לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
הורים יקרים
מזל טוב, אתם חובקים תינוק בזרועותיכם.
ברגע זה מתחילות אינסוף תהיות ושאלות לגבי תקינות התפתחותו:
* מתי מגיע החיוך הראשון?
* באיזה גיל אמור תינוק להתהפך?
* מתי מקובל להתחיל מתן מזונות מוצקים? ועוד
פורום זה הוקם על מנת לתת מענה לכל שאלה הקשורה להתפתחות תינוקכם/ילדכם, מגיל 0 ועד 4 שנים.
פורום זה מנוהל גם על ידי מומחים מתחום ההתפתחות והמוטוריקה, וכן יקחו בו חלק מומחים נוספים מתחומים שונים כגון תזונה, פסיכולוגיה ועוד.
זה המקום לשאול שאלות המטרידות אתכם בכל הקשור להתפתחותו של ילדיכם, ולקבל תשובות.
שימו לב כי במידת הצורך תקבלו המלצה לפנות לבעלי מקצוע *אמיתיים*, וכי יש בעיות שאינן יכולות להיות מאובחנות מעל גבי האינטרנט.
בברכת התפתחות תקינה, והורות מאושרת

mamay מרכז פרטי לרפואת ילדים משולבת
http://www.mamay.co.il/Hebrew
המשך...
הודעה חדשה

בן שנה ושבעה חודשים אוטוטו

מאת: ליהיא 5
01/08/09 03:01
האם אוצר מילים בין 40-50 הוא סביר לגיל זה ?
האם כאשר שואלים אותו "איך עושה כלב " והוא תמיד עונה "האו", זאת גם מילה ?

ושאלה נוספת :
ברור שהדבר משתנה בין ילד אחד לשני, אבל פחות או יותר, מתי מתחיל הצורך  לשחק "עם ילדים" ולא רק " ליד ילדים " ?
אני שואלת, כי כאשר אנחנו נמצאים בגינה הציבורית, ולבן שלי יש משהו ביד, למשל כדור או כף, הוא הולך אחרי ילד או ילדה שהוא לא מכיר, ורוצה לתת להם את המשחק. למה הוא עושה את זה ?

 
תגיות:
º
שאלות לקלינאית תקשורת
( לעמוד שלי בתפוז עסקים )
02/08/09 08:02
79צפיות
שאלות בושא התפתחות תקשורת, שפה ודיבור
29/07/09 16:15
102צפיות
להורים שלום,
ביום שיש בשמונה בבוקר אענה על שאלות בנושא התפתחות  תקדשורת, שפה ודיבור.
אשמח לענות,
אסנת
מחקר עם תינוקות-משמיעה לדיבור
29/07/09 16:21
53צפיות
להורים שלום,

בחוג להפרעות בתקשורת, אונ' ת"א, נערך מחקר ראשון מסוגו בישראל לגבי האופן שבו תינוקות מאזינים ומבחינים בין מילים.

למחקר חשיבות להבנת תהליכים ראשוניים של רכישת שפה, ולשיקום תינוקות ופעוטות לקויי שמיעה ומושתלי שתל השבלול.

אנו זקוקים לתינוקות שומעים בני 6-14 ח'לבדיקה חד פעמית, קלה וידידותית הנערכת בתל-השומר.מוזמנים להרשם גם תינוקות צעירים יותר.

משך הבדיקה כעשר דקות, ובמהלכה התינוק יושב על ברכי ההורה, צופה במסך ושומע צלילי דיבור. אנו עוקבים אחר תנועות עיניו.

המשתתפים מקבלים תעודת "מדען צעיר". ניתן להגיע במונית וההוצאה משולמת.
למשתתפים ינתנו תלושי שי לשילב בסך 100 ש"ח.

חניה חינם לבאים ברכב.

מצ"ב מכתב הסבר עם פרטים נוספים.



עזרו לנו לעזור, כי כולנו רוצים לשמע "קול" מילה.



תודה,

לפרטים נוספים ניתן לפנות

לאסנת סגל, דוקטורנטית בחוג להפרעות בתקשורת אונ' ת"א.

0522-998404

segalll@netvision.net.il
התפתחות שפתית - שנתיים
29/07/09 16:26
71צפיות

יהלי שלי בן עוד מעט שנתיים , גיל מתוקן שנה ו10. אני יודעת שפגים אמורים לסגור פערים עד גיל שנתיים ומבחינה מוטורית נראה לי שאנחנו בסדר:   הולך,רץ, הולך אחורה, מטפס על סולמות. מוטוריקה עדינה אף פעם לא הייתה בעיה: מצייר, משחיל ,נורא אוהב לאכול אורז אחד אחז עם ידיים.
הדבר היחידי שנראה לי שאנחנו עדיין בעיכוב זה שפתי. אני רושמת את כל המילים שהוא אומר והגעתי ל כ 45 מילים ויש לו כ 3 צירופי מילים אבל הוא    מחבר אותם ולכן נראה לי שזה לא נחשב (לארוצה עודפעם אתזה). ברשימה הזאת יש גם מילים שפעם הוא היה אומר הרבה ועכשיו הוא החליף אותם במילים חדשות - ז.א. יש כל הזמן הוספה של מילים חדשות אבל גם מילים שהוא מפסיק להגיד.
מה לעשות כדי לעודד צירופי מילים? אנחנו במעקב במכון להתפתחות הילד (בגלל הפגות) וכעיקרון אמרו לנו שהוא נמצא בחלק התחתון של הנורמה וכרגע לא צריך קלינאית תקשורת ובכל מקרה הוא קטן מדי לטיפול. האם באמת בגיל שנתיים הוא קטן מדי?
עוד שאלה קצרה על סיפורים. אני קוראת לו כל לילה לפני שינה אבל הדרך היחידה שהוא מוכן לשמוע לסיפור זה כשהוא במיטה עם בקבוק ואני יושבת לידו ומקריאה אבל נראה לי שזו הקשבה מאוד פסיבית. הייתי רוצה שנשב ביחד ונקרא ביחד ושהוא גם ישתתף אבל ככה הוא מוכן לשבת בדיוק 2 דקות ואז הוא מבקש ללכת למיטה. בצוהרים אני גם מנסה לרקוא איתו אבל יש לוסבלנות לכמה דקות ואז הוא בורח. (דווקא ילד  שיכול לשחק בריכוז הרבה זמן אבל לסיפורים אין לו סבלנות)  
תודה


התפתחות שפתית-שנתיים
02/08/09 08:11
58צפיות
שלום,
כיום מטפלים בהחלט בילדים בני שנתיים. יחד עם זאת למוסדות ציבוריים יש לפעמים קריטריונים משלהם. לגבי הקראת סיפורים, היא דורשת קשב למידע המועבר בערוץ השמיעתי. זה שונה מריכוז הדרוש לבניה והרכבה. נסי לבחור סיפורים קצרים עם מעט מלל והרבה תמונות, וכם שירים קצרים ודקלומים. כמו כן אפשר לעודד צרופים ע"י צרוף מילים שונות למילת ציר.
(למשל, "עוד מים, עוד פעם, עוד שוקו", או, "דובי בוא, בובה בואי, אבא בוא" ).

אסנת סגל קלינאית

האם לדעתך כדאי לטפל?
02/08/09 10:48
31צפיות
האם המצב שתיארתי באמת מצב שמצריך טיפול?
בת דנה וחמישה חודשים
29/07/09 17:11
75צפיות
הי אסנת: ביתי בת שנה ו-5 חודשים ומלבד המילים "כן" ו"לא" אינה מדברת. יש לציין כי היא מבינה כל מילה וכל דבר כאשר פונים אליה, מצביעה וכד', אך אינה מדברת או חוזרת אחרי מה שאומרים לה.היא עדיין לא הולכת לגן (מתחילה בספטמבר הקרוב), אני חוששת מאחר ונולדה עם לשון קשורה (שהותרה בגיל 3 חודשים - אך לא בטוחה כי יש קשר. האם ישנה סיבה לדאגה? מה ניתן לעשות או כיצד לטפל?

תןדה מראש על העזרה והמשך יום נעים
º
תיקון: בת שנה וחמישה חודשים :)
29/07/09 17:12
54צפיות
היא עוד קטנה לפחות נדמה לי ככה
30/07/09 17:12
46צפיות
שלום דנדיה, יש לי תינוק בן שנה וארבע חודשים וגם לא מדבר אומר כן ולא אך לא יותר מזה, מנסה לחזור אחרי ביתויים שאני אומרת לו אך לא מצליח, אפשר להבין שהוא חוזר אחרי מה שאמרתי אך לא מצליח להגות אותם, וא מבין כמעט הכל, אני חושבת שתני לה הזדמנות עוד מוקדם לא מאוד מוקדם אך קצת. הילד הראשון שלי כבר קישקש בגיל הזה אך השני "מאחר" אם אפשר לקרא לזה ככה.
בת שנה וחמישה חודשים
02/08/09 08:17
73צפיות
שלום,
אין קשר בין לשון קשורה להתפתחות שפה. בכל מקרה בו הורים מביעים חשש מעיכוב מומלץ לפנות להערכה של קלינאית תקשורת. בינתיים ניתן להדגיש ולעודד הפקת קולות בכלל (קולות של חיות, מכוניות, קדם מילים כמו: הופ, הופה, בום, אנאנאנ, פיפ פיפ, המ ומילים כמו ביבי, אין, עוד, די, בוא הנותנות אפשרות לשליטה).

אסנת סגל קלינאית
בת שנה ו10 חודשים שפה ואוכל
30/07/09 00:03
72צפיות
בתי הקטנה בת בשנה ו 10 חודשים מדברת מעט מאוד מילים בסה"כ
23 מילים וצירוף של 2 מילים זה רק נד-נד

היא עם עיכוב שפתי לא ברור, עשתה בדיקת שמיעה רק בטיפת חלב
יש לה גם קושי ללעוס והפה שלה מלא שיניים היא לא אוכלת מוצקים
אני מנסה לתת לה לדוגמה קציצה מרוסקת היא לא אוכלת נותת לה את הקשה של הלחם היא ממוססת אותו בפה וככה גם עם במבה מה שמצריך לעיסה היא א רוצה או שפשוט דוחפת את כולו לפיה את זה היא עושה הרבה עם הלחם והבמבה ועלולה להיחנק
היא אוכלת פורמולה עם תוספות  גרבר פירות מעדנים ואני מנסה לתת לה מוצקים ללא הצלחה של ממש
מה אפשר לעשות חוץ מלדבר איתה לעודד אותה לדבר יותר וברור
לא כל המילים שלה מובנות היא ילדה חכמה מקשיבה ומלאת אנרגיה
באיזה גיל מתחילים עם טיפול אצל קלינאית תקשורת?
האם יש קשר בין זה שהיא לא אוכלת מוצקים לשפה ומה רמת ההשפעה?
º
שכחתי לציין שהיא גם מתחת לאחוזון 3
30/07/09 00:04
36צפיות
בן 11 חודש
30/07/09 11:47
35צפיות
שלום רציתי לדעת מה תינוקות סביב גיל שנה אמורים לדבר.
הבן שלי התחיל להשמיע סביב 8 חודש צלילים כמו :אוווו, אאאא, בנוסף מבטא גה גה גה, מבטא אות ד ופעם אחת שמעצי את האות ב. הוא אינו אומר שום מילה, כאשר מדברים איתו או שרים לו, הוא מקשיב אך בפועל אינו אומר כלום. בדיקת שמיעה בטיפת חלה בשבע חודש תקינה. האם זה תקין שלא מדבר בשפת התינוקות?

יש לציין הוא תינוק עם מזג רציני ( נראה לי :)   ), אינו מתביע אך תמיד מסתכל אם אומרים לו "הנה חתול, הינה כלב"

האם יש מקום לדאגה?
בן 11 חודש
02/08/09 08:25
33צפיות
שלום,
בגיל 11 חודש עדיין לא מצפים למילים ראשונות אך בהחלט מצפים למלמול. מלמול הינו רצף של הברות חזרתי או משתנה (למשל, בבב, דדד, בבי, גדו). אם את מתרשמת שהוא אינו ממלמל מספיק ניתן להתייעץ עם קלינאית תקשורת.

אסנת סגל קלינאית
º
זה נשמע כמו רגישות תחושתית בפה. בדקת את זה?
30/07/09 20:56
170צפיות
שכחתי לציין לגבי בתי בת השנה ו 10 חודשים
31/07/09 08:55
40צפיות
שלבתי יש עיכוב התפתחותי כללי הכוונה גם במוטוריקה
היא עדיין לא הולכת לבדה ללא עזרה היא הולכת מסביב לשולחן או כשנותנים לה יד 1 והליכה מצחיקה על הברכיים
היא התחילה לנסות לעמוד התיחלה ללמוד לטפס לספה אבל לא יודעת לרדת
רציתי לדעת אם יש קשר בין שני ההתפתחויות השונות שפה ומוטוריקה?
ואם אני צריכה לעשות לה בדיקת שמיעה בגלל העניין השפתי? היא
עשתה בדיקת שמיעה רק בטיפת חלב והיה בסדר גמור כעת היא בת
שנה ו10 חודשיםאומרת רק 23 מילים ולא כולם מובנות
עזרה בבקשה!
בת שנה ועשרה חודשים
02/08/09 08:21
73צפיות
שלום,
אני ממליצה לפנות למכון להתפתחות הילד להערכה כוללת, ועל מנת לברר האם יש קשר בין תפקודי האכילה לבין התפתחות הדיבור. לעיתים יש קשר בין יכולות סנסומוטוריות המתבטאות באכילה לבין היכולת המוטורית הדרושה לביצוע הדיבור. אולם, קשר כשה לא תמיד קיים ויש ילדים עם בעיות אכילה ללא בעיות דיבור ולהיפך. ידוע לי שבבית חולים שניידר יש במקביל להתפתחות הילד גם מרכז רב תחומי לטיפול בבעיות אכילה בילדים.

אסנת סגל קלינאית
º
תודה רבה על ההתיחסות
02/08/09 14:00
6צפיות
בת 11 חודש
30/07/09 12:15
29צפיות
מקשקשת די הרבה במהלך היום דהדהדה מהמהמה אבאבאבא אמאמאמא להלה וכיוב'
יש לי שאלה בקשר למילים ראשונות
בתגובה לאיך עושה פרה אומרת מאוווו
איך עושה סוס? עושה באופן עקבי נקישות עם הלשון (כך אנחנו מתארים לה צליל של דהירה)
בתגובה לאיך עושה דג עושה תנועה של דג עם הפה בלי קול
האם נחשב מילים למרות שזה עדין בעיקר צקצוקים נקישות ותנועות עם הפה?
º
איזה חמווווווווודה
30/07/09 17:15
20צפיות
º
אכן. באופן יוצא דופן
31/07/09 14:02
14צפיות
בת 11 חודש
02/08/09 08:27
16צפיות
שלום,
הפקות מהסוג הזה מאפיינות את ראשית הןפעת המילים הראשונות.

אסנת סגל קלינאית
בת שנה ושבע
30/07/09 14:20
45צפיות
שלום ביתי בת שנה ושבעה חודשים. מבינה הכל מה שמדברים אליה. עושה מה שאומרים לה.
יודעת את כל החפצים בבית כלומר שואלים אותה איפה מקרר אז היא מצביעה על המקרר. שואלים אותה איפה שולחן אוכל אז היא מצביעה על שולחן. יודעת את כל האיברים בגוף. מדברת ג'יבריש בלי סוף אבל לא מדברת מילים חוץ מי אבא ומיים. מה לעשות?
בת שנה ושבע
02/08/09 08:03
56צפיות
שלום,
את מתארת עיכוב בהופעת דיבור (החלק ההבעתי של השפה) ומתרשמת מהבנה תקינה. כלומר, קיים פער בין יכולת ההבעה להבנה. כיום, מקובל לא להמתין ולפנות לאבחון קלינאית תקשורת כדי לתת הדרכה אישית, לעקוב מקרוב אחר התפתחות הילד ואף להתחיל בטיפול במידת הצורך.

אסנת סגל קלינאית

לאסנת
30/07/09 17:24
18צפיות
שלום אסנת

אמא של בעלי דוברת צרפתית(שפת אם) וכאשר אנחנו נפגשים היא מדברת עם בתי רק בצרפתית. בעלי לא דובר צרפתית שנינו מדברים איתה עברית בלבד. את הסבתא היא רואה אחת לשבועיים-שלושה. האם היא תקלוט משהו משפה זו(היא כיום בת 10חודשים) שכן היא לא שומעת על בסיס יום יומי. האם יעזור שאני אשמיע לה שירים בצרפתית?

תודה מראש
צרפתית
02/08/09 08:30
9צפיות
שלום,
כדי לרכש שפה נוספת ברמה של שפת אם יש צורך להיות חשופים לה (לאדם אחר הדובר אותה ונמצא באינטראקציה עם הילד) במשך מספר שעות כל יום. למידת שפה נוספת תלויה במשך ואיכות החשיפה אליה.

אסנת סגל קלינאית
בת 14 חודשים- דיבור ומילמולים
31/07/09 11:27
74צפיות
אלייה
אלייה  כמובן ילדה מקסימה, מבינה כל מה שאומרים לה , משחקת בכדור משחילה, עדיין הולכת רק מסביב לרהיטים. אבל עדיין לא ממש מוציאה מילה שלמה. כששואלים איפה אור איפה כדור וכו' היא מסתכלת לכייון אבל לא מצביעה. אבבב היא קוראת לאמא שלה. לא קוראת לי עדיין תתתתת (אני הסבתא) ממלמלת אבל אין מילים שלמות . אפילו לא מוחאת כפיים שלא בא לה אלא ממש לפעמים.  ה
צריך לעשות משהו בנדון או לחכות?  אגב השמיעה בסדר. היינו אצלך במחקרכשהיא היתה בת 8 חודשים.אשמח אם תפני אותי לאן שצריך כדילהיות שקטה .(אמרת שאת אוהבת לראות במי מדובר אז הרי לך תמונה)
בת 14 חודש
02/08/09 08:33
49צפיות
שלום,
מילים ראשונות אינן חייבות להיות שלמות. וכמובן צריך לזכור שקצב התפתחות שפה משתנה מילד לילד. לייעוץ ניתן לפנות לקלינאית דרך התפתחות הילד, קופת חולים, קלינאיות עצמאיות של קופת חולים ובאופן פרטי.
את יכולה גם להתקשר אלי.

אסנת סגל קלינאית
שאלה על שתי שפות
01/08/09 22:57
17צפיות
שפת אפ שלי רוסית, אבל בבית אנחנו מדברים עברית (בעלי לא מדבר רוסית).
אני משתדלת לדבר רוסית עם הילד (בן שנה), אבל הרבה פעמים "עוברת" לעברית, כי מדברת עם בעלי על הדרך ולפעמים סתם "בורח " לי.
האם אני לא מבלבלת את הילד?
האם \ה בסדר לדבר איתו גם וגם (כי יוצא שאני מדברת איתו גם רוסית וגם עברית)

מילים שלימדתי אותו ברוסית הוא מצביע (כמו אור וכלב).
ומצביע גם כאומרים בעברית.

ועוד שאלה בקשר לקריאה.
אני קוראת לו ברוסית (לא כל יום).
אז יוצא שבכלל לא קוראים לו בעברית. האם זה לא נורא?
אם זה לא כל כך טוב, מה היית מציע לעשות? לקרוא גם בעברית (שאני אקרא לו גם בעברית)?
בעלי לא אקרא לו, רק אני.

תודה רבה!
שתי שפות
02/08/09 08:35
17צפיות
שלום,
מומלץ לא לעבור משפה לשפה אלא להפריד ולהשתמש בשפה מסוימת בזמנים מסוימים (למשל, בבית רוסית ובחוץ עברית).

אסנת סגל קלינאית
בן שנה ושבעה חודשים אוטוטו
<< ההודעה הנוכחית
01/08/09 03:01
550צפיות
האם אוצר מילים בין 40-50 הוא סביר לגיל זה ?
האם כאשר שואלים אותו "איך עושה כלב " והוא תמיד עונה "האו", זאת גם מילה ?

ושאלה נוספת :
ברור שהדבר משתנה בין ילד אחד לשני, אבל פחות או יותר, מתי מתחיל הצורך  לשחק "עם ילדים" ולא רק " ליד ילדים " ?
אני שואלת, כי כאשר אנחנו נמצאים בגינה הציבורית, ולבן שלי יש משהו ביד, למשל כדור או כף, הוא הולך אחרי ילד או ילדה שהוא לא מכיר, ורוצה לתת להם את המשחק. למה הוא עושה את זה ?

בן שנה ושבעה
02/08/09 08:39
119צפיות
שלום,
אוצר מילים של כמה עשרות מילין הוא בהחלט סביר לגיל זה (כולל האו לכלב).
הצורך והיכולת לשחק עם ידלים מתפתח בהדרגה. בנך מראה ניצנים לכך בכך שהוא מנסה ליצור קשר עם ילדים אחרים.
זו הדרך שלו לומר "רוצה לשחק"?

אסנת סגל קלינאית
בת שנה וחמישה חודשים
10/08/09 23:50
58צפיות
בתי בת שנה וחמישה חודשים אומרת מילים בודדות כמו אבא אמא האו-האו אמאמ (אוכל) באופן קבוע אך יש הרבה מילים שהיא כבר אמרה והשתמשה בהם לתקופה של שבועיים שלושה  כמו בובה, אוטו, השלימה משפטים כמו אבא בעבו..דה ואז פתאום היא לא משתמשת בהם יותר, אני מנסה לבדוק אם היא זוכרת והיא לא משתפת פעולה. היא מגברשת המון המון אבל זה קצת מטריד אותי שהיא לא מגדילה את אוצר המילים אלא רק מחליפה אותו כל הזמן, האם זה נשמע תקין??
Flix
פורום כירורגיה אונקולוגית

ד"ר שמואל אביטל

מנהל פורום כירורגיה אונקולוגית זמין לכם גם בטלפון 073-

פורום ניתוחי בקע

פורום ניתוחי בקע

עברתם? עומדים לעבור? בואו לדבר על זה בפורום >>>


עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
לעמוד הפורום