לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
שלום וברוכים הבאים, הפרעת קשב וריכוז הינה לקות מורכבת המתפרשת על תחומים רבים. הרבה "יועצים בגרוש", מיתוסים ודיעות קדומות בוחשים בקדרתה ומעכבים אותנו מלהתמודד עמה ביעילות. הפורום הוקם כדי להתמודד בדרך הרפואית-התנהגותית-חינוכית שהוכחה מחקרית. חברים בו הורים לילדים עם הפרעות קשב, מבוגרים עם הפרעות קשב, מטפלים התנהגותיים, מורים לחינוך מיוחד, נוירולוגים, פסיכיאטרים, רוקחים, מרפאים בעיסוק ותרפיסטים בגישות מגוונות המכירים באופן מקצועי את הלקות.  מנהלי ויועצי הפורום: zivadina, זיוה דינה, אמא לילדים עם ADHD ומאובחנת עם ADHD בעצמה,  ציפי קוברינסקי, מאמנת בהווה ומורה בעבר,רונן לין, מורה לחינוך גופני/חינוך מיוחד ומאמן אישי, מרב קובי, מאמנת אישית ומשפחתית, עדו בן צבי, יועץ לטכנולוגיות למידה, פזית ליפוביץ, מאבחנת ליקויי למידה, עו"ד נוגה דגן בוזגלו, יועצת לזכויות תלמידים בארגון הלה, יעל ויסוצקי, מרפאה בעיסוק, הד סולודר, מאמן אישי ומנחה סדנאות ילד-הורה.

 עוד נזכיר את מנהלות הפורום הראשונות: אפרת@הבית, מייסדת הפורום ואיתה זהבה נדליה ד אשר תרמו לעיצוב דמותו של הפורוםאנו מאמינים כי אנשים עם הפרעות קשב וריכוז ניחנו בראייה מקורית ורעננה וביחד עם זאת "לוקחים הכל ללב" ואוהבים לעזור. ברוח מיוחדת זו היינו רוצים לראות את הפורום מתנהל: אנא השתמשו בשפה אדיבה המכבדת כל דעה שונה או מנוגדת. בנוסף, הקפידו לספר על מטפל או טיפול מתוך חוייתכם האישית ולא כפרסום מסחרי. נשמח על הצטרפותכם לדיונים המרתקים של פורום הפרעות קשב ADHD.


 כללי הפורום    ייעוץ חינוכי    ייעוץ רפואי     קישורים    בתי מרקחת  
המידע והעצות בפורום אינם תחליף לייעוץ מקצועי. תפוז אינו ערב לנכונות המידע,  ולא יהיה אחראי לנזק כתוצאה מהסתמכות עליו. 
אין להציע או לבקש תרופות בפורום!     הפרסום העצמי בפורום אסור!
 
                         
 
המשך...
הודעה חדשה

כשהאסימונים נגמרים

מאת: ענתר
02/07/09 01:41
ראתי שדיברו על הסרט כמה פעמים, אבל לא ראיתי שנתנו קישור אליו.

קיבלתי היום את הקישור וישבתי מרותקת. גם כשהדברים ידועים, הם עדיין מובאים בצורה כל כך ברורה
 
תגיות:
כשהאסימונים נגמרים
<< ההודעה הנוכחית
02/07/09 01:41
240צפיות
ראתי שדיברו על הסרט כמה פעמים, אבל לא ראיתי שנתנו קישור אליו.

קיבלתי היום את הקישור וישבתי מרותקת. גם כשהדברים ידועים, הם עדיין מובאים בצורה כל כך ברורה
סרט מדהים,
02/07/09 07:08
11צפיות
אני מקרינה אותו בפני מורים והורים פעמים רבות, כשאני מלמדת את הנושא.
כשראתי את סופו
02/07/09 11:08
9צפיות
הבנתי, שמה שאני בקשתי מבית הספר, שיתנו לבת שלי אסימונים.
כי בבית ספר שלה, במה שהיא טובה - תלמידה, חברה, ילדה, לא מקבלים אסימונים על זה.

ויש משהו שחשבתי עליו הלילה "אסימונים מזוייפים"

אם אני כהורה נותנת לבת שלי אסימנוים נניח את יפיפיה, וזה נכון בעיני, אבל בחוץ בני גילה לא יתיחסו אליה כך, היא תרגיש שיש לה אסימונים מזוייפים.
מצד שני
03/07/09 12:06
5צפיות
צריך להיות מאוזן ומסביר בדיאלוג חכם ובונה

נגיד ויש ילד שמן.... חמוד יפה אבל שמן... והוא מקבל על השומן שלו אסימונים גם בבית וגם בבית בבית מעירים לו על העניין ללא סוף ובבית הספר יורדים עליו ללא סוף... העניין לא יתרום לו.

חשוב להיות אמיתיים ובונים וכן באיזה שהוא מקום מסבירים בדאלוג שמאפשר לילד להביע מה הוא מקבל בבית הספר ואיך זה גורם לו להרגיש.

הרי, להורים יכול להוולד ילד מכוער, לילד לא יכוליםה להיות אמא מכוערים...

יש אגב ספר ילדים שמסביר משהו קצת אחר אני לא זוכר את שמו אבל הוא על "הילד הכי יפה" של אמא שבסוף רואה אמא אחרת אומרת לבן שלה את אותו דבר... ואז הוא מבין שלכל אמא יש את הילד שלה שהוא הכי יפה....
תראה, מהרגע שבנותי ידעו לדבר
03/07/09 12:25
6צפיות
זכרתי איך בבית, אחותי הייתה אומרת לאמא: את לא אוביקטיבית, ולא שאמא מלאה אותנו במחמאות. אמרתי אני לא אהיה מהאימהו שעל כל קשקוש אומרת לילד אתה אומן, אגיד רק מה שנכון.

בתי השניה, היא בעלת קול משגע. הלוואי ויכולתי לשים קובץ שיראה לכם זאת. אבל היא לא האמינה לנו, כי החברות לא אמרו לה זאת, המורים לשירה לא נתנו לה סולו כמו לאחרים. בקיצור לא האמינה בעצמה, והאסימונים שנתנו לה נראו מזוייפים בעינהיה. כיום (שנה ראשונה בבית צבי) לוקח לה המון מאמצים להתגבר על כל שנות הילדות.

ולעניין הקטנה, זו שדיברתי עליה בשירשור הראשון שלי כאן, אני יכולה להגיד לה שהרעיון מבריק, בעלי שמקריא לה ספר של מאיר שלו ראשית, ורואה איך היא תופסת רעיון לפני שהקריא אותו, יכול להגיד לה שהיא חריפה, אבל זה בבית, אם המורים ימשכו לכתוב בהערכה שהיא תלמידה טובה, אבל לא יראו את זה ביום יום, היא תחשוב שהאסימונים מזוייפים.

כמובן שצריך לתת חיזוקים לא סתמיים. היא כתבה שיר, מדהים בעיני, ואמרתי לה זאת, ואז היא אמרה: אמא אבל למה הוא מדהים בעינייך, וכמובן שנימקתי. ככה היא גדלה.
בגלל זה אני אומר דיאלוג ופרופורציה
03/07/09 13:16
3צפיות
עבודה עם ילדים מחוננים (גם סוג של צרכים מיוחדים) מלמדת אותך שפעמים רבות הילד המחונן אינו מקבל חיזוקים למחוננות שלו בבית הספר לא מהמורים ולא מהתלמידים מסיבות רבות. חלק מהסיבות נובעות שהן לרוב לא מסוגלים להכיל את המחוננות (סוג של קנאה, בורות, חוסר יכולת להתמודד...)

לא מעט פעמים ילדים מחוננים מקבלים תגובות משפילות מכיוון שהסביבה בבית הספר אינה מסוגלת להכיל את המחוננות שלהם:
לילד חכם במיוחד שהיה מתקן את המורה שלו בשיעור: "אתה שום דבר לא יצא ממך"

לילד שהסביר למורה מה זה אור (אנרגיה שנוצרת מחיכוך של פוטונים באוויר - או משהו כזה): "אתה והנוער שוחר מדע שלך"

לילדים מחוננים או לא, לא תמיד יש את היכולת להכיל את התגובות האלה ולרוב הסביבה שיפוטית מאוד, ופוגעת מאוד מתוך נסיון להגן על עצמה.

עלינו המבוגרים להסביר לילד את המציאות, לתת לו את הכלים להתמודד עם הפערים האלה. זה נכון שהמשפחה ב90% אוהבת אותך ללא תנאי אבל החברה היא אחרת וגם עם זה צריך להתמודד. זה לא אומר שהאסימונים מסוייפים, זה רק אומר שכל אחד נותן לך אסימונים על דברים אחרים.
לא אמרתי שהאסימונים מזויפים
03/07/09 14:36
3צפיות
אמרתי שהילד רואה אותם כך.

אנחנו לוצדים על עצמונו דרך מראה, אנחנו רואים מה חושבים עלינו האחרים. כשילד רואה שרק הקרובים לו, חושבים שהוא משהו מיוחד, ואם הוא מחונן, אז הוא מסיק מכך שהסביבה הקרובה משוחדת. כאשר ההורים ינסו להסביר, כמו שאתה אומר, הילד יבין את זה אינטלקטואלית, אבל הערכה עצמית היא משהו של הרגשה.

תחשוב על עצמך בעבודה, הערכה שלך נובעת מהישגים, מפידבק של האחראים עליך, ומפדבק מעמיתים שלך.

אם לא תראה השגים (אין ציונים) לא תקבל פידבק מהעמיתים (ילדים בכתה) או מהבוס (המורה), ורק אשתך תמשיך להגיד שאתה מעולה, האם יהיה לך הערכה עצמית גבוהה בעבודה זו?
יש מושג שנקרא "מיקוד שליטה"
03/07/09 15:02
4צפיות
כאשר מיקוד השליטה הוא חיצוני, את מחזק את עצמך דרך אמצעים חיצוניים, בוחן את עצמך באמצעותם ומגדיר את עצמך באמצעותם.
זה יכול להגיע למצב שאתה מגדיר את עצמך חיצונית ואפילו מעביר את האחריות החוצה.
"למה עזבת?" הבוס הזה מחפש אותי.... המורה מחפשת אותי...

מיקוד שליטה פינימי:
כאשר הכל עובר מבפנים, אני עם עצמי, איך אני מערך את עצמי, האחריות היא עלי, אני מאמין ביכולות שלי וכוחות שלי ולא מייחס לסביבה חלק בעניין
במצב מוקצן (קורא הרבה בגיל ההתבגרות) קיימת נטיה לקחת על עצמך אחריות שלא קשורה אליך...
כמו תמיד האמת היא איפה שהוא על הרצף...
כאשר מתקיים דיאלוג, ושיח משמעותי, ההכוונה צריכה להית למיקוד שליטה פנימי אך עם הבנה נכונה על הסביבה, על הפער שבין להיות מיוחד לבין להיות חלק מכולם. על ההגדרה העצמית שנעשית גם באמצעות הסביבה אבל מתחילה מבפנים... כאשר מתקיים דיאלוג כזה... אז אנו מלמדים את הילד, להעריך את עצמו, להגדיר את עצמו ביחס לעצמו, להוריו ולסביבה. להכיר את החולשות שלו ואת הכוחות שלו. לדעת מתי הוא מקבל משוב, ומתי הוא מקבל השפלה וכיצד ואיך להתייחס לזה.

אני עוד חייב לך תשובה (שקשורה לזה...) קבלי |מסר| עוד כמה דקות
אני אוהבת את ההסבר
03/07/09 15:20
3צפיות
כשהבת שלי שאלה אותי: אמא את חושבת שהחברות לא באות אלי בגללי? היא בדקה אתי את הנושא. לא האשימה אותן שהן רעות, לא האשימה את עצמה שזה בגללה, אלא בדקה. אני ראיתי בזה בגרות, שפיות, מה שתרצה בכיוון
הפסיכולוגית ראתה בזה דפוס דכאוני, הילדה מאשימה את עצמה

לגבי האסימונים המזוייפים, אולי תכנס לבלוג שלי, הסברתי שם טוב יותר אני חושבת, פיסקה אחרונה
בלי קשר אבל עם
04/07/09 09:35
3צפיות
יש סרט נפלא שנקרא: "הילדה הטובה ביותר בעולם" - מומלץ לכל מי שנמצא או חושש מאנורקסיה,
כשהייתי מחנך הייתי מראה אותו לכל הכיתה...רטרואקטיבית.
ועוד כמה דברים בעניין:
04/07/09 15:12
2צפיות
1. בגלל זה ממליץ לאבוי, ולא רק הוא, להתמקד בחיזוקים על התנהגות  ולא על דברים שהם גם לא בשליטתנו (צורה חיצונית) וגם סובייקטיביים. את עובדת נפלא, משחקת נהדר עם החברות וכו' וכו'. לא שיזיק מדי פעם להחמיא גם אל דברים אחרים, ובעיני גם כשהילדים שלי אמרו לי - את לא אובייקטיבית, הם בכל זאת נתרמו מהתחושה שאמא חושבת שהם הכי יפים בעולם
2. יש באמת ספר ממש חמוד שנקרא, לדעתי, הילד הכי, ובאמת עוסק בדילמה הזו של הילד- מה זה אומר הכי, בהשוואה למי, והמסקנה היא באמת שהוא 'הכי' בעיני אמו. זה מסר מספיק חשוב, כשהוא ישנו, ההרגשה של הילדים שזה לא מספיק שווה, אבל כשהתחושה הזו איננה, שהכי אוהבים/רואים/מעריכים אותי בבית, הנזק הוא אין סופי.
ולכן- אלו אולי 'אסימונים חלקיים', אבל הם לא מזויפים, בעיני.
ולגבי הסרט שאתה מספר עליו- רונן- איך משיגים אותו?
קישור לסרט
04/07/09 20:51
15צפיות
שלום,
מצורף קישור לסרט.
סרט נפלא בעייניי.

מצטרפת לתחושה שהועלתה קודם לכן בשרשור כי מורים ותלמידים אינם יודעים כיצד "להתמודד: עם התלמיד המחונן (יש לי לצערי הרבה מאד סיפורים לתרום),
ועל אחת כמה וכמה עם ילד מחונן עם הפרעת קשב וריכוז ולקויות למידה.


http://video.google.com/videoplay?docid=8959233021...

º
יעל - אין לי מושג איך להשיג את הסרט כיום
05/07/09 10:05
5צפיות
º
בקישור שהביאו יש אפשרות להורדה, כולל תרגום
05/07/09 19:59
12צפיות
º
מקווה שהסרט בפורמט זה מועיל....
05/07/09 23:33
13צפיות
אני הורדתי ואצלי זה עובד...
06/07/09 15:05
8צפיות
אם מישהו לא מצליח... אשמח להעביר לדיסק...
º
תנסי ביוטיוב יש ללא תרגום
05/07/09 14:00
4צפיות
אהבתי
04/07/09 21:01
3צפיות
אני תמיד זוכר את המורה לתנ"ך שכתבה לי במבחן "מאיפה השטויות הלל..." כי נתתי לה איזו פרשנות שלא הכירה....
ברור ששיתוף הפעולה שלי עם אותה מורה עבר למינימום... דהיינו ניתוק מגע מצידי....
אבל נכון ששאלת האסימונים כחלק ממדיניות לילדים עם הפרעת קשב היא בעייתית... במיוחד כאשר הפרעת הקשב משולבת במחוננות....
לא יודע אם זה קשור... אבל סתם הערה....
לי פעם המורה לספרות אמרה על פרשנות שלי
04/07/09 22:03
2צפיות
לביאליק "לא לכך התכוון המשורר...
איזו טעות היא עשתה...
הבאתי את אמא שלי (בד"כ נמנעתי מליצור מגע בין ביה"ס לאמא שלי) שהכירה אישית את ביאליק ואשתו (היו שכנים בת"א) והיא נתנה להיא על הראש ככה...שמאז לא שמעתי ממנה שטות כזו.
ר/
לא קשור ל"הכניסיני תחת כנפך" במקרה?
04/07/09 23:20
3צפיות
אף פעם לא אהבתי את הגישה שאומרת שזה קשור לשכינה...
לא מזמן
05/07/09 19:44
1צפיות
בני נבחן על שיר זה בבגרות.

וגם אני נורא התקוממתי בקשר לפרשנות של "הכניסיני תחת כנפך"  (קרי השכינה.)

סתם העלתם חיוך על פניי

תודה
º
שירשור כלבבי.
05/07/09 20:59
3צפיות
דוקא לא. זה היה משהו עם צרצר...
06/07/09 11:37
1צפיות
על "הכניסיני" גם אני נבחנתי בבגרות (יום לפני שהמציאו את החשמל והמים הזורמים בברז...) היה בידור לשמוע יך כיתה שלמה (42 לא כמו היום) מזמזמת את הכניסיני..ואת שירי של אלכסנדר פן...ואני בכלל בחרתי שיר אחר (אפילו לא זוכרת איזה...) ככה בכלל זכרנו את המילים...
אבל לא זכור לי התעקשות על השכינה בהכניסיני...דיברנו גם! על השכינה כאפשרות...פרוש...אבל גם על פרושים אחרים.
אבל מה אני בכלל זוכרת...חטיארית מצומצמת תאים אפורים שכמותי...
ר/
היום ראיתי שוב את הסרט (ראיתי אותו מזמן
06/07/09 00:06
13צפיות
והבגתי מהזיכרון...)

ראשית התייחסת לסוף הסרט (לדקה האחרונה) היא אומנם הכי משמעותית, אבל... העניין הוא לא האסימונים המזוייפים, טוב על פני השטח כן... אבל האמירה המשמעותית שם היא לא להביא את הילד למצב שבו הוא גם פוגש את אותן דמויות בורות שמשמשות משאבת אסימונים.

האמת שגם התרגום של השם של הסרט תורם לבעיתיות... כי העניין הוא לא כשהאסימונים נגמרים. העניין הוא שמראש אתה נכנס למשחק עם מעט מאוד אסימונים. שזה אחד הגורמים של הילד להתנהג כאילו אין לו מה להפסיד...
תודה שהעלתם את הקישור כי זה היה טוב להזכר
הסרט בהחלט מדבר על כך
06/07/09 03:05
4צפיות
שהילד צריך ללכת לישון עם יותר אסימונים מאשר קם. ועלינו המבוגרים להגן עליו מפני מוצצי האסימונים.

את האסימונים המזוייפים אני הוספתי, הם לא קיימים בסרט
שם הסרט בעברית הוא 'כשהאסימונים נופלים'
07/07/09 01:16
11צפיות
וזה כבר מובן אחר לגמרי, הכוונה ש'יורד האסימון '
הלוואי ולהרבה אנשי חינוך
07/07/09 11:19
3צפיות
ירדו אסימונים
לא הכרתי את הסרט. תודה על הקישור. יש עוד?
06/07/09 23:07
5צפיות
למרות שאני אורב בפורום זה זמן מה, לא הכרתי את הסרט הזה ולא ראיתי את שמו מוזכר. מניח שפיספסתי.
בכל אופן זה סרט מאוד מעניין, וכמו עם ההרצאות המצולמות של ראסל, הרגשתי שהוא מספק המון מידע וכלים.
יש למישהו עוד הרצאות כאלה זמינות לצפיה?
Flix
פורום הפסיכולוגית

פורום הפסיכולוגית

בואו לדבר על כל מה שמציק לכם בלב לפרטים נוספים>>

לוי ייעוץ כלכלי ועסקי

לוי ייעוץ כלכלי ועסקי

מתמחים בעסקים קטנים ובינוניים לפרטים נוספים>>


עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
לעמוד הפורום