לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לפורום ``תחבורה ציבורית``

שעות הפעילות:
ימים א`-ה` - כל היום
ו` וערבי חג - כל היום
שבת - כל היום

בפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד.

אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה במנות האוכל במטוסי אלעל.

* לא לשכוח לענות על הסקר - מי שמצביע משפיע

מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הדקו חגורות ושתהיה נסיעה טובה,
מודיעין (i) לשרותכם.

נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
המשך...
הודעה חדשה

קו של אגד מהנתיב המהיר לירושלים - 100

מאת: אוהד11
18/08/11 10:28
אגד תפעיל קו חדש ומספרו 100 החל מ- 1/9/11.
הקו יפעל מחניון שפירים של הנתיב המהיר לירושלים ובחזרה, לרבות סיבוב בבניני האומה וקרית הממשלה.
התדירות מירושלים כל 20-30 דקות, משפירים כל 30 דקות.

ההודעה באתר אגד http://www.egged.co.il/displayNodesInSiteByParentI...
 
תגיות:
קו של אגד מהנתיב המהיר לירושלים - 100
<< ההודעה הנוכחית
18/08/11 10:28
1591צפיות
אגד תפעיל קו חדש ומספרו 100 החל מ- 1/9/11.
הקו יפעל מחניון שפירים של הנתיב המהיר לירושלים ובחזרה, לרבות סיבוב בבניני האומה וקרית הממשלה.
התדירות מירושלים כל 20-30 דקות, משפירים כל 30 דקות.

ההודעה באתר אגד http://www.egged.co.il/displayNodesInSiteByParentI...
ועד שתהיה רכבת מהירה לירושלים,בינתיים קו מהיר
18/08/11 01:13
41צפיות
חדש לאגד מחניון שפירים לקרית הממשלה בירושלים - קו 100:

קו חדש! קו 100, מהנתיב המהיר לי"ם וחזרה, יחל לפעול ביום ה' 1.9 17/08/2011
עולים לכנסת עם קו 100, בלי פקקים, בלי בעיות חנייה ובלי הוצאות דלק! אנו משיקים קו חדש, קו 100, מהנתיב המהיר לקריית הממשלה בירושלים. הקו החדש ייצא מחניון שפירים וייסע ישירות לקריית הממשלה. השירות החדש יאפשר שימוש בחניה החינמית שבמתחם הנתיב המהיר והגעה מהירה לירושלים באמצעות מסלול התחבורה הציבורית הייעודי בכניסה לעיר.

מחיר הנסיעה בקו החדש הוא 16 שקלים לכיוון ו-30 שקלים הלוך ושוב, זמן הנסיעה המשוער הוא כ-40 דקות. תדירות הנסיעה לירושלים תעמוד על אוטובוס כל 20 דקות החל מ-6:40 ועד 9:00 ואוטובוס כל חצי שעה, בין השעות 9:00-16:00. בכיוון ההפוך, ייצא הקו מירושלים בין השעות 9:30 ל-20:00, בתדירות של אוטובוס לחצי שעה.

הקו החדש יעבור בדרך לירושלים בבנייני האומה, בית המשפט, קריית הממשלה, קמפוס גבעת רם, מנהל מקרקעי ישראל והמוסד לביטוח הלאומי, ובכיוון השני משדרות רבין, קרית הממשלה, וולפסון, מוזיאון המדע, הכנסת, בית המשפט ומשרד החוץ אל חניון שפירים.

השירות החדש מאפשר לעובדי מדינה, אנשי עסקים, סטודנטים ומבקרים בקריית המוזיאונים לוותר על פקקים, בעיות חנייה והוצאות דלק ולעבור לנסיעה זולה, בטוחה ומהירה באוטובוס.

כתובות אינטרנט מצורפות:
אפשר לשלב עם ההסעות של הנתיב המהיר?
18/08/11 11:22
38צפיות
למה לא מציינים שבשילוב בין הקו החדש הזה לבין שירות ההסעות החינמי של הנתיב המהיר מתקבל תחליף זול יותר לקו 480, שגם מפזר ביעדים טובים בירושלים ובתל אביב?
º
אם זה אפשרי - זה מעולה.
18/08/11 13:30
14צפיות
º
מה זה שירות ההסעות החינמי של הנתיב המנהיר?
18/08/11 17:42
24צפיות
אם אינני טועה בשירות החינמי יכולים להשתמש
18/08/11 17:48
50צפיות
משתמשים של הנתיב המהיר, כלומר אנשים שמשלמים על הנתיב המהיר.
מאתר דן:
"הנתיב המהיר מיועד לכלי רכב ציבוריים ופרטיים (למעט משאיות), ומטרתו להקל על ציבור הנהגים, המנויים לשירות, להיכנס לתל אביב. לרשות הנהגים עומד מתחם "חנה וסע", הממוקם באמצע הנתיב בסמוך למחלף שפירים. המתחם כולל מקומות חניה ללמעלה מ- 2,000 כלי רכב, ממנו יופעל שירות הסעות באוטובוסים לשימוש החונים המעוניינים להגיע לאיזור הקריה בתל אביב והבורסה ברמת גן, עמדת בידוק לכלי רכב מרובי תפוסה, בית קפה ועוד."

כך שלא יהיה ניתן לשלב ולדעתי בצדק. שירות ההסעות החינמי ניתן כשירות עבור משתמשי שירות אחר (הנתיב המהיר) בתשלום.
הקו של אגד לא חינמי, כי הוא ניתן כשירות שלא משולב עם שירות אחר בתשלום.
אין הכוונה של השירות החינמי ושל קו 100 של אגד לתת אלטרנטיבה זולה יותר לקו 480. לא אגד ולא דן עד כדי כך טיפשים.
אין ארוחות חינם.


כתובות אינטרנט מצורפות:
º
למה לא בעצם? איזו הוכחה נדרשת לשימוש בשאטל?
18/08/11 17:56
16צפיות
אני לא מנוי בנתיב המהיר, אז אני לא יודע מה
18/08/11 18:05
21צפיות
פיסית נדרש, אבל נדרש להיות מנוי בנתיב המהיר, כך שאני מניח שנדרשת הצגת הוכחה שהמשתמש מנוי.

אתה הרי לא מתאר לעצמך שיונייטד טורס מעלים נוסעים ככה סתם.
אפשרות כזו גם תפגע מאוד בשירות המידיבוסים של הנתיב המהיר, אם נוסעי 480 פתאום יתחילו להעמיס עליו.
עד כמה שידוע לי, טעות בידך
18/08/11 18:21
28צפיות
שירות המיניבוס הוא שירות שניתן לכל נוסע שנמצא בחניון. החניון עצמו הוא חינמי, ולא דורש מנוי. אם אני טועה, שמישהו בפורום שכן יודע יתקן אותי.

בכל אופן קשה לי לדמיין שמספר רב של נוסעים יעשו את החישוב 1+1 שעשה כאן אולי.
אני כמעט בטוח, שאתה צודק, אלן. לפי הדבר הבא->
18/08/11 18:58
18צפיות
לדברי ידיד שלי, שגר באזור מושבי לוד, יש כאלה תושבים, שמגיעים באופניים מכיוון המושבים לחניון הנתיב המהיר.
משם הם ממשיכים בהסעת השאטלים לתוך תל אביב.
לא משלמים שקל אחד.
18/08/11 18:31
36צפיות
מי שנוסע בנתיב המהיר משלם. במידה ומדובר ברכב עם 3 נוסעים ומעלה או 4 נוסעים ומעלה (תלוי בעומס על כביש 1), אתה מקבל אישור לנסוע על הנתיב המהיר בחינם.

מה שקורה בבוקר בחניון של הנתיב המהיר הוא שאנשים באים, מחנים את רכביהם שם ללא כל עלות. ומכאן יש שתי אופציות: נוסעים בהסעות של הנתיב המהיר, קו 2 למתחם הבורסה וקו 1 לעזריאלי, הקריה והאיזור. לחילופין מתאגדים כמה עמיתים לעבודה ונוסעים ברכב אחד. הכוונה היא שכולם מגיעים לחניון של הנתיב המהיר וכל פעם לפי התור מישהו נוסע עם הרכב שלו ומסיע את כל השאר. למה זה תורם? למהירות נסיעה בדרך לעבודה וחסכון במקומות חניה במקום העבודה.

חבר שלי מראשל"צ כל הזמן עושה את זה. אבא שלו ממשיך לקרית שדה התעופה, הוא נכנס לחניון של הנתיב המהיר, מוריד את חבר שלי שם. אבא שלו ממשיך לקרית שדה התעופה וחבר שלי ממשיך עם ההסעות של הנתיב המהיר.
מה שכתבת נכון, אבל שים לב למקרים:
18/08/11 18:46
30צפיות
1. חברים שמתאגדים - אם נוסעים 3-4 נוסעים ברכב אחד הם לא משלמים.
2. מי שמוריד נוסע בחניון וחוזר חזרה לכיוון ירושלים לא משלם.
זה נועד לעודד אי כניסה ברכב לתל אביב.
אבל בכל מקרה מדובר במקרים בהם היה שימוש של כלי רכב בנתיב המהיר (בקטע המזרחי שלו).
לנתיב המהיר יש כללים המגדירים גם פטור מתשלום.
זה לא סותר את ההתלייה של שירות ההסעות החינמי בשימוש בנתיב המהיר.

בכל מקרה - אחרי ה-1.9 נדע האם השילוב יהיה אפשרי. אני בטוח שאגד חשבו על כך.
נו, רשמתי על המקרים האלו.
18/08/11 19:05
14צפיות
מי שמוריד בחניון יכול להמשיך הן לכיוון ירושלים והן לכיוון תל אביב על כביש 1, בלי כניסה לנתיב המהיר.

ידוע שזה נועד לעודד אי כניסה של כלי רכב לתל אביב וזה מצליח, מאד אפילו, החניון בתפוסה מלאה וראיתי שגם בונים שם עוד קצת מקומות חניה.

אני בטוח שאג חשבו על זה שרוב הנוסעים לא יעשו לעצמם חיים קשים ויעדיפו לעלות על אוטובוס אחד. מנגד דווקא אלו שצריכים מאיזור עזריאלי ובית מעריב ימצאו לקווי הנתיב המהיר שימוש טוב.

מה שבטוח זה שהוא לא ישמש יוממים מירושלים לת"א.
אולי הכוונה הפוכה בכלל?
19/08/11 16:18
10צפיות
לנצל את הנסיעה של המיניבוסים הריקים בחזרה לחניון בבוקר, כדי שיעלו עליהם אנשים מתל אביב שרוצים להגיע לירושלים?
אין צורך להיות מנוי כדי להשתמש בשאטלים
18/08/11 18:34
24צפיות
השימוש בחניון החנה וסע הוא חינם (וזה הרי כל הרעיון) וכל מי שנכנס לחניון יכול להשתמש בשאטלים ללא תשלום נוסף ובלי צורך במנוי. רק נהגים שנוסעים בנתיב המהיר נדרשים להרשם כמנויים.

אני בכלל לא בטוח שנדרשת הוכחה כלשהי כדי לעלות לשאטלים, הרי זה לא שהחניון הוא במיקום מבוקש. אפשר בהחלט להניח שהרוב המוחלט של האנשים שעולים לשאטל החנו את רכבם בחניון ואינם נוסעים בשאטלים להנאתם או כדי לחסוך ארבעה שקלים בנסיעה לירושלים.
שלום עמוד השדרה
20/08/11 04:09
31צפיות
שירות ההסעות ממתחם החנה וסע הסמוך למחלף שפירים מיועד לכל מי שמעוניין להכנס לתל אביב ללא רכב ולהנות מנסיעה מהירה ונוחה בנתיב המהיר. מתוקף מיקומו של המתחם רוב הנוסעים מגיעים אליו ברכבם הפרטי, אולם אם הם בוחרים להשאיר את רכבם במתחם ולנסוע בשאטלים הם פטורים מתשלום (זאת בתנאי שביציאתם מהמתחם הם חוזריםם לכביש מס' 1 ולא ממשיכים על הקטע של הנתיב המהיר מהמתחם לתל אביב). עם זאת, גם רוכבי אופניים שמגיעים מהאזור נעזרים בשאטלים וזאת ללא כל תשלום לנתיב המהיר. שימו לב כי הנסיעה למתחם החנייה באופניים מסוכנת ולא מומלצת.

חשוב להזכיר כי כל רכב שנכנס לנתיב המהיר, בין אם הוא נשאר במתחם החניה ובין אם לא, חייב להיות מנוי של הנתיב המהיר, גם אם הוא זכאי לפטור מתשלום אגרת הנסיעה (רכב רב תפוסה או בעל תו נכה קשה). הרישום כמנוי מתבצע בקלות דרך אתר האינטרנט של הנתיב המהיר או במוקד הטלפוני, ללא דמי הרשמה או תשלום חודשי קבוע.

נסיעה טובה!
º
רבה!
20/08/11 14:31
4צפיות
הנסיעה למתחם החנייה באופניים
21/08/11 03:52
23צפיות
לא רק שהיא מסוכנת ולא מומלצת, אלא גם בלתי-חוקית, שכן על רוכב האופניים להכנס מדרך מהירה.
אני לא מבין את ההגיון בקו הזה...
19/08/11 15:27
29צפיות
מישהו מצפה שנוסעים מגוש דן יגיעו ברכב לחניון ויקחו משם אוטובוס לירושלים?

ולמה לוח הזמנים אינו מאפשר לנסוע בבוקר מירושלים ולחזור אחה"צ מתל אביב?
אולי מישהו מצפה שיבואו לשם מיישובי האיזור...
19/08/11 15:32
16צפיות
מיישובי האיזור כמו בית דגן, אור יהודה וזה כמובן לא משהו שנראה לי שחשבו עליו.
לגבי השאלה השניה, לפי מה שאגד כתבו
19/08/11 15:45
26צפיות
הם מייעדים את הקו הזה ליוממים הנוסעים לעבוד או ללמוד בירושלים ולנוסעים מזדמנים המעוניינים לבקר באתרים בירושלים, שבדרך כלל מגיעים ברכב לירושלים.
מי שיסע בכוון ההפוך כיצד יגיע לתל אביב מהחניון? באמצעות הסעות החינם?
יכול להיות שהלו"ז הזה הוא חלק מההגנה על קווי 405 ו 480.
ולגבי השאלה הראשונה - אגד כנראה מצפים לכך ממי שרוצה לחסוך את הפקקים בכניסה לירושלים ולחסוך כסף על דלק או על חניה ליד מסוף 2000.
ימים יגידו האם המחשבה מאחורי הקו הזה הייתה נכונה או לא.
כוון המחשבה שמגדיר קו שמטרתו העיקרית היא הורדת מכוניות מכביש ת"א-ירושלים ומרחובות ירושלים הוא נכון ומהווה ניסיון יפה.
אפשר לעשות קו ישיר מתל אביב לקרית הממשלה
19/08/11 16:11
18צפיות
יהיה יותר יעיל מקו שיוצא מחניון שפירים.
מהיכן בתל אביב?
19/08/11 16:24
17צפיות
איזו נקודת מוצא בתל אביב עדיפה לנוסעים ברכב, כך שלא יצטרכו לשלם (והרבה) על החניה?
חניה במסוף 2000 (שהוא דווקא אחד הזולים בתל אביב) עולה כמו מחיר הנסיעה בקו 100.
º
כמו מחיר הנסיעה בכוון אחד
19/08/11 16:26
10צפיות
º
למה שיגיעו ברכב?
19/08/11 16:34
8צפיות
כי הקו הזה פונה למשתמשים ברכב
19/08/11 16:41
12צפיות
הקו הזה לא בונה על משתמשים בקווים העירוניים בתל אביב.
למשתמשים בקווים העירוניים יש את 480 או 405 ובירושלים קווים פנימיים.

הקו הזה מיועד, לפי דברי אגד המפורשים, לאנשים שכיום נוסעים ברכב בין תל אביב לירושלים. אם הם יצטרכו לשלם על חניה בתל אביב או להשתמש בקווי אוטובוס עירוניים בתל אביב או בגוש דן, הם פשוט לא ישתמשו בו וימשיכו להשתמש ברכב.

שים לב למספר הקו - 100 ולא עוד 4XX. גם לכך יש משמעות.
המספר זה רק ענין של מיתוג
19/08/11 17:12
4צפיות
אני לא רואה סיבה הגיונית שמי שיש לו רכב ישלם פחות על נסיעה באוטובוס לירושלים ממי שאין לו. למה לנוסעים הרגילים אין קו ישיר לקרית הממשלה?
בדיוק, זה עניין של מיתוג וזה לא "רק"
19/08/11 17:22
7צפיות
על מנת למשוך אנשים לוותר על שימוש ברכב ולעבור לנסוע באוטובוס, יש צורך בשיווק ממוקד. המספר של הקו, האפשרות לחנות בחינם, העלות הנמוכה של הנסיעה באוטובוס והפיזור בתחנות היעד (בסדר חשיבות עולה) הם מרכיבי השיווק הממוקד.

הנוסעים "הרגילים" ממילא ימשיכו לנסוע כפי שנוסעים היום (אלא אם תעבוד האופציה של השימוש בהסעות חינם).
אגב, אולי קו 100 יופעל באמצעות מיניבוסים
19/08/11 17:33
8צפיות
או מידיבוסים?
לפי התדירות שלו, זה הגיוני.
ואם כך יהיה, זה עוד מרכיב של מיתוג.
אתה באמת חושב שלאנשים משנה מה מספר האוטובוס?
19/08/11 22:03
4צפיות
העובדה היא שיש העדפה של אוכלוסיה מסוג אחד על כלל האוכלוסיה. זה אותו עיקרון כמו קוי המהדרין למיניהם: "לתפור" את המסלול על פי הצרכים של אוכלוסיה מסוימת ולהוזיל את מחיר השירות.
אבל זו הדרך הנכונה למשוך אוכלוסיה שכיום לא
20/08/11 15:04
5צפיות
משתמשת בתחבורה ציבורית, להשתמש בתחבורה הציבורית, לפחות חלקית.
תפירת פתרונות ממוקדים, בתנאי שהפרסום שלהם הוגן, בעיני הוא חיובי.

הבעיה עם קווי המהדרין בעיני אינה המחיר שלהם או המסלולים שלהם ואפילו לו סידורי הישיבה בהם, אלא הפרסום הלעיתים מטעה ולא הוגן שלהם ואי ציונם כקווים כאלה, למרות שבפועל הם כאלה.

במקרה של קו 100, מדובר בנסיון לעודד משתמשי רכב פרטי לעבור להשתמש בתחבורה ציבורית. בראיה רחבה של התחבורה הציבורית, ניסיון כזה הוא חיובי.
דווקא זו דוגמא לתחבורה ציבורית שמתמקדת בצרכים ולא נקבעת על פי תיאוריות של מתכננים. כשמתמקדים בצרכים ברור שפונים לאוכלוסיה מסויימת. אין דבר כזה התאמה לצרכים של כולם. כשמנסים להתאים פתרון שיענה לצרכים של כולם, מקבלים בהרבה מקרים פתרון שלא עונה לצרכים של אף אחד.
ולא מדובר כאן בשירות שבא על חשבון שירות אחר, לכן אף אחד שלא נכלל ב"אוכלוסיה המסוימת" לא נפגע.
º
צ"ל: ואפילו לא סידורי הישיבה
20/08/11 15:38
1צפיות
המטרה של תחבורה ציבורית היא לא לענות על הצורך
20/08/11 23:05
3צפיות
של מגזר מסוים באוכלוסיה... לכל הנוסעים יש זכות שווה לקבל שירות טוב, ולא מקובל עלי שיהיה שיפור רק בקטע אחד...
אתה מעדיף להיות צודק מאשר להיות חכם
20/08/11 23:41
3צפיות
בגישה הזו התחבורה הציבורית (כמו כמעט כל תחום אחר) לא תתקדם ולא תשתפר לעולם, וודאי לא תמשוך אליה צרכנים נוספים.
ואגב, אם זו הגישה שלך, האם אתה נגד כרטיסי
20/08/11 23:49
3צפיות
החופשי הסמסטריאלים והשנתיים של הסטודנטים? הם הרי מיועדים למגזר מסויים באוכלוסיה וזולים בהרבה מהרצף המקביל של כרטיסי החופשי-חודשי לכלל האוכלוסיה.
האם אתה נגד קו 784 של אגד מת"א לטכניון שמיועד בעיקר עבור סטודנטים?
אני לא נגד, אני רוצה שיהיו הטבות לכל משתמשי
21/08/11 02:38
4צפיות
התחבורה בהווה ובעתיד...
המתכונת של השירות החדש, ובמיוחד נקודות המוצא והיעד ושעות הפעילות, מייחדים אותו לפלח שוק מצומצם מאד.
רידיניג :) למרות שגם מסביב למרכזית יש חניה
19/08/11 17:48
9צפיות
בחינם, אני בספק אם כל כך הרבה ששים להחנות את רכבם באיזור.
רידינג היה מתאים לשירות כזה מת"א לחיפה
19/08/11 18:34
6צפיות
נראה לי שלירושלים החניון של הנתיב המהיר עדיף על רידינג.
לאגד הוא בטוח עדיף.
º
אמרתם ת,
19/08/11 18:43
1צפיות
º
אמרתם ת"א... זה מקום שיש בו חניה חינם בת"א.
19/08/11 18:44
2צפיות
º
מאפשר, אחרי 9:30
20/08/11 14:12
7צפיות
100 זה המספר ההיסטורי לקהיר
18/08/11 11:50
8צפיות

חבל לתת את המספר הזה לגרסה מצומצמת של 405 / 480

º
100 גם מספר הקו ממודיעין לת"א
18/08/11 12:38
7צפיות
º
וגם קו התיירים של דן.
18/08/11 13:29
2צפיות
מי הפעיל את האוטובוסים ?
20/08/11 17:23
9צפיות
ובאיזה שנים?
º
אגד הפעילה אותו עד 1996 מאז שנחתם הסכם השלום
20/08/11 17:46
5צפיות
º
1979 התכוונת
20/08/11 18:00
3צפיות
בכוונה לא כתבתי את שנת ההתחלה כי אני לא בטוח
20/08/11 18:21
6צפיות
בדיוק מאיזו שנה הוא הופעל (1979 או 1980). הוא הופעל עד 1996.
º
גם יונייטד הפעילה אותו, לדעתי לפני אגד
20/08/11 18:31
2צפיות
º
דן הפעילה אותו אחרי אגד במשך מספר שנים
20/08/11 18:39
4צפיות
º
יופי של רעיון
18/08/11 16:14
3צפיות
Flix
פורום השקעות נדל

רוצים לקנות נכס בארה"ב?

פורום השקעות נדל"ן בארה"ב הצטרפו לשיחה עכשיו >>


עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
לעמוד הפורום