בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לפורום ``תחבורה ציבורית``

שעות הפעילות:
ימים א`-ה` - כל היום
ו` וערבי חג - כל היום
שבת - כל היום

בפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד.

אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה במנות האוכל במטוסי אלעל.

* לא לשכוח לענות על הסקר - מי שמצביע משפיע

מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הדקו חגורות ושתהיה נסיעה טובה,
מודיעין (i) לשרותכם.

‬ שרשור הכוונה ומודיעין 04/03
04/03/14 00:02
26צפיות
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
למגדלי התאומים
04/03/14 09:48
63צפיות
שלום,
אני רוצה להגיע למגדלי התאומים ברמת גן, אני מגיעה ברכבת מה הדרך הכי טובה?

תודה רבה לכל העונים!
רכבת מרכז והליכה
04/03/14 09:56
59צפיות
יש לרדת בתחנת רכבת מרכז, ולצאת לכיוון רמת גן (שמאלה כשעולים מהרציף), יוצאים לז'בוטינסקי לכיוון צומת עלית וממשיכים מעט ישר (מזרחה), עד שמגדלי התאומים (ז'בוטינסקי 33 דומני) משמאלך. עניין של 10-12 דק' הליכה בסה"כ.
שמאלה כאשר עולים בדרגנוע/מדרגות בלבד.
04/03/14 22:26
18צפיות
למי שעולה במעלית, צריך לפנות ימינה אם זכרוני אינו מטעה אותי.
מפרדס חנה למכון אדם מילא
04/03/14 13:34
43צפיות
רחוב תבואת הארץ 3 תל אביב,
תודה
אם נוח לך להגיע ברכבת
04/03/14 17:00
36צפיות
אז יורדים בתחנת ת"א אוניברסיטה ולוקחים קו 89 או 22 משדרות רוקח מול תחנת הרכבת.
ואם מגיעים לתל אביב באוטובוס
04/03/14 17:01
26צפיות
אז יורדים בתחנת שיכון בבלי (דרך נמיר/יהודה המכבי), חוצים את דרך נמיר ולוקחים 89 או 22.
º
תודה איליה
04/03/14 18:59
8צפיות
מצומת עלית/בורסה
04/03/14 15:37
64צפיות
לגני התערוכה איזה אוטובוס מגיע?
אשמח להצעה שלא כוללת את הרכבת..
קו 40. נסיעה הרבה יותר ארוכה מאשר ברכבת
04/03/14 16:59
61צפיות
אבל זה הקו היחיד שמחבר בין שני המקומות.
º
איך יכול להיות שזה הקו היחיד?!
05/03/14 18:31
7צפיות
º
זה קו אחד יותר מדי, כי יש רכבת!
05/03/14 22:33
9צפיות
º
ידוע על עוד קווים?
05/03/14 21:41
6צפיות
º
521 אגד מדרך נמיר - 5 פעמים ביום.
05/03/14 22:01
5צפיות
º
אפשר לבצע החלפות. שאלות נוספות בשרשור החדש.
05/03/14 22:02
5צפיות
קו 380 לבאר שבע
04/03/14 23:17
34צפיות
עד כמה הקו עמוס ביציאה שלו ב7:30? כדאי לקחת רכבת בשעה הזאת?
º
ואיפה נמצאת התחנה שלו בארלוזורוב?
04/03/14 23:19
18צפיות
תשובות>>>
04/03/14 23:23
34צפיות
לגבי עומס, אני נתקל בקווים האלו כשהם מגיעים לבאר שבע והם לא עמוסים ברמה של נוסעים בעמידה. הם נכנסים לבאר שבע עם מספר מקומות ישיבה פנויים. ביום ראשון התדירות גבוהה יותר כך שגם אין בעיה.

התחנה של קו 380 נמצאת במסוף האוטובוסים שנמצא ממש מול פתח תחנת הרכבת. ברציף מספר 1 במסוף זה ממוקם קו 380.

הנה תמונה של המסוף כפי שהוא נשקף מפתח תחנת הרכבת: https://www.google.com/maps/place/%D7%A8%D7%9B%D7%...
º
תודה!
04/03/14 23:26
10צפיות
חמסה חמסה חמסה: 89-683 של
03/03/14 18:40
260צפיות
חמסה חמסה חמסה: 89-683 של
דני הצעיר עם דני לידו ביום בו קיבל את האוטובוס ליד. בתמונה 89-683 חדש דנדש לחלוטין לפני כל התלאות שעבר במלחמה בסיני, באפריקה ובגולן. המקום: כיכר פלומר, אפריל 1970.
º
צ"ל: דני הצעיר עם האוטובוס לידו.
03/03/14 18:41
110צפיות
והנתון הבלעדי המוכיח תמיד הכל:
03/03/14 18:44
193צפיות
והנתון הבלעדי המוכיח תמיד הכל:
הנתון שעל-פיו אתם מקבלים מהמגה ארכיון מידע על אוטובוסים שונים בחברות השונות:
ערב טוב ותודה רבה לפרופסור המכובד דני גולדשמידט על התמונות !
אביה.
º
רבה
03/03/14 22:10
15צפיות
‬ שרשור הכוונה ומודיעין 03/03
03/03/14 00:02
30צפיות
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
איך אני מגיע מכיר מסריק בת''א
03/03/14 02:15
53צפיות
לר''ח אריה שנקר  4 הרצליה   פיתוח   לבר דבלין    בין השעות   2 צהריים    עד   4    אחר הצהרים   וכמו כן איך אני חוזר   לכיר מסריק   ב8 בערב    ?
º
קו 90 מרחוב ארלוזרוב לפיתוח
03/03/14 08:34
18צפיות
מראשל"צ להרצליה פיתוח
03/03/14 06:50
41צפיות
מה הדרך הכי קצרה/יעילה להגיע בתחבורה ציבורית מראשל"צ (תחנה מרכזית ישנה) להרצליה פיתוח, רחוב רמת ים 7?
מדובר על יום שישי.
מראשל"צ 274 עד דרך נמיר/פנקס או יהודה המכבי
03/03/14 10:26
30צפיות
ומשם עם 90 לפיתוח
לקו 90 יש כמה תחנות בהרצליה פיתוח
03/03/14 10:35
28צפיות
איזו תחנה הכי קרובה לרחוב רמת ים?
עלייך לרדת בתחנת "מלון השרון".
03/03/14 11:16
32צפיות
ואז לחזור מעט אחורה לרמת ים 7 - מדיקל סנטר.
º
תודה רבה
03/03/14 11:20
6צפיות
שאלה נוספת על קו 90
03/03/14 11:29
28צפיות
האם זה נכון שביום שישי יש רק אוטובוס אחד של קו 90 שיוצא בכיוון ההפוך מהרצליה פיתוח לכיוון ת"א בשעה 6:00?
אם כן, איך ניתן לחזור חזרה ביום שישי, בסביבות 12:00 לכיוון ת"א (ומשם לראשל"צ?)
קו 90 הוא קו סיבובי
03/03/14 11:37
39צפיות
יוצא מתל אביב להרצליה וחוזר לתל אביב.

אז נכון שבבוקר יש נסיעה אחת שיוצאת מתחנת יציאה בהרצליה לתל אביב, אבל בשאר היום יש לך את 90 שמגיע מתל אביב וחוזר.

º
אוקיי. תודה
03/03/14 11:43
10צפיות
בוקר טוב
03/03/14 06:52
42צפיות
אשמח לקבל הכוונה-
אני יוצאת מתחנת רכבת חוף הכרמל בחיפה
ומעוניינת להגיע למוזיאון תל אביב,שדרות שאול המלך.
באיזו תחנת רכבת מומלץ לי לרדת בתל אביב?

המון תודה.
º
רכבת מרכז/ארלוזרוב ומשם עם קו 18 שלוש תחנות
03/03/14 08:35
19צפיות
º
תודה רבה
03/03/14 19:21
3צפיות
כפי שנכתב, יש לרדת ברכבת מרכז אך אפשר ללכת
03/03/14 11:19
31צפיות
גם ברגל ליעד שלך.

במידה ותרצי להשתמש באוטובוס, אני ממליץ לך בחום לרכוש כרטיס הלוך ושוב לרכבת מחיפה לת"א משולב בחופשי יומי לגוש דן. התוספת לחופשי יומי עומדת על 6 ש"ח בלבד וזה פחות מנסיעה בודדת באוטובוס בגוש דן.

את נסיעת השוב ניתן לנצל בכל עת, כולל בכיוון הנסיעה ההפוך מחיפה לת"א.
º
המון תודה על הכול
03/03/14 19:19
5צפיות
מה האפשרויות שלי להגיע מנתב"ג לרמת גן בלילה?
03/03/14 13:53
37צפיות
אני נוחת בנתב"ג ביום ראשון בלילה, רכבת לתל אביב יש כל שעה מחצות.
השאלה אם יש אופציה נוספת במחיר שפוי לדעתכם?

תודה
אם אחרי חצות אז רק רכבת או מונית ספיישל.
03/03/14 14:47
26צפיות
לפני חצות יש גם אוטובוסים.
שוב זקוק לעזרתכם להכוונה מרחובות העיר
03/03/14 14:13
38צפיות
לרחוב החשמל 18 בת"א. יש אפשרות של אוטובוס ויש אפשרות גם ברכבת. מה תאמרו על נסיעה ממש בבוקר מוקדם כדי להגיע בשמונה?
כבר השתנה וצריך להגיע לתבואת הארץ 3, תל אביב,
03/03/14 14:29
21צפיות
מכון אדם מילוא.
º
מתנצל, חוזר לרחוב החשמל.
03/03/14 14:41
14צפיות
אגב, כשלוקחים מונית שירות מרחובות היא איכשהו
03/03/14 14:51
23צפיות
עוברת בסמוך לרחוב החשמל?
יש את 174 (חלופת בוקר) מרחובות עד היעד שלך.
03/03/14 15:10
28צפיות
יש לרדת מ174 בתחנה המרכזית הישנה של ת"א, בתחנת השומרון פינת דרך בגין או בתחנת בגין פינת הרכבת (בית הדר), משני המקומות זה אותו מרחק הליכה.

קו 174 נוסע דרך ראשון לציון, בית דגן וכביש 44 (דרך השבעה - אזור).

יש אופציות מהירות יותר המגיעות ללה גווארדיה פינת המסגר, משם אפשר להמשיך על ידי הליכה ברגל של 10-12 דקות. אלו האופציות:

222 -  נוסע דרך ראשל"צ, צומת בית דגן וההמשך ישר דרך הנתיב המהיר.

277 - נוסע דרך נס ציונה ומחלף של רכבת הראשונים עולה על כביש 431 לכיוון ת"א. ממשיך עם נתיבי איילון לכיוון ת"א.

בחזור יש להשתמש בקו 274 (בהלוך אין טעם לנסוע בו) גם מרחוב המסגר.

עם הרכבת יש להגיע לתחנת ת"א ההגנה ומשם הליכה ברגל של כ-15 דקות.

מוניות השירות מורידות במרכזית ת"א, אני לא יודע מה המסלול שלהן אבל אם כבר 201 של אגד מוריד בהר ציון פינת וולפסון ומשם זה 8 דקות הליכה ליעד שלך. מה שכן אני בכלל לא ממליץ על נסיעה ב201, במיוחד כשכבר יש את 174.
º
174 ומהתחנה המרכזית איזה קו?
03/03/14 15:13
19צפיות
174 נקודה. לא צריך עוד קו. הוא מוריד 4 דקות
03/03/14 15:44
29צפיות
הליכה לרחוב החשמל 18. רשמתי את זה בהודעה הקודמת...
הגעה מרחובות לרחוב השלושה 2
03/03/14 12:05
35צפיות
דרכי הגעה ברכבת
º
רחוב השלושה באיזו עיר?
03/03/14 16:24
11צפיות
מטרונית
03/03/14 14:18
58צפיות
איפה אני מוצאת לוח זמנים של המטרונית 2 ??
º
bus.gov.il
03/03/14 14:42
24צפיות
מירושלים לצומת גלילות סינמה סיטי
03/03/14 15:45
32צפיות
איך הכי טוב, קצר, ומהיר להגיע???
תשובה
03/03/14 16:07
31צפיות
קו 480 לרכבת מרכז ומשם 501/600/601/606 עד לסינמה סיטי
תחבורה ציבורית
03/03/14 16:44
51צפיות
מת'א מרכז למלון טל בירקון
º
קו 55 עד הירקון/נורדאו, שם נמצא המלון
03/03/14 18:41
13צפיות
º
מתחנה מרכזית י-ם לבצלאל? תדירות? (:
03/03/14 20:29
22צפיות
68 אגד. תדירות כל 6-8 דקות בשעות השיא בוקר.
04/03/14 00:45
22צפיות
כל 10 דקות בשעות השפל (צהרים), כל 8-12 דקות בשעות השיא (אחה"צ) וכל 12-15 דקות בשעות הערב. כל 20 דקות החל מ20:00 ועד גמר השירות.

בכיוון ההפוך מבצלאל לתחנה המרכזית, התדירות קצת שונה. החל מהצהרים התדירות עומדת על כל 7-8 דקות. והתדירות ממשיכה להיות גבוהה עד לשעות הערב.
מפרקית סקניה בדרך?
02/03/14 13:07
292צפיות
קראתי כאן באחת ההודעות כי יש מפרקיות סקניה בדרך לאגד. האם למישהו יש מידע נוסף (מתי? כמה? תמונה...)?
מדובר בהיסטוריה קטנה. אחרי שנים (מישהו יודע מתי נרכשה ה0405 הארוכה האחרונה?) בהן נרכשו בארץ רק מפרקיות של MAN (למעט הפיליאס במטרונית)
תודה מראש
75-703-69? זו לא מפרקית, זו עירונית רגילה עם
02/03/14 20:32
266צפיות
מרכב של הארגז, כמו זה שמורכב על שלדת מ.א.ן בשירות מטרופולין.
עכשיו מובן מקור השמועה
02/03/14 22:09
172צפיות
ואני נבהלתי שבאמת הולכות להיות BRT של סקניה...

מישהו יודע מה הפנימי של 75-703-69?
נמוך כניסה=מרכב לא משהו
02/03/14 22:17
158צפיות
נמוך כניסה ולא נמוך רצפה כפי שיש בד"ך לאגד.
מה ההיגיון לעשות שתי מדרגות באמצע האוטובוס?
נראה לי שה 75-703-69 נמוכת רצפה
02/03/14 23:09
135צפיות
כמו שמרכבים עשו עם הפיוניר עבור אגד.
ההגיון בעלות הקנייה והתחזוקה
03/03/14 15:57
147צפיות
יש מבינים גדולים ממני, אך בגדול נמוך רצפה דורש מנוע מיוחד לכל אחד מארבעת הגלגלים כי אין צירים שמחברים בינהם.
נמוך כניסה דורש זאת רק עבור הגלגלים הקדמיים.

מאחר ונמוך כניסה עונה על הדרישות העיקריות (כניסה ויציאה מהירים ונוחים של אנשים, העלאת עגלות ילדים, מקום לכסאות גלגלים, רמפה בדלת האחורית, והוא מספק מספר קטן של מקומות ישיבה ללא צורך לעליית מדרגות  עבור קשישים) נמוך רצפה מלא הוא כבר "הגדלת ראש". ולכן לא מחוייב המציאות.

בעולם מסודר יותר צריך לעשות הבחנה בין קווים חזקים לקווים לא חזקים, ולדרוש את נמוך הרצפה המלא רק בקווים החזקים, היכן שיש לעיתים קרובות עומסים גדולים והיכן שהמושבים בקדמת האוטובוס מתמלאים במהירות. אנחנו עוד לא שם.
אני חושב, ששינוי במתלים ולא במנוע. לגבי ישראל
03/03/14 18:04
97צפיות
ההבדל בנמוך רצפה לנמוך כניסה, לדעתי הוא ביתר מכלולי השלדה. לא במנוע, אלא במכלולים אחרים, ביניהם מערכת המתלים.
עלות הרכישה והתחזוקה של נמוך רצפה מלא, גבוהה יותר מאשר בנמוך כניסה.

עד 2005 האוטובוסים המונגשים היו נמוכי רצפה בלבד."אגד תעבורה", שהחלו לפעול באשכול אשקלון-קרית גת, ביקשו אישור לנמוך כניסה ובעקבות זה, נכנסו לחברה נמוכי כניסה. כעבור מספר שנים נכנסו גם לחברות אחרות (ביניהן "מטרודן", "מטרופולין" ו"קווים"), אוטובוסים נמוכי כניסה, במקום נמוכי רצפה, שהיו קודם לכן ברובן.
השוני העיקרי הוא במיבנה הסרן האחורי
03/03/14 22:24
247צפיות
השוני העיקרי הוא במיבנה הסרן האחורי
בנמוך כניסה הוא סטנדרטי ובנמוך ריצפה הוא מסובך עם המון העברות.
בתמונה, סרן אחורי של מאן נמוך ריצפה.
º
מיכלול העברה צד אחד
03/03/14 22:25
193צפיות
מיכלול העברה צד אחד
º
צד שני
03/03/14 22:33
155צפיות
צד שני
בתמונה מתוך הרשת:
03/03/14 22:36
186צפיות
בתמונה מתוך הרשת:
סרן אחורי "רגיל" , ישר עם ציריות שעוברות יש מהדיפרנציאל ( מבדל) לגלגלים. פחות העברות = פחות מסובך = יותר קל לתצחזוקה = מחיר זול יותר
‬ שרשור הכוונה ומודיעין 02/03
02/03/14 00:02
30צפיות
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
ממרכזית לב המפרץ לאולם הכדורסל ברוממה חיפה
02/03/14 10:26
81צפיות
היי,
צריך עזרה בהכוונה ממרכזית לב המפרץ לאולם הכדורסל ברוממה חיפה.
תודה.
קו 136 הרבה הרבה יותר מהיר מ-123.
02/03/14 10:50
97צפיות
הוא נוסע דרך המנהרה, ואחרי 3 תחנות כבר מגיעים להיכל הספורט. יש לרדת ברחוב הצוללת דקר.
ואפשר גם לקחת 16 או 101 עד הגרנד קניון
02/03/14 11:44
78צפיות
ולהחליף ל-5 או 136, מה שבא קודם.
בהתחשב בכך ש־101 ו־16 יוצאים מאותה נקודה
02/03/14 13:58
64צפיות
כמו 136 (מרכזית המפרץ), הסיבה היחידה להכוונה כזו יכולה להיות מקרה של זיהום אוויר חריג במפרץ בהשוואה לאיזור נווה שאנן...
º
וגם האפשרות להחליף לקו 5.
02/03/14 14:15
26צפיות
כדי להחליף לקו 5 צריך לעבור את הכביש
02/03/14 22:23
37צפיות
ואז עלולים להתבאס כש136 עובר
האם לא בשביל זה הומצא מידע זמן אמת?
02/03/14 22:27
47צפיות
וחוץ מזה, זאת התחנה הראשונה של קו 5, אז אפשר לדעת מראש אם כדאי לחצות או לא.
zurich airport to fribourg
01/03/14 21:33
123צפיות
שלום,

אני צריך להגיע ב  למרץ מ zurich airport ל  freiburg גרמניה.

מה הדרך המומלצת? (ברכבת ככל הנראה)

מה היתרון בלרכוש כרטיס מראש?

ראיתי מסלול דרך באזל, כמה זמן אני צריך בכדי לעבור מפלטפורמה 10 ל 1 ?

תודה,
לפי אתר SBB יש רכבת ישירה משדה התעופה
02/03/14 13:57
199צפיות
רציפי תחנת הרכבת שדה התעופה ציריך
ביקרתי בשוויץ לפני 9 חודשים, והגעתי לשם דרך נמל התעופה של ציריך.

הזן את Zurich airport ו Freiburg לתיכנון המסלול והרכבות יופיעו.

http://www.sbb.ch/en/home.html

יתכן שהלו"ז היום מצומצם כי זה לו"ז יום א', אך יש רכבת ישירה פעם בשעה.

לפי האתר יש גם רכבות עם החלפה בברן (נסיעה דרומה כדי לנסוע צפונה, לא הכי מומלץ)  ורכבת עם החלחפה בתחנת הרכבת הראשית בציריך (האופבהאנהוף) שזו נסיעה קצרה של תחנה אחת ואולי 5 דקות, החלפה בתחנת קצה שממה שראיתי בנסיעה רכבתית שם (בשוויץ רכבות אוהבות להחליף כיוון בתחנות קצה לאורך הקו, קצת מייגע) מדובר בתחנת קצה עם מעבר גדול אחרי הרכבות שממנו אפשר ללכת במפלס אחד בין כל הרציפים.

לפי האתר מחיר הכרטיס הוא 30 פרנק, שזה מחיר סביר ( כ ₪120 ).

לרכבות יש מכשירי תשלום אך גם משרד של SBB CFF FFS - חברת הרכבות השוויצרית - בקומה המסחרית התחתונה של שדה התעופה, אך הרציפים נמצאים מתחת לקומה זו. אם יש לך שאלות המשרד ישרת אותך ובאנגלית. אינני יודע אם יש הנחה כלשהי לקנייה מראש (ממילא כשטסים אסור להתחייב לרכבת ספציפית כי אי אפשר לדעת אם יהיו עיכובים בטיסה) אבל נראה לי שזה לא הכי שווה את זה - למעט כרטיסי " Swiss pass " לנסיעה בתוך שוויץ, אך זה עניין לנסיעה אחרת...

תחנת הרכבת עצמה די פשוטה, שני רציפי אי ( בין 1 ו 2, 3 ו4 ) שאליהם מגיעים ממדרגות נעות מהקומה המסחרית. אציין משהו שיראה מוזר - עגלות המזוודות בשדה כוללות מכניזם שמאפשר להן להנעל על המדרגות הנעות ולרדת שם בביטחה. קצת מפחיד כשאתה עומד במורד המדרגות ומעליך יש עגלה עם מזוודות ב45 מעלות.
תודה, שמקישים בדיוק את שם העיר
02/03/14 15:27
60צפיות
אז אין רכבת ישירה, רק עם החלפה.
גם אני קיבלתי את התוצאה הזו בהתחלה, ב 30 סוויספרנק.
ואחרי שהכנסתי את הנתון המדויק, זה כבר על ל 39 סוויספרנק, ושרציתי להזמין זה עלה לכיוון אחד ל 64 סוויספרנק, לא ברור לי למה, כתוב בפרוש שזה כיוון אחד במחלקה שניה.
האם יש תשובה לגבי זמן המעבר.
תוודא שאתה לא קונה ICE אם משהו
02/03/14 18:03
67צפיות

אין לי מושג מדוע המחיר רק עולה ועולה, יש ל SBB לינק Contact באתר ואולי משם יש משהו שיכולל לעזור ולהסביר.

לגבי תחנת באזל (ואני מקווה שאתה יכול לנסוע דרך Zurich Airport או Zurich HB / Zurich Hauptbahnhof ) יש PDF עם מפת התחנה ב: http://www.sbb.ch/en/station-services/am-bahnhof/r...

אם בכל זאת אתה חייב להחליף בבאזל לפי ה PDF רציף 1 הוא רציף קצה בצד השמאלי-תחתון של התרשים, רציף 10 הוא רציף אי שהגישה אליו דרך הגשר הראשי שבתחנה, ולפי קנה המידה המרחק ביניהם הוא כ250 מטר בהליכה עם פניה אחת של 90 מעלות. זה מצב עניינים פשוט יחסית לתחנת רכבת גדולה.

אישית לא ביקרתי בבאזל.
תודה, מה זה ICE ? באתר של DB BAHN אותה הרכבת
02/03/14 19:02
45צפיות
עולה זול יותר.
ICE זה ה TGV של גרמניה
02/03/14 20:45
50צפיות
אם יש רכבת סטנדרטית לפרייברג המחיר שלה יהיה כנראה זול יותר ממחיר של רכבת מהירה (300 קמ"ש).

אם המחיר באתר ממשיך לעלות ככל שאתה מסמן את הרכבת שלך זה דורש בירור ישיר מולם.

איך מגיעים מחיפה לקיבוץ נען
02/03/14 10:36
82צפיות
איך מגיעים מחיפה לקיבוץ נען הכי מהר והכי נוח? מדובר בשעות צהריים וחזור מאוחד בלילה סביביות 21:00- 22:00...? תודה רבה:)
לתוך נען עצמה יש קו מספר פעמים ביום
02/03/14 17:29
82צפיות
קו 28, עובר ליד תחנת הרכבת רחובות, שאליה אפשר להגיע בקלות מחיפה. מדובר בקו עם מספר נסיעות בודד, לא תדיר במיוחד.

לצומת נען ישנה תחבורה תדירה מתחנת הרכבת לוד - קו 249.

שאטל לוד
02/03/14 16:13
77צפיות
האם זה נכון שיש שאטלים שעובדים בלוד ?
אם כן, מהיכן הם יוצאים ובאיזה תדירות.

במידה ואין שאטלים וברצוני להגיע לאזור התעשיה הצפוני בלוד (רחוב אבא הלל סילבר)

האם עדיף לרדת בתחנת רכבת של לוד או בתחנת רכבת לוד גני אביב ?
ואם אפשר לדעת כמה זמן לוקח להגיע מהתחנה אל היעד.

תודה מראש
אמנם לא יצא לי לנסוע הרבה בקווים האלה,
02/03/14 22:13
54צפיות
אבל אני יכול לספר לך שיש קווים בתדירות סבירה מתחנת הרכבת לוד לאיזור התעשיה הצפוני. מדובר בקווים 239, 249, 11 ו-12. קו 249 נוסע כל 20-30 דקות.

מתחנת גני אביב אין קווים נוחים לאיזור התעשייה, אבל יש 474, 475, 462 משכונת גני אביב, אם בא לך ללכת ברגל מהרכבת עד השכונה.
ואם מגיעים מכיוון תל אביב
02/03/14 22:15
32צפיות
אז כדאי לשקול לקחת את קו 462 מתל אביב (רכבת מרכז, דרך בגין או תחנה מרכזית) ישירות לאיזור התעשיה הצפוני בלוד.
יש גם קווים נוספים לאיזור התעשיה ממקומות שונים בגוש דן, אם תרצה לתת לנו את נקודת המוצא ואת שעת הנסיעה שלך.
תודה, אני ארחיב
02/03/14 23:48
23צפיות
בעיקרון אני צריך בחודש הקרוב להגיע מנתניה ללוד לאזה"ת הצפוני
ולהיות שם בשעה 8:00 ואני מחפש מהי הדרך הכי מהירה להגיע לשם.
אז או 462, או הקווים מרכבת לוד.
02/03/14 23:55
21צפיות
אני לא יודע מה עדיף, אולי כדאי לנסות את שניהם ולהחליט.
יש 462 בשעה 6:55 מרכבת מרכז (או בערך 7:09 מרחוב לוינסקי).  הבא אחריו כבר מאוחר מדי.

תדירות הקווים מרכבת לוד בשעות האלה סבירה ואתה בשום מקרה לא אמור לחכות שם יותר מ-20 דקות, אבל כדאי להצטייד באפליקציה למידע זמן אמת, כי חלק מהקווים מגיעים מרחוק ואי אפשר לדעת מתי הם יעברו ברכבת לוד.

במקומך הייתי מנסה קודם את 462, כי השעות שלו בטוחות יותר, וגם הנסיעה כנראה תצא זולה יותר.
מנתניה לתל אביב בדוק גם את 650 הישיר.
03/03/14 01:41
21צפיות
הוא פעיל בשעות הבוקר בלבד ונוסע ממרכזית נתניה ישירות למחלף נתניה ומשם על כביש החוף ללא שום עצירה עד מחלף גלילות. ואז מגלילות אין לו שום עצירה עד רכבת מרכז בתל אביב.

יש חופשי חודשי בנתיב אקספרס לקווי נתניה תל אביב ויש חופשי חודשי בחברות קווים לקווי לוד תל אביב.
אם נוסעים ב-650, כדאי להחליף ל-462 בעזריאלי
03/03/14 01:59
17צפיות
ולחסוך הליכה. אפשר גם בתחנת בית קלקא או בתחנת בית מעריב. שני הקווים עוצרים בכל התחנות האלה.
º
בהחלט עדיף.
03/03/14 11:23
6צפיות
הגעה מהצפון (רכבת) להילטון ת"א
02/03/14 17:52
47צפיות
באיזו תחנה כדאי לי לרדת מהרכבת?
ארלוזרוב?
ואיזה קו לקחת משם?
אני מגיעה מאיזור הצפון וצריכה להיות שם בבוקר מוקדם מחר.
תודה
º
רכבת ארלוזרוב/מרכז ומשם 55 עד הילטון
02/03/14 19:37
20צפיות
אני פשוט רוצה לחסוך זמן בהגעה ולדעתי ל 55 יש
02/03/14 20:09
37צפיות
מסלול קצת ארוך...
לא?
º
זו הדרך הטובה ביותר
02/03/14 20:21
18צפיות
OK
02/03/14 20:46
27צפיות
תודה רבה. מקווה שלא אחכה לו הרבה זמן....
אם קו 55 ממאן לבוא, אפשר גם לעלות על 161 של
02/03/14 21:35
44צפיות
דן שמוריד אותך בבן יהודה פינת ארלוזורוב, מיד לאחר הפניה שמאלה. משם זה שש דקות הליכה למלון מהכניסה הדרומית שלו (מארלוזורוב).

אומנם היה לי נסיון מאוד גרוע עם קו 55 בהפעלת קווים, אבל זה היה לפני כמה שנים טובות ואולי הם השתפרו מאז. בבוקר התדירות של קו 55 הוא כל 10 עד 12 ד', כך שזו לא אמורה להיות המתנה ארוכה.
אוקיי מעולה
02/03/14 21:46
27צפיות
אני ארשום לפניי....
º
הם ל-א השתפרו. בלשון המעטה.
02/03/14 21:52
12צפיות
שרות מחולון לים המלח - כפר אלמוג
02/03/14 18:00
79צפיות
האוטובוס מוריד אותך באיזה צומד. ואיך ממשיכים? נרשמתי לנופש ואין לי איך להגיע. יש שרות מנתב"ג אבל גם זה מסובך. היו פעם מיניבוסים שעברו בין המלונות, אבל אני לא מצליחה לאתר טלפון. עזרה?
º
אולי במלון עצמו ידעו, ניסית להתקשר אליהם?
03/03/14 06:18
19צפיות
מה מקור התמרור הישן של תחנת אוטובוס?
91תגובות
01/03/14 22:57
542צפיות
אני מתכוון לעיגול הלבן בתוך הרקע האדום. ממתי הוא בשימוש ומאיפה הוא הגיע אלינו?

(המשך...)
אני מתכוון לעיגול הלבן בתוך הרקע האדום. ממתי הוא בשימוש ומאיפה הוא הגיע אלינו?
שבתשתיות - סיור פורום תח"צ במנהרה 4
193תגובות
28/02/14 21:07
3138צפיות
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
בשעה טובה ומדויקת מאוד נערך היום סיור הפורום במנהרה 4 של פרויקט A1. את הסיור פתחנו באתר המנהלת של הרכבת בעמק הארזים. בחדר הדיונים שבאתר האזנו להרצאה מקיפה ומלווה במצגת אודות הפרויקט. את ההרצאה העביר עבורנו הסמנכ"ל וראש המנהלת, דרור סופרו. לאחר תדריך בטיחות שקיבלנו...

(המשך...)
שבתשתיות - סיור פורום תח"צ במנהרה 4
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
בשעה טובה ומדויקת מאוד נערך היום סיור הפורום במנהרה 4 של פרויקט A1. את הסיור פתחנו באתר המנהלת של הרכבת בעמק הארזים. בחדר הדיונים שבאתר האזנו להרצאה מקיפה ומלווה במצגת אודות הפרויקט. את ההרצאה העביר עבורנו הסמנכ"ל וראש המנהלת, דרור סופרו. לאחר תדריך בטיחות שקיבלנו מפי מנהל הקו, סרגיי ז'לזניאקוב, הצטיידנו בציוד בטיחות ועלינו בשיירת ג'יפים אל פתח מנהרה 4, שנמצא סמוך לגינות סחרוב. מפתח המנהרה צפינו אל סביבת גשר 10. הסמנכ"ל תיאר בפנינו את תהליך הקמת הגשר ואת שיטות הביצוע שכלולות בתהליך ההקמה של האובייקט הענק. בהמשך, נכנסנו ל'אם כל המנהרות' , הלוא היא מנהרה 4. בתוככי המנהרה קיבלנו הסברים נוספים מפי הסמנכ"ל, שהוביל את הסיור, וממנהל הקו. עבור עבדכם הנאמן אין זו הפעם הראשונה שלו שהוא מבקר באולמות הכרייה של מנהרה 4, ולמרות זאת, דומה שבכל פעם מקבלת המנהרה את פניי בסבר פנים שונות. קצב השינויים גבוה ומנהרה 4 משנה פניה תדירות, מה שהופך את הביקור בה למסקרן ומרתק בכל פעם מחדש.
בתוך המנהרה עצרנו לקבלת הדרכות במספר אתרים מתוכננים ובכאלה שהוספו בו ברגע.  
את הסיור במנהרה סיימנו רק לאחר שהשלמנו את מכסת הבוץ הנדרשת (לטעמי, לא מספיק! )

תודות מקרב לב:
* לממונה על מזג האוויר הנפלא שארגן עבורנו במהלך שעות הסיור.
* לסמנכ"ל המנהלת, דרור סופרו, שנענה לבקשתי לקיים סיור באתר שאינו פתוח לציבור הרחב. לדרור סופרו, שניצח על ניהול הקמת הקו לראשל"צ מערב, תוך שהוא צולח מכשולים אורבניים רבים וחמש ערים לא פשוטות, זכויות רבות בפיתוח מערך הסעת ההמונים בארץ. מתוך היכרותי עמו ועם אנשי מקצוע רבים ונוספים בענף, אין לי ספק כי פרויקט הדגל של הרכבת נמצא בידיים הכי טובות שיש.
* למנהל הקו ועובד יקר ומסור, סרגיי ז'לזניאקוב. בפעם המי-יודע-כמה סרגיי תורם בהתנדבות את יום שישי עבור הציבור. סרגיי, יחד עם דרור, הקדימו בלמעלה משעתיים את בואנו לאתר המנהלת במטרה לקיים את הסיור באופן הטוב ביותר שאפשר. שניהם עשו זאת בהתנדבות, ע"ח זמנם החופשי ומתוך הערכה לפורום.
* לחברי מנהל הפורום, כב' הרב פיינשטיין, שסייע רבות בידי בארגון ובתיאומים האינסופיים שנדרשו לצורך הסיור. אחח...מה הייתי עושה בלעדיך, כבוד הרב?
* לששת קוראיי הנאמנים, ש-25 מהם הגיעו מכל רחבי הארץ בדייקנות של שעון שוויצרי לאתר המנהלת. שמחתי להכיר, גם אם באופן חלקי, את הכינויים שפשטו צורה והפכו לדמויות מוחשיות. תודה רבה לכולם על ההשתתפות, העניין שגיליתם בפרויקט ולהתראות בסיור...החומוס הבא.
º
הודעות ודיווחים
77תגובות
28/02/14 19:54
281צפיות

(המשך...)
‬ שרשור הכוונה ומודיעין 01/03-28/02
46תגובות
28/02/14 00:01
76צפיות
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.

(המשך...)
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
קו 347 מת"א לרעננה
27/02/14 20:15
264צפיות
בשבוע הבא אמור להיחנך הקו החדש שמחבר את אזור התעשייה ברעננה לתל אביב.

מטרופולין פרסמו באתר הערכות זמן מאוד אופטימיות (כ- 20 דקות מרכבת ארלוזורוב לאזור התעשייה ברעננה), וזה נשמע קצת הזוי. בגוגל-מפס ניתן לראות שהזמנים עשויים להיות פי 2.

מה הרשמים שלכם לגבי הקו? כמה זמן לדעתכם יקח לו בבוקר להגיע מת"א (תחנה מרכזית / ארלוזורוב) לרעננה? ובערב בכיוון ההפוך?
בשעה טובה ומוצלחת!
27/02/14 21:42
153צפיות
אאל"ט ייסע בהרצליה כמו קו 9. ממש קו מהיר עד לתל אביב.
יש הורדה ברכבת הרצליה/בסירה(כמו 502), או לא?
לא. בהרצליה יש לו תחנה אחת בלבד ליד המרכז
27/02/14 21:55
134צפיות
הבין-תחומי ושדה התעופה - בכיוון לת"א איסוף בלבד ובכיוון לרעננה הורדה בלבד.
מישהו באמת מקפיד
28/02/14 10:16
93צפיות
על תחנות שהן "איסוף בלבד" או "הורדה בלבד"? :)
אם בכוון מסויים התחנה היא הורדה בלבד אז הנהג
28/02/14 11:52
86צפיות
לא יתן לנוסעים לעלות באותה תחנה ואם הוא עושה זאת זה מנוגד לרשיון הקו.
לגבי הורדה - המניעה מתבצעת עוד בשלב עליה. מי שירצה לשלם ברעננה על נסיעה עד הרצליה פשוט לא יוכל. האם נוסע כזה יהיה מוכן לשלם על נסיעה עד תל אביב ו"להתפלח" בתחנה בהרצליה? ומה יקרה אם לא יהיו נוסעים בתחנה בהרצליה והנהג לא יעצור בתחנה? הנוסע ימשיך עד תל אביב למרות שרצה להגיע להרצליה...
בקיצור, לא כדאי לסמוך על עבירות של נהגים על רשיון הקו ופשוט לפעול על פי רשיון הקו גם מצד הנוסע ללא התחכמויות וכך יימנעו אי-נעימויות.
כבר נתקלתי הרבה פעמים בנוסעים ברכבת שרצו להגיע מחיפה עד בנימינה והדרימו עד תל אביב בגלל שעלו על הרכבת הישירה.
גם הנוסעים צריכים לנהוג באחריות ולא להתחכם.
מצד שני, יש מקרים בהם אפשר די בקלות להתפלח
28/02/14 12:28
84צפיות
למשל בקו כמו 841, אפשר לעלות בפתח תקווה, לשלם 19 ש"ח עד לצומת רופין (תחנת הורדה ראשונה למי שעולה בפתח תקווה) ולצלצל לפני הוד השרון.

הנהג לא ידע מי צלצל וקשה להאמין שהוא יוכל למנוע מנוסע כזה לרדת בתחנת שמאפשרת הורדה לבאים מתל אביב. מה גם שמאוד לא סביר שאפשר יהיה להעניש את הנהג שאינו יכול לנהל בראש רישום כל כך מפורט של כל נוסע ונוסע...

האם שווה בשביל זה להוציא עוד 8.10 ש"ח?  זה כבר תלוי בנוסע...

האם מדובר במעשה בלתי מוסרי?  כן, כי הדבר בכל זאת נוגד את התקנות ועשוי לפגוע בנהג.  אך לדעתי זה לא צריך להיות "עבירה", כי הנוסע בכל זאת שילם על נסיעה עד רופין.
ב"עבירה" התכוונתי לעבירה של הנהג
28/02/14 12:32
69צפיות
מבחינת הנוסע לא מדובר בעבירה אלא בהתחכמות מיותרת.
אם יש נוסע שמוכן לשלם כמעט פי 2 על נסיעה בין פתח תקוה להוד השרון רק כדי לעלות על 841, זה כבר קשור לתחום מקצועי שלא מעניין הפורום הזה...
º
תלוי כמה הנוסע ממהר...
28/02/14 14:13
28צפיות
לא מתקרב לרכבת הרצליה ולא יורד במחלפים.
27/02/14 22:00
132צפיות
נוסע על הגשרים עד לצומת כפר שמריהו, שם פונה ימינה להרצליה, עוצר בבן תחומי בלבד וממשיך לרעננה.
20 דק' אכן נשמע אופטימי - ההימור שלי 30 דק'
27/02/14 23:52
126צפיות
אבל זה עדיין נשמע אטרקטיבי לעומת החלופות כיום (567/149 + 7).
בשבוע הבא אנסה אותו...
בפקקים אולי גם יותר מ-30 דקות
28/02/14 12:48
87צפיות
ועדיין, כפי שכתבת; קו אוטובוס טוב.
חוויות ורשמים (חיוביים) מהיום הראשון
02/03/14 21:37
34צפיות
עליתי על הקו ב 9:05 במסוף 2000 וירדתי בתחנה הסופית ברעננה סמוך למקום עבודתי ב 9:50. המסלול נחמד והאוטובוס עוצר במעט מאוד תחנות כמובטח באתר. היה עיכוב די גדול בהרצליה (מעל אזור העבודות של 531 - במהרה בימינו ). אוטובוס חדש ומצוחצח (וולוו, לא זוכר את הדגם. אני מבין רק במרצדסים של שנות השמונים ).
בחזור האוטובוס היה מפואר עוד יותר עם מערכת שמע לכל נוסע. גם כאן הנסיעה ארכה לא מעט (45-50 דקות) אבל זה לא מפתיע עם כל העומסים של הערב.

בהשוואה לאופציות של קו 7 ו 149/567 יש כאן עדיין חיסכון גדול בזמן ובמחיר והכי חשוב בנוחות. אין יותר מתסכל מלהגיע לצומת רעננה, כל כך קרוב לאזור התעשייה ברעננה צפון, ואז כדי להגיע לרעננה צפון לבזבז עוד זמן בלהמתין לאוטובוס נוסף.

כמות הנוסעים בהלוך לא הייתה גדולה אבל זה כמובן היום הראשון. בחזור היו מעט יותר. כולי תקווה שאנשים באזור התעשייה ישכילו להשתמש באוטובוס הזה...

º
בקשות ושאלות (לא הכוונה)
46תגובות
27/02/14 18:39
109צפיות

(המשך...)
קו 669 באר שבע
27/02/14 18:37
172צפיות
ביום ראשון האחרון נסעתי בקו 669 מצומת רעננה לתחנה המרכזית בבאר שבע.
היציאה הייתה ב-06:30. ההגעה לבאר שבע הייתה ב-08:20.
התנועה בכביש 4 זרמה. איפה שפחות זרם, היה מצומת להבים לכיוון באר שבע. מצב דומה, שהיה לי בעבר כאשר נסעתי בקווים 370/380 בשעות אלה בבוקר. בשעות אלה או שגם ככה יש גודש תנועה, או שיש שימוש בנתיב אחד עבור בדיקות כלי רכב מטעם המשטרה.
מטבע הדברים ביום ראשון, ביקוש הנוסעים גבוה יותר. האוטובוס היה די מלא בישיבה: ברב זוגות המושבים עם שני נוסעים. בכל מקרה לא היה זוג מושבים פנוי.
לדעתי הקו הזה הוא קו טוב. לרבות עבור מי, שמשתמשים בתחנות בגבעת שמואל, בר אילן, אלוף שדה וצומת מסובים. למעט בר אילן, בנסיעה האחרונה, שלא השתמשו, היה שימוש בכל התחנות. לצד זה כמות הנוסעים הגדולה ביותר, שעלתה הייתה בתחנת המוצא בצומת רעננה.
אני מניח, שבבר אילן משתמשים בשעות אחרות, כמו למשל שעות הבוקר מכיוון באר שבע או שעות מאוחרות יותר, מכיוון בר אילן לבאר שבע.

השבוע גם הייתי לראשונה בתחנה המרכזית בבאר שבע, מאז שדרוגה. לדעתי שינוי מרענן והבדל גדול, בהשוואה למה שהייתה קודם לכן.
זהו שיש בעיה, הוא לא מופעל בבוקר מב"ש לרעננה.
27/02/14 18:57
119צפיות
הנסיעה הראשונה מב"ש לרעננה יוצאת בשעה 9:30.

לאחרונה הוסטו תשומות מקו 375 (ת"א <>קרית גת) בימי שישי ומוצ"ש לטובת קו 669 בשני כיווני הנסיעה של 669.

ביום ראשון בבוקר, אפשר לראות בפקק של צומת להבים כ-70-80 אוטובוסים מהם כ5-6 בקו 470, 5-6 בקו 369, כ-4 בקו 370 וכ-4 בקו 380 ועוד כ-3-4 בקו 870 והשאר של קווים שונים. אני מדבר על מי שנוסע בכיוון הנסיעה צפונה. כל אלו עומסים מצומת דבירה פלוס מינוס ועד צומת להבים. ואליהם מצטרפים גם האוטובוסים של הסעות החיילים של רכבת ישראל.

צומת להבים הפך להיות מכה בשנים האחרונות. ביציאה מהישוב להבים תלויה כרזה גדולה על הגשר של כביש 31 ובה מפורסם מספר הטלפון של משרדו של ישראל כ"ץ. בכרזה כתוב: נמאס לכם לעמוד בפקק? צלצלו לישראל כ"ץ ותגידו לו את זה.

וזה מיישוב בסדר גודל כזה שזוכה לתח"צ לא רעה 24 שעות ביממה.
לא בטוח שבבוקר הוא יהיה אפקטיבי
27/02/14 20:25
90צפיות
אוטובוס שיצא נניח ב- 7 מבאר שבע יגיע לכביש 4 ב- 8.00-8.30, שיא העומס והלחץ. לרעננה מתי הוא יגיע? 9.30 ?
רק רעננה? מה עם תל השומר? בר אילן?
27/02/14 21:00
80צפיות
אוטובוס שיצא מב"ש בשעה 7:00 יגיע למחלף גנות ב8:00. אנ נוסע לא פעם עם 380 של השעה 6:30 ולגנות אנחנו מגיעים ב7:30. גם הנסיעה של 380 שיוצאת מבאר שבע בשעה 7:15 מגיעה לגנות ב8:15.

קו 669 נוסע דרך כביש 6 עד בן שמן (כמו 380), הוא עולה על כביש 4 רק בגנות. משם עד לרעננה זה לא שעה וחצי.

חוץ מזה שבהחלט יש מקום לנסיעה בשעה 6:30 בבוקר, לווא דווקא ב7:00.
אני מסכים
27/02/14 21:28
68צפיות
שיש מקום לאוטובוס בשעה כזו, אבל צריכים לבדוק טכנית עד כמה הוא באמת יהיה אפקטיבי. מצד שני - מדובר כרגע בקו היחיד בעצם שמחבר את רעננה / באר שבע עם אוניברסיטת בר אילן וכל הצמתים בדרך.
הוא לא משמש לחיבור בין רעננה לאוניברסיטה
27/02/14 21:38
80צפיות
אלא רק לחיבור בין רעננה לבאר שבע.
מי שרוצה להגיע מרעננה לכביש גהה דרום, צריך:
1.עד מחלף בר אילן יש 505 בשעות מסויימות בבוקר (אפילו נסיעה אחת שיוצאת ב9:00) וחזור אחרי צהריים/ערב.
2.קו567 לאזור דרך ז'בוטינסקי
3.קו 167 לצריפין, בשעות מסויימות מוקדם בבוקר.
4.חילופי קווים בין 567 ל164 במחלף גהה להמשך התנועה על כביש 4 (לחלקים מסוימים בכביש ישנם קווים אחרים)
לדעתי זה חסרון שאין קו שנוסע לאורך כל כביש גהה מרעננה עד לגנות לפחות, אם לא הלאה.
º
564 מספר נסיעות ביום.
28/02/14 05:12
26צפיות
º
+640
28/02/14 07:43
15צפיות
º
לזה בדיוק התכוונתי...
28/02/14 09:54
21צפיות
º
28/02/14 07:43
14צפיות
הערכות להפגנת החרדים ביום ראשון בירושלים
46תגובות
27/02/14 18:18
398צפיות
הזמן קצר והאירוע כפי שמתוכנן צפוי להיות המוני במיוחד ובעל השפעה רבה על התחבורה בירושלים, באיזור ובארץ בכלל, ועל התחבורה הציבורית בפרט. שרשור זה מיועד לפרסום מידע לכלל הציבור בנושא, לצורך הערכות מתאימה.

כללי: ביום ראשון הקרוב, 2.3.14, החל מהשעה 16:00, יערך אירוע הפגנתי של הציבור החרדי בירושלים,...

(המשך...)
הזמן קצר והאירוע כפי שמתוכנן צפוי להיות המוני במיוחד ובעל השפעה רבה על התחבורה בירושלים, באיזור ובארץ בכלל, ועל התחבורה הציבורית בפרט. שרשור זה מיועד לפרסום מידע לכלל הציבור בנושא, לצורך הערכות מתאימה.

כללי: ביום ראשון הקרוב, 2.3.14, החל מהשעה 16:00, יערך אירוע הפגנתי של הציבור החרדי בירושלים, על רקע החקיקה בכנסת בנושא גיוס חרדים. האירוע יתקיים באיזור הכניסה לעיר - בנייני האומה / תחנה מרכזית / רחוב יפו / שרי ישראל / שזר / רוממה והסובב, וצפוייה להשתתף בו בעיקר אוכלוסייה חרדית רבה מכל רחבי הארץ, לצד אוכלוסיות קטנות נוספות שעשויות להצטרף.

צירי תנועה לירושלים - ההערכות מתחילה החל מהשעה 12 בצהריים, שעה שהחל ממנה קוראת המשטרה לציבור להמנע ככל האפשר מנסיעה לירושלים. החל מ־12:30 נאסרת עליית רכב כבד לירושלים בכביש מס' 1, ורכבים כאלו יופנו לכביש 443. החל מ־13:45 נחסם כביש 1 לתנועת רכבים פרטיים. החסימה היא ממחלף בן שמן. תושבי האיזור יופנו לכביש 395.

תחבורה ציבורית - עד כה הפרסומים מצומצמים למדי, אגד מזהירה מפני שיבושים בקווי השירות במהלך יום א', הרכבת הקלה תפסיק את פעילותה בין שער שכם להר הרצל החל מ־13-14 בצהריים, לנוכח הקבלה רחבה בין שטח העצרת לבין מסלול הרק"ל. אין מידע לגבי מפעילים אחרים, כולל רכבת ישראל.
קו 304 משכונת ברנע באשקלון למסוף 2000.
27/02/14 15:04
301צפיות
כמו כן, קו 302 יקוצר למסוף 2000 (כולנו צפינו שזה יקרה מתיישהו).

גם 304 יסע בנת"צ איילון.
קו מעולה ובמקום
27/02/14 15:39
200צפיות
אבל שתי נסיעות  בלבד...

אני מהמר שתוך פחות מחודש, הקו הזה הופך לקו סרדין ומשאיר אנשים בתחנות.
º
אז יתגברו אותו
01/03/14 09:45
36צפיות
למה רק לכיוון תל אביב
27/02/14 16:21
157צפיות
מדוע נסיעות של 302 ו-304 הן רק לכיוון תל אביב ולא גם חזרה לכיוון אשקלון?
הקווים הללו נפתחו בגלל הנת"צ והנת"צ קיים רק
27/02/14 17:28
157צפיות
בכוון צפון.
לכוון דרום למשרד התחבורה אין צורך להמציא קווים בשביל להצדיק נת"צ.
סיבה אחרת (רצינית יותר) היא שבבוקר בכוון לעבודה ריכוז הנוסעים בפרק זמן קצר גבוה יותר מאשר שעות אחר הצהריים בחזרה הביתה, אז הפיזור של עזיבת העבודה מתפרס על פני פרק זמן ארוך יותר.
גם קו 650 של נתיב אקספרס מנתניה לתל אביב, למשל, קיים רק בכיוון אחד.

זה דומה לכך שיש קווים שמיועדים בעיקר לחיילים בימי ראשון בבוקר שאין להם מקבילה בכוון ההפוך בימי חמישי אחר הצהריים או בימי שישי. כך גם לגבי ההסעות של הרכבת בימי ראשון שאין להם מקבילה בימי חמישי ושישי.
האם בכל זאת לא יהיה ביקוש בכיוון ההפוך?
27/02/14 17:39
92צפיות
גם אם ריכוז הנוסעים בכיוון 1 גבוה יותר, אני מניח שעדיין יש מקום להפעיל לכיוון ההפוך. שיפעלו כ"קווי יוממים".
זה כולל לדעתי גם את קו 650, שהוספת.
תזכור שבכיוון ההפוך חוזרים פחות בתחץ
28/02/14 05:07
68צפיות
רואים ברכבת שבתחנות פרבריות יש יותר עולים מיורדים.
חלק חוזרים בהקפצה.
האם בכל זאת לא יהיה ביקוש בכיוון ההפוך?
27/02/14 17:39
65צפיות
גם אם ריכוז הנוסעים בכיוון 1 גבוה יותר, אני מניח שעדיין יש מקום להפעיל לכיוון ההפוך. שיפעלו כ"קווי יוממים".
זה כולל לדעתי גם את קו 650, שהוספת.
כדי שהכיון ההפוך יצדיק עצמו לא בטוח ששתי
27/02/14 18:13
96צפיות
נסיעות יספיקו. אם כמות הנסיעות מזערית, באילו שעות הן יהיו? 16:30 ו-17:30, 17:30 ו-18:30?
ובגלל שבכוון הזה גם אין נת"צ לא בטוח שיש לקווים הללו יתרון גדול על פני האלטרנטיבות שכוללות גם קו רכבת מהיר יחסית בשעות העומס.
עדיף לבחון את הביקוש ואת תגובות הנוסעים בכוון לתל אביב ורק לאחר פרק זמן לבדוק אם יש צורך גם בכוון השני.
יש צרכים דחופים יותר לטיפול בתחבורה הציבורית מקווי אוטובוס ישירים בין שכונות באשקלון לתל אביב.
מה שדחוף למשרד התחבורה זה להצדיק את הנת"צ באיילון.
והנת"צ קיים רק בכוון צפון. לכן הנת"צ הזה מוליד קווים חד-כווניים. לא רק 302 ו-304. אלא גם 277 מרחובות ו-319 מאשדוד ואולי עוד קווים.
אלמלא היה הנת"צ הזה סביר להניח שגם הקווים הללו לא היו נולדים, כולל לא 304.
האם קווים 302, 277, 319 שכבר פועלים מספר חודשים, מראים שיש צורך בהם גם בכיוון ההפוך? האם יש למישהו תשובה על כך?
º
גם 222 ו270 פעילים רק בכיוון אחד.
27/02/14 18:19
48צפיות
עדיין למרות כל זה קיימים קווים בשני הכיוונים
28/02/14 07:15
53צפיות
למשל הקווים החדשים המהירים של קרית מלאכי-תל אביב (345) או אופקים-תל אביב (378), שפועלים בשני הכיוונים.

לצד זה, אני מסכים איתך, שיש דברים יותר קריטיים לטפל בהם. למשל קו הרכבת המהיר יחסית, שציינת. אם היה כרטוס משותף יעיל ובמחיר שווה לנפש של הרכבת עם כל חברות האוטובוסים, המצב היה טוב מאוד. גם להוריד מזמן הנסיעה מקו "מהיר יחסית" ל"קו מהיר", היה פותר המצב.
זה עוד לפני שהלכתי רחוק יותר על הוספת קווים מזינים מתחנות הרכבת השונות, על הוספת תחנה חדשה. למשל בצומת אשקלון, שזה בתוואי המסילה הקיים אשקלון-שדרות.
345 ו-378 אלה קווים שאין להם תחליפים טובים
28/02/14 12:10
54צפיות
לרחובות, אשדוד ואשקלון יש הרבה קווי אוטובוס מתל אביב וגם קווי רכבת.
לקרית מלאכי ולאופקים אין ממש תחליפים נוחים לקווים 345 ו-378.
לכן הגיוני שאלה קווים דו-כיוונים ושים לב שהם פועלים בשני הכיוונים גם בבוקר וגם אחר הצהריים.
אבל בא נחכה ונראה מה יקרה ל-378 לאחר שתושלם מסילת אשקלון-באר שבע.
לכיוון תל אביב יש מקום לקו מברנע
27/02/14 18:09
94צפיות
והאמת גם מעוד שכונות באשקלון בשעות הבוקר.

בכיוון ההפוך יש מקום לקו ממסוף 2000 לתחנה מרכזית אשקלון, אין מקום לקו לשכונות.
לפחות לא עד שיעשו סקר שוק בין הנוסעים.
º
לא היה כבר קו עם מספר דומה באיזור?
28/02/14 10:37
36צפיות
אם כוונתך ל- 304, היה קו לאחד המחנות באזור
28/02/14 15:34
81צפיות
הדרום
º
חלופה של 301 מת"א שסיימה בג'וליס
28/02/14 15:46
41צפיות
º
הנסיעה היתה למחנה עמנואל
28/02/14 17:09
28צפיות
º
מחנה עמנואל זה ג'וליס בפי העם
28/02/14 18:54
60צפיות
נכון, אבל השילט על התחנות היה "מחנה עמנואל",
01/03/14 09:37
58צפיות
אז רשמתי כפי שהיה רשום על גבי התחנות
נוספים גם אוטובוסים לרכבת
28/02/14 12:39
159צפיות
12 ו14 מאיזור ברנע לרכבת בשעות הבוקר וחזרה בשעות הערב.
וקו 13 מאיזור עתיקות לרכבת בשעות הבוקר וחזרה בערב .חבל שהאוטובוס האחרון יוצא ב1845 בחזור
מעניין מאיזה תקציב נוספים הקווים הללו
28/02/14 12:47
115צפיות
לפי olli3 פרויקט שילובים מוקפא.
אבל מסתבר שכשמשרד התחבורה רוצה הוא יכול להוסיף קווים לתחנות רכבת וגם ללא מכרז חדש. משרד התחבורה רק צריך לרצות...
וגם רצון של הרשות המקומית הרלוונטית
28/02/14 13:05
85צפיות
גם רצון של הרשות המקומית הרלוונטית, עשוי לגרום לדברים לזוז.
לא רק באשקלון, גם בבית יהושוע נעשו שינויים
01/03/14 23:58
64צפיות
לאחרונה.

קווים 11/12 אשר מגיעים לרכבת בית יהושוע ממושבי האיזור למשל. נוצרה להם חלופה שמתאימה ליוממים מרכבת בית יהושוע לאיזור התעשיה החדש בנתניה. בחזור, האוטובוס יוצא מעיריית נתניה אל רכבת בית יהושוע ומשם ממשיך הלאה למושבים והקיבוצים. זאת בנוסף לחלופה המרכזית שמתחילה/מסתיימת בתחנת הרכבת.

אתה יודע... יש כאן הרבה גולשים סמויים, וכשיש אנשים בכירים במשרד התחבורה שמפזרים הבטחות ללא כיסוי וקם כאן קול כנגד העניין - זה משפיע. פתאום מוצאים את התקציב... בדיוק כמו שאמרת.
º
זה מתבקש כבר שנים.
28/02/14 16:29
37צפיות
שני קווים חדשים ממטרופולין בדרום
27/02/14 10:51
220צפיות
קו 343 - חלופה של קו 383 בלי כניסה לנתיבות (ובא לציון גואל). משדרות 6:45 ן-18:15, מב"ש 7:30, 9:15 ו-17:30.

קו 74 - מהאזור החרדי של רחובות ליישוב קוממיות. נסיעת בוקר (7:00) לשדרות ונסיעה אחה"צ בחזרה (16:10)

הקווים יחלו לפעול ב-9.3
במקום אוטובוס מקוממיות לרחובות
27/02/14 11:01
148צפיות
לא יכולים לסדר לי אוטובוס נורמלי מבאר שבע לרחובות? :(
º
מה רע ב374 ו377? הם לא נורמליים?
27/02/14 11:35
53צפיות
374 רק בימי ראשון
27/02/14 11:51
98צפיות
377 בתדירות נמוכה (אם כי אני עכשיו רואה שהיא השתפרה משמעותית לאחרונה).
התדירות של 377 כמעט והוכפלה.
27/02/14 11:58
98צפיות
קו 374 מחליף את קו 377 בימי ראשון בכיוון הנסיעה לבאר שבע ומחליף את 377 בימי חמישי בכיוון הנסיעה לרחובות-ראשל"צ.

אם במשך 3 חודשים לא שמת לב לשינויים האלו ולהגברת התדירות, יש מצב שלא נסעת בהם ממש בזמן האחרון?

תמיד כדאי לבדוק מה משתנה, אתה יכול להירשם באתר מטרופולין לעדכונים על קווי אוטובוס מסויימים וכך כל שינוי בלו"ז, במסלול (בין אם קבוע או עקב שיפוצים בכביש), אתה תקבל אליך למייל. דברים משתנים, כמעט כל שבועיים יש שינויים בקווים כאלו ואחרים.
אכן לא נסעתי בו
27/02/14 12:14
90צפיות
משום שקודם לכן לוח הזמנים שלו ממש לא התאים לי ולכן נסעתי ברכבת. אבל עכשיו אני כנראה אעבור לנסוע בו.
º
קו חרדי קלאסי שייסע כמעט ריק
27/02/14 11:52
66צפיות
º
נראה לי שהתבלבלת בתגובתך...
27/02/14 11:59
52צפיות
בחזרה לפורום
האזור שלי בפורום