לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
בס"ד

   ברוכים הבאים   

   תהליך החזרה בתשובה אינו תהליך קל. לא לאדם עצמו ולא לסובב אותו מאחר והוא מצריך שינוי משמעותי בחיים. כמעט תמיד השינויים האלה משפיעים רבות על הסובבים אותנו ו/או הסובבים אותנו משפיעים רבות על תהליך החזרה בתשובה. דבר זה עלול לגרום לבעיות ולחיכוכים רבים עם הסובב אותנו ובעיקר עם בני משפחתנו והחברה שאנו נמצאים בה. לא תמיד אנחנו יודעים איך להתמודד עם הבעיות וזקוקים לעזרה מרב או רבנית בעלי ניסיון עם חוזרים בתשובה, ולאוזן קשבת מאדם שעבר חוויות דומות ויכול לייעץ לנו כיצד לפעול בתבונה. מצד שני, גם הסובבים אותנו לא תמיד יודעים כיצד ללכת איתנו בין הטיפות על מנת לשמר את החיים בצוותא, בשלווה ובהרמוניה.

   פורום זה מיועד לכם, החוזרים בתשובה שביצעתם את ההחלטה שברצונכם לחזור בתשובה על מנת שתוכלו לחלוק את חוויותיכם, ההתלבטויות והבעיות הכרוכות בשינוי מהותי בחיים ושמו החזרה בתשובה. פורום זה מיועד גם לכם, בני משפחותיהם של החוזרים בתשובה. כאן תוכלו לחלוק במה אחת עם חוזרים בתשובה, ובני משפחה של חוזרים בתשובה, על מנת שתוכלו להתמודד עם החוזר בתשובה הפרטי שלכם ו/או לעזור לאנשים אחרים הנמצאים במצבכם.

   מן הראוי לציין שפורום זה מיועד לשומרי תורה ומצוות ושאינם שומרי תורה ומצוות כאחד.

   מטרת הפורום היא לא לעורר דיונים בנושאי הלכה או אמונה בשביל דיונים כאלה קיימים פורומים אחרים בתפוז. הפורום מיועד לאנשים שכבר החליטו לבצע את הצעד. מהסיבה הזאת הפורום לא מיועד כדי לשכנע את החוזרים בתשובה בטעות דרכם.

 

   כללי הפורום:

   1) אנחנו בפורום חוזרים בתשובה ולכן, בבקשה, אל תשכנעו אותנו לחזור בשאלה. בשביל לשכנע אנשים לחזור בשאלה ישנם פורומים אחרים בתפוז.

   2) פורום "חוזרים בתשובה" לא נועד לויכוחים על רקע דתי-אידיאולוגי. בשביל אלה קיימים פורומים אחרים בתפוז.

    3) פורום "חוזרים בתשובה" לא הוקם כדי להוות בימה להידברות בין הדתיים ללא דתיים. על כן, אין מקום בפורום לויכוחים בין הדתיים ללא דתיים גם לא ויכוחים פוליטיים בין הדתיים ללא דתיים.

   4) בפורום שלנו מדברים בשפה יפה ובכבוד לאורח השפה הנהוג בעולם הדתי-חרדי. הן בלי קללות אפילו לא קללות של סלנג, הן בלי ביטויים מיניים, עוד כיוצא באלה. מי שלא יכול לכבד את רגשות חברי הפורום - מוזמן שלא לדבר בפורום שלנו בכלל.

    5) בפורום שלנו מעצם טבענו כחוזרים בתשובה מכבדים את היהדות ואת מורי דרכה הרבנים. על כן בפורום שלנו מתייחסים בכבוד הן לתורה והן לרבנים ולא מקללים. זה לא אומר שלא ניתן להביע דיעה, אלא שצריך לעשות זאת מתוך הכבוד הראוי.

   6) הפורום אינו מיועד לשאלות הלכתיות. לצורך כך קיים פורום ייעודי בתפוז קהילות: 'לשאול את הרב'. כמובן ששאלות הלכתיות מפי חברי הפורום הקבועים, יתקבלו בברכה.

   7) דף הפורומים בתפוז קהילות, מחזיק חמש עשרה הודעות ראשיות בלבד. על כן, חברי הפורום מתבקשים שלא לקפוץ ולפתוח הודעה ראשית נוספת, כל זמן שנמצאת בדף הראשי הודעה קודמת של אותו גולש, או במשך זמן סביר מפתיחתה, כדי להשאיר מקום בדף הראשון גם לחברים אחרים בפורום.

     8) הערות והארות להנהלת הפורום, יתבצעו במערכת המסרים בלבד!

 

 

בעלי תשובה ?? מוכנים להתראיין?
20/05/15 21:59
41צפיות
במסגרת עבודה סמינריונית שאני כותבת בנושא יחסיהם של בעלי תשובה עם הוריהם ומשפחתם -
אני צריכה לראיין בעלי/ות תשובה.
אם יש כאן מישהו או מישהי שלומדים באוניברסיטת בר אילן ויואילו בטובם להקדיש לי בין חצי שעה לשעה מהזמן שלהם - אודה לכם מאד...
 
האופציה השניה - מישהי שגרה בצפון באיזור טבריה/הגליל ואגיע לראיין אותה במקום שנוח לה.
כמובן שהראיון הוא באנונימיות לחלוטין.
תודה מראש...
º
ב6\2 אחה"צ אהיה בקרית אונו אם זה רלבנטי
20/05/15 23:42
15צפיות
º
לא לומדת בימי שלישי תודה על ההיענות...
21/05/15 17:53
8צפיות
º
יום שלישי, ראש חודש סיון, מ"ה לעומר.
18/05/15 21:15
15צפיות
שלא לענות אמן אחרי ברכה לבטלה:
18/05/15 21:17
16צפיות
בעזהי"ת
 
 
   אסור לענות אמן אחר מי שמברך ברכה לבטלה (שו"ע רטו, ד). אבל מי ששמע ברכה ממי שמברך על פי מנהגו, למרות שהשומע אינו נוהג לומר ברכה זו, חייב לענות עליה אמן, הואיל וזה שבירך עשה כדין על פי מנהגו. למשל, מי שאינו נוהג לברך על ההלל בראש חודש, צריך לענות אמן אחר מי שנוהג לברך.
 
  (הרב אליעזר מלמד - פניני הלכה).
 
 
הלוואי והיינו כולנו שומרים שתי שבתות רצופות...
18/05/15 21:20
17צפיות
בעזהי"ת
 
 
  אמר רבי יוחנן משום רבי שמעון בן יוחי: אלמלי משמרין ישראל שתי שבתות כהלכתן - מיד נגאלים!! שנאמר: כִּי כֹה אָמַר ה' לַסָּרִיסִים אֲשֶׁר יִשְׁמְרוּ אֶת שַׁבְּתוֹתַי – וכתיב בתריה: וַהֲבִיאוֹתִים אֶל הַר קָדְשִׁי.
 
  (שבת קיט).
 
 
º
יום רביעי, ב' סיון, מ"ו לעומר.
19/05/15 20:47
8צפיות
עניית אמן אחרי ילד המברך:
19/05/15 20:49
13צפיות
בעזהי"ת
 
 
  השומע ברכה מקטן שהגיע לגיל חינוך לברכות, היינו שהוא מבין את משמעות הברכה ויודע לומר אותה כראוי – חייב לענות אחריו אמן (שו"ע רטו, ג). בדרך כלל הקטנים מגיעים לכך בגיל חמש או שש. ואם קטן שעוד לא הגיע לכך מברך – אין עונים אחריו אמן, אבל משבחים אותו שבירך יפה, כדי להרגילו לברך.
 
  (הרב אליעזר מלמד - פניני הלכה).
 
 
אין רוחא דיצרא בישא מתל בך ומתגבר למיסק עלך...
19/05/15 20:53
17צפיות
בעזהי"ת
 
 
  אִם רוּחַ הַמּוֹשֵׁל תַּעֲלֶה עָלֶיךָ מְקוֹמְךָ אַל תַּנַּח כִּי מַרְפֵּא יַנִּיחַ חֲטָאִים גְּדוֹלִים. אין רוחא דיצרא בישא מתל בך ומתגבר למיסק עלך, אתרך טב די הויתא נהיג למיקם ביה – לא תשבק! ארום פתגמי אורייתא אתבריאו אסו בעלמא, למשבק ולמנשי מן קדם ה' חובין רברבין!
  (תרגום ירושלמי, קהלת י).
 
  מסביר התרגום הירושלמי את הפסוק: אפילו אם רוח היצר הרע מהתלת ומתגברת לשלוט עליך, את מעשיך הטובים וקביעות לימוד התורה אליה זכית, המעט אם רב, אל תניח! כי אפילו אם אתה כבר בפועל נופל בחטאים, דע לך שהדרך היחידה לצאת מהם, ולרפוא לנפשך, היא על ידי העקשנות הזו. שפתגמי התורה הקדושה נבראו לרפואת העולם, ולזכות למחילה מה' יתברך לחובות גדולים שהתחייבנו לפניו! כמה שהדברים הללו נוקבים...
º
יום חמישי, ג' סיון, מ"ז לעומר - ראשון לשלשת ימי הגבלה!
20/05/15 20:34
6צפיות
כשמלמדים ילד קטן לברך, הוא אומר את שם ה' בפירוש?
20/05/15 20:36
12צפיות
בעזהי"ת
 
 
  כאשר מלמדים קטן לברך, מרגילים אותו לומר את נוסח הברכה עם שם השם, ואין בזה איסור ברכה לבטלה, הואיל והוא עושה זאת לצורך לימוד. אבל אין עונים אמן על ברכה שנועדה לצורך תרגול (שו"ע רטו, ג).
 
  (הרב אליעזר מלמד - פניני הלכה).
 
 
מצב שבו בני אדם היו מתנהגים כמו דגים בים...
20/05/15 20:41
14צפיות
בעזהי"ת
 
 
  דגים שבים, כל הגדול מחבירו בולע את חבירו, אף בני אדם, אלמלא מוראה של מלכות, כל הגדול מחבירו בולע את חבירו. והיינו מה שלמדנו במשנה: רבי חנינא סגן הכהנים אומר: הוי מתפלל בשלומה של מלכות, שאלמלא מוראה של מלכות, איש את רעהו חיים בלעו.
  (ע"ז ד).
דרכי אבות צאנז אירוח מדהים התרשמתי לטובה
20/05/15 16:38
18צפיות
אירוח מאוד נחמד
וצוות מאוד מסור
מהי משמעות התפילה?
17/05/15 13:37
70צפיות
שלום.
יש לי חברה שאמא שלה חולה והיא מתפללת כל יום שהיא תבריא.
האם זה יעזור לה להבריא?
תודה.
אולי כן, אולי לא, אין לדעת, אין שום דבר בטוח
18/05/15 19:06
28צפיות
אז למה להתפלל אם לא בטוח? כי גם הרופאים מטפלים אפילו שהם לא יכולים להבטיח כלום, צריך להשתדל.
תפילה יכולה לשבר חומות ולבקע רקיעים.
19/05/15 08:45
27צפיות
אם היינו יודעים מהו כח של תפילה לא היינו נשארים אדישים.
אפשר לשנות גזרות עם התפילה. זה חתיכת "נשק".
אבל כמובן תפילה אמיתית מעומק הלב שמצטרפת אליה גם תשובה וצדקה.
 לא תמיד רואים תוצאות ישירות כי מה לעשות,יש מי שמנהל את העולם(יותר טוב מאיתנו ,זה בטוח)
ואנחנו רק חלק ממערכת שלימה שלא מובנת לבשר ודם,בן אנוש אבל כמו שאמר ג'רמיין,זה בבחינת השתדלות.
 
 
 
º
19/05/15 20:45
5צפיות
קווה אל ה'. חזק ויאמץ ליבך וקווה אל ה'.
20/05/15 23:00
28צפיות
אלו דברי דוד המלך בתהילים, משפט עוצמתי עם מסר חזק. מדוע הכפיל "וקווה אל ה'"? הגמרא בברכות פירשה, התפללת ולא נענית? "חזק ויאמץ ליבך", אל תיפול , אל תשבר וכפל לשונו, "וקווה אל ה'", המשך להתפלל "ויש שעה שיתנו לך" (מדרש ואתחנן), "ויש שעה". זאת דרך האמונה שצריכה לחדור ללב, "ויש שעה", כאן, שם, יש שעה.
ובכל זאת, איך מקרבים את הדברים לשכל? רבותינו אמרו "אין תפילה שבה ריקם"  והנה עינינו רואות שלא תמיד כך. התשובה, עלינו להבין מה זה לא "שבה" כתוב, "והרוח תשוב לאלוקים אשר נתנה". הסביבה הגשמית שונה מן הסביבה הרוחנית, חוקי הטבע שפועלים כאן אינם חוקי "הטבע" הפועלים שם וידוע כי מצוות או מעשים רוחניים כגון תפילה לובשים צורה מסוימת בעולם הרוחני וצורה אחרת בעולם הגשמי.
כך כתוב בגמרא בברכות, "מניין שהקב"ה מניח תפילין? שנאמר, נשבע ה' בימינו ובזרוע עוזו, בימינו זו תורה.. ובזרוע עוזו, אלו תפילין" והלא לא שייך בקב"ה דמות ולא דמות הגוף ואם כן, כיצד שייך בו תפילין?  תשובה, יש מושג רוחני שנקרא "תפילין" והתפילין של אלוקים אינם עשויים מעור ומקלף אך שהם "ירדו" לעולם הזה הם קיבלו את הצורה המוכרת לנו. המצוה קיימת בעולם הרוחני והיא מקבלת צורה גשמית כשהיא  יורדת לעולם הזה. אותם תפילין, צורה אחרת בסביבות שונות. כלומר, יש אמת רוחנית למעלה והיא "יורדת" לכאן בדמות גשמית.

בעולם הזה אפשר למצוא דוגמאות איך חומרים מסויימים משנים צורה בסביבות שונות. למשל, אם נקח גומיה רגילה ונכניס אותה לתוך חנקן במצב נוזלי, החנקן שידוע בעל טמפרטורה נמוכה מאוד יקרר מהר מאוד את הגומיה. אם נאחוז בגומיה לאחר מכן וננסה לגעת בה בידינו נגלה שהיא נהפכה לזכוכית עדינה עד מאוד ותתנפץ בידינו. אותה גומיה בדיוק אלא שלפני כן, הייתה מחוץ לנוזל ולאחר מכן הוכנסה לתוכו.
 אלוקים הוריד את המצוות מהעולם הרוחני לעולם הגשמי, הסתכל באורייתא וברא עלמא. ידוע כי גוף האדם האדם שקול כנגד מצוות התורה.
כאשר  הגוף הגשמי עובר מן העולם הזה לעולם רוחני,  הגשמיות "מתפשטת" ונותרים עם הגוף הרוחני. מהו הגוף הרוחני? זהו העמל הרוחני,  מצוות ומעשים טובים שאדם פעל בחייו וכן, תפילותיו. כמו שנאמר בסוף קהלת "כי זה כל האדם", לא מה שנשאר מהאדם, זה כל האדם. זהו האדם האמיתי רק שכאן הוא לובש צורה אחרת. מכאן, התפילות שאדם התפלל במהלך חייו בוודאי עשו רושם – בין רושם על גשמיותו שבו או גשמיות האחר או בין על הרוחניות שבו ובין רושם על הרוחניות של האחר ואם נחזור לפסוק נבין, "והרוח תשוב לאלוקים אשר נתנה", מאי והרוח תשוב? תשוב עם אותן התפילות, תפילה היא עבודת הלב, משכן הרוח בלב ומכאן כי אף תפילה לא שבה ריקם.
 
הילולת הרמח"ל, הרב משה חיים לוצאטו זצוק"ל.
הודעה זו מכילה סרטונים
14/05/15 23:39
192צפיות
הרב משה חיים לוצאטו, מעט כמות חייו ורב איכותם. דעתי היא כי  בפורום הזה ראוי להזכיר את ערב פטירתו שכן לא ימצא חוזר בתשובה בדורנו אשר המילים המתוקות מפז בפתיחת ספרו הקדוש, בהקדמת "מסילת ישרים" לא יסללו דרכו לעבר עולם מתוק ועמוק של יהדות, לעבר תורה שכולה עדינות נפש, תיקון הקשר בין האדם לבוראו ותיקון הקשר בין האדם לחברו וכן תיקון מידות האדם לצורך קיום תכליתו. דברים שמבארים את המציאות הכה לא ברורה מסביבנו, קשיים ונפילות, את ניסיונות האדם שכולנו חווים יום יום בחיינו והוא מבאר את תפקידן, את הפיזיקה הרוחנית שהשם טבע בבריאה. במציאות שונה לחלוטין, לפני למעלה ממאתיים שנה הרמח"ל מדבר אלינו בגובה העיניים כאנשים בדורו - דע, לא משנה כמה גשמיות יש בך ובעולם, הכל אפשר לרומם לדרגות אלוקיות.
 כמה יעידו כי ספר זה היה בין הראשונים על מדף הקודש שלהם. ספר שבמרכזו יצירת הנתיב המחשבתי להבנת הדרך שבה איש האמת צריך להלך בחייו, מיום צאתו לעסקיו ועד חזרתו לביתו, "בכל אשר הוא עמל כל חייו". הגדרת הטוב האנושי מחד "וכל זולת זה שיחשבוהו בני האדם לטוב, אינו אלא הבל ושוא נתעה" ומאידך הטוב האלוקי שהאדם לא נברא אלא להתענג על ה' ולהנות מזיו שכינתו" וכן הגדרת הנתיב המעשי, החל ממידת הזהירות ועד מידת הענווה והקדושה ומי לנו גדול כגאון מוילנא אשר העיד כי  "אור חדש הופיע על פני תבל" ואשר היה מוכן לצעוד רגלית מוילנא שבליטא עד פדובה שבאיטליה כדי לשמוע תורתו. הגאון מוילנא. 
עליו העיד כי הרמח"ל צמצם עצמו בספרו בניגוד לספרי בני אנוש אחרים אשר הם ביחס לספר שכתבו כננסים, הרמח"ל ביחס לספרו כענק לצד ננס. היה צריך לצמצם עצמו כדי שספרו יהיה נגיש לכל אדם, מהרחוק ביותר עד לקרוב ביותר ואמנם הרמח"ל התפרסם בספרו המסילת ישרים אך טעות לומר חלילה שזה ולא עוד. חלילה. הרמח"ל היה מקובל אלוקי, כתב עשרות רבות של ספרים, בקבלה, בש"ס, בהלכה ואף מחזות, ספרי פילוסופיה, לוגיקה והיגיון, יכלה הזמן והמה לא יכלו מלהאריך פה עד כמה ענק היה הרמח"ל בקדושתו האלוקית , מעלתו וחיבוריו וכל זאת כאמור בעשרות בודדות של שנים. צירפתי קובץ לעיון ממכון הרמח"ל בירושלים שחובר ע"י הרב מרדכי שריקי שליט"א ששם לו למטרה עליונה להפיץ את תורת הרמח"ל וממנו נלמד ונבין על גדולתו של הרמח"ל. 

במאמר מוסגר, כאן ראוי לציין כי מפיו של הרה"ג הרב מוצפי יש לדעת כי קברו של הרמח"ל אינו לצד קברו רבי עקיבא בטבריה וזו טעות אלא הוא קבור בכפר יסיף, ליד עכו ולא כפי שיש חושבים. כך או כך, משנתו הרוחנית צריכה להיות לצידנו ובעזרתה יוקל מעלינו, בעבודה הרוחנית וניחלץ מרבבות של בעיות פסיכולוגיות ומאבקים עיקשים עם האוייב הגדול ביותר של האדם, הוא עצמו. יהי רצון שנזכה לטעום עוד ועוד מתורת הרמח"ל, שתורתו תהיה חרוטה בליבנו ולא רק מונחת על מדפינו ושנצעד יום יום עם דבריו בשכלנו וניישם במעשינו, לקיים בכך את צוואתו:  "אמר המחבר הפעם אודה את ה' אשירה ואזמרה, אשר עד הנה עזרוני רחמיו להוציא לאור ספרי זה מסלת ישרים אשר להתלמד בו חברתיו, ולהועיל לשכמותי לרבים נתתיו. אולי אזכה שיזכו אחרים על ידי, וייטב להם בעבורי, ואעשה נחת רוח ליוצרי. ותהי זאת נחמתי בארץ תלאובות, ואקרא שמה רחובות. כן יאמר ה' לתת חלקי בתורתו, ללמוד וללמד לשמור ולעשות. וחפצו בידי יצליח אמן כן יהי רצון.". 

 
º
15/05/15 03:23
13צפיות
º
15/05/15 16:15
9צפיות
מה אתם יודעים על הפנסיות?
14/05/15 10:34
25צפיות
שלום,
לטובת מחקר שנערך באוניברסיטת בן גוריון דרושים אנשים שיענו על שאלון קצר בנושא הפנסיות.מטרת השאלון היא להבין מה אנשים מבינים בנוגע לפנסיה ובהמשך ליצור כלים לקבלת החלטות טובות יותר בתחום
https://bgupsych.eu.qualtrics.com/SE/?SID=SV_9MpBi...
תודה רבה
שי
 
תטא הילינג ויהדות
13/05/15 19:10
32צפיות
הילכו יחד?
התחלתי היום את הקורס בסיס
זה פשוט דבר מדהים, הצלחנו לרפא ו"לתקשר" דברים אחת לשניה בקורס (במקרה היו רק נשים), הצלחתי לראות סמלים, חוויות ומסרים שקשורים לאנשים שלא הכרתי בכלל עד היום
כשאני שואלת דתיים על הנושאים האלו בכללי רובם טוענים שעדיף לא להתעסק עם הדברים האלו, או שבכלל - אסור
לי זה לא אכפת, אני יודעת ורואה מה אנשים מספרים על השיטה וכמה עזרה להם
לא אכפת לי כי אני מקשרת את זה להשם, כמו שמייסדת השיטה, שהיא לא יהודיה, קישרה זאת לבורא - כל
אני מקווה להתפתח בתחום ושתהיה לי סיעתא דשמיא בעניין הריפוי 
זהו, סתם אשמח לשמוע מה דעתכם
 
שיהיה בהצלחה בכל דרך שתבחרי!
הודעה זו מכילה סרטונים
14/05/15 09:34
31צפיות
הבחירה החופשית זו מתנת חינם להגיע לאמונה בבורא עולם אך היא חייבת להיעשות ע"י תורה ומצוות.
לא מכיר את השיטות הריפוי האלטרנטיביות...אבל דרך סיפורו האישי של הרב פנגר יצא לי להבין
מעט מהו 'רייקי'(הבנתי שזה לא הכיוון שלך אבל בכל זאת שייך לתחום הזה)
האיש היה מאסטר ל'רייקי'...
 
שיהיה בהצלחה!
שיר חדש להסרת הדאגה :)
10/05/15 00:46
52צפיות
שלום :) אני רן ושם הבמה שלי הוא סמיילי
רציתי לשתף בשיר חדש שניגנתי עם חברים בבית
השיר מוקדש לכל עם ישראל באהבה רבה
שכולנו נחזור בתשובה ונתקרב לאמת לאמיתה אמן :)
תהנו... :)
 
º
אהבתי
11/05/15 13:45
10צפיות
בעלי אמר לי שרוצה לראות אותי עם שיער צבוע וגו
08/05/15 12:57
50צפיות
שלום לכולם,
מקווה שכאן זה המקום לפרוק ולקבל עצה טובה.
אני ובעלי נשואים 7 שנים עם ילדים ברוך השם.
אני מגיעה ממשפחה חילונית לחלוטין והוא ממשפחה דתית (כיפות סרוגות) .

כשהתחתנו לא שמתי כיסוי ראש. הוא קיבל זאת אבל הזכיר לי בדרכי נועם המון פעמים שהיה רוצה שאשים.
באיזה שהוא שלב עם מעט עידוד שלו וגם קצת רצון שלי שמתי. החזקתי כמה חודשים והורדתי.
לאחר כשנתיים אולי שמתי שוב. שוב עם עידוד שלו ואפשר לומר שהיה לי רצון.

הכיסוי ראש בשבילי הוא אתגר מאוד לא פשוט ומלחמה יומיומית. אך אני לא חושבת להוריד. אני כבר המון זמן עם כיסוי ועם כל הקושי הוא הפך לחלק ממני.

היום בשיחת חולין עם בעלי הוא אמר שהיה רוצה שאחזור לצבוע את השיער כמו בימיי הרווקים ורוצה שיהיה לי שיער גולש ומסודר כל הזמן.
אמרתי לו שכל עוד אני עם כיסוי אני לא צובעת את השיער מכוון שגם ככה כולו נושר. אני מעבירה את היד והמון! שיער יורד. הסברתי שהשיער כל הזמן סגור ולא נושם.

שאלתי אותו אם היה רוצה שהוריד את הכיסוי ואמר שהוא עם קונפליקט בנושא.
שאלתי אותו שאלב היפוטטית- אם תלך לרב שלך ותגיד לו שאתה רוצה שאהיה עם שיער גולש וצבוע וגם תגיד לו שאמרת לי את זה איך הוא יגיב?

אמרתי לו שממש נעלבתי כי מדבריו אני מבינה שהוא לא מתלהב מהמראה שלי.
אחרי שתיקה הוא מצא את המילים שכל אחד מעדיף שיער גולש וצבוע על פני כיסוי.
עניתי לו שיהיה בטוח שכל אישה רוצה בכך.
וממש כעסתי עליו שהכניס אותי לכל הסרט הזה של הדת והכיסוי וכו.

לא נראה לי שיש לי האומץ להוריד שוב את הכיסוי.
אני נוראה פחדנית ולא רוצה ש"ראשי ישרף" בגהנום. אני ממש עושה חשבונות שמים ואולי לא צריכה לעשות. מושפעת מדברי רבנים ופחדנית.

לגבי פאה אנחנו ספרדים ואיסור חל עלינו. למרות שגם כאן אפשר למצוא סייגים.
אבל כבר אמרתי פחדנית?

כרגע אנחנו במצב שאני קצת לא מדברת איתו מכוון שממש נעלבתי אבל בטח יעבור עד כניסת שבת.


כל תובנה, הארה, הערה וכו תתקבל בשימחה.
תגובה:
08/05/15 14:24
44צפיות
בעזהי"ת
 
 
  הגאון רבי עובדיה יוסף יצא כנגד פיאות נכריות, בשם רבים וחשובים מפוסקי ההלכה. עם זאת אי אפשר לומר שאין שם גם רבים וחשובים מפוסקי ההלכה שהתירו את הפאה הנוכרית - כי ישנם וישנם. אמנם כל זאת, אבל יש בכל הנושא הזה דמגוגיה וזריית חול בעיני מי שפוגש בדיונים כאלה, כי הנושא אינו האם פאה נוכרית מותרת או אסורה מעיקר הדין, אלא שהרוב המוחלט מהפוסקים שהתירו פאות נוכריות - לא התירו את הפאות המאוד לא צנועות שנמצאות בכל פינה בציבור החרדי, עד כדי שהגאון רבי יוסף שלום אלישיב, לאחר שאכן הסביר שאי אפשר לאסור פאה נוכרית לאשכנזים מעיקר הדין, הנה בפועל המציאות ברחוב החרדי היא "פריצות שאין כדוגמתה" - ציטוט מדוייק מלשונו. על כן, הכיוון של אולי פאה נכרית - היות ובפועל יגיע להנ"ל, נראה לי פשוט כיוון של הצטרפות לאווירה של הרס הערכים היהודיים שנמצאת ביותר מידי מקומות בציבור החרדי והדתי, בוודאי לא משהו שאפשר להצביע עליו כאפשרות.
 
  אבל אשאל שאלה מקדימה לצורך הבנת דברייך: כשאת בבית, את נמצאת עם כיסוי הראש? כי מעיקר הדין אין שום חובה ללכת עם כיסוי ראש בפני המשפחה, ואמנם כתבו כמה מרבותינו שיש מידת חסידות כן לכסות אף בבית - אבל אני חושב שברוב המוחלט של המציאות בימינו, אם לא בכולה, ראוי מאוד להתרחק ממנהגי חסידות כגון אלה.
 
 
בבית אני ללא כיסוי
08/05/15 14:36
30צפיות
ועדין לא מתכוונת לצבוע את השיער מכוון שאשאר קירחת.
החמצן של הצבע+החנק של הכיסוי
08/05/15 14:37
33צפיות
יביא לזה שלא ישאר לי שיער.
אז מה עם הפתרון של חינה?
08/05/15 15:38
35צפיות
חברות בגילי (23) עושות את זה כדי שהשיער יקבל גוון יפה ומאד מרוצות. זה לא פוגע בשיער, אפשר לעשות את זה לעצמך בבית, מתקבל צבע יפה. יש הרבה יתרונות, תחשבי על זה.
 
אני חושבת שאת צריכה מאד לשמוח מהתגובה של בעלך: הוא מדבר ופונה אלייך עם מה שכואב לו.
אני חושבת שהוא היה צריך לאזור הרבה מאד אומץ כדי לגשת אלייך ולהעלות בפנייך את הנושא.
נכון, את מסיקה מדבריו שהוא לא מתלהב מהמראה שלך - אז תעשי עם זה משהו! אל תעלבי. את לא רוצה שבעלך יימשך אלייך? זה ששמת כיסוי ראש לא אומר שהפסקת להיות יפה.
 
עם כמה שמוגבלות הדרכים לתת עצות על במה פומבית כזאת, נסתפק באמירה פשוטה: חפשי דרכים כן להתייפייף כמו שהיית עושה בצעירותך.
יש קשירות מאד יפות למטפחות ויש סרטוני הדרכה בהמון אתרים (רק תרשמי בגוגל/ביוטיוב ותמצאי).
יש פתרונות לצביעת השיער (חינה כמו שאמרנו) ולחיזוק השיער (מסכות הזנה וכד').
 
אז לענ"ד - קבלי את האומץ הקטן הזה של בעלך בצורה טובה,
אני באופן אישי הייתי רוצה שבעלי יגיד לי אם משהו לא מוצא חן בעיניו/אם הוא רוצה שאשפר משהו במראה שלי/אם יש משהו שהוא אוהב במיוחד והיה רוצה.
בטח ובטח כשהאפשרות השניה היא שהוא פשוט ישתוק ויפחד להעליב אותי ובנתיים המשיכה תרד ומשם הדרך לבעיות בשלום בית מאד קצרה.
 
ואהבתי את המשפט שכתבת "בטח עד כניסת שבת זה יעבור"
תשלימי איתו יקירה
 
שבת שלום.
תודה על התגובה
08/05/15 16:20
33צפיות
אני שמה מטפחות מאוד יפות וקושרת יפה ומודרני.
הוא רוצה שאצבע לבלונדיני. כך שחינה לא תעזור.
לדעתי עניין הצניעות ינצח...תמשיכי לשים כיסוי ראש,אבל....
08/05/15 17:54
30צפיות
זו דעתי לא מכיר את מערכת היחסים בניכם...ובגלל זה אני מסייג את דברי,
אם העניין ממשיך לגרום לבעיות,אז עדיף לשמר את שלום הבית!
 
 
בלונדיני!
08/05/15 17:55
26צפיות
תחקרי קצת באינטרנט... אולי יש שיטות נורמליות שלא כוללות חמצן וכו'? אני לא מספיק בקיאה...
09/05/15 21:54
19צפיות
אני לא בקיא בטיבם של שערות אבל אם בבית את בלי כיסוי זה יכול בהחלט "לפצות" את הבעל, את אומרת שהצבע והחנק של הכיסוי יגרמו לעוד נשירה, אולי אפשר לחקור מה גורם לחזק את השיער ולמנוע נשירה, ומצד שני לא לחנוק אותו עם כיסויים מהודקים , יש הרבה סוגי כיסויים (גם מטפחות) שאינם מהודקים הדק היטב לשיער ונותנים לו לנשום קצת.
 
בכל אופן יש גם פאות יחסית צנועות שאולי המראה שלהם בהחלט יכול להיות מקובל עלייך ועל בעלך , ואף על פי שיש שהחמירו בפאות, במקרה הזה ובפאה הזו גם לספרדים יורו להקל משום שלום בית (ואין כאן מקום לדמגוגיה של גיהנום זה הבל גמור).
 
מקרה דומה מצאתי בספרו של הרב חנן אפללו והציע לשים פאה שהיא יחסית צנועה, ולכן אני מציע שתתקשרי אליו ואם צריך הוא ידבר גם איתו ותראו מה אפשר לעשות בעניין: הרב חנן אפפלו 0534259491
פאה פתרון אסתטי וצנוע3413
11/05/15 19:21
22צפיות
ראשית כל הכבוד!!
למה לא פאה עם סרט זה יפה גולש ויושב נפלא על הראש
וגם מכסה את השיער
 
בודאי שעדיף מטפחת ומי שמסוגלת ובעלה מרוצה שתלך כך
 
לא כדאי לריב עם הבעל בשום צורה
12/05/15 02:08
25צפיות
נעלבת ממנו כי הפרשנות של אשה והפרשנות של גבר לאותם הדברים שונה מאוד. אז אם תביני שהוא לא התכוון בכלל להעליב, ושהוא לא התכוון בשום צורה לומר לך שמראך אינו מלהיב - תרגישי הרבה פחות רע. 
באותה מידה, אם הוא היה מבין את הרגישות של נשים בנושא זה, היה מבחין שלא גילה טקט עד השמיים בניסוח דבריו. אולי היה כדאי שישמע קצת הרצאות מצחיקות (כגון של הרב לסרי) בנוגע להבדלים בין נשים לגברים. אבל אנו פה לא מייעצים לו, אלא לך. 
 
הכוונה שלו, שעדיף להשקיע בטיפוח השיער כבעבר, ולא להזניח בגלל שרובו מכוסה. אלא שהוא לא יודע שיש בעייתיות טכנית גדולה בטיפוח שיער שרובו מכוסה, לכן קודם כל כדאי להסביר לו את הבעייתיות הזו. 
כל אשה רוצה לטפח שערה יותר, גם אני, ה"זקנה" רוצה מאוד. אלא שזה ממש לא אפשרי עם הנזק שגורם לו כיסוי הראש (ובפרט לאורך שנים). כך שהתפשרתי רק על תספורת יפה בהתאם (וגם לה יש ההיזק שלה בקלות כיסוי השיער. אבל כל הזמן יש לנהל פשרה בין רצון לרצון).
 
הפחד שלך להוריד את כיסוי הראש, במקרה זה הוא לטובתך. אל תורידי אותו. תסבירי לבעלך, שמכיוון שכבר קיבלת על עצמך והתרגלת, להוריד אינך רוצה, והוא היה צריך להבין שזה חלק מההשלכות של אשה שמקבלת על עצמה כיסוי ראש. אי אפשר לאכול את העוגה וגם להשאירה שלמה. מוטב שיתענג על טעמה המדהים של העוגה, לאחר שנאכלה כבר ושוב לא תישאר שלמה.
לגבי פאה - אם פיתרון זה מתאים לכם, אין שום בעיה עם שריפה בגיהנום של השיער, כאשר את שואלת פוסק הלכה והוא מתיר לכם באחריותו, לפי המקרה שלכם. כל מה שרבנים מדברים בהרצאות לא נוגע כלל לאשה שיש לה היתר מרב פוסק. הרי גם הרב עובדיה יוסף עצמו התיר במקרים רבים, לפי המקרה. כדאי לא להבין הלכות ופחדים מהרצאות, אלא רק מרב פוסק.
בכל מקרה מדובר על פאה לפי ההלכה, ויש פאות רבות שמתאימות 100% להלכה, והן יפות להפליא. אדרבא - כאשר אשה מתייפה בבית לבעלה, זה משובח מבחינת השקפת התורה. 
כדאי גם להתעניין על טיפולים לחיזוק השיער בכל מקרה.
 
הכי חשוב - לא כדאי לכעוס על בעלך בגלל תקרית זו. כי היא לא נסובה על נושא היופי שלך, אלא על סדר עדיפויות בלי מספיק מידע על מה שאפשר.
בהיגיון, כל אחת יכולה להבין שמראה מצודד יותר עם שיער בלונדי גולש מאשר עם שיער אפור. כשם שברור שהיית מצודדת יותר כנערה רזה בת 18 מאשר כאשה מבוגרת לאחר כמה לידות. כך שאין מה להיעלב מכך שברור שהיום השיער פחות יפה. גם אני "זקנה" יפה, ולא צעירונת יפה. 
נעלבת בעצם מחוסר הטקט, וכאן יש להבין שהיתה מעידה/אי הבנה גברית טיפוסית יותר מאשר חוסר טקט מעליב. 
אבל תזכרי, שנשים הן אמהות, ואילו גברים הם "רק" אבות. לכן לנשים יש בינה יתירה ויכולת לראות יותר דברים רגשיים מאשר גברים. אז יש מקומות שאנו צריכות להבליג על האגו שלנו ולהסכים להיות קצת "אמהות" של הבעל במקום שהיכולת ההרגשית שלו קצת פחות בוגרת משלנו. כדאי להיות חכמה, ולדבר בהמשך על הנושא עם הומור, עם דגש על האפשרי ועל הבלתי אפשרי, מה שיעיר את ההבנה שלכל דבר יש מחיר חיצוני - לגיל, ללידות, לתזונה וכד'. אבל תמיד אדם צריך לעשות סדרי עדיפויות, ולקבל את התבלותה החיצונית של אשתו באותה קלות שהוא וגם היא מקבלים את התבלותו החיצונית שלו (שלא ידמיין לעצמו שהוא נשאר דוגמן חטוב כמו בגיל 18...), ולהעדיף הרבה יותר את אישיותה, שייכותה לו, תפקודה כאם וכרעיה, וכד'. בהחלט, אנו צריכות קצת לעזור לגבר להתבגר. יש דברים שהוא צריך שנסביר לו, כמו לבן שלנו בגיל ההתבגרות. 
להסביר לו (בנועם, בבדיחות הדעת, לא בכעס!) לעולם לא לנסות לחפש את הבלתי אפשרי - להחזיר איכשהוא את ימי רווקותה של אשתו (בפרט אם הוא לא רוצה שישוו אותו לאיזה ארנולד שוורצנגר וכד'...). רווקה צעירה לא רק בעלת שיער יפה בהתאם, אלא גם חסרת ניסיון חיים בהתאם... (או במילים אחרות, יותר האבלה...). כך שבעבר נהנינו מהעבר, יופי, ועכשיו ניהנה מההמשך, מה שלא יכולנו לעשות בעבר. גם את הילד אין לנו שאיפה להחזיר להיות התינוק המתוק שהיה לנו... אולי מתוך ראייה זו יהיה לו יותר חכם להעדיף חינה על הבלונד. או להעדיף פאה צנועה.
אמא שלי היתה חילונית למהדרין, וחבשה לעיתים פאה מגיל 40, רק מטעמי יופי (פאה קצרה צנועה להפליא. מסתבר שיש גם בהן הרבה יופי...). 
חבל שנעלבת
13/05/15 18:44
19צפיות
את צודקת לגמרי וכל הכבוד שאת שמה כיסוי למרות הקשיים .את לא צריכה להיעלב יותר מדי ממה שהוא אמר .העיקר שאת יפה כלפי אלקים
מכירים את זה ש..
07/05/15 02:20
53צפיות
יש זמרים שפשוט מעוררים בכם השראה ואמונה? וחלק גדול מהם אתם בטוחים שמחוג המכרים/חברים שלכם, *רק* אתם שומעים?
אז......
ישי ריבו
עדי רן
סיני תור
להקת "המדרגות"
אהרון רזאל
אודי דוידי
יונתן רזאל
(יש כמה מכאן שהם יחסית פופולארים, אני יודעת)
בקיצור..
אשמח לקבל שמות של זמרים/הרכבים נוספים מאותו סגנון
:) 
º
אביתר בנאי...
07/05/15 21:17
13צפיות
כל מיני אצלי בפלייליסט:
07/05/15 21:38
32צפיות
בעזהי"ת
 
 
  מעבר לשמות שהזכרת, גם נמצאים אצלי בפלייליסט כל מיני שמות נוספים בצורה מעורבבת, ולמשל:
 
  אלעד אייזנמן (ראפ בסגנון חב"די?), ישראל חזין (אותו דבר, רק בסגנון ברסלב, וקצת יותר זועם), יצחק מאיר, יהודה גלאנץ, עזרי טובי, ישראל דגן כמובן, שולי רנד לפעמים, שיבי קלר, יוסף קרדונר, עובדיה חממה - אבל רק בשביל 'אנא בכוח', הלב והמעיין, העקבות, כמובן ניגוני חב"ד - החל מהארבע בבות וכלה ב'צמאה לך נפשי' של הרבי מלובביץ' זצ"ל, גם להקת ישיבת בית התפוצות (העדי רן של לפני ארבעים שנה, כשחוץ מהרב קרליבך כמעט אף אחד לא עשה מוזיקה יהודית) ואני כל כך מקווה לשים יום אחד את ידי על עותק של 'שיר למעלות אשא עיני אל ההרים' בגירסת בלאק-מטאל כבדה וזועמת, בביצוע של כמה מהחברים הטובים מאותה תקופה של פעם במאה שערים.
 
 יש עוד הרבה.
 
 
אברהם אבוטבול
08/05/15 13:37
16צפיות
יוצר מדהים שלא זכה בחייו לתהילה הראויה לו לדעתי
אני אישית מאד אוהבת את השירים שלו
שמעתי עליו רק לאחר שנפטר
הייתי בשיעור בכפר המים עם רן וובר (מחבר הספר סוד הנקודה הטובה) שהיה לעילוי נשמתו וכך גם שמעתי לראשונה את שמו
ארז לב ארי,אברהם פריד,שיבי קלר
הודעה זו מכילה סרטונים
08/05/15 02:37
28צפיות
הוספתי שיר שאני אוהב של גד אלבז
החיים כאן כל כך קצרים
07/05/15 02:11
49צפיות
ואני רוצה להספיק,
להספיק הכל
או לפחות הרבה
ממה שצריכה ויכולה
בעבר חשבתי את אותן 80 שנה כמקום לגן עדן
אך מהירות הזמן בה הדברים עוברים, האירועים הקשים
ההתמודדויות 
ההסתר
גורמים לי להבין שלא כאן זה המקום
ואני רוצה להתקין את עצמי בפרוזדור
כדי שאכנס (אני רוצה להכנס עם זיקוקים, תופים, מחולות ולהקה ברקע. חח בצחוק סתם)
לטרקלין
ובאשר לרגעי חוסר אמונה
בד"כ בנוגע
לצדקת הדרך
ובויתורים שיש לעשות
אלו רגעים בהם נשמתי פרחה ממני לרגע, נסתרה 
וגופי היה באבדון, כהפקר לזרם החיים השוצף, השקרי
ונותרתי בוכיה על מאורעות שקרו
ולא ידעתי את שמם
חששתי מהבאות
נשאתי תפילה לצאת מהביצה
וברגע אחד,
נקודות של כיסופים
הצילוני
הרחק בזמן
למקום נטול זמן וכאב
רציתי לחיות בשמחה, להקל את המשקל מהגוף.
.שאוכל כבר לעוף
בתום פגרת ההיסוס- אוכל כבר לטוס
 
"רבי יעקב אומר העולם הזה דומה לפרוזדור בפני העולם הבא התקן עצמך בפרוזדור כדי שתכנס לטרקלין" (מסכת אבות, פרק ד', משנה ט"ז).
ההשראה מהקטע הכתוב לקוחה מהשיר "נקודות של כיסופים" - עדי רן
 
 
 
מזדהה.
07/05/15 21:31
45צפיות
 אך יש דבר קטן שלמדתי בחיי, על חיי. ישנם שני רגעים סותרים שאדם יכול לרצות "לברוח מפה". כאשר האדם עולה ברמת הרוחניות בצורה חדה, זריזה וקיצונית עד אשר מגיע לרגע כי אינו יכול להכיל עולם גשמי כלל וכאן טרוניה לכל אותם ש-"מקפיצים" אנשים בדרגתם בין יום ומעבירים תורת הסוד לכל מאן דבעי. התורה הרי היא אש. בכוחה לחמם ולהאיר ובכוחה לשרוף וכי שריפת נפש פחותה משריפת גוף וכמה מאלו הגיעו אף לאובדן הגוף לצערנו. יש שיר של עמיר בניון "בורח" ולא לחינם השיר נפתח במילים "הרכין ראשו לשם שמיים" וראו באלו מילים סיים את השיר. אין זוהי דרכה של תורה לדחוק את הקץ. אין זוהי דרכה של תורה לאדם "לזרז" את תיקונו וכך להקדים את הסתלקותו כדברי שלמה המלך במשלי "תורת חכם - מקור חיים" - תורת החכם היא מקור לחיים ומובן מכאן מהי תורת הלא חכם.

אפשרות נוספת, כאשר  האדם הגיע לדרגה הנמוכה ביותר בגשמיות, מיצה את בחינת "וגם הנפש לא תמלא". זוהי ריקנות שנובעת ממילוי "השקים" לא נכונים, מילוי הצרכים הלא נכונים והשבעה של כל דבר אחר מלבד מקור הרעב האמיתי. כאם ששומעת קול בכי בלילה ואינה מקשרת את הבכי לתינוקה שנמצא בביתה אלא לבכי תינוק אם אחרת בדירה סמוכה. כאמרגן של "הביטלס", עתיר הממון שחתם את מכתבו האחרון במילים "היה לי הכל ולא היה לי כלום".  

הנפש היא מורכבת כל כך שכמובן שלא אתיימר לומר כי אלו היחידים אך כוונתי הייתה לומר כי ישנם שניים שנמצאים בקצוות "הרוחניות" של האדם. 

התורה שלנו ציוותה "ובחרת בחיים" ומה כוונתה באומרה זאת. 
נאמר בתהילים, מִי-הָאִישׁ, הֶחָפֵץ חַיִּים; אֹהֵב יָמִים לִרְאוֹת טוֹב. לחפוץ בדבר, זה לבחור בדבר ואין בחירה אלא בלב ושכל יחדיו. מי האיש החפץ חיים? בעולם הזה. אוהב ימים, בעולם הזה. לראות טוב? בעולם הזה ובעולם הבא. טוב אמיתי הוא כזה שמשתקף לאורך כל ציר הזמן בחיינו ולא רק לעת כזאת או אחרת. בשפה העברית, כל פועל ניתן להטות לזמנים שונים אך קיים מושג בשם שם הפועל. לא אמר, אוהב ימים ויראה טוב או אוהב ימים ורואה טוב. אלא אמר, "לראות", לשם הפועל אין ייחוס זמן.
הדרישה, תאהבי את ימייך פה, כיצד? תשקיעי בהם, אהבה ביהדות היא נתינה ומילוי, עבור מה? "לראות טוב", מתי? בכל עת שהרי אין זמן ל-"לראות".

 ממילא כשהחשיבה היא כזו ,גם הדיבור והמעשים מתלבשים ולפיכך סיים, נְצֹר לְשׁוֹנְךָ מֵרָע וּשְׂפָתֶיךָ מִדַּבֵּר מִרְמָה. סוּר מֵרָע וַעֲשֵׂה טוֹב בַּקֵּשׁ שָׁלוֹם וְרָדְפֵהוּ. "ושפתיך מדבר מרמה" - זה הדיבור , "סור מרע ועשה טוב בקש שלום ורודפהו" - אלו המעשים. פתח בחשיבה, המשיך בדיבור וסיים במעשים ואין מקום העשיה שם אלא כאן, בעולמנו.

לפיכך אמרו רבותינו, "התקן עצמך" וכיצד מגיעים "לטרקלין" ללא "התקן". מה פירוש "התקן" הרי כשרוצים להתקין תוכנה סטנדרטית במחשב יש תהליך. יש שרשרת של next-ים ואז finish.  אם מדלגים אפילו על אחד מה-next-ים לא נוכל להגיע למסך ה-finish. אפשר לצאת לגמרי מן ההתקנה אבל בתוצר הסופי אין כלום. כך חיינו, השם "הוריד" את הנשמה שלנו לעולם והוא מבקש מאיתנו לבצע את ההתקנה. אשר ברא אלוקים לעשות.


 
 
º
08/05/15 16:16
2צפיות
כדאי לנסוע מחר לרשב"י?
05/05/15 18:36
34צפיות
מוציאים מחר אוטובוס לרשב"י במירון והציעו לי לנסוע איתם
אני מתלבטת בגלל העומס, מה גם שהתחלתי שפעת קלה.לא מרגישה כ"כ טוב
הבנתי שזו זכות גדולה לבקר בציון ביום ל"ג בעומר
מה דעתכם? עד כמה יהיה עומס שם? כמה זמן פקקים בחזור?
תודה:)
חובה לנסות
05/05/15 22:31
29צפיות
כמובן בתנאי שמרגישים טוב.
ויהיה חם.
מי שחווה פעם את אוירת שמחת תורה על גג וחצר הרשבי ואוירת נעילה של יום כיפור בתוך חדרי הציון עצמו - לא ישכח זאת לעולם.
ואמר האדמור מרדומסק זצ"ל, מי שיודע את סוד המשיכה העצומה שיש לציון הרשב"י הקדוש - גם יודע את סוד המשיכה העצומה והתחושות האדירות שחשים על  ציונו הקדושהשל רבי אלימלך מליזענסק זצ"ל בפולין.
עצה
06/05/15 01:01
29צפיות
הפקקים גדלים משנה לשנה, העומס כבד עד ששנה שעברה התחבורה קרסה שם ועד למחרת אנשים היו תקועים שם.
ועוד עם שפעת.. לא הייתי מציע לבקר שם דווקא מחר.
º
סעי בשבוע לאחר מכן.
06/05/15 18:19
13צפיות
אבל באמת תסעי!
06/05/15 22:40
28צפיות
בעזהי"ת
 
 
  הציון של רבי שמעון בר יוחאי הוא מקום קסום, המעורר מחשבות עמוקות של חשבון נפש, של השראה ותקווה, מקום המסוגל מאוד לקבלת תפילות. שלא ישמע מדברי אחרת - ורק שבל"ג בעומר הנגישות קשה, ולכן הרבה פעמים עדיף לחכות כמה ימים.
נשארתי בבית בסוף וזה
07/05/15 01:20
24צפיות
מקוה לנסוע אולי בשנה הבאה בלי נדר :)

עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה