בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
"המתמטיקה היא מלכת המדעים", אמר קרל פרידריך גאוס, גדול המתמטיקאים בכל הזמנים.

מתמטיקה היא אמנות המחשבה הטהורה, ואם נרצה או לא היא שזורה
בחיינו, בגלוי או מאחורי הקלעים.

אני מזמין את קהל הגולשים לבקש ולתת עזרה בכל תחום במתמטיקה ובכל רמה, או סתם להעלות רעיונות ונושאים לדיון (במתמטיקה).

זה המקום גם לחידות לוגיות, בעיות פתורות, בלתי פתורות ובלתי ניתנות לפתירה, ואפילו בדיחות מתמטיות (כן, יש כאלה).

מה לא שייך לכאן? כל נושא שאינו מתמטי, אפילו אם הוא קשור למתמטיקה. אם ברצונכם לברר מה כלול בבגרות ארבע יחידות, ומה בחמש, אם אתם רוצים לדעת מתי מועד ב` באלגברה לינארית א` באוניברסיטה העברית, או אם אתם חייבים לגלות מי שם עכבר (אופטי) בתיק של המורה (למתמטיקה) - אנא השתמשו בלוחות "לומדים לבגרות" או "לומדים לתואר" בפורום, או פנו לפורום "לימודים ועוד", או לפורום "סטודנטים", המתאימים יותר לתכנים מסוג זה. גם דיונים בפיזיקה מקומם לא כאן, אלא בפורום "מדע פופולרי".

כמו כן, אנא המנעו מהבאת הפניות לבעיות מספרים, כתחליף לציטוט הבעיה. הפניות כאלו אינן בנות משמעות למרבית הגולשים שאין ברשותם את הספר המדובר, ואינן תורמות לדיון.

לרשותכם גם לוח "שעורים פרטיים" בו אתם יכולים לבקש ולהציע עזרה מקצועית בלימודי המתמטיקה בכל רמה.


שאלות מהותיות
27/08/13 15:20
51צפיות
1.האם אפשר להשתפר באומנות ההוכחה ככל שאתה מוכיח יותר משפטים ( מכל תחום שלא יהיה ) ?


2.האם הוכחת משפטים נאמר בענף א' יכולה לשפר באופן כלשהו כללי את יכולת הוכחת המשפטים שלי בתחום ב' . ?   

מהניסיון שלכם...
תודה
º
פעמיים כן
27/08/13 22:00
5צפיות
º
28/08/13 06:46
5צפיות
התלבטות בנוגע לבחירת קורס בסמסטר א'
27/08/13 15:15
133צפיות
היי,אני סטודנט למתמטיקה בת"א ורציתי להיעזר בכם ולהחליט בין שני קורסים שאני חושב לעשות..
בסמסטר א' הקרוב אני לוקח את הקורסים הבאים: "מבוא לקומבינטוריקה ותורת הגרפים" ,"משוואות דפרנציאליות 1", "חדו"א 3".
ההתלבטות היא לגבי עוד קורס - האם לקחת את פונקציות מרוכבות 1 או את טופולוגיה?

את מרוכבות יעביר ד"ר לב בוחובסקי והבנתי מחברים שהוא מלמד ממש טוב...המתרגל מיכאל ברומברג מעולה הייתי איתו בחדוא2.
טופולוגיה מעביר פרופ' אלדו לזר וטרם נקבע מתרגל.

לגבי קורסים שכבר עשיתי...לינארית 1+2, חדוא 1+2 , מבוא לתורת הקבוצות. תורת המספרים. אלגברה ב'1.
בעיקרון טופולוגיה מלמדים רק בסמסטר  א' והוא לא קורס חובה (יש רשימה של 7 קורסים מהם אני צריך לבחור 4,הוא מופיע שם) מרוכבות כן חובה ומלמדים גם בסמסטר ב'.

אני יותר נוטה למרוכבות כרגע ואני לא יודע אם יש לי בשלות מתמטית מתאימה לטופולוגיה בשלב זה...אולי עוד שנה יהיה נכון יותר..?

תודה לעונים. :)
עדיף שתיקח טופו אחרי אינפי 3
27/08/13 15:31
77צפיות
אני יודע שאצלכם מתחילים בטופו מההתחלה ממש של מרחבים מטריים, ואילו בשאר המקומות לרוב הנושא של מרחבים מטריים מכוסה באינפי 3 ומתחילים טופו ישר ממרחבים טופולוגיים, אבל עדיין נראה לי קצת עבודה ב-R^n לקבל דוגמאות ואינטואיציות רק יעזור.
אני גם מעריך שמי ששם אותו סמסטר א מכוון שאנשים ייקחו אותו בשנה ג כנראה (כי ההנחה הסטנדרטית אני מניח היא שאנשים עושים אינפי 3, אלגברה מתקדמת ובטח גם איזה מד"ר או הסתברות בסמסטר ג).

אני מכיר את לב ומיכאל, סה"כ אנשים סבבה.

נ.ב. נ.ב. כעקרון גם למרוכבות צריך פונקציות של 2 משתנים ואינטגרלים מסילתיים, אבל זה ממש בקטנה (לא מתייחסים הרבה לתיאוריה שלהם, אלא רק משתמשים בהם בצורה יחסית טכנית).
כשאני לקחתי את הקורס טופולוגיה
27/08/13 16:20
80צפיות
התחילו ממרחבים טופולוגיים ובהמשך הגענו למרחבים מטריים.

בשביל הקורס טופולוגיה באמת שלא צריך יותר מהקורסים של שנה א'.
צריך בגרות
27/08/13 17:02
70צפיות
וצריך לדעת לעבוד עם קבוצות (ואולי קצת על יחסי סדר).

זה כמו מידה, אין צורך במשהו מעבר לאינפי 2 עבורו, ובכל זאת מדובר במשהו קשה למדי לכל הסטודנטים.

בסופו של יום - אני נוהג לומר לתלמידים בתחומים כאלו - אם היה מדובר רק על R^n, לא היה צריך את הקורס הזה .
כמו שכבר רשמתי...
27/08/13 17:51
69צפיות
לא צריך יותר מהקורסים של שנה א'.

בת"א גם נוגעים בחצי השני של הקורס במבוא לטופולוגיה אלגברית.
אני חושב שמרוכבות 1 יילך לך טוב עם חדו"א 3
27/08/13 16:26
80צפיות
והכנה טובה לחדו"א 4 אם תקח אותו בסמסטר הבא.

משפט האינטגרציה של גרין כבר יופיע במרוכבות.
תודה לשניכם!
27/08/13 17:59
55צפיות
complex functions it is...

וכן ,התכנון זה סמסטר ב' לקחת את חדוא4 באמת.
טריגו
27/08/13 15:13
33צפיות
הוכיחו כי במשולש מתקיים: (a^2-b^2)/c^2= sin(alfa-beta) /sin(gama)
alfa,beta,gama זויות במשולש וABC הצלעות מולן.
תודה!
הוכחה
27/08/13 17:32
19צפיות
הוכחה
ראה ציור
הערה : כאשר a b c מופיע בתוך sin cos הכוונה לזוית המתאימה מול הצלע
בקשה לעזרה בתרגיל באינדוקציה + תמונת התרגיל
27/08/13 15:04
43צפיות
רשמתי את התרגיל ללא הסברים מפורטים , נא לא להתייחס , וגם לא בדקתי את נכונות הטענה. אני לא מבין מדוע התרגיל אינו יוצא. מה שיוצא לי שאגב ימין שווה בסוף התרגיל לאגף שמאל, מה שלא צריך לצאת מכיוון שמדובר באי שיויון. רק אסביר מה עשיתי בתרגיל- בהתחלה רשמתי את התרגיל במלואו, לאחר מכן הצבתי K , לאחריו הצבתי K+1 . בשלב זה החלפתי את הסדרה עד K בביטוי באגף השמאלי והמשכתי את התרגיל. משום מה לא מסתדר! ייתכן שאני מפספס משהו בנושא , אני אשמח להבהרות ( אני רק מתרגל לקראת הטכניון, ולומד לבד , ייתכן שאני לא פותר עקרונית נכון).
º
הנה התמונה :
27/08/13 15:06
33צפיות
הנה התמונה :
חייבים באינדוקציה?
27/08/13 15:12
30צפיות
יותר פשוט לפרק את זה לטור טלסקופי:

1 / (n(n+1)) = 1/n - 1/(n+1)
º
לא חייבים אבל אני מתאמן על אינדוקציה
27/08/13 15:29
26צפיות
לא הבנתי את אחד המעברים שלך
27/08/13 15:14
27צפיות
בשלב מסויים סימנת באגף שמאל את k האיברים הראשונים (מתוך K+1), ואז החלפת את הסכום שלהם בביטוי אחר - אבל הביטוי הזה הוא לא הסכום של האיברים האלה...
נכון אבל ככה עושים באי שיוינים זה לא הסכום המ
27/08/13 15:28
22צפיות
המדוייק כמו שעושים בשייויונים באינקודציה אבל אם עד N (שהחלפנו לK) סכום הסדרה היה גדול מהאגף הימני ואני מחליף לאחר מכן האגף הימני לשמאלי ומוכיח שלמרות זאת האינדוקציה נכונה ואגף שמאל (למרות ההחלפה במשהו קטן יותר) גדול אז הוכחתי לא?
אבל זה לא מה שקורה אצלך
27/08/13 15:36
24צפיות
מה שקרה אצלך זה שהחלפת את אגף שמאל בביטוי יותר קטן (לפי הנחת האינדוקציה), וכתוצאה מכך קיבלת שיוויון בין שני האגפים.
מה זה אומר על האי שוויון המקורי?
נכון החלפתי בביטוי יותר קטן ואז אם אני מוכיח
27/08/13 15:39
18צפיות
שעבור החלפה כזאת שמקטינה אפילו את האגף והוא למרותת זאת גדול אז האינדוקציה בוודאי נכונה? לא ככה חושבים?



נ.ב : בשיוונים רגילים (עם סימן שווה , לא גדול או קטן) יוצא לי סבבה, אני מחליף והכל מסתדר. רק באי שיווינים  יש לי בעיה .
º
עזרה? מישהו??
27/08/13 15:58
9צפיות
החלפת במשהו קטן יותר ויצא לך שזה שוה, כלומר
27/08/13 16:20
20צפיות
לפני ההחלפה זה היה יותר גדול. מה מפריע לך, בעצם?
נכון, חשבתי על זה.. אבל עדיין ככה עושים?
27/08/13 16:32
19צפיות
לא אמור לצאת יותר גדול למרות ההחלפה ? (ולא רק שווה - שזה גם מוכיח)
שום דבר לא "אמור" לצאת. אם יצא לך שזה מוכיח
27/08/13 22:12
15צפיות
אז מה הבעיה בעצם?
נראה לי יותר מדי פשוט לשאלה הזו ואני חושש
27/08/13 22:24
11צפיות
שמא אני מפספס איזה משהו
º
לפעמים דברים יוצאים פשוטים
27/08/13 22:36
10צפיות
טוב אני אשלח לך עוד מעט עוד תרגיל אי שיוויון
27/08/13 22:58
10צפיות
טוב? כי אני רוצה להיות בטוח שאני באמת פותר בדרך הנכונה
שאלון 005
27/08/13 11:55
28צפיות
אשמח לעזרה, באתר משרד החינוך לא מצוין במפורש מה ההחומר שעלי ללמוד(הבנתי שירד חומר )
.
מתכוונת לבצע את המבחן במועד חורף 2014 ויש ברשותי ספר הכנה של יואל גבע חלק א וב.
אשמח להכוונה ורשימה של הנושאים שעלי ללמוד.

תודה רבה לעוזרים
שאלה בתורת הגרפים
26/08/13 22:40
68צפיות
הי. אני צריך עזרה עם השאלה הבא.
נתון גרף G מכוון שהמחלק המשותף של אורכי המסלולים המכוונים הסגורים הוא q
צריך להראות שניתן לחלק את קודקודי הגרף לקבוצות V0, V1,.....,Vk-i כך שאם הקודקודים v1,v2 שייכים לאותה צלע אזי v1 שייך לקבוצה Vi מסוימת ו v2  לקבוצה (v(i+1

זה נראה שצריך להשתמש בחלוקה מודולו q
אבל לא מצאתי בדיוק איך לטפל בקודקודים שאינם במעגל
ומה לעשות אם המחלק המשותף הוא 1 האם אז כל הקודקודים באותה קבוצה?

תודה רבה
נראה לי שיש טעות בניסוח השאלה:
27/08/13 01:25
31צפיות
קודם כל, אני מניח ש־k ו־q הם סימנים שונים לאותו דבר, ושכל ה־v־ים שמתיחסים לקודקודים הם קטנים ולקבוצות הם גדולים.

עכשיו נדמיין גרף שיש בו שלושה קודקודים עם צלעות ביניהם: i→j→k, וכן יש צלע i→k. האם k בקבוצה הבאה אחרי הקבוצה של i, או עוד אחת אחריה? התנאי צריך להיות כזה שיכריח שבמצב כזה ה־q שלנו יהיה 1.

אם התנאי יתוקן, אז ההוכחה תוכל להיות משהו כזה: מתחילים מקודקוד כלשהו (שמים אותו באחת הקבוצות שרירותית), ואז מתפשטים לכל הקודקודים שהוא מחובר אליהם (באיזשהו כיוון): שמים את אלה שהוא מצביע עליהם בקבוצה הבאה, ואת אלה שמצביעים עליו בקבוצה הקודמת. ואז ממשיכים לכל הקודקודים שמחוברים לאלה באותו האופן, עד שמכסים את כל הגרף (או את כל רכיב הקשירות, לפחות. אם יש כמה רכיבים עושים את זה לכל אחד מהם). התנאי בשאלה צריך להיות כזה שיבטיח לנו שאם הגענו לאותו קודקוד בשתי דרכים שונות הן שמות אותו באותה קבוצה.

ואין בעיה עם קודקודים שלא במעגל או אם q הוא 1 – אלה המקרים הכי קלים! (אם q הוא 1 אז שמים את כל הקודקודים באותה קבוצה וגמרנו! קודקודים שלא במעגל – נשים אותם איפה שאנחנו רוצים, ולא תהיה הסתבכות כי לא נגיע אליהם בשתי דרכים שונות.)
דוגמא נגדית
27/08/13 10:05
25צפיות
ניקח גרף על קודקודים a,b,c,d עם הצלעות המכוונות הבאות
a-->b
b-->c
c-->a
a-->d
b-->d

בגרף הזה מעגל מכוון אחד abc. לכן q=3. מי שמוצא חלוקה של הקודקודים לפי הדרישה מקבל גלידה.
עוד שאלה קטנה בחילוק פולינומים...
26/08/13 20:26
43צפיות
עוד שאלה קטנה בחילוק פולינומים...
אני לא מבינה איך הם הגיעו בשאלה 9...לתשובה שרשומה שם..

תודה לעוניםם
לא ניתן לבצע חילוק פולינומים כשמעלת הפולינום
26/08/13 20:38
54צפיות
במכנה גדולה ממעלת הפולינום במונה.

ניתן לבצע ניחוש שורשים לפי רופיני, ולפרק לגורמים.
וגם רמז: בדקי אם המונה מתחלק ב-(x+2) ללא שארית ע"י חילוק פולינומים.
גזירת פונקציות עם lnים
26/08/13 19:00
35צפיות
שלום לכולם
אשמח אם מישהו יוכל להסביר לי בפשטות איך לגשת לפונקציות יחסית פשוטות שמופיע בהם ln ואיך לגזור אותן.
לדוגמה שיש ln ואז סוגריים ובפנים איקס חלקי איקס בריבוע מינוס9 וכדומה.
תודה (:
הנגזרת של ln(x)‎ היא 1‎/x‎.
26/08/13 19:46
24צפיות
אם בפנים במקום סתם x יש משהו יותר מורכב, אז צריך להשתמש בכלל הגזירה של פונקציה מורכבת (היינו במקום x שמים את אותו ביטוי שיש בפנים, ובנוסף מכפילים הכל בנגזרת של הביטוי).
שלום...שאלה בחילוק פולינומים
26/08/13 18:45
33צפיות
שלום...שאלה בחילוק פולינומים
בכיתה עשינו עד איקס ב3...
ופה קצת נתקעתי...

תודה לעוזרים.
הפירוק לגורמים
26/08/13 18:59
21צפיות
mone : x^4-1 = (x^2-1)(x^2+1)=(x+1)(x-1)(x^2+1)

mechane: x^3-1=(x-1)(x^2+x+1)
º
תודה.
26/08/13 19:06
3צפיות
2 שאלות. נ.ב: תודה רבה לכל מי שעזר ועוזר כאן
26/08/13 15:31
66צפיות
המון תודה על העזרה כאן...

יש לי 2 שאלות..היות וכבר לא נשאר לי זמן עד הבחינה, אשמח לשמוע הצעות לפתרון

1. הצע אלגוריתם המוצא את האיבר השני בגודלו במערך A בעל n מספרים ע"י לא יותר מ n+logn השוואות.

(אני משער שיש כאן איזשהו קשר ל-select, אבל יכול להיות שאני טועה)

2. הוכח שבהינתן מערך ממויין מגודל n ומספר x, הזמן הדרוש לבדוק האם x במערך הוא אומגה של logn.

תודה מראש, ותודה על העזרה בימים האחרונים.

אלה בעיות של בית ספר אפילו
26/08/13 16:18
52צפיות
אני זוכר שלומדים אותם לבגרות.

1. זה פשוט טורניר טניס - מחלקים את המערך לזוגות.
בכל זוג בודקים את הכי גדול - זה n/2.
אחרי זה שוב זוגות - זה n/4.
וכך הלאה, ב-n-1 השוואות מקבלים את הכי גדול.
אח"כ עושים trackback לענף של הטורניר שבו השווינו את הגדול ביותר (שהוא באורך logn) ומוצאים שם את האיבר השני הכי גדול.

2. זה גם בקורמן או בכל ספר אחר.
זה מאוד דומה לחסם התחתון של המיון.
יש לך חיפוש, במהלכו הוא מבצע השוואות ותקבל עץ חיפוש, נכון שבגלל שהמערך ממויין אפשר "לקצר" את ההשוואות (כמו בחיפוש בינארי) אבל בגלל שמדובר כאן על כל x שהוא, ואנחנו מחפשים חסם, ניתן להניח שאתה במקרה של מספר מקסימלי של השוואות.
עכשיו כל עץ בעל n קודקודים, הענף הכי קצר שלו הוא לפחות logn (במקרה של עץ בינארי מלא, יכול להיות שהעץ יהיה כולו ענף ואז תיתקע ב-n קודקודים).
סטטיסטיקה של משחקי כדורגל
26/08/13 14:33
53צפיות
שלום לכולם,

אני מנסה לבצע סטטיסטיקה פשוטה מאוד למשחקי כדורגל אבל לא יודע אם מה שאני עושה נכון

נניח שיש לי 100 משחקים שהתוצאות שלהם ידועות כבר ( משחקים ששוחקו) ואני רוצה לדעת על סמך ה 100 משחקים הללו מה הסיכוי האמיתי של קבוצה לנצח אם נניח יש לה מספר נקודות גבוה יותר מיריבתה

לדוגמא:

1. מכבי חיפה ( 30 נקודות ליגה) - מכבי תל אביב ( 20 נקודות ליגה)   -  התוצאה במשחק הייתה ניצחון לחיפה
2. הפועל תל אביב (25 נקודות ליגה) - הפועל באר שבע ( 18 נקודות ליגה ) - התוצאה במשחק הייתה ניצחון לבאר שבע

וכן הלאה 100 משחקים עם נתונים ידועים

השאלה שלי היא כזאת

האם אני יכול לסכום את המשחקים שבהם התקיים התנאי ( לדוגמא משחק מספר 1) ואז לחלק במספר המשחקים ( 100) ולהגיד שהסיכוי של קבוצה לנצח במשחק ליגה הוא (סכום המשחקים שבהם התקיים התנאי לחלק מספר המשחקים הכללי)?

אם זה לא נכון אשמח לדעת איך מחשבים,

בברכה והמשך יום טוב

שי  
מתאם
26/08/13 15:10
34צפיות
מה שאתה מנסה לעשות זה לנסות למצוא את המיתאם בין שני הנתונים. (נצחון הקבוצה ומספר נקדות הליגה שלה).
ראה פה
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%AA%D7%90%D7...
משהו קצת לא מובן לי
26/08/13 15:21
23צפיות
הרי יש לי את התוצאות הסופיות אז למה אני לא יכול פשוט לסכום ולחלק במספר המשחקים ואז למצוא את הקשר

ודבר נוסף איך אני אמור למצוא את התוחלת והשונות אם אני לא יודע מה הסיכוי שלי לכל "אופציה במשחק"

שי
26/08/13 15:40
27צפיות
טעות קשה.. פירסון מודד עד כמה הקשר בין משתנים הוא לינארי, זה ממש לא כלי שימושי כאן (אין לי אפילו כוח להתחיל לנמק למה זה מדד חסר משמעות ובשורה התחתונה הוא לא מועיל למקרה הנ"ל).

החישוב המקורי נכון, למעט הסתייגות קלה: אתה צריך להסיר את המשחקים בהם לשתי הקבוצות מספר זהה של נקודות ליגה (בפועל המשחקים הללו נדירים, אז החישוב צריך לצאת מאד קרוב).

אם המטרה שלך זה ניבוי תוצאות משחק, צריך לבנות מודל לעניין וזה לא דבר טריוויאלי בכלל. גם אם אתה מצליח לבנות מודל מוצלח, לא בטוח שכושר הניבוי שלו יהיה מספק. יש סיבה למה חברות הימורי ספורט משגשגות.
מציאת 3 קטעים מתוך n, בעלי נקודה משותפת
26/08/13 09:49
48צפיות
מה שחשבתי לעשות זה לעבור משמאל לימין ולהשתמש במשתנה counter. מהנקודה השמאלית ביותר. כלומר הקטע עם הקצה הכי שמאלי.
ואז ללכת ימינה. אם הנקודה הראשונה שאני נתקל בה, היא נקודת התחלה של קטע,אני מעלה את המשתנה ב-1. אם היא נקודת סיום של קטע, אני מוריד ב-1.
כך אני ממשיך עד שה-counter בעל ערך 3. ברגע שהוא בעל ערך 3, אני מחזיר "יש 3 קטעים עם נק' משותפת"?

1. הרעיון נכון?
2. איך אני רושם אותו בצורה מדוייקת? בהתחלה אני אמור לעשות איזשהו מיון? המיון צריך להיות של כל הנקודות התחלה והנקודות סיום ביחד? אם כן, אני צריך איכשהו להבדיל בין נקודת התחלה לנקודת סיום...איך אני עושה את זה?

3. אם היו שואלים את אותה שאלה, רק במקום "בעלי נקודה משותפת", היו שואלים "בעלי 2 נקודות משותפות" הפתרון יהיה זהה??? אם כן, למה?

תודה לעוזרים.
º
שכחת לרשום את השאלה עצמה
26/08/13 09:59
12צפיות
כתבתי בכותרת. ארשום שוב בצורה מלאה יותר
26/08/13 10:03
27צפיות
יש n קטעים על הישר הממשי. אני צריך לקבוע האם יש 3 קטעים מתוך n הקטעים הללו, בעלי נקודה משותפת
º
קטעים פתוחים או סגורים?
26/08/13 10:11
11צפיות
האמת שלא צויין בשאלה. בחר אחת מהאפשרויות
26/08/13 10:17
27צפיות
נניח סגורים
שאלה קצת מוזרה
26/08/13 14:24
17צפיות
ראשית, לא הגדרת מגבלת סיבוכיות. עקרונית אפשר לפתור את זה ב-brute force - פשוט לעבור על פני כל השלשות האפשריות של קטעים ולבדוק אם הן נחתכות. שנית, לשאלה האם מדובר בקטעים סגורים או פתוחים יש חשיבות בתרגיל הזה.

מכל מקום, הכיוון שלך הוא נכון - אפשר למיין את קצות הקטעים (לפי איזה קריטריון ממיינים?) ואז לעבור עם counter ולמצוא נקודת חיתוך מקסימלית.
אני רוצה למיין כך
26/08/13 15:24
18צפיות
למיין את הקצוות של כל הקטעים ביחד. כאשר אני מבדיל בין קדקד התחלה לקדקד סיום ע"י כך שאני מסמן קדקד התחלה בסימוןם כלשהו, וקדקד סיום בסימון אחר...זה מה שאני רוצה לעשות. ואז להוסיף 1 לcounter אם זה קדקד התחלה ולהוריד 1 אם זה סיום.

ביקשו סיבוכיות O(N).

ותודה על התשובות
אי אפשר לעשות את זה
26/08/13 15:57
17צפיות
הרעיון שלך טוב אבל עולה nlogn - המיון של הנקודות.

באופן כללי אי אפשר O(n) בגלל שאתה יכול לעשות מהבעיה רדוקציה לבעיית המיון - אם כל האינטרוולים יהיו בעצם יחידונים, למצוא האם יש חזרות במערך (לא ממויין) שקול לבעיה של מיון מבוסס השוואות שזה בעצמו nlogn בחסם תחתון (בחישוב רגיל, בחישוב קוונטי אפשר לקצר דרכים).

מה שעושים בגיאומטריה חישובית זה להשתמש במבני נתונים מיוחדים שמאפשרים לך לפשט את הפעולות הגיאומטריות הנדרשות.
אני חושב שלא העתקת את השאלה נכון
26/08/13 16:02
14צפיות
בד"כ שואלים כאן משהו בסגנון בעיית ה-scheduling.
הבעיה עצמה היא NP קשה, ואי אפשר לפתור אותה בצורה טובה.
מצד שני, יש פתרון קל למקרה הבא - האינטרוולים הם כולם שלמים, ושייכים לפרק זמן מוגדר, ונניח גם סגורים.
כלומר תחשוב שהאינטרוולים הם שעות 8-10, 11-13 וכך הלאה למשל.
והזמנים הם 0-23.
מה שעושים זה מערך count[0],...,count[23].
ואז עוברים על כל האינטרוולים, לכל אינטרוול, מוסיפים 1 לשעות שהוא חוסם, ואז עוברים שוב על המונים באמצע ובודקים את הכמות הכוללת.
זה עולה לך n אינטרוולים, כל אינטרוול במקסימום 24 פלוסים, ועוד מעבר בסוף על המערך של ה-24 שעות, זה נותן O(n).
º
טעות טעות....באמת יש טעות. זה nlogn. סליחה...
26/08/13 16:05
5צפיות
º
כמו שאמרת יש מיון, וזה כבר nlogn. מצטער
26/08/13 16:06
5צפיות
נקודה רגישה
26/08/13 16:18
17צפיות
הגישה שלך נכונה אבל צריך לשים לב שצריך למיין את נקודות הקצה כך שאם נאמר 2 הוא גם התחלה של קטע x וגם סוף של קטע y אז במיון ההתחלה של x מופיעה לפני הסיום של y. האם אתה מבין למה?
º
אלא אם הקטעים פתוחים, ואז זה להפך
26/08/13 19:42
8צפיות
למישהו יש רעיון לאלגוריתם עבור השאלה הבאה:
25/08/13 21:50
59צפיות
נתון מערך בגודל n של מספרים שלמים.
נניח שידוע שמספר המספרים השוים במערך הוא n/logn.

צריך לתת אלגוריתם למיון המערך שיעבוד בזמן ממוצע של O(n) כאשר כל הקלטים הם שוויי הסתברות.

זה אמור להיות קשור לhashing. אבל אני לא יודע איך עושים את זה.

למישהו יש רעיון??

כרגיל, המון תודה לעוזרים.
º
תיקון: מספר המספרים השונים הוא n/logn
25/08/13 22:14
20צפיות
רמז
25/08/13 22:52
36צפיות
תבנה hashtable שהמפתח שלו הערכים במערך והערכים שלו הוא מספר החזרות של כל ערך.
שאלה בגאומטרייה:)
25/08/13 21:26
37צפיות
המרובע abcd הוא טרפז . Ab מקביל ל-cd.
הנקודות e ו-f נמצאות על השוקיים ad ו-bc בהתאמה כך ש- ef מקביל ל-dc.
דרך הנקודה b מעבירים קטע bh המקביל לשוק ad.
הקטע bh חותך את ef בנקודה g.
נתון: Ae=gf, ab=2ae, ed=4ae.
א. חשב את היחס בין שטח המשולש bgf לשטח המרובע gfch.
ב. חשב את היחס בין שטח המרובע abge לשטח המרובע eghd.
ג. חשב את היחס בין שטח המשולש bgf לשטח המרובע abge.
ד. מנקודה g מורידים אנך לקטע bf, החותך אותו בנקודה k .
Gk אנך ל- bf.
נתון: Bk=3ס"מ, gk=4 ס"מ.
חשב את ההיקף ואת השטח של הטרפז abcd.

תודה לעוזרים:) 3>
עזרה - משולש שווה שוקיים (כיתה ט')
25/08/13 20:33
42צפיות
עזרה - משולש שווה שוקיים (כיתה ט')
תודה רבה.
יש פה מישהו שלומד בעברית?
25/08/13 20:36
31צפיות
צריכה להתייעץ לגבי כמה קורסים..
תודה :)
עזרה
25/08/13 21:17
22צפיות
שני המשולשים AEB ו - CED הם שווי שוקיים, לפי הנתונים.
לכן זווית EAB שווה לזווית EBA, וזווית ECD שווה לזווית CDE.
הזויות AEB ו - CED שוות כי הן קודקודיות, לכן גם מתקיים עבור סכומי הזויות:
zz EAB + EBA = ECD + CDE  zz
וכיוון שקודם ראינו שזוויות הבסיס של המשולשים שוות, אז:
zz EAB = EBA = ECD = CDE  zz
והזויות ABE ו - EDC מתחלפות, וגם EAB ו - ECD מתחלפות. כיוון שהן שוות, AB ו - CD מקבילים.
בחזרה לפורום
האזור שלי בפורום