לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
דבר מייסד הפורום, צור בנר:

"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"

היום במעריב
30/01/06 13:28
http://www.vatil.org/vatil/board/viewtopic.php?p=111669#111669
כתובות אינטרנט מצורפות:
רוצים סיבה טובה לא לטוס באזור ש"ד
30/01/06 10:52

סכנה בשחקים: גז שידלוף מרידינג עלול לגרום לאסון מעל שדה דב  

הפעלת תחנת הכוח רידינג בגז - במתכונתה הנוכחית וללא שינויים מחויבים במתקניה - עלולה לסכן את המטוסים שממריאים ונוחתים בשדה התעופה דב בתל אביב  

07:33 |  30.1.2006   זוהר בלומנקרנץ    

מאת זוהר בלומנקרנץ ושרון קדמי

הפעלת תחנת הכוח רידינג בגז, במתכונתה הנוכחית וללא שינויים מחויבים במתקניה, עלולה לסכן את המטוסים שממריאים ונוחתים בשדה התעופה דב בתל אביב - כך עולה מדיון פנימי שהתקיים ברשות התעופה האזרחית. בישיבה שהתקיימה בסוף השבוע אצל מנהל רשות התעופה האזרחית, אודי זוהר, נאמר כי במקרה של דליפת גז מהתחנה עלולים להתפוצץ מטוסי נוסעים שיחלפו דרך ענן גז דליק. זאת מאחר שתחנת הכח רידינג נמצאת באזור מסלולי ההמראה והנחיתה של מטוסים משדה התעופה דב בתל אביב.

בדיון - בו השתתפו נציגי הגופים המעורבים בפרויקט בהם חברת חשמל, רשות הגז וחברת נתיבי גז האחראית על מערכת הובלת הגז בישראל - אמר זוהר כי על סמך הנתונים שהוצגו בפניו, עדיין לא ננקטו כל הצעדים הדרושים להבטחת בטיחות מטוסי הנוסעים באזור. המשמעות המעשית של השלמת השינויים היא עיכוב במתן האישור הנדרש להפעלת התחנה בגז, והפסד כספי ניכר המוערך בכ-300 אלף שקל ביום למפעילי האתר כתוצאה מהדחייה. עתה יהיה צורך להכין נהלי פעולה חדשים אשר יבטיחו את שלום המטוסים שממריאים ונוחתים משדה התעופה דב.

המעבר של ישראל לגז הטבעי חוסך למשק יותר ממיליון דולר מדי יום. ואולם הוויכוחים בין גופי המדינה השונים מעיבים עליו. חברת החשמל הודיעה כי סיימה את הסבת התחנה לגז טבעי, והיא מחכה להעברת הצינור לאחריות נתיבי גז. אם לא ייפתר הוויכוח, רידינג תושבת מסוף החודש.

ממשרד התחבורה נמסר כי לא מדובר בחילוקי דעות, אלא בסדרה של פעולות אשר יש צורך להשלים כדי לא לפגוע בבטיחות הטיסה בטרם יינתן האישור. מנתיבי גז נמסר כי בימים אלה עובדים בחברה על עדכון הדו"ח על פי דרישת רשות שדות התעופה, ועל התאמתו למצב הקיים בשטח. בכל מקרה, אומרים בנתיבי גז, אין מדובר בסכנה כלשהי לכלי טיס העוברים במקום.






  


מה שמקומם יותר, הוא קיומה של רידינג
30/01/06 11:44
לפני יותר מעשור הוחלט על סגירת התחנה (היא מפיקה פחות מ-5% מהחשמל בארץ, והיא גם לא מהווה גיבוי לתחנות אחרות בחדרה אשדוד ואשקלון).
כזכור או לא, חברת החשמל השביתה את פעילותה (ליתר דיוק הועד) ועשתה לנו חושך בעיניים למשך זמן מה, כי כמה עובדים חלילה היו צריכים לסוע לעבוד בתחנה אחרת ולקבל על כך תנאים מופלגים, או לפרוש ולחיות כמו מלכים, הממשלה בסוף התקפלה , כמו תמיד.
אם היה סיכון בחוות גלילות בגלל הגז ולכן היא הועתקה ממקומה, אז עכשיו כל ת"א תמצא על פצצה "אטומית".
מעניין שאף אחד לא קם, כדברי הגשש.
פתרון קל ללא השקעה כספית
30/01/06 13:13
נחיתות על 21
המראות על 03




דוד
º
ואסור ללכת סביב
30/01/06 18:52
מזל טוב לאיתי פנאן
30/01/06 10:22
1צפיות
לקבלת הגדר מכשירים, הבוחן איתן מנור, אם עברת את מנור
כנראה אתה מבין במכשירים. וכמו שהרבה מהמדריכים אמרו לי:
קיבלת רשיון להרוג ואקדח טעון. טוס בזהירות ונחיתות בטוחות.
יום שלישי בתכנית זה "הזמן"
29/01/06 23:22
בערוץ 10 בתשע בערב: על קירקוע המשמר האזרחי המוטס ע"י רשות התעופה האזרחית. נדחה משבוע שעבר, למי שמעונין.
מקומות פנויים למצדה
29/01/06 20:49
יוצא ביום ג' הקרוב ב 2 עם אורי אביב על ה RG וחוזרים עם אור אחרון
1-2 מקומות פנויים
ניתן להשיג אותי ב 054-4872909
29/01/06 21:16
כי לא אהיה מחר ליד אינטרנט
חברת תעופה חדשה בארץ?
29/01/06 18:38
גונבה שמועה לאוזני שעומדת לקום (או כבר קמה) חברת תעופה חדשה שתפעיל חמישה מסוקי BO-105 לתובלה והצלה.
למישהו יש עוד פרטים?
לא חמישה, שישה
30/01/06 18:51
וזו אותה חברת שפירית שהיתה קיימת קודם, שקיבלה גיבוי מחברה אחרת.
הראשון מבינהם אמור להגיע לארץ מתישהו החודש / חודש הבא.

זה כל מה שידוע לי..
חברים יקרים - ההרשמה נסגרת !
29/01/06 18:01
למה?
לועד האגודה כמובן. הנה יש לכם צ'נס לשנות  (או לא) סדרי בראשית.
לכל הדברנים ויושבי הגדר - קומו ועשו מעשה. גם אלה שיודעים יותר טוב (ואין חלוקי דעות על כך) בואו ותצטרפו לועד. כולנו נרוויח מכך.
נא לא להידחף
30/01/06 17:28
א"כ תבוא עם עצות, הוראות ושאר ירקות.
עכשיו הזמן!
נו טוב, הצטרפו עוד שתיים.
31/01/06 18:10
אבל האגודה צריכה מבחר עוד יותר גדול. שיגיעו חברים מהצד היותר טוב של גיל 50 - 60 .
יאללה נודניקים.
ומי אלו ה"שתיים"?, שנדע...
31/01/06 18:36
מקוה שתבחרנה
31/01/06 19:24
יהיה מענין ועד עם שליש בנות....
בטוח שיראה אחרת, לטובה....
כריות בטיחות למסוקים
29/01/06 15:23
מתוך אתר NRG

תשע שנים אחרי אחד האסונות הקשים ביותר בצבא, שבו נהרגו 73 לוחמים בהתנגשות שני מסוקי יסעור שהיו בדרכם ללבנון, בוחן כעת צה"ל את האפשרות להתקין כריות אוויר במסוקים. הפיתוח המהפכני של חיל האוויר וחברת רפאל, שנועד לבלום את נפילת המסוק ולהגן על הנוסעים, נבחן גם על ידי הצי האמריקני.

הרעיון להתקנת כריות אוויר מתנפחות עלה במוחו של מהנדס צעיר בחיל האוויר, בוגר פרויקט תלפיות, כבר בסוף שנות ה-90'. העיקרון הבסיסי של המערכת דומה מאוד לזה של כריות האוויר המותקנות בכלי רכב פרטיים, או למזרני אוויר המיועדים לבלימת נפילתם של בני אדם מגובה  
רב.

כריות האוויר, המותקנות בגחונו של המסוק, מתנפחות במהירות רבה כאשר חיישנים במסוק מצביעים על נפילה מהירה והתקרבות אל הקרקע. לאחר שהן מתנפחות, מסוגלות הכריות לרכך את עוצמת ההתנגשות כך שגוף המסוק יישאר שלם ואנשי הצוות לא ייפגעו באורח קשה.

לנוסעים המדומים לא נגרם נזק

בעקבות ההחלטה על פיתוח המערכת, ערך חיל האוויר מספר ניסויים, שבמסגרתם הופלו מן הגובה מסוקים שונים ונמדדו עוצמות הנחיתה לאחר ניפוח הכריות. באחרונה ערך גם הצי האמריקני ניסויים במסוקי בל-206, שבהם ישבו בובות שדימו נוסעים. הניסויים הוכתרו בהצלחה רבה, עד כדי כך של"טייסים" ול"נוסעי" המסוק לא נגרם כל נזק בנפילה. לפני כשלושה שבועות החליט הקונגרס האמריקני להקציב שני מיליון דולר לבחינת המערכת לקראת הפיכתה למבצעית.

כעת בוחנים בחיל האוויר את ההצטיידות במערכת. נראה כי התקדמותם של הניסויים בארצות-הברית משפרת את הסיכויים להצטיידות, כיוון שמימון הייצור וההצטיידות יוכלו להישען על תקציב הסיוע האמריקני

רק תיקון מהותי - הרעיון אינו של
29/01/06 16:01
חיל האויר בשום פנים ואופן.
כאחד שהיה מיוזמי והוגי הפרוייקט הריני להודיעכם שהרעיון ליישם כריות אויר בכלי טיס בכלל ובמסוקים בפרט נולד ברפא"ל.
אם לנועם הרטוך יש זכרון טוב, הוא יוכל לאשר ששוחחתי איתו בנושא (אכן, בסוף שנות התשעים) והוא הפגיש אותי עם אנשי מת"א, כמו כן קיימנו פגישות עם בכירי כימניר.
לאחר שהשתכנענו ברפא"ל שיש משפט קיום לפרוייקט, התלבטנו אם ללכת לשוק האזרחי או לצבאי והוחלט על פניה לחיל האויר הן בגין היותו לקוח מתאים ושותף טוב והן בגלל המוניטין שלו כשיגיע זמן השווק ללקוחות אחרים.
דווקא בענף מסוקים של ח"א הרעיון התקבל בפקפוק.
הרעיון לבצע היתכנות על מסוק מסוג בל 206 ( ח"א לאחר שהשתכנע רצה להתחיל ביסעור), בגלל הפוטנציאל לשוק האזרחי.
גם את הניסויים ביצענו על גופי מסוקים מסוג 206.  בארץ לא היו גופים שלמים מבחינת מבנה לצורך הניסוי, וכך נסעתי לארה"ב ורכשתי(בכספי מט"ח סיוע...) שני גופי מסוק שהתאימו לביצוע הניסויים, קיבלנו גם גוף אחד מחיל האויר שלא התאים לניסויי הפלה כי הוא כבר עבר טראומה רצינית, אך שימש לאב"ט הנדסי.
בעלי הזכרון התקין שביננו בודאי זוכרים את הסרטון ששודר מספר פעמים בערוץ N.G והראה את שלבי הפיתוח ואת ניסויי ההפלה שבוצעו ברפא"ל.
הרעיון נרשם כפטנט ע"י רפא"ל , לאחר שבדקנו שאין רעיון דומה.
מוגש כשרות לפורום רק כדי להעמיד דברים על דיוקם....
מנחם
29/01/06 20:47
אני מציע לך להגיב לידיעה ב NRG, כדאי שקוראים נוספים יקראו את התגובה
רעיון טוב אך איני מוצא את הכתבה
29/01/06 21:07
באתר.
אבל אין מניעה מצידי שתעביר את תגובתי לשם.
הכתובת לכתבה
30/01/06 06:52
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/040/451.html
שלום מנחם, בכנפי פז לפני
30/01/06 10:33
כשנה לערך, היתה חוברת אמריקאית אשר היה בה פירסום למערכת דומה לבל 206.
מאד מעניין מכיוון שידעתי שזהו פטנט של רפאל והוא עדיין לא הושלם.
האם מדובר במערכת של רפאל?

אורון
º
לא יודע, אני לא עוסק בזה מספר שנים.
30/01/06 16:05
רפא"ל והכריות
31/01/06 01:28
מתוך בטאון ח"א
כתובות אינטרנט מצורפות:
לפחות בטאון ח"א מדייק יותר ממעריב.
31/01/06 07:55
מרגע שהוכח הקונספט, היישום הוא יותר טכני (יותר כריות אויר או פחות)
ד"א המערכת אינה מתאימה למסוקים מתקדמים בהם נושא ההשרדות מובנה בשלב התכנון.
אם מסוק, אז למה לא גם מטוסים
31/01/06 13:38
קלים וכבדים כאחד? כריות אוויר לנחיתת אונס, כריות אוויר מתחת לגוף או הכנפיים (התחתיות) ל-DITCHING ?
אגב, מישהוא פה חווה חווית כרית אוויר מתנפחת לפני הפרצוף?

לפני 5 שנים נכנסה בי עלמת חן בהתנגשות חזיתית (טענה שהיה לה שמש בעינים ולא ראתה כלום ).

אז ככה - התפוצצות, ריח אבק שריפה, ולבן מול העינים. בשניה הראשונה חשבתי שחטפתי טיל. אם לא הייתי גם חגור בחגורת בטיחות הייתי חוטף את הכרית באף.
זאב
תבוא לחיפה ואסביר לך....
31/01/06 16:25
ביישום כריות אויר מתחת לגחון מנצלים את תכונת האוטורוטציה של המסוק וגם על הטייס  לבצע משיכה ב"סטיק" של המסוק כדי להאט את מהירות הנפילה האנכית ברגע שלפני האימפקט.
כל החכמה ברעיון הוא ניצול העיתוי המיטבי שבה כרית האויר עדיין "מנופחת".
לך בוודאי ידוע מנסיונך (אלא אם התרכזת בעלמת החן...) שלאחר חלקיק שניה כל הגז יוצא מכרית האויר אשר אינה מתוכננת להשאר מנופחת.
לפיכך כל יישום שמתוכנן על פעולה מתמשכת- דיצ'ינג או נחיתת אונס, אינה מתאימה לרעיון הזה.
º
funny
29/01/06 14:27
funny
פרסים לפקחים שמנעו תאונות
42תגובות
29/01/06 12:08
4צפיות
מתוך דהמרקר, היום:

פרסי בטיחות טיסה הוענקו לשלושה פקחי טיסה אשר מנעו תאונות אוויריות  

השלושה קיבלו בסוף השבוע שעבר פרסי בטיחות טיסה מטעם מנכ"ל רשות שדות התעופה, גבי אופיר, ואגודת פקחי הטיסה, בטקס מיוחד בכפר המכביה ברמת גן  

12:00 |  29.1.2006  ...

(המשך...)
מתוך דהמרקר, היום:

פרסי בטיחות טיסה הוענקו לשלושה פקחי טיסה אשר מנעו תאונות אוויריות  

השלושה קיבלו בסוף השבוע שעבר פרסי בטיחות טיסה מטעם מנכ"ל רשות שדות התעופה, גבי אופיר, ואגודת פקחי הטיסה, בטקס מיוחד בכפר המכביה ברמת גן  

12:00 |  29.1.2006   זוהר בלומנקרנץ    

שלושה אירועי בטיחות טיסה חמורים, אשר יכלו להסתיים באסון אווירי, נחשפו היום על ידי רשות שדות התעופה (רש"ת) במסגרת פרסי בטיחות טיסה שהוענקו לשלושה פקחי טיסה אשר מנעו תאונות אוויריות.

השלושה קיבלו בסוף השבוע שעבר פרסי בטיחות טיסה מטעם מנכ"ל רשות שדות התעופה, גבי אופיר, ואגודת פקחי הטיסה, בטקס מיוחד בכפר המכביה ברמת גן. השלושה - רותם תלמי ממגדל נתב"ג, יעקב גוטליב מבקרת דרום ומתי הרשקוביץ ממגדל הרצליה - גילו על פי כתבי הפרס, אחריות ותושיה אשר מנעו אסונות אווירים. עוד ארבעה פקחים - משה הדר וליאונרדו קנטור מבקרת דרום, אורי מלחי ורונן גולד מבקרת צפון - קיבלו תעודת הוקרה מיוחדת.

כך לדוגמא, רותם תלמי ממגדל נתב"ג, שימש ב-27 בינואר 2004 כפקח קרקע. מזג האוויר היה סוער, גשום והראות מוגבלת. "בעירנותו יוצאת הדופן למתחרש באזור שאינו בתחום אחריותו ובפעולתו המיידית - מנע מצב מסוכן ואולי אף תאונה", נכתב במגילת הפרס. במקרה אחר, ב-10 באוגוסט 2005, שימש מתי הרשקוביץ כפקח טיסה במגדל הרצליה. מטוס מסוג צסנה עם כן נסע מתקפל, נכנס לגישה סופית למסלול 29 כאשר כן הנסע שלו מורם - וביקש אישור נחיתה. הפקח הבחין כי המטוס מגיע לנחיתה ללא גלגלים, והורה לטייס לעשות סיבוב נוסף באוויר, ובכך מנע תאונה ודאית. "בעירנותו לנושא שאינו בתחום אחריותו ובפעולתו - מנע תאונה אווירית", נכתב במגילת הפרס.

כתובות אינטרנט מצורפות:
שבוע טוב. שאלה חשובה למבינימ בקיטים
29/01/06 04:02
6צפיות
ברצוני ליבנות קיט של אולטראלייט,ואני בדילמה קשה באיזה קיט לבחור מהדגמים שלהלן: קיוטי 6 גלגל זנב,מנוע 582. זודייאק 601 מנוע 912(ch601hd). סונקס(sonex) מנוע פולקסווגן 80 כ`ס גלגל אף. kitfox v מנוע 100 כ`ס סובארו. אשמח לקבל המלצות מה מתאים למינחתים קצת משובשים או על קיטים מחומרים מרוכבים וכן על מנועים אחרים שאפשר לטפל בהם בארצנו(סימוניני 92 כ`ס 3 בוכנות שתי פעימות מישהו מכיר).תודה מראש לעונים.


גיל
בניית קיט של אולטראלייט
29/01/06 07:35
3צפיות
נכון שזה קשה להחליט. אך קשה פי אלף לבנות ופי מליון לרשיין. ועכשיו, עם התקרב מועד שינוי האגרות גם פי זיליון יקר.
אני הייתי ממליץ לך להמתין עד אישור חוק התעופה הקלה בוועדת הכלכלה של הכנסת. חוק זה ישנה את מבחר הקיטים הניתנים לבנייה וכן יאפשר גישה שונה לכל נושא הביקורות השנתיות והתחזוקה.
בכל מקרה, אתה יכול להתקשר לכל אחד מאנשי EAA בארץ ולהעזר בהם בנושא זה.
אריאל אריאלי
הרצון לעבור לאולטראלייט נובע
29/01/06 08:01
2צפיות
מהתשוקה לנחות איפה שמתאים לי. האם במסגרת חוק התעופה הקלה אוכל לינחות בדוברת ללא מנחית או לטוס בתוך בועה ללא בקר טרדן? מה יוסיפו עד 110 ק`ג הרי א"א לקחת נוסע שלישי ובמתכונת הקיימת יש ביצועים מעולים?
הצד המבצעי של חוק תעופת הפנאי
29/01/06 08:41
2צפיות
חוק תעופת הפנאי הקלה אינו מטפל בצד המבצעי (כללי הטיסה והמנחתים) של כלי הטיס הנכללים בקבוצה זו.
כלומר, כל הכללים הקיימים היום לאולטראלייטים יישמרו. ניתן יהי לתפעל את כלי הטייס הללו עפ"י כללי הטיסה הנהוגים כיום.
ההבדלים יהיו בהגדרות כלי הטייס, בצד הטכני/תחזוקתי ובכללי רישוי הטייס.
אריאלי
בקשת הבהרה
30/01/06 21:53
3צפיות
החוק החדש קובע ש"תעופת פנאי" תפעל לפי כללי המבצעים של אז"מ?!

כלומר, לא ניתן יהיה לנחות בהרצליה או חיפה ובאילת יהיה "קשה"?!

אם אני מבין נכון, אז פייפר שנכנס תחת הגדרות החוק יהפוך ממטוס GA לאז"מ?

האם אתה בעצם אומר שקטגורית "אז"מ" תשאר כמות-שהיא אבל רק יגדל המשקל, יקטנו הדרישות הרפואיות וניתן יהיה לבצע תחזוקה עצמית? זה הכל?!

משהו מאד לא ברור במה שכתבת.

חוצמזה, לא הבנתי האם מדובר בעוד תקנות (רק אישור ועדת הכנסת), או "חוק" הדורש 3 קריאות בכנסת.
קיוטי 6
29/01/06 08:19
4צפיות
אתה משווה בין דברים שונים לגמרי.כעיקרון לך על מה שיש כבר בארץ גם מבחינת מטוס וגם מנוע. מבין האפשרויות שהעלת הקיוטי עם 912 (לא 582) הוא הכי הגיוני.
הבחירה בין מנועים
29/01/06 12:55
2צפיות
מנוע "פולקסווגן" (LIMBACH ) מאריך ימים כי הוא עובד על סל"ד נמוך - אבל אין לו GEAR (כמו ל-912 ) שמעלה את מספר הסבובים והוא דורש מסלול ארוך.
מנוע סימוניני (המפעל נמצא כמטחוי קשת מעיר מגורי ) גם לא כל כך מוצלח, אין אף מטוס באיטליה שמונע ע"י מנוע זה - אולי כמה טריקים ומצנחים ממונעים .
אם אתה יכול - לך על 912 - אין לו תחליף בבצועים ובאמינות, וגם באפשרות למכור אותו אם תתיאש באמצע.

בקשר למטוס: עצה בחינם - לך תטוס (עם מישהוא) על המטוסים האלה, תתרשם ואח:כ תחליט.
זאב
מישהו יודע מה מחירו העדכני של מנוע
29/01/06 19:51
1צפיות
רוטקס 912 (80 כ`ס) כולל גיר? והאם יש הנחה בקניית המנוע דרך חברת הקיט (דוגמא חב` ראנס)? כך שעדיף ליקנות את שניהם באר"הב. תודה למגיבים עד כה ולמגיבים מכאן ולהבא.

.גיל.
אי אפשר לקנותו ללא גיר...
29/01/06 20:29
2צפיות
אין הנחה. מה שעושים בפועל מביאים את הקיט ואת המנוע קונים אצל "אומני". מחיר המנוע ב"אומני" זהה למחירו בחו"ל.
כתובות אינטרנט מצורפות:
מנוע בארץ או מנוע עם הקיט
29/01/06 21:18
2צפיות
היי גיל

בבדיקה שערכתי בזמנו כאשר בניתי את המטוס שלי לגבי שתי האופציות היו לאופציה של מנוע קנוי בארץ ובנפרד מהקיט כמה יתרונות ואכן בה בחרתי.

א. המחיר, כמעט ללא הבדל בארץ או באמריקה.
ב. משקל ונפח המנוע מייקר במעט את ההובלה של הקיט באם מביאים אותם ביחד.
ג. והחשוב ביותר. זמן הבנייה יכול שיהיה כמה חודשים עד כמה שנים.אם     המנוע בא עם הקיט אתה עלול למצוא את עצמך עם מנוע שבזבז כמה שנים מאורך חייו - כן הם מוגבלים גם בזמן, לא רק בשעות. כמו כן יצרני המנועים מעדכנים אותם באופן מתמיד ורכישת מנוע בארץ קרוב לסוף שלב הבנייה מבטיחה לך את המנוע המעודכן ביותר באותו זמן.
רב תודות לכולכם עד מס` שאלות
29/01/06 22:01
2צפיות
.א. איזה נפח תופס קיט של קיוטי 6 או של זודיאק 601 בהובלה מחו"ל. .ב. איזה חלקים כדאי לקנות בחו"ל ואלו משתלם לקנות בארץ. .ג. מדוע הומלץ לי פה, לקנות קיוטי עם 912, בעוד שהוא יכול להסתדר מצוין עם 582 שעולה כשליש מ912. נכון של912 יש מעל 1000 שעות חיים,אבל לעומת זאת במחירו אפשר לשפץ פעמיים 582 ולהישאר עם עודף לדלק. מישהו מוכן לתת הסבר מפורט על הכדאיות של 912?
שוב תודותיי שלוחות מראש.

.גיל.
אם ארבע פעימות לא מספיק טוב
30/01/06 01:01
2צפיות
כדי לעשות לך את זה - מה לנו כי נלין, לך על 582 עם אמינות יותר נמוכה וסיכוי לנחות (במקרה הטוב), כמו שרצית, בכל מקום שבא לך או לא בא לך...
וזה רק הפן הקיצוני של סדרת ההבדלים בין ה 582 ל 912.
הדיון על ההבדלים בין 912 ל 582
30/01/06 07:47
2צפיות
זה דיון ארוך שיכול למלא שרשור שלם אך כדי לקצרו ולמצותו:
"רכבתי" עשר שנים על קויוטי 6 מונע ב582 ורוכב כבר ארבע שנים על 6 מונע ב 912 100 סוסים.
מי שלא חווה את ההבדל כולל בתחושת הבטיחות (שאינה מדומה), שימשיך להתדיין.
חד משמעית, 582 איננו אופצייה למטוס בסדר גודל של הקיוטי 6.

וקצת טיפת עומק לדיון:
זה נכון ש RANS מפיץ את המטוס בגירסת 582 וזה נכון שהמטוס טס בגירסה זו. זה נכון גם שבארה"ב מתופעלים רוב המטוסים מסוג זה על מסלולים ארוכים וסלולים יותר משלנו. רוב הנחיתות והמראות של אז"מ בארץ נחשבות ל"סטייל" נושאת מטוסים בהשוואה למקומות תרבותיים אחרים. אם אני הייתי מתפעל 99 אחוז מהזמן על נושאת מטוסים אין ספק שהייתי בוחר במנוע החזק והאמין ביותר: המראות קצרות, יכולת הליכה סביב מכל מצב, יציאה מפינות בלתי אפשריות וכו' וכו'. 582 פוי למצבים אלה.
באם היו לך קשיים מיוחדים
30/01/06 09:36
2צפיות
בבניה אנא פרט?
.גיל.
כתובות אינטרנט מצורפות:
נורא קשה להחליט איזה צבע לצבוע
30/01/06 21:08
2צפיות
רוזנטל. אל תקבל זאת אישית אולם אתה על בנקט מוחלט.
נתי
31/01/06 08:06
1צפיות
נתי
סיפר לי שהקטע הקשה ביותר בבנייה היה כשהוא פתח את הארגזים בהם הגיע המטוס והסתבר לו שמדובר בקיט ולא במטוס מוכן לטיסה.
נראה לי אחלה גבר
31/01/06 08:46
1צפיות
הקיוטי בתמונה הוא מדגם ES (מפרשי דקרון מוכנים- לא סטיטס) והוא משנת סידרה ישנה יותר משלי, ניתן לראות זאת במבנה הגוף ותצורת הגה הכוון.

עשה חיים
נתי
השוואת עלויות בן 582 ל 912
31/01/06 20:02
2צפיות
ה 912 מומלץ גם מבחינת העלויות. ראה קישור.



http://www.ultralightnews.ca/articles/912vs582.html
בניית קיט
30/01/06 08:36
4צפיות
לגיל שלום
גם אני מעוניין לבנות קיט אולטראלייט ,צור קשר לפלא 050-7645594
º
ידעתי שתידלק !!!
30/01/06 22:25
4צפיות
מצדה - חיפה
28/01/06 22:19
8700 רגל.
נפרדנו מחביב מצליח שאירח אותנו בלבביות במנחת מצדה, ואשר סיפר לנו על מאבקיו ברוח, וגם בבירוקרטיה, בנסיונותיו להחיות את המקום השומם.
מד הגובה הראה - 8700 רגל...
º
ויצאנו צפונה
28/01/06 22:24
ויצאנו צפונה
בדרך סיפר לנו האדון פלוטו,
28/01/06 22:26
ששדה חיפה סגור!
8/8 בגובה 1000.
"תודיעו מה בכוונתכם לעשות"
אצלנו היה יפה, למדי.
28/01/06 22:27
איפה המנזר?
התקרבנו לתבור, אולי מגידו ?
וזה מה שראינו -
אבל מדרום,
28/01/06 22:29
יום אביב יפה,
יום אביב יפה,
ובינתיים חיפה נפתח,
28/01/06 22:30
ובינתיים חיפה נפתח,
ומצאנו אותו כך.
אז נחתנו.
28/01/06 22:32
ורשמנו -
טיסה כיפית,
ונחיתה במצדה בלוגבוק.
זה חיפה?
29/01/06 01:36
משהו לא מסתדר לי,
אני לא רואה את המעבר באמצע המסלול שמסומן בסימון של כביש ושני קוים מקבילים.
לא רואה את המחסומים
ומשהו לא מסתדר לי בכבישים בצדדים.
טיסה למִנחת "NERVESA ב-ווֶנֶטו
28/01/06 22:06
האלפים
ביום רביעי האחרון, מזג אוויר יפה, שמש וטמפ. על הקרקע 2-, טסתי למקום שנקרא NERVESA במחוז VENETO , כ-50 קמ. מצפון לוונציה, על גדות נהר ה-PIAVE .
ממש יום לפני "התקפת" השלג שכסה את צפון איטליה וקרקע את מכבי ת"א במילנו.
המקום מפורסם בגלל קרבות עקובים מדם שהתחוללו שם במלחמת העולם הראשונה בין האיטלקים לאוסטרים, כשהנהר היה ה"חזית" והפריד בין הכוחות.
2 קמ. צפונית לעיירה NERVESA יש מנחת פרטי ששייך לאחד שהוא "פריק" על תעופה, יש לו שם מוסטנג (רפליקה 1:0.75 ), מטוס תלת-כנפי של הברון האדום (רפליקה) , טייגר מוס אחד (אמיתי) וכן רפליקה של המטוס של האחים רייט .
לצערי הוא לא היה במקום וההאנגר שלו היה סגור- היה בעבודה, אבל גם אני נסעתי לבקור במפעל מסוים באזור ובאו לקחת אותי מהמנחת. (וגם החזירו אותי לאחר ארוחת צהריים שהוּרטבה ביין מקומי  לבן תוסס הנקרא PROSECCO

המנחת (כ-1000 מטר, דשא) משתרע לאורך הנהר, בין הנהר וגבעה שנקראת MONTELLO ובפי המקומיים IL FAGIOLO , כלומר בופּקעס=השעועית בגלל צורתו שמזכירה שעועית (או כִּליה)
ס"ה טיסה חסרת ארועים מיוחדים, פשוט חציתי את עמק הפּו לרחבו .

בתמונה - פסגות האלפים המושלגות מבצבצות מבעד לשכבת ה-SMOG



בתמונה למעלה - הקו האלכסוני
28/01/06 22:09
שחוצה את המישור - מסילת רכבת בין עיירה ששמה CASTELFRANCO VENETO לאחרת ששמה MONTEBELLUNA , שעזרה לי קצת בניווט.
המנחת מ"עם הרוח"
28/01/06 22:13
המנחת
ה"פס" הצהבהב" המקביל לשורת העצים על גדת הנהר.  משמאל גבעת ה-MONTELLOאני מבצע את "עם הרוח"  מעל לנהר כמעט בגובה חקלאי כדי לראות את שק הרוח מקרוב.
המטוס חונה על ה-"RAMP "
28/01/06 22:18
חניה במנחת
מימין - שורת העצים לאורך הנהר . משמאל - הגבעה.
האנדרטה לזכר הנופלים
28/01/06 22:21
אנדרטה
בקרבות מלחמת העולם הראשונה.
זאב, מה מראה מד המהירות שלך ?
28/01/06 22:48
נראה שהוא לא עובד, שמת לב ?
מיליס - מד המהירות עובד בּאָבּוּהא
28/01/06 23:31
אלא שהוא בקמ"ש. ומצביע על 100 וקצת קמ"ש .
º
יופי של תמונות
29/01/06 09:58
ארואטי - אפשר לערוך פגישה באזור
29/01/06 22:03
מנחת ריבולי
אפילו במנחת RIVOLI ליד העיר GEMONA , ממש ליד גבול אוסטריה. ממני זה בדיוק שעתיים טיסה. מקום יפה. ראה תמונה של מטוסי בתפאורה הקודמת (לפני השפוץ)
נראה מצוין
30/01/06 15:56
בהחלט מתאים לי להיפגש כי אני חושב לרכוש אולטרליט אבל עדין לא יודע מה וכמה , אשמח ללמוד ממך.

בוא נמתין קצת שיתחמם מזג האויר ואז נתאם ...
ארואטי - בוא נעשה DEAL
30/01/06 17:18
LIENZ
אתן לך יעוץ איזה אז"ם כדאי לרכוש (שיתאים לצרכים שלך) ואתה מצדך בבקשה ברר ועדכן אותי בקשר לחוקים והגבלות של טיסה באז"מים באוסטריה.
ביחוד באיזה שדות מותר לנחות. ואז אפשר להזיז את המפגש לצד שלך.
לפני 3 שנים נחתתי ב-LIENZ  (לא LINZ , ליד מחנה המוות מָטהָאוּזֶן אלא LIENZ )  ממש מעבר לגבול .
יש לי את מפת   JEPESSEN וגם את מדריך BOOTLANG לכל שדות התעופה באוסטריה.
ואת הטיסות עצמן נדחה כדבריך לחודש מרץ , שהשנה הוא מתחיל יחד עם חודש אדר, כפי שאמרו חכמינו:
משנכנס אדר מרבין בטיסה......
פורים יכול להיות רעיון טוב, אני אתחפש לטייס.....

בתמונה - המסלול ב-LINZ
זאב
זאב
זאב תנסה את זה באוסטריה
30/01/06 17:31
בן 42 מאוסטריה נפל ממסוק בגובה 40 מטר ולא נפצע, לאחר שהשלג הרב באזור ריכך את נפילתו (אי-פי)
רעיון טוב
30/01/06 18:25
לא שכחתי את נושא הבדיקה של חוקי אזם אזם , בקרוב אני ניגש לחידוש הרישיון ואז גם הברר את נושא חוקים,  זה הופך להיות  חשוב לי מאחר ואזם יותר  אטרקטיבי בשבילי. לגבי פורים רעיון שווה שקילה. השדה באיזור TIROL

מקום יפיפה .
סתם תיקון - אזמ"
30/01/06 18:45
בא מלשון - זעיר משקל  כך לתשומת לב למרות שגם העיברית שלי כבר לא מה שהיה הם  אבל אזם היה ערבי ישראלי שעבד במיצרים ונתפס באשמת ריגול לטובת ישראל  

הנל שוחרר בעיסקת חליפין לא  זכור  לי  לפני כמה זמן ....
מחשבון ניווט
28/01/06 21:12
שלום
האם מישהו יכול להשאיל לי מחשבון ניווט לצורך תיאוריה?
תודה.
הסירה הוזמנה !!!
28/01/06 11:03
סירה מדגם "סנונית" אשר תישא את שמו של נתן יהודה, הוזמנה השבוע. גוף הסירה יבנה על-ידי האדון עבד חמאדי מעכו. עבד הוא דור חמישי לבוניי סירות דייג ומפרש אשר החלו במצריים
עבד ובנו עלי עובדים במבנה אבן צלבני מדהים ביופיו אשר ממוקם בעיר העתיקה.
בכוונתנו לתעד את הליך בניית הסירה- למן הוצאת התבניות, היציקה, השיופים, הכנת המשוטים מעץ אלון ועד הורדת הסירה למים.
המעוניינים לבקר במקום מוזמנים בשמחה- עבד הוא איש של שמחה וצחוק וכולם מסביריי-פנים.

עבורנו הזמנת הסירה על-שמו של נתן אינה דבר של מה בכך; אנשים יקרים מאוד תרמו ביד רחבה וחמה כספים ואשר בזכותם הפרוייקט יצא לדרך. לאורך כל הדרך תמכו אנשים, עודדו, התעניינו ונתנו בכך תנופה גדולה לנו לממש את אשר חשבנו שיהיה הנכון להנציח את נתן.
עדיין חסרים בקופה מזומנים לשם איבזור הסירה, אך בנו הרגשה שגם על כך נתגבר...

תודה לטייסים
רפי יחיאלי ואייל שמי
האזור שלי בפורום