בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לפורום ``תחבורה ציבורית``

שעות הפעילות:
ימים א`-ה` - כל היום
ו` וערבי חג - כל היום
שבת - כל היום

בפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד.

אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה במנות האוכל במטוסי אלעל.

* לא לשכוח לענות על הסקר - מי שמצביע משפיע

מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הדקו חגורות ושתהיה נסיעה טובה,
מודיעין (i) לשרותכם.

הרכבת המיניאטורית הגדולה בעולם
04/04/09 18:44
וואי וואי
04/04/09 19:50
שמע, הייתי שם לפני כחצי שנה בערך עם אבא'שלי.
חד משמעי: זה המקום הכי מגניב שהייתי בו בחיים הקצרים שלי.
אני בן 29 ואבא שלי בן 61- שנינו הסתובבנו שם עם ניצוצות בעיניים כמו ילדים בני 6

אני מעלה לכם כמה תמונות נבחרות משם, להאתכם
º
ראשונה:
04/04/09 19:51
3צפיות
ראשונה:
º
שניה:
04/04/09 19:52
שניה:
º
שלישית:
04/04/09 19:54
1צפיות
שלישית:
º
רביעית:
04/04/09 19:56
רביעית:
º
חמישית:
04/04/09 19:59
חמישית:
º
שישית:
04/04/09 20:01
1צפיות
שישית:
º
שביעית:
04/04/09 20:03
שביעית:
º
שמינית:
04/04/09 20:06
שמינית:
º
תשיעית:
04/04/09 20:08
2צפיות
תשיעית:
º
עשירית ואחרונה למקבץ זה:
04/04/09 20:12
עשירית ואחרונה למקבץ זה:
º
כולי קנאה...
04/04/09 20:29
º
איזה יופי! השקעה מדהימה בפרטים הקטנים!
04/04/09 22:50
º
מדהים
04/04/09 21:00
לפני קצת יותר משבוע
04/04/09 23:56
טיפ טיפ שלנו העלתה כאן קישור לאותה רכבת. טוב לראות שגם התקשורת הישראלית בעניינים...
º
05/04/09 05:17
º
תודה רבה! מדהים
05/04/09 14:35
º
מעניין מאוד
05/04/09 17:22
שר התחבורה עכשיו בערוץ 2
04/04/09 17:44
4צפיות
"פגוש את העיתונות".
מעניין מה הוא יגיד על התחבורה הציבורית...
º
ומה הוא אמר?
04/04/09 20:03
1צפיות
º
שום דבר מהותי, בעיקר לא על תחבורה.
04/04/09 22:42
1צפיות
לפני יומיים שמעתי אותו מתראיין בגל"צ
05/04/09 00:15
2צפיות
גם שם הוא דיבר בעיקר על פוליטיקה, אבל גם נושאי תחבורה הוזכרו בחטף (בעיקר קו אשקלון-ב"ש היקר כל כך למגיש התכנית רינו צרור).
למה ששר התחבורה ידבר על תחבורה?!
05/04/09 17:34
1צפיות
תיכף תצפה משר החינוך לעסוק בענייני חינוך... למה לעסוק בתחום עליו הופקד? זה לא מביא רייטינג ולא צובר נקודות אצל המתפקדים או חברי המרכז.

קצת ריאליזם לא יזיק לך

שני דברים על אירוע מאה לתל אביב וקו 4 מ.שירות
04/04/09 17:14
4צפיות
1. הערב אירוע ענק בכיכר רבין למאה שנים בתל אביב.
מעניין האם אחד או יותר מן הגופים הבאים לקח בחשבון על הגעה של המונים, כמו למשל משרד התחבורה, עיריית תל אביב, חברות האוטובוסים, רכבת ישראל ועוד.
האם יהיה תגבור שירות תחבורה ציבורית למגיעים לתל אביב או תושבי העיר להגעה לאירוע ולפרידה באווירה יפה?

2. ראיתי פרסומת במקומון תל אביב ולא זכור לי, שזה נכתב בפורום.
הפרסומת היא של חברת מוניות שירות קווים 4 ו-5.
לפי הפרסומת הארכה של שירות קו 4 במוניות (תחנה מרכזית-רידינג) לרמת אביב.
היה גם פירוט של שעות פעילות ומחירים.

לגבי סעיף 2
04/04/09 17:17
1צפיות
מה שראית נכון.
מוניות השירות בקו 4 הוארכו עד למרכז שוסטר ברמת אביב ג', דרך שיכון ל', רמת אביב ונווה אביבים.
º
יש מפה לאלה שלא ממש מתמצאים בשמות השכונות?
04/04/09 18:42
אנסה לתאר את המסלול מזכרוני
04/04/09 19:26
עד רידינג - כרגיל.
משם אבן גבירול, לוי אשכול, בורלא, האוזנר, אפטר, איינשטיין, לבנון (אוניברסיטה), רקנטי, אחימאיר.
התדירות, אם אני לא טועה - כל רבע שעה, והפעילות היא עד 21:00.

הפרסום היה במקומונים של תל-אביב בסוף השבוע הקודם.
ועוד משהו חשוב - הקו ימוספר כ-4א
04/04/09 19:27
מסלול קו 4 הרגיל, הן באוטובוסים והן במוניות שירות, ממשיך לפעול כרגיל.
º
המון על הפירוט!
04/04/09 20:12
קו 394 מת"א לאילת.
04/04/09 16:21
1צפיות
שלום, הזמנתי דרך האתר של אגד כרטיס לאילת (חייל - עדיין אין כרטיס ערבה), וקיבלתי מס' הזמנה. הבנתי שיש מכשיר כלשהו בתחנה המרכזית בת"א שאני מזין בו את מס' ההזמנה ומס' ת.ז ולאחר מכן מקבל את הכרטיס. המכשיר נמצא ברציף?
שאלה נוספת, אני מניח שאתם יודעים מה סוג האוטובוס שאגד שולחת לאילת..יש מקומות מומלצים?

תודה ושבוע טוב.
תשובה על 394
05/04/09 09:00
3צפיות
עם המס' שקיבלת אתה נגש לנהג בעת כניסתך לאוטובוס והוא נותן לך כרטיס נסיעה על שמך שיש לו כבר מודפס ומחכה רק לך, אתה חותמם לו שקיבלת את הכרטיס ועולה לאוטובוס, האוטובוס שנוסע לאילת זה בדרך כלל ברק/מארס אני ממליץ לך ע מקומות 3+4 או ליד הדלת האחורית, איני זוכר את המס' מושבים, המומחים בפורום יגידו


נסיעה טובה.
לא נכון, זה כבר מזמן לא נעשה כך.
05/04/09 11:17
5צפיות
אם הבחור ישאל בשירשור ההכוונה יענו לו את התשובה הנכונה.
יש קשר בין מספר הקו למספר הפורום?
05/04/09 14:35
1צפיות
סליחה מראש אם השאלה טיפשית
אין שום קשר.
05/04/09 15:42
1צפיות
מספר הפורום בתפוז הוא מספר רץ ועולה עם כל פורום חדש שנפתח.
חוץ מזה, גם אם נניח שלפורות תח"ץ היה מספר אחר
05/04/09 15:57
1צפיות
הרי שאם המספר היה קטן מ-1,000 הרי כמעט בודאות שהוא היה מספר של קו אחר של איזו
חברת תח"ץ.
לפני כשנה הייתה פה כמה דיונים על
04/04/09 14:18
"מתחם התחנה" הכוונה לרכבת יפו ששופץ לרגל מהפך למקום תרבותי
אז באירוע ה-100 שנה לת אביב בתאריך 17.4.09 תהיה "צילום מאה" במיתחם התחנה"



º
כיצד ניתן להגיע לפורמט הקודם של הפורום?
04/04/09 11:33
1צפיות
בצד שמאל של דף פורום למטה רשום "עיצוב קודם"
04/04/09 14:08
3צפיות
המחשה בשבילך
יש ללחוץ על זה
אתן לך קישור לפורמט  הקודם
כתובות אינטרנט מצורפות:
ממשק הפורומים הישן
05/04/09 14:29
1צפיות
יבוטל סופית מיד לאחר פסח.
את זה מבטיחים לנו כבר הרבה זמן
05/04/09 20:52
ואני מקווה שימשיכו להבטיח את זה עוד שנים רבות...
לא יודע מה יש לכם נגד המערכת החדשה...
05/04/09 23:04
אני לא נגעתי במערכת הישנה כבר חודשים רבים ואין לי כל סיבה. הממשק החדש עושה את העבודה מצוין.
דוד, אחת הבעיות במערכת החדשה, היא שכאשר
05/04/09 23:11
מסתכלים בתמונות ארכיון, אז הם לא עולות כהגדלה או לא עולות בלבד.
לעומת זאת עם המערכת הישנה ניתן לראות תמונות ארכיון.
הבעיה ידועה
06/04/09 00:14
והועברה לצוות הטכני שלנו.
במקום לשלול אומטית את השימוש במערכת החדשה ולטמון את הראש בחול, אשמח אם תעדכנו אותי בתקלות השונות ואדאג להעבירן למי שצריך.

ככל שיותר תקלות ייפתרו לפני הורדת הממשק הישן כן ייטב לכם.
יקירי, לפני שאתה קופץ לפתרון בעיות המערכת החד
06/04/09 00:24
החדשה, אשמח ואודה לך אם תצליח לשכנע את עקשני תפוז להוסיף עוד 10-20 תווים לשורת הנושא .
שים לב לשורת הנושא בהודעה הנוכחית שלי: זו הדגמה טובה לכך שבקשתי אינה מופרזת.
אני יודע שהנושא עלה מספר פעמים
06/04/09 10:56
אעלה את הנושא שוב.
º
תודה רבה, דוד. בהצלחה!
06/04/09 11:26
º
06/04/09 07:45
אין לי בעיה עם הפונקציונליות של הממשק החדש
06/04/09 11:04
יש לי בעיה אסטית איתו. הוא ממש דוחה לטעמי ומצועצע. אני יודע שלרוב האוכלוסיה אין  בעיה עם זה, אלא להיפך, מצועצע יותר זה יפה יותר. אני מאוד אצטער כאשר יכריחו אותי לעבור לממשק החדש, אבל כנראה שלא תהיה ברירה.
º
ענין של טעם...
06/04/09 11:07
º
רמי, מצטרף לדעתך
06/04/09 13:23
לדעתי הוא דווקא פחות מצועצע.
06/04/09 22:13
הוא ממש לא מושלם, ויש כמה דברים שגם אני הייתי משנה, אבל מרגע שעברתי אליו קשה לי לחזור לישן.
שאלה על הקו הירוק ועל יתר קווי נתע
04/04/09 09:24
22צפיות
שאלות על קווי נת"ע.
1. האם הקו האדום, הסגול והירוק הם קווי רכבת קלה ויתר הקווים הם קווי BRT?
אם לא, אז איזה קווים נוספים עם רכבת קלה?

2. האם לקו הירוק מתוכננות 4 זרועות, כפי שמפורט במפה או שאלה בגדר תכנון ראשוני?
במידה ואין מספר זרועות, איזה קווים אמורים לפעול?
אני מניח, ששתי זרועות מראשון לציון.
האם זרוע אחת לעתידים וזרוע שנייה להרצליה או רק אחת מאלה?

3. א) מהו המסלול המתוכנן מרחוב אבן גבירול עתידים (במידה ותהיה זרוע זו)?
האם לאורך שדרות רוקח, רחוב שטרית, ראול וולנברג והמשך לעתידים או מסלול?

ב) מהו המסלול המתוכנן (במידה שקיימת זרוע זו) להרצליה מרחוב אבן גבירול לכיוון הרצליה?

4. איזה מן התוואי אמור להיות תחתי ואיזה עילי?
האם הגיעו להסכמה על הקו באבן גבירול כקו עילי או כקו תחתי?

5. מתי בכלל מתוכנן פרוייקט זה לצאת לפועל?

תודה מראש
תשובה חלקית
04/04/09 11:40
2צפיות
ע"פ http://www.nta.co.il/site/he/neta.asp?pi=436 הקווים אדום, ירוק, סגול הם רק"ל, היתר BRT.

לא ידוע לי על הסכמה בנושא הקו הירוק (תחתי אל מול עילי), אבל יכול להיות שפספסתי.
תשובות
04/04/09 14:19
3צפיות
לגבי 1, ענו כבר.
2. לדעתי כרגע מתוכננות שתי זרועות דרומיות ושתים צפוניות. לגבי הצפוניות, אחת להרצליה, והשניה לוולנברג פינת פנחס רוזן. הקו אינו מגיע עד עתידים ואני לא אתפלא אם הקו יקוצץ, אבל נחיה ונראה. בכל מקרה, הקו הזה נדחה לדעתי בגלל העקשנות של עיריית תל אביב.
3. א) דרך רוקח, שטרית וזהו.
ב) דרך המשך אבן גבירול בגוש הגדול (זה שעדיין לא נבנה)
4. אם התכנון לא השתנה יותר מדי מאז שנת 2001, עילי עד הר ציון פינת לוינסקי. משם צפונה במסלול תת קרקעי עד קרליבך. משם וצפונה יש מחלוקת בין נת"ע ועיריית ת"א.
5. ראית חמור לבן מסתובב באיזור?

באתר של נת"ע יש מפה של תמ"א 23, ועמודי פירוט על כל הקווים.
תודה אורן ואלן. ברשותכם שאלות המשך ודעות שלי:
04/04/09 15:52
1צפיות
1. זרוע לוולנברג - לא מובנת ההתנגדות של עיריית תל אביב.
קו המשך לרמת החיל ולעתידים יהיה לדעתי מוצלח מאוד.
קו מוצלח לעובדים ברמת החיל ועתידים, שיוכלו למשל בתחנת האוניבריסטה או בדרך נמיר פינת רוקח או אזורים אחרים להחליף לרכבת הקלה.
קו מוצלח לתושבים באזור של קרית שרת, שחלק מן האזורים קרובים בהליכה רגלית או נסיעה עם כרטוס משותך באוטובוס/מיניבוס+רכבת קלה.
לדעתי בכלל להאריך את הקו לתושבי קרית שרת, אך גם כקו עד עתידים זהו יהיה קו מוצלח.
קו גם מוצלח לבליינים למיניהם באזור רמת החיל או מקומות אחרים.

2. קו להרצליה - למה הכוונה המשך אבן גבירול בגוש הגדול?
האם מתוכננת הארכה של אבן גבירול צפונה?
לחילופין האם הכוונה היא למסלול דומה לקו 26 לכיוון שיכון ג'?
על כל פנים כיצד ההמשך הוא להרצליה? האם התחברות לכביש החוף? האם מערבית דרך אזור של חוף הצוק?
על הרצליה, אגב כתבתי את דעתי והיא שמוטב במקום סיום בתחנת רכבת הרצליה, להעביר את הקו לאזור התעשייה הרצליה למרינה עד המשך כיכר דה-שליט.
קו, שימשוך מבקרים לאזור הטיילת וגם קו אטרקטיבי עבור חלק מהתושבים באזור.

3. שאלה על הקו האדום - האם אזור קרית אריה של הקו מתוכנן כדיפו (כלומר כמגרש דיור רכבות) או, שמדובר בזרוע נוספת לאזור קרית אריה עבור ציבור הנוסעים?
התנגדות עת"א
04/04/09 17:42
1צפיות
1. ההתנגדות אינה לזרוע הצפון-מזרחית, אלא למעבר באבן גבירול במפלס הרחוב. התנגדות זו פורסמה והוזכרה פעמים רבות בפורום. העירייה רוצה רכבת תחתית לכל אורך הרחוב (כמדומני שעד גבול הרצליה אפילו!), ומשרד התחבורה (בצדק) דורשת שהיא תהיה במפלס הקרקע. לדעתי גם לפני המשבר הכלכלי, אבל כיום באופן מוחלט יהיה קשה מאוד עד בלתי אפשרי לתקצב רכבת תחתית עד הרצליה. גם לא ברור למה, כי השטח שמצפון לירקון אינו בנוי עדיין.

2. אכן הכוונה היא להאריך את אבן גבירול עד הרצליה. יש תכנית לבניה מאסיבית על השטח הפתוח הגדול האחרון של ת"א. אגב, מרבית השטח בבעלות בעלי קרקעות פרטיים. אני חושב שהקו יהיה שימושי יותר אם הוא יפנה מזרחה לתחנת הרכבת הרצליה, כפי שמתוכנן. למרינה ממילא ניתן יהיה להגיע עם ה-BRT.

3. בתחילה הוא תוכנן כדיפו בלבד, אבל נראה לי שבשלב מסויים הבינו שגם כך את מחצית הרכבות שיוצאות מהמנהרה יהיה צריך להפוך היכנשהו, ולמה לא לבנות תחנה שצמודה לרכבת ישראל ולהרחיב את השירות לאיזורים נוספים?  כיוםמוגדר באתר נת"ע "קו תגבור" בין תחנת אם המושבות לתחנת אלנבי.
שוב תודה אלן. המשך...
04/04/09 18:02
1. לא ממש הבנתי - כלומר הבנתי שעיריית תל אביב במחלוקת על קו תחתי.
אבל לא הבנתי האם עיריית תל אביב תומכת בקו לכיוון ראול וולנברג או לא?
האם תומכת בהמשך לקו לעתידים או שלא?

2. לא מסתדרת לי הארכת אבן גבירול להרצליה - הרי יש בדרך את מתחם מכבי אש ואין ממש מקום להרחיב.
בהמשך שדות התעופה, אז כיצד להאריך צפונה?
לדעתי האישית רב הנוסעים בקו לכיוון הרצליה ייסעו לכיוון אזור התעשייה ולכן לדעתי האישית מוטבת הארכה לחוף הים.
לחילופין הארכת הקו לתוך הרצליה.

3. בשורות טובות - אם כבר יש דיפו נפרד, אז שיהיה שימוש ולו חלקי. נחיה ונראה ונקווה לטוב.

כהמשך לסעיף האחרון נקווה לעבודות במהרה בימינו בקו האדום, בקו הסגול (מה התהליך? מתי סיכוי לתחילת עבודות בקו) ולקווי רכבת קלה גם באזורים אחרים בישראל ובינתיים קידום קווי הBRT של נת"ע, אשר אמורים (וכידוע מאמורים לפועל, מרחק רב) להיות מהירים יותר לפתיחה.
לא שמעתי על משהו ספציפי לגבי השלוחה
04/04/09 19:41
לוולנברג. ההתנגדות היחידה שפורסמה היא על התוואי העילי באבן גבירול. זה לא אומר שעת"א לא תמצא עוד דברים להתנגד אליהם כמנהגה.

לגבי הגוש הגדול, מדובר בפרוייקט גדול ורציני שיכלול פיתוח מחדש. דובר כבר רבות על פינוי המסלול של שדה דב, כך שתחנת כיבוי קטן על הפרוייקט הזה...

בקו האדום צפויים העבודות להתחיל בחודשים הקרובים, ברגע שתסגר חבילת המימון עם הבנקים. הקו הסגול עדיין בשלבים מאוד מוקדמים, ולא אתפלא אם עת"א שוב תשים מקלות בגלגלי הקדמה...
אז זה לא ברור מדוע לא להמשיך את הקו פנימה
05/04/09 10:12
לעתידים/קרית שרת.

על הגוש הגדול - שדה דב יתפנה בשנים הקרובות?
אם כן לאן?
נחיה ונראה.

דרך אגב אם תחנת כיבוי האש תעבור מקום, זוהי תהיה לפחות הפעם השנייה.
בעבר תחנת הכיבוי בשנות השמונים ואולי גם אחרי זה, הייתה, היכן שכיום מדרחוב בזל, סמוך לתחנת מד"א.

אגב בקשר לקו הירוק - מובן לי שעל הקווים השונים יש עוד חזון למועד.
נראה לי שאני מבין נכון (או שלא...) והקו נכנס לאזור תעשייה הרצליה ולאחר מכן לתחנת הרכבת הרצליה.
יש לקוות להמשך הקו להרצליה ולרעננה/כפר סבא ואולי למעשה למזג את הקו BRT הצהוב לקו הירוק, כקו רכבת קלה.
עשו כנראה את החישוב שה-BRT יגיע לעתידים
05/04/09 15:38
2צפיות
אז חבל להשקיע ברק"ל...
נחיה ונראה. הרי BRT ניתן לקדם בטווח קצר
05/04/09 15:57
2צפיות
מה שבפועל לא קורה.
לדעתי האישית הייתה מוטבת הארכה של הירוק לעתידים ואילו הקו הצהוב מכיוון ערי השרון, שלא ייכנס למתחם עתידים אלא המשך למרכז תל אביב, במסלול דומה של קו 531.
כל התכניות עשויות להשתנות בשנים הקרובות
05/04/09 17:09
1צפיות
עד שלא יתחלף ראש עיריית ת"א אופתע מאוד אם משהו מסילתי יסלל (חוץ מהקו האדום). כך שמה שיוותר יהיו קווי ה-BRT.
מה שאני לא יכול להבין בקשר לקו הירוק:
05/04/09 10:34
2צפיות
למה מצפון לצומת חולון הוא פונה מערבה כדי לעלות אחר כך צפונה בשדרות הר ציון? המסלול המתבקש הוא להמשיך צפונה כדי להתחבר ישירות עם תחנת ההגנה. מה כל כך קריטי בשדרות הר ציון שבשבילו מוותרים על ההזדמנות לחיבור לכל הרכבות הבאות ממזרח ומדרום לגוש דן??
בזמנו היו שתי חלופות שנבחנו
05/04/09 15:37
1צפיות
חלופה דרך חיל השריון כפי שאתה מציע, והחלופה שנבחרה. הבחירה היתה בין קישוריות טובה יותר לרכבת ישראל לבין כיסוי טוב יותר של דרום תל אביב. האפשרות הראשונה מיטיבה מעט עם רוב תושבי חולון וראשון לציון (למרות שחלקם רוצים להגיע לדרום תל אביב ממילא). האפשרות השניה מרחיבה את איזור השירות של הקו.

בתוואי המזרחי יותר יש מעט תושבים יחסית ומעט איזורי ביקוש. בתוואי המערבי דרך הר ציון יש את דרום קרית שלום, שכונת שפירא, והאיזור המסחרי של הר ציון, ובנוסף יש מספר בנייני משרדים כגון הנהלות בנקים. כמו כן, כל האיזור מיועד לפינוי בינוי וזקוק לעורק תחבורה שיחיה את האיזור. כבר היום, שכונת שפירא עוברת תחיה מסוימת. מי יודע - אולי כל עשרות קווי האוטובוסים שעוברים בהר ציון יתפנו והאיזור יהפוך שקט קצת יותר?

גם בתוואי שנבחר, יש קישוריות טובה עם רכבת ישראל בצומת חולון (אומנם פחות טובה מאשר ציר האיילון), שמתעתד להפוך למרכז תחבורה גדול. הרכבות תהיינה בתדירות די גבוהה ויאפשרו הגעה לציר האיילון ולרכבות האחרות. נוסע המעוניין להגיע לאיזור הקריה יוכל גם לעבור לקו האדום בצומת קרליבך.

דעתי היא שעשו את השיקול והבחירה שבחרו הייתה נכונה יותר, אבל בהחלט יש טיעונים לכאן ולכאן.
בין היתר בגלל הדברים, שאתה כותב אלן היה מוטב
05/04/09 16:03
1צפיות
לדעתי (כפי שגם כתבתי בשרשור הגדול על פנטזיות של קווי רכבת, שכעת בדף השני) הארכה של הקו הכחול במקום עד צומת חולון המשך דרך רחוב המסגר או דרך מנחם בגין לאזור של מסוף 2000/רכבת מרכז.
מכיוון שזהו קו BRT לא מובן לי הסיום בצומת חולון וגם אם זה היה קו רכבת קלה (ונראה שיש הצדקה בטווח הרחוק לרכבת קלה בקו זה), מוטב היה להאריך צפונה.
לדעתי הקישוריות לרכבת נחוצה מסיבה אחרת
05/04/09 16:12
2צפיות
אני מסכים בהחלט שעבור נוסעים הבאים ברק"ל מכיוון חולון ומעונינים לעבור לרכבת ישראל הפתרון שנבחר הינו סביר אם כי לא מעולה (קישור אל הרכבות הפרבריות שיעברו דרך צומת חולון)

אבל הפוטנציאל שמתפספס בגדול הוא מעבר של נוסעים הבאים לתל אביב ברכבת מכיוון דרום ומזרח ויכלו להמשיך עם הקו הירוק לתוך תל אביב. הקו הירוק בהחלט מיועד לשרת איזורים מבוקשים בעיר לאורך ציר אבן גבירול.

נכון אמנם שמתוכננן הקו הסגול לעבור דרך תחנת ההגנה, אך מתי הוא יבוצע (ואם בכלל)  זו שאלה שכל בעל נסיון בתחום התחבורה יודע שבלתי אפשרי להשיב עליה. הקו הירוק נותן אופצית חיבור טובה לרכבת. אם מחמיצים אותה דנים את מערכת ההסעת ההמונים של גוש דן להתחבר לרכבת ה"כבדה" (שהפכה בשנים האחרונות למערכת אפקטיבית המסיעה המונים) בנקודה אחת בלבד - רכבת מרכז.
עד הקמת הרכבות הקלות, יש עוד שנים
05/04/09 16:26
2צפיות
אולי אני טועה, אבל קודם כל מתוכננת בנייה של הקו הסגול (שעבר אישור ויש לי שאלה קטנה בהמשך) ולאחר מכן הקו הירוק.
לדעתי לאחר שקידמו את תחום הרכבת ה"קלה" לא נותר, אלא לקדם את תחום הרכבת הקלה.
אמנם לא הגענו לדעתי למצב האופטימלי של רכבת "כבדה" מבחינת קווי רכבת, אבל אין בכלל מה להשוות למה, שהיה לפני כעשור.
בעשור האחרון נפתחו חל שיפור, שבא לידי ביטוי בקווי רכבת חדשים/מחודשים, למשל קו כפר סבא-תל אביב או קו מודיעין/נתב"ג-תל אביב, קו באר שבע.
נפתחו תחנות רכבת חדשות בקווים הקיימים, כמו למשל אשקלון ותחנות עברו ריענון.
לכן לדעתי מוטב להאיץ את הקמת הקו האדום ולזרז תהליכי עבודה בקווי רכבת קלה אחרים ובפרוייקט BRT.

השאלה הקטנה שלי (שכתבתי קודם שאתייחס) על הקו הסגול - האם כל הקו הוא קו עילי או שיש קווים תחתיים.
אם כן, היכן?
º
הקו הסגול הוא עילי כולו
05/04/09 17:07
º
*יהיה (וגם זה בספק)
05/04/09 22:38
1צפיות
זוהי נקודה טובה
05/04/09 17:06
3צפיות
אבל כנראה שבכל זאת מסתמכים על הקו הסגול. כפי שזה נראה היום לא הקו הירוק ולא הקו הסגול יבנו בתחומי מרכז תל אביב. לא אתפלא אם שניהם יסתיימו בקצוות העיר - הירוק בצומת חולון והסגול בתחנה המרכזית - עקב הבעיות שנגרמות על ידי ממשל חולדאי.

אולי את ה-BRT שאורי הציע להאריך לכיוון המסגר היה צריך להאריך במקום להר ציון ועד תחנת קרליבך ואת הקו הירוק להעביר דרך תחנת ההגנה?
כוונתי היא על כל פנים הארכת הBRT למרכז ת"א
05/04/09 18:35
1צפיות
ואף צפונה, בין אם זה דרך הר ציון או אזור אחר.
לא יזיק BRT על דרך נמיר לכיוון אוניבסיטת תל אביב.
על דרך נמיר יש נתיב תחבורה ציבורית (אם כי לא לאורך כל שעות היום).
º
"ממשל חולדאי"... אהבתי
05/04/09 22:37
1צפיות
שרשור הכוונה ומודיעין 4/4
04/04/09 00:31
17צפיות
נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.

על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר
אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת. הקפידו
לשרשר את שאלתכם לשרשור ההכוונה בתאריך הרלוונטי.

נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר. אם דרוש לכם מידע
אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.
אין צורך להשתמש באייקון  - זה פשוט מיותר.
הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים
ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.

הכוונות נפוצות ניתן למצוא באגף השאלות הנפוצות של הפורום - מומלץ
לבדוק טרם כתיבת השאלה בפורום.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום




שאלה אחרונה, אני יודעת ששיגעתי קצת...
04/04/09 11:48
2צפיות
בשביל לעשות לעצמי סדר:

נתניה -------> ת"א (כיכר רבין)

מנתניה לת"א תחנת רכבת אורלזרוב יש קו 601..
מתחנת רכבת ת"א קוים 11/18 לכיכר רבין...
מכיכר רבין 601 לתחנת רכבת מרכז...
רכבת מחצות כל שעה לנתניה.....
ובחזרה מנתניה (מתחנת רכבת), יש מוניות לבת חפר? כמה זה יעלה לי בערך?
תשובה...
04/04/09 12:06
1צפיות
לא נראה לי שלבית חפר יש מוניות..... רק מוניות של חדרה נתניה ולרדת בדרך אולי..
מככר רבין אין קו 601, משם ניתן לקחת, קו 5 של דן שעובר ברח' דיזינגוף פינת פרישמן 5 דק' הליכה ברגל, או מככר קו 26 על  לתחנה המרכזית הישנה ומשם ברגל.
מכיכר רבין לרכבת מרכז
04/04/09 14:09
עדיף כמו שאיליה כתב, 10, 11 ו-18.
בכל מקרה עדיף לנסוע לרכבת מרכז, ולא רצוי לנסוע לת"מ כאשר היעד הסופי הוא נתניה.
º
מה גם שרכבות הלילה לא עוצרות בת"א ההגנה...
04/04/09 20:58
בשביל זה אנחנו פה
04/04/09 12:13
מרכבת מרכז לכיכר רבין יש גם קו 10, כך שהרשימה היא: 10, 11, 18. חוץ מזה, אפשר ללכת רבע שעה ברגל.
ותיקון: מכיכר רבין לרכבת מרכז - קווים 10, 11, 18.
מנתניה לבת חפר יש קו 33 של נתיב אקספקס בשעה 22:30. מוניות ספיישל אפשר להזמין בכל שעה כמובן, רק כדאי שתצטיידי בטלפון של תחנת מוניות בנתניה שעובדת בלילה...
מונית בהזמנה מיוחדת, קרי ספציאל
04/04/09 14:46
או בעממיקו מונית ספיישל, מנתניה לבת חפר תעלה לך בסביבות 60 עד 100 ש"ח! לידיעתך.
יש לי חבר טוב שגר בבת חפר וחמותו רצתה לבקרם ברכבת מת"א ובררה לגבי מוניות. כמובן שהוא או אשתו אספו אותה,
אבל התשובה שהיא קבלה היתה, אם אני זוכר נכון, 80 ש"ח.

בקיצור יקר לאללה.
ב"ש>ת"א נסיעות לפני מוצ"ש שלא רשומות בלו"ז
04/04/09 12:46
שבת יוצאת שעה מאוחר יותר, פעם הנסיעות היו מתחילות ב4 אחה"צ. מתי הנסיעות הראשונות היום? מה התדירות בין נסיעה לנסיעה?
החל מ-4 אחר"צ גם בשעון קיץ.
04/04/09 13:03
370 כל חצי שעה, 380 כל שעה.
º
TNX
04/04/09 14:01
קו 247 לרוע בכיכר רבין - הערב
04/04/09 14:05
הי,
האם קו 247 מכפ"ס יגיע לכיכר רבין כרגיל? (למרות שחוסמים את כל האזור של המופע ברדיוס של 2 ק"מ בערך...)
באתר של "דן" לא כתוב כלום...בכל מקום ממליצים להגיע בתח"צ...

כמו כן, האם יתוגבר הקו חזרה בשעות שלאחר האירוע?
האירוע צפוי להסתיים ב23...ויש בסה"כ 4 אוטובוסים אחרי האירוע...הם בטח יהיו מפוצצים (להזכירכם הוא יפזר את כלל תושבי רמת השרון, הרצליה ורעננה....זה הקו היחידי לאזור הזה..)

תודה, שבוע טוב ומזל טוב לתל אביב!
בדר"כ אחרי אירועים דן מתגברת את הקווים...
04/04/09 15:02
הראשיים ובכללם גם 247 ומפעילה אותם עד שעות יותר מאוחרות.
תנצלו את זה טוב עכשיו כי בקרוב כל האשכול יצא מדן ואז סביר שלא תזכו יותר לתיגבורים האלה (ראה קווים).
אל תדבר איתי על זה...
04/04/09 15:31
1צפיות
חבל ש149, 247, 29 וכל ה5XX ילכו לפח...הם אחלה קווים.
ואגב,
04/04/09 15:32
האוטובוסים מורידים בתחנות כרגיל למרות החסימות, כן?
עמרי, אל תתפוס אותי במלה, אבל
04/04/09 16:32
מניסיון העבר (ואני מדגיש. בעבר. אינני יודע מה יהיה הערב) באירועים שונים בכיכר רבין (בין היתר עצרת לזכר יצחק רבין) הייתה הנסיעה עד אבן גבירול פינת ארלוזרוב כרגיל.
האוטובוס היה פונה לארלוזרוב והנוסעים היו בהמוניהם יורדים באותה תחנה והולכים מעט ברגל.
אותו דבר חזרה לשרון.
אני חוזר ומדגיש, שזה היה בזמן עבר.
בקשר לחזרה יש אפשרות של הליכה לאולמי רסיטל ומשם קו 561.
ההליכה אמנם רבה יותר, אבל הנסיעה לשרון מהירה יותר.

בקשר לרפורמה -
קודם כל לא הייתי קורא לקו 29 אחל'ה קו.
שני הקווים האמורים לעבור מכרז הם קווי "דן" השונים בשרון, קווים פנימיים בשרון וקווים בתוך השרון, כמו 29.
קווי 5XX השונים למיטב הבנתי מכתבה בנושא אמורים להישאר ב"אגד".
שלום...
04/04/09 14:28
מה הדרך הכי מהירה להגיע מרחובות לת"א רחוב החשמונאים פנית בגין
רכבת או אוטובוס? אם ברכבת אז איזה תחנה הכי קרובה? ואיזה אוטובוס מהתחנה? או שזה מספיק קרוב גם ברגל?
תודה
º
רכבת עד "השלום" - משם זה 5-10 דקות ברגל.
04/04/09 14:34
זה יותר לכוון הכמעט 20 דקות בהליכה רגילה
04/04/09 14:49
בקיצור 10 דקות בהליכה ממש מהירה של ספורטאי. בין 18 ל-20 דקות בהליכה רגועה וסבירה.
אני זוכר דווקא אחרת, אבל לא אתווכח...
04/04/09 16:44
בכל מקרה אפשר לקחת קו 20 מסמוך לתחנת רכבת, מה שכן ברוב שעות היום זה יהיה בערך אותו זמן בין אוטובוס להליכה.
º
קו 23 כמובן... טעות שלי.
04/04/09 16:45
קובי, איך הגעת ל-20 דקות?
04/04/09 17:26
זה בסך הכל רמזור אחד, ופחות מ-500 מטר הליכה.
אגב, אם כבר אוטובוסים, לא צריך להמתין ל-23, אלא לקחת כל קו אוטובוס שהוא תחנה אחת דרומה, אבל אין באמת צורך בכך.
התכוונתי מלובי תחנת ת"א השלום והלהתראות
04/04/09 18:27
ועד לנקודה שהיא כ-50 מ' מזרחית לצומת הענק של בגין פינת החשמונאים פינת המסגר פינת הנגר העצל.

בואו נבדוק יחדיו. מהלובי של תחנת השלום ועד לצומת הענק (זה עם המנהרה) של בגין/קפלן/גבעת-התחמושת,
כולל עמידה באור אדום של רמזור (ושם יש מעברי חציה שאני לא ממליץ לחצותם באור אדום) יש כמעט 5 דקות.
הכוונה להגיע למדרגות שלמרגלות מגדל היובל (מגדל הממשלה הענק בן כ-40 הקומות).
משם ועד לרח' חשמונאים יש עוד 8 דקות הליכה איטית. עוד דקה נוספת לנקודה שאני מדבר עליה (50 מ' מזרחה).
מה קבלנו? 14 דקות. או קיי, 14 ולא 20.

בדקתי כרגע ב-emap, אכן כ-850 מ', מפתח רכבת השלום ועד שאתה אומר שלום לנקודה שהיא 50 מ' מזרחה על החשמונאים.
הרי לא סביר שהאדם בקש להגיע רק לצומת של החשמונאים. מה הוא האיש הירוק ברמזור או האדום?
לא, סביר להניח שהוא צריך לאחד מהמשרדים שברחוב. הכי קרוב לצומת זה לפחות 50 מ' מזרחה.
ו-850 מ' בהליכה רגועה, כולל לפחות 2 מעברי חציה באור אדום, זה מתקרב מאוד ל-20 דקות הליכה.
אם יש מזל והכל ירוק והולכים באמת מהר, זה מינימום שבמינימום 7 דקות של הליכה כמעט ריצה!
º
יהוקמץ, יש התייחסות?
04/04/09 20:17
צר לי, רק עכשיו ראיתי את התגובה שלך
04/04/09 22:02
שוכנעתי חלקית.
אמנם היציאה מתחנת הרכבת וחציית הכביש תיקח כמה דקות, אבל 10 דקות הם אמדן סביר יותר.
בכל מקרה כאשר היעד הוא הצומת החשמונאים/בגין, זה לא אמור לקחת יותר מזה.
תודה רבה לכולכם על העזרה.. אני..
05/04/09 00:24
מבטיח למדוד עם סטופר כמה זמן הליכה רגועה זה לוקח
לגבי חגיגות המאה של ת"א
04/04/09 16:12
מה הדרך לחזור בשעה הכי מאוחרת לאשדוד? (הרכבות נגמרות ב23:51)
מה הדרך לחזור בשעה הכי מאוחרת לראשל"צ? (ראיתי שאמור להיות 174 אחד ב00:00- האם לא יהיה לפניו או אחריו? ואיפה תהיה התחנה שלו, אם הרחובות מסביב חסומים?)
ואיזו תחנת רכבת היא הקרובה ביותר?

תודה רבה!
תחנת הרכבת הקרובה ביותר היא ת"א מרכז.
04/04/09 21:04
במערכת המידע של אגד לא מופיע שום שינוי בקו 174, אז ייתכן שהוא ייסע כרגיל. התחנה שלו נמצאת באבן גבירול פינת פרישמן, האחרון אכן יוצא מרידינג ב-0:00 ואמור להיות באבן גבירול אחרי כ-10 דקות. בדרך כלל, כשכיכר רבין חסומה, הקו יוצא מאבן גבירול פינת שאול המלך, אז כדאי לראות אם הרחוב חסום, ואם כן - ללכת לשם.
מחולון לעיריית ראשל"צ
04/04/09 21:24
מהי הדרך המהירה ביותר להגיע מחולון(רח' אילת/הסתדרות) לעיריית ראשון לציון?

תודה לעוזר/ים.
קו 20 בדרך כלל
04/04/09 22:42
קו 20 מרחוב ויצמן בחולון (כ-10 דקות הליכה), יוצא כל 30 דקות. זמן הנסיעה כ-50 דקות.

אם את יוצאת לפני 8 בבוקר, אלטרנטיבה מהירה יותר היא לקחת את קו 173 מרחוב אילת לנאות שקמה בראשל"צ (כל 30 דקות, כרבע שעה נסיעה), ומשם את קו 83 התדיר (שוב, כרבע שעה נסיעה). הבעיה היא שקו 83 האחרון עובר בנאות שקמה ב-08:20 בערך, ואח"כ את לבד...
סליחה, שכחתי את דן
04/04/09 22:53
אם תלכי לבת ים ברגל (למבצע סיני 44 לפני רחוב יוספטל), תוכלי לקחת את קו 19 התדיר המהיר למדי. מדובר בכק"מ הליכה, כלומר כרבע שעה-20 דקות. הקו נוסע די מהר, ותוכלי לרדת בז'בוטינסקי ליד השק"ם. משם זה כ-10 דקות הליכה לעיריה.
אלן, יש קו אידאלי לנסיעה כזו והוא 129 של דן.
05/04/09 00:23
הוא עוצר גם באילת פינת הסתדרות (ארגמן), והוא גם מגיע לעירית רשל"צ.
º
פספסתי אותו ברשימות
05/04/09 01:06
אז ככה
04/04/09 21:35
ערב טוב לכולם!
יום שני הקרוב אני צריכה להיות בבי"ח רמב"ם בשעה 10:30. אני מגיעה מהבסיס לשם דרך נהרייה. מנהרייה, איך אני מגיעה בדיוק..??
תודה מראש ושבוע מהנה שיהיה לכולנו
רכבת לחיפה בת גלים
04/04/09 22:12
ומשם 5 דקות הליכה מקסימום.
מתחנה מרכזית ירושלים לחר"פ צריפין
04/04/09 22:06
איזה קו? (אם זה אכן קו אחד...) ואיפה יורדים?
º
404/431/433 עד שער ירושלים ומשם ברגל.
04/04/09 22:20
º
שער ירושלים = צומת ניר צבי
04/04/09 22:20
קווים 404, 431 ו-433 בהפעלת אגד
04/04/09 22:24
מגיעים לשער יפו. זמן הנסיעה כשעה. משם יש אוטובוס פנימי שאמור להגיע לחר"פ, או שאפשר לחזור על עקבותיך לכיוון שער ירושלים באחד מהקווים המאספים שעוברים באיזור.

קו 431 עוצר גם בשער ירושלים סמוך לחר"פ, אבל הוא יוצא רק פעם ביום ב-7 בבוקר (בימי א' גם ב-07:15 וב-07:25).
תיקון: כפי שכתב כאן רתם, כל הקווים מורידים
04/04/09 22:27
במקום.

מערכת החיפוש של אגד הטעתה אותי קלות...
תמונות שהצטברו
03/04/09 23:26
5צפיות
תמונות שהצטברו
ונפתח בחידת זיהוי מקום: איפה צולמה התמונה הזאת בה רואים סוללת מסילה ושרידי גשר?
בין הפותרים נכונה יוגרל פותר לא-נכונה.
תמונה נוספת של שרידי הגשר
03/04/09 23:28
2צפיות
תמונה נוספת של שרידי הגשר
חבל, בטח היה גשר יפה.
נוסף למה שכתבתי למטה יותר, אני נוטה לחשוב/
04/04/09 08:35
להמר לפי הגשרים הענקיים, שזה מקו העמק.
מזרחית לבית שאן לכיוון צמח ולא רחוק (באופן יחסי) מגבול ישראל-ירדן.
נראה כמו תל שרוחן בחבל הבשור שבנגב.
04/04/09 10:05
במקום, לאורך דרך הבשמים, נמצאים שרידי מסילת ברזל שחברנו פרופ' מלינג ישמח לספר לנו עליה. ואפילו אם התשובה אינה נכונה.
תל נגילה (שמורת פורה)
04/04/09 10:50
1צפיות
לפי אחת האגדות יש מתחת לעץ שעל התל אוצר מימי נפולאון. כל העולם ואשתו כבר ניסו להוציא אותו והרסו את התל לגמרי.
בינגו!!
04/04/09 10:57
1צפיות
זה בדיוק המקום - שרידי המסילה הטורקית לבאר שבע בשמורת פורה ליד תל נגילה. הגשר היה מעל לנחל פורה.
º
צודק. תל נגילה ולא תל שרוחן.
04/04/09 11:00
נתקדם מעט עם השנים
03/04/09 23:31
2צפיות
נתקדם מעט עם השנים
רכבת 77 עוברת על הגשר מעל נחל איילון בכניסה לנתב"ג.
ברקע ת"א נראית קרובה מתמיד.
º
אחלה תמונות, תודה!
05/04/09 14:19
ושוב רכבת 77
03/04/09 23:33
3צפיות
ושוב רכבת 77
מתחפרת לתוך תחנת נתב"ג.
ושוב אחורה בזמן
03/04/09 23:35
1צפיות
ושוב אחורה בזמן
רכבת הסטורית, אבל על גשר חדש: רכבת 148 מגיעה לנתב"ג מהכיוון ההפוך.
ועוד אחת
03/04/09 23:38
2צפיות
ועוד אחת
אותו מקום, אותה שעה, אותה רכבת.
איזי, האם התמונה צולמה במהלך נסיעה, או
04/04/09 18:54
1צפיות
שיש שם שוליים מספיק רחבים כדי לעצור?
(כמובן- תודה על התמונות הנהדרות והיחודיות).
עצרתי בשוליים
04/04/09 22:47
1צפיות
צילום תוך כדי נסיעה הוא לא רק מסוכן אלא גם נותן בדרך כלל תוצאות גרועות.
ותמונת פרידה ממקום שהיה יקר ללב כולנו
03/04/09 23:41
2צפיות
ותמונת פרידה ממקום שהיה יקר ללב כולנו
אני בטוח שכולנו נרגיש בחסרונו ונתגעגע אליו ואל בעליו, חובב הרכבות.
אין מה לומר, קשה הפרידה
03/04/09 23:44
1צפיות
אין מה לומר, קשה הפרידה
מן הבית שליד המסילה.
למיטב ידיעתי, אין עוד תחנה בארצנו הקטנה שנראית כך.
º
מה זה?
03/04/09 23:54
הבית הלא-כל-כך חוקי
04/04/09 00:20
שנבנה בצמוד לתחנת רמלה (מה בצמוד? ממש בתוכה! לזכותו ייאמר שהתחנה לא הייתה פעילה בזמן שנבנה) ופונה לאחרונה (מי היה מאמין!).
שכחתי לציין...
04/04/09 00:22
שפינוי הבית היה הכרחי להכפלת המסילה בין נען ללוד ולהרחבת התחנה המתוכננת במסגרת אותו פרויקט.
º
תודהאף פעם לא שמתי לב שיש שם משהו
04/04/09 19:26
º
הבנתי שכבר התחילו להוריד את חלקו
04/04/09 20:49
תודה רבה! יופי של תמונות.
04/04/09 00:19
לא מזהה את המקום...
º
המסילה הטורקית הישנה בנגב?
04/04/09 00:34
ההימורים שלי:
04/04/09 08:33
1. תוואי רכבת העמק בקצה הצפוני-מזרחי שלו, בין בית שאן לצמח.
אולי-אולי מערבית מבית שאן באזור עמק יזראעל.

2. קו בדרום?
למשל קו לניצנה?

3. קו בנגב המערבי, כמו למשל מסילת ארז באזור יד מרדכי. אולי דרומית ליד מרדכי?
º
04/04/09 10:22
º
04/04/09 19:35
אוסף כרטיסיות
03/04/09 21:46
3צפיות
שלום לכולם,
יש לי אוסף כרטייות משנות ה90 בעיקר של דן ואגד, כ1000 כרטיסיות, רציתי לדעת אם מישהו פה מתעניין באוספים שכאלה, ואם יש להם ערך כלשהו?

צרו קשר במייל
leofur@gmail.com

לאוניד
º
אני מתעניין
03/04/09 21:54
2צפיות
שלום חברים לפרוייקט מסויים אני זקוק לתמונה של
03/04/09 16:16
1צפיות
תחנת ירושלים הישנה תחנת החאן...

אשמח אם מישהו יעלה תמונה או ישלח לי

תודה
נסה לבקר בשרשור שבקישור
03/04/09 16:50
או סתם לחפש את המילה "החאן" בצירוף עם קובץ תמונה בפורום הזה.
http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp...
º
מחפש תמונות משנות ה-70 וה-80
03/04/09 21:53
טיפ: באותה תקופה שם התחנה היה פשוט "ירושלים"
03/04/09 22:51
בלי "החאן". אולי זה יעזור לך בחיפושים.
תודה
04/04/09 14:25
יש לך תמונות ?
º
לא מהתקופה שאתה מחפש.
04/04/09 23:53
º
אשמח מה שיש
07/04/09 00:50
חידת זיהוי?
03/04/09 12:51
3צפיות
חידת זיהוי?
איזה תחנת רכבת בתמונה?
אשקלון כמובן..
03/04/09 13:07
מאיפה צילמת את התמונה?
יפה מאוד
03/04/09 13:25
1צפיות
יפה מאוד
הכניסה לתחנה נראה כמו איזה מסלול מרוצים קטן
רכבת שבאה מולי
03/04/09 13:30
רכבת שבאה מולי
שיהיה לכם שבת שלום
לפי זה שיש מוניות וכמה עשרות כלי רכב בחניון
03/04/09 16:59
זה צולם ביום חול.
מנגד, כמות המכוניות בחניה מאוד קטנה. מתי זה צולם? ביום ו'? ביום חול מוקדם מאוד בבוקר או די מאוחר בערב (בשעון
קיץ יש אור עד מאוחר)?
º
התמונות טריות מהיום בבוקר
03/04/09 17:16
º
תודה, איש
03/04/09 18:11
תודה רבה
03/04/09 18:47
מסתבר שחושיי הבלשיים עדיין מחודדים...
וואוו, תודה רבה!
03/04/09 14:19
תמונות יפות ונדירות!
º
תודה דני על התמונות. נפלא!
03/04/09 14:55
תודה דני! אגב, "מסלול המירוצים" שציינת
03/04/09 17:54
משמש את קו 18 שמקשר בין תחנת הרכבת למרכז העיר.
די בלחץ האוטובוס מצליח להידחס לשם בסיבוב הפרסה..
לא נראה לי שמפרקית הייתה עוברת במקום הזה..
º
ממש נראה כמו ציור - תודה
03/04/09 18:30
º
תודה רבה על התמונות המיוחדות
03/04/09 23:03
º
מקבץ חדשות/ידיעות/הודעות
03/04/09 09:29
Extreme Trains
01/04/09 10:15
להלן הודעה שקיבלתי מהניוז של ערוץ ההיסטוריה:

קדימה, כולם לעלות! זה הזמן להצטרף למסע סוחף, מלהיב ומלא אדרנלין במסגרת הסדרה "רכבות על הקצה", החושפת מקרוב את העולם המופלא של הרכבות שמחברות בין קצותיה של אמריקה, ומגלה את חיוניותה של הרכבת והתפקיד המרכזי שממלא הכלי התחבורתי הזה בחייה של האומה – החל מהובלת אנשים ממקום למקום ועד לשינוע סחורות ואספקה החיוניים כמו מזון ופחם. כמו כן, נלמד על תולדותיה המרתקים של מערכת הרכבות בארה"ב ונלמד על חשיבות הרכבת ותפקידה בעיצוב ההיסטוריה האמריקנית המודרנית.  הסדרה "רכבות על הקצה" (בהגשת מאט בראון, כרטיסן קשוח וחובב רכבות מושבע) גם מעניקה לצופים הצצה נדירה על העבודה הקשה של אנשי הצווארון הכחול העובדים ימים כלילות ברכבות, בקרונות ועל פסי הרכבת, בכל מזג אוויר העובדים ימים כלילות ברכבות, בקרונות ועל פסי הרכבת, בכל מזג אוויר ובתנאים הקיצוניים ביותר שניתן להעלות על הדעת, הכל כדי להשאיר את אמריקה על המסלול.  
רכבות על הקצה  - בין הימים ראשון -חמישי, החל מחמישי, 8 באפריל בשעה 20:10, שידור נוסף למחרת בשעה 14:10
º
01/04/09 12:43
תודה על התזכורת
01/04/09 23:10
עדכון זמני רכבות לחג הפסח
02/04/09 15:44
שלום,

מצורפת הודעה לעיתונות בנוגע ללו"ז הרכבות בפסח.

חג שמח,

שחר וייסמן
אגף דוברות והסברה
רכבת ישראל
חלוקת תקציב 2008 של משרד התחבורה
02/04/09 17:46
מעניין לראות את נתוני הסובסידיה לחברות האוטובוסים, שככל הנראה לא פחתו אלא אף גדלו מאז הפעלת הרפורמה. כך גם לגבי הרכבת. לי זה נשמע תרתי דסתרי לעומת ההצהרות של משרדי התחבורה והאוצר
כתובות אינטרנט מצורפות:
בחדשות ערוץ 10
02/04/09 20:37
היו עכשיו דברים על תחנת הרכבת  בפתח תקוה ובלוד.

לא הספקתי לראות הכל.

אני מניחה שאפשר למצוא את זה ברשת.


אם מישהו ימצא, שיתן כאן קישור בבקשה.
º
הכוונת לזה. כך נדמה לי...
02/04/09 23:10
סליחה. הקישור פה
02/04/09 23:11
http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=627709&sid=126
כן, תודה. אנסה להכניס את הקישור טוב יותר
02/04/09 23:38
שיהיה זמין יותר.

http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=627709...
כתובות אינטרנט מצורפות:
והטקסט, למי שהקישור לא עובד אצלו
02/04/09 23:42
מבדיקה של עמותת "אור ירוק" עולה, כי התשתית העוטפת של חלק לא מבוטל מתחנות הרכבת ברחבי הארץ - מסוכנת לנוסעים. בלוד ובנהריה יוצאים, למשל, הנוסעים הישר אל כביש ראשי ומסתכנים כשהם הולכים בצמוד לכלי רכב נוסעים. בפתח תקווה המצב דומה, כשבנוסף אין שביל גישה מסודר לתחנת האוטובוס הסמוכה.

מעיריית נהריה נמסר בתגובה: "מדובר בתחנה היסטורית שמקומה לא השתנה. אנחנו פועלים להפוך אותה לבטוחה יותר". מעיריית פתח תקווה נמסר: "אנו מודעים לבעיית החניה, ובמסגרת תכנית העבודה לשנה הבאה מתוכננת הקמה של מפרץ לחניות". מעיריית לוד נמסר: "העירייה מקדמת תכנית להקמת כיכר והרחבת המדרכה. השלמת הביצוע – בתוך שנה".


מנכ"ל משרד התחבורה פרש מתפקידו
03/04/09 13:20
השלכות צפויות
כתובות אינטרנט מצורפות:
º
בפעם השנייה: כשל בבלמי הרכבת
03/04/09 13:24
כתובות אינטרנט מצורפות:
שרשור הכוונה ומודיעין 3/4
02/04/09 23:57
נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.

על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר
אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת. הקפידו
לשרשר את שאלתכם לשרשור ההכוונה בתאריך הרלוונטי.

נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר. אם דרוש לכם מידע
אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.
אין צורך להשתמש באייקון  - זה פשוט מיותר.
הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים
ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.

הכוונות נפוצות ניתן למצוא באגף השאלות הנפוצות של הפורום - מומלץ
לבדוק טרם כתיבת השאלה בפורום.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום




גני החוגה, פארק מים בבית שאן אני חושבת
03/04/09 00:11
יש לשם תחבורה ציבורית? או לפחות למקום הכי קרוב שאפשר ללכת לשם ברגל, אני לא מפונקת
תודה מראש!
אין..
03/04/09 01:05
בקשר למקום הכי קרוב..מכיוון טבריה קו 28 לבית שאן ולרדת בתחנה "מסעף גשר רומי"(תחנה אחת לפני תחנה מרכזית בית שאן)
מכיוון בית שאן קו 28 לטבריה ולרדת ב"מסעף גשר רומי"(מן הסתם תחנה אחת אחרי היציאה..)

ללכת ברגל משם.. זה כביש מתפתל לאורך 3 ק"מ בערך בירידה בלי מדרכה, הבעיה שאני לא יודע להסביר בדיוק איך להגיע לכביש הזה..
בעקרון כשאת יורדת מהאוטובוס בתחנה, אז מצד ימין של האוטובוס למטה תראי את הכביש..
אכן נכון מה ש-Rubim88 אמר...
03/04/09 10:55
חוץ מזה שהכביש המוביל לפארק הוא משמאל ולא מימין. עשיתי את ההליכה הזאת פעם, זה אפשרי. את הדרך המובילה לפארק לא קשה למצוא, היא מסומנת בכל מפת כבישים, צריך רק ללכת לפי המפה.
אגב, זה לא פארק מים (מושג שמעלה קונוטציות של מגלשות וכו') אלא פארק יפה עם מעיינות, בריכות ודשא.
ומשהו חשוב: 28 הוא של חברת קונקס
03/04/09 11:05
1צפיות
ומשהו חשוב: 28 הוא של חברת קונקס
ואת לוח הזמנים אפשר למצוא באתר של קונקס.
אפשר כמובן להגיע גם מהצד השני: לקחת מעפולה 411, 412 של "קווים" לבית שאן (לבית שאן יש גם נסיעות בודדות של אגד מתל אביב ומירושלים), ומבית שאן קו 28 של קונקס.
מצורפת מפת הגעה מאולתרת. שימי לב למספרי הכבישים (90 ו-71), הם מופיעים בשלטים ויעזרו לך להתמצא. קו 28 נוסע לאורך כביש 90 ועוצר במסעף חמדיה (לפי אתר קונקס, אין לו תחנה בגשר הרומי).
צודק..שכחתי לרשום מאיזה כיוון זה נראה מימין..
03/04/09 14:31
מימין לאטובוס אם באים מכיוון בית שאן, ומשמאל אם באים מטבריה..
תשלום על עגלה ברכבת
03/04/09 08:36
האם נסיעה עם עגלה פתוחה ברכבת מחייבת תשלום על העגלה (כמו באוטובוס)?
מת"א לצומת הרצליה
03/04/09 12:43
1צפיות
היי,
נק' מוצא: ברדיצ'בסקי/יהודה הלוי ת"א.
נק' יעד: צומת הרצליה (צומת הסירה).

אני מחפש אוטובוס --- רצוי מאוד של אגד ---  ליום רביעי הקרוב באיזור 14.

תודה רבה רבה
מדרך בגין/עזריאלי 501 של אגד, 601 של נתיב
03/04/09 15:03
1צפיות
אקספרס, לו"ז באתר של שתי החברות
מחר מנתניה לכיכר רבין - רכבת.....
03/04/09 15:20
אני צריכה לדעת אם יש לפני 21 רכבת מנתניה לת"א תחנת סבידור מרכז.......
ומתי יש חזרה אחרי חצות כי אני לא מבינה כלום מהאתר
ואם יש אז איך אני מגיעה מתחנת הרכבת לכיכר רבין?

ואם אין לפני 21 רכבת הלוך, איך אני יכולה להגיע לכיכר רבין בלי רכבת? מנתניה?

תודה למי שיעזור.
במוצ"ש לפי אתר הרכבת הרכבת הראשונה מנתניה
03/04/09 17:26
לת"א היא לאחר שעה 21. לעומת זאת, קו 601 של נתיב אקספרס פועל מנתניה החל מ- 18,30 כל חצי שעה ועוצר בארלוזרוב. משם קו 18/11 לכיכר רבין, או הליכה של 15-20 דקות עד הכיכר.
º
תודה תודה תודהההה
03/04/09 17:48
אויש זה שלח לפני שכתבתי...
03/04/09 17:50
תודה תודה תודההה

ועכשיו:
בחזרה... יש מהכיכר אוטובוס מין הסתם 11/18 בחזרה לארלזורוב?
ורכבת באיזה שעה? יש אחרי חצות גם?
נגיד 1, 1 וחצי? לנתניה כמובן...

ושוב פעם תודההההה
אה ונתיב אקספרס יש לא רק מהתחנה המרכזית?
03/04/09 17:51
1צפיות
נגיד ליד הקניון יש?
והאם יש אוטובוס מנתניה לבת חפר בשעות האלה?
03/04/09 18:26
1צפיות
בלילה כמובן, כן...
ב1, 1 וחצי, חצות , חצות וחצי...
תודה רבה רבה למי שיענה
רכבת מתחנת ארלוזרוב יש בחצות ולאחר מכן כל שעה
03/04/09 20:00
601 עוצר בדרך נמיר/רכבת ארלוזרוב.
לבת חפר בידקי באתר של חברת נתיב אקספרס תחת הלשונית אזור נתניה
איך אני מגיעה לבית חולים תל השומר שער צפוני
03/04/09 17:33
אני באה ברכבת מכיוון חוף הכרמל.
תודה,
      ושבת שלום
רכבת לת"א מרכז סבידור
03/04/09 17:50
ומשם קווים 64, 70 של דן.
להזכירכם: מחר (שישי) בבוקר במוזיאון
02/04/09 23:54
1צפיות
הרכב ההיסטורי של אגד בחולון - הרמת הכוסית המסורתית לכבוד חג הפסח.
כולכם מוזמנים
º
אשתדל להגיע
02/04/09 23:58
תודה רבה לכל מי שהגיע
03/04/09 17:41
היה יום נחמד ביותר.
º
==4==
03/04/09 17:50
2צפיות
==4==
האם אלו הגלגלים של הדו קומתיים של אגד ?
03/04/09 19:27
אם כבר מדברים כליהם, מדוע הוציאו אותם משימוש, על רוב הנוסעים הם היו האוטובוסים הכי אהובים.
ברקע אכן הניאופלאן הדו קומתי.
04/04/09 20:55
הם הוצאו משימוש בעיקר עקב חוסר אמינותם והמנוע החלש שלהם יחסית למשקלם.
לצערי לא יכולתי להגיע...
04/04/09 15:10
אני מאוד לחוץ עכשיו ובחודשיים הקרובים מבחינת הלימודים.
º
==1==
03/04/09 17:42
3צפיות
==1==
º
==2==
03/04/09 17:48
3צפיות
==2==
º
תודה לכבוד האדמו"ר מק"ק סעעב תובב"א
04/04/09 10:34
1צפיות
מק"ק סעעב תובב"א
04/04/09 17:42
1צפיות
תשתמש ב- K300 זה יעזור
º
==3==
03/04/09 17:49
2צפיות
==3==
º
==5==
03/04/09 17:52
1צפיות
==5==
º
==6==
03/04/09 18:02
1צפיות
==6==
º
דודו ,היה אחלה
03/04/09 18:06
º
==7==
03/04/09 18:05
1צפיות
==7==
º
==8==
03/04/09 18:06
1צפיות
==8==
º
==9==
03/04/09 18:07
1צפיות
==9==
º
==10==
03/04/09 18:08
1צפיות
==10==
==11==
03/04/09 18:09
2צפיות
==11==
עד כאן, שבת שלום!
תודה רבה על התמונות
03/04/09 23:15
מצטער שלא באתי. יום שישי לפני פסח זה לא הזמן הכי טוב...
º
04/04/09 10:20
אני קודם כל רוצה להתנצל של יכולתי לבוא
04/04/09 14:11
מסיבות אישיות נמנע לי יכולת לבוא לאירוע
אז תנו לי היזמנות לאחל לכם חג שמח


º
תודתי לכולם חג כשר וטעים לכולם.
05/04/09 13:20
1צפיות
תודתי לכולם  חג כשר וטעים לכולם.
בחזרה לפורום
האזור שלי בפורום