לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:



כללים לגולש/ת המתחיל/ה

לפני שתשקעו בגלישה, נודה לכם אם תקראו בעיון
את הכללים הבאים, למען הסדר הטוב.
הפורום פתוח בפני כולם, ולמרות שהוא פורום מורים,
תוכלו לפגוש כאן גם הורים, תלמידים, מנהלים
וגם אזרחים מן השורה שהחינוך בראש מעייניהם.
כאן המקום להדגיש כי הפורום משמש במה לדיונים
בענייני חינוך והוראה, מקום לשיתוף חומרים שונים,
ובכלל מקום בו נוכל לשתף ולחלוק עם עמיתים למקצוע
שאלות, לבטים, תהיות ועוד.
הפורום מאד דינאמי ומשתנה מעת לעת,
יש ימים בהם הוא זוחל לו בעצלתיים ויש ימים בהם
נכתבים בו מספר דפים.
אנו תקווה כי אט אט תתגבש לה קהילה חמה ותומכת
מבין חברי הפורום.
מה היינו רוצות לראות בפורום? J
אווירה של בית חם , פרגון , הקשבה , עזרה ,
התחשבות , הגנה , רגישות , ביטחון ,
הבנה ואהבה .
יוזמות ורעיונות שונים לקידום הפורום יתקבלו בברכה.
מה לא היינו רוצות לראות בפורום?
שיפוטיות, ביקורתיות, עצות מגבוה, התנשאות, השתלחויות אישיות, ותוקפנות כלפי אחרים, קללות, גידופים, ציניות שמטרתה לפגוע, מניפולציות - כל אלו לא יתקבלו בשום אופן בפורום..


כמה כללים והנחיות לגולשים החדשים שבינינו,
וגם לוותיקים שבינינו לא יזיק לרענן את זכרונם.

הפורום, כאמור, משמש גם במה לדיונים שונים.
ככזה, מתפתחים בו לעיתים גם ויכוחים ומחלוקות.
הדבר לגיטימי ,אך אנא שימו לב ללשון ההודעות!
הודעות בשפה פוגעת , מעליבה ולא מכובדת תימחקנה .
כל אנשי הפורום נמצאים כאן מרצונם החופשי.
לכולם עיסוקים נוספים המונעים מהם להיות נוכחים
בפורום תמידית, לכן אם לא קיבלתם תשובה או תגובה על
הודעתכם, היו סבלניים, בבקשה. הניסיון מראה שהתשובות יבואו.
אם בכל זאת לא ענו לכם, לא צריך להיפגע ולהסיק שיש למישהו
משהו אישי נגדכם.
לא תמיד יש לחברי הפורום מה לומר, וזה לגיטימי.
ובאותו עניין:
כתבתם הודעה, ביקשתם בקשה או התייחסות כלשהי.
תנו לחברים הזדמנות לראות את הודעתכם ולהגיב.
לא תמיד מגיעות התגובות לאחר מספר דקות. לפעמים זה קורה גם
אחרי כמה שעות. לכן, כדאי להמתין ולהיות סבלניים,
ולא להקפיץ את הודעתכם לראש הדף תוך מספר דקות.



צירוף חומרים לפורום/ למאגר הקבצים
חומרים המצורפים לפורום בצורת קבצים מועלים על ידינו למאגר, אך רצוי להעלות את הקבצים ישירות למאגר. רצוי כמובן לכווץ את הקובץ לפני העלאתו למאגר. הדרכה לכך ניתן למצוא באחד מקישורי הטאגליינס.

שמירה על זכויות יוצרים
פעמים רבות אנו נתקלים בבקשה של גולש/ת ליצירה מסויימת , או לחומרים כלשהם, וכתגובה לבקשה, מובאים חומרים שונים או יצירות ספרותיות שלא נכתבו ע"י הגולש שהעלה זאת.
אנא, הימנעו מלהעלות לפורום/ למאגר חומרים שלא הייתם שותפים בכתיבתם.
עקב זכויות יוצרים של כותבי החומרים/ היצירות אסור בשום פנים ואופן להעתיק את היצירות /החומרים (או חלקים מהם) להודעתכם! מה שכן אפשר (ואף רצוי) לעשות, הוא להכניס בהודעה קישור לאתר בו נמצאים חומרים שונים, או יצירות מבוקשות לטובת הגולש ששאל את השאלה.
הודעה שתכיל בתוכה יצירה, שלא כתב כותב ההודעה עצמו, תימחק.

שרשור הודעות
מכיוון שמספר השרשורים בדף מוגבל ל- 15 הודעות ראשיות, כל הודעה ראשית חדשה שנפתחת דוחפת הודעה אחרת לדף השני, וכן דוחפת הודעה ישנה יותר לארכיון. על כן, לפני פתיחת הודעה חדשה, חפשו האם ישנו שרשור קיים שניתן לשרשר אליו את הודעתכם.
חבל שהודעה שנכתבה לפני מס' דקות תגיע לדף הבא לפני שקיבלה מענה או התייחסות.

חיפוש חומרים
לפני שאתם פונים בבקשה לחומר כלשהו , היכנסו תחילה למאגר החומרים וערכו בו חיפוש.
מאגר החומרים בנוי באופן מאד מסודר וקל להתמצאות, מחולק לקטגוריות שונות.
לא מצאתם את מבוקשכם במאגר החומרים? אתם מוזמנים להפנות בקשה לחברי הפורום.
כמו כן מומלץ לחפש בין דפי הפורום בחיפוש מתקדם חומרים שאתם מבקשים לפני פתיחת הודעה חדשה.


"לעתים יש לילד העשיר צעצועים רבים עד מאד
ובכל זאת משעמם ומעיק לו.
לעיתים קרובות מכין לו הילד העני בעצמו
צעצועים יפים בשבילו ובשביל חבריו
כי מקלות, אבנים קטנות סמרטוטים וחול
יש הרבה בעולם..."

אנו מאמינות שעל ידי הפריה הדדית, נוכל לתרום ולהתרם כאחד.
וזה יאפשר לכל אחד מאיתנו למצוא את השביל לילדים שאנו מחנכים
דור ההמשך.



שמירה על כללי התנהגות בפורום תאפשר לנו לשמור על המקום הזה
כל הערה והארה תתקבל בברכה
שיהיה בהצלחה

שלכם באהבה
mazy ופנינה10

המשך...
הודעה חדשה

"הכוח לקרוא" על-פי דגנית שניר

מאת: ISC
15/01/04 21:03
דפנה שלום,
בשיטתה של דגנית שניר "כוח לקרוא" "בשם כוח מכוּנוֹת התנועות: קמץ-פתח, חיריק, חולם, צירה-סגול, שורוק-קובוץ; "בלי כוח" - העיצורים שאינם מנוקדים כלל, או מנוקדים בשווא" (מתוך המדריך למורה).
בברכה,
אילנה
 
תגיות:
שאלה למורות א- כיצד אתן מסבירות
15/01/04 17:52
194צפיות
אותיות דגושות ורפויות.
הרבה ילדים אצלי מתבלבלים והחלטתי לקחת את הנושא בצורה מרוכזת,
מעוניינת בהצעות.






דוגמה אחת על...פ' דגושה ורפויה
15/01/04 18:30
378צפיות
פ דגושה כמו בצלה פנים ופ' רפויה כמו במילה עפה .
סיפרתי לילדים סיפור על ילדה קטנה עם םנים יפיפיות אך היה לה בפנים נקודת חן. כאשר היא גדלה היא החליטה להוריד את הנקודת חן . כאשר היא הגיעה הביתה אחותה הקטנה שאלה אותה :" היי הנקודה עפה לך ..."
וזה ההבדל בים פ'דגושה כמו במלה פנים לפ' רפויה כמו במלה עפה (או כמו בסיפור הנקודה עפה).
כדאי מאוד ללמד אותם דרך סיפורים
מקווה שהבנת והפנת מירי
מצטערת על הטעויות
15/01/04 18:32
115צפיות
כתבתי כנאה מהר מדי...
º
כנאה=כנראה
15/01/04 18:33
52צפיות
"הכח לקרא"
15/01/04 20:13
244צפיות
דגושה = עם כוח רפויה = ובלי כוח...

מאורטון
נוגעים בגרון של הילד כשיש דגש - כי הדגש "תקוע" לאות בגרון.
ברוח המצב... אני אומרת להם
15/01/04 20:22
153צפיות
שהנקודה היא כמו פצצה, כשאומרים אות דגושה, ב, ו פ. השפתיים נצמדות ויש מעין "פיצוץ" של אויר. הילדים שמים יד לפני הפה וחשים את הפיצוץ. (אפשר להדגים גם עם להבה של נר). כשהוגים אותיות אילה בילתי דגושות השפתיים לא נפגשות והאויר שנפלט מהפה הוא בעוצמה קטנה יותר. הם לא זוכרים את ההסבר הארוך אבל הם זוכרים את השפתיים הנפגשות,
במשחק ובשיר
15/01/04 20:41
151צפיות
לוקחים חרוז הקשור בקצה חוט ניילון שקוף.
כותבים פ' גדולה , שמים את החרוז כשהוא במרכז הפ'. היד מחזיקה בחוט מלמעלה.
מספרים שהייתה אות גאוותנית והיא שרה כל היום פַּ ,פַּ, פַּ יש בי נקודה(ביצוע השיר בגאוותנות).
באה רוח( לוקחים  ילדים שנושפים פַ ארוך ) הנקודה עפה. ואז שרים בקול בכייני. פַ , פַ, פַ, עפה נקודה.
בַּ ובַ אותו הדבר, הרפוייה, מייבבת.
בכַּ וכַ, לא חינוכי. אבל הילדים מאוד אוהבים את זה. לכן הם זוכרים   מצויין.
הכַּכַּה  מתחילה בשוויץ, אבל הכֶכֶה, צוחקת בשמחה שלה אין נקודה.
דיתי
"הכוח לקרוא" על-פי דגנית שניר
<< ההודעה הנוכחית
15/01/04 21:03
934צפיות
דפנה שלום,
בשיטתה של דגנית שניר "כוח לקרוא" "בשם כוח מכוּנוֹת התנועות: קמץ-פתח, חיריק, חולם, צירה-סגול, שורוק-קובוץ; "בלי כוח" - העיצורים שאינם מנוקדים כלל, או מנוקדים בשווא" (מתוך המדריך למורה).
בברכה,
אילנה
אני מסבירה להם ע"פ השיטה של דגנית
15/01/04 21:05
180צפיות
שניר, אך יש ילדים שעדיין מתקשים.
איך אתן עובדות עם הילדים בכיתה חוץ מלהסביר???


נכון - לכן כתבתי במרכאות
15/01/04 22:44
150צפיות
"גנבתח" את המילה כוח - לא התכוונתי לשימוש בשיטה רק למקור השם
"גניבה" טובה
15/01/04 22:56
96צפיות
דפנה,
רגע לאחר שכתבתי את תגובתי (במקום שגוי) הבנתי את כוונתך, אבל המסר יצא משליטתי ונשלח כבר.
אילנה
דגושות ורפות על-פי "אותיות מדברות"
15/01/04 21:18
2017צפיות
בחוברת א' "אותיות מדברות" של זהבה קלנר, המבוססות על שיטת מקגינס,מוצגות המלצות / "רמזים" לילד בעת הקניית דגושות/רפות.
לגבי "פּ" - ניתן לַילדים רמז "מלאו את הפה באוויר ותשמיעו קול של פצצה. זהירות! הנקודה היא ה"פצצה"; וכן: "כשאמרתי פּ השמעתי קול של פצצה".
לגבי "פ ף" נרמוז "הוציאו רוח מהפה ותאמרו את הצליל יפה" וכן "כשאמרתי פ - הוצאתי רוח מהפה".
לגבי "בּ" - ז.ק. רומזת לתלמיד: "כשאמרתי בּ - הקפדתי לסגור שפתיים ולפתוח אותן בפתאומיות".
לגבי "ב ו" היא אומרת " כשאומרים ב ו מרגישים זרם בין השיניים לשפתיים".
לגבי "כּ" (ו-ק) - "אם תרגישו אוויר שנעצר בגרון סימן שאמרתם את הצליל נכון".
לגבי "ח כ ך" - "עשו קול נחירה".
בברכה,
אילנה
כּ ו- כ על-פי דגנית שניר
15/01/04 21:22
164צפיות
בהרצאה של דגנית שניר ב"ניצן" לפני מספר שנים היא הציעה לומר לילד ש - כ (רפה) היא כמו ח שהפכו אותה ולכן היא נשמעת אותו הדבר.כדאי כמובן להמחיש.
נעזרתי בנ"ל בעבר עם חלק מתלמידיי.
אילנה
º
תודה רבה
15/01/04 21:37
37צפיות
ב-ב כ-כ פ-פ
15/01/04 21:45
114צפיות
באה הנקודה (דגושה)  עברה הנקודה (רפה), כאן הנקודה(דגושה), הלכה הנקודה (רפה), פה (דגושה)הנקודה, עפה הנקודה.
דגושות רפות ב"ספר הניקוד של הגמדים
15/01/04 22:10
834צפיות
ב"ספר הניקוד של הגמדים", המקסים (בעיניי) והגמדי בגודלו, שכתבה שלומית אולצ'יק (1999, הוצאת איילות) כתוב, בין השאר:
"בֵית בלי נקודה בתוכה לא אכלה את הארוחה (הנקודה היא הסעודה) היא נשמעת חלשה ורעבה.בֵית רפה עם קמץ אומרת: בָ".
היא מוסיפה:
"כשרוצים להבהיל מישהו אומרים לו בָּ ולא בָ כי בָּ נשמעת יותר חזקה".
כנ"ל לגבי ה- כ (הרפה):
"כף בלי נקודה בתוכה לא אכלה את הארוחה (הנקודה היא הסעודה).היא רעבה וחלשה ולכן כף רפה עם צירה אומרת: כֵ"; וגם: "כף בלי נקודה בפנים היא ממש על הפנים היא לא אכלה ארוחת בוקר וזה יעלה לה ביוקר".
לגבי "פָּ":"פֶּא עם נקודה בפנים היא יותר חזקה, יש לה פֶּה ויש לה חוצפָּה. זה ממש מפיל אותי על הרצפָּה".
לגבי כּ - דומה לכף של חול; לגבי כ - כ' דומה ל-ח'.
בספר "רמזים" / תומכי זיכרון רבים לתנועות ולצלילים. כדאי!
אילנה
º
והנה האתר של שלומית
15/01/04 22:20
252צפיות
כתובות אינטרנט מצורפות:
º
גליתתתתתתתת= קובץ
15/01/04 22:48
158צפיות
º
איייייין בעיייייייהההההההההה
15/01/04 22:53
108צפיות
º
15/01/04 23:08
32צפיות
º
אלופה. איך כמוך
15/01/04 23:09
76צפיות
אין כמוני...
15/01/04 23:55
71צפיות
ואפרופו גדולה, אמא שלי שאלה אותי היום כמה עוד רזיתי...

הרי אנו לא רואים את עצמנו או את השינויים שחלים בנו כפי שאחרים רואים...




º
האחת והיחידה ....
16/01/04 18:41
71צפיות
º
נהדר!
15/01/04 23:14
59צפיות
האתר של שלומית
15/01/04 23:11
164צפיות
תודה על הקישור! לא הכרתי. אתעמק באתר בסופשבוע.
...חבל שהניקוד במצגות אינו מתאים לגופנים, ואז מתפספס חלק מהמסר...
התוכן חביב ו...חשוב, כמובן!
אילנה
Flix
טליה שפירא - אימון עסקים, פיתוח עסקי, שיווק

נטוורקינג לעסקים

אימון עסקי, פיתוח עסקי ושיווק לפרטים כנסו>>>

פורום טיולים בסקנדינביה

פורום טיולים בסקנדיביה

הטיול שעליו חלמתם היכנסו עכשיו לפורום!>>>


עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
לעמוד הפורום