בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לפורום ``תחבורה ציבורית``

שעות הפעילות:
ימים א`-ה` - כל היום
ו` וערבי חג - כל היום
שבת - כל היום

בפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד.

אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה במנות האוכל במטוסי אלעל.

* לא לשכוח לענות על הסקר - מי שמצביע משפיע

מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הדקו חגורות ושתהיה נסיעה טובה,
מודיעין (i) לשרותכם.

חצי -למה לקרונות תנועה אנכית ביחס לקטר?
01/12/09 23:00
7צפיות
אני מתנצל על הכותרת הלא ברורה - אין מספיק תווים...

יצא לי לשבת היום ברכבת דאבל-דק בקרון הצמוד לקטר, ממש על הדלת שאחריה נמצא הקטר. כשהתבוננתי החוצה דרך החלון (המטונף, המזוהם, אלוהים שישמור, לא מנקים את החלון הזה אף פעם ?) ראיתי שהקטר מבצע הרבה מאוד תנועה ביחס לקרון הצמוד אליו. עכשיו - תנועה ימין-שמאל היא ברורה לי, כי כל עיקול במסילה, גורם לתזוזה של הקטר ולתזוזה מאוחרת יותר של הקרון, מה שנראה לצופה בתוך הקרון כאילו הקטר זז ימינה ושמאלה.
מה שלא ברור לי הוא מדוע הקטר גם "עולה ויורד" ביחס לקרון שאחריו ? הרי אין "מדרגות" במסילה, וגם אם המסילה לא מישורית לגמרי, הרי שה-"גובה היחסי" בין הקטר והקרון אמור להישמר.

מה פספסתי ?


תודה,
שי.

ניסיון להסבר, אני מקווה שהוא גם נכון.
02/12/09 02:42
1צפיות
כשמכונית נוסעת על הכביש ויש גבשושית קטנה, או שקע קטם, אז היא יכולה קצת "לקפוץ".
כשזה רכבת, והיא מגיעה לגבשושית, אז אולי גם קורה דבר כזה (שאלה/תמיהה - המסילה לא אמורה להיות הרבה יותר אחידה בגובהה?). אבל אז רק הקטר בהתחלה "קופץ", והקרון ממשיך בהתחלה כרגיל, ואז קורה מה שראית. וגם אחרי זה - הקטר כבר שוב במקום מישורי, ועכשיו הקרון קופץ בלי שהקטר קופץ איתו.
זהו בדיוק - איזה גבשושיות יש במסילה ?
02/12/09 08:59
1צפיות
פסי מתכת, חלקים לגמרי, על תשתית מפולסת.
לא אמורות להיות קפיצות.
לא ?

אולי בחיבורים בין מקטעי מסילה
02/12/09 11:39
1צפיות
הרי משאירים רווח של ס"מ כדי לאפשר למתכת להתרחב בחום. כשגלגל עובר מעל מרווח כזה יש קפיצה קטנה כתוצאה מירידת הגלגל (בסך-הכל מילימטר, אבל אפשר להרגיש אותה).
אין מרווחים של ס"מ כבר הרבה שנים
02/12/09 21:41
המסילות מרותכות האחת לשניה ומלוטשות.
אם המצב היה תאורטי לחלוטין
02/12/09 16:57
המסילה היתה אכן מפולסת לחלוטין ואז לא היו קפיצות של הקטר ביחס אל הקרון.
תחשוב על זה כך - קבלנים של הרכבת מניחים עשרות קילומטרים של רבד ומסילה בשנת 2009. עד שנת 2013 המסילה עומדת שוממה ללא תנועת רכבות עליה (שהרי כל פרויקט ברכבת ישראל זז בקצב של צב יבשה). במשך ארבע השנים הגשם והחום גורמים לשינויים קלים בגובה המסילה כך שאיננה מפולסת במאת האחוזים יותר.
אילו היתה המסילה מפולסת במאת האחוזים לא היה צורך במערכת של קפיצים ובולמי זעזועים בתחתית הרכבת, אבל עובדה שמישהו טורח להשקיע במערכת כזאת (טוב, האמת שיש לה שימוש נוסף, אבל נניח לזה כרגע).

תנועה של הקרונות הגיונית ונילקחת בחשבון במהלך תכנון הרכבת והחיבורים שבין הקרונות והקטרים.
לא חשבתי שכל 'יחידת פס' יכולה לשקוע בפני עצמה
02/12/09 17:12
אבל סה"כ מאוד הגיוני מה שאתה אומר. פס מתכת, קפיצי, ארוך מאוד, נתמך בהרבה מאוד נקודות לאורכו. מספיק שתמיכה אחת עולה ואחת שוקעת, וקיבלנו עיוות שכל גלגל 'מרגיש' בזמן אחר ותנועות אנכיות משמעותיות.
טוב, נו, זה בטח חלק ממה שעושה את הקסם שמרדים את הנוסעים


שי.

יש תחזוקה שוטפת של פילוס והשחזת מסילות
02/12/09 21:47
גם למסילות פעילות. במילים אחרות, אין שום משמעות למה שאמרת לגבי הזמן שעובר בין הנחת המסילות לבין תחילת פעילות הקו.
מצד שני, רמת הליטוש והפילוס של הקו היא בהתאם למהירות שתוכננה לקו. אין טעם להשקיע כסף ועבודה בפילוס מסילה ברמה שמתאימה לרכבות שנוסעות 250 קמ"ש כשמהירות הציוד המהיר ביותר בר"י היא 150 קמ"ש. זה חלק מהעלויות הנוספות שכרוכות בהפעלת מסילות מהירות מעל 150 קמ"ש שדובר עליהן בעבר בפורום.
לא רק גבשושיות
02/12/09 23:13
1צפיות
המסילה עצמה לא ישרה לגמרי ויש בה עיוותים קטנים. זה בנוסף לפיתולים (גם הזעירים ביותר) שיוצרים תנודות קלות. כמובן שככל שהמסילה "מהירה" יותר העיוותים והפיתולים קטנים יותר, אבל הם לעולם לא נעלמים לגמרי.
זה ממש לא ההסבר האמיתי המלא
02/12/09 23:38
1צפיות
ההסבר הוא פשוט ביותר. גם בסילה אוטופית מושלמת בעלת מהירות תכן של 555 קמ"ש, רכבת במהירות 120 קמ"ש תרגיש
זעזועים מסויימים. מדוע?
הרי לרכבת יש גלגלים. היא לא כל האורך שלה נוגע במסילה. רכבת ממוצעת בת 7 קרונות, יש לה, 28 גלגלים על כל פס.
בין גלגל לגלגל יש מרחק. הם לא רציפים (אין דבר כזה גם בגיאומטריה תיאורטית גלגלים רציפים, קל וחומר במציאות).
בנקודות המגע של כל גלגל עם המסילה, מופעל לחץ אדירים על הפס.
זה גורם לפס לשקוע כמה מילימטרים ואפילו בחלק מן המקרים ממש סנטימטרים לתוך מצע החצץ שמתחתיו.
כשהגלגל עובר לנקודה הבאה בפס, הנקודה בה הוא היה כמה חלקיקי שניה קודם לכן, הפס מתרומם שם בחזרה שכן לא מופעל
עליו לחץ.
כך זה קורה לכל אורך נסיעת הרכבת.
ובכל זאת...
02/12/09 23:49
איך זה שיש קטעים שבהם הנסיעה חלקה יותר מקטעים אחרים? אני חושב שהאפקט שתיארת הוא ממש לא הגורם היחיד לתנודות. אני לא יודע מה משקלו מתוך סך כל הגורמים, אבל מה שבטוח הוא שלגורמים "סביבתיים" יש השפעה לא קטנה.
דברתי על עולם "מושלם"
03/12/09 00:04
בו המסילה מלוטשת, מרותכת והכל פיקס פוקס.
הוסף לזה את כל הוואג'ע ראס שדברת אתה ואחרים עליו וקבלת את מכלול הסיבות.


דרך אגב, אפרופו עברית משרשור אחר (הפעם לא עברית אלא ערבית). שמת לב איך מבוגרות אשכנזיות (נניח עולות ותיקות
מרומניה או הונגריה) אומרות וואג'ע ראס כשהן מתכוונות לבלאגן?

בּוּג'ה ראס (buja russ). הרי זה צריך להיות וואג'ע ראס (waja russ), יעני כאב ראש.
º
רק אל תנסה ללמד את כולן ערבית...
03/12/09 00:20
או אנגלית...
03/12/09 03:56
יש לו 2 טעויות איות בחתימה.

לא ההיתי מציין זאת אלמלא העובדה שאיכשהו הפורום הזה הפך פתאום לפורום שפות ודקדוד לשוני
והמילה הייתי נכתבת כך ולא כפי שכתבת
03/12/09 08:49
בואו נתרכז בעצמנו, איש איש יבדוק את שגיאותיו ודיוקיו.
03/12/09 11:01
יפה תיקנת
04/12/09 03:14
עתה נותר רק לכתוב את ה-i באות גדולה.  
יופי קובי
04/12/09 09:23
הרבה זמן קיוויתי שתתקן את החתימה הנוסטלגית שלך, אבל איני נוהג להתערב בחתימות של אחרים...
כמובן ש luckydude טעה, היו בחתימה ארבע טעויות ולא שתיים. אבל אתה תיקנת שלוש מהן וזה כבר טוב.
º
שגיאת הקלדה איננה שגיאת כתיב
04/12/09 10:07
לכתוב ההיתי כך ולא הייתי זה לא שגיאת הקלדה
04/12/09 11:00
דוגמא לשגיאת הקלדה: ביצ ספר (במקום בית ספר. ה-צ צמודה ל-ת במקלדת).
זאת בהחלט שגיאת הקלדה.
04/12/09 22:37
לא פעם קורה גם לי שאני מתבלבל באות הכפולה (או בסדר האותיות) במילים מהסוג הזה.
אוקיי, בדיקה קצרה העלתה שאתה צודק.
04/12/09 22:55
חשבתי שה"ההיתי" הזה היה מעידה חד-פעמית, אבל אני רואה שאותו גולש כתב כך יותר מפעם אחת. לא נורא...
עמיתוש, אתה נקרא לסדר!
04/12/09 23:03
1צפיות
מאוד לא מכובד בעיניי לבלוש אחר טעויות כתיב, דקדוק ותחביר של החברים.שרשורי העברית האלה גלשו מעבר לפרופורציות הרצויות והפכו לבלתי נסבלים. במקום לעסוק בנושאי תח"צ, עוסקים חברי הפורום בהגהה לשונית ומציאת טעויות כתיב, דקדוק ותחביר. אצל זולתם, כמובן. לא אצלם.
אתה צודק ב-100%!
04/12/09 23:24
מעכשיו כל שרשור "תיקוני לשון" קטנוני יימחק בעודו באיבו.
º
לפחות שרשורי ההכוונה בלטו פחות וזה כבר הישג !
05/12/09 00:12
1צפיות
º
מה שנכון, נכון
05/12/09 00:33
וכתבתי "לא נורא" בסוף ההודעה
04/12/09 23:27
כי אני באמת חושב שזה לא נורא ואני לא בא לחנך פה אף אחד (אולי להעיר ברוח טובה אבל לא בצורה משפילה). אם היה כאן משהו משפיל אני מתנצל ומוכן למחוק את כל ה"ענף" הזה (ואני בהחלט מסכים איתך ועם luckydude ועם הביקורת שלכם על מה שהפורום הזה הפך להיות בימים האחרונים).
בואו ניזכר ב-"סלנג עולים" לכבוד הותיקים
04/12/09 15:07
"אבו-ג'אראס" = הותיקים התכוונו למהומה

"ינעל אבוק" = התכוונו לקללה בעדינות, ז"א קללה אבל לא ממש......

"קאק-סחון-אונד-לאחט-נישט"= התכונו לכך שגם אם משהו נשמע מצחיק, לא חייבים לצחוק מזה. והאמירה נובעת מכך שהותיקים שמעו את הערבים צועקים בשוק "קעך-סוחון" (בייגלה חם) וזה נשמע להם מצחיק למרות שלא הבינו את המשמעות.

"אני נוזלת" = אימרה של תימניה (ומכאן הבדיחה) "אני יורדת", שניסתה להשתמש בעברית ותימנית במעורבב.

"דוטה לה קופת חולים שי נואוייטה פיינה דה לה מכולת" = כאן הרומנית והעברית משמשות בעירבוביה - "לך לקופת חולים ואל תשכח לחם מהמכולת", והדרך הזו היתה מקובלת מאוד על כל העדות והיא שימשה למעשה כשלב ביניים בדרך לדבר עברית.

ועד היום יש כאלו הרוצים להיראות מאוד מיקראים ומשתמשים במה שהיה ידוע כשפה ערבית-יהודית, למשל האמירה המפורסמת "תצא בחוץ" היא אמירה כזו שנובעת מתירגום מילולי של "אטלע-בארא".

היו כאלו שהתחילו הפוך. המציאו אמירת סלנג בעברית "יחי הרושם", ואחר כך עברו ל-"דהווין" (במקור:"דאוואווין") ומהר מאוד גם ל-דאוינצ'יק.....

מכירים עוד משפטים או מילים של העולים הותיקים , מתקופת הבינים של המעבר משפות של ארצות המקור לעברית ?

זו בהחלט נוסטלגיה.
שמתי לב לתופעה הבאה שהיא באה לידי ביטוי
04/12/09 15:16
ב'דוטה לה קופת חולים שי וגו'' הוא שאם עולים (חדשים וגם ותיקים [אני שומע זאת אצלנו בעבודה נון-סטופ])
ידברו חלקית בשפת אמם וחלקית בעברית, הרי שאת הפעלים הם יגידו בשפת אמם ואת שמות העצם בעברית.
בחיים לא נתקלתי בתופעה הפוכה של להגיד פעלים בעברית ושמות עצם בשפת האם.

ויש לכך הסבר פשוט. הטיית פעלים נחשבת לחלק הקשה ביותר בכל שפה, קל וחומר בעברית עם המון הבניינים והזמנים
וכן ההבדל בין זכר ונקבה (שכמעט ולא קיים בשפות האירופאיות [הכוונה בהטיית פעלים בין זכר לנקבה]).
º
האם גם ברכבת מנסים להפיק חשמל מהנסיעה?
01/12/09 18:37
2צפיות
כתובות אינטרנט מצורפות:
חבל שלא מפיקים חשמל ע"י בלימת רכבות!
02/12/09 10:04
2צפיות
פשוט להתקין בכל קרון גנרטור, מצבר ומצמד המחובר למערכת הבלמים!
או מהתנגדות הרוח בעת הנסיעה על ידי
02/12/09 13:09
שימוש במאות מחוללים קטנים הממקמים על גג הקרונות ומייצרים חשמל מהתנגדות הרוח בעת הנסיעה.

אגב, לדעתי ניתן ליישם זאת גם ברכבים היברדיים שטוענים את המצבר בעת הנסיעה.
ראיון בעייתי מבחינה פיסיקלית
02/12/09 13:55
מקור להתנגדות הרוח בעת הנסיעה הוא מנוע הקטר הדוחף/מושך את הרכבת. התקנת מחוללים תגביר את ההתנגדות עוד יותר. מכיוון שנצילות של כל מכשיר קטנה מ-100%, העומס הנוסף על המנוע יהיה בהכרח גדול יותר מהתועלת המופקת מהמחוללים.
º
רעיון כמובן
02/12/09 14:08
זו שאלת השאלות בהפקת אנרגיה
02/12/09 14:22
האם כמות האנרגיה הדרושה להפקת האנרגיה גדולה מהאנרגיה שתופק.

יתכן מאוד שאתה צודק אבל אני לא משוכנע שנעשתה בדיקה מדעית שתבדוק אם האנרגיה הנדרשת להפקת האנרגיה מהרוח אכן גדולה מהכמות שתופק. חומר למחשבה.
אין צורך בבדיקה, בפיסיקה יש חוקים
02/12/09 15:10
אפשר לפשט את הרעיון שלך לטורבינת רוח שעומדת לפני מאוורר. גם אם היעילות של שני המכשירים היתה 100% אתה עדיין לא היית מרוויח אנרגיה. תחליף את הרוח מהמאוורר ברוח שנוצרת ע"י תנועת הרכבת ותבין למה אין דרך להרוויח פה אנרגיה.
לצורך יצור חשמל לא צריך להרוויח אנרגיה
02/12/09 15:36
כל מה שצריך הוא להמיר מופע אנרגיה אחת במופע אחר של אנרגיה, היא אנרגית החשמל.
רצוי גם שזה יהיה כמה שפחות מזהם את הסביבה וכמה שיותר קל ליישום ברמה הטכנית ושהמחיר של זה לא יהיה יקר מדי.

במדינת ישראל מייצרים חשמל בדרכים הבאות: הרוב המוחץ בא משריפת מזוט ומשריפת פחם. החומר שנשרף מחמם דוודים ענקיים
של מים. הקיטור שנפלט מהמים הרותחים מזיז טורבינות גדולות המחוברות לאלקטרומגנטיים עצומים בגודלם.
בזבזת המון אנרגיה וגם זיהמת מאוד את הסביבה וקבלת בתמורה לכך חשמל.

חלקים קטנטנים מייצור החשמל בישראל מגיע מאנרגית הרוח (טורבינות ברמת הגולן), מאנרגיה פוטנציאלית/קינטית של מים (בכפר הנשיא)
וכן מאנרגיית השמש (תאים סולאריים).
אבל מעל ל-96% מהחשמל בא ע"י בזבוז אנרגיה של שריפת דלקים (מזוט) או פחם.


מתי זה כדאי ל"רמות" את הטבע ולהמיר אנרגיה א' באנרגית החשמל? כאשר קל לרתום את אותה אנרגיה א' (לא יקר יחסית) או
כאשר אין פה כלל זיהום הסביבה (וגם המחיר עדיין סביר).

הרי גם במדינות סקנדינביה או ארה"ב ששם המון תחנות כח הן הידרואלקטריות וכן מכורים גרעיניים, לא "מרוויחים" אנרגיה.
סך כל האנרגיה הרי קבועה ביקום.
פשוט ממירים כל מני צורות של אנרגיה לאנרגית החשמל.
במקרה שתואר לא יהיה רווח של אנרגיה
02/12/09 20:25
רק הפסד, המחוללים האלו יגרמו ל"האטה" של הרכבת, והאנרגיה הנוספת שהמנוע יאלץ להשקיע תהיה גבוהה מהאנרגיה שהמחוללים יפיקו (או כמו שתיאר זאת אייל, אם היעילות של שניהם תהיה 100%, אז לא יהיה רווח או הפסד).
ומה תעשה עם החשמל הזה?
02/12/09 16:36
תטעין סוללות של דורסל?
כשהרכבות תחושמלנה, אז יהיה על מה לדבר.
º
בדיוק מה שעושה רכב הייברידי!
07/12/09 17:24
אם "קוצרים" חשמל לא בהאטה, אז דרושה אנרגייה
02/12/09 15:40
לשמירת המהירות, לא?

אם המכונית שלי תייצר חשמל במעבר על כביש, הרי יווצר כוח בכיוון נגדי שיאט את המכונית שלי.
אני לא מבין את הרעיון אלא אם הוא מיועד להאט את הרכבות לפני עצירה.

אריאל
זה אכן מיועד לניצול האנרגיה בשעת בלימה
14/12/09 11:16
במקום לבזבז אותה ע"י בלמים רגילים!
האם רכבת-ישראל זקוקה למורה ללשון
85תגובות
01/12/09 18:32
11צפיות
עברית??????????????????? האם כך מנסח את הודעותיו גוף כרכבת-ישראל???
לדעתי בושה גדולה ! סיפרו בבקשה את שגיאות הכתיב ואת הטעויות התחביריות בהודעה הבאה:
אני מקוה שיופסק לאלתר הזלזול בשפה העברית באתרה של הרכבת.
פשוט נורא לראות שוב ושוב את רמת הניסוח !
לא הגיע הזמן להעסיק בניסוח אנשים משכילים...

(המשך...)
עברית??????????????????? האם כך מנסח את הודעותיו גוף כרכבת-ישראל???
לדעתי בושה גדולה ! סיפרו בבקשה את שגיאות הכתיב ואת הטעויות התחביריות בהודעה הבאה:
אני מקוה שיופסק לאלתר הזלזול בשפה העברית באתרה של הרכבת.
פשוט נורא לראות שוב ושוב את רמת הניסוח !
לא הגיע הזמן להעסיק בניסוח אנשים משכילים ואקדמאים בנושא לשון עברית??????????????????????????
כתובות אינטרנט מצורפות:
היום בסביבות 13:20 נצפה בסביבות נתניה טייגר
01/12/09 14:59
3צפיות
ענתיק וחמוד, משופץ באופן יפהפה.
מישהו לוקח בעלות?
החזרתי את האוטובוס למוזיאון אגד.
01/12/09 16:03
5צפיות
החזרתי את האוטובוס למוזיאון אגד.
האוטובוס שייך למוזיאון אגד, והיה בשיפוץ במוסך עיר גנים שבקרית אתא.

דרור
עקפתי אותך
01/12/09 16:14
2צפיות
זה המספר. אוטובוס חמודי! אחלה שיפוץ!
וואו! על פניו נראית עבודה טובה!
01/12/09 18:26
1צפיות
סידרו את כל הריקבונות?
והנה עוד תמונה
01/12/09 18:48
4צפיות
והנה עוד תמונה
איזה יופי של צביעה ביום שישי אני אהיה
01/12/09 18:36
2צפיות
במוזיאון אני אבדוק מקרוב על עבודה שעשו על אוטובוס.
º
תבדוק מקרוב עם זכוכית מגדלת. ממש ועדת פיקוח..
01/12/09 20:43
2צפיות
º
306
01/12/09 21:04
2צפיות
º
נראה כמו חדש
01/12/09 18:42
סרטון של סיטי פס ביו טיוב
01/12/09 10:44
2צפיות
לא יודע, אם היה כבר בפורום.
לפי מספר צפיות נראה שהוא לא מוכר לקהל הרחב, למרות שהועלה בחודש אוגוסט.
כתובות אינטרנט מצורפות:
º
גיסנו.... זה היה ממזמן..אוגוסט 2007
01/12/09 13:46
º
בהחלט מוכר.
01/12/09 23:47
כמה סיפורים מאילת...:
01/12/09 01:14
2צפיות
שבתי שלשום מאילת,לאחר שהיה של שבוע שם,העלתי בכתב כמה "סצנות",בעיקר תח"ציות,ואשתדל להעלותן כאן בכמה "פרקים".
פרק 1 ("מבוצע" עם האוטובוס שמצולם כאן)
01/12/09 01:31
4צפיות
88-372-01
יום שני,ה-23/11/2009 בערב,האוטובוס שמופיע  כאן,נעצר בחזית של קלאב-הוטל אילת,וממנו ירדה קבוצה של גברים לבושים כולם באימוניות אדומות,ועמם גם תיקים אדומים,הם נכנסים ישירות למלון.בהתחלה היה נראה לי שמדובר בקבוצת כלשהי של איגוד הפועל,אבל כשנכנסתי אחריהם ללובּי וגם עברתי ליד הקבלה,שמתי- שעל גב חולצותיהם מופיע הכיתוב TURKIYE,כלומר שהם תורכים,הצלחתי לראותם לסירוגין לפחות עד יום חמישי,עד סוף השבוע נראה היה שהם עזבו.

האם למישהו יש מידע על קבוצת ספורט תורכית ששהתה באילת בשבוע שעבר?אם כן אז באיזה ענף ספורט?
קצת ,אבל לדעתי מעניין.

אם היה להיפך בימים אלו,כלומר קבוצה כזו היו מגיעים לתורכיה מישראל,ניתן לדמין באיזו "קבלת-פנים" היתה מצפה להם,אצלנו היה נראה שהם יתקבלו.
º
אלון. ממתין להמשך פרקים ותמונות מאילת!
01/12/09 10:53
º
יגיע אורי,יגיע...!
01/12/09 12:03
º
01/12/09 15:21
נבחרת תורכיה בכדוריד שיחקה משחק אימון (או שני
02/12/09 23:28
משחקים) נגד נבחרת ישראל.
º
03/12/09 00:33
º
המשך יבוא-----------------------------------!
01/12/09 01:32
º
לעובד חדריה ליום ההולדת
30/11/09 23:33
3צפיות
º
מזל טוב, עובד
30/11/09 23:50
º
01/12/09 00:32
º
אושר ובריאות עד 117!
01/12/09 07:08
01/12/09 16:10
2צפיות
º
01/12/09 18:43
º
01/12/09 19:12
לכל חברי הפורום תודה ענקית
01/12/09 19:19
על כל הברכות  אין כמוכם שוב תודה ,
º
01/12/09 19:38
º
01/12/09 20:53
º
01/12/09 20:54
º
עובד!
01/12/09 20:59
עובד
01/12/09 22:48
שתזכה לעוד הרבה שנים יפות ופוריות, ולאוטובוס חדש בכל שנה.

אורן
º
02/12/09 00:02
º
שרשור הכוונה ומודיעין 1/12
30/11/09 23:32
40צפיות
הגעה ממודיעין לרחוב יהודה הלוי ת"א
01/12/09 09:12
2צפיות
באיזו תחנת רכבת לרדת ואיך להגיע משם?

תודה מראש
ליהודה הלוי באזור רחוב אלנבי רד בתחנת ההגנה
01/12/09 10:49
6צפיות
ומשם עם קו 16 עד אלנבי/יהודה הלוי.
למספרים הגבוהים, אזור החשמונאים/הבימה רד בתחנת השלום/עזריאלי וקח 63. התחנה של 63 בדרך בגין, מול עזריאלי
למספרים באזור בלפור/שינקין רד בתחנת השלום/עזריאלי ומשם עם 23. התחנה נמצאת ברחוב גבעת התחמושת, ביציאה מתחנת הרכבת.
º
תודה - 35 (בנק לאומי) זה איזור אלנבי?
01/12/09 10:50
5צפיות
יהודה הלוי 35 זה קרוב לאלנבי, כדאי לרדת ברכבת
01/12/09 12:23
5צפיות
ההגנה ולקחת 16
הכי טוב, לדעתי, זה לנסוע עד סבידור מרכז
01/12/09 12:17
3צפיות
וללכת לדרך בגין מול אולמי רסיטל ולקחת קו 70. נוסע לכל אורך רח' יהודה הלוי.
המסלול שלו מהרכבת לשם הוא המסלול הכי קצר ובד"כ נטול פקקים.
º
הגעה מרכבת מרכז לשכונת מרום נווה בר"ג
01/12/09 10:12
מרכבת מרכז/ארלוזרוב עם 61 עד מרום נוה. התחנה
01/12/09 10:50
1צפיות
נמצאת ברחוב על פרשת דרכים, מול רחבת תחנת הרכבת
ומי שלא "מפחד" מ-10 דקות הליכה
01/12/09 12:19
5צפיות
אפשרי בהחלט, מאותה תחנה של 61 ברח' על פרשת דרכים, לקחת (אם הם באים קודם) קווים 62,72.
לרדת בבארי פינת יהודה הנשיא. ללכת את כל רח' בארי (רחוב קצר יחסית) עד שד' ירושלים.
הקצה של מרום נווה (הקצה הצפוני) הוא שד' ירושלים.

שוב, רק אם לא אכפת ללכת ברגל 10 דקות. אחרת קו 61 (וממנו לרדת בדרך נגבה לקראת רח' הירדן).
הגעה למושב בית יצחק מרכבת ארלוזרוב בתל אביב
01/12/09 10:17

תודה לעונים
מרכבת ארלוזרוב עד תחנת נתניה, ומשם קווי נתיב
01/12/09 17:05
1צפיות
אקספרס 26, 35, 40, 41, 44, 45, 47.
לו"ז באתר החברה תחת הלשונית "נתניה בינעירוני"
הגעה מראשון לציון לאזור מכללת ת"א בתל אביב.
01/12/09 11:15
1צפיות
אני צריכה להיות שם מחר ב8 בבוקר,
מתי כדאי לצאת? ואיפה אני צריכה לרדת?
עניתי על כך בשרשור ההכוונה של יום האתמול
01/12/09 13:40
1צפיות
חפשי אותו הוא כאן למטה (יכול להיות שעבר כבר לעמוד2). בכל מקרה אם את מגיעה ממזרח ראשון יש דרכים יותר טובות ללא צורך להגיע למרכזית החדשה.

*אני מדגיש כי אינני בקיא עד כדי כך אך אלו האופציות היחידות שאני מכיר, אם זה לא מספק תוסיפי כאן שאלה מה הדרך המהירה מבין השאר וכבר יענו לך כאן.
מחיר נסיעה בקו 431
01/12/09 11:31
אהלן,
אני משתחרר עכשיו מהצבא, ונכנס לעולם שבו עלי לפתוח את הארנק בכדי לנסוע באוטובוס.

יצא לי לנסוע בקו 431 מספר פעמים בשבוע, כאשר בכל פעם אסע בערב מירושלים, בסביבות השעה 5, ואצא מראשון לציון בחזרה למחרת בבקור בשעה 7.
האם אוכל לקנות כרטיס הלוך ושוב לנסיעות אלו?
במידה וכן, מה מחירו?


האם יש דרך זולה אחרת לנסיעות רבות? כרטיסייה או דבר דומה?

תודה...
º
על כרטיסי הלוך ושוב יש הנחה של 10 אחוזים
01/12/09 17:06
קווי אוטובוס מת"א לרח' לנדאו בר"ג.
01/12/09 11:43
אני צריכה לדעת את מספרי הקווים. תודה!
מהיכן בת"א?
01/12/09 12:21
אין דין הגעה מאזור הנמל לכתובת המבוקשת כדין הגעה ממסוף כרמלית ואין דין שני אלו כדין הגעה לשם מתחנה מרכזית או מיפו.
ת"א היא עיר גדולה בשטח וענקית באוכלוסייתה. מהיכן, למען השם, בת"א את יוצאת לדרכך?
מצטערת, שכחתי לציין...
01/12/09 13:21
אני נמצאת ברוטשילד, אבל יכולה גם ללכת ברגל מרחק מסויים אם צריך.
מהאיזור הזה קווים 61 ו30
01/12/09 13:36
1צפיות
די מחברים בין שתי המקומות, או אולי אפילו ממש מחברים בין שתי המקומות. את 61 אפשר לתפוס ממגדל שלום (תחילת רחוב רוטשילד) או מאלנבי פינת אחד העם. מאזור הבימה אפשר לעלות עליו מהסנטר. את קו 30 אפשר לתפוס מאלנבי פינת רוטשילד בלבד.

עם 61 יש לרדת ברחוב נגבה פינת לנדאו ועם 30 בנגבה פינת הירדן (הוא עוצר בתחילת הרחוב ובכיוון הנגדי זהו רחוב לנדאו)
קו 61 מגיע בדיוק לשם
01/12/09 13:38
יש לו תחנה ברח' אלנבי 99 וגם במס' 73.
עליך ללכת ברגל משד' רוטשילד לאלנבי, לא יותר מ-5 עד 15 דקות הליכה. תלוי הן בהיכן בשד' רוטשילד את נמצאת והן בקצב ההליכה
שלך.

אם את בצפון שד' רוטשילד (המספרים הגדולים, אזור הבימה), יותר פשוט ללכת להבימה ומשם על שד' בן ציון עד לדיזינגוף
סנטר. שם גם כן יש תחנה של 61.

61 הוא קו תדיר (כל 9 דקות בממוצע יש אוטובוס) והוא גם נוסע עד מאוחר בלילה.
º
תודה לשניכם.
01/12/09 16:43
חברים, האם קו 312/320 של ויאוליה עוצר קרוב
01/12/09 13:43
לרח' המצדה 10 באזור?

יש כמה תחנות עצירה בכביש השבעה ואני לא בטוח איפה לרדת.

תודה
בתחנה השלישית שלו באזור שזה יוצא בעצם
01/12/09 14:07
צומת אזור, משם זה מרחק הליכה קצר.
לספור 3 תחנות מרגע שהאוטובוס נכנס לכביש
01/12/09 14:47
השבעה?

ואגב, אייטיז, זה טוב.

תודה.
לספור זה לא תמיד חכם, כי לא בטוח שהוא יעצור
01/12/09 18:56
בכולן...
עדיף לשאול איפה זאת התחנה ה3 באזור
02/12/09 14:49
או איפה זה צומת אזור, בכל מקרה זאת התחנה שלפני מחלף חולון.

לגבי החתימה, הכוונה היא לסינתסייזר של האייטיז שמאד מאפיין משום מה את הקהילה הגאה בתחום המוסיקה.. וכך בהמשך לימינו אנו, המוסיקה האלקטרונית היא מאד גיי פראנדלי ודי אהובה ואהוד העל הקהילה.
איך מגיעים מתחנת רכבת מרכז לבקו"ם?
01/12/09 16:31
1צפיות
וגם איך מגיעים מעזריאלי לבקו"ם?
תודה מראש
מרכבת מרכז קווים 64,70
01/12/09 16:47
2צפיות
מרח' על פרשת דרכים (הרחוב הענק והרחב מול מתחם הרכבת [המשכו מזרחה של רח' ארלוזורוב]).
מעזריאלי קו 56 לאזור של הבקו"ם אבל לא אליו ממש.
הגעה לבה"ד 6 ^^"
01/12/09 16:35
1צפיות
אחה"צ טובים (:
אי צריכה להגיע מחר מחיפה לבה"ד6 עד השעה 8 בבוקר.
אנידעת שניתן לנסוע עד לת"א ההגנה משם אוטובוס של סופרבוס ומשם אוטובוס עד צריפין ואז קו 6.אני יודעת גם שניתן לנסוע דרך ראשון.
השאלה כזאת~ איך בדיוק אני מגיעה לראשון ומשם לצריפין?רכבת?אוטובוס?מה מי מה?
רכבת להראשונים (ראשון לציון מזרח)
01/12/09 16:50
בכרטיס אחד (למרות שיש להחליף רכבת בת"א) מחיפה להראשונים. מחליפים רכבת בת"א מרכז או השלום או ההגנה (בכל אחת משלוש התחנות)
לרכבת לראשונים.
מהחניה של הרכבת יש אוטובוסים, קווים 11 ו-20 של אגד מגיעים לשער ראשון של צריפין.

משם אפשר ב-15 דקות הליכה או לקחת את הקו הפנימי של צריפין.
הגעה לבית סלקום בנתניה מ בת ים..
01/12/09 16:52
4צפיות
(עבור גולשת בפורום אותו אני מנהל) לפי מה שהצלחתי למצוא ברשת- בית סלקום נמצא ברחוב הגביש שבאזה"ת..
יש את הקו החדש של נתיב אקספרס
01/12/09 17:11
3צפיות
606 או 607 או 608 (בקיצור 600 ומשהו ולא, לא 605 הותיק אלא קו חדש שנכנס לאזוה"ת של נתניה).
אם הקו הזה (יש לבדוק באתר נתיב אקספרס) נכנס לתוך אזוה"ת הזה אז קו מבת ים לתמח"ת/עזריאלי ומשם בקו הזה.

אם לא, קו מבת ים לתמח"ת/עזריאלי וברכבת לבית יהושע ומשם במונית שירות של שי לי.
606 - הכי מומלץ, אבל הלו"ז מצומצם.
01/12/09 18:24
2צפיות
אם הנסיעה בבוקר עד השעה 08:00 מומלץ לקחת את 601 של נתיב אקספרס עד איקאה ומשם ברגל או באחד מקווי אגד תעבורה 15, 20, 48, 48א, 49.
אם הנסיעה אחרי 08:00 ועד 09:00 מומלץ לקחת רכבת עד בית יהושע ומשם מונית שירות לאיזור התעשיה.
אם הנסיעה אחרי 09:00 אפשר לקחת רכבת כנ"ל או 605 עד התחנה הראשונה בנתניה, לחצות את הכביש ולקחת 48/48א/49 של אגד תעבורה.
את קווי נתיב אקספרס ניתן לקחת מציר המסגר-בגין-נמיר ולשם ניתן להגיע מבת-ים בשלל קווים: החל מ-140, 141, 86 המהירים וכלה ב-40, 42, 83 או 25 עד נמיר/בבלי.
º
לשניכם.
01/12/09 21:29
1צפיות
איך אגיע מגדרה לצ. כנות? תודה
02/12/09 14:51
כמה זמן אורכת הנסיעה?
º
נא להפנות את שאלתך לשרשור ההכוונה של 2/12
02/12/09 15:07
1צפיות
אגד ממשיכים "לשפר" את השירות בירושלים...
30/11/09 21:31
47צפיות
כאילו לא די בכך שהשירות הפנים-עירוני של אגד בירושלים וגם בחיפה הוא בין הגרועים ביותר בארץ, בזמן האחרון התברר לי בדרך הקשה שגם השירות הבינעירוני שלהם רק הולך ומדרדר.
אני נוסע באופן קבוע בימי ראשון בקו 940 מירושלים לחיפה, בכל שבוע אני "מתייצב" בדיוק באותה שעה בתחנה מרכזית ועולה על האוטובוס של 6:50.
והנה, אתמול מגיע באיחור של מס' דקות האוטובוס לחיפה (מתחיל להעמיס נוסעים בשעה 6:48), ובזמן שאני נדחק בין המון הנוסעים אני שם לב שמספר הקו הוא 960 ולא 940 - כלומר, האוטובוס מגיע למרכזית המפרץ ולא לחוף הכרמל.
הייתי בטוח שזו טעות בשלט, אבל לא -
היום בדקתי באתר של אגד והרי זה פלא - קו 940 שיוצא תמיד בימי ראשון מירושלים ב6:50, פשוט בוטל כליל! - האוטובוס הבא אחריו יוצא רק בשעה 7:15.
כל זה מצטרף לעובדה שבזמן האחרון הרבה מאוד פעמים שנסעתי על הקו הנ"ל האוטובוס יצא באיחור של כ-10 דקות מתחנת המוצא, וכמובן כל זה מצטרף לשירות הפנים-עירוני שלהם בירושלים וגם בחיפה, מה שגרם לי להיזכר במשפט המופלא...
"טוב שההגה בידיים של אגד".
כן, בטח...
לפחות הוסיפו עוד אוטובוס לחיפה
30/11/09 23:27
5צפיות
אגב, אם אתה רוצה ללמוד על סדר העדיפויות של אגד, חייג 2800*.
תודה לאגד
01/12/09 22:46
5צפיות
תודה שהוספתם אוטובוסים בקו 960 מחיפה מרכזית המפרץ לירושלים , כל הכבוד האוטובוס נוסע דרך כביש 6 מהיר ואני מגיע תוך שעה ארבעים וחמש , בהתחלה הייתי עומד באוטובוס ועכשיו אני יושב ,אפילו אם הוספת הנסיעות באה על חשבון קו עם פחות נוסעים כמו 940 שהתרוקן מאז שנפתח קו 960 . כל אנשי הקריות , נשר,יוקנעם,הכפרים, נהריה וכו גילו את קו 960 ואינם צריכים עוד לכתת רגליהם עד לתחנה הדרומית גם תושבי הכרמל ונווה שאנן למדו זאת, שוב תודה לאגד שמראה כי היא קשובה לרחש לב ציבור משתמשי התחבורה הציבורית, באמת טוב שההגה בידיים של אגד המשיכו לשפר , תודה.
אכן קו 960 מסתמן כהצלחה.
02/12/09 00:42
5צפיות
עוד קו חדש שמצליח לא רע הוא קו 870 מעפולה לבאר שבע שנוסע מלא.
מה שנדרש עכשיו הוא לפתוח קו ישיר ממרכזית המפרץ לבאר שבע דרך כביש 6.
קו כזה יהיה יותר מהיר מהרכבת ובטח גם יותר זול. אני בטוח שיהיו לו לא מעט נוסעים.
לבטח הוא לא ייכשל כמו 995 ז"ל שהסיבה העיקרית לכשלונו הייתה שהגיע רק עד חוף הכרמל וכך לא היה לו שום יתרון על הרכבת. אז גם עוד לא היה הקטע החדש של כביש 6 שמקצר את הדרך בצורה משמעותית.
º
02/12/09 16:46
1צפיות
לא פלא שאתה מתלונן כאן ולא באגד או במשרד התח'
02/12/09 11:07
2צפיות
אם היית בודק באתר או במרכז שירות הלקוחות היית מגלה כי ב 6:50 יוצא קו 960 ולא 940 - זה שאתה בונה על המשכיות זו הבעיה שלך. אגד מעדכנת את הלו"בהתאם לביקושים ולא בהתאם למה שאתה רגיל לעשות.

בקיצור - נוסע נבון בודק זמני הנסיעות באתר, ב SMS 2800 או במרכז שירות הלקוחות טרם היציאה מהבית - כל זמן שאתה לא עושה את זה אתה יכול לבוא בתלונות רק לעצמך.
º
02/12/09 12:45
1צפיות
בוא תירה לו כדור ברגל וזהו...
03/12/09 01:25
2צפיות
אמנם אם אגד שינתה לו"ז באישור משרד התחבורה, אין לנוסע על מה להתלונן, אך לו"ז של אוטובוס הוא לא משהו שאמור להשתנות חדשות לבקרים. רוב הלו"זים שאני מכיר נשארו ללא שינוי שנים רבות (ואני לא מדבר על קווים שנוסעים כל 10 דקות, אלא על קווים של כמה פעמים ביום)

בוא נאמר שאם מדובר בנוסע קבוע של הקו, והוא לא ידע על השינוי מבעוד מועד - אז זו בהחלט הקטנת ראש מצד אגד (שלא מאפיינת אותה בד"כ במקרים דומים)
היה פירסום רב סביב פתיחת הקו החדש
03/12/09 07:39
2צפיות
960, ואם הוא נוסע קבוע ונאור הוא היה צריך להבחין שיש משהו שונה "באויר" ולכן יתכנו שינויים.......
º
בשמחה - אפשר בראש?
03/12/09 13:01
2צפיות
מותר לשאול מה הבעיה עם ההגעה
02/12/09 15:48
2צפיות
למרכזית המיפרץ במקום חוף הכרמל, ומה היעד הסופי שלך בחיפה?
פורום ראשי המשק בדיון מעניין על תחבורה
30/11/09 21:06
2צפיות
פורום ראשי המשק בדיון מעניין על תחבורה
תשתיות, ביורוקרטיה ומה שביניהם.
פורום ראשי המשק אירח בתחילת החודש מספר דמויות בולטות. ביניהן: שר התחבורה, יו"ר ועדת הכלכלה, מנכ"ל חברת נמל אשדוד, יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל ועוד. האירוע התקיים בטרמינל הנוסעים שבנמל אשדוד וסיפק מספר כותרות מעניינות, כפי שתוכלו להיווכח בהמשך. אפתח בתמונה המתארת במספר מלים את פורום ראשי המשק.
להלן מספר כותרות מאירוע פורום ראשי המשק.
30/11/09 21:12
1צפיות
להלן מספר כותרות מאירוע פורום ראשי המשק.
והיום מתפרסמת מודעה בעיתון "הארץ" ובה כתבה פרסומית של פורום ראשי המשק המדווחת על הדיון שנערך באירוע הפורום.
ביקשתי יפה וקיבלתי את אישור הפורום להעלות סריקה של הכתבה.  
מנכ"ל הרכבת - עמוס עוזני, הוא אם כך זה שצריך
30/11/09 21:27
לגזור בשנת 2017 או 2018 או 2019 את הסרט של חנוכת קו הרכבת A1 משום שהרעיון הוא באופן בלעדי שלו ! אם צדק, אז עד הסוף. אבל אני נוטה להניח הנחת עבודה שמר לוי בועז יהא מנכ"ל רכבת-ישראל" בשנים ההן. כל הסימנים מראים זאת ללא עוררין ועל תעיז בכלל להתווכח איתי על הענין ! ברור?  
אני מקווה שחקי ימשיך להיות המנכ"ל
30/11/09 21:33
ואם חו"ח זה לא יקרה, אז רק פרופ' מלינג הוא האיש לתפקיד!
"המהפכה" - עוד פופליזם זול
01/12/09 08:09
1צפיות
א. כמהנדס במערכות מורכבות, זה נראה כמו עוד נסיון שנדון לכשלון של מנהלים / פוליטקאים לכופף  את המציאות. מבלי השקעה מסיבית ומינוי כ"א נכון, אי אפשר לקצר לוחות זמנים סתך כך.. אפשר אולי לחתוך בירוקרטיה, אבל גם בספק - שלא לדבר מה בדיו קחותכים - האם לטובת מקורבים או לטובת קיצור לו"ז.
בכל מקרה כנראה עוד קשקוש.
ב. שרי תחבורה לעתים נדירות נשארים בתפקיד קדנציה שלמה.
שר התחבורה במתקפה חסרת תקדים כנגד האוצר
30/11/09 21:21
שר התחבורה במתקפה חסרת תקדים כנגד האוצר
"האוצר מנצל את הירוקים כדי לעשות שחור בעיניים", תוקף השר כ"ץ. בכך מאשר השר  את שנרמז על ידי בפורום בעבר ולפיו התקיים שת"פ של האוצר עם הגופים הירוקים במטרה לטרפד את המגה פרויקט A1. השר כ"ץ הוסיף מספר מלים על A1. גם ליו"ר ועדת הכלכלה היו מספר מלים מעניינות על קשיי הביורוקרטיה בארץ. על כל זאת ועוד ניתן קרוא בכתבה המצ"ב.

תודתי נתונה לפורום ראשי המשק על האישור שניתן לי להשתמש בכתבתם.
מה לעשות: צודקים! השאלה היא,
30/11/09 21:54
האם היה נכון לומר את הדברים הנכונים האלה בפורום פומבי? הייתי מעדיף שייעשו דברים בנידון, במקום שיאמרו (וייתכן שיגרמו כעת לעליית מדרגה במאבק הכוחות האדיר הזה).

וכמו שאומרים, "איחלתי לשר בהצלחה"... מי שיצליח "לזרז הליכים" באופן כזה, בהחלט ירוויח את הזכות לגזור את הסרט.
כדאי לשים לב למספר עניינים, אריק.
30/11/09 22:39
השר כ"ץ יורש מאבק ותיק ששיאו הגיע בימיו של מופז. זה האחרון לא העז למתוח ביקורת כה חריפה על האוצר מאחר וידע שרוני בר-און (במרבית הקדנציה שלו) היה איש אמונו של רוה"מ אולמרט וקיבל ממנו גיבוי.
להערכתי הצנועה, לו היה מופז מרחיב את החזית מול האוצר, היה נאלץ לשלם כפל קנס מעבר למה ששילם. את המצב בו שהה מופז ניתן בהחלט לתאר כמלכוד. מצד אחד, כל צעד מחאה חריף שהיה נוקט כנגד האוצר היה מקים עליו אויבים פוטנציאלייםנוספים ואולי גם סנקציות נוספות מצד האוצר.מצד שני, מדיניות ההבלגה שלו לבטח לא סייעה בידו לקדם פרויקטים תקועים. כל זאת בתקופה בה עסק מופז במרץ רב בהכנות נמרצות לפריימריז. הדרך בה בחר מופז ללכת בסופו של דבר היא הדרך היחידה שאיפשרה לו מאבק צמוד מול לבני בפריימריז. יוצא מכאן, ששר התחבורה הקודם הקריב את טובת האינטרס הציבורי על מזבח הפריימריז הפרטי שלו.

מצבו של השר כ"ץ, מאידך, שונה בתכלית. כ"ץ נהנה מגיבויו של רוה"מ ויכול להשתלח בנערי האוצר. למרות דבריו החריפים, כ"ץ יכול לטעון שהדוגמא שהביא מ-A1 שייכת לקדנציה של מופז ו/או להתנהלות נערי האוצר. שטייניץ, שלבטח קיבל כבר דיווח על דבריו של כ"ץ, נותר מבודל מהמתקפה ועפ"י יחסו העתידי ל"נתיבי ישראל" ייקבע האם המתקפה תורחב גם לכיוונו. בל נטעה: ע"מ להעביר את תוכנית הפיתוח השאפתנית של רוה"מ והשר כ"ץ  או חלקים ממנה, יידרש מאבק באוצר. השר כ"ץ ירה את יריית הפתיחה במאבק.
אני פשוט תוהה, האם כדאי היה לעשות את זה
30/11/09 22:56
בדרך שבה בחר השר כ"ץ? אין לי תשובה לשאלה הזאת כמובן - רק ימים יגידו האם זה היה המהלך הנכון לצורך "יריית הפתיחה" במאבק. אני רק מייחל שהשר באמת רציני בקשר למאבק הזה; דבריו חסרי-התקדים אולי מצביעים על רצינות, משום שיש בהם סיכון לא קטן עבור קריירה פוליטית.
º
תודה רבה על הסריקות!
30/11/09 23:18
סרט על סיור רכבת תיירותי מ-YOUTUBE
30/11/09 21:04
1צפיות
שלום לכולם, לא מגיב פה כמעט,

אבל את זה מצאתי ברשת

ונראה לי שימצא חן בעיניכם

לא יודע מה המקור של זה

כתובות אינטרנט מצורפות:
תודה חבוב. הסרט הזה נמכר באי.ביי באיכות מעולה
30/11/09 21:33
1צפיות
בעבור 1.89 דולר בלבד. מדובר בסרט נחמד מאוד ובו אף נראית תחנת החאן בירושלים בעת פעילות. זכור לי יום הצילום בשנת 1996. הייתי שם וצילמתי תמונות סטילס כהרגלי בתחנת החאן במשך 25 שנה, כמעט כל יום. תודה רבה ולכל המעוניינים: ניתן להשיג את הסרט שהוא אחד מסדרה של 16 סרטים באתר אי.ביי במחיר מצחיק. כמו-כן קיימת מהדורת בלו-ריי באיכות פגז אך יקרה.
º
יש לי את כל הסדרה.
02/12/09 16:32
1צפיות
ותודה שעזרת גם לי להשיג את מה שהיה חסר לי
02/12/09 21:48
אהבתי מאוד גם את שני הסרטים שצולמו במצריים: הם מאוד מעניינים.
תודה רבה! סרטון יפה ונוסטלגי.
30/11/09 21:45
2צפיות
שמרתי אותו, לפני שהוא יימחק על-ידי "מועצת חכמי יוטיוב".
אם אינני טועה אתה גם חובב גורדי שחקים
30/11/09 23:25
3צפיות
אם כך, שים לב שבדקה ה-10:25 רואים את בניית מגדל מלון הדירות שרתון סיטי טאוור שבמתחם הבורסה.
כמו כן רואים ממש ממש בסוף הסרט (בדקה ה-10:37) שני גורדי שחקים שהשלד שלהם כמעט גמור. מעט ימינה (מזרחה)
ממגדל שלום. לצערי אינני מצליח לזהותם.

אולי מגדל לוינשטיין אחד מהם, אולי עזריאלי. אם כי עזריאלי רחוק מכדי להיות בתמונה כזו.
אולי בעצם בית רובינשטיין (בצומת מעריב) ומגדל לוינשטיין.
º
אלו מגדלי עזריאלי
01/12/09 00:10
3צפיות
אני חושב אחרת:
01/12/09 00:27
5צפיות
קו הרקיע של תל אביב 1996
לדעתי, הם הרבה יותר רחוקים.
נכון מאוד.
01/12/09 00:48
2צפיות
מגדלי עזריאלי נבנו בשיטה שונה משני המגדלים בתמונה. במגדלי עזריאלי הבניין צמח קומה אחרי קומה ולא סביב "עמוד" מרכזי כפי שרואים כאן. (מצטער, לא מכיר את המונחים המקצועיים המדוייקים.)
אלון (מאווזר) צודק
01/12/09 20:08
3צפיות
אלו, חד משמעית, מגדלי עזריאלי בבנייתם.
הסרט הוא משנת ה-50 למדינה, קרי 98'. צולם ברובו (או כולו) בפברואר. לפי הלבוש הארוך של כמעט כל האנשים וכן
לפי לוחות הזמנים האלקטרוניים שברציפי סבידור.
בין 97' ל-99' נבנו מגדלי עזריאלי.

היום בערב נסעתי במיוחד ליפו העתיקה ומהעליה/ירידה היפה שמהגן לעבר הרחוב של הפיתות של אבולעפיה, רואים את
כל ת"א בזוית שמאוד דומה לסרטון.
הפתיעה אותי העובדה שאת עזריאלי רואים מאוד בגדול וכאילו הם קרובים. ממש כמו בתצלום פה.
מה שעזר לי לקבוע סופית שזה עזריאלי הוא לוגו 'בזק' החשמלי בצבע כחול שהורכב לאחרונה בקצה העליון של המגדל המשולש
של עזריאלי (לבזק יש מעל 10 קומות במגדל הזה).

בקיצור, אלו (לפחות הימני מבין השניים הגבוהים) מגדלי עזריאלי.
לדעתי, אתם טועים ועמית צודק:
01/12/09 21:07
3צפיות
וגם אתה צדקת בהערכתך הראשונית. שים לב לשיטת הבנייה: אני זוכר היטב את מגדלי עזריאלי בבנייתם והם ממש לא נראו כך. ואילו הבניינים הרחוקים שסימנתי בתמונה, דומים יותר הן מבחינת מרחק מהמצלמה, והן מבחינת החזות שלהם למגדלי עזריאלי.
אריק, חבל על הוויכוח
01/12/09 21:42
3צפיות
היום בשעה 19:35 הייתי בגן העליה ביפו והתבוננתי לכוון צפון וצפון מזרח ת"א, מנקודה שמאוד קרובה לנקודה בה
המצלמה של הסרט הזו היתה.

מגדלי עזריאלי נראו בפרופורציה של שני המגדלים האפורים המאוד גבוהים שבמרכז התמונה, מעט שמאלה למה שאתה
הקפת בריבוע ושאלת האם זה עזריאלי (מה שבריבוע שלך, ואני מדבר על שני המגדלים האפורים מטושטשים שמעט שמאלה
מזה והרבה יותר גבוהים).

בסרט אמרו מפורשות שישראל חוגגת את שנתה החמישים לעצמאותה. ככה שהסרט משנת 98' ולא 96'.

כמו כן, אין עוד בניינים כה גבוהים (שני המגדלים האפורים שנראים מטושטש, רחוקים יותר, מבחינת מיקום המצלמה,
ממגדל שלום ובכל זאת הם נראים כמעט בגובה שלו. כלומר אלו מגדלים בני מעל 30 קומות.
בין השנים 96' ל-98' (שכן ברור שהסרט צולם לכל המאוחר ב-98' [הקו לי-ם נסגר ביוני או יולי 98'] ולא לפני 96', שכן
את עזריאלי החלו לבנות ב-96') לא היו בגוש דן עוד מגדלים בני מעל 33 קומות.

כל המגדלים (שלושת עזריאלי, מגדל הממשלה, שרתון סיטי טאוור, שער העיר, רוגובין [נקרא גם איילון],נווה צדק ומגדלי yoo)
של מעל 33 קומות נבנו החל משנת 99' וליתר דיוק אחרי שנת 2000.
כככה שלא יתכן ששני אלו ששנויים במחלוקת לא יהיו עזריאלי.
פשוט אין אפשרות טכנית-פיסית למשהו אחר.


בבקשה, תציע לי אתה איזה מגדלים אלו?!?
לידיעתך: קטעים מהסרט צולמו אפילו בשנת 1995
01/12/09 21:50
2צפיות
וקטעים אחרים בכלל בשנת 2000. הקטע המצולם בתל-אביב הוא משנת 1998, ירושלים - 1996 חד וחלק. קטר 116 צולם בסרט בנוכחותי המלאה בתחנה וכידוע לך אני מתעד הכל בצורה ייקית בחזקת ייקית עקב מוצאי הייקי...
הסרט לא בנוי כמיקשה אחת כפי שכבר ציינתי כך שכל הויכוח שלך עם אריק - מקורו באי ידיעה שהסרט צולם לאורך 6 שנים תמימות. הסרט המקורי והלא ערוך הוא מדהים ועבדך הנאמן נראה שם מטפס על 116. מה שנראה בדיסק הוא עריכה וקיצור מטבע הדברים.
אתה צודק לגמרי!!!
01/12/09 21:53
3צפיות
והוכחה פשוטה: רואים פעם את הרכבת מבפנים ולפעמים מבחוץ (או ממטוס או מראש הר גבוה) וגם בדרך לחיפה,
רואים את מערכי ה-ic3 שועטים קדימה ע"י מישהו שעמד בשדה וצלם.
ככה שברור ברורותיים ברורותלתיים וברורוקוואטרו שיש פה הרבה צילומים מעורבבים ע"י עריכה מאוד רצינית.
º
המסקנות שלך לגבי הצילום נכונות מאוד !
01/12/09 21:57
º
כן, נוסעים לחיפה "וממשיכים" לקיסריה
01/12/09 22:02
º
מעניין אם כך, מהו המגדל שעקפתי...
01/12/09 21:51
דרך אגב, גם קטע מרחובות רואים בסרטון
01/12/09 22:12
3צפיות
שימו לב לדקה ה-2:10. רואים את ראשו של מאיץ החלקיקים שבשטחו המערבי של המכון.
ולגבי המגדל שהקפת, אין לי מושג.

אולי מגדל טויוטה (שליד הסינרמה)? אולי מגדל נצב"א?
יכול להיות אולי מגדל פלטינום או מגדל מילניום
01/12/09 22:37
4צפיות
זה כנראה אחד מהם.

תל אביב במבט חדש
º
יש מצב שזה אחד מהם באמת...
01/12/09 22:53
בינגו
02/12/09 00:30
3צפיות
קבל תמונה כמעט מזוית זהה, ממש כמעט.
כן, שמתי לב גם לרחובות:
01/12/09 22:51
1צפיות
אאל"ט המבט הוא מכיוון צפון (באר יעקב) וגם שם עדיין יש מסילה בודדת.

בכלל מדהים, כמה דברים "קטנים" אך משמעותיים השתנו מאז... אפילו קרונות גרורי-קטר כבר הפכו להיסטוריה.
º
והסרט הוא משנת 1996. שאל את אביתר...
01/12/09 21:08
הסרט לא צולם כמקשה אחת ! התמונות בירושלים
01/12/09 21:46
1צפיות
צולמו בשנת 1996 - דצמבר 1996 ואני נכחתי בתחנה בעת הצילום. נהג הקטר היה זרביב הנחמד המתגורר ב-רמלה והצלם שתה איתי תה פרסי אמיתי אצל מנהל התחנה - מר יצחק יצחקי. אם אתה רוצה את תאריך הצילום המדוייק ואת שעת הצילום - אני יכול למצוא לאחר חיפוש באלבומי התמונות משנת 1996. כמדומני, אם תחפש בארכיון הפורום - תוכל למצוא את התאריך המדוייק שכן השרשור הזה על הסרט הנ"ל הוא כבר ממוחזר. בעבר היה כאן שרשור דומה.
מעניין אם כך, מתי צולמה התמונה שעליה אנחנו
01/12/09 21:49
מדברים, עם המגדלים בבנייה. לפי התאריך ייתכן שנדע האם אלה אכן מגדלי עזריאלי או לא (אבל לא בטוח).
למיטב ידיעתי 1998. אך בעניין מגדלים אינני
01/12/09 21:52
מומחה.
בטח, שמתי לב לסיטי טאוור! לגבי הבניינים
01/12/09 00:21
1צפיות
האחרים: גם אני מתקשה לזהות אותם, ואילו מגדלי עזריאלי שגם הם עדיין בשלב הבנייה, לדעתי מבצבצים במרחק מימין לשני המגדלים האלה. (ויש גם עגורן על אחד ממגדלי עזריאלי)
עוד פריים מעניין מהסרט:
01/12/09 21:21
5צפיות
עובדי רכבת ישראל מתבוננים בחוברת על רכבות רוכנות
זה כבר פריים מחלק 2 - עובדי רכבת ישראל מתבוננים בחוברת על רכבות רוכנות.
ועוד פרט מעניין: מסילה בודדת בקו חיפה - ת"א!
01/12/09 21:29
4צפיות
מסילה בודדת בקו החוף, 1996
כאן נראית IC3 נוסעת על מסילה בודדת צפונית לבנימינה, כאשר רק הונח החצץ עבור מסילה שנייה.
סרטון: ליטוש מסילות בחיפה
30/11/09 22:17
סרט יפה ומעניין
30/11/09 23:03
אמנם מעט מייפה את המציאות ("5 מיליון נוסעים בשנה" נשמע ממש הרבה מפי הקריין) אבל מזכיר (לי לפחות) כמה השתנה מאז וכמה נשאר אותו דבר ("כאן עדיין משתמשים בטכנולוגיה המיושנת של קטרי דיזל...").
º
רבה!
01/12/09 00:30
אני אהבתי את הפתיחה של רכבת המשא
01/12/09 21:20
באזור הדרומי ביותר ישראל.
הייתי שמח לראות שם גם תנועת רכבות נוסעים לכיוון אילת (נוסף לרכבות המשא כמובן לאילת).
אשליה. אני יודע.
º
חזון אחרית הימים...
01/12/09 21:22
איפה איליה (אימג' אוף מי)?
02/12/09 12:34
הוא היה מנהל פורום גורדי שחקים.
בסרט רואים את מרכזית בת גלים
02/12/09 19:37
בשיא יופיה.
ראיתי את איליה בפורום היום
03/12/09 09:56
אשמח אם תתייחס לשאלת זיהוי גורדי השחקים שעלתה בשרשור הזה.
ההזדמנות האחרונה להקפצה
03/12/09 18:21
של שרשור זה היא היום ב-9 בערב.
אז הנה אני מנצל אותה.
יה זה מקסים, אהבתי.
04/12/09 00:05
איך שומרים במחשב? היתה פעם ששמרתי סרט של יוטיוב וכשהחליטו להוריד אותו הוא ירד גם אצלי כי השמירה הזאת היא בעצם לינק ואם הסרט הורד, אז הלינק מפנה ל"אין סרט".
עוד חדשות ויאוליה וסופרבוס בלוד
30/11/09 20:11
9צפיות
ויאוליה עדכנה קו נוסף שיפעילו: קו 10 מגני אביב למושבים יגל,זיתן ואחיעזר עם נסיעה ביום לכל כיוון.
כמו כן עודכנו מחירים
נסיעה עירונית תעלה 3.5 ש"ח במקום 4.9 באגד (ולעומת 3.70 בסופרבוס)
נסיעה מלוד לתל אביב תעלה 10.4 ש"ח במקום 12.6 באגד (ולעומת 10.8 בסופרבוס)
בנוגע לסופרבוס-הודעה בשורה הרצה באתר שלהם מבשרת שב1/1/2010
הרב קו נכנס לרמלה-לוד,שוהם והסביבה
בשעה 16:35 לפני תחנת ההגנה (מכיוון מזרח)
30/11/09 16:47
1צפיות
נצפה מערך סימנס כשעשן רב מתאבך מקרון הניהוג שלו.
º
תודה יש למישהו פרטים נוספים?
30/11/09 17:42
1צפיות
º
האם זה היה קרון ניהוג מס' 807?
30/11/09 18:56
1צפיות
º
יש פרטים נוספים?
30/11/09 20:38
לצערי אין פרטים נוספים
30/11/09 21:38
לשמחתי, לא הייתי על הרכבת (שלהערכתי הייתה ה- 16:04 ממודיעין מרכז). ראיתי את הרכבת מן הכביש, כך שאין לי פרטים בקשר  למספר קרון הניהוג וגם לא בטוח בקשר למוצא הרכבת. הרכבת נסעה במהירות עצירה לכיוון צפון (לא יודע על איזו מסילה, אם הראשית או מסילת שירות), עשן עלה מקרון הניהוג.

אני כן בטוח שעלה עשן מקרון הניהוג ויצא מכל מיני מקומות שלא אמור לצאת מהם עשן. ניסיתי לבדוק עם מקורותי אך לא הייתה להם תשובה. קיוויתי שלמישהו פה יהיה מידע. אם אקבל מידע בימים הקרובים, אודיע.

כיון שלא ראיתי פרסומים על בעיות או איחורים חריגים, אני מניח שהבעיה טופלה.
נערך בירור: מדובר בקרון ניהוג מס' 801 בו ארעה
01/12/09 18:51
1צפיות
תקלה בגנרטור. הגנרטור כובה והרכבת המשיכה לדרכה כרגיל, ללא גנרטור. מדובר בתקלה מינורית ואין סיבה לבהלה. קרון מס' 801 ישוב במהרה לעבודה.
זה מבצע
30/11/09 14:40
9צפיות
תמונה מסלולרי
קו 220
º
יש קשר בין סופרבוס וגלים?
30/11/09 15:58
3צפיות
זה אוטו
30/11/09 16:34
5צפיות
בעל החברה
לא נכון.
30/11/09 17:15
7צפיות
זה לא האוטו של בעל החברה וזה גם לא אותו בעל חברה.
אין קשר בין שתי החברות.
בעלות צולבת לא, קולגיאליות אולי
30/11/09 17:49
5צפיות
סופרבוס נמצאת בבעלות חלקית של אירוס ירוחם, גלים שייכת לנרקיס-גל שיושבת בלהבים. אין שום קשר בין החברות מבחינת הבעלות, אבל חברות הסעות מהדרום בהחלט מוכנות לשתף פעולה ולסייע זו לזו תמורת תשלום סביר. בהחלט יתכן שכעת כשיש חברה נוספת בנגב עם צי רכב גדול שמותאם לנסיעות תח"צ בעלי סופרבוס יעדיפו לפנות אליה לפני שפונים לחברות אחרות.
לפי מה שהבנתי אירוס ירוחם פשטה את הרגל.
30/11/09 17:51
4צפיות
ובכל אופן אין קשר בין נרקיס גל לבין סופרבוס, כמו שאין לסופרבוס קשר לשאר חברות הקבלן שמפעילות במקומה את הקווים למודיעין עילית.
נדמה לי שאתה טועה....
01/12/09 00:50
2צפיות
אני רואה מכונות שלהם עושות כלמיני הסעות
לכן לא נראה לי שהם פשטו את הרגל....
נדמה לי שהם (אירוס ירוחם)
זכו במכרז לא מזמן של ים המלח...
ובלי לפגוע בחברות אחרות....צריך להביא כמה נהגים בחברות אחרות
ללמוד מנהגים שלהם איך יורדים את הירידות לים המלח....
אירוס-ירוחם נעלמה מהשטח...,
01/12/09 01:10
3צפיות
הם פשטו את הרגל והאוטובוסים שלהם הוחרמו,למיטב ידיעתי וע"פ עדות ראיה של חבר נהג במטרופולין שהיה בדיוק בחניון אגד ערד כדי להוציא אוטובוס לעבודה.
במכרז האחרון להסעות מפעלי ים-המלח זכתה חברת "מאיה-תורס",רק שהם החלו לבצע מוקדם מהמתוכנן,עקב הנפילה של אירוס-ירוחם.כמה ימים במעבר בין החברות הסיעה חברת "מטיילי ים-המלח" את עובדי המפעל למשמרות,לפחות כך הם נצפו על-ידי בערד.
כול אחד שיש לו אוטובוס
30/11/09 20:38
5צפיות
יכול להיות קבלן של סופרבוס.
º
גם אני יכול?
01/12/09 07:15
1צפיות
º
יש לך אוטובוס?
01/12/09 16:24
1צפיות
º
רק בפנימי בשוהם, לא יהיה מקום ליותר נוסעים.
01/12/09 18:27
1צפיות
לקראת סכסוך עבודה בדן ובענף ההסעות הפרטי
30/11/09 10:30
5צפיות
כתבה מ YNET
בחזרה לפורום
האזור שלי בפורום