לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לפורום ``תחבורה ציבורית``

שעות הפעילות:
ימים א`-ה` - כל היום
ו` וערבי חג - כל היום
שבת - כל היום

בפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד.

אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה במנות האוכל במטוסי אלעל.

* לא לשכוח לענות על הסקר - מי שמצביע משפיע

מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הדקו חגורות ושתהיה נסיעה טובה,
מודיעין (i) לשרותכם.

º
שרשור הכוונה ומודיעין 24/2
23/02/10 23:44
8צפיות
º
מנתניה לרחוב העמל בפארק אפק. תודה.
24/02/10 00:11
º
פארק אפק בראש העין, כמובן...
24/02/10 00:12
1צפיות
מנתניה עם הרכבת עד תחנת האוניברסיטה, להחליף
24/02/10 08:28
רכבת לראש העין, ומתחנת ראש העין קווים 1/2 לפארק
מנתניה לת"א לא חייבים דוקא את הרכבת
24/02/10 11:24
אם גרים במרכז העיר ולא נוח להגיע לתחנת נתניה (וגם לתחנת בית יהושע) אפשר בהחלט לקחת קו 605 של נתיב
אקספרס עד לרכבת מרכז ע"ש סבידור (ארלוזורוב פינת דרך נמיר בת"א) ומשם להמשיך ברכבת לראש העין.
º
24/02/10 23:00
º
24/02/10 22:58
תודה ועוד שאלה
24/02/10 02:40
קודם כל אני רוצה להודות לדניאל שעזר לי לפני יומיים. המון תודה!

דניאל - אגב, ציינת שמי שמגיע מחוץ לתל אביב לא חייב לעבור בתחנה המרכזית החדשה. אז אם כך, אני מעוניינת להגיע ברכבת מכיוון צפון לת"א, לרדת באחת מתחנות הביניים, ומשם כבר לתפוס קו אוטובוס פנימי. באיזו תחנה אני צריכה לרדת ואיזה קו עליי לקחת על מנת להגיע לדיזנגוף סנטר?
לרדת בת"א מרכז, לצאת לכיוון הבורסה ברמת גן
24/02/10 07:08
ומשם לתחנות של דן ברח' ז'בוטינסקי (פשוט להמשיך עם השילוט וזרם האנשים).
מהתחנות שעל ז'בוטינסקי לקחת את אחד הקווים של דן 38, 61, 62, 82 - מה שבא ראשון.
מהסינימה סיטי בגלילות(אם אני לא טועה)לנתניה
24/02/10 15:32
מהסינימה סיטי שבגלילות לתחנה מרכזית בנתניה איזה קו מגיע?


תודה
º
מהסינמה סיטי 601 של נתיב אקספרס
24/02/10 16:24
º
כל שאר ה600 לא עוצרים בסינימה סיטי?
24/02/10 16:41
לא
24/02/10 17:17
אבל ממילא מהסינמה סיטי ועד נתניה אין ל-601 המון תחנות.
משהו כמו 6 או 7 תחנות עד למחלף פולג.
º
תודה רבה!
24/02/10 17:18
נמיר- ראול ולנברג
24/02/10 16:27
היי,
האם יש קו שמחבר בין נמיר (פנקס) לרחוב ראול ולנברג ברמת החייל (זאפה)?


במידה ולא, יש קו ישיר בין רכבת מרכז לראול ולנברג?

מרכבת מרכז יש את קו 20 של דן- עוצר ברחוב
24/02/10 17:11
על פרשת דרכים (מול מסוף האוטובוסים- לעבור לצד השני של הכביש).
מראשון לציון ליד אליהו - סינרמה - רחוב נירים
24/02/10 17:15
אשמח מאוד להכוונה במונית שירות או אוטובוס.

תודה לעונים!
מראשל"צ עם 274 עד המסגר/יצחק שדה ומשם ברגל
24/02/10 17:35
לרחוב נירים
תודה על התגובה..:) ושאלה נוספת..
24/02/10 18:01
אני אהיה 5 דקות מהסנטר - 5 דקות מאלנבי. האם כדי לעלות על אוטובוס ישיר ליד אליהו - שכחתי מה מספרו או כדאי לי לעלות על קו 16. לרדת באצ"ל ואז ללכת ברגל. מה מהיר יותר לרחוב הנירים?

כמה זמן זה ברגל מהירידה מה274?

שואלת עבורי ועבור חברה :)

תודה
º
לשם מה לנסוע םע 16 וללכת ברגל ? עדיף ישיר
24/02/10 22:11
חופשי חודשי
24/02/10 18:15
שלום, אף פעם לא רכשתי חופשי חודשי של אגד אז אני רוצה לדעת אם ניתן לקנות אצל הנהג או רק בקופה? ובקופה מקבלים אשראי?
תודה.
איך מגיעים למסעדת מחניודה בירושלים?
24/02/10 19:49
1צפיות
מהתחנה מרכזית בירושלים
רשימה ארוכה של קווי אגד מרח' יפו שמול התחנה
24/02/10 21:39
1צפיות
לחצות את הכביש וכמעט כל קו מגיע לאזור (לשוק מחנה יהודה).
שלום.מז'בוטינסקי רמת גן לשדרות שאול מול
24/02/10 20:18
לונדון מיניסטור בבקשה?
º
38, 70, 82 של דן.
24/02/10 20:49
º
תודה.
24/02/10 21:10
מחיפה לאיזור התעשיה החדש ברשל"צ
24/02/10 21:31
מחר עד השעה 12:30
רכבת לת"א
24/02/10 21:44
לרדת בארלוזרוב ומשם קו 73 לקניון הזהב (שזהו איזור התעשייה)
אם זה ממש לאיזור התעשייה ליד איזור אלקטרה, קו 83 מארלוזרוב
º
אני צריך לרחוב לישנסקי באיזשור התעשיה
24/02/10 22:09
מת"א לקרית שדה התעופה ?
24/02/10 21:04
שלום לכולם,
מקווה שתעזרו לי
אני גרה במרכז ת"א וצריכה להגיע כמה פעמים בשבוע לעבודה בקרית שדה התעופה (איירפורט סיטי) אני לא מוצאת שום תחבורה ציבורית שמגיעה לשם. הייתכן שאין כלום מת"א?
תודה מראש
דניאלה
º
מת"א עם 475 של ואוליה (קונקס) לו"ז באתר החברה
24/02/10 22:16
מבקש עצה איך מגיעים
24/02/10 22:17
2צפיות
  בתחבורה ציבורית  מיהוד (ע"י קניון סביונים)  לרעננה (א.ת צפוני) קרוב לקניון רננים. תודה  
אנסה לעזור:
24/02/10 22:34
את התחבורה ציבורית ביהוד אני לא ממש מכיר טוב.
נסה להגיע לצומת בני עטרות/הטייסים. מהצומת עד צומת רעננה קווים 947/950 של "אגד".
מצומת רעננה אחד מן הקווים החד-ספרתיים הפנימיים של "אגד" לאזור התעשייה רעננה.
הנסיעה עצמה לא ממש ארוכה. מנגד תדירות קווי 9XX לא מאוד גבוהה ואני ממליץ לבדוק את זמני האוטובוס של האוטובוס מצומת רעננה לא.ת.

הצעה נוספת היא להגיע לפתח תקווה.
יש שעות שקו 571 של "אגד" מגיע לאזור התעשייה. אלה מעט נסיעות ולכן יש לבדוק זמנים מראש.
כאשר הוא לא מגיע, קח קווי "אגד" השונים לצומת רעננה, כמו 561, 551, 641 ועוד. מצומת רעננה, כפי שכתבתי קודם; קו פנימי ברעננה (אאל"ט קו 2 או 4)..
אפשרויות נוספות:
24/02/10 22:38
1. רכבת מתחנות תל אביב לנתב"ג ומתחנת הרכבת קו 5/5א של "אגד" וקווים נוספים של "סופרבוס" לעבר קרית התעופה.
2. קו 500 של "סופרבוס" לכיוון שוהם. יש לו תחנה קרובה לקרית שדה התעופה.
פרטי מסלול וזמנים באתר "סופרבוס".
תודה לכולם. אוהד/אורי
24/02/10 23:30
אתם יודעים מה התחנה הכי קרובה לקש"ת? לפי האתר אלה התחנות באזור:
24   צומת בדק

25 מ.ק 436

26 תעשיה אווירית

27 צומת אל-על

28 א. הילל סילבר/צומת קרגל
º
צומת אל על
25/02/10 00:49
º
הרק"ל בירושלים
76תגובות
23/02/10 23:42
1צפיות

(המשך...)
רכבת העמק החדשה
23/02/10 22:41
8צפיות
בהנחה שמתישהו יפתח קו רכבת העמק, אילו ישובים קרובים למטרופולין חיפה ירוויחו קו רכבת? האם תהיה תחנה בנשר ובקרית טבעון?
להלן רשימת התחנות העתידיות הידועות לי:
23/02/10 22:52
1צפיות
לב המפרץ מזרח
נשר
העמקים (בין יגור לאלרואי)
כפר יהושע
כפר ברוך
עפולה
תל יוסף
בית שאן
מי הרכבת הזו תיפתח?
24/02/10 09:45
1צפיות
ב2050?
º
לפי ויקיפדיה התחנה תפתח ב2008 עד 2010
24/02/10 12:42
כתובות אינטרנט מצורפות:
ובמציאות
24/02/10 14:14
2צפיות
היא תפתח אולי ב- 2015 במקרה הטוב, ואם זה תלוי באוצר אז לעולם לא.
º
תחנת אלרואי קרובה לקריית טבעון
23/02/10 23:36
תחנת רכבת אשדוד-חדשות {טובות}
23/02/10 22:18
4צפיות
ביקרתי בתחנה אחרי תקופה ארוכה וראיתי כמה דברים לטובה .
עד עכשיו היה קשה להולכי רגל או באופניים להגיע לתחנה ,דרך כביש זמני וקטן ,ראיתי שסללו דרך מיוחדת להולכי הרגל -התקדמות יפה,במקום לצעוד על העפר סידרו שביל טוב ,
האוטובוסים שתמיד היו בורחים ולא מחכים -נראה שהם קיבלו הוראות מיוחדות ,והם פשוט מחכים לרכבת ממלאים ואז יוצאים ,ובכלל יש הרבה אוטובוסים סידרו קווים מיוחדים ולאיזורים שונים ,בדרום העיר ,
סידרו שם חנות יותר מסודרת ולא רק דלפק שמוכרים אלא ממש חנות ,
זה כבר התקדמות ,רק שיסימו את הכביש גישה החדש ,ויפתחו את החניון המזרחי,וצריך גם אוטובוסים לצפון העיר ,אבל זה נראה התקדמות כבר
º
מה עם הגשר העילי להולכי רגל - נפתח סוף-סוף?
23/02/10 22:27
מה זה "גשר עילי"?
23/02/10 23:45
יש גשר שהוא לא עילי?
º
התכוונתי "למעבר עילי", שהוא גשר כמובן.
23/02/10 23:48
עדיין לא
24/02/10 00:09
אני מבין שהוא לא יפתח עד שיוסדר הענין עם מעליות הנכים ,אין לי מושג מה החוק בעניין אבל עצוב לראות חניון טוב עומד בשממון
ומעבר סגור
יש עוד דבר טוב שם-התחנות שבוטלו בצומת ליד התחנה שבנו את ההפרדה מפלסית -חזרו ,ויש קווי אוטובוס לאשקלון ב"ש ולעיר אשדוד מהצומת ליד כבעבר וזה מועיל מאד
חבל מאוד, כי נכים בכל מקרה יכולים
24/02/10 00:19
לחנות במגרש החנייה השני - אפשר להוסיף בו מקומות נוספים בשבילם, אם צריך. לדעתי, זה תירוץ עלוב לאי-פתיחת הגשר.
באמת מוזר...
24/02/10 02:31
למה בכלל צריך מקומות חניה לנכים בחניון מרוחק?
º
כן גשר אירי הוא גשר תחתי
24/02/10 07:14
משהו שעוסק בתחבורה ציבורית
23/02/10 19:05
1צפיות
רב-קו
כתובות אינטרנט מצורפות:
חשוב רק להדגיש ש:
23/02/10 20:53
1צפיות
שבכרטיס רב-קו אנונימי,את יכולה לטעון רק כרטיסיות,ולא ח"ח.
מירב ארלוזורוב מכה שנית
69תגובות
23/02/10 18:18
12צפיות
הפעם, מספרת כיצד כל החלטה על הוצאה כספית היא למעשה שליפה מהמותן, מבלי שנבדקת ונמדדת באופן תקין.
בין הנושאים: "תכנית הרכבות של נתניהו"

לכתבה

(המשך...)
הפעם, מספרת כיצד כל החלטה על הוצאה כספית היא למעשה שליפה מהמותן, מבלי שנבדקת ונמדדת באופן תקין.
בין הנושאים: "תכנית הרכבות של נתניהו"

לכתבה
הצעה לתחנת רכבת חדשה
23/02/10 17:04
11צפיות
מה דעתכם על ההצעה לתחנת הרכבת
"יסודות"
במפגש של מסילת בית שמש עם כביש 3 ובסמוך ליישוב יסודות
זה עלה לי בעקבות נסיעה היום ברכבת לבית שמש וחזרה, המרחק בין בית שמש לרמלה גדול מאד והתוואי אינו מהיר ולא מתוכנן להשתדרג מדי בשנים הקרובות, דבר שמאפשר הוספת תחנה בלי להטריד מדי את הנוסעים מבית שמש.
הרכבת לבית שמש וממנה ריקה כמעט לחלוטין בשעות השפל (עדות ראיה), בשעות השיא היא מלאה אבל אני מניח שלא מפוצצת כמו הקווים הראשיים של רכבת ישראל, ולכן יש מקום לעוד נוסעים בתחנת ביניים.
אני מדבר על תחנה כפרית, פשוטה, ליישובי האזור הרבים, עם מגרש חניה גדול שניתן להקים מהר יחסית ושיאפשר לנצל טוב יותר את קו ת"א-לוד-רמלה-בית שמש ללא תוספת מסילות או רכבות יקרה. (התחנה יקרה יחסית, אני יודע אבל יחסית להשקעות האחרות היא לא יקרה).

אני מכיר את התוכניות לתחנת כפר מנחם הסמוכה, על קו ב"ש ת"א, לשיטתי זה לא סותר אלא משלים. (סביר שמספר המשתמשים יהיה דומה למספר מקומות החניה ולכן עוד תחנה משמעה עוד מקומות חניה), כאשר העורף היישובי של התחנות ברובו שונה באופן מהותי. תחנת יסודות תהיה טובה בהרבה ליישובים המקיפים את צומת נחשון בעוד תחנת כפר מנחם תשרת יותר את היישובים הקרובים לצומת ראם.

מה דעתכם?
לא נראה לי....
23/02/10 17:13
3צפיות
ביסודות- 482 תושבים. במקרה שלוקחים בחשבון את כל המקומות הקטנים האחרים הנמצאים במרחק נסיעה סביר - משמר דוד, טל שחר, וחולדה - יש כ-1944 תושבים. לא נראה לי כדאיי......
וגם, ממילא תוכננת עוד תחנה נוספת באזור,
23/02/10 17:26
3צפיות
שהיא אפילו קרובה יותר ליסודות - וזוהי תחנת "מזכרת בתיה". (אם כי בכל זאת על המסילה לבאר שבע ולא לבית שמש).

צעד שכן ישפר לדעתי את השירות ויעלה את מספר הנוסעים בקו, הוא הכפלת קטע לוד-נען עם אופצייה להכפלה וחישמול של קטע נען-בית שמש בעתיד.
לא הכרתי את תחנת מזכרת בתיה
23/02/10 17:41
5צפיות
אתה יכול לפרט, אני מכיר רק את ההדמיות של תחנת כפר מנחם ולא מכיר עוד תוכניות על קו ב"ש-ת"א

כמובן שאם מתוכננת תחנה כזו ההצעה שלי בטלה ומבוטלת
מדובר עדיין על תכנית עקרונית בלבד...
23/02/10 17:49
2צפיות
תחנה זו הוזכרה מספר פעמים בתקשורת. מהסתכלות על המפה נראה שיש רציונל מסויים מאחוריה - המרחקים בין התחנות במסילה לב"ש עדיין גדולים מאוד עבור מסילה פרברית עתידית, שאף תחושמל עוד בשלב א' של תכנית החישמול. במיוחד אם קיימות אי-אלו תכניות להרחבת שכונות המגורים במזכרת בתיה, אז אדרבא שיש הצדקה מסויימת לתחנה זו.

על תכנון לתחנת "יסודות" לעומת זאת, טרם שמעתי. סביר להניח שבאמת מדובר על רעיון מקורי שלך שלא הועלה עדיין.
מצורף קישור לכתבה טרייה יחסית:
23/02/10 17:55
3צפיות
מזכרת בתיה: השר הגיע, מתי תגיע הרכבת? - גלעד מורג, mynet 27/12/09
בעיתונים המקומיים ברחובות
23/02/10 21:46
3צפיות
כמו"גל גפן" כותבים על זה ,ואפילו השבוע הוזכרה שוב התחנה במזכרת בתיה
יסודות מוזכרת כאתר אפשרי לעיר חרדית
23/02/10 18:14
1צפיות
אמנם יעברו עוד עשר שנים לפחות לפני שיתחילו לדבר על האופציה הזו ברצינות (קודם רוצים למצות את הפוטנציאל של חריש וכסיף), אבל אם אכן תוקם עיר כזו (כ-50,000 תושבים למיטב זכרוני) תחנת רכבת תהיה מתקבלת על הדעת. מה גם שהמסילה כבר קיימת (שלא כמו בכסיף וחריש).

כך או כך, לפני שתהיה שם עיר לא נראה לי שיש על מה לדבר.
אפשר יהיה לעשות קו רכבת מהדרין
23/02/10 18:19
בין בית שמש ויסודות...
נתת לי רעיון לקו
23/02/10 19:28
בית-שמש, יסודות, רמלה, לוד, כפר-חב"ד, ומשם אולי להמשיך לתחנת בני-ברק (שלא ממש "קורצת" לעיר עצמה).

עוד אפשרות:

בית-שמש, יסודות, רמלה, לוד, על המסילה המזרחית לאלעד (תחנה חדשה) ולאייל (עוד אתר מוצע לעיר חרדית), ואולי משם עד חריש.

השאלה היא האם המגזר החרדי יוכל להשתחרר מהנוהג של אוטובוס מדלת לדלת לטובת האפשרות של אוטובוס עירוני + רכבת + אוטובוס עירוני.
אוכלוסיה חרדית ברכבת
24/02/10 14:51
3צפיות
היום זה לא סוד שאין הרבה נוסעים חרדיים ברכבת, מסיבה מאד פשוטה והגיונית, הרכבת לא מגיעה לירושלים ולא מגיעה למרכז בני ברק, כך שהיא לא נותנת מענה לחלק הארי של הנוסעים החרדיים הפוטנציאליים
מתי זה ישתנה? התחנה בירושלים תגדיל את כמות הנוסעים החרדיים ברכבת, להערכתי בעיקר אלה שמגיעים מצפון לתל אביב (קרי הקהילות הגדולות יחסית שבנתניה ובחיפה ואולי גם קריית אתא ורכסים) צריך לזכור שיש להם קישור די נוח ויותר זול באוטובוסים ולכן לא תהיה הסתערות, אבל תמיד יש את אלה שיעדיפו את הנוחות ברכבת על פני אוטובוסים. את השימוש המסיבי של החרדים נראה בעיקר בשלושת הרגלים ובימים טובים אחרים שמרכזם ירושלים.

מתי נראה נראה המון נוסעים חרדיים ברכבת? להערכתי רק כשתהיה מסילה במרכז כביש 4 עם תחנה צומדה לגשר גבעת שמואל, שתאפשר לפתוח קו רכבת בית שמש בני ברק, ירושלים בני ברק ואשדוד בני ברק. זה יקרה עוד המוווון זמן.

אני בעד הרעיון ומציע את שיקומה של תחנת שורק
24/02/10 09:20
2צפיות
המנדטורית, שאף היא סמוכה לישובי הסביבה וצומת נחשון. מתחנת שורק ניתן לדווש באופניים היישר לשבילי עפר מקסימים שבסביבה. לכן, הקמת תחנה כזו תצריך לדעתי מתן אפשרות להעלאת אופניים לרכבת.
שאלה לבועז
24/02/10 14:53
1צפיות
האם ניתן להעלות אופניים לרכבת של הקו הישן לירושלים בתחנת בית שמש. אם כן זה קלאסי למטיילי אופניים עצלנים כמוני שאוהבים רק ירידות...
לצערנו המשותף, עדיין לא.
24/02/10 15:04
1צפיות
כידוע לך, כל הרכבות בקו ת"א- בית שמש-י-ם הנן IC3. הפילוט עליו הצהירה הרכבת להעלאת אופניים טרם החל, מה גם שהוא מתוכנן להתבצע רק ברכבות קומתיים.
יש כתבה באתר של אגד
23/02/10 14:18
4צפיות
על שיירה בן שמן
כתובות אינטרנט מצורפות:
יש עדיין קווי אגד שעוברים שם? (או קווים בכלל)
23/02/10 15:35
2צפיות
היחיד שעולה לי לראש כרגע זה 21 של סופרבוס
כתבה של
23/02/10 15:44
5צפיות
תמונה מסלולרי
פעם
אגד חדרה
23/02/10 15:54
2צפיות
הכותרת היא שירות בן שמן ולא שיירה בן שמן
סליחה
23/02/10 19:13
1צפיות
על הטעות
º
מהי תחנת הרכבת הקרובה ביותר לאריאל
23/02/10 14:07
31צפיות
º
"ראש העין צפון"
23/02/10 14:08
6צפיות
º
FC = FLING CARGO ?
23/02/10 16:28
2צפיות
נסיעה ב-IC4 בדנמרק - תמונות
23/02/10 13:21
19צפיות

תמונות טריות מאתמול, מנסיעה אחה"צ מאורהוס לקופנהגן.

בתחילת השנה חנכה DSB (חברת הרכבת הדנית) שירות חדש ושמו InterCityLyn nonstop, נסיעה ישירה ללא עצירות ביניים בין קופנהגן לאורהוס, העיר השנייה בגודלה במדינה. נכון לעכשיו מדובר על נסיעה אחת לכל כיוון בבוקר, ונסיעה אחת אחה"צ, כלומר ארבע נסיעות ביממה, בימים שני עד חמישי בלבד. הרכבות המופעלות הן בנות מערך אחד בלבד, ובסה"כ משתתפים בשירות ארבעה מערכים. משך הנסיעה שעתיים וארבעים דקות - חסכון של עשר דקות בסה"כ לעומת רכבות האקספרס הרגילות.

נכון לרגע זה יש על אדמת דנמרק 17 מערכי IC4. ומה עושים שאר 13 המערכים? משמשים כרכבות אזוריות ברחבי חצי האי יוטלנד. משיחות עם הצוות ומקריאה בעיתון בדנית הקלוקלת שלי, הוחלט לאחרונה להרחיב את הייצור למפעלים נוספים באירופה (לא ברור לי בדיוק אם ע"י AnsalsoBreda עצמם, או בקבלנות משנה, או עצמאית ע"י DSB), על מנת להעלות את קצב הייצור לשניים-שלושה מערכים בחודש. כשתצטבר כמות מספקת של רכבות, השירות יורחב, והמערכים הקיימים כרגע ישלחו חזרה לאיטליה לאוברול ושדרוג.

לגבי הרכבת עצמה:

הרכבות מוגבלות לפי שעה למהירות 160 ק"מ לשעה, ולפעולה כמערך יחיד, אך המהירות המירבית המתוכננת היא 200 קמ"ש. כל מערך מורכב מארבעה קרונות, ובו איזור מחלקה ראשונה, מחלקה סטנדרטית, וכמו כן במרכז הרכבת ישנו אזור נמוך רצפה די גדול ובו מקום לכסאות גלגלים, עגלות תינוקות ואופניים. ניכר שהרכבת נתפרה במדוייק למידותיה של DSB, לדוגמא נושא ההנגשה לנכים ועגלות שיש לו חשיבות רבה בדנמרק, כמו כן הרכבת מרווחת מאוד ויש המון מקום למטען במדפים מעל המושבים.

הנסיעה ברכבת שקטה וחלקה, ולדעתי באופו כללי זו הרכבת הנוחה ביותר לנוסע מבין הרכבות המהירות\בינעירוניות שנסעתי בהן באירופה. תחושתי היא שיש לרכבות אלו פוטנציאל גדול ובלתי מנוצל לעת עתה. עם הסרת מגבלת המהירות אני מניח שיהיה אפשר לקצר את הנסיעה לכיוון שעתיים ועשרים בין קופנהגן לאורהוס.

עד כאן דיבורים, עכשיו לתמונות.
פנים הרכבת
23/02/10 13:23
10צפיות
פנים הרכבת
אין הבדל בסידור הפנימי בין המחלקה הסטנדרטית ומחלקה ראשונה. השוני מתבטא בשירות בלבד.
איזור הרצפה הנמוכה
23/02/10 13:26
8צפיות
איזור הרצפה הנמוכה
באזור זה נוצר חלל ענק עם תקרה בגובה של למעלה משלושה מטרים, אפשר לשחק שם כדורסל...

º
חלונות ענק באזור הרצפה הנמוכה
23/02/10 13:29
8צפיות
חלונות ענק באזור הרצפה הנמוכה
שילוט אלקטרוני
23/02/10 13:32
6צפיות
שילוט אלקטרוני
השילוט עצמו היה תקין לגמרי, אין לי הסבר לכתם השחור המופיע בתמונה.
º
נהגוס בעבודה
23/02/10 13:34
5צפיות
נהגוס בעבודה
º
"שולחן עבודה" צד שמאל
23/02/10 13:36
7צפיות
"שולחן עבודה" צד שמאל
º
וצד ימין
23/02/10 13:37
4צפיות
וצד ימין
תחנה סופית
23/02/10 13:40
4צפיות
תחנה סופית
תחנה אחרונה בשבילי - תחנת הרכבת הראשית בקופנהגן. משם הרכבת ממשיכה לנסוע עוד רבע שעה עד לתחנתה האחרונה - שדה התעופה קסטרופ.



23/02/10 14:02
1צפיות
היה מעניין.
תודה...,
23/02/10 14:04
1צפיות
האם דגם זה מופעל על חשמל או על סולר?
קרונועי דיזל
23/02/10 14:28
4צפיות
קרונועי דיזל
עד כמה שאני יודע, פרוייקט החישמול בדנמרק נעצר אי-שם בתחילת שנות התשעים, ונלקחה החלטה אסטרטגית ללכת לכיוון רכבת דיזלית מהירה, שהיא ה-IC4. מדוע? אין לי מושג. אני לא בקיא במיוחד בהיסטוריה הרכבתית בדנמרק ובוודאי יש כאן מי שיודע יותר ממני. בכל אופן, אני מצרף תצלום של מפת קווי DSB (שגם אותה צילמתי אתמול על ה-IC4), ועליה ציירתי את הקווים הבינעירוניים המחושמלים באדום. עיקר החשמול הוא בקו הראשי מקופנהגן מערבה דרך אודנסה ופרדרצ'יה, שם המסילה פונה דרומה לכיוון גרמניה.

המשמעות: רכבות ישירות לכיוון אורהוס וצפונה הן רכבות דיזל בלבד. רכבות IR4 חשמליות מופעלות בקווים הבינעירוניים לאלסינור, אודנסה והערים לאורך הקו המחושמל.

כמו כן ציירתי בצהוב את קווי רכבת ה-S החשמלית של קופנהגן רבתי.

תיקון ותוספת:
23/02/10 20:03
3צפיות
תיקון ותוספת:
הקו ל-Helsingør זה קו מחושמל רגיל בעל מתח 25KV 50Hz (לא רכבת S שמשתמשת במתח 750V DC) ולכן צבעתי אותו באדום. כמו כן ישנו שלוחה מחושמלת לעיר Sønderborg בדרום חצי האי יוטלנד.
אופס! רכבות S מקבלות מתח 1500V DC
23/02/10 20:07
750V DC זה המתח של הרכבת הקלה הירושלמית (הבאה עלינו לטובה)!
צודק 200%
23/02/10 20:15
אני פשוט התעצלתי לתקן את הציור...
º
אז הנה עוד תיקון:
23/02/10 21:44
3צפיות
אז הנה עוד תיקון:
יצירתיים החבר'ה
24/02/10 01:46
2צפיות
אני משתמש קבוע בקו E ל- Hillerød.

יכול להיות שהחשמול בקו אודנסה הוא חדש יחסית,
24/02/10 00:33
5צפיות
נסיעה ב-IC3 בדנמרק (18/08/2006)
כי באוגוסט 2006 נסעתי בקו זה עד VEJLE,שזה על קו ה-INTER CITY לאולבורג שבצפון,ואז בתי ואני הוסענו הלוך ושוב ב-IC3.

התמונה המצורפת מראה אותה ב-IC3,וכדי להבדיל מהקו לבאר-שבע רואים ברקע את הכיתוב Til Aalborg,וכידוע,ב-IC3 של רכבת-ישראל לא הפעילו את לוח המידע השחור שמעל הדלתות,בדנמרק זה עובד.
לא חושב
24/02/10 01:36
1צפיות
כפי שכתבתי, כל הרכבות שנוסעות לצפון הן רכבות דיזל. בדרך הן עוברות מן הסתם באודנסה וחלקן גם עוצרות שם. אודנסה (Odense) נמצאת בערך באמצע הקטע המחושמל (הקו האדום במפה), בערך באמצע האי Fyn ו-  Vejle היא התחנה הראשונה מצפון ל-Fredericia, שם הקו המחושמל פונה דרומה.  
אני מודה שלא כל-כך שמתי-לב...,
24/02/10 09:03
5צפיות
תחנת הרכבת של VEJLE,דנמרק
אם יש חשמל עילי בחלק מהקו הזה,ידעתי רק שאנו נוסעים בדיזל,כמו בארץ.

בתמונה רואים את תחנת הרכבת ב-Vejle ,אין בה קו חשמל עילי,פה עוברות רק רכבות דיזל.
תגיד, אין לך תזה לכתוב שאתה מטייל כל היום??
23/02/10 19:28
1צפיות
º
לא כל היום, רק בסופי שבוע
23/02/10 19:39
2צפיות
º
תודה על הסיקור המעניין! מה אתה עושה בדנמרק?
23/02/10 19:47
2צפיות
תודה רבה על הסקירה המצולמת
24/02/10 00:47
2צפיות
º
בשמחה
24/02/10 01:24
2צפיות
תודה!
24/02/10 08:33
1צפיות
מעניין מאוד, לגבי החשמול לפי מה שהבנתי התוכנית הולכת להפשיר בשנים הקרובות.
MAN-SL:האם נותרו עוד מדגם זה בשרות דן...,
23/02/10 06:43
73צפיות
MAN-SL:האם נותרו עוד מדגם זה בשרות דן...,
או אי-שם בחברות אחרות?

דוקא זה נראה יפהפה ושמור טוב.
90-155-01...,
23/02/10 06:47
21צפיות
90-155-01...,
נצפה אתמול עושה את קו 4,ותמונות אלו צולמו ברחוב אלנבי בת"א מככר מגן-דוד.
º
ומזוית נוספת...!
23/02/10 06:48
17צפיות
ומזוית נוספת...!
הוא ממש יפה. שים לב המונית רוצה לעקוף
24/02/10 19:23
13צפיות
את ה"ג'מבו" או "הגדול" איך שהם קוראים לאוטובוסים בקשר.
היחיד שנותר בשירות בדן, בזכות הנהג המסור שלו
23/02/10 07:41
13צפיות
אילן מזרחי ששומר עליו בקנאות, כולל ווקס על הגג כל כמה שבועות...
עוד SLים נשארו בקווים ויתכן גם שבסופרבוס.
תודה על המידע...,
23/02/10 10:07
8צפיות
האם יש תמונות של SL'ים בחברות הנ"ל,אם עוד קיימים?
הSLים בקווים נראים ונשמעים רע...
23/02/10 11:53
7צפיות
האמת, גם הELים בקווים נראים לא משהו בכלל...
אולי הכל ענין של תחזוקה...,
23/02/10 12:10
6צפיות
או "חסכון" בתחזוקה,או "חסכון" בחידוש צי.
º
לבקשת הקהל - SL של קווים הבוקר
24/02/10 09:24
27צפיות
לבקשת הקהל - SL של קווים הבוקר
º
תודה-רבה!
24/02/10 09:43
4צפיות
כמה שאלות בנושא הזה
24/02/10 16:10
7צפיות
1. מה היה מיספרה הפנימי בדן של ה90-116-01? . האם קו 32 זה קו תלמידים? 3. קווים קנתה את הsl שיש לה מדן או שהיא חכרה אותן? 4. באיזה עיר התמונות של הel ו הsl של קווים צולמו?
מעט תשובות
24/02/10 17:56
6צפיות
2. כן, זה קו תלמידים
4. רחוב העצמאות, כפר גנים ג', פתח תקווה
º
4052, התחילה בקו 2
24/02/10 19:59
9צפיות
º
ומיד אחריו - EL של קווים
24/02/10 09:26
24צפיות
ומיד אחריו - EL של קווים
אני כמעט בטוח...,
24/02/10 09:47
13צפיות
שה-EL הוא "בוגר" חברת תחבורה הציבורית של באר-שבע שפעלה עד נובמבר 2003,בעוד שה-SL לעיל הוא "בוגר" דן.
אכן
24/02/10 09:54
9צפיות
בימים הראשונים של קווים בקריית אונו ראיתי ELים רבים עם סיומת רישוי 00 ועל חלקם היה מודבק עדיין לוגו "שירותי תחבורה ציבורית ב"ש" עליה השלום (אותו הכרתי היטב משירותי הצבאי)..
חלקם זלגו לפ"ת (למרות שאאל"ט קיימים בקווים גם EL שנרכשו מדן - לפי קומות הרישוי שלהם)
בקווים ובסופרבוס...,
24/02/10 10:09
12צפיות
יש סדרת EL'ים של דן לשעבר.
דרך-אגב,תקופה קצרה לאחר הפסקת פעילותה של חברת התח"ץ העירונית בבאר-שבע וכניסת מטרודן לשם,מטרודן "אימצה" אליה מספר מסוים של EL'ים ו-SL'ים של התח"ץ העירוני,לפחות אלה שהיו במצב סביר כנראה,הם הושארו עם צבע התכלת המפורסם והישן,והודבקו עליהם מדבקות עם הכיתוב "בהפעלת מטרודן",כפי שנעשה על דגמי אגד ודן שהוחכרו מחברות אלה למטרודן.
לא מדויק...
24/02/10 10:24
8צפיות
ה EL שנמצאים בשרות מטרופולין/מטרודן וקוים, ברובם אוטובוסים באר שבעתים, כל המכונות מדן הן בהסכם חכירה ואינם שייכים לחברות אלא מושכרות להן. חלק מאוד קטן מהEL נמכרו מדן.

לגבי רמת התחזוקה הכללית של חברת קווים- בעיני מחרידה וגובלת ברשלנות עבריינית...
אם כבר מעלים על נס את דגם הEL, בתור אחד שנהג על כזה כמה שנים טובות מדובר באוטובוס פשוט רע לפחות כל ה180 האוטובוסים הראשונים, גם מערכת מגדש ואינטרקולר מגוחכת וחסרת תועלת טכנית וגם מנוע קטן שמנסים להפיק ממנו 140% ביחס למומנט. פשוט רע! אלו שבאו לאחר מכן עם מנוע 330 כ"ס כמו שיש בנידרפלור היו מצויינים רק שעדיין המרכב שלהם סבל מבעיות טכניות והרכבה .
עוד כמה "תיקונצ'יקים"...,
24/02/10 10:53
22צפיות
עוד כמה "תיקונצ'יקים"...,
מטרופולין כשלעצמה לא החזיקה את הדגמים שציינת,העיר היחידה בישראל כרגע שהיא מפעילה תחבורה עירונית זו ערד,שזה בקטן,והיא משתמשת בדגמים משלה.
מטרודן החזיקה את דגמי ה-EL של תח"ץ ב"ש תקופה קצרה בתחילת פעילותה שם,ואחר-כך גם הם "נעלמו מהנוף" הבאר-שבעי,עם הזמן הוחכרו למטרודן דגמי ה-O405 של אגד,ה-SL וה-EL של דן,שהאחרונים פעלו בעיר עד לאחרונה,אבל כנראה שהוחזרו לדן,כי מטרודן הכניסה סדרה של אוטובוסים חדשים.

ואם כבר כתבת בקורת רעה על דגם ה-EL,בכל-זאת אשלב תמונה של דגם שנראה בדיוק כמוהו,אבל צולם על-ידי בעיר אוסלו שבנורוגיה (אוגוסט 2007),כתבתי עליו אז כ-EL,אבל כאן בפורום תקנו אותי וטענו שמדובר בגדם מיושן של NL,עבורי זה עדיין EL,בזכות חזיתו המאפיינת דגם זה בישראל.
תודה לשניכם על התמונות
24/02/10 13:33
7צפיות
היפות ו הנוסטלגיות
הסבר על דגמי "דן":
24/02/10 18:30
12צפיות
S - שתי מדרגות. כמדומני שמגיע מהמלה "סטנדרטי".
למשל SL, שצילמת או מפרקית SG.

E - מדרגה אחת, כמו למשל EL.
לא יודע מאיזו מלה זה נובע.

N - "נידרפלור" - נמוך רצפה.
כמו NL, שיש ב"אגד", ב"דן", ב"ויאוליה" יד ראשונה ובחברות אחרות ("קווים", למשל) כיד שנייה מ"אגד" או מ"דן".
האוטובוס בנורבגיה הוא NL, אבל דור ישן יותר. דור עם עיצוב דומה לEL.
אז כיצד מבדילים בדגם?
בעזרת ספרת האחדות.
זהו כנראה NL202 או NL262. מה שלא יהיה ספרת האחדות היא 2.
בנמוכי הרצפה, שיש בישראל ספרת האחדות היא 3.
למשל ב"דן" רב נמוכי הרצפה עד יורו 3 הם דגם NL263.
ב"אגד" רב נמוכי הרצפה הם NL313.
כלומר ספרת אחדות 3.

זהו חלק מן ההסבר וברצון אסביר עוד על המספרים.
נכון!
24/02/10 21:12
5צפיות
SL סטנדרט ליניבוס (אוטובוס עירוני) לדוגמה מרצדס O305
SU סטנדרט אוברלנד (אוטובוס פרברי)  לדוגמה: מרצדס O307
SG סטנדרט גלנקה (אוטובוס ארוך)
NL  נידרפלור ליניבוס (עירוני נמוך רצפה)
NG  נידרפלור גלנקה  (עירוני מפרקי נמוך רצפה

המקור לעיצוב הזהה של מאן ומרצדס היה הנריך בוסינג שייצר את האבטיפוס למרכב סטנדרטי לאוטובוסים
תודה על ההרחבה. מעניין מדוע
24/02/10 22:44
3צפיות
הכרטיסניות ב"דן" היו כדגם SU ולא SL.

לגבי העיצוב הזהה של מרצדס O305 ומאן SL - אין על העיצוב הזה והיה משמח לראות רטרו באוטובוסים החדשים.
הEL-ים המאוחרים יותר של "דן" הם EL262F
24/02/10 18:03
7צפיות
משמע; מנוע 260 כ"ס ולא 330, כפי שכתבת.
הEL-ים הם תקופה אחרת.
כיום המאנים NL-ים השונים הם אוטובוסים טובים. לרבות היורו 4 וכנראה גם היורו 5.
זה שיפור רב, לעומת הEL-ים השונים והSL-ים לפניהם.
לא היה בארץ מעולם EL עם 330 כ"ס.
24/02/10 19:28
10צפיות
6002-6275 + המכונות של תח"צ באר שבע - 200 כ"ס (EL202F).
6276-6329 - 260 כ"ס (EL262F).

ואגב, כל המכונות מדגם EL שפעלו במטרודן (עד לא מזמן, כיום אין אף EL בבאר שבע) הן מכונות של דן בלבד שהושאלו למטרודן. לא עבדה במטרודן אף מכונה של תח"צ באר שבע לשעבר, אלו נמכרו מעיריית באר שבע לקווים ופועלות שם עד היום.
במטרופולין מעולם לא עבדו ELים מכל סוג.
הכל נכון, למעט ההספק של הסידרה האחרונה:
24/02/10 20:18
9צפיות
למכונות 6276-6329, יש הספק של 260 כו"ס, כפי שמרמז שם הדגם EL 262F, אכן אותו הספק כמו הנידרפלורים יורו 2 ו-3 בדן -  NL 263/F (מכונות 7001-7435, למעט 7310-7325 להן 310 כו"ס).
ליתר ה-ELים מנוע בהספק 200 כו"ס, (EL 202F) שבתחילה הגיע כלל ללא מגדש, והוא הורכב בשלב מאוחר יותר.
לנידרפלורים יורו 4, (למעט למוגמרת הנסיונית לה יש 270 כו"ס - NL273) יש 310 כו"ס - NL313, מכ' 7436-7638).
לנירפלורים יורו 5, 7639 ומעלה יש מנוע בהספק 320 כו"ס.
הנה לך תזכורת - תח"צ ב"ש בשירות מטרודן
24/02/10 14:13
23צפיות
הנה לך תזכורת - תח"צ ב"ש בשירות מטרודן
תהנו
צולם מהמרפסת?
24/02/10 17:17
9צפיות
בוא'נה, אתה באמת חלוד.
º
מארכיון המרפסת
24/02/10 21:18
6צפיות
יאללה תתפנקו על עוד היסטוריה מהמרפסת
24/02/10 21:21
24צפיות
יאללה תתפנקו על עוד היסטוריה מהמרפסת
º
חוואווה, גרת ברחוב ביאליק?
24/02/10 21:24
7צפיות
º
ביאליק פינת מוריה - אכן כן.
24/02/10 21:37
7צפיות
תהנו הא? היום הוא בטח נוסע תחת
24/02/10 19:20
7צפיות
המרפסת שלי בתחפושת של קווים
º
הו! הנה חזרנו לדיווחי הבלקון...
24/02/10 19:36
3צפיות
º
אין ספק - הפורום חוזר לימי גדולתו!
24/02/10 22:25
5צפיות
º
תודה,נוסטלגיה בהתגלמותה
25/02/10 00:47
7צפיות
תודה אלון. קבל תמונה של SL ב"סופרבוס".
24/02/10 18:07
21צפיות
תודה אלון. קבל תמונה של SL ב"סופרבוס".
צולם לפני שלוש וחצי שנים ברמלה.
אינני יודע אם הוא עדיין בשירות או לא.
º
מדהים,תודה-רבה!
25/02/10 00:41
6צפיות
תשדתלו להעביר תמונות ב JPG
24/02/10 19:01
6צפיות
שלום!תשתדלו להעביר תמונות בJPG תוכנות אחרות דורשות כמות גדולה יותר של זכרון
º
אצלי כל התמונות הללו הן בפורמט JPG!
25/02/10 00:51
3צפיות
תת"ל 18 - תוכנית החישמול - מפה
23/02/10 03:42
485צפיות
תת"ל 18 - שלב ראשון 420ק"מ
מצ"ב מפה המראה את הקווים שאמורים להיות מחושמלים ומיקום תחנות ההשנאה לפי תת"ל 18.

למידע נוסף ראו את הקישור הזה לחברה שעשתה את התכנון המוקדם בתוכנית (שמישהו כבר העלה לכאן לפני מספר ימים).
נראה הרבה יותר טוב והגיוני מהתכנית
23/02/10 13:23
8צפיות
הראשונה, שלפיה היו אמורים לחשמל רק עד נתניה. לדעתי, זה היה בזבוז לעשות את זה כמו שתוכנן אז. והתכנון אף היה תמוה, מכיוון שרוב הרכבות הפרבריות ממשיכות עד בנימינה ולא עד נתניה.
הוספתי את תכנית החישמול למפת המסילות
23/02/10 15:58
14צפיות
מפת מסילות הברזל בישראל בשנת 2020
שאמורה לקום בישראל עד 2020, על פי התכנית המצומצמת שתובא מחר לאישור הממשלה.

מקרא:
אדום = מסילות נוסעים קיימות
שחור = מסילות משא קיימות
ירוק = מסילות נוסעים "בהקמה"
כחול = מסילות נוסעים/משא מתוכננות
הדגשה צהובה = שלב א' של תכנית החישמול

(הערה: לא כל התחנות מסומנות מטעמי נוחות.)
חשבתי שA1 תעבור דרך מודיעין
23/02/10 16:03
4צפיות
לפי המפה אני רואה שהמסילה תתפצל מהמסילה למודיעין. לדעתי לא חכם במיוחד. תושבי מודיעין יצטרכו לקחת שתי רכבות כדי להגיע לירושלים. למה לא יכלו להמשיך את המסילה ממודיעין לכיוון ירושלים? אז יהיה עיכוב של 10 דקות, לא נורא.
א': עיכוב של 10 דקות מתוך 30, זה די נורא.
23/02/10 16:13
4צפיות
ב': תושבי מודיעין לא יצטרכו להחליף שתי רכבות. בעתיד תיבנה קשת מכיוון מודיעין ל-A1, ותופעלנה רכבות ישירות בקו זה. קשת זו הוקפאה גם היא בלחץ של משרד האוצר... לדעתי, יש סיכוי לא רע לכך שהיא "תופשר" עוד לפני שהקו המהיר לי-ם ייפתח. בסך הכל מדובר בקטע קצר, פשוט יחסית וזול לבנייה. וגם מועיל מאוד.
עבור תושבי מודיעין תבוצע קשת מהשלוחה
23/02/10 16:16
3צפיות
אל A1. באופן זה לא יזדקקו תושבי מודיעין לקחת שתי רכבות כדי להגיע לעיה"ק. הקמתה של הקשת נאמדת ב-250 מיליון ש"ח ע"פ האומדן האחרון.
שזה הרבה פחות אפילו מ"טעות סטטיסטית של פקיד"
23/02/10 16:42
3צפיות
"... בן 25 ממשרד האוצר".
2 לבועז: העבודות על גשר 7 בגוגל
23/02/10 16:34
9צפיות
גשרים 7 ו-8 של מסילת הרכבת המהירה לי-ם
מצורף צילום טרי מ-Google Eath, ובו מופיע אתר העבודות של גשר 7 שאותו צילם בועז 10 ימים אחרי שצולמה תמונת הלווין (אגב, האם יש חדשות מאז?..) וגם האתר של גשר 8 העתידי והידידותי במיוחד לסביבה , שיוקם בנחל יתלה. מסומן בירוק: מסלול המנהרות של הקו המהיר.
תודה רבה, אריק היקר.
23/02/10 20:15
2צפיות
בדיוק הזכרת לי שהגיע הזמן להתעדכן מה קורה בחזית A1. קצת הזנחתי אותה באחרונה.
אשמח כמוך לעדכונים חיוביים
23/02/10 20:30
2צפיות
מהקו המהיר, הנבנה לו לאיטו.
אין אפשרות להגדלת התמונה, וגם לא מופיע בגוגל.
24/02/10 16:19
2צפיות
מה הבעיה?
מצטער, לא לגמרי הבנתי אותך.
24/02/10 16:24
5צפיות
התמונה שצירפתי נפתחת אצלי ואצל אחרים כמו שצריך. ב-Google Earth (התוכנה, לא באתר "מפות גוגל") רואים את זה, כאשר מפעילים תמונות היסטוריות ומעבירים את הזחלן לתאריך האחרון. צריכים גם להתרחק קצת כדי לראות, כי הרזולוציה של התמונה העדכנית פחות טובה מהתמונות הישנות.
º
גם אצלי לא נפתחת
24/02/10 18:19
נראה לי שהבנתי מה הייתה הבעיה:
24/02/10 18:34
11צפיות
נראה לי שהבנתי מה הייתה הבעיה:
פורמט "חדיש מדי" של הקובץ. האם נפתח עכשיו?

* איזה דפדפן ואיזו גרסה יש לכם, אגב?..
23/02/10 17:30
זה מתוך מצגת או משהו כזה? יש שם עוד מידע מעניין?
תודה רבה! טוב לראות שגם קו ת"א-ב"ש כלול
23/02/10 18:49
4צפיות
מוזר שקו מערב הנגב לא...

נקווה להתקדמות מהירה בלי יותר מדי בירוקרטיה. זה ללא ספק הפרויקט החשוב ביותר בכל תוכנית הפיתוח הבאה, שיכול להקפיץ את הרכבת בכמה עשורים קדימה.
עד עכשיו היו כבר מספיק עיכובים.
23/02/10 19:14
1צפיות
הנה תזכורת משעשעת מהעבר.

נקווה גם שלא תהיה עוד התנגדות בלתי-עניינית, בלתי-מבוססת ואף תמוהה מצד "הארגונים הירוקים". על כל הירוקים שאינם במרכאות, מוטלת החובה לתמוך בתכנית הסביבתית החשובה הזאת. כי דיבורים על צימצום פליטת מזהמים וגזי חממה מחד, והתנגדות לחישמול והתייעלות אנרגטית של מערך הרכבות מאידך - פשוט לא עולים בקנה אחד.
... שכחתי לציין גם את שיפור שירותי הרכבת
23/02/10 19:25
1צפיות
שיתבטא בהגברת התדירות ומהירות הנסיעה בעקבות החישמול. שיפור משמעותי ביותר, שעשוי לגרום לרבבות יוממים נוספים לוותר על נהיגה ברכבם הפרטי. מטרה ראויה בהחלט לכל שוחר איכות סביבה אמיתי...
Wow, כמה שרי תחבורה התחלפו מאז
23/02/10 20:21
ורק אבנר עובדיה הוותיק נשאר.
הנה דעה של ארגון ירוק בשם "דשא"
24/02/10 15:45
2צפיות
http://www.deshe.org.il/_Uploads/dbsAttachedFiles/...

(תחת "חשמול הרכבת")
או בקיצור הרבה הבלים.
עצוב. כבר קראתי את זה בזמנו...
24/02/10 15:51
בוז לאחראים על הפרסום על אי-הכנת שיעורי בית. ("לא כך הוא הדבר" וזהו. ממש ביקורת קוטלת...)
º
עישן הרבה דשא, זה שכתב את זה...
24/02/10 16:05
2צפיות
24/02/10 18:55
מי יודע מה עוד היה שם..
תראה, אם מדברים על מהירות של 200 קמ"ש
23/02/10 22:29
4צפיות
בתוכנית, סביר להניח שהבסיס לכך הוא חשמול הרשת.
הדיזל לא מגביל בקטע הזה
24/02/10 00:09
3צפיות
זה עניין של ציוד נייד, אבל שינוי\תוספת מערכת איתות הוא הבסיס..
לדעתי, ניתן בכל זאת לומר שקיימת מגבלה:
24/02/10 00:44
3צפיות
רכבות דיזל פחות יעילות באופן כללי, מה שבא לידי ביטוי ביתר שאת כאשר מדובר על רכבות מהירות. בעולם כידוע, רובן המוחלט של הרכבות שנוסעות במהירויות של 160 קמ"ש +, הן חשמליות. כך שיש רציונל לחשמל אם רוצים להגיע למהירויות אלו (הרציונל קיים גם עבור מהירויות נמוכות כמובן, אבל מי כמוך יודע ).
... וכמובן שיש גם את עניין התאוצה...
24/02/10 00:48
3צפיות
הרי רכבת מהירה עם תאוצה גרועה, מאבדת לא מעט מן ההצדקה לעצם הקמתה.
הבעיה העיקרית של הדיזל היא תאוצה
24/02/10 01:26
2צפיות
כלומר קווים פרבריים עם תחנות רבות. יש לקטרי דיזל גם בעיה בעליות ובמנהרות ארוכות (מי אמר A1?).
שתי הבעיות תקפות באותה המידה לדעתי, עמית.
24/02/10 01:57
2צפיות
את התאוצה ציינתי גם כן. אבל אין זה אומר שהרציונל העיקרי לחישמול הוא בקווים עם עצירות רבות, אלא כאמור, גם בקווים בינעירוניים מהירים.
אכן..התאוצה היא פחות קריטית במקרה הזה
24/02/10 08:25
4צפיות
קווים במהירויות כאלה הם בדרך כלל בין עירוניים עם מעט עצירות.
אבל הגבלה לא קיימת פה
24/02/10 08:20
1צפיות
זה לא שחסר ציוד דיזל שמגיע ל200, יעילות זה כבר עניין אחר , גם ציוד חשמלי לא יגיע ל200 כל עוד לא תשתנה\תתווסף מערכת איתות.
נכון, אבל סביר להניח שקטרים כאלו אם ירכשו
24/02/10 16:58
3צפיות
ירכשו כחשמליים ולא כקטרי דיזל.
אפילו יותר מסביר..
24/02/10 18:52
3צפיות
בכל מקרה, ההגבלה היא במקום אחר.
גילוי דעת לבועז לוי וחברים:
23/02/10 00:41
2צפיות
מדי פעם אני נתקל כאן בפורום או אצלי בקומונה באיזו טבלה "מוסמכת" שאיזה חבר הביא קישור אליה מאתר רשמי או אתר של חברה איקס כאילו שאתרי אינטרנט רשמיים או אחרים הם איזו אסמכתא בדוקה לנכונות הנכתב בהם.
חבר מגרמניה הביא טבלה המראה הכנסות של חברה גרמנית כאילו מדובר בדברי אלוהים חיים.
אז ככה:
1. רבים מנתוני הלשכה המרכזית הישראלית לסטטיסטיקה הם מוטעים ולא נכונים וחלקם אף רחוק מהמציאות כי רבים מאוד מבין אלה שסוקר מבקר בביתם - מוסרים לסוקר נתונים שגויים בכוונה תחילה.
2. רבים מאתרי האינטרנט הרשמיים בעולם מפרסמים נתונים שגויים הנגועים בשחיתות ובבעלי אינטרסים משפיעים המכוונים את השפעתם לנתונים שגויים בטבלאות אי אלו ואחרות מטעמי תחרות, יוקרה וטעמים רעים אחרים.
3. ללא עבודת שטח עצמאית,ובזמן אמת, אין להתייחס לכתוב במירב האתרים התחבורתיים משום שבדברים מבוססים בהרבה מקרים על העתקת דו"חות חברות מוטעים או שגויים בכוונה תחילה ומבלי שהנושאים נבדקו לעומק בעבודת שטח מקיפה.
4. מישהו טען שכמות הנוסעים ברכבות בריטניה יורדת בשנים האחרונות. מאיפה הוא הביא את הנתון? מהעיתונות הבריטית המושחתת ורודפת השררה? מאתרים עאלק רשמיים של הממלכה המאוחדת? הכל עבודה בעיניים של קבוצות אינטרס כוחניות ומושחתות ששולטות בין היתר גם על אתרים ממשלתיים רשמיים שם. מישהו סיפר לי לוקשים על הרכבת לעיר בלקפול בצפון-מערב אנגליה. מצא למי לספר ! הרי במבט וניסיון ארוך שנים מתברר שבשנים האחרונות גם בחודשי החורף הקרים והגשומים, רכבות הנוסעים המגיעות ממנצ'סטר לבלקפול שהיא עיר נופש בסגנון אילת, רק הולכות ומתמלאות יותר ויותר משנה לשנה. כאשר דיברתי פנים אל פנים עם סגן מנהל התחנה, הוא סיפר שהוא אובד עצות משום שכמות הנוסעים טופחת משנה לשנה והמצב זהה ברוב קווי הרכבות בבריטניה. בתחנת יוסטון בלונדון, יש כבר התפוצצות אוכלוסין למרות המחירים הגבוהים. חבר טוב המתגורר בעיר בראונשוויג בגרמניה סיפר שמס' הנוסעים בגרמניה עולה על גדותיו משנה לשנה ולמרות הנכתב - הכותבים לא יודעים מה הם סחים כי הם יושבים במגדל השן, לא טורחים לנסוע בעצמם ברכבות, לא מבצעים עבודת שדה/שטח מפרכת או מושפעים מכל מיני מאמרים של כל מיני אינטרסנטים להם קשר לחברות האוטובוסים השונות - ישיר או עקיף, שמשלמים כסף רב לעיתונאים גרמנים כדי שהללו יכתבו למענם כדי לפגוע במתחרים המסילתיים.
כדאי לצאת מהתמימות ולהפסיק להאמין לכל מאמר או דעה של אנשי שררה שנכתבת כאן בארץ או בחו"ל בנושא הרכבתי. באירופה פוחדות פחד מוות כל חברות הטיסה מהרכבות המהירות המחליפות בהדרגה את השימוש במטוסים. הם מוכנים למכור את האמא שלהם כדי שיקום מישהו ויכתוב נגד חברות הרכבות שם. שקוף, ברור וטפשי. יש לראות את הדברים בפרספקטיבה אחרת ולהפסיק להתייחס לכל מיני עיתונאים תמהוניים או "מומחים" שחוץ מעצמם ומהעיתונאי, איש לא הגדירם ככאלה...
חומר למחשבה ללילה טוב ומבורך לכולם.
º
שרשור הכוונה ומודיעין 23/2
22/02/10 23:27
4צפיות
הכוונה לגבי 2 מסלולי נסיעה
23/02/10 01:11
1. מתחנה מרכזית ת"א לרח' רייבל בת"א

2. מתחנה מרכזית ת"א לרח' בית אלפא בת"א

תודה!
תשובות:
23/02/10 07:52
לרח' ריבל: ברגל 10 דקות או 501,531,525 נסיעה של תחנה אחת לתחנה הראשונה ברח' המסגר (בי"ס שבח)
לרח' בית אלפא: 2 תחנות באותם קווים.
איך אפשר להגיע?
23/02/10 11:05
אני צריכה להגיע מהעיר אשקלון לעיר גן יבנה(עיר או ישוב?) ובאתר של אגד יש בשעה 08 או בשעה 16, אבל לא בין לבין.

איך אפשר להגיע לגן יבנה(לגשר ליד תחנת הדלק) בתחבורה ציבורית אחרת?
יש דבר כזה?
נסי לבדוק באתר חברת ויאוליה (קונקס לשעבר)
23/02/10 23:40
יתכן שאחד מקוויה ל/מאשדוד יוכלו לעזור.
איך מגיעים
23/02/10 11:09
מרעננה לחוף פרישמן בתל אביב, או לפחות לאזור?

תודה מראש!
º
47 לאבן גבירול ומשם כמה דקות הליכה
23/02/10 12:39
מקוקה קולה/ צומת בר אילן ללוד תחנה מרכזית
23/02/10 13:19
בשעות 17-18
תודה!
º
164 למסובים ומשם 475 או לבית דגן ומשם 461.
23/02/10 13:49
היי..הגעה מקרית אונו לדרך השלום
23/02/10 17:19
במרכז הזה איפה שיש סופר פארם גדול ,הפנינג פלאפון ..וליד יש סניף של סודוך
קיצור משרדי כפיים....
º
מקרית אונו 56 עד המקום
23/02/10 17:43
מכללת שנקר
23/02/10 18:08
אני צריכה להגיע מנקודה כלשהי על נמיר למכללת שנקר.

תודה! (:
º
שנקר הנדסאים -רמת אביב או שנקר- רמת גן?
23/02/10 20:51
º
שנקר שברמת גן... זה העיצוב נכון?
23/02/10 21:41
º
מנמיר לשנקר עם 66 או הליכה של מספר דקות ברגל
23/02/10 23:33
רחוב שלבים, בתל אביב
23/02/10 18:29
שלום,

איך אני מגיעה לרחוב שלבים, בתל אביב. מירושלים?

תודה
º
משדרות הר ציון, סמוך לת"מ עם 26
23/02/10 23:35
זקוק לעזרה - מראשל"צ לבאר שבע
23/02/10 17:29
אייך מגיעים הכי מהר באוטובוס מראשל"צ לבאר שבע מחר בבוקר?

º
קו 369 של מטרופולין מהת.מרכזית (שער ראשון).
23/02/10 19:13
º
מפ"ת לדיזנגוף סנטר הערב
23/02/10 19:46
º
82 ואם אין אז 66.
23/02/10 21:19
צריך עזרה בתוך ת"א
23/02/10 20:31
אני רוצה להגיע מעזריאלי (או יותר נכון מהקרייה) לרחוב רוטשילד (למקס ברנר).

תודה!
º
מתחנת השלום (עזריאלי) עם 23 עד בלפור/רוטשילד
23/02/10 23:36
איך להגיע לנתב"ג בשבת?
23/02/10 19:01
אני מעוניין לאסוף את חברה שלי שנוחתת מחו"ל ביום שבת בשעה 14:00. האם יש דרך כלשהי להגיע לנתב"ג חוץ ממונית ספיישל?
ומהם המחירים של מוניות הסייפשל מת"א לנתב"ג ובחזרה?
º
מת"א אין מוניות שירות לנתב"ג בשבת.
23/02/10 20:33
שלום, יש לי שאלה :]
23/02/10 21:49
איך מגיעים עם אוטובוס מהקריה /עזריאלי לרחוב רוטשילד בתל- אביב?

תודה!
º
קו 63 מדרך בגין.
23/02/10 22:14
יש מונית שירות\אוטובוס בשבת מחיפה לב"ש?
23/02/10 22:10

אני צריכה להיות ב20:00 בב"ש........בשבת הקרובה
תצטרכי להגיע איכשהו לתל אביב...
23/02/10 22:32
קו 910 מתחיל לפעול רק מצאת השבת.
לעומת זאת מתל אביב יש לך קו 370 לבאר שבע כבר מסביבות 17:30 וקו 380 מ-18:00.
אופציה אפשרית...
23/02/10 22:41
סעי עם קווים 331/332 מחיפה לטבעון (עובדים בשבת כבר מהבוקר ויוצאים מכיכר פלומר), מטבעון לתל אביב עם קו 826 (האוטובוס הראשון עובר בטבעון בסביבות 16:00) ומתל אביב לבאר שבע עם 370. בדרך הזאת תגיעי בטוח לפני 20:00.
רק חבל שצריך לעשות סיבוב כזה רק משום שדווקא קו 910, בניגוד להרבה קווים היוצאים מחיפה, לא פועל לפני צאת השבת...
קו 909 הראשון עובר במרכזית המפרץ בסביבות 17:40, גם אם תסעי איתו לא תספיקי להגיע ב-20:00 לבאר שבע.
נסיעות בין עירוניות
23/02/10 23:44
1צפיות
היי אני רוצה לדעת מה הדרך הכי נוחה (מבחינת אוטובוסים או רכבות) כדי להגיע מיבנה לירושלים ולאחר מכן מירושלים לראשון לציון (לתחנה המרכזית הישנה).
המון תודה ולילה טוב למי שעוד פה
לוח הזמנים החדש של ר"י
22/02/10 19:04
1צפיות
1) יש למישהו פירוט על השינויים הצפויים? לא הצלחתי למצוא את הפירוט בפורום....
2) אמרו פה שיש חשש לכך שאולי לוח הזמנים החדש לא יצא בגלל התפטרותו של המנכ"ל וגם בגלל שהורידו באתר של ר"י את הפרסומת לכרטיסים החדשים שמונפקים ללוח הזמנים החדש. לא נראה לי שיבטלו אותו- בתחנת "כפר-סבא" כבר מוכנים השלטים החדשים לשמה החדש- "הוד השרון- סוקולוב". את ה-"הוד השרון" כיסו, ורק ה-"סוקולוב" מוצג. בתחנת הוד-השרון לא שמתי לב לשלטים חדשים, אבל אולי אני טועה.
לפני כמה שבועות פורסם כאן פרוט מלא.
22/02/10 20:05
אולי אחד ממנהלי/חברי  הפורום יעלה קישור לסקירה שפורסמה .
בדקתי באתר של הרכבת
22/02/10 20:58
ראיתי שינויים בקו כפר סבא-ת"א ולא ראיתי שינויים בקווים האחרים שדיברת עליהם...
יכול להיות שעדיין הלוח באתר שם לא מעודכן? או שאולי לא יהיו שינויים?
השינויים בקו כ"ס-ת"א הינם זמניים בלבד
22/02/10 21:41
השינויים הם בגלל עבודות בקו. אני התכוונתי לשינויים קבועים בלוח הזמנים החדש שיצא ב-6 במרץ (וזה במקרה שהוא כן יצא....)
השינויים שהופיעו בסקירה
22/02/10 21:49
בפורום לפני מספר שבועות, מוצגים  מעתה   באתר ר''י ,בלו''ז החדש שבתוקף מיום 06.03.2010
עיקרם של השינויים: קיצור תנועת חלק מהרכבות בקו כ''ס- ת''א-סבידור מרכז כתוצאה מעבודות תשתית  מכוון תחנת ת''א ההגנה  לקו החוף הדרומי שבסלילה , תוספת רכבת בקו חיפה-נתב''ג ,שינוי תחנת מוצא של רכבת לילה  מהצפון  לנתב''ג (קריית מוצקין במקום לב המפרץ), וכן שינויים  זניחים בזמני רכבות באזור  עכו-נהריה עם הפעלת קטע מסילה כפול בין קריית מוצקין לתחנת נעמן.
22/02/10 22:05
כנראה שלא שמתי לב לשינויים האלו ורק לקו של כפר סבא.. תודה בכל אופן!!
º
אפשר קישור למקום הנכון באתר? לא מצאתי
22/02/10 22:13
º
תחפשי לו"ז החל מ06.03.2010
22/02/10 22:38
º
חבל שלא סתמו את החורים בקו המשודרעק..
22/02/10 22:18
מעניין למה
22/02/10 23:32
לא מפרסמים באתר את מועד כניסת הלו"ז החדש...?
פרופ' אשבי היקר: לא שכחתי אותך ! במהלך חופשת
22/02/10 23:40
1צפיות
הפסח, אמשיך לסרוק בעבורך תמונות של קרונות נוסעים ישנים פרי מצלמתי הצנועה, כפי שביקשת. אנא סלח לעבדך הנאמן - סורק המגה/טרה על כי הינו עסוק בימי אביב אלה בכתיבת מבחני מתכונת בעבור תלמידיו האהובים וכי הוא נאלץ לעסוק כרגע בעניני בית שני, לאומיות מודרנית, באזל 1897, הצהרת בלפור, איחוד איטליה, איחוד גרמניה, אנשלוס, שריפת הספרים, יום החרם הכללי, חוקי נירנברג, ועידת אוויאן ושו"ת - במקום לשבת ולסרוק למענך תמונות שבעיניו חשובות בהרבה מאשר העיסוק ביום החרם הכללי או ליל הבדולח........לפחות אני פוגש פה ושם תמונות מעניינות מאירופה 1939-1945עם הרבה ציוד נייד ממפעל O&K הנודע אשר ארכיונו כמעט והושמד כליל בעת הפצצות בעלות הברית עליו...
אז דע - לא שכחתי.
עבדך הנאמן - אביתר = אזוב הקיר...
º
תודה, ממתין לסריקה המיוחלת .
23/02/10 20:36
הוסיפו רכבות למודיעין בערב
22/02/10 23:29
בלו"ז הנוכחי, בשעות הערב יש רכבת למודיעין פעם בשעה במקום פעמיים בשעה, הרכבת החסרה הגיעה עד נתב"ג.

מנוע החיפוש מראה לתאריכים שאחרי ה-6/3 שיש רכבת כל שעה למודיעין.

תודה על השיפור בשרות.
אכן הרכבות* שכעת מסיימות בנתב''ג
23/02/10 20:29
תסיימנה את נסיעתן בלילה במודיעין.
*רכבת מס.89, 91, ורכבת חדשה מס.85 .
º
למה אין באתר פרסום לגבי הלו"ז החדש?!
23/02/10 23:20
בחזרה לפורום
האזור שלי בפורום