בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לפורום ``תחבורה ציבורית``

שעות הפעילות:
ימים א`-ה` - כל היום
ו` וערבי חג - כל היום
שבת - כל היום

בפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד.

אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה במנות האוכל במטוסי אלעל.

* לא לשכוח לענות על הסקר - מי שמצביע משפיע

מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הדקו חגורות ושתהיה נסיעה טובה,
מודיעין (i) לשרותכם.

"כלכליסט": הרכבת תחשמל 420 ק"מ של מסילות
19/02/10 01:04
2צפיות
"רכבת ישראל  מתכוונת לחשמל כ־420 ק"מ של מסילות בעלות שנעה בין 8 ל־10 מיליארד שקל[*], כך נודע ל"כלכליסט". הרכבת מתכוונת להפקיד את התוכניות לחשמול בוועדת התשתיות הלאומית. מדובר בשדרוג תוכנית ישנה מתחילת העשור הקודם שבמסגרתה תעבור הרכבת משימוש בקטרי דיזל רועשים ומזהמים לקטרי חשמל." - לכתבה המלאה

[*] לדעתי, הסכום הזה כולל רכש ציוד נייד (קטרים/קרונועים חשמליים), אך העניין דורש הבהרה "רשמית". אשמח לדעת פרטים נוספים על התכנית שתופקד.
רשמו לפניכם את השם הבא:
19/02/10 01:21
יועץ התחבורה יורם אסידון, שבמכתבו לראש הממשלה מציע לחדול לסלול כבישים חדשים ולהתחיל להשקיע מיד בתחבורה ציבורית בכלל, ובמסילות ברזל חדשות בפרט.

בכך, כדברי מירב ארלוזורוב, מר אסידון "יוצא נגד מרבית מומחי התחבורה בישראל". תקוותי שהגב' ארלוזורוב אכן ערכה סקר מייצג בקרב מומחי התחבורה בישראל, ושתוצאותיו יפורסמו בהקדם. מעניין יהיה גם לדעת, בדיוק את מי מהמומחים בחרה הגב' ארלוזורוב לכלול בסקר, ואת מי לא.
º
הנביא ירמיהו קם לתחייה!
19/02/10 01:56
זו פשוט טעות הגהה
19/02/10 14:00
ארלוזורוב כתבה "מומחי התחבורה המובילים" והאתר השמיט את המילה "המובילים". כידוע, יש רק מומחה תחבורה מוביל אחד בישראל, גרונאו, והוא מתנגד לרכבת - כך שאחד מתוך אחד זה רוב מוחלט.
º
19/02/10 14:57
זה כבר תקוע בות"ל כבר הרבה מאוד זמן.
19/02/10 06:06
יפה לראות שאולי תהיה תזוזה בעניין.  לאו דווקא שהתוכנית מבחינת אישור הורחבה. ייתכן מאוד שמבחינת שמה שהוגש כבר הקיף את כל ה420ק"מ, רק שהביצוע היה מתוכנן להיות חלקי (ז"א בשלבים).

בכל מקרה ביצוע החשמול באופן חלקי כפי שהוצע מקודם היה דבילי.  אם מתחילים בירושליים אז כבר צריך להגיע עד נהריה, או עד אזור חיפה לפחות כדי לספק גמישות תפעולית נורמלית.  שלא לדבר על הקווים הפרבריים באזור גוש דן שפשוט חייבים להיות מחושמלים.

עניין קבלת האישורים הוא אחד מהחסמים הכי בעיתיים בפרוייקט הזה ואני מקווה שברכבת באמת מתכוונים לקחת את הליך אישור התוכנית ברצינות הנדרשת ולא בהזנחה שכבר נמשכת המון זמן.  
בשביל זה צריכים, בין היתר, מנכ"ל מתאים...
19/02/10 14:57
הרי תכנית גדולה שכזאת תדרוש לא מעט החלטות ברמת המנכ"ל.
ברור שזה עם ציוד..
19/02/10 08:29
20 אחוז בערך זה לתשתית.

באתר המתכננת(Tedem) אפשר לקרוא על התוכנית..

http://www.tedem.co.il/eng/catalogue.php?actions=s...

14 תחנות השנאה, 25 KV 50 Hz, ומהירות תכן של 200 קמ"ש
המון תודות על הקישור!
19/02/10 15:00
מעניין מאוד. (אגב, מדובר על תכנון ראשוני בלבד!)
פיקוח משרד התחבורה על מפעילי התח"צ
19/02/10 01:03
44צפיות
משרד התחבורה מפקח מזה מספר שנים על מפעילי התח"צ באמצעות חברת בקרה חיצונית שמבצעת בקרות על המפעילים.
רציתי לשאול, האם שמתם לב לנוכחותם של הבקרים בשטח והאם אתם חושבים שתפקידם חיוני לפעילות התקינה של המפעילים?
º
על חברת 'ריבה',שמעת?
19/02/10 20:51
13צפיות
ברור
19/02/10 23:03
6צפיות
שמעתי, מה דעתכם על אופי וטיב הפיקוח?
דוגמא: נותנים ביום גשם דו"ח לאגד תעבורה
21/02/10 00:13
5צפיות
על אוטובוס מלוכלך חיצונית.........
והמבין יבין.....
ככה מתנהל הפיקוח
21/02/10 02:01
6צפיות
שולחים עלאק מפקחים לשטח ולא נותנים להם להפעיל שיקול דעת. מעבר לכך הדרישה היא לרשום דו"חות ועלק מפקח שלא רושם דוחות בכמות מספקת, כאילו לא ביצע את עבודתו. לא שאני טוען שיש עליהם מכסה של דוחות, יש להם מחויבות לכתוב דוחות, שהרבה פעם היו נמנעים עם מעט שכל ישר.
º
שרשור הכוונה ומודיעין 19/2
18/02/10 23:49
1צפיות
º
מטבריה לירדנית ובחזרה בימי חול
19/02/10 19:20
ירדנית שבכניסה לקיבוץ כינרת, נכון?
19/02/10 21:00
יש כמה קווים של חברת ויאוליה ושל אגד שמגיעים למקום. אפשר למצוא את הלו"ז ב-connex.co.il וב-egged.co.il. מדובר בקווים שנוסעים מטבריה לבית שאן, לקצרין ולישובים נוספים באיזור.
אני צריכה להגיע לשפיים.....
19/02/10 22:27
היי,
אני צריכה להגיע לשפיים והבנתי שצריך לקחת את 601.
אני מגיעה מהדרום ורציתי לדעת אם אני יורדת בת"א השלום היכן נמצאת התחנה לכיוון שפיים? תודה,
אם אפשר הסבר מפורט בלי הרבה שמות של רחובות כי אני לא מכירה ...
זה פשוט.
19/02/10 22:36
את עולה מהרציף במדרגות הנעות ומגיעה לאולם התחנה. את לא יוצאת מהיציאה הראשית של האולם, אלא עולה במדרגות נעות נוספות שמובילות לתוך קניון עזריאלי.
אחרי שאת נכנסת לקניון, את שואלת מישהו איפה זה היציאה של הקריה. זה באותה קומה שבה נכנסת (קומה 1).
את יוצאת ביציאה של הקריה, ואיך שאת יוצאת מהקניון, מימינך יש מדרגות שמובילות למטה. את יורדת בהן ומגיעה לתחנה של 601.
עוד 1 קטנה...
19/02/10 22:58
איך קוראים לרחוב כדי שאבדוק מתי הקו עובר שם???.....
ותודה רבה על התגובה המהירה, ו- שבת שלום!
דרך בגין. הוא עובר שם 5-15 דקות אחרי שהוא
19/02/10 23:14
יוצא מהתחנה המרכזית, תלוי בשעה.
בכיף, ושבת שלום גם לך!
º
תודה!
20/02/10 07:09
º
תודה!
20/02/10 07:11
מפתח תקוה
18/02/10 22:36
5צפיות
 מפתח תקוה
מרחוב ז'בוטינסקי ליד בית החולים מהיום.
º
כניסה למנהרה
18/02/10 22:37
כניסה למנהרה
למה זה מתחיל מאוד רחב
19/02/10 00:12
ונכנס בצורה  צרה למנהרה
הקטע הרחב נראה כמקום עצירה (רואים תחנות)
19/02/10 02:07
והקטע הצר זהו מסלול (בודד) לכל כיוון (הרכבת לא צריכה יותר מזה).
º
מצד שני של הגשר
18/02/10 22:38
5צפיות
מצד שני של הגשר
º
הירידה מכיון בית החולים
18/02/10 22:40
2צפיות
הירידה מכיון בית החולים
ומהקניון
18/02/10 22:41
3צפיות
ומהקניון

התחנה סוף-סוף קיבלה צורה...
18/02/10 23:36
אמנם מדובר בקטע מסובך עם תנועת מכוניות אינטנסיבית, אך בכל זאת איני מבין, מדוע לקח כל-כך הרבה זמן כדי לבנות אותו.
כי אנחנו בישראל, אריק... וברצינות:
19/02/10 08:01
מה שלא מובן זה קצט המת"צ באזור.
יש קטע מעט מערבית יותר, שמשום מה (לפחות עד התקופה האחרונה) לא פתוח לאוטובוסים ולא מובן מדוע מזה זמן רב זהו המצב ולמה לא פותחים אותו.
האוטובוסים אמורים גם לעבור במנהרה? מה עם
19/02/10 15:28
קווים 82,92 שאמורים לפנות לקפלן או 243 שאמור לפנות לכיוון ירקון, איך הם ייכנסו למנהרה?
או ששוב ייצרו הפרדה נוראית בין הקווים כמו שעשו בתחנות של בילינסון שיש מרחק בין התחנות של 82 ו-92 לבין התחנות של 66,49,166,51,50 וכו'?
מתגעגעים לאתר הישן של הרכבת?
18/02/10 19:02
5צפיות
כואב לכם בעין מרוב לבן בוהק? הנה חזרה לאתר הקודם והנעים לעין.....
כתובות אינטרנט מצורפות:
אביתר, הנך נדרש לשאלה הבאה
18/02/10 21:12
1צפיות
מיהו תושב אשקלון, שגריר לשעבר, עליו מדברים בימים האחרונים ברכבת?
הוא תלמיד אצלי בקורס לקרימינולוגיה?
18/02/10 21:21
הכוונה בגמול השתלמות ב'.
שלח לי מסר ונראה איפה אנחנו עומדים בענין מורכב זה....  
מה דעתך להביא לפנינו את מפת הרכבות
19/02/10 10:22
בגאורגיה בכלל ובטיבליסי בפרט...
המסדרונות  היבילים של מתחם הרכבת   מלאים בשמות מומלצים/ממליצים/יורשים/''מתאימים''  בעיקר מטעם עצמם או  קרבתם לסמנכ''ל זה או אחר ו/או מרכז הליכוד.
בפורום יש  גולשים  שמתאימים יותר לתפקיד הטובעני (לא שגיאת כתיב), שניים מהם  הגיבו ממש לפני כאן בשירשור ומבינים ברכבות  וכנראה גם בניהול אירגונים גדולים הרבה יותר מהמנכ''ל הבא  .
תודה ובהצלחה בדרכו החדשה למנכ''ל  הפורש על קידום אמיתי של עיניני הרכבת בתשתית, ברכש נייד חדש, על הפתיחות  המדהימה מול התקשורת, על שיפור השרות לנוסעים, על ניטרול גורמים מעיקים באירגון, ובהצלחה לזה החדש שטרם נבחר, ולזה שיבוא  מייד אחריו  בסיום  בטרם עת של שליש קדנציה מטעם הליכוד/קדימה/ש''ס/המערך.
בהצלחה גם לשדרת הניהול הנוכחית  שתהיה בדרכה  בחודשים הבאים לחברות השמה לכ''א.
אבוי לנו שאלו פני הדברים.





תודֶה שהעיסוק בזהותו של המנכ"ל הבא מעניין
19/02/10 11:15
ואנושי. אני בטוח שכבודו לא הרהר בכך אפילו לקמצוץ של שנייה.
ובאשר לכישורים הנדרשים למנכ"לות: אם כבודו ימשיך להעליל עליי כאילו אני מייחס לעצמי הבנה נרחבת בתחום הרכבות, הריני להודיעו שתינקטנה כנגדו סנקציות חריפות. בין היתר: שלילת זכותו לצפייה בתמונות מהמסוק של הקו לראשל"צ.
אל תהלך עלי אימים גם אם תבחר לתפקיד הרם..
19/02/10 14:48
אני ממתין לצילומי אוויר  ע''מ לספור את הקרונות הצהובים ולהבין באמת כמה הגיעו בפועל לארץ...בתמימותי כי רבה האמנתי שרק 3 נמצאים בארה''ק לא כולל הטרקטור/קטר המסילתי .
אגב, בידי רשימה מלאה ומעודכנת נכון להיום, ובה שמות אלו שלא יבחרו לתפקיד הרם .
שמך  במחילה נפקד מרשימה זו.
שכחת לציין:
19/02/10 15:02
גם שמי נעדר מהרשימה וטוב שכך ובעצם מעולה שכך !
צריך להיות "גמור" כדי להחליף חנות ענק ב- eBay בשביל משרה (ויסלח לי כבודו במטוטא ממך: יחסית עלובה מבחינה כספית בהשוואה אל) עם שכר צנוע למדי ועם כאבי ראש.....
בכל מקרה - תודה על הקומפלימנטים - רק אתה ראוי להיות המנכ"ל וגם יו"ר הדירקטוריון !
אני מצביע ! מייקל אשבי הוא המנכ"ל הבא !!!!!!!
19/02/10 14:55
גם בועז וגם עבדך הצנוע ממליצים בחום רב:
רק מייקל אשבי למשרת המנכ"ל !!!

אני מודה לך על הכתוב אך מי אני בכלל? אני אוהב את שתי עבודותיי בתור מורה בתיכון ובתור בעל עסק גדול ב-eBay.
בכל מקרה - רק אתה ראוי לתפקיד ואין לי ספק שכולם כאן יסכימו ללא עוררין !!!  
אם נסתכל על זה מעט ברצינות, אז...
19/02/10 15:07
לו מצב הרכבות (או יחס אל המדינה היה טוב יותר), היה מאוד משמח לראות גולשים בתפקידים בכירים, כמו למשל דניאל בוכמן, ראובן או אריק.
בהולנד יש אדם צעיר מוכר (לנו) מישראל, שמשמש בתפקיד בכיר ברכבת שם והיה משמח לראות אותו ביחד עם הנכבדים האחרים, שכתבתי בתפקיד הולם את כישוריהם (לצד ידע בתחום הרכבות, הם מוכשרים מאוד).
שמע אביה: כנראה שמייקל המליץ עליך כמנכ"ל
19/02/10 15:07
הבא של הרכבת עקב ניסיונו הקודם כאחד המנכ"לים/סמנכ"לים של הרכבת. לעניין זה יפה הפסוק: יודע צדיק נפש...
º
19/02/10 15:10
למען האמת: אני מעדיף להיות.......
19/02/10 15:15
להיות המנכ"ל שכותב את בחינות הבגרות בהיסטוריה א' ובהיסטוריה ב' וכמובן לכתוב את בחינות הבגרות במדע-המדינה במכון סאלד... עבודה עם נוער - אין לה תחליף.
בוא'נה, ד"ר רייטר, להפקיד את ההיסטוריה בידך
19/02/10 15:20
זה מסוכן. אתה עוד עלול לשכתב אותה























סתאאאאם....
אתה צודק: אני עלול לבטל את......
19/02/10 15:38
כל הנאנסנס של דיר-יאסין ולנפץ הרבה מאוד מיתוסים ישראלים לרסיסים...
אני לא אעשה זאת כי הבריטים עלולים לרצות לחזור אחרי השיכתוב....  
אז זה דווקא רעיון טוב. צריך מישהו שיעשה
19/02/10 16:40
סדר בדברים.
º
19/02/10 15:16
חן חן על המילים החמות ממעמקי
19/02/10 18:31
מה לי שזכיתי למילים אוהבות ומרגשות  אלו, מבכיר המומחה הרכבתי של הפורום  הראשי ומנהל כללי בפועל  של המגה/טרה ארכיון לעיניני תחבורה בא''י רבתי והמזה''ת.
תודה ד''ר אביתר הנכבד על המלצתך, עפר וחול אני לרגליך, אך די לי במשרתי  האחת הצנועה ורבת השנים.
המלצתי באה כי אין נכונה ממנה. אני אזוב הקיר
19/02/10 19:49
חושב ברצינות שאתה מתאים למשרה הרמה ואין טוב ממך לתפקיד מנכ"ל הרכבת.
אני לא מנהל בשום מקום. אבל אני בהחלט אזוב הקיר בכל מקום...
º
הטמבל הזה הולך להיות המנכ"ל הבא?????
19/02/10 12:21
º
בוא נקווה שלא....
19/02/10 15:04
גם את אתר "חדשות הרכבת" המעולה, ניתן לראות
19/02/10 17:13
ב"ארכיון האינטרנט"', ולמרבה הצער, אך ורק שם. רוב העמודים זמינים, כולל רוב התמונות!
כתובות אינטרנט מצורפות:
º
אכן. טוב שיש ארכיון כזה.
19/02/10 19:47
האוטובוס החדש של אגד
18/02/10 16:43
5צפיות
פסיקת ביניים של בג"צ בנושא קווי מהדרין
18/02/10 14:24
1צפיות
בג"צ נתן פסיקת ביניים בנושא ההפרדה בקווי האוטובוסים.
משפט מעניין מתוך הפסיקה:
"בהערת-אגב, גם מציינים השופטים כי הבחירה בשם "קווי מהדרין" כלל אינה ראויה לדעתם: "אין מדובר בנרות חנוכה או בכשרות בשר או באתרוג, וכנראה - כעולה ממקרים שהובאו לפנינו - לא בהכרח כל המהדר בצניעות גם מהדר בכבוד הבריות".

כתובות אינטרנט מצורפות:
הברקת שיבוץ של בייניש
18/02/10 17:14
איני נוהג בד"כ לתת צל"שים לנשיאת העליון, אך יש לציין כי לשבץ שופטים היא יודעת טוב יותר מכל נשיא שהיה לפניה. איזה באנקר - השופט הערבי והשופט הדתי בהרכב אחד (עם דנציגר כקול ה"מסורתי" של העליון). הרכב כזה פירושו אחד בלבד - כץ ואגד הולכים לחטוף, ולחטוף חזק. וההרכב יוצר מצב בלתי נסבל עבורם מבחינה ציבורית (לא רק תחבורה ציבורית). הם יחטפו ויישבו בשקט. דומה הדבר להנחתת הפטיש על ראשו של בניזרי באמצעות השופט לוי. עם כל הביקורת שלי על העליון, יש מקום לשבח את הנשיאה בנושא זה.
אמנם אתה מזכיר את כ"ץ ואגד, אבל בל נשכח
18/02/10 17:42
"ההסדר" הבזוי הזה לא התחיל בימיו של כ"ץ, וקדמו לו עוד מספר שרי תחבורה שנתנו ידם בשקט לדבר המביש הזה, ואסור לשכוח גם אותם
כמובן אוהד
18/02/10 18:50
אבל כץ ואגד הם המשיבים בעתירה, כך שהם הרלבנטיים. אלה שקדמו לכץ פשוט צריכים להתבייש בשקט בד' אמותיהם...
הערה
18/02/10 18:58
אגב, מעניין למה בחרו לתבוע דווקא את אגד - ישנן חברות נוספות המפעילות הפרדה בחלק מהקוים שלהם - סופרבוס ומטרופולין למשל, למיטב ידיעתי עושות זאת בחלק מהקוים.
º
עדיין אגד מקובעת במחשבה כמפעילת התח"צ בארץ
18/02/10 23:43
יחסי ציבור
18/02/10 23:57
אם יגידו בחדשות ערוץ 2 שתבעו את מטרופולין, ה-30% רייטינג יגידו: "מה? את מי?"
אם יגידו "אגד", ה-30% רייטינג יגידו "שייכנסו בהם, ה*******!"
תזכורת - בוש
19/02/10 00:00
בוש רצה לצאת למלחמה בטרור העולמי. הוא ידע שסוריה היא תומכת הטרור העיקרית באיזור. הבעיה שלו היתה ש-99.99% מהאמריקנים לא יודעים מה זה "סוריה". לעומת זאת האמריקנים שמעו על "עיראק" בגלל המלחמה הקודמת - ולכן היה קל יותר למכור להם את המלחמה. בדיוק אותו עקרון. המכירה היא החשובה.
ובזכות זה
19/02/10 15:16
מייקל מור עשה מבוש חוחה ואיתלולה בסרט שלו "פרנהייט 9/11".
כמו שאמר אברהם לינקולן "אפשר לעבוד על חלק מהאנשים כל הזמן ועל כל האנשים חלק מהזמן אבל אי אפשר לעבוד על כל האנשים כל הזמן"
לינקולן היה אדם חכם
19/02/10 15:55
אבל כאן הוא טעה: אם האנשים הם אמריקנים, אפשר בהחלט לעבוד על כולם כל הזמן. ראה את הנשיא הנוכחי שמנסה "להידבר" עם האיראנים, כאילו שלא למדנו לפני 72 שנה שאי אפשר להידבר עם אנשים כאלה. גם 50 פיגועים כמו 11.9 לא יהרגו את התמימות האינסופית שלהם.
ד"א מייקל מור לא עשה מבוש שום חוכא ואטלולא (כתיב ארמי, רמי). מטרתו המוצהרת של הסרט היתה להוריד את בוש מהשלטון. מור עשה הרבה מאד כסף מהסרט, אך מבחינה פוליטית נכשל באופן מוחלט - יותר אנשים הצביעו לבוש בפעם השניה מאשר לכל מועמד אחר בתולדות ארה"ב, כולל אייזנהאור, רייגן וקלינטון (4 שנים לאחר מכן, כשבוש כבר לא היה במירוץ בכלל ומור לא היה מעורב, אובמה שבר את השיא הזה). הסרט של מור השיג את התוצאה ההפוכה - בוש הפך יותר פופלרי, לא פחות. אמריקנים פראיירים, כמו שאמרתי.
º
הלינק לא פעיל
19/02/10 01:47
2 שאלות על רכבות:
18/02/10 13:32
1צפיות
1.היום יצאתי עם רכבתע מעכו בשעה רבע לשמונה לכיוון תל אביב...הכל היה בסדר ואז אחרי שהרכבת עברה את חיפה מרכז השמונה היא נעצרה לאיזה 5-10 דקות והכרוז לא אמר שום דבר.מה הסיבה?
2.נסעתי היום גם ברכבת מתל אביב לחיפה,וכמה מטרים אחרי תחנת קיסריה-פרדס חנה הרכבת נעצרה גם לכמה דקות.מה הייתה הסיבה שם?
תודה
תשובה אפשרית
18/02/10 14:01
ככל הנראה המתינה לאור ירוק בסימנור
רגע
18/02/10 15:38
באיזה מהמקרים המתינה לאור ירוק בסימנור?
הסימנור זה מה שמכוון את הרכבות?
הודעת הרכבת: סגירת קו ת"א - ב"ש, פברואר 2010
18/02/10 12:11
1צפיות
שלום,
לצורך ביצוע עבודות תשתית במסגרת פרויקט הכפלת המסילה לבאר שבע, לא תופעלנה רכבות בקו ת"א-באר שבע-דימונה (בשני הכיוונים) החל מיום א' 21.2.2010 בשעה 23:00  ועד ליום ה', ה- 25.02.2010  בשעה 09:00.

מצ"ב הודעה מפורטת לעיתונות + תמונה (קרדיט: רכבת ישראל)

יום טוב,

שחר וייסמן

אגף דוברות והסברה

רכבת ישראל

תגובת הצהובון של המדינה להודעת הרכבת
18/02/10 22:18
כאן.
עוד בחדשות: ערוץ 10 העלה כתבה במהדורת 20:00 על קו הרפאים מדימונה. לצערי, בין זפזופ מגמר גביע הכדורסל לחדשות 10, הצלחתי ליירט רק כמה משפטים מסיום הכתבה, שנשמעו לי בדיוק כמו ציטטות של נערי האוצר. אודה למי שיאתר את הכתבה ברשת.
בבקשה
18/02/10 22:30
חדשות 10 דקה 28
º
תודה רבה!
18/02/10 22:59
ואני לתומי סברתי שאנשים לא משתמשים ברכבות
18/02/10 22:39
כנראה שנערי האוצר הוליכוני שולל, ושיש צורך בשירות. שכן אם אין בשירות צורך, אז למי מפריע שסוגרים את הקו?  לצהובונים הפתרונים...
חבל שחקי לא ביצע השבתות ממושכות יותר...
19/02/10 08:37
BTW, אלן, אני שמח שנערי האוצר מצליחים לשלוף אותך מהמחבוא מדי פעם.
º
19/02/10 09:22
אלן, מעניין מה יש לפרופ' בעל דירקטוריון
19/02/10 08:51
חברות ביטוח לאמר על ההשבתה
אין בעיה אורי
19/02/10 13:46
התחברתי לתודעתו של "המומחה המוביל" והתוכי שלו פונטיוס פילאטיס והנה מה שמצאתי:
"הרכבת אטית מדי. כשיש השבתה בקו מסויים הרכבת נוסעת באותו קו במהירות ממוצעת של 0 קמ"ש! במהירות כזו היא לא יכולה להתחרות באוטובוסים המצויינים והמרווחים ובכבישים הנפלאים והריקים שיש באיזור ב"ש. הסיבה שהכבישים ריקים היא שאין תושבים באיזור ב"ש, ולמעטים שיש - אין מכוניות, אז הם הולכים ברגל. כמו"כ הרכבת לא אטרקטיבית: כשיש השבתה בקו מסויים מספר הנוסעים הממוצע באותו קו הוא 0 נוסעים! ולא רק זה: בגלל מספר הנוסעים הקטן הרכבת נוסעת לאט מאד, כי כידוע רכבת עמוסה נוסעת מהר ורכבת ריקה נוסעת לאט, וזאת משום שהרכבת הריקה צריכה לעצור בכל התחנות בקו כדי להעלות נוסעים, למרות שאין בקו תחנות כי הוא בכלל לא פועל. זו הסיבה שהרכבת לא מצליחה ולכן גם אין צורך בהכפלת הקו לב"ש כי אין שם אנשים שייסעו בקו הזה, וגם אין מקום בשם ב"ש - לא ברור מה יש מדרום לגבול הבינ"ל של ישראל שעובר במעויין שורק. צריך לסלול עוד כבישים לפריפריה כי הכבישים שם ריקים וצריך עוד כבישים ריקים. ככה האנשים הלא קיימים יוכלו להכנס למכוניות הלא קיימות ולנסוע בעוד כביש ריק ובלתי מוצדק. אבל גם את הכבישים האלה לא נסלול כי אין בהם צורך. צריך להקים רכבת קלה במרכז הצפוף אבל גם אותה לא נקים כי בכלל אין צורך בה ואף אחד לא ייסע בה - כולם ייסעו במכוניות בכבישים הריקים. הכל ברור? תודה, עכשיו אני נכנס למיני מיינור מודל 64' החדשה שלי ונוסע לקונצרט של להקת "חיפושיות הקצב" בעיר הגבול רמלה."
תיזהר, מר וילהלם דה פארק
19/02/10 14:02
בעוד רגעים מעטים תיושם הרפורמה בשוק התקשורת שהציע פרופ' גרונאו. כבודך עלול למצוא עצמו כמו ערוץ 1 בשעה 23:00 בימים האחרונים: מוחשך ומנותק מהאינטרנט.
נעשה סדר בגבולות:
19/02/10 14:13
גבול דרומי-מזרחי - אזור שורק.
גבול דרומי-מערבי - אזור ראשון לציון.
קו גבול צפוני קדמי - אזור הרצליה.
קו גבל צפוני אחורי - אזור נתניה (לכן זה בסדר, שאחרי אזור מחלף נתניה, הרמה של כביש החוף יורדת פלאים, בהשוואה לאזור המעט דרומי יותר).
ווילי, חידה נוספת:
19/02/10 14:23
עשורים לקח עד, שהרחיבו את כביש 90 בקטע הצפוני.
כביש 2 צפונית לנתניה רעוע וטרם החלו עבודות לשדרוגו.
נשאלת השאלה: כמה שנים יבינו לשדרג את כביש 65 מאזור עפולה עד סיומו בצומת קדרים?
בין הפותרים נכונה, יוגרל הפותר, שלא ענה נכונה.
תשובה רצינית
19/02/10 15:23
יש לחלק את התשובה לשניים. הקטע מדרום לצומת גולני איבד מחשיבותו ברגע שפתחו את קטע 18 של כביש 6, כיוון שכעת הכביש דרום לצומת גולני כבר אינו חלק מהכביש המהיר המתוכנן לצפון. כעת הוא "רק" כביש איזורי שאמנם מאד מאד מאד מסוכן אך בעדיפות שניה.
הקטע מצפון לצומת גולני הוא אחד משני הקטעים הקריטיים שנותרו בכביש לצפון, ונראה שאם ינסו לעבוד על הפרוייקט - יתמקדו דווקא בו. להערכתי הטופוגרפיה הייחודית תאט את הקצב. הייתי אומר חומש שלם, אלא שהעבודות טרם החלו לכן לא ברור מתי יתחיל החומש...
ענית נכון ווילי בסוף ההודעה.
19/02/10 15:35
"העבודות טרם החלו לכן לא ברור מתי יתחיל החומש".

בכל מקרה שני הקטעים הכרחיים, כולל הקטע הדרומי, שמשתמשים בו רבים מתושבי האזור וכפי, שהייטבת להסביר הוא מאוד מאוד מאוד מסוכן.
º
19/02/10 15:29
מה קורה עם "גשר השקמה " של אזור התעשייה בחולו
18/02/10 08:13
10צפיות
מה קורה עם " גשר השקמה " של אזור התעשייה בחולון
אתמול עברתי שם עם קו 300 בדרך לתמ"ת אבל לא ממש הספקתי לראות את ההתקדמות
מישהו יכול לצאת לשם ולסקר מה הולך וההתקדמות שלהם
בברכה בן !
העבודות מתקדמות ולפי השילוט בעוד כשנה ורבע
18/02/10 11:03
אמורות העבודות להסתיים. בתוך חולון מתקדמות העבודות להשלמת כביש הגישה
אתה מתכוון למחלף חולון מזרח ליד תחנת דלק
18/02/10 15:25
הסיירים?
כן
18/02/10 15:33
זה המקום.

הייתי בחולון לפני כמה ימים
וראיתי את העבודות בשדרות ירושלים,
נראה שמתקדמים.
כן, בשדרות ירושלים עובדים מהר
18/02/10 18:53
אבל השאלה הגדולה היא האם יש התקדמות בכביש 4? זה שעיריית חולון עובדת (ולא רק בשדרות ירושלים) זה יופי (הם גם בנו את הגשר עצמו לפני "עשור או שניים"), השאלה היא מה עושה מע"צ (פה הבעיה הגדולה והאמיתית)?
º
מע"צ עובדת ורואים התקדמות בשטח
18/02/10 23:44
º
שרשור הכוונה ומודיעין 18/2
50תגובות
17/02/10 23:58
7צפיות

(המשך...)
עד סוף השבוע: נסיעת מבחן ראשונה לרכבת הקלה בי
17/02/10 20:59
2צפיות
מחלוקת בין "סיטיפס", החברה המבצעת את הפרויקט, לבין משרד התחבורה גורמת לעיכוב ההפעלה המסחרית של הרכבת: המדינה דורשת לערוך את נסיעת המבחן בכמה קטעים במקביל, בעוד הזכיינית טוענת שאין זה אפשרי מבחינה הנדסית

הארץ
º
*בירושלים
17/02/10 21:06
º
זה באמת בלתי אפשרי מבחינה הנדסית.
17/02/10 22:23
קראת את הכתבה?
17/02/10 23:42
כתוב שם (לא יודע כמה זה נכון) שהוצע לסיטיפס להוביל הקרונות להר הרצל במימון המדינה, והתירוץ של סיטיפס היה שהתוואי שם משופע מדי.
קראתי
18/02/10 00:11
לדעתי זה רק תירוץ.
התוואי בין תחנת הגבעה הצרפתית לגבעת התחמושת לא פחות משופע, לדעתי.
סיטיפס לא מעוניינת (ובצדק) להתחיל לסחוב רכבות על גבי משאיות ולהרכיב אותם במקום בצד השני של הקו, ללא גישה לדפו. יש לכך השלכות רבות.
1. יש צורך בפירוק הרכבת לסגמנטים והרכבתם שוב בהר הרצל.
2. לצורך כך יש להקים שם רמפת הורדה, כמו בדפו.
3. במקרה של תקלה הדורשת כניסה של הרכבת לסדנאות יהיה צורך לפרק הכל חזרה ולהעמיס על משאית ולקחת לדפו.
4. אינני יודע האם ניתן יהיה בקלות לחבר את מערכות הבקרה ל-OCC של קטעי מסילה שטרם הושלמה הנחתם, היות ועוד אין רצף מסילתי ותקשורתי בין הר הרצל לדפו.
5. הדבר ידרוש התארגנות במקום כמו במיני דפו - שמירה 24 שעות ביממה וכו'.


לדעתי - כאב הראש עולה על התועלת.
אם רק במשרד התחבורה היו אנשי מקצוע כמוך
18/02/10 12:59
וכמו רבים אחרים בפורום רמת התחבורה הציבורית בארץ הייתה עולה פלאים!
לא מקצוען
18/02/10 20:14
רק common sense
º
נראה שגם הנ"ל חסר להם...
19/02/10 00:59
בעייה עם הרכבת העתידית
18/02/10 05:25
במידה ואתה גר ליד הרכבת הכל טוב.
במקרה שלא צריך לנסוע באוטבוס ואז להחליף לרכבת ואז (לפעמים) להחליף לעוד אוטובוס.
האם זה יעבוד האם זמן הנסיעה לא יתארך בגלל כל ההחלפות (ויותר חשוב אי הנוחות של ההחלפות)
זו שאלת השאלות.
18/02/10 09:00
נחיה ונראה.
לא תהיה נסיעה השבוע.
18/02/10 09:02
1צפיות
ממייל שקיבלתי מסיטיפס עולה, כי הנסיעה תיערך, ככל הנראה, בשבוע הבא, אם כי עוד אין תאריך מדויק.
º
תיארתי לעצמי...
18/02/10 09:35
מסתמן: העיכוב ברק"ל יעלה למדינה מאות מיליונים
18/02/10 09:35
1צפיות
י-ם: חוות הדעת המסכמת במסגרת הבוררות המשפטית המתנהלת בין המדינה לזכיינית הרכבת הקלה סיטיפס, מטילה על המדינה את האחריות על מרבית העיכובים בעבודות. כמו כן נקבע: הרכבת לא תפעל לפני מרץ 2011

מעריב-nrg
חזיתי זאת כאן בפורום לפני שנתיים
18/02/10 17:42
כל מה שכתבתי אז מתממש. תהום של שחיתות בסגנון קולומביאני.
לא מפתיע כלל
18/02/10 20:18
עם כל ההאשמות שמפנים לסיטיפס יש לזכור שכמו שנאמר בדוח - רוב האשמה בעיכובים באחריות המדינה שנתפסה, כרגיל, עם המכנסיים למטה.
כרטיסיות מנוקבות של CONNEX
17/02/10 20:09
3צפיות
מכיתה ט' בערך אני אוספת כרטיסיות ריקות של אוטובוס ...
וסתם לידע כללי ,
כי פעם שמעתי סיפור ...
האם זה נכון שאם אני מביאה מספר מסויים של כרטיסיות ריקות לנהג, הוא נותן לי במתנה אחת חדשה?
אם כן,
על כמה כרטיסיות מדובר?


תודה
זה היה סיפור דמיוני לחלוטין.
17/02/10 21:04
3צפיות
את יכולה לשלוח את הכרטיסיות למיחזור נייר.
בלוד זה לא היה כל כך דמיוני
18/02/10 00:28
3צפיות
אנשים יכלו להגיע עם כרטיסיות (אבל של אגד) ולקבל זיכוי
אני דווקא מציע לה לשמור אותם
לאט לאט כרטיסיות נייר הופכות להיות פריט נדיר
כן, נראה לי פשוט שאני אמשיך לשמור עד ש...
18/02/10 09:23
3צפיות
עד שלא יודעת מה יקרה :)


תודה רבה
º
יותר עדיף למחזר את הנייר!
18/02/10 10:13
2צפיות
אבל אני רוצה למחזר בדרך מגניבה ,
18/02/10 20:22
2צפיות
נראה לי שאני אחכה שבאמת יהיו לי ממש ממש הרבה ואז אני אעשה מהן יצירת אמנות :)
את לא הראשונה...
18/02/10 20:34
3צפיות
יש איזה בחור אחד מנתיבות שאוסף כרטיסיות מהאוטובוסים, מכין מהן יצירות אומנות שעשויות רק מכרטיסיות ונותן לנהגים.
º
סיפורי סבתא...
17/02/10 21:05
2צפיות
האם זה נכון שחברת מטרופולין תפעיל קווים
17/02/10 19:14
5צפיות
מסוימים באיזור השרון בעוד כמה חודשים?
האם זה יהיה בנוסף לקוי אגד הקיימים?
האם המחירים יהיו כמו מחירי אגד? או מחירים שונים?
היו על זה איזשהם פירסומים? ידוע משהו על הקוים? המסלולים? התדירות?




שאלה אחרת לא קשורה- למה רכבת זה כ"כ יקר?!?!!?!?
שאלות טובות
17/02/10 19:48
1צפיות
"מטרופולין" אמורים להחליף את קווי "דן" השונים בשרון + קווי "אגד" השונים.
למשל קווים 47, 48, 149, 247.
ב"אגד" אלה כל הקווים למעט קווי 5XX. למשל קו 29 או קווים פנימיים או קווים ליישובים/מושבים.

המועד אמור להיות סביבות מאי. מעניין אם זה באמת ייצא לפועל או שלא או, שחלק מן הקווים יעברו וחלק אחר במועד מאוחר יותר.
על המחירים זוהי שאלה טובה, כמו גם האם יהיה כרטוס משותף ואילו שינויים נוספים אמורים להיות אם בכלל (למשל מסלול הקווים או שעות הנסיעה).
מעניין גם האם יהיו שינויים אלה ואחרים ב"אגד" בקווי 5XX, למשל הוספת נסיעות או שדרוגים אחרים. נקווה שכן.
אני אגב מקווה, שהעובדים ב"אגד" בשרון לא ייפגעו בתנאי העבודה הלאה.
אמנם חלק גדול ימשיך ב"אגד", אבל תנאי העבודה (סידור עבודה וכו') ישתנו ונקווה שלא לרעה.

על השאלה מדוע המחירים ברכבת ובקווי האוטובוסים גבוהים - התשובה אצל הממשלה.
תודה- הלוואי שהשינוי יהיה לטובה.
17/02/10 19:54
קוי דן הם דווקא סבירים (149, לא כ"כ מכירה את האחרים)
אבל קוים כמו 29 כיום הם ממש סיוט מבחינת תדירות ומבחינת המצב שלפעמים הקו מפוצץ עד 0 מקום לעמוד בעיקר בבקרים ואני לא רוצה להגיד מה זה מזכיר לי לראות אוטובוס כזה.

אז דן ייצאו לגמרי מהאיזור?
וגם אגד חלקית?
וואו, זה יהיה שינוי ממש דרסטי.. חשבתי שזה יהיה בנוסף, לא במקום.
מקווה שבקרוב יהיו יותר פירסומים ונקבל יותר תשובות, ושהשינוי הזה יהיה לטובה.
אני לא חושב שהסידור יפגע
17/02/10 22:04
מקסימום במקום להתחיל בכפר סבא הם יתחילו בפתח תקווה או תל אביב

חוץ מזה שלפי מה שאני יודע מעובדים של דן, מטרופולין מנסים לשכנע אנשים לעבור אליהם עם סידורים טובים יותר
לא בטוח. הכל יכול להיות.
17/02/10 22:45
בכל מקרה נקווה לטוב.
אלו לא קווים נוספים אלא קווי אגד ודן הקיימים.
17/02/10 20:35
הקווים שיעברו למטרופולין הם כל קווי דן באזור השרון (למעט קו 24) וכל קווי אגד באזור השרון למעט קווי ה-5XX לתל אביב.
לא ידוע עדיין מה יהיה מחיר הנסיעה ואם יהיה שינוי במסלולי הקווים. סביר שלקראת ההפעלה יהיה פירסום מסודר של חברת מטרופולין.
תעריפים גבוהים יותר ברכבת לעומת אמצעי תח"צ
17/02/10 21:03
אחרים הם דבר שבשגרה בכל העולם.
בד"כ רמת השירות ברכבת גבוהה יותר מבאוטובוס ועל כך משלמים בכסף.
אבל במדינות אחרות בעולם יש הטבות
17/02/10 21:50
למשל לסטודנטים
ובארץ סטודנטים צריכים לשלם מחיר מלא/מקבלים הנחה של 10% אבל עדיין המחירים מוגזמים. באוטובוסים אפשר לקנות חופשי שנתי במחיר יחסית מוזל.
גם בחו"ל באופן כללי העלויות נמוכות משמעותית ביחס לפה כמובן בהשוואה למחירים של מוצרים אחרים.
וגם לא בכל מקום דווקא עלויות של רכבת גבוהות מאוטובוסים לפעמים זה עלויות דומות/זהות.
מהיכרותי עם מחירי התח"צ באירופה, המחירים
17/02/10 23:30
אצלנו לא ממש יקרים ותמיד הרכבת יקרה יותר.
בנוגע להנחות/סובסידיות/רמות מחירים, משרד התחבורה הוא הסמכות הבלעדית בנושא.
אנדי בחלק ממדינות אירופה יש גם הבדל מה מבחינת
18/02/10 11:43
השכר הממוצע והוא טוב יותר מהשכר אצל חלק מן האנשים בישראל.
כך שאם נסתכל באופן יחסי על מחירי התחבורה הציבורית באירופה, בהשוואה לישראל, המחירים באופן יחסי בישראל גבוהים יותר.
אפשר גם להוסיף למשוואה, שבאופן כללי רמת התחבורה הציבורית באירופה גבוהה מזו בישראל עם הנת"צים/מת"צים, רכבות קלות/תחתיות, תחנות רכבת נגישות במרכז העיר, רכבות חשמליות יעילות, כרטוס משותף.
יש עוד מה לשפר בישראל ואז נראה איך המחירים היחסיים והתמורה בחלק ממדינות אירופה לעומת ישראל.
גם אל תשכחו שבאירופה כל האוכלוסיה משתמשת
18/02/10 12:20
בתחבורה ציבורית,
בארץ, לפחות באוטובוסים יש הרבה חבר'ה צעירים בלי רכב ופנסיונרים שזה לא בדיוק האוכלוסיה העשירה של מדינת ישראל...
ככה שככל שהמחירים גבוהים יותר פוגעים פה בעיקר באנשים בעלי הכנסה נמוכה
º
אכן כך המצב, למעט מקרים מסויימים
18/02/10 12:50
רכבות בינעירוניות בעולם יקרות יותר מאוטובוסים
18/02/10 13:55
אבל מחיר נסיעה ברכבות פרבריות/עירוניות זהות לחלוטין לאוטובוסים (או במילים אחרות - הכרטוס משותף)!
תוספת לגבי תמחור רכבות ביעירוניות בעולם:
18/02/10 14:04
המחירים יכולים להשתנות מקצה לקצה, למשל, יש "כרטיס פתוח" שבו מצוין מוצא ויעד בלי תאריך ושעה, בסוג זה משלמים את מלוא המחיר, ויש כרטיס שתקף מראש אך ורק לרכבת מסויימת (בכרטיס מופיע שעה, תאריך, מספר רכבת) והמחיר יכול להשתנות לפי כמה זמן רוכשים את הכרטיס מראש וכמה הרכבת מלאה והמחיר יכול לעיתים להיות נמוך יותר מנסיעה באוטובוס מקביל!
הדיוק ברשת הרכבות הארצית של כנען נמשך
17/02/10 18:34
לפי האתר התאחוז הוא כרגע 99.6% !!!
חוץ מזה, שהיום בצהריים נסעתי למודיעין וחזרתי כעבור כמעט שעה ושתי הרכבות וכן אלו שבצעו "מפגש רכבות" (באזור
שבין לוד לבין שלוש המנהרות שלקראת פאתי מודיעין) דייקו.
לא זאת אלא אף זאת, שהרכבת של שעה 15:29 מהשלום למודיעין הגיעה לנתב"ג 3 דקות לפני הזמן ונאלצה להמתין
ולבסוף הגיעה למודיעין מרכז דקה וחצי לפני הזמן.

היות והגעתי לתחנת השלום כמעט חצי שעה לפני הרכבת למודיעין, שמתי לב שכל הרכבות שעברו באותה חצי שעה
או שדייקו או שאחרו לכל היותר 4 או 5 דקות.

שוב, שאפו גדול לרכבת ישראל ולמנכ"להּ שעומד לפרוש בקרוב.
º
בהחלט מרשים.
17/02/10 19:04
מה מרשים? זה המצב הנורמלי שצריך להיות כל הזמן
17/02/10 20:46
פשוט כבר התרגלנו למצב אבסורדי בו הרכבת מאחרת באופן קבוע...
מה שמראה שאם רוצים, אפשר לעבוד כמו שצריך. כנראה שעד עכשיו עובדי הרכבת (או הועד שלהם) פשוט לא רצו לעבוד כמו שצריך...
º
בהחלט. המרשים הוא לישראל...
17/02/10 20:56
אכן ניכר שינוי לטובה, קובי. דוגמא טרייה:
18/02/10 21:18
ערב יום חמישי, והנתונים באתר הרכבת מדברים בעד עצמם. נכון לרגע זה הדיוק עומד על קרוב ל-92%... הרכבת שנסעתי בה מקרית מוצקין לחוף הכרמל הערב, "איחרה" בשתי דקות בלבד. ("איחרה" כתבתי במרכאות, מפני שאולי לפי התקן היפני זה נחשב איחור, אך לא לפי הישראלי וגם לא האירופאי). זו הייתה רכבת "סימנס", אגב.
מעניין אם זה יתבטא בנתוני מספר הנוסעים
19/02/10 08:44
בחודשים הקרובים.

אחרי כל פעם שרכבת שנסעתי בה איחרה איחור ניכר (ובמיוחד אם זה שיבש לי תוכניות), השתנו לתקופה מסוימת העדיפויות שלי, ובתקופה שלאחר האיחור הייתה לי העדפה לאמצעים אחרים (אוטובוס או רכב פרטי) לפחות לתקופה מסוימת.

מעבר לנפגעי האיחורים עצמם, יש גם השפעה מתגלגלת. כשאדם מגיע לעבודה, ללימודים או לפגישה ומספר שהרכבת איחרה לו ב-40 דקות, זה משפיע על ההעדפות התחבורתיות של שומעיו.
לדעתי, התשובה היא כן.
19/02/10 15:12
הבעיה היא, שעם העלייה במספר הנוסעים הדיוק בשעות השיא עלול לצנוח שוב, ללא הגדלה מיידית של צי הנייד...
תיזהר קובי
19/02/10 13:55
פרופ' גרונאו בעקבותיך! הרי ידוע שרכבות מלאות נוסעות מהר ורכבות ריקות נוסעות לאט. לכן מאחר שהרכבות בארץ ריקות (כי אנשים לא מוכנים להשתמש ברכבת) הן חייבות לנסוע לאט ולא להגיע בזמן. איך אתה מעז לפרסם נתונים שסותרים את משנתו של הדלאי למה האפיפיור גרונאו?! בסוף "דה מרקר" יעשה עליך סדרת כתבות ביקורתית: "קובי רמאי. הוא מספר לכולם שהוא היה באוסטרליה וזה בכלל לא נכון! הוא היה רק במלבורן..."
גם על אריק להיזהר
19/02/10 14:07
על כך שהוא מעז לכתוב, שהוא היה בקרית מוצקין ונסע ברכבת!
הרי אין הצדקה לרכבות באזורים הללו!
מייד נעבור לכתבות נוספות (בפעם ה...) על העלות הגבוהה בקו לכרמיאל (שהוא כמובן לא מוצדק) וכתבה נוספת מגמתית על הקו לדימונה, בלי לציין מספר עובדות

|זורו
כולי רועד מפחד!!!
19/02/10 15:02
בחזרה לפורום
האזור שלי בפורום