לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
הסתרת שרשור מעל 
פורום תחבורה ציבורית
כחלק משיתוף הפעולה המבורך עם חברת נת"ע, שאלתי את דובר נת"ע מספר שאלות שהטרידו את החברים כאן.  בפרט:* דגם האוטובוס שיופעל*... - פורום תחבורה ציבורית המשך

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום ``תחבורה ציבורית``שעות הפעילות:ימים א`-ה` - כל היוםו` וערבי חג - כל היוםשבת - כל היוםבפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד.אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה במנות האוכל במטוסי אלעל.* לא לשכוח לענות על הסקר - מי שמצביע משפיעמחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.הדקו חגורות ושתהיה נסיעה טובה,מודיעין (i) לשרותכם.
`
x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
 
שאלות הכוונה שלא תשורשרנה כהלכה, תימחקנה ללא התראה מוקדמת.
המשך >>

תשובות מנת"ע בנושא הקו האדום המקדים

מאת: alantan
15/07/12 15:45
כחלק משיתוף הפעולה המבורך עם חברת נת"ע, שאלתי את דובר נת"ע מספר שאלות שהטרידו את החברים כאן.  בפרט:
* דגם האוטובוס שיופעל
* התוואי של הקווים שיופעלו
* איכות השירות לאורך התוואי (מת"צ מופרד, נת"צ וכדומה)
* התכניות לעתיד למה שיבנה בר"ג-ב"ב-ת"א לאחר שהקו האדום המלא יוקם (למשל, האם יהיה מת"צ בב"ב שישמש את זרוע הקו הוורוד שנוסעת מכ"ס לת"א?)

הגיעו חזרה מספר תשובות, ואני מקווה שהדברים יעוררו דיון נוסף כאן בפורום...  

להלן התשובות (תודה למר אילן ליזרוביץ, דובר נת"ע):

המטרה העיקרית של הקו המכין היא למזער את הפגיעה בניידות בכלל ובתחבורה ציבורית בפרט בזמן העבודות על הרכבת הקלה.
העבודות של הרק"ל יגרמו להחמרה של הגודש בכבישים והקו המכין יציע אפשרות נסיעה משופרת בסביבה זו.
יש לציין שהקו המכין יפסיק לפעול כאשר הקו האדום יתחיל הפעלה מסחרית.

כלי רכב
הקו המכין יופעל באמצעות אוטובוסים של חברת ארגז דגם "מטרונית", מדובר באוטובוס מפרקי עם 4 דלתות וקיבולת של 110 נוסעים .

התוואי
התוואי של הקו הינו מקביל לתוואי של הקו האדום  של הרק"ל (הרכבת הקלה) עם מספר הסטות קלות:
-        בפתח תקווה הקו המכין נוסע דרך מרכז העיר, השוק ורח' ברון הירש ולא נוסע ברח' אורלוב
-        בבת ים הקו המכין נוסע דרך מרכז העיר (רח' בלפור) וממשיך דרך רח' יצחק שדה והנביאים ולא נוסע ברח' ניסינבאום

העדפה
הקו נהנה משיפורים נקודתיים להעדפה בתחבורה ציבורית לאורך הקו ולשיפורים מרחיקי לכת במקטעים מרכזים.
-        בשד' ירושלים בשלב ראשון ירחיב את שעות פעילות הנת"צ (נתיב תחבורה ציבורית) הימיני ובשלב ב' יעבור למת"צ (מסלול תחבורה ציבורית) בלעדי במיסעה אחת
-        בדרך ז'בוטינסקי יעביר את העדפה לנת"צ שמאלי עם תחנות באי התנועה.
תגיות:
אלן

מנהל בפורום תחבורה ציבורית
-------------------------------------
מפות ברורות של קווי תחבורה ציבורית עם הדגשה של קווים תדירים ושימושיים:
- חיפה והקריות כולל מטרונית!
- באר שבע
- גוש דן
http://telaviv.busmappa.com
המפות מעודכנות באופן שוטף!
תשובות מנת"ע בנושא הקו האדום המקדים
<< ההודעה הנוכחית
15/07/2012 | 15:45
43
852
כחלק משיתוף הפעולה המבורך עם חברת נת"ע, שאלתי את דובר נת"ע מספר שאלות שהטרידו את החברים כאן.  בפרט:
* דגם האוטובוס שיופעל
* התוואי של הקווים שיופעלו
* איכות השירות לאורך התוואי (מת"צ מופרד, נת"צ וכדומה)
* התכניות לעתיד למה שיבנה בר"ג-ב"ב-ת"א לאחר שהקו האדום המלא יוקם (למשל, האם יהיה מת"צ בב"ב שישמש את זרוע הקו הוורוד שנוסעת מכ"ס לת"א?)

הגיעו חזרה מספר תשובות, ואני מקווה שהדברים יעוררו דיון נוסף כאן בפורום...  

להלן התשובות (תודה למר אילן ליזרוביץ, דובר נת"ע):

המטרה העיקרית של הקו המכין היא למזער את הפגיעה בניידות בכלל ובתחבורה ציבורית בפרט בזמן העבודות על הרכבת הקלה.
העבודות של הרק"ל יגרמו להחמרה של הגודש בכבישים והקו המכין יציע אפשרות נסיעה משופרת בסביבה זו.
יש לציין שהקו המכין יפסיק לפעול כאשר הקו האדום יתחיל הפעלה מסחרית.

כלי רכב
הקו המכין יופעל באמצעות אוטובוסים של חברת ארגז דגם "מטרונית", מדובר באוטובוס מפרקי עם 4 דלתות וקיבולת של 110 נוסעים .

התוואי
התוואי של הקו הינו מקביל לתוואי של הקו האדום  של הרק"ל (הרכבת הקלה) עם מספר הסטות קלות:
-        בפתח תקווה הקו המכין נוסע דרך מרכז העיר, השוק ורח' ברון הירש ולא נוסע ברח' אורלוב
-        בבת ים הקו המכין נוסע דרך מרכז העיר (רח' בלפור) וממשיך דרך רח' יצחק שדה והנביאים ולא נוסע ברח' ניסינבאום

העדפה
הקו נהנה משיפורים נקודתיים להעדפה בתחבורה ציבורית לאורך הקו ולשיפורים מרחיקי לכת במקטעים מרכזים.
-        בשד' ירושלים בשלב ראשון ירחיב את שעות פעילות הנת"צ (נתיב תחבורה ציבורית) הימיני ובשלב ב' יעבור למת"צ (מסלול תחבורה ציבורית) בלעדי במיסעה אחת
-        בדרך ז'בוטינסקי יעביר את העדפה לנת"צ שמאלי עם תחנות באי התנועה.
איך התחנות יהיו באי התנועה בז'בוטינסקי?
15/07/2012 | 16:02
2
240
אני מניח שלא ירצו לבצע שינויים הנדסיים רציניים כמו להזיז את האי תנועה כך שהוא יהיה מימין לנת"צ בתחנות, כך ששתי האופציות היחידות שאני יכול לחשוב עליהן הן שלאוטובוסים יהיו דלתות בצד שמאל או שהם יסעו נגד הכיוון בתחנות. האם קיבלת הסבר מפורט יותר על זה?

האמת שהנושא הזה קצת נוגע אליי כי בשנה הבאה אני מתחיל ללמוד באריאל ואני מניח שחלק מהזמן אני אסע לשם באוטובוסים, שכמובן נוסעים אך ורק דרך ז'בוטינסקי (למעט חלופות איזוטריות). אני כבר מכין את עצמי נפשית לעומסים הנוראיים שבוודאי יהיו שם כשיתחילו לחפור את התחנות התת קרקעיות...
האם האוטובוסים המפרקיים החדשים של דן הם עם
15/07/2012 | 20:55
1
212
דלתות גם מצד שמאל?

לדעתי אולי יקימו איי תחנות באמצע הכביש ויסיטו מעט את שאר המסעה (של רכב פרטי) ימינה עם מעבר חציה למדרכה.
אז כן יצטרכו לבצע עבודות
16/07/2012 | 09:19
90
הנחתי שמכיוון שמדובר על קו "זמני" לא ירצו לבצע יותר מידי שינויים בתשתית לצורך ההקמה, אבל אם אתה צודק אז בכל זאת יצטרכו.

אם אכן נדרשות עבודות הכנה לקו המקדים, מתי הן צפויות להתחיל וכמה זמן הן ימשכו? ומתי הקו צפוי להתחיל לפעול?
זכור לי גם שבאחד הפרסומים של נת"ע נאמר שאחת ממטרות הקו המקדים היא להרגיל את הציבור לשימוש ברק"ל לכשיתחיל לפעול, ושבמסגרת זאת יציבו מכונות כירטוס בתחנות וולידאטורים באוטובוסים. האם זה עדיין בתכנון לקו המקדים?
אם יהיה עוד סשן נוסף של שאלות
15/07/2012 | 16:27
11
192
תוכל לשאול אותו / להגיד לו:
1. האם הם מתכננים פתיחת דף פייסבוק / ערוץ יוטיוב כפלטפורמות לקשר עם הציבור?
2. האם הוא יכול לפרט על סטאטוס קווי ה-BRT, בעיקר הקו הכחול (רחובות-צ.חולון) והקו החום (רמלה-ראשון).

תודה!
אנחנו בהחלט מתכוונים לשאול שאלות נוספות
15/07/2012 | 19:58
9
145
אבל משתדלים להגביל לנושא בודד בכל פעם, ובהתחשב בשאלות שמעלים כאן הגולשים.  אוסיף את השאלות שלך באחת הפעמים הקרובות.
לי יש 2 שאלות
16/07/2012 | 00:20
8
112
1.איפה יהיה המסוף בפתח תקווה?
2.מתי להערכתם דן יחלו להפעיל את הקו האדום?
מצטרף לשאלות של DRORIKO וגם שואל
16/07/2012 | 01:18
5
115
אילו קווים יתבטלו? 50?51?40?240?42?82?10?150?250?251?70?
קרוב לוודאי שהקווים הנ"ל יבוטלו/יקוצרו/יפוצלו
16/07/2012 | 02:47
4
97
אני לא רואה קייס להמשך קיום של אף אחד מהקווים הנ"ל באותו הפורמט, אלא רק כקווים מזינים.
אני לא יודע אם יקצרו את כולם
16/07/2012 | 05:02
3
79
נניח מישהו מרטשילד פתח תקווה ירצה להגיע לכיכר רבין, מה הוא יסע ב-3 אוטובוסים?
קו 18 מהרכבת יצתרך אז לצאת כל 2 דקות
16/07/2012 | 05:04
2
85
כמו לפני 20 שנה למי שזוכר
עדיף שלושה אוטובוסים שכל אחד יוצא כל 2 דקות
16/07/2012 | 09:26
1
71
מאשר אוטובוס אחד מפוצץ שצריך לחכות לו עשר דקות.

אני רק לא מבינה איפה יש מקום בז'בוטינסקי לנתיב כזה.
זה מה שאני אומר
16/07/2012 | 09:43
60
שקו 18 שיצא מהרכבת יצתרך לנסוע כל 2 דקות ,אל תשכחי שבתוך פתח תקווה גם צריך קו שיצא כל 2 דקות ויוריד את הנוסעי בתוואי של המטרונית.  רק שתושבי פתח תקווה יקוו שמי שיפעיל את הקו המזין הזה לא תהייה קוים , כי עם קוים 2 דקות לא יהיו.

לאיזה מסוף בפתח תקוה אתה מתכוון?
16/07/2012 | 10:42
1
63
לנקודת הקצה של ה-BRT? היא תהיה בתחנה המרכזית, כמו נקודת הקצה של הרק"ל בקו האדום וכמו נקודת הקצה של קו 51.
כמו כן יהיה המסוף ליד הקניון הגדול שיקשר בין ה-BRT לבין קווים עירוניים.
אז צריך להוציא משם את כל הקוים של קוים
16/07/2012 | 19:45
40
מעניין איפה יבנו מסוף חלופי, גם אם ישנו/יקצרו חלק מהקוים של קוים שמגיעים לתמפ"ת עדיין מדובר בהרבה קוים
מצטרף לשאלה 2
15/07/2012 | 20:09
44
נת"צ שמאלי בז'בוטינסקי?
15/07/2012 | 20:21
1
133
מעניין האם המתכננים מודעים לכך שזה לא ישים? הרי ממילא הרחוב עמוס מאד. אין סיכוי שרוב הנהגים יכבדו את הנת"צ ומצב האכיפה ידוע.
זה יותר ישים מנת"צ ימני
16/07/2012 | 09:01
66
עצם העובדה שכל הכניסות לחניות ועצירות לסיגריות לא נופלות על הנת"צ כבר משפרות.
חוץ מזה, מאחר ולאוטובוסים יש דלתות רק מצד ימין, הרי שבקטעי התחנות בלבד הנת"צ יהפוך למת"צ, מדובר בקטעים די ארוכים (אם לשפוט לפי תשתיות המטרונית) של כמה מאות מטרים בכל פעם. בקטעים אלה האכיפה תהיה קלה מאד (ואני מקווה שתהיה...).
נת"צ ימני הוא בדיחה עצובה, נת"צ שמאלי הוא לא מושלם, אבל אולי לא יהיה בדיחה.
אוטובוסים BRT ברחוב ברון הירש בפ''ת? נשמע
15/07/2012 | 20:58
4
161
כמו מתכון לאסון.
מדובר במפרקיות די רגילות...
15/07/2012 | 23:55
1
68
השאלה היא
16/07/2012 | 00:19
107
אם המפרקיות יסעו שם לבד, אוא שישאירו שם גם את הקוים של קוים ואת המוניות .

שלא לדבר על כל המשאיות שפורקות סחורה בשוק.
מפרקיות נסעו שם בימי דן, וגם כיום יש
16/07/2012 | 01:17
1
100
מידי פעם מפרקיות ב-51 ומפרקית קבועה בבוקר ב-50 ומפרקית קבועה אחה"צ ב-50.
לא מדובר בBRT על מפרקית ארוכה במיוחד, אלא דומה לזאת שיש בדן.
בסדר פעם ביום עוברת שם מפרקית
16/07/2012 | 01:52
72
אבל פה אתה מדבר על מפרקית שתעבור שם כל 2-3 דקות
מה זאת אומרת "מרכז העיר"
16/07/2012 | 00:23
3
111
מרכז העיר של פתח תקווה זה איזור העירייה, מה הוא יעבור גם שם?
זה היה המסלול המקורי
16/07/2012 | 09:02
1
72
של הקו האדום

בשלב מאוחר יותר העבירו אותו לאורלוב כדי לקצר ולחסוך קצת
אבל הוא לא עובר באורלב
16/07/2012 | 09:05
23
לפי המסלול שאלן כתב הוא כנראה יסע דרך
16/07/2012 | 10:25
63
הברון הירש ובר כוכבא לתחנה המרכזית. צומת שטמפפר - בר כוכבא וגם אזור השוק זה בהחלט חלק ממרכז העיר. הוא לא יסע ברחוב חיים עוזר.
זה מסלול כמעט זהה למסלול של קו 51 בפתח תקוה, שגם לא עובר בחיים עוזר.
אני מבין שאת קו 10 גם יבטלו
16/07/2012 | 00:33
1
118
לא רואה איזה נחיצות יש בקו הזה אם זה הטוואי.   כמה אנשים כבר נוסעים איתו מבת ים לסינמה סיטי?  3 ביום
ושביפת יתגברו את 83
16/07/2012 | 00:35
49
מה יהיה תדירות הקו החדש?
16/07/2012 | 07:59
12
105
הרי ברור שקו כזה יצטרך תדירות מטורפת בכל שעות היום (תראו מה קורה ב- 51 לבדו ותוסיפו לכך את קו 40, 240, 70 ועוד). חשוב לשאול גם מה התדירות לא רק בשעות השיא (שישמחו לנפנף שם בתדירות גבוהה של איזה 2 דקות שאני מתערב שלא תספיק כמו שתדירות של 4 דקות לא מספיקה היום לקו 40) אלא בשעות היום האחרות ושעות הערב.
בז'בוטינסקי אין דבר כזה "שעות שיא"
16/07/2012 | 09:04
8
114
כמעט כל היום יש שם תנועה גדולה מאד של נוסעים.
כל הלילה יש שאם אנשים, ויעידו על כך
16/07/2012 | 13:07
7
89
מוניות השירות 51,66 שנוסעות עד השעות המאוחרות של הלילה, ובסופשי שבוע 24 שעות, יעיד על כך קו קו 466 שהוא הקו הכי פחות מפסיד מכל קווי הלילה של דן.
לדעתי הBRT/מטרונית צריכה לפעול 24 שעות!
ו-7 ימים בשבוע, אבל זה לא יקרה...
16/07/2012 | 13:43
6
86
ודאי שלא בשטח בני ברק.
וקו 466 פועל 6 לילות בשבוע רק בקיץ. מדוע לא כל השנה? האם נראה את קו 466 פועל בספטמבר 6 לילות בשבוע עוד לפני שה-BRT יתחיל לפעול? כנראה שלא...

אגב, מטרונית זה השם של מערכת קווי ה-BRT בחיפה. השם מטרונית לא חל על ה-BRT בגוש-דן. באתר נת"ע לא תמצא את המילה "מטרונית".
תודה על התיקון של BRT/ מטרונית
16/07/2012 | 13:48
75
מישהו ממשרד התחבורה חייב לעלות על 466 ולראות מי עולים ויורדים ממנו. לא בליינים. אלא אנשים רגילים שמחכים למונית שירות 51/66 וכשבא האוטובוס הם מעדיפים אותו. אני מכיר אפילו פנסיונר שמחכה במיוחד ל466 כדי לשלם אזרח ותיק ולא מעל 10 ש"ח (תעריף לילה) במונית שירות.
נכון שעכשיו הוא פועל רק בקיץ כל לילה, אבל פתיחת הBRT יכולה להיות הזדמנות טובה מאוד לתחבורה ציבורית 24 שעות בגוש דן, במיוחד כשהקו עובר ליד בתי חולים או במרחק הליכה קצר (איכילוב).
כולם קוראים לזה מטרונית
16/07/2012 | 19:42
1
61
תעבור אצל כל נהגי דן , אף אחד לא קורא לזה BRT , זה פשוט לא כלום. חוץ מזה שאין לי זין כל הזמן ללחוץ פעמיים על קאפס לוק אז אני אשאר עם מטרונית ברשותך
זה פשוט לא כלום=זה פשוט לא קליט
16/07/2012 | 19:43
21
שימו לב שנת"ע לא קוראים לקו המכין BRT...
17/07/2012 | 00:48
2
42
מתוך מכרז 001/2012 של נת"ע:
17/07/2012 | 01:15
1
61
מתןך מכרז פומבי מס' 001/2012  - למתן שירותי ניהול ופיקוח על עבודות קבלניות עבור פרויקט הקו האדום המהיר:
"1.2 קו מקדים אדום   מהיר (להלן " : הקמא"ם") הינו קו אוטובוסים רבי קיבולת (BRT)  שיופעל בתוואי "הקו האדום"  הרכבתי המתחיל מבת ים דרך תל אביב, רמת גן, בני ברק ועד פתח תקווה. הקו יופעל על ידי חברת דן. אורך הקמא"מ הינו כ  - 22 ק"מ וחוצה כ  - 70 צמתים."

נת"ע קוראים לו "קו מקדים אדום מהיר (קמא"מ)" אבל מציינים שזה קו BRT.
כתובות אינטרנט מצורפות:
זה מעניין... בכל מקרה, הרושם שאני מקבל הוא
17/07/2012 | 08:14
44
שלא רוצים להגביר ציפיות לגבי רמת השירות של הקו הנ"ל על ידי מיתוגו כ-BRT, שהרי יהיו בו קטעים בהם העדיפות אינה מתבטאת. זאת לעומת קווי ה-BRT הסופיים המתוכננים שכן יזכו לרמת שירות גבוהה מאוד.
נראה לי שאוטובוס כזה יצטרך לצאת כל דקה
16/07/2012 | 09:29
2
130
אם יסדרו לו מסלול נפרד ועדיפות ברמזורים זה אפילו יעבוד. אבל ראינו מה קורה עם העדיפות ברמזורים בירושלים, ויש לי הרגשה שבז'בוטינסקי זה עוד יותר מסובך.
זה מה שאני אומר
16/07/2012 | 09:42
1
98
שקו 18 שיצא מהרכבת יצתרך לנסוע כל 2 דקות ,אל תשכחי שבתוך פתח תקווה גם צריך קו שיצא כל 2 דקות ויוריד את הנוסעי בתוואי של המטרונית.  רק שתושבי פתח תקווה יקוו שמי שיפעיל את הקו המזין הזה לא תהייה קוים , כי עם קוים 2 דקות לא יהיו.
סליחה,התגובה מיועדת להודעה שלך למעלה
16/07/2012 | 09:44
49
יש לו"ז מסודר להפעלה?
17/07/2012 | 22:31
1
46
מתי נראה את הקו פועל?

כמו כן, מוזר שבאתר של נת"ע אין אף מילה לגבי הקו המקדים.
אדאג לשאול לגבי כך בקרוב
17/07/2012 | 23:56
14
הודעות אחרונות
Flix וידאו
חם בפורומים של תפוז
הכלבה בדיכאון
הכלבה בדיכאון
עכשיו בפורום, איך להפחית את העצבות שלה?
הכלבה בדיכאון
הכלבה בדיכאון
עכשיו בפורום, איך להפחית את העצבות שלה?
חולם בספרדית
חולם בספרדית
ברצלונה, מדריד וטולדו - התמונות שיעשו לכם חשק
חולם בספרדית
חולם בספרדית
ברצלונה, מדריד וטולדו - התמונות שיעשו לכם חשק
מוכרת לי מפעם
מוכרת לי מפעם
לפגוש אהוב ישן מלפני 20 שנה - מקרה או שלא?
מוכרת לי מפעם
מוכרת לי מפעם
לפגוש אהוב ישן מלפני 20 שנה - מקרה או שלא?
מקרא סימנים
בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ