בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לפורום ``תחבורה ציבורית``

שעות הפעילות:
ימים א`-ה` - כל היום
ו` וערבי חג - כל היום
שבת - כל היום

בפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד.

אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה במנות האוכל במטוסי אלעל.

* לא לשכוח לענות על הסקר - מי שמצביע משפיע

מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הדקו חגורות ושתהיה נסיעה טובה,
מודיעין (i) לשרותכם.

שאלה בנוגע למעבר הרכבת ביבנה
04/10/13 13:20
257צפיות
אולי נכון יותר לשאול זאת בפורום תשתיות אבל אני מניח שגם כאן ידעו לענות לי:

אתמול כשנסעתי מאשדוד צפונה בכביש 4, ראיתי שצפויה להבנות שם תחנת רכבת, אבל גם מעיין כלובים בנויים שלא ברור מה ייעודם ולמה משמשים\ישמשו....?

למישהו מכם הפתרונים?!

הרבה תודה, אמיר.
ה"כלובים" לאורך כביש 4
04/10/13 14:34
709צפיות
הם מבנים שנמצאים על פתחי האיוורור של המנהרה בתוכה עוברת המסילה בין יבנה מערב לצומת/משולש פלשת. מטרת הכלובים למנוע חבלה מלמעלה ברכבות העוברות ובמסילות.
לא ידוע לי על תוכניות להקמת תחנת רכבת נוספת בקו זה. אולי אתה מתכוון למשהו אחר וצריך להיות מעט יותר ספציפי.
º
כבר יש שם תחנת רכבת תקופה די ארוכה
04/10/13 14:44
91צפיות
דווקא שאלת בפורום הנכון:
04/10/13 14:49
171צפיות
בכל הקשור לתשתיות תחבורה ציבורית בכלל ולתשתיות רכבת בפרט, יש סיכוי גבוה יותר לקבל תשובה כאן ב-394.

קצת יותר פרטים בתוספת לתשובה של רמי: מדרום לתחנת יבנה מערב (שנפתחה לפני כשנה וחצי) הרכבת עוברת במנהרה, "הכלובים" שראית סוגרים את פתחי האוורור כדי שלא ניתן יהיה להיכנס דרכם לתוך המנהרה. הפתחים עצמם מוגבהים מעל גובה הקרקע כדי שזרימת האויר תהיה טובה יותר.
לא צפויה להבנות שם תחנה
04/10/13 15:37
168צפיות
יש תחנה ביבנה מערב, בקצה הצפוני של המנהרה, שפועלת כבר מתחילת 12'.

התחנה הבאה היא באשדוד, שפועלת כבר כעשור.

בין שתי אלו לא צפויה להבנות תחנה נוספת.
האמת שצפויה תחנה בינהן
04/10/13 15:40
174צפיות
אבל לא בקרוב.

תחנה במתחם בני דרום
באמת? באיזו תכנית זה נכלל? לא מוכר לי
04/10/13 16:48
107צפיות
מכל מקום הוא כתב שצפויה להבנות תחנה במקום בו הוא ראה את ה"כלובים". שם כבר נבנתה תחנה ולא צפויה להבנות עוד אחת (לשם מה?)
לא תמצא את זה בתוכנית הפיתוח
04/10/13 17:05
113צפיות
כי זה עוד רחוק.
אבל אם תבדוק את תוכנית המתאר של איזור התעשיה הכלוא בין כבישים 4/41/42 תמצא באמצעו שטח המוקצה לתחנת רכבת ומסוף תחבורה ציבורית.

ובקשר לשאלה שלו, רשמתי לו שיש שם כבר תחנה יבנה מערב.
º
תודה!
05/10/13 13:41
15צפיות
אני מהצפון, פעם ראשונה בחיי שעברתי בקטע
04/10/13 16:02
151צפיות
הזה של כביש 4...ככה שתוך כדי נסיעה לא זכרתי בוודאות אם ראיתי את התחנה בנוייה ומתפקדת או לא.

בכלמקרה המון תודה על התשובה!
בשנה וחצי הראשונות של פעולת התחנה
04/10/13 16:51
126צפיות
היא היתה תחנת סיום הקו כאשר המסילות שעוברות במנהרה (מתחת ל"כלובים") וממשיכות דרומה לא פעלו עדיין.
רק לאחרונה הופעלו גם מסילות אלו והתחנה הפכה לתחנת ביניים בקו שבין אשקלון להוד השרון.
‬ שרשור הכוונה ומודיעין 05/10-04/10
70תגובות
04/10/13 00:04
102צפיות
הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר...

(המשך...)
הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
º
הודעות ודיווחים
63תגובות
03/10/13 21:32
268צפיות

(המשך...)
חדש מהרק"ל - יש תדירות חדשה.
03/10/13 21:05
487צפיות
היום שמתי לב שבתחנות הרכבת תלו לוח תדירות חדש.
יש תדירות מעט יותר גדולה. ובבדיקה של הלו"ז מהר הרצל נוספו 12 נסיעות.
כתובות אינטרנט מצורפות:
º
יפה. עכשיו שיוסיפו רכבות אחרי חצות.
03/10/13 21:24
133צפיות
5.25 בשעות השיא בבוקר
03/10/13 21:41
363צפיות
עוד 55 שניות ונגיע ליעד....
º
45 שניות (5.25 = 5:15)
03/10/13 21:45
120צפיות
º
מה?
03/10/13 23:32
71צפיות
מה מה?
03/10/13 23:35
223צפיות
5.25 דקות = ¼5 דקות = 5 דקות ו-15 שניות.
º
אהה
04/10/13 00:57
64צפיות
רוב הזמן התדירות היא שבע דקות ומעלה..
03/10/13 22:03
251צפיות
עדיין זמן המתנה גדול מדי.
גם התדירות בשעות הערב לא מספיקה
04/10/13 14:12
177צפיות
משתמשי התח"צ המתגוררים בשכונות הקצה ומשתמשים בקווי ההזנה סובלים מכך רבות.  
המדד לא צריך להיות לפי עומס בעמידה.
אם רוצים שיוציאו מערך בודד.
הרי זה מפספס את כל הרעיון של הרק"ל
05/10/13 22:10
106צפיות
אם אדם צריך לחכות לקו בתדירות של 15-20 דקות ואז לחכות עוד עשר דקות לרק"ל - עדיף כבר היה לו לנסוע בקו ישיר שהיה לו לפני הרק"ל...
צריך לשפר את תדירות הקווים המזינים
06/10/13 00:49
74צפיות
התדירות של הרק"ל בשעות השפל לא צריכה להיות גבוהה כמו במשך היום. 10-12 דקות זאת תדירות לא רעה בשעות של ביקוש נמוך.
º
הבעייה שהם חושבים ש8 בערב זו שעת שפל
06/10/13 08:56
29צפיות
היום אחה"צ הגיעו רכבות בהפרש של 2 דקות
03/10/13 23:54
244צפיות

הגעתי לתחנת קריית משה (לכיוון צפון) בדיוק כשרכבת עזבה את התחנה.
על המסך היה כתוב 2 דקות לרכבת הבאה ומעקב אחר השעון עד להגעת הרכבת אימת את הזמן.

תחנת המוצא שלי היתה בשכונת הר נוף והיעד באיזור שבטי ישראל, רציתי לנסוע בקו 55 אך לפי נתוני האפליקציות זמן ההמתנה עמד על 19 דקות (!).
התקדמתי למסוף הר נוף בעזרת קו 74 שסיים את מסלולו שם, החלפתי לקו 74 אחר איתו נסעתי עד תחנת רק"ל קריית משה, ומשם רק"ל לשבטי ישראל.

די הופתעתי לטובה מתזמון הקווים המהיר שהיה לי, כי בדר"כ החלפות כאלה אינן יעילות. אולי עניין של מזל בלבד.

חלפו 17 דקות מאז שעליתי על האוטובוס הראשון ועד עלייתי לרק"ל בקריית משה, והנסיעה ברק"ל מקריית משה לשבטי ישראל ארכה 20 דקות בדיוק.
אם נוסיף את 2 דקות ההמתנה בתחנת המוצא, נגיע בסה"כ ל-39 דקות שזה די נחמד בשעת אחה"צ ביום חמישי.
מסילת רכבת ישנה ליד מחלף גלילות מזרח
03/10/13 20:10
546צפיות
מסילת רכבת ישנה ליד מחלף גלילות מזרח
בשיטושי בצילומי אוויר משנת 1979 שהועלו למפת העיר האלקטרונית של רמת השרון נתקלתי בשלוחה של מסילת רכבת מהמסילה הראשית (והבודדת בתקופה ההיא) לכיוון מערב ממש איפה שהיום קיים מחלף גלילות מזרח (5/20). האם מישהו בפורום מכיר את השלוחה הזו (שלה ופורקה) ויודע עליה משהו?
º
זו שלוחה למתחם הדלק פי גלילות
03/10/13 20:44
186צפיות
זה ידוע
03/10/13 20:52
296צפיות
היתה מסילה שיצאה מהמסילה הראשית צפונית מתחנת "תל ברוך",
ובה מסילה לאתר מיכלי הגז של "פז-גז",
המסילה היתה קשתית ממש חצי מעגל,
והיו שם בדרך קבע קרונות עם מיכלי גז והסמליל "פז-גז".
לימים, כשחוות הגז פונתה לטובת ייעוד אחר שלוחת המסילה פורקה.
ליד המקום של חוות הגז (דרומית ) ממש ליד תחנת ''תל ברוך'' היה חניון של אוטובוסי דן הישנים והמפורקים, בצבעי תכלת/ פס אדום או צהוב לימון ופס ירוק/אבוקדו ....
אגב, בתחנת "תל ברוך" היתה עצירה מוחלטת של הרכבת לירושלים,
בדרך כלל היה מפגש רכבות של הרכבת שבאה מירושלים לחיפה
ליד המשולש של קולנוע דרייב-אין".
כל רכבת שעברה שם היתה מאיטה הנהג היה זורק "טבעת" גדולה ומקבל לזרועו טבעת חלופית.
כך היה זה סימן שקטע המסילה הבא: תל ברוך - תל אביב צפון (בני ברק )של היום ) פנוי.
מתחם הדלקים פי-גלילות נסגר ב2003.
03/10/13 21:02
236צפיות
שנים דיברו על סגירתו אבל רק אחרי הפיגוע שם ב2002 שרק בנס לא נגמר כמגה פיגוע הגדול בתולדות המדינה סגרו אותו סופית.
אולי בגלל הארכת נתיבי איילון השלוחה נסגרה
05/10/13 09:39
114צפיות
כאשר הייתה השלוחה, הקצה הצפוני של נתיבי איילון היה בגלילות-מזרח.
בהמשך נסלל קטע מהרצליה והשלוחה בוטלה. כנראה יש קשר בין הארכת נתיבי איילון לביטול השלוחה.
אתה מבלבל מספר דברים ומקומות
03/10/13 21:27
260צפיות
חניון האוטובוסים המפורקים/תקולים/לא_בשימוש של דן לא היה ליד תחנה תפעולית תל ברוך, ממש לא,
אלא כמעט בצמוד לתחנת הרכבת הרצליה.
אני זוכר בשנת 84' אוטובוסים בצבע חום חרדל של דן חונים בחניון הזה.

הטבעת עליה אתה מדבר ברכבות לירושלים נקראה בשם שרביט עיתוק או שרביט.
בקצה הטבעת היה מקל מתכת מסויים שכשהאתת היה מקבל אותו הוא היה מכניס אותו למכונה עתיקה ואדומה (עוד מתקופת המנדט)
והיא היתה סוגרת מעגל חשמלי כלשהו שצפצף בצד השני (נניח ירושלים או אולי בית שמש) שרכבת נכנסת לתוכו ומונעת, טכנית-פיסית,
הוצאת שרביט כזה בצד הנגדי.

כלומר רכבת מ-א' ל-ג' בהגיעה לקטע עיתוק שרביטי בתחנה ב', עם קבלת השרביט ב-ב' המכונה ב-ג' לא יכולה היתה להנפיק את המקל (השרביט) לרכבת
שרצתה לצאת מ-ג' לכוון א'.

קטע העיתוק התחיל בפועל בתחנת בני ברק, כמדומני, ולא בתחנה תפעולית תל ברוך (שנמצאת כ-1 ק"מ צפון מערבית לתחנת ב"ב).

היה אפילו שלט מתכת ענקי (כמה מטרים על כמה מטרים) שכוון לנהגי הקטר שבאו מכוון חיפה לכוון בני ברק שבו היה כתוב
"הנך נכנס לתחום עיתוק ידני" (או הנך נכנס לתחום שרביט ידני, משהו בסגנון).
שכן מרבית המדינה חוץ מהקטע בין תל ברוך לירושלים היתה כבר בתחום אוטומטי של עיתוקים (מערכת שנכנסה לשימוש בשלהי שנות ה-50).


השלוחה לפי גלילות היתה הרבה צפונה מתל ברוך. בערך 1.5 ק"מ צפונה ממנו. בצורת קשת שהיתה קעורה כלפי דרום מערב או אם תרצו קמורה לכוון צפון מזרח.
במלים אחרות כמדומני שרק מכוון דרום יכולה היתה רכבת להכנס לפי גלילות, אבל אני לא בטוח בכך במאה אחוז.
שרביטים באיתות רכבתי
04/10/13 22:56
167צפיות
ה-'טבעת' שהוזכרה בשרשור הזה היא חסרת משמעות מבחינת עקרונות תפעול הרכבת - מדובר בחישוק (ממתכת או מגומי) עליו תלוי נרתיק עור שבתוכו ניתן להניח ולאבטח את השרביט.

השרביט הוא אישור שקטע מסילה חד-מסילתי מסוים (ששמות התחנות שבקצותיו חרוטים עליו) הוא פנוי מרכבות אחרות. לכל קטע יש עותקים רבים של השרביטים שלו, אולם בשגרה כולם נעולים בשני מתקני שרביטים, בשתי התחנות (לצורך הדוגמה נקרא להן א' ו-ב').

כשרכבת מגיע לתחנה א' ואמורה להמשיך לתחנה ב', האתת בתחנה א' מבקש מחברו שבתחנה ב' (באמצעות שליחת אותות חשמליים שמפעילים פעמונים לפי קוד מוסכם) אישור לשלוח רכבת לקטע. אם הקטע אכן פנוי, האתת בתחנה ב' מחזיר איתות מתאים וכן אות חשמלי רצוף, שמשחרר את מתקן השרביטים בתחנה א' ומאפשר לאתת המפעיל אותו להוציא שרביט בודד ולהושיטו לנהג הרכבת. בעת הוצאת השרביט ננעל המתקן ולא מאפשר הוצאת שרביטים נוספים. אתת א' שולח אות מתאים לאתת ב', שגורם לנעילה דומה במתקן ב'. הנעילה תשתחרר רק כשנהג יחזיר את השרביט לאחד האתתים, שיחזיר את השרביט למתקן שלו, מה שיאפס את המתקן, וישלח אות חשמלי לאיפוס המתקן השני.

לפיכך, לנהג הרכבת אסור להמשיך לתוך קטע (גם אם הסמאפור ביציאה מהתחנה מכוון ל-'סע') ללא שרביט מתאים ביד. השרביט מבטיח לו שלא יפגוש רכבת אחרת עד לתחנה הבאה.

אין פה הבטחה טכנית נגד כישלון - מערכת השרביטים היא בעיקר עזר למימוש הנהלים של כניסת רכבת למסילה פנויה.

אין קשר לעיתוק - בדרך כלל תנועות עיתוק לא זקוקות לשרביטים.

מדובר בטכנולוגיה שפותחה במאה ה-19, אבל המשיכה לעבוד ברכבת ישראל עד שנת 2000 (בקטע עכו-נהריה).

מי שרוצה ללמוד עוד על איתות ותפעול רכבתי מוזמן לקבוע פגישה איתי במוזיאון הרכבת.
הערה קטנה
05/10/13 11:50
145צפיות
גם כיום אנו משתמשים בשרביט בקטע מסוים.
º
דימונה - נחל צין?
05/10/13 16:15
67צפיות
לא
05/10/13 19:37
92צפיות
אבל היתה לי הרגשה שזו התשובה שאקבל.

אחרי הכל אנו עובדים בשיטת השרביט בשלוחה די חדשה שנבנתה לפני 10 שנים בערך.
º
רמת חובב...
05/10/13 19:43
51צפיות
אכן - בשלוחה לרמת חובב
05/10/13 20:02
93צפיות
השלוחה לרמת חובב נבנתה בלי מערכות לזיהוי רכבות בתוכה, ובמקום זאת צריכים הנהגים שפניהם מועדות אליה לקבל שרביט בודד.
שיטה זו מספיקה מפני שהשלוחה כולה מיועדת כרגע לתפעול באמצעות קטר אחד בלבד בכל רגע נתון.
עם זאת, זוהי אינה מערכת שרביטים למסילה בודדת כמו שתיארתי קודם לכן.
º
אכן רמת חובב
05/10/13 20:46
50צפיות
|4U| עמותת סה"ר מחפשת מתנדבים
03/10/13 11:54
42צפיות
עמותת סה"ר נותנת תמיכה נפשית לפונים הבוחרים לבטא את המצוקה שלהם באינטרנט, באמצעות צ'ט אישי ופורומי תמיכה כאן בתפוז, בעברית ובערבית.

ההכשרה בסה"ר היא ייחודית ונותנת כלים מעשיים ומקצועיים  במתן סיוע נפשי באמצעות האינטרנט.
ההכשרה הקרובה תהיה משותפת ליהודים וערבים, ותיפתח בנובמבר בחיפה. המיונים להכשרה מתקיימים בימים אלו.

אם אתם מעל גיל 21 ורוצים להיות חלק מקבוצת מתנדבים ייחודית ואכפתית ומארגון בצמיחה, מלאו טופס התנדבות באתר וניצור איתכם קשר בהקדם.
www.sahar.org.il

תודה רבה
צוות סה"ר



זיהום אויר ברציפי התחנה המרכזית בירושלים
03/10/13 00:13
223צפיות
חשש לבריאות הציבור ברציפי התחנה המרכזית בירושלים
המשרד להגנת הסביבה בהתייעצות עם משרד הבריאות מודיע כי בתחנה המרכזית בירושלים ברציפי העלייה לאוטובוסים, ישנו חשש לבריאות הציבור. זאת בשל חריגות הנמדדות במקום מערכי ההתרעה לחנקן דו-חמצני, המהווה סמן לזיהום אוויר מתחבורה. לפיכך, המשרד להגנת הסביבה ממליץ לציבור הנוסעים להימנע משהייה שלא לצורך ברציפי העלייה לאוטובוסים. יצוין כי בשנה שעברה שילמה התחנה המרכזית בירושלים קנס של 708,224 ₪ בגין זיהום אוויר.

מחר יום חמישי 3/9/13 14:00 מתוכננת הפגנה בעניין ברציפי התחנה המרכזית. מארגן: 15 דקות

לפרטים נוספים ראו קישור
התכוונת ב3.10 אגיע לירושלים סביב 16:15 היום
03/10/13 13:54
116צפיות
אם ההפגנה תהיה שם עוד, אגיד שלום לגיל :)
‬ שרשור הכוונה ומודיעין 03/10
41תגובות
03/10/13 00:00
41צפיות
הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר...

(המשך...)
הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
אגד הודיעה על חלופה לקו174 מבאר יעקב
02/10/13 22:28
116צפיות
שאלתי את אגד מאחר ובאר יעקב לא שייכת לגוש המרכזי מה המחיר התשובה היתה 16 ש״ח
אם הקו יצא מבאר יעקב ויכנס לכיוון שיכון המזרח המחיר צונח כמעט ב 10 ש״ח
354 לבני ברק עולה 14 ש״ח
מי מכיר את הקטר החביב הזה?
02/10/13 22:12
232צפיות
מי מכיר את הקטר החביב הזה?
איפה צולם ומה הוא עושה שם?
תנו תשובה וקבלו עוד תמונות שלו בפעולה...
Foremarke Hall
02/10/13 22:30
88צפיות
ועל שאר השאלות יצטרך גוגל לענות.
º
GWR
03/10/13 00:13
32צפיות
השבתת תנועה עקב עבודות תשתית?
02/10/13 20:57
492צפיות
 השבתת תנועה עקב עבודות תשתית?
לא, בכלל לא מה שחשבתם! ככה זה נראה ברוסיה:
http://ru-railway.livejournal.com/2110370.html

אין צורך להבין את הכתוב, התמונות והסרטונים מדברים בעד עצמם. פשוט השביתו קו ראשי בשעות השיא של יום שישי (מקביל לערב יום חמישי אצלנו) לצורך הקמת מסילה שלישית. בטח ובטח שאין שום הסעות מטעם הרכבת, והנוסעים התבקשו להשתמש באמצעי תחבורה חלופיים; וכמובן שרבים לא ידעו על ההשבתה עד לרגע האחרון למרות שהשינויים בלו"ז פורסמו מספיק זמן מראש. אבל כולם רצו להגיע הביתה, והתוצאה לפניכם.

כמובן שזה לא בסדר, וכמובן שככה לא צריך להיות. אבל... בכל זאת, אולי כדאי שתראו ותזכרו את המראות, ותיזכרו בהם מדי פעם. ברכבת ישראל מעולם לא היו ולדעתי גם לא יהיו מראות כאלה, ואפילו לא קרוב לזה.
שמת לב שלא מעט נוסעים מחייכים?
02/10/13 21:17
203צפיות
נראה אותם ממשיכים לחייך בהשבתות של פיטוסי
º
ההשבתות שלנו קטנות עליהם.
02/10/13 21:23
71צפיות
º
מושחטים! להפרית!!
02/10/13 21:41
63צפיות
º
למה להפרית כשאפשר לשקע?
02/10/13 21:46
55צפיות
º
לשכע!!!
02/10/13 21:54
38צפיות
º
02/10/13 21:56
14צפיות
לשקאה!!
03/10/13 18:43
46צפיות
למנער!
כומט מבט אלכתרומגנתיט!
להזמין סינים שיבנו בחודשיים מגלב 500 קמ"ש!!!
02/10/13 22:02
130צפיות
ורכבת תחתית בכל הארץ!
º
* סליחה, בשבועיים!!!1
02/10/13 22:04
35צפיות
יש בעיה
02/10/13 22:04
137צפיות
אין מספיק סינים. כולם עובדים בקו לכרמיאל...
עדי אלדר חטף את כולם רק לעצמו.
02/10/13 22:32
129צפיות
עכשיו אנחנו יודעים מי אשם בזה שאין רכבת תחתית בגוש דן, ובזה שמשביתים את הרכבות בישראל וברוסיה. זרועו הארוכה של ראש עיריית כרמיאל...
אבל יש מטרונית!
03/10/13 18:46
69צפיות
40 ק"מ של רק"ל בלי מסילות! רוסים פרימיטיביים, לא שמעו על החידוש הטכנולוגי החיפאי...
התקדמות במכרז NATM של נת"ע:
02/10/13 22:30
178צפיות
02.10.2013
ארבע חברות בינ"ל עברו את שלב המיון המוקדם PQ במכרז כריית המנהרות הקונבנציונלית NATM

"חברת נ.ת.ע סיימה את שלב המיון המוקדם PQ למכרז כריית המנהרות בשיטת NATM, שיטה קונבנציונלית בכרייה בקרקע רכה מתחת למי תהום וכן מתחת לכבישים ותשתיות. ארבע חברות בינ"ל, מהגדולות בעולם בתחום, וכן מיזמים משותפים , מתוך שבע החברות שניגשו למיון המוקדם, עברו את השלב הזה, והזוכה יבחר מבניהן בסוף השנה הבאה.

מדובר בפרויקט ייחודי וראשוני בארץ, כחלק מתוואי הקו האדום של הרכבת הקלה במטרופולין ת"א, ובו יחפרו מנהרות לאורך 3.5 ק"מ, כולל אולמות ומנהרות מקשרות לצרכי בטיחות. הכרייה תהיה באזור המזרחי של הקו האדום, אזור צומת גהה, מתחת לצומת ולכביש 4, וצפונית לתחנת אם המושבות."

http://goo.gl/tyYiZz
º
למה לוקח שנה ורבע להחליט על זוכה?
04/10/13 01:43
21צפיות
º
גם סוג של חוויה, לא?
03/10/13 00:16
57צפיות
חוויה כן, תענוג גדול - לא בטוח...
03/10/13 11:59
83צפיות
אולי רק לחלק מהנוסעים הצעירים.
חידת מקום.
47תגובות
02/10/13 19:26
439צפיות
חידה נוספת יוצאת לדרך. הפעם הנכם מתבקשים לזהות באיזו מסילה מדובר ואת מיקומה. הפותר נכונה יזכה את הפורום במספר תמונות נוספות מקו אשקלון-ב"ש.

(המשך...)
חידת מקום.
חידה נוספת יוצאת לדרך. הפעם הנכם מתבקשים לזהות באיזו מסילה מדובר ואת מיקומה. הפותר נכונה יזכה את הפורום במספר תמונות נוספות מקו אשקלון-ב"ש.
סוף הסיפור עם הנסיעה שירדה בקווים
02/10/13 12:53
440צפיות
תקציר: נהג קווים הוריד ניקוב בכרטיסיה למרות שהייתי עדיין במסגרת השעה וחצי, והתווכח איתי שכרטיסיה לא מקנה זכות מעבר של 90 דקות במקום להחזיר לי את הניקוב האבוד.

פניתי לקווים דרך הטופס באתר האינטרנט שלהם. חזרו אלי באימייל כבר למחרת וביקשו שאשלח להם צילום של שני הכרטיסים. צילמתי בטלפון ושלחתי. לקח קצת זמן (אבל היו חגים, אז זה הגיוני) וקיבלתי הביתה בדואר רשום שובר של 10 ש"ח לשימוש באוטובוסים של קווים לטעינה ברב קו (ערך צבור או חופשי חודשי), שמגלם פיצוי של כמעט 100% על הנסיעה האבודה והטרחה. השתמשתי בו אתמול כדי לקנות חופשי חודשי.

הסיפור מבחינתי סגור, ושירות הלקוחות של קווים מקבל ציון מעולה. אני מקווה שהם גם שוחחו עם הנהג הראשון שאחראי לכל הצרה הזו והסבירו לו את הלכות השימוש ברב קו. אמנם זה כסף קטן בשבילם, אבל בסוף חברת קווים הפסידה בגללו הרבה יותר מהנסיעה הזו.
הם לא הפסידו. תחשוב על עשרות הלקוחות שאותו
02/10/13 14:13
230צפיות
נהג גבה מהם שלא כדין משך זמן עבודתו בחברה, משעברה הרפורמה ועד היום, שלא התלוננו אלא בלעו את הצפרדע.
והכל בשל רשלנותה החמורה של חברת קווים בהכשרה בסיסית של נהגיה.
קרה לי מקרה דומה
02/10/13 22:35
160צפיות
היום עבדתי בקו 42 ומישהי שעברה מקו 10 אלי המכשיר חייב אותה משום מה למרות שהיא שילמה כמה דק קודם מאחר ולקח לגברת הנכבדה דקה לעכל את העניין עד שהראתה לי את החיוב הקודם עלו עוד נוסעים וכתוצאה מכך לא יכולתי לבטל לה את הכרטיס
הבעיה שרב קו שלה הוצא באגד ולכן היא תצטרך לפנות אליהם לבדוק אם יש בעיה בכרטיס למרות שהיא משתמשת רק בדן
זה קרה לי כבר שלוש פעמים קודם
03/10/13 10:04
123צפיות
פעם בקו 142 אחרי קו 60 והנהג מיד ביטל, ופעם ב 55 כשהוא הוריד לי ערך צבור כשהיה לי חופשי חודשי, וגם הוא מיד ביטל.
והיתה גם פעם אחת שנהג של 58 לא ראה את נסיעת ההמשך על הרב קו, אבל זו היתה הנסיעה האחרונה בכרטיסיה אז לא ירד כלום. הוא הסתכל על הכרטיס ונתן לי להכנס.

אילו הנהג של 55 עם הכרטיסיה היה מיד מבטל במקום להתווכח איתי, כל הסיפור היה נגמר אבל התווכחנו עד שעלתה עוד נוסעת והניחה את הכרטיס על המכשיר, ואז לא היה לי טעם להמשיך להסביר לו את הלכות הכרטיסיה.

זה קרה לי בדן ממש ממש בהתחלה, והבנתי שפשוט צריך להשאיר את הכרטיס על המכשיר עד שיש אור ירוק. אם מרימים אותו מהר מדי, אז נסיעת ההמשך לא נרשמת על הכרטיס ואז באוטובוס הבא יהיה חיוב.
מאז שהתחלתי להשאיר אותו על המכשיר עד שיש אור ירוק זה לא קרה לי בכלל במשך הרבה מאוד זמן עד הסיפור הזה עם ה 55 עכשיו.
מתברר שבירושלים הייתה בעיה גדולה
03/10/13 21:36
130צפיות
בשבועות האחרונים בגלל המעבר הדחוי לשעון חורף. הרבה נסיעות הורדו לחינם.
קו הרכבת לכרמיאל - עדכונים מהרשת
02/10/13 08:35
288צפיות
היי,
אני מצרף לכם כאן שני קישורים שלמיטב זיכרוני לא הופיעו בפורום:


זהו סרטון שעלה בדף של עיריית כרמיאל בפייסבוק - אין שם נתונים טכניים אבל יש לא מעט תמונות ממנהרות הרכבת ההולכות ונכרות בדרך לכרמיאל (מנהרות גילון/הכרם).


הקישור הזה הוא מפורום עכונט שעושה עבודה יפה בסיקור הפרויקטים באזור - השרשור הנ"ל מכיל צילומים מגשר ההפרדה המפלסית הארוך ההולך ונשלם בעכו דרום. אורך הגשר כ 600 מטרים ותחתיו תעבור המסילה הכפולה לכיוון עכו ונהריה, המסילה הכפולה לכיוון כרמיאל ונחל נעמן.

תהנו.

º
על הקישורים צחי
02/10/13 10:36
31צפיות
º
תודה רבה, צחי!
02/10/13 20:13
15צפיות
º
02/10/13 20:22
6צפיות
º
03/10/13 00:07
1צפיות
בחזרה לפורום
האזור שלי בפורום