לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לפורום ``תחבורה ציבורית``

שעות הפעילות:
ימים א`-ה` - כל היום
ו` וערבי חג - כל היום
שבת - כל היום

בפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד.

אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה במנות האוכל במטוסי אלעל.

* לא לשכוח לענות על הסקר - מי שמצביע משפיע

מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הדקו חגורות ושתהיה נסיעה טובה,
מודיעין (i) לשרותכם.

טוב זהו!! נסעתי בסימנס היום! קבלו התרשמות!
52תגובות
18/03/09 17:45
9צפיות
עמדתי בבת-גלים, בשעה 15:46 מחכה לרכבת למודיעין, ופתאום אני קולט גוש כחול מתקרב, להפתעתי/שמחתי זה היה הסימנס החדשים! התלהבתי כמו ילד בן 3, יווו זאת הרכבת החדשה

אז ככה!
בכל קרון באמת יש 2 דלתות באמצע הקרון, לוקח זמן להתרגל,...

(המשך...)
עמדתי בבת-גלים, בשעה 15:46 מחכה לרכבת למודיעין, ופתאום אני קולט גוש כחול מתקרב, להפתעתי/שמחתי זה היה הסימנס החדשים! התלהבתי כמו ילד בן 3, יווו זאת הרכבת החדשה

אז ככה!
בכל קרון באמת יש 2 דלתות באמצע הקרון, לוקח זמן להתרגל, בהתחלה זה הרגיש לי בתוך הSUBWAY בלונדון, החיסרון בזה לדעתי זה שבגלל זה, בכל קרון, חוץ מה2 דלתות למעבר בין הקרונות, יש עוד 4(!) דלתות באמצע הקרון, 2 ליד כל דלת, אם רוצים ללכת כמה קרונות כי אין מקום או משהו, זה יכול להיות די מתיש, אבל אני מתאר לעצמי שבטח בעתיד ישאירו אותן תמיד פתוחות כמו בIC3.
חוץ מזה, יש לא מעט מושבים שהם עם כיוון הנסיעה, בלי שולחנות, וגם מקומות באמצע הקרון לנכים עם מושבים מתקפלים כמו בDD בקרון נכים למטה.
הפתיע אותי שהיא לא ישרה לגמרי, ויש מין שיפוע כזה באמצע בתוך הקרון, חוץ מזה מעל כל שולחן בקרונות יש 2 שקעים של 220V, נחמד מאוד.
המערכת כריזה עבדה כמו שצריך, וגם השילוט, בעברית ובאנגלית.
הפתיע אותי, שבמעבר בין קרון לקרון יש רעש די גדול, ציפיתי לאטימות יותר טובה מרכבת חדשה כזאת, כשאנשים פותחים את הדלת לעבור קרון אז הרעש מהנסיעה הוא די גדול, מתאים יותר לרכבות ישנות לדעתי.
כשהדלת נפתחת, המדרגה שלה, ממש מגניבה, היא יוצאת מהרכבת, נוגעת בדופן של הרציף, ואז חוזרת כמה ס"מ אחורה, ורק אז אפשר לפתוח את הדלתות, אז זה גם מוסיף כמה שניות בין העצירה עד שאפשר לפתוח את הדלתות...
חוץ מזה בנסיעה היו 3 טכנאים עם סרבלים כאלו של סימנס, ישבו מקדימה עם לפטופים ולפעמים קמו להתעסק עם המזגן והמחשב שמציג כל מיני שגיאות וכו'.
זהו, התרשמתי לטובה, המערך היה 7 קרונות נוסעים מלאים, קרון ניהוג, וכמובן BOBO בסוף...

ד"א, סתם תהייה, למה ממשיכים להשתמש בBOBO במקום לקנות עוד קרונות ניהוג ולשים על כל מערך 2 קרונות ניהוג של סימנס בקצוות של הרכבת?
סגירת קטע הרצליה-נהריה. הודעה לעיתונות.
18/03/09 12:39
2צפיות
להלן הודעת רכבת ישראל.

" שלום רב,
לצורך עבודות תשתית וקידום הפרדות מפלסיות תופסק תנועת הרכבות בקטע הרצליה – חיפה – נהריה בשני הכיוונים, ביום שישי ה- 20/03/2009, החל משעה 00:01 לפנות בוקר ועד כניסת השבת. בנוסף, רכבות היוצאות ממודיעין יחלו\יסיימו את נסיעתן מתחנת פאתי מודיעין. תנועת הרכבות תתחדש במוצאי השבת.  

במסגרת העבודות לקידום ההפרדות מפלסיות, יוצאת רכבת ישראל למבצע עבודות ביום שישי ה- 20/03/2009. במהלך המבצע יונחו קורות גשרים באתר הקמת ההפרדה המפלסית בכפר נטר (באזור נתניה)  ובאתר הקמת ההפרדה המפלסית בתחנה התפעולית ויתקין (בין חדרה לנתניה). הנחת הקורות מתבצעת על גבי העמודים של ההפרדות המפלסיות הנבנות ועליהן יסללו הכבישים. בניית ההפרדות צפויה להסתיים עד סוף השנה.

מצ"ב הודעה לעיתונות."

חובבי התשתיות שבפורום מוזמנים לעיין בקובץ המצורף ובו פירוט העבודות הצפויות בקטע האמור. ב.ל

תהייה שלי לגבי הפרדה מסויימת
18/03/09 13:31
ההפרדה בכביש 22 בסמוך לביה"ס הטכני.
בנו מחלף בומבסטי, שנראה כאילו מוצאו במפגש כביש מסילה נוסף עם השלוחה לכיוון בתי הזיקוק, ובצומת שנראה כי יהיה מרומזר.
יש למישהו הסבר הגיוני ?
º
למידד nahag ליום ההולדת
17/03/09 23:57
18/03/09 00:31
1צפיות
מידד
18/03/09 01:32
שתזכה לעוד שנים רבות יפות ופוריות
אורן
º
18/03/09 04:27
18/03/09 04:35
שפע ברכות ואיחולים.
למידד...,
18/03/09 06:05
יום-הולדת שמח,עד 120+,אושר ונחת.

º
מזל טוב מידד, מיטב הברכות והאיחולים.
18/03/09 08:24
º
מזל טוב איש יקר
18/03/09 08:46
º
אני מודה לכולם על הברכות רק בשמחות
18/03/09 09:53
מזל טוב
18/03/09 14:10

אתה  מבצע  בבוקר  הסעות  תלמידים  ?
אני  רואה  בבקרים  את  2501  עם  שילוט  9XX
מבצע  הסעות  תלמידים.
º
מזל טוב לך ולבתך!
18/03/09 10:57
º
מזל טוב למידד
18/03/09 12:13
º
18/03/09 16:17
º
מזל טוב למידד ולבתו
18/03/09 20:24
º
מזל טוב
18/03/09 22:33
º
19/03/09 00:13
º
nahag ליום הולדתך
19/03/09 20:22
º
למידד קבל מזל טוב איש ענק אתה
20/03/09 18:21
º
מצטרף באיחור לאיחולים....
21/03/09 19:09
שרשור הכוונה ומודיעין 18/3
17/03/09 23:54
נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.

על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר
אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת. הקפידו
לשרשר את שאלתכם לשרשור ההכוונה בתאריך הרלוונטי.

נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר. אם דרוש לכם מידע
אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.
אין צורך להשתמש באייקון  - זה פשוט מיותר.
הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים
ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.

הכוונות נפוצות ניתן למצוא באגף השאלות הנפוצות של הפורום - מומלץ
לבדוק טרם כתיבת השאלה בפורום.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום




מבקש הוראות הגעה מגבעתיים לצריפין.
18/03/09 08:30
שלום, אני מבקש להגיע מדרך השלום - גבעתיים (פינת דרך הגבורה) לצריפין.
תודה!
כל אוטובוס לתחנה המרכזית בתא קו 52
18/03/09 09:55
כל אוטובוס לתחנה המרכזית בתא קו 52 למשל ומשם קווים של חברת סופרבוס לרמלוד או לצריפין עצמה 156
מדרך השלום/רבין קו 31 לתחנה המרכזית
18/03/09 10:54
ולא 52 (שעובר רק בשביט וממילא התדירות שלו נמוכה).

אפשרות נוספת - 43/56/71 למסוף אלוף שדה, משם 164 לצומת בית דגן, ואז כל אחד מקווי סופרבוס לצריפין.
אופצייה זו, למרות שיש בה שתי החלפות, עשוייה להיות מהירה יותר.
האופציה הכי מהירה היא עם קו 43 לצומת חולון...
18/03/09 12:18
ומשם כל קו של סופרבוז שנוסע לכיוון רמלה-לוד או קו 156 שנכנס לתוך צריפין.
זו האופציה הכי מהירה, אין שום צורך להיכנס לתחנה המרכזית וגם לא לנסוע לאלוף שדה.
º
מה שנכון מכון - זו אכן האופצייה הטובה ביותר
18/03/09 13:19
º
*נכון
18/03/09 13:23
ירושלים-מפלסים
18/03/09 13:04
יש לכם הצעה שפויה להגיע מירושלים למפלסים מחר בבוקר
באתר של אגד נתנו לי אופציה של החלפת 3 אוטובוסים וארבע שעות נסיעה...
למפלסים מגיעים קווים 351, 353 ו-379.
18/03/09 14:18
הכי טוב לנסוע מירושלים עם קו 437 ולהחליף בצומת הודיה לקווים 351/353 של מטרופולין, או בצומת אשקלון לקו 379.
יש להיות מתואמים עם לוחות הזמנים מאחר ואלו קווים לא תדירים במיוחד. מצומת אשקלון אפשר לנסוע גם עם 363/364 הקצת יותר תדירים לצומת גבים הסמוכה למפלסים.
רק אחר"צ יש נסיעה אחת ישירה מירושלים למפלסים בקו 443.
º
תוספת: 379 הוא של אגד תעבורה.
18/03/09 21:46
º
תודה
19/03/09 01:51
איזה אוטובוס מגיע מנס ציונה למתחם התחנה
18/03/09 14:24
ביפו? (ממש ליד כיכר השעון)
אני לא מצליחה לחפש באתר של אגד משום מה...
º
קו 301 לתחנה מרכזית ת"א ומשם קו 46 של דן.
18/03/09 14:29
º
תודה :) אני לעולם לא אבין את האתר של דן...
18/03/09 14:41
כן, האתר של דן מותאם למי שכבר יודע איזה קו
18/03/09 23:03
הוא צריך...
אבל לדן יש מפת קווים חדשה שנמכרת באוטובוסים תמורת 5 שקלים, והיא הרבה יותר נוחה מהאתר לטעמי.
שאלה על קו 18של דן
18/03/09 15:57
שלום לכולם,
הקו האחרון שיוצא מאנילביץ' בבת-ים ב23:45- כמה זמן לוקח לו להגיע עד אזור שדרות שאול המלך בת"א? ולזה שלפניו?

מאוד אודה למי שיודע.
בשעה כזאת מאוד מהר
18/03/09 18:51
בערך 20 דקות.
º
18/03/09 18:59
שאלה קטנה
18/03/09 19:00
אני צריך להגיע לרחוב התחיה בחולון שבוע הבא.
( לא רחוק מקניון חולון .. )

אני צריך להגיע לשם מ
1. צומת חולון.
2. תמח"ת.
3. מסוף 2000.

התוכלו לעזור לי בבקשה
תודה וערב טוב
מצומת חולון 74/74א, מתמח"ת 74 שעובר בשדרות
18/03/09 21:19
הר ציון, לא הרחוק מהתחנה המרכזית, ממסוף 2000 74/74א. יש לרדת ברחוב ההסתדרות קרוב לפינת הרחוב
º
תודה אוהד
18/03/09 21:35
תל אביב היכל התרבות -> שארית ישראל 10
18/03/09 22:21
שלום האם יש אוטובוסים שיכולים לעזור לי להגיע את הדרך הזו מחר בשעות 13:00 בצהריים?
תודה רבה!
מהיכל התרבות לאיצטדיון בלומפילד
18/03/09 22:57
אפשר לקחת את קו 26 של דן מאבן גבירול.
שלום.איזה אוטובוס מגיע מאוני' תל אביב
18/03/09 22:57
ליהוד ,בסביבות תחילת רחוב הרצל?

אם יש מהאוני' -מאיזה שער?
או שצריך לקחת אוטובוס מהקריה?
קו 137 של חברת קווים.
18/03/09 23:02
יש לו רק 6 נסיעות ביום, את לוח הזמנים אפשר למצוא באתר של קווים.
הוא עובר ליד כמה משערי האוניברסיטה, גם את המסלול ניתן למצוא באתר. והוא מגיע לתחילת רחוב הרצל.

אם הזמנים לא מתאימים לך, אפשר לקחת מהאוניברסיטה את 27 של דן לתחנה המרכזית (או את 74 של אגד שעוצר מול התחנה המרכזית), ומהתחנה המרכזית - 37 של קווים או 475 של אגד, ששניהם מגיעים ליעד. לדעתי זה הימור בטוח יותר מאשר 56 מהקריה, כי התדירות של 56 נמוכה.
התדירות של 56 לכיוון יהוד נמוכה בבוקר ובלילה.
18/03/09 23:07
בשעות אחר"צ התדירות שלו לכיוון יהוד סבירה ביותר (15-20 דקות, בערך כמו קו 37).
יש קו ישיר מהאוניברסיטה ליהוד - 137 של קווים.
18/03/09 23:03
הוא יוצא מקלצ'קין ועובר בבית התפוצות. יש לו נסיעות ספורות ביום ולכן צריך להיות מתואמים עם הלו"ז באתר קווים.
אם השעות לא מתאימות אפשר לנסוע עם 27 של דן או 74/86/274 של אגד עד עזריאלי (או שתי תחנות ברכבת מתחנת האוניברסיטה) ומשם עם קו 56 ליהוד.
מזיזים את העץ לטובת הרק"ל
17/03/09 23:05
Local ירושלים

זה אמנם לא יפצה על רצח האקליפטוס מכיכר ציון (שלא הפריע בכלל לתוואי הרק"ל!), אבל טוב שלומדים...
ואותה ידיעה,
17/03/09 23:11
כולל תמונה של העץ, ב-mynet.
17/03/09 23:17
להזיז את הרק"ל! מה יש???


כמה פעמים נשענתי עליו בהמתנה לאוטובוס למודיעין. לא היו יכולים להזיז את המסילות קצת? שיחשבו שמדובר באיזה בור עם כמה עצמות של תרנגולת...
º
עכשיו אתה יכול להישען על העמוד של הגשר.
17/03/09 23:20
אגב,מה שלום העץ מחולון? שרד את המעבר והתאושש?
18/03/09 17:14
זכור לי שבהתחלה לפחות מצבו לא היה טוב. יש חדשות מאז?
הנכים מוחים: התקלות ברכבת מקשות עלינו
17/03/09 23:22
שורה של תקלות בקו הרכבת שבין ירושלים לבין בית שמש מקשה על הנכים להתנייד. "זה התחיל בחודש ינואר ולא נגמר", אמרה אחת הנוסעות

nrg

(אהבתי את התמונה ששמו שם.)
הגוגל ממשיך לצ'פר את ישראל
17/03/09 20:23
הגוגל ממשיך לצ'פר את ישראל
לפני זמן מה העליתי כאן כמה תמונות שממחישות את הבונוס החדש של הגוגל - תמונות לוויין הסטוריות שמאפשרות השוואה בין תקופות על המסך.
והנה, רק שבועיים לאחר העדכון האחרון של התמונות החדשות (שאותו לא סיקרתי כאן משום שלא נגע לאיזורנו החשוב והתמקד במקומות נידחים כמו אנגליה, איטליה ושבדיה) - הגוגל מעדכן גם את התמונות הישנות ומוסיף מסות אדירות של צילומים מן העבר.

הנה טעימה קטנה מהתוספת בסגנון "לפני ואחרי".
נתחיל עם בירתנו י-ם, 2003 - משכן הכנסת מוקף אתר בניה.
2
17/03/09 20:28
2
2007 - האגף החדש של משכן הכנסת מוכן לתפארת דליה איציק.
3
17/03/09 20:34
3
2003 - ימק"א מגרש חול.
4
17/03/09 20:40
4
2007 - מהחול צומחת שכונה.
º
עדיין בבנייה...
17/03/09 22:38
2צפיות
5
17/03/09 20:51
1צפיות
5
נעבור לעיר העברית הראשונה החוגגת 100.

2003 - נמל ת"א המוזנח והנטוש למחצה.
6 ואחרונה
17/03/09 21:03
6 ואחרונה
2006 - בניינים חדשים קמו, דק העץ המפורסם נבנה, והנמל עובר מהפכה.
º
מרשים!
17/03/09 22:45
קח בונוס...
18/03/09 22:10
קח בונוס...
"איי מפת העולם" בדובאי.
ההתחלה- 2004...
2
18/03/09 22:11
2
2005
3
18/03/09 22:12
2006
º
אופס...
18/03/09 22:14
אופס...
ואחרונה
18/03/09 22:18
ואחרונה
דצמבר 2006, המפה מוכנה.
מתי האיזור שלנו יעודכן?
18/03/09 13:06
חלקים רבים אצלנו עדיין מעודכנים ל-2003 בערך...
לא ברור לי לאיזה איזור אתה מתכוון
18/03/09 18:41
אם אתה מתכוון לישראל, הרי שרוב מוחלט של המדינה מעודכן מאד יחסית לממוצע בגוגל. חלקים גדולים של ישראל מעודכנים לשנים 06'-07'. אנחנו מבחינה זו מקדימים בהרבה את ארה"ב (שם מדינות שלמות בקושי מופיעות בהפרדה גבוהה בכלל!), גרמניה (ערים מרכזיות מעודכנות לשנת 2000!), איטליה (הפרדה בינונית בלבד בשטחים נרחבים) שלא לדבר על מדינות כמעט ריקות מתמונות כמו קנדה, סין, רוסיה והודו.

נקודת התורפה של ישראל היא איכות התמונות, כל התמונות אצלנו בהפרדה בינונית-גבוהה, ולכן במבט מקרוב התמונה מטושטשת. אך בכך איננו שונים מרוב מדינות העולם מחוץ לארה"ב ומערב אירופה. בשלב זה יש מעט מאד תמונות בהפרדה גבוהה או סופר גבוהה בהשוואה לכלל שטח העולם. אני מניח שתוך מספר שנים הלוויינים החדשים ישפרו את המצב.

אם אתה מתכוון למזרח התיכון, אכן חלק ניכר מהאיזור הוא ללא הפרדה גבוהה או אפילו בינונית, ויש ערים מעטות עם תמונות עדכניות. אך התמונות ההסטוריות מטפלות גם בבעיה זו באופן חלקי, כי חלק מהתמונות ההסטוריות הן למעשה חדשות יותר מהתמונות הנוכחיות, ופשוט טרם הוכנסו לתוכנה באופן קבוע. ראה למשל את כוויית, שם התמונה העדכנית ישנה יותר מהתמונה ההסטורית הכי חדשה...
דווקא אזור חולון/בת ים/ראשל"צ מעודכן ל-2003..
19/03/09 17:29
כך שלא רואים שם כמעט סימנים לעבודות התשתית הגדולות על קו הרכבת ועל כביש 431.
עכשיו הבנתי
19/03/09 17:50
אכן יש איזורים בשפלה (כולל את מקום מגוריי הנוכחי) שמעודכנים לשנים 03'-04'. כמו"כ התמונות מ-03' ברובן באיכות ירודה לעומת 06'. לעניין העדכון - שוב, זה יכול לקרות בעוד חודש וחצי או בעוד שנתיים - אין דרך לדעת מראש.

עם זאת, עד עכשיו העדכונים והתוספות לישראל באו יחסית במהירות.
שאלה על התוכנה
18/03/09 14:42
יש לי את התוכנה במחשב הורדתי אוהת לפני כ-4 חודש, זה מתעדכן אוטומטי ? או צריך לעדכן את זה ידני ? איך זה עובד ? תודה.
תשובות
18/03/09 18:34
קודם כל אם התקנת את התוכנה לפני 4 חודשים אתה צריך להוריד את הגרסה החדשה של התוכנה (גרסה 5) שפורסמה רק בפברואר ועדיין "מתעכלת" אצל המשתמשים - כתבתי על כך כאן בפברואר, חפש ותמצא. בגרסה 5 יש את הפרטים של האוקיינוס כולל תוואי שטח של קרקע הים, התמונות ההסטוריות שהעליתי דוגמאות שלהן וגם תמונות של מאדים בפורמט דומה לזה של כדור הארץ (באופן אישי מאדים לא מעניין אותי אך זה אמור להיות מעולה לחובבי אסטרונומיה, חלל וכו').

העדכון נעשה אוטומטית משום שבכל פעם שאתה מעלה את התוכנה במחשב, היא מתחברת מייד לרשת ומקבלת את המידע העדכני (אם יש). אתה לא צריך לעדכן ידנית, רק לבצע מעקבים שוטפים ורצוי להשתמש בסיכת הסימון ולטייל בין הסיכות.

באופן כללי התמונות החדשות מתעדכנות כל חודשיים, כמובן לא כולן - כל פעם באיזורים שונים ברחבי העולם. העדכון האחרון לא כלל את ישראל. לעומת זאת עדכון התמונות ההסטוריות כן כלל את ישראל כמו שהדגמתי. זה העדכון הראשון של תמונות הסטוריות עד עכשיו ולכן אי אפשר לדעת מה תהיה התדירות שלו ואם תהיה תדירות קבועה כמו בתמונות החדשות.

טיול וירטואלי נעים!

ייתכן ותוכל לתת
18/03/09 23:20
קישור להורדת התוכנה החדשה ?
לא חזק בקישורים
19/03/09 17:51
אבל פשוט תיכנס לאתר של גוגל ארת', תלחץ על הלינק של ההורדות, ותמשיך משם בקלות רבה.
עוד חדשות - טרי טרי!
19/03/09 18:07
2צפיות
עוד חדשות - טרי טרי!
היום הודיעו בגוגל כי הלוויין החדש ששוגר בסוף 08' החל לשגר תמונות בפברואר, והן תיכללנה בעדכונים הבאים. בינתיים ע"מ להמחיש את האיכות הם מעלים לתוכנה כמה "טעימות" על החשבון. להנאתכם!

ונתחיל עם שכנותינו הוותיקות - הפירמידות בגיזה.
º
WOW זה יפה
19/03/09 20:02
2
19/03/09 23:12
1צפיות
2
ברסלונה - "הר היהודים".
3
19/03/09 23:17
3
הר פוג'י.
4 - מיוחד למייקל אשבי
19/03/09 23:24
1צפיות
4 - מיוחד למייקל אשבי
הרי הרוקי בקנדה - אמנותי...
º
תודה, היו ימים אחרים...
19/03/09 23:33
5 ואחרונה
19/03/09 23:34
5 ואחרונה
הונג קונג.

לילה טוב.
הרכבת של שמונה 35 מלב המפרץ היום
17/03/09 14:55
הפכה לה בדרך ממהירה/ישירה  לחצי פרברית, כשעצרה בפרדס חנה פתאום ועוד תחנה, נדמה לי חדרה. מישהו יודע מה קרה שם?
כבר הגיע לעמוד השני?
18/03/09 14:45
מישהו יודע מה קרה שם?

והיום בפעם הראשונה ראיתי פקחית במקום פקח. כבר חשבתי שהתפקיד הזה שמור לגברים בלבד- טוב לגלות שלא.
כן גם אני ראיתי את הפקחית
18/03/09 15:23
בקו של באר שבע-נהריה ביום שני.
מה שתיארת קורה כאשר הרכבת הפרברית מכיוון דרום לצפון מאחרת ואז היא נגמרת בחדרה או בנתניה.
במקרה שלך היא כנראה נגמרה בחדרה ואז הנוסעים מפרדס חנה עלו על הרכבת שלך והחליפו בחדרה אם היו צריכים לתחנות הביניים או שנסעו ישירות לתל אביב.
עושים את זה על מנת למנוע איחורים נגררים
היה בהחלט מרענן לשמוע קול נשי בכריזה
19/03/09 20:52
מעניין איך מגיעים לעבוד בתור פקחית.. אולי פעם אגשים את החלומון הישן הזה לעבוד ברכבת.

ותודה.
º
פקחית צריכה אח פקח
19/03/09 21:03
במדינות מסוימות זה לא מפתיע אף אחד!
19/03/09 21:29
לצערי הרב, נראה לי שמדובר בהבדלי תרבות ומעמד האישה בחברה... (יש שם גם נהגות אוטובוס/חשמלית רבות מאוד, ועוד נשים רבות במקצועות שנחשבים בארץ ל'גבריים' משום מה ולא בצדק...)

תמונות!
פקחית 1
פקחית 2
פקחית 3

ועוד:
כתובות אינטרנט מצורפות:
על פניו נראה כי התמונות הן מרוסיה
20/03/09 14:21
לא יודע איך עכשיו, אבל בתקופת בריה"מ תפקיד הפקח לרוב אוייש ע"י נשים.
ניתן לראות עדות לזה עד היום, כמעט בכל סרט מאז שבו רואים רכבות.
נכון, התפקיד מאוייש ע"י נשים לרוב!
20/03/09 15:04
מה גם שיש נהגות קטרים אם כי מעט, אבל יש! מתי נזכה לראות נהגות במחוזותינו?!
(התמונות הן מרוסיה/אוקראינה)
כמעט 3 שנים... שאני כבר לא נוהג בדן...
17/03/09 14:40
3צפיות
º
לדוד ושטרני פיינשטיין להולדת הבת!
17/03/09 12:21
1צפיות
º
להורים ולבת, תזכו לגדלה באושר |יין
17/03/09 12:52
º
מזל טוב!
17/03/09 13:00
º
ענק, איש
17/03/09 13:32
º
מזל טובבבבבבב
17/03/09 13:57
º
17/03/09 14:35
מזל טוב!
17/03/09 14:42
שנזכה רק לבשורות טובות ומשמחות שכאלו
º
רק נחת ומזל טוב!
17/03/09 15:15
º
מזל טוב לדוד ובת זוגתו ! להולדת הבת
17/03/09 15:49
מזל טוב וגם לי יש בת שנולדה
17/03/09 16:43
מזל טוב וגם לי יש בת שנולדה היום לפני 17 שנה ומחר אני חוגג 46.
º
מזל טוב גם לכם!
17/03/09 17:43
מזל טוב!
17/03/09 16:45
דוד: קבל ח"ח על העמידה בלו"ז הפרויקט.
º
17/03/09 17:06
לפיינשטיינים להולדת הבת
17/03/09 17:11
1צפיות
לפיינשטיינים להולדת הבת
שתראו הרבה נחת ושמחה ממנה
דיוויד! מזלטוב על הרכש החדש!
17/03/09 17:14
שתזכו לגדל אותה בנחת
מזל טוב!
17/03/09 17:17
וכפי שכבר הזהרתי אותך, תגיד ביי-ביי לשינה ולאשתך...
º
מזל טוב לדוד ולשטרני! שיהיה אושר!
17/03/09 17:42
º
סימן טוב ומזל טוב
17/03/09 17:47
º
17/03/09 17:54
º
17/03/09 18:27
17/03/09 19:57
1צפיות
º
17/03/09 19:58
º
17/03/09 20:33
לדוד ולרעיתו להולדת הבת...,
17/03/09 20:38
שתרוו נחת ואושר,ושיהיה לכולכם רק טוב.

º
מזל טוב!!
17/03/09 21:07
º
דוד
17/03/09 22:12
17/03/09 22:13
º
17/03/09 22:20
דוד מזל טוב להולדת הבת ואני מאחל שתביא את
17/03/09 22:48
היורשת למוזיאון.
וואלה שמחתי לקבל את הודעתו הבוקר!
17/03/09 23:06
שיהיה המון המון מזל טוב! הרבה אושר בריאות ונחת!
למשפחת פיינשטיין
17/03/09 23:51
רוו נחת וברכה בהולדת הבת הבכירה במשפחה.
גדלו אותה לחיים ולמעשים טובים .

אורן
º
רבה לכולכם
18/03/09 00:08
3צפיות
 רבה לכולכם
º
18/03/09 07:01
º
מזל טוב והרבה נחת.
18/03/09 07:10
º
מזל טוב למשפחת פיינשטיין ובהצלחה!
18/03/09 08:23
º
מזל טוב דוד !!!!
18/03/09 14:46
º
|מזלטמצטרף באיחור לשרשרת הברכות והאיחולים....
21/03/09 19:26
רעיון להצעת חוק בנושא תח"צ...
17/03/09 11:30
1צפיות
רעיון שהתחלתי לגבש רוחו הוא שכל סלילת כביש חדש, או קטע שנוסף לכביש קיים, תחייב להפעיל בו תחבורה ציבורית.
בסיס הרעיון הוא שאם הקופה הציבורית מממנת הקמת כביש שייקל על העומס בדרכים מסויימות, אז גם נוסעי התחבורה הציבורית יהיו רשאים להנות ממנו.

אפשר אולי ברוח זו גם להוסיף סעיף בעניין שכונות חדשות.

אשמח לתגובות וכך אדע אם להעביר את זה הלאה ואיך.
לגבי שכונות (וישובים) חדשות, אני לגמרי איתך
17/03/09 13:08
1צפיות
בקשר לכבישים, זה לפעמים יהיה דבילי ומיותר.
שכן אם הכביש החדש לא מחבר בין שני ישובים ממש אלא רק מהווה מעקף?
נניח כבישים עוקפים.
הרי אם תחייב קוי תח"ץ לנסוע בהם הם לא יכנסו לעיר אותה הכביש העוקף החדש עוקף.

אבל, בגדול אני כן מסכים שרצוי מאוד שקווי אוטובוס ינצלו כבישים חדשים.

לא הגיוני שיש כביש מעולה כמו כביש 6 שמעט מאוד קווים מנצלים אותו.
עוד יותר לא הגיוני וגם לא מוסרי הוא שאת נתיבי איילון בגוש דן כמעט ואין קווים שמנצלים אותם.
לא הגיוני שיש כביש מעולה כמו 471 שאין עליו קווי אוטובוס.
דווקא כביש 6 יחסית מנוצל היטב
17/03/09 13:25
1צפיות
עליו עוברים הקוים מירושלים לעפולה, טבריה וכרמיאל וכן קו 940 לחיפה. גם קו 995 הזמני שהיה בין חיפה לב"ש נסע דרך שם.
נדמה לי שיש (או שהיה) קו בבוקר שנסע מעפולה לת"א דרך כביש 6.

אני לא רואה סיבה לנצל את כביש 6 בדברים אחרים.
גם קווים מהמרכז לירושלים, ביניהם
17/03/09 19:22
קו 407 מנתניה לירושלים.
קו 930 מנתניה דרך צומת רעננה והוד השרון לירושלים.
קו 426 מפתח תקווה לירושלים.
גם קווים מהצפון לאילת.
גם קו 470 מסלולו הוא דרך כביש 6
17/03/09 19:26
דבר שקיצר באופן משמעותי את זמן הנסיעה ובו זמנית הפך אותה לרגועה וחלקה (וכתופעת לוואי למשעממת ומרדימה)
גם בכבישים 4 ו-5 אין תחבורה ציבורית רחבה
17/03/09 17:41
1צפיות
ולא בכביש 553 מצומת דרור לפולג בנתניה.
יתרה מזאת, שבכל כביש חדש בסביבה פרברית,
17/03/09 17:38
1צפיות
כמו למשל כביש אם המושבות העתידי, יהיה נתיב תחבורה ציבורית.
º
ואם הכביש הוא נתיב אחד
18/03/09 02:24
רב הכבישים 2 נתיבים ומעלה.
18/03/09 20:27
לו היה למשל לכביש אם המושבות שלושה נתיבים (ולמיטב ידיעתי עתידים להיות שניים), בהחלט היה לדעתי מקום לנתיב תחבורה ציבורית ולהפעלת קווי אוטובוס שונים, למשל מפתח תקווה לרמת גן והמשך תל אביבה.
הכיוון הבסיסי נכון
17/03/09 18:18
1צפיות
אבל צריך ליטוש: למשל לקבוע שהקמת שכונות מגורים מעל X יחידות דיור, או אזורי תעסוקה ומסחר מעל Y מ"ר, תחייב הפעלת קווי תחבורה ציבורית כתנאי לאיכלוס המתחם, וקביעת מס' מינימלי של נסיעות ותדירות נסיעות כתלות בקצב האיכלוס של המתחם.

לגבי הכבישים - יש לקבוע פרמטרים ברורים לפיהם כביש חדש יחייב פתיחת קווי תחבורה ציבורית חדשים, או הסטת קווים קיימים לכביש זה. למשל - סיווג הכביש ארצי/מקומי, נפח התנועה החזוי בכביש לעומת נפח התנועה בכבישים הקיימים באזור ומידת סמיכותו של הכביש לריכוזי אוכלוסייה. ראוי גם שתכנון הכבישים יאפשר הקמת תחנות אוטובוסים (במידת הצורך, עם נתיבי האטה והשתלבות בתנועה, וכמובן עם מעברים מסודרים להולכי רגל) ולא יבטל תחנות קיימות.
על הדברים הללו הרשות המקומית יכולה (שלא לאמר
17/03/09 19:00
1צפיות
צריכה) לדאוג לתושבים ולפנות לחברות האוטובוסים או/ו למשרד התחבורה לצורך קווי אוטובוס אלה ואחרים לשכונת המגורים החדשה או אזור תעסוקה ומסחר.
קווים לאזורים ראשיים אחרים (למשל תחנת רכבת קרובה) או קווים מחוץ לעיר לאותם אזורים.
נמאס לי מ"הרשות המקומית יכולה"
17/03/09 19:54
צריך לחייב את הרשויות לעשות זאת. מה שהן רשאיות אבל לא חייבות לעשות - לא מתבצע.
הרשויות המקומיות אינן רובוט
18/03/09 09:46
אנחנו בוחרים את ראש העיר ואת חברי המועצה כדי שייטפלו גם בנושאי התחבורה בעיר.
אם הם מטפלים שלא כמו שנראה לנו אז יש בחירות אחרי וזה ואפילו הפגנות אם צריך, אבל להגיד שצריך להכריח אותם בחוק זה פשוט נוגד את רוח הדמוקרטיה.

הציבור בישראל אדיש ברובו
18/03/09 10:32
יש הרבה דברים שהרשויות יכולות לעשות אבל רק מולן ניצבים רק קומץ תושבים אכפתיים ואין להם די כוח פוליטי לחולל שינוי (ואני מדבר מניסיון).

אני לא חושב שישראל היא מדינה דמוקרטית אמיתית, וזה כנראה יישאר כך לעוד הרבה שנים - כך שאם רוצים שהדברים יתבצעו, רצוי מאד לאכוף אותם בחוק.
בתחום התח"צ מה שאני יכול לאמר לך, זה שכבר
19/03/09 22:45
לא פעם ולא פעמים ברשויות מקומיות שונות, יצא לי לראות, שהם אינם מודעים למצב התחבורה הציבורית בעירם וחושבים שהכל שם טוב.
זה במקום לבדוקאת המקרים השונים ולטפל בהם.
תגובתי
17/03/09 20:25
1צפיות
אני תומך מאוד, וכבר חשבתי על דבר כזה בעבר
אני אפילו מציע לקבוע תדירות מינימאלית מחייבת לתחבורה הציבורית בהתאם לנפח התנועה הכולל של הכביש (למשל - אוטובוס אחד בשעה על כל 1000 מכוניות בשעה).
אני חושב שזו צריכה להיות תקנה מחייבת שתחייב להפעיל את הקווים ביום פתיחת הכביש ולפרסם עליהם מידע ביחד עם פרסומים הנוגעים לפתיחת הכביש.
אם אין קווים עם לו"ז וסידורים - הכביש לא יפתח עד להסדרת העניין. ממש ברמה הזו.
זה הגיע למצב שנסיעה מבית רבקה לבר אילן באוטובוס תארוך היום כשעה, אך ברכב פרטי לא יותר מ-10-15 דקות (עם פקקים)
יש בעיה לוגית עם הצעתך בעניין תלות סטטיסטית
18/03/09 02:23
הביקוש לתחבורה ציבורית הוא תוצר לוואי ביחס הפוך לכמות כלי הרכב בכביש, באופן כללי.
קצת הגזמת, לא?
18/03/09 04:45
ציטוט: אם אין קווים עם לו"ז וסידורים - הכביש לא יפתח עד להסדרת העניין. ממש ברמה הזו.

כך את כבישים 6 ו-431 כדוגמא. הכבישים נבנו ע"י חברות פרטיות. אתה רוצה להציע שאם אף חברת אוטובוסים (של תח"צ כמובן) לא תרצה להעביר שם קווים, הכביש לא יפתח והזכיין לא יקבל את המגיע לו?
קצת הגזמת (ואני לא מדבר על כך שהנסיעה בכביש 6 היא בכלל לא בחינם).
איך יתכן בכלל שלחברות אוטובוסים יהיה יד ורגל בהחלטה אם לפתוח את הכביש או לא (אתה רוצה לאנוס אותם)?
לחברות אוטובוסים אין רצון חופשי
18/03/09 10:21
בקשר לקווים שהן מפעילות. מי שקובע אילו קווים יופעלו, באילו מסלולים ובאיזו תדירות זה משרד התחבורה.
נכון, ובדיוק בגלל זה אין שום צורך
18/03/09 23:33
לחייב דברים כאלה בחוק. זה עניין לדרג המקצועי ואך ורק לו.
כן, ממש ככה
18/03/09 20:26
כביש אגרה אולי לא רלוונטי לעניין
כביש 431 הוא לא כביש אגרה ואת החברה שבנתה אותו ממש לא מעניין אם הוא סגור או פתוח, היא את הכסף שלה תקבל ככה או ככה.
אגב, כל כביש נבנה ע"י חברה פרטית. אולמרט ומופז לא סוללים כבישים בעצמם...

ואגב, חברת אוטובוסים לא צריכה לרצות להעביר קווים בשום מקום, זה לא תפקידה.

תאמין לי, אני גר בפתח תקווה. החודש הראשון של כביש מכבית שהיה (ודי עדיין) כביש לבעלי פרייבט בלבד., עשה רע מאוד לתחבורה הציבורית ולתדמית שלה. העובדה שאזרחים צריכים להתחנן ולהחתים עצומות בשביל לקבל איזה קו מצוקמק שנוסע פעמיים ביום זו ממש לא הדרך שבה זה היה אמור לפעול.
אם הגיעו למסקנה שצריך לשפוך כמה מאות מליוני שקלים על כביש מיותר, אז מישהו כנראה חשב שזה ציר מאוד חיוני שמקצר מאוד מרחקים. האם אותו מישהו סבור שנוסעי האוטובוסים צריכים להמשיך לנסוע במסלול הישן והגרוע (שהרי אם לא היה גרוע לא היה צריך כביש חדש)? לא יתכן שאזרחים יצטרכו להתחנן בשביל זה.
מיותר לדעתי
17/03/09 22:50
תכנון התחבורה צריך להיות מקצועי ולא כפוף לחוקים "ארדניים".
...
17/03/09 22:53
...ויש לדעתי דרכים טובות בהרבה לעודד תח"צ.
אני מסכים, זו נראית הצעת חוק הזוייה.
18/03/09 14:34
תכנון התחבורה אכן צריך להיות מקצועי, אך עם זאת לא להיות מונע רק משיקולים של רווח והפסד.
אני לא מסכים
18/03/09 20:54
סללת כביש חדש?
שפכת הון תקציב על תשתיות?
צריכה להיות חובה חוקית (עם קריטריונים כמובן) שתבטיח שלכולם תהיה את האפשרות הטכנית להינות מהכביש החדש.
לסלול כביש חדש ולא לאפשר לנסוע בו בלי רכב זה בדיוק כמו לקנות אוטובוס חדש מכספי מיסים ולא לדאוג לנכים (שגם זה קורה לצערי, גם אם עם אוטובוסים כבר פחות).
הכביש הוא לא המטרה.
18/03/09 23:30
המטרה היא תחבורה טובה ויעילה. כביש חדש שנסלל הוא רק רכיב אחד בתוך תמונה גדולה בהרבה.

לדוגמא: רחוב הרצל ברחובות צריך להפוך לדעתי לרחוב מוטה-תח"צ עם מסלול רק"ל/BRT ייעודי ועם הגבלה מחמירה על תנועת כלי רכב פרטיים (כולל סגירה מוחלטת של חלק ממנו). כדי שתוכנית כזאת תעבוד צריך שיהיו חלופות נוחות לרכב פרטי לחצות את העיר לאורכה. בדיוק לשם כך סללו וסוללים כבישים "עוקפים". לי ממש לא יפריע שלא יהיו קווי אוטובוס לכל אורכם, כי זאת לא מטרתם של אותם כבישים, להפך - הם נועדו לאפשר זרימת תנועה טובה ברחוב התח"צ הראשי של העיר בלי לחנוק אותה במטרה לשפר את התח"צ בעיר.
19/03/09 00:01
אכן נסחת היטב.
VDL bus DAF sb4000 euro 5: סקירה מהירה.
17/03/09 03:17
2צפיות
לכל מי שהסתקרן בנושא ההבדלים בנהיגה/סחיבה בין היורו 5 לבין היורו 3:
הריני להודיעכם שהמכונות נוסעות כמעט זהה, אין הבדלים של ממש.
מעבר לכך:

לדעתי יש בעייתיות עם התאורה האחורית של האוטובוס: השילוב של הלדים האדומים של תאורת דרך, והלדים הכתומים של מחווני כיוון לא מספיק ברור לנוהגים ברכב הנמצא מאחורי האוטובוס- האור הכתום של מחווני הכיוון פשוט נבלע באור האדום הבוהק של הלדים האדומים, ובקושי מבחינים בפעולת איתות של האוטובוס (ותקנו אותי אם אני טועה).
*שוב חזרנו ללוח פיקוד מיזוג אוויר מהמעצבנים ביותר שקיימים (ותסלחו לי, אבל לא צילמתי אותו עדיין- המשך יבוא).
*ההגה נשאר קשה.
*התחושה של רכב כבד ומגושם- נשארה.
*איכות הרכבה של מרכבים- מקבלת אצלי ציון נמוך.
*פיצ'ר נוסף שקצת הציקו לי: הרכב מאוד מואר בלילה כאשר התאורה הכחולה דולקת בשילוב עם אורות קריאה אישיים לנוסעים;
זה יוצר המון אור באוטובוס, די מציק בנסיעה בכבישים חשוכים.
יש מקום להנדס מחדש את תאורת הקריאה לנוסעים בזווית קלה כלפי ירכתי הרכב (וכלפי "הדף היומי" אותו אוחזים הנוסעים) בשילוב עם נורה בעוצמה מופחתת.
*

*נקודות זכות: תאורת תא-מטען עוצמתית
*הוסיפו תאורה קטנה של לדים לבנים בסמוך לכל מדרגה, הן בדלת הקדמית והן באחורית.
*ביורו 5 הוכנס כסא נהג חדש ואולטרא-משוכלל ונוח להפליא.
*השלט המואר "עצור" הועתק ממקומו לפוזיציה המוכרת לנו ממרכב ברק הישן, קרי מאחורי ראשו של הנהג- לא מסנוור יותר בפרצוף כשמישהו רוצה לרדת באחד מישובי חוף-הכרמל בשעות החשכה (הערה זו מוקדשת לשועלי 921 למיניהם)

סיכום ביניים:
מכונה נחמדה מאוד, למרות כל נקודות השלילה;
הנסיעה בה נעימה וחלקה (גיר שמתפקד טוב, ריטרדר לא תוקפני ובלמים בעלי רגש ולא נשכניים מדי).
זהו בינתיים.
ליל מנוחה
לדעתי
17/03/09 04:15
שינוי הפעמון גם הוא לטובה. יש בנסיעה תחושה כאילו קשה יותר לנהג לשלוט בתזוזות האוטובוס ימינה ושמאלה על גבי הכביש. מושבי הנוסעים נוחים יותר. כנוסע, אני מעדיף את האוטובוס הזה על פני האחרים.
º
17/03/09 17:35
תודה מתן. בעת הקריאה, כאשר קראתי
17/03/09 17:46
"פיצ'ר נוסף שקצת הציקו לי: הרכב מאוד מואר בלילה כאשר התאורה הכחולה דולקת בשילוב עם אורות קריאה אישיים לנוסעים;
זה יוצר המון אור באוטובוס, די מציק בנסיעה בכבישים חשוכים", ישר קפץ לי לראש קו 921 בנסיעה צפונית לצומת פורדיס, שאחרי זה בהמשך ציינת אותו
שכחת את השינוי העיקר בין היורו 3 ל 5
17/03/09 18:53
לפחות מבחינת הנוסעים... השקט בחלל האוטובוס בזמן הנסיעה, היורו 5 שקט באופן משמעותי מהיורו 3.

ותודה על הסקירה...
nnש לא.
18/03/09 02:55
3צפיות
VDL bus sb4000 Euro 5
אותה רמת רעש בחלל האוטובוס (אגב, לטעמי יש למנועי ה-DAF צליל עמוק וערב לאוזן).
וכמובן- היום אני גם מוסיף לכאן שתי תמונות של האוטובוס החדש של נווה-שאנן.
º
ובמבט מאחור
18/03/09 02:57
1צפיות
VDL bus sb4000 Euro 5
ונ"ב קטן לג'קי:
18/03/09 02:59

"מגיע להם"

הרגת אותי לגמרי
מבחינת הנוסע יש הבדל מהותי אחד...
18/03/09 14:27
היורו 5 שקט בהרבה מהיורו 3 (מה שמפחית מעט מחווית הנסיעה לחובבי אוטובוסים שהתרגלו לרעש העוצמתי).
למעשה הדאף יורו 5 הוא האוטובוס הכי שקט שיצא לי לנסוע בו, כשיושבים מלפנים כמעט ולא שומעים את המנוע. לכן גם יש מן הרגשה שהאוטובוס פחות חזק, למרות שגם ליורו 5 יש פתיחה לא רעה בכלל.
תמונה מהערב
18/03/09 20:22
1צפיות
 תמונה מהערב
השתקפות ביפו
º
רבה! יופי של תמונה
19/03/09 02:42
דקת דומיה לזכרה של הפיאט
17/03/09 01:40
1צפיות
דקת דומיה לזכרה של הפיאט
אז כן רבותיי, אחרי קרוב ל220,000 ק"מ, 4 ידים ברשיון הרכב, אולי 50 ידים בפועל, בערך 5 טון שמן מנוע שנזלו ממנה לאורך השנים, 5 גרירות (אצלנו לפחות), אולי 200 פלאגים שהוחלפו, מכות ותאונות מכל כיוון אפשרי ומערכת סטריאו שלא תבייש דיסקוטק הגיע הסוף.

הגענו לשלב שבו המים והשמן כבר לא ממש סגורים על המקום המיועד להם והם מטיילים להם בין המנוע לרדיאטור ושאר החלקים, כנראה הלך הראש מנוע.

אני החלטתי שלא לתקן ואפילו לא לנסות לתקן משיקולים כלכליים, סביר להניח שתסיים את דרכה במגרש הפירוקים הקרוב אחרי שאני אעשה בעצמי ניסיון למכור כמה חלקים מהרכב לכל המעוניין בכך לאחר שאקבל את הסכמת כל הנוגעים בדבר ולאחר מכן אעביר אותה להשבתה.

אז זהו, הסתיימה דרכה של הפיאט אונו המיתולוגית של הפורום שתועדה בתמונות רבות שהועלו לפורום זה במהלך השנים החולפות.

נחכה ונראה מה יחליף אותה

תמונה למזכרת מצורפת.
פונטו יקירי, פונטו
17/03/09 04:17
אל תחשוב על משהו אחר.

אורן
אם פונטו יצליח לגרור אחריו נגרר של 400 ק"ג
17/03/09 23:04
ולעלות את העליות לירושלים, אני לוקח, אבל נראה לי שכל קשר בין העליות לירושלים, נגרר ופיאט פונטו הוא מקרי לחלוטין.

אני עצמאי עכשיו ואני צריך אוטו קצת יותר גדול, אחד כזה שיכנס בו לפחות סולם מבלי הצורך להכניס אותו מהבגאז' דרך הספסל האחורי ועד לדשבורד

º
17/03/09 10:00
לזכרה של הפונטו.
17/03/09 12:26
עד שכבר למדתי לזהות אותה ברחובות באר שבע...
º
לא פונטו אלא אונו כמובן.
17/03/09 12:27
אונו -בת 16 AND GOING STRONG
17/03/09 17:51
האונו שלנו עם 150000 יד ראשונה, שותה רק פראפלו, שמן חצי סינטטי.
מנוע מקורי
גיר מקורי
מנוע 1000 פייר פשוט ואמין.

יש גם אונואים שהצליחו לשרוד...


הנהגים שמרו עליה טוב...
17/03/09 17:56
גם אצל קרובי משפחה שלי היו כמה פיאטים שונים ברצף למשך מספר שנים ונסעו טוב.

אם כבר ציינת אונו - אוטו טוב וגדול מבפנים יחסית לגודלו החיצוני (בהשוואה למכוניות דומות מאותן שנים) ונוסע טוב.
אלה היו ימים אחרים, שהסתפקו במכוניות בסיסיות ללא ציודי חשמול שונים, ללא גיר אוטומטי ועם מנוע קטן.
היום במכוניות קטנות המינימום הוא מנוע 1.2 ל' וברבים מן המקרים מנוע 1.4 ואף 1.6 ל'.
תשמע, אחרי מה שעבר על האונו שלי
17/03/09 23:10
1צפיות
האונו שלך, עוד צ'ונגית לגמרי

ה220 אלף אצלי הם כמו 400 אלף אצלך
לכל מי שאמר שפיאט היא לא
17/03/09 18:32
1צפיות
מכונית אמינה....
º
17/03/09 18:47
1צפיות
מופז קבר את הדרך לי-ם
17/03/09 00:25
לא רוצה לפתוח פה את הדיון, אבל למרות שהמאמר הזה הוא אידאולוגי-ימני, הוא אולי מראה משהו על הקו לי-ם.
רציתי לנצל"ש, לא ממש היה איפה.
כתובות אינטרנט מצורפות:
שרשור הכוונה ומודיעין 17/3
17/03/09 00:22
נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.

על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר
אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת. הקפידו
לשרשר את שאלתכם לשרשור ההכוונה בתאריך הרלוונטי.

נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר. אם דרוש לכם מידע
אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.
אין צורך להשתמש באייקון  - זה פשוט מיותר.
הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים
ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.

הכוונות נפוצות ניתן למצוא באגף השאלות הנפוצות של הפורום - מומלץ
לבדוק טרם כתיבת השאלה בפורום.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום




מהחשמונאים לקינג גורג 93 (תל אביב) וההפך
17/03/09 04:31
מהחשמונאים פינת קרליבך לקינג גורג  83 וההפך, - באיזה קווים אפשר להשתמש?

תודה רבה מראש
הכי מומלץ קו "11" הכוונה לזוג הרגליים
17/03/09 07:35
שמתחת לישבן. מרחק הליכה של לא יותר מרבע שעה הליכה רגועה.
הולכים לאורך רח' החשמונאים לכוון מערב (לכוון הים) עד שהוא פוגש את קינג ג'ורג' ושם פונים ימינה.

אם מתעצלים או שהינך מתקשה בהליכה אז ללכת 3 או 4 דקות עד למפגש של קרליבך עם אבן גבירול.
משם לקחת קווים 26,28 עד לככר רבין ומשם זה כ-5 דקות הליכה לאורך רח' מלכי ישראל ופניה שמאלה בככר מסריק.
º
28 אינו מגיע לכיכר רבין, לעומתו 89 כן מגיע
17/03/09 09:58
בעצם אין צורך להגיע לככר רבין, לכן להלן
17/03/09 10:35
האופציות המומלצות.
ראשית, הכי מומלץ ברגל. עכשיו כבר אין יותר גשמים וגם חמסינים לא צפויים בחודש הקרוב.
בדקתי באתרי מפות, מרחק ההליכה הוא של כ-1,400 מ', כלומר בסביבות רבע שעה הליכה איטית או 20 דקות הליכה איטית של
זקן (או 8 עד 10 דקות הליכה מאוד נמרצת של ספורטאי).

הלאה, לא רוצים ללכת? בסדר.
ללכת כ-3 דקות מצומת החשמונאים קרליבך לצומת של קרליבך עם אבן גבירול. מתחת לבית אליהו יש תחנת אוטובוס עם הקווים
הבאים: 26,28,70,72. לקחת את כולם, כלומר את מה שבא קודם, ולרדת בצומת של לונדון מיניסטור (קרי שד' שאול המלך)
וללכת על רח' הנביאים עד לקינג ג'ורג', סיפור של כ-5 דקות הליכה+-.
הכי כדאי - קו 11 (של דן - לא זה של הרגליים)
17/03/09 15:22
עלייה בסינימטק; ירידה בדיזינגוף סנטר הסמוך לכתובת המבוקשת.
כיצד לנסוע ממודיעין לביה"ח עין כרם
17/03/09 10:30
שלום לכם.

אודה לכם את תייעצו לי מהי הדרך הטובה ביותר לנסיעה בתחבורה ציבורית ממודיעין לביה"ח לעין כרם,
בשעות הבוקר וחזרה בשעות אחר הצהריים.

תודה רבה על העזרה
לדעתי אוטובוס של קונקס לירושלים
18/03/09 00:24
ומהתחנה המרכזית קו 27 של אגד.
אני לא מכיר את הקווים בירושלים על בוריים, אבל ייתכן שיש קיצור דרך בירושלים שיחסוך את הכניסה למרכז העיר שעושה הקו ממודיעין, כמו למשל לרדת באיזור פסגת זאב/נווה יעקב ולקחת אוטובוס לתחנה המרכזית דרך הכביש המהיר...
הגעה מאיזור הבורסה ר"ג לרחוב רידינג 26 ת"א
17/03/09 12:57
איזה אוטובוס (דן) כדאי לי לקחת בשביל להגיע ממתחם הבורסה בר"ג, או מסוף 2000, היעד הוא רחוב רידינג 26 בת"א (רמת אביב, בית ספר אליאנס).

תודה רבה לעונים!
לעבור, ע"י כרטיס מעבר שניתן בחינם חינמוביץ'
17/03/09 13:03
ברכבת (גשר היהלומים בין הבורסה לרכבת מרכז [סבידור/ארלוזורוב]).
לצאת ביציאת ת"א של התחנה וללכת לדרך נמיר. שם יש תחנות של קווים 27,45 של דן ושל 74,86,274 של אגד.
כל אחד מחמשת הקווים הללו יביא אותך או לשם ממש (או במקרה הרע למרחק של כ-10 דקות הליכה איטית משם).


לספורטאים אשר ביננו, אפשר גם אפשר בהליכה ממהבורסה בר"ג. לא יותר מ-25 עד 45 דקות הליכה, תלוי בקצת שלך.
הכוונה
17/03/09 14:20
שלום,

איך אני מגיעה מאבן גבירול 2 בת"א לרחוב אליזבת ברגנר 12 ?
קו 26 של דן
17/03/09 15:14
עלי עליו באבן גבירול/קפלן או ביהודה הלוי/החשמונאים, ורדי בסלמה/שדרות ירושלים - כחמש עד שבע דקות הליכה מיעדך.
מרוחובות לאיזור פאב הסמאיה
17/03/09 16:41
בדרום תל אביב, רחוב אבלעפיה 5 שכונת פלורנטין.
º
מרחובות קו 201 עד הרצל/שלמה ומשם ברגל
17/03/09 17:31
ת"א-צומת שילת ביום שישי
17/03/09 16:50
קצת הסתבכתי בחיפוש באתרי אוטובוסים וקונקס, אבל התרשמתי שבוטלה הנסיעה שהיתה מהתחנה המרכזית החדשה בשעה 06:00 למודיעין, ועכשיו הנסיעה הראשונה היא רק ב- 06:30 מהרכבת דרך התמח"ת (קו 111).

האם הבנתי נכון? אם כן - זה שינוי בעייתי מבחינתי (לפני חודשיים נסעתי באוטובוס של 06:00) כי אני רוצה להגיע בזמן לקו 181 שעובר בצומת שילת ב- 07:05.
º
אולי יעזרו לך הקווים של סופרבוס למודיעין עלית
18/03/09 00:21
º
תודה, בדקתי וזה כנראה מגיע באותו הזמן.
18/03/09 08:27
מת"א למודיעין
17/03/09 18:35
היי,

נק' מוצא: יהודה הלוי/ברדציבסקי , ת"א

נק' יעד:  יצחק רבין/יהודה  , מודיעין.

אני יודע שפעם ל חלק מהאוטובוסים (בשעות מסויימות)   של  חברת מרגלית  היתה  תחנה ביצחק/רבין מודיעין. מחיפוש באינטרנט , אני מבין שחב' מרגלית אינה עובדת יותר, ויש רק את חב' קלונקס.
איך אני יודע אילו אוטובוסים (ובאילו זמנים)  נכנסים לרבין  ואילו לא ?    ,

ליום שישי הקרוב.

תודה רבה
במודיעין פועלת חברת קונקס. קלונקס זה סוג של
17/03/09 19:08
תרופה. אין קשר בין שני הדברים.
ולגופו של ענין: באתר של חברת קונקס מופיעות התחנות של כל קו. בדוק את רשימת התחנות של הקווים 100/101/102/111/112. בנוסף לכך יש רכבת מכל התחנות של ת"א לשתי התחנות של מודיעין. לצרכיך קרובה תחנת השלום במגדלי עזריאלי, וניתן להגיע אליה עם קו 63
º
עם השירות שלהם לאחרונה, באמת צריך קלונקס
18/03/09 00:03
שלום! יש לי שאלה:
17/03/09 19:10
איך אני יכולה להגיע מרחובות לרחוב אבן גבירול בתל אביב?
דרך רכבת ודרך אוטובוס?
רחוב אבן גבירול ארוך יחסית
17/03/09 19:16
כעיקרון רכבת לתחנת תל אביב השלום או תל אביב מרכז ומשם אוטובוס.
אפשרי גם בחלק מן המקומות הליכה.
למשל לאבן גבירול באזור ארלוזרוב וז'בוטינסקי (ליד השקם למשל), בין היתר קו 55 של "קווים" או קווי 6X של "דן" בתדירות גבוהה.
לחלק הצפוני יותר של הרחוב (אזור פנקס עד גשר הירקון) קו 5 של "דן" מתל אביב מרכז.
אולם צוותא בתל אביב..אתה יודע איפה זה?
17/03/09 19:19
תודה רבה על התשובה :)
צוותא נמצאת בחלקו הדרומי של הרחוב
17/03/09 19:35
במרכז קניות הקרוי "לונדון מיניסטור", בפינת רחוב שאול המלך.
בשעות הבוקר ניתן לקחת את קו 174 של אגד. ביתר היום 274 של אגד עד לבגין/שאול המלך ומשם כ-10-15 דקות הליכה.
ברכבת כדאי לרדת בתחנת רכבת מרכז, וממסוף האוטובוסים שבמתחם שם קו 18 של דן בתדירות מצויינת.
º
תודה רבה :)
17/03/09 20:03
אם אני לא טועה, מהרציפים על פרשת הדרכים
17/03/09 20:05
ליד תחנת תל אביב מרכז, יש קווים 38 ו-82 של "דן" ללונדון מיניסטור.
עימם אמורים להגיע מהר יותר מרכבת מרכז.
º
בכיוון הזה זה בדיוק אותו דבר אז כבר עדיף 18.
17/03/09 22:26
בכוון למרכז ת"א קווים 38,70,82
18/03/09 12:00
שלושתם תחנת בדרך בגין מול אולמי רסיטל.
למרות ששלושת הקווים הללו מת"א לפ"ת/תה"ש תחנתם היא ברח' על פרשת דרכים.
º
תחנתם (תחנת צ"ל תחנתם)
18/03/09 12:01
שלום! מנתניה לאונ' בר אילן
17/03/09 19:46
ערב טוב!

מה הדרך הכי נוחה להגיע הערב (החל מ21:00, נגיד) מנתניה לאוניברסיטת בר אילן ?

ומה הדרך הכי נוחה להגיע מחר בשעות הבוקר מאוניברסיטת בר אילן לאונ' תל אביב?


תודה רבה רבה!
יעל
מאוניברסיטת בר אילן לאוניברסיטת ת"א יש
17/03/09 20:03
קו 45 של "דן". אמנם קו אחד, אבל קו ארוך דרך בני ברק, רמת גן וגבעתיים.
לחילופין קו 68 של "קווים" וקווים אחרים של "דן" וקווים לתל אביב מרכז/מסוף 2000.
הליכה לרציפים החיצוניים בדרך נמיר ומשם קווים שונים של "אגד" לאוניברסיטה ושל "דן" (למשל 45 שצויין לעיל או 27).
מנתניה עם הרכבת/נתיב אקספרס עד רכבת השלום
17/03/09 20:46
ומשם (בדרך בגין) עם 68 עד האוניברסיטה
וגם קו 56.
17/03/09 21:51
אמנם התדירות שלו בלילה נמוכה מאוד אבל הוא הרבה יותר מהיר מ-68.
בשעות הבוקר הכי טוב לנסוע ישירות עם קו 137.
17/03/09 21:59
יש לשים לב ללוחות הזמנים שלו. עובר בבר אילן בערך 25 דקות אחרי שעת היציאה מיהוד.
הבעייה: הקו הזה תמיד מגיע לבר אילן כשהוא מפוצץ עד הדלת (אם הוא מגיע בכלל) בגלל החברה הזוועתית שמפעילה אותו ולא מוכנה/יכולה לתגבר אותו. אבל הרבה נוסעים יורדים בצומת גהה/ז'בוטינסקי.
אופציה אחרת היא לנסוע עם קווים 70, 64, 68 (בבוקר עדיפות ל-70 כי הוא תמיד בא ריק ובתדירות גבוהה) עד רכבת מרכז ומשם קווים 27, 45 של דן או 74, 86, 274 של אגד. או פשוט לנסוע עם קו 45 ישירות מבר אילן ולהתכונן לטיול ארוך בבני ברק ורמת גן.
לחברנו בועז - הצעת אלטרנטיבה ל-A1
16/03/09 23:24
כתבה מתוך גליון דצמבר 2008 של "תנועה ותחבורה".

מעניין, אבל נראה לי שקצת באיחור....
הצעה הזויה מכל הבחינות.
16/03/09 23:54
1. אין שום צורך בהפעלת רכבות משא בקו הזה.
2. אין שום צורך להקטין את שיפוע הקו על חשבון הארכתו.
3. אין שום צורך לעקוף אזורים מסוימים של ארצנו לטובת "הון פוליטי" כזה או אחר, אל חשבונם של אזרחי ישראל העתידים לעשות שימוש בקו.
4. אין שום בעיה בתחנה הנמצאת 80 מטר מתחת לאדמה (ממש לא מקרה חריג בעולם).
5. דווקא הפגיעה בנוף הנגרמת על ידי התוואי הנוכחי, היא מינימלית (הקו תת-קרקעי ברובו). יוחלט לכאן או לכאן בעניין נחל יתלה - בכל מקרה אין צורך לשנות את התוואי למעט הקטע הקטן הזה.
6. קו תת-קרקעי מציע בטחון משופר לעומת קו במפלס הקרקע, וכל מי שיטען אחרת יציג עצמו כ- גמור.

בקיצור, ההצעה מפספסת את כל היתרונות של התוואי הנוכחי, וללא שום תמורה. אני מנחש שלא במקרה שמו את תמונת קטר הקיטור למעלה: אכן הצעה מעידן הקיטור המזכירה את קווי הרכבת העותמאנית.

יוזמה לא מבורכת.
תודה רבה על הקובץ שאיני מצליח לפתוח.
17/03/09 07:52
תשתדל קצת יותר, עמיתוש!
מה הפחד שלהם משיפועים?
17/03/09 14:41
הרי קרנועים חשמליים מתמודדים יפה עם שיפועים גדולים מזה..
זוהי בדיוק הפוביה...
17/03/09 15:13
מזה שחלילה תיבנה מסילת רכבת מודרנית, מהירה, ישרה ומחושמלת בארץ (אוי ויי, חשמל! זה רע ליהודים!!!)
עמית תעלה בבקשה שוב את הקובץ
17/03/09 15:12
יש בעיה להוריד אותו.

תודה
בחזרה לפורום
האזור שלי בפורום