לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לפורום ``תחבורה ציבורית``

שעות הפעילות:
ימים א`-ה` - כל היום
ו` וערבי חג - כל היום
שבת - כל היום

בפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד.

אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה במנות האוכל במטוסי אלעל.

* לא לשכוח לענות על הסקר - מי שמצביע משפיע

מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הדקו חגורות ושתהיה נסיעה טובה,
מודיעין (i) לשרותכם.

עיתונים בקו 20 של דן
02/03/10 21:32
היו נסעתי בקו 20 של דן וסוף סוף הרגשתי שיש חווית שירות. תמיד באתר של דן יש פרוסמת שבדן יש עיתון, אני נוסע כל יום בכמה אוטובוסים של דן בעיקר באשכול פ"ת ואף פעם לא ראיתי, מלבד עיתון ישראל היום שהיה פעם אחת בלבד בקו 50.
אז היום בקו 20 מעל הגלגלים הקדמיים, איפה שיש מקום ריק ובדרך כלל בני נוער יושבים שם, היה מתקן עם עיתונים "ישראל פוסט". ממש מדהים ותודה לדן על השירות הזה (רק חבל שהעיתונים של אתמול)
העיתונים נמצאים בעיקר באוטובוסים שמשובצים
02/03/10 21:52
בקווים שמגיעים למסוף רדינג.
למה?במסוף רידינג יש חלוקה של ישראל פוסט?
02/03/10 22:10
ועכשיו אני מבין למה בפ"ת אין אף פעם עיתונים, אין אף קו שמגיע לרידינג
º
כנראה שזו הסיבה...
02/03/10 22:41
1צפיות
º
דיווח באתר חו"לי על נסיעת הנסיון של הרקל"י-ם
02/03/10 20:29
7צפיות
כתובות אינטרנט מצורפות:
כרגיל, הדיווח מתובל בפוליטיקה...
02/03/10 21:30
אפילו מגזין רכבתי מכובד לא הצליח להתאפק.
בקשה להעלאת כתבה על התח"צ בי"ם
02/03/10 23:43

שלום לכולם,

ביום שישי האחרון פורסמה כתבה ארוכה ומפורטת עם כל השינויים הצפויים בקווי האוטובוסים בעיר ביום בו תחל את פעולתה הרכבת הקלה בצורה סדירה.

רציתי לשאול ולבקש, מכיוון שאין את הכתבה באתר המקומי של ynet, אם יש למישהו את הכתבה שיוכל בבקשה לסרוק ולהעלות לכאן.

תודה רבה ויום טוב לכולם.
עוד מחאה מקורית בירושלים
03/03/10 00:25
הנוסעים המזמרים מוחים על התחבורה

המחאה נגד התחבורה הציבורית בירושלים תפסה הבוקר כיוון מקורי: כמאה איש חמושים בגיטרות ושירונים פשטו על עשרה קווי אוטובוס והחלו לשיר. המטרה: להעלות את המודעות לנושא. קבלו הצצה לנוסעים המזמרים
ומהזווית של המארגנים...
03/03/10 16:45
ועוד מחאה מקורית בירושלים
04/03/10 09:52
ועוד בירושלים: קו 27
03/03/10 16:47
קו 27, אחד מהצפופים בעיר, מציע נוחות נסיעה יוצאת דופן - בתנאי שתמתינו לעשר בבוקר

תופסות קו
קו איום ונורא. במיוחד כאשר "מתמזל" מזלך וזכית
03/03/10 22:40
לנסוע בתולעת הזו שנקראת מפרקית 405.
º
סרטון של הנסיעה הבכורה לרכבת הקלה ביוטיוב,
04/03/10 13:27
כתובות אינטרנט מצורפות:
סוף-סוף משהו רלוונטי ביו-טיוב על הרק"ל
04/03/10 17:09
עד עכשיו סרטוני תעמולה של האויב זכו שם לרוב הצפיות, תחת התגיות "Jerusalem LRT".
אריק,זה רק אני או-
04/03/10 17:56
שמפלס הדלתות של הרכבת גבוה מגובה הרציף בסרטון??
נראה לי זהה או כמעט זהה..
04/03/10 19:15
אם זה גבוה בשני ס"מ, עדיין לא צריכה להיות בעיה. לפי סרטון קשה לדעת, אבל נראה שהמפלס די זהה (יש מין מדרגה קטנה מתחת לדלת, והיא קרובה מאוד לשפת הרציף).
עפ``י הביקור-
04/03/10 19:27
האחרון שלי ברכבת הקלה של ברצלונה, אני זוכר שהבליטה בתחתית הדלת דווקא מצמצמת את הרווח בין הרציף לרכבת ומאפשרת מעבר ללא רווח וללא הפרשי גובה. אני מקווה שפה מדובר בטעות שלי
לזה התכוונתי. נראה לי שהיא קרובה מאוד
04/03/10 20:18
לשפת הרציף.
תן לגלגלים
04/03/10 20:26
קצת להישחק..
º
וואלה, שכחתי!
04/03/10 20:29
º
לא חשבתי על זה
04/03/10 21:40
º
233942 צפיות במופע של מרדכי קידר:
04/03/10 18:17
כתובות אינטרנט מצורפות:
לפחות זה מאזן את התמונה...
04/03/10 19:23
תודה על הקישור! (אם כי מר קידר לא התייחס לנושא הרכבת, אלא לבנייה באופן כללי).
סדרה חדשה, אוטובוסים ישנים
02/03/10 15:56
2צפיות
הייתי בטוחה
04/03/10 01:08
שאני אקבל לפחות זיהוי של האוטובוס....
תראי, לפי הפרומואים יש שם שני אוטובוסים:
04/03/10 07:05
2צפיות
ליילנד רויאל טייגר עם מרכב קאוצ'. יתכן שזה האוטובוס ללימוד נהיגה מהמוזיאון וייתכן שזה אוטובוס אחר שנגרר מערד.
בנוסף, יש גם מרצדס O305 עם מרכב ווספה עם מרכב חתוך, שגם הוא נגרר מחניון ה"רזרביות" של המוזיאון בערד.
למה
04/03/10 08:19
1צפיות
מוזיאון אגד בחולון צריך אוטובוסים רזרבים?
º
אם אחד ניתקע הרזרבי יבוא לחלץ אותו.....
04/03/10 09:53
1צפיות
º
thanks!
04/03/10 19:07
1צפיות
מידע מתת"ל 13 - רכבת העמק
02/03/10 15:39
32צפיות
בעקבות הדיבורים על הקמת רכבת העמק החדשה, אני מצרף מפות שככל הנראה על פיהם יבנה הקו, מיותר לציין שככל הנראה המפות הוצגו כאן כמה פעמים, לחדשים שלא קראו.

*הקישורים יפעלו רק בדפדפן אינטרנט אקספלורר, שימו לב.
**הקישורים דורשים תוכנת Acrobat reader

גליון 11 מרכז תחבורה מרכזית המפרץ
http://www.mmi.gov.il/IturTabotData/tma/תתל%2013/t...

גליון 1-2 לב המפרץ מזרח,נשר,העמקים
http://www.mmi.gov.il/IturTabotData/tma/תתל%2013/t...


גליון 3-4 אלרואי, כפר ברוך
http://www.mmi.gov.il/IturTabotData/tma/תתל%2013/t...

גליון 5-6 כפר ברוך המשך, עפולה, מרחביה (שימו לב למיקום הכמעט-טוב של התחנה, כמעט-מרכז העיר)
http://www.mmi.gov.il/IturTabotData/tma/תתל%2013/t...

גליון 7-8 מרחביה המשך, א"ת גבלוע
http://www.mmi.gov.il/IturTabotData/tma/תתל%2013/t...

גליון 9-10 כלא שאטה, בית שאן
http://www.mmi.gov.il/IturTabotData/tma/תתל%2013/t...


אני משער שהתכוונת
02/03/10 16:24
כמעט בעפולה..
תודה! הכל עובד יופי גם בפיירפוקס
02/03/10 16:28
כאשר מותקן תוסף מתאים לקריאת קבצי PDF.
תודה רבה!!!
02/03/10 23:23
עובד יפה מאוד גם ב-CHROME בלי להתקין שום דבר

º
תנועה של אגד ואפיקים
02/03/10 15:08
11צפיות
שיפורים בקווי אגד בדימונה, רחובות ועוד
02/03/10 14:08
3צפיות
החל מיום ראשון הקרוב יחולו שיפורים בקווי אגד בדימונה ובינה לב"ש, ובין ברחובות לירושלים.
כ"כ יחוול שינוי בקו 5 בחולון ותחנת המוצא של קווים 318/319 תועתק מחניון צ.ד למסוף קניון איילון
שיפור מערך התחבורה בדימונה
02/03/10 14:03
2צפיות
אגד משפרת את מערך הקווים בדימונה וממנה לב"ש
כתובות אינטרנט מצורפות:
קו חדש של אגד מרחובות לירושלים 439
02/03/10 13:58
3צפיות
אגד תפעיל החל מיום ראשון הקרוב קו חדש, 439, מרחובות לירושלים וחזרה דרך כביש 431, בנוסף לקווים 434 ו- 435.

בסוף שנות השבעים ותחילת שנות השמונים פעל קו 439 בין עזה לחברון וירושלים.
כתובות אינטרנט מצורפות:
º
שינויים באשכול יו"ש בחב' אפיקים
02/03/10 14:52
2צפיות
כתובות אינטרנט מצורפות:
º
ים נוספים באזור חיפה
03/03/10 09:57
3צפיות
כתובות אינטרנט מצורפות:
קווים חדשים למתחם "איקאה" החדש בראשל"צ
03/03/10 18:59
290צפיות
החל מתאריך 9/03/2010
כתובות אינטרנט מצורפות:
איך אני אוהב את אגד! קווים למשל בחיים לא היו
03/03/10 19:35
19צפיות
מוסיפים ככה
אני מנחש שיש כאן מעורבות של בעלי עניין
03/03/10 19:47
9צפיות
ואגד אינם היוזמים.
מעניין מה יהיה הלו"ז, הוא עוד לא פורסם.
03/03/10 19:44
7צפיות
דעתי בנושא: יכלו לנצל את פתיחת איקאה כדי לשפר את הקישור בין מערב העיר למרכזה, אבל במקום זה פספסו את ההזדמנות, האריכו קו שגם ככה ארוך ומפותל (84) ופתחו שני שאטלים חסרי הגיון (13 ו-22). במקום השאטלים אפשר היה ליצור קו שיסע ממרכז העיר דרך רכבת הראשונים לאיקאה, ומשם למערב העיר, וכך ייצור אלטרנטיבה לכל הקווים שנוסעים דרך רחוב רוטשילד הפקוק.
והרי לוח הזמנים של קווי איקאה:
04/03/10 07:57
17צפיות
13 מאיקאה לתחנה המרכזית החדשה והישנה: 20:30, 21:00.
13 בכיוון ההפוך: אין.

22 מהיר מרכבת הראשונים לאיקאה: כל 30-60 דקות, מתואם עם הרכבת (10 דקות אחרי הרכבת).
22 מהיר מאיקאה לרכבת הראשונים: כל 30-60 דקות, מתואם עם הרכבת בצורה בעייתית. האוטובוס מגיע לתחנה 5 דקות לפני הרכבת. קחו בחשבון שהנוסעים יגיעו עם קופסאות שמכילות רהיטים, אני לא אתפלא אם אנשים יצטרכו להמתין שעה לרכבת הבאה.

אגב, עוד לא מאוחר לשנות את קו 22 כך שישמש לחיבור בין מרכז העיר למערבה.

84 ייכנס לאיקאה בכל הנסיעות, חוץ מכמה נסיעות ראשונות וכמה נסיעות אחרונות.

ויש את קו 12 (ראשון-פלחמים) פעמיים ביום לכל כיוון.
אל תדאג, אף אחד לא יסע לאיקאה באוטובוס
04/03/10 13:30
5צפיות
חוץ מהעובדים.
º
לו"ז מוזר לקו 13, ביחוד שהוא בכיוון אחד בלבד
04/03/10 14:22
1צפיות
º
13 פועל בשעות שבהן אין 84.
04/03/10 19:50
2צפיות
לדעתי זה כדי לפזר את העובדים
05/03/10 01:30
1צפיות
במשך היום הם יגיעו למישמרות בכל שאר הקווים והמישמרת האחרונה תיסע בקו 13.
עדכונים נוספים מאגד
03/03/10 20:22
9צפיות
- קו חדש מרחובות לירושלים דרך כביש 431 - קו 439. בעקבות פתיחת הקו יש גם תגבור משמעותי של הנסיעות בין רחובות לירושלים, כמו שהיה כשהפעילו את קו 431 לראשון.
- עוד שתי נסיעות של 480 מהר הצופים לת"א. מעניין שלראשונה אגד מציינת שלנסיעה מסוימת משובץ אוטובוס עם אינטרנט אלחוטי.
- "מהפכה" בדימונה. אני לא מכיר את המצב לפני ואחרי, אבל לצערי תחנת הרכבת לא כלולה ב"מהפכה".
- קו פנימי חדש בכפר חסידים - רכסים, כנראה בעקבות אכלוס גבעה ג' החדשה.
- חלופה של 221 (חיפה-עתלית) שנכנסת לנווה ים דרך כביש גישה חדש. האם זה קשור איכשהו לתכנית ההפרדות המפלסיות?
נווה-ים: קו 221, קו 122 וקו הרכבת הייחודי
03/03/10 21:57
1צפיות
לדעתי הדבר אינו קשור להפרדה המפלסית. עד שנות ה-90 המוקדמות היה קו של אגד (122) שנגיע גם כן לקיבוץ, וזאת בנוסף ל-121 לעתלית. למעשה השינוי הוא חיבור נתק של למעלה מעשר שנים. לפני כמה שנים פתחו קטע כביש קצר שמחבר את השכונה המערבית בעתלית לנווה-ים, וזה כנראה עודד את הפעלת החלופה החדשה (כמו גם סימני התאוששות ראשוניים בקיבוץ, אחרי כ-2 עשורים של צניחה).

אגב, בשנות ה-50 וה-60 היה שירות של רכבת-ישראל לקיבוץ! קרונית שירות היתה מבצעת נסיעות בין תחנת עתלית למקום של ההפרדה המפלסית דהיום לטובת תושבי הקיבוץ. כאשר היו יורדים מהרכבת אנשים שמעוניינים להגיע לקיבוץ הקרונית היתה מקרבת אותם אליו (אם היתה זמינה והיה מפעיל). גם בכיוון ההפוך היה שירות בשעות מסויימות.
האינטרנט האלחוטי בקו 480 מהר הצופים קיים כבר
04/03/10 18:50
מספר חודשים.
כרזה שמחולקת בימים אלה ע"י אגד דימונה...,
04/03/10 10:08
4צפיות
שינויים צפויים בתחבורה הציבורית הפנימית של אגד בדימונה
על "מהפכה" בקווי התחבורה בעיר.

הכרזה הגיעה לידיי הבוקר בדרך הביתה,שקטע נסיעה בתוך המפעל נסעתי באוטובוס של סניף דימונה.
הסלוגן "כי אכפת לנו" של אגד מעצבן אותי.
04/03/10 19:55
2צפיות
כי אכפת לנו להעניק לכם שירות...
כי אכפת לנו שתבלו...
כי אכפת לנו שתשמעו תכנית X ברדיו...
כי אכפת לנו שתלכו להופעה של X...

סלוגן צבוע ומטומטם!
לשום חברה מסחרית לא אכפת מאף אחד חוץ מהרווחים שלה, ובטח ובטח שלא אכפת לה שהנוסעים שלה יילכו להופעה של זמר פלוני או למוזיאון אלמוני.
וחוץ מזה, תקנו אותי אם אני טועה, אבל כשאומרים "אכפת לנו ש..." הכוונה היא "מפריע לנו ש...". לדוגמה: "אכפת לך לזוז טיפה?" - "לא". אם עונים על השאלה הזאת "כן", זה אומר "לך חפש, אני לא זז מילימטר". וזה מה שאומרות הפרסומות של אגד!
º
זוית ראיה מעניינת!
04/03/10 20:02
1צפיות
"כי אכפת לנו"
04/03/10 21:01
2צפיות
למה הם לא מציינים שהשינוי בקוים נוצר בעקבות מאבק ועצומה שארגנו חלק מהצעירים בעיר וחלק מהסטודנטים בכפר הסטודנטים?
מהכרזה נשמע כאילו פתאום באגד החליטו להיות נחמדים לתושבי דימונה ולשפר את השירות שהיה תקוע במשך שנים.
º
אל תשכח שגם המכרז על דימונה וערד מתקרב...
04/03/10 21:09
1צפיות
אתה יכול לפרט?
04/03/10 21:33
1צפיות
פעם ראשונה שאני שומע על זה
בוודאי
04/03/10 22:47
1צפיות
המצב הוא שכאשר העבירו את "חבילת הקווים" האחרונה לידי מטרופולין, זו שכללה את ערד וירוחם, קווי דימונה נשארו בידי אגד בעקבות לחץ של העיריה. עכשיו הולכים לתקן את שתי התקלות - גם "להפריט" את קווי דימונה, וגם לקיים מכרז על קווי ערד כחוק.

לאחרונה החלו בהכנת המכרז, ותושבי ערד כבר התבקשו להפנות (דרך העיריה) הצעות, בקשות וכד'.

למיטב ידיעתי גם דימונה נכללת במכרז, בין השאר מכיוון שערד לבדה היא אשכול קווים קטן מדי. קווי דימונה שאמורים להיכלל במכרז (אם דימונה אכן חלק ממנו) יהיו הקווים הפנימיים, הקווים לב"ש ולירוחם וייתכן שגם קוי החרדים (358 ו-458) וקו חדש שיקשר בין דימונה לערד.

לאחרונה מצאתי מסמך רשמי של משרד התחבורה (שעוסק בנוגע לנגישות אוטובוסים לנכים) שבו נכתב "שחור על-גבי PDF" שהקווים הפנימיים בשתי הערים הללו הם חלק מאשכול ערד-דימונה שנמצא לקראת מכרז.

כמובן שעד שלא ייצא המכרז הכל עוד יכול להשתנות.
מה הולך פה? בסוף אילו אזורים יישארו בידי
04/03/10 22:51
2צפיות
שתי החברות הכי טובות?
לדן יישארו רק ת"א,ב"ב,ר"ג,גבעתיים,בת-ים,רמת השרון וקווי פ"ת-ת"א?
ומי יישאר לאגד- רק רחובות,אילת,חיפה,ירושלים וחולון? מה הולך פה???????
הורסים את התחבורה הציבורית!!!
אני חייב לציין שאתה משעשע
04/03/10 23:35
1צפיות
ע"פ מדד השירות של משרדי האוצר והתחבורה בתחום התח"צ דווקא מטרופולין נמצאת במקום גבוה בהרבה מאגד ומדן.

כך שאיזור הדרום אכן עובר לאחת משתי החברות הטובות בארץ.

המידע בהודעה זאת הוא על סמך מידע שמסר לי בשיחת סלן עם אדם שמתעסק בנושא התח"ץ במשרד האוצר ואיננו מידע רשמי.
ייתכן, אבל האם לקחת את הסיכון? אז במקום
04/03/10 23:47
1צפיות
אחד חברה הצליחה יותר מדן ומאגד. אבל ברוב הארץ אין הדבר כך. פשוט כייף לנסוע באגד ובדן, נהגים נחמדים בד"כ, אדיבים בד"כ (עם הדגש על בד"ג יש יוצאי דופן). ועוד דבר חשוב- הם מכירים את האזור בו הם נוסעים. מדוע זה חשוב? זה אולי יישמע משעשע אבל נהגי קווים בהתחלה לא הכירו את המסלולים ועשו טעויות, עד שבפ"ת נוצר מצב אבסורדי של שלטים ברמזורים עליהם היה כתוב למשל :"קווים-45 -סע ימינה".
עוד סיבה חשובה- אנשים רבים לא מכירים את היעד שהם רוצים לרדת בו, והם שואלים את הנהג. אך איך נהג שגר בגליל אמור להכיר את הרחובות הקטנים במרכז? במקרה הגרוע גם את הרחובות הראשיים הוא לא מכיר.
אבל אף אחד לא הבטיח שמטרופולין יזכו במכרז...
06/03/10 17:26
1צפיות
גם הקווים המופעלים ע"י מטרופולין נכללים במרכז יחד עם קווי אגד.
קישור למסמך
04/03/10 23:12
1צפיות
בנספח 7 יש רשימות יישובים.

ערד: "מתוכנן למכרז חדש, אשכול ב"ש/ערד/דימונה"

דימונה: "יש תכנית לשינוי מפעיל, הסכם תחרות לא נחתם עדיין, מתוכנן להעברה - טרם סוכם עם אגד"

הנתונים נכון לינואר 2010.
כתובות אינטרנט מצורפות:
גם על אשכול "אונו" של קווים רשום "יוצא למכרז"
05/03/10 08:40
1צפיות
האמנם? האם יש צפי סוף סוף להיפטר מחב' קווים??
מעלה-אדומים תעבור ל"אגד תעבורה"?
05/03/10 09:00
2צפיות
מגלים דברים מעניינים...
אני מאחת לכם בהצלחה, ושדן יחזרו אליכם, יחזירו
05/03/10 13:31
1צפיות
את 168 לימי הזוהר שלו, טשקט 56 יחזור לצאת בשעות הרשומות בלו"ז, ואולי גם מפרקיות לקו 68 מה שאין בקווים.
רשום גם שאשכול הנגב הצפוני ואשקלון יוצא למכרז
06/03/10 17:43
1צפיות
קשה לי להאמין שיחליפו את אגד תעבורה ואת מי יביאו קווים? זה סתם חארטה מי שעכשיו עובד יישאר לתמיד באותו איזור שהוא עובד.
º
כרטיסים
02/03/10 13:53
חופשי חודשי לדן ואגד- קיים דבר כזה?
02/03/10 11:31
שלום!

אני רוצה לדעת האם קיים חופשי חודשי כזה שתקף גם לדן וגם לאגד (וקווים-אבל זה פחות חשוב לי)?
אם כן, אז האם הוא יקר יותר מהחופשי חודשי הרגיל של דן וקווים?

תודה מראש לעונים!
כן יש משולב אגד ודן
02/03/10 12:46
הנה סוגי החופשי חודשי למרות שהם עברו לרב קו אז אני לא יודע איך זה
ואגד עדיין אין להם רב קו

ואם יש לך שאלות אתה יכול לעשות כמוני ולהתקשר ל דן - 03-6394444
הכרטיס המשולב נימכר
02/03/10 13:39
רק ע"י אגד כיוון שהוא מקרטון ולא רב קו, מחירו 350 ש"ח והקוד שלו הוא 48.
שאלה בנוגע לכרטיס הרב-קו
02/03/10 12:23
שלום!
לא מצאתי שרשור מתאים לשאלה הזו,אז אשמח אם תוכלו לענות לי -
אני מתכנן להנפיק היום כרטיס רב-קו ורציתי לדעת - האם בעת הטענת הכרטיס באוטובוס
ובעת העברת הכרטיס על פני ה"ברקוד" על מנת להכנס לאוטובוס,הנהג צופה בפרטיי האישיים? (שם,גיל וכו')

תודה רבה והמשך שבוע מצויין
º
02/03/10 13:11
כלומר שהנהג טוען כרטיס על סמך דעתו?
02/03/10 14:30
1צפיות
אם אני צריך טעינה של כרטיסיית נוער/מבוגר הנהג יטען לפי מראה ושיקול דעת?
º
שואל ביחס לנערים שנראים בוגרים לגילם
02/03/10 14:37
הכנסת הפרטים האישיים מתבצעת
02/03/10 14:49
בעמדת ההנפקה.
באוטובוס הנהג רואה את סוג הנוסע: רגיל, ותיק, נוער וכד' אבל לא את שמו ואת מס' הטלפון ועוד פרטים אישיים.
הבנתי,האם עדיין יש תחנת הנפקה בארלוזורוב?
02/03/10 14:59
בתחנת רכבת מרכז?


תודה רבה על התשובות עד עכשיו
º
שרשור הכוונה ומודיעין 2/3
56תגובות
01/03/10 23:56
3צפיות

(המשך...)
אריק ובועז: הקו הסיני לאילת...
76תגובות
01/03/10 23:32
7צפיות
דיברנו, דיסקסנו רבות על הקו היפני של "מאטשושיטה אלקטריק" ("פנסוניק") לאילת משנת 1974. כנראה שהסינים ראו את התכתובת הענפה כאן בפורום, התמלאו בקנאה והציעו הצעה שקשה לעמוד בפניה...
אתמול, 28.02.2010 הופיעה הכותרת...

(המשך...)
אריק ובועז: הקו הסיני לאילת...
דיברנו, דיסקסנו רבות על הקו היפני של "מאטשושיטה אלקטריק" ("פנסוניק") לאילת משנת 1974. כנראה שהסינים ראו את התכתובת הענפה כאן בפורום, התמלאו בקנאה והציעו הצעה שקשה לעמוד בפניה...
אתמול, 28.02.2010 הופיעה הכותרת הבאה משמאל בעיתון:
אם יהיה לי זמן אשתדל להביא את עיקרי המאמר בהמשך.
שאלות בקשר לרכבת העמק
01/03/10 23:01
לפי מה שפורסם בחדשות תוכנית לעשור הזה יצאה לפועל ובה רכבת העמק.
לפי כל מני פרסומים בעבר זכור לי שחלק מהתוכנית היא למשיך את הקו מעבר לבית שאן עד לירדן לעיר אירביד.

-מה בדיוק כוללת התוכנית והאם היא אכן תצא לפועל עם בניית הקו או שהמשכו לעיר אירביד היא תוכנית לעתיד היותר רחוק?


-איך אמור להתנהל הקו הזה? האם במסוף הגבול הנוסעים יצטרכו להחליף רכבת או שהרכבת מישראל תעבור את ביקורת הדרכונים ותכנס לתוך ירדן?
למה להיות מוטרד במה שיקרה לכל הפחות עוד 15
01/03/10 23:28
שנים
לגבי ההמשך לאירביד, לפקידי האוצר של הממלכה
01/03/10 23:33
ההאשמית הפתרונים.

על פי מה שפורסם לאחרונה, ההקמה תחל ב-2011 ותסתיים ב-2014. בשלב הראשון תיבנה מסילה לבית שאן "ובשלב מאוחר יותר" גם ההמשך למעבר הגבול, שבו יוקם מסוף מטענים. הפרטים המדוייקים לא ידועים עדיין, פשוט כי שום דבר לא באמת סגור... קיימות תכניות, אבל מה יבוצע, איך ומתי - את זה נדע רק בהמשך.
הקישור לירדן הוא לא יותר מתוכנית מגירה
01/03/10 23:38
והייעוד העיקרי של הקו לירדן הוא הסעת מטענים מירדן לנמל חיפה ולהיפך.

הנוהג המקובל ברוב מעברי הגבול בעולם הוא שהצוותים מתחלפים ולרוב גם הקטרים ורק הקרונות עוברים ממדינה למדינה.
לפי התוכנית, איפה יהיה הצומת בין "רכבת העמק"
01/03/10 23:42
והקו הראשי?
בתחנת לב המפרץ:
01/03/10 23:49
מסילת העמק תתפצל מהקו הראשי ממערב לתחנה הקיימת, ויוקם בה מסוף תחבורה מורחב שיאפשר מעבר נוסעים בין הקווים.
דווקא רכבת נוסעים לשם תוכל לפתח את התיירות
02/03/10 00:13
בין ירדן וישראל. ותוכל להוות מעבר נוח בין המדינות גם לתיירים זרים מאמריקה ואירופה שבאו לנפוש באיזור.
שלא לדבר על זה שזהו עוד צעד בקידום השלום .
Alstom Citadis 302 בברצלונה
01/03/10 13:16
3צפיות
אם בא לכם להרגיש קצת את החוויה הצפויה, צפו בסרטון הבא.
צולם ברכבת הקלה של ברצלונה, הדומה בצורה כמעט מושלמת למערכת הירושלמית מבחינת הציוד, מבנה התוואי וכו'.
כך זה יהיה אצלנו:
http://www.youtube.com/watch?v=4RH_cSGlzno
אגבף שימו לב לכמה דברים מעניינים:
01/03/10 13:20
1. ישנו קטע בעל מסילה בודדת...
2. מכונות הכירטוס, ממבט חטוף, נראות בדיוק כמו שלנו.
ועוד אחד
01/03/10 13:34
אכן, רב הדמיון למערכת הירושלמית.
01/03/10 18:20
חבל שאין בירושלים יותר קטעים עם מדשאה... בכלל, הרושם הוא שהקו הירושלמי הרבה פחות "ירוק". מקווה שזה רושם ראשוני וזמני, בהמשך העצים יצמחו והמראה ישתפר.

כמו כן, ישנו קטע שמזכיר את רח' ירושלים ביפו - עם שדרת עצים, מדרחוב ותחנות הרכבת באמצע.

אגב, מישהו יודע מה התחדש בעניין הקו האדום של גוש-דן? עד מתי תימשך הסחבת? מתי הדד-ליין "הסופי בהחלט" לסגירה הפיננסית?..
נחמד מאוד
01/03/10 22:53
אגב, שמתי לב שמעל למסילה אל הדפו יש רק כבל אחד. מתי מתכוונים לחבר גם את השני?
º
שאלה טובה
02/03/10 01:11
º
שרשור הכוונה ומודיעין 1/3
28/02/10 23:05
8צפיות
כפר סבא-חולון-תל אביב
01/03/10 09:48
1. כיצד מגיעים מכפר סבא לרחוב פנחס לבון לאזור של הביטוח הלאומי?
[שמתי לב, שתחנת הרכבת יוספטל קרובה לשם, אבל לצערינו זה לא עוזר בתקופה הקרובה].

2. מאזור פנחס לבון לאזור הצפוני של רחוב אבן גבירול?[אני יודע, שקווי "אגד" 92 ו-89 נוסעים מחולון לאזור זה של אבן גבירול. השאלה היא האם הם עוברים באזור זה של חולון]?

3. מאזור פנחס לבון לאזור צומת הפיל בגבול תל אביב-רמת השרון (אזור נווה גן החדש)?
אני מניח, שלנסוע באחד מקווי "אגד" (אולי גם "דן") לאזור דרך נמיר פינת רוקח ומשם קו 48 או להגיע לאבן גבירול ומשם להחליף ל-47/48, הלוא כן?
מכפר סבא עד עזריאלי עם 567 או הרכבת ומשם עם
01/03/10 11:03
73/173 עד אהרונוביץ/לבון/רמז ומשם הליכה של חמש דקות לביטוח הלאומי.
2. מביטוח לאומי עליך ללכת לאורך רחוב ברקת והמשכו פיכמן עד ההסתדרות פינת שנקר ומשם 92 לאבן גבירול.
ניתן להגיע ל- 92 גם דרך לבון והמשכו רמז עד רחוב אילת.
3. לצומת הפיל: 73/173 מרחוב אהרונוביץ עד עזריאלי ומשם עם 524/525/531 עד צומת הפיל.
אפשרות אחר, מברקת/גולדה מאיר (ליד המכון הטכנולוגי) קו 3 עד אלנבי ומשם 47/48 עד צומת הפיל
לא נוח, אבל תגיע
º
אוהד
01/03/10 11:12
º
173 לא עובר בחלק הזה של אהרונוביץ..
01/03/10 23:05
º
מת"א עזריאלי לרחוב רוטשילד ראשון איזה קו מגיע
01/03/10 13:52
º
274 של אגד מגיע להרצל פינת רוטשילד.
01/03/10 18:11
מגשר בר אילן (ר"ג) לאיירפורט סיטי בשעות הבוקר
01/03/10 17:18
אין לי בעיה להגיע לב"ב/ גב"ש אם זה יזרז את ההגעה
תודה!
אני מציע לקחת 164 של אגד למחלף מסובים
01/03/10 18:10
1צפיות
ומשם 475, 476 של ויאוליה עד צומת אל על. מצומת אל על אפשר ללכת ברגל או לנסוע תחנה אחת בקו 5 של אגד.
מירושלים למשרד הרישוי הצבאי ביפו
01/03/10 20:07
צריך להגיע מחר בבוקר מתחנה מרכזית בירושלים למשרד הרישוי הצבאי ביפו (אמור להיות קרוב לתחנת גלגל"צ)..
תודה מראש לעוזרים
מירושלים עם 405 לת"מ ת"א ומשם, בקומה 4, לקחת
01/03/10 21:02
44 עד שדרות ירושלים/יהודה הימית, או 46 עד יפת/יהודה הימית (תחנה שניה ביפת). שני הקווים של דן, ומכל תחנה הליכה לא ארוכה עד גל"צ
º
תודה
01/03/10 21:07
הכוונה לסנימטק בת"א
01/03/10 20:47
1צפיות
ביום שלישי הבא אני אמורה להגיע לרחוב שפרינצק 4,ליד תיכון עירוני א'[אמרו לי שזה גם ליד הסנימטק בת"א].
איזה קווים אני לוקחת וגם כמה זמן נסיעה?
כמו כן איפה הכי כדאי לי לקחת-ליד עזריאלי או בסבידור מרכז?

תודה מראש.
לא צייתנ מהיכן את מגיעה. בכל אופן, מעזריאלי
01/03/10 21:05
2צפיות
אפשר ללכת ברגל כעשר דקות דרך הרחובות בגין והארבעה עד הסינמטק, שפרינצק 4 ממש מול. אפשר גם לקחת 63 בדרך בגין מול עזריאלי שלוש/ארבע תחנות.
מסבידור עם 70/72 בדרך בגין מול אולמי רסיטל עד אבן גבירול/קפלן ומשם ברגל מרחק לא ארוך
º
צייתנ = ציינת
01/03/10 21:05
º
אני מגיעה מהמושב ניר גלים ליד אשדוד באוטובוס
02/03/10 14:16
1צפיות
º
מב"ש למלון הילטון בתל אביב, תודה
01/03/10 21:16
שתי אפשרויות:
01/03/10 21:31
2צפיות
1. קו 370 לתחנה המרכזית ת"א, ומקומה 4 - קו 4 של דן.
2. קו 380 או רכבת לתחנת הרכבת ת"א מרכז (מסוף ארלוזורוב), ומשם - אחד הקווים 10, 55 (שני אלה עדיפים) או 20, 61, 62, 64, 166.
º
01/03/10 21:50
דחוףףףףףףףףףףףףףףףף
01/03/10 20:08
1צפיות
אני מאשדוד אמור להגיע מחר לשילשות שזה נמצא
דרך בן גוריון 100 בר"ג
אייך כדאי לי להגיע?
רכבת לת"א סבידור מרכז
01/03/10 21:51
או קווים 281, 280 למסוף ארלוזורוב.
משם יש הרבה קווים לשלישות: 40, 51, 68, 70 וקווים נוספים. כדי לחכות הכי מעט, כדאי לחפש את התחנה של קו 51 לכיוון פתח תקווה, כי שם עוצרים רוב הקווים.
קו 350, שאל את הנהג אם
01/03/10 21:58
הוא נוסע דרך רח' ירושלים (תגיד לךו שאתה צריך להגיע לשלישות) ואז יש תחנה בדיוק מול השלישות, או דרך מכון מור ואז צריך ללכת כ 10 דקות.
ההבדלים נובעים מכך שלקו 350 יש כמה חלופות, תלוי באיזה שעה אתה נוסע.
פרטים נוספים באתר אגד. חיפוש ע"פ מוצא: אשדוד רובע ח'
                                                  יעד: רמת גן שלישות
                                                    או בני ברק :  אולמי מודיעין                              
º
איך מגיעים מהרכבת שלבת גלים לבה"ד חיל הים?
01/03/10 22:17
1צפיות
יוצאים מהתחנה לכיוון שכונת בת גלים...
01/03/10 22:28
1צפיות
והולכים דרך רחוב שרל לוץ עד שמגיעים לש.ג של הבה"ד.
זה פחות מ-10 דקות הליכה.
ממחלף הסירה למוזיאון א''י
01/03/10 22:18
ערב טוב,

מה הדרך הקצרה ביותר להגיע ממחלף הסירה שבהרצליה, למוזיאון ארץ ישראל שבצפון תל אביב?
אני רוצה לנסוע באוטובוסים (ולא ברכבת), צריכה להיות במוזיאון סביב עשרה ל7 בערב.

תודה רבה מראש ולילה טוב!
קווים 501/502 אגד או 601 נתיב אקספרס...
01/03/10 22:23
או קו 90 דן.
הדרך ממחלף הסירה למוזיאון ארץ ישראל מאוד פשוטה: פשוט נוסעים ישר על דרך נמיר עד התחנה של סמינר הקיבוצים. המוזיאון נמצא מולו (הכניסה אליו מרחוב חיים לבנון).
זוכרים את הפסקת תנועת הרכבות
43תגובות
28/02/10 18:15
11צפיות
שהייתה בעקבות הצפה בחיפה לא מזמן? אז מסתבר, שזה בכלל לא היה חייב לקרות! לתשומת לבכם ולתשומת ליבה של "רכבת ישראל" הסרטון הבא:

(המשך...)
שהייתה בעקבות הצפה בחיפה לא מזמן? אז מסתבר, שזה בכלל לא היה חייב לקרות! לתשומת לבכם ולתשומת ליבה של "רכבת ישראל" הסרטון הבא:
כתובות אינטרנט מצורפות:
º
מקבץ כתבות בנושאי תחבורה ציבורית
62תגובות
28/02/10 14:35
7צפיות

(המשך...)
קטר וקרונית ב-'מוזיאון המשאיות והתובלה'
28/02/10 09:34
121צפיות
קטר וקרונית ב-'מוזיאון המשאיות והתובלה' - 02.2010 - סיביל ארליך
מי שמע על 'מוזיאון המשאיות והתובלה'? לא אני עד השבוע שעבר, עת קיבלתי את התמונות המצורפות באדיבות סיביל ארליך, שצילמה אותן באותו יום.

התמונות צולמו במתחם שנמצא, לפי סיביל, "שתי דקות הליכה מהתחנה המרכזית ברמלה, בצומת הכבישים 40 ו-44, לא רחוק מהמפעל 'תעבורה'". נראה בהן  קטר ה-Gebus הקטנטן שעבד בימיו במפעל של 'נשר' ברמלה וכן קרונית 'פיירמונט' מהסוג שרכשה רכבת ישראל בשנות ה-50 וה-60, אודות תולדותיה לא ידוע לי דבר.

למישהו יש יותר פרטים על המוזיאון ועל המוצגים? (שאר המוצגים במקום הם מתחום התחבורה הכבישית)
בהחלט מעניין. בנסיעה בכבישים הסמוכים
28/02/10 09:47
7צפיות
(ואולי גם מהרכבת) אפשר לראות כלי רכב שונים.
מוזיאון תעבורה
28/02/10 11:32
10צפיות
ממה ששמעתי, מוזיאון נפלא ההולך ומוקם ע"י בעלי "תעבורה" ברמה הגבוהה ביותר.
תודה, חן! אפרופו מתחם "תעבורה" ברמלה:
28/02/10 18:37
10צפיות
טוב לראות שלא רק שחלק ממנו מתפנה כעת למען שדרוג מסילת ברזל ראשית בישראל, אלא שבאותו זמן גם מוקם בו מוזיאון מעניין, וחלקו אפילו מוקדש לנושא הרכבתי. אז הרווחנו פעמיים.
הגזמת חן ! ב"הרכבת" היה כתוב על המוזיאון הזה
28/02/10 19:30
6צפיות
כבר מס' פעמים ואפילו פה בפורום הועלו תמונות של הגבוס לא פעם ! אח שלי: אתה ישן בעמידה?
אולי תצלם קצת במוסך את 707, 739, 741 ? הם בשלבי השלמת ציוד מתקדמים מאוד לקראת המשלוח לספרד.
אתה זוכר שאמרנו שיטעינו אותם לרוחב הסיפון ולא לאורך?? צריך רק לתת להם מסילה מהמוזיאון שההטייה של האוניה בלב ים תהיה מושלמת....
מה הם מייצאים לספרד? זה תואם רוחב איברי?
28/02/10 21:55
4צפיות

המסילות בארץ הם ברוחב הסטנדרטי ( 1,435 מ"מ ) אבל בספרד משתמשים בעירבוב של מסילה ברוחב איברי ( 1,664 מ"מ ) לרכבות איטיות ורוחב סטנדרטי לרכבות מהירות. יש גם סוג של צירים שמאפשר לשנות את המרווח בין הגלגלים תוך נסיעה על מנת לעבור מרוחב אחד למשנהו.

שלושה קטרים שלנו פגועים מתאונות לתיקון במפעל
28/02/10 21:57
4צפיות
האם בוולנסייה.
עבודה בתח"צ
28/02/10 00:55
3צפיות
אני יודע שזה לא פורום חיפוש עבודה
אבל דווקא אתם מתמצאים בנושא יותר טוב

אני מחפש עבודה בתחום התח"צ נציג שירות, קופאי אולי, ודברים כאלה
אין לי רישיון לאוטובוס או למונית וכל מיני כאלה

אתם יכולים לעזור לי בנושא?? כבר ביקרתי באתרים שונים ורשום רק על נהגים.

תודה מראש לעוזרים
º
הקפצה
01/03/10 00:14
בחזרה לפורום
האזור שלי בפורום