לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
דבר מייסד הפורום, צור בנר:

"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"

עידכנתי את אתר ה-COZY
12/02/06 21:58
כאן תוכלו לראות את השינוי בדף הפתיחה ובפרקי המנוע.
METAR מעכשיו
12/02/06 16:48
3צפיות
טיסה נעימה...
KBOS 121415Z 02024G30KT 0SM R04R/1000V1600FT +SN FZFG VV001 M07/M08 A2964 RMK AO2 PK WND 36030/1406 SFC VIS 1/16 P0000 $
הלכתי לראות במו עיני
12/02/06 16:53
3צפיות
על מה טל מדבר.
תראו איזה אתר יפה מצאתי:
כתובות אינטרנט מצורפות:
מה זה?
12/02/06 17:47
1צפיות
יש כאן כמה דברים שאני לא מפעח:

ראות על 04R היא 1000 עד 1600 - מה זה FT?

לפי כל התעוד שאני מכיר, RVR ניתן במטרים, והאותיות אחרי מסמנות שינוי. לכאורה כאן מדובר ב"המצאה" אמריקאית של שימוש בפיטים למדידה?

ב REMARKS למעשה הכל סינית עבורי - פרט ל WND 36030 כל היתר לא מובן. אלו כמובן נתונים שלא מחויבים בתקינה אבל בכל זאת?
מה זה A02,
PK
1406
SFC
P0000

פה RVR ניתן ב FT
12/02/06 18:43
1צפיות
PK1406= Peak gust נמדד ב 1406 זולו
sfc=Surface
A02=המדידות נלקחו אוטומטי.
P0000= אני לא יודע\זוכר.
לבסוף ה-$
12/02/06 19:02
1צפיות
זה התשלום עבור התחזית?
º
טומי זו אגרת הנחיתה החדשה
12/02/06 19:07
1צפיות
$
12/02/06 19:17
1צפיות
"$" is an indication the sensor requires maintenance.
תוספות ותיקונים
12/02/06 19:10
2צפיות
PK זה לא בהכרח Peak Gust אם כי Peak Wind (ויש הבדל).
A02 אכן מעיד על תחנת אוטומטית (לחלוטין!) אשר מבצעת את המדידות, ובמקרה הזה יש לה גם יכולת לדווח במברק על מצב המשקעים. A01 לעומת זאת איננה מסוגלת לתת דיווח על משקעים.
לגבי זה אני לא הכי בטוח: P0000 זה בד"כ מדד לראות. ה-P מעיד שהראות גבוהה (Plus) ממה שמצויין (אך לא ידוע בכמה) וה-M מעיד שהראות נמוכה (Minus) מהמצויין. השאלה היא למה נכתב לפני זה שהראות היא 1/16 מייל. לדעתי זה בגלל העובדה שהתחנה אוטומטית והמדידות לא היו הכי אמינות כך שיאפשרו אינדיקציה מדויקת.
º
P מציין כמות משקעים בשעה האחרונה
12/02/06 20:16
כתובות אינטרנט מצורפות:
פענוח METAR
13/02/06 00:06
6צפיות
RMK AO2 PK WND 36030/1406 SFC VIS 1/16 P0000 $
פיענוח:
$-  automated system detects that maintenance is needed on the system
RMK- הערה/ות
A02- Automated station with precipitation discriminator
PK WND 36030/1406 - רוח מרבית שנמדדה 360/30 בשעה 1406Z
SFC VIS 1/16 - ראות בגובה פני הקרקע 1/16 מייל שהם 110 רגל
P0000- קוד ממוחשב של המערכת האוטומאטית שלא קשור לתחזית.
P0000 זה משקעים
13/02/06 14:41
2צפיות
לא קוד ממוחשב.
סיכום מה שאמרתם:
12/02/06 22:20
2צפיות

בשעה 14:15 זולו ב 12 לחודש
רוח 020 של 24קשר משבים 30 ראות 0 מייל יבשתי
מסלול R04R - ראות בין 1000 ל 1600 רגל

שלג חזק וערפל קפוא
ראות אנכית של 100 רגל
טמפ 7- וטל של 8-
ברומטר 2964

הערות מהתחנה האוטמטית המלאה
מקסימום רוח 360 עוצמה 30 קשר בשער 1406
ראות קרקעית 1/16 מייל
משקעים בשעה האחרונה אפס
התחנה זקוקה לכיול

מתוך YNET:" סופת שלגים....
13/02/06 00:39
2צפיות
...הקפיאה את החוף המזרחי של ארה"ב

כ-2,000 טיסות נכנסות ויוצאות בוטלו ונמלי התעופה של ניו יורק, וושינגטון וניו ג'רזי נותרו שוממים; הכבישים חסומים, תנועת הרכבות התחתית משובשת ולרבבות תושבים אין חשמל. מחוץ לדלת ממתין מחסום של חצי מטר שלג והמכוניות בחניון מסתתרות תחת שמיכה לבנה ועבה. אפילו לורה בוש לא יכולה לשוב הביתה מאולימפיאדת החורף בטורינו
כתובות אינטרנט מצורפות:
לידיעתכם
12/02/06 15:38
לכל מחזיקי תעודת IAOPA (אגודת התעופה הישראלית), משבוע שעבר לא ניתנות יותר הנחות בדיוטי פרי לחסרי מדי צוות אוויר.

לידיעתכם.
º
תגיעו עם חולצה לבנה ודרגות.
12/02/06 15:40
רק זה היה חסר לנו עוד
12/02/06 16:14
נושא נוסף לטיפול ועד האגודה החדש.

דוד.
זה מזכיר לי שהיו לי שותפים למטוס
12/02/06 16:15
שהיו מתלבשים במדים עם דרגות זהב, כל אחד מהם 4 פסי זהב.
יום אחד הלכנו לאכל צהריים בלרנקה ופגשנו שם שני טייסים פרטיים יושבים מול המרינה עם דרגות של לפחות טייסי 747.

ולענין הדיוטי פריי, הכל חנטריש, שכר הדירה שהם מתבקשים לשלם לרשות שדות התעופה (מליוני דולרים) מאלץ אותם לקבוע מחירים יותר גבוהיים מבתל אביב.
אולי בסיגריות ומשקאות המחיר זול יותר, אבל מי מעשן היום וכמה כבר שותים.
בני נוער שותים המון!!!
12/02/06 16:22
יש את אלה שקונים ויש את אילו ששותים!

וכן הדברים היחידים שמשתלם לקנות שם זה סיגריות ובקבוקי משקה.
אה כן אם קונים שלושה בשמים הרביעי מתנה,רק אז זה ניהיה משתלם.
לא נכון - או שהמוכר לא היה מעודכן
12/02/06 16:18
ביום 8.2 קיבלתי הנחה בג'ימס ריצ'רדסון. נאמר לי שיש הנחה אחרת לצ"א במדים.  על פריטים במבצע (למשל שני ברבוקי משקב במחיר מופחת) אין הנחה נוספת.
הנחות לצוות אוויר
12/02/06 16:41
ההנחה למשקאות חריפים נתנת לצוות אוויר כתנאי שלפחות בקבוק אחד ילגם בזמן ההטסה.
הנחות
12/02/06 18:18
מארק, נפלת בטעות שעושים שם לא מעט מהקופאים.
ההנחה לבעלי כרטיס האגודה היא : "הנחת עובד חברת תעופה" ולא "צוות אויר".
הפעם האחרונה שטסתי היתה ב- 5/2 וקיבלתי הנחה.
לפעמים הקופאים לא מודעים מה לעשות עם התעודה, קוראים לאחראי והכל נפתר...
בנוגע לכפל הנחות, הכל תלוי בחיוך שלך ובמצב הרוח של הקופאית, כבר קיבלתי כפל הנחות (הנחת ויזה + הנחת עובד)...

הכל עניין של מצב רוח..

אם השתנה משהו מאז 5/2 לא ידוע לי..

עדי
גם אני ניתקלתי בזה
12/02/06 19:09
ללא מדים 5%, עם מדים 10%.
וכן זה מאד תלוי בקופאי/אחראי משמרת.
הנחות
12/02/06 21:03
ללא מדים :
  ג'ימס ריצ'רדסון (סיגריות, אלכוהול, קוסמטיקה) - 10% (הנחה על הכל לפי מיטב ידיעתי)
  סקאל (אלקטרוניקה) - 5% (אין הנחה על מבצעי 200$ - אלא אם יש מזל)

עדי
ואני קיבלתי הנחה
12/02/06 19:26
עם הצגת רישיון טיס אמריקאי...
מי נחת אתמול בחפציבה עם מסוק ?
12/02/06 11:33
נראה כמו רובינסון 22 או דומה לו, בצבע אדום
(חפציבה - ע"י חדרה)
אני מכיר טייס מכפר תבור
12/02/06 11:41
שיש בבעלותו רובינסון 22 אדום, אני לא יודע אם זה היה הוא וגם לא בטוח שהוא קורא את הפורום הזה.
º
אם הכוונה לע.,הוא יקרא...
12/02/06 18:04
מאמרים שפרסמתי
12/02/06 11:20
שלום, בשעתו כתבתי מספר מאמרי תדריך בעברית לטיסה ובקרת תעבורה, העשויים לעניין את קוראי הפורום:
1. סיווגי מרחב אווירי
2. הכוונת מטוסים במכ"מ
3. הקפות- שיקולים מתקדמים. ניתן להורידם בקישורים המצורפים.
הערות תבורכנה.
כתובות אינטרנט מצורפות:
עבודה יפה.
12/02/06 12:18
מה הביא אותך לכתוב את זה? אתה טס ברשת?
אני ממליץ לכל טייס ובפרט לאלה של המכשירים לטוס ברשת,
זהו כלי מעולה להשתפשף בטיסת מכשירים ודיבור בקשר.
רשת VATIL.
עבודה יפה
12/02/06 13:46
שלום,
אני טס ברשת ומפקח בכמה איזורים, כולל המרחב הישראלי, אירופה, המזרח הקרוב, המפרץ הפרסי, אסיה ואפריקה. עבודותי מפורסמות כתרומה לקהילה, של ידע שהצטבר בעשרות שנות טיסה ועבודה שלי כמומחה תעופה.
רשת
12/02/06 19:51
במיוחד לנו?
אהוד ואברי....
13/02/06 10:19
אתם תגיעו רחוק....תטוסו ברשת...בהצלחה לכם.
אבי
13/02/06 18:56
כל הכבוד לרצון שלך אוהבים אותך וניתראה השבוע
יפה מאד
12/02/06 18:47
קראתי להנאתי את הפרק העוסק בהכוונת מכ"ם. לדעתי העבודה מקיפה ויפה.
יש כמה תיקונים:

מניעת כניסה למערבולות – 4,5,6 מייל הם מספרים נכונים, אך בכותרות יש טעות.
גדול-גדול = 4
בינוני-גדול או קטן-בינוני = 5
קטן-גדול = 6
B757 = גדול כשמוביל וקטן כשעוקב

הכוונת מכ"ם – חסרה התייחסות לפקטור משמעותי: השפעת הרוח בגובה על המהירות הקרקעית (+ או -).

VECTOR FOR SPACING – וקטור למטרת ריווח בין "שורת" מטוסים (ברצף גישה, לדוגמא).
זו אמנם סוג של הפרדה אך התרגום הוא 'ריווח'.

מהירות מירבית – גם מטוסים מעל הים "בתהליך עזיבה" מוגבלים ל-250 kt מתחת 10K ר'.


מהירות:
בכל שדה/תצורת מטוס תלות מהירויות הגישה/טווח המטוס מהשדה – עשויה להשתנות. לעיתים הטופוגרפיה קובעת, לעיתים תצורת מטוס.
בגישה לנתב"ג, המהירויות שרשמת נמוכות מהמתרחש במציאות (שדה בגובה פני הים, כמעט בלי טופוגרפיה כלל, , בד"כ בתנאי טמ"פ ורוח לא קיצוניים).
מהירויות בריתוק – 230 kt עד 14K ר', 265 מעל
זמן להקטנת מהירות – בהנמכה של 2000 ר'/דקה, למטוס בקטגוריה B ומעלה (B757 למשל) – ייקח הרבה יותר מדקה להקטין מהירות ב-100 kt. להערכתי לא פחות מ-3 דקות. לכבדים - יותר.

"שאף להעדיף הפרדה לפי הסדר..."
הפרדות בגישה:
בד"כ טייסים יעדיפו ריתוק בגובה רב על פני הקטנת מהירות שנמשכת זמן ארוך.
בטווח 100-150 מייל מהשדה, נכון יהיה לצרף לגישה בהפרדת מטוסים רוחבית, תוך מיקסום הפוטנציאל של הפיכת הגובה למהירות, תוך שימוש מינימלי במנוע.
בטווח 30-40 מייל מהשדה הפרדת מהירות בהחלט עדיפה, כאשר ב-15 המיילים האחרונים (+/-) המטוסים מסתדרים בשורה, כשהקדמי ביותר במהירות נחיתה, והאחורי "הולך ונפרד" מ-250  kt.
בד"כ לא מתבצעת הגדלת מהירות בגישה, בוודאי לא "לקדמי" – אשר פועל להתכנס לנתוני נחיתה.

פרזיולוגיה:
עשרה קשרים = one zero knots (לא ten)
"מהירות מעשית מזערית" – אני אישית לא מכיר מושג כזה. מאיפה הוא?
בטל הגבלת מהירות = resume normal speed

ולסיום, פמ"ת מופץ ע"י רת"א, לא רש"ת.


ברכות על היוזמה.
הרשת בטוח יותר כעת..

אורי אלוני
תגובה להערותיך הברוכות
12/02/06 22:57
שלום אורי, תודה על הערותיך. להלן התייחסותי לפי סדר הופעתן:
1. מניעת כניסה למערבולות: נא עיין בסימוכין 1, מבחינתי FAA הוא הסמכות, ברשותי גם ספרי JAA ואחרים, אך מצאתי שהאמריקאים מפשטים ומיטיבים לתאר חומר. הטבלא בעמ' 232, העתקתי במדויק.

2. הכוונת מכ"ם – התייחסות להשפעת הרוח בגובה:
א. כתבתי את המאמר לצורך הדרכת בקרי תעבורה אווירית בואטיל, במטרה  להקנות יסודות לחסרי ידע והבנת העקרונות, ומבלי לסבכם בפרטים משניים. ספר יסודות בקרת תעבורה אווירית מקובל מכיל 500 ויותר עמודים. אני לקחתי פרק עיקרי בהכשרת קהל היעד ותמצתי אותו לעמודים בודדים. צריך למשוך את קהל היעד ולא להבריח אותו מעיסוק מורכב ודורשני כזה.
ב. במכ"מ מוצגת מהירות הקרקע, ולכן אין בעייה של ידיעתה במדויק בכל עת. כל בקר ברשת הינו טייס מנוסה המכיר על גופו את השפעת הרוח כמו גם השתנות האטמוספירה בגובה.
ג. עיקר הכוונת מכ"מ נעשית בגבהים בינוניים ומטה, לקראת תחילת גישת המכשירים.  גישת נתב"ג מבקרת מתחת 9000 רגל. בשלב טיסה זה אין בדרך כלל רוחות משמעותיות ולכן הגורם הינו מינורי לדעתי. התייחסות סימוכין 1, מינורית גם היא ומשקפת את דעתי.
ד. מצויין במאמרי כי הפרדת מטוסים באמצעות שינויי מהירות הינה טכניקה לא מקובלת, אחרונה לשימוש ורק כשאין ברירה, ולא ניתן להסתמך עליה, כי היא מחייבת הסכמת טייס.

3. VECTOR FOR SPACING -'ריווח': שם הפרק והמונח הבלעדי בסימוכין 1 פרק 5 פרק משנה 5 הינו: Aircraft Separation, שתרגומו המדויק לעברית הינו הפרדת מטוסים. סימוכין לנכונות התרגום הינו תעודות הסמכה שלי לשפה האנגלית מאוניברסיטות אוקספורד, לונדון, וניו-הייבן קונטיקט.

4. מהירות מירבית מעל הים "בתהליך עזיבה": ההתייחסות במאמר הינה לעזיבת נתב"ג, התהליך הינו SID DEENA1, עיון קצר בדפית יגלה לך הערה בדיוק בנוסח שכתבתי, כלומר מעל לים אין הגבלת מהירות בכל גובה.

5. מהירות: ההתייחסות לנושא במאמר הינה מאוד תמציתית, בקרי תעבורה אווירית בישראל יבצעו הכוונת מכ"מ בעיקר ב- TMA נתב"ג, ולכן מתמקדת בו אם כי מקפידה גם על עקרונות רחבים יותר. מהירויות המתנה רשומות על גבי מפות ה- ATS שתמיד לפניהם, ולכן לא זכו לאיזכור.
מהירויות גישה: הקו מנחה בניהול מהירות ותצורת מטוס בגישה הינו חיסכון בזמן ודלק, עיקרון זה מועבר לבקרים. במטוסי הנוסעים המקובלים בתצורת כל הנוסעים, מטען בינוני ושעה דלק, תחום מהירות התמרון המזערית ללא מדפים שציינתי במאמר (195-215) היא המהירות שהטייס ישאף להיות עד כ-20 מי"מ ו-6000 רגל, יחצה בגישת ILS12 את SIRON מתחת 180 קשר ו-5000 רגל, יתייצב בסביבת 160 קשר בחציית חוף 2100 רגל, ועם מלוא מדפים ישמור VREF בת 140 לערך. אין ספק שבכל מקום תנאים משלו, והשדה שלדעתי תהליכי ההכוונה בו מעולים הינו EGLL: הכוונת מכ"מ במהירות תמרון מזערית ללא מדפים 7000 רגל מאחד מארבעת ה- VOR בקצוות מרחב בקרת DIRECTOR, אח"כ 180 קשר עד ירוט לוקלייזר, 160 קשר עד 4NM, ו- VREF משם- מעולה.
קצב הקטנת מהירות משתנה בין מטוסים, B747-400 מאיט בערך פי שניים מהר יותר מ- B737-800 לדוגמא. הקטנת מהירות מכשירית הינה קטנה, המטוסים משייטים בערך ב- 250 קשר בגובה, מאיצים בהנמכה למהירות 270-320 בהתאם לדגם, מאיטים ל- 250 בגובה 10000 רגל, ולכן אין הקטנת מהירות בת 100 קשר בטיסה רגילה. הקטנת המהירות במהירים שביניהם (B744)מתבצעת במצב VNAV בגובה קבוע, ואורכת כדקה. הנמכה בת 2000 רגל לדקה מתאימה לטיסה במהירות קרקע בת 400 קשר, ואכן במצב טיסה זה חלק מהם יאיטו 100 קשר במהלך כשלוש דקות אך אינך מבצע האטה כזו בטיסה בדרך כלל.

6. הפרדות בגישה: המרחב האווירי שלנו מגיע עד 46NM מנתב"ג כך שדיון לגבי טווח 150 מייל לא ממש רלבנטי אליו. ככלל, מטוס המגיע לישראל מהים, מגיע מופרד ממטוסים אחרים, אחרת אינו מקבל אישור כניסה למרחב. ברשת קורה גם אחרת כי לא תמיד בקרת ניקוסיה מאוישת. העיקרון המנחה בעבודת הבקר, משיקולי עלות הפעלת המטוסים וזרימת תעבורה אווירית רציפה הינו לשאוף לתת למחשב FMC של המטוסים לקבוע את ההנמכה, תוך מתן אישורים והגדרה מוקדמת ומראש של חלונות גובה מעל נקודות לאורך נתיב הטיסה, שהטייס מכניס למחשב, ושוב, ללא הגבלת מהירות ככל הניתן. ההפרדה העדיפה לכן תהיה באמצעות שינוי דרך באמצעות הכוונת מכ"מ (מתן ווקטורים), כל שצריך הוא פתיחת מיילים בודדים, למשל ניתן מטוס אחורי קרוב להעביר דרך GITLA במקום SOLIN באמצעות תיאום עם ניקוסיה, ובעדיפות הבאה ריתוק.

7. פרזיולוגיה: עשרה קשרים = one zero knots (לא ten): אתה טועה, קיימים שני נוסחים שונים באופן מובהק לגבי ביטוי ספרות מהירות וכיוון, עיין במקור. הנוסח שכתבת נכון אך לא למקרה הנדון, המפורט בטבלת הנוסח האנגלי ותרגומו לעברית.
"מהירות מעשית מזערית" – אני אישית לא מכיר מושג כזה. מאיפה הוא? סימוכין 1.
בטל הגבלת מהירות = resume normal speed: הנוסח שכתבת מקובל אך לא על האמריקאים, הנוסח שכתבתי הוא הקבוע בספרות, מקור 1, ויש לכך סיבה: השאלה היא מהי מהירות רגילה, ומשאירה מקום לאי בהירות. הבקר מטיל  הגבלת מהירות, ולכן גם חייב לבטל אותה בבהירות, זה ההיגיון האמריקאי וכך, לפי המקור, כתבתי.

פמ"ת מופץ ע"י רת"א: תודה על ההערה,יפה. העותק הכרוך שלי הינו בהוצאת רש"ת, אני מקווה שהחלפת שמה של אותה רשות לאחרונה לא פגע באיכות המאמר. אני חי באירופה ובטוח שמחמיץ פה ושם פרט זה ואחר, אך עוקב בזמן אמת אחר העיקר.
לא מבין הרבה - אבל
13/02/06 04:05
כתבת -

"resume normal speed

הנוסח שכתבת מקובל אך לא על האמריקאים"

לדעתי, ולדעת אוזני - מאוד מקובל ושימושי מדי יום ביומו.

מייק..


מצטרף למייק
13/02/06 05:15
רק היום שמעתי את זה 4 פעמים
לERJ
13/02/06 10:34
ומה זה מוכיח? היום נאנסו 4 נשים בגליל, זה הופך אלימות להתנהגות תקינה?
ל- ERJ
13/02/06 10:38
בקרי תעבורה המשתמשים בהגבלת מהירות בהכוונת מטוסים בתדירות כזו, 4 מהם שמעת היום, טוב יעשו אם יחזרו לספסל הלימודים ויחזרו על עקרונות הכוונת מטוסים. אני מניח שלא שמעת זאת בגישת EGLL, KORD, שם יש תעבורה בכמות מעט שונה מאשר TMA אצלנו.
הנחת העבודה שלך לא נכונה אבל אני אמסור לבקר
13/02/06 14:44
אתמול זה היה במיאמי גם מATLANTA CENTER שמעתי את אותו הדבר ושבוע שעבר שמעתי את אותו הדבר בשיקאגו, אבל אני אמסור לבקרים את הצעתך.
תגובה למייק
13/02/06 10:33
שלום מייק,
עם כל הכבוד, הנוסח שכתב אלוני, אינו מופיע ברשימת הנוסחים החלופיים בספר ATC של ה- FAA. גם אם אתה שומע אותו בקשר, כמו שגם אני שומע ואף מעדיף אותו אישית, אין הדבר הופך אותו לתקני. ניתן לשמוע בכל רגע חריגות נוסח, בעיקר בארה"ב, ועל כל ערוץ. כתבתי מאמר הדרכה המסתמך על נוסח FAA, הטבלא שכללתי בתדריכי התמציתי כוללת את כל הנוסחים החלופיים שבספרם.

גם טייס עתיר ניסיון, טוב יעשה בעת קביעת עמדה אם יבדוק עצמו בכתובים, שבארה"ב הינם איכותיים ועדכניים.
רק זה היה חסר
13/02/06 11:02
עוד מטיף בשער רווי משפטים פדגוגים מנופחים.
טוב תעשה אם תשלח את העצות שלך לציבור המפוקחים שלך ילדי הסימולטרים באסיה,אפריקה,אוסטרליה וטיז אל נבי.

ממה ששמעתי פקחי ה-CAA הניו זילנדי חורגים מהנוסך המקורי ומתקשים בביטוי האותיות ח'ית וע'ין.
אולי תוכל ללמדם דיבור תקין.

עוד "מומחה תעופה"
הזהירו אותי מכאלה בעבר
13/02/06 11:18
יוסי כהן ביקש שאתרום מזמני לפורום והסכמתי, למרות שנתקלתי בעבר בתת-תרבות של דיון לא פעם בפורום זה מבלי שמנהלי הפורום או חבריו עשו למיגור הנגע. היו שהזהירוני מתרבות הדיון כאן, אך הבלגתי.
אם תהיינה תגובות נוספות כאלה כמו זו של אוהד רובין, ותישארנה ללא תגובת מנהלי הפורום וחבריו, אשאיר אתכם להמשיך ולהתנהל ברמה שהאיש הפגין, ואתם במחדלכם העדפתם לבחור.
החליטו אתם.
AIR MARSHAL עופר בן פרץ הנכבד
13/02/06 13:14
אולי הפורום הזה הוא תת-רמה בשבילך?
קודם כל, משתתפי הפורום הזה אינם בדיוק "חוג נשות הדסה"   ולשונם אינה לשונו של ביאליק, אלא לשון הרחוב הישראלי מתובלת בקצת מונחים מעולם התעופה.
אחד מהמשתפים פה בשם אליאס  , עם הרבה הרבה שעות טיסה (בתור משקולת. יש פה כמה וכמה כאלה ) הגיב להשתלחות שלי ב-GROUPY אחרת וכתב ש"בא לו להקיא ולשלוח אלי את שקית הקיא", אז אתה יצאת בחסד.

חוץ מזה, בפורום *תעופה קלה*  לבד ממעוט קטן ומצומצם , הרוב לא הגיעו ולא יגיעו למהירות של 250 קשר, ולכן ענין ההאטה ל-250 לא כל כך מענין אותם, ואני מעז לאמר שחלק פחות או יותר נכבד מהכותבים והקוראים פה (אני למשל, לבּושתי)  לא בדיוק מבינים על מה אתה מדבר, ולכן המאמרים שלך לא מהווים לגביהם ברכה ועזיבתך לא תהווה לגביהם קללה.  
אני חי באיטליה ולכן אוסיף פתגם איטלקי
:MORTO UN PAPA, SE NE FA UN ALTRO.
( מת האפיפיור - בוחרים אחר)  .
בקיצור , לא בא לך לכתוב - אל תכתוב .בא לך לכתוב - בברכה, תכתוב, אבל אל תצפה לאיזה שהוא יחס מיוחד, למרות הנסיון והעבר המרשים שלך.

ולסיום, בנוסף לפורום "תעופה קלה" יש פורום שכן שנקרא "חובבי תעופה" ששם משתתפים תיאוריקנים גדולים שמתדיינים כל היום  על נושאים שהם ברומו של עולם התעופה כמו למשל כמות המיים החמים בבתי השימוש ב-AIRBUS 380 והם בוודאי יקראו בצמא כל מילה ומילה שלך, אז תנסה להעשיר גם את הידע שלהם.    
בברכה, זאב
כאשר טרול מחרבן על ראשנו
13/02/06 14:27
אנחנו לא מגיבים כפי שהגיבו על כתיבתו של עופר.
אינני מכירו כלל.
מה שעניין אותי קראתי. ועל כל התהליכים המיגעים דילגתי (כולו לחיצה על לחצן שמאלי בעכבר.) והוא ימים עמל על כתבות (שאותך לא מענינות).
האיש לא צעיר, לא מדבר בשפת רחוב, לא חירבש כאן חודשים שטויות. אז מה? זאת סיבה לבצע בו לינץ' פורומי?
הידע שלו נרחב ומקיף. את זה אפשר לראות על פי רמת הויכוח.
הסגנון לא לטעמך? דלג הלאה. אני אשמח לקרוא את תגובותיו.
גיורא גרבר

גיורא-אף אחד לא עשה בו לינץ'
13/02/06 14:39
אתה כנראה לא קראת בעיון את אשר כתבתי כתגובה ל"אּיוּם" שלו לעזוב את הפורום.  
מה היית אתה כותב אם אני הייתי "מאיים" להפסיק לכתוב ולשלוח תמונות נוף מאיטליה?
זאב
שלא תעז !!
13/02/06 14:50
להפסיק לשלוח תמונות נוף...
עזוב, אני לא אתחיל אתך. בסוף לא תזמין אותי ביום מעונן לספגטי בולונז... ולי יש עוד כוונות להגיע יום אחד לאיטליה..
תאמת, אוהד רובין לא יצא צדיק גדול בהשתלחות עליו. נכון, גם אני אוהב את כל מה שמייק כותב. אבל אם יש מי שמתוכח איתו עדיין זו לא הסיבה ללכלך ת'בן אדם
גיורא - אתה מוזמן לבקר
13/02/06 16:22
וחוש ההומור שלך מוצא חן בעיני
אני כרגע מטייל באוסטרליה
14/02/06 09:21
ולא מוצא כאן חברים מהפורום...
עוד שבוע אבקר במפעל שמייצר את הטרייקים שמיובאים לישראל.
על כל פנים, כשאגמור לטייל ביבשת הקטנטנה, ואעבור באיטליה, אקפוץ.
זה בסדר....
13/02/06 14:45
הפורום הזה ידוע כמי שמחרבן על עצמו  נגד כיוון רוח של 30 קשר  יותר מאשר איזה טרול מחרבן עליו...אבל גם מצד הטרולים לא יזיק מידי פעם.
בגלל זה כל גורם שמגיע מבחוץ גם יחרבן לתוך הפיילה.
היה פעם משהו דומה בסיינפלד, שמדבר על מישהו שהשתין בחניון והשוטר פנה אליו " למה לא בו נעשה כולם מסיבות השתנה ?"
אמן כיהי רצון.
נ.ב תאוריית היציאות פשוט מתבקשת כאן.

º
13/02/06 17:30
יש לך שתי אפשרויות..
13/02/06 14:51
כמו שאומר רופא המשפחה שלי (שידיעותיו ברפואה אינן רבות משלי..)או שתקח תרופה וזה יעבור תוך שבוע, או שתמשיך לסבול וזה יעבור תוך שבעה ימים.
לענייננו:
אם אתה נהנה מהכתיבה והתרומה שלך לקהילה- שים פס ארוך על כל הטרולים והמבקרים ה"מומחים".
אם אתה מצפה להכרת תודה או לתשבחות - אתה לא במקום הנכון.
כדי להיות "שליח ציבור" בברנג'ה הנוכחית, אתה צריך להיות בעל עור של פיל, סבלנות של קרוקודיל וסיבולת של גמל.
אם תתחיל להיעלב מכל הערה- ובמיוחד הערות של פחדנים המסתתרים מאחורי כינוי טרולי- אז חבל על זמנך.
קבל עצה ממי שעושה זאת כבר כמעט חמש שנים - אל תתיחס לכל השטויות האלה. זה לא כואב, זה לא משפיע בחיים האמיתיים, ולא  גורע מכבודך וממעמדך.
אני לא נכנס לתוכן של המאמרים הנוכחיים שהזכרת- הם באמת לא מעניינים אותי אישית, אבל אפילו אם קורא אחד כאן נהנה מזה- זה אמור להיות התגמול שלך.
הודעה אחרונה לשנת 2006
13/02/06 15:53
בטייפה בירת טייואן נחנכה בעת שחייתי בעיר תחנת רכבת חדשה גדולה ומודרנית ולה מבנה עילי גבוה ובוהק שמשות, ממש מול מלון שרתון הגדול והבולט, מעוזם של תיירים ואנשי עסקים מערביים וסינים כאחד. באותה תקופה חלה ירידה תלולה בתפוסת המלון, בעיקר בתיירים מערביים. הבעלים הסיניים ביצעו את הריטואל בעל היסטוריית הצלחה מרשימה, זריקת מקלות במקדש, התשובה לשאלות עסקיות מטרידות מצויה בסדר המקלות לאחר שהושלכו. לאחר יישום המסקנות וחלוף חודשים, משלא הסתייע בידם להגדיל תפוסה במלון, פיטרו את מנהל התפעול המערבי ומינו את סגנו הסיני כמנהל בפועל. האחרון פנה לבכיר יועצי פונג שווי, שהסביר כי המפלצת בעלת עיני הזכוכית מאיימת על המלון ויושביו, וכי יש לסגור את הכניסה הראשית הצופה אל תחנת הרכבת ובמקומה לפתוח כניסה בסימטה המוסתרת מעיני המפלצת.
תוך שבועיים חזרו ופקדו אורחים סינים את המלון כמימים ימימה, ואולם המערבים הדירו רגלם. חלפתי במקום ערב אחד בטיול רגלי, והבחנתי כי הצחנה המוכרת לכל סיני כדבר בשגרה העולה ממערכת ניקוז מי הגשם, חזקה באופן מהמם מסביב לשרתון. טוב, מה אני כבר מבין בפונג שווי...
מה הבעיה, לשירותך, הנה
13/02/06 16:10
הכנס, קרא, הרחב דעתך, ותדע הרבה יותר על פאנג שוי.
º
ייקח להם קצת זמן, אבל יקלטו בסוף...
13/02/06 18:10
מה קרה לך שתתרגש מכלבים נובחים?
13/02/06 18:43
העבודה שעשית רצינית ומכובדה ותורמת לצעירים ולתאבי הידע, אז בעיני איזה זב חוטם זה לא מוצא חן ואתה מתרגש?
כמה אנשים מאוד רציניים ומיקצועיים התיחסו עניינית לכתוב, וזו מחמאה לא קטנה, אז תתעלם מתרבות הדיון שלפעמים צונחת, תרים קולקטיב ותטפס מעליהם.
יזהר נוי הנכבד
13/02/06 22:16
מחמאותי לאדון עופר שגדולי קומה כמוך קמים להגנתו. כאילו שהוא  זקוק לה. או שזה "אחוות יחדה" של טייסי ניסוי?
קח לתשומת לבך, שתגובתי אליו הייתה לאחר ש*אִיֶם* עלינו שיעזוב אותנו ולא יעניק לנו יותר מהידע הרב שצבר, בגלל שמשתתף אחד ענה לו לא יפה .

תזכור שגם אם הטייס הטוב ביותר ובעל הידע הטוב ביותר יכניס את ידו לדלי מלא מיים ויוציאה, כמות המיים תשאר כמו קודם, לא תווצר מערבולת ולא ישאר בור.
וכאשר אתה מעניק את הכנוי "כלבים נובחים " לכמה ממשתתפי הפורום, אתה משייך את עצמך לאותה קבוצת  אנשים שעליהם העלית עכשיו ביקורת .
קצת ענווה לא תזיק לאף אחד.  
לילה טוב
זאב
עופר ידידי -
14/02/06 04:13
מבלי לגרוע מהערכת המאמץ והרצון הטוב שלך במאמריך -

לגבי האימרה המפורסמת "Resume Normal Speed" הנך טועה טעות יסודית - ביחוד כשמדובר בהנחיות ה FAA לפקחיו/ובקריו.

כמפורסם בקישור  http://www.faa.gov/atpubs/ATC/Chp5/atc0507.html#5-7-4

לא יודע מה כתוב במקורות שלך, אבל במקורות שלי מצויין כפי שכתבתי מעלה.

(זכויות מחפשים, יוצרים ותודה לנדב עירון)

מייק..
לעניין הסעה ברוח
14/02/06 05:01
יש בלבול מה במאמר השלישי.

רוח צד - אם היא מכיוון האף, יש להטות את ההגה לכיוון הרוח. אם היא מכיוון הזנב, יש להטות את ההגה נגד כיוון הרוח.

רוח אף/גב בגלגל אף - ברוח אף יש להחזיק את ההגה ניטרלי וברוח גב יש להטותו קדימה ככל שניתן (הפוך ממה שכתוב).

טל.
º
קדימה? ברוח גב? גם עם גלגל זנב?
14/02/06 22:43
º
כתבתי בגלגל אף...
15/02/06 03:39
º
וואלה - פיספוס שלי
15/02/06 13:32
מה ההגיון ההאוירודינמי
15/02/06 13:47
ברוח מאחור, להחזיק את ההגאים בהסעה הפוך מכוון הרוח וסטיק קדימה?
ההיגיון
15/02/06 13:52
מאזנות: כאשר הן מקבלות רוח מאחור הן מתנהגות הפוך.
סטיק קדימה - למנוע מהרוח להרים את הזנב.
טייסים יקרים,
12/02/06 10:44
שלום רב,

שמי תמר הוכשטטר ואני תחקירנית בערוץ הילדים ניקלודיאון.
לתוכנית חדשה שעולה בערוץ, אנחנו מחפשים ילד טייס, כלומר ילד שיש לו שיגעון לדבר והוא התנסה בדברים שילדים בני גילו לא מגיעים אליהם בדרך כלל. ב"ילד" הכוונה לגיל 10 עד 16.

מכירים מישהו כזה?
אשמח אם תספרו לי tamar@ananey.com

תמר
אם תרצי
12/02/06 11:01
אני אפרסם את השאלה בפורום VATIL

יש שם המממון כאלו שישמחו (הם חברה שמטיסים סימולטורים וחלקם הגדול התנסה בטיסה עצמה)
º
אני אשמח!
12/02/06 11:12
יש לי בשבילך "ילדון" שטס במגידו
12/02/06 11:25
שמו מנחם בר...
º
הנה "הילד" עד 120 .
12/02/06 12:49
הנה "הילד" עד 120 .
חיים איפה איה?
12/02/06 23:48
היי חיים
מאז שהופעת לרגע בשמינייה הבת שלי "הורגת" אותי שאשאל אותך איפה איה?
רק שתבין מה ה TV גורם.
ממש אנני יודע איפה איה
13/02/06 11:05
ממש אנני יודע איפה איה
סה"כ עזרתי מעט ובהתנדבות לגיורא חמיצר , ע"פ בקשה של אבא שלו , שאנו שותפים באז"מ  שבתמונה. לא יודע על הסדרה כלום . אני כן יודע כי "כנראה" לא נפלתי לים .
א. לא טסתי מעל הים.
ב. עובדה אני כותב באתר!
לפני כ 10 שנים בתחרות מצנחי רחיפה שהייתה בנתניה , לקחתי את גיורא חמיצר
שהיה כתב גלי צה"ל בסדיר עם מצנח "טנדם" [כפול] שהיה עדיין נדיר בארץ.
תוך כדי התחרות, שידר הבחור בשידור ישיר בשעות הצהריים את תיאור התחרות
וראיין אותי במהלך הטיסה.
מה אספר לכם , להטיס,לדבר, להסתובב בין 30 מצנחים צפופים, לשאת את ציוד השידור, להסביר לגיורא ולענות על שאלות.
בסה"כ אני "גבר" ויותר מדבר אחד בפעם אחת קשה לי.
הייתה חוויה יפה ומעניינת.
חיים רוה
האמ...
13/02/06 14:01
הטסתי כמה פעמים ססנה 172...
אני מטיס טיסנים כבר כמה שנים טובות( בערך 6-7)...
בן 16 וחצי...
מבחן RT
12/02/06 09:01
1צפיות
למי אני צריך להתקשר בשביל לתאם למבחן RT ?
אמרו לי למשרד התקשורת, אבל אני מחפש לאיזה טלפון ספיציפי אני צריך להתקשר.
תודה מראש
איתן.
מספרי טלפון:
12/02/06 09:39
1צפיות
03-5155115
03-5198269
נשבר שיא נוסף
11/02/06 23:42

מסביב לעולם ב-80 שעות





המיליונר האמריקני סטיב פוסט הוא חובב תעופה נלהב: לפני כארבע שנים הוא הצליח להקיף את העולם בכדור פורח בפחות משבועיים, ועכשיו הוא יכול להיות גאה בשיא נוסף: פוסט נכנס שוב לספר השיאים לאחר שטס ללא הפסקה כמעט 80 שעות, עבר למעלה מ-42 אלף קילומטרים, וקבע את שיא הטיסה הרצופה הארוכה ביותר ללא עצירה.



בכך שבר פוסט את שיא העולם הקודם שנקבע ב-1986, שעמד על 40,212 ק"מ.



פוסט המריא ביום חמישי במטוס קל ממרכז החלל "קנדי" שבפלורידה, ונתקל בלא מעט תקלות בדרך כשמזג האוויר לא שיחק לטובתו. אבל בסופו של דבר הוא זכה להגשים חלום, ונחת בשדה התעופה הבינלאומי סמוך לקנט שבדרום אנגליה.



גם הנחיתה היתה דרמטית למדי: בגלל בעיות במערכת החשמל נאלץ פוסט לנחות נחיתת חירום בנמל תעופה שונה ממה שתוכנן. במהלך הנחיתה אף התפוצצו שניים מצמיגי המטוס.  



פוסט אמר לאחר הנחיתה: "זו היתה טיסה קשה. היה לי מזל שהצלחתי להגיע לסופה". על הנחיתה אמר כי היא היתה "מרגשת מדי".



º
היום במגידו
11/02/06 21:45
צ´רלי דלתה צ´רלי
º
עוד אחת
11/02/06 21:48
עוד אחת
לא מסתדר עם ההקטנה
11/02/06 21:50
של התמונות.מישהו יכול לעזור?
º
1
11/02/06 21:55
1
º
2
11/02/06 21:56
2
לאבינועם
12/02/06 06:24
ממליץ לך לקרוא.
בהצלחה !
תודה ארז,עכשיו אני נזכר
12/02/06 19:45
שכבר שלחת לי את הלינק בעבר...
מחפש מידע על כמות המטוסים הקלים
11/02/06 18:46
שלום רב,
אני סטודנט לשיווק העושה עבודה על שוק התעופה הקלה.
מישהו אולי יכול להפנות אותי למידע על על כלל השוק- כגון כמות המטוסים, סוגים, עלויות אחזקה...
תודה רבה
yifat_ran@hotmail.com
תמתין קצת
11/02/06 18:54
אם גזירת האגרות החדשות תכנס לתוקף לא תהיה בעיה לדעת את מספר המטוסים, זה יהיה שווה ל-0
לא חבל?
11/02/06 19:28
לבחור נושא לעבודה שהציון הסופי שלו הוא 0 מראש?
º
למה 0 מראש?
12/02/06 19:16
איזורי זמן
11/02/06 17:30
איזורי זמן
נתקלתי בבעיה.

GMT ממוקם על קו אורך 0. ישראל נמצאת 35' מזרחית לקו אורך 0, ולכן - מוסיפים שעתיים ל-UTC (מעלות/15 = מספר השעות להוספה).

הבעיה: מדריד, הממוקמת מעט מערבית לקו אורך 0 (3W, למען הדיוק), מוסיפה לעצמה שעה אחת, במקום להחסיר שעה אחת, הרי היא ממוקמת מעט מערבית ל-0.

הכיצד ייתכן? (מצורפת תמונה, תודות לGoogle-earth המהולל)

(כן, זה מה שמטריד אותי בשבת אחה"צ.. מה לעשות)
קווי חלוקת הזמן אינם ישרים
11/02/06 17:47
תביט במפה כזו באטלס, כמדומני תמצא.
חילקו את אזורי הזמן לא בקווים ישרים ואני לא יודע להסביר למה (
בטח כי בגילי כבר לא זוכרים הכל)
בכל אופן בשבת, בשבת זה מה שאני זוכר.
דרך אגב יש מקומות שקפיצת הזמן היא  בחצאי שעות!!!
נסה לשאול בפורום גאוגרפיה
11/02/06 17:58
בכתובת שמסתיימת ב-920. אולי שם ידעו
בגלל שכל מדינה מחליטה לבד מה נוח לה
11/02/06 18:00
בגלל שכל מדינה מחליטה לבד מה נוח לה
החלוקה לפי קו אורך היא חלוקה "נקיה", אבל היא לא טובה לאנשים.

תקח לדוגמה מדינה כמו ספרד, רוב המדינה נמצאת ב"קו השעה" אחד, וחלק קטן ממנה עובר את הקו.

התוצאה היא שבמקום שברוב המדינה תהיה שעה אחת, ובכמה ערים בודדות שהן חלק קטן מהמדינה תהיה שעה אחרת, המדינה עשתה לעצמה "חיים קלים" וכל המדינה באותו איזור זמן.

זה קיים ככה גם בהרבה מדינות אחרות
º
תודה רבה!
11/02/06 18:39
ספרד רוצה להיות בשעון אירופה
11/02/06 18:03
ולכן לא עברה לשעון הגיאוגרפי הנכון. כאשר אני מבקר במדריד בשעה 7 בבוקר עדיין חשוך.
הסיבה כאמור פוליטית ולא גיאוגרפית.
זה לא המיקרה היחיד. איני יודע מה קורה היום בסין אבל כאשר ביקרתי שם לפני מספר שנים כול סין היתה אזור זמן אחד (במקום ארבעה).
אם תבדוק במפות בהם מצויינים אזורי זמן תראה "מפרצים" רבים. המפרצים או הקווים המוסטים נובעים כולם מאותה סיבה.
שבת שלום
פורטוגל וטנסי
12/02/06 21:50
בפורטוגל חשעה כמו באנגליה. במדינת טנסי יש שני אזורי זמן בתוך אותה המדינה. בעיר KNOXVILLE במזרח המדינה חיים לפי שעון החוף המזרחי, וקצת מערבה חל השעון של ה-MIDWEST .
מכר שלי שגר ב-KNOXVILLE יוצא מהבית כל יום ב-8 ולאחר שעה נסיעה מגיע למקום עבודתו בעיירה CROSSVILLE (מפעל קרמיקה. כמובן) בשעה 8 .
אלא שבערב הוא יוצא ממשרדו ב-5 ולאחר שעה נסיעה הוא מגיע הביתה ב-7 .

זאב
אפקטיבית
11/02/06 18:47
זה בעצם אומר שהם נמצאים בשעון קיץ כל השנה, כפי שהוצע גם בישראל.
ולהוסיף מעט
11/02/06 20:09
יש מדינה שבמקום לקבוע שני אזורי זמן בגלל גודלה קבעה אזור אחד, ממוצע לשניהם. זו הודו. ואולי הכי מפתיע אלו אנגליה וצרפת, שאין להם זמנים שווים למרות היותם בממוצע על אותו קו אורך.
ועוד אחת שמתפרסת על 3.5 אזורי זמן
11/02/06 20:25
אבל החליטה שמספיק לה אזור אחד, וזוהי סין.
היום גיחה קצרה,שעתיים באויר נטו .
11/02/06 17:17
שתי נחיתות לתה וקפה.
הנגב מהמכתש ודרומה ריק ממטילים,יבש ממים,ודי קר.
º
אין מטיילים,באסה,צריך להכין לבד.
11/02/06 17:20
אין מטיילים,באסה,צריך להכין לבד.
º
הנוסעת שהיתה לי[V I P ]מפשירה.
11/02/06 17:23
הנוסעת שהיתה לי[V I P ]מפשירה.
º
מטוס אחד,שני אנשים,אז מי צילם?
11/02/06 17:24
מטוס אחד,שני אנשים,אז מי צילם?
תשובה
11/02/06 18:52
מכוונים לצילום עצמי ל-10 שניות, מייצבים ת'מצלמה, וזהו...קליק קליק...

וכל צילום כזה רק מזכיר לי שמזמן לא צילמתי אז''מים [לא יפה מצידי...].

לא כיון מועדף להמראה,אבל כיוון הרוח
11/02/06 17:28
לא כיון מועדף להמראה,אבל כיוון הרוח
הכריע.
איך אמרה אימי המנוחה במוצאי שבת? שיהיה שבוע טוב לכולנו.
הייתם מצפינים מעט ומגיעים ל"אקשן"
11/02/06 19:43
אקשן במצדה
אכן מצדה נכבשה שוב, לפחות על פי המהומה והרעש שיש במנחת.
האם הגיעו ימות המשיח של ה-GA.

מטוסים (דו מנועי, חד מנועיים ואזמ"ים) וגם טיסנים, נופשים שמגיעים לראות ולהתרשם ולעשות סבבים, מזנון קל עם קפה .

נקווה כי לאחר כל המאמצים של המפעילים החדשים, כל זה לא ירד לטמיון עם האגרות המשוגעות שיטילו על המנחת ועלינו, כי אז באמת לא יהיה מי שיגיע.

הגענו בבוקר, נסענו לספא כהילכתו וחזרנו לעת ערב.
ותודה לעדי.


לא להבהל מאיכות הצילום, צולם בסלולרי (כי במצלמה נגמרו הסוללות).

º
זה הקטן גדול יהיה
11/02/06 19:45
זה הקטן גדול יהיה
מי אמר שאווירובטיקה בגובה נמוך
11/02/06 19:47
אווירובטיקה נמוכה
מסוכנת
וואלה, מאחוריך...
11/02/06 20:36
וואלה,  מאחוריך...
להשתגע מהקירבה בין הטיסנים לצופים.
º
האורחים, מי ברכב מי ב"עיפוף"
11/02/06 19:49
האורחים, מי ברכב מי ב"עיפוף"
אחרונה, "לאן נעלם הדלק"
11/02/06 19:51
אחרונה, "לאן נעלם הדלק"
הטייס.
טייסים באל אל
11/02/06 14:27
2צפיות
האם אל אל מעסיקים רק טייסים אשר היו בחיל אוויר או גם אנשים בעלי רשיון טייס שפילסו את דרכם דרך  לימודים באוניברסיטה ולימודי טיס + ניסיון?
איך שירות צבאי משפיע על העניין?
אז והיום
11/02/06 16:38
2צפיות
פעם היתה החלטה עקרונית לקחת רק בוגרי חיל האויר.
כיום זה לא כך, אם כי עדיין קשה להתקבל לעבודה באלעל.
º
אמוץ: קשה יש רק בלחם
12/02/06 01:46
זה אצלכם בחי"ר...
12/02/06 11:50
1צפיות
אצלנו בקריה אפילו את הקשה מהלחם הורידו לנו שלא נתפרק.
ואני חשבתי שזה היה עבור כולם
12/02/06 13:03
בכל אופן אני חושב שדברים עומדים להשתנות
אז אוליי עדיין יש תקוה
12/02/06 07:15
1צפיות
לקריירת טיס :)
וכאילו שאין עוד מליון ואחד אנשים נוספים שחולמים על כך...
אין ספק שזה לא קל אבל
12/02/06 09:37
1צפיות
יש מיליון ואחד אנשים שחושבים כמוך שזה בלתי אפשרי. ולפי מתמטיקה פשוטה
יש 0 אנשים...ולכן אתה הראשון בתור...או אני...
וברצינות, ישנם גם מיליוני עורכי דין רופאים מהנדסים ואינסטלטורים וחשמלאים, אז מה כדאי לעשות בחיים? תמיד תעשה את מה שאתה אוהב בצורה הטובה ביותר והמקצועית. נכון שזה דורש השקעת כסף לא קטנה וגם זמן ולכן תעשה את זה במקביל לאינסטלציה.
ותקרא את הסיפור המדהים של מייק רייכפלד כאן . שבוע טוב.
nothing comes easy...
12/02/06 12:55
2צפיות
nothing comes easy...
that why some of us flying oversea.

but there is no place like home. I could only hope they will start hiring again soon.

here are few pictures from the bush from recent flying

safe flying

Nati

landing on a road to pick up 2 pax
2 more
12/02/06 13:08
2 more
shortly before landing, north east side of DR of Congo
1 more
12/02/06 13:14
1 more
and flying back to the base afternoon via v-airways as for all the thunderstorms around
last
12/02/06 13:30
last
I envy when I hear British Airline, or South African Airline flying ovehead at FL350 to some exotic destinations or to Europe.

imc and single pilot ops...

missing home!
טייסים באל על
12/02/06 11:13
2צפיות
שלום, למיטב ידיעתי מעולם לא היתה הנחייה לגייס רק טייסים יוצאי חיל האוויר. השיקול העיקרי במיון הינו היכולת לשמש טייס במשימות החברה. קיימות דרישות נוספות, מבצע שלמה יכול להעיד על כך, אך זו אינה דרישה מכל טייס. חיל האוויר הינו כור מחצבת לטייסי איכות בעלי אישיות, ניסיון אווירי מגוון ויכולת קבלת החלטות באוויר במצבים קשים, דבר התורם לאיכות החברה ולמזעור עלויות הכשרת צוותיה.
תאוריה מעניינת
12/02/06 13:10
2צפיות
אז אולי כדאי לי בכל זאת לותר
נאיוויות או ???
14/02/06 14:42
2צפיות
אב"ד הייטיב לתאר את תיאוריך הפומפוזיים. אם היית צעיר, הייתי חושב שאתה נאיווי. כיוון שאתה יותר קרוב להיות זקן, אז... טוב, כל אחד ישלים את החסר.
דיעותיך אינן יכולות להיות רחוקות יותר מהמציאות, לעניות דעתי לפחות.
כמעט אך ורק בוגרי ח"א
12/02/06 14:36
2צפיות
נכון שכמדיניות רשמית, אל על לא מקבלת אך ורק בוגרי ח"א, אך באופן מעשי, מלבד מקרים בודדים , הדבר הוא אכן כך. הדבר נובע בעיקר מהכרויות קודמות של טייסים מהטייסת ,והעובדה שלטייסים בח"א יש נסיון טיסה רב, פעמים רבות גם במטוסי תובלה גדולים.

בקורסים האחרונים ניתן לספור על אצבעות יד אחת את ה"אזרחים" שהתקבלו. כמו בכל דבר - קשרים יועילו גם כאן יותר מכישורים.
קשרים עוזרים יותר מכישורים?
13/02/06 00:17
2צפיות
קל להבין מדוע חושבים כך בעיקר כאלה שאינם טייסים יוצאי החיל, אך אני חולק על כך לחלוטין. חברות מסחריות שוקלות צעדיהן על בסיס עסקי ובתור שכאלה יקחו את המתאימים ביותר לפי הנתונים שברשותם. מערכת הגיוס והמיון של החברה נהנית משיתוף פעולה מצד מפקדת חיל האוויר המשחררת נתוני מועמדים בתהליך המיון לקליטה. יש יתרון למועמד עמו קיימת היכרות מעמיקה לאורך זמן, ואין בכך שמץ של שיקול זר ובלתי ענייני. מועמדים שנקלטו ולא התאימו הוצאו מהחברה, ואחרים לא קיבלו קברניטות אם לא עמדו בדרישות, ללא קשר מי אבא שלהם.
קשה לי לקבל את דבריך כפשוטם
13/02/06 01:36
4צפיות
כאשר טייסי כנף סובבת ללא כל ניסיון בחברת תעופה מועדפים על מועמדים בעלי ניסיון רב בכנף קבועה, רובו בחברות תעופה מסחריות, פשוט מתוך המילים "חיל האויר" בקורות החיים של הראשונים.

האם תוכל לחלוק איתנו מתוך המועמדים שהתקבלו במיון שנערך לפני כחודש כמה מהם בוגרי חיל האויר וכמה התקבלו מחברות אזרחיות? ומבין מקבלי ההחלטות לגבי המתקבלים, כמה מהם בוגרי חיל האויר בעצמם?

טל.
טל, מבלי להכנס לויכוח מה נכון יותר
13/02/06 02:47
3צפיות
נשכחת עובדה פשוטה אחת. אל על היום חברה פרטית שיכולה לקבל לעבודה כל מי שהיא מוצאת לנכון. מאחר שבמקצוע הזה חל פיחות ניכר בתנאים ובשאר הירקות ובשל העובדה שכמות גדולה יחסית של טייסים תגיע לגיל 60 בשנים הקרובות, אל על תהייה חייבת לגייס לשרותה טייסים לא מעטים- מה שייפתח הזדמנויות לחושקים בנהיגת מטוס באופן מקצועי ןבתנאים לא קלים.
לצערך....וחוסר הבנתך...
13/02/06 09:06
3צפיות
רוב אנשי הכנף הסובבת משתלבים לאין ערוך טוב יותר מאנשי הקרב...ואפילו תובלה..לא חשוב באלעל כמה טוב אתה וכמה נסיון יש לך...אלא יכולך לקיים CRM (crew resourse managment
SOP standared operation procedures
כל השאר לא מעניין אף אחד....
קבלת טייסים לאל על
13/02/06 10:21
5צפיות
איני מעודכן בפרטים, אך אין בכך לשנות את העקרונות המנחים.
טייסי כנף סובבת בח"א הינם טייסים איכותיים, קריטריוני ההצלחה שלהם כוללים:
אישיות, קרי יכולת תפקוד וקבלת החלטות בתנאים קשים ובארגון גדול ומורכב
יכולת קוגניטיבית, קרי התמצאות מרחבית וראיית שדה קרב דינאמית
יכולת פסיכומוטורית, קרי הטסת כלי טייס מורכב, מתקדם וקשה במיוחד בשדה קרב, בלילה, במבנה, בגובה ליחוך עשבי המדבר.
ליוצאי מערך מטוסי התקיפה והיירוט של ח"א כישורים משלהם, רובם דומים, המעמידים אותם לדעתי בשורה אחת בתחרות זו על תפקיד טייס באל על עם יוצאי מערך המסוקים.

איפה כל אלה מעמידים אוכלוסיה זו, כדוגמא, בשורה אחת עם בוגר הרצליה המשדר דיווחי תנועה או מגהץ על J10 לאילת? למי מהם יש רקע חזק יותר לדעתך להחליט  טוב ובזמן איך לטפל באש במנוע בקרבת FIR MUSCAT ב- B767?
º
אלא שלא השוויתי ל"בוגרי הרצליה"...
13/02/06 13:54
1צפיות
חברות מסחריות תמיד שוקלות
13/02/06 09:42
3צפיות
למקסימום רווח, אל על הופרטה רק בשנים האחרונות, לפני כן היו לה חלקים (רוב) ממשלתיים, והשיקול היה כזה:

או לקחת טייסים אזרחיים (כאלה עם כל הרשיונות עד ALTP כבר אצלם ושהיו מדריכים עם אלפי שעות, ויש כאלה בארץ מספיק)

או לקחת טייסי ח"א

לדעתי את הסוג הראשון קל וזול יותר להכשרה, (את אותם נתונים רואים גם בקורסי הקליטה האחרונים), אבל אם באותם שנים אלעל לא הייתה בוחרת בטייסי ח"א, ה"ברז הכלכלי" של הממשלה היה נסגר ואלעל הייתה פושטת רגל.
(מה לעשות, ממשלה=ח"א)

אם לא הייתה הוראה כזו בעבר (לגבי טייסי ח"א) לא היה מוגש כל בג"צ נגדם לפני 10 שנים. ועובדה שהבג"צ לא רק הוגש, גם זכה.

יש עוד יהודים בעולם שצריך להביא במבצע כמו מבצע שלמה?, כי בניגוד למבצע שלמה היום תהיה תחרות מי יביא אותם, (אלעל, ישראייר או ארקיע), ולדעתי, היום אנו מתקדמים לתקופה בה אלעל וגם כל השאר (כי אלעל היא לא יותר החברה הלאומית!!) יהיו דומות יותר ל BA, או AA...

יותר זול לתת לח"א לתחזק 2 מטוסי 747-400 על חשבון כספי ציבור, ולהוציא כל 10 שנים מבצע להעלאת יהודי אנטרטיקה , ולנחות עם מגלשיים בשלג ובקרח
מאשר להכשיר טייס שאין לו הגדר מכשירים לטיסות סדירות.

הרי טייס מסוק, או טייס קרב שאין לו קשר ל CRM שתואר, עדיף היום על פני טייס שעבד 10 שנים בחברת תעופה גדולה בחו"ל עם הגדר לאותו סוג מטוס, מי יותר זול?

היום אלעל חברה פרטית אבל עם ועד חזק מאוד, וההתנהלות הפנימית נשארה כפי שהייתה, אומנם ה HDG של הגוף הגדול זז ב 45 מעלות אבל ה TRK זז אולי ב 3 מעלות, כך שלדעתי אלעל מתחילה להבין את המשמעות של מקסימום רווח ואנו צפויים לראות עוד ועוד טייסים אזרחיים נכנסים לשורותיה, אבל עד שהיא תגיע לרמת החברות המסחריות שבחו"ל, צריך להתחלף שם דור (אשר לא ידע את יוסף).



אל על מחמיצה הזדמנות לעשות כסף
13/02/06 10:39
2צפיות
אין דרך יותר קלה לעשות כסף מאשר למכור אשליות.
אם הייתי מנהל אל על, הייתי מקים בית-ספר לטיסה FROM A TO Z כלומר החל מהרשיון הפרטי ועד ה-ATPL , בלי התחייבות להעסיק את כל מסיימי הקורס, לוקח ממון רב עבור ההרשמה והלימודים (מגורים לא צריך - ישראל מדינה קטנה) ובכסף הזה גם מכשיר מספר מצומצם של טייסים חדשים וגם קונה איזה 787 חדש.
(אפשר גם בשיתוף עם ישראייר וארקיע)
זאב
לאסף
13/02/06 11:11
2צפיות
לא מעט שרלטנים מגישים בג"צ, ראה את אלה התובעים את שר התחבורה בעניין הקו לניו יורק.
יחסי ממשלה ח"א אל על לא נראו כפי שאתה מתאר- סגירת ברז. אלה בעלים של שני מפעלי תעופה ושלושת הגופים שתפו פעולה בניוד עובדים, ללא פסול לדעתי.
טייס המגיש מועמדות לקבלה לאל על מחזיק לפחות ATP או מקביל עם 1000 שעות כטייס מפקד,תנאי סף זה תקף זמן רב, מה עניין הגדר מכשירים כאן?
את טייסת 1056 ומשימותיה אתה מכיר?  הצורך לפנות 400 חטופים מזרקא ולהטיסם לישראל ב- 1970 ב-DC-8  מוכר לך? מצב בו יש להטיס בבהילות אלפי אנשי מילואים מלוס אנג'לס, ו- 75,000 טילי נ"ט מבסיס הצבא בניו ג'רזי? מכרז? בו נדמיין כי אלה משימות להן קיימות תוכניות מגירה עם יחידות מתודרכות ומאומנות.
חברות ישראליות הפעילו טייסים שהגיעו מחברות זרות כשהיה קיים צורך, לדוגמא טסתי בישראייר עם קברניט B737 בולגרי. כל עוד הקברניט עומד בדרישות המפעיל הרי תחרות ושיתוף כאלה הינם ברוכים.
בעניין התנהלות החברה בתחומים מסוימים והשפעת הוועד, אנו מסכימים, וטוב ייעשה אם אכן יחול שינוי.
לסיכום, לא טענתי שאני צודק בכל, הבעתי דעתי הענווה.
מחזיק לפחות ATP ?
13/02/06 11:24
1צפיות
אתה טועה לחלוטין. יוצאי ח"א מתקבלים לקורס באל על, ומבחינה אזרחית אולי יש להם PPL. מרביתם עושים GROUP C מכשירים ולפעמים גם מסחרי בין הודעת הזימון לקורס ובין הקורס עצמו. כמעט כולם עושים ATP בשעה שהם כבר קצינים ראשונים באל על, למרות שתקנות הטיס דורשות ATP מכל טייס במטוס מעל MTOW מסויים. ובכל הכבוד להערכתי את מומחיותך בנושאים שמעניינים אותך ואת אורי אלוני (שלפחות מתפרנס מזה), 400 חטופים מזרקא, 75,000 טילים מניו ג'רסי הם שטויות שמעניינות בערך כמו 65,000,000 הזבובים הקפואים והרדיואקטיביים שז'ק רובין פיזר בים המלח ובערבה. ובכל הכבוד ליכולות הקוגניטיביות הנשגבות של יוצאי ח"א, בד"כ החיים פחות קוגניטיביים ובדרך כלל יותר קשורים לזה שחזי הטייס הראשי של הפנים ארצי בישראייר אוהב לקחת לעבודה את החברים שלו מהטייסת ויתר דברים שאינם קשורים בהכרח לאינטרפולציות אינטרדיסציפלינריות כאלו או אחרות.

עם זאת, יישר כוח על מאמריך, הם מעניינים. אני מבקר רק את ההתנשאות הדידקטית שלך בדיאלוגים כאן.
אם בחברה פרטית משהו מעדיף
13/02/06 13:01
1צפיות
את החברים שלו, למה זאת בעייה ציבורית?
מצאת את מי לשאול
13/02/06 13:18
1צפיות
מצידי שיגייסו נערות ליווי חברות מרכז ליכוד.
º
too many to choose from
13/02/06 17:57
אל על כמו כל חברה, מחפשת את הטייסים
13/02/06 21:02
3צפיות
הטובים ביותר. כל הקשקושים על ברזים, מדיניות חשאית ומבצעים נועזים בעורף האויב אין להם כל שחר.
רק שההגדרה של "הטובים ביותר" באל-על עדיין מיושנת, וללא כל קשר לנעשה בעולם.
אל-על מסתמכת על מערכת המיון של חיל האוויר, ויוצאת מתוך הנחה שמי שעבר את המיון הקפדני של קורס טייס, הוא כנראה בעל הנתונים המתאימים.
בפועל, רק תכונה אחת של מסיימי קורס הטייס הצבאי עשויה להועיל למי שעתיד לעבור הכשרה בחברת תעופה: היכולת לעמוד בקורס עמוס, לקלוט ולהפנים הרבה אינפורמציה בזמן קצר, ולעמוד בלחץ של הדרכה מאתגרת. לכן גם טייסי הכנף הסובבת, וטייסי הקרב מצליחים יפה בקורס באל על - הם פשוט לומדים ברצינות ומשקיעים המון (הרבה יותר מאשר יידרש טייס אזרחי בעל רקע בתעופה כבדה להשקיע) במהלך הקורס.
לעומת זאת, בואו נחשוב מהן התכונות שהיינו רוצים למצוא אצל טייס: יכולת עבודת צוות, מילוי אחר נהלים, עבודה מסודרת, תודעת שירות, המנעות מלקיחת סיכונים, הן כולן תכונות אותן מחפשים היום. קואורדינצית עין-יד מהוללת, או יכולת הטסה משובחת כבר לא דרושות כמו פעם, עם האבולוציה במטוסים.
לעומת זאת, אם מסתכלים על הפרופיל של הטייס הצבאי, הקרבי במיוחד, נראה אינדיוידואליסט, בעל אגו, מאלתר - בדיוק התכונות שיובילו לקונפליקט CRM בקוקפיט.
רוב חברות התעופה כבר הבינו את כל זה, ותהליכי המיון שלהן שונים לחלוטין. הם מסתמכים על ראיונות אישיים, בדיקת רקע והמלצות, ורובן גם מכניסות את המועמדים לסימולטור, כדי לראות את תיפקודם בצוות. אגב, הסטטיסטיקה בחברות זרות היא כ-50/50, ואפילו יתרון לרקע אזרחי.
באל על, לחלופין, מסתמכים על הכרות מוקדמת מחה"א, על ביצועים במשימות שכלל אין קשר בינן לבין טיסה בחברת תעופה, ועל העובדה שהמועמד עבר את "מסננת המיון" המהוללת של חיל האויר.
אומנם, בתפיסה הנוכחית, יש קושי להעריך טייסים אזרחיים ש"באים משום מקום" ואף אחד לא "שמע" עליהם, במיוחד כאלה שאת הנסיון צברו בחו"ל.
כנראה פשוט שבאל-על לא יודעים להעריך בן אדם בצורה אובייקטיבית, על סמך המלצות ממקומות עבודה קודמים ופרופיל אישי, אלא רק על סמך מה שאומרים עליו החברים מהטייסת.
אל-על מסתמכת על יתרון מסויים שיש בביצה המקומית - שכולם מכירים את כולם. הם פשוט מעדיפים לקבל את מי שהם "מכירים", מאשר לקחת "הימור".
אני לא חושב שבאל על סבורים שטייסי חיל האוויר עדיפים על טייסים אזרחיים - הם פשוט לא יודעים איך לבצע הערכה של טייס אזרחי, ומעדיפים לא להסתכן.
אגב, הדרישות לקבלה לאל-על הן 1000 שעות PIC, רשיון אזרחי מסחרי עם GROUP C. מי שאין לו את הרשיונות הנ"ל, מתקבל על-תנאי, בתנאי שישלים את החסר עד ליום תחילת הקורס (ל-GROUP C נדרש מבחן תיאוריה בלבד, המבחן המעשי יתבצע על המטוס עליו יוכשר החניך). הדרישה ל-ALTP היא רק לקברניטים, לקצין ראשון מספיק רשיון מסחרי.

טייסים באל על
14/02/06 22:47
1צפיות
שלום,

אלעל מעשיקה טייסים מכל הסוגים והמינים, יוצאי ח"א, טייסים פרטיים ישראלים וכאלה שהגיעו מחו"ל, נשים וגברים. קיימים היום מספר לא מבוטל של טייסים אזרחיים באלעל גם כאלה שהגיעו מחברות אחרות וגם כאלה שהגיעו ישר מתעופה קלה.

הקושי להתקבל נובע בד"כ מהצורך לצבור שעות מפקד על מטוסים רלוונטיים (רב מנועי), חוסר בניסיון בטיסת מכשירים וחוסר ניסיון בטיסה בצוות.

כמו כן ליוצאי ח"א יתרון בכך שיכולת הטיסה שלהם מוכחת (במקרים רבים מקבלת אלעל נתונים על המועמדים מח"א) לעומת זאת טייס אזרחי שלא הגיעה מחברת תעופה אחרת ואין נתונים על רמתו כטייס, עדין נידרש להוכיח את יכולת הטיסה שלו בפני וועדות הקבלה של אלעל.

בקיצור הדרך פתוחה לכולם, כל מה שנשאר זה לרצות !

תודה לכולם!
15/02/06 08:38
1צפיות
הבהרתם לי את העניין
גם אם לא אל על, אולי אפשר למצוא חברה אחרת, אולי אפילו בארץ אחרת. הכי חשוב זה להנות ממה שאתה עושה!
ILS
11/02/06 13:09
היי, אני מחפש תמונה טובה וברורה של הקופסא הזאת של הILS שיש על המסלולים בשדה התעופה...

אני מאוד אודה לכם אם תתנו לי לינקים לכמה תמונות כאלה...

דרך אגב חיפשתי די הרבה אבל פשוט לא מצאתי.
מהחיפש הראשון בגגול
11/02/06 13:27
http://www.allstar.fiu.edu/aero/ILS.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Instrument_Landing_System

כדאי שתחדד את יכולות השימוש במנועי חיפוש  
כן כבר ראיתי את שני האתרים האלה
11/02/06 13:33
אבל אני מחפש תמונה ברורה של הקופסא עם הריבועים האדומים והלבנים הזאת שיש ליד מסלולי נחיתה...
אוףףף, קבל קישור לתמונה
11/02/06 14:15
זו תמונה "חיה" היא מסתובבת ומראה כל מני עזרים בשדה התעופה.
º
חפש VASI ו-PAPI
11/02/06 14:29
ILS זה לא קופסאות אלו אנטנות
11/02/06 14:56
אולי אתה מתכוון לזה
כתובות אינטרנט מצורפות:
ILS וקופסות
11/02/06 23:32
ILS, הן ראשי התיבות: Instruments Landing System. זוהי מערכת אלקטרונית המשמשת להנחיית מטוסים בגישה סופית לנחיתה בתנאי מזג-אויר שאינם מאפשרים לטייס לראות את נתיב טיסתו ע"פ האדמה או אינה מאפשרת לטייס לראות את המסלול עד ממש לפני רגע הנחיתה.
המערכת מורכבת משני עזרי ניווט אלקטרוניים על הקרקע ומערכת קליטה הנמצאת במטוס.
המערכות על הקרקע הן: מערכת הנחיית הכיוון Localizer ומערכת הנחיית זוית הגלישה Glide-Slope.
שתי מערכות אלו מורכבות ממשדרים מיוחדים המשדרים אות אלקטרו-מגנטי ("גל רדיו") בעל כיווניות מאד מוגדרת.
מי שמגדיר את כיווניות שידור גלי הרדיו של שתי המערכות הן האנטנות המיוחדות.
אנטנת ה-Localizer נמצאת בצידו הרחוק של מסלול הנחיתה והיא נראית כמו מין "מסרק" של אנטנות הפזורות בצורה אופקית לרוחב המסלול.
אנטנת ה-Glide-Slope נמצאת בצד המסלול, בערך באזור ה"זברה" והיא מורכבת משתים או שלוש אנטנות הנמצאות על גבי עמוד בגובה של כעשרה מטרים.
מכשירי האלקטרוניקה (המשדרים) של שתי מערכות ה-ILS מוגנות בתוך מבנה קטן הנמצא ליד אנטנת השידור של כל מערכת. מבנה זה נקרא Shelter והוא, אכן , דומה ל"קופסה". וכדי לבלוט בשטח, מטעמי בטיחות, שני המבנים צבועים ב"ריבועים" אדומים לבנים. ובזה מסתיים הדמיון ל"קופסות".
אריאל אריאלי.
º
הוא בסך הכל בקש תמונה של החדרון.
12/02/06 00:30
האם ישבר מחר שיא העולם בהקפת העולם?
11/02/06 10:11
האם ישבר מחר שיא העולם בהקפת כדוה''א ללא נחיתת ביניים?
מדובר בטיסה רצופה של כשלושה וחצי ימים, שהתחילה ב-8 בפברואר,
לאחר שסויב פוסט השלים הקפה ועבר מעל השדה ממנו יצא בפלורידה, הוא לא נחת ופנה לכיוון אנגליה במטרה לנחות שם.


לסקרנים, שמעוניינים לעקוב אחר עדכונים שוטפים באתר הרשמי: http://www.virginatlanticglobalflyer.com
האזור שלי בפורום