לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לפורום ``תחבורה ציבורית``

שעות הפעילות:
ימים א`-ה` - כל היום
ו` וערבי חג - כל היום
שבת - כל היום

בפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד.

אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה במנות האוכל במטוסי אלעל.

* לא לשכוח לענות על הסקר - מי שמצביע משפיע

מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הדקו חגורות ושתהיה נסיעה טובה,
מודיעין (i) לשרותכם.

מן הוא? (בשלח, ט"ז, ט"ו)
12/01/14 13:33
320צפיות
מן הוא? (בשלח, ט"ז, ט"ו)
מהו זה האוטובוס הצהוב הלזה?
האם היברידי או חשמלי?
זכור לי שמישהו העלה תמונה של משהו דומה, אך לא מצאתי בחיפוש.

צולם בגוש דן ע"י "חדשות חרדים ונייעס".
האוטובוסים של נתב''ג
12/01/14 13:38
191צפיות
לא היברידי ולא חשמלי מנוע דיזל של אוטובוסים
מבחינת הנעה - אוטובוס רגיל לחלוטין.
12/01/14 13:39
189צפיות
דיזל. רק המרכב שונה. כמובן - ניאופלאן תעופתי.
תודה לך ולאריאל.
12/01/14 13:46
222צפיות
תודה לך ולאריאל.

האם זה אוטובוס מפרקי?
מה מיחד אותו כתעופתי?
לא, הוא לא מפרקי.
12/01/14 14:53
137צפיות
מה לא נסעת לחול אף פעם?
הוא אוטובוס רחב במיוחד, כמעט פי שניים מהרגיל וללא מקומות ישיבה כמעט. מיועד להסעת נוסעים בעמידה מהמטוס לטרמינל.
יש בברזיל מפרקיות בתוך הנמלי תעופה
12/01/14 15:18
110צפיות
אישית ראיתי בסאו פאולו מפרקית רגילה עם מספר מושבים קטן שפועלת שם
אדמו"רים לא נוסעים למטוס באוטובוס
12/01/14 16:25
143צפיות

מה, לא שמעת על "נוהל אדמו"ר"?!  
º
צודק, כמובן!
12/01/14 21:01
32צפיות
º
שרשור הכוונה ומודיעין 12/01
42תגובות
12/01/14 10:07
56צפיות

(המשך...)
לונדון שרובכם לא הכרתם
11/01/14 23:41
320צפיות
הנה סרט בצבע(!) של לונדון בשנת 1927:
http://youtu.be/Qgxki8_R968

אם זה ישן מדי עבורכם, אז הנה העיר בשנות החמישים - לפחות כאן דגמי האוטובוסים מוכרים יותר...
http://youtu.be/GHhuBZEZESU
º
לא היו רמזורים בלונדון בשנות ה-50?!?
12/01/14 01:13
71צפיות
היו גם היו, לא כמו היום - הם היו בעיקר במרכז
12/01/14 01:32
166צפיות
העיר, ואילו הסרט הזה נראה לי כולו בפרברים הפנימיים (מקומות כמו גבעתיים בארץ).
Kensington High St
12/01/14 19:19
82צפיות
surprised you didn't recognise, especially when RTs on the 9 & 49 are shown
לא ממש שמתי לב... אני לא מגיע למקומות של אילי
12/01/14 19:53
70צפיות
ההון והאריסטוקרטיה האנטישמית!  

היו שם רמזורים בשנות ה-50?
traffic lights
12/01/14 20:11
55צפיות
were not generally introduced before the 1960s really.

as far as I am aware, only the junction @ knightsbridge might have had traffic lights in the 50s.

this part of the world is the home of no less the Israeli Embassy, didn't you ever had the occasion to  pay them a visit?

if you are in London, we must somehow meet one day

regards
כן ביקרתי באיזור מספר פעמים
12/01/14 20:24
44צפיות
ידעתי שתעלה את הנושא של השגרירות מיד לאחר ששלחתי את ההודעה...

פעם להגיע לשגרירות ופעם כדי להפגיו נגד הפגנת השונאים שמחוצה לה. אבל זה לא איזור שיש לי מה לעשות שם חוץ מהשגרירות.
אשמח להפגש פעם - כשלא אהיה בקו ווטפורד-
12/01/14 20:24
34צפיות
בירמינגהאם.
º
30/3/2014 running day on route 142 Watford
12/01/14 20:24
25צפיות
º
A date for your diary
12/01/14 20:26
17צפיות
º
לרגל 100 שנים להפעלת הקו...
12/01/14 20:28
20צפיות
well done
12/01/14 20:34
32צפיות
i heard of it from the horses mouth- ie the organiser.

hopefully the plan would be  somewhat modified - it is far from ideal to have a running day in Watford and send out buses for 3 hr round trip..
מסכן מי שצריך לעשות את הסידור הזה...
12/01/14 22:31
35צפיות
קו מזעזע שעובר בכמה מהשכונות הפחות נחמדות בצפון-מערב לונדון, קרי ברנט אוק וקולינדייל.
and the current 142
13/01/14 00:20
105צפיות
and the current 142

6179 - the former VLA179 -is seen at Edgware
לדעתי לא מדובר בצילום צבע
12/01/14 21:53
89צפיות
אלא בריטוש.
שים לב שמדובר בטכניקה ייחודית שפיתח
12/01/14 22:30
81צפיות
אביו של קלוד פריז גרין ושבנו קלוד המשיך. רואים זאת בשקופית בסוף הסרט.

על התהליך:
http://en.wikipedia.org/wiki/Claude_Friese-Greene

ככל הנראה בוצעו תיקוני צבע על ידי מכון הסרטים הבריטי כדי להתגבר על בעיית ההבהוב המתוארת במאמר.
אהבתי את השני, ממש street view
13/01/14 01:39
43צפיות
וכמה כלים יפים על הכביש!
º
מכוניות עם נשמה
13/01/14 01:43
15צפיות
נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 10-12/2013
136תגובות
11/01/14 21:29
2143צפיות
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לרבעון הרביעי של 2013 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים.
תודה לרכבת ישראל על הנתונים

מצ"ב נתוני חודש אוקטובר

(המשך...)
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לרבעון הרביעי של 2013 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים.
תודה לרכבת ישראל על הנתונים

מצ"ב נתוני חודש אוקטובר
לבקשת חבר יקר מהפורום: מידע על קרונות 320-328
11/01/14 17:38
181צפיות
שיוצרו ע"י היצרן: BIRMINGHAM RC&W.
נתחיל עם קרון 320:
BIRMINGHAM RC&W 1922 מחלקה שלישית 112/80 1966   עבר ל"רכבת-ישראל"
קרון מס' 320 עבר שיפוץ כללי ביום 10.02.1934. מופיע כקרון פעיל ברשימות נייד הרכבת של המסילה
    התקנית בידי  רכבת המנדאט משנת 1934 (אסמכתא: התוספת לחוקים והוראות רכבת המנדאט משנת
    1934, עמ' 112, אר"י). נרשם כקרון בשימוש ברשימות הנייד של המסילה התקנית מיום 20.02.1949
    (אסמכתא: תיק: פ/ 19 / 2, עמ' 134, אר"י). קרון מס' 320 הותאם והפך לקרון אחיד בסדנאות הקישון מהן
    יצא לעבודה ביום 17.09.1950 (אסמכתא: 2 מכתבים מאת מ"מ מהנדס ראשי למכונות לגורמים רלוונטים
    ברכבת מיום 13.04.1952 ומיום 17.04.1952, תיק: פ/ 39, עמ' 86 – 87, אר"י). מופיע כקרון נוסעים
    פעיל ברשימות נייד הרכבת של המסילה התקנית בידי "רכבת-ישראל" בשנת 1951/2 (אסמכתא: דין
    וחשבון מינהלי מאת המנהל הכללי של רכבת ישראל לשנים 1948/49 –  1951/52, חיפה, טבת תשי"ג
    (ינואר 1953), עמ' 76, אר"י). מופיע כקרון בשימוש בשנת 1952/53 (אסמכתא: דו"ח "רכבת-ישראל" תחת
    משרד התחבורה 1952/53). נרשם כקרון בשימוש ברשימות הנייד של המסילה התקנית מיום
    31.03.1954. נרשם כקרון בשימוש ברשימות הנייד של המסילה התקנית מיום 31.03.1955. מופיע כקרון
    נוסעים בשירות ברשימת קרונות נוסעים בשירות של מסילת התקן בשירות שנעשתה לצרכי הצבא מיום
    31.03.1955. (אסמכתא: תיק: 694/60/24, משרד הביטחון, ארכיון צה"ל ומערכת הביטחון). נרשם כקרון
    בשימוש ברשימות הנייד של המסילה התקנית מיום 31.03.1958. נרשם כקרון בשימוש ברשימות הנייד
    של המסילה התקנית מיום 31.03.1959. מופיע כקרון נוסעים בתיקון בסדנאות חיפה מזרח ביום
    22.05.1959 (אסמכתא: מכתב מאת מנהל התנועה אל המהנדס הראשי למכונות (2) מיום 24.05.1959,
    תיק: פ/ 39 / 4, עמ' 153, אר"י). נרשם כקרון בשימוש ברשימות הנייד של המסילה התקנית מיום
    31.03.1960. ל-"רכבת-ישראל" קרון נוסעים אחר אך בעל מס' זהה (ראה לעיל: לוח מס' 25).
קרון מס' 321:
11/01/14 17:39
86צפיות
BIRMINGHAM RC&W 1922 מחלקה שלישית 112/80 1966   עבר ל"רכבת-ישראל"
קרון מס' 321 עבר שיפוץ כללי ביום 27.02.1932. מופיע כקרון פעיל ברשימות נייד הרכבת של המסילה
    התקנית בידי  רכבת המנדאט משנת 1934 (אסמכתא: התוספת לחוקים והוראות רכבת המנדאט משנת
    1934, עמ' 112, אר"י). נרשם כקרון בשימוש ברשימות הנייד של המסילה התקנית מיום 20.02.1949
    (אסמכתא: תיק: פ/ 19 / 2, עמ' 134, אר"י). קרון מס' 321 הותאם והפך לקרון אחיד בסדנאות הקישון מהן
    יצא לעבודה ביום 12.03.1950 (אסמכתא: 2 מכתבים מאת מ"מ מהנדס ראשי למכונות לגורמים רלוונטים
    ברכבת מיום 13.04.1952 ומיום 17.04.1952, תיק: פ/ 39, עמ' 86 – 87, אר"י). קרון זה מופיע כקרון
    מחודש בתנועה ברשימת 27 קרונות הנוסעים בתנועה מיום 01.09.1950 (אסמכתא: תיק: פ/ 39, עמ' 29,
    אר"י). מופיע כקרון נוסעים פעיל ברשימות נייד הרכבת של המסילה התקנית בידי "רכבת-ישראל" בשנת
    1951/2 (אסמכתא: דין וחשבון מינהלי מאת המנהל הכללי של רכבת ישראל לשנים 1948/49 –  
    1951/52, חיפה, טבת תשי"ג (ינואר 1953), עמ' 76, אר"י). מופיע כקרון בשימוש בשנת 1952/53
    (אסמכתא: דו"ח "רכבת-ישראל" תחת משרד התחבורה 1952/53). נרשם כקרון בשימוש ברשימות הנייד
    של המסילה התקנית מיום 31.03.1954, מיום 31.03.1955. מופיע כקרון נוסעים בשירות ברשימת קרונות
    נוסעים בשירות של מסילת התקן בשירות שנעשתה לצרכי הצבא מיום 31.03.1955. (אסמכתא: תיק:
    694/60/24, משרד הביטחון, ארכיון צה"ל ומערכת הביטחון). נרשם כקרון בשימוש ברשימות הנייד של
    המסילה התקנית מיום 31.03.1958. מופיע כקרון נוסעים בתיקון בסדנאות הרכבת בקישון ביום
    16.01.1959 (אסמכתא: מכתב מאת מנהל התנועה אל המהנדס הראשי למכונות מיום 18.01.1959, תיק:
    פ/ 39 / 4, עמ' 139, אר"י). נרשם כקרון בשימוש ברשימות הנייד של המסילה התקנית מיום 31.03.1959.
    מופיע כקרון נוסעים בתיקון בסדנאות הרכבת בקישון ביום 18.09.1959 (אסמכתא: מכתב מאת מנהל
    התנועה אל המהנדס הראשי למכונות מיום 20.09.1959, תיק: פ/ 39 / 4, עמ' 156, אר"י). מופיע כקרון
    נוסעים בתיקון בסדנאות הרכבת בקישון ביום 06.11.1959 (אסמכתא: מכתב מאת מ"מ מנהל התנועה אל
    המהנדס הראשי למכונות מיום 13.11.1959, תיק: פ/ 39 / 4, עמ' 157, אר"י). מופיע כקרון נוסעים בתיקון
    בסדנאות חיפה מזרח ביום 13.03.1960 (אסמכתא: מכתב מאת מנהל התנועה אל המהנדס הראשי
    למכונות מיום 16.03.1960, תיק: פ/ 39 / 4, עמ' 167, אר"י). נרשם כקרון בשימוש ברשימות הנייד של
    המסילה התקנית מיום 31.03.1960. מופיע כקרון נוסעים בתיקון במוסך הרכבת בחיפה ביום 16.02.1962
    (אסמכתא: מכתב מאת מנהל התנועה אל המהנדס הראשי למכונות מיום 19.02.1962, תיק: פ/ 39 / 4,
    אר"י). ל-"רכבת-ישראל" קרון נוסעים אחר אך בעל מס' זהה (ראה לעיל: לוח מס' 25).
קרון מס' 322: המידע פורסם על-ידי כאן ב- 2006.
11/01/14 17:40
44צפיות
אז נדלג עליו.
קרון מס' 323:
11/01/14 17:41
32צפיות
BIRMINGHAM RC&W 1922 מחלקה שלישית 112/80 1966   עבר ל"רכבת-ישראל"
קרון מס' 323 עבר שיפוץ כללי ביום 28.06.1933. מופיע כקרון פעיל ברשימות נייד הרכבת של המסילה
    התקנית בידי  רכבת המנדאט משנת 1934 (אסמכתא: התוספת לחוקים והוראות רכבת המנדאט משנת
    1934, עמ' 112, אר"י). נרשם כקרון בשימוש ברשימות הנייד של המסילה התקנית מיום 20.02.1949
    (אסמכתא: תיק: פ/ 19 / 2, עמ' 134, אר"י). קרון זה מופיע כקרון ישן (לא מחודש) בתנועה ברשימת 27
    קרונות הנוסעים בתנועה מיום 01.09.1950 (אסמכתא: תיק: פ/ 39, עמ' 29, אר"י). קרון מס' 323 הותאם
    והפך לקרון אחיד בסדנאות הקישון מהן יצא לעבודה ביום 31.05.1951 (אסמכתא: 2 מכתבים מאת מ"מ
    מהנדס ראשי למכונות לגורמים רלוונטים ברכבת מיום 13.04.1952 ומיום 17.04.1952, תיק: פ/ 39, עמ'
    86 – 87, אר"י). מופיע כקרון נוסעים פעיל ברשימות נייד הרכבת של המסילה התקנית בידי "רכבת-ישראל"
    בשנת 1951/2 (אסמכתא: דין וחשבון מינהלי מאת המנהל הכללי של רכבת ישראל לשנים 1948/49 –  
    1951/52, חיפה, טבת תשי"ג (ינואר 1953), עמ' 76, אר"י). מופיע כקרון בשימוש בשנת 1952/53
    (אסמכתא: דו"ח "רכבת-ישראל" תחת משרד התחבורה 1952/53). נרשם כקרון בשימוש ברשימות הנייד
    של המסילה התקנית מיום 31.03.1954, מיום 31.03.1955. מופיע כקרון נוסעים בשירות ברשימת קרונות
    נוסעים בשירות של מסילת התקן בשירות שנעשתה לצרכי הצבא מיום 31.03.1955. (אסמכתא: תיק:
    694/60/24, משרד הביטחון, ארכיון צה"ל ומערכת הביטחון). נרשם כקרון בשימוש ברשימות הנייד של
    המסילה התקנית מיום 31.03.1958, מיום 31.03.1959. מופיע כקרון נוסעים בתיקון בסדנאות חיפה מזרח
    ביום 18.09.1959 (אסמכתא: מכתב מאת מנהל התנועה אל המהנדס הראשי למכונות מיום 20.09.1959,
    תיק: פ/ 39 / 4, עמ' 156, אר"י). נרשם כקרון בשימוש ברשימות הנייד של המסילה התקנית מיום
    31.03.1960. מופיע כקרון נוסעים בתיקון בסדנאות הרכבת בקישון ביום 16.02.1962 (אסמכתא: מכתב
    מאת מנהל התנועה אל המהנדס הראשי למכונות מיום 19.02.1962, תיק: פ/ 39 / 4, אר"י). ל-"רכבת-
    ישראל" קרון נוסעים אחר אך בעל מס' זהה (ראה לעיל: לוח מס' 25).
קרון מס' 324:
11/01/14 17:43
26צפיות
BIRMINGHAM RC&W 1922 מחלקה שלישית 112/80 1966   עבר ל"רכבת-ישראל"
קרון מס' 324 עבר שיפוץ כללי ביום 28.06.1933. מופיע כקרון פעיל ברשימות נייד הרכבת של המסילה
    התקנית בידי  רכבת המנדאט משנת 1934 (אסמכתא: התוספת לחוקים והוראות רכבת המנדאט משנת
    1934, עמ' 112, אר"י). נרשם כקרון בשימוש ברשימות הנייד של המסילה התקנית מיום 20.02.1949
    (אסמכתא: תיק: פ/ 19 / 2, עמ' 134, אר"י). קרון זה מופיע כקרון צבוע מבחוץ ובתנועה ברשימת 27
    קרונות הנוסעים בתנועה מיום 01.09.1950 (אסמכתא: תיק: פ/ 39, עמ' 29, אר"י). קרון מס' 324 הותאם
    והפך לקרון אחיד בסדנאות הקישון מהן יצא לעבודה ביום 28.03.1952 (אסמכתא: 2 מכתבים מאת מ"מ
    מהנדס ראשי למכונות לגורמים רלוונטים ברכבת מיום 13.04.1952 ומיום 17.04.1952, תיק: פ/ 39, עמ'
    86 – 87, אר"י). מופיע כקרון נוסעים פעיל ברשימות נייד הרכבת של המסילה התקנית בידי "רכבת-ישראל"
    בשנת 1951/2 (אסמכתא: דין וחשבון מינהלי מאת המנהל הכללי של רכבת ישראל לשנים 1948/49 –  
    1951/52, חיפה, טבת תשי"ג (ינואר 1953), עמ' 76, אר"י). מופיע כקרון בשימוש בשנת 1952/53
    (אסמכתא: דו"ח "רכבת-ישראל" תחת משרד התחבורה 1952/53). נרשם כקרון בשימוש ברשימות הנייד
    של המסילה התקנית מיום 31.03.1954, מיום 31.03.1955. מופיע כקרון נוסעים בשירות ברשימת קרונות
    נוסעים בשירות של מסילת התקן בשירות שנעשתה לצרכי הצבא מיום 31.03.1955. (אסמכתא: תיק:
    694/60/24, משרד הביטחון, ארכיון צה"ל ומערכת הביטחון). נרשם כקרון בשימוש ברשימות הנייד של
    המסילה התקנית מיום 31.03.1958, מיום 31.03.1959. מופיע כקרון נוסעים בתיקון בסדנאות חיפה מזרח
    ביום 18.09.1959 (אסמכתא: מכתב מאת מנהל התנועה אל המהנדס הראשי למכונות מיום 20.09.1959,
    תיק: פ/ 39 / 4, עמ' 156, אר"י). מופיע כקרון נוסעים בתיקון בסדנאות הרכבת בקישון ביום 13.12.1959
    (אסמכתא: מכתב מאת מ"מ מנהל התנועה אל המהנדס הראשי למכונות מיום 16.12.1959, תיק:
    פ/ 39 / 4, עמ' 161, מכתב מאת המהנדס הראשי למכונות אל מנהל התנועה מיום 27.12.1959, תיק:
    פ/ 39 / 4, עמ' 164, אר"י). מופיע כקרון נוסעים בתיקון בסדנאות הרכבת בקישון ביום 18.12.1959
    (אסמכתא: מכתב מאת מ"מ מנהל התנועה אל המהנדס הראשי למכונות מיום 23.12.1959, תיק:
    פ/ 39 / 4, עמ' 163, אר"י). מופיע כקרון נוסעים בתיקון (ניזוק קשה בפעולת עיתוק משום שהעתקים פרקו
    את המצמד בין קרונות אך שכחו לפרק את מנעולי הפלושים וכתוצאה מכך סחבו את הקרונות בפלושים !)
    בסדנאות הרכבת בקישון ביום 25.12.1959 (אסמכתא: מכתב בשם מנהל התנועה אל המהנדס הראשי
    למכונות מיום 01.01.1960, תיק: פ/ 39 / 4, עמ' 165, וראה גם: מכתב מאת המהנדס הראשי למכונות אל
    מנהל התנועה מיום 27.12.1959, תיק: פ/ 39 / 4, עמ' 164, אר"י). נרשם כקרון בשימוש ברשימות הנייד
    של המסילה התקנית מיום 31.03.1960. מופיע כקרון נוסעים בתיקון בסדנאות הרכבת בקישון ביום
    16.02.1962 (אסמכתא: מכתב מאת מנהל התנועה אל המהנדס הראשי למכונות מיום 19.02.1962, תיק:
    פ/ 39 / 4, אר"י). ל-"רכבת-ישראל" קרון נוסעים אחר אך בעל מס' זהה (ראה לעיל: לוח מס' 25).
קרון מס' 325:
11/01/14 17:44
28צפיות
BIRMINGHAM RC&W 1922 מחלקה שלישית 112/80 1966   עבר ל"רכבת-ישראל"
קרון מס' 325 עבר שיפוץ כללי ביום 26.09.1933. מופיע כקרון פעיל ברשימות נייד הרכבת של המסילה
    התקנית בידי  רכבת המנדאט משנת 1934 (אסמכתא: התוספת לחוקים והוראות רכבת המנדאט משנת
    1934, עמ' 112, אר"י). נרשם כקרון בשימוש ברשימות הנייד של המסילה התקנית מיום 20.02.1949
    (אסמכתא: תיק: פ/ 19 / 2, עמ' 134, אר"י). קרון מס' 325 הותאם והפך לקרון אחיד בסדנאות הקישון מהן
    יצא לעבודה ביום 03.04.1950 (אסמכתא: 2 מכתבים מאת מ"מ מהנדס ראשי למכונות לגורמים רלוונטים
    ברכבת מיום 13.04.1952 ומיום 17.04.1952, תיק: פ/ 39, עמ' 86 – 87, אר"י). קרון זה מופיע כקרון
    מחודש בתנועה ברשימת 27 קרונות הנוסעים בתנועה מיום 01.09.1950 (אסמכתא: תיק: פ/ 39, עמ' 29,
    אר"י). מופיע כקרון נוסעים פעיל ברשימות נייד הרכבת של המסילה התקנית בידי "רכבת-ישראל" בשנת
    1951/2 (אסמכתא: דין וחשבון מינהלי מאת המנהל הכללי של רכבת ישראל לשנים 1948/49 –  
    1951/52, חיפה, טבת תשי"ג (ינואר 1953), עמ' 76, אר"י). מופיע כקרון בשימוש בשנת 1952/53
    (אסמכתא: דו"ח "רכבת-ישראל" תחת משרד התחבורה 1952/53). נרשם כקרון בתיקון בסדנאות הרכבת
    בקישון, ברשימת הנייד של המסילה התקנית מיום 31.03.1954 וכקרון בשימוש ברשימת הנייד של
    המסילה התקנית מיום 31.03.1955. מופיע כקרון נוסעים בשירות ברשימת קרונות נוסעים בשירות של
    מסילת התקן בשירות שנעשתה לצרכי הצבא מיום 31.03.1955. (אסמכתא: תיק: 694/60/24, משרד
    הביטחון, ארכיון צה"ל ומערכת הביטחון). נרשם כקרון בשימוש ברשימות הנייד של המסילה התקנית מיום
    31.03.1958, מיום 31.03.1959. מופיע כקרון נוסעים בתיקון בסדנאות הרכבת בקישון ביום 13.03.1960
    (אסמכתא: מכתב מאת מנהל התנועה אל המהנדס הראשי למכונות מיום 16.03.1960, תיק: פ/ 39 / 4,
    עמ' 167, אר"י). נרשם כקרון בשימוש ברשימות הנייד של המסילה התקנית מיום 31.03.1960. קרון מס'
    325 מופיע כקרון בתיקונים בסדנאות הקישון ביום 11.09.1960 (אסמכתא: תיק: פ/ 39, אר"י). קרון מס'
    325 מופיע כקרון מקולקל בתיקונים (בדק מתוכנן) בסדנאות הרכבת בקישון ביום 07.11.1961 (אסמכתא:
    תיק: פ/ 39, עמ' 183, 185, אר"י). קרון מס' 325 מופיע כקרון מקולקל בתיקונים (בלמי אוויר) בסדנאות
    הרכבת בקישון ביום 21.01.1962 (אסמכתא: תיק: פ/ 39, עמ' 190, אר"י). ל-"רכבת-ישראל" קרון נוסעים
    אחר אך בעל מס' זהה (ראה לעיל: לוח מס' 25).
וואו
11/01/14 17:44
64צפיות
מרתק
מקוה שתהנה ! מידע מסוג זה קיים
11/01/14 18:04
55צפיות
לגבי כל קרון וקטר שאי פעם שרתו בארץ בין השנים 1892-2014.
קרון מס' 326:
11/01/14 17:45
35צפיות
BIRMINGHAM RC&W 1922 מחלקה שלישית 112/80 1966   עבר ל"רכבת-ישראל"
קרון מס' 326 עבר שיפוץ כללי ביום 17.10.1932. מופיע כקרון פעיל ברשימות נייד הרכבת של המסילה
    התקנית בידי  רכבת המנדאט משנת 1934 (אסמכתא: התוספת לחוקים והוראות רכבת המנדאט משנת
    1934, עמ' 112, אר"י). נרשם כקרון בשימוש ברשימות הנייד של המסילה התקנית מיום 20.02.1949
    (אסמכתא: תיק: פ/ 19 / 2, עמ' 134, אר"י). קרון מס' 326 הותאם והפך לקרון אחיד בסדנאות הקישון מהן
    יצא לעבודה ביום 13.03.1951 (אסמכתא: 2 מכתבים מאת מ"מ מהנדס ראשי למכונות לגורמים רלוונטים
    ברכבת מיום 13.04.1952 ומיום 17.04.1952, תיק: פ/ 39, עמ' 86 – 87, אר"י). מופיע כקרון נוסעים
    פעיל ברשימות נייד הרכבת של המסילה התקנית בידי "רכבת-ישראל" בשנת 1951/2 (אסמכתא: דין
    וחשבון מינהלי מאת המנהל הכללי של רכבת ישראל לשנים 1948/49 –  1951/52, חיפה, טבת תשי"ג
    (ינואר 1953), עמ' 76, אר"י). מופיע כקרון בשימוש בשנת 1952/53 (אסמכתא: דו"ח "רכבת-ישראל" תחת
    משרד התחבורה 1952/53). נרשם כקרון בשימוש ברשימות הנייד של המסילה התקנית מיום
    31.03.1954, מיום 31.03.1955. מופיע כקרון נוסעים בשירות ברשימת קרונות נוסעים בשירות של מסילת
    התקן בשירות שנעשתה לצרכי הצבא מיום 31.03.1955. (אסמכתא: תיק: 694/60/24, משרד הביטחון,
    ארכיון צה"ל ומערכת הביטחון). נרשם כקרון בשימוש ברשימות הנייד של המסילה התקנית מיום
    31.03.1958, מיום 31.03.1959 ומיום 31.03.1960. קרון מס' 326 מופיע כקרון מקולקל בתיקונים (ארגז
    מצברים נשבר) במצבריה בחיפה ביום 07.11.1961 (אסמכתא: תיק: פ/ 39, עמ' 183, 185, אר"י). קרון
    מס' 326 מופיע כקרון מקולקל בתיקונים (בלמי אוויר) בחיפה מזרח ביום 21.01.1962 (אסמכתא: תיק:
    פ/ 39, עמ' 190, אר"י). מופיע כקרון נוסעים בתיקון במוסך הרכבת בחיפה ביום 16.02.1962 (אסמכתא:
    מכתב מאת מנהל התנועה אל המהנדס הראשי למכונות מיום 19.02.1962, תיק: פ/ 39 / 4, אר"י).
    ל-"רכבת-ישראל" קרון נוסעים אחר אך בעל מס' זהה (ראה לעיל: לוח מס' 25).
קרון מס' 327:
11/01/14 17:47
32צפיות
BIRMINGHAM RC&W 1922 מחלקה שלישית 112 הושבת אחרי 1947  
קרון מס' 327 הוכנס לשירות ביום 03.10.1922. עבר שיפוץ כללי ביום 09.03.1933. מופיע כקרון פעיל
    ברשימות נייד הרכבת של המסילה התקנית בידי  רכבת המנדאט משנת 1934 (אסמכתא: התוספת
    לחוקים והוראות רכבת המנדאט משנת 1934, עמ' 112, אר"י). נפגע כנראה במהלך מלחמת העצמאות
    וביום 20.02.1949 נרשם כקרון שנפגע בק"מ 119. (אסמכתא: תיק: פ/ 19 / 2, עמ' 134, אר"י). קרון מס'
    327 אינו מופיע כלל בדו"ח מצאי קרונות הנוסעים של "רכבת-ישראל" משנת 1952/53. קרון מס' 327
    נרשם כקרון בטיפול ועדת הגריטה כמועמד למחיקה ממצאי הקרונות והוא באיחסון (לא בשימוש) בסדנאות
    הרכבת בקישון, ברשימת הנייד של המסילה התקנית מיום 31.03.1954. מופיע ברשימת קרונות (שרידים
    בלבד) שיש להוציאם מהמצאי ולמוכרם כגרוטאות מיום 14.04.1954. מיקום הקרון: קישון. (אסמכתא: תיק
    פ/ 19 / 7 - אר"י). הושבת בוודאות לפני  31.03.1954. ל-"רכבת-ישראל" קרון נוסעים אחר אך בעל מס'
    זהה (ראה לעיל: לוח מס' 25).
קרון מס' 328: אחרון חביב:
11/01/14 17:48
47צפיות
BIRMINGHAM RC&W 1922 מחלקה שלישית 112/80 1966   עבר ל"רכבת-ישראל"
קרון מס' 328 עבר שיפוץ כללי ביום 25.12.1933. מופיע כקרון פעיל ברשימות נייד הרכבת של המסילה
    התקנית בידי  רכבת המנדאט משנת 1934 (אסמכתא: התוספת לחוקים והוראות רכבת המנדאט משנת
    1934, עמ' 112, אר"י). נרשם כקרון בשימוש ברשימות הנייד של המסילה התקנית מיום 20.02.1949
    (אסמכתא: תיק: פ/ 19 / 2, עמ' 134, אר"י). קרון מס' 328 הותאם והפך לקרון אחיד בסדנאות הקישון מהן
    יצא לעבודה ביום 13.03.1951 (אסמכתא: 2 מכתבים מאת מ"מ מהנדס ראשי למכונות לגורמים רלוונטים
    ברכבת מיום 13.04.1952 ומיום 17.04.1952, תיק: פ/ 39, עמ' 86 – 87, אר"י). מופיע כקרון נוסעים
    פעיל ברשימות נייד הרכבת של המסילה התקנית בידי "רכבת-ישראל" בשנת 1951/2 (אסמכתא: דין
    וחשבון מינהלי מאת המנהל הכללי של רכבת ישראל לשנים 1948/49 –  1951/52, חיפה, טבת תשי"ג
    (ינואר 1953), עמ' 76, אר"י). מופיע כקרון בשימוש בשנת 1952/53 (אסמכתא: דו"ח "רכבת-ישראל" תחת
    משרד התחבורה 1952/53). נרשם כקרון בתיקון בסדנאות הרכבת בקישון, ברשימות הנייד של המסילה
    התקנית מיום 31.03.1954 ומיום 31.03.1955. מופיע כקרון נוסעים בשירות ברשימת קרונות נוסעים
    בשירות של מסילת התקן בשירות שנעשתה לצרכי הצבא מיום 31.03.1955. (אסמכתא: תיק:
    694/60/24, משרד הביטחון, ארכיון צה"ל ומערכת הביטחון). נרשם כקרון בשימוש ברשימות הנייד של
    המסילה התקנית מיום 31.03.1958. מופיע כקרון נוסעים בתיקון בסדנאות הרכבת בקישון ביום
    20.03.1959 (אסמכתא: מכתב מאת מנהל התנועה אל המהנדס הראשי למכונות מיום 23.03.1959, תיק:
    פ/ 39 / 4, עמ' 145, אר"י). נרשם כקרון בשימוש ברשימות הנייד של המסילה התקנית מיום 31.03.1959.
    מופיע כקרון נוסעים בתיקון בסדנאות חיפה מזרח ביום 03.04.1959 (אסמכתא: מכתב מאת מנהל התנועה
    אל המהנדס הראשי למכונות (2) מיום 12.04.1959, תיק: פ/ 39 / 4, עמ' 146, אר"י). מופיע כקרון נוסעים
    בתיקון בסדנאות חיפה מזרח ביום 06.11.1959 (אסמכתא: מכתב מאת מ"מ מנהל התנועה אל המהנדס
    הראשי למכונות מיום 13.11.1959, תיק: פ/ 39 / 4, עמ' 157, אר"י). נרשם כקרון בשימוש ברשימות הנייד
    של המסילה התקנית מיום 31.03.1960. קרון מס' 328 מופיע כקרון בתיקונים בסדנאות הקישון ביום
    11.09.1960 (אסמכתא: תיק: פ/ 39, אר"י). קרון מס' 328 מופיע כקרון מקולקל בתיקונים (בדק מתוכנן)
    בסדנאות הרכבת בקישון ביום 07.11.1961 (אסמכתא: תיק: פ/ 39, עמ' 183, 185, אר"י). ל-"רכבת-
    ישראל" קרון נוסעים אחר אך בעל מס' זהה (ראה לעיל: לוח מס' 25).
והספר העוסק בתוצרת מפעל הקרונות הנ"ל:
11/01/14 17:53
77צפיות
HYPHER  JOHN, WHEELER COLIN AND STEPHEN, BIRMINGHAM RAILWAY CARRIAGE & WAGON COMPANY, A CENTURY OF ACHIEVEMENT 1855 – 1963 IN PICTURES AND WORDS, J. HYPER, C. WHEELER, S. WHEELER AND RUNPAST PUBLISHING, ENGLAND SEPTEMBER 1995. (112 PP.) [ISBN 1 870754 34 4]
בספר ניתן לעיין במגה ארכיון תוך תיאום מראש.
שבוע טוב,
אביתר.
עוד אריק גדול הלך מאיתנו
11/01/14 14:40
171צפיות
אריק שרון 1928-2014

יהי זכרו ברוך
11/01/14 15:01
82צפיות
אחד מהמנהיגים המשפיעים ביותר בתולדות המדינה. לעתים היה שנוי במחלוקת גדולה, ולעתים אחרות היה מצליח לגייס קונצנזוס חדש וחסר-תקדים בקרב העם. לוחם אמיתי שלא פחד למשוך לכיוונו אש מצדדים שונים. עוד הרבה שנים נמשיך להתווכח האם טעה או צדק בצעד כזה או אחר שביצע, והוא אכן ביצע הרבה מאוד בתחומים רבים... יהי זכרו ברוך.
º
11/01/14 16:00
28צפיות
11/01/14 18:28
102צפיות
אזכור את אריק בגלל/בזכות שלושה דברים.

הוא היה מפקדו של אבי ז"ל בקרבות באפריקה.

הוא החל את מהפכת התשתיות הגדולה ששינתה את פני המדינה עם מינויו של ירון זליכה לחשכ"ל (ביוזמת שר האוצר שלום שמגיע לו קרדיט על כך כמובן) והענקת סמכויות נרחבות בתחום התשתיות, וכן אישור תכנית החומש - תכנית הפיתוח הגדולה הראשונה של הרכבת מאז תחילת שנות החמישים.

והוא הפך את כלכלת ישראל ליציבה ביותר בעולם המערבי בזכות שני צעדים משמעותיים: מבצע חומת מגן שחתך ב-95% את פיגועי ההתאבדות, ומינויו של סטנלי פישר לנגיד בנק ישראל (שוב, קרדיט מגיע גם לשר האוצר נתניהו). כך המדינה עברה ללא פגע את המשבר הפיננסי העולמי שחיסל מערכות כלכליות שלמות (וענקיות).
º
איך הכנסת את זליכה....
11/01/14 18:39
38צפיות
º
11/01/14 18:52
10צפיות
יהי זכרו ברוך
11/01/14 18:38
72צפיות
בההקשר של הפורום - הוא היה אחד ממפתחי התשתיות הגדולים שהיו לנו, "בולדוזר" אמיתי שידע להניע תהליכים.
אתה רואה, גם אתה חושב על תחום התשתיות...
11/01/14 18:48
66צפיות
הוא היה שר התשתיות הראשון והשפעתו על התחום היתה גדולה יותר מזו של כל אדם אחר בתולדות המדינה.
השפעה גדולה ללא ספק
11/01/14 18:50
66צפיות
בלי שום קשר לזליכה.
º
11/01/14 18:51
7צפיות
º
יהי זכרו ברוך
11/01/14 19:36
14צפיות
º
11/01/14 23:18
9צפיות
º
11/01/14 23:24
10צפיות
º
12/01/14 00:00
11צפיות
º
The king across the water !
12/01/14 01:04
13צפיות
מחיר חופשי סמסטריאלי באגד
11/01/14 12:55
92צפיות
http://www.egged.co.il/main.asp?lngCategoryID=4489
באתר מפורטים מחירי כרטיסי חופשי של אגד לסטודנטים (משום מה, ניתנים רק לפי שנה או סמסטר). יש מחיר לסמסטר א', יש מחיר לכל השנה - שניהם אינם רלוונטיים כבר. במקום שבו אמור להיות כתוב המחיר של סמסטר ב' - עמודה ריקה. אני אמור לנחש? זה אומר שאי אפשר לרכוש אותם יותר, אלא רק בתחילת השנה? קשה לי להאמין, כי הוא תקף רק מ-22/02/2014, עוד יותר מחודש, ואגד ינצלו כל הזדמנות לשלשל לכיסם מזומנים.
עוד לא נקבע המחיר שלהם
11/01/14 13:19
36צפיות
כרגע אפשר לרכוש שנתי וסיסמטר א' כשחודשיים הזמן השימוש שלהם כבר חלפו
יורו אחד=5ש"ח. שני יורו=8000כ"ס.סרטון הניסוי
11/01/14 10:48
437צפיות
בנוסף לכתוב בגוף הסרטון,אציין כי 1412 המשיך דרומה עם הרכבת 2200 טון במהירות 80 קמ"ש.בירידה בסימנור כניסה של ערוער בוצעה בלימת חירום שמנוע מלפרט את תוצאותיה כאן...והיו עוד טסטים בהמשך.
למי שלא הבין-בפועל הקטר השני היה לגיבוי ולא פעל בניסוי זה.הוא כן הופעל שהקטר הבודד לא יכל לסחוב בעליה בניסוי הקודם שנכשל עם 2600טון.
תודה לאיש יקר שבזכותו טסתי לארוע
כתובות אינטרנט מצורפות:
קטע ממשית-דימונה.לוקיישיין:עיקול חברת חשמל
11/01/14 11:04
521צפיות
קטע ממשית-דימונה.לוקיישיין:עיקול חברת חשמל
קרדיט לצילום:באדיבות דליה גרוסמן
º
ירון, אתה !!!
11/01/14 12:05
87צפיות
מרשים.
11/01/14 12:40
144צפיות
כמו שאיציק כתב, בפועל זה פחות מ-8000 כ"ס אבל עדיין מרשים בקנה המידה שלנו. מצפה לקטרים האלה שירות ארוך בנגב. אולי יתוחזקו בדימונה ביום מן הימים?..
אגב, שאלה על כל הקטרים החדשים:
11/01/14 12:43
197צפיות
למה לכל היורואים, 4000 וגם 3200, הרכיבו בארץ "ארובות" לבנות על הגגות? (אפשר לראותן גם בסרטון.)
אבדוק עבורך...
11/01/14 13:14
143צפיות
ואתן תשובה כאשר תהיה.
º
11/01/14 13:19
40צפיות
תשובה...
11/01/14 13:24
164צפיות
הארובה המקורית היתה קצרה וגרמה לכניסת גזים לאזור תא הניהוג.

הארכת הארובה מנעה זאת.
º
תודה! נקווה שה"באג" יתוקן כבר על ידי המפעל...
11/01/14 13:27
71צפיות
הסבר לתשובה...
11/01/14 13:36
174צפיות
בקטר (גם ב- JT42ׂׂ) יש מפוח אינרציאלי שתפקידו לשאוב את האויר מהאטמוספירה לתוך תא האויר שממנו נכנס למנוע לצורך שריפה פנימית.

פתח כניסת האויר של המפוח היה קרוב לארובה והעוצמה של המפוח שאבה גם את גזי הפליטה מהארובה.

לכן הוחלט להאריך אותה.

זה אחד מהשיפורים שבוצעו ביורו 3200.
עברתי עכשיו על התמונות מפריקות הקטרים בנמל:
11/01/14 13:42
166צפיות
וגיליתי שהיורו 4000 הגיעו לישראל בלי הארובות, שהותקנו כנראה בארץ במהלך 2013. לעומתם ה-3200 הראשונים כבר נשלחו עם הארובות הלבנות.
º
חבל, דווקא יצא להם EGR מאולתר
11/01/14 19:25
53צפיות
ההספק לא משתנה, כל קטר יכול לנצל את מקס'
12/01/14 15:26
106צפיות
ההספק שלו במידה וזה ידרש במהירות גבוהה, מה שכן מוגבל הוא הכוח משיכה של כל קטר, וההגבלה נובעת מהמחברים בהברגה(מחברים ישנים 550kN, חדשים לפי התקן האירופי המעודכן 850 kN), מה שאומר שעם מחברים ישנים הגבול הוא 4000 טון במסילה שטוחה, במסילות עם שיפועים בנוסף לכוח שמפעיל הקטר נוסף כוח המשיכה של כדור הארץ ולכן הגבול קטן עוד יותר. הפתרון במדינות שבהן נעות רכבות ארוכות וכבדות מאוד הוא מחברים מסיביים בעלי הגבלות הרבה יותר גבוהות לפעמים עם פיזור קטרים בין הקרונות.
זה כבר מסביר את נתון המשקל שנמוך
12/01/14 15:06
100צפיות
יחסית לצמד כזה.
אני מניח שהשילוב של העומס עם הירידה גרם לזה שמרחק הבלימה היה גדול מהמותר..
אם זה היה GT46 הגרסה החזק של 701
12/01/14 17:20
129צפיות
אני בטוח שהוא היה סוחב 2600 טון בעליה יורו = קונטנר = קטר מנייר חחחחחחחחחחח
באותם תנאי חיכוך בין גלגל-מסילה
13/01/14 10:57
88צפיות
הGT46 עם ה500kN ההתחלתיים שלו היה עושה 2600 לבד, בכל אופן אי אפשר להשוות ליורו 4000, לו משקל נמוך יותר ויחסי העברה אחרים(130 קמ"ש).
אייל: מה שאנחנו צריכים הוא SD90 MAC
13/01/14 17:59
220צפיות
אייל: מה שאנחנו צריכים הוא SD90 MAC
במקום כל הגרוטאות האחרות....
עזוב אותך מויכוחים על "קוקסינלים" למינייהם הנעים על מסילות ארצנו....
תביט משמאל ותראה את הגבר שבגברים !!!
º
כן, רק שהגבר הזה כבד מידי למסילות שלנו.
13/01/14 18:33
68צפיות
צעצוע חלשלוש! כולה 6000 כ"ס
14/01/14 00:42
165צפיות
צעצוע חלשלוש! כולה 6000 כ"ס
קבל את הגבר האמיתי - הקטר הכי חזק שיש: 3TE116U מאוקראינה:
10,812 כוחות סוס. רק קצת ארוך: 56 מטר אורך הקטר.
אה והוא הרבה הרבה יותר חסכוני. יורו 3 אגב.
תודה רבה ! האמת שבזמנו פול, ז"ל סיפר לנו
14/01/14 18:54
55צפיות
על קטר קיטור שהיה עם 12,000 כו"ס. אינני זוכר את שמו אך יתכן וחן יזכור?
חיובי קטר SD90 גבר גבר ..למרות
15/01/14 13:39
36צפיות
אני מסתפק ב701 גבר אמיתי למרות שרוב נהגי הרכבת לא אוהבים אותו
סיומת רישוי חדשה/מחודשת - 30
11/01/14 10:02
179צפיות
סיומת הרישוי 30 ניתנה לפני שנים והיו שתי סדרות בלבד, 10 ו- 11.
פתחו מחדש את הסיומת
איזה כלי רכב ראית עם סיומת זו
11/01/14 10:06
97צפיות
שלום! איזה כלי רכב ראית עם סיומת זו בזמנו היתה שייכת לטלקאר .
אני ראיתי של סמל"ת
11/01/14 11:13
92צפיות
על פיאט 500 ופיאט דובלו
º
11/01/14 11:42
19צפיות
º
מ.א.ן
11/01/14 11:21
35צפיות
ליילנד רויאל טייגר של "דן" שנפגע במלחמה:
11/01/14 08:47
562צפיות
ליילנד רויאל טייגר של "דן" שנפגע במלחמה:
במלחמת לבנון הראשונה: על דופן הרכב מופיע בין היתר הכיתוב "דמור". מי שאינו יודע, דמור נמצאת בדרום ביירות ושם הייתי במלחמה ההיא בבסיס של מ.צ.
האוטובוס הוא 36-XXX אך את מספרו המדוייק אין לי לצערי. אם מישהו יודע, יבורך !
על האוטובוס מופיע כיתוב של תיכון מקומי
11/01/14 09:06
350צפיות
על האוטובוס מופיע כיתוב של תיכון מקומי
בדמור. לא ידוע לי שחברת דן מכרה אוטובוס שלה לתיכון מקומי בדרום ביירות. לפיכך, אני מניח שהאוטובוס ננטש שם מסיבה לא ידועה ואומץ ע"י תיכון מקומי. אני מניח שהוא זוהה ע"י ארגון אל-אמל כרכב ישראלי (לשעבר) ויתכן שעקב כך הועלה באש? קצת מוזר כל הסיפור הזה.
והנה עכשיו שוסון נחמד שממש עכשיו נמכר באי.באיי. הוא של חברת "סולידו" הצרפתית שמוצריה נחשבים לאיכותיים. ממליץ לכם לרכוש אותו. יש לי כמה כאלה והם ממש איכותיים.
º
אכן מוזר
11/01/14 09:55
65צפיות
ועוד תמונה של השוסון:
11/01/14 11:25
293צפיות
ועוד תמונה של השוסון:
בדר"כ הדגם הזה נמכר במצב טוב בסכום של 75- 150 דולר. כרגע הוא במחיר מצויין של 31.86 ש"ח בלבד.
הנה:
http://www.ebay.com/itm/370981912088?ssPageName=ST...

אפשר לבקש מהמוכר את סכום המשלוח לישראל
11/01/14 11:27
240צפיות
אפשר לבקש מהמוכר את סכום המשלוח לישראל
למרות שכתוב שאין משלוח לישראל. להתעלם מזה ולהמתין ל- INVOICE ממנו.
º
88238,88239 היו מדגם זה בצפון
11/01/14 19:19
56צפיות
שום דבר מדגם זה לא היה בישראל כי
11/01/14 19:34
90צפיות
מדובר בדגם חשמלי המקבל חשמל באמצעות פנטוגרף עילי. שים לב למערכת החשמל הלבנה על הגג. חסר שם הציר הלבן המחבר לחוט העילי. ברשותי הדגם המושלם עם הציר העילי כולל אריזת הקרטון המקורית. שים לב למיקומה של הדלת האחורית. כזה לא היה בישראל.
º
אני מתייחס לחזית בלבד ולא לשום דבר אחר
11/01/14 19:37
29צפיות
החזית גם היתה שונה במעט:
11/01/14 19:42
60צפיות
כפי שאתה יודע, החזית בארץ היתה די יחודית והוזמנה ע"י קייזר פרייזר עם שינויים ישראליים.
הדגם הנמכר באי באיי רק דומה אך בהחלט שונה.
מתוך ארכיון התמונות הלאומי מאותו הדגם
11/01/14 20:08
249צפיות
מתוך ארכיון התמונות הלאומי מאותו הדגם
שלום! מתוך ארכיון התמונות הלאומי מאותו הדגם מספר פנימי 1099 מס הרישוי אינו ברור להערכתי 36907 ,תוצרת הארגז עם חלונות גדולים אבל פתיחת החלון על פי הדגם השרוף מלמטה למעלה ולא נגרר ,
מענין שבגוגל כרום לא יכולתי להעלות את התיקיה שבה התמונה .
התמונה של 36-907 כבר הופיעה כאן בעבר אבל
11/01/14 20:11
103צפיות
אין לי זהות לגבי האוטובוס השרוף. ברור שהוא השתייך לחברת דן. איך נשרף ומדוע השתייך "פתאום" לאיזה תיכון בדמור? זו כנראה תישאר תעלומה. למרות שהייתי שם ב-1982, לא ממש התעסקתי בענין השרוף. יותר חיפשתי חנויות תקליטים....
אולי אוהד11 יצליח למצוא את התשובה???
פעם ראשונה שאני רואה את המכונה הזו, אין לי
11/01/14 21:55
81צפיות
מושג באיזו מדובר. אני יכול לנחש שהיא מאחדת מהקבוצות הבאות:
כרטיסנית (לא מפרקית) 201 עד 210 בקו 63, או 969 עד 998 או 1001
עד 1107. נראה לי לפי מה שנשאר מהצורה החיצונית שמדובר על
הקבוצה 1001 עד 1107
גם אני "חשדתי" בקבוצה של 1001-1107:
12/01/14 08:07
64צפיות
מקוה שבעתיד נמצא יותר מידע. דני חושב שמדובר באוטובוס שננטש במקום לאחר פיגוע כלשהוא בגלגליו ולא היה משתלם לגרור אותו בחזרה לתל-אביב ולפיכך ננטש. אולי יש פה מישהו שמכיר את המקרה והיה שם?
º
מצטער אוהד זו לא קופאית ,אלא עירונית רגילה
15/01/14 21:01
32צפיות
אביתר, אני רק שאלה
12/01/14 18:37
83צפיות
זה לא שוסון? למיטב ידיעתי בלבנון היו שוסונים
ממש לא בנימין. זהו טייגר "מרכבים" ברור
12/01/14 19:40
89צפיות
וזאת למרות שבלבנון היו 88 שוסונים משלושה דגמים שונים. בתמונה אנו רואים ליילנד רויאל טייגר מרק 2 של "מרכבים" של "דן".
אני מתחיל לחשוד שמדובר באוטובוס מס' 36-778 שנעלם לאוהד ולי מרשימות המצאי של "דן". משום מה בסדרת 36, רק 778 חסר כאילו לא היה מעולם. אתעמק בכך בקרוב. הרשימות נערכו אחרי 1982.
זה לא 36-778, כי הסדרה 36 ניתנה בשנות
12/01/14 21:35
60צפיות
החמישים ושישים, ואילו מלחמת לבנון היתה "רק" ב- 1982. משום מה דילגו על המספר הזה, בה במידה שדילגו על המספרים הפנימיים 999 ו- 1000. לו היה 999 הוא היה אמור לקבל את הרישוי 36-778
אני בהחלט מבין את גישתך. יחד עם זאת,
12/01/14 21:59
46צפיות
יש יוצאי דופן רבים, הן באגד והן בדן. כך למשל עבדנו כמו משוגעים למצוא את 666-400. הוא לא מופיע בשום רישום, אך הן צביקה - מנהל ארכיון אגד בירושלים והן אני זוכרים את 666-400 בוודאות גמורה כשייך לסניף גונן. בנוסף לכך, אוטובוס דן שעלה על הכביש נניח בשנת 1969 בסדרה 36, יכול היה לנסוע עוד בשנת 1982 בהיותו בן 13 והרי ידוע שטייגרים של דן הגיעו גם לגיל 20 על הכביש ! בדן ובהמקשר נסעו תמיד יותר שנים עם אוטובוסים מאשר באגד על פי הנתונים. שים לב שהחלונות באוטובוס השרוף נראים מודרניים כמו בסדרה 36-284 עד 36-307. אלו כולם ממודל 1964 ובשנת 1982 הם היו בני 18, כלומר בהחלט אפשרי שחלקם עדיין היה בתנועה. בנוסף, העדיפו בדן ובאגד לשלוח לשכם להסעות וללבנון אוטובוסים יחסית ותיקים כי היה חבל על החדשים יותר. בקליפ של אברהם פררה שצולם ברחובות תל-אביב בשנת 1969 (עם השיר גיל-גל) נראים אוטובוסים מסוג סופר-וויט משנות יצור של תחילת שנות ה-50. ידוע לי שגם בשנת 1972 עדיין היו סופרים בודדים בדן בשרות רגיל ! השוסון האחרון שנסע בדן היה 36-254 והוא נסע בקו 4 עד לאמצע ינואר 1973 ! הוא היה למעלה מבן 20 כאשר הושבת. לכן אין לומר בוודאות שטייגרים של דן ישנים ועלומים לא הגיעו ללבנון כי הם כן הגיעו. 36-778 חסר לנו ברשימות ואף לא מופיע בכלל בקובץ של משרד הרישוי. אבל גם 666-400 (ראה לעיל) לא מופיע ברשימות או בקובץ של משרד הרישוי אבל אנחנו זוכרים אותו בוודאות מוחלטת ! הרשימות של דן נעשו מן הסתם לאחר שנת 1982 על ידך, אני מניח. וגם הרשימות של חברת דן היו ידניות בתחילה ולא ממוחשבות. המיחשוב הגיע אלייהן רק בשנת 1992 וצפונה. לכן יתכן ש- 36-778 היה קיים ברשימות שנעשו בקואופרטיב עצמו לפני 1982 ?! יש לעיתים קפיצות בלתי מוסברות במספרים הפנימיים כפי שהסברת לי זאת בעבר. מה ההסבר? אנחנו כנראה לא יודעים הכל. אני רק מעלה השערה שבמסגרתה יתכן והשרוף הוא 36-778 אך יתכן גם שלא. בוא נקוה שמישהו בחברת דן מכיר את הסיפור של השרוף על חוף דאמור ויוכל לשפוך אור נוסף. אני מניח שיש בדן אנשים שמכירים את הארוע בדאמור. לי זה נראה כמו פיגוע ששבר את הציר הקדמי של הרכב - דבר שאיץ את דן לא לגרור אותו חזרה לארץ, אולי מפאת חוסר כדאיות כלכלית אם הרכב היה ישן במילא, הוא חוסר אפשרות להחזירו ארצה עקב אילוצים טכניים או אחרים. נקוה שנוכל להתקדם בחקירה ולזהות במדוייק את המכונה ! ערב טוב מירושלים !
אביה.  
הרישו 36-778 הוא מסביבות 1960, אולי מעט מוקדם
12/01/14 22:54
57צפיות
כך שב- 1982 היה אמור להיות בן 22-24 לפחות. היו לי רשימות מוקדמות הרבה יותר משנות השישים שבהן לא היה קיים אף פעם הרישוי 36-778 ולא הופיעו הפנימיים 999 ו- 1000. 36-777 היה 998 ואח"כ עברו
ל- 36-779 שהפנימי המקורי שלו היה 1001, ומאחר שהיה כרטיסנית שונה המספר כעבור מספר שנים ל- 201. לא יודע מה הסיבה לדילוג על 36-778 ועל הדילוג על הפנימיים 999 ו- 1000.
בכל אופן, האוטובוס שבתמונה נראה כמו אחת מהמכונות 1001, שהפנימי המקורי שלה היה 1021, עד 1107, או אחת מהכרטיסניות
201 עד 210, שהמספרים המקוריים שלהן היו 1001 עד 1010, וכאמור שונו ל- 201 עד 210.
תודה רבה על הניתוח ! אני מקוה שמישהו בדן
13/01/14 16:06
29צפיות
יראה את הדברים ואולי יעלה לו רעיון איך להשיג מידע על השרוף.
תודה! אז זה נפל בשבי?
13/01/14 07:17
54צפיות
חייב להיות רישום כלשהו, ביטוח, משהו...
º
אין לנו מושג. אשמח אם תחקור את הענין.
13/01/14 16:01
22צפיות
דן בדאמור
14/01/14 15:46
57צפיות
מרכבים דגם 3062 עבור דן
שלום לכולם,

תמונה מעניינת. בית הספר הוא "ביה"ס לנזירות מארוניות בדאמור".

כפי שנכתב כאן, המדובר באוטובוס עם מרכב של מרכבים. למיטב הבחנתי המדובר בדגם 3062, בגרסה שיוצרה בין קיץ 1962 לסוף 1964. כולל הכרטיסניות, היו כ- 40 כאלו. רובן יצאו משימוש - כמה מפתיע - ב-81-82, ולא מצאתי דרך לזהות את האוטובוס הזה באופן מדוייק יותר.

הנה אוטובוס כזה במפעל בפתח-תקווה, כנראה ב- 1962.

תודה רבה על הניסיון לעזור ! הלוואי ויימצא
14/01/14 18:00
24צפיות
מישהו בדן שזוכר את הארוע או את הנהג של הרכב שיוכל לספר לנו מה בדיוק קרה שם. להערכתי הרכב עבר פיגוע מתחת לציר הקדמי שנפגע ולכן ננטש על החוף בדאמור. יתכן שמפאת גילו - לא היה כדאי לגרור אותו ארצה או שלא היתה אפשרות טכנית זמינה לגרירה או לתיקון על החוף עצמו?!
לא האוטובוס השרוף הוא הארגז תמונתך זה מרכבים
15/01/14 20:55
26צפיות
שלום! לא האוטובוס השרוף מתוצרת הארגז בתמונתך מצולם תוצרת מרכבים . אגב האוטובוס השרוף הוא הארגז דגם ראשון עם חזית אחורית ישרה ,הדגם התואם של אגד באותה תקופה והראשון בצפון מהדגם 89144
כביש 1 - פרויקט ה של "נתיבי ישראל"
147תגובות
10/01/14 22:14
2017צפיות
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
"שבתשתיות" יוצא השבוע לחופשה ובמקומו מובאת סקירה מפרויקט שאמנם אינו תח"צי, אך בהחלט פרויקט תחבורתי חשוב שלא ניתן להתעלם ממנו. דומני שאין צורך להכביר מילים על חשיבותו של כביש 1 כעורק התחבורה הראשי לירושלים. לראיה, אפילו חכ"מ (חובב כבישים מצוי), כמנהלנו...

(המשך...)
 כביש 1 - פרויקט ה של "נתיבי ישראל"
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
"שבתשתיות" יוצא השבוע לחופשה ובמקומו מובאת סקירה מפרויקט שאמנם אינו תח"צי, אך בהחלט פרויקט תחבורתי חשוב שלא ניתן להתעלם ממנו. דומני שאין צורך להכביר מילים על חשיבותו של כביש 1 כעורק התחבורה הראשי לירושלים. לראיה, אפילו חכ"מ (חובב כבישים מצוי), כמנהלנו היקר רמי'ש , מכיר בחשיבותו ובחיוניותו של הכביש.

לפני שנצא לדרך, אבקש להודות לדובר "נתיבי ישראל", גיא מי-טל, לאיש יח"צ של הפרויקט, טום גולדפלד, ולמנהלת הפרויקט על הסיוע הרב בהכנת הסקירה.
תודה רבה-רבה

יאללה, המסוק של אנדי כבר מחכה לנו לביצוע טיסת הדמיה מעל הכביש החדש.
כל מי שמכיר את הסימולטור אוטובוסים OMSI
10/01/14 21:32
395צפיות
אני עשיתי צביעה מסויימת של דן לאוטובוס NL 202 במשחק OMSI 2 מי שמכיר...

אל תתייחסו לכל המדבקות שלא בעברית שמופיעות בצביעה שלי אני יעשה עוד שינויים...

זה מה שיצא לי בינתיים:
http://img199.imageshack.us/img199/4618/u5kh.jpg
http://img802.imageshack.us/img802/4866/eggm.jpg
http://img208.imageshack.us/img208/6907/b2uf.jpg
http://img543.imageshack.us/img543/3898/t893.jpg
http://img835.imageshack.us/img835/6899/kf7k.jpg
http://img845.imageshack.us/img845/774/kl8z.jpg

כל מי שמעוניין אפשר לקבל ממני הורדה של המשחק ואני יכול לעזור בצביעות לאוטובוסים....
ככה אפשר יהיה לעשות ביחד צביעות של דן, אגד, קווים וחברות אחרות!
יפה מאד! האח התאום שלו בדן היה 6001
10/01/14 22:38
139צפיות
אני מעוניין במישחק
איך באמת אפשר לקבל את המשחק?
10/01/14 23:18
136צפיות
אני ישבתי ביוטיוב בסרטונים של זה וזה פשוט סקרן אותי!
השאלה גם האם יש את זה באנגלית ולא רק בגרמנית?
יש באנגלית בטח
10/01/14 23:22
112צפיות
רק השפה של הדיבור במשחק שלפעמים נגיד הנוסעים אומרים איזה משהו זה בגרמנית אבל זה לא משנה
אפשר לשנות ויש תוספות למשחק הזה של אוטובוסים מכל מיני סוגים וצבעים שונים
אני עושה בינתיים צביעות של דן לאוטובוס MAN NL 202 ו MAN SL 200..
פשוט לחפש OMSI בגוגל ולהוריד את המשחק מהאתר
11/01/14 11:21
122צפיות
של המפיץ, תמורת 25 אירו אם אינני טועה. שווה כל סנט (לפחות הראשון)!
אפשר להוריד מהאתר היצרן
11/01/14 16:31
92צפיות
יש את שתי המשחקים OMSI 1 וOMSI2 החדש שיצא בדצמבר 2013.
OMSI זה סימולטור גרמני שהמשחק הראשון OMSI1 יצא לפני כ3 שנים. הוא מתרחש בשפנדאו במערב ברלין, אתה נוהג באוטובוס מסדרת M.A.N מסיע נוסעים ממקום למקום, הסימולטור מאוד ראליסטי.
למי שזה יקר אפשר להוריד בחינם גם פרוץ
11/01/14 17:56
126צפיות
אני הורדתי פרוץ
זה לא חובה לקנות...
חל איסור מוחלט לדון על גבי הפורום
11/01/14 19:16
119צפיות
בנושאי פירטיות תוכנה! הודעה נוספת ברוח דומה תימחקנה לאלתר.
אני רכשתי את ה-DVD המקורי של OMSI עם דגם ה-
11/01/14 19:37
127צפיות
ה- O305 באי.באיי וממתין שתבוא לכאן להתקין אותו.... הוא עלה 17.99 דולר כולל קוד לתוכנה.
אני אפילו לא טורח...
11/01/14 19:48
109צפיות
לא יודע מה איתך, אני יכול לספור על אצבעות יד אחת את מספר הפעמים שהיה לי זמן לשחק ב-OMSI הראשון מאז שרכשתי אותו לפני 3 שנים...
צביעה של אגד לאוטובוס MERCEDES O305 שאני עושה
11/01/14 19:58
169צפיות
מדובר בדגם שלא היה בישראל והוא ה-
11/01/14 20:07
107צפיות
O305SR החדש יותר מהדגם שהיה כאן. השינוי בא לידי ביטוי בחזית הרכב ובזוית הטיית החלונות הקדמיים לעומת ה305 שהיה כאן. גם כונסי האויר לא היו בישראל בצורה זו וגם פנסי הערפל היו רק בארבעה והם 666-226 עד 666-229 וגם הם בוטלו לאחר שנתיים עקב בעיות תחזוקה והופעת חלודה. נסה לעבוד על הדגם שהיה כאן. הוא מופיע באומסי.
אני רכשתי את OMSI1 וOMSI2 מחו"ל
11/01/14 20:30
86צפיות
וקניתי את OMSI City BUs 0 305 כשהייתי בברלין לפני כמה חודשים.
המודל לא תלוי בי
11/01/14 20:47
54צפיות
ככה הוא בא בתוספת למשחק
אמרתי שאני עושה צביעה
אתה מתכוון לזה?
11/01/14 21:00
196צפיות
אתה מתכוון לזה?
אז אני צריך לצבוע את הטקסטורות האלה
º
חיובי.זה הדגם שלנו.
11/01/14 21:33
39צפיות
אכן, החלונות הקדמיים נראים לי דומים יותר למאן
11/01/14 21:30
71צפיות
SL 200 או שאני טועה?
º
אתה צודק !
11/01/14 21:34
45צפיות
נחמד מאוד
11/01/14 23:58
50צפיות
שלחתי
שאלה בקשר לקו 381 החדש
10/01/14 21:17
201צפיות
למישהו יצא לנסוע בקו 381 החדש מראשון לבאר שבע? איך הוא מבחינת זמנים לשני הכיוונים? באמת מהיר כמו שמבטיחים?
אם אין פקק בצומת להבים אז מדובר בשעה נסיעה.
11/01/14 00:52
134צפיות
כך דווח לי מאנשים שנסעו בקו.

תחשוב על זה. מדובר ב92 קילומטרים, מהירות הנסיעה של האוטובוס היא 100 קמ"ש. בדרך יש כמה רמזורים ולכן זמן הנסיעה הוא שעה מראשל"צ לכניסה לבאר שבע.

הוא נוסע דרך כבישים 431 ו6.
אני בעיקרון יורד בבית קמה אז לפי מה שאתה אומר
11/01/14 13:47
95צפיות
תוך 40 דקות אני בבית קמה?
º
כן. 100 קמ"ש זה 100 קמ"ש.
11/01/14 18:46
31צפיות
מה קורה עם מספרי הקווים?
11/01/14 19:13
72צפיות
פעם קווים המסתיימים ב1 היו מאספים (מאד), לשמל 921, 841...
ואז גילו פרץ יצירתיות ונתנו לקו הישיר מראשל"צ לירושלים 431, על-שם הכביש שהוא נוסע בו.
עכשיו 381 הוא קו ישיר מראשל"צ לבאר-שבע.
למה לא 385?
כי כבר יש 385 מבאר-שבע לעין-גדי
11/01/14 19:19
75צפיות
אבל בהחלט היו יכולים לקורא לקו הזה 387 או 347, כאח גאה ומכובד ל-367 ו-377.
אין ביניהם חפיפה כלל
11/01/14 19:21
56צפיות
ל 385 יש נסיעה אחת ביום (ובכיוון אחד בלבד), שיוצאת 7 שעות תמימות לפני הנסיעה הראשונה של 381...
עדיין יש חפיפה של תחנה אחת
11/01/14 19:25
50צפיות
אם יש כל-כך הרבה מספרים פנויים, למה לבחור מכולם דווקא בזה שתפוס על-ידי קו אחר באותו האזור?

אגב, לדעתי את 387 צריך לשמור לקו נוסף בין ערד לב"ש (גרסה מהירה יותר של 388), וכך לשמר את סדרת ה-38X כערדניקית בעיקרה. לקו 381 היה עדיף לקרוא 347, אם כבר, בדומה לקווים  345 ו-348.
הצעתי 385 רק בתור דוגמא. העיקר שיהיה היג
11/01/14 19:26
49צפיות
יון מסויים
אוטובוס ג'מבו של דן 336-582:
10/01/14 21:06
242צפיות
אוטובוס ג'מבו של דן 336-582:
בסרט עם זאב רווח מ1977
http://www.youtube.com/watch?v=-E7G1rjmc-o
º
זו 1283 שפעלה על קו 12 ז"ל
11/01/14 09:58
40צפיות
געגועים למרצדסים
10/01/14 18:52
490צפיות
געגועים למרצדסים
אוסף תמונות שמצאתי מאגד ירושלים


תהנו :)
כתובות אינטרנט מצורפות:
זה בסדר: לאחרונה נרכשו 100 מרצדסים ו-
10/01/14 20:04
332צפיות
ובאגד שוקלים לחזור גם לדגמים עירוניים של מרצדס לנוכח הכישלון הטכני עם דגמי מאן השונים. אחוז התקלות במאן העירוני הארוך הדו-מפרקי גבוה מאוד, במיוחד בדגמים האחרונים (BRT) שאינם סיפור הצלחה בירושלים.
אני מקוה מאוד שבאגד יחזרו למרצדס ובגדול.
º
שלא לדבר על ההצלחה עם הסקניה העירונית.......;
10/01/14 20:12
160צפיות
אפילו ה-V8-145 כבר היה יותר -
10/01/14 20:15
236צפיות
כבר היה יותר מוצלח....סקניה רק הולכים אחורה עם השנים....
בקצב הזה כדאי להתחנן בפני הצרפתים כדי לפתוח מחדש את המפעל של שוסון-רנו-סאוויאם ולייצר למעננו שוסון חדיש...
אני מודה שהמחשבה הזו על ה-145 ישבה לי
10/01/14 22:40
163צפיות
בראש כבר הרבה זמן ופשוט התביישתי להוציא אותה מהפה שיגידו שאני משוגע.
אתה בכלל לא משוגע כי...
11/01/14 07:44
139צפיות
כי הסקניה V8 -145 היתה בעלת מנוע חזק מאוד של יאכטה ימית והסחיבה שלה בעליות לירושלים היתה מדהימה - טובה יותר מכל אוטובוס אחר על הכביש כיום. הבעיה היתה שמנוע ימי לא התאים לנסיעה על כביש ללא התאמתו לכך.  ומכאן החלו כל הבעיות שלו.
מי ביקש דרעק-מיט-לייבר ולא קיבל ???
10/01/14 20:20
438צפיות
מי ביקש דרעק-מיט-לייבר ולא קיבל ???
הנה 87-515-01 להנאת כל חובבי המיטלייבערס....
עוד זריקת כסף על דרעק שאינו מרצדס !
צילום: האחד והיחיד כמובן - דנידין !
º
מה קרה לה?
10/01/14 22:12
86צפיות
º
ג'קי, לא קרה כלום. פשוט פרשה בשיא.
10/01/14 22:38
92צפיות
º
10/01/14 22:56
36צפיות
º
14/01/14 00:21
19צפיות
מצטרף לשאלה - נראית כמו תאונה מאוד מוזרה!
11/01/14 14:10
145צפיות
הסרן הקדמי השתחרר איכשהו?!
תאונה מן המניין. הושבתה לאחר ש
11/01/14 21:40
319צפיות
תאונה מן המניין. הושבתה לאחר ש
שנמצא שהנזק רב מהתועלת. תראה מה מוכרים באי.באיי: ממש צחוקים........:-
מישהו העתיק ממכם את האוטובוס    D
ועוד תמונה ללילה טוסט:
11/01/14 21:43
295צפיות
ועוד תמונה ללילה טוסט:
ירושלים - מרכז העיר וקו 3 של המקשר פונה ימינה מרחוב יפו אל רחוב שטראוס.
היו ימים ! אז - היה באמת מה לצלם !
רחוב המלך ג'ורג' נראה כמעט ללא שינוי...
11/01/14 23:12
118צפיות
תמשיך לפנק אותנו בתמונות דר', כל תמונה נהדרת!
אכן, ראיתי אותו בחנות בדיזנגוף סנטר
12/01/14 21:56
128צפיות
מישהו שם פישל בגדול בקנ"מ (לא מדבר על השאר...).
נכון ! הדגם נראה נורא ואיום ! פשוט מחריד !
13/01/14 16:22
76צפיות
לא הייתי משלם שקל אחד על דגם ברמה כזו !
בחזרה לפורום
האזור שלי בפורום