לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
רגע לפני שנכנסים לתוך הפורום:
נכון שיש כבר גננים ממין זכר, אך הפניה היא עדיין לגננות
ממין נקבה (כי הן הרוב, ובדמוקרטיה הרוב קובע):
בפורום הגננות קבוצה הולכת וגדלה של חברות המאמינות כי יצירת סביבה ווירטואלית, בה תינתן האפשרות לפתיחת דיונים מקצועיים, שיחות ושיתוף בהתלבטויות, תוביל לצמיחה והרחבת הידע של כל אחת מאיתנו.
היכולת שלנו לדבר אחת עם השנייה לשתף ולהלין על אירועים וחוויות מהעבודה בגן. מקום שבו נוכל לפתוח ללא היסוס או חשש לחשיפה את הקשיים הקשורים ביחסים בין ובתוך הצוות. לקבל תמיכה זו מזו באשר לדרכים שבחרנו לפתור בעיות שהתעוררו, בין אנשי הצוות לבין ההורים או בין הגננות לגורמים מקצועיים שמחוץ לגן. ולעיתים עיצה או תמיכה בפיתרון קושי בהתמודדות עם קשיים בהם נתקלים הילדים.
הפורום במובנים רבים הוא חדר המורים החסר כל כך לגננות העובדות רוב הזמן לבדן. את הקולגות הן פוגשות לעיתים בהשתלמויות או כנסים, בשום מפגש מאלה אי אפשר לדוחח באמת. כאן בבית מול המחשב אנו מוצאות זמן לשתף ולהשתתף.

בפורום ניתן להביע רעיונות, דעות, מחשבות, רגשות, הגיגים, המלצות ואזהרות, כל אלה ימצאו דרכם בשרשורי הפורום לאורכה ולרוחבה של ארצינו הקטנה והאהובה. יש ודברינו הכתובים פה, יחצו, ימים ויבשות. לא אחת אנו פוגשים גננת ישראלית, העובדת עם ילדים יהודים או ישראלים גולים, המבקשת לשמור על קשר מקצועי ולבקש עזרה או תמיכה. לעיתים הורה תועה בארצות רחוקות המבקשת לקבל טיפ לשימור המסורת ולחינוך הילדים רחוק מכאן. לאלה שמורה לנו פינה חמה והן יודעות כי, בלב חפץ, יקבלו כל עזרה שנוכל לתת.

כגננות , לכל אחת גישה חינוכית אותה גיבשה במהלך שנות לימודיה ועוד יותר במשך שנות עבודתה, ומכאן שתהינה הגישות שונות ומיוחדות המיחדות כל אחת מאיתנו. אני מכבדת כל אחת מהגישות החינוכיות אותה בחרתן ואותה גיבשתן. אני מאמינה שיש מקום להשמעת דיעות שונות ומגוונות. ככל שנשמע ונקרא, כך נחכים.
מקווה שתיהנו לשהות כאן ושהזמן אותו תבלו איתנו יהיה לכן לתועלת. ושההתמקצעות שלנו תביא לשיפור החינוך לגיל הרך בישראל.

 ברוכים הבאים וברוכות הבאות לפורום "גננות וצוותי חינוך בגן"
הפורום מיועד לכלל אנשי החינוך בגן הילדים: גננות,סייעות, מרפאות בעיסוק וכל מי שלוקח חלק פעיל בהתנהלות הגן.
כמו כן, אנו מזמינים הורים להתייעץ לגבי מסגרות הגן השונות והתפתחות הילד מתוך נסיוננו כאנשי חינוך (אך אין מדובר בתחליף לייעוץ מקצועי רלוונטי).
 
הודעה חדשה

הכנת משחקים דידקטים לשולחנות בוקר

24/07/11 07:49
אני עובדת בימים אלו על הכנת משחקים דידקטיים לילדים בגן של שנה הבאה.
המשחקים מיועדים בעיקר לשעת הבוקר בזמן שיש שולחנות פעילות.

מדובר בילדים בגילאי 2.5-4 כך שאני צריכה את זה ברמות קושי שונות.

חשבתי על משחקי לוטו,משחקי זיכרון לפי נושאים, משחק דומינו של כמויות-יש לכם עוד רעיונות

אני עובדת כרגע ספציפית על לוטו צלליות-וקצת לא מסתדר לי המשחק עצמו-איך משחקים אותו בפועל-כמה לוחות למעשה צריך שיהיו באותו נושא או שלא לעשות נושא אחד לכל הלוחות

אם יש לכם רעיונות או דוגמאות למשחקים-אשמח אם תעלו .

שבוע נפלא לכולנו
 
תגיות:
הכנת משחקים דידקטים לשולחנות בוקר
<< ההודעה הנוכחית
24/07/11 07:49
1218צפיות
אני עובדת בימים אלו על הכנת משחקים דידקטיים לילדים בגן של שנה הבאה.
המשחקים מיועדים בעיקר לשעת הבוקר בזמן שיש שולחנות פעילות.

מדובר בילדים בגילאי 2.5-4 כך שאני צריכה את זה ברמות קושי שונות.

חשבתי על משחקי לוטו,משחקי זיכרון לפי נושאים, משחק דומינו של כמויות-יש לכם עוד רעיונות

אני עובדת כרגע ספציפית על לוטו צלליות-וקצת לא מסתדר לי המשחק עצמו-איך משחקים אותו בפועל-כמה לוחות למעשה צריך שיהיו באותו נושא או שלא לעשות נושא אחד לכל הלוחות

אם יש לכם רעיונות או דוגמאות למשחקים-אשמח אם תעלו .

שבוע נפלא לכולנו
כמה רעיונות ותשובה לגבי לוטו
( לעמוד שלי בתפוז עסקים )
24/07/11 10:13
289צפיות
לוטו -
לוטו אפשר לשחק בכמה רמות, תלוי בגיל הילד וביכולות שלו, ובמי שמנחה את המשחק. אפשר לשחק עם ילד אחד או עם קבוצת ילדים, כדאי באותה רמה.
אפשר להראות את הקלף ולתת לילד לזהות (מתאים להתחלה / לצלליות), אפשר לשאול למי יש "תרנגול", אפשר לתת רמז - "יש לי כלי תחבורה שנוסע בשדה"...
אפשר לשחק בתורות, כך שכל פעם מישהו אחר מרים קלף ושואל, או עם מדריך אחד שרק הוא שואל.
יש לוחות לוטו שמסודרים לפי נושא (בנים בד"כ מעדיפים את נושא כלי התחבורה) ויש לוחות שמסודרים ללא שום הגיון.
אפשר להכין לוטו קשה / קל. בעצם דרך הלוטו ועם היכולת של המדריך, אפשר ללמד את הילדים כל נושא שרוצים - עונות השנה, חגים, בטיחות בדרכים.....

ועוד רעיונות למשחקים:
סיפור רצף - 3-4 תמונות שמסדרים לפי סדר
הרכבת תמונות - משחק ל 2. כל משתתף מקבל תמונת רקע, ו 5-6 פריטים. צריך לסדר את הפריטים על תמונת הרקע, ולהסביר לשני איך לסדר, כך שתצא תמונה זהה.
משחק הפכים



תודה על ההסבר הנהדר ועל הרעיונות הנפלאים
24/07/11 16:38
128צפיות
אשמח לקבל עוד רעיונות למשחקים דידקטים
אני פשוט בהלם, את חצופה שאין דברים כאלו
26/07/11 00:46
194צפיות
פרפרי אהבה היא מקסימה ואני אישית שאבתי המון המון מהרעיונות, ולהיכנס לכאן ולהכפיש את שמה
במקום שהכי נוח לה ולנו הגננות להתבטא, לשתף ולבקש רעיונות זה פשוט פתטי וגועלי מצידך, סבלתי השנה כמה אמהות כמוך
שאני מרחמת אך ורק על הילדים שלהן, הם פשוט צריכים לסבול את הרוע ואת הגועל שיוצא מהאמהות האלו והכי עצוב שהם גדלים להיות כאלו מרירים על העולם, לחפש את הרע במקום לפרגן, קורסים שלמים נכתבים ומועברים במכללות על אמהות כמוך.
פרפרי אהבה, את מקסימה וכשאני רואה תמיד הודעה עם השם שלך ליד אני מיד נכנסת כי אני יודעת שתמיד אלמד משהו ממך, או אפילו סתם אקבל כוחות ומוטיבציה. מחזיקה את ידך.
תודה יקירה ותודה לרוחל'ה על המחיקה
26/07/11 08:42
74צפיות
לא חושבת שמדובר באמא מהגן,כי באמת לא חושבת שעשיתי מעשה נוראי שיגרום לאמא להכפיש ככה את שמי, וזה גם ממש לא מאפיין את ההורים מהגן הקודם.
אני מניחה שמדובר במישהו/י שפשוט החליטו להכפיש את שמי ולהתנהג בצורה איומה כזאת.
אני מפסיקה להתייחס לאותה גברת/אותו אדון-מציעה גם לכם,ממש לא נפגעת או נעלבת מטרולים כאלה,הם רק מחפשים יחס ולא אתן להם את התענוג הזה.

תודה על התמיכה,בנות-אין עליכן!
פרפרי אהבה, תזכרי תמיד שאת
26/07/11 11:28
68צפיות
מקסימה ומיוחדת. תמיד אפרגן לך.
וגם אני מצטרפת לפירגון לרוחלה שמחקה את המילים הרעות של אותה אישה
º
תודה טובי
26/07/11 18:50
35צפיות
שאלה לגבי שולחנות פעילות בבוקר
26/07/11 15:43
115צפיות
כמה שאלות של סטודנטית :)
האם בכל שולחן בוקר את או אחת הסייעות יושבות עם הילדים לתווך או שהם משחקים לבד?
האם הם בוחרים איפה לשבת או שאת מושיבה אותם לפי סדר הגעתם לגן?
האם בזמן הזה גם הפינות פעילות?
האם יש  בבוקר גם שולחן ציור או משחק אחר?
שולחנות פעילות לבוקר
26/07/11 18:53
147צפיות
בעיקרון שולחנות הפעילות מטרתם לרכז את הילדים, כך שלא יהיה יותר מידי ילדים באיזור החופשי-כל ילד כך מוצא את מקומו.
בשולחנות עצמם יש משחק דידקטי ויצירה כלשהי-כאשר כל יום מוקד היצירה משתנה ומתעסק בחומר אחר,על מנת לאפשר הכרות עם מגוון רחב של חומרים.
באיזור החופשי יש משחק הרכבה על השטיח ויש את פינות הגן (פינת בובות, פינת רופא, פינת סופרמרקט ועוד).

כאשר הילדים מגיעים לרוב הם בוחרים לאן לגשת, מי שלא מוצא את עצמו-אני מזמינה ומשתדלת לוודא שכל הילדים עסוקים ופעילים ושנהנים מכך.

ככה זה אצלי בגן החדש שבו אעבוד וככה גם לדעתי הכי נכון לעבוד
תשובות
27/07/11 07:31
74צפיות
1) לא יודעת אם בכל שולחן אבל בד"כ מישהי יושבת עם קבוצת ילדים ותוך כדי גם מסתכלת מה קורה מסביב.
2) הילדים בד"כ בוחרים איפה לשבת ומה לעשות בהתאם למידת העניין שלהם. אם יש ילד שקשה לו אפשר לעזור לו, להציע לו ושהוא יבחר. מה שחשוב שהילדים יהיו עסוקים.
3) אני מכירה את שני המודלים: פינות שאינן פעילות בבוקר ופינות שניתן לגשת אליהם בבוקר.
4) תמיד יש בבוקר שולחן ציור וגם משחקים אחרים, משחקים על שולחן או על שטיח.
Flix
טליה שפירא - אימון עסקים, פיתוח עסקי, שיווק

נטוורקינג לעסקים

אימון עסקי, פיתוח עסקי ושיווק לפרטים כנסו>>>


עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
לעמוד הפורום