בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
דבר מייסד הפורום, צור בנר:

"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"

סירה להנצחת זיכרו של נתן יהודה ז"ל
19/10/05 14:19
כך ספד אהוד ברק ליוני נתניהו ז"ל :

"אני מאמין שהחיים בעיקרם אינם אוסף השעות והימים בין לידתו של אדם למותו, אלא התוכן שאנו יוצקים לתוכם...

יש מי שניתנו לו חיים ארוכים ובמובן המסוים הזה – כמעט ולא חי. ויש מי שחי חיים קצרים ומלאים, למד ואהב ולחם וחינך... ונשאר עם זאת רגיש ופתוח – לחיוך, לטיול, לפרח, לשיר ... אם יש בכלל נחמה לחיים שנגדעו בגיל צעיר – זו הנחמה"

מצאנו שהמילים הללו כל כך מתאימות גם לנתן שלנו. נתן חי חיים מלאים ועשירים בהוויה, בעשייה וברב-גוניות.
אנו זוכרים את נתן יורד הים, נתן הטייס ומדריך הטיסה, נתן עורך הדין, נתן ההרפתקן, נתן המוסיקאי היוצר ואוהב השירה אך בעיקר את – נתן החבר.
ודווקא בשל ההוויה המלאה הזו ועשירת החיים, החלל והריק שנותרו לנו עתה קשים מנשוא. אנחנו מחפשים  נחמה.

ואם יש בכלל נחמה לאובדן כזה, אזי חייב שהזיכרון לנתן יהיה כחייו, אנדרטה חייה ולא מצבה דוממת, זיכרון שעשייה, חברות ואהבת ים ואדם מושלים בו ולא עצב מר יגון ודממה.

לנו כחבריו הקרובים נראה על כן, כי הדרך המתאימה והראויה ביותר להנציח את נתן היא בהשקת סירה על שמו, שתיתרם לשבט "צופי הים חיפה", אליו השתייך נתן כחניך מדריך ובהמשך אף כמרכז השבט.
עלותה המוערכת של סירה שכזו כ – 100,000 ₪ שיאספו בתרומות ע"י מוקירי זכרו.

לצורך כך נפתח חשבון בנק מיוחד ע"ש אייל שמי, בבנק הפועלים (בנק 12) , סניף הקריון (746) שמספרו 262515.

הננו פונים אליכם לקבלת תרומה אשר תסייע בפרוייקט הנצחתו של האיש שאהבנו נאהב תמיד.  

לקבלת פרטים נוספים :

אייל שמי :    4207500 – 052

מייל :     clil1999@yahoo.com  

רפי יחיאלי:          8514759 – 052

מייל: rafiy@rafael.co.il



כל תרומה תתקבל בברכה.

לטומי או למעודכנים בנושא האוירועיט
19/10/05 11:08
שלום...
הבנתי שהיום התבטלו כל עינייני הטיסות באוירועיט.
מה לגבי מחר? תיכננתי להגיע. אני כבר לא בטוח שיש סיבה לבוא.
מישהו יוכל לספר לי מה התכנונים בעקבות התחזית למחר?
תודה.
אווירועייט - סטטוס...
19/10/05 14:25
מספר שווה (ונמוך..) של מטוסי GA ואז"מים (כ 4 אזמים ו עוד מספר דומה של GA - ללא תושבי המקום...). רוח משבית עד 15-20 קשר שהיתה דרומית (וצולבת...) בבוקר והקשתה על הנחיתות. לקראת הצהריים השתנתה לרוח מסלול (המראה על 32) ועדיין חזקה - 15 קשר. מיקי נתן הופעה למרות מזג אוויר.
לכולם - הרבה חול בעיניים בעיקר כשהיתה הדרומית.
הדרך לשם וחזרה במזג גשום עם רוח חזקה אבל יציבה. ראשון - שדה תימן - 55 דקות, שדה תימן - ראשון - 35 דקות.
שטיפת המטוסים ע"ח בורא עולם בדרך.
ארגון למופת של אלי וטומי והחברה בתימן. למרות מזג האויר הגיע מספר לא מבוטל של אורחים. מחר מז"א אמור להשתפר.
ממליץ להעביר הארוע לראש השנה...
לשאלת הפונים:
19/10/05 14:30
אז"מים:
1 טקסן
2 סוואנות
1 זנאיר

GA:
2-3 צסנות
פייפר - סנקה
צ'ירוקי 4.
בלק הוק - ח"א בנחיתה מזדמנת

וכמובן - מיקי ואקסטרא.

כל השאר אם איני טועה - מתגוררים בשדה תימן.

חגשמח.
חס וחלילה להעביר לראש השנה
19/10/05 15:20
שהשומרי שבת לא יוכלו להגיע ? תמצא יום אחר להעביר .
נראה לי שהוא התכוון
19/10/05 16:11
לראש השנה על פי מניינם.......

אמת ויציב מה שטל כתב
19/10/05 18:01
אבל בלי תוספות קטנות אי אפשר:
אני לא מהמארגנים. רק אחד מהמתנדבים שמוכנים לתרום מזמנם ללופטגעשעפט.
וישנם כאלה לא מעט.
ב. שכחת משהו: מטס המבנה המרשים של נהגי האוירונים מחיפה: דוד גורודצקי, יוסי הומל, שמוליק שטיינר.
א ו ת י  ז ה  ה ר ש י ם.
עבודה מקצועית מהסוג המשובח.
טייס ח"א (מהותיקים), שהיה במקום, הרים את הכובע בעצמו.
חברים - תמשיכו כך.
לא נותר לי אלא לקבל את דברי טומי...
19/10/05 20:06
אני המראתי ב 1200, הם כנראה הגיעו מאוחר יותר. נקווה ליום נוח יותר מחר.
חגשמח.
מז"א היה מצוין
19/10/05 21:21
הבעיה עם המדינה הזאת זה הבקרה הצבאית המטומטמת והיחס החיובי לאז"מ (התעלמות היא סוג של יחס חיובי) לעומת ההתיחסות לטייסי ססנות כמו לחיות. אם אב"ד חושב על קופים, הרי שהבקרה הצבאית חושבת על חמורים ...

גם אני כמעט לא הגעתי, אחרי שחצינו גשם באזור אשקלון, וראינו ברק במרחק ק"מ ספורים...ביקשתי מהבקר לחתוך מצד שמאל את הענן המקומי, ולרדת לגובה חקלאי, וכמובן נתקלתי ב"אני לא אתן לך" ... אבל אפלבוים שהיה איתי במטוס התעקש להמשיך (בין הטיפות, העננים, עזה והחווה של אריק), ובנקודת הדיווח הבלתי אפשרית "ברור חייל" (שאפלבוים מצא מהאויר בלי מפה, אלוהים ישמור) כבר היה יותר נקי והמשכנו.

הרוח בתימן היתה "מעניינת".

נתתי שני מופעים, הקהל היה מבסוט.

בחזרה להרצליה ב 1600-1630 מז"א היה מקסים כל הדרך, נקי וראות מצוינת (פרט לאיזה ענן מיני גשם באשקלון).

בכל אירופה טסתי במז"א הרבה יותר גרוע, טיפסנו, ירדנו, עקפנו ולא היינו חייבים דבר לאיש. רק לא להכנס לשטחים סגורים המעודכנים במפות, וזהו.

למה זה כלכך קשה בארץ? מי זוכר ש"פלוטו" הודרך שלא לספר לנו באיזה נקודות לטוס ולא לתת הוראות אלא רק לומר "רות" ושהטייס יהיה אחראי? ולמה כל זה חזר אחורה? מסתבר שאל"מ אחד טס בבוקר יום סתווי במטוס קל, בלי מפה, בלי מושג איך ולאן לטוס, והתרגז מהאי-יחס שקיבל מהבקר ... הוא עשה "שריר" ועמדת פלוטו חזרה אחורה בזמן כאילו שכל ססנה היא מטוס קרב שיש לשלוח למשימה ב 1943. ככה השמיים שלנו נראים.

נצל"ש
19/10/05 21:30
מה המהירות המינימלית באקסטרא לטיסה ב-knife edge? והאם מהירות ההזדקרות במטוס עם כנף סימטרית זהה בטיסה ישרה ובהפוכה?

ולגבי סיכום הוקטורים - אני אחפש. לא חסר לי זמן פנוי
º
1. כ 140 קשר 2. כן
19/10/05 21:31
אולי הבעיה היא
19/10/05 21:37
במרחב דרום זה "חגב" ולא "פלוטו"
ואל כמעט כל המטוסים שהגיעו
20/10/05 07:43
ואל כמעט כל המטוסים שהגיעו
חסרה סוואנה אחת, 4X-HIY, שהיתה שם ולא ברור לי מדוע לא צולמה, וטקסן שחנה במקום אחר
במבט שני הסוואנה נמצאת שם
20/10/05 07:45
רואים חלק מהזנב שלה מאחורי 4X-HII
הגשת מרשה חריג.
19/10/05 07:40
שלום,
איך מגישים מרשה לטיסת מרחב חריגה ?
האם שולחים פשוט את הטופס למודיעין טייס לפני יום חמישי ב- 1300 ? (התוכנית היא לטוס בשבת).

יעקב
אליפות ישראל מחלקות מתחילים/מתקדמים
19/10/05 03:58
אליפות ישראל מחלקות מתחילים/מתקדמים
עוד יומיים, יום שישי באשרד:
אליפות ישראל בטיסני רדיו מנוע מחלקות מתחילים/מתקדמים
תחרות המתחילים בחסות הובי-מוטורי תחרות המתקדמים בחסות פורטל טיסנט
לוז: צפוי:
07:15 - התארגנות, רישום וכיו"ב
08:00 - תדריך תחרות וטיסות חימום למתחרים
08:45 - תחילת תחרות

אישור רפואי: לפי חוק הספורט כל טיסנאי חייב אישור רפואי לעסוק בטיסנאות.
אפשר לקבל את האישור תוך 3 דקות אצל כל רופא ללא תשלום.

בעלי תפקידים באליפות:
מנהל האליפות: איציק נג'רי
אחראי מזכירות ומחשב: בני בייל
שופטים:
- חיים בן-עשור
- גיל קשאני
- אבירם ארבל
- רם זהבי
- שלומי צ'סטר
- עמרם לשד

כולם מוזמנים לתחרות האחרונה לשנת 2005
בהצלחה לכולם...
º
הוראות נסיעה??
19/10/05 09:01
ולהזכיר מלגת אשרד...
19/10/05 11:45
ולהזכיר מלגת אשרד...
מלגת אשרד תחולק על ידי מועדון אשרד בסיום התחרות.
ראו לינק מצורף לגבי המלגה...


כתובות אינטרנט מצורפות:
למה החוק החליט שצריך אישור רפואי?
19/10/05 21:04
הרי אין כאן מאמץ גופני יוצא דופן כמו,למשל, בכדורגל. אתם גם עוסקים בתחביב הזה במקומות די מבודדים .הסיכוי שטיסן ינחת לי על הראש במקרה
שמפעילו התמוטט מהתקף לב שואף לאפס. אז בשביל מה החוק הזה?
החוק החליט לגבי ספורט באופן כללי
19/10/05 21:07
1צפיות
ומאחר ואגודת הטיסנאים החליטה להרשם כאגודת ספורט ולקבל תקציב ממשלתי, החוק מחייב את חבריה ...

וכמובן, אסור (לכאורה*) להפעיל טיסן בארץ מבלי להיות חבר באגודה ...


----

*לכאורה אסור, אבל חוק הטייס והתקנות כתובים ברישול שלמעשה אינו מחייב רישיון מפעיל לטיסן רדיו
*כמובן שק.ה.ל טיסנאות היא האגודה היחידה שקיבלה מרשות התעופה רשיון הפעלה לטיסנים והיא משמשמת כרודן למחצה לכל הילדים
זה אינו נכון
19/10/05 21:20
קלוב התעופה אינה ה"אגודה היחידה" שקיבלה רשיון הפעלה לטיסנים.
מעניין
19/10/05 21:23
למה שלא תגיד לנו למי עוד יש רישיון? אתה נשמע כאילו אתה מסתיר משהו.
בוא נגיד רק שמקורות גבוהים לא יודעים על רישיון נוסף ...
לא יודע מה אתה "שומע"
19/10/05 21:43
ולמה אתה חושב שיש לי מה להסתיר. למיטב ידיעתי גם ל"אשרד" יש רישיון מפעיל. נדמה לי שגם למינחת ראשון.
אשרד
19/10/05 22:15
מהאתר של אשרד לא ניתן להבין מהו הגוף המשפטי המפעיל את האתר.
כתוב שהם מבצעים תחרויות תחת המטריה של ק.ה.ל ... ולכן די ברור שמה שכתבתי, בגדול, מדויק.

"למיטב ידיעתי" ו"נדמה לי" הם לא מושגים שאתה מרבה להשתמש בהם ... אבל בוא נדבר אל אשרד ספציפית - מאחר ויש כאן בפורום מי שיענה:
1. מהו בדיוק הגוף המשפטי שנקרא "אשרד"
2. האם הגוף קיבל ממנהל התעופה "רישיון הפעלה לטיסנים" שהוא בלתי תלוי בק.ה.ל - כלומר, האם יכול אדם חוקית להיות חבר ב"אשרד", לא להיות חבר ב"ק.ה.ל" ולהטיס טיסן רדיו באופן חוקי בישראל?????

הטיסנים לא כלכך מענינים אותי, האמת, בעיקר מאחר ונראה כי כולם בגדול פורעי חוק באופן חופשי. אבל מאד מענין אותי האם המנהל נתן, ומתי, רישיון הפעלה נוסף  - משני טעמים:
(1) הוא טוען באופן רשמי שרק באירוע בחסות ק.ה.ל ותחת רשיון ההפעלה של ק.ה.ל ניתן לבצע הטסת טיסני רדיו.
(2) הוא מסרב לתת רישיון הפעלה חדשים גם לכלים אחרים מכל מיני טענות.
º
לגבי 2. התשובה חיובית.
19/10/05 22:19
בואו בהמוניכם..זה ארוע יפה
19/10/05 21:24
אם לא בשביל הטיסנים אז כסיור מקדים לחלקת דשא מטופחת לנחיתות ואימוני T&G.

ארז.
מז"א אלקטרוני
19/10/05 00:26
ניסיתי לגשת לאתר www.phd.nl/aviation/wx שפעם סיפק יופי של בשורות מז"א פלוס TAF ו- METAR למקומותינו, אבל נאדא, נראה שבמקומו יש אתר לחרשים בהולנדית .

מישהו יודע אם האתר ההוא קיים בכתובת אחרת? ואם לא אז יש איזו שהיא כתובת אלקטרונית ל TAF ו METAR של מקומותינו?

o o
/_\
המודל ההולנדי
19/10/05 00:32
נסי נא כאן:

http://euro.wx.propilots.net/

מועדים לשמחה.

דוד
º
רבה מאד
19/10/05 00:37
וכמובן אפשר
19/10/05 01:04
ללכת ל www.flyingineurope.com
שם שקצת יותר קל לזכור ...

יש להם מפות מז"א מכל מיני מקורות.

האתר שרצית מופיע בקישורים למטה של דף מז"א

קל לזכור
19/10/05 13:16
אבל בלתי אפשרי למצוא .

דוד
חיפוש קל העלה את -
19/10/05 14:08
www.flyingineurope.be

o o
/_\
º
חיפשתי מתחת לפנס....
19/10/05 18:14
º
טעות שלי, כמובן flyingineurope.be
19/10/05 21:09
כמה שאלות...
19/10/05 00:09
שלום לכולם,
בימים אלו אני שוקל האם להתחיל קורס לרשיון טיס פרטי ויש כמה שאלות שהייתי רוצה לשאול, שאלות שקשה לי להאמין שאני אקבל תשובה לגמרי אובייקטיבית אם אשאל אותן בבי"ס לטיסה...
אני כבר הרבה זמן עוקב אחרי הודעות בפורום זה ולדעתי השאלות האלה ברובן לא נשאלו כאן, ולכן לא תצטרכו לטחון אותן פעם נוספת:

1. האם ניתן להתקדם בצורה יעילה ולסיים את הקורס עם מס' לא גבוה מידי של
   שעות טיסה אם לוקחים שיעור אחד כל שבוע?

2. האם חייבים ללמוד תאוריה בבית הספר או אפשר להסתדר לבד? האם כדאי
   להסתדר לבד?

3. עד איזה שיעור בערך חייבים לסיים עם התאוריה או שאפשר למשוך אותה
   עד הבחינות הסופיות? האם זה כדאי ללמוד בהתחלה רק תאוריה, לעבור את
   המבחנים ואז להתחיל בטיסות?

4. אני יודע שזאת שאלה שקשה לענות עליה אם אפשרי בכלל אבל על איזה בי"ס
   אתם ממליצים בחיפה? אני מעוניין ללמוד על צסנה 152.(אפשר גם בפרטי)

5. מהי העלות המשוערת של הקורס הכל כולל הכל? אם מדברים על בסביבות
   45-50 שעות (אני אופטימי, אני יודע...).

תודה רבה לכל העונים!

כמה תשובות
19/10/05 01:04
1. כן. קח בחשבון שנה לפחות בקצב הזה.
2. פעם ניתן היה. כיום אתה צריך אישור מדריך או בי"ס לטיסה, שלמדת את התיאוריה ושהנך יודע את החומר באופן, שמאפשר לך לגשת למבחן. ניתן ללמוד באופן פרטי וניתן ללמוד בבי"ס ללימודי קרקע.
3. את התיאוריה יש לסיים לפני השלב המעשי של טיסות ניווט סולו.
4. בחיפה ישנם שני בתי-ספר. אירובט - כרגע אין להם 152. כנפי-פז - אינני יודע אם יש להם 152.
5. 50 שעות יעלו, כולל תיאוריה ואגרות, כ-10,000 דולר. ניתן להוזיל אולי ע"י עמידה על המקח, קניית "בלוקים" של שעות, אבל בגדול זה סדר הגודל של ההוצאה עבור רשיון טייס פרטי.

בהצלחה,

דוד
לעניין התיאוריה
19/10/05 04:57
מומלץ מאד להאט את קצב הטיסות עד להתקדמות ממשית בתיאוריה . יכול להיווצר מצב שאתה טס כבר טוב ולא יכול לצאת לסולו בגלל המבחנים ולמרות זאת חייב לשרוף כסף על טיסות כדי לשמר את מה שכבר למדת וחבל .
בהמשך לשאלה 3
19/10/05 06:26
לא ניתן לגשת לבחינות תאוריה לפני שהשלמת 10 שעות טיסה.
תשובות נוספות
19/10/05 08:58
1.תתכנן על מינימום 60 שעות לסיום (וזה גם די אופטימי ובהנחה שאתה טייס טוב -אני מכיר מעטים שהצליחו לסיים בפחות זמן ).
2.מעשית ניתן ללמוד תאוריה לבד . אני הצלחתי וזה היה בתקופה שעוד היינו צריכים ללמוד מורס (אבל צריך אישור מדריך)
3.שנה זה זמן קצר מידי - קח בחשבון שיהיו ימים עם גשם\עננות\רוחות שלא יאפשרו לך לטוס בצורה יעילה כחניך .(אלא אם אתה זמין בהתראות של 0 זמן לשיעור - יותר סביר שנה וחצי).
4.אולי שווה לשקול לעשות רשיון בארה"ב בחודש חודשיים ואז לבוא להסב אותו בארץ.
בהצלחה
רשיון בארה"ב!
19/10/05 09:34
בחודש בארה"ב תוציא רשיון פרטי, עלות הרשיון כ -5500$.
תסב אותו בארץ אח"כ (שני מבחני תאוריה (RT וחוקה) ומעשי בלבד) ותחסוך לך את כל הכאבי ראש והשעות המיותרות (ממוצע של 45 שעות לרשיון בלימוד רצוף).
שלא לדבר על החוויה...

www.fly-wfc.com

לאתר
19/10/05 10:40
ובאותה מכה תמשיך למכשירים והדרכה , ויהיה לך הרבה יותר כיף וזול (מכשירים - למענך ולבטיחות הטיסה ) והדרכה אף פם לא מזיק.
זה לא כל כך פשוט
19/10/05 13:21
בשביל מכשירים והדרכה צריך כבר קצת יותר נסיון מאשר 45 שעות של קורס לרשיון פרטי.

ה-5,500 דולרים הם רק ההתחלה.
תוסיף:
1. כרטיס טיסה הלוך ושוב.
2. מגורים ומחיה למשך חודשיים בארה"ב.
3. אובדן הכנסה משכר-עבודה בארץ למשך חודשיים.

עובר סה"כ 10,000 דולר? תשאר כאן.
לא עובר? - סע לשלום!

דוד.
ללמוד תיאוריה לבד...
19/10/05 19:29
במידה ואני מעוניין ללמוד תיאוריה באופן עצמאי,
איך אני מארגן מדריך שיוכל להגיש אותי למבחן? באיזה עלות אם בכלל?
theory
19/10/05 20:19
FAA OR LOCAL?
יש איזשהו מבחן תאוריה...
19/10/05 20:35
שבלעדיו לא ניתן לעשות סולו?
וגם כמה צריך להשקיע בלימודי תאוריה? האם זה כבד? אפשרי לשלב עם לימודים עמוסים אחרים?
הגעה לש"ד הרצליה
18/10/05 22:59
ערב טוב
אשמח לקבל הוראות נסיעה מתל-אביב (כביש החוף/איילון) לחנייה של שדה תעופה הרצליה וכמו כן אם יש קווי דן העוברים במקום.


תודה רבה
אווירועייט כן או לא ?
18/10/05 20:54
עדיין לא נשמע קולם של המארגנים לעצם קיום האירוע.
(אלי , טומי היכן אתם ?)
לפי התחזית למחר בבוקר (לפחות במרכז) לא מלבב במיוחד לטיסה.
בין 08:ל-16:00 29015G25KT 7000 TS SHRA FEW020CB
גם אם בב"ש יהיה נחמד , יהיה קשה למטוסים להגיע.

יתכן כי כדאי להודיע מבעוד מועד על דחיה,
ע"פ התחזית כרגע נראה כי יום ראשון (עדיין חול המועד) יהיה יום מעולה.
עדיף יום אחד בטוח מיומיים מקרטעים.

º
יום חמישי יהיה יום בסדר יחסית ..
18/10/05 21:19
יהיה מחר סביר מאד לדעתי
18/10/05 21:20
עזוב אותך מתחזית ב"ג ... לך לפורום מז"א.
על פי הלווין הסופה הולכת לכיוון צפון, לא צריכה להיות בעיה לצאת מת"א דרומה "בין הטיפות" באיזשהיא שעה ... וגם לחזור נסתדר.

אי אפשר להפסיק לטוס כל פעם שיש טיפה מים

קחו איתכם GPS ועוד קצת דלק.
באזור הצהורים +- זה אמור להגיע
18/10/05 21:34
עד צפון הנגב ..
אלי וטומי ממשיכים כאילו אין מ"א
18/10/05 21:20
ומ"א ממשיך כאילו אין אלי וטומי.....

אז בשלב זה הכל כרגיל.
יש מודלים שחוזים "העברה " של הגשם
19/10/05 01:11
ביום חמישי גם לאזור הדרום ..
מטורפים !
18/10/05 19:35
ראיתם את התחרות של מטוסי האקסטרה בערוץ הספורט ?
איזה מיומנות מדהימה ! ירידה במהירות של כ380 קמ"ש עד למטרים ספורים מהים, ומעבר בין שני עמודי בלונים ענקיים...

מיקי, תגובתך לעניין....
שוב
18/10/05 20:17
מדובר במירוץ רד-בול, אתה יכול לקרוא ברשת המון פרטים.
התחרות היא "בהזמנה בלבד" ומתחרים שם טובי הטייסים בעולם.

ירידה במהירות 380 קמ"ש היא לא משהו חריג - האקסטרא מגיע ל 220 קשר VNE ואפשר לטוס גם יותר מהר מזה (המטוס לא מתרגש ממעבר VNE). במופע בפארק הירקון ירדתי עד 150 רגל והתיישרתי במהירות 410 קמ"ש.

בסה"כ השיפוט - בטיסה ישרה כלפי מטה בזוית רדודה - יחסית פשוט, זה הרבה פחות מסוכן מביצוע פעלולים בגובה נמוך (שעשויים להסתיים בספין לאדמה)

הבלונים אינם מסוכנים - גם אם נתקעים בהם (וזה קורה) ...

בסה"כ אחלה תחרות, הייתי מסתובב עם אגו מנופח אם הייתי מוזמן, והעיקר שזה מקדם את ספורט הטיסה בכלל ואוירובטיקה בפרט.
לצערי
19/10/05 00:25
כל פעם שאתה מבצע מופע, אני נמצא בצבא.... אז לא יצא לי לראות אותך בזמן אמת...
מרץ 06 מתקרב....!!
º
תוכל לראות את זה באתר המצורף
19/10/05 00:58
כתובות אינטרנט מצורפות:
מחפש טרמפ למחר..
18/10/05 19:11
האם יש מישהו שיוצא מחר לאווירועיט מחיפה ויש לו מקום פנוי, אשמח להצטרף.

מסרים אישיים :)
כנ"ל אני נכון לעכשיו (גם יום חמישי
18/10/05 19:16
זה מעולה )

תודה רבה .



הקפצה , עדיין מחפש
19/10/05 09:45
תודה רבה שוב ...
אתר מפות 1:100.000 של ישראל באנגלית
18/10/05 19:02
אני מחפש אתר של מפות 1:100.000 של ישראל , באנגלית.
תודה
  דורון
º
יש פה משהו ממרכז דאיה נגב?
18/10/05 18:07
ווס ווילס דו?
18/10/05 21:22
הא ביז'ו?
מה הולך?
לא חבר אבל...
18/10/05 21:33
אני לא חבר מרכז דאיה נגב, אבל מדריך וגורר אצלם ומכיר את כל הנפשות הפועלות, אז אולי אוכל לעזור לך. טומי שכותב כאן הוא חבר. רק תגיד מה אתה צריך.
איתן לא סתם חבר
18/10/05 21:37
אלא חבר כבוד...
עלות VALIDATION בארץ
18/10/05 17:30
שלום לכולם. מישהו יכול להגיד לי בבקשה מהי העלות הריאלית של Validation לאחר קבלת רישיון טיס פרטי אמריקאי.
כמה שיעורים בממוצע צריך לקחת ע"מ לעבור את הטסט בארץ.
האם כדאי לקחת קורס ל-2 מבחני תאוריה או שמספיק לימוד עצמי.
תודה רבה.
המרה
18/10/05 18:53
הנושא נטחן עד דק מספר פעמים בפורום. בטח יזרקו אותך לחיפוש.
ובכ"ז -
לדעתי, בהנחה שלטוס אתה יודע (הרי קיבלת רשיון במדינה מהמתקדמות בעולם התעופה) יספיקו לך כ-6 שעות (ניווט להכרת הארץ ונתיבי הבחינות, קצת הקפות להכרת שדה הבחינה, התאמה לתרגולי ההזדקרות בישראל השונים קצת מארה"ב, התאמה לקשר ונדב"ר בישראל) וכמובן בחינה (כשעה). בהנחה שתטוס על 172 מדובר על כ-4000-5000 ש"ח (לא כולל אגרות).
אם אתה יודע ללמוד לבד - לא צריך קורס. השג חומר ממישהו ותוכל לעבור בקלות. הבחינות (RT ותחיקה) לא קשות ומספיק ציון 80-70 כדי לעבור. לא מסובך.
עלות ומספר שיעורים
18/10/05 20:13
יש צורך במבחן מלא[שטח וניווט] עם בוחן מנהל, כמות השיעורים לפני היא עפ רמתך האישית והידע עם הטיסה בישראל...CVFR וכו
islander
18/10/05 02:25
30צפיות
מתכוון לבצע הסבה לאיילנדר.
לשם כך מעוניין לרכוש או לצלם ספר מטוס.
ועוד דבר קטן: מי בכלל מפעיל איילנדרים בארץ?

אין לך מה לעשות, אילנדר?
18/10/05 02:35
נשארה כמדומני עגלה אחת כזו אצל אלי פרץ בבאר שבע ומצניחים ממנה צנחנים אם לא שכחו למלא לה דלק או אם בכלל עובדת.
בכל אופן, המטוס שובר שיאי מהירות, עובדה תמצא אותו תמיד בראש שיירה.
גם ברעש הוא טוב מאוד.
איילנדר
18/10/05 02:43
1צפיות
יש לי סיבה מצויינת (ולא אפרסם אותה בפורום..) אך אם זה מעניין אותך
תשאיר את מס' הטלפון שלך ואומר לך..
בהצלחה
18/10/05 04:19
1צפיות
לך לאלי פרץ אולי יתן לך הסבה זה מטוס טוב בשביל להצניח צנחנים.
יש כזה מטוס אצלנו בערבה,מותקנת עליו
18/10/05 06:25
1צפיות
מערכת לפיזור זבובים עקרים במסגרת פרויקט לניקוי הערבה
הישראלית והירדנית מזבוב התסיסה הים תיכוני.
מבצע שתי טיסות שבועיות מעין יהב לאילת,לעקבה,עד ים המלח בצד הירדני
וחזרה לעין יהב.
המטוס חונה בעין יהב,ומופעל עי'אלרום.[אני חושב]
הטיסה כולה מתבצעת בגבהים נמוכים,עד 500 מהשטח.
אפשר להישתמש בס' דריפטר
18/10/05 08:30
1צפיות
עם מתקן ריסוס למשימה הזו ... (ראיתי מתקן כזה באחד האתרים המוכרים אביזרים לאולטרלייט).

לא מדובר בריסוס,אלא בפיזור זבובים
18/10/05 16:59
1צפיות
שנימצאים בטמפ' נמוכה,לאחר שהגיעו מד.אמריקה.עשו עליה.
º
האם במהירות שלו הוא משיג את הזבובות
18/10/05 08:39
יאיר-מה אתה עושה ב-4 בבוקר ?
18/10/05 08:41
1צפיות
ביום חג?
האם אתה כמוני, זרוק לכלבים, בעבודה החליפו אותי במחשב, בבית החליפו אותי בויברטור........
חג שמח, זאב
ב-4 לפנות בוקר אני עסוק בהכנת
18/10/05 15:15
1צפיות
התכניות של הפעולות שאני אעשה משעה 7 בבוקר.
עד עכשיו היו שלישית מומחים שעזרה לי להכין את הצביעה של המטוס. עכשיו אני מכין וצובע בעצמי הכל.
אז כיוון שכך ה-8 שעות עבודה של היום לא מספיקות...
Aircraft Manuals
18/10/05 08:34
1צפיות
חנות טובה לרכישת ספר מטוס
כתובות אינטרנט מצורפות:
אתר תעופה חדש
17/10/05 21:37
מוזמנים לגלוש ולהביע דעה...  FLY-MARKET.NET
האזור שלי בפורום