בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לפורום ``תחבורה ציבורית``

שעות הפעילות:
ימים א`-ה` - כל היום
ו` וערבי חג - כל היום
שבת - כל היום

בפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד.

אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה במנות האוכל במטוסי אלעל.

* לא לשכוח לענות על הסקר - מי שמצביע משפיע

מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הדקו חגורות ושתהיה נסיעה טובה,
מודיעין (i) לשרותכם.

|*| דרוש/ה עורכ/ת לאתר תפוז |*|
31/12/13 15:07
36צפיות
התפקיד כולל:
- איתור תכנים מעניינים והפיכתם לאייטמים מושכים אשר יוצגו בעמודים  
   הראשיים באתר.
- יצירת הסכמי תוכן ושיתופי פעולה.
- ניהול שותפי תוכן, ניהול ערוצי הפצת תוכן כגון פייסבוק.


דרישות:
- ניסיון בתוכן האינטרנט, רצוי בתחום הווידאו והבידור.
- יכולת עריכה וכתיבה מעולים.
- ידע בצילום.
- שליטה בתוכנות פוטושופ, פרמייר, אופיס.
- הבנה מציינות של פייסבוק.
- יכולת התבטאות גבוהה בכתב ובעל פה.
- יכולת עבודה עצמאית.


נא לשלוח קורות חיים למייל forums@tapuz.co.il בצירוף דרישות שכר

רק לא אצלנו!
31/12/13 00:09
316צפיות
תחנת מטרו בבירת וונצואלה, קראקס.
עכשיו תדמיינו, ח"ו שזו תחנת האומה...
http://www.youtube.com/watch?v=6BEdpLs0Ilc#t=128
ואוו, אני ממש מנסה לא לדמיין שזו תחנת האומה
31/12/13 01:05
170צפיות
ואכן חלילה וחס.
º
שם אין בחינות אוניברסיטה ואין דיקן של הפקולטה
31/12/13 01:16
50צפיות
º
דווקא ממש ניסיתי ולא הצלחתי לדמיין...
31/12/13 10:50
29צפיות
‬ שרשור הכוונה ומודיעין 31/12
31/12/13 00:01
39צפיות
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
קו 480
31/12/13 14:32
95צפיות
ממסוףף 2000 בתל-אביב כמה עולה וכל כמה זמן הוא יוצא מהתחנה
לירושלים
תשובה
31/12/13 17:35
60צפיות
הקו יוצא ברוב שעות היום כל 10 דקות. המחיר הוא 19 שקלים ללא הנחה כזו או אחרת... אפשר לעשות כרטיסיית שתי נסיעות.
איזה אוטובוסים ושל איזה חברות יש מקריית גת
31/12/13 18:02
96צפיות
למרכז (עדיפות לרכבת מרכז ולקוקה קולה) וגם מהמרכז לקריית גת?
תודה
היה קיים פעם 369א, אני לא מוצא אותו בלו"ז של
31/12/13 18:21
73צפיות
מחר, הוא התבטל?
º
הבנתי שהתבטל. כן.
31/12/13 18:27
32צפיות
º
למה לא רכבת?
31/12/13 18:35
30צפיות
זה בכלל שווה ברכבת מבחינת זמן ומחיר
31/12/13 20:53
51צפיות
לעומת אוטובוס?
לא מכיר את האוטובוסים
31/12/13 20:57
45צפיות
אבל אני יודע שהרכבות המהירות גומעות את הדרך ב33 דקות, לרכבות המאספות (שעוצרות גם בלוד) לוקח 37 דקות נסיעה והמחיר הוא 25.5 שקלים. אני לא יודע מה השיקולים שלך... אבל אני נוסע מדי חודש ברכבת לקריית גת ולדעתי השירות מעולה!
נ.ב. כרטיס הלוך חזור יקנה לך הנחה
31/12/13 21:00
39צפיות
כמובן שיש הנחות שונות נוספות... ממליץ לך להסתכל באתר הרכבת.

http://www.rail.co.il/HE/DrivePlan/Pages/DrivePlan...
רכבת עולה 34.5 ש"ח ושעה ו-40 דקות
31/12/13 21:08
37צפיות
מפ"ת, בגלל המתנה מיותרת של 40 דקות, לא שווה לי. מצד שני גם השעות של האוטובוסים מבני ברק ומרכבת מרכז ולהפך על הפנים!!
בדקתי את זה, הבעיה שהרכבת רחוקה מהיעד שלי
31/12/13 21:01
39צפיות
בקרית גת, בעוד שמהאוטובוס יש לי מרחק הליכה
קו 369א האחרון נמצא כעת בדרכו לבאר שבע.
31/12/13 23:58
66צפיות
ספציפית לשעה זו הוא בדיוק עוזב את כביש 44 אל כביש 4 ועוד מספר דקות יכנס למרכזית ראשל"צ החדשה.

זו הנסיעה האחרונה של קו 369א לפני קבירתו.
º
02/01/14 00:27
12צפיות
קו 375 ישיר מרכבת מרכז לקרית גת דרך כביש 6.
31/12/13 23:56
63צפיות
מקוקה קולה יש את 550/557 של אגד, עלות לכיוון 18 ש"ח, יש כרטיסיית שתי נסיעות. 550 ישיר ו557 מעט איטי יותר.
ברצלונה
31/12/13 19:35
46צפיות
בשבת בבוקר מיוטר דה מר (Lloret de Mar ) לשדרות רמבלס בברצולנה
ובערב בחזרה

מה הדרך המהירה ביותר, ומה הדרך הזולה ביותר.
מישהו מכיר?

חשבתי אולי להגיע למטרו, אבל לא הצלחתי למצוא היכן התחנה הקרובה לתחנת המוצא.
http://goo.gl/maps/qoq2F

תודה מראש
מכללת רמת גן
31/12/13 19:57
51צפיות
ברצוני להגיע למכללת רמת גן (רחוב פנחס רוטנברג 87 רמת גן)
1. מאשדוד
2. ממסוף אורנית

השאלה היא האם אפשרי ללכת ממסוף אלוף שדה ברגל?
תודה רבה
ממסוף אלוף שדה זה בערך 20 דק' הליכה
31/12/13 21:03
37צפיות
אם בכל זאת תרצה לחסוך צעדים, אז 315 עד מסוף אלוף שדה. מתוך המסוף קו 63/65/104. בכולם יורדים לאחר תחנה אחת, ברחוב הירדן. אם 65: באותה תחנה שיורדים עולים על 67 עד למכללה. אם104/63 אז חוזרים אחורה מהתחנה שבה יורדים לרחוב הירדן, חוצים את הכביש ומשם קו  (67 לכיוון קניון איילון).

ממסוף אורנית:
284 (אם מתאים בלו"ז) עד צומת בר אילן, משם קו 43/56/168 לכיוון ת"א, נסיעה של שתי תחנות עד רחוב הירדן ומשם אותו דבר כמו קו 63/104.
אם לא מסתדר בלו"ז של 284 (אל תחכה לו במיוחד), אז 286/386 עד צומת גהה, ומשם 164 למסוף אלוף שדה וכו'...

יש כמובן דרכים נוספות, אבל לדעתי אילו הדרכים המהירות ביותר.
שים לב למסלול ההליכה.
01/01/14 00:02
32צפיות
http://goo.gl/maps/kk1UF

גוגל לא מכיר את הקיצורים שם דרך השבילים שיש שם, פשוט תכנס להררי ולך משם על פי חוש הכיוון לכיוון המכללה. זה לוקח 15 דקות הליכה.

בחזור עדיף לך להגיע לבר אילן, זה גם 15 דקות הליכה ויהיה לך יותר סיכוי לתפוס מקום על 315 שלאלוף שדה מגיע מלא בעמידה.
מתפעלת ממך ומחבריך, מיכאל:
01/01/14 21:00
14צפיות
רק רציתי לומר לך שאני מתפעלת מהמפות שאתה מביא (את האזור הזה אני מכירה במקרה - מצומת אלוף שדה למכללת ר"ג). ומצא חן בעיני איך שסימנת את הדרך בצורה כל כך ברורה, וגם הסברת שאפשר למצוא שבילים לקיצור הדרך.
כל הכבוד!
מיכל.
מכללת רמת-גן
02/01/14 09:50
14צפיות
אפשרי ללכת ברגל, מדובר בכ-10 דקות הליכה.
לחילופין, ניתן לקחת כמעט כל אוטובוס ולסוע איתו תחנה אחת לרחוב הירדן.
נסיעה טובה!
מה הדרך הכי מהירה מתחמ"ת לאזור קוקה-קולה
31/12/13 21:00
35צפיות
בבני ברק?
68 מתמח"ת עד צומת קוקה קולה.
31/12/13 21:07
32צפיות
כמובן אפשר גם כל קו מתמח"ת לז'בוטינסקי (69/70/169/641) ומשם להחליף ל-68/70 עד צומת קוקה קולה.
אם מישהו מכם נמצא כאן כרגע...
31/12/13 22:16
50צפיות
חבר שנמצא כרגע במעבדה באוני' העברית על הר הצופים, שואל עד מתי יש אוטובוס הערב מהר הצופים לתחנה המרכזית.

אני בטלפון עם המוקד הארצי, אבל התור הפעם ארוך מהרגיל. אני מספר 32 בתור... בינתיים התקדמתי קצת...
בתודה.
º
68 אחרון ב23:45
31/12/13 22:20
23צפיות
תודה, אורן, אבל אנחנו מדברים על ירושלים??
31/12/13 22:23
25צפיות
כי מעלי אני רואה תשובה של קו 68 בבני ברק.
אורן, עוד שאלה ברשותך:
31/12/13 22:26
29צפיות
כנראה שיש 68 גם בירושלים. לא ידעתי.

עכשיו הוא שואל מתי קו 400 האחרון מהמרכזית בירושלים לצומת אלוף שדה (רמת גן).
בתודה!!
º
קו 400 אחרון לאלוף שדה ב23:55.
31/12/13 22:59
35צפיות
תודה, סמבוקי . בדיוק הצלחתי לחלץ את התשובה
31/12/13 23:05
22צפיות
בטלפון למודיעין אגד, אחרי המתנה אינסופית בתור.
שוב תודה אורן, על מהירות התשובה.
31/12/13 23:02
21צפיות
בינתיים התקשרתי לטלפונים אחדים, חיכיתי המון בתורים (ה"ארוכים מן הרגיל" היום), וכרגע קיבלתי תשובה גם לגבי קו 400.
לילה טוב.
מתל אביב לנהריה ובחזרה
31/12/13 23:32
42צפיות
אני מתוכנן לבצע נסיעה מתל אביב לנהריה ביום ה' הקרוב, בשעה 18:00 בקירוב. למיטב ידיעתי, מומלץ ליסוע ברכבת מתחנת תל אביב השלום ועד התחנה המרכזית בנהריה. הנסיעה חזרה מתוכננת לשעה 08:00 בקירוב למחרת, כאשר אתר "רכבת ישראל" מציע יציאה מתחנת הרכבת בעכו. האם לא ניתן לחזור מהתחנה המרכזית בנהריה? בנוסף, לא ברורות לי הוראות ההליכה והנסיעה באוטובוסים המוצעות באתר הרכבת.

תודה.
כדאי שתציין מה לא ברור ולאן עליך להגיע בסופו
01/01/14 00:05
38צפיות
של דבר בנהריה, אולי נוכל לעזור יותר...
אני מקווה שיש עדיין התייחסות להודעות
01/01/14 09:49
42צפיות
משרשורים מימים קודמים.

היעד הסופי הוא למעשה יישוב כליל שליד נהריה, שככל הנראה תהיה לי האפשרות להגיע אליו באמצעות אנשים פרטיים. אם ניתן להגיע אליו בתחבורה ציבורית, אשמח לפירוט. לא ברור לי אם הוראות ההליכה והנסיעה באוטובוסים באתר הרכבת רלוונטיות למסלול שהזנתי ומדוע, כאילו תחנת הרכבת מנותקת מהעיר, מאחר שהמסלול שהוזן מתייחס לתחנות בנסיעת הרכבת בלבד.
על מנת להגיע לכליל, יש שתי אופציות>>>
01/01/14 12:29
45צפיות
קו 35 של נתיב אקספרס מתחנת הרכבת בעכו. מקו זה יש לרדת בצומת ג'ת ינוח. בעצם, איך שהאוטובוס יוצא מאבו סנאן, אתה יורד בתחנה הבאה - צומת ג'ת ינוח.

האופציה השנייה היא ממרכזית נהריה באמצעות קווים 47 של נתיב אקספרס ו48 של אגד עד לצומת כליל. אפשר גם עם קו 55 של נתיב אקספרס למסעף שיח דנון (500 מטרים אחורה מצומת כליל).

אין תחבורה ציבורית לתוך כליל, צומת גת' ינוח קרוב יותר לכליל מאשר צומת כליל. אבל, עד כמה שידוע לי, הכניסה הראשית לכליל מתבצעת דרך צומת כליל, כך שיש מצב שמשם טרמפים פנימה לכליל יהיו דבר קל יותר.

לשאלות נוספות, יש לשאול בשרשור חדש. עניתי בשרשור הזה רק כי השרשור החדש עדיין נעוץ.
תודה רבה. אתה מאגר בלתי נדלה.
01/01/14 19:49
18צפיות
והנה אני עובר לשרשור החדש.
מפ"ת תחנה מרכזית למכללת אפקה להנדסה
01/01/14 19:51
25צפיות
רחוב בני אפרים 218 ת"א
º
השרשור הזה סגור. נא לשאול בשרשור של ה1.1.14
01/01/14 19:57
8צפיות
שאלה לפורום
30/12/13 23:23
322צפיות
בהגדרת הפורום רשום: "בפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד."

אם תחבורה ציבורית היא כל אמצעי תחבורה הפתוח לכל אדם, אני מעוניין לשאול את הפורום לגבי ה"ועוד" המודגש לעיל: ישנו תחום צעיר (מאוד) בתחבורה ציבורית: תחבורה ציבורית לחלל. בדומה לנסיעה במונית, התנאי המקדים העיקרי הוא תשלום עלות השירות - ולכן אני טוען שזהו זהו אמצעי תחבורה ציבורית כבר כיום -- ובוודאי בעתיד. עם זאת, השירות הוא עדיין "לא עממי" בלשון המעטה (גם מפאת העלות של כמה וכמה עשרות מליוני דולרים לטיסה אחת וגם מפאת סיכון חיים לא מבוטל) -- כך שעד כה היו רק 7 בני אדם שהשתמשו בשירות תחב"צ ייחודי זה.

התחום צפוי לעבור שינוייים דרמטיים מאוד בשנים הקרובות - כנראה כבר ב- 2014 הבאה עלינו לטובה - עקב הבשלה של כמה תהליכים במקביל.

אני יכול לכתוב סדרה קצרה של מאמרים המסבירים מי נגד מי, על מה ולמה, מה קשה ומה קל, וכו' וכו' -  בשאיפה שלאחר ההסברים הראשונים יהיה אפשר להמשיך לדיווחים מסודרים ישר מהחדשות. בחלק הראשון הזה של ההקדמה יהיו באופן בלתי נמנע כמה הסברים טכניים יותר - אבל אלה לא יהיו יותר מאתגרים מ-, למשל,  התמצאות במבוך תלת-מימדי חשוך ובוצי 80 מטר מתחת להרי ירושלים.

נשאלת השאלה: יש ביקוש?

אגב, בטווח היותר רחוק אני חושב שההגדרה של הפורום כעוסק בתחב"צ רק "בעולם" (בשונה מעולמות אחרים) -- תתגלה כמגבילה   .
ביקוש יש בהחלט!
30/12/13 23:52
192צפיות
כל יוזמה כזו היא ברוכה מעיקרה.
ואל תדאג - ברגע שאגד יפתח קו ל-ISS - אנחנו נהיה שם!
מזכיר את פרק הירח בפיוצ'ראמה
31/12/13 01:15
155צפיות

פריי רוצה לבקר בירח, אך ליילה אומרת לו שהדבר היחיד שיש שם הוא לונהפארק מטופש. משל מעניין לתיירות החלל כיום, כי אין בעצם לאן - עליה וירידה נוסח בראנסון או מקסימום שהייה קצרה בצינור מתכת כלשהו, בין מדענים שרואים במבקר מטרד.

http://www.comedycentral.com/video-clips/8gv779/fu...

לשנה הבאה בירושלים !

מת על הסדרה הזאת! תיקון ללינק:
31/12/13 11:36
71צפיות
º
אחת הסדרות הגאוניות, יהי זכרה ברוך
31/12/13 11:43
30צפיות
אני בעד! תחום מעניין ומתפתח לאחרונה.
31/12/13 11:19
112צפיות
ברנסון אמור להתחיל להטיס כבר השנה את נוסעיו האמידים לחלל, ובינתיים צמחו לו כבר כמה מתחרים פוטנציאליים. אבל "הדבר האמיתי" בעיניי מתחלק לשני אספקטים:

1. הוזלה משמעותית של עלויות השיגור למסלול (להבדיל ממה שברנסון עושה) סביב כדור הארץ. נראה שהאיש היחיד שמחזיק בידיו את המתפחות לזה כרגע, הוא אלון מאסק.

2. על בסיס הסעיף הקודם, פיתוח תחבורה ציבורית חללית אמיתית, בצורת טיסות בין-יבשתיות במהירות שהאנושות טרם ידעה. כלומר, מטוסי חלל: לא עוד 12 שעות בטיסה ונמק ברגליים.

ויש עוד תחום נוסף: מיזמים חלוציים ביוזמה פרטית, כגון Mars One, Inspiration Mars אבל שניהם נראים לי לא ישימים בשלב הזה, לצערנו.

אפשר לכתוב על זה המון ובצורה מעניינת ללא ספק.
מרתק ואשמח לקרוא, אבל...
31/12/13 15:41
68צפיות
כמו שלא כל תחבורה ציבורית היא בהכרח אוטובוס או רכבת, כך גם לא כל אוטובוס הוא תחבורה ציבורית.
הפורום הזה איננו מסקר כמעט בכלל "אוטובוסי תיירות" מהסיבה הפשוטה שהם אינם תחבורה ציבורית אלא נסיעות מוזמנות שדומות יותר באופיין ל"השכרת רכב".
באופן דומה הפרויקט של ברנסון איננו תחבורה ציבורית אלא "נסיעת תיירות".

מנגד, הפורום כן מסקר, אם כי לא בהרחבה, רכבות תיירותיות. ההבדל העיקרי בינהן לבין אוטובוס תיירות היא העובדה שהן כן פועלות בלו"ז קבוע וכל אחד יכול לעלות כרצונו כאילו זו תחבורה ציבורית, וזאת למרות שהן משמשות לעיתים קרובות כאטרקציה בעצמה ולא כאמצעי הגעה ליעד זה או אחר. (לרוב הן כן מגיעות לאיזשהו יעד כגון מצפה יפהפה בראש הר, וזכורים לי גם כמה שרשורים על רכבלים הרריים יפים).

בקיצור. גם אם עדיין לא בשלו התנאים לתחבורה ציבורית לחלל אלא רק ל"הסעות פרטיות". הנושא עדיין מרתק מאד.

ואשמח אם תתרום מהידע שלך לגבי מה שצויין כאן בהקשר של "מטוסים ביוספריים" ולמה זה מתעכב.
זה הגיוני שמחיר נסיעה רגילה נשאר 6.60 אבל
51תגובות
30/12/13 21:05
553צפיות
חופשי חודשי עלה ב 11 שח?

(המשך...)
חופשי חודשי עלה ב 11 שח?
רב קו ורכבת
30/12/13 20:56
175צפיות
ביום רביעי כאמור עולים תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית

אני רוצה להטעין מחר כרטיסייה ברכבת בקו מסווים שאינני נוסע בו הרבה (אחת לחודשיים בערך כרטיסייה שתספיק לי לשנה) בכדי לחסוך את ההפרש מעליית המחירים

האם זה אפשרי?

הרי זה לא שהטענתי כרטיסייה ברב קו לפני חודשיים נגיד שעדיין לא פורסם עליית מחירים

כאן מדובר על ניסיון מכוון מצידי להטעין כרטיסייה יום לפני עליית המחירים בכדי לחסוך עלויות למרות שהנסיעה הבאה שלי בקו תהייה בעוד שבועיים בערך

זה חוקי?
º
אין שום בעיה
30/12/13 20:59
55צפיות
אין שום בעיה עם זה
30/12/13 22:53
78צפיות
אני מטעין כרטיסיות לפני כל עליית מחירים.

אם אני לא טועה השבוע עולים רק מחירי האוטובוסים. ברכבת המחיר משתנה עוד חודש, אבל אני לא בטוח בזה
מה דעתכם על הרעיון הזה?
30/12/13 19:11
512צפיות
קראתי איפשהוא בפייסבוק רעיון שמישהי העלתה להקים דרגנוע ממסוף האוניברסיטה ל"טיילת" למעלה, כדי שלחסוך לסטודנטים את העליה המפרכת במדרגות.  מה דעתכם?
º
הייתה כבר תוכנית כזו והיא נגנזה.
30/12/13 20:32
159צפיות
וסטודנטים לא עולים במדרגות
30/12/13 20:33
325צפיות
אלא נוסעים בקווים שיוצאים מהמסוף בחינם עד האונ'
סטודנטים בהחלט עולים במדרגות
30/12/13 21:23
286צפיות
לפחות אלו שצריכים להגיע לפינה הדרום מזרחית של הקמפוס קרי הנדסה או עבודה סוציאלית
לגבי הדרגנוע, בראיון שקראתי עם האדריכל שתכנן את תחנת האוניברסיטה הוא טען שהתוכנית המקורית הייתה להמשיך את הדרגנוע הקיים עד למעלה, איפה שהמדרגות נגמרות היום. בגלל שתחנת השלום חרגה מתקציבה, משרד האוצר החליט לחסוך.

לדעתי, חבל. אפילו שתחנת האוניברסיטה היא לא בדיוק התחנה העמוסה ביותר בתל אביב
תחנת האוניברסיטה
31/12/13 14:44
186צפיות
היא אחת העמוסות בארץ ושיפור השירות לנוסע הוא בהחלט השקעה מוצדקת. הקמת דרגנוע שיעלה את הנוסעים היורדים מהרכבת אל מפלס האוניברסיטה זה דבר שישפר את חווית הנוסע ויגדיל את האטרקטיביות של השירות לכלל האוכלוסיה.
ממש לא אחת העמוסות ביותר
31/12/13 14:57
161צפיות
רכבת מרכז עמוסה הרבה יותר, ולדעתי גם רכבת חוף הכרמל יותר עמוסה.

מה גם שעם כל הכבוד למחלקה להנדסה,היא בגדר מיעוט קטן מהאוניברסיטה(שהיא בגודל של שכונה).    מה שכן עכשיו כשיפתחו את המעונות זה יגדיל באופן משמעותי את אלה שדרגנוע היה מועיל להם.
אתה מדבר בלי נתונים
31/12/13 15:14
164צפיות
אל תשכח מי מפרסם פה בפורום כל רבעון את הסטטיסטיקות של הרכבת...
ברבעון השלישי של 2013 מתוך 53 תחנות ברכבת ישראל פעמיים תחנת האוניברסיטה הייתה מקום רביעי ופעם אחת מקום חמישי במספר העולים והיורדים בתחנה.
איך זה בדיוק עושה את תחנת האוניברסיטה ל"ממש לא אחת העמוסות ביותר"?!
אה סליחה היתה אי הבנה
31/12/13 15:16
136צפיות
חשבתי שהתכוונת ב"אחת העמוסות" שיש כמה תחנות שהן באותה הרמה והיא אחת מהן.    על זה שהיא מקום רביעי-חמישי הייתי חותם גם בלי לקרוא את הגרף.
תחנת האוניברסיטה (מרכז הירידים)
31/12/13 15:36
152צפיות
היא הכי פחות עמוסה בין 4 תחנות ת"א.
עדיין, בכלל 50+ התחנות היא בין 5 הראשונות (4 תל אביביות + חיפה חוף כרמל).

היא הכי פחות עמוסה מבין 4 התל אביביות משום שהיא בעצם לא צמודה באמת
לאף מוקד יוממות.
לאונ' עצמה צריך או ללכת 10 דקות שרובן במעלה מדרגות לא נוח או שצריך עוד
אוטובוס (זמן, כסף, דימוי נמוך).

אם ננכה את כמות המגיעים למופעים גדולים בפארק הירקון (במו עיני ראיתי במספר
אירועים כאלו אלפים אבל ממש אלפים של נוסעים שבאו מכל רחבי הארץ ברכבת)
הרי שמספר הנוסעים בה יחסית לפוטנציאל או יחסית לכך שהיא בלב מטרופולין
ענק שהכי גדוש אוכלוסין + יוממים בישראל הרי שהיא במצב די עלוב.


הוספת הדרגנוע המדובר וכן פתיחת אזור מגורי הסטודנטים העצום ממש
(מעל ל-5 מגדלים בני 16 קומות כל אחד) ללא ספק יגרמו כמעט להכפלת כמות
המשתמשים בתחנה.

מה יעזור לך דרגנוע
31/12/13 16:27
138צפיות
אם אתה צריך להגיע לשער 7 או לפקולטה לרפואה.   לרוב גדול של הפקולטות הדרגנוע לא ממש עוזר(אלא אם אתה חובב הליכה או אופניים)

סך הכל התחבורה הציבורית מהמסוף היא בסדר גמור.  

עוד יתרון של הרכבת על אמצעים אחרים זה שזה חוסך פקקים(אם כבר דיברת על זמן)
אני עולה במדרגות
31/12/13 17:01
125צפיות
בשביל להגיע לבי"ס אליאנס או לרמת אביב (כרבע שעה הליכה מהיציאה מהתחנה), דרגנועים יכולים לעזור במקרה הזה.
יעזור גם יעזור
31/12/13 17:51
108צפיות
יחסוך מאמץ ללפחות 15% מכלל הסטודנטים של האונ' + מרצים + עובדי שירותים
למיניהם שצריכים לחלק הדרום מזרחי של הקמפוס.
אונ' ת"א זו אוניברסיטה עצומה עם כ-20,000 סטודנטים + כמה מאות מרצים +
כמה מאות עובדים שאינם סגל הוראה (נקיון, שמירה, תחזוקה, מוכרים בחנויות,
מזכירות של רקטורים ושל דיקאנים, עובדי בית התפוצות וכו').

העדר הדרגנוע מנע מלפחות חלק מאותם 15% שיכלו לבוא ברכבת את הנסיעה
ברכבת.

אתה גם שוכח את מרכז המעונות העצום והחדש שעומד להפתח בקרוב, בו ישנם
כמה אלפי חדרים וכמה בתי עסק בקומות הקרקע.
מדובר על מקום שנמצא בפינה הדרום מזרחית של האוניברסיטה ולכן גם להם
הדרגנוע יכול בהחלט להקל ולסייע.
איך שכחתי את המעונות
31/12/13 18:48
87צפיות
אם בהודעה הראשונה שלי בשרשור ציינתי אותם
סטודנטים שבאים ברכבת ממשייכם בדן בחינם
01/01/14 00:39
86צפיות
לאוניברסיטה.

כשאתה יודע בדיוק מתי יוצא כל אוטובוס כי כולם מתחילים במסוף, הדימוי כבר לא כזה נמוך. סך הכל שירות האוטובוסים בין תחנת הרכבת לאוניברסיטה לא רע בכלל.

הדרגנוע יכול להקל ולסייע, העניין שיצטרכו לבנות לו גם תשתיות, כולל מחסה מגשם. האם העלות אל מול התועלת תהיה שווה את זה?
הנסיעה חינם באוטובוס שציינת
01/01/14 12:44
55צפיות
זה רק לסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב?
לא רק לסטודנטים, גם לעובדי האוניברסיטה
01/01/14 13:10
46צפיות
הסתכל בקישור המצורף, גלול למטה לכותרת "איך מגיעים מתחנת הרכבת לאוניברסיטה?" שם יש הסבר מפורט יותר.

http://new.student.co.il/%D7%A8%D7%9B%D7%91%D7%AA-...
º
תודה, רק רציתי לוודא שזה לא רלוונטי לגביי.
01/01/14 13:13
21צפיות
כתבת לעניין
01/01/14 14:37
50צפיות
לגבי מחסה מהגשם, התכנון המקורי כאמור היה שהמדרגות הנעות,שכמובן מכוסות, ימשיכו עד מעלה הגבעה.

אני גם לא יודע עד כמה הדרגנוע הזה מצדיק עלות גבוהה.   גם יש שירות האוטובוסים הוא טוב(בניגוד לרכבת בני ברק ששם המדרגות קרוסלה הן האלטרנטיבה היחידה)  גם רוב הסטודנטים צריכים ממילא עוד אוטובוס כדי להגיע ליעד שלהם, וגם אני לא חושב בסופו של דבר שלעלות את המדרגות האלה כל יום זה כזה אסון.
כשהייתי סטודנט, שנאתי את המדרגות האלו
31/12/13 18:01
123צפיות
סביר להניח שדרגנוע היה גורם לי לוותר על האוטובוסים מלמטה לפחות 50% מהפעמים
כשמדובר בעומס תחנה, לא רק מספר הנכנסים
01/01/14 01:05
91צפיות
והיוצאים ממנה משפיע על העומס.
בתחנת האוניברסיטה יש עומס שלא נובע ממספר הנכנסים והיוצאים, אלא מכך שהיא תחנת מעבר חשובה. גם נוסעים שעוברים בתחנה בין רכבות הינם משתמשים בתחנה ומהבחינה הזו בתחנת האוניברסיטה יש אלמנט של עומס שכמעט לא קיים למשל בתחנת השלום שאינה נחשבת לתחנת מעבר. והסוג הזה של עומס לא מופיע בסטטיסטיקה.
אמנם אין סטטיסטיקה על כך, אבל אני לא הייתי מתפלא אם מספר העוברים בתחנה בין רכבות אפילו מתקרב למספר הנכנסים לתחנה.
01/01/14 10:44
51צפיות
לזה צריך להוסיף גם את כל אלה שיורדים למטה ונוסעים לרמת החייל/אבן גבירול/רידינג
אבל אלה נחשבים במניין היוצאים מהתחנה
01/01/14 11:59
54צפיות
כל מי שיוצא דרך הולידטורים, לא משנה אם לכיוון האוניברסיטה או לכיוון מרכז הירידים / שדרות רוקח, נכלל במניין היוצאים מהתחנה.
לעומת זאת, הנוסעים שמחליפים רכבות בתחנה לא עוברים דרך הולידטורים ולא נכללים לא בנוסעים הנכנסים ולא בנוסעים היוצאים.
ברור ברור
01/01/14 12:01
45צפיות
רק שהחבר'ה פה התייחסו לעומס של התחנה כאילו כל הצבר שלה הולך ישר לאוניברסיטה, אז אני רק כתבתי שמכל העומס צריך לנכות בנוסף לאלה שזאת תחנת מעבר בשבילם(כמו שציינת) גם את אלה שיורדים לרוקח.     זה עדיין יוצא הרבה אנשים,אבל הרבה פחות ממה שהסטטיסטיקה מראה.
º
יוצא הרבה אנשים=יוצא הרבה סטודנטים
01/01/14 12:02
13צפיות
להערכתי הזהירה, ביום יום (לא בזמן מופעים)
01/01/14 14:52
53צפיות
מבין היורדים מהרכבת ויוצאים לסבסבות היציאה החלוקה היא בערך 50:50 מבין
הפונים ימינה לפונים שמאלה. ימינה אחרי הסבסבות זה לגני התערוכה/פארק הירקון/לונה פארק ושד' רוקח ושמאלה זה למסוף האוטובוסים/האונ'/הנהלת תנובה.

אני אפילו משער שביום יום, שוב, לא יום של מופעים בפארק ולא תערוכה מיוחדת
בגני התערוכה, יש אפילו רוב קל לטובת הפונים ימינה (לאזור רוקח) לעומת שמאלה
(האונ' והמסוף ו"תנובה").


הנהלת תנובה ממש לא נמצאת שם
01/01/14 23:14
32צפיות
אלא במתחם סינמה סיטי בגלילות
º
לא התכוונתי לתנובה, זה היה בסוג של צחוק
02/01/14 00:32
10צפיות
שיתוף פעולה בין תפוז לביזפורטל|!|
30/12/13 16:34
47צפיות
אנו שמחים לבשר על שיתוף פעולה בין אתר תפוז לפורטל הכלכלה והעסקים - ביזפורטל.
במסגרת שיתוף הפעולה נאחד כוחות בתחום הפורומים של שוק ההון וניצור זירה מורחבת שתהנה מהמקצועיות של ביזפורטל ומהיכולות הטכנולוגיות והקהילתיות של אתר תפוז.
הפורומים המשותפים יקודמו בצורה נרחבת הן בביזפורטל והן בתפוז ויערכו בהם פעילויות ואירוחים מגוונים.

נשמח לקבל מכם המלצות לפורומים נוספים שאתם חושבים שיש להם פוטנציאל, שלא קיימים כרגע באתר. אם אתם רוצים להציע פורום נשמח שתפנו אלינו במסר אישי או במייל forums@tapuz.co.il

בהזדמנות זו, נמליץ לכם לבקר בפורומים המשותפים שלנו בתחומי שוק ההון:

בורסה ושוק ההון
http://tapuz.co.il/forums2008/forumPage.aspx?forum...

מניות ואופציות מעו"ף
http://tapuz.co.il/forums2008/forumPage.aspx?forum...

שוק ההון הישראלי
http://tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?forum...

שוק ההון האמריקאי
http://tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?forum...

גבעות עולם
http://tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?forum...

מסחר במט``ח ? Forex
http://tapuz.co.il/forums2008/forumPage.aspx?forum...

מסחר והשקעות בוול-סטריט
http://tapuz.co.il/forums2008/forumPage.aspx?forum...

הזדמנות ישראלית יה"ש
http://tapuz.co.il/forums2008/forumPage.aspx?forum...

ישראמקו
http://tapuz.co.il/Communa/usercommuna.asp?Communa...

רציו
http://tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?forum...

נדלן
http://tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?forum...

ביומד
http://tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?forum...


המשך גלישה נעימה|תפוז|
‬ שרשור הכוונה ומודיעין 30/12
30/12/13 00:01
38צפיות
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
מרחובות לבית חולים שניידר
30/12/13 13:12
26צפיות
אני צריך הכוונה למחר, הלוך ושוב אם אפשר.
º
מרחובות 164 עד בילינסון, שניידר מאחוריו
30/12/13 13:53
19צפיות
164/165 אגד. 165 מהיר יותר בוקר בלבד.
30/12/13 15:01
34צפיות
יורדים משניהם או בתחנה של בית החולים בלינסון, ממשיכים בכיוון הנסיעה של האוטובוס לצומת הקרוב ושם פונים ימינה (רחוב קפלן). או שיורדים תחנה אחת אחרי וגם נכנסים לקפלן (התחנה השניה יותר קרובה ממש במעט, רק צריך להמתין שהרמזור יתחלף).

ל165 יש פחות תחנות בדרך בין רחובות לפתח תקווה (164 עוצר כמעט בכל תחנת אוטובוס שיש בדרך) ו165 גם לא נכנס למחלף אלוף שדה ובכך הנסיעה בו נהיית קצרה יותר.

אם את רוצה להנות מנסיעה עוד יותר מהירה תוכלי לנסוע עם 318 או עם 319 המהיר עוד יותר (כדאי ביותר אם המסלול שלהם בתוך רחובות מתאים לך יותר) עד לצומת גבעת שמואל ושם להחליף ל164/165.
קודם כל
30/12/13 17:42
29צפיות
אני בן.
ותודה, אבל האוטובוס המאוחר ביותר יוצא ב7:50 שזה שעה שלמה לפני הזמן שאני צריך להגיע.
אין שום אוטובוס אחר?
º
164 עובד כל היום, מ5 בבוקר ועד 11 בלילה.
30/12/13 22:16
14צפיות
הגעה מאוניברסיטת תל אביב מחר לירושלים
30/12/13 11:52
84צפיות
שלום רב
שאלה לגבי הגעה מאוניברסיטת תל אביב ברכבת לחיפה
אם אני רוצה להיות בשתים וחצי בתחנה של חיפה
ואני רוצה לצאת משם ברכבת שתחזיר אותי לאוניברסיטה לא יאוחר משעה  חמש וחצי רבע לשש
איזה רכבת לתפוס באיזה שעות
תודה
האם הרכבת השעות שלה אמינות מה שרשום זה מה שקורה?
אני צריכה לחזור חזרה לפגישה שאסור לי לאחר אליה ומעדיפה ברכבת כי יש תחנה באוניברסיטה
º
לאן את רוצה לירושלים או לחיפה?
30/12/13 12:07
24צפיות
º
אויש סליחה הכונה מתל אביב לחיפה ובחזרה
30/12/13 13:08
20צפיות
לחיפה יש 4 תחנות רכבת, כדאי שתגידי לאן בחיפה
30/12/13 14:42
45צפיות
את צריכה.
º
תודה. לתחנה של חוף הכרמל
30/12/13 20:47
16צפיות
רכבת של 13:25
30/12/13 21:11
28צפיות
מת"א אוניברסיטה, מגיעה לחיפה חוף הכרמל ב-14:12.
אני חושב שעיכוב של מעבר לשתיים וחצי קורה לעתים רחוק מאוד במקרים חריגים, אבל אולי עדיף שמישהו שנוסע יותר בקו הזה יגיד. בכל מקרה, אם את רוצה לקחת רכבת קודם אז ב-13:05 והיא מגיעה לחיפה חוף הכרמל ב-13:45.
º
תודה
30/12/13 22:03
9צפיות
ובחזור
30/12/13 21:14
22צפיות
רכבת של 16:52 שאמורה להגיע ב-17:40, ורכבת אחת לפני ב-16:28 שמגיעה ב-17:18.
אם את חייבת להגיע לפני רבע ל-, הייתי הולך על הרכבת המוקדמת מבין השתיים.
מחולון לראשל"צ:
30/12/13 14:05
40צפיות
היי חברים,

עבור חברה, ומפאת קוצר הזמן, אעתיק את הבקשה כפי שהיא כתבה לי, מה גם שאני לא מכירה את המקומות. היא מבקשת לברר:

"איך מגיעים "לאחוזת נווה נוף"  רחוב המגילה 30 ראשון לציון מחולון שדרות קוגל חולון. אפשר  דרך רשל"צ או בת-ים."

בתודה רבה מראש,
מיכל.
קו 71 של אגד מקוגל עד לישנסקי פינת סחרוב,
30/12/13 14:47
35צפיות
ומאותה התחנה להמשיך עם קו 84  של אגד עד פינת הרחובות כורש ו זלמן שז"ר, שמשם זה מרחק הליכה קצר.
º
מקוגל אפשר גם עם 20 בלי החלפה
30/12/13 14:54
19צפיות
20 לא מגיע לשם. היא צריכה לפואבלו, לא לאחוזת
30/12/13 16:00
28צפיות
ראשונים..
תודה על ההסבר, דניאל.
30/12/13 16:09
21צפיות
מיד אשלח לה את ההוראות.
תודה, אוהד. אשלח לה גם למקרה שהיא
30/12/13 16:11
24צפיות
תרצה להגיע מתישהו לאחוזת ראשונים.
מרח' ביאליק בר"ג לאונ' בר אילן
30/12/13 18:41
22צפיות
מחר בסביבות השעה 11, מהי הדרך המהירה להגיע?
(אני יוצאת מביאליק 147 אם זה רלוונטי)

תודה :)
תשובה-
30/12/13 19:16
22צפיות
מביאליק קו 66 (או מביאליק/אבא הלל כל הקווים שמגיעים לצומת עלית , בדגש על 66/67 שממש פונים שמאלה לז'בוטינסקי), עד צומת עלית , ושם להחליף לקווים 68/70 עד אוניברסיטת בר אילן
מקניון ערים בכפ"ס לירושלים
30/12/13 19:38
30צפיות
צריך להגיע למלון גראנג קורט מחר בצהריים.
מה הדרך הכי פשוטה?
תודה תודה
947 מצומת רעננה עד התחנה המרכזית ירושלים,
30/12/13 21:50
27צפיות
ומשם רכבת קלה (לכיוון חיל האוויר) עד תחנת שבטי ישראל.
במקום הרכבת הקלה אפשר גם קו אוטובוס פנימי בירושלים, אך אני לא מכיר את ירושלים מספיק כדי לומר אם זה עדיף.
איזו תחנת רכבת קרובה בת"א לרחוב החשמל?
30/12/13 20:10
51צפיות
ואיך ניתן להגיע מתחנת הרכבת לרח' החשמל?

לעונים .
מתחנת ההגנה אפשר לקחת 16, 104 או 204
30/12/13 21:46
24צפיות
עד רחוב אלנבי.
מתחנת השלום או מרכז אפשר לקחת 40, 240 עד תחנת כיכר המושבות (דרך בגין פינת אלנבי).
זמן נסיעה
30/12/13 21:02
69צפיות
זמן נסיעה מקרית ביאליק לבייח רמביים ב סביבות שעה 10 בבוקר?תודה מראש.
2 אפשרויות -
31/12/13 02:31
29צפיות
אפשרות אחת - כ-45 דקות לפחות ,  במטרונית מס. 1 עד חיפה ולהחליף למטרונית מס. 2  באחת התחנות
מחוצות המפרץ עד לין, מטרונית מס. 2 מגיעה סמוך לרמב"ם.

אפשרות שניה ועדיפה - לעלות ברכבת מהקריות עד בת גלים, רמב"ם. כ-20 דקות.

נסיעה טובה!  
מה סטאטוס הביצוע של הקטע המזרחי?
29/12/13 23:34
117צפיות
היכן אפשר לראות מפת חלקות שהופקעו או יופקעו עבור הפרויקט?
º
אתה מדבר על המסילה המזרחית? (חדרה מזרח-ר"ע)?
30/12/13 10:21
45צפיות
איך יודעים את מספר האוטובוס?
29/12/13 21:33
260צפיות
שלמתי ברב קו וקיבלתי קבלה מנייר.
יש עליה הרבה קודים.
מה הקוד שמציין את מספר האוטובוס?
º
אוטובוס של אגד..
29/12/13 21:34
93צפיות
7 ספרות בצד ימין של הכרטיס מתחת למספר הקו
29/12/13 21:37
162צפיות
זה הרישוי של האוטובוס.
באיזו חברה?
29/12/13 21:37
156צפיות
באגד מספר הרישוי של האוטובוס רשום בצד ימין מתחת למספר הקו.
בדן רשום המספר הפנימי של האוטובוס בצד שמאל למעלה (רכב XXXX) וכך גם באגד תעבורה.
במטרופולין ומטרודן רשום מספר הרישוי בן 7 ספרות באמצע הכרטיס
בקווים רשומות רק שלוש הספרות האמצעיות במספר הרישוי, באמצע הכרטיס בין סוגריים

בחברות אחרות אני לא זוכר כבר.
שאר המפעילים
30/12/13 10:10
117צפיות
בדן ניתן לראות את זה גם על האוטובוס או מעל הדלתות.
במטרונית בחיפה רואים את זה בחלק האחורי של האוטובוס בצד ימין
השאלה היא לגבי מיקום מספר האוטובוס על הכרטיס
31/12/13 00:03
59צפיות
לא לגבי מיקום מספר האוטובוס בתוך ומחוץ לאוטובוס.
אני יודע איפה רשומים המספרים באוטובוסים.
רק לא במטרונית
31/12/13 19:46
103צפיות
זמנית לא ניתן לרכוש כרטיס מנייר בעמדה במרכזית המפרץ דרום
שם הכרטיסים מונפקים בעמדות ההטענה מנייר או באשראי.
º
איזה חברה?
30/12/13 15:13
47צפיות
º
כמה תמונות לערב זה:
54תגובות
29/12/13 19:05
687צפיות

(המשך...)
כמה תמונות לערב זה:
תמונת שלט היסטורי (?) שהגיעה ב-
29/12/13 17:55
780צפיות
תמונת שלט היסטורי (?) שהגיעה ב-
האם יש למישהו מושג היכן צולמה התמונה? ברור לחלוטין שאני מצפה שרק מי שנתקל פיזית בשלט הזה, יידע לזהות את מיקומו. ואם לא - אעלה תמונה נוספת ורמז.
אבל קודם לכן: האם השלט אכן אותנטי?
מירב הסיכויים שמדובר בפיברוק לא מוצלח...
29/12/13 19:50
345צפיות
שלט כזה לא היה מחזיק מעמד במצב הנוכחי 65 שנה. לא יודע מהיכן הבאת אותו אך ברור שהצבע עליו חדש יחסית. ראיתי בעבר פיברוקים אין ספור. קשה לי להאמין שבכלל היה שלט כזה אי פעם. אולי תיכף גם תביא לנו מדבקות חדשות ונוצצות של "לעצור את הנסיגה מסיני"?
מי שהראה לך את השלט, גם אם הוא יישבע לך באלוהים שלו שהשלט מקורי, כדאי אולי לקחת אותו בעירבון מוגבל.
אתה בטח זוכר את שלט החץ המורה על כיוון הנסיעה לכרמיאל שהוצב ברחוב הרכבת בירושלים.....גם אם לא, הרי שהיה כזה.
אחרי שמצאתי עם שפירא שהמשוריינים בשער הגיא הם זיוף לא מוצלח, הרי שככל הנראה מישהו היה מעוניין שאנשים אחרים יחשבו שהיה שלט כזה....ואם אני טועה, הרי שהשלט שהבאת הוא שיפצור ושיחזור (לא מוצלח במיוחד) של המקור. או שאני מנחש שמישהו המציא אותו בשביל התעלול....
אחרי ששפירא ואני מצאנו ש:
1. המשוריין בכניסה לעקרון מזוייף,
2. האוטובוס של שיירת יחיעם מזוייף,
3. האוטובוס של קיבוץ גשר מזוייף,
4. חלק מהאוטובוסים במוזיאון אגד, לא היה להם מעולם קשר עם אגד...
5. הקטרון של נהריים הוא בכלל בעל מנוע קוטפת,
6. ועוד אי אילו זיופים מכוונים, הייתי משייך את השלט הנ"ל עם איזה זיוף או תעלול שאיזה מוח מוזר החליט להמציא....
ואם אני טועה, מודה ועוזב ירוחם כמובן.
אני מומחה קטן מאוד באיתור זיופים, אבל הספקות
29/12/13 22:05
458צפיות
אני מומחה קטן מאוד באיתור זיופים, אבל הספקות
שלי הם דו-כיווניים. מצד אחד, מצבו המצוין של השלט אכן מעורר תמיהה; אם כי זה לא לגמרי מופרך שניתן למצוא שלטים בגיל דומה ובמצב שימור לא פחות טוב.
מאידך, אופן ניסוח הטקסט, סדר הופעת השפות על גביו, צורת הגופנים, הכתיב העברי (שהיום היה נכתב בוודאי עם תוספת יו"ד ב"מסלות" וב"יענשו") ומיקומו של השלט במושב בצפון - כל אלה מחזקים אצלי את התחושה שהשלט אולי בכ"ז אותנטי.
מאוד הייתי שמח לקרוא את דעתם של ד"ר הספל, שפירא ופרופ' מלינג. האם אכן מוכרים להם שלטים בנוסח דומה?  
גם אם הוא אותנטי, מקומו בטח לא בבית פרטי
29/12/13 22:09
228צפיות
במושב בצפון והוא רכוש הרכבת...מקומו במוזיאון הרכבת. לטיפולו של חן בהעברת השלט למוזיאון נודה.
אין ספק שמקומו הטבעי של השלט אצל חן, אבל
29/12/13 22:16
238צפיות
רגע: מה אומר החוק לגבי פריטים ממסילות רכבת שננטשו? ומה בכלל היה מעמדו הסטטוטורי של תוואי מסילת העמק הנטוש?
כל התוואי ומה שבו = רכוש הרכבת. זה שאותו בעל
29/12/13 22:42
198צפיות
בית החליט לקחת לעצמו את השלט, לא אומר שזה בסדר. השלט הוא רכושה של רכבת ישראל ואני מקוה שבכיריה יראו את התמונה וינחו את מלינג מה לעשות על מנת שהשלט יוחזר אחר כבוד לבעליו המקוריים קרי מוזיאון הרכבת בחיפה. לדעתי חן מלינג צריך לפנות אל אותו בעל בית ולדרוש ממנו להחזיר את השלט לבעליו החוקיים. מקומו של שלט כזה הוא אך ורק במוזיאון הרכבת. אם השלט מקורי, אין לו מה לעשות בבית פרטי באיזה חור נידח בגליל. גם הדורות הבאים זכאים להנות ממנו וזה יתכן רק אם יוצג במקומו הנכון במוזיאון. מצידי שבעל הבית יצלם לו רפרודוקצייה של השלט ויתלה אותה במקום השלט המקורי שיש להחזיר למוזיאון הרכבת. חן מלינג: לטיפולך בהעברת השלט למקומו הראוי נודה כולנו. אביה.
º
כתוב במפורש בשלט עצמו, העוברים יענשו
30/12/13 09:12
64צפיות
לפי מס' הוולוו - 28-223-17 איתרתי בקלות
29/12/13 22:46
248צפיות
בקובץ מספרי הרישוי הארצי את כתובת המקום בו נמצא השלט. אני מצפה מבעלי הבית שיחזיר אותו למוזיאון הרכבת.
אביתר
01/01/14 08:46
75צפיות
בסעיף 1 לגבי המשוריין אתה מתכוון למשוריין במזכרת בתיה לדעתי
º
נכון. בסמוך לבית הקברות.
01/01/14 12:38
30צפיות
תמונה של המשוריין
01/01/14 20:59
64צפיות
תמונה של המשוריין
מורכב על שלדה של נ"נ או דודג' פאוור וואגון
עוד פיברוק מבית היוצר של ישראבלוף...
01/01/14 22:33
33צפיות
את הפיברוק קל היה לגלות לפי מספר השלדה שלא תאם את התקופה.
הפיברוק יוצר בבתי המלאכה של קיבוץ גבעת ברנר.
שלט רכבת המנדט
30/12/13 22:46
354צפיות
שלט 'אין מעבר' של רכבת המנדט
תודה על המציאה הנדירה בועז!

אני אמנם לא מומחה בשילוט של רכבת המנדט (וכנראה שאין בארץ או בעולם מומחה כזה עדיין) אבל למיטב הבנתי השלט אכן נראה אותנטי, והוא השתמר במצב מצויין יחסית. אני מצרף, תמונה שצילם פול קוטרל של שלט זהה, ממקור לא ידוע, אבל במצב הרבה פחות טוב.
יפה מאוד! עושה רושם שהשלט המושבניקי שלי
30/12/13 23:04
211צפיות
בכ"ז אותנטי.
אם תרצה את כתובת המקום, היא אצלי. כדאי
31/12/13 16:45
177צפיות
להחזיר את השלט לארכיון. מקומו לבטח לא בשום בית פרטי. מדובר בגניבה לכל דבר.
גניבה בהנחה שהוא פרק אותו מתחנת רכבת
31/12/13 18:32
171צפיות
אבל יתכן שהשלט פורק ונזרק לפח על ידי אנשי הרכבת / מועצה מקומית כלשהי בעבר הרחוק, ונאסף על ידי בעלי הבית.

למה להאשים בגניבה לפני שאתה יודע אם אכן מדובר בגניבה?
(יתכן שזו באמת גניבה, אבל אין לנו שום עובדות על המקרה חוץ מתמונה).
אפשר ברשותך שאלה?
31/12/13 18:56
164צפיות
את ממש לא חייבת לענות אם אינך רוצה.
האם את צמחונית/טבעונית והאם את פעילה בפורום רוטר עם ניק אחר?
º
אני טבעונית, אבל לא גולשת ברוטר בכלל
31/12/13 19:13
60צפיות
אף אחד לא זרק שלט כזה לפח אשפה.
01/01/14 00:08
135צפיות
גם בעבר השתדלו לאסוף לתיעוד כל פריט. אם חן ירצה, אוכל להעביר לו את כתובת הבית המדוייקת בה נמצא השלט הודות למאגרי המידע שלי. כך מצאתי מיד למי שייך הוולוו.
שלט זה מחוייב להעברה למוזיאון הרכבת. שם מקומו הטבעי והיחידי.
גם אם השלט היה זרוק בפח אשפה, היה צריך המוצא שלו ליידע את רכבת ישראל. כך ראוי אך לא כך נעשה.
ואיפה השלט של מחנה שנלר?
01/01/14 02:55
103צפיות

לא זה המודרני, אלא שלט באנגלית ישן וקטן יחסית מחובר לעמוד שניצב במדרכה ממול הכניסה למחנה.

יום אחד הוא נעלם, תקופה די ארוכה לאחר שהמחנה נסגר סופית.
º
אין לי מושג.
01/01/14 07:59
26צפיות
היו מקרים שאוצרות הושלכו לפח
01/01/14 14:19
69צפיות
על ידי אנשים שלא הבינו את החשיבות שלהם. וגם לא כל מי שמוצא משהו יודע שעליו להעביר אותו לגורמים המתאימים.

בכל מקרה, הנקודה שלי היא שלא הוגן לשפוט את בעלי הבית על גניבה כשאנחנו לא יודעים דבר על הנסיבות שבהן השלט הגיע אליהם, ואם הם בכלל מודעים לחשיבות ההיסטורית של שלטים כאלה ושהם היו אמורים להעביר אותם לרכבת.

סיכוי טוב שמדובר באנשים תמימים שמצאו או קיבלו את השלט, חשבו שהוא נחמד והצמידו אותו לבית בלי לדעת שהם צריכים להודיע עליו.
הם לא צריכים להודיע עליו
01/01/14 14:21
51צפיות
כל עוד לא גנבו אותו במכוון משטחי הרכבת, אין להם שום סיבה הגיונית להודיע עליו.

אז הנה עכשיו ההזדמנות שלהם להחזיר את השלט
01/01/14 18:40
45צפיות
לבעליו החוקיים. חוסר ידיעה לא פותר ממחוייבות.
כן, ברגע שמישהו יודיע להם.
01/01/14 18:59
41צפיות
נראה מה יהיה.
למה אתה מניח שהם לא בעלים חוקיים של השלט?
01/01/14 19:16
39צפיות
במידה והם אספו שלט זרוק, או קנו אותו. הם הבעלים החוקיים והבלעדיים של השלט
בוא אומר לך בדיוק מדוע:
01/01/14 19:29
51צפיות
1. אם מצאו שלט זרוק, היו חייבים להחזירו לרכבת. זהו רכוש בלעדי של רכבת ישראל.
2. הרכבת לא מכרה מעולם שלטים ! גם לא במכרזים ! יש ברשותי את כל המכרזים שפרסמה הרכבת מאז 1948.
3. גם בכל המכרזים הפנימיים לא מופיעה מכירת שלטים !
4. אם מישהו מהרכבת נתן להם את השלט - הוא בעצמו גנב ! אסור היה לו לתת רכוש רכבת לאדם שלישי.
5. אי לכך, מדובר בגניבה באופן חד משמעי - או שלהם או של מישהו שגנב את השלט והעבירו הלאה ללא רשות. אף גורם רכבתי לא היה מעביר שלט כזה לגורם פרטי.
6. והיות וידועה לי כתובת הבית עליה מוטבע השלט, והואיל ובהצלבת נתונים מול רשימת עובדי רכבת ישראל, (כולל עובדים מן העבר), אוכל לומר לך שבעלי הבית אינם עובדי רכבת ישראל ולפיכך הם מחזיקים בשלט לא להם !
עד כאן.
אם מצאו שלט זרוק, הוא רכושם
01/01/14 19:33
49צפיות
ואם קנו ממישהו שמצא הוא רכושם.
ולמה שהרכבת תמכור שלטים משומשים? מין הסתם היא תזרוק אותם למזבלה הקרובה, אז כמובן שלא תמצא מכרז למכירת שלטים.
וזה שאתה כותב בגופן מודגש לא אומר שאתה צודק, רק אומר שאתה מנסה להצדיק את הטעויות שלך.
הרכבת מוכרת אפילו ברגים משומשים !
01/01/14 20:41
49צפיות
הרכבת לא זורקת מתכת ישנה לפח. הכל נמכר במכרזים. אתה לא מכיר את אופי המכרזים, אפילו מכונות כתיבה ישנות חובה למכור במכרזים. אין לי שום טעות ומדובר בגניבה באופן חד משמעי !
בלה בלה בלה בלה
01/01/14 20:47
44צפיות
מי שצועק חזק יותר צודק...
קח את עצמך ולך לארכיון הרכבת לבדוק מכרזים
01/01/14 22:42
41צפיות
או תבקש מהדוברות מידע. התגובה שלך ילדותית ואיננה ענינית.
אני בעסקי הרכבות מאז גיל 5, כלומר 45 שנה ברציפות.
"קצת" קשה יהיה לך ללמד אותי מה מוכרים, מדוע מוכרים או מה עושה הרכבת עם ציוד ישן.
בכל מקרה אעביר את המידע אודות השלט ללשכת המנכ"ל לטיפולם המסור. מקומו של השלט הוא רק במוזיאון הרכבת.
באחד המכרזים הופיעו אפילו ברגים ו-דיבלים מיותרים שהרכבת מכרה. באחר הופיעה "תמי 4". כל ציוד שהרכבת מתפטרת ממנו חייב לעבור מכרז לפי החוק, קטן כגדול.
כל ציוד זרוק שנמצא בשטח והוא רכבתי, שייך לרכבת ישראל. כל הציוד והשרידים של המסילות מאז 1892 שייך לרכבת ישראל. גם שטח תוואי מסילת העמק המנדטורית הוא רכושה של רכבת ישראל ורשום על שמה. מוטב שתעשה שעורי בית בטרם תגיב בתגובה לא ענינית. כל נעץ או סיכה שתמצא בשטח הרכבת, הוא רכושה. אם מישהו השליך את השלט לפח, הוא עבר על החוק באופן מפורש. אם מישהו נתן לאותה משפחה את השלט - הוא עבר על החוק ונתן להם רכוש לא לו. אתה יכול להתווכח על כך כמה שתרצה עם עצמך. בינתיים אעביר למנכ"ל רכבת ישראל את המידע על השלט ואת הכתובת המדוייקת בו הוא נמצא.
אבלים על מותו של פקח הרכבת א.ש אשר נהרג
29/12/13 17:28
320צפיות
היום אחר הצהריים בתאונה מחרידה באזור לוד. (שמו המלא של ההרוג שמור במערכת בשלב זה).
מקרה מצער ביותר. אבל אחרי מה שראיתי הבוקר
29/12/13 21:45
275צפיות
קשה להתפלא על פגיעה ברכוש ובחיי אדם במוסכי הרכבת.
הבוקר המתנתי לרכבת 101 בחוף הכרמל. השעה היתה 6:15 והבוקר סירב לעלות גם מפני שזה סוף דצמבר וגם מפני שהשמים היו מכוסים לחלוטין בעננים. הזמן עבר בהמתנה לשני אורות שיאירו את הפסים ליד העיקול שמצפון לתחנה ויבשרו על בוא הרכבת, אך האורות לא נראו באופק למרות הרמזור הירוק ביציאה הדרומית מהתחנה. פתאום אני מבחין ברכבת שהיא כבר בכניסה לרציף ללא אורות כלל ואפילו ללא צפירת אזהרה. רציתי לצלם את זה, אך מאחר שניתן היה להבחין בה רק ממרחק של 100 מטרים, לא הספקתי להוציא את הפלאפון לפני שקרון הניהוג של הסימנס חלף על פני.
אם ככה מזלזלים בבטיחות ומסיעים רכבת עמוסה של 1000 איש על המסילה ללא תאורה,  אין להתפלא על תאונות עבודה טראגיות כמו זו שהתרחשה הבוקר.
אתה צודק לצערי ! אני מקבל
29/12/13 22:01
226צפיות
מידע כזה הכולל גם דו"חות ארועים, שלא תמיד מגיעים לתודעה הציבורית. הבעיה היא אקוטית ולא פשוטה. פתרון אין לי לצערי.
הפתרון פשוט
29/12/13 23:55
185צפיות
לפטר את העובדים שלא שומרים על כללי הבטיחות.
ובנוסף רכבת תמיד אמורה לנסוע עם אור ככה שלא ברור מדוע לא הותקן מנגנון שלא מאפשר נסיעה עד אשר יודלק אור.
º
האור מפריע לנהג הקטר לישון
30/12/13 07:17
59צפיות
זאת לא פעם ראשונה
02/01/14 01:24
19צפיות
º
הודעות ודיווחים
49תגובות
29/12/13 14:30
187צפיות

(המשך...)
בחזרה לפורום
האזור שלי בפורום