בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לפורום ``תחבורה ציבורית``

שעות הפעילות:
ימים א`-ה` - כל היום
ו` וערבי חג - כל היום
שבת - כל היום

בפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד.

אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה במנות האוכל במטוסי אלעל.

* לא לשכוח לענות על הסקר - מי שמצביע משפיע

מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הדקו חגורות ושתהיה נסיעה טובה,
מודיעין (i) לשרותכם.

שבתשתיות - 531
הודעה זו מכילה תמונות
89תגובות
18/07/14 19:26
2060צפיות

(המשך...)
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
לאחר הביקור בקו העמק, פונה מדור התשתיות לפרויקט נוסף שאף הוא אינו זוכה לתיעוד שוטף למרות מיקומו הנוח. עם זאת, יש לציין שלהבדיל מקו העמק, בפרויקט השרון יש לנו בכ"ז נקודת אחיזה מעולה שהותיר עבורנו רמי'ש מסיור העיתונאים בו השתתף. ויש לנו גם את דניאל בוכמן, או בשמו הרשמי "המפכ"ל דנינו", שהיום שחזר את ימי הזוהר שלו מראשל"צ מערב, הצטרף אליי לרעננה והצליח להסביר לעבדכם הנאמן את מהומת התשתיות האדירה שמתחולל באזור. "הצליח להסביר"? well...(זוכרים את ה-well של אנואר סאדאת?
 
 טוב, אז למפכ"ל יש היכרות מעמיקה עם הפרויקט והוא יהיה כאן ע"מ להשלים עבורנו מידע שעבדכם הנאמן החסיר בשיעור או ר"ל לא הבין.
לפני שנצא לדרך, אבקש להוסיף תודה גדולה לדובר "נתיבי ישראל", גיא מי-טל, ועוזרתו אסתי נאמן על תצלומי האוויר הנהדרים שהעבירו אליי מהפרויקט.
שלט הפרויקט
º
בקשות ושאלות (לא הכוונה)
43תגובות
18/07/14 18:59
49צפיות

(המשך...)
? שרשור הכוונה ומודיעין 19/07-18/07
18/07/14 00:01
19צפיות
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות
בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
הכוונה מגבעת שמואל לתל אביב
18/07/14 19:09
39צפיות
שלום !
 
מישהו יודע איך אפשר להגיע מצומת קוקה קולה לרחוב קפלן שבתל אביב ?
ידוע לי שיש קווים שלוקחים לעזריאלי.. רציתי לדעת אם יש קווים שממש נכנסים לרחוב קפלן :)
 
תודה רבה מראש
מגבעת שמואל לצומת בר אילן
18/07/14 19:22
37צפיות
או לכביש מכבית.
מגב"ש 69/169/18 עד צומת בר אילן, ומשם, ליד שער הכניסה לאונ' לוקחים קו 56 לרח' קפלן. (שים לב לחכות בתחנה הנכונה).
אפשר מגב"ש גם עם קו 8 עד כביש מכבית, ומאותה תחנה שבה יורדים לוקחים את 56.
 
אפשרות נוספת, לנסוע עם 169 מגב"ש עד עזריאלי, או עם 69 עד צומת עלית ומשם כל קו שממשיך לעזריאלי.
68 מגיע מקוקה קולה ישירות לעזריאלי
19/07/14 01:23
33צפיות
אם את צריכה לצד המערבי של קפלן, אפשר לנסוע בקו 70 עד אבן גבירול פינת קפלן.
אלו האופציות הטובות ביותר. קו 56 שעובר ברמת אילן נוסע על קפלן כמעט לכל אורכו, אבל במקרה הזה כל החלפה אליו תהיה מסורבלת. הוא גם עובר בתדירות בינונית של פעם ב-20-30 דקות.
מתחנת רכבת בית יהושע לבית תמר (אלביט) בפולג?
19/07/14 12:01
18צפיות
בשעות הבוקר המאוחרות.
תודה!
בית צמר לא נמצא בפולג אלא באיזור התעשיה.
19/07/14 15:01
25צפיות
מתחנת הרכבת בית יהושוע יש לנסוע באמצעות הקווים: 11/12/43/44 של קווים ו48 של אגד תעבורה.
 
מקו 48 יש לרדת בתחנת הגביש/המחשב, ממול לתחנה נמצא בית תמר.
 
מקו 12 יש לרדת בתחנת המחשב/הצורן, שם יש לחזור אחורה ולפנות ימינה לרחוב הגביש. גם מקו 48 ניתן לרדת בתחנה זו אם ממהרים.
 
מקו 11 יש לרדת בעיריה ולעבור דרך חורשת הפארק או החניון המאולתר לרחוב הגביש המקביל.
 
מקווים 43/44 יש לרדת בתחנת "בית חרושת אביק", שם יש להמשיך ישר ובצומת הקרוב להמשיך גם כן ישר לרחוב הגביש.
 
לחילופין יש מוניות שירות של מוניות שי-לי אשר מקשרות בין תחנת הרכבת בית יהושוע אל איזור התעשיה.
 
אם את מגיעה מת"א, שקלי להגיע באמצעות קו 606 של נתיב אקספרס אשר מביא אותך עד להשלום פינת הגביש (גשר השלום), משם מדובר בהליכה של 3 דקות לבית תמר.
º
אם אתה מגיע...
19/07/14 15:02
9צפיות
תודה רבה, האם מוניות השירות פועלות בכל שעות
19/07/14 15:08
28צפיות
היום? האם הן נמצאות בצד המערבי של התחנה?
זו חברת מוניות השירות היחידה שיש לה לו"ז.
19/07/14 15:13
29צפיות
 
יש לשים לב לעמודה השמאלית שמציגה את זמני היציאה מהרכבת.
 
אני לא יודע אם הם עומדים בלו"ז או לפחות תואמים אותו, אבל השירות פעיל כל היום, זה כן.
 
אני אל זוכר מהיכן הן יוצאות, שנים שלא הייתי בתחנת בית יהושוע.
º
תודה רבה!
19/07/14 15:22
8צפיות
|תו| פורומים חדשים בתפוז |תו|
17/07/14 11:25
18צפיות
|קדימה| אנו שמחים לבשר על חידוש פתיחתו של פורום אוונסנס ואיימי לי|!|  בימים אלה איימי לי עובדת על מוזיקה חדשה.
בואו להתעדכן בכל מה שחדש אצל הלהקה הגוטית - רוקטיסטית>>

http://www.tapuz.co.il/Forums2008/forumpage.aspx?f...


|קדימה| לפני יומיים היא צייצה בטוויטר ציוץ שהצליח לעצבן רבים, אבל עדיין אנחנו אוהבים לשמוע את המוזיקה שלה בבית, בנסיעות באוטו ובמסיבות
היכנסו עכשיו לפורום ריאהנה |!|

http://www.tapuz.co.il/Forums2008/forumpage.aspx?f...


|קדימה| מכוכבת ילדים לילדה פרועה, אי אפשר להתעלם מהנוכחות שלה בשנה האחרונה בכל ערוץ אפשרי. ולכן פתחנו לכם את פורום מיילי סיירוס
בפורום תמצאו את כל החדשות והעדכונים החמים על מיילי ומי יודע אולי נצליח להביא אותה להופעה בארץ.

http://www.tapuz.co.il/Forums2008/forumpage.aspx?f...

|קדימה| אנחנו מזמינים אתכם להיכנס כבר עכשיו לפורום של הראפרית המובילה ניקי מינאז'. ניקי עובדת בימים אלה על אלבום חדש ומשתפת פעולה כמעט עם כל אמן אפשרי!
בואו להתעדכן בכל הלהיטים שלה עכשיו בפורום>>

http://www.tapuz.co.il/Forums2008/forumpage.aspx?f...
  

|קדימה| היא התחילה את דרכה בסרט "קאמפ רוק" והיום היא אחת הכוכבות הגדולות בארה"ב. עם אלבום חדש והשתתפות בסדרה המצליחה "גלי" האם היא בדרך אלינו?
בואו לדבר על זה בפורום של זמרת הפופ והשחקנית דמי לובאטו.

היכנסו לפורום כבר עכשיו >>
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/forumpage.aspx?f...
מקבץ תמונות מהתקופה האחרונה
הודעה זו מכילה תמונות
43תגובות
17/07/14 10:49
672צפיות
לאור האימייל שהתקבל לפני כשבוע מהאוניברסיטה, שאותו ניתן היה לסכם במילים "עזבו, אל תבואו", יצאתי לחופשה כפויה בערד.
אחרי שבוע כבר לא נשאר לי הרבה על מה לעבוד מהבית (איזה מזל שביום א' כנראה חוזרים לשגרה), אז הבה ננצל את ההזדמנות לשרשור קצר.
 
נתחיל...

(המשך...)
לאור האימייל שהתקבל לפני כשבוע מהאוניברסיטה, שאותו ניתן היה לסכם במילים "עזבו, אל תבואו", יצאתי לחופשה כפויה בערד.
אחרי שבוע כבר לא נשאר לי הרבה על מה לעבוד מהבית (איזה מזל שביום א' כנראה חוזרים לשגרה), אז הבה ננצל את ההזדמנות לשרשור קצר.
 
נתחיל בשילוט הסטטי החדש בתחנה ביציאה מערד. יצוג טוב של התח"צ הבין-עירוני, למעט קווי החרדים. התחנה עצמה, אגב, מיותרת למדי, וממוקמת כ-250 מ' מהתחנה המרכזית. התחנה היא זכר לתקופה שלא הייתה תחנה מרכזית והאוטובוסים הבין-עירוניים היו מבצעים סיבוב בעיר, וזו הייתה התחנה האחרונה. מאז עברו 20+ שנים, והתחנה עודנה כאן. אפילו מבחינת רוב האנשים שגרים קרוב אליה, ההגעה לתחנה המרכזית לא דורשת מאמץ רב במיוחד (באופן יחסי),, במיוחד כאשר לעתים יש אוטובוסים שפוסחים על תחנה זו כי התמלאו במרכזית.
? שרשור הכוונה ומודיעין 17/07
17/07/14 00:01
21צפיות
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות
בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
אוניברסיטת תל אביב לתחנה המרכזית
17/07/14 07:44
56צפיות
אני צריך להגיע היום בצהריים מאוני' תל אביב לתחנה המרכזית החדשה. איך הכי כדאי לנסוע? תודה לעונים.
לאן אתה ממשיך מהתחנה המרכזית?
17/07/14 09:21
65צפיות
יש סיכוי של לפחות 95% שאין לך שום צורך לעבור בתחנה המרכזית, לא משנה לאן אתה נוסע.
º
לחנויות האלקטרוניקה בשדרות הר ציון
17/07/14 10:10
27צפיות
º
קו 289 של דן מהאוניברסיטה עד שד' הר ציון
17/07/14 10:20
27צפיות
º
289 וגם 126.
17/07/14 10:51
22צפיות
17/07/14 17:50
10צפיות
 
 
איך מגיעים מהעליה 41 תל אבי
17/07/14 15:41
49צפיות
לקרית ספר בתל אביב?
איזה אוטובוס לקחת?
מאלנבי/לבונטין (ע"י כיכר המושבות) קו 70 עד
17/07/14 19:34
21צפיות
התחנה הראשונה באבן גבירול
º
תודה רבה1
18/07/14 00:51
5צפיות
º
גם 142
19/07/14 23:41
2צפיות
משיכון המזרח בראשל״צ אל כיכר המדינה בת״א
17/07/14 19:45
26צפיות
שלום

אשמח לעזרה בהכוונה לדרך המהירה ביותר מרחוב מורדי הגטאות בראשון לציון אל ה׳ באייר 74 בת״א/כיכר המדינה
בבוקר יש חלופה של 274 שיוצאת משיכון המזרח.
18/07/14 01:35
23צפיות
תחנת המוצא של חלופה זו היא שדרות יעקב פינת מורדי הגטאות.
 
החלופה יוצאות בשעות: 6:15, 6:35, 6:55, 7:25.
 
תחנת הירידה היא דרך נמיר פינת ז'בוטינסקי (תחנה אחת אחרי רכבת מרכז), משם מדובר בהליכה של 8-10 דקות. כשתגיע לכיכר המדינה, תחצה דרך הכיכר עצמה, אל תלך מסביב, זה עיקוף.
 
אם תרצה, אתה יכול לקחת את קו 5 מהמסוף שברכבת מרכז לכיכר המדינה. אפשר לעלות על קו 5 גם מרחוב ארלוזורוב פינת נמיר. מה שנוח לך...
 
בשאר השעות יש להגיע למרכזית הישנה ולהחליף ל274 וגם ל275 שמסיים ברכבת מרכז.
מצומת גהה לקניון סביונים יהוד
17/07/14 23:03
31צפיות
מצומת גהה לקניון סביונים יהוד 
 
ביום ראשון בין השעות 15:30-16:30 
º
קו 244
17/07/14 23:07
10צפיות
תודה. מהיכן לוקחים אותו?
17/07/14 23:12
27צפיות
של איזו חברה? 
 
האם למי שיש כרטיס מרכזי , זה עולה כסף?
לוקחים אותו מצומת גהה,בכיוון הנסיעה לבר-אילן
17/07/14 23:27
23צפיות
התחנה ממוקמת בעלייה מרחוב ז'בוטינסקי לכביש גהה,בכיוון הנסיעה מצפון לדרום.
קו 244 הוא קו של "אגד".
לא עולה כסף,למי שיש לו כרטיס מרכזי,שמשותף גם לאגד.
יישר כוח , אבדוק זאת הזמנים, בנוסף
17/07/14 23:30
28צפיות
רציתי לשאול, מרכבת סבידור לקניון הזה , איזה קן ?
 
תודה
º
אין משם קו לקניון סביונים
17/07/14 23:44
10צפיות
º
תודה. ומהעיר ת"א יש קו לסביונים?
18/07/14 08:47
5צפיות
כן
18/07/14 10:01
30צפיות
קווים 37/268/475/476.
º
יש לציין ש268 פועל מספר פעמים מצומצם ביום.
18/07/14 10:49
11צפיות
שאלת תם הנוגעת לתחבורה ציבורית...
16/07/14 12:09
286צפיות
האם אתם חושבים שיישום מערכת רכבת קלה \ מטרו בין מסוף אלוף שדה לאוניברסיטת בר אילן, מחנה תל השומר, בית חולים תל השומר וחזרה...  כאשר הכוונה שהרק"ל גם ייכנס לתוך האוניברסיטה ולתוך בית החולים וכמובן בתדירות גבוהה. כאשר כל קווי האוטובוס שנעים בציר הזה יוסטו אל המסוף כתחנה אחרונה.... ומשם נוסעים יעברו בין הרק"ל לאוטובוסים להמשך נסיעה לאיזורים אחרים
 
האם אתם סבורים כי זה יהווה שיפור ממשי או הרעה בתחבורה הציבורית באיזור?
אני מנסה להבין אם עתיד התחבורה הציבורית הוא ב POINT TO POINT או ב POINT TO HUB.
ישנם מקרים רבים בהם עשרות אוטובוסים נוסעים בדיוק על אותו הציר לחינם... זה בערך מה שקרה למשל עם קווי הקריות בעידן התחנה המרכזית בת גלים.
אם משווים רחוב ראשי בעיר בישראל לרחוב ראשי
16/07/14 13:39
198צפיות
בעיר באירופה, בישראל קל למצוא דוגמאות של רחוב שבו עוברים עשרות קווים בתדירות בינונית, בעוד שבאירופה זה כמטע לא קורה. בכל רחוב עובר מספר קטן של קווים בתדירות גבוהה. לכן אני חושב שהתשובה לגבי העתיד ברורה, אם אנחנו רוצים ללמוד מהעולם.
השאלה היא כמה החלפות צריך לבצע אדם
16/07/14 13:40
120צפיות
שרוצה להגיע מ A ל B...
זה נכון לכל אירופה, חשבתי שרק לערי בירה
16/07/14 13:48
127צפיות
בעיקר במערב אירופה.
מה ההבדל בין בירה ללא-בירה?
16/07/14 15:14
98צפיות
אם אפילו בעיר גדולה יש מעט קווים בכל רחוב, אז על אחת כמה וכמה בעיר קטנה.
השאלה שלך תיאורטית, אבל יש תכנון מעשי לרכבת קלה
16/07/14 18:09
130צפיות
באזור שאתה שואל עליו.
כחלק ממשהו רחב יותר שמגיע עד ארלוזורוב
16/07/14 20:38
71צפיות
אני שאלתי נקודתית על הצעה כמו שלי האם היא מהווה הרעה או הטבה עם התח"צ באיזור.
הצעה כמו שלך אינה מעשית כי מה שיביא
16/07/14 20:46
70צפיות
רכבת קלה לאזור זה הקישור לתל אביב.
אף אחד לא יקים רכבת קלה בין בר אילן לתל השומר.
הצעה כמו שלך יכולה להיות מיושמת על ידי אוטובוסים רגילים.
לא הגיוני שבתוך בקעת אונו יסעו עם רכבת קלה ויעברו לאוטובוסים רגילים על מנת להגיע ללב גוש דן ולהיפך.
כאשר יהיה קו סגול הגיוני שיהיו לו בבקעת אונו קווי הזנה מקומיים.
בהיררכיה של מערכת תחבורה, הרכבת הקלה נמצאת מעל לאוטובוסים (האוטובוסים מזינים את הרכבת הקלה). לא להיפך.
אין שום דבר בהצעה שלי שלא מונע הרחבה..
16/07/14 20:47
52צפיות
להרחיב קו מטרו זה בהחלט אפשרי.
אבל אתה הופך את הסדר
16/07/14 20:51
60צפיות
קו הרק"ל מוגדר כזה בגלל הקישור של בקעת אונו לתל אביב, לא בגלל הצורך הפנימי בתוך בקעת אונו.
לכן יש לקו הסגול שתי שלוחות כאשר מכל שלוחה יהיה חיבור לתל אביב ולא חיבור ישיר בין שתי השלוחות.
ללא חיבור לתל אביב לא יהיה רק"ל בבקעת אונו כי אין שום צורך ברק"ל פנימי בבקעת אונו.
אבל זה בדיוק העניין.
16/07/14 20:54
56צפיות
הקו הסגול לא יראה אור עוד שנים ארוכות. וגם אם יראה אור לבטח לא יהיה במתכונת נורמלית אלא פתרון של עשינו כדי שתעזבו אותנו בשקט בסגנון המטרונית בחיפה.
 
כאשר אתה מקים פרויקט פנימי שכזה אתה מחייב דה פקטו להתחשב בו במסגרת כל תכנון תחבורה עתידי.
אבל לא יקימו פרויקט מקומי כזה
16/07/14 20:58
48צפיות
מדינת ישראל לא תשקיע בפרויקט כזה.
ולגבי מתכונת הקו הסגול - זו השערה שלך שלא מבוססת אלא על תחושה.
מה זו בכלל "מתכונת נורמלית"?
פינת הצל"ש - שירות מעולם אחר.
הודעה זו מכילה תמונות
49תגובות
16/07/14 01:01
1111צפיות
ערב טוב, ששת קוראיי הנאמנים.
הסיבה שבגינה אני מטריד את מנוחתכם באישון ליל היא שירות יוצא דופן שזכיתי לקבל הערב משלושה אנשי מקצוע מעולים, כל אחד בתחומו. שירות, שהנו המשך לשירות נהדר שזוכה הפורום לקבל מ"נתיבי ישראל". ובכן, מי שהבחין במספר תמונות שהעליתי אמש כניסוי, הסיק בוודאי...

(המשך...)
ערב טוב, ששת קוראיי הנאמנים.
הסיבה שבגינה אני מטריד את מנוחתכם באישון ליל היא שירות יוצא דופן שזכיתי לקבל הערב משלושה אנשי מקצוע מעולים, כל אחד בתחומו. שירות, שהנו המשך לשירות נהדר שזוכה הפורום לקבל מ"נתיבי ישראל". ובכן, מי שהבחין במספר תמונות שהעליתי אמש כניסוי, הסיק בוודאי שבמהלך השבת "העפתי מבט" או יותר לעבר מסילת העמק, או ליתר דיוק: לקטע מתוך הקטע המזרחי שלה, שנמצא בין קיבוץ מרחביה לבית שאן. קטע זה מנוהל ע"י "עופר סלעי הנדסה" מתוך הקטע המזרחי הכולל, שמשתרע בין כפר ברוך לבית שאן. מובן מאליו שצילמתי מספר תמונות, אך התלבטתי ואני עדיין מתלבט אם להעלותן כשרשור; אתם כבר מכירים אותי: איני אוהב לדווח על פרויקטים, ובמיוחד לא מגה פרויקטים, שאין ברשותי די מידע מקצועי אודותיהם. סתם עניין של אתיקה מקצועית.

טוב, אז החלטתי לנסות להתעדכן קצת ביחס לקטע המזרחי. לשם כך פניתי שלשום אל ידידי אבי שמול, המקצוען מ"עושים עניין" ואיש התקשורת המיומן. את אבי אני מכנה  ראש "הפלג הצפוני", זהו האיש שאליו פונים כאשר מדובר בפרויקטים צפוניים של "נתיבי ישראל". כהרגלו, אבי נרתם לסייע מיד. השיג את אישורו של דובר "נתיבי ישראל", גיא מי-טל, תיווך ביני לבין מנהל הפרויקט ושימש כדוור לדף השאלות ששלחתי הערב אל מנהל הפרויקט. חלפו <font>שעתיים בלבד </font>ודף השאלות
(והיו לא מעט) חזר אליי במייל יחד עם תשובות מלאות לכל שאלותיי. יתרה מכך: מאוד שמחתי לקרוא מעופר סלעי על נכונותו לקיים סיור לאורך התוואי כבר בקרוב
 
זה המקום להודות לגיא מי-טל, דובר "נתיבי ישראל", על השת"פ והסיוע שהוא מעניק עבורנו בעת האחרונה במגוון נושאים. מדיניות הדלת הפתוחה של גיא כלפי הפורום היא אות כבוד לארגון שהוא מייצג ומודל לחיקוי לאופן בו צריך לנהוג גוף ציבורי אחד כלפי גוף ציבורי אחר בבואו להשיג מידע.
 
 
מסילת העמק
? שרשור הכוונה ומודיעין 16/07
16/07/14 00:35
18צפיות
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות
בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
מראשל"צ לבי"ח שיבא - תל השומר
16/07/14 13:51
21צפיות
האם יש אוטובוס ישיר שמגיע מתחנה מרכזית ישנה של ראשון לביה"ח שיבא בתל השומר? אני יודעת שיש את 164 אבל ככל הידוע לי הוא מגיע רק עד הצומת ולא עד בית החולים עצמו.
166 אגד. אפשר גם עם 164/165 למסובים
16/07/14 14:29
31צפיות
ושם לבצע החלפה ל143 אגד המהיר שמגיע למסוף תל השומר (חוסך המון זמן כי הוא לא נכנס למחלף אלוף שדה). ממסוף תל השומר יש שפע של קווים שנכנסים לתוך תל השומר.
 
166 של אגד פעיל פעמיים בלבד בבוקר.
 
יש גם את 139 של קווים שמגיע לתל השומר אבל דרך אור יהודה קרית אונו וכביש 471 (סיבוב....), לא מומלץ בכלל.
תודה
16/07/14 14:47
23צפיות
מדובר על עוד כשלושה שבועות (7 באוגוסט) אני צריכה להגיע לשם ב-10:30 בבוקר. האם 166 עובד בשעות האלה?
º
לא פעיל בשעות האלו.
17/07/14 01:11
6צפיות
מגי אביב ( לוד ) לת"א - רח' שושנה פרסיץ
16/07/14 22:39
33צפיות
שלום ! מהיא המלצה  לנסיעה ביום ראשון בבוקר ?
462/474 של קווים.
17/07/14 01:37
30צפיות
מ462 עדיף לרדת בעזריאלי ושם להחליף ל71 של אגד עד למכללת לוינסקי - שושנה פרסיץ. לחילופין, מעזריאלי גם 501 אגד, 601/606 של נתיב אקספרס עד לתחנת מכלת לוינסקי על דרך נמיר.
 
עם נוסעים עם 474, אני ממליץ על הדרך הבאה אם כי ניתן לרדת ממנו גם בעזריאלי.
 
מומלץ לרדת שתי תחנות אחרי רכבת מרכז בתחנת דרך נמיר פינת יהודה המכבי. מאותה התחנה ממשיכים עם 71 של אגד לשושנה פרסיץ או עם 501 אגד, 601/606 נתיב אקספרס ו90/149 של מטרופולין למכללת לוינסקי על דרך נמיר.
מגי אביב ( לוד ) לת"א - רח' שושנה פרסיץ
17/07/14 10:20
26צפיות
המון תודה עזרת לי מאוד. יום מקסים !
מה חדש אצל פיינשטיין?
הודעה זו מכילה תמונות
15/07/14 20:50
651צפיות
כמה ימים לפני תחילתו של "צוק איתן", יצא אדמו"ר הצילום של הפורום, רמי'ש נויברגר, למבצעון משלו. הנה ההתמונות שצילם עבורנו מההפרדה המפלסית האנטיפתית מדרך גד פיינשטיין ברחובות. אפתח, איך לא, בשלט של הד"ר המלעון מדרך עוקף שועפת.
תודה רבה, רמי'ש, ושמור על עצמך.
"שיא" הדרמה ההנדסית
הודעה זו מכילה תמונות
15/07/14 20:54
499צפיות
מתרחש כנראה כאן. מבט צפון-מזרחה מרחוב ששת הימים לכיוון דרך גד פיינשטיין.
למעלה מימין - אמריקן סיטי
16/07/14 18:54
131צפיות
קניון כושל ונטוש ברובו. אם תיפתח תחנת רכבת רחובות מערב ותמשיך הרחבת איזור התעשיה הצפוני אולי הוא יחזור להתמלא.
º
קניון שנולד ונשאר כושל, לא?
16/07/14 19:07
54צפיות
הוא התחיל עם 4 עוגנים
16/07/14 19:29
124צפיות
ובתקופה הראשונה הם משכו די הרבה חנויות. עם הזמן הוא דעך וכיום הוא עיר רפאים. אף פעם לא הצליח כמו קניון רחובות כמובן.
המבנה הזה זכור לי בעיקר כסופרמרקט ולא כקניון
16/07/14 19:38
94צפיות
ואולי גם איזשהו מכון כושר, כמדומני. אני מתייחס לתקופת ההפעלה הראשונית בטרם נמלאו צומת ביל"ו ורחובות במרכולים רבים. לא ביקרתי שם הרבה, אבל ממה שזכור לי, מעולם לא הבחנתי בתפוסה מלאה של חנויות ב"קניון" הזה.  
תפוסה מלאה בוודאי לא
16/07/14 22:31
90צפיות
סופרמרקט, מכון כושר, מרכז שירות של פלאפון, ואולם ארועים על הגג. אלה היו העוגנים המקוריים. סביבם כאמור היו עשרות חנויות, אבל לתפוסה מלאה הם לא הגיעו מעולם. בתכניות היה גם מגדל משרדים על הגג, אולם הוא לא נבנה עקב הכשלון.
º
גם תחנת רכבת לא תעזור לו
17/07/14 20:48
26צפיות
רחוב ששת הימים לשעבר
הודעה זו מכילה תמונות
15/07/14 20:59
376צפיות
ובעתיד מסלול השתלבות לדרך הים בכיוון מזרח.
באופק בנייני השכונות החדשות
16/07/14 18:56
79צפיות
שנבנות בדרום מערב רחובות בסמוך לכביש 411 החדש וכביש עוקף גיבתון העתידי.
הקשת החדשה
הודעה זו מכילה תמונות
15/07/14 21:02
285צפיות
מבט מכיוון ששת הימים לכיוון דרך הים מזרחה.
מבט מערבה מהצד הדרומי של הצומת
הודעה זו מכילה תמונות
15/07/14 21:07
277צפיות
המגיעים מיבנה יכולים להבחין בשמאלם, בקשת היציאה לכיוון רחוב ששת הימים.
*מימינם
16/07/14 18:59
34צפיות
זה מצד שמאל של הכביש בתמונה, אבל מי שמגיע מיבנה נוסע בכיוון ההפוך כמובן.
אגב למעלה מימין בתמונה - ערימות העפר של אתר הבניה הענקי עליו כתבתי.
לסיום וסיכום
הודעה זו מכילה תמונות
15/07/14 21:17
341צפיות
כך נראה צומת הרחובות פיינשטיין את ששת הימים עד לא מכבר. רמי מדווח שבסביבת הצומת אין שטח התארגנות של הקבלן, עבודות לא מבוצעות במקום, ואם כן, אז בקצב של צב. כשאבדוק מול "נתיבי איילון" מדוע לא פורסם עדיין המכרז על ה.מ 132 (רמלה) למרות ההבטחות לסוף 2013 ואח"כ ל"רבעון שני 2014", תזכירו לי לבדוק גם את ה.מ 141 שבדרך גד פיינשטיין.
נ.ב: כבוד הרב, זה נעים לך כשההפרדה שנקראת על שמך מתעכבת כ"כ?
º
לא ישן בלילות בגלל זה.
16/07/14 01:29
64צפיות
º
תודה על התמונות.
16/07/14 10:49
25צפיות
מה הצמתים האלו אמורים להביע? מדוע אין כיכרות?
15/07/14 21:19
154צפיות
 
בספרד לסוג המחלף הזה בדרך כלל יש כיכרות בשני עברי הגשר. יעיל במיוחד, לא מצריך רמזורים, ומאפשר גשר יחיד.
 
 
 
זה באמת די מוזר.
16/07/14 00:17
106צפיות
בדרך כלל נמנעים מכיכרות כי הן מגבילות את נפח התנועה בצורה משמעותית, וכיכרות עם יותר מנתיב אחד לא במיוחד עובדות במדינת ישראל.
אבל במקרה הזה התנועה בכל מקרה מוגבלת ע"י שתי כיכרות- אחת צפונית למחלף ואחת דרומית למחלף. בקיצור, לא ממש ברור.
º
על התמונות.
16/07/14 00:17
25צפיות
º
רבה על התמונות והפרטים בועז ורמי
16/07/14 10:39
17צפיות
הערה בקשר לתצ"א ההדמיה
16/07/14 18:52
81צפיות
הפינה הצפון מזרחית של הצומת לא מעודכנת. כיום במקום שדה ירוק יש שם אתר בניה מסיבי - כלל הנראה מבנה תעשייתי/מסחרי גדול כחלק מהרחבת איזור התעשיה הצפוני (הכולל גם את יפאורה והשוק הסיטונאי). לא נראה שיש קשר בין בניה זו לבין ההפרדה המפלצתית. בכל מקרה שדה ירוק (כמו בתצ"א) כבר ממש לא קיים.
º
צפון מערבית כמובן, סליחה
16/07/14 18:55
17צפיות
º
16/07/14 23:36
6צפיות
תודה רבה
17/07/14 23:24
48צפיות
האם ההפרדה הזאת מהווה תנאי לפרויקט ההכפלה?
º
קודם כל, שיהיה פרויקט הכפלה.
18/07/14 18:56
14צפיות
º
דיווחים והודעות
15/07/14 17:22
75צפיות
קרונות רכבת תקועים על המסילה בנהריה
15/07/14 14:00
314צפיות
 
אומנם הכתבה משבוע שעבר...  מישהו יודע על אילו קרונות מדובר?
º
מה זו התמונה הזו באמצע הדף?
15/07/14 14:43
83צפיות
לנוסעים ללונדון- אין תחתית עמוקה בתחנת Embankment
הודעה זו מכילה תמונות
15/07/14 04:38
410צפיות
ביקרנו בלונדון היום לרגל ארוע חברתי לכבוד ביקור של ידיד של בעלי שהגיע מאוסטרליה, ובדרך חזרה הבחנו בשילוט הבא שקובע שעקב שיפוץ המדרגות הנעות בתחנת Embankment הקו הצפוני (ענף צ'רינג קרוס, שחור) וקו הבייקרלו (חום) - לא יעצרו בתחנה זו עד נובמבר 2014.  קווי התחתית צמודת הקרקע - קו הדיסטריקט (ירוק) והקו המעגלי (צהוב) ימשיכו לפעול כרגיל.
 
הבעיה היא שעכשיו צריך לרדת בתחנת Charring Cross  על 9 יציאותיה, ומבוך המנהרות המבלבל שלה ואי אפשר פשוט לרדת באמבנקמנט וללכת את המדרחוב הנחמד של רחוב ויליארז, דבר שהייתי ממליץ בעבר לכל מי שמבקר בעיר ומשתמש בקווים אלו. 
 
 
 
 
 
הוראות הסגירה בפירוט (אנגלית)
שלט ההוראות מעל לשלט תחנת אוקספורד סרקס
מדבקת ביטול זמני בקו הבייקרלו
ופה, כשעושים עבודות, עושים טובה כשמודיעים
15/07/14 13:44
162צפיות
על זה בתחנה שעליה עובדים (בשאר התחנות בד"כ תראה תחת).
פה עדיף לבקר לשבוע או שעושים עליך קופה.
15/07/14 18:00
127צפיות
למי שבא לשהות אצל קרובים או ידידים עדיף כבר לבוא לשבוע כי במחיר תשלום מקסימום יומי (off peak) ל4.8 ימים מהערך הצבור אפשר להטעין כרטיס שבועי על כרטיס האויסטר במקום להשתמש בערך צבור, או - למשכימי הקום שביניכם: במחיר של 3.5 מחירי מקסימום יומי מהערך הצבור כולל נסיעה בשעות העומס בבוקר ניתן לקנות את אותו הכרטיס השבועי שתקף ל7 ימים מכל יום בשבוע שרק תגיעו לעיר.
 
למי שבא לשהות במלון זו לא הוצאה משמעותית, אך למי שעושה את לונדון על תקציב מוגבל ומשתמש במקומות לינה אלטרנטיביים זה די רלוונטי.
 
כמו כן - מחיר נסיעה בודדת במזומן (תשלום במכונות) גבוה בהרבה מהתשלום בכרטיס החכם.
 
מי שאינו חלק מהמערכת נדפק, בעוד מי שחלק ממנה מקבל הנחות.
לונדון
15/07/14 20:40
76צפיות
כשהייתי עם בן זוגי בלונדון לפני שנה וחצי (באנו מפריז ביורוסטאר), פשוט הוצאנו אויסטר וטענו עליו ערך צבור וכך התניידנו. היה מאוד נוח ויעיל. לא היה לנו עניין של תקציב מוגבל, כך שלא חיפשתי דילים.
השאלה היא מדוע לשלם יותר על אותו הדבר.
15/07/14 21:13
85צפיות
 
למי ששוהים בלונדון 3 ימים ומטה הערך הצבור הוא אכן שיטה טובה, אך למי ששוהים בה לשבוע ממש לא משתלם להוציא £15-£20 יותר ממה שצריך לשלם על ההתנייעות בעיר תמורת אותו השירות. בכסף הזה אפשר לאכול משהו, להכנס למועדון, או לעשות קניות.
 
מה גם שאם ביליתם באיזה מועדון ועליתם על המערכת אחרי 4:30 בבוקר תשלמו 33% יותר על נסיעה בשעות השיא, מה שממש לא נוח לבליינים, בעוד בעלי כרטיס תקופתי יכולים לנסוע עליו עד 4:30 בבוקר שלמחרת התאריך האחרון.
 
עד 2010 היה ניתן להטעין על האויסטר כרטיס תקופתי ל3 ימים שגילם וודאי הנחה דומה. ביטול הכרטיס הזה מראה את יחס הרשויות לתיירים בעיר כמקור זמין לכסף נוסף.
 
הרכבת התחתית היא אמצעי התחבורה הראשון בבריטניה שוויתר על חלוקה למחלקות עוד בתקופה הויקטוריאנית. אם תשלם יותר לא תקבל שירות עדיף, אז מדוע שתעשה כן?
 
זה יותר רלוונטי למי שיש לו אצל מי לשהות וממילא מספר ימים נוספים לא יעלו להם דבר.
היינו שם 5 לילות
15/07/14 21:24
63צפיות
ולא יצאנו יותר מאוחר מ-11 בלילה (קור כלבים).
=6 ימים, ותשלום יתר לTFL.
15/07/14 21:37
67צפיות
ל 6 ימים ממש מומלץ להטעין כרטיס שבועי לאזורים הרלוונטים כי מאמצע היום החמישי אתה למעשה יוצא מורווח.
 
באותה מידה בפריס פקיד המטרו בשארל דה גול אמר לבעלי ולי שלא לקנות כרטיס תיירים ל5 ימים אלא כרטיס שבועי 1-5 שלא רק שהיה לכל הביקור - הוא גם עלה פחות. 
 
המערכות האלו בנוייות על העדפת המשתמש הקבוע, ומשום שלא הייתי משתמש קבוע (אני רוכב ביום-יום כולל בחורף האנגלי כשאנו באים לביקור קצר מספרד) הייתי במשבצת המשתמש הארעי כשהייתי צריך בכל זאת להשתמש ברכבת התחתית. 
 
º
תודה על העדכון
16/07/14 10:02
16צפיות
שינויי לו''ז בכמה קווים לירושלים
הודעה זו מכילה תמונות
16/07/14 11:31
262צפיות
הודעה זו נמצאת גם באתר אגד.
"עקבות בירושלים"...**
17/07/14 11:49
99צפיות
"עקבות בירושלים" הוא מחווה לדוד פרלוב, אבי הקולנוע התיעודי הישראלי המודרני ולסרטו פורץ הדרך "בירושלים" מ-1963, שצולם בירושלים החצויה, שנים ספורות לפני מלחמת ששת הימים
סיקור על הסרט בהקשר האקטואלי יותר מאוחר

כעת סרטים אירועים חינם - לירושלמים ולאורחים בטווח הטילים ובמיוחד הפצמר"ים


קולנוע לאור ירח
במתחם התחנה הראשונה
20:30
הכניסה חופשית

הקוסם מארץ עוץ

לילות קולנוע בעתיקה
גן דוד - מגדל דוד
20:30


מטריקס
להיט מדע בדיוני על האקר צעיר שמנסה למרוד בשליטי המציאות המדומה שבה הוא חי. עם קיאנו ריבס בתפקיד הראשי  

אינדי לילה  הכניסה חופשית
הופעות חיות על מדשאת הסינמטק  

לוח הקרנות
http://www.tapuz.co.il/forums2008/ViewMsg.aspx?For...
 
עיר בהפרעה
18/07/14 17:03
34צפיות
"
'הגיאוגרפיה של הפחד' ניכרת גם בגנים הציבוריים שלאורך קו התפר, שבימי שגרה הומים ילדים יהודים וערבים. השבוע הם נותרו ריקים. שטחי המדשאות שמקיפים את חומות העיר העתיקה, משמשים בימי החופש הגדול משפחות חרדיות רבות, שפורשות שם מחצלת או שמיכה וסועדות שם עם ילדיהם, אבל עכשיו המדשאות הללו ירוקות ונקיות וריקות מתמיד.  פארק המסילה המשותף לבית צפאפא ולשכונת פת שומם אף הוא יחסית. כאן - הערבים, הם שנמנעים מלהגיע. עשרות רעולי פנים מבית צפפא ירו בגל המהומות האחרון זיקוקין בכיוון ישיר לעבר השוטרים ואנשי כוחות הבטחון. בימי שגרה, המנהלים הקהילתיים של גוננים ובית צפאפה מקיימים ביניהם סוג של דיאלוג, בעיקר בתחום הספורט והתרבות, ועכשיו הם עושים מאמצים כבירים לשמר אותו.
אבל השינוי המובהק ביותר ניכר ברכבת הקלה, סמל הדו קיום השברירי והנורמליות הכה נפיצה, שעליו פרקו מאות צעירים ערבים את זעמם לאחר רצח הנער משועפט.  הרכבת הזאת, מיקרוקוסמוס של ירושלים, הפכה לסמל כמעט בעל כורחה ועתה מתייחסות אליה הרשויות  כסוג של 'נייר לקמוס'.  מאז הופעלה, לפני כשלש שנים היא שירתה מדי חודש עשרות אלפים מתושבי השכונות הערביות, ומאות אלפי יהודים. מספר התקריות בין שתי האוכלוסיות בתוך הרכבת היו מועט עד אפסי.
 היא נוצרה ככלי תחבורה מודרני, אבל עד מהרה  פיתחה ערך מוסף וגילמה את כל מה ששפוי ונורמלי בעיר מורכבת כמו ירושלים.  רצח הנער מוחמד אבו חדיר הפך אותה באחת  לסמל האלימות והמהומות. תחנות נשרפו, עמודים נוסרו ונעקרו, כבלים תת קרקעיים הושחתו , המסילה חובלה והרכבת  חדלה מלהגיע לשכונות היהודיות הצפוניות של ירושלים ולמוקד המהומות - השכונות הערביות שועפט ובית חנינא. 
ראש העירייה ניר ברקת  ומפקד משטרת ירושלים ניצב יוסי פרינטי 'הפכו עולמות', כדי שתנועת הרכבת לכל אורך המסלול תחודש בתוך ימים אחדים. עובדי 'סיטיפס', זכיינית הרכבת הקלה, עבדו סביב השעון כדי להפעילה מחדש. התיקון המלא יארך חודשים רבים, אבל השבוע – חודשה פעולתה גם באיזורי המהומות ובצפון העיר. נסיעת המבחן הראשונה הייתה בקרונות ריקים. בנסיעת המבחן השניה עלו לרכבת עשרות שוטרים. בנסיון השלישי, כבר התירו לנוסעים לעלות, ובכל קרון פוזרו ליתר בטחון שוטרים אחדים.  במקום מכונות התשלום האוטומטיות בתחנות, שהוצתו ,הוצבו 'כרטיסנים', שגובים את הכסף מהנוסעים הערבים המעטים ששבו להשתמש ברכבת. באמצע השבוע נרגמה הרכבת באבנים באיזור שועפט, והמשטרה עיבתה שם כוחות. בינתיים היא נוסעת.
ביום שלישי האחרון, עליתי עליה לנסיעת מבחן פרטית משלי. הלוך ושוב, מהר הרצל שבדרום העיר עד פסגת זאב שבצפון ובחזרה. כמעט כל הנוסעים היו יהודים. רק ערבים בודדים השתמשו בה: שתי מורות, כמה תלמידי תיכון וקבלן שיפוץ. תלמידי התיכון, היו רעשניים למדי. קצין בטחון ושוטר ניצבו לידם 'על כל צרה שלא תבוא". המורות, שירדו במוסררה הערבית, קשרו שיחה עם עמיתה למקצוע, מורה יהודיה, 'סמול – טוק', שבזעיר אנפין היה צילום מצב רוח. המורה היהודייה שאלה מה המורות משועפט אמרו לתלמידיהם אחרי רצח וחטיפת שלשת הנערים היהודיים. המורות הערביות שאלו את היהודייה, מה היא אמרה לתלמידיה אחרי רצח וחטיפת הנער הערבי. המורות דיברו בעברית בסיסית וקצת עם הידיים על כך ש"כולנו בני אדם", אבל  לא הספיקו לפתח שיחה עמוקה מדי.  הרכבת הגיעה ליעדה, אבל הייתה שם אמפטיה הדדית  וסיכוי למשהו אחר, אזרחי, לא פוליטי.
.."
בקישור כל הסיפור
אדם בן 60 נפגע בת"מ ב"ש באורח קשה
17/07/14 00:06
159צפיות
אוטובוס התנגש בעוצמה בהולך הרגל בן 60. נסיבות המקרה נחקרות.
משרד התחבורה ונת"ע ממשיכים את מחדל המת"צ בפ"ת
17/07/14 11:33
164צפיות
 
כך הולך להיראות פרויקט קו 1...
מחדל אחר מחדל
זחיחות אחר זחיחות
אפילו אחרי שהסיכונים מתממשים, משרד התחבורה ונת"ע ממשיכים במחדליהם.
העיקר לצבוע את המסלול באדום - זה העיקר...
º
במילים אחרות, הפרטאץ' ממשיך לחגוג
17/07/14 12:49
45צפיות
הקטע הזה לא היה צריך להיסגר מלכתחילה
20/07/14 11:04
31צפיות
סגרו קטע בגלל כמה מטומטמים שחצו באור אדום, ולא יודעים לסובב את הראש לשני הכוונים.
אני חציתי מאות פעמים את הקטע שנקרא "ציר המוות" ומולם לא ראיתי בעיה בטיחותית בקטע הזה.
עכשיו ראיתי שהצרו את הכביש הזה (כמו עשו אותו יותר צר), איך זה אמור לשפר את הבטיחות?
 
מולם לא ראיתי = מעולם לא ראיתי
20/07/14 11:06
34צפיות
מולם לא ראיתי = מעולם לא ראיתי
הקדמה הגיעה לרמת גן
הודעה זו מכילה תמונות
17/07/14 14:10
288צפיות
סמוך צומת ז'בוטינסקי ביאליק, עדין לא עובד.
 
 
בת"א יש מקומות שזה עובד
17/07/14 14:24
123צפיות
תחנת המסגר/הרכב לכיוון צפון, תחנת יגאל אלון/דרך השלום לכיוון דרום.
º
גם ברחוב שוקן ליד מבנה עיתון הארץ
17/07/14 20:22
32צפיות
לא רק בת"א, השילוט הזה מוצב בכל רחבי הארץ
18/07/14 01:12
73צפיות
בחודשים האחרונים.
מיוחד לד"ר רייטר
16/07/14 19:07
208צפיות
 
הנה סרטון של אוטובוס המרצדס החשוב ביותר בהיסטוריה!
 
לקפוץ קדימה ל-3:30 דקות בסרטון, ואורח הכבוד מגיע...
 
 
 
 
 
 
והנה עוד אחד:
16/07/14 19:09
111צפיות
...והשיירה כולה:
16/07/14 19:12
106צפיות
מנת יתר של מרצדס, עם איזו ב.מ.וו. לקישוט.
 
תודה רבה !!! מעולה !!! למען האמת קיים
18/07/14 22:17
61צפיות
רוב מוחלט בכל כבישי גרמניה של המותג מרצדס באוטובוסים, במכוניות ובמשאיות. כמעט כל גרמני בר דעת יעדיף מרצדס על כל דבר אחר...
במקום השני בגרמניה: פולקסווגן. יש לי טבלה השוואתית באיזו תיקיה. אנסה למוצאה.
תראה, ברגע שהם זכו במונדיאל
18/07/14 23:17
43צפיות
היה ברור שמרצדס תככב בחגיגות. אבל זה היה יותר דומיננטי ממה שחשבתי.
 
מה שכן, יש כאן אירוניה מסויימת: הנבחרת בנויה על שלד שחקני ביירן, כך שהם "אמורים" לנסוע בב.מ.וו.
לעומת זאת, לשטוטגרט ומנהיים אין בכלל נציגות....
באמת אירוני ! אבל הסרטונים נהדרים!
19/07/14 08:49
39צפיות
קלעת בול !
פתיחת קו תל-אביב ירושלים
18/07/14 01:29
315צפיות
דוברות רכבת ישראל מוסרת כי ביום א', 20 ביולי 2014, יפתח מחדש קו תל-אביב ירושלים. 
בשבועות האחרונים הקו היה סגור בשל עבודות על תוואי הרכבת שבין בית-שמש לירושלים.
הפעילות כללה חיזוק קירות המצוקים, הקמת גדרות בסמוך למסילה, ופעילות שימור של שמורת הטבע שהוכרזה בחלק מסביבות הקו.
הגדר שהוצמדה לחלק מהמצוקים מיוצרת בטכנולוגיה מתקדמת אשר סופגת אנרגיה ומונעת הידרדרות אבנים.
במסגרת העבודות נחסכו מיליוני שקלים כתוצאה משימוש ברשתות אלה.
תמונה משדרוג גשר מעל נחל שורק/רפאים
הודעה זו מכילה תמונות
18/07/14 15:21
253צפיות
(הכוונה לשדרוג הקו שבוצע בשנת 2004) התמונה היא מתוך אתר של אחת החברות שלקו חלק בשדרוג הקו.
 
ועל הדרך, קבלו גם קישור לתמונה של תחנת מלחה, מזוית חדשה...
 
שדרוג של אחד הגשרים בקו הישן לירושלים
תודה רבה, המפכ"ל דנינו!
18/07/14 15:58
128צפיות
מפכ"ל = מפקח כללי לתשתיות.
משהו חדש נימבוס
הודעה זו מכילה תמונות
18/07/14 17:26
251צפיות
מהאתר autoevolution  מיניבוס חדש נקרא נימבוס 
מתוך autoevolution
בוטלה הארכת קו 258 לשוהם
20/07/14 08:52
66צפיות
לאחר שפניתי לחב' קווים לגבי ההארכה שתוכננה לקו 258 מב"ש למודיעין עד שוהם, קיבלתי תשובה שקו 258 לא יוארך לשוהם.
האם גם קו 510 שהיה אמור לפעול מכפר טרומן, בוטל?
ומה לגבי שינוי מספור קווי מודיעין עילית שיהיו שונים מקווי הדרום? (380 וכו')
מוסקבה: רכבת תחתית ירדה מהפסים, 100 נפצעו
15/07/14 11:42
194צפיות
למה הפעלת בלמי החירום גורמת לירידת קרונות
15/07/14 12:37
125צפיות
מהפסים?
לא אמור לקרות
15/07/14 12:55
132צפיות
אבל כל עוד הרכבת נוסעת החוגונים ממרכזים את עצמם על הפסים
 
אבל בזמן נעילת הגלגלים כל קרון ממשיך לנסוע ישר, ואז מספיק הבדלים בכוח הבלימה או פגם במסילה גורמת לירידה מהפסים.
 
תופעה דומה קורית בבלימת חירום בסמיטריילר
התאונה לא קרתה בשל בלימת חרום.
16/07/14 01:46
110צפיות
ככל הנראה מדובר בפריצת מסוט.
במקום התאונה נערכות עבודות תשתית לקראת חיבור הקו הקיים עם קו מטרו חדש. מסוט חדש שהותקן במקום לא חוזק ככל הנראה כנדרש ובעת מעבר הרכבת עליו, שינה את כיוונו והוביל את הרכבת לעבר אוטם מסילה זמני. הרכבת פרצה את האוטם והתנגשה בקיר המפריד בין המנהרה הקיימת למנהרה החדשה.
 
נבדקת גם אפשרות להתפרקות החוגון.
 
מה שכן, ברור מעבר לכל ספק שאם מדובר היה בקרונות הוותיקים מסדרה E או 81-717 האסון לא היה גדול כ"כ שכן מדובר בקרונות פלדה בודדים קלאסיים. הרכבת שניזוקה היא מהדגם המודרני Rusich 81-740 - קרונות אלומיניום מפרקיים בדומה ל- IC3 שלנו.
עוד תמונות מאתרי חוץ
15/07/14 12:51
130צפיות
תמונה לדוגמה
15/07/14 12:56
94צפיות
º
אסון חסר-תקדים. לא היה דבר כזה מעולם במוסקבה
15/07/14 13:30
71צפיות
קו 40 בתל אביב - תגובת משרד התחבורה
הודעה זו מכילה תמונות
15/07/14 09:10
414צפיות

לפי תגובה שהתקבלה מאסי סוזנה, ממונה תכנון תח"צ מחוז ת"א והמרכז, המצב הקיים הוא בסדר גמור, וכל שעלינו לעשות הוא לתכנן באינטרנט את הנסיעה באוטובוס טרם ההליכה לאחת מהתחנות.
ציטוט: "אין צורך ב"אֶנְדֶנְדינו"שכן כאשר מתכננים את הנסיעה באופן ראוי – אין הפתעות !"

לפי משרד התחבורה, מזל שיש טלפונים חכמים ואינטרנט. עכשיו אפשר להפחית את התדירויות של הקווים לפעם בחצי שעה. כל מה שיש לעשות זה "לתכנן" את הנסיעה מראש. 

והנה התגובה המלאה: (לא נגענו)

שלום רב,
 
כחלק מתוכנית ה"ארגון מחדש" בחבורה הציבורית במטרופולין ת"א, הוחלט לבטל "חלופות קווים" תוך הפעלת מערכת קווים אחידה ובהירה לכלל המשתמשים, מצב שיצר הפחתת שרות באזורים בהם לא היה הצדק להפעלת שרות "מרובה קווים" בתחבורה הציבורית, קרי בשכונות בהן הנוסעים / המשתמשים בשרות זה הינו נמוך מאד, הופעלו קווים מקומיים בלבד כאשר הנוסעים נאלצים לעבור לקווים מטרופוליניים בציריים ראשיים.
כך גם בקו 40 לפני יישום תוכנית זו, חלק מנסיעות הקו נכנסו לשכונת "הדר יוסף" וחלק לא.
 
במשך החודשים שחלפו מאז הפעלת תוכנית ה"ארגון מחדש" הגיעו אלינו פניות המבקשות להכניס את קו 40 אל-תוך שכונת "הדר יוסף" מחד, ומאידך פניות אחרות ביקשו להותירו מחוץ לשכונה.
 
מבדיקה שערכנו עלה כי כ-800 איש משתמשים בשרות הניתן בקו זה, ועל מנת להיטיב עימם החלטנו להחזיר חלק מהנסיעות בקו אל-תוך שכונת "הדר יוסף".
אציין כי באתר המשרד ("כל קו") ובאתר המפעיל ("דן") יש חלוקה ברורה בין החלופות, כך שנוסע לא יכול לטעות – באיזו שעה יוצאת כל חלופה.
 
על כן, לא ברורה לי הטענה "הקו לא רלוונטי לתושבי "מעוז אביב" ו"הדר יוסף", אין צורך ב"אֶנְדֶנְדינו"
שכן כאשר מתכננים את הנסיעה באופן ראוי – אין הפתעות !
 
למרות האמור, אני רואה בחומרה את הטענה כי יש פרקי המתנה ארוכים, שכן כמות הנסיעות בשעה כ"כ גבוה שזמן ההמתנה הארוך ביותר, בתוך השכונה או בסביבותיה, הינו עד כחצי שעה.
לכן במידה וניתן לקבל את המידע המפורט על-אודות פניה זו (תאריך, שעה, תחנה) אודה להגשת תלונה מפורטת באתר המשרד  לשם טיפול מנהלתי.
 
בברכה
 
     אסי סוזנה
ממונה תכנון תח"צ
מחוז ת"א והמרכז



 
את עזרתכם בבקשה!
15/07/14 09:12
160צפיות
אני מזכיר: אנשים פשוט הפסיקו להשתמש בקו הזה! עברו למוניות ומכוניות.
º
המתנה של חצי שעה נראית למישהו הגיונית?
15/07/14 11:14
69צפיות
לא הגיונית בה במידה שכל ענין החלופות בעבר
15/07/14 11:55
153צפיות
הירקון אינו הגיוני
איך פניתה אליו?
15/07/14 15:13
124צפיות
בנושא אחר שנוגע אלי כאן(ראה בשרשור שאלות ובקשות-מה אפשר לעשות בשביל לגרום להחזרת ...) המליצו גם לי ליצור קשר עם אסי סוזנה.
 
רציתי לדעת איך יצרת קשר איתו ,והאם יש לך ניסיון איתו?
 
בנושא הקו -אני גם משתמש די הרבה בקו הזה ועניין החלופות האלה באמת יוצרות בלובול גדול.למעשה אני משתמש בקו 40 בקטעים אחרים ולעיתים בודדות משתמש בו בקטע שאתה מדבר עליו ,ודווקא בגלל זה הבילבול הוא יותר גדול.כי בפעמים הבודדות שאני יצטרך אותו משם כל החצי שעה שמדובר עליה תתבזבז על להבין את השיטה וצפייה באוטובוס עובר מול העיינים.
פניתי לגופים רבים שאנילא זוכר את שמם
16/07/14 08:31
57צפיות
והם פנו אליו לדעתי.
מדוע שלא תועבר התחנה לפני הצומת הבעייתי
15/07/14 23:35
151צפיות
ובכך תגמר הסאגה?
ומה עם כל התחנות בהמשך?
16/07/14 08:33
66צפיות
חלק עוברים ברח' שטרית וחלק בתוך שכונת הדר יוסף. לא מדובר בתחנה אחת "מתחלפת" אלא בכמה וכמה "תחנות מתחלפות"
בתחנות ההמשך יש לך כבר GPS עם דיוק
16/07/14 09:41
65צפיות
טוב יותר... אתה לא תוכל להתבלבל.
אני נשמע כמו תקליט שרוט, או אולי כמו את חפירה
16/07/14 01:35
135צפיות
אבל הבעיה העקרונית כאן אינה רק התדירות, אלא הסירבול של המערכת שכל חלופה הופכת אותה לקשה יותר להבנה. אפשר להבין קו עם חלופות, אבל קשה מאוד להבין מערכת או רשת של קווים עם חלופות.
אתה לגמרי צודק
16/07/14 08:34
72צפיות
אני אפילו לא התחלתי לדבר על הקריאות של המערכת, אני מדבר מאוד נמוך כי אני לא חושב שיש מספיק אינטיליגציה/מקצועיות/הבנה כדי להבין מה זה קריאות של מערכת.
º
ביזיון של תגובה
16/07/14 10:01
42צפיות
? שרשור הכוונה ומודיעין 15/07
15/07/14 01:51
11צפיות
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות
בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
תחבורה ציבורית
15/07/14 18:28
40צפיות
אני צריכה להגיע בשעות הצהרים מרח' אחוזה ברעננה לרח' אחד העם 13 תל אביב וחזרה
º
47 עד מגדל שלום או 347 עד אלנבי/אחד העם
15/07/14 19:22
17צפיות
º
מצומת רעננה אפשר גם עם 149
15/07/14 19:26
9צפיות
קו 47 לא עובר במגדל שלום בכיוון הזה
15/07/14 20:05
37צפיות
אם נוסעים בקו 47 יש לרדת בקינג ג'ורג' ולהחליף לקווים 18/24/38/82 עד מגדל שלום או 72/172/129/25/125 לאלנבי.
אבל בכל מקרה 347 עדיף ומהיר יותר.
מיהוד לבית חולים קפלן
15/07/14 20:50
30צפיות
צריכה להגיע בשעה 8:30-8:35 , מתי כדאי לצאת?
 
תודה רבה
º
והשאלה היא איך מגיעים כמובן (וגם מתי לצאת)
15/07/14 20:51
14צפיות
יש שתי אופציות>>>
15/07/14 22:10
40צפיות
האחת היא נסיעה באמצעות 138 של קווים למרכזית הישנה בראשל"צ ושם לבצע החלפה ל226/301 של אגד או 367/371 של מטרופולין. הנסיעה באגד עולה 14.70, הנסיעה במטרופולין עולה 10.20 וניתן לשלם במטרופולין באמצעות ערך צבור שטעון על גבי הרב קו (גם עם הערך הצבור נטען בגוש דן).
 
מכל הקווים יורדים במסעף הכניסה לקפלן.
 
אופציה שנייה היא לנסוע עם 475 של קווים לצומת הטייסים או צומת אל על וממשיכים משם עם 249 של אגד עד לצומת ביל"ו. בצומת ביל"ו חוצים לצד השני ונכנסים לרחוב הגליל, הליכה של כמה דקות ואתם בקפלן.
 
*חשוב! נסיעה ב475 לצומת הטייסים הינה בתעריף שונה מנסיעה לצומת אל על. גם נסיעה מצומת הטייסים לביל"ו עולה 14.70 ואילו מצומת אל על עולה 12.40 - בחרו מראש מה מתאים לכם יותר.
 
כדאי לצאת כבר ב7 בבוקר על מנת להספיק ולא לאחר בשתי האופציות. הכי מאוחר שהייתי יוצא זה 7:15.
עוד קצת שילוט סטטי
הודעה זו מכילה תמונות
15/07/14 01:36
501צפיות
לאחר הדיווח לפני כחודשיים-שלושה על השילוט הסטטי הראשון אי פעם על פי תקנות משרד התחבורה שהוצב בדרך הטייסים ובלונדון מיניסטור, השבוע ראיתי שילוט סטטי בעוד תחנות בתל אביב: חלק מהתחנות בשאול המלך, והתחנה הזאת בפנקס. הללויה.
יש גם בבאר שבע, הגולש משה 343 צילם
15/07/14 01:57
137צפיות
אם הוא ירצה הוא גם יעלה לכאן.
º
אני סקרן לראות!
15/07/14 08:47
30צפיות
צילומים שצילמתי מול כיכר רבין, יש בעיות שם
הודעה זו מכילה תמונות
15/07/14 09:02
372צפיות
כי בפירוט של קו 89 נתנו רק חלופה אחת שלו (נראה לי שאת הרגילה) והתייחסו לתדירות ר ק של החלופה, תסתכלו במידע - התדירות של החלופה הזו לבדה נראית גרועה, וזה לא נכון תכל'ס.
מפת האזור
תדירויות
"מסלולים"
נכון, חלופות זאת הבעיה הגדולה ביותר
15/07/14 10:30
102צפיות
בשילוט הסטטי. עוד סיבה לא ליצור חלופות מלכתחילה.
הכיתוב העברי ללא אותיות לטיניות, רע לתיירות.
15/07/14 18:20
93צפיות
גם אם גורמים בענף התיירות מדברים על קיץ אבוד צריך לחשוב לעתיד ולנצל את ההזדמנות להחליף שילוט כך שיכלול גם כיתוב באותיות לטיניות.
 
זה כאילו הגורמים האחראיים חושבים שתחבורה ציבורית היא רק לשכבה מסויימת של ישראלים ולא אמצעי לציבור כולו.
 
עברית היא שפה בעלת א"ב ייחודי ואי אפשר לצפות מתייר שבא לשבוע-שבועיים ללמוד לקרוא אותה ועוד ללא ניקוד.
 
בלונדון אמנם המידע במפות הוא כולו באותיות לטיניות (הנלמדות ברוב מדינות העולם) אך במכונות הכרטיסים ניתן לבצע את התשלום ב17 שפות, חלקן אירופאיות כמו גרמנית, צרפתית, יוונית, ספרדית, פולנית ואיטלקית, חלקן מהמזרח הרחוק - סינית ויפנית, חלקן מהודו - הינדי, גוג'רטית, אורדו וטמילית, וגם בערבית ניתן לבצע תשלום אם כי מסיבה כלשהי אין בשלב זה רוסית (אולי האוליגרכים שרוכשים בתים במיליוני ליש"ט אינם משתמשי תח"צ גדולים...).
הנה להמחשה שילוט בארמנית וגרוזינית
15/07/14 21:29
77צפיות
להמחשה: שילוט בכתב אלפביתי ייחודי לשפת המדינות בהן הוא נמצא. 
 
מפת מטרו יורוואן : http://trackmaps.parovoz.com/maps/Yerevan_arm.gif
 
שלט בקדמת רכבת ארמנית: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e6...
 
תחנת מטרו, שילוט בגרוזינית: http://mcmacdonald.files.wordpress.com/2010/05/geo...
 
אי אפשר לצפות מתיירים ללמוד דבר כזה בטיול קצר גם אם יש רבים בפורום עם מספיק אינטלקט להתחיל לתרגם את הכתוב (ואין לי ספק שיש כאן מי שיכול למצא וללמוד את הכתבים האלו בזמן קצר, אבל זה לא משקף את הציבור הכללי). 
הסיבה היא שהשלטים מיוצרים באופן אוטומטי,
15/07/14 22:42
76צפיות
ולמשרד התחבורה פשוט אין בסיס נתונים של שמות התחנות באותיות לטיניות.
התיירים יכולים לשאול את מי שלידם.
15/07/14 23:38
74צפיות
מה שעושים כאשר לא מכירים את השפה והמקום.
שילוט באיזור לא תיירותי באותיות לטיניות לא חשוב במיוחד.
מפות ולו"זים צריכים להיות מחולקים בבתי מלון\נתב"ג ותחנות מרכזיות.
º
כשאני מטייל אני רוצה לקרא, לא לשאול.
16/07/14 00:44
26צפיות
למה להניח שכל התיירים רוצים או יכולים לשאול?
16/07/14 07:00
58צפיות
יש אנשים שמטיילים בעולם באופן עצמאי, ולאו דווקא מגיעים למקומות תיירותיים. כשאני בחו"ל, אני עשוי להגיע למקום אקראי שלא מוגדר כיעד תיירותי, וכשיש שילוט זאת הקלה גדולה.
מה שניצן ואיליה אמרו.
16/07/14 10:38
52צפיות
אני גם בחו"ל אוהב להסתדר לבד. וגם אני שם לב הרבה בארץ, כשאני בעזריאלי , תיירים כמעט ולא מרבים לשאול (והם כל הזמן מתייעצים בינם לבין עצמם אם הם בתחנה הנכונה). לעיתים אני "מתפרץ" ועוזר להם.
כישראלי, כשאני שואל אנשים בתחנה
16/07/14 12:01
68צפיות
הם לרוב לא יודעים לענות...
כך שלהסתמך על הציבור זה לא חכם.
º
וגם המעטים שעונים נוטים לטעות. אפילו הנהגים.
16/07/14 13:40
27צפיות
º
גם ערד מרושתת כמעט במלואה. אצלם בהזדמנות
15/07/14 09:13
74צפיות
יפה מאד ובעיקר מתבקש
15/07/14 10:01
108צפיות
לא ברור למה נמנעו משילוט מפורט עד עכשיו
לא ממש נמנעו באופן יזום
15/07/14 12:25
84צפיות
בעיקר הזניחו את הטיפול בנושא.
והנה תמונות מתחנה של קווים 25/26 בב"ש...
הודעה זו מכילה תמונות
15/07/14 23:57
243צפיות
שמתי לב גם שבתחנה שברחוב הכנסת שילוט דומה .
תודה! מעניין שהפורמט קצת שונה וכולל
16/07/14 07:06
87צפיות
מקרא מפורט יותר על חשבון המקום של טבלאות התדירות.
תחנת הגימנסיה הרצליה, רחוב ז'בוטינסקי ת"א.
הודעה זו מכילה תמונות
19/07/14 14:47
27צפיות
בכיוון הנסיעה לכרמלית.
תחנת קו 380 במסוף 2000.
הודעה זו מכילה תמונות
19/07/14 14:52
37צפיות
כנראה שהוצבה עוד לני הפעלו של 469 ולא שמתי לב אליה. אבל גם אם לא, עדיין המידע שמספק השלט הזה מבחינת התופסות הנדרשות האחרות, לא קיים.
º
גם פה הפורמט שונה...
20/07/14 08:43
4צפיות
º
כן, כתבתי על כך מתחת לתמונה.
20/07/14 13:36
3צפיות
בחזרה לפורום
האזור שלי בפורום