בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
בס"ד

   ברוכים הבאים   

   תהליך החזרה בתשובה אינו תהליך קל. לא לאדם עצמו ולא לסובב אותו מאחר והוא מצריך שינוי משמעותי בחיים. כמעט תמיד השינויים האלה משפיעים רבות על הסובבים אותנו ו/או הסובבים אותנו משפיעים רבות על תהליך החזרה בתשובה. דבר זה עלול לגרום לבעיות ולחיכוכים רבים עם הסובב אותנו ובעיקר עם בני משפחתנו והחברה שאנו נמצאים בה. לא תמיד אנחנו יודעים איך להתמודד עם הבעיות וזקוקים לעזרה מרב או רבנית בעלי ניסיון עם חוזרים בתשובה, ולאוזן קשבת מאדם שעבר חוויות דומות ויכול לייעץ לנו כיצד לפעול בתבונה. מצד שני, גם הסובבים אותנו לא תמיד יודעים כיצד ללכת איתנו בין הטיפות על מנת לשמר את החיים בצוותא, בשלווה ובהרמוניה.

   פורום זה מיועד לכם, החוזרים בתשובה שביצעתם את ההחלטה שברצונכם לחזור בתשובה על מנת שתוכלו לחלוק את חוויותיכם, ההתלבטויות והבעיות הכרוכות בשינוי מהותי בחיים ושמו החזרה בתשובה. פורום זה מיועד גם לכם, בני משפחותיהם של החוזרים בתשובה. כאן תוכלו לחלוק במה אחת עם חוזרים בתשובה, ובני משפחה של חוזרים בתשובה, על מנת שתוכלו להתמודד עם החוזר בתשובה הפרטי שלכם ו/או לעזור לאנשים אחרים הנמצאים במצבכם.

   מן הראוי לציין שפורום זה מיועד לשומרי תורה ומצוות ושאינם שומרי תורה ומצוות כאחד.

   מטרת הפורום היא לא לעורר דיונים בנושאי הלכה או אמונה בשביל דיונים כאלה קיימים פורומים אחרים בתפוז. הפורום מיועד לאנשים שכבר החליטו לבצע את הצעד. מהסיבה הזאת הפורום לא מיועד כדי לשכנע את החוזרים בתשובה בטעות דרכם.

 

   כללי הפורום:

   1) אנחנו בפורום חוזרים בתשובה ולכן, בבקשה, אל תשכנעו אותנו לחזור בשאלה. בשביל לשכנע אנשים לחזור בשאלה ישנם פורומים אחרים בתפוז.

   2) פורום "חוזרים בתשובה" לא נועד לויכוחים על רקע דתי-אידיאולוגי. בשביל אלה קיימים פורומים אחרים בתפוז.

    3) פורום "חוזרים בתשובה" לא הוקם כדי להוות בימה להידברות בין הדתיים ללא דתיים. על כן, אין מקום בפורום לויכוחים בין הדתיים ללא דתיים גם לא ויכוחים פוליטיים בין הדתיים ללא דתיים.

   4) בפורום שלנו מדברים בשפה יפה ובכבוד לאורח השפה הנהוג בעולם הדתי-חרדי. הן בלי קללות אפילו לא קללות של סלנג, הן בלי ביטויים מיניים, עוד כיוצא באלה. מי שלא יכול לכבד את רגשות חברי הפורום - מוזמן שלא לדבר בפורום שלנו בכלל.

    5) בפורום שלנו מעצם טבענו כחוזרים בתשובה מכבדים את היהדות ואת מורי דרכה הרבנים. על כן בפורום שלנו מתייחסים בכבוד הן לתורה והן לרבנים ולא מקללים. זה לא אומר שלא ניתן להביע דיעה, אלא שצריך לעשות זאת מתוך הכבוד הראוי.

   6) הפורום אינו מיועד לשאלות הלכתיות. לצורך כך קיים פורום ייעודי בתפוז קהילות: 'לשאול את הרב'. כמובן ששאלות הלכתיות מפי חברי הפורום הקבועים, יתקבלו בברכה.

   7) דף הפורומים בתפוז קהילות, מחזיק חמש עשרה הודעות ראשיות בלבד. על כן, חברי הפורום מתבקשים שלא לקפוץ ולפתוח הודעה ראשית נוספת, כל זמן שנמצאת בדף הראשי הודעה קודמת של אותו גולש, או במשך זמן סביר מפתיחתה, כדי להשאיר מקום בדף הראשון גם לחברים אחרים בפורום.

     8) הערות והארות להנהלת הפורום, יתבצעו במערכת המסרים בלבד!

 

 

טלפון לרב אברג'יל
17/04/14 11:37
12צפיות
מה הטלפון ליצירת קשר עם הרב אברג'יל?
עכשיו זה רשמי!
13/04/14 16:58
75צפיות
אחרי שעשיתי "וי" ענק על כל הרשימה הבלתי-נגמרת, אפשר סופסוף קצת לנוח. הכל נקי ומוכן לפסח .זה הזמן לחלוק אתכם רעיון יפה ששמעתי..לכבוד החג.

אם בכלים אנחנו עוסקים, בהכשרה, במה חמץ ומה לא חמץ- צריך לזכור שלכל פעולה פיזית יש פעולה רוחנית מקבילה.
בסך הכללי, לכל סוגי החיים (צומח, בעלי חיים, בני אדם) יש את אותם רצונות בסיסיים, אכילה, שתיה, התרבות ומקום נח.
הנקודה שמבדילה את האדם היהודי משאר החיים- היא התכלית שלו.
למילה "תכלית" עוצמות רבות. היא מתחילה באות ת' ונגמרת באות ת'.
כלומר, האדם צריך תמיד לזכור מאין הוא בא ולהיכן ישוב, שהרי מעפר באת ולעפר תשוב.(מאותו המקום. מאותה ה-ת') ולדעת שמה שנשאר לו בדרך זה "הכלי".(ת)כלי(ת)
בזמן שהוא מכשיר את המטבח שלו, מנקה את הכלים, קונה/מכשיר/מתקן/מחדש אותם- הוא צריך לזכור את הכלי שיש בתוכו.
שכל אדם זכה ל'כלי' מאת ה' יתברך. ומה יעשה הוא בכליו? זה הכל תלוי בו.
השם הביא אותך, ויקח אותך יום אחד אליו- ככה היא דרך העולם. אבל מה שנשאר בידך זה הכלי שלך. במה אתה ממלא אותו, מה אתה עושה איתו.

שנזכה תמיד למלא את כלינו בכל טוב שפע, בברכה, בטהרה וכשרות. שנמלא את כלינו ביראת שמים ואינסוף אהבה אמיתית.

פסח כשר ושמח!
º
יפה כתבת!
13/04/14 21:32
14צפיות
º
: )
13/04/14 22:30
9צפיות
אהבתי מאד, ממש יפה מה שכתבת!
14/04/14 12:45
25צפיות
שיהיה גם לך חג פסח שמח וכשר, וכן לכל שאר חברי הפורום! שנזכה לצאת מעבדות ולהיות בני-חורין באמת, ברוח מאמר חז"ל: "אין לך בן חורין אלא מי שעוסק בתורה"
º
חג שמח לכולם!
14/04/14 15:00
10צפיות
º
אירועים והודעות
13/04/14 22:23
15צפיות
º
17/4 ערב רווקים ורווקות, חול המועד, ת"א
13/04/14 22:25
17צפיות
17/4 ערב רווקים ורווקות, חול המועד, ת"א
º
16/4 כנס נשים, חול המועד, באר שבע
13/04/14 22:29
10צפיות
16/4 כנס נשים, חול המועד, באר שבע
שאלה
07/04/14 22:27
84צפיות
אם ההורים שלי רוצים שאני אתחתן מכוון שזה מצער אותם שאני רווק אז עלי לעשות את זה מצד כיבוד אב ואם?
אני פשוט חושב שאת אמא שלי זה מצער שאני לא נשוי כי בטוח היא היתה רוצה עכשיו נכדים.
לא קשה להניח
10/04/14 13:54
39צפיות
שיש לך ולאמך סיבות טובות לעמדה שלכם. מעיקר ההלכה יש חובה להתחתן עד גיל 20, ולרוב, זה גיל מתאים.
בכל מקרה שאנחנו נמצאים בספק אז אתה מתייעץ עם רב שמכיר אותך
בנישואים
10/04/14 14:10
35צפיות
שוקלים את טובת העניין, האם אתה מוכן להתחתן, ועם מי.
ואין להורים זכות לקבוע בעניין.
הזמן הנפסק בשולחן ערוך זה עד גיל עשרים, לרוב זה זמן מתאים גם בזמנינו.
נראה שאתה יכול להתייעץ עם עצמך
ועם אנשים שמכירים אותך, ובכל מקרה של ספק שואלים רב פוסק
איך מגיעים לצדיק הרב יעקב אסלן בבני ברק
09/04/14 12:23
39צפיות
מי יודע שעות? מיקום ומידע נוסף

(הרב מברך בשיטה מיוחדת גם את גדולי הדור)

הנה:  https://www.youtube.com/watch?v=N71lYS1qjGM
פה-סח -שרשור טיפים כדי להימנע מלשה"ר
05/04/14 23:54
72צפיות
בס"ד

בסייעתא דשמיא בלבד.

שלום לכולם ושבוע טוב,

תוך כדי הבאלגן והכנות לחג הקדוש,שתפו אותנו בכמה טיפים והדרכות\המלצות\עיצות איך אתם נמנעים מדברי לשון הרע ורכילות.

איך אתם מגיבים כשמישהו בא עם איזה סיפור עסיסי?!

נראה לי שלבנות זאת משימה עד כמעט בלתי אפשרית להתגבר על הסקרנות והכייף של הלדבר ולשוחח על כל העולם חוץ מאשתו

השם ירחם עלינו...


אז יאללה שתפו אותנו באיזו עיצה כיצד אתם מתמודדים עם לשון הרע ומה גורם לכם לעצור(אם בכלל... )את הבנאדם שמולכם מלשפוך את אשר בפיו?!


לי למשל, מרתיע אותי כשאני יודעת שהעבירה הזו שקולה כנגד שלושת המצוות החמורות של ייהרג ואל יעבור...


שנזכה להגיע לשתיקות בבחינת "לא מצאתי לגוף טוב אלא שתיקה" ולהרבות בדברים דקדושה!
תגובה
06/04/14 14:45
50צפיות
מי יכול לומר ולתת עצות כאילו הוא נקי מזה, אבל ההכרח לא יגונה ועל כל פנים גם לדבר על זה בידיעה שאנחנו רחוקים מזה, זה כבר התקדמות.

לדעתי מה שיכול לעזור ולהרתיע, זה לבוא מוכנים, אם "זורמים" בשיחה אז זה מהר גולש, אבל אם באים מוכנים ושמים לב לאן הולכים הדברים אולי אפשר לעצור בזמן עם פחות אי נעימות.
מה שמרתיע לדעתי זה מה שברוב המקרים לשון הרע גורם, שחושבים על זה , לא סתם זה מעשה חמור ואכזרי, למשל  לומר מילה על מישהו שהאדם מולנו לא מכיר, ועכשיו כל כולו של האדם הזה יסתכם אצל זה שעומד מולנו במילה "קמצן" , "טיפש". זאת אכזריות ותווית שיהיה קשה מאוד להוריד.
לכן בהרבה מקרים שהלשון הרע הוא בסדר גודל כזה, אותי מרתיע האכזריות שיש בדבר, וכידוע "מה ששנוא עליך.." ואף אחד לא ירצה שיעשו לו את זה.
מה ששנוא עלייך...
08/04/14 20:14
23צפיות
לא מזמן התגלה לי שמישהו דיברה עליי מאחורי הגב ...היום אני צוחקת,כי היא מסכנה בסה"כ אבל אז,נורא נפגעתי..
º
מישהיא כמובן
08/04/14 20:15
10צפיות
לימוד שבועי משותף, אולי...
07/04/14 15:42
31צפיות
בעזהי"ת


  לימוד שבועי, כי יומי זה יותר מידי. ולימוד משותף (אפילו רק שלש בנות), כי על ידי זאת שתשבו בחבורה ותזכירו זו לזו באופן מתמיד כמה יש להתחזק ביכולת הדיבור של האדם, להפנות את הכלי הזה לטובה ולהישמר מהפנותו לרעה, גם תהיה נקודת היזכרות קבועה, וגם לחץ חברתי חיובי - שיעזור למי שמנסה להתחזק בזה, לא להרגיש הזויה.

  והלימוד, לעניות דעתי, צריך פחות לכלול פרטים הלכתיים יבשים - אלא ברובו של הזמן לכלול אמרות חז"ל ודברי מוסר על הנושא, ובעיקר על מעלתו של מי שזוכה להיטיב בדיבורו, וכמה שהוא מקרב את הגאולה.
נכון....ההלכות דיי יבשות
08/04/14 20:11
21צפיות
וכדי להוסיף יראת שמיים ויראת חטא צריך באמת להרבות בחיזוקים מעניינים כמו סיפורים וכו'...תודה!
זה תמיד מזיק
09/04/14 01:54
19צפיות

מרגישים רע, לא מתייחסים אותו דבר למי שדיברת עליו.

חוץ מזה אמירת לשון הרע מעידה על עין רעה, וזאת מידה מזיקה, לכן צריך עשות חשבון נפש עמוק יותר.
יראת העונש עשויה לגרום לשחיקה
11/04/14 17:17
12צפיות
כדאי להתחבר לחברים טובים, גם קנאה מביאה לרכילות..
כדאי לבסס את מצוות אהבת השם ויראת הרוממות, ואז הכל קל יותר וכיף יותר
נכון,אבל עדיין...
13/04/14 14:55
8צפיות

אתה צודק בדברייך ובכל זאת ההתעסקות בדברים שמסביב ולא במצווה עצמה לא מועילה(לפחות לי).כי הרבה פעמים חשוב כן להתייחס ברחל בתך הקטנה,בייחוד כשיש הרבה יצר הרע לזה...שנזכה!
לי עוזרים מאד
14/04/14 12:40
27צפיות
הפרקים ב'מסילת ישרים' על מידת הנקיות ועל מידת הפרישות. הנקיות שהרמח"ל מדבר עליה היא מאותם חטאים שבהם היצר מפתה אותנו לתת לעצמנו "היתרים" ובכך מחליש אצלנו את התודעה שהדבר אסור, מה שגורם לנו להיכשל באותם איסורים. הפרישות היא הצורך להיזהר גם מדברים שמעיקר הדין הם מותרים מבחינה הלכתית, אך יש סכנה שהם יובילו לדברים אסורים (ובהם לשון הרע ורכילות). יובהר רק שלדעת חלק מחברי הפורום הספר 'מסילת ישרים" אינו ברמה המתאימה לכל בעל תשובה, אך הרושם שלי הוא דווקא שהספר יכול להתאים לכל אחד שיש בו הרצון להתחזק בקיום המצוות (והראיה- שהרמח"ל עצמו מפנה את ספרו לכל ישראל).

שיהיה חג פסח שמח וכשר! שנזכה לצאת מעבדות לחירות ולהדבק בקב"ה ובתורתו
יהלומים יקרים של ה'!
07/04/14 17:41
77צפיות
ראיתי אתר שהרגשתי צורך עז לשתף אותו כאן איתכם ושמו "ללמוד וללמד".
יש בו המון תמיכה לחוזרים אל צור מחצבתם.
הפיקו את המיטב, תתיעצו עם מי שצריך לגבי כל קושי וגם לגבי כל דבר עם האנשים הנכונים שה' יכוון אתכם למצוא אותם (ע"י גישוש ובירור) ותרגישו בע"ה את מתיקותה של התורה ושל דרכה הטהורה.
חג פסח כשר ושמח לכם ולכל בית ישראל!

חיים דויטש.
כתובות אינטרנט מצורפות:
º
08/04/14 03:56
8צפיות
מכירת חמץ
06/04/14 10:37
52צפיות
מישהו יוכל להסביר לי בבקשה איך עושים מכירת חמץ , זאת אומרת אני יודע שצריך ללכת לרב איפה שאני גר עם רשימה, השאלה מה אני רושם ברשימה ? האם רושמים את החמץ שברשות הבית? והאם מוצרים שלא רשום כשר לפסח כמו קופסאות שימורים של תירס ומלפפון צריך גם למכור לגוי? תודה מראש
2 סרטונים קצרים בנושא מכירת חמץ:
06/04/14 17:17
28צפיות
ממש לא!
06/04/14 18:08
33צפיות
הולך לרב האיזורי, רושם את שמו של בעל החמץ, ומוסיפים כתובת עיקרית למרות שגם אם יש לו דירה אחת באשקלון ודירה אחת בכרמיאל - שתיהן נמכרו כי זה כל החמץ של בעל הבית. כולל החמץ ששייך לו במשרד בעבודה ובאוטו.
ומוסיפים חתימה.
יותר מזה לא מפרטים שום דבר. כל החמץ נכלל בכך.
תפילה
06/04/14 03:42
48צפיות
תהילים!
06/04/14 15:49
30צפיות
בעזהי"ת


  להרבות כל יום באמירת תהילים, כמו סדר לימוד קבוע. לא על פי סדר, אלא את המזמורים שהלב נמשך אליהם. ולומר ולומר, בין אם הלב נפתח ובין אם לא, ואפילו אם לא מצליחים להתרכז במילה אחת.

  חושב שבדור שלנו, כמעט אי אפשר לדבר על היות יהודי אמיתי ונאמן, בלעדי זאת.

עזרתכם במילוי שאלון-מחקר בנושא תפילה
11/04/14 17:11
8צפיות
שלום רב, במסגרת תואר בפסיכולוגיה של התפילה אנו עורכים מחקר חשוב. אודה מאוד לכל מי שייקח חלק במילוי השאלון.

https://docs.google.com/forms/d/1JQaCCNo5X3EupkHkZ...

תודה רבה על עזרתכם.
קיבלתי מייל מהרב שי נתן ומילאתי ביום שישי
13/04/14 05:14
8צפיות
בכיף עדי יקרה
יוצאים לחירות. גם כלכלית / הרב דן טיומקין
04/04/14 03:38
34צפיות
חירות אמיתית היא גם מן דקדוקי עניות. חג הפסח מלמד אותנו את הערך הזה, לעשות מאמץ להגיע לעצמאות כלכלית כדי שנוכל לנצל את הזמן היקר שלנו כראוי ולא להשתעבד לאחרים.

http://www.maane.info/pages/711
כולי האי, ואולי...
04/04/14 13:25
30צפיות
בעזהי"ת


  א. אין ספק שחיים תחת דקדוקי עניות הם עסק בעייתי ביותר, ובמיוחד לנוכח הנקודה החשובה שכבר כתב הרב דן, על מה שילדים לחוזרים בתשובה חווים כשרואים את אבא ואמא היראי שמים וחסרי פרוטה, וסבא וסבתא רחוקים מהיהדות ומלאים בתפנוקי החיים...

  ב. מנגד, אני חייב להזכיר את מאמר חז"ל: "יאה עניותא לישראל כברזא סומקא בסוסיא חיורא". יש משהו מאוד טהור ומזכך, בחיים פשוטים, וכל אחד מאתנו יסכים על זאת. גם לא עלינו חלק מהנסיונות הרוחניים שבעלי ממון רב מתמודדים איתם, ממש גנוב ונאוף ורצוח לפעמים - מתוך שבידם האפשרות הטכנית לעשות כן.

  ג. קל מאוד להשכין שלום בין הקטבים, על פי מאמר חז"ל: "משל למה הדבר דומה: לאיסטרטיא שהיא עוברת בין שתי דרכים: אחת של אור, ואחת של שלג. אם מהלך כנגד האור, הרי נכווה באור. ואם מהלך נגד שלג, הרי הוא לוקה בצינה. כיצד יעשה? ילך בינתיים ויזהר בעצמו של יכווה באור, ושלא ילקה בצינה!". כלומר: יש לשלב בין מעשיות בנוגע לצרכים שלנו בעולם הזה, ובין פשטות - מתוך שהעיקר הוא החיים הרוחניים ולא הצרכים הגשמיים.

  ד. ואלא מה, למרבה הצער על פני העלייה המטורפת ביוקר המחייה בישראל, תחבורה ציבורית (שבלאו הכי פועלת בחוסר יעילות גרוטסקי) ודיור ומזון וכו' וכו', אפילו בני זוג אקדמאים עם ילד וחצי וכלב לקינוח, מתקשים להגיע ליציבות כלכלית, וכל שכן מי שלא הגיע לכגון זאת.

  גשר צר מאוד ומלא במכשולים מתוח בין נקודתו של מי שהפקיע את עצמו מהעולם הזה - ללא הבנה בחובה היהודית הגדולה להתפרנס כראוי (שולחן ערוך מפורש סוף סוף!), ומי שברוך ה' הגיע ליציבות כלכלית - ומאוד לא מובן מאליו להצליח לעבור אותו בשלום...

  מתוך הבעיה הקיומית הזו, כבר יצא לחשוב אפילו על פתרונות כמו החייאת הדרך הנושנה של התנועה הקיבוצית - והפעם לחוזרים בתשובה, כשעיקר הסיבה היא כלכלית ולא אידיאלים אחרים.

º
דברים חשובים, וצריך למצוא את דרך האמצע
04/04/14 16:24
10צפיות
שרשור התפקדות - חודש ניסן!
31/03/14 19:31
48צפיות
היום אנו נכנסים לראש חודש ניסן!
ראש החודש הזה יחול יום אחד [יום שלישי - מעכשיו עד מחר כשיחשיך].

סמנו את עצמכם באיקון כדי שנדע שאתם פה! .......
º
31/03/14 20:36
6צפיות
º
31/03/14 21:29
7צפיות
º
31/03/14 22:53
7צפיות
01/04/14 00:55
26צפיות
איתי  אתה אוהב את קול צופייך?
º
אני פה תמיד
01/04/14 10:50
17צפיות
לה לה לה לה לה אבא קריר
06/04/14 03:23
14צפיות
הרב נועם אונגר הוא אבא קריר
"בניסן נגאלו, ובניסן עתידים להיגאל!".
01/04/14 20:58
21צפיות
בעזהי"ת


  והווי אומר: כמו שיצאו בני ישראל מארץ מצרים והתעלו עד למדרגה שבה יכלו לקבל את התורה, במעמד הר סיני, המעמד הרוחני הגבוה ביותר בתולדות האנושות, וכל זאת למרות שנפלו במצרים ללא פחות ממ"ט (49!) שערי טומאה -- כמו כן בכל הדורות לכל יהודי מאיר חודש ניסן בכוח רוחני בלתי נתפס, שאם הוא בוחר להירתם אליו, יכול להביא אותו לצאת מכל הטומאות וכל המשגים וכל המקומות הלא חיוביים שנפלנו לתוכם.

  אמן שנזכה!!

º
שיהיה חודש טוב לכולם
02/04/14 12:25
15צפיות
( לעסק שלי )
04/04/14 07:53
17צפיות
עוברת אורח,
חג חירות שמח
º
כמה כייף שחג הגאולה כבר פה!
06/04/14 00:02
7צפיות
אפריל שמח אחי
07/04/14 04:29
15צפיות
מתחת אנשים בראשון לחודש ?
º
חג שמח
13/04/14 12:32
3צפיות
º
02/04/14 09:17
6צפיות
הקמת קהילות עצמאיות לבעלי תשובה
27/03/14 16:20
69צפיות
סקירה של השתלשלות רעיון הקמת קהילות עצמאיות לבעלי תשובה. מדבריהם החדשניים של האדמו"ר מביאלה והגה"צ הרב שלמה וולבה, ועד לפעילות הנרחבת בנושא כיום. הבעיות הקיימות עדיין ביישום והצעות לפתרון.
http://www.maane.info/pages/179
זה נושא שכל כך דורש דיון...
27/03/14 22:08
40צפיות
בעזהי"ת


  לא מזמן יצא לי לשוחח עם חבר חוזר בתשובה ותיק מביתר עילית, לא אחד שקשור ישירות לשדה צופים, או כיום לברסלב בכלל - אבל בהחלט היה נמצא במקביל לרוב הנפשות הפועלות.

  טענתי בפניו - והוא הסכים, שהמעבר למעלות, ואולי כל כדוגמתו, לאו דווקא הביא בחובו פתרון. שאולי יש הבנה יותר של "מה לא", אבל עוד לא של "מה כן". שתוך כדי שיש המון דברים בחברה החרדית שצריך להיזהר מהם, יש המון דברים שבלעדיהם לא נצליח לעמוד מול הלחץ של העולם החילוני. טענתי בפניו ששיטת הפסיקה של גאוני ארצות הברית (ובראשם האגרות משה) היא המתאימה מכולן לחוזרים בתשובה, כי היא זו שהתמודדה יותר מכל עם מצוקות החיים המערביים. עוד ועוד ועוד ועוד. אני כל כך רוצה לכתוב כאן ארוכות על הנושא ולדון בו - אולי במוצאי שבת אמצא את הזמן...

אתה מעלה נקודה נכונה
27/03/14 22:54
35צפיות
מטרת המאמר היתה לתאר את מה שקורה, ולא להתוות דרך, מלבד הצורך והחיוב בהקמת קהילות.
נכון בהחלט שכמה מן הקהילות עדיין נמצאות בתהליך של גיבוש של "מה כן". תמיד באמצע תהליך יש חריקות ותקלות.
היה ראוי שקודם יתפתח דיון מה צריך לעשות ולקבל הדרכה כיצד בונים קהילה שתהיה מתאימה מבחינה רוחנית וגשמית, ורק אחר כך לגשת להקמה בפועל.
אבל למציאות יש דינמיקה משלה, והבעיות מכתיבות לפעמים פעולה מהירה ולא מגובשת.
אולי תחילה להגדיר, את הדרוש לקהילה מוצלחת?
02/04/14 09:31
21צפיות
בעזהי"ת


  כמה נקודות שלעניות דעתי צריכים לאפיין קהילה מוצלחת של חוזרים בתשובה, ללא סדר כלשהו, אלא מתוך ניסיון להתחיל לרכז דברים על שולחן הדיון:

  - אפשרויות תעסוקה.
  - מוסדות חינוך לילדי הקהילה - ולעניות דעתי לפחות ברמת בית הספר היסודי חייבים להיות בצביון של תלמוד תורה ובית יעקב.
  - סיוע במקום מגורים והתנהלות כלכלית-משפחתית, ואולי עד כדי אפשרות של "קיבוץ עירוני", כולל בהיבט רכישה מרוכזת וזולה יותר של מוצרי יסוד.
  - בסיס פעילות חברתית קבוע לחברי הקהילה, היוצר גיבוש ואיוורור.
  - גרעין חרדי 'קלאסי' שנמצא שם ברמת חונכות בתוך הקהילה, סביב ה'מרא דאתרא', כדי להעביר באופן בלתי אמצעי את כל הפרטים הקטנים והחיוביים של אורח החיים החרדי.
  - עידוד לפיתוח כשרונות אישיים.

  יש עוד הרבה, אבל הנה בכתיבה זריזה.

ולמען האמת:
02/04/14 09:39
16צפיות
בעזהי"ת


  נראה שקהילה של הרב גרינוולד, די מכילה את רוב המאפיינים האלה. אז הנה לנו דוגמה לביצוע מוצלח בשטח, שצריך לשכפל את עצמו באופן המוני ככל האפשר.
קהילת "נוה שלמה" בחיפה של הרב יהודה גרינולד
01/04/14 16:43
33צפיות
בשכונת הדר עליון בחיפה הירוקה, המשקיפה על הים, קמה קהילה של בעלי תשובה, סביבה בריאה, תומכת ומתאימה בהדרכתו של הרב יהודה גרינולד

http://www.maane.info/pages/689
מאמרים חדשים לבעלי תשובה מאת הרב דן טיומקין
01/04/14 23:02
27צפיות
בעלי תשובה כמהגרים לתוך חברה חדשה
http://www.maane.info/pages/668

"אני לא מוכן להצטרף למועדון שמוכן לקבל מישהו כמוני"
מדוע עולם התשובה אינו מוביל מהפך בעם ישראל, אלא הפך בחלקו לקבוצת רווחה נזקקת? מאמר נוקב על הפער הכואב והמציק.
http://www.maane.info/pages/676

מה מקום המגורים המומלץ לבעלי תשובה?
http://www.maane.info/pages/700
º
02/04/14 09:12
6צפיות
º
23/03/14 00:00
8צפיות
30 יום קודם החג - מתחילים!
15/03/14 21:52
52צפיות
ראוי לכל אדם לקבוע לימוד בהלכות פסח שלושים יום לפני הפסח, היינו מיום י"ד באדר (פורים) שזה היום!
לכן חשבתי שכל יום [בלי נדר]  אם אכתוב פה 2 הלכות בנושא פסח זה יהיה נחמד.

כל מי שרוצה מוזמן גם לכתוב,
החשוב הוא לכתוב דברים קצרים [ולא ארוכים] ולעניין!.



הלכה 1+2
15/03/14 21:56
40צפיות
1.בכל חודש ניסן אין נופלים על פניהם, ואין אומרים וידוי ותחנונים. [מפני שכל החודש הוא ימי שמחה לישראל, בתקופות העבר ההווה והעתיד.].

2.מצוה על כל אחד ליתן דמי קמחא דפסחא, הנגבים על ידי גבאי צדקה שבכל מקום ומקום, ולתרום כפי יכולתו עבור חלוקה לעניים, לצרכי החג.

[ילקוט יוסף]
שבת הגדול
15/03/14 22:26
26צפיות
שבת שלפני הפסח נקרא "שבת הגדול" מפני הנס שנעשה בו.

[כי פסח שיצאו בו ממצרים חל אז ביום חמישי בשבת, ועוד בשבת שלפניו שהוא יום עשירי לניסן נצטוו לקחת שה לבית אבות לצורך קרבן פסח, וכשעשו ישראל כן, נתקבצו בכורי מצרים אצל ישראל ושאלום פשר דבר, ענו להם: זבח פסח הוא לה' שעתיד להרוג כל בכורי מצרים, ולכן נצטוינו לתת מדם הקרבן על שתי המזוזות ועל המשקוף לבל יבוא המשחית אל בתינו לנגוף. ומיד הלכו הבכורות אצל אבותיהם ואצל פרעה ודרשו לשלח את ישראל ממצרים לבל יהרגו בגללם, ונתקלו בסירוב מוחלט, ואז פתחו במלחמה זה לעומת זה, ונהרגו רבים ממצרים, וכמו שנאמר "למכה מצרים בבכוריהם", כלומר: שמצרים הוכו על ידי בכוריהם. וכשראו המצרים כך חגרו איש חרבו לנקום בישראל, ויבקשו להשמיד ולהרוג את ישראל ח"ו, והשי"ת הגן עליהם ברוב רחמיו והחלה את מצרים בתחלואים רבים ומשונים וביסורים גדולים עד שהיו שיניהם קהות ומעיהם מתחתכים, ונאלצו לסגת אחור. ועל ידי כך ניצולו עם ישראל מזעמם. ולכן נקרא שבת זה שבת הגדול, כי יום גדול הוא לישראל שניצולו מאבדן וכליון חרוץ ח"ו.]
היי
24/03/14 12:22
11צפיות
האם גם לא קוראים את זה בחודש ניסן
זה תפילה שמוסיפים אחרי 18 בימי שני וחמישי
אֵל מֶלֶךְ יושֵׁב עַל כִּסֵּא רַחֲמִים וּמִתְנַהֵג בַּחֲסִידוּת. מוחֵל עֲונות עַמּו מַעֲבִיר רִאשׁון רִאשׁון. מַרְבֶּה מְחִילָה לַחַטָּאִים. וּסְלִיחָה לַפּושְׁעִים. עושֶׂה צְדָקות עִם כָּל בָּשָׂר וְרוּחַ. לא כְרָעָתָם לָהֶם גּומֵל. אֵל הורֵתָנוּ לומַר מִדּות שְׁלשׁ עֶשְׂרֵה. זְכר לָנוּ הַיּום בְּרִית שְׁלשׁ עֶשְׂרֵה. כְּמו שֶׁהודַעְתָּ לֶעָנָו מִקֶּדֶם. וְכֵן כָּתוּב בְּתורָתָךְ. וַיֵּרֶד ה' בֶּעָנָן וַיִּתְיַצֵּב עִמּו שָׁם. וַיִּקְרָא בְּשֵׁם ה'. וְשָׁם נֶאֱמַר:
וַיַּעֲבר ה' עַל פָּנָיו וַיִּקְרָא, ה' ה' (א) אֵל (ב) רַחוּם (ג) וְחַנּוּן (ד) אֶרֶךְ (ה) אפיים (ו) וְרַב חֶסֶד (ז) וֶאֱמֶת: (ח) נצֵר חֶסֶד (ט) לָאֲלָפִים (י) נשֵׂא עָון (יא) וָפֶשַׁע (יב) וְחַטָּאָה (יג) וְנַקֵּה:
אֱלהֵינוּ וֵאלהֵי אֲבותֵינוּ. אַל תַּעַשׂ עִמָּנוּ כָלָה. תּאחֵז יָדְךָ בַּמִּשְׁפָּט:
בְּבא תוכֵחָה נֶגְדֶּךָ. שְׁמֵנוּ מִסִּפְרְךָ אַל תֶּמַח:
גִּשְׁתְּךָ לַחֲקר מוּסָר. רַחֲמֶיךָ יְקַדְּמוּ רָגְזֶךָ:
דַּלּוּת מַעֲשִׂים בְּשׁוּרֶךָ. קָרֵב צֶדֶק מֵאֵלֶיךָ:
הורֵנוּ. בְּזַעֲקֵנוּ לָךְ. צַו יְשׁוּעָתֵנוּ בְּמַפְגִּיעַ:
וְתָשִׁיב שְׁבוּת אָהֳלֵי תָם. פְּתָחָיו רְאֵה כִּי שָׁמֵמוּ:
זְכר נָאַמְתָּ. עֵדוּת לא תִשָּׁכַח מִפִּי זַרְעו:
חותָם תְּעוּדָה תַתִּיר. סודְךָ שִׂים בְּלִמּוּדֶךָ. טַבּוּר אַגַּן הַסַּהַר. נָא אַל יֶחְסַר הַמָּזֶג:
יָהּ דַּע אֶת יִשְׂרָאֵל אֲשֶׁר יְדָעוּךָ. מַגֵּר אֶת הַגּויִם אֲשֶׁר לא יְדָעוּךָ:
כִּי תָשִׁיב לְבִצָּרון לְכוּדִים אֲסִירֵי הַתִּקְוָה:
º
זה תחנון ולא קוראים
24/03/14 20:19
5צפיות
זמן בדיקת חמץ
15/03/14 22:22
30צפיות
בתחלת ליל ארבעה עשר בניסן בודקים את החמץ לאור הנר
[אחר צאת הכוכבים תיכף ומיד. דהיינו כעשרים דקות לאחר שקיעת החמה, בדיעבד אם בדק החמץ אחר השקיעה קודם צאת הכוכבים, יצא ידי חובה].
ברכת הבדיקה
16/03/14 12:59
13צפיות
*קודם שיתחיל לבדוק מברך:
ברוך אתה ה' אמ"ה אשר קדשנו במצותיו וצונו על ביעור חמץ.

ומה שאינו מברך על "בדיקת" חמץ, לפי שכל הבדיקה אינה אלא לצורך הביעור.
האם מברכים שהחיינו על הבדיקה?
16/03/14 13:04
12צפיות
אין מברכים שהחיינו על מצות בדיקת חמץ.

מדוע?
אחר שזו מצוה הכרוכה בשריפת מאכלו של האדם. ועוד, דאין לה זמן, שהרי המפרש בים בודק קודם לכן.

מכל מקום -
הואיל וכמה פוסקים כתבו שצריך לברך שהחיינו על הבדיקה, וכן הסכים הגאון בעל פרי חדש, נכון להשתדל להשיג פרי חדש, ולהניחו לפניו בשעת ברכת על ביעור חמץ שלפני הבדיקה, ואחר שיתחיל מעט בבדיקה, יברך ברכת הנהנין על הפרי ויאכלנו. [כדי להסתלק מחשש להפסק]. אבל אין זה אלא ממדת חסידות. ומיהו אין לברך ברכת הנהנין על הפרי בין הברכה לבדיקה.
מנהג 'חתיכות לחם' בבדיקה
16/03/14 13:09
23צפיות
נוהגים לתת חתיכות קטנות של לחם.
כל אחת פחות מכזית, וטוב שלא יהיה בכל חתיכה יותר מ-18 גרם, ויעטוף אותם בנייר, ויפזרם בבית, והבודק מחזר אחריהם למוצאם ולבערן עם יתר החמץ אשר ימצא בזמן הביעור. ועל פי הקבלה יש להניח עשר חתיכות, ואין מנהג זה לתת פתיתי חמץ מעכב המצוה כלל, שתקנת חכמים לבדוק את החמץ היא גם באופן שאינו מוצא חמץ כלל. ומכל מקום נכון לקיים מנהג זה שמנהג ישראל תורה הוא.
אם לא מצא חתיכה אחת מ-10 הפתיתים
17/03/14 20:18
14צפיות
אם לא מצא חתיכה אחת מעשרה הפתיתים של החמץ שפוזרו בבית, אין צריך לבדוק כל הדירה היטב עד שימצאנה אלא יסמוך על ביטולו שמבטל את החמץ לאחר הבדיקה.

[ולכתחלה אם יש חשש שישכח היכן מניח את החמץ, יכתוב על דף היכן מניח כל חתיכה וחתיכה].
עם מה צריך לעשות את בדיקת החמץ?
17/03/14 22:40
11צפיות
הבדיקה צריכה להיות לאור נר של שעוה

[נר אבוקה פסול לבדיקה, מפני:
א. שאינו יכול להכניסו לחורים ולסדקים,
ב. ועוד שהוא מתיירא פן תפרוץ דליקה ויתלקח כל אשר בבית, ונמצא לבו טרוד ואינו מכוין דעתו לבדיקה.]

מה זה נר, ומה זה אבוקה?
שתי נרות קלועות ששלהבתן נוגעת זו בזו דינם כאבוקה. אבל אם הפתילות נוגעות זו בזו, נחשב הכל לנר אחד כשר, שדוקא כשהפתילות מחולקות ומפורדות זו מזו ורק השלהבת נוגעת אחת בשניה, נחשב לאבוקה.
ֻהאם פנס או נר חשמלי כשרים לבדיקה?
19/03/14 15:44
9צפיות
פנס כיס קטן שיכול להכניסו לחורים ולסדקים, וכן נר חשמלי קטן שאפשר לטלטלו בכל פינות הבית, מותר לבדוק בהם בשעת הצורך כשאין לו נר אחר כשר, ויכול גם כן לברך עליהם, ואין זה דומה לאבוקה.
היכן צריך לבדוק את החמץ?
19/03/14 15:45
13צפיות
צריך לבדוק בחורים ובסדקים בכל פינות הבית, לרבות המרפסות וחדרי המדרגות, והגינות, ובייחוד יש לבדוק במזנון, במקרר, בארונות המטבח, ובכל יתר המקומות שמצניעים שם מאכל ומשקה שיש בהם חשש חמץ, לפיכך כל חדרי הבית צריכים בדיקה, אף שברור לו שמעולם לא אכל שם חמץ. וכשיש ילדים קטנים יבדוק גם תחת הארונות והמטות, שמא הכניסו שם חמץ. ואפילו אם תהיה לו טירחא רבה בבדיקה קפדנית כזאת אל יקוץ בבדיקתו. כי כבר אמרו חז"ל: לפום צערא אגרא.
בדיקת מכוניות מטוסים אוטובוסים...
19/03/14 22:27
15צפיות
מי שיש לו מכונית פרטית, צריך לבדקה בליל י"ד לאור הנר, כמצות חז"ל. ואף על פי שמנקים היטב את המכונית לפני ליל י"ד. ואפילו אינו רוצה להשתמש במכונית בכל ימי הפסח, צריך לבדוק אותה מן החמץ. וכן בעלי אוטובוסים ציבוריים ומטוסים של חברות תעופה ישראליות חייבים לבדוק החמץ בליל י"ד ניסן אף שניקו אותם היטב קודם לכן. ומכל מקום כשבא לבדוק במכונית אין לו לחזור ולברך "על ביעור חמץ", אלא די במה שבירך בביתו בשעת הבדיקה, ועל סמך ברכה זו יחזור ויבדוק החמץ במכוניתו. ואף על פי שיש מרחק מסויים ביניהם, אין ההליכה נחשבת הפסק.
º
ברשותך האוכל אני היהודי הפעוט להביא הלכות
07/04/14 04:31
1צפיות
האם צריך לכבות את החשמל בבדיקה?
19/03/14 22:26
24צפיות
אין צורך לכבות את אור החשמל הדולק בבית בעת בדיקת החמץ.
º
למה תימנים מכבים
13/04/14 03:35
2צפיות
אחרי בדיקת החמץ אומר:
25/03/14 00:43
11צפיות
אחר הבדיקה יבטל את החמץ ויפקירנו, ויאמר: "כל חמירא דאיכא ברשותי דלא חזיתיה ודלא ביערתיה ליבטיל ולהוי כעפרא דארעא".

[בלשון הקודש: "כל חמץ ושאור שישנו ברשותי שלא ראיתיו ושלא ביערתיו יתבטל ויהיה כעפר הארץ"].
באיזה שפה אפשר לומר את הנוסח?
25/03/14 00:44
4צפיות
צריך לומר הביטול בשפה המובנת לו, כדי שיבין שעיקר כוונתו לבטל החמץ עד שיהיה בעיניו כדבר שאינו חשוב כלום וכדבר בטל לגמרי, אבל אם אומר הביטול ואינו מבין שהוא מבטל החמץ, אלא חושב שאומר תחנה ובקשה בעלמא, לא יצא ידי הביטול, וצריך לחזור ולבטלו בלועזית בשפה הידועה לו. ואפילו אם אמר הביטול בלשון הקודש, כל שאינו מבין לא מועיל הביטול.
כמה פעמים נוהגים לומר את הנוסח?
26/03/14 22:42
5צפיות
נוהגים לומר הביטול ליתר חיזוק ג' פעמים.
וטוב שבאחד מהם יוסיף: ליבטיל ולהוי "הפקר" כעפרא דארעא.
נוסח ביטול חמץ בבוקר
26/03/14 22:43
5צפיות
ביטול החמץ ביום הוא בנוסח זה: "כל חמירא דאיכא ברשותי דחזיתיה ודלא חזיתיה דביערתיה ודלא ביערתיה ליבטיל ולהוי כעפרא דארעא", והביטול יהיה אחר הביעור, כדי לקיים ביעור חמץ ושריפתו בחמץ שלו.
ישר כוח!
15/03/14 23:21
19צפיות
בעזהי"ת


  ראיתי בספר על הגאון רבי שלמה זלמן אויערבאך, שהגיע אליו מבקר בערב של יום ט"ז אדר - מייד לאחר תפילת ערבית של יציאת "שושן פורים", וראה את הרב מעיין בספר. איזה? משנה ברורה, הלכות פסח. קיום בפשטות של ההלכה, לשאול ולדרוש בהלכות פסח שלושים יום קודם החג, גם, ודווקא, אצל גאון ישראל שבלאו הכי ידע את כל הלכות הפסח ישר והפוך ומכל כיוון אפשרי...

אשריכם...
16/03/14 08:46
31צפיות
אנחנו נוהגים כבר בסעודת פורים להתחיל הלכות פסח.
כי רבות הנה ושכלנו דל ויהי רצון שנזכה לקיים את חג הפסח כהלכתו. נשמח לשתף פעולה עם היוזמה.

פורים שמח
º
איתי מעולה תודה
16/03/14 11:53
9צפיות
º
אשריך! תודה רבה
16/03/14 21:04
6צפיות
אפשר להביא הלכות של תימנים ?
23/03/14 00:29
20צפיות
תענב בפייסבוק בפרטי אני חש שפגעתי בך
עזרה
01/04/14 00:22
38צפיות
יש אדם ממוצא ערבי שהתגייר וקוראים לו נדמה לי יצחק חפץ חיים..

הוא נותן הרצאות על עברו ועל הקשר שלו לדת היהודית.

אני חייב ליצור איתו קשר.

תודה
º
30/03/14 20:53
3צפיות
עצמאות כלכלית / הרב דן טיומקין
26/03/14 02:11
54צפיות
"עיקר הבעיה של בעלי התשובה היא חסרון עצמאות כלכלית. תפיסות שגויות של הצלחה רוחנית מקבעות ומקדשות את העוני ומונעות מבעלי תשובה לממש את כשרונותיהם, למקצע אותם, להתפרנס מהם בכבוד ולקדש שם שמים"

http://www.maane.info/pages/27
º
26/03/14 12:48
5צפיות
º
החכמתי.תודה רבה.
27/03/14 15:11
11צפיות
דורון, תפילה ומלחמה / הרב דן טיומקין
26/03/14 14:25
30צפיות
"אנחנו נמצאים בתקופה שבה יותר ויותר בעלי תשובה 'מתפכחים'. בועת הדמיונות מתחילת התשובה מתפוגגת, ונותר ואקום שזועק למענה: איך מצליחים לחבר את הרצון והכמיהה לעבודת ה' עם מציאות חיינו."

http://www.maane.info/pages/126
º
27/03/14 22:17
5צפיות
ענין הפרנסה
30/03/14 13:41
32צפיות
.......ההתלהבות לתורה יכולה להשכיח עניני פרנסה .מה עושים ?
ההתלהבות מהתורה עד שכחת הכל, חשובה מאוד!
30/03/14 20:52
33צפיות
בעזהי"ת


  אני מרגיש צורך לחלק כאן בין השלבים השונים של החזרה בתשובה. כחוזרים בתשובה ותיקים קל לנו לפעמים להינעל בביקורתיות גדולה מידי על הטעויות שעשינו בתקופת שנות ההתלהבות הגדולה של תחילת החזרה בתשובה - כשהיינו צריכים לבנות דברים באופן יותר מפוכח לטווח הארוך.

  תוך כדי שאכן, ובוודאי, אבל מי שזוכה בראשית חזרתו בתשובה לתקופת שנים שבה הוא עובד את ה' יתברך ממש כשרף, משקיע את כל כולו בלימוד תורה ותפילה ומעשים טובים - כל אחד כפי בחינתו, אז למרות שחשוב מאוד לנסות בתקופה זה להדריך אותו להשקיע מעט מעט מזמנו כדי לבנות את הגשמיות לטווח הארוך (בבחינת מה שכלפי הגוף נמצאות הלכות פיקוח נפש דוחה שבת, וזאת היות והגוף הגשמי הוא יסוד לנשמה, ובלעדיו לא תוכל להתעלות), אבל לא באופן שיפחית ממנו את ההתלהבות בעבודת ה' - ולמרות שכרגע הוא נמצא מעל המדרגה שיוכל להישאר בה לאורך שנים, במה שבכל מצב אחר היה פשוט "ריבוי אור"!

  כי נמצא שם שלב שכן צריך ריבוי אור: להאיר את החושך הגדול ממנו רבים מאתנו הגיעו, להצליח לבער את ההרגלים הרעים שאם ישארו שם עוד עלולים למשוך אותנו חזרה אל התהום,

  וכן לא פחות: לתת לנו כמה יסודות והרגלים מוצקים בעבודת ה', שיהיו שם בעתיד גם כשנהיה בהתלהבות פחות גדולה. כדי שחלילה לא יהיה מצב שבעתיד ניפול חלילה לחיים יהודיים יבשים וחסרי עומק, תחת תלאות החיים...

  וכמו שאמר החכם מכל אדם: לכל זמן, ועת לכל-חפץ תחת השמים.
אור החיים הקדוש
01/04/14 16:48
16צפיות
......בפרוש שלו על התורה כותב  בכמה מקומות [יתכן בפרשת ויחי]......"אם בני אדם היו מרגישים את טעם התורה היו "משתגעים" ועוזבים את ענינהם ורצים אחרי התורה [זכרון]כ כותב רבי חיים בן משה אור החיים הקדוש
ישר כח
01/04/14 16:53
14צפיות
.......כתבת באופן יעיל ומועיל שא ברכה

עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה