לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

לא מנוהל - רוצה לנהל את הפורום? לחץ כאן.
אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
התקנון 'העולם החרדי' - מטרות, כללי כתיבה ו'חוקת הפורום': בסייעתא דשמיא מטרת הפורום: להוות בית לגולשים החרדים ברשת האינטרנט, וכמקום בו יופיעו חדשות, ידיעות מידע, ודיונים אודות הנעשה הנשמע והמתרחש בציבור החרדי. גם אנשים שאינם שומרים מצוות יכולים להציג שאלות ולקבל מענה. את אלה ואת אלה - החרדים, הדתיים והחילונים המתעניינים, הגולשים ברשת, אנו מזמינים לכתוב כאן. כדי שיהיה נעים לכולנו, נבקש להקפיד על כללי הכתיבה הבאים: א. לכתוב בשפה נאותה ונקיה. לא לכתוב על נושאים שהצניעות יפה להם. לא להשתמש במילים שאינן צנועות. ב. לכתוב ללא התלהמות, השמצות או עלבונות. אם מישהו רוצה לפרסם מידע אודות המתרחש בחוגים השונים של הציבור החרדי - נשמח אם יעשה זאת, אולם נבקש להקפיד על הצגת מידע אמיתי, תוך הימנעות מהתלהמות, רכילות זולה או שמועה בלתי בדוקה. ג. אין לפגוע ברבנים, בראשי ישיבות ובאדמו"רים של הציבור הדתי והחרדי. אין צריך לומר שאסור לפגוע בשום אדם, אולם פגיעה בתלמיד חכם, מורה הוראה או מנהיג עדה חמורה כפליים. ב או אדמו"ר במובן זה הוא כל מנהיג קהילה בישראל, גם כשאינו מקובל עליך... ד. אנו מבקשים מכל אורחינו שלא לכתוב בפורום בשבת ובמועדי ישראל. תקנון הפורום 1) הפורום נועד בעיקרו לרכז ידיעות אודות הציבור החרדי והדתי. כיוון שכך, אין מקום לצטט ידיעה שאיננה קשורה לנושא זה. 2) זכותו של כל חבר' בפורום לפתוח שרשור חדש בנושא הקרוב לליבו ותואם את מטרות הפורום. 3) אין לכתוב הודעות הפוגעות בצורה אישית באחד מחברי הפורום. 4) הודעות המנסות לחשוף שמות כותבים, כאן או בפורום אחר, יצונזרו ונגד כותב ההודעה תופעל חסימה. 5) ביקורת על כתיבה עיתונאית: ביקורת מנוסחת בכבוד - כן. רכילות זולה - לא. 6) גולש המציג שאלה ביהדות, בצורה מכובדת ושקולה, יכול לפתוח שרשור חדש גם אם הוא גולש בפורום לראשונה. 7) הפותח אשכול חדש, ינסח את הכותרת באופן שתבהיר את הנושא לקוראים עוד לפני שיפתחו את האשכול. "נמצאו תפילין שנאבדו לפני ארבע שנים בנסיבות מרתקות" - כן. "עזרו למאבד" או "סיפור מעניין" - לא. 8) לעתים קורה שיותר מגולש אחד פותח שרשור בנושא משותף, בדרך כלל מחמת חוסר תשומת לב. במקרים כאלו, ישורשרו השרשורים החדשים אל השרשור הראשון. 9) אזנינו כרויה לכל בקשה, הצעה, תלונה, וכל אשר בליבכם - אך רק בתיבת המסרים. לסיום נצטט את דבריו של תומס ג'פרסון נשיאה השלישי של ארה"ב: "משטר טוב - הוא זה השולט מעט". גם אנו מעדיפים לנהל מה שפחות, כי מתוך הנסיון למדנו שאז נעים ונח יותר. אך דבר זה בידכם הוא - עזרו לנו בזה! תודה על תשומת הלב. תודה על שביקרתם. נשמח לארח אתכם שוב

קה אכסוף נועם שבת... והפעם..

11/02/10 16:12
הבאתי פירוש של השיר קה אכסוף מוקדש ל"קולמוס הנפש"

מתוך אתר שנקרא הזמנה לפיוט



יָהּ - כינוי לה'. אֶכְסֹף - אתגעגע.

הַמַּתְאֶמֶּת וּמִתְאַחֶדֶת בִּסְגֻלָּתֶךָ - השבת מתאימה לעם ישראל, הקרוי עם סגולה (ראו שמות יט, ה-ו), ואתו היא מתאחדת, כפי שאומר ר' שמעון בר יוחאי בבראשית רבה יא, ח: "אמרה שבת לפני הקב"ה: רבונו של עולם, לכולן יש בן זוג, [- בן זוגו של יום ראשון הוא יום שני, בן זוגו של יום שני הוא יום שלישי, של יום רביעי - הוא יום חמשי] ולי אין בן זוג. אמר לה הקב"ה: כנסת ישראל היא בן זוגך".

מְשֹׁךְ נֹעַם יִרְאָתְךָ לְעַם מְבַקְשֵׁי רְצוֹנֶךָ - את המתיקות שביראה ממך השפע על עם ישראל, המבקשים לעשות רצונך.
קַדְּשֵׁם בִּקְדֻשַּׁת הַשַּׁבָּת הַמִּתְאַחֶדֶת בְּתוֹרָתֶךָ - קדושת השבת מתאחדת לא רק עם עם ישראל אלא גם עם התורה.

פְּתַח... וְרָצוֹן לִפְתּוֹחַ שַׁעֲרֵי רְצוֹנֶךָ - עורר אותם לעורר את רצונך.

הָיָה הֹוֶה - כינויים לאלוהים, המבטאים את על-זמניותו.

שְׁמוֹר שׁוֹמְרֵי וּמְצַפִּים שַׁבַּת קָדְשֶׁךָ - שמור את מי שמצפה לשבת ומי ששומר אותה. על שכרם והגנתם של שומרי שבת ראו למשל בבבלי שבת קיח ע"א-ע"ב.

כְּאַיָּל תַּעֲרֹג עַל אֲפִיקֵי מָיִם כֵּן נַפְשָׁם תַּעֲרֹג - כפי שהאיל משתוקק למים, כך שומרי השבת נכספים לקבל את נועם השבת. השיבוץ מתהלים מב, ב:

כְּאַיָּל תַּעֲרֹג עַל אֲפִיקֵי מָיִם כֵּן נַפְשִׁי תַעֲרֹג אֵלֶיךָ אֱלֹהִים. שַׁבָּת הַמִּתְאַחֶדֶת בְּשֵׁם קָדְשֶׁךָ - השבת מתאחדת עם שם ה'.

הַצֵּל מְאַחֲרֵי לִפְרשׁ מִן הַשַּׁבָּת - הצל ושמור את אלו שאינם מסתלקים מן השבת ברגע סיומה, אלא שמעכבים את צאתה ומוסיפים מן הקודש על החול.

לְבִלְתִּי תִּהְיֶה סָגוּר מֵהֶם שִׁשָּׁה יָמִים - הצל אותם מההתרחקות מאלוהים הצפויה במהלך ימות החול, עזור להם למשוך אל ששת ימי החול קדושה מן השבת.

שִׁשָּׁה יָמִים הַמְקַבְּלִים קְדֻשָּׁה מִשַּׁבַּת קָדְשֶׁךָ - ששת ימי החול מקבלים את השפעתם מיום השבת, לפי ספר הזוהר ח"ב פ"ח ע"א.

וְטַהֵר לִבָּם בֶּאֱמֶת וּבֶאֱמוּנָה לְעָבְדֶּךָ - לפי ברכת קדושת היום בתפילת עמידה של שבת -

וְטַהֵר לִבֵּנוּ לְעָבְדְּךָ בֶּאֱמֶת. וְיִהְיוּ רַחֲמֶיךָ מִתְגּוֹלְלִים... - רחם על עם ישראל.

לְהַשְׁקוֹת צְמֵאֵי חַסְדֶּךָ מִנָּהָר הַיּוֹצֵא מֵעֵדֶן - כשתרחם עליהם תשקה את ישראל המשתוקקים לחסדך מהנהר הקדמון שיצא מעדן בגן עדן.

לְעַטֵּר - לקשט.

כָּל שִׁשָּׁה יָמִים לְהַנְחִילָם נַחֲלַת יַעֲקֹב - תתן להם את נחלתו של יעקב, שהיתה נחלה ללא גבולות, כפי שנאמר בבבלי, שבת קיח, ע"א-ע"ב "כל המענג את השבת נותנין לו נחלה בלי מְצָרִים שנאמר 'אז תתענג על ה' והרכבתיך על במתי ארץ והאכלתיך נחלת יעקב אביך'... לא כאברהם שכתוב בו 'קום התהלך בארץ לארכה ולרחבה', ולא כיצחק שכתוב בו 'כי לך ולזרעך אתן את כל הארצות האל', אלא כיעקב שכתוב בו 'ופרצת ימה וקדמה וצפונה ונגבה'".

יַעֲקֹב בְּחִירֶךָ - יעקב הוא האב הנבחר, כפי שאומר מדרש בראשית רבה עו, א "הבחור שבאבות - זה יעקב, שנאמר (תהלים קלח) 'כי יעקב בחר לו יה'".

הַשַּׁבָּת נֹעַם הַנְּשָׁמוֹת - השבת היא הזמן שנעים לנשמות.

הַנְּשָׁמוֹת... הָרוּחוֹת... הַנְּפָשׁוֹת - לפי תורת הסוד אלו שלוש רמות של הוויה

.
לְהִתְעַדֵּן בְּאַהֲבָתְךָ וְיִרְאָתֶךָ - השבת היא זמן של עונג רוחני הכרוך באיזון בין אהבת הבורא לבין יראתו.

נַפְשִׁי חוֹלַת אַהֲבָתֶךָ - נפשי חולה מרוב אהבתה אליך, לפי שיר השירים ב, ה סַמְּכוּנִי בָּאֲשִׁישׁוֹת רַפְּדוּנִי בַּתַּפּוּחִים כִּי חוֹלַת אַהֲבָה אָנִי,
ופה שימוש במלותיו של ר' אלעזר אזכרי בפיוטו "ידיד נפש". בְּצֵל כְּנָפֶיךָ יֶחֱסָיוּן יִרְוְיֻן מִדֶּשֶׁן בֵּיתֶךָ - יזכו להגנתך וישבעו מטובך. זהו שיבוץ מתהלים לו, ח-ט: מַה יָּקָר חַסְדְּךָ אֱלֹהִים וּבְנֵי אָדָם בְּצֵל כְּנָפֶיךָ יֶחֱסָיוּן. יִרְוְיֻן מִדֶּשֶׁן בֵּיתֶךָ וְנַחַל עֲדָנֶיךָ תַשְׁקֵם

וכמו שאודרי אמרה להקדים את הנשמה היתירה..


נ.ב. מי שצריך את המילים במלואן שיבקש
 
תגיות:
שרשור השבת ב"העולם החרדי" - פרשת משפטים
12/02/10 11:17
7צפיות
החידושים.
המאמרים.
הסיפורים.
המתכונים.
עלוני פרשת השבוע, ועוד..

מוזמנים להנות ולהגיב..
משו קטן מפרשת השבוע ``משפטים``!
10/02/10 14:48
6צפיות
תמונה מסלולרי
``אם יום או יומים יעמד לא יקם כי כספו הוא`` (פ` כא, פס` כא) כל ימות השנה בולע אדם את תפילתו בחטיפה.. ואף אם ביום אחד בשנה (יום כיפור) או יומיים בשנה (ראש השנה), הריהו מאריך קצת בתפילתו, גם אז ``לא יוקם``, איננו קם ועומד עמידה איתנה בתפילתו, ``כי כספו הוא``, שאפילו אז מתכוון הוא לטובת עצמו.. שתהיה לו פרנסתו ברווח.. ואין דעתו נתונה על התיקון הרוחני האמיתי, הדרוש לאדם.. (הרבי ר` בונם ז``ל מפשיסחה). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . פירוש ארוך וחזק, שווה קריאה! ``כי יתן איש אל רעהו כסף או כלים לשמר וגנב מבית האיש אם ימצא הגנב ישלם שנים. אם לא ימצא הגנב ונקרב בעל הבית אל האלהים`` (כב, יז) ``כי יתן איש`` כאשר השם יתברך, שנקרא ``איש``, נותן ``אל רעהו`` - אל היהודי, שהוא בבחינת רעהו (``רעך ורע אביך אל תעזוב``), ``כסף או כלים`` - את כל הצטרכויותיו החומריות והגופניות, ``לשמור`` - כדי שישמרם ויחזיקם בקדושה, ולבסוף ``וגנב מבית האיש`` - הוא פוגם, הוא מקלקל את אבריו ואת כספו ועל ידי כך הוא מוציא את כל זאת מתוך הקדושה, הרי ``אם ימצא הגנב`` - אם בעת נתנו דין וחשבון על מעשיו ימצא שהוא עדיין אשם ולא עשה תשובה, אז ``ישלם שנים`` - הריהו נענש עונש כפול לפי חטאו (``כי לקחה מיד ה` כפלים מכל חטאתיה`` - ישעיה מ). אבל ``אם לא ימצא הגנב`` - אלא מתברר שעשה תשובה מיד, אזי ``ונקרב בעל הבית אל האלהים`` - על ידי תשובתו הריהו מתקרב אל האלהים עוד יותר מאשר לפני החטא, שכן ``במקום שבעלי תשובה עומדים, אין צדיקים גמורים יכולים לעמוד`` (חתם סופר בשם הגאון מהר``ר נתן אדלר זצ``ל). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ``כי תצא אש ומצאה קוצים ונאכל גדיש או הקמה`` (כב, ה) כי תצא אש.. כשבאה פורענות לעולם, היא באה בעיקר בגלל הרשעים ``ומצאה קוצים``... אבל מי שסובל מיזה זה גם (ונאכל גדיש או הקמה) אנשים ישרים וטובים שלא חטאו, כי כולנו נמצאים באותו מקום... באותו עולם . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ``לנטת אחרי רבים להטות`` (כג, ב) רק במשור שאינו ברור יש להטות אחרי הרוב. . אבל בדבר שברור בלי ספק, אין נוטים אחרי הרוב.. לכן בנ ישראל לעולם לא יטו אחרי רוב העולם ביחס לאמונה... (הגאון בעל חת``ס). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
º
חזק אתה אחי!!מאיפה הבאת את זה?
10/02/10 16:03
5צפיות
זה ספר ישן בלי שם על הכריכה..
10/02/10 17:58
5צפיות
אבל בעזר ה` אסתכל בזה יותר מאוחר...
º
אם תוכל שלח במסר...טנקס...
10/02/10 20:50
2צפיות
שכוייח!
10/02/10 16:06
1צפיות
תזכה למצוות.
יישר כח ענקקקקק!
10/02/10 18:39
2צפיות
נהנתי מכל מילה ומקווה שאני לא ישכח עד שבת, אני חייב לומר את זה על שולחן שבת כל כך יפה ומחזק!!!
º
יהיו עוד.. בע``ה
10/02/10 18:47
3צפיות
משו קטן??
10/02/10 18:45
3צפיות
זה ענק אביחי.... יש לך את זה ובגדול!!!

עכשו אם תספר לי סיפורי מעשיות על תימניות וחברות- אנלא יאמין לך, לא, אינמצב...
אני מאוד נמשך לדת......
10/02/10 18:54
1צפיות
בצבא ישלי אפשרות.. וזמן חופשי.. בבית אין.. בבית זה עולם אחר.. זה בעיה.. קחי דוגמא, היו שלחו אותי להשפט אצל הרסר בסיס.. ואחרי זה הרסר בסיס תפס אותי עוד משו שבכיף היה צריך להביא לי עלזה ריתוק טוב.. אבל הדבר היחיד שקיבלתי זה צעקות:) אז הבאתי לעצמי עונש חינוכי.. נכנסתי ב6 וחצי לבית כנסת בבית, סגרתי את הדלת.. ואמרתי לעצמי שבתור עונש עלזה שקראו לי ניסים, אני נשאר בבית כנסת שעתיים.. שעתיים זה המון.. אז עכשיו אני לומד תורה.. בבית? כשאני יוצא מהבסיס אני בקושי רואה את הבית.. עבודה יציאות, טיולים.. בילויים. ועוד... לכן אני הפכפך כזה.. אבל אני שואף להיות ככה גם בבית.. לאט לאט:) וכל מילה טובה שלכם פה.. גורמת לי חשק ללמוד עוד ועוד.. אשריכם.. מצטער על החפירה.. נ.ב. בידיך עוון ביטול תורה של כ5 דקות עקב הודעה זו;)
וואלה....
10/02/10 19:00
ביטול תורה? היכן מצית? אני בטוחה שמי שקרא ת5 דקות שלך התחזק..
תראו מזה בנאדם עם רצון לעשות נחת רוח לבורא, אף על פי שיש מלא ניסיונות וקשיים.. באמת כל הכבוד
מעריכה את זה לאין שיעור
הכי רצינית שיש
תורה ציוה לנו משה מורשה קהילת יעקב
10/02/10 19:40
1צפיות
אל תקרי ``מורשה`` אלא מאורסה, חמדמוד.. זה עוזר לסיפור שלכל דבר יש בן/ת זוג.. אפילו לעצים יש.. ואז באה התורה ואמרה שאינלה בן זוגגג... ואז ה` שידך לה אותנו.. כמו שנאמר ``תורה ציוה לנו משה, מורשה (קרי, מאורסה) קהילת יעקב`` חזק.. (מדברי הרב יגן זצ``ל, ומנחת הכהן)
ועוד משו חמוד, לא קשור לפ``ש
10/02/10 21:09
``ויעש אברהם משתה גדול ביום הגמל את יצחק`` (בראשית כא - ח). . ``הגמל`` ה`+ג`=8.. `מל`.. הבנתם? בוא נקרא את זה שוב ``ויעש אברהם משתה גדול ביום הג(8)מל את יצחק`` ביום השמיני מל אותו ועשה משתה ורמוז בפסוק... ועוד משו בעניין.. ``ויחד יתרו``, מה חד?? אלא לקח חרב חדה והעביר על בשרו.. מל את ערלתו.. . . . . .
º
תודה וערב טוב אחשלי היקר!
10/02/10 21:24
מצש בקול ברמה יניב בן משיח
10/02/10 15:46
4צפיות
בהרכב מלא לקראת אלבום חדשששששששששששששששששששש
º
הילד לא מפסיק להוציא דיסקים!!
10/02/10 15:51
1צפיות
עוד..
10/02/10 16:21
מעט הוא מחליף את האורגניסט ואת המתופף שלו למישו שניגן עם איציק קלה..
כבר הוא החליף
10/02/10 16:27
היה לו איזה ריב עם הקודמים
º
לשון הרע
10/02/10 16:33
º
צודק. ראו הודעה זו כמחוקה
10/02/10 16:37
º
אשרייך צדיקהההההההההההההה
10/02/10 16:41
º
רחוקה מלהיות..
10/02/10 16:46
1צפיות
º
אבל בדרךךךךךךךךךךךךךךךךךךךך
10/02/10 16:54
º
בעזרתו ובהשתדלותינו
10/02/10 17:38
jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
10/02/10 17:56
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
אני שמה לב שאני מששעשעת אותך
10/02/10 17:58
אתמהה
חחחחחחחחחחחחחחחחחחח
10/02/10 18:07
כןןןןןןןןןןן מצברוח מרומממממממםםםםםםםםםםםםם
º
טוב.. נו... שמחה זה דברר הכיטוב
10/02/10 18:10
º
נכוןןןןןןןןןןןןןןן
10/02/10 18:18
עוד לא..
10/02/10 16:35
זה יקרה לקראת פסח..
º
אה
10/02/10 16:39
º
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
10/02/10 16:42
במוצאש הוא מופיע באשקלון
12/02/10 15:28
יעני מלווה מלכה...
כניסה 60 ש"" וארוחה בשרית
זה יהיה מופע פריצות ופרגיות.....
12/02/10 16:16
בלה בלה.רק בנהריה אצל רבי דוד אבוחצירא היה הפרדה השאר לא יודע.
פרשת שקלים
11/02/10 12:14
1צפיות
השבת שלפני ראש חודש אדר נקראת שבת שקלים, כיון שקוראים בה את הפרשה העוסקת בנתינת מחצית השקל, וכך כתוב :"כי תשא את ראש בני ישראל לפקודיהם, ונתנו איש כופר נפשו לה' בפקוד אותם. ולא יהיה בהם נגף בפקוד אותם. זה יתנו, מחצית השקל בשקל הקודש. העשיר לא ירבה והדל לא ימעיט". רבי ברוך שלום אשלג זצ"ל הסביר את הפסוק בדרך עבודת ה' על פי חכמת הקבלה: "כי תישא את ראש" - בבחינת "שנהיה לראש ולא לזנב". זנב - נקרא כשאדם נמשך אחרי הכלל ואין לו דעה עצמית. כל התשוקות והכיסופים שיש לו בעבודת ה' בנויים לפי מה שהכלל מחליט. וזה נקרא בחינת דומם דקדושה.
לקריאת המשך המאמר- פרשת שקלים על פי הקבלה
º
נחמד..
11/02/10 12:18
º
תודה
11/02/10 12:24
פניני עין חמד לפרשת משפטים.
11/02/10 17:05
בס"ד.

הודעה ממערכת העלון :

שלום לכולם,
מצ"ב גיליון מס' 262- פרשת משפטים תש"ע

תודה לאלו שנענו לנו, אך יחד עם זאת כפי הידוע השבת הקרובה פרשת שקלים
מאחר וקיימת החובה להעברת מחצית השקל לטובת האדרת שמו יתברך והגדלת התורה
אנו רוצים לבקש מקהל קוראנו הנאמנים להעביר עבורנו את מחצית השקל עבור העלון
וזאת כהקרת הטוב בזאת שאתם נהנים מקריאת העלון מדי שבת בשבתו וביחוד בשל המצב הכספי בו נמצא העלון.

אנא, העבירו אלינו ויהי רצון שה' ימלא כל משאלות לבכם לטובה ותהיו שותפים במצוות זיכוי הרבים שערכה לא יסולא בפז
ותזכו בשפע ברכות מן השמים

למעוניינים לתת את מחצית השקל לטובת העלון ולמען האדרת שמו יתברך נא להשיב במייל חוזר.
או לשלוח צ'ק לפקודת ביה"כ עין חמד (יש להוסיף קרוס) ולשלוח לידי ליאור עצמון, רח' הבושם. ת.ד. 83375, מבשרת ציון, מיקוד 90805
או להפקיד ישירות לחשבון בבנק לאומי. מס' סניף 678 מס' חשבון 02798958

כמו כן, אנו ממליצים בחום רב לרכוש את הספר השלישי! הספר מדהים
ומסובסד במחיר של 25 ש"ח לכרך בלבד! והכל למען האדרת שמו יתברך לעד ולעולמי עולמים!
כדאי מאוד לזכות את הספר לידי חברים, מכרים, בר-מצווה, בת-מצווה, חנוכת בית, לביה"כ וכמתנה
אפשר להקדישו לעילוי נשמה, ברכה, הצלחה וכיו"ב

החותם בברכת התורה
ליאור
זה ראוי שרשור!
11/02/10 13:21
השיר של יוסי הופמן ועדי רן `ושמרו` הוא שיר רגש רציני! (אני במצב רוח שירי שבת עכשיו,יש מצב שהקדימו לי תנשמה היתרה)
º
שיר ישן,וטווב!
11/02/10 13:27
גם `ויכולו`
11/02/10 13:35
של אלי פרידמן ו`ושמרו` של פרמישלאן(מתוך יברכך) ו`שבענו` עם מאיר הלוי(מתוך שבת חזק) העבוד של ישראל לאם שווה.
וגם..
11/02/10 13:46
לכה דודי של שלמה כהן!
נמסור לפרידמן..
11/02/10 13:49
אגב הוא אמר לי שהוא הולך להוציא דיסק חתונות בזמן הקרוב...
נעלם מהאופק ..
11/02/10 13:53
הבן אדם הא? סוף סוף מוציא דיסיק...מברוק!
עקב הצריבות..
11/02/10 14:19
הוא הפסיק..
º
ועקב הפסקת הצריבות הוא חוזר?
11/02/10 14:25
ילצנית
11/02/10 14:56
הוא אמר לי שזה רק כדי להזכיר שהוא קיים בשוק...זה דיסק שירי חתונה הרי בנינו עיקר הרוח של הזמרים היום זה ההזמנות לארועים...יש?
מותר לך
11/02/10 13:41
לכתוב בפורום רק ביום חמישי?
מאיפה הבאת אתזה?
11/02/10 14:18
1צפיות
כתבתי השבוע איזה 3 פעמים לפחות.אז ככה זה מרגיש להתגעגע אלי?
º
מי התגעגע?
11/02/10 14:36
º
פפפ
11/02/10 16:13
º
באמת שיר יפה, מרגש.
11/02/10 13:54
וואוו שיר ענקקק
11/02/10 14:14
אני מנסה מלא זמן להשיג תשיר הזה ולא מצליחה.. תמיד פותחת את הרדיו ביום חמישי אחרי התוכנית של דודי שוומלפנד... הוא משמיע את זה בקביעות...
שיר באמת יפה ו.....רגש רציני כמו שאמרת.
קלעת לטעמי
לא מכיר את השיר הזה..
11/02/10 14:28
אבל פוליקר הוציא עכשיו שיר חדש שאותי זה יותר מעניין...
º
לוזרר
11/02/10 14:28
לא..
11/02/10 14:31
מכיר את המושג הזה...אול דטיים איי ווין..
º
תתחיל להכיר...נעים מאוד, בעברית זה"מפסידן"
11/02/10 14:32
הבנו....
11/02/10 14:34
שעשית...אבל זה לא מפריע לי..
º
אה.... עיין למטה
11/02/10 14:34
לפני 3 שבועות
11/02/10 14:55
שיר מצוין
אחמ,,,אחמ,,,
11/02/10 15:35
הכנסתי אותך למוזה הא??.?
אז היה שווה
צ"לחי ליייאתזה
טנקסססססס
תרגעי מהר
11/02/10 16:13
יומראשון
או,קע
11/02/10 16:35
טוב המורה,מחכה בסבלנות מרובה.
º
נכון.
11/02/10 15:41
פרשת משפטים.. סיום השובבי"ם בעצם
12/02/10 11:21


''כי תראה חמור שנאך רובץ תחת משאו... עזב תעזב עמו'' (כג – ה)
כאשר מסייעים לשונא המצוה גדולה יותר, לפי שבכך מדכאים גם את יצר השנאה.
אף על פי שאין הכוונה כאן לשונא אישי, שהרי אסור סתם כך לשנוא אדם מישראל, אלא הכוונה כאן לאדם שראה בחברו דבר עבירה, שאז מצוה לשנוא אותו – בכל זאת עלולה כל שנאה של מצוה ליהפך במשך הזמן לשנאה אישית. שכן אם אני שונא אדם – אם כי לשם מצוה – מתחיל גם הלה לשנוא אותי, משום ''כמים הפנים לפנים כן לב האדם לאדם'', ושנאתו של הלה כלפי הרי איננה עוד לשם מצוה, כי אם שנאה פשוטה, אישית. ואם כן נהפכת גם שנאתי כלפיו לאישית והמצוה נשמטת והולכת. לפיכך אמרה התורה, שיש להושיט עזרה לשונא שכזה שהיותו נתון במצוקה, כדי לשמור בכך על תחומה של השנאה, שלא תהפך השנאה לשם מצוה לשנאה אישית, פשוטה וגסה...
מתוך מעיינה של תורה

שבת שלום ומבורך או שבת שלום ומבורכת?
שעון שבת: התחכמות או לא?
11/02/10 15:27
למה אסור להדליק אור בשבת, אבל מותר לכוון את שעון השבת שיעשה כך? האם מדובר בהתחכמות עם הבורא או בשמירה מלאה על ההלכה?
http://www.tapuz.co.il/blog/viewEntry.asp?EntryId=...
קה אכסוף נועם שבת... והפעם..
<< ההודעה הנוכחית
11/02/10 16:12
266צפיות
הבאתי פירוש של השיר קה אכסוף מוקדש ל"קולמוס הנפש"

מתוך אתר שנקרא הזמנה לפיוט



יָהּ - כינוי לה'. אֶכְסֹף - אתגעגע.

הַמַּתְאֶמֶּת וּמִתְאַחֶדֶת בִּסְגֻלָּתֶךָ - השבת מתאימה לעם ישראל, הקרוי עם סגולה (ראו שמות יט, ה-ו), ואתו היא מתאחדת, כפי שאומר ר' שמעון בר יוחאי בבראשית רבה יא, ח: "אמרה שבת לפני הקב"ה: רבונו של עולם, לכולן יש בן זוג, [- בן זוגו של יום ראשון הוא יום שני, בן זוגו של יום שני הוא יום שלישי, של יום רביעי - הוא יום חמשי] ולי אין בן זוג. אמר לה הקב"ה: כנסת ישראל היא בן זוגך".

מְשֹׁךְ נֹעַם יִרְאָתְךָ לְעַם מְבַקְשֵׁי רְצוֹנֶךָ - את המתיקות שביראה ממך השפע על עם ישראל, המבקשים לעשות רצונך.
קַדְּשֵׁם בִּקְדֻשַּׁת הַשַּׁבָּת הַמִּתְאַחֶדֶת בְּתוֹרָתֶךָ - קדושת השבת מתאחדת לא רק עם עם ישראל אלא גם עם התורה.

פְּתַח... וְרָצוֹן לִפְתּוֹחַ שַׁעֲרֵי רְצוֹנֶךָ - עורר אותם לעורר את רצונך.

הָיָה הֹוֶה - כינויים לאלוהים, המבטאים את על-זמניותו.

שְׁמוֹר שׁוֹמְרֵי וּמְצַפִּים שַׁבַּת קָדְשֶׁךָ - שמור את מי שמצפה לשבת ומי ששומר אותה. על שכרם והגנתם של שומרי שבת ראו למשל בבבלי שבת קיח ע"א-ע"ב.

כְּאַיָּל תַּעֲרֹג עַל אֲפִיקֵי מָיִם כֵּן נַפְשָׁם תַּעֲרֹג - כפי שהאיל משתוקק למים, כך שומרי השבת נכספים לקבל את נועם השבת. השיבוץ מתהלים מב, ב:

כְּאַיָּל תַּעֲרֹג עַל אֲפִיקֵי מָיִם כֵּן נַפְשִׁי תַעֲרֹג אֵלֶיךָ אֱלֹהִים. שַׁבָּת הַמִּתְאַחֶדֶת בְּשֵׁם קָדְשֶׁךָ - השבת מתאחדת עם שם ה'.

הַצֵּל מְאַחֲרֵי לִפְרשׁ מִן הַשַּׁבָּת - הצל ושמור את אלו שאינם מסתלקים מן השבת ברגע סיומה, אלא שמעכבים את צאתה ומוסיפים מן הקודש על החול.

לְבִלְתִּי תִּהְיֶה סָגוּר מֵהֶם שִׁשָּׁה יָמִים - הצל אותם מההתרחקות מאלוהים הצפויה במהלך ימות החול, עזור להם למשוך אל ששת ימי החול קדושה מן השבת.

שִׁשָּׁה יָמִים הַמְקַבְּלִים קְדֻשָּׁה מִשַּׁבַּת קָדְשֶׁךָ - ששת ימי החול מקבלים את השפעתם מיום השבת, לפי ספר הזוהר ח"ב פ"ח ע"א.

וְטַהֵר לִבָּם בֶּאֱמֶת וּבֶאֱמוּנָה לְעָבְדֶּךָ - לפי ברכת קדושת היום בתפילת עמידה של שבת -

וְטַהֵר לִבֵּנוּ לְעָבְדְּךָ בֶּאֱמֶת. וְיִהְיוּ רַחֲמֶיךָ מִתְגּוֹלְלִים... - רחם על עם ישראל.

לְהַשְׁקוֹת צְמֵאֵי חַסְדֶּךָ מִנָּהָר הַיּוֹצֵא מֵעֵדֶן - כשתרחם עליהם תשקה את ישראל המשתוקקים לחסדך מהנהר הקדמון שיצא מעדן בגן עדן.

לְעַטֵּר - לקשט.

כָּל שִׁשָּׁה יָמִים לְהַנְחִילָם נַחֲלַת יַעֲקֹב - תתן להם את נחלתו של יעקב, שהיתה נחלה ללא גבולות, כפי שנאמר בבבלי, שבת קיח, ע"א-ע"ב "כל המענג את השבת נותנין לו נחלה בלי מְצָרִים שנאמר 'אז תתענג על ה' והרכבתיך על במתי ארץ והאכלתיך נחלת יעקב אביך'... לא כאברהם שכתוב בו 'קום התהלך בארץ לארכה ולרחבה', ולא כיצחק שכתוב בו 'כי לך ולזרעך אתן את כל הארצות האל', אלא כיעקב שכתוב בו 'ופרצת ימה וקדמה וצפונה ונגבה'".

יַעֲקֹב בְּחִירֶךָ - יעקב הוא האב הנבחר, כפי שאומר מדרש בראשית רבה עו, א "הבחור שבאבות - זה יעקב, שנאמר (תהלים קלח) 'כי יעקב בחר לו יה'".

הַשַּׁבָּת נֹעַם הַנְּשָׁמוֹת - השבת היא הזמן שנעים לנשמות.

הַנְּשָׁמוֹת... הָרוּחוֹת... הַנְּפָשׁוֹת - לפי תורת הסוד אלו שלוש רמות של הוויה

.
לְהִתְעַדֵּן בְּאַהֲבָתְךָ וְיִרְאָתֶךָ - השבת היא זמן של עונג רוחני הכרוך באיזון בין אהבת הבורא לבין יראתו.

נַפְשִׁי חוֹלַת אַהֲבָתֶךָ - נפשי חולה מרוב אהבתה אליך, לפי שיר השירים ב, ה סַמְּכוּנִי בָּאֲשִׁישׁוֹת רַפְּדוּנִי בַּתַּפּוּחִים כִּי חוֹלַת אַהֲבָה אָנִי,
ופה שימוש במלותיו של ר' אלעזר אזכרי בפיוטו "ידיד נפש". בְּצֵל כְּנָפֶיךָ יֶחֱסָיוּן יִרְוְיֻן מִדֶּשֶׁן בֵּיתֶךָ - יזכו להגנתך וישבעו מטובך. זהו שיבוץ מתהלים לו, ח-ט: מַה יָּקָר חַסְדְּךָ אֱלֹהִים וּבְנֵי אָדָם בְּצֵל כְּנָפֶיךָ יֶחֱסָיוּן. יִרְוְיֻן מִדֶּשֶׁן בֵּיתֶךָ וְנַחַל עֲדָנֶיךָ תַשְׁקֵם

וכמו שאודרי אמרה להקדים את הנשמה היתירה..


נ.ב. מי שצריך את המילים במלואן שיבקש
תודה לך! גם אני הייתי זקוקה לזה..
11/02/10 17:07
1צפיות
רציני שמעתי את זה בחופה בחתונה ועיניין אותי הפרוש..
אין בעד מה
11/02/10 17:09
1צפיות
העיקר להתכונן לשבת קודש
להתכונן?
11/02/10 17:18
1צפיות
איזה משעמם לי מעכשיו..
כזה שיר יהודי המבטא את קדושת השבת.
11/02/10 17:13
1צפיות
תודה,אהבתי.
º
הייתי אומר "שיר חסידי"
11/02/10 17:16
º
כן,למי שלא חסידי בישבילו זה יהודי.
11/02/10 17:21
º
מי שלא חסידי , לא יבין את השיר
11/02/10 17:22
1צפיות
º
יבין בחלקו.
11/02/10 17:24
º
מה שתגידי
11/02/10 17:25
º
נכון.
11/02/10 20:33
º
או לא נכון?
11/02/10 20:36
1צפיות
משו קטן מהפרשה
11/02/10 21:08
2צפיות
תמונה מסלולרי
``ואלה המשפטים אשר תשים לפניהם`` (כא, א) היה צריך לכתוב ``ואלה המשפטים אשר תלמדם``. אלא... ``ו,אלא ה,משפטים א,שר ת,שים ל,פניהם``, ראשי תיבות ``לתאוה``. כלומר.. אדם שתאותו מתגברת עליו, ישים לנגד עיניו את המשפטים האלה.. את העונש שהוא יקבל וכך ימנע מלהלך אחר תאותו מפחד העונש הצפוי לו (רבינו ``אביר יעקב`` אבוחצירא זצ``ל). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ``אם כסף תלוה את עמי, את העני עימך`` (כב, כד) מצוה גדולה להלוות לעני בשעת דחקו, וחשובה מצווה זה כקרבן. כמו שכתוב:``מ.ל.ב.ד. עולת הבוקר`` (ויקרא ט, יז) ``מ.לוה ל.עני ב.שעת ד.חקו`` (יבמות סג, ע``א.). וגם האותיות לפני ``כסף`` הן ``עני``: לפני כ` - י`, לפני ס` - נ`, לפני פ` - ע`. לומר לנו שלא נברא הכסף אלא כדי לזכות בו את העשירים בנינת הלוואות וצדקה.. שיש לנו כסף, בגלל העניים, כדי שניתן להם אותו כשיצטרכו... (רבינו ה``שפתי כהן`` זצ``ל). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ועוד בעניין הצדקה, ``כסף`` במילואו - כ``ף סמ``ך פ``ה - גימטריא ``כפרה``, זאת אומרת, בשעה שעם ישראל נותן צדקה עם הכסף, זה מכפר לו על עוונותיו... וגם זה גימטריא של ``שה`` שמכפר כקרבן.. (הגאון עוזנו מרן החיד``א זצ``ל). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ``ועבדתם את ה` אלקיכם וברך את לחמך ואת מימיך`` (כג, כה) הפסוקים כולם מדברים בלשון יחיד:``לא תשתחוה לאלוהיהם ולא תעבדם.... וברך את לחמך ואת מימיך``, ומדוע נאמר ``ועבד.ת.ם את ה` אלקי.כ.ם`` בלשון רבים? אלא ידוע שעבודה זה תפילה.. ותפילה מתקבלת יותר כשהיא תפילת רבים, ברוב עם הדרת מלך.. (רבינו יעקב בעל הטורים זצ``ל). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ``לא תהיה אחרי רבים לרעות`` (כג, ב) למרות שהולכים בד``כ אחרי הרוב.. כשאתה רואה שרבים עושים רע.. אל תגרר אחריהם... דווקא בדברים רעים... . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ``ויצאו ילדיה`` (כא. כב) הרי היה צריך לומר ``ויצא ילדה`` בלשון יחיד כמו שבדר``כ מולידים אחד.. אבל משום שהיהודיות באותו זמן היה יולדות הרבה בכרס אחד, נאמר ילדיה.. ולכן נקט בלשון רבים כמו המציאות אז באותה תקופה (יד משה). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ``ומכה אביו ואמו מות יומת`` אמרו חז``ל ימור בחנק... אבל מי שמקלל את אביו ואמו ימות בסקילה.. מדוע המקלל יענש יותר קשה.. אלא, זה שמכה המכה עוברת.. וזה בזיון לגוף בלבד.. אבל המקלל הוא כבר פוגע בנשמה... וזה בהרבה יותר חמור... . . . . . . . . . . . . . . (במשך יותר משעה כתבתי המון דברים יפים, ובמחי יד הכל נמחק.. חבל.. זה מה שנשאר לפליטה)
ישר כוח גדול..
11/02/10 21:11
וכן לפעמים גם זה קורה קח את זה בקלות... כפרת עוונות..ואיך אמרת מקודם ``כל מה דעביד רחמנא לטב עביד``...
אל תדאג..
11/02/10 21:29
אני יודע שהכל משמיים:)
שכוייח.
11/02/10 21:25
שתזכה להפיץ תורה להגדילה,ולהאדירה! שתזכה לראות בנים עוסקים בתורה..
º
אמן!
11/02/10 21:28
חזק וברוך
12/02/10 01:09
ותודה לך מעומקא דליבא!
שבת שלום
12/02/10 10:42
התורה פותחת ואלה המשפטים אשר תשים לפניהם כי תקנה עבד עברי וגו` ומקשים העולם כיצד זה מכל דיני פירטי המצוות לא מצאה התורה לפתוח אלא בדיני עבד עברי שנמכר בגנבתו? ושמעתי בשם אדם גדול אחד שביאר כך: משל לאדם שזכה וגידל בביתו 12 ילדים מהן יצאו ראשי ישיבות מהן מורי הוראה ומהן מזכי הרבים כולם זרע ברך ד` לבד מבן אחד שסטה מן הדרך הרי ברור הדבר שלמרות כל הנחת רוח שיש לו מבניו בראש מעייניו חושב הוא כיצד להשיב את בנו לדרך הישר ע``כ. והנמשל מובן הקבה יודע שבכללות עם ישראל |ברוב הדורות| ילכו בדרך הישר אבל מאידך יהיו כאלה שיסטו מן הדרך ולכן פתחה התורה בהם כיצד ניתן להדריכם בדרך הישר כדי להשיבם למוטב..שבת שלום ומבורך!!
שלום פינת.
12/02/10 10:51
חזק וברוך!
מיין פיספסת..
12/02/10 11:41
º
אהבתי.
12/02/10 11:43
שאלה:
12/02/10 13:57
לא הבנתי את הקשר לאנשים שסטו מהדרך לעבד עיברי שנמכר בגנבתו? איך זה יכול להשיב את הסוטים מדרך התורה?
Make my wed - ארגון חתונות

אל תתפשרו על החתונה שלכם

מארגני החתונות המובילים ביותר בלחיצת כפתור >>


עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
לעמוד הפורום