לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לפורום ``תחבורה ציבורית``

שעות הפעילות:
ימים א`-ה` - כל היום
ו` וערבי חג - כל היום
שבת - כל היום

בפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד.

אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה במנות האוכל במטוסי אלעל.

* לא לשכוח לענות על הסקר - מי שמצביע משפיע

מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הדקו חגורות ושתהיה נסיעה טובה,
מודיעין (i) לשרותכם.

אוטובוס של אלמוג הסעים נרגם בחברון, אשה נפצעה
01/04/10 16:54
6צפיות
מתוך YNET
איריזאר PB של אלמוג היסעים נרגם הבוקר באבנים בחברון לאחר שתעה בדרכו.
כמדומני, הקווים הציבוריים באיזור מופעלים ע"י אוטובוסים ממוגני ירי, בכפוף להוראת צה"ל. האין זה חוסר אחריות משוועה להזמין היסעים לאיזור כזה באמצעות אוטובוסים רגילים, אפילו לא ממוגני חלונות? מעניין האם מישהו ייתן על כך את הדין.
º
*צ"ל משווע
01/04/10 18:57
1צפיות
עליית מדרגה בטרור החרדי?
02/04/10 00:42
2צפיות
עשרות חרדים תקפו אוטובוס ''מעורב''... בדרכו לכותל

אני מקווה שמדובר במתיחת ה-1 באפריל... לא מצאתי אישור לידיעה בשום מקום נוסף.
אל תשכח שמדובר באוטובוס הם הרבה נוסעים חרדים
02/04/10 01:45
כך שזה לא טרור חרדי אלא קבוצה  שהיא מדברת בשם האידאוליגה בחרדית לעשות טרור.

º
נסיון לכפות את הכללים באלימות = טרור
02/04/10 02:24
לא. זה אכן נכון. עמית תשמע:
02/04/10 17:02
או שנתחיל להתארגן נגדם או שנעזוב את העיר הזו. האמת שבא בחשבון מבחינתי רק רמת-אביב ג'. שם יש אוכלוסייה כמוני וכמוך עם חופש מוחלט והרבה בעלי רמה גבוהה במיוחד. ברמת-אביב ג' אף שמוק לא יגיד לנו מה לעשות ואיך להתלבש. שם אפשר להסתובב אפילו בלי חולצה ועם הבטן המשתפכת שלי - אף אחד לא ישים לב בכלל...
עזיבה = פרס לטרור
02/04/10 17:22
אין לי שום כוונה לעזוב את ירושלים, לא רק בגלל הטרור החרדי אלא פשוט כי טוב לי כאן (ואת רמת אביב ג' אני לא סובל). אנחנו (הלא-חרדים) עדיין הרוב ואני לא מתכוון לתרום להפיכתנו למיעוט.
חשוב על ילדייך ! הם צריכים לגדול
02/04/10 17:29
1צפיות
באוירה רגועה. כזו לא תמצא כאן. השכונה שלי נראית סלאם מאז התחרדה. הליכלוך מזכיר לי מזבלה בדרך למעלה אדומים.
כשרמות-אשכול היתה חילונית, היא היתה מבריקה ונקייה. היה נעים כאן. היום אתה יוצא מהבית ושומע רק אנגלית או יידיש כמו במנהטן....ואני מוותר על התענוג המפוקפק הזה. תודה - לא בשבילי.
האווירה פה רגועה לאללה.
02/04/10 17:44
השכונה שלך באמת מקרה בעייתי, אבל רוב השכונות, בייחוד בדרום העיר, בסדר גמור. גם רמת אשכול, למרות התחרדותה, לא נראית (עדיין) כמו סלאמז חרדי ירושלמי אלא יותר כמו סניף של ברוקלין.
כמו ברוקלין שלא ראה ניקיון מאז 1999.
02/04/10 18:07
עשה נא לי טובה: קודם תגור כאן, אח"כ תדבר. גם רמת-בית הכרם מתחרדת. השכנים שלי כבר קנו שם פנטאוז לאחר שהאחות של הבעל רכשה שם דירה ואמרה לי במפורש: עכשיו בית הכרם תתחרד ! דגש: רמת בית הכרם. תתכונן להיות דוס ! או תחשוב על אלטרנטיבה שפוייה לילדיך עמית ! אני מכיר עוד חרדים שעומדים לפלוש לרמת בית הכרם ! תתכונן !!! שים כיפה ולך להתפלל ! שבת שלום, סליחה - שאבסססססססססססססססססססססססססססססססססס   אני בדיוק נוסע בעוד חצי שעה לקנות פיתות טריות לפסח השני משייח'-גראח'. יש שם מאפייה נפלאה ! להביא לך שקית במקרה ??? ואולי קצת שינקן עם חמאה ערבית? הפיתות חמות וטריות ! מתאימות נפלא לפסח. מוכן לעשות לך שרות עכשיו עד הבית ! בידאק?
למדתי בבי"ס ברמות אשכול
02/04/10 18:43
2צפיות
בשנים 77'-79' (גרנו בגבעת המבתר). אני זוכר שכונה נעימה, שלווה ונקיה ללא שום סממנים חרדיים. בשנות השמונים כשהחל תהליך ההתחרדות נדהמתי לראות (בטלביזיה) במרכז המסחרי שבו קניתי חבילות מסטיק (קלפי ההחלפה של אז היו עטיפות מסטיקים...) פשקווילים מגעילים ושאר סממני הסלאם החרדי. אמנם היום אני ממעט להגיע לעיה"ק תובב"א אך הרושם שלי הוא שרמות אשכול ממש לא לבד וחבל שכך.
02/04/10 20:56
1צפיות
למדתי ב-"יד המורה" ואח"כ ב-"רנה-קסין" ולא היה בשכונה חרדי אחד !
גם אני ב"יד המורה"
02/04/10 21:41
2צפיות
כיתות א'-ב'.
אני מהמחזור הראשון של "יד המורה". זאב ברג היה
02/04/10 21:51
1צפיות
המנהל. חיים קריספין היה השרת, חיה היתה סגנית המנהל והמורה/מחנכת שלי היתה לאה טסלר (אשתו של שדרן הטלויזיה הנודע - שמעון טסלר, ז"ל). המורה לחקלאות היה חיים כהן. המורה לאומנות ולקרמיקה היתה אלה אמיתי. היו ימים נפלאים אז.....
הבת של הזוג טסלר הזה, איה, שרתה
02/04/10 22:37
1צפיות
איתי בצבא, במלנ"פ מרכז (בפיקוד מרכז, מצודת כפיר) בשנים 86' ו-87'.
º
אני זוכר אותה בתור תינוקת. לאחיה קוראים גיא.
02/04/10 22:50
1צפיות
הכל אולי טוב ויפה. אבל
02/04/10 20:28
אינני בטוח אם רמת אביב ג' היא מקום, שילדים יזכו לחינוך טוב יותר, ממקומות אחרים.
סקופ !
01/04/10 13:38
4צפיות
הרגע התקשר אליי חבר טוב, נהג אגד אשר הודיע לי בהתרגשות רבה, יש לציין, שהבוקר הגיע לירושלים ה- Lion's City הארוך הראשון ממרכבים וכבר בימים הקרובים יכנס לשירות בקווים 71 ו- 72! אצלם אותו בהקדם האפשרי!
º
תתחדשו ו ותהנו
01/04/10 14:15
1צפיות
º
1 באפריל?
01/04/10 14:22
1צפיות
º
רוצים תמונות!
02/04/10 00:44
1צפיות
בשורות משמחות בתחום התחבורה ציבורית
01/04/10 12:49
3צפיות
הלכתי אתמול ברחוב המסגר ולפתע פתאום ראיתי דף נייר שקורא לי להרים אותו. שאניאתווכח עם הנייר? על הנייר סמל של משרד התחבורה ובו נכתב הנידון:החלפת זכיין.... בשל הפרת שיטתית של תנאי הזיכיון, תוחלף חברת קווים באשכול בקעת אונו. על החתום אבנר עובדיה דובר משרד התחבורה. החלפת הזיכיון לא יאוחר מ1.4.2011.
עוד נכתב בכתב יד לפרסום לאחר החג.
º
כולם יודעים מה התאריך היום, אבל לא מה מקורו..
01/04/10 12:52
1צפיות
º
אצל נוסעי קווים כל יום זה ה-1 באפריל.........
01/04/10 23:08
1צפיות
זו אמנם בדיחה אבל היא לא רחוקה מהמציאות.
02/04/10 03:03
1צפיות
הזכיון של קווים בבקעת אונו מסתיים ב-31/6/2011.
נכון לעכשיו הזכיון לא מוארך וצפוי לצאת מכרז חדש על קווי בקעת אונו לקראת התאריך הנ"ל.
עוד נוסעים בעלי יוזמה שיתלוננו
02/04/10 03:15
ולא יהיה להם יותר זיכיון באונו-פ"ת.
נמאס מהם. פשוט נמאס.
עדיף להשאיר אותם, מאשר לשנות הכל מהתחלה.
02/04/10 06:52
הקושי היה בעיקר  כשנכנסו והפכו את מספרי האוטובוסים, וגם הכניסו נהגים חדשים וזרים שלא הכירו את הקוים.

היום המצב הרבה יותר טוב.
הציבור למד את מספרי הקוים ומסלוליהם, הנהגים למדו את מסלוליהם, וגם החברה הכירה את השטח ונותנת מענה קצת יותר טוב בשעות הלחץ.
יש מה לשפר, אבל לא להפוך את כל  הקערה על פיה.
ולא לשפוך את המים יחד עם התינוק.
חייבים לשנות
02/04/10 14:46
נמאס מקו 68 שלא מגיע בזמן,
נמאס לבדוק אמנם באינטרנט מתי הקו יוצא, אבל זה לא נותן שום אינדקציה כי ידוע שהאוטובוסים שלהם מדלגים.
נמאס מקו חדש כחלק מהשיפור לציבורים הנוסעים. הקו יגיע בימים א-ה ב7:00 8:15 8:30.
בשום אופן לא עדיף להשאיר אותם.
02/04/10 15:36
חברת קווים כשלה בבקעת אונו ובפתח תקוה באופן נחרץ. אחרי 7 שנים של שירות מחפיר ללא שום מגמת שיפור, האופציה היחידה היא החלפת מפעיל.
נכון שתמיד יש בהתחלה קשיי התאקלמות של המפעיל החדש, אך בסופו של דבר לאורך זמן השירות ישתפר כתוצאה מהחלפת המפעיל, כי באמת קשה לי להאמין שיכול להיות יותר גרוע מהמצב הנוכחי.
גם סביר מאוד שהמכרז החדש שיצא יכלול תנאים הרבה יותר מחמירים ולא יתבסס רק על מתן תמלוגים למדינה כמו המכרז של קווים מ-2003. אחרי הכל, גם הפקידים המטומטמים ביותר במשרד התחבורה לומדים מטעויות כאלה.
º
רתם, כוונתך ל- 30/6
02/04/10 10:15
º
30/6/2011 כמובן.
02/04/10 15:12
סגירת קווי הרכבת לוד-ראשונים-רחובות-אשקלון
01/04/10 12:25
6צפיות
הודעת רכבת ישראל.
שלום,
בשל עבודות להקמת הפרדה מפלסית בבאר יעקב, החל מיום ב' 5.4.2010 (מוצאי חג שביעי של פסח) ועד ליום ד' 7.4.2010 (כולל) לא תתאפשר נסיעה אל/מ תחנות הרכבת: אשקלון, אשדוד, יבנה, רחובות, ראשונים, באר יעקב.

בניית ההפרדה המפלסית הינה חלק מתוכנית פיתוח נרחבת של רכבת ישראל לבניית גשרים ומעברים תת-קרקעיים, למניעת מפגשים בין הרכבת ובין כלי רכב החוצים את מסילת הרכבת ולהביא לשיפור מקסימאלי ברמת הבטיחות במפגשי מסילה-כביש.
מצ"ב הודעה לעיתונות.
חג שמח,
שחר וייסמן
אגף דוברות והסברה |  רכבת ישראל|

º
הדמיית ההפרדה המפלסית בבאר יעקב
01/04/10 12:27
1צפיות
הדמיית ההפרדה המפלסית בבאר יעקב
תרשים הקווים הסגורים.
01/04/10 12:30
1צפיות
תרשים הקווים הסגורים.
יפה. חידוש מרענן ממחלקת הדוברות. נקווה שיהפוך ל"תקני" גם בסגירות הבאות.
º
לא בפעם הראשונה. תודה על המידע
01/04/10 22:24
תמונת ארכיון באדיבות רכבת ישראל.
01/04/10 12:35
1צפיות
תמונת ארכיון באדיבות רכבת ישראל.
מהעבודות על הכפלת מסילת לוד-ב"ש.
עד כאן.
וואו! איפה עושים רשיון על פורטל?
01/04/10 20:38
נראה לי שימושי בטירוף
º
הקדמת אותי ב-3 דקות...
01/04/10 12:39
1צפיות
º
אחלה. חסכתי לך וה עליך.
01/04/10 12:46
1צפיות
º
אתה פה? הקומקום בדיוק רתח!
01/04/10 13:01
1צפיות
º
כתבה ב ynet על הסגירה הצפויה
01/04/10 22:33
כתובות אינטרנט מצורפות:
משהו שמפריע לי ברכבת ישראל
01/04/10 00:47
1צפיות
יצא לי לעבור מספר פעמים באיילון במהלך החג ליד תחנת רכבת השלום ותמיד שמתי לב שכל האורות בתחנה דלוקים וזה למרות שהשעות היו שעות לילה מאוחרות ואפילו שעות בוקר מוקדמות מאוד ולא היה שירות באותו הזמן. לא חבל על כל החשמל הזה? בשביל מי הוא מיועד? למה לא לכבות אותו בלילה? או לפחות חלק ממנו.
º
גם אני תמהתי על העניין...
01/04/10 00:59
למה לא....?
01/04/10 03:30
כי כנראה עוברות שם רכבות ריקות\רכבת זבל\רכבות משא מהצפון...או כלי עבודה רכבתיים למינהם
ואלו לא אמורות לנווט בחושך....אתה צודק אבל שאפשר לחסוך חל מהתאורה,אבל את כולה זה בלתי אפשרי
º
מרכיב חשוב באבטחת מתחם התחנות בלילות.
01/04/10 04:39
לנווט. פששש, ממש מסע ניווטים של בה"ד 1
01/04/10 12:38
או של תרגיל בסיירת מטכ"ל.
יש להן פנסים, לאותן רכבות. וגם אם אין להן, הן ממילא על המסילה ולא יכולות להתברבר.
ותוספת לדברי
01/04/10 12:40
ממילא אותן רכבות ליליות נוסעות צפונה ו/או דרומה. ומחוץ לת"א יש להן לעתים קטעי מסילה באורך 8 ק"מ ללא כל תאורה.
כיצד שם הן מסתדרות?
כנראה בעזרת הגחליליות
01/04/10 12:42
האם זה תיקני באגד תעבורה לנסוע אם וינקר
31/03/10 23:53
שבור   ?
אני מניח ש....
01/04/10 03:24
לא בדיוק,אבל כשראית אותו,הוא עוד לא סיים את הסידור,ועוד לא לקח את האוטו למסך שיסדרו....
º
יכול להיות שאתה צודק
01/04/10 13:56
שרשור הכוונה ומודיעין 1.4.2010
31/03/10 23:32
2צפיות


האם קו 480 מירושלים - תמיד עוצר לאיסוף במבשרת ?

אני צריכה להגיע מוקדם מאוד לת"א - בבוקר.

תודה למשיבים

(וסליחה שפתחתי שרשור חדש ... למרות שטרם חצות)




יכולת לשרשר ל-31/3
01/04/10 00:14
חוצמזה, בשביל מה יש פה מנהלים?

לשאלתך: לדעתי הם תמיד עוברים שם, אבל אני לא "גורם מוסמך".
תודה יקירי
01/04/10 00:16
1צפיות


ידוע לך מאיזו שעה מתחילים אוטובוסים לנוע בעיר ?

לפי האתר של אגד, לא לפני 6:25 מכיוון קרית יובל ...

נראה לי מאוחרררררררררררררררר






אם זה עדיין רלוונטי - יש הלילה קווי לילה בת"א
01/04/10 00:58
1צפיות
למרות מה שפורסם, כנראה הגיעה הוראה ממשרד התחבורה להפעיל את קווי הלילה היום. לפני כ-20 דקות ראיתי את קו 418 של דן לכיוון מסוף רדינג.
היכן בדיוק יוצא קו 421 מארלוזרוב?
01/04/10 01:45
מהתחנה של 480?
מתחנה סמוכה לזו של 480
01/04/10 12:09
1צפיות
לא זוכר איזה ( יש רק 3 אם אני לא טועה). בכל מקרה זה באותו הרציף של 480.
מת"מ ת"א לגני יהושוע
01/04/10 03:42
איזה קו מגיע?

קודם כל מאיפה אתה מגיע?
01/04/10 12:11
1צפיות
סביר להניח שאתה לא גר באיזור המרכזית כך שברוב המקרים אין שום צורך לעבור דרכה, מה שגם מעבר דרך המרכזית לרוב מאריך משמעותית את זמן הנסיעה.

מהיכן אתה יוצא לדרכך? כך תקבל הכוונה מהירה עד לגני יהושוע.
הכוונה בבקשה
01/04/10 12:10
4צפיות
מתחנה מרכזית בת גלים בחיפה אל רחוב אלנבי 230 (מערת אליהו הנביא)

תודה וחג שמח!
103 לכיוון חוף הכרמל
01/04/10 15:10
3צפיות
ולרדת במחלף אלנבי

לחילופין 16 17 18 לכיוון בת גלים ולרדת בתחנה האחרונה - רכבל יוטבתה ומשם לעלות על מחלף אלנבי
קווי אוטובוס לטכניון
01/04/10 13:27
7צפיות
היי,
אילו קווים מגיעים מהאזור של רחוב חטיבת כרמלי בחיפה לטכניון
º
קווים 17 ו-19 מדרך יד לבנים.
01/04/10 13:35
8צפיות
º
תודה יש עוד קווים
01/04/10 13:58
2צפיות
האפשרות המהירה היא 142 מדרך דורי
01/04/10 14:21
4צפיות
אבל יש מעט אוטובוסים ביום - תברר קודם אם הלוז מתאים

מיד לבנים אין אוטוסים נוספים

אם יותר פשוט לך להגיע לדורי - אתה יכול לקחת 141 למרכז זיו ומשם 17 19 31 11 לטכניון - אבל שוב התדירות שלו נמוכה תסתכל בלוז אם יש קו מתאים
מיד לבנים אפשר גם לקחת כל קו למרכז זיו
01/04/10 18:09
1צפיות
(18, 36 ואולי יש עוד), ללכת לרחוב קומוי ולהמשיך ב-11, 17, 19, 31, 76, 77.
עדיף כבר לחכות ל-17 או 19 ביד לבנים...
01/04/10 18:18
2צפיות
אני לא מבין למה בכלל לחפש אופציות אחרות. מדובר בשני קווים תדירים במונחים של חיפה וגם מהירים יחסית.
כל שאר הקווים שעוברים בקומוי פחות תדירים מ-17 ו-19.
שלום [=
01/04/10 18:07
4צפיות
מישהו יודע אולי איך אני מגיעה מכל תחנת רכבת אפשרית בתל אביב לשגרירות האמריקאית (הירקון 71) ?

תודה מראש..
מרכבת השלום קו 63 עד בית אל על ומשם ברגל.
01/04/10 18:14
8צפיות
על קו 63 עולים בדרך בגין ליד השער של הקריה.
מרכבת מרכז אפשר עם קווים 10, 20, 64, 166 עד אותו מקום (אך לארבעתם יש תדירות לא משהו למעט שעות הבוקר).
אפשר גם מרכבת ההגנה עם קו 16 עד מגדל האופרה ומשם ברגל לאורך רחוב הירקון.
תודה רבה..
01/04/10 18:17
4צפיות
ואתה יודע אולי כמה זמן זה בערך כל הנסיעה הזאת של 63 כולל ההליכה..?
15 דקות נסיעה + 5 דקות נסיעה.
01/04/10 18:21
4צפיות
ועוד איזה 2-3 דקות הליכה מרכבת השלום עד התחנה של 63 בקריה.
º
צ"ל: 15 דקות נסיעה + 5 דקות הליכה.
01/04/10 18:22
12צפיות
º
תודה רבה רבה רבה!!!!
01/04/10 18:31
1צפיות
צריכה קו
01/04/10 22:39
4צפיות
מסבידור ת"א-רכבת ארלוזורוב...צריכה להגיע לגן החיות התנכ"י..
איזה קו מגיע הכי קרוב ?
תודה וחג שמח :]
2 אפשרויות
01/04/10 22:54
1צפיות
הראשונה ישירה אבל איטית יותר: רכבת ישירות בין הנקודות. החסרון: הזמן. היתרון: דרך נחמדה וללא צורך בהחלפות. אני הייתי בוחר בזו אם אין לי לחץ של זמן.

השנייה: קו 480 לתחנה מרכזית ירושלים, ומשם (מהרציפים בחוץ ברחוב יפו) קו 26 עד המקום.
הרכבת לא בהכרח איטית יותר
01/04/10 22:55
בייחוד בימים פקוקים אלה.
דווקא לגן החיות התנ"כי
02/04/10 00:56
1צפיות
נראה לי שרכבת זאת הדרך היותר מהירה, וגם יותר פשוטה.
רק צריך לשים לב שלא כל הרכבות לירושלים עוצרות בגן החיות.
גם "חווייתית" יותר
02/04/10 01:00
בעיקר לילדים.
ולכן גם המלצתי עליה
02/04/10 02:29
1צפיות
אני משתדל להציע את כל הדרכים שאני מכיר ולהמליץ על אחת.
אני עליתי לי-ם לפני מספר שנים ברכבת ונהניתי מהנסיעה, למרות האיחורים ומשך הנסיעה.
אני גם לא מאמין שייקח באוטובוסים מעל שעה וארבעים.
בכל מקרה,  אני הייתי בוחר במקרה זה רכבת .
עפ"י אתר אגד, משך הנסיעה בקו 26
02/04/10 02:39
4צפיות
מהתחנה המרכזית בירושלים לגן החיות הוא 36 דקות, וזה לא כולל הגעה לתחנה, המתנה ופקקים אפשריים ביציאה מתל אביב, בכניסה לירושלים או בתוכה. אתה בטוח שזה יותר מהיר מהרכבת?
º
יש רכבת...
01/04/10 22:54
עדכונון על אוטובוסים הבאים של "דן"
31/03/10 22:43
6צפיות
היום בהליכה שלי ברחוב יגאל אלון בתל אביב ליד מפעל "הארגז" להרכבת אוטובוסים, ראיתי שבתהליכי הרכבה אוטובוסים חדשים של "דן".
מתוכם ראיתי בבירור לפחות שתי מפרקיות. על אחת מהן הוטבע מספר פנימי 590.
, 590 היא הראשונה בסדרה החדשה שתעלה
01/04/10 00:33
4צפיות
על הכביש
ככל הנראה תהיה גם מפרקית היורו 5 הראשונה
01/04/10 01:05
3צפיות
שתעלה לכביש בארץ.
היא נמצאת מזה זמן מה בהרצות נסיון וסובלת ממספר התקלות הנובעות מהצורך להתאים את מגדש הטורבו הכפול והמצנן המוגדל אל המרכב. ידוע לי ממקור מסוים כי המרכב הוארך ב-10 ס"מ ל-18.05 מ' וכי עדיין יש בעיות במיקום המדחס.
ודרך אגב, 7645 - קו 19, 7649, 7650 - קו 46.
אנדי, באילו עוד אוטובוסים יש כיום זוג טורבו?
01/04/10 15:54
5צפיות
באילו אוטובוסים יש כיום זוג מגדשי טורבו?
האם לעירוניים הקצרים השונים או בינעירוניים יש כיום זוג מגדשי טורבו?
אך ורק למ.א.ן יורו 5 עם מנוע D20, שכרגע
01/04/10 16:20
1צפיות
נוסעים רק עירוניים קצרים.
מי יודע. אולי תהיה מגמת המשך
01/04/10 17:09
1צפיות
בתקופה האחרונה יש מכוניות שונות, שמקטינים את נפח המנוע ובמקום זה, יש מנוע קטן יותר עם שני מגדשי טורבו.
כמדומני, שגם במניבוסים מרצדס ספרינטר זה קיים כאופציה.
היתרון, שאמור להיות הוא הספק דומה ולצד זה נתוני מומנט גבוהים יותר, צריכת דלק משופרת ודרגת זיהום נמוכה יותר.
מעניין אם תגיע מגמה זו גם במשאיות, במידיבוסים ובאוטובוסים עירוניים ובינעירוניים אחרים.

אנדי על המידע.
שמישהו יכנס למפעל הארגז
01/04/10 23:05
1צפיות
שמישהו יעשה איזה קומבינה ויכנס למפעל של הארגז ויצלם את האוטובוסים היה מעניין לדעת איזה סוג או לפחות איך הוא נירא
º
נראה אותו דבר כמו הקודמים.
02/04/10 00:33
1צפיות
אורי 404 יש בארגז 590 591 595 598 599
02/04/10 18:18
3צפיות
מוכנות למסירה לצד לאחר החג פשוט הושארו למניעת נזקים בחניון
ו ברגע
02/04/10 20:06
4צפיות
ש המיפרקיות האלה שציינתה יימסרו לדן. צפויה השבתה של מיפרקיות sg?
3977 יש החלטה להשאיר כנראה כמה
02/04/10 22:14
5צפיות
מפרקיות לא להשבית עד אחרי הקיץ   ,
עובד. מעניין איך הן תהיינה הפעם
02/04/10 20:12
3צפיות
ההתרשמות שלי, היא שהמפרקיות יורו 4 היו פחות מוצלחות.
לא רק נתונים על הנייר, אלא שגם בפועל הן חלשות, בהשוואה ליורו 3 וחסרונות אחרים.
כך, שחלק מן הנהגים ב"אגד" וב"דן" החליפו את המפרקית יורו 4 חזרה ליורו 3.
º
איזה נהג בדן ירד מיורו 4 ליורו 3?!
02/04/10 20:36
4צפיות
תשובה
02/04/10 20:45
4צפיות
לפני חודשים יצא לי להזדמן לשיחה של נהג "דן" בקו 25 ולצדו נהג "אגד" של סניף חולון.
נהג "אגד" סיפר, שהוא התאכזב מן המפרקית יורו 4 והחליף חזרה ליורו 3.
דרך אגב הוא ענה לי, שמפרקיות O405G היו לזמנן מצויינות, אבל אין ישנות, כך שאין לא אלטרנטיבה עבורו.
נהג קו 25 סיפר, שהוא גם כן מאוכזב מן היורו 4.

מה עוד, שבפתח תקווה למפרקית יורו 4 הראשונה, שהגיעה היה בהתחלה נהג קבוע, שעזב עם הזמן. לפחות למשך תקופה ארוכה (לא יודע אם עד היום זה כך), אף אחד לא רצה לנהוג בה והיא התגלגלה בין נהגים.
לעומת זאת ליורו 3 היו נהגים קבועים.

עם החלפה ובלי החלפה, נראה שיש פחות שביעות רצון מן היורו 4.
היורו 4 אכן כבדות יותר ויתכן שיש נהגים פחות
02/04/10 21:03
5צפיות
מרוצים, יחד עם זאת, לא נראה שיש נהגים שהחליפו חזרה, אפילו להיפך, יש נהגים שקיבלו כבר פעם שניה יורו 4 חדש מהניילון...
אורי 404 אף אחד לא ירד מירו 4
02/04/10 22:31
4צפיות
לירו 3 יתכן שהוא עבר לסידור אחר ששם יש יורו 3 רוב הנהגים בדן לא מבדילים בין היורו 3 ,או 4 בפתח תקווה עדין יש כסאות מוסיקלים אם מתפנה סידור עבודה שנחשב מצוין הותיק אחריו תופס אותו וככה אנשים עולים על  סידור טוב או פחות טוב  הנהג שהיזכרת אולי עבר ל 92 ,51 50 אולי עבר דירה עבר לאזור אחר ,כמעט ואין אפשרות לעבור עם המכונה שלך אם זה לא מתאים לאופי הקו ,
אנדי ועובד. אולי מעבר לסידורים אחרים, אבל
02/04/10 23:03
2צפיות
הבנתי, ששביעות הרצון נמוכה בהשוואה למפרקיות יורו 3.
אבל שוב אולי אני טועה ואז אחזור בי.
לגבי פתח תקווה, זה מה שנאמר לי מנהג, שעשה לי רושם, שהוא מבין במה הוא מדבר, שאף אחד לא רצה לעבוד על אותה מפרקית יורו 4 ולא זכור לי, שהוא דיבר על הסידור, אלא התייחס ספציפית למכונה.
בין היתר מה, שעוד הבנתי מנהגים שונים, זה לא רק, שהן איטיות (כמובן באופן יחסי, למה שהיה קודם), אלא גם תלונות על הבלם תחנה רגלי בהן.
הבלם חניה פועל לאחר עזיבה מהירה מדוושת הבלמים. זה גם קיים באוטובוסים הרגילים. אולם בהם הוא פועל אחרי זמן ארוך יותר. במפרקיות משום מה הוא פועל לאחר עזיבה קצרצרה. כנראה בגלל הגדרה שונה במחשב.
כך אותו נהג מפתח תקווה, הסביר לי, שבעת פקקים במפרקית יורו 4 זהו סיוט לנהוג ושזה לא קורה באוטובוסים הרגילים.
בניגוד למה שחשבתי בעבר, זה לא בלם תחנה, זה
02/04/10 23:13
2צפיות
Hill Holder.
תודה אנדי. לי זכורה מערכת זו בשימוש אחר
02/04/10 23:26
3צפיות
לי זכורה מערכת זו (או שם דומה ואולי אני מערבב) לשימוש אחר.
השימוש הוא במכוניות עם גיר ידני בעת עמידה בשיפוע/עלייה.
כך, שכאשר נמצאים בשיפוע/עלייה במכונית עם גיר ידני והנהג מרפה מדוושת הבלמים עם לחיצה מלאה על דוושת המצמד, המכונית מדרדרת לאחור.
לכן פותח מנגנון, אשר גורם להשעיה בבלמים (לאחר הרפיית הדוושה) וכתוצאה מכך מונע הדרדרות למכונית.
זה היה למשל במכוניות סובארו משנות השמונים.
כמדומני, שגם באוטובוסים עם גיר רובוטי (לפחות בחלקם) קיים מנגנון זה.

נ.ב
אנדי, אני אוהב את הפירוטים שלך סביב הטכנולוגיה. למשל בעבר, שפירטת על סוגי מנועים (בעבר הסברת למשל על מנועי דיזל מסילה משותפת וכעת על זוג מגדשי טורבו) או מערכות שונות.
תמיד אשמח על הודעות/שרשורים, אשר נכנסים לתוך תחום הטכנולוגיה וללמוד דברים נוספים.
מגמה ירוקה -ברחובות
42תגובות
31/03/10 21:50
6צפיות
היום פעילי מגמה ירוקה ברחובות ,מהמכון והפקולטה קיימו הפנינג למען תחבורה ציבורית ברחובות בגן המייסדים ליד תחנה מרכזית,
חילקו שתיה חינם למי שהציג כרטיס מתחבורה ציבורית,תחרות אופניים ,והחתימו עצומה למען תח"צ טוב בעיר,
עיקר התוכנית להפוך את רחוב הרצל המרכזי בעיר רק לתח"צ כמו ביפו בירושלים...

(המשך...)
היום פעילי מגמה ירוקה ברחובות ,מהמכון והפקולטה קיימו הפנינג למען תחבורה ציבורית ברחובות בגן המייסדים ליד תחנה מרכזית,
חילקו שתיה חינם למי שהציג כרטיס מתחבורה ציבורית,תחרות אופניים ,והחתימו עצומה למען תח"צ טוב בעיר,
עיקר התוכנית להפוך את רחוב הרצל המרכזי בעיר רק לתח"צ כמו ביפו בירושלים ואוטובוסי BRT לאורך הרחוב הראשי בעיר
ושבילי אופניים בעיר,בשביל-להגיע לת"א וראשון בקלות יותר ולצומת בילו ושמוניות שרות לא יחסמו את התחנות ברחוב
הלואי ויצא לפועל בקרוב
באגים במסכי המידע בקווי ת"א של חברת דן
31/03/10 21:14
לפחות פעמיים בשבוע האחרון היו שיבושים במערכת ה-GPS של דן. בפעם הראשונה הדבר התבטא במיקומים שגויים - למשל באזור התחנה המרכזית הוצג ונכרז "המעפילים - חולון", באזור אלנבי הוצג ונכרז "אבא הילל - רמת גן" וכו'. בפעם השנייה האותיות במסך המידע פשוט הוצגו הפוך (כתב מראות).
אני מקווה שזו לא הולכת להיות תופעה בזמן שהמערכת תוטמע ביותר ויותר אוטובוסים...
שלוש תמונות מהיום
31/03/10 19:19
6צפיות
שלוש תמונות מהיום
מערך בודד של IC3.
º
סימנס 8O4 נכנס לחיפה מדרום
31/03/10 19:21
1צפיות
סימנס 8O4 נכנס לחיפה מדרום
שאלה בקשר לנטיית הרכבת
31/03/10 21:23
3צפיות
תמיד חשבתי שאני מדמיין אבל התמונה הזאת רק מאששת את מה שחשבתי שנכון, למה הרכבת נוטה הצידה?
זה תקין לגמרי- המסילה מתעקלת וישנה הטייה..
31/03/10 21:29
2צפיות
גם בכביש זה עובד באופן דומה (הגבהה צידית).
זה מאפשר לרכבת לנסוע מהר בסיבוב בלי להיזרק
01/04/10 02:53
1צפיות
החוצה.
º
אז... בשביל מה הטילטינג?
01/04/10 20:49
1צפיות
זו עוד אפשרות להקטנת התאוצה
01/04/10 23:01
1צפיות
הצדדית על הנוסעים, עקב ההטייה של הגוף.
הגבול הוא לא בציוד\מסילה
01/04/10 22:56
אלא בנוחות הנסיעה, כלומר מהתאוצה הצדדית המקס' על הנוסעים וההגבהה מאפשרת להקטין אותה..
º
גם וגם, קרא את ההסבר של רמי פה למטה
01/04/10 23:03
1צפיות
לא גם וגם
01/04/10 23:35
ההגבלה(של המהירות) נובעת אל ורק מנוחות הנוסעים נקודה..
שאלו כאן למה יש שיפוע
01/04/10 23:56
ברור שהרכבות לא נוסעות "על הקצה". כשכתבתי "להיזרק" התכוונתי בעיקר במובן ה"סמלי" ולא בפועל. הכוונה שלי הייתה לכך שההטייה מאזנת כוחות אחרים שמושכים את הרכבת החוצה.
º
כח קוריוליס
01/04/10 04:44
מדובר כאן על הקטנת הכוח הצנטריפוגלי;
01/04/10 13:55
כוח קוריוליס זה משהו אחר לגמרי - זהו אפקט הנוצר מסיבוב כה"א בו אוויר/מטוס/זבוב שנע מהקוטב לקו המשווה בקו ישר ימצא את עצמו ימינה יותר באופן יחסי. כוח קוריוליס מקנה לשקעים את כיוון הסיבוב שלהם למשל (נגד כיוון השעון בחצי הכדור הצפוני ועם כיוון השעון בדרומי).
º
01/04/10 13:57
להטיה מספר מטרות
01/04/10 14:50
וכולן קשורות לכוח הצנטריפוגלי.
http://tinyurl.com/yeolyes
1. הקטנת הבלאי על המסילה החיצונית.
2. הסטת הכוח שדוחף את הקרונות אל מחוץ לקשת הפיתול לטובת לחץ על המסילות. כך הרכבות יכולות לסע מהר יותר בעיקול ללא סכנת שימוט.
3. למען נוחות הנוסעים שמרגישים פחות את הכוחות הפועלים עליהם בעקומה.
כשאומרים "מעשן כמו קטר", מתכוונים
31/03/10 19:23
3צפיות
כשאומרים "מעשן כמו קטר", מתכוונים
לאביתר7777777777777777777777777777777777777777777, או לקטר שבתמונה
תודה רבה !!!!!!!!!!!!
31/03/10 21:06
3צפיות
יופי של תמונה !!
בגלל שאני יודע שאתה נדפק לגמרי
31/03/10 22:07
4צפיות
בגלל שאני יודע שאתה נדפק לגמרי
כשאתה רואה תמונה של G12, אז קבל עוד אחת, OTH
מעולה !!! נדפקתי עד גזע המוח !
31/03/10 22:10
3צפיות
זו אחת התמונות הטובות ביותר של 122 מעודו !!!
ים של תודות !!!
º
נפצע אנושות ב-11/05/75 ועדיין נוסע!
31/03/10 23:29
2צפיות
122 נפצע בינוני עד קשה. 123 נהרג בפיגוע זה!
01/04/10 00:06
4צפיות
ולמעשה היה זה סופו של קטר מס' 123 בארוע ליד בר-גיורא.
לסיום, אחת בונוס שצולמה לפני כמה ימים:
31/03/10 19:27
3צפיות
לסיום, אחת בונוס שצולמה לפני כמה ימים:
ועד כאן להערב
יופי של תמונה
31/03/10 20:56
גם הרכבות, אגב, אבל זו יותר מעניינת
אחל'ה תמונות, תודה רבה
31/03/10 21:35
- קטן מרמפת ההגנה..
31/03/10 21:48
3צפיות
-  קטן מרמפת ההגנה..
(צולם מהסלולארי..)
º
תודה על העדכון
31/03/10 21:53
º
יפה לראות התקדמות מסויימת.
31/03/10 22:20
º
מעולה, תודה רבה, דניאל!
31/03/10 23:24
תודה ושאלה
03/04/10 01:30
אתה חושב שימלאו בעפר את כל הגובה עד לגובה קצה הרמפה ? אני הייתי בטוח שהשלמת הרמפה תהייה מבטון ולא מסוללת עפר.
º
תמונות מעולות, מתן
31/03/10 22:23
º
תמונות מצויינות!
01/04/10 00:06
º
תודה רבה על התמונות!
01/04/10 02:56
º
01/04/10 15:38
הרכבות מ/אל מלחה מתוגברות בחוהמ''פ.
60תגובות
31/03/10 17:56
1צפיות
עקב  צפי לביקוש רב לשרות הרכבתי בקו ירושלים-בית שמש-תל אביב  בפסח  מתוגברות הרכבות  IC3 הפועלות בקו  , בסט נוסף מעבר ל 2 סטים  הרגילים בכל רכבת.
כפי שנמסר  זה מכבר בפורום, אין מחסור בקרונועים , וניתן לתגבר את הרכבות בקו י-ם גם...

(המשך...)
עקב  צפי לביקוש רב לשרות הרכבתי בקו ירושלים-בית שמש-תל אביב  בפסח  מתוגברות הרכבות  IC3 הפועלות בקו  , בסט נוסף מעבר ל 2 סטים  הרגילים בכל רכבת.
כפי שנמסר  זה מכבר בפורום, אין מחסור בקרונועים , וניתן לתגבר את הרכבות בקו י-ם גם בשעות שהרכבות בתוואי ההררי  (קטע מלחה - בית שמש) אינן פועלות .
עדכון על האוטובוס הכתום
31/03/10 07:04
2צפיות
עדכון על האוטובוס הכתום
בימים אלה בדק הממונה על ההשקות במועדון ה-5, מתניה הלוי, את האוטובוס ואישר אותו להשקה. אני רוצה לציין את חברנו איל עובדיה ואת רעייתו שעבדו על האוטובוס בימים האחרונים וניהלו את צביעת החלקים שנותרו.
אנו מקווים שההשקה תהיה בקיץ על מנת לאפשר לשומרי המסורת לבוא לאירוע.
º
טוב לדעת. נמתין לקראת הקיץ, הבא עלינו לטובה.
31/03/10 09:27
1צפיות
שאפו ע-נ-ק לכל הנוגעים בדבר
31/03/10 13:53
1צפיות
אחלה בשורה לכבוד החג, ובכלל
אני מחכה כבר בכליון עיניים
31/03/10 17:55
1צפיות
לטקס הזה!
המון תודה על כל העזרה שלך, בני!
º
אתם מצליחים להבין את המשפט האחרון?
31/03/10 00:47
6צפיות
אתם מצליחים להבין את המשפט האחרון?
º
באיזו שפה זה כתוב,בארמית
31/03/10 08:11
1צפיות
לא זה כתוב בעברית
01/04/10 17:23
1צפיות
אני לא מבין מה הבעיה. הם מודיעים שלא ימכרו יותר כרטיסים מנייר אלא רק רב קו.
º
אז זו עברית -ג'בּריש
02/04/10 17:22
1צפיות
º
שבע יחידות בהבנת הנקרא
31/03/10 09:27
1צפיות
הכותב השתמש במילון ערבית-עברית
31/03/10 17:05
1צפיות
ולכן המסר לא מובן.
מעניין מאד !
31/03/10 17:24
1צפיות
מי בנתיב אקספרס אחראי על כל העסק של הודעות לעיתונות והפרסום.. ?
באמת כשקוראים את זה עם מבטא ערבי
31/03/10 19:08
1צפיות
זה נעשה קצת יותר ברור..
º
הייתי צריך לנסות את זה.
31/03/10 20:08
1צפיות
מתאים לניסוחים של קבוצת עפיפי וחברת גלים כפי
31/03/10 17:25
1צפיות
שהם מופיעים מפעם לפעם באתרים שלהן
אנ רוצה להבין את הרב קו
01/04/10 17:37
1צפיות
האם כרטיס רב קו מתאים לכל החברות?
אם לא, זה די מסבך את הנוסע המזדמן.
אני ירושלמי ואני רוצה לנסוע מדי פעם בחברת דן או נתיבי אקספרס או...או... זה אומר שאני צריך לקחת מונית כי אין לי את הרב קו המפורסם?
מה עושה תייר?
מן הסתם, ניתן לשלם עבור כל נסיעה באופן חד
01/04/10 18:53
1צפיות
פעמי ולקבל כרטיס מנייר מתוך מכשיר הכירטוס (כמו באגד).
יחד עם זאת, ניתן להנפיק כרטיס רב קו באחת מעמדות ההנפקה ולטעון אותו בערך צבור או כרטיסיה אצל אחד המפעיל איתו רוצים לנסוע.
º
שאלות
30/03/10 23:12
77צפיות
מה בדיוק מתכננים במסילת הרכבת לאילת?
30/03/10 13:38
24צפיות
מצאתי באתר האינטרנט של קבוצת ד.א.ל את הדף הבא:

http://www.del.co.il/projects/project.asp?id=13&ca...

נכתב שם שכל התכנונים הסתיימו בשנת 2004.
אז איך בדיוק כל כמה שונים יוצא פרוייקט תכנון חדש של רכבת לאילת?
אל תתרגש
30/03/10 13:52
13צפיות
הקו לאילת לא צפוי להתקדם ולו במילימטר בעשורים הקרובים. מדי פעם יש תכנון ראשוני כזה או אחר, אבל בינתיים אתה מוזמן לתכנן את הנסיעה הבאה שלך לאילת בעזרת אוטובוס/טיסה/רכב פרטי.
אפילו אם ילך ברגל בזולה של הלייף, וינוח בדרך
30/03/10 19:33
9צפיות
ובין היתר יעבוד שנה בתחנת הדלק בצומת הערבה, יעבוד שלוש שנים במטעים של הישובים, יבנה רב קומות בשיזפון, יקים עיר חדשה ביוטבתה, וימשיך לקפוץ על רגל אחת את 37 הקילומטרים הנותרים מיוטבתה לאילת, עדיין יגיע אליה לפני הרכבת.......   
º
30/03/10 21:17
2צפיות
º
30/03/10 23:15
º
31/03/10 19:48
הנושא עלה לא מזמן לשיחה כאן
30/03/10 22:25
36צפיות
ושוב מסילת רכבת לא תהיה לאילת בזמן הקרוב.
את השרשור תוכל למצוא כאן.
מאיזה גיל מקבלים הנחת גימלאי/אזרח ותיק...,
29/03/10 11:55
4870צפיות
או שרצוי לשאול מאיזה גיל בכלל ניתן לקבל תעודת אזרח ותיק?אם בכלל חובה להחזיק בה עבור ההנחה בתחבורה הציבורית.
גיל פרישה
29/03/10 15:15
537צפיות
מידע על גיל פרישה - הגיל בו זכאים לתעודת אזרח ותיק - נמצא בדף בתוך האתר של ה"ביטוח הלאומי".
מידע נוסף על אופן קבלת תעודת "אזרח ותיק" בקישור הזה.
º
תודה-רבה,הענין יבדק!
29/03/10 15:28
102צפיות
נשים מקבלות את ההנחה בגיל 60 למרות
29/03/10 18:27
453צפיות
הגזרות של ביב. גם בדן וגם קוים סידרתי את ההנחה של אזרח ותיק. בחברות אחרות אני לא יודעת אבל מאמינה שזה אותו הדבר.
אז כנראה שאין מדיניות אחידה...,
29/03/10 18:47
151צפיות
או שזו מדיניות לא ברורה.אתמול רעיתי וכמה מחברותיה עלו על אוטובוס מטרופולין בדרך לבאר-שבע,ואחת מחברותיה היא מעט מעל גיל 60,הנהג טען בפניה שהיא תהיה זכאית להנחה המדוברת רק מגיל 62,מזה לא ניתן לדעת מי צודק ומהי המדיניות האחידה.אני גם יודע על מקרים שאין צורך בכלל בתעודת אזרח ותיק,לאחר שלפני כשנה וחצי ליויתי ידידה שלנו לתחנת הרכבת בלהבים בדרכה לתל-אביב,היא ישראלית לשעבר שכבר 46 שנים חיה בשוודיה,כמובן שהיא דוברת עברית מצוינת על-אף הזמן שעבר,אבל כששמעה בקולי וביקשה כרטיס "פנסיונרית",הקופאי מכר לה כרטיס כזה לרכבת,בלי שאלות ובלי בירורים,ולא העלה על דעתו שמדובר באזרחית לא ישראלית,אמנם לגילה היא נראית טוב,אבל רואים עליה שהיא מעל גיל 70.
אני בררתי בדן וביררתי בקווים
29/03/10 19:11
224צפיות
אצל שניהם אמרו לי 60 ובהתאם הטענתי את הרב קו שלי
º
מעניין שבמטרופולין דובר על גיל 62.
30/03/10 00:06
111צפיות
º
תבררו במטרופלין בחברה לא רק אצל הנהג
30/03/10 12:43
69צפיות
בקישור שצירף אורי...,
30/03/10 17:24
95צפיות
ההנחה רשומה רק לגבי אגד,דן ורכבת-ישראל,יתכן שזה סעיף שקיים יותר מ-60 שנה כשכל החברות הפרטיות הנוספות של היום לא היו קיימות עדיין,אבל אני לא יודע בודאות,או שמי שקובע סעיף כזה זה איזשהו פקיד מקובע שנוסע ברכב צמוד ע"ח הברון ולא יודע מה נעשה סביבו.
הנחת אזרח ותיק תקפה בכל חברות התח"צ.
30/03/10 20:13
198צפיות
מדובר בתקנה החלה על כל המפעילים ללא יוצאת מן הכלל, ונוגעת לנשים מעל גיל 60 וגברים מעל גיל 65.
לא משנה אם זה אגד, דן, מטרופולין, חאפרבוס או מסיעי אנאעארף...
הנהג שאמר לך 62 טעה.
טעה או הטעה...,
30/03/10 20:23
87צפיות
אבל תודה על ההבהרה.
אני חושב, שהזכאות היא לפי תעודת אזרח ותיק
30/03/10 15:21
174צפיות
כך, שכנגד הצגת תעודת אזרח ותיק, רשאי האזרח לקבל הנחה בנסיעה באוטובוס או בכניסה למוזיאון.
במלים אחרות הגוף הקובע הוא הממשלה במשרד לענייני גמלאים/משרד הרווחה/הביטוח הלאומי ולא חברת אוטובוסים זו או אחרת.
אבל לרוב לא דורשים להציג תעודה זו...,
30/03/10 17:25
98צפיות
אלא רק ממי שחזות פניו/ה נראית צעיר/ה יותר.
גם במטרופולין זה 60 לאישה ו-65 לגבר
30/03/10 17:53
106צפיות
הנה האתר של מטרופולין, תקרא סעיף אזרח ותיק
כתובות אינטרנט מצורפות:
תודה...,
30/03/10 19:37
18צפיות
אבל כנראה הגברת עליה סיפרתי,לא הוציאה עדיין תעודה כזו,אני לא יודע אם זה קשור,אבל היא עדיין עובדת מרצונה.
תעודת אזרח ותיק זה לפי ביטול לאומי
30/03/10 20:06
127צפיות
באוטובוסים זה פשוט להראות תעודת זהות
º
30/03/10 20:22
2צפיות
שאלה נוספת על רכבת לגני אביב
30/03/10 14:29
34צפיות
מישהו נוסע בקו גני אביב - תל-אביב בקביעות.

השאלה היא כזאת - האם זה הגיוני לגור בגני אביב ולעבוד בתל אביב + לשלוח ילד בכיתה ז' ללמוד בת"א (רח' שפרינצק)
האם זה ישים לדעתכם? או טרטור בלתי אפשרי?

תודה מראש לעונים
הגיוני בהחלט
30/03/10 14:47
10צפיות
לפני כעשור, עת למדתי בתיכון ברמת אביב, היו בכיתתי מס' תלמידים מגני אביב. סה"כ היו בשכבה כעשרה תלמידים משם והם נסעו מדי יום באוטובוס, משום שרכבת לא הייתה.
הם הסתדרו מצוין גם עם אוטובוס.
אם למישהו יש ניסיון עם קו הרכבת הזה
30/03/10 14:52
11צפיות
ארצה לשמוע
אם זה לא סיוט למעשה (רכבות מאחרות/מבריזות, לחץ וצפיפות וכו')
אין לי נסיון עם קו הרכבת הזה
30/03/10 15:03
5צפיות
אבל מאחר והרכבות העוצרות בגני אביב הן רכבות בקו ראשונים-כ"ס, צפיפות זו לא בעיה.
איחורים זו בדרך כלל פונקציה של כלל האיחורים בכל הקווים כך שאי אפשר לדעת. כמו בכבישים, יש שעות עומס ויש שעות קלות יותר.

כמו הכל בחיים, זה תלוי.
30/03/10 14:58
6צפיות
במקרה של מקום עבודה, תלוי אם המקום קרוב לתחנת רכבת (מה שלדעתי שווה את זה) או שלא (ואז נשאלת השאלה מה האלטרנטיבה).

לגבי בית הספר, אני מניח שאת מתכוות לתיכון עירוני א' (רח שפרינצק) אשר נמצא כ- 1.1 ק"מ מתחנת השלום.
מצד אחד, הרבה יותר נוח וקל שבית הספר יהיה במקום קרוב לבית.
מצד שני, יש הרבה תלמידים שבית הספר שלהם לא כל כך קרוב (במיוחד באזור הכפרי אבל לא רק) שיש להם זמן נסיעה מסויים (במיוחד אם רוצים בית ספר מיוחד וטוב). לדעתי הליכה של 1 ק"מ מתחנת הרכבת לב"ס זו לא בעיה (אני בזמנו הלכתי את המרחק הזה) ולא הייתי מגדיר את זה "טרטור בלתי אפשרי".
הבעיות היחידות הן:
זמן נסיעה מדלת לדלת ארוך יחסית (במיוחד לאור העובדה שיש רכבת אחת בלבד בשעה לכל כיוון)
הוא (היא) יתקשו לראות את החברים שלהם מבית הספר אחר הצהריים. זה הכל.
º
תודהבעצם אין קו אוטובוס מתחנת השלום לשפרינצק?
30/03/10 16:27
2צפיות
יש את קו 63 של דן
30/03/10 18:30
4צפיות
מהקריה (מול עזריאלי) ועד למרחק קצר יחסית מרח' שפרינצק.
לאיזה גוף שייכת התחנה המרכזית בירושלים?
29/03/10 01:46
7צפיות
הייתי רוצה להעביר מכתב תלונה, ולא מצאתי בשום מקום מען לפניות שכאלו.
º
חברת נצבא היא בעלת התחנה ומנהלת אותה
29/03/10 16:08
1צפיות
חברת נצב"א היא כיום חברת בת של חברת איירפורט
29/03/10 16:39
3צפיות
בבעלות איש העסקים יעקב(קובי) מימון יליד 1956,החברה נמכרה ליעקב מימון בשנת 2006
בחזרה לפורום
האזור שלי בפורום