לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לפורום ``תחבורה ציבורית``

שעות הפעילות:
ימים א`-ה` - כל היום
ו` וערבי חג - כל היום
שבת - כל היום

בפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד.

אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה במנות האוכל במטוסי אלעל.

* לא לשכוח לענות על הסקר - מי שמצביע משפיע

מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הדקו חגורות ושתהיה נסיעה טובה,
מודיעין (i) לשרותכם.

נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
המשך...
הודעה חדשה

כתבה על מצב פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב

מאת: liorschwimmer
11/10/12 18:52
אני מתגעגע ללונדון.
כתובות אינטרנט מצורפות:
 
תגיות:
כתבה על מצב פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב
<< ההודעה הנוכחית
11/10/12 18:52
1246צפיות
אני מתגעגע ללונדון.
כתובות אינטרנט מצורפות:
שאלה, מדוע רכבת קלה ולא תחתית
11/10/12 18:54
329צפיות
לפחות בקו האדום היה רצוי לשקול לפיצול של רכבת תחתית וקלה.
לא הגיוני לחפור את כל תל אביב ולהשתמש בסופו של דבר ברכבת קלה ולא בתחתית נורמלית.
לדעתי "רכבת קלה" נשמע פחות בומבסטי
11/10/12 19:15
288צפיות
ולכן קל יותר לאשר פרויקט הזה.
º
זה גם יותר זול (כולל הקטע התחתי)
11/10/12 21:14
126צפיות
הזול הזה שאתה מתאר עולה ביוקר...
11/10/12 23:14
241צפיות
(הקטע התחתי). אבל כנראה שבאמת ויתרו על הסבה למטרו אי פעם לאחר שקיצרו את אורך הרציפים במנהרות.
º
נותר לנו רק לקנא או לעבור
11/10/12 23:16
100צפיות
בטוחני שאם תנסה תוכל למצוא סיבות טובות יותר
12/10/12 00:23
182צפיות
להחליט על מקום מגוריך.
זה רק יותר זול.
11/10/12 23:17
176צפיות
לא נראה לי שיש לרכבת קלה עילית בגוש דן יתרון משמעותי על פני רכבת תחתית פרט לעלויות נמוכות הרבה יותר. אם היו ממנהרים את התוואי כולו- העלות של הפרוייקט הייתה קופצת בעשרות אחוזים. וכשמדובר על פרוייקט שגם ככה העלות שלו אדירה, מחיר עוד יותר גבוה עלול לעכב אותו בשנים רבות.
לא חייבים למנהר
12/10/12 07:07
157צפיות
אפשר לבצע את הקטעים העיליים על גשרים או לתכנן אותם על מסלול יעודי ללא כניסת הולכי רגל ורכבים. זה היה מגדיל את הקיבולת לשעה.
אני בטוח שאחרי שיסיימו את הפרויקט, זה פתאום לא יספיק ואז יגידו, למה לא חשבנו על זה קודם. התנהלות מקוממת וילדותית של משרדי הממשלה.
לא קראת? החשב הכללי מעכב מכרזים.
12/10/12 09:47
151צפיות
מה אפשר לעשות במדינה כזאת?
איך הקטע התחתי יותר זול?
13/10/12 19:33
60צפיות
והרי המנהרה גדולה יותר כדי לאפשר מקום לכבלי החישמול העיליים. אולי בגלל אורך התחנות? (שבשום מקרה לא תהינה ארוכות יותר משל המטרו בקופנהגן)
גם במערכות מטרו רבות, אולי אף ברובן, ההולכה
13/10/12 20:26
60צפיות
היא עילית. העניין שעמית התיחס אליו בנוגע לקטע התחתי הוא כנראה אורך התחנות. כמו כן המסילות אמורות להיות פחות יקרות (בגלל הבדלי המשקל).
"רכבת על עמודי תאורה בתל אביב?"
11/10/12 23:22
365צפיות
נו, מה תגידו על זה?
כתבה אחת והמון תהיות.
12/10/12 00:29
248צפיות
- איך בדיוק ירכיבו את הדבר הזה על "עמודי תאורה"? יותר נראה כמו מונורייל שאולי ישתמשו בעמודים התומכים בתור עמודי תאורה ו/או חשמל.
-מדברים שם על פיילוט שיכלול נסיעה בין החניונים ברידינג לנמל תל אביב. מהירות של 150 קמ"ש בקטע הזה? שיהיה להם בהצלחה.
-קרונות שבכל אחד שני אנשים בלבד? רעיון רע. בנסיעה קצרה בין רידינג לנמל ת"א (דרך שרוב האנשים לא עושים לבד בכל מקרה) זה אולי סביל, אבל מי רוצה להיתקע עם זר גמור לבד בקרון שמרחף מעל לפני הקרקע בנסיעה ארוכה יותר?
-ספק גדול אם העניין יכול להיות אלטרנטיבה לפרוייקטים של נת"ע, כמו שבערוץ 2 הציגו. אם ניקח נתון של 10,000 נוסעים לכיוון (קיבולת סבירה בהחלט לרק"ל), זה אומר שיצטרכו לטוס על המסילה הזאת לפחות 5000 קרונות בשעה. ואז פתאום צריך המון קרונות, מסילות משניות, יותר עמודי תמיכה, בקרה מתוחכמת יותר וכו' וכו'. גם אם נניח שכל העניין ישים טכנולוגית- העלות בוודאי לא תעמוד על 6 מיליון דולר לקילומטר (גם בשביל הפיילוט הקטן זאת נשמעת כמו הערכה נמוכה משהו).
מדובר ב-PRT, רעיון שקיים מאז שנות ה-60
12/10/12 01:01
296צפיות
עד היום היו מספר נסיונות בעולם, למשל בין חניון העסקים לטרמינל 5 בהית'רו, אבל כולם מוגבלים למסלול מוגדר אחד עם יחסית מעט נוסעים. בנסיון שלי, יש המתנה של מספר דקות לקרונית והמערכות הנ"ל אינן פועלות ביעילות שמבטיחים.

אין שום דרך ש-PRT יכול להעביר 10,000 נוסעים לשעה לכיוון, כי תצטרך להעביר 2.8 נוסעים כל שניה או 83 קרונות בדקה על מסילה בודדת בהנחה שבאמת יסעו שם זוגות-זוגות.  גם עם הצפיפות האפשרית תחת שו"ב ממוחשבת, מדובר במשהו שנראה בלתי אפשרי.

מה שכן, מערכת כזו יכולה להיות יעילה בתור מערכת הזנה משלימה בצפיפות נמוכה. למשל במקום קווי השכונתית בחיפה. הדבר יכול באמת להביא לחסכון במשאבי כ"א ולשנות לחלוטין את המשיכה של תחבורה ציבורית.

המערכת המדוברת (מאמר תדמית תחת תחפושת של ויקי): http://en.wikipedia.org/wiki/SkyTran
באופן כללי: http://en.wikipedia.org/wiki/Personal_rapid_transi...
אמת, מדובר במערכת משלימה. ערוץ 2 פשוט טועה
12/10/12 08:34
217צפיות
בנוסף המערכת איננה מוקמת על גבי עמודי חשמל קיימים אלא על עמודים חדשים.

אך לטענת החברה המערכת [כולל המסילה והעמודים] זולה יותר פר ק"מ מרכבת קלה פי 5-10

אני לא יודע מה דעתי על המערכת עדיין,
אין ספק שקפסולה המכילה רק 2 אנשים נשמעת לא מתאימה לישראל.

אבל כך או כך מערכת כזאת תהיה אטרקציה נהדרת בנמל תל אביב.
ואני מנחש שהיא תתאים לזוגות שחונים בחניית רידינג להגיע לדייט שלהם בנמל
כתובות אינטרנט מצורפות:
שאתה אומר "ערוץ 2 טועה" אתה עדין איתו
12/10/12 19:13
90צפיות
ערוץ 2 פשוט לא מבין שום דבר בתחבורה ציבורית(כמו שהוא לא מבין בשום תחום שהוא מסקר אותו)  הוא קיבל מייל מנאסא על איזה מיזם "חדש"(שזה גם שקר) ופשוט ציטט מילה במילה את מה שנאסא הכתיבו לו, כי זה הרי פאקין נאסא , הם יודעים על מה הם מדברים.
º
אבל זה נאס"א, אלן, נאס"א!
12/10/12 09:44
149צפיות
האמת שיש כאן חידוש מסויים בהנעה
12/10/12 11:54
144צפיות
שמבוססת מגלב, רק שאני לא בטוח שהוא מהווה כל כך יתרון בשטח עירוני. ברגע שעברת לבינעירוני אז לא ברור למה לא תשתמש ברכבת או אוטובוס (או לפחות קרונית גדולה הרבה יותר) כי כבר מדובר בצירים ארוכים בהם כולם נוסעים יחד.

אולי הרעיון יכול להיות ישים אם מרשתים את כל הכבישים ואז כבר יש לך מספיק תשתית להעביר כמויות של נוסעים (כי יש המון דרכים להגיע מא' לב' בגריד ולא כל הקרוניות צריכות לנסוע באותו מסלול). אבל עדיין לא נראה לי שזה יכול לתפקד בצירי ביקוש ראשיים של 15000+ נוסעים בשעה, ואז יאלצו להגביל את הנסיעה לנסיעות מקומיות ולא חוצי מטרופולין.

אז לא ברור איפה יתרון המגלב נמצא כאן.
לא, זו לא נאס"א
12/10/12 21:48
84צפיות
זהו בסך הכל גוף פרטי שמתארח ב"פארק המחקר" של נאס"א (מרכז איימס). תחשבו על זה בתור הגרסא האמריקאית של "חממה טכנולוגית". אז אם חממה כזו נמצאת בשטח של, נגיד, תעשייה אווירית - זה לא הופך את ההמצאה של חברת הסטארט-אפ להמצאה או אפילו לסתם פעילות של תע"א.
º
12/10/12 23:45
18צפיות
º
זו תהיה אטרציית על!
12/10/12 10:49
69צפיות
כן, כמו מונורייל ורכבל, מדובר בדרך כלל
12/10/12 12:11
146צפיות
באטרקציה תיירותית שלא ממש משמשת לתחבורה ציבורית.  ראה מקרי המונוריל בסידני וסיאטל או הביצים של גוראל.

נותר לראות האם יקבלו חופשי חודשי והסדר רב קו ב-"תחבורה הציבורית" הזו... אם לא, אז זה יהיה מוגבל לנוסעים שממילא מגיעים לאיזור ברכבם ונהנים מהגימיק כל עוד הוא נוצץ וחדש.  כעבור חודשים הקרוניות תתמלאנה בגרפיטי וריפודים קרועים, ואף אחד לא יהנה מהגימיק.  ברור שלא יתקינו מצלמות, וגם אם יתפסו מישהו משתין בקרונית הוא ישוחרר עם קנס קטן.

מי מתכנן לממן את התחזוקה של המתקן?  אם זה יוצא מתקציב ציבורי כגון עיריית ת"א, אז המערכת הזו נידונה לכשלון כמו פסל האש והמים בככר דיזנגוף אלא אם המערכת היא חלק ממערכת כללית ולא רק "אטרקציה".

אם זה חברה פרטית אז יש עוד סיכוי שהמתקן ישרוד אבל אז גם ברור שזה לא ישמש כתחבורה ציבורית אלא רק אטרקציה במחירי פרמיום...
כמה נקודות משיטוט במרחבי הרשת
12/10/12 12:45
148צפיות
-המערכת הראשונית תוביל את הנוסעים מחניון רידינג למספר תחנות [כמה?] לאורך הנמל.

-התחזוקה שלה תהיה על החברה הפרטית המקימה את המערכת.

-המערכת הראשונית תהיה נפרדת לחלוטין משאר מערכות התח"צ.

-המחיר של נסיעה בפוד 6 שקלים [ללא תלות אם מדובר בנוסע אחד או שניים]

-יותקנו בתוך הפודים מצלמות בעיקר לצורך ביטחון אך גם למניעת וונדליזם ובקרה על הנוסעים במקרה של תקלה.

מכאן ניתן לראות  בבירור מי יהיו הלקוחות של המערכת הראשונית:
-תיירים [פנים וחוץ]
-עצלנים [שמוכנים להוציא 6 ש"ח כדי להימנע מההליכה הארוכה]

החנייה באיזור רידינג היא בחינם [לעומת החנייה של הנמל עצמו שהיא בתשלום] אז אני חושב שהמערכת לא תעמוד שוממת [תשלום של 6 ש"ח במקום תשלום של 20 ש"ח על חנייה]
זה מתחיל מזכיין שממן את הרכבל
12/10/12 19:34
64צפיות
אבל ברגע שנניח זה יתפשט לכל תל אביב, אז או שהזכיין יבקש סובסידיות מהמדינה או גרוע מזה שהוא ידיר רגליו מהפרוייקט והמדינה תשאר תקועה עם זה(מזכיר לכם משהו?)
מה גם
12/10/12 19:28
49צפיות
שלזכיין יהיה מונופול על הרכבל, ככה שצריך להיות ממש טיפש כדי לחשוב ש-6 שקל זה המחיר הנצחי של הרכבל......
בגוש דן
12/10/12 19:25
92צפיות
רוב קוי ההזנה הם קוים עמוסים.   תחשוב כמה קרונות יצתרכו לנסוע ברחוב ויצמן בגבעתיים או במבצע סיני בבת ים.

הרכבל הזה אולי יכול להחליף קוים כמו קו 6 או 14 של צפון תל אביב, אבל הסוג קוים הזה הוא מיעוט בקרב הקוים של גוש דן.   כל הטררם הזה שעשו בערוץ 2 הוא הפופוליסטי ומטופש.
התכוונתי לקו 13
12/10/12 19:26
56צפיות
אבל גם קו 14 למרות שהוא לא בצפון תל אביב הוא דוגמא טובה
דווקא אני חושב על אותם קווים כמו 6 ו-14
12/10/12 21:49
60צפיות
שמשרתים איזורים מבוססים. קשה לשכנע את מר בבלי או גברת אפקה לוותר על הפרייבט ולחכות 45 ד' לאוטובוס מזין - דווקא להם מערכת מבוזרת כזו שמביאה אותם למקומות מרכזיים וצירי תנועה ראשיים עשויה להתאים ובכך להעביר אותם לתחבורה ציבורית.
גם קו 13 עובר באיזורים מבוססים
12/10/12 22:03
47צפיות
אבל אני מבין שאתה מסכים איתי שהרכבל יכול להחליף רק קוים שכונות מהסוג.    אגב אני לא יודע אם לזה מיעד את הזכיין את הרכבל.  הוא בטוח שהוא הולך לעשות מהפיכה ולהשתלט על כל תל אביב.   לא נראה לי שבפנטזיה שלו הוא חושב על להחליף מיניבוסים.
מסכים לגמרי, רק בוא נדייק - זה לא רכבל...
12/10/12 22:09
44צפיות
בוא נתן לו לדבר - אם יצליח לרשת את תל אביב במערכת יעילה שעובדת, אני הראשון שאמחא כפיים. רק שלא יצא שמאות מיליונים של כסף ציבורי יאלץ לממן את התחזוקה (או הפירוק) של המערכת.
אז איך קוראים לזה
12/10/12 22:12
36צפיות
מונר-משו לא?
באנגלית זה Personal Rapid Transit או PRT
12/10/12 22:16
45צפיות
התרגום המילולי הוא הסעת המונים אישית.
העיקר
12/10/12 22:35
52צפיות
שבערוץ 2 אמרו בדרמטיות "זה אולי נשמע לכם כמו מדע בדיוני"
º
לי זה דווקא נשמע החלק האמין ביותר שהיה בכתבה!
12/10/12 22:49
27צפיות
אתה רציני?
12/10/12 22:55
36צפיות
איך אפשר להגיע "לא זה לא מדע בדיוני, בקרוב להפוך למציאות" אם המציאות האת קיימת עוד משנות ה-60?
או שאתה פשוט רומז בציניות שזאת כתבה ממש מחורבנת
הכוונה שלי היא שנראה לי כל כך לא סביר שהמיזם
13/10/12 00:37
43צפיות
אי פעם יתממש, ולכן לומר "שזה נשמע לי כמדע בדיוני" זה לא רחוק מהמציאות.
זה בלוף
12/10/12 19:09
95צפיות
העמודים שמחזיקים ברכבל יצתרכו להיות מותאמים למסלול שלו.  ככה שאם בן אדם עולה נניח ברוטשילד וצריך לדיזינגוף אבל המסלול של הרכבל עובר באבן גבירול, אז הוא יצתרך להחליף רכבלים(אף פעם לא חשבתי שאני אשתמש בצמד המילים האלה) ואם הוא צריך למקום טיפה פחות מרכזי מדיזינגוף הוא יצתרך להחליף אפילו 3-4
זה לא בלוף וזה לא עובד ככה, לפחוות בתאוריה
12/10/12 21:54
81צפיות
אני כותב בתאוריה כי זה לא ייושם באופן מורחב בשום מקום בעולם עד כה.

בהנחה שיש רשת מפותחת, הנוסע מגיע לתחנה ובוחר את היעד, כנראה באמצעות מסך מגע שמאפשר בחירה מתוך מאות אפשרויות. אפשרות נוספת היא שהבחירה נעשית לאחר הכניסה לקרונית.  המחשב מנתב את הקרונית ישירות ליעד הסופי.

יש עשרות ומאות מפלגים (בדיוק כמו במסילת ברזל) והקרונית מנותבת על ידי המחשב שדואג גם לכך שלא תהיינה התנגשות בין קרוניות שונות.

אין גם מסלול קבוע מראש - המסלול האופטימלי מחושב בהתאם לעומסים.
מה, כאילו מסילה אישית?
12/10/12 21:59
57צפיות
אתה יודע כמה קרונות אתה תצתרך בשביל זה? אפשר לממן את זה בכלל?

ומה לגבי פקקים? ומה לגבי "מפגשי קרונות"

למעשה זה נשמע לי כמו פרייבטים רק בלי זיהום אויר ותאונות
אני מדבר כמובן במידה ויישמו את זה בכל ת"א
12/10/12 22:03
50צפיות
כמו שהכתבה מכריזה
זה בדיוק פרייבטים - למעשה יותר דומה למוניות
12/10/12 22:12
60צפיות
המחשב יכול לדחוף הרבה יותר קרונות בשטח נתון כי לא צריך את המרווח בין קרון לקרון וכל מסילה היא חד-כיוונית (שתי מסילות לרחוב). עם זאת, עדיין צריך המון מסילות או כדי להעביר את הכמויות שהוא מיעד, ובטוח שאם זה יהיה באיזורים עם דרישה גבוהה, יהיו עדיין פקקים במערכת הזו...
º
נראה לי כמו מתיחה של 1 באפריל!
12/10/12 13:03
52צפיות
עדיין מחכים לרכבל שיוביל את הסטודנטים
12/10/12 13:36
172צפיות
ממרכזית המפרץ לטכניון ולאוניברסיטת חיפה...
מיד אחרי שיסיימו לבנות אותו, יתחילו בבניית המונו-בולשיט בת"א.
דווקא נראה שהמערכת הזאת היא פרקטית יותר
12/10/12 15:12
139צפיות
פרקטי הרבה יותר ממערכת של רכבל [שאיננה מתאימה כתחבורה בשום צורה ואופן]

אני תוהה אם ניתן לבנות את המערכת הזאת עם שיפוע משמעותי...
גנבת לי את המחשבה הראשונה שעלתה בראשי
12/10/12 17:49
111צפיות
למקרא הכתבה.
זה יתפקד יותר כמו מונית
12/10/12 18:09
97צפיות
יכול להיות פתרון שכונתי לתחבורה ציבורית לילית. במקום להמתין חצי שעה לאוטובוס אחרי אחת עשרה בלילה, אפשר יהיה לעלות על דבר כזה שמיועד למספר אנשים קטן די מהר.
אם חברות התחבורה
12/10/12 19:30
73צפיות
לא רוצות להפעיל אוטובוסים בלילה כי זה לא רווחי, אז למה הרכבל,שיהיה יקר פי כמה, יפעל בלילה?
º
זה אמור להיות אוטומטי, אז למה לא?
12/10/12 20:36
30צפיות
º
כי כפי שחול נטוש אמר,המערכת יקרה
12/10/12 21:33
27צפיות
אבל אתה משקיע בה פעם אחת
13/10/12 01:24
49צפיות
אחרי שמערכת אוטומטית קיימת, הרבה יותר הגיוני להפעיל אותה 24/6 (בארצנו) כדי להחזיר את העלות. זה יהיה הרבה יותר זול מאשר להריץ אוטובוסים ריקים כדי לשמור על תדירות סבירה לשעות הלילה.
המערכת עשויה להיות זולה מאוטובוסים
12/10/12 21:56
63צפיות
כשמדובר באיזורים דלילי בניה בהם יקר לתפעל אוטובוסים ריקים (נהגים...).
אני לא יודע עם העלו את זה כבר
12/10/12 18:46
161צפיות
אחד באפריל זה עוד חצי שנה
12/10/12 18:50
108צפיות
בעצם גם עוד שנה וחצי יש אחד באפריל
זה נשמע אמנם חלומי
12/10/12 19:01
105צפיות
אבל די בלוף . הרכבל יכול להכיל 2 אנשים, אבל נניח שיפתחו בעתיד רכבל משופר שיכול להכיל 10.    עכשיו תחשבו למשל על כמות הנוסעים העצומה שעוברת בז'בוטינסקי נניח, תחשבו כמה קרונות כאלה יצתרכו כדי להכיל את כל הכמות הזאת.   גם שלזכיין או למדינה אין תקציב לזה וגם זה יכול ליצור פקק של קרונות.

מה גם שהעמודים שמחזיקים ברכבל יצתרכו להיות מותאמים למסלול שלו.  ככה שאם בן אדם עולה נניח ברוטשילד וצריך לדיזינגוף אבל המסלול של הרכבל עובר באבן גבירול, אז הוא יצתרך להחליף רכבלים(אף פעם לא חשבתי שאני אשתמש בצמד המילים האלה) ואם הוא צריך למקום טיפה פחות מרכזי מרוטשילד הוא יצתרך להחליף אפילו 3-4.

קיצר ערוץ 2 כמו ערוץ 2, אוהב לעשות הר מעכבר, הרכבל הזה טוב לתיירות ותו לא.
º
פחות מרכזי מרוטשילד=פחות מרכזי מדיזינגוף
12/10/12 19:02
30צפיות
דווקא אין צורך להחליף קרוניות
12/10/12 19:15
68צפיות
מכיוון שאין בעיה לבנות מערכת מיתוג.

לא מדובר פה על רכבל קלאסי שקשור בחוט, אלא על תנועה באמצעות שדה מגנטי.
אבל העלות של זה הופכת את המיזם ללא ריאלי. בטח לא כשמדובר על שני נוסעים בקרון ובעלות 6₪ לנסיעה
מערכות יכולות להתקלקל
12/10/12 19:19
54צפיות
אם המנוע של האוטובוס מתקלקל אז אתה פשוט יורד ממנו ומחכה לאוטובוס שאחריו, מה יקרה כשהרכבל יתקלקל?
אז קופצים :)
12/10/12 19:22
45צפיות
כבר רשמתי שנשמע כמו אחד באפריל?
זה טוב לתנועה בתוך קמפוסים, פארקים או
12/10/12 19:25
67צפיות
נמלי תעופה לא עמוסים, לא בעיר גדולה.
בסטריפ של לאס וגאס כלי כזה יכול להיות נחמד למי שלא רוצה ללכת ברגל בין המלונות, ב-47 מעלות. במרכז תל אביב ממש לא.
זה יכול למנוע חלק מהקווים ההזויים...
12/10/12 22:15
49צפיות
פתאום לא תצטרך לעשות קווים א-סימטריים וקווים שנכנסים לכל מיני מקומות שכוחי אל.
לדעתי זה לא מעשי לשכונות מגורים
12/10/12 23:04
55צפיות
כי יהיו התנגדויות רבות לתשתית הזו.
מקומות שכוחי אל בתל אביב או בכלל בגוש דן וגם בחיפה ובירושלים הם בדרך כלל אזורים עם רחובות יחסים צרים כאשר המרחק בין הכביש לבניינים קטן ולכן לדעתי זה לא יתקבל.
קווים שכונתיים צריכים להיות קצרים ומבוצעים על-ידי מיניבוסים, שכונות שהרחובות בה לא מרכזיים לא צריכות להיות משורתות על ידי קווים ארוכים ומרכזיים. פשוט בגוש דן ההיררכיה לא טובה במערכת הקווים ולכן קיים המצב הזה.

אני לא רואה הרבה מקומות או אתרים בישראל שמערכת כזו מתאימה לה. זה עשוי אולי להתאים לאתרים יחסית גדולים כאשר יש מרחק גדול בין החניונים או מסופי התחבורה לבין נקודות יעד שונות בתוך אותם אתרים.
למשל:
- במקום אוטובוסים שייכנסו לתוך בית חולים תל השומר - קרוניות כאלה שמקשרות בין מסוף תל השומר (מחוץ לבית החולים) לבין הבניינים השונים בתוך בית החולים.
- קישור בין מסוף קלצ'קין ומסוף רכבת האוניברסיטה לבין הבניינים השונים בתוך האוניברסיטה.
- קישור בין מסוף רכבת בת גלים לבין בית חולים רמב"ם.
- אולי, קישור בין החניון של קניון איילון, תחנת רכבת בני ברק ומצד שני מסוף עתידים לבין רחובות ולנברג והברזל ברמת החייל.
לעומת זאת, אני לא רואה קרוניות כאלה מחליפות את קו 6 בתוך שכונות המגורים - הדר יוסף, נוה דן, רמת החייל ונוה שרת. אני לא חושב שתושבי נוה אביבים יסכימו שיתקינו להם מסילות מול המרפסות המטופחות שלהם על מנת להחליף את קו 13. ודאי שתושבי שכונת דניה בחיפה לא יסכימו למערכת כזו במקום קו 39.
רשתות נבנות לאט
14/10/12 10:52
20צפיות
זה מתחיל כאטרקציה נסיונית מהחניון לנמל.

אחר כך מוארך לתחנת האוניברסיטה.
אחר כך מוארך הן לרמת החייל והן לאונירסיטה עצמה (הבעיה העיקרית של תשתית עילית היא התנגדות התושבים בומקרה זה ההתנגדות תהיה קטנה יותר).
אולי עירייות רמת גן ובני ברק ייכנסו לתמונה ותהיה הארכה גם לקניון איילון ולמרכז התעסוקה של בני ברק. ואלי גם עיריית פתח תקווה ואז תהיה הארכה גם לקרית אריה.

זה כבר ייצור מסה קריטית מספיקה להארכת המערכת גם לתוך אוזרי המגורים ובסופו של דבר ליצירת רשת.

הדבר העיקרי שחשוב התחלה הצנועה היא התחלה ברגל ימין.
קישור מאוד רלוונטי, שלא ראיתי שמישהו העלה:
14/10/12 22:51
24צפיות
http://prtboondoggle.blogspot.co.il/search/label/S...

ציטוטים נבחרים - ושימו לב, זהו סיכום דבריו של אותו האיש בכבודו ובעצמו, שעבד קשה בנסיונו (הכושל) לפתח את המערכת המדוברת (!):

"The fundamental logic behind PRT is quite simply flawed with most advocates of the technology blind to the economic and technological limitations of it.

basic findings are that PRT is financially unfeasible; is incapable of providing the needed capacity in dense urban environments; and cannot provide the time savings over the private automobile typically sold by PRT advocates and companies."

לא יודע מה איתכם, אבל מבחינתי הדיון סגור.
º
מזכיר לי נורה רמת גנית משנות השמונים...
15/10/12 19:55
13צפיות
º
15/10/12 20:35
6צפיות
יש בכתבה משפט קצת מדאיג
12/10/12 18:01
205צפיות
"למשל, היקף התנועה בקטע שעובר בתל אביב, 12 אלף נוסעים לשעה לכיוון, הוא ממש בגבול העליון של הקיבולת של מערכת רכבת קלה."

זאת אומרת, לא יהיה לאן לצמוח מבחינת מספרי הנוסעים? לא חושבים עשר שנים קדימה?
בתכנון המקורי דווקא חשבו קדימה:
12/10/12 19:00
180צפיות
רציפי התחנות היו אמורים להיות באורך כפול מזה המתוכנן היום... אבל אז, הפתעה-הפתעה - משרד האוצר התערב. זה יהיה יקר וקשה מאוד, עד כדי בלתי אפשרי, להאריך את התחנות בעתיד.

אז הכתבה צודקת מאוד בכך שהיא מעלה את נושא ההתערבות המוגזמת של פקידי האוצר אפילו בפרטים הקטנים ביותר של הפרוייקטים, אשר כתוצאה מכך מתבטלים/מתעכבים מאוד/מוסטים מהמטרות המקוריות שבשמן החליטו להקים אותם מלכתחילה.
התכנון המקורי היה פרה-מטרו
12/10/12 21:59
141צפיות
כשהחשיבה היתה שכשהמצב ידרוש זאת, יבצעו מנהור גם בפתח תקוה ובת ים ויסבו את הכל לקו מטרו.  מן הסתם אתה צודק שזה קרוב לבלתי-אפשרי לאחר ההתערבות המונעת של משרד האוצר.  אגב, לא אתפלא אם מטרת ההתערבות היתה למנוע הקמת מטרו בעתיד מאשר סתם רצון לחסוך כמה ג'ובות בהווה.
גם אותי זה לא יפתיע, לאור דוגמה אחרת
12/10/12 22:29
121צפיות
להתערבות האוצר בתכנון תחבורתי (אדגיש, לא בסוגיות המימון אלא בתכנון עצמו!): הם ניסו בכל כוחם להחליף את הרכבת "הכבדה" לכרמיאל ברכבת קלה, וזה במטרה ברורה למנוע בעתיד את האפשרות לבניית המשך המסילה לכיוון קרית שמונה. ואין מה לדבר על מהירות נסיעה סבירה, או על אפשרות להובלת משאות בקו... בפירוש העדיפו פרוייקט זול ודל על פני פרוייקט יקר יותר, אבל כזה שנגזר מתכנון לטווח הארוך ומתוך ראייה רחבה.

צר לי, אבל אני מכיר רק שני הסברים טובים לרצון האובססיבי של הפקידים/רואי החשבון האלה, למנוע אפילו את האפשרות להקמת מערכות להסעת המונים יעילה, מהירה ואטרקטיבית ברחבי המדינה:

א. העדפה ברורה ושקופה של השימוש ברכב פרטי. את פירוט הסיבות האפשריות לכך אשאיר לאחרים...

ב. הסתכלות על פרוייקטים תחבורתיים "דרך החור של הגרוש", שהיא צרה עד כדי אבסורד מוחלט וחלמאות נפשעת. "העיקר שנראה חיסכון מרשים עכשיו, כי מחרתיים כבר לא נהיה בתפקיד".

התנהלות כגון זו מהווה תעודת עניות למדינה, כי מערכות תחבורה צריכות להיות מתוכננות על ידי מתכנני תחבורה; תפקידו של האוצר הוא לדאוג לביצוע תקציבי של החלטות הממשלה על דרגיה. לפעמים זה עדיף, חד וחלק, אפילו לדחות פרוייקט בשנה או בשנתיים, אבל לבצע אותו כראוי ולא "לקצץ" בו עד כדי ריקונו מכל תוכן. בניגוד לכרמיאל, בגוש גן הם הצליחו. הרשויות נכשלו למעשה בביצוע תפקידם המוצהר: לעשות את הדבר הטוב ביותר לפיתוחה ולחיזוקה של המדינה לטובת אזרחיה. במקום זאת העדיפו את טובתם של חלק מפקידיה. וכל הבאסה לנו, האזרחים.
º
* גוש דן
12/10/12 22:34
31צפיות
ההתנהלות בתחילת הדרך הייתה טימטום אדיר.
12/10/12 23:40
97צפיות
אין שום היגיון בהקמה של פרוייקט כ"כ אסטרטגי ובעלות כ"כ גבוהה בשיטת BOT. כל העניין עיכב את הפרוייקט בשנים רבות- אם המדינה הייתה מקימה אותו בעצמה, הרכבת הקלה הייתה נכנסת לפעילות מלאה כבר לפני שנה.
ב-2003 המכרז של נת"ע כבר היה מוכן לחלוטין. גם אם נניח שהמדינה הייתה דוחה מעט את הפרוייקט בגלל הבעיות הכלכליות בתקופה ההיא, ב-2005 המצב הכלכלי כבר היה טוב והיה אפשר להוציא לפעל מכרזים. במילים אחרות, יכלו להקדים את הלו"ז ב-6 שנים תמימות.
לדעתי לא הזוי לומר שהעיכוב הזה עלה למשק יותר מהפרוייקט כולו.
באותה תקופה BOT היה תרופת פלא לכל בעיה
12/10/12 23:51
92צפיות
מאוחר יותר, לאור ניסיון סיטיפס, הבינו שרכבת קלה/תחתית זה לא כביש אגרה. למרבה המזל לבייב נקלע לקשיים והיה אפשר להוציא את זה ממנו בקלות.
העלות של כביש 6 פשוט הייתה יותר נמוכה.
13/10/12 00:08
85צפיות
בערך חצי מהעלות של הקו האדום (לפי ההצעה של MTS).
חוץ מזה, הרבה יותר קל להעריך עלות של כביש מהיר בישראל מאשר עלות של פרוייקט כמו הקו האדום, שאין לו תקדים בארץ. כנראה שבגלל שני הגורמים האלה MTS התקשתה לגייס מספיק כספים ובסופו של דבר הפרוייקט הוצא מידיה.
במלוא חוצפתה היא עוד הגישה תביעה נגד המדינה, לא רק על חילוט הערבויות ש-MTS הפקידה (130 ומשהו מיליון ש"ח אם אני זוכר נכון- נשמע כמו סכום מספיק בשביל לבנות רציפים ארוכים ) אלא גם על "אובדן הכנסות עתידי". כאילו העיכוב שהיא גרמה לא גרם למספיק נזקים למשק ולמדינה.
אגב ההודעה שלך
13/10/12 13:35
82צפיות
אני חושב שקיצור הרציפים ל 70 מטר זה הדבר הכי נוראי שיכלו לעשות בפרויקט. הילדים שלנו (כן כבר בשלב הילדים ולא הנכדים) יאכלו את הפרי הזה.
º
יכול לעלות פי 50 להרחיב את התחנות אח"כ
13/10/12 14:12
48צפיות
עד כמה שזה עצוב-
13/10/12 15:18
70צפיות
כנראה שההקמה של הקו האדום תחסל סופית כל סיכוי לרכבת תחתית בגוש דן.
מי היה שר האוצר אז? ומי היה הממונה
13/10/12 19:04
63צפיות
על התקציבים? חשוב להנציח את שמם לדיראון עולם בארכיון הפורום.

לא ידעתי בכלל על הסיפור הזה.
יכול להיות שהתשובה הזו תפתיע רבים:
13/10/12 20:14
86צפיות
החשב הכללי היה לא אחר מאשר ירון זליכה המהולל:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3179103,00...

ההחלטה לקצץ בפרוייקט התקבלה בסוף ימיה של ממשלת שרון השנייה, כשביבי כבר לא היה שר האוצר אלא אולמרט. מהחלטה זו נגזרה שכירת חברת ייעוץ בינ"ל, שכצפוי קיבלה את ההחלטה "הנכונה" בעיני אנשי האוצר ששכרו את שירותיה... מעניין שלפני כן, הממשלה ההיא דווקא קידמה לא מעט פרוייקטים תחבורתיים בהצלחה; המדיניות השתנתה כאמור במקרה או שלא במקרה, אחרי שאולמרט נכנס לתפקיד שר האוצר ולאחר מכן הפך לראש הממשלה בפועל בנסיבות ידועות. המדיניות הזו של קיצוץ וביטול פרוייקטים מסילתיים בכל הזדמנות ותירוץ, אף התגברה במהלך השנים הבאות בימי אולמרט/הירשזון/בר-און העליזים. שינוי חיובי ראינו שוב, במקרה או שלא במקרה, רק אחרי עזיבתו של אולמרט.
º
שימו לב לתגובה 29
13/10/12 23:33
20צפיות
º
מהולל? לא ע"י כולם
14/10/12 01:22
16צפיות
º
בהחלט, יכולתי לכתוב את זה במרכאות...
14/10/12 20:10
12צפיות
שים לב, אגב, שהקטנת התחנות מוגדרת בכתבה
14/10/12 01:23
46צפיות
כ"שיפור"...
אולמרט היה גם נגד A1
14/10/12 14:00
38צפיות
בימיו העליזים כראש עיר.

זה מעלה שאלה תמוהה, מדוע ראש עיר מתנגד לפרויקט איכותי שיכול רק לתרום לעירו כשהמימון לא בא מכיס תושבי עירו ישירות.

הוא תמך  בחלופה G (הקו המשודרג עם מנהרות), לא אתפלא אם גם כאן היה משהו כשר אבל מסריח כמו בכל ההתנהלות שלו.
היו יתרונות לחלופה G וחבל, שהיא לא יושמה
14/10/12 19:51
34צפיות
היא הייתה, בוודאי עדיפה על הקו הקיים.
יש לה גם יתרונות מסוימים, אם לא יתרונות החלטיים על קו A1:
* שירות מלוד, רמלה ובית שמש, במקום הקו הקיים.
* שירות מכיוון דרום. כעת עם קו A1, לא בטוח, שיהיה אטרקטיבי לנסוע מרחובות או מבאר שבע לתל אביב או לתחנת נתב"ג ושם להחליף.

אז דברו על זמן נסיעה של כחמישים דקות. זמן נסיעה, שאולי לא יהיה ארוך משמעותית, מקו A1.
28 דקות זה טוב ויפה. אבל כנראה, שבפועל זה יהיה לכיוון ה-40-50 דקות.
º
איך הגעת ל-40-50 דקות??
14/10/12 20:53
21צפיות
פירטו על זה מספר פעמים
15/10/12 05:55
23צפיות
עצירה תפעולית בנתב"ג, נסיעה איטית יותר בגשרים ובמעברים אחרים.
סביר להניח, שימשיך העומס גם בציר איילון.
בפועל זה צפוי להיות למעלה מ-40 דקות. 28 זה יותר על הנייר.
גם הפרויקט לבאר שבע, היה אמור להיות 45 דקות מתל אביב לבאר שבע. ככל הזכור לי, הכוונה הייתה מתחנת תל אביב-מרכז ולא מההגנה.
בהמשך זה השתנה ל-50 דקות בין התחנות הקרובות. בפועל לעתים זה לכיוון ה-55 דקות.
יש דוגמא נוספת והיא הקו לכפר סבא, שהחל ב-22 מתחנת נורדאו (באותה תקופה סוקולוב עוד הייתה בהקמה) לתל אביב מרכז. זה כאשר כל הקו היה עם מסילה בודדת. בפועל גם היו רכבות, שהגיעו בתוך פחות מעשרים דקות. בתחנת תל אביב-מרכז המתינו את שארית הזמן.
עם הזמן זה השתנה וזמן הנסיעה התארך בכעשר דקות, כאשר רב הקו כפול ובקרוב כולו כפול.
28 דקות זה זמן סביר ביותר
15/10/12 19:25
20צפיות
ללא עצירה בנתב"ג (ורוב הרכבות לא יעצרו שם). גם מבאר שבע לתל אביב ב-45 דקות זה זמן נסיעה סביר עם ציוד קצת יותר מהיר ואמין. שכחת אולי שבקו A1 יסעו אך ורק רכבות חשמליות. והכוונה היא כמובן לתחנת ההגנה, ומי שדיבר על תחנת ת"א מרכז (היה ציטוט כזה) פשוט התבלבל.
לגבי כפר סבא:
15/10/12 19:29
18צפיות
מה שכתבת רק מוכיח שהרכבת כיום פועלת לפי לוח זמנים שמרני בצורה קיצונית (ובנוסף נפתחה עוד תחנה בדרך). אני מאמין שעם הגעת ציוד מהיר ואמין יותר ועם השיפורים במערכת האיתות גם הריפודים יצטמצמו.
מרפדים את לוחות הזמנים, כפי שאנו יודעים
15/10/12 22:17
11צפיות
זה גם בקו 'שלך' תל אביב-בית שמש-ירושלים.
* G1 הייתה החלופה שאולמרט והרשות לפיתוח
14/10/12 20:42
27צפיות
ירושלים ניסו לקדם.
מפתיע אותך שלא חושבים 10 שנים קדימה?
12/10/12 19:02
135צפיות
בישראל חיים את הטווח המיידי עד הקצר. אין תכנון לטווח ארוך, בגלל זה הכל נראה טלאי על טלאי.
הפרויקטים התחבורתיים שמבצעים כיום מיועדים למלא את הצרכים של לפני עשר שנים, לא את אלה של עוד 10 שנים.
אני לא חושב שקווי המטרו בחו"ל עומדים בעומסים
13/10/12 18:21
75צפיות
ברוב הקווים בהם נסעתי, בשעות העומס, התפוסה היא כמעט מוחלטת, גם שיש רכבת כל דקה.
אני בטוחה שהם עמדו בעומסים כשסיימו לבנות
13/10/12 18:30
71צפיות
אותם וגם היה אקסטרה. רוב קווי המטרו בחו"ל הם בני כמה עשרות שנים. יש גבול כמה קדימה אפשר להתכונן.

אבל לפי מה שמתואר בכתבה הם לא מתכוננים קדימה בכלל. הם הולכים לבנות משהו שלא יספיק כבר כשיפתח לציבור!
don't...
13/10/12 19:42
87צפיות


Crossrail  [pls google it!]

I attended the first talk about Crossrail in 1986- talking about the proposed new line and routing.
http://www.crossrail.co.uk/

Work started on Crossrail in 2010, and will take till 2017.

Only in China do you get a 'quickie'- less than 5 yrs from the design stage to the actual opening [smile].
יש לת"א פור של 30 שנה - מדברים על הסעת המונים
13/10/12 20:24
104צפיות
פר סה (לא קו ספציפי) מאז שנות החמישים...
Flix

עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
לעמוד הפורום