לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

לא מנוהל - רוצה לנהל את הפורום? לחץ כאן.
אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:

תנועת הנוער "המכבי הצעיר" הינה הזרוע החינוכית בישראל של בתנועה מעל 18 סניפים הממוקמים בכל רחבי הארץ, בה חברים מעל 3000 ילדים ובני נוער (מכיתות א' עד יב').

הפורום נפתח במטרה להוות קהילה חברתית לחניכי ובוגרי התנועה, בה יוכלו להתעדכן בפעילות התנועתית השותפת, לשתף ולחלוק פעולות, פעילויות וחוויות, ובנוסף לך להיות כמקום לשתף וכן להוות כלי ליצירת קשר בין חברי התנועה במקומות השונים ברחבי הארץ וכן גם עם המבוגרים, בהנהגה הארצית ובמנגנון.

בברכת המכבים
חזק ואמץ

נועה.

פעולת פערים בחברה

27/01/08 21:16
יש לי נושא מוגדר שאני צריכה לבנות עליו מטרות ו2 פעולות!![עד יום שלישי]
לשכבת ז' 5-10 חניכים

הנושא של הפעולה זה פערים בחברה[פערים בחברה זה הפרעים של עניים-עשירים, או פערי תרבות או חינוך ועוד.]

אני אשמח לעזרה של מתודותוגם אם יש לכם מטרה
מטרות
1.החניך יכיר את סוגי הפערים בחברה.
2.החניך יבין שצריך לצמצם את הפערים בחברה.

תודה!
 
תגיות:
פעולת פערים בחברה
<< ההודעה הנוכחית
27/01/08 21:16
588צפיות
יש לי נושא מוגדר שאני צריכה לבנות עליו מטרות ו2 פעולות!![עד יום שלישי]
לשכבת ז' 5-10 חניכים

הנושא של הפעולה זה פערים בחברה[פערים בחברה זה הפרעים של עניים-עשירים, או פערי תרבות או חינוך ועוד.]

אני אשמח לעזרה של מתודותוגם אם יש לכם מטרה
מטרות
1.החניך יכיר את סוגי הפערים בחברה.
2.החניך יבין שצריך לצמצם את הפערים בחברה.

תודה!
פערים חברתיים..
27/01/08 22:11
136צפיות

ממ.. בניתי פעם פעולה כזו, אבל לא מצאתי עכשיו על המחשב.

הייתי מוסיפה מטרה בה החניך ייחשף למושג פער חברתי..
אולי גם מטרה בה החניך יכיר בגורמים לפערים או בתוצאות וההשלכות של פערים חברתיים...
ואולי החניך יכיר בצורך לצמצם את הפערים במקום להבין (קצת בעייתי שיבין תוך פעולה אחת).

יכיר את סוגי הפערים-
אפשר לתת דוגמאות, לפזר כתבות מעיתונים ומהאינטרנט שמדברים על פערים חברתיים... לתת לכל אחד לבחור משהו שמתחבר אליו, או כל דבר אחר...

אני זוכרת שבפעולה על פערים חברתיים שאני כתבתי (עם נוי מהסניף שלי), המצאנו 2 סיפורים שמדגשים פערים חברתיים-
1- מישהי שיש לה כסף, לומדת כל יום באוניברסיטה, שליד הבית שלה, לוקחת שעורים פרטיים כדי להתחזק בחומר ומספיקה לבלות..
2- לעומתה, מישהו משכונת עוני, לומד באותה האוניברסיטה אבל צריך כל יום לנסוע 4 שעות ב-3 אוטובסים, צריך גם לעבוד כדי לממן את התשלומים וגם לטפל במשפחה שלו.

בעצם ככה נוצר מצב שהדמות הראשונה גם מצליחה יותר בלימודים מאשר הדמות השנייה, דבר שמגדיל את הפערים החברתיים בניהם. (השלכות).
לא זוכרת מה עשינו עם הסיפורים, אבל אפשר לקחת את זה לכל מקום.


על המטרה של ההבנה שיש צורך לצמצם פערים חברתיים, אפשר לענות רק אם החניכים יבינו את ההשלכות של הפערים.. זה בעצם תהליך. אני לא רואה דרך אחרת להשיג אותה כרגע.
פערים חברתיים.
27/01/08 22:14
103צפיות
קצת מידע מהאינטרנט שנאסף אצלי בעקבות מחנה הקיץ האחרון...
º
ועוד משו..
27/01/08 22:15
68צפיות
קישור שאולי יעזור לך..
27/01/08 22:16
77צפיות
http://search1.gov.il/govilt?query=פערים חברתיים site:www.gov.il
לא מצליחה להעלות כלינק..
27/01/08 22:20
51צפיות
פשוט תעשי העתק הדבק. ^^
תודה רבה!!
28/01/08 21:28
39צפיות
עזרת מאוד!!

אם יש עוד רעיונות אני אשמח
בקשר למטרה השנייה
28/01/08 17:17
52צפיות
הבנה זהו תהליך,
אי אפשר להשיג זאת בפעולה אחת.




[אגב, לא לשכוח את הפעולה על קהילה..]
איזה פעולה על קהילה?זה אמור להיות 2 על פערים
28/01/08 19:04
41צפיות
בחברה..לא?
ממ לא..
28/01/08 23:07
32צפיות
אחת על קהילה והשנייה על פערים בחברה
חחחנע. מה בסוף עשית?
01/02/08 07:56
34צפיות
שתפי אותנו!
אז ככה:
02/02/08 14:12
81צפיות
מטרות

-החניך ייחשף לפערים החברתיים הקיימים בארצנו ויביע דעתו בנושא זה
-החניך יבין ויכיר בפערים החברתיים המובילים לחוסר שוויון בחברה.
-החניך ינקוט עמדה אל מול הפערים החברתיים וחוסר השוויון הנובע מהם
-החניך ינקוט עמדה אל מול הפערים החברתיים וחוסר השוויון הנובע מהם

הכנות מוקדמות

כתבות מעיתונים תפריטים , מחירון מוצרים כתרים

מהלך הפעולה

חלק א'
על הקיר תלויות מספר כתבות הנוגעות לפערים חברתיים והבדלי המעמדות הקיימים בחברה ( לדוג': מצב כלכלי, עשירים ועניים , דתיים וחילוניים ועוד כתבות על חוסר השוויון בחברה).
ליד כל כתבה מונח פלקט ועל המדריכים לאפשר לחניך לכתוב את דעתו או הרגשתו כלפי כל כתבה שקרא.
כל חניך בוחר כתבה שהכעיסה \נגעה ללבו \ עניינה אותו במיוחד , ומסביר לשאר הקבוצה מדוע הרגיש כך.
דיון:
-          איך השפיעה עלייך הכתבה?
-          האם הכעיסה אותך ? מדוע ?
-          למה נוצר מצב שכזה? האם קיים פתרון?  




חלק ב'
לחניכים ניתנת סיטואציה: אתם חבורה הטסה במטוס, כאשר כל אחד מכם הוא בעל סטטוס חברתי כלשהו (דוקטור , מוכר בקיוסק , אינסטלטור , עו"ד וכו'..). עליכם לצנוח צניחה חופשית . מספר המצנחים  שניתנו לכם לא מספיק, חסר אחד, עליכם להחליט את מי אתם מוכנים לזרוק מהמטוס.
דיון:
-          מדוע דווקא אותו?
-          האם הוא לא שווה בין כולם?



חלק ג'
לשתי קבוצות ניתנת משימה זהה- להרכיב תפריט לארוחה, כאשר ישנו מחירון למוצרים השונים. לכל קבוצה ניתן מעמד כלשהו ( לדוג'- עשירון עליון, עשירון תחתון). כשקבוצה אחת צריכה היות נחותה מהשנייה ( כמובן שקבוצה אחת לא יודעת מה ניתן לקבוצה השניה). לקבוצת " השכבה החלשה" ניתן סכום של 50 ₪ ולקבוצת " השכבה הגבוהה" ניתן סכום של 350 ₪ .
דיון:
-          לאיזה קבוצה היתה ארוחה טובה יותר? מדוע?
-          על מה זה מעיד?
-          מה מייצגת כל אחת מהקבוצות?


חלק ד'
לכל חניך ניתן כתר, אותו הוא מניח על ראשו, כשעליו מצוין מעמד כלשהו בחברה (ימני, שמאלני, עולה חדש, מנכ"ל עשיר וכו'..)
החניך לא יודע מה כתוב על הכתר שעל ראשו.
לחניכים ניתנת סיטואציה בה הם נמצאים במקום כלשהו ועליהם להתייחס בהתאם אל אותו בעל מעמד חברתי, בהתאם לאיך  שהם רוצים.
דיון :
-          איך התנהגתם אחד כלי השני?
-          מדוע דווקא בצורה זו?
-          לפי מה ואיך קבעתם כיצד להתנהג כלפי כל אדם בעל מעמד חברתי מסוים?
ותודה על כל העזרה!


קרדיט לאתר של מכבי
Flix

האזור שלי בפורום
לעמוד הפורום