בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
דבר מייסד הפורום, צור בנר:

"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"

של מי המטוס העתיק
06/12/05 22:51
1צפיות
בתוך האנגר של אלעל הגיע בחלקים הוא נראה כמו מוסטנג
משופץ על ידי אהרון שגיא עבור ח"א
06/12/05 23:49
מוסטנג כמובן.
º
יאיר, מה קורה? אתה מגיע לקציעות?
06/12/05 23:51
º
כן, מגיע
07/12/05 00:31
º
עם הקוזי?
07/12/05 00:55
º
אלא עם מה? כל אחד והמטוס שלו, לא?
07/12/05 04:32
קבל עוד מטוס מנייר לקיפול--------->
06/12/05 23:57
º
באתר המוזיאון כתוב עליו ?
07/12/05 10:06
כתובות אינטרנט מצורפות:
מתי נוכל לראות אותו מורכב
07/12/05 00:31
ואיפה הוא יוצג
6.5 דקות של טיסת סוחוי 35 עם ביצוע
06/12/05 16:12
מדהים של אוירובטיקה כל מילה תהיה מיותרת.
להנאתכם.
http://bemil.chosun.com/movie%20link/SU-35.wmv

º
מצרף את הלינק בפורמט נוח, לעצלנים
06/12/05 16:33
כתובות אינטרנט מצורפות:
חח, זה לא עצלנים...זה פשוט לא מושך
07/12/05 16:14
מספיק את העין כדילהעתיק את השורה רגע...
כי תאכלס, זה בסך הכל העתק הדבק...

כשזה לינק "לעצלנים" זה עושה יותר חשק לראות :)
METAR + TAF ישר ל-E-MAIL שלכם
06/12/05 13:50
שילחו לכתובת:  wx@flightaware.com עם קוד ICAO ב-SUBJECT ותקבלו מהר מאוד (לפעמים פחות מדקה) , METAR + TAF .  ניתן לשלוח יותר מקוד אחד, אך נא להקפיד על רווח ביניהם (LLBG KJFK ).
תנסו !

º
מה זה קוד ICAO ?
06/12/05 13:54
14 שניות - עובד
06/12/05 14:05
METAR LLBG:
2005/12/06 11:50
LLBG 061150Z 36008KT CAVOK 21/12 Q1015 NOSIG

TAF LLBG:
2005/12/06 10:00
LLBG 061000Z 061212 34006KT CAVOK
      BECMG 1517 01004KT
      BECMG 2022 14004KT CAVOK PROB30
      TEMPO 0005 6000 SKC
      BECMG 0507 VRB03KT 9000
      BECMG 0911 30010KT CAVOK


++ Visit flightaware.com for free, live IFR flight tracking and analysis ++

Weather report brought to you by FlightAware (flightaware.com)
Check weather from an official source for flight planning.
Contact your local FSS (1-800-WX-BRIEF) and/or Flight Watch (122.0)
Not valid for operational

לא מציאה גדולה
06/12/05 14:16
האתר הזה מכיר בישראל רק את נתבג שדה דב ואילת
ובלכל מקרה הוא "לוקח" בדיוק את אותו מסד נתונים שיש באתר הרשמי של שירות מזג האויר האמריקאי NCAR
היתרון באתר שאפשר לקבל את הדיווח בשפה פשוטה .
כתובות אינטרנט מצורפות:
ה שכן מעניין זה האתר עצמו
06/12/05 14:33
ה שכן מעניין זה האתר עצמו
flightaware.com.
יש בו אינפורמציה בזמן אמיתי - חגיגה לכל חובבי התעופה (במיוחד בפורום השכן)
נותן פרטים "חיים" על כל טיסות ה-IFR בארה"ב וגם שמקורן או יעדן ארה"ב. גם מטוסים פרטיים הטסים ב-IFR וכמובן כל המסחריים.
כתובות אינטרנט מצורפות:
למשל - סטטוס פעילות של שדה תעופה
06/12/05 14:35
למשל - סטטוס פעילות של שדה תעופה
אם זה בארה"ב- כל הפעילות המלאה. נסו לראות את אחד השדות הגדולים כמו KJFK...
אם זה למשל נתב"ג - הוא מראה רק פעילות שמקורה או יעדה הם בארה"ב.
כל מסך נותן קישור ישיר לנתונים
06/12/05 14:36
כל מסך נותן קישור ישיר לנתונים
מתוך כל טבלה אפשר לראות מסך המפרט את נתוני הטיסה, למשל זאת>>>
ועוד יותר פירוט
06/12/05 14:38
ועוד יותר פירוט
למשל אם מקישים על סוג המטוס- מוצגים כל המטוסים מאותו סוג שנמצאים כרגע בטיסה פעילה.
º
מה נותן לנו המידע הזה?
06/12/05 14:48
לך זה חשוב מאד..
06/12/05 15:08
אם אתה רוצה לצאת לטיסה. תבדוק קודם באתר הזה שאין אף 747 שעומד לנחות אצלך ליד החממות.כמ וכן אתה יכול לבדוק מה עומס הטיסות החוצות את האטלנטי ולדעת לתכנן מתי אתה יכול להמריא
לי זה באמת לא חשוב,אבל תאר לך
06/12/05 16:59
שמישהו עומד לפני המראה בהרצליה ונותנים לו להמתין עד שאותו ג'מבו שלא הצליח לנחות אצלי בין החממות והופנה להרצליה מגיע לנחיתה ,וכל אותו זמן השעון סופר שעות,אצלו המידע נחוץ.
איך זה שב JFK
06/12/05 20:31
יש באופן קבוע יותר המראות מנחיתות?

http://flightaware.com/live/airport/KJFK
º
כי יש שם מפעל לייצור מטוסים
06/12/05 23:16
מי שרוצה,יכול לראות נתוני REAL TIME
06/12/05 15:34
כמו למשל GS, ALT, TIME, COORDINATES.
מתעדכן בערך כל דקה.
ראו קישור..
כתובות אינטרנט מצורפות:
יופי של שרות, דני
06/12/05 14:57
אתה יכול לבדוק לי מז"א במיטליני ?
היי חנן...
06/12/05 15:15
תאמין לי, זה הדבר הראשון שעשיתי...

METAR LGMT:
2005/12/06 10:50
LGMT 061050Z 15013KT 120V220 9999 FEW020 SCT035 16/10 Q1016

TAF LGMT:
2005/11/06 15:00
LGMT 061500Z 060601 05015KT 9999 FEW020

מה שלומך ?  טסים לחו"ל ?


אחלה מז"א
06/12/05 15:55
אני רואה שעוד לא ממש קר שם. אין דבר, באביב עוד נשובה חזרה.
בינתיים יעדים אחרים על הכוונת לשבוע הבא אבל לצערי לא ל Mooney. הרבה יותר רחוקים ופחות מדי FUN.
בינתיים נסתפק בקציעות בשבת. גם משהו, לא?
תבדוק עומס תנועה בקציעות השבת.
06/12/05 17:02
המגיעים יוכלו לתכנן המראות בשדות המוצא כך שלא יתבזבז זמן טיסה
על המתנה.
איזה יופי שיש אתר כזה.
[אצלי אן זמן טיסה מבוזבז.]
ואם באתרי מזג אוויר עסקינן...
06/12/05 17:41
...אז אני דווקא מעדיף את האתר המצויין הבא:

http://euro.wx.propilots.net/

שימו לב לתפריט המגוון בצד שמאל למעלה הכולל תמונות לוויון נפלאות ועוד שאר ירקות...

אתר מקצועי מאוד לחובבי מזג האוויר באשר הם...
ואם באתרי מזג אויר עסקינן...
06/12/05 23:12
אני מקבל כל יום ב 1200 פקס ממטאורוטק עם חיזוי לשלושה ימים קדימה
בעברית ברורה ופשוטה.
º
זה האתר המכונה בשם "המודל ההולנדי"
06/12/05 23:19
בעבר הועלה לפורום קובץ
05/12/05 21:41
אקסל, המתאר תחשיב עלות שעת טיסה. הקובץ הועלה ע"י ramiby.
יש אפשרות להעלות קובץ זה מחדש?

תודה מראש.
בבקשה...
05/12/05 21:48
צריך לעדכן חלק מהעלויות שם (דלק, שער דולר וכו')
º
05/12/05 21:59
שימו לב לדבר משונה
05/12/05 23:06
1צפיות
הוספתי בסוף הקובץ הנ"ל את העלות של שעת טיסה משוכללת לפי שיטת "מועדון חברים"
הוספתי לזה הוצאות העדר ריבית ומימון של כ 800$ בשנה לחבר בהנחה שכל אחד השתתף ב 20K$ , ובאמצעות כלי של EXCEL הנקרא "חתירה למטרה" רציתי לראות כמה שעות שותף אמור לטוס בשעה על מנת שעלות שעת טיסה תעלה לו 100$ התשובה= 55 שעות בשנה , מי לעזאזל במחיר כזה רוצה להיות שותף ?
אילן
לא הבנתי אותך- זה טוב או רע?
06/12/05 10:52
1צפיות
100$ לשעת טיסה נשמע לי מצויין.
או ש- 55 שעות לשנה זה רע?
מי שרוצה להיות שותף על מטוס וטס פחות מ 50 שעות בשנה0 מוטב לו להמשיך ולשכור.
דא עקא, הקובץ בבסיסו קצת שגוי (ונאמר אותו דבר גם בפעם הראשונה שהוא הועלה לכאן)
המספרים "היותר נכונים" הם - ולגבי C172 שעלותו הראשונית 110000$ עם 5 שותפים:
לחבר שטס 50 שעות בשנה = 130$ לשעה
למי שטס 70 שעות בשנה= 115$
למי שטס 100 שעות בשנה= 105$
=======================
מי שטס 50 שעות בשנה יחזיר את ההשקעה (לעומת שכירות) אחרי כ-30 שנה
מי שטס 70 שעות- אחרי כ-11 שנה
מי שטס  120 שעות בשנה- רק אחרי כ-4 שנים.
---------------
מצ"ב קובץ מעט יותר ריאלי.
º
אתה צודק, עקרון 3F תמיד נכון.
06/12/05 11:06
1צפיות
º
מה זה 3F?
06/12/05 13:44
1צפיות
זה פשוט:
06/12/05 19:31
1צפיות
If it Flies, Floats, or Fucks you better rent it than buy it.
º
06/12/05 22:39
חשבתם שאתם יודעים למה מטוס טס
05/12/05 11:49
1צפיות
ראו את האתר .
את התגובות - מפורום אחר - אביא יותר מאוחר.
כתובות אינטרנט מצורפות:
תראו מה NASA אומר על עילוי
05/12/05 16:37
1צפיות
http://www.grc.nasa.gov/WWW/K-12/airplane/bernnew.html
כתובות אינטרנט מצורפות:
טומי, למטה כתוב 9-12
05/12/05 16:41
זה הגילאים להם מיועדת הכתבה.......


אולי תואיל בטובך להסביר לי משהו
05/12/05 18:52
שאף פעם לא הצלחתי להבין, ושמתייחסים אליו כמובן מאליו בכל ההסברים על אוירודינמיקה:

למה, לעזאזאל, האויר זורם מהר יותר מעל הכנף מאשר מתחתיה?

זו שאלה שתמיד מדלגים עליה בכל ההסברים.
העקרון של ברנולי מוכר לי וברור, אך הוא לא מבהיר את הנקודה.

אינטואיטיבית נראה לי, שהעובדה שהאויר צריך לעשות דרך ארוכה יותר בחלקה העליון של הכנף - אינה משפיעה על מהירותו. לא ברור לי איך היא דוקא מאיצה אותו...
º
בשביל זה צריך להיות ע י ל ו י
05/12/05 19:00
º
שאלתי בחיטים וענית לי בשעורים
05/12/05 19:04
רגע, האם זיהיתי משחק מילים משעשע
05/12/05 19:05
בדבריך?
אם כן - קבל ח"ח על ההלצה
ואללה כמה שאתה צודק
05/12/05 19:34
השימוש בחוק ברנולי אינו נכון בהסבר העילוי.
מולקולות האויר לא (ל א ) נפגשות השפת הזרימה. זה מיתוס שמזמן אינו נכון.
ראה תגובה חכמה של אחד ממשתתפי פורום אחר: אם תרצה, יש שם 15 עמודים של ויכוח....

1. The theory about the longer trajectory over the wing causing a
higher speed for the airflow, is WRONG. There's absolutely no reason
for the airstreams to meet, and in fact the air on top of the wing
arrives at the trailing edge a whole lot sooner. Otherwise, the amount
of lift produced would be nowhere near the amount actually produced

2. The theory that compares the air flowing around a wing to the
situation in a venturi tube is WRONG.

3. The laws of Bernoulli are correct.
Speed and pressure are correlated in exactly
the way Bernoulli's laws describe (as long as air is considered to be
uncompressible). If I said "Bernoulli is wrong", I meant the classical
way of using Bernoulli to explain lift as in 1 and 2.

4. The reason for the low pressure on top of the wing is that the air
is following a curved path in order to stick to the wing. This is also
known as the Coanda effect. It reaches its limit when the boundary
layer seperates. There is also a high pressure underneath the wing at
positive angles of attack, also because of the curved path of the air
there. On top of the wing the air is being pulled down by a low
pressure, at the bottom it's being pushed down by a high pressure.

5. The lift of an airplane corresponds exactly to the momentum of the
downwash behind the trailing edge. If the plane pushes down one
kilogram of air every second, and gives it a vertical speed of one
meter per second, the plane receives a lift of one Newton. If the air
leaves the trailing edge horizontally, there is no lift.

6. You can choose whether to look at the downwash (5) or the pressure
differential (4) in order to calculate lift. Both are correct. Yes,
even Bernoulli's laws are correct. Just use the ACTUAL speed, which is
NOT the speed required for both airstreams to arrive at the trailing
edge at the same time, and also NOT the speed that would be achieved in
"half a venturi tube".

In other words, if you use only Bernoulli's laws to explain lift, you
will arrive at completely wrong results that are nowhere near the
actual reality.
קראתי בעיון אך לא הבנתי
05/12/05 19:43
1צפיות
לא ראיתי שהטקסט מתייחס ישירות לשאלה שלי...
תקן אותי אם אני טועה.
תשובה לשאלתך
05/12/05 20:15
העיקרון הפיסיקאלי המסביר את האצת האויר מעל עקימון הכנף נקרא עיקרון הרציפות. הרעיון הוא שספיקת האויר (מסה חלקי זמן) אינה משתנה לאורך העקימון. בכל נקודת לאורך פרופיל הכנף, זורמת מסת אויר זהה לאורך זמן, ואין הצטברות מסת אויר בשום מקום.

ועל כן, אם ספיקת האויר שווה בכל נקודה לאורך העקימון, האויר צריך לנוע מהר יותר במקומות שם העקימות גדולה מאחר ושם יש פחות מקום למעבר מסת אויר וצריך להגביר את מהירות האויר על מנת לשמור על רציפות הזרימה(כמו הצוואר של צינור ונטורי - רק שבכנף יש היצרות רק בצד אחד של הצואר)

ההמשך הוא עיקרון ברנולי. היכן שמתגברת מהירות האויר שם יורד הלחץ הסטטי ומכאן שהלחץ בתחתית הכנף גבוה מזה שמעליה.

וכאמור זהו לא ההסבר הנכון על
05/12/05 20:59
הווצרות עילוי?
º
אמת
06/12/05 01:23
תודה. קראתי עוד ברשת על חוק הרציפות
05/12/05 22:41
והוא אכן מסביר את העניין.
למיטב הבנתי חוק הרציפות הוא מעין ואריאציה של חוק שימור המסה.
הוא מתייחס הן לנוזלים והן לגזים.
לפי חוק הרציפות, כמות הזורם (נוזל/גז) הנכנסת למערכת צינורות ביחידת זמן שווה לכמות הזורם היוצאת ממנה, היות וזורם לא נוסף למערכת ולא נגרע ממנה.

זה מסביר למה לאוויר הזורם מעל לכנף, בחלק הקמור, "אין ברירה" אלא לזרום מהר יותר.

וכל השאר (חוק ברנולי) היסטוריה...
לא ברור
06/12/05 10:02
אם כן, למה כאשר שופכים ליטר מים לתוך משפך, כן נוצרת היווצרות של מסה (המים נאגרים במשפך ויוצאים לאט).
כי זו לא מערכת סגורה
06/12/05 12:26
מקור המים והמשפך אינם סגורים ביחידה אחת, אלא נפרדים.
נסה באתר אגודת התעופה
06/12/05 20:58
1צפיות
בזמנו תרגמתי מאמר העוסק בנושא.
כתובות אינטרנט מצורפות:
º
מאמר טוב אבל אני כבר מבולבל
06/12/05 21:24
הצדק עמך
05/12/05 21:50
זוהי טעות שהחלה איפה שהוא בגדנ"ע אויר או בקלוב התעופה , כשהיו מסבירים
ששני פרודות אויר אחת מלמעלה ואחת מלמטה חייבות להגיע יחד לשפת הזרימה כשהן מתפצלות בשפת ההתקפה ,גם אני חשבתי כך כי כך לימדו אותי עד שראיתי במו עיני את התופעה במנהרת רוח, כשהאויר שמגיע מעל הכנף מגיע מאוחר יותר .
יכול להיות שמהירותו טיפה גבוהה יותר אבל ההבדל אולי אפסי מה שכן זוהי טעות מושרשת מאיזה זהוא מקום .
מה שאמרת כרגע סותר את חוק הרציפות
05/12/05 22:42
קרא הודעתי למעלה, והודעתו של ytell.
מה שלימדו אותך היתה גרסה מפושטת של חוק הרציפות.
º
כוונתי שבגדנ"ע צדקו, אתה טעית
05/12/05 22:43
חוק הרציפות לא מנוגד כאן
06/12/05 15:35
היות ותת הלחץ שנוצר בעקימון העליון מושך את הזרימה לכיוון משטח הכנף העליון , וכך מגבירים את כח העילוי , שיטות נוספות להגברת העילוי הוא יצירת מערבולות קטנות ותתי לחץ נוספים שיגרמו לאיר להשאר צמוד יותר לכנף עד לסוף שפת הזרימה עיקוב השתחררות הזרימה מעלה בעוד כמה אחוזי עילוי . שימו לב לכיפופי הפח בכנפים של הססנות . או פס עם הבליטות הקטנות במזלטי"ם.

אם למישהו יש קשר לפקולטה לאוירודינמיקה בטכניון יש להם הדגמה לכך הזרימה העליונה מתעכבת ומגיעה מאוחר יותר ... בפרופיל פשוט .
נשמע מוזר
06/12/05 16:32
לפי נוסחת הספיקה, הזרימה העליונה לא מתעכבת. אם היא היתה מתעכבת, לא היה נוצר עילוי!
אופס אני חושב שכתבתי בדיוק את ההפך
06/12/05 20:21
3צפיות
קבלו קישור להסבר מאת מהנדס האוירונאוטיקה מר דניאל דקל , ידיד יקר .
כתובות אינטרנט מצורפות:
ממליץ לכולם לקרוא את...
06/12/05 11:04
1צפיות
Stick & Rudder של Wolfgang Langewiesche (ניתן לרכוש באינטרנט)...

ספר שנכתב לפני 60 שנה ונשאר אקטואלי מאד...

חובה לכל מי שבאמת רוצה להבין את המשמעות של "עשה" ו"אל תעשה" בכל שלבי הטיסה.

http://www.amazon.com/gp/product/0070362408/103-3887754-6209440?v=glance&n=283155
לרמי בן יהודה
05/12/05 11:45
סליחה על השימוש הלא נאות בפורום
רמי, תוכנת המסרים האישים של הפורום לא מתפקדת כיאות, קיבלתי את הודעתך ואין לי דרך להגיב, צלצל 054 4249344

נתי
נתי
05/12/05 12:27
שלחתי לך הודעה, מקווה שהיא הגיעה בשלום.
זה האי מייל שלי לתגובה:
AMOTZNE@YAHOO.CO.UK
תודה.
קיבלתי בקשות של חברי אגודה לטרמפים
05/12/05 11:27
למי שיש מקום פנוי ומוכן לקחת איתו קולגות לקציעות, מתבקש לפנות אלי במסר אישי ואשדך בינכם.

בתודה מראש.
כמה אתה לוקח
05/12/05 11:34
דמי תווך?
אני עושה זאת לשם שמיים, תרתי משמע.
05/12/05 12:05
כשאהיה מסחרי, אגבה כמה מעות ואולי אפילו כמה זוזים.
איו צורך ברשיון מסחרי
05/12/05 15:06
כדי לגבות דמי-תיווך.

דוד
|הדגש|הברהרות לגבי קציעות|סדגש|
05/12/05 11:10
ואזהרות - כמובן:
א. פרטיזנים לא יורשו לנחות בארוע של אגודת התעופה. אין לנו בטוח ורשיון המפעיל שלנו בפירוש אוסר זאת.
ב. אין לאגודה יכולת לאשר או למנוע הגעת אז"מים, אולם המגיעים חייבים, אני חוזר חייבים לנהוג לפי תדריך הבטיחות של האגודה.  
ג. הבלון באיזור הסגור איננו.
מי זה פרטיזנים?
05/12/05 11:20
טיטו? אנשי פאנפילוב?
הנכדים שלהם.
05/12/05 11:33
היו לנו בארועים מקרים בהם הופיעו עבמ"ם ונחתו. רק לאחר בירור נתגלה שאינם  חברי האגודה.
ומי שלא מבין, אנחנו צריכים להיות צחים כשלג. (הכוונה - אתם - לא אני....  לי כבר לא יעזור כלום.)

נראה צבע צהוב בקציעות?
לא, אני בא על לבן עם פסים
05/12/05 11:53
הצהוב רק מחר יעבור COFA אי"ה ואני צריך להתרענן אחרי שלא טסתי עליו שנה. תסבול אותי ב 182, זה עם מדיד השמן הדפוק שהקו העליון שלו מראה 8 ולא 12. זה גם רחוק, נעשה את זה ב 140KTAS ולא נג'דעג'ע כל היום
מילא
05/12/05 12:06
נקבל אותך גם כך....

אבל רק הפעם.
טומי - דבר עיברית פשוטה וברורה
05/12/05 21:15
מה הקשר בין פרטיזנים, עבמים, וארוע תעופה???

תדריך הבטיחות שמפרסם מארגן הארוע מחייב כל טייס, בין עם הוא טס על צסנה ובין עם הוא טס על אולטראליט.

בסיכומו של עיניין אני לא מבין האם אולטראלייטים יכולים להגיע או לא ???

דורון, האולטראלייטים יכולים להגיע
05/12/05 21:23
כמעט לאן שהם רוצים. מה שטומי אומר זה שהביטוח של האגודה מחסה (חיסוי = הגנה , מחסה) רק את חברי האגודה לתעופה כללית. מסקנה, אם מטוס GA ינחת עליך יש לו את הביטוח שלו. אם אתה תנחת עליו יש לך את הביטוח צד ג' שלך. אם תהיה לך טענה לאוכל, לשתייה, להצללה, לתוכנית האמנותית או להנחיות המנחית, בגלל שאתה אז"מ אין לו ביטוח.
אז מה אתה אומר דורון? נגיע ?
דורון, דורון
05/12/05 22:45
לא צריך להביא את הקיטבג. גם ת'מיטות אפשר להשאיר במאהל.
תקרא מה שיוסוף כתב.
C U
אז"ם אז"ם
05/12/05 22:04
טומי

כפי הנראה לפי אחוזי הפרסום לאירוע, אזמים יגיעו וכמו שנאמר הם לא צריכים שום מנחית ושום לוגיסטיקה. אפשר לעשות פה חגיגה נחמדה של ביחד (ותאמין לי חלק מהאזמניקים יודעים לבשל, יהיה אחלה אוכל). ובכ"ז, ע"מ למנוע מראש את ההטחות ההדדיות (פרטאצ', לא רציני וכו') העבר בפורום זה או במסר ישיר אלינתונים בסיסיים (תדר הפעלה, כווני הקפה בקשות תיאום יחודיות וכו')ואני אדאג שהאזמים יופיעו שם במיטבם. יש לי תכנון להגיע גם אך עוד לא החלטתי מה לבשל.....

נתי
נתי, מיכה קיבל עוד הבוקר....
05/12/05 22:41
חוצמיזה אפשר להיכנס לאתר האגודה ולהוריד.
אנא תוודאו שכולם קראו את התדריך.
בהצלחה.
תמונות מתחום האוירודינמיקה-דחוף
05/12/05 09:09
מישהו יכול לתת לי בקלות קישור היכן אני יכול להוריד תמונות או מצגת הסבר על פעולת משטחי ההגוי במטוס?
º
קח.
05/12/05 09:19
כתובות אינטרנט מצורפות:
אוףףףף, שכחתי לומר, עברית וצסנה
05/12/05 09:31
אני מחפש את הכל על מטוס פשוט כצסנה 172 והרבה פחות מסובך.
אני צריך זאת לצורך הדרכת נוער.
למה מה?
05/12/05 09:59
לססנה אין מדפים, מאזנות, הגהגובה, מייצב גובה?

הציורים והחיצים כבר שם (חמוד במיוחד זה של המייצב), כל שנותר לך הוא תרגום הכתוביות.

על לא דבר.
תנסה את זה:
05/12/05 11:20
אומנם לא בעברית אבל יש הרבה שרטוטים ותמונות.
(והסבר פשוט רק באנגלית)
שווה בדיקה ובכלל אחלה של אתר.

http://travel.howstuffworks.com/airplane.htm
נראה לי משהו מתאים
05/12/05 11:44
אם תשתמש בזה תן לי פידבק כי גם אני ארצה אולי להשתמש לאותה מטרה
http://planet.nana.co.il/aviron2/Information/Flying/Flying.html
כתובות אינטרנט מצורפות:
מוזמן להשתמש במשהו שקימפלתי אני
05/12/05 14:57
נסה כאן. תמצא שחלק מהתמונות מתוך אותו אתר נאס"אי שאביטל כיוונה אותך אליו, עם תרגום בגוף הסרט.

בהמשך המצגת יש הדגמה של קיפול מטוס נייר. בכיתה (גם לילדים וגם לגדולים) אנחנו מקפלים את המטוס יחד, לפי הדוגמה. אתה יכול להדגים על המטוס המקופל את פעולת שלושת ההגאים ובהמשך כל אחד יכול להתנסות עם האוירון המקופל שלו. נסיוני מאד מוצלח עם ההדגמה הזו .

o o
/_\
כתובות אינטרנט מצורפות:
דניאלה, מאוד נעלבתי מהמצגת הזו!!!
05/12/05 17:24
כי יש בה כל הסוגים למעט קנארד!!!!!!!

למרות זאת, אני אשתמש בה כי מכל האחרות שקיבלתי נראה שהיא הכי טובה.

ימליץ עלייך בהנהלה של הטכניון.


יאאלה , תודה.
º
מי ימליץ?
05/12/05 18:34
אופס, סליחה , יש "שפמון"
05/12/05 20:15
שפמנון זה לא כשר ביהדות.
º
יתוקן לאלתר!
05/12/05 22:36
באתר האגודה
05/12/05 18:40
מצגות מוכנות להדרכות נוער.
º
נסה כאן http://www.websamba.com/bpl
05/12/05 20:08
טוב, תודה לכולם, כיבלתי מה שרציתי
05/12/05 20:18
תודה לניצן אלישיב ששלח לי במייל ולדניאלה ששלחה כאן.
º
קיבלתי קמובן (כמובן)
05/12/05 20:55
הגשת מירשה חריג: עד יום ה' ב-13:00
05/12/05 08:05
ולא כפי שנירשם בחוזר האגודה במייל.
מגלובס
04/12/05 22:48
סבינה בירן, מנכ"ל ישראייר: "אין משק תעופה בישראל, יש אל על וזהו"
במושב שנערך בועידת ישראל ועסק בשאלה האם הגיע הזמן לשינוי מדיניות התעופה בישראל, הותקף נציג חברת אל על, יואב לוי, כמעט על ידי כל אחד מדוברי הפאנל

ספיר פרץ 18:20 4/12/05


מתחים ויצרים אמונציונלים אפיינו את מושב "איך פותחים את השמיים" בועידת ישראל לעסקים.

במושב - שעסק בשאלה האם הגיע הזמן לשינוי מדיניות התעופה בישראל? והאם השינוי בחוק בנושא מספק? הותקף נציג חברת אל על, יואב לוי, סמנכ"ל למסחר וקשרים תעופתיים, כמעט על ידי כל אחד מדוברי הפאנל.

לוי אמר בכנס כי "השמים הם נכס ופתיחתם הוא עניין של זמן שצריך להיות מנוהל נכון", ושדיון מעמיק, מה עושים ואיך משפרים את התיירות באמצעות פתיחת השמיים, לא התקיים עד כה".

מודעה


מנכ"ל משרד התיירות, אלי כהן, שדיבר אחריו, השיב לו: "תתייעץ עם איזי בורוביץ, אולי הוא יסביר לך". עוד לדברי כהן, ישראל נמצאת תחת מצור. לא ניתן למצוא כרטיסי טיסה פנויים מישראל החוצה בגלל התפוסה הגבוהה. אל על לא אשמה בזה אלא מינהל התעופה האזרחי, האחראי על התעופה מישראל ואליה".

כהן הקניט את אל על כשאמר: "אל על פתרה את המשבר שהיה לה עם אוסטריה אייר ליינס. למרבה הפלא כשנפתרה בעיה זו, נפתר גם המשבר של אל על עם מינהל התעופה האזרחי. רבותי, יש פה משהו מסריח".

עוד אמר: "אנחנו מבקשים לשבור את כל ההסכמים הבילטרליים של ישראל ולחתום על הסכם חדש עם האיחוד האירופי". לוי לא נשאר חייב: "אלי כהן אמר בראיון לעיתון בארה"ב, 'אני אשבור אותם' והתכוון לאל על".

כהן נזעק מכיסאו: "אם לא תתנצל אתבע אותך על הוצאת דיבה. לא אמרתי דבר כזה בכתבה". לוי בתגובה: "דבר בצורה מכובדת, ותטוס איפה שאתה רוצה". נשיא התאחדות המלונות, אבי אלה, טען כי השמיים הם לא רק נכס פרטי אלא נכס לאומי.

"ימי ההגנה חלפו, אל על חברה פרטית ואין זה מתפקידה של הממשלה להגן עליה. האבסורד שבהגנה זועק לשמיים". אלה הצר על כך שהמדינה לא מעודדת מספיק את ענף התיירות.

"תעשיית התיירות יכולה לייצר 90 אלף מקומות עבודה בשנה, לעומת 300-400 מקומות עבודה שאל על יכולה לייצר בשנה". אלה הציע מספר דרכים לייעול המצב: אישור חוק ההסדרים, חקיקה המוציאה את הסמכות הבלעדית שבידי משרד התחבורה לועדה משותפת של כמה גורמים ממשלתיים, הסדר עם אל על ולאפשר לחברות תעופה נוספות להיות מובילים תעופתיים". סבינה בירן, מנכ"ל ישראייר, תקפה אף היא את אל על וגם את משרד האוצר.

"אין משק תעופה בישראל. יש אל על וזהו. גם לא יכולה להיות תעופה כשההחלטה היא לנהל מונופול פרטי". בירן פנתה לשר התיירות, אברהם הירשזון, שנכח באולם: "אני אומרת לך שלום, כי שנינו נמצאים תחת איומים והשמצות בחודשים האחרונים, לכן אני מתרחקת ממך עד לקבלת ההחלטה". בסיום דבריה אמרה: "איזי בורוביץ כתב לפני שרכש את אל על 'החלטת הממשלה אבסורדית ודורסנית'.

זו הסיבה אולי שהוא קנה את אל על". ראש אגף התקציבים באוצר, קובי הבר, השיב לבירן: "האוצר הוא לא מקור כל הצרות כפי שבירן חושבת". עוד לדבריו, האוצר מעוניין בהורדת מחירים ובהגדלת מספר המושבים בטיסות. "זה מה שאנחנו רוצים. אם נצליח להגדיל את העוגה, אף אחד לא יפגע. לכן כל הויכוח כאן הוא מיותר. מתפקידנו כממשלה לא להפריע אלא להסיר חסמים.

אנחנו בסך הכל רוצים להרחיב את ההיצע". לדברי הבר יש לבצע מספר שלבים: חקיקה בחוק ההסדרים כשלב ראשון שיאפשר להגדיל את מספר המושבים למובילים; להוסיף מובילים נקובים; לתקן הסכמים בעיקר עם האיחוד האירופי ובמקביל לבצע הקלות גם בטיסות השכר.

"המטרה להגיע למוד עבודה חדש מול כל הגורמים, גם עם אל על. בעוד שנה תבדקו אותנו אם ניישם את השלבים מה טוב, אם לא תסקלו אותו באבנים כי זה יגיע לנו".


  
שאלת תם נוספת
04/12/05 20:09
אני מתחיל (בעזרת השם או מי שזה לא יהיה שמחליט) קורס טיס פרטי על 152.
צריך הגדר מיוחד לטוס באולטרה לייט, או שזה קורס אחר לגמרי?
מה שמושך אותי באולטרה הוא בעיקר תחום העלויות...

תודה לעונים.
שאלה תמה
04/12/05 20:34
לא הבנתי - אם אתה רק מתחיל ב-152, למה לברר כבר עכשיו לגבי אולטרלייט?
בכל מקרה, שיהיה בהצלחה רבה.

למה שלא תברר את הכל לפני
04/12/05 21:38
יש פה אנשים משני התחומים שיעזרו לך בקלות. רק דבר אחד תדע, אז"ם לא ניתן לשכור כמו צסנה 152,צריך להיות בעלים (או בשותפות כמובן).
כן
04/12/05 21:41
בעל רשיון טייס פרטי צריך לעשות הסבה לאולטרה לייט, שכוללת תיאוריה ומעשי קצר יחסית.
לא מבין מדוע תחום העלויות מושך אותך באולטרה לייט. יש לך כסף להיות שותף בכזה?

דוד
המשותף היחיד כמעט לשני התחומים
04/12/05 22:36
ששנהם טסים.
להערכתי בעתיד הלא רחוק יהיה אפשר לשכור אולטראליט,ואים הניסיון שיהיה בתימן יצליח יהיה לו המשך,לעומת זה היצע הססנות להשכרה הולך ופוחת.
תברר טוב לפני שאתה נכנס להוצאה כספית גדולה מאד בתעופה הקלה.הפרש
המחיר עד לרישיון,והפרש מחיר שע'ט ותראה שעדיף להיות שותף בשליש או רבע אז'מ.
וכמובן אם אתה מתכוון לטוס ולא רק לדבר על זה ,הכיוון אז'מ.
וכמה עובדות בתגובה
04/12/05 23:46
1. רמי בר מטיס באהבה רבה אולטראלייטים (פשוט מקריאה כאן ולא מהכרות וגם ללא שמץ ציניות) ולכן המלצתו מאד לא אובייקטיבית! (גם לא חייבת להיות, זה נכון).
2. אם אפשר היה להשכיר אז"מ אז היתה סיבה לחשוב על זה. היום אין אפשרות כזו.
3. אם האירנים יבנו פצצה, ואם טומי לפיד יהיה ראש ממשלה ואם המסלול בהרצליה יוארך ב2000 מטר כי אז יהיו שינויים רבים באיזור ובכלל... אל תסתמך על "אם". רק בשאלה האם אתה רוצה להיות טייס? (אם כן יופי (וגם אם לא)).
4. סע לאמריקה ותעשה את זה זול ומהר.
5. לעולם לא תוכל לקחת 3 חברים לטיסה בעת ובעונה אחת באז"מ.
6. לעולם לא תוכל לפגוש את חבריך הג'יפאים בלב השטח באמצע טיול טיסה בGA.
7. בהצלחה אפילו אם תחליט לא נכון.
גם הצעתך לא ממש אוביקטיבית..
05/12/05 00:10
הראל,יש לך נסיון בארה"ב, אני מניח. (אם לא, שכח מההערה )

האח בלוז, שמע, מה שאתה עושה כרגע זה טוב מאוד (אני מתכוון לעבודת המחקר שלך) אין שחור או לבן, לכל תחום יתרונות וחסרונות משלו.
המון המון בהצלחה.
ברכות לניר סבר על הסולו הראשון
04/12/05 11:11
בחיפה.
נראה מי ינחש איזה מטוס זה
04/12/05 10:17
3צפיות
נראה מי ינחש איזה מטוס זה
בוני המטוסים חידה בשבילכם EAA
º
נראה כמו מוסטאנגP51 או ריפליקה שלו.
04/12/05 10:22
רמי כל הכבוד
04/12/05 14:33
רמי כל הכבוד
לא חשבתי שהחידה תיפתר כל כך מהר ,,
קבל קישור לכל מה שרצית לדעת על המוסטנג , גם של פורד וגם ה -P51 .

סיפורים על מוסטנגים שונים מי הטיס אותם מתי ואיפה הם התרסקו , שלבי הבניה מכירה , אולי מתי שהוא נראה אחד כזה עם סימון 4X על הזנב .

בקומונה ,ספורט הטיסנאות , שמרתי קישורים רבים ומעניינים שיכולים לשמש את כולנו כדי להגיע לאתרים מעניינים , הרוב שם על טיסנאות אך גם על תעופה ומטוסים תחת ההגדרה שונות ...
מי שמעוניין מוזמן להירשם ולהינות מהלינקים הללו .
כתובות אינטרנט מצורפות:
º
והמוסטאנג הזה עבודה שלי
04/12/05 14:40
והמוסטאנג הזה עבודה שלי
הוא גם יודע לטוס
04/12/05 14:41
הוא גם יודע לטוס
צולם ביום טיסות המבחן .
זה מול זה
05/12/05 08:35
זה מול זה
בתקציב קטן יותר והרבה אהבה לבניה וצביעה , אפשרי קטן עוד יותר .
היה אחד עם 4X
04/12/05 14:58
ששופץ באהבה והוטס על ידי יצחקי וקיבל אות קריאה 4X-AIM.
ונראה אתכם מנחשים...
04/12/05 14:59
1צפיות
ונראה אתכם מנחשים...
כיצד המוסטנג הזה קשור להרצליה
טוב...כבר נתנו את התשובה
04/12/05 15:04
טוב...כבר נתנו את התשובה
זה אכן המוסטנג של יצחקי, בקרתי אותו בשבוע שעבר בדקספורד שבאנגליה.
(מקום מדהים דרך אגב)
בשנת 87 שהתחלנו לפתוח את הרדיוס
04/12/05 16:13
בנגב,גילינו שאריות של מוסטאנג ליד חיבור הנחלים צניפים-חיון.
מה שנשאר שם היה הקטע שבין קיר האש ועד אחרי קו הכסא עם שו..רשי הכנפים עד צירי כן הנסע.המנוע שכב ליד כאשר קורות כן המנוע נוסרו ליד קיר האש.
כמה חלקים מהפרופלור כולל להבים עקומים.
הנקודה נקראה אצלנו המוסטאנג[עד היום] והינו נוחתים לידו עם חברים
ואורחים.
לפני כשנה או קצת יותר הגענו לשם ומצאנו סימני משאית ברורים עד לשברים
וזהו,אין במקום כלום,הכל נאסף.
חשדנו נפל מיד על טרנר והמוזיאון,ואחר'כשהחשד נישלל על הבדואים.
המידע האחרון שיש בידי שהשברים חונים אצל אחד ארלה שגיא,שאני לא יודע מי הוא ואם זה מהימן
לגבי העתיד,אם יתקבל חוק התעופה
04/12/05 17:10
הספורטיבית אני מתכנן להביא קיט של ריפליקת מוסטאנג בגודל75% מהמקור.הקיט מיוצר עי' חב' טיטאן שלה עוד כמה מטוסים,מונע ב912S ביצועים
מצוינים ונראה בדיוק כמו המקור.רק שאינו מקפל גלגלים.
ספונסר כנראה שיש כבר,הבניה לבד בבית,מה שנשאר זה להחזיק ידיים כדי
שחוק הספורט יעבור שאני עדין מתפקד.
[המטוס שוקל מעל המשקל בקטגורית האז'מ]
וכך הוא נראה
05/12/05 07:32
וכך הוא נראה
בסאן אנד פאן 2004
רפליקה של ספיטפייר
05/12/05 08:00
חברה אוסטרלית מייצרת רפליקה של ספיטפייר דו-מושבי. גוף עשוי אלומיניום, כן-נסע מתקפל, מנוע ג'בירו 8 צילינדרים. יחס של כ-80% ממידות המקור. אני לא בקטע של בנייה (עדיין) אבל אני מניח שאותך זה עשוי לעניין, ראה לינק.
http://www.supermarineaircraft.com/
בברכה!
ארה'לה שגיא
05/12/05 18:50
1צפיות
הוא טייס קורנס לשעבר,קברניט באל ,על שמשפץ מטוסים עתיקים בביתו הפרטי.
שיפץ לתצוגה טייגר מות שנמצא היום בתצוגה סטאטית במוזיאון ח"א ומשפץ עוד אחד למצב טיסה.
º
האם אתה זוכר במקרה אם היה עליו מספר
05/12/05 18:53
1צפיות
מטוס התרסק מתישהו בתחילת שנות
05/12/05 23:21
1צפיות
החמישים.כשראיתי אותו לראשונה היה במרכז אפיק שנשפך לנחל צניפים.
אני מניח שבמשך השנים הוא נגרר קצת עי' המים בשטפונות וניזוק ,אבל מישהו
פירק לחתיכות[אולי בדווים]ומה שנישאר במקום זה קצת שברים שאין אפשרות להרכיב מהם כלום.לא ברור לי למה ח'א לא פינה אותו במשך השנים שעוד היה שווה,אבל לדעתי היה ראוי שהשברים ישארו במקומם כ  נ.צ במקום.
לא היה מספר ואפשר היה לזהות אולי לפי מס' של איזה אביזר שנמצא שם,או
מנוע.
יש לי איפשהו צילומים,אני צריך לחפש ולמצוא ואז אפשר יהיה לראות איזה מטוס אפשר לבנות מהם.
חיפשתי,מצאתי וסרקתי ותוכלו לראות
06/12/05 00:17
חיפשתי,מצאתי וסרקתי ותוכלו לראות
בעצמכם.קשה לזהות מוסטאנג.
º
זוית אחרת
06/12/05 00:19
זוית אחרת
התמונות צולמובשנת 88 .טסנו אז בשני
06/12/05 00:26
התמונות צולמובשנת 88 .טסנו אז בשני
MX2 ואפשר לראות אותם ברקע.
בצילום עמוס גולדשטין שנהרג בשנת 97 בהתרסקות אז'מ.
תגובה ליוסי מיליס
04/12/05 06:21
1צפיות
בתור הבעלים של WFC מצאנו לנכון להגיב על הדברים שכתב יוסי מיליס בשם
שבתאי.
ראשית כל ברצוננו להבהיר את סדר הזמנים של הארוע הנדון.
ב 30 ליולי 2005 יצאו שני המטוסים לטיול.
ב 6 לאוגוסט חזרו המטוסים מהטיול,המטוס שהושכר ממונטגומרי הוחזר.
ב 7 לאוגוסט נמסרו המפתחות של הססנה 182 לבעל המטוס האמריקאי.
ב 8 לאוגוסט התקשר בעל המטוס (האמריקאי)-זועם- לזיו ודווח לו על הממצאים הבאים:המטוס היה, כשנבדק על ידו עם 4 קורט שמן במקום 12 קורט. (עפ"י הנחיות בעל המטוס).בעל המטוס אמר לזיו במפורש שעל השטיחים היו דבוקים שני מסטיקים.
לגבי השמן והמסטיקים חובה לציין שלא ראינו זאת במו עינינו.
והחשוב מכל-במטוס היו חסרות אוזניו דויד קלרק ANR חדשות,
שהוחלפו באזניות דויד קלרק ANR ישנות מדגם אחר.
מאחר וזיו נמצא באותו זמן מחוץ למרילנד נוצר הקשר הראשוני עם השוכרים שכבר היו בארץ בתאריך 12 לאוגוסט ששה ימים לאחר חזרת המטוסים(ולא עשרה).
מאחר וזיו הכיר טוב את רוב אנשי הקבוצה והיה משוכנע שמדובר בטעות או חוסר תשומת לב,לא נעשה נסיון מוקדם יותר ליצירת הקשר.
ביומיים שלאחר יצירת הקשר הראשונה,דיבר זיו עם שלושה מאנשי הקבוצה,
שלושתם התנצלו על אי הנעימות שנגרמה,והבטיחו לפצות את בעל המטוס על האוזניות.שבוע לאחר מכן התקשר זיו לשאול מה קורה,ואחד מחברי הקבוצה אמר לו לשלוח את האוזניות על מנת שהם ישלחו את הכסף.זיו מיד אמר להם שאין הוא יכול לשלוח את האוזניות מפני שבעל המטוס צריך אותם לשימושו,והבטיח להם לשלוח את האוזניות ברגע שיועבר הכסף, ואפשר יהיה לקנות אוזניות חדשות.לאחר מכן עברו כמעט ארבעה חודשים שבהם מדי שבועיים שלושה מנסה זיו לבדוק את מצב התשלום באמצעות אביו, וכל פעם כזאת מקבל תשובה ש "אל תדאג יהיה בסדר".
לאחר ארבעה חודשים בערך נאמר לזיו במפורש שחלק מהחברה לא רוצים לשלם.
ואז התפרסמה ההודעה הראשונית על המקרה.

מספר הבהרות להודעתו של יוסי מיליס בשם שבתאי.
1. הכסף שהועבר לזיו כ"טיפ" היה כמאה שמונים דולר ולא 300 כפי שצויין.
2. בזמן החזרת המטוס מר. שבתאי לא היה נוכח, מכיוון שבלג האחרון מאטלנטיק סיטי הוא נסע לניו יורק באוטובוס.
3. המטוס השני הושכר מבית ספר לטיסה בתאומו של זיו, ולא נבדק איך הוא הוחזר.
4. לקבוצה נאמר במפורש שמטוס הC-182 הוא מטוס פרטי בבעלות אמריקאי, חבר אישי של זיו ושעליהם לשמור עליו כאילו הוא שלהם.
5.חובה לציין שזאת לא הפעם הראשונה אלא השלישית שחלק מחברי הקבוצה שוכרים מטוס מ WFC ,ובכל המקרים יצאו כולם מרוצים.
6.לבוא ולהגיד(יוסי) שההאשמות הן ביודעין אפילו אם זה בסוגריים,יוסי,
אנו חושבים שמגיעה לנו התנצלות ממך.
7. לגבי להשכיר מטוס מ"הגויים",להזכירכם בפעם האחרונה שניסיתם,עשיתם את זה במכוניות והמבין יבין.

לסיכום חשוב להבהיר שזיו מכיר ומוקיר את שבתאי ואין לו מילה אחת רעה עליו,אבל הפעם כנראה שהוא פישל ביחד עם שאר החבורה.

ולבסוף-נראה לכם שכל מה שמעניין את זיו זה לבוא ולהשמיץ חבורה של אנשים שהוא מכיר שנים רבות?.
נראה לכם שככה מגדילים את כמות הלקוחות של עסק?.

במשך יותר מארבעה חודשים, כולל בהודעתו של אורי אמיתי ,הובטח לנו מעל דפי הפורום וטלפונית שהכסף יועבר-עדיין לא ראינו גרוש.
כל האנשים המעורבים למעט אחד עדיין לא הזדהו בשמם. אנו ב WFC מעולם לא הסתרנו את זהותנו.
האם לא יכול להיות שאחד מהשבעה הנ"ל יודע מה קרה לאזניות?
מעולם לא האשמנו אותכם בגניבה.אבל כשאוזניות הולכות לאיבוד תחת אחריותכם,מן הראוי זה לתת פיצוי מידי ולא לחכות 4 חודשים.
כל שרצינו הוא לפצות את בעל המטוס.(כמובן שבנתיים קנינו לו אזניות חדשות מכספינו.

אז בואו ונדייק בפרטים.

תודה לכולם,זיו ואיתי-WFC .
כדאי שתשתיק את האידיוט
04/12/05 11:54
1צפיות
שמייצג את עניינך בעילום שם, אחרת אף אחד שקורא כאן לא יתקרב אליכם שוב.
ה'פשלה" היא של WFC
04/12/05 20:04
1צפיות
אין פה ענין של "הגינות" או ג'נטלמניות"
מי שלקח את המטוס מבעליו,והשכיר אותו לקבוצת הישראלים, הוא אחראי כלפי בעל המטוס.  היה צריך לעשות אתם "סיבוב" ולרשום מה יש בפנים (עצמים שניתן להסיר) וכן מצב כללי (שמן, נקיון, דלק וכו.) ולדרוש שיחזירו את המטוס עם אותה כמות שמן ודלק, ונקי.
וכשהמטוס הוחזר, איש מטעם WFC היה צריך לבדוק במקום שהכל כשורה, ורק אח"כ "לזכות אותם על החזרת ציוד".
לא עשה - אכל אותה.

זאב
האשמה ביודעין
05/12/05 09:02
1צפיות
מציע שתקרא שוב את שכתבתי. בשום שלב לא אמרתי שזיו מאשים את החבורה בכל האשמה שהיא. טענתי שהוא נמצא בין הפטיש לסדן. גם לגבי האזניות בין אם בשוגג ובין אם ביודעין, ברור לכל כי הכוונה להאשמות שהגיעו לזיו והוא העביר הלאה ללא יכולת לבדוק ובמפורש לא להאשמות שזיו יזם (בשוגג או ביודעין).
למען האמת, הגרסה של המאשים הולכת ומתמוססת מרגע לרגע: אזניות ANR חדשות הוחלפו באזניות ANR ישנות ???  למי מהחבורה היו בכלל אזניות ANR להחליפן? מהיכן ישיג אזניות ANR ישנות על מת להחליפן לחדשות (אם לא בא איתן מהארץ)?  יתרה מזאת, עדות אופי נהדרת ניתן למצוא בעובדה כי החבורה שכרה כבר 3 פעמים בעבר מטוסים ו"כולם יצאו מרוצים" אז מה שונה הפעם ורק למטוס אחד מבין השניים? השונה הוא בעל המטוס הישראלי, החבר של זיו שבמקרה הטוב (כך אני רוצה להאמין) לא בדק איך נמסר המטוס (מסטיקים וסוג אזניות). ולגבי השמן, כפי שכתבתי, שמן בודקים לפי הסימון על המדיד ולא לפי קוורטים. לדבריו של שבתאי, לפני כל טיסה נבדקה כמות השמן ולראייה גם נרכש שמן להוספה במהלך הטיול.
זיו, ממליץ שתקבל את העיצה של אבי בן דוד ותגיב רק בעצמך, זה העסק שלך ועבדת קשה לבנות לו שם ופופלריות.
כאן אני עוצר לפני שלא באשמתי ולא בטובתי אני הופך "לצד" בסיכסוך. הבאתי את דבריו של שבתאי. אני באופן אישי מאמין לו. זה לא אומר שאיני מאמין לזיו. זיו לא מעלה שום טענה משל עצמו אלא מעביר טענות של אחר. אני מאמין לו שהוא מעביר אותן כלשונן.
מיליס, אף אחד לא מאשים את זיו
05/12/05 22:50
1צפיות
הוא השכיר מטוסים ואולי בגלל נאיביות - יותר כלפי בעל המטוס מאשר כלפי השוכרים - הכניס את עצמו למצב לא נעים.
אבל נעזוב את זה.
זאב
פשלה בשכירת מטוס
05/12/05 09:16
1צפיות
אנחנו יודעים שהישראלים הם חרה של בני אדם, עובדה, לכל ישראלי/יהודי יש זוג קרניים מעל המצח (תמששו ותבחינו גם) שלא בדומה לאנשים אחרים מארצות אחרות.
הבאתם את הנושא לידיעת הפורום, היו תגובות ואני לא חושב שיתווסף משהו לקהל הקוראים אם נדוש בפרטים ונטחון אותם דק דק.
אנחנו לא משטרה ולא מנהלי העסק לא של WFC ולא של אויה ז"ל.
תפעילו את הביטוח שלכם, או תפצו את בעלי המטוס/ים הפרטיים מכספכם ובעתיד תפיקו לקחים מהמקרה ותקחו זאת בחשבון.
יאאלה להמשיך לטוס (או לצבוע)
האזור שלי בפורום