לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לפורום ``תחבורה ציבורית``

שעות הפעילות:
ימים א`-ה` - כל היום
ו` וערבי חג - כל היום
שבת - כל היום

בפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד.

אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה במנות האוכל במטוסי אלעל.

* לא לשכוח לענות על הסקר - מי שמצביע משפיע

מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הדקו חגורות ושתהיה נסיעה טובה,
מודיעין (i) לשרותכם.

רכבת ישראל
10/03/10 23:13
1צפיות
משהו יכול להסביר לי מה זה הדבר האלקטרוני הלא מובן שמופיע על כל הרכבות הקומותיים והחדשות? אנשים לא מבינים לאיזה תחנה הם מתקרבים וזה לא חכם מה שהם עשו
תקלה טכנית
11/03/10 11:06
בגלל שינויים בלוח זמנים ושמות התחנות...
º
יכלו כפתרון זמני לכתוב את שם התחנה באנגלית
11/03/10 14:09
תקלה טכנית בכל הרכבות???
11/03/10 15:56
בכל הרכבות הקומותיים זה מופיע מוזר.
º
לא פסח גם על הסימנסים.
11/03/10 17:34
נסעתי היום הלוך ושוב לחיפה
11/03/10 18:33
1צפיות
בסימנסים התצוגה הפנימית והחיצונית, הן באנגלית והן בשפת הקודש, תקינות לחלוטי חלוטין. לא תקינות, לא תקינות לחלוטין
אלא תקינות לחלוטי חלוטין. בדו קומתי עדיין תקול ומעצבן.
אבל, בסימנס תקין לאללה.
המשך
11/03/10 18:48
אני נסעתי אתמול וברכבות החדשות התצוגה היא תיקנית ובסדר גמור, אבל בכל הקומותיים לא תיקני אני אתן דוגמא: אתמול החלפתי מרכבת מהצפון באונברסיטה לפ"ת קרית אריה ולפני קרית אריה משהי רצתה לראות מהי התחנה הקרובה ולא ראתה כי לא הבינה מה רשום (היא לא שמעה את הדבר האלקטרוני) ואם משהו לא היה אומר לה היא היתה יורדת בתחנה הלא נכונה (רצתה סגולה) זו בעיה חמורה!
לא לשכוח שיש עדיין לא מעט רכבות בהן אין תצוגה
11/03/10 19:36
(פעילה) כלל- כגון קרונות המו-דו הספרדיים ומערכי ה IC3...
שיהיה בהם בעתיד?
11/03/10 20:16
אבל לפחות אצלם זה מבן לא כמו האלקטרוני. שיבטלו בינתיים את התצוגה וישאירו רק את התקליטץ שהגעתי אתמול ליד תחנת בנימינה ברכבת לכיוון ת"א גם התקליט וגם הפקח אמרו שישי לרדת לתחנות ביניים. הוא לא יודע שיש לזה תקליט?
גם לא בכולן
11/03/10 20:28
אני גר ממש ליד תחנת רכבת, ורואה אותן כמעט כל היום.
יש רכבות שבהן הגדילו לעשות והתצוגה מתחלפת בין "מודיעין מרכז" ל-"זכרמ ןיעידומ"...
אמרו לי שזה בגלל שינויים
12/03/10 20:36
בלו"ז החדש ..
ולא בכל הרכבות ביטלו את "נוסעים נכבדים שלום.."... אתמול נסעתי בDD(?) והכריזה והתצוגה היו בסדר גמור.
º
ברכבות החדשות לא נראה לי ביטלו
13/03/10 20:10
דווקא אותי זה מאד שיעשע אתמול בדרך לגיג.
11/03/10 21:04
2צפיות
 דווקא אותי זה מאד שיעשע אתמול בדרך לגיג.
צילמתי כמה תמונות עם הפלאפון שיהיה לי למזכרת. פה כתוב "נהריה".
שמתי לב לדבר אחר בתמונה:
11/03/10 21:57
בצד ימין למטה רואים את הפרסומות הגועליות על החלונות... שמישהו ניסה כנראה להוריד! (כל הכבוד לאותו אלמוני - אני קורא לכולם לנהוג כמוהו ובהזדמנות אנסה גם. כן, יוצא שאני "מעודד עבריינות"... כל עוד הרכבת לא תעשה בשכל ולא תוריד את הדברים האלה, או שתעביר אותם לחלק העליון של החלונות).
נ.ב. יבואו ויגידו פלצנים למיניהם, שזה
11/03/10 21:59
1צפיות
לא מפריע... זה רק נראה ככה בתמונה, תאמינו לי. ב-IC3 זה חוסם לגמרי את כל הנוף למי שגובהו מתחת ל-2 מטר, כי החלונות שם גבוהים...
עוד אחת, "התחנה הבאה..."
11/03/10 21:07
2צפיות
עוד אחת, "התחנה הבאה..."
"תל אביב השלום"!
וכשיצאתי מהרכבת הייתה ממול רכבת ל...
11/03/10 21:10
2צפיות
וכשיצאתי מהרכבת הייתה ממול רכבת ל...
(אשקלון)
º
איך אנשים אמורים להבין איזו תחנה רשום?
11/03/10 21:39
יצטרכו ללמוד רכבתית!
11/03/10 22:17
ndetxx> **lkdsjf slkj ewkl jkld wlkej!
סין מציגה: מבייג'ין ללונדון ברכבת
10/03/10 22:36
עוד רכבת שתהיה מוכנה לפני סיום הכפלת הקו לבאר-שבע, ולפני הרכבת של תל אביב....

כתובות אינטרנט מצורפות:
כל מדינה אחרת שהייתה אומרת שהיא תקים רשת
11/03/10 02:53
מסילות כזאת הייתי מגיב בספקנות אבל בגלל שזו סין אני מאמין (אם לא תהיה התנגדות אצל מדינות אחרות)שהם אכן יבנו את ואפילו בפחות מ10 שנים, סין לאט לאט תבלע את העולם וזה צריך להדאיג את כולם שדיקטטורה עוד מעט תהיה המעצמה הגדולה בעולם ותחליף את ארצות הברית.
אבל העניין הוא שרוב מה שצריך להבנות פה
11/03/10 03:06
הוא מחוץ לסין ולכן תגובה ספקנית היא המתאימה.

עקרונית כל הרעיון הזה לא ממש ישים בכל מקרה כי רוחב המסילות באירופה ובסין (תקני) שונה מרוחב המסילות בבריה"מ לשעבר.  יש כל מיני קונצים ל"בערך" להתגבר על הבעייה הזאת אבל לא באופן מושלם ויעיל.
לא ברורה לי התגובה...
11/03/10 04:50
אמרתי שזה יקרה אם מדינות אחרות יסכימו ורובם יסכימו כי הסחר עם סין מחזיק היום הרבה מדינות.
לגבי רוחב המסילות ייבנו הרי מסילות חדשות ככה שזה לא ממש בעייה לא מדובר בשימוש במסילות הקיימות הרי.
אין ש ו ם סיכוי שבעולם
11/03/10 05:19
שרוסיה ושאר מדינות ברה"מ לשעבר ייבנו מסילות חדשות ברוחב תקני למרחקים הנדרשים כדי לחבר את סין עם מרכז אירופה. אין מצב כזה, לפחות לא בעשורים הקרובים.
º
העיניין הוא שהסינים יבנו לא רוסיה...
11/03/10 09:05
העניין הוא שהרוסים לעולם לא יסכימו למסילה
11/03/10 10:40
ברחוב שונה בשטחם. אחת הסיבות להבדלי הרוחב (או לכך שההבדל נשמר) היא בעצם העובדה שיש הבדל. היו (ועדיין נמצאים) מקבלי ההחלטות ברוסיה שמאמינים שהבדל ברוחב המסילה יעכב את כוחות האויב בדרך.
אתם חושבים בצורה קונבנציונאלית, ואתם טועים
11/03/10 14:37
רוחב תקני, רוחב לא תקני, מה זה?
בשביל לעשות את הדרך ביומיים דרושה מסילה סופר סופר סופר מהירה (אולי למעשה רכבת מרחפת).
שום דבר מהתשתית הקיימת היום לא רלונטית.

האם כל המדינות בדרך יסכימו לזה? מסופקני. אבל גם אם יקרה הנס יהייה צורך לבנות הכל מאפס.
ממש לא מאפס..
11/03/10 15:27
מלונדון עד מזרח אירופה התשתית כבר קיימת\תהיה קיימת בגלל פרוייקט Magistrale for Europe של האיחוד האירופאי.
ובשביל לעשות 8100 ק"מ ביומיים צריכים מהירות ממוצעת של 168.75 קמ"ש, מה שאומר שאפשר לסמן על זה V.
יש להם קצת מה להסתמך עליו
11/03/10 15:16
כי לגרמנים לפחות, רוחב המסילה השונה במזרח אירופה גרם להמון בעיות  במלחה"ש.
כתוב שם גם על תוכנית למסילה דרומה
11/03/10 12:43
לכיוון ויטנאם, תאילנד, מלזיה וסינגפור. זה יבוצע קרוב לודאי. סין גדלה, בכל המובנים.
מצאו את ההבדלים...
11/03/10 10:36
סין תסלול (כך לטענתם..) 8,000 ק"מ תוך עשור
כאן כעבור עשור עדיין לא מסוגלים להשלים סלילת מודיעין-ירושלים...

להעביר את הפרוייקט לסינים ביחד עם הקו לאילת!
הלילה ימלאו 32 שנה לאוטובוס הדמים בכביש
10/03/10 22:06
5צפיות
החוף (11.03.1978).
פיגוע כביש החוף (חטיפת אוטובוס הדמים) (חוג משוטטי "אגד" חיפה). 11.03.1978
16:30 ב' אדר-ב'  תשל"ח, שבת, SCANIA 145 V8, "מרכבים", 88-191, (56226), "אגד":
אוטובוס זה יוצר בשנת 1976. בפיגוע האמור הוא נפגע מירי מחבלים. באוטובוס היו אותה שעה חברי חוג המשוטטים של סניף תחנת "אגד" חיפה. בכביש החוף, בסמוך לקיבוץ מעגן מיכאל השתלטו המחבלים על האוטובוס ואילצו את נהגו לחזור בחזרה לכיוון תל-אביב. לבסוף, נעצר האוטובוס במחסום שהציבו כוחות הביטחון בצומת גלילות. בקרב יריות שהתנהל עם המחבלים פוצצו המחבלים את האוטובוס שנשרף לחלוטין. שרידי האוטובוס נצבעו בצבע שחור ומשמשים כאנדרטת זיכרון בכניסה למוזיאון הרכב ההסטורי של "אגד" בחניון חולון. בפיגוע זה נהרגו 35 נוסעים ו- 82 אחרים נפצעו במדוייק.


  
ובקשר ישיר: הרש"פ לא תקרא כיכר ע"ש המחבלת
10/03/10 22:16
2צפיות
שפיקדה על פיגוע האוטובוס בכביש החוף ב-1978. נכון לעכשיו.
קישור לידיעה.
º
תודה.
10/03/10 22:42
º
10/03/10 23:17
ידיעה באתר רכבות בינלאומי על הסימנסים
10/03/10 19:44
9צפיות
לקו תל אביב ראשלצ
כתובות אינטרנט מצורפות:
התמונה שם מוכרת לי... מעניין מי הצלם
10/03/10 20:02
3צפיות
התמונה שם מוכרת לי... מעניין מי הצלם
המצחיק הזה שנוסע עד לנמל לצלם...
קח את התמונה מהמקור ותהנה !
כל הזכויות על התמונה לא שמורות, כרגיל !
º
הם נתנו לך את הקרדיט
12/03/10 21:00
1צפיות
אפילו לא ביקשתי ולא צריך קרדיט. מי שבאמת
12/03/10 21:08
2צפיות
מכיר אותי או הכיר את אימי, ז"ל, יודע שאנחנו צנועים. אבא ז"ל אהב לחיות על גבול הסגפנות ומעולם לא ניפנף בדבר.
תמיד רכש רכב צנוע מתוצרת ישראלית. כך הוא אהב.
האמיני לי אלונה יקרה שאם היו חוזרים לייצר רום-כרמל מודל 2011, הייתי הראשון לרכוש רום סטיישן חדשה במקום ה-C5.  
º
אבל מה שמגיע מגיע ואכן הצמונה יפה
12/03/10 21:13
º
תודה רבה לך אלונה יקרה !
12/03/10 21:31
ועוד אחת מאותו יום....
10/03/10 20:05
5צפיות
ועוד אחת מאותו יום....
אולי אפילו מוצלחת יותר?!

השימוש בתמונות שלי חופשי לכל מטרה. לא צריך רשות ולא בטיח !
ערב מעולה !
רק אתמול סימנס הוציאה הודעה
10/03/10 20:10
1צפיות
רשמית על העסקה..
יש לך את הקישור המדוייק להודעה?
11/03/10 22:17
אשמח לראות את ניסוח ההודעה לצרכי תיעוד.
תודה.
º
תודה !
12/03/10 08:29
"מכת מדינה: חציית מסילות ברמזור אדום"
11/03/10 22:55
"הסקוטים מענישים בתשע נקודות, הבריטים מדגישים את לימוד החוקים סביב המסילה לקראת קבלת הרישיון, אבל כנראה , כמו בארץ, גם בעולם - המפגש בין הכביש למסילה הוא מפגש עם פוטנציאל הרסני. רשת סקיי הבריטית מדווחת" - קישור לכתבת וידאו בחדשות 2
אופס... רציתי לנצלש לידיעה על האירוע ביבנה...
11/03/10 22:58
באחד ממפגשי הרכבת בישראל הותקן
12/03/10 14:52
1צפיות
לא מזמן רמזור נוסף וטיפשי - רמזור רגיל, במרחק 20 מטר מהמסילה וזאת לפני הרמזור המסילתי. מי שעשה זאת הוא פושע. הרמזור הרגיל גורם לבילבול נורא לנהגים והשבוע כמעט ארעה במפגש הזה תאונה בין משאית לרכב מסילתי צהוב - מנופון גייזמאר. אם תתרחש שם תאונה זו תהיה אשמתה של הרכבת. לא תמיד שני הרמזורים מסונכרנים ולעיתים עברת את הראשון ואז מתחיל השני הרכבתי לצלצל. מתברר שיש גם אידיוטים ברכבת.
מדהים... הרכבת אחראית על זה?
12/03/10 16:27
1צפיות
אם כן, זה טמטום שגובל בפשע...
אין לי מושג מי אחראי למחדל הזה אבל
12/03/10 20:14
2צפיות
שום הסבר משום סוג לא יתקבל כאן כהסבר הגיוני לאור מה שאני רואה שם במפגש. שם מזמינים תאונת רכבת בהזמנה. וכל זאת, למרות שבמקום יש רדאר רכבתי בצמוד למסילה. נהגים מתבלבלים שם תדיר והמפגש הפך ממש למסוכן ולמבלבל. הפרדה מפלסית יהיה מאוד קשה להקים שם עקב התנאים שמכל הכיוונים מסביב.
º
איפה זה?
12/03/10 21:15
1צפיות
מצטרף לשאלתו של קובי?
13/03/10 11:15
1צפיות
רמזור תנועה  שכזה אך מסונכרן עם  מעבר הרכבת פעל שנים רבות  בצפון במפגש מס.40 דרומית  לחוצות המפרץ (פעם תפעולית הקישון/טכני ח''א) ובוטל  לאחרונה עם הקמת הפרדה מפלסית חדשה.
מפגש נוסף  ומרומזר קיים במעבר החדש החוצה את שלוחת דשנים במפרץ חיפה כולל מפגש מס.81, אך המפגשים  המרומזרים הללו מופעלים  ומוגנים ידנית ע''י עובד ר''י  בשטח עצמו רק במעבר רכבת  פוספטים-גופרית-אשלג וחומ''ס  המוכרת כ''שליחות דשנים''  6 פעמים ביום (3 לכל כוון).  
כמדומני שרמזור שכזה הופעל פעם במפגשי מסילה/כביש באזור רמלה  מס. 210/208.
היכן אם  כן אותו מפגש מסוכן זה שעליו הנך מתריע ובצדק , ''חובתך'' האזרחית  וגם כחובב רכבות פעיל   לדווח על כך לגורמים המתאימים ע''מ  לתקן ולמנוע אסון חלילה.
מדוע זה סודי המיקום של המחסום הזה?
13/03/10 17:22
1צפיות
הרי, להבדיל נניח לצורך הדוגמא, שמצאת פרצת אבטחה באחת התחנות, הרי שברור שלא תכתוב בפומבי היכן היא.
זאת על מנת לא לתת למחבלים הארורים ו/או לסתם חורשי רעתנו, אינפורמציה מועילה וגם לא להכניס להם רעיונות לראש.
כאן זה בדיוק ההיפך. אם תפרסם זאת ברבים יש סיכוי שנהגים שגולשים בפורום ידעו שעליהם להזהר באזור הזה
הרבה יותר מאשר בשאר המחסומי כביש-מסילה ברחבי ארץ יזגרוּאל.
ממש לא מבין את עניין החשאיות והסודיות סביב המחסום הזה.

הרי העניין הוא פומבי, נהגים רואים רמזור וחושבים שהוא רמזור המחסום עצמו.
אני מתאר לעצמי את הבלבול שיכול להיווצר:
13/03/10 17:57
1צפיות
כאשר נדלק אור ירוק ברמזור, והנהג נוסע כהרגלו בלי ששם לב בכלל למחסום המסילה שמתחיל לרדת. אשמח כמוך לדעת באיזה מחסום מדובר... (רעיון: לצלם את המתרחש בוידאו. אם נוצרים שם מצבים מסוכנים, אנשים צריכים לדעת על כך!)
אל תצחיק אותי. אתה יודע מאמש איפה האתר
13/03/10 18:06
1צפיות
המדובר. כבר קיבלת את השם של המפגש. אז מה זו ההודעה המוזרה הזו?
אני מעדיף לא לומר היכן זה מכל מיני טעמים. OK ?
מה הקשר אלי? אין שום קשר!
13/03/10 19:49
1צפיות
ועובדה שגם מיקל אשבי, גם אני וגם איזיליווין חושבים שכן מן הראוי לפרסם היכן זה.
טוב עזוב, אתה לא מבין. הרי קיבלת אמש
13/03/10 20:21
2צפיות
ממני את שם המקום ואני לא מעוניין לכתוב אותו מסיבות השמורות איתי. עכשיו אתה מבין? לא כל דבר אני חייב להסביר לך. יש דברים מעבר לגו שאני לא מעוניין לדוש בהם. עצם העובדה שיש מפגש כזה בעייתי היא החשובה. גם מייקל יודע היטב היכן זה וגם אריק. עכשיו אתה רגוע? יופי. לילה טוב.
אני לא בקשתי הבהרות והסברים לא רק שלא לכל דבר
13/03/10 20:59
1צפיות
אלא כמעט ולא בקשתי ממך הסברים והבהרות כמעט על כלום.
אז בטח ובטח שהמשפט "לא כל דבר אני חייב להסביר לך" ממש לא במקום.

לעניינינו, העניין הוא שכן יש כאן עניין לציבור לדעת מהמחדל הזה על מנת להזהר עד כמה שאפשר.
כאמור, זה לא מקרה שבו אתה חושף פרצה בטחונית שאז ברור שאסור לפרסמה בפומבי.
פה זה בדיוק ההיפך, זה מכשול בפני עיוור לא לפרסם פומבית את מיקומו של המחדל הזה.
מה עוד שהוא לא סודי באמת, כי בכל יום ויום עוברים כמה אלפי אנשים ליד הדבר הזה...

שבוע טוב!
אני חוזר בפעם הרביעית: אמש קיבלת מסר
13/03/10 21:49
1צפיות
בעקבות שאלתך. עד כאן.
זה סודי ביותר...
14/03/10 00:49
1צפיות
יש מי שמעדיף לשמור מידע כזה בסוד אבל לא ממש מפריע לו להפיץ כל מיני שמועות על מסילות תת-קרקעיות סודיות שאם הן קיימות הרי שקיומן הוא סוד מדינה שגילויו מהווה עבירה על החוק.
יש רמזור כזה על דרך גד פינשטיין ברחובות
13/03/10 19:17
1צפיות
במרחק קטן מאוד מהרמזור המסילתי. להערכתי, במרחק של כ-30 מטר ממנו. גם שם הוא אינו תורם מאומה אלא מבלבל את הנוסעים בדרך.
תודה ! על זה לא ידעתי אך אני מניח שמדובר על
13/03/10 19:24
1צפיות
אותה בעיה או על אותו סוג של רמזור מטעה שיביא בסופו של דבר לתאונה קשה עם רכבת.
אבל לפחות שם מבטלים את המפגש
13/03/10 19:24
1צפיות
תוך שנתיים יהיה שם הסדר דומה לזה שבבית גמליאל. העבודות כבר בעיצומן.
במקום שעליו אני דיברתי לא ניתן לבטל את המפגש
13/03/10 19:26
1צפיות
כי הדבר יצריך עבודות בהיקף עצום מימדים ושינויים אדירים בסביבה. מדובר במקום בו יש שני צמתים סמוכים ועוד מסילת ברזל כפולה ! הפרשי הגבהים שם מצריכים עבודות בקנ"מ לא נורמלי. ספק אם יקרה.
הפרוייקט של דרך פיינשטיין הוא די גדול
13/03/10 19:32
1צפיות
הכביש מגיע למסילה וממשיך לצומת בשיפוע חד יחסית, ולכן יהיה צורך לבנות גשר עם רמפות מהצומת ועד כביש הגישה בצד השני, כפי שעשו בבית גמליאל (אם כי שם הקרקע שטוחה, אז זה היה פחות מסובך). אני מניח כי ביום מן הימים יעשו דבר דומה בכניסה לתחנת רחובות (שם גם יש שיפוע די חד וכמובן זה קרוב מאד לפניה למגרש החניה הדרומי של התחנה ולא רחוק מצומת ענקי בכניסה לפארק ההיי טק.) הקושי ההנדסי הוא לדעתי הסיבה שההפרדה בדרך פיינשטיין התעכבה כל כך הרבה שנים, למרות הרצון של העיריה לפתור את בעיית היציאה מרחובות ההולנדית (עד שהתחילו לעבוד על ההפרדה, לתושבי רחובות ההולנדית כבר נבנו שתי אלטרנטיבות... אחת בכביש עוקף צפון מערבי והשניה במחלף גבירול והחיבור לכביש 42).
לגבי המקום עליו כתבת - אני לא יודע מה קורה שם אך בשנים האחרונות היו השקעות ענק בהפרדות ועבודות בקנה מידה משמעותי כמו במחלף גבירול או חדרה.
תעריף נסיעה בקו 55 -'קווים' 
10/03/10 16:41
אני לא יודעת אם הנושא הועלה פה או לא אבל היום נסעתי עם קו 55 מגן העיר בת"א ועד לרחוב הירדן.
שילמתי 5.80
האם זה התעריף הנכון
הייתי בטוחה שאני אמורה לשלם פחות
º
לינק שגוי . להתעלם
10/03/10 16:42
מנפלאות "הרפורמה" בתח"צ, בבקעת אונו המחירים
10/03/10 17:32
נמוכים יותר מאשר בדן, אך כאשר חורגים לגוש דן המורחב המחירים של דן וקווים זהים. זה מקרה חריג לעומת מקומות אחרים בארץ, שבהם המחירים בחברות השונות נמוכים מאלה שבאגד
ומת"א ליהוד קונקס גובה 6 ש"ח
11/03/10 07:49
במקום מחיר 5.8 ש"ח (אם אגד היתה ממשיכה להפעיל את 475)
והאם ראיתי נכון באתר של קווים? 6.80 ש"ח עד מסוף יהוד?????

º
ראית נכון ג'קי
11/03/10 09:35
זה פשוט ביזיון
11/03/10 11:53
מי הגדיר את הרפורמה הזאת??
בסוף כולם גוזרים קופון ורק הנוסע נדפק
האם זה חדש לך שכל הרפורמה הזו עלתה בקול
11/03/10 12:08
תרועה רמה והתוצאה בשטח שונה לחלוטין
טוב
11/03/10 12:37
אני יוצאת לשיעור נהיגה עם המורה שהומלצה פה ע"י אורן סאאב
אורן
היא מעולההה
2 קווים חדשים של חב' קווים- 73 ו-75
11/03/10 12:01
1צפיות
שעוברים דרך רח' הירדן בר"ג
ומגיעים ליעד כלשהו בת"א
אבל בקווים כמו בקווים יש טריק
http://www.kavim-t.co.il/schedule/schedule.asp?lin...

וגם
http://www.kavim-t.co.il/schedule/schedule.asp?lin...
מי בדיוק ישתמש בקווים האלה רק חיילים
יש כבר קווים דומים פחות או יותר של דן
למה לא הרחיב קצת את השימוש לשעות קצת יותר מגוונות במהלך היום
הניחוש שלי שמדובר בחיבור בין האינטרס של קווים לפתוח קווים חדשים
(אולי משהו שקשור לתנאי הרפורמה)
לבין איזשהו אינטרס של איזה פונקציונר במשרד הביטחון
שני הקווים הללו פועלים במתכונת הזו כבר מספר
11/03/10 12:10
1צפיות
חודשים, ומדובר בפיתוח מבית מדרשה של חברת "קווים", שלקחה את קו 71 ופיצלה אותו לשלושה קווים שונים, 73, 74 ו- 75.
º
טוב די. אין לי כוח להתעצבן יותר היום
11/03/10 12:19
1צפיות
מספרים מקוריים נבחרו.
11/03/10 18:17
1צפיות
כמובן בציניות כוונתי.
כי יש קו 73 של "אגד", שנוסע באזור של קו 73 של "קווים" וכמדומני, שקיים גם קו 75 של "אגד" באזור תל אביב.
ב"קווים" "מצטיינים" בפתיחת קווים שונים עם נסיעות בודדות ביום.
נשאלת השאלה
11/03/10 22:44
1צפיות
מה קווים מרוויחה מהקו הבודד הזה?(בטוח שיש להם רווח מעבר לרווחיות של הקו עצמו).
תראו בסרטון המצורף את הרק"ל נוסעת באור יום...
10/03/10 15:58
1צפיות
מדהים....
כתובות אינטרנט מצורפות:
אוסף מושקע של סרטונים מאיזור בוסטון
10/03/10 18:21
של רכבות, רכבות תחתיות, רכבות קלות, טרוליבוסים ואוטובוסים:

http://www.youtube.com/user/jdgator95
º
תודה! מחר אני טס לשם...
10/03/10 18:44
בני חשבתי שאתה בדרך לדובאי לשחק טניס
10/03/10 22:54
שתהיה נסיעה טובה!
צלם מכוניות מענינות וחתולים לא מעניינים (-:
אבו איל, מזל שנורית נמצאת חצי עולם ממך
11/03/10 07:52
וגם החתולות..
שתבין, מזלך....
º
איפה התמונות שלכם?
10/03/10 18:22
יפה מאוד!
10/03/10 18:44
נראה שהרכבת כבר עברה את ה-5 קמ"ש...

אהבתי את הצלצול.
בדקות אלו ממש
10/03/10 20:35
עומדות שתי רכבות בתחנת גבעת התחמושת.
היום בבוקר שתי קרונות מחוברות חונות בתחנת
11/03/10 09:00
בתחנת הגבעה הצרפתית.

מי הולך לצלם?
תביאו תמונות יפות ..

תודה רבה מראש ובהצלחה...
º
שני קרונות מחוברים...
11/03/10 09:38
º
סרטון של הרכבת בנסיעה
12/03/10 09:37
כתובות אינטרנט מצורפות:
חיפה
10/03/10 13:47
6צפיות
אתמול נסעתי לחיפה  בקו 113 כמו שהומלץ לי בשרשור ההכוונה. האמת שהופתעתי ממהירות ההגעה. למעט ההמתנה בתחנת מרכזית המפרץ כרבע שעה עד לימיאת קו 113, הנסיעה היתה חלקה. הופעתי מקיומו של נת"ץ בדרך ל ובהדר.

ראיתי הפרסום אודות כרטיסי מעבר בחיפה. מהו החידוש שהרי עד כמה שידוע לי זה לא חדש?.

האם כשהמטרונית תפעל יסעו קווי אגד למשל מנהריה בנתיב עם יתר המכוניות?

מתי יחלו העבודות לסלילת הקטע הבא מצפון למחלף מוטה גור הידוע בשם צומת קרית אתא?
קצת תשובות
10/03/10 15:10
3צפיות
בדיוק היתה כתבה השבוע במקומון שאוטובוסי אגד לא יסעו במסלולי המטרונית ברגע שזאת תעבוד.

העבודות בהמשך הקטע יחלו אוטוטו כבר החלו לסמן את הנתיבים בכתום כאשר יעבדו במקביל צפונה מצומת קרית אתא ודרומה מכורדני.

את הקטע בצומת צבר יהיה לחוד ע"י קבלן שונה, כל הצומת ישונה שם.
הפרסומים שראית במרכזית
10/03/10 15:51
3צפיות
נוגעים להארכת זמן המעבר מ65 דקות ל-80.
אגב, כמעט לכל מקום בהדר בו עובר 113 מגיע גם קו 115, כך שלא בהכרח שהיית צריך לחכות. שתדע להבא.
115 לא הגיע לאן שרציתי
10/03/10 21:29
2צפיות
ובכל מקרה אני אופטימי לגבי זה שאני רואה תזוזה חיובית במטרופולין חיפה.
כשהמטרונית תפעל שאר הקווים יהיו מתאומים
10/03/10 21:45
3צפיות
אני מניח שהקווים מכלל הצפון יגיעו לנקודת ההתחלה של המטרונית ולא ימשיכו הלאה.

בדיוק כפי שקרה כאשר פתחו את מרכזית המפרץ.. כל הקווים עברו אליה ולא המשיכו לחיפה.

לדעתי תחנת המוצא של המטרונית באיזור הקריון ותחנת המטרונית באיזור צומת הרחובות העצמאות וחנקין בקרית אתא יהיו נקודות המעבר העיקריות בקריות בממשק עם חברות האוטובוסים.
לא מטריד אתכם איסוף המידע של חברת דן?
106תגובות
10/03/10 11:06
7צפיות
לאחרונה הבחנתי כי כאשר אני משתמש ברב-קו כחופשי חודשי מונפקת לי קבלה עם מספר סידורי עליה. כלומר במאגרי חברת דן קיים מאגר עם הפרטים האישיים של כל אחד ואחד מאיתנו והנסיעות שהוא עושה ויעשה בעזרת הרב-קו. מילא אפשר היה להנפיק חופשי חודשי דרך הרב-קו באופן אנונימי אבל זה בלתי אפשרי. על מנת שאפשר יהיה לטעון...

(המשך...)
לאחרונה הבחנתי כי כאשר אני משתמש ברב-קו כחופשי חודשי מונפקת לי קבלה עם מספר סידורי עליה. כלומר במאגרי חברת דן קיים מאגר עם הפרטים האישיים של כל אחד ואחד מאיתנו והנסיעות שהוא עושה ויעשה בעזרת הרב-קו. מילא אפשר היה להנפיק חופשי חודשי דרך הרב-קו באופן אנונימי אבל זה בלתי אפשרי. על מנת שאפשר יהיה לטעון את הרב-קו בחופשי חודשי אתה מחוייב למסור את הפרטים האישיים המלאים והנכונים שלך.

לא מטריד אתכם העניין הזה שבשקט בשקט הם אוספים וימשיכו לאסוף עלינו מידע אישי ורגיש מאוד. מדוע אני חייב לוותר על פרטיות המיקום והתנועה שלי על מנת להשתמש בשירותים שלהם?

נדמה שהמהלך הזה עבר בשקט בשקט כשבפועל המידע שנאסף כאן הוא לטעמי רגיש אפילו יותר מהמידע שרוצים לאסוף עלינו במאגר הביומטרי (ושם כזכור לכם הוקם רעש גדול).

אשמח לדעתכם בנושא.
פשרה במכרז הכרטוס ברכבת ישראל
10/03/10 10:29
בית המשפט העליון אישר את ההסדר בין הצדדים, על פיו הוכרזה אמן כזוכה במכרז שהיקפו נאמד בעשרות מיליוני יורו ● אברהם אסף, מנכ"ל משותף באמן יועצים: "אני משוכנע, כי השותפים החדשים שלנו יתרמו לפרויקט מניסיונם הרב"

לכתבה המלאה

כתובות אינטרנט מצורפות:
אם הפרוייקט יותנע סוף-סוף, אולי
10/03/10 15:20
בכל זאת קיים סיכוי שנזכה לכרטיס המיוחל, שיהיה משותף לכל אמצעי התחבורה, עוד בימי חיינו?..
על איזה פרוייקט בכלל מדובר?
10/03/10 15:28
האם מדובר בהכנסת כרטיס הרב קו לשימוש ברכבת ישראל, או שמדובר בכרטיס עצמאי?
שאלה חשובה: האם חודש, חלקית, הקשר
10/03/10 00:20
בין נתב"ג לבין לוד והדרום?
הכוונה לכך שראיתי שבימי א' יש מספר רכבות מבאר שבע לת"א דרך נתב"ג וגם כמה רכבות בכוון ההפוך.
כלומר מת"א לנתב"ג ומשם ממשיכה ללוד ולב"ש.
זה נכון? ואם כן, מדוע רק בימי א'?
הרכבות האלו פועלות כך כבר שנה (אולי יותר)
10/03/10 01:05
לא היו שינויים ברכבות נתב"ג-ב"ש-הישירות פועלות רק בימי א'.
הפרטת התחבורה הציבורית
10/03/10 00:13
3צפיות
ישנן תלונות רבות על הפרטת התחבורה הציבורית, חברות חדשות החליפו חברות וותיקות בקווים מסוימים. אמנם המחיר בקווים אלה ירד, אך השירות לא השתפר בהכרח.
אני נוסע הרבה באוטובוסים ברחבי הארץ, ואני סובל לא אחת מאוטבוסים צפופים, אי עמידה בלוח זמנים, נהגים שלא עוצרים בתחנות וכו' .
אני חושב שהפרטה אמיתית היא פתיחת השוק. כלומר, כמו שהפרטה בכל תחום בחיים מכניסה מספר שחקנים כדי שייתחרו על הצרכן, אין סיבה שגם בתחום התחבורה הציבורית זה לא יהיה כך.
כל  החברות שקיבלו זכיון להפעלת קווים, צריכות לקבל הזדמנות להפעיל את כל הקווים בכל הארץ, אז כל חברה תנסה לבדל עצמה, ובכך למשוך אליה לקוחות. זכות הבחירה תהיה בידיי הצרכן. באופן טבעי, תדירות האוטובוסים תהיה גבוהה מאוד עד שלא יהיה צורך להמתין, המחירים יירדו ורבים יעדיפו אוטובוס על פני רכב.  רק בדרך זו כולם יהיו מרוצים.
איך זכות הבחירה תהיה בידי הצרכן?
10/03/10 00:16
1צפיות
אם יש אוטובוס שמגיע כל שעה ומופעל ע"י 3 חברות, אני לא אחכה שעתיים לחברה "שלי" אלא אעלה על הראשון שמגיע.
תהיה יותר בחירה
10/03/10 00:35
2צפיות
מי שירצה לעלות על הראשון שמגיע, יוכל כמובן לעשות זאת, ומי שירצה לחכות גם. כל החלטה תהיה בידי הצרכן. לפי הפנטזיה שלי תהיה תדירות גבוהה, זה לא יבוא במקום, כמו שהמצב היום, אלא זה יבוא בנוסף, כך שלא יהיה צורך לחכות 3 שעות.
למה שתהיה תדירות גבוהה?
10/03/10 00:47
1צפיות
ב-99% מהקווים זה יוריד את הרווחיות הרבה מתחת לאפס.
המטרה היא לעודד את הנסיעה בתחבורה ציבורית
10/03/10 01:14
אם יחשבו רק על הרווחיות, המצב לא יישתנה. ברגע שיהיו תנאים טובים בנסיעה באוטובוס, ולא יהיה מונופול- כך שכל חברה " תרדוף " אחרי לקוחות, ליותר אנשים תהיה סיבה לנסוע באוטובוס (כיום האזרחים מעדיפים לנסוע ברכב ולוותר על ההמתנה והצפיפות שיש באוטובוסים), וכך השוק ייגדל ולכל החברות יהיו נוסעים. כמו שבכל תחום אחר נוספו חברות לשוק והן הצליחו להתקיים, אני משוכנע שגם בתחום הזה יהיה כך.
ומה יעשו באזורים מבודדים שכמות הנוסעים
10/03/10 01:53
קטנה?
הרי לאף חברה לא יהיה כדאי לסוע לשם.
נוסעים לא חסר, נהגים כן.
10/03/10 02:22
תמיד יהיו נוסעים, כי מדובר בנסיעה זולה בהשוואה להחזקת רכב. לא צריך לחפש חנייה, ולא לשלם ביטוח וכו'. זה ברור אני לא מגלה משהו חדש. העניין האמיתי הוא זה התחרות בין חברות התחבורה הציבורית, שתמיד קיים ויתקיים. וכדי להגדיל את הרווח השנתי בחברה (כמו כל חברה), הם יעשו הכל כדי לרצות את.... החברים בחברה. כדי לרצות את החברים בחברה, הם צריכים לקוחות ואילו הנוסעים, האנשים. נוסעים זה נושא שמאד חשוב להם, אך זה חשוב כי השיקול הוא כספי גרידא.
º
10/03/10 03:12
1צפיות
מבשרת! אתה ממש איש בשורה......
10/03/10 08:00
הלואי והעולם היה אידאלי כמו שאתה מצייר אותו.
אפילו  אם זה רק בתחום התח"צ.
"נוסעים לא חסר" זו תשובה לא נכונה. ברוב
10/03/10 13:58
הקווים "חסרים נוסעים". הקווים העמוסים והרווחיים נמצאים במיעוט. רק אגד מפעילה היום כ 1.300 קווים (!). הלוואי ושליש מזה היו קווים רווחיים, או שלפחות חלק מהנסיעות בהם היו רווחיות - הרי צריך לפעול גם בלילה ולהסיע אוטובוסים עם 5 נוסעים מנצרת עילית עד לתל אביב (לדוגמה).
האוטובוסים של חברת 'דן' כן מלאים
10/03/10 15:02
וזה אני מתכוונת לשעות השיא. יש מצבים שבאמת תנועת הנוסעים היא דלילה מה שנקרא "שעה מתה". אך יש קווים כמעט ברובם של חברת 'דן' שהאוטובוסים עמוסים באופן ניכר. לא יודעת מה קורה באגד ובשאר החברות. זה לא חדש שאין מספיק  נהגים.
רואים לעיתים קרובות מאד שאותו קו מגיעים 2 אוטובוסים אחד אחרי השני, והשני תמיד נראה כמעט ריק. זה לא ברור מהי הסיבה???
אם מגיעים שניים-שלושה אוטובוסים יחד זה אומר
10/03/10 15:06
שיש עומס בדרך
תשובה לאוהד 11, נכון מאד
10/03/10 15:22
ולכן האוטובוסים נראים ריקים בחלקם.
שלא לדבר על כך שלא טורחים לקבוע תחנות ויסות
10/03/10 16:51
באמצע הטור כמקובל ברוב העולם המערבי, דבר שעוזר לרווח את תדירות הנסיעות...
אף חברה פרטית לא תיתן שירות מתוך טוב לב.
10/03/10 08:18
3צפיות
ההצעה שלך לא תיצור תחרות אלא ג'ונגל: קווים רווחיים ייהנו מתדירות גבוהה ותחרות פרועה (כולל עבירות תנועה) על לב הנוסעים. קווים פחות רווחיים יהפכו לבלתי נסבלים וקווים לא רווחיים יינטשו כליל. (ואגב - מי יקבע את מסלולי הקווים?)

כמו בתקשורת ובעוד תחומים, אין מנוס מרגולציה חזקה גם בתחום התחבורה הציבורית. התחרות יכולה להיות על הזכיון להפעלת קו. תחרות "אמיתית" כמו שאתה מציע לא תעבוד (אני לא מכיר אף מדינה מסודרת שיש בה דבר כזה).
º
זה קצת דומה למוניות השרות והחאפרים?
10/03/10 08:51
הזדהות עם דברי עמית 1270 ותגובה לאחרים
10/03/10 09:18
אתה ממש צודק עמית , אך לדעתי וכך גם נראה בפועל, התחרות בין 'דן' ואגד למשל, מטיבה עם הלקוחות. בנוסף, מי שקובע את תכנון המסלולים זה כמובן משרד התחבורה. החברות תחבורה הציבורית בסך הכל מגישות בקשה לצע,ד מסויים שהם מעוניינים בו, למעט עיניינים "פוליטיים" פנימיים.
º
איזה תחרות ?
10/03/10 09:23
תחרות על ליבם של הנוסעים
10/03/10 09:53
2צפיות
º
העולם יפה!
10/03/10 10:26
כדי לראות את זה קורה בפועל אפשר לנסוע לאנגליה
10/03/10 09:35
1צפיות
לאיזורים שמחוץ ללונדון. בהתחלה הייתה תחרות פרועה בקווים מסויימים ונטישה של קווים לא רווחיים. כיום איזורים שלמים כבר אינם מרושתים, אולם ישנה השלמה מסויימת של קווים לא רווחיים באמצעות מכרזים של רשויות מקומיות.

בסופו של דבר התמזגו/גוועו החברות הקטנות ונשארו מספר מפעילים גדולים, כאשר כיום יש במקרים רבים מונופול על תפעול קווים מסויימים, אבל מונופול ללא רגולציה מהותית.  באיזורים רבים מחוץ ללונדון, יכולים לקנא במצב בארץ.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bus_deregulation_in_G...
זו אינה הפרטה, אלא רפורמה
10/03/10 06:59
2צפיות
דן היא חברה פרטית ואגד היא אגודה שיתופית, אף אחת מהן אינה ציבוריצ או ממשלתית.
זה כבר לא נקרא תח"צ
10/03/10 08:22
אלא המלא(בכסף) שורד..
הזיות... מי יבצע נסיעות לישובים מרוחקים עם 10
10/03/10 12:09
נוסעים ביום? הלו"ז אולי יגדל אבל רק בקווים בהם יש ביקוש.

לרוב המכריע של הקווים בארץ אין ביקושים גדולים והם קיימים רק מכיוון שהמדינה מחויבת לספק תחבורה ציבורית לכל האזרחים, גם לאלו שגרים על הר ולא יורדים ממנו אף פעם.
רע מאד
10/03/10 12:57
בעבר לפני שהיה אגד -היו הרבה חברות שהתחרו והיה בלגן ולא היה ברירה אלא להתאחד והוקם אגד,
זה לא יועיל לנו אלא יהיה הרבה הרבה יותר גרוע אם כל חברה תעשה מה שהיא רוצה
יש לנו מוניות שרות ומה זה מועיל? הם משתלטים על תחנות האוטובוס נעמדים ולא יוצאים עד שמתמלאים ,כל רצונם לעקוף אוטובוסים לא למען הנוסעים בכלל וכל הזמן יש רעש בקשר ורבים עם נהגים אחרים ,
לפי מה שקראתי כך היה לפני אגד ,וזה לא יועיל לאף אחד ,
מה שצריך זה שליטה על החברה /חברות  אם זה רק אגד או הרבה לא משנה העיקר שיהיה פיקוח רציני וענין רציני לפתח את התחבורה בארץ ,לא מומלץ לתת לכל חברה לעבוד חופשי
קח לדוגמא את הגליל העליון ונהרייה.
10/03/10 13:48
רוב הנסיעות שם בתקופת אגד היו ע"י מוניות שירות, אפילו חילקו כרטיסיות משלהן.
והתדירות של אגד הייתה מאוד מאוד נמוכה. (היו מקומות עם תדירות של 2 אוטובוסים ביום
ומוניות שירות כל שעה)
מדוע בזמן אגד לא היו יותר אוטובוסים (או מיניבוסים) בתדירות יותר גבוהה?

אני לא יודע מה המצב שם היום, אני אשמח לקבל עדכון.
º
10/03/10 13:53
מה שצריך לעשות, זה בדיוק ההפך ממה שאתה אומר.
10/03/10 15:55
צריך חברה אחת, המפוקחת בצורה הדוקה עיי הרשיות, שתפעיל את כל התחבורה בארץ. תחרות בתח"צ גורמת רק לבעיות, לחברות מתחרות אין אינטרס לשתף פעולה ולכן נוצרת תחבורה מבולגנת, שאין לה נגיע לצרכים האמיתיים של הנוסעים, ואין איטגרציה בין חלקים שונים של המערכת, הדבר הראשון שצריך לתחבורה ציבורית יעילה.

מה שאתה מציע זאת תחבורה ציבורית מהמערב הפרוע. יש כבר בארץ דוגמאות לכך, זה נקרא מונית שרות. כלי תחבורה שפועל רק בשעות רווחיות, יוצא רק כשהוא מלא ויש אפס התחשבות בסוגי אוכלוסיה או צרכים מקומיים (כל מי שעולה משלם את אותו המחיר, אין מנויים, וכו').

כמעט בכל מקום בעולם שיש תחבורה יעילה ומתקדמת, זו חברה אחת לכל איזור גדול, המפוקחת עיי הרשויות המקומיות והמפעילה את כל - או כמעט את כל סוגי התחבורה באיזור בו היא עובדת.
לא מדוייק אבל בכיוון
10/03/10 16:57
לא חברה אלא רשות. היא לא חייבת להפעיל את הקווים, אבל עליה לפקח, לקבוע את הרשיונות ולהציג לציבור מיתוג אחיד. כדוגמת לונדון למשל מרובת החברות אבל עם מערכת אחידה ומשומנת.
º
10/03/10 17:38
האם ההצעות הללו בסופו של דבר יגרמו
10/03/10 20:14
ליותר אנשים לנסוע באוטובוסים?

איך אתם מסבירים את העובדה שבארץ קטנה כמו ישראל יש את חברת האוטובוסים השנייה בגודלה בעולם? אגד

האם לא עדיף שבמקום מוניות שירות תהיה תחרות בין חברות אוטובוסים מסודרות?

לא הבנתי מה הכוונה שחסר נהגים? אני בטוח שיש הרבה מאוד אנשים שיישמחו לעבוד בעבודה זו, ולגבי הטענה שאין נוסעים בקווים מסוימים, יכול להיות- אבל אני נתקל בנסיעותיי כמעט תמיד באוטובוסים מלאים כך שאני לא יכול לאושש טענה זו. כמובן שבקווים שאין להם ביקוש רב, לא תהיה תדירות מאוד גבוה אלא רק כמה שצריך, אבל אני מאמין שאם התנאים יהיו טובים לא יהיו חסרים נוסעים, ויהיה אפשר לנסוע בכל הקווים לא בדוחק.
גודלה של אגד אינה קשורה
10/03/10 23:51
אגד היתה במשך שנים מונופול (דואופול באיזורים מסויימים). אני לא מצדד בכך אלא במודל הלונדוני, שבו מתחרות החברות על מנת לזכות בזכיונות להפעלת קווים. הפעלה בלבד - לא מפות, לא כרטוס, לא מידע, לא בטיח.  הקווים שייכים לרשות והחברות בסך הכל מהווים קבלני ביצוע.

שים לב - המודל שאתה מציע הביא באנגליה לירידה של עשרות אחוזים במספרי הנוסעים, כשלון מוחלט. המודל הלונדוני הביא לעליה של עשרות אחוזים באותה תקופה.
º
גודלה אינו קשור, כמובן
10/03/10 23:52
º
שרשור הכוונה ומודיעין 10/3
53תגובות
09/03/10 23:39
59צפיות

(המשך...)
רכבת ישראל
09/03/10 22:12
1צפיות
הריני להודיעכם כי בתאריך 22.5.2010 תיערך הופעת ענק של Metallica באצטדיון רמת-גן
קחו זאת לצומת לבכם, ייתכן ביקוש רב לשירות הרכבת מסביבת האצטדיון לכוון צפון ודרום.

לי כבר יש כרטיס, ולכם?

מצטרף לבקשה!!!
09/03/10 22:33
2צפיות
רכבת ישראל היקרה - אנא לתשומת לבך!

וכרטיס אני מקווה שיהיה גם לי בקרוב. במקרה יש לי גם יומולדת באותו יום.
º
מומלץ לשלוח פנייה בכתב לפניות הציבור של הרכבת
09/03/10 22:57
1צפיות
º
בשביל מה, יש לר"י נציגות כאן.
10/03/10 01:15
אתה צודק!
10/03/10 08:52
שכחתי
ושתהיה גם רכבת לכפר סבא
09/03/10 23:40
והוד השרון.
היי מאיט חלקיקים,
10/03/10 10:47
1צפיות
היי, בוקר טוב,
ההופעה מתקיימת במוצאי השבת, והיא תתחיל בשעות בהן רכבת ישראל תתקשה להיערך לתיגבור רכבות לצרכי הגעה למופע, עם תחילת פעילות החברה לאחר השבת.
עם זאת, נערכה פגישה בין נציגי רכבת ישראל ומפיק האירוע ונבחנת אפשרות לתיגבור רכבות עם סיום המופע.
כמובן שנדאג לעדכן על כל התפתחות בעניין.

בברכה,
שרית
רכבת ישראל
תודה על תשומת הלב.
10/03/10 13:34
הדגש העיקרי במופעים כאלה, בד"כ, הוא באמת בסיום המופע;
במקרה הספציפי המדובר, בגלל שמדובר במוצ"ש, תהיה בעיה גם בתחילת האירוע, ולכן אנו מקווים כי ימצא פתרון, ואנו סומכים עליכם.
תודה רבה על ההתייחסות, מקווה לבשורות טוב בעניין הנ"ל.
ושאלה הקשורה למכרזים:
10/03/10 19:42
ביום שני - 08.03.2010 הופיעו בעיתון "ידיעות-אחרונות" 2 מודעות תיקון לשני מכרזים של הרכבת העוסקות בדחיית מועד ההגשה למכרזי הקטרים והקרונות. משום מה - תיקונים אלה אינם מופיעים באתר האינטרנט של הרכבת, גם לא 60 שעות לאחר מועד הפרסום שלהם בעיתון. לעניות דעתי יש פה טעם לפגם משום שהמפסיד במכרזים יוכל להיאחז באי הפרסום הזה בטענה שלא קרא את "ידיעות-אחרונות" כי אינו ישראלי - כלומר להגיש אפילו ערעור על תוצאות מכרז שלם בטוענה שלא הספיק להתארגן כמו אחרים או לומר שאילו היה לו יותר זמן, היה מגיש עבודה יותר מקצועית. לתשומת ליבך ולתיקון הענין אודה. בברכה, .
º
זה מופיע תחת Notice 3 במכרז הקטרים באינטרנט
10/03/10 21:14
עכשיו שמתי לב אך הנוסח שונה מהעיתון
10/03/10 21:56
ותמיד נהוג לציין "הודעה לעיתונות - תיקון" או "תיקון נוסף". NOTICE 3 פורסם בפברואר ואילו ההודעות לעיתונות בכתב פורסמו רק שלשום, כלומר שוב פגם כפול בפרסום, מה גם שהנוסח שונה ומטעה. משהו פה לא מרגיש לי טוב..........................
ערב טוב.
בנוסף, מי שקנה את מסמכי המכרז
11/03/10 03:08
יודע בידי הרכבת באופן אישי.
והדבר הכי מפגר כמובן
11/03/10 03:12
זה שפרסמו בnotice 3 אבל כמו שציינת, בדף הראשי שממנו הלינק ל notice 3 השאירו את התאריך הישן.
º
האם יופעל שאטל גם להוד השרון וירושליים?
10/03/10 21:48
טוב לשמוע. מקווה, שגם קווים שלא זכו באירועים
11/03/10 16:46
שונים בעבר לשירות רכבות, יזכו הפעם, כמו הקו לירושלים, הקו לבאר שבע והקו לכפר סבא.
חדשות מוסיקה טובות.
11/03/10 16:47
יש לקוות לאירועי מוסיקה מוצלחים נוספים ולשירות תחבורה ציבורית (אוטובוסים ורכבות), בהתאם.
עדכון מתחנת האומה
46תגובות
09/03/10 19:25
13צפיות
עם התקדמות העבודות להנחת המסילות של הרכבת הקלה מול התחנה המרכזית, סוף-סוף ניתן להתגנב אל עבר פי התהום הקרוי "תחנת האומה" ולהציץ פנימה.
מה אומר לכם? התמונות להלן צולמו בעזרת הסלולרי ואני מקווה שהן מעבירות בצורה מהימנה את המראה.

עם התחדשות העבודות במקום, התחילו לחפור את הפיר האנכי...

(המשך...)
עם התקדמות העבודות להנחת המסילות של הרכבת הקלה מול התחנה המרכזית, סוף-סוף ניתן להתגנב אל עבר פי התהום הקרוי "תחנת האומה" ולהציץ פנימה.
מה אומר לכם? התמונות להלן צולמו בעזרת הסלולרי ואני מקווה שהן מעבירות בצורה מהימנה את המראה.

עם התחדשות העבודות במקום, התחילו לחפור את הפיר האנכי אל בטן האדמה. מדהים להסתכל מלמעלה על הפועלים הנראים בעומק כזה כנמלים.
היום עומדים במקום שני עגורנים של תעבורה האחראים להוריד אל תוך הבור את הבאגרים המשמשים את הכורים.
מדהים לראות את שכבת הסלע הקשה והאחידה לכל עומק הבור. בהחלט עבודה לא קלה!
"סיוט ושמו קו 19"
09/03/10 18:35
12צפיות
השבוע הפיצה האגודה מייל ובו המשפטים האלה: "משרד התחבורה מתכנן לקצר עד כדי ביטול את קו 19, לעצור אותו ברחוב יפו ולהכריח את הסטודנטים לעבור לקו אחר שיגיע להר הצופים דרך מאה שערים... אנו רואים בחזרה למסלול זה מעשה חלם ועדות לביטול הישגים משמעותיים קודמים של סטודנטים".

סיוט ושמו קו 19
חתונה מעורבת לא? תחבורה מעורבת כן??
09/03/10 19:20
5צפיות
 חתונה מעורבת לא? תחבורה מעורבת כן??
צולם היום בירושלים.
º
אני דווקא בעד הנחש והתזמורת.
09/03/10 19:44
כמה נמוך אפשר לרדת...
09/03/10 20:14
2צפיות
נחש?! היו מציירים כבר שטן וזהו. ומה הקשר לחתונה, לעזאזל?!
זה מזכיר את הפרסומות של משרד ההסברה
09/03/10 20:22
1צפיות
"ככה רואים אותנו בעולם"....

קשה להאמין שזה אמיתי.
º
צודקים. הגיע הזמן להפסיק עם חתונות נפרדות
10/03/10 00:14
ל תחנה מרכזית "לחרדים בלבד"
10/03/10 00:30
רעיון נחמד, אבל למה דווקא בהר חוצבים, מרכז ההייטק של ירושלים?

nrg מקומי
ללא קשר לכתבה עצמה: אחד הסימנים
09/03/10 21:04
3צפיות
או אחד המאפיינים ההיסטוריים הברורים היה קו 9 להר הצופים. אפילו ביום 12.06.1967 חזרו והדגישו את הנסיעה ההיסטורית של קו 9 להר הצופים. אין לי ספק שאבא שלי וחבריו מתהפכים בקברם על השינוי של 9 ל-19 או ביטול קו 9 להר הצופים. בין השנים 1948 ל- 1967 הקפידו מאוד בקואופרטיב "המקשר" לא לנפק את הספרה "9" לשום קו אוטובוס אחר !!! בתשע-עשרה השנים הללו לא פעל בירושלים קו 9 והספרה נשמרה רק לקו להר הצופים אם תשוחרר הדרך מתי שהוא. וזה אכן קרה ביוני 1967.
מי הדביל שהחליט על השינוי על-פי הכתבה ומי הדביל שהחליט לשנות את המסלול ההיסטורי של קו 9 להר? עוד שינוי טיפשי. לא היה צריך לגעת - לא במסלול המקורי והארוך ולא במספר הקו. אילו אברהם דוד ליכטמן ז"ל, היה כיום בין החיים, לא היה כוח בארץ הזו שהיה מסוגל או מעיז בכלל לגעת בקו 9 המקודש להר הצופים. בושה וכלימה. בירושלים לא מכבדים את ההיסטוריה.
וקו 15 לקטמון שהפך ל-13...
09/03/10 23:56
2צפיות
וזה עוד כלום. עפ"י המקומונים, בקרוב תהיה מהפכה של ממש במספרי הקווים ומסלוליהם. שמעתי שקו 18 (המיתולוגי בפני עצמו) יקוצר ומספרו ישונה ל-24 משום מה.
º
ולפני שהיה 15 הוא היה...4. (1951).
10/03/10 00:23
º
טוב, זה לפני תקופתי.
10/03/10 00:46
רגע, אתם אומרים שביטלו את קו 9 ?
10/03/10 07:14


ידעתי שאני נוסעת יותר מדי למלון המלך דוד / סיטדל

ולא להר הצופים...........

(טוב, נו ... תיירים )





º
לא ביטלו, רק קיצצו
10/03/10 08:07
מישהו יודע מהו התיכנון האמיתי?
09/03/10 22:34
1צפיות
להערכתי האישית, אגודת הסטודנטים ניזונה משמועה לא מדויקת. כלומר שהחלק של נסיעה דרך מאה שערים אינו נכון.

לעומת זאת, פיצול הקו דווקא נשמע הגיוני, וזאת משתי סיבות:

1) קו 19 הוא למעשה שילוב של שני קווים: קו משכונות הדרום למרכז (וגם קו חוצה דרום), וקו ממרכז העיר להר הצופים. מרבית הנוסעים בקו מתחלפים במרכז העיר, ואולם התדירות ממרכז העיר מושפעת מהפקקים בחצי הראשון של הקו.

2) כאשר תופעל הרק"ל, קו 19 יאלץ לסיים את מסלולו במרכז העיר (או ביעד קרוב אחר כמו שער יפו), היות שהמשך הקו יכוסה ע"י הרכבת וקו השאטל מתחנת גבעת התחמושת להר הצופים (שבלי מידע מוקדם אני מעריך בסבירות של 99% שיהיה קו כזה). לכן, מתחילים "להכין את הקרקע" כבר היום ומקצרים את קו 19 למצבו החדש (בדומה למה שנעשה עם קווים 71, 72).
כלומר שכל סטודנט ייקח 2 אוטובוסים + רק"ל?
10/03/10 19:51
3צפיות
במקום שסטודנט שעולה ברחביה או ניות (שתי שכונות 'מפוצצות' בסטודנטים) יעלה על קו 19 (המלא עד אפס מקום) מהבית עד לקמפוס, הוא יצטרך לקחת אוטובוס למרכז העיר, רק"ל עד לגבעה הצרפתית (הרכבת לא מגיעה לקמפוס!!!) ומשם עוד אוטובוס עד לקמפוס, וזה כשצריך להגיע לשיעור ב-08:30 בבוקר? באמת שאין דרך טובה מזאת 'לייבש' את מרכז העיר מסטודנטים, שגם ככה סובלים לא מעט בנסיעה הלוך וחזור לקמפוס.

מה הבעיה שקו 19 ימשיך במסלולו גם אחרי שתעבוד הרכבת? הרי לא סוגרים את כביש 1, והרכבת לא מגיעה להר הצופים. אין מה לעשות, יש 24 אלף סטודנטים בעברית מתוכם 18 אלף מגיעים להר הצופים כל בוקר. צריך להשאיר את קו 19 כמו שהוא, למרות שאפשר לקצר אותו באזור קרית יובל, ולהחזיר לחיים את קו 30 שנרצח בדם קר ללא צורך בשנה שעברה כדי לשפר את השירות למזרח מרכז העיר (רחוב כורש) ולגילה.  
שאטל ו-19
10/03/10 20:10
2צפיות
אכן יהיה שאטל מעגלי להר הצופים ולו שתי תחנות החופפות לרכבת: האחת בצומת הגבעה הצרפתית והשניה בגבעת התחמושת.

לגבי קו 19, היות ואין כיום אלטרנטיבה ראויה לקישור בין הר-הצופים למרכז העיר מלבדו, אולי עדיף לדחות את ביטולו לפעימה האחרונה, הסמוכה ביותר להפעלת הרכבת.
בחזרה לפורום
האזור שלי בפורום