לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לפורום ``תחבורה ציבורית``

שעות הפעילות:
ימים א`-ה` - כל היום
ו` וערבי חג - כל היום
שבת - כל היום

בפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד.

אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה במנות האוכל במטוסי אלעל.

* לא לשכוח לענות על הסקר - מי שמצביע משפיע

מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הדקו חגורות ושתהיה נסיעה טובה,
מודיעין (i) לשרותכם.

º
שאלות, ולא שאלות הכוונה
69תגובות
14/06/11 10:08
3צפיות

(המשך...)
האם הפעלה הרכבת הקלה בירושלים תידחה?
14/06/11 09:43
רק חמישה מתוך 70 רמזורים אושרו, הקבלן והמפעיל מתקוטטים ופנו לבוררות, והמדינה נערכת להפעלה חלקית של הפרויקט
כתובות אינטרנט מצורפות:
ממשיכים לריב על חשבון הנוסעים...
14/06/11 11:08
1צפיות
כדאי לשים לב, אגב, לתגובת סיטיפס בסוף הכתבה. נראה לי שיש שם לא מעט ספינים.
זה נדחה יותר מידי וחבל,
14/06/11 18:13
1צפיות
חוץ מזה זאת הסנונית של הרכבות הקלות, מרגע שהיא תפעל גם הציבור בגוש דן ירצה, וזה אולי יחיש את בניית הקו האדום.
לפחות קיבלתי תשובה
14/06/11 18:45
לגבי זהות אותה חברה ששכרה המדינה...
http://www.tuvps.co.uk/home_psuk/industries/rail
º
חבל שלא מפרסמים את המסקנות, אפילו חלקית
14/06/11 20:15
רק כאשר בלוח השנה ניראה 2012 הרכבת תחל לפעול
14/06/11 20:53
כך הימרתי עוד ב- 2008
º
היא כבר פועלת!
14/06/11 23:02
אז איפה רוכשים כרטיסים אני רואה רק רכבת ריקה
17/06/11 12:52
וריקה היא תישאר עוד הרבה זמן.
º
לאופיר כץ ולשמואל וולף ליום ההולדת
13/06/11 23:32
1צפיות
º
לאופיר כץ
13/06/11 23:41
º
לשמואל וולף
13/06/11 23:43
º
14/06/11 00:35
1צפיות
º
X2
14/06/11 10:38
º
14/06/11 10:55
לכבוד הרב + למנהל הפרויקט.
14/06/11 12:26
.
º
לאופיר ולשמואל!
14/06/11 13:22
אופיר ושמואל
14/06/11 16:41
שתזכו לשנים רבות יפות ופוריות.

אורן
תודה למברכים
14/06/11 20:11
1צפיות
אמנם באיחור של יום (נולדתי ב-13), אבל עדיין מחמם את הלב.
º
מזל טוב לשני הילדודס
14/06/11 20:25
, שמואל
14/06/11 22:14
שתדע רק חיים יפים ומאושרים.
אופיר
14/06/11 22:15
אופיר.
שפע ברכות ואיחולים.
בהמשך הפרויקט
º
מזל טוב!
14/06/11 22:21
º
מזל טוב לשניכם!
14/06/11 23:23
לכל המברכים
15/06/11 04:36
1צפיות
לכל המברכים
מזל טוב לאופיר כץ ולשמואל וולף לרגל יום ההולד
15/06/11 05:24
יום הולדת
º
מזל טוב ומזלטוףףףף
15/06/11 12:03
שמואל היקר
15/06/11 14:12
המון מזל טוב
איש וחבר יקר
ליום הולדתך.
שא ברכות!
º
שרשור מודיעין והכוונה 14/6
57תגובות
13/06/11 23:31
52צפיות

(המשך...)
עדכון לגבי הפעימה השנייה ברה-ארגון בתח"צ
149תגובות
13/06/11 15:52
15צפיות
בגוש דן.

קווים 89 ו-172 של דן יפעלו במפרקיות.

קווים 42/142 ו-240 של דן לא יהיו מפרקיים.

(המשך...)
בגוש דן.

קווים 89 ו-172 של דן יפעלו במפרקיות.

קווים 42/142 ו-240 של דן לא יהיו מפרקיים.
מביהמ"ש: הוסר צו המניעה שהוטל על ר"י
13/06/11 13:57
1צפיות
מביהמ"ש העליון. בתום דיון (שהוגדר קשה) בין הצדדים הסיר היום ביהמ"ש את צו המניעה הזמני שהטיל השופט אדמונד לוי על עבודות הרכבת במפגש 210 (רחוב תל חי). בכך, קיבל ביהמ"ש את טענתה של הרכבת בדבר היעדר מחויבותה להשלים את ההכנה לביצוע ההפרדה המפלסית כבר בשלב ביצוע פרויקט ההכפלה הנוכחי.
עם זאת, ביהמ"ש גילה הבנה למצוקתה של העירייה וחייב את הרכבת בהקמתה של ההפרדה המפלסית אם וכאשר יוחל בביצועו של מחלף תעבורה- עוד חזון למועד.
אף שהחלטת ביהמ"ש מסירה אבן נגף עצומה מהפרויקט ומאפשרת את ביצוע עבודות סגירת יולי, כדאי יהיה לעקוב אחר תגובתו של ראש העירייה לפסה"ד. הווה אומר: נדרש שת"פ מצדו גם בעבודות הקרובות על מפגש 208.

פרטים נוספים בהמשך.
האם זה אומר שביולי תתבצע גם פעימת התקשורת?
13/06/11 14:18
אשר תחבר למעשה את קו ראשל"צ מערב אל המערכת, ותאפשר את תחילת הפעלתו בסוף ספטמבר ?
לא. הנזק כבר נגרם והפעימה נדחתה לספטמבר.
13/06/11 14:28
אם לא יחול שינוי פתיחת הקו תבוצע בספטמבר, לאחר הפעימה כמובן.
ומה עם נסיעות מבחן בקו? מתי יספיקו?
13/06/11 14:35
או שניתן להעביר שם נסיעות מבחן ללא תקשורת במצבה הסופי?
נסיעת מבחן יכולה להתבצע גם ללא הפעימה.
13/06/11 14:40
וזה גם מה שעתיד לקרות- כשלושה שבועות לפני הפעלת הקו.
º
13/06/11 15:56
º
רבה על ה בועז
13/06/11 15:26
º
13/06/11 15:37
אתה יכול בבקשה לפרט מה תהיה אורכה
13/06/11 16:11
של השבתת יולי ומהן המשימות שהרכבת מתכוונת לבצע בהשבתה הזו? האם רק הקווים לירושלים ובאר שבע/דימונה יושבתו?
עדיין לא. רשימת העבודות טרם קיבלה אישור סופי.
13/06/11 22:42
עם זאת, התכנון המקורי כלל בתוכו השבתה בת שלושה שבועות שבמרכזה ביצוע עבודות בקטע רמלוד ובמפגש 210 בפרט. אני מניח שנוכל לדעת כבר השבוע את פירוט העבודות שתאושרנה.
º
13/06/11 16:51
העלאת תעריפים במסווה של רפורמה...
43תגובות
13/06/11 13:53
11צפיות
המחיר העירוני עולה ל 6.40 ש"ח במקום 6 ש"ח גם למי שלא צריך כרטיס מעבר והמחיר לרמת השרון והרצליה עולה ל 10 ש"ח במקום 9.8 ש"ח גם למי שלא צריך מעבר...

מי שירוויח זה תושבי רעננה וראשל"צ בלבד

(המשך...)
המחיר העירוני עולה ל 6.40 ש"ח במקום 6 ש"ח גם למי שלא צריך כרטיס מעבר והמחיר לרמת השרון והרצליה עולה ל 10 ש"ח במקום 9.8 ש"ח גם למי שלא צריך מעבר...

מי שירוויח זה תושבי רעננה וראשל"צ בלבד
º
שרשור מודיעין והכוונה 13/6
54תגובות
12/06/11 23:17
101צפיות

(המשך...)
הפרדה מפלסית 132
78תגובות
12/06/11 20:04
342צפיות
תכנית ההפרדה המפלסית במפגש 132 (היציאה הצפונית מרמלה, כביש 44) כפי שצולמה על ידי בפלאדרעק.
בתכנית מופיע גם כביש חדש, מספרו 200, שאמור לחבר בין מפגש 132 למפגש 208. לצערי, מפאת גודלם של צילומי התכנית (דף A3), לא אוכל להעלות סריקה  של התכנית כולה אלא רק צילומים חלקיים של הפאזל ובהתאם לדרישה,...

(המשך...)
   הפרדה מפלסית 132
תכנית ההפרדה המפלסית במפגש 132 (היציאה הצפונית מרמלה, כביש 44) כפי שצולמה על ידי בפלאדרעק.
בתכנית מופיע גם כביש חדש, מספרו 200, שאמור לחבר בין מפגש 132 למפגש 208. לצערי, מפאת גודלם של צילומי התכנית (דף A3), לא אוכל להעלות סריקה  של התכנית כולה אלא רק צילומים חלקיים של הפאזל ובהתאם לדרישה, כמובן.
העגלה העלקטרית של ירושלים המנדטורית
12/06/11 18:20
כתבה שפורסמה בהארץ על קו המסילה הצרה מתחנת ירושלים לאל-בירה. נכתב בפורום רבות על הקו. החידוש היחיד מבחינתי (במידה וזה נכון) - זה שאריות המסילה על סורגי חלון מוזיאון לוחמי המחתרות. אבל כפי שטען חן בכתבה - קשה לאשש או להפריך הערכה זו בימינו.
http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1230506.htm...
העליתי את זה לפני כמה ימים
12/06/11 21:26
שים לב שהכותרת מערבבת שני דברים: כשדיברו על "העגלה העלקטרית" ב-1910 זה היה לפני המנדט הבריטי. "הרכבת הקלה" המנדטורית לא הייתה "עלקטרית" כלל.
º
12/06/11 22:35
פורסם ע"י עמית
12/06/11 21:51
º
סליחה לא עשיתי ריענון :)
12/06/11 21:52
1צפיות
º
תכנית הבטיחות ברכבת
12/06/11 11:36
1צפיות
הרפורמות של רכבת ישראל
12/06/11 01:58
מנכ"ל רכבת ישראל הפורש -
יצחק ( חקי ) הראל

הגיש דו"ח ובו פירוט על הרפורמה ברכבת ישראל.
בין השאר כתוב בדו"ח על הקמתה של
רשות הרכבות ( בדומה אל - רשות הכיבוי הארצית )

שתקום ותחליף את רכבת ישראל .

למישהו אולי יש פרטים נוספים  ? .
אני מעוניין לקרוא
חשש למחסור בנהגי רכבת
12/06/11 08:58
2צפיות
גם כן בעקבות הרפורמה המוצעת:

חשש למחסור בנהגי רכבת ובמהנדסים
וגם: גילה אדרעי היום ב"עושים צהריים" בגל"צ.
12/06/11 13:48
עלתה לשידור לאחר ריאיון עם נוסעת שנפגעה בתאונת השרפה סמוך לנתניה.
מעיקרי דבריה:
א. תכנית הבטיחות תצטרך לעבור דרך ובתיאום עם וועד העובדים, אשר יבחן את אפשרות יישומה.
ב. משתתפת בכאבה של הנוסעת שממשיכה לקבל טיפולים בעקבות התאונה, אך מדגישה שמדובר בקרונות IC שעברו טיפול לקוי בחו"ל. אי לכך, עובדי הרכבת אינם אשמים, כמובן, בתאונת השרפה.

אני מניח שבקרוב ניתן יהיה להוריד את התכנית המוקלטת באתר גל"צ.
הרכבת תיסגר ב-17 באוגוסט...?
12/06/11 11:26
ישראל כץ: "אם התוכנית לשיפור הבטיחות ברכבת לא תיושם עד ה-17 באוגוסט - אסגור את הרכבת"

גלובס

"הרכבת תיסגר ב-17 באוגוסט - ללא יישום תוכנית הבטיחות"

מרקר
גם בYNET
12/06/11 13:18
1צפיות
"שר התחבורה: לא יהיה מו"מ על בטיחות הרכבת"

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4080785,00...
התוכנית נשמעת הגיונית
12/06/11 16:45
1צפיות
הטמעה של תקנים בינלאומיים, נהלים מסודרים.
מקווה שהוועד לא ילחם נגד תוכנית שאין לה כוונה לפגוע בעובדים
כץ שם קיץ?
12/06/11 15:20
מואהאהאהאהאה....

חבל שהקטע עם האוטובוסים במקום הרכבת לא כל כך ריאליסטי...
וכך גם הקטע של להביא עובדים אחרים, כאילו מה יטיסו לכאן נהגי רכבת מחו"ל?
º
*קץ
12/06/11 15:21
º
קווי הלילה חוזרים לפעילות
12/06/11 10:07
21צפיות
קווי מטרופולין בשרון
12/06/11 10:08
באתר מטרופולין מתפרסמת ההודעה הבאה:

"פעילות קווי הלילה 229, 230 ו-231 במהלך חופשת הקיץ

החל ממוצאי שבת, 2.7.2011, יתוגברו קווי הלילה: 229, 230 ו-231 ויופעלו בכל יום למעט ימי שישי. בנוסף, מסלול הקווים 230 ו-231 ישתנה כדלקמן: קו 230 לכיוון תחנה מרכזית חדשה תל אביב, יחל במסוף רעננה ובכיוון ההפוך המסלול יסתיים במסוף רעננה.
קו 231 יחל במסוף קפלן כפר סבא, דרך הוד השרון, דרך נמל תל אביב, רחוב בן יהודה ויסתיים בתחנה מרכזית חדשה תל אביב. בכיוון ההפוך הקו יחל בתחנה מרכזית חדשה תל אביב, דרך רחוב בן יהודה, נמל תל אביב, דרך הוד השרון ויסתיים במסוף קפלן כפר סבא.
לוח זמנים מעודכן יפורסם באתר בסמוך למועד השינוי.
חברת "קווים"
12/06/11 10:11
2צפיות
באתר קווים מופיעה ההודעה הבאה:

"קו הלילה 555, יפעל למשך כל חופשת הקיץ החל מהתאריך 20.6.11 ועד 31.8.11 .

ניתן לקבל לוחות זמנים באתר האינטרנט ובמרכז מידע"
בבאר שבע לא מזמן הסירו את מדבקות הקווים
12/06/11 10:56
מהתחנות, לעומת זאת את מדבקות קו הלילה מיתר > עומר > באר שבע ראיתי עדיין מודבקות בתחנות בעומר ונראה לי גם בבאר שבע.
קווי ויאוליה
12/06/11 11:03
גם הם יחדשו את פעילות קווים 222 ממודיעין לתל אביב ו333 מאשדוד לתל אביב בכל יום (למעט שישי) החל מה30/6
ועוד מויאוליה-קו לילה חדש החל מ30/6
13/06/11 11:34
קו 114 מאשדוד לקרית מלאכי שיפעל בימים ה' ומוצ"ש בלבד

http://www.connex.co.il/index.asp?page=news&index=...
º
יש בכלל ביקוש לקו כזה?!?
13/06/11 12:09
אני בספק
13/06/11 12:30
בהתחשב בעובדה שקו 14 בימים א-ה מכיוון אשדוד פועל רק 5 פעמים ביום כשהנסיעה האחרונה ב19:30 ומקריית מלאכי ב18:00
ובמוצ"ש הוא כלל לא פועל
נשמע קו הזוי ביותר
13/06/11 21:00
שעד מהרה יבוטל.
השאלה הגדולה אם יופעל קו לילה פנימי באשדוד.
לקו הזה יש אולי סיכוי קל שתהיה לו תפוסה כלשהי במידה ולא יהיה קו לילה פנימי בתוך העיר אשדוד עצמה.
כתוב באתר לכל הבליינים ועובדי המשמרות
14/06/11 10:06
חבל שעובדי המשמרות יאלצו להסתדר רק לתקופת הקיץ.
לפי השמועות יופעל השנה
12/06/11 19:25
גם קו לילה בין ראש העין לתל-אביב לראשונה.
מספרו יהיה 566 והוא לא יופעל על ידי דן,אלא על ידי קווים.
מקווה שיופעל גם קו מרמלוד לתל אביב
12/06/11 23:36
1צפיות
לא אכפת לי מי יפעיל אם סופרבוס או ויאוליה,העיקר שיופעל
היית מת שסופרבוס יפעילו
13/06/11 14:25
סופרבוס לא יעשו שום דבר מעבר למה שהם חייבים, וגם פחות מזה.
הם יפעילו את קו הלילה רק אם משרד התחבורה ידרוש מהם, והוא לא.

בזמנו כבר התארגנה קבוצה שדחפה למען הפעלתו של קו לילה בבית שמש, ואפילו נפגשו עם ראש העיר החרדי שאמר שהוא תומך. איפה הקו המדובר? פרח באוויר.
קו לילה מבית שמש לי-ם יכול להצליח מאד
13/06/11 15:09
לא רק שהקו ישמש בני נוער שרוצים לבלות בי-ם, לדעתי הוא גם יכול לשמש את האוכלוסיה החרדית בעיר, שערה מסביב לשעון.
º
זה לא הולך ביחד
13/06/11 23:31
אותו דבר אפשר להגיד על קווים
13/06/11 15:24
ועדיין,הם מפעילים קווי לילה
רה-ארגון וקווי הלילה
12/06/11 23:54
האם התעריפים החדשים (וגם ה-90 דקות להחלפת אוטובוס) בגוש דן תקפים גם לקווי הלילה?

ונצל"ש לגבי הרב קו - אם יש לי ערך צבור של גוש דן (קווים-דן-מטרופולין-אגד) -- האם אני יכול להשתמש באותו ערך צבור בנסיעות במטרופולין בקו 380/370 לבאר שבע?
1.כן 2.לא
13/06/11 02:42
במטרופולין-דרום אין רב-קו.
תודה והרחבה בנוגע ל-2
13/06/11 07:36
יש סיבה שאין להם רב קו? הרי המכשירים קיימים באוטובוסים....
הסיבה היא המתווה שקבע משרד התחבורה
13/06/11 11:50
להתפשטות הארצית של כרטיסי הרב-קו בהדרגה בחברות האוטובוסים באזורים השונים.
יש להם מטרופס
13/06/11 13:05
המטרופס קיים עוד לפני הרב קו פשוט. כמו כן באגד תעבורה אין שום מכונה לקריאת כרטיסים וחצי מנסיעות 370/380 מופעלות ע"י אגד תעבורה.

מה גם שמעולם לא ראיתי מישהו משלם במטרופס ב370/380 משום מה. אבל תמיד אני רואה שמשלמים בקווים הלא ישירים.

בכל מקרה אלו מכשירים שונים, גם כאשר הרכבת לבאר שבע מושבתת ומטרופולין מתגברים ע"י מכונות מאשכול השרון, הן מתגברות רק את הקווים הישירים כי הרי לא ניתן להעביר בהן מטרופס. כמו כן הנהג נותן כרטיסים ידניים ולא מהמכונה (כמו פעם), כי המכונה לא מכירה את קווים 370/380 בכלל ואת התעריפים שלהם.
עדכון לגבי המטרופס
14/06/11 11:55
2צפיות
ראשית, מראש המטרופס לא "תפס" בקווים 370/380, לא ברורה לי הסיבה.

שנית - הכרטיס לקראת חיסול. הפסיקו למכור ולהטעין כרטיסי מטרופס בתחילת יוני. החל מסוף יולי גם לא יכבדו אותו והנוסעים יתבקשו להחזיר אותו לחברה (כמובן יזוכו על היתרות). כנראה זה חלק מתהליך המעבר לרב-קו, שכזכור מופעל בקווי השרון.
º
טוב לדעת, מהלך חכם.
14/06/11 13:16
מעניין- האם גם השנה נהגי המוניות ינהלו הכל?
13/06/11 00:25
בשנה שעברה, כפי שזכור לכולנו, תוכננו ותוקצבו קוי לילה באילת, אך לא הופעלו עקב לחץ נהגי המוניות (לחץ שהם הפעילו דרך העיריה).

מעניין מה יחליט השנה משרד התחבורה, האם שוב יעדיף את רווחת נהגי המוניות על רווחת תושבי אילת ואורחיה.
קו הלילה של אגד מחולון לת"א 289 ימשיך לפעול
14/06/11 10:00
1צפיות
תחת מספר זה, ובמקביל יפעיל דן, במסגרת הפעימה השניה, את 289 מאזור דרך חולון לת"א. איזה יופי
º
אפשר מפה של הקווים?
14/06/11 10:59
מפות יש באתר של נתיבי איילון
14/06/11 19:52
הקו החדש.
לגבי השאלה שלך לגבי מחיר קו 51 מצומת גהה לבורסה-הוא יעלה מ-6 ש"ח ל-6.40 ש"ח.
º
יש קו לילה מעומר לב"ש? ומב"ש לעומר?
26/06/11 23:28
º
שרשור מודיעין והכוונה 12/6
42תגובות
12/06/11 00:59
55צפיות

(המשך...)
º
שאלות (לא הכוונה)/ בקשות
72תגובות
11/06/11 17:36
4צפיות

(המשך...)
קו בין מרכזית המפרץ למסוף האלוף שדה
10/06/11 19:51
138צפיות
שלום! שוב אני מעלה את הנקודה על קו אוטובוס שיחבר את מרכזית המפרץ למסוף האלוף שדה דרך כביש 6 ו471  איסוף ביקנעם מתן אפשרות לחיבור בין 845 ו826 לקו הזה . מה שצריך לעשות זה להפעיל תחילה לבדוק כדאיות כנראה שאם תהיה האופציה ישתמשו בה לא מעט נוסעים  ,אפשר גם לקו נוסף שיחצה את זכרון יעקב בינימינה ופרדס חנה ובצומת חנה מזרחה לכביש 6 ,ממסוף האלוף שדה יש חיבור כמעט לכל הישובים במרכז ולר"ג ותל אביב ,אם אגד לא תעשה זה בסוף תעשה זאת דן עם קישוריות למטרונית ,
אגב נסיעה בין מרכזית המפרץ לאלוף שדה דרך יקנעם וללא כניסה לזכרון יכולה להסתכם בשעה אחת וכמה דקות כניסה לזכרון עם איסוף נוסף עוד חצי שעה .
º
אם יהיה כזה דבר הרבה חיילים ישתמשו בזה
10/06/11 21:22
2צפיות
אגד לא אוהבת לנסוע לצומת אלוף-שדה
10/06/11 22:49
4צפיות
כמעט כל קווי אגד,למעט 164,נוסעים ישר על כביש גהה ומתעלמים בבוטות מצומת אלוף-שדה.
זו לא התעלמות בבוטות, אלה תנאי הרשיון וזו כבר
11/06/11 00:54
4צפיות
בעיה עם משרד התחבורה
אף אחד לא אוהב להיכנס למסוף אלוף שדה
12/06/11 08:13
5צפיות
זו הדוגמה הכי גרועה שיכולה להיות לתכנון מסוף.
המסוף כול לתקוע את הנוסעים הממשיכים שכלל לא מעוניינים בו (נגיד מרחובות לפתח תקווה) לפרק זמן של רבע שעה ואף יותר.
ברור שדילוג עליו נעשה לפי תנאי הרישיון, אך זה נכתב בדיאלוג של המפעילים עם משרד התחבורה, ובמקרה של אלוף שדה המפעילים לוחצים חזק על אי עצירה שם, ודי בצדק.
אבל רוב הקווים בפועל כן נכנסים
12/06/11 09:17
4צפיות
אתה מתעלם מהעובדה שיש אנשים שנזקקים לשרותי הקווים וליעדים שהם נוסעים,ומה הם יעשו?יש לדעתך הצדקה לאפלות אותם לרעה?מה עם תושבי נווה יהושע,רחוב הירדן,שיכון הצנחנים,רמת חן,רמת אפעל,כפר אז"ר,דרום גבעתיים,קרית אונו,תל השומר וקרית קריניצי?הם לא זכאים לקבל שירות?
עניין הנגישות התחבורתית לצומת אלוף-שדה חייב להיפתר,בכיוון מדרום לצפון,על ידי הארכה משמעותית של מופעי הרמזורים המובילים לצומת והענקת קדימויות ועדיפויות לרמזורים אלו.
מה עוד,שכפי שרשמתי,לא קיימת כל בעיה בנגישות לצומת בכיוון מצפון לדרום.
בשעות  הפקקים בגהה כניסה למסוף אלוף-שדה אף עוקפת את הפקק המזדחל לו על הכביש עצמו ועוזרת לקווים להתקדם כמה מאות מטרים עד קילומטר קדימה יותר על ידי עקיפת הפקק מתחת לגשר אלוף-שדה.
אין שום סיבה לא להיכנס למסוף.
אי כניסה למסוף פירושה הרעת שירות ועוול כלפי אוכלוסיות הנזקקות לו  מאיזורי המגורים שנושקים למסוף.
בסך הכול,מדובר בצומת מרכזי לא פחות ממסובים,בר-אילן או צומת גהה.
מי מנהל את הענינים כאן משרד התחבורה או אגד?
11/06/11 11:04
5צפיות
שלום! מי מנהל כאן את הענינים משרד התחבורה או אגד ,עוד ענין כשנסעתי בסביבת המסוף ראיתי ש164 נכנס למסוף  
אף אחד לא אמר ש-164 לא נכנס למסוף,אבל הוא
11/06/11 11:46
8צפיות
היוצא מן הכלל במסגרת קווי אגד שאינו מעיד על הכלל.
מי שקובע את העניינים זה כמובן הרגולטור,שהוא משרד התחבורה,שהוא הרגולטור החזק ביותר במדינה מבחינת הסמכויות המוקנות לו לפי חוק בענייני התחבורה הציבורית במדינה.
משרד התחבורה אחראי וקובע בכל פסיק ותג של פעולות חברות האוטובוסים השונות בכלל ואגד בפרט.
אגד לא יכול לעשות כמעט כל דבר שהוא על דעת עצמו מבלי לקבל תחילה את אישורו של משרד התחבורה .
אי קבלת אישור משרד התחבורה לכל פעולה הקשורה בתפעול קו,ולו הפעולה הקטנה ביותר,היא עבירה על החוק.
קו 164 מספק קישורים יחודיים ובלעדיים לדרום רמת-גן דרך הכניסה למסוף אלוף-שדה ולכן,למזלנו,אין סיכוי שמשרד התחבורה יאשר לאגד את הוצאת קו 164 ממסוף אלוף-שדה,למרות שאגד עצמם היו מעוניינים בכך מאוד,אם זה היה תלוי בהם ורק בהם.היות ואין כרגע פתרונות תחבורתיים חלופיים לקו 164 ובמיוחד הקישור הבלעדי שהוא מספק לפתח-תקווה,צומת בית דגן,מרכז ראשון,נס-ציונה ורחובות מדרום רמת-גן,לא ניתן לבטל את כניסתו למסוף.
פתרונות כאלה לא צפויים בעתיד הקרוב ולכן כניסת 164 למסוף חיונית והכרחית והיתה קמה צעקה גדולה אם כניסתו למסוף היתה מתבטלת.
הבעיה היא שבמשרד התחבורה יושבים אנשים אימפוטנטים וחדלי אישים,שנענים באופן אוטומטי לבקשות של אגד להסיר את הכניסה למסוף אלוף-שדה מרוב קוויהם העוברים בכביש גהה.
יש לציין,שהטיעון בדבר התנגדות החרדים לכניסה למסוף אלוף-שדה היא בגדר אגדה אורבנית ותו-לא.
כל קווי החרדים,שאינם בהפעלת אגד,עולים כמו גדולים למסוף אלוף-שדה וזה כולל את קווי סופרבוס מבני-ברק למודיעין עילית ואפילו הקו הזניח 199 של עילית מבני-ברק לבית"ר עילית מוצא צורך לנכון להיכנס כמו גדול למסוף אלוף-שדה,למרות שמעולם לא שמתי לב שעולים מהמסוף נוסעים שרוצים לנסוע בקו 199 לבית"ר עלית ובכל זאת חברת עילית לא מצאה לנכון עד עתה לבטל את הכניסה של הקו למסוף.גם בכיוון חזרה לבני-ברק קווי סופרבוס ועילית נכנסים למסוף אלוף-שדה,כך שבנושא הזה אין מקום להאשים את החרדים כלל ונדמה לי שהוכחתי את טענתי זאת.
אפילו הקו המתוכנן מצומת רעננה לבאר-שבע,669,אמור אם אני לא טועה,להיכנס למסוף אלוף-שדה בדרכו לבאר-שבע(בגלל שמדובר במטרופולין ולא באגד).
הבעיה היא כאן בהחלט אגד,ובראש וראשונה יותר מאגד זה משרד התחבורה.
אם משרד התחבורה לא היה מאשר והיה מורה לאגד להעלות את הקווים למסוף אלוף-שדה לאגד לא היתה ברירה אלא להעלות בעל כורחה את קוויה למסוף.
המסוף הזה בנוי בצורה הכי מטפשת
11/06/11 14:13
3צפיות
שאני מכיר, כניסה ויציאה מכיוון דרום לצפון יכולה לקחת 20 דקות בשעות הלחץ....
מסוף לא טוב!
אבל יש כיום דרך אחרת
11/06/11 08:01
2צפיות
קו 35 של "דן" לעבר אזור תחנת רכבת תל אביב-ההגנה. משם המשך ברכבת.
זה טוב כיום. בקרוב הקו עתיד להתבטל. לא יודע אם תהיה חלופה הולמת למקרה זה. אולי אוטובוס לכיוון תחנת תל אביב-השלום.
כעיקרון קו 56 של "קווים" מקשר בין אלוף שדה לתחנת תל אביב-השלום. מנגד תדירות לא גבוהה. כזו, שזמן ההמתנה עלול להיות דומה ואף גבוה מזמן הנסיעה.
אורי,גם 63 מקשר לשלום
11/06/11 11:49
4צפיות
אבל אין עורר על כך שקו 56 הוא קו מעולה שבמעולים והוא פיתרון אידאלי,בטח ביחס ל-63.
אין מה להשוות באורך הנסיעה בין הקווים
11/06/11 11:52
1צפיות
אבל כנראה ש"קווים" לא ממש מעוניינת להגדיל את כמות הנוסעים. או שיש נימוק כלשהו אחר שלהם.
עיוות שצריך לתקן
11/06/11 09:19
5צפיות
כביש גהה הוא כביש מרכזי במדינה. בסמוך לו ניתן למצוא את אחד מבתי-החולים הגדולים והחשובים בארץ, בסיס צבאי מרכזי, אוניברסיטה ואוכלוסיה של כחצי מיליון איש (פתח-תקווה, בקעת-אונו, מזרח רמת-גן ובני-ברק, ואני בכלל לא מדבר על ראשון וכפר-סבא שנמצאות "בשוליים"), ואיזה תח"צ בין-עירוני הוא מקבל?

קו לירושלים בתדירות סבירה (מזל שיש "דוסים"), קו לראשון ורחובות בתדירות סבירה (לא ממש בין-עירוני), מדי פעם משהו לכפר-סבא/רעננה או נתניה (לעג לרש, אפילו לאשדוד יש שירות טוב יותר). הפריפריות הרחוקות יותר כמעט מנותקות מכביש גהה, אלא אם יש בהן ריכוז חרדי ואז לפחות יש תחנה בגבעת-שמואל.

מן הראוי שיהיה קו בתדירות נורמלית לכפר-סבא/רעננה, אולי כזה שממשיך לנתניה. קווים סבירים לחיפה, חדרה, אשקלון ובאר-שבע בהחלט מתבקשים. למה כל החיילים והסטודנטים שגרים לאורך כביש גהה צריכים להיכנס לתל-אביב? למה כל מי שצריך להגיע לשיבא מהפריפריה צריך להיכנס לת"א? למה מי שרוצה להגיע לצפון צריך להגיע למחלף גהה ומשם להיגרר דרך פתח-תקווה והוד-השרון?

הערת אגב: מטרופולין מתכננת לפתוח קו מרעננה לב"ש דרך כביש גהה, כנראה עם מספר מצומצם של נסיעות. הקו הזה ממחיש את האבסורד. היום מב"ש לגהה יש רק 1-2 נסיעות ביום (קו 358 לבני-ברק עם תחנה בגבעת-שמואל), לעומת 4-5 נסיעות מערד וקריית-גת (קו 550 כנ"ל), ומספר כפול של נסיעות מתפרח/אופקים/נתיבות (490 ו-498, גם כן כנ"ל).
הבעיה היא, שאין תחנות ביתר הצמתים/מחלפים
11/06/11 10:09
לפעמים אין תחנות בבבר אילן ובאלוף שדה, כך שיתר ציבור הנוסעים לא יכול להנות.
בנוגע לקו 358 - כפי, שכתבתי בעבר, כל פעם שאני רואה אותו (ולא שיש לו נסיעות רבות), נוסע האוטובוס הארוך והוא מלא בנוסעים. ביקוש יש, גם אם היו יותר נסיעות עם תחנות בבר אילן ובאלוף שדה.
החיסרון העיקרי הוא, לדעתי לא בקווים לאזורים רחוקים, אלא בקווים לאזורים קרובים. יש מעט נסיעות בקווים השונים מהשרון לתל השומר ויש מקום להוספת נסיעות, לרבות בימי ו' ולרבות קו 640.
באופן כללי אני מסכים איתך
11/06/11 11:34
1צפיות
בהחלט מן הראוי שקווים כמו 550, 492, 497 וכד' יעצרו באלוף-שדה ובר-אילן. הבעיה היא שמדובר לרוב בקווים "אזוטריים" (כמה ביקושים לגהה כבר יש מערד, נתיבות או בית-שמש?).

לכן הפתרון הוא תגבור הקווים לערי השרון ובכמובן שצריך גם לפתוח קווים חדשים לערים מרכזיות בצפון ובדרום (חיפה, חדרה, עפולה ובאר-שבע). בנוסף, כשלמדתי בבר-אילן יצא לי לראות את המאסות של הסטודנטים שחיפשו טרמפים לתוך השומרון (אריאל, קרני-שומרון, קדומים ועוד) או לפחות עד למורשה, וחורה לי שאף אחד לא מרים את הכפפה ופותח קווים כאלה (בשעות השיא בהחלט אפשר למלא אוטובוס לכל יישוב מרכזי בשומרון), במיוחד לנוכח הרה-ארגון של אפיקים.

לגבי 358, הפתרון כנראה יבוא מהקו החדש, שייתכן שנולד בין השאר כתוצאה ממה שהחברה רואה בקו 358 היום. כדאי לקחת בחשבון שלאורך כביש גהה (ובמיוחד האזורים הצפוניים שלו) יש כמה ערים שתורמות לא מעט חיילים וסטודנטים שצריכים להגיע לדרום. הקו הזה נראה לי כמו אחד הדברים המתבקשים ביותר.

הגישה לדעתי צריכה להיות גישה אורכית: קווים לצפון שיוצאים מהתחנה המרכזית החדשה של ראשון, קווים לדרום שיוצאים מצומת רעננה.

הבעיה העיקרית עם היישום היא בעיית התשתית: כביש גהה עמוס ביותר (זכורה לי נסיעה ב-550, מערד עד ראשון נסענו שעתיים כולל הכניסה לקרית-גת, מראשון לבר-אילן עוד כמעט שעה), ומצבו של מסוף אלוף שדה פשוט מביך (לא מתוחזק, עמוס באוטובוסים, גישה לא נוחה).
וכמה ביקושים יש מבית"ר עלית?
11/06/11 12:03
3צפיות
ובכל זאת 199 נכנס למסוף אלוף-שדה.
הבעיתיות במסוף היא בכיוון הנסיעה מדרום לצפון וזאת בגלל הרמזור הקצר בפניה שמאלה לאלוף-שדה.
לעומת זאת,בכיוון לדרום אין כל בעיה להיכנס למסוף.
צודק בשני הדברים
11/06/11 12:28
2צפיות
לגבי ביתר עילית - לאלוהים, עילית או משרד התחבורה הפתרונים.

לגבי המסוף: יש לי רעיון (קצת מטורף) לגשר-מת"צ מכביש השירות ישירות למסוף, כלומר גשר שייצא מאזור הקיר האקוסטי שליד רמת-אפעל וייכנס למסוף מדרום (ליד חדר הנהגים). לחילופין, אולי להקים את מסוף חדש מצפון-מזרח למחלף (בכפר אז"ר), כך שהאוטובוסים מדרום יעברו רק רמזור אחד, והאוטבוסים מכיוון צפון או מערב ייכנסו "בדלת האחורית" מהלולאה שמובילה ממערב לצפון.
איור של המסוף
11/06/11 13:00
8צפיות
מסוף אלוף שדה החדש
לגבי אפשרות הגשר המטורף - אני חושב שדי ברור.

מסוף חדש: הכניסה מדרום וממערב תהיה דרך הרמזור המזרחי הקיים. הכניסה מצפון וממערב תהיה ע"י פנייה ימינה אחרי הגשר (הלולאה לכיוון צפון) ומיד אחרי הקשר ימינ למסוף. היציאה לצפון תהיה ישירות לכביש השירות. למזרח, מערב ודרום תהיה דרך הרמזור המזרחי, שאולי בעקבות ביטול המסוף הישן אפשר יהיה להאריך את המופע שלו לפונים שמאלה.

היתרון של המסוף החדש הוא שיהיה יותר שטח, ולכן אפשר לשדרג את הרציפים (הצללה מבטון?), להוסיף רציפים ולהוסיף מקומות חנייה לאוטובוסים. בעצם ליצור מעין "מרכזית בקעת אונו" או "מרכזית תל-השומר".
רעיון פחות/יותר מטורף
12/06/11 08:18
3צפיות
נתיב שמאלי לאוטובוסים על כביש 4 לכל אורכו (בני ברק לבדה מצדיקה זאת וגם הקווים החילוניים ייהנו מכך).
תחנות מתחת במרכז הכביש מתחת לגשרי אלוף שדה, בר אילן וגבעת שמואל עם עליה נוחה לגשר מעליהן לביצוע מעבר (וחיבור למסוף אלוף שדה שיהפוך רק למסוף של תחנות קצה). כמובן אותו פתרון רק הפוך לגשרי מסובים וגהה.

מה דעתכם?
לדעתי הדבר הכי מתבקש וזול הוא להשלים את המחלף
12/06/11 12:17
12צפיות
לדעתי הדבר הכי מתבקש וזול הוא להשלים את המחלף
לבנות לולאה נוספת בצידו הצפון מערבי לנוסעים מתה''ש לכיוון אשדוד שממנה יהיה אפשר גם להכנס למסוף ולבטל את הרמזור שמאלה לכיוון אשדוד על הגשר, כך שלמעשה גם אוטובוסים שמגיעים למסוף מכיוון רמת גן יוכלו להכנס אליו ללא עמידה ברמזור. בנוסף אפשר לחבר את דרך השירות של כביש גהה לכיוון דרום לכניסה החדשה למסוף ולחסוך מהאוטובוסים שנוסעים דרומה עמידה ברמזור. וכמובן גם נתיב תחבורה ציבורית שיפעל כל היום בנתיב הימני ביותר של הפניה שמאלה לכיוון רמת גן לאוטובוסים שמגיעים מדרום.
לא ברור למה לא מבצעים את הלולאה הזאת
12/06/11 12:48
3צפיות
אאל"ט הסיבה שפיצלו את הצומת המערבי הייתה כדי לפנות מקום ללולאה, אך משום מה לא הקימו אותה.
זה גם נכון
12/06/11 18:43
אבל לא יפתור לגמרי את בעיית התנועה מדרום, שעדיין תצטרך להיתקע ברמזור המזרחי, ויתכן שתעוכב גם בלולאה שאתה מציע.
אי אפשר לפתור לגמרי את כל העיכובים
13/06/11 00:01
3צפיות
רמזורים יש גם במחלף מסובים ובמחלף גהה
º
11/06/11 13:14
15צפיות
º
רעיון הגשר אינו מטורף כלל - רעיון מצוין
11/06/11 13:49
4צפיות
לא בטוח שזה הפתרון הנכון
11/06/11 16:49
2צפיות
דבר ראשון, אני חושש שאין מספיק שטח להקים אותו. בהנחה שכן יהיה צריך לעבור את ההתנגדויות של תושבי רמת אפעל (כאילו שהגשר משנה הרבה לעומת הרעש שיש מהכביש עכשיו), הקמה של גשר ארוך מעל כביש מהיר סופר פעיל (ועוד רק בשביל האוטובוסים, ובעיקר בשביל אנשים מחוץ לגוש-דן - אוי לבושה).

דבר שני, בסופו של דבר הגשר גם יביא את האוטובוסים למסוף הצפוף והמביך הזה.

דבר שלישי, מבחינת עלויות יכול להיות שיהיה יותר זול להקים מסוף חדש (זה כמובן תלוי במורכבות ההנדסית של הגשר לעומת ההפקעות בכפר אז"ר).
לדעתי אין צורך במסוף גדול יותר ממה שקיים
11/06/11 18:51
3צפיות
יש שלושה מפרצים באורך כ-60 מ', לא צריך משהו גרנדיוזי. יש שם גם מספיק שטח למבנה שירות לנוסעים באי המערבי.

לגבי רמת אפעל מדובר כמדומני בעיקר בשטח של בית אבות, כך שניתן להגיע להסכם בקלות יחסית.  הגשר עצמו אינו צריך להיות יקר במיוחד, מדובר בגשר חד נתיבי. אם בנו את הויאדוקט המפלצתי ליד התמח"ת, גשר כזה הוא משחק ילדים.

אני לא אוהב כל כך את הרעיון השני.  מדובר בהארכה ניכרת של הדרך לאוטובוסים הנוסעים לכיוון דרום, ולכן הוא יסבול מאותן בעיות שיש במסוף הקיים (רק לכיוון השני).
רעיון הרבה יותר פשוט שאני מיישם אותו
13/06/11 09:03
1צפיות
כל האוטובוסים שמגיעים מכיוון דרום, יפנו מזרחה לכיוון תה"ש ויעשו פרסה בצומת הפנייה לכפר אז"ר. זה חוסך לפחות 5-7 דקות של לחכות בירידה מכביש גהה לאלוף שדה.
º
11/06/11 12:03
והאבסורד הוא שעד לפני 20 שנה
11/06/11 11:55
9צפיות
השירות לכביש גהה היה הרבה יותר טוב ממה שהוא היום עם קווים כמו 946,992,159,995.קו 159 היה נוסע גם לפתח-תקווה והיה נוסע יותר פעמים מכיום לרמלה.היה גם קו 325,שהיה נוסע בנוסף לקו 315 לאשדוד ויבנה.
º
והיה גם 414 לבית-שמש
11/06/11 11:58
11צפיות
בחזרה לפורום
האזור שלי בפורום