לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
1192011,920 עוקבים אודות עסקים

פורום הפרעות חרדה - תמיכה

ברוכים הבאים לפורום הפרעות חרדה - תמיכה מקצועית !
 
רבים חווים במצבי חיים שונים תחושות של חרדה, בעוצמות שונות.
לעיתים החרדה מתפתחת עד כדי הפרעת חרדה ובעקבותיה ירידה באיכות החיים. 
הפורום נועד לאפשר לאנשים המתמודדים עם חרדה ועם הפרעות חרדה,
לחלוק ולשתף, לתת ולקבל תמיכה, לתרום מנסיונם ומהידע שלהם לאחרים,
המתמודדים עם בעיות דומות, מבלי להיחשף בשמם האמיתי.
הפרעות החרדה כוללות: מתחים , התקפי פאניקה, חרדה חברתית, פוסט טראומה,  פוביות, הפרעה טורדנית כפייתית (OCD), מחשבות טורדניות.
הפורום פעיל מזה מספר שנים ומשתתפים בו חברים קבועים התומכים,
בתבונה ובחום, זה בזה. חברים חדשים מוזמנים להצטרף.
לאורך השנים הפורום טופח על ידי מנהלים מסורים שהשקיעו בו רבות.
הנכם מוזמנים להתייעץ ולשאול בנושאים שונים הקשורים להתמודדות עם חרדה  והפרעות חרדה.
אתם מוזמנים גם להעלות הצעות ורעיונות לשיפור הפורום.
 
חשוב להדגיש כי הפורום אינו תחליף לטיפול נפשי או מקצועי אחר.
טיפול נפשי ומקצועי נכון תלוי בעובדותיו המדויקות של כל מקרה ומקרה,
ומצריך מפגש פנים אל פנים.
אדם שהחליט לפעול על בסיס מידע שהתקבל בפורום או על בסיס תגובה של מנהלת הפורום,
עושה זאת על אחריותו המלאה והבלעדית לפעולתו ולתוצאותיה.
הנכם מתבקשים להקפיד על תגובות ענייניות ומכבדות לכותבים בפורום גם אינכם מסכימים אתם.
ורדה צדיק
מנהלת הפורום
מאמנת אישית מאסטר NLP ודמיון מודרך

הנהלת הפורום:

אודות הפורום הפרעות חרדה - תמיכה

ברוכים הבאים לפורום הפרעות חרדה - תמיכה מקצועית !
 
רבים חווים במצבי חיים שונים תחושות של חרדה, בעוצמות שונות.
לעיתים החרדה מתפתחת עד כדי הפרעת חרדה ובעקבותיה ירידה באיכות החיים. 
הפורום נועד לאפשר לאנשים המתמודדים עם חרדה ועם הפרעות חרדה,
לחלוק ולשתף, לתת ולקבל תמיכה, לתרום מנסיונם ומהידע שלהם לאחרים,
המתמודדים עם בעיות דומות, מבלי להיחשף בשמם האמיתי.
הפרעות החרדה כוללות: מתחים , התקפי פאניקה, חרדה חברתית, פוסט טראומה,  פוביות, הפרעה טורדנית כפייתית (OCD), מחשבות טורדניות.
הפורום פעיל מזה מספר שנים ומשתתפים בו חברים קבועים התומכים,
בתבונה ובחום, זה בזה. חברים חדשים מוזמנים להצטרף.
לאורך השנים הפורום טופח על ידי מנהלים מסורים שהשקיעו בו רבות.
הנכם מוזמנים להתייעץ ולשאול בנושאים שונים הקשורים להתמודדות עם חרדה  והפרעות חרדה.
אתם מוזמנים גם להעלות הצעות ורעיונות לשיפור הפורום.
 
חשוב להדגיש כי הפורום אינו תחליף לטיפול נפשי או מקצועי אחר.
טיפול נפשי ומקצועי נכון תלוי בעובדותיו המדויקות של כל מקרה ומקרה,
ומצריך מפגש פנים אל פנים.
אדם שהחליט לפעול על בסיס מידע שהתקבל בפורום או על בסיס תגובה של מנהלת הפורום,
עושה זאת על אחריותו המלאה והבלעדית לפעולתו ולתוצאותיה.
הנכם מתבקשים להקפיד על תגובות ענייניות ומכבדות לכותבים בפורום גם אינכם מסכימים אתם.
ורדה צדיק
מנהלת הפורום
מאמנת אישית מאסטר NLP ודמיון מודרך

כעס והפרעות חרדה

מאת: גילה זילברמן  פורסם: 18/03/2004  עדכון אחרון: 23/05/2005  
 
כעס הוא רגש לא נעים לאף אחד אולם יש אנשים שחוששים מהכעס של עצמם ושל אחרים ומנסים להמנע מרגש זה כמו ממגיפה.
כעס הוא רגש משונה. כשלא מבטאים אותו, הוא מוצא לו את הדרך להתבטא.
כעס הוא אנרגיה, והאנרגיה הזו של הכעס שהדחקנו תמצא לה את הדרך לבוא לידי בטוי. נוכל לקרוא לזה "חוק שמור האנרגיה של הכעס".
הקושי לבטא את הכעס יכול לנבוע מפחד מעמות, מחשש לפגוע בזולת, לאבד את אהבת ומחשש שהעניינים יצאו מכלל שליטה כי לא למדנו לבטא כעס בצורה מקובלת ובונה. בדרך כלל, כעס שלא מפנים אותו כלפי חוץ ולא פורקים אותו, יופנה כלפי פנים. זה יכול להתבטא בשנאה עצמית, חרדה, דכאון או נסיון לפגיעה עצמית.

ב OCD (הפרעה אובססיבית קומפלוסיבית) יש מחשבות טורדניות, שהתוכן שלהן יכול לבטא את הדחף התוקפני שאנו מנסים להתכחש לו ,ויש טקסים שמטרתם לנסות לשלוט באופן מגי ולא הגיוני על הכעס ולהבטיח לעצמנו שהוא לא יבוא לידי בטוי ושהכל תחת שליטה.

כעס יכול להיות מפחיד, בעל תוצאות הרסניות. במיוחד אם נחשפנו לתוצאות
ההרסניות של הכעס שלנו או של אחרים. לפעמים הפנמו מסר מההורים שאסור לנו לבטא כעס כי הם לא יכלו לעמוד בכעסינו.
אם לא למדנו איך להשתמש בכעס באופן חיובי (למשל לרתום אותו להניע אותנו קדימה לעשות דברים ולנסות לשנות דברים שמפריעים לנו) או לבטאו בדרכים ישירות (בטוי אסרטיבי של הכעס דרך דיבור על מה שמרגיז אותנו ועל מה שדרוש לנו) או בדרכים עקיפות (ספורט, ריצה, הליכה, כדורגל, ריקוד, שירה, כתיבה), אזי אנו נותרים חסרי אונים מול הכעס, מבלי לדעת כיצד לפרק אותו.

כעס לעיתים מתעורר כשהצרכים שלנו לא ממולאים או לא זוכים להכרה ולכבוד. אם אנו מרגישים שלא לגיטימי עבורנו להביע את צרכינו, אזי נרגיש שלא לגיטמי לבטא את הכעס שאנו חשים.
כמו כן, אם בילדותינו צרכים שלנו תוסכלו יותר מדי, זה עורר בנו כעס עצום כשעוד לא היינו בשלים מספיק להתמודד איתו ולא הספקנו לפתח לעצמנו כלים לבטא את הכעס וכך הוא נשאר ברמה גולמית ובעוצמה גדולה. כמבוגרים, אם משהו מרגיז אותנו או שצורך שלנו מתוסכל, זה מחזיר אותנו למקום ההוא בילדות והכעס שאנו מכירים מהילדות, עם כל העצמה שבוו מתעורר בנו שוב. אם לא למדנו כיצד להתמודד אתו, נרגיש מוצפים ונעשה הכל כדי להדחיק אותו, עד שאי אפשר יותר ואז יכולה לבוא התפרצות חסרת שליטה כשהגיעו מים עד נפש. נוצר מעגל קסמים בו, כיוון שלא למדנו איך להתמודד עם הכעס והדחקנו אותו, הוא תפח ולבסוף בוטא בעוצמות כאלו שבאמת יצרו נזק או תגובה שלילית כלפינו וזה מאושש את החשש שלנו מפני הכעס שלנו וביטויו ומחזק את הנטיה שלנו לנסות ולהדחיקו בפעם הבאה וחוזר חלילה.

יש תאוריה לפיה התקפי פניקה קורים כשהאדם מאויים מבפנים, מדחפים תוקפניים או מיניים שאינם מקובלים עליו וחושש שמא הם יבואו לידי בטוי ויצאו מכלל שליטה. התקף הפניקה הוא בטוי לתחושת האיום הזו ומהווה אתות ששולח הלא מודע שקיימת סכנת התפרצות של תכנים לא מקובלים למודעות.

כשאדם נכנס למצב של התקף פניקה, הוא מתנהג כמו במצב חרום, כמו אדם שנמצא מול סכנה מיידית כשלפניו שתי ברירות- להלחם או לברוח, fight or flight . כיוון שהוא פוחד מתוקפנותו (ולעיתים מתוקפנותם של אחרים כיוון שהם נראים לו תוקפנים כמוהו) ולא למד להתמודד עם התוקפנות באופן שלא יהרוס את האחרים, או את עצמו, הוא יבחר באופציה השנייה של הבריחה. וזה מה שקורה בהתקף- עושים הכל כדי לברוח מהמצב המלחיץ ולעתים התקף פניקה מגיע כאנו שנמצאים במצב בו לא נוכל לבחור בצורת ההתמודדות המועדפת עלינו של הבריחה (כמו באולם סגור או בתוך קהל).

יש אנשים שנולדו עם דחף תוקפני חזק יותר מאחרים ויש כאלה שפשוט לא למדו להתמודד עם הדחף התוקפני שלהם.
בעקרון, אדם שלא יודע לבטא את התוקפנות שלו בדרכים מקובלות חברתית ולא למד לפרוק אותה או לרתום אותה להתנהגות אסרטיבית שתשיג לו את התוצאות שהוא רוצה, יהיה פגיע יותר מאחרים להרגיש לא נוח בחברה, משום שהוא חרד מעמות ורוצה להמנע מקונפליקטים בכל מחיר וביחסים בינאישיים קונפליקטים הם בלתי נמנעים. אם התוקפנות שלך, שאינך רוצה להכיר בה, מושלכת לסביבה, היא נראית לך תוקפנית במיוחד, בקורתית, בלתי מתפשרת ומפחידה. מכאן, הקשר בין תוקפנות לחרדה החברתית.

תרגיל בשנוי גשות כלפי כעס ותירגול ביטויו:
המאמץ לא לבטא רגשות חזקים, מתיש והדחקתם רק מעצים ומגדיל אותם.
כדי לחיות בשלום עם רגשותינו חשוב לעשות את הדברים הבאים:
1. שים לב לרגש שאתה מרגיש.
2. כבד רגש זה כביטוי לגיטימי של מי שאתה ושל הצרכים שלך.
3. טפל ברגש. לפעמים די להכיר ברגש ולתת לו להתקיים. לפעמים יש מקום לבטא את הרגש ישירות כלפי האדם שעורר אותו ולפעמים, עדיף לבטא את הרגש בפני אדם אחר, יותר אובייקטיבי ותומך, כמו פסיכולוג למשל, או חבר.

כשאדם מרגיש כעס, או כל רגש חזק אחר, ולא מרשה לעצמו לבטא אותו, הוא מאמין שאין טעם לבטא את הרגש כי זה לא ישנה את האדם שכלפיו הרגש מכוון. זה יכול לנבוע מנסיון עבר עם אמא מתסכלת, שלא הגיבה נכון לרגשות הילד ולא יכלה להכיל אותם עבורו או לנסות להקל עליו, ויכול לנבוע מנסיון מאוחר יותר בחיים עם אנשים שהגיבו באופן פוגע או אדיש לבטוי הרגש כלפיהם, לפעמים בגלל שלא למדנו לבטא את הרגש באופן שהצד השני יכול לקבל. עלינו לזכור שגם אם בטוי הרגש לא ישנה את האדם שמולנו ואת יחסו אלינו, זה יכול לשנות אותנו! אם ננסה לבטא את הרגשות שלנו, זה יכול לעזור לנו להרגיש פחות חסרי אונים ובודדים מול מה שאנו מרגישים. בטוי הרגש יכול למנוע בעיות פזיות שונות שנובעות מהדחקתו, כמו לחץ דם גבוה וכיב קיבה. בטוי רגשותינו יכול לתת לנו הזדמנות "לשחק עם הרגש וביטויו" ולהתאמן בלבטא רגשות, עד שנלמד לבטאם באופן שלא יציף אותנו ואת האחרים. נוכל ללמוד כיצד האחר מגיב לרגשות שלנו ולתת לו הזדמנות לשתף אותנו בנקודת מבטו עלינו או על הסיטואציה שעוררה בנו רגשות חזקים.
אלו שעורים חשובים. גם אם נכשלת, למדת משהו. נסה שוב.

תרגיל בדמיון מודרך:
אנשים הסובלים מאגורפוביה וחרדות אחרות, מרגישים את עצמם מובסים. הם חשים פחד ודכאון, אך לא כעס על מצבם ונכנעים לתחושה גדלה והולכת של חוסר אונים. כדי להתגבר על הפרעות החרדה, צריך להזמין את התוקפנות בחזרה לחיינו ולגייס אותה כדי להלחם! הכעס הוא כח!

כשאתה במצב רגוע (למשל אחרי תרגיל הרפיה של השרירים, ונשימות עמוקות) דמיין את ההפרעה שאתה סובל ממנה (חרדה, מחשבות טורדניות, התקפי פניקה, ביישנות קצונית) כמפלצת. בחר דמות מפלצתית שאתה מכיר, או דמיין לעצמך דמות כזו ותן לה לייצג את החרדה שלך.
דמיין את עצמך מדבר עם הייצור הזה. ספר לו על הדרכים בהם הוא מגביל את חייך. המשך לפרט באזניו את הדרכים שבהם הוא גורם לך לסבול. נסה להרגיש כעס וכוון כעס זה כנגדו. לפעמים זה עוזר להגיד את הדברים בקול רם כדי לעזור לרגש הכעס להתחיל לפעפע בתוכך.

כעת, דמיין זירת איגרוף. ראה עצמך בפינה אחת עם כפפות אגרוף. בפינה השנייה מצויה המפלצת שדמיינת עם מכנסי האגרוף שלו. לפני השמע הפעמון, תנו לכפפות שלכם לגעת זה בזה. הבט בעיניו, גם הוא פוחד. הפעמון מצלצל.
כשהוא מנסה להכות בך, דמיין את עצמך חוסם את החבטות שהוא מנסה להנחית עליך. הכה בו עד שהוא נופל לקרשים. דם נוזל מקצה פיו. הוא מותש ומתנשף. גש אליו ותן לו בוקס חזק אחרון מתחת לסנטר. הוא לגמרי ממוטט עכשיו. השופט סופר מ 1 עד 10. לפני שסיים, המפלצת קמה שוב, חלשה, רגליה רועדות ומנסה להכות בך שוב. הכה בו עוד פעם והפעם הוא נופל ומאבד הכרה. הפעם נצללחת. דמיין את השופט מרים את ידך כשהוא מכריז עליך באופן רשמי כאלוף! קח כמה רגעים להנות מהנצחון, מההישג.
אמור לעצמך "אני יכול לעשות זאת!". קום ועשה משהו פעיל, כמו לצאת להליכה מהירה וקצרה בחוץ, או עשה משהו שאתה צריך לעשות אך דחית זאת או פחדת לעשות (עבודת גמר, ללכת למכולת, לעלות ולרדת במעלית, להתקשר לחבר וכו´). בהצלחה!




אין תגובות

הודעות אחרונות

12:05 | 10.12.19 אביה35
12:22 | 25.11.19 יוסי12יוסי
07:54 | 12.11.19 ורדה צדיק
20:35 | 31.10.19 YairHaShalom1948
18:29 | 24.10.19 עוגיה30
23:47 | 07.10.19 ורדה צדיק
17:08 | 29.09.19 KIM2004
12:06 | 08.09.19 KIM2004
18:28 | 09.08.19 ורדה צדיק
20:29 | 24.07.19 דאגת לב איש ישיחנה
21:34 | 16.07.19 Valentin9
13:53 | 03.07.19 ורדה צדיק

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ