לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לפורום ``תחבורה ציבורית``

שעות הפעילות:
ימים א`-ה` - כל היום
ו` וערבי חג - כל היום
שבת - כל היום

בפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד.

אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה במנות האוכל במטוסי אלעל.

* לא לשכוח לענות על הסקר - מי שמצביע משפיע

מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הדקו חגורות ושתהיה נסיעה טובה,
מודיעין (i) לשרותכם.

יש מכרז חדש בב"ש
26/11/14 14:25
474צפיות
מישהו עזב את הטלפון פתוח ושמעתי במשך 10 דק' את
 
רוביק מדבר על המכרז הפנימי של תח"צ בבאר שבע שעומד לצאת .
 
הוא רוצה לקבל  מהם  ממשרד התחבורה טיוטה לפני שהמכרז יפורסם, הוא העביר 
 
סקירה על שכונות העיר ונגע במרחקים הגדולים ,הוא ציין את שכונת רמות בגודל
 
של דימונה ודרש להקצות יותר קווים ותדריות , גם על נווה זאב  .
 
הוא דיבר על המשך הנסיעה מתחנה מרכזית לבית החולים אונ' וכו' ......
 
בשלב זה ניתקתי ,לא מעניין אותי הכי הרבה..........
 
אבל כל הכבוד לרוביק ,הוא באמת דואג לתושבים שלו..
 
 
º
רוביק הוא ראש העיר כבר 6 שנים. טוב שנזכר
26/11/14 17:21
155צפיות
הוא לא נזכר עכשיו, יש קבוצה בבאר שבע שלא מבינה כלום בתח"צ
26/11/14 22:21
220צפיות
שמנסה לקדם שיתוף ציבור.
 
רק ששיתוף ציבור כבר נעשה הן על ידי משרד התחבורה והן על ידי העיריה.
 
הם רואים את באר שבע כתח"צ לתושבי העיר בלבד, הם לא מבינים שמדובר בעיר מחוז. הם בכתבות השונות שהזמינו מדברים בעיקר שטויות ומספרים לא מעט שקרים.
 
אז הם נפגשו ביום חמישי עם ראש העיר, וזה הוביל לשטויות האלו עכשיו.
לא יום חמישי אתמול רביעי רוביק נפגש עם משרד התחבורה
27/11/14 14:05
143צפיות
הוא רוצה לקרוא ולעיין בטיוטה של המכרז 
 
הוא דואג קודם לעיר וגם דואג למגיעים מתחנה מרכזית לאונ' וסורקה .
אנ יודע, זה קרה עקב המפגש של אותה הקבוצה.
28/11/14 18:18
86צפיות
אין מה לדאוג למגיעים מהתחנה המרכזית לסורוקה כל כך, גם ככה ניתן להגיע לסורוקה מכל עיר כמעט שיש ממנה שירות תח"צ לבאר שבע. מעבר לכך שגם במכרז הנגב המערבי יהיה קו 332 מאופקים לבאר שבע דרך סורוקה.
 
זה שהוא דואג לעיר זה דבר ידוע לכל בארשבעי, אבל כפי שציינתי לעיל, הפגישה הזאת היא עקב התערבות הקבוצה ההיא שלא מבינה דבר וחצי דבר בתח"צ.
 
מכרז באר שבע הולך להפוך את העיר לחלוטין, הם סתם עושים רוח על כלום בטענה שהציבור מבין הרבה יותר טוב מה הוא צריך ומשרד התחבורה - לא.
 
 
הייתה עליהם כתבה ב"ידיעות הנגב" לא מזמן
28/11/14 18:50
94צפיות
נעזוב לרגע את זה שהכתבה הייתה מתחנפת, וסביר שגם העיתוי לא מקרי.
הטיעונים שלהם התמקדו כמעט אך ורק ב"צריך להגביר תדירות" ו"צריך קו מכל מקום לכל מקום". מאוד אינטליגנטי, בעיקר כש-90% מהטיעונים שלהם היו בעיות על הקווים הספציפיים שהם משתמשים בהם, ולא היה שם שום דבר בהיבט המערכתי של העיר כמכלול.
 
אני לא אגיד שמצב התח"צ בב"ש מזהיר, אבל הוא גם לא קטסטרופלי. בסופו של דבר, בהסתכלות המערכתית, אפשר להשיג המון בכמה עקרונות פשוטים.
התפיסה הנכונה צריכה להתבסס על כך שכל שכונה/רובע (אזור של כ-20000 נפש) יקבל שני קווים: קו בתדירות גבוהה מהרובע ישירות למרכז העיר (כמו 7 ו-24 כיום, אבל קו כמו 4 צריך להסתיים ברכבת ולשרת את ג' בלבד), וכן קו בתדירות בינונית-גבוהה שישרת 2-3 רובעים לציר בן-גוריון/חברון, כלומר בית-החולים וביג (כמו 25).
קו 14 הוא דוגמא טובה לקו דו-שימושי ברוח העקרונות הללו: מחבר את נוה-זאב ישירות למרכז העיר וממשיך משם לביג. אני הייתי מאריך אותו לרמות כדי לקשר אותה לרכבת ולביג. את קו 25 למשל אפשר להאריך לנוה-נוי במקום קו 2, ולהרוויח קישור טוב מנוה-נוי לביג ולסורוקה.
לא סתם בחרתי בשתי הדוגמאות הללו- אלה שני קווים חדשים יחסית שמסמלים את רוח הרה-ארגון, ואם כך הם פני הדברים אני אופטימי.
אתה יכול להיות אופטימי, זו בדיוק הכוונה.
28/11/14 18:54
81צפיות
אפשר לצפות בכתבה גם בגרסא האינטרנטית והייתה כתבה נוספת שהם הזמינו בוואלה ולחדשות המקומיות בYES שבכתבה זו גם ביקשו את התגובה שלי אז אני גם מצולם בה.
 
בכתבה של וואלה/יס נאמר שאין שום קו שמקשר בין השכונות, שאין אף קו שמקשר בין שכונת רמות לאוניברסיטת בן גוריון ושסטודנטים לא יכולים לגור ברחבי העיר כי אין קישור בין רחבי העיר לאוניברסיטת בן גוריון (כולל העיר העתיקה).
 
 
כתבת וואלה/יס: http://news.walla.co.il/item/2803615
טוב מאוד. יש לך עוד פרטים או מסמכים?
28/11/14 19:51
75צפיות
כי יש לך את המייל שלי (רמז, רמז)
אבל איך משיגים כך קישור בין שכונות?
29/11/14 18:18
52צפיות
למשל קישור בין שכונת נחל עשן לבין שכונת נווה זאב או נאות לון. לנסוע מנחל עשן עד לרגר רק בשביל להחליף לקו לנווה זאב זה סיבוב ענק, על אחת כמה וכמה לנאות לון, משהו שיאריך את הדרך מאוד.
דוגמה אחרת - הקישור בין עמותות לבין נחל עשן או בין נווה נוי לבין נווה זאב. הדוגמה של עמותות ונחל עשן מוכרת לי ולכן אדבר עליה - אין קישור תח"צ-י סביר בין השכונות, וכך מי שצריך להגיע לסניף הדואר הקרוב או לסופר, לא ממש יכול להסתמך על תח"צ, וצריך לקחת את האוטו (קרה לי כמה פעמים. אמנם עמותות היא לא ממש שכונה שמשתמשת בתח"צ, ועדיין צריך פתרון לאלו שכן.) נווה נוי-נווה זאב זו דוגמה פחות חזקה כי להם יש שירות דואר ומכולת שכונתית, ועדיין האפשרות שאדם יצטרך להגיע מאחת מהן לשנייה היא סבירה לדעתי.
 
פתרון טוב לדעתי הוא כן להאריך קווים כאלו כך שיחצו שכונות. לדוגמה להאריך את 14 לרמות, או להאריך קו שייצא מנווה זאב כך שיתחיל את נסיעתו מנווה נוי. לא הבנתי מה אמרת לגבי 25 - אתה רוצה שאחרי שנכנס לגולדה הוא ימשיך אותה ויצא מטוביהו, דרך נווה זאב ואז להגיע לנווה נוי? זה משהו שיכול להאריך את המסלול בעשרים דקות לדעתי, וגם ככה זה קו לא קצר. עד כמה זה אפשרי מבחינה תפעולית?
השאלה היא אילו קישורים צריכים בין שכונות
29/11/14 20:47
47צפיות
מה שאתה מתאר פה הם קישורים חשובים בין שכונות, כאשר בית-ספר או קופת-חולים בשכונה אחת משרתים גם שכונות אחרות.
 
לדעתי הקווים למרכז העיר עמוסים יחסית גם כך, ולכן יש העדפה לשמור אותם כקווים שמחברים שכונה אחת למרכז במסלול ישיר. הקווים ההיקפיים/משלימים, דוגמת 25, צריכים להיות אלה שמקשרים בין שכונות קרובות וכן מחברים אותן למוקדי המשנה של העיר (סורוקה למשל). כך אפשר להצדיק גם תדירות גבוהה יחסית לקווים אלה. אני סומך על משרד התחבורה שיש לו יותר מידע ממה שלי יש לגבי הביקושים השונים, ושהם לוקחים אותם בחשבון בתכנון.

הנה דוגמא לכוונה שלי על-ידי פיצול קו 25 לשני קווים (או, אם תרצה, רה-ארגון של 25 ו-26):
קו ראשון: קניון באר-שבע, י"א, נחל-עשן, מקלף, סנהדרין, מרכז אורן, סורוקה, בן-גוריון, ביג.
קו שני: מסוף י"א, אברבנאל, מצדה, אחימאיר, שאול המלך, דוד המלך, מרכז גילת, סורוקה, בן-גוריון, ביג.
מה הרווחנו? קישור טוב בין נחל-עשן, י"א וקניון באר-שבע (שלא מעמיס על הקווים העורקיים למרכז העיר), קישור טוב של י"א ונחל-עשן לקיי, לסורוקה ולביג, מסלולים קצרים יותר ב-ד' ולכן שיפור הקישור של חלקיה השונים לרכבת צפון וכמובן שגם לביג.
המשך הרעיון שלי הוא להמשיך את הקווים הללו מהביג לעיריה, תחנה מרכזית, העיר ומשם לנוה-נוי (קו אחד) וקרית-יהודית (קו שני). בעצם, קווים 2 ו-32 נבלעים לתוך קווים 25/26.
בדומה, מהצד השני של שד' טוביהו יהיה קו שמחבר בין ט', לון, נוה-זאב (אפשר במסלול דומה ל-26 היום, ובמקרה כזה אולי גם לשמור על המספר) ומשם ישירות על מצדה לסורוקה, בן-גוריון וביג. לחילופין, אפשר לסיים את הקו הזה בקריית-התקשוב, ואת הקווים העורקיים מהשכונות הללו  לעיר (13, 31 או מי שיחליפו אותם) להאריך לביג. למעשה קו 14 הוא סנונית ראשונה לכיוון חשיבה כזה, ואולי על בסיס הרעיון הזה אפשר ליצור "קו 15" מנאות לון ישירות לעיר ולביג.
נשמעים רעיונות טובים.
29/11/14 21:19
40צפיות
אני התחלתי לא מזמן לשחק עם קצת קווים: http://app.transitmix.net/map/35796/line/107404
זה יותר בגדר משחק מאשר הצעה אמיתית, ועדיין אני מזמין אותך להוסיף/לשנות/לשפר. אולי אם ייצא טוב מאוד נוכל להציע למשרד התחבורה, בשביל שיוכל להתעלם מאיתנו
 
לגבי ההצעה שלך לקווים הראשון והשני, זה בעייתי להגיד שהרווחנו קישור מנחל עשן, ומי"א לביג, כי נסיעה בין המקומות האלה תיקח נצח, ולא סביר להחשיב אותה כקישור אמיתי בין המקומות. נסיעה היום ב-16 בין הקצוות שלו היא נסיעת סיוט ולוקחת לי בערך פי 3 מאשר עם אוטו, ו-25 נוסע אפילו יותר זמן.
 
חלק ממה שניסיתי לעשות במפה שיצרתי הוא שניתן יהיה להגיע ממקום למקום בדרך יעילה באמצעות החלפות. כך למשל לא עשיתי קו מנחל עשן לביג, אבל עשיתי קו מי"א לביג (ובהמשך לרכבת צפון), שאליו ניתן יהיה להחליף מהקו שמגיע מנחל עשן, או לדוגמה - מרמות ב' אפשר להחליף לביג באוניברסיטה (עם קצת חציית כבישים), או לקריית יהודית בסביבות המרכזית, ומט' אפשר להחליף לאוניברסיטה בסביבות הקניון.
 
אם התדירות של הקווים המרכזיים (טוביהו-קריית יהודית, רמות-נאות לון שזה בעצם שירות על ציר רגר וגם קצת מנווה זאב, י"א-ביג-רכבת (קו 66), קו 71 שנוסע על מצדה לאוניברסיטה) תהיה טובה, אז ההחלפות לא ייקחו הרבה זמן.
יש הרבה במה שאתה אומר
29/11/14 21:32
41צפיות
דבר ראשון, אף פעם אי-אפשר לחבר כל מקום לכל מקום ולכן החלפות הן הכרח חיובי. למרות זאת, כאשר הביקוש גדול ומצדיק כדאי גם לבצע קישור ישיר.
 
לגבי הקישור של אזור י"א/עשן לסורוקה, אני מבין את דבריך. הפתרון הוא אולי בצורת קו שנוסע על דרך מצדה.
 
בכל מקרה, התוכנית של משרד התחבורה כבר בטח סגורה, ולא ישנו בה שום דבר עד המכרז. במקום לדבר באוויר, עדיף לחכות כמה חודשים שיתפרסם המכרז, ואז לאתר נקודות חוזקה וחולשה שלה. הרי סביר להניח שגם ככה יעשו "פעימת תיקונים" כמה חודשים לאחר הרה-ארגון, ואז אפשר יהיה לשנות ולהשפיע.
 
º
שכנעת
29/11/14 21:38
14צפיות
גם אחרי שהמכרז יתפרסם ועד הפעלתו יתכנו שינויים.
29/11/14 22:43
41צפיות
במכרז עצמו המפעיל מתחייב לכך שהוא ידרש להפעיל קווים חדשים, שינויים כאלו ואחרים והכל על פי בקשת משרד התחבורה.
º
קרונית בתחנת רכבת בבנימינה 26.10.1957, צולם ע"י אבי חיים לוי
הודעה זו מכילה תמונות
26/11/14 08:53
483צפיות
זיהוי הקרונית: מדובר בקרונית מס' 22 מדגם K - 40
26/11/14 18:19
123צפיות
אשר יוצרה ע"י מפעל יצור די אלמוני בשם DRAISINENBAU Dr. ALPERS, W. GERMANY ושנת יצורה הינה 1954. מספר מקומות הישיבה בה: עד מקסימום 12. קרונית מס' 22: מופיעה כקרונית בתיקון בסדנאות הרכבת בקישון על-פי רשימת קרוניות המנוע של "רכבת-ישראל" בתיק יומן הנדסה מחודש אפריל 1959 (אר"י). עוצמת מנוע: 38 כו"ס. סוג דלק: בנזין. תאריך גריטתה אינו ידוע.
בעבר היתה לחן מלינג ולי בדיחה על שמו של היצרן שלה. לא הצלחנו לאתר חומר נוסף על היצרן הזה אך בהחלט מצאנו במסמכים כי לרכבת היו 16 קרוניות מתוצרת יצרן זה מארבעה דגמים שונים על-פי המפורט להלן:
קרוניות מספר 17 עד 22 מדגם K-40,
קרוניות מספר 23 עד 26 מדגם KL-40,
קרוניות מספר 27 עד 28 מדגם KP-40,
קרוניות מספר 29 עד 31 מדגם BML-31,
קרונית מספר 32 - שוב מדגם KL-40.
סה"כ: 16 קרוניות של יצרן זה שאין לנו עליו מידע נוסף.  
הקרונית מודל 1954, התמונה משנת 57 ושנינו מודל 63'.....
26/11/14 18:24
107צפיות
מצחיק ! אנחנו מאותו שנתון שממנו כבר לא רואים על הכביש, אלא אם מדובר ברכב אספנות...
לא זכורות לי בפורום הרבה תמונות של הקרוניות
26/11/14 18:27
79צפיות
האלו, נכון בוס?
פה ושם הופיעו תמונות שבהן ראו אותן למרחוק:
26/11/14 20:52
72צפיות
על-פי הידוע לעבדך הנאמן, הקרוניות הללו לא היו ממש סיפור הצלחה וברכבת העדיפו קרוניות מתוצרת "פיירמונט". לא מצאנו בארכיון הרכבת חומר עלייהן. אבל התבדחנו עלייהן יחד עם פול, ז"ל.
מצחיק היה לראות איך עבור קרונית כזאת המחסום יורד והתנועה עוצ
26/11/14 18:33
89צפיות
שלום! מצחיק היה לראות איך עבור קרונית כזאת המחסום היה יורד והתנועה היתה עוצרת ,בצ'ק פוסט למשל מחסום שיורד היה יצור פקק שחבל"ז .חשבתי שאת המחסום היה צריך לעשות על ציר ולברר מי נוסע על הפסים אם זו קרונית אז שתמתין היא עד שהתנועה תחלוף .
כזה היה המחזה כאשר קרוניות 822 ו- 832 היו מגיעות לחאן
26/11/14 20:53
76צפיות
בירושלים. קרונית קטנטונת ותנועה שלמה ברחוב פייר קניג או דרך בית-לחם עומדת.
אתה יכול לבוא לבקר בלוד/רמלה
27/11/14 15:49
41צפיות
גם ב2014-15 עוד תוכל לראות קרונית/מנוף/מהדק וכו' עוצרים את כל התנועה בכביש 44.
 
גילוי נאות: מאז שקיצרו את זמני ההמתנה לרכבת במחסומים ביציאה מתחנות לוד/רמלה זה הרבה פחות מציק.
למרות שלפעמים יש מקרים שמצליחים להציק. כגון: רכבת שנוסעת לכיון דרום עוצרת באמצע המפגש ואחרי 2-3 דקות נוסעת לאחור לכיון התחנה, או רכבת משא ארוכה ואיטית.
 
ד"א במפגש (125) בכניסה לאיזור התעשיה הצפוני בלוד לא קיצרו את זמני ההמתנה ושם ניתן להמתין כ4 דקות להופעת הרכבתץ
התרגשתי ממה שכתבתם!
27/11/14 07:18
101צפיות
אם אבי היה קורא את ההתיחסות לתמונות - היה מתרגש מאוד יחד איתי. 
מתלהבת מחדש בכל פעם לראות את כמות ורמת הידע שאתם מפגינים!!!
שנתון 63 - רכב אספנות... טוב, אבל לפחות עדיין נוסע...
כילדה, אני זוכרת שעומדים עם הרכב, או הוספה (VESPA) שהיתה לאבי (עם סירה!) כשהייתי ממש קטנה, 
עומדים לפני מחסום רכבת שיורד. מחכים דקה שתיים או יותר. ואז אחרי ציפיה לראות רכבת (ככה, אהבתי לראות רכבות)
עוברת לאיטה קרונית צהובה ומקפצת, עם פועל או שניים. נו טוב, גם מזה התלהבנו וצחקנו.
ואז המשכנו בדרכנו, לאט. כי גם הרכב של אז, ובודאי הוספה - נסעו לאט. 
כי החיים בשנתון 63 לא היה מהיר כמו זה של היום...
אני אוהב את סגנון הכתיבה שלך
27/11/14 14:35
57צפיות
למרות שאני משנתון 91'...
קרונית מס' 28
27/11/14 16:18
75צפיות
תודה רבה על התמונות הייחודיות, יעל - תמונות ייחודיות של הקרוניות הגרמניות מהשילומים.
 
שימי לב שהתמונות הפוכות (ראי) - ניתן לזהות לפי המספר שעל חזית הקרון, מס' 28 (לא 22 אביתר)
תודה אבל זה עדיין לא משנה את הדגם והיצרן למעט תוספת האות P.
27/11/14 19:31
46צפיות
ועדיין אני לא בטוח שזה לא 22. הפכתי את התמונה וזה עדיין נראה כמו 22 אם כי יתכן 28. הספרה דהויה מדי.
מכת דליפות באוטובוסים עירוניים של אגד
26/11/14 07:02
324צפיות
בחורף האחרון שמתי לב לכך שכמעט בכל נסיעה באוטובוס עירוני של אגד יש לפחות מושב אחד שנרטב מחלון שדולף. אני לא זוכר את זה, לפחות לא בהיקף הזה בשנים קודמות.

האם יש ירידה ברמת התחזוקה באגד? או שבאוטובוסים העירוניים החדשים שבהם החלונות לא מורכבים כמו פעם בתוך מסילות עם גומיות, אלא מדובר בלוחות זכוכית גדולים שמודבקים חיצונית על האוטובוס, התכנון והביצוע גרועים והם לא עמידים במים לאורך זמן ?
לא נעים לומר אך למרות כל מה שתשמע - איכות ההרכבה ירדה
הודעה זו מכילה תמונות
26/11/14 21:09
377צפיות
בארץ בשנים האחרונות ולא באשמתנו אלא כי החומרים שבהם משתמשים זולים ושיטות הבידוד פחות טובות ופחות איכותיות גם אם מישהו אחר לא יודה בכך. היום מנסים להספיק ולבנות כמה שיותר בכמה שפחות זמן וזו התוצאה. כמובן שבאוטובוסי הליילנד רויאל טייגר מרק2 שנסעו על הכבישים מאז 1950 ועד 1994 היתה אטימות הרבה יותר טובה, הם שקלו יותר והיו מאסיביים יותר ומכאן גם איטיים יותר אך בהחלט החזיקו מעמד הרבה יותר שנים. אוטובוסים שהוכנסו לשרות בירושלים בשנת 1955 יצאו משירות בשנת 1980 ומצבו של המרכב היה עדיין בסדר גמור ובהרבה מקרים כמעט ללא חלודה. הטייגרים היו הכי אמינים לנסיעה בגשם סוער ובחולות סיני והם גם עשו את מלחמת יום הכיפורים לקלה יותר מבחינת עבירות חולית.
איכות ההרכבה של המרצדסים המוגמרים עם מרכב גרמני באגד ממודלים 1980-81 היתה מעולה והאטימות שלהם לגשם היתה גם היא יוצאת דופן.
אני מעיין בתיקים של השוסונים בשנות ה-50 ואם אמצא תלונות על נזילות ורטיבות, אשמח לפרטן. לשוסונים היו בעיות אחרות כידוע וגם לאחר החלפת מנועייהם למנועי ליילנד לא נפתרו רוב הבעיות. אם כיום יש נזילות - הרי שלשוסונים היה פרקינסון מרוב רעידות...
מצרף צילום של ליילנד רויאל טייגר, מרק 2, 66-367 בקו 25 בשנת 1975. כל הזכויות לצילום המצורף לא שמורות כי אני הצלם בגיל 12... שימוש חופשי.
השוסון רעד דווקא כי היה מתקדם לתקופתו
26/11/14 21:14
149צפיות
היה לו מבנה אחוד...
גם המאקים רעדו. הבעיה בשוסון נגרמה עקב
הודעה זו מכילה תמונות
26/11/14 21:39
274צפיות
כך שהמנוע היה מלפנים ליד הנהג ונוצר חוסר איזון מסויים עם החלק האחורי של האוטובוס. רוב הרעידות התרחשו מאחור בסמוך לדלת האחורית. כמה שניסו לפתור את הבעיה, לא הצליחו והיא רק החריפה עם הזמן. בעיה נוספת בשוסון היתה התרוקנות מהירה של המצברים. הרכב זלל חשמל עד שהיתה הוראה שבלילות החורפיים של סוף שנות ה-50 ותחילת שנות ה-60 היתה חובה לחבר בלילות הקרים את המצברים למקור טעינה או להשאיר במקרים מסויימים את הרכב מותנע. דבר זה יצר בלאי מואץ וביזבוז דלק. כך זה היה נהוג בהמקשר, והדבר אף מוזכר בספר "המקשר ליובלו".
בעיה נוספת היתה עם מנוע "סומואה 615" שבעליות קשות הוא התחמם ושבק חיים. הבעיה היתה להתניע אותו מחדש. מנועי הסומואה היו כישלון נורא למרות שמבחינת כושר הסחיבה עלו על המנועים ב-"דן" שהיו מתוצרת יצרן אחר לגמרי: Hispano-Suiza שנחשבו לאמינים הרבה יותר מאלו של המקשר או אגד-אשד. בתמונה המצורפת תוכל לראות כיצד נראה מנוע משוקם מתוצרת סומואה מדגם 615-D. הוא הורכב אח"כ גם באוטובוסי סויאם-רנו וגם שם נחל כישלון גמור בפריז שלאחריו הוחלף במנועים אחרים, ביניהם גם מנועי מרצדס, אך הללו היו חזקים מדי למרכב שהחל להתפרק.
שאלה לי אליך אביתר
26/11/14 22:07
176צפיות
זכור לי שהליילנדים היו רועשים למדי, מין רעש שנשמע כאילו המנוע רועד כל הזמן כמו מכונית מודל T...
 
לעומתם, הסקניה היה חרישי וכך גם המרצדסים ואוטובוסים אחרים משנות השמונים ואילך.
 
מה ההסבר לכך?  האם מדובר בטכנולוגיה ישנה או בפחות איטום של הרעשים?
 
*ערכתי את ההודעה כי נראה לי שלמרות שמה, אוטובוס סקניה הוא זכר.
מותר לענות?
27/11/14 04:01
129צפיות
ראשית, המנוע של הליילנד לא כל כך רועש... (מנסיון...)
שנית, נראה לי שהתשובה נעוצה במיקומו של המנוע. מנוע תת ריצפתי יותר קרוב למרבית הנוסעים ולכן יותר שומעים אותו. במנוע אחורי הרעש מורגש יותר במושב האחורי ורובו בכלל יוצא החוצה. לכן אגב האוטובוסים עם מנוע אחורי רועשים יותר לסביבה מהטייגר.
הוא דווקא יותר רועש, גם מניסיון...
27/11/14 08:11
88צפיות
ואם תעמוד בחוץ, תשמע אותו חזק יותר.
תודה רבה בני, אולי הרעש הוא מטעה ומדובר יותר ברעידות יותר
28/11/14 00:32
39צפיות
חזקות שגורמות לאפקט פסיכולוגי של רעש חזק יותר?
המנוע בליילנד הוא תת רצפתי במרכז השלדה ולכן
27/11/14 08:09
82צפיות
הוא נשמע חזק בכל מרכז הרכב. בסקניה ובמרצדס ומאן המנוע אחורי ולכן בחלק הקדמי הוא כמעט ולא נשמע - חרישי יותר. גם מדובר בטכנולוגיה בליילנד הרבה יותר ישנה ובמנוע רעשני יותר והרבה יותר מזהם ללא ציון יורו בכלל כידוע. מבחינת איטום ובידוד - להערכתי הליילנד עדיף. פעם היו אוטמים כמו שצריך. כיום זה גומיות שאחרי כמה שנים גם מתפוררות. בליילנד היה איטום של פח עם גומיות ועם חיזוקי ברגים. כיום גם שיטת הבנייה שונה ואין שלדה לרכב כמו בעבר. כיום כל האוטובוסים הם אינטגרלים בניגוד לעבר. זו גם הסיבה שהמרצדס או הסקניה יתקשו מאוד בנסיעה בחולות (כריות אויר שאינן מתאימות לדרכים קשות בניגוד לעלי קפיצי הברזל המאסיביים אצל הליילנד).
זה מסביר את זה - בתור חנון, תמיד ישבתי מקדימה...
28/11/14 00:34
42צפיות
האמת שאהבתי להרגיש שאני מסתכל על הכביש מהחלון הקדמי.
 
תודה על ההסברים. כמו שכתבתי לבני, נדמה לי שלליילנדים היו ויברציות חזקות שאולי עשו אפקט של רעש יותר מהרעש עצמו.
אתמול נסעתי באוטובוס דולף של דן...,
27/11/14 04:43
160צפיות
זהו 90-929-01 שיצא אתמול ב-09:02 מהתמח"ת בקו 52,וירדתי ממנו במגדלי-קונקורד בין ר"ג לב"ב,רוב הדרך הוא דלף בצדו השמאלי באמצע,גם כשהיתה הפוגה בגשם והברד.
רציתי להעלות את תמונתו כאן אבל לאחרונה התמונות לא עולות לי בממשק החדש של הפורומים,ול--משוב לא ממש יש מענה לבעיה.
90-929-01 / דן
הודעה זו מכילה תמונות
27/11/14 13:49
180צפיות
קו 52 אתמול,בדרך בן-גוריון בגבול רמת-גן ובני-ברק,זהו האוטובוס הדולף בתוכו,בזמן הגשם ואחריו.
אוטובוס דולף
º
נסעתי אתמול או בשלישי במפרקית 525 וגם בה הייתה דליפה מהתקרה
27/11/14 17:43
59צפיות
º
קורה גם במשפחות טובות.
29/11/14 19:19
11צפיות
? שרשור הכוונה ומודיעין 26/11
26/11/14 00:00
14צפיות
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות
בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
º
להגיע מברודצקי רמת אביב לזבוטינסקי בני ברק
26/11/14 13:37
18צפיות
º
33 דן מאיינשטיין פינת ברודצקי לבן גוריון פינת ז'בוטינסקי.
26/11/14 22:23
9צפיות
º
בקשות ושאלות (לא הכוונה)
46תגובות
25/11/14 21:15
52צפיות

(המשך...)
ח'ברה: על איזו סופה מדברים הערב???
84תגובות
25/11/14 20:03
467צפיות
האם יתכן שהחזאים עושים את עצמם? בירושלים לא ירדה היום אפילו לא טיפת גשם אחת...
אין כמעט רוח, אין עננים בשמיים וגם לא קר בחוץ....
האם יתכן שהחזאים התבלבלו עם התאריכים או אולי הם מתכוונים לסופה אחרת בארץ אחרת?
היום היתה שמש נהדרת כמעט כל היום בירושלים ודוד השמש התחמם...

(המשך...)
האם יתכן שהחזאים עושים את עצמם? בירושלים לא ירדה היום אפילו לא טיפת גשם אחת...
אין כמעט רוח, אין עננים בשמיים וגם לא קר בחוץ....
האם יתכן שהחזאים התבלבלו עם התאריכים או אולי הם מתכוונים לסופה אחרת בארץ אחרת?
היום היתה שמש נהדרת כמעט כל היום בירושלים ודוד השמש התחמם חזק מאוד כמו בקייץ....
האם יתכן שלא תהיה סופה בירושלים?
מוזר מאוד מה שקורה כאן.....אולי ירושלים שייכת לארץ אחרת??
הקמת גשר בן דור להארכת תוואי הרכבת הקלה
הודעה זו מכילה תמונות
25/11/14 16:24
744צפיות
שלט המוצב בשדרות הרצל בכניסה לחניון אגד.
º
אפשר נ"צ?
25/11/14 17:53
92צפיות
º
218927.632673
25/11/14 18:23
111צפיות
º
25/11/14 18:52
41צפיות
º
25/11/14 19:10
45צפיות
º
עלו עליך...
25/11/14 19:57
67צפיות
שמתי את זה ב־OSM לפני זמן מה, להלן קישור
25/11/14 22:14
223צפיות
º
תודה! עכשיו אני מבין שזה ההמשך הישיר של השלוחה לכפר שאול.
26/11/14 01:25
70צפיות
º
גבעת שאול
26/11/14 09:16
55צפיות
º
הצלם בשלט מהפורום, נכון?
25/11/14 19:12
89צפיות
לפי הקסדה זה בועז
25/11/14 19:14
159צפיות
אבל האמת היא שזה אמור להיות מודד, לא צלם.
º
אוייש אתה הורס את כל הכיף
25/11/14 19:24
57צפיות
זה לא סותר...
25/11/14 20:09
119צפיות
תסתכלו טוב:בועז דווקא עומד מאחורי המריצה,בודק במצלמה איך יצאו התמונות
הודעה זו מכילה תמונות
25/11/14 21:25
201צפיות
אני בחרתי בצרות של אחרים.
º
מעניין! אז שם יעבור התוואי ואז לרחוב לורך?
26/11/14 13:36
63צפיות
|*|נפתח פורום תרבות סין|*|
25/11/14 14:32
9צפיות
|גלובוס| אוהבים אגרול, ג'קי צ'אן ודרקונים?
אנו מזמינים אתכם לבקר בפורום החדש בתפוז-תרבות סין!
בפורום תוכלו לדון בסין, בתרבות הסינית ובהשפעתה על העולם שלנו, על ביקור במדינה, ממשק עם תושביה, פעילות עסקית ומגע עם אנשי העסקים המקומיים, וכמובן בשפה הסינית ובלימוד שלה.

אתם מוזמנים להיכנס לפורום כבר עכשיו:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...

גלישה מהנה! |תפוז|
? שרשור הכוונה ומודיעין 25/11
25/11/14 00:01
22צפיות
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות
בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
נסיעה מלוד לפתח תקווה , קרית אריה , דרך אם המושבות
25/11/14 11:14
51צפיות
בוקר טוב ! מהיא דרך מהירה להגיע לפארק האזורים בפתח תקווה. צריך להגיע למקום ביום שישי ,עד שעה 8:30 בבוקר.
יום נעים , ותודה מראש .
º
רכבת מלוד לתחנת פ"ת קרית אריה(יש לבצע החלפה באחת מתחנות ת"א)
25/11/14 12:06
21צפיות
יש את 244 אגד מלוד למחלף גהה, משם 38 דן או 136 של קווים
25/11/14 22:49
22צפיות
לפארק אזורים עצמו או הליכה ברגל דרך רחוב היצירה.
 
רכבת לתחנת קרית אריה לא תעזור לך כי אין מתחנת הרכבת בקרית אריה קשר משלים באוטובוס לפארק אזורים.
244 ו 136 לא פועלים בימי שישי
25/11/14 23:11
34צפיות
אני לא עניתי על שאלת ההכוונה כי למען האמת בימי שישי הקישור בעייתי מאוד.
התחשק לי לכתוב - "ברכב פרטי"...
 
ואגב, בימים רגילים בבוקר דווקא יש קישור בין תחנת הרכבת קרית אריה לאזור פארק אזורים - קו 46.
טוב...הצעת התח"צ הכי ריאלית ליום שישי היא כזו:
25/11/14 23:37
34צפיות
ליסוע עם 249 של אגד מלוד עד התחנה המרכזית בפתח תקוה.
מהתחנה ברחוב אורלוב מערבית לתחנה המרכזית (צריך לחצות את רחוב בר כוכבא) לקחת את קו 27 של קווים עד התחנה האחרונה שלו (מסוף החרש) ומשם ללכת ברגל לפארק אזורים.
אפשרות אחרת היא ליסוע מהתחנה המרכזית עם קו 1 או קו 51 של דן, 164 של אגד או 641 של קווים עד ז'בוטינסקי פינת היצירה ומשם ללכת ברגל עד לפארק אזורים, הליכה ארוכה יותר מאשר ממסוף החרש, אבל זה עדיף על אוטובוס נוסף.
התדירות של 249 ו 27 די נמוכה ולכן יש לבדוק זמנים ב www.bus.gov.il.
וכן, יש גם את האפשרות ללכת ברגל מתחנת הרכבת קרית אריה עד לפארק אזורים.
כל האפשרויות די גרועות אבל זה מה שיש בימי שישי.
בעצם יש לי הצעה טובה יותר:
25/11/14 23:54
25צפיות
לרדת מ-249 בצומת גנים ולקחת משם את קו 7 או 27 של קווים עד למסוף החרש. ל-7 ו-27 יחד יש תדירות סבירה.
2 הכוונות
25/11/14 19:03
52צפיות
משדרות ירושלים 15 תל אביב לדרך בן צבי 84  תל אביב ומשם לצומת עלית רמת גן..
איזה אוטובוסים לקחת ואיפה לרדת? תודה רבה..
תשובות-
25/11/14 19:59
41צפיות
אני מניח שאתה צריך להגיע לבית פנורמה (דרך בן צבי 84).
אמנם יש קו ישיר משד' ירושלים לשם - קו 11, אבל תדירותו מזעזעת לכל הדעות (45 דק'). עם זאת, אם יש לך אפליקציית זמן אמת , ואתה יודע שהוא מגיע - עלה עליו. מה גם, שזו אחת התחנות הראשונות של הקו, כך שאפשר לקחת מרחב ביטחון של כמה דק' משעת היציאה שלו ממסוף כרמלית כדי לחכות לו.
אפשרויות אחרות כוללות כל מיני מעברים שמאריכים את הדרך מבחינת המסלול, כיוון שאין כמעט קו שפועל על כל ציר בן צבי למעט קו 11. אם תרצה לשמוע , נשמח לפרט בהמשך. (למשל לנסוע עם 1/42/83/142 עד שד' הר ציון ולהחליף בכיוון ההפוך ל126/189/289)
 
מבית פנורמה לצומת עלית - ניתן להמשיך עם 189/289/96/163/201 תחנה אחת לצומת חולון, ומשם לקחת 75/76 ישירות לצומת עלית - עם זאת, הקווים האלו פועלים רק בבוקר בכיוון זה (76 עד הצהריים). אפשר גם לקחת 71/171/271/274 עד בית קלקא ומשם להחליף בהרבה קווים שמגיעים לצומת עלית - 1/40/42/50/51/68/169/240/641
 
º
חוץ מקו 11...מה עוד האפשרויות?
25/11/14 21:38
13צפיות
שתי דרכים -
25/11/14 23:56
27צפיות
נסיעה עם 1/42/83/142 עד שד' הר ציון (תמח"ת) ואז לעבור צד ולקחת 189/289/126 עד אבו כביר/תל גיבורים שנמצא לא רחוק מבית פנורמה.
אפשר גם לנסוע גם עם 25/125 עד העליה/פלורנטין , לעבור צד ולקחת 72/172/129/19/119 עד תל גיבורים / בית פנורמה.
כמה זמן נסיעה מתמח"ת פ"ת לתמח"ת ת"א דרך ז'בוטינסקי?
24/11/14 21:54
115צפיות
אחרי שסגרו את נת"צ (נתיבי תחבורה ציבורית) אז כמה זמן נסיעה מתחנה מרכזית פ"ת לתחנה מרכזית ת"א דרך ז'בוטינסקי? זה באמת כל כך גרוע?
אם כן , נוסעים יעשו משהו בקשר לזה למשל כמו להפגין וזה..? או שהם מעדיפים לסבול בשקט?
לדעתי צריך להפוך את ז'בוטינסקי לכביש לתחבורה ציבורית בלבד...
או שיהיה קו חדש מפתח תקווה שיסע לתל אביב דרך אלוף שדה ולא דרך ז'בוטינסקי הקדוש
אי אפשר להפוך את ז'בוטינסקי לכביש לתחבורה ציבורית בלבד
24/11/14 22:27
123צפיות
זה אמנם חלום רטוב של מספר אנשים, אבל זה לא מעשי בעליל.
כאשר הקו האדום יתחיל לפעול, יהיו בציר ז'בוטינסקי (בפ"ת) או מתחתיו (בבני ברק וברמת גן) מסלולים לתחבורה ציבורית בלבד.
עד אז הציר הזה יהיה עמוס גם עבור התחבורה הציבורית, אם מתעקשים להשתמש בו כציר כמעט יחיד לקישור פ"ת ללב גוש דן.
ובעתיד הקרוה הוא אף יהיה עמוס יותר ממה שהוא היום, בגלל שבמהלך העבודות על הקו האדום יצטמצם מספר הנתיבים.
º
זה מה שאמרו על יפו בירושלים, לא אותו סדר גודל אבל קרה.
24/11/14 22:30
54צפיות
לא דומה בכלל. ז'בוטינסקי הוא ציר ברמת מרכזיות וחשיבות
24/11/14 22:57
96צפיות
של דרך ההסתדרות במפרץ חיפה, של דרך ההגנה ורחוב העצמאות בחיפה, של דרך נמיר ודרך בגין בתל אביב ויותר משדרות רגר בבאר שבע או רחוב אחוזה ברעננה למשל.
זה ציר מטרופוליני מרכזי.
לרחוב יפו בירושלים לא הייתה אותה חשיבות תחבורתית כפי שיש לצירים הללו. הוא רחוב עירוני מרכזי, אבל הוא לא עורק תחבורתי מטרופוליני מרכזי.
ציר ז'בוטינסקי הוא קו פרשת מים תחבורתי בשלוש ערים.
הקו האדום? הכוונה לרכבת קלה?
25/11/14 08:00
70צפיות
הקו האדום? הכוונה לרכבת קלה?
קווים חדשים בחברת קווים
24/11/14 14:52
192צפיות
ב-1/12/14 יהיו שני קווים חדשים
1) קו 13 נתניה
2) קו 159 רמלה-באר יעקב-תל אביב
פרטים נוספים ראו באתר
קו 159 ייצא מרמלה דרך באר יעקב ואז דרך ציר המסגר לרכ. מרכז
24/11/14 15:43
132צפיות
מה שלא ברור בפירוט המסלול באתר קווים, זה איך הוא ימשיך מבאר יעקב לת"א.
º
דווקא 159 ? הרי אגד מפעילה קו עם מספר כזה מפ"ת לצריפין
24/11/14 20:56
82צפיות
º
נו ברור, היתה התלבטות בין 159 ל-249, בסוף בחרו ב-159...
25/11/14 21:13
29צפיות
º
25/11/14 23:47
10צפיות
º
26/11/14 08:30
11צפיות
? שרשור הכוונה ומודיעין 24/11
24/11/14 00:00
18צפיות
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות
בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
איפה החניה ליד בלינסון חינם בשעות הבוקר?
24/11/14 00:15
33צפיות
״מאחורי בית החולים״ ? איזה רחוב?
ברחובות צה"ל, דגניה, ארלוזורוב ובקפלן בחלק הדרומי שלו.
24/11/14 00:57
42צפיות
כל רחוב צה"ל הוא בחינם. רחוב קפלן חינם במקטע שבין הצומת עם ארלוזורוב לבין דגל ראובן. דגניה חינם וארלוזורוב עצמו חינם.
 
ברחוב צה"ל בחלקו יש סימון כחול לבן
24/11/14 21:06
12צפיות
ועלולים לקבל דוח עיריה. בנוסף חלק מהרחוב מסומן כחניית דיירים בשעות הערב.
איך מדיעים מאיירופורט סיטי לראשון?
24/11/14 06:16
49צפיות
אני צריכה מחר להגיע לרח; התזמורת 30 ברשל"צ בשעה 12:00 מאיירפורט סיטי או לחזור - איך ניתן להיע, ומה יהיה זמן הנסיעה?
אין אופציות וואוו, אבל אלו האפשרויות:
24/11/14 10:48
61צפיות
1. מצומת אל על 475 של קווים עד ליהוד, יש לרדת ברחוב העצמאות פינת וייצמן ומשם להמשיך עם 138 של קווים. מ138 יש לרדת בראשון לציון ברחוב ההסתדרות (תחנת בית המשפט). לאחר הירידה מהאוטובוס יש להמשיך בכיוון הנסיעה של האוטובוס אל הצומת הקרוב, שם לפנות שמאלה לרחוב חומה ומגדל ומיד ימינה דרך השביל שמוביל לרחוב התזמורת.
 
יש בשעה 11:15 קו 138 שמתחיל את המסלול שלו בתוך יהוד. הוא יגיע להעצמאות וייצמן תוך 5 דקות.
 
לגבי חזרה, זה תלוי מתי את רוצה לחזור. בשעות ספציפיות יש את קו 330 של אפיקים שעובר במרכז ראשון (רחוב הרצל, המרכזית הישנה וכו') ונוסע ישירות לצומת אל על. יש 330 שיוצא בשעה 12:20 מאשדוד, לוקח לו כשעה להגיע לראשל"צ. אם את רוצה להשתמש באופציה הזו, עלייך לסוע עם קו 17 של אגד ולרדת ממנו או במרכזית הישנה, שם מרחוב הרצל את ממשיכה עם 330. אפשר לנסוע מהתזמורת למרכזית הישנה גם בקו 5 אבל הוא עושה סיבובים בדרך (מה שכן, אם פספסת את 17 ו5 מגיע, עלי על 5).
 
מרחוב חומה ומגדל אפשר לנסוע עם 129 דן המהיר למצבה בראשל"צ ושם להחליף ל330 מהרצל. ומההסתדרות אפשר גם לנסוע עם 138/139 של קווים ולרדת מהם ברחוב הרצל ולהחליף ל330 או לחילופין לנסוע עם 138 ליהוד ושם להחליף ל244/268 אגד ו475 של קווים.
º
תודה
24/11/14 13:45
11צפיות
ושאלה נוספת...
24/11/14 13:49
36צפיות
איך אוכל להגיע בבוקר לכתובת (התזמורת 30 ראשון לציון) מאיזור רכבת מרכז בת"א או מעזריאלי?
173 אגד, יוצא ממסוף האוטובוסים של אגד ברכבת מרכז
24/11/14 15:47
31צפיות
עובר גם בעזריאלי.
 
אם כי, מקרית שדה התעופה עדיף לך לנסוע עם קו 500 של קווים (מצומת הכניסה לקרית שדה התעופה המכונה גם צומת כפר טרומן), את יורדת ממנו במחלף לה גווארדיה, שם את ממשיכה ישר עם כיוון הנסיעה של האוטובוס לצומת המרומזר עם המסגר, עוברת לצד השני של המסגרת ופונה ימינה לתחנת האוטובוס הקרובה ממנה את עולה על 173.
 
לו"ז קו 500 ולו"ז קו 173 נמצאים באתר www.bus.gov.il (באתר זה צומת הכניסה לקרית שדה התעופה נקרא "כפר טרומן - הכניסה לקרית שדה התעופה).
האם יש מוניות שירות מתל אביב או חולון לנתב"ג ביום שבת?
24/11/14 11:34
90צפיות
הטיסה שלי יוצאת ב19:45 בערב ולא מצאתי קווי אוטובוס שמגיעים בזמן.
במידה וכן, מהיכן הן יוצאות ומה עלות הנסיעה?
 
תודה מראש :)
אין בכלל. אתה יכול לנסוע עם 821 אגד ממרכזית ת"א
24/11/14 13:47
95צפיות
הראשון שיוצא כבר בשעה 16:00. אתה יורד ממנו בהוד השרון או בצומת רעננה מרכז (הוד השרון החל מכיכר הנשיא), וממשיך בכיוון ההפוך עם 947 אגד שהראשון יוצא מצומת רעננה מרכז ב17:40.
 
קו 947 מביא אותך לצומת אל על, משם תצטרך להסתדר או על ידי הליכה לטרמינל 2 או טרמינל 1 ומשם בשאטל של רשות שדות התעופה לטרמינל 3 או שתעמוד בכניסה, בבידוק הביטחוני ותבקש טרמפ לטרמינל 3 ממי שעובר.
 
הנסיעה הבאה של 821 שיוצאת ב17:00 ממרכזית ת"א, לא תביא אותך בזמן להוד השרון ותפספס את 947.
 
אחרת זו רק מונית ספיישל מחולון לנתב"ג.
º
התזמון המוצע יצירתי אבל לא מתאים - מונית ספיישל זה הפתרון
24/11/14 22:15
33צפיות
מתאים, מתאים. הוא לא היחיד שמבקש להגיע לנתב"ג בשבת.
24/11/14 22:18
53צפיות
כל מי שהצעתי לו את האופציה הזאת ועשה אותה, היה מרוצה בסך הכל כי החיסכון הכספי לא קטן.
לא מתאים במקרה הזה, כי לטיסה צריך להגיע 2-3 שעות לפני זמן
24/11/14 23:05
48צפיות
ההמראה. וזה עוד בלי להתייחס לטרטור עם מזוודות.
זה עצוב, אבל מונית ספיישל היא הפתרון הריאלי היחיד במקרה הזה מלבד רכב פרטי, הודות למקדשי שמירת השבת בתחבורה הציבורית במדינה.
וכמובן שליסוע מחולון לנתב"ג דרך הוד השרון זה די הזוי. במקרה כזה לא צריך להתלבט הרבה  לפני שמשלמים על מונית ספיישל.
ישנה דרך לבטל רב קו סמסטריאלי, מבלי לאבד חוזים אחרים עליו?
23/11/14 22:17
71צפיות
אהלן, שבוע שעבר רכשתי רב קו סמסטיאלי שכנראה אאלץ לבטל בקרוב.
 
באתר אגד, נרשם כי ניתן לבטל הרכישה בתוך 30 יום מיום הקנייה:
http://www.egged.co.il/%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8-81...

עם זאת, נרשם בלינק שצירפתי ונאמר לי ב *2800 שצריך לשלוח את הרב קו עצמו למשרדי אגד. ולכן השאלה היא מה אני עושה עם שאר החוזים שיש לי על הרב קו (כרטיסיות של אגד ושל הרכבת בקווים אחרים). כיצד אינני מאבד אותם?

וכיצד אני מקבל את הכסף חזרה? האם בזיכוי לכרטיס האשראי?
 
תודה מראש לעוזרים,
לפני שאתה מחזיר, גש לעמודת הרב קו של אגד ושל רכבת ישראל
23/11/14 22:21
73צפיות
ושם תזדכה על כל מה שטענת שאינו החופשי סמסטריאלי.
זה מזדכה ישירות לכ.א.? אין דרך פשוט להזכות רק על הסמסטריאלי?
23/11/14 22:26
49צפיות
למה לעשות את זה בצורה כ"כ הפוכה?
 
(ברור לי שזה לא אתה קובע, סתם זה נשמע ממש מטומטם...)
 
אגב, האם כוונתך היא להזדכות על שאר החוזים - או להעבירם לרב קו חדש?
אין לי מושג, מעולם לא טענתי חוזים באשראי.
23/11/14 22:52
46צפיות
ואם ניצלת חלק מהחוזים ברכבת וכרטיסיות באגד, אז קשה לי להאמין שיחזירו באשראי אבל אולי כן, שוב אין לי מושג.
 
כן, זה מסורבל ולא שירותי וגם במוקדי השירות לרב קו יגידו לך את זה. זה המצב הקיים נכון לעכשיו.
 
אתה לא יכול להעביר את החוזים לרב קו חדש כי הם בהנחה של 50% ורק בכרטיס שיש בו חופשי סמסטריאלי או שנתי אפשר להשתמש בחוזים של פרופיל סטודנט מורחב (50% הנחה). אני מתכוון שתזדכה עליהם במקום, הם יורדו לך מהכרטיס ואתה תקבל את הכסף שנשאר בכל חוזה.
לא לא, החוזים נקנו בהנחה של 30% בלבד, בפרופיל סטודנט רגיל
23/11/14 22:56
34צפיות
לפני קניית הסמסטריאלי.

האם זה משנה משהו?
לא משנה שום דבר לגבי בקשת זיכוי.
24/11/14 00:50
43צפיות
אבל לא תוכל להעביר אותם לרב קו אחר סתם כך, ז"א, טכנית אם תנפיק רב קו חדש ברכבת ישראל יוכלו להעביר לך את החוזים של הרכבת שטעונים בו כרגע, אבל לא יודע אם יסכימו כי לאזרח לא אמור להיות יותר מרב קו אחד אישי ובהנפקה אתה מצהיר שאין לך עוד אחד אישי.
 
מצטער בשבילך שזה הולך להיות סתם סאגה על כלום.
בשקט בשקט היום היה יום היסטורי ברכבת ישראל.
23/11/14 21:54
630צפיות
היום, לראשונה בתולדות הרכבת, נפתח קורס נהגי קטרים ישיר אשר נועד להכשיר את הדור הבא של נהגי הרכבת ישירות בחטיבת הנוסעים ללא המסלול הארוך העובר תחילה בחטיבת המטענים.
במחזור 36 חניכים, מתוכם 5 בנות.
בהצלחה לחניכים החדשים וגם לנו...
º
ומה הוועד אומר?
23/11/14 22:06
163צפיות
הוועד בסדר.
23/11/14 22:47
366צפיות
הם קיבלו את הבונוס שלהם, חתמו על חתיכת נייר מסויימת והכל בא על מקומו בשלום.
מדהים. התנהגות מאפיונרית טיפוסית.
24/11/14 01:41
251צפיות
ואם הם לא יקבלו את הבונוס, חבל... חבל שמשהו יקרה לרכבות.
אני לא יודע במה אתה עובד
24/11/14 04:06
256צפיות
אבל כל הכבוד לוועד, בסוף העובדים נהנים ולא נזרקים לרחוב בפנסיה ,מעניין מה אתה היית עושה במצב דומה ?.
 
לקרוא לכולם מאפייה זה לא לעניין ,אין פה מהות.
עם פנסיה כמו שלהם... לא הייתי קורא לזה להיזרק לרחוב..
24/11/14 07:39
189צפיות
אלא אם מדובר על רחוב יוקרה.
 
על מה הכבוד לועד?
24/11/14 15:26
181צפיות
לא הייתה פגיעה בתנאים או בשכר של העובדים הקיימים. הם פשוט דרשו דמי חסות כדי לאפשר מהלך ניהולי שלא קשור אליהם בכלל. בכל מקום אחר שבו עובד מציב תנאים למנהל העובד עף החוצה על טיל.
º
מאיפה אתה מביא את המידע הזה?
24/11/14 19:24
87צפיות
ממך.
24/11/14 21:24
120צפיות
איך עוד אפשר להבין את הביטוי : "הם קיבלו את הבונוס שלהם, חתמו על חתיכת נייר מסויימת והכל בא על מקומו בשלום" ?
 
אז הבנת אותי לא נכון.
24/11/14 22:45
147צפיות
בהסכם הבטיחות האחרון שעליו חתומה גילה אדרעי, ישנו סעיף שמדבר על קורס הנהגים הישיר ועפ"י ההסכם כל נהג מטענים שנכנס לרכבת עד לשנה מסויימת (לא זוכר כרגע), יכול בכל שלב לצאת לקורס נהגי נוסעים.
נהגי מטענים שהתקבלו משנה מסויימת (שוב לא זוכר אבל משהו מהשלוש השנים האחרונות), חתמו במעמד כניסתם לחברה על כך שהם לא יצאו לקורס נהגי נוסעים אלה יעודם להיות נהגים בחטיבת המטענים.

לפני שנה ההנהלה ביצעה סקר בין כל נהגי המטענים ובדקה מי מעוניין לצאת לקורס נוסעים, כמעט 100% סירבו!!!
אי לכך התקבל האישור לפתוח קורס נוסעים ישיר.
כיום, במידה ויהיו מספיק נהגי מטענים שירצו לצאת לקורס נוסעים ובמקביל תהיה דרישה לכך, יפתח כזה קורס.
º
אתה צודק. הבנתי לא נכון. איתך ועם קוראי הפורום הסליחה.
24/11/14 23:16
47צפיות
למה שנהג יסרב לצאת לקורס נהגי נוסעים
25/11/14 10:56
84צפיות
האם במטענים מרוויחים יותר?
לדעתי זה משגה שיוביל לעליה במס' התאונות אבל רק הזמן
24/11/14 08:49
277צפיות
יראה אם צדקתי אם לאו. לא הייתי נותן אחריות כזו ל-41 חניכים מבלי שעבדו 5 שנים על רכבות משא כבדות וקיבלו פרקטיקה בשטח. לי נראה שתהיינה לא מעט תאונות עקב הרעיון הזה של קפיצה היישר לנוסעים.
הייתי מעביר את נהגי המשא העכשוויים לחטיבת הנוסעים ואילו את החניכים החדשים למשא במקומם.
הזמן יגיד את שלו.
24/11/14 12:42
212צפיות
גם לי יש הסתייגויות בענין אבל זה עובד באירופה, אז נראה.
ברור לחלוטין שהנהגים הללו לא יקבלו הכשרה מקיפה ומעמיקה כמו נהגי רכבות במדינות אחרות שבשמם לא אנקוב כרגע, אבל היי - גם שם לא חסר תאונות ואף יותר.
º
אני איתך בגישה זו !
24/11/14 12:45
73צפיות
In the UK
24/11/14 19:50
149צפיות
passenger train drivers- and underground train drivers- are being trained directly as drivers, and there is no requirement to drive freight trains first.
 
If there are concerns re: professional competence of newly qualified drivers, maybe the answer should be more rigorous training and supervision [smile].
 
regards
 
Yoram
 
אני עדיין חושב שצריך קודם לעבוד על משא:
25/11/14 09:01
82צפיות
משא הרבה יותר קשה ומפרך. כמו שכתבתי לעמית: "קשה באימונים (משא) - קל בקרב (נוסעים)".
צריך גם לדעת לנהוג על קטרי G26 לסוגייהם למקרה שיצטרכו יום אחד קטר כזה לנוסעים (כמו בקרונות פוש-פול אלסטום) אם יהיה מחסור בקטר. בכל מקרה לדעתי חובה על כל נהג ברכבת לקבל הכשרה לכל סוגי הקטרים, כולל G12 שמהם קיימים עדיין תשעה.
º
האם נהיגה ברכבת משא דורשת פחות מיומנות?
24/11/14 23:05
69צפיות
התפעול שונה
24/11/14 23:47
141צפיות
בעוד שרכבת משא ורכבת נוסעים נעות על אותה המסילה, אופן ההבנה של הרכבת מצד הנהג שונה לחלוטין בין סוגי הרכבות.לא נכון לומר או למדוד את צורת הנהיגה בכמות המיומנות אלה למדוד זאת בסוג במיומנות.רכבות משא מאופיינות במשקל גבוה ולכן צורת הנהיגה של הנהג תהיה מושפעת מגורמים שונים כגון שיפוע המסילה(עליות וירידות) וכתוצאה מכך תהיה מושפעת מהירות הנהיגה אשר נמוכה יותר. רכבות נוסעים קלות, מהירות ואינן מושפעות משינויים טופוגרפית כמו רכבות המשא. אתה יכול לנסות ולדמיין את עצמך נוסע ברכב משפחתי בעליות של סדום ולאחר מכן מבצע את אותה הנסיעה במשאית כבדה.
º
מסכים איתך 237% מתוך 100% אפשריים!
25/11/14 09:03
55צפיות
מדבריך אני מבין שאין סיבה שתהיה שלביות
25/11/14 18:14
61צפיות
וההכשרה צריכה להיות ספציפית לכל סוג ציוד בלי קשר לוותק.
תשובה לעמית...
25/11/14 19:28
75צפיות
בתגובתי הקודמת, עניתי לך על השאלה האם המיומנויות בהפעלת סוגי רכבות שונות, שונות אחת מהשניה.
 
בתשובתי לא התכוונתי לרמוז או לכוון לגבי אופן ההכשרה.
 
רכבת ישראל לא המציאה את הגלגל ובטח לא את שיטת הקורס הישיר. 
 
ברכבת נותנים מענה לבעיה של הגדלת כמות רכבות הנוסעים בשנים האחרונות ולא היה מנוס מלפתוח קורס ישיר לנהגי נוסעים.
 
בהרבה מדינות בעולם כך זה עובד ואני בטוח שהיו לא מעט התיעצויות עם חברות רכבות מהעולם לגבי אופן הכשרת נהגי נוסעים ללא עבר כנהגי מטענים.
 
אני באופן אישי לא מכיר משהו אחר. למדתי ועברתי את ההכשרה הישנה ואני מודה על כך. הזמן והניסיון לימדו אותי המון דברים שלא לומדים באף מקום אחר.
 
אני עדיין מאמין שנהג טוב נבנה עם השנים ואין תחליף לניסיון..
 
אבל.....
 
אנו יכולים לראות כיצד מכשירים טייסים בשלוש שנים, כלומר האפשרות להכשיר בזמן נתון אכן קיימת.
 
כדי להצליח בכך, כל השלבים של הקורס החל מהאיתור, דרך הלימוד העיוני והמעשי חייבים להיות ממוקדים ולהעשות בצורה נכונה.
 
כל דילוג או אי הצלחת שלב מסויים, יגרע מכושרו של הנהג העתידי.
 
לכן, אני כן מאמין שזה אפשרי אך תמיד אעדיף את ההכשרה ה"ישנה".
 
איך יהיו הנהגים????
 
ימים יגידו....
ידוע לך (או לכל מומחה אחר בפורום) על שיטה דומה בחו"ל?
25/11/14 20:16
62צפיות
ידוע לך על עוד מדינות שבהן נהגי רכבות נוסעים צריכים לצבור ותק על רכבות משא?
º
מאמא ראשה
25/11/14 20:47
33צפיות
הרבה יותר מיומנות - "קשה באימונים - קל בקרב".
25/11/14 07:58
88צפיות
האימונים הן רכבות המשא, הקרב הוא רכבות הנוסעים.
º
מי יכשיר את נהגי הרכבות המאספות?
24/11/14 11:33
98צפיות
º
כעובדי קבלן או עובדי חברה?
24/11/14 13:17
75צפיות
º
עובדי חברה, כמובן!
24/11/14 19:25
51צפיות
אני חושב שמישהו פה אמר שמדובר במערכת מטען שמסיעה גם נוסעים.
25/11/14 03:01
85צפיות
 
טוב שעם פתיחת הקווים החדשים והמעבר לחשמל המערכת עוברת להיות מערכת נוסעים שיש עליה גם מטען.
 
למערכת נוסעים מתוגברת יש כמובן צורך בנהגי רכבות נוסעים, וטוב שמבטלים את הפירביליגיה הפאודלית הזו שנהגי הנוסעים מגיעים מהמטען - שדורש סט יכולות אחר לחלוטין ויכולת להתמודד עם משקלים שפשוט אין ברכבות הנוסעים.
התקדמות רצינית
25/11/14 10:46
110צפיות
אני לא חושב שתיהיה עליה בתאונות היום הכל ממוחשב כך שגם אם תיהיה טעות אנוש שיכולה להיות גם אצל אדם בעל ניסיון של x שנים שעבד במסע לפני כן
º
מה כוונתך ״הכל ממוחשב״?
25/11/14 14:34
49צפיות
שהרכבות היום
25/11/14 15:12
90צפיות
מחוברות למערכת מיחשוב כך שגם אם משהו משתבש המחשב יכול להתריע
בבקשה הסבר את עצמך...
25/11/14 15:43
94צפיות
אתה רושם משפטים כלליים מאד כגון "מערכות מחשוב" או ש"משהו משתבש המחשב יכול להתריע"
 
על איזה מערכות מחשוב אתה בדיוק מדבר? 
 
הדיון התחיל בזה שטענת שגם נהג מנוסה יכול לבצע טעויות אנוש ועל כך אני מסכים , אגב כל אדם בכל מקצוע יכול לטעות!
 
מעבר לכך, לומר שהכל ממוחשב זה משהו כבר מידי וכללי כדי לומר זאת.
 
נכון שיש מספר מערכות אשר תפקידן לשמור על בטיחות הרכבת מפני טעויות אפשריות של הנהג אך מכאן לומר שהכל ממוחשב זה נשמע גדול מידי.
 
מערכות הבטיחות של היום הן בדיוק אותן מערכות הבטיחות שהיו כאשר התחלתי לנהוג ברכבות לפני 15 שנה ודבר בהן לא השתנה, אז מה כוונתך שהיום הכל ממוחשב?
 
על אילו מערכות את בדיוק מדבר?
צ'מע
25/11/14 15:51
86צפיות
אני לא יודענב100% לומר לך איך בארץ אבל באירופה בגרמניה בעיקר בעת סכנה המחשב ברכבת גורם לכך שהיא תעצור באופן בטוח בכדי למנוע פגיעה באדם או רכוש.
וזה נוכחתי להרגיש לצערי פעמים
איזה מחשב, איזו מערכת?
25/11/14 16:02
86צפיות
איזו סקנה? נמק ופרט. ואז אולי נוכל לעזור.
זה כבר אני לא יודע לומר
25/11/14 16:34
88צפיות
אולי תמצא על זה מידע באינטרנט
אה אולי. לא חשבתי על זה.
25/11/14 19:08
78צפיות
איציק, אתה יכול לחפש קצת באינטרנט? למה אין לנו מושג...
אני יכול לתת תשובות בעצמי
25/11/14 19:17
89צפיות
רק צריך לדעת מהן השאלות...
º
יש לך דרישות גם כן...
25/11/14 19:24
44צפיות
קטרים חשמליים
25/11/14 21:39
111צפיות
עכשיו צריך לחשוב ללמד הנע חשמלי
עמוד פייסבוק חדש להעלאת מודעות לקרינה בתחבורה
45תגובות
23/11/14 16:25
297צפיות
חשוב להפיץ כדי שכמה שיותר אנשים ידעו לא להשתמש בטלפון בזמן הנסיעה!

(המשך...)
חשוב להפיץ כדי שכמה שיותר אנשים ידעו לא להשתמש בטלפון בזמן הנסיעה!
בחזרה לפורום
האזור שלי בפורום