לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
דבר מייסד הפורום, צור בנר:

"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"

מצוקת חניה בענף האז"מים
06/02/06 18:09
בימים האחרונים ניהלתי חיפוש קדחתני אחר חניה במנחתים במרכז ובסביבה אך חיפושי העלו חרס. רוב בעלי המינחתים טענו שהם מסובכים עם הרשויות ואינם יכולים להוסיף אף מיבנה. באין אופציה אחרת, אני קורא בזאת לכל מי שמכיר שטח שניתן להקים עליו מנחת (באזור המרכז) ליצור עימי קשר.
0545765317
º
מותר סתם ככה "להקים" מנחת?
06/02/06 18:12
פתרון לחניה
06/02/06 22:27
קנה חלק מאז"מ עם חניה מסודרת
פיתרון לחניה
06/02/06 23:26
יש בראשון מספר מועט של אזמים ישנים. ניתן אולי לקנות אותם עם החניה ואחר כך לקפל אותם ולשים בחניה הזו מטוס חדש. למשל אם יש mxl הוא שווה אלפי דולרים בודדים ( 2000 עד 3000) ובמחיר הזה קנית חניה.
אפשרות אחרת אולי??  לקנות דריפטר עם חניה ולמכור אותו החוצה בהנחה ניכרת???  שוב בעצם קנית מקום חניה.
אחרת - המצב באמת מסובך.
כמובן הכי טוב כמו שכבר הוצע - להכנס לשותפות קיימת במטוס קיים בראשון.
אורי
שאלה קטנה בנוגע לטיס בצבא
06/02/06 17:56
עיוורי צבעים יכולים להיות נווטים או טייסי מסוקים?
06/02/06 18:53
jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
º
לא
06/02/06 20:59
דרושה בדחיפות חניה(במנחת) לאז"מ
06/02/06 08:21
למי שיש כזו או מי שיודע,מכיר,שמע על חניה פנויה, אנא צור איתי קשר במידי.
0545765317
(יש לנו אפשרות לפתח הנגר/סככה)
לאווירובטיקאים שבחבורה
41תגובות
05/02/06 21:24
הי,
אני מבקר חדש בפורום זה ומתוך כך, עברתי במשך שעות נכבדות על ארכיון המסרים כאן.
זה לא שלא ידעתי שאנשים עושים אווירובטיקה במטוסים, אבל עברתי די בעיון על היסטוריית המסרים בפורום והופתעתי לגלות שבארץ יש יותר מאשר כמה עגלות מעופפות (ססנות ושות,)
בתור טיסנאי (אני) שאפשר לומר שיודע קצת הטסה אווירובטית...

(המשך...)
הי,
אני מבקר חדש בפורום זה ומתוך כך, עברתי במשך שעות נכבדות על ארכיון המסרים כאן.
זה לא שלא ידעתי שאנשים עושים אווירובטיקה במטוסים, אבל עברתי די בעיון על היסטוריית המסרים בפורום והופתעתי לגלות שבארץ יש יותר מאשר כמה עגלות מעופפות (ססנות ושות,)
בתור טיסנאי (אני) שאפשר לומר שיודע קצת הטסה אווירובטית מקצועית / תחרותית של טיסנים, ממש התלהבתי לקרוא את המסרים, במיוחד אלו שניתן ללמוד על הפן הטכני/מקצועי של ההטסה.

קראתי גם בצער רב על התאונות הקשות שהיו בתחום (חבל וכואב).

אשמח לקבל סקירה קצרה על התחום הזה בארץ, טייסים, מטוסים, איזורי אימון, וכו' -
בתור מי שהתאמן ואימן מקצוענים באווירובטיקה מדוייקת בטיסנים, אני מאוד מסתקרן לראות טייסי בפעולה וגם לשמוע מהם על הנושא.

מעניין אותי איך ההרגשה בסנף רול, ראש פטיש וכו'

בתודה מראש
אבי ורטהיימר
חוות דעת על GPS 96
05/02/06 21:11
קיבלתי הצעה לגבי דגם 96 של גארמין (מצורף דף המוצר)
האם יש המלצות/תלונות לגבי הדגם.

*השימוש בו יהיה לטיסות IFR וחו"ל בתור התחלה.

תודה וערב טוב
כתובות אינטרנט מצורפות:
בחנת את ה 196 296 ?
05/02/06 22:54
הם יותר גדולים/כבדים אבל גם הרבה יותר נפוצים/קלים למכירה וכו'.

אין לי מושג לגבי ה 96. אבל אם הוא דומה ל GPS אחרים בגודל הזה, הוא עלול להיות קטן מידי עבור תהליך IFR.

הכי טוב זה לשנורר GPS כמו ה 296 מחבר כל פעם שטסים לחו"ל
º
הפוך מחשבה לגבי GPS ואהו
05/02/06 23:53
את הקרמבו תאכל לבד
06/02/06 00:23
לא שיניתי את דעתי במאומה. יש הבדל:

בין טייסי IFR, עם או בלי רשיון בתוקף, הרוצים לעשות את כל התהליך לפי ה GPS, בין אם זה חוקי או לא, בלילה חשוך בשדה לא מוכר בחו"ל (רצוי GPS תעופתי גדול וכבד) ...

לבין טיסת VFR  בה צריך רק GOTO עד שרואים את השדה בעין. בפרט כאשר המכשיר נרכש ע"י טייס VFR ומשמש בעיקר בישראל (ה GPS הכי זול יהיה די והותר)

מטרות שונות, GPS שונה.
º
בולשט
06/02/06 04:28
אני רכשתי את ה- 96C
06/02/06 12:10
לא מזמן, ואני מצטער שלא קניתי אם ה- DATA של ארה"ב. כיוון שלישראל בקושי הכניסו נתונים ואם מסתכלים על הרווח שיש לך מהנתונים של ארה"ב הוא אדיר לעומת המעט שיש בישראל. ואי אפשר לשנות את זה, זה צרוב פנימית.
את הנתונים של ישראל אפשר להכניס ידנית.  ה- 296 יותר טוב אך הוא עולה 1500 דולר כמדומני. בהצלחה בכל מקרה.
מחפשים שותף רביעי ל p92s
05/02/06 18:43
לפרטים:ג€Ž
ג€Ž0545765317
לימוד טיסה/קניית מטוס
05/02/06 14:42
1צפיות
הי,
שוקל לקנות מטוס או חלק במטוס אשר ישמש אותי כבר בתהליך הוצאת הרשיון הפרטי:
152 קטן למידותיי, 172 על הפרק.
מה דעתכם:
חוסך?
מפסיד?
יתרונות?
חסרונות?
יש לינקים לשרשורים בנושא?
מטוסים אחרים מומלצים?
אני מאזור המרכז
אודה לתשובתכם
º
למטה בעמוד,גיל מחפש שותפים.
05/02/06 14:46
צריך שהמטוס יופעל
05/02/06 14:54
1צפיות
בחברה מסחרית שעוסקת בהדרכת טיסה, אחרת אסור לך לטוס עליו. לא בעיה גדולה מדי, אך קח אותה בחשבון.
בד"כ מגיעים להסכמים כאלה ואחרים עם בית הספר, כדי שלשני הצדדים יהיה כדאי. זה אומר שהמטוס יוטס מסחרית ע"י כל מיני נהגי שבת ואחרים.
בהרגשת בטן - מבלי לבדוק לעומק - סבורני כי לקנות מטוס מראש לא כדאי כלכלית. אבל בטיסה אין שום דבר שכדאי כלכלית ממילא.....
לא מדוייק
05/02/06 15:16
יש אפשרות חוקית ללמוד על מטוס בבעלותך ללא צורך ברשיון הפעלה מסחרי אך הכמות המינימלית של שע"ט למבחן מעשי היא 50
וגם המדריך צריך להצהיר שההדרכה
05/02/06 16:17
לא בוצעה במיסגרת טיסה מיסחרית...
תלמד על "של אחרים" יותר זול.
05/02/06 16:19
1צפיות
גם יבקשו ממך עוד כאלף דולר בביטוח וגם 10 שעות נוספות (שזה טיעון זניח, ממילא לא כולם גאונים ומסיימים ב-40 שעות)
תתאמן על מטוס של אחרים ואחר כך תרכוש לך מטוס.
איזה מטוס, מממממממממממ, אם אתה מתגורר בקיסריה, זה שונה לאם אתה מתגורר ברמת אביב ג'.
עזוב את קיסריה....
05/02/06 17:27
ניגמר לי הכסף על הבית...
מציע לך לשלב
05/02/06 17:13
1צפיות
תלמד על 152 בבי"ס ואת ההסבה ל 172 תעשה על מטוס שלך. זאת הדרך הזולה ביותר לדעתי.
בנוסף אם בכוונתך לרכוש מטוס בשותפות, השותפים לא יסכימו שתלמד על מטוס שלהם, אלא אם כל השותפים מתכוונים לעשות את אותו הדבר.
וכפי שכבר נכתב תוספת הביטוח והעלויות של ה 172 מעמידות בספק את הכדאיות של למידה על מטוס שלך.
הפן התקציבי לעומת הפאן (FUN)
05/02/06 21:45
1צפיות
כמו שאמר בן ארי. אין צד כלכלי אמיתי בסיפור.
אז מבחינתי, ה152 הוא מחוץ למשוואה הכלכלית, מסיבה אחת, מאז 1997 יצא לי להטיס אותו במצטבר כ10 שעות וממש לא נהנתי, צפוף מידי בשבילי.
1.85 מטר על 100 קילו.
לא שב172 זה כמו אורגזמה, אבל זה מה יש בארצנו.

חוץ מזה זה בסך הכל 100 שקלים הבדל לשיעור. (5000 ש"ח גג, הבדל לכל תקופת הלימוד)

מעבר לכך יש עניין מהותי יותר:
לעניין בטיחות טיסה, (בתור הדיוט) אני גורס ש4 שעות הסבה אינן שקולות ל40-50 שעות לימוד על דגם.

לעניין העלויות, יש מישהו שיכול לתרום מספרים??

תודה
אבי ורטהיימר

חוק פשוט FFF
05/02/06 22:45
1צפיות
IF IT FLIES FLOAT OR FUCK
IT IS CHEAPER TO RENT THAN TO BUY

צריך להיות משוגע בכדי להיות בעלים של 172 בישראל, המטוס הכי נפוץ להשכרה. לא שאין סיבות לעשות זאת, אבל מבחינה כלכלית והגיון פשוט, זה לא נכון ולא חכם.

אם לקנות, אז רק משהו שאי אפשר לשכור. בין אם זה אז"מ P92 או פייפר סופר קאב, או 172RG או צירוקי. מה זה לא יהיה - העיקר לא הסטנדרט להשכרה.

באופן תאורטי, אם אתה טס ממש הרבה, ויש לך שותפים טובים שטסים הרבה, אפשר לחסוך עד 150 שקל לשעת טיסה ברכישת 172. באופן מעשי, לא תחסוך אגורה, תהיה שנאה קבועה עם השותפים, וכשתרצה לטוס המטוס יהיה לא זמין, או לא תקין. הבחירה היא שלך כמובן.
האם שכרת מטוס לאחרונה?
06/02/06 08:59
1צפיות
אני מניח לשלא שכרת מטוס לאחרונה. הזמינות של המטוסים והנכונות של החברות להשכיר אותם ליום שלהם שואפת לאפס. ואם תרצה מטוס ליום שלם תחוייב במינימום שעות. מי שרוצה לטוס בסופי שבוע, רובנו כאלה, כדאי שיחשוב על קניה בשותפות. זה לא פיתרון מושלם אבל אם הכללים בין השותפים ברורים, היא מחזיקה מעמד כמה שנים טובות.
החיסכון!!
06/02/06 10:13
לשעת טיסה בשותפות של ארבעה הוא: 350 ש`ח ואף יותר. לגבי הזמינות. הצץ על חמישיה קיימת במוני aro שרוב הזמן עומד.
המספרים לא כל כך מדויקים..
06/02/06 10:39
עלויות למטוס ססנה 172 במצב סביר :
משתנות- כ- 70$ לשעת טיסה
קבועות- כ- 12000$ לשנה.
כדי שהמחיר לשעה יהיה כדאי כלכלית -המטוס צריך לטוס בשנה כ- 500 שעות.
אם מדובר ב-4 שותפים- זה אומר כ- 120 שעות לשנה לכל שותף.
המחיר המשוקלל לשעת טיסה במקרה זה הוא :כ- 95$ לשעה.
סה"כ הוצאה שנתית של כ- 12,000$ לכל שותף.

אם כל שותף יטוס רק 50 שעות בשנה, שזה הממוצע המקובל, הרי שעלות כל שע"ט היא כ- 130$.

על זה תוסיף את "מחיר הכסף" - ההשקעה הראשונית - כ 20,000$ לשותף.
בחישוב כלכלי- אם שותף טס כ- 50 שעות בחודש הוא יחזיר את ההשקעה אחרי כ- 9 שנים.

בהשכרה אתה משלם כ- 190$.
º
תיקון- בשורה לפני אחרונה= בשנה
06/02/06 10:40
מגבלות השכרת מטוסים יובילו
06/02/06 11:50
לשותפויות שלא על בסיס כלכלי אלא עם בסיס שיש על מה לטוס במחיר הגיוני.
שום EXEL לא מחשב זאת!
חשבתם לפתוח
06/02/06 10:49
1צפיות
CLUB תעופה (קלה) שבו תתחילו עם מטוס 1 ססנה 172 שעלותה 60000-80000$ ל10 שותפים, אם כל אחד יטוס 50 שעות בשנה, מה תהיה העלות אז...?
אם באים לחברת הביטוח עם נתון שלכל אחד מהטייסים מעל 200 שעות טיסה או 150 מה שתחליטו, ואין חניכים, מה יהיה המחיר אז?

ככה מתחילים לדעתי, כל שותף נוסף שיכנס יוזיל את העלויות הקבועות עוד.. המבצעים והאחזקה השותפת יתחלק בתורנות בין השותפים כך שכל אחד יוכל להנות מזמינות המטוס בצורה אופטימלית, בארה"ב גופים כאלה גדלו מעבר למטוס 1

ככה אפשר לטוס בלי להקרע
אתה עוד לא הבנת את העיקרון כאן,
06/02/06 10:59
הקובע כי הדבר החסכוני ביותר בתעופה הוא לדבר ולדון על קניית מטוס. המדבר מרגיש גביר לשעה ומאידך עלויות הרכישה אפסיות שלא לדבר על האחזקה השוטפת שעולה גם היא חמש שורות בפורום בערך.
ייתכן, אבל לא אתפלא אם אנשים יחפשו
06/02/06 11:52
אלטרנטיבות לחוקי המשחק החדשים של המשכירים גם במחיר שלא ממש השוואתי להשכרה.
º
06/02/06 12:26
חשבנו. לא המצאנו את זה.
06/02/06 10:59
בחיפה יש כיום שני "מועדונים". אחד ותיק עם כ- 29 חברים ושני מטוסים (ססנה 172, לאנס 6 מקומות) ואחד שהוקם לא מזמן עם 152 וקרדינל.
ניסיתי להקים מועדון כזה בהרצליה- לא מצאתי יותר מ-3 אנשים.

את החשבון אתה יכול לעשות לבד- אם מדובר ב- 10 שותפים המחיר הכולל לשעה הוא כ- 95$ , ול-20 שותפים המחיר הוא כ- 80$ לשעה כולל הכל.
במועדון של 10 שותפים אפשר להחזיר את ההשקעה תוך 3 שנים.
מטוס קונים כדי להנות!
06/02/06 11:44
כשיהא לך מטוס תבין. בולשיט כמו החזרת השקעה לא צריך להוות שיקול כשאתה בא להנות כי על הנאות משלמים חבוב.
במטוס "טסים" כדי להנות
06/02/06 12:06
בדרך להנאה, אם עושים שיקולים כספיים מה כדאי, לקנות או לשכור, נכנס גם שיקול החזרת ההשקעה.

אלמנטרי, ווטסון.
º
מי שרוצה להנות, שיקנה אבל לא 172...
06/02/06 12:38
172 הוא
06/02/06 12:46
טוב בשביל "מועדון" היא הוא זול יחסית והוא לא מורכב מידיי, כמו פסיעה וגלגלים, כך שפחות תקלות בטוח יהיו
º
איש,איש,והמזוכיזם שלו!
06/02/06 13:11
קבועות 12000 ???
06/02/06 13:29
אפילו בנברו לא הגענו לקבועות כאלו. תוכל לפרט איך הגעת ל12000 קבועות?
אבקש את כל אלו שלא החזיקו בבעלותם
06/02/06 14:33
מטוס.לא להרתיע את הציבור עם מידע ללא בסיס. מניסיוני! הוצאות קבועות למטוס דוגמאת 172 מיסתכמות ב 11000 שקלים(ללא ביטוח מקיף וכשאין תקלות)
אני הייתי מבקש מכל אלו שלא היו בחלל
06/02/06 14:36
לא לתת הסברים על GPS.......
מי שענית לו, בתבונתך,
06/02/06 16:00
בעל מטוסים עוד מלפניך ככל הנראה.
מישהו יכול לתת לי
06/02/06 14:34
את מספרי הטלפון של ה"מודעונים" בחיפה?
חמישיה
06/02/06 16:47
וואללה, האינפו עוברת כאן עוד יותר מהר מהמהירות של המוני. ברכות מאוסטרליה ליזהר שהצטרף.
הקשיבו חברים, אין חסכון. שכחו מזה. יש זמינות, יש הנאה ממשהו שלך. זהו. כל חישוביכם אינם רלוונטיים בכלל.
מנסיוני כבעל/שותף במטוסים במשך כ 10 שנים - זה בור בלי תחתית וצריך להכנס למה שאני קורא STATE OF MIND של בעל/שותף במטוס, שזה בגדול אומר לא לעשות חשבונות מכולת. הכי חשוב זה שותפים בני אדם וזה לשמחתי המצב אצלנו היום.
מי שמתכונן להכנס לשותפות ולהתחיל להתחשבן על כל דבר ולמדוד כל דבר כלכלית שלא ינסה בכלל. כשלון מובטח.
ד.א. ביקרתי בשבת בשדה GA די גדול ליד בריסביין ויש שם בי"ס/חברת תעופה בבעלות איש מקסים בן בלי גיל (לדעתי 75 מינימום) סטייל קימחי. מטיס מטוסים אוירובטיים ועושה הערכות סטודנטים לטייס עבור ה RAAF. יש לו TIGER MOTH וכן שני YAK52 דנדשים אחרי שיפוץ באנגליה - יפהפיים. יש לו גם AN2 ו MIG 15!!! וגם את כל הפחים הרגילים שיש כאן. אין לו מוני - חבל אבל יש בוננזה אחד.
מטוס פרטי ללמוד טיסה
06/02/06 18:10
1צפיות
למוד טיסה יש לבצע במטוס שכור.מטוס פרטי מתאים לצוות שפרופיל הטיסה הינו לגים ארוכים מעט התנעות מעט נחיתות והתנעה וטיסה לפי הספר במדוייק.
ההבדל בעלות שעת טיסה בין טיסה לאימוני הקפות ופה ושם 20 דקות לג מזדמן
היא 30% יותר לשעת טיסה לאומת הגיהוץ שלא לדבר על הנזק למטוס.במיוחד במטוסי קומפלקס.למד מנסיונם של אחרים.
בנוגע לקוטן....
06/02/06 19:46
1צפיות
אתה  יכול לקנות דגם מוקטן (טיסן) של 152 \ 172,
עליו להתאמן, כבר הוכח הקשר שבין טיסנים למטוסים,
הרי כזה ברור שתעבור את כל הקורס כזה בקלות...

הייתי מציע לך אם אתה רציני לקנות אם יש לך תקציב
גם מטוס סילון במשך הוצאת רשיון הטייס הפרטי, רגע, למה לא 727
משומש מאיזו חברה שכר שרוצה להיפטר ממנו???

נפרד בפתגם ערבי עתיק:

"שוויה שוויה יא אבי"...


חבל"ז
07/02/06 14:29
1צפיות
חבר"ה,תפסיקו לדבר שטויות ולבלבל את המוח סתם.
רק מי שיש לו מטוס יכול ומבין מה היתרונות במטוס פרטי ורק הוא יודע את הכיף בלהוציא כסף והרבה על התענוג.
ולכן רק מי שמפרגן לעצמו על באמת ירכוש מטוס או יכנס שותף.כל השאר בהרצליה זה ערב רב של קשקשנים שרק מדברים אבל אף פעם לא מכניסים את ידם לכיס כדי לשלם על הפירגון שלהם לעצמם.
ודרך אגב-מי שבאמת רוצה להכניס יד ולשלם שיקנה רק מטוס שאין ביכולתו להשכיר.חבל על כספו.תמיד יהיה זול יותר להשכיר 152,172 אבל ההנאה היא על הפנים.רק מטוסים מתקדמים(ולא חשוב כמה שותפים במידה והם טובים) יעניקו הנאה שלמה לטייס.
למשתמשי Asa International Pilot Log
05/02/06 11:36
Asa International Pilot Log
הייתי מאוד שמח לקבל דוגמת מילוי של עמוד בלוגבוק הנ"ל.
יש לי מס' שאלות לגבי המילוי אבל קיבלתי תשובות שונות מכמה אנשים שונים אותם שאלתי.
בתודה,
שי

[אותה הודעה נשלחה אתמול אבל נעלמה באורח פלא לאחר מס' דקות]
º
בישראל אתה צריך למלא לוגבוק ישראלי
05/02/06 11:48
האמת היא שאני מעוניין בזה..
05/02/06 11:58
כדי לטוס ביתר קלות בארה"ב במהלך נסיעות עבודה.
מלבד זאת כבר שמעתי מכמה חברי פורום שאין שום חובה להשתמש דווקא בלוגבוק הכתום בארץ!

שי
º
אתה יכול להשתמש בלוגבוק ישראלי בחול
05/02/06 12:47
תשובות שונות לשאלות שונות..
05/02/06 12:03
מדי פעם חוזרות כאן שאלות לגבי רישום בלוג בוק אישי.
אני מבקש להזכיר את התקנות והחוקים בישראל:
פרק חמישי= תקנה 39:. רישום ביומן

(א) לא יוכר זמן טיסה בנסיון בטיסה לצרכי תקנות אלה, אלא אם זמן הטיסה נרשם ביומן טיסות אישי (להלן - היומן), כמפורט בתקנה זו.

(ב) איש צוות אויר, לרבות טייס מתלמד, ינהל ביומן רישום שעות הטיסה שביצע כדלקמן:

(1) כללי: -

א. התאריך;

ב. טיפוס כלי הטיס וסימני הרישום שלו;

ג. מקומות ההמראה והנחיתה;

ד. משך זמן הטיסה: -

1. כטייס מפקד או בטיסת יחיד;

2. כטייס משנה, לרבות שם הטייס המפקד;

3. כחניך, לרבות שם המדריך;

4. כמדריך, לרבות שם החניך.

(2) תנאי טיסה -

א. יום או לילה;

ב. טיסת מכשירים;

ג. טיסה במדמה טיסה;

ד. כל זמן טיסה אחר.

--------------------------------------------
לפיכך- אתה יכול להשתמש בכל נייר שאתה רוצה לצורך הרישום. ובתנאי שיהיו רשומים הפרטים הנדרשים.
כל פרט מעבר לנדרש הוא בחזקת "קיטבג ומיטה"...
יכולים לספר לך עשרות סיפורים וגרסאות- הדבר היחיד שקובע - בישראל- הוא רק מה שרשום בתקנה זו.
בכל מקרה- לא ברורה לי שאלתך. בראש כל עמודה בלוג בוק שלך יש תיאור ואתה יכול למלאת את כל העמודות . אני לא רואה שום עמודה שצריכה להיות בעיה עם הרשום בה.
הלוג הזה מאפשר לרשום נתוני טיסה שונים לצורך ריכוז שעות כגון- שעות בטיסת מרחב, טיסת מכשירים, מספר גישות . מספר נחיתות ועוד. בכל מקרה- בכל טיסה יש מסגרת של זמן טיסה שהוא המצטבר לצורך הכרה בנסיונך.
כל סו עמודה מסוכמת בנפרד ולא ניתן לחבר אותן לסכום כללי . לדוגמה =טיסה ממגידו לתימן- סה"כ זמן טיסה 1 שעה ועשר דקות,
סה"כ זמן טיסת מכשירים: 1 שעה.
סה"כ טיסת מרחב: 1:10 וכו.


º
תודה
05/02/06 15:11
מחפש 3 שותפים או יותר לc-172n ג€Ž
05/02/06 11:15
שבבעלותי.
לפרטים:
0545-765317
º
היכן חונה המטוס?
05/02/06 23:26
מחפש שותף לדרייפטר
05/02/06 07:48
מנוע לאחר שיפוץ
רישוי לחצי שנה.
מצב מעולה.
4X-HBZ
עלות 50% - 5000$

בברכה
יובל שוסטר
052-6464400
ASA Intermational Pilot Log
04/02/06 21:47
ASA Intermational Pilot Log
האם מישהוא משתמש בנ"ל ויכול לשלוח לי דוגמת מילוי דף?
יש לי כמה שאלות בסיסיות לגבי המילוי אבל גם מס' מדרט"ים ששאלתי לא ידעו לתת לי תשובות חד משמעיות.

בתודה,
שי
shaytina2003@yahoo.com
שאל - ???
04/02/06 22:33
1.
2.
3.
.
.
.
???

מה לא ברור ?

מייק..
שבוע טוב. שאלה על מעבר לאז"מ?
04/02/06 21:24
ברשותי 230 שעות טיסה שבוצעו בשנתיים האחרונות, כמה שעות אצתרך ליצבור על אז"מ עד שאוכל להטיס נוסע וכן לטוס מרחב?? (התשובה חשובה לי ביותר) אודה לעונים. גיל.
טיסת מרחב והטסת נוסע באז"מ
04/02/06 23:15
אחרי קבלת הגדר אז"מ(מינימום שעתיים הדרכה ומבחן מעשי+2 מבחני תאוריה)
תוכל לטוס טסות מרחב
נוסע תוכל לקחת לאחר 10 שעות מפקד על כל אז"מ שהוא
º
אלף תודות לך ידידי!!
04/02/06 23:30
עוד תוספת קטנה-
05/02/06 12:10
1צפיות
צריך לוודא שבמהלך השעתיים הדרכה, יעשה איתך המדריך טיסת מרחב אחת ויבחן אותך (המדריך כאמור) על טיסת מרחב (טיסת מרחב יכולה גם להיות קצרה).
זוהי המצאה חדשה במינהל - אבל צריך לדעת את זה מראש כי כשתבוא להנפיק את הרשיון במינהל אתה עלול לקבל רשיון מוגבל לטיסות מקומיות בלבד.
אז"מ - אז"מ....
04/02/06 21:13
שלום לכולם.

נתקלתי בחוברת אמריקאית העוסקת באזמי"ם בשם Ultralight Flying Magazine www.ulflyingmag.com .

אני מעונין כעקרון לעשות מנוי לחוברת שעוסקת בתחום - יש המלצות ?

תודה לכל המשיבים !
בהחלט
05/02/06 08:56
זה "המגזין" למי שמתעניין ועוסק בתחום.
SPORT PILOT MAGAZINE של ה-EAA יעניין גם כן טייסי אז"מ שכן הוא עוסק באותם הכלים פחות או יותר, יש חפיפה.
כתובות אינטרנט מצורפות:
º
רב תודות !
05/02/06 13:21
שאלה ל - EAA ישראל
05/02/06 23:12
האם מי שמצטרף, זכאי לירחון של EAA ?
º
אם תצטרף ל-EAA האמרקאי, תקבל ירחון
05/02/06 23:51
מי שמצטרף ל-EAA ישראל
06/02/06 07:43
חייב להיות גם חבר ה-EAA האמריקאי. למעשה, ה-EAA הישראלי הוא סניף של ה-EAA העולמי.
כאשר מצטרפים ל-EAA, בין שאר ההטבות מקבלים את הירחון "Sport Aviation" שבטבעו מתאים יותר למי שמתעניין בתעופה אקספרימנטאלית ובבניית מטוסים. אך ל-EAA ישנו ירחון חדש, הנקרא: "Sport Pilot" שנועד לטייסי קבוצת המטוסים LSA שאינם בהכרח אקספרימנטאליים.
בשני הירחונים ישנו מידע רב בשטחים שונים הקשורים לתעופה בכלל וכותבים שם בכירי הכותבים התעופתיים.
להבדיל מכתב העת AOPA, ה-Sport Aviation מתרכז יותר בהיבטים הטכניים של התעופה. כמובן שמי שיכול להרשות לעצמו, עדיף שיקרא את שתי החוברות המשלימות זו את זו.
אריאל אריאלי
איך מצטרפים
06/02/06 08:25
אתר יש?
הצטרפות ל-EAA
06/02/06 09:47
הדרך הפשוטה - להרים טלפון למיקי רביב, מזכיר הסניף הישראלי והוא יצייד אותך בכל הטפסים הדרושים וינחה אותך בכל הקשור לתהליך ההצטרפות.
הטלפון של מיקי - 054-7410500

אריאל אריאלי
גם אנחנו הינו היום במצדה.גם במצדה.
04/02/06 20:42
1צפיות
גם אנחנו הינו היום במצדה.גם במצדה.
יצאנו בבוקר לפגוש כמה חברה בתפאורה של כלניות.
על הדרך ראינו שבערבה הצפונית ירד הרבה גשם,
מאגר חצבה לא התמלא.
המשכנו צפונה בנחל ערבה,הכל נראה
04/02/06 20:44
2צפיות
המשכנו צפונה בנחל ערבה,הכל נראה
ספוג מים,מאגר עידן ללא מים אבל לפני נאות הכיכר מתחילים לראות קצת מים.
רואים כבר את מפעלי ים המלח,רוח
04/02/06 20:46
1צפיות
רואים כבר את מפעלי ים המלח,רוח
די חזקה,וראות לא משהו.
º
מתקרבים יותר,ועדין ראות לא משהו.
04/02/06 20:47
1צפיות
מתקרבים יותר,ועדין ראות לא משהו.
משפך זהר מטפסים לערד,וככל שמתקרבים
04/02/06 20:51
1צפיות
משפך זהר מטפסים לערד,וככל שמתקרבים
רואים שאי אפשר לעבור.העננים יושבים על העיר.
מחליטים לחזור מזרחה עד שפת המצוק להמשיך למצדה ולחכות לשיפור במז'א.
ממשיכים לאורך שפת המצוק צפונה,
04/02/06 20:53
1צפיות
ממשיכים לאורך שפת המצוק צפונה,
ולא ברור לי מה לפנינו.
משום מה חשבתי תמיד שמצדה נמוכה יותר מהמצוק, מה שלא נכון.
מגיעים ,ומקפידים לא לעבור מעל האתר.
04/02/06 20:56
1צפיות
מגיעים ,ומקפידים לא לעבור מעל האתר.
חולפים ממזרח ובקושי מצליחים לאבר את הגובה עד המסלול.
מגיעם למינחת מצפון,למטה מטוס קל אחד
04/02/06 21:02
מגיעם למינחת מצפון,למטה מטוס קל אחד
חונה,וניתן להבחין שיש שינויים במינחת.
סימוני המסלול צבועים לבן ברור.אבל המסלול נשאר כמו שהיה,ונוחתים לאורך שפתו המיזרחית על הקצה ששם יש אספלט טוב שלא נעשה בו שימוש מעולם.
מחנים ליד הססנה,ומתקבלים יפה עי' אלעד חסיד חבר שלו וכלב.
אלעד שומע מה תוכניותנו להמשך,ומיד
04/02/06 21:05
אלעד שומע מה תוכניותנו להמשך,ומיד
פוסק שלא נוציא קפה משלנו.הוא מכין.
אוכלים משהו קל ושומעים סקירה על בעיות השעה והתוכניות לעתיד במינחת.
בינתיים אנחנו מבררים עם הצפוניים,הם
04/02/06 21:08
בינתיים אנחנו מבררים עם הצפוניים,הם
יצאו לפני כמה דקות .
מתחילים לארוז לעזיבה,ואז מגיעה ססנה חיפאית,
הססנה מחנה ברחבה לפי הכללים.
04/02/06 21:12
הססנה מחנה ברחבה לפי הכללים.
ואפשר להשוות פיגורות בין GA לאז'מ.
נו,יש מה להשוות?
אנחנו עוזבים,לא לפני שהבטחנו לאלעד שנשוב לבקר אצלו בהקדם.
אין מה לעשות,צריכים להגיע לכלניות לפני שהפריחה מסתיימת.
º
המשך חויות היום ,יותר מאוחר.
04/02/06 21:13
טוב,יש קצת זמן כרגע,אז עוד כמה
05/02/06 16:27
טוב,יש קצת זמן כרגע,אז עוד כמה
תמונות מאתמול.
ערד שכבר אפשר לעבור.
º
קצת מערבית למיתר,והגוון ירוק.
05/02/06 16:28
קצת מערבית למיתר,והגוון ירוק.
º
כל כך ירוק שאי אפשר שלא להנמיך קצת.
05/02/06 16:29
כל כך ירוק שאי אפשר שלא להנמיך קצת.
מתקרבים לאזור ,ומהגובה הזה לא
05/02/06 16:31
מתקרבים לאזור ,ומהגובה הזה לא
רואים פריחה.אולי צריך להנמיך קצת.
תוך כדי טיסה בקצת נמוך,אני מבחין
05/02/06 16:34
תוך כדי טיסה בקצת נמוך,אני מבחין
ברכב חונה,יעף אחד מספיק כדי לראות שזה "המנחית שלי" .
בדיוק לפי הספר.
מוקדש לאלעד חסיד.זוכר מה דיברנו?
05/02/06 16:36
מוקדש לאלעד חסיד.זוכר מה דיברנו?
אז אין הרבה ,אבל בכל זאת כלניות.
º
כל הכבוד!!
13/02/06 09:54
מאחור אפשר לראות את המסלול שבו
05/02/06 16:57
מאחור אפשר לראות את המסלול שבו
נחתתי.
לא יודע מה המספר,לא היה רשום
מאחר והמסלול היה קצת קצר ובירידה,
05/02/06 17:00
מאחר והמסלול היה קצת קצר ובירידה,
נבחרה המשכה של הדרך כמסלול מועדף לכל השאר.
4X-XXX בפיינל.
מאחר והיה בוץ בשדה,וניקוי בוץ
05/02/06 17:03
מאחר והיה בוץ בשדה,וניקוי בוץ
מהגלגלים היא אחת מפעולות האחזקה העצמית המותרת באז'מ,[אולי היחידה,לא יודע]ניקיתי קודם אחד ואחר'כ את השני.
יתרונות האחזקה העצמית.
המטוס כבר נקי ,ובקשר מודיעים לי
05/02/06 17:06
המטוס כבר נקי ,ובקשר מודיעים לי
שיש כבר ארוחת בוקר,אני מתישב ומסיע להמשך המסלול.
בעיה שלא צפיתי,כנראה שצריך להגיע בטיסה,ולא בנסיעה
º
יצאה קרן שמש,אין מה לומר,יש הוכחה.
05/02/06 17:07
יצאה קרן שמש,אין מה לומר,יש הוכחה.
בהסעה נראה ללא ספק שהמסלול
05/02/06 17:09
בהסעה נראה ללא ספק שהמסלול
כבוש לא ארוך אבל מספיק רחב.
אמנם נחתתי ראשון,אבל חונה בסוף
05/02/06 17:11
אמנם נחתתי ראשון,אבל חונה בסוף
הטור.
אבל בלי בוץ בגלגלים.
º
עוד כמה צילומים של כיף,בערב.
05/02/06 17:15
º
ארוחת בוקר ישראלית
06/02/06 15:09
ארוחת בוקר ישראלית
º
ארוחת בקר 2
06/02/06 15:11
ארוחת בקר  2
º
אחרי האכל,אין כמו תה טוב וסיגר[יה]
06/02/06 15:12
אחרי האכל,אין כמו תה טוב וסיגר[יה]
אחרי המתנה לעיכול טוב,אורזים ומסובב
06/02/06 15:15
אחרי המתנה לעיכול טוב,אורזים ומסובב
את המטוסים.שולחים את "המנחית" לחסום את הדרך עד סיום ההמראות.
אחרי שהראשון ממריא ,הוא מתחיל בהקפה
06/02/06 15:18
אחרי שהראשון ממריא ,הוא מתחיל בהקפה
וכל אחד נוסף שממריא מצטרף להקפה אחרי המראה.
כמובן שכולם מקיפים באותו כיוון.
שומרים על מרחק סביר מזה שמלפנים
06/02/06 15:20
שומרים על מרחק סביר מזה שמלפנים
וההמראות ממשיכות.
עוד דקה וכולם באויר.דיבורים אחרונים
06/02/06 15:22
עוד דקה וכולם באויר.דיבורים אחרונים
וניפרדים.
חמישה טסים צפונה ושנים כל הדרך דרומה.
בדרך הביתה אנחנו מוצאים את מסלול
06/02/06 15:25
בדרך הביתה אנחנו מוצאים את מסלול
ארוחת הבוקר של עוד שבועיים,בודקים שהוא מתאים,שהעצים לא קרובים מידי.
והכי חשוב,את הדרך שבה יגיע המנחית.
עוברים את שדה בוקר,ובנחל צין יש
06/02/06 15:27
עוברים את שדה בוקר,ובנחל צין יש
ממש חשק לתה,מאתרים דרך ,נחיתה,גזיה
º
וכבר מתבשל התה.
06/02/06 15:28
וכבר מתבשל התה.
קרן שמש אחרונה,באזור הר ארחות.
06/02/06 15:31
משם ועד הבית שמים שחורים עם טיפטוף קל.
מזל שנשארו רק 35 דקות.
ולחשוב שהחזאי הבטיח יום אביב,אבל גם ככה היום לא בוזבז.
º
וזאת הקרן האחרונה.
06/02/06 15:35
וזאת הקרן האחרונה.
º
שרשור ארוך עם תמונות יפות ומעניינות
07/02/06 06:33
רמי, תודה רבה!! אתם בני בית במצדה.
13/02/06 09:52
יופי של תמונות ופרשנות, מצפים לראותכם שוב בקרוב.
מגבלות G
04/02/06 20:06
שמתי לב בספר של C152 שמגבלה חיובית הינה 4.4G ללא מדפים.
עד כמה שאני יודע אין קורה המחברת בין שני הכנפיים וכל כנף
מחוברת לגוף המטוס יחד עם הסמוכה.
השאלה היא כיצד אין קורה המחברת בין שני הכנפיים והמטוס מסוגל להגיע ל4.4G שזה די הרבה... מספיק בשביל אוירובטיקה.
יש לו
04/02/06 20:14
סמוכה חזקה.....

º
אפילו משלמים עליה כל החיים במהירות.
04/02/06 22:05
מגבלות G
04/02/06 20:49
מקס,
קורת כנף מחברת הינה שיטה אחת ליצירת חוזק, אך לא היחידה.
ל152 כמו גם ל172 יש קורה המחברת בין
04/02/06 21:45
הכנפים. הכנפים מחוברות לקורה בחיבור `אוזן`,ויחד עם הסמוכות יוצרות תמיכה טובה בג`י חיובי. בגלל חיבורי האוזן והעדר קורה פנימית לאורך הכנפים, הצסנה עומדת בג`י שלילי מועט. ט.ל.ח. גיל.
4.4G ואוירובטיקה
05/02/06 00:45
אני שוב מרגיש כמו הילד שצועק זאב זאב.

כל טייס אוירובטי עם מספיק נסיון יכול בהחלט לקחת כל מטוס בקטגורית UTILITY (שזה אומר 4.4G) ולבצע עליו לופ בצורה בטוחה למדי.

כל טייס מתחיל חסר ניסיון מספיק עשוי לעבור בקלות את המגבלה הזאת בביצוע לופ בצורה לא נכונה... אולי זה יקרה רק פעם אחת מ 50 לופים, אבל זה בהחלט עלול לקרות (5G נניח).

המטוס לא ישבר ממשיכה של 5G פעם אחת. מצד שני, זה גורם לפגיעה מהותית במבנה ומסכן את חיי הטסים אחריך. מטוס שיכול לעמוד ב 4.4G אינו מיועד לאוירובטיקה, ולא צריך לכתוב/לומר/לבצע בו אוירובטיקה.

יש 152 אוירובטי בהרצליה, בדיוק עבור זה. הוא מחוזק בכל הנקודות הקריטיות ומסוגל לעמוד ב 6G.
מה שהכי מעניין זה ש 152 מסוגל
05/02/06 21:37
לעמוד בשורה של ביצועים אוירובטיים כפי שרשום בספר המטוס המקורי של 152.
איך אפשר להסביר זאת.
º
לא מוכר לי - מה בדיוק רשום שם?
05/02/06 22:40
האזור שלי בפורום