בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
קַטְנוֹעַ: "אופנוע קל וקטן בעל מנוע ושני גלגלים קטנים, המיועד לרוכב אחד או לשניים" (הגדרה מילונית).

קטנוע: "יעיל בעיר, כלי שיכול לתת המון פאן או להוות פתרון תחבורתי מעולה. הקטנוע משמש לשליחויות, לנסיעות במגרש, לטיולי שבילים, לטיולי כביש.

הקטנוען, אפעס, נע בין נערי התיכון ועד לזקני צפת, בין ה"מרביץ" לבין ה"מתנייע", בין ה"מבין/מכונאי בפוטנציה" ל"רוכב", בין ה... ל...

קהילת הקטנועים בתפוז מזמינה אתכם להצטרף, להיות יעיל, מהיר וזהיר, לגלות את עולם הקטנועים, ליצור קשרים ובעיקר... להנות.

(* ולא לשכוח לקרוא את כללי הפורום ולהקפיד על שמירתם).

אני רק שאלה
27/12/13 15:54
129צפיות
שלום לכולם ושבת שלום
היום כשהייתי בתחנת דלק עצרתי למלא אוויר בגלגלים. בגלגל הקידמי הכל הלך סבבה אבל כשניגשתי לאחורי הוא פשוט לא ממלא אותו. יש לציין שאני אפילו לא שומע רעש של ניסיון מילוי או של המשאבה...פשוט מאוד לא קורה כלום.
ניסיתי בשלוש תחנות דלק שונות.
יש למישהו מושג למה? עכשיו כשנסעתי הרגשתי ממש הבדל בין הקידמי לאחורי.
תודה לעונים ונסיעות בטוחות.
º
פנצ'ר?
27/12/13 17:20
41צפיות
חשבתי כך
27/12/13 18:44
69צפיות
אבל במקרה של פנצר הוא בכל זאת אמור לנסות למלא את האוויר...זאת אומרת שאני צריך לשמוע לפחות ניסיון לא?!
מהניסיון שלי- לא.
27/12/13 18:55
68צפיות
כשהיה לי פנצ'ר זה הרגיש שהמשאבה לא עובדת.
רק כשהשתמשתי בכפתור הזה המיועד לפנצ'רים, התמלא אוויר שהספיק עד לנסיעה למוסך.
הבנתי
27/12/13 19:01
51צפיות
איך ידעת בוודאות שיש פנצר? או שנסעת למוסך כדי לבדוק?
1. מרגישים בנסיעה שחסר אוויר 2. "מבחן המשאבה"
27/12/13 19:06
54צפיות
3. נסיעה למוסך, שם אישרו שיש פנצ'ר.
יכול להיות שהלחץ שם נמוך מדי
27/12/13 18:00
69צפיות
ואז הוא לא מפעיל את המשאבה.
יש איזה טריק, שאני כמובן לא זוכרת (אנסה לברר בהמשך), להפעיל אותו בכל זאת.
ועד שאברר
27/12/13 18:01
51צפיות
לשאול את המתדלקים בתחנה, נשמע לי רעיון טוב... או כמובן במוסך, אבל זה יותר מסובך, בטח בסופ"ש.
יש כפתור צמיג ריק
27/12/13 18:36
52צפיות
לשימוש רק אם הצמיג  ריק או שמנפחים אופניים.
אם הצמיג לא נראה או מרגיש ריק ממליץ לפותח השרשור לקפוץ למוסך או לפנצרייה מתאימה ביום ראשון.
יש כפתור על המשאבה
27/12/13 18:07
53צפיות
למילוי במקרה שאי אפשר למלא "אוטומטית".
º
כו, זה זה.
27/12/13 18:25
20צפיות
תודה על התשובה
27/12/13 18:43
39צפיות
לא מרגיש כאילו בכלל אין אוויר.
אבל מורגש שינוי גדול בין הקידמי והאחורי
אם אני אנסה את הכפתור זה יכול להזיק?
כבר שאלתי אתכם לפני כמעט שנה
27/12/13 07:47
222צפיות
ועכשיו שואל שוב כי זה הפך לדחוף.
הבתזוג שלי צריכה להחליף קטנוע. היא יודעת שמה שהיא רוצה זה 125 סמ"ק
כי היא נוסעת רק בפקקים של העיר וצריכה להשתחל בין המכוניות. מחוץ לעיר
אנחנו לא נוסעים עם האופנוע. בתוך העיר זה בד"כ היא ורק לפעמים 2 אנשים.

כרגע יש לה סוזוקי BAET, לא יודע אם זה קיים בישראל. היא חושבת לקנות הונדה
בנפח דומה.  יש גם אפשרות לימהה באותו נפח. לי אישית הכל נראה אותו דבר.
יש איזו עדיפות לאחת מהחברות? חברה אחרת?
קשה להמליץ כשאנחנו לא יודעים מה האופציות
27/12/13 08:09
127צפיות
בתאילנד (אם אני זוכר נכון), לכן הונדה כהמלצה כללית זה תמיד טוב.
שני דגמים מצויינים של הונדה שנמכרים גם בארץ הם הויז'ן וה-SH 125, לגבי הויז'ן ייתכן ששם הוא נמכר בשם אחר, מדובר בכלי עם 110 סמ"ק שעושה בית ספר ללא מעט 125-ים ולעיר הוא מושלם מבחינת הזריזות ויכולת ההשתחלות.
נפח המטען בשני הנ"ל יחסית מוגבל, אבל תמיד אפשר להוסיף ארגז.
יש לך זיכרון מצויין
27/12/13 11:01
91צפיות
וזו טעות שלי שלא ציינתי את המדינה.

רצוי שאציין גם את העיר, בנגקוק, עיר עם 16-20 מליון תושבים ופקוקה כל שעות היממה.
לפחות באזור בו אנחנו גרים כי אנחנו די במרכז.

משמעויות: פקקי תנועה כל הזמן. כשהיא עוקפת את הפקקים אני לא בדיוק מאושר אבל
מודע שאין דרך אחרת להתקדם. ככה העיר עובדת.

משמעות נוספת, יש המון תאונות דרכים עם רוכבי קטנועים. שם המשחק הוא שרכב גדול
לא מתחשב בקטן ממנו. זה כמובן לא לטובת רוכבי הקטנוע.

אבקש ממנה להוציא מהרשת את שמות הדגמים הספציפיים אבל לא בטוח שזה ישנה במשהו.
לא חושב ששמות הדגמים בתאילנד ובישראל זהים.
הנפח ידוע, 125 סמ"ק, החברות העומדות על הפרק הן הונדה, סוזוקי ויאמהה.
לשלושתן יש היצע בנפח הזה. אולי יש לו הטבת מיסוי או משהו כאן, אולי בכלל הם מורכבים
כאן,, חלקם לפחות בטוח.

השאלה היא בעצם אם משהו עדיף על האחר.

המחיר ישמע מצחיק. כולם עולים 5000-6000 ש"ח.
להונדה אכן יש דגמים שמיוצרים בתאילנד
27/12/13 12:48
92צפיות
אני לא זוכר ספציפית לגבי ה-VISION, אאל"ט ה-PCX מיצר שם והוא אחלה אופציה, אם כי בארץ הוא יקר משמעותית.
ה-SH בטוח משווק באותו שם והוא אופציה נהדרת - גלגלים גדולים שתורמים ליציבות ומנוע נמרץ וכיפי.

125-ים פשוטים של ימאהה וסןזוקי לא נמכרים בארץ, אז לא מכיר מקרוב, אבל כשמדובר על יצרנים יפניים, סביר שנפילה לא תהיה כאן.
תודה על התשובה.
27/12/13 16:09
53צפיות
אם היא רוצה הונדה אז זה יהיה הונדה אם אין דיעות נגד.
אבדוק ספציפית או יותר נכון אתן לה לבדוק את הדגמים
שציינת.
תודה על התשובה.
פעם שאלתי לגבי גודל הגלגלים, לא משנה.
ה PCX עבר לייצור באיטליה
30/12/13 12:12
35צפיות
גם ה SH125.
ה VISION מיוצר בסין.
º
30/12/13 13:36
3צפיות
התשובה שלי מלפני שנה לא השתנתה
27/12/13 18:24
74צפיות
הונדה PCX.
כמובן אם התקציב מאפשר זאת ואני בטוח שהוא זול משמעותית מהארץ אך גם בתאילנד הוא מהיקרים בקטגוריה.
מתנצל שלא זכרתי את התשובה שלך.
27/12/13 19:59
54צפיות
כאמור, אני לא מבין כלום בתחום.
אבל התשובה שלך ושל פרארי חופפות כך שזו כנראה האופציה הנכונה.
זו הייתה טעות שלא  שלא קנינו קודם, היא דחתה את זה מסיבותיה.
עכשיו זה כבר נשמע מסוכן מדי.
איך אתם מתמודדים עם נהג קרצייה שנצמד אליכם?
26/12/13 19:13
204צפיות
אהלן חבר'ה,
לאחרונה חוויתי מספר מקרים לא נעימים של נהגים שנצמדים אליי, למרות שאני רוכב בנתיב הימני במהירות סבירה של 110-100 קמ"ש.
התופעה הזאת חמורה שבעתיים כאשר אני מתקרב לפנייה ומאט על מנת לבצע אותה בבטחה, אבל הנהג שנושף לי בעורף מטריד אותי.
אני בתגובה לתופעה המסוכנת והמרגיזה הזאת מנסה להתעלם ולא להלחץ, ולרכוב בהתאם לתנאי הכביש.
אשמח לשמוע תגובות...
לדעתי
26/12/13 22:04
199צפיות
בכביש חד מסלולי - רד לשוליים בזהירות ותן לו לעקוף אותך. בכביש ללא שוליים - חכה שיהיו שוליים.
בכביש עם יותר ממסלול אחד לכיוון - המטרה שלך היא לגרום לו לעקוף אותך כמה שיותר מהר, לכן האט את מהירות הנסיעה לאט לאט (לא בפתאומיות!), עד שימאס לו והוא יעקוף אותך. הקפד לרכוב בחלק השמאלי של הנתיב כדי לאלץ אותו לעבור נתיב בעקיפה ולא לעקוף אותך בתוך הנתיב - מה שעלול לסכן אותך.
אם הוא צופר לך או מסנוור אותך באורות גבוהים לפני או אחרי העקיפה - התעלם לחלוטין.
אם הוא צועק לך איחולים וברכות - התעלם לחלוטין.
אל תנסה לחנך אותו. זה לא תפקידך וזה גם לא יצליח.
אם הוא עוקף אותך, חוזר לנתיב שלך ואז מאט בכוונה כדי ללמד אותך לקח ולהראות לך מי כאן הבוס בכביש - אל תעקוף אותו, גם אם הוא מאט מאוד או עוצר. גם אל תצפור לו, ואל תהבהב לו באורות הגבוהים. במקום זה, העבר לאורות גבוהים באופן קבוע ותן לו ליהנות מהסינוור תוך שמירת מרחק. אחרי שימאס לו והוא יתרחק - חזור לאורות דרך. עד האדיוט הבא.
º
26/12/13 22:31
21צפיות
º
27/12/13 12:34
11צפיות
º
27/12/13 14:36
10צפיות
אני מסתכל לאחור והוא מבין אבל ......
27/12/13 06:09
143צפיות
אם הוא לא מבין אני עושה סימן עם היד של " רגע רגע " וזה תמיד עובד !!!!

זה לא וולגרי ונהגים מבינים זאת
º
לאפשר לו לעקוף ולהימנע מעימות
27/12/13 07:04
54צפיות
נתק איתו מגע
27/12/13 08:06
139צפיות
אם יש לך אפשרות, האץ והעלם לו, אם אין לך רזרבות כח עשה מה ששחף תאר בכשרון רב - האט ותן לו לחפש מישהו אחר להוכיח לו כמה הוא גבר גבר.
הכי כיף
27/12/13 16:56
104צפיות
אני בד"כ רוכב רגוע מאוד (אחרי ירידה מR1 לדיוורז'ן 600 הוא מרגיש מאוד רגוע ולא מדרבן) ומידי פעם מופיע איזה אחד ליצן עם הפורד פוקוס התורנית שרוצה לתת לאופנוע רגוע בראש. אז ברוב המקרים אני מעדיף להצמד לימין ולתת לו לעקוף אבל לפעמים...

לפעמים ה|קופיקו| משתחרר וסחבק נזכר בR1 שלו ובאטרף של כוכב יאיר ואז מגיעה הפניה הנכונה (כמו שלשום בירידה מפ"ת ל5 במחלף תקווה בסוויפר הארוך ימינה כשאיזה יונדאי החליט להדבק לי לתחת) - הגוף יוצא ימינה, המבט עמוק בפניה, האופנוע נופל בקלילות על הצד אחרי פקודת היגוי מדוייקת, מגן ברך נוגע-לא נוגע באספלט, גז גז גז החוצה מהפניה - והגלגל האחורי עובר על פס צבע על הכביש ומאבד אחיזה.. לחלקיק שניה האופנוע בורח הצידה, תחושת חוסר כבידה - והופ, הגלגל מקבל אחיזה חזרה והאופנוע יוצא חזק עם גלגל קדמי מרחף ב#50 קמ"ש לישורת, היונדאי הרחק מאחור, עובר, מובס, לנתיב הימני וממשיך להזדחל לו לאיטו לכיוון המחלף.

כיף חיים, אבל אם הגלגל לא היה מקבל אחיזה חזרה...

הבנו אחד את השני? עזוב שטויות בכביש, יותר חשוב לחזור הביתה בשלום.
2 אפשרויות
27/12/13 19:58
104צפיות
1. להסתכל במראה ולסמן לו שיירגע (עבד לי מספר פעמים).

2. להפעיל 4 וינקרים (אם יש אופציה כזו בקטנוע)- לדעתי זו האופציה הכי טובה כי אין רכב שלא יאט כשפתאום מדליקים לו 4 וינקרים ברכב שמלפנים.
אפשר גם כמה פמפומים בברקס
27/12/13 20:48
92צפיות
לא מספיק חזק בשביל להאט - רק שיידלקו האורות.
º
דו"ג במספרים
25/12/13 20:54
200צפיות
דו"ג במספרים
אפשר הסבר
26/12/13 10:22
113צפיות
אם ככה, מה שיעור הפגיעה ברוכבי דו"ג ביחס לנוסעי מכוניות, בהתחשב בחלקם היחסי בנסועה?

(סיכויי רוכב להפגע גבוהים פי X מנוסע מכונית וכו')

וגם: מה ההסבר בירידה בשיעור הנפגעים בקרב רוכבי דו"ג: האם סטטיסטיקה/אופן שאלת והצגת נתונים או סיבות אמיתיות בשטח (מיגון/מודעות/קורסי רכיבה, פינויי והחייאה וכו')


האם זו נורה קדמית עבור ניו דינק 200 ?
25/12/13 16:54
171צפיות
האם זו נורה קדמית עבור ניו דינק 200 ?
עדיין לא יצא לי לפרק את הפרונט, אבל מחיפוש בגוגל עולה שזאת הנורה H4 12v 60/55w

האם צריך להקפיד על עוד נתון או שניגשים לגלאור ומבקשים אחת עם הנתונים הללו ?
או שאולי עדיף להזמין מחו"ל ?

כמה צריכה לעלות ?
ללא ספק - להזמין מחו"ל!!
25/12/13 18:59
104צפיות
אגב, למה לא זאת ?
במקרה הזה אני חושב שארכוש בארץ משתי סיבות
25/12/13 19:10
99צפיות
הראשונה היא זמן המתנה ארוך מאוד למשלוח מהמזרח... 4-6 שבועות.
השניה כי מצאתי בארץ חנות מאוד זולה באזור דרום ת"א.
יש כמה נורות H4, אבל אני חושב שאקנה את זאת של פיליפס.

º
לך על זה!
25/12/13 19:38
29צפיות
השאלה היא האם זאת אכן של ניו דינק 200 ? ;)
26/12/13 11:08
36צפיות
האם מישהו יכול לעזור עם זה ?
כן, הנורה זה H4.
26/12/13 11:22
47צפיות
אגב - מחירה לא יותר מ- 25 ש"ח.
תודה מירון אכן ראיתי באותה חנות שיש.....
26/12/13 11:39
50צפיות
נורה ב- 10 ש"ח ליחידה, ויש גם של פיליפס ב- 29 ש"ח.

האם יש יתרון לנורה של פיליפס כמו שמצוין שם ?
הלינק ברח, הנה נורה של פיליפס ב- 29 ש"ח
26/12/13 11:41
49צפיות
ההחלפה עברה בהצלחה. פירוק של 29 ברגים ואומים
27/12/13 12:46
52צפיות
מכל מיני סוגים, כמעט שעה עבודה, והנורה במקום.
יחסית מהר למישהו שעושה זאת בפעם הראשונה
באחד המוסכים ביקשו ממני 100 ש"ח על הנורה + עבודה.
לא יודע למה, אבל זה נראה היה לי קצת יקר, אז לקחתי את "הפרוייקט" על עצמי.
מה גם שזה מאתגר.
º
27/12/13 12:48
7צפיות
קשר בין סל"ד לבין חורף? (או קור)
24/12/13 21:28
117צפיות
מאז שהתחיל הקור (או מאז שהחמסין נגמר),
אני חושב שהאיבו מגיע לסל"ד נמוך יותר.
אם לפני הוא היה עובר את ה 9 אלף ומגיע ל 9.5,
אז עכשיו הוא מגיע ל 8.5 ומגרד את ה 9.

כמה סיבות שעולות בדעתי:
1. שינויי האקלים
2. שינויי באופי הנסיעה מאופי עירוני (איילון בפקקים) לבין עירוני קצר (14 ק"מ שמתוכם 10 הוא בין עירוני)
3. קרבה לטיפול (עוד 300 ק"מ טיפול 6K)

האם האקלים יכול לגרום?
האם משהו מהסיבות שציינתי לעיל יכולות להשפיע?

אשמח למשוב מיודעי דבר (ואפשר להסתפק גם בבועז בר (החרוזים זה מעודף שעות עם הילדה, או מחוסר...))
תודה


"איבו"? כזה??
24/12/13 22:57
146צפיות
"איבו"? כזה??
שינוי אקלים רק מועיל, אם הכוונה לקור. באויר קר יש יותר חמצן והמנוע נהנה מזה.

קרבה לטיפול - רולים שאיבדו קצת משקל או רצועה שחוקה דווקא יקלו על המנוע לעלות לסל"ד מקס' (על חשבון המהירות הסופית).

יכול להיות שמסנן האויר מלוכלך וחונק את המנוע. תראה אם יהיה שינוי אחרי הטיפול.
יש עוד איבו חוץ מהאיבו?
24/12/13 23:07
82צפיות
מדובר על ה xEvo 125
ואראה לאחר הטיפול.

תודה
ונצל"ש להתנעה בימי החורף..
28/12/13 19:51
31צפיות
האם נכון להניע ["לחמם"] את הקטנוע בבקר על הרגלית למשך 2-3 דקות לפני תחילת נסיעה [תוך כדי שחרור שלשלאות ושאר מנהלות]?
תודה!
על ג'ק אמצע בוודאי!, על ג'ק צד פחות..
29/12/13 02:34
27צפיות
( בגלל שימון )

º
תודה ראסטי
29/12/13 16:55
11צפיות
בכיף ועוד חידוד קטן
29/12/13 18:25
19צפיות
שלשלאות תתיר לפני שאתה מניע!
שלא יקרה מקרה חלילה

לא צריך 2-3 דקות, זה לוקח פחות למנוע להתחמם.  
ברגע שהצ'וק האוטומטי נסגר והטורים נרגעים ומתייצבים - אפשר לצאת לדרך.

ועוד נ.ב.
עקב הוויברציה - עדיף לשים קסדה, כפפות ומגנים על משטח יציב טרם ההתנעה...
חוסך הרבה אי נעימויות
תודה ראסטי !! אבל עוד שאלה ברשותך:
30/12/13 14:01
17צפיות
האם התנעת הקטנוע בבקר [על הרגלית המרכזית] והשארת המנוע עובד 2-3 דקות בניוטרל גורמת למנוע נזק כלשהו [או בלאי מואץ] ?
ממש לא!
30/12/13 15:05
12צפיות
שום נזק או בלאי משמעותי.
להפך, בריאות.
º
תודה רבה ראסטי. רווח לי
30/12/13 16:25
3צפיות
בנדיקס ל XEVO 250
23/12/13 21:43
249צפיות
בנדיקס ל XEVO 250
שלום
ברשותי XEVO 250 בן 5.
לאחרונה מתחילות בעיות הנעה בבקרים קרים. הסטרטר עושה רעש כאילו מסתובב בניוטרל. רעש מוזר. סטארטר ראשון, שני, שלישי ובסוף זה "נתפס" המנוע מסתובב ומייד מניע. אני שולל מצבר בגלל שמצבר- בד"כ אחרי נסיון לא מוצלח כבר לא נשארת אנרגיה להנעות נוספות. וגם מצבר, פשוט יש לו רעש אחר. של לא מסתובב או מסתובב לאט.
הייתי היום במוסך המרכזי. רצו ממני 2000 שקלים בשביל להחליף את מה שהם מכנים "סטארטר קלאץ". 1000 שקל החלק. 500 שקל עבודה. שמן מנוע. ומע"מ.
בגלל שאני מתעב את מדיניות תמחור החלפים של אבניר אז המשכתי הביתה. בבדיקה בכל מיני Workshop manuals אני רואה חלק בשם "בנדיקס". ראו חלק מספר 4 בתמונה. החלק כמובן עולה 85 יורו שזה 400 שקל (או 500 כולל משלוח). רחוק מאוד מ 1180.

השאלות שלי הן האם מישהו נתקל בבעיות כאלה ב XEVO?
האם חלק 4 הוא מה שמכנים "סטארטר קלאץ"?
קראתי גם שאפשר לנקות את החלק הזה, בקטנועים אחרים. האם יש סיכוי שניקוי יעזור.
ומה הסיבוכיות של החלפה של החלק לבד. אציין שעד היום את כל הטיפולים בקטנוע עשיתי במו ידי. החלפת משקולות, רצועה, רפידות בלמים, שמנים, פלאגים וכל מה שבא בחמש שנים האחרונות. ידיים יש, אבל אבל חסר לי ידע.

ואנקדוטנה נוספת. בחמש השנים האחרונות הדרתי רגלי מאבניר. כל שנה בממוצע עשיתי טיפול. 3 רצועות. 6 סטים של משקולות ומשולשים. 6 פילטרי שמן. שלושה פלאגים. פעמיים רפידות בלם. מראה אחת. וכל השאר ששכחתי. הכל נקנה מחול או ממקומות אחרים בארץ. אני לא מסוגל לשלם פי 3 על חלפים. וכנראה הקטנוע הבא לא יהיה שלהם רק בגלל זה. וחבל. ה XEVO קטנוע מצוין.
אכן כן ,חלק מס 4 ,הינו הבנדיקס .
24/12/13 21:26
87צפיות
או הסטארטר  קלאץ .

אבל התקלה לא חייבת  לנבוע דוקא  משם .
כדי שלא תסתבך  לחינם , אני מציע  לך לקחת את הסטרטר לבדיקה בבית מלאכה לשיפוץ סטרטרים או לחשמלאי רכב ולקבל הבחנה מדויקת יותר , ואם ניתן גם הצעת מחיר .
לאחר מכן תנסה למצא  סטרטר כזה מפירוק , תשווה מחירים ותחליט מה כדאי לך יותר .
אין טעם  לשפוך כסף במוסך המרכזי , וגם לא מחול , רק אם אין ברירה .
יקח לך קצת זמן והתרוצצות , אבל בסוף זה ישתלם .
בהצלחה .





º
תודה
25/12/13 08:10
21צפיות
לא נראה לי שזו בעיית חשמל.
25/12/13 11:32
46צפיות
לא ארוץ סתם לפרק מנוע סטארטר, לחפש בית מלאכה ולהגיע לשם (עם מכונית...), בשביל לשמוע שהמנוע תקין.
אני מחפש מישהו שמכיר בעיה כזו. שיוכל ליעץ האם זה באמת החלק הזה. מה היתה סיבוכיות ההחלפה. וכו.
נתקלתי באותה הבעיה
24/12/13 22:47
95צפיות
עם האופנוע שלי. ER5

על פי המוסכניק שלי, אצלי לפחות יש צורך להחליף במשהו שדומה לחלק 5 אצל בדיאגרמה, פלוס עוד כל מיני דברים מסביב, רולים, פין, קפיץ.

רק החלק אצלי עולה 580 ש"ח לא כולל מע"מ.
מצאתי בEBAY ב100 שקל, חדש לא באריזה מקורית, חדש באריזה מקורית עולה 200 שקל. ביזיון.
נו , ואיך זה התקדם , נגמר ?
25/12/13 06:05
67צפיות
מי עשה את העבודה ,אתה ?
הלוואי....
25/12/13 08:08
70צפיות
האופנוע במוסך ומחכה שהחלקים יגיעו מחו"ל
אתה בא ל"מוסך הבית שלך", הוא מאבחן לך את הבעיה ואומר לך מה צריך להחליף ולחפש, גם תקח ממנו את העבודה?
הוא יתקן לי את זה, אני חוסך רק בעלות החלקים, על הדרך גם נעשה טיפול קטן.
המחיר ד"א
25/12/13 08:45
59צפיות
יוצא 2K דומה לשלך.
זה יחסוך לי כמה מאות שקלים, כמובן שזה חיסרון שאין כלי תחבורה, אבל בנתיים אהיה פחות נייד ואשתמש בתחבורה ציבורית מתי שאצטרך.
בנוסף בדיוק נגמר לי הביטוח חובה אז אדחה את החידוש שלו בכמה שבועות או מקסימום חודש.
אם החלק הזה בעופר אבניר היה עולה 580 שקל כבר
25/12/13 08:16
86צפיות
הייתי מתקן. גם הזמן שלי שווה כסף.
אבל 1180 ש״ח על גלגל שינים קטן עם קפיץ שעולה 350 ש״ח באירופה (ללא משלוח) - אני לא משלם כעקרון.
מקווה שהאסימון יפלו ליבואן.
צריך להזמין כמה שיותר מחו"ל
25/12/13 10:10
67צפיות
ואולי ללמד את היבואנים שאנחנו לא פריארים כמו שהם חושבים ובסוף הם יורידו את המחירים כי לא תהיה להם ברירה.אז נכון,צריך זמן  ולחפש מאיפה להזמין אבל זה חוסך המון כסף! אני מזמין את הקיט של ה XEVO מחו"ל על בסיס קבוע וחוסך מאות שקלים.
º
גם אני מזמין אותו כבר 5 שנים ברצף.
25/12/13 11:33
31צפיות
חידוד השאלות:
25/12/13 11:36
50צפיות
1. האם מישהו נתקל בבעיות כאלה ב XEVO?
2. האם חלק 4 הוא מה שמכנים "סטארטר קלאץ"?
3. קראתי גם שאפשר לנקות את החלק הזה, בקטנועים אחרים. האם יש סיכוי שניקוי יעזור. או אולי השחזה קלה של אישהוא קפיץ בפנים??? אולי אפשר לתקן את החלק בצורה פשוטה?
4. מה הסיבוכיות של החלפה של החלק לבד. האם צריך לפרק חצי קטנוע בשביל להגיע אליו?
לא הייתי ממהר לקבוע שהבעיה היא בקלאץ סטרטר...
25/12/13 13:19
75צפיות
התקלה שאתה מתאר ממש לא שכיחה באקסבו ויצא לי כבר לפגוש איזה שלושה כאלה .
לדעתי לפני שאתה נכנס לתוך המנוע רצוי לבדוק קודם את הסטרטר עצמו.
לעיתים השיניים של הציר נשחקות והסטרטר מחליק עד שהוא תופס שן תקינה.
דבר נוסף, יתכן והעוגן בסטרטר לא תקין וזקוק לשיפוץ.

במידה וכל האפשרויות שציינתי לא יעידו על בעיה, תוכל לגשת לכיוון הקלאץ סטרטר במנוע.

אגב- החלק בציור הוא לא סטרטר קלאץ אלא ציר עם גלגלי שיניים(בנדיקס)
שמגשר בין הסטרטר לקלאץ סטרטר.


תודה. עוד שאלה ברשותך.
25/12/13 14:08
60צפיות
בשביל להיות בטוח שאני מבין אותך. אתה מציע לפרק את מנוע הסטרטר (חלק מספר 1 בציור) ולבדוק אותו בחוץ?
והשאלה השניה היא איפה או איך נעשה הניתוק בין הסטרטר למנוע?
הבנת נכון את הסעיף הראשון...
25/12/13 15:41
69צפיות
הניתוק בין הסטרטר למנוע נעשה ע"י הקלאץ סטרטר שמנתק מעצמו את הגלגל תנופה של המנוע
לאחר שהמנוע מונע.
אקילה 250
23/12/13 17:51
147צפיות
אהלן חבר'ה.

אני שוקל מעבר מאקסבו 250 לאקילה 250 ומתחבט בשאלת העבירות בעיר.

הנסיעות שלי הן בעיר כמעט בלי יוצא מן הכלל. האם האקילה יוכל להתמודד עם זה? (להשתחל בין מכוניות ושות', לא ברמת השליח-אני-ממהר-ורוצה-למות אבל מספיק כדי להגיע לראש הפקק)
מדובר במעין קאסטום של יוסאנג, לא
23/12/13 22:02
91צפיות
לא תהיה לך הזריזות של קטנוע אוטומטי, והמתלים יהיו יותר סובלניים לבורות אם כי תוחת הישיבה עם רגליים קדימה - משאירות את הגב לחטוף לבד...
ויש עבודת מצמד/הילוכים (זה לא כל כך נורא...)



לגבי סחירות ואמינות - שאל בפורום אופנועים אולי תיוושע.

כן, זיהית נכון
24/12/13 06:25
78צפיות
הכוונה הייתה יותר מבחינת רוחב וכאלה להשתחלות, עבודה הילוכים לא מפחידה אותי
כמו של המורים לנהיגה?
24/12/13 15:35
73צפיות
אם זה אותו אחד כמו של המורים לנהיגה, אז יש לו זווית צידוד מטורפת!!
תראה במגרש של המורים שהם עושים איתו שמיניות במהירות 0 ביציבות מטורפת...

אבל כמו שאמרו לך, תפסיד את היתרונות של קטנוע בעיר
זווית צידוד? מה זה אומר?
24/12/13 19:29
57צפיות
ומה בדיוק היתרונות שאני אפסיד?
זוית צידוד
25/12/13 08:59
44צפיות
זוית צידוד מתאר בעצם את היכולת להזיז את הכידון יותר ימינה או יותר שמאלה..
אופנועי ספורט למשל לא יכולים לצדד יותר מידי, וקטנועים קטנים יכולים כמעט ל 70 וקצת מעלות...
(זה בגדול בלי לבלבל אותך יותר מידי על פיזיקה...)

היתרונות של קטנוע זה זריזות, ויכולת לאכסן דברים מתחת למושב...
אם אלו לא משנים לך, אז קדימה! אני בעד אופנועים תמיד!
בהתחשב בעובדה
25/12/13 13:59
84צפיות
שבטסטים האופנוע הזה מקבל אישור לחריגה מיוחדת מגבולות המלבן שמקיף את השמיניות - אני בספק אם יהיה לך נוח איתו בהשתחלויות, גם לא ברמת השליח-אני-ממהר וכו'. אפילו היבואן מייעד אותו לשימוש מעורב של עירוני-פריפריה. אני מנחשת שזה כדי ליהנות מהיכולות שלו מחוץ לעיר כדי לפצות על הבאסה שבחסרונות שתרגיש לעומת קטנוע.
º
26/12/13 09:25
5צפיות
משקף מאורך ל XEVO
23/12/13 16:02
132צפיות
אז קראתי ובדקתי וראיתי שהם עולים בסביבות ה 850 למשקף של ג'יוי.

המחיר בחו"ל כמעט ולא משתלם (עלויות משלוח גבוהות) באתרים/מוכרים שאליהם פניתי.

ואז מצאתי את זה..

למישהו יש ניסיון איתם ?
בהחלט. מאוד מומלץ (לא אישית)
23/12/13 18:14
105צפיות
פעם נפגשתי עם המשה דנן כדי ליצר משקף ל-XF אבל בסוף לא הסתייע.
מאידך הומלץ פה רבות. נמצא ברח' אילת 11.

אתר עלוב אבל איש נחמד וכנראה מאוד מקצועי. (מוסכים קונים ממנו...)
º
תודה. יש לך מושג איך נקראת החנות ?
24/12/13 10:46
29צפיות
הוא מעין סניף של איזה פלסט בכתובת כנ"ל
24/12/13 11:20
60צפיות
יתכן ועובד איתם באופן עצמאי.
תתקשר אליו. מאוד חיובי.
בהחלט חיובי! הזמנתי את המשקף
26/12/13 20:45
30צפיות
מחר אלך לקחת ואעדכן לאחר התרשמות ..

(:
משקף...
24/12/13 15:32
66צפיות
אני אישית קניתי ממשה משקף ל VX שהיה לי...
מדובר באיש מאוד ישר ומאוד מיקצועי...

ממליץ מאוד!!
º
דעתכם על צמיג דאנלופ סקוטסמרט?
23/12/13 14:40
122צפיות
ברור שלא.
23/12/13 15:54
103צפיות
º
שווה 590 ש"ח(כולל מע"מ והרכבה)?
23/12/13 14:49
63צפיות
º
ולמה הוא מיועד?
23/12/13 18:15
35צפיות
לחמותי שתחייה, היא יוצאת לטיול אבובים בירדן:-
23/12/13 21:29
91צפיות
דאון טאון 125....קניתי היום במחיר שכבר ציינתי
סעו בזהירות
טיובלס
23/12/13 21:58
72צפיות
ספיצ'לס

נסיעה טובה. זהירות יתרה בכמה עשרות ק"מ הראשונים. קצת סיליקון יש שם. (מסביב לצמיג, כן)

תתחדשו
23/12/13 22:36
63צפיות
אתה וחמותך
º
תודה רבה
24/12/13 21:56
9צפיות
s3 advance מול piaggo exvo
23/12/13 09:50
149צפיות
מה יותר כדאי דיאלים  s3 advance  או piaggo exvo?
עשית רכיבת מבחן?
23/12/13 10:49
123צפיות
אני לא מתחבר לקטנוע של דיאלים ולדעתי הפיאג'ו נותן תמורה עדיפה.
כדאי מאיזה בחינה?
23/12/13 12:34
115צפיות
מבחינת תנאי תשלום / טרייד אין, כנראה שבאלבר (דיאלים) תקבל תנאים טובים יותר.
לדיאלים יש פינוקים נחמדים דוגמת ה"אין מפתח", אבל מבחינה דינמית הוא נופל לדעתי מהפיאג'ו.
כמו שכתב קודמי - הכי טוב לקחת רכיבת מבחן ולהרגיש לאיזה מהם אתה מתחבר יותר.
שינוי מגמה באור ירוק?
22/12/13 22:57
184צפיות
אבואב בכבודו ובעצמו קורא לשיפור גדרות ה"בטיחות" המסוכנות לרוכבים.

http://www.youtube.com/watch?v=7VTfS7OZlbU
הרצתי 5 פעמים בMAX ...לא האמנתי... פעם ראשונה
23/12/13 00:38
153צפיות
שהם מועילים במשהו .....
טוב שתמיד יש מישהו להאשים
23/12/13 17:30
95צפיות
הכביש עקום ,אשמה הממשלה
הכביש מפותל ואין פס מגן ,אשמה הממשלה .
תמיד מישהו אחר חוץ מאיתנו אשם
ראבק מי שלח אותך לדהור כמו חללית  בכיש מסוכן , אז מה אם הכביש היה מפותל ואין פס הגנה לאופנועים . היית צריך לראות את זה ולנסוע בהתאם ולא לסמוך על הממשלה . מה היא אשמה  באתה דוהר כמו  חללית  בחלל ?
נשארת בחיים ,זה כבר נס גדול כשלעצמו . תהיה מאושר , יש כאלה שכבר לא איתנו , ורק כתוצאה משטויות .
צר לי על מה שעברת באמת , וכואב בכאבך , אבל משמעות הרכיבה על אופנוע אינה בהכרח  קרטיס כניסה לגן העדן . אנשים רוכבים עשרות שנים בלי אף פגע , אז למה ?
הבעיה בעיקר שלא כל מי שנפגע דהר כמו חללית
23/12/13 18:41
69צפיות
יש גם כאלה שסתם נסעו, רגיל. ועדיין נפגעו. האחריות שלהם, אבל אם אפשר לעזור - למה לא לעזור?
הבעיה גם שהרבה מהם היו שורדים (!) אם הגדר לא הייתה שם. ז"א משהו שהוקם כדי להציל מכוניות, הורג אופנוענים. זה לא לעניין, אנחנו לא זולים יותר.
ולא צריך את הגדר הזו בכל מקום, רק בעיקולים, וגם אז, רק בחלק החיצוני בד"כ.

ובכלל - למה צריך את הגדר הזו? אם מה שאתה אומר נכון, בוא לא נבנה את הגדרות בכלל. מי שעף עם הרכב - אשמתו, בטח נהג כמו מטורף. אז למה שתהיה שם גדר?

מה איתך בנאדם?
23/12/13 21:15
93צפיות
גיבובי השטויות שלך פשוט לא מפסיקים.
תגיד לי , לא מספיק לך פורום קטנועים? על מה אתה מדבר בכלל אתה יודע?

צריך לרכב במהירות כדי להחליק ולהגזר על מעקה הבטיחות?!
מה הקשר?

כל איבוד שליטה, מכל סיבה, ואפילו על הגראנד דינק המזקין שלך, יכול להטיס אותך לתוך מעקה הבטיחות ולחתוך אותך לחמש חתיכות (לא עלינו, חס וחלילה, טפו טפו).
הוא יכול לחתוך אותך, יכול לגזור אותי עם האופנוע שטח שלי, ויכול לקרוע רוכב קאסטום וסופרספורט, גם אם רכבנו לפי החוק.

כן. הממשלה אשמה שאין מעקות בטיחות בסיבובים מסוכנים.
כן. הממשלה אשמה אם הכביש עקום ואם יש בו מפגע מסוים.
כן! אנחנו משלמים מיסים עבור תחבורה נאותה!
כן אנחנו משלמים מיסים עבור תשתיות נאותות ובטיחותיות!



º
24/12/13 09:51
5צפיות
º
25/12/13 14:01
2צפיות
º
27/12/13 17:34
1צפיות
מצבר להונדה דילן
22/12/13 21:24
42צפיות
אני רוצה להזמין מצבר לקטנוע.

מה הקוד של המצבר שמתאים לדילן?
מהו סכום הוגן במוסך לשיוף סנדלי סחיבה?
22/12/13 16:34
85צפיות
לא סכום מדוייק, אני שואל על סדר גודל.
מכמה פוסטים שקראתי מתברר שהעבודה מועטה יחסית, ועיקר העבודה היא בעצם פירוק הפלסטיקה כדי להגיע לווריאטור, ואז הרכבה מחדש של הפלסטיקה.
(הדגם המדובר: JR 200)
אני מעריך (דעה איתי שלי) שמשהו בסביבות ה 200
22/12/13 23:17
87צפיות
אגב, למה אתה חושב ששיוף סנדלי הסחיבה זה הפתרון ? מה אתה חווה ?

לא כדאי להמתין כבר לטיפול בשביל לבצע ? בד"כ עושים את זה בלא תוספת תשלום ברגע שאתה מבקש.

וחוץ מזה - זה שמשייפים את הסנדלים לא אומר שהבעיה לא תחזור על עצמה בעוד 1000-2000 ק"מ.
שלום לכם
22/12/13 12:21
225צפיות
שלום
יש לי כרגע ווספה PX200 שנת 2000 (כבר 10 שנים בקירוב) הקטנוע שלי כבר ישן ולא נראה כל כך טוב.
אני רוצה לרכוש קטנוע 250 סמק לעבודה, כזה שיהיה ניתן להתקין עליו ארגז ממש ממש גדול (מחשבים).
קשה מאוד למצוא קטנוע אמין וחזק עם תיקונים זולים (טווח טיפולים).
חשבתי על XEVO ולבטל את הכניסה האחורית בשביל הארגז הגדול. האם כדאי?
למישהו יש רעיון?

XEVO יהיה לך סבבה
22/12/13 22:12
140צפיות
טווח הטיפולים שלו הוא הכי גדול והעלויות סבירות, לא ברמה של הווספה אבל יותר זול מהטאייואנים.

לא חייב לוותר על הבגאז', אפשר להתקין סבל גבוה שעדיין יאפשר את הפתיחה.
ואם אני לא טועה
23/12/13 22:07
100צפיות
יש גם סבל מיוחד לאיבו שיכול לאפשר את הפתיחה...
אני חושב שראיתי כזה באבניר.
אכן קיים, אבל יקר מאד
23/12/13 22:35
90צפיות
לכן לא העליתי את האפשרות.
למיטב זכרוני זה משהו כמו 3-3.5K שקל לסבל + ארגז לא גדול במיוחד.
תודה על התגובות וסליחה שלא עניתי עד עכשיו
25/12/13 07:58
71צפיות
פשוט לא נכנסתי לדואר כמה ימים.
העניין הוא שאני צריך ארגז ממש גדול והאקס אבו נראה כמו מיטת קומותיים עם הסבל הגבוהה. אולי באמת אפשר לבטל את הפתח האחורי של הבגאז' הזה. כי יש כניסה אליו גם מקדימה. ואז אולי אפשר לשים עליו ארגז ענק למחשבים.
אפשר לוותר על פתיחת הבגאז' האחורי
25/12/13 14:04
51צפיות
אבל הגישה לנפח האחסון הזה דרך התא מתחת למושב היא צרה, לא נוחה ולא תאפשר, למשל, לאחסן שם קסדה, היא לא תעבור בפתח.
אם זה נסבל מבחינתך, סבבה
ככל שאתה הולך לשים יותר משקל בארגז
25/12/13 19:48
46צפיות
כך אני חושב שעדיף לך שהארגז יהיה כמה שיותר נמוך מבחינת הגובה שלו מהרצפה לטובת מרכז כובד נמוך יותר.
תודה אבל האם האקס אבו מיועד לארגז גדול
25/12/13 20:52
46צפיות
האם זה לא יפגע ביציבות או משהו?
כמה משקל מותר לשים עליו מאחור מישהו יודע?
על זה אני כבר לא יכול לענות לך, אבל ככל שמרכז
25/12/13 21:40
38צפיות
הכובד גבוה יותר כך היציבות שלך פחות טובה.

אני כבר לא יודע לענות לך על הגבלת המשקל (אם יש בכלל).

נסע להתייעץ עם המוסכניק שלך ו/או להתקשר ליבואן.
הוא לא מיועד לארגז בכלל, בשביל זה יש לו פתח
25/12/13 22:40
115צפיות
הוא לא מיועד לארגז בכלל, בשביל זה יש לו פתח
אחורי לתא המטען הגדול.

ההגבלות שהיצרנים נותנים בד"כ למשקל שתלוי מאחורי הגלגל האחורי הוא 5 ק"ג.

אם אתה מעמיס מעל הגלגל, כלומר על המושב האחורי או מעליו, אפשר כמובן הרבה יותר,
אז אולי משהו כזה יכול להיות פתרון עבורך?
אני יודע שאיחוד הצלה משתמשים במשהו דומה על הקטנועים שלהם,
והיצרן הוא וולקוביץ' מן הסתם.
25/12/13 22:43
60צפיות
מעולה!
24/12/13 15:38
138צפיות
בהחלט הכלי 250 הטוב ביותר... (כל מבחן שעשו לו בכל מגזין וכל אתר בארץ, לקח את המקום הראשון!)
אין סיבה לוותר על הפתח האחורי, יש סבלים שמתאימים לו בדיוק כדי שאפשר יהיה לפתוח

(כמו שאתה רואה בחתימה שלי, אני יכול לעזור לך בעיניין של הקטנוע...)
צנן את ההתלהבות....
24/12/13 15:53
117צפיות
1. אם מדובר על כלי חדש - אז המבחנים כבר העדיפו את ה-JM החדש
2. כמו כל דבר בחיים אין שום דבר מושלם ואני כלכשעצמי לא הייתי מסתובב עם מגדל על הזנב.


(ג. נאות: אני על JM)

לא התלהבות...
24/12/13 17:09
98צפיות
אין פה התלהבות, יש פה עובדה בשטח... הוא כלי מעולה!
גם אני חושב שארגז זה לא יפה במיוחד, לא בכלי הזה, בכל כלי!

וכן, הג'וי מקס החדש מצויין, אבל לא נוח מספיק לדעתי...
º
ברור שלא התלהבות, סתם נתקע !!!!!!!!!!!!!!!!!!
24/12/13 21:33
48צפיות
!
25/12/13 09:21
48צפיות
אני לא יודע מה איתך...
בהודעה שלי היו בדיוק 2 סימני קריאה, ואפילו לא באותו משפט...
אתה בסדר אתה.. אם אתה מחפש לצאת גבר, אז יצאת...
אבל לא צריך לעשות את זה על ההודעה שלי

יום טוב בחור...
קח נסיעת מבחן!
25/12/13 09:12
70צפיות
אני לקחתי על ה XEVO וכבר בנסיעה הרגשתי שלא נוח לי על המושב. אמרו לי "תתרגל". ובכן - לא התרגלתי!

הגב משגע אותי בכל נסיעה. לא מוצא את עצמי על המושב שלו.

ביום שבת רכבתי עליו 450 ק"מ. בקושי זזתי אחרי הרכיבה הזאת. יומיים אח"כ שעליתי עליו שוב קיבלתי תזכורת לכאבי הגב שהיו. משהו שם לא מסתדר לי ..

בנוסף - המשקף שלו זוועה לטעמי (בקרוב ארכוש משקף מוגבה יותר). זה אולי עניין של גובה ותנוחת ישיבה (בגלל כאבי הגב אני יושב זקוף). אגב, אחרי הרכיבה בשבת צלצלו לי האוזנים (טינטון) כל הלילה. אני רוכב עם אטמים קבוע והקסדה סגורה ובמידה מתאימה, פשוט מערבולות הרוח שהמשקף יוצר הן בלתי נסבלות.

מעבר לכך - אני חושב שהוא מצויין. מרווח טיפולים, זריזות ועבירות, תא אכסון. אם קונים קיטים בחו"ל אז האחזקה שלו עוד יותר זולה. צריכת דלק - 1 ל 35 (נמדד במשך כמעט חצי שנה - נוסע 95% בין עירוני על 6 סל"ד).

אני חושב שהדבר הנכון ביותר היא לבצע נסיעת מבחן רצינית (לפחות 45-60 דקות) על כל המועמדים בתמהיל של נסיעה יומיומית שלך ולהחליט.

בהצלחה!

זאת הדרך היחידה.
25/12/13 09:23
53צפיות
הדרך הכי נכונה לקנות כל כלי דו"ג היא נסיעת מבחן...

לאבניר יש כלים זמינים תמיד לנסיעת מבחן...
העניין החשוב מבחינתי הוא הארגז הענק
25/12/13 09:31
54צפיות
נסיעות מחוץ לעיר יהיו מעטות ביותר.
רוב הנסיעות יהיו בתוך העיר חיפה והקריות, אולי גם יוקנעם. רק מספר פעמים בשנה לת"א ואולי גם לירושלים.
כמו שכתבתי הכי חשוב זה הארגז ואחרי  זה אמינות וטיפולים.
לא כתבת תקציב- חדש?/ישן?
25/12/13 10:02
37צפיות
אם אתה עצמאי אתה יכול להתקזז על מע"מ כשמדובר בכלי בקטגורית L2 עד 33 כ"ס.
אתה זקוק למשטח רגלים לנשיאת ארגזים ?
25/12/13 12:37
36צפיות
יש מגבלה על גודל הארגז שאתה רוצה להתקין ?

מה גודל המשא שאתה נושא בד"כ ?
איפה אתה שם את הרגליים כשאתה רוכב?
25/12/13 14:07
64צפיות
כתבת שאתה רוכב זקוף, אז אני מניח שאתה לא שולח את הרגליים רחוק קדימה, בכל מקרה, אני הייתי רוכב בזמנו עם העקבים על "רגליות" המורכב וזווית של 90 מעלות בברכים.
זה חסך כאבי גב ויצא לי לרכוב גם 600-800 קילומטר ביום בלי שום בעיה.
ניסיתי כבר כל תנוחה אפשרית
25/12/13 19:00
37צפיות
נמוך מדי - נשבר הגב. גבוה מדי - האוזנים משלמות את המחיר.

מקווה שהמשקף הגבוה יעשה את ההבדל.
יש גם כאלה שקיצרו את המשקף
25/12/13 22:50
34צפיות
זה מאד עוזר בעניין הרעש, כמובן שאתה מקבל יותר רוח לאיזור החזה.
מכיוון שלא מדובר בכלי שמגיע למהירויות גבוהות במיוחד, יש שיעדיפו להתמודד עם הרוח ב-110-120 מאשר עם הרעש והמערבולות באיזור הקסדה.
למיטב זכרוני, בספר הרכב כתוב שכאשר מורכב משקף גדול (יש כמובן מקורי, סביר שמאד יקר), לא מומלץ לעבור 100 קמ"ש.
בחזרה לפורום
האזור שלי בפורום