בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
דבר מייסד הפורום, צור בנר:

"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"

מזל טוב
24/12/05 08:53
לאריק אלקלעי על קבלת רשיון הטיס הפרטי.

בברכה - יוסי
º
מזל"ט!!
24/12/05 19:29
היכן בארץ ניתן לרכוש VHF ידני ?
23/12/05 19:47
2צפיות
מישהוא יודע מה המחיר ?
במשרד התקשורת.
23/12/05 20:08
1צפיות
הם מחלקים תדרים....
º
לא מצחיק . . . מקלט VHF בשבילך
24/12/05 02:07
2צפיות
רק מקלט או משדר מקלט ידני תעופתי?
24/12/05 08:46
1צפיות
הכי פשוט להזמין כאן.
לפני שאתה מזמין, תפנה למשרד התקשורת ותקבל אישור למכשיר (אתה צריך לשלוח למר וילי נוי בקשה בפקס כמפורט באתר של משרד התקשורת. לוקח כשבוע פלוס)
תבקש שישלחו לך בדואר רגיל ואז רק תשלם מע"מ. לחילופין בשרות שליחים (פדקס, יו פי אס) תשלם עם שחרור עוד 150 דולר.

אם אתה צריך את המכשיר? לי במהלך 30 שנות טייס יצא פעמים שהייתי זקוק למכשיר. פעם אחת הוא היה בבית והשתמשתי בפלאפון בשניה הוא לא היה טעון.
זה משחק שמסתובבים איתו שלוש וחצי פעמים בשדה תעופה בכדי להשוויץ ואחר כך אתה כבר שוכח היכן השארת אותו.
תפנה לדודי וירניק
24/12/05 09:08
1צפיות
נציג  אייקום בארץ, אני חושב שבעקרון כל מי שמחזיק בתעודת RT יכול לקנות מכשיר קשר תעופתי בלי הגבלה נוספת.
שכחתי את הטלפון
24/12/05 09:10
04-6265080
º
אצלו יקר יותר
24/12/05 09:36
1צפיות
הלוואי אצלנו...
23/12/05 11:38
ה-AOPA האמריקאי נלחם בעקשנות נגד כל איום לסגור מנחתים וכנגד כל הצעה לפגוע בזכויות הטייסים בארה"ב (יש להם גם לובי בקונגרס).

מעבר לחוברת הנהדרת שהם מוציאים לאור כל חודש (AOPA Pilot ), הם מעמידים לרשות החברים אתר יוצא מן הכלל עם כמות עצומה של שירותים (חינם) כגון: דפיות, מזג אוויר מפורט ומעודכן וקורסים אינטראקטיבים שונים בנושאים מגוונים (אנימציות וגרפיקה מרשימות).

כצ'ופר, כל שנה ניתן להגריל מטוס משופץ (למצב יותר טוב מחדש)...

גם ה-AOPA Flight Planner ניתן חינם ( תוכנה של JEPPESSEN ).

אני כבר לא מדבר על המתנות הקטנות שהם שולחים כל שנה (כובע רקום, מדבקות, סיכות, מדריך שדות תעופה וכו')

לאחרונה נתקלתי באתר מיוחד שה-AOPA הקים כדי לעסוק ביחצנות לטובת ה-GA.
הדבר מתבצע בשילוב עם פרסומות בטלוויזיה ומודעות בעיתונים הראשיים...

אפשר להתרשם באתר : http://www.gaservingamerica.org/

לטעמי, רק בשביל החוברת שווה להצטרף ל-AOPA - משהו כמו 60 $ בשנה עבור התענוג לקרוא כל חודש מאמרים מעולים.

כתובת האתר שלהם : www.aopa.org

אין מה לעשות - 400.000 חברים אינם טועים !
ואצלנו
23/12/05 11:54
בחזית אויה ז"ל חונה צ'ארלי אחד גרום וזב חוטם. אפשר באמת להציע אותו כפרס בין החותמים על עצומה לשמירה על ערד או הרצליה...

סליחה על ההומור המר שפרץ ממני. העידכון שלך טוב ומזל שאני לא סובלת מיֲצר של קנאה. תודה.
עיינה
חוצמזה
24/12/05 03:10
ה-AOPA מציעים חברות חינם לגמרי באגודה ל-6 חודשים.
החבר החדש מקבל את מגזין FLIGHT TRAINING MAGAZINE שהוא מגוון ומרשים בפני עצמו+כל מיני צ'ופרים.
מדריכי טיסה מקבלים את המגזין הנ"ל חינם אין כסף לתקופה בלתי מוגבלת.
ההשקעה של ה-AOPA משתלמת מפני שבסיום פז"מ החינם החברים החדשים שולחים את האגרה השנתית (39$)ונהיים חברים מן המניין וזוכים לכל ההטבות שהוזכרו כאן.

כתובות אינטרנט מצורפות:
למיטב ידיעתי...
24/12/05 08:56
לא ניתן לקבל את ה- Flight Training (המצוין) מחוץ לארה"ב...

החברות בחו"ל (בגלל תוספת המחיר עבור הדואר הבינ"ל) הינה כ- 60 $

מצטער מראש אם טעיתי

גם 60 $ לשנה עבור חוברת מעולה (כולל משלוח דואר אויר) - זה לא הרבה כסף.
אני מקבל גם את הF.TRAINING
25/12/05 15:52
כל חודש (בנוסף ל AOPA שעליו אני מנוי כבר מ 1990) בתוספת של כ 40 $ לשנה.
לטעמי הוא אחד המגזינים המוצלחים והתורמים ביותר לידע שצריך כל טייס GA . מכילים המון דוגמאות לשגיאות שנעשו וכן הדרכה לפעולות שונות (למשל טיסת חורף..)
מומלץ בחום .
מעיון באתר GAservingamerica
24/12/05 11:10
שהוא מיוחד לנושא, מצאתי מדור שמספר על מה שקורה בשאר העולם. לטענתם, מחוץ לארה"ב, התערבות ממשלתית "הורגת" את התעופה ואת יתרונותיה ואף פוגמת בבטיחות.
תראו כמה הם צודקים וכמה זה עצוב:
In spite of their efforts to "perfect" aviation through excessive regulation, bureaucracies, and artificial price increases applied through user fees and taxation,  it is the free pilots of America who continually achieve the world's most outstanding safety record and highest level of economic productivity
ג'וזף - אתה עוד פעם
24/12/05 18:00
רוצה ללמד את האמריקאים מה זה אוירונים וכיצד לטוס?
לא יפה מצדך.
בדיוק ההיפך !
25/12/05 13:38
אני רוצה שהחבר'ה מהמנהל יקראו את הציטוט שהבאתי וילמדו שאפילו לטובת הבטיחות, מוטב להניח לנו לנפשנו ולצמצם רגולציה ואגרות.
º
איזה חוסר פטריוטיות משוועת.
25/12/05 19:33
לא ממש הבנת למה חטפת ....
26/12/05 17:26
בפעם הקודמת, נכון ?
אז כמו לילד קטן, אסביר לך:
חטפת לא בגלל העובדה שבארה"ב נושא ה- GA מנוהל טוב יותר מאשר בארץ ומאשר ברוב מדינות העולם, גם לא בגלל העובדה שציינת זאת.
חטפת בגלל הזלזול המתנשא שהבעת בכל מי שמוכן לחיות פה.
ואגלה לך עוד סקופ. אין אדם אחד שחי פה דווקא בגלל מדיניות ה- GA של ישראל. זה דווקא נושא טעון שיפור, יחד עם זאת, אין לו משקל של ממש בהחלטה אם לחיות פה או לא.
הבנתי טוב למה חשבת שאתה מחטיף
26/12/05 18:31
ואין לזה שום קשר לשנכתבת באותו שרשור,אבל אתה הרי לא תודה כמו ילד גדול.
º
דיייייייייייייייייייייייייייייייייי
26/12/05 21:14
גם הוא במצטרפים...
23/12/05 07:49
Popular Mechanics Editor Gets Wish: Sport Pilot Certificate

An editor at Popular Mechanics, which recently featured a cover story on Sport Pilot/Light-Sport Aircraft (SP/LSA), earned his sport pilot certificate in a week at Mid-Atlantic Sports Planes (MASPL), Sky Bryce Airport, Basye, Virginia. The effort is chronicled in a weblog on the magazine’s website. Science Editor Davin Coburn, 26, achieved the feat in just seven days after stepping into an Ikarus Breezer LSA.

לאט, אך בבטחה, יותר ויותר מבינים את הפוטנציאל הטמון בסוג זה של תעופה ומצטרפים לנהנים מהאפשרויות שתעופת הפנאי הקלה מציעה.
נקווה כי במהרה בימינו נזכה גם אנו שחוק זה ייכנס לתוקף בארץ.
אריאל
מנחת ערד לפני ווידוא הריגה
23/12/05 06:27
לאחר אישור החוק לספורט מוטורי, שני פרויקטים הוצאו מהמגירה:
1. מסלול פורמולה בין קבוץ חצרים לשדה תימן (המזבלה, ששימש בעבר למירוצים)
2. מנחת ערד למירוצי "דראג" (what the f---- is that) -ראש העיר של ערד, מוטי בריל מפנטז על זה ושלף את התכניות.
מתוך מוסף של ידיעות אחרונות לנגב.

מנחת ערד - זצ"ל.
אני רוצה להאמין שזה לא סופי
23/12/05 11:12
מוטי בריל רוצה להפעיל את השדה לתעופה והיו מגעים עמו בנושא עם גוף עלום. אני מתפלאת שרק עכשיו נודע לכם על התכניות במגירה שלו. הן קיימות הרבה זמן. כבר לפני שנה אמרתי לו ש"דראג" עדיף לעשות בשטח חולי/בוצי ולא על אספלט ואת האספלט ישאיר לנו. ביום ראשון אני שם. אבדוק את זה, אבל לא אני הגוף העלום.

אם מישהו קורא פה ויש לו ענין להרתם לתכנית הפעולה לגבי ערד - שיפנה אלי במסר אישי או צלצול עד מחר.

עיינה
אני מכיר היטיב את תכנית המגירה
23/12/05 13:12
שלו, עוד מהימים שמישהו מבאר-שבע התענין בהפעלת המנחת לצרכים תעופתיים. ה"ברל" הזה עשה קולות של גזר וטען שבתכנית האב שלו יש שם ספורט מוטורי. הידיד משך את ידו מהמיזם....

ההתעוררות הנוכחית שלו (ושלי) נובעת מהעובדה שהוסר מחסום ממשלתי על ספורט מוטורי ובודאי יימצא הייזם שישתמש באספלט של ערד בברכתו של ה"ברל".
טומי
23/12/05 14:54
מוטי הגיש את הספורט המוטורי כתנאי?!   לא באוזני.

תכנית אב במגירה זה יופי אבל כמו שאני תמיד אומרת: אבות יש הרבה ואמא יש רק אחת...

עיינה
לא כתנאי - אלא כיעד.
23/12/05 16:32
ולא "עודד" את המיזם של עיסקי אויר.
תמיד יש איזה כלב שרוצה לנשוך
23/12/05 17:59
צולם היום אחה"צ
ולקרקע את מה שרוצה לעוף...

סופשבוע חמים ונעים לכל.
מרוצי דראג בשטח חולי
23/12/05 21:08
מרוצי דראג בשטח חולי
בוצי? ממתי?
מרוצי דראג נעשים על מסלול אספלט סלול וארוך... כמו שיש בשדות התעופה.
הגירסא הבוצית זה משהו אחר, אולי לדראג QUEENS.


למה? למה אתה מקלקל לי?
23/12/05 21:42
בבוץ עושים מרוצי Fender-Bender.
למה לקלקל
24/12/05 02:56
למה לקלקל
אפשר לבנות מסלול דראג בסמוך למסלול שדה"ת.
זה עובד יופי "אצלנו"
שדה KPOC בפומונה קליפורניה.
במרחק הליכה מתחילת מסלולים 26 (יש שניים) ניצב לו מסלול דראג כשר למהדרין (ניתן לראות בתמונה)
אין סיבה שענף אחד יבוא על חשבון ענף אחר.
במיוחד לא בערד שם לא חסרים שטחים פתוחים.
יכול להיות מעניין לראות ערימה של מטוסים נוחתת ביום שבת עם טייסים ומשפחותיהם שיעבירו את היום על מסלול המרוצים.
אולי יבנו גם איזה מלון מסעדות ו-OUTLETS עם בריכת שחייה ליד המסלול יום אחד...
כתובות אינטרנט מצורפות:
רז צודק בהחלט
24/12/05 01:14
מרוצים כאלה עושים על מסלולים סלולים. שדה התעופה של MODENA (שמונה קמ.  מהמנחת שלנו) , מסלול סלול 800 מטר(11-29 ),שמופעל בזכיון ע"י עמותה,  משכיר לפעמים את המסלול למירותי דראג, למורת רוח הטייסים חברי העמותה  שאינם יכולים להמריא או לנחות.
וגם קצת למורת רוחנו, כיון שהוא משמש לנו שדה אלטרנטיבי במקרה של רוח צולבת חזקה במיוחד (המסלול שלנו הוא 18-36 ).
זאב
מירוצי פורמולה 1 מתבצעים לעיתים
25/12/05 09:01
בתוך שדות תעופה. או ממש סמוך לו.
אותו שדה תעופה הופך לשער הכניסה הראשי של המירוץ.
ראו לדוגמא את מירוץ בריטניה במירוצי הפורמולה 1. מירוץ סילברסטון.
Silverstone -EGBV השדה בזמן מירוץ הופך להיות אחד מהשדות הפעילים ביותר
באי.

But while the BRDC has done a great deal to improve the track the local authorities have failed completely to improve road access to Silverstone and every year the lanes around the track are blocked as the thousands of fans try to get into the track. The congestion is such that over the years Silverstone has developed into an enormous airlift - as thousands of VIPs are flown in and out by helicopter. For a day the track becomes the busiest airport in Britain.

אבל שוב. לך תשכנע בארץ אנשים שתעופה זה משהו חשוב.

ראו גם במירוצי ה CART (פורמולה 1 של אמריקה).
מירוץ Burke Lakefront באוהיו.
שם מסלולי הטיסה משמשים כישורת המסלול.
כתובות אינטרנט מצורפות:
הקפטן צריך לחיות עם ההחלטות שהוא
23/12/05 00:03
מקבל...
זוכרים את ג'ט בלו שנחת ב-LAX עם גלגל אף ב-90 מעלות?
הקשיבו להקלטה בלינק המצורף...שיחה בין הקפטן ל-Maintenance/Operations, שימו לב איך Maintenance "קובע" שמדובר באינדיקציה שגוייה ולאו דווקא בתקלה אמיתית (מבלי שהם בכלל ראו בעצמם את מצב הגלגל) ובעקבות כך הקפטן כמעט וקיבל החלטה "ללכת" לנחיתה בשדה פחות מתאים.
כתובות אינטרנט מצורפות:
שאלה לידע כללי!
22/12/05 19:56
איזה סעיפים רפואיים יכולים למנוע ממני להוציא רשיון טייס?

ויותר ספציפי:

האם עיוורון צבעים יכול למנוע ממני?

תודה מראש!!!
אם אתה לא רואה ורוד, סיכוייך קלושים
22/12/05 20:34
תעשה חיפוש בנידון, הנושא נדון כאן ותוכל  למצא תגובות למכביר.
כמעט שלילי
22/12/05 20:37
עד היום ידועים רק 4 מיקרים של דחיה על הסף עקב עיורון צבעים מאז קום המדינה (עפ"י דר ברלב)

בברכה - יוסי
º
חן חן
23/12/05 00:14
טיסה בג'מאיקה, יש למישהו מידע?
22/12/05 15:44
(לא נסיונות בהנדסה כאילו לספר לי על משולשים ומכנסי ברמודה)
יש למישהו התנסות בשכירת מטוסים בגמיקה?
מענין אותי:
תעריפים.
זמינות ורמת מטוסים ברמה של צסנה 172.
אופציות טיסה (לא לקובה)
סה"כ 2 שדות ראשיים (לאירליינרס)
22/12/05 19:16
סבירות נמוכה לעוד הרבה מנחתים (האי דומה לקוס היווני + צמחיה טרופית) ובטח לא הייתי משכיר מטוס ומשאיר אותו ללא השגחה

טסתי טיסה פנימית מדרום (קינגסטון) לצפון (מונטיגו ביי), חוויה נחמדה, לקינגסטון לא תתגעגע

אם הנסיעה היא עיסקית (כמו שהיה לי), אז תהנה וצלם בשבילי במונטיגו את "אייר ג'מייקה" בכתום אדום מגיע לנחיתה בפיינל מעל הים ב4 גוונים של כחול

אם הכל על חשבונך, אשמח לתת חוות דעת, הייתי שוקל שנית
"ריספקט"
   רון (יו ויל ניד איט)
מסכים עם רונגה
23/12/05 00:07
לא הייתי בונה על השכרת מטוסים שם (קינגסטון נראית כמו הפרברים העניים יותר של עזה). כבר כשתעשה IMMIGRATION בסככת אזבסט (עם ונטילטורים על התקרה) תבין לאן הגעת. חוץ מזה האיזור ברובו הררי ומיוער ולא נראה לי שיש מה לדבר על נ"א - הכל או כלום, וכשהמכונאי נראה כמו ראסטה בסוטול...

בכל זאת מקום מדליק אם אתה בקטע של רגאיי. השפה דומה מאד לאנגלית (רק כל משפט מסתיים ב- "יא מאן"). אם אתה אמיץ תאכל JERK CHICKEN אבל תכין לפחות 3 בקבוקי בירה RED DOG לפני ואל תוותר על גאנג'ה טובה עם הראסטפריס בבית/מוזיאון בוב מארלי.

מונטיגו ביי זה חלום כחול אבל לא נראה לי שמשכירים שם מטוסים (מסלול כמו תימן רק פיינל מעל הים הכי יפה שראית בחיים) וממה שאני זוכר האיירבס A300 היה היחיד בחניה.

תשלח תמונות!
רק רגע, אומנם שאלתי על ג'מיקה
23/12/05 18:23
אבל אין בכך כל רמז שאני עצמי הולך להיות שם, כפי שמסתבר מהתשובות שקיבלתי.
מה שכן, יובל גרם לי המחשה די מעציבה על המקום שתמיד הצטייר לי כמקום חלומי לנופש.
º
חרא של מקום, מאכזב לגמרי
23/12/05 19:36
חולק עליכם
24/12/05 00:56
ג'מאייקה אי מקסים אזור מונטגו ביי ,אוצ'ו ריו והסביבה כייפים מאד
כרגיל אם אתה מוכן לשלם כסף יש באזור אתרי נופש בסגנון "הכל כלול" שלא רוצים לחזור מהם ל"יבשת"
טיילתי ברכב שכור באי (נוסעים בצד הלא נכון) ויש בו נופים מרהיבים
אין לי כל חילוקי דעות לגבי קינגסטון (הבירה) דומה לעזה
במונטגו ביי חנו כמה מטוסים קלים אולם לא בדקתי אופציות השכרה
בילוי נעים
הזכרת נשכחות
24/12/05 03:33
הזכרת נשכחות
יכול ליהיות שבקלאב סגור זה ככה (אז כבר תעצור בקנקון.."הכי טוב קנקון" :))
לא שהמקומות לא יפים, אבל בתקציב הדרוש יש אלטרנטיבות יותר

לי היה ארוח צמוד ישר מהשדה לתכנית בטלויזיה ככה שנהנתי מליווי מקומי, (בתמונה ראיון עם האילנה דיין שלהם ) אני זוכר ששאלו אותי "לאן תרצה ללכת לאכול?" אמרתי "כל עוד אני לא הארוחה...הכל הולך", וככה טעמתי את המנה שצוינה מקודם...

בכל אופן אותי מה ששיגע זה לחזור על הדיאלוג הבא מעל 100 פעם ביום (לא היה מקומי אחד שויתר):

-היי מאן וואטס אפ
-...OK
-רוצה לעשן
-לא
[ניסיונות נוספים]...
-ריספקט מאן
-ריספקט

אם תהית איזה מתרד זה ליהיות שוודית בחוף אילתי מלא ערסים... אז דמיין שזה הקופקבנה

סתם בקשה אישית
22/12/05 14:51
אם במקרה למישהו יש צילום אויר של צומת גלילות, אודה על משלוח במייל (נמצא אצלי בכרטיס) או שיעלה פה באתר ואני אמשוך מכאן.
הרבה תודה,
יוסי
בקשה ציבורית
22/12/05 15:17
רק צילום של הצומת,לא כל מה שעל ידו....

משרד ראש הממשלה
מחלקת הבטחון
כל מה שעל ידו מצולם ....
22/12/05 15:28
4 פעמים ביממה (אם לא יותר) ע"י לווינים.
עוד לא למדת? למטרות פח"ע אין כל העייה להשיג כל צילום או חומר. רק למטרות אזרחיות יש בעייה.
אחפש משהו לקראת ערב אבל אם תקבל
22/12/05 15:31
צילום עד אז, עשה טובה וזרוק פה מלה כדי שלא אשחית זמני לריק. אני אצטרך להשקיע בחיפוש כי לא הכל מסודר בארכיב.

עיינה
יש את זה
22/12/05 16:14
למרות שנעלמו כמה דברים
כתובות אינטרנט מצורפות:
לא הכי הכי, אבל -
22/12/05 20:48
לא הכי הכי, אבל -
החלק המערבי של המחלף.
º
תודה לכולם.
23/12/05 00:19
זה דווקא מה שנקרא גלילות מזרח
23/12/05 01:29
הצומת של כביש 5 (הכביש מצומת גלילות מערב לכפר הירוק) מעל כביש 20 (נתיבי איילון), במבט מזרחה.
º
צודק! טעות שלי
23/12/05 17:21
ומשהו על תעופה קלה בארץ - יש לנו
22/12/05 14:44
"סולואיסט" נוסף, ברכות ליורי סטפינסקי ולמדריך דייב.
מאחל להם טיסות נעימות וכניסות לפורום רק כשהוא במיטבו.
טיסות הכרות - היכן כדאי ?
22/12/05 11:07
חברה לעבודה רוצה להפתיע את בעלה ולרכוש טיסת הכרות עבורו.

אין לי מושג מי נותן שירות כזה (חייב להיות מטוס עם 4 מושבים)...

יש המלצות ?
תאמין לי, טיסה כזו הכי טוב ב
22/12/05 11:10
סינגפור איירליינס או קאתאי פסיפיק.
º
אין שום ויכוח !
22/12/05 11:22
שאלה בנושא הזדקרות
21/12/05 22:41
כתוצאה מאילו מצבים/טעויות עלולים להיכנס להזדקרות מלבד שלב ההמראה והנחיתה בהם המהירות נמוכה וזוית ההתקפה גבוהה (מצב הנובע מטעות טייס)?
יש אפשרויות מגוונות
22/12/05 08:56
אחת האפשרויות הנפוצות היא שילוב של מהירות נמוכה וזוית הטית כנפיים גבוהה. כידוע, מהירות ההזדקרות עולה עם זוית הטית הכנפים. בזוית 60 מעלות למשל, מהירות ההזדקרות כפולה מזו שללא הטיה.

אבל הזדקרות אפשרית גם במהירויות גבוהות יותר וללא זוית הטיה אם תתעקש למשוך את הסטיק לזוית התקפה שהיא מעבר לזוית ההזדקרות. זה אמנם פחות נפוץ במטוסים איטיים דוגמת צסנה מאחר והתגברות כוח ה-G במהירות גבוהה רומז לטיס שמשהו שונה מתרחש, אבל אפשרי.
º
אין קשר בין זוית הטיה ומ.הזדקרות
22/12/05 11:25
נו באמת
22/12/05 11:30
לא מתאים לך.

תפתח ספר ססנה, פרק 5, טבלאת "מהירויות הזדקרות" ותקרא.
הספר פשטני.
22/12/05 11:46
הקשר הוא בין ספרת העומס לבין מהירות ההזדקרות. הספר מניח הטייה כחלק מפניה, אשר היא תורמת לעליית ספרת העומס. סמנטית, מיקי צודק.
מה כוונתך
22/12/05 11:49
טיסה ב Knife edge?
º
אצלך הבול תמיד באמצע?!
22/12/05 14:40
מהירות הזדקרות
22/12/05 11:50
כן תלויה בספרת העומס (ג'י).  ו..  כזכור, אם שומרים גובה בהטיה של 60 מעלות - יש עומס של 2G, (מצריך AOA גבוה יותר לשמירת גובה, ומהירות ההזדקרות גדלה)
º
כזכור? אפשר לשמור הטיה גם ב 1G.
22/12/05 14:39
נודניק
22/12/05 16:16
הבנאדם שאל שאלה תמימה על מנת להבין. אף אחד לא ממש ממהר לענות תשובה פשוטה שאפשר ללמוד ממנה משהו. אבל איך שמופיעה תגובה ראשונה מיד מתעלקים עליו כל החוכמולוגים ומחפשים מתחת לאדמה שגיאות סמנטיות, שגיאות כתיב ושאר תגובות מתחכמות.
º
מה, התרופה שרקחת לא טובה לעצמך?
22/12/05 17:00
º
צודק. אם לא פונים.
23/12/05 10:20
שאלה:
23/12/05 14:46
לאחר שקראתי את "תאוריית הקשר" ש-eyal bo נתן:
(http://www.aerospaceweb.org/question/performance/q0146.shtml)
מוסבר שם פחות או יותר מה קורה בפניה.
ככה שאני לא מבין איך אפשר  לשמור על הטיה גם ב-1G ?(בהנחה שאנחנו מדברים על level turn )
לא משנה הבנתי.
23/12/05 15:51
הכוונה היא להטיה ולא לפניה. :)
נכון ?
º
כן.וטיסה לא מתואמת=עליה במ.הזדקרות!
23/12/05 16:54
תיקון קל
22/12/05 22:10
בפניה בהטיית כנפיים של 60 מעלות אמנם ספרת העומס גדולה פי 2 אולם מהירות ההזדקרות גדולה רק בכ-40% כלומר גדולה פי שורש 2. להזכירך העילוי יחסי לריבוע המהירות.
º
23/12/05 09:13
בעת אובדן התמצאות
22/12/05 09:49
כתוצאה מכניסה לענן, לערפל, לאובך לחושך וכד', המטוס עלול להכנס ל"מצבים מוזרים" (כך מכנים זאת בתרגולים שעושים בטיסות מכשירים), דהיינו: הטייה, נסיקה, צלילה וכד' ולהגיע גם למצב של הזדקרות.

דוד
מצב נוסף..
22/12/05 19:07
גירוי יתר של הסטיק!
באמת תהיתי
22/12/05 20:04
מתי יגיע הבדרן ההורס שיפלוט את הדחקה החבוטה הזו.

(ביננו, גמני הייתי מתביישת לכתוב זאת בשמי המלא)
יפה שהבנת..
22/12/05 21:34
לא נס לחך..
º
לבת, לבן ולכל המתעניין
22/12/05 22:02
כתובות אינטרנט מצורפות:
אני זוכר הזדקרויות
23/12/05 13:21
בשנות השישים המוקדמות, ישנו באוהל בתירונות.
אלה היו "מצבים" אך בודאי לא "טעויות"....
אני ושמי המלא.
23/12/05 13:22
שמח להיזכר בימים הטובים ההם.
ואם כבר בנושא עסקינן
23/12/05 13:26
הסיפור הידוע של ביקור ניקסון בסין בפעם הראשונה.
ניקסון שואל את היו"ר:

Mr Chairman, when will you have elections?
"Evely molning" עונה לו היושב-ראש.



ועכשיו אני כבר לא יכול להתאפק!!
23/12/05 15:12
נשיא ארה"ב והיו"ר מסין - בגירסא עכשיוית: נא להגביר את הרמקולים. ענק!
º
ענק זה אנדרסטייטמנט לזה.
23/12/05 16:51
º
משובח ביותר..
23/12/05 17:48
איתן, אתה התחלת...
23/12/05 18:54
"An award should probably go to the United Airlines gate agent in Denver for being smart and funny, and making her point, when confronted with a passenger who probably deserved to fly as cargo.

During the final days at Denver's old Stapleton airport, a crowded United flight was canceled. A single agent was rebooking a long line of inconvenienced travelers. Suddenly an angry passenger pushed his way to the desk. He slapped his ticket down on the counter and said "I HAVE to be on this flight and it has to be FIRST CLASS".

The agent replied "I'm sorry sir, I'll be happy to try to help you, but I've got to help these folks first, and I'm sure we'll be able to work something out. Please go to the end of the line, I will assist you when it is your turn."

The passenger was unimpressed. He asked loudly, so that the passengers behind him could hear too, "Do you have any idea who I am?"

Without hesitating, the gate agent smiled and grabbed her public address microphone. "May I have your attention please?" she began, her voice bellowing throughout the terminal. "We have a passenger here at the gate WHO DOES NOT KNOW WHO HE IS. If anyone can help him find his identity, please come to the gate.

"With the folks behind him laughing hysterically, the man glared at the United agent, gritted his teeth and swore, "F*** you."

Without flinching she smiled and said "I'm sorry sir, but you'll have to stand in line for that too."
The man retreated as the people in the terminal applauded loudly."
33 שקרים הכי מפורסמים בתעופה
23/12/05 19:45

1. I'm from the FAA and I'm here to help you.
2. Me?, I've never busted minimums.
3. We will be on time, maybe even early.
4. Pardon me, ma'am, I seem to have lost my jet keys.
5. I have no interest in flying for the airlines.
6. I fixed it right the first time, it must have failed for other reasons.

7. All that turbulence spoiled my landing.
8. I'm a member of the mile high club.
9. I only need glasses for reading.
10. I broke out right at minimums.
11. The weather is gonna be alright; it's clearing to VFR.
12. Don't worry about the weight and balance -- it'll fly.

13. If we get a little lower I think we'll see the lights.
14. I'm 22, got 6000 hours, a four year degree & 3000 hours in a Lear.
15. We shipped the part yesterday.
16. I'd love to have a woman co-pilot.
17. All you have to do is follow the book.
18. This plane outperforms the book by 20 percent.

19. We in aviation are overpaid, under worked and well respected.
20. Oh sure, no problem, I've got over 2000 hours in that aircraft.
21. I have 5000 hours total time, 3200 are actual instrument.
22. No need to look that up, I've got it all memorized.
23. Sure I can fly it – it has wings, doesn't it?
24. We'll be home by lunchtime.

25. Your plane will be ready by 2 o'clock.
26. I'm always glad to see the FAA.
27. We fly every day -- we don't need recurrent training.
28. It just came out of annual -- how could anything be wrong?
29. I thought YOU took care of that.
30. I've got the field in sight.

31. I've got the traffic in sight.
32. Of course I know where we are.
33. I'm SURE the gear was down
בפעם הבאה כשמסרבים לכם איזור:
23/12/05 19:46

PILOT: Tower, request permission to enter zone Alfa.

TOWER: Negative!

PILOT: Did you say negative?

TOWER: Affirmative.

PILOT: Understood affirmative, will call you leaving the zone."
עובדה - ישראייר|x|
21/12/05 16:44
הכתבה על חברת ישראייר, שהייתה אמורה להיות משודרת במסגרת תוכנית פתיחת העונה של עובדה, נדחתה ותשודר במהלך השבועיים הקרובים.

בעקבות המלצת יועציה המשפטיים של החברה, החליט מנכ"ל קשת- אבי ניר לדחות את שידורה ,זאת על מנת להסיר כל טענה ולהוכיח תום לב מעל ומעבר לכל ספק בדבר מעורבותה כביכול של קשת בהחלטה על הפעלת קו סדיר לניו יורק ע"י ישראייר.

מתוך מעריב
מה? סבינה מתערבת?
21/12/05 18:27
מה יהיה שונה בעוד שבועיים? אולי מישהו "יאבד" את הסרט?
למה אני לא מופתע? (אולי בגלל מזגי החשדן)
הנה התגובה
21/12/05 18:32
של אילנה דיין וצוותה:

http://www.nrg.co.il/online/4/ART1/023/536.html

כל הצוות התפטר.
כתובות אינטרנט מצורפות:
ההודעה בתכנית עובדה
21/12/05 21:06
שמעתי את ההודעה בתוכנית עובדה ולצערי איני מבין דבר.
אם שידור הכתבה עשוי להשפיע על שר התחבורה (בהחלטתו לקבוע את ישראייר כמוביל שני לניו-יורק) אזי אחד מהשניים:
1. הכתבה כוללת עובדות שהשר אינו יודע - חובה כעת על השר לדאוג שיקבל מידע על העובדות לפני שיחליט.
2. הכתבה אינה כוללת כל מידע שאינו ידוע לשר - עורכי הדין של ישראייר חושבים שגילוי העובדות לציבור עשוי להשפיע על החלטת השרת השר יחליט לא לפי מיטב הבנתו אלא לאור התהודה הציבורית, השר לדעתם אינו ראוי לתפקידו.

בשני המקרים ישנה בעיה מאוד קשה.

יגאל גולן
יגאל גולן - אתה כזה תמים?
21/12/05 21:39
איפה אתה חושב שאתה גר, באנגליה, ארה"ב?
אבל לשם (חצי) נחמה, באיטליה זה יותר גרוע.
זאב
לא - אני רק מראה איזה מטעמים ...
21/12/05 22:20
יכין מהסלט הזה עורך הדין של חברת אל על (אם החלטת השר תהיה לטובת ישראייר).

יגאל גולן
לא, הוא לא יכין.
21/12/05 22:22
בעיקר מן הטעם שמי שגר בבית זכוכית אל לו לזרוק אבנים.
º
דיין הגישה כעת פרומו וזה היה מפחיד
21/12/05 21:50
זה יכל לקרות
21/12/05 22:41
לכל אחד מאיתנו המזג אוויר בקנדי היה אם ראות 0
ואם הראות היא אפס?
21/12/05 22:49
וכאשר חושך ואת לא רואה כלום את ממשיכה ללכת בתקווה לא להיתקל בקיר?
לא
21/12/05 23:40
אבל למגדל הפיקוח יש חלק לא קטן בסיפור הזה
º
ובכל סיפור אונס גם לאישה חלק לא קטן
21/12/05 23:42
החלק הקטן..
22/12/05 21:42
דווקא שייך לאונס..
עזבי את החלק של המגדל.
21/12/05 23:54
את יכולה לענות לשאלה שלי? כאשר את קמה בבוקר ויש ערפל מוחלט - את מניעה ונוסעת במכונית? או שאת מאשימה את הרמזור?
אם הייתי אני
22/12/05 00:08
שם הייתי מחכה לfollow me שיקח אותי אבל לא הייתי שם קשה לי למתוח ביקורת כי לא הייתי שם דרךאגב יש עכשיו תוכנית על הAIRBUS 380 בערוץ נטיונל גיאוגרפיק
לא, זה קורה רק לגיבורים גדולים.
21/12/05 22:52
אנשים פשוטים שלא רואים כלום מזמינים follow me
º
21/12/05 23:32
º
לי זה לא יכול לקרות.וכנראה גם לך.
22/12/05 08:22
כל פרומו של אילנה דיין הוא מפחיד
22/12/05 06:55
ובדרך כלל הפרומו כולל 90% מהקטעים "המפחידים" של התחקיר כולו. השאר זה מלל שבא למלא את הזמן. מה שנחוץ עכשיו זה דו"ח רשמי ולא תכנית טלויזיה סנסציונית.
אילנה דיין לא ממש מודל לאמינות
22/12/05 02:15
אני לפחות, לא שוכח לה את התחקיר על "וידוא הריגה" שעשה לינט'ץ תקשורתי למי שיצא זכאי וצח כשלג.
אז בלי דו"ח החקירה הסופי והמלא, בעיני זו עוד סנסציה תקשורתית למינוף הרייטינג.
אז כרגיל, אפשר להמשיך ולהתלהם פה בפורום. ברוך השם, לא חסרים לנו פה אינקויזיטורים.
למען הסר ספק, אני לא טוען כי דו"ח החקירה יטהר אותם. אני טוען שלפני פרסומו, אל לנו להרשיע אותם. ואילה דיין, עם כל הכבוד, עדין אינה סמכות שיפוטית בשום תחום ובודאי לא בתעופה, מה גם שהרקורד שלה מראה בדיוק ההיפך.
º
22/12/05 02:42
אתה צודק
22/12/05 08:13
רק לא ברור מדוע עדיין אין דו"ח חוקר סופי! אולי מי שיכול ללחוץ על תחנת טלויזיה יכול ללחוץ גם במקומות אחרין.

יגאל גולן
איפה הדו"ח של האמריקאים?
22/12/05 08:23
הרי זו תקרית שרשות אמריקאית מעורבת בה בתחום ארה"ב ע"י עובדים אמריקאים.

ושאלת תם: האם האחריות ל-FOLLOW ME היא מוחלטת של טייסים או שהמגדל פיקוח אמור להורות על זה בתנאים של ראות אפס?

עיינה
צודק יוסי מיליס ב 100 אחוז
22/12/05 11:12
אך, אילנה דיין היתה יכולה להביא את ה"אירוע" למרכז ההתעניינות הציבורית
ולחדד ,את מה שאנחנו יודעים על ישראייר ,מה שהציבור לא יודע ומה שאלעל "מתה" שהציבור והרגולטורים ידעו...
ברור שהשיקול לביטול התוכנית היה מסחרי(סכנת ביטול פרסומות של ה"פרה המניבה" של דנקנר וחברות הענק שלו).בכל אופן ,אפשר רק להודות ששני אנשי הצוות לא מככבים בשום קוקפיט לעת עתה,ושמר גור בן דוד פוטר מישראייר.
זילות המסך הקטן
22/12/05 14:16
רוב התוכניות מן הסוג של "עובדה" של אילנה דיין, "זה הזמן" של עמנואל רוזן, "שומר מסך" של אמנון לוי או "יצאת צדיק" של חיים הכט, הן תוכניות, שמתעלקות על איזה דג רקק כמוצאות שלל רב, עושות על זה פרומואים ללא ספור (עד כדי אייטמים וראיונות עם העורכים במהדורות החדשות המרכזיות) והכל בשם הרייטינג הקדוש.
מה הפלא, שאם כבר עלו על נושא קצת יותר גדול מאיזה דג רקק כנ"ל, אז נלחמים בחירוף נפש כדי להעלותו לשידור.

דוד

חירוף נפש?
22/12/05 14:59
ארבעת מפיקי עובדה ובראשם אילנה דיין,הסכימו לקחת את מכתבי התפטרותם בחזרה,לאחר שהוסכם בין  מנהלי קשת,לעוה"ד של ישראייר, שייראו את גירסת ה"לא נגענו" של פאשלת ישראייר,ללא סיפור הטיוח,שהוא הרבה יותר חמור, כמעט,מהארוע עצמו.נכון מנהלי "קשת" חרפו נפשם,על מזבח הרייטינג ושחס וחלילה ה"פריץ" דנקנר ימנע מהם פרסומות....
חוץ מזה, המצב בשוק העבודה...
22/12/05 15:33
"לא מי יודע כמה". אז בהחלט צפינו בספין מרתק איך להמשיך להנות משכר מרשים, למנף רייטינג (מי יודע איזה סוד הם הולכים לחשוף) וגם לצאת גיבור, ממש ג'אן דארק של התקשורת.
הם לא הולכים לחשוף שום סוד.
22/12/05 22:27
הכל כבר ידוע..
המידע כבר דלף אלינו הציבור.
הם כבר עשו את עבודתם.
(עבודה עיתונאית)
שתספר לנו הציבור מה קרה שם.

ע"י שרטוטים,קריינות,, קצת צילומים.. מוסיקה דראמטית..
קולנוע..


מה רע במינוף הרייטינג?
גם זה חלק מעבודתם המאפשר את שכרם.
ככל  שהרייטינג גבוה יותר.. קל לקבל שכר גבוה יותר..
יש בזה פסול או רע?

בואו לא נשכח שעיתונאי לא מייצר חדשות.
כש"החדשות" מתרחשות..
העיתונאי אמור לעוט עליהן.

הוא יכול למכור אותם באריזת צלופן יוקרתית..
או סתם עטופים בעיתון ישן..

צפה בסרט "לכשכש בכלב"
23/12/05 00:08
ותבין איך "מייצרים" חדשות. אז נכון שהסרט הוא סאטירה, אך אפשר ללמוד ממנו הרבה. אם כמה "צלופן" הורשע ע"י אילנה דיין הקצין הדרוזי ? שים לב שאין בדבריך מילה שהיית כותב אחרת (לפי אותם נימוקים) גם במקרה הר"מ, פרשת וידוא ההריגה.
היתי צריך להוסיף ליד המשפט
23/12/05 00:33
עיתונאים לא מייצרים חדשות"
את המילה - אמורים - לא ליצר חדשות..
יחי ההבדל הקטן..
( שגורם למניפולציות גדולות)

אבל אנו כבר מדברים על טוהר.

אתה מכיר משהו טהור בעולם הזה שלנו?

הדבר הטהור  היחיד שאני מכיר זה תינוק/ת שזה עתה נולדו.
זה מתקלקל מיד עם ההפרשה הראשונה שעולם שמחוץ לרחם..
בדיוק בגלל שאין משהו טהור בעולמנו
23/12/05 08:53
כולל עיתונאים וכתבי TV, אז ממש לא מרגשות אותי "הסנסציות" שהם מביאים. מנסיוני, בכל פעם שקראתי משהו בעיתון על ארוע שאני מכיר את פרטיו, הדווח לקה באי דיוקים גסים מחד ו"השלמת פרטים" הישר מדימיונו הפורה של הכותב, "לתפארת הדרמה", מאידך.
אגב, מישהו ראה את הסרט 'חדשות הספנות'? שם עורך עיתון מלמד כתב חדש כיצד לנסח כותרות. להלן דוגמה: תחזית מזג האויר צופה גשם למחר. הכותרת: "סופה קשה עם ממטרים עזים וסכנה להצפה אמורה לפקוד מחר את העמק" ואם באמת רק ירד גשם (כמו בתחזית), שואל הכתב. אז מחר נפרסם: "העמק ניצל מסופה קשה והצפות. עד מתי מזלנו ימשיך להאיר מול פגעי מזג האויר"
בפילוסופיה עסקינן? בחיים יש הבדל
23/12/05 11:48
..בין ידיעת חדשות לבין כתבת תחקיר, מהמהות ועד הביצוע.
כתבת תחקיר טלויזיונית היא פרוייקט של צוות + עו"ד לאישור. ידיעה חדשותית (כתובה) לא תמיד נכתבת ע"י העיתונאי החתום, ולעיחים הכותרת נקבעת ע"י העורך כפעלול שיווקי לרייטינג (על בסיס משחק מילים).

זה לא ענין של טוהר אלא ענין של אתיקה.
אילנה דיין שאני מכירה (ויש לי חור שלכמה שנים בהשכלה) שמרה על כללי האתיקה אבל יש מאחוריה גוף מסחרי וצוותי עבודה שלא תמיד מעידים על רמת יכולת. לא אתפלא אם מאכילים אותה קש מדי פעם.

אני לא באה להגן על אף אחד. זה מה שאני יודעת ועדיין אני לא מאמינה לכל דבר.

עיינה
אמר ראש ממשלתנו ז"ל:
23/12/05 13:18
(לוי אשכול)
בעתונים של היום עוטפים דגים מחר.
גם ישראייר יירד מהר מאוד מהכותרות. העתונים והעתונאים לא מדאיגים אותי - אם החוקר הראשי וNTSB יחקרו בעצמם את הארועים.

כ"כ מצטרף לזאב בתיעובו העמוק על דווחים עתונאים ואמינות עתונאית.
(כאחד שהיו לו "התנגשויות" לא מעטות איתם).

הטלפון החדש של ההוצ"ל במשהב"ט:
21/12/05 14:40
03-7380737
למי שרוצה לחדש מנוי על הפמ"ת...
לא יצא עדכון חדש
21/12/05 14:53
למעט מפות CVFR, במחיר 16.5 ש"ח למפה, סה"כ 33 ש"ח לאלה שאינם מנויים.

דוד.
אתה מסתכל בספר לא מעודכן.
21/12/05 15:06
המחיר כיום 30 ש"ח לכל גליון = 60 ש"ח למי שאינו מנוי
אז כנראה שיש לי פרוטקציה
21/12/05 15:38
דברתי בטלפון עם ההוצאה לאור. שאלתי כמה עולה, אמרו לי מה שכתבתי, נתתי מס' של כרטיס אשראי והמפות נשלחות אלי בדואר.

עם עובדות אני לא מתווכח.

דוד
לא יכול להיות, תבדוק עוד פעם.
22/12/05 09:12
בטח המפות לא מעודכנות...
נשאר כולנו במתח
22/12/05 09:46
עד שיגיעו המפות בדואר עם החשבונית...


דוד
אתה צודק. הם מבולבלים...
22/12/05 09:55
אתה צודק. הם מבולבלים...
עפ"י הרשום בפמ"ת המעודכן מחיר כל מפה -30 ש"ח.
באתר האינטרנט של הממשלה- אכן מופיע מחיר 16.50 ש"ח.
כבר חששתי
22/12/05 10:01
שמא נפגעה שמיעתי ותהיה לי בעיה בבדיקות הרפואיות הקרובות....

דוד
דוד, בחייך
22/12/05 10:37
עד שלא תודה שהמפות לא מעודכנות,והכסף שנגבה נגבה בערך שגוי והחשבונית שקבלת מזויפת -הקרציה הזו לא תעזוב אותך.
º
אין טעם להסחף מעבר לנאמר לעייל.
22/12/05 14:05
סרטון - להכנס
21/12/05 13:47
סרטון הטיסה השני מבית "RAVIV HAFAKOT" - הפרומו.
הפרומו לסרטון המלא על הטיסה בממ''ג של GIL_B מהפורום - בשמי זבולון

הקישור

רביב שטיין
º
בנאלי....אפשר לוותר
21/12/05 14:00
בנאלי?? מי אומרת בדיוק ??
21/12/05 15:28
מי את בכלל ?
למה מה את עשית שהוא יוצא דופן ?
מישהו בכלל שאל אותך ?!
לפעמים אני נדהם מפיגור של בני אדם - היום הגדרת לי שיא חדש.
רביב
º
אפילו לא חברה בפורום הזה ...
21/12/05 15:31
נו באמת,
21/12/05 16:23
אז מה אם יש לה בחצי השנה האחרונה הערות חד פעמיות בארבעים פורומים שונים? זו סיבה לכעוס עליה?
º
טומי ראית את הסרטון ??
21/12/05 16:47
מה? היה סרטון?
21/12/05 18:24
בטח שראיתי. איפה ההמשך של הפרומו?
הסרט המלא ? בקרוב! ראית ולא הגבת ??
21/12/05 20:29
תתחילו להגיב יבשנים שכמותכם!!
במקום הפרומו תביא קצת פּורנו
21/12/05 21:35
שגם אשמאי זקן כמוני יוכל קצת להנות.
º
קח
21/12/05 22:12
קח
אבי
22/12/05 10:14
לא הייתי רותה להיות במטוס הזה, בזמן כניסתו למים קפואים
º
רותה = רוצה
22/12/05 10:14
אב"ד-תודה. לא לילד הזה התפללתי
22/12/05 14:20
אלא למשהוא שמיצג את המין היפה.  
זאב
º
ה-TRACK הבודד התעורר?
22/12/05 14:21
דוד - ריבוי המשתתפים בשרשור הזה
22/12/05 20:53
מעיד שה-TRACK הזה מלא ופקוק כמו נתיבי אילון. ואני לתומי חשבתי שאני בֶּניוּחֶד (בן יחיד, באידיש)
זאב
º
הנה ילד שמייצג את המין היפה...
22/12/05 14:31
הנה ילד שמייצג את המין היפה...
º
אולי זה?
22/12/05 14:41
אולי זה?
פשוט לא הבנת...
22/12/05 15:24
אלו כריות הבטיחות שהתנפחו.... זה התקן סודי בצבא ארה"ב. עוד לא לפרסום.
º
לעזאזל ... דיונים כאן גולשים ..
22/12/05 15:44
º
הנה משהו בשבילך....
22/12/05 15:49
הנה משהו בשבילך....
חחחחה
22/12/05 19:39
אחת כזאת יכןךה לגרום לבעיות בניווט חחחה
אופס טעיתי בשרשור
22/12/05 19:41
ראיתם היא גרמה לי לאבד גובה חחחה
האזור שלי בפורום