בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לפורום ``תחבורה ציבורית``

שעות הפעילות:
ימים א`-ה` - כל היום
ו` וערבי חג - כל היום
שבת - כל היום

בפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד.

אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה במנות האוכל במטוסי אלעל.

* לא לשכוח לענות על הסקר - מי שמצביע משפיע

מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הדקו חגורות ושתהיה נסיעה טובה,
מודיעין (i) לשרותכם.

שרשור הכוונה ומודיעין 21/10
21/10/13 05:12
32צפיות
הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון  - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
חיובים כפולים. מה ההבדל בין קוד 42 ל-43?
21/10/13 08:14
61צפיות
ביום חמישי טענתי שתי כרטיסיות לרב קו, מסתבר שטענו לי אחת 42 ואחת 43. אני רואה לפי טבלת הקודים של אגד שמדובר במשהו באותו מחיר, אבל-
גיליתי את זה אתמול אחה"צ, כשחויבתי פעמיים במסגרת 90 הדקות, והפעם (בניגוד לפעם ההיא ששאלתי עליה לפני כמה ימים) באמת מדובר בשני קודים שונים, משתי כרטיסיות שונות.
הנהג באוטובוס הראשון מבין השניים, של דן, בחר את ה-43, מסתבר. אח"כ המכשיר באוטובוס השני, של אגד, בחר לבד את ה-42.
הבוקר קרה לי כמעט אותו דבר. המכשיר של אגד בחר את ה-42, הנהג של דן בחר את ה-43 ידנית. שוב חויבתי פעמיים.

א. האם גם יש לי "קייס" לאגד ודן?
ב. המכשירים באוטובוסים לא אמורים לזהות שאני כבר בנסיעה במקום לחייב אותי בנסיעה על כרטיסיה חדשה?
למה זה בשרשור הכוונה?
21/10/13 08:47
54צפיות
בכללי,
קוד 43 תקף באיזור 22 (ראש העין, פתח תקווה)
קוד 42 תקף באיזור גוש דן מרכזי (פתח תקווה, תל אביב, ראשון לציון)

כמו שאתה שם לב יש קטע חופף בינהם.

אם אתה רוצה לדון על זה יותר, אז לא באשכול הכוונה.
º
ממש לא, קוד 43 זה איזור השרון הדרומי
21/10/13 17:17
35צפיות
מגיבורי ישראל בנתניה לצומת רעננה
21/10/13 12:27
23צפיות
היי לכם,

מהי הדרך הכי מהירה להגיע מרחוב גיבורי ישראל (אזור יכין סנטר) בא.ת חדש נתניה לצומת רעננה (כביש 4)? (אני מכירה את האפשרות של תחנה מרכזית, אבל לא משתגעת על האופציה...)
בשעות הבוקר, קו 640 של אגד.
21/10/13 14:03
30צפיות
על 640 עולים מהתחנה שבמסעף הכניסה לגיבורי ישראל (צמוד למחלף פולג). תוכלי לראות את מיקום התחנה במפה הזאת: http://goo.gl/maps/fvYdA

החל מהשעה 11 ועד השעה 19:30 ניתן להשתמש בקו 43 של חברת קווים אל צומת בני דרור ומשם להמשיך עם קווי אגד השונים שנוסעים לת"א, קווים כמו 641/823/841/921 אגד. התדירות של קו 43 אינה גבוהה, אך אם השעות מתאימות, אני מניח שאפשר להשתמש בו לשם כך.

דר"א, עם קו 43 בכיוון ההפוך אפשר להגיע למרכזית נתניה בלי סיבובים.

אופציות אחרות תהיינה לנסוע לצומת גלילות ושם להחליף ל149 של מטרופולין שנוסע לצומת רעננה מרכז (במערכת המידע התחנה מופיעה ככפר סבא - בית משפט השלום).
הגעה מאזור ר"ג-ב"נ לראש העין
21/10/13 14:21
28צפיות
איזה קווים יש באזור לפארק אפק בראש העין?

תודה!!!
250 דן, 286 אפיקים.
21/10/13 14:26
88צפיות
מכולם יורדים במחלף של פארק אפק. יש גם חלופת בוקר של קו 386 שלא עוברת דרך פתח תקווה (שאר הנסיעות של 386 נוסעות דרך פתח תקווה).

250, 286 והחלופה של 386 (נסיעת בוקר אחת סך הכל מתוך כל שאר נסיעות הבוקר) פונים שמאלה בצומת גהה ומגיעים מהר לפארק אפק.

מהתחנה בה יורדים, מדובר ב5 דקות הליכה לכניסה לרחוב עמל שבפארק אפק.
º
באיזה תחנה לרדת? תודה
22/10/13 09:42
11צפיות
º
ב286-מחלף ראש העין מזרח. ב250-פארק סיבל.
22/10/13 22:16
164צפיות
תחבורה
21/10/13 08:02
58צפיות
איך מגיעים מחיפה  ברכבת לביח איכילוב
יורדת בתחנת ת"א סבידור מרכז.
21/10/13 14:29
45צפיות
ממסוף האוטובוסים הסמוך שממנו יוצאים קווי דן, עולים על קו 18 של דן. הקו פועל בתדירות טובה מאד.

כמ וכן, ניתן גם ללכת ברגל מתחנת הרכבת לאיכילוב. מדובר בלא יותר מ15 דקות הליכה. תלוי גם לאן באיכילוב כי יש לבית החולים מספר כניסות.

מצורפת מפה המציגה את מסלול ההליכה לכניסה הראשית לבית החולים: http://goo.gl/maps/TvN1M
לקניון גבעתיים -
21/10/13 17:15
41צפיות
פעם אחת מפתח תקווה - בית חולים השרון. בהתחלה חשבתי לחסוך את טירוף ז'בוטינסקי ולקחת 76 ולהחליף בקניון קריית אונו ל55 אבל אני מפחדת להיתקע הרבה זמן בתחנה - אם אני רוצה להגיע ב21 לקניון גבעתיים, עד כמה זה מומלץ? נראה לי שהאופציה הכי בטוחה היא 82 עד קניון ביאליק ומשם 52/57
ופעם אחת מכפר סבא - בית חולים מאיר. לדעתי הבחור מתכנן להגיע לצומת רעננה, משם כל קו שהוא לקניון ביאליק ומשם 52/57, יש אופציה נוחה יותר?

תודה
מכפר סבא, ממש לא כדאי להחליף בצומת רעננה!
21/10/13 17:43
50צפיות
רוב הקווים מצומת רעננה עושים מסלול ארוך דרך הוד השרון פתח תקווה.
כדאי דווקא לקחת אוטובוס ישירות מכפר סבא - קו 567 מכפר סבא מגיע לקניון ביאליק הרבה יותר מהר מכל הקווים שעוברים בצומת רעננה.
אפשר גם לקחת 149 מכפר סבא לרכבת מרכז ומשם 55, 58 לקניון גבעתיים. 149 בדרך כלל אפילו יותר מהיר מ-567.
אשמח לעזרה מרכבת לוד לאייר-פורט סיטי.
21/10/13 19:21
33צפיות
לבניין הוט מובייל
239, 249 מגיעים מרכבת לוד לצומת אל על.
21/10/13 23:05
45צפיות
משם אפשר ללכת ברגל או לנסוע תחנה אחת למסעף טרומן בקו 5 או באחד הקווים לכיוון שוהם.

אם אתה מגיע ברכבת מכיוון צפון, לא כדאי לנסוע ללוד, אלא כדאי לרדת בתחנת נתב"ג ולקחת את הקווים 5, 5א, 13 למסעף טרומן שבכניסה לקרית שדה התעופה.
מנתניה לתל-אביב ב-5.30 בבוקר
21/10/13 19:59
33צפיות
האם מוניות שירות פעילות בשעות אלה? ומה התדירות? בדיקת אוטובוסים של נתיב אקספרס מעלה שהם מתחילים רק -7 בבוקר.
קווי ה-60X של נתיב לת"א מתחילים לפעול ב-5:00
21/10/13 22:35
33צפיות
אני לא יודע איפה בדקת אבל אם מישהו אמר לך שהם מתחילים ב-7:00 אז הוא לא יודע ומדבר שטויות.
הלו"ז המלא כבר מהשעה 5:00 מופיע באתר www.bus.gov.il וגם באתר נתיב אקספרס. הנסיעות הראשונות הם של קו 602 ומשעה 5:30 יש גם 605.
כמובן שאוטובוס עדיף על מונית שרות מכל הבחינות, גם מחיר וגם מהירות. למוניות שרות גם אין תדירות.
מהרצליה לסנימטק חולון
21/10/13 20:58
13צפיות
מתחנה מרכזית

תודה
מהרצליה עם 47/48 עד אבן גבירול ומשם עם 89 עד
21/10/13 21:41
13צפיות
הסינמטק
אפשר גם ב-502 (כשאין 502 אז 501) לדרך נמיר
21/10/13 23:09
17צפיות
תחנת יהודה המכבי (שיכון בבלי), ומשם 89 או 71. או להמשיך לתחנה המרכזית, לצאת לרחוב לוינסקי ולקחת 89.
רכבת לקניון שרונים בהוד השרון
22/10/13 00:17
274צפיות
האם יש תחנת רכבת קרובה לקניון שרונים?
התחנה הקרובה ביותר היא פתח תקווה סגולה,
22/10/13 01:43
55צפיות
ממנה אפשר לצאת לכביש הראשי ולנסוע נסיעה קצרה באחד הקווים לכיוון הוד השרון.
תחנת הרכבת הקרובה ביותר לקניון שרונים זו
22/10/13 01:54
168צפיות
תחנת סגולה.
בשעות אחר הצהריים קו 11 של מטרופולין מגיע מתחנת הרכבת עד סמוך לקניון.
בשעות הבוקר (בין 7 ל-9) הוא עושה נסיעות בכוון ההפוך.
בשאר השעות צריך ללכת ברגל (הליכה לא כל כך נוחה) בין תחנת הרכבת לצומת ירקונים ולקחת משם אוטובוס (641, 551, 561 או 571 של אגד) לקניון שרונים וכנ"ל בכיוון ההפוך.

עדיף שתצייני מה הכיוון שלך ולאן או מהיכן, כי למרות שתחנת סגולה קרובה לקניון שרונים, כנהוג לגבי תחנות הרכבת של פתח תקוה, הגישה אליהן בתחבורה ציבורית היא רעה, בלשון המעטה.
|*|נפתח פורום מפלגת מרצ
77תגובות
20/10/13 17:28
252צפיות
אנו שמחים לבשר על פתיחתו המחודשת של פורום מפלגת מרצ.
זה המקום להתעדכן בחדשות על פעילות המפלגה, לדון על המצב הפוליטי ולהשאר עם היד על הדופק
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?forumid=294...

(המשך...)
אנו שמחים לבשר על פתיחתו המחודשת של פורום מפלגת מרצ.
זה המקום להתעדכן בחדשות על פעילות המפלגה, לדון על המצב הפוליטי ולהשאר עם היד על הדופק
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...
‬ שרשור הכוונה ומודיעין 20/10
75תגובות
20/10/13 00:01
94צפיות
הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר...

(המשך...)
הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
ככה חולבים את הפרה (ציבור הנוסעים בתחבורה
82תגובות
19/10/13 22:42
714צפיות
הציבורית) עד למקסימום.

בירושלים, חיפה, תל-אביב (ואיזור גוש דן), כפר סבא (ואני מניח שגם בערים נוספות) נסיעה עירונית עולה 6.60 ש"ח.

אבל, בכל עיר מהערים שהזכרתי יש קוד נסיעה אחר.

ירושלים - קוד 62.

חיפה - קוד 2.

תל אביב (וגוש דן) - קוד 42.

כפר סבא - קוד 43.

כך...

(המשך...)
הציבורית) עד למקסימום.

בירושלים, חיפה, תל-אביב (ואיזור גוש דן), כפר סבא (ואני מניח שגם בערים נוספות) נסיעה עירונית עולה 6.60 ש"ח.

אבל, בכל עיר מהערים שהזכרתי יש קוד נסיעה אחר.

ירושלים - קוד 62.

חיפה - קוד 2.

תל אביב (וגוש דן) - קוד 42.

כפר סבא - קוד 43.

כך שכרטיסיה שנטענה ל"רב-קו" בתל-אביב לא מכובדת בירושלים. למרות שקוד 42 הוא קוד משותף ל-4 חברות ("אגד", "דן", "מטרופולין" ו"קווים").

בנוסף, בירושלים לא ניתן לטעון "ערך צבור", אלא רק כרטיסיות. לעומת זאת בכפר סבא ואיזור השרון, לא ניתן לקנות כרטיסיות אלא רק "ערך צבור".

ביום שני הייתי אצל חבר בכפר סבא. יש לי "רב-קו" עם כרטיסיה בקוד 42 שנקנתה בת"א (בחברת "דן") והיא לא כובדה ב"מטרופולין" בכפר סבא.

למה לקנוס את נוסעי התחבורה הציבורית???

בנוסף, נסיעה בין עירונית מירושלים לת"א עולה 18 ש"ח לכיוון אחד ו-30.60 ש"ח להלוך ושוב.

מחיר הננסיעה בקווים 400, 402, 422 מירושלים לבני ברק, זהה לחלוטין!!!

אבל ב"אגד" קוד הנסיעה בקווים 405, 480 מירושלים לת"א הוא 8.

ואילו בקו 402 (של "אגד") קוד הנסיעה הוא 13 (שתקף גם בקווים 400 ו-422 של "ויאוליה").

מדוע לא ניתן יהיה להשתמש בקוד 8 גם לקווים לבני ברק?

חברות התחבורה הציבורית חולבות את הציבור בחסות משרד התחבורה.

אני בטוח שיש דוגמאות נוספות. בזמן האחרון נתקלתי באופן אישי ב-2 הדוגמאות האלה.

שבוע טוב,
dorony
º
שרשור שאלות וענייני רב-קו
19/10/13 20:56
92צפיות
רב קו לסטודנט
19/10/13 13:13
149צפיות
רק עכשיו הנפקתי רב קו רגיל (בינתיים) הבנתי שלסטודנטים יש או 50 אחוז הנחה או 33 אחוז
הבעיה שה50 אחוז הנחה לא רלוונטית בשבילי, כי אני מגיעה מאיזורים שהם לא תחת אותו קוד, ויש לי כמה נסיעות באיזורים שונים.
האם עדיין אפשר לקבל פרופיל סטודנט רגיל מה שנותן לי 33%, כי הבנתי שזה עד תאריך מסוים..אני טוענת את זה בכמה כסף שאני רוצה?
אני יודעת שזה נראה כאילו נחתתי מעולם אחר, אבל עד היום לא ממש השתמשתי באוטובוסים
דרושים פרטים נוספים.
19/10/13 13:46
91צפיות
יש המון כרטיסי חופשי שנתי בחברות השונות שמקנים כשמם כן, נסיעות חופשיות למשך כל השנה (עד15.10.2014). רכישת כרטיס שכזה מקנה בנוסף, 50% הנחה בכל אמצעי התחבורה הציבורית בישראל, לא כולל קווי אילת.

זה בעצם אומר שאם רכשת חופשי שנתי בחיפה ואת צריכה לנסוע מחיפה לנהריה ברכבת, תשלמי חצי מחיר על הנסיעה ברכבת. אם תרצי לנסוע באוטובוס מחיפה לטבריה, גם תשלמי חצי מחיר.

עכשיו נשאלת השאלה, מאיפה לאיפה תסעי וכמה פעמים בשבוע. יכול להיות שיש לך כרטיס חופשי שנתי ששווה לך לקחת ולא התוודעת אליו.

גם בנוגע לפרופיל 33%, צריך לדעת היכן הנסיעות שלך מתבצעות לכל איזור יש את החוקיות שלו.

בקיצור, תני עוד פרטים בנוגע לאופי הנסיעות ונוכל לעזור לך הרבה יותר.
אוקיי אז
19/10/13 15:01
66צפיות
אני נוסעת באוטובוס משפרעם לעכו(אני יכולה לנסוע באוטובוס לקריון ומשם לעכו, ויש קו אחר ישיר שהוא בקוד אחר)
מעכו אני חוזרת בדרך כלל לקריות ולחיפה פעם אחת

זה מספיק טוב?
º
זה מספיק מידע?
19/10/13 15:01
26צפיות
נראה שהכי טוב לך יהיה חופשי שנתי
20/10/13 14:02
33צפיות
של עכו-קריות-חיפה.

אם הבנתי נכון ממך, רוב הנסיעות שלך תהיינה מהקריות לעכו ומעכו לקריות או לחיפה, לא? אם כן, החופשי שנתי של ה1800 ש"ח יהיה משתלם לך ואז את מקבלת עוד 50% הנחה על כל שאר הנסיעות שלך בכל הקווים ברחבי הארץ, מלבד קווי אילת.

החופשי שנתי, משולב לאגד ולמטרונית.
רב קו אבל אני טוענת את זה לפי כמה שאני רוצה
19/10/13 16:10
56צפיות
לא?
למשל ב100 שקלים לקוד באיזור מסוים
אחרכך אני עולה לאוטובוס בקוד שונה, ואני שוב מטעינה את זה שם?
רב קו חופשי חודשי איך זה עובד?
19/10/13 18:07
102צפיות
לא הבנתי את עניין התאריכים
אם אני רוצה לעשות עכשיו רב קו חופשי חודשי שיהיה לי לכל החודש
באיזה תאריך אני צריך לעשות אותו בחודש ועד מתי הוא תופס
רשום באתר של אגד משהו עם 20 עד 20
לא הבנתי את זה
מאוד פשוט
19/10/13 18:22
75צפיות
אם אתה רוצה לעשות חופשי חודשי לחודש נובמבר (כרטיסי/חוזי חופשי חודשי תקפים כרגע בחודשים קלנדרים - כלומר מ-1 בחודש עד ליום האחרון בו) , ניתן לעשות זאת החל מ-21 באוקטובר ועד 20 בנובמבר. הכרטיס בכל מקרה יהיה תקף מ-1 בנובמבר עד 30 בנובמבר.
בעיית שילוט במטרונית
20/10/13 09:54
123צפיות
שלום,

לפני חודש וחצי לערך נתקלתי בתופעה שאין שילוט הכוונה ברציף 10 (רציפים עירונים) בחוף הכרמל אשר מורה כי זוהי תחנה שממנה אמורים לאסוף את המטרונית. פניתי למטרונית ועירית חיפה ושום דבר לא השתנה מאז. ברציף אין תחנה ואין זמני אמת על הגעת המטרוניות מה שגורם לכך שאנשים מתברברים בתחנה כמו מסכנים וצריך להסתמך על מידע מפה לאוזן.

מה עוד אפשר לעשות כדי לתקן את המצב ? אני כבר לא מדבר על שלטי NEXT BUS שלא תמיד עובדים אבל על שילוט נורמאלי.
עד כמה שאני יודע יש שם בעיה של בעלות:
20/10/13 10:21
108צפיות
מרכזית חוף הכרמל שייכת לאגד, ואגד לא ששה להציב שילוט של חברת תחבורה אחרת. שזה, אגב, דבילי לחלוטין.
מכונות הכירטוס במרכזית חוף הכרמל
20/10/13 22:21
54צפיות
לא פועלות.
מניין לאגד לדעת את זמני הנסיעות של המטרונית?
20/10/13 22:25
57צפיות
ובאותו תוקף, מדוע בתחנות המטרונית המשותפות לאגד ו-דן בצפון,
בקרית אתא, בהדר, בדרך ההגנה ובדרך בר יהודה, וברחוב שמעון רודיק,
צג המידע הקיים אינו מראה את כל הקווים החולפים בתחנות ,
כולל קווי אגד.
כל חברה אחראית למידע שלה...
אני לא יודע איזו מאה כרגע בחיפה, אבל במאה ה21
21/10/13 09:39
55צפיות
כל החברות משדרות את נתוני זמן האמת למרכז משותף, והצגים והאפליקציות מציגים את המידע הזה.
אגב, כל החברות באיזור חיפה אכן עושות זאת, חוץ מ... דן בצפון.
מה הקשר?
21/10/13 10:57
43צפיות
זה שהרציף של אגד זה לא אומר שדן בצפון לא יכולים להעביר זמני הגעה למערכות של אגד. אין פה מידע חסוי.

באמת שאלה טובה למה אגד ושאר החברות לא מעבירות לתחנות. האם בתל אביב זה מראה את כל הקווים גם של חברות אחרות?
º
כן, בגוש דן מוצגים קווי כל החברות.
21/10/13 11:02
25צפיות
אז למה למעשה
21/10/13 12:18
35צפיות
זמני ההגעה של האוטובוסים של אגד לא מופיעים על הצג האלקטרוני בשלטים של המטרונית?
מאותה סיבה שברק"ל בירושלים לא מציגים את אגד
21/10/13 12:36
47צפיות
(אם זכורני נכון). כי מדובר בכלי תחבורה אחר. אני לא מכיר בעולם כזה דבר שמראים ברציף של BRT/רק"ל/רכבת זמני אוטובוסים. מה שכן, אפשר בתחנות נבחרות לשים שלט נפרד גדול משותף לכולם (כמו בתחנות מרכזיות וכו').
מישהו העלה את זה הלאה?
21/10/13 13:01
31צפיות
אני הבנתי פה מכמה חבר'ה שמעורבים בפרויקט כי זה אמור יהיה להציג גם את הפרטים על אגד ושאר החברות
נכון, ואין סיבה שלא. זה באותן תחנות.
21/10/13 14:02
40צפיות
ולגבי "העולם", בברלין מוצגים ביחד זמנים של BRT, אוטובוסים רגילים וחשמליות.
ברעננה
21/10/13 22:28
15צפיות
הצגת המידע עבור כל חברות התח"צ, ואפילו בהקראה.
מדוע שלא יעתיקו טכנולוגיה זו למטרונית?
לפחות הכרזה בתוך המטרונית ב-3 שפות עם צג ברור....
אתה לא יודע שהשלט "מבצע פלאפל ושתיה"
20/10/13 11:20
116צפיות
זה שם הקוד של המטרונית?

וברצינות אתה צודק לחלוטין.
מסלולים שונים לאותו הקו - איך עושים לזה סוף?
19/10/13 18:10
216צפיות
צר לי שאני מעלה את הנושא בשנית, אך אתמול נתקלתי במקרה מכעיס נוסף של בעיה ידועה זו.
נוסע עלה על קו 174 בתחנת חניון בית הדר במחשבה להגיע לתחנה מרכזית ת"א.
קו 174 עובר בתחנה המרכזית רק בשעות הערב ולכן המשיך בדרכו לכביש 1 כאשר תחנת הירידה הבאה נמצאת לצד קיבוץ גנות.
כמובן שהנוסע נאלץ לרדת בתחנת צומת בית דגן ולתפוס אוטובוס בחזרה לתל אביב.

יתכן מאוד והנוסע הנ"ל נוסע שנים בקו 174, אך תמיד רק בשעות הערב ולכן היה משוכנע שזהו המסלול הקבוע של הקו.

כיצד ניתן לשים סוף לתופעה הנ"ל? אם לקו יש תחנת יציאה / סיום אחרות, או מסלולים שונים - הוא חייב להיות מסומן בצורה אחרת.
בין אם במספר קו שונה, או באות לצד מספר הקו.

האם מישהו יודע על פניות עבר למשרד התחבורה בנושא? האם הם בכלל מודעים לבעיות שהנ"ל גורם?
ריבוי חלופות זה בכלל דבר גרוע
19/10/13 18:32
176צפיות
וקו 174 הוא אולי שיאן החלופות עם לא פחות מארבע חלופות בכיוון הנסיעה מתל אביב, שכל אחת מהן מסתיימת ביעד אחר (חלופת בסיס לרכבת הראשונים, חלופה לשיכון המזרח, חלופה לרחובות וחלופת הלילה שמסתיימת בת.מ ראשל"צ).
אם כי לזכות אגד ייאמר שכל חלופה רשומה בשילוט היעד של הקו וכל מי שטורח להסתכל על הכיתוב כשהאוטובוס מגיע לא מתבלבל. הכניסה לתמח"ת בחלופת הלילה לא רשומה בשילוט, אבל במקרה הזה אני חושב שאפשר היה לשאול את הנהג אם הוא עולה לתמח"ת או לא ולא לקחת את העניין כמובן מאליו (באף תחנה של הקו בתל אביב לא רשומה התמח"ת בתור יעד).
חלופת הערב קיימת במתכונת הזאת כבר 20 שנה. מיום שהתמח"ת נפתחה הקו עולה אליה החל מהשעה 20:00 בלבד ומעולם לא עלה לשם בשעות יותר מוקדמות. הסיבות לחלופה הזאת הן היסטוריות (הקו החליף קו כלשהו שפעל מהתמח"ת לראשל"צ עד השעה 20:00) ולמעשה כיום לא ברור לי מדוע 174 ממשיך לעלות לתמח"ת בשעות הערב כי הוא כבר לא מחליף אף קו אחר. אני הייתי מבטל את הכניסה הזאת לגמרי.
לקו 174 יש הרבה חלופות
19/10/13 18:40
162צפיות
וזו אכן בעיה ולדעתי צריך לתת מספרים שונים לכל הקוים כולל הקו עצמו
אלה חלופות הקו
1.בשעות הערב  הוא אל/מתחנה מרכזית ראשון לציון דרך:תמח"ת ורחוב רוטשילד בראשון לציון
2.יש לו חלופה גם מ/אל רחובות
3.יש לו באר יעקב חלופה חד-כיוונית
4.יש לו חלופה חד-כיוונית מרמלה
5.יש לו נדמה לי גם חלופה מראשון לציון מזרח
מסלול הבסיס שלו הוא מרדינג לרכבת הראשונים,לקו זבה יש גם בעיית סימטריה
1.מכיוון תל אביב הוא נוסע בין דרך בגין למחלף השבעה דרך רחוב הרכבת,וכביש 1
ואילו מהכיוון הנגדי הוא נוסע דרך:דרך השבעה,חיל השריון והתחנה המרכזית
ל201 יש חלופה שיוצאת מבני עייש.
20/10/13 02:34
92צפיות
שזה קצת אחרי גדרה (דרומה). גם ל201 יש המון המון חלופות וגם ל274.

ול174/274 יש כמובן את החלופה שנוסעת דרך כביש 44.
חלופות
20/10/13 09:37
73צפיות
הן דבר לגיטימי לחלוטין כשמדובר בתחנות יציאה שונות, בעיר בבוקר כשלקווים החזקים (502,480) יש ראשי בוקר שעוקפים את הפקיים מלמטה וחוסכים מעבר. כך על התחנות המיוחדות כתוב בוקר בלבד ולנוסעים הקבועים בציר המרכזי אין שום בעיה עם זה שהחלופה שהם עלו עליה בתחנה שלהם התחילה ממקום אחר.

כמעט כל סוג אחר של חלופה הוא בעייתי, בעיקרי כשמדובר בתחנות יעד שונות (העתקה של הקונספט המוצלח מהבוקר גם לערב) או של שינויים באמצע מסלול הקו בכל שעה של היום. לכן עדיף עד כמה שאפשר להפרידם לקווים שונים.
כל מקרה קשה מסבך ומקשה להבנה וגם מייצר בעייתיות בקריאת המידע שבאתרי האינטרנט השונים ובאפליקציות השונות
חיובים כפולים, קוד 42 וקוד 43
21/10/13 09:15
80צפיות
(סליחה שזה היה בשרשור הכוונה ומודיעין)
ביום חמישי טענתי שתי כרטיסיות לרב קו, מסתבר שטענו לי אחת 42 ואחת 43. אני רואה לפי טבלת הקודים של אגד שמדובר במשהו באותו מחיר, אבל-
גיליתי את זה אתמול אחה"צ, כשחויבתי פעמיים במסגרת 90 הדקות, והפעם (בניגוד לפעם ההיא ששאלתי עליה לפני כמה ימים) באמת מדובר בשני קודים שונים, משתי כרטיסיות שונות.
הנהג באוטובוס הראשון מבין השניים, של דן, בחר את ה-43, מסתבר. אח"כ המכשיר באוטובוס השני, של אגד, בחר לבד את ה-42.
הבוקר קרה לי כמעט אותו דבר. המכשיר של אגד בחר את ה-42, הנהג של דן בחר את ה-43 ידנית. שוב חויבתי פעמיים.

התשובה שקיבלתי: קוד 43 תקף באיזור 22 (ראש העין, פתח תקווה), קוד 42 תקף באיזור גוש דן מרכזי (פתח תקווה, תל אביב, ראשון לציון).

אז הנהג טען לי בטעות קוד שגוי (כשבכלל לא הייתי באזור פתח תקווה, למען הסר ספק) ועכשיו אני תקוע איתו ומחויב מדי פעם בגללו , ומשלם כפול? והנהגים של דן בוחרים משום את קוד 43 גם כשאני באמצע רמת גן עם הפנים לת"א. המכשירים באוטובוסים לא אמורים לזהות שאני כבר בנסיעה במקום לחייב אותי בנסיעה על כרטיסיה חדשה?
מה אני יכול לעשות?

טעיתי קודם במיקום האיזורים
21/10/13 09:29
57צפיות
41 איזור 22 ראש העין פתח תקוה
42 איזור 1 פתח תקווה במזרח, תל אביב במערב, ראשון לציון בדרום.
43 איזור השרון, מצפון לכביש 5 עד רעננה/כפר סבא

אם ברמת גן דן חייבו אותך בקוד 43, או טענו לך כרטיסיה קוד 43 בלי שביקשת. מגיע לך פיצוי.

היה אמור לרדת קוד 42.

בקשר לכרטיסיה, אם תפנה לעמדת שירות של דן, יכולים להמיר אותה לקוד 42.
בקיצור, לפנות לדן
21/10/13 10:04
42צפיות
יש לי דרך להוכיח שהקבלות הן לא מאזור השרון? הרי על הקבלה אין אפילו מס' קו.
או שהם נוהגים להאמין?
בפעם הבאה שאתה עולה על אוטובוסים של דן או
21/10/13 13:43
60צפיות
קוים,אני ממליץ שצתטעין ערך צבור ולא כרטיסיה,ככה יהיו פחות תקלות
אני נוסע בגושדן כמעט כל יום מאז תחילת הרב-קו,
21/10/13 15:27
52צפיות
מעולם לא טענו לי קוד 43. עכשיו אמרתי לנהג שיוריד לי נסיעה מ-42 אבל זה לא שינה כלום, הם לוחצים אוטומטי על המכונה בלי ממש להקשיב.

יכול להיות שבאמת הפתרון זה ערך צבור. מעצבן.
יתרת נסיעות נמחקה מרב קו סטודנט
21/10/13 17:55
78צפיות
אני מחזיק בכרטיס רב קו עם פרופיל סטודנט, מאחר ובשנה שעברה אכן למדתי באוניברסיטה. היום בקו 4 של דן, נסיעה ראשונה מאז פתיחת שנת הלימודים האקדמית, כשהעברתי את הכרטיס על הקורא, קפצה הודעה כאילו אין חוזה על הכרטיס, למרות שאני זוכר בבירור שנותרו לי עוד לפחות 10 נסיעות מכרטיסיית סטודנט.
נאלצתי לשלם תעריף רגיל.

האם מישהו אחר נתקל במקרה דומה? הייתכן שהיתרה שהיתה לי התאפסה עם פתיחת שנת הלימודים החדשה?

הייתי מבין אם לא היה אפשר לטעון כרטיסיה חדשה בתעריף סטודנט, אבל למחוק יתרה קיימת לא נראה לי הגיוני.

תודה.
היתרה לא נמחקה, היא פשוט לא שמישה
21/10/13 18:03
78צפיות
תיגש לעמדת השירות של החברה שטענה לך את החוזה, ותקבל זיכוי
רישיון ציבורי.
20/10/13 18:51
89צפיות
למה ואם בכלל עדיף רישיון אוטובוס על מונית?
אוסף נולד
19/10/13 13:35
321צפיות
  אוסף נולד
הטיול האחרון שלי היה רווי באמצעי תחבורה ציבורית. מכיוון שבקרתי בשלושה יעדים שונים, מצאתי את עצמי עם ערמה שלמה של כרטיסים. אז החלטתי לייסד אוסף. התמונה הראשונה מהטיול הקודם דווקא, אבל היא קאבר יפה לכל האוסף
התחנה הראשונה - ברצלונה
19/10/13 13:38
251צפיות
התחנה הראשונה - ברצלונה
כרטיס משולב לכל אמצעי התחבורה הציבורית בעיר
ממשיכים ל הגדול
19/10/13 13:44
166צפיות
ממשיכים ל הגדול
קודם כל צריך להגיע מהשדה לדירה ב-Queens. אז לוקחים AirTrain ואז הרכבת של LIRR. התשלום הוא דווקא בתחנת המעבר Jamaica באמצעות רכישת כרטיס משולב.
מתניידים בניו יורק
19/10/13 13:52
143צפיות
מתניידים בניו יורק
טרם היציאה לטיול, ניסיתי לפענח איזה כלי תחבורה עדיף לנסיעות יומיות למנהטן. ואף התייעצתי עם חברי הפורום. אז ראשית, תודות לכל המגיבים. לבסוף, בהמלצת בעל הדירה, לקחנו חופשי שבועי למטרו. להלן מיצג מספר 3.
חזרה לצד המזרחי של האוקינוס האטלנטי
19/10/13 14:03
124צפיות
חזרה לצד המזרחי של האוקינוס האטלנטי
גם בדרך החזור מניו יורק נדרשנו להגיע מהדירה לשדה התעופה. הדרך הייתה זהה להלוך, אך שיטת התשלום השתנתה. עלינו לרכבת ברגע אחרון ולא הספקנו לקחת את הכרטיס בתחנה. בדיעבד, הבנתי שעלינו על רכבת מאספת שיוצאת כמה דקות לפני הרכבת שבניתי עליה, ולכן היה נראה כאילו הרכבת שלנו הקדימה וכמעט אחרנו. התשלום על הכרטיס היה בתוך הרכבת לפקחית. בתמורה למזומן קבלנו שני טפסים ענקיים. אגב, שיטה מעניינת להנפיק כרטיס עם מלוא המידע עליו. לרכבת נטולת הנהג AirTrain לשדה התעופה שילמנו בתחנת המעבר Jamaica באמצעות הערך הצבור שנותר בכרטיסי MetroCard שלנו.
כמה ימים במדריד
19/10/13 14:15
126צפיות
כמה ימים במדריד
כמו צוללן שנח לו בדרך מהמעמקים לפני המים, על מנת להזן את הלחצים, גם אנחנו עצרנו למנוחה במדריד. בשדה התעופה, ולאחר מספר דקות מול מכונת הכרטיסים בניסיון להבין מה לכל הרוחות אני אמור לקנות, קניתי שתי כרטיסיות תיירים. אין לתאר את תדהמתי כשראיתי את הכרטיסים המודפסים. קשה להבין את הגודל האמיתי בסריקה. ממדי הכרטיס הם 6.5 על 3 ס"מ. כשליש מכרטיס בגודל רגיל. מאוד חסכוני בנייר, אבל כל כך לא נוח.

עד כאן האוסף. בקרוב אעלה מספר תמונות תח"צ מהטיול.
כמה ענינים על הפרק:
74תגובות
19/10/13 00:43
1776צפיות
קודם כל מזל טוב ענק לחברנו - דני גולדשמידט האחד והיחיד חובב האוטובוסים מספר 1 בישראל, לרגל נישואיו עם בחירת ליבו - דפנה גובר, גם היא עובדת באגד ובת של חבר.
דני הוא כידוע בנו של הנהג המפורסם וולטר גולדשמידט, ז"ל.
אז לרגל המאורע כמה תמונות.....
39-485 שהיה אחד ויחיד באגד עם מרכב כזה....

(המשך...)
כמה ענינים על הפרק:
קודם כל מזל טוב ענק לחברנו - דני גולדשמידט האחד והיחיד חובב האוטובוסים מספר 1 בישראל, לרגל נישואיו עם בחירת ליבו - דפנה גובר, גם היא עובדת באגד ובת של חבר.
דני הוא כידוע בנו של הנהג המפורסם וולטר גולדשמידט, ז"ל.
אז לרגל המאורע כמה תמונות.....
39-485 שהיה אחד ויחיד באגד עם מרכב כזה....
תמונות בקצרה.
18/10/13 22:55
402צפיות
כמה תמונות תשתיות שצולמו על הדרך השבוע.
בדרך ל-78
18/10/13 22:59
618צפיות
בדרך ל-78
ניצב 6 של גשר 10 בדרכו ל-78 מ'. לשם כך, הוגבה המנוף שלצדו בכמה מטרים טובים.
בדרך ל-86
18/10/13 23:01
388צפיות
בדרך ל-86
ניצב 7 של גשר 10 מתחיל לתת פייט לניצב 6 בדרכו לצמרת 86 המטרים.
בדרך ל-78 ו-86.
18/10/13 23:02
357צפיות
בדרך ל-78 ו-86.
ניצבים 6 ו-7 בתמונת נעורים משותפת.
º
ניצבים 6 ו7 בגבול 67 (:-
19/10/13 11:40
102צפיות
האם ניצבים 8 ,9 לא דחופים יותר ?
20/10/13 05:26
93צפיות
איך הם התקדמו ? לאיזה גובה סופי הם אמורים להגיע ?
ניצב 9 הוא הניצב הדחוף ביותר מאחר
20/10/13 23:32
128צפיות
ניצב 9 הוא הניצב הדחוף ביותר מאחר
שאף דחיקה אמור להגיע אליו תחילה. הבא בסדר העדיפות הוא ניצב 8.
אני מצרף תמונה להתרשמותך.
תודה רבה. נראה שהוא מעכב את כל העבודה
21/10/13 06:07
66צפיות
אבל נראה טוב יותר מהתמונה שהצגת לנו לפני שבועיים.
בדר ל-3
18/10/13 23:05
358צפיות
בדר ל-3
גשר הקיסמים ע"ש רמי'ש עושה דרכו לפורטל מנהרה 3.
בדרך 1
18/10/13 23:08
354צפיות
בדרך 1
סמוך לטלזסטון.
בדרך 1
18/10/13 23:11
330צפיות
בדרך 1
סמוך לאבו גוש.
בדרך למחלף
18/10/13 23:15
352צפיות
בדרך למחלף
סמוך ל-ג.ג אולפנים/נווה אילן.
º
בדרך למחלף
18/10/13 23:17
323צפיות
בדרך למחלף
בדרך ל-11.6
18/10/13 23:20
361צפיות
בדרך ל-11.6
מפעל הסגמנטים של של "שפיר" בדרכו להקמת 11.6 ק"מ של מנהרת התחבורה הארוכה ביותר בארץ.
º
אחרונה. בדרך-לא דרך.
18/10/13 23:22
396צפיות
אחרונה. בדרך-לא דרך.
רב תודות יא מנוול בע"מ !
19/10/13 00:39
190צפיות
º
תפאדאל, יא מלעון!
19/10/13 07:19
74צפיות
מלעון מלעון אבל גם מג'נון !
19/10/13 07:24
132צפיות
מה לעשות שאני דפוק? שרוט עם ואדי. זו לא סתם שריטה, זה כבר העמיק לואדי.....
תודה בועז !
19/10/13 01:27
186צפיות
האם קצב העבודות על כביש 1 משביע רצון ?
מאז העבודות על הרחבת כביש 1 מזרח (לכיוון
19/10/13 07:29
262צפיות
צומת אלמוג), לא זכורות לי עבודות עפר בסדר גודל כזה. עוקרים הרים (פשוטו כמשמעו) בקצב מהיר.
תמשיך להביא תמונות מהרחבת כביש 1
19/10/13 10:29
233צפיות
הן מאוד מעניינות. כבר כתבנו בעבר על כל מיני "מציאות" שהתגלו בהרחבה ולפניה.
"מציאות" הן כל מיני מזכרות חלודות מ-48'. בגלל הסחף הן כוסו ובעת החפירות מתגלים ממצאים מעניינים.
הרכס של שער הגיא מלא במזכרות כאלה.
אין בעיה בוס!
19/10/13 11:11
200צפיות
אחרי יום שלישי סחבק מתפנה סוף-סוף ומארגן עבורך שרשור ספיישל.
אני ממתין לטלפון ממך ביום רביעי על הבוקר.
19/10/13 20:48
110צפיות
יש לנו עניינים לסגור!
º
אוקיי. בתקווה שאתעורר במצב רוח טוב.
19/10/13 22:39
44צפיות
º
כן, ברור! בהצלחה!
19/10/13 22:51
33צפיות
º
יופי, תודה.
19/10/13 11:12
38צפיות
º
תודה רבה!
19/10/13 11:37
24צפיות
תודה רבה בועז!
19/10/13 12:01
92צפיות
האם צפוי שינוי הסיווג של כביש 1 מזרחית לשער הגיא לדרך מהירה?

אני מניח שלא, כי לא נראה לי שיש חלופה מתאימה לקטנועים ורכב אחר שאסור בכניסה לדרך כזו...

אבל בכל זאת יהיה נחמד לעלות לעיר ב-110 קמ"ש חוקיים.
º
19/10/13 22:41
7צפיות
מוסיף 2 תמונות על הדרך...
19/10/13 16:50
385צפיות
מוסיף 2 תמונות על הדרך...
זמן רב שלא ביקרתי כאן ומסילת העמק מתקרבת יותר ויותר.
כמעט ולא יוצא לי להגיע למקומות בהם ניתן לצלם תמונות מעניינות של הפרוייקט ולא פעם אני חושב לפנות קצת זמן ולצאת לכמה שעות בכדי לצלם עבורכם קצת מכאן.
מחשבות לחוד ומעשים לחוד (לצערי)...
היום הסתייע בידי לצלם כמה תמונות הקשורות לעניין.

הראשונה היא בחציית התוואי בסמוך לכלא שאטה - מבט לכיוון מערב
התמונה השניה
19/10/13 16:52
404צפיות
התמונה השניה
היא מבט כולל על חלקו המזרחי האחרון של התוואי.

מקווה לעוד הרבה תמונות עד סוף ביצוע הפרוייקט.
שבוע טוב!
תמונה מעולה ו"אמנותית"
19/10/13 17:35
214צפיות
הקונטרסט בין השדות בקדמת התמונה לבין הרי הגלעד הקרחים מהווה איור מובהק של ההבדל הכלכלי-אידאולוגי בין ישראל לעולם הערבי.
לא כ"כ הוגן להשוות עמק של אדמת טרה רוסה
19/10/13 23:43
156צפיות
פוריה ועמוקה לגבעות סלעי גיר כמעט ללא שכבת אדמה. אם תשווה למשל את בקעת הירדן "שלנו" לבקעה "שלהם" תגלה שגם הם יודעים לעשות חקלאות.
הוגן מאד
20/10/13 20:43
86צפיות
ישראלים פיתחו חקלאות משגשגת באיזורים מדבריים שבהם לא גדל אפילו ציץ עשב אחד מאז שחר ההיסטוריה. כנ"ל באדמות ביצה שמעולם לא עובדו. מדינות ערב כמו בכל שאר התחומים פועלות בכח האינרציה (ולכיוון השלילי). הדברים היחידים שהן מפתחות הם תירוצים ובכיינות.
º
גם דרום הגולן נראה כך.
20/10/13 08:42
59צפיות
מעניין שהזכרת את הגולן
20/10/13 20:45
115צפיות
בדיוק השבוע ראיתי תמונות מהגולן (צולמו ע"י תיירים אמריקניים). אפשר לראות בהן בבירור איך הצד הישראלי של הגבול ירוק ומשגשג והצד הסורי הוא מדבר שממה. למרות שמדובר בדיוק באותה קרקע ואותו אקלים. מה התירוץ שלך עכשיו? בטח הכל באשמת ביבי...
º
אאוצ'
20/10/13 23:17
34צפיות
שאלתי על הגלעד מול דרום הגולן.
21/10/13 09:40
66צפיות
שוב זאת לא השאלה ששאלתי במקור. זכור לי שדרום הגולן והגלעד פני השטח בהם יחסית לא ירוק.
ולתשובתך :אכן יש אזורים רבים בגבול שיותר ירוקים בארץ ,
כי החקלאות יותר מפותחת. בגולן הסורי יש 20 ק"מ בערך עד שהמדבר משתלט.

ולא מעניין אותי להכניס פוליטיקה, לא רואה שום קשר בין טיפוח החקלאות ושימור הסביבה לבין מפלגת השלטון. אחרת בטח סיני הייתה נהיית ירוקה בתקופת שמורסי שלט שם (:-
יפה מאוד ! אני רואה שאפשר לראות את התמונה גם
19/10/13 20:44
187צפיות
בפיקאסה שלך. תמונה מעולה !
º
על העדכונים
19/10/13 18:11
33צפיות
º
רבה!
19/10/13 20:49
21צפיות
שאלה
18/10/13 12:05
120צפיות
הנפקתי רב-קו עליו מתנוסס הלוגו של נתיב אקספרס. האם אני אוכל להשתמש בכרטיס גם בנסיעות של אגד? הכוונה לקו חדרה-נתניה. הפקיד אמר לי שהרב-קו תקף לכל החברות. הויקיפדיה טוענת שלא. ובנוסף, היכן אני יכול להטעין את הכרטיס מלבד אצל הנהג?
הכרטיס הוא כרטיס ארצי.
18/10/13 12:13
80צפיות
החשיבות היחידה ללוגו המנפיק היא היכן תוכל לקבל שירות במידה והכרטיס יאבד.

את הכרטיס ניתן להנפיק במכונות טעינה שונות שמפוזרות במקומות שונים ברחבי הארץ. אבל אין הרבה כאלו לעת עתה.

בשביל להשתמש בכרטיס בעבור נסיעות באגד, עליך לטעון אצל הנהג (באגד) כרטיסיה מתאימה.
ואיך אני יכול לדעת איזה כרטיסיה מתאימה?
18/10/13 12:22
68צפיות
יש מקום שבו מפורט שלל האופציות?
כן.
18/10/13 12:27
59צפיות
עליך להיכנס לאתר אגד, במערכת המידע לאתר את הקו הרצוי או הקווים הרצויים ואת מקטע הנסיעה. נניח תחפש ממחלף נתניה למרכזית חדרה או ממחלף נתניה לצומת אולגה. את החיפוש יש לעשות על פי מוצא ויעד ולא בשפה חופשית.

תקבל את העלות לנסיעה בודדת.

עכשיו אתה פונה לתפריט העליון באתר אגד וכשתעביר את העכבר על "מידע לנוסע" יפתח לך טור עם אופציות. עליך לבחור ב"טבלאות מחירים וקודים".

אחרי שאיתרת את הקוד שתואם את מחיר נסיעה בודדת אתה מעביר שוב את סמן העבר על "מידע לנוסע" ולוחץ על "כרטיסים והנחות". שם תופיע לך טבלה, עם קודי הנסיעה ומה עלות כל כרטיסיה על פי פרופילים (רגיל, אזרח ותיק, סטודנט וכו'). כך תדע כמה עולה הכרטיסיה.

כן זה מורכב, ידוע. אבל זו הדרך.
º
תודה.
18/10/13 12:37
21צפיות
פורסמו קווי מודיעין עילית באתר קווים
18/10/13 09:16
189צפיות
ניתן לצפות בלו"ז מה-29/10/2013.
מופיעים גם קווים חדשים כמו 200 ו-300 (עכשיו אני מבין למה קווים שינו את קו 200 של מודיעין למ-202).

מישהו מזהה שינויים/קווים חדשים נוספים?

http://www.kavim-t.co.il/lines/maps.asp
כתובות אינטרנט מצורפות:
200 שונה ל201. ואיזה טמטום עם שיטת המספור.
18/10/13 12:11
142צפיות
במכרז נכתב שמספרי הקווים הנוסעים לדרום ישונו, כך לא יהיה 360/370/380 ו372, אלו ישונו למספרים פנויים אחרים. אבל כאן ברשימת הקווים הם מופיעים אותו הדבר.

מה שיכול להיות, ששבועיים לאחר ההפעלה יכולו השינויים. כמו שהיה בערים האחרות באשכול זה.
בלוד לא היו שינויים
18/10/13 12:34
96צפיות
מהיום הראשון פעלו הקווים החדשים 9,13 ו158
ושינויים בלו"ז היו בטווח של 5-15 דקות הקדמה או איחור+תוספת נסיעות צהרים ב460 ו462 מכיוון תל אביב
מאמין ששינויים גדולים יותר יהיו כשהם יחלו להפעיל את קווי סופרבוס
כמה שינויים שקלטתי
18/10/13 16:25
118צפיות
קווים פנימיים חדשים 1 ו-2 וביטול קו 8 (שהשניים החדשים אינם באים במקומו)

קו 11 חדש לרמת-מודיעין

קווים 240/340 משכונות אבי-עזרי והריטב"א לבני-ברק וירושלים מפוצלים: קווים 200/300 משכונת אבי-עזרי וקווים 240/340 משכונת הריטב"א
תיקון
18/10/13 16:31
68צפיות
עכשיו אני רואה שקווים 240/340 ימשיכו להיכנס לשתי השכונות. קווים 200/300 הם כנראה קווי תגבור בסופ"ש.
º
הודעות ודיווחים
49תגובות
18/10/13 08:06
168צפיות

(המשך...)
‬ שרשור הכוונה ומודיעין 19/10-18/10
93תגובות
18/10/13 01:44
243צפיות
הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר...

(המשך...)
הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
שאלה/תהייה
17/10/13 21:49
418צפיות
עשיתי היום כמה נסיעות בחיפה. רכשתי כרטיס בודד שתקף לשעה וחצי. הכרטיס פג תוקף ב 14:26. עליתי על אוטובוס בתחנה המרכזית בערך דקה לפני או בדיוק על הדקה (עיניין של דיוק השעון כבר) אבל הנהג לא רצה לקבל אותו כי הוא היה אמור להתחיל את הנסיעה ב 14:30 ואז הכרטיס שלי כבר יהיה פג תוקף. לי זה לא נשמע הגיוני, הרי את השעה על הכרטיס החדש שרכשתי מדפיסים ברגע הקנייה ולא בהתחלת הנסיעה אז אין שום היגיון שרגע תחילת הנסיעה יהיה המדד ולא הרגע שבו אני מוסרת לנהג את הכרטיס כשאני עולה על האוטובוס בפעם הבאה.  
מדובר באיזה כלל/נוהג שאני לא מכירה או קריזה אישית של הנהג הספציפי?
נראה לי שהנהג צודק
17/10/13 22:35
226צפיות
אוטובוס עומד בתחנה לפני תחילת נסיעה הוא לא בשירות, ואין משמעות לתיקוף.
אבל אז באותה מידה
17/10/13 22:46
190צפיות
תיאורטית הוא לא אמור להדפיס לי כרטיס חדש לפני שהוא מתחיל בנסיעה.
º
אני חושב שיש הבדל בין כרטיס חדש לכרטיס קיים
17/10/13 23:40
84צפיות
למה בעצם שיהיה הבדל?
18/10/13 00:00
139צפיות
בת'כלס יוצא שאני מפסידה כמה דקות והפעם הכמה דקות האלה עלו לי 6.60 ש"ח.
º
לא יודע. אולי את צודקת.
18/10/13 00:02
61צפיות
לדעתי דווקא רגע העלייה לאוטובוס צריך לקבוע
18/10/13 08:43
131צפיות
בצורה עקבית.

האוטובוס מתחיל לתת שירות ברגע שפתח את דלתותיו ואפשר לנוסעים לעלות. נכון אמנם שעיקר השירות הוא הנסיעה ולא מדובר בכסא להשכרה, אבל גם שלב העלייה לאוטובוס הוא בגדר חלק מהנסיעה.
המזגן, והמחסה מהשמש/גשם
18/10/13 17:27
97צפיות
הוא גם בגדר שירות (עדיף על פני לחכות בתחנה בגשם או בשמש
אני לא כל כך בטוח
17/10/13 22:47
156צפיות
הרי נוסעים "חדשים" שעולים על אוטובוס שמעלה נוסעים, נניח, 10 דק לפני שעת היציאה שלו משלמים ברגע העליה ו-90 הדק נספרות להן מרגע התשלום ולא מרגע שעת היציאה של האוטובוס.
מצד שני, אין לי מושג איך עובדת המערכת בחיפה - לו היה מדובר בת"א לא היתה בעיה בהעברת הרב קו בעליה לאוטובוס בזמן ההמתנה וזה בכלל לא שיקול של הנהג.
בתל אביב המעברים החופשייים הם רק באמצעות
17/10/13 22:51
150צפיות
רב-קו. בחיפה יש מעברים חופשיים במשך 90 דקות גם באמצעות כרטיסי נסיעה בודדת מנייר.
עוד סיבה להשתמש ברב קו
18/10/13 07:15
161צפיות
פשוט היה נדלק אור ירוק והיית עוברת.
לדעתי הנהג היה אמור לתת לך לעלות. אבל בהחלט נראה שזה על גבול שיקול הדעת שלו.

ברב קו כאמור לא הייתה לך בעיה
זה לא מדויק, כי נוסע שמזדמן לעיתים רחוקות
18/10/13 08:50
150צפיות
לחיפה לא ירכוש כרטיסיה שמתאימה לחיפה, אלא כרטיסים בודדים שלא ניתנים לטעינה ברב-קו (לפחות עד אשר המטרונית תהיה בתשלום).
הטיעון שלך היה נכון אם היה במדינת ישראל ערך צבור כלל ארצי וכלל מפעילי.
אבל בחיפה פועל מפעיל שלא אוהב ערך צבור...

אין סיבה שיהיה הבדל מבחינת תוקף המעברים בין נוסע שיש לו כרטיסיה ברב-קו לנוסע שרכש כרטיס נייר.
המדיניות צריכה להיות זהה לשניהם.
לנוסע כזה לא סביר שתווצר בעיית ה90 דקות
19/10/13 11:50
51צפיות
וכמובן שאני מסכים לגבי שאר הטיעונים שרשמת.
יש לי רב קו
18/10/13 11:14
116צפיות
וממש אתמול הגעתי לתחנה המרכזית כדי להטעין עליו חופשי שנתי. אבל אחרי שהגעתי למרכזית הכרמל גיליתי ששכחתי משהו ונאלצתי לנסוע חזרה הביתה ולחזור שוב.
(רב קו סטודנטיאלי
18/10/13 11:16
96צפיות
אז הוא הפסיק לעבוד אחרי ה-15 והייתי צריכה בין היתר לעדכן אותו לשנה הבאה).
תפני לאגד בפייסבוק, הם עונים.
18/10/13 11:59
106צפיות
תשאלי אותם מה הנוהל ובמידת הצורך אני מניח שהם יזכו אותך. את יכולה לפנות גם דרך האתר, גם שם יענו לך, אולי יקח להם יותר זמן לענות רק.

צייני שבמידה והיה לך רב קו, היה נדלק אור ירוק והיית עולה. צייני גם את מה שנכתב כאן על כך שאם עולים 10 דקות לפני שאוטובוס יוצא לנסיעה, מבזבזים 10 דקות בעצם.

וכמובן חזרי לעדכן, הסוגיה הזו מעניינת.
לכאורה נראה שיש הגיון
20/10/13 11:49
67צפיות
גם אם יש חוסר שוויון בין אמצעי אכיפה שונים.

התוקף המוארך של הכרטיס נועד במקור כדי לאפשר החלפה בין כמה אמצעי תחבורה (רכבת/אוטובוס/מטרונית), כדי להגיע מהמקור ליעד, בעלות שווה לכל נפש.
כאשר תוקף של  שעה וחצי אמור לכסות את כל מקרי הקצה הכי קיצוניים.
כך שאם הגעת אפילו קרוב לקצה הזה - הטיעון המקורי כנראה כבר לא תופס.

במקרה כזה - הנהג צריך לבחור האם לעזור לך או לעזור לחברה שבה הוא עובד,
אלא אם היה מקרה מאוד קיצוני (פקקים של מעל שעה),
ויתור על התשלום אינו הוגן כלפי חברת האוטובוסים.
בכנות? לא הבנתי את ההודעה שלך בכלל
20/10/13 11:57
44צפיות
אם יש פקקים בדרך והנסיעה מתעכבת, (וכבר קרה לי שעברתי בגלל זה את ה-90 דקות) אני לא מצפה לשום ויתור בתשלום.
עכשיו, אני לא מבינה על איזה מקרי קצה ועל איזה טיעון מקורי אתה מדבר.
אני עליתי לאוטובוס כשהכרטיס עוד היה בתוקף (וזה לא משנה אם זה בדקה האחרונה). הנהג התחשב בזמן תחילת הנסיעה ולא ברגע העלייה לאוטובוס ולכן נאלצתי לרכוש כרטיס חדש, שכמובן הודפס ברגע העלייה ולא ברגע תחילת הנסיעה.  
אני לא מבינה למה זה הגיוני. אם כבר לוקחים בחשבון את רגע תחילת הנסיעה אז צריך להיות עקביים לשני הכיוונים, ולא רק כשזה לטובת אגד.
צריך לשאול למה בכלל יש פטור מתשלום
20/10/13 12:48
38צפיות
הפטור נועד במקורו כדי להקל את השימוש במספר אוטובוסים ואמצעי תחבורה אחרים בין המקור ליעד.
לכן - אם יש פקקים חריגים, ולכן חרגת מזמן נסיעה של שעה וחצי, ורק אז הגעת לאוטובוס האחרון, זה לא סביר בעליל, ודרישת ויתור על תשלום היא סבירה (מטרת ההנחה לא הושגה).
כי הנחת הבסיס הייתה שנסיעות עירוניות לא יחרגו משעה וחצי מהעליה לאוטובוס הראשון לעליה לאוטובוס האחרון.


את יוצאת מהנחת בסיס שגויה,
שאגד "חייבת" לתת לך לעלות גם כשחרגת מהזמן של 90 דקות (גם אם מדובר בדקה. גם אם מדובר באוטובוס שהקדים ואוסף נוסעים כדי שישבו בנוחות).
ההנחה שגויה, ולא הוגנת.
אין בעיה,
20/10/13 13:23
31צפיות
שאגד לא תתן לי לעלות אם חרגתי מהזמן, אבל באותה מידה אגד אמורה להדפיס לי כרטיס חדש באותם תנאים, כלומר אם האוטובוס הקדים, החל מרגע הנסיעה. אבל את זה אגד לא עושה, היא מדפיסה כרטיס ברגע העלייה.
זאת לא האחריות של אגד, אלא שלך.
20/10/13 13:49
35צפיות
אם האוטובוס הקדים, ומחכה בתחנה - והנהג נותן לנוסעים לעלות סתם כי הוא נחמד.
זה לא אשמת אגד.
את יכולה לעלות על האוטובוס - רק בדיוק לפני שהוא יוצא מהתחנה,
כי את רוב האנשים לא מעניין להדפיס את השעה בדיוק של שניות - אלא לשבת בנוחות כמה שיותר מהר.


הבעיה שלך - נשמעת כמו בעיה מאוד אזוטרית,
או לחלופין בעיה שלא קיימת.
האם באמת נסיעה מכיוון אחד לשני לוקחת לך מעל שעה וחצי (עוד לפני שמחשיבים את האוטובוס האחרון)?
מאיפה לאיפה את נוסעת?
הנהג לא נותן לנוסעים לעלות סתם כי
20/10/13 14:02
42צפיות
הוא נחמד. אם הוא יתחיל לעלות נוסעים ברגע שהוא אמור לנסוע הוא פשוט יצא באיחור. וזה לא משנה מאיפה לאיפה אני נוסעת. 90 דק' הן 90 דק'. זכותי לנסוע מקצה לקצה של חיפה גם 5 פעמים אם בא לי.
אז לא מדובר בבעיה אמיתית
20/10/13 15:12
35צפיות
אלא בבעיית "מגיע לי" טיפוסית.
את החלטת שמגיע לך - ומכאן לדעתך אגד אשמה.
כן מגיע לי
20/10/13 15:19
36צפיות
מגיע לי את מה שאני משלמת עבורו. אין על הכרטיס הזה שום מגבלות חוץ מזמן ואיזור הנסיעה. לכן מגיע לי להחליף גם 20 אוטובוסים אם בא לי ולנסוע במעגלים.
אני מרחם על נהג האוטובוס
20/10/13 16:01
39צפיות
לא מגיע לו להתמודד עם יחס כזה.
אני עולה על אוטובוס ומעבירה כרטיס
20/10/13 16:37
33צפיות
מה אני חושבת לעצמי... חוצפנית.
צודק,
20/10/13 16:42
32צפיות
אני עולה על האוטובוס ומעבירה כרטיס. איך אני מעזה, חוצפנית שכמוני. מסכן הנהג...
לא נכון-קודם כל זה לא פטור מתשלום, אלא כרטיס
20/10/13 23:33
36צפיות
מעבר כמקובל בחלק לא קטן ממדינות אירופה.
דבר שני, ה"פטור" בא לעזור לאגד, שככה יכולה להסתמך על מעברים, במקום לדאוג שיהיה קו מכל מקום בחיפה לכל מקום בחיפה.
עוד מעט תגיד שכרטיסיית שתי ניקובים שהייתה נהוגה באיזור חיפה, גם היוותה פטור, (רק משום מה המחיר שלה היה גבוה ממחיר של נסיעה אחת).
littlerunaway צודקת-הכרטיס תקף מרגע העלייה לאמצעי התחבורה.
לוח הזמנים של האוטובוס קובע שעת יציאה, והאוטובוס אמור לצאת מהתחנה המרכזית (או מהתחנה הראשונה שלו) באותה השעה בה מצויין, ולא להתחיל להעלות נוסעים באותה שעה. אם היא הייתה משתמשת ברב קו, אז הנהג לא היה אומר כלום. אפילו אתה מדבר על עליות-הכרטיס לא תקף ל-90 דקות, אלא המעברים בכרטיס תקפים ל-90 דקות.
ולהזכירך, בתחילת הדרך בחיפה, כרטיס מעבר היה שעתי, ועל כן גם הנחת הבסיס שלך לא נכונה.

מצטער על המגילה-ההודעה שלך מאוד הרגיזה אותי.

בפועל, האפשרות לנסיעה נוספת משמשת
21/10/13 10:24
20צפיות
לא רק למקרה של צורך בהחלפת קווים, אלא בהחלט גם כמעין צ'ופר למקרה שהנסיעה עצמה קצרה, אבל גם זמן השהות ביעד. נניח, לנסוע כמה תחנות למרכז העיר, לערוך סידורים כלשהם ולחזור.

בכל אופן זה לא גורע מהטענה שכדאי שהכלל (מתי מתחילה הנסיעה, לצרכי חישוב הזמנים) יהיה עקבי, לי זה נראה כמו הגינות בסיסית.
שאלה לגבי כרטיס רב-קו ישן
17/10/13 02:40
96צפיות
הנפקתי רב-קו של דן אי שם ב- 2009, הרבה לפני הרפורמה והחוזים המשותפים, ולא נעשה בו שימוש מעולם.
השאלה שלי, האם כדאי לנסות את מזלי ולהטעין אותו בחוזה של כרטיסיה, או להניח שהוא ישן מדי וכדי למנוע בעיות להנפיק אחד חדש בחברה אחרת?

אני מתאר לעצמי שאין לזה תשובה חד משמעית, אבל אשמח לשמוע מאנשים בעלי רב-קו ישן האם הם נתקלו בבעיות אחרי הרפורמה, או שהוא אמור לעבוד כמו שצריך.
לא אמורה להיות בעיה
17/10/13 05:55
64צפיות
הרב קו תקף למשך 8 שנים
גם לדעתי
17/10/13 14:39
51צפיות
ואם אתה עדיין בגוש דן, ממליץ להטעין עליו ערך צבור ולא כרטיסייה
מומלץ להטעין ערך צבור מכמה סיבות
17/10/13 15:20
55צפיות
1.זה מתאים ליותר מקוד אחד
2.ניתן להשתמש בו גם במודיעין וגם בלוד בקווי חבקרת קוים
מה ההבדל בין ערך צבור לכרטיסיה?
17/10/13 15:39
140צפיות
מקבלים את אותה ההנחה?
הסבר על ההבדלים
17/10/13 15:51
46צפיות
כרטיסיה זה מספר נסיעות מוגדר שמוטענות לתחום נסיעה מוגדר,שלא ניתן להשתמש בו בתחום נסיעה אחר מוגדר
ואילו ערך צבור זה סכום כסף מוטען בכרטיס שניתן להשתמש בו לנסיעות
לדוגמא אם יש בכרטיס 54.30 ש"ח מוטענים ועולים על אוטובוס
שמחיר הנסיעה(קוד 41,42,43)הוא 6.60 ש"ח,אז יורד מהכרטיס 6.60 ש"ח,ואז היתרה בכרטיס יורדת ל 47.70 ש"ח
שמחיר הנסיעה(קוד 44)הוא 10.40 אז יורד מהכרטיס 10.40 ש"ח,ואז היתרה בכרטיס יורדת ל 43.90 ש"ח,
בערך צבור ניתן להשתמש בגוש דן,אזור השרון,וקווי חברת קוים במודיעין,לוד והסביבה.
כרטיסיה ניתן להשתמש רק בקוד שהוטענה הכרטיסיה
*ההנחות בהטענת הכרטיסיה או הערלך צבור זהות.
אותה ההנחה אבל עם יתרון הנוחות.
17/10/13 15:55
42צפיות
בגוש דן והשרון יש 4 קודי נסיעה שונים. קוד 42 למשל משמש לנסיעה בתוך איזור 1. אם אתה רוכש כרטיסיה של איזור 1, אז היא תקפה רק בגבולות איזור 1. אם בא לך לנסוע מת"א להרצליה למשל, לא תוכל להשתמש בכרטיסיה זו. ואז תצטרך לקנות כרטיסיה נוספת לנסיעה מת"א להרצליה. וזה לא נגמר כאן. אם אתה רוצה לנסוע בתוך הרצליה או מהרצליה לרעננה - עוד כרטיסיה.

בערך צבור אתה טוען סכום כסף שגם לא ישגע אותך עם עודף. הסכומים הם 30/50/100. על כל סכום שאתה טוען, אתה מקבל תוספת של 25%. אם אתה טוען 30 ש"ח, אתה מקבל 37.50 ש"ח. אם אתה טוען 100 ש"ח, אתה מקבל 125 ש"ח. התוספת של 25% מגלמת בדיוק את ההנחה שנותנת כרטיסיה.

זאת ועוד, משרד התחבורה פועל להרחבת השימוש בערך צבור ברחבי הארץ תוך כדי ביטול כרטיסיות (אלו כבר לא נמכרות בחברת קווים למשל, ניתן לטעון בקווים רק ערך צבור).

על כן היתרון בערך צבור הוא שיש לך חוזה אחד שמתאים לכל הנסיעות בגוש דן והשרון וממש לפני מספר חודשים גם במודיעין, לוד (כולל נסיעות בין עירוניות) - חברת קווים בלבד. בהמשך הערך הצבור יהיה תקף גם ברמלה, שוהם, באר יעקב, מודיעין עילית.
º
הבנתי. תודה על התשובות.
17/10/13 17:17
16צפיות
‬ שרשור הכוונה ומודיעין 17/10
50תגובות
17/10/13 00:01
70צפיות
הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר...

(המשך...)
הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
בחזרה לפורום
האזור שלי בפורום