לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
הסתרת שרשור מעל 
פורום מורים
כללים לגולש/ת המתחיל/הלפני שתשקעו בגלישה, נודה לכם אם תקראו בעיוןאת הכללים הבאים, למען הסדר הטוב.הפורום פתוח בפני כולם, ולמרות שהוא פורום מורים, תוכלו לפגוש כאן גם הורים, תלמידים, מנהלים וגם אזרחים מן השורה שהחינוך בראש מעייניהם.כאן המקום להדגיש כי הפורום משמש במה לדיוניםבענייני חינוך והוראה, מקום לשיתוף חומרים שונים,ובכלל מקום בו נוכל לשתף ולחלוק עם עמיתים למקצועשאלות, לבטים, תהיות ועוד.הפורום מאד דינאמי ומשתנה מעת לעת,יש ימים בהם הוא זוחל לו בעצלתיים ויש ימים בהםנכתבים בו מספר דפים.אנו תקווה כי אט אט תתגבש לה קהילה חמה ותומכתמבין חברי הפורום. מה היינו רוצות לראות בפורום? Jאווירה של בית חם , פרגון , הקשבה , עזרה , התחשבות , הגנה , רגישות , ביטחון , הבנה ואהבה . יוזמות ורעיונות שונים לקידום הפורום יתקבלו בברכה. מה לא היינו רוצות לראות בפורום? שיפוטיות, ביקורתיות, עצות מגבוה, התנשאות, השתלחויות אישיות, ותוקפנות כלפי אחרים, קללות, גידופים, ציניות שמטרתה לפגוע, מניפולציות - כל אלו לא יתקבלו בשום אופן בפורום..כמה כללים והנחיות לגולשים החדשים שבינינו,וגם לוותיקים שבינינו לא יזיק לרענן את זכרונם. הפורום, כאמור, משמש גם במה לדיונים שונים.ככזה, מתפתחים בו לעיתים גם ויכוחים ומחלוקות.הדבר לגיטימי ,אך אנא שימו לב ללשון ההודעות! הודעות בשפה פוגעת , מעליבה ולא מכובדת תימחקנה . כל אנשי הפורום נמצאים כאן מרצונם החופשי. לכולם עיסוקים נוספים המונעים מהם להיות נוכחים בפורום תמידית, לכן אם לא קיבלתם תשובה או תגובה על הודעתכם, היו סבלניים, בבקשה. הניסיון מראה שהתשובות יבואו. אם בכל זאת לא ענו לכם, לא צריך להיפגע ולהסיק שיש למישהו משהו אישי נגדכם.לא תמיד יש לחברי הפורום מה לומר, וזה לגיטימי. ובאותו עניין:כתבתם הודעה, ביקשתם בקשה או התייחסות כלשהי. תנו לחברים הזדמנות לראות את הודעתכם ולהגיב.לא תמיד מגיעות התגובות לאחר מספר דקות. לפעמים זה קורה גם אחרי כמה שעות. לכן, כדאי להמתין ולהיות סבלניים,ולא להקפיץ את הודעתכם לראש הדף תוך מספר דקות. צירוף חומרים לפורום/ למאגר הקבציםחומרים המצורפים לפורום בצורת קבצים מועלים על ידינו למאגר, אך רצוי להעלות את הקבצים ישירות למאגר. רצוי כמובן לכווץ את הקובץ לפני העלאתו למאגר. הדרכה לכך ניתן למצוא באחד מקישורי הטאגליינס. שמירה על זכויות יוצריםפעמים רבות אנו נתקלים בבקשה של גולש/ת ליצירה מסויימת , או לחומרים כלשהם, וכתגובה לבקשה, מובאים חומרים שונים או יצירות ספרותיות שלא נכתבו ע"י הגולש שהעלה זאת. אנא, הימנעו מלהעלות לפורום/ למאגר חומרים שלא הייתם שותפים בכתיבתם.עקב זכויות יוצרים של כותבי החומרים/ היצירות אסור בשום פנים ואופן להעתיק את היצירות /החומרים (או חלקים מהם) להודעתכם! מה שכן אפשר (ואף רצוי) לעשות, הוא להכניס בהודעה קישור לאתר בו נמצאים חומרים שונים, או יצירות מבוקשות לטובת הגולש ששאל את השאלה. הודעה שתכיל בתוכה יצירה, שלא כתב כותב ההודעה עצמו, תימחק. שרשור הודעותמכיוון שמספר השרשורים בדף מוגבל ל- 15 הודעות ראשיות, כל הודעה ראשית חדשה שנפתחת דוחפת הודעה אחרת לדף השני, וכן דוחפת הודעה ישנה יותר לארכיון. על כן, לפני פתיחת הודעה חדשה, חפשו האם ישנו שרשור קיים שניתן לשרשר אליו את הודעתכם.חבל שהודעה שנכתבה לפני מס' דקות תגיע לדף הבא לפני שקיבלה מענה או התייחסות. חיפוש חומריםלפני שאתם פונים בבקשה לחומר כלשהו , היכנסו תחילה למאגר החומרים וערכו בו חיפוש.מאגר החומרים בנוי באופן מאד מסודר וקל להתמצאות, מחולק לקטגוריות שונות.לא מצאתם את מבוקשכם במאגר החומרים? אתם מוזמנים להפנות בקשה לחברי הפורום.כמו כן מומלץ לחפש בין דפי הפורום בחיפוש מתקדם חומרים שאתם מבקשים לפני פתיחת הודעה חדשה."לעתים יש לילד העשיר צעצועים רבים עד מאדובכל זאת משעמם ומעיק לו. לעיתים קרובות מכין לו הילד העני בעצמוצעצועים יפים בשבילו ובשביל חבריו כי מקלות, אבנים קטנות סמרטוטים וחוליש הרבה בעולם..."אנו מאמינות שעל ידי הפריה הדדית, נוכל לתרום ולהתרם כאחד.וזה יאפשר לכל אחד מאיתנו למצוא את השביל לילדים שאנו מחנכיםדור ההמשך.שמירה על כללי התנהגות בפורום תאפשר לנו לשמור על המקום הזהכל הערה והארה תתקבל בברכהשיהיה בהצלחה שלכם באהבה mazy ופנינה10

הנהלת הפורום:

אודות הפורום מורים

כללים לגולש/ת המתחיל/הלפני שתשקעו בגלישה, נודה לכם אם תקראו בעיוןאת הכללים הבאים, למען הסדר הטוב.הפורום פתוח בפני כולם, ולמרות שהוא פורום מורים, תוכלו לפגוש כאן גם הורים, תלמידים, מנהלים וגם אזרחים מן השורה שהחינוך בראש מעייניהם.כאן המקום להדגיש כי הפורום משמש במה לדיוניםבענייני חינוך והוראה, מקום לשיתוף חומרים שונים,ובכלל מקום בו נוכל לשתף ולחלוק עם עמיתים למקצועשאלות, לבטים, תהיות ועוד.הפורום מאד דינאמי ומשתנה מעת לעת,יש ימים בהם הוא זוחל לו בעצלתיים ויש ימים בהםנכתבים בו מספר דפים.אנו תקווה כי אט אט תתגבש לה קהילה חמה ותומכתמבין חברי הפורום. מה היינו רוצות לראות בפורום? Jאווירה של בית חם , פרגון , הקשבה , עזרה , התחשבות , הגנה , רגישות , ביטחון , הבנה ואהבה . יוזמות ורעיונות שונים לקידום הפורום יתקבלו בברכה. מה לא היינו רוצות לראות בפורום? שיפוטיות, ביקורתיות, עצות מגבוה, התנשאות, השתלחויות אישיות, ותוקפנות כלפי אחרים, קללות, גידופים, ציניות שמטרתה לפגוע, מניפולציות - כל אלו לא יתקבלו בשום אופן בפורום..כמה כללים והנחיות לגולשים החדשים שבינינו,וגם לוותיקים שבינינו לא יזיק לרענן את זכרונם. הפורום, כאמור, משמש גם במה לדיונים שונים.ככזה, מתפתחים בו לעיתים גם ויכוחים ומחלוקות.הדבר לגיטימי ,אך אנא שימו לב ללשון ההודעות! הודעות בשפה פוגעת , מעליבה ולא מכובדת תימחקנה . כל אנשי הפורום נמצאים כאן מרצונם החופשי. לכולם עיסוקים נוספים המונעים מהם להיות נוכחים בפורום תמידית, לכן אם לא קיבלתם תשובה או תגובה על הודעתכם, היו סבלניים, בבקשה. הניסיון מראה שהתשובות יבואו. אם בכל זאת לא ענו לכם, לא צריך להיפגע ולהסיק שיש למישהו משהו אישי נגדכם.לא תמיד יש לחברי הפורום מה לומר, וזה לגיטימי. ובאותו עניין:כתבתם הודעה, ביקשתם בקשה או התייחסות כלשהי. תנו לחברים הזדמנות לראות את הודעתכם ולהגיב.לא תמיד מגיעות התגובות לאחר מספר דקות. לפעמים זה קורה גם אחרי כמה שעות. לכן, כדאי להמתין ולהיות סבלניים,ולא להקפיץ את הודעתכם לראש הדף תוך מספר דקות. צירוף חומרים לפורום/ למאגר הקבציםחומרים המצורפים לפורום בצורת קבצים מועלים על ידינו למאגר, אך רצוי להעלות את הקבצים ישירות למאגר. רצוי כמובן לכווץ את הקובץ לפני העלאתו למאגר. הדרכה לכך ניתן למצוא באחד מקישורי הטאגליינס. שמירה על זכויות יוצריםפעמים רבות אנו נתקלים בבקשה של גולש/ת ליצירה מסויימת , או לחומרים כלשהם, וכתגובה לבקשה, מובאים חומרים שונים או יצירות ספרותיות שלא נכתבו ע"י הגולש שהעלה זאת. אנא, הימנעו מלהעלות לפורום/ למאגר חומרים שלא הייתם שותפים בכתיבתם.עקב זכויות יוצרים של כותבי החומרים/ היצירות אסור בשום פנים ואופן להעתיק את היצירות /החומרים (או חלקים מהם) להודעתכם! מה שכן אפשר (ואף רצוי) לעשות, הוא להכניס בהודעה קישור לאתר בו נמצאים חומרים שונים, או יצירות מבוקשות לטובת הגולש ששאל את השאלה. הודעה שתכיל בתוכה יצירה, שלא כתב כותב ההודעה עצמו, תימחק. שרשור הודעותמכיוון שמספר השרשורים בדף מוגבל ל- 15 הודעות ראשיות, כל הודעה ראשית חדשה שנפתחת דוחפת הודעה אחרת לדף השני, וכן דוחפת הודעה ישנה יותר לארכיון. על כן, לפני פתיחת הודעה חדשה, חפשו האם ישנו שרשור קיים שניתן לשרשר אליו את הודעתכם.חבל שהודעה שנכתבה לפני מס' דקות תגיע לדף הבא לפני שקיבלה מענה או התייחסות. חיפוש חומריםלפני שאתם פונים בבקשה לחומר כלשהו , היכנסו תחילה למאגר החומרים וערכו בו חיפוש.מאגר החומרים בנוי באופן מאד מסודר וקל להתמצאות, מחולק לקטגוריות שונות.לא מצאתם את מבוקשכם במאגר החומרים? אתם מוזמנים להפנות בקשה לחברי הפורום.כמו כן מומלץ לחפש בין דפי הפורום בחיפוש מתקדם חומרים שאתם מבקשים לפני פתיחת הודעה חדשה."לעתים יש לילד העשיר צעצועים רבים עד מאדובכל זאת משעמם ומעיק לו. לעיתים קרובות מכין לו הילד העני בעצמוצעצועים יפים בשבילו ובשביל חבריו כי מקלות, אבנים קטנות סמרטוטים וחוליש הרבה בעולם..."אנו מאמינות שעל ידי הפריה הדדית, נוכל לתרום ולהתרם כאחד.וזה יאפשר לכל אחד מאיתנו למצוא את השביל לילדים שאנו מחנכיםדור ההמשך.שמירה על כללי התנהגות בפורום תאפשר לנו לשמור על המקום הזהכל הערה והארה תתקבל בברכהשיהיה בהצלחה שלכם באהבה mazy ופנינה10
`
x
הודעה מהנהלת הפורום
אין לפרסם בפורום הודעות פרסום ומספרי טלפון אישיים. הודעות כאלה תימחקנה מן הפורום!
המשך >>

"הכוח לקרוא" על-פי דגנית שניר

מאת: ISC
15/01/04 21:03
דפנה שלום,
בשיטתה של דגנית שניר "כוח לקרוא" "בשם כוח מכוּנוֹת התנועות: קמץ-פתח, חיריק, חולם, צירה-סגול, שורוק-קובוץ; "בלי כוח" - העיצורים שאינם מנוקדים כלל, או מנוקדים בשווא" (מתוך המדריך למורה).
בברכה,
אילנה
שאלה למורות א- כיצד אתן מסבירות
15/01/2004 | 17:52
24
196
אותיות דגושות ורפויות.
הרבה ילדים אצלי מתבלבלים והחלטתי לקחת את הנושא בצורה מרוכזת,
מעוניינת בהצעות.






דוגמה אחת על...פ' דגושה ורפויה
15/01/2004 | 18:30
2
381
פ דגושה כמו בצלה פנים ופ' רפויה כמו במילה עפה .
סיפרתי לילדים סיפור על ילדה קטנה עם םנים יפיפיות אך היה לה בפנים נקודת חן. כאשר היא גדלה היא החליטה להוריד את הנקודת חן . כאשר היא הגיעה הביתה אחותה הקטנה שאלה אותה :" היי הנקודה עפה לך ..."
וזה ההבדל בים פ'דגושה כמו במלה פנים לפ' רפויה כמו במלה עפה (או כמו בסיפור הנקודה עפה).
כדאי מאוד ללמד אותם דרך סיפורים
מקווה שהבנת והפנת מירי
מצטערת על הטעויות
15/01/2004 | 18:32
1
117
כתבתי כנאה מהר מדי...
כנאה=כנראה
15/01/2004 | 18:33
53
"הכח לקרא"
15/01/2004 | 20:13
6
248
דגושה = עם כוח רפויה = ובלי כוח...

מאורטון
נוגעים בגרון של הילד כשיש דגש - כי הדגש "תקוע" לאות בגרון.
ברוח המצב... אני אומרת להם
15/01/2004 | 20:22
1
155
שהנקודה היא כמו פצצה, כשאומרים אות דגושה, ב, ו פ. השפתיים נצמדות ויש מעין "פיצוץ" של אויר. הילדים שמים יד לפני הפה וחשים את הפיצוץ. (אפשר להדגים גם עם להבה של נר). כשהוגים אותיות אילה בילתי דגושות השפתיים לא נפגשות והאויר שנפלט מהפה הוא בעוצמה קטנה יותר. הם לא זוכרים את ההסבר הארוך אבל הם זוכרים את השפתיים הנפגשות,
במשחק ובשיר
15/01/2004 | 20:41
152
לוקחים חרוז הקשור בקצה חוט ניילון שקוף.
כותבים פ' גדולה , שמים את החרוז כשהוא במרכז הפ'. היד מחזיקה בחוט מלמעלה.
מספרים שהייתה אות גאוותנית והיא שרה כל היום פַּ ,פַּ, פַּ יש בי נקודה(ביצוע השיר בגאוותנות).
באה רוח( לוקחים  ילדים שנושפים פַ ארוך ) הנקודה עפה. ואז שרים בקול בכייני. פַ , פַ, פַ, עפה נקודה.
בַּ ובַ אותו הדבר, הרפוייה, מייבבת.
בכַּ וכַ, לא חינוכי. אבל הילדים מאוד אוהבים את זה. לכן הם זוכרים   מצויין.
הכַּכַּה  מתחילה בשוויץ, אבל הכֶכֶה, צוחקת בשמחה שלה אין נקודה.
דיתי
"הכוח לקרוא" על-פי דגנית שניר
<< ההודעה הנוכחית
15/01/2004 | 21:03
3
943
דפנה שלום,
בשיטתה של דגנית שניר "כוח לקרוא" "בשם כוח מכוּנוֹת התנועות: קמץ-פתח, חיריק, חולם, צירה-סגול, שורוק-קובוץ; "בלי כוח" - העיצורים שאינם מנוקדים כלל, או מנוקדים בשווא" (מתוך המדריך למורה).
בברכה,
אילנה
אני מסבירה להם ע"פ השיטה של דגנית
15/01/2004 | 21:05
183
שניר, אך יש ילדים שעדיין מתקשים.
איך אתן עובדות עם הילדים בכיתה חוץ מלהסביר???


נכון - לכן כתבתי במרכאות
15/01/2004 | 22:44
1
152
"גנבתח" את המילה כוח - לא התכוונתי לשימוש בשיטה רק למקור השם
"גניבה" טובה
15/01/2004 | 22:56
97
דפנה,
רגע לאחר שכתבתי את תגובתי (במקום שגוי) הבנתי את כוונתך, אבל המסר יצא משליטתי ונשלח כבר.
אילנה
דגושות ורפות על-פי "אותיות מדברות"
15/01/2004 | 21:18
2023
בחוברת א' "אותיות מדברות" של זהבה קלנר, המבוססות על שיטת מקגינס,מוצגות המלצות / "רמזים" לילד בעת הקניית דגושות/רפות.
לגבי "פּ" - ניתן לַילדים רמז "מלאו את הפה באוויר ותשמיעו קול של פצצה. זהירות! הנקודה היא ה"פצצה"; וכן: "כשאמרתי פּ השמעתי קול של פצצה".
לגבי "פ ף" נרמוז "הוציאו רוח מהפה ותאמרו את הצליל יפה" וכן "כשאמרתי פ - הוצאתי רוח מהפה".
לגבי "בּ" - ז.ק. רומזת לתלמיד: "כשאמרתי בּ - הקפדתי לסגור שפתיים ולפתוח אותן בפתאומיות".
לגבי "ב ו" היא אומרת " כשאומרים ב ו מרגישים זרם בין השיניים לשפתיים".
לגבי "כּ" (ו-ק) - "אם תרגישו אוויר שנעצר בגרון סימן שאמרתם את הצליל נכון".
לגבי "ח כ ך" - "עשו קול נחירה".
בברכה,
אילנה
כּ ו- כ על-פי דגנית שניר
15/01/2004 | 21:22
1
167
בהרצאה של דגנית שניר ב"ניצן" לפני מספר שנים היא הציעה לומר לילד ש - כ (רפה) היא כמו ח שהפכו אותה ולכן היא נשמעת אותו הדבר.כדאי כמובן להמחיש.
נעזרתי בנ"ל בעבר עם חלק מתלמידיי.
אילנה
תודה רבה
15/01/2004 | 21:37
38
ב-ב כ-כ פ-פ
15/01/2004 | 21:45
115
באה הנקודה (דגושה)  עברה הנקודה (רפה), כאן הנקודה(דגושה), הלכה הנקודה (רפה), פה (דגושה)הנקודה, עפה הנקודה.
דגושות רפות ב"ספר הניקוד של הגמדים
15/01/2004 | 22:10
9
873
ב"ספר הניקוד של הגמדים", המקסים (בעיניי) והגמדי בגודלו, שכתבה שלומית אולצ'יק (1999, הוצאת איילות) כתוב, בין השאר:
"בֵית בלי נקודה בתוכה לא אכלה את הארוחה (הנקודה היא הסעודה) היא נשמעת חלשה ורעבה.בֵית רפה עם קמץ אומרת: בָ".
היא מוסיפה:
"כשרוצים להבהיל מישהו אומרים לו בָּ ולא בָ כי בָּ נשמעת יותר חזקה".
כנ"ל לגבי ה- כ (הרפה):
"כף בלי נקודה בתוכה לא אכלה את הארוחה (הנקודה היא הסעודה).היא רעבה וחלשה ולכן כף רפה עם צירה אומרת: כֵ"; וגם: "כף בלי נקודה בפנים היא ממש על הפנים היא לא אכלה ארוחת בוקר וזה יעלה לה ביוקר".
לגבי "פָּ":"פֶּא עם נקודה בפנים היא יותר חזקה, יש לה פֶּה ויש לה חוצפָּה. זה ממש מפיל אותי על הרצפָּה".
לגבי כּ - דומה לכף של חול; לגבי כ - כ' דומה ל-ח'.
בספר "רמזים" / תומכי זיכרון רבים לתנועות ולצלילים. כדאי!
אילנה
והנה האתר של שלומית
15/01/2004 | 22:20
8
254
כתובות אינטרנט מצורפות:
גליתתתתתתתת= קובץ
15/01/2004 | 22:48
6
160
איייייין בעיייייייהההההההההה
15/01/2004 | 22:53
5
109
15/01/2004 | 23:08
4
32
אלופה. איך כמוך
15/01/2004 | 23:09
2
77
אין כמוני...
15/01/2004 | 23:55
1
72
ואפרופו גדולה, אמא שלי שאלה אותי היום כמה עוד רזיתי...

הרי אנו לא רואים את עצמנו או את השינויים שחלים בנו כפי שאחרים רואים...




האחת והיחידה ....
16/01/2004 | 18:41
71
נהדר!
15/01/2004 | 23:14
59
האתר של שלומית
15/01/2004 | 23:11
164
תודה על הקישור! לא הכרתי. אתעמק באתר בסופשבוע.
...חבל שהניקוד במצגות אינו מתאים לגופנים, ואז מתפספס חלק מהמסר...
התוכן חביב ו...חשוב, כמובן!
אילנה
הודעות אחרונות
07:30 | 31.08.15 יופי של חיוך ותלתלים
06:56 | 31.08.15 אבסולוטלית
21:39 | 30.08.15 החברה של יעל
18:09 | 30.08.15 מורה 1234
18:06 | 30.08.15 מורה 1234
17:36 | 30.08.15 מאגנום שוקולד
15:49 | 30.08.15 ארטור 1
13:01 | 30.08.15 נועית32
23:19 | 28.08.15 עננה עדינה
23:43 | 27.08.15 galitvalin
22:16 | 27.08.15 ננאא
14:24 | 27.08.15 ענת ר3
14:06 | 27.08.15 mas loca que nunca
Flix וידאו
חם בפורומים של תפוז
אוהבים את תפוז?
אוהבים את תפוז?
עשיתם לייק לדף הפייסבוק שלנו? בואו לקבל את
אוהבים את תפוז?
אוהבים את תפוז?
עשיתם לייק לדף הפייסבוק שלנו? בואו לקבל את
מקרא סימנים
בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ