לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לפורום ``תחבורה ציבורית``

שעות הפעילות:
ימים א`-ה` - כל היום
ו` וערבי חג - כל היום
שבת - כל היום

בפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד.

אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה במנות האוכל במטוסי אלעל.

* לא לשכוח לענות על הסקר - מי שמצביע משפיע

מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הדקו חגורות ושתהיה נסיעה טובה,
מודיעין (i) לשרותכם.

מי שולט בארגונים לשינוי חברתי?
12/06/09 00:54
1צפיות
אני מצרפת מידע שנראה לי חשוב וקריטי מאד על מימון של ארגונים לשינוי חברתי. מדהים כמה מעט רובנו יודעים על הנושא הזה, וזה חשוב, כי הרבה מאתנו מסתמכים על ארגונים אלו ועל כך שיטפלו ויעשו עבורנו - אולי זה לא רעיון טוב, בלשון המעטה...
.
המידע חושף שהארגונים הקיימים הם הרבה פעמים בשליטת אנשים חזקים בעלי חברות גדולות, שלא רוצים באמת להאבק על מה שמשמעותי, אלא רק להגן ולפעול למען האינטרסים שלהם.

דוגמא, מתוך כתבתו של איתי רום, "כביסה ירוקה":
"ארגונים ירוקים לא מעטים מסתייעים, לצורך מימון פעילויותיהם, בתרומות של גורמים מזהמים, שהם בעלי אינטרסים מנוגדים"

להמשך קריאה בנושא כנסו ללינק זה:
http://www.meshanim.com/amutot1.htm


** לאמצעי תקשורת אלטרנטיביים, עצמאיים ובלתי-תלויים יש חשיבות רבה בהפצת מידע.
הרעיון הוא להפיץ מידע שלא כל כך מגיע לידיעת הציבור באמצעי התקשורת המיינסטרים.
דרך אפקטיבית להפצת המידע היא שכמה שיותר אנשים ישלחו את המידע לכמה שיותר אנשים.
כמו שיש עסקנים חרדים, יש גם עסקנים ירוקים..
12/06/09 01:35
כל גוף אינטרסנט מושך לצד שלו והאזרחים נדפקים..
אז בואו נפסיק להדפק
12/06/09 13:15
להבין שהמצב הוא דפוק, ורק לקטר, לא יפתור את הבעיה.
אני חושבת שאפשר למצוא פתרונות למצב. לדוגמא התבססות על קבוצות פעילות לשינוי חברתי, שלא מקבלות מימון מקרנות כאלו, וכך באמת עוסקות בדברים המהותיים ובהעברת המידע הלאה והפצתו.
אני אישית נמצאת בקבוצות כאלו, ואני חושבת שהן פוטנציאליות מאד.
הצטרף גם אתה: www.meshanim.com
שרשור הכוונה ומודיעין 12/6
12/06/09 00:04
5צפיות
נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.

על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר
אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת. הקפידו
לשרשר את שאלתכם לשרשור ההכוונה בתאריך הרלוונטי.

נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר. אם דרוש לכם מידע
אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.
אין צורך להשתמש באייקון  - זה פשוט מיותר.
הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים
ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.

הכוונות נפוצות ניתן למצוא באגף השאלות הנפוצות של הפורום - מומלץ
לבדוק טרם כתיבת השאלה בפורום.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום




מראשל"צ לשכונת התקווה (רחוב התקווה)
12/06/09 01:12
יום א' בבוקר, הגעה בערך ב 09:30. מה מומלץ? אני יודע שזה נמצא במרחק הליכה של כ-12 דקות מרכבת ההגנה. האם יש דרכים יותר נוחות?
אם נוח לך להגיע לרכבת, אז זה הכי טוב שיש.
12/06/09 01:19
1צפיות
מקסימום, מהרכבת תוכלי לקחת קו 15, 16 או 41 עד לשכונת התקווה.
אם לא נוח לך להגיע לרכבת, תוכלי לקחת את קו 274 (שבבוקר יש לו חלופות משכונות שונות של ראשון), שגם הוא עוצר ליד רכבת ההגנה, או קו 174 שעוצר מול התחנה המרכזית (עוד 4 דקות הליכה). משניהם אפשר להמשיך ב-15, 16 או 41.
מפתח תקווה ללטרון ביום ראשון בבוקר?
12/06/09 11:01
מהי הדרך הכי קצרה והכי נוחה?
164 לצומת בית דגן ומשם 433.
12/06/09 11:49
אפשר גם 249 לת.מ רמלה ומשם 403, 404, 433, 435.
º
גם 404 עובר בצומת בית דגן.
12/06/09 19:43
איך מגיעים מרכבת מרכז לשכונת צהלה בתל אביב?
12/06/09 11:33
תודה רבה :)
קווים 40 ו-42 עם עדיפות ל-42 היותר מהיר.
12/06/09 11:42
ואם את צריכה לגני צהלה אז אפשר גם 524/525/531 עד רח' משה סנה.
º
מטבריה לגבעת שמואל ביום שני אחה"צ/ערב
12/06/09 12:26
קו 969 מהדרין מטבריה עד מחלף גבעת שמואל.
12/06/09 12:53
יש לבדוק את הלו"ז באתר אגד.
כמו כן אפשר לנסוע גם עם 830/835 עד רכבת מרכז ומשם לקחת קו 69 לתוך גבעת שמואל או 68/70/64 לתחנות על כביש גהה.
איך מגיעים מבת ים-רח' מצע סיני לרח'
12/06/09 13:46
צייטלין בת"א
תודה
רות
קווים 18,26 של דן
12/06/09 14:03
18 ממש מהרחוב עצמו ו-26 במרחק של כמה דקות הליכה ממנו.
הכוונה בבת ים. 18 עובר במבצע סיני 26 לא.
שאלות הגעה לקיבוץ עינת ולרמת אפעל
12/06/09 15:54
6צפיות
יש לי שתי שאלות הגעה:
1. קיבוץ עינת:
האם קיימים קווי אוטובוס מתחנת רכבת ראש העין לעבר קיבוץ עינת ו/או לכביש 444 קרוב לקיבוץ?
במידה שכן אילו קווים?

2. הגעה מכפר סבא לרמת אפעל בדרך הקצרה:
א. האם יש קו אוטובוס ממחלף גהה לרמת אפעל?
ב. במידה ואין קווים בתדירות גבוהה בין מחלף גהה לרמת אפעל, האם יש מאזור מחלף בר אילן או תל השומר, אטובוסים לרמת אפעל?
במלים אחרות איך מגיעים הכי מהר והכי נוח בשעות הבוקר מכפר סבא לרמת אפעל ובשעות אחר הצהרים חוזרים?

תודה מראש.
לקיבוץ עינת קו 89 של קווים מפ"ת, הוא עובר ע"י
12/06/09 15:59
2צפיות
היציאה הדרומית של ראש העין, לא תחנת הרכבת.
ממחלף גהה למחלף אלוף שדה קו 164 ומשם הליכה ברגל של מספר דקות או נסיעה של תחנה אחת עם 35/65/2/71/72/243/55. נסיעות בודדות של 35/65 נכנסות לתוך אפעל, אך ספק אם בכלל כדאי לקחת אוטובוס ממחלף אלוף שדה
אוהד תודה. בקשר לעינת:
12/06/09 23:38
1צפיות
ניסיתי כעת לבדוק באתר של "אגד" על קווים מתחנת רכבת ראש העין (שבאתר מצויינת משום מה, כתחנת קסם. זהו שם הגיוני, אבל לא שם רשמי) לכיוון אלעד.
מסתבר שאין נסיעות רבות.
אפשר גם עם 640 מכפר סבא/צ.רעננה עד תל השומר..
12/06/09 16:11
1צפיות
ומשם או ברגל או עם קווים 35, 65, 55, 72 עד הכניסה לרמת אפעל.
רתם תודה. אשקול את 640.
12/06/09 23:42
עובר קרוב לביתי.
עם זאת הוא מגיע מנתניה וצריך לבדוק האם יש פחות או יותר זמני הגעה קבועים לכפר סבא, או שכל יום מדובר בזמנים שונים.
במידה שלא, קו 564, שנוסע נסיעה ארוכה יותר דרך כפר מל"ל והוד השרון והמשך נסיעה, כפי שכתבת.

תודה רתם.
לגבי קו 640
14/06/09 02:18
יצא לי להשתמש בו כמה פעמים מצומת רעננה.הנסיעה שיוצאת ב-8 מנתניה מגיעה בערך ב8:50 לצומת רעננה. משם עוד בערך 13 דקות לבר אילן כשאין אירועים חריגים (בשעות אלה אין פקקים כבר).
הוא אוסף איפה ש567 אוסף בצומת.
תודה יאיר. כאמור אני גר קרוב לתחנה שלו
14/06/09 06:58
בכפר סבא ואם וכאשר אצטרך אותו, אעלה דקות קודם לתחנה, שבתוך כפר סבא ואולי זה יהיה באוטובוסים המוקדמים יותר.
שורה תחתונה, אם אני מבין נכון, תוך 40-45 (תלוי בתחנה), האוטובוס מגיע מנתניה לכפר סבא.
מת"א לרמת החייל
12/06/09 16:01
אהלן
איך אפשר להגיע מאחת תחנות הרכבת של ת"א (השלום, סבידור מרכז,..) לרמת החייל? יש קווים?
עלי להגיע למסוף עתידים.

תודה
מרכבת מרכז קווים 20, 40, 42 ו-141.
12/06/09 16:15
1צפיות
עם עדיפות לקווים 20 ו-141, אחר כך קו 42 ורק בסוף קו 40 (הכי פחות מהיר).
בשעות הבוקר פועלת גם חלופה מהירה של קו 40 שנוסעת ישר לעתידים ועוצרת בתחנה של קו 20 ברח' על פרשת דרכים (מול הרכבת).
שאר הנסיעות של קו 40 וגם קווים 42 ו-141 עוצרים בדרך בגין ליד אולמי רסיטל.
תיקון: גם קו 141 עוצר ברח' על פרשת דרכים.
12/06/09 16:19
בבגין רק 40 (לא כולל החלופה המהירה) ו-42. שהם הכי פחות מומלצים אבל הכי תדירים.
º
איזו השקעה. הרבה תודה
13/06/09 00:54
מוניות שירות מתחנה מרכזית ת"א?
12/06/09 17:32
אני צריכה להגיע היום בלילה לרחובות אחרי בילוי.
מישהו יודע האם בתחנה המרכזית החדשה מוניות השירות לרחובות פעילות גם בשעות מאוחרות בליל שישי? אחרי 1 בלילה למשל?

תודה מראש!
º
כן , מה שכן מחכים עד שיהיו 10 נוסעים במונית.
12/06/09 17:50
כפר סבא ---> בית חולים 10 חיפה
12/06/09 18:20
שלום רב,
אשמח אם תוכלו לעזור לי להגיע מכפר סבא תחנה מרכזית לבית חולים 10 בחיפה ביום ראשון הקרוב.
תודה מראש,
דניאל
קו 947 מצומת רעננה לחיפה חוף הכרמל
12/06/09 18:23
ומשם קווים 3, 114, 115.
עזרה!
12/06/09 15:13
איך מגיעים מז`בוטינסקי ב``ב לכיוון חוף תל ברוך? יש איזה אוטובוס? תודה.
64, 66, 70, 82, 166 עד אבן גבירול
12/06/09 19:47
ומרחוב אבן גבירול קו 26 של דן.
בשעות מסוימות יש גם 29 של דן ממסוף ארלוזורוב, שיקצר לך את הדרך, אבל חשוב לבדוק את הלו"ז מראש.
נראה לי שיש גם 94 או 95 שמגיעים מבני ברק עד המקום, אבל אני לא יודע מה מסלולם, ושעות הפעילות שלהם מאד מוגבלות.
מוניות שירות בתל אביב בשישי-שבת
12/06/09 18:34
4צפיות
אשמח אם מישהו יכול לענות לי על השאלה :)

איזה קווי מוניות שירות פועלים בשישי שבת בתל אביב? ומה התדירות שלהם?
המטרה היא להגיע מאלנבי לרמת החייל וחזרה.
לא פועלות מוניות שירות שמגיעות לרמת החי"ל..
12/06/09 19:12
3צפיות
יש את מוניות השירות בקו 4- מת.מ. עד לרידינג, 5- מת.מ. לרכבת מרכז דרך הסנטר, 16- מאיזור הים (מגדלי האופרה) עד לדרום ת"א- שכונת התקווה וכו', 51- מת.מ לפ"ת דרך עזריאלי, רכבת מרכז וז'בוטינסקי. 66- דומה ל51 אך מתחיל בשפת הים.
תוכל לקחת מונית שירות 66 לז'בוטינסקי
12/06/09 19:48
1צפיות
ברמת גן / בני ברק, ומשם ללכת ברגל.
היה לי סיוטטט היום ברכבת
11/06/09 23:32
4צפיות
נסעתי היום ברכבת מתחנת רכבת רחובות בשש משהו לאשדוד (איפה שאני גר ),אז פתאום התישבתי בכיסא ופתאום התחילה אזעקה כזותי ברכבת היה את האזעקה פעמים לא הבנתי מה זו האזעקה הזותי,כי הפקח אמר שמעתי גם שמישהו הפעיל אזעקה או משהו כזה אז היתה אזעקה והרכבת התקווה איזה חמש דקות ושהפקח סגר את הדלת פתאום התחילה שוב אזעקה כזותי ברכבת ואז הדלת שוב נסגרה ונסענו מה זו היתה האזעקה הזותי לא הבנתי בכלל מה זו ?
º
ועכשיו בעברית?
12/06/09 00:00
2צפיות
º
אולי תשתה קצת מים ותנסח את דבריך בצורה שנבין
12/06/09 00:10
2צפיות
אני אנסה לתרגם את דבריו
12/06/09 10:00
4צפיות
נסעתי היום ברכבת מתחנת רחובות לאשדוד(מקום מגורי) בשעה 6 לערך. כשהתיישבתי נשמע לפתע קול אזעקה. לא הבנתי מה פשר האזעקה, מה גם שהפקח עצמו לא ידע מה מקורה. הרכבת התעכבה לחמש דקות, ולאחר שהפקח סגר את הדלת שנפתחה, נשמעה אזעקה נוספת. לאחר מכן שוב נסגרה הדלת והמשכנו בנסיעה. לא הבנתי מה היתה אזעקה זו, למישהו יש הסבר?
º
12/06/09 10:38
3צפיות
º
ותענו לי השמח עם תענו
12/06/09 14:49
3צפיות
º
תרגום:אשמח אם תענו
12/06/09 19:39
2צפיות
º
חחחח הרגתם אותי
12/06/09 20:41
2צפיות
º
הולך רגל נהרג בת"א מפגיעת אוטובוס
11/06/09 22:03
1צפיות
כתובות אינטרנט מצורפות:
פגישה עם מנכ"ל הרכבת חלק א'
167תגובות
11/06/09 01:40
242צפיות
מנכ"ל הרכבת, מר יצחק (חקי) הראל, אירח היום בתחנת ת"א מרכז ארבעה מחברי הפורום: מנהלי הפורום אוהד ודוד, רמי (raminec) ועבדכם הנאמן. מערך IC3 () של דוברות הרכבת השתתף אף הוא בפגישה: הדוברת- גב' לירן גורדון, מר שחר וייסמן...

(המשך...)
מנכ"ל הרכבת, מר יצחק (חקי) הראל, אירח היום בתחנת ת"א מרכז ארבעה מחברי הפורום: מנהלי הפורום אוהד ודוד, רמי (raminec) ועבדכם הנאמן. מערך IC3 () של דוברות הרכבת השתתף אף הוא בפגישה: הדוברת- גב' לירן גורדון, מר שחר וייסמן ושרית מיודעתנו, הלא היא "רכבת ישראל ONLINE".

הפגישה נפתחה בהצגתו של אוהד את הפורום, הרכבו ו'עלילותיו' בפני המנכ"ל. אוהד בירך על על הצטרפותה של נציגה רשמית של הרכבת בפורום- עניין הראוי לחיקוי גם מצדן של מפעילות תח"ץ נוספות. לדבריו של אוהד הוספתי אנוכי דברי תודה והערכה למשרד הדוברות של הרכבת על הסיוע בקיום הפגישה, על השקיפות הארגונית והנגישות הרבה לה זוכים חברי הפורום במגעיהם מול כל שדרת הניהול בר"י. זה יישמע אולי כמובן מאליו, אך האמינו לי: ידענו בעבר כל מיני תקופות.

בתום דברים אלה נפנה המנכ"ל להציג בפנינו מצגת מקיפה הסוקרת את התפתחות הארגון לאורך השנים. המצגת כללה בתוכה פרמטרים השוואתיים שונים והגדרות יעדים עתידיים של הרכבת : רמת השירות, שביעות רצון הלקוחות, אורכי מסילה, נתוני דיוק רכבות, כמויות נוסעים ועוד. מפאת גודלה של המצגת, אין היא מוצגת כרגע לפניכם, אך אני מקווה להעלות חלקים מעניינים ממנה כבר בעתיד הקרוב. הסקירה שפרש בפנינו המנכ"ל הייתה מבחינתי הזדמנות מצוינת להתוודע לתפישת עולמו של המנכ"ל ביחס לרצוי והמצוי בתחום התח"ץ. כך למשל, "הפריפריה היא עניין מלאכותי בסדרי הגודל של ארצנו" , "יש לחנך את האזרחים לצריכת תח"ץ (גם את האוצר, אדוני המנכ"ל- ב.ל) "כוחם הרב של הקואופרטיבים הגדולים הוא שמנע את התפתחות תשתית הרכבות בארץ ב- 50 השנים האחרונות", "אנו נאבקים על סלילתו של קו ערי הדרום כקו כפול מלכתחילה", "תחנות הרכבת צריכות לעבור דרך מרכזי הערים כמו באירופה" והפאנץ/ ליין מבחינתי: "חיבור בית שמש ל-A1 הנו הכרחי והיה צריך להיות מתוכנן עוד קודם לכן" . עם עמדה כזו, המסע של ראש עירי לעבר לשכתו של השר יוקדם ככל הנראה...

דבריו של המנכ"ל ורעיונותיו נעמו מאוד לאוזניי. אני חייב לציין  את התרשמותי הרבה מכנותו ופתיחותו הרבה של המנכ"ל, אשר לא התבייש להודות בפנינו כי נכנס "ירוק" לחלוטין לתפקידו. מאידך, הצהיר המנכ"ל, כי הוא מתבייש בעומסי יום א' ו ה' והנו מתוסכל בשל חוסר היכולת, להדביק את הביקוש הגובר לשירותי הרכבת.
והיו עוד דברים ורעיונות אותם אשתדל להביא בהמשך.

לאחר הפרזנטציה נפנה המנכ"ל להשיב לשאלותינו, וכאלו היו רבות. זה המקום להתנצל בפני חברי הפורום על שאלות רבות שלא הספקנו לשאול את המנכ"ל. גם כך התארכה הפגישה לפרק זמן כמעט כפול ממה שהוקצב עבורה. אולם אל יאוש: כבר בפתיחת הפגישה הבטיח המנכ"ל לקיים עמנו פגישות נוספות בהן נוכל להשלים את החסר ושוב להיוותר עם שאלות שלא נוכל להשלים...
תשובותיו של המנכ"ל לשאלותינו יועלו במועד מאוחר יותר.

בסיום הפגישה העניק אוהד למנכ"ל שי צנוע פרי מצלמתו של חברנו אריק (easylivin)- תמונה לילית נפלאה של תחנת ת"א האוניברסיטה.

שלמי תודה: למנכ"ל הרכבת, מר יצחק הראל, על האירוח הנהדר לו זכינו, על ההשקעה בפגישה ועל מדיניות הדלת הפתוחה
שהנהיג בר"י.
למערך הדוברות של הרכבת, על הסיוע המהיר בקיום הפגישה ועל השת"פ המתמשך עם הפורום.
לסיום: תודה מקרב לב לחברנו אריק שנשלח למשימה לילית מחדרה לת"א, עמד בה בהצלחה רבה וצילם בשתי תחנות רכבת תמונות נפלאות, שבגללן הפכתי לנוירוטי...
שרשור הכוונה ומודיעין 11/6
10/06/09 23:53
2צפיות
נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.

על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר
אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת. הקפידו
לשרשר את שאלתכם לשרשור ההכוונה בתאריך הרלוונטי.

נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר. אם דרוש לכם מידע
אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.
אין צורך להשתמש באייקון  - זה פשוט מיותר.
הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים
ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.

הכוונות נפוצות ניתן למצוא באגף השאלות הנפוצות של הפורום - מומלץ
לבדוק טרם כתיבת השאלה בפורום.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום




עזרה בהולה
11/06/09 09:07
2צפיות
אוטובוס הלוך ושוב מקניון עזריאלי וכיוון קינג גורג ליד(החשמונאים 10) תודה רבה
º
נו מישהו??????????????????
11/06/09 09:15
אף אחד פה לא עובד אצלך! חכה בסבלנות!!!
11/06/09 13:32
בחיי שאנשים כמוך מוציאים את החשק לעזור.
הוא חושב שאתה יושב בבית מול המקלדת ורק מחכה
11/06/09 17:17
שישאלו אותך שאלות...
º
קו 63 של דן
11/06/09 09:37
º
מוצדק מוצדקותיים היה לא לענות לו
12/06/09 09:52
º
מה קרה ? מישהו מת ?
11/06/09 10:45
º
03-6394444 בהצלחה.
11/06/09 15:53
שאלה על קו בכרמיאל
11/06/09 11:12
קו 12 של חברת נתיב אקספרס עוצר בתחנה המרכזית או רק במתחם ביג? לא כל כך הבנתי מה זה "מסוף כרמיאל" ואיפה זה נמצא בעצם?
ועוד שאלה-האם קו 82 שהיה קיים קודם בוטל? כי משום מה אני לא מוצאת אותו ברשימת הקווים...
תודה לעונים.
º
82-כפר ורדים-מעלות
11/06/09 11:15
º
ככל הנראה קו זה בוטל
11/06/09 11:54
מסוף כרמיאל הוא המסוף בכניסה הראשית לעיר.
11/06/09 13:21
התחנה הראשונה של קו 12 היא בביג ומשם הוא נוסע למסוף ואחר כך יוצא מהעיר.
קו 82 מעולם לא הגיע לכרמיאל. היה פעם קו שמספרו 32 שנסע מכרמיאל לגוש תפן. למעשה נתיב אקספרס איחדו את שני הקווים לקו אחד מכרמיאל עד מעלות - קו 12.
תודה רבה
11/06/09 23:46
ברשותך רק תיקון קטן-התקשרתי היום למודיעין של נתיב אקספרס והמוקדנית הסבירה לי שקו 82 בעצם פעיל והסיבה שהוא לא באתר היא שהאתר עובר שדרוג... מוזר..
בכל אופן, תודה על ההכוונה של קו 12
הגעה למחנה משגב
11/06/09 11:26
אשמח לדעת על כל קו שמגיע לשם.

תודה.
שירות למחנה משגב/צומת יובלים.
11/06/09 13:17
מכרמיאל קווים 60 ו-61 של נצרת נסיעות ותיירות - יש אוטובוס כל שעה בערך.
מעכו קו 68 של אגד - 5 נסיעות ביום (אחרונה ב-17:45).
מחיפה קו 169 של אגד - 7 נסיעות ביום (אחרונה ב-19:00) וקו 175 עד צומת יובלים (נסיעה אחת ב-16:35).
מתל אביב קו 846 עד צומת יובלים (נסיעה אחת ב-17:00)
מירושלים קו 968 עד צומת יובלים (נסיעה אחת ב-16:00, ביום חמישי יש תיגבור).
תודה! עוד שאלה קטנה
11/06/09 13:46
אני צריך לרדת בצומת יובלים? זה קרוב לבסיס?
5 דקות הליכה מצומת הכניסה לבסיס.
11/06/09 13:52
אם כי קווים 60, 61, 68 ו-169 עוצרים גם בצומת הכניסה לבסיס.
º
מעולה, תודה רבה לך!
11/06/09 13:59
מישהו מכיר אוטובוס שעובר דרך אלוף שדה לנחלים
11/06/09 01:25
דרך כביש מכבית כמובן

תודה
כביש מכבית לא מנוצל ע"י קווי אוטובוס.
11/06/09 01:34
נראה לי ש-292 של דן מבני ברק לפתח תקווה הוא הקו היחיד שנוסע בו (ואני לא סופר את הקווים לקרית אונו שנסעו ב"דרך בר אילן" עוד לפני שהכביש שודרג)
º
וגם 280 מהיר בני ברק-אלעד
11/06/09 10:04
º
וגם 278 אלעד- ת"א
11/06/09 10:07
מתחנת רכבת בת"א (השלום?) לקריה
11/06/09 13:06
לשער ויקטור - שכונת הטפמלרים בקריה?
תודה
º
הליכה של 10 דקות ברגל.
11/06/09 13:22
תודה ושאלה: איפה זה שער ויקטור?
11/06/09 15:08
מצאתי את רחוב דוד אלעזר במפה אבל לא את שער ויקטור. אם אני מגיעה מכיוון הרכבת, באיזה צד הוא נמצא? האם הוא השער היחיד ברחוב?
תודה!
תשאלי את ויקטור...
11/06/09 15:19
סתם. השער נמצא ברחוב קפלן. צריך לצאת מהרכבת, לפנות ימינה, לחצות את המחלף על הגשר ולהמשיך במעלה רחוב קפלן עד שרואים את השער מצד ימין.
אפשר גם לנסוע תחנה אחת בקו 56 אבל רק אם הוא בדיוק מגיע. לא לחכות לו במיוחד כי התדירות שלו נמוכה, עדיף כבר ללכת ברגל.
º
ויקטור כבר לא עומד שם... תודה רבה על התשובה!!
11/06/09 15:31
º
56 אינו עוצר שם, השער במרחק חמש דקות מעזריאלי
11/06/09 15:45
שאלה קטנה
11/06/09 15:24
(לבקשתו תל אוהד אני מעביר את זה לפה) אחרי שimage of me ענה לי שאני צריך ליסוע למסוף כרמלית ומשם ללכת ברגל לרחוב המחוגה אני שואל: מה הדרך הכי קצרה מכרמלית למחוגה 4 ברגל? תודה
יש לך user (שם משתמש, קרי ניק) בתפו"ז אנשים?
11/06/09 15:34
נכון? ברור שנכון. הרי אתה שאלת שאלה תחת הניק הזה.
מכאן שיש לך גם מחשב וגם אינטרנט.
אם כך, מדוע שלא תכנס ל-emap או למפות באתר וואלה! או לדפי זהב או לאתר mapa.co.il
ותברר זאת בעצמך?

בכלל, עכשיו הטענה שלי מופנית לכלל הציבור, תכניסו לראש שאפשר לאתר כתובת, בחינם, ע"י כניסה לאחד מאתרי המפות
המרובים שיש ברשת האינטרנט.

בגדול המרחק הוא של כ-1 ק"מ, סדר גודל של בין 10 ל-20 דקות הליכה.

עליך להגיע לרח' אליפלט, שהוא רח' המאונך לרח' אילת. הכוון הכללי מהכרמלית הוא דרומה.
רח' המחוגה מגיע לרח' אליפלט.
אז זהו שלא בדיוק
11/06/09 16:57
בדרך כלל הייתי בודק בעצמי אבל מכיוון שהייתי בעבודה בלי זמן או גישה למחשב גלשתי לפה דרך הפלאפון ואומנם יש בו אינטרנט אבל אין בו emap... תודה על ההסבר שעכשיו נגיש לי כשאני אגיע לתל אביב
שלום רב,איך מגיעים מבת ים לאשקלון
11/06/09 22:37
המיקום שלי-מבצע סיני בבת ים
צריכה להיות בבי|ח ברזילי באשקלון.

בבקשה עם כמה שפחות אוטובוסים
אני מאוד סובלת בנסיעות.
תודה
רות
ממבצע סיני עם 43/143 עד צומת חולון ומשם עם
12/06/09 00:17
300 לאשקלון
תוספת
12/06/09 00:36
ל צומת חולון ניתן להגיע גם באמצעות קו 86 של אגד (שעוצר בצד המנוגד ל 43 במבצע סיני).
מצומת חולון ניתן לקחת גם את 311 של אגד (המסלול שלו טיפה ארוך יותר, אך לא בהרבה (10-15 דקות יותר), כך שלפעמים עדיף לעלות עליו מאשר לחכות עד ש 300 יגיע).
תודה רבה לאוהד ודניאל-התוכלו לומר לי
12/06/09 09:00
כמה זמן אורכת הנסיעה לאשקלון מחולון?

תודה
רות
º
+-שעה
12/06/09 10:40
תודה רבה אוהד-אני מאוד אוהבת את השם שלך
12/06/09 11:22
זה מזכיר לי נשכחות.

האם תוכל להגיד לי בבקשה
כמה זמן זה ברכב פרטי?
בת ים-אשקלון
תודה
רות
º
+-45 דקות
12/06/09 12:15
זיכוי עבור כרטיס אוטובוס - שאלה
10/06/09 20:15
1צפיות
ערב טוב,
הורי רכשו כרטיסי הלוך-חזור מת"א לערד (אגד)
הם השתמשו בהלוך אך אינם מעוניינים להשתמש בחזור .
האם יש אפשרות לזיכוי עבור "החזור"? או שברגע שרוכשים כרטיס לאוטובוס לא ניתן להחזיר?

תודה מראש!
הוריך רכשו 3 ק"ג תפוזים
11/06/09 14:35
1צפיות
הם אכלו רק 2 ק"ג מתוכם. האם מותר להם להזדכות אצל הירקן על הקילו המיותר?

וברצינות לרגע. שינסו למכור לאדם שצריך נסיעה שכזו. או שינצלו אותה הם בעצמם בעתיד או שהם רכשו סתם נסיעה מיותרת.
אז מסתתבר שניתן להזדכות אצל הירקן
12/06/09 13:30
1צפיות
לפני שאתה נותן תשובה כזאת מתוחכמת - תבדוק.
כנראה שאתה מבין בענייני תפוזים יותר מאשר בענייני תחבורה ציבורית

בדקתי מול שירות הלקוחות של אגד - ניתן לשלוח את כרטיסי הנסיעה למחלקת פניות הציבור שלהם, והם שולחים בחזרה זיכוי.
º
סבבה
12/06/09 17:14
הולנת"ע החלה בדיון המכריע על נחל יתלה
10/06/09 18:00
עזרא סדן: "אם תתקבל חלופת הירוקים - סביר להניח שלא תהיה רכבת מהירה מת"א לירושלים בשנים הקרובות"
סדן עמד בראש ועדה בלתי תלויה שבחנה בעבר את הנושא והמליצה להקים גשר. הירוקים דורשים שהרכבת תעבור במנהרה ולא על גשר - ליאור ברון, גלובס

וכך כשלו נסיונות הרת"ג להציג את דו"ח ועדת סדן באור חיובי מבחינתם. האיש שעמד בראש הועדה, מזכיר לאלה שזכרונם משטה בהם: הועדה הבלתי-תלויה הכריעה בצורה חד-משמעית לטובת התכנון הקיים של רכבת ישראל, ופסלה את חלופת הרת"ג. ו... "שלא יעבדו עליכם"
º
"רת"ג" = רט"ג
10/06/09 19:02
כתבה נוספת באותו נושא ב"כלכליסט":
10/06/09 19:12
צוות מומחים המליץ להקים את הרכבת לירושלים בתוואי הקיים עם שינויים שימנעו פגיעה בסביבה
הצוות המליץ לממש את הפרויקט בתצורה הקיימת בכפוף לשינויים שיסייעו למזער את הפגיעה הסביבתית. ישנו פער של 450 מיליון שקל בין הערכה של רשות הטבע והגנים ורכבת ישראל לגבי שינוי התוואי של הרכבת לירושלים באזור נחל יתלה  - גלית שפיר, כלכליסט 10/6/2009
דיון ראשון בחלופת נחל יתלה:
10/06/09 20:54
ועדת המשנה של המועצה הארצית לנושאים תכנוניים קיימה דיון על המלצות צוות הבדיקה לעניין הנמכת תוואי מסילת הרכבת בנחל יתלה. צוות הבדיקה המליץ שלא להיענות לבקשה לבדוק מחדש את התוואי המאושר - Local ירושלים
"אם תתקבל עמדת הירוקים - לא תהיה רכבת"
10/06/09 20:56
צוות הבדיקה מטעם המועצה הארצית המליץ לדחות את חלופת הירוקים לתוואי הרכבת, מתוך חשש לביטול הפרויקט - אבי בר-אלי, TheMarker
ואם יש כאן כאלה שנושא הקו המהיר מעניין אותם -
10/06/09 23:27
אז להלן תמצית הדברים מבחינתי:

- התכנית המאושרת היא תוצר של תהליכים מעמיקים של בחינת חלופות ודיונים תכנוניים, בהם שותפו כל הגורמים הרלוונטיים.

- ישנה חשיבות רבה בביצוע הפרויקט בשנות המיתון הכלכלי.

- היענות לבקשת רשות הטבע והגנים לדון מחדש בתוואי המסילה המאושר, תביא לדחייה משמעותית מאוד בביצוע המסילה. דחייה זו מוערכת על ידי הצוות בשנתיים לפחות, זאת, בעיקר מאחר וחלופה זו עברה שלבי בחינה ראשוניים בלבד, וקיימת סבירות גבוהה שבמהלך תכנונה יצופו בעיות בלתי צפויות, וכן מאחר ומדובר בשינוי מהותי לתכנון המאושר.

לאור כל זאת ומתוך הכרה בחשיבותה של המסילה לירושלים ועל אף המחיר הסביבתית-נופי של הפגיעה בנחל יתלה, המליץ הצוות שלא להיענות לבקשה לבחון מחדש את התוואי המאושר. הצוות המליץ על מימוש הפרויקט לאלתר בתצורה הקיימת, בכפוף לשיפורים שעשויים לסייע במזעור פגיעה סביבתית ונופית בעת ביצוע הפרויקט.

ולמרות כל זאת:
נציגי רשות הטבע והגנים והחברה להגנת הטבע במועצה הארצית קראו לדחות את המלצה של צוות הבדיקה, ולאמץ את חלופת המנהור. ()

ורק אני חושב שזאת חוצפה?!
כתובות אינטרנט מצורפות:
º
ירוקים מזוייפים..
11/06/09 02:25
אני חייב להגיב!!!
11/06/09 09:28
הירוקים בישראל פועלים למען עידוד השימוש ברכב הפרטי!!!

מדוע ולמה כל פעילויות ההסברה של הגופים הירוקים בישראל מתקיימים בימים שישי שבת שאין בהם תחבורה ציבורית סדירה???

ומדוע ולמה בחירות למוסדות העמותה בכל הגופים הירוקים נערכות תמיד בימי אמצע השבוע על מנת ש"כולם" יוכלו לממש את זכות הבחירה שלהם למוסדות העמותה???

אם ניתן לערוך בחירות למוסדות העמותה בימי אמצע השבוע על מנת ש"כולם" יוכלו לממש את זכות הבחירה שלהם, כולל אלה שאין ביכולתם להשתמש ברכב הפרטי, אז מדוע ולמה לא לערוך גם את פעילויות ההסברה של הגופים הירוקים בימי אמצע השבוע על מנת שגם בהם יוכלו להשתתף אותם אלה שהגופים הירוקים חפצים בקולותיים ביום הבחירות למוסדות העמותה????
קו חדש: קרית אונו - גבעת שמואל - פתח תקווה
10/06/09 16:34
1צפיות
לפני חודש בערך פורסמו ידיעות באינטרנט ובמקומונים על הפעלת קו חדש של חב' קווים, החל מחודש יולי, מקרית אונו דרך גבעת שמואל לפ"ת. כרגע אין שום מידע באתר של קווים לגבי הלו"ז או המסלול המדויק.
מישהו יודע קצת פרטים על זה?

תודה.
האם לאגד יש שת"פ עם בריטיש אירווייז?
10/06/09 12:41
1צפיות
אחרת איך אתם מסבירים את הימצאה של כרטיסיתת אגד על אחד המושבים של מטוס הקונקורד המוצב במוזיאון נושאת המטוסים אינטרפיד בניו יורק???
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?For...
הצלם....
10/06/09 14:37
1צפיות
שם את הכרטיסיה על המושב וצילם, או אחד מהמבקרים הישראליים היה שם ונפל לו מהכיס, לפחות היו ניקובים ?
הכרטיסיה הייתה שם.
10/06/09 20:41
1צפיות
לא הצלם הביא אותה.
שרשור הכוונה ומודיעין 10/6
55תגובות
09/06/09 23:45
נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.

על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר
אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת. הקפידו
לשרשר את שאלתכם לשרשור ההכוונה בתאריך הרלוונטי.

נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר. אם דרוש לכם מידע...

(המשך...)
נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.

על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר
אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת. הקפידו
לשרשר את שאלתכם לשרשור ההכוונה בתאריך הרלוונטי.

נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר. אם דרוש לכם מידע
אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.
אין צורך להשתמש באייקון  - זה פשוט מיותר.
הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים
ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.

הכוונות נפוצות ניתן למצוא באגף השאלות הנפוצות של הפורום - מומלץ
לבדוק טרם כתיבת השאלה בפורום.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום




חניית ניידת בתחנת אוטובוס
09/06/09 23:43
5צפיות
איכשהו מאוד עצבן אותי לראות ניידת משטרה חונה בתחנת אוטובוס עם ארבע וינקרים כשמה שעשו השוטרים/מתנדבים זה עצרו נהגים ורשמו דוחו"ת.
אני יודע שיש כאן גם כמה שמבינים בחוקים אז מרחיב את שאלותיי..

1.צילמתי סתם מתוך עצבים, בפני מי עליי להתלונן?
2.לשוטר יש זכות למנוע ממני לצלם את הניידת?
3.לשוטר יש זכות למנוע ממני לצלם את הניידת שעיקר הטענה היא שרואים אותו שעון עליה?
4.קורים מקרים שהשוטר מתנקם וימצא סיבה להזיק
אני מבין את העצבים שלך.
10/06/09 15:19
1צפיות
אבל בשביל מה לך להתעסק עם זה?
אתה רק תתעצבן יותר מהאטימות של המערכת אליה אתה מנסה לפנות, ויותר גרוע-  האטימות של כל בני-ישראל המרכיבים את העם בו אתה חי.

הייאוש שלי מישראל הולך וגובר מיום ליום.
אתה יכול לפנות בתלונה למשטרה
10/06/09 17:15
1צפיות
מח"ש מיותר כאן.
שלח את הצילומים בצירוף מכתב מתי והיכן זה קרה, עם מספר הרישוי של הניידת. הרגישות להתנהגות כזאת גבוהה מבעבר, ומנסיוני שוטרים ומתנדבים חוטפים בדו"חות, אזהרות ודין משמעתי במקרים כאלו.
פרטי המקום והזמן חשובים, מכיוון שכך ניתן לשחזר באיזה סוג פעילות היו השוטרים המסוימים האלו באותן דקות.
פנה בטלפון למחוז המשטרה הרלוונטי, שם יתנו לך את הכתובת למשלוח דואר.
את מספרי הטלפון תמצא בקישור הבא: http://www.police.gov.il/meida_laezrach/Pages/etor...

בברכה,
אורן
השאלה הגדולה היא האם זה היה ארוע יזום
10/06/09 17:41
1צפיות
ע"י השוטרים (או המתנדבים) או ארוע שהם נקלעו אליו.
אסביר את עצמי. נניח שהשוטרים היו בניידת ונסעו לתומם מהכא להתם. לפתע הם הבחינו בנהג המבצע סדרה של עבירות תנועה
חמורות (נניח נסע ללא חגורה וגם שוחח בטלפון ללא דיבורים ופנה ימינה ללא איתות כשמנורה אחת של אור בלימה אחורי היתה שרופה).
הם החליטו (ובצדק רב הן חוקית, הן הגיונית והן בטיחותית בדרכימית) לתת לו דוח.
מה יעשו? היכן יחנו? המקום היחיד הפנוי הוא תחנת האוטובוסים.
במקרה זה החניה הזמנית שלהם במפרץ תחנת האוטובוס היא תקינה, היא הגיונית ובעיקר היא לגאלית ולגיטימית.

אבל, אם הם החליטו בוא נעשה מערב ונתפוס מכוניות שלא עוצרות בעצור, ולצורך המארב הם החנו את הניידת במפרץ האוטובוס
הרי שמקרה זה הוא לא תקין. זו אפילו חוצפה ויתכן שגם עבירה פנים משטרתית. קרי אירוע שאם ירצו השוטרים/מתנדבים יכולים
לעמוד בגינו לדין משמעתי.
הם תמיד עומדים שם, ב"ג זבוטינסקי ר"ג
12/06/09 12:55
2צפיות
ולגבי שאר שאלותיי, ישנה מניעה כלשהי לצלם ניידת כשהשוטר מופיע בתמונה?
מותר לצלם שוטר, שוטרת, שוטרים
12/06/09 13:55
1צפיות
ניידות וכו' בכל מצב, כמעט. לעולם ועד בשטח ציבורי מותר לצלמם!
למעט הסתייגות קלה, אם נניח יש בתמונה משום ביזויים. נניח שוטר נפצע בפיגוע ואת/ה מצלמ/ת אותו.

בקיצור, בדוגמא של שרשור זה מותר וחצי, לא מותר, אלא מאוד מותר, כן, זה חוקי, לגאלי ולגיטימי לצלמם!!!
º
הייתה בדיוק שאלה כזאת בבגרות באזרחות שלשום
13/06/09 18:24
1צפיות
רכבת 103 בימי א'...
09/06/09 21:17
1צפיות
יש משהו בסיסי שאני פשוט לא מבין.
בימי א' רכבת 103 הינה DD כפולה... הרכבת מגיעה לקרית מוצקין כאשר היא מלאה לגמרי.. בקרית מוצקין כבר כל הנוסעים עומדים ואין עוד מקום לכניס סיכה לרכבת.

מה ההגיון בכך שהרכבת הולכת לעצור עכשיו בלב המפרץ ובכל התחנות בחיפה?!
זה פשוט סיוט על בסיס שבועי!

האמת, אני אומנם נוסע יום יום ברכבת זאת לת"א, אני באמת חושב שהרכבת הזאת צריכה לדלג על כל התחנות בחיפה וגם על כל התחנות בת"א... חלק גדול מהמצוקה של המקומות ברכבת הזאת היא כי הנוסעים לת"א תופסים בה את המקום על פני הנוסעים לב"ש... הפתרון המתבקש הוא הפעלת רכבת נוספת שתצא מלב המפרץ כמה דקות לפני רכבת 103 ושרכבת זו תהייה ישירה לת"א.
או לחילופין להתבסס על הרכבת שיוצאת בשעה 07:00 מק. מוצקין ולבטל את העצירות שלה בעתלית, בנימינה ובחדרה שהרי גם ככה הם בקושי מצליחים לעלות על הרכבת הזאת בגלל העומס.
אסור לבטל
09/06/09 23:45
בתל אביב כי זה אחד העירים המרכזיות בארץ וכול הרכבות לכול המסלולים בארץ עוצרות שמה אז אסור !!!
בשעות מסויימות אפשר לשנות קצת
10/06/09 11:04
אם יודעים שבשעות מסויימות ביום ראשון יש עומס מהצפון לבאר שבע, אז לדעתי לא צריכה להוות בעיה להפעיל רכבת ישירה נהריה-באר שבע ללא תחנות תל אביב, וכל זאת בנוסף לרכבות לתל אביב. באירופה אפשר לקנות כרטיסים שעוקפים ערים מרכזיות, למשל באנגליה יש את האופציה לכרטיס AVOID LONDON, כלומר לעקוף את לונדון למרות שלונדון בדרך. אני לא מבין למה אי-אפשר ליישם את העניין גם בישראל, בייחוד בימי ראשון, כשיש תנועה ערה מהצפון לדרום ולהיפך. לדעתי, מומלץ להפעיל כמה רכבות מדרום לצפון ןומצפון לדרום בנוסח AVOID TEL AVIV, וזאת בנוסף לרכבות לתל אביב.
אם ת"א זה אחת הערים המרכזיות
12/06/09 15:56
אז שתעצור רק בת"א מרכז
חשבת על האפשרות שאנשים צריכים גם לרדת בתחנות
10/06/09 10:39
האלו לשאתה מציע לא לעצור בהם...?
ואני בטוח שלא היית כותב את מה שכתבת, אם אתה הוא זה שהיה צריך לעלות על הרכבת באחת מהתחנות הללו..
ההתהממות הזאת של "כולה להוסיף עוד רכבת" מבחילה לפעמים, כי אנשים מסרבים להבין שיש גבול לקיבולת של כל קו וכל מסילה. והגדלת קיבולת זה משהו שלא ניתן לפתור באופן מהיר, ושזה יכול לקחת אפילו מספר שנים- במיוחד כשמדובר במדינה כמו שלנו שהיא סבוכה בבירוקרטיה, וסובלת מפער גדול שנוצר בין היצע לביקוש, וכדי להתגבר עליו- יש צורך בהשקעה גדולה מאוד וגם זמן לא מועט..
בינתיים ניתן ליישם שינוים בארגונים מקובעים אחרים (צה"ל), שיכולים להביא להקלה מידית על העומס ברכבות (אם יותירו לחלק מהיחידות להגיעה מאוחר יותר לבסיסים).
10/06/09 11:54
אתה פשוט צודק!
אז פה אתה טועה ידידי
10/06/09 20:11
אני נוסע יום יום ברכבת 103 לת"א ואני בהחלט חושב שבימי א' רכבת 103 לא צריכה לעצור בת"א כלל!

תפסיקו להאשים את החיילים בעומסים ברכבת.
שהאוניברסיטה בת"א תבטל את כל השעורים ביום א' בבוקר ותעשה לימודי ערב. למה את זה אף אחד לא מציע?
אם למשל היה קו ישיר בין ערי הצפון לחוף הכרמל או לפחות קו ישיר בין חוף הכרמל למרכזית המפרץ האמן לי שגם זה היה מוריד מהלחץ ברכבת.

אתם צריכים להבין דבר פשוט. נכון - אין ציוד. אבל זה לא כי אין באמת ציוד אלא זה כי הוא מנוצל בצורה לא מיטבית! יועץ ארגוני יכול בהחלט להאיר מבחוץ מה שלא רואים מבפנים. בכל פעם שמפורסם לו"ז חדש הוא מתבסס על הלו"ז הקודם.. כבר עשרות שנים זה ככה! לא פלא שלא מתקדמים לשום מקום.
נו, באמת.. אתה משווה לי את כמות החיילים לכמות
11/06/09 10:45
לכמות הסטודנטים..? רק לקריה בת"א מגיעים ברכבת פי כמה וכמה יותר חיילים מאשר סטודנטים שמגיעים לאונ'.
דבר נוסף שאתה מסרב להבין הוא שבעיקר בימי א' ו ה'- המסילות עצמן מנוצלות במלוא קיבולתן בשעות השיא, וגם אם היה ציוד נייד פנוי- הדבר היחיד שניתן היה לעשות זה להאריך את הרכבות (מה שכבר עשו עם רכבת 103, אך זה עדיין לא ממש עוזר כפי שראית בעצמך).
הן לא!
11/06/09 23:33
הן מנוצלות במלוא הקיבולת לפי הלו"ז הנוכחי!!!
ואגב, גם עם זה אני לא מסכים.. אפשר לדחוף עוד לא מעט רכבות במסילה שבין ק. מוצקין לחיפה למשל.

הבסיס לשינוי הוא לשבת על בניית לו"ז חדש מא' ועד ת' אשר שותפים לו אנשים שלא מכירים את השיקולים שהובילו לגיבוש הלו"ז הנוכחי. אנשים עם דעה "תמימה".
כל חברה שרוצה להתייעל עושה זאת. רק הרכבת לא משכילה להבין זאת.
מה הקשר? הלו"ז תלוי בקיבולת ולא להיפך!
12/06/09 00:17
הרכבת משתמשת בתוכנות מתקדמות ומדורניות כדי לבנות לו"ז שינצל בחוכמה מירבית את התשתית הקיימת. אבל אדון Raitth הולך עם הראש בקיר ובטוח שהוא יותר חכם מכולם, וסבור שכל הנהלת הרכבת הם אינטרסנטים וטיפשים, שנהנים להתעלל בנוסעים ולספוג תלונות מנוסעים צרי עין כמוך..
מר trainman היקר
12/06/09 09:57
כדאי שתצא מהקופסא הסגורה שאתה נמצא בה.
כל מערכת שרוצה להתייעל יודעת שצריך לעשות זאת באמצעות אדם חיצוני הנקרא יועץ ארגוני אשר אינו "בעל דעה קדומה", עובדה שהרבה חברות התייעלו בזכות זה.
תוכנת מחשב היא לא אדם, תוכנת מחשב עושה מה שאדם מסוים תכנת אותה לעשות. ולכן היא גם תפעל לפי קו המחשבה של אותו אדם, שיכול להיות שהוא לא בהכרח הכי טוב.

אם בשעה יכולים לעבור 4 רכבות באותה מסילה זו עובדה מוגמרת. השאלה היא איזה 4 רכבות ואיפה הם יעצרו. פה המקום של יועץ ארגוני להכנס ולהאיר את עיני הרכבת.

בדיוק כפי שהסברתי רכבת 103 בתחנת קרית מוצקין כבר מפוצצת, העובדה שגורמים לה לעצור בכל שאר התחנות רק מעכבת את הרכבת, רכבת כזו צריכה לעבור בדילוגים על פני שאר התחנות וצריך להמצא פתרון אחר לתחנות שהרכבת דלגה עליהם. למשל: לבטל את היותה רכבת כפולה. מערך אחד יעשה נהריה - עכו - מוצקין - ת"א, ומערך נוסף יעשה לב המפרץ - חיפה - ת"א.
נראה לי שאתה שוכח
12/06/09 11:04
5צפיות
שכל רכבת תופסת X זמן מסילה. לכן למרות שרכבת כפולה עדיין תופסת X זמן מסילה, שתי רכבות תתפוסנה 2X זמן מסילה, מה שלא נמצא במערכת. אתה חושב כאילו אפשר להסיע אינסוף רכבות על כל מסילה, אבל לא כך היא. הרכבת כיום מוגבלת משתי סיבות עיקריות - האחת, זמן מסילה פנוי. השניה, ציוד נייד פנוי. עם הבעיה של ציוד נייד מתמודדים בהפעלת רכבות שמורכבות מקרונות שכבר היו צריכים להיות גרוטים. עם בעיה של היעדר זמן מסילה קצת יותר קשה להתמודד. צריך להוסיף מסילות. כפתרון זמני לבעיה מפעילים מערכי רכבת כפולים או שמאריכים מערכי רכבות קיימים (חיבור של 5 מערכי IC3, הוספת קרונות לרכבות ה-DD וכדו') שינוי בלו"ז ופיצול של רכבות כפולות לא יפתור את הבעיה.
ואיאפשר לנצח 5 מדינות ערב עם צבא קטנטן
12/06/09 12:23
של מדינה שרק הוקמה.

תצאו כבר מהראש המקובע שלכם!
אתם מדברים על רשת המסילות של ר"י כאילו זו הכרמלית שיש מסילה בודדת אחת ורק באמצע המסילה אפשר לחלוף על פני רכבת אחרת.

לרכבת ישראל יש הרבה יותר אפשרויות מזה, ויש כמה וכמה אלגוריתמים שאפשר לעשות כדי לשנות את הלו"ז הקיים. הבעיה זה הקבעון!

יועץ ארגוני יכול לעשות מה שר"י לא יכולה לעשות כי הם מקובעים על שיטת עבודה אחת.
º
עייפתי מלהתווכח עם קשקשנים..
12/06/09 15:22
או שאולי עייפת מלהיות צדקן בדרכך שלך.
12/06/09 15:52
לכל בעיה יש לפחות 2 פתרונות ומי שאומר אחרת פשוט לא ישב לחשוב מספיק על הפתרון השני.
בוא נשאל זאת אחרת- על סמך מה את כל כך בטוח
12/06/09 18:20
ש לוח הזמנים מתוכנן בצורה "לא יעילה" ושכביכול אפשר "להשחיל" עוד רכבת או שניים בין הרכבות הקיימות ? על סמך ההתרשמות האישית שלך או שזה מתבסס על נתונים בדוקים כלשהם?
פשוט
13/06/09 13:06
אם באופן קבוע רכבת עוצרת בתחנה שבה לא יורדים אנשים ומנגד אנשים אחרים לא יכולים לעלות כי הרכבת מלאה כנראה יש בעיה בלו"ז.

מעבר לכך, אני לא מדבר על משהו ספציפי, אני מתייחס בכלליות לסוגיה. יודעים שיש בעיה. הנוסעים יודעים והרכבת יודעת. יועץ ארגוני הוא מה שכל חברה אזרחית לוקחת כדי להתמודד עם הבעיה הזאת.
לפעמים צריך מבט חצוני כדי לראות דברים בצורה אחרת.

אפילו הצבא משתמש בשרותיהם של יועצים ארגוניים והגיעו לחסכונות מרשימים של עשרות אלפי שקלים ובמקרים מסוימים אף מליוני שקלים.
למה יש הגבלת זמן מסילה פנוי במסילות כפולות?
12/06/09 15:32
אם יש שני פסים, אחד לכל כיוון, אז אף פעם לא יכול להיות מצב של רכבות שיחסמו אחת את השניה כי הן נוסעות בטור אחת אחרי השניה. אולי הגבלה היא רק בזמן שבו הרכבת יכולה לעמוד ליד הרציף בתחנה מבלי לחסום את הרכבת שמגיעה אחריה.
אם ניקח מצב פשוט שבו יש בתחנות רציף אחד לכל כיוון וכל רכבת עומדת לא יותר מ5 דקות בתחנה, אז ניתן לשלוח ברצף בכל 5 דקות רכבת בקו חיפה-ת"א במשך כל היום. ובתחנות הגדולות יש יותר מרציף אחד לכל כיוון.
עניין של בטיחות
12/06/09 16:28
אני אנסה קצת לפשט את זה: מבחינת בטיחות הרכבת, מחלקים כל מסילה למקטעים ואסור לרכבת להיכנס למקטע מסויים כאשר במקטע שבא אחריו כבר יש רכבת אחרת. המקטעים האלו הם באורך כזה שיאפשר לשתי הרכבות לבלום בביטחה גם לו היו נוסעות אחת מול השניה בשיא המהירות.
כך בעצם יש לך מגבלה של זמן בין רכבת אחת לזו שתיסע אחריה. כל פעם שרכבת עולה על מקטע מסויים היא תופסת אותו לפרק הזמן שנדרש לה לעבור אותו. ככל שרכבת נוסעת מהר יותר היא מפנה את המקטע מהר יותר לרכבת הבאה וכו'. בכל מקרה, ישנה מגבלה טכנית כתלות במהירות התכן של קטע מסילה למספר הרכבות שניתן להעביר בו.
מסכימה עקרונית
12/06/09 15:39
כאחת שנוסעת מלב המפרץ לתל אביב כמעט על בסיס קבוע, בהחלט צריכות להיות כאן רכבות ישירות בסגנון נהריה- לב המפרץ- חיפה מרכז- ב"ש, ללא שום עצירות ביניים אחרות ובנוסף אליהן רכבות עם עצירות ביניים. מי שמגיע מנהריה וצריך לת"א- שירד בלב המפרץ ויחכה לרכבת המאספת, במקום לרדת בבינימינה.

זה מצב אבסורדי שבימי א' רכבות מגיעות מפוצצות מקרית מוצקין וצריכות לדלג על לב המפרץ או שהפקחים אומרים לנו לא לעלות. (כבר קרה).
מבחינת ציוד- לא מכירה את מערכי הציוד, אבל נשמע לי הגיוני שעם ארגון נכון אפשר להתגבר על כל דבר.
לא נכון
12/06/09 16:02
מי שנוסע מנהריה לת"א לא צריך לרדת בבנימינה.
אני מסכים בימי א צריך גם רכבות לא עוצרות בת"א
13/06/09 12:22
כפי שכתבתי בשארשור הזה, באירופה ישנם רכבות שעוקפות ערים גדולות, כמו באנגליה יש רכבות AVOID LONDON שעוקפות את לונדון. למה אי אפשר ליישם זאת גם בישראל, ובימי א להפעיל רכבות מסויימות מהצפון לדרום שלא יעצרו בת"א ?
משום מה לא קיבלתי כל התיחסות בשרשור לנושא, למרות שלדעתי אם הרכבת רוצה להתיעל חשוב להכניס שיונויים כאלה כמו רכבות מצפון לדרום או מדרום לצפון שעוקפות את ת"א בשעות השיא. כל זה בנוסף לרכבות אחרות באותם הימים שעוצרות בת"א.
אם רכבת ישראל רוצה להוציא רכבת מחיפה שלא
13/06/09 15:53
תעצור בת"א, אז יווצר פער של שעתיים בין הרכבות שיוצאות מת"א לכיוון ב.שבע. צריך לזכור שמה שמגביל את העלאת תדירות הרכבות לב.שבע הוא לא צוואר הבקבוק באיילון אלא צוואר הבקבוק בנען שמאפשר העברה של רכבת אחת בכל כיוון בשעה מ, ואל ב.שבע. אין לי ספק שהנוסעים מת"א מאוד יאהבו את הפתרון היצירתי הזה.
והנה פתרון לבעיה שלך...
13/06/09 19:25
במקום לעלות על הרכבת לב"ש בת"א.. הם יעלו בלוד...
הם פשוט יצטרכו להתקדם לתחנת לוד.
כלומר אתה רוצה לעשות פיצול כמו שעשו
13/06/09 19:47
לקו ת"א-מלחה? אז כמה זמן תיקח נסיעה ברכבת מת"א לב.שבע, שעתיים? תסלח לי, אבל זה קצת הזוי.
יועץ אירגוני חיצוני קבע`:
13/06/09 20:19
תגבור רכבות משמעותי ולא זניח יתאפשר לאחר ... תוספת קרונות וקטרים שאינמ בנמצא עתה, סיום הכפלת קטע נהריה - מוצקין, סיום הכפלת קטע לוד -ב``ש. הגדלת קיבולת המסילה באיילון למסילה רביעית, הכפלת קטע אוניברסיטה- סגולה. ותוספת משמעותית לכ``א של הרכבת. עד אז למעט תוספות זניחות , אין לתגבר את השרות מבלי לפגוע בבטיחות הנסיעה, או איחורים מתגלגלים הן לרכבות המהירות והן לפרבריות שחוסמות את המהירות. כפי שכתבתי בעבר על הנייר הכל אפשרי . לא בשטח!
לא צריך להיות יועץ ארגוני בשביל לדעת את מה
13/06/09 22:08
שאמרת.
לא על זה אני מדבר.
אני מדבר על ניצול מה שקיים.
ועוד פעם אני נותן את הדוגמא של רכבת 103... אם בכל תחנות חיפה לא מצליחים לעלות נוסעים בגלל העומס שיש... אז בשביל מה שהרכבת תעצור שם? בשביל לסמן וי?
איך במדינה כל כך קטנה זה בעיה ?
14/06/09 01:31
במדינות אירופאיות פי 10 גדולות יותר מישראל, בעיות כאלה לא קיימות, ויש להם את האופציה לעקוף ערים גדולות - ואילו במדינה קטנה כמו ישראל, שאורך קו הרכבת שלה מצפון לדרום פחות מ- 300 ק"מ, לא מצליחים להעביר שתי רכבות בשעה בקטע ת"א-באר שבע.
אין כל ספק שישראל היא מדינת עולם שלישי בכל הנוגע לתשתיות ושירותי רכבות.
יצא לך לקרוא פה בפורום בעשור האחרון?
14/06/09 07:45
כי מהשאלה שלך עולה שלא.
ראיון עם מנכ"ל נת"ע על הקו האדום
09/06/09 20:36
המאמר מומלץ לקריאה בעיון רב.
דרור מרמור / ליאור ברון, גלובס
תודה על הקישור
09/06/09 21:31
אכן ראיון מעניין. לפני כשלושה שבועות שלחתי שאלה במייל לMTS בנושא הסגירה הפיננסית, וקיבלתי תשובה שהם מאמינים שיצליחו להגיע לסגירה פיננסית בתוך שבועות ספורים. נראה כי המועד יהיה רחוק יותר, לפחות לקראת סוף השנה.
המצב הכלכלי בעולם לבטח לא עושה טוב לפרוייקט, ולדעתי בלי ערבויות של המדינה יהיה מאוד קשה לגייס את הכספים האלו בתקופה הקרובה.אני מקווה שמשרד האוצר ישתף פעולה ויתן מימון חלקי של הפרויקט, על חשבון התשלומים העתידיים.
למעט מספר בעיות "זניחות ושוליות" נראה שלמנכ"ל
09/06/09 21:51
הכל דבש .......
אגב, אגד שותפת בפרוייקט, על אף שהיא פועלת בגוש דן, ולממונה על ההגבלים העסקיים לא הפריע הדבר. לעומת זאת, היא מתנגדת לכניסתה של אגד לפרוייקט הרק"ל בירושלים במקום ואוליה. מישהו יכול להסביר בצורה הגיונית למה לא בירושלים וכן בת"א
יכול להיות שהתשובה היא בגוף השאלה:
09/06/09 22:08
בגלל שבתל אביב "אגד" כבר משתתפת - הממונה על ההגבלים יעדיף חברה אחרת בירושלים, כדי שלא יהיה ל"אגד" מונופול על שתי מערכות הרק"ל במדינה (זה רק ניחוש).
בירושלים אגד היא מונופול מוחלט!!
10/06/09 10:45
4צפיות
לעומת זאת בגוש דן רוב הקוים מופעלים ע"י מפעילים אחרים, והאחוז של אגד בגוש דן הוא הרבה מתחת ל 50%. כלומר אגד איננה מונופול בגוש דן.
ציטוט מעניין שאולי רכבת ישראל לא תסכים איתו:-
10/06/09 10:32
"...סימנס הולך לעשות רכבות. יש מישהו שיודע לעשות את זה יותר טוב ממנו?"
לא רק הציטוט הזה מעניין..
10/06/09 15:01
אלא גם "הקו האדום - מפתח תקווה ועד בת ים - נחשב לפרויקט הגדול היום בעולם מבחינת רכבות."

נראה לי שהוא התכוון "בישראל"
בהחלט לא "הפרוייקט הגדול בעולם"...
10/06/09 16:14
עדיין, הפרוייקט גדול ומהפכני בסדר גודלה של ישראל. אבל בטח שלא "מגאלומני" כפי שטוענים מתנגדיו. התכנית נראית כמו פשרה טובה בין רכבת קלה במפלס הרחוב, לרכבת תחתית כבדה. העיקר שיתחילו כבר לבנות...
אתה מכיר חברה שיודעת...
10/06/09 16:29
לעשות רכבות כמו ה-ICE-3 של סימנס? אתה מכיר מערכי רק"ל טובים יותר מה-Combino Plus? אני - לא מכיר, כך שיש אמת בדברים. ואיני בטוח שברכבת ישראל חושבים על הקרונות (שהם מדגם חדש וייחודי עדיין לישראל!) את מה שחושב (או טוען) מיודענו מ-ynet.

אגלה "סוד" קטן: עד היום לא היה ולא נברא ציוד נייד שלא סבל "ממחלות ילדות" שונות, רציניות פחות או רציניות יותר. וזה כולל את הקרונות הדו-קומתיים, שאנשי הרכבת כה מרוצים מהם היום.
º
מסקרן אותי, מה היו הבעיות ב-DD?
10/06/09 17:00
...
10/06/09 17:26
דברים שהשתיקה יפה להם (הבעיות היו חמורות הרבה יותר מאלה שהתגלו בקרונות של "סימנס"). זה כבר לא ממש חשוב כי מה שהיה - היה ועכשיו אין בהם שום בעיות בכלל, whatsoever.
ניתן ל"תחקירן" שלנו ש.ה. לגלות בעצמו
10/06/09 17:37
הרי נוצר הרושם שהוא מקבל הדלפות כאלה ואחרות מהרכבת. אז שיבדוק מה היו הבעיות בקרונות ה-DD, בקרונות המו-דו, בקטרי הבו-בו והקו-קו וגם... בקטרי G12 שהגיעו לארץ בשנות ה-50 וה-60! שיפרסם על כך כתבה מפורטת ואחרי זה - נראה איך הוא ימשיך להתלהם על כל השבתה זמנית של ציוד נייד כזה או אחר.

עד כאן ההדלפות להיום.
10/06/09 18:07
יהיה מעניין דווקא לארח את ש.ה. בפורום.
נראה לי שהוא ילמד דבר או שניים
וקבל עדכון נוסף אך חשוב לא פחות לענייננו
10/06/09 18:52
- שנמסר לי על ידי אותו מקור אמין ומהימן: מסתבר שהקטרים אולי היחידים שנקלטו בארץ באופן חלק וללא שום "מחלות ילדות" למיניהן, הם לא אחרים מאשר קטרי G26 המעולים. לגבי שאר הציוד הנייד: רובו ככולו סבל מתקלות בדרגות חומרה שונות. זכורים במיוחד לרעה בשל כך, הם קטרי הבו-בו והקו-קו הספרדיים, אבל גם במקרה שלהם - נראה שהבעיות הקשות נפתרו בקטרים מהסדרה האחרונה.
º
לא כדאי- הוא סתם יוצא את הדברים מהקשרם בסוף
11/06/09 10:49
מרוסיה באהבה
63תגובות
09/06/09 16:56
6צפיות
לפני שאפנה זמן לשרשור הגדול ממוזיאון הרכבות במוסקבה, אעלה שרשור קצר יותר עם אוסף מקרי של תמונות מהנסיעה האחרונה שלי.

תהנו.

(המשך...)
לפני שאפנה זמן לשרשור הגדול ממוזיאון הרכבות במוסקבה, אעלה שרשור קצר יותר עם אוסף מקרי של תמונות מהנסיעה האחרונה שלי.

תהנו.
בחזרה לפורום
האזור שלי בפורום