לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
הסתרת שרשור מעל 
פורום תחבורה ציבורית
ברוכים הבאים לפורום ``תחבורה ציבורית``שעות הפעילות:ימים א`-ה` - כל היוםו` וערבי חג - כל היוםשבת - כל היוםבפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד.אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה במנות האוכל במטוסי אלעל.* לא לשכוח לענות על הסקר - מי שמצביע משפיעמחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.הדקו חגורות ושתהיה נסיעה טובה,מודיעין (i) לשרותכם.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום ``תחבורה ציבורית``שעות הפעילות:ימים א`-ה` - כל היוםו` וערבי חג - כל היוםשבת - כל היוםבפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד.אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה במנות האוכל במטוסי אלעל.* לא לשכוח לענות על הסקר - מי שמצביע משפיעמחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.הדקו חגורות ושתהיה נסיעה טובה,מודיעין (i) לשרותכם.
`
x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
 
שאלות הכוונה שלא תשורשרנה כהלכה, תימחקנה ללא התראה מוקדמת.
המשך >>

עדכון: התפרעות המחירים של הרכבת: 12 שח לבת ים

25/09/11 07:32
מתל אביב לבת ים: 12.
מתל אביב לחולון: 9.
מתל אביב לראשון לציון: 15.
להזכירכם, באוטובוס מחיר הנסיעה לכל היעדים האלה הוא 6.40.

זה לא יעבור בשתיקה...
עדכון: התפרעות המחירים של הרכבת: 12 שח לבת ים
<< ההודעה הנוכחית
25/09/2011 | 07:32
144
16
מתל אביב לבת ים: 12.
מתל אביב לחולון: 9.
מתל אביב לראשון לציון: 15.
להזכירכם, באוטובוס מחיר הנסיעה לכל היעדים האלה הוא 6.40.

זה לא יעבור בשתיקה...
רכבת ישראל? בושה!!!!!!!!!!!!!!
25/09/2011 | 07:57
15
2
50 שנה מחכים תושבי בת-ים לרכבת בבת ים,
20 שנה סבלנו מנסיעה לעזריאלי (או לאחת מתחנות תל אביב) ואח"כ רכבת ליעד המבוקש,
5 שנים עם לא יותר בנו אותה,
3 שנים תחנת יוספטל עמדה מוכנה כבר לנסיעות..

וכרגע?
אנחנו מקבלים מחיר של 12 שקל לנסיעה מסכנה של 10 דקות לתל אביב + נא לא לשכוח אוטובוס לתחנת הרכבת עם אני גר רחוק מהתחנה + נא לא לשכוח מחיר נסיעה נוסף עם אני רוצה להגיע ליעד בתל אביב שהוא לא קרוב לתחנת הרכבת.

24.8 ש"ח זה המחיר שאני צריך להוציא על נסיעה לתל אביב מבת-ים שכולל 2 אוטובוסים ורכבת, וזה רק לצד אחד!

תודה רבה רכבת ישראל,
תודה רבה שר התחבורה,
ואני קורא להחרים את הקו!
בגדול הצדק עמך, רק כמה הערות/הארות ברשותך:
25/09/2011 | 08:31
11
1
א. חשוב לזכור שקיימים גם כרטיסים משולבים לרכבת+אוטובוס, כך שהעלות הכוללת זולה יותר מסכום העלויות של כרטיסים נפרדים.

ב. הנוסעים הקבועים יכולים וצריכים גם לרכוש כרטיסיות, וליוממים יש גם כרטיסים חופשיים חודשיים, כולל שילוב של אוטובוס+רכבת, מה שמוריד את העלויות עוד יותר.

ג. את המחירים לא הרכבת קובעת, אלא משרד האוצר.

אבל ללא ספק, משרד התחבורה גם במקרה הזה היה צריך לעשות הרבה יותר כדי "לעודד שימוש בתחבורה הציבורית" כפי שהוא מבטיח חדשות לבקרים.
האם החופשי חודשי הוא נחמה גדולה?
25/09/2011 | 08:37
4
1
טרם פרסום מחירו, אבל מחיר חופשי חודשי בין תל אביב למשה דיין צפוי להיות זהה למחיר בין תל אביב לראשונים. אם כך, מדובר במחיר גבוה משמעותית ממחיר חופשי חודשי רגיל באיזור 1, ושערוריית המחיר המופקע חוזרת גם כאן.
גם הייתי רוצה לדעת באמת מה יהיה המחיר שלו.
25/09/2011 | 08:43
3
1
אולי מי שצריך לנסוע היום ברכבת, ייגש ויברר בקופה עבורנו. (בתנאי שכבר מוכרים כאלה לחודש הבא)
מחירים
25/09/2011 | 11:08
1
מחיר כרטיס חופשי חודשי בכל קו רכבת הוא: 23 כפול מחיר נסיעה של כרטיס בכיוון אחד.. למשל בת ים-ת"א=23*12=276 ש"ח וכו ...
אין לי מידע בנוגע לח"ח משולב עם אוטובוסים, אבל כמו שכבר ציינו בקווים פרבריים עם כרטיס יומי משולב עם אוטובוס אלא רק חודשי.
אחרי בדיקה נוספת-המידע כבר באתר של הרכבת
25/09/2011 | 11:09
חופשי חודשי= מחיר מלא X 23
25/09/2011 | 13:57
לא קימים כרטיסים משולבים יומיים בקוים הפרברים
25/09/2011 | 10:08
2
ולגבי כרטיסי החופשי חודשי, אפשר לפי מחירי נסיעה בודדת להעריך את מחירי החופשי חודשי.
הגיוני להעריך שמחיר כרטיס חופשי חודשי ת"א-בת ים יהיה דומה למחיר חופשי חודשי ת"א-פ"ת שהוא 276 ש"ח (רק רכבת) ו 327 ש"ח (משולב רכבת - אוטובוס באזור 1).
לעומת זאת, מחיר חופשי חודשי רק אוטובוס באזור 1 הוא 227 ש"ח ובכל גוש דן והשרון הדרומי (שלושת האזורים) 248 ש"ח.

מחיר חופשי חודשי ת"א - הראשונים (רק רכבת) 345 ש"ח, משולב אזור 1 - 396 ש"ח
כלומר: מראשל"צ לתל אביב - חופשי חודשי רק רכבת 345, חופשי חודשי משולב 425, חופשי חודשי רק אוטובוס 227.

מחיר חופשי חודשי פ"ת - הראשונים (רק רכבת) 598 ש"ח, משולב אזור 1 - 649 ש"ח
כלומר: מראשל"צ לפתח תקוה - חופשי חודשי רק רכבת 598, חופשי חודשי משולב 649, חופשי חודשי רק אוטובוס 227.

מחיר חופשי חודשי כ"ס - הראשונים (רק רכבת) 683.5 ש"ח, משולב שלושת האזורים - 712.5 ש"ח
כלומר: מראשל"צ לכפר סבא - חופשי חודשי רק רכבת 683.5, חופשי חודשי משולב 712.5, חופשי חודשי רק אוטובוס 248.

להמחשה...
תיקון: חופשי חודשי משולב מראשל"צ לת"א 396 ש"ח
25/09/2011 | 10:13
המחירים האלה, 600 - 700 ש"ח, פשוט לא נתפסים.
25/09/2011 | 10:59
מי קבע מחיר כזה?? הועד נכון?
25/09/2011 | 14:31
2
3
ומה הקשר בין מחט לתחת?
25/09/2011 | 15:00
הגורם האחראי לתעריפי הנסיעה
26/09/2011 | 19:06
הגורם האחראי לתעריפי הנסיעות באוטובוסים וברכבות הוא משרד התחבורה.
כנראה יש משקל זה או אחר בשכנוע "רכבת ישראל" או חברות האוטובוסים השונות מסביב למחיר הנסיעה. אבל האישור הסופי הוא של משרד התחבורה.
למה שתשלם פעמיים על אוטובוס? יש 90 דקות החלפה
25/09/2011 | 10:57
1
חינם.

אני לא מדבר על המחיר המופקע של הרכבת, אבל לפחות לא תצטרך לשלם פעמיים כאשר תעלה על אוטובוס ההמשך בת"א.
"נסיעה מסכנה של 10 דקות"
25/09/2011 | 13:35
אתה מעדיף שהנסיעה תיקח 20 דקות או חצי שעה?
על צוו המחירים חתום כבוד השר כץ
25/09/2011 | 13:53
אני חייב לדעת מי הפראיירים שיסעו ברכבת
25/09/2011 | 08:16
5
חוץ מחיילים.
לשלם 6.40 לרכבת ואחרי זה לפחות 9 שקל אם אתה לא נוסע מעבר לתל אביב ואחרי זה עוד אוטובוס ליעד
כל זה כפול 2 כי צריך גם לחזור, וכל זה בתנאי שאין איחורים...חחח
מממממ תודה רבה, חוזר לאגד ודן
לא מדוייק, בלשון המעטה:
25/09/2011 | 08:35
2
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?For...

את החישובים המדוייקים אין לי זמן לעשות כרגע, אשמח אם מישהו אחר יעשה אותם.
יש מחירים לחופשי חודשי???
25/09/2011 | 08:48
1
כפי שאיליה כבר כתב לי למעלה, עדיין לא.
25/09/2011 | 08:49
אז בינתיים נצטרך לחכות ולראות.
אני מוכן לשלם יותר ולהגיע מהר יותר
25/09/2011 | 10:23
ובנוחות. 9 שקלים בוודאי, 12 אולי. בשעות הבוקר יש פקקים קשים בכל הכניסות לת"א. אין איחורים? באוטובוס וגם ברכב פרטי אפשר להתקע בפקק אפילו שעה שלמה בבוקר לפעמים, מחולון לת"א.

אני גם משוכנע שהרכבת תהיה מלאה.
למה שתשלם על שני אוטובוסים? יש 90 דקות חינם.
25/09/2011 | 10:57
1
לא יודע אם הסיפא שלך נכונה
25/09/2011 | 08:18
15
שכן מהראשונים לת"א זה גם 15 ש"ח לעומת 6.40 ש"ח באוטובוס ובכל זאת הרכבת מלאה בנוסעים.
מגרש החניה שם מפוצץ.
רמזתי לכך שארגון נוסעי התחבורה הציבורית
25/09/2011 | 08:31
4
"תחבורה בדרך שלנו" כבר מתכונן למחאה, ואני מקווה שנוסעים וגופים נוספים יצטרפו למחאה הזאת.
הרכבת היא לא מותרות, היא תחבורה *ציבורית*. יש צורך בכירטוס משותף בין האוטובוסים לרכבת, כמו שקורה באירופה. למדינה לא צריך להיות שום אינטרס לגרום לאנשים לנסוע באוטובוס מבת ים לתל אביב כשקיים קו רכבת.
כרטוס משותף זה ה-issue.
25/09/2011 | 08:36
1
לא אשכח את הדוגמא של אלון
26/09/2011 | 19:10
יקירנו אלון ("אלון58") טייל בקיץ ברחבי אירופה.
לפי דיווחו, כרטיס החופשי-חודשי כולל את כל חברות האוטובוסים ואת כל סוגי הרכבות ('כבדות' - בינעירוניות ופרבריות ורכבות קלות/תחתיות). אזור נסיעה דומה למרחק, שבין בנימינה לאשקלון.
אבל כאן בישראל הדברים מורכבים
כרטיס משותף...
25/09/2011 | 08:58
ממולץ גם להעלות מחאה בפייסבוק ובטוויטר, המטרה צריכה להיות להכליל את הקו בכרטיס המשותף הקיים.
מחיר הנסיעה ברכבת
25/09/2011 | 14:55
1
אין שום סיבה שהמדינה לא תסבסד את הרכבת כך שמחיר נסיעה יעלה 6.40 ₪ כמו באוטובוס ושיהיה כרטיס חודשי חופשי משתלם. המצב היום הוא שעדיף לקחת אוטובוס איטי בגלל מחיר זול יותר ושירות אמין יותר לעומת הרכבת
אגב, בנוגע לחניון המפוצץ בתחנת הראשונים
25/09/2011 | 09:13
9
1
בוא ותשמע שני נתונים מעניינים:

1. בראשון לציון (וגם בנס ציונה) שיעור הבעלות על רכב עומד על 240-300 כלי רכב ל-1000 תושבים.
2. בראשון לציון שיעור התושבים שלרשות משק הבית שלהם יש רכב (ללא קשר לבעלות) עומד גם הוא על 240-300 מתוך 1000 תושבים.
(מקור: אטלס ישראל החדש, הנתונים נכונים לשנת 2003).

אלה שחונים בחניון הראשונים הם שלושת העשירונים העליונים של אוכלוסיית ראשון לציון. ברור שיש להם כסף לרכבת, הרי הם משתכרים מעל הממוצע. מבחינת רוב האנשים האלה, אוטובוס הוא בכלל לא אלטרנטיבה, ולכן זה לא משנה אם מחיר הנסיעה ברכבת הוא 6.40 או 15.00 - זה ממילא הרבה יותר זול מהדלק שהם יבזבזו בעמידה בפקק.

את אלה שכן אכפת להם אם המחיר הוא 6.40 או 15.00, אתה לא תראה חונים בתחנת הראשונים. את האנשים האלה אתה תראה על קו 274, שגם הוא מפוצץ ויוצא בבוקר בתדירות מטורפת.
274 בקושי יוצא בבוקר. 270/222 כן.
25/09/2011 | 10:59
7
1
צודק, 222/270.
25/09/2011 | 11:00
1
הוא ממש לא צודק.
26/09/2011 | 00:34
אם כבר אז 222, 274 ו-275 ולא 270.
25/09/2011 | 23:50
4
לקו 270 יש רק שתי נסיעות בחלופה שיוצאת מהמצבה ועוד ארבע נסיעות שיוצאות מת.מ ראשל"צ.
זאת לעומת 274 שיוצא בבוקר כל חצי שעה מרחובות ושאותו מתגברים 222 שפועל בתדירות גבוהה ו-275. בנוסף, לקו 274 יש עוד נסיעות שיוצאות מת.מ ראשל"צ בבוקר. הוא ממש לא "בקושי יוצא" ובטח לא לעומת 270.
אם כבר מדברים
26/09/2011 | 00:06
על הקוים האלו מנס ציונה הם באים בתדירות של 20 דק (274,222) והגאונות שהם באים תמיד ביחד ! למה ? חייב להבין את הראציונל מאחורי הדבר הזה
אם היה כרטיס משותף הרבה אנשים היו לעשות את החישוב הכלכלי של לקחת אוטובוס אל הראשונים ומשם להמשיך ברכבת ומשם להמשיך באוטובוס,אבל...
דיברתי על שעות הבוקר המוקדמות
26/09/2011 | 10:37
2
ל274 יש חור בין 7 ל8 בעצם. ל222 לעומת זאת יש תדירות גבוהה ואפילו מאד בין 7 ל9. לגבי 270 אתה צודק ואת 275 שכחתי.

התייחסתי לשעה הזאת שכולם צריכים להגיע לעבודה או ללימודים וזו השעה ש274 לא ממש קיים. ולכן אמרתי שהוא בקושי יוצא.

222/275 בעצם מחליפים את 274 בין 7 ל8.
274 לא מפסיק אפילו לרגע.
26/09/2011 | 13:01
1
הוא יוצא גם בין 7 ל-8 מהשכונות ברחובות.
צודק, לא יודע למה היה לי בראש שלא פעיל.
26/09/2011 | 22:51
צודק ב 100%
25/09/2011 | 21:38
נסיעות הרכבת
25/09/2011 | 09:29
4
התחנות החדשות זה יהיה במסלול הרכבות עד הוד השרון-סוקולוב, אז לאיפה תסע הרכבת מהראשונים?
התחנה הסופית של הרכבות מתחת הראשונים
25/09/2011 | 10:08
3
היא ת"א ההגנה. שם אפשר להחליף רכבת לשאר היעדים בתל אביב וצפונה.
זה יהיה קבוע?
25/09/2011 | 10:57
2
והרכבת של רשל"צ מערב תמשיך עד הוד השרון-סוקולוב קבוע?
כן, זאת מפת הקווים החדשה.
25/09/2011 | 10:58
1
"צרות של עשירים"
27/09/2011 | 18:48
אז... קבלו ביטול, הקו לא נפתח
25/09/2011 | 09:33
32
1
ע"פ אתר רכבת ישראל:

נוסעים יקרים שימו לב!
בניגוד להוראת בית הדין לעבודה, מנע ועד הרכבת את פתיחתו של קו ראשל"צ מערב - ת"א החדש.
בשאר הארץ תנועת הרכבות מתנהלת כסדרה.
אנו מתנצלים בפני קהל הנוסעים.


כמה שהם אוהבים לשגע אנשים, זה משהו..
הכתבה של TheMarker:
25/09/2011 | 09:39
וגם ב YNET
25/09/2011 | 10:25
28
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4126893,00...

ויו"ר הועד אדרעי בפניה לציבור: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4126899,00...
ואני תוהה למה הכתבה נראית כמו שקר? הרי הם לא הודיעו ביום חמישי לאנשים שעומדים לכלוא אותם בקרונות. אז על מי היא מדברת כשהיא אומרת שהם תמיד יודיעו מראש?
דורש לפרסם פנייה דומה מטעם ההנהלה!
25/09/2011 | 13:23
1
ועד שזה לא ייעשה, הדברים פשוט לא ראויים להתייחסות.
היתתי רוצה אישה חזקה וראויה כאדרעי...
25/09/2011 | 16:53
26
בהסתדרות, המלחמה שלה היום היא הרווח העתידי של הנוסעים והעובדים בעתיד, היא אישה ראויה שנלחמת למען העובדים וזו זכות דמוקרטית ואני כנוסע מוכן לעיכוב בפתיחת קו למען זכויות עובדים ולא תמיד הפרטה עושה טוב, אני גאה בה ובמאבק הלגיטימי והדמוקרטי שלה, אם לכל וועד עובדים היתה מנהיגות כמוהה, היינו היום המצב טוב יותר במשק.
סלח לי מאוד, אבל אלו שטויות
25/09/2011 | 18:08
25
שאני לא יודע מאיפה הן באות, ואין בינן לבין המציאות ולו צל של דמיון. בלי שום כוונה להעליב אותך, אני אומר שככל הנראה אתה מאמין בקלות רבה מדי לדברים של בעלי עניין שפשוט מסלפים את המציאות.

א. הועד ברשות גילה מצפצף על הנוסעים, פוגע בהם ומסכן את בטחונם. הועד נעל נוסעים למשך שעות בקרונות שהמיזוג לא פועל בהם, וגרם למהומות בין נוסעים לאנשי צוות שהסתיימו רק בנפגעים באורח קל, למרבה המזל.

ב. המאבק שלהם לא לגיטימי. פסיקת בית משפט היא דבר שאין שום זכות לאיש להפר במדינת חוק, וכשעושים זאת עובדי ציבור ובכך עוברים ביודעין על חוקי המדינה שמפרנסת אותם, הדבר גרוע עוד יותר. לא מדובר כאן בסתם עבריינים מהרחוב, אלא בעובדי ציבור עבריינים!

ג. אין שום רמז "לדמוקרטיה" בועד העובדים הזה. עובדים שחושבים אחרת מההנהגה, חוששים להתבטא שלא בעילום שם (ובבקשה קרא את הכתבה המקושרת, לפני שאתה ממשיך לכתוב דברים מנותקים מהמציאות).
קראתי....
25/09/2011 | 23:16
24
יש דעות בעד ויש דעות נגד וזה לגיטימי, אני מתחבר למאבק שלה מפני שהיא נאבקת למען העובדים והנזק של הפרטה והחלפת העובדים או הפיכתם לעובדי קבלן, בשביל זה כנוסעה אני מוכן לדחיית הפעלת קו, אמרתי ואומר שוב, הלוואי והיא תנהיג את ההסטדרות, סוף סוף מנהיגה שלא חוששת להאבק למען העובדים.
יש דעות ויש *שביתות לא חוקיות*, זה ההבדל.
25/09/2011 | 23:21
23
הועד עבר על החוק ובינתיים הצליח לחמוק מעונש, נראה האם זה יצליח לו לאורך זמן. בכל מקרה, במעשים עברייניים ובסיכון חיי נוסעים הם רק דחו מהם עוד יותר את הציבור, שממילא סולד לחלוטין מהועד הזה ומכל מה שהוא מייצג.

אכן, מנהיגה אמיתית שלא נרתעת גם מפגיעה בבטחונם של בני אדם. כנראה שגם לך לא ממש אכפת אם אנשים ייהרגו בגלל מעשי הטירוף האלה, העיקר "שהמאבק הצודק יצליח". נכון?!
אכן יש דיעות ויש מי...
26/09/2011 | 09:35
22
שיאפשר מחאה דמוקרטית או יאכוף את החוק, המחאה צודקת, דמוקרטית ולגיטימית, אם יש הפרת חוק לכך קיימים בתי משפט.
אין שום דבר לגיטימי בסיכון חיי אדם
26/09/2011 | 13:54
21
ברגע שהם מגיעים לזה, כל המאבק שלהם הופך ללא לגיטימי.

אני לא מבינה למה אף אחד מתומכי המאבק בפורום לא מוכן לענות על השאלה הפשוטה - מה אם אותה אשה בהריון שהתעלפה לאחר שנכלאה בקרון היתה מפילה את התינוק?
מה אם אחד מהאנשים שנכלאו בקרון היה לוקה בהתקף לב בגלל זה?
האם הגברת אדרעי ושאר מובילי העיצומים הפראיים האלה היו רוצים כאלה דברים על המצפון שלהם?
כתבתי...
26/09/2011 | 17:42
20
שמטרות המאבק ראויות ויש להם השלכות לא רק על עובדי הרכבת, אלה לכל מעוסק/ת במשק בעידן של הפרטה, היום זה עובדי הרכבת, מחר זה מתמחים וכן הלאה, אדראי ראויה לכל הערכה על תיפקודה, כבר רשמתי שהייתי שמח אם להסתדרות היה מנהיג/ה בעוצמה שלה, אם משהו לא נעשה במסגרת החוק, בשביל זה במדינה דמוקרטית יש מערכת משפט, זכות הפגנה, מחאה היא זכות לגיטימית ודמוקרטית ולכן חשוב שכל התהליך יעשה במסגרת הדמוקרטיה.
בקיצור, אתה מתעלם מסיכון חיי הנוסעים
26/09/2011 | 18:44
9
שגילה וחבריה גרמו לו ביודעין. אתה מסרב לגנות את מעשי הפשע האלה שגרמו לנפגעים בקרב הנוסעים ואנשי הרכבת (למרבה המזל, רק לנפגעים קלות הפעם), או במילים אחרות: תומך. מי שמסרב לגנות פשע = תומך בפשע.
גם שר התחבורה התעלם מסיכון חיי נוסעים
26/09/2011 | 18:57
8
1
והתעורר רק בעקבות ביטול החגיגה שלו.
מבחינת שר התחבורה ביטול טקס חגיגי בהשתתפותו הוא פשע הרבה יותר חמור מסיכון חיי הנוסעים.
אחרת היה עוצר את כל פעילות הרכבת כבר ביום חמישי.

האחריות על מה שקורה כעת ברכבת ישראל רובצת על ראשו של שר התחבורה. לו יש את הסמכות לפעול.
מה הוא עושה על מנת להגן על חיי הנוסעים?
מסכים.
26/09/2011 | 19:16
ואם שר התחבורה יבוא לפה
26/09/2011 | 20:43
6
נשאל אותו בדיוק אותו דבר - איך זה שהוא מתיר לעובדי הרכבת להפעיל אותה אחרי ההשתוללות של יום חמישי? איך הוא לא מפחד שנוסעים יפגעו?
לשאלה הזו יש דווקא תשובה, והיא פשוטה מאוד.
26/09/2011 | 22:42
5
לשר אין בררה. השר אינו יכול להעמיד תחבורה אלטרנטיבית סבירה לרכבת ואינו יכול להחליף את עובדי הרכבת. השר יודע שמספיק מספר מצומצם של עובדים (וזהו אכן המצב) ע"מ לגרום שיבושי ענק ברשת המסילתית, לכן השר מנסה לטפל נקודתית בעבריינים.
האם השר מנסה לטפל בעברייני יום חמישי
26/09/2011 | 22:48
4
או רק בעברייני יום ראשון?
מדוע עברייני יום חמישי לא הושעו כבר ביום שישי?
מדוע ההשעיות החלו רק לאחר שיבוש חגיגתו של השר בבוקר יום ראשון?
מעניין אילו תשובות יש לשר לשאלות הללו...
שאלות טובות. נצטרך לחכות ולראות.
26/09/2011 | 22:56
3
1
אני יכול רק לנחש שהשר חשש מטרפוד טקס הפתיחה החגיגי של הקו לראשל"צ, ולכן לא התבטא כלל בעניין זה עד לפורענות יום א'.
את הניחוש הזה אני כתבתי כאן כבר בסוף השבוע
26/09/2011 | 23:06
2
ואז כתבתי שזו השערה קונספירטיבית. היום אני כבר לא חושב שזו השערה קונספירטיבית, אלא שזו האמת.
ולכן אני טוען שלשר התחבורה חגיגות תקשורתיות חשובות יותר מאשר נוסעי רכבת ישראל והבטחת בטיחותם ושעבורו פגיעה בחגיגותיו היא פשע חמור יותר מסיכון חיי הנוסעים.
אחרי מה שקרה ביום חמישי, הדבר האחרון ששר התחבורה היה צריך לשקול ולחשוב עליו זה הטקס של יום ראשון. אם אלה השיקולים שלו, הוא לא ראוי להיות שר תחבורה (ולמען האמת גם לא שר בכלל).

פורענות יום ה' הייתה חמורה פי אלף מפורענות יום א'.
אני מסכים לחלוטין עם הסיפא שבדבריך.
26/09/2011 | 23:19
1
1
באשר לכל השאר, זו כבר פרשנות (טובה יותר או פחות) אינטואיטיבית.
אכן פרשנות
26/09/2011 | 23:41
ומכיוון שמדובר במאבק פוליטי, מה שרואים מעל פני השטח הוא רק חלק קטן ממה שקורה באמת.
אדרעי ראויה לנזיפות ולעונשים כבדים
26/09/2011 | 20:57
9
לא כי היא בחרה לקיים מאבק, אלא בגלל הדרך שהיא מקיימת אותו.

תבין, ברגע שעובדי הרכבת מניחים לנוסעים לעלות על הרכבת הם אחראים לחייהם. רוצים לשבש את העבודה? אל תעלו נוסעים על הרכבת. העליתם נוסעים לרכבת? אתם אחראים להביא אותם בשלום למחוז חפצם. תקלות ותאונות תמיד יכולות להתרחש, אבל כשזה בכוונה זה עובר את הקו האדום.

כל מי שהיה מעורב באירועי יום חמישי הוא פושע וצריך לעוף מהעבודה ברכבת ולמצוא לעצמו עבודה שבה לא יוכל לסכן אנשים.
(אני לא בהכרח מתכוונת לנהגי הקטר. אני יודעת שיתכן שהם עצרו בגלל רמזורים אדומים, ושזה לא היה בשליטתם. אולי לפחות, בשביל זה יש משטרה שתחקור, בתקווה שמתקיימת חקירה).

אילו אני הייתי על אחת הרכבות האלה שאנשים נכלאו בהן, והיה נגרם לי נזק עקב כך, הייתי גם מגישה תלונה במשטרה וגם תובעת אישית את כל חברי ועד הרכבת שהיו בעד השביתה הזו, ובראשם את הגברת אדרעי, וזו בטענה שאין להם שום זכות לסכן אותי בגלל המאבק שלהם.

ועלה13, זה ממש ממש לא חשוב אם המאבק הזה צודק או לא. הבעיה כאן היא חצית קווים אדומים וסיכון חיי אדם!
במדינה דמוקרטית יש מוסדות...
27/09/2011 | 09:38
8
ויש כללים, לא תפקידי, לא תפקידך ולא תפקיד הפורום לשפוט, לזור דין ולהחליט החלטות, יש מאבק שהוא דמוקרטי וצודק ומעלה בעיה כללית שנוגעת כמעט לכל אזרח/ית עובד/ת, אדרעי שייכת לדור שהולך ונעלם, הפסד שלה במערך הוא הפסד של כלל החברה בארץ (איני מכיר אותה, איני עובד ברכבת, אבל אני יודע מזה אישה, איש שעובדים ללא זכויות), המאבק ראוי ובהחלט עיכוב של פתיחת קו שווה את זה ואת זה אני אומר כמשתמש בתחבורה ציבורית, תפקיד של הפורום הוא לא להיות בית משפט ובהחלט בשרשור זה יש חריגה וזו בלשון המעטה, הזכות לדיעה היא זכות לגיטימית, זכות הפגנה ושמירה על זכיות בסיסיות לעבודה ישירה ולא ע"י קבלן היא לגיטימית.
כל מאבק מלווה בחריגות, הסופרג'סיות העלו כבישים באש וסיכנו נהגים ושיתקו מדינות שלמות להכרה בזכות האישה לזכויות יסוד ולשיוויון זכויות, ואם לא היו החריגות האלה, החברה היתה אחרת, האם בשל כך לבטל את את המאבק לשיוויון זכויות והזדמנויות, כל מה שאני אומר שהזכות של עוב/ת בשוק החופשי, ברכבת, באוטובוס ובכל עבודה, זכות בסיסית לא להוות מס' של חברת קבלן ולקבל זכויות ולא כפי שפגשתי עובדת במוסד ציבורי שעובדת תחת חברת כוח אדם שלא נהנית מהטבות של עובדים ישירים (זן נכחד) כמשכורת 13, בונוס, מתנת חג, ביטוחים, חופשות, קרן השלתמות ועוד..., ויש עשרות אלפי עובדות ועובדים כאלה בשוק שהולך ומופרט ללא הבחנה.
מצטער אני לא בית משפט, אני חי במדינה דמוקרטית ויש בה בית משפט, יש רכבת, יש ועד, יש משרד תחבורה שזה תפקידם, הפורום אמור לעסוק בתחבורה ציבורית, הפורום יכול לדוןן לא להיות בית משפט ובטוח לא כלפי גולשות וגטחשם בו.

שנה טובה וחג שמח.
אם היא כל כך בעד זכויות עובדים
27/09/2011 | 10:10
2
למה היא לא נלחמת למען העובדים האלה?
אני מסכים...
27/09/2011 | 10:26
1
שהמצב הנוכחי הוא לא טוב ושצריך להיות שינוי ואני לא לגמרי נגד המהלך של כץ, בסה"כ טענתי שהמאבק הוא לגיטימי וחשוב ברמה שהיא מעבר לדיון ברכבת עצמה, אלה רחב יותר לכלל המשק, צריך לשאול את הוועד את השאלה הזו והכתבה הזו בהחלט במקום לדעתי, מקווה שסופו של המהלך הוא שמירה על זכויות העובדים והלת השכויות לכלל העובדים הישירים והעקיפים מצד אחד ומצד שני לוודא שהעובדים מבצעים את עבודתם במקצועיות בשירות ובתפעול.
המאבק לגיטימי, אבל השיטות נפשעות.
27/09/2011 | 10:55
את זה בית המשפט כבר קבע (משום מה אתה מתעקש להתעלם מהפסיקה מסוף השבוע האחרון).

בכל אופן, הועד כבר השניא לגמרי את עצמו ואת נושא המאבק שלו על הציבור באמצעות אותם מעשים בלתי-חוקיים ומסוכנים. והכל הודות לאותה הנהגה שאתה בוחר דווקא לשבח.
הפורום לא שופט, הפורום מביע דעה!
27/09/2011 | 11:02
1
והדעה הרווחת בפורום היא שבלי שום קשר לצדקת המאבק שמנהל הוועד, יש להעמיד לדין את העבריינים מיום ה' שסיכנו חיי אדם.
ואתה עדיין מתחמק מהסוגיה שאני מעלה
27/09/2011 | 13:20
3
האם ראוי - שים לב - לסכן חיי אדם למען המאבק?

מה דעתך האישית בנושא, בתור בן  אדם?
אני לא מאמין...
27/09/2011 | 15:13
2
באלימות וזה בכלל לא האישו, אני מאמין בחוק ובדמוקרטיה ובמדינה דמוקרטית המוסדות שנבחרו מוסמכים לאכוף את החוק וגם בשמירה על החוק והזכות ובהתחשב בה, אבוי לנו אם לא, השאלה אינה הוגנת, לא אני ולא גולש/ת שמביעים דיעה אמורים להיות החוק או המושא, או להיות מאולצים לענות על שאלה, כל שאלה בגין דיעה, האם תהי שלמה אם מצב בו את וילדייך יחיו בחברה בה העבודה היא תחת חברות קבלן וללא זכויות ובמעבר מעבודה לעבודה או חתימה על חוזה כל שנה ללא שינוי, במדינה שזו תפיסת העולם שלה, עשרות אלפים חיים כך, או לחלופין ללא זכויות שוות כאישה כי זה תפיסת העולם של הסביבה, או נרדפת בשל דיעה אישית שלך, ספרי לי על מאבקים בסדר גודל כזה שאינם גולשים למצבים שיכולים לסכן אדם, או האם את חושבת שבמקרה דנן, המטרה של העובדים או הוועד היה מלכתחילה לסכן חיי אדם, כל השרשור הזה אינו הוגן.
אני מצטער ומכבד את אותך ואת דעתך, זכותי לדעה משלי, גם היא שונה מדעה אחרת, אני חושב שהזכות למחאה, זוהי אחד ממהויות הבסיס לחיות במדינה דמוקרטית, זה האישו, זה הדיון, אני לא החוק, אני אדם שחי כאן ובמקרה גולש ומביעה דיעה.

שנה טובה
אני לא טוענת שאין להם זכות למחאה
27/09/2011 | 15:32
1
שים לב, רוב האנשים פה אולי חושבים שהמחאה אינה מוצדקת (ומותר להם לחשוב כך) אבל הם לא אומרים שאין זכות למחאה.

הסערה שקמה היא לא בגלל המחאה, אלא בגלל הדרך שבה אותה מחאה מתבצעת. בפועל סיכנו חיי אדם! אני שמחה שאתה לפחות סבור שלא ראוי לסכן חיי אדם.

ורק הערה בקשר לדבריך - שים לב שהמאבק שלהם נגד מיקור החוץ הוא לא נגד עבודה קבלנית. כי הבקשה של המדינה היא להעביר את עבודות התחזוקה לידי *החברה היצרנית*, כך שהעובדים יהיו עובדים *של החברה היצרנית* ולא של קבלן עובדים כללי. זה פשוט עניין של אחריות החברה המייצרת, בדיוק כמו שיש מוסכים מורשים לרכב על ידי היבואן.
הייתי הרבה יותר מתחברת למאבק אם הם היו דורשים להכניס את הקופאים, הדיילים, המאבטחים ועובדי הנקיון כעובדים מן המניין של הרכבת. אלה באמת עובדי קבלן במשמעות הרגילה של המלה.
וגם אז, אמנם הייתי תומכת במאבק ללא סייג, אבל עדיין הייתי נגד הצורה שבה הוא התבצע בשבוע שעבר כשכלאו את הנוסעים וסיכנו את חייהם.
לגמרי מסכים עם הפיסקה האחרונה...
27/09/2011 | 16:52
חבל שזה לא כך.
"בשאר הארץ תנועת הרכבות מתנהלת כסדרה"...
25/09/2011 | 11:11
1
האם ממוצע דיוק של 78.57% בשעות הלילה (00:00-05:59) זו התנהלות כסדרה? (אגב, בשעות הללו אין השפעה של הקו החדש השורר)
האם ממוצע דיוק של 66.67% בשעות הבוקר המוקדמות (06:00-08:59) זה הממוצע הנפוץ בימי ראשון בבוקר ומהווה התנהלות כסדרה?

הנהלת הרכבת ומשרד התחבורה פשוט עובדים עלינו. הם לא מציגים את המצב האמיתי לאשורו.
בסכסוך הזה לא רק עובדי הרכבת פוגעים בנוסעים. הנהלת הרכבת ומשרד התחבורה פוגעים לא פחות, במצג השווא שלהם כאילו יש כיום שירות רכבתי במדינת ישראל.
אני לא מבין איך זה לא נפתחת חקירה
25/09/2011 | 11:57
באשמת ביזיון בית הדין.
דווקא המחיר לחולון לא הגיוני, לפי קנ"מ של
25/09/2011 | 09:39
2
הרכבת.
מתל אביב לבני ברק המחיר הוא 6 ש"ח. לא הגיוני שהמחיר לתחנות צומת חולון ווולפסון יהיה גבוה יותר.
גם להרצליה המחיר זול יותר והוא 8 ש"ח.
המחיר לבת ים (יוספטל וקוממיות), עד כמה שהוא נראה מופרז ביחס למחיר אוטובוס, בקנ"מ של הרכבת הוא הגיוני וזהה למחיר שבין תל אביב לפתח תקוה.

הפער בין מחיר נסיעה באוטובוס למחיר נסיעה ברכבת בתוך גוש דן והשרון הדרומי היה לא הגיוני עוד לפני פתיחת הקו החדש היום (מאז יולי 2011). בהקשר זה הפער, למשל, בין נסיעה מפ"ת לראשל"צ (6.40 לעומת 26 - יותר מפי 4) עוד הרבה יותר מזעזע.
אכן, 26 ש"ח מראשל"צ לפתח תקווה זה אבסורד.
25/09/2011 | 10:09
אם מהרצליה לת"א 8 שקל, אז איך הגיוני שלבת-ים
27/09/2011 | 17:38
12 שקל?

כשלהזכירך מתחנה מרכזית ת"א להרצליה כ-14 ק"מ
ומתחנה מרכזית ת"א לקוממיות בת-ים זה פחות מ-10 ק"מ
המחיר בהחלט לא קורץ ...
25/09/2011 | 10:35
גם בבאר שבע המחיר מטורף (30 ש"ח הפרש)
25/09/2011 | 11:07
3
למרות שנראה לי שזו טעות באתר הרכבת, אך נסיעה בודדת מתחנת הרכבת מרכז בבאר שבע לתחנת האוניברסיטה עולה 35.5 ש"ח לפי אתר הרכבת. נסיעה באוטובוס לעומת זאת עולה 4.1 ש"ח.

כשרק פתחו את תחנת רכבת באר שבע מרכז, נסעתי פעם אחת לתחנת רכבת צפון הישנה (בנו חדשה מאז והעתיקו אותה צמוד לאונ'). הנסיעה ברכבת עלתה כמעט 6 ש"ח כשהאוטובוס היה 3.6 בערך.

אז האם עלה המחיר? זה מאד מוזר... להגיע לאונ' בקלות ובנוחות אם יש רכבת בדיוק בזמן, זה פתרון טוב עבור נוסעים מזדמנים בעיקר. אז המחיר לנסיעה בתוך באר שבע הוא 35.5 ש"ח?
זאת טעות. לפי bus.gov.il, המחיר מב"ש מרכז
25/09/2011 | 11:20
1
לב"ש צפון הוא 5 שקלים.
מוזר שפעם זה היה יותר... היה כמעט 6 ש"ח.
25/09/2011 | 11:38
נראה לי ששמרתי את הכרטיס גם רק שאין לי מושג איפה.
יש טעויות במחשבון במחירים מבאר שבע
25/09/2011 | 11:25
מחירים בין תחנות בתוך אותה עיר הם בסביבות 5-6 ש"ח. גם במחירים ללהבים ולקרית גת מבאר שבע יש טעויות במחשבון.
מבאר שבע לתל אביב המחיר הוא 29 ש"ח. אין סיכוי שהמחירים בתוך באר שבע ומבאר שבע ללהבים ולקרית גת גבוהים יותר.
לפי קובץ המחירים: באר שבע - להבים 12 ש"ח, באר שבע - קרית גת 22.5 ש"ח
לפי המחשבון: 30.5 ש"ח ו 38 ש"ח בהתאמה
איך הפרש של 3 ש"ח בין בת ים לחולון בזיון
25/09/2011 | 12:59
1
מהמחירים שפורסמו בשעות האחרונות באתר הרכבת
25/09/2011 | 13:14
3
1
עולה התמונה הברורה שנסיעה יומיומית מתחנת משה דיין ואליה לא כדאית בעליל. אפשר לחסוך כסף רב על ידי שימוש בתחנת קוממיות במקומה (בין אם מגיעים אליה באוטובוס ובין עם ברכב ואפילו עדיף לנסוע באוטובוס לתחנת קוממיות מאשר ללכת ברגל לתחנת משה דיין).
התמחור של תחנת משה דיין לא הגיוני לחלוטין.

דוגמאות:
חופשי חודשי רכבת בלבד:
משה דיין  - תל אביב   345 ש"ח
קוממיות - תל אביב    276 ש"ח
משה דיין - הרצליה   517.5 ש"ח
קוממיות - הרצליה      345 ש"ח
משה דיין - בני ברק     483 ש"ח
קוממיות - בני ברק     287.5 ש"ח

חופשי חודשי משולב עם אזור 1 בלבד או עם שלושת האזורים (במקרה של הרצליה):
משה דיין  - תל אביב   396 ש"ח
קוממיות - תל אביב   327 ש"ח
משה דיין - הרצליה   597.5 ש"ח
קוממיות - הרצליה        396 ש"ח
משה דיין - בני ברק    534 ש"ח
קוממיות - בני ברק     338.5 ש"ח
תיקון: קוממיות - הרצליה 425 ש"ח
25/09/2011 | 13:25
עוד דוגמא המעידה על האבסורדיות שבתמחור
25/09/2011 | 18:59
1
תחנת ראשל"צ - משה דיין:
ראשל"צ משה דיין - בת ים קוממיות 8.5 ש"ח
בת ים קוממיות - פתח תקוה קרית אריה 13 ש"ח
אבל:
ראשל"צ משה דיין - פתח תקוה קרית אריה........................26 ש"ח

ההשוואה בין תחנת משה דיין לתחנת הראשונים, בגלל ששתיהן מוניציפלית נמצאות באותה עיר, מביאה לאבסורדים מגוחכים.
לא היה שום הגיון ליצור קשר בין שתי התחנות הללו מבחינת התמחור, כאשר שתיהן על קווים שונים ובמרחק גדול זו מזו ללא קשר רכבתי הגיוני ביניהן. תמחור תחנת משה דיין היה צריך להתבצע בהתאם לתמחור תחנות חולון ובת ים, עם תוספת הגיונית (כפי שבוצע לגבי נסיעות מהן לתחנות תל אביב), ולא לפי תחנת הראשונים שפשוט לא קשורה.
אגב, כמובן שמחיר נסיעה בין שתי תחנות ראשון לציון לא בוצע לפי אותו הגיון ולא עולה 5-6 ש"ח, אלא 16.5 ש"ח.

ציון נכשל בתמחור משרד התחבורה והרכבת מקבלים.

תושבי מערב ראשון לציון - התחנה האמיתית שלכם צריכה להיות תחנת קוממיות ולא תחנת משה דיין עם התמחור השערורייתי.
פשוט שערורייה. מי החכמים שתמחרו את זה בכלל?
26/09/2011 | 13:57
לסיכום: הרכבת רק כדאית בשעות העומס:
25/09/2011 | 13:42
3
1
בשעות השפל היא יכולה לסגור את הבאסטה או להציע הנחות לשעות השפל כפי שעשתה בעבר בקו ת"א - נתניה!
לא סוד גדול, שזהו ייעודם העיקרי
25/09/2011 | 13:46
2
1
של קווי רכבת פרבריים. בכלל, רכבת כהגדרתה היא מערכת להסעת המונים, וברור שמטרתה הגדולה היא להוביל כמויות גדולות של נוסעים בעיקר בשעות השיא. בקווים בינעירוניים לעומת זאת, יש לה גם יתרון של זמן נסיעה בכל שעות היום.
ואגב...
25/09/2011 | 14:07
1
ישנם אנשים שסובלים מבחילות ולא מתקרבים לאוטובוסים!
ועוד דבר לקינוח!
25/09/2011 | 14:10
ועוד דבר לקינוח!
להזכירכם על צוו המחירים חתום השר אותו אתם
25/09/2011 | 13:51
2
אוהבים ומעריצים.
איפה ראית שמישהו פה אוהב אותו?
25/09/2011 | 15:59
בהשוואה לוועד עובדי הרכבת...
25/09/2011 | 17:09
מחירי נסיעה ת"א-ראשל"צ מערב למגיעים מרחוק
25/09/2011 | 13:58
2
1
נוסעים מחיפה/נהריה לראשל"צ מערב משלמים 8.5 ש"ח יותר מאשר חיפה/נהריה - ת"א.
נוסעים מנתניה משלמים 12.5 ש"ח יותר.
נוסעים מבאר שבע משלמים שקל וחצי יותר.
נוסעים מאשקלון משלמים שקל וחצי יותר.
והנוסעים בקו כולו מתחנת סוקולב עד לתחנת משה דיין משלמים 12.5 ש"ח.

נסיעה טובה!
מחיפה לבת ים יוספטל משלמים שקל יותר
25/09/2011 | 15:37
1
1
מאשר מחיפה להגנה. כרטיס הלוך ושוב משלמים 1.5 שקל יותר.

נסבל והוגן.
ומחולון לבת ים זה 8 ש"ח. אי אפשר להבין
25/09/2011 | 15:40
1
לא צריך או
25/09/2011 | 15:15
9
רכבת היא מערכת הסעות מוסדרת  ויעילה בשביל אנשים עובדים, לכן היא יקרה יותר  ,לכן אנשים עובדים מקבלים החזר נסיעות .
היא לא צריכה להיות עד כדי כך יקרה יותר
25/09/2011 | 16:03
8
1
והמעסיק גם יכול לומר ובצדק שהוא לא מוכן לשלם *כזה* הפרש גדול ולשלוח את העובד לנסוע באוטובוס.
בכל מקום עבודה נורמלי משלמים עבור נסיעות לי
25/09/2011 | 16:05
7
משלמים 1200 שקל .ככה ש 400 שקל זה פרוטות עבור חופשי חודשי .
אז אתה עובד במקום מאוד נדיב
25/09/2011 | 18:42
6
אני מקבלת חופשי חודשי. אם הייתי צריכה את הרכבת החדשה מראשון, אז היו נותנים לי את העלות שלה, אבל יש לא מעט מקומות עבודה שנותנים לעובדים את המינימום שהם חייבים - וזה חופשי חודשי של אוטובוס מהאיזור שלהם למקום העבודה.
CWEN זה לא קשור למזל ולא לשכל ,זה חוק !!!
27/09/2011 | 15:39
5
ואל תמכרי לי שטויות ,כל מקום עבודה משלם נסיעות ,השאלה האם הוא מוכן לשלם עובר רכבת.
מה שכתבת לא סותר את מה שכתבתי
27/09/2011 | 17:20
זה מה שאמרתי, חייבים לתת את המינימום הדרוש לעובד להגיע לעבודה, וזה חופשי חודשי של אוטובוס. הם לא חייבים לתת לו כסף לנסיעה ברכבת אם זה יקר יותר.
החוק מחייב לשלם על נסיעות כ-23 ש"ח ליום בלבד
27/09/2011 | 20:48
3
2
מעבר לזה אם אתה מקבל, זה רק כי המעסיק שלך רוצה לתת ולא כי הוא חייב.
23 כפול 22 שווה 500 שקל
27/09/2011 | 23:59
2
2

זה מספיק לכל חופשי חודשי ברכבת ,אפילו משולב עם אוטובוס ...
אפשר להגיע מאשקלון עד זכרון יעקב לתל אביב
28/09/2011 | 00:03
1

  בחופשי חודשי שזה סביר לחלוטין על פי חוק .

ואני ממוסיף במקום מכובד רגיל משלמים עד 1500 שקל הוצאות נסיעה ,שהרי איש שמגיע מבנימינה לתל אביב  לעבודה לא מגיע לנקות או לשמור בסופר  .
האם אתה בודק לפני שאתה כותב?
28/09/2011 | 01:26
1
כמה עולה חופשי חודשי (רכבת בלבד) מכפר סבא, ראש העין או פתח תקוה לראשון לציון? כמה עולה חופשי חודשי מראשון לציון להרצליה?
אני אתמול (בעצם שלשום) הבאתי לפורום קובץ של מחירי חופשי חודשי משולב עם אוטובוס בגוש דן ובשרון הדרומי. אתה מן הסתם לא ראית את הקובץ הזה. אם תסתכל, תמצא שם גם מחירים מעל 700 ש"ח (ואני מדגיש, מדובר רק על גוש דן והשרון הדרומי).
אפשר למצא את הקבצים ולראות את המחירים באתר הרכבת.

והערה נוספת: לא כל העובדים עובדים במרכז תל אביב. הרצליה פיתוח היא מרכז תעסוקה לעובדים מכל רחבי גוש דן, השרון והשפלה ואף מעבר לכך. סביבת תחנת בני ברק (כולל אזור התעשיה של בני ברק, רמת החייל, עתידים וקניון איילון) כנ"ל, אזורי התעשיה של פתח תקוה וראש העין (באזור תעשיה אפק נמצאות חברות גדולות המעסיקות עובדים מכל רחבי מרכז הארץ) כנ"ל וגם אזורי התעשיה של כפר סבא. והאזור המסחרי-תעשייתי הענק במערב ראשון לציון ודאי.
12 שקל?!? הרסו אותי מצחוק! לא משתלם בשום צורה
25/09/2011 | 15:35
14
1
נגיד שהרכבת באמת נועדה לאנשים עובדים, זה לא אומר בהכרח שהם גרים ליד הרכבת, מה שאומר שהם צריכים לקחת עוד אוטובוס ב6.40.
36.80 ש"ח הלוך חזור מבת ים לת"א זה מגוחך עדי כדי עצוב. זה כמעט כמו מחיר נסיעה מבת ים לירושלים- 40 ש"ח.
זאת בדיחה!!!
זה מה שקורה שאין רב-קו ברכבת
25/09/2011 | 15:39
שוב, לאנשים עובדים יש חופשי חודשי משולב
25/09/2011 | 15:47
11
2
עם האוטובוסים, שעלותו 396 ש"ח לכל היותר (הכוונה למשולב חודשי גוש דן-מרכז).

אם ניקח 25 ימי עבודה בחודש כפול 2 נסיעות (הלוך וחזור), נקבל 7.92 ש"ח עבור כל נסיעה שכוללת רכבת ואוטובוסים ללא הגבלה באזור 1. כבר לא נשמע כל-כך נורא, ואם נוסיף לזה את היתרון של אי-עמידה בפקקים, גם מנצח את הרכב הפרטי בנוקאאוט.
אז לא אנשים עובדים, סטודנטים שנוסעים ביום א'
25/09/2011 | 15:56
9
ויום ה'.
אני חוזרת מהלימודים בירושלים ביום ה', לוקחת 480 לת"א ומשם מחכה לאוטובוסים לבת ים. לפעמים יש לי מזל ו140 מגיע, אך לרוב אני צריכה להמתין וביום חמישי זה סיוט לא נורמלי. אני יודעת שרכבת זה הרבה יותר נוח, הרבה יותר מהיר והרבה יותר כיף. אבל אני לא איזה מפונקת וקמצנית, אני סטודנטית שלומדת חמישה ימים בשבוע, אין לי מאיפה להביא 48 ש"ח אקסטרה בחודש! גם ככה אני משלמת על כרטיסיה 50 ש"ח בחודש ועל חופשי סטודנט 1300 ש"ח בשנה. בואו נגיד שאני לומדת 8 חודשים?
8*98=784
784+1300=2084 בשנת לימודים רק על נסיעות! אז אני אמשיך לסוע באוטובוסים עם תיק אדיר על הגב ואסבול בטירוף וזה יגיע לדמעות בסוף כמו תמיד. כי להגיע מירושלים לבת ים במצב הנוכחי של התח"צ לוקח, לא לעיתים רחוקות, שלוש וחצי שעות!!!
לסטודנטים יש הנחה ,בגדול רכבת בשביל אנשים עוב
25/09/2011 | 16:01
8
עובדים לא תיירים מזדמנים.

ויש כרטיס משולב רכבת ואוטובוס דן\אגד בגוש דן .
בקיצור האוכלוסיה שלא יכולה לשלם-נדפקת!
25/09/2011 | 16:09
7
רכבת זה תחבורה ציבורית גבוהה ,אף אחד לא נדפק
25/09/2011 | 16:18
6
אם תעבוד תקבל החזרים שהרי רכבת לא יכולה לכסות השקעה של מליארד שקל מנוסעים תיירים  ,אלא מנוסעים קבועים.
בכל שירות אחר יש איזשהיא הנחה לסטודנט
25/09/2011 | 16:40
חוץ מאשר ברכבת! זה לא פינוק, זה צורך קיומי!
אתה לא חושב שהמדינה צריכה לסבסד נסיעת סטודנט? במקום 12 ש"ח(מחיר מצחיק) 7-8 ש"ח?
רכבת היא תחבורה ציבורית לכל דבר.
25/09/2011 | 17:44
4
זה לא אוטובוס תיירותי, אלה לא מותרות, אף אחד לא עושה לאזרח טובה בזה שיש רכבת. זה חלק מזכות הניידות, זכות בסיסית של כל אזרח.
זה נכון שחלק גדול מהנוסעים מקבלים החזר נסיעות, אבל חוץ מהם יש גם בעלי עסקים, סטודנטים, גימלאים, תלמידים ונוסעים רבים אחרים שהמחיר כן פוגע להם בכיס. אתה מתעלם מהם לחלוטין בטיעונים שלך. הרכבת איננה שייכת לעובדים שכירים בלבד, היא שייכת לכל אזרחי המדינה ומגיע להם לקבל שירות במחיר של תחבורה ציבורית, לא במחירי תיירות.
25/09/2011 | 18:13
תודה שניסחת יפה את מה שניסיתי להגיד
25/09/2011 | 18:28
איליה שלום
26/09/2011 | 15:02
1
רוב המשתמשים בתח"צ מקבלים החזרים ממקום העבודה.
בעלי עסקים כנראה רושמים זאת כהוצאות
פנסיונרים משלמים 50% לפי חוק
נשארו הסטודנטים, ביבי / גילה הבטיח להם במסיבת העתונאים הראשונה במחאה שישלמו 50%

אז כולם מסודרים

זכות הנידות לא קימת בכלכלה הניאו קאפיטליסטית

הממשלה מקטינה מזה 20 שנה את התקציבים מאיכן יבא הסיבסוד לזכות הנידות.
שום דבר ממה שכתבת אינו רלוונטי.
27/09/2011 | 17:47
2
גימלאים וסטודנטים מקבלים הנחות גם באוטובוסים (ואצל סטודנטים מדובר בהנחות גדולות יותר), כך שזה לא טיעון רלוונטי.
לגבי בעלי עסקים, זה שהם רושמים את זה כהוצאות בסך הכול אומר שהם יקבלו על זה החזר מס. אבל את מחיר הנסיעה הגבוה (ללא מס) הם עדיין צריכים לשלם מכיסם.
לאנשים עובדים במרכז תל אביב התכוונת
25/09/2011 | 18:28
1
אבל אם ניקח לדוגמא אנשים שגרים במערב ראשל"צ ועובדים בעתידים או בהרצליה פיתוח אז התמונה נראית אחרת לגמרי, ומחירי הרכבת לא הגיוניים (ואני מתבייש לכתוב את המחירים עבור מי שגר במערב ראשל"צ ועובד בקרית אריה).
לכן ה"לכל היותר" שכתבת הוא לא ממש "לכל היותר".
אלא אם כן התכוונת שכל עובד יסע עם הרכבת רק עד תל אביב ומשם ימשיך באוטובוס (במקום ברכבת) לכל היעדים שציינתי, ואז לא מתחמקים מהפקקים.

בקיצור, מחירי הרכבת מראשל"צ מערב בכלל (משם המחירים פשוט זוועתיים) ומבת-ים וחולון אל יעדים צפונית או מזרחית לתל אביב, בגוש דן או בשרון הדרומי, לא הגיוניים וכן נוראיים.
גם קריות חיפה זה 12 שח
28/09/2011 | 08:39
1
התחיל ב7 שח ולאט לאט עלה ל12
אוטובוס יותר זור אבל פי 2 זמן
עזבו את המחירים, מה הרציונל מאחורי
25/09/2011 | 16:30
5
2
ההבדל בין בת ים לחולון? הרי שתיהן קרובות/רחוקות מת"א באותה מידה.
מדוע הנוסעים מבית ים צריכים לשלם יותר רק מפני שהתחנות בהן יותר דרומיות במסלול (ואולי מישהו אחר יטען הפוך- הם צריכים לסבול יותר תחנות, אז לשלם פחות....(
בכל מקרה לא ברורה לי ההפרדה הזאת.
מסכים עם איציק 100%
25/09/2011 | 16:38
1
אם אני נוסע מהרצליה לתל אביב אני אוסיף עוד 9 שקל בשביל צומת חולון שזה תל-אביב ,אני ארד בהגנה ואקח אוטובוס לחולון  ,הבנתם!!! בשביל מה לי להוסיף 9 שקל הלוך וחזור.

היו צריכים לאחד את צומת חולון שזה קרית שלום תל אביב- עם תחנות תל- אביב  ותחנת וולפסון -יוספטל-קוממיות  לאשכול נוסף ובסוף משה דיין.
השם מקרי למדי
25/09/2011 | 16:42
2
הגבול בין בת ים לחולון הוא על האיילון (אל תתפוס אותי על המטר) ולכן התחנות שעל האיילון ישמשו נוסעים משתי הערים במידה דומה. הרכבת תמחרה את התחנות היותר רחוקות במחיר גבוה יותר - קטנוני לדעתי אבל לא מנותק מהמציאות. שמות התחנות נקבעו כנראה לפי התמחור ולא להיפך. (ליוספטל למשל יכלו באותה מידה לקרוא חולון-יוספטל).

הפיתרון הוא איחוד שתי הערים לעיר אחת, ואז סוף-סוף יהיה לחולונים ים.
חולון
25/09/2011 | 16:47
תושבי חולון ובת ים גאים מכדי להתאחד (לגבי הבת-ימים-בצדק)
מה פתאום חס וחלילה, לא צריך פה חולונים
27/09/2011 | 17:51
אין הפרדה כזאת באמת
25/09/2011 | 16:46
תושב בת ים לא חייב להשתמש בתחנה ששמה מתחיל במילים "בת ים" אלא בזאת שהכי נוחה לו. בכל זאת נראה לי מוזר ההבדל במחיר בין תחנות כ"כ קרובות זו לזו.
שיחפשו מי ינענע אותם
25/09/2011 | 19:39
חשבתי על שיקולי נסיעות כפר סבא-חולון
26/09/2011 | 19:31
1
למשל נסיעה מכפר סבא למוזיאון "אגד".
על-פניו אפשרות טובה. הליכה מהבית כעשר דקות לתחנת הרכבת ונסיעה ברכבת אחרת לתחנת קוממיות, שקרובה למוזיאון.
ברם המחיר יוצא לבטח גבוה מאוד.
גם משך הנסיעה הוא לפחות שעה נסיעה. משהו כמו שעה ורבע מדלת לדלת ברכבת האיטית וזה עוד בלי לחשב את האיחורים.
קו רכבת חשוב מאוד (כמו יתר קווי רכבת ישראל) בהתנהלות לוקה בחסר.
במקום זה יש חופשי-חודשי של חברות האוטובוסים השונות, שאני משתמש בו יום-יום בנסיעות כפר סבא-גוש דן. כך, שבמקום להוציא כסף נוסף, נסיעה על אותו כרטיס חופשי-חודשי.
לא בדקתי לעובי הקורה מהי האפשרות ההכי טובה. כנראה נסיעה ב-567 או 149 לתל אביב והחלפה במהשך השירות החביב של "אגד" ושל "דן" בגוש דן, כמו למשל קו 26, אלא אם יש אפשרויות עוד יותר טובות.
משך הנסיעה כשעה וחצי אם מתאמים מראש. אולי אפילו פחות.
בשורה התחתונה בקו הרכבת הקיים, גם מחירי הנסיעה יקרים ועוד יותר מופרזים המחירים של כרטיס חופשי-חודשי משולב. זמן הנסיעה ארוך יחסית. בוודאי בהשוואה למה, שקורה בשירות רכבות דומה ברחבי אירופה (Rubbim88 או אלן, למשל יכולים לאשר זאת או שלא). שם גם יש מדינות עם דיוקים. לפחות על סמך העבר הקרוב היו איחורים ושיבושים בקו כפר סבא-תל אביב. סבירות, שהשיבושים ממשיכים ואף מחריפים, לנוכח הארכתו. אלא אם יש נקודת מפנה ומדייקים בזמני הנסיעה.
בקיצור רעיון הבסיס של קו הרכבת הוא טוב מאוד. אבל עוד יש מה לשפר.
נקודה למחשבה
26/09/2011 | 21:19
11
האם המחירים באמת חריגים? תלוי מול מה משווים. תראו את מחירי תח"צ בערי השרון במרחק דומה:

למשל - הרצליה - תל אביב ברכבת 8 ש"ח, באוטובוס - 10 ש"ח.
נתניה - תל אביב - ברכבת 15 ש"ח, באגד - 17.20...
לאור המחירים האלה, המחירים בקו החדש אינם חריגים כלל וכלל. אם כבר, המחיר של האוטובוס נראה נמוך יחסית לערים במרחק דומה בשרון. או שערי השרון מופלים לרעה ביחס לפרברים הדרומיים. אני לא רואה שום סיבה למה אוטובוס מת"א להרצליה צריך להיות יקר בכמעט 50% מהאוטובוס לחולון.
בקשר לקווי נתניה-תל אביב
26/09/2011 | 22:16
1
הקו היחידי של "אגד" מנתניה לתל אביב הוא 641 וחלופותיו (למשל 642) מדובר בקווים ארוכים, שלא משתמשים בין שתי ערי החוף, אלא בין הקטעים.
"נתיב אקספרס" מפעילים את קווי 60X השונים, שהם מהירים יותר. אם אני לא טועה, המחירים נמוכים יותר.
לגבי הרצליה - תל אביב, ההשוואה לא מדויקת
26/09/2011 | 22:23
9
כי באוטובוס/ים אפשר ב-10 ש"ח להגיע מכל נקודה בהרצליה לכל נקודה בתל אביב, ובכלל בגוש דן.
עם הרכבת, לעומת זאת, ברב המקרים בנוסף ל-8 ש"ח תשלום לרכבת צריך גם לשלם על אוטובוס בהרצליה ו/או ת"א.

ולגבי נתניה, ההשוואה היותר רלוונטית בקו ת"א-נתניה היא למחירי נתיב אקספרס (פחות מ-10 ש"ח) ולא לאגד.

לגבי קו הרכבת החדש: המחירים ל/מ תחנת ראשל"צ-משה דיין הם לא רק חריגים (גם בקנ"מ של הרכבת), הם לא הגיוניים ויוצרים מצב שבו לתחנה הסמוכה, תחנת קוממיות, מבחינת מחירים, יש עדיפות עצומה על פני תחנת משה דיין שכל מי שמשתמש בה, בהכרח עובר דרך קוממיות.
מצב שבו בנסיעה בין משה דיין לבין יעד צפונית, או מזרחית לתל אביב, ירידה בתחנת קוממיות והחלפת רכבת, זולה יותר מאשר נסיעה באותה רכבת שעוצרת בקוממיות, הוא מצב לא הגיוני. והמצב הזה נכון גם לגבי שימוש בחופשי חודשי.
חופשי חודשי בין משה דיין להרצליה למשל יקר יותר מאשר חופשי חודשי שבין משה דיין לקוממיות + חופשי חודשי שבין קוממיות להרצליה.
שלא לדבר על ויתור על הקטע משה דיין - קוממיות, ופשוט להגיע לתחנת קוממיות (שכאמור היא התחנה הסמוכה בקו לתחנת משה דיין) באמצעי אחר (עם חופשי חודשי משולב אפילו אפשר לעשות זאת בלי תוספת תשלום, באמצעות אוטובוס מראשל"צ לקוממיות, למשל קו 19 של דן או 85 של אגד). אז החסכון הכספי הוא משמעותי גם בנסיעה בודדת ועצום (יכול להגיע לחסכון של בין 100 לכמעט 300 שקלים) בשימוש יומיומי.
אם זה לא חריג, אני לא יודע חריג מהו.

אני מצרף קובץ של מחירי חופשי חודשי משולבים. בשני העמודים האחרונים שלו אפשר לראות את החריגות הבולטת לגבי תחנת ראשל"צ - משה דיין.
וזה נובע מההשוואה הטיפשית שעשו בינה לבין תחנת הראשונים.
הבהרה
26/09/2011 | 22:45
6
אני מסכים לחלוטין עם הניתוח שלך לגבי עיוות בין קוממיות למשה דיין. הנקודה שלי הייתה שמחיר ברכבת בין חולון לת"א זהה למחיר בין הרצליה לת"א, כנ"ל ביחס לראשל"צ ונתניה. ערים במרחק דומה ולכן גם המחיר דומה. הנקודה לא הייתה השוואה בין רכבת לאוטובוס באותו מקטע.
ראשל"צ ונתניה במרחק דומה מת"א?
26/09/2011 | 23:27
4
מבחינת זמן נסיעה כן
26/09/2011 | 23:36
מרחק גיאוגרפי לנתניה גדול יותר.
תלוי איך מחשבים
28/09/2011 | 00:08
שתיהן ערים ענקיות.
מחירים ברכבת נקבעים לפי המרחק הגדול ביותר
28/09/2011 | 11:20
1
1
בין שתי תחנות

המרחק בין ראשונים לאוניברסיטה הוא כמו בין נתניה להגנה .
רוצה לראות דוגמא לקביעת מחירים שכלל לא
28/09/2011 | 14:24
1
פרופורציונלית למרחק?
פתח תקוה - קוממיות 13 ש"ח
פתח תקוה - משה דיין 26 ש"ח (בדיוק פי 2)
ואם ההסבר לכך הוא כי המרחק נקבע לפי תחנת הראשונים, אז משהו בהגיון של הרכבת דפוק ביותר.
כי המשמעות היא שמי שמשתמש בתחנת משה דיין על מנת להגיע ליעד צפונית או מזרחית לתל אביב הוא פראייר שיכול לחסוך הרבה מאוד כסף (בשימוש יומיומי) אם ישתמש במקום בתחנת משה דיין בתחנה הסמוכה, קוממיות.
גם כשיש שיטה מסויימת, צריך לדעת מתי לא הגיוני בעליל להשתמש בה.
והרכבת ומשרד התחבורה פישלו כאן בענק.
את הדוגמא הזו אפשר ללמד בקורסי תמחיר, בשעור "כיצד אסור לתמחר".
ראשון=נתניה???? וממתי קובעים מחירים לפי
27/09/2011 | 23:34
2
זמן נסיעה?
אם קובעים לפי זמן נסיעה עד למשל נסיעה במסלול של קו 40 לפני הרפורמה מעתידים ועד דרום ת"א היתה צריכה לעלות כמו נסיעה בקו 250 מת"א לראש העין.
כתבת דברים מאד מעניינים ונכונים.
27/09/2011 | 17:51
1
אגב תחנת הראשונים שהזכרת, במצב אידיאלי הייתי מצפה לראות את הרכבת כלולה בשיטת התעריפים של גוש דן. גם נסיעה מת"א לראשונים צריכה לעלות 6.40 ולהיכלל בכרטיס השעה וחצי.
עם תחנת הראשונים יש בעיה
27/09/2011 | 18:14
1
הדרך אליה עוברת בתחנות כפר חב"ד (ללא עצירה), לוד (שתי תחנות) ובאר יעקב, שאינן כלולות ברפורמה של גוש דן.
אם המחיר מת"א לראשונים יהיה 6.40, אז גם המחיר לתחנות הביניים יצטרך להיות מקסימום 6.40.
זו דרישה מוגזמת.
למרות ששתי התחנות - משה דיין והראשונים, שתיהן נמצאות בשטח ראשון לציון, לא בהכרח נכון להתייחס אליהן כמיקשה אחת. זו הייתה טעות מבחינת הרכבת להתייחס כך, והתוצאה זה התמחור הלא הגיוני של תחנת משה דיין, וזו גם תהיה טעות מבחינת הנוסעים או מי שמנסה לייצג את הנוסעים להתייחס כך.
יש הבדל ברור בין מערב ראשון לציון למזרח ראשון לציון. מבחינת האטובוסים יצרו זהות מוחלטת שהיא לא בהכרח נכונה ואגב, יוצרת אבסורדים לא פחות גדולים מהאבסורד של הרכבת - למשל בנסיעה בקווי ת"א-רחובות או בקו 164 מפ"ת לרחובות, איך שחוצים את הגבול בין ראשון לציון לנס ציונה המחיר קופץ פי 2 ויותר. זה לא סביר.
תמחור הגיוני יותר היה מבדיל בין מערב ראשל"צ למזרחה, הן מבחינת הרכבת והן מבחינת האוטובוסים ורק נסיעה בין שני חלקי העיר הייתה נחשבת לנסיעה עירונית.
מהבחינה הזו אני מסכים עם עמית שחלק ממחירי האוטובוס לאחר הרפורמה נמוכים מדי.
הודעות אחרונות
Flix וידאו
חם בפורומים של תפוז
אוהבים את תפוז?
אוהבים את תפוז?
עשיתם לייק לדף הפייסבוק שלנו? בואו לקבל את
אוהבים את תפוז?
אוהבים את תפוז?
עשיתם לייק לדף הפייסבוק שלנו? בואו לקבל את
מקרא סימנים
בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ