לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
הסתרת שרשור מעל 
פורום מתמטיקה
"המתמטיקה היא מלכת המדעים", אמר קרל פרידריך גאוס, גדול המתמטיקאים בכל הזמנים.מתמטיקה היא אמנות המחשבה הטהורה, ואם נרצה או לא היא שזורה בחיינו, בגלוי או מאחורי הקלעים. אני מזמין את קהל הגולשים לבקש ולתת עזרה בכל תחום במתמטיקה ובכל רמה, או סתם להעלות רעיונות ונושאים לדיון (במתמטיקה).זה המקום גם לחידות לוגיות, בעיות פתורות, בלתי פתורות ובלתי ניתנות לפתירה, ואפילו בדיחות מתמטיות (כן, יש כאלה).מה לא שייך לכאן? כל נושא שאינו מתמטי, אפילו אם הוא קשור למתמטיקה. אם ברצונכם לברר מה כלול בבגרות ארבע יחידות, ומה בחמש, אם אתם רוצים לדעת מתי מועד ב` באלגברה לינארית א` באוניברסיטה העברית, או אם אתם חייבים לגלות מי שם עכבר (אופטי) בתיק של המורה (למתמטיקה) - אנא השתמשו בלוחות "לומדים לבגרות" או "לומדים לתואר" בפורום, או פנו לפורום "לימודים ועוד", או לפורום "סטודנטים", המתאימים יותר לתכנים מסוג זה. גם דיונים בפיזיקה מקומם לא כאן, אלא בפורום "מדע פופולרי".כמו כן, אנא המנעו מהבאת הפניות לבעיות מספרים, כתחליף לציטוט הבעיה. הפניות כאלו אינן בנות משמעות למרבית הגולשים שאין ברשותם את הספר המדובר, ואינן תורמות לדיון.לרשותכם גם לוח "שעורים פרטיים" בו אתם יכולים לבקש ולהציע עזרה מקצועית בלימודי המתמטיקה בכל רמה.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום מתמטיקה

"המתמטיקה היא מלכת המדעים", אמר קרל פרידריך גאוס, גדול המתמטיקאים בכל הזמנים.מתמטיקה היא אמנות המחשבה הטהורה, ואם נרצה או לא היא שזורה בחיינו, בגלוי או מאחורי הקלעים. אני מזמין את קהל הגולשים לבקש ולתת עזרה בכל תחום במתמטיקה ובכל רמה, או סתם להעלות רעיונות ונושאים לדיון (במתמטיקה).זה המקום גם לחידות לוגיות, בעיות פתורות, בלתי פתורות ובלתי ניתנות לפתירה, ואפילו בדיחות מתמטיות (כן, יש כאלה).מה לא שייך לכאן? כל נושא שאינו מתמטי, אפילו אם הוא קשור למתמטיקה. אם ברצונכם לברר מה כלול בבגרות ארבע יחידות, ומה בחמש, אם אתם רוצים לדעת מתי מועד ב` באלגברה לינארית א` באוניברסיטה העברית, או אם אתם חייבים לגלות מי שם עכבר (אופטי) בתיק של המורה (למתמטיקה) - אנא השתמשו בלוחות "לומדים לבגרות" או "לומדים לתואר" בפורום, או פנו לפורום "לימודים ועוד", או לפורום "סטודנטים", המתאימים יותר לתכנים מסוג זה. גם דיונים בפיזיקה מקומם לא כאן, אלא בפורום "מדע פופולרי".כמו כן, אנא המנעו מהבאת הפניות לבעיות מספרים, כתחליף לציטוט הבעיה. הפניות כאלו אינן בנות משמעות למרבית הגולשים שאין ברשותם את הספר המדובר, ואינן תורמות לדיון.לרשותכם גם לוח "שעורים פרטיים" בו אתם יכולים לבקש ולהציע עזרה מקצועית בלימודי המתמטיקה בכל רמה.

שאלה בהתכנסות אינטגרל
27/11/2013 | 12:43
2
47
שאלה בהתכנסות אינטגרל
שאלה שמשלבת אינפי 1 ו-אינפי 2...
רק לא מצליח להבין איך להשתמש בנתון ש-f רב"ש
תודה לעוזרים...
הדרכה
27/11/2013 | 14:47
1
32
מה שרציפות במידה שווה אומרת זה שהפונקציה הזו לא משתנה כל כך מהר. אם בנקודה מסויימת x מתקיים f(x)=1 נגיד, אז יש מרחק מסויים d מ-x שבו אנו יודעים בודאות שהפונקציה לא רחוקה כ"כ מ-1. המרחק הזה d  לא תלוי ב-x. איך זה עוזר? כי אם נניח בשלילה שהפונקציה לא שואפת ל-0, הרי שיש איזה e>0 וסדרה xn ההולכת לאינסוף כך ש-f(xn)|>e|. אז לפי הרב"ש נראה שבכל סביבה של xn יש בין גרף הפונקציה לציר ה-x מלבן בגובה e/2 וברוחב קבוע. זה יהווה סתירה להתכנסות האינטגרל. נסה לקחת את מה שכתבתי כאן ולהפוך את זה להוכחה מסודרת.
מעולה, תודה
28/11/2013 | 15:48
1
שאלה נוספת בקומבינטוריקה שלא הבנתי איך לפתור
27/11/2013 | 11:31
3
43
בבניין 9 דירות : 3 בקומה א',  3 בקומה ב' ו-3 בקומה ג'.
בכל דירה דייר אחד בלבד.  3 דיירים מקריים נכנסים למעלית בקומת הקרקע,  כל אחד מהם יורד בקומה בה הוא גר.
הבהרה: למעלית נכנסים רק בקומת הקרקע.
             המעלית עוצרת רק בקומות בהן גרים הדיירים שעלו למעלית.
מה ההסתברות שהמעלית תעצור בכל אחת מ-3 הקומות?
המכנה: (בחירת 3 מתוך 9) C9,3 המונה: 3*3*3
27/11/2013 | 12:08
27
(לכל קומה 3 "נציגים")
יש שאלה נוספת שמתייחסת לנאמר פה
02/12/2013 | 17:46
1
8
מה ההסתברות שלמעלית יעלו 2 דיירים בדיוק מקומה ב'?  האם הכיוון הוא בחירת 2 דיירים מתוך 9 הדיירים בסה"כ
כפול בחירת 2 דיירים מתוך 3 ( מקומה ב' )  למרות שזה עדיין יכול להיות מכל קומה אחרת , א או ג פחות 2 אופציות שזה יהיה דייר אחד או שניים?
מעלה שוב
02/12/2013 | 17:49
5
עזרה בקומבינטוריקה
27/11/2013 | 10:37
10
67
יש 6 כדורים ממוספרים.  הכדורים שמספרם 1-3 הם לבנים, הכדורים שמספרם 4-5 הם אדומים והכדור שמספרו 6 הוא כחול.  זורקים. באופן מקרי את ששת הכדורים לחמישה תאים ממוספרים. ( כל תא יכול להכיל 6 כדורים )
1.מה ההסתברות שבתא מס' 3 יש רק כדורים אדומים ואין כדורים אדומים בתאים אחרים?
2.מה ההסתברות. שבתא מס' 1 יש כדורים לבנים?
3.מה ההסתברות שכל הכדורים נפלו לשני תאים בדיוק?
4.מה ההסתברות שהכדורים שמספרם 2 ו-4 נפלו לאותו תא?
5. מה ההסתברות שבכל תא יש לפחות כדור אחד,  וכי הכדור הכחול נמצא באותו תא בו נמצא כדור לבן?
לגבי סעיף 1 צריך לחשב את ההסתברות שתא מס' 3 ייבחר מתוך 5 התאים, כלומר מס' האפשרויות לבחירת תא אחד מתוך 5 כפול מס' האפשרויות לבחירת כדורים אדומים (2) מתוך 6 ? לא הבנתי איך למצוא את גודל מרחב במדגם .
ואם אפשר גם הדרכה לשאר הסעיפים בבקשה.
קודם כל זו שאלה בהסתברות וקומבינטוריקה
27/11/2013 | 11:57
9
44
בשאלות כאלה, חישוב ההסתברות מתבצא בד"כ ע"י חילוק גודל המאורע (מספר האפשרויות המתאימות) בגודל מרחב המדגם (סך האפשרויות). זה מתאפשר כשכל האפשרויות שוות הסתברות.
אז ראשית , המכנה בכל השאלות הוא 6^5 (חמש בחזקת 6 - לכ"א מ-6 הכדורים יש 5 אפשרויות סידור)
1. המכנה הוא 4^4, כי מיקום 2 הכדורים האדומים נקבע, וצריך לסדר 4 הכדורים הנותרים ב-4 התאים האחרים. לא כדאי לעשות בדרך שהצעת - לא בטוחה שאפשר בכלל, ומתכון לצרות.
2. מחשבים בעזרת משלים - אין כדורים לבנים בתא מס' 1. ז"א שלכ אחד מ-3 הכדורים הלבנים יש 4 אפשרויות לתא, ולשאר 3 הכדורים יש 5 אפשרויות כמקודם, לכן (3^4)*(3^5) והתשובה הסופית היא 1 פחות התוצאה
3. צריך לבחור את התאים ואז לכל כדור יש 2 אפשרויות c2,5* 2^6
4/ אפשר להסתכל על זה שלכל הכדורים חוץ מ4 אין הגבלה, ומיקומי נקבע על ידי מיקום כדור 2. לכן 5^5
5. באותו עקרון: נשאיר את את הכחול "בצד" שאר הכדורים צריך לסדר כדור בכל תא. אנו מסתכלים על הכדורים (גם באותו צבע) כשונים (שים לב שיוזרים לך בניסוח השאלה עם צורת ההסתכלות - ממספרים אותם) ואז יש 5! אפשרויות ל-5 הכדורים, ולכדור הכחול יש 3 אפשרויות - בכ"א מהתאים הו יש כדור לבן. לכן המכנה כאן הוא 5!*3

אשמח לדעת אם ההסבר עזר לך. אם לא רשום מה לא ברור ואשתדל לפרט יותר.
בכלל, בשאלות קומבינטוריות כדאי לקחת מספרים קטנים יותר ואז לעבור על כל האפשרויות.
תודה על התגובה המהירה! יש לי עוד כמה דברים
27/11/2013 | 13:49
8
25
שלא הבנתי בסעיף 1 מה המכנה הכולל כלומר גודל מרחב המדגם האם זה 4 בחזקת 4 כפול 5 בחזקת 6 ?אז מה המונה?
הבנתי שזה 5 בחזקת 6 רק אחרי שהתעמקתי בשאלה וניסיתי להבין.  אבל איך מבינים באופן כללי בשאלות מה גודל מרחב המדגם למה צריך להתייחס?  לשים לב?  
בסעיף 2 הבנתי את הדרך בפתרון הכוונה שאפשר דרך מאורע משלים לפתור את השאלה אבל לא ידעתי איך,  כעת הבנתי.
בסעיף 3 לא הבנתי למה מתייחס C2,5 ואיך זה משתלב בתרגיל?  התכוונת ל5 מעל 2.

המכנה הוא אותו מכנה לכל הסעיפים
27/11/2013 | 19:46
7
18
בסעיף 1 המכנה הוא 5 בחזקת 6, המונה הוא 4 בחזקת 4.
לגבי איך מבינים באופן כללי - לומדים במסודר את עקרונות הקומבינטוריקה והמודלים הבסיסיים, ומנסים להמחיש לעצמנו על דוגמאות עם מספרים קטנים, כך שאפשר יהי לעבור על כל האפשרויות ו"לחוש" את החישובים. אח" פותרים תרגילים, שוב באותו עקרון - משתדלים קודם לקחת תרגיל עם מספרים קטנים יותר ולנסות לעבור על כל האפשרויות. עד שמנוסים מספיק וכבר אין צורך בד"כ בשלב ביניים זה.
C2,5 זה אכן הכוונה ל5 מעל 2. רשמתי למה זה מתייחס.
בהצלחה!
סליחה, ראיתי שסעיף 3 לא מפורט
27/11/2013 | 19:48
6
17
5 מעל 2 זה אפשרויות לבחירת 2 תאים מתוך 5 בהם ישוכנו כל 6 הכדורים. אח"כ לכל אחד מ6 הכדורים יש 2 אפשרויות.
ושוב סליחה, יש למעשה טעות בסעיף 3.
27/11/2013 | 19:51
5
24
הרי דורשים 2 תאים בדיוק עם כדורים. בצורה שתארתי, יכול להיות מצב שכל הכדורים יהיו בתא אחד. צריך לדאוג שזה לא יקרה. יש שתי אפשרויות כאלה - או שכולם בתא הראשון, או שכולם בשני. אז התשובה היא הקודמת פחות 2. ז"א: 6^5 /(c5,2* 2^6 -2 )
לא הבנתי עדיין למה פחות 2 בסעיף 3 אם אפשר
27/11/2013 | 22:35
4
11
הסבר בבקשה.
שים לב שמבקשים שהכדורים יהיו בשני תאים בדיוק
28/11/2013 | 08:58
3
10
אם היה כתוב "לכל היותר שני תאים"  התשובה שלי הקודמת הייתה נכונה. אבל כשהכדורים "בוחרים" חפשי תא, הם יכולים כולם לבחור באותו תא, וזה לא מתאים להגדרת השאלה. ז"א החשבתי בטעות שתי אפשריות מיותרות - כשכל 6  הכדורים בתא הראשון, וכשכל 6 הכדורים בתא השני.
עכשיו זה מסתדר לך?
לא, אניי לא הבנתי את ההבדל בין לכל היותר
28/11/2013 | 12:49
2
9
לבדיוק ומה זה אומר פחות 2 איזה אפשרויות זה מוריד?  
אם הבנתי נכון, מורידים את האופציה שהכדורים
28/11/2013 | 13:13
1
10
יהיו רק בתא אחד ( באחד משני התאים ) לזה התכוונת?
נכון. זה מה שמורידים
28/11/2013 | 14:12
11
"לכל היותר 2" זה קטן או שווה 2, יכול להיות גם קטן ממש, במקרה הזה 1, והמשמעות היא אכן שכל הכדורים בתא אחד.
מתמטיקה לכלכלנים
26/11/2013 | 21:44
1
56
היי
אשמח לקבל הפניות לחומרי עזר שיכולים לעזור בתחום.
אני תלמיד כלכלה שנה א', הקורס הולך לי בגדול בסדר, אבל אני מרגיש את חוסר היסודות שנובע מהזנחה בתיכון.
אשמח להמלצות לספרים שניתן להשאיל בספרייה או עמודי\סרטוני אינטרנט עם תרגילים\פתרונות\הסברים.
שלום.
27/11/2013 | 12:31
36
בחלק מהמקומות יש מכינה ייעודית לפני תחילת הלימודים. כדאי להשיג חוברת תרגילים מהמכינה. בדרך כלל מה שצריך לשלוט בו טוב שה לוגריתמים, משוואות מעריכיות, ממערכות של שתי משוואות ריבועיות בשני נעלמים, אי שוויונות ממעלה שניה. נושאים אלה נמצאים בספרי תיכון של 4-5 יח"ל (וחלקם גם של 3 יח"ל, אבל עדיף לתרגל רמה גבוהה יותר)
מטריצות
26/11/2013 | 20:21
5
47
A ו-B מטריצות ריבועיות מאותו הסדר.
נתון הביטוי הבא:
(A-B)(A+B)

האם ניתן לפתוח סוגרים כמו בכפל רגיל? האם הביטוי הזה שווה ל:
A^2-B^2
?
תודה
לא
26/11/2013 | 20:39
3
33
פותחים את זה כמו כפל רבי איברים.
מה זה כפל רבי איברים?
26/11/2013 | 21:07
2
31
הדבר היחיד שאני יכולה לחשוב עליו, וזה רק במידה ויש לי את איברי המטרציות, הוא לבצע קודם את החיבור ואז את הכפל.
תודה
לא
26/11/2013 | 21:11
1
36
פשוט פותחים כמו בתיכון, נניח בכפל של פולינומים
zz (A-B)(A+B)=AA-BA+AB-BB zz
תודה. על האופציה הכי פשוטה לא חשבתי..
26/11/2013 | 21:18
14
זה נכון אם ורק אם AB=BA
27/11/2013 | 04:36
18
עזרה בפתירת שאלה לגראנז'
26/11/2013 | 20:03
1
35
לגראנז
שלום לכולם
איני יודע כיצד לפתור את השאלה הבאה, ואם לדייק, אין לי הרבה מושג גם כיצד לגשת אליה
מישהו מוכן לעזור לי? אני יותר מאשמח אם מישהו יוכל לכתוב כמה מילים על איך הייתי אמור לקשר את השאלה ללגראנז', כי גם כשכתוב שזה מתייחס למשפט הזה, התקשתי לדעת מה לעשות (אולי עניין של לדעת איך לגשת לשאלה).

השאלה:
http://img29.imageshack.us/img29/1752/d1a2.jpg

תודה
רמז
26/11/2013 | 20:39
21
התבונן בפונקציה f(x)=arctan(x) בתחום [0,x[.
|*|נפתח פורום "איש משפחה"
26/11/2013 | 17:58
13
|טי-וי| חולים על סטואי? חולמים שיהיה לכם כלב כמו בראין? פיטר גריפין מהווה עבורכם מודל לחיקוי? אז כנראה שפורום איש משפחה הוא המקום בשבילכם|!|
בואו לדבר על המשפחה הכי מופרעת ומיוחדת בטלוויזיה בפורום שנפתח מחדש
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/forumpage.aspx?f...

שימו |לב|פורום סוגיות פסיכולוגיות אצל ילדים שינה את שמו ונקרא כעת פורום ייעוץ להורים. אתם מוזמנים להעזר בפורום ולהתייעץ
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumPage.aspx?f...
שאלה מעניינת בנושא בדידה
26/11/2013 | 17:47
6
51
שאלה מעניינת בנושא בדידה
אם יש לי פונקציה f:x-->y   על.  האם קבוצת החזקה  ( f:p(x)-->p(y   המוגדת באופן ישיר ע"י הפונקציה f ,תהיה גם על  ולמה ??
מישהו ??
26/11/2013 | 18:08
5
אינטואיציה
26/11/2013 | 18:15
4
37
קח B כלשהי ב(P(Y
אזי {B={b1, b2, ... ,bk כך שכל bi שייך לY
לפי הנתון שf היא על, אתה יודע שלכל bi כזה קיים ai בX כך שf(ai)=bi
עכשיו רוצים להוכיח שלאותה B יש מקור בF. כיצד תבנה את המקור הזה?
לא הבנתי למה אני צריך לבנות מקור ?
26/11/2013 | 18:33
3
8
תוכל קצת להרחיב ?
26/11/2013 | 18:37
1
9
בבקשה
26/11/2013 | 19:20
17
תרשום במסודר מה זה אומר ש-f היא על.
תרשום במסודר מה זה אומר ש-F היא על.
מזה תבין מה נתון ומה צריך להוכיח ואז גם ההדרכה שניתנה לך כאן תהיה הרבה יותר ברורה.
כמו שאורי אמר
26/11/2013 | 20:47
12
כדי להוכיח שפונקציה היא על, אתה צריך להראות שלכל איבר בטווח  קיים מקור

עבור השאלה הזו, צריך להראות שלכל B ב(P(Y קיימת A ב(P(X כך שF(A)=B
שאלה בהתכנסות אינטגרל
25/11/2013 | 23:46
2
50
שאלה בהתכנסות אינטגרל
אינטגרל ממש מסובך - צריך לקבוע אם הוא מתכנס בתנאי או מתבדר.
הצלחתי כבר להוכיח שהוא לא במתכנס בהחלט.

תודה על העזרה...
מבחן דיריכלה
26/11/2013 | 20:44
1
35
f(x)=x/((x+1)lnx) zz
g(x)=cos(lnx)/x zz


רשמית ה-x/x+1 זה רק בשביל לסדר יפה את הנגזרות, בגדול לשנות את ה-x+1 הזה ל-x לא משפיע הרי על אינטגרל ולכן צריך לחשוב על זה בצורה הזו.
ואז בהחלפת משתנים, תקבל Scos(t)dt/t zz שאת זה קל מיידית לפתור לפי דיריכלה.
אחלה, תודה
26/11/2013 | 21:58
12
שאלה - אלגברה לינארית.
25/11/2013 | 22:32
1
26
יהיו T,S: V->V טרנספורמציות לינאריות לכסינות. צ"ל: קיים B בסיס עבורו המטריצה המייצגת של T והמטריצה המייצגת של S אלכסוניות אם ורק אם TS=ST.
הוכחתי את הכיוון ->, אבל נתקעתי בכיוון השני. חשבתי לקחת בסיס שלפיו המטריצה המייצגת של T אלכסונית ולהראות שכול איבר בו וקטור עצמי של S, אבל לא ממש הצלחתי לעשות את זה.
תודה!
אפשר ככה
25/11/2013 | 22:59
20
נניח ש x הוא ערך עצמי של T, ונסמן ב V את מרחב כל הוקטורים העצמיים המתאימים.
לכל v ב V מתקיים:

T(Sv) = S(Tv) = S(xv) = x(Sv)

כלומר Sv הוא וקטור עצמי של T עם ערך עצמי x.
במילים אחרות, V הוא תת מרחב שנשמר על ידי S. לכן אפשר למצוא בסיס של V שכולו מורכב מוקטורים עצמיים של S (מדוע??)
אם נחזור על התהליך הזה לכל x בנפרד, נקבל n וקטורים בלתי תלויים שמהווים וקטורים עצמיים גם של S וגם של T.

טיילור
25/11/2013 | 22:14
2
61
אשמח אם אוכל לקבל הסברים ודוגמאות לטור טיילור. הנושא הוסבר, וגם לאחר חזרות שלי עם עצמי על החומר, הוא אינו ברור לי.
לא ברור לי מה הוא אומר, מה השימוש בו ואיך נעזרים בו על מנת לפתור בעיות/תרגילים.

מדובר כמובן בחומר חדו"א - רמה אקדמית.

תודה מראש לעוזרים~!
עזרה בבקשה?
26/11/2013 | 18:33
1
33
כמעט כל השאלות והבקשות כאן נענים לתשובות ולהדרכה, ואילו אצלי לא.
עזרה בבקשה?

שוב, תודה מראש.
אנסה לעזור
26/11/2013 | 22:12
26
רוב השאלות כאן הן שאלות על בעיות ספציפיות שעליהן יותר קל לענות. זו שאלה כללית ולכן ניתן רק לתת תשובה כללית, שספק כמה היא תעזור לך.

הרעיון של פולינום טיילור הוא שניתן לקרב כל פונקציה "יפה" (כזו שהיא גזירה אינסוף פעמים, או לפחות מספר פעמים) ע"י פולינום. מקדמי הפולינום תלויים בערכי הנגזרות של הפונקציה. למעשה זו הכללה של העובדה שבעזרת נגזרת ניתן לעשות קירוב לינארי של פונקציה. לעובדה הזו יש יישומים מעשיים, כגון חישוב מקורב של ערכי פונקציות. לעובדה שפולינום טיילור הוא יחיד יש ערך תיאורטי והוא משמש לעתים בהוכחות.
שאלה: כמה זה (מינוס 2) בחזקת (שני שליש)?
25/11/2013 | 21:23
1
93
שני מחשובונים מדעיים. אני מקליד עם סוגריים: (2/3)^(2-) האחד מחזיר מספר מרוכב 0.79 ועוד 1.37i והאחר מחזיר מספר שלם 1.5874 מה לעזאזל נכון? אני מבין שסדר פעולות חשבון קובע, אבל ההגיון אומר שכפל קודם לחילוק ולכן יש לעלות תחילה בחזקת 2 ואז להוציא שורש שלישי.. למה מחשבון TI89 מחזיר לי מספר מרוכב? יש לי ביטוי מטמתי מהצורה (B-A) בריבוע. אני רוצה להוציא ממנו שורש שלישי. הביטוי בתוך השורש הוא חיובי תמיד כי העלאה בריבוע מחזירה ערך חיובי. אז בסוף אני מצפה לשורש שלישי של מספר חיובי.. כל המחשבונים המדעיים כולל תוכנת מטלאב או מטמטיקה מחזירים ביטוי מרוכב... מי קבע את החוקים הללו?

תודה
בלתי מוגדר
26/11/2013 | 13:11
64
זו שאלה לא פשוטה. אם a,b ממשיים, החזקה a^b מוגדרות באופן שמוסכם אוניברסלית בשני מקרים:
א. a>=0 ו- b כלשהו
ב. a !=0 ו- b מספר שלם.

המקרה שלך אינו נופל באף אחת מהקטגוריות, ובמקרים כאלה יש יותר מתשובה אחת אפשרית. הדבר נעוץ בכך ש (a^b=e^(b*ln a והפונקציה ln אינה מוגדרת באופן יחיד במישור המרוכב המנוקב, אלא עד כדי תוספת של 2pi*i. לכן, בתוכנות שונות / מחשבונים שונים קיימות הגדרות שונות.

בכל אופן, אם רוצים שחוקי החזקות יתקיימו אז יש להצטמצם למקרים א' ו- ב'.
פונקציות מרוכבות
25/11/2013 | 18:50
2
37
פונקציות מרוכבות
אשמח לעזרה בשאלה הבאה...
זאת לא שאלה במרוכבות
25/11/2013 | 19:21
1
34
אלא בטופולוגיה (או בעצם, אינפי 3).
אפשר לפרק ולכתוב Di = (Di intersection R1) U (Di intersection R2)
כאשר מדובר באיחוד זר.
בגלל ש-Di הוא תחום, הוא קבוצה קשירה, ולכן אי אפשר להציג אותו כאיחוד של 2 קבוצות פתוחות זרות, ולכן Di מוכל כולו ב-R1 או ב-R2.
מסימטריה, Ri מוכל כולו ב-D1 או ב-D2.
בתוספת הנתון על החיתוך, סיימת.
תודה!
25/11/2013 | 20:21
4
חזקות -זה נכון איך שפתרתי את המשוואה?
25/11/2013 | 18:17
1
35
חזקות -זה נכון איך שפתרתי את המשוואה?
נכון
25/11/2013 | 21:53
14
כי X בחזקת חצי זה שורש ריבועי של X. אם הוא שווה 3, אז X שווה 3 בריבוע.
האם ניתן לממש כפל מס' בינארים בעזרת מטריצות ?
25/11/2013 | 17:44
2
184
ז"א, האם קיימת דרך "לקודד" מספר בינארי לתוך מטריצה ריבועית, לכפול את שתי המטריצות
שמתקבלות ואז לעשות "די-קודינג" למטריצת המכפלה ולקבל את מכפלת שני המספרים
הבינאריים המקוריים ?
תוכל להגדיר טוב יותר את השאלה
25/11/2013 | 18:34
34
מה הכוונה במספר בינארי? מהו הכפל?
האם הכוונה לשני מספרים טבעיים x,y בייצוג בבסיס ספירה 2 עם הכפל הרגיל ב-N? או האם הכוונה ל-n-יה של מספרים ב-Z_2 אם כפל איבר איבר?
מה נחשב ל-coding ו-decoding מקובל? האם כל פונקצית מעבר הניתנת לחישוב?
הבעיה היא שהגודל של המספר עלול לגדול...
25/11/2013 | 20:39
32
ובהכפלת מטריצה הסדר לא גודל.
מטריצות
25/11/2013 | 16:06
37
מטריצות
היי,

אשמח לעזרה עם השאלה הזו. אני פשוט לא מצליח לקבל תשובה נכונה (ומס' הנסיונות מוגבל).

המצב הראשון והאחרון אפשריים בכלל? (את האחרון אני כמעט בטוח בוודאות שזה 4 - בלתי אפשרי.. לא הגיוני שמספר המשוואות שלא התאפסו אחרי הדירוג גדול ממספר הנעלמים).

מה לגבי השאר? השני נראה לי שזה "אין פתרון"..

לא בטוח לגבי הראשון.

תודה
התכנסות סדרה ולוגריתמים
25/11/2013 | 15:53
2
68
שלום לכולם,
אני לא ממש יודע מאיפה לגשת בכלל לתרגיל הבא:

נתונה סדרה מתכנסת (C(n של המספרים הממשיים שגדולים מ0. lim C(n)= c. צריך להוכיח ש lim ln C(n) = ln c.

מישהו יודע?

תודה מראש על העזרה!!
מה אתה יודע לגבי לוגריתם?
25/11/2013 | 16:17
51
אני מניח שהתשובה - לוגריתם הוא פונקציה רציפה, לא תתקבל כאן?!?
יש פה נקודה עדינה,
26/11/2013 | 10:16
32
יתכן שהסדרה (C(n מתכנסת לגבול c=0, ואז lnc אינו מוגדר.
עזרה בהבנה אם אפשר לדעת DELEY
25/11/2013 | 15:52
26
הי,
שאלתי את זה גם בפורום תיכנות
אבל חייב להיות לזה הסבר מתמטי


אוקי, זה ממש מסובך להסביר את השאלה
אבל אני ינסה
יש לי .. נגיד מכונה, או פונקציה, שזורקת לי כל פעם אות (נגיד שהיא מחזירה ערך),
עכשיו זה עושה את זה פעם אחת בטווח של 5 שניות,
אבל אני לא יודע איפה בטווח הזה היא תיתן אותו.
כן הטווח עצמו הוא ידוע
נגיד:
משנייה 1 עד שנייה 5 היא תזרוק איפה שהוא שם באמצע אות
משנייה 5 עד שנייה 10 היא תזרוק איפה שהוא שם באמצע אות
משנייה 10 עד שנייה 15 היא תזרוק איפה שהוא שם באמצע אות
וכו' וכו' וכו'
הנקודה היא שאני לא יודע איפה בתוך ה5 שניות האלה, היא תזרוק לי את האות.

האות שאני מקבל הוא מתי המשחק צריך להגמר.

יש לי זמן שהמשחק צריך להגמר ומערכת שיכולה לדבר איתי מתי הוא נגמר,
הבעיה היא שזה רזולוציה של 5 שניות.. ואני צריך את זה יותר מדוייק...
עכשיו אני יכול לזרוק גם 20 קריאות קודם אם זה יעזור לצמצם את הDELEY הזה
השאלה שלי היא:

האם יש דרך לצמצם את הDELEY הלא ידוע הזה.. ?



אינפי 2 : התכנסות טור וקבוצה בת מניה
25/11/2013 | 11:19
5
76
אינפי 2 : התכנסות טור וקבוצה בת מניה
אשמח לרמז איך לפתור שאלה זאת.

תודה
רמז
25/11/2013 | 13:03
1
45
הניחי בשלילה ש E מכילה קטע כלשהו (קטן כרצונך) - והראי שקיימת (מפורשות) סדרה, שאיבריה מE ושונים זה מזה, שהסכום שלה מתבדר.

אי הכלת קטע אינה הוכחה לעוצמה
25/11/2013 | 13:18
52
יש קבוצות ב-R שאינן בנות מניה שלא מכילות קטע. לדוגמא, האי-רציונליים.
רמז
25/11/2013 | 13:22
2
55
ניקח e>0. כמה איברים יש ב-E הגדולים מ-e?
נראה שאני זקוקה לרמז נוסף...
26/11/2013 | 07:57
1
41
עבור כל e>0 יש ב-E כמות סופית של איברים גדולים מ-e . אבל איך להסיק מכך ש-E היא בת מניה ?
נכון
26/11/2013 | 08:45
37
כמה איברים יש בין 1/2 ל-1?
כמה בין 1/3 ל-1/2?
כמה בין 1/4 ל -1/3?
האם הוכחתי בצורה נכונה? (מרוכבים 5 יחידות)
25/11/2013 | 12:47
1
173
היי.
נתון מספר מרוכב Z שאינו ממשי טהור ואינו מדומה טהור. ידוע כי הביטוי Z פחות (אחד חלקי Z גג) הוא מספר ממשי. הוכח כי Z נמצא על מעגל היחידה.

כתבתי את הביטוי הנתון ככה:  a+bi -1\(a-bi)      q
ועשיתי מכנה משותף והגעתי לביטוי:
a^2 + b^2 -1 \ (a-bi)    q

וטענתי שבגלל שהמכנה מרוכב וידוע שהביטוי הוא ממשי אז המונה חייב להיות אפס.
האם זה נכון? כי ראיתי פתרון קצת יותר מסובך שכולל חילוק מרוכבים וכפל במספר הצמוד...אז אני לא יודע אם מה שעשיתי קביל.

תודה.
עשית נכון
25/11/2013 | 14:41
31
הנה פתרון שבו לא צריך רישום מפורש של Z=a+bi. לצורך העניין נסמן צמוד ב-^.

לפי הנתון
Z - 1/Z^   q הוא ממשי. כלומר הוא שווה לצמוד' של עצמו. הצמוד הוא
Z^ - 1/Z
ולכן
Z - 1/Z^ = Z^ - 1/Z
מעבירים אגפים ומקבלים ועושים מכנה משותף ומקבלים

Z-Z^ = (Z-Z^)/(Z*Z^)   q
נצמצם Z-Z^  q (למה מותר??) ונכפיל ב-Z*Z^  q (למה מותר?) ונקבל
Z*Z^ = 1
וזה בדיוק מה שצריך להוכיח
חם בפורומים של תפוז
דיכאון החגים
דיכאון החגים
אנחנו נשואים כבר 7 שנים וכך היה בכל שנה מחדש
דיכאון החגים
דיכאון החגים
אנחנו נשואים כבר 7 שנים וכך היה בכל שנה מחדש
בתוך החדר האינטימי שלי
בתוך החדר האינטימי שלי
עכשיו בפורום, טיפים מעולים לשדרוג חדר הילדים
בתוך החדר האינטימי שלי
בתוך החדר האינטימי שלי
עכשיו בפורום, טיפים מעולים לשדרוג חדר הילדים
אוהבים את תפוז?
אוהבים את תפוז?
עשיתם לייק לדף הפייסבוק שלנו? בואו לקבל את
אוהבים את תפוז?
אוהבים את תפוז?
עשיתם לייק לדף הפייסבוק שלנו? בואו לקבל את
Flix וידאו
נוה אקדמיה-טיולי איכות גאוגרפים
חושבים על חופשה מפנקת?
נוה אקדמיה-טיולי איכות גאוגרפים
חושבים על טיול בעולם?
פורום טיפול באומנות
מחפשים כיוון חדש?
קומונות
הקומונה היא קבוצת תמיכה מקצועית ונפשית לכל אותם סטודנטים לת...
סטודנטים למתמטיקה שנה א בבר אילן
זו הקומונה של כל הסטודנטים הצעירים (סטודנטים מתחת לגיל 18)...
עדכונים שוטפים
12:06 | 31.08.15 basenew
21:37 | 29.08.15 L0M87
17:42 | 28.08.15 basenew
13:38 | 28.08.15 גדי20152015
20:50 | 27.08.15 סטודנטלמדמח
17:03 | 27.08.15 alice2109
20:08 | 26.08.15 tom1992
מקרא סימנים
בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ