בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לפורום ``תחבורה ציבורית``

שעות הפעילות:
ימים א`-ה` - כל היום
ו` וערבי חג - כל היום
שבת - כל היום

בפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד.

אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה במנות האוכל במטוסי אלעל.

* לא לשכוח לענות על הסקר - מי שמצביע משפיע

מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הדקו חגורות ושתהיה נסיעה טובה,
מודיעין (i) לשרותכם.

אביב לביא על המאבק החיפאי בחשמול
181תגובות
20/04/11 01:19
7צפיות
חשמל באוויר: המלחמה נגד חשמול הרכבת בחיפה

הכותרת אומרת הכל...

(המשך...)
º
שרשור הכוונה ומודיעין 20/4
20/04/11 00:43
6צפיות
º
שלום.מרכבת מרכז לאלנבי 1 בבקשה?תודה.
20/04/11 09:34
קווים 10, 20, 63, 64, 166.
20/04/11 11:12
2צפיות
הכי טוב לקחת קו 10 מתוך המסוף של דן.
מסלול קצר בת"א
20/04/11 11:06
2צפיות
נמל ת"א -> שוק הכרמל
שוק הכרמל -> רכבת מרכז

תשובות
20/04/11 11:16
מהנמל לשוק הכרמל קווים 1, 2, 4, 129 לכיכר מגן דוד או 8 לכרמלית.
משוק הכרמל לרכבת מרכז הכי מהיר בקווים 18, 38, 82 משני צידי השוק. מהצד המערבי אפשר גם עם 72.
מנמל ת"א לשוק קו 4, תחנתו ברחוב בן יהודה;
20/04/11 11:17
מהשוק לרכבת מרכז 18/20/61/62/64. 18 ברחוב אלנבי, יתר הקווים יוצאים ממסוף כרמלית בקצה שוק הכרמל ונוסעים דרך אלנבי
האם יש "שמירת חפצים" בתחנה המרכזית ב
20/04/11 20:13
1צפיות
באר-שבע ?
º
לא
20/04/11 22:42
1צפיות
לונה פארק תל אביב
20/04/11 20:14
38צפיות
שלום ,
הייתי רוצה ליסוע מחר מאשדוד ללונה פארק תל אביב ברכבת
עם חברים לאיזו תחנה אנו צריכים לרדת
ומשם כיצד אנו יכולים להגיע לשם ???
תודה רבה וחג שמח :)
רכבת אוניברסיטה
20/04/11 20:52
2צפיות
משם אפשר ללכת ברגל כ-700 מטר לאורך שד' רוקח עד הלונה פארק.
אני צריכה להגיע מתל אביב לקריית שמונה
21/04/11 12:56
ביום שישי אחר הצהריים.
אם מישהי יכול להסביר לי מה האפשרויות - אשמח!
בעדיפות שניה - יתכן שיוכלו לאסוף אותי מראש פינה - אז אם אי אפשר להגיע לק"ש, זו גם כן אפשרות.
קווים 842 ו-845 גם לראש פינה וגם לק.שמונה.
21/04/11 13:52
אוטו אחרון מתל אביב בשעה 15:45.
º
ולהבא נא לשים לב לתאריך השרשור!!!
21/04/11 13:53
1צפיות
º
השרשור סגור - נא לא להגיב פה יותר
21/04/11 13:54
האפשרויות היחידות שיש לך
21/04/11 13:56
זה 842 או 845 לת''א שיוצאים
845 - 12.10 בצהריים
842 -12.45 , 13.20 14.00

קחי בהחשבון שזה 4 שעות נסיעה ואם את שומרת שבת אז זה ההגענ לת''א היא די גבולית לכניסת שבת
º
היא ביקשה מת"א לקרית שמונה, לא להיפך.
21/04/11 13:59
הרכבת הקלה בירושלים - פועלת או לא?
19/04/11 23:39
15צפיות
אני לא ראיתי אף דיווח בפורום על נסיעות בפועל (גם אם בהרצה נסיונית) של הרק"ל הירושלמית - על אף ש(אם איני טועה) אלו היו אמורות היו להתחיל ביום ראשון.

אז יש או אין רק"ל בי-ם? ואן כן, מאיפה ועד איפה (תחנות הקצה)?
היו ידיעות
19/04/11 23:59
3צפיות
אחסוך לך את הדפדוף בפורום: אין נסיעות עם נוסעים בינתיים. התירוץ: סיטיפס לא עומדת בדרישות הבטיחות.

נסיעות המבחן נמשכות כסדרן (אם כי אני לא בטוח שיש בחול המועד).
º
תודה
20/04/11 00:11
1צפיות
בימים הקרובים נתחת מכירת כרטיסים חכמים
20/04/11 07:18
1צפיות
של סיטיפס.
לא תהיה מכירה על הטראמים בכל תחנה יהיה TVM בו ניתן יהיה להטעין הכרטיס החכם.
יהיה ניתן לרכוש כרטיס בודד ?
20/04/11 07:34
2צפיות
האם מדובר במכונות TVM כמו שיש ברכבת ישראל עם ממשק אשראית 96 שמאפשרים גם רכישת כרטיסי נסיעה בודדים באופן חד פעמי עבור נוסעים מזדמנים ובכרטיסי אשראי ?

כרטיס הרב-קו מיועד לנוסעים קבועים בתח"צ ולא לנוסעים מזדמנים שנוסעים באופן חד פעמי, ברכבת ישראל ניתן לרכוש באמצעות כרטיסי אשראי במכונות ה-TVM (וגם בקופות הכרטיסים המאוישות) כרטיסי נסיעה בודדים לנסיעה חד פעמית, האם הדבר יהיה אפשרי גם ברק"ל בירושלים ?
יהיה כרטיס בודד, כמובן
22/04/11 15:58
2צפיות
ולא, זה יהיה ממשק אחר.
ATiM, לא TVM
22/04/11 15:57
6צפיות
(למרות שזה סמנטיקה ובגדול אותו דבר.
דברתי עם המפעיל זה מה שאמר
22/04/11 18:45
2צפיות
זה מה שכתבתי
בגדול היצרן והמפעיל בקשרי עבודה איתי
יכול להיות שזה מה שגרם לו לדבר איתי בלשון רכבת
כשאחזור מחופשה מרוכזת אביא את גרסת היצרן
לפי מה שאני יודע
26/04/11 15:47
9צפיות
היצרן הוא ACS השוויצרי (חברת בת של זירוקס).
הנה קישור לאתר, בו הם קוראים למכונה ATiM Automated Ticket Vending Machines
http://www.acs-inc.com/transportation-management-s...
נסיעות המבחן ממשיכות כסדרן
22/04/11 13:16
2צפיות
אני רואה (ושומע) אותן על ציר בר-לב ההנדסה, גם בימים אלו.
למה משמשת רשת קשר החרום של הרכבת?
19/04/11 22:37
3צפיות
מבול הכתבות בעיתונות על רכבת ישראל לא נפסק !!



לקריאת הכתבה
כתובות אינטרנט מצורפות:
השר כץ יודע את זה? עוד נקודת מחשבה ל-17.08.11
19/04/11 22:39
כנראה שהרכבת מתחילה לצבור עוד נקודות לקראת ה- 17.08.2011. בקצב הזה יהיה מאוד מאוד קל לשר כץ להחליט החלטה ביום 17.08.2011.
השר כץ לא יודע כלום !!!
20/04/11 07:21
לשר כץ יש יועצי תקשורת ויועצים נוספים והם עושים עבורו את העבודה השחורה. השר כץ עושה רק את העבודה הפוליטית שהיא צילומים לעיתונות, מסיבות עיתונאים מיוחצ"נות, נאומים שונים שגם הם מיוחצ"נים, הוצאת הודעות לעיתונות שלמעשה נכתבו על ידי היועצים שלו והעובדים בלשכת הדובר וכו...

ברור ! השאלה היא אם הוא יראה את
20/04/11 09:55
ההודעה שלך. בכל מקרה אעביר לו בדוא"ל קישור אליה, כלומר ישירות למאמר.
המאמר מבוסס על כתבה שנכתבה על ידי
20/04/11 10:10
עידן יוסף ב-news1 והכתבה של עידן יוסף מבוססת על מסמך שהתפרסם בלעדית בקומונה...
כתובות אינטרנט מצורפות:
º
20/04/11 18:34
נתוני נוסעים בתחנות הרכבת
19/04/11 22:17
12צפיות
מצ"ב קובץ נתוני נוסעים בתחנות ר"י. הנתונים מתייחסים לחודשים נובמבר + דצמבר 2010 וכן ינואר עד מרץ 2011.
הדבר הבולט ביותר מהנתונים: שנת 2011 נפתחת בירידה רוחבית חדה במספר הנוסעים עקב עבודות הפיתוח והשבתות הקווים השונות.
הערות והארות נוספות תתקבלנה בברכה.
קשה להתייחס לנתונים בראייה רחבה
19/04/11 22:41
1צפיות
לאור ההשבתות הרבות (מתוכננות או בעקבות השריפה).

נחכה לימים שקטים יותר. לא יודע אם נזכה לכך בזמן הקרוב...
, בועז. תיכף אערוך השוואה לרבעון הראשון
19/04/11 22:59
1צפיות
של 2010. בינתיים, כבר אפשר להגיד שרק בינואר נרשמה ירידה לעומת החודש המקביל אשתקד.

אגב, די חסרים לי הנתונים המפורטים עבור יולי-אוקטובר 2010... איתם אפשר היה לערוך תצפית מפורטת לפי תחנות על פני שנה שלמה.
בבקשה.
19/04/11 23:12
2צפיות
את חודש אוקטובר 2010 אני עדיין מחפש.
תודה רבה, בועז! אם יימצאו גם נתוני אוקטובר -
20/04/11 13:07
1צפיות
אוכל להשלים כמה גרפים מאוד מעניינים! לגבי 2011, מסתבר שמצב העניינים לא כזה גרוע, למרות ההשבתות והכל... אבל תיכף אתייחס לזה בפירוט.
הירידה מתחילה כבר בדצמבר
19/04/11 23:25
3צפיות
בינואר היו המספרים הכי נמוכים בגלל השבתת ה-IC3. בפברואר ומרץ יש יותר נוסעים בדצמבר.

השוואה בין התחנות היא בלתי מעשית בגלל הבדלים בזמני הסגירה.
ובכן ניצן, מסתבר שהמצב בכלל לא כל-כך גרוע:
20/04/11 14:43
1צפיות
ובכן ניצן, מסתבר שהמצב בכלל לא כל-כך גרוע:
ראה את הגרף הלא-גמור שמצורף להודעה זו (אוכל להשלים אותו ברגע שאקבל את נתוני אוקטובר 2010). למרות שהשנה התחילה מכמות נוסעים זהה לינואר 2008, בחודשים פברואר-מרץ דווקא נרשם שיא של כל הזמנים לחודשים אלה. עם כל הבלאגן, עדיין ניתן לומר שהגידול במספר הנוסעים נמשך.
רבעון ראשון 2011 לעומת התקופה המקבילה אשתקד:
20/04/11 14:30
1צפיות
בסך הכל ולמרות הכל, נרשם גידול זעיר של 0.19% לעומת רבעון ראשון 2010. גידול במספר הנוסעים נרשם ברוב תחנות הרכבת, כאשר מיעוטן הנמצאות בירידה חדה מאוד, "מקלקלות" את כל הסטטיסטיקה.

מבין תחנות הרכבת, המובילות בגידול במספר הנוסעים הן תחנות פאתי מודיעין וחיפה מרכז-השמונה - האחרונה להערכתי הודות להוספת עצירה של רכבות הלילה. אין לי מושג לגבי הסיבה לגידול החד בפאתי מודיעין - אתם מוזמנים להאיר את עיניי.

בשיא השלילי לתחילת שנה זו, מחזיקות תחנות ירושלים, בית שמש ודימונה. מיד אחריהן התחנות בקו לוד - באר שבע, הראשונים וכפר סבא, כפועל יוצא ישיר מעבודות השדרוג המתנהלות על קווים אלה.
העלייה במספר הנוסעים מפ.מודיעין מוסברת בכך ש
20/04/11 17:21
1צפיות
כשהקו לבית שמש היה סגור היו שאטלים מבית שמש לתחנת פאתי מודיעין. אולי זה מסביר את העלייה.
º
נשמע לי הגיוני בהחלט.
20/04/11 17:25
מאזן יורדים/עולים בתחנות, רבעון ראשון 2011:
20/04/11 14:36
1צפיות
תחנת בני ברק ממשיכה להחזיק בשיא כתחנה "העירונית" ביותר, ובפער ניכר אחריה, כצפוי, תחנות תל-אביב, ואחריהן חוצות המפרץ, נתב"ג ותחנות ירושלים.

בסוף הרשימה אנחנו מוצאים את התחנות "הפרבריות" ביותר: להבים, תחנות מודיעין יחד עם תחנות ביניים בקווים הפרבריים בנימינה - אשקלון והוד השרון - הראשונים.
מצעד התחנות, בדגש על ה-TOP 10:
20/04/11 16:46
1צפיות
ושכחתי לציין - אם יש לכם הצעות לניתוח הנתונים, או בקשות ספציפיות, למשל גרף של תחנה מסויימת - אתם מוזמנים להעלות אותן.
יש לך בעיה בתרשים
20/04/11 17:45
1צפיות
הצבעים לא תואמים לנתונים...
פרט, בבקשה -
20/04/11 18:05
1צפיות
לא מצאתי שום חוסר תיאום...
שים לב לתחנות ת"א, אריק.
20/04/11 18:11
1צפיות
תחנת האוניברסיטה, למשל, תופסת בגרף העוגה נפח של 42% מכמות הנוסעים. חוץ מזה, קבל ח"ח על ההשקעה בניתוח הנתונים.
º
אופס, טעות שלי. אני כבר בדרך לאופטומטריסט...
20/04/11 18:14
º
תודה, בועז!
20/04/11 18:24
º
הקדימו אותי...
20/04/11 21:48
1צפיות
º
הצבע המשויך ל-42% מייצג את כלל התחנות האחרות
20/04/11 18:10
1צפיות
וקבלו את הגרף עם השורה החסרה
20/04/11 18:23
1צפיות
שמספקת מקרא לאותם 42% (חשבתי שזה יהיה מובן מאליו).
º
לאורן והסאאב ליום ההולדת
18/04/11 23:06
2צפיות
אורן!
18/04/11 23:27
 אורן!
וחג שמח לך ולמשפחתך.
קבל שי קטן מימי ילדותי, שנשמר אצלי בקנאות . אני בטוח שהשי מוכר לך.
בועז
19/04/11 23:48
1צפיות
הספר בהחלט זכור לי.
אני מחזיק בביתי מבחר מספרי סבי וכן שיר אחד בכתב ידו.
ארכיון הספרים וכתבי היד שלו נמצא במכללת לויסקי לחינוך.

אורן
מאוד אהבתי ללמוד מספריו של סבך, אורן.
20/04/11 09:45
וכמדומני, היו לו מספר ספרים שכתב לבתי הספר יחד עם שני שותפיו המופיעים בתמונת הספר שהעליתי כאן.
אגב, ודאי תשמח לשמוע שאצלי בבית המסורת נמשכת. לפני כשבועיים הופיע הבן הקטן מהגן כשבידו "אגוז של זהב".
שמור היטב על האוצרות האלה
20/04/11 18:48
הם יקרים מפז.
אני מחזיק ספר השייך לאחד מגדולי הסופרים הישראלים שקיבלתי היישר ממנו מספרייתו. בנוסף להקדשה החתומה שלו, אני שומר גם את המעטפה כי גם היא בעלת ערך.
במקרה שלך יש כאן ערך משולש כי אתה מהמשפחה.
ועוד הצעה, אורן
20/04/11 18:53
עם כל הכבוד למכללת לווינסקי, מקומו של הארכיון הזה בספריה הלאומית ובה בלבד. כידוע לך, בימים אלה מתחילים בתהליך דיגיטציה של כל הספירה הלאומית וחשוב מאד שכתבי סבך יזכו לטיפול מקצועי ומסור. חס וחלילה שלא יקרה לארכיון מה שקרה לארכיון של עמיחי ז"ל...
אגב בזמנו (כמה חודשים לאחר שקיבלתי מהסופר את הספר החתום הוא נפטר!) אמרתי לאלמנתו שהיא חייבת למנות מנהל עזבון מקצועי שיטפל בארכיון שלו והיום אני מצטער על כך שבאותה תקופה (2005 בערך) טרם החל התהליך בספריה הלאומית כך שלא הפניתי אותה לשם...
º
אושר ועושר!
19/04/11 00:02
איש יקר
19/04/11 00:02
מזל טוב לחבר יקר בעל עזרה כיד המלך לאנשים רבים.
שתזכה אורן להמשך חיים מלאים ויפים.
19/04/11 00:51
º
מזלטוףףף!!!
19/04/11 00:58
º
19/04/11 01:41
º
מזל טוב אורן
19/04/11 08:53
º
19/04/11 10:18
º
מזל טוב !!!!!!
19/04/11 11:54
1צפיות
º
מזל טוב איש יקר!!!
19/04/11 14:04
מזל טוב אורן חברי היקר
19/04/11 14:10
וקצת חמץ
º
שכחת
19/04/11 20:56
º
19/04/11 16:00
º
מזל טוב אורן!
19/04/11 17:56
º
מזל טוב אורן!
19/04/11 18:03
19/04/11 20:15
שפע ברכות ואיחולים.
º
אורן וכל הטוב
19/04/11 21:30
º
מזל טוב אורן
19/04/11 21:47
מזל טוב אורן
º
אם כבר אז כבר...
19/04/11 22:14
אם כבר אז כבר...
º
תוחזר המודעה השבועית!
19/04/11 22:37
º
מזללל טובבבבב
19/04/11 23:15
למברכים
19/04/11 23:45
שנמשיך לברך אחד את השני בברכות לימים טובים ובבשורות טובות בנושאית תחבורה ציבורית.

אורן
לאורן היקר ! ברכות מכל הלב !
19/04/11 23:56
שתזכה לתפקיד הנכסף ביותר העולה בדעתך במהרה ושתמשיך לתרום ידע מקצועי רב כאן ובקומונות.
במיוחד אהבתי את התמונות שלך על הבאת האוטובוסים מירדן ארצה ! (את כל שיירת כלי-הרכב).
אתה מוזמן לבוא גם ל- 1862.
עלה והצלח !
אביתר.
º
20/04/11 02:27
º
20/04/11 07:38
הרכבת לירושלים נתקעה-הנוסעים פונו לתחנת ב שמש
18/04/11 17:18
1צפיות
ואני שואל (היום מותר לשאול קושיות)

האם הרצף האין סופי של תקלות תחזוקה , לא נותן גם פתח למחשבה שהעסק הזה מכוון מצד עובדי הרכבת?
אני בטוח שלא , אבל הדבר הזה מנקר במוחי....

גם תקלות תחזוקה חמורות
גם תקלות תפעול נוראות
גם תאונות נסיעה איומות

אלו המכות שחטפו בני ישראל בנוסעם ברכבת ישראל..
º
מסכנים כל אלה שאיחרו לסדר בגלל זה
18/04/11 18:15
º
זה לא היה קורה למאגי...
18/04/11 18:42
2צפיות
צריך לעדכן את כץ...עוד נקודה ל-17.08.2011.
18/04/11 18:47
נותרו 118 ימים לסוף העידן הנוכחי. אנחנו סופרים את הדקות עד להפיכה החיובית ביום 17.08.2011...
º
אתה בטוח שבעוד 118 ימים יהיה שינוי ?
18/04/11 19:02
לא. כץ יתן דחייה והפריימריז בליכוד קרובים
18/04/11 19:41
והרי הרכבת בנוייה בעיקרה על ליכודניקים, אז הוא צריך להיזהר...
אבח יתכן שתאונה קטלנית גדולה, אם תתרחש לפני ה-17.08.2011, תפתור לכץ אוטומטית את כל הבעיה ביום אחד. ואני מניח שתהיה כזו לצערי. לא ניתן לדעת מתי אך תהיה וזכור היטב את השרשור הזה. אני מאוד מקווה שתוך 118 יום הענין ייפתר אך כפי שאני מכיר את הפוליטיקה בארץ הזו, כץ יתחמק בדרך זו או אחרת מהתאריך.
סין מורידה את מהירות הרכבות ל 300 קמ"ש בלבד
18/04/11 12:36
2צפיות
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4057998,00...

סין מורידה את מהירות הרכבות המהירות מ 350 קמ"ש ל 300 קמ"ש מסיבות של בטיחות ונסיון להוריד את מחיר הנסיעה.
בנוסף סין מנסה לייצא את טכנולוגית הרכבות שנבנו בעזרת טכנולוגיה מיפן, ואירופה מה שמרגיז את שאר העולם.
הסיבה העיקרית: עלייה חדה בתצרוכת האנרגיה
19/04/11 16:11
5צפיות
במהירויות שמעל 300 קמ"ש (אין קשר לבטיחות - אתם מוזמנים לבדוק את הרקורד הבטיחותי של CRH, שהגרמנים יכולים רק לקנא בו). צריכת האנרגיה עולה ככל שהרכבת המאיצה נדרשת להתגבר על התנגדות האויר במהירות גבוהה מאוד. כתוצאה, מחירי הכרטיסים עולים באופן לא-פרופורציונלי יחסית לחיסכון הנוסף אך הזעום בזמן. היפנים למשל הבינו זאת מזמן, והרכבות המהירות שלהם אכן לא עוברות את ה-300 קמ"ש למרות שהן מסוגלות לזה מבחינה טכנית. כי עדיין מדובר במהירות מצויינת לכל הדעות, שמאפשרת לנצח בקלות בתחרות מול קווי התעופה הפנימיים. בקיצור, הסינים נסחפו במירוץ אחרי שיאי עולם, ועכשיו הם נדרשים להתאים את עצמם למציאות היומיומית.
º
תודה על ההסבר :)
19/04/11 20:12
5צפיות
º
יותר פרשנות מהסבר במקרה הזה...
19/04/11 20:23
1צפיות
חג פסח שמח!
73תגובות
18/04/11 02:08
2צפיות
חג אביב פורח!
חג מצות כשר!

(המשך...)
חג אביב פורח!
חג מצות כשר!
תמונה מתוך האוטובס החדש ביבנה
18/04/11 01:12
3צפיות
מבפנים
כרגיל אין נוסעים 4-5 קווים ,ואין נוסעים חוץ משעת העומס בבוקר וקצת בצהרים.

באוטובס 25 מקומות ישיבה ועוד 5 בעמידה ,אוטובוס יפה מאד =הרגשה טובה.

מבחוץ
18/04/11 01:21
2צפיות
מבחוץ
תיקון : יש לו 31 מקומות , 10 מקדימה , 21 מאחורה ,כאשר הספל האחורי מכיל 5 מקומות ומשני הצדדים האחוריים  4 זוגות .

למי שיש ספק : שני הנאונים הקדמיים בתוך  האוטובוס הם צבע סגול ,העמודים בצבע צהוב וזה שילוב יפה מאד.
תודה על העדכון !!!
19/04/11 17:57
1צפיות
של איזו חברה האוטובוס ?
º
קונקס?
19/04/11 18:24
1צפיות
º
של ואוליה. אין דבר כזה קונקס יותר.
19/04/11 18:40
1צפיות
º
שרשור הכוונה ומודיעין 18/4 - 19/4
57תגובות
17/04/11 23:16
42צפיות

(המשך...)
בקשה "חצי" אישית בעיקר מתושבי חו"ל
17/04/11 22:41
הכוונה ל-alantan ול-rubim88 ו-cyclist וגם כאלו (כמו עמית המנהל) שחיו תקופה ארוכה בחו"ל.
יש לי ויכוח נוקב עם מנהל פורום תשתיות (הפורום שערן הכבאי היה עד לפני שנתיים שלוש המנהל שלו) לגבי ביטול מקומות חניה
לתושבים במקום מגוריהם (ולא לאורחים מחוץ לעיר ו/או במקומות שהם אזורי תעסוקה).

אשמח לשמוע את דעתכם.
º
במקום שאני גרתי לא הייתה שום בעיית חנייה
17/04/11 23:28
לא זו הנקודה
17/04/11 23:43
אני מדבר על הקטע של לבטל עשרות מקומות קיימים על מנת לסלול (יותר נכון לסמן) שביל לאופניים.

אני טוען שיש דרכים רציניות והגוּנוֹת יותר לעודד תח"ץ ולשפר איכות סביבה מאשר גזילת 60 מקומות חניה באזור שכבר כיום סובל ממצוקת חניה.

יש לי תחושה שדבר כזה לא היה קורה בחו"ל במדינה דמוקרטית.
º
לי יש תחושה שדווקא כן
18/04/11 00:17
אבל...
18/04/11 00:18
אני מניח שבאותם מקומות יש תחבורה ציבורית קצת יותר מפותחת מבתל אביב. אופניים זה לא מספיק.
זה קורה גם בחו"ל ולא רק בארץ
19/04/11 09:25
אף אחד לא התחייב לתת לך חניה אלה אם קנית אותה.

בהולנד מאוד נפוץ להתנייד באופניים לכל מקום.
אני גר חלק מהזמן בהולנד וברחוב שאני גר בו שם ביטלו את כל החניות. חלק הפכו לחניון פרטי לעובדי הרכבת, חלק חניון בתשלום וחלק אחר לחניה רק למי שקנה מדבקה מיוחדת.
לצערי אתה טועה, לפחות באנגליה
18/04/11 18:35
1צפיות
(ניתן להתווכח האם מדובר כאן במשטר דמוקרטי, הוא בטח פחות מהמשטר  במדינת ישראל...)

אפילו בפרבר הכי ריק מאדם, העיריות נוהגות באטימות ואינן מאפשרות בהכרח מקומות חניה חינם לתושבים.  בלונדון המצב עוד יותר קיצוני, ומאוד קשה למצוא חניה בשכונות רבות, גם עבור תושבי המקום, למרות מכירת תווי חניה שנתיים לאזרחים (בתשלום של עשרות ואף מאות ליש"ט לשנה כמובן!).

אחת הטענות שלי כנגד אגרת הגודש היא שה-8 ליש"ט היא בסה"כ לוחמה פסיכולוגית - הרי החניה יקרה פי 4 מאגרת הגודש!  אגב, תושבי איזור הגודש נאלצים אף הם לשלם עבור כלי רכבם, שיעור של 10%, כלומר 80 פני ליום.
והרי מספר דוגמאות כואבות
18/04/11 18:41
2צפיות
ווסטמינסטר - 115 ליש"ט (הנחת אינטרנט) http://www.westminster.gov.uk/services/transportan...

קמדן - בד"כ בין 100 ל-133 ליש"ט
http://camden.gov.uk/ccm/content/transport-and-str...

איזלינגטון, מחירים דומים...
http://www.islington.gov.uk/Transport/RoadsAndPark...

בקיצור, עסק לא זול להחזיק אוטו ממוצע בלונדון.
חג שמח אלן!
18/04/11 22:27
שאלתי היא כזאת, האם במצב קיים שבו יש עשרות מקומות חניה העיריה לפתע פתאום תקח אותם ותבטל אותם לטובת
פרוייקט די משני. לא לטובת מסילת רכבת כבדה/קלה, לא לטובת נת"ץ בציר תנועה ראשי אלא בשביל הפקאקטע שביל אופניים
ברחוב שהוא ספק משני ספק חצי ראשי.
על זה אני שואל (וגם מתרעם [למרות שאני לא רק שלא גר ברח' בלוך אלא אני אפילו לא תל אביבי]).
אני מבין ומסכים עם מושא ההתרעמות שלך
19/04/11 01:00
לצערי היו וישנן כאן מספר עיריות שמאלניות שאינן בוחלות בכל אמצעי על מנת להרע לנהגי רכב פרטי. אני לא מכיר מקרה ספציפי של 60 מקומות חניה, אבל אני יודע שביטלו מקומות חניה לאורך ולרוחב המטרופולין למטרות שונות ומשונות. לא רק לשביל אופניים, אלא סתם כדי להרחיב את המדרכה ל-12 מטר רוחב...

חג שמח קובי!
º
בשביל מה מדרכה ברוחב 12 מטר????
19/04/11 02:18
נסחפתי קצת, אבל 7 מטר בהחלט כן...
19/04/11 03:19
1צפיות
כאן למשל הולכים להוסיף 4 מטר לכל מדרכה (כיום 3 מטר כ"א):
http://maps.google.co.uk/maps?hl=en&q=cheapside&ie...
וברוב המדרכות בארץ
19/04/11 13:43
שני אנשים לא יכולים ללכת בו זמנית על מדרכה, בגלל שהיא כל כך צרה
אני חייב לחזק את כל מה שאלן אמר ולהוסיף:
19/04/11 03:53
3צפיות

רוב לונדון נבנתה לפני שבעלות על רכב פרטי נהייתה נפוצה בשנות ה70 והלאה. המרכז המערבי של העיר ושכונותיה הפנימיות הצפופות יותר נבנו בין סוף המאה ה18 (עידן הסוס) לסוף המאה ה19 (עם פיתוח רשת מסילות פרברית והתחתית הרדודה). הבניה הפרברית של בתים פרטיים היא ברובה משנות ה30 של המאה ה20 והיא התבססה על ההנחה שאנשים ילכו לתחנת הרכבת התחתית או יגיעו אליה באוטובוס. יש לי פרסומת של מכירת הבתים ברחוב שלי, ומוכרים שם "50 בתים ו5 מוסכים" - הניחו שאולי ל10% יהיו מכוניות פרטיות. לרוב הבתים ברחוב אין חנייה פרטית בשטח הגינה הקדמית, דבר שקיים בבתים פרטיים בפרברים חיצוניים יותר או בסטריוטיפ של בית פרברי בריטי.

במצב כזה לא לכל בית יש חנייה, ומי שאין לו חנייה משל עצמו אכן צריך לקנות אשרת חנייה לתושבים מהעירייה (Council) שלו ולשלם ביוקר על הזכות לחנות ברחוב ללא זכות למקום שמור, וללא הבטחה שימצא מקום. לנו יש חנייה ואפילו מקום לשים "משאית לבנה" כאשר משפצים אצלנו, אבל אם זו עבודה בצד השני של הבניין וצריך להזיז את המכונית שלנו זה הופך למשחק של כיסאות מוזיקליים ולפעמים אנחנו אפילו מבקשים רשות מהשכנה להשתמש בחנייה הפרטית שלה. זה חוסף לנו £150 או יותר לשנה על האישור המטופש. אזור החנייה לתושבים אצלנו אוסר לחנות בין 10 ל12 כך שאפשר לעקוף אותו, הוא נועד למנוע מיוממים להשתמש ברחובות כחנייה.

באזורים רבים אתה מוצא שלחנות ברחובות מוגבל רק לתושבים בשעות מסויימות. יש אפילו "אשרה למבקרים" שאתה יכול להוציא עבור אורחים. הבעיה עם אכיפת החנייה היא שמאז שזו לא עבירה פלילית אלא עניין אזרחי נכנסו לתחום חברות פרטיות והן יכולות לגבות מה שהן רוצות ממי שחונה באזור פרטי, אבל אם מכונית תחסום לך את החנייה אף אחד לא יכול לעשות שום דבר בנידון.

לגבי אופניים: פעם ספרתי יותר מ100 רוכבים בהליכה של חצי שעה למכולת וחזרה. כל פעם שאני רוכב העירה או חזרה אני נמצא בשיירה של לפחות 2-3 אופניים וברמזור זה בכלל נהפך לעדר של 5 - 10 (תלוי מתי ואיפה). המכונית יקרה מדי, התחתית מתייקרת מאד בשנים האחרונות, ומי שיכול רוכב כי זה בריא וחוסך הרבה כסף. הבעיה היא שעד לאחרונה לא היתה חשיבה מוניציפלית מאוחדת בתחום אלא רק תוכניות של עיריות הרובע שלא התייחסו האחת לשניה. כיום יש שני מסלולי אופניים ארוכים ורציפים האחד בדרום העיר והאחד במזרח, אבל לא בצפון, היכן שאני גר, אבל יש לי דוגמה של קטע באורך של אולי קילומטר שבו הפקיעו נתיב שלם מרחוב צדדי (בתוך מערכת סיבובית מסובכת בת 5 רחובות אורך) כדי ליצור שביל אופניים דו כיווני. הבעיה היא שבצפון קשה להכנס אליו בלי ליסוע בנתיב ה"מהיר" (שמאל אצלכם, ימין אצלנו) ובדרום הוא עובר בשיכון עוני שמסוכן לעבור בו בלילה ואת הכביש הטבעת הפנימי הוא חוצה בצורה מאולתרת ומסוכנת (סוג של מעבר חצייה שבסופו צריך לפנות בתוך הפקק) כך שאינני משתמש בו בכיוון דרום, ובכיוון צפון אני משתמש בחצי ממנו אחרי פנייה ימנית (שמאל אצלכם) מסוכנת קצת. העניין הוא שאי אפשר לחנות אופניים בחוץ בלונדון ולכן רוב מי שרוכב מארגן מקום חנייה במקום העבודה או קונה אופניים מתקפלות שאפשר להכנס איתם לחנויות שמרשות זאת.

המכונית הפרטית היתה העתיד מתישהו בשנות ה60. ערים שלמות נבנו סביבה (ע"ע ברמינהאם והכבישים הפנימיים שלה) אבל בסופו של דבר הבינו שיותר מדי מכוניות פירושו עומס תנועה. עכשיו מה שהם עושים זה להקשות על המכונית הפרטית בכל דרך אפשרית ולהפוך אותה למסחטת כסף אחת גדולה. מחירי הדלק לא עוזרים, אבל הם גורמים לתופעה מוזרה - אם אתה חושב שמחירים גבוהים יביאו לשיגשוג תחנות הדלק אתה טועה, ברדיוס של 5 קילומטר סביבי אני יכול לפרט לפחות 8 תחנות דלק שנסגרו מאז שעברתי לאזור ב1999.

על המדרכה ברוחב 12 מטר לא שמעתי, יכול להיות שמדובר או באוקספורד סטריט (שהמדרכה בו תמיד נראית צפופה ביום אבל בלילה רואים כמה היא רחבה) או ב12 רגל (4 מטר). מדרכות ברוחב של 12 מטר ואפילו יותר ראיתי בשדרות קארל מארקס ורחוב ווארשה בברלין. קנה המידה הבריטי קטן יותר, אין בו מקום לגינות בלב שדרות עירוניות, או לגינות הרחבות של השדרות בברלין שבצידיהן יש מקום בלתי מורגש למסלול החשמלית. אין גם את קנה המידה הפריזאי שבו במדרכה אחת אפשר לשים כיסאות של בית קפה (ואפילו מבנה קטן שיגן על יושביהם ממזג האוויר), אזור להליכה, וחנייה. חובבי קנה המידה האנגלי טוענים שמדובר בקנה מידה אנושי יותר, אבל מצד שני הוא לא מתמודד עם הצפיפות.
בהולנד גם מבטלים חניות בחינם
19/04/11 09:10
כל מיני מיני-חניונים ליד בתים שפעם היו בחינם הופכים לחניונים בתשלום כשאם אפשר אז הם שמים מחסום ואם לא אז פקחים מסתובבים כל הזמן ודופקים דוחות. תושבים יכולים לקבל מדבקה מיוחדת שעולה כסף אבל זה ממש לא פשוט לקבל אותה וגם אתה יכול לחנות רק מתחת לבית שלך. תדובר בחניות בשכונות שהם מחוץ ל-DOWNTOWN. הם עושים את זה ליד כל תחנת רכבת, גם בחורים, וליד מרכזים ציבורים אחרים. במרכזי הערים אתה צריך לשלם בשביל שתוכל בכלל להכנס לרוחובות מסויימים. בכלל באירופה מאוד נפוץ לראות כיום בערים את העמודים האלה שיכולים להכנס לאדמה שכמגיע רכב מורשה וככה הם חוסמים רחובות שלמים רק לתחבורה ציבורית או לרכב של תושב ששילם להכנס לרחוב שלו. מחוץ לערים יש הרבה דרכים שאוסר לך לסוע בהם בשעות מסויימות ולא כדי לך להתחכם כי 99% ששוטר יתפוס אותך שם.
בעיות בהפעלת המטרונית
17/04/11 12:04
8צפיות
לפי ידיעה ב- כלכליסט מיום ה', 14/4, נראה כי עלול לחול עיכוב בהפעלת המטרונית בגלל בעיות תשתית.
לא מצאתי קישור לידיעה זו
º
הם שמו לב ששכחו להניח פסים ל"רכבת הקלה"?
17/04/11 13:59
3צפיות
17/04/11 15:25
2צפיות
הפעלה, עלק...
שמעתי בחצי אוזן על ביטול
17/04/11 15:40
3צפיות
הזכיה במכרז המחשוב של המטרונית.

הזוכה המקורית היתה טלדור
הנה ההודעה על ביטול הזכיה של טלדור
17/04/11 15:57
4צפיות
"בהמשך לדוחות המיידיים מיום 7/3/2011 [אסמכתא 2011-01-071535] ומיום 23/3/2011 [אסמכתא - 2011-01-089376], בו הודיעה החברה כי נמסרה לה הודעה בדבר זכיית הצעתה במכרז שפורסם ע"י חברת יפה נוף ("המכרז" ו – "יפה נוף") לביצוע פרויקט במטרופולין חיפה ("הפרויקט"), וכי לאחר מכן ניתן צו ביניים המונע מיפה נוף מלהתקשר עם החברה בהסכם לביצוע הפרוייקט נשוא המכרז, מודיעה בזאת החברה כי ביום 14.4.11 התקבל אצלה פסק הדין של בית המשפט לענייניים מינהליים בחיפה במסגרת עת"מ 1957-02-11, לפיו החליט בית המשפט על ביטול ההחלטה לבחור בהצעת החברה ("פסק הדין"). על פי פסק הדין, הוכרזה העותרת כזוכה במכרז, עקב פגמים ביישום הוראות המכרז על ידי יפה נוף. החברה בוחנת את פסק הדין ושוקלת את צעדיה."
º
והקישור לידיעה במערכת מגנא של רשות ניירות ערך
17/04/11 16:22
4צפיות
אז מה יהיה עם המטרונית בין גשר פז ללב המפרץ?
19/04/11 21:38
39צפיות
בעבר הועלו כאן השערות שונות לגבי מסלול המטרונית בקטע עוקף צ'ק פוסט - האם היא תיסע על גשר פז, האם יבנו לה גשר מיוחד... בשנה שעברה התפרסם מכרז "בניית גשר נחל סעדיה בציר מטרונית קטע גשר פז-לב המפרץ בחיפה" שמצביע כנראה על בניית כביש נפרד עבור המטרונית שאמור לעבור מעל נחל סעדיה. לאחרונה ההורים שלי קיבלו הביתה עלון של חברת יפה נוף בנושא המטרונית, וברשימת הקטעים שנמצאים בביצוע הוזכר קטע גשר פז - לב המפרץ, אך ללא פירוט.
האם יש למישהו מידע קונקרטי לגבי הקטע הזה - איך תעקוף המטרונית את הצ'ק פוסט?
הבעיה שמסלול המטרונית לא רציף ואחיד
19/04/11 21:56
6צפיות
אין מסלול אחד ארוך ושלם שהאוטובוסים יכולים לעלות עליו ולנסוע בצורה נפרדת משאר התנועה.
המסלול שבנו למטורנית הוא לא רציף וכל הזמן הוא מספיק ומתחדש, מחליף צדדים בכביש וכו..
נראה שזאת לא משימה פשוטה להיות נהג אוטובוס במסלול המכשולים המאתגר של המטרונית.
יש פתרון נוח,
19/04/11 23:36
5צפיות
וישים רק בחיפה...

טלפורטציה מסלול למסלול

המסלול יעבור בסמוך למסילת הרכבת
20/04/11 11:21
6צפיות
מי שנוסע ברכבת מזרחית לגשר פז יכול לראות את העבודות על הגשר (יותר נכון, גשרון) שמבוצעות ע"י טר ארמה. כרגע הם עדיין בשלב הכלונסאות.
º
שרשור הכוונה ומודיעין 17/4
49תגובות
16/04/11 23:38
29צפיות

(המשך...)
בחזרה לפורום
האזור שלי בפורום