לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לפורום "הַשָּׂפָה הָעִבְרִית" של תפוז

פורום "הַשָּׂפָה הָעִבְרִית" נועד לכל חובבי הלשון באשר הם.

כאן אנו שואלים שאלות, עונים תשובות יפות ומנומקות, מנהלים דיונים, מתלוצצים, מצביעים בסקרים ומתעדכנים בכל הנוגע לעולם הלשון העברית. מדברים "בגובה העיניים", ללא התחכמויות או התפלספויות פלצניות.

 

תוכני הפורום ומטרותיו

הפורום עוסק בכל הקשור לשפה העברית. ניתן לקבל עזרה בשיעורי הבית בלשון וגם לנהל דיונים מעניינים על שינויים בשפה העברית, מילים חדשות, כללי ניקוד וכדומה. איננו מציגים "אקדמיה חלופית" (שהיא ברוכה וחשובה, ללא כל ספק), אלא מעדיפים את האקדמיה עצמה.

 

תקנון הפורום

יש לקרוא את התקנון ואת כללי הכתיבה בפורום.

 

יצירת קשר עם הנהלת הפורום

כל שאלה, בקשה, עצה והערה ניתן להפנות אל מנהלי הפורום במסרים האישיים.

 

שהייה נעימה בפורום "השפה העברית"!

 

מנהלי הפורום

לפני כתיבת הודעה נא לקרוא את תקנון הפורום ואת כללי הכתיבה. תודה!
מומלץ להיעזר בלשונית "כלים ומידע": קישורים, הודעות נבחרות, שאלות נפוצות, מאמרים ועוד.
¿ מה זה ... ? לשימושכם: מילון ספיר, ויקיפדיה, גוגל. לא מצאתם? שאלו אותנו! :-)
הודעה חדשה

חיבור

מאת: ounce
18/06/12 20:22
ראשית, אני רוצה להודות לאנשי הפורום על העזרה הרבה שניתנת כאן בניהולה יוצא הדופן של עינת שלא תעצום עין עד שאחרון השואלים יקבל מענה(:
היום הייתה לי בגרות בלשון וצדקתי בכל השאלות בעלות התשובה החד-משמעית. לא הייתי יכול לעשות זאת בלעדיכם.

למי שיש זמן וכוח, אני מצרף כאן את החיבור שכתבתי שערכו 30 נקודות. אני סקרן לדעת מה טיבו ואשמח לשמוע את דעתכם. אני מזכיר, זו בגרות.
למורים שביניכם, אם יש, אשמח לשמוע כמה נקודות הייתם נותנים.

תודה רבה ושבוע טוב!:)


מטלת הכתיבה:
הכוונה מקצועית מגיל צעיר?
יש גישות חינוכיות שונות בנוגע להכנת הצעירים לחיים. לפי אחת הגישות, צריך לבחור כבר בגיל צעיר (15-16) תחום או מגמת לימוד שהתלמיד יתמקד בהם, ולוותר על הלימוד של מקצועות אחרים שאינם קשורים לתחום זה.
כתוב מאמר טיעון, ובו הבע את דעתך בנושא זה, ונמק אותה.


החיבור:



אחת מאבני-היסוד הכבדות של החברה המודרנית בה אנו חיים היא חינוך והכגנת הצעירים לקראת החיים הצפויים להם. החינוך מהווה מרכיב משמעותי ביכולתו של הנער להתמודד עם החיים הצפויים לו כבוגר. מחמת חשיבותו של מרכיב זה, טבעי שתתפתחנה גישות שונות בנוגע ליישומו. לפי אחת הגישות, צריך לבחור לתלמיד תחום לימוד כבר בגיל מוקדם שבו הוא יתמקד, ויש להסיר מעליו לימוד כל מקצוע אחר.

אני סבור כי גישה זו פסולה ומשוללת מיסודה. ראשית, לימוד ממוקד של תחום עולם אחד בלבד יפגום באופן ישיר בידע-הכללי של הצעיר. משחר הימים ידע-כללי רחב נודע כערובה להצטיינות ולהצלחה, ובאופן תמידי יוחס לאנשים משכילים, למורים ולרופאים, שהיו מיעוט באותה תקופה.

יתרה מכך, כל אדם בר-דעת שהיטיב ללמוד בילדותו, יודע שהתמקדות במקצוע אחד הייתה נחלתן של תקופות אפורות בהיסטוריה, בהן שלטה רודנות ובלט חוסרם של הנתינים. כך היה למשל בארצות-ערב בהן כל אדם נקרא על-פי משלח ידו: מועלם (מורה), שקרצ'י (ספק סוכר) וכדומה. ניכר שבתקופות אלו שרר עוני וחייהם של אנשים היו מונחים על כרעי תרנגולת - חקלאים שבמשך עונות שלמות היו מחוסרי פרנסה, לדוגמה. אם כך, מדוע עלינו לחזור לזמנים אלו?

מנגד, יש הגורסים כי התמקדות במקצוע אחד עשויה לשפר את ההישגים. עוד יטענו מצדדי הגישה כי ממילא אדם עוסק לבסוף במקצוע אחד, כך שאין טעם בהרחבת הידע. למזלם של אנשים אלו, הדור הקודם השכיל לעמוד בדעה מנוגדת. מצב כזה יוביל לבורות ולהפסקת השימוש בכלי החזק ביותר של האדם והכלי שאפשר לו לשרוד כה טוב בטבע - המוח.

לסיכום, אני איתן בדעתי כי מתן השכלה במנעד רחב של תחומים הוא מועיל ואף הכרחי. השכלה כזו תשמור על בני תשחורתנו רחבי אופקים, ובבוא העת תאפשר להם להעביר את הידע לדורות הבאים, ולשמור על הגזע האנושי חזק מול איתני הטבע. למותר לציין שלדידם של מצדדי הגישה הממוקדת, לרוב עומדים בראשם בעלי השכלה תיכונית שהתקשו ללמוד. האם תרצו שמחט המצפן של חינוך ילדיכם תנוע על פיהם?
 
חיבור
<< ההודעה הנוכחית
18/06/12 20:22
1883צפיות
ראשית, אני רוצה להודות לאנשי הפורום על העזרה הרבה שניתנת כאן בניהולה יוצא הדופן של עינת שלא תעצום עין עד שאחרון השואלים יקבל מענה(:
היום הייתה לי בגרות בלשון וצדקתי בכל השאלות בעלות התשובה החד-משמעית. לא הייתי יכול לעשות זאת בלעדיכם.

למי שיש זמן וכוח, אני מצרף כאן את החיבור שכתבתי שערכו 30 נקודות. אני סקרן לדעת מה טיבו ואשמח לשמוע את דעתכם. אני מזכיר, זו בגרות.
למורים שביניכם, אם יש, אשמח לשמוע כמה נקודות הייתם נותנים.

תודה רבה ושבוע טוב!:)


מטלת הכתיבה:
הכוונה מקצועית מגיל צעיר?
יש גישות חינוכיות שונות בנוגע להכנת הצעירים לחיים. לפי אחת הגישות, צריך לבחור כבר בגיל צעיר (15-16) תחום או מגמת לימוד שהתלמיד יתמקד בהם, ולוותר על הלימוד של מקצועות אחרים שאינם קשורים לתחום זה.
כתוב מאמר טיעון, ובו הבע את דעתך בנושא זה, ונמק אותה.


החיבור:



אחת מאבני-היסוד הכבדות של החברה המודרנית בה אנו חיים היא חינוך והכגנת הצעירים לקראת החיים הצפויים להם. החינוך מהווה מרכיב משמעותי ביכולתו של הנער להתמודד עם החיים הצפויים לו כבוגר. מחמת חשיבותו של מרכיב זה, טבעי שתתפתחנה גישות שונות בנוגע ליישומו. לפי אחת הגישות, צריך לבחור לתלמיד תחום לימוד כבר בגיל מוקדם שבו הוא יתמקד, ויש להסיר מעליו לימוד כל מקצוע אחר.

אני סבור כי גישה זו פסולה ומשוללת מיסודה. ראשית, לימוד ממוקד של תחום עולם אחד בלבד יפגום באופן ישיר בידע-הכללי של הצעיר. משחר הימים ידע-כללי רחב נודע כערובה להצטיינות ולהצלחה, ובאופן תמידי יוחס לאנשים משכילים, למורים ולרופאים, שהיו מיעוט באותה תקופה.

יתרה מכך, כל אדם בר-דעת שהיטיב ללמוד בילדותו, יודע שהתמקדות במקצוע אחד הייתה נחלתן של תקופות אפורות בהיסטוריה, בהן שלטה רודנות ובלט חוסרם של הנתינים. כך היה למשל בארצות-ערב בהן כל אדם נקרא על-פי משלח ידו: מועלם (מורה), שקרצ'י (ספק סוכר) וכדומה. ניכר שבתקופות אלו שרר עוני וחייהם של אנשים היו מונחים על כרעי תרנגולת - חקלאים שבמשך עונות שלמות היו מחוסרי פרנסה, לדוגמה. אם כך, מדוע עלינו לחזור לזמנים אלו?

מנגד, יש הגורסים כי התמקדות במקצוע אחד עשויה לשפר את ההישגים. עוד יטענו מצדדי הגישה כי ממילא אדם עוסק לבסוף במקצוע אחד, כך שאין טעם בהרחבת הידע. למזלם של אנשים אלו, הדור הקודם השכיל לעמוד בדעה מנוגדת. מצב כזה יוביל לבורות ולהפסקת השימוש בכלי החזק ביותר של האדם והכלי שאפשר לו לשרוד כה טוב בטבע - המוח.

לסיכום, אני איתן בדעתי כי מתן השכלה במנעד רחב של תחומים הוא מועיל ואף הכרחי. השכלה כזו תשמור על בני תשחורתנו רחבי אופקים, ובבוא העת תאפשר להם להעביר את הידע לדורות הבאים, ולשמור על הגזע האנושי חזק מול איתני הטבע. למותר לציין שלדידם של מצדדי הגישה הממוקדת, לרוב עומדים בראשם בעלי השכלה תיכונית שהתקשו ללמוד. האם תרצו שמחט המצפן של חינוך ילדיכם תנוע על פיהם?
שמחה לשמוע שהייתה בחינה מוצלחת!
19/06/12 00:13
86צפיות
לגבי החיבור, נראה לא רע בכלל; אני לא יודעת לענות לך לגבי נקודות כי אין כאן תשובה מוחלטת וכל מורה מתרשם אחרת; אני מלמדת רק במסגרות פרטיות ולא בודקת מבחנים בכלל ובגרויות בפרט אז קשה לי לענות לך. אני מעריכה שתקבל את מרב הנקודות.
תודה על התגובה:)
19/06/12 12:00
53צפיות
זה בסדר, לא התכוונתי לירידה לפרטים כמו פעם שעברה.
בכל מקרה, כבר מצאתי כמה דברים קטנים שהייתי משנה אך כמו שאמרת, כל מורה מתרשם אחרת.
העתקת את הטיעון?
19/06/12 10:15
120צפיות
הוא נראה טוב מאוד. כל המבנה קיים.
אני הרצתי את החלק של תחביר ומערכת הצורות, ואחר כך ישבתי ולא עשיתי כלום שעה וחצי, כך שכתבתי את הטיעון (שאגב תמך בהצעה) בתוך רבע שעה.
התחלתי להעתיק אותו לדף אחר, אבל כבר לא היה לי כוח לכתוב עוד :)

על כמה ניגשת?
100 ובסוף המבחן ביקשתי מהמשגיחה לצלם
19/06/12 11:27
99צפיות
כתבת את כל החיבור ברבע שעה? אני כתבתי בשעה..:) ועוד חשבתי שאני מהיר.
מה איתך? כמה הוגשת, כמה אתה הולך לקבל?
הלך לי טוב
19/06/12 20:49
54צפיות
מגן 100 גם כן אחרי מתכונת של 98.
ניסיתי לגשת עוד בחורף, אבל מסתבר שמשרד החינוך חושב שתלמיד לא מוכן מספיק בשלב הזה.
יש לי מן בעיה להתחיל לכתוב דברים. אני לא מסוגל להתחיל לכתוב (הבנה והבעה, ספרות, היסטוריה), אלא אם יש לחץ בזמן. אני מעריך שהטיעון לא יצא מושלם בגלל זה.
הייתה לי טעות טפשית בתחביר (שבזכותם = לוואי במקום תאור, אם עשית), ואפילו טעות בהבנה (דבריו של הפילוסוף מפרטים את טענת הכותבת), אבל בגלל המגן אני יכול לשפר כמה שאני רוצה (עד עכשיו ניגשתי לכל בגרות בלשון).
אני מעריך שאקבל 88-95. תלוי בטיעון.
Flix

עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
לעמוד הפורום