בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
דבר מייסד הפורום, צור בנר:

"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"

שפתיים יישק.
31/12/05 19:30
שפתיים יישק.
פעם ראשונה שאני רואה את התוצר המוגמר.

אבי
זה מ-ד-ה-י-ם.

כמובן שרציתי לצלם את יצירת האמנות הזו גם מבפנים.
אך לא הרשתי לעצמי להתקרב למרחק שיאפשר נגיעה פיסית.
אל דאגה.. הוא לא מעוות
31/12/05 19:31
אל דאגה.. הוא לא מעוות
זו עדשת עין הדג:)
º
זהו.
31/12/05 19:32
זהו.
נו שוין! נרגעתי!!
31/12/05 22:32
זה באמת נראה בהתחלה כמו משטח אוירודינמי חדשני ומיסתורי....
אב"ד - מברוק יא שייח! באמת בונבוניירה! נחיתות רכות!
א. צלם אותו מבפנים מתי שתרצה.
31/12/05 19:51
ב. אתה מוזמן לצלם ממנו החוצה באויר, בהזדמנות קרובה שיהיה יום יפה.
גם קרדיט מגיע ל"אומן" אורן שצבע
31/12/05 20:36
ושיפשף וגירד והכין וכו'
יצאה עבודה מדהימה!! תתחדש אב"ד!!
מבקש את סליחתך,
31/12/05 20:42
אך ביום שיצא לכביש הודיתי בפורום זה לעשרות אנשים שהיו מעורבים בפרוייקט הזה וחלקם במלאכה לא נפל מזה של ידידי אורן. בנוסף, שפשוף וגירוד מעט פחות רלוונטיים כאן, זה לא פחנוע
דרך אגב -
01/01/06 10:51
ה CUB כמטוס "שטח" יכול (או למעשה רשאי) לנחות בארץ במנחתי אז"מ (בתנאי שהמרחק מספיק)?
שטח=חקלאי=הגדר חקלאי.
01/01/06 21:21
כמו ה AKS ג€Ž של כים ניר
º
לא.
01/01/06 22:54
אגרה למבחן המעשי
31/12/05 18:50
3צפיות
עכשיו אני מביט באגרות :
http://www.downwind.co.il/_Uploads/312Agrot2006.pdf

וכתוב שם שלבחינה מעשית לטיס פרטי עולה :
1. מבחן מעשי מלא - 1314 שקל.
2. מבחן מעשי חלקי - 733 שקל.
3. מבחן עיוני מלא - 191 שקל
4. מבחן עיוני חלקי - 101 שקל

ברשותי יש רישיון טייס אמריקאי,וכרגע בתהליך להמרה לישראלי.
בכדי לעשות מבחן חוקה, ביקשו ממני 101 שקלים.
האם בכדי לעשות את המבחן המעשי, אצטרך לשלם 733 שקל  או 1314 שקל?

איתן
נחש...
31/12/05 19:07
1צפיות
תנחת בארץ ומהר , WELCOME

האמת שגם אני לא בטוח מה יקחו לך.. 733 סיכוי נמוך :)
ועכשיו תסביר לי...
31/12/05 19:18
"בכדי לעשות מבחן חוקה, ביקשו ממני 101 שקלים."
למה לוקחים בעבור מבחן חוקה 101 שקלים (מבחן עיוני חלקי) ולא 191 שקלים (מבחן עיוני מלא) ????
בדיוק בגלל זה
31/12/05 19:22
מבחן חוקה הוא לא מבחן עיוני מלא

עיוני מלא כולל מזג אוויר, נווטות, חוקה, ספר פתוח וסגור.

אבל זה נחשב רק אם אתה עושה את כל המבחנים "בפעם אחת" - עד יומיים (או שלושה) ברצף.

ברגע שאתה מפריד... זה חלקי.
בולשיט
31/12/05 22:16
מקצוע אחד - חלקי, שני מבחנים - מלא
כנ"ל מעשי - אחד משני המבחנים (שטח ניווט) - חלקי. שניהם - מלא
לי נראה
31/12/05 19:20
1צפיות
שתשלם את האגרה הגבוה וזאת כבכדי לקבל רישיון אתה נידרש לעבור מבחן כפול רק אם ניכשלתה בחלקו השני של המבחן תיצתרך לדעתי לשלם אגרה חלקית
אוקי, אז מבין מהתשובות שאשלם
31/12/05 19:32
את המחיר המלא.
עכשיו תסביר לי מה זה מבחן כפול? חלקו השני של המבחן???
זה כמו בארה"ב שהמבחן מחולק ל2 חלקים - בעל פה ואז המעשי?
מבחן מעשי כפול
31/12/05 19:49
1צפיות
המבחן המעשי מחולק לשניים א. הקפות ותרגילים באזורים ב. ניווט לשדה אחר. באם ניכשלתה בניווט נראה שתשלם את המחיר החלקי.
שאלה קטנה
31/12/05 20:22
ואל תקטלו אותי עם השאלה הזאת.
ה1300 שקל הזה , הוא כולל כבר את תשלום השכירת מטוס?

כלומר אחרי שאני משלם את הסכום הזה,מה שעלי לעשות זה לקבוע עם הבוחן באיזה יום ושעה, להגיע למנחת (בטח הרצליה), ומשם אני עולה איתו למבחן , עושה את המבחן ובזה נגמר התשלום,או שיש עוד עלויות מסביב ????
אגב,כמה זמן כל המבחן הזה?
º
לא כולל מטוס
31/12/05 20:29
שלילי.
31/12/05 20:31
3צפיות
עליך לשלם דמי השכרת מטוס.מבחן אורך בממוצע כשעתיים וחצי תלוי לאיזה שדה הבוחן יבחר שתנוט.
עכשיו הצלחתם להפיל אותי לקרשים....
31/12/05 20:37
2צפיות
מבחן אחד של שעתים -שעתים וחצי עולה מעל 2600 שקל (אני עדיין לא יודע במדוייק מה המחיר הכולל,ואשמח לשמוע אותכם מה המחיר הכולל למבחן הזה).

תגיד,
31/12/05 20:34
2צפיות
במקום להתעסק עם הסוגייה התלמודית הזו, למה לא תרים טלפון לאדוארד שטיין / יפה איסוביץ' ותברר ברגע? נניח שיענו לך כאן שכל המבחנים יעלו לך שקל ושבעים, יעזור לך?
תגיד...
31/12/05 20:41
2צפיות
הפורום לא נועד לעזור לאחרים?
לשאול שאלות?
לקבל תשובות?
להחכים מהשאלות?


אני לא מכיר את אדוארד שטיין / יפה איסוביץ' , ואני מכיר אותכם. אני יודע שכאן יש טייסים שיודעים היטב את התשובה, ולכן שואל את השאלות.
לא היתה התחכמות בתשובתי,
31/12/05 20:46
1צפיות
אלא פשוטה כמשמעה. אין כאן טייסים שיודעים היטב את התשובה, הואיל וכל אחד (בערך) עשה את המבחן המעשי פעם אחת (בערך). השמות שנקבתי הם הממונים על הנושא ברשות התעופה האזרחית. הפורום נועד לעזור? הנה אעזור לך, רשום מס. טלפון: 03-9774504. עם קצת מזל יענו לך אחד משני השמות שנקבתי בקצה השני של החוט, ותדע כמה תעלה לך הבחינה.
עכשיו, אני נהנתי מהתשובה שלך :)
31/12/05 20:50
1צפיות
תודה!
עיטן - תקשיב טוב:
31/12/05 20:57
1צפיות
אצלנו אומרים: מי ששואל כמה *זה* עולה, סימן שאין לו כסף בשביל ה*זה* !

עכשיו ברצינות: תתכונן לתעריף הגבוה. יצא פחות? הרווחת חצי-שעה טיסה.

זאב
שאלת תם.
02/01/06 14:21
2צפיות
מי חוזר מארה"ב לישראל????
אין לך מה לעשות בחיים???
אין לי ארץ אחרת גם אם אדמתי בוערת..
02/01/06 15:18
2צפיות
אפילו אם תגור 10 שנים בארה"ב, תמיד אתה תרגיש "זר" בארה"ב ולעולם לא תרגיש שאתה באמת בבית שלך. ואת זה אני אומר לך מניסיון של אנשים שאני מכיר.


עייטן - אתה צודק
02/01/06 15:25
אם זה ככה בארה"ב, מדינה פתוחה שבנויה על מהגרים, קל וחומר באיטליה, לאחר למעלה מ-20 שנה.
זאב
להרגיש זר בארה"ב?
02/01/06 15:59
1צפיות
תחושת הזרות היא בדרך כלל בעיניי המתבונן.
אני לרגע לא הרגשתי שם זר. להיפך, בארץ שלנו אני מרגיש יותר זר מאשר שם. לצערי.
אז אתה לא ממליץ לעבור לאיטליה?
02/01/06 16:23
1צפיות
כי האמת אני (וזוגתי) שוקלים ברצינות לעבור.
ואני לא אומר את זה בקלות אלא לאחר התלבטיות רבות.
לא רק בתחום התעופה, בכלל - ללמוד, לעבוד... מה אתה אומר?
אוריL - צלצל אלי באחד הערבים
02/01/06 18:09
בערך 10 בערב שעון ישראל ואתן לך אינפורמציה על כל מה שרצית לשאול.
יותר מידי ארוך ומסובך גם לפורום וגם למסר אישי ברשת.
זאב
º
תודה :)
02/01/06 20:29
איזה כיף שהיה לי הבוקר
31/12/05 14:01
לפני כמעט חודש קבלתי שיעור היכרות בטיסה. מתנה מהחברה ליומולדת 27.
כבר שבועיים אנחנו מנסים לתאם יום, וכל פעם זה נדחה בגלל מזג האוויר .

היום סוף סוף היה יום מושלם ויצאנו לטוס.

הגענו לראשל"צ מערב, למרכז לתעופה ספורטיבית.
פגשנו את המדריך דורון מבית הספר לטיסה "אומני הורייזן", שנתן הדרכה קצרה על המטוס (ג'ט-פוקס) ועל הטיסה ויצאנו לדרך.

אני אתן לתמונות לדבר בשבילי, אבל אני כן אסכם במשפט אחד...

היה פשוט אדיר .
º
והתמונות.... נחגרים.
31/12/05 14:14
והתמונות.... נחגרים.
º
דורון בבדיקות
31/12/05 14:20
דורון בבדיקות
º
במטוס
31/12/05 14:21
במטוס
º
קצת הסברים מדורון
31/12/05 14:22
קצת הסברים מדורון
º
ואנחנו מוכנים !
31/12/05 14:23
ואנחנו מוכנים !
º
יוצאים לדרך...
31/12/05 14:25
יוצאים לדרך...
º
על המסלול
31/12/05 14:26
על המסלול
º
והופ... אנחנו באוויר.
31/12/05 14:28
והופ... אנחנו באוויר.
התמונה היחידה שצילמתי מהאוויר
31/12/05 14:30
התמונה היחידה שצילמתי מהאוויר
אחרי שהטסתי קצת את המטוס, "נתתי" לדורון להשתעשע .
º
בנחיתה
31/12/05 14:32
בנחיתה
מה כבר נגמר
31/12/05 14:34
מה  כבר נגמר
היה פשוט ענק !

כיף לא רגיל

חסרה רק תמונה אחת של החיוך שמרוח לי על הפנים בירידה מהמטוס (נגמרו הסוללות במצלמה).
ZOOK - עם התלהבות כזו - מקומך פה
31/12/05 21:10
כלומר בקרב קהילית התעופה. לך מהר ותעשה רשיון על המטוס הזה.
זאב
31/12/05 22:21
הי שי.

ברוכה הבאה .

מתמונתך אני מעלה את האפשרות שלעוף זו אכן אהבת חייך.

אם ככה, ואם  אינך מתכוון להתחתן ולהיות אבא אוטוטו- אני במקומך ברגע שהייתי מקבל את תעודת סיום הלימודים הייתי דבר ראשון ט-ס למנחת הקרוב...ולומד.
רק בעיה אחת קטנה...
01/01/06 10:56
הכסף כסף כסף... ממש לא שורף לי את קצה היד.

מסתבר שיש לי בעיה קטנה עם תחביבים יקרים (ע"ע צניחה).
אבל בבוא היום, מי יודע... נשמע לא רע בכלל .
למרות שבתמונה זה נראה בערבות הנגב
01/01/06 10:03
זהו הקצה הדרומי של המסלול במינחת ראשון, ג'ט פוקס מיושר להמראה על מסלול 36 ובעמדת המתנה סוואנה.
º
סחתיין על הבקיאות
01/01/06 10:49
איזה בקיאות-בעצמך כתבת שזה בראשון
01/01/06 19:48
כמו השאלה שהכשילה אותי בבחינת בגרות בהיסטוריה: מה היה הצבע של הסוס הלבן של נפוליאון.
זאב
º
01/01/06 23:15
לא להפגע, אתה חגור לא נכון..
31/12/05 15:57
חגורת המותניים צריכה להיות מהודקת על המותניים (קו החגורת המכנסיים) ולא על הבטן. הסדר הנכון: יש להאריך את חגורות הכתפיים, להדק במקום הנכון את חגורת המותניים ורק אז, להדק חגורת כתפיים.
בחייך...
01/01/06 15:45
יאללה רק עוד 15.5 שעות ואתה יכול לקנות כזה..
תשתכנע ונהיה שותפים
מניפולציות, קונספירציות ואלפי שקרים (לאמאש'ך!)
º
ספר את זה למנהל הבנק שלי...
01/01/06 16:21
מי היה אתמול 500 מעפ"ש ב"אדומים"?
31/12/05 12:48
בערך ב09:30..
פמ"ת - עידכון 18
31/12/05 12:11
האם יצא עידכון מס' 18?
אני קיבלתי רק סט מפות חדש אבל לא דפי תיקון לפמ"ת עצמו.

בברכה,
שי
º
כן, יצא עידכון מס' 18 שכולל דפים.
31/12/05 12:14
עדכון 18 יצא במאי
31/12/05 12:41
באופן מפתיע המפה מדצמבר 2005 נקראת עדכון 17 א'...
תיקון..
31/12/05 21:20
האם יצא עידכון 19?
עידכון 18 באמת יצא במאי. טעות שלי

שי
תשובה...
31/12/05 21:32
אני קניתי ביום חמישי ,ממש לפני יומיים את הפמ"ת. והיה עד עידכון 18.
אז אם היה עדכון 19 ואני לא קיבלתי, זה ממש יהיה חוצפה !!!
אז מקווה שעניתי לך לשאלה.
לכל הטייסים
31/12/05 11:52
1צפיות
האם מנחת עין שמר פתוח לתעופה קלה ואז"מים?
שלילי
31/12/05 11:59
1צפיות
המנחת משמש את צה"ל.
היה בעבר הלא רחוק נסיון של אגודת התעופה להנחית שם מטוסים אך בסופו של דבר לא התקבלו האישורים המתאימים.
שלילי
31/12/05 13:09
1צפיות
הבסיס משרת את צה"ל. המנחת משמש את התעשייה האווירית לטיסות מל"טים.
º
תודה
31/12/05 17:43
שאלה בנושא הפמ"ת
31/12/05 10:49
השאלה הבאה היא מיועדת לכל אלה שיש להם פמ"ת הכי מעודכן להיום (עדכון 18).
האם יש לכם את הדפים הבאים:
1. הקדמה 3 עדכון 13
2. ב - 03 נספח א' עדכון 17
3. ב - 07 - 6 עדכון 16
4. אילת 9 עדכון 16

פשוט קניתי פמ"ת חדש, וזהו 4 הדפים שחסרים לי. מה עושים במצב הזה?


פמ"ת
31/12/05 11:22
1. הקדמה 3 עדכון 13 - לא עקרוני. מכיל פרטים על רכישת הפמ"ת ומספרי טלפון בהוצאה לאור של משרד הבטחון.
2. ב - 03 נספח א' עדכון 17 - אלו לא דפים בפמ"ת אלא מפות ה- CVFR. (שים לב שרשום על המפות "נספח א' לנוהל ב-03").
3. ב - 07 - 6 עדכון 16 - שים לב שברשימת ביקורת הדפים רשום על הדף הנ"ל עדכון 16 אך התאריך הוא של עדכון 15. כנראה טעות של ההוצאה לאור. בכל מקרה זה לא מדיר שינה מעיני מכיוון שזה פרק העוסק בטיסות חקלאיות.
4. אילת 9 עדכון 16 - קיים אצלי עדכון 15. אם זכרוני אינו מטעני זוהי טעות נוספת של ההוצאה לאור. תבדוק בדף ההערות שהגיע עם עדכון 16.
בכל מקרה, תוכל לפנות טלפונית אל ההוצאה לאור על מנת לברר את העניין. מספרי הטלפון מופיעים אצלך בהקדמה 3 מעדכון 13.
תשובה
31/12/05 11:26
1) העמוד קיים.
2) ב' 03 נספח א' - אלו 2 מפות נתיבי ה- CVFR. (ראה עמוד ב-03 - 4 בשורה התחתונה).
3) הכיתוב למטה הוא עדכון 15, אבל מכיוון שהוא "בן זוג" של עמוד 5 הוא בעצם עדכון 16.
4) גם לי יש עדכון 15.

מה עושים ?
אופציה 1 : טלפון להוצאה לאור של משרד הביטחון - תקבל את העמודים החסרים תוך מספר ימים בדואר.
אופציה 2: תכנס לאתר fly.org.il או אגודת התעופה ותדפיס את העמוד שאתה צריך מתוך ה- AIP ששם.

מקווה שלא איבדת לגמרי את השפיות בהרכבת ה"פאזל" הנקרא פמ"ת.

עדי
º
עידן, הקדמת אותי....
31/12/05 11:27
איבדתי ועוד איך איבדתי את השפיות
31/12/05 11:46
זה באמת מטורף היה להרכיב את זה. איזה 3 שעות עבודת נמלים.
שילמתי 635 שקל וצריך עוד לעבוד כמו חמור 3 שעות. איפה זה נשמע לכם הגיוני???
בארה"ב יש ספר ירוק שמתעדכן כל מספר קבוע של ימים (אל תתפסו אותי במילה,אבל נראה לי כמעט בכל סוף חודש יש הוצאה חדשה של הספר).
הם בהחלט מסודרים לדעתי.
º
כל 56 ימים יש עידכון
31/12/05 12:03
החכמתי...
31/12/05 12:17
זכרתי שיש מספר קבוע של ימים,
אבל מה שלא היה הגיוני לי זה אחד שנגיד קונה ספר ירוק,
אז הוא צריך לספור 56 ימים מההוצאה האחרונה. אני הייתי עושה משהו יותר פשוט,
בכל חודשיים,בתאריך 28 לאותו חודש,מתפרסם עדכון. וכך לא יהיה צורך לחשב כל פעם מחדש כמה זה 56 יום מהעדכון האחרון.
זה הכל.
קח בחשבון
31/12/05 12:28
שאם אתה עושה זאת פעם בחודשיים זה עולה פחות, בנוסף זה לא רק לגבי AF/D
גם דפיות הנמכה ומפות IFR יוצאות כל 56 ימים, אז אולי זה עוזר לזכור, כמובן אם אתה בעל הגדר מכשירים.
ניתן להזמין את הפמ"ת מורכב
31/12/05 12:07
בתוספת של 55 ש"ח.
כמה עולה בימנו שיעור טיסה
31/12/05 10:45
אשמח לקבל עדכון עלות מטוס ומדריך וכמה זמן נמשך השיעור.
האם יש הבדלים בן בתי הספר שעוד נותרו בהרצליה
בתודה אבי
היי
31/12/05 12:28
מה שאני אומר לך עכשיו זה בגדול וממש לא מדוייק:

עד היום שעת איסה על ססנה 152 עולה בסביבות 650 ש"ח
מהיום לכבוד השנה החדשה ברוב החברות היא תעלה 750 ש"ח בממוצע
שעת הדרכה ממוצעת עולה 240 ש"ח

מינימום שעות להוצאת רשיון טייס פרטי הן 40 שעות אבל הממוצע הוא בסביבות 60 אז נחשב לפי 60

הגענו ל 59400

לסכום זה יש להוסיף בית ספר קרקע בסכום ממוצע של 5000 ואגרות של המנהל בסכום 2000 בערך

66400 זו העלות הממוצעת, קח בחשבון שבמהלך לימודך, מחיר ההשכרה יעלה בין 50 ל 100 ש"ח (מגמה שעובדת כמו שעון שויצרי כבר 10 שנים)

אז שיהיו לך 70000 למקרה כזה...

זמן הקורס הממוצע הוא כשנה אחת
אתה רוצה להגיד לי...
31/12/05 12:37
"עד היום שעת איסה על ססנה 152 עולה בסביבות 650 ש"ח
מהיום לכבוד השנה החדשה ברוב החברות היא תעלה 750 ש"ח בממוצע
שעת הדרכה ממוצעת עולה 240 ש"ח"

אתה רוצה לומר לי שעכשיו אם אני רוצה לקחת שיעור עם מדריך לשעה אחת במטוס 152,יעלה לי 990 שקל?
רגע , לא להרוג את השליח
31/12/05 12:40
זה לא אני אומר ובטח שלא אני קובע

היה שרשור מיוחד רק בשביל זה...

http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=421&msgid=68464834
למכירה סרבל טיסה אמריקאי חדש
30/12/05 23:15
מתאים לגובה 170-180 לערך. לפרטים נא לפנות לטל
בנייד: 052-3746054
skyman76@hotmail.com
  
תמונה של בית-ברל+שאלה למיקי גולן
30/12/05 19:31
1צפיות
תמונה של בית-ברל+שאלה למיקי גולן
זה אתה בתמונה?
יצאנו היום "לצוד את הכריש" או במילים דומות אחד הדגים היותר עסיסיים לצילום באזורינו

אז כמו בערוץ הנשיונל הנה תמונות "בלעדיות" לבינתיים,
תהנו
"הצוות"
º
"מתחת לסיפון"...מה קורה פה?
30/12/05 19:36
1צפיות
"מתחת לסיפון"...מה קורה פה?
º
ספארי אקסטרה
30/12/05 19:40
1צפיות
ספארי אקסטרה
º
יופי של תמונה. תודה!
30/12/05 21:26
º
"הפוך גוטה... הפוך!"
31/12/05 12:33
1צפיות
"הפוך גוטה... הפוך!"
"נמשיך..." כמו שאומר רינו
31/12/05 12:43
1צפיות
"נמשיך..." כמו שאומר רינו
לא משעמם באזורים...הלכנו לראות
ופורטרט נחמד
31/12/05 13:33
1צפיות
ופורטרט נחמד
למעוניינים: יש עוד תמונות שוות לא פחות בפורום הטרייקים\באקאיים (663)
וקלוז אפ לסיום עם
31/12/05 13:48
1צפיות
וקלוז אפ לסיום עם
לפעם הבאה מקווים לשמיים יותר יפים ברקע ושילוב עוד כמה רעיונות...

תהנו



º
על איזה כלי טייס טסת?
31/12/05 16:08
נראה כמו
31/12/05 18:49
2צפיות
CDJ  האם צודק? - רון
º
יפה הראל, לפי מה זיהית?
31/12/05 18:58
1צפיות
יפה הראל, לפי מה זיהית?
לעניות דעתי
31/12/05 19:03
1צפיות
יש רק מטוס אחד שצבוע בסכמה כזו של צהוב.
המטוס של שמעון.
הראל
לעניות דעתך
31/12/05 19:09
1צפיות
נראה לי שזה מטוס של הנשיונל ג`אוגרפיק
ronga תמונות יפהפיות!
31/12/05 19:16
1צפיות
ronga תמונות יפהפיות!
פשוט תענוג להביט בהן.
שניה לפני שנכנסתי למטוס אתמול לטיסה עם מאיר ניסים, מיקי חלף לידי  ועצר לתמונה אחת על מסלול ההסעה.
(התמונה הממצורפת.)

כשהוא המריא ישבתי בתוך המטוס, ולצערי לא יכולתי לצלם.
אחחחחח
איזו המראה :)

חשבתי לעצמי כמה כיף יכול להיות לטוס לידו במבנה, ולצלם.
( שלא לדבר על לשבת איתו בקוקפיט ולצלם..)
והנה באת אתה עם תצלומים משובחים.

תענוג.

יאללה
אאחל לכולנו שנה אזרחית חדשה
טובה, מהנה, ונקייה מכל מיני מריעין בישין.

שנה טובה
ושבוע טוב
ולכולנו.
תודה אלי!
31/12/05 20:29
2צפיות
תודה אלי!
צריך לציין שחלק לא מבוטל מההגעה למצבים האלה זה עבודת צוות מוצלחת, כמו טייסים שאתה "צופה"\סומך עליהם, ככה שאתה מנטרל את האינסטיקטים  שמשגיחים על גובה\כיוון מכשולים... כנו כן טייס שמודע למגבלות\צרכים שלך ולא פחות חשוב, טייס מצולם שגם יש לו מודעות לנ"ל (וכאן זה ממש בולט)

בגיחה הזאת למשל תקשרנו (אני לפחות) רק בסימני ידיים וקשר עין, ויחסית ל15-20 דקות הגענו למלא מצבים

טוב אז באמת שנה טובה לכולם
אל תערבבו יותר מדי
אם ע. פרץ ינצח בבחירות
01/01/06 08:53
(פרס רץ בראשות מפלגת קדימה) , אפשר יהיה להגיד שזה התחיל ממיקי שהדגים לו בבית ברל איך יודעים לטוס נמוך וב-G שלילי...
למה תמיד לוקחים לנו את הטובים ? |נר
30/12/05 19:23
סגן אורי בינמו...
עוד חבר ובן מחזור שהתפוגג כנגד עיננו......
º
30/12/05 19:56
עלויות אז"מ
30/12/05 18:43
סתם תהייה, כמה עולה אז"מ בממוצע? כמו הטקסן והזנאייר?
המצאות חדשות מהחברות:
67תגובות
30/12/05 17:41
7צפיות
כותב אחד מטייסינו:
"התקשרתי היום לאחת מהחברות הרבות שמשכירות
מטוסים, וביקשתי 172 לשבת קציעות. אכן היה
מטוס אך נאמר לי כי יחיבו אותי ב-4 שעות.
לצערי נאלצתי לוותר אפילו שזה מתחלק בין שני
טייסים וזה חבל ."

עבדכם ענה:
" אני מציע לפרסם את שם החברה ולקרוא להחרים אותה...

(המשך...)
כותב אחד מטייסינו:
"התקשרתי היום לאחת מהחברות הרבות שמשכירות
מטוסים, וביקשתי 172 לשבת קציעות. אכן היה
מטוס אך נאמר לי כי יחיבו אותי ב-4 שעות.
לצערי נאלצתי לוותר אפילו שזה מתחלק בין שני
טייסים וזה חבל ."

עבדכם ענה:
" אני מציע לפרסם את שם החברה ולקרוא להחרים אותה ע"י הטייסים.
מה זה צריך להיות? התחילו להרים ת'תחת? אז כל פעם שהמטוס ייצא מחוץ להרצליה יחייבו את הטייסים בשעות נוספות?
מגעיל."

עכשיו בטח יקומו כל הצדקנים.....


סוחוי
30/12/05 13:41
מצורף סרט תדמית המדגים את ביצועי הסוחוי החדש
כתובות אינטרנט מצורפות:
ישן ישן ישן....אבל נחמד להזכר
30/12/05 17:51
חג שמח!!
משלוח מרשי טיסה במייל
30/12/05 13:26
שלום,
היום, כמנהגי מטיסות קודמות, שלחתי מרשה טיסה למודיעין טייס במייל.
מכיוון שהטיסה היתה לנתב"ג טרחתי לתאם מול אחמ"ש מגדל ב"ג נחיתה מראש.
לאחר שהגעתי להרצליה וסיימתי את כל ההכנות הודיע לי המגדל כי אין מרשה
(כל זאת למעלה משעתיים לאחר משלוח המרשה במייל).
לאחר שציינתי כי שלחתי מרשה במייל קיבלתי תשובה בסגנון "מודיעין טייס לא קורא מיילים".
האם החמצתי הודעה כי אין יותר משלוח מרשים במייל ?
בסופו של דבר הכל הסתדר.
בנוסף, היחס שקיבלתי ממגדל נתב"ג היה מעולה. חוץ מהטיפול והעדכון כל הזמן (כולל בזמן ההמתנה בקרקע) ביקשתי לשנות מסלול לשדה דב (דרך סגולה במקום אילון) והנושא טופל במהירות.


עדי
הקפצה
31/12/05 12:43
הקפצה הקפצה הקפצה
שיטת המרשים בדוא"ל
31/12/05 21:45
השיטה החלה לפעול כנסיון בלבד,ללכת לקראת טייסי התעופה הכללית ,שהתלוננו על יעילותו הנמוכה של קו הטלפון,שלטענת הטייסים,גרם להמתנות ארוכות ובמקרה הרע פשוט לא ענו לטייסים.
הנסיון לא פורסם בנוטאם או ברשומות ולכן לאחר כמה חודשים הוא פשוט גוע מהסיבות הבאות:
1.טייסים מעטים (2 עד 3 מכסימום ביום)השתמשו בשירות.
2.השירות לא כלל טיסות חריגות.
3.טיסים רבים מגישים את המרשה סמוך לטיסה,אחרי שווידאו שאכן המטוס ממתין להם,ומרגישים חוסר נוחות להגיש את המרשה מהבית דרך המחשב.
4.עדיין לא נפתרה הבעייה הטכנית,באפשרות לאשר לטייס שהמרשה ששלח בדוא"ל אכן הגיע ליעדו וטופל.
5.שיטת המרשה הטלפוני,לאחר מחלות ילדות ,שבה לפעול בצורה סבירה.

שתי דרכים עתידיות לפתרון הבעיה:
1.מרשה בשיטת ה"אס אם אס",עם אפשרות טכנית שדר אישור קבלת המרשה לטייס.
2.ביטול הצורך במרשה טיסה בנתיבים.
º
האופציה האחרונה מועדפת.
31/12/05 22:15
האזור שלי בפורום