לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לפורום ``תחבורה ציבורית``

שעות הפעילות:
ימים א`-ה` - כל היום
ו` וערבי חג - כל היום
שבת - כל היום

בפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד.

אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה במנות האוכל במטוסי אלעל.

* לא לשכוח לענות על הסקר - מי שמצביע משפיע

מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הדקו חגורות ושתהיה נסיעה טובה,
מודיעין (i) לשרותכם.

קו 40 בתל אביב - תגובת משרד התחבורה
הודעה זו מכילה תמונות
15/07/14 09:10
414צפיות

לפי תגובה שהתקבלה מאסי סוזנה, ממונה תכנון תח"צ מחוז ת"א והמרכז, המצב הקיים הוא בסדר גמור, וכל שעלינו לעשות הוא לתכנן באינטרנט את הנסיעה באוטובוס טרם ההליכה לאחת מהתחנות.
ציטוט: "אין צורך ב"אֶנְדֶנְדינו"שכן כאשר מתכננים את הנסיעה באופן ראוי – אין הפתעות !"

לפי משרד התחבורה, מזל שיש טלפונים חכמים ואינטרנט. עכשיו אפשר להפחית את התדירויות של הקווים לפעם בחצי שעה. כל מה שיש לעשות זה "לתכנן" את הנסיעה מראש. 

והנה התגובה המלאה: (לא נגענו)

שלום רב,
 
כחלק מתוכנית ה"ארגון מחדש" בחבורה הציבורית במטרופולין ת"א, הוחלט לבטל "חלופות קווים" תוך הפעלת מערכת קווים אחידה ובהירה לכלל המשתמשים, מצב שיצר הפחתת שרות באזורים בהם לא היה הצדק להפעלת שרות "מרובה קווים" בתחבורה הציבורית, קרי בשכונות בהן הנוסעים / המשתמשים בשרות זה הינו נמוך מאד, הופעלו קווים מקומיים בלבד כאשר הנוסעים נאלצים לעבור לקווים מטרופוליניים בציריים ראשיים.
כך גם בקו 40 לפני יישום תוכנית זו, חלק מנסיעות הקו נכנסו לשכונת "הדר יוסף" וחלק לא.
 
במשך החודשים שחלפו מאז הפעלת תוכנית ה"ארגון מחדש" הגיעו אלינו פניות המבקשות להכניס את קו 40 אל-תוך שכונת "הדר יוסף" מחד, ומאידך פניות אחרות ביקשו להותירו מחוץ לשכונה.
 
מבדיקה שערכנו עלה כי כ-800 איש משתמשים בשרות הניתן בקו זה, ועל מנת להיטיב עימם החלטנו להחזיר חלק מהנסיעות בקו אל-תוך שכונת "הדר יוסף".
אציין כי באתר המשרד ("כל קו") ובאתר המפעיל ("דן") יש חלוקה ברורה בין החלופות, כך שנוסע לא יכול לטעות – באיזו שעה יוצאת כל חלופה.
 
על כן, לא ברורה לי הטענה "הקו לא רלוונטי לתושבי "מעוז אביב" ו"הדר יוסף", אין צורך ב"אֶנְדֶנְדינו"
שכן כאשר מתכננים את הנסיעה באופן ראוי – אין הפתעות !
 
למרות האמור, אני רואה בחומרה את הטענה כי יש פרקי המתנה ארוכים, שכן כמות הנסיעות בשעה כ"כ גבוה שזמן ההמתנה הארוך ביותר, בתוך השכונה או בסביבותיה, הינו עד כחצי שעה.
לכן במידה וניתן לקבל את המידע המפורט על-אודות פניה זו (תאריך, שעה, תחנה) אודה להגשת תלונה מפורטת באתר המשרד  לשם טיפול מנהלתי.
 
בברכה
 
     אסי סוזנה
ממונה תכנון תח"צ
מחוז ת"א והמרכז



 
את עזרתכם בבקשה!
15/07/14 09:12
160צפיות
אני מזכיר: אנשים פשוט הפסיקו להשתמש בקו הזה! עברו למוניות ומכוניות.
º
המתנה של חצי שעה נראית למישהו הגיונית?
15/07/14 11:14
69צפיות
לא הגיונית בה במידה שכל ענין החלופות בעבר
15/07/14 11:55
153צפיות
הירקון אינו הגיוני
איך פניתה אליו?
15/07/14 15:13
124צפיות
בנושא אחר שנוגע אלי כאן(ראה בשרשור שאלות ובקשות-מה אפשר לעשות בשביל לגרום להחזרת ...) המליצו גם לי ליצור קשר עם אסי סוזנה.
 
רציתי לדעת איך יצרת קשר איתו ,והאם יש לך ניסיון איתו?
 
בנושא הקו -אני גם משתמש די הרבה בקו הזה ועניין החלופות האלה באמת יוצרות בלובול גדול.למעשה אני משתמש בקו 40 בקטעים אחרים ולעיתים בודדות משתמש בו בקטע שאתה מדבר עליו ,ודווקא בגלל זה הבילבול הוא יותר גדול.כי בפעמים הבודדות שאני יצטרך אותו משם כל החצי שעה שמדובר עליה תתבזבז על להבין את השיטה וצפייה באוטובוס עובר מול העיינים.
פניתי לגופים רבים שאנילא זוכר את שמם
16/07/14 08:31
57צפיות
והם פנו אליו לדעתי.
מדוע שלא תועבר התחנה לפני הצומת הבעייתי
15/07/14 23:35
151צפיות
ובכך תגמר הסאגה?
ומה עם כל התחנות בהמשך?
16/07/14 08:33
66צפיות
חלק עוברים ברח' שטרית וחלק בתוך שכונת הדר יוסף. לא מדובר בתחנה אחת "מתחלפת" אלא בכמה וכמה "תחנות מתחלפות"
בתחנות ההמשך יש לך כבר GPS עם דיוק
16/07/14 09:41
65צפיות
טוב יותר... אתה לא תוכל להתבלבל.
אני נשמע כמו תקליט שרוט, או אולי כמו את חפירה
16/07/14 01:35
136צפיות
אבל הבעיה העקרונית כאן אינה רק התדירות, אלא הסירבול של המערכת שכל חלופה הופכת אותה לקשה יותר להבנה. אפשר להבין קו עם חלופות, אבל קשה מאוד להבין מערכת או רשת של קווים עם חלופות.
אתה לגמרי צודק
16/07/14 08:34
72צפיות
אני אפילו לא התחלתי לדבר על הקריאות של המערכת, אני מדבר מאוד נמוך כי אני לא חושב שיש מספיק אינטיליגציה/מקצועיות/הבנה כדי להבין מה זה קריאות של מערכת.
º
ביזיון של תגובה
16/07/14 10:01
42צפיות
? שרשור הכוונה ומודיעין 15/07
15/07/14 01:51
11צפיות
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות
בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
תחבורה ציבורית
15/07/14 18:28
40צפיות
אני צריכה להגיע בשעות הצהרים מרח' אחוזה ברעננה לרח' אחד העם 13 תל אביב וחזרה
º
47 עד מגדל שלום או 347 עד אלנבי/אחד העם
15/07/14 19:22
17צפיות
º
מצומת רעננה אפשר גם עם 149
15/07/14 19:26
9צפיות
קו 47 לא עובר במגדל שלום בכיוון הזה
15/07/14 20:05
37צפיות
אם נוסעים בקו 47 יש לרדת בקינג ג'ורג' ולהחליף לקווים 18/24/38/82 עד מגדל שלום או 72/172/129/25/125 לאלנבי.
אבל בכל מקרה 347 עדיף ומהיר יותר.
מיהוד לבית חולים קפלן
15/07/14 20:50
30צפיות
צריכה להגיע בשעה 8:30-8:35 , מתי כדאי לצאת?
 
תודה רבה
º
והשאלה היא איך מגיעים כמובן (וגם מתי לצאת)
15/07/14 20:51
14צפיות
יש שתי אופציות>>>
15/07/14 22:10
40צפיות
האחת היא נסיעה באמצעות 138 של קווים למרכזית הישנה בראשל"צ ושם לבצע החלפה ל226/301 של אגד או 367/371 של מטרופולין. הנסיעה באגד עולה 14.70, הנסיעה במטרופולין עולה 10.20 וניתן לשלם במטרופולין באמצעות ערך צבור שטעון על גבי הרב קו (גם עם הערך הצבור נטען בגוש דן).
 
מכל הקווים יורדים במסעף הכניסה לקפלן.
 
אופציה שנייה היא לנסוע עם 475 של קווים לצומת הטייסים או צומת אל על וממשיכים משם עם 249 של אגד עד לצומת ביל"ו. בצומת ביל"ו חוצים לצד השני ונכנסים לרחוב הגליל, הליכה של כמה דקות ואתם בקפלן.
 
*חשוב! נסיעה ב475 לצומת הטייסים הינה בתעריף שונה מנסיעה לצומת אל על. גם נסיעה מצומת הטייסים לביל"ו עולה 14.70 ואילו מצומת אל על עולה 12.40 - בחרו מראש מה מתאים לכם יותר.
 
כדאי לצאת כבר ב7 בבוקר על מנת להספיק ולא לאחר בשתי האופציות. הכי מאוחר שהייתי יוצא זה 7:15.
עוד קצת שילוט סטטי
הודעה זו מכילה תמונות
15/07/14 01:36
502צפיות
לאחר הדיווח לפני כחודשיים-שלושה על השילוט הסטטי הראשון אי פעם על פי תקנות משרד התחבורה שהוצב בדרך הטייסים ובלונדון מיניסטור, השבוע ראיתי שילוט סטטי בעוד תחנות בתל אביב: חלק מהתחנות בשאול המלך, והתחנה הזאת בפנקס. הללויה.
יש גם בבאר שבע, הגולש משה 343 צילם
15/07/14 01:57
137צפיות
אם הוא ירצה הוא גם יעלה לכאן.
º
אני סקרן לראות!
15/07/14 08:47
30צפיות
צילומים שצילמתי מול כיכר רבין, יש בעיות שם
הודעה זו מכילה תמונות
15/07/14 09:02
372צפיות
כי בפירוט של קו 89 נתנו רק חלופה אחת שלו (נראה לי שאת הרגילה) והתייחסו לתדירות ר ק של החלופה, תסתכלו במידע - התדירות של החלופה הזו לבדה נראית גרועה, וזה לא נכון תכל'ס.
מפת האזור
תדירויות
"מסלולים"
נכון, חלופות זאת הבעיה הגדולה ביותר
15/07/14 10:30
103צפיות
בשילוט הסטטי. עוד סיבה לא ליצור חלופות מלכתחילה.
הכיתוב העברי ללא אותיות לטיניות, רע לתיירות.
15/07/14 18:20
94צפיות
גם אם גורמים בענף התיירות מדברים על קיץ אבוד צריך לחשוב לעתיד ולנצל את ההזדמנות להחליף שילוט כך שיכלול גם כיתוב באותיות לטיניות.
 
זה כאילו הגורמים האחראיים חושבים שתחבורה ציבורית היא רק לשכבה מסויימת של ישראלים ולא אמצעי לציבור כולו.
 
עברית היא שפה בעלת א"ב ייחודי ואי אפשר לצפות מתייר שבא לשבוע-שבועיים ללמוד לקרוא אותה ועוד ללא ניקוד.
 
בלונדון אמנם המידע במפות הוא כולו באותיות לטיניות (הנלמדות ברוב מדינות העולם) אך במכונות הכרטיסים ניתן לבצע את התשלום ב17 שפות, חלקן אירופאיות כמו גרמנית, צרפתית, יוונית, ספרדית, פולנית ואיטלקית, חלקן מהמזרח הרחוק - סינית ויפנית, חלקן מהודו - הינדי, גוג'רטית, אורדו וטמילית, וגם בערבית ניתן לבצע תשלום אם כי מסיבה כלשהי אין בשלב זה רוסית (אולי האוליגרכים שרוכשים בתים במיליוני ליש"ט אינם משתמשי תח"צ גדולים...).
הנה להמחשה שילוט בארמנית וגרוזינית
15/07/14 21:29
77צפיות
להמחשה: שילוט בכתב אלפביתי ייחודי לשפת המדינות בהן הוא נמצא. 
 
מפת מטרו יורוואן : http://trackmaps.parovoz.com/maps/Yerevan_arm.gif
 
שלט בקדמת רכבת ארמנית: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e6...
 
תחנת מטרו, שילוט בגרוזינית: http://mcmacdonald.files.wordpress.com/2010/05/geo...
 
אי אפשר לצפות מתיירים ללמוד דבר כזה בטיול קצר גם אם יש רבים בפורום עם מספיק אינטלקט להתחיל לתרגם את הכתוב (ואין לי ספק שיש כאן מי שיכול למצא וללמוד את הכתבים האלו בזמן קצר, אבל זה לא משקף את הציבור הכללי). 
הסיבה היא שהשלטים מיוצרים באופן אוטומטי,
15/07/14 22:42
76צפיות
ולמשרד התחבורה פשוט אין בסיס נתונים של שמות התחנות באותיות לטיניות.
התיירים יכולים לשאול את מי שלידם.
15/07/14 23:38
74צפיות
מה שעושים כאשר לא מכירים את השפה והמקום.
שילוט באיזור לא תיירותי באותיות לטיניות לא חשוב במיוחד.
מפות ולו"זים צריכים להיות מחולקים בבתי מלון\נתב"ג ותחנות מרכזיות.
º
כשאני מטייל אני רוצה לקרא, לא לשאול.
16/07/14 00:44
26צפיות
למה להניח שכל התיירים רוצים או יכולים לשאול?
16/07/14 07:00
58צפיות
יש אנשים שמטיילים בעולם באופן עצמאי, ולאו דווקא מגיעים למקומות תיירותיים. כשאני בחו"ל, אני עשוי להגיע למקום אקראי שלא מוגדר כיעד תיירותי, וכשיש שילוט זאת הקלה גדולה.
מה שניצן ואיליה אמרו.
16/07/14 10:38
52צפיות
אני גם בחו"ל אוהב להסתדר לבד. וגם אני שם לב הרבה בארץ, כשאני בעזריאלי , תיירים כמעט ולא מרבים לשאול (והם כל הזמן מתייעצים בינם לבין עצמם אם הם בתחנה הנכונה). לעיתים אני "מתפרץ" ועוזר להם.
כישראלי, כשאני שואל אנשים בתחנה
16/07/14 12:01
68צפיות
הם לרוב לא יודעים לענות...
כך שלהסתמך על הציבור זה לא חכם.
º
וגם המעטים שעונים נוטים לטעות. אפילו הנהגים.
16/07/14 13:40
28צפיות
º
גם ערד מרושתת כמעט במלואה. אצלם בהזדמנות
15/07/14 09:13
74צפיות
יפה מאד ובעיקר מתבקש
15/07/14 10:01
108צפיות
לא ברור למה נמנעו משילוט מפורט עד עכשיו
לא ממש נמנעו באופן יזום
15/07/14 12:25
84צפיות
בעיקר הזניחו את הטיפול בנושא.
והנה תמונות מתחנה של קווים 25/26 בב"ש...
הודעה זו מכילה תמונות
15/07/14 23:57
244צפיות
שמתי לב גם שבתחנה שברחוב הכנסת שילוט דומה .
תודה! מעניין שהפורמט קצת שונה וכולל
16/07/14 07:06
87צפיות
מקרא מפורט יותר על חשבון המקום של טבלאות התדירות.
תחנת הגימנסיה הרצליה, רחוב ז'בוטינסקי ת"א.
הודעה זו מכילה תמונות
19/07/14 14:47
28צפיות
בכיוון הנסיעה לכרמלית.
תחנת קו 380 במסוף 2000.
הודעה זו מכילה תמונות
19/07/14 14:52
37צפיות
כנראה שהוצבה עוד לני הפעלו של 469 ולא שמתי לב אליה. אבל גם אם לא, עדיין המידע שמספק השלט הזה מבחינת התופסות הנדרשות האחרות, לא קיים.
º
גם פה הפורמט שונה...
20/07/14 08:43
4צפיות
º
כן, כתבתי על כך מתחת לתמונה.
20/07/14 13:36
3צפיות
בקשות ושאלות (לא הכוונה)
59תגובות
14/07/14 16:28
137צפיות

(המשך...)
? שרשור הכוונה ומודיעין 14/07
14/07/14 00:02
15צפיות
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות
בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
מצדה
14/07/14 09:57
54צפיות
האם ניתן להגיע באוטובוס למצדה (ראיתי שיש עצירות של קווים שונים, האם הם נכנסים לתוך האתר)?
יש תחנה ליד האכסניה, קרוב לרכבל, ראה מפה
הודעה זו מכילה תמונות
14/07/14 10:25
143צפיות
יש שם גם רשימת קווים (אך כדאי לבדוק את הנסיעה הספציפית, כי לא בטוח שכל הנסיעות של הקווים האלה נכנסים למצדה).
המפה היא מ- http://beta.govmap.gov.il
מאזור לרח' זמנהוף כיכר דיזינגוף בתל אביב?
14/07/14 15:13
30צפיות
תודה
174 לכיכר רבין. משם אפשר או ברגל או
14/07/14 15:39
30צפיות
באמצעות החלפה באותה התחנה לאחד מיני הקווים של דן ומטרופולין לנסיעה של שתי תחנות לקינג ג'ורג' פינת זמנהוף. הולכים על זמנהוף, הליכה של 4-5 דקות ומגיעים לכיכר דיזינגוף.
 
אם רוצים ללכת פחות, אפשר להמשיך עם 174 עד לתחנה הראשונה שלו בדיזינגוף (דיזינגוף/יודפת), לחצות לצד השני ולעלות על 5/22/39/61/66/166/72/172/239 דן ו90 של מטרופולין - כולם לכיכר דיזינגוף.
º
תודה רבה
14/07/14 15:46
12צפיות
לדעתי כדאי לרדת תחנה קודם,
14/07/14 15:55
26צפיות
בלונדון מיניסטור.
הלכתי את שניהם, מכיכר רבין קצר יותר.
14/07/14 16:33
29צפיות
מלונדון מינסטור מדובר ב900 מטרים או קילומטר ומכיכר רבין מדובר ב650-700 מטרים.
הכי קצר לזמנהוף מאבן גבירול/השופטים ...
14/07/14 17:50
26צפיות
התחנה שבין לונדון מיניסטור לכיכר רבין
º
אותו הדבר ומשם יש גם עליה...
14/07/14 21:15
7צפיות
תחנת קו 45 בדרך נמיר/ז'בוטינסקי
13/07/14 13:33
168צפיות
קו 45 יעצור בכיוון תל השומר , גם בדרך נמיר/ז'בוטינסקי לפני הפנייה שמאלה לעל פרשת דרכים, כמו שעשה בשנות ה90.
º
כפי שהיה עד שנות ה-90 כמו התחנות של 61/62
13/07/14 16:37
59צפיות
עוד עבודה קשה לנהגים
13/07/14 19:09
135צפיות
יהיה צורך לסטות מספר נתיבים בקטע הזה, שבחלק מהיום הוא גדוש תנועה 
º
בשעות העומס "רק" נתיב אחד
13/07/14 19:24
53צפיות
ולמרות זאת לא בטוח, שזהו מעבר נוח
13/07/14 21:38
71צפיות
כנראה, שמאותה סיבה בוטלו התחנות של קווים 61 ו-62, שהזכרת. לפני הפעימה השנייה ברפורמה כאשר הם נסעו בז'בוטינסקי שבתל אביב, התחנה הייתה בז'בוטינסקי ולא על דרך נמיר.
למה נתיב אחד ? שניים
13/07/14 22:24
77צפיות
באזור התחנה יש שלושה נתיבים שלאחר מכן נוסף להם נתיב רביעי משמאל והם הופכים להיות : נתיב תח"צ ישר (ולמכוניות ימינה), נתיב ישר, נתיב מתחלף (עד 9 בבוקר ישר, אחרי 9 : ישר ושמאלה) ונתיב שמאלה. כלומר בכל מקרה, צריך לסטות לפחות שני נתיבים. לדעתי , מסיבה זו ביטלו לו את התחנה בשנות ה90. ממיטב זכרוני בנסיעותיי לאונ' ת"א מגבעתיים וחזרה, זה היה סיוט שלא ייאמן. (היום אפילו יותר גדול, כי העומס מתחיל כבר בתיכון חדש אחה"צ).
שרשור הכוונה ומודיעין 13/7
13/07/14 09:11
31צפיות
 אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.
 
 הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
 שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.
 
 נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
 על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
 הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
 נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
 אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.
 
 אין צורך להשתמש באייקון   -זה פשוט מיותר.
 
נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
"ואף על פי כן, נוע תנוע!"
64תגובות
13/07/14 06:46
651צפיות
הבוקר ראיתי בתחנת יקותיאל  אדם את הרכבת הקלה
וברדיו  ברכב שמעתי שהיא חוזרת לפעול היום

(המשך...)
הבוקר ראיתי בתחנת יקותיאל  אדם את הרכבת הקלה
וברדיו  ברכב שמעתי שהיא חוזרת לפעול היום
שירשור תח"ץ קוראיני טיוואני
12/07/14 21:40
136צפיות
אעלה פה שירשור נחמד של תח"ץ מקוריאה וטיוואן, לנוח ולהרגע.
תהנו!
º
מטרו בסיאול
הודעה זו מכילה תמונות
12/07/14 21:49
367צפיות
מטרו
מעניין שהכיתוב Gangnam בארבע שפות...
12/07/14 23:58
110צפיות
יש הרבה תיירים מיפן? שמעתי שעדיין לא כל-כך מחבבים אותם בקוריאה.
כן שמעתי המון יפנית.
13/07/14 11:08
65צפיות
אכן יש קוראינים שלא אוהבים אותם מסיבות היסטוריות, למרות זאת תיירים (והכסף שלהם) מתקבלים בברכה.
º
עוד כמה תמונות יפות מסיאול והסביבה
הודעה זו מכילה תמונות
12/07/14 21:58
317צפיות
אז ככה נראה ה-Style מהשיר המצחיק ההוא במציאות...
13/07/14 00:01
107צפיות
האמת, לא רע.
השלט נמצא ליד תחנת גאנגנאם ואף אחד לא מתייחס
13/07/14 02:37
84צפיות
אליו (:
º
אני מת לבקר בגנגנם.
14/07/14 00:31
23צפיות
חוץ מהשם אין שם שום דבר מיוחד
14/07/14 18:55
42צפיות
שכונה אופנתית וממוסחרת בסיאול.
º
ברור, זה רק כדי להגיד "הייתי שם" :)
14/07/14 19:23
25צפיות
º
וגם אפשר להנות מה"נוף" על הדרך.
14/07/14 21:05
15צפיות
מקור השם גאנגנאם - קצת בלשנות
16/07/14 01:56
29צפיות
גאנג -נהר. נאם=דרום.
כלומר הרובע שמדרום לנהר (האן-גאנג=נהר ההאן)
º
כלומר - הגדה השמאלית :)
16/07/14 02:26
9צפיות
º
אחרי שהתרשמתם לטובה ,כמה תמונות מסיאול
הודעה זו מכילה תמונות
12/07/14 22:04
238צפיות
יכולנו להתרשם קצת יותר לטובה אם היו
12/07/14 22:09
141צפיות
מצליחים להתגבר על הבאג של גודל התמונות.
אכן. אני עדיין ממליץ לא להעלות
12/07/14 22:17
87צפיות
יותר מדי תמונות להודעה אחת. מקסימום 2.
או.קי.
12/07/14 22:39
47צפיות
אעלה פחות תמונות להודעה בעתיד , למרות שזה נוח.
תמונות מטרו מגאושיונג ?? שבטיוואן
הודעה זו מכילה תמונות
12/07/14 22:21
238צפיות
זה מטרופולין דומה בגודלו לגוש דן. שם יש כעת 2 קווי מטרו שנפתחו לא מזמן.
בנוסף לקו שלישי בתכנון. תחנת המעבר בינהם מסובכת מאוד והמעבר לא נוח.
מה שכן את אולם המעבר קישטו בתמונות זכוכית יפות.
תהנו!
º
תמונות מהאי פנג-חו
הודעה זו מכילה תמונות
12/07/14 22:31
181צפיות
לתחנה האי קוראים "האי היפה"
הודעה זו מכילה תמונות
12/07/14 22:36
223צפיות
עכשו תבינו מדוע (:-
º
רגע, זו תחנה או סתם שלט חוצות?
12/07/14 22:51
47צפיות
שלטים ליד מרכז מסחרי, התמונות של התחנה
12/07/14 23:20
87צפיות
2 הודעות למעלה.
º
עד כאן, שיהיה לכולם שבוע שקט תיהנו!
12/07/14 22:40
41צפיות
תודה רבה, ניצן!
13/07/14 21:28
29צפיות
בהחלט היה מה לראות.
º
תודה רבה ניצן, תמונות יפות
13/07/14 21:30
17צפיות
תודה. דרך אגב ניסית את אוסטרליה דרך קוריאה?
15/07/14 19:38
33צפיות
בשיחה בארוע חברתי אתמול נאמר לי שבנוסף למסלול הרגיל מבריטניה לאוסטרליה דרך דובאי / בנגקוק / הונג-קונג / סינגפור ישנו מסלול חדש דרך סאול שמגיע לשם מעל לקוטב הצפוני. האם שמעת על זה והאם זו אלטרנטיבה שאינה מאריכה את הדרך יתר על המידה ?
 
! Keep Calm and Gangnam
º
טסתי מטיוואן לקוריאה ומשם לארץ.
16/07/14 00:26
13צפיות
היכן צולם המפגש ומהו מספרו?
הודעה זו מכילה תמונות
12/07/14 20:52
429צפיות
חידה קלילה ביותר, שנועדה למטרה מסוימת. אנא נסו לזהות את המקום מזיכרונכם בלבד, מבלי לגשת לאי-אילו עזרים חיצוניים. כמו"כ, נא לא לנסות לנחש. בהצלחה! 
היכן צולם המפגש?
מזכיר לי את המפגש ברמלה
12/07/14 21:47
239צפיות
מהתקופה(הקצרה תודה לאל) שהייתי נוסע ברכבת מכפר סבא לאבי האסירים דרך רמלוד.  
 
למרות שאני מניח שזה לא זה כי זה קל מדי
צדקת פעמיים, דרוריקו.
12/07/14 21:57
206צפיות
זה אכן לא זה והחידה אכן קלה מדי.
º
אבל לפחות תסכים שיש דימיון חחח
12/07/14 21:59
67צפיות
º
12/07/14 22:00
23צפיות
גם אני חשבתי רמלה אבל המפגש הוא עם
12/07/14 22:12
139צפיות
מסילה בודדת ולכן לדעתי הוא לא יכול להיות שם...
לוד? קטע לוד-נתב"ג?
12/07/14 23:20
159צפיות
בגלל המסילה הבודדת שעוברת באיזור תעשייה...
האם זכרת את מראה המפגש או שביצעת ניחוש
13/07/14 21:00
67צפיות
מושכל?
לא זיהיתי את המראה, למרות שיצא לי לנסוע
13/07/14 21:07
62צפיות
פעמים בודדות ברכבת על קטע המסילה הזה, אז ניחשתי בדרך השלילה. לא נשארו עוד הרבה מקומות בארץ שמתאימים למאפיינים, האפשרות הנוספת הייתה באזור חיפה (שלוחת בתי הזיקוק) אבל תחושת הבטן נטתה לטובת לוד.
יפה. בהחלט מגיע לך ולדניאל משהו קטן על החשבון: הנה
הודעה זו מכילה תמונות
13/07/14 21:26
146צפיות
עוד מסילה בודדת, אבל עתידית.
נ.ב: שים לב לגידול במספר התווים בשורת הכותרת. בינתיים, רק בהוספת הודעה חדשה ועדיין לא בתגובה מהירה.  
מסילת העמק
מפגש 125 אזה"ת צפוני לוד ?
13/07/14 13:57
114צפיות
מדויק!
13/07/14 21:03
70צפיות
ומאחר שמדובר במרכז הארץ, במקום שנמצא לא הרחק מכביש 1, אני לא אשתולל הפעם עם חגיגת אייקונים כמו וכיו"ב
אם כבר מזכירים הפרדות מפלסיות ב לוד...
13/07/14 14:25
136צפיות
מצאתי פרטים על עוד 2 הפרדות מפלסיות מענינות, שאחת מהן ככל הנראה כבר בשלבי ביצוע ראשוניים, ולגבי השניה- נצטרך לברר..
                                   http://www.lod.muni.il/show_item.asp?itemId=5127&levelId=57813&template=20
 
גשר חדש שמתוכנן לקשר בין מרכז לוד (שד' דוד המלך) לשכונת גני אביב.
 
 
מעניין מאוד. תודה רבה, דניאל!
13/07/14 21:14
84צפיות
הפרדות האלו כמעט וחמקו לנו מתחת לראדאר (נו טוב, "נתיבי איילון" ) , וכעת מתברר לי שאצטרך לבלות קצת בקרוב בלוד, ואגב, ע"פ מסמך שבידי, נותרו בלוד לא מעט מפגשי מסילה: 125 (כרגע הכרנו), 126 (עוד צריך להכיר), 127 שברחוב סוקולוב, 128 (אין לי מושג היכן) 129 (מפגש 8 המסילות) ו-131 הידוע לשמצה, שנמצא לאחר היציאה מתחנת לוד על מסילת הקו לרחובות.
אש פרצה בתחנת הרכבת החאן בירושלים
11/07/14 17:18
237צפיות
וכרגע עמלים לכבות אותה. ככר רמז נסגרה לתנועה עד לכיבוי. נקוה שזה לא רציני.
לא בתחנה אלא במחסן בחוץ
11/07/14 17:53
137צפיות
מעבר לכביש, כך לפי תמונות.
º
תודה. היכן הקישור לתמונות?
11/07/14 18:03
58צפיות
זה כנראה פיגוע ידוי בקבוק תבערה.
11/07/14 18:05
123צפיות
אך אין עדיין בטחון בכך.
גם מעבר לכביש.
11/07/14 18:40
298צפיות
גם מעבר לכביש.
התפרסמו מספר תמונות ולכן הטעות.

הדליקה העיקרית בצד של התחנה ונראית בסמוך לדחסן האשפה בקצה המתחם ממש ליד מתחם "החוף" והקרון המשוחזר.

קרדיט: לירן.
מה שנשרף הוא הביתן של נהגי הקטרים העשוי
11/07/14 20:23
189צפיות
אסבסט, פח האשפה והתפחם הקיר הימני, קיר הקיוסק שהיה פתוח שם אל הכביש עד לשנת 1998. בין היתר נראה שמבנה מאבני סיליקט לבנות משנות ה-40 עלה שם באש. חבל - המבנה שימש מחסן מפות וקלסרים של מנהל התחנה האחרון - יצחק יצחקי הגדול ! יצחקי היה מגיע בכל בוקר אל התחנה מעל גבי אופני מירוץ חומות והיה עושה את הדרך מסנהדריה אל תחנת הרכבת. אפילו בימי שלג היה רוכב על אופניו ומגיע אל התחנה.
לאחר שנסגרה התחנה הפעילה באופן סופי, נתן לי יצחקי מפתח ישן לחדר המפות והקלסרים בו מצאתי לא מעט חומרים מעניינים של התחנה במשך 5 עשורים לערך. בכך הצלתי את החומרים מזריקה לאשפה.
האם ביקרת במקום?
12/07/14 23:02
63צפיות
שבוע טוב!
 
האם ביקרת במקום במהלך השבת?
 
בליל שבת עברתי שם וראיתי את שתי המכוניות שנשרפו כליל (ועוד רכב שנשרף בחציו) ברחוב דוד רמז.
נכנסתי גם פנימה מעבר לגדר למתחם החוף , אך בשל החושך לא ראיתי כלום.
º
חיובי. הנזק די גדול. חבל.
12/07/14 23:27
37צפיות
אש גם גבעת התנ"ך
11/07/14 18:48
261צפיות
אש גם גבעת התנ"ך
אולי גיצים שהתעופפו מעבר לכביש גרמו לכך, ואולי היתה הצתה גם שם.
קולנוע לאור ירח - היום שיר אשיר בגשם חינם
11/07/14 18:56
121צפיות
שיר אשיר בגשם
מגדולי הסרטים המוזיקליים בכל הזמנים. אולפן קולנוע מתמודד עם קשיי המעבר מעידן הסרט האילם למדבר. עם ג'ין קלי הבלתי נשכח בתפקיד הראשי.
קולנוע לאור ירח     מתחם התחנה    20:30    הכניסה חופשית
איך אפשר ללחוץ על פתיחת הקו האדום המקדים בשבת.
11/07/14 17:07
431צפיות
מה הדרך הכי טובה כדי להשפיע על מקבלי ההחלטות שיסכימו לפתוח את הקו האדום המקדים בשבת?
קודם כל שמקבלי ההחלטות יסכימו
11/07/14 17:26
367צפיות
להפעיל את הקו בלילות ימי חול.
בינתיים יש להם תירוצים (שאין לי עצבים אפילו לכתוב מהם) למה לא לעשות גם את זה.
º
נו, אל תשאיר אותנו בחושך... מה הסיבה?
11/07/14 18:13
133צפיות
התירוצים כפי שאני הבנתי:
11/07/14 18:50
303צפיות
1. למשרד התחבורה יש תמונה מלאה על הביקושים במהלך כל שעות היממה ובשעות הלילה הביקוש יורד דרסטית ולא כדאי להפעיל אוטובוסים, או בקיצור: אין ביקוש...
2. כאשר מול תירוץ 1 נותנים את הדוגמה של קו 1 של המטרונית, אז בא התירוץ הבא: בחיפה משרד התחבורה החליט להפעיל תח"צ גם ללא כדאיות כלכלית ויצא מכרז. לגבי קו 1 של גוש דן שעות הפעילות מותאמות לתנאי ההסכם עם המפעיל, דן, ולא ניתן לדרוש מהמפעיל להפעיל אוטובוסים למעט נוסעים. על השאלה מדוע לא יצא לקו חדש מכרז חדש, אם זו הבעיה, ניתנת תשובה: "אתה יודע מה תוכניות המכרזים של משרד התחבורה?"
3. התירוץ השלישי הוא המרגיז והמנותק ביותר: יש קווי לילה. על השאלה מה קורה בחודשים שאינם חודשי הקיץ, בימים שאינם ימי ה' ו-ש' לא ניתנת תשובה.
 
אני מניח שיש אנשים בפורום שלא יאהבו את הדרך בא אני מציג את הדברים ולכן העדפתי בתחילה לא לכתוב, אבל מכיוון שביקשת כתבתי בכל זאת. אני מעריך שאחרי שכתבתי את הדברים כפי שכתבתי יהיו אנשים שיציגו את הדברים אחרת. אבל זו ההרגשה וההבנה שלי.
הסבר רציני מדוע קו 1 של המטרונית וקווים 200 ו-210 באזור חיפה והקריות כן צריכים לפעול כל לילות השבוע ומדוע קו 1 בגוש-דן לא - אין.
º
תיקון: הדרך בה
11/07/14 18:51
82צפיות
תודה רבה על הבאת הדברים
11/07/14 20:11
172צפיות
אין שום סיבה לכעוס עליך אם כך נאמרו הדברים, או אף אם כך הבנת בין השורות.
 
לגבי התירוץ השלישי, אין שום סיבה לא להפעיל את קו 1 בתדירות של 20-30 דקות, בהתאם לביקוש, ובמקביל לבטל קווים כמו 466 ו-418 (כאשר אפשר להאריך קו לילה אחר לאזורי חן במקום הקצה הצפוני של 418).
 
לטעמי אם יש 15-20 נוסעים באוטובוס לאורך חלק ניכר מהמסלול, הדבר בהחלט מצדיק הפעלה מעבר לשיקולים חברתיים גרידא. כלומר, אולי הקו לא יהיה רווחי, אבל ההפסדים, אם ישנם, יהיו קטנים יחסית. סביר שקו 1 יוכל למשוך כמות כזו של נוסעים לאורך כל הלילה, בכל ימות השבוע.
עם תירוצים כאלה לא נגיע לשום מקום
11/07/14 23:34
166צפיות
להגיד על קו שנוסע במסלול העירוני שהוא אולי העמוס ביותר במדינה, "אין ביקוש", זה פשוט שקר.
זה מזכיר לי את התירוץ של יהודה אלבז על האנשים שלא מחכים בתחנות בשבת... 
ומעניין שקווים 200 ו-210 בחיפה דווקא כן פועלים בכל לילות השבוע ובמשך כל השנה, בזמן שהם לא נכללו בשום מכרז מעולם! לכן התירוץ שלהם על המכרזים אף הוא מצוץ מהאצבע.
אם במשרד התחבורה היו באמת רוצים, הקו היה מופעל בלילות. הם פשוט לא רוצים כי כנראה אופן הבנתם את התחבורה הציבורית עדיין לא השתנה לגמרי. או במילים אחרות, אלה כנראה אנשים שלא ראו אוטובוס מבפנים כבר שנים. 
שמים אדם בעמדת מפתח במשרד התחבורה שלא מכיר בתח"צ בשבת...
12/07/14 11:43
154צפיות
ברור מאליו שהוא ימצא תירוצים מתירוצים שונים על מנת למנוע תח"צ בשבת .
עזוב את התח"צ בשבת, זה נושא טעון
12/07/14 11:52
172צפיות
מבחינות דתית ופוליטית ולכן למשרד התחבורה קל להימלט ממנו.
המאבק על תח"צ בשבת הרבה יותר רחב ובעיקרו צריך להתנהל בזירה הפוליטית.
אבל התירוצים של משרד התחבורה לגבי התח"צ בלילות החול פשוט מגוחכים.
אין שום סיבה הגיונית שקו 1 של המטרונית יפעל בלילות א-ה' ומוצ"ש כל השנה וקו 1 של גוש דן לא יפעל בלילות.
כאן אין עניין פוליטי, אלא עניין תחבורתי טהור שהתירוצים של משרד התחבורה לגביו פשוט מעליבים.
 
אולי מנסים להמנע מתקדים - הקו המכין אמור
12/07/14 14:04
122צפיות
"להכין" את הציבור לרק"ל ולפעול באותה מתכונת. אם הוא יפעל בלילות יהיה צפי ציבורי לפעילות דומה של הרק"ל.  לא משנה שאפשר פשוט להפעיל אוטובוס באותו מסלול בלילה - אבל לך תדע, אולי מפחדים מגרימת לחץ ציבורי בעתיד.
אבל למה שהרק"ל לא תפעל בלילה?
12/07/14 14:26
132צפיות
ונניח ש"הסיבה" הזו נמצאת ברקע, מדוע קווי הלילה בגוש דן לא פועלים בכל לילות החול בשבוע, כפי שפועלים קווים 200 ו-210 במטרופולין חיפה?
לדעתי יש כאן קיבעון של העוסקים במחוזות תל אביב והמרכז במשרד התחבורה וחוסר היכרות וידע של חברת נת"ע.
נת"ע ומשרד התחבורה לא יכולים לספק שום הסבר משכנע מדוע למטרופולין הקטן יותר כן מגיעה תח"צ בלילה ולמטרופולין הכי גדול במדינה לא מגיעה.
התקדים כבר נוצר - במטרופולין חיפה והציבור בגוש-דן צריך לנצל את התקדים הזה עד תום.
אני הייתי שמח לראות את התקדים הזה משפיע גם בירושלים. גם קו 1 הירושלמי (קו הרק"ל, לא הקו של אגד) צריך לפעול בלילות.
למשרד התחבורה אין תשובה כשמציגים בפניו את המציאות החיפאית וזו נקודת התורפה הכי משמעותית שלו.
לכן המוטו הציבורי צריך להיות:
קו 1 חיפה = קו 1 גוש-דן = קו 1 ירושלים
קווים 200 ו-210 באזור חיפה = קווים מזינים לקו 1 בגוש-דן = קווים מזינים לקו 1 בירושלים
ולא להרפות מהלחץ.
שר התחבורה אמר בהקשר של תחבורה ציבורית שחיפה היא מרכז הארץ וגוש-דן הפריפריה. אז הנה הפריפריה הגוש-דנית רוצה ללמוד מהדוגמה החיפאית.
יש בעייתיות מסויימת בתפעול 24X7 בגלל הצורך
12/07/14 16:14
159צפיות
בתחזוקה של המסילה בלילות.  לכן כתבתי שאפשר בקלות להפעיל את הקו האדום באמצעות אוטובוסים בלילות כדי לאפשר תחזוקה שוטפת של המסילה.
 
לגבי העקרון - כן, אני מסכים איתך ואגב עדיף קווים קבועים שפועלים 24 שעות ביממה מאשר קווי לילה ייעודיים. הנסיון מלונדון מראה שקווי הלילה נהיו כל כך שמישים שחלקם כבר הגיעו לתדירות של כל 5-10 ד' כל הלילה(!) וחלקם בוטלו ובמקומם פועלים הקווים הרגילים 24X7.
אתה בטח שהתחץ בלונדון משקף את הארץ
12/07/14 21:06
90צפיות
כאשר גרים שם הרבה יותר תושבים מגיעים לשם המון תיירים וגם יש יותר פעילות עסקית.
כלל לא משקף, מדובר במקום אחר, אבל...
12/07/14 21:23
82צפיות
חלק מהדברים יכולים לשקף.
 
לגבי קווי הלילה עיניך הרואות שהם מצליחים לא רע - לדוגמא הרכבת בין חיפה לנתב"ג, ולא מדובר רק באלה שטסים.
 
כמו כן, קווי לילה עשויים לתרום לרווחיות במשק כי פתאום מעסיקים לא יאלצו להפעיל הסעות ייעודיות לעובדיהם ולשלוח מוניות. בלונדון הקווים משמשים עובדים לא פחות מאשר בליינים.
הטמזלינק פעל בלילה ובברלין U1/2 פעל.
13/07/14 01:46
68צפיות
אינני יודע מה קרה אחרי המעבר ל FCC אבל בזמנו קו הטמזלינק שחוצה את לונדון מצפון לדרום ולהיפך פעל כל הלילה, יצא לי להשתמש בו ב3 בבוקר מהעיר  וכן ב1 או 2 בבוקר מגאטוויק, ולהגיע לתחנת קנטיש-טאון כאשר התחנה עצמה היתה נעולה והיציאה מגשר הולכי הרגל היתה דרך שער באיזו סימטה בצד הבניין.
 
בברלין קו U1/2 פעל כל הלילה כשביקרתי שם, בזמנו - כקו הרכבת התחתית היחיד בלילה אך זה הצריך הליכה ארוכה ברגל מהתחנה שלו במקום הקו שהייתי משתמש בו ביום.
 
העובדה היא שניתן להפעיל מערכת שלד כלשהי 24 שעות. השבתת הרכבות הלילית בבריטניה שימושית כשאכן צריך לעבוד על התשתית (וכן לסריקת התשתית כל בוקר) אך היא איננה הכרח, אפילו לא בבריטניה עצמה.  
אפשר להפעיל אם אפשר להעביר רכבת במסילה
13/07/14 11:28
55צפיות
מקבילה (נגד כיוון התנועה). אחרת, איך תעקור ותחליף מסילות?
כל לילה צריך לעקור ולהחליף מסילות?
13/07/14 11:43
52צפיות
בלילה שצריך להשבית מסילה מפסיקים את השירות.
לא יודע, בתחתית של לונדון זה כל לילה...
13/07/14 12:05
55צפיות
לא רק עקירה של מסילות, גם תחזוקה של מפלגים, מערכת חשמל, מערכת איתות, חיישנים וכו'.
אי אפשר להשוות את מערכת הרכבות התחתיות
13/07/14 13:00
58צפיות
של לונדון לקו רכבת קלה אחד או שניים בגוש-דן.
האם בירושלים כל לילה עושים עבודות שמחייבות את השבתת הרכבת?
שאלה טובה - אפשר לשאול את הירושלמים
13/07/14 13:02
50צפיות
אני יודע שבניו יורק (נכון, תחתית - לא קלה) הסיבה שהרכבת יכולה לפעול 24 שעות ביממה היא שיש ארבע מסילות, שתי מסילות לכל כיוון.
אתה לוקח כדוגמאות מערכות מאוד ותיקות
13/07/14 13:13
55צפיות
ומאוד מורכבות עם מספר נסיעות עצום.
אלה לא דוגמאות מתאימות להשוואה לרק"ל בגוש-דן.
הרק"ל הירושלמית יכולה להיות דוגמה מסויימת גם אם לא מושלמת (בירושלים אין קטעים תת-קרקעיים).
נכון, ובאמת שאין לי מושג לגבי רכבת קלה...
13/07/14 14:02
51צפיות
הנה משהו שקורה במיניאפוליס:
 
שם הולכים להפעיל רכבת פעם בשעה ומודעים לכך שיש צורכי תחזוקה. נראה שעושים שם ניסוי ויראו איך ילך...
º
בפראג ובברלין רוב קווי החשמלית פועלים 24/7.
13/07/14 14:10
28צפיות
עובדים עד חצות/1 ויש קווי חשמלית לילה
14/07/14 16:32
48צפיות
המטרו עובד מ-5 עד 1 בלילה בכל הימים. (בסופשים בתדירות מעט נמוכה יותר דומני)
קווי החשמלית (1-26) עובדים בימי חול מ-5 עד 1 ושבת וראשון חלקם 5 עד 1 וחלק מהצהריים.
יש קווי חשמלית לילה (51-58, נדמה לי שכבר יש 59) שנוסעים בתדירות של חצי שעה שמחליפים את המערכת של היום מכל קצוות העיר, וכל הקווים הללו עוברים בתחנה המרכזית (הלאבני נדראז'י) בערך באותו הזמן כדי לאפשר מעבר נוח.
יש גם אוטובוסים (100 ומעלה) בינשכונתיים/עירוניים שפועלים בתדירות טובה ברוב שעות היממה, נדמה לי שיש להם קווי לילה (500 ומעלה).  הקו משד"ת לתחנת המטרו הראשונה של קו A (שמספרו 119) פועל מ5 עד 1 ויש עוד קו לתחנת מטרו של קו B, ומחליף אותו קו 581 נדמה לי)
מערכת מושלמת, בחיי.
º
12/07/14 17:48
16צפיות
איך משפרים את התחבורה הציבורית?
12/07/14 13:21
155צפיות
לדעתי זה יקרה רק ברגע שכל "מקבלי ההחלטות" שרים, חברי כנסת, בכירים בעיריות, בחברות תחבורה וכד יחויבו שלא לנסוע אלא בתחבורה ציבורית בלבד. לא מוניות, לא "רכב פרטי" לא טרמפים! אם אין להם אוטובוס ישארו בבית או ילכו ברגל!
זה כמובן חלום ואין סיכוי שיקרה.
כנ"ל לגבי שרותי הבריאות.
לחלקם יש נסיעה חופשית בתחבורה ציבורית
12/07/14 20:25
84צפיות
לחברי הכנסת יש אפשרות של נסיעה חופשית באוטובוסים. אם אני לא טועה, גם ברכבות. לא יודע לגבי שר, שהוא אינו חבר כנסת.
בפועל היו חברי-כנסת, שנסעו ברכבות או באוטובוסים. גם כיום אני מניח, שיש פה ושם כאלה.
 
למרות ליקויים שונים בתחבורה הציבורית, בשנים האחרונות נעשו שיפורים רבים בתחום. זה עדיין לא המצב האידיאלי, אבל לנוכח העובדה, שתחום זה נזנח לחלוטין למשך שנים רבות, בהשוואה למה שקורה בשנים האחרונות, זה מראה משהו. בתקווה, שהדברים השונים, שיש לשפר, ישתפרו בבוא הזמן.
כאמור כל הנ"ל לא מחויבים להשתמש בתחבורה הצבור
13/07/14 14:17
44צפיות
פיספסת את הנקודה - ודאי שכל מקבלי ההחלטות יכולים לנסוע בתחבורה ציבורית ואפילו לממן את הכרטיס ממשכורתם הגבוהה. הבעייה שהם לא צריכים להשתמש בה. יש להם אופציות אחרות כך שאינם מוגבלים על ידי המגבלות של נוסעי התחבורה הציבורית: התדירות, חוסר תחבורה בשבת ובליל, חוסר הנוחות.
לגבי השיפור יש לי השגות רבות לגבי זה. התחבורה על הפנים ואם יש שינויים הם קוסמטיים בעיני.
 
º
יש למישהו רעיון? איך ניתן לפתוח את הקו בשבת?
12/07/14 18:40
52צפיות
רק במחאה חילונית נרחבת שתרעיד את הכנסת
12/07/14 23:48
96צפיות
עד שזה לא יקרה, אף קו לא יפעל בשבת ובטח שלא הקו הזה.
פשוט לחסום לשר את הרחוב בשבת.
13/07/14 02:18
93צפיות
כמובן שלא בזמן המלחמה הזו, אבל כשהרוחות ירגעו אפשר לעשות הפגנה של כמה אלפים שיביאו את מעצר הבית הבלתי-חוקי לאדם המופקד עליו.
 
לפני מספר שנים היתה הפגנת "לא ממתינים בתחנות" וזה לא הניב דבר.
 
יש שתי שיטות פעולה בישראל והן לחץ ישיר על האחראים, ופנייה לבג"ץ בשם זכויות אדם.
 
 
המשטרה לא תאשר הפגנה כזו והיא תוכרז
13/07/14 08:50
76צפיות
כהפגנה בלתי חוקית. כל מה שהפגנה כזו תשיג זה מעצרים ועוד אנטי מצד השר לנושא.
המשטרה ודאי לא תאפשר לחסום דרכי גישה לבית שר.
אפשר להקים מול ביתו משמרת מחאה
13/07/14 12:14
63צפיות
בלי לסגור את הרחוב. זה יהיה חוקי לחלוטין ואם המשמרת תהיה פחות מ 50 איש, גם לא ידרוש אישור מראש מהמשטרה
והכי חשוב: לבוא ולהתפזר בתח"צ.
15/07/14 22:08
26צפיות
מה שאומר שאין למפגינים איך לעזוב לפני 9 בלילה בשבת קיצית, ומי שהגיע מרחוק אולי אפילו יש תירוץ שלא לעזוב עד בוקר יום א' אם אי אפשר לחזור לנגב או לגליל ולגולן בתח"צ במוצ"ש.
º
מצויין. איפה ישראל כץ גר בכלל?
15/07/14 23:33
12צפיות
º
כפר אחים
16/07/14 00:40
12צפיות
º
הקו עובר בבני ברק.. אחממ אחממ אין מצב
14/07/14 19:45
42צפיות
º
גם 821 עובר בבני ברק בשבת
14/07/14 19:54
48צפיות
ציר ז'בוטינסקי לא קשור לסגירות של בני ברק.
15/07/14 01:18
69צפיות
אומנם הכניסות לבני ברק חסומות אך ציר ז'בוטינסקי נשאר פתוח תמיד ונוסעים בו 24/7 בלי כל בעיה, כולל תחבורה ציבורית שפעילה הרבה לפני צאת השבת בקווי דן, אגד, קווים ואפיקים.
קצת סרטון ההסברה שחמאס יצר עבורנו.
47תגובות
11/07/14 14:11
514צפיות

(המשך...)
באמת שאין משהו יותר טוב משהחמאס יסביר בעצמו מה הוא רוצה לעשות:

https://www.youtube.com/watch?v=HiUWgWjL24U
? שרשור הכוונה ומודיעין 12/07-11/07
11/07/14 00:03
26צפיות
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות
בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
האם יש עיכובים ברכבות בקו ת"א-חיפה בגלל המצב?
11/07/14 03:10
117צפיות
הבנתי שחלק מהרכבות דרומה הופסקו ושהרכבת מאטה במקרה של אזעקה, אבל השאלה כמה זה קורה בכיוון צפון. אני צריכה לנסוע מחר בצהריים מת"א לחיפה ותוהה האם כדאי לעלות על רכבת מוקדמת יותר או שאפשר להסתמך על לוחות הזמנים באתר (בתוספת איחור של 5–10 דקות, נגיד; זה גם ככה לא חריג).
 
ובאותו הקשר – אם נוסעים במונית שירות מת"א לחיפה, האם הדרך היחידה לעלות על אחת בשישי בצהריים היא להגיע לתחנה המרכזית בת"א? אני יודעת שלפעמים הן יוצאות גם מאזור רכבת ארלוזרוב (לפחות כך זה היה בעבר) אבל בד"כ רק במוצ"ש, נדמה לי... מוניות שירות אמנם איטיות יותר ונוחות פחות, אבל אני בלאו הכי צריכה להגיע להדר אז זו אפשרות.
 
תודה
לגבי השאלה הראשונה
11/07/14 10:01
108צפיות
תבדקי מאיפה מגיעה הרכבת שלך לחיפה. אם מבאר שבע (בשעות שיא יש שתיים כאלה), אז סביר מאוד עיכוב גדול. אם ממודיעין אני מעריך שהעיכוב לא יהיה כל כך גדול, ובכל זאת הייתי הולך רכבת אחת לפני.
º
נקודה טובה, תודה!
11/07/14 12:23
23צפיות
בעצם, איך בודקים זאת בצורה יעילה?
11/07/14 12:25
69צפיות
כשאני מחפשת רכבת מת"א לחיפה הוא מראה לי את מסלול הרכבת רק החל מת"א ואילך...
למשל ככה
11/07/14 12:34
53צפיות
רכבת מבאר שבע לחיפה או מודיעין לחיפה  ותיראי את שעת העצירה בתחנות ת"א.
º
ברור; ניסיתי להימנע מחיפוש ידני פרטני
11/07/14 12:39
16צפיות
יש דרך הרבה יותר פשוטה.
11/07/14 12:41
44צפיות
 
מחפשים מת"א - מתחם ארלוזורוב אל חיפה - מרכז השמונה ומקבלים את כל הרכבות שמקשרות בין היעדים. לחיצה על כל פירוט תחנות תציג מהיכן כל רכבת מגיעה.
תודה. כרגע זה כבר לא משנה, הסתדרתי
11/07/14 13:02
43צפיות
הרכבת יצאה ממודיעין והגיעה לתחנת ת"א באיחור של 2 דקות בסה"כ. נקווה שלא יהיו בעיות בדרך.
º
עבר בסדר?
11/07/14 14:17
13צפיות
º
כן כן, היא הגיעה בזמן.
12/07/14 02:27
14צפיות
הכי טוב להסתכל בחוברת הלו"ז.
11/07/14 12:38
37צפיות
מכילה את כל המידע שאת צריכה, ואם מתרגלים אליה היא גם נוחה.
אם את מסתכלת באתר הרכבת:
11/07/14 13:01
52צפיות
רכבות שמספרן דו-ספרתי או 7XX מוצאן בבאר שבע.
רכבות שמספרן 1XX מוצאן במודיעין.
º
רכבות ביום שישי 6XXX !
11/07/14 13:02
32צפיות
נכון, ביום שישי יש תוספת 6
11/07/14 13:05
51צפיות
אפשר להבחין גם בעוד צורה:
בימי שישי הרכבות מבאר שבע עוצרות בבנימינה אבל לא עוצרות בעתלית.
רכבות ממודיעין עוצרות גם בעתלית.
 
בימי חול, רכבות מבאר שבע לא עוצרות בבנימינה ולא בעתלית.
יופי! אז צריך להסתכל רק על 3 הספרות האחרונות?
11/07/14 13:10
39צפיות
כי הרכבת ממודיעין מספרה  6114.
בדיוק. את יכולה גם לזהות לפי עתלית
11/07/14 13:12
40צפיות
אם הרכבת עוצרת בעתלית, היא ממודיעין. אם לא, מבאר שבע. (בימי שישי)
º
תודה, גם זה טיפ מועיל ביותר
11/07/14 13:12
11צפיות
החל מהשעה 15:20 כל נסיעות 910 של אגד מגיעות
11/07/14 11:14
116צפיות
גם להדר.
 
מעבר לכך שכל נסיעת בקו כלשהו של אגד שמגיעה לחיפה, מזכה בנסיעת המשך ללא תשלום נוסף בקו עירוני אחד בחיפה (ליורדים בתחנות המרכזיות בחיפה בלבד).
 
על מנת לקבל את נסיעת ההמשך חובה לבקש זאת מנהג האוטובוס בקו 910. בכיוון ההפוך, יש לשלם לנהג באוטובוס העירוני בחיפה על נסיעה לת"א וכך נסיעת ההמשך בקו 910 ללא תשלום נוסף.
 
הרכבות כמעט תמיד מדייקות ולא מאחרות, בשגרה כמובן.
 
מוניות שירות ממרכזית ת"א בלבד!
תודה, זו כבר שעה לא רלוונטית לי...
11/07/14 12:28
37צפיות
אני יודעת שיש נסיעת המשך, אבל הנקודה אינה המחיר אלא הנוחות.
החלפות הן ספורט לא חביב עליי במיוחד, ואני עוסקת בו רק אם הן חוסכות זמן משמעותי. כשלא, זו סתם טרחה.
 
אוטובוס גם לא רלוונטי בשעות האלה כי הוא מגיע רק לחוף הכרמל והרכבת מגיעה לחיפה מרכז וזה כבר מקרב אותי מאוד ליעד.
אגב, הרכבות גם לא כמעט תמיד מדייקות...
11/07/14 12:31
46צפיות
אמנם בשנים האחרונות המצב השתפר וגם האיחורים היו קלים (בעבר קרה לא פעם שקיבלתי פיצוי על איחורי רכבת של יותר מחצי שעה) אבל גם בשנה האחרונה הייתי בכמה וכמה רכבות שאיחרו, ובתור מישהי שנוסעת לכל היותר פעמים ספורות בחודש ולעולם לא בשעות העומס, לא הייתי אמורה לחוות זאת (אולי פעם אחת) וזה לא המצב.
היו כמה פסיקות ששללו את עניין החצי שעה כתנאי
11/07/14 12:40
35צפיות
לפיצוי.
 
אחד הטיעונים הם שלא ייתכן כי הרכבת קבעה לעצמה את התנאים לקבלת פיצוי וכי זמנו של הציבור אינו הפקר ואין לקבוע כי עד חצי שעה זה בעיה של הלקוח - הנוסע.
ידוע לי, אבל זה לא שינה את הנוהל בפועל
11/07/14 12:41
31צפיות
למיטב ידיעתי... ואין לי כוונה לתבוע את הרכבת...
אם אני לחוצה על השעה אני פשוט לוקחת "מקדם הגנה" של 10 דקות בשקלול הזמנים.
בלו"ז האחרון נעשו מספר התאמות של זמני הנסיעה
11/07/14 12:41
31צפיות
כך שכמות העיכובים אמורה לפחות משמעותית.
בפועל עדיין יש ימים (לא בהכרח ראשון או חמישי) שבהם אחוזי הדיוק נמוכים מאוד ואני לא ידוע מה הגורם. יצא לי כבר פעמיים לראות את אותה רכבת שיוצאת מנהריה לב"ש ב-14:29 מאחרת בעשר או עשרים דקות.
אני מדברת על החודש האחרון, בלו"ז החדש
11/07/14 12:48
30צפיות
בחמישי לפני שלושה שבועות הגעתי ברגע האחרון בלחץ לחוף הכרמל ורצתי בהיסטריה לרציף רק כדי לגלות בשלט שהרכבת מאחרת ב-15 דקות... זו לא הייתה שעת עומס (אחרי 22:30) ובסוף הרכבת איחרה לתחנה רק ב-12 דקות או משהו כזה, ונדמה לי שעד ת"א אפילו הצליחו לצמצם מעט את האיחור, ועדיין.
 
הרבה פעמים הבעיה לא ברכבת עצמה אלא ברכבת לפניה שהתעכבה ותוקעת אותה... קרה לי המון, בעיקר ברכבות הישירות (ואז זה הכי מעצבן, כי אני מתכווננת אליהן במטרה לחסוך זמן). מקווה שלפחות את זה הצליחו לפתור בלו"ז החדש.
כן, אמרתי שבפועל יש הרבה איחורים.
11/07/14 12:55
24צפיות
נראה, אולי חודש זה לא זמן מספיק להסתגלות :) אני מקווה שהעיכובים יפחתו בהדרגה.
קו 174 מראשל"צ לת"א
11/07/14 07:02
58צפיות
תוך כמה זמן מגיע קו 174 מתחנה מרכזית ישנה בראשל"צ לרידינג?
באיזו שעה? באיזה יום?
11/07/14 11:17
26צפיות
אם הכבישים פנויים זמן הנסיעה עומד על 40-45 דקות.
מ-HIT בחולון ליגאל אלון 98 בתל אביב
11/07/14 11:28
38צפיות
ביום ראשון, בסביבות אחת בצהריים.
תודה!
יש לך כמה אופציות, בחר את מה שהכי מוכר ונוח.
11/07/14 11:39
40צפיות
1. קו 71 אגד עד בית קלקא ומאותה התחנה עם 23 של דן עד לאסותא (הוא עוצר ברחוב הסוללים). לחילופין, ירידה בבית קלקא, המשך רגלית לכיוון עזריאלי ואחרי הגשר שוב ימינה ליגאל אלון. אפשר לקחת מהגשר 239 לנסיעה של תחנה אחת (שההליכה בין שתי התחנות עומדת בקושי על 2 דקות).
 
2. נסיעה בקו 71 עד לתחנת הרכבת ת"א ההגנה (רחוב החרש), מאחורי התחנה יש מדרגות שמובילות לתחנת הרכבת ומפתח תחנת הרכבת ניתן לעלות על קו 54 של דן. קו 54 מוריד ביגאל אלון - אסותא. שים לב כי 54 מתחיל במרכזית תא והתדירות שלו אינה גבוהה, בדוק אם הוא מתאים לך לפני שאתה יורד. לחילופין, תוכל לקחת מת"א ההגנה את קו 104 של דן (מאותה התחנה של 54 בפתח תחנת ההגנה) ולרדת ממנו ביד אליהו (נוקיה) ולהחליף שם מאותה התחנה בה ירדת גם ל7 של דן ו59 של קווים.
 
3. נסיעה בקו 89 של דן מHIT למרכזית ת"א (עוצר על לוינסקי מחוץ לתחנה), מעבר לקומה 7 של דן והמשך עם 54 או חציה לצד השני (בלוינסקי) ועליה על 104 ומשם להמשיך כפי שציינתי באופציה 2.
 
***אישית, ביום חם ומיוזע הייתי בוחר בכמה שפחות ללכת. ביום רגיל הייתי בוחר בקו 71 + 23 או 71 + הליכה.
º
תודה רבה :)
11/07/14 12:44
5צפיות
מחיפה לתל השומר
11/07/14 15:03
38צפיות
מהי הדרך הקצרה ביותר מחיפה לתל השומר בתחבורה ציבורית?
 
תודה מראש:)
ברכבת עד תחנת סבידור-מרכז
11/07/14 15:31
41צפיות
מרחוב "על פרשת דרכים" עם קו 70 (תדירות בינונית) עם לתחנה הסופית בשער הכניסה המזרחי לביה"ח תה"ש. אם צריך לתוך ביה"ח, ניתן להמשיך מהתחנה בה ירדת עם כל קו שנכנס לתוך ביה"ח: 69/169/87 ואולי קווים נוספים. (עם ערך צבור זה גם ללא תשלום נוסף)
 
אפשרות נוספת, ללא רכבת, לנסוע עם 970 מחיפה עד צומת גהה ומשם להתחבר לקו 70 במסלול הנ"ל.
איך להגיע מאיזור כיכר רבין - עיריית תל אביב
12/07/14 20:24
34צפיות
לאיזור שוק הכרמל, או מגדל שלום?
יוצאת מרחוב גורדון 78 ואמורה להגיע לרחוב יעבץ 29.
אין לי בעיה ללכת קצת ברגל.
תודה,
רעיה
18/24/38/82/220 דן.
12/07/14 22:13
17צפיות
יורדים במגדל שלום, הכי קרוב ליעד שלך.
מתל אביב אוניברסיטה לקריית עתידים
12/07/14 22:54
39צפיות
שלום,
 
אני צריכה להגיע מחר בבוקר לקריית עתידים מתחנת הרכבת ת"א אוניברסיטה.
מתכנון מסלול באתר משרד התחבורה הוא נותן לי שני קווים אפשריים: 189 ו-389, אך לא כ"כ ברור מאיזו יציאה לוקחים אותם (בת"א אוניברסיטה יש שתי יציאות) והאם הם צמודים לתחנה או שיש ללכת ברגל.
אשמח לעזרה ממי שמכיר....
 
(אגב, ידוע לי שיש שאטל משם אך אין לי עדיין תעודת עובד בעתידים)
 
תודה מראש!
אגב, שם התחנה: ת"א אוניברסיטה/שד' רוקח
12/07/14 23:04
26צפיות
מישהו יודע אם זה ביציאה הימנית מהתחנה או השמאלית?
 
תודה.
קווים 12, 189, 389 של דן.
13/07/14 11:45
25צפיות
יש לצאת לשדרות רוקח ולחצות לצד השני בשדרות רוקח.
 
אף פעם לא ירדתי בת"א האוניברסיטה מרכבת, אבל פשוט יוצאים לשדרות רוקח...
צריך לצאת לצד של מרכז הירידים
13/07/14 17:10
17צפיות
ולא לצד של האוניברסיטה. זה אומר שאחרי היציאה משער הכרטיסים צריך לפנות ימינה. אחרי שיוצאים ממבנה התחנה יש לפנות שוב ימינה.
º
וזאת הליכה של פחות מ-5 דקות כולל המתנה ברמזור
13/07/14 17:10
11צפיות
פגישת תיאום עם נת"ע
63תגובות
10/07/14 22:16
867צפיות
היום, בצל המתקפה על ישראל נערכה פגישת עבודה מתוכננת בין נציגי הפורום לבין נציגי נת"ע ומר גבי נבון, ממונה תכנון תחבורה ציבורית מחוזות תל-אביב והמרכז במשרד התחבורה.
מטרת הפגישה היתה לבסס ערוץ תקשורת ישיר בין נת"ע, משרד התחבורה והפורום בכל הנוגע לפרוייקט הרכבת הקלה בגוש דן...

(המשך...)
היום, בצל המתקפה על ישראל נערכה פגישת עבודה מתוכננת בין נציגי הפורום לבין נציגי נת"ע ומר גבי נבון, ממונה תכנון תחבורה ציבורית מחוזות תל-אביב והמרכז במשרד התחבורה.
מטרת הפגישה היתה לבסס ערוץ תקשורת ישיר בין נת"ע, משרד התחבורה והפורום בכל הנוגע לפרוייקט הרכבת הקלה בגוש דן בכלל, תחילת העבודות על הקו האדום בפרט ובעיקר לקראת השקתו של הקו האדום המקדים ב-1 לאוגוסט.
 
במשך כשעה וחצי ניהלנו דיון פורה בתוכניות נת"ע ומשרד התחבורה בנוגע לקו האדום המקדים ותחילת העבודות על הקו האדום. קבענו לקיים ערוץ תקשורת ישיר בין נת"ע ומשרד התחבורה לבין הפורום ע"מ שנוכל לקבל מהם את כל המידע שידרש במהלך הביצוע וכן כדי שאנו, מצידנו נוכל להעביר ולהעלות בפניהם ברמה מבצעית את הבעיות המערכתיות והנקודתיות שאנו חשופים אליהן במהלך העבודות.
 
במפגישה השתתפ מספר חברי פורום וביניהם amit1270; olli3; מסוף כרמלית; עמוד השדרה; איליה קוגן ועבדכם הנאמן.
משתתפי הפגישה האחרים מוזמנים להעלות את מסקנותיהם מהפגישה.
הגולשים מוזמנים להפנות אליי בעיות נקודתיות או כלליות בנוגע לפרוייקט הנגון ובנוהל עבודה שוטף אדאג להעביר את הפניות לגורמים הרלוונטיים.
 
כרגיל, פורום תחבורה ציבורית מוכיח את עצמו ככלי ראשון במעלה בכל הנוגע לדיון הציבורי בנושאי תח"צ בארץ.
בחזרה לפורום
האזור שלי בפורום