לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
אני מזמינה אתכם לחוות ולהתרגש בפורום ספרות לילדים ונוער . הפורום מעניק במה לכול אוהבי הספר .מרחב לחשיפת ספרים שניחוחם משכר .מקום לשאלת שאלות ,להפעלת רעיונות ויוזמות . ``לקרוא ספרים ולהנות `` ``אדם הקונה ספר, אינו קונה אך ורק נייר ודיו ודבק במשקל ידוע -חיים חדשים הוא קונה לו" {כ. מורלי }

מחכה לכם.

ספר האגדה:אוצר אגדות חז"ל ברשת-גירסת הרצה:
19/07/13 00:33
35צפיות
תמונת היום:
19/07/13 00:47
12צפיות
מדפים מיוחדים:
19/07/13 01:10
8צפיות
º
איזה תמונה יפה
19/07/13 09:10
18צפיות
º
תודה על המידע. עוד דרך להעשיר את התלמידים.
21/07/13 00:12
5צפיות
ואנגרי
18/07/13 14:23
47צפיות
ואנגרי
סיפור חייה של ואנגרי מאטאיי ,חיה בין השנים 1940-2011 האישה שנטעה ארבעים מליון עצים .
כלת פרס נובל לשלום 2004
ספריה לנוער .
מאת תמר ורטה זהבי
"הספר הזה הוא סיפור ביוגרפי המבוסס על עובדות אמיתיות בלווית פרטים בדיוניים פרי דמיונה של המחברת "מתוף דף השער .
הוצאת עם עובד 2013
יש ביטוי שאומר "עם ספרים נפרשים אופקים",ואחר שאומר "עם ספרים מפליגים למרחקים "
כך הרגשתי כאשר סיימתי לקרוא את הספר הנפלא .
העלילה,השפה,הרקע ההיסטורי,הדמות המרתקת על נחישותה,התעוזה,אומץ הלב, הדבקות במטרה שבתה את ליבי .
ואנגרי נולדה בכפר קטן ששכן למרגלות הר קניה . לאימה אישה מסורה וחרוצה ,ולאביה מוטה שעבד בחוותו של האנגלי אדון ניילאן האדם הלבן . במשפחה היו כבר שני אחים .
מילדותה ספגה את אהבה לאימא אדמה לצומח ולבעלי החיים .יחד עם אימה עבדה בעבודת האדמה ,וכבר מגיל רך ידעה לשתול ולזרוע .בעתות פנאי נהנתה מפירות העצים .עולמה היה צנוע ,היא הסתפקה במועט, אך ידעה להנות מכול מה שהטבע העניק: צבעים, ריחות ,קולות,שינויי מזג אוויר,תחושת האדמה ופריה ,והיתה חופשיה ורגועה .
היות והיתה ילדה פיקחית סקרנית וחכמה,הוחלט לשלוח אותה ללימודים .בכול מקום בו למדה , השקיעה זמן ומאמץ , הצטיינה והיתה אהובה הן בבית הספר היסודי,במנזר התיכון  בו לימדו הנזירות האיטלקיות "נזירות לבנות עור שהגיעו לקניה מארץ רחוקה של לבנים ששמה איטליה " עמוד 66 ,והן בארה"ב שם קיבלה מילגה ללימודים גבוהים .  בסיום לימודיה חזרה לארצה לניירובי ושם קבלה תפקיד ,מזכירה בכירה במחלקה חדשה "מחלקה לחקלאות ולבעלי חיים".
.
.
חלק ב' ואנגרי
18/07/13 14:46
9צפיות
לכאורה חייה יכלו להמשך על מיי מנוחות ובמיוחד לאחר נישואיה, ידעה היא גם רווחה כלכלית .אך לא כך התנהלו פני הדברים .
עוד בהיותה נערה, שמה לב והבחינה בסבל של בני עמה ,מרגע שהאנגלים נכנסו לקניה ,הקימו חוות ,כרתו עצים,הקימו מטעים , והפכו את הגברים לכוח עבודה זול על חשבון עושרם ,המצוקה החלה .
לצד הסבל הפיסי, עוני,הרעב,אוזלת יד,השפלות, מעצרים כליאה של בני השבט הקיקויו נהרסה הארץ .כרית עצים ובנית בתים על הקרקעות השפיעה לרעה והביאה לשינוי קיצוני.קניה הפכה למדבר  
"האדמה הפוריה נסחפה ולכן לא הניבה יבול .לעיזים לא היה עשב למאכל ולכן גוועו .במקום לאכול אוכל מסורתי טרי ומזין ....אכלו אוכל תעשייתי" .
בגלל השינוי בתזונה ילדים רבים חלו ומתו. ואנגרי שלא יכלה לשאת את המצב המדרדר העוני הניוון , הגזלה ,החלה לפעול בלהט .היא יצרה קשר עם האירגונים הירוקים ועם אירגוני נשים,בקשה את עזרתם ותמיכתם הכספית .אך הדרך ליצירת ראות ירוקות ,שתילה של מליוני עצים עלידי הנשים הקניתיות בכפרים לא היתה פשוטה .
ואנגרי שילמה בבריאותה ,בהשפלתה, גורשה עלידי בעלה ,בכליאתה עלידי נשיא קניה דניאל מוי -אך יכלה לכול .
הזרעים שטמנה בילדותה נבטו היא החליטה ועשתה, "היא תעבור מכפר לכפר ותשכנע את הנשים האומללות ....לחזור לטמון באדמה זרעים. ....היא ואלפי הנשים הכפריות שיצטרפו אליה ייערו את קניה מחדש"
על ואנגרי, האישה הלוחמת על כוחה ,חריצותה ,ואהבת המולדת שבה .בספר המיוחד "ואנגרי "ממליצה במיוחד .

חלק ג'
18/07/13 14:54
6צפיות
"את רואה אימא ,הרעיונות החדשים שלך נקלטו אצלי וזרעו בי רעיונות חדשים נוספים .המחשבות של בני האדם דומות כול כך לזרעי הצמחים שהרוח מפיצה לכול עבר "עמוד 168 .
שיחה בין האם ואנג'ירו לבת ואנגרי .
*מנהיגה אקולוגיסטית
*לוחמת פמינסטית
* פעילה למען שימור התרבות האפריקאית
* מנהיגה הנאבקת למען זכויות האדם ולהטמעת הדמוקרטיה בארצה. ואנגרי

לקרוא ולהתרגש
סרטון-החזון של ואגנרי מאטאיי:
18/07/13 15:06
12צפיות
הספרים שילמדו את הנוער על גיבורים מתקני עולם:
18/07/13 15:13
12צפיות
º
כל הכבוד. אשה מדהימה.
19/07/13 10:40
5צפיות
הסרט "האשה ששתלה עצים"-זכה בפרס:
18/07/13 15:28
22צפיות
"הסרט "האשה ששתלה עצים: החזון של וונגארי מאאטאי"  זכה בפרס "ירושלים הירוקה" שהוענק בשנת 2009 לראשונה במסגרת פסטיבל אקולנוע.
סיפורה של וונגארי מאאטאי, זוכת פרס נובל, שקידמה פרויקט נטיעת עצים בשיתוף נשים כפריות בקניה, זכה בפרס "ירושלים הירוקה" במסגרת הפסטיבל".
רוח רוח - מרים ילן שטקליס, עזרה במציאת מקורות
18/07/13 11:10
31צפיות
שלום לכולם
אני מחפש בנרות אחר הכותר או ההוצאה (או שניהם) בהם התפרסם לראשונה השיר "רוח רוח" של שטקליס.
מצאתי מקור אחד שכותב שזה פורסם במשהו שנקרא "שירים לילדים" של פאול בן חיים בהוצאת המרכז לתרבות תל אביב אך לא מצאתי שום מקור מידע שמאשש את זה.
מישהו יודע? יכול לעזור?
אני צריך לדעת מה המקור, שם ושנת הוצאה ואם למישהו יש את המקור בבית אשמח גם לצילום של המקור.

תודה!
מרתון קריאה בבית אריאלה.
18/07/13 10:12
12צפיות
מתוך ישראל היום.
במסגרת הפסטיבל הבינלאומי לסרטי ילדים ונוער שנפתח היום
בסינמטק ת''א. יתקיים היום החל מהשעה 11 בספרית בית אריאלה
מרתון קריאה בקול של הספר ''רוניה בת השודד מאת הסופרת
השבדית אסטריד לינגדגרן.
קטע מספר
17/07/13 22:00
46צפיות
"זרע הוא דבר מופלא -הרי מזרע חיטה יחיד את יכולה להצמיח שדה חיטה שלם .תשתלי את הזרע ,הזרע ינבוט ,תצמח שיבולת וכשהיא תבשיל ותתמלא בזרעים, תוכלי לזרוע עשרה זרעים.וכשהם ינבטו ,יצמחו ויבשלו המוני שיבולים.........אבל הזרעים הם לא רק מקור למזון .
כשאת זורעת אותם ,את זורעת תקוות ,מחשבות ,רעיונות ."שיחה שהתנהלה בין הנזירה ג'רמנה {פירוש השם -זרע נובט }לתלמידתה גיבורת הסיפור ואנגרי .
קטע מתוך ספר נפלא בשם " ואנגרי" שאני קוראת כעת ,של  תמר ורטה זהבי . עמוד 106 בהוצאת עם עובד.

נושא הזרע -היכן ובאלו שירים /ספרים ? מוזמנים
פלא זרע- עץ / יונה טפר
17/07/13 22:46
14צפיות
איירה: גיל-לי אלון קוריאל
"סבא של נטע נותן לה במתנה זרע של תפוח ומספר לה שבתוכו יָשֵן "עץ תפוחים גדול".
נטע לוקחת את הזרע אל חבריה אך הם לועגים לה.
נטע מחליטה לצאת ולבדוק  את הדבר בעצמה. היא זורעת את הזרע באדמה וממתינה.
וכשהיא נרדמת היא רואה בחלומה כיצד הוא צומח והופך לעץ אדיר"

כריכה: http://simania.co.il/bookimages/covers2/20681.jpg
העציץ הריק מאת: דמי
17/07/13 22:56
14צפיות
הוצאת בבל/ידיעות אחרונות/ספרי חמד

ביקורת: סיגלית אבירם :
ספרה של דמי "העציץ הריק" – סיפור עם סיני.
כפי שמצוין בגב הספר, דמי אוספת סיפורי עם (בעיקר מתרבויות המזרח – הודו וסין) ומביאה אותם לקהל הילדים המערבי-עכשווי.

"העציץ הריק" מספר על פינג, "שאהב פרחים. כל מה ששתל החל מיד ללבלב".
כאשר קיסר סין מחפש לו יורש, הוא מחליט להטיל משימה על ילדי הממלכה – הוא חילק להם זרעי פרחים וציווה "עשו כמיטב יכלתכם" ושישובו אליו כעבור שנה.

במהלך השנה ניסה פינג בכל כוחו להביא את הזרע לצמיחה ופריחה אך כל מאמציו כשלו והוא נאלץ להתייצב מול הקיסר כשעציץ ריק בידיו. לעומתו, שאר הילדים הביאו עציצים פורחים, צבעוניים ומרשימים. במי יבחר הקיסר?

לאחר שמתברר שהקיסר חילק זרעים מבושלים שלא ניתן להנביט מהם דבר, בחר הקיסר בילד היחיד בממלכה שבחר להיות כן, הגון ואמיץ – פינג. כל שאר הילדים פשוט רימו במשימה…

על רקע תרבות ה"קומבינה", אל מול מקרים מצטברים של שחיתות וניצול, ספר זה מציע לילדים דוברי וקוראי עברית אפשרות אחרת – קבלת הערכה ופרס עבור השקעה והגינות ולא עבור תוצאה מרשימה שבבסיסה שקר ורמאות.

חשוב לציין את העיצוב והאיור יוצאי הדופן של הספר. איורי הספר מצטיינים בצבעוניות מרגשת שמעבירה לקורא הישראלי את האופייני לצבעים ולאווירה של האמנות והתרבות הסינית.
לכל איור "פלטת" צבעים מיוחדת לו: באיורי הקיסר – אדום וצהוב מלכותי, באיור שבו פינג הולך עצוב וחרד אל הארמון – אוירה סתווית קודרת וכן הלאה. גם בעימוד האיורים יש מחשבה ועניין – כל איור שונה האיורים נמצאים בתוך מסגרת מעוגלת באמצע הדף כמעין חלון למקום אחר, זמן אחר ותרבות אחרת. כך נשמרת התחושה הייחודית לסיפורי עם, הם לא ממש מכאן אך מרתקים ו"שווים הצצה". אין ספק ש"העציץ הריק" שווה יותר מהצצה אחת.
הסקירה התפרסמה ב"חיים אחרים"

סרטון העציץ הריק: http://www.youtube.com/watch?v=cpYilf1SVF8

הכובע של דודה טובה - מילים ולחן: דתיה בן דור
17/07/13 23:04
13צפיות


דודה טובה - היה לה כובע
וגם היה לה זרע של רימון.
בתוך הכובע, דודה טובה
זרעה בבוקר זרע של רימון.

מי יגיד לי מי ידע? מי יפתור את החידה?
מה צמח בתוך הכובע של הדודה טובה?

בתוך הכובע של דודה טובה
צמח לגובה עץ של רימונים
ודודה טובה אכלה לשובע
וגם שלחה משלוח לשכנים.

לדודה טובה היה עוד כובע
וגם היה לה זרע של תפוח
בתוך הכובע, דודה טובה
זרעה בערב זרע של תפוח

מי יגיד....

בתוך הכובע של דודה טובה
צמח לגובה עץ של תפוחים
ודודה טובה אכלה לשובע
וגם כבדה יום יום את האורחים.

לדודה טובה היה עוד כובע
וגם היה לה זרע של שקד
בתוך הכובע, דודה טובה
זרעה בערב זרע של שקד

מי יגיד...

בתוך הכובע של דודה טובה
צמח לגובה עץ של שקדים
ודודה טובה אכלה לשובע
וגם חלקה לכל הילדים

השיר: http://www.youtube.com/watch?v=fQRr93t9sKw
עץ תמר שעבר את גילו של מתושלח:
17/07/13 23:22
8צפיות
תמונה:
17/07/13 23:24
10צפיות
תמונה נוספת:
17/07/13 23:40
10צפיות
אומנות מזרעים:
18/07/13 00:53
10צפיות
1 סרטון. http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedd...

2.תמונות: http://www.greenparenthood.com/blog/2011/03/25/art...

עוד תמונות מזרעים:.http://mosaic-hobby.blogspot.co.il/2013/05/blog-post_26.html
.  
והקישור הנוסף:
18/07/13 01:00
3צפיות
 http://mosaic-hobby.blogspot.co.il/2013/05/blog-post_26.html

תמונה: http://media.boingboing.net/wp-content/uploads/201...

תמונה: http://img0.etsystatic.com/000/0/6014300/il_fullxf...
º
זרעים של מסטיק
18/07/13 00:18
29צפיות
והשיר :)
18/07/13 01:05
9צפיות
זרעים של מסטיק - דפנה דקל: http://www.youtube.com/watch?v=O65F2h7vXjQ
º
הזרע הרע/ וילים מרץ'.
18/07/13 10:04
22צפיות
º
זרע של צנונית הורן, חנה, מעבדת
18/07/13 11:01
80צפיות
º
זרע של גזר קראוס, רות
18/07/13 11:02
30צפיות
º
זרע הביפולו ועוד ספורים אבודים זיס, דוקטור
18/07/13 11:03
10צפיות
º
גרגרים וזרעונים בן-דור, דתיה
18/07/13 11:03
26צפיות
"גבעת ווטרשיפ "
16/07/13 20:52
19צפיות
כתב :ריצ'רד אדמס
בהוצאת אוקינוס , מודן /2013 .
בסדרת הרפתקאה .סופרים מתרגמים קלאסיקה .תרגם יואב אבני ,שכתב גם אחרית דבר בענין עבודת התרגום .
הספר יצא בשנת 1972 ומכיל יותר מ550 עמודים .
אז מה יש בספר המרתק והלוא פשוט לקריאה .
עלילת הספר לוקחת את הקורא למפגש עם  חיי ארנבוני הבר עם סוגים שונים של ארנביות ,עם בעיות שונות שבהם הארנבונים נתקלים בחייהם ,מצבי מצוקה והתמודדות . סוגי אויבים וחיפוש דרכי בריחה או מפלט , משאלות ורצונות ,חיפוש אחר עתיד רווי טוב .
ובד בבד נהנה מהכרות עם הטבע האנגלי על ריחותיו ,צבעיו הירוקים והצהובים , מגון צמחיתו: החורשות, היערות. נופיו :נחלים , גבעות , מישורים . ומזג האוויר המשתנה השמש , הרוח , הגשם והרעם
סגנון הכתיבה עשיר ,כבד ,רקום בדימויים ,במטאפורות  בתובנות , הספר אף הוא כמשל ,{גם אנחנו בני האדם פוגעים באכזריות רבה בארנבונים הצמאים לחיות }"כדברי הארנבון אדר "אבל בני האדם לא ינוחו אף פעם עד שהם יזהמו את האדמה ויהרגו את החיות ".
העלילה מהירה ,הפרטים מתחלפים ,דמויות מתווספות , נלחמות, מתנקשות ,מתח מורגש, ומתח זה מוביל אותנו  
אל אותה קבוצת ארנבונים המחפשת לעצמם חיים שקטים ויציבים ,כדברי המתרגם " שאיפתם להקים לעצמם בית שבו יוכלו לחיות את חייהם כראות עיניהם וכרצונם -בשלום ובשלווה" .
וזה לא היה פשוט ,הארנבונים נתקלים בקשיים רבים רבים מאוד , מלכודות שונות ידי אדם וגם מעשי ידי ארנבונים מארנביות שונות , בריחות וסכנות אחדים מהם מגלים תעצומות נפש , אחריות ההדית , איכפתיות ונחישות , כול ארנבון  בכול קבוצה שאליו שיך ,ולא משנה מהי סוג הקבוצה ,בעל אופי יחודי משלו . ישנם מהירי החלטה ,אחרים עצמאיים , כאלו שבוחנים בעין פקוחה את מצבם  ומפיקים לקחים ,ואחרים הנשמעים להוראות מפקדים ,כי החליטו שבטחונם האישי חשוב , מעצמאותם ושאיפותיהם כך למשל בארנביה של בכור אביב חיי הארנבונים  תפלים .ובארנבייה של הארנבון  אשבל ,ארנביית אפרפא נשלל מיתר הארנבונים  החופש האישי וזכיות בסיסיות .ממצבים אלו ברחו הארנבונים מדובר באותה חבורה ראשית  
כשסיימתי לקרוא את הספר ההשפעה לא תמה .איתי הולכים ידידי הארנבונים אלו שאהבתי , לוז   הרגיש הישר והאמיץ . וחמישון אחיו הצעיר של לוז שלו יכולות לחזות דברים, שלא בפעם הצילו את החברים . ראש גדול ופטל ,שן הארי וכסף ובעצם את כול החבורה הראשית  שעזבה את ארנביית סנדלפורד בדרכה למציאת חיים חופשיים .ובאמת לקראת סוף הספר אומר אדר  "חבורה הנהדרת  "אני מקווה שיהיו לנו עוד כאלה {הכוונה לארבעת גוריה של הייזנתלאיי {ארנבת שברחה מארנביית  אפרפא }.
ממליצה .
על חבורת ארנבונים שלא ויתרה והצליחה להגיע ליעדה  "גבעת ווטרשיפ" ספר מופת שזכה בפרסים רבים ובינהם פרס "מדליית קרנגיי "  
 
מהסרט-"גבעת ווטרשיפ "
16/07/13 23:43
9צפיות
קישור לקדימון: http://www.youtube.com/watch?v=xZcHLpjiEdw

לצפיה ישירה של הסרט: http://www.flatplanet.tv/%D7%A6%D7%A4%D7%99%D7%99%...

תמונות: http://shuvuuia.deviantart.com/art/Watership-Down-...

השיר והמילים Bright Eyes....:http://www.atherden.com/Hall/watership.html
השיר והמילים-Bright Eyes...:
16/07/13 23:45
9צפיות
אנימציה נחמדה
16/07/13 23:54
9צפיות
רשומות אחרונות של דני קרמן:
16/07/13 19:36
36צפיות
1. הרומן שלי עם אייזנברג: http://dannykerman.com/index.php/component/k2/item...

2. דברים שרציתי לעשות עם ביאליק: http://dannykerman.com/index.php/component/k2/item...

3. ספר - העיקר שיהיה שמח: http://dannykerman.com/index.php/component/k2/item...

4. ספרות היא בסך הכול מוסף: http://dannykerman.com/index.php/the-board-records...
איורים שנוצרו עבור ספריה של אסטריד לינדגרן:
17/07/13 11:52
7צפיות
מ"‏בית אריאלה וספריות..."
"תראו מה מצאנו! לקט מענג מהאיורים שנוצרו עבור ספריה של אסטריד לינדגרן, באתר המוקדש לזכרה. ברשימת האמנים תגלו גם את הצלמת אנה ריבקין-בריק, שיצרה עם לינדגרן תשעה ספרים בסדרת "ילדי העולם".

קישור: http://www.astridlindgren.com/en/mer-fakta/illustr...

"עוד אפשר להירשם!
מרתון הקראה בקול של כל הספר "רוניה בת השודד" מאת אסטריד לינדגרן יתקיים מחר (חמישי, 18.7) בבית אריאלה. בין המקריאים: ראש העיר רון חולדאי, יוסי אלפי, קובי מחט, שירה קצנלנבוגן ואחרים. ללא תשלום, בהרשמה מראש. מתאים מגיל 7. כל הפרטים כאן: http://bit.ly/12iNNnG
האירוע מתקיים בשיתוף שגרירות שבדיה בישראל. "

תמונה: מתוך הסרט "רוניה בת השודד", דרך http://bit.ly/15Dn8HM
http://filmbutikken.boxertv.dk/Film/1/84/ronja-rov...
"תזכורת: שוברים שרב עם תרבות שבדית קרירה!
במסגרת הפסטיבל הבינלאומי ה-9 לסרטי ילדים ונוער, ספריית בית אריאלה וסינמטק תל-אביב משתפים פעולה עם שגרירות שבדיה בישראל, ומזמינים אתכם למגוון אירועים:
(ניתן גם להיכנס לקישור: http://bit.ly/15I08az)."
http://www.tel-aviv.gov.il/Tolive/Education/Lists/...
ועוד מ"בית אריאלה":
17/07/13 11:58
12צפיות
"מה עושים כשהציור לא יוצא "מושלם" כמו הציור של ילד אחר? לפעמים מתעצבנים נורא, ולפעמים מגלים משהו חדש. בספר "בדיוק כמו שרציתי", מאת אלינוער קלר ונעמה פלג-סגל, הקווים שחורגים בטעות ממסגרת הציור מובילים את הילדה המציירת להרפתקה של יצירה, מלאה דמיון פרוע, מעוף והומור. הטקסט הקצבי משולב להפליא באיורים הנהדרים של איה גורדון-נוי. לטעימה מתוך הספר הקליקו: http://bit.ly/15eVWwY
מומלץ בחום - לילדים ולהורים!"

http://www.scribd.com/doc/143941247/%D7%91%D7%93%D...

"רגע של אושר בחיים: למצוא את נשמת הקורא/ת התאומה שלך..."

תמונה:https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/p480x480/994514_148117112051894_1792511078_n.png

http://lastlemon.com/happiness/ha0048/

ועוד: http://lastlemon.com/happiness/archive/
"כמו ים" - יהונתן גפן:
17/07/13 12:07
5צפיות
בוקר טוב קטע מספר
16/07/13 09:13
15צפיות
הארנבונים מספרים
"שועל לא יצוד ארנבונים על ידי תנועה גלויה במעלה עמק השקיעה .
מספרים שלעיתים "הוא מרתק אותם ,כפי שעושה הסמור ,כשהוא מתגלגל ומשחק בשטח הפתוח ,ומתקרב אליהם לאיטו עד שיוכל לתפוס אחד מהם " עמוד 325
"גבעת ווטרשיפ "
אסכולה : ספרות בשניים - אלף לילה ולילה :
15/07/13 13:27
18צפיות
אלף לילה ולילה אינה יצירה אחת, אלא אוסף של סיפורים עטוף בסיפור מסגרת. סמי מיכאל ופרופ' ששון סומך משוחחים על קריאתם הראשונה בסיפורים אלה כילדים בבגדד, על היסודות הערביים, הסיניים, ההודיים והאוניברסליים בספר ועל ההשפעה הגדולה על תרבות המערב. קריאה: יגאל שדה.
קישור: http://www.youtube.com/watch?v=xJp21130rTs
º
הזדה תודה לך הקשבתי והתמוגגתי
15/07/13 20:14
9צפיות
º
שמחה לשמוע
16/07/13 18:11
5צפיות
מחבר רומן הפשע החדש התברר כשם עט של ג’יי.קיי
15/07/13 12:16
53צפיות
מ"הארץ": מחבר רומן הפשע החדש התברר כפסבדונים (שם עט-" שם בדוי שתחתיו מתפרסמים ספרים או מאמרים, לעתים משום שהמחבר חפץ בעילום שם, ולעתים מסיבות אחרות") של ג’יי. קיי רולינג
רומן פשע, שהתקבל יפה על ידי הביקורת, הוצג כרומן הביכורים של רוברט גלבריית, אך בירור של ”סאנדיי טיימס“ העלה שמי שכתב את הספר היא רולינג

מיה סלע: "רוברט גלבריית הוא הפסבדונים שבחרה לעצמה הסופרת ג'יי.קיי רולינג כשהוציאה לאור רומן פשע שהתקבל יפה על ידי הביקורת. הספר, “Cuckoo's Calling”, הוצג כרומן ביכורים של גלבריית, שעליו נאמר כי הוא אדם עם רקע בשירותים החשאיים, הצבאיים והאזרחיים. המבקרים החמיאו והכריזו שמדובר בכוכב עולה בז'אנר. ב”גרדיאן” נכתב על הספר רק בשבוע שעבר כי הוא אוחז במיטב של ספרות המסתורין, "הכתיבה שלו מזכירה לי למה אני אוהבת את הז'אנר הזה", כתבה ואל מקדרמיד.

אבל היה מי שחשד שהספר קצת מגובש מכדי להיות רומן ביכורים. ה”סאנדיי טיימס“ החליט לחקור בפרשת המתח ולחשוף את הזהות האמיתית של רוברט גלבריית. רולינג הביעה את צערה על כך שנחשפה ואמרה כי היו לה תקוות שהדבר יישמר בסוד זמן ארוך יותר "כי להיות רוברט גלבריית היתה חוויה כל כך משחררת. זה היה נפלא לפרסם ספר בלי פרסום ובלי ציפיות, וזה היה עונג צרוף לקבל פידבק תחת שם אחר".

רולינג. דף חדש?. צילום: אי-פי: http://www.haaretz.co.il/polopoly_fs/1.2071198.137...

הספר ראה אור בחודש אפריל האחרון ומכר מאז 1,500 עותקים בכריכה קשה. סדרת הספרים “הארי פוטר” שפירסמה רולינג נמכרה עד היום ב 237 מיליון פאונד. כאשר נחשפה העובדה שרולינג היא שכתבה את הספר, הוא זינק מיד למקום השלישי בטבלת המכירות של אמזון.
תמונת היום:
15/07/13 12:36
15צפיות
מ-שנקר-"גלויות מחיי שנקריסטיות: סיפורי קומיקס שאיירו סטודנטיות מהמחלקה לתקשורת חזותית יפורסמו במגזין האיטלקי "אינטרנציונלה" במסגרת פרויקט בינלאומי מיוחד! מיכל בלסן, דורית מגידור, שירה ברוך ובינה כץ, הלומדות במסלול איור במחלקה, יציגו בפני קהל הקוראים הבינלאומי חוויות אישיות על חייהן בעיר": https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-...
תמונה נוספת:
15/07/13 18:04
7צפיות
כאן, לולה, כאן:
15/07/13 21:30
6צפיות
עטרה אופק מתרגשת להכיר לילדים ולילדות שלכם את לולה, הגיבורה שהכי קל להתאהב בה. מי ביקש קריאה ממכרת לחופש הגדול ולא קיבל?
קישור מ'מרמלדה':http://marmelada.xnet.co.il/50997/%D7%9B%D7%90%D7%9F-%D7%9C%D7%95%D7%9C%D7%94-%D7%9B%D7%90%D7%9F/
"סיפור על נעליים קרועות" - סרטון :
15/07/13 21:49
9צפיות
שביל הספר
15/07/13 22:08
11צפיות
יום הולדת 407 לרמברנדט
15/07/13 11:07
44צפיות
רמברנדט הרמנזון ואן ריין (בהולנדית: Rembrandt Harmenszoon van Rijn;‏ 15 ביולי 1606 - 4 באוקטובר 1669)
חייו:"רמברנדט נולד בעיר ליידן שבהולנד, בנה התשיעי של משפחה בת תשעה ילדים, מתוכם הוא היחיד שיצא ללימודים. הוריו שלחו אותו בגיל 14 לאוניברסיטה, אך נטייתו לציור גברה והם אפשרו לו ללמוד ציור בליידן אצל יעקב ון סווננברג במשך שלוש שנים אשר התמחה בציור היסטורי בהשראת המקרא ולצאת לאמסטרדם ללמוד ציור. באמסטרדם למד אצל פיטר לסטמן, שהקנה לו את נטייתו לציור נושאים דתיים ואלגוריים, והמריץ אותו לעשות שימוש בהישגיהם הססגוניים של אֶלסהיימר וקאראווג'ו. יצירתו המתוארכת הראשונה של רמברנדט, "סקילת סטפן הקדוש" (1625, ליון, המוזיאון), מעידה על השפעתו הרבה של מורהו.

בסיום לימודיו, חזר רמברנדט לליידן והתחיל לצייר. ציוריו זכו להצלחה ובשנת 1631 עבר לאמסטרדם והשתקע בה. הטכניקה שלו וכושרו להעלות על הבד תחושה רבת עוצמה, אפשרו לו להתמודד בתוך זמן קצר עם הציירים אליאס ותומס דה קייזר ולהיות לצייר הדיוקנאות המבוקש ביותר בעיר.

בשנת 1634 נשא לאישה את ‏ססקיה ואן אוילנבורך, בת למשפחה אמידה ומכובדת וחי עמה באושר במשך שמונה שנים. תחושותיו באו לידי ביטוי בציורו: "דיוקן עצמי עם ססקיה" (1635, דרזדן, הגלריה לציור). הוא היה מוצף הזמנות לצייר דיוקנאות ותמונות על נושאים דתיים ומיתולוגיים, היו לו עוזרים ותלמידים רבים, והכנסותיו הגבוהות אפשרו לו לקנות בית גדול ולמלאו באוסף של יצירות אמנות יקרות ערך. מארבעת הילדים שילדה ססקיה נשאר בחיים רק האחרון, טיטוס, והיא עצמה נפטרה בשנת 1642, כמה חודשים לאחר לידתו. לאחר מותה, שקע רמברנדט בחובות כבדים והחל לצייר ציורים כאוות נפשו, בנושאים שעלו על דעתו, ולא לפי הזמנה כמקובל באותם ימים.

הנדריקיה סטופלס, משרתת צעירה בביתו, הייתה לאהובתו וילדה לו בת בשנת 1654. הוא גורש מהכנסייה הקלוויניסטית. שנת 1656 הייתה השנה בה נאלץ להכריז על פשיטת רגל וביתו ומיטלטליו נמכרו במכירה פומבית, כולל אוסף התמונות העצום שלו. ב- 1660 ייסדו הנדריקיה וטיטוס חברה עסקית ורמברנדט נרשם כשכיר בחברה, כדי להינצל מגובים. אך בשנת 1663 נפטרה הנדריקיה וב-1668 נפטר טיטוס. רמברנדט נפטר שנה אחריו, ב-1669, בודד וערירי, בעוני ובחוסר כל." (ויקיפדיה)

סרטון דיוקן עצמי : http://www.youtube.com/watch?v=V_H71aiz2

סרטון מה-ביביסי: http://www.youtube.com/watch?v=gZ8Wdo4LCHM

שם ספר:  " רמברנדט"‏, שם מחבר:   מייק ונציה  שנת הוצאת: 1996

"סוף סוף גם ילדים יכולים להכיר את חייו המפוארים של רמברנדט, האמן ההולנדי הגדול מן המאה השבע עשרה ואחד מגדולי האמנים בכל הזמנים.
מייק ונציה, בוגר בית הספר לאמנות של שיקגו, החליט לספר לילדים על האמנים האהובים עליו בעזרת קריקטורות, הומור וסיפור קצר ותמציתי שכתוב בפשטות נהדרת.
הציור משמאל הוא ציור שמייק ונציה צייר את עצמו. ונציה, כמו רמברנדט, אהב לצייר בבית, קרוב לבני משפחתו."
כריכה: http://www.kinbooks.co.il/media/Uploads/rembarndve...

משמר הלילה איזבל לורנס
15/07/13 11:37
7צפיות
ספר מקסים
היי כולם!
14/07/13 22:13
24צפיות

מכירים את הסיפור "העץ הנדיב"?

יש כאלה שלא, אז החלטתי לעשות סרטון קצר שמלווה באיורים מהספר עם קריינות שלי.


http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedd...

האזנה נעימה!!

º
תודה לך מאד אוהבת את הסיפור עץ הנדיב
14/07/13 23:22
16צפיות
º
ברכות.
15/07/13 09:27
9צפיות
º
נהדר! בהצלחה
15/07/13 10:11
9צפיות
º
בכיף, תודה לכן (:
15/07/13 19:03
4צפיות
הלית בלום חושבת שכדאי לקרוא ספרים עם מלים שלא
14/07/13 18:12
83צפיות
מ"הארץ" - הלית בלום חושבת שכדאי לקרוא ספרים עם מלים שלא מבינים
סופרת הילדים הלית בלום, שעתה רואה אור ספרה “חולץ של אבא”, מצרה על היעלמות קסמן של המלים בספרות ומסבירה למה חשוב לקרוא על עצי גלמושים, פכסמים ורחימאים

תמר רותם: ""בילדותי אבא שלי היה מספר לי סיפורים", מספרת הלית בלום. "הוא לא רק היה מספר אותם, אלא גם כותב אותם על גליל נייר מיוחד שהביא מהאוניברסיטה שבה עבד. אחד מהם היה 'כדור הצמר שהפך לסוודר'. לנייר היה העתק סגול ואבי כתב את הסיפור בחֶרֶט, הגליל נפרס לשטיח ארוך ואני הייתי רודפת אחרי הסיפור שלי".

ספר הילדים היפה של בלום, "חולץ של אבא", ראה אור באחרונה בהוצאת הקיבוץ המאוחד (אייר: טום מורגן ג'ונס). אביה עמוס בלום מוזכר כמחבר יחד אתה על כריכת הספר. אבל האב מת ב-2008 והסיפורים סופרו מזמן. הספר הוא אם כן מעין מחווה לאב כמספר סיפורים, כנוכחות עוטפת ומנחמת וגם ילדית, שותף לדמיון וליצירה. וזו גם פרידה מהאב.

איור מתוך הספר.: http://www.haaretz.co.il/polopoly_fs/1.2069261.137...

“חולץ של אבא” הוא סיפורה של חולצה מסמורטטת שהאב אוהב. בספר ניתנים לחולצה חיים ואישיות וגם שם: חולץ. כשחולץ נזרק בטעות לפח, מתחיל המסע שלו לחזור הביתה, ובינתיים האב חי את חייו, קצת יותר מהורהר, קצת דואג, אבל למראית עין אי אפשר לחשוב שקרה משהו נורא כל כך כמו לאבד את חולץ היקר.

הסיפור מסופר בשני צירים עלילתיים שונים, שאפשר להבחין ביניהם גם באמצעות פונטים שונים: הציר הראשון הוא עלילותיו של חולץ, שתופסות את הנפח הגדול יותר בסיפור. הציר השני מספר על מה שקורה בבית, בקומה העליונה שלו, כלומר בחיים הרגילים. וגם, בעדינות אין קץ, רומז על מה מתרחש במסתרים, כלומר בלבו של אבא ובמחשבותיו. קטע יפה שמבהיר את המורכבות הזאת מתרחש באחד הימים, כשבארוחת ערב מציעה האם בסיפור לפרסם מודעה. אבא שואל: "’ומה נכתוב, הלכה לאיבוד חולצה ישנה בצבע לא ברור? מנגנת בטובה? פרס למוצא הישר?’ השתררה שתיקה. 'אולי זה באמת לא רעיון טוב', אמרה אמא". שתי שורות אחר כך הטון שונה: "'אבל מי?’ היה אבא חושב לפני שהיה נרדם, 'מי דואג עכשיו לחולץ'".

מלכים עם בעיות

בלום חיה בקיימברידג’ שבארצות הברית ועוסקת בעריכת ספרים אקדמיים. היא בתם של חוקרת הספרות רות קרטון בלום ושל עמוס בלום, שהיה פרופסור לפיסיקה במכון ויצמן. היא גדלה ברחביה בירושלים, יש לה אחות צעירה ממנה, גבריאלה בלום, פרופסורית למשפט בינלאומי באוניברסיטת הרווארד. לפני “חולץ של אבא” היא כתבה כמה ספרים, הבולט שבהם היה "ספר עמוס", ספר שירה שראה אור ב-2010, עסק באביה ובאבל על מותו, וקיבל ביקורות טובות. לפני כן פירסמה שירים בכתבי עת.

בלום ואחותה קראו מאז שהיו בנות שלוש. "אף אחד לא כפה עלינו. זה פשוט היה כל כך מסעיר, לקרוא", היא אומרת בראיון טלפוני. הקריאה והסיפורים משולבים לבלי הפרד בזיכרונות על אביה. על ילדותה בשנות ה־70 היא מספרת: "אני זוכרת אותו מחזיק אותי בידיים מול עמק המצלבה ומספר לי על האנשים שחיים בעיר ומה הם עושים עכשיו, ועל דברים רגילים ויום-יומיים שהוא עושה", ממשיכה בלום, "אבל כל דבר שסיפר היה הסיפור הכי מכשף בעולם. ככה זה כשהורה מספר לילד, בעיקר כשהראש של הילד נשען על כלוב הצלעות של ההורה ושומע את תהודת הקול שלו".

קישור: http://www.haaretz.co.il/polopoly_fs/1.2069264.137...

לימים, כשאביה הפיסיקאי בא לבקר אותה בקיימברידג' שבאנגליה, שם למדה ספרות אנגלית, כל החברים שלה חשבו שהוא ג'נטלמן אנגלי, היא מספרת. "היתה לו נוכחות שקטה ורגועה, אך בעצם היו בו גם כל הסערות של ילד. הוא היה איש שמורכב מאיש מבוגר שלם וילד שלם שאיכשהו התמזגו לדמות אחת". בילדותו קיבל האב חינוך תורני, אבל "כילד קטן לא ענו לו על הצורך בחיי הטבע. וכששאל פעם אם לכלבים יש נשמה, הרביצו לו". הוא עבר ללמוד בגימנסיה הרצליה.

"כשנולדו לו ילדים", ממשיכה בלום, "זה איפשר לו להשתתף עוד קצת בילדות של עצמו". כך, למשל, "לאבי היה קול בס עם קצת בריטון. הוא ידע לעשות מו יפה מכל המו של הפרות. יום אחד, כשיצאנו לטיול וראינו פרות, הוא נעצר ואמר מו בכוונה חסידית ממש, והפרות ענו לו".

היתה להם שפה משותפת. האב והבת סיפרו סיפורים על המלך יאשיהו והדייג יהויכין, או המלך עם הציפורניים הארוכות ביותר, ולפעמים הם העלו אותם על הכתב. "כתבנו בעיקר על מלכים שלא רוצים לצאת מהמיטה. מלכים עם בעיות", היא צוחקת. והיה גם הצד של החוקר. "אבא שלנו היה שואל עצמו איך העולם מתנהל. למה כשהאווזים חוצים את השמים, זה תמיד בצורה. איך הם יודעים? איך הם שומרים נכון על המרחק? איך הם מחליטים מי ראשון? אלה הן תהיות מדעיות. שיחות מהסוג הזה, היו בהן גם דברים רציניים וגם כאלה שמבוגרים חושבים עליהם כשטויות וילדים מבינים שזו נפש העולם. איינשטיין פעם אמר שברגע שאתה חושב על האינסוף אין לך בעיה ללבוש פסים ומשבצות ביחד. זה שומר על הילדות שלך, כי אתה ממשיך לשאול את השאלות כמו ילד".

השיחות ביניהם נמשכו גם כשבלום בגרה. “בקיימברידג' חיי הטבע היו נפלאים. היינו עושים שם הליכות ואיזו מנוחה באחו, בקצב מסוים שעזר לנו לספר סיפורים", היא מספרת. כעבור שנים, לפני מותו, היא מספרת, במשך כשעה אביה לימד סנאי לקחת אגוז מהנעל שלו: "הוא באמת רצה לבחון איך המוח של הסנאים פועל. בכל פעם הוא שם אגוז יותר קרוב, עד שהסנאי התיישב על הנעל ולקח את האגוז". סנאים כאלו מופיעים גם בסיפור “חולץ של אבא”.

לאביה של בלום היו כמה חולצות פסים שאהב, היא מספרת. ובאחת, שהיא שומרת עד היום, היו כבר חורים והיא נשאה בגאווה כתמי צבע. אבל לדבריה, הסיפור שכתבה עם אביה לפני שנים הוא "לא על אבא והחולצות שלו אלא יותר על מישהו שהולך לאיבוד בעולם, ומישהו אחר שמחכה לו. על הפרידה הזאת במשפחה ובפרט ביני ובין אבי, שהיתה כל פעם לחודשים ארוכים, כי הטיסות היו יקרות".

מתוך הספר.: http://www.haaretz.co.il/polopoly_fs/1.2069259.137...

השמיכה תיקי

לאחר שיצא הספר הפתיעו את בלום התגובות של אנשים שקראו אותו. רובם הזדהו במפתיע עם התיאור של החפץ שנקשרים אליו. מתברר שלאותו חפץ מעבר, כפי שהוא מכונה בפסיכולוגיה של הילד, יש גם גרסה למבוגרים. כך למשל לאחותה של בלום, פרופסורית למשפטים שגם עבדה במועצה לביטחון לאומי, יש שמיכה בשם תיקי. "לתיקי היו המון גלגולים", מספרת בלום. "ופעם כשהייתי חולה בבית מלון בניו יורק לבדי, אחותי באה עם תיקי, וזרקו אותה בטעות".

אחת התגובות ששימחו אותה ביותר היתה זו של הסופרת נגה אלבלך. "היא אמרה שבעיניה חולץ היא האותנטיות של אבא. רצינו באמת לכתוב משהו על המהות של אבא. זה לא אבא שלי, זו דמות של אבא. אין ילד בסיפור. אחת הדמויות בסיפור נקראת ‘אנחנו’ וזה תחליף לילדים. יש גם אמא, שהמהות שלה היא פרקטית. היא מעירה את ההערות וזורקת את החולצה – אבל אין שום כעס עליה - וכמובן חולץ. המחשבה היתה לכתוב על הורה שהוא לא רק המבוגר האחראי, אלא מבוגר שיש לו מהות פנימית שהיא סודית וידועה רק למשפחה שלו". אחרי הרהור מוסיפה בלום: "אולי כתבנו כי רצינו שהאב לא יהיה אחד ויחיד. כמו למתן את הבדידות של שני היצורים בסיפור".

בבדידות ובפרידה יש עצב, אבל לפעמים זה עוזר למצוא אוטונומיה. "בהתחלה הסנאי מתייחס אל חולץ כאל חפץ", אומרת בלום. "אבל כשהוא פוגש קוסם, הוא לומד לבקש שישתף אותו בקסמים שלו, ולולא הקסמים, לא היה חוזר. גם אבא לא שוקע ביגון. בסיפור המקורי, שקוצץ בגלל אורכו, האב מתחיל לרכוב על אופניים ומתיידד עם מוכר הלימונדה. הוא ממשיך לעשות דברים גם אם איבד משהו מהמהות שלו".

האבירה אתנה

לאחר מותו של אביה, נותרו כתבי יד רבים של סיפורים במחשב שלו, חלקם משותפים לאב ובתו. בלום כתבה תחילה את “ספר עמוס”, כדי להתמודד עם האבל, ואז פנתה לכתבי היד. לדבריה, הספר על חולץ עוסק בפרידה וחיבור ובעושר שבאהבה.

ברצף האסוציאטיבי של השיחה, היא חוזרת למכתב שקיבלה מאלבלך, כלכלנית במקצועה שהחלה לכתוב ספרים. "היא אמרה שלקח לה זמן להבין שהחולץ שלה בחיים, זה היה ספרות בשבילה. מאוד התרגשתי. להרבה אנשים יש חולץ משלהם. מכוניות למשל שהם קוראים להם בשם. אני חושבת שרוב בני אדם, וילדים בפרט, ה
המשך....
14/07/13 18:59
7צפיות


ברצף האסוציאטיבי של השיחה, היא חוזרת למכתב שקיבלה מאלבלך, כלכלנית במקצועה שהחלה לכתוב ספרים. "היא אמרה שלקח לה זמן להבין שהחולץ שלה בחיים, זה היה ספרות בשבילה. מאוד התרגשתי. להרבה אנשים יש חולץ משלהם. מכוניות למשל שהם קוראים להם בשם. אני חושבת שרוב בני אדם, וילדים בפרט, הם פגאנים במהות שלהם. חשבי על טקסים שעשית בילדות. להסתובב שלוש פעמים סביב הכורסה, ללכת רק על הסדקים שבין המרצפות. ילדים גם מודעים לאפשרות שלחפצים יש רצון באוטונומיה".

כילדה, בלום חשה את עוצמת המיתולוגיה היוונית והאמינה בנוכחות האלים. "הפריע לי למשל שילדים היו מקלפים את קליפת העץ וכותבים עליו 'ארי אוהב את מאיה' וכדומה, כי לפי המיתולוגיה דם זב ממנו. גרות שם נימפות". כשילדים הרביצו לה היא שיוועה לעזרת האלים. “לא פניתי אל התנ"ך כי הוא קנא, אל מופשט שלילד קשה להתחבר אליו. ידעתי שאתנה עוזרת לאודיסאוס, היא אבירה. האלים היווניים מאוד שימושיים".

בלום שוקדת כיום על עריכת רומן פנטסיה עב-כרס שכתב אביה ובד בבד כותבת סדרת ספרים לילדי בית ספר על חברות ויצירה. היא מאמינה שלמלים בספרות יש נוכחות כמעט ממשית, פגאנית בלשונה, הנוסכת ביטחון וכוח. "אומרים לי שהספר שלי כתוב בשפה גבוהה מאוד. אבל הטקסטים שאהבתי בילדותי היו ספרים שלא הבנתי. עצי הגלמושים ב’אן שרלי’, זה משהו מלא קסם ונותן המון כוח. לא אהבתי את ‘פו הדב’, אבל אהבתי את העברית שבו, שלה אחראי המתרגם א”ד שפיר. יער ת"ק פרסאות, למשל, את לא צריכה לדעת מה זה פרסה כדי להבין שזה קסום. או כשכריסטופר רובין קרא לפו מ'ספר תנחומין'. כל חיי השתמשתי במושג הזה".

בלום מצילה את המתרגמים של ספרי הילדות מאלמוניותם. היא יודעת לספר עליהם. שפיר היה לדבריה איש רזה, צהוב שיער בעל עיניים בהירות, "קצת כמו פו הדב בצבעים שלו". את “חלף עם הרוח” - "ספר הילדים שלי", כדבריה - תירגמה “אשה בעלת שם מסתורי, ג'נטילה אריוך”, שהיתה אשתו של אפרים ברוידא, "העורך המיתולוגי של כתב העת ‘מולד’", לדברי בלום. "הם היו חברים של הורי. הייתי יושבת אצלם במטבח והם היו מתווכחים עם הקריין ברדיו על העברית. בדירות של רחביה התקרה כל כך גבוהה, שהדי הוויכוח נשמעו למרחוק". אחד הביטויים שאריוך השתמשה בהם וזכור לבלום במיוחד הוא "יצורי פניה", במקום "תווי פניה".

"זה משהו נורא חשוב שצריך להגיד להורים", היא אומרת: "ספר יכול להיות מקום מפחיד. כשהורה מפסיק לקרוא לילד ומשאיר אותו לבד עם הספר, זה לא תמיד בטוח לילד, כי קורים דברים מפחידים. חולצה יכולה ללכת לאיבוד, או שבסיפור על יתומה, האם המאמצת לא כל כך אוהבת אותה. איך לחזק אותו? מה יכולים לתת לו כשהוא לבד בסיפור? מלים. מלה זו ברית שאתה כורת עם העולם שלך. למלים, לאותיות, יש צורה, נפח, משקל מאחוריהן, ויש חלל שמייצג את עצמו. לקחת זאת לילד ולהשאיר לו שפה יום-יומית, זה לדלדל את כוחותיו, לקחת לו את כלי ההגנה.

"אחת מהמטלות שאלוהים נתן לאדם היא לקרוא לדברים בשם”, היא ממשיכה. “זו תכונה אנושית, אבל זה לא אומר שהעולם נגיש לנו. זה אומר שאנחנו בוטחים בשם הזה, במלה הזאת, שיפגישו בינינו ובין העולם, והעולם יבוא אחר כך. המלה נותנת לנו מקום אחיזה, מקום קטן לשים רגל".

יצורי פניה, רחימאי שלי, פכסם (ביסקוויט קשה) - מלים כגון אלה מן הספרים של פעם מזמנות, לדברי בלום, מפגש עם העולם. מפגש כזה ישנו גם ב"הר שרקרקים" בתרגומו של אמציה פורת, למשל, ספר אגדות ענקים, היא אומרת. "הר שרקרקים היה מקום כזה בשבילי שאני בטוחה שלא קיים באנגלית. המלה לשרקרק מכניסה שירה, מוסיקה וגם רעש. מה שגיליתי בספר שלי הוא שיש מחסור מצער במלים לרעשים שסנאים מקימים. אין מספיק מלים אונומטופאיות כמו רשרוש, קשקוש או לשרקרק. זה נחמד לשבץ אותן בספר כדי שילד יחווה צבע, רעשים וקולות. ולא להבין זה חלק מהכיף. עולם של מסתורין, כשף. גם על ‘עוץ לי גוץ לי’ אמרו בזמנו שהשפה שלו קשה מדי עם החצרונית שלו, ושלונסקי אמר, אל תדאגו, הילדים מבינים. כי למלים יש מוסיקה שילד רוצה לשמוע"."
הקמע: מחפשי העננים – טעימת קריאה :
14/07/13 19:04
8צפיות

מאת ספרן הלילה – http://www.fantastic-library.com/?p=7593
מרינה גולדשטיין והתעויוט:
14/07/13 19:10
9צפיות
מ"מעריב": מרינה גולדשטיין סבלה כל חייה מדיסלקציה קשה, ועד לאחרונה לא קראה ספר מימיה. אבל היא לא נתנה לזה לעצור אותה: היא הקימה את הבלוג המצליח "שגיאות", הפכה למאמנת אישית, והספיקה גם להתחתן - עם חובב ספרות ומנכ"ל של הוצאת ספרים דיגיטלית. סיפורה של אשה שרואה את היתרון בחיסרון

שי גרינברג: http://www.nrg.co.il/online/47/ART2/488/640.html?h...
הבור שבו הסתתרו המורעבים.
14/07/13 10:25
30צפיות
יוסף בן מתתיהו מספר על הרעב הכבד ששרר בירושלים
ועל מעשי פשע  נוראים של המורדים נגד האוכלוסיה, כדי
לגזול את שארית המזון.
למרגלות הר הבית נחשפת ע''י רשות העתיקות עדות
ארכיאולוגית המאששת את התאור ההיסטורי. נמצא
בור מחבוא שאולי שימש משפחה שהסתתרה מהמורדים. בבור
סירי בישול ונר קטן למאור.
מתוך כתבה בישראל היום . מאת: נדב שרגאי.
שירים וספורים על בורות.
מתוך ירושלים של זהב. מילים ולחן: נעמי שמר.
14/07/13 10:31
12צפיות
חזרנו אל בורות המים
לשוק ולכיכר
שופר קורא בהר הבית
בעיר העתיקה...
מתוך אלף מרכבות/ נורית זרחי.
14/07/13 10:44
12צפיות
זכרון
פעם ביקר אותי
היפופוטם
באמצע הרצפה השאיר לי בור
אותו אזכור
לעולם.
מתוך המון של מטמון...שמחה כתב-דוידיאן.
14/07/13 10:53
8צפיות
ויום אחד הבן, איך, רץ אל אביו
ובשורה גדולה וענקית בפיו:
''מטמון, אבי, מצאתי! כן, ממש אוצר,
שוכן בבור רחב, בבור עמוק, לא צר(!)''
''ומה מצאת, בני, אי שם בתוך הבור?
מטבעות נחושת? מהר, ספר, גבור!''.....
"בּוֹרוֹת" - לואיס סַצֶ'ר
14/07/13 10:57
10צפיות
קישור: http://www.dafdaf.co.il/Details.asp?MenuID=1&S...

והמלצה - מספריה ומרכז הנצחה קרית טבעון: ממליצה: מיכל

סטנלי, נער מופנם ומסורבל, מסתבך עם החוק שלא באשמתו. לפי החלטת הרשויות ובעידוד הוריו, הוא נשלח ל"גרין לייק", מחנה קיץ לנוער עבריין. סטנלי מגיע לשם בתקווה לבלות חופשת קיץ, אך המחנה מתגלה כמקום אכזרי הנמצא בלב המדבר, והפעילות היחידה בו חפירת בורות מהבוקר ועד הערב...   תוך כדי שהייתו במחנה, מגלה סטנלי כי במקום מתרחשות עוולות, ויחס הצוות החינוכי כלפי הנערים הוא גרוע ביותר.  ב"גרין לייק" הוא פוגש נערים מרחבי ארה"ב שהוגדרו כ"נערים עבריינים", ומתוודע אל סיפורי חייהם הקשים.

תוך כדי קריאת הספר, אנו חשים בשינוי שחל בגיבור הספר: דווקא סטנלי, הנער המופנם, הופך במקום הקשה הזה למנהיג, מורה, חבר טוב...  הוא מגלה תכונות אישיות שלא ידע שקיימות בו, מתמודד עם המצב ואף עוזר לחבריו. כשהוא מסיים את מחנה הקיץ, הוא הופך לנער אחר לגמרי: בוגר יותר, בשל, עצמאי...  איש אינו יכול להישאר אדיש נוכח השינוי שחל בו!

הספר זכה להצלחה אדירה בארה"ב ובעולם, תורגם לשפות רבות ואף עובד לסרט.
המחבר הוא עורך דין במקצועו, ואני משערת שהספר נכתב בהשראת אירוע אמיתי אותו חווה במסגרת עבודתו.  "בורות" הוא ספר מרתק ומותח. התרגום מעולה ועדכני, וזוהי עובדה חשובה במיוחד כאשר אנו עוסקים בספרות לילדים ונוער.
ועוד נעמי שמר - אל בורות המים
14/07/13 12:05
5צפיות
מאהבתי
הלכתי אל בורות המים
בדרכי מדבר
בארץ לא זרועה
מאהבתי
שכחתי עיר ובית
ובעקבותיך -
בנהיה פרועה -

אל בורות המים, אל בורות המים
אל המעין אשר פועם בהר
שם אהבתי תמצא עדין
מי מבוע
מי תהום
ומי נהר

רק אהבתי
נתנה לי צל בקיץ
ובסערת החול הנוראה
רק אהבתי
בנתה לי עיר ובית
היא חיי, והיא
מותי מדי שעה

אל בורות המים...

שם התאנה
ושם שתילי הזית
ופריחת הרימונים המופלאה
שם אהבתי
השיכורה ולא מיין
את עיניה תעצום לאט לאט

אל בורות המים...
בור המים - גריים בייס
14/07/13 12:17
5צפיות
העלמה נה והבור : יונית שוורץ ורבר
14/07/13 12:25
6צפיות
מ"פסיכולוגיה עברית" - ""אנשים חשבו שכל מי שיש לו בור,
צריך להתנהג בצורה מסוימת.
אסור לו, למשל, לשמוח,
אסור לו לצאת עם חברים לבלות.
וגם ככה לא התחשק לה,
אבל מפעם לפעם כשרצתה לצאת להתאוורר
וגם חייכה קצת,
שוב קפץ הבור על פרצופם של הסובבים
שנדהמו מ"איך היא מעזה...?"    (מתוך "העלמה נה והבור")
הספר 'העלמה נה והבור' מתאר התמודדות של עלמה בשם נה עם הבור שלה.  בור שנפער בה יום אחד ללא כל התראה...
הספר מזמין את הקורא לחוות ביחד עם גיבורת הספר, שלבים שונים, תחושות שונות, התמודדות, וזאת מנקודת מבט אישית על נושא השכול, אשר נוגעת ומחברת את הקורא לבור הקיים בו. על אף הנושא, הספר הוא אופטימי ונותן תקווה לכל אחת ואחד.
הספר המתאר התמודדות עם שכול, חוצה את גבולות הנושא באמצעות המונח "בור" המתואר בספר, ובכך מחבר למעשה כל אדם לבורות הקיימים בו.
שכן, למי מאיתנו אין בור כזה או אחר..? והאמת – רק בור אחד...? כל אחד "סוחב" עימו בורות כאלה ואחרים, והשאלה החשובה היא כיצד אנו מתמודדים איתם. האם אנו נשאבים לתוכם? האם מדלגים מעליהם? האם צועדים לצידם? הייתכן שנצמח מהם?
כיום, עושים שימוש בספר אנשי טיפול שונים, עם מטופלים בעלי "בורות" שונים כגון מחלה, גירושין, לקויות למידה ועוד."

ראיון עם יונית שוורץ ורבר: http://www.youtube.com/watch?v=j3h9zO_RcGU
השראה / שיר טיבטי
14/07/13 12:30
7צפיות


אני הולך ברחוב.
במדרכה יש בור עמוק:
אני נופל לתוכו.
אני אבוד… אני חסר ישע.
אין זו אשמתי.
לוקח לי נצח למצוא דרך החוצה.

אני הולך באותו רחוב.
במדרכה יש בור עמוק:
אני מעמיד פנים שאינני מבחין בו.
אני נופל לתוכו שוב.
אני לא יכול להאמין ששוב הגעתי לכאן.
אבל אין זו אשמתי.
ושוב לוקח לי נצח לצאת.

אני הולך באותו רחוב.
במדרכה יש בור עמוק:
אני רואה אותו.
אני נופל לתוכו בכל זאת… כוחו של הרגל.
עיני פקוחות:
אני יודע היכן אני.
זוהי אשמתי.
אני יוצא מיד.

אני הולך באותו רחוב.
במדרכה יש בור עמוק:
אני עוקף אותו.

אני הולך ברחוב אחר....

איך למדו בני ישראל לאגור מים בבורות:
14/07/13 12:36
4צפיות
שיר ערש (תרגום אברהם לוינסון)
14/07/13 12:47
5צפיות
מילים: הרש דוד נומברג

עֲנָנִים חוֹלְפִים בַּשַּׁחַק,
רוּחַ מִשְׁתּוֹלֵל,
מִסִּיבִּיר שׁוֹלֵחַ אַבָּא
דַּ"שׁ בִּדְמִי הַלֵּיל.

רַק הָרוּחַ דַּ"שׁ שׁוֹלֵחַ
מֵאַרְצוֹת הַקֹּר,
שָׁם אָבִיךָ הַטּוֹרֵחַ
לֹא מַפְסִיק לַחְפֹּר.

מַעֲמִיק הוּא לַחֲפֹר שָׁם
וְשוֹאֵף לַדְּרוֹר
אַל תִּדְאַג, בִּשְׁבִיל הַשֶּׁקֶר
הוּא חוֹפֵר שָׁם בּוֹר.

לֹא רִאשׁוֹן וְלֹא אַחֲרוֹן הוּא
שֶׁנּוֹפֵל שָׁדוּד
אַל תִּדְאַג בְּנִי, כִּי אָבִיךָ
הוּא גִּבּוֹר אָהוּד.

וְאַתָּה גִּבּוֹר תִּהְיֶה גַּם
נוּמָה, בֵּן, דּוּמָם,
וֶאֱגֹר כּוֹחוֹת, אֵי פַּעַם
תִּצְטָרֵךְ אוֹתָם.

קישור: http://www.zemereshet.co.il/song.asp?id=1066
הרפתקאות עמרי בצפון הרחוק דבורה עומר
14/07/13 15:48
7צפיות
עמרי וחבריו נכנסים לבור של שלג כדי לשרוד את הלילה הקר
הספור על חתול שחור וחתול לבן. הם ראו בור
14/07/13 17:52
7צפיות
והנה אפרוח התקרב לבור והחתול הלבן דחף אותו
לתוך הבור.
בור
14/07/13 21:44
6צפיות
הבור באסוציאה ראשונה -הבור  תמיד שיך אצלי  לזהובה הכלבונת
"זהובה והכדור שלה נפלו לבור "
"זהובה ניסתה לצאת מהבור אבל לא הצליחה .הבור היה עמוק והיא היתה קטנה .היא נבהלה נורא" .
"אבל בדיוק  אז  הופיעו פניו של בייגלה למעלה בקצה הבור "
וההמשך ידוע .מרגרט ריי ,הוצאת הקיבוץ המאוחד ."בייגלה " והאהבה פרחה

ג'ונתן אמט "המתנה הכי טובה בעולם "
ספר חמוד על ארנבת חולה ששכבה במחילתה בודדה ועצובה .ידידה החולד  שהתגעגע אליה יצא לבקרה ,והרי אין זה פשוט
עליו לחפור וללכת במנהרה חשוכה .הוא עשה זאת ,בדרכו סחף אחריו עוד שנים מחבריו

בדיוק שחולד  התחיל לחפור מעל האדמה ,סנאי התכונן להטמין את הבלוטים שאסף בתוך האדמה .
"הוא הניח את הבלוטים בתוך הבור
ואז קפץ אחורה בהפתעה כששמע
"אאו !
אאו !
אאו !מתוך הבור .
סנאי הביט לתוך הבור
ונדהם לראות את חולד
מביט בו בחזרה "
{קטע יפה }  
מבחן המטפחת/עליזה רון.
15/07/13 09:45
8צפיות
מלך ומלכה רצו שבתם הנסיכה  תינשא. הנסיכה היתה
בררנית. יום אחד הגיעו לארמון שני נסיכים תאומים. אמציה ובר דעת.
הנסיכה נהנתה מחברת שניהם, אך לא היו לה העדפות. המלך הציע לערוך
מבחן לשני האחים ע''י כניסה לגוב האריות. למחרת יצאו כולם לגוב האריות
שהיה בור עמוק. סולם חבלים השתלשל לאורך הקיר התלול. לפתע נפלה ממחטתה
של הנסיכה לבור. הנסיך אמציה ירד לבור והביא במהירות את הממחטה. המלך היה
מרוצה. זה לקח 26 שניות. המלך בקש לבחון את האח השני. הנסיכה התנגדה, כי קשה
לה לעמוד במתח והאריות אינם רגועים. לפתע צנחה הממחטה לבור. הנסיךברדעת הוציא
מכיסו חוט ארוך וסיכת בטחון. והוא הצליח לדוג את המטפחת. זה לא אמיץ אמר המלך. אם כך
חשב המלך שהנסיכה תבחר בנסיך האמיץ-אמציה. אבל הנסיכה אמרה שהיא בחרה בנסיך
ברדעת. אולי הוא לא אמיץ כמו אמציה אבל הוא הנבון בין שניהם.
ויבן עוזיהו. מתוך המקורות-התנ''ך.
15/07/13 09:49
5צפיות
ויבן עוזיהו מגדלים בירושלים
ויחזקם.
ויבן מגדלים במדבר
ויחצוב בורות רבים.
º
נקדימון ובורות המים קנובלוביץ, ברכה
15/07/13 11:19
36צפיות
מתוך הספר "גבעת ווטרשיפ "
15/07/13 14:45
6צפיות
עמוד 212
הארנבונים ראש גדול וכסף "התקרבו לבור קטן שרוחבו לא עלה על מטר אחד"
ראש גדול השתופף לתוך הבור וראה קימור של גב לבן . מסתבר שהיתה זו ציפור גדולה שנלכדה בבור "הם לא ידעו מהיכן הגיעה הציפור -אך לבטח היה זה מקום מרוחק"
מתוך פו הדב/ א''א מילן.
16/07/13 09:32
3צפיות
''הוא יצא, אם כך, לדרך. בהתחלה חשב שלא יהיה
פילנפיל במלכודת, ואחר כך חשב שכן יהיה, וכשהתקרב לבור, הוא כבר היה
בטוח שכן, כי שמע שמישהו מתפלנף לו שם בפנים ועוד איך.''
"קנים מרכלים "
16/07/13 14:57
2צפיות
בשעה שספר המלך מידס ,סיפר את המלך גילה את אוזני החמור שלו .הספר היה המום.  "למלך יש אוזני חמור " ,"הוא מעולם לא ראה כדבר הזה " . היה זה סוד ,ואסור היה עליו לגלות .
הספר הרגיש שהסוד רוצה לצאת החוצהובליבו פחד "אם יתגלה הסוד ,הוא יוצא להורג "
מה עשה ? הלך לגדות הנהר חפר בור באדמה ולחש את הסוד אל תוך הבור "למלך מידס אוזני חמור !"......
מתוך סיפורי איש היער סיפר ינץ לוי . איורים ליאורה גרוסמן .בהוצאת זמורה ביתן דביר .
מתוך היה היו שני חברים. מילים:אהרון מסקין.
17/07/13 12:24
4צפיות
כריתי לו, כריתי לו הבור
כריתי לו הבור, אל הבור הוא לא זחל....
מתוך שיר העבודה והמלאכה/ ביאליק.
18/07/13 09:47
1צפיות
מי יתן לנו כסות בקור?
ומי בחושך יתן אור?
מי יעל מים מן הבור?
למי תודה, למי ברכה?
לעבודה ולמלאכה!
הקולומביאני שמגדל ספרים בזבל מ"הארץ":
14/07/13 00:05
14צפיות
שלמה פפירבלט : "לאיש הזה, נהג משאית הזבל חוסה אלברטו גוטיירס, הייתי מעניק את פרס נובל לשלום. מגיע לו, בוודאי יותר מאשר הגיע לברק אובמה. חוסה אלברטו, אשר אוסף כבר יותר מעשרים שנה את האשפה ברובע עשיר של העיר בוגוטה, בירת קולומביה, הקים במו ידיו 35 ספריות, קטנות וגדולות, לילדים ולמבוגרים – באזורי העוני ובפרברים של הפועלים קשיי היום – ובכולן אלפי ספרים שהציל מן הזבל, ספרים שהושלכו, ספרים שגורלם נחרץ.
הכל החל לילה אחד, כאשר במהלך סיבוב איסוף האשפה, הוא מצא ארגז גדוש ספרים. חוסה אלברטו לא היה איש ספר, מאז סיים את בית הספר היסודי לא מצא זמן לקראת ספרים, צריך היה להיאבק על פרנסת משפחתו, רעייתו, ילדיו. אולם ברגע ההוא, פניו של אחד מהספרים המושלכים משך את תשומת לבו: "אנה קרנינה". הוא העמיס את הארגז על המשאית, לא מאחור, לצידו, ובתום המשמרת לקח אותו לביתו והחל קורא. כשמתחילים, קשה להפסיק.

חוסה אלברטו, הספרים והקוראים הנאמנים (צילום באדיבות "לה פוארסה דה לאס פלבראס"): https://blogs.haaretz.co.il/shlomopapirblat/files/...

  אחרי שנה, כבר היו ברשותו כ-800 ספרים. הוא אסף אותם כמו שאוספים ביצים עזובות. ספרים יתומים, ספרים שהושלכו בפינות הרחובות, בארגזי קרטון, בשקיות פלסטיק, ספרים למבוגרים והרבה מאוד ספרי ילדים. ילדים גדלים, עוזבים, והספרים מוצאים עצמם ברחוב. בשלב ההוא, מתוך צורך להתחלק בחוויה, הוא החליט לעשות מעשה בחייו, ופתח בכוחות עצמו את הספרייה הקהילתית הראשונה – בקומת הקרקע של הבית המשפחתי – בשכונת מגוריו לה נואבה גלוריה, בדרום-מזרח בוגוטה.
למשימה הזאת הוא לקח איתו את רעייתו, לוס מארי, תופרת במקצועה אשר הפכה בשעות הפנאי למשפצת ספרים מצטיינת, ואת שלושת ילדיו אשר הפכו למנהלי סדנאות קריאה לילדי השכונה. כאשר התרחבה הרשת, ועוד ספריות באו לעולם, בשכונות אחרות של העיר, ובהן נקלטו הספרים שאסף חוסה אלברטו – בסך הכל כ-20 אלף ספרים עד היום – החלו גם להגיע מתנדבים ולסייע במשימה. כך למשל, את הספרייה המצליחה מאוד (מבחינת תנועת הקוראים) אשר בפרבר סומאפס, מנהלת ילדה בת 12. ביד רמה.
"לה פוארסה דה לאס פלבראס" (כוחן של מלים), כך מכנה חוסה אלברטו את רשת הספריות אשר הקים. "אלה פינות גן עדן של סיפורים וידע, בתוך כל האדישות, האלימות וחוסר השוויון אשר בחיי העיר הגדולה", הוא אמר לעיתונאים אשר גילו אותו ואת מפעלו, "ספרים הם האוצר הגדול ביותר של כל חברה, הם זרעים של תקווה. אסור להם לסיים את חייהם באשפה, תמיד יש מי שירצה לקבל אותם ולקרוא בהם". דבר נהג משאית הזבל בעיר בוגוטה."
מתוך "קורא בספרים"-מגזין ספרות:
14/07/13 00:08
8צפיות
תמונת היום מאפריקה:
14/07/13 00:22
7צפיות
º
פרויקט מדהים
15/07/13 20:16
5צפיות
בחזרה לפורום
האזור שלי בפורום