לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
הסתרת שרשור מעל 

אודות הפורום ג`יפים ורכבי 4X4

`
x
הודעה מהנהלת הפורום
0
המשך >>

גיפ' עירוני- דייהטסו טריוס.

מאת: jhul
01/03/09 00:16
שבוע טוב.

חבר קנה רכב מן הסוג הנ"ל. כמדומני שנת 98.
האם הוא מונע 4X4 באופן קבוע?
הרי רוב הג'יפים ממונעים 2X4 ובנסיעת שטח מעבירים ל4x4.
האם הטריוס(בדומה לRAV4) גם בנסיעה עירונית ממונע 4X4?

האם המתג החשמלי לנעילת דפרנציאל הוא זה שמעביר מ2X4
ל4X4 ,או שכשמו כן הוא ,משמש לנעילת דיפרנציאל חשמלית?

תודה לעונים.
גיפ' עירוני- דייהטסו טריוס.
<< ההודעה הנוכחית
01/03/2009 | 00:16
15
230
שבוע טוב.

חבר קנה רכב מן הסוג הנ"ל. כמדומני שנת 98.
האם הוא מונע 4X4 באופן קבוע?
הרי רוב הג'יפים ממונעים 2X4 ובנסיעת שטח מעבירים ל4x4.
האם הטריוס(בדומה לRAV4) גם בנסיעה עירונית ממונע 4X4?

האם המתג החשמלי לנעילת דפרנציאל הוא זה שמעביר מ2X4
ל4X4 ,או שכשמו כן הוא ,משמש לנעילת דיפרנציאל חשמלית?

תודה לעונים.
הרכב הזה הוא ב 4X4 קבוע
01/03/2009 | 09:55
10
90
עם דיפרנציאל מרכזי.
בכל ירידה לשטח יש לנעול את הדיפרנציאל המרכזי באמצעות הכפתור שציינת.
יש להפריד
01/03/2009 | 10:09
9
64
מעבר של 2X4 למצב 4X4 זה סיפור אחד. . כשמו כן הוא, כל 4 הגלגלים מונעים.
נעילת דיפרנציאל זה משהו אחר, זה מצב ש-2 הגלגלים האחוריים מונעים ביחד גם אם רק אחד נוגע בקרקע.. .ברגע שנוסעים מעט מהר ונכנסים לסיבוב, יש סכנת התהפכות שכן במקום שהגלגל האחורי החיצוני בסיבוב ישלים סיבוב, לגלגל הפנימי ייקח הרבה יותר זמן להשלים סיבוב. לבין מצב שבסיבוב\פניה 2 הגלגלים ישלימו סיבוב ביחד ואז מצב של להסתובב במקום + להתהפך.
בירידה לשטח מעבירים למצב של 4X4 ובמצבים של חוסר יכולת להתקדם בשטח כי הרכב אינו נאחז על המשטח עם כל 4 גלגליו או מתחיל להתחפר, יש לנעול דיפרנציאל.
אין נעילת דיפרניאל רוחבית
01/03/2009 | 10:42
8
40
ברכב הזה.
רק אורכית (נעילה בין הדיפרנציאל הקידמי לאחורי) ולכן יש לנעול אותה בכל ירידה לשטח.

כמו כן אים מצב 2X4 ברכב הזה רק 4X4 נקודה.
הרכב הזה
01/03/2009 | 11:02
7
44
היה משהו שחשבתי לרכוש.... אחרי שנסעתי עליו ועל ג'ימני, החלטתי שאני הולך על ג'ימני בלי להסס. כדי לראות אם אני מתחבר לטיולי שטח או שזו סתם התלהבות רגעית.
ועכשיו אני עם ג'ימני 2002, עד שאמצה אותו ואעבור למשהו אחר.... ששותה הרבה דלק.
התאכזבתי מהטריוס כי אין לו הילוך כח ויכולת העבירות שלו פחות מלהיבה מהג'ימני.
המודלים החדשים אולי יותר מבוקשים שהמנוע 1500 ולא 1300, החלטתי לא להתפרע עם ההשקעה.
הג'ימני שלך זה דוגמא לרכב
01/03/2009 | 11:27
6
45
ללא דיפרנציאל מרכזי בכלל. לכן אסור בתחליט האיסור לסוע בו ב מצב 4X4 בכביש.
בירידה לשטח, כשאתה משלב ל 4X4 הטרנספר נועל את שני הצירים, הקידמי והאחורי והם מסתובבים במהירות שווה, ולכן בסיבובים חדים במצב 4X4 הרכב שלך למעשה נמצא בהחלקה קלה - בהחלט מתקבל בשטח חולי שהוא משטח דל אחיזה, ממש לא בריא לרכב בכביש אספלט, בטח שלא כביש יבש

נ.ב.
גם הטריוס מגיע רחוק בשטח, בייחוד כשהוא מחובר לרצועת גרירה.  
"תכלית האיסור" כמובן....
01/03/2009 | 11:37
40
לכאורה..
02/03/2009 | 16:26
4
39
אני מודע לג'ימני.
נהגתי המון שעות על רכבי שטח אבל אף פעם לא על אחד שהוא שלי.
הג'ימני  מגיע במקור עם תיבת הילוכים נוספת של מצב 4X4 אך ללא נעילת דיפרנציאל.
כשאחליט שיהיה צורך ושההשקעה תשתלם, אוסיף נעילת דיפרנציאל אחורי.
בינתיים השקעתי בצמיגים..... לאט לאט בהתאם לצורך ולתקציב.

מה זאת אומרת "אסור בתכלית האיסור ? "..
אם נוהגים בפראות ולוקחים פניות בתנועה חדה בוודאי שיש סכנת התהפכות,נראה לי בכל רכב המונע ב-4 גלגלים ושמרכז הכובד שלו גבוה.

בעניין הטריוס... בהחלט שהשטח שלו זה העיר, מדרכות, כבישים משובשים, מגרשי חניה..... אולי קצת בחוף הים עם מעט מאמץ
בפניה חדה כגון פניית פרסה
02/03/2009 | 18:14
3
33
הצירים, הקידמי והאחורי באופן נורמלי לא מסתובבים במהירות שווה.
באוטו שלך במצב 2X4 הציר האחורי מחובר למנוע דרך הטרנספר והגיר ודוחף את הרכב. במקרה כזה הציר הקידמי נדחף ובפועל מסתובב במהירות שונה מהציר האחורי.

באוטו שלך במצב 4X4, שני הצירים מחוברים למנוע דרך הטרנספר, כאמור ללא דיפרנציאל ועלכן שניהם מסתובבים במהירות שווה מה שאומר שבפניות חדות, הרכב שלך יהיה בהחלקה, תעשה על כביש רטוב לאט לאט עם הגה מסובב עד הסוף ותוכל בפרוש לשמוע את הצמיגים מחליקים. תעשה את זה מהר בכביש יבש ובמקרה הטוב תשחוק את הטרנספר ובמקרה הרע תאבד שליטה על הרכב אפילו עד כדי התהפכות.

ברכב כגון טריוס, לנד קרוזר, או אפילו טוסון שמונעים במצב 4X4 קבוע קיים דיפרנציאל מרכזי שנועד לאפשר הפרש מהירויות בין הציר הקידמי לאחורי, בדיוק כמו שדיפרנציאל רוחבי מווסת את המהירות בין הגלגל הפנימי לחיצוני בפניה. אם הדיפרנציאל המרכזי לא מעול בשטח, אובדן אחיזה בכל אחד מארבעת הגלגים יגרום לסחרורו ולתקיעה של הרכב ולכן צריך בכל ירידה לשטח לנעול דיפרנציאל מרכזי (למי שיש, למי שאין זה כמו נעול גם כך)
אני צריך לבדוק את זה
02/03/2009 | 23:21
2
22
כי אם כך, הוספת נעילת דיפרנציאל תהיה מיותרת כי גם ככה יש את זה ברכב רק שזה משולב באופן אוטומט ברגע שאני משלב למצב 4X4.

נראה לי לא ריאלי לאחד בין מצב של 4X4 לנעילת דיפרנציאל רוחבי, כל הרעיון של 2 הגלגלים האחוריים שינועו באותה מהירות כדי להיחלץ ממצבים שהרכב לא יושב על כל 4 הגלגלים בנסיעת שטח.
אחרת אם 4X4 משולב והדפרנציאל נעול כל פניה מעל 6-7 קמ"ש יכולה להיות מסוכנת.
בכל אופן אני צריך לבדוק את העניין של נעילת הדפרנציאל האחורי.
אני יותר מאמין שבג'ימני פשוט אין מצב שהדפרנציאל האחורי ננעל תוך כדי שילוב למצב 4X4.
נהגתי בעבר על לנד רובר ועל טויוטה היילקס ובשניהם היה מצב של 4X4, (+ הילוך כח) ובנפרד אפשרות לנעול את הדיפרנציאל האחורי, שאותו ניתן לשלב רק בעצירה מוחלטת ולא מאפשר לרכב להגיע למהירות אלא רק כדי להיחלץ ממצבים. הייתי צריך להעלות את הלנד רובר על ליפט כדי להבין איך עובד כל הנושא של סיבובי הגלגלים האחוריים והמשמעות של לנעול אותם.
אני חושב שאתה מתבלבל בין שני הדיפרנציאלים
03/03/2009 | 02:25
1
17
המרכזי (שמחבר בין הצירים, נקרא גם דיפרנציאל אורכי) ובין הדיפרנציאל האחורי שמחבר בין הגלגלים (נקרא גם דיפרנציאל רוחבי) כשהג'יפאים מדברים על נעילת דיפרנציאל, כמעט תמיד הם מתכוונים לדיפרנציאלים הרוחביים, המרכזי חייב להיות בעל אפשרות נעילה מקורית, או לא קיים בכלל, אחרת זה בכלל לא רכב שטח.

הנה תקרא כאן את ההסבר המעולה של אבירם ברקאי:
http://www.barkai4x4.co.il/articleDetails.asp?id=1...
עניין של הגדרות (רצ"ב מצגת)
03/03/2009 | 10:34
19
כנראה לא הגדרתי נכון או לא הבנתי נכון בעברית, אבל די הבנתי מה העניין ואת כל הבסיס של העברת כוחות בלי שום קשר למאמר.
אגב, מבחינתי עד עכשיו דיפרנציאל היה רק דיפרנציאל רוחבי (לפי הגדרתך ובלינק שמסרת). ל-2 הגלגלים האחוריים.
וכשאתה כותב דיפנציאל אורכי, מבחינתי זה רק יחסי העברת כוחות.
אנסה לזכור את המושגים שתהיה לי שפה יותר קלה להבעה והבנה. בסה"כ אני די מבין את כל העניין.


מצרף מצגת של הבנת המשמעות של כל מה שכתוב על הצמיגים - מומלץ ביותר
תודה רבה!
01/03/2009 | 12:41
2
23
סוף סוף הבנתי
03/03/2009 | 19:45
1
24
למה בכול כיכר עם הטריוס נשמע חריקת צמיגים
תבדוק
03/03/2009 | 20:41
22
אופציה של חוסר אוויר בצמיגים, מלבד נושא הנעת גלגלים
לשאלתך
08/03/2009 | 17:15
36
הכפתור הנל הוא נעילת דיפרנציאל מרכזית .
הטריוס הוא בעל העה כפולה קבועה
נעילת הדפרנציאל המרכזי מותרת אך ורק בשטח בו עשויות להיות הצלבות ואך ורק בניוטרל כמו כן ביטול הנעילה הוא גם אך ורק בניוטרל!
אין לנסוע בכביש עם נעילה סגורה הדבר יגרום נזק לרכב!
תזמין את החבר שלך להצטרף למועדון טריוס
כתובות אינטרנט מצורפות:
הודעות אחרונות
09:50 | 08.10.12 אורחים בפורום
14:06 | 29.07.12 אורחים בפורום
14:44 | 03.07.12 אורחים בפורום
09:27 | 18.05.12 אורחים בפורום
23:41 | 17.05.12 אורחים בפורום
11:01 | 11.05.12 אורחים בפורום
22:35 | 10.04.12 אורחים בפורום
18:58 | 13.06.11 דוד נוה 1
13:20 | 12.06.11 nizri101
19:41 | 05.06.11 פרה צהובה
18:45 | 05.06.11 sahar sh
Flix וידאו
חם בפורומים של תפוז
לא מצליחה לתמוך בו
לא מצליחה לתמוך בו
מפחיד אותי שיהיה קשה למצוא עבודה, שנחיה בתת תנאים....
לא מצליחה לתמוך בו
לא מצליחה לתמוך בו
מפחיד אותי שיהיה קשה למצוא עבודה, שנחיה בתת תנאים....
מעצבים את מטבח חלומותיכם?
מעצבים את מטבח חלומותיכם?
עכשיו בפורום מטבחים, על מה פשוט אסור לכם לוותר?
מעצבים את מטבח חלומותיכם?
מעצבים את מטבח חלומותיכם?
עכשיו בפורום מטבחים, על מה פשוט אסור לכם לוותר?
אוהבים את תפוז?
אוהבים את תפוז?
עשיתם לייק לדף הפייסבוק שלנו? בואו לקבל את
אוהבים את תפוז?
אוהבים את תפוז?
עשיתם לייק לדף הפייסבוק שלנו? בואו לקבל את
מקרא סימנים
בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ