיבות הנ"ל, כמו פותח השרשור ונוסעים נוספים.

אז אפשר להגיד שאיכות שירות אין במוניות השירות, אבל גם באוטובוסים העירוניים אין איכות שירות.
טעות!
14/11/12 10:39
84צפיות
תשלום ברב קו הוא לא תשלום במזומן. זה שאתה מפחד מרב-קו זו בעיה שלך ואין להכליל זאת על כל הנוסעים.
במוניות, התשלום מתבצע לרוב לא ישירות לנהג
14/11/12 12:00
87צפיות
אלא עובר מיד ליד דרך שרשרת נוסעים. בטווח הארוך - ובמיוחד בימי החורף - הדבר תורם לחיזוק המערכת החיסונית של נוסעי מוניות השירות.
אולי בדרך זו יוסף יכול לשלם במונית שירות.
14/11/12 12:05
69צפיות
אם הוא לא משלם לנהג בעצמו אלא רק מעביר כסף לנוסע אחר שמשלם, ייתכן שניתן להחשיב זאת כתשלום של הנוסע האחר. כך יוצא שיוסף לא משלם בעצמו במזומן ויכול לנסוע במונית שירות!
אין לי בכלל כסף מזומן
14/11/12 22:35
54צפיות
ואין שום סיבה שבעולם שאני יסתובב עם השריד מימים שהיו ואינם עוד... בכל מקום שאליו אני הולך ניתן לשלם באמצעות כרטיסי אשראי, חוץ מאוטובוסים ומוניות, אבל מי בכלל צריך אותם ? לא רוצים לעבוד איתי בשיטה שבה אני נוהג לעבוד (באשראי) ? לא צריך, שילכו לחפש פראיירים אחרים...

אני משתמש רק עם כרטיסי אשראי ולכן מבחינתי שירות האוטובוסים אינו טוב יותר משירות המוניות.
"שריד מימים עברו..."
15/11/12 00:11
49צפיות
"שיחפשו פראיירים..."
בחיי, אתה כל פעם מתעלה על עצמך מחדש.

מה שכן, אני מסכים איתך שפראייר מי שנוסע במונית שירות.
בגלל התהליך הזה מוותרים על כרטיס/חשבונית
14/11/12 19:58
50צפיות
לא כל חברות מוניות ולא כל הנהגים, אך עדיין זה שכיח למדי:
אחרי תהליך התשלום 'מיד ליד', נהגים רבים 'מוותרים' על התהליך של מסירת כרטיס נסיעה.
אני רק תוהה כיצד נעשה דיווח לרשויות המס והאם הדיווח הוא מלא ומדוייק.
מעולם לא קיבלתי כרטיס במונית שירות!
15/11/12 12:34
56צפיות
ונסעתי במוניות שירות רבות: בחיפה, בתל אביב, פעמים רבות בין ת"א לרחובות, פעמים רבות בין ת"א לפתח תקווה, בין ת"א לאשדוד, בין ת"א לירושלים, פעמים רבות בין ת"א לחיפה, בין ת"א לנתניה, בין חיפה לנהריה ועוד. באף לא אחת מהן קיבלתי כרטיס נסיעה.
º
צריך לבקש במיוחד כדי שינפיקו
15/11/12 16:01
26צפיות
זה מה, שקרה אצלי
15/11/12 18:12
37צפיות
(לצערי או בעצם לשמחתי)  אני נסעתי פעמים בודדות במוניות שירות.
פעם אחת נסעתי אחרי 23:00 - השעה שבה קו 601 פועל - מנתניה להרצליה.
הייתה תקופה, שלא ממש הייתה לי ברירה אחרת ונסעתי מבית החולים בלינסון/הקניון הגדול לכפר סבא. שעות שבהן 561 או 571 לא פעילים בקטע זה וחלק גדול מנהגי 641 ו-921 עשו בעיה עם כרטוס ההמשך.
בשתי הפעמים בעת בקשתי קיבלתי חשבונית. כפי שכתבת; רק לפי בקשה. לכן אני תוהה מה קורה עם רובם הניכר של הנוסעים ללא חשבוניות. כיצד זה מדווח לרשויות המס ומהי רמת הדיוק
התשובה, אורי, בעצם התהיה שלך, אין דיווח על
15/11/12 18:25
36צפיות
ההכנסות הללו
לא סתם הייתה השאלה/תהיה
15/11/12 18:27
32צפיות
אולי פשיטה של רשויות המס תחשוף דברים נוספים, כמו שיעור הכסף האבוד.
סביר שהם מדווחים על חלק מזה
16/11/12 00:16
37צפיות
כדי שזה לא יראה חשוד מדי. ואחר כך, אף אחד לא יכול להוכיח כמה נוסעים עלו וירדו תוך כדי הנסיעה. (בייחוד בעירוניות שם יש תחלופה גבוהה של נוסעים).
נצל"ש איך בודקים מה הקוד של קו מסויים
13/11/12 12:13
147צפיות
יש איזה טבלה באינטרנט שאומרת איזה קו/מקטע של קו שייך לקוד מחיר מסויים?
בדרך כלל באתרי חברות האוטובוסים
13/11/12 13:42
86צפיות
אפשר למצוא את המחירים ואת ההתאמה ביניהם לבין הקודים. על איזו חברה מדובר?
אגד
13/11/12 14:31
75צפיות
אבל בכוונה לא ציינתי חברה ואיזה קו כי אז איזה נשמה טובה שמנסה לעזור היה אומר לי את הקוד וזה לא היה עוזר לפעם הבאה.
הבעיה עם אגד זה שיש כמה קודים עם אותו מחיר, מופרדים בסלש, אז אי אפשר לדעת לפי המחיר.
לדעתי זה צריך להופיע באתר של אגד/בbus.gov.il וחבל שזה לא
º
צודק. אני לא מכיר משאב כזה שפתוח לציבור.
13/11/12 16:28
27צפיות
באגד זה לא מסובך
13/11/12 20:30
67צפיות
41/42/43/62 הם אומנם אותו מחיר, אבל משמשים לאיזורים גיאוגרפיים שונים.
כל שאר הארץ מחיר 6.6₪ זה קוד 2.

72 זאת נסיעה מבני ברק לירושלים קוד שמשותףלאגד ולדן.
ושוב כל שאר הארץ מחיר 18₪ זה קוד 8/9/10 (קוד משותף)
שאר הקודים שמופרדים עם סלש זה בגלל שהם אוחדו.
לדוגמא לפני שנה היה קוד 8 קוד 9 וקוד 10. משרד התחבורה איחד אותם והם אותו מחיר וגם כרטיסיה שנקנית משמשת את כולם יחד.
º
מוזר, למה קוראים לזה "8/9/10" ולא פשוט "8"?
14/11/12 08:55
23צפיות
בכרטיס הלו"ש כתוב קוד 10.
14/11/12 10:14
52צפיות
אבל כשאני מטעין כרטיסייה על הרב קו לאותו קטע נסיעה, מוטען לי קוד 8.
לא ברור...
זהו שלב ביניים,
14/11/12 12:07
47צפיות
משרד התחבורה צריך "להוריד" קודים במחירונים ע"מ שאפשר יהיה להשתמש בקוד אחד.
אז מה שהם כותבים
14/11/12 20:21
33צפיות
פה: http://www.egged.co.il/main.asp?lngCategoryID=1366

"סטודנט שלא רכש כרטיס חופשי תקופתי לסטודנט וברשותו כרטיס רב-קו אישי בפרופיל סטודנט רגיל זכאי להנחה של 33% ברכישת כרטיסיות בלבד עד קוד 12, להנחה של 30% ברכישת כרטיסיית שתי נסיעות מקוד 14 ומעלה ולהנחה של 30% ברכישת כרטיס המשך הלוך ושוב בקודים 10 עד 24"

קודים 11/12/14 רשומים ביחד לכן קשה להבין אותם.

לכאורה מההסבר נובע שעל 2 נסיעות קוד 11 סטודנט מקבל 33% הנחה. (32.16 סה"כ)
ושעל 2 נסיעות קוד 14 סטודנט מקבל 30% הנחה. (33.6 סה"כ)
בפועל ע"פ הטבלה ההנחה על שניהם 33 ושליש% הנחה. (32 סה"כ)

בקיצור המידע לא מדויק+מבלבל.
מההסבר נובע שעד קוד 12 הנחה 33%
14/11/12 21:33
101צפיות
אבל ההנחה היא כאמור שליש
ומכיוון שהקוד מאוחד 11/12/14, אז אתה מקבל מההפקר הנחה של עוד 1.6₪ על קוד 14

בחברות אחרות קוד 14 לא מאוחד. אתה לא מקבל את ה3 אחוז האלה.

המקור לכל התעריפים הם בצו הפיקוח שבחוברת תקנות 7075
http://www.justice.gov.il/NR/rdonlyres/E624D3C9-67...
תודה רבה
15/11/12 00:05
16צפיות
הרבה יותר מסובך ממה שחשבתי.
יש מוניות שירות
14/11/12 21:11
492צפיות
בקו 561 ת"א-כפ"ס אבל אין לי מושג מה המסלול שלהם או כמה עולה
º
אתה יודע מאיפה הן מתחילות בתל אביב?
14/11/12 22:16
135צפיות
מתחילות בפתח תקווה, ומשם מגיעות לכפר סבא
14/11/12 22:42
177צפיות
הן לא מתחילות בתל אביב, אלא בפתח תקווה, העיר שלא משאירים לה כמעט אוטובוסים בלי שיתחרו עליה מוניות שירות, אפילו בקווים בתדירות לא גבוהה כמו 249 של אגד או 23 של קווים.
מוניות 561
15/11/12 11:22
215צפיות
אני רואה אותן ליד בלינסון. כנראה ששם תחנה ראשונה שלהם. לא יצא לי לראות בזבוטינסקי באיזורי התעשיה שאוספים.
אח"כ ת.מ.פ"ת עד ת.מ. כפ"ס
Flix

עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
לעמוד הפורום