לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לפורום ``תחבורה ציבורית``

שעות הפעילות:
ימים א`-ה` - כל היום
ו` וערבי חג - כל היום
שבת - כל היום

בפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד.

אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה במנות האוכל במטוסי אלעל.

* לא לשכוח לענות על הסקר - מי שמצביע משפיע

מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הדקו חגורות ושתהיה נסיעה טובה,
מודיעין (i) לשרותכם.

ה- T&C ממשיך במלוא המרץ
64תגובות
15/04/10 23:43
2צפיות
היום, מצויד במצלמה וכמה דקות פנויות, עברתי בצומת רמת אשכול וגבעת התחמושת.
צוות המהנדסים הצרפתים עסק במרץ בתיזוז מערך מס' 2 הלוך ושוב לאורך קטע של כמאה מטרים, בתחנת גבעת התחמושת.
את המחזה הזה ניתן לראות כמעט בכל יום, במשך שעות ארוכות - הרכבת נוסעת הלוך ושוב, הלוך ושוב בקטע הקצר הנ"ל. אתמול...

(המשך...)
היום, מצויד במצלמה וכמה דקות פנויות, עברתי בצומת רמת אשכול וגבעת התחמושת.
צוות המהנדסים הצרפתים עסק במרץ בתיזוז מערך מס' 2 הלוך ושוב לאורך קטע של כמאה מטרים, בתחנת גבעת התחמושת.
את המחזה הזה ניתן לראות כמעט בכל יום, במשך שעות ארוכות - הרכבת נוסעת הלוך ושוב, הלוך ושוב בקטע הקצר הנ"ל. אתמול בבוקר, למשל, היו במקום 3 מערכים... היום ראיתי ק אחד.

בשלב ראשוני זה מתמקדות הבדיקות בממשק שבין הנייד למסילה, למערכת ההזנה ולסביבה. נבדקים פרמטרים כמו רמת החיכוך, צריכת מתח, מרחקי האצה ובלימה וכו'.

לכל אורך הקטע ניצבים תמיד סדרנים רבים וערניים המונעים בתקיפות כל נסיון התקרבות אל הרכבת והצוותים.
מערכת מידע חדשה באתר דן.
15/04/10 20:29
1צפיות
מערכת מידע חדשה עלתה היום לאתר דן.
לראשונה ניתן לחפש מידע לא רק לפי קו או רחוב אלא מידע לנסיעה ממקום למקום הכולל אופציות שילובי קווים ואפילו זמן הליכה משוער מאתרים מרכזיים לתחנות האוטובוס הסמוכות אליהם.
כרגע המערכת בהרצה ועדיין חסרים בה הרבה קווים, אך אני מניח שבקרוב מאוד היא תפעל באופן מלא.
º
הגיע הזמן!
15/04/10 20:35
חבל שאת העדכונים הרצים הם הורידו לתחתית העמוד
15/04/10 20:59
1צפיות
והקטינו את גודל האותיות
למה זה צריך לבוא מכל מפעיל בנפרד?
15/04/10 22:06
1צפיות
מערכת מידע צריכה להיות רק אחת ושל כולם כולל הרכבת.
º
נו בשביל זה יש אותנו...
15/04/10 22:34
1צפיות
מה זה המערכת המוזרה הזאת???
15/04/10 23:37
3צפיות
חיפשתי מיפו ליד אליהו וקיבלתי רק אפשרות אחת: קו 18 + קו 30. זה נכון שבשעה כזאת אין קווים אחרים, אבל מה אם אני רוצה לחפש למחר? המערכת בכלל לא שאלה אותי באיזה יום אני רוצה לנסוע!
וגם היה כתוב שזמן הנסיעה הכולל מיפו ליד אליהו הוא 12 דקות. נו באמת.
שיחזירו את לוח הזמנים המלא!
15/04/10 23:45
1צפיות
כרגע אם יש יותר מארבע נסיעות לשעה מוצגת התדירות המשוערת וכמי שגר באזור נקודת הקצה גם "כל 12 דקות" יכול להיות משמעותי, מה גם שלא תמיד התדירות סימטרית ולפעמים צריך לחכות יותר זמן. אם ל"דן" כל כך קשה להציג את כל הנסיעות, שיציגו עד 6 נסיעות בשעה (בתדירות יותר גבוהה זה באמת לא משנה מתי הם יצאו). אני לא מבין למה מה שקיים בחברות האחרות, לא קיים ב"דן"?
מערכת גרועה!!! לא ניתן לגלוש באתר דן בפלאפון
15/04/10 23:51
1צפיות
אם עכשיו דרך הפלאפון לוחצים על הלחצן של רשימת הקווים נפתח חלון של 4 הקווים הראשונים שרשומים שם, ואז לא ניתן לרדת עם החץ!
באתר הקודם לפני שעבר שדרוג נפתח חלון חדש עם כל רשימת הקוים מ-1 ועד קו 466
כשאגד הריצה מערכת מידע חדשה,
16/04/10 02:19
במשך חודשים רבים היא היתה זמינה רק בלחיצה על קישור מיוחד באתר, והחיפוש בדף הראשי היה דרך המערכת הישנה. רק אחרי חודשים של בדיקות של אלפי משתמשים הציבו אותה בדף הראשי של האתר.
דן, לעומת זאת, החליטה להפוך את הנוסעים שלה לשפני ניסיון, החליפה לגמרי את המערכת במערכת חדשה ולא בשלה, ולא ניתן אפילו להגיע לחיפוש הישן, שלפחות היה גרוע אבל נתן תוצאות הגיוניות!
מייל ששלחתי לדן, בתקווה שהפעם הם לא יתעלמו:
16/04/10 11:01
שלום,

ברכות על השקת מערכת המידע החדשה. עם זאת, חבל מאד שהשקתם אותה כשהיא עדיין לא בשלה, ולא נתתם למשתמשים זמן לתת עליה משוב. היה עדיף אלו היה ניתן להשתמש באתר גם במערכת הישנה וגם בחדשה, עד שתגובות המשתמשים על המערכת החדשה היו מצדיקות מעבר מלא אליה.

ברצוני להפנות את תשומת לבכם לכך שבעת חיפוש במערכת המידע החדשה, תמיד מתקבלת רק אפשרות נסיעה אחת - כנראה זאת שיוצאת הכי סמוך למועד החיפוש בפועל. למשל, חיפשתי מיפו ליד אליהו וקיבלתי רק את האפשרות של לנסוע ב-25 ולהחליף ל-30. זאת למרות שיש עוד הרבה אפשרויות: אפשר לנסוע גם ב-18, 26, 40, 42 ועוד, ולהחליף ל-31, 32, 35 ועוד. תוצאה אחת זה בהחלט לא מספיק! מה אם אני רוצה לחפש בכלל קווים לשעה אחרת או ליום אחר? ומה אם אינני יודע את השעה המדויקת שבה אצא? המערכת איננה מאפשרת כלל לתכנן נסיעות. מעטים המקרים שבהם אנשים מחפשים נסיעה לאותו רגע, בדרך כלל אפילו ההליכה מהמחשב לתחנת האוטובוס לוקחת זמן. בהקשר זה ממליץ לכם לקחת דוגמה מהמערכת של רכבת ישראל.

בתקווה לשיפור,
איליה
º
ממתי דן עונים למיילים?
16/04/10 13:13
מדוע לא מציינים את מחיר הנסיעה?
16/04/10 10:11
איפה יש קוד של נסיעה עירונית ואיפה של יותר יקר?
אריה בר הסיר את מועמדותו למנכ"ל הרכבת
81תגובות
15/04/10 20:03
1צפיות
לאחר שלל הרמזים בתקשורת על פוליטיזציה של המכרז למשרת מנכ"ל הרכבת, הנה זה מגיע. המועמד בעל הניסיון הרב ביותר, ואולי גם האיש המתאים ביותר לתפקיד, פורש מהמירוץ. בלשון המעטה, נימוקיו...

(המשך...)
לאחר שלל הרמזים בתקשורת על פוליטיזציה של המכרז למשרת מנכ"ל הרכבת, הנה זה מגיע. המועמד בעל הניסיון הרב ביותר, ואולי גם האיש המתאים ביותר לתפקיד, פורש מהמירוץ. בלשון המעטה, נימוקיו של בר לפרישה נשמעים לי תמוהים ביותר.
האם מלכתחילה, עוד כשהציג בר את מועמדותו לתפקיד, לא ידע על הפגיעה האפשרית בשותפיו לעסקים?
וכיצד לפתע נחתה עליו ההארה הפתאומית הזו? האם ציפור פוליטית קטנה (ואולי גדולה? ) לחשה לו שלא כדאי לו להתמודד מאחר שהתפקיד אינו שלו?
ואולי קרבתו הרבה למאיר שטרית (אף שמדובר באיש מקצוע) היא זו שפגעה בסיכוייו להיבחר? והאם מועמדותו של דוד מנע (אוי א-ברוֹך!) היא זו שטרפה את קלפיו של בר?

כל אלו הן שאלות טובות. אריה בר, שהמגרש הפוליטי אינו זר לו, לבטח יודע את התשובה.
הקווים שאגד מסתירה מתושבי ערד...,
15/04/10 17:52
5צפיות
למעט כמוני שמכיר ואולי עוד כמה,הלא הם קוויי המהדרין למיניהם.
כתובות אינטרנט מצורפות:
סתם כתב משועמם.....
16/04/10 00:55
2צפיות
קודם כל היום יש מודעות גדולה יותר לקיום הקווים האלו, בנוסף ערד היא מקום מספיק קטן כדי שכל התושבים יראו את האוטובוסים ידעו לאן הם נוסעים.
חלק אם לא כל המסלול עובר ברחובות הראשיים ובשכונות מעורבות כך שהתחנות זמינות לכלל התיבור.
גם אם הכתב משועמם...,
16/04/10 05:47
1צפיות
מסתבר שבכל-זאת אין מודעות מלאה לקווים הללו,לא לכולם יש גישה לאינטרנט,וגם לחלק מאלה שיש גישה לא יודעים איך להגיע אל המידע עליהם,אני מכיר כאלה מכאן וגם מזדמנים שמתקשרים אלי (כולל דתיים) כדי לקבל מידע מתי יש נסיעת מהדרין ומה מסלול האיסוף,גם חילוניים התעניינו בזה לא מזמן אפילו אחי,שקנה מכונית משומשת באשדוד,אז במקרה שלו הלו"ז של 552 לא התאים,כי הפגישה עם המוכר היתה בתחנה המרכזית באשדוד לפני-הצהרים,ונסיעה מערד ב-17:30 בטח שלא מתאימה,אבל התעניינות יש.
מצטער אבל מסכים עם 846
16/04/10 13:20
1צפיות
הכוונה רוויה בריח של  לחפש את אגד בהרבה מאותו הדבר והסיסמאות הידועות והנדושות שכבר די קצתי בהן.
כמה כבר אפשר לדוש וללעוס בנושא הזה?
שיתקשרו לאגד ושישאלו כמו שהיו עושים פעם לפני עידן הטכנולוגיות והאינטרנט.
סתם עיתונאי נודניק חסר תקנה ואפילו גרוע מזה-בכלל לא מקורי וגונב חומר של אחרים בחושבו שגילה את אמריקה ויוצא בהפגזה סנסציונית לציבור-ממש לא מרשים ולא נחוץ.
לערד יש בעיות חשובות יותר מ"בעיה" של הסתרת קקוי מהדרין מהציבור.
מניסיוני האישי, אכן מדובר בגנב
16/04/10 14:23
1צפיות
בדיוק בשבוע זה מתפרסמת באותו העיתון ידיעה "שלו" (סיקור משחק הכדורגל בין הפועל ערד למכבי יבנה מהשבוע שעבר). 95% מהידיעה הזו מועתקים מילה במילה מהדיווח שלי באתר האינטרנט "דאבל-פס", כמובן מבלי להזכיר את פרטי הכותב המקורי והאתר שממנו הוא העתיק את הידיעה.
כתובות אינטרנט מצורפות:
כמה נואש צריך להיות
17/04/10 23:30
2צפיות
כדי לגנוב כתבה על הפועל ערד-מכבי יבנה?!?!?!??
אם כבר הזכרת גנבים, וילהלם...
18/04/10 10:50
2צפיות
מוטב שתסב ראשך לאחור ותוודא שהשנואים לא גונבים לך את האליפות בעזרתה האדיבה של שיטת לוזון המופלאה.
אני מציע שתלך לקנות מיקרוסקופ אלקטרוני
19/04/10 00:20
2צפיות
כדי שתוכל לראות את מידת הפחד שיש לי מחבורת הכלומניקים הזאת שזכתה באליפות אחת ב-21 העונות האחרונות אבל עושה רעש כאילו שכל שנה הם לוקחים דאבל.
אלופי המדינה בעיתונות ובפוליטיקה (שני נושאים שלקופים הירוקים לא אומרים כלום). מה להם ולכדורגל?
וילהלם!
19/04/10 10:47
4צפיות
וילהלם!
נא לא לזלזל באויב!
זוכר מה קרה לא מזמן?

בנוסף, נא לא לשכוח את השחקן ה-12 של היריב (בתמונה). תמיד הוא לובש אדום ובכוחו להכריע את המשחק הקרוב.
כמה מטומטם צריך להיות
18/04/10 17:18
1צפיות
כדי לפרסם את הכתבה הזו בעיתון שמופץ חינם בעיר שבה גרים כותב הכתבה המקורית, הכתב הקודם של האתר ועוד כמה אנשים שיודעים שאת הדיווח המלא על המשחק אפשר למצוא באתר כבר ביום ראשון?
º
מטומטם?! לא. כנראה ש"רק" עצלן כרוני.
18/04/10 18:37
1צפיות
אתה צודק כמובן, אבל
19/04/10 00:21
1צפיות
התכוונתי שהחומר שאותו הוא גנב הוא לא ממש חשיפת "ווטרגייט" וגם לא סקופ אדיר על המונדיאל הקרוב.
בכל מקרה...,
16/04/10 15:14
1צפיות
מתקיימת פעילות שאולי תביא ליותר מודעות לכך,שהציבור ידע יותר,ושאפילו ישתמש דוקא בקווים אלו,גם אם זה יהיה למורת-רוחו של הציבור החרדי,כאחד שכבר השתמש כמה פעמים בקו ר"ג/ב"ב>ערד (550),אני יודע שזו ברירת-מחדל מייגעת למדי,אבל כשנמצאים באזור עד שעה מאוחרת,ואפשר לחזור הביתה לערד ב-21:30 או ב-23:05,זה הופך לחלופה די טובה,והאמן לי,אני לא מסתכל על המחיר,אלא על הלו"ז,אלה שעות שהקו הרגיל מת"א לערד (389) כבר "נשכח",כי האחרון שיצא מהתמח"ת ב-20:15, כבר כמעט הגיע או שכבר הגיע לערד.
מה גם שיש לו הרבה טעויות עובדתיות...
16/04/10 15:29
3צפיות
למשל נסיעה מערד לאשדוד דרך באר שבע שעולה הרבה פחות מ-47 שקלים (33.30 בלבד). לא יודע מאיפה הוא זרק את המחירים האלה.
גם נסיעה עירונית בגוש דן מזמן לא עולה 5.10.
16/04/10 15:33
3צפיות
כתבה חובבנית ביותר.
עם זאת, האפליה במחירים לטובת המגזר החרדי היא דבר בזוי ביותר (אך הדבר לא תלוי באגד).
º
לא תלוי באגד, אבל לא שמעתי אותם מוחים על כך
17/04/10 00:13
1צפיות
אתה לא תישמע או תיראה מודעות
17/04/10 10:18
2צפיות
חוצות נגד משרד התחבורה, אבל בכל נושא קביעת התעריפים והסובסידיה מתנהלים כל הזמן דיונים והתאמות באופן שוטף.
"מבפנים" אני יכול להגיד לך שבגדול משרד התחבורה מוביל מדיניות של צמצום הסובסידיה לאגד (ולתח"צ בכלל) ודווקא למשרד התחבורה יש עיניין לשמור על תעריפים גבוהים יחסית בכמה מקומות ע"מ להגדיל את הפידיון של אגד וע"י כך לצמצם את התקציב של עצמו.
יש גם את עניין "התחרות", יש לכאורה תחרות בקטעים מסוימים של דרך בין אגד למפעילים האחרים על המחיר. אם משרד התחבורה היה מאפשר לאגד להוריד מחירים, לא היה בעצם צורך להביא חברות אחרות ואז יוצא שהרפורמה מיותרת..... (וכבר דיברנו בעבר על טיב השרות ורמת הפיקוח, אני לא רוצה להכנס לזה שוב, מה שהיה צריך לעשות לדעתי זה בסה"כ להגביר את הפיקוח על רמת השרות ולעשות רפורמה במיבנה התעריפים וההתחשבנות עם הממשלה)
מנסיון: בהרבה מקומות המפעיל האחר מסיים את השרות מוקדם יותר מאגד ולנוסע אין ברירה ולשלם יותר לאגד כדי להגיע הביתה.
למפעיל האחר לא תמיד משתלם לעבוד אחרי שעות מסוימות ולכן הוא מסיים את הפעילות ע"מ שלא להפסיד יותר מידי.
אז איפה התחרות?
בהחלט המצב של אפליית מחירים בין החברות הוא
17/04/10 13:49
1צפיות
מצב אבסורדי למדי, אשר פוגע בחברות ובציבור הנוסעים.
מדיניות משרד התחבורה/אוצר ידועה לי
18/04/10 00:19
1צפיות
לצערי הם עוד שבויים בקונספציה שמחירים גבוהים פירושם פדיון גבוה יותר. זה לא בהכרח נכון או בריא למערכת.

בכל אופן, אני דיברתי על האפליה הזועקת לשמיים בחלק מקווי המהדרין, שלאגד ממש אין אינטרס לנסות לתקן, לפי מה שאני רואה.

לגבי שעות פעילות ומסלולים - אני בכלל לא חושב שזה צריך להיות בשליטת המפעיל (אבל כמובן שצריכה להיות לו מילה בנושא). הרגולטור צריך לקבוע את המסלולים, לוחות הזמנים והתעריפים, והמפעיל - להפעיל את אמצעי התחבורה.
מה אתה רוצה שבאגד יקפצו ויידרשו
18/04/10 21:35
1צפיות
להעלות את המחירים? הרי אגד הוא זה שרוצה שהמחירים ירדו בכל האזורים ובכל הקווים.
גם זה לא בידים של אגד ובעצם רק ההגה בידים של אגד כל השאר מגיע "מלמעלה"....
כשהאפליה כל כך ברורה וזועקת, אני מצפה
18/04/10 23:09
1צפיות
שיהיה גם מי שימחה. וגם אני בעד הורדת המחירים ולא העלאתם, אבל בצורה שוויונית ובלי להפלות בין נוסעים מעבר לאפליה המובנית הקיימת בקווים מעין אלה. ברור לי שעיקר הזעם צריך להיות מופנה לממשלות ישראל שנתנו יד לשחיתות הזאת, אבל ההתרפסות של אגד בפני החרדים מקוממת אותי במיוחד דווקא ביום הזה שבו מתייחדים עם הנופלים, רבים מהם אנשי אגד.
סלח לי אבל אתה מדבר לא לעניין:
18/04/10 23:21
1צפיות
"ההתרפסות של אגד בפני החרדים" איזה התרפסות ואיזה נעלים!
משרד התחבורה קיבל הוראה מליצמן לצ'פר את החרדים וזה מה שקורה, לאגד אין שום השפעה על המחירים הגבוהים או הנמוכים.
צא כבר מהסטיגמה המטופשת הזאת....
מה הקשר בין הפעלת הקווים החרדים לבין קביעת המחיר, מסלול ולו"ז? אגד הוא הקבלן המבצע בלבד!
אתה יודע  למשל שלסופרבוס יש קו בין זיכרון לחדרה או נתניה או משהו כזה? קו חרדי טהור שלא נימצא באף טריטוריה ידועה של סופרבוס, זה מה שמשרד התחבורה והאוצר מכתיבים וזה מה שהחברות עושות!
לגבי מה, שכתבת ג'קי על "סופרבוס"
19/04/10 07:52
1צפיות
הם לא רק מפעילים קווים ממודיעין עילית לזכרון יעקב (קו 334), אלא גם קווים לאזורים אחרים, שלא ממש טריטוריה של "סופרבוס", כמו למשל אזור אופקים, נתיבות או תפרח.

לדעתי, כל עוד יש אישור לכך, אין לדעתי בעיה, שחברה תפעל באזור, שלא ממש טריטוריה שלה.
אני מניח, שהקו פועל, משום שמודיעין עילית היא לכאורה או לא לכאורה של "סופרבוס".
מבחינתי, שגם חברות אחרות (הותיקות והחדשות) יפעלו לא בטריטוריה שלהן, כל עוד יש כמובן אישור לכך ממשרד התחבורה.

הבעיה באותו קו 334 היא אחרת:
באתר "סופרבוס" מצויינות תחנות שונות, כמו למשל צומת רעננה דרום או צפון או צומת דרור.
לא זכור לי, שראיתי תחנות ואם הן נמצאות הן לא בולטות.
השאלה שלי היא, האם אני יכול לסמוך, להמתין בצומת רעננה ולנסוע לכיוון זכרון יעקב או לכיוון מודיעין?
יכול להיות, שכן. אבל גם יכול להיות שלא.
"ברור לי שעיקר הזעם צריך להיות מופנה לממשלות"
19/04/10 08:11
1צפיות
אני דווקא מבין את השיקול של אגד, שהוא שיקול עסקי. הממשלה היא ללא ספק האחראית העיקרית לשערוריית קווי המהדרין.
º
סוף סוף אנחנו מבינים אחד את השני!
19/04/10 17:44
2צפיות
הוא כתב לא מידע אישי...,
18/04/10 18:08
1צפיות
אולי אבא נותן לו את ה- באופן קבוע,ואוטובוסים הוא רואה רק מבחוץ.
קראתי את הכתבה ומשהו מטריד יש בתשובה
19/04/10 09:48
1צפיות
שלום! קראתי את הכתבה ומשהו מטריד יש בתשובה של משרד התחבורה ,המחירים שהמשרד מאשר הם מחירים מירביים ואם יש קווים שבהם המחירים נמוכים יותר הרי שהם על חשבון החברה ולא על חשבון הסובסידיה שמקבלת החברה ממשרד התחבורה .
אם אין סובסידיה הכל בסדר אבל אם החברה מקבלת סובסידיה איך אפשר להוכיח שהסובסידיה לא למסבסדת גם את הקווים המוזלים ,אם הקווים המוזלים היו מבוצעים ע"י ידי חברה אחרת שעלות ההפעלה של האוטובוסים והנהגים ועוד כל ההוצאות הנדרשות להפעלה היו מהחברה האחרת שאינה מקבלת סובסידיה  גם זה מקובל ,
אבל אם אני רואה אוטובוס ספציפי עושה קו רגיל ויום  אחרי זה אני רואה אותו עושה קו מהדרין עם אותו הנהג ,להפריד את ההוצאות כך שהסיבסוד יגיע רק לקו הרגיל -לדעתי לא ניתן , וכל השאר סיפורים ,
אני מבין את הקושי שמולו עומד המשרד בענין, מה לעשות ,לחרדים עקב עניני קואליציה יש כח שהוא כח הרסני מבחינה ציבורית  ואז הוא נדרש לתת תשובות לא רציניות לשאלות נוקבות
ובנוסף נציין שגם כאן כמו בנושאי בטחון למשל החרדים מתנהגים (אמנם בשם עבודתם בקודש  ) כעלוקות .
הסיבסוד הוא גלובלי לחברה
19/04/10 17:46
1צפיות
ולא לפי קו.
בענין הבטחון,יש גם ענינים בטיחותיים...,
19/04/10 20:03
1צפיות
עליה מהדלת האחורית,בניגוד לכל הוראות הבטחון,ויש מצבים בהם הנהג עוצר לאחר העליות מהדלת האחורית,גובה כסף ומוכר כרטיסים לאלה שלא שילמו עדיין (נשים בחלק האחורי),והאוטובוס נשאר מותנע ללא השגחה על תא הנהג (כשאני נמצא בו,ולרוב אני יושב במושב הראשון ליד הדלת הקדמית,ומשגיח על המקום,בעיקר כי אני בעל רשיון-נהיגה על אוטובוס,למקרה ומישהו יעשה משהו במקום הרגיש הזה).
נהג "דן" לא העלה נוסעים עקב בעייה בתשלום.
15/04/10 15:05
6צפיות
שלום לכולם,
ייעצו לי לפנות אל הפורום הזה - אשמח לשמוע את דעתכם על הסיפור הבא:

נסעתי לפני כמה ימים באוטובוס - קו 42 של דן מצפון תל אביב לבת ים.
התקלקל המכשיר שמדפיס כרטיסים/מעבירים עליו את החופשי-חודשי
אז הנהג התקשר לממונה עליו, וקיבל אישור לא להעלות נוסעים
ובכל תחנה היו בלגנים שהוא עצר רחוק כי הוא לא רצה שנוסעים ינסו לעלות, ונוסעים שרצו לרדת התעצבנו

בעיניי זה היה חוצפה. אנשים עומדים ומחכים לאוטובוס, האוטובוס מגיע ולא עוצר, הם צריכים לעלות על האוטובוס הבא - שמן הסתם היה מפוצץ. וגם ככה הקו הזה מפוצץ וכל האירוע היה בשעות העומס והפקקים.

אני חשבתי שזה חוצפה, ו"דן" צריכים להעלות נוסעים גם אם אין אפשרות לגבות תשלום, ולספוג את הנזק. לא אשמת הנוסעים אם המכונות תשלום החדשות של דן לא אמינות.

מה דעתכם?
כנהג דן לשעבר
15/04/10 15:34
5צפיות
חוצפה אילו אני הייתי במקום הנהג הייתי מאפשר לנוסעים לעלות ללא תשלום. זו לא בעיה של הציבור שמשרד התחבורה מאלץ את דן לעשות שימוש במכונות הכירטוס החדשות שידוע מראש שהם לא אמינות כלל.
ומסר לכול הנהגים! אל תשכחו שאין לכם שום גיבוי מהחברה אם יש ספק תנו לנוסעים להרוויח תאמינו לי הם באמת יעריכו את זה.
ואף נציג של החברה לא יתן לכם פרס על זה שתפעלו לטובת החברה.
ראו תמיד את טובת הנוסע!
וולבו לידעתך הולכת נוסעים
17/04/10 15:18
4צפיות
ללא תשלום אינה עבירה חמורה , יש להגיע מיד למוסך ,
הנהג והממונה עליו פעלו בצורה מבישה ולא נכונה.
15/04/10 15:56
2צפיות
נסעתי לא מזמן בקו 531, כאשר במהלך הנסיעה התקלקל מכשיר הכרטוס, ומאותו הרגע כולם עלו בחינם (וזה עוד קו פרברי, שמחיר הנסיעה בו גדול מזה של אוטובוס עירוני בת"א). קרה לי עוד כמה מקרים דומים בעבר, ותמיד לא היה ספק בכלל שהנוסעים עולים ולא משלמים. נראה לי שאפילו יש תקנה של משרד התחבורה בעניין.
קצת מידע
15/04/10 15:59
2צפיות
עד כמה שידוע לי, דן רואה בתקלה בכשיר הכרטוס תקלה הדומה בחומרתה לפנצ'ר בגלגל, זאת בשל אמצעי התשלום האלקטרוני - הרב קו, אשר ניתן להשתמש בו רק כאשר מכונת הכרטוס תקינה.
משום כך, הברירה היא בין להוריד את הנוסעים בעת קרות התקלה ולהסיע את האוטובוס למוסך או בין פיזור הנוסעים שכבר נמצאים על האוטובוס בתחנות שלאורך מסלול הקו, ללא העלאת נוסעים נוספים. הממונים על הנהג הנחו אותו ככל הנראה לבחור באופציה השניה.
מתן אפשרות לנוסעים לעלות על האוטובוס ללא גביית תשלום משולה למתן אפשרות לקונים בחנות בגדים לקחת את הבגדים איתם בחינם, בשל תקלה בקופה ואיננה סבירה.
השאלה שלי היא למה הנהג לא מחק את מספר הקו
15/04/10 16:32
3צפיות
או שינה אותו למספר לא קיים (בדן אוהבים לעשות 9XX אז שהיה עושה 942) ואז אנשים לא היו מנסים לעלות על הקו.
שאלה טובה, כנראה שהוא פשוט לא חשב על הרעיון
15/04/10 18:00
3צפיות
הזה...
מכונות הכירטוס האלה כל כך "מוצלחות"
16/04/10 18:16
2צפיות
שהם לא מאפשרות לנהג אפילו להוריד או להחליף את מספר הקו בשילוט.
וזה מפני שהן מתואמות עם תוכנית העבודה של הנהג באותוו יום ושעה.
כך שמבחינת מכונת הכירטוס תקלה באוטובוס לא באה בחשבון אלה אם הנהג "יסגור את יום העבודה" במכונת הכירטוס.
אני מניח שעקב התקלה הנהג אפילו לא הצליח לסגור את יום העבודה במכונת הכירטוס.
בעתיד הקרוב מכונות הכירטוס המוצלחות האלה אמורות אפילו לשלוט במנגנון ההתנעה של מנוע האוטובוס. וזאת כדי שנהגים לא יתניעו ויעמדו עם מנוע ומזגן דולק הרבה לפני התחלת הנסיעה...בקיצור הולך להיות מעניין...
º
9XX הם קווי תלמידים.
15/04/10 19:41
3צפיות
באמת?
15/04/10 18:07
4צפיות
והאם דן מוכנים, בעת תקלה במכשיר הכרטוס, להביא אוטובוס חלופי - בדיוק כמו שעושים בעת שיש פנצ'ר?.. משהו אומר לי שלא.

כשיש תקלה באוטובוס, אז מחליפים אוטובוס, לא ממשיכים לנסוע כרגיל מבלי להעלות נוסעים מסכנים שנאלצים לחכות לאוטובוס הבא. ואם דן יקחו בחשבון את העלות של הוצאת אוטובוס נוסף לקו, הם יגלו שהעלאה של כמה נוסעים ללא תשלום עד סיום החצי טור נמוכה בהרבה מהוצאה של אוטובוס נוסף, עם כל הוצאות הדלק והנהג הנוסף הכרוכים בכך.

אבל בכלל, זה הכל שטויות מתרצות. עם כל הכבוד להגיון הקפיטליסטי של דן,  מכשיר כרטוס מקולקל זה לא פנצ'ר, ואין מה להתייחס לזה כך. היכולת של האוטובוס לנוע, לאסוף נוסעים, ולתפקד כרגיל לא נפגעת ולו מעט ממכשיר כרטוס שלא עובד. מה שנפגע זה היכולת של החברה לאסוף כסף על הנסיעה הנ"ל. כך שהתרוצים של "דן" לא אמורים לעניין אף אחד, והנהג היה צריך להמשיך בנסיעה כרגיל, ואז להחליף אוטובוס במסוף. מה שדן עשו כאן זו חוצפה במלוא מובן המילה.
...ועוד דבר אחד:
15/04/10 18:18
2צפיות
אתה מוכן להסביר לי מה זה ההשוואה המצחיקה הזו עם חנות בגדים? מה זה קשור? אף חנות לא חייבת להיות פתוחה בכל רגע נתון, ורק בעל החנות יחליט מתי החנות שלו פתוחה ומתי סגורה, וגם יסגור אותה אם בא לו. וגם אף אחד לא חייב לקנות בגדים דווקא ברגע שהקופה לא עובדת, ולא יקרה כלום אם יחזור פעם אחרת.  
תחבורה ציבורית, לאומת זאת, היא שרות לציבור. אנשים חייבים להגיע לעבודה, יש לוח זמנים של מתי האוטובוס יוצא, והנהג לא יכול על דעת עצמו להחליט שהוא סוגר את הבסטה, ומפסיק "למכור בגדים".
בוא נניח לרגע שמכירת בגדים מוגדרת כשירות
15/04/10 21:02
3צפיות
חשוב וקריטי לציבור.
עכשיו, אתה מונחה ע"י משרד המסחר והתעשיה למכור בגדים באמצעות כרטיס אלקטרוני.
מצד אחד, אתה חייב להשתמש בקופה כדי לאפשר את התשלום בכרטיס הנ"ל, מצד שני, הקופה מקולקלת ומצד שלישי, אותו משרד שחייב אותך להשתמש בכרטיס האלקטרוני והקופה המפעילה אותו, לא מסבסד את הזמן בו הקופה מקולקלת ואנשים רוצים לקנות/לקחת בגדים. מה היית עושה אז?
לגבי ההערה למעלה, בקו 42, עד שהאוטובוס החלופי היה מתארגן ומגיע, כבר היו עוברים 3 אחרים שנוסעים בקו. לגבי קווים פחות תדירים - אני מניח שהחלטה הייתה משתנה להעלאת הנוסעים בחינם.
מכל הסיפור הזה המסקנה היא שאותו גורם שהחליט על שימוש ברב קו,  צריך לממן את המצבים בהם לא מתאפשר השימוש בו וכן צריך להסיע את הנוסעים.
ממש אבל ממש לא מסכים.
16/04/10 21:14
8צפיות
"אותו גורם שהחליט על שימוש ברב קו,  צריך לממן את המצבים בהם לא מתאפשר השימוש בו וכן צריך להסיע את הנוסעים".

זאת אומרת, שממה שאתה טוען נובע שללא היו מחייבים את דן לרב-קו אז הם היו גם בשנת 2050 מוכרים כרטיסי נייר נתלשים כמו בשנות השישים למאה הקודמת?.. סליחה, אבל דן ורק דן אחראים על מכונות הכרטוס שהם עצמם שהתקינו באוטובוסים שלהם. זה שהמכשירים מחוייבים לעבוד עם רב-קו זה בכלל לא קשור להיותם אמינים או לא. לחברות אחרות יש מכונות אחרות, וחברות אחרות - כמו המקרה המתואר על ידי באגד בקו 531, ועוד פעם שחוויתי חוויה דומה בקו 480 - לוקחות אחריות על תקלות במכשירים שלהם. אפילו סופרבוס לוקחים אחריות על תקלות במכשירים שלהם - ואפילו על תקלות ברב-קו עצמו; פעם אחת נסעתי בחינם כי הכרטיס שלי הפסיק לעבוד, והנהג לא חשב אפילו על לדרוש כסף - וגם עזר לי בת"מ ירושלים לקבל כרטיס חדש... ודן משחקים אותה ראש קטן, מתחבאים מאחורי הרב-קו, כאילו הם לא היו אלה שבחרו את המכשירי כרטוס הספציפיים האלה ועבדו עם החברה המפתחת ליישומם. סליחה, אבל הרב-קו לא קשור בכלל לעניין. המכשיר של דן לא עבד, ודן החליטו לירוק על הנוסעים שלהם ולהתהג בצורה לא ראוייה לגבי תקלה שהייתה 100% באחריותם.
חד משמעית כן
17/04/10 02:08
2צפיות
עשית פה הגדרה טפשית (שמכירת בגדים היא שירות חיוני לציבור) - אז מן הסתם גם התשובה שלי טפשית
אבל אם ניקח דוגמה קצת שונה
המחשב של הרופא בקופת חולים שצריך לחייב את ה-20 שקל על הביקור לא עובד. או מעבר לכך - הרשת שאמורה לבצע זאת קרסה וכל קופת החולים בכל הארץ לא יכולה לבצע את החיוב. האם הקופת חולים יכולה לסגור את הבסטה ולא לקבל חולים כי יש לה תקלה???
חד משמעית לא - כשיתקנו את התקלה - ימשיכו לגבות כסף. ואם יוכלו לחייב את הפונים רטרואקטיבית אחרי תיקון התקלה - מה טוב. אם לא - אז חבל.
ברור שההקבלה לחנות בגדים לא זהה.

ותכלס - אם לדעת "דן" מדובר בתקלה שמשביתה את האוטובוס - שיעמידו אוטובוס רזרבי.
שאלה מעניינת העלת...
16/04/10 23:16
1צפיות
מה אם קונה בחנות בגדים עמד שלוש וחצי שעות מדד בגדים בחר והכל,
והגיע לקופה ולפתע הקופה לא עובדת...
האם הגיוני שלא יוכל לצאת עם הבגדים שבזבז זמן רב על בחירתם?
מעניין מה החוק אומר במקרה זה...

לדעתי - ההיגיון אומר, אם בעל החנות לא יכול למצוא דרך לגבות את הכסף,
כן מגיע לתת לאדם את הבגדים בחינם.

אבדוק עם חבריי עו"ד מה החוק אומר...
אין לך מה לבדוק, אתן לך תשובה....
17/04/10 03:23
1צפיות
בכל בית עסק המקבל אמצעי תשלום אלקטרוניים ישנה מערכת נוספת מקבילה המופעלת בעת הצורך במקרה של תקלה לרבות מכשירי סליקה ניידים או "מגהצים" מכאניים, מעבר לכך בכל חנות יש חשבוניות מס\קבלה ידניות באמצעותן ניתן לגבות תשלום גם אם מערכת המיחשוב הפועלת בשגרה מושבתת.

שכל נהג יחזיק כגיבוי גם כרטיסים מנייר כמו שהיה לפני המכשיר האלקטרוני כגיבוי למערכת.
כרטיסים מנייר לא יעזרו כאשר אתה צריך לחייב
17/04/10 09:14
1צפיות
את הרב קו של הנוסע.
הנהגים מחוייבים להחזיק כרטיסים לגיבוי.
17/04/10 10:07
2צפיות
לפי הנוהל בדן, כל נהג מחוייב להחזיק כרטיסים במקרה של נפילת מערכת הכירטוס.
הבעיה היא שאת כרטיסי הרב קו אין דרך לגבות, מאחר ואין קורא כרטיסים רזרבי שיכול לזהות את הכרטיס.
º
כבר אין חובה כזאת, בגלל הרב קו
17/04/10 11:36
1צפיות
מיסטר אין לנו כרטיסי גיבוי שום מחיר וקיבלנו
17/04/10 15:26
1צפיות
זיכוי ,גם לגבי כרטסיות לסוגיהן השונים ,
לדעתי צריכים לתת לנוסעים לעלות בחינם במצב כזה
17/04/10 10:00
הנזק הכספי המיידי לאגד הוא קטן מאד, ושווה בשביל זה לחסוך פגיעה בלקוחות, הן הממתינים בתחנות והן הנוסעים שהורדו אחרי התחנות, שעלולה להתבטא בפגיעה עתידית בהכנסות. הרי לחלק מהנוסעים יש חלופות, ואם אגד תפגע בהם - הם יימנעו משירותיה בעתיד.

על הגינות, מחויבות ללקוחות ותודעת שירות אני כבר לא מדבר.
ממש לא, וחבל שאתה לא מבין זאת.
17/04/10 11:06
1צפיות
זאת שאלה של שירות. במקרה הזה דן יצאו - Penny smart, Dollar stupid. פשוט ככה. הם הרי לא חסכו כלום (האוטובוס ממילא המשיך ליסוע במסלול שלו - ביזבז את הדלק הרגיל) אבל יצרו אנטגוניזם והוסיפו לשנאה בקרב נוסעי האוטובוס. גם אם 5% מהנוסעים שזה קרה להם, נוסעים שיש להם אלטרנטיבה, יבחרו ליסוע בתחבורה אחרת ולא בעזרת דן - חברת דן איבדה כמות לא מועטה של לקוחות והכנסות עתידיות.

אז דן היו מאבדים 100-200 ש"ח תקבולים על הנסיעה, אבל מצד שני לא מפסידים לקוחות עתידיים, ואולי גם מרוויחים לקוח או שניים. זה "שירות לקוחות 101", וחבל שבמערכת של דן לא מבינים את זה.
º
17/04/10 11:37
המשך
17/04/10 11:41
ניסיתי להראות כאן את ההגיון מאחורי ההחלטה של דן, זהו עדיין ההגיון שלהם ולא שלי וככל הנראה שההחלטה שלי הייתה אחרת.
עדיין, כיוון שמערכת הרב קו היא מערכת ארצית, אשר תוכננה ע"י משרד התחבורה, חושבני שמשרד זה צריך לתת מענה (אולי בצורה של מנקו תאגידי), בכדי שחברות יוכלו להתמודד עם תקלות במערכת זאת מבלי להפסיד.
אתה כל הזמן חוזר לרב קו הזה, כשהוא לא קשור
17/04/10 12:19
13צפיות
בעצם לעניין. למה שמשרד התחבורה יתן מנקו על מכשיר של דן שהתקלקל?.. זה שהמכשיר מחוייב לעבוד עם הרב-קו לא עושה אותו באחריות משרד התחבורה. משרד התחבורה לא ייצר את המכשיר, ולא קשור אליו בשום צורה. ע"פ דן יוצא שמשרד התחבורה אמור לכסות את התחת של דן במקרה והמכשיר שהם עצמם הזמינו והתקינו באוטובוסים שלהם לא מתפקד כראוי רק בגלל שעכשיו אין אלטרנטיבה של כרטיסי נייר?.. סלח לי, אבל זה אבסורד. אם דן היו דואגים למכשיר כמו שצריך, שלא היה מתקלקל כל יומיים, ואז לא היה באמת דיבור של הפסד משמעותי כלשהו. אם המכשיר היה מסופק עיי משרד התחבורה אז הייתי מסכים אתך 100%, ואומר שמשרד התחבורה מחוייבים לעמוד מאחורי תיקון המכשיר וגם לדאוג לכסות הפסדים אפשריים עקב התקלה. אבל פה מדבר במכשיר של דן, ולא ברור לי איך דן ממשיכים לנסות ולהסתתר מאחורי הרב-קו.
הרב קו קשור לעניין
17/04/10 14:12
כי הוא הסיבה שבגללה אי אפשר להשתמש בכרטיסי גיבוי מנייר. המכשיר נרכש ע"פ התאמה לתקן שקבע משרד התחבורה ומכאן אחריותו החלקית לעניין. אם זכור לך, ג'קי מזכיר מדי פעם שאגד ערכה ניסוי מוצלח, עם כרטיס אלקטרוני באשקלון, ע"ג המכשיר שלה שלפי דיווחים מצד שלישי הוא יותר אמין מהמכשיר של דן. הסיבה שלא משתמשים בו היא שהוא לא מתאים לתקן של משרד התחבורה.
אבל לחברות אחרות יש מכשירי תואמי רב-קו אחרים
20/04/10 14:02
1צפיות
שאמינים יותר. אולי הטכנולוגיה של הרב-קו לא טובה כמו זו של הכרטיס החכם של אגד, אבל לאמינות המכשיר זה לא קשור. המכשיר של דן לא בעייתי בגלל שהוא יודע לקרא רב-קו. הם היו מתקלקלים ועושים בעיות עוד לפני שהרב-קו נכנס לשימוש בדן בכלל, עוד כשהשתמשו בהם רק לצורך הוצאת כרטיסי נייר רגילים.

עכשיו אל תבין אותי לא נכון - אני מסכים 100% שכל העניין עם הרב-קו נעשה עיי משרד התחבורע בצורה מחפירה, ולא כמו שצריך, גם מבחינה טכנולוגית וגם מבחינה תפעולית. אבל אני לא קונה בכלל את התירוץ של דן שהדודה אחראית על בעיות במכונה שהם עצמם הזמינו מחברה צד שלישי והתקינו באוטובוסים שלהם. היו יכולים לבדוק קצת יותר את המכשיר לפני שדחפו אותו לכל האוטובוסים, ולוודא שהוא עובד כראוי. משרד התחבורה לא הכריח אותם להשתמש דווקא במכשיר הזה, ולא אחראי בכלל על תקלות בו.
לי היה סיפור אחר. פעם נסעתי
15/04/10 16:02
3צפיות
ולא היה לנהג כסף קטן עודף (נסעתי בתוך העיר במוצ``ש) אז הוא אמר שאני לא ישלם ושאני יסע ככה אבל בחזור (חזרתי ברגל) הגעתי לתחנה וחכיתי שיבוא אוטובוס אחר ושילמתי לנהג:
זה עניין אחר לגמרי, עם הוראה מפורשת
15/04/10 17:18
5צפיות
של משרד התחבורה המציינת במפורש את חובת הנוסע לשלם בשטר שערכו אינו עולה על פי 10 מעלות הנסיעה.
לא הבאתי שטר! הבאתי
16/04/10 11:38
3צפיות
שש שקל, ואפילו שזה היה במוצ``ש כמה שעות אחרי שבת, לא היה לו עודף באגורות:
הודעת ר"י - שינויים בתנועת הרכבות בשבוע הבא
15/04/10 11:13
11צפיות
שלום,
במהלך השבוע הבא יחולו שינויים בלוחות הזמנים של הרכבות ובקווים הפעילים, בשל יום הזיכרון ויום העצמאות וכן בשל סגירת קווים לצורך עבודות תשתית.
מצ"ב הודעה לעיתונות.

בברכה,
שחר וייסמן
אגף דוברות והסברה |  רכבת ישראל|
º
קובץ נוסף: לו"ז יום הזיכרון ויום העצמאות
15/04/10 11:14
5צפיות
שתי תמונות מצורפות להודעת הרכבת.
15/04/10 11:19
10צפיות
שתי תמונות מצורפות להודעת הרכבת.
הראשונה- הנפת חוליה מרכבת העבודה בפרויקט הכפלת מסילת לוד-ב"ש.
המבטשה במנהרת מודיעין מרכז
15/04/10 11:21
4צפיות
המבטשה במנהרת מודיעין מרכז
עד כאן.
קרונות למכירה -ראיתם?באתר הרכבת
15/04/10 13:56
153צפיות
מציעים לקנות קרונות ,זה נראה קרונות צרפתיים אל חלד לא גרטו אותם?
מישהו יודע כמה בערך עולה קרון נשמע מעניין
כנראה גם היוגוסלביים, הצרפתים והאסלינגן.
15/04/10 14:35
23צפיות
נקווה שבכל זאת ישאירו כמה לרכבת תיירותית ו/או למוזיאון - זה לא יזיק לתדמיתה של רכבת ישראל, וכסף זה לא הכל...
כסף זה כן הכל!
15/04/10 22:08
14צפיות
תשאל את "אלדן".
האמת וברצינות? תלוי איך נסתכל על זה...
15/04/10 22:28
12צפיות
רכבת תיירותית אמנם תעלה כסף (השקעה ראשונית בשיפוץ + אי-מכירתם של הקרונות), אך עשויה לבוא לידי ביטוי כמהלך שיווקי מוצלח שיכול למשוך נוסעים חדשים בסופו של דבר, וגם לתרום לשיפור תדמיתה של הרכבת. כך שזה בהחלט עניין של כסף...
רכבת תיירותית
16/04/10 16:43
7צפיות
למה לא לחשוב על זה? אפילו שיביאו איזה קטר קיטור ,אין לי מושג כמה יצליח הקו לעמק ואילת ,אבל בתור רכבת תיירות אני מאמין שיש הרבה שישמחו לנסוע ברכבת מיוחדת לירושלים בשביל הטיול ברכבת כמו פעם עם חלונות פתוחים ,זה חויה ,וגם לעמק ולאילת זה יכול להיות אטרקציה לא רעה
קטר קיטור אין סיכוי שיהיה כאן, אבל גם קטר G12
16/04/10 16:51
5צפיות
צבוע בצביעה היסטורית יכול לספק הרגשה נוסטלגית מאוד...
-אין סיכוי ?
16/04/10 16:56
4צפיות
כי לא חושבים רחוק אריק לדעתי מה אתה חושב?
כמו שלא מביאים קרונות אופניים ועוד הרבה דוגמאות אבל בהחלט נסתפק בG12
פשוט נראה שהפרוייקט גדול עלינו בכמה מידות...
16/04/10 17:14
5צפיות
הלוואי, הלוואי וזה היה אפשרי. דבר כזה גם עולה הון תועפות (כן... באמת!) וגם קשה מאוד למצוא קטר קיטור פעיל ותקין למכירה. ומי יידע לתחזק ולהפעיל אותו בארץ כמו שצריך?.. מצטער, זה נראה לי חסר סיכוי. לדעתי, אפשר היה "להתחיל בקטן" - מ-G12 עם קרונות ישנים, אך גם על זה לא ממש חושבים ברצינות כרגע, לצערנו.
יכול להיות נחמד
16/04/10 18:37
5צפיות
אני בשנות העשרים לחיי, אז לא יצא לי לחוות נסיעות בקרונות ישנים עם קטרי קיטור וזאת חוויה שמאוד מסקרנת, ולכן בכיף הייתי משלם בשביל נסיעה חד פעמית כזאת לירושלים בקו ההיסטורי או בקו של רכבת העמק.
º
לאילת???
16/04/10 23:44
3צפיות
התמונה השנייה צולמה בינואר 2008.
15/04/10 14:25
4צפיות
הראשונה בפברואר 2010.
º
וזו צולמה היום.
15/04/10 17:36
9צפיות
וזו צולמה היום.
תכף נרחיב בנושא זה
15/04/10 19:24
2צפיות
גם אני היום עברתי באזור תחנת גבעת התחמושת, הפעם חמוש במצלמה. בדיוק מוריד את החמור למחשב, נראה מה יצא ונעלה.
º
לא עדיף להוריד את החמור לגינה?
15/04/10 22:10
1צפיות
º
15/04/10 22:33
1צפיות
לא בא לי לרדת לגינה למה אתה
16/04/10 18:07
8צפיות
לא בא לי לרדת לגינה  למה אתה
קובע שאני צריך לרדת לגינה???? למה ??????
ה שם ירוק יותר!
17/04/10 00:04
1צפיות
איך היה במחשב של דוד?
º
מחשב של דוד? לא הבנתי את כוונתך??!!
17/04/10 07:40
1צפיות
הוא כתב "מוריד את החמור למחשב"
18/04/10 00:15
1צפיות
סתם...
יש בעיה: אין לי מקום במארז שלו.....
18/04/10 06:40
1צפיות
חמור הוא דבר גדול....
בקרוב הרקלת תגיע יותר רחוק
15/04/10 22:51
1צפיות
התחילו למתוח את כבלי החשמל מדרומית לגבעת התחמושת ועד מעט דרומית לצומת בר לב -זקס. בטח נראה את אנשי חברת החשמל עובדים על העניין בתקופה הקרובה.
º
וגם לצד השני לתוך שועפט.
15/04/10 23:31
º
בירושלים
16/04/10 19:27
בועז/מייקל, האם ידוע לכם אילו עבודות יבוצעו
15/04/10 15:17
1צפיות
בקו ת"א - הוד השרון ?
מצטער, לא ידוע לי. כדאי לשאול את אורי404.
15/04/10 15:51
1צפיות
אאל"ט, דומני שהופיע איזשהו פרסום בעניין לא מזמן.
עבודות בהווה ובעתיד בקו
16/04/10 15:54
העבודות בהווה הן על מעבר הולכי רגל מכיוון שכונת הדר יוסף לעבר אזור פארק הירקון/גני יהושע.
כנראה, שבעקבות עבודות אלה השינויים.

עבודות בעתיד (למיטב ידיעתי טרם החלו): הפרדה מפלסית ליד תחנת פתח תקווה-סגולה וסיום הכפלת סגולה-תל אביב.
צר לי אין ברשותי מידע מעודכן בנושא, אך...
15/04/10 21:18
לקראת סוף החודש יחולו שינויים בתנועת הרכבות בקטע ת''א אוניברסיטה -צומת רוקח  (מזרחית מהאוניברסיטה לכוון בני ברק)  והרכבות תסענה על מסילה מס. 4 ולא על מסילה 3 עד לסיום עבודות תשתית באזור.
כתבה מצולמת על חניון הרכבת בחדרה.
16/04/10 02:20
1צפיות
לראות את כמות המכוניות האדירה ולהאמין. היה צפוי שהמגרש המורחב יתמלא במהרה, וידו של הנוסע המקומי עוד נטויה... כל עוד התחנה אינה זוכה לתחבורה ציבורית יעילה באמת לכל חלקי העיר - החניונים האלה רק יילכו ויתמלאו עוד ועוד.

הכתבה עצמה מדברת על גדר מיותרת שהוצבה בין המגרש להרחבה שלו, אך חברי פורום תח"צ ימצאו כהרגלם נקודות עניין משלהם בדיווח.
כתובות אינטרנט מצורפות:
לצערי גם באשדוד
16/04/10 16:47
לפי מה שאני רואה מהאוטובוס כנראה שהחניון החדש לא נפתח והמעבר לתחנה סגור כי הוא לא מותאם לנכים ,חבל
º
אכן עוד לא נפתח
18/04/10 09:03
תודה בועז על העידכון. ראוי להזכיר שוב
16/04/10 07:08
כי לקראת סוף החודש יופעל הקטע הכפול  (מסילה ''חוזרת'' מדרום לצפון) בין  תפעולית דבירה  לתפעולית תל נגילה , ובכך יבוטל הצורך לבצע מפגשי רכבת בתחנת תל נגילה, ותשופר משמעותית הגמישות התפעולית במקרה של איחור רכבת .
למעשה,  כפי שדווח לראשונה  בהודעתך  בפורום, כל הקטע בין דבירה לקריית גת ( כמה עשרות מטרים מדרום  לצומת הכניסה למסילת חלץ שעוברת אף היא שידרוג ) יפתח לתנועה על מסילה כפולה.
ראוי להדגיש את החשיבות  התפעולית הרבה בפתיחת קטע  כפול זה ,שיקל מאוד על תנועת הרכבות , משא (מ/אל נמל אשדוד) ונוסעים  ונחשב כעמוס ביותר בקו ב''ש 24/6.
º
מהו המרחק בין דבירה לתל נגילה?
16/04/10 13:09
º
7.7 קילומטרים.
16/04/10 13:40
1צפיות
º
תודה
16/04/10 19:15
1צפיות
המעבר המשוקע ליד בילינסון בפ"ת עומד להיפתח
15/04/10 10:56
3צפיות
כך זה נראה לפחות על פי מצב העבודות שם.
אשתדל להביא תמונות בקרוב
המעבר הזה זה רק
15/04/10 11:03
2צפיות
לתחבורה ציבורית? או גם למכוניות רגילות?
º
תח"צ בלבד ובעתיד רק"ל בלבד
15/04/10 12:18
באמת הגיע זמן!
15/04/10 13:23
2צפיות
העבודות על המעבר הזה מייצגות בעיני את המיקרוקוסמוס בכל מה שקשור בביצוע פרויקטי תשתית. זמן בנייה ארוך במיוחד (שלוש שנים וחצי כאשר במדינה מתוקנת היה לוקח לפרויקט הזה שנה וחצי גג), קצב ביצוע איטי תוך הפרעה לתנועה ואני מאמין שגם חריגה תקציבית נכבדת. אני מאוד מקווה שבסופו של דבר המעבר לא יגרום לעוד יותר חוסר נוחות להולכי הרגל שעתה יהיו חייבים לעבור במעבר חצייה תת-קרקעי (לא לקלסטרופובים!) ולהסתבך בחיפוש התחנה הרלוונטית לקו שלהם (שבטח יהיו מסודרים לפי המפעיל ולא לפי היעד). אני כבר מחכה בכליון עיניים לנסוע במעבר הזה.
שאלה בנוגע לתחנת הרכבת תל-אביב ההגנה.
15/04/10 10:10
6צפיות
מדוע ברציפי תחנת הרכבת תל-אביב ההגנה אין שלטים אלקטרוניים?

האם הרכבת נתנה על-כך תשובה בעבר? האם מתוכננים שלטים אלקטרוניים?

חיפשתי בפורום אך לא מצאתי תשובה לכך..

תודה .
ההודעה פוספסה או שפשוט אין תשובה?
15/04/10 19:20
3צפיות
אולי תשובה מנציג רכבת ישראל הנמצא בפורום?
º
מתוכננים שלטים בעתיד -בנתיים בעיה תקציבית .
15/04/10 21:21
בכלל ברוב תחנות הרכבת
15/04/10 21:36
5צפיות
עד לפני מספר חודשים לא היה שילוט אלקטרוני. מאז רכשו והביאו את השלטים הניידים הכוללים שורה אחת שמתחלפת, אבל לפי מה שאני רואה אי-אפשר לעדכן אותם באיחורים בניגוד לשילוט בת"א מרכז. חוץ מת"א מרכז, השלום וכמה מתחנות חיפה המרכזיות (איני יודע אילו) לא קיים שילוט אלקטרוני ברציפים, וזה חבל מאוד....
לא ידעתי. וחשבתי שההגנה היא החריגה..
15/04/10 22:04
2צפיות
למען האמת, נמאס לי פשוט שאנשים שואלים אותי אם מודיעין זה ברציף הזה או בהוא, ואם בנימינה זה פה או שם.

וזה לא פעם או פעמיים. זה לכל הפחות חמש פעמים בכל נסיעה.

(שכן אני נוסע לעבודה במדים, אז חושבים שאני עובד הרכבת.)
השלטים אמורים לבוא עם מערכת השילוט
15/04/10 23:27
1צפיות
והכריזה החדשה..
º
ומתי זה יגיע?
16/04/10 12:06
באמת קיימת תוכנית כזאת
16/04/10 18:59
1צפיות
למערכת שילוט וכריזה חדשה? אם כן, למתי ולאיפה ולמי ולמה?
קצת מידע על מערכת המידע העתידית:
16/04/10 23:56
2צפיות
מצגת ישנה יחסית, אך ממחישה היטב על מה מדובר: מערכת PIS/PA מרכזית עבור רכבת ישראל

והנה כתבה טרייה בנושא.
PIS בקרוב תצא משלחת מטעם ר''י לשוויץ
17/04/10 06:10
1צפיות
ללמוד את הנושא ולבחון את אופן הפעלת מערכת המידע החדשה לנוסעים  ברכבת ישראל.
עד להכנסתה של המערכת לשימוש בתחנות הרכבת, יעבור עוד זמן רב למדי , ובנתיים נאלץ להסתפק במערכת האלקטרונית הישנה שהוצבה  בעבר בכמה מתחנות הרכבת הראשיות בת''א וחיפה.
לא כך ע"פ מייל ממחלקת פניות הציבור בר"י
17/04/10 23:29
1צפיות
מצורף מייל תגובה  בקשר לPIS





לכבוד

הפונה הנכבד


הנדון: פנייתך לרכבת ישראל



שלום רב,



אני שבה ומודה לך על פנייתך אלינו.



ברמוני להשיבך כי רכבת ישראל נמצאת בעיצומו של פרויקט ה- PIS, פרויקט זה יאפשר הפצה אוטומטית של מידע על תנועת רכבות לקהל הנוסעים, הן באמצעות מערך שילוט אלקטרוני והן באמצעות כריזה.



הפרויקט נמצא בשלבי הקמה מתקדמים הכוללים בין היתר, אפיון, פיתוח, התקנה, בדיקות, ושני שלבי הרצה (קיץ\חורף) בתחנה לדוגמא, לאחר סיום מוצלח של שלבי ההקמה ניתן יהיה לאשר את מוכנות המערכת לפריסה בתחנות.



שלב הפריסה בתחנות עתיד להתחיל בשנת 2011.


ממה נפשך ובמה תשובתי שונה מתשובתם במחילה ?
19/04/10 22:34
1צפיות
יעבור עוד זמן  רב (לטעמי) עד להטמעת המערכת החדשה PIS בתחנות , אני מעריך שפריסה כלל ארצית תמשך כשנתיים , אליבא דה תשובת הרכבת,  התחלה  ורק התחלה צפויה   בשנת 2011 מתי בדיוק . כנראה ברבעון השני או השלישי של השנה הבאה, פתוח לשינויים.
בקרוב תצא נציגות ר''י לשוויץ ע''מ ללמוד את הנושא  בשטח, לאחר  שהסתיימה עבודת מטה מאומצת וארוכה בנושא שנעשתה    ע''י  מנהל אגף מחשוב  ומערכות מידע   וחט' נוסעים  בר''י,  ולישמו  הלכה ולמעשה החל  מ 2011  בארץ.
ובנתיים  כנאמר נאלץ להסתמך  עוד זמן רב (שנה / שנתיים) על המערכת הישנה הקיימת.

תודה אריק ! המאמר יוקלד בארכיון מחר !
17/04/10 23:08
1צפיות
המצגת כבר נמצאת בארכיון. תודה רבה וליל מנוחה מירושלים. אביה.
º
שרשור הכוונה ומודיעין 15.4.2010
15/04/10 00:04
1צפיות
ראשון לציון - אילת
15/04/10 00:09
פרט לאגד, האם חברת תחבורה אחרת מגיעה לאילת?

קונקס? מטרופולין?

תודה רבה
º
לא ולא רק אגד
15/04/10 00:11
º
אלא אם כן סופרים את ישראייר וארקיע :)
15/04/10 00:16
1צפיות
שזה עדיף ממרכז הארץ...,
15/04/10 17:49
1צפיות
מאשר נסיעה קרקעית מייגעת.
º
תודה
15/04/10 00:51
1צפיות
º
עם מטרופולין,רק עד מצפה-רמון.
15/04/10 17:48
1צפיות
חנות סלקום תלפיות
15/04/10 00:56
בירושלים
אשמח לדעת איזה קו אגד מגיע לשם ומאיפה לקחת אותו תודה.

הרחוב עצמו זה יד החרוצים
את לא חושבת שיהיה פשוט יותר, אם תגידי לנו
15/04/10 01:28
מאיפה את צריכה להגיע לשם, מאשר שנתחיל לפרט כאן על כל הקווים שעוברים בסביבת יד חרוצים ומאיפה אפשר לקחת כל אחד מהם..?
מתחנה מרכזית ת"א לקולנוע גת
15/04/10 01:25
3צפיות
מתחנה מרכזית ת"א לקולנוע גת (רח' אבן גבירול 62)

תודה מראש לעוזרים!
מאיפה את מגיעה לתל אביב?
15/04/10 07:06
1צפיות
רוב הסיכויים שאין לך צורך לעבור בתחנה המרכזית.
אם את ממש חייבת לעבור בתחנה המרכזית, אפשר לקחת מהצד השני של רחוב לוינסקי את הקווים 89, 174 של אגד, או משדרות הר ציון את קו 26 של דן.
הגעה מאוני' תל אביב לרמת גן - מרום נווה
15/04/10 08:04
שלום לכולם, אני מעוניין להגיע למרום נווה ברמת גן מאוני' תל אביב. איזה קו אני צריך לקחת לשם כך?

תודה מראש
מאונ' ת"א עם 27/45/74/86/274 עד רכבת מרכז/
15/04/10 09:38
1צפיות
ארלוזרוב ומשם עם 61. במקרה זה עדיף עם 45, משום שבאותו מקום בו יורדים נמצאת תחנת קו 61
קו 94 בלי החלפות כלשהן
15/04/10 11:58
קו 94 בלי החלפות כלשהן
º
94 פועל רק שלוש פעמים ביום
15/04/10 14:06
שלום
15/04/10 09:03
היי
איך אני מגיעה מנתניה לתל אביב לרחוב דיסנצ'יק 5 ?
מנתניה אפשר עם 613/618 עד פנחס רוזן/משה סנה
15/04/10 12:01
(צומת כיתן) ומשם הליכה קצרה ברגל. אם השעות אינן מתאימות אפשר עם הרכבת או 605 עד עזריאלי ומהיציאה מהקניון עם 42/525/531 עד אותו צומת וכנ"ל
היי ממרכז פ"ת ההסתדרות לקרית אריה רחוב אפעל..
15/04/10 13:33
איך מגיעים ביום שישי? תודה לכם!! ויום טוב!
מההסתדרות קווי דן: 66,49,92,166, כמו כן
15/04/10 16:36
קו 50 של דן בבוקר מליד בית רובננקו, וקו 82 ליד הבורגר ראנץ'. יורדים בזבוטינסקי, והולכים 2-7 דקות ברגל תלוי היכן באפעל.
º
תוודהההה
16/04/10 01:38
מנווה שרת לרמת אפעל
15/04/10 14:11
שלום,

אני מחפש דרך יעילה להגיע מנווה שרת בת"א (מרחק הליכה קצר מקריית עתידים) לרמת אפעל (או לפחות למסוף אלוף שדה). יש משהו יותר טוב מלנסוע עד רכבת מרכז בת"א ב-42 ומשם 55?

תודה!
אפשר בקו 7ב עד תל השומר.
15/04/10 15:39
אבל המסלול שלו מאוד ארוך.
מיקום תחנות האוטובוס בתחנת השלון
15/04/10 17:17
1צפיות
היי
אני תוהה,
כשאני יוצא מתחנת השלום לרחוב, גבעת התחמושת אם אני לא טועה, איפה נמצאת התחנה של 56 לכיוון גבעתיים? תודה!
על הגשר בצידו הדרומי.
15/04/10 19:22
לא בכניסה לתחנת הרכבת אלא ממול, בצד השני של הכביש.
אם כי יש גם יציאה ישירות מרציפי התחנה לצד הזה של הגשר.
º
בגבעת התחמושת, ביציאה מהרכבת לכיוון גבעתיים
15/04/10 19:28
שאלה על קווי לילה
15/04/10 17:18
היי, נכנסתי לאתר של קווי לילה (גוש דן), רשום על קו 463 תדירות ובאילו רחובות הוא עובר, אבל לא רשום באילו מספרים.
אני מחפשת לדעת איפה באלנבי (לכיוון ר"ג) הוא עוצר?

תודה מראש על המענה, ותודה לכם על שתמיד אתם עוזרים ועונים מהר
התחנות לכיוון רמת גן הן בצד המערבי של הכביש.
15/04/10 19:21
לכיוון רמת גן האוטובוס נוסע דרומה באלנבי. לכיוון רידינג הוא נוסע צפונה.
זה ברור לי
15/04/10 19:57
אני שואלת אם מישהו יודע איפה התחנות באלנבי, זה רחוב די ארוך..
באתר דן מצויים כל הפרטים.
15/04/10 20:07
רשימת מפורטת של מיקומי כל התחנות + מפה.
אתר קווי הלילה סתם מעאפן וגם לא מעודכן.
תגידו, ביום שלישי (עצמאות) יש אוטובוסים רגיל?
15/04/10 20:27
ואיזה קווים מגיעים מחוף הים של ראשון לציון לסופרלנד? (והאם הם עובדים כרגיל ביום שלישי כמובן)
תודה רבה לעונים!
ביום העצמאות קווי התח"צ יפעלו במתכונת מיוחדת.
15/04/10 20:30
יש להתעדכן באתרי חברות התח"צ על לוחות הזמנים ליום זה.
אוקי, תודה רבה!
15/04/10 20:34
ואתה יודע על קווים באיזור ששאלתי?
83/84 עוברים ע"י הסופרלנד אבל לא נכנסים אליו
15/04/10 20:57
יש להתעדכן, כאמור, באתר אגד, לגבי שעות הפעילות של קווים אלה
º
תודה!
16/04/10 12:49
º
החוף ד"א נקרא חוף 4 על 4 או משהוXD
15/04/10 20:33
אהלן- רציתי לשאול עד מתי יש מוניות שירות
15/04/10 21:58
מרחובות עד ת"א?
(מדובר על היום)
תודה רבה :)
בעיקרון 24 שעות ביממה לפי החשק של הנהג התורן
15/04/10 23:41
ומידת כדאיות הנסיעה לפי שיטת מתמלא עשר ויוצא.
הגרסה המיושרת למפת האוטובוסים בי-ם עידן הרק"ל
14/04/10 23:21
11צפיות
מפת האוטובוסים המתוכננים בי-ם עידן הרק"ל סכמטי.
היישור היה בשיטת הורדת הנקודות, ולכן יש זויות שאינן מיושרות, וקווים שמראים מסלול מפותל.

במקומות בהם פיתול בקו מאפשר להגיע ליעד משני מקומות הועדפה זווית מיוחדת על יישור לגריד.

השיטה הזו מאפשרת ליצור מראה סכמטי בלי להצטרך להתפלסף על מה זז לאיפה.

אני מאמין בביאת הרק"ל ובתחיית המת"צ!
כל הכבוד על ההשקעה
15/04/10 00:24
1צפיות
לדעתי אין כ"כ טעם ביישור הקווים רק לשם יישור הקווים. הרי אין כאן ממש "גריד".
פורום תחבורה ציבורית מיוצג בתחנת אשקלון...,
14/04/10 23:08
14צפיות
הפורום באשקלון
על שלט של אגד ברציף 2.

דרך-אגב,האם באמת יש מאשקלון קו לאילת שמספרו 383?

על שאר הסיבוב מערד לבאר-שבע,אשקלון,קרית-גת וחזרה,אפשר לקרוא ולראות בקומונת תחבורה ציבורית בדרום.
נראה לי שבקיץ
14/04/10 23:20
3צפיות
או שגם בתקופות חגים וכו'
º
תודה על העדכון!
14/04/10 23:29
2צפיות
מועמד חדש לניהול ר"י - דוד מנע
14/04/10 16:42
6צפיות
לפי "ממון" של ידיעות אחרונות מהיום, עו"ד דוד מנע, לשעבר ח"כ, הוא מועמדו של שר התחבורה כמנהל ר"י
מינוי הרה אסון
14/04/10 18:30
1צפיות
חזרנו לימי מרכז הליכוד העליזים. מדובר באבטיפוס של מינוי פוליטי לא ראוי, ומהיכרות עם המועמד - הנפילה בהשוואה להראל תהיה כואבת מאד. צריך לקוות שנתניהו יבין זאת, כי אם הוא באמת רוצה לקדם את תכנית נתיבי ישראל - מנע הוא בדיוק האיש הלא מתאים למשימה. מינוי שמתאים לשנת 90' ולא לשנת 2010.
אם אפשר לקבל
14/04/10 19:08
1צפיות
קצת פרטים עליו (סתם סקרנות)
מטרונית חיפה
14/04/10 16:23
6צפיות
החלה העבודה על סלילת הקטע שבין צומת הצריף לצומת מוצקין (מוצארט)
משך העבודה הצפוי בקטע מצומת הצריף ועד רח' הגפן בקרית ביאליק- כשנה.
מזל טוב!
14/04/10 23:44
4צפיות
מעניין מה יסתיים קודם - הקטע הזה או הבנייה מחדש של מחלף מוטה גור (צומת קרית אתא).
מסילה מצפון לגשר דב הוז
14/04/10 14:14
6צפיות
מסילה מצפון לגשר דב הוז
מישהו יודע עד היכן מגיעה המסילה? כי אתמול הסתכלתי במקרה באיזור תחנת וולפסון ולא היתה שם מסילה. אבל אולי היום המצב כבר שונה
º
.
14/04/10 14:18
.
º
.
14/04/10 14:20
1צפיות
.
עדיין לא מסילות אלא רק אדנים בשלב זה
14/04/10 15:43
2צפיות
מצפון לתחנת וולפסון הונח הרבד והמסילות לצידו, אבל האדנים טרם הובאו לשם.
אגב: אפשר להתעדכן בהתקדמות העבודות באמצעות מצלמות התנועה של נתיבי איילון.
הרצף שמתחיל בדב הוז מסתיים כרגע בקצה הדרומי
14/04/10 17:04
2צפיות
של רציפי תחנת וולפסון, ומתחיל שוב בקצה הצפוני של הרציפים.
דניאל, אתה יודע האם האדנים הגיעו כבר לקצה
14/04/10 17:14
הרציפים הדרומי של תחנת וולפסון? (בקטע שמצפון לתחנה אין אדנים עדיין, ואילו מה קורה בצד השני קשה מאוד לראות).
כשצילמתי בוולפסון לפני שבוע- ראיתי ששכבת הרבד
14/04/10 17:34
3צפיות
מסתיימת במרחק קצר מהקצה הדרומי של הרציפים. לא בדקתי בימים האחרונים, אבל זה ענין של כמה ימים עד שהאדנים יהיו מונחים לאורך כל הקטע, ויורכבו עליהם הפסים..
תהייה בקשר למכרזי מסילת ערי הדרום:
14/04/10 17:09
84צפיות
ראיתי שהקישורים למסמכים (אחד, שניים) הוסרו מעמוד המכרזים באתר הרכבת. תאריכי הגשת ההצעות חלפו מזמן. השאלה היא, האם המכרזים אכן נסגרו והזוכים יוכרזו בקרוב, או שמא בוטלו או נדחו (שוב?..) אשמח אם מישהו יוכל לעדכן ולהאיר. מדובר על סוגייה בעלת עניין ציבורי רב.
כמה אתה משלם בשביל תשובה מוסמכת אריק?
15/04/10 11:04
1צפיות
תן לי קצת זמן אני מארגן את החומר.
אוכל לשלם בתמונות ובדיווחים נוספים
15/04/10 14:19
3צפיות
מכמה מקומות אחרים בארץ...
הוגן למדי. קבל תשובה.
15/04/10 15:41
ומעט מידע לטובת אלה שאינם בקיאים במתרחש בקו החשוב הזה.

עד כה הוצאו שלושה מכרזים המתייחסים לקו אשקלון-ב"ש.
מכרז ב' הִנו המכרז הגדול יותר וכולל בתוכו עבודות עפר נרחבות.
מכרז ג' כולל בתוכו את העבודות על שני גשרים: האחד מעל נחל בוהו והשני מעל נחל שקמה.
מכרז נוסף מתייחס לקטע בקצה המזרחי של הקו ועוסק בהקמת גשר מעל כביש 40 ליד צומת גורל.
ברכבת עוברים כעת על שני המכרזים הראשונים ובוחנים את ההצעות שניתנו להם.
הצפי להכרזה על הזוכה במכרז  ב'- כשלושה שבועות.
הצפי להכרזה על הזוכה במכרז ג' - כשבועיים.
בכוונת מנהל הקו להוציא צו להתחלת עבודה בפרק הזמן שבין תחילת חודש יוני השנה ועד לאמצעו של החודש.
נחזיק אצבעות לכל העוסקים במלאכה
15/04/10 20:10
שהפעם, אף על פי כן הפרוייקט נוע ינוע... אני מאמין שנעקוב ונעסוק בו כאן לא מעט בשנים הקרובות.
º
15/04/10 21:00
1צפיות
אגב מכרזים, יש שם עוד כמה דברים חדשים
15/04/10 23:21
2צפיות
מכרז ל"מתן שירותי בקרה, אינטגרציה ומעקב למנהלת הקו המהיר לירושלים"
בחלק של המפרט הטכני יש מידע על A1 בנוסף לתשובות לשאלות ששאלתי ונשארו ללא תשובה..1.מנהרה 4(עד לבנייני האומה) תהיה מנהרה אחודה. 2. אם הבנתי נכון, החל ממנהרה 1 ועד לבנייני האומה המסילה תראה בערך כך (בדומה לרק"ל בי-ם)

במכרז הקטרים הוסיפו המון מידע(שיפועים רדיוסים והגבהה.) על הקטעים נהריה-באר שבע ותל אביב-אשקלון(דרך ראשל'צ) כדי לאפשר למתמודדים לחשב את זמני הנסיעה עם הציוד שלהם לפי אחד מדרישות המכרז.
לדוגמא תיאור של תל אביב ההגנה-אשקלון
חשבתי שאיזכרתי את זה בפורום, אבל ייתכן
15/04/10 23:49
3צפיות
ששכחתי. השיפועים ורדיוסי העיקולים של המסילות מתוארים כך שאפשר ליצור הדמיה תלת-מימדית מלאה שלהן...
חשד: מנהל באגד ו-6 עובדים הונו את החברה...
14/04/10 12:40
2צפיות
º
מדובר באנשי אגד תעבורה מסניף ירושלים
14/04/10 15:10
1צפיות
º
תודה על העדכון ! מעניין למה לא ציינו זאת.
15/04/10 11:48
1צפיות
בחזרה לפורום
האזור שלי בפורום