לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לפורום ``תחבורה ציבורית``

שעות הפעילות:
ימים א`-ה` - כל היום
ו` וערבי חג - כל היום
שבת - כל היום

בפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד.

אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה במנות האוכל במטוסי אלעל.

* לא לשכוח לענות על הסקר - מי שמצביע משפיע

מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הדקו חגורות ושתהיה נסיעה טובה,
מודיעין (i) לשרותכם.

בעיית החנייה בתל אביב והדוחות יכולים לעצבן
08/07/09 05:34
אפילו את הצבא עם התוכנית היעילה בהיסטוריה המודרנית
כתובות אינטרנט מצורפות:
º
פשוט ענק!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
08/07/09 10:01
º
חברת דן מציגה: תוכנית התחבורה הציבורית החדשה
08/07/09 04:57
2צפיות
כתובות אינטרנט מצורפות:
º
הכתבה מלפני חצי שנה ובינתיים לא זז שום דבר
08/07/09 22:40
1צפיות
שרשור הכוונה ומודיעין 8/7
08/07/09 00:55
51צפיות
נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.

על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר
אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת. הקפידו
לשרשר את שאלתכם לשרשור ההכוונה בתאריך הרלוונטי.

נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר. אם דרוש לכם מידע
אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.
אין צורך להשתמש באייקון  - זה פשוט מיותר.
הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים
ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.

הכוונות נפוצות ניתן למצוא באגף השאלות הנפוצות של הפורום - מומלץ
לבדוק טרם כתיבת השאלה בפורום.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום




חצור לאל-פורן
08/07/09 01:39
12צפיות
שאלתי בשירשור הקודם ואמרו לי שצריך להגיעה למרום גולן
בדקתי  באתר של אגד ורשום שם שהראשון ב: 11:30 ואחריו ב: 17:30
איך יכול להיות ?..
ואיך אני מגיע לאל פורן ממרום גולן?
ממרום גולן לאלפוראן
08/07/09 09:50
2צפיות
זה מרחק הליכה קצר. תשאל את הנהג. אבל יש לך גם אוטובוס שמגיע לשם מק.שמונה ב13:30 ו16:30 אם אני לא טועה. בדוק באתר של אגד
מבית קשת לאוניברסיטת בר אילן
08/07/09 05:47
5צפיות
עלי להגיע ביום ב' הקרוב מבית קשת לבר אילן עד 9 בבקר.
אשמח להכוונה שלכם.

תודה מראש!
מבית קשת עם 835/840/842/845 עד ארלוזרוב
08/07/09 11:09
2צפיות
ת"א ומשם עם 64/69/70 עד האוניברסיטה. 69 מסתובב בגבעת שמואל והשניים האחרים נוסעים במסלול מהיר לאוניברסיטה. התחנה של 64/70 נמצאת ברחוב על פרשת דרכים, מול הכניסה לתחנת הרכבת
º
תודה רבה על ההכוונה!
08/07/09 16:03
3צפיות
עוד אופציה
08/07/09 18:22
5צפיות
קו 984 ממחנה נפתלי עד צומת קוקה קולה בבני ברק יש לך בשעה 7:20
איך להגיע מפ"ת לרמת אביב?
08/07/09 09:22
לרחוב קלאוזנר? לפנות ערב, ואיך כדאי לחזור בשעה מאוחרת?
בהלוך (מפ' לרמ' אב') קו 49 של דן
08/07/09 10:15
1צפיות
בחזור אותו דבר, נא לברר באתר של דן מה שעות הפעילות שלו.
היה והוא מסתיים מוקדם מדי, יש לקחת כל אוטובוס לרכבת מרכז (נניח 27,45 של דן ו-74 של אגד)
ומשם ללכת לדרך בגין ובצמוד לאולמי רסיטל לקחת קווים 50,51 של דן.
הגעה לשדרות ח"ן בהרצליה
08/07/09 13:07
1צפיות
אם אני מגיע להרצליה ברכבת, איך אני מגיע לשדרות ח"ן?
זה מרחק הליכה או שצריך קו פנימי?
זה לא קרוב וגם לא רחוק
08/07/09 13:33
1צפיות
להערכתי בין 25 ל-35 דקות הליכה.
אם הולכים ממש ממש ממש מהר, ספורטיבי ונמרץ אפילו קצת פחות מ-20 דקות (אבל זה כמעט ריצה קלה).

לכן, או מונית ספיישל מהרכבת, או ללכת 5 דקות לכוון הכביש הראשי (שבא ממחלף הסירה והופך להיות רח' הרב קוק)
ומשם קווים 029,501,502 עד לאזור תחנה מרכזית של הרצליה. מהתחנה המרכזית ועד לשד' ח"ן זה 3 דקות הליכה איטית.
המרחק, עפ"י אתרי מפות באינטרנט הוא כ-2.2 או
08/07/09 13:35
1צפיות
2.3 ק"מ. לשיקולך.
º
תודה לכם!
08/07/09 16:07
1צפיות
איך אני מגיעה להיכל נוקיה?
08/07/09 18:06
463צפיות
באיזה תחנת בתל אביב אני צריכה לרדת בשביל להגיע להיכל נוקיה ואיזה אוטובוס אני צריכה לקחת?
תודה
יש לך שתי אופציות מהיכל נוקיה י
08/07/09 18:44
107צפיות
קו 53 לקחת לנסוע איתו עד  תחנה מרכזית חדשה שזה תחנה סופית, ואז לצאת מהתחנה המרכזית ברגל לרחוב לוינסקי לכיוון מזרח הליכה של איזה 5 דקות, הקו פועל כל 45 דקות.
אפשרות שניה
לקחת קו 7 ולנסוע איתו עד רחוב אצ"ל וללכת ברחוב הגנה איזה 5 - 8 דקות עד הרכבת, הקו פועל כל 10 - 20 דקות.
האם הכוונה היא לתחנת רכבת?
08/07/09 22:05
69צפיות
אם כן, התחנה הכי קרובה היא ת"א ההגנה. יוצאים מתחנת הרכבת ופונים שמאלה. אחרי כ-100 מטר רואים מדרגות יורדות לרחוב שעובר למטה - זה רחוב החרש. משם יש לקחת קו 30, 31 או 32 של דן - כולם מגיעים להיכל נוקיה.

אגב, לגבי התשובה של hai001, קו 53 לא מומלץ כי התדירות שלו נמוכה. יש קווים תדירים יותר שעוברים ברחוב לה גוארדיה ליד היכל נוקיה ומגיעים לתחנה המרכזית.
º
כן הכוונה היא לתחנת רכבת, תודה
08/07/09 22:16
19צפיות
º
הגעה ממסוף עתידים לקניון רמת אביב תודה
08/07/09 19:03
8צפיות
ממסוף עתידים יש את קו 6
08/07/09 20:13
6צפיות
מגיע לקניון רמת אביב הוא כל שעה עגולה.
כמה אמורה לעלות מונית ספיישל מפ"ת לנמל ת"א
08/07/09 19:47
6צפיות
ביום חמישי בלילה? (לפני שתים עשרה אבל)
בין 35 ל-55 ש"ח
08/07/09 21:03
5צפיות
אבל למה מונית ספיישל?
קח אוטובוס בקו 51 לתמח"ת (או מוניות שירות חוקיות בקו 51) ושם להחליף לקו 4 או מוניות שירות 4
או אחד מקווי הלילה של דן (נדמה לי 404).
הקו לפתח תקוה הוא 466.
08/07/09 21:38
4צפיות
ולפני 24:00 פועלים הקווים הרגילים.
מונית מפתח תקוה לתל אביב בלילה עולה הרבה יותר מ-35-55 שקל. לדעתי משהו בסביבות ה-70 שקל. לא משתלם בכלל.
º
לאן 466 מגיע? ת"מ או לנמל?
08/07/09 23:48
הקו נוסע במסלול קו 66 עד הבורסה...
09/07/09 09:20
1צפיות
משם ממשיך כמו קו 51 לבגין והמסגר ומשם פונה לרחוב הרכבת, אלנבי, בן יהודה לכל אורכו ומסיים בנמל.
רק משיקולי זמן...
08/07/09 23:46
כל כך זול? נשמע משונה. ה-70 שהציע ההוא מעלי נשמע לי הגיוני יותר.
בכל מקרה אנחנו ארבע בנות, ככה שזה יוצא די זול לכל אחת.
תודה (:
º
אוטובוס יעלה לכל אחת רק 9 שקלים.
09/07/09 09:21
1צפיות
החל משעה 9 בערב יש להוסיף 25 אחוז, כך שהדגשתך
08/07/09 21:35
1צפיות
על לפני חצות לא משנה דבר.
º
טוב לדעת
08/07/09 23:47
1צפיות
חשבנו שיש שינוי לטובת התח"צ
48תגובות
07/07/09 17:18
5צפיות
אז זהו, שמתכננים פרוייקט של 2.5 מיליארד שקל של פיתוח כביש מס' 1...

|לינק|http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3742696,00.html|סלינק|

(המשך...)
אז זהו, שמתכננים פרוייקט של 2.5 מיליארד שקל של פיתוח כביש מס' 1...

|לינק|http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3742696,00.html|סלינק|
תשובת קווים לפנייתי בעניין קו 56.
07/07/09 16:44
9צפיות
אגב, יצווין שפניתי למשרד התחבורה, כנראה שהם ביוזמתם העבירו את המייל לחברת קווים.
להלן התשובה:
    

אלדד שלום רב,
    אנו מודים לך על פנייתך,
    חברת קווים עושה את מירב המאמצים לתת שירות אמין ותדיר לציבור הנוסעים.
    לאחר קבלת מכתבך מגב' אפרת מועלם הריני להשביך כי:
    פנייתך הועברה לגורמים הרלוונטים (מחלקת התכנון) והוחלט לבצע מעקב אחרי פעילותו השוטפת של קו 56  ולבדוק את כפי שציינת במכתבך ובמידת הצורך לתגבר את הקו.
    כמו כן , ראוי לציין כי שעות פעילות הקו הורחבו ובנוסף החל לפעול מהתאריך 1.7.09 שרות לילי, אשר מקשר את תושבי יהוד למרכז ת"א עד השעה 01:00 מכיוון יהוד ו03:30 מכיוון ת"א ליהוד ובקעת אונו בכלל.
    אשמח שתשלח לי מייל/ פקס עם הטלפון הנייד או הנייח על מנת שאני יוכל לחזור אלייך ולתת לך תשובה לאחר בדיקתנו ואת הפיתרון במידה וימצא.

    נשמח לעמוד לרשותך בכל עת בטלפון *קווים (82254*).
    בברכת נסיעה טובה ובטוחה.
    בתשובה נא להזכיר את פניה מספר    18619
    ההודעה נשלחה על ידי שני זריהן
ניצלוש: תשובת אגד לפנייתי על אוטובוס שלא הגיע
07/07/09 20:39
3צפיות
השבוע קיבלתי תשובה בכתב על פנייה ששלחתי לאגד דרך האתר. המכתב נשלח בסך הכל יומיים אחרי הפנייה!
עד היום שלחתי די הרבה מכתבים עם תלונות כאלה ואחרות, וזאת הפעם הראשונה שאני מקבל פיצוי.

נוסח התלונה:
הגעתי לתחנה ביגאל אלון בשעה 18:15 וחיכיתי לקו 83. האוטובוס של 18:25 לא הגיע, ורק ב-18:47 הגיע אוטובוס. הנהג של 18:25 כנראה דילג על התחנה או שלא יצא בכלל. בעקבות כך איחרתי ב-20 דקות לאירוע חשוב. כל השיפורים שלכם בשירות לא שווים כלום אם נהגים מחליטים פשוט לדלג על תחנות.

והתשובה בקצרה היא שהפנייה "הועברה לידיעת מנהל הסניף האחריו על הקו" ו"תטופל במלוא ההתייחסות". ובסיום המכתב נכתב כך: "כמחווה של רצון טוב, מצ"ב שובר לרכישת כרטיסיה רגילה בקוד 82."

אני תוהה: האם אגד מיהרו לפצות אותי לפני בדיקת הפרטים כי הם יודעים שאני צודק ושהם לא הוציאו את הנסיעה הזאת במודע? או שמא באמת מדובר במחווה של רצון טוב ושיפור תודעת השירות? בכל מקרה זה ראוי להערכה.
זה כי הם ידעו
07/07/09 20:57
1צפיות
שאם היית שולח את התלונה למשרד התחבורה זה היה עולה להם הרבה יותר ורצו להודות לך על כך.

אבא שלי שלח לפני כשנתיים תלונה למשרד התחבורה על כך שקו 17א ביקנעם עילית לא הגיע והם נקנסו ב4,000 ש"ח + פיצוי 300 ש"ח לאבא שלי.
שיעשו מעקב מת"א החוצה החל מ16:00
08/07/09 01:13
1צפיות
ופנימה אל תל אביב החל מ06:00 בבוקר.
אם ישאלו את רוב נוסעי הקו וגם סתם אנשים בתחנה
הם יענו שהם היו משתמשים בקו, אם הוא רק היה מגיע.

ו....כל הכבוד לך האוהד באדום
אם אתה צריך תמיכה של רמת גנים בסיפור
let me know
מדהים. בדיוק היום כתוב בYNET רומן על קו 56...
08/07/09 13:50
2צפיות
כאילו שהיה תיאום בין המדיות...
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3733477,00...
º
מן הסתם, רבים כאן יאהבו את ה"רומן" הזה.
08/07/09 14:02
חלק מהטענות שלה צודקות וחלק פשוט מעצבנות
10/07/09 17:14
הנהג צריך לספוג בשקט את כל התלונות של הנוסעים? הרי לא הנהג אשם!
דבר שני, נהג התפקיד שלו זה לנהוג ולהביא את הנוסעים ליעדם בשלום. הוא לא GPS אנושי.
אני רוצה לראות את החכמה הגדולה הזאת זוכרת בעל פה את כל הרחובות המצטלבים עם המסלול של הקו.

קו 56 וקווי קווים בכלל
08/07/09 14:35
3צפיות
שלום רב,

אני חדש בארץ, גר בקריית אונו ותלוי בתח"צ.
היום 8/7 חיכיתי לקו 56 מעל ת"א השלום 50 דקות. כשהגעתי הביתה בדקתי את לוחות הזמנים של הקווים: 1,55,56,68,76,168.
להפתעתי גיליתי שהחל מ1/7 חברת קווים קיצצה במספר הנסיעות של כל הקווים אותם בדקתי בימים א-ה. שעות הפעילות לא הורחבו בכלל. מאד לא ברור לי מדוע תדירות הקווים 56 ו-168 הן כה נמוכות. קו 56 מת"א לכוון קרית אונו.יהוד תמיד מלא.
קו 56 קוצץ
08/07/09 15:23
2צפיות
מכיוון תל אביב הוא כל 30 דקות וגם בשעות השיא פשוט חוצפה, לא זכור לי שבתקופת דן היה ככה.
מה מועיל קו 555 למי שצריך את קו 56 בשעות היום
08/07/09 15:02
3צפיות
ובתדירות גבוהה
קווים קיצצו לו"זים בכל הקווים בצורה רצחנית.
08/07/09 22:01
3צפיות
יצא לי להסתכל בלוחות הזמנים שלהם ואין כמעט אף קו שהלו"ז שלו לא קוצץ.
בקווים 36, 55 ו-56 הורדה כמות נכבדת של נסיעות (הורדת תדירות לאורך כל היום), קו 68 עבר בלילה לתדירות של פעם ב-30 דקות (מאז שקווים נכנסו היה תמיד פעם ב-20 דקות, לפחות באופן רשמי), ואפילו קווים עם תדירות גרועה כמו 168 ו-72 ספגו קיצוץ נכבד בלו"ז (קו 168 אחר"צ פעם בשעתיים!!!).
נכון שהתווספו נסיעות בודדות בלילה בקווים 55 ו-56, אבל שלא יספרו סיפורים. התוספת היא אך ורק משום שכך נוח להם יותר מבחינה תפעולית להפעיל את קו הלילה.
הקיצוץ הנוכחי הוא הנרחב ביותר שביצעו קווים מאז שהם התחילו לפעול.
אף חברה אחרת, ללא יוצא מן הכלל, לא מקצצת לו"זים בצורה כל כך רצחנית בחודשי הקיץ (גם קווים בעצמם לא עשו זאת עד עכשיו).
הקיצוץ מוגזם לכל הדעות ולא ברור לי איך קווים מרכזיים כמו 36, 55, 56 ו-68 יצליחו לפעול בכלל עם התדירות העלובה החדשה שלהם.
זה פשוט בזיון ועשיית צחוק מהנוסעים, והדבר הכי מקומם הוא שמשרד התחבורה לא משמיע את קולו בעניין (אני בספק אם בכלל מכירים שם את העניין הזה).
אבל העיקר שהיום נערך "טקס חנוכת קו 61 החדש". לא ברור במה בדיוק יש להם להתפאר, אני הייתי מתבייש בקו שלא פועל חצי מהיום וגם לא בימי שישי.
אבל כנראה שלכך הם מנסים להרגיל את התושבים. זה המצב שאליו הרפורמה הביאה אותנו וזה פשוט עצוב.
נו, אז אם משרד התחבורה לא יודע,
08/07/09 22:25
1צפיות
מתפקידנו ליידע אותו...
º
השאלה מה הם יעשו בנידון.
08/07/09 22:33
1צפיות
º
אם לא תנסה, איך תדע?
08/07/09 23:11
1צפיות
ניסיתי רבות לפנות למשרד התחבורה, אין תשובה
09/07/09 07:34
7צפיות
לוגו משרד התחבורה
מצורף קישור בנושא.
כתובות אינטרנט מצורפות:
º
לדעתי יש מקום לערב את מבקר המדינה...
09/07/09 11:08
1צפיות
הרבה לפני כן קיצצו את נסיעות הלילה בקו 69
08/07/09 22:38
1צפיות
וביטלו את חלופת הערב לביה"ח תל השומר שפעלה מאז ומתמיד במקום קו 70
בקשר לקו 55 ויתר הדברים
08/07/09 23:17
1צפיות
עד כמה, שזכור לי בקו 55 בתחילת שנות התשעים ואולי לפני כן פעלו מפרקיות.
התדירות של הקו הייתה גבוהה וככל הזכור לי, לא יותר מהמתנה של עשר דקות והיה מגיע אוטובוס.
עם הזמן יצאו המפרקיות ב"דן" והמשיכו אוטובוסים רגילים. התדירות, ככל הזכור לי עדיין נותרה גבוהה.
לאחר, ש"קווים" נכנסו ירדה התדירות.
לעתים אני נמצא בגבעתיים ועד היום אינני יודע מה עדיף, להגיע במהרה לתל אביב או רמת גן והמשך לכפר סבא.
כעיקרון קו 55 אמור להיות הכי מהיר והכי נוח.
עם זאת בעת המתנה שלי לקו 55, יוצא שבכיוון השני עוברים שניים-שלושה אוטובוסים של "דן" בקו 63.
המסלול של 63 לתחנת תל אביב מרכז ארוך יותר. עם זאת סביר להניח, שהמסלול הארוך מתקזז עם התדירות של קו 55 כיום.
במלים אחרות מסכים בהקשר של קו 55 עם רתם וגם יתר הדברים, שרתם כתב חמורים. בעיקר על תפקודו הלקוי של משרד התחבורה בעניין.
פחות רלוונטית ההיסטוריה
09/07/09 01:28
יותר רלוונטי שהקו הזה עמוס ואנשים מחכים בתחנות זמנים ארוכים לאוטובוס ועדיין קוים בשלה - מצמצמת ומצמצמת את השירות!
וגרוע מזה, שרשויות מקומיות ומשרד
09/07/09 06:05
התחבורה לא ממש פועלים בנדון, בלשון המעטה.
נכון, ראשי הערים של יהוד וקריית אונו
09/07/09 11:11
היו צריכים להפוך עולמות למען התושבים שלהם.

גם בכירים באוניברסיטת בר-אילן, שדאגו לארח כ"כ יפה את ראש הממשלה לנאום מדיני לא מצאו לנכון להשחיל משפט אחד למען רווחת הסטודנטים שלהם.

חוסר המאבק בקווים הוא הבעייה העיקרית...
09/07/09 11:30
2צפיות
קווים ממשיכה לצמצם את השירות בבקעת אונו ולהקטין את תדירויות הקווים, וראשי הרשויות פשוט נוקטים באפטיות מוחלטת במקום לפעול בעניין.
צריך להשוות את תדירויות הקווים היום לאלו שהיו ביום 30/6/2003, ערב החלפתה של דן בקווים.
ההבדל יהיה גדול בהרבה קווים שקוצצו במשך השנים באופן משמעותי. גם כיום אפשר לראות הבדל משמעותי בתדירות לעומת קווים של דן עם נפח נוסעים דומה שפועלים בתדירות הרבה יותר גבוהה גם בקיץ (שלא לדבר על זה שבדן אין דבר כזה שקו לא פועל בימי שישי, למעט קווים שהם חלופות כמו למשל 119, 147 וכו').
את הנתונים האלה יש למסור למשרד התחבורה וחשוב מכל, לראשי הרשויות בבקעת אונו כדי שיתעוררו ויפעלו להחלפתה של החברה הסוררת במהרה.
מקרה אחר של מעורבות ושיפור מסויים
10/07/09 16:44
למשל בקשת תגבור קו 149 של "דן" מכפר סבא לתל אביב.
למרות העומס בקו עם נוסעים רבים, שהם נוסעים יוממים לא השכילו ב"דן" להוסיף נסיעות.
תלונות תושבים הגיעו עד, שבסופו של דבר פנה המשנה לראש עיריית כפר סבא, אורן כהן אל גורמים שונים אלה ואחרים, כולל בפוליטיקה, עד שלבסוף גם בחברה הודו במקרה של חוסר מסויים בנסיעות.
אז כאן היה מקרה של משנה לראש עיר, שפנה לגורמים שונים, אך כידוע לא תמיד זהו המצב.
זאת ועוד אנו מדברים על ליקוי יחידי.
קיימים גם ליקויים אחרים, כמו למשל שירות לוקה בחסר של שירות אוטובוסים מזין מתחנות הרכבת.
במידה וגם נושא זה רלוונטי ומעניין לגולשים אבהר יותר לגביו.
חברת קווים
09/07/09 01:33
חברה גרועה מזלזלת בנוסעים והורסת כל חלקה טובה והשירות שלה לא יעיל בכלל נכון רותם אתה צודק בכל מילה
תסתכל על הצד החיובי בעניין
09/07/09 04:39
פחות אוטובוסים = פחות אוטובוסים שמאחרים \ לא עוצרים בתחנות.
דבר מבריק, כתבת אוהד. שעוד חברות יבצעו
09/07/09 08:08
את זה.
למשל "דן" עם שירות קו 247 המהולל שלהם ברמת מוניות שירות.
ששם כידוע, למשך שנים מתרחשים מקרים של דילוג על תחנות ואף על קטעי נסיעה ובמקום לנסוע שמונה דקות, עדיף לזרוק נוסעים באזור חשוך, שילכו יותר מעשרים וחמש דקות.
משרד התחבורה לא מתעסק כלל בתחבורה ציבורית
09/07/09 07:27
8צפיות
לוגו משרד התחבורה
אף אחד במשרד התחבורה לא יודע מה קורה בתחבורה הציבורית בישראל.

אף אחד במשרד התחבורה לא מבין בתחבורה ציבורית.

מצורף קישור למה שכבר כתבתי בעבר בנושא, ו תגובתך בנידון.
כתובות אינטרנט מצורפות:
את המנטרה הזאת אנחנו כבר מכירים בעל פה...
09/07/09 09:32
2צפיות
אני מסכים עם דעתך בנושא אך הגבתי לך רק בפעם הראשונה שכתבת אותה.
הערה נוספת על קו 56 ותחנה ליד תל אביב השלום
09/07/09 06:53
שמתי לב, שבגשר גבעת התחמושת לכיוון מזרח, סמוך לתחנת הרכבת תל אביב השלום, אין תחנה.
אין שלטי תחנות אוטובוס וגם שפת המדרכה צבועה בצבע אדום-לבן ולא של תחנה בכתום-אדום.
בצד השני, לעומת זאת יש תחנה של קווי אוטובוס שונים.
באתר של "קווים", מצויינת תחנת האוטובוס של גבעת התחמושת.
אז אחד מן השניים:
או שסתם אין תחנה כתובה והכל טעות.
אפשרות שנייה, שגיאה באתר של "קווים".

במידה ואין תחנה, אז מדוע?
איך, שזה שליד תחנת השלום, בה משתמשים רבים אין תחנת אוטובוס?
לדעתי אגב בכלל היה מוטב, שבאותו צד, לא רק שתהיה יציאה מתחנת הרכבת, אלא גם כניסה.
אורי, במקרה זה שילוט התחנה אינו תלוי בחברת
09/07/09 09:51
קווים או בחברת דן. הענין קשור לעירית ת"א, שמתפקידה לדאוג לשילוט התחנות. יתכן שמדובר תבחנה מהסוג החדש, וזה מקרה חלם, שבו חברה קיבלה בזכיון הצבת תחנות אך לא דאגה למתקן שילוט. כך שבמקרה זה אני מסנגר דווקא על חברת קווים
בכל מקרה, אוהד זהו לדעתי מחדל, שבמקום כה
10/07/09 16:32
מרכזי ולמעשה גם בכל מקום, אין אף שילוט של קווי האוטובוסים.
יש שם תחנת אוטובוס, בוודאות, לקחתי משם את 56.
09/07/09 11:06
הורידו את התחנה עצמה (לא יודע למה, אולי זה מסתיר למצלמה של נתיבי איילון...), והשאירו את השלט תלוי על מעקה הבטיחות.
עוצרים שם גם קו 56 וגם קו 23.
º
וגם 71
10/07/09 00:52
זה בזמן החלפת התחנות
10/07/09 19:53
הממש מיותרת שהיתה בת"א לפני איזה חודשיים-שלושה, רק שאת התחנה הזו סתם הורידו ולא טרחו להחליף מאז משום מה.
כתבה על המטרונית בחיפה
58תגובות
07/07/09 13:28
4צפיות
מטרונית

(המשך...)
º
ילד הושאר בלילה באוטובוס ריק
07/07/09 09:28
2צפיות
כתובות אינטרנט מצורפות:
º
לדניאל בן אליעזר ליום ההולדת |4U
07/07/09 00:19
º
07/07/09 10:39
º
07/07/09 19:39
º
08/07/09 04:58
שרשור הכוונה ומודיעין 7/7
50תגובות
07/07/09 00:15
13צפיות
נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.

על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר
אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת. הקפידו
לשרשר את שאלתכם לשרשור ההכוונה בתאריך הרלוונטי.

נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר. אם דרוש לכם מידע...

(המשך...)
נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.

על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר
אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת. הקפידו
לשרשר את שאלתכם לשרשור ההכוונה בתאריך הרלוונטי.

נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר. אם דרוש לכם מידע
אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.
אין צורך להשתמש באייקון  - זה פשוט מיותר.
הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים
ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.

הכוונות נפוצות ניתן למצוא באגף השאלות הנפוצות של הפורום - מומלץ
לבדוק טרם כתיבת השאלה בפורום.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום




שאלות על תחנת רכבת יצחק שדה
06/07/09 23:56
7צפיות
1. כידוע החלו בעבר עבודות לתחנת יצחק שדה ואלה הופסקו עם הזמן.
מתי היו עבודות אלה ומדוע הופסקו עבודות אלה?
כיצד בכלל קורה דבר, שפרוייקט מתחיל ולפתע מפסיק?
ייתכן אגב, שאני גם טועה והכוונה הייתה רק הכנה לרציפים ולא מעבר לזה.
על כל פנים, אשמח לדעת מה קרה שם; מה היה התכנון ומדוע לא המשיך הלאה.

2. מתי מתוכננת לעת-עתה הקמה של תחנת יצחק שדה?
האם רק לאחר הוספת מסילה רביעית באיילון, או שקיימת סבירות לפני כן?
דעתי האישית היא
07/07/09 00:30
4צפיות
שאין שום צורך בתחנת רכבת נוספת בתל אביב, אם כי נכון שאם היו רק 2 תחנות, יצחק שדה הייתה יכולה להיות אופציה לתחנה שלישית.

אני לא יודע האם בוצעו עבודות כלשהן אבל לא מן הנמנע שמישהו ניסה "לקבוע עובדות בשטח" בלי כל התהליך המסודר, והבא אחריו בתפקיד פשוט לא המשיך.
תגובה לאורי ולעמית וגם שאלה נוספת שלי:
07/07/09 08:54
3צפיות
לדעתי האישית דווקא תחנת יצחק שדה, עשויה להיות עם משתמשים רבים.
התחנה קרובה לאזור יד אליהו ואזורי מגורים נוספים.
היא קרובה לאזור הסינרמה ולמקומות עבודה שונים ואזורי פנאי שונים.
לכן לדעתי יש צורך מסויים בתחנה הזו.
לא מחייבת עצירה של כל הרכבות, כמו למשל קווים לבנימינה/חיפה/נהריה או לבאר שבע.

בתחנה ניתן לראות מן התחלה של רציפים ולעבודות אלה התכוונתי.

אסיים בשאלה:
אני מניח, שתחנת יצחק שדה נמצאת בתכניות מגרה אלה ואחרות.
האם יש תכנון להוספת תחנות רכבת אחרות בתל אביב?
אם הבנתי נכון, תחנת שערי חולון, נחשבת במובן מסויים לתחנה דרומית של תל אביב.
אילו עוד תחנות מתוכננות (אם בכלל) בתל אביב?
יש ראיון עם עמוס עוזני בו הוא מתייחס לזה
07/07/09 19:55
2צפיות
הראיון משנת 1999.
כמו כן לפי כתבה ישנה מחדשות הרכבת, ההכנה לתחנה בוצעה כבר באמצע שנות ה90 לתחנה עתידית שאולי תוקם.
º
תודה עמית.
07/07/09 23:27
1צפיות
בגלל זה טענתי מה שטענתי
07/07/09 21:32
2צפיות
האזור הוא מרכזי ללא ספק, ויכול להיות לו ביקוש, אבל מדובר ברכבת כבדה ולא קלה, ואני לא רואה צורך ביותר מ-4 תחנות לאורך קילומטרים די בודדים.
לדעתי, יהיה שם ביקוש רב. לגבי מרחקים
07/07/09 23:32
3צפיות
לדעתי המרחק בין תחנת השלום להגנה, הוא מרחק גדול ולכן הוא מצדיק תחנה נוספת.
שוב, לאו דווקא, לכל הרכבות, אך בהחלט לחלק מהן.
אם אני לא טועה, אורי בעתיד, כאשר יהיה הקו לראשון לציון מערב, אז המרחק בין תחנות הרכבת השונות מתל אביב ההגנה ועד התחנות בחולון ועד לראשון לציון מערב, גם יהיה קצר ביניהן.
אתה צודק
07/07/09 23:37
2צפיות
ולכן אני גם חושב שגם קו חולון-בת-ים הוא לא משימה בשביל רכבת כבדה. רוב המרחקים בין התחנות אם אני לא טועה לא עוברים את השניים-שלושה קילומטר ולפעמים הרבה פחות.
גם אם זה נשמע קצת רחוק, תחשוב שהמרחק הזה הוא בעצם 10 רכבות שעומדות זו אחרי זו...
º
זה קו פרברי ואלה המרחקים המקובלים בקו כזה
07/07/09 23:44
דרך אגב, נראה, שמסילת השרון לא שקלו זאת
08/07/09 00:23
3צפיות
לפי שעה לא מתוכננת תחנה בתוך רעננה.
תחנה בתוך רעננה, במרחק קרוב למרכז אחוזה, הייתה עשויה להיות מוצלחת.
לא ממש ברור לי, כיצד בקו פרברי אין תחנה נוספת בין תחנת רעננה-דרום (לא רחוק ממסוף האוטובוסים ליד מתחם "אמדוקס") לתחנת רעננה-מערב (אזור דרך ירושלים של הרצליה ורעננה).
תחנה פוטנציאלית נוספת היא תחנה ברמת השרון והיה תכנון אליה.
לדעתי מוצדקת במידת מה תחנה זו, אך עם עצירה של חלק מן הרכבות.
דווקא כן, רכבת פרברית..
07/07/09 23:48
3צפיות
למרות שבלי חשמול זה טמטום..
לעמית ולראובן. העיקר ש...
08/07/09 00:19
2צפיות
העיקר שמשקיעים בקירות אקוסטיים בכפר שמריהו ובקריות וגם בגוש דן הדרומי.
שם בכלל, קו הרכבת חולף בתוך נתיבי איילון.
אם כבר מיגון אקוסטי (שחלקו אם לא כולו), לצד נתיבי איילון.
במקום זה מיגנו גם באמצע.
כבר היה הגיוני (ומי יודע, אולי עלויות דומות, בשקלול כולל של כל הפרמטרים השונים), לחשמל מראש.
תמוה מאוד כל העניין של הקירות האקוסטיים.
08/07/09 16:31
2צפיות
לא ברור מפני איזה רעש רוצים להגן, ועל מי. בתחנות הגיוני מאוד שיהיו קירות, שיגנו על הנוסעים ברציפים מפני רעש המכוניות והזיהום במידה מסויימת. אבל למה צריכים קירות לאורך כל הקו?!

(כדי להתקרב לפתרון התעלומה, אני מציע לבדוק את ניהולו בעבר של אותו חלק במכרז המתייחס לקירות האקוסטיים, מי ניהל אותו בזמנו ואת הקשר האפשרי בינו לבין הקבלנים הזוכים).
האמת היא, שהתחנה הועלתה לחלל האויר
09/07/09 11:24
2צפיות
כמחשבה על פריסת רכבת הפרברים הגוש דנית כבר בשנות ה-80 המאוחרות, או לכל המאוחר ממש בראשית שנות ה-90.

לדעתי, כיום, עם 4 תחנות בת"א, יש מקום לתחנה זו, שכן היא מעל 1 ק"מ צפונית להגנה וכ-900 מ' מהשלום.
המרחקים הללו הם אמנם גבוליים, אבל לדעתי יש מקום לתחנה הזו ושיעצרו בה הרכבות שבהן יש הכי הרבה נוסעים
הצריכים למקומות שסמוכים לתחנה.
להערכתי, בשעות היום, בין השעות 6 ל-10 בבוקר, עיקר הנוסעים שיבואו ברכבת וירדו בתחנת יצחק שדה הם יוממים שעובדים
במלא מלא מלא מקומות עבודה באזור.
ברדיוס של עד 10 דקות הליכה איטית יש את המקומות הבאים: מרכז רח' יגאל אלון והרחובות המאונכים לו. המון המון משרדים,
מגדלי משרדים (מגדל טויוטה למשל. בעתיד הקרוב גם מגדל אלקו [אם כי הוא בדיוק באמצע הדרך בין השלום ליצחק שדה]).
צומת מעריב וכל הרחובות המגיעים אליו (לינקולן, קרליבך, יצחק שדה ומרכז רח' המסגר).
רח' השלושה ורח' נירים ועוד כמה רחובות שמקיפים את אצטדיון יד אליהו. רחובות אלו הם רובם ככולם אזורים תעשייתיים וכן מלא
מלא מלא מבני משרדים ותעשיה זעירה.
להערכתי, במרחק 10 דקות הליכה של אדם סביר, או 6 דקות הליכה מהירה של אדם נמרץ, יש סביב תחנת יצחק שדה מעל
ל-10,000 מקומות עבודה.
להלן רשימת המגדלים ברדיוס הזה: מגדל משרד החינוך (זה עם הסמל של מרצדס עליו), מגדל טויוטה, בית רובינשטיין (מגדל של 30 קומות),
מגדל לוינשטיין, מגדל נצב"א, בית מעיא (היה בית IBM הראשון), מגדל סונול. כמו כן המשרדים הראשיים של חברת חשמל בגוש דן נמצאים במרחק של פחות מ-5 דקות הליכה איטית
מתחנה זו.

היות ורוב הנוסעים שיגיעו לתחנה ברכבות יהיו יוממים הגיוני שרק הרכבות הפרבריות יעצרו בה.
הפרברית ראשונים - כפ"ס, הפרברית כפ"ס - ההגנה, רחובות - נתניה/חדרה, בנימינה - אשקלון וירושלים(בית שמש) - ת"א.

הרכבות ממודיעין ומבאר שבע, הנוסעים ירדו או בהגנה או בשלום ויחכו לפרברית שתקח אותם לתחנת יצחק שדה.
גם לדעתי, יהיה מקום לתחנה הזאת ביצחק שדה.
09/07/09 16:19
3צפיות
הרי קו הרכבת יהיה אפילו לא פרברי, אלא עירוני-מטרופוליני (אולי עם המשך פרברי לאשדוד/אשקלון) - מה שמזכיר במקצת את ה-S-Bahn האירופאי, שבו המרחק בין התחנות נע בין 2 ק"מ לבין פחות מק"מ.

מכיוון שהתחנה לא נמצאת כרגע בתכניות הפיתוח, היא תיבנה ככל הנראה אחרי שהתכניות הנוכחיות תמומשנה, או לפחות אלו המתייחסות למרכז הארץ, כלומר אחרי שתהיה מסילה רביעית באיילון ואולי גם תת"ל 18 "התכנית לחישמול מסילות הרכבת". כל זה יאפשר להפעיל את התחנה ביעילות כעצירה בקו המטרופוליני החדש.
הייטבת להסביר, קובי. שאלה ברשותך
10/07/09 16:27
2צפיות
הייטבת להסביר, קובי.
לדעתי גם יהיה שימוש (לאו דווקא יומיומי, אבל בטוח, שיהיה שימוש) של תושבי אזורי המגורים השונים.
אפרופו אזורי מגורים ויד אליהו.
האם נכון המתואר בויקיפדיה על גבולות שכונת יד אליהו או קיימות טעויות?
º
איזה עבודות התחילו?
07/07/09 00:44
מעניין
08/07/09 04:46
2צפיות
שחצי הרציף עדיין קיים ומכוסה באבנים, לדעתי תחנה זו תהיה כן שימושית מאד במידה ותקום כי באמת באזור יש הרבה בתי כסק וכו', התחנה שתחבר הכי קרוב לרחוב שנקין טורשליד והאזור. אבל תחשוב לעצמכם, התחנה נמצאת מאוד מאוד קרוב לעזריאלי (ת"א השלום) ומה יהיה כשתהיה רכבת ארוכה שני מערכי DD ? הרכבת רק תצא מהרציפים של השלום כבר תצטרך לעצור ביצחק שדה, הגיוני ?
איבגי, הכוונה כאמור היא לעצירה של חלק
08/07/09 07:22
2צפיות
מן הרכבות.
כך שרכבות לבאר שבע, כמובן כולל מערכי קומתיים ארוכים, לא יעצרו בתחנה.
יצחק שדה זה מקום מעולה לתחנת רכבת
08/07/09 23:50
2צפיות
במרחק הליכה קצר מאוד מהיכל יד אליהו, כך שבעת קיום אירוע ענק ניתן לעצור את כל הרכבות בתחנה זו ולחבר גשר הולכי רגל מהתחנה היישר לרח' אנילביץ'. ההליכה להיכל תיהיה קצרה ביותר, ואנשים יפסיקו לסתום את יד אליהו עם הקופסאות שלהם.
מסכים עם דברי דניאל ומוסיף שאלה
08/07/09 23:59
2צפיות
מסכים עם דניאל ושאלה על שכונת יד אליהו.
מכיוון, שלא תמיד יש דיוקים ב"ויקיפדיה", שאלה על גבולות יד-אליהו.
האם אלה אכן גבולות יד-אליהו, כפי שמתואר בויקיפדיה?
במידה שלא כך, אשמח לדעת מה נכון.
הגבולות שמוצגים בויקיפדיה:
רחוב יצחק שדה בצפון, דרך משה דיין במזרח, רחוב דרך ההגנה בדרום ונתיבי איילון במערב.

תודה מראש.
דעתי האישית:
09/07/09 17:30
2צפיות
אין טעם להקים עוד תחנה בת``א כל עוד לא תופעל רכבת פרברית אמיתית המופעלת ע``י קרונועים חשמליים במסילות נפרדות מהרכבות הבינעירוניות.
º
09/07/09 17:43
חוויות מירושלים - קוים עירוניים
06/07/09 22:34
4צפיות
השתמשתי היום בשרותי תחבורה ציבורית אגד,
על מנת להגיע מ-ת"מ ירושלים לרח קינג גורג
ואחרי כשעתיים בנתיב ההפוך.
כמובן שמדובר בנסיעה ברח' יפו
או סמוך לו בהסטות המתחייבות.

אני מבקש לנצל את הבמה הנוכחית בפורום
כדי להצדיע, להוקיר ולהעריך את
כל הנהגים בתחבורה הציבורית, אשר נדרשים
לצורך עבודתם לעבור ברחוב יפו (או סביבתו הקרובה) בירושלים.
מי שמצליח לנהוג / לעבוד על אוטובוס באזור הזה
וגם להשאר שפוי ובריא בגופו ובנפשו,
כנראה שהוא עשוי נירוסטה משובחת.

נהגי ירושלים (ברחוב יפו וסביבת הרק"ל) - אני מצדיע לכם.
º
06/07/09 23:29
1צפיות
º
06/07/09 23:45
1צפיות
º
07/07/09 02:02
1צפיות
גם אני בלוגר
06/07/09 19:27
5צפיות
פרסמתי פוסט בבלוג שלי בנושא רכבת ישראל, שהגיע תוך פחות מיממה ל-400 צפיות.
אתם מוזמנים לקרוא ולהגיב (כאן או שם)


והלינק שלא הצליח
06/07/09 19:28
3צפיות
על אילו נתונים אתה מסתמך?
06/07/09 22:15
2צפיות
ראשית, אתה מעלה מספרים כאלו ואחרות על כמות המסילות הנדרשת, אבל לא מביא שום נתון או חישוב כדי להראות כיצד הגעת למספרים אלו (יכולת באותה מידה לרשום שצריכים 30 מסילות מעל איילון).
שנית, אתה מתעלם מפרוייקט המסילה המזרחית המתוכננת, אשר תאפשר לחלק מרכבות הנוסעים וכלל רכבות המסע לסוע מהצפון לב"ש/לאשדוד/לירושלים לעקוף את גוש דן.
שלישית, מדוע 4 מסילות באיילון לא יספיקו? בתזמון נכון בין הרכבות ניתן יהיה להעביר באמצעות 4 מסילות את כמות הנוסעים הנדרשת. אגב, הרעיון של בניית מסילות עיליות כבר עלה בעבר, ומדובר בפרוייקט בסדר גודל ענקי שאולי אף מתחרה בבניית קו A1, וספק אם ייבנה אי פעם באיילון.
דבר אחרון, המצוקה העיקרית כיום היא מצוקת נייד, אף מעל המצוקה של זמן מסילה. הבעיה העיקרית של המסילה היא בעיקר בצוואר הבקבוק של גנות - נען, אשר מהווה בעייה חריפה בהרבה ממצוקת המסילות באיילון עצמו (שתי מסילות אליהן מתנקזים הקוים מבאר שבע, מודיעין, אשדוד וירושלים, ובעתיד הקרוב גם מהקו המשודרג לראשל"צ ועליית התדירות בעקבות הכפלת הקו לב"ש. לגבי A1 יש עוד כמה (10?) שנים טובות עד לפתיחתו).
ובנוגע למסילה המזרחית
06/07/09 23:21
5צפיות
היא אכן תאפשר לנוסעים מצפון לדרום לנסוע לא דרך המרכז, בדומה לכביש 6 ותהפוך את מערך המסילות שיש לנו עתה לרשת מלאה ויפה. היא תפנה זמני מסילה מרכבות משא ותעזור מאד בשינוע החיילים בימים א' וה'  (חבל שלא עושים זאת כבר עכשיו דרך מסילת בני ברק).

אבל, יותר משהיא תסייע להוריד לחץ, היא תוסיף לחץ על הרכבות המגיעות למרכז בשעת שיא בוקר, מאחר ונוסעים בכל תחנותיה ירדו בתחנת קסם או בתחנת לוד ויחליפו לרכבת לתל אביב. בדיוק כמו שכביש 6 הוסיף עומס רב לכביש 5 ולכביש 1 ודחף את הקמת כביש מכבית. לא צריך להיות נביא כדי לחזות את זה.

כל מה שאני אומר זה שצריך להתחיל את התכנון למסילות אלה עכשיו, כדי שניתן יהיה להטמיע חלק מהתוצרים כבר בתכנון המפורט של המסילה הרביעית באיילון ולהקל על הביצוע מתי שיגיע הזמן. נורא קל להיות חכמים לאחר מעשה ולצחוק על המטומטמים חסרי הראות מגשר הולץ ומפרוייקטים דומים שזכו כאן לתיאור חלמאות, יותר קשה לחשוב מראש קדימה.
למה היא תוסיף לחץ?
07/07/09 19:24
1צפיות
אם ייצאו מהצפון קוים גם שמגיעים לתל אביב וגם כאלו שעוקפים אותה, מי שצריך לת"א ייקח קו שמגיע לת"א ולא דרך החלפה בראש העין. לעומת זאת, כל הנוסעים לכיוון הדרום יוכלו לסוע ברכבת שכלל לא נכנסת לת"א.
אל תשכח גם שהקו המזרחי יוריד את כמות רכבות המשא בקו החוף, ויפנה זמן מסילה יקר נוסף. מה שחסר, כפי שנאמר, הוא חישמול הקוים השונים בכדי לאפשר האצה והאטה מהירים (חשוב במיוחד בת"א בשל קירבת התחנות).
4 מסילות מחושמלות בין ת"א לנען, יחד עם הפרדות מפלסיות לכל אורך הקוים השונים+בניית המסילה המזרחית וקניית מספיק ציוד נייד מראש (מהרגע שסוגרים מכרז לציוד יש כמה שנים טובות עד שהוא מוכן לשימוש ועל כן זוהי נקודת התורפה התמידית של הרכבת), יאפשרו לרכבת ישראל לסוע בתדירות מספקת שתיתן לנוסעים שירות מצוין.
במקטע גנות - נען שכחת כבר כיום את הרכבת
06/07/09 23:24
1צפיות
מראשון. מהראשונים ועד לכפ"ס עבור דרך גני אביב ותל אביב (הרבה אביב בשביל קו אחד... )
אבל זה מתקזז עם קו ת"א-ראשל"צ (איילון דרום)
07/07/09 00:47
שלא יעבור בקטע.
התכנון הוא של הוספת מסילות:
07/07/09 08:48
כפי, שגם נאמר בסיור במרכז השליטה והבקרה הוא:
1. מסילה כפולה מרחובות לכיוון דרום.
2. ארבע מסילות בתל אביב והמשך ארבע מסילות ללוד.

בשנים הקרובות, אמורות להיות, במסגרת מסילת השרון, ארבע מסילות עד הרצליה.
ממה, שהבנתי מן הביקור של רמי ובועז עם סמנכ"ל תשתיות, יריב כ"ץ, מתוכננת מסילה שלישית עד בית יהושע.

מסילות נוספות, שצפויות (אך מוקפאות):
- מסילה שלישית מבאר שבע עד צומת גורל.
השערה שלי היא גם למסילה שלישית מכיוון פלשת לכיוון אשקלון ודרומה. אך כאן אולי אני טועה.
- מסילה כפולה מצומת גורל עד אשקלון.

התכנון הוא, גם שכאשר יהיה קו מזרחי עד חדרה, תהיה גם הכפלת המסילה הכפולה הקיימת מראש העין ללוד.
ב"רכבת ישראל" גם מעוניינים ליישר את קטע המסילה באזור גבעת כ"ח.

הפרדות מפלסיות שונות, צפויות גם כן להוריד מן העומס.
למשל אם כל הקו מתל אביב עד לנהריה יהיה עם הפרדות מלאות וכך גם המפגשים בלוד וברמלה ובקווים אחרים.
נוסף, למה שכתבתי:
07/07/09 23:20
קיים תכנון לשדרוג המסילות בשלוחת נמל אשדוד.
יהיה טוב לדעת עוד, ממי שמכיר ומי שיודע, מתי זה אמור לצאת לפועל.

גם רענון מסילת חלץ מאשקלון לקרית גת, עשוי לשפר את המצב ואולי גם הפעלת רכבות נוסעים במסילה זו.
זה חדש לי - הקו המשודרג לראשל"צ
07/07/09 17:32
2צפיות
אפשר לשמוע על זה עוד פרטים?
איפה הוא עובר למשל?
נראה לי שהוא התכוון לחיבור בין תחנת הראשונים
07/07/09 17:54
4צפיות
לבין תחנת ראשל"צ מערב, שאולי יגדיל את מספר הרכבות שנעות בין ת"א לראשונים דרך לוד. אבל אני דווקא חושב שזה יקרה דווקא בעתיד הלא כל כך קרוב.
זה ממש פרוייקט מתבקש..
07/07/09 18:35
11צפיות
זה ממש פרוייקט מתבקש..
חיבור של ראשונים לרשל"צ מערב ביחד עם סיום חיבור כפר סבא לקו החוף והכפלתו, הכפלת(הוא קו בודד לא?) הקו המזרחי מלוד עד לראש העין + קשת בין המסילה מכיוון כפר חב"ד לכיוון המסילה המזרחית יאפשרו הפעלת 2 קווים מעגליים פרבריים(ועוד יותר טוב עם חשמול וציוד מתאים) כמו במפה המצורפת..
בקשר לראשון לציון
07/07/09 23:17
15צפיות
הקו לראשונים הוא, אכן קו בודד.
זהו לדעתי לא ממש קו, אלא מן שלוחה, שכן המרחק ממסילת לוד-רחובות לתחנת הראשונים הוא מרחק קצר.

בקשר לחיבור תחנת ראשון לציון מערב לתחנת הראשונים:
הכוונה היא גם להוספת תחנות רכבת, באזור מכללת ראשון לציון ובאזור התחנה המרכזית.
אולם יש התנגדות לכך ולדעתי חבל, שכך.

בקשר לקו ראש העין-לוד:
כפי, שכתבתי בשרשור זה, הכוונה היא בעתיד (ככל הנראה העתיד הרחוק, לאחר הארכת המסילה לחדרה-מזרח), להכפלת ראש העין-לוד וכנראה תכנון ליישור באזור גבעת כ"ח.
קו לראשל"צ
07/07/09 19:26
1צפיות
הכוונה שלי הייתה לקו הרכבת לראשל"צ בנתיבי איילון, ובהמשך עד אשדוד. המילה משודרג לא נכונה, הרעיון היה להבדיל לעומת הקו הקיים לראשל"צ הראשונים.
אבל הקו הזה, שאתה מדבר עליו, לא עובר
07/07/09 20:49
1צפיות
בקטע גנות - נען (או גנות - לוד).
שכן הוא יסע מההגנה לחולון בגשר ובמסילה החדשים שנבנים בימים אלו ממש, ובין המסלולים של נתיבי איילון
ימשיך לתחנות בת-ים/חולון לעבר תחנת משה דיין בראשון מערב.
º
בדיוק!
07/07/09 21:52
צודק
07/07/09 22:15
הקו לראשל"צ לא צריך היה להיכנס לרשימה. הוא מתחבר לצואר הבקבוק באיילון ולא קשור לקטע נען גנות.
סליחה ותודה.
בלוג מדע בדיוני?
06/07/09 21:47
2צפיות
המון שטויות וחלומות..
A1 ב2014? (  )
מה ההתהדרות ב35 מיליון נוסעים בשנה?

מסילה חמישית? שישית? שמינית?!?! ..לא נסחפת קצת?
הדבר היחיד שצריך לעשות זה להוסיף מסילה רביעית ולחשמל את כל הקווים..4 מסילות מספיקות להעביר את מספר קווי הרכבת ה"רב" של רכבת ישראל..בעתיד יהיו בסה"כ שישה קווים, גם אם יפעילו את כולם בתדירות של 10 דקות, כלומר 36 רכבות בשעה לכיוון, 2 מסילות יספיקו ועוד איך..
אכן מדע בדיוני
06/07/09 23:09
3צפיות
גם אני יודע שהסיכוי שזה יקרה שואף לאפס
אבל אני עדיין חושב שיש צורך בכך.
לנתיבי איילון הולכות להתנקז 6 מסילות מכיוון דרום (2 מרשל"צ ו-4 מלוד-נתב"ג). שזה 3 לכיוון. ו-6 מסילות מכיוון צפון (2 מכפ"ס ו-4 ממסילת החוף) שזה גם 3 לכיוון).
כלומר, סה"כ הולכים להתנקז למסילת איילון 3 מסילות מצפון לדרום ושלוש מסילות ממזרח למערב = 6.
כל עוד יש באיילון פחות מסילות מזה, הוא יהיה צוואר בקבוק והוא זה שיקבע את מספר הרכבות האפשרי בשעת שיא בוקר, זה גם מה שיקבע את היעד של רכש הציוד הנייד. אשר כרגע היא אכן הבעיה הבוערת ביותר.
מסילה רביעית תספיק למתן מענה לכל הקווים החדשים, לתגבור משמעותי של הלו"ז לבאר שבע עם גמר ההכפלה ואולי לתגבור קל בלבד במקום שזה ילחץ הכי הרבה בשעת שיא בוקר בקווים האחרים. בפועל גם בעידן המסילה הרביעית יישאר המצב העגום של  2-3 נסיעות לשעה בלבד בקווים הפרבריים בין 07:00 ל-08:00 בבוקר ולא תהיה אפשרות לתגברם לארבע נסיעות בשעה או אפילו יותר (בחו"ל זה די שכיח שבקווים הפרבריים התדירות מגיעה לנסיעה כל 10 דקות בשעת שיא בוקר, גם אם במשך כל שאר היום יהיו 2 נסיעות  בשעה בלבד).
המסילה הרביעית תאפשר את המשך הגידול הזהיר משנה לשנה, שתי מסילות נוספות יאפשרו הקפצה של רמת השירות.
ואשר למסילות 7-8 - הן נחוצות תפעולית. לא יהיה שווה לבנותן כפרויקט נפרד אם לא חשבת עליהן בזמן שבנית את המסילות הקודמות, אבל אם מראש תכננת אותן והשארת להן מקום, אולי זה יהיה שווה. זה ישפר את אמינות הרכבת ברמות היסטריות ולפעמים זה שווה את משקלו בזהב.

השאלה הפשוטה היא - לאן אנחנו רוצים להגיע?

לדעתי בקשר לתכניות עתידיות:
06/07/09 23:50
3צפיות
אני נוטה להסכים עם אחרים, שמוטב יהיה לחשמל את קווי הרכבת השונים, בצירוף ציוד ניייד מתאים (כפי שהבנתי הן מגולשים בפורום והן בסיור הפורום במרכז השליטה והבקרה, אלה קרונועים חשמליי).
לדעתי (מדגיש, שזוהי דעתי בלבד), סביר להניח, שאין מנוס ממסילה רביעית.
מסילה חמישית ומעלה?
לא בטוח. ייתכן, שכבר פחות יהיה מורכב להקים מסילת רכבת באזור כביש 4. אפילו בחלק מן הכביש.
למשל מאזור מחלף אשדוד לכיוון מסילת הירקון (תל אביב-ברוך לכיוון ראש העין) ואף צפונה לכיוון מסילת רוחב, מסילת השרון.
כך צפוי יהיה קו יעיל.
לצערינו הסיכויים לכך נמוכים.
עד אז, (שכפי שנראה יש עוד חזון למועד גם לדבר הבא) הארכת המסילה המזרחית לכיוון חדרה.
מה זה משנה כמה מסילות מתנקזות?
06/07/09 23:59
2צפיות
גם אם יתנקזו 500 מסילות ל2 מסילות אבל יפעל קו אחד לא תהיה שום בעיה..מה שמשנה זה מספר הקווים שיעברו על המסילות שהוא כמו שרשמתי - שישה קווים, ותדירותם.

אתה חושב שבחו"ל מעבירים קווים פרברים כל 10 דקות על 8 מסילות?
סתם שאלה פשוטה, כמה רכבות אתה חושב אפשר להעביר בשעה על מסילה אחת?

כבר רשמתי בהודעה הקודמת, גם אם יפעילו את כל הקווים בתדירות של 10 דקות הכל יזרום כמו שצריך..וישאר עוד רווח

אתה מוזמן לבדוק מערכות רכבת פרברים באירופה ולראות כמה קווים , באיזו תדירות , ועל כמה מסילות מעבירים אותם.
באיילון בזמנו העבירו 8 רכבות לכל כיוון בשעה
07/07/09 18:09
2צפיות
על שתי מסילות. עם הנעת דיזל וללא מרכז שליטה ובקרה ארצי...
עם הנעה חשמלית ומשוא"ה אפשר להעביר מן הסתם לכל הפחות עוד רכבת או שתיים בכל כיוון לשעה.
1 או 2?..
07/07/09 18:58
2צפיות
לאחר החלפת מערכת האיתות ובקרה בשנת 2003 במסילת השורש(2 מסילות) של הפרברית של מינכן, הם מעבירים 30 רכבות בשעה לכל כיוון..

לכן אני לא מבין את הדאגה וההזיות של הבלוגר, 4 מסילות+חשמול+ציוד מתאים+מערכת איתות ובקרה למסילות צפופות.. בהחלט יעשו את העבודה.
ועוד דבר חשוב:
07/07/09 19:32
1צפיות
לחנך את נוסעי הרכבת בתחנה שקודם מאפשרים לנוסעים לרדת מהרכבת, ורק אחר כך עולים אליה. אולי צריך לשים חבל כמטר מהרציף לכל אורכו שיימנע מעבר לתוך הרכבת, והוא ייפתח למעבר רק כשכל הנוסעים היורדים בתחנה סיימו לרדת מהרכבת.
זה ממש משמעותי..
07/07/09 19:52
1צפיות
בגרמניה האנשים עומדים מצדדי הדלתות בלי להפריע למעבר, כל מי שצריך יורד, ואז כולם עולים. חוסך המון זמן ובלגן!
עד לא מזמן היה קמפיין של ר"י בדיוק בנושא זה.
07/07/09 21:07
אני זוכר גם את התגובות שלא איחרו לבוא: "שוב פעם מנסים לחנך אותנו..." . נו, אז מה? פעם, בתחילת שנות ה-70 נהגו לקטוף פרחי בר מוגנים עד שהגיע אותו קמפיין מפורסם.
º
לאן נעלם הקמפיין הזה באמת?
07/07/09 23:34
º
חלק מתסמונת "ממציאים את הגלגל מחדש"
07/07/09 23:56
אגב מינכן,
07/07/09 19:49
1צפיות
יש תחנה צמודה לתחנת הרכבת המרכזית שנקראת Hackerbrucke, תחנה עם רציף אי אחד ושתי מסילות. ולפחות שלושה קווי S-Bahn עוברים בה (אני יודע על S1, S8 וS2 או S4) - בתדירות של כל דקה - שתיים.
אני הייתי בתחנה להנאה בערך שעתיים ולכל אורכן היו רכבות ללא הפסקה.
מומלץ להגיע לשם (ובכלל למינכן ולברלין לראות מהי תחבורה ציבורית)
S1-S8 לא כולל S3
07/07/09 20:10
1צפיות
חלקם בתדירות של 20 דקות וחלקם 10, במצטבר זה יוצא כל 2 דקות בערך.


אגב, איך הייתה חווית הנסיעה במערכים שלהם?
במינכן הייתי לצערי רק יומיים, אז נסעתי רק בS1
07/07/09 20:29
1צפיות
משדה התעופה אל התחנה המרכזית (ומשם בקו 16 לכיכר Sendlinger). אין לתאר את הנסיעה. אומנם היא לקחה שעה, אבל נסיעה שקטה מאוד (במיוחד בלי כל הדיבורים בטלפונים הסלולאריים), חלקה מאוד. בתחנת Neufahrn עצרנו למשהו כמו 7 דקות ואז התחבר למערך שלנו עוד קו S1 שהגיע מ Freising. אח"כ הבנתי שזה משהו רגיל.

דרך אגב,
במינכן התניידנו בעיקר בטראמים (ובעיקר במערכי Type P ששירתו שנה שעברה בקו 16), ב U-Bahn (פעם אחת ב U3 לאזור הפארק האולימפי ופעם אחת בקו U5 למוזיאון התחבורה) ומעט מאוד באוטובוסים (קו 100 חזרה מהגן האנגלי וקו 178 לסוכנות הרכב שם השכרנו את הרכב שבו נסענו לברלין דרך שטוטגרט, נירנברג ודרזדן)
כמו שציפיתי..
07/07/09 20:44
2צפיות
אני כל פעם מתפלא מחדש כמה הציוד הזה שקט וחלק..

בשטוטגרט ניסית את התח"צ?
לצערי לא, בשטוטגרט היינו רק כמה שעות למוזיאון
07/07/09 20:53
2צפיות
מרצדס שם.

לטעמי הביקור שלי בגרמניה היה מאוד קצר (10 ימים לכל גרמניה ממינכן בדרום לברלין בצפון זה יחסית מעט) - את זה הבנתי בברלין שחשבתי שאפשר להספיק לראות את כל האטרקציות בשלושה ימים. אין ספק שאני אחזור לגרמניה לטיול רציני מתישהו בעתיד.
אלעד מה עם תמונות ממוזיאון מרצדס?
07/07/09 23:23
1צפיות
אם לא העלת (בין אם אלה אוטובוסים ומשאיות או מכוניות), לדעתי זה עשוי לעניין גולשים ויהיה נחמד לראות תמונות משם.
אם אני לא טועה, גם בקו RER C בפריז
07/07/09 20:30
1צפיות
יש רכבת כל שתי דקות.
º
בטוח שיש עוד.. אני פשוט לא מכיר הכל
07/07/09 20:40
1צפיות
זה קו רכבת "רגיל" או מופרד במלואו?
08/07/09 00:04
1צפיות
בקווים מופרדים (כמו קווי רכבת תחתית) אין בעיה להגיע לתדירויות גבוהות. בקווים שיש להם פיצולים ומעברים בין מסילות צריך לקחת את זה בחשבון וזה עשוי להגביל את התדירות המרבית.
אכן, בדקתי כרגע בלוחות זמנים הישנים שיש לי
07/07/09 21:33
(ובמאמר מוסגר אוסיף שיש לי את כל לוחות הזמנים שיצאו כחוברת מאמצע שנת 95' עד היום [אבל לא את כל התיקונים,
כי היו שנים שיצאו הגהות קלות או שינויים קלים, לא את כל אלו יש לי])
ובלו"ז של תחילת 2005, כמדומני עדיין היו רק שתי מסילות באיילון, היו 8 רכבות בשעה בקטע סבידור -- ההגנה
ועוד 8 רכבות, במקרה המקסימלי, בין ההגנה -- סבידור.
ואם אינני טועה סבידור הכילה אז רק 4 רציפים.
איזה אוטובוס נוסע מת"א למלונות בים ים המלח
07/07/09 22:12
ובחזרה , כולל  שעות פעילות  ?  
תודה .

מה זה קשור לשרשור הזה?
07/07/09 22:21
תשאל בשרשור ההכוונה היומי.
אוטובוס של חברת מטרופולין עלה באש בבאר שבע
06/07/09 15:58
5צפיות
לא ידוע לי באיזה אוטובוס מדובר ואם זה אכן של מטרופולין.
השריפה התרחשה בצומת הרחובות דרך חברון ודרך אילת בבאר שבע בסמוך לשוק העירוני ומסוף האוטובוסים.

אם למישהו יש פרטים נוספים, אשמח.
98-748-50 B10B
07/07/09 05:33
2צפיות
הסיבה ככל הנראה - קצר חשמלי
תמונות משריפת המטרופלין
07/07/09 13:04
3צפיות
דו"ח נסיעה נוסף בקווי לילה בגוש דן
41תגובות
06/07/09 09:16
3צפיות
התאריך: שלשום (מוצ"ש). אני וחברה שלי חזרנו מבילוי בטיילת בתל אביב, וכחסרי רכב שמחנו שיש אפשרות לבלות אחרי 12 בלילה. החלטנו לעלות על האוטובוסים היוצאים בשעה 1:00. הלכנו לצומת בן יהודה-אלנבי וניסינו לחפש תחנה עם שילוט שבו יופיעו קווי לילה. התלבטנו האם לעלות בתחנות הרגילות של בן יהודה (לכיוון אלנבי)...

(המשך...)
התאריך: שלשום (מוצ"ש). אני וחברה שלי חזרנו מבילוי בטיילת בתל אביב, וכחסרי רכב שמחנו שיש אפשרות לבלות אחרי 12 בלילה. החלטנו לעלות על האוטובוסים היוצאים בשעה 1:00. הלכנו לצומת בן יהודה-אלנבי וניסינו לחפש תחנה עם שילוט שבו יופיעו קווי לילה. התלבטנו האם לעלות בתחנות הרגילות של בן יהודה (לכיוון אלנבי) או בתחנה החדשה והאלומה שפתאום ראינו ממש בפינת בן יהודה - אלנבי. בתחנה לא היה שילוט והבנו אינטואיטיבית שזו התחנה המיועדת לקווי לילה (ובדיעבד התברר שצדקנו). בתחנה חיכו איתנו עוד מספר אנשים.
בשעה 1:10 בערך התחילו להגיע הקווים אחד אחד. הקו שעליתי עליו היה קו 466 לפתח תקווה. יחד איתי היו עוד שני נוסעים, כשאחד מהנוסעים כיוון את הנהג איפה לעצור וירד בכיכר המושבות. באלנבי לא ידע הנהג היכן לעצור מכיוון שלא היה כל שילוט לקווי לילה. מסתבר שגם לא הייתה לו שום סיבה לעצור מכיוון שהתחנות היו ריקות ורק במכון מור התחילו לעלות מספר נוסעים חרדים שהתפלאו שבכלל קיים אוטובוס בשעה כזו מאוחרת.
ליד בילינסון עקפה את הקו מונית שירות. הנהג שאל בזעם (ובחוצפה) "מה פתאום יש אוטובוס בשעות כאלה?!" (נהגי מוניות שירות כבר חושבים שהלילה שייך להם??? ביזיון!). הנהג גמגם "זה בשביל הילדים הפעילו קווים לחופש הגדול, זה רק לחודשיים" (וואלה! חשבתי שגם בשאר ימות השנה יופעלו קווי לילה בימי חמישי ומוצ"ש!). בקניון עלה עוד נוסע שירד כמה תחנות מאוחר יותר. אני ירדתי בתחנה שלפני התחנה הסופית והייתי הנוסע האחרון בקו.
הנסיעה השאירה בי רושם עגום. נראה שלמרות שיש פרסום כלשהו שמתבטא בחלוקת פליירים למבלים, אין עוד תשתית ראויה לקווי לילה. מה שהכי הציק לי זה שאין שילוט על התחנות וכמובן שאין מודעות. אם המצב לא ישתפר בשבועות הקרובים, הרעיון יתמסמס וחבל.
החברה שלי שגרה בחולון עלתה בקו 289. דיווחיה היו אופטימיים יותר. היא טענה שהאוטובוס היה כמעט מלא ושהמודעות באזור הייתה יותר גדולה. אני לא יודע מה ההסבר לפערים הכל כך גדולים במודעות ובתפוסת האוטובוסים. אני רק יכול לשער שאולי פרסום מוקדם יותר ב"אגד" עשה את העבודה. כפי שאמרתי קודם, כנראה קוצר הראות והשמרנות של "דן" לאורך השנים, יכולה לעלות להם ביוקר.
Veolia
06/07/09 06:55
6צפיות
שלום לכולם,

היתי רוצה לדעת מה זה בדיוק Veolia  קונקס הפכו להיות Veolia, הרכבת הקלה זה גם לפי מה שראיתי Veolia ראיתי מכונית זבל שהיא צבועה בלבן עם סמל ענקי של Veolia וגם בלונדון ראיתי מלא דבירם של Veolia במה מדובר ?


תודה רבה לעונים
לפרטים נוספים
06/07/09 08:00
8צפיות
Veolia
מצורפים קישורים לקבלת פרטים בנידון.

אני גם לא ידעתי, חיפשתי בגוגל לפי Veolia וקעבלתי את הקישורים הבאים.

Veolia

קונקס
כתובות אינטרנט מצורפות:
º
וקעבלתי=וקיבלתי
06/07/09 08:02
1צפיות
ואוליה היא קונצרן בינ"ל שמרכזו בצרפת ופועל
06/07/09 11:23
2צפיות
בתחומים מגוונים כמו תחבורה ציבורית, התפלת מים, איסוף אשפה ועוד ועוד. השם המקורי היה קונקס וכך החברה התחילה לפעול בארץ במכרזי התחבורה השונים. לפני מספר שנים היא שינתה את שמה ובעקבות החברה האם שינתה גם החברה בישראל את שמה ל- ואוליה
אוקיי אז עוד שאלה.
06/07/09 22:51
1צפיות
מדוע האתר של ווואליה בישראל תחת השם berger-sisters.co.il ???
º
האחיות ברגר זו חברה של עיצוב ואחסון אתרים
06/07/09 22:55
º
אה הבנתי :)
07/07/09 16:56
º
האתר של ויאוליה בארץ הוא connex.co.il
07/07/09 17:50
בחזרה לפורום
האזור שלי בפורום