לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לפורום ``תחבורה ציבורית``

שעות הפעילות:
ימים א`-ה` - כל היום
ו` וערבי חג - כל היום
שבת - כל היום

בפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד.

אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה במנות האוכל במטוסי אלעל.

* לא לשכוח לענות על הסקר - מי שמצביע משפיע

מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הדקו חגורות ושתהיה נסיעה טובה,
מודיעין (i) לשרותכם.

יש לי שאלה(אל תכעסו עם זו שאלה מעצבנת)
18/05/09 22:08
4צפיות
איך היו התמונות שלי אני שואל בכללי ערכתי אותם קצת במסנגר יש תוכנה אחת של עריכת תמונות ממקרוסופט אני מתכון בכללי,איכות התמונה הקטנת התמונות צבע התמונות וכזה איך זה ??
קפיצה אל תפסי הרכבת
18/05/09 17:47
1צפיות
גבר בן 15 התאבד ליד בית יהושע קפץ אל פסי הרכבת והרכבת דרסה אותו ולינק
כתובות אינטרנט מצורפות:
תיקון
18/05/09 17:49
לא יודע מה יש לתפוז
לא יודעעעעעעעע
18/05/09 17:50
1צפיות
תפוז האלה אני מנסה
אוףףףףף
18/05/09 17:53
תמחקו כמה הודעות אני לא יודע מה הבעיות
º
אוףףףףףףףףףףףףףףףףףףף
18/05/09 17:55
כתובות אינטרנט מצורפות:
גם הקישור הזה לא עובד. הנה קישור תקין
18/05/09 19:08
http//www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-3717652,00.html
º
ובקישור:
18/05/09 19:09
הבעייה הייתה שהיו חסרות לך : (נקודתיים) בכתוב
18/05/09 19:17
1צפיות
ת.

הנה עכשיו קישור תקין

http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-3717652,0...
תודה
18/05/09 19:46
עשיתי עתק הדבק
תוכנית אב לתחבורה הציבורית בבאר שבע!
18/05/09 11:21
2צפיות
אין זה סוד כי תושבים רבים אינם שבעי רצון משירותי התחבורה הציבורית ברחבי ב"ש. בין הבעיות: תדירות הקווים הנמוכה, העומס באוטובוסים והתארכות זמן הנסיעה. מתוכנית אב שהוכנה ואשר נחשפת לראשונה עולה כי נבחנת האופציה לערוך שינויים בקווי התחבורה הפנימיים ולשלב מערך של מוניות שירות

סוף למצוקות הנוסע המתמיד? תוכנית אב של עיריית באר שבע ומשרד התחבורה מציעה שינויים מהותיים בקווי התחבורה ברחבי העיר. שינויים שעשויים לשפר את רמת השירות לתושבים ולתת מענה לבעיות הקיימות.

מדובר בתוכנית של העיריה שבראשה עמדו מהנדס תחבורה במחלקת תנועה, אריאל דמרי, ומיכאל זיסלין, שמשמש מנהל מחלקת התנועה. התוכנית התבססה על סקר מעמיק, ונעשתה בשיתוף חברת "עדליא" באמצעות משרד התחבורה.

אין זה סוד כי לא מעט תושבים בבאר שבע אינם שבעי רצון מרמת השירותים שהם מקבלים בתחבורה הציבורית. הטענות והבעיות ידועות גם לחברת "מטרודן" אשר מפעילה את התחבורה הציבורית בעיר.

בדיון שהתקיים השבוע במהלכו הוצגה התוכנית לקחו חלק סגן ראש העיריה, טל אל על, מנכ"ל "מטרודן", אילן קרני, נציגי ועדי שכונות ותושבים. משרד התחבורה תומך בתוכנית ואמור לאשר אותה.

להפעיל מוניות שירות
סגן ראש העיריה, טל אל על, הביע חוסר שביעות רצון מהמצב הקיים. "אנחנו לא יישרנו קו ביחס להרבה ערים אחרות בארץ. 'מטרודן' עושה ככל יכולתה, אנחנו יודעים מה קורה בערים אחרות, אני לא שבע רצון. אני חושב שהישענות על חברה אחת שמפעילה אוטובוסים לא מתאימה לצרכים של העיר. ישנם אזורים ש'מטרודן' לא יפעילו בהם קווים כי זו חברה למטרת רווח. אנחנו זקוקים לפתרונות ויש פתרונות"

לדעת אל על, יש להפעיל מוניות שירות ברחבי העיר בנוסף לאוטובוסים. "אי אפשר להטיל הכל לפתחה של חברה אחת. אני מדבר על מוניות שירות. כן צריך לבחון את מוניות השירות במסגרת תוכנית האב. זה בטווח המיידי ובסמכות משרד התחבורה. זה לא בניגוד להסכם עם 'מטרודן' ולא יבוא על חשבון 'מטרודן' אלא קווים משלימים".

כמו כן, דיבר אל על על הצורך בהפעלת קווים רוחביים, כלומר בין השכונות ולטווח הרחוק גם הפעלת רכבת קלה.

מנכ"ל "מטרודן", אילן קרני, אמר בתגובה: "מוניות שירות זו לא מילת גנאי. מבחינתי זו לא בעיה".

קרני גילה כי "מטרודן" עומדת לשדרג באופן מהותי את צי האוטובוסים שיעמוד על כ-120. כמו כן, ינתן מענה לאנשים עם מוגבלויות, יונפק כרטיס "חכם", יוצב שילוט אלקטרוני, ועוד.

על הפרק: שכונת רמות
נציגי התושבים הציגו את הבעיות הקיימות, וביקשו בעיקר לשפר את רמת תדירות האוטובוסים בקווים הבעייתיים. תוכנית האב שהוכנה תיושם בשטח בהדרגה, כך אומרים מתכנניה. השלב הראשון בתוכנית יהיה קו 14 ובשלב השני הקווים 4 ו-24 המשרתים את שכונת רמות.

כיום פועלים בבאר שבע 21 קווים, ועיקר השיפור, כך מקווים, יהיה ברמת השירות שתבוא לידי ביטוי בנקודות התורפה העיקריות של מערך הקווים הקיים: צמצום הצורך בביצוע מעברים, שיפור השירות למספר מוקדי פעילות עיקריים דוגמת מתחם "ביג", תחנת רכבת האוניברסיטה, מתחם "מגה", ועוד.

עוד בתוכנית: קיצור זמני נסיעה (קווים ישירים) דוגמת נווה זאב, הרחבת הפעילות במסוף הקיים בשכונה י"א, מתן שירות לאזורים חדשים שאינם מקבלים שירות כיום, כמו כמה אזורים בשכונת רמות. בנוסף, שיפור "הידידותיות של המערכת" (קווים סימטריים).

קווים במתכונת מצומצמת
מהתוכנית המוצעת עולה כי קיימות בעיות בקווים שונים במספר שכונות, כאשר ישנם אזורים שהאוטובוסים לא מגיעים אליהם כלל. לדוגמה: שכונת נחל בקע נמצאת בדרום העיר ומקבלת שירות על ידי קו 2. שכונה זו מרוחקת מהעיר (מרחק בין השכונה לשכונות נווה נוי ונווה זאב כ-1.5 ק"מ), וישנה תחושה ששכונה זו הינה מחוץ לעיר.

ההגעה והיציאה מהשכונה ברגל אינה אפשרית, כיוון שמרחקי ההליכה גדולים מדי. תושבי השכונה תלויים במידה רבה ברכבם הפרטי אם ישנו כזה, ובעיקר בתחבורה הציבורית. המצב הסוציו-אקונומי של חלק מהתושבים נמוך. רמת המינוע היא כ-150 כלי רכב לאלף איש בלבד.

דוגמה נוספת היא שכונת רמות. השירות לשכונה זו ניתן כיום על ידי שני קווים: קו 4 וקו 24. קו 4 מחבר את המרכז האזרחי לשכונת רמות דרך שכונה ג'. קו 24 הינו קו חדש יחסית המשרת את החלק החדש בשכונת רמות (פלחים 1,2). הקו עובד במתכונת מצומצמת של אוטובוס לשעה - 15 נסיעות ליום בלבד. ישנם אזורים ברמות שאינם מקבלים שירות במהלך כל היום, אלא רק בשעות שקו 24 עובד.

דוגמה לתדירות האוטובוסים בתחנות: קו 2 עובד בתדירות ממוצעת של 25 דקות, קו 12 בתדירות ממוצעת של 9 דקות, קו 14 בתירות של 40 דקות, קו 16 20 דקות, קו 18 40 דקות, וקו 23 בתדירות ממוצעת של אחת לשעה.

הכתבה פורסמה ע"י הכתב יעקב לוי מאתר mynet
http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-3717096,0...
אינני מכיר את באר שבע ואת צרכיה, אבל מוזר
18/05/09 12:42
1צפיות
שאחרי קרוב לשש שנים של החלפת החברה העירונית במטרודן לקול מצהלות השמחה של משרד התחבורה, פתאום מסתבר שהמלך קצת ערום. ביחוד בלטו דבריו של סגן ראש העיריה, שאמר בין היתר: "ישנם אזורים ש'מטרודן' לא יפעילו בהם קווים כי זו חברה למטרת רווח". הרי ברור שהחברה פועלת למטרות רווח ואינה חברה פילנטרופית, וכך גם כל חברות התח"צ. במסגרת הפורום הנכבד הזה כבר עלו הדברים לא פעם אחת, שהרפורמה אמורה לצמצם את הסובסידיות, אבל כל עוד לא יחול שינוי במחשבה ולא יחשבו על מתן שרות ראוי כשרות חיוני, לרבות תשלום סובסידיה לחברות המפעילות לא יחול שינוי בהפעלת השרות.
האם סגן ראש עירית ב"ש או כל גורם קובע אחר סבור, שהפתרון יבוא ממוניות שרות ? הרי בראש מהעייניהם של מפעיליהן עומד אך ורק רווח, ומכך נגזרת פוצרת הפעולה שלהם. הלו"ז של הם גמיש, אם קיים בכלל, וכך גם המסלול, שלא לדבר על צורת הנהיגה
איזה שטויות הוא מדבר!
18/05/09 20:01
1צפיות
במידה וקיים חוסר שביעות רצון ממערך קווי האוטובוסים בעיר, הפיתרון היחיד הוא אירגון מחדש של מערך הקווים והגברת התדירות.
נכון שיש שכונות בעיר שהקווים המגיעים אליהן נוסעים בתדירות לא מספיק גבוהה, אך הכנסת מוניות שירות לא תשפר את המצב. היא רק תיצור בלאגן ותגרום להורדת תדירות האוטובוסים כמו בכל מקום בארץ שבו פועלות מוניות שירות.
הרי מצד אחד הוא אומר שמטרודן מפעילים קווים לא רווחיים, ומצד שני הוא רוצה להכניס מוניות שירות שיגנבו לאוטובוסים את הנוסעים ויגרמו לכך שהקווים יהיו אפילו פחות רווחיים! איך זה מסתדר בדיוק?
יש לי הרגשה שמאחורי דבריו של סגן ראש העיר עומדים אינטרסים זרים לטובת נהגי המוניות בעיר (שאיבדו נתח נכבד מפרנסתם עם שבירתם ע"י מטרופולין ואגד תעבורה באמצעות הורדת המחירים במכרז בשנת 2002), או שהוא פשוט לא מבין כלום בתחבורה ולא רואה מה קורה בערים אחרות.
טוב מאוד שאין מוניות שירות בקווים העירוניים בבאר שבע ואסור בשום פנים ואופן שיהיו. ומאילן קרני בהחלט הייתי מצפה למאבק בנושא זה.

מה שכן, אני שמח לשמוע שסוף סוף מטרודן הולכת לשדרג את צי האוטובוסים. זאת בניגוד להערכתי הקודמת.
היתכן שאילן קרני בונה על האפשרות להמשיך ולהתמודד על מכרז קווי באר שבע באמצעות מטרופולין? נחיה ונראה.
ראוי להזכיר, כי עם כניסתה של מטרודן לב"ש נאמר
18/05/09 21:05
1צפיות
ע"י משרד התחבורה, כי מתוכנן שינוי במערכת הקווים העירונית. הזכיון עומד להסתיים, לפחות לפי המכרז שדיבר על שש שנים, וכמעט שלא נעשו שינויים. היכן היתה העיריה עד עתה ? היכן היה משרד התחבורה עד עתה ?
ובמקום לשפר ולבצע שינוי מהותי...
18/05/09 21:42
1צפיות
מעדיפים להכניס מוניות שירות ולהרוס עוד יותר. טימטום.
הנושא לא ברור כלל
19/05/09 00:25
1צפיות
מה שכן ברור גם למי שאין לו תואר בתחבורה זה שהקווים בבאר שבע חסרי היגיון. ולא פלא: הפעם האחרונה שנעשה תכנון מקיף הייתה עוד לפני העלייה מברית המועצות ומאז העיר השתנתה מאד בפריסת האוכלוסייה ובצרכיה. ממה שהבנתי "מטרודן" סירבה לשנות את מערך הקווים שנקבע בזיכיון אלא תמורת פיצוי נכבד (נקודה למחשבה אגב בנושא ההפרטה). אבל אם אכן הזיכיון תם, למה לא לעשות רוויזיה מקיפה לפני חידושו? עבדו על תוכנית נרחבת כאשר אותו טל אל על צץ עם הרעיון הגאוני של מוניות שירות.

הגודל של באר שבע הוא כזה שהיה אמור לאפשר להזיז דברים בזמן סביר, ולתת מענה טוב לצרכים. (האמצעים אולי לא גדולים כמו במרכז אך גם הצרכים אינם כה גדולים, כי גודל האוכלוסייה וצפיפותה אינם כמו בגוש דן או ירושלים). זה לא קורה, וחבל.

גם על שבילי אופניים שמענו כבר לפני שנים רבות ולא זז כמעט כלום, אע"פ שבניגוד למרכז אין כל-כך בעיה של שטחים.
בקרוב: פורום תח"צ בערוץ 1!
174תגובות
18/05/09 01:08
2צפיות
לפני מספר ימים ביקש הערוץ ה-1 לצלם כתבה ל"יומן שישי" אודות סגירת קו הרכבת לבאר שבע עקב עבודות תשתית וניתוקה של בירת הנגב, זמנית, מרשת המסילות הארצית. הכתבה תוכננה לעסוק בסבלם של הנוסעים הרבים בקו ורצתה לשאול את השאלה: "כיצד זה נסגר קו ראשי לתקופה כה ממושכת?" אך למרבה ההפתעה, הקדימה...

(המשך...)
לפני מספר ימים ביקש הערוץ ה-1 לצלם כתבה ל"יומן שישי" אודות סגירת קו הרכבת לבאר שבע עקב עבודות תשתית וניתוקה של בירת הנגב, זמנית, מרשת המסילות הארצית. הכתבה תוכננה לעסוק בסבלם של הנוסעים הרבים בקו ורצתה לשאול את השאלה: "כיצד זה נסגר קו ראשי לתקופה כה ממושכת?" אך למרבה ההפתעה, הקדימה רכבת ישראל את לוח הזמנים ופתחה את הקו לאחר סגירה בת מספר ימים בודדים בלבד. הנוסעים שמחו אך הערוץ ה-1 נשאר ללא אייטם...
וכך החליט לו כתב הערוץ ה-1, ניסים מוסק להחליף כיוון ולצלם כתבת רקע כללית על הרכבות בישראל, בעבר, בהווה ובעתיד. פניה אל משרדה של דוברת הרכבת הובילה את ניסים לחן מלינג, סגן מוזיאון הרכבת וזה, בתורו, הפנה אותו אליי.
וכך, לאחר שביטלתי היום כמה תכניות ופיניתי את היום לטובת הענין, יצאנו מוקדם בבוקר לתחנה ההיסטורית של ירושלים, תחנת החאן, צילמנו את מצבה העגום של התחנה כיום ודיברנו על עברה המפואר ועתידה הלוט בערפל... בעת שיטותיי במשרד התחנה, מצאתי אוצר קטן שנשתמר באורך פלא כל השנים הללו ולא הפך לג'ויינט בידי אחד מדיירי המקום הנוכחיים...
מתחנת החאן המשכנו לתחנה החדשה במלחה, שוחחנו מעט עם מנהל התחנה שחלק מחברי הפורום כבר מכירים אותו, הלא הוא יצחק עזיזי. איש שקט ומקסים שהיה האחרון שהוריד את השאלטר בתחנת החאן ועד היום מתגעגע אליה מאוד. הצטרפנו אל הנהג הנחמד רפי בן שושן ברכבת 512 של 11:40 ונסענו איתו עד תחנת בית שמש.
משם יצאנו דרומה בחיפושינו אחר עבודות ההכפלה בקו נען-באר שבע. פועלים בעבודה לא מצאנו, אבל בקילומטר ה-48, סמוך לצומת בית קמא ונחל שיקמה צילמנו את העבודות המתקדמות על יישור העקומות בתוואי וההכנות להכפלת המסילה. משם המשכנו לתחנת קרית גת, עלינו על רכבת 117 לבאר שבע צפון במטרה להגיע לדימונה. אך לאחר מחשבה, החלטנו לוותר על הנסיעה לדימונה ולהשלימה ביום הצילומים הבא. במקום זאת חזרנו לירושלים, עלינו אל משרדי וצילמנו כתבה נפרדת על הפורום שלנו. דיברנו על שירות שאלות המודיעין וההכוונה שלנו המספק מענה אמיתי לבעיה קשה של חוסר קונסולידציה ותיאום בין מוקדי המודיעין של חברות התח"צ בארץ, דיברנו על הקשר החם וההכרה בפורום על ידי גורמים בכירים ביותר בענף התח"צ בארץ ובראשם צמרת רכבת ישראל, משרד התחבורה, אגד, דן וכו', על תרומתו של הפורום וחבריו הבכירים לקידום נושאים חשובים כמו שיתוף הפעולה עם מגמה ירוקה, תרומתו של בועז ל לשיפור הקו של בית שמש ומניעת גריטתו של קטר הדיזל הראשון של ר"י, קטר 101 ע"י הד"ר בני הספל מאונברסיטת תל אביב ואנשים רבים נוספים אשר תרומת החשובה קידמה את הענין ועוד ועוד...
חלקה השני של הכתבה יצולם בימים הקרובים בעת נסיעות מזדמנות ברכבות ברחבי הארץ וכן במוזיאון הרכבת בתחנת חיפה מזרח.

למרות שאני מוכרח להודות שאני לא שלם ב-100% עם רוח הדברים שנאמרו בכתבה, לא מרוצה לחלוטין מצורת הופעתי בה, כולי תקווה שלא כשלתי בדברים המהותיים בצורה חריפה וכן שכתבה כזו תביא את הפורום למדרגה גבוהה עוד יותר מזו, בה הוא נמצא כיום, מה שיאפשר לנו להמשיך ולפעול למען קידם התחבורה הציבורית במדינת ישראל. הכתבה מוכיחה שפורום אינטרנטי המאחד גולשים ואזרחים מן המנין יכול לתרום, להשפיע ולשנות. כולי תקווה שגופים נוספים יגיעו להבנה ששיתוף פעולה עם הפורום יביא רק תועלת להם ולציבור הלקוחות שלהם.

עלינו לזכור שומטרתו של הפורום היא לעודד שימוש בתח"צ, לשפר, לעזור ולקדם נושאים חברתיים חשובים, לאחד את אותם חובבי רכבות ואוטובוסים שמרכיבים את הגרעין של הפורום. ישנם מספיק כלי תקשורת אחרים, צהובים יותר וצהובים פחות ששמו להם למטרה להציג רק את הצדדים השליליים, המחדלים והכישלונות. שלא תבינו אותי לא נכון: אינני בעד הסתרת האמת המרה כשיש לחשוף אותה, להיפך! אבל כדי לעודד ציבור להשתמש בשירותי התח"צ, חשוב יותר להציג את היתרונות הרבים הכרוכים בכך...

כבר זמן רב לא העליתי שרשור תמונות ארוך וכבד ואני מקווה שתסלחו לי על כמות התמונות הלא מבוטלת בשרשור הנ"ל.

הכתבה תשודר, כאמור, באחד מימי שישי הקרובים ואשתדל להביאה לכאן במלואה.

תהנו!
שרשור הכוונה ומודיעין 18/5
59תגובות
17/05/09 23:47
נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.

על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר
אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת. הקפידו
לשרשר את שאלתכם לשרשור ההכוונה בתאריך הרלוונטי.

נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר. אם דרוש לכם מידע...

(המשך...)
נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.

על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר
אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת. הקפידו
לשרשר את שאלתכם לשרשור ההכוונה בתאריך הרלוונטי.

נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר. אם דרוש לכם מידע
אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.
אין צורך להשתמש באייקון  - זה פשוט מיותר.
הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים
ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.

הכוונות נפוצות ניתן למצוא באגף השאלות הנפוצות של הפורום - מומלץ
לבדוק טרם כתיבת השאלה בפורום.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום




שאלה לנהגי אגד שכותבים בפורום
17/05/09 18:52
2צפיות
כמה אוטובוסים יוצאים בהערכה גסה מדי מוצ"ש ב"חופש הגדול" מהתמח"ת לאילת. ומאילת לת"א? (רק מוצ"ש, כאמור)
למיטב זכרוני מהפעם האחרונה שתפסתי אוטובוס לאילת היה מדובר במספר דו-ספרתי. האם אני צודק?
17/05/09 21:46
1צפיות
º
הנהגים בחופש
17/05/09 23:08
1צפיות
אני מתחיל לקבל כזה רושם
18/05/09 00:07
2צפיות
הנהגים דווקא בעבודה כנראה,
18/05/09 07:45
2צפיות
אם הם היו בחופש, סביר להניח שכבר היית מקבל תשובה..
18/05/09 07:48
1צפיות
אני נוטה להאמין שאתה צודק. נחכה בסבלנות
º
19/05/09 03:14
1צפיות
º
קיבלתי...
19/05/09 23:25
1צפיות
לפי מה שזכור לי...
18/05/09 00:24
2צפיות
(אני לא נהג אגד)

לפחות 4 ולפעמים מגיע לשבע בקיץ :) עשיתי את הנסיעות האלה הרבה. המון... גם בחמישי בערב יוצאים לפחות 3-4 אוטבווסים של 00:30
המספר הזה נשמע לי סביר למדי.
18/05/09 11:04
1צפיות
אבל אני ואוטובוסים . נו, איפה ההוא מעיר המעלות הטובות כשצריך אותו?
מה זה לפחות 4
18/05/09 15:33
1צפיות
מצאת השבת ועד קצת אחרי חצות יוצאים סה"כ 4 אוטובוסים? נשמע לי קצת מעט מדי.
גם לי זה נשמע מעט מדי
18/05/09 15:43
פעם אחרונה שנסעתי באוטובוס לאילת היה בשנת 92'. כמדומני שנסעו אז לפחות 4 בו זמנית. בחצות וחצי.
מצאת השבת ועד לאחר חצות להערכתי לפחות 7 או 8 ואולי אף מעל 10 אוטובוסים. נשמע סביר בהחלט.
אני חושב שהוא התכוון
18/05/09 18:19
למספר האוטובוסים פר שעת יציאה.
אמנם אני לא נהג
18/05/09 18:36
אבל לצורך אינדיקציה... בקיץ שנה שעברה עבדתי בכמה לילות של מוצ"ש בואדי ערה ובכל הפעמים הללו ספרתי בין 10 ל 13 אוטובוסים שהיו נוסעים בשבתות בלילה מרכזית המפרץ חיפה לכיון אילת.
לא נהג אגד
18/05/09 21:34
אבל לפני שנתיים האוטובוסים מאילת לתל אביב היו מתחילים בשעה 11:30 בבוקר ביום שבת (כן, מה ששמעתם), והיו יוצאות נסיעות כל שעה, כשבכל נסיעה יש לרוב 2-3 אוטובוסים.
המספר אינו מוחלט.
19/05/09 03:13
מספר האוטובוסים היוצאים מהתמח"ת (או גם ממתח"כ בחיפה) במוצ"ש בלילה נקבע עפ"י מספר ההזמנות שבוצעו במרכז ההזמנות הארצי;
המספר יכול בקלות להגיע גם לכ-10, ולעיתים אף יותר.
תודה לכל מי שענה
20/05/09 20:56
ואם יש עוד מישהו שיוכל לשפוך אור על העניין אני מאוד אודה לו
הצעה: התקן אחד למילוי דלק בכל החברות
17/05/09 13:53
הכוונה לאחד למוצר אחד את הדלקן, פזומט ודומיהם

מתי יהיה אפשר לאחד את הרב קו בצורה דומה?
כתובות אינטרנט מצורפות:
º
קבלו תיקון: גם איחוד הדלקנים נכשל
17/05/09 16:13
כתובות אינטרנט מצורפות:
º
זה היה מהיר יחסית..
17/05/09 21:25
º
זה עונה לך על השאלה?
17/05/09 22:42
º
הרב קו לא מאוחד עדיין?
18/05/09 02:14
לא - למרות שבאותו כרטיס ניתן להשתמש
18/05/09 09:30
במספר חברות - עדיין צריך להטעין אותו לכל חברה בנפרד!
שיא ישראלי חדש...
18/05/09 02:13
תיאטרון אבסורד.
מרצדס CapaCity‏ בירושלים
17/05/09 07:57
4צפיות
שמועה די עיקשת אומרת שבעקבות הניסוי המוצלח, כבר יצאה הזמנה לכ- 20 אוטובוסי MB CapaCity ‎‏ באורך 21 מ` שיקלטו בעוד כחצי שנה בסניף מרכז בירושלים ויעבדו על הסידורים של קוים 32 ו- 25.
25 זה לנווה יעקב
17/05/09 11:08
1צפיות
מאיפה ולאן נוסע קו 32 הירושלמי?
אאל"ט, מרמות לגילה דרך מרכז העיר..
17/05/09 14:10
1צפיות
(קו עמוס במיוחד עם תדירות בינונית)
º
קו מרמות לגילה דרך מרכז העיר.
17/05/09 19:09
1צפיות
º
תודה רבה למשיבים
17/05/09 19:56
1צפיות
º
קבל אחד לדוגמא מתערוכת הרכב הנובר 2008
17/05/09 18:32
2צפיות
קבל אחד לדוגמא מתערוכת הרכב הנובר 2008
עוד אחת בהקטנה הצלם מאיט חלקיקים
17/05/09 18:39
2צפיות
עוד אחת בהקטנה הצלם מאיט חלקיקים
עוד אחת בהקטנה הצלם מאיט חלקיקים
הצילום מתערוכת הרכב בהנובר  AAA2008
קוביז99
º
יש למישהו תמונה שלו גם מבפנים?
18/05/09 00:17
1צפיות
º
חשבתי שבקו 74 (HGB 3)
17/05/09 19:55
1צפיות
והנה משהו מהניסוי
17/05/09 20:55
2צפיות
והנה משהו מהניסוי
הזכויות על התמונה שמורות לצלם...
לא נראה לי סביר
17/05/09 21:41
1צפיות
ראשית, ה CapaCity מגיע באורך של 19 וחצי מטרים ולא 21, סך הכל מטר וששים יותר ממפרקי רגיל מתוצרת מרצדס או מאן.
ה CapaCity הובא לארץ לניסוי ועל מנת לנסות להכנס בדלת האחורית לשלב  ה PQ של המטרונית, למרות שהוא אינו עומד בתנאי הסף. אוטובוס זה מתאים לנסיעה בצירי תנועה ראשיים ויישרים. ראו  היכן הוא נוסע באיסטנבול. הסרן הכפול בקרון האחורי מקשה מאוד על התמרון, וברדיוסי הסיבוב ברחובות ירושלים זו תהיה מכשלה. הדבר גורם לקושי רב יותר בנהיגה בהשוואה למפרקי רגיל.
יתרה מכך, כל משפחת הסיטארו יקרה מאוד ! מחיר הרכישה הפך להיות גורם דומיננטי מאוד בהחלטה על סוג האוטובוס שיכנס לשירות.
לא סביר שמישהו ילך להשקיע היום מחיר הגבוה בעשרות אחוזים מכל אוטובוס אחר בשביל המטר וששים הנוספים, חוץ מזה שמאן כבר הציגו גרסה מקבילה ל NG.
לא סביר שמישהו ילך להשקיע היום מחיר הגבוה בעשרות אחוזים מכל אוטובוס אחר באוטובוס בו האמינות והשרידות דומות, מה גם שמהיכרות עם הסיטארו מעליו ומתחתיו כאשר הוא מונף על הליפט, יש בו כמה פשלות תכנוניות.
כמו שאמרתי, זו רק שמועה
17/05/09 22:37
1צפיות
ותודה על התיקון.
ע"פ עדות של נהג שניסה את הקאפאסיטי - הוא
17/05/09 23:03
1צפיות
מתנהג פחות או יותר כמו מפרקית רגילה. זה גם מה שכתוב בברושורה הפרסומית שלו, שהוא תוכנן לעבוד ברחובות רגילים כמו מפרקית רגילה, ויעבור בכל מקום בו מפרקית רגילה יכולה לעבור.

בלי קשר לקו 32 ו-25, אולי בשביל המטרונית יהיה יותר הגיוני לנסות את האוטו הזה שבדיוק הושק, ולא את הקאפאסיטי...
במרכז על המטרונית בין היתר התמודדות של סקניה
17/05/09 23:32
2צפיות
היברידית ארוכה עם שני מפרקים.
נסעתי עליו כמה פעמים..
18/05/09 00:03
1צפיות
הוא בניסוי ב2 קווים גם בשטוטגרט, חוץ מהגודל..לא הרגשתי שום הבדל בינו לבין הסיטארו.
האם פירוש הדבר ש"הקו הכחול" ימסר ל"אגד"?
17/05/09 22:53
4צפיות
בזמנו היתה מחלוקת האם למסור את הקו הכחול ל"אגד" או להוציא אותו למכרז. לאור העובדות שצוינו כאן - רבי-הקיבולת קשים יותר לתימרון ויקרים יותר - ניתן להניח ש"אגד" לא היתה משקיעה ברכישת האוטובוסים הללו לקווים הרגילים בלבד, שבכל מקרה הולכים לאבד נוסעים לא מעטים עם הפעלת הרק"ל והקו הכחול. האם הנחה זו נכונה? מה אומרות על כך ה"שמועות"?
כרגע שום קו לא נמסר לאף אחד.
17/05/09 23:58
2צפיות
עוד מוקדם לדבר על הקו השני.
נצל"ש: האם קו 480 יעצור ליד עזריאלי בת"א?
17/05/09 22:56
1צפיות
לאחרונה פורסם שקו 480 בחלופה היוצאת מהר הצופים ביום ה' יוריד נוסעים ליד עזריאלי בת"א. האם תהיה הורדה ליד עזריאלי גם בחלופה העיקרית? האם יהיה גם איסוף לכיוון ירושלים?
קו 480 מהשכונות בירושלים
18/05/09 14:04
1צפיות
קו 480 החדש שיצא בבקרים מהשכונות בירושלים וזה שיצא מהר הצופים בימי חמישי יעלו דרך מחלף השלום ויעצרו בעזריאלי .
הקו לא יאסוף לכיוון ירושלים.
שאלה על אוטובוס אחר - סקניה.
17/05/09 23:38
2צפיות
שאלה על סקניה עם מרכב אלומיניום:
האם בפועל יש יתרון משמעותי מבחינת ביצועים וחיסכון בדלק, בהשוואה לאוטובוס עם מרכב רגיל?
האם יש למרכב אלומיניום יתרון בבטיחות פסיבית?
מה הם הבדלי המחירים? האם מרכב אלומיניום יקר יותר או דווקא זול יותר?
מצד אחד השערה למחיר גבוה יותר, כי במכוניות אלומיניום (אודי A8 וגם A2) המחיר הוא גבוה מאוד.
לכן הייתי שמח גם לדעת אם זה מעשי לייצר מכונית עם גוף אלומיניום במחיר שווה לכל נפש.
מצד שני יש גרסה, שההרכבה בו פשוטה יותר בהשוואה לאוטובוס אחר.
אז מה נכון?
תודה מראש.
איך האוטובוס הזה הגיע לארץ ?
18/05/09 00:27
2צפיות
המרצדס הארוך עליו נפתח השרשור, באוניה או טיסה ?
º
באוניה
18/05/09 01:33
2צפיות
שרשור הכוונה ומודיעין 17/5
41תגובות
16/05/09 23:52
28צפיות
נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.

על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר
אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת. הקפידו
לשרשר את שאלתכם לשרשור ההכוונה בתאריך הרלוונטי.

נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר. אם דרוש לכם מידע...

(המשך...)
נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.

על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר
אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת. הקפידו
לשרשר את שאלתכם לשרשור ההכוונה בתאריך הרלוונטי.

נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר. אם דרוש לכם מידע
אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.
אין צורך להשתמש באייקון  - זה פשוט מיותר.
הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים
ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.

הכוונות נפוצות ניתן למצוא באגף השאלות הנפוצות של הפורום - מומלץ
לבדוק טרם כתיבת השאלה בפורום.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום




סופה של התמח"ת?
134תגובות
16/05/09 23:04
6צפיות
"דן" ו"אגד" מוכנות לפנות את התחנה המרכזית החדשה בת"א. בסיור של השדולה הסביבתית של הכנסת הצהירו שתי החברות כי הן מוכנות לוותר על התחנה, המזהמת והרועשת. "החלופות כבר אושרו על ידי משרד התחבורה", טוענים בחברות התחבורה הציבורית. וגם תחזית פסימית לשיפור כולל של מערך תחבורה...

(המשך...)
"דן" ו"אגד" מוכנות לפנות את התחנה המרכזית החדשה בת"א. בסיור של השדולה הסביבתית של הכנסת הצהירו שתי החברות כי הן מוכנות לוותר על התחנה, המזהמת והרועשת. "החלופות כבר אושרו על ידי משרד התחבורה", טוענים בחברות התחבורה הציבורית. וגם תחזית פסימית לשיפור כולל של מערך תחבורה בגוש דן

nrg מעריב
לטביה-פרק 3
61תגובות
16/05/09 16:04
2צפיות
למעשה נוצר מצב שהפרקים מחולקים לפי הימים,כך גם שני הקודמים,נראה לי שאמשיך כך,יבדק ע"פ קצב ומלאי התמונות.

(המשך...)
למעשה נוצר מצב שהפרקים מחולקים לפי הימים,כך גם שני הקודמים,נראה לי שאמשיך כך,יבדק ע"פ קצב ומלאי התמונות.
קו 50 המחודש בירושלים
16/05/09 12:52
2צפיות
מישהו יודע לומר מה תהיה התדירות שלו?
בהודעות לא נאמר דבר על התדירות,
16/05/09 12:58
1צפיות
כך שניתן לצפות שלא יהיה שינוי, כלומר תדירות עלובה של פעם בחצי שעה בשעות השיא ו-45 דקות בשפל.
אתר האינטרנט רכבת ישראל - "אשף" תכנון נסיעה
16/05/09 12:34
160צפיות
מצורפת לידיעת המתעניינים, הודעת מייל שהעברתי לפניות הציבור.
אם למי מחברי הפורום יש הערות והארות לענין, אשמח לקרוא.


שלום,

ברצוני להסב את תשומת לבכם לבעיה קשה שנתקלתי בה
באתר האינטרנט - "אשף" תכנון נסיעה.

לדוגמה, הייתי צריך לחזור מהרצליה לתחנת חיפה מרכז השמונה
ימי חול, שעות אחה"צ, הכנסתי את הנתונים המתבקשים  וקיבלתי מהמערכת
את האפשרויות של שעות יציאה מהרצליה:  14:36, 15:36, 16:36
ובאופן כללי XX:36 עד 19:36 כולל.

מעיון בלוח הזמנים המודפס נראה כי  גם כל הרכבות שיוצאות
מהרצליה צפונה בטווח השעות הנ"ל לפי XX:17 מגיעות לבנימינה
ומאפשרות קשר נוח לחיפה , אולם ה"אשף" מסיבה לא ברורה, לא מצביע על אפשרויות אלו.

ולדוגמה מעשית, (אמיתית) הגעתי לתחנת הרצליה ביום ד', שעה 17:42 במטרה לנסוע לחיפה.
עפ"י אשף האינטרנט שלכם הייתי אמור להמתין לשעה 18:36. (סה"כ המתנה 52 דקות בהרצליה,
והגעה מתוכננת לחיפה מרכז בשעה 19:51 )
בפועל יש כנראה גם רכבת צפונה בשעה 18:17 שיכולה להתאים לנסיעה זאת.

בחרתי במצב "תכנון ידני עצמאי" ועל כן נסעתי בשעה 17:50 מהרצליה, דרומה לתחנת ת"א אוניברסיטה,
הגעתי בשעה 17:56.  
בשעה 18:05 עליתי בת"א אוניברסיטה על ישירה לחיפה והגעתי לחיפה מרכז בשעה 18:57.
סה"כ בתכנון ידני פרימיטיבי הגעתי לחיפה 54 דקות לפני התכנון הממוחשב שלכם המכונה (בטעות) "אשף תכנון נסיעה".

להבנתי, מערכת תכנון ממוחשבת אמורה לתת בקלות אפשרות נסיעה אופטימלית, המהירה ביותר ללקוח.
המערכת שלכם, כרגע, רחוקה מאד ממצב בו היא מעניקה  שרות זה.

אשמח לתגובתכם,


**  נסעתי את הנסיעה הנ"ל עם כרטיס ת"א - חיפה.
היות ואני מחזיק קבוע בכרטיסיית 12 נסיעות חיפה-ת"א
ולא היה לי זמן לקניית כרטיס חיפה-הרצליה.
לא בררתי משמעויות בתחום הכרטיסים לאופציה זאת.
ה"אשף" באמת לא מראה את כל האפשרויות והקישורים
16/05/09 13:08
1צפיות
וחבל.

יכול להיות גם שיש שם "הגנה" מפני זמן ההמתנה קצר מדי (שעלול להיות בעייתי במקרה של איחור).
יש גם עוד בעיה...
16/05/09 15:31
1צפיות
גם אני פניתי לפניות הציבור של הרכבת.
הבעיה היא במספור הרציפים באשף, המון פעמים מופיע רציף 0 .... ואם מתכננים הגעה ממש דקה לפני שהרכבת יוצאת זה קצת בעיה כי צריך למצוא את הרציף ואז יש סיכוי שמפספסים את הרכבת.....
לא קיבלתי שום תגובה מהרכבת.
שבת שלום.
2 דברים לי אליך
16/05/09 16:10
1צפיות
קודם כל, העובדה שאתה לא קיבלת את הרכבות שיוצאות בשעה XX:17 זו תקלה ולא ניתן לתרץ זאת.
עשיתי בדיוק את מה שאתה עשית וקיבלתי בדיוק את אותם תוצאות. הסתכלתי בלו"ז לכל היום וגם שם לא נראו רכבות רבות שיוצאות בשעה XX:17. זה פשוט נראה שבסיס הנתונים של האשף אינו מלא ומדוייק (דבר מוזר שלעצמו). אני מניח שזו הסיבה שלא ראית רכבות אלו ולא בגלל תקלה באשף.

לגבי הנסיעה שעשית לבסוף נראה לי קצת מוגזם שהאשף יבדוק נסיעות "אחורה" על מנת להתקדם "קדימה". כלומר, לא נראה לי שהאשף כאשר הוא מחפש נסיעה מהרצליה לחיפה צריך לבדוק תחנות דרומיות להרצליה. הדוגמא שהבאת היא פשוט מאוד קיצונית (כי מדובר בתחנה הראשונה שרכבת מהירה לא עוצרת בה). למעשה נראה לי שיש רק עוד מצב אחד כזה: אולי למי שרוצה להגיע מקסריה לת"א כדאי קודם כל לנסוע צפונה לבנימינה ורק אז לנסוע דרומה (אולי גם בכיוון ההפוך זה יכול לעבוד).
בכל מקרה אני לא חושב שהאשף צריך להראות אופציות אלו. אם הוא היה מראה אני כבר רואה תגובות כגון "איזו מטומטמת הרכבת שאדם רוצה לנסוע צפונה היא קודם כל לוקחת אותו דרומה" וכו'.
הכוון לא אמור בכלל לעניין אף אחד
16/05/09 17:24
1צפיות
כלומר על אתר הרכבת |הדגשכן| לחפש, אם צריך, גם נסיעות בכוון מנוגד. כלומר אדם הרוצה צפונה לבדוק
האם נסיעה קצרה דרומה תסייע לו וההיפך.
הקריטריון שאני הייתי קובע, אם הדבר היה בידי, הוא, להמליץ על נסיעה קצרה הפוכה רק בתנאי שהיא חוסכת מעל ל-5
דקות אלמלא הנסיעה ההפוכה.
במקרה של פותחת האשכול ברור שכן, כי כאן החסכון הוא לא של איזה 5 דקות מסכנות אלא של מעל ל-50 דקות!
במילים אחרות אתה אומר שהאשף צריך
16/05/09 19:24
2צפיות
לקחת בחשבון לא רק את זמן נסיעת הרכבות אלא גם את זמן הגעת הנוסע לתחנה. אם הנוסע מגיע לתחנה 10 דקות לפני הרכבת אז שיסע בה ואם הוא מגייע 20 דקות לפני אז שיקח רכבת אחרת אחורה ויחליף בתחנה קודמת בשביל לעלות על רכבת מהירה שלא עוצרת בתחנה שלו. זה נראה לך? אתה יודע כמה זה יסבך ויאיט את האלגוריתם? זה בהחלט אפשרי מבחינה מתמטית אבל האם צריך לעשות את זה ("לדפוק" את האלגוריתם) בשביל 2 תחנות קטנות יחסית בלבד (הרצליה וקסריה)?
בדוגמא של פותח השרשור ניתן לראות כי הוא הגיע לתחנה כ-6 דקות לאחר יציאת הרכבת. כאשר אתה מפספס אותה בקצת, אתה צריך לחכות הרבה (כל עוד אין רכבת כל 10 דקות, זה מה יש).
לכן במקרה שלו נסיעה אחורה הייתה "מסייעת" אבל כאשר אדם "רגיל" מגיע לתחנה זמן קצר לפני יציאת הרכבת (ולא אחרי) אז זה לא רלוונטי.
בכל מקרה בדוגמא שלו החסכון לא היה מעל 50 דקות וזה בשל העובדה שלא כל הרכבות נלקחו בחשבון (רכבות X:17).
לא יאט ולא נעליים.
16/05/09 22:12
1צפיות
רשת הרכבות ה"סבוכה" שלנו לא אמורה להוות בעיה עבור אף אלגוריתם שמכבד את עצמו.
התייחסותי ל- XrayCharlie
16/05/09 17:34
1צפיות
תודה על ההתייחסות המפורטת והענין בהודעתי.

הדוגמה שהבאתי כנראה נכונה (לפחות בשעות אחה"צ) כ- 5 עד 6 פעמים ( !!!) לפחות  בכל יום חול
לרוצים להגיע מתחנת הרצליה לכל התחנות שמחיפה חוף הכרמל וצפונה !!
{ כנראה בפרק הזמן שבין XX:36 שנייה אחרי יציאת הרכבת צפונה ועד XX:50 שנייה לפני יציאת הרכבת דרומה,
כלומר "חלון הזדמנויות"  של 14 דקות לערך [מתוך 60 דקות] מספר לא מועט של פעמים ביום }

אינני איש מחשבים, אך אני בטוח שכמו שיש בכל מכשיר GPS את אפשרות (התוכנה)
של "הדרך הקצרה ביותר"  ואת האפשרות של "הדרך המהירה ביותר",
הרי שבשל הפשטות והאופי הקבוע של לוח הזמנים הרכבתי,
ניתן בצורה פשוטה למדי להעניק את האופציה המתאימה ללקוח המתעניין.
בהנהלת הרכבת צריך פשוט "ראש פתוח ולב מבין (ללקוחות)" והתקשרות
עם חברת מיקור חוץ מתאימה בתחום יישומי האינטרנט,
ואפשר לפתור זאת.

אגב בדוגמה שנתתי (ונסעתי בה בפועל) בתחנת ת"א האוניברסיטה
החילופים הם על אותו הרציף, רק בדופן השנייה, ללא צורך בירידה
לתחנה התת-קרקעית. (בכל מקרה יש כ-9 דקות)
החלפה של 3 דק' ופחות
16/05/09 19:41
1צפיות
אינה נחשבת להחלפה "נורמלית" מבחינת הרכבת (וגם החלפות עם המתנה של מעל ל-30 דק') ולכן כל הרכבות שיוצאות מהרצליה/בית יהשע/נתניה/חדרה שמגיעות לבנימינה בשעה XX:50 לא מופיעות בחיפוש, כי הרכבות שיוצאות מבנימינה לכיוון צפון אח"כ הן בשעה XX:53 והרכבת הבאה רק לאחר שעה או יותר מחצי שעה...

בקשר למידע על רציפים-אינו מופיע באתר מכיוון שזה משהו שיכול להשתנות.... לכן צריך להאזין למער' הכריזה או לוודא את הרציף בתחנה עצמה לפי שילוט אלקטרוני...

החלפות ב-3 דקות ופחות
16/05/09 22:54
1צפיות
במהלך הפעילות הרגילה של רכבת ישראל
(כלומר ללא השבתות חיפה-נהריה וללא קרונות שמתהפכים בבנימינה, טפו טפו טפו),

הרי שהנוסעים צפונה ברכבת המאספת עד בנימינה,
ומחליפים בבנימינה ע"י עלייה לרכבת לחיפה,
מבצעים את ההחלפה על אותו ה"אי" שבמערבו הם יורדים מהמאספת,
ובצידו המזרחי הם עולים לרכבת הבאה צפונה.
להערכתי מדובר במרחק (רוחב ה"אי" הדו-רציפי 2-3) של עד כ-3 מ' (300 ס"מ),
לכן:
1. 3 מ' הליכה, ללא מדרגות ללא הבדלי גובה, בזמן של 3 דקות
נראה די סביר.
2. בכל מקרה הרי שהתנועה צפונה מתנהלת על פס אחד, כך שתמיד הרכבת המאספת
שיצאה קודם מת"א, תגיע לבנימינה לפני הרכבת המאוחרת יותר בקו ת"א-בנימינה-חיפה.
בגלל כללי ההפרדה הקיימים גם בין רכבות הנוסעות על אותו הפס באותו הכיוון,
הרי שתמיד יישאר לנוסעים זמן לצעוד 3 מ' מרציף 3 לרציף 2 (אם אינני טועה).
את ממש לא צודקת
16/05/09 22:57
2צפיות
או לא אמורה להיות צודקת.
שכן החלפה מתחנות הביניים בין ת"א לקיסריה/פ"ח בתחנת בנימינה לרכבות לחיפה/נהריה היא החלפה על אותו אי רציפים.
מכאן שלא רק 3 דקות אמורות להספיק אפילו דקה אחת אמורה להספיק.
מה עוד שהרכבת מבנימינה לחיפה שיוצאת 3 דקות אחרי שהפרברית מת"א מגיעה לבנימינה היא רכבת שאמורה
לאסוף את אותם נוסעים שבאו מהרצליה/בית_יהושע/נתניה/חדרה/קיסריה-פרדס_חנה ואשר ממשיכים לחיפה והצפון.
היא לא מחכה
17/05/09 00:10
1צפיות
לא ידוע לי אם זה באותו רציף או לא, מה שכן, במידה והרכבות הבפרבריות מאחרות, רכבת הקישור אינה מחכה ויוצאת בזמן.....
מאוד לא מדוייק
17/05/09 00:19
1צפיות
שכן הרכבת החצי מהירה (ת"א - בנימינה - חיפה [ עם או בלי המשך לקריות, עכו ונהריה]) לא עוקפת, בד"כ, את הפרברית,
שאמורה להגיע 3 דקות לפניה לבנימינה.
נדיר מאוד שה"חצי מהירה" תעקוף בדרך את הפרברית, ואם זה כבר נעשה, הרי שמאותו רגע החצי מהירה אוספת
את אלו שהיו על הפרברית המאחרת.
זה קרה לא פעם ולא פעמיים בתחנת חדרה.

טכנית, מבלי שהפרברית תכנס לעקלתון (מסילה 3) באחת מהתחנות בדך, החצי מהירה לא יכולה לעקוף אותה, שכן שתיהן
משתמשות באותה מסילה, המסילה המערבית מבין שתי המסילות שבין ת"א לחיפה.
º
מבחינה טכנית אתה צודק
17/05/09 13:55
בוודאי שזה חוזר על עצמו מספר פעמים
16/05/09 19:42
1צפיות
בוודאי שזה חוזר על עצמו מספר פעמים
אם יש X מקרים בהם רכבות מסויימות לא מופיעות בלו"ז (רכבות X:17), אז X פעמים מה שאמרת יקרה.

אין ספק שיש פה בעיה.
בבידקת הלו"ז לכל היום ניתן לראות (בתמונה) כי האשף מזהה גם רכבות X:36 וגם רכבות X:17 (בבוקר), רק רכבות X:17 בשעות הצהרים המוקדמות ורק רכבות X:36 בשעות אחר הצהרים.
אם תחפש רכבות בין הרצליה לבנימינה בשעות אחר הצהרים תראה גם את רכבות X:17 כך שהם כן בבסיס הנתונים אבל מאחר ואני לא מכיר את האשף מבפנים אני לא יכול להגיד אם הבעיה באשף או בבסיס הנתונים (חוסר בקישור או לא יודע מה).
לדעתי, מאחר והאשף כן יודע שגם רכבות X36 ו-X:17 מתאימות לנסיעה לחיפה, הבעיה היא בבסיס הנתונים אבל זה רק השערה.
בכל מקרה רכבת ישראל חייבת להסתכל על בעיה זו כבר מחר בבוקר.

זה לא משנה באיזה חלק של האתר הבעיה...
17/05/09 03:29
אם בלוגיקה או בבסיס הנתונים. מה שחשוב זה שיש תקלה באתר, ואיך רכבת ישראל הולכת לדבג את זה - זה כבר עניינה.
זה לא משנה מבחינת הנוסע, זה כן משנה מבחינה
17/05/09 13:34
טכנית ומהירות הפתרון.
אם הבעיה היא באשף (מה שקשה לי להאמין) זה יקח (הרבה) יותר זמן לאתר את הבעיה ולפתור אותה (זה לא משהו שהרכבת תעשה בעצמה).
אם הבעיה היא בבסיס הנתונים - מקום שאני מאמין שלרכבת יש גישה ויכולת שליטה - הבעיה יכולה להפתר במהירות רבה יותר.
הדבר הטוב ביותר זה להשתמש בלוח הרגיל
17/05/09 06:39
4צפיות
ניתן להוריד מהאתר של הרכבת את כל הלוח זמנים כקובץ PDF או כקובץ XLS. ואז כל אחד יכול להרכיב לעצמו את המסלול נסיעה המוצא חן בעיניו ביותר. הרבה יותר קל לתכנן נסיעה כאשר כל המידע מול העיניים וניתן לדעת כל רכבת מהיכן יצאה ולאן מגיעה.
לוח רגיל - מגבלת הרציפים
18/05/09 18:13
בלוח הרגיל לא מצויינים רציפי החלפה.
על כן:
החלפה בדרך צפונה בתחנת בנימינה, על אותו האי, מרציף 3  לרציף 2
מרחק של כ-3 מטרים, באותו המפלס, אזי 2-3 דקות זה "המון" זמן.
אבל....
עם לחץ הנוסעים, להחליף מרציף 2 לדוגמה לרציף 5, בתחנת סבידור ת"א-מרכז
בימי ראשון בשעה 08:30 בבוקר, אזי למי שלא יודע בדיוק
את רציפי ההחלפה, וזקוק לשאלה קטנטנה בדרך..... לדעתי 3 דקות לא יספיקו....
תשובת רכבת ישראל
18/05/09 18:17


הנני מעדכן את הפורום בתשובת רכבת ישראל,
אשר הגיעה במהירות וביעילות לתיבת המייל שלי, היום 18.05.09 לפנה"צ

לשיפוטכם/ן להלן התשובה במלואה:



א.נ.,

הנדון: פנייתך לרכבת ישראל בנושא אתר האינטרנט

ברצוננו להודות לך על פנייתך. מערכת תכנון הנסיעה באתר מציגה מסלולים ישירים (רכבת אחת) ומסלול לא ישירים (מחייבים החלפת רכבת  אחת או יותר). מדובר במערכת אוטומטית המבוססת על שימוש בלוגיקה של "סוכן נוסע" עם התאמות מסוימות. הכללים המרכזיים להצגת מסלול נסיעה במערכת (על פי לוח הזמנים המתוכנן) הינם: זמן המתנה מתוכנן בתחנת ביניים אשר לא יעלה על 30 דקות. זמן המתנה מתוכנן בתחנת ביניים אשר לא יפחת מ- 3 דקות ועד 3 החלפות לכל היותר למסלול נסיעה אחד. לאור האמור לעיל, המערכת לא מציגה את כל המסלולים האפשריים בין תחנות מוצא ויעד או לא תציע מסלול כלל, במקרים מסוימים. במקרה שלא מוצג מסלול כלל, באפשרותך לתכנן מסלול נסיעה באופן עצמאי תוך שימוש במספר תחנות החלפה / רכבות ותוך שליטה על זמן ההמתנה בתחנות הביניים.

לא בשולי הדברים נציין כי נוסע המבקש להגיע מהרצליה לחיפה שלא באופן ישיר כי אם דרך תחנת ת"א האוניברסיטה (תוך שימוש ברכבת המופעלת בקו חיפה-ת"א בלבד) נדרש לרכוש 2 כרטיסי נסיעה נפרדים.
אנו שמחים ומעריכים את המעורבות אותה גילית כלקוח.

בכבוד רב,

מורן סנדק
מחלקת פניות הציבור
רכבת ישראל
אני מתקן את ההשערה שלי
18/05/09 20:27
לכל אורך הדרך אני הנחתי שהבעיה היא בבסיס הנתונים. לאור תשובה זו של רכבת ישראל, אני מניח עכשיו שהבעיה היא אכן באשף.

מתגובת הרכבת ניתן להבין כי רכבת אשר יש להמתין לה פחות משלוש דקות בתחנת הביניים, לא תופיע בלוח התוצאות כאופציה שניתן לבנות עליה (אני מבין מזה ששלוש דקות זה בסדר כי אם לא אז מדובר בארבע דקות ואף אחד לא מדבר על זה).

מבדיקה מהירה בלו"ז ניתן לראות שבבוקר יש זמן המתנה של 4 דקות בבנימינה בין רכבות שיוצאות מהרצליה בשעה X:17 לרכבות שמגיעות מת"א (ולכן הן מופיעות בתוצאות) ואילו אחר הצהרים יש זמן המתנה של 3 דקות (והן לא מופיעות). מכאן אני מניח שבאשף משתמשים בנוסחת חישוב הפרש הזמן בסימן גדול מ-3 ולא גדול-שווה ל-3.
אם הרכבת תדרוש להוסיף את סימן השיויון, יכללו בתוצאות גם רכבות שזמן ההמתנה להם הוא 3 דקות.
לדעתי זה דבר נדרש שכן, כפי שכבר נאמר כאן, הרכבות ה-"ישירות" מת"א לחיפה וצפונה באות מאחורי הרכבות המאספות ואוספות את הנוסעים שלהן צפונה בבנימינה ושלוש דקות זה מספיק זמן. לכן רכבות אלו חייבות להופיע בתוצאות השאילתא.
הגוש הירוק ויוזמה חדשה
16/05/09 09:26
תל אביב פיתחה לתושבי תל אביב גן חדש בצפון תל אביב ואף גם טיילת חוף שמחברת יחד עם בת ים
כפי שעשתה גם בת ים שבמקום לבנות בתים היא פינתה חלק ממקומות חניה לכיכר השושעים שלהם מול חנות אף אם
אז הימזמה חדשה .אחרי פיתוח של תל אביב ובתים מול חוף ים לטובת רצים וצועדים או לשם אזרחים שנהנים ללכת לאוך החוף כמוני
להקים קו מיוחד לישסע לאורך החוף למשל קו 10 שמתחילה מבת ים ויסתיים בקצה הכי צפוני של תל אביב
כתובות אינטרנט מצורפות:
תיקון שגיאות כתיב
16/05/09 15:49
תל אביב פיתחה לתושבי תל אביב גן חדש בצפון תל אביב, ואף גם חיברה טיילת חוף  יחד עם בת ים.
כפי שעשתה בת ים שבמקום לבנות בתים היא פינתה חלק ממקומות חניה לכיכר השעשועים שלהם מול חוף ים  גם תל אביב עשתה הנ"ל .
אז היזומה חדשה: אחרי שפיתחו טיילת תל אביב ובת ים מול חוף ים לטובת רצים וצועדים או לשם אזרחים שנהנים ללכת לאורך החוף כמוני .
לשנות את מסלול קו 10  לקו מיוחד שיסע לאורך החוף למשל, קו הנ"ל  שמתחילה מקצה הכי דרומית של בת ים  ויסע  לארוך עד קצה הכי צפוני של תל אביב .
º
מקווה שהבנתם .ואם אכן כן אז שיפכו מה שבלבכם
16/05/09 15:53
שרשור הכוונה ומודיעין 16/5
16/05/09 00:45
24צפיות
נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.

על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר
אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת. הקפידו
לשרשר את שאלתכם לשרשור ההכוונה בתאריך הרלוונטי.

נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר. אם דרוש לכם מידע
אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.
אין צורך להשתמש באייקון  - זה פשוט מיותר.
הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים
ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.

הכוונות נפוצות ניתן למצוא באגף השאלות הנפוצות של הפורום - מומלץ
לבדוק טרם כתיבת השאלה בפורום.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום




מבית רבקה לקוקה קולה
16/05/09 12:36
5צפיות
שלום לכולם!
2 שאלות:
1.איך מגיעים מאזור בית רבקה בפ"ת לצומת קוקה קולה(אני צריכה להגיע למרכז מבקרים)?כמה זמן הנסיעה לוקחת בשעות הבוקר(צריכה להיות שם בסביבות רבע לתשע)?
2.איך מצומת קוקה קולה נוסעים לקריה?לא משנה אם לשאול המלך/עזריאלי.


תודה מראש ושבת שלום! =)
לגבי שאלה 2
16/05/09 13:04
1צפיות
מקוקה קולה צריך לחצות את הכביש ולקחת את אחד מהקוים הבאים:
לעזריאלי: 68 של קווים
לשאול המלך: 70 של דן
º
תודה רבה!=)
16/05/09 16:56
מבית רבקה קו 82 עד מחלף גהה ומשם עם אחד
16/05/09 14:00
4צפיות
הקווים 64/70/164/87/136 עד מחלף גבעת שמואל הסמוך למפעלי קוקה קולה
º
תודה רבה!=)
16/05/09 16:58
1צפיות
ארלוזורוב-פ"ת(רח' אבי אורן\קפלן):
16/05/09 12:05
אני צריכה להגיע לרחוב אבי אורן מחר בבוקר,מארלוזורוב בת"א.
איזה קו של דן מגיעים ישירות לרחוב ההוא?אם בכלל יש ישיר.
הבנתי שגם יש את חברת קווים שאפשר לקחת אוטובוס מז'בוטינסקי\בלינסון ומשם לאבי אורן..אני מעדיפה שזה יהיה כאמור בקן אחד ישיר כבר מארל'.

נכנסתי לאתר של 2 החברות הנ"ל,ויש קו 82 ו92 שמגיעים,אבל אני רוצה לדעת על קווים נוספים ואולי אם יש מהירים יותר שלא עוצרים בכול תחנה בבני ברק וכו'..

תודה
מרכבת ארלוזרוב/מרכז קו 82 בתדירות גבוהה לרח'
16/05/09 13:59
4צפיות
קפלן. קו 92 אינו מגיע לארלוזרוב בת"א. אין משהו יותר מהיר מקו 82
אנחנו מדברים על דן,נכון?
16/05/09 15:01
1צפיות
אז לקחת מארלוזורוב קו 82?
מהי התדירות +\-? בשעות הבוקר?

אין לי בעיה להגיע גם למפעל תנובה(קצת לפני עזריאלי..לא זוכרת את שם הרחוב),ומשם לקחת אוטובוס לפ"ת,רק שיגיע ישירות..

תודה שוב
כן, מדובר על קו 82 של דן
16/05/09 17:17
1צפיות
פרטים באתר דן (יש שם לו"ז מפורט).
בית השקמה
16/05/09 16:55
אך אני מגיעה לשם ויוצאת?
מאשקלון נגיד

הבנתי שיש הסעות פעמיים ביום..

תודה לעונים/ות
קו 16 של אגד
16/05/09 17:14
ניתן למצוא את לוח הזמנים באתר אגד. רק שימי לב ששם הישוב הוא בית שקמה, בלי ה' הידיעה.
חזרה לתחנת הרכבת
16/05/09 17:16
3צפיות
איך חוזרים משגרירות ארה"ב בתל אביב בחזרה לתחנה הרכבת? באלו קווים ומהיכן עלי לקחת את האוטובוס?
קו 10 של דן מרח' בן יהודה
16/05/09 17:18
1צפיות
ומגיע עד לרכבת מרכז (סבידור שברח' ארלוזורוב).
הליכה קצרה לרחוב בן-יהודה המקביל...
16/05/09 17:28
1צפיות
להירקון ולרציף הרברט סמואל,לכיוון צפון,למצוא שם תחנה עם קו 10,שמסיים בתחנת ת"א/מרכז/סבידור.
מאשקלון- קוים 16,19 של אגד תעבורה.
16/05/09 17:22
לכל אחד יש כ 3 נסיעות ביום לכל כיון, לכן מומלץ לבדוק מראש את זמני היציאה באתר אגד.
º
תודה לשניכםן D:
16/05/09 17:29
ממה שראיתי, 19 לא נכנס לישוב אלא רק 16.
16/05/09 17:53
כדאי שתבדקי ברשימת התחנות באתר אגד. "מסעף בית שקמה" שאליו ראיתי שמגיע קו 19, נמצא על כביש 4, כמה קילומטרים מהמושב עצמו.
מתחנת נרכבת קרית אריה לרחוב השחם בפ"ת....?
16/05/09 18:14

היי,
מישהו בבקשה יכול להסביר לי איך מגיעים בתחבורה ציבורית מתחנת הרכבת בקרית אריה, או לחילופין מתחנת ת"א מרכז לרח' השחם בפ"ת...? לא מצאתי כלום באתרי חברות האוטובוסים... אולי יש מוניות שירות לאיזור....? לא רוצה ללכת לאיבוד (-:

תודה!
עדיף כבר מתחנת ת"א מרכז (סבידור)
16/05/09 19:16
1צפיות
ולא מתחנת ק' אריה!
מקרית אריה (מהרכבת שלה) ועד לרח' השחם זה כמעט חצי שעה הליכה ויש אוטובוס רק, בממוצע, פעם בחצי שעה.


בקיצור, ללכת מרכבת מרכז (ע"ש סבידור, שנקראת גם ארלוזורוב ורכבת צפון) דרך יציאת רמת גן
ללכת לצומת עלית שליד מתחם הבורסה. מהגדר של מפעל עלית, על רח' ז'בוטינסקי, לקחת קווים 50,51,66,82,166
וכן גם מוניות שירות חוקיות בקווים 51,66.

מהרכבת ועד לצומת עלית, מנסיון אישי (כשהפעם האחרונה היתה יום ג' האחרון) זה 7 עד 8 דקות הליכה רגילה.
לרדת מכל אחד מהקווים הללו בתחנה השלישית שאחרי צומת גהה. רח' השחם פוגש את ז'בוטינסקי, ועל ז'בוטינסקי
נוסעים כל האוטובוסים שהמלצתי עליהם וכן מוניות השירות.
אוטובוס חר"פ-מחנה נתן (ב"ש)
16/05/09 19:32
1צפיות
האם יש אוטובוס מהחר"פ אל מחנה נתן ?
32
16/05/09 20:30
1צפיות
אותו אוטובוס שנוסע לחר"פ נוסע למחנה נתן.
º
5 דקות ברגל.
16/05/09 21:24
1צפיות
ברגל אפשר גם בלי לצאת מש.ג. החר"פ
16/05/09 23:57
1צפיות
יש ביל גישה בין החר"פ למחנה נת, יש כמה אפילו.

אוטובוס קו 32 בתדירות של 40 דקות. קו 46 של מטרופולין עושה זאת גם, תדירותי של 5 פעמים ביום אבל אם הוא מגיע אפשר לעלות גם עליו.
מגבעתיים לצפון ת"א
16/05/09 20:34
מקניון גבעתיים לרח' דיסנצ'יק 9

או לחלופין מדרך השלום-לה גארדיה-כיכר שביט.

תודה!
שכחתי
16/05/09 20:42
צריכה להיות שם בשני בצהריים. תודה!
אין אוטובוס אחד בין שני היעדים
16/05/09 22:26
או קו 52 (רצוי לבדוק את הלו"ז באתר של דן. קח בחשבון 10עד 15 דקות לאחר צאתו מתמח"ת) משני המקומות
(הן אזור ככר שביט והן קניון גבעתיים) עד קניון איילון (של ר"ג).
משם קווים 40,42.

או קווים 56,71 לעזריאלי ומשם קווים 40,42.
ממבצע סיני בת-ים לרוקח 80 רמת אביב
16/05/09 20:37
איך מגיעים? כמה זה יעלה? וכמה זמן זה יקח?
תודה מראש, אומה
אני צריכה להיות שם ב10...
16/05/09 21:51
1צפיות
תודה...
מקרית גת למכללת אורות באלקנה
16/05/09 21:11
1צפיות
אני צריכה להגיע לשם מחר בבוקר, יום ראשון בסביבות השעה 9, פחות או יותר.
באתר שלהם הם רושמים דרכי הגעה, אבל הקו שרציתי לקחת מתל אביב אליהם, 186 של דן, מגיע למסוף אורנית כתחנה הכי קרובה אליהם,  ומשם אני צריכה לקחת טרמפים, שזה לא בדיוק הדרך המועדפת עליי, בלשון המעטה..
שאלה לגבי קו 156 של סופרבוס
16/05/09 21:13
1צפיות
לא הצלחתי למצוא את המידע באתר ולכן אני שואל כאן:
מה הוא משך הנסיעה מתחמ"ת לצריפין? (בשעות הבוקר)
בנוסף, יש קוים נוספים שמגיעים מתחמ"ת לצריפין בבקרים?
20-30 דקות
16/05/09 21:14
1צפיות
בפעם האחרונה שנסעתי, אבל זה היה עם 451 נדמה לי.
בסביבות ה- 20-25 דקות
16/05/09 21:17
1צפיות
יש כמו כן בבוקר את הקווים 451, 455, 461 ו- 157 שמגיעים גם הם לצריפין, אך 156 הוא היחיד שנכנס פנימה.
תודה לשניכם
16/05/09 21:35
2צפיות
בתוך צריפין, הוא עובר במרחק סביר מבה"ד 10?
מת.מ. ב"ש לבסיס ביסל"ח 314 של חיל האויר
16/05/09 21:16
1צפיות
איזה קו ומאיזה רציף ושל איזו חברת אוטובוסים?

(ניסיתי בפורום סדירים ולא עונים לי וזה די דחוף...)

תודההה



לא כתבת מתי. אם התכוונת למחר, יום א'
16/05/09 21:20
2צפיות
קו 31 של חברת "אגד תעבורה".
יוצא מרציף 9 הראשון בשעה 0530, ואח"כ 0715, 0740, 0800, 0815, 0840, 0850, 0900, ובהמשך כל 15 דקות עד 1030.
שאר הנסיעות באתר אגד.
º
אכן התכוונתי למחר. תודה רבה!
16/05/09 22:25
1צפיות
מרציפי הקווים הבין עירוניים
17/05/09 00:02
1צפיות
בתוך התחנה המרכזית. זה יוצא בין הרציפים 5-10 לא זוכר באיזה מהם.
מתל השומר לבסיס תל נוף
16/05/09 21:30
שבוע טוב!
רציתי לדעת איך אני מגיע מחר מבית החולים תל השומר לבסיס תל נוף בדרך הכי קצרה האפשרית.
תודה מראש.
אפשר לשאול את זה פה?
16/05/09 23:07
סליחה אם זה ספאם אני פשוט אבוד.

איך אני מגיע מקריית אונו/רמת גן/גני תקווה/בי"ח תל השומר/באקום
עד למרכז הבינתחומי הרצליה?

זה ממש חשוב
תודה.
מאזור תל השומר נסיעות לא רבות של קו 618 של
16/05/09 23:30
"נתיב אקספרס", שמגיע יחסית קרוב למרכז הבינתחומי.
נוסע מתל השומר, נכנס לתוך בני ברק והמשך ברמת גן לכיוון מבצע קדש.
צריך לבדוק זמנים מראש.
בחזרה לפורום
האזור שלי בפורום