לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
בונים בית ? בואו לספר על החלום ואיך הוא הופך למציאות. זה המקום להתלבט איתנו בדילמות הקטנות והגדולות של הבניה ולעבור ביחד את הדרך הארוכה והמפרכת עד הרגע המיוחד בו תכנסו אל הבית שלכם. הפורום הוא פורום לתמיכה ולדיונים מקצועיים ואחרים. אנא הקפידו על חוקי הכתיבה בפורום אותם ניתן למצוא בתקנון הפורום. ברוכים הבאים ושהמסע יהיה מהנה לכולנו.

חניה- ריצוף? בטון מוחלק? אבן משתלבת? בומנייט?

מאת: azaria
19/03/10 16:45
עומדים ליצוק אצלי את העמודים של החניה.
הקבלן והמפקח שואלים איזו רצפה ארצה בחניה כדי לדעת האם ואיך ליצוק את הרצפה באותה הזדמנות שיוצקים את העמודים.

האפשרויות שהועלו הן:
1. בומנייט
2. בטון מוחלק
3. קרמיקה
4. אבנים משתלבות
5. דשא עם שני פסים לצמיגים.

רעיון נוסף שעלה בדעתי:
6. אספלט

אין לי מושג מה היתרונות או החסרונות של כל אחת מן האפשרויות. - אשמח אם מישהו יוכל לפרט.

על אילו פרמטרים בכלל צריך לחשוב?
כמובן שאסטטיקה, תחזוקה, עמידות, מחיר התקנה ומחיר תחזוקה ותיקונים. - אך מה עוד מעבר לאלה?

תודה מראש.
 
תגיות:
חניה- ריצוף? בטון מוחלק? אבן משתלבת? בומנייט?
<< ההודעה הנוכחית
19/03/10 16:45
5271צפיות
עומדים ליצוק אצלי את העמודים של החניה.
הקבלן והמפקח שואלים איזו רצפה ארצה בחניה כדי לדעת האם ואיך ליצוק את הרצפה באותה הזדמנות שיוצקים את העמודים.

האפשרויות שהועלו הן:
1. בומנייט
2. בטון מוחלק
3. קרמיקה
4. אבנים משתלבות
5. דשא עם שני פסים לצמיגים.

רעיון נוסף שעלה בדעתי:
6. אספלט

אין לי מושג מה היתרונות או החסרונות של כל אחת מן האפשרויות. - אשמח אם מישהו יוכל לפרט.

על אילו פרמטרים בכלל צריך לחשוב?
כמובן שאסטטיקה, תחזוקה, עמידות, מחיר התקנה ומחיר תחזוקה ותיקונים. - אך מה עוד מעבר לאלה?

תודה מראש.
מה שהכי מתאים לחניה מקורה זה בטון מוחלק
19/03/10 18:04
548צפיות
אחרי הכל...עומד על זה רכב וזה לא הסלון של אף אחד...

זה גם הכי משתלם כלכלית ותמיד יהיה ניתן בעתיד , אם אין מה לעשות עם הכסף...לרצף/לצפות.
למה משתלם? הבנתי שבין היקרים לפי מ"ר
19/03/10 22:54
417צפיות
גם אני חשבתי עם משתלבות המונחות מעל משטח בטון יצוק.

לבוּר ועָם הריצוף שכמוני נראה שצירוף בזה הוא עם כל היתרונות ובלי כל החסרונות.

אם משהו נשפך או נוזל, אפשר להחליף את האבן או שתים הספציפיות שנפגעו.
החיספוס מונע ההחלקות (גם של הרכב וגם של ההולכים אל ומן הרכב)
אין את העליוות הגבוהות של הנחת הבטון המוחלק. (אין לי מושג כמה זה עולה או כמה עולות האופציות האחרות. אני רק "יודע" מדיבורים של בעלי מקצוע אחרים בבניין שבטון מוחלק זה יקר)
למרות שאבנים משתלבות זה לא הדבר הכי אסטטי שיש.

אגב, החניה איננה מקורה. לפחות לא כרגע ולא בחודשים הראשונים. אולי נחפה בחומר השקוף ו/או מחצלות במבוקים למיניהם.
הכי משתלם כשמבצעים נכון...
20/03/10 11:57
423צפיות
עובי משטח לחניה של רכב עד משקל של 4 טון אינו צריך לעלות על 10 ס"מ עם רשת פלדה אחת 6.5/15 שתונח באמצע הגובה בכל סוג של קרקע.

כהכנה למשטח הבטון יש לבצע הידוק הקרקע הקיימת בגובה 25 ס"מ מתחת לפני המשטח, על זה שכבה אחת של 15 ס"מ מצע סוג ב' מהודק ועל זה יוצקים.

את המשטח לא מחליקים עם כף בנאים/טייחים ומי שרוצה משטח מחוספס, מבצע סירוק עם מטאטא כביש מצד לצד.

רצוי לצקת את המשטח עם שפוע קל לאורך ולרוחב (1% מספיק).

ניתן לצקת גם עם שפוע של 5% ורק נדרש לשמור על השקייה לאורך יומים של יבוש כדי למנוע סדיקה.

למניעת סדיקה במהלך היבוש, מומלץ לכסות בפוליאתילן 0.4 מ"מ.

למניעת בריחת מים מהיציקה למשטח המהודק, מומלץ להשקות היטב לפני היציקה.

בצוע של משטח כזה יחד עם שאר יציקות הפתוח הכוללות קירות גבול מגרש ומדרכות, גם אם הן יקבלו כיסוי כלשהו בעתיד, יוצא הכי זול מכל האלטרנטיבות האחרות וגם הכי יעיל לאורך השנים.

נשפך לך נוזל? שמן מנוע וכיו"ב...יש חומרי ניקוי ספציפיים לכל בעיה ולא צריך להחליף שום חלק...

לא מבקשים בטון מוחלק "הליקופטר" אלא מבקשים הצעת מחיר לבטון מוחלק "מליטש" ואז לא יקר.
תודה. אפשר הסבר להבדלים בין ההחלקות?
20/03/10 17:51
294צפיות
אני מבין שהליקופטר זה ממש חלק ואחיד.
אבל מה זה "מליטש"? (איך קוראים את זה בכלל. מה הניקוד של המילה?)
אשמח לדעת קצת על צורת ביצוע ההחלקה בשתי השיטות, וגם על הבדלים בתוצאה המוגמרת.

ומה בנוגע לסכנת ההחלקה כשהמשטח רטוב? - אזכור, החניה שלי תהיה לא מקורה.

קיבלת את כל ההסברים על שאלותיך.
20/03/10 18:43
299צפיות
תקרא שוב, לאט...

ה"מליטש" = כף טייחים או כף בנאים

מניעת החלקה נעשית ע"י הסרוק במטאטא הכביש לאחר התיבשות חלקית של הבטון כשאין יותר רטיבות/מים למעלה ונעשית ע"י סירוק עדין עם מטאטא הכביש בלי ללחוץ עליו מצד אחד של המשטח לצד השני לרוחב במשיכה אחת
º
אוקי, תודה.
21/03/10 08:19
127צפיות
וכך עשינו זאת.
19/03/10 18:31
373צפיות
היות ואיננו אוהבים את החניות עם המשתלבות ששקעו היכן שעוברים הגלגלים.

והיות ושוכנענו שהמשתלבות מונעות אפשרות של החלקת הרכב,  ולכן מתאימות לחניה.

--------------------------------------------------------------------------------------

יצקנו רצפה עם זיון של רשת  6 מ"מ  ,   20 על 20ס"מ.  בעובי של 10 ס"מ.

זאת משום שהקרקע קשה עד סלעית, ויציבה למדי.

על הרצפה הזאת ריצפנו משתלבות, ללא חול!  עם טיט עשיר במלט ובתוסף.

-------------------------------------------------------------------------------------

לא כל משטח החניה אופקי, החלק הקרוב לכביש משופע, גם הוא קיבל טיפול דומה.

את כל משטח החניה לא ריצפנו פלס, אלא בשיפוע לכיוון הגינה של כשלושה אחוז.

------------------------------------------------------------------------------------

משנת 1995 עולים ויורדים מהחניה, ודבר לא מש ממקומו.
שקיעה מקורה בישום לא נכון
23/03/10 00:33
241צפיות
והכנה לא נכונה\איכותית של הקרקע טרם פריסת המשתלבות....
אצלי יש משאית של 5 טון שחונה בחניה על משתלבות כבר 3 שנים ושום דבר לא שקע.
מעבר לאלה
19/03/10 20:50
223צפיות
התאמה לריצוף שביל הכניסה, בהנחה ששניהם נמצאים קרובים זה לזה.

תראה דוגמה (נפוצה במקומותינו) איך בקלות הופכים חצר אחת לאולם תצוגה לריצופים שונים:
לחניה יש חומר אחד,
לשביל הכניסה חומר שני,
לרחבת הישיבה חומר אחר לגמרי (מי אמר דק עץ?),
לחצר השירות חומר נוסף, ו
עוד שבילים מאבני מדרך או משהו דומה,
כמובן שבתוך הבית יש ריצוף אחר לגמרי. לפעמים בכל חדר משהו אחר...


מה קיבלנו? בלאגן עיצובי, כלום לא מתחבר. חשוב על זה...
לא חייבים כמובן לעשות הכל זהה, אבל חלוקה לפי הררכיה הגיונית תתרום הרבה לעיצוב הכללי.
רוב האפשרויות לא מוצלחות לדעתי
20/03/10 00:13
341צפיות
בומנייט יקר וקרוב לוודאי שיגיע בסופו של דבר לעלויות של משטח בטון וריצוף, וכל זה ביחד עם החסרונות הרגילים של משטח בטון - בלאי ושחיקה במיוחד של משטח לא מקורה, ספיגה של נוזלים ובמיוחד שמנים אפילו שמבוצע סילר שלא באמת מגן ותמיד מתבלה מהר ובצורה לא אחידה וכמובן חוסר היכולת לבצע תיקון בצורה אסתטית.
אותו כנ"ל לגבי בטון מוחלק שאמנם קצת יותר זול מבומנייט אבל עדיין לא כלכלי, במיוחד כשמדובר במשטח חניה קטן.
אבנים משתלבות אמנם זול יחסית אבל פחות עמיד ומאוד סופג וקשה לניקוי, ותמיד אבל תמיד כשהביצוע הוא אפילו קצת פחות ממושלם לחלוטין יהיו בעיות של שקיעה ועשבים שוטים. נכון שקל לתקן ואפילו להחליף אבנים במידת הצורך אבל עדיין זה לא להיט. מתאים יותר כשצריך לחפות שטח גדול מאוד בעלות נמוכה.
דשא עם שני פסים לצמיגים זה רעיון שהיתרון היחיד שלו הוא העלות. ישנה גם האופצייה של "אבן דשא" אבל זה נראה טוב רק בקטלוג של אקרשטיין, וגם זו אופצייה זולה מאוד.
אספלט משתלם רק בשטחים גדולים מאוד בגלל התקורות של עבודה כזו ובחניה קטנה עלויות למ"ר יהיו גבוהות מאוד, וזה מבלי להתייחס לשאר החסרונות האובייקטיביים שלו כמו סדיקה, התלהטות, בלאי וכיו"ב.

אני הייתי הולך לכיוון של יציקת משטח בטון רגיל ועליו ריצוף בהדבקה של אריחי פורצלן טכני (פורצלן בגדלים קטנים יחסית ובעובי גדול יחסית) או קלינקר. גם בזלת יכול להיות נחמד אבל פחות עמיד מהאפשרויות הראשונות שציינתי.

כמובן כמו שפיטנגו אמרה חשוב מאוד להתאים לשאר הריצוף בחצר ולשמור על איזו סכימה סבירה של צבעים וגוונים.
טוב, קיבלתי החלטת ביניים. יוצקים בסיס בטון
23/03/10 07:29
313צפיות
מעליו כבר נראה מה ניישם.
בהנתי שאפשר גם משתלבות, גם אבן טבעית כלשהי (באריחים קטנים יחסית), גם בטון מוחלק וגם בומנייט.

בחירה בגימור הסופי תתקבל בשלב מאוחר יותר.

תודה על עזרתכם.
Flix
אקווה- נט, טיהור וסינון מים

רוצה להנות ממים נפלאים?

אקווה נט - טיהור וסינון מים לפרטים >>


עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
לעמוד הפורום