בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
<div>גולשים יקרים שלום, וברוכים הבאים לפורום "אוטיזם ואספרגר". הפורום שלנו מיועד לכל מי שקשור לספקטרום האוטיסטי -הורים, משפחות,אוטיסטים בוגרים ומטפלים. בפורום משתתפים הורים לילדים בספקטרום האוטיסטי בכל רמות התפקוד. מטרת הפורום היא להיות לבית, מקום תמיכה, מרכז מידע ואתר שיחה לכל ההורים והמשפחות, מטפלים ואנשי הספקטרום עצמם. אנחנו מזמינים את כל המעוניינים לחלוק את חוויותיהם, רגשותיהם, שאלותיהם ודעותיהם, בנושאים השונים המעסיקים אותם בתחום זה. נבקש מכולכם לקרוא את תקנון הפורום ולהקפיד לנהוג על פיו, על מנת שהמקום יהיה נעים לכולם. גלישה נעימה מור ושלומית</div>

תגובה לדברי השופטת בדימוס חנה בן-עמי
03/11/13 18:58
132צפיות
מעתיקה לכאן את הפוסט שלי בנושא.
03/11/13 22:03
59צפיות
משהו מעניין קרה השבוע.
כידוע, משפחות רבות בארץ נפגעו מפשעי משרד הרווחה.
הורים אלו הקימו שתי קבוצות בעלות מטרות דומות:
"זעקת האמהות" - אמהות, רובן יחידניות או גרושות אשר ילדיהן נחטפו מהן.
"א' זה אבא" - אבות גרושים אשר לא רואים את ילדיהם בגלל שפקידת סעד החליטה כך.
שתי הקבוצות קיימו כנס בשבוע שעבר בנמל תל אביב.
נושא הכנס - "ביקורת על דרכי פעולה של פקידי סעד".
עובדי הרווחה ומנשקי ישבניהם בדרך כלל מתייחסים להתארגנויות כאלה בזילזול.
אלא מה, הפעם בכנס נאמה כבוד השופטת בדימוס חנה בן עמי אשר כיהנה בעבר כנשיאת בית
המשפט לענייני משפחה בירושלים.
השופטת בן עמי העבירה ביקורת חדה ונוקבת על פקידי סעד, בין היתר ציינה
שפעולותיהם של פקידי סעד לעיתים גובלות בפלילים.
בארגון עובדי הקודש נלחצו.
הרי זה לא עוד אמא או אבא שבעיני הרווחה שווי ערך לפושעים בהגדרתם
ודעותיהם לא שוות כלום. זה לא עוד פוליטיקאי אינטרסנט, ואפילו לא עורך דין
שמחפש לעצמו פירסום.
הפעם זו שופטת בדימוס, ועוד נשיאת בי"מ לענייני משפחה, כלומר מישהי
שיודעת טוב מאוד מה קורה שם בדלתיים סגורות.
עובדי הקודש נלחצו עד כדי כך ששיגרו מכתב בהול לשרת המשפטים
בבקשה לגנות את השופטת.

ועוד משהו שמעיד על התפתחות חיובית:
ארגון עובדי הקודש נלחץ לא רק מדברי השופטת.
מאוד לא נוח לעובדי הקודש עם חופש המידע באינטרנט.
הבעיה היא שאותם אבות ואמהות שנחטף מהן היקר מכל
מפעילים אתרי אינטרנט בהם נחשפים שמות של פקידי סעד,
תמונותיהם ותיאור פשעיהם.
שפע של הקלטות שיחות טלפוניות איתם, עדויות מצולמות
לאי ביצוע פסקי דין, הקלטות של איומים וכן הלאה.
(כידוע עובדי הקודש שמים זין על בית משפט,
מבחינתם השופט הוא חותמת גומי שלהם).
נראה שברווחה התחילו להבין שעידן סתימת הפיות
נגמר וכעת הוא שוכן במזבלה של היסטוריה.
היום לא צריך להיות ג'יימס בונד כדי להקליט או לצלם מישהו.
לא צריך להיות עשיר בשביל זה - בכל טלפון נייד יש אפשרויות
הקלטה וצילום. לכל אחד יש גישה לאינטרנט.
אז וואלה, נהיה קשה לעשות עבודת קודש בימינו:
לך תדע מי מקליט אותך כשאתה מאיים על הורה
או כשאתה מעלים מסמכים למשל.
גם על זה בארגון המלאכים בדמות אדם צווחים געוולד...
ואם הם צווחים, סימן שכואב להם.
04/11/13 11:12
6צפיות
º
בקיצור ממש אין סיבה לקנא בהם...
03/11/13 15:41
85צפיות
º
אופס.. התכוונתי להגיב לשרשור הקודם..
03/11/13 15:42
35צפיות
º
על צרפת? אני יכולה לתת לך שירותי שירשור
03/11/13 17:26
21צפיות
אפרופו חוק הואטיסטים ודו"ח הועדה
03/11/13 13:45
78צפיות
בבריטניה עושים את זה קצת אחרת
http://www.autismrpphub.org/groups/policy
מבחינת ynet אין הבדל בין אוטיזם לתסמונת דאון
03/11/13 13:06
116צפיות
http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-4447166,0...
הכותרת: סוף טוב: כלבו של הנער האוטיסט חזר הביתה
בתוכן הכתבה מדובר בנער עם תסמונת דאון
º
כנראה מישהו העיר להם והם כבר תיקנו
03/11/13 13:30
30צפיות
º
"למה לילדים צרפתיים אין הפרעת קשב"
03/11/13 12:11
197צפיות
כתובות אינטרנט מצורפות:
אתה יכול לתת תקציר לכתבה?
03/11/13 13:06
97צפיות
אין לי אפשרות לפתוח את זה אצלי במחשב... וזה מעניין אותי מאד
תקציר
03/11/13 13:17
147צפיות

בגדול,נראה שהאירופאים,בניגוד לאמריקאים,נוטים לגישה המתוייגת כאן כלא אחראית וכהתחמקות מהתמודדות,ולכן,במקום להתייחס להפרעת קשב כחוסר איזון כימי במח ולסמם את הילדים הם בוחרים לנסות להתמודד עם ההקשר החברתי,משפחתי,חינוכי שבו הם מתקיימים
את הDSM הצפרדעים בכלל לא סופרים
הם מצאו להם סטנרדטים אחרים לאיבחון וטיפול
כאלה שמתמקדים בהיבט הפסיכוסוציאלי במקום בפרמקולוגי כמו שהאמריקקים והישראלים עושים


In the United States, at least 9% of school-aged children have been diagnosed with ADHD, and are taking pharmaceutical medications. In France, the percentage of kids diagnosed and medicated for ADHD is less than .5%. How come the epidemic of ADHD—which has become firmly established in the United States—has almost completely passed over children in France?

Is ADHD a biological-neurological disorder? Surprisingly, the answer to this question depends on whether you live in France or in the United States. In the United States, child psychiatrists consider ADHD to be a biological disorder with biological causes. The preferred treatment is also biological--psycho stimulant medications such as Ritalin and Adderall.

French child psychiatrists, on the other hand, view ADHD as a medical condition that has psycho-social and situational causes. Instead of treating children's focusing and behavioral problems with drugs, French doctors prefer to look for the underlying issue that is causing the child distress—not in the child's brain but in the child's social context. They then choose to treat the underlying social context problem with psychotherapy or family counseling. This is a very different way of seeing things from the American tendency to attribute all symptoms to a biological dysfunction such as a chemical imbalance in the child's brain.

French child psychiatrists don't use the same system of classification of childhood emotional problems as American psychiatrists. They do not use the Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders or DSM. According to Sociologist Manuel Vallee, the French Federation of Psychiatry developed an alternative classification system as a resistance to the influence of the DSM-3. This alternative was the CFTMEA (Classification Française des Troubles Mentaux de L'Enfant et de L'Adolescent), first released in 1983, and updated in 1988 and 2000. The focus of CFTMEA is on identifying and addressing the underlying psychosocial causes of children's symptoms, not on finding the best pharmacological bandaids with which to mask symptoms.

To the extent that French clinicians are successful at finding and repairing what has gone awry in the child's social context, fewer children qualify for the ADHD diagnosis. Moreover, the definition of ADHD is not as broad as in the American system, which, in my view, tends to "pathologize" much of what is normal childhood behavior. The DSM specifically does not consider underlying causes. It thus leads clinicians to give the ADHD diagnosis to a much larger number of symptomatic children, while also encouraging them to treat those children with pharmaceuticals.

The French holistic, psychosocial approach also allows for considering nutritional causes for ADHD-type symptoms—specifically the fact that the behavior of some children is worsened after eating foods with artificial colors, certain preservatives, and/or allergens. Clinicians who work with troubled children in this country—not to mention parents of many ADHD kids—are well aware that dietary interventions can sometimes help a child's problem. In the United States, the strict focus on pharmaceutical treatment of ADHD, however, encourages clinicians to ignore the influence of dietary factors on children's behavior.
האם מפורט איך בדיוק הם עושים את זה?
03/11/13 14:03
51צפיות
ז"א מה הם הסטנדרטים שלהם לטיפול? במקום כדורים?
לא בדיוק אבל עקרונית
03/11/13 14:11
91צפיות

הם מטפלים בסביבה של הילד,המשפחתית והחינוכית,הם מתייחסים לציפיות הסביבה לא כאל נתון קשיח שאין לשנותו אלא בודקים את מהות יחסי הגומלין של הילד עם הסביבה לא רק דרך ההנחה שהילד תמיד טועה והסביבה תמיד צודקת
כמו שכתבתי,ההתייחסות היא למימד הפסיכוסוציאלי ולא לנתונים הביולוגים
משער שזה אומר שכל מקרה מקבל התייחסות לגופו

אולי זה גם תואם לעובדה שמה שאנחנו מכירים כהגות פוסט מודרנית נוצר בעיקר בצרפת וההגות הזאת מבוססת במידה רבה על בחינה של המרחב,השפתי הרגשי הקוגנטיבי שבו פועל האדם במקום על תפישה שלו כמנותק מהמקום והנסיבות שבו הוא חי
גם טוען שיש חינוך למסגרת ולמשמעת
03/11/13 20:23
37צפיות
מגיל מאד צעיר. מסגרת נוקשה כדרך לתת קביעות וביטחון לילד. לפי הכתבה מקובל לחנך תינוקות בני 4 חודשים לשנת לילה ולארוחות בשעות קבועות תוך התעלמות מהבכי של התינוק.
אם זה כל כך מוצלח, למה לא כל העולם
03/11/13 21:30
40צפיות
עושה את זה ?

כשקראתי שמסגרת נוקשה נותנת ביטחון וקביעות לילד , כמעט  התעלפתי.
במיוחד אם הילד  בוכה בגיל  4 חודשים ואף  אחד  לא ניגש אליו.
כל העולם עושה את זה
03/11/13 22:11
46צפיות

כל העולם מאמין במסגרת נוקשה
ולא
זה בכלל לא מוצלח

גם כאן עולה השאלה מה זאת הצלחה בכלל
כי בסופו של דבר צרפת הייתה מעצמה אינטלקטואלית ואמנותית מובילה לא מעט שנים
אולי מאמין , אולי אומר שמאמין
04/11/13 11:10
18צפיות
אבל לא עושה .
או שמנסה לא מצליח לעשות בפועל , אבל מברבר ש'כך צריך להיות'
כל העולם מפעיל מסגרות נוקשות
04/11/13 11:57
14צפיות

אני יכול להבטיח לך שלא תמצאי ולו מקום אחד בעולם שבו אין מסגרת נוקשה במידה כזאת או אחרת
זו גם אחת הסיבות שהעולם הוא כל כך מחורבן
(ציני ) ועדיין, אם זה כל כך מוצלח,
04/11/13 12:16
11צפיות
למה בכל זאת יש   ADHD בעולם ?
º
בגלל שמפעילים מסגרות נוקשות
04/11/13 12:26
8צפיות
נכון, הרי בדיעבד התברר
04/11/13 11:34
18צפיות
שלא מעט אנשים שחונכו ככה גדלו עם טראומות ובעיות כתוצאה מחינוך כזה, אולי חינוך נוקשה יכול להתאים לחלק מהילדים אבל לא לכולם. הרבה פעמים מי שעבר חינוך כזה בילדותו מנסה שלא לחזור על אותה שיטה עם הילדים שלו. יש אנשים שחינוך נוקשה היה טראומטי ומזיק בשבילם כשהיו ילדים ובגלל זה כשהם הפכו להורים הם בוחרים סגנון חינוך אחר בשביל הילדים שלהם.
בארה"ב מאבחנים 9 אחוז מהילדים כ ADHD
03/11/13 15:32
78צפיות
בצרפת מאבחנים 5 אחוז (הם לא משתמשי ב DSM , יש להם מדריך אחר).
בארה"ב נותנים תרופות.
בצרפת בודקים את הסביבה .

וכאן זה מתחיל להיות מעניין (זו הסביבה) : בחינוך צרפתי יש מסגרת קשיחה. יש 4 ארוחות קבועות ביום. הילד מתרגל לחכות לארוחה. ואסור לקחת חטיף ביניהם . לא ניגשים לתינוק כשהוא בוכה , אלא אך ורק כשההורה מוצא לנכון והתינוק מתרגל ש'ככה זה'. שבכי זה לא כלי שעוזר להביא את ההורה.
וגם spanking (ז"א מכות) זה מקובל. הכותב מצטדק שהוא לא בעד , אבל זה לא חשוב.

אז המסקנה שלי : אולי הם מאבחנים פחות, אבל זה לא אומר שהתופעה קייימת פחות אולי לדעתם יש 'איבחון יתר' של ADHD
וגם אם אין להם  ADHD , יש הרגשה  שיש להם תופעות אחרות.

 אין לי מושג איך א"ס (שלמשל אוכל רק מזונות מסויימים) יכול לצלוח חינוך כזה.
נשמע ממש גרוע
03/11/13 15:51
62צפיות

אני העתקתי את הקטע מתגובה שהעליתי מתגובה שקיבלתי להערה בדיון ולא טרחתי לקרוא את הכתבה כולה
מצא חן בעיני שמתייחסים גם לסביבה ולא רק לילד
עכשיו שקראתי אותה עד הסוף אז אני הרבה פחות מתלהב
ביחוד ממשפטים כמו "היררכיה משפחתית ברורה" שלדעתי היא חלק מהבעייה ולא הפתרון שלה

כנראה שאפילו הנסיון הנואש שלי למצוא פסיכולוגים ערכיים ובעלי ערך ומערכת חינוך שאינה דפוקה לחלוטין נידון לכשלון
אז אני חוזר לאופציה המועדפת עלי
בלי פסיכולוגים ובלי מערכת חינוך
גם אני הרגשתי כך.
03/11/13 17:07
41צפיות
סוף סוף מתייחסים לסביבה.
עד שהתברר איזו סביבה
º
כי זה לא מספיק איכותיסתםםםםמעניין. תודה
03/11/13 14:05
27צפיות
בתור אחד שמכיר מקרוב את מערכת החינוך
03/11/13 14:36
103צפיות
הצרפתית אני יכול להגיד שיש שם לא מעט ילדים עם הפרעת קשב שפשוט לא מטופלים או שפשוט הטיפול הוא בגדר בושה משפחתית שאיש לא מדבר עליה.
מי שלא עומד בדרישות המשמעת  שם -שבארץ כבר היו סיבה לתלונה במשטרה - פשוט נושר למקומות הפחות איכותיים.
בבתי הספר שם אין שום הכרה בלקויות למידה ובעיות התנהגות, שום תמיכה ושום עזרה. עדיין הלימוד שם מבוסס על למידה בעל פה של הרבה חומר וכתיבה תמה.
אני עוד זוכר מקרה שלילד שהיה קם בכיתה ומתחיל ללכת, עד שהמורה פשוט קשרה אותו לכסא.
בבתי הספר הפחות יוקרתיים שם יש גם הרבה אלימות. לא מציע לאיש ללמוד שם.
זה לא מנוגד לאמנה הבן לאומית
04/11/13 11:37
35צפיות
לזכויות האדם?{לקשור ילד לכיסא}
º
ואת מי זה עיניין?
04/11/13 14:41
13צפיות
לא עושה לי חשק לחינוך צרפתי.
03/11/13 15:13
65צפיות
במיוחד אם הוא כולל עונש גופני.
האם הילדים שגדלים בחינוך כזה
03/11/13 17:04
77צפיות
הופכים להיות מבוגרים טובים יותר או מאושרים יותר מאלו שגדלים במדינות אחרות?
מה זה חשוב ?
03/11/13 17:24
49צפיות
העיקר לא איבחנו להם  ADHD
אחים של..קבוצה בפייסבוק שהחלה להיפגש גם מעבר.
03/11/13 11:51
122צפיות
היי,אני מורין. אחות לאח PDD.
לפניי שנה הקמתי קבוצה בפייסבוק לאחים של,ושבוע שעבר התקיים המפגש הראשון שלנו.
יש לי לציין שאנחנו לא נעזרים באיש מקצוע או מנחה,אנחנו חושבים שאין טעם ומעדיפים לקבוע את הקצב שלנו ואת הנושאים בעצמנו.
בעקבות המפגש הראשון שהיה מוצלח ביותר החלטנו שאנחנו הולכים להפוך את זה למשהו יותר רציני ולהתחיל להיפגש אחת לחודש,חודש וחצי.
הקבוצה מיועדת לגילאי 18+,אם הבן/בת שלכם..אחים של,מעוניינים בקבוצה חמה,אוהבת,מקבלת,מכילה באנשים מדהימים,כולם אחים של... מקום בו אפשר לדבר עם עוד אנשים ששותפים באותה סירה. מוזמנים להביא להם את הקישור לקבוצה ולבקש בקשה להצטרף.

שיהיה שבוע טוב

כתובות אינטרנט מצורפות:
מעולה
03/11/13 12:35
53צפיות
הבן שלי עוד לא בן 18, שיהיה לכם בכיף כל הכבוד על פתיחת הקבוצה
איזה יופי
03/11/13 13:57
40צפיות
היו בעבר כמה קומונות שכאלה,
לא יודעת האם הן עדיין פעילות,
אם כן, אולי תוכלו למצוא שם חברים נוספים.

וחוץ מזה- אתם מאד מוזמנים להשתתף גם בפורום
חשוב שקולכם ישמע גם כאן
º
כל הכבוד לך.הלוואי והיתה קבוצה גם לקטנים יותר
03/11/13 14:00
21צפיות
05/11/13 08:25
מחקר
03/11/13 11:46
170צפיות
כדאי. דרושים נבדקים בוגרים למחקר במכון וייצמן
03/11/13 14:00
11צפיות
03/11/13 17:50
11צפיות
06/11/13 06:01
1צפיות
º
מי מכירמי יודע
03/11/13 10:46
80צפיות
חיים רובינשטיין טלפון
03/11/13 10:21
130צפיות
שלום
מחפשת דרך ליצור קשר עם חיים רובינשטיין הפסיכולוג
שנייה וחצי באינטרנט אומרות ש..
03/11/13 10:43
116צפיות
חיים רובינשטיין, רעננה, 09-7463236

וראייטי
03/11/13 10:14
103צפיות
האם מישהו כאן מקבל סיוע כלשהו מוראייטי?
קיבלתי לפני כ6 שנים על הידרותרפיה.
05/11/13 15:47
39צפיות
אחר כך היה משבר כלכלי והם סגרו את הבסטה זמנית.
כיום לא יודעת מה הולך שם.
אני מכירה הורים שמקבלים סיוע
06/11/13 05:32
35צפיות
על מנחות ABA
º
תודה!
07/11/13 06:35
2צפיות
טיפול באמצעות בעלי חיים
02/11/13 15:16
144צפיות
שלום רב,
האם יש כאן בפורום משהו עם נסיון בטיפול? (אני מתכוונת לטיפול באמצעות בעלי חיים ולא רכיבה טיפולית),
ואם כן, אשמח לשמוע קצת בפרוט, מה הביא אתכם לטיפול? איפה נערך? האם הייתה השפעה כלשהי ותוך כמה טיפולים? יש לי עוד הרבה שאלות בנושא ...אבל נתחיל מאלה...
תודה
כן
03/11/13 11:10
63צפיות
שרק אובחנו , סביב כיתה ב  - ג
בעיקר כי זה היה "יריה באפילה " וכי מכבי כיסו את זה די בצורה יפה , אז אמרנו שננסה שזה בטח לא מזיק
זה היה נחמד כל עוד זה נמשך.
היינו שם פחות משנה .
זה לא נתן כלום התנהגותית , רגשית , תקשורתית.
זה היה מעט זמן של כיף והכלה , לא מעבר לזה שום דבר.
נערך באחד המרכזים המבוקרים , לא אצל איזה חאפר אם זו השאלה .
ההמלצה שלי היא לנסות, לא לפסול, וללכת רק למרכז שמוכר על ידי הקופה ( מכבי או כל קופה אחרת ) .
השאלה על איזה פרמטרים את רוצה לעבוד ומה הגיל של הילד.
לטעמי זה מתאים לגילאים מאוד צעירים וזה בטח לא משנה התנהגות.
אחד האבות בפורום המליץ פעם על טיפול עם כלבים
03/11/13 14:13
65צפיות
את יכולה להקליד בחיפוש בפורום (מלבן קטן בצד שמאל למעלה)
או אולי הוא יגיב כאן
כן אנחנו
04/11/13 09:50
49צפיות
זה טיפול רגשי לכל דבר ועניין. בחדר מטפלים גם עם חיות, אבל לא רק. עובדים עם ספרים, משחקים וגם עם חיות.
הכוונה היא ללמוד את קיום האחר, צרכיו ורצונותיו. הכלב מקבל לאכול, לשתות. הוא רוצה לשחק, לא תמיד כשהילד רוצה.
המנחה מתווכת.
מאוד תלוי לדעתי במנחה ובכימיה עם הילד.
לדעתי כדאי לנסות, אצלי הוא מרגיש טוב עם הטיפול בחיה, וגם מדבר יותר ונינוח.
יש השפעה טובה ללא ספק.
מהיכן אתם?
05/11/13 08:59
26צפיות
יש לי מכר שעושה חוגים (גם פרטניים וגם בקבוצות- תלוי בגיל וצרכי הילד המדובר) עם כלבים טיפוליים. משיג דברים מדהימים.
הילדים שלי, לצערי, רחוקים מדי (גר שעה וחצי מאיתנו) אבל בכל פעם שנפגשים והוא מביא את הכלבים, אני רואה איך הילדים נפתחים, איך הקטנה שבקושי מדברת ביומיום לא מפסיקה לקשקש, איך שניהם, שבד"כ קשה מאוד להוציא מהם "שלום" נימוסי, רצים אליו בחיבוקים וקריאות שמחה. ממליצה עליו, או על מישהו אחר טוב באיזור מגוריכם, כי ממה שאני רואה, זה יכול לתרום מאוד.
03/11/13 20:04
3צפיות
שאלה על ביטוח לאומי
03/11/13 19:02
76צפיות
האם אפשר לקבל מביטוח לאומי השלמת הכנסה על נכות, ואם כן כמה כסף זה בדרך כלל יוצא?

רק מתעניין.
בוגר יכול לקבל קצבת נכות
04/11/13 14:09
47צפיות
אם הוא מוכיח שמפאת היותו על הספקטרום,
נפגעת יכולתו להתפרנס.
הנה כאן ההסבר-
http://www.btl.gov.il/benefits/Disability/Pages/de...

לפני זמן-מה הייתי עם בכורי (בן 18) בועדה רפואית,
זה לא היה מפחיד כגמו שזה אולי נשמע
º
צ"ל כמו שזה
04/11/13 14:10
15צפיות
אני רואה שיש שם לפי אחוזים
04/11/13 16:47
27צפיות
כמה אחוזים זה לאוטיסטים\אספרגרים?
אני חושבת שזה לא אחיד
04/11/13 16:59
29צפיות
בטל"א קובע אחוזי נכות ואחוזי פגיעה ביכולת ההשתכרות,
ובהתאם לזה נקבעת הקיצבה (אם מקבלים לפחות60% לראשון
ו  50% לשני ).
המלצות למבחן סינון לאיתור מחוננות
03/11/13 22:42
141צפיות
בננו עומד לעבור את מבחן הסינון של כיתה ב למחוננות  והסבירו לנו שעקב היותו עם אוטיזם הוא אמור להבחן בתנאים מותאמים. שאלתי היא אם מישהו יכול לספר לי איך נערככים מבחני המיון בתנאים מותאמים- האם זו בחינה בע״פ מול בוחן, האם הסייעת האישית שלו נוכחת לצידו בזמן המבחן (אם לא הסיכוי שיקפוץ בין סעיפים, ידלג על שאלות, מחשבותיו ינדדו וכו הוא גבוה מאוד),
אשמח לשמוע המלצות ...
תודה.
º
האם את בטוחה שאת רוצה שיעבור לכיתת מחוננים?
04/11/13 09:47
43צפיות
º
זה רק יום בשבוע. שאר הימים בבה״ס שלו
04/11/13 12:13
38צפיות
º
ואת מכירה את ביה"ס ההוא? הוא יגיע עם סייע/ת?
04/11/13 12:56
34צפיות
זה תלוי עיריה
04/11/13 16:40
42צפיות
יש מקומות שמאפשרים לבוא עם סייעת ויש שלא, אבל אני עוד לא שם כי קודם עליו לעבור את המבחנים ורציתי לדעת אם מישהו יודע איך ילד אוטיסט נבחן בתנאים מותאמים? אם מישהן עבר זאת ויכול להגיד האם הילד נבחן בע״פ? האם הילד רשאי להבחן שהסייעת לצידו?, האם הילד נבחן עם עוד ילדים או רק הוא?
תודה
הבן שלי נבחן לפני שבועיים,
05/11/13 07:34
51צפיות
בכיתה עם רק עוד ילדה אחת (שאר הילדים נבחנו במקום אחר), לא נזקק לעזרה (למרות שבבית הספר לפעמים נזקק להרגעה של סייעת במצבי לחץ) - זה בכלל לא הלחיץ אותו.. יש לו קצת בעיות כתיבה, אבל זה מבחן אמריקאי ולא היה צריך לכתוב בכלל (הוא אמר שהיה צריך לכתוב מספרים כמה פעמים, אבל עם זה הוא מסתדר). אתמול קיבלנו תשובה שעבר את המבחן.
º
תודה, עזרת לי. בהצלחה לכם!
06/11/13 22:10
7צפיות
החוגים האלה הם לדעתי לא מציאה גדולה
05/11/13 08:27
38צפיות
ולא בטוח ששווה להתאמץ בשבילם.

נתחיל בזה שהם חוגים לכל דבר, שנערכים על חשבון הזמן שהילד צריך להיות בבית הספר והם עולים כסף.

מדובר בכמה חוגים, בנושאים שונים, שיכולים לעניין ילדים מחוננים, אבל מעבר לזה הם חוג לכל דבר ויש בהם ילדים רגילים למדי.
לפעמים זה שווה את המאמץ
א. כי הילד מוצא שם חברים, שמתעניינים באותם תחומים כמוהו (לא קורה תמיד)
ב. חוגים שמעניינים ומאתגרים את הילד.

צריך לבדוק אם זה שווה את המאמץ ואם אתם באמת רוצים שהילד ילך לשם.
תבדקו איזה חוגים נותנים אצלכם באזור ותחליטו אם זה עדיף על פני חוג רגיל.
החוגים זה למי שעבר את שלב א
06/11/13 05:34
30צפיות
הבן שלי עבר את שלב ב, ואז הוא קיבל זכות להיכנס לכיתת מחוננים, או לחלופין יום בשבוע שבו במקום ללכת לבית הספר הוא הלך לתכנית מחוננים.
ואלו לא חוגים?
06/11/13 08:17
20צפיות
גם הבן שלי עבר את שלב ב' והלך יום בשבוע (שישי) לחוגים במרכז למחוננים.

הם היו חוגים מאוד נחמדים והבן שלי מאוד נהנה, אם כי לעתים ביקש לוותר וללכת לפעילות שהייתה בבית הספר באותו הזמן (ביום שישי עשו לפעמים פעילות אחרת במקום לימודים).
מבחינתי, היתרון של החוגים האלה היו משני תחומים: א. הנושאים מאוד עניינו ואתגרו אותו; ב. מפגש עם ילדים שיש להם תחומי עניין קרובים לשלו, שלא תמיד קל למצוא בכיתה רגילה.
צריך לזכור, שבזמן הזה הילד מפסיד לימודים וצריך להשלים אותם לבד. וגם שזה לא בחינם, אלא בתוספת תשלום וגם שלא כל ילד נהנה בדיוק מהחוגים שיש במסגרת הזו (אצל הבן שלי אפשר היה לבחור, ובכל זאת אם לא היה אוהב כלום?)

מבחינתי, אלו חוגים נחמדים ותו לא. לא בטוח ששווה להתאמץ כדי להגיע אליהם.
לדעתי הגורם שהסביר שיש זכאות להתאמות
05/11/13 01:01
29צפיות
צריך גם להגיד איזה התאמות ואיך העסק מתנהל.
כי אם הוא מדבר על התאמות, אני מניחה שהוא יודע על מה הוא מדבר (לפחות אמור לדעת  ).
בני לא עבר שלב א שנעשה בלי התאמות
05/11/13 17:58
44צפיות
אחרי מכתב שלנו וטפסים ששלחו ומילאנו (חלקם ע״י המורה ואחד מאנשי המקצוע, אני כבר לא כ״כ זוכרת), זומן לשלב ב בתנאים מותאמים שנערך במועד ומקום אחר משלב ב הרגיל (אני יודעת כי אחותו נבחנה ברגיל).
ההתאמות אישיות לכל ילד, אצלנו קיבל כיתה קטנה (3 ילדים), סימון בשאלון ולא בדף תשובות, ועוד משהו שאני לא זוכרת.
יש מידע באתר האינטרנט של משרד החינוך.
http://cms.education.gov.il/educationcms/units/gif...
יש שני שלבים
05/11/13 21:52
21צפיות
הראשון בבית הספר- המורה שלו מבצעת זאת. אנחנו לא ביקשנו התאמות, לפי המלצת המורה. המורה נלחמה להעביר אותו שלב, כי בשלב א' (בבית הספר) לא היה מרוכז וביצע טעויות שטותיות, והמורה הכירה את הקושי הזה (הוא קיבל 90 כאשר הסף היה גבוהה יותר). יתכן והסייעת היתה, לעזרה בוויסות.
שלב שני הוא אחה"צ, באופן מרוכז לכל הילדים באזור. מגיעים לכיתות הבחינה ומבצעים את המבחן בקבוצות של כ 10-15 ילדים לפי זכרוני. לכל קבוצה מדריך. כאן כבר פעל עצמאית. הכנתי אותו מראש איך זה מבוצע (מה זה מבחן אמריקאי, איך עונים על דף תשובות וכד'). המדריכים אמורים לעזור להם בהתארגנות, להסביר וכד'. ביצע לבד ועבר. בנתיים מאד נהנה, למרות שדומה יותר לחוג מאשר ל"תוכנית לימודים". העשרה ולמידה לא פורמלית. לא רצינו את הסייעת, אך הצענו שתבוא פעם ראשונה לעזור. מכיוון ש"שוטט" בבניין (תיכון) הכריחו אותנו שתהיה סייעת. זה מונע ממנו להישאר שם ב"צהרון" (עוד 2 חוגים עד 16), מסבך לי את החיים עם איסוף ב 13:15.
04/11/13 08:25
9צפיות
קלינאית תקשורת + מרפאה בעיסוק בירושלים
04/11/13 15:33
33צפיות
מחפשת קלינאית (שמבינה ב-PDD כמובן) ומרפאה בעיסוק עם דגש על ויסות חושי.
אפשר כאלה שעובדות עם מאוחדת אבל ממש לא חובה...
רצוי כאלה שעובדות גם אחרי 16:00, אבל שוב - האיכות מעל לכל
מיכל לסר ב"צמיחה" וגם
04/11/13 20:18
36צפיות
תמר צ'רקה במאוחדת.
מיכל לסר עובדת לפי DIR.
שתיהן רק בבוקר.
04/11/13 20:13
3צפיות
º
עדיין מחפשת אנשי מקצוע DIR בשרון
05/11/13 12:38
23צפיות
05/11/13 13:38
4צפיות
אני מחפשת חוג ספורט לבני בן ה-13
05/11/13 15:54
37צפיות

בתל אביב. הוא בתפקוד גבוה, נבון, וחמוד, ולא מוצא שום חוג כלבבו.
אולי תמצאי בלוחות שלנו-לוח מודעות ולוח מטפלים
06/11/13 09:55
13צפיות
ראי נא 'לוחות' בתוך לשונית 'כלים ומידע' שבראש העמוד.
הרהורים בעקבות X פקטור
58תגובות
03/11/13 10:46
413צפיות
אחרי שראיתי את המתמודד האוטיסט והמתמודדת עם תסמונת דאון...

לפעמים כשאני מסתכלת על ספירי והיא רק בת פחות מחמש, אני מנסה לדמיין איך היא תהיה עוד 10-15 שנים. היא עדיין מדברת לא ברור כ"כ, לא גמולה בלילה ולא מתלבשת לבד. והם כ"כ ורבאליים ומוכשרים. האם גם ספירי תגיע לרמה כזו? שתמצא את הכישרון...

(המשך...)
אחרי שראיתי את המתמודד האוטיסט והמתמודדת עם תסמונת דאון...

לפעמים כשאני מסתכלת על ספירי והיא רק בת פחות מחמש, אני מנסה לדמיין איך היא תהיה עוד 10-15 שנים. היא עדיין מדברת לא ברור כ"כ, לא גמולה בלילה ולא מתלבשת לבד. והם כ"כ ורבאליים ומוכשרים. האם גם ספירי תגיע לרמה כזו? שתמצא את הכישרון החבוי שבה?
לפעמים בעלי ואני צוחקים שהיא תהיה הדוגמנית האוטיסטית הראשונה מרוב שהיא יפהפייה, אבל אני ממש ממש רוצה להאמין שהיא תוכל להיות עצמאית ולדבר כמו שצריך ובעצם שהשמיים הם רק התחלת הגבול, שיש בה עוד פוטנציאל חבוי שעוד לא עלינו עליו.
בכל מקרה, אני מאחלת הצלחה לדניאל ולעמליה בתכנית וכל הכבוד על העלאת המודעות לעובדה שלא כל האוטיסטים הם rainmen.

זהו. סתם שיתוף קטן. יום טוב לכולם.
לכל המעוניינים
03/11/13 08:17
293צפיות
לאור ההתקדמות המהירה של "חוק האוטיסטים", עם כל המשמעויות הנלוות אני מזמינה את כל מי שחושב שלכל האוטיסטים, בלי קשר לרמת תפקוד, יש תפקיד חשוב בחברה כבני אדם, ולא כחיות מעבדה -  להצטרף לקבוצה שפועלת לשילוב וקידום אמיתי של אוטיסטים בחברה.

https://www.facebook.com/groups/1461379597419927/
03/11/13 14:18
52צפיות
אין לי פייסבוק

איך פועלת הקבוצה, מה היא עושה?
חבל
03/11/13 19:03
79צפיות
ניסיתי להתחמק מזה אבל בסוף הבנתי שאין ברירה. הפייסבוק הזה ממש מעצבן אבל יעיל....

הקבוצה מאפשרת לרשת של אנשים שעושים כל מיני דברים בתחום הזה להיות בקשר ולשתף פעולה: יש אנשים שעובדים עכשיו על פתיחת מועדונים לבוגרים ומתבגרים על הספקטרום, יש אנשים שעובדים על יצירת קשרים והפצת מידע, יש אנשים שעובדים על ארגון כנס משותף, אני עובדת על פיתוח אמצעים לתקשורת לא-מילולית - וככל שיהיו יותר אנשים שמאמינים בשילוב אמיתי יהיו גם יותר פרויקטים ואפשרויות לשינוי.
הצטרפתי
04/11/13 13:20
39צפיות
אני רואה שמוקדי הפעילות גם קרובים אלי פיזית. אשמח לקחת חלק
05/11/13 10:13
3צפיות
º
מקווים מחר לעלות לאוויר
03/11/13 00:03
92צפיות
º
איפה????
03/11/13 06:53
21צפיות
º
בהצלחה! תמשיך לעדכן
03/11/13 07:51
19צפיות
º
03/11/13 07:53
4צפיות
רוצה לקחת הפסקה מפה ולסגור את הבלוג
60תגובות
03/11/13 00:00
183צפיות
אניסוגר את הבלוג בלי נדר לתקופה של שבועיים וגם רוצה לעזוב פה לשבועיים צריך אץ ההפסקה הזאת למען הבריאות הנפשית שלי אני לא מרגיש שנאי מתקדם בחיים שלי מכל הבחינות  אני  שמח אמנם אסל חוזר לדיכאון ללא כל סיבה אז אני רוצה  לרחת הפסקה מכאן  ומהבלוג לא מרוצה מהבלוג שלי  לא מרוצה מההתקדמות...

(המשך...)
אניסוגר את הבלוג בלי נדר לתקופה של שבועיים וגם רוצה לעזוב פה לשבועיים צריך אץ ההפסקה הזאת למען הבריאות הנפשית שלי אני לא מרגיש שנאי מתקדם בחיים שלי מכל הבחינות  אני  שמח אמנם אסל חוזר לדיכאון ללא כל סיבה אז אני רוצה  לרחת הפסקה מכאן  ומהבלוג לא מרוצה מהבלוג שלי  לא מרוצה מההתקדמות הרוחנית שלי  לא מרוצה  מכלון לא מרגיש כחבר טוב  לחבירם שליל מרות שהם אומרים שכן  רוצה כבר להתפרק ולהוציא ממני את כל העצבות אשר נותרה קשה לי אני  בעוד שבועים אלך אל הפסיכיאטרית שלי וזה  אני לא יודע  מה לעשות   כ קשה לי רוחנית ואני כבר  יותר מדי רגיש חברתית למרות שאני לומד   לנווט את עצמי  כבר כואב לי  כל כך  אז הבלוג יושבת עמכם הסליחה ולהתראות בינתיים
רציתי לשתף בסיפור על הבן הPDD להגיב בבקשה
41תגובות
02/11/13 20:17
416צפיות
כן זה אני שוב מפעם שעברה
אולי לא הייתי מספיק ברור ..
אז אני מחדד את הסיפור ...
הבן שלי משולב בתוך כיתה רגילה .הבן שלי הוא בן 18 בכיתה יא
והם יושבים בגן הציבורי  והבן שלי התיישב בספסל וכנראה שזה לא מצא חן בעיניו של אחד החבר'ה המקובלים...
ואותו מקובל ...אמר לבן שלי "קום...

(המשך...)
כן זה אני שוב מפעם שעברה
אולי לא הייתי מספיק ברור ..
אז אני מחדד את הסיפור ...
הבן שלי משולב בתוך כיתה רגילה .הבן שלי הוא בן 18 בכיתה יא
והם יושבים בגן הציבורי  והבן שלי התיישב בספסל וכנראה שזה לא מצא חן בעיניו של אחד החבר'ה המקובלים...
ואותו מקובל ...אמר לבן שלי "קום מהספסל -תעבור לספסל אחר"
והבן שלי לא הסכים .
ו"החבר" שהוא לא PDD הוא פשוט אחד מהחבר'ה המקובלים בכיתה ...התחיל לקלל את הבן שלי  והבן שלי התעקש לא לעבור לספסל אחר ...
ו"החבר "הביא איזה מקל ופצע את הבן שלי באיזור הבטן .
אציין כאן שהבן שלי גדול גוף גובהו 183ס"מ שוקל כ115 ק"ג ו"החבר" בדיוק חצי ...
ואותו ערב הוא הגיע הביתה הלך לחדר שכב במיטה כמנהגו ...משוטט בפייסבוק בין התמונות של "החברים" מהכיתה ..
שבאתי לראות מה איתו הוא אומר לי "אבא אני חלש ...חסר לי אולי ברזל" ולא דיבר מילה בעניין הקטטה שהיתה ולא הראה לי את הפצע בבטן .
למחרת היום בביצפר ..העניין המשיך והבן שלי לא ויתר ל"חבר" ואמר שהוא ירדוף אותו ויחזיר לו על מה שהוא עשה לו ( הרי החבר פצע אותו )
ולאחר יום הלימודים הילד הלך הביתה ..והבן שלי איך שהוא גם הלך עד הבית של אותו חבר ...
ניסה לדפוק בדלת החבר לא פתח ...
והחליט שהוא מתנחל ליד הבית שלו ...
ואז ה"חבר" התקשר אלי בפחד וסיפר לי את מה שהיה והודה שהוא מצטער על שהוא פצע אותו וקילל את הבן שלי והעליב אותו... וכו..
מסתבר שהבן הPDD  שלי לא פראייר כ"כ
בסוף בסוף החבר'ה עצמם עשו בינהם סולחה
והכל נגמר....
נמאסל י שהוא מתערב לי בחיים ושאלה
02/11/13 18:47
54צפיות
למי  יש תרופה לאנשים שמתערבים לי בחיים ?
ביום שיש הראתי לאח שלי ולאשתו פוסטר אניהמ שקניית והם שואלים אוית לאיזה גיל זה אמרתי שזה לכל גיל והם אומרים שזה לא לגילי נמאס לי כבר האנימה תופסת חלק חשוב ונכבד בחיי נמאס לי מהתפיסה שכל המצויירים זהל לילדים נמאס לי שמפריע להם שאני אוהב אנימה ורוצה פוסטרים של אנימה בחדר

גם מפריעל ושכתבתי מכתב לקרלי והוא ואשתו ללא רצו לקרוא את המכתב לקרלי כי הם טוענים שזה ילדותי


בכל מקרה יש לי שאלה



שבוע טוב לכל עם ישראל היה לי דיון מעניין עם מישהו אני אמרתצי לו על כמה שהשירים של ליאת שינו את החיים שלי או יותר נכון את כוון החשיבה שלי לטובה ועד כמה שהם הצילו אותי מדכאונות הוא טען שזה לא ככה ולקחת הכל בפורפורציות ושאני יצתי מהדיכאון של שברון הלב בגלל עצמי והשיר בסך הכל היה ברקע מה אתם אומרים? שירים יכולים
לשנות את החיים או שלא מדבר על שירים בכלליות זה שדיברתי עם שירם של ליאת זה לא אומר שאמרתי שרק הבשירם שלה משנים את החיים אני מדבר בכלליות
אם היחס של אח שלך ואשתו מפריעים לך
02/11/13 19:03
35צפיות
עדיף שלא תשתף אותם, אל תראה להם חפצים שאתה קונה לעצמך ומכתבים שאתה כותב לאחרים.
מה שאח שלך אמר על הפוסטר מעיד על חוסר ידע והבנה שלו. יש אנשים מבוגרים שאוהבים אנימה וסרטים מצויירים, זו לא בושה ואין שום דבר רע בלאהוב סרטים מצויירים בכל גיל, תרגיש טוב עם עצמך ותמשיך לאהוב את מה שמעניין אותך ולתלות בחדר שלך איזה פוסטרים שבא לך

לשאלתך האם השירים ששמעת שינו לך את החיים ? אומרים שכשהתלמיד מוכן המורה מגיע. כנראה שהיה משהו בשירים הללו שעזר לך. איך שאני מאמינה זה יכול להיות גם וגם. גם השינוי בא ממך וגם היה משהו בשירים ששמעת שתרם להבנה שלך ועזר לך
בהודעות תמיכה צריך לתמוך ולא להעביר ביקורת.
02/11/13 13:10
148צפיות
זה מה שאמרו לי , ואני מניחה שזה גם  מופיע בתקנון.

אני הורה לא"ס (כפי שידוע לכולם) . ואני אשת אמצע (זה מיועד  לאנשים שמגחכים על ההגדרה).
אז אם אני לא כותבת דברים מסויימים בשרשורי תמיכה זה לא אומר שלא קראתי אותם, או שאין לי מה להגיד.
(או  קורה מצב נורא שיש לי ביקורת על מה שנכתב , ועוד 'בלי לדעת בדיוק מה קורה בביתו של הכותב' - גם זה חטא נוראי של כותבים בפורום אינטרנטי פתוח שאין בו פרטיות) , אלא אני לא כותבת כי יש דברים שאסור לי לכתוב.
לכן אני לא נכנסת לשרושרים כאלה גם כשיש לי מה להגיד.
ואני אחטא ואגיד עוד הכללה - אני חושבת יש עוד לא מעט כמוני (אבל אין לי הוכחות, לכן זה חטא)
זה לא חטא
02/11/13 13:20
76צפיות
נכון שבשירשורי תמיכה
(שירשורים שמתחילים מהודעה שמביעה מצוקה חריפה)
אסור לבקר את פותח השירשור, גם לא להתווכח עם מגיבים,
השירשור כולו מוקדש לתמיכה בפותחו.
תמיכה אינה רק חיבוקים,
גם הצעה לראות דברים מכיוון חדש שעשוי לשפר
את מצבו או הרגשתו של פותח השירשור, היא סוג של תמיכה.
כל עוד אין בה ציון שלילי לפותח השירשור,
כל עוד לא אומרים לו שהוא לא בסדר
אלא רק מציעים לו משהו שעשוי אולי להועיל לו.

אם הודעה מצוקתית מעלה סוגיה שיש למישהו ביקורת לגביה,
ניתן לפתוח שירשור חדש, ולהתייחס לסוגיה.
ברור שלא חטא . 'חטא' היתה
02/11/13 13:32
49צפיות
ההגדרת הסרקסטית.
ההסבר היה למה בשרשורי התמיכה יש אנשים שלא מגיבים (העזתי להכליל , אני מקבלת ביקורת גם על הכללות, ושוב יש לי חטא - אני ממשיכה להכליל) , למרות הם קיימים ולמרות שיש להם מה להגיד.
לכן כשמישהו לא מגיב בשרשור תמיכה , זה לא אומר שהוא לא קיים. אלה שמסיבה מסויימת הוא  לא רוצה
או לא יכול להגיב. לכן אם יש בשרשור מספר מגיבים עם דעה מסויימת ומספר מגיבים  עם דעה אחרת , בשרשורים  מהסוג הזה אין איזון מספרי בין תגובות לבין דעות - בלל ההגבלות על התגובות.
נכון. תמיד אפשר לפתוח הודעה חדשה (ואני עשיתי   הזכאן ובהרבה מקרים אחרים). אבל בפתיחה הודעה חדשה
המוקד עובר למי שפתח אותה, וחוסר איזון בהודעת תמיכה המקורית נשמר . אני לא אומרת שזה רע , אלא  חוזרת על ההסבר למה למשל אני (ואני מניחה שגם אחרים - איזה אסון , שוב הכללה ) לא מגיבים בשרשורים מסויימים כי יש על זה איסור.
מי שבמצוקה הוא לא בסדר
02/11/13 18:44
57צפיות
ותמיכה אמיתית היא לומר לו שהוא אחראי ללא בסדר הזה...

אלא אם כן מצוקה זה משהו שהבן אדם לא אחראי לו... כמו ...

אין לי בעצם דוגמא למשהו שקורה לבן אדם והוא לא אחראי לו...
לי יש דוגמא שאולי
02/11/13 18:54
53צפיות
אתה כגבר לא תסכים איתה. כשאישה נאנסת היא לא אחראית לזה.
מי שאומר או כותב שהוא במצוקה
02/11/13 23:07
36צפיות
הוא אכן במצוקה.
אבל זה לא היה הנושא שכתבתי  עליו.
אני לא מזלזל בהגדרה של אנשי אמצע
03/11/13 09:47
32צפיות
אני רק חושב שלא מספיק להיות איש אמצע כדי להבין אוטיזם ולדעת מה המשמעות של זה בחיי היום   יום ומה נכון או לא נכון לעשות עם אוטיסטים.
צריך היכות קצת יותר  עמוקה....
בחזרה לפורום
האזור שלי בפורום