לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לפורום ``תחבורה ציבורית``

שעות הפעילות:
ימים א`-ה` - כל היום
ו` וערבי חג - כל היום
שבת - כל היום

בפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד.

אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה במנות האוכל במטוסי אלעל.

* לא לשכוח לענות על הסקר - מי שמצביע משפיע

מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הדקו חגורות ושתהיה נסיעה טובה,
מודיעין (i) לשרותכם.

מה לא שמעתי היום
29/03/09 11:01
1צפיות
הרכבת של חמישה לשמונה ממודיעין מרכז איחרה בכ- 25 דקות.
כל הנוסעים עומדים על הרציף ולא יודעים - תגיע? לא תגיע? מתי תגיע? עוד כמה זמן לחכות?

לא שמעתי בכריזה:"נוסעים יקרים, הרכבת תצא באיחור של כ-XX דקות"
גם לא שמעתי בכריזה: "נוסעים נכבדים, בשל תקלה, תגיע הרכבת לרציף בעוד XX דקות, תודה על סבלנותכם".
גם לא שמעתי בכריזה :" נוסעים נכבדים, אנו מתנצלים על העיכוב".


מילא התקלות המבצעיות - בזה אפשר להאשים את המחסור בתקציב, את מזג האויר, את התקלות הטכניות, את שעון הקיץ ואת כל העולם ואחותו, אבל נימוס בסיסי גם הוא חשוב לא?
מעניין, זאת שאחריה הגיעה כמעט בזמן.
29/03/09 11:43
(כ-5 דקות איחור)
גם זאת שלפניה (7:43)
29/03/09 12:09
גם הרכבת מת"א להרצליה (8:26 מת"א מרכז) דייקה בצורה יוצאת דופן ליום ראשון היום)
דייקה זה מוגזם
29/03/09 15:39
איחרה רק ב-5 דקות (שזה אכן מפתיע ליום ראשון).
º
באיזו תחנה המתנת?
29/03/09 11:43
º
במודיעין מרכז
29/03/09 11:53
חוץ מזה שזו טענה מוצדקת
29/03/09 12:06
אף אחד לא עלה למעלה לשאול את מנהל התחנה מה קורה? לבקש שיכרוז?

וזו לא הרכבת שהמנכ"ל נוסע בה? מעניין...
לא יודע אם הוא נוסע בה
29/03/09 12:14
אני חושב שיש לו רכב ונהג צמוד.

אף אחד ממאות הנוסעים הממתינים לא צריך לקחת אחריות ולהתחיל להעביר שמועות בקהל. דווקא כולם המתינו בסבלנות ובשקט (שקט של כאלה שכבר לא מצפים לשום דבר מרכבת ישראל...), אבל יותר מכל האיחור הזה הרגיז אותי חוסר השירותיות של רכבת ישראל - שום התנצלות, שום העברת מידע מינימלי לנוסעים - זה לא עולה כסף ולא מצריך הכשרה מיוחדת, פשוט תשומת לב ומודעות לכך שיש "לקוחות" ושצריך לטפל בהם.
אולי באותו יום הוא לא נסע בשעה הרגילה
30/03/09 18:37
ומשום כך לא היה צורך להוציא רכבת..
פסח קרב ובא
29/03/09 01:29
2צפיות
וביום שישי הקרוב זה הזמן להרים כוסית במוזיאון אגד ולברך בחג שמח.

אורן
º
מה צריך להביא למשל?
29/03/09 19:56
חבילת מצות וקוט'ג ב 99 אגורות להשביע
29/03/09 21:58
את רעבונו של כבוד האדמו"ר אורן סאאב .
אני כבר הכינותי 3 ק"ג חומוס
31/03/09 20:13
צריך פיתות, שתיה, כלים חד פעמיים וכיו"ב.
כל אחד מוזמן לכתוב מה מביא.

אורן
האמנם מדובר בקרון רכבת?
29/03/09 00:32
 האמנם מדובר בקרון רכבת?
ואיך, לעזאזל, הוא הגיע לשם? אתם תגידו לי היכן זה "לשם".
חוב קטן לעמית.
29/03/09 00:34
חוב קטן לעמית.
רד לדרום, עמיתוש. ומהר, כי יש מה לראות. התמונה מהיום.
והנה עוד כמה מהמשפחה.
29/03/09 00:37
והנה עוד כמה מהמשפחה.
מסתבר שהשנה הפריחה איחרה במקצת. עדיין ניתן למצוא בגבעות גורל לא מעט אירוסים "סגורים".
קרון ביניים של קרונוע 'אסלינגן'
29/03/09 08:27
הקרון שבתמונה הוא קרון ביניים של מערכי הקרונועים מתוצרת Esslingen שרכשה רכבת ישראל באמצע שנות ה-50 מגרמניה במסגרת תוכנית השילומים.

למעשה, קרונות הביניים יוצרו בקבלנות משנה ע"י חברת WMD הגרמנית. שבעה מתוכם עדיין נמצאים בשירות רכבת ישראל, לאחר שהוסבו לקרונות גרורי קטר, אולם הוצאתם מהשירות צפויה להתחיל בתקופה הקרובה עם כניסת מערכי הסימנס החדשים לשירות.
הבוקר, הזקן שבחבורה, מס' 111
29/03/09 10:18
שימש כקרון המקומות השמורים של רכבת 144. אחריו התגלגל מס' 117.
איזי, כמה אנשים אתה מעריך (או אולי יודע)
29/03/09 11:26
הכוונה לסדר גודל, לפחות או יותר, ל+- ולאו דוקא למספר המדויק (שברור שאותו אינך יודע)
הם יוממים בתחנת נתב"ג ולא אל נתב"ג אלא, כמוך, מנתב"ג לשאר חלקי הארץ ברכבת יזגוּראל?

הכוונה נניח לתושבי שוהם, בית ערי"ף, כפר טרומן ועוד כמה ישובים באזור אשר מייממים את גוש דן המורחב (ואפילו את אזור
חיפה או בנימינה או נתניה) ואשר מתחילים בבוקר את הנסיעה הרכבתית שלהם בתחנת נתב"ג.

הערכה שלי מדברת על סדר גודל של כ-50 עד 100 איש. צדקתי או שטעיתי כלפי מטה ובהרבה?
קשה לי להעריך
29/03/09 11:41
אני רואה רק את רכבת 144 ויתכן שהיא לא מייצגת. בכל אופן, בבקרים שאינם ביום א', עולים לרכבת יחד איתי פחות מ-50 אנשים, שבערך שליש מהם נראים כאלו שהגיעו בטיסה (מזוודות, אריזות דיוטי פרי) וחלק ניכר מהשאר עונדים תגי עובד של רש"ת. בימי א' המספר הוא בערך כפול כשחלק משמעותי מההפרש הוא חיילים.
מנסיעות בודדות בקו 1 ו-2 בין נתב"ג ושוהם, אני יכול לציין שנוסעים בו עד נתב"ג אנשים ספורים.
לסיכום, אני מעריך שברכבת 144 נוסעים 10-20 יוממים מישובי האזור, כך שההערכה שלך נראית סבירה.
º
חן חן
29/03/09 15:56
קרונות 'אסלינגן' כגרורי קטר
29/03/09 17:12
אמנם קרון 111 היה הראשון מהסדרה שהוסב לקרון גרור-קטר, אבל זה לא בהכרח אומר שהוא הזקן ביותר. למעשה, אני לא יודע כרגע לומר מה הן הזהויות המקוריות של קרונות אלו.
תודה רבה, פרופ' מלינג.
29/03/09 14:18
שמע: ידעתי שלא תהיה לך בעיה בזיהוי הגרוטאה, אבל מה עם המיקום ואיך חפץ כ"כ ארוך הצליח להגיע לאן שהגיע?
נחמד לראות שהולכים להחליף
29/03/09 17:30
גרמני ישן בגרמני חדש (אם כי החדשים לא כ"כ "גרמנים" למרות שמם).

אגב, בכמה קרונות בחישוב כולל ההזמנה הקיימת (ה87 קרונות) תעלה את מצבת הקרונות של הרכבת כלוקחים בחשבון את הוצאתם של הקרונות הישנים משימוש?
בסבב הראשון של הכנסת מערכי הסימנסים
29/03/09 17:41
מדובר על הכנסת 6 מערכים שמתוכם 4 יחליפו מערכים גרורי קטר ישנים שיגרטו ו-2 יתגברו את הצי.
כמה קרונות זה יוצא בניכוי הקיימים בסה"כ? כ- 16 קרונות. סביר להניח שהחשבון שלי לא מדוייק לחלוטין כי אורך הרכבות שתכנסנה לשימוש עדיין אינו סופי (כך לפחות מצהירה ר"י) ואני גם לא סגור על כמה קרונות קיימים כיום ברכבות שמופעלות עם קרונות ישנים מהסוג שעומדים לגרוט.
º
רכבות באורך אינסופי?
29/03/09 18:49
29/03/09 19:07
כנראה שזה במסגרת הנסיונות לשיפור השירות בקו לב. שבע.
º
בינתיים אנחנו מסתפקי בזמן נסיעה אינסופי.
30/03/09 00:21
º
*מסתפקים
30/03/09 00:33
נראה כמו איזור חבל לכיש
29/03/09 17:36
ואם מטוס יכול להגיע ולהפוך למסעדה בגליל, אז קרון של רכבת זה ממש peanuts...
יש גם קרונות נוספים. למשל באזור בני ציון,
29/03/09 20:09
שצילמתי לפני שנים עם "הדרומי" ועם צביקוש23.
יש גם קרונות באזור כפר ויתקין, שמשמשים לבילוי כחלק ממסעדה ולידם אוטובוס ישן של "אגד" (נכון ללפני מספר חודשים).
יש אוטובוס באלון מורה
29/03/09 20:18
בעז"ה.
להערכתי מ-1940,  שהפך ברבות השנים לגרור טרקטור ועומד כאבן שאין לה הופכים בישוב שם.
רמי'ש, ממך אני מצפה ליותר.
29/03/09 21:01
ויותר זה אומר שם מקום וקואורדינטות . חוץ מזה, כשתראה את דרך הגישה למקום תבין שהמטוס בגליל הפך למסעדה רק לאחר שככל הנראה התרסק בדיוק במקום הרצוי...
שרשור הכוונה ומודיעין 29/3
47תגובות
29/03/09 00:11
233צפיות
נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.

על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר
אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת. הקפידו
לשרשר את שאלתכם לשרשור ההכוונה בתאריך הרלוונטי.

נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר. אם דרוש לכם מידע...

(המשך...)
נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.

על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר
אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת. הקפידו
לשרשר את שאלתכם לשרשור ההכוונה בתאריך הרלוונטי.

נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר. אם דרוש לכם מידע
אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.
אין צורך להשתמש באייקון  - זה פשוט מיותר.
הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים
ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.

הכוונות נפוצות ניתן למצוא באגף השאלות הנפוצות של הפורום - מומלץ
לבדוק טרם כתיבת השאלה בפורום.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום




הקו לב"ש נסגר ל3 ימים השבוע. צילומים מהשטח
28/03/09 22:44
2צפיות
הקו לב"ש נסגר ל3 ימים השבוע. צילומים מהשטח
אתמול עברתי בשטח צפונית לקרית גת.  חיפשתי את הסיבה שבגינה נסגר קו מרכזי לשלושה ימים.
התחלתי במעבר במושב ורדון (כביש 3553 ) וסיימתי בציומים מכביש 35 ליד תחנת קרית גת.
להלן הממצאים.
צילום ראשון: הפרדה מפלסית ורדון.
מבט לצפון: עדיין לא רואים עבודות על הקו החדש.
28/03/09 22:47
1צפיות
מבט לצפון: עדיין לא רואים עבודות על הקו החדש.
והקו הישן במקומו.
º
צילום תקריב- מבט לצפון
28/03/09 22:49
1צפיות
צילום תקריב- מבט לצפון
מבט לדרום -ורדון
28/03/09 22:52
1צפיות
מבט לדרום -ורדון
ממש לא עבדו על הקו כאן.
מבט תקריב דרומה-הקו הנוכחי מתפתל בין התוואי
28/03/09 22:54
1צפיות
מבט תקריב דרומה-הקו הנוכחי מתפתל בין התוואי
החדש. מה הייתה הסיבה לסגירה? כנראה לא כאן.  ברקע קרית גת והמעבר הבא, על הכביש המוביל לקיבוץ גת.
נסעתי דרומה לכביש לגת ליאון החוצה את הקו.
28/03/09 22:57
1צפיות
נסעתי דרומה לכביש לגת ליאון החוצה את הקו.
גם שם בונים הפרדה מפלסית. גם כאן נוכחתי לדעת כי אין ולא היתה פעולה שנגעה בקו הקיים במשהו.
נתחיל במבט על ההפרדה.
מבט צפונה מההפרדה אל הקטע שראינו קודם
28/03/09 23:00
1צפיות
מבט צפונה מההפרדה אל הקטע שראינו קודם
גם כאן לא ראיתי כל מגע עם הקו הקיים.
מבט תקריב צפונה אל עבר ורדון
28/03/09 23:01
1צפיות
מבט תקריב צפונה אל עבר ורדון
בתקווה לראות עבודות.
º
דרומה לכיוון קרית גת : אין תזוזה.
28/03/09 23:03
1צפיות
דרומה לכיוון קרית גת : אין תזוזה.
סימנים לחידוש העבודות על ההפרדה המפלסית
29/03/09 00:06
1צפיות
סימנים לחידוש העבודות על ההפרדה המפלסית
הסמוכה לתחנת הרכבת בקריית גת.
הגענו לקריית גת- האם כאן יש עבודות?
28/03/09 23:06
1צפיות
הגענו לקריית גת- האם כאן יש עבודות?
כן. כאן בקטע קטן של כ 500 מטר מגשר קריית גת צפונה, ניכרות עבודות של החלפת המסילה הקיימת במסילה חדשה.
וזה הכל.
ועל זה משביתים קו ראשי במדינת ישראל ל 3 ימים.
תודה על הדווח המצולם.
28/03/09 23:20
עיקר העבודות מתבצעות בין קריית גת ודבירה בכוון דרום.
עם זאת טוב לראות  לראשונה את הקטע המשודרג  והפעיל צפונית לקריית גת.
אאל"ט, בהשבתה האחרונה אמורות להסתיים
29/03/09 00:21
העבודות לשדרוג תחנת ק.גת. העבודות אמורות לכלול גם השלמת מעבר תת-קרקעי במתחם התחנה.
אכן, המעבר בקרית גת נפתח:
29/03/09 14:54
הייתי שם ביום ה' האחרון. המעבר פתוח ואנשים עוברים בו. עם זאת, גשרון המתכת הזמני מעל המסילות האמצעיות לא פורק עדיין (וכמובן שעדיין לא הונחו המסילות עצמן).
לפיכך, אי אפשר עדיין להגיד ששדרוג התחנה "הסתיים". המסילות לא הונחו, המעליות לא פועלות - כך שיש עוד הרבה עבודה.

אוסיף שבנסיעה בין קריית גת לדבירה ראיתי קטע ארוך מאוד (כ-15 ק"מ?) של מסילה חדשה מקבילה לישנה, אך לא מחוברת. אולי שם התבצעו רוב העבודות בסגירה האחרונה?
צודק . בדקתי שוב בהודעת ר"י ואין אזכור לסיום
29/03/09 17:53
צפוי של העבודות בתחנת ק.גת. כנראה שעשיתי מיקס בין שני מסמכים שונים. בקשר להערה המסיימת שלך: העבודות בקטע אחוזם-תל נגילה שייכות בעיקרן להשבתה הלפני אחרונה.
אם כבר הזכרת את דבירה
29/03/09 23:36
1צפיות
אם כבר הזכרת את דבירה
קבל תמונה מאתמול ממפגש 262 הסמוך לדבירה. מתקדם משהו...
תודה, בועז! צפונית לאזור הזה ראיתי
29/03/09 23:53
את התוואי החדש עם המסילה שכבר מונחת. זכרתי שהוא מסתיים קצת לפני דבירה.
צילום תקריב: רגע, חברים, לא חשבתם להניח כבר 2
28/03/09 23:09
1צפיות
צילום תקריב: רגע, חברים, לא חשבתם להניח כבר 2
מסילות?
צילום אחרון וסיכום.
28/03/09 23:12
3צפיות
צילום אחרון וסיכום.
כן, היו עבודות, אך נשאלית השאלה האם זה חייב סגירה ל 3 ימים, והאם לא ניתן היה להניח אותם בין יום ה בלילה לבין יום א בבוקר גם בלי לעבוד בשבת.
º
תודה רבה על הדיווח המצולם מהשטח
28/03/09 23:40
º
רבה על הסקירה והתמונות.
28/03/09 23:53
º
תודה רבה על הדיווח!
28/03/09 23:55
תודה רבה על הסיקור.
29/03/09 00:27
למרות קצב העבודות האטי במקטע הדרומי, בר"י העמידו את אמצע שנת 2010 כתאריך יעד להשלמה כוללת של מקטע ב"ש-קריית גת. מציאותי? נחיה ונראה.
הקטע הדרומי עמוס מהקטע הצפוני
29/03/09 00:39
בקו ב"ש-לוד בשל השימוש הרב שעושות בו רכבות המשא הנעות בין נמל אשדוד לדרום ובחזרה  באמצעות מסילת חלץ החוברת למסילה הראשית דרומית לקריית גת,  ע"כ החשיבות הרבה בסיום "מהיר" של הכפלתו  של הקטע.
º
29/03/09 10:25
º
לכתבינו מהשטח!
29/03/09 14:13
עדכון רק"ל ירושלמי - נתחיל בדיפו
47תגובות
28/03/09 21:07
יש כבר 44 מערכים

(המשך...)
דיפו ירושלים 28/03/09 44 מערכים
יש כבר 44 מערכים
איזה כלי תחבורה הכי טוב לפקקים התל אביביים?
28/03/09 18:53
4צפיות
אופניים, קורקינט, קטנוע, מכונית, אוטובוס וסאגווי יצאו מרידינג - מי שתה ראשון קפה בנחלת בנימין?

TheMarker
עידוד עבירה על החוק
28/03/09 20:05
1צפיות
"כן, בדומה לאופניים אפשר להיכנס לכל הסימטאות ולהתעלם מתמרורים מעצבנים"

תמרורים מעצבנים מחייבים את כלל כלי הרכב בכביש, גם כאלו לא ממונעים.
מעבר לכך, שהחוק מחייב, זוהי סכנת נפשות
28/03/09 20:31
1צפיות
להיכנס עם רכב דו-גלגלי לרחוב חד-סיטרי צר, כנגד כיוון התנועה זוהי סכנת נפשות.
אלה (רוכבי אופניים ואולי כלי רכב אחרים, במידה שזה מותר) יועילו בטובם וירכבו בשבילים הלא מעטים שקיימים (במקרה זה) בעיר תל אביב או בזהירות על המדרכה במידה ולא קיימים.
על המדרכה?!
28/03/09 20:47
1צפיות
עד כמה שאני מבין, לרוכב אופניים אסור לרכב על מדרכה. אני לחלוטין מבין את הרצון לא למות על הכביש, אבל החוק קובע שאופניים מקומם בכביש או בשביל אופניים.
רוכבי האופניים בתל אביב מהווים מטרד קשה
28/03/09 21:04
1צפיות
להולכי הרגל, על גבול המפגע. אותם רוכבים נוסעים במהירות די גבוהה על המדרכות (כ30-40 קמ"ש לעיתים), נגד כיוון התנועה ויותר חמור מכך, עם כיוון התנועה של הולכי הרגל (והסכנה בכך היא שהולך הרגל איננו מבחין בהם כשהם מתקרבים).
נוסף על כך, הם ברוב חוצפתם מצפים מהולכי הרגל שגם יפנו להם את מקומם, על המדרכות, תו"כ צלצולים היסטריים בפעמונים וצעקות. תוסיף לכך את האופנה החדשה של לרכב ללא חולצה בקיץ ותקבל בסה"כ חוויה לא מרנינה במיוחד מצדם..
בצדק! כל עוד הנהגים בכביש
29/03/09 01:06
2צפיות
מהווים סכנה לרוכבי האופניים!
אני רוכב עם אופניים על המדרכה
29/03/09 01:27
1צפיות
כל עוד אין תמרור 81 שאוסר על רכיבת  אופניים או תמרור מספר מספר 82 שאומר שביל להולכי רגל בלבד,אז אין זכות להוריד אותי מהמדרכה,אבל אני נוסע בזהירות
2.אני לא ארכב על הכביש כי אני לא רוצה להיפגע מהחלאות שנוהגים על הכביש שצריך לשלול להם רשיון
3.בדרך חייל השיריון ביטלו את המדרכות אותם מפגרים מנתיבי איילון כדי להפוך אותו בקרוב לכביש מהר ועכשיו אני צריך להיכנס לתוך קרית שלום,שיחזירו את כביש 20 לדרך בין-0עירונית ויוסיפו מדרכות,מספיק יש את כביש 1 שהוא מהיר שהוא ממחלף הרצליה עד מחלף שער גיא כביש מהיר,וכביש 6 המיותר
4.הגיע הזמן שיהיה באוטובוטס מתק'ן לאופניים כדי שאוכל לעלות לאוטובוס אופניים כמובן עם תשלום נוסף
5.המדרכות גבוהות מידי וכל פעם אני צריך לרדת מאופניים כדי לא ליפול
אושרי ודוד, אני מפנה את שניכם לשיעור בפורום
29/03/09 03:23
אופניים, פורום שאוכל לנחש שחברנו אורי מכיר היטב:

http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/articles/ar...

ובפרט הפסקאות הבאות:

"הגדרות:
בפקודת התעבורה בסעיף 1, שהינו סעיף ההגדרות, מוגדר:
"רכב" - רכב הנע בכוח מכני או הנגרר על-ידי רכב או על-ידי, בהמה, וכן מכונה או מיתקן הנעים או הנגררים כאמור, לרבות אופניים ותלת-אופן, ולמעט רכב ששר התחבורה פטר אותו בצו מהוראות פקודה זו, כולן או מקצתן; (ההדגשה לא במקור)

לפיכך, בכל מקום בו פקודת התעבורה, או התקנות שהותקנו מכוחה, מתייחסות ל"רכב" ללא הגדרה ספציפית, או ללא החרגה מפורשת של אופניים, חלה ההוראה גם על אופניים (יש מס´ חריגות מפורשות- כגון בתקנות התעבורה שמספרן 79, 341, 342). מובן שחלק מסעיפי החוק המתייחסים באופן גורף ל-"רכב" פשוט אינם רלבנטיים לאופניים כיוון שאלה עוסקים במאפיינים הקיימים רק ברכב מנועי."
אז הפתרון הוא לסכן את הולכי הרגל?!
29/03/09 10:02
אני רק מקווה שהמשטרה תתלבש עליהם, ויפה שעה אחת קודם..
אני לא אשכח שראיתי התנהגות של אירופאית שהסתובבה ברחוב גורדון עם אופנים - ברגע שהיא היתה צריכה לעלות על המדרכה, היא ירדה מהאופנים והלכה איתם לצידה, תו"כ שהיא לא מסכנת אף אחד, ולא מהווה מטרד.
אני רוכב על אופניים על המדרכה ולא מסכן אף אחד
29/03/09 22:32
וגורם לכל הפרעה אם עובר הולך רגל או מזיז הצידה את האופניים ולא ממשיך לסוע עד שלא עוברים הולכי הרגל,אני לא אקח סיכון שזה אומר לסוע על הכביש
שכחת עוד משהו הנהגים מסוכנים לעצמם
31/03/09 14:00
הם טייסי  קרב של חיל האויר   ,והיחס אחד לשני  פשוט  בושה  לא פלא שיש כמות אדירה של תאונות   .
º
אין כמות אדירה של תאונות.
01/04/09 00:31
מה????אתה טועה בגדול
31/03/09 07:15
כל התאונות דרכים זה מכביש מכל הכלי רכב ואנשים מסטולים שנתנו להם רישיון,אופניים זה ידידותי לסביבה ולא פוגע בבני אדם,זה שאתה שמן וכל הזמן נוהג ברכב זה לא אומר שאתה צריך לדבר מלוכלך על רוכבי אופניים,לפי דעתי אתה טועה מאד אופניים חוסכים זיהומים ופקקים ואי ניעמות (תאונות דרכים) :)
אני דיברתי על נסיעה במכונית?
31/03/09 08:03
אני דיברתי על ללכת ברגל, בשקט, על המדרכה שזה אגב פחות מזהם מאופניים מהסיבה הפשוטה שתהליך הייצור שלהם מזהם. את ההערות האישיות החוצפניות שלך שמור בבקשה לעצמך.
ההערה על כך שייצור האופניים עצמו מזהם
31/03/09 10:37
היא הערה טפשית ומיותרת וחבל שנאמרה.
מכמה וכמה טעמים.
1. אין דבר שייצורו לא גורם לסוג מסויים של זיהום. גם המחשב שבו כתבת את התגובה הזו הייצור שלו גרם לזיהום.
כנ"ל הבגדים שאתה לובש והמשקפיים שאתה עונד.
2. יצור של מכונית או אוטובוס או קטנוע מזהם הרבה הרבה יותר מייצור של זוג אופניים.
3. בכתבה המדוברת לא היתה אופציה של הליכה רגלית.

בכל מקרה, הליכה רגלית לא רלוונטית למרחקים גדולים, של נניח מעל 1.5 ק"מ מנקודת המוצא ועד ליעד. מרבית האנשים
היו מתעייפים מאוד ממרחק כזה, שלא לדבר על מרחקים של 5 או 6 ק"מ מהבית ועד העבודה/אונ'/מקום_הבילוי.
לעומת זאת מרחק של 6 ק"מ לרוכב אופניים זה "פרוסת עוגה" (פיס אוף קייק).
פיספסת כאן משהו קטן.
31/03/09 11:23
אני אמרתי שצורת ההתנהגות של רוכבי האופנים על המדרכות, מפריעה לי כהולך רגל מן השורה.
בא אדון דורה ודייגו וטען כי המכונית שאני נוסע בה כל הזמן, מזהמת הרבה יותר מאופניים, וצירף כמה הערות שעושות חשק לתבוע אותו תביעת דיבה, אבל לא זה הנושא. אני ניסיתי להסביר לו, שלעומת הפעולה שאני מבצע ע"ג המדרכה, קרי הליכה נינוחה, הפעולה שהוא מבצע - קרי נסיעה באופניים, מזהמת יותר. התגובה לא נגעה לכתבה וההשוואה שלי הייתה בין הליכה ברגל לאופניים. כל זאת ועוד שאני אינני בעלים של מכונית ולא מתכנן להיות בעלים של אחת. צריך לקרות משהו מאוד מיוחד (למשל הגעה לאזור שאיננו זמין כלל לתח"ץ) בכדי למצוא אותי נוהג על רכב.
אני עצמי זוכר אותך מגיע לאחד ממפגשי הפורום
31/03/09 13:25
עם מכונית, כמדומני טויוטה קורולה. תקן אותי אם אני טועה.
חבר`ה, תקשיבו טוב.
31/03/09 08:05
לא יודע מה איתכם, אבל אני רוכב על אופניים רק על הכביש, מהסיבות שלא להבהיל אנשים או להפריע להם. למעט מקרים שאין ברירה. אבל בת``א, היות ומסוכן שם בכבישים, אז בבקשה, שיבינו כל אחד את הצד השני, הנהגים את הרוכבים, והאנשים את הרוכבים. בקיצור........ תבינו את רוכבי האופניים, כי איפה שלא נרכב, תמיד יהיה כאלה שזה מפריע להם. כי באמת מבחינה חוקית אפשר גם בכביש וגם במדרכה, אבל אלה שבמדרכה, מפריע להם, ואלה שבכביש, גם מפריע להם, אז פשוט יצאנו משוגעים, פעם כאן , פעם שם, אז תבינו אותנו. ושוב, בפרט שלפי הבנתי מדובר על ת``א, ששם מסוכן לרכב בכבישים. בתקוה להבנה, עד שישכילו ראשי המדינה להקים נתיבים רק לרוכבים, כי כמו שרואים שזה מעגל שהולך וגדל, אז לכל מי שיש יד שיתחיל וידאג.
אופניים מוגדרים בחוק ככלי רכב
31/03/09 11:26
לכן חל איסור מבחינת החוק על רכיבה ע"ג המדרכות, למעט בשבילים המסומנים.
נכון מאד, בעיקר כשאנחנו עם MP
31/03/09 09:43
הרבה פעמים יצא לי להיבהל כמו טמבלית כשרוכב אופניים טס לידי ולא שמתי לב אליו קודם כי הייתי עם MP.

כשאני הייתי רוכבת על אופניים בירושלים, הייתי עוצרת ומחכה כשהיו הולכי רגל. בחיים לא ביקשתי מהם לרדת מהמדרכה או לתת לי לעבור.
קרו מצבים שהייתי מדדה אחרי אשה זקנה, ואפילו אומרת לה "זה בסדר, אל תמהרי".
אין מה לעשות, המדרכה שייכת להולכי רגל.
לא מדוייק בלשון המעטה
31/03/09 10:57
אופניים נוסעים בערך 15 קמ"ש מקסימום במישור, ואני אישית בדרך כלל ב-10-12 קמ"ש - פעם אצן מקצועי רץ לידי ועבר אותי (הוא דווקא רץ בכביש). אופניים שוקלים 10-15 ק"ג בערך אין לרכב כזה מקום בכביש עם כלי רכב במשקל של טונות. פעם רוכב אופניים התנגש בי מהצד מאחורה - הוא נפל, אני המשכתי ללכת, הסכנה להולכי רגל מרוכבי אופניים לא גדולה הרבה יותר מהולך רגל אחר, מי שאומר משהו אחר מגזים בטירוף. בשביל רוכב אופניים זה או לרכב על המדרכה או לא לרכב בכלל והולכי רגל צריכים לזוז הצידה כמו שהם היו זזים אילו הולך רגל אחר במהירות גבוה יותר היה מגיע מאחוריהם, קל וחומר מלפניהם. הבעיה החמורה היא כל העצים, עמודי החשמל ותחנות האוטובוס במדרכות צרות שמחייבים מיומנויות רכיבה לולייניות כמו בקרקס - זה נכון בעיקר בדרום תל אביב. הולכי הרגל מהווים מטרד רק כשהם מתעקשים ללכת באמצע המדרכה ולא בצדדים כשמדובר במדרכה צרה או כשאינם עומדים בתוך תחנות האוטובוס אלא בחלק הצר שלפניה, או כשבמדרכות נורמליות הם מתעקשים ללכת 4 אנשים זה לצד זה במקום אחד אחרי השני.
היוצא מן הכלל שאינו מעיד על הכלל
31/03/09 11:02
אני רוכב אופניים, נכון. אז יש שיאמרו שאני משוחד.
אבל-
פרט לשבילי רוכבי אופניים ו/או מקומות בהם הנסיעה על הכביש אינה מתאפשרת לי,
אני מתמיד לרכוב על הכביש בצורה הכי זהירה ומתחשבת שיש.

מצד הולכי הרגל, אני מבין שישנם פאנקיסטים רוכבי אופניים למיניהם שעושים גיהנום למשתמשים בגפיהם התחתונות.
אבל אין בכך שום סיבה להכפיש ציבור שלם של רוכבי אופניים שברובם, לטעמי,
עושים את מירב המאמצים שלא לפגוע ברגשותיהם, על אחת כמה וכמה גופם, של ההולכים על שניים.

הכביש הוא מקום מסוכן לרוכבי אופניים בארצנו הקטנה.
בין אם מפאת חוסר מקום לרוכבים, בין אם מפאת נהגים לא זהירים ולא מפוקסים.

ואגב כך- על שבילי אופניים בישראל, מעטים ככל שיהיו, אני מצליח למצוא לא מעט הולכי רגל.
זוהי הדרך הסלולה שיוחדה לרוכבי אופניים באשר הם-
האם אחד מהולכי הרגל שם ליבו לעובדה הפשוטה שהוא חוסם את דרכם של הרוכבים?
אני לא אתפלא אם רבים מהולכי הרגל המתלוננים הולכים בשבילים הללו.
אתה לא כלכך מדייק.
31/03/09 11:24
לפחות לגבי תל אביב:
בתל אביב ניתן להגיע לכל פינה ברכיבה על שבילי האופניים, אבל נחש מה? מי שמפריע הם דווקא הולכי הרגל.
בתור רוכב ותיק בכל פעם שאני רוכב על האופניים הולכי רגל (והרבה אמהות עם עגלות) חוסמים את הדרך כי הם מעדיפים ללכת על שבילי האופניים.
דוגמא בולטת תמצא במקטע של כקילומטר בכוון הנמל לאורך הירקון. יש שם מדרכה הצמודה לשביל אופניים, הכל מסומן והכל ברור. נסה לרכב שם עם אופניים.
איפה הולכים כולם? על שביל האופניים ומפריעים לרוכבי האופניים, ואח"כ גם מתלוננים. שום סימון לא עוזר.
והבעיה הזאת קיימת בכל השבילים, כי בתל אביב שבילי אופניים מוקצים לאורך המדרכה ואנשים הולכים איפה שנוח להם.

אין סכנה להולכי רגל מהרוכבים, אבל יש סכנה רבה לאופניים בכביש.
אי אפשר לרכב על מדרכה ללא שביל אופניים ב 30-40 קמ"ש, זה בולשיט.

לדעתי, הקורקינטים הממונעים מהווים סכנה משמעותית יותר להולכי רגל.
הם מהירים יותר מאופניים (בדרך כלל), נוסעים על המדרכה, ובהחלט מהווים בעיה.
בקשר למהירויות אופניים ויתר הדברים
31/03/09 11:59
פירטתי בהמשך על שבילים ועל העובדה שאכן קורה המצב שהולכי רגל הולכים על שבילי אופניים.
אכן זוהי בעיה ולמרות זאת על רוכבי האופניים לנהוג גם בשבילים אלה בזהירות.

בקשר למהירויות - באופן כללי ניתן לרכב באופן נינוח יחסית במהירויות של עשרים קמ"ש בלי ממש בעיות בשבילי אופניים או בכביש.
ניתן גם ניתן בתנאים שהדרך פנוייה ולא בירידה, אלא במישור להגיע ל-25 קמ"ש ואף לכיוון ה-30 קמ"ש.
אתה צודק בהחלט
31/03/09 19:28
לי יש קושי תנועתי מסויים כך שההליכה שלי מעט איטית. לא אחת חלפו סנטימטרים ספורים לידי רוכבים על אופניים שרק בנס לא הפילו אותי, וכן נראה שלא היה אכפת להם אם אני או כל אדם אחר הייתי נופל. כנ"ל לגבי רוכבי אופנועים. האמנם הם ממתינים לרגע האחרון כדי לבדוק מה יעשה הולך הרגל? זכור לי גם מקרה משנת 2004 שבו רוכב אופניים היכה אשה מבוגרת שהעירה לו על כך שנסע על המדרכה. כתבתי על כך בפורום ת"א.
המדרכה היא מפלטו האחרון של הולך הרגל. נמאס להתנצל על כך.
בקשר לכלי תחבורה שונים ונסיעה בכבישים מדרכות
31/03/09 08:58
אופניים
קיימים שבילי אופניים שונים, ביניהם:
1. שבילי אדמה שונים
חלק מהן עוברות עיבוד זה או אחר. את ההסברים נשאיר למומחים יותר, אבל באופן כללי התהליך הוא למשל חצי קרקע/חצי אספלט או התאמה לאדמה, שאינה חולית בקיץ ואינה בוצית למדי בחורף.
שבילים אלה לרב מקשרים בין אזורים שונים, כמו למשל שביל הירקון מראש העין לתל אביב, שלמעשה לא נשאר עוד הרבה לעבוד עליו, אלא ליטושים שונים.
דוגמא אחרת היא שביל נחל איילון, אשר עם הסטת הנחל, אמור לעבור שינוי ולקשר מאזור חולון לתל אביב.
כמו כן יש עוד שבילים שונים ללא עיבודים, כלומר שבילים מתאימים, שעדיין יש רוכבים ויש הרבה כאלה בין היישובים/ערים לא חסרים.
שבילים, כמו שביל הירקון הם לדעתי שבילים אידיאליים בשביל רכיבות בין ערים/יישובים מרוחקים יחסית זה מזה, כמו למשל פתח תקווה-תל אביב או ראש העין-פתח תקווה.

2. שבילים כחלק ממערכת הכבישים
אלה שבילים שכיחים בחו"ל והם מהווים כחלק ממערכת הכבישים עם רמזורים נפרדים לאופניים. לדוגמא בהולנד או בריטניה.
בארץ קיים קטע קצר ברחוב משה דיין בתל אביב. בארץ עדיין לא ערוכים לשבילי אופניים כאלה ויש לקוות שעם עליית המודעות, אלה השבילים שיהיו ברחבי ישראל.
שביל אחר בין הערים, שמתוכנן הוא שביל מקביל לכביש החוף מתל אביב עד נתניה.
אפשרות אחרת היא בכבישים בינעירוניים הם רכיבה על השוליים. מבין החסרונות הם, שהשוליים לא תמיד נקיים ויש בהם זכוכיות או מפגעים אחרים לגלגלי האופניים. בכל מקרה הרכיבה בשוליים אינה בטוחה בימינו.

3. שבילים בתוך המדרכות
אלה למעשה שבילי האופניים השכיחים מבין שבילי האופניים.
חלק הם כמן אספלט על המדרכה ולכן בולטים, כמו למשל לאורך שדרות רוקח בתל אביב או דרך נמיר.
חלק אחר זהו צביעה על המדרכה של שוליים ובתוכם אופניים, כמו למשל אבן גבירול בתל אביב. שבילים אלה לא בולטים והולכים עליהם הולכי הרגל.
למרבה הצער בשבילים אלה שכיחים המקרים, שניצן תאר.
בכל מקרה בין אם זוהי רכיבה על מדרכה ללא סימון שביל אופניים ובין אם אלה שבילי אופניים, על הרוכבים לרכב בזהירות יתרה כלפי הולכי הרגל.
שבילים אחרים הם שבילים מופרדים בחציצה, כמו למשל שדרות נורדאו בתל אביב.

המצב האידיאלי הוא כאמור שבילי אופניים עבור אופניים וכלי רכב אחרים, כמו למשל קורקינט לא חשמלי או חשמלי או הסאגווי ולדעתי (עליי לציין, שאני לא יודע מהי התקנה) יש מקום לנסיעה של קלנועיות בשבילים אלה.
מבין שבילי האופניים המצב האידיאלי הוא שבילי שטח מעובדים (למשל שביל ירקון או שביל נחל איילון) או שבילים כחלק ממערכת הכבישים. במידה ולא ערוכים לכך בכל המקומות אז שבילים במדרכות, עם חציצה בולטת (למשל נורדאו) או אספלט או הדגשה אחרת לשבילים.
בשולי כבישים מהירים לעלות מודעות ולבצע אכיפה וענישה כלפי נהגים שוטים, שפוגעים ברוכבי האופניים.

השאלה היא מה עושים במצב, שאין שבילים?
לרכב בכבישים זה לעתים מסוכן, למשל בכבישים עם תנועה מהירה בתוך העיר, כדוגמת רחוב ז'בוטינסקי בבני ברק-רמת גן.
גם לקלנועיות מסוכנת הנסיעה בכבישים.
לדעתי האידיאלי הוא רכיבה/נסיעה מתחשבת וכמובן זהירה במדרכות וזה עד, שיהיו שבילים מסודרים.
או אולי כרכרה
29/03/09 23:25
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3692788,00...
פרוייקט אידיוטי וחסר תכלית, לדעתי.
"במרצדס מספרים עוד כי הפרויקט בוצע על-ידי
29/03/09 23:30
2צפיות
מתמחים ממפעל הייצור ליפציג שבגרמניה. מטרתו הייתה ללמד את המתמחים - שישמשו בעתיד בתפקידי ייצור ומחקר ופיתוח - את רזי ההנעה החלופית, באמצעות פרויקט מעשי"
במידת מה (כל אחד ודעתו כמובן) אפשר
30/03/09 10:24
לומר על הקורקינט החשמלי ועל הסאגווי.
לדעתי מחיר גבוה ותמורה פחות.
טוב אני בעד אופניים אך יש כאלה
31/03/09 13:57
שיהיו אנטי אופניים   ,כולם רוצים אויר נקי אך מפחדים משינויים    .
ואישית אני יגיד  לכם   שבהרבה מיקרים שאני ניזהר    
האדישות   וחוסר יחס   פשוט מעצבנים   אותי  
ואגב גם בשבילי האופניים  בת''א היו לי לא מעט תקלים  
עם אנשים   שאמרו   שיש להם זכות  
וקללות   משהו    ,כל כך רגיל שזה לא מזיז לי   .
המוטו שלי  הפך להיות  כזה   ,''אם הוא אדיש  אני אדיש יותר ''
לא הכי טוב או חינוכי  
º
שאלות/תהיות
28/03/09 12:12
4צפיות
º
למתי מתוכננת הנסיעה הראשונה של הרק"ל בי-ם?
28/03/09 00:46
לפני כמה חודשים דובר על 8/9/2010
28/03/09 11:46
היום יודעים שזה כבר לא יקרה, אבל אף אחד לא מוכן להתחייב על תאריך יעד חלופי.
º
לפי קצב העבודות לא לפני 2012
28/03/09 15:39
שיפור בשרות אגד לתל השומר ובר אילן - קו 640
28/03/09 00:29
3צפיות
קו 640 יוארך עד לתל השומר החל מיום ראשון הקרוב.
כתובות אינטרנט מצורפות:
שיפור מבורך אך אין תאימות ללו"ז של הסטודנטים
28/03/09 10:58
1צפיות
וגם זה של החיילים. כידוע שעות סיום הלימודים הנפוצות בבר אילן הם 15:30 ו- 17:30 בעוד שהחיילים מסיימים את יום העבודה בד"כ ב- 17:30. הלו"ז של הקו הותאם ללו"ז הקודם כשהקו יצא מצומת רעננה ולא הותאם לאוכלוסיה שבאמת צריכה לנסוע בו, כשהנסיעה האחרונה לכיוון נתניה יוצאת רבע שעה לפני השעה הרלוונטית. עוד דוגמא לחשיבה הלא יצירתית של מתכנני לו"ז של "אגד".
גם קו 620 נותר עם נסיעה אחת לכל כיוון.
28/03/09 15:47
2צפיות
לדעתי (כפי שכתבתי) מוטב להוסיף נסיעות לקו 640 בשני כיווני הנסיעה לאורך כל שעות היום וגם יש מקום להוסיף יותר נסיעות לקו 620.
שיוני מועד יציאה נסיעת חצותלאילת
27/03/09 22:11
אני תוהה מדוע הוקדמה היציאה ל דקה לחצות?מעניין לדעת האם השיקול הוא כלכלי מבחינת חישוב של שעות או ימי עבודה לנהגים?
ה שעה 23:59 ניקבעה
28/03/09 16:05
בגלל ענייני מחשב ותאריך.
23:59 שייך לסוף היום הקודם, 24:01 זה יום חדש.
24:01? עברנו ל-25 שעות ביום?!
28/03/09 17:06
האמת שאם להיות מעט קטנוניים, מבחינת מערכות מחשב, 24:01 בדרך כלל לא קיים, אלא אם כן השעה המדומה הזו תוכנתה במיוחד לצרכים פנימיים של ארגון.

אבל מה שבטוח, זה ש-00:01 היא שעה ששייכת ליממה חדשה. אם כבר משתמשים ב-24:01, זאת מתוך כוונה לשייך את השעה ליממה הקודמת באופן מלאכותי.
לכן גם המציאו את 25 חברו הטוב
31/03/09 05:48
הכוונה לשעה 25:00 הידועה
º
תודה נרגעתי :)
29/03/09 13:03
סיפור שקרה בסופרבוס כבר פעמיים
27/03/09 11:35
1צפיות
יש נהג קבוע ב 156 של שעה 7:50 מתחנה מרכזית, הנהג פשוט יום אחד החליט שהוא עושה אוטובוס של בנות בשעה הזאת.
זה התחיל מלהעלות בנות בלבד דרך הדלת האחורית, וקצת בנים מהדלת הקדמית -
עבר בוויכוח שלי עם הנהג, כאשר הוא צועק עלי ומזלזל בי בגלל שאני גבר ולא אישה -
ונגמר בכמה ימים אחרי שהנהג מעלה רק בנות, ועוד עושה את זה דרך החניה ולא דרך הרציף, כלומר כל החיילים רצו באמצע תחנה מרכזית אל האוטבווס בחניה כאשר המון אוטובוסים אחרים עוברים וכמעט דורסים אותם.

ועוד משהו,
תלונה נשלחה לסופרבוס לאחר המקרה הראשון, המוקדנית שם אמרה לי שהנהג יועלה לבירור אצל סמנכ"ל תפעול, ושזה לא יקרה יותר, ואפשר לראות איך זה לא קרה יותר.
בכל אופן שלחתי תלונה גם למשרד התחבורה, נקווה שהם יתייחסו לזה יותר.
נשמע מאוד מוזר, ביחוד כאשר הנהג מעלה את
27/03/09 11:58
1צפיות
הנוסעות שלא בתחנה המסומנת
באותו יום
27/03/09 12:11
1צפיות
ידידה שלי שהלכה לשם וכמעט נדרסה על ידי אוטובוס הלכה למנהל שלו ואמרה לו את זה והוא התעצבן עליו, אבל זה כבר היה לאחר שהאוטובוס היה מלא, ככה שהוא לא נכנס לרציף.
מעבר לעצבי המנהל, האם מנהלו נקט צעדים מאוחר
27/03/09 17:58
יותר, או שהעצבים היו רק למראית עין ?
אני עליתי על האוטובוס של 8
27/03/09 18:53
כך שאולי נעשה משהו אחרי זה, ב 10 דקות שהייתי שם המנהל לא עשה משהו מיוחד שאני ראיתי.
משום מה אני מאמין שהמנהל לא יעשה כלום. החברה הזאת זה הדבר הכי בזיוני שקרה לתחבורה הציבורית, לפחות מאז תחילת ההפרטה.
זה לא נשמע חדש
27/03/09 19:47
כל פעם כמעת שבא אחד מהקווים של לוד טנכנס לרציף שלו הוא תמיד בא עם מישבהו, או שזאת איזה זונה שהפרצוף שמה מוכר מהתחנה מרכזית, או מישהי אחרת ודופק איחור, או בכלל כל האוטובוס מסריח מסיגריות. או שגם מעלה לפעמים "נוסעות" מסתוריות עוד מהחנייה. טפו עליהם להתשין עליהם בקשת על נהגים כאלה
יכול להיות שזאת הגרסה של סופרבוס לקווי מהדרין
27/03/09 20:14
אוטובוס נפרד לבנים ואוטובוס נפרד לבנות...
כל הכבוד למשרד התחבורה...
28/03/09 12:43
על כך שהוא נותן אפשרות לחלאות כאלה (שהרבה פעמים גם לא יודעים לנהוג) להסיע נוסעים בקווי שירות במקום נהגי אגד ודן. סופרבוס זו חברה שצריכה להימחות מעל פני האדמה, ובמקום זה רק נותנים לה עוד מכרזים. איזה "עידוד" למעבר לתח"צ... פשוט בושה.
הקטע בני ברק - אוניברסיטה: שאלות
26/03/09 23:14
האם מה שחסר בתחנת האוניברסיטה זה הפעלת רציף 4?
ראיתי שכל הגשרים מוכנים, ואולי חסר במקסימום קילומטר אחד של הכפלה (לדעתי כמה מאות מטרים). אז מה הסיפור?
מה תפקידו של רציף 3 בתחנת בני ברק?
האם נכון שפסים בשימוש מבריקים בעוד פסים שאינם בשימוש הם בגוון מט? האם פסים שלא בשימוש מחלידים ומתקלקלים?
מה תוכנית העבודה בקשר לקטע הנ"ל?
הכפלת כפר סבא-תל אביב
27/03/09 09:37
חסרות הפרדות מפלסיות להשלמת ההכפלה.
הפרדה ליד צומת עולמית מערבית לתחנת סגולה. הפרדה זו לצורך סיום ההכפלה עד בני ברק.
הפרדה נוספת היא במבצע קדש וזו תלויה בסיום פרוייקט מבצע קדש. למעשה ה"שרוול" מכיוון דיזיין סנטר לגשר מבצע קדש. לאחר השלמה זו יהיה ניתן להשלים הכפלת בני ברק-ת"א וכן הפעלת המסילה הרביעית בין תחנת האוניברסיטה לתל אביב מרכז, כולל הפעלת רציף 4.
בקשר להפעלת רציף 3 - השערות שלי: הארכת הרכבות בקו ירושלים/בית שמש או באר שבע, שמתחילות/מסיימות נסיעה ב/מתל אביב מרכז לתחנת בני ברק וכן המתנה עד הנסיעה הבאה ברציף 3.
זה לדעתי מצב אידיאלי.

אפשרות אחרת, שנראית עם סיכויים נמוכים יותר היא רכבות מכיוון דרום (למשל קו ראשונים-לוד) לנסיעה במסילת לוד-ראש העין דרום והמשך לתל אביב דרך מסילת הירקון, כולל תחנת בני ברק.

אפשרות נוספת היא עצירה תפעולית של רכבת משא או רכבת נוסעים ריקה או ציוד הנדסי אחר ליד רציף 3.
אורי, לא ענית לו על השאלה
27/03/09 12:41
האם כרגע יש סיבה לא להפעיל את רציף 4 בתחנת האונ'?
הרי יש שם מסילה.  ממילא קצת לפני הרציפים לכוון דרום (לכוון סבידור) וגם לכוון צפון מזרח (לכוון הלונה פארק)
אפשר  לבצע מסוט/מפלג (ואולי בכלל יש כבר כזה מלכתחילה) אשר יחבר את מסילת רציף 4 למסילת רציף 3.

ככה ברכבת יוכלו להרוויח גם את תחנת האונ' כתחנת מפגש לרכבות בקו הראשונים - כפ"ס.
כיום, אם יש איזה עיכוב ברכבות מדרום לכוון צפון מזרח, הרי שהרכבת שבאה מכפ"ס נאלצת לחכות כמו שפּיוצית בתחנת ב"ב
עד שזו מהדרום פוגשת אותה.
ככה, אם יהיו המסוטים/מפלגים הראויים המפגש יוכל להעשות גם בתחנת האוניברסיטה (מרכז הירידים).
דבר שיוריד 6 עד 8 דקות מהאיחור של הרכבת מכפ"ס. שכן המתנה בבני ברק לרכבת שכעת היא בסבידור, זה מינימום 6
דקות נסיעה מסבידור לב"ב, ורק אח"כ הרכבת מבני ברק יכולה לצאת לדרכה.
אם כל ארבעת הרציפים באונ' היו מתפקדים היו מקטינים במקרה כזה בצורה משמעותית את האיחור.
שאלה תחברורתית ומעבר...
28/03/09 13:08
1צפיות
אני מתכוון לטוס ללונדון בזמן חג הפסחא , מהם ההשלכות של החג בכל מה שקשור לרכבות/טיוב/אוטבוסים והחיים בעיר בכלל??

תודה לכל מי שיעזור!!!
לא כמו יום כיפור בארץ
28/03/09 15:18
רכבות, טיוב ואוטובוסים במתכונת של יום ראשון פחות או יותר. כלומר במקום אוטובוס פעם ב-4 עד 8 ד', זה פעם ב-12 עד 15 ד', משהו בקנ"מ כזה. יש קווי אוטובוס מסויימים שאינם פועלים ביום ראשון ויש גם נטיה לסגור קטעים של קווי רכבת לשיפוצים בסופשבוע, אבל זה יכול להיות כל שבוע, לא רק בפסחא. בכלל, אין לך מה לדאוג מבחינת תחבורה, אבל יש קצת עיכובים וסיבובים...
תוכל להתעדכן על עבודות צפויות בתאריכים מסויימים ב-
http://www.tfl.gov.uk/tfl/livetravelnews/realtime/...

החיים בעיר אינם תוססים בפסחא, אבל לא מתים כמו במדינות קטוליות כמו איטליה וספרד. החנויות בדרך כלל פתוחות, כמו כן מסעדות וכו'.
במלבורן, שהיא ממש לא עיר קתולית
28/03/09 16:01
אם כבר או רב תרבותית (המון מוסלמים ובעיקר הינדים ובודהיסטים, אם כי הרוב, עדיין לבנו-נוצרי/נוצרו-לבני [מלשון לבן, קאווקאז'יין]) או פרוטסטנטית-אנגליקנית (לא לשכוח שפורמלית המלכה העבשה מווינדזור היא המלכה גם של מדינת
'שם למטה' (down under))
בפסחא (איסטר/פאסקואה) העיר היתה כמעט מתה!

רוב המסעדות שפתוחות הן בשבת והן בימי א' ברובן היו סגורות.
חלק מקווי החשמליות לא פעלו וחלק במתכונת עוד יותר מצומצמת מימי א' ומיעוט הקווים האחר במתכונת ימי א'.

רכבות פרבריות "כבדות" היו במתכונת יום א' (בחלק מהקווים במקום כל 6 דקות רכבת כבדה רק פעם בחצי שעה).

סופרמרקטים שכונתיים חלקם הגדול היה סגור וחלק אחר היה פתוח שעות מצומצמות ביותר.

ובאוסטרליה הפסחא (איסטר) הוא 4 ימים, לא יומיים או שלושה!!!
יום ששי הטוב
שבת וראשון שזה הפסחא עצמו
וגם יום נוסף שנקרא פסחת יום ב' (easter monday).
ובכל ארבעת הימים זה היה רק בקצת יותר טוב מיום כיפור אצלנו.
לא אמרתי שכל הערים הלא-קתוליות תוססות
28/03/09 16:38
אמרתי שערים קתוליות (כתבתי קטוליות משום מה) אינן תוססות...

האמת, יתכן שלונדון גם פחות תוססת בפסחא, אבל קשה לי לשפוט כי אני גר כאן וממילא לא ממש יוצא לרחוב... גם בלונדון מדובר בארבעה ימים, מיום שישי עד יום שני, אבל לא זכור לי אי פעם שהסופרמרקט היה סגור, חוץ מאשר ביום של חג המולד עצמו.

בעלי עסק כאן נשארים פתוחים ומשלמים לעובדים תוספות על מנת שיעבדו בחגים.

לגבי התחבורה, יום ראשון בלונדון תמיד קצת בעייתי, אבל לא כמו יום שבת בארץ, כך שאין הרבה הבדל, רק ששוב, כמו שציינת, מדובר בארבעה ימים.
מה, לעזאזל, הקטע הזה עם הפסחא?
28/03/09 17:09
אוסטרלים (וגם ישראלים שחיו שם המון שנים) הסבירו לי שיש מקומות שאם הם סגורים יום או יומיים בשנה
(מכאלו מקומות שפתוחים בד"כ 7 ימים בשבוע ואפילו 7/24) היום הזה יהיה בפסחא ולא בחג המולד.
מוזר.
זה כמו יום זכרון למות ישו... נראה לי שזה מתוך
28/03/09 18:06
כבוד... לעומת זאת, חג המולד הוא יום חגיגי.

אבל באנגליה מה שנסגר בפסחא בטוח שיהיה סגור גם בחג המולד.
º
תודה רבה על התשובות!
28/03/09 19:56
אל תשכח קובי
31/03/09 19:43
חג המולד הוא יום שמחה (לידה).
פסחא הוא יום אבל (מוות אלים ודי מזוויע).
זה הגיוני מאד לסגור בפסחא ולא בחג המולד.
אבדה במונית
28/03/09 14:19
2צפיות
שלום,
ליפני כשבוע נסעתי בנסיעה במונית ואמא שלי שכחה במונית את הפלאפון שלה. התקשרתי עליו וענה לי הנהג שאמר שהוא רחוק וישאיר את הפלאפון בתחנה (תחנת מתי בבאר שבע). לאחר מכן אמא שלי עברה בתחנה וקיבלה יחס של זילזול והסדרן אמר לה שהוא לא אחראי כי הוא לא זה שקיבל את הפלאפו. אמא שלי אמרה שלא תיסע יותר במוניות של התחנה והתשובה שקיבלה הייתה " מה זה האיימוים האלה, אנחנו לא צריכים אותך יש לנו הרבה נוסעים גם ככה". אחרי זה אני התקשרתי לתחנה ושאלתי מה עם המכשיר והתשובה הייתה "תבוא אולי המכיש יהיה שם". לבסוף כשמצאתי את הסדרן שקיבל את המכשיר הוא אמר שיש שם הרבה מכשירים אבל לא את זה ששיך לנו. השאלה שלי היא: על מי מוטלת האחריות במצבים כאלה? ומה אני יכול לעשות?
האחריות עליך.
28/03/09 17:42
2צפיות
כמו שכבר הבנת בעצמך.
למה אתה סתם כותב זאת?
28/03/09 19:09
2צפיות
ברור שהשמירה על חפצי הנוסעים היא באחריות הנוסעים. זה ברור.
אבל פה מדובר באבידה שברור בעליל שהנהג מצא אותה (הוא הרי דיבר בפלאפון הזה).
לכן, עפ"י החוק (וגם ההגיון, גם ההגינות, גם המוסר) הוא (הנהג) אמור לדאוג לכך שזה יגיע לתחנה שלו.
מכאן והלאה זה אחריות התחנה.
תודה רבה!
29/03/09 17:39
1צפיות
קיבלתי תשובה על שאלתי הראשונה. האם מישהו יודע את התשובה ל שאלה השניה? מדובר פה ל רק בהפסד כספי אלה בבזבוז זמן, עלבון ועגמת נפש
כלבים ורכבות
28/03/09 18:41
היי, רציתי לדעת מה המדיניות של שינוע כלבים ברכבת.. מה צריך(אני מניחה שחובה מחסום), כמה עולה והאם יכולים לסרב לי ולהגיד שהכלבה לא יכולה לעלות לרכבת(מדובר בכלב גדול-גולדן רטריבר..)



אודה מאוד למי שיודע=]
תשובה על כלבים ברכבות.. . ... ..
29/03/09 02:35
מתוך אתר של רכבת ישראל:


שאלה
יש לי כלב ואני רוצה לנסוע ברכבת. האם זה בסדר ?

תשובה
הנסיעה ברכבת בליווי כלב מתאפשרת בתנאים מסוימים:
יש להובילו כמקובל במקומות ציבוריים – עם מחסום על פיו ובעזרת קולר ורצועה, כאשר בעליו אוחז בצידה השני.
כאשר מדובר בגור כלבים או בכלב קטן, עליו להיות בתוך תיק נשיאה מיוחד לבעלי - חיים.

לפי מה שידוע לי מאז שעבדתי שם לפני כ-9 חודש הנוהל היה שבעלי חיים זה בחינם, וכאשר עבדתי במוקד שירות הלקוחות של רכבת בשנת 2006-7 זה היה חצי מיר, אני זוכר אז בזמנו גם שילמתי חצי מחיר עבור הכלב שלי
עדכון קטן מצומת חולון..
28/03/09 11:03
2צפיות
 עדכון קטן מצומת חולון..
נחשף חלק נוסף מהמעבר התת-קרקעי לעבר תחנת "שער חולון" העתידית..
המעבר הוא מתחת לנתיבי האיילון שלכיון צפון. ממש בסמוך לפתח הזה צפוי להיבנות בנין התחנה עצמו. כרגע השטח עדיין משמש בתור הבסיס של חברת מלרג שמסיימת את העבודות על הגשרים החדשים שהקימה בצומת חולון..


פתח נוסף לאותו המעבר, קיים גם מהצד הנגדי
28/03/09 11:37
פתח נוסף לאותו המעבר, קיים גם מהצד הנגדי
(מהצד המערבי) אך נראה כי ישמש כיציאת חרום, כיוון שנתיב הירידה לאיילון דרום עובר ממש בצמוד לפתח המערבי, ובקושי נשאר מקום למדרכה צרה..

בעבר מישהו דיווח בפורום על כך שזיהה הכנה לקו הירוק של הרכבת הקלה.. אני חושש שהוא טעה, והחשיב את המעבר התת קרקעי כהכנה למעבר הרק"ל..  מימדי המעבר קטנים מדי עבור עבור רכבת קלה..

תמונה של החלק המערבי של המעבר, בשלבי בניה מוקדמים יותר..  (עמכם הסליחה על האיכות).
על העדכון ועל ההסברים.
28/03/09 15:45
האם הבנתי נכון שעולם הנוסעים של התחנה יהיה "בצד" ולא מעל המסילה כמו בשאר התחנות בקו?
הבנת נכון..
28/03/09 19:39
היא תהיה מעין שילוב של תחנת פאתי מודיעין עם תחנת הוד השרון..
שרשור הכוונה ומודיעין 28/3
43תגובות
27/03/09 23:56
34צפיות
  שרשור הכוונה ומודיעין 28/3   ו
נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.

על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר
אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת. הקפידו
לשרשר את שאלתכם לשרשור ההכוונה בתאריך הרלוונטי.

נא...

(המשך...)
  שרשור הכוונה ומודיעין 28/3   ו
נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.

על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר
אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת. הקפידו
לשרשר את שאלתכם לשרשור ההכוונה בתאריך הרלוונטי.

נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר. אם דרוש לכם מידע
אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.
אין צורך להשתמש באייקון  - זה פשוט מיותר.
הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים
ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.

הכוונות נפוצות ניתן למצוא באגף השאלות הנפוצות של הפורום - מומלץ
לבדוק טרם כתיבת השאלה בפורום.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום




º
משהו חדש מחברת וונהול
27/03/09 21:23
5צפיות
משהו חדש מחברת וונהול
º
שימושי מאוד בחורף התל-אביבי!
27/03/09 22:24
1צפיות
תמונות של רכבות
27/03/09 17:37
קטרים לרכבת ישראל
למה פה אין קטרים כאלה
º
רכת על גשר
27/03/09 17:41
רכבת על גשר
איכ
27/03/09 17:53
איזה קטרים מכוערים אני מעדיף את הקטרים שלנו לא ירוקים ולא אדומים
º
זה במערב קנדה, נכון
27/03/09 19:25
לא יודע בקשר לקטרים
27/03/09 21:11
אבל בקשר לגשרים, לא יבנו בארץ גשרים כאלה כי זה פוגע בנוף
º
פוגע? מוסיף!
27/03/09 22:26
תמונות יפות
27/03/09 22:37
מה מקורן?
º
מצגת של 7MB
27/03/09 22:51
º
רכבת משא
27/03/09 22:54
רכבת משא
º
רכבת משא קונטינרים
27/03/09 22:56
רכבת משא קונטינרים
זה מה שצריכים בקו העתידי לאילת:
27/03/09 23:49
הובלת מכולות ב"שתי קומות".
בחיים שלי לא ראיתי דבר כזה....
28/03/09 15:43
עוצמה שפשוט עוצרת נשימה.
אתה צודק רק בUSA בונים דברים כאלה
28/03/09 18:01
אני חושב ששר התחבורה צריך לחייב את כל חברות התחבורה לתתוך בUSA ולבצע רכש של ציוד אמריקאי
כולל רכבות ואוטובוסים מטוסים וגם מינהל הרכב צריך לשנות את הגישה כי אם תומכים בנו תמיד
º
על התמונות
28/03/09 15:43
º
מס' תמונות "אביביות" שצולמו בקו בין לוד לרמלה
61תגובות
27/03/09 16:06

(המשך...)
מס' תמונות "אביביות" שצולמו בקו בין לוד לרמלה
שרשור הכוונה ומודיעין 27/3
26/03/09 23:58
4צפיות
נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.

על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר
אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת. הקפידו
לשרשר את שאלתכם לשרשור ההכוונה בתאריך הרלוונטי.

נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר. אם דרוש לכם מידע
אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.
אין צורך להשתמש באייקון  - זה פשוט מיותר.
הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים
ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.

הכוונות נפוצות ניתן למצוא באגף השאלות הנפוצות של הפורום - מומלץ
לבדוק טרם כתיבת השאלה בפורום.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום




מוניות שירות בת"א בשישי בערב
27/03/09 12:17
1צפיות
אני צריכה להגיע מאלנבי לזאפה ברמת החייל. מכיוון שמונית תעלה לי בסביבות ה70 ש"ח כל צד, אני מחפשת פתרונות אחרים. אפשרי גם מונית שירות, או מוניות שירות ומנקודה קרובה יותר מונית ספיישל.
אני לא יודעת אילו קווים פועלים בשבת מלבד 4 ו-5 (4 מגיע לרידינג, 5 לבבלי).
המון המון תודה מראש, לכל מי שיטרח לנסות לפצח את הסיפור הזה.
המוניות שפועלות בסופ"ש בת"א: 4,5,16,51,66
27/03/09 12:31
1צפיות
אף אחד מקווים אלה אינו מתקרב לרמת החייל
º
אין שירות להרצליה?
27/03/09 15:22
º
יש מוניות לנתניה/חיפה אבל הן לא מתקרבות לזאפה
27/03/09 17:56
איפה אפשר למצוא שעות פעילות ומסלול?
27/03/09 19:29
האם 51 ו-66 עובדים במסלול הרגיל שלהם?
ובעיקר באילו שעות פעילות אפשר לצפות למצוא אותם במהלך הסופ"ש?
מוניות שירות בשבת לעפולה
27/03/09 19:28
שלום, האם ידוע לכם באיזו שעה מתחילות לפעול מוניות השירות מהתחנה המרכזית תל אביב לכיוון עפולה?
מדובר על שבת (מחר).
שלום לכם, שאלה על אזור רמת גן
27/03/09 20:48
שלום,
ברצוני להגיע לדרך מנחם בגין 42 , ברמת גן.
אני גרה בקרית חיים וכנראה מגיעה ברכבת עד אחת התחנות בתל אביב.

איך להמשיך משם? מה האופציות שלי?

תודה לעוזרים, שאלה לא דחופה מידי.

שבת שלום!
מקרית חיים לרדת בתחמת מרכז/ארלוזרוב, באמצעות
27/03/09 21:28
הכרטיס לצאת ולחצות לכיוון רמת גן מתחם הבורסה ושם ללכת לרחוב בגין, הליכה של עד עשר דקות
אני לא יודעת באיזה כיוון רמת גן
28/03/09 00:05
זה ימינה ישר או שמאלה?

נחמד לדעת שלא צריך אוטובוס
באר שבע - מבקיעים ביום ראשון אחה"צ
27/03/09 22:50
היישוב נמצא ממש בסמוך לכניסה הדרומית של העיר.

מה שתמוהה בעיניי שגם אתר אגד וגם אתר אוטובוסים אומרים לי לנסוע לאשקלון ומשם לקחת את קו19 למבקיעים.

364 נוסע על כביש 4 ממש ליד מבקיעים, אין לו תחנה שם?

ואם זה חייב להתבצע עם החלפה, יש אופציה יותר מקורית? לאיזור השכונות הדרומיות מזרחיות של העיר, איזה קן מגיע?
ביקור במשוא"ה
26/03/09 22:46
1צפיות
לפתוח יומנים

רכבת ישראל מזמינה גולשים מהפורום לביקור באתר משוא"ה (מרכז שליטה ובקרה ארצי חטיבת הפעלה) הסמוך לתחנת חוף הכרמל.

הביקור ייערך ביום שלישי 12/5/2009 (ל"ג בעומר) משעה 14:00 עד 15:30, והוא מיועד אך ורק לגולשים פעילים בפורום.

אם ברצונכם להשתתף שלחו אליי במסר אישי שם מלא ומספר תעודת זהות (הפרטים האישיים יישארו חסויים וישמשו אך ורק למטרת הביקור). מהרו והבטיחו את מקומכם!מספר המקומות מוגבל (מאוד) והרשימה צריכה להיסגר תוך ימים ספורים.

שימו לב - מדובר במתקן מסווג והביקור בו מותנה בקבלת אישור בטחוני. רשימת המבקרים הסופית תיקבע רק לאחר כשלושה שבועות. הודעות בדבר השתתפות בביקור יימסרו לכל מי ששלח בקשה.
יופי.
27/03/09 05:04
באמת יופי.
בדיוק בל"ג בעומר
אני ממש רוצה להגיע לביקור במשוא"ה, ולא יעזרו לי שום פרוטקציות, כי אין חופשות באגד בל"ג בעומר
מקווה שזה ידחה למועד מאוחר יותר.
אין מה לעשות...
27/03/09 12:06
אין אף תאריך שנוח לכולם (והוא נקבע ע"י הרכבת, כך שאין לי הרבה מה לעשות בעניין). אני מקווה שתינתן הזדמנות שנייה למי שלא יכול להגיע הפעם, אבל זה לא תלוי בי ועוד מוקדם לדבר על זה.
לא נורא.
27/03/09 17:55
אתם תהנו במשוא"ה בזמן שאני ושכמותי נתנחם במדור"ה השנתית במירון.
º
אינגלה אל תתעצב נארגן לך בקור פרטי במועד ב'
27/03/09 12:33
גם אני רוצה
27/03/09 16:02
אפילו מוכן לנסוע במרצדס O404 בקו 970 בשביל זה...
תיקון קל:
27/03/09 17:50
אין עוד O404 (אפילו שאין עוד מלבדו!), מעתה יש DAF יורו 5.
ואגב, ה-970 זה מחיפה לב"ב, ובחזרה לצפון אני מבצע 998.

אתה מוזמן לנסוע איתי מחר ב-20:40 מקרית-אתא לב"ב ב-998
כולם מוזמנים
דפקו אותך....
27/03/09 20:11
O404 יותר טוב.
º
בהזדמנות זו גם לך קובי על הקצוות שקשרת
27/03/09 17:51
היית חייב להזכיר את ל"ג בעומר?
27/03/09 23:04
אני מנסה להדחיק
ברכות ותודה רבה למנהלי הפורום על תיאום הסיור.
27/03/09 08:55
חברים יקרים: תיאום הסיור לא היה עניין של מה בכך, ונדרשו לא מעט מאמצים מצדם של מנהלי הפורום ע"מ להשלימו בהצלחה. זאת, עקב רגישותה הרבה של הרכבת ביחס למתקן משוא"ה. המלצתי האישית: להירשם! מדובר בהחלט באתר מעניין וספק רב אם תיפול בחלקנו הזדמנות נוספת לבקר בו.
כל הכבוד למנהלי הפורום
27/03/09 13:06
אנחנו, חברי הפורום הפחות פעילים, ממתינים בקוצר רוח לסיכום הביקור מאת חברי הפורום הפעילים יותר ;)
אני מצדי מנסה להשיג את סרט התדמית שלא מזמן צולם במרכז השליטה.
º
אתה דווקא די פעיל...
27/03/09 14:10
אבל
27/03/09 16:00
אבל אני ילד קטן ולי אין תעודת זהות אני גם רוצה לבוא
º
הלוואי והיה לי זמן לבוא :(
28/03/09 15:32
º
חבל שזה באמצע השבוע.... מאוד רציתי לבוא!
27/03/09 16:00
º
נסדר לך חופשה מיוחדת!
27/03/09 16:51
º
נדבר עם קצינת ת"ש
27/03/09 17:52
º
חבל שזה בארץ... מאוד רציתי לבוא!
27/03/09 16:38
º
נסדר לך טיסה מיוחדת!
27/03/09 16:51
º
לא יותר קל להעביר את המשוא"ה?
27/03/09 16:59
אני מוכן, בתנאי
27/03/09 22:19
שתעבירו אלינו 2-3 קווי רכבת תחתית.
º
אדבר כאן עם מישהו, יש העדפה לקווים מסויימים?
28/03/09 02:46
º
אלה שיש בהם אוורור סביר.
28/03/09 23:43
אל תיתן למושחתים בחברות
28/03/09 11:26
הממשלתיות רעיונות!
מחרתיים הם יחליטו להעביר את השליטה ללונדון ויסדרו לעצמם חיים טובים!
(בתרוץ שחלק מרשת הרכבות בארץ נולד בתקופת המנדט)......
º
אהבתי. סר המפרי מאוד ישמח לסדר להם משהו!
28/03/09 15:10
להנהלת הפורום...,
28/03/09 16:39
ו- בארגון הביקור,נקוה באמת שיסתדר על הצד הטוב ביותר,צריך להיות מעניין.
הרשימה סגורה
29/03/09 16:50
תודה לכל מי ששלח מסר.

לצערי (ולשמחתי) הביקוש כמעט כפול ממספר המקומות שהוקצה. אך אל דאגה - יש סיכוי טוב מאוד למועד ב' בקיץ!
אפשר להתחיל להרשם ?
29/03/09 18:24
(בתקווה שבמועד זה צה"ל לא יתקע באמצע).
º
אין בעיה.
29/03/09 18:34
בחזרה לפורום
האזור שלי בפורום