לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
הסתרת שרשור מעל 
פורום ריקודי עם
רוקדים יקרים כשנכנסתי לראשונה לפורומים של תפוז חיפשתי, כמובן, פורום לריקודי-עם ונדהמתי להיווכח שפורום כזה לא קיים.
הכיצד? איך יתכן שתחום זה, ממנו נהנים עשרות אלפים בכל הארץ (ובעולם), אינו בין הפורמים של תפוז? האם בין כל הרוקדים אין כאלה הגולשים ברשת? ואולי בגלל שאין בעיות ואין מה לאמור ולשאול בנושא ``ריקודי-עם``? אולי בנושא זה רק הרגליים הן ש"מדברות" והראש בכלל לא חושב ומתעניין? לדעתי, אין זה כך. אני בטוח שבנושא חברתי, תרבותי זה יש הרבה שאלות ובעיות המציקות לכם ואין לכם היכן לשאול וממי לקבל תשובות ותגובות. וחוץ מזה הרי יש לכולנו כל כך הרבה מה לומר...
אז זהו - זה המקום!
אני בטוח שנפגוש כאן מגוון דעות ורעיונות רחב ביותר וגם לכם יהיה מה לאמור-לכתוב על מה שכתבו חברים אחרים.
...אופס רגע, נא לקרוא ולהפנים: בפורום שלנו מדברים (כותבים) בנימוס. כולם מכבדים את כולם ולכולם זכויות שוות (נו טוב... לנו, המנהלים, יש קצת יותר "זכויות" כדי לדאוג שהכל יתנהל כשורה, אבל איש לא יפגע בשל כך באופן אישי. מבטיחים! ).
"ביקורת בונה"? יש דבר כזה? איננו בטוחים. אנו שמחים לקרוא משובים על פעילויות בתחום. על המשוב להיות "לגופו של עניין", ז"א יש לנמק בצורה מדויקת את הטענות והבקשות המועלות.
השמצות אישיות וביקורת הורסת יורדו מהפורום.
מסרים אישיים, שאינם נוגעים לכלל חברי הפורום, אנו מבקשים להעביר באמצעות "מסר אישי".
איננו מאפשרים עיסוק בהעברת קבצי מוזיקה לא חוקיים - הודעות כאלו תמחקנה - תודה.
  
חשוב מאד: הפורום הנו במה לדיונים. מידע על הרקדות תוכלו לראות באתר "רוקדים" . אין אנו רוצים להפוך פורום זה ל "לוח מודעות" ולכן איננו מאפשרים הודעות על אירועים עתידיים ועל הרקדות קבועות. יחד עם זאת, לאחר התלבטות רבה, החלטנו לאפשר אך ורק הודעות מסוג זה:
1. הרקדות חדשות לפני פתיחתן.
2. אירועים חד פעמיים או חד חודשיים.
3. במקרים מסוימים, הודעות של המנהלים לפי שיקול דעתם.
ההודעות שבסעיפים 1 ו-2 יועלו אך ורק ע"י המדריכים המבצעים של אותה הפעילות, בשמם האמיתי בלבד. אפשר לצרף להודעה גם תמונה או קישור. ההודעה הנה חד פעמית ולתמיד!
במקרים חריגים בלבד, ניתן לבקש מאתנו, המנהלים, שאנו נודיע בשם המדריך.
 אירועים חד פעמיים/מתחלפים, ניתן גם לשלוח אלינו כהצעה ל "לוח האירועים" של הפורום ואנו נעלה אותם לפי שיקול דעתנו לאותו לוח בפורום. לוח אירועים זה מסודר לפי סדר התאריכים ותמיד תוכלו לחפש שם מידע על אירועים לעתיד.
 
תיהנו

הנהלת הפורום:

אודות הפורום ריקודי עם

רוקדים יקרים כשנכנסתי לראשונה לפורומים של תפוז חיפשתי, כמובן, פורום לריקודי-עם ונדהמתי להיווכח שפורום כזה לא קיים.
הכיצד? איך יתכן שתחום זה, ממנו נהנים עשרות אלפים בכל הארץ (ובעולם), אינו בין הפורמים של תפוז? האם בין כל הרוקדים אין כאלה הגולשים ברשת? ואולי בגלל שאין בעיות ואין מה לאמור ולשאול בנושא ``ריקודי-עם``? אולי בנושא זה רק הרגליים הן ש"מדברות" והראש בכלל לא חושב ומתעניין? לדעתי, אין זה כך. אני בטוח שבנושא חברתי, תרבותי זה יש הרבה שאלות ובעיות המציקות לכם ואין לכם היכן לשאול וממי לקבל תשובות ותגובות. וחוץ מזה הרי יש לכולנו כל כך הרבה מה לומר...
אז זהו - זה המקום!
אני בטוח שנפגוש כאן מגוון דעות ורעיונות רחב ביותר וגם לכם יהיה מה לאמור-לכתוב על מה שכתבו חברים אחרים.
...אופס רגע, נא לקרוא ולהפנים: בפורום שלנו מדברים (כותבים) בנימוס. כולם מכבדים את כולם ולכולם זכויות שוות (נו טוב... לנו, המנהלים, יש קצת יותר "זכויות" כדי לדאוג שהכל יתנהל כשורה, אבל איש לא יפגע בשל כך באופן אישי. מבטיחים! ).
"ביקורת בונה"? יש דבר כזה? איננו בטוחים. אנו שמחים לקרוא משובים על פעילויות בתחום. על המשוב להיות "לגופו של עניין", ז"א יש לנמק בצורה מדויקת את הטענות והבקשות המועלות.
השמצות אישיות וביקורת הורסת יורדו מהפורום.
מסרים אישיים, שאינם נוגעים לכלל חברי הפורום, אנו מבקשים להעביר באמצעות "מסר אישי".
איננו מאפשרים עיסוק בהעברת קבצי מוזיקה לא חוקיים - הודעות כאלו תמחקנה - תודה.
  
חשוב מאד: הפורום הנו במה לדיונים. מידע על הרקדות תוכלו לראות באתר "רוקדים" . אין אנו רוצים להפוך פורום זה ל "לוח מודעות" ולכן איננו מאפשרים הודעות על אירועים עתידיים ועל הרקדות קבועות. יחד עם זאת, לאחר התלבטות רבה, החלטנו לאפשר אך ורק הודעות מסוג זה:
1. הרקדות חדשות לפני פתיחתן.
2. אירועים חד פעמיים או חד חודשיים.
3. במקרים מסוימים, הודעות של המנהלים לפי שיקול דעתם.
ההודעות שבסעיפים 1 ו-2 יועלו אך ורק ע"י המדריכים המבצעים של אותה הפעילות, בשמם האמיתי בלבד. אפשר לצרף להודעה גם תמונה או קישור. ההודעה הנה חד פעמית ולתמיד!
במקרים חריגים בלבד, ניתן לבקש מאתנו, המנהלים, שאנו נודיע בשם המדריך.
 אירועים חד פעמיים/מתחלפים, ניתן גם לשלוח אלינו כהצעה ל "לוח האירועים" של הפורום ואנו נעלה אותם לפי שיקול דעתנו לאותו לוח בפורום. לוח אירועים זה מסודר לפי סדר התאריכים ותמיד תוכלו לחפש שם מידע על אירועים לעתיד.
 
תיהנו
`
x
הודעה מהנהלת הפורום
פורום ריקודי עם לכל מי שריקודי עם ישראליים וריקודי עמים יקרים לליבם, וגם למי שרק רוצה לראות או לנסות 
כאן אפשר ללמוד איך מבצעים צעדה תימנית, איך מתחילים לרקוד ריקודי עם ולמה זה בכלל כדאי, לדבר על הרקדות, ריקודים, מרקידים, רוקדים, להקות וכמובן פסטיבל המחולות בכרמיאל 
  
כללי הפרסום בפורום: 
1. גולשים המחפשים בני/בנות זוג לריקודים מוזמנים לפרסם מודעה בלוחות המודעות של פורום זה 
2. ניתן לפרסם הרקדות: חדשות, חד-פעמיות, שינויים חד-פעמיים, הרקדות חדשות (למשך 6 שבועות) בלבד. פרסומים החורגים מכללים אלו ימחקו 
3. יש לשרשר את פרסומי ההרקדות לשרשור ההודעות 
  
עיסוק בהעברת קבצי מוזיקה לא חוקיים וכלל תכנים המוגנים עפ"י חוק אסור - הודעות כאלו תמחקנה 
  
אנא התייחסו אל גולשי הפורום בכבוד 
  
גלישה נעימה 
המשך >>

המצגות מופיעות באתר יוטיוב

03/09/10 16:00
שהוא אתר ששומר על החוק, אם אתה רואה שהם מפרסמים קטעים לא חוקיים (קשורים לריקודי עם או לא) אתה צריך לפנות אליהם ולהאיר את עיניהם
כן זו אני No name for now
I'm not under the alfluence of incohol like some thinkle peop I am, it´s just that the drunker I sit here the longer I get
זהירות מצגות
03/09/2010 | 10:00
73
24
ראשית ברצוני לציין שפרסום המצגות ברשת אינו חוקי וכן הצגת קישורים והפניית הציבור למצגות אינה חוקית.
נכון-אין אפשרות טכנית לכפות את קיום החוק וסביר להניח שהרוקדים יוכלו להמשיך ולצפות במצגות להנאתם.
שנית ברצוני לציין כי חלק גדול מהמצגות שגוי! כולל מצגות בהם מצולמים היוצרים!
תארו לעצמכם כי לריקוד הפשוט "צדיק כתמר" יש לפחות 5 מצגות ברשת שונות אחת מרעותה.
יש ברשותי מצגות רבות של יוצרים-"יצירתיים" ששינו את הריקודים שלהם במהלך השנים מכל מיני סיבות כגון:זכרון לקוי,עודף יצירתיות ורצון מתמיד לשפר את היצירה וכו'(תמיד נשאלת השאלה אם הרוקדים צריכים לשנות את הריקוד המקורי לפי הקאפריזות של היוצר)
אפילו בדף זה במצגות מצאתי טעויות לדוגמה בריקוד בית חלומותי לאחר 4 צעדי ריצה (הטעות הנפוצה של הרוקדים מונצחת ע"י מלך המצגות ניסים בן עמי)אין העברת משקל מרגל לרגל אלא ניתור על 2 רגליים ועל רגל אחת וזאת בצורה מאוד מיוחדת.עבורי הקטע הזה הוא ה"סוכריה של הריקוד" שהופך את הריקוד להיות מיוחד ואתגרי והאופצייה של העברות משקל כתחליף הופך אותו לריקוד שעבר התאמה לקשישים, למתחילים ולחסרי כשרון!
גם הריקוד "ליל גליל" אינו מדוייק למרות ההתלהבות והאנרגטיות של המדגים הוא עדיין לא שלמה ממן.
(בחלק האחרון של הריקוד האחיזה היא כמו בחלק הראשון וכמובן שהסיבוב של הבת בסיום מתחת לידו של הבן הוא ואריאציה פרועה ומיותרת לטעמי)
לסיום אציין כי מכיוון שעסקינן בריקודי נוסטלגיה הרי שמבחינתי עדיף לרקוד את הריקודים הנ"ל גם עם טעויות/אי דיוקים קלים מאשר לא לרקוד אותם כלל

יואב סידי
בהתחשב בעובדה שהאלטרנטיבה היא לא לרקוד בכלל
03/09/2010 | 10:23
10
4
ואף לעזוב לגמרי את תחביב ריקודי העם (אפשרות שמיושמת בפועל אצל יותר ויותר רוקדים לשעבר ואצל אנשים שרואים את הצורך בלימוד ומראש ומוותרים מראש) - המצגות "מצילות" את תחביב ריקודי העם משקיעה מוחלטת והשארות של 20 אנשים שיודעים לרקוד את כל הצעדים נכון.

ההערכה הכנה שלי שאם לא היו מצגות חופשיות ברשת, התחביב היה נשאר עם מקסימום 50 אנשים, "משוגעים לדבר", שיודעים את כל הצעדים, וחלקם בגילאים מאוד מתקדמים. הצעירים רגילים שחומרי לימוד זמינים להם ברשת.

אני רוצה לציין שלדעתי במצגות לא מתחרות בחומר המקצועי המדוייק של ירון מישר אלא להיפך: יוצרות לו ביקוש. אחרי שרוקד יודע בערך את הריקודי לפעמים הוא רוצה לדייק ולבדוק מה הריקוד הנכון. אם לא יהיו מצגות ברשת הוא לא יתעניין בכלל בריקודי העם וישאיר אותם לאותם 50 אנשים שיודעים לרקוד.

אני רוצה להזכיר שעברו הימים שלא היו ריקודים פופולריים בישראל וכול מתחרים בריקודי העם. בהם לא צריך להשקיע כמו שצריך להשקיע בלימוד מאות ואלפי ריקודים. יש ריקודי שנות ה 60, יש ריקודים לטיניים, יש ריקודים סלוניים, יש היפ הופ, יש ריקודי דאנס, טראנס והרשימה עוד ארוכה. המצגות מצילות את המעטים שעוד מוכנים לשקול לרקוד ריקודי עם.

זה לא מובן מאליו אצל אף אחד מאיתנו.
אצל רובנו בהחלט עוברת מידי פעם מחשבה של עזיבה התחביב לגמרי והשארתו ברגלי אותם 50 שיודעים.
איך אותם 50 רוקדים יסתדרו-בלי מצגות או איתם- אז באמת לא יעניין אותנו.
המצגות "הורסות" ולא "מצילות"
03/09/2010 | 12:35
9
3
ראשית ברצוני לציין שחלק גדול מאלה שמעלים מצגות לרשת עושים עבודה מקצועית  אך, גם ירון וכפי שציינתי קודם גם חלק מהיוצרים בעצמם המופיעים במצגות אינם חפים מטעויות.
הבעייה  שהצופים אינם יכולים לדעת על מי לסמוך על ירון מישר , על ניסים בן עמי על הרישום של הריקוד עלי או על אליהו גמליאל שטוען למרות כל המצגות וכל הרישומים כי השיכול בריקוד "מים מים" בחלק האחרון מתחיל דווקא ברגל ימין.
שנית ברצוני לחלוק על דעתך שללא המצגות היו נשארים 50 רוקדים.
היו אלפי רוקדים עוד בטרם החלו לצלם בוידאו את הריקודים וסביר להניח כי אלפים היו ממשיכים לרקוד גם ללא המצגות.
אבל, חלק גדול מהריקודים העכשווים לא היה נכנס כלל לרפרטואר מכיוון שאף מדריך לא היה מבזבז זמן ואנרגיה להטמיע בראשו ובחוג שלו ריקוד שאחרי זמן קצר יפסיקו לרקוד אותו אם היה יודע שהריקוד לא מתועד אצלו בדיסק הקשיח.גם היוצרים עצמם היו מחברים ריקודים כאשר האוריינטציה שלהם היא לחבר ריקוד שישאר לאורך זמן ולא אוריינטציה של הצלחה מיידית כשל להיט חולף.
ולכן, אני משוכנע שללא המצגות כולם (חוץ מירון מישר המתפרנס מהן)היו יוצאים נשכרים. היוצרים היו מחברים ריקודים איכותיים, ריקודי הזבל היו נעלמים מכיוון שלא היה אף אחד שיזכור אותם, הרוקדים היו לומדים בכל שנה מספר קטן של ריקודי איכות והיו יודעים את כל הריקודים ללא צורך במצגות.
יואב סידי
אני איתך באהבה לריקודים בסגנון הנוסטלגיה
03/09/2010 | 12:44
2
גם אני מתגעגע לזמנים לפני עשור כשהיו, יחסית לעכשיו, מעט ריקודים יפים ולא היינו צריכים לרדוף אחרי לימוד הצעדים אבל הזמנים השתנו.

הרבה מהחברים שלי רקדו כשהיו סטודנטים באוניברסיטה וכולם, חוץ ממני, עזבו את התחביב ויש להם סיבות.

אני איתך בתקווה להכין סט של "ריקודי איכות" ואם יהיו מעט מהם אפשר לרכוש בתשלום מצגת כבר בהתחלה, בלי לבדוק קודם ברשת אם באמת אוהבים את הריקוד.

במצב הקיים, כשיש כ"כ הרבה ריקודים, אין אפשרות להמשיך את התחביב בלי מצגות ברשת ובכנות אני אומר לך שאם על עצמי לספר ידעתי (בפאראפראזה על המשוררת רחל) בלי מצגות ברשת אני שוקל ברצינות לעזוב את התחביב כי לא בטוח שאדע לרקוד מספיק טוב לפי הקריטריונים שלי. אני משוכנע שכמוני יש רבים מהמעטים שעדיין נשארו בתחביב.

אני מאחל לך הצלחה במלחמה לריקודי איכות. בידכם הדבר. אתם המרקידים.

שנה טובה ומאושרת  ושוב בהצלחה.
איכות ושיפוטה
03/09/2010 | 15:37
6
1
מקוממת אותי החזרתיות שיש כאן לעיתים על המילה "ריקודי זבל" או בכינויים דומים ,אני לא מבין מדוע על מנת לרומם לשבח ולקלס יצירות מסויימות חלק מהכותבים נדרש לפסול אחרות בשיפוטיות עד כדי גסות?

מדוע לקרוא ליצירה של אדם אחר שעמל עליה בשם זבל ,מדוע לקבועי אמות מידה שיפוטיות שתכליתן זלזול והכפשת האחר?האם זו תרבות?

ההסטוריה מלאה בתרבויות שתפסו עמים אחרים כנחותים וחסרי אינטיליגנציה ושום דבר טוב לא יצא מזה

זה נהדר שיש אנשים שאוהבים ריקודיםן מסויימים משנה מסויימת,מסוג מסויים וכו וזה גם לגיטימי להתייחס ספציפית ליצירה זו או אחרת ולחוות דיעה אך להכליל באופן כזה??

דווקא מכייוון שאיני יוצר ואין לי אינטרס לסוג זה או אחר ואני משלב מה שנראה לי טוב ומעניין אני מצר על הזלזול הזה בפומבי שבעייני אינו מייצג "ראייה תרבותית" ודווקא מי שמעוניין לקדם תרבות וערכים חייב לתת דוגמה אישית
אנשי מקצוע אוהבים לתת חוו"ד מקצועית
03/09/2010 | 16:32
3
ולהגדיר לעצמם "איכות". אנחנו, פשוטי העם, נשארים עם הכוח האמיתי והוא להצביע ברגליים ובכסף שלנו על הדברים שאנחנו אוהבים, בלי להיטרד במחשבה מהי "איכות" ומהו "זבל".

מכיוון שכבר מזמן נטשנו את היומרה בסגנון מפא"י ההיסטורית לדאוג שכל העם ירקוד אותם ריקודים ויאהב אותם דברים, כל אחד בוחר לבלות היכן שהוא רוצה, עם המרקיד שהוא רוצה, ועם אנשי החוג שהוא רוצה.

בקשר ל"איכות" ול"זבל" אני רוצה לתת דוגמא מתחום אחר כדי להסביר עד כמה המונח הזה יחסי. בביקור במוזאון ישראל בירושליים ראינו בתוך חבלים שמסמנים יצירת אומנות ערוגת חמרה קטנה שמזכירה ערוגת גינה או קבר טרי. זה המיצג המרכזי באותה תקופה במוזיאון ישראל בירושליים והיצירה נחשבה איכותית מאוד. היא סימלהבעיני המבקרים שאהבו אותה  את ההתנגדות לכיבוש המשחית של ישראל בשטחים ואת אחריותה (לפי ההסבר של היוצר) לפשעי מלחמה כנגד האנושות וכלפי הפלשתינאים ואחריותה לקברים שהיא גורמת במדיניותה. "איכות" לדעת הצוות המקצועי של מוזיאון ישראל בירושליים ואולי "זבל" אצל כמה מהצופים שהביטו על הערוגה והתרגזו.

הטרנד החדש באומנות הוא לקחת מסגרת ריקה ולהציב אותה על הקיר והיא מסמלת את הריק האנושי ואת הבעיות באקזיסטנציאליזם האנושי. מסגרת ריקה ודרכה רואים את הקיר. המסגרת הוצגה במוזיאון. "איכות" או "זבל"?

מבקרי האמנות מתימרים לשפוט ולדעת מה משניהם.

לנו הרוקדים, לפי עניות דעתי, הויכוח לא משנה.

לכל אחד הדברים שהוא אוהב והדברים שהוא לא סובל וכל אחד יצביע חזק ברגליים ובכיס ואם הוא מקטר ולא משתמש בזכותו הדמוקרטית להשפיע הוא בעיקר צריך להלין על עצמו.

מה הרפרטואר שיהיה אצלך בקורס ומה הטעם האישי שלך?

שנה טובה.
03/09/2010 | 22:22
1
צודק רא"ע
06/09/2010 | 08:20
"היופי הוא בעיני המסתכל"
04/09/2010 | 02:20
2
לדעתי , אותה לא חייבים כמובן לקבל, ריקודים שחוברו על מנת שירקדו אותם בהרקדות ובחוגים נועדו מראש לכשלון.
רובם , כולל אלו שהפכו ללהיטים לוהטים בסופו של דבר מגיעים למחסן השיכחה או לפח הזבל(במחשב)- בקיצור נעלמים ממפת ההרקדות ומפנים מקום לשירים חדשים וריקודים חדשים.המילה זבל לא באה לזלזל חס וחלילה במחברי/יוצרי /מדביקי הצעדים וכו' של הריקודים אלה עושים מלאכתם נאמנה וזוכים בהצלחה מרובה ולעיתים אף זוכים להיות מונצחים ביוטיוב ע"י מלך המצגות ואולי גם לקבל הזמנה למחנה ריקודי עם בחו"ל...בחלק גדול מהמקרים הריקודים החדשים במספר נקודות מבט עולים לאין ערוך על ריקודי הנוסטלגיה .המילה באה לייצג את התהליך שעוברים הריקודים החדשים שבסופו בדרך כלל מפסיקים להרקיד אותם והם הופכים לקובץ חסר שימוש במחשבי המרקידים.
לעומתם, ריקודי הנוסטלגיה, שלדעתי ישארו גם לדורות הבאים, באים ממקור מטרה והתייחסות אחרת ולכן , גם אם הם לא בהכרח איכותיים הם לא יעלמו.
אחד היוצרים שמאפיין ומדגיש מצב זה הוא היוצר המוכשר והמוכר-שלמה ממן. הכשרון היצירתיות וכו' לחבר ריקודים לא השתנו
ובכל זאת בעוד 100 שנה ימשיכו לרקוד את "בלדה למעין" ולא את הריקודים שהוא מחבר כיום וזאת מכיוון שהמטרה השתנתה ובעקבותיה השתנתה בחירת השירים וכך הלאה.
יואב סידי
קריטריונים
04/09/2010 | 10:31
1
קודם כל תודה על ההבהרה,אתה מציג קריטריון של נשאר לדורות הבאים כקריטריון שקובע את איכותו או טיבו או תרומתו של הריקוד .הצגת גם את העובדה שריקודים מסוימים תופסים קהלים רבים אך לזמן קצר,

כשאני בוחן את המשמעות של המילה ריקודי עם מופיעה בה המילה עם - אם הריקוד נתן לעם יכולת להתאחד והרבים קלטו אותו ורקדו איתו יש לו תרומה  תרבותית שלעיתים לא פחות טובה .

קריטריון הזמן הוא חשוב אך הוא מתעתע קצת מכיוון שהפרפספקטיבה משתנה ,ריקודים שפעם נחשבו לריקודים לא טובים הפכו היום לנחשבים וכן הפוך .אכן ישנם ריקודים כמו בלדה למעיין שציינת ואחרים שנראה לי שלא ישתנו עם הפרספקטיבה ועם הזמן  אולם אני זוכר לפני 30 שנה כשהתחלתי לרקוד עוד ריקודים כאלו שהיינו בטוחים שעברו את מבחן הזמן אך לבסוף נעלמו

לכן לדעתי יש מקום לכל הסוגים והעם והזמן מסננים טבעית
ויקום דור אשר לא ידע את שלמה
06/09/2010 | 08:36
1
יואב אל תהיה נאיבי גם את שלמה ישכחו.ואת הבלדה למעין רוקדים אולי במתחילים..
ביום שגדי ביטון התחיל להרקיד פני הריקודים השתנו,אני חושב שאחרי ברוך אגדתי שרבים מיחסים לו את הריקוד הראשון,ג ביטון הוא השני בחשיבות בצורה שבה נראה הענף היום,לחלק זה נראה רע ליותר זה נראה מצוין ולכן לכל אחד הבחירה.
אני מניח שבבסיס לטענתך לגבי הריקודים משולבים גם יסודות תת הכרתיים של נעורים,אהבות,אולמות פתוחים,לינות בחוץ,ארוחות משותפות,קיבוץ,ועוד שלל מרכיבים שהיו מנת חלקכם בשנות העשרה.
בדר"כ הזיכרון משמר את החלק הטוב בדברים.

כפי שכתבתי בעבר בפורום סברס
03/09/2010 | 15:45
3
יואב, שאלת דיוק המצגות היא שאלה טובה, אבל כתוצא מאיומים הורידו פורומים מסויימים את ההפניה למצגות ברשת,
יתכן שישנה בעיה חוקית (וזאת אינה הסוגיה כאן).
כאשר אני נכנס להרקדה משלם (לא כולל הדלק של הרכב) 25 ש"ח, לומד ריקוד או שניים, ובשבוע הבא איני זוכר כלום.
בעצם התשלום עבור ההרקדה כולל לימוד הריקוד על בוריו (כשם שקונה היהודי את הניגון ב"בלדה על סוס").
כדי למנוע תופעה זו של שכחה עד להרקדה הבאה, צריך לחייב את המרקידים להעניק יכולת צפיה בכל ריקוד וריקוד אותם רכשתי (בעת כניסתי להרקדה).
הדרך לקבלת הריקודים יכולה להיות מגוונת, החל מדיסק וכלה בססמא לכניסה לאתר בו ירוצו הריקודים פרק זמן סביר לאחר הלימוד.
אני יכול להעיד על עצמי שכאשר חזרתי לרקוד לאחר שמונה שנות הפסקה, ורקדתי פעם בשבוע בלבד, היכולת שלי להשתלב במהירות הייתה בזכות האתר האוסטרלי.
אולי לא כל המצגות מדוייקות שם אבל עובדה היא שחזרתי די מהר לעניינים.
ולא הרמתי ידיים.
כוונתי שהיו נשארים 50 אנשים מלבד המרקידים
03/09/2010 | 11:27
2
5
לפי המגמה הקיימת היום רוקדים שיודעים את כל הצעדים משתתפים בקורס למרקידים באוניברסיטת תל אביב  ומוציאים תעודת מרקיד.

היה צריך לשנות את השם מ"חוג לריקודי עם" ל"חוג למרקידי עם". היו נשארים בו רק כמה רוקדים בודדים, ולרוב מבוגרים מאוד,  והרבה מרקידים, שיודעים את כל הצעדים לפי רישום צעדים ובלי מצגות.
יואב לא ככ מבין מה בעצם אתה אומר
03/09/2010 | 13:44
1
2
מצד אחד אתה אומר שהמצגת לא מדויקת
ומצד שני אתה אומר שעדיף שבכל מקרה עדיף טעות אחת על פני
חוסר ידע בכלל.
ואני אומר יואב צלם מצגות של ריקודים כמו שאתה חושב שצריך להיות.
לפי הבנתי חלק גדול מהם כבר לא מוגנים בזכויות ויוצרים
ויוצרי הריקודים ממש לא מחכים לשקלים הבודדים.
ואולי יזכו רוקדים אחרים להכיר אותך
שבת שלום
יואב ידידי - זו אוטופיה לרקוד כמו האורגינל
04/09/2010 | 06:16
1
הריקודים משתנים עם הזמן .
היוצרים מתפשרים עם זרם "החידושים".
מריקודי -
אף אחד לא יכול לזכור את צעדי הריקוד המקוריים של:
הדודאים
חזור אהובי
גאולים
גם לא אהבתי די הידוע - כמה  "זוכרים"  את תנועת הידיים , בחלק השני.
בהורה חדרה מי "זוכר" , שאין ידיים על הכתפיים.

לכן - המצגות רק לתזכורת אבל הלימוד הנכון הוא רק מהיוצר - באולפנים ,
במקום שהלומדים מעונינים להכיר את היוצר בדיוק.

שאל את ספי בר לב , מנהל אולפן תל אביב : מה זה דיוק.

הוא סמל הדיוק.

בידידות

יענקלה לוי
ליואב
03/09/2010 | 14:15
9
1
אני לא מתייחס לחוקיות המצגות, אלא לתוכנן ולשירות שהן עושות למען קהל הרוקדים.
יש מצגות למאות ריקודים. מי שרוצה ריקודים חדשים ימצא את מבוקשו, וגם מי שחפץ בנוסטלגיה לא יוצא מקופח.
המצגות מסייעות גם ליוצרי הריקודים הותיקים להטמיע את ריקודיהם ולהנחיל אותם לקהל יעד רחב יותר. האם זו לא מטרתם? ריקודי עם - לעם?
כשאני בא לשבת זוגות בעין החורש, ואני מגלה שהמון ריקודים אני לא יודע, אני מתיישב מול האינטרנט, מחפש מצגות, מעיין בהן, ולפחות יודע את הכיוון של הכללי של הריקוד, ואפילו יכול לתרגל בלי לחץ ובלי להפריע לזוגות האחרים.
מה רע?
יכול להיות שהמצגות מטעות בצעד אחד או שתיים. אז? כשאגיע להרקדה ובה ארקוד את הריקוד המדובר, ואביט סביב, יש סיכוי טוב שאראה את השגיאה ואדע לתקנה.
האם המצב של בורות גמורה הוא מצב טוב יותר?
שאלה לראפ
03/09/2010 | 16:25
7
1
איך אנחנו למדנו את כל הריקודים בשנות השישים, השבעים והשמונים ואפילו תחילת התשעים ללא מצגות?
הנה הבעיה, הצפת אותה בדרך הטובה ביותר. הרקדות מטמעטות רוקדים כי הם כבר לא צריכים ללכת
פעמיים או שלוש בשבוע כדי לדעת יותר ריקודים, מספיק פעם אחת + מצגות בבית וזהו.
אבל האמן לי שזה לא אותו הדבר: ראשית כשאתה לומד מהמדריך/מרקיד ומשנן אח"כ אצל מרקיד אחד
ביום אחר בשבוע, ואצל שלישי או רביעי שוב , אתה מתחבר הרבה יותר, כי זה בא לך מהרגלים לתוך
הנשמה. כאשר באמצעות המצגות אתה לומד לימוד טכני, וגם ממעיט ביקוריך בהרקדות, שגם בהיבט
הפיזי זה פחות טוב (נושא שהועלה כאן יותר מפעם, על השפעת ריקודי העם על פיתוח סבולת וכו').
זמנים אחרים, עליזה ואכן רוב הרוקדים שמסכימים
03/09/2010 | 16:36
3
4
לאופן הזה של הלימוד הם בגילאים מתקדמים. היום גם באוניברסיטה המרצים מחויביים לתת לסטודנטים חומר עזר גם באינטרנט. תשאלי איך למדו הסטודנטים בשנות השישים?

תשאלי מה עשו כשלא היה גז ובישלו על פתיליה?
או מה עשו כשלא היה טלפון סלולרי?

לפי עניות דעתי חייבים להתקדם עם הזמן ולא להשאר בימי הפתיליה והטאבון.
רקדן אוטומטי - אתה מדגיש כל הזמן את הגיל
04/09/2010 | 06:31
2
4
העקרון של לימוד נכון  - טוב ,  בכל דור ובכל התפתחות טכנית .
גם כשתלמד בעתיד באינטואיציה או באייפון -

תהיה חייב לפתוח את העיניים והלב להכיר את היצירה ותוכנה.

הלימוד בהעתקה או  "בערך" , בשיטת  "הסמוך עלי" -  גורמת
לשינויים ולחידושים של הרוקדים.

לציון אומר מי שבא להרקדה , כדי ללמוד "נכון" (אחרי שראה את המצגת המפוקפקת)

י כ ו ל    ל ל מ ו ד    א ת     ה ש ג י א ו ת

לא כל    ה מ ו ע ת ק י ם    מומחים.

יענקלה לוי
שתי תשובות ליענקלה לוי
04/09/2010 | 11:07
1
1
1. המצגות של ניסים בן עמי בכלל לא מפוקפקות. ניסים בן עמי כותב פה שהוא לומד את הריקוד ובודק עם היוצרים. המצגות נראות לעין הלא מקצועית שלי - מדוייקות. אם רוצים להעמיק אפשר להביט בעוד מצגות לאותו ריקוד ולבדוק מה חופף ומה שונה. למשל אפשר להביט גם במצגות של ירון מישר, שגם הוא בודק עם היוצרים ומדייק בכל צעד. לפעמים במצגות של ירון מישר מופיע היוצר עצמו שמלמד את הריקוד.

לדעתי אי אפשר ללמוד מלימוד "חי" של פעם אחת. אם רקדנים של עשרות שנים מעידים פה, בשרשור הזה, שהם שוכחים כמה צעדים וצריכים את המצגות-יש הוכחה שהמצגות נחוצות.

2. מצגות לא באות להחליף את חווית הריקוד עם הקבוצה ועם היוצר או המדריך.
שיקום האדם שמוכן לרקוד רק עם מצגות. אין כזה.
המצגות הן כלי עזר לשפר את הריקוד כמו חומרי הלימוד שניתנים היום באינטרנט אפילו לתלמידי בי"ס יסודי. בכיתה ג' כבר שולחים את הילדים להוציא דברים מהאינטרנט.
...
04/09/2010 | 16:14
לעליזה רוזן
03/09/2010 | 20:40
2
8
מה עשו הרוקדים בשנים קודמות? הם לא היו צריכים לקלוט כל כך הרבה ריקודים בפרק זמן קצר כל כך?
בשנות ה 70 ה80 וה90 היו הרבה פחות ריקודים מאשר עתה. עיינתי סתם ככה לתומי במאגר המידע המבורך של ירון מישר, וצדה את עיני העובדה שבשנת 1980 חוברו 63 ריקודים לעומת 196 בשנת 2000 ו 160 בשנת 2010 שעדיין לא הגיעה לסיומה.
אני לא יודע באיזו מהירות רקדו את הריקודים של אז, אבל מה שאני יודע, זה שהיום אצה למרקידים הדרך, והם מגבירים מהירות כדי להספיק. ככה יוצא שאנחנו רוקדים יותר ריקודים בפרק זמן נתון, ולא נהנים מספיק משום ריקוד.
מעבר לכך, העובדה שאני יכול לעיין במצגת באינטרנט אינה באה על חשבון הגעתי להרקדה. להיפך, בזכות העובדה שאינני חייב להסתמך רק על מה שאני לומד בהרקדות, אני יכול להעיז ולבוא ליותר הרקדות, ולא להתייאש אם אינני יודע ריקוד זה או אחר, מכיוון שאני יודע שאוכל ללמוד ממצגת, ו"לבוא מוכן" לפעם הבאה.
חוצמזה מאגר ידע זמין לכול, מעולם לא היה דבר פסול. זה נכון בכל תחום, ולבטח נכון בתחום ריקודי העם.
הדבר האחרון
04/09/2010 | 12:57
7
שהתכוונתי  לומר הוא שמאגר ידע הוא דבר פסול - ממש לא!!
מבורך מבורך מבורך
אנא ממך, לא לקחת את דברי למחוזות אלו.
שנה טובה,
ראפ ידידי תרומת המצגות גדולה והיצירות החדשות
05/09/2010 | 02:25
4
כל מי שהתנסה יודע שתרומת המצגות לרוקדים גדולה ביותר והלואי שיגיע היום שכל רוקד יוכל
לגשת בכל עת ולראות כל ריקוד שהוא חפץ חופשי במחשב. זה בודאי יסייע להעלעת רמת הידע
בהרקדות ויעלה את רמתם כי היום רבים מאד המעתיקים.
מה שהיה פעם היה ועבר. מי מוכן היום לרקוד ללא מזגן, ריצפת פרקט, נעלי ריקוד וקפה. איכות המוזיקה השתנתה וזמינות מתן הריקודים מאפשרת להביא בפחות שעות יותר ריקודים בערב.
גם שעות ההרקדה התארכו במקומות רבים.
מעבר לכל אילו בשנתיים שלוש האחרונות מאז צולמה השתלמות הפורשים ע"י ירון יש הרבה ריקודים שמיוצרים ולא עוברים את הצילומים אצל ירון מישר. חלקם מופצים מחבר לחבר וחלקם דרך יוטיוב ויש שאפילו לא מופצים לקהל הרחב גם לא בתשלום.
למאגר שלי במחשב נכנסו ב - 2008 - 250  מצגות ריקודים חדשים, ב - 2009 - 230  מצגות ועד כה ב - 2010 - 140 מצגות. מאחר שיש עדיין מצגות שלא הופצו המספרים גדולים בהרבה מאשר אתה כותב. ותמיד ראוי לזכור שערב הרקדה עמוס וצפוף מונה כ - 140 ריקודים בלבד !
אולם זה רק חלק מהבעיה שנעזרים במצגות. לפני עשר שנים ויותר השוני ברפרטואר בין כל  ההרקדות היה באחוזים נמוכים וכל רוקד יכול היה לבוא ולרקוד בכל הרקדה שבועית רגילה. היום השוני מגיע לעתים ליותר מ - 50% .
עם הזמן אני יותר ויותר שומע על רוקדים שעושים חזרות ע"י צפיה בריקודים מכל מקור אפשרי.
זו תרומנ גדולה להרקדות.
ריקודים שמחים ובריאים
אורי גבעוני
.. ומעבר לכך...
04/09/2010 | 02:35
1
חלק גדול מהמצגות ברשת מנציחות רגעים ואוירה מההרקדות...
רגעים שאם לא יועלו לרשת ירדו לטמיון או יהיו נחלתם של יחידי סגולה ואנשי סוד בלבד...  
בחלקן ניתן לראות את יוצרי הריקוד עצמו רוקדים - ועם כל הכבוד - היוצר, לדעתי, הוא עדיין הסמכות העליונה והפוסק הסופי לדיוק הריקוד שהוא עצמו יצר..

העולם השתנה, בין אם לטעמך ובין אם לאו...
מידע שעבר בזמנו בקצב איטי מפה לאוזן - עובר כעת במהירות הבזק ברשת....
אפשר לאהוב את התהליך.. אפשר שלא לאהוב - אבל אי אפשר לעמוד בדרכו....
המצגות מופיעות באתר יוטיוב
<< ההודעה הנוכחית
03/09/2010 | 16:00
4
133
שהוא אתר ששומר על החוק, אם אתה רואה שהם מפרסמים קטעים לא חוקיים (קשורים לריקודי עם או לא) אתה צריך לפנות אליהם ולהאיר את עיניהם
סיגל את טועה ואינך יודעת את החוק!
03/09/2010 | 17:20
3
1
אני מציע לך לבדוק את הנושא עם מנהלי תפוז.{מצגות הופיעו (הרבה לפני שהחלו להופיע כאן), בפורום סברס והורדו לחלוטין.וכן באתרים שונים כגון האתר האוסטרלי }לפני שאני פונה לפדרציות השונות ולאקו"ם ומעדכן אותם-מאיר את עיניהם לגבי ההפניות מפורום זה למצגות לא חוקיות.
במצגות הם לא יכולים להלחם כי הם יודעים היטב לדוגמה שאם יורידו את כל המצגות של ניסים בן עמי  שבוע אחר כך הן תעלנה שנית ע"י אלמוני שגר בדנמרק.אך, בהפנייות דרך הפורום הם יכולים לטפל בקלות אולי תתייעצי עם ירון מישר או אם עו"ד ירון מידן
לפני שאת שולחת אותי לפגוע בכל חובבי המצגות
יואב סידי
אם=עם
03/09/2010 | 17:22
2
לעניות דעתי, הפדרציות השונות ואקו"ם, קצת יותר
03/09/2010 | 17:43
אינטליגנטיים ונותנים מספיק קרדיט לגולשים. הם מבינים שלמרבית הפלא, אפילו רוקדי ריקודי העם בישראל ובתפוצות, מודעים לקיומו המבורך של ה"יוטיוב", ואפילו יודעים להקליד בעצמם וללא עזרה, שמות ריקודים בעברית ובשפת עכו"ם בשורת החיפוש ביוטיוב, וכך לא נזקקים לאותם קישורים משוקצים, המופיעים רחמנא ליצלן בפורום.
יואב כל מה שכתבתי לך הוא בהסתמך
04/09/2010 | 16:43
1
על ההנחיות שקיבלתי מהנהלת תפוז (והמחלקה המשפטית) בנושא הספציפי הזה
אני לא כותבת שום דבר סתם

אני וגם לא תפוז לא יכולים להיות השוטרים של אתר יוטיוב, אתר יוטיוב הוא אתר שמצהיר על עצמו כאתר שומר חוק ואני לא אחסום את אתר יוטיוב מהפורום כי זה מגוחך
אם יש מצגות שאני יודעת שהן לא חוקיות (למשל מצגות של "רוקדים") הן כמובן מוסרות מהפורום והיה לפחות מקרה אחד שאני זוכרת

אם אתה יודע שמצגת ספציפית בפורום אינה חוקית אנא שלח לי מסר, אם יש לך השגות לגבי כל נושא המצגות ביוטיוב אנא פנה אליהם
בית חלומותי
03/09/2010 | 21:44
20
3
אדון סידי הנכבד עם כל הכבוד הריקוד נרקד נכון ביותר ואם תשים לב זה בדיוק מה שאמרת קפיצה על שתי הרגליים ואז על רגל אחת לפני שאתה מעביר ביקורת תבדוק תודה ניסים
סיפור קטן במקום פרדה
03/09/2010 | 22:16
11
3
ראיתי מצגת של גדי ביטון רוקד את הריקוד. בחלק השני, הוא מבצע את הסיבוב ימינה וממשיך פנימה.
לא כך אני עושה. התקשרתי לגדי  ואמרתי לו,שאני מבצע את הריקוד עם טעות לכן אני מסיר את הריקוד מהיוטב מתקן ומחזיר. גדי בלי לחשוב פעמיים אמר לי אם אתה וירון מבצעים את החלק פנימה, כנראה כך צריך להיות . הופתעתי מהתשובה אני מאוד אוהב את גדי ההחלטות שלו עיניניות והוא קורא קהל נפלא.
אתם שואלים למה הסיפור הזה.מפני שכל ריקוד לפני שאני מעלה אותו, אני לומד אותו, בהרבה מקרים היוצר שינה אותו לימד אחרת בחול אחרת בארץ ..בכל מקרה אם היוצר לא מרוצה אני מתקן. בקיצור, יש הרבה עבודה. אני לא מעלה ריקוד אם לא רשום שם היוצר או היוצרת טעות לעולם חוזרת
אתה בודאי יודע כמה ההקלטות פופולריות
03/09/2010 | 22:19
1
2
אני צופה הרבה בהקלטות שלך ברשת ובכל פעם שאני צופה אני מודה לך על העבודה שאתה משקיע.

אני בטוח שהפעם אני מדבר בשם רבים שהם צופים קבועים של הריקודים שלך ברשת.
03/09/2010 | 22:30
1
ניסים היקר.....
03/09/2010 | 23:18
5
2
'אדם שלא עושה יהיה נזהר באמירת דבר גנאי כלפי אדם שכן עושה'

אתה עושה המון.....ועל כך אנו מודים לך  
מפעל חיים
03/09/2010 | 23:33
3
5
ניסים כבר שנים מתעד ומעלה ריקודים לטובת כולנו
אנו יכולים רק להתפעל, להעריך ולהודות.
כמו שנאמר מי שאינו עושה גם אינו טועה.
ניסים היקר טורח ואנו נהנים.
כל הכבוד והמשך כך
מסכים + שתי דוגמאות
04/09/2010 | 00:24
2
1
שניסים משתדל לדייק ולפעמים אף יותר נכון ומדוייק מיוצר הריקוד.

דוגמא ראשונה ראיתי בריקוד "דבש וחלב" שחיבר אבנר נעים.
דוגמא שניה בריקוד "בחלום" של עמי בן שושן.

בשני המקרים ניסים מדייק יותר ממחבר הריקוד עצמו.

ולהפך
04/09/2010 | 09:51
1
1
ישנם דוגמאות הפכות,
היוצר מדייק והמדגימים השונים "בערך"
פניה למצטלמים, חשוב מאוד
04/09/2010 | 10:46
2
ללמוד את הריקוד על בוריו לפני ההדגמה,
כולל את הפרטים, תנועות הידיים וכו,
וכול זאת למנוע מצגות של בערך...
...
04/09/2010 | 02:40
מר ניסים בן עמי!
04/09/2010 | 00:33
4
אתה יודע כמה אנשים, נשים ואף ילדים מברכים אותך ?
על התרומה הגדולה שלך לריקודי-עם.
לומדים ריקוד
חוזרים הביתה
ועושים שיעורי בית
עם כל בני הבית.

כשאני כותבת תרומתך - אני מתכוונת תרומתך
כל הכבוד לך
השם שלך נישא בפי הרבה אנשים.

חוץ מזה
מסכימה עם כל מילה של מיכלוש החכמה והמהממת!
.
ניסים תודה לך
05/09/2010 | 14:09
1
ויישר כח על כל ההשקעה שהישקעת ומשקיע על מנת להקל עליינו הרוקדים
את ההישתלבות בתחביב האהוב עליינו.

                                                            חג שמח ושנה טובה לכולם
מצגות
06/09/2010 | 13:05
2
לנסים בןעמי
אני צופה ולומדת מהמצגות וזה ממש עולם אחר, הרבה יותר לעקוב וללמוד רקודים חדשים כל הכבוד לך
שנה טובה ומתוקה ורקודים שמחים
ניסים בן עמי היקר
04/09/2010 | 01:10
6
4
נכון אולי טעיתי אולי לא תשפוט בעצמך       http://www.youtube.com/watch?v=icuCxSI-iOA
רק לידיעתך-לא העברתי ביקורת אלא ציינתי עובדה.
יואב סידי
יש להעתיק את הקישור ולהדביק בשורת הכתובת של הדפדפן
בכל מקרה יואב
04/09/2010 | 01:26
1
3
עשייה לטובת הכלל היא מבורכת.
הן אם עושה אותה ניסים בהתנדבות ובין אם עושה אותה ירון לפרנסתו.
בשני המקרים העשייה מבורכת.


04/09/2010 | 02:23
1
אין כמו מצגת שהיוצר רוקד בעצמו!!
05/09/2010 | 14:42
3
אם אתם רוצים לרקוד כמו היוצר תמיד עדיף לחפש מצגת שיוצר רוקד בעצמו ככה תיהיו בטוחים שאתם רוקדים
כפי שהיוצר רוצה.אם אתם לומדים ממצגות אחרות תקחו בחשבון שיהיו טעויות ואל תאשימו אף אחד אחר מלבד
את עצמכם שהעתקתם כמו טלפון שבור
את רוב הריקודים שאנחנו מכירים
05/09/2010 | 15:08
למדנו "לא מהיוצר"
אז מה? כולנו מקולקלים?

יש לי הרבה כבוד ליוצרים אבל לא צריך להפוך את זה לאבסורד, ואני חייבת לציין שראיתי כמה יוצרים רוקדים ריקודים שלהם והם בעצמם לא זוכרים (ואני לא אנקוב בשמות)
לא כל יוצר יודע ללמד. יש מצגות של יוצרים
05/09/2010 | 18:57
1
שקשה ללמוד מהן ועדיף ללמוד ממדריך שיודע להסביר "למה התכוון המשורר".

לפי דבריך כדאי לסגור את כל החוגים לריקודי עם או לפחות לא ללמוד שום ריקוד חדש עד שהיוצר יופיע וילמד בעצמו. רעיון מעניין לא ללמוד עד שהיוצר יופיע בחוג........
לא לזה התכוון המשורר
06/09/2010 | 00:25
התכוונתי שאם מרקידים רוצים ללמוד ריקוד כדי ללמד בהרקדה שלהם עדיף תלמיד ללמוד ממצגת שצילם היוצר
בעצמו ולא מישהו אחר כי רק יוצר יכול להעביר את היצירה שלו בצורה הכי אמיתית והכי מוחשית עם תנועות וכיוונים
וכדומה.כשזה הופך ליהיות לימוד משגרירים,זה כמו טלפון שבור.
ניסים היקר----))
04/09/2010 | 10:28
1
המפעל שהרמת לטובת הרוקדים,
עם דברי הסבר ברורים)
עם צעדים שמקלים )
הפכו אותנו הרוקדים הפשוטים,
לבעלי ידע זמין של צעדי הריקודים)
רק לפתוח את המצגת בלילה,
ולשחזר את הצעד שנשכח בדרך הביתה,
הפך לנוהג רגיל , בזכותך)
אז, תודה.
ממני
וממאות ואלפי רוקדים
שפשוט נהנים)
3 מליון לא טועים - ברכות לניסים בן עמי
04/09/2010 | 02:45
3
3 מליון לא טועים - ברכות לניסים בן עמי
.
לא יודע כמה כאן שמו לב ורציתי לכתוב על כך וזו הזדמנות טובה - בימים אלו ממש עבר הערוץ של ניסים בו עמי ביוטיוב את ה-3 מליון צפיות. שימו לב בתמונה המצורפת שהערוץ זוכה גם לציון הצטיינות בתור אחד הנצפים ביותר בישראל (מקום 88 היום).

ניסים החל להעלות קליפים לפני שלוש שנים וצבר במהלכן 3 מליון צפיות ושבחים לרוב. ניתן להעריך שאת 3 המליון הבאים הוא יצבור תוך שנה אחת נוספת או אף פחות. ניסים העלה כ-700 קליפים (בלי להחשיב את אלו שנאלץ להוריד בגלל מניפולציות בענף...) וצבר מעל 700 מנויים בערוץ. ללא ספק התורם מספר אחת להפצת ידע הריקוד בדרך היחידה המתאימה לאלף בו אנו חיים - הפצה באינטרנט ופתוחה חינמית לכל דורש! ללא הצבת חומות ברזל של תשלום. חומות שהופכות את הידע ללא נגיש ולא קיים עבור 99.999 אחוזים מהאוכלוסיה (ואפשר להוסיף עוד כמה תשיעיות).

ובלי להמעיט במאומה מגודל ההישג אני אוסיף שניסים הוא עדיין "קטן" יחסית לגיבור תרבות ישראלי מדהים אחר - גיא מכפר סבא. רגע, לא שמעתם על גאי? בטח ששמעתם, או לפחות צפיתם באחד מ-1500 הקליפים שהוא העלה בשנתיים האחרונות, ובהם מיטב אוצרות התרבות הישראלית של שנות ה-60 וה-70 בהם הוא מתרכז.  גיא מעלה מתהומות השיכחה, וממחסנים מצהיבים עם מדיה מגנטית מתפוררת, אל הציבור, את התרבות ששייכת לציבור בזכות ולא בחסד. גיא פעיל שנתיים בלבד ובמהלכם העלה כאמור 1500 קליפים, רבים מהם מרגשים עד דמעות. מספר הצפיות בערוצו הוא - מעל 31 מליון! מספר המנויים - חמשת אלפים...  ושימו לב להצטיינויות שהוא מקבל מיוטיוב.

אין בציון של גיא שום המעטת ערך מההישג של ניסים בן עמי. ניסים פועל בשטח הרבה יותר צר של תרבות ישראלית והוא גם מייצר את רוב הקליפים בעצמו. שניהם גם יחד, ועוד רבים אחרים, תורמים תרומה חשובה להפצה ושימור של התרבות הישראלית והפיכת הידע לנגיש עבור כולם. זוהי המהפיכה האמיתית של האלף בו אנו חיים - הפיכת המידע והידע לחופשיים לכל.

אני מאחל לניסים בן עמי שיעבור את ה-31 מליון במהרה בימינו.

ותודה על פריצת הדרך.

תודה לניסים בן עמי ומאור על תרומתם לרקודי-עם
04/09/2010 | 14:52
2
...
04/09/2010 | 16:19
....ת-ו-ד-ה
04/09/2010 | 17:39
2
04/09/2010 | 05:08


מנצלת את השרשור הזה להודות לניסים בן עמי על העבודה הנפלאה שהוא עושה
למחרת ההרקדה שבה נילמד ריקוד נשאר
04/09/2010 | 18:34

למרקיד רק להכנס לפורום ולשלוח הפנייה לריקוד
  ( 1 מתוך כ 700 שבן עמי העלה לרשת )
  וכך גם נוכל לחזור על הריקוד , וכך אדע איך קוראים לשיר
  מי שר , מי הלחין , מי כתב ומי יצר את הריקוד
  וגם אדע יותר טוב את הריקוד , ולא "אפריע" בהרקדה
  ותודה רבה גם בשמי לניסים בן עמי
יואב ידידי! סוגייה שעולה לדיון מדי פעם
05/09/2010 | 01:00
14
2
אז אתן את תגובתי!

אני מעלה ריקודים ליוטיוב. בעיקר ריקודים שנירקדים אצלי בהרקדות. משתדלת לדייק בצעדים, אבל גם לי יש אי התאמות פה ושם. גם איכות הווידאו והקול אינה מקצועית.

כוונתי: בראש וראשונה לתת אפשרות לרוקדים שלי ל"התאמן" במשך השבוע ולבוא הרבה יותר שקטים ומוכנים להרקדה.

וכמו שאמרתי בעבר: הסרטונים הללו אינם תחליף ללימוד מקצועי. הם יכולים להוות תוספת והעשרה לרוקדים.

שנית: אני לא מבינה את האזהרה שלך מפני המצגות, שהרי סופה של ההודעה שעדיף לרקוד עם טעויות אי דיוקים קלים מאשר לא לרקוד כלל.

אשמח לדעת למה בדיוק אתה מכוון? מה מטרת הודעתך זו?



ת מית מי תמי-למה התכוון המשורר?
05/09/2010 | 02:26
4
הי
א)יש ברשת הרבה  מצגות אך אין לראות בהן "כזה ראה וקדש".גם המדריכים המקצועיים ביותר טועים לעיתים ולרוקדים אין כל יכולת  לדעת אם הריקוד מדוייק או לא.(אפילו כאשר למדתי באולפן למדריכים מאלה שהיו עבורי "האורים והתומים" למדתי ריקודים שגויים, שרק לאחר שנים רבות שבהם הייתי משוכנע שאני יודע אותם נכון גיליתי בהם טעויות)
ב)אם הריקודים הם רק לרוקדים שלך ניתן להעלות אותם לרשת ללא פרסום, כלומר בחיפוש רגיל לא ניתן לראותם והגישה אליהם מוגבלת לבעלי קוד כניסה
ג)האזהרה מיועדת בעיקר לאלה שהדיוק בריקוד הוא נר לרגליו.
ד)כל שאר הרוקדים יכולים להסתמך על המצגות כדי ללמוד את הריקודים ולהשתלב בהרקדות.לרוב הדיוק במצגות עולה הדיוק שנקבל מהעתקת הריקוד תוך כדי הרקדה
ה)הלואי שהרוקדים בהרקדות היו עושים טעויות כמו ניסים בן עמי וכמו ירון מישר השייכים לזן הנדיר של אלה שחשוב להם לדייק ולכן אם הם טועים זה רק בגלל שהם עושים.עדיף כמובן מצגות של היוצרים ובעיקר מצגות שנוצרו סמוך לחיבור הריקוד .בכל מקרה עדיפות מצגות שצולמו בארץ לצורך העברת השתלמות מאשר מצגות שצולמו במחנות בחו"ל.
יואב סידי
מאוחר לי ואני עייף ומקווה שלא כתבתי הרבה שטויות אקרא מחר שוב את מה שכתבתי ואני מקווה שלא אתאכזב
אני לא מבין למה דווקא תמי דבר צריכה להגביל
05/09/2010 | 06:41
1
1
את הכניסה לרוקדים שלה בלבד והאם הכוונה שרק תמי דביר לא מוסמכת להציג מצגות ברשת או שגם שאר המרקידים שמעלים מצגות מצוינות לרשת, פרט לניסים בן עמי וירון מישר, לא מוסמכים וצריכים להגביל את הכניסה?
.
הרי אם תמי דביר או  אוהד עטיה או אורן ומיכל בכר או איילת ודרור בוקאי או בתיה ודודו קרונננברג העלו לרשת לימוד של מצגת סביר שהם רוקדים הרבה יותר טוב מרוקדים רגילים מהשורה.
אחרת מה המשמעות לתעודות המרקיד שאתם מחלקים אם אתם אומרים שהטעויות של המרקידים שלכם אינן זניחות יחסית, אלא המרקידים שלכם יודעים לרקוד הרבה פחות מהרוקד הממוצע, שממנו אנחנו מעתיקים בד"כ, אם לא בדקנו במצגת??.

בכל מקרה לכל מי שמאוד רוצים לדייק אפשר להשוות בין המצגת שלהם והמצגת של ניסים בן עמי ושל ירון מישר ולראות אם יש הבדלים.

לפי מה שמבינים מההודעה האחרונה זה בסדר שניסים בן עמי וירון מישר יעלו מצגות לרשת בחינם כי הם מדויקים, אבל שאר המרקידים כמו תמי דביר, אוהד עטיה, איילת ודרור בוקאי, מיכל ואורן בכר, בתיה ודודו קרוננברג (כולם העלו מצגות לרשת) הם צריכים להגביל את הכניסה כי הם נופלים ברמתם המקצועית מניסים בן עמי ומירון מישר  ועליהם לא ניתן לסמוך וכבר עדיף להעתיק בהרקדה "חיה" מהרוקד שנמצא לידך? היתכן?! הכיצד?!

אם לא סומכים על תמי דביר ועל אוהד עטיה ועל איילת ודרור בוקאי ועל מיכל ואורן בכר ועל בתיה ודודו קרונננברג, עם תעודות המרקיד שלהם, שילמדו את הריקוד באופן סביר (ויותר מהרוקד הממוצע בהרקדה שממנו אנו מעתיקים) איך אתם סומכים עליהם שיעבירו חוג?

נראה לי שאתם יכולים להמליץ לא ללמוד ממצגות של רוקדים שהעלו לרשת את החוויות שלהם רוקדים כמו הרקדת החוף בתל אביב או המרתונים בגן הפעמון, שמצולמים בהם "רוקדים רגילים" אבל ככה לכתוב דבר שמתפרש כעלבון לשאר המרקידים, כאילו כולם לא טובים כמו ניסים בן עמי וירון מישר וצפויים להציג שגיאות משמעותיות?

אני חושב ששעת הלילה האוחרת גרמה לי לא להבין את מה שכתבת וגם המצגות של תמי דביר, אוהד עטיה, איילת ודרור בוקאי, מיכל ואורן בכר, בתיה ודודי קרוננברג "עומדות בתקן" ועדיפות באלף מונים על העתקה מהרוקד הממוצע.
"דבר"="דביר"
05/09/2010 | 07:17
2
יואב סידי התחלת שרשור וסיימת בלזגזג
05/09/2010 | 09:17
התחלת בכל חצוצרה,לא מבין את הרעיון מדוע, וסיימת בזה שאתה עייף  כי מאוחר בלילה וחצי מתנצל.

אולי באמת כדאי שתתנצל בפני בן עמי "זהירות מצגות" מטוס עומד להתרסק וכולנו שם,קצת פרופורציות.

לרוקדים של היום פחות חשוב הדיוק וכאלה העיקר זה עוד ריקוד ועוד ריקוד מה לעשות בשנת 2010 המציאות היא אחרת,
וצריכים להתאים עצמנו למציאות חדשה זו,עברו הימים של משה תלם,מישאל ברזילי יענקלה לוי וכל דור הנפילים,היום יש
את דודו ברזילי,אוהד עטיה,וכל  היוצרים הצעירים.



שמחתי לקרוא תגובתך זו
06/09/2010 | 15:10
יואב ידידי! אני משוכנעת שכוונותיך טובות בעיקר לקידום מפעל ריקודי העם

והרי תגובתי לסעיף ב: בבחינת "זה נהנה וזה אינו חסר" יש שנהנים מהסרטונים שלי ולי זה לא מפריע אז למה לא??!!

שנה טובה לך, לכל הרוקדים/ות, ולכל בית ישראל
תמי,טעויות קטנות אפשר לתקן בקלות תוך ההרקדה
05/09/2010 | 02:32
6
אפילו בעזרת הרמקול.
לפי נסיוני ללומדים מהמצגות יש פחות טעויות והם שולטים טוב בריקודים. את הטעויות של המרקידים או המצגות למקור, מזמן כבר עוברים ללא הערות אפילו לצערי הרב.
רוב הטעויות כבר השתרשו ולא יתוקנו כנראה.
ריקודים שמחים ובריאים
אורי גבעוני
ניסים בן עמי מועמד שלי ליקיר האירגון
05/09/2010 | 09:01
11
אחריות. אחריות. המבין יבין
06/09/2010 | 18:49
4
1
לקחת ריקוד של יוצר וללמד אותו זה אחריות גדולה. צריך ללמוד אותו טוב טוב. לראות את היוצר, לראות מישהו אחר שמלמד, להיות בטוח במאה אחוז ואז לצלם. במיוחד בריקודים של שמוליק כמו עלה נעלה,  לעולם לא מאוחר, ריקוד של אבנר דבש וחלב,
טעויות של רוקדים זה מקובל, אבל מדריך או מדריכה שמלמדת כמו שרוקדים בהרקדות זה חמור מאוד.
אז מאוד מעניין למה חצי מדינה
07/09/2010 | 11:23
1
1
לא יודעת לסיים כמו שצריך את מצליחים!!!!!
ובעניין המבין יבין
07/09/2010 | 14:37
אז כשמלמדים רצוי להשתמש במינוחים של ריקודי עם, ולהשתדל למעט ב123 1234 12 123 וכו'

ושתהיה שנה טובה לכולם
עלה נעלה? דבש וחלב?
07/09/2010 | 17:31
1. צריך לפנות לירון מישר לתיקון שם הריקוד עלה נעלה=נעלה נעלה !!!!!

2. בתור חברה של תמי: ביקשתי ממנה להעלות את קטע הריקוד של אבנר נעים "דבש וחלב" אז גם אתה וגם הקוראים מוזמנים לצפות בסירטון

www.tamidvir.com/dvash.AVI

3. ניסים - יאלה קדימה מ-ל-ח-מ-ה. אתה אוהב את זה וחי עם זה בכיף

4. זו לא אחריות גדולה, זו אחריות. חיים ומוות הינם אחריות גדולה. בבקשה לשים דברים בפרופורציה...........

08/09/2010 | 06:50
2
גם לך,תמי יקרה,מגיעה התודה והברכה
05/09/2010 | 23:58
1
נסים בן עמי מדגים את הריקודים כשפניו למצלמה ואילו את מדגימה עם הגב למצלמה.

היתרון של השיטה שלך ברור: הלומדים לא מתבלבלים בין ימין לשמאל.

בזכותך למדתי בכיף הרבה ריקודים .

תודה!
כתובות אינטרנט מצורפות:
06/09/2010 | 15:14
אכן וריאציה פרועה!
05/09/2010 | 13:25
1
ועוד מתחת ליד!
החיוב שבמצגות
05/09/2010 | 20:20
מוסיפה ומחזקת כמה מחבריי
דיוק או סטיה מהדיוק לפה או לשם אינה מהותית או משמעותית
באופן כללי ,,,,,
העיקר לא חריגה משמעותית , משקל פה או שם ???
גם כך אנו משתוללים בריקוד ומשנים בעצמנו את הוורייציות שבריקוד
העיקר שאיננו מאבדים את הספירה ונמצאים בתוך הריקוד .
ישנו ריקוד שנפרדים בספירה של ארבע וחוזרים לבן זוג , אני לעומת זה בכייף שלי
נשארת במקום עם תנועות חנניות במשקלים בספירה של ארבע וממתינה לבן זוג
לכריכה שבאה אחרי זה .

באופן כללי המצגות מועילות ומסייעות גם כשהן לא מדוייקות דיין .
בנושא הכתוב לעייל כדוגמת : " ריקודי זבל "
הייתי עושה סובלימציה והייתי אומרת " ריקודי עונה " ישנם ריקודי עד וישנפ ריקודים עונתיים
זמניים בלבד , אין זה אומר שאינם יפים

יש ריקוד שהוא בכוריכוגרפיה מוצלחת בעליל ומורכב מידי שהרוקדים נמנעים מלהזמינו בגלל מורכבותו
הרבה והקושי בלזכור את כל צעדיו ,

הרוקדים רוצים לרקוד ולהנות
הרוקדים מתעייפים להיות בתקן של " מעתיק "

ידידת  נפש באהבההההההה
הודעות אחרונות
19:28 | 01.09.15 אליק 31
09:26 | 31.08.15 שושישושנה
08:55 | 26.08.15 buno1
21:07 | 25.08.15 אורחים בפורום
11:33 | 25.08.15 tzioni12
09:58 | 21.08.15 bibi1999
11:11 | 20.08.15 איציק1989
14:49 | 18.08.15 שושן פרא
Flix וידאו
חם בפורומים של תפוז
דיכאון החגים
דיכאון החגים
אנחנו נשואים כבר 7 שנים וכך היה בכל שנה מחדש
דיכאון החגים
דיכאון החגים
אנחנו נשואים כבר 7 שנים וכך היה בכל שנה מחדש
בתוך החדר האינטימי שלי
בתוך החדר האינטימי שלי
עכשיו בפורום, טיפים מעולים לשדרוג חדר הילדים
בתוך החדר האינטימי שלי
בתוך החדר האינטימי שלי
עכשיו בפורום, טיפים מעולים לשדרוג חדר הילדים
אוהבים את תפוז?
אוהבים את תפוז?
עשיתם לייק לדף הפייסבוק שלנו? בואו לקבל את
אוהבים את תפוז?
אוהבים את תפוז?
עשיתם לייק לדף הפייסבוק שלנו? בואו לקבל את
מקרא סימנים
בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ