לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
הסתרת שרשור מעל 
פורום תחבורה ציבורית
ברוכים הבאים לפורום ``תחבורה ציבורית``שעות הפעילות:ימים א`-ה` - כל היוםו` וערבי חג - כל היוםשבת - כל היוםבפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד.אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה במנות האוכל במטוסי אלעל.* לא לשכוח לענות על הסקר - מי שמצביע משפיעמחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.הדקו חגורות ושתהיה נסיעה טובה,מודיעין (i) לשרותכם.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום ``תחבורה ציבורית``שעות הפעילות:ימים א`-ה` - כל היוםו` וערבי חג - כל היוםשבת - כל היוםבפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד.אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה במנות האוכל במטוסי אלעל.* לא לשכוח לענות על הסקר - מי שמצביע משפיעמחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.הדקו חגורות ושתהיה נסיעה טובה,מודיעין (i) לשרותכם.

הצגת פרויקט הרק"ל והתחנות התת קרקעיות - יום עיון
06/07/2015 | 00:55
204
לפני כמעט חודשיים התקיים במרכז "נא לגעת" ביפו יום עיון ביוזמת נת"ע וקשרי הקהילה שלהם עבור נציגי ארגוני הירוקים וארגוני התח"צ. במפגש נכחה משלחת מכובדת של חברי הפורום.
התעצלתי בזמנו לכתוב סיכום לפגישה היות והמתנתי לנת"ע שישלחו לי את הסיכום שלהם. אז לקח להם כמעט חודשיים, אבל בסוף הם שלחו.
לעיונכם.
‬ שרשור הכוונה ומודיעין 06/07
05/07/2015 | 23:58
28
18
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות
בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
חופשי יומי בירושלים
06/07/2015 | 00:45
9
72
אני צריכה חופשי יומי בירושלים ליום חמישי הקרוב, היכן ניתן להשיג
שיכלול כמה שיותר חברות, יש רכבת קלה ומה עוד?
אני יוצאת מהעיר העתיקה וגם חוזרת לשם, יש תחבורה ציבורית שם מבלי רכבת קלה?
 
אין חופשי יומי בירושלים
06/07/2015 | 01:04
7
67
כל תיקוף ברב קו של נסיעה בעלות של 6.90, מאפשרת מעבר חופשי של 90 דקות בין קווי אגד והרכבת.
לא ציינת מהו היעד שלך בי-ם.
למרכז העיר יש מיניבוס קו 38 של אגד, היוצא בכל חצי שעה מהרובע היהודי לכיוון מרכז העיר (המלך ג'ורג/מחנה יהודה). יש גם את קו 8 הנוסע משם עד לתחנת הרק"ל בכיכר ספרא.
בנוסף, ישנם שני אוטובוסים מהכותל (1 ו3), כאשר קו 1 נוסע די במהירות לתחנה המרכזית.
האמת שהיעד עדיין לא בדיוק ברור
06/07/2015 | 01:24
6
53
אני לא מכירה את ירושלים טוב, להר הזיתים, לאיזור התיירותי
ניתן להגיד באיזשהי תחבורה ציבורית?
יד אבשלום בתחתית הר הזיתים
06/07/2015 | 01:26
5
64
נמצא במרחק הליכה של כ7-8 דקות מהכותל המערבי.
חלקו העליון של ההר, לא מומלץ לתיירים עם חזות יהודית ללא ליווי נשק.
 
למה לא? :( מה קורה שם?
06/07/2015 | 01:27
4
53
איך אני מגיעה מהכותל המערבי לשם?
רגע וברכב אפשר להגיע לשם?
06/07/2015 | 01:30
1
50
אנ מגיעה לירושלים ברכב, ז"א לעיר העתיקה, אבל משם אני הייתי רוצה להתנייד פחות במכונית ויותר בהליכה או תחבורה ציבורית.
מגיעה עם אנשים וממשיכה עם אחד מהם.
כדאי שתגדירי לעצמך מסלול
06/07/2015 | 01:34
44
ירושלים מלאה באפשרויות בילוי מכל הסוגים ולכל הגילאים.
אני הייתי ממליץ על איזור הרובע היהודי לכיוון ימין משה לכיוון מרכז העיר.
יציאה מהכותל לכיוון שער האשפות
06/07/2015 | 01:32
1
48
לחצות את הכביש ולקחת שמאלה בכביש היורד למטה.
לאחר כמה מאות מטרים, ישנן מדרגות המובילות אל אנדרטה גדולה, המוכרת כיד אבשלום.
חלקו העליון של ההר מלא בפלשתינים עוינים, שאוהבים לשמוע צלילי כאפות שמכים ביהודים.
אין שם כמעט שום ריבונות ישראלית. כל לוויה של נפטר או אזכרה, מצריכה ליווי נשק.
ומה הלאה אחרי שירדנו במדרגות לשם?
06/07/2015 | 09:29
34
ומה משם ברגל מומלץ לעשות באזור זה באופן מספיק בטיחותי?
תודה לכם!!!
06/07/2015 | 01:36
8
הגעה למוזיאון ישראל בירושלים
06/07/2015 | 10:38
1
57
היי, אני מגיעה מאשקלון ואין רכבת ישירה אז אגיע באוטובוס, משערת שלתחנה המרכזית :)
איזה קו/קווים מגיעים משם למוזיאון? אשמח לקבל קישור ללו"ז כדי לדעת כל כמה זמן עובר הקו, מה זמן הנסיעה וכו'.
כמו כן, הקו בחזרה לתחנה מרכזית, אסיים בערך ב-21:00 אז חשוב לי לדעת את הזמנים גם בחזור כדי שלא אפספס ואתקע לנצח נצחים בירושלים.
 
זו תהיה הפעם הראשונה שלי בתחנה המרכזית בירושלים, היא גדולה? אצטרך הכוונה גם לתחנה ממנה אקח את אוטובוס למוזיאון?
 
תודה רבה :)
לירושלים בכל מקרה לא נוסעים ברכבת
06/07/2015 | 12:21
80
לפחות לא עד פתיחת הקו המהיר, כל הנראה בשנת 2019.
את יוצאת מהתחנה המרכזית ביציאה הראשית לרחוב יפו, פונה ימינה והולכת ממש קצת על המדרכה עד שתגיעי לתחנה. לא חוצים שום כביש. מהתחנה הזו יש לך קווים 14 ו-66 לנסיעה קצרה עד מוזיאון ישראל. התדירות טובה מאוד והשירות עד 12 בלילה.
אפשר גם לחסוך את הכניסה לתוך התחנה המרכזית ופשוט לצאת לרחוב ישר מאיפה שהאוטובוסים הבין עירוניים מורידים. משם פונים שמאלה והולכים בשביל שמגיע עד התחנה ברחוב יפו.
מהרכבת לרח' השפלה בת"א
06/07/2015 | 10:52
3
37
שלום,
האם ריאלי להגיע ברגל מתחנת הרכבת בת"א לרח' השפלה 2? כמה זמן זה לוקח בערך? באיזו תחנת רכבת עליי לרדת?
 
המון תודה מראש ויום נעים
15 דקות ברגל מרכבת ההגנה
06/07/2015 | 12:14
2
19
תודה, אפשר אולי הכוונה איך להגיע ברגל מהרכבת?
06/07/2015 | 13:42
1
12
google maps יכווין אותך הכי טוב
06/07/2015 | 13:55
33
בקצרה: כשיוצאים מתחנת ההגנה ביציאה הראשית פונים שמאלה, הולכים על לוינסקי עד הר ציון, הר ציון ימינה, השומרון שמאלה, בגין ימינה, הולכת דקה והגעת.
מחירי מוניות בירושלים
06/07/2015 | 07:34
3
89
מהו מחיר סביר למונית בתחומי ירושלים מתחנת רכבת מלחה למרכז מורשת בגין.
האם ניתן לקבל מספר תחנת מוניות או שיש להשתמש במונית חולפת
תודה
 
כ-50 שקלים בהערכה גסה.
06/07/2015 | 15:52
1
45
מרחק הנסיעה הוא כ-6 ק"מ ובשעת צהריים גם אם לא עמוסה במיוחד המונה יטפס  לכ-50 שקלים.
 
אולי כדאי לשקול נסיעה באוטובוס, אבל אני לא ממש יודע להמליץ לך על קווים מועדפים.
תודה
06/07/2015 | 20:24
10
קווים 18,77 מתחנת הרכבת\או קניון מלחה שסמוך לרכבת.
06/07/2015 | 22:04
25
אני חושב שלפחות אחד מהם יוצא מהרכבת.
איך מגיעים מקרית שמונה לנצרת?
06/07/2015 | 13:23
1
43
אנחנו צריכים להגיע לבית המשפט המחוזי.
לנצרת
06/07/2015 | 22:55
30
שתי חלופות:
א) קו 542 לצומת גולני, עולים על הגשר ולוקחים קווים 431 או 38 עד לתחנת עיריית נצרת עילית. משם זה כמה דקות הליכה
ב) קו 845 לצומת המוביל ומשם קו 342 לתחנת עיריית נצרת עילית
איך הכי זול לנסוע מירושלים למצפה רמון ובחזרה?
06/07/2015 | 21:30
4
42
וכמה עולה הנסיעה? תודה.
הכי זול בגדר הנורמלי או הכי זול ממש?
06/07/2015 | 22:06
3
60
הכי זול ונורמלי לנסיעה יהיה באמצעות 458 לצומת הנגב והחלפה שם לקווים השונים למצפה רמון. אם השעות  שלו מתאימות לך. אם לא, אז 470 לבאר שבע והחלפה לקווים השונים למצפה רמון.
 
לא שפוי יהיה לנסוע עם 405 למרכזית ת"א ולהמשיך משם עם 660 של 17:30 בלבד למצפה רמון. אומנם מדובר בקו מהיר למצפה שרק עובר בירוחם בדרך, אבל עדיין...
 
עוד יותר לא שפוי יהיה לנסוע עם 400/402 ושאר החברים לצומת גבעת שמואל ולהחליף שם ל358 לצומת הנגב ומשם עם קווי מצפה. עלות הנסיעה ב358 לצומת הנגב/באר שבע היא אותה העלות אם אני זוכר נכון ולכן אין טעם לרדת ממנו בבאר שבע פשוט. אבל יש מצב שזה לא חוסך יותר מנסיעה ב470 לבאר שבע והחלפה לאחד הקווים למצפה של מטרופולין.
 
כמה עולה אין לי כרגע זמן לבדוק, אבל זה מה שזכור לי:
 
470 - 31.50 ש"ח לכיוון.
358 - לבאר שבע וצומת הנגב 19.30 לכיוון (שוב, דיי בטוח שזה אותו המחיר לבאר שבע ולצומת הנגב).
400/402/405 ושות' - 19 ש"ח לכיוון.
458 - סביב ה20 ש"ח, לא זוכר במדויק.
תודה רבה. האם אפשר לקנות כרטיס למצפה
06/07/2015 | 22:45
2
43
רמון בעליה בירושלים לקו 458?
לא, מכונות הכרטוס קשורות למחשב הרכב.
06/07/2015 | 23:10
1
43
לא מתאפשר לשלם בקודי נסיעה שאינם רלוונטים לקו בו נוסעים. כמו כן, גם אם היה קיים קוד כזה, הנהג בקו הבא לא היה מעלה אותך בעבור תשלום שכזה.
 
תוכל לשלם באמצעות ערך צבור עבור הנסיעה מצומת הנגב למצפה רמון. מבאר שבע מדובר בקוד 14, ניתן לרכוש רק כרטיסיית שתי נסיעות על מנת להוזיל או במזומן 17.80 ש"ח.
תודה רבה, עזרת לי מאוד
06/07/2015 | 23:29
12
הכוונה מצורן לתל אביב- רחוב אבן גבירול 13 להיום בבוקר!
07/07/2015 | 00:37
19
היי
אני מגיעה מהישוב צורן צריכה להגיע לאבן גבירול 13
יכולה להגיע ברכבת של בית יהושוע\ אוטובוס ישיר אם יש?
 
מה הדרך הכי טובה ונוחה? 
תודה 
אוטובוס סולארי של BYD בשדה התעופה של אמסטרדם
05/07/2015 | 23:56
4
311
הייתי הבוקר בשדה התעופה של אמסטרדם בדרכי למנצ'סטר. כבר כמה פעמים שרציתי להעלות תמונות של האוטובוסים הסולאריים שתופסים תאוצה בשדה התעופה. צילמתי שתי תמונות בינוניות... אבל המטרה של הפוסט היא בעיקר לשאול האם שקלו את זה אצלנו בארץ? אם באמסטרדם, שבה אין הרבה שמש זה עובד, אמנם למרחקים קצרים בתוך השדה, למה לא אצלנו?
אגב היה חמים הבוקר בשדה התעופה, קצת מעל 20 מעלות והמזגן באוטובוס הסולארי עבד מצויין. מה שעוד יותר חיזק אצלי את המחשבה על להכניס את זה לארץ.
חיפשתי בהסטוריה של הפורום והנושא הוזכר כמה פעמים אבל לא מצאתי שרשור שמדבר בדיוק על זה.
 
בתמונה הראשונה, המסך הפנימי באוטובוס, ובתמונה השנייה האוטובוס והנהגים.
אשמח לשמוע את דעת המומחים.
אמינות
06/07/2015 | 00:28
155
שאטלים קצרים הם מקום טוב לערוך בו ניסויים על אוטובוסים חדשים, אם אחד נתקע, נמצא לו מחליף במהרה. אי אפשר להפעיל את הניסוי על מערכת מבצעית שבה חשיבות רבה לאמינות ודיוק, אם אוטובוס יתקע, הנוסעים עומדים בפני שוקת שבורה (איחור מצטבר, זמן המתנה לאוטובוס חלופי מחניון מרוחק).
 
גם בארץ הניסוי של האוטובוס החשמלי של אלביט עם ההטענה המהירה בתחנות מתוכנן בקו שאטל בין בית יהושע לאזור התעשיה נתניה, ולא בקו נוסעים פעיל.
 
בסופו של דבר אוטובוס ורכב חשמלי הם העתיד, ולו מפאת ההבדל המשמעותי בין נצילות מנוע הבעירה הפנימית של הרכב הסטנדרטי, לנצילות של יצור חשמל בהיקפים גדולים. זה רק עניין של זמן עד שיבשילו הטכנולוגיות ויתגברו על חבלי הילדות.
יתכן שזה מערך סולרי על גג מבנה שמטעין אוטובוס חשמלי.
06/07/2015 | 01:09
121
אני לא רואה פאנלים סולאריים על האוטובוס עצמו.
 
באירופה נהוג לפעמים לנצל גגות למערכים סולריים (לעיתים זה חוזר לרשת החשמל, במקרים רבים יש סובסידיה כלשהי) ונראה לי שמשמעות הכיתוב היא שהחשמל מגיע מפאנלים חשמליים בשדה התעופה סחיפול ולא שהאוטובוס עצמו סולארי.
 
יש מכוניות חשמליות עם טווח מוצהר של 100-150 קילומטר אז אני מניח שאוטובוס חשמלי שנוסע כמה מאות מטרים כל פעם יכול להיות אמין ביותר בין טעינות.
האוטובוס לא סולרי
06/07/2015 | 22:07
104
מערכת סולארית בשדה התעופה אוגרת חשמל המוטען לאוטובוס.
חוץ מזה, המכרז בו BYD זכו להספקת 30 אוטובוסים לסחיפהול התברר כבעייתי, וייתכן שהוא יבוטל בחודשים הקרובים.
האוטובוס הראשון סופק במפרט שונה מזה שהוצע במכרז.
נכון, בדקתי הערב. אין פנלים על הגג...
10/07/2015 | 21:31
5
אבל זה עדיין נחמד כרכב תפעולי במקום כמו שדה תעופה. מקווה שהבעיות שכתבו עליהן למעלה יפתרו.
נתוני כמויות נוסעים שנתיות בין תחנות רכבת ישראל
05/07/2015 | 23:45
6
189
שלום לכולכם,
מכין כתבונת באתרי על תחבורה בגושדן והרכבת הקלה.
מתעניין בהיקף השימוש ברכבת הכבדה כרכבת פרברית בגושדן.
האם יש בידי מישהו מכם או שאולי פורסמה בפורום טבלת אקסל ובה מטריצת כמות נוסעים שנתית בין תחנות רכבת ישראל?
תודה מראש
גיא 
למיטב ידיעתי הנתונים שמפרסמת רכבת ישראל
06/07/2015 | 00:28
1
113
ועל בסיסם גם מתפרסמות טבלאות פה בפורום מדווחים על מספר העולים והיורדים בכל תחנה, אך לא עושים את החיבור בין התחנה בה עלה נוסע מסוים לתחנה בה ירד.

(יצוין שמעולם לא עיינתי בדוחות של ר״י, שלא דרך עיבודם האדיב של חברי הפורום, כך שזה שלא נתקלתי בהם לא מהווה הוכחה  לאי קיומם...)
מצאתי בדו"ח השנתי נתונים לפי קווים, אבל -
06/07/2015 | 00:40
84
אין בהם כדי לקבל מידע מדויק יותר על אופי השימוש ברכבת כאמצעי לתח"ץ פרברית.
לשם כך נחוץ הפירוט לפי תחנות עליה וירידה.
בבקשה:
06/07/2015 | 00:42
1
116
הנה נתוני נוסעים של רבעון ראשון 2015.
תודה לידידנו raminec על עיבוד הנתונים.
תודה! עדיין - הנתונים הם פר תחנה עולים/יורדים. יש מטריצה? -
06/07/2015 | 00:57
77
האם הרכבת מפרסמת מטריצה שמראה כמה נסעו בין כל זוג תחנות?
הרי העברת הכרטיס/רב קו בכניסה וביציאה מאפשרים זאת, לא?
זו סטטיסטיקה מאוד מעניינת על ניצול הרכבת ליוממות.
 
 
 
עקרונית - הנתונים אמורים להיות קיימים
06/07/2015 | 12:06
1
86
מאחר וכרטיסי רכבת נמכרים לפי יעד ומוצא. בפועל צפויים אי-דיוקים בשל תחנות סמוכות עם אותם הסדרי מחירים (ניתן לעלות ולרדת בכל אחת מתחנות תל אביב עם כרטיס של יעד / מוצא של תחנה אחרת בתל אביב, וכנ"ל בקריות, בחיפה ועוד), כרטיסי הלוך ושוב וכרטיסיות (לא ניתן לדעת היכן היעד והיכן המוצא, אפשר להשתמש 11 פעם הלוך ופעם חזור), וחישוב נוסעי חופשי-חודשי (קונים כרטיס פעם ב־30 יום, ואין לדעת כמה פעמים השתמשו בכרטיס לכל כיוון).
 
מנגד, למשתמשי רב-קו (כל משתמש החופשי-חודשי, וחלק מבעלי הכרטיסיות) אמור להיות פילוח מדוייק, מאחר וכל כניסה ויציאה נרשמת לפי כרטיס.
 
מסתבר שלרכבת ישנם נתונים כלליים לכל שאלה סטטיסטית על נוסעים, אפשר לנסות להגיש בקשה לפי 'חוק חופש המידע'.
 
תודה!
06/07/2015 | 22:30
11
לפי ערוץ 2 ,החברה הסינית זכתה !!! CNR
05/07/2015 | 19:59
8
493
למרות שהיא מקיימת קשר עם סין.
1. מדובר בחברת CRTG.
05/07/2015 | 21:21
344
2.מדובר בפרוייקט הרק"ל בגוש דן.
3.הזכייה במכרז פורסמה לפני כמעט חודש.
4.הדיווח של ערוץ 2.
קטן בקשר לעבודות תשתית ברחוב יהודה הלוי - הקו האדום
05/07/2015 | 22:23
6
516
יצא לי לעבור היום, ולשמחתי הרבה, החלו לעבוד על הנתיבים החדשים בצומת הרחובות יהודה הלוי\הרכבת.
כרגע עובדים על סלילת הנתיבים העוקפים, לרחוב מקווה ישראל.
בנוסף, ממשיכים לעבוד גם ברחוב המסגר, בונים מחדש את האי האמצעי (אין תמונות).
אז כנראה שבאמת מתחילים 
הבנתי שבוטלה לפני השבועיים הפנייה מהמסגר שמאלה לבן אביגדור
06/07/2015 | 08:16
5
187
זה בהחלט פתרון לבעייה רבת שנים בגלל נתיב אחד שהוא גם ישר וגם שמאלה שגרם לרמזורים בשני כיווני רח' המסגר לפעול לסירוגין במקום במקביל ולווסת את התנועה טוב יותר. מניח שמי שירצה להגיע לבן אביגדור ימשיך עד יצחק שדה ויבצע פרסה.
מי שיקפוץ לצלם ברחוב המסגר
06/07/2015 | 14:37
3
194
יראה סימון מעניין ועדיין ייחודי למקומותינו של שני נת"צים מקבילים אחד לשני ומשמאלם נתיב נסיעה רגיל. כרגע מיצחק שדה לכיוון בן אביגדור ואני מנחש שבעתיד כך ייראה גם הקטע מבן אביגדור לכיוון יצחק שדה.
הרציונל הוא שיש נתיב עצירה בתחנות ונתיב עקיפה, ושניהם בתחום הנת"צ. דבר שמאפשר קיבולת הרבה יותר גדולה של אוטובוסים. למעשה אם אני לא טועה ג'ארט ווקר הסביר פעם שבנתיב אחד של נת"צ ניתן להעביר 60 אוטובוסים בשעה בלבד ובשני נתיבים של נת"צ אפשר להעביר 180 אוטובוסים. כלומר פי 3.
ועד כמה הנתיבים האלה באמת משמשים כנת"צים?
07/07/2015 | 00:51
2
97
לאחרונה לא יוצא לי לעבור ברחוב המסגר, אבל בתקופה שנסעתי שם הרבה זכור לי שכמות הרכבים ש"רק עצרו לרגע" ביטלה לחלוטין את המשמעות של הנת"צ.
בוא נקווה שצו השעה של עבודות הרכבת הקלה יביא סוף סוף
07/07/2015 | 10:01
1
97
לאכיפה המיוחלת
תהיה אכיפה של שבוע-שבועיים ואח"כ היא תיפסק, כרגיל
07/07/2015 | 19:29
32
או שמאלה ואז שוב שמאלה ליד תחנת הדלק
06/07/2015 | 21:40
61
הרכבת הארוכה ביותר
05/07/2015 | 14:14
2
420
הרכבת הארוכה ביותר
05/07/2015 | 14:10
1
340
תמונות מהרכבת הארוכה הטרנס פסיפיק בקנדה
200 קרונות ויותר 5 קטרים 2 בחזית 2 מאחור 1 באמצע
בתמונה המצורפת רואים את אותה הרכבת ב- 3 מופעים
מתי היא מגיעה למלחה?
06/07/2015 | 03:02
124
הנוף (הרחוק יותר) גרם לי לאסוציאציה
הגשת תלונות למשרד התחבורה - האומנם?
05/07/2015 | 14:05
2
157
הגשתי תלונה למשרד התחבורה כנגד נהג מונית שגבה ממני מחיר של מזוודה בגין עגלת ילדים.
התקשר אלי היום נציג של המשרד. מתברר, שעל מנת שמשרד התחבורה יחקור אני חייב להגיש תצהיר מול חוקר שלהם. בתל-אביב. בשעות העבודה המקובלות לעובדי מדינה כמובן.
מין הסתם אני לא אקח יום חופש, טיסות הלוך-חזור מאילת לת"א וכל זה בשביל להגיש תלונה על 4.40 ש"ח.
האם זו השיטה של משרד התחבורה להורדת כמות התלונות שהם חוקרים? לגרום ל-99.9% מהמתלוננים פשוט לוותר כי לא מתאפשר או לא משתלם להם להגיע במיוחד לתל-אביב בשביל זה?האם בשנת 2015 אין שיטות נוחות יותר לגבות עדות?
נכון להיום, ככה זה עובד. מעצבן אבל זה מה יש
05/07/2015 | 14:27
31
שלחתי לך מסר בפרטי
05/07/2015 | 14:55
19
קווי לילה מאחרים או לא באים בכלל?
05/07/2015 | 13:25
16
264
לצורך כתבה - האם מישהו מכם שמע/ חווה בעצמו המתנה ממושכת מאוד לקווי לילה או שאוטובוס בקו לילה כלל לא הגיע לתחנה? אשמח אם תפרטו כאן מקרים שקרו לכם או לחברים, ואפנה אליכם או אליהם להמשך בירור בנושא. 

תודה
קורה שהנהגים שמים גז ולא מסתכלים על התחנות
05/07/2015 | 13:37
2
203
לפעמים הם בכלל לא נוסעים בנתיב הימני בסמוך לתחנה,והם הרבה פעמים בורחים.
יכול לספר על מקרה ספציפי שקרה לך/ לאחרים?
05/07/2015 | 14:13
1
63
המקרה שהבאתי קרה בשבוע שעבר
05/07/2015 | 14:20
149
היינו צריכים לרדת לאמצע הכביש כדי לסמן לנהג.
לפעמים תחנת קו הלילה היא לא באותה תחנה
05/07/2015 | 14:22
2
154
של "קו היום" שאותו הוא מחליף. לפעמים זה כמה מטרים בודדים ולפעמים קו היום אחרי הרמזור בעוד שקו הלילה לפני. זה מבלבל
דוגמא נפלאה לכך היא קניון עזריאלי לכיוון צפון
05/07/2015 | 18:52
1
170
תחנות קווים 463/466/480 נמצאת קרוב לבית ידיעות אחרונות (תחנה אחת צפונית לתחנת X71), ואילו קווים 1 ו-63 עוצרים בכלל קרוב לצומת קפלן/בגין. (בנסיעה אחת שיצא לי לנסוע ב463, הוא עצר הן בתחנת 63 והן בתחנת
 
אין ספק - עוד אחד מהתכנונים המטופשים של משרד התחבורה.
יצא נהג נחמד. אין הרבה כאלה. יכול לקרות
05/07/2015 | 22:18
98
שהנוסע יחכה בתחנה הרגילה והנהג ילג עליו כי לא חיכה בתחנת קו הלילה או אפילו להפך
אתה מוזמן להסתכל בנתוני המיקום של משרד התחבורה ולראות בעצמך
05/07/2015 | 16:23
1
133
בזמן אמת (באתר "איפהבוס" למשל).
רק קח בחשבון שזה שאוטובוס לפי הלו"ז לא מופיע במערכת זמן אמת לא באמת אומר שהוא לא יצא, יכול להיות שלנהג סתם לא התחשק להחליף את הנסיעה. גם שעת היציאה שמופיעה במערכת לא באמת מעידה על השעה שהוא התחיל לנסוע (נפוץ בעיקר בדן) אלא מתי הופעלה הנסיעה.
חריגות מהמסלול של הקו הן לא דבר חריג בכלל. דוגמה קבועה ובולטת במיוחד היא 425 לכיוון ת"א שבנסיעות האחרונות שלו להרבה נהגים לא מתחשק לפנות ימינה לרח' דבורה הנביאה מרח' פנחס רוזן, וזו כמובן גניבה לכל דבר כי החברה מקבלת סבסוד בתמורה להפעלת הקו ויש עוד תחנות שהן לא להורדה בלבד. בערך לפני שנה (לא זוכר תאריך) כש425 שכח לפנות לרוטשילד מאלנבי ובמקום זה המשיך ישר התגובה של הנהג לנוסעים היתה "איזה פאדיחה!", וחזר למסלול רק ליד הבימה (דרך קינג ג'ורג' ובן ציון), ומי שחיכה בתחנות ברוטשילד שימשיך לחכות...
דוגמה מהיום לפנות בוקר
06/07/2015 | 20:36
61
השעה מופיעה בהקדמה של שלוש שעות בגלל תקלה בהגדרת איזור הזמן אצלי. זה האוטובוס שיצא ב03:15
צילומי מסך מ"איפהבוס" http://srv2.jpg.co.il/5/559ab8f99ac9e.jpg
מקרה שקרה לי עם קו 230
05/07/2015 | 18:22
2
141
מתל אביב לרעננה. לקו יש תחנה ברוקח לכיוון מזרח, מיד אחרי הצומת עם דרך נמיר. הגשר שמאפשר לחצות את הצומת בלי לעצור ברמזור מסתיים אחרי התחנה כך שאם הנהג טועה ועולה על הגשר, אין שום סיכוי שיעצור בתחנה. היה נחמד לראות את האוטבוס חולף על פניך בשעה 2:30 בידיעה שיש עוד חצי שעה עד האוטבוס הבא...
 
פעם חיכיתי שם לאוטובוס, לא זוכר איזה קו - אולי גם 230,
06/07/2015 | 00:57
1
94
הוא נסע על הגשר אבל נופפתי לו בחוזקה, והוא חתך ימינה ועצר כמה עשרות מטרים אחרי התחנה.
קרה לי בשבוע הספר 2014 עם קו 55 שלא עצר בלב ת"א
07/07/2015 | 10:43
47
אף שעמדנו (לפחות חמישה אנשים) בתחנה, ונופפנו לו, והיה מואר ולא היה שום תירוץ... שלחתי תלונה למשרד התחבורה, כתבו שהבירור יארך כחצי שנה ומאז לא שמעתי מהם.
הוא אמנם לא היה קו לילה אבל זה היה כבר אחרי 11 והתדירות היא של חצי שעה... וכמה שמעצבן כשנהגים עושים זאת במהלך היום, מעצבן פי כמה שהם נוטשים אותך בתחנה בשעת לילה מאוחרת.
יש לי הפרות מצולמות ולא מעט. דילוג על מסלולים, חתיכת מסלול
06/07/2015 | 17:43
90
אמרו לי שתתקשר אליי עוד אתמול אבל לא התקשרת, אז אני מניח שמצאת כבר את מבוקשך.
נצל"ש בקווי הלילה בירושלים במוצ"ש
06/07/2015 | 21:08
79
עברו סוקרים של משרד התחבורה ועשו סקר הרגלים\שביעות רצון ודעות של הנוסעים שבחרו להשתתף
קרה לי פעם בחיפה, אבל לפני שנים...
07/07/2015 | 03:10
70
התייבשתי כמעט שעה (בשעת לילה מאוחרת ביום חול בחופש הגדול) ועוד בתחנה שאפילו ספסל לא היה בה... בסוף הגיע אוטובוס מפוצץ, מתברר שהייתה בעיה באוטובוס הקודם והוא לא יצא או נתקע או משהו כזה... והנהג שהחליף הוקפץ למשימה וגם טעה קצת במסלול אז הוא דילג על תחנה או שתיים בנו"ש (רחמיי לנוסעים שהמתינו בהן, אם היו כאלה).
סופרבוס
07/07/2015 | 08:37
72
אצלי לפני כשלוש שנים כשסופרבוס היו פועלים בלוד לפני קווים, הקויי "לילה" אם אפשר לקורא להם ככה מתל אבי בללוד היה אוטובוס פעם בשעה 3 או ארבע פעמים במהלך הלילה, לפעמים האוטובוס בכלל לא היה מגיע, לפעמים האוטובוס היה עובר ולא עוצר בתחנה לא מסיבה של עומס נוסעים אלה סתם לא ידע שיש תחנה או לא עצר, לפעמים היה עובר בכלל בלי שילוט, וגם פעם אחד הגעתי למסוף רידינג משם מתחיל הקו הנהג בכלל ישן באוטובוס ואיחר את הקו שלו בכ-15 דק'
אני מאוד מקווה שהכתבה תהיה מאוזנת ולא
07/07/2015 | 10:21
80
ולא תהיה לה כותרת "קווי הלילה לא מגיעים בזמן" ואז החוויות של האנשים שזוכרים שהקווים אחרו להם.
רצוי מאוד לבדוק בלילות האלו מספר קווים וזמני הגעה ולראות % הגעה.
חבל מאוד שבזמן האחרון יש הרבה כתבות נגד תח"ץ ובצד הדף פרסומות למכירת רכב :(
HopOn תחל בקרוב ניסוי בטעינת חוזים לרב קו באפליקציה שלהם
05/07/2015 | 11:47
1
168
נדמה לי רק לבעלי אנדרואיד. ניתן להירשם בדף הבית שלהם
התרשמות - טוב, נראה שהניסוי כבר בתוקף. ניסיתי ולא רע בכלל
05/07/2015 | 19:30
102
צריך שהמכשיר יתמוך ב NFC (קריאה מטווח אפס) ע"מ לקרוא את הרב קו עצמו. נרשמתי דרך האתר , יש להזין שם את כתובת הדוא"ל של חשבון הגוגל . מקבלים מייל שמבקש מכם אישור להצטרפות לקבוצת גוגל (לא נראה לי שזה משהו מעניין בכלל), לאחר מכן מתבקשים להצטרף לטסט של האפליקציה של HOPON, מאשרים, ואז מתאפשר לעדכן את האפליקציה, ובאפליקציה יש אפשרות לחדש חוזים שקיימים לכם בכרטיס (לא הכי ברור למה זה ככה). לי יש חוזה 30 שקל וחופשי חודשי של אזור 1, זה נתן לי לחדש 30 שקל נוספים (ואפשר לחדש שוב וכו'), ומשום מה זה מאפשר לי לחדש חוזה של חופשי חודשי בחצי מחיר שלא הבנתי מה זה אומר (נוער ? קשישים ? בעל חיים?). את זה כמובן, לא ניסיתי.
בסך הכל נחמד, ומשתמש ב NFC של המכשיר (בעת זיהוי הכרטיס, ולאחר מכן בזמן טעינתו).
הרכבת הטראנס-סיברית
05/07/2015 | 11:22
4
288
היא הוזכרה בפורום בשבוע שעבר.
רצ״ב מידע למי שמתעניין ומגיע למינכן ביולי-אוגוסט.
השלמת מידע
05/07/2015 | 11:36
2
182
מגניב - האם התערוכה משולטת גם באנגלית ?
05/07/2015 | 15:35
1
30
קשה לי לענות
05/07/2015 | 16:47
62
לא ראיתי את התערוכה, ביקרתי ממש בריצה(שעתיים בלבד) באגף התעופה והחלל בו היו כתוביות באנגלית פה ושם.
באתר
TRANS SIB MUNCHEN גם אין תשובה לשאלתך, מה שכן גילית עכשיו זה שהתערוכה תשאר פתוחה עד ינואר 2016 במקום אוגוסט 2015.
מצטער על מידע ב ״ניצב״ במקום  ב ״אופקי״ בהודעתי המשלימה.
מגניב!
06/07/2015 | 00:46
11
‬ שרשור הכוונה ומודיעין 05/07
04/07/2015 | 23:59
5
14
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות
בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
הקפצה
05/07/2015 | 14:34
22
מקפיץ שוב, כי מלא כותבי אורח שואלים שאלות ללא מענה..
05/07/2015 | 19:38
23
 
הקפצה
05/07/2015 | 20:42
13
נוספת...
מהי תחנת רכבת הכי קרובה כדי להגיע לרמת אפעל
05/07/2015 | 16:25
1
59
תלוי מאיפה מגיעים. מדרום ההגנה/השלום, מצפון רכבת מרכז
06/07/2015 | 10:21
7
קאר2גו, מהם דמי המנוי -
04/07/2015 | 23:26
2
99
היי,
 
עשיתי מנוי לפני מספר שנים .
בשבוע שעבר עברתי על חלק מחשבונות הויזה, של השנה.
שמתי לב, שקאר2גו חייבו אותי בכל חודש כ74 ש"ח, לאורך תקופה ארוכה מאוד, גם בחודשים שכלל לא נגעתי ברכבים שלהם.
 
השאלה שלי היא מהו מחיר המנוי ?.
באתר שלהם מצויין 140 ש"ח שנתי, אז איך ייתכן שכל חודש אני משלם 74~ ש"ח ?.
 
תודה רבה !.
בן.
נראה לי שיהיה לך יותר קל לשאול את שירות הלקוחות שלהם
05/07/2015 | 07:51
1
29
מה גם שיש להם אחלה שירות לקוחות.
05/07/2015 | 15:13
14
כלבים גדולים באוטובוסים, השר כ"ץ מסר שיפעל לשינוי המצב.
04/07/2015 | 21:25
119
אותה המקום- הפרש של שנה
04/07/2015 | 16:22
1
321
אמנם זווית הצילום שונה, אבל המקום אותו המקום- תל יוסף שבעמק חרוד.
מעולה!
06/07/2015 | 00:49
10
דריש הגיונית לקו חדש
04/07/2015 | 14:47
43
394
אני תושבת הצפון וסטודנטית באוני' פתוחה. נדרשת להגיע מדי פעם לצומת רעננה צפון.
מסתבר שאין קו אוטובוס המחבר את תחנת בית יהושע עם צומת רעננה צפון, שזה תמוה בעיניי.
האם חברי הפורום המנוסים יכולים לייעץ לי למי וכיצד לפנות כדי שקו כזה יקום ויפעל?
המשך>>
אני תושבת הצפון וסטודנטית באוני' פתוחה. נדרשת להגיע מדי פעם לצומת רעננה צפון.
מסתבר שאין קו אוטובוס המחבר את תחנת בית יהושע עם צומת רעננה צפון, שזה תמוה בעיניי.
האם חברי הפורום המנוסים יכולים לייעץ לי למי וכיצד לפנות כדי שקו כזה יקום ויפעל?
מטרופולין עובדת על אתר חדש ומזמינה את הגולשים לחוות דעתם על
04/07/2015 | 12:24
112
האתר היש, מה חסר בו, מה היו רוצי שיהיה, אלו קשיים עלו בשימוש באתר וכו'.

https://docs.google.com/forms/d/1wnXtRkzvznj5EdnAG...
האם תגבור קו ראשלצ-הוד השרון יצא לבסוף לפועל?
04/07/2015 | 09:08
5
160
והאם יש פירוט מדוייק לגבי לוז הרכבות החדשות? רשמו תגבור של 4 רכבות בבוקר ו 6 אחרי הצהריים
אולי מדובר על רכבת כפולה ? 2 קטרים
04/07/2015 | 12:11
4
76
לא, התכנון של משרד התחבורה הוא להוסיף רכבת רביעית בשעה
04/07/2015 | 12:26
3
187
אבל בינתיים ועד עובדי הרכבת מתנגד.
שאלתי כבר ולא ענו לי, ידוע למישהו למה הוועד מתנגד?
05/07/2015 | 10:59
2
42
05/07/2015 | 16:04
63
לצערי לא יודע, אני גם מסתקרן
לועד עובדי הרכבת יש תגובה כמעט רפלקסיבית בכל פעם שמטילים על
05/07/2015 | 20:40
90
נהגי הרכבת עוד עבודה. כך קורה גם כשנפתח קו חדש או שקו מסויים מוארך.
הטענה הבסיסית של הועד היא שיש מחסור בכוח אדם והההנלה לא מכשירה מספיק נהגים.
ההנהלה לעומת זאת טוענת שלנהגים יש עוד שעות לא מנוצלות במסגרת מכסת שעות הנהיגה התקניות שלהם.
בקיצור, ההנהלה רוצה שהנהגים הקיימים ינהגו יותר שעות. הנהגים לא מעוניינים בכך ודורשים עוד נהגים.
שבתשתית בקטנה - עדכון מס' 6 - חיבור עתידי A1 למסילת 431 (3)
04/07/2015 | 09:06
22
612
שבת בבוקר, יוצאים לדרך, חוצים שדה נטוש של (הפותרים נכונה יזכו בפרס) ופוגשים את גשר 1 במלוא תפארתו
(3 תמונות)
לפני שבוע עדיין התלבטתי, ניסיתי להיעזר בקוראים הנאמנים (2)
04/07/2015 | 09:13
391
ושאלתי בפוסט המצורף מה בדיוק מנסים לעשות שם.
http://www.tapuz.co.il/forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=394&MessageId=178828846
רציתי לברר אם תופסים כבר את הקרקע לקראת סלילת קשת מודיעין או שסתם פינטזתי והייתי אופטימי מדי.
 
ובכן חברים, הבוקר התשובה הבוקר ברורה מאי פעם, ראו את שתי התמונות המצורפות
אם יש לכם עדיין ספקות, אז רדו מזה (3 תמונות)
04/07/2015 | 09:23
1
357
מה שמפתיע במיוחד הוא המרחק בין הגדרות, מדדתי בניצב 50 מטר !!
אני לא בקיא ברוחב הנדרש לסלילת שתי מסילות, אך נדמה לי שזה הרבה מעבר לנדרש.
המחשבה היחידה שהעליתי בחכתי היתה שמכיוון שהמיקום המצולם הרבה יותר גבוה מנקודת הפיצול על המסילה הראשית, יאלצו לבצע חפיר די עמוק לפיצוי הפרשי הגבהים ומכאן הצורך בתפיסת רצועת קרשע רחבה כל כך.
אשמח לקבל את תגובתכם בנדון
"גבול זכות דרך" יכול לכלול שטחים מעבר למסילות עצמן
06/07/2015 | 23:53
61
השטח הזה שמור למסילות, אבל זה לא אומר שכל כולו יהיה מלא בהן או בחפיר/סוללה.
יכולתי בעצם לתת שם יותר מוצלח לשרשור הזה
04/07/2015 | 09:29
1
343
צעד קטן לרכבת ישראל, צעד ראשון לקשת מודיעין.
רק הקב"ה יודע כמה שנים יעברו מעתה ועד אשר קשת מודיעין תרקום עור וגידים
(3 תמונות)
ניסוח מענין של השלט.
05/07/2015 | 01:28
42
ביקרתי גם באתר הקמת המנהרה לכיוון מסילת 431
04/07/2015 | 09:49
5
403
אמשיך יותר מאוחר בעדכון מאתר ההעבודות לחיבור מסילה A1 לכיוון מסילת 431.
לקוראים המעוניינים לעיין ברצף ב(מיני) פרויקט זה אני מפנה אתכם לשרשורים קודמים
בועז איך ממוספרת המנהרה הזו ?  אני לא יודע איך לקרוא לה !
 
אגב, בשבוע שעבר נשאלתי ע"י "שמים וארץ" מה הגובה של היציקה - תשובות בהמשך !!
 
שבת שלום לכולם
מנהרה 2A - אכן הגיע הזמן לכתוב בשפת הפרויקט.
04/07/2015 | 11:07
2
272
תודה רבה על המשך המעקב.
אני דווקא חושב שמדובר שם בענין אחר לגמרי.......
04/07/2015 | 18:40
1
185
ועליו נדבר בערב טלפונית.....מבחינת המיקום של רוחב גבולות השטח, יש לי בשבילך הסבר אחר לגמרי ועדיף שנדון בו במסגרת אחרת.....  
עכשיו אני במתח....
04/07/2015 | 22:13
42
דווקא טופי נראה מאוד שמח לטייל... תודה על העדכון השוטף!
04/07/2015 | 13:20
55
תודה רבה על התמונות (גם לטופי)
04/07/2015 | 21:26
30
נתחיל בתשובה ל"שמים וארץ" - שתי תמונות
04/07/2015 | 22:32
4
230
אגב לא נשאלתי  ובכל זאת מדדתי את האורך - סה"כ כ- 140 מטר
לגבי הגובה, כפי שכתבתי, אין לזה הרבה משמעות מכיוון שהגובה הפנימי של המנהרה נקבע על ידי עומק היסודות שחפרו.
הגובה של היציקה יכול למהנדסי בניין לתת מושג איזה משקלים יכולים להיות מועמסים על התקרה של המנהרה.
לצערי, בזה אני לא מבין  וגם טופי לא
תודה רבה על התשובה. בעצם מה שעניין אותי היה גובה היסודות,
04/07/2015 | 23:22
2
81
אני מניח שיוצקים עמודים של ביסוס ועליהם את התקרה שרואים מעל פני האדמה. איך יחפרו ויוציאו את האדמה מבפנים מאוחר יותר? עם טרקטורים? 
לגבי עומק היסודות, יכול להיות שבועז יודע את התשובה
04/07/2015 | 23:31
1
67
לפני כחושיים וחצי שלושה בועז היה בסיור במקום עם הקבלן י.ד.עשוש ובהחלט ייתכן ששמע דבר מה לגבי העומק.
החפירה לדעתי תיהיה קונבנציונלית, טרקטורים ומחפרונים בינוניים, לא נראה בעייתי במיוחד, כמובן שללא פיצוצים
04/07/2015 | 23:37
16
רצוי לשלוח את טופי לקורס בהנדסה אזרחית
08/07/2015 | 13:37
15
טוב, אכן מבט אחד קצר מגלה עד כמה הפרויקט התקדם (3 תמונות)
04/07/2015 | 22:42
250
מתחילים להתארגן לכיסוי ולהידוק מצע המילוי משני צידי המנהרה.
כשישים אחוז כבר כוסו ביריעות איטום, כפי שנתרשם בתמונות הבאות
צעידה לאורך דופן המנהרה, מצד דרום, ממערב למזרח
04/07/2015 | 22:48
208
בתמונה השלישית, כבר רמיזה עבה לקראת הפוסט הבא
היציקה הסתיימה - נדמה לי שזה נגמר בחמישה מקטעים
04/07/2015 | 22:57
193
שלוש תמונות של היציקה האחרונה בפרויקט הזה.
במהלך השבוע יפרקו את הכלונסאות, יאטמו ויחכו (לי  שאצלם עבורכם) את היצירה השלמה לפני כיסוי בעפר לעד.
"שמים וארץ" שים לב בתמונה השלישית שגובה (עומק) היציקה במרכז הרבה יותר נמוך (לא מדדתי ) מאשר בצדדים - די הגיוני בסופו של דבר, שהרי התקרה שיצקו אמורה ליצור מבנה קמור למתבונן מתוך המנהרה כלפי מעלה.  יש לנו עדיין סיכוי סביר לראות את תקרת המנהרה הזו מבפנים
מבט כולל על הפרויקט מצד מזרח
04/07/2015 | 23:02
188
בתמונה הראשונה ממזרח למערב, ובשתי האחרות ממערב למזרח כולל תמונת תקריב של חומרי האיטום
ולפני שנפרדים מהאתר עוד שלוש תמונות מצולמות מצפון
04/07/2015 | 23:06
197
נראה לי שהבנתם את הפרינציפ.
בקרוב אשאר "מובטל"  מעשייה
בדרך חזרה נתקלנו שוב בפרחי ה....
04/07/2015 | 23:09
218
ארטישוק שהחקלאי החליט לא לקטוף....
שבוע טוב לכולם
מפת קווי הרכבת הקלה המתוכננים בירושלים
03/07/2015 | 20:05
57
1135
טוב, קצת הסתקרנתי לגבי המערכת והתחלתי לנבור בתוכניות. הגעתי למסקנה שצריך מפת רשת עם כל התחנות המתוכננות ולא רק קווים בלי פירוט.
אז הנה המפה, בינתיים רק עם שלושה קווים.
 
המשך>>
טוב, קצת הסתקרנתי לגבי המערכת והתחלתי לנבור בתוכניות. הגעתי למסקנה שצריך מפת רשת עם כל התחנות המתוכננות ולא רק קווים בלי פירוט.
אז הנה המפה, בינתיים רק עם שלושה קווים.
 
יש כמה סתירות עם תכנית שפורסמה ב-2013 - ראו עמוד 20 כאן: https://www.jerusalem.muni.il/Municipality/Strateg...
 
במפה שלי חסרה שלוחה של הקו הכחול להר הצופים, קטע מהקו הירוק מהר הצופים להר הזיתים, הקו החום (באמת?!) והקו הסגול. כמו כן לא כללתי את הרכבל והמת"צ לרמות שלמה.
 
לגבי מתווה הפעלה - קבעתי מספרים בינתיים כי הצבעים עשויים להשתנות, במיוחד השלוחות של הקו האדום. לא פיצלתי לקו צהוב, קו ירקרק וכו'.
 
גם נראה לי שיותר מתאים להפעיל קו מהר נוף לכותל מאשר מהר נוף לנווה יעקב. עם כל הכבוד לתיירים שנוסעים מהמוזיאונים לכותל, לא נראה לי שרובם עושים את הכל ביום אחד ומדובר בפחות מאסות מאשר שכונה חרדית ודתית צפופה שתושביה נוסעים לכותל.
קטרים חשמליים לר״י/חזרה להודעתי מ 3.06.2015
03/07/2015 | 23:39
5
252
בומברדיה ואלסטום התחרו כל אחת בנפרד מול 2 חברות סיניות שהתאחדו ומשום כך אולי נפסלו(???).
הצעתי לחלק את ההזמנה בין החברה הצרפתית והחברה הקנדית שנשארו כנראה בתחרות, אבל ההצעה שלי נראתה קצת ״משונה״ ונתבקשתי
להציג דוגמא שמאשרת שהאופציה הזו אכן אפשרית; להלן אני מציג אחת:
 
 
יכול להיות מענין כי חלק ייוצר בגרמניה(על ידי בומברדיה) וחלק בצרפת(על ידי אלסטום) וסה״כ ציוד.......אירופאי!
התבלבלת..
04/07/2015 | 11:04
141
התבקשת להביא דוגמא למשהו אחר - ואני מצטט "פיצול הזמנת ציוד בין 2 או יותר חברות, כשמדובר על אותו מודל ולא כאחריות על תחומי מסויימים במודל מסויים כחלק מקונסורציום". כלומר שאלסטום לדוגמא יקבלו את כל התוכניות של הTRAXX ויבנו אותו או ההפך עם PRIMA 2. קונסורציום חברות כשכל חברה אחראית על תחום מסויים בציוד זה משהו אחר - הוא כן דבר שקיים והקישורים שהבאת הם דוגמא לדבר כזה, עוד דוגמא בשלוף זו רכבת הICE3 הגרמנית שהפעם מדובר על סימנס ובומברדיר.
בעצם, למה לחלק את ההזמנה בין שתי החברות הלא סיניות ?
04/07/2015 | 15:20
3
90
האם כל אחת מהן חא מועמדת מספיק ראויה בעבור רכבת ישראל ?
אני בטח מפספס כאן משהו.  אשמח לקבל מכם הבהרה
אם מראש פוסלים את הסינים למה לתת להם להשתתף
04/07/2015 | 17:38
85
אני לא רואה פסול ברכבות שלהם ,אלפי רכבים וציוד אלקטרוני שלהם רץ בכל העולם
 
אין שום סיבה שגם בישראל נראה רכבות\קטרים\קורנות מסין .
תשובה
04/07/2015 | 17:53
1
110
לדעתי שתיהן טובות וכמובן תעמודנה בדרישות, חלוקת ההזמנה תריץ את הייצור כך שיהיו מספיק קטרים לפתיחת המסילה ת״א-י״ם במועד החזוי(אפריל 2018 ???).
אם יבטלו את המכרז ויפרסמו מכרז חדש לא יהיו קטרים בידי ר״י  בזמן!
אני ממש בטוח שצריך 30 חודשים בין מסירת ההזמנה לייצרן עד עמידת הקטר הראשון על הפסים תחת קטנרי(catenary)בארץ.
ומה יהיה אם במקרה של מכרז חדש, בומברדיה ואלסטום יחליטו לא להשתתף, אולי זכור לך שעבור הציוד הנע עבור הרק״ל בת״א בומברדיה וסימנס החליטו לא השתתף?
אולי גם זכור לך שכאשר הוכרז הזוכה בהקמת הקו האדום בשנת 2006 החברה שהגיעה אחריו הציגה מחיר יותר גבוה ב 400 מליון דולר בלבד ושבהמשך המכרז בוטל וגרם לאיחורים יוצאיי דופן ולהוצאות נוספות מעל ומעבר?
חלוקת הזמנת הקטרים בין שתי חברות בעלות מוניטין עולמי מהמדרגה הראשונה היא פשרה כדי ״לרוץ״ קדימה יחסית מהר.
אגב: יש לי נסיון אישי של חלוקת הזמנה בת למעלה מ-500 קרונות וקרונות ממונעים בין  2 יצרנים (אחד הכין את כל ה engineering והעביר בהמשכיות את כל המידע שלו גם לשני). זה היה לפני הרבה שנים ואני מאמין שגם היום במקרים מסויימים כדאי לחלק הזמנה;
לשקול ר״י ומשרד האוצר.
 
איך הגעת ל30 חודשים לקטר ראשון?
05/07/2015 | 20:13
71
לא מדובר פה בפיתוח פלטפורמה חדשה, מדובר במוצרי מדף שבמקרה של בומברדיר וסימנס(שמעניין מאוד למה החליטו לא להשתתף) אפילו עם פס יצור פעיל מאוד(ואולי אף של הסינים - מידע ופרסום זה לא הצד החזק שלהם). המציאות מראה שהם מסוגלים אפילו לספק קטרים בזמן קטן פי 10 - 3 חודשים לאספקה. לא שזה מה שיהיה במקרה של ר"י, אבל מי שעוקב אחרי אתרי החדשות בתחום מקבל תמונה לגבי היכולת.
 
לא רק שחלוקת הזמנה של מוצר שנוצר בפיתוח עצמי בין היצרן המקורי למתחרה שלו קיימת רק בדמיון, גם אם היה מדובר באספקה על ידי קונסורציום חברות - הקונסורציום היה צריך לגשת כך מראש למכרז עם הפיתוח המשולב שלו, רכבת ישראל לא יכולה פתאום לומר לבומברדיר לדוגמא תנו את כל התוכניות ייצור שלכם לאלסטום ותייצרו.
חם בפורומים של תפוז
לא מצליחה לתמוך בו
לא מצליחה לתמוך בו
מפחיד אותי שיהיה קשה למצוא עבודה, שנחיה בתת תנאים....
לא מצליחה לתמוך בו
לא מצליחה לתמוך בו
מפחיד אותי שיהיה קשה למצוא עבודה, שנחיה בתת תנאים....
מעצבים את מטבח חלומותיכם?
מעצבים את מטבח חלומותיכם?
עכשיו בפורום מטבחים, על מה פשוט אסור לכם לוותר?
מעצבים את מטבח חלומותיכם?
מעצבים את מטבח חלומותיכם?
עכשיו בפורום מטבחים, על מה פשוט אסור לכם לוותר?
אוהבים את תפוז?
אוהבים את תפוז?
עשיתם לייק לדף הפייסבוק שלנו? בואו לקבל את
אוהבים את תפוז?
אוהבים את תפוז?
עשיתם לייק לדף הפייסבוק שלנו? בואו לקבל את
Flix וידאו
פורום אופניים חשמליים
פורום אופניים חשמליים
פורום ציוד לספורט
פורום ציוד לספורט
קומונות
ברוכים הבאים לכולם:הגעתם לקומונה בנושא אוטובוסים.בקומונה יו...
עדכונים שוטפים
מקרא סימנים
בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ