בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לפורום ``תחבורה ציבורית``

שעות הפעילות:
ימים א`-ה` - כל היום
ו` וערבי חג - כל היום
שבת - כל היום

בפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד.

אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה במנות האוכל במטוסי אלעל.

* לא לשכוח לענות על הסקר - מי שמצביע משפיע

מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הדקו חגורות ושתהיה נסיעה טובה,
מודיעין (i) לשרותכם.

º
בקשות/שאלות לא הכוונה
44תגובות
09/01/14 00:18
100צפיות

(המשך...)
‬ שרשור הכוונה ומודיעין 09/01
09/01/14 00:01
32צפיות
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
כיצד ניתן להגיע מאזה"ת פולג בנתניה לתוך העיר
09/01/14 08:34
49צפיות
(לפחות עד התחנה המרכזית) בשעות הלילה המאוחרות (סביבות 01:00)? האם מוניות השירות עדיין פעילות בשעות האלה? תודה.
בלילות חמישי ומוצ"ש יעזור לך קו הלילה 610
09/01/14 17:34
20צפיות
שנוסע כל שעה בערך מ-0:30 עד 4:30, וניתן לנסוע איתו מאיזור התעשיה נתניה לתחנה המרכזית. המסלול המלא שלו הוא מתל אביב דרך נתניה עד חדרה.
מאילת למחנה ג'וליס(עמנואל)
09/01/14 15:23
34צפיות
שלום, צריך להגיע למחנה ג'וליס מאילת באמצע השבוע.
מה הדרך הנוחה ביותר לעשות את זה?

תודה לכל העוזרים
אם איני טועה, כדאי לעשות החלפה בצומת קסטינה
09/01/14 17:31
33צפיות
(מלאכי). מאילת יש קווים לצומת קסטינה (390, 394 ואולי יש נוספים), ומשם 301 למחנה עמנואל (ואולי יש נוספים).
מקניון רמת אביב למוזיאון תל אביב
09/01/14 15:39
36צפיות
מ: קניון רמת אביב (ליד אונ' תל אביב)
ל: מוזיאון תל אביב (שד' שאול המלך).
º
קו 7
09/01/14 15:41
10צפיות
איך מגיעים לבזק בינלאומי בפתח תקווה?
09/01/14 15:10
50צפיות
צהיים טובים לכולם, רציתי לברר כיצד אני מגיעה לרחוב שחם 40 בפתח תקווה,  מתחנה מרכזית בפתח תקווה. אילו קווים נוסעים לשם (חשוב שתהיה תחנה ממש ליד הכתובת, כי אני לגמרי לא מכירה את העיר)? אשמח לקבל עזרה!
תודה :)   
º
41, 3 נסיעות ביום בלבד. לו"ז באתר כלקו
09/01/14 20:20
15צפיות
º
87 בתדירות טובה יותר, אבל עם הליכה מדר' רבין
09/01/14 20:22
19צפיות
הגעה מפתח תקווה לגבעתיים
09/01/14 17:03
45צפיות
שלום רב! אני עובדת בפתח תקווה (רחוב פיכמן, מול בי"ח שניידר), וצריכה להגיע לגבעתיים, רחוב יצחק רחימוב 14.
אבקש את הדרך המהירה ביותר
תודה!
מוזר, אני לא מצליח למצוא את רחוב רחימוב
09/01/14 17:28
33צפיות
באף מפה
תנסה לכתוב בYmap, זה מקשר אותך לרחוב "יצחק".
09/01/14 17:55
38צפיות
אני משערת שברחוב הזה מדובר.
כן, זה רחוב יצחק. סמטה קטנה 2 דק 'מהבית שלי
09/01/14 20:28
33צפיות
זה בערך ליד כצנלסון/אחדות העבודה.
תשובה-
09/01/14 21:03
36צפיות
קו 82 עד צומת עלית. משם אפשר ללכת ברגל , דרך רח' הראשונים (הרחוב שיוצא מארלוזורוב ליד תחנת הדלק בצומת) , ישר כל הזמן (הרחוב הופך לאחדות העבודה לקראת הכיכר), ואז ממשיכים עד שרחוב יצחק משמאלך ( מעט לפני כצנלסון), מניסיון עתיר שנים - מדובר בכ-12-15 דק' הליכה לכל היותר.
אם לא בהליכה חפצה נפשך - קו 82 עד רכבת מרכז, לרדת, לפנות שמאלה לכיוון הרכבת, עד לתחנות לכיוון מזרח - 45/55/58/60/160 = יש לשים לב שהתחנות של הקווים הנ"ל מפוזרות (כך שהתחנה הקרובה יותר היא 58 [כל 20 דק'], הבאה בתור אחרי הרמזור - 55 [12-15 דק'], 45 [20-25 דק'] בתחנה אחריו, ובתחנה האחרונה - 60/160 [5-12 דק' בממוצע])
ההגעה נשמעת ממש קלה! איזה יופי!
09/01/14 21:26
30צפיות
אני גם ממש אוהבת ללכת
רק שאלה לי אליך -
אם אני נמצאת בז'בוטינסקי עם הגב לפתח תקווה (כלומר עם הפנים לעזריאלי), רחוב הראשונים זו הפנייה שמאלה בצומת עלית, נכון?
הרחוב שיוצא שמאלה בצומת עלית זה ארלוזורוב.
10/01/14 05:46
26צפיות
צריך ללכת ברחוב ארלוזורוב, וממנו לפנות ימינה לראשונים.
º
פשוט מעולה. תודה רבה רבה לשניכם
10/01/14 07:42
10צפיות
דברים מעניינים של יו"ר נת"ע:
45תגובות
08/01/14 18:55
605צפיות
"
רוב הפרויקטים הגדולים בקו האדום (ת"א-פ"ת) כבר יצאו לדרך, וכעת גם מתבצע מכרז בעניין הכרטוס לקו המקדים - אוטובוסים רבי-קיבולת שינועו על ציר ז'בוטינסקי בתוואי הרכבת הקלה. "בעוד שלושה חודשים יחלו לנסוע אוטובוסים בתוואי קו זה", הבטיח ויז'ניצר.

ויז'ניצר ב-15...

(המשך...)
"
רוב הפרויקטים הגדולים בקו האדום (ת"א-פ"ת) כבר יצאו לדרך, וכעת גם מתבצע מכרז בעניין הכרטוס לקו המקדים - אוטובוסים רבי-קיבולת שינועו על ציר ז'בוטינסקי בתוואי הרכבת הקלה. "בעוד שלושה חודשים יחלו לנסוע אוטובוסים בתוואי קו זה", הבטיח ויז'ניצר.

ויז'ניצר ב-15 השנים האחרונות התבצעו בישראל עבודות ב-15 מיליארד שקל, רובן בתחום התחבורה. הוא הסביר לחברי הוועדה כי ליבת הרשת תהיה 8-7 קווים, ואליהם יתוספו קווים נוספים בהמשך. לדבריו, התכנון כעת הוא שיהיו 7 קווים - חמישה קווי LRT ושני קווי BRT (רכבות קלות לעומת אוטובוסים רבי-קיבולת הנעים בנתיבים ייעודיים). "אם התחזית של BRT תהפוך ל-LRT, נהפוך אחד או שניים מהקווים ל-LRT - הקו החום (לוד/רמלה-ראשל"צ מערב) והקו הכחול (צומת חולון-צומת ביל"ו).

"לקחנו אומדן של 20% חריגה מהתקציב, ויש להתמודד עם קידוח אופקי של תוואי הרכבת, הוצאת קרקע מזוהמת ועוד. אנחנו פועלים לביצוע כל הקווים ביחד, אך שבעת הקווים הראשונים הם הליבה", הסביר יו"ר נת"ע וציין כי מנהל המיזם הוא מהנדס שמאחוריו שבע רכבות קלות ברחבי העולם.
"
(מ NEWS1)

החדשה האקטואלית ביותר: בעוד 3 חודשים יחל לפעול הקו המקדים לקו האדום.
לפי הדברים אפשר להבין שהקו האדום והירוק יהיו רק"ל ואולי גם החום והכחול, אבל מכך אפשר להסיק שהסגול והצהוב בכל מקרה יהיו BRT.
כמו כן אפשר להבין שמתוכננים עוד קווים מעבר לשבעה (לא כולל הקו הכתום בנתניה) הידועים.
כתובות אינטרנט מצורפות:
שאלה על רמת גולדה בחיפה
08/01/14 18:37
240צפיות
שלום לכולם
רציתי לשאול שאלה:אני חיפאי וסטודנט באוניברסיטה,ועובר כל יום בכביש אבא חושי.ליד הכביש נמצא רמת אלמוגי ומהצד השני רמת גולדה.
מדוע ברמת גולדה אין אוטובוסים בכלל?למה מי שגר שם צריך להגיע עד הכביש הראשי או לרמת אלמוגי בשביל לקבל תחבורה ציבורית טובה לכל חלקי העיר?
תודה
מכל נקודה ברמת גולדה יש פחות מ-7 דקות הליכה
08/01/14 19:19
178צפיות
עד אחת מתחנות האוטובוס על דרך אבא חושי.
רמת גולדה
08/01/14 20:19
169צפיות
השכונה הזאת איננה זקוקה כלל לתחבורה ציבורית מאחר ולמרבית התושבים שם יש יותר מרכב פרטי אחד וספק בכלל אם הם משתמשים בשירותי "החברה שאכפת לה מציבור הנוסעים"
לילדים אין רשיון נהיגה.
08/01/14 21:13
157צפיות
התשובה הרלוונטית לטעמי הינה של איליה - לא ניתן ליצור נפח מספק של נוסעים אשר ירצו לסוע בקו שכונתי קטן, והרוב יעדיפו פשוט להגיע לציר אבא חושי (אשר באמת לא רחוק).
רמת גולדה
08/01/14 21:27
146צפיות
נכון, לילדים אין רשיון נהיגה, אבל יש חברת הסעות שנקראת "אבאמא הסעות" שמעניקה הסעות לכל הפעילויות של הקטנים.
º
כהרגלך בקודש אתה ממשיך לכתוב שטויות
08/01/14 22:04
63צפיות
רמת גולדה
09/01/14 12:54
99צפיות
1) אין שום שטות במה שכתבתי אלא דברי אמת. למרבית תושבי רמת גולדה יש רכב פרטי ולחלקם אפילו 2 מכוניות.
אני הכרתי יותר מאדם אחד שהחזיק 2 מכוניות ושגר ברמת גולדה לכן דבריי אינם שטויות.

2) אני ציינתי יותר מפעם אחת את העובדה ששכונות שלמות ברכס הכרמל ולא רק רמת גולדה מנותקות למעשה משרותי "החברה שאכפת לה". גם רמת אלמוגי ורמת בגין לא נהנות משרותי ה"חברה שאכפת לה" מכיוון שהם נותנים מינימום של שרות.

3) לא מוצא חן בעיינך - אל תקרא ואל תסכים עם מה שאתה קורא.
º
לגבי 2 - מה צפיפות הדיור בשכונות אלה?
09/01/14 13:35
38צפיות
29 משרת את רמת בגין ואת רמת אלמוגי בנוסף
09/01/14 20:39
60צפיות
לקווים שנוסעים באבא חושי.
זה הגיוני שפנים השכונות ישורתו על ידי קו שכונתי ובמקרה הזה אפילו מדובר בקו שכונתי+ כי הוא גם עובר במרכז חורב וגם מגיע לתחנה המרכזית חוף הכרמל.
באמת יש רכבים
10/01/14 13:28
51צפיות
אבל זה לא משנה כמה רכבים יהיו למשפחה - עדיין הילדים לא יוכלו לנהוג בהם.
חוץ מזה, השאיפה הינה שאנשים יוותרו על הנסיעה ברכבת לטובת האוטובוס. גם אם יש להם רכב.

ובקשר לשירות לשכונות על הכרמל: עקב הבנייה המנותקת מהציר חייבים להשתמש בקו יעודי אשר לא הולך לשום מקום (קווי שכונתית) כדי לחבר את השכונות לרכס הכרמל. וזה באמת מה שעושים - התדירות של קו 29 (שמחבר את רמת בגין ואלמוגי) הוא סביר: כל 20 דקות. כמובן, שכדי שזה באמת יהיה נגיש לא רק לילדים שזמנם אינו שווה, התדירות צריכה לגדול ושהשירות יתחיל מוקדם יותר וימשך מאוחר יותר.
קל להגיד להעלות תדירות, אבל
10/01/14 15:09
38צפיות
מספר הנוסעים הממוצע בקו 39 הוא בערך 1 (לא כולל הנהג), חוץ מאשר בשעת הלחץֿ בבוקר כאשר מגיעות העוזרות ואז יכול להיות 10 נוסעים בקו

קו 29 יותר עמוס, אבלבדרך כלל  הוא סוחב מ4-5  נוסעים לערך באלמוגי

הרבה יותר קריטי להעלות את התדירות בצירים הראשיים
נכון, לכן אמרתי את זה כבדרך אגב.
10/01/14 15:20
32צפיות
ועיקר הכוונה שלי הייתה שהשירות סביר למדי.
היה אפשר בהחלט
08/01/14 22:43
139צפיות
לשדרג את השכונתית בקו 39 ולהוסיף סבוב לרמת גולדה ורמת אלמוגי.
בדומה לנסיעה של השכונתית בקו 29.
אני מסכים איתך
09/01/14 02:22
92צפיות
ומה ההבדל בין רמת גולדה לדניה?למה לשכונה כמו דניה מגיע קו אוטובוס שכונתי?בגלל הגודל של השכונה?בגלל שבלי אוטובוס אתה תקוע שם?
גם שם לכל משפחה אני בטוח שיש לפחות שתי מכוניות,אם לא יותר
דניה היא אי מנותק
09/01/14 12:30
119צפיות
שכונת דניה מתפרסת ממרגלות האוניברסיטה וכמעט עד טירת הכרמל, אך יש לה 2 נקודות חיבור בלבד החוצה, שתיהם למרגלות האוניברסיטה. אין נקודות חיבור אחרות בגלל טופוגרפיה קשה, והתנגדות של טירת הכרמל לחיבור דרכם (זה יוצר תוצאה אבסורדית של עיקוף ענק למי שרוצה לצאת מהשכונה לכיוון תל אביב).

בקיצור - בדניה יש שטח נרחב שנמצא במרחק הליכה גדול מ־5 דקות, מה שלא קיים בשכונות האחרות, ולכן קו פנימי הוא צורך חיוני בדניה.

הערה אחרת - אף פעם לא הבנתי מדוע השכונתית של דניה לא ממשיכה למרכז חורב, אלא דווקא לאוניברסיטה, שהיא יעד פחות מרכזי ופחות מבוקש.
הייתי מחייב את טירת כרמל לחיבור לתחבורה
09/01/14 13:28
100צפיות
ציבורית (רת"צ) אבל אז בטח דניה היתה מתנגדת...
בעבר קו 39 הגיע למרכז חורב
09/01/14 17:00
71צפיות
ובבוקר נסיעת תלמידים אחת למרכז הכרמל.
אני מניח שהסיבה שתחנת הקצה של 39
09/01/14 20:45
63צפיות
באוניברסיטה היא שזו תחנת קצה נוחה יותר ממרכז חורב העמוס שאין בו מקום לחניית אוטובוסים.
מרכז חורב לא משמש כתחנת קצה של שום קו.
המקום הכי קרוב לדניה שיכול לשמש תחנת קצה נוחה זו האוניברסיטה.
º
פעם 29 ו-39 היו מתחילים במרכז חורב.
10/01/14 05:40
30צפיות
אולי אתה צודק
10/01/14 03:14
68צפיות
אבל שכחת שבדניה גרים אנשים שמחזיקים הרבה יותר מרכב אחד למשפחה.....
בניגוד לדניה שאתה אומר שיש לה 2 נקודות חיבור בלבד החוצה,כמה נקודות חיבור יש לשכונות אחרות?
תחבורה ציבורית איננה מיועדת רק לעניים
10/01/14 13:43
56צפיות
היא מיועדת גם למי שיש לו כסף, אך מעוניין לסוע בתחבורה ציבורית, או איננו יכול לסוע ברכב (זקנים, ילדים)
בקשר לחיבור: לגולדה ישנן 4 נקודות חיבור (וגם הבתים הרחוקים ביותר מהציר בה, רחוקים מרחק של עד 7 דקות הליכה מתחנת האוטוובוס הקרובה)
אוקיי
10/01/14 14:39
50צפיות
לגולדה אגב יש 3 נקודות חיבור לאבא חושי.....אחת שקרובה לבית בירם,השנייה קצת לפני צומת דניה והשלישית ממש בצומת דניה....
נקודה נוספת אני לא מחשיב אותה כנקודת חיבור מכיוון שהיא מחברת בין גולדה ואלמוגי.....
ועדיין......שכונת רמת אלמוגי קרובה בדיוק כמו רמת גולדה לציר...אז למה היא כן מקבלת קו שכונתי?
אלמוגי יותר רחוקה מהציר...
10/01/14 15:19
42צפיות
וכדי להגיע לציר צריך לעלות לא מעט.
מה גם, שהשכונתית של אלמוגי משרתת רחובות סמוכים, יותר רחוקים מהציר...
הבנתי
10/01/14 16:32
37צפיות
אז החלטה על קו אוטובוס בשכונות מתבססת על מרחק שכונה ממקום מרכזי שבו יש קווי תחבורה לשאר חלקי העיר?
הודעת ר"י - סיום עבודות השיקום בקו לנתב"ג
08/01/14 17:51
389צפיות
שלום,
בימים אלו מסיימת רכבת ישראל את העבודות האחרונות והבדיקות הסופיות להכשרת המסילה לפעילות. בהתאם לכך, תנועת הרכבות תשוב לפעול בקטע זה החל ממוצאי השבת (11.01.2014).
בקטע ששוקם תוגבל מהירות הרכבות, עד שיוכח כי אין תזוזות בקרקע ובמסילה, בשל כמות המים העצומה שנספגה. בהתאם לכך, עד להודעה חדשה, רכבות הנוסעים מתחנות מודיעין ומנתב"ג, תצאנה 3 דקות לפני השעה הנקובה בלוחות הזמנים. (רכבות הנוסעים מת"א לנתב"ג ומודיעין תצאנה כרגיל, על פי הלו"ז הקיים).
לקוחות הרכבת שרכשו לחודש דצמבר כרטיסים מסוג רב קו גמיש 30 ורב קו גמיש 7 מתחנות מודיעין ונתב"ג, זכאים להאריך את תוקף כרטיסם בסך כל הימים בהם לא ניתן שירות רכבתי מתחנות הרכבת הסגורות. על מנת להקל על ציבור הנוסעים לממש זכאות זו, רכבת ישראל תאייש את הקופות בתחנות מודיעין מרכז, פאתי מודיעין ונתב"ג החל מיום חמישי 9.01.2014. הנוסעים יוכלו לממש את זכאותם בקופות במשך כל החודש הקרוב, עד ליום 9.2.2014.

מצ"ב הודעה לעיתונות.
שחר וייסמן, דוברות הרכבת.
הודעה נוספת: ביה"ד לעבודה הורה על חזרה לעבודה
08/01/14 17:57
242צפיות
שלום,
בית הדין לעבודה בת"א בראשות כבוד השופטת איצקוביץ, קיבל את בקשתה של הנהלת רכבת ישראל, והורה לוועד העובדים וההסתדרות להחזיר בצורה מיידית את העובדים לעבודה מלאה וסדירה. כמו כן, ציינה השופטת כי למרות טענות העובדים שהעיצומים קשורים לסכסוך עבודה שהוכרז לפני כ-3 חודשים על מספר נושאים, היא מוצאת שהם קשורים לתחילת עבודתה של חברת אלסטום ותהליך מיקור החוץ. לפיכך, הורתה השופטת לעובדים לשוב מיד לעבודה.

השופטת הורתה לצדדים לקיים מו"מ, באשר לנושאים השנויים במחלוקת.

שחר וייסמן | אגף דוברות והסברה
בשעה טובה ומוצלחת!
08/01/14 18:18
167צפיות
טוב לשמוע את הבשורה הזו.
בועז, האם ידוע לך מה הסיבה שלא מחודשת
08/01/14 18:24
249צפיות
פעילות רכבות הלילה בקטע נתב"ג-באר שבע?
º
עדיין לא.
08/01/14 20:05
75צפיות
הקו למודיעין ונתב"ג ייפתח מחדש במוצ"ש
08/01/14 21:49
211צפיות
לפי אתר הרכבת.

אגב, הם כותבים שם שמעכשיו כל הרכבות ממודיעין ייצאו 3 דקות לפני הזמן. מישהו יודע למה? היה מהלך דומה ברכבות מב"ש שהוקדמו ב 4 דקות. האם זמן הנסיעה בשני המקרים נותר כשהיה? או התארך? זה קשור לבעיות כתוצאה מהסערה?
º
תעיין בפורום -כבר יש התייחסות לכך כולל לשאלתך
08/01/14 22:22
70צפיות
º
אפשר קישור להתייחסות, למי שיש? גם אני פספסתי.
08/01/14 22:31
66צפיות
הסיבה רשומה בהודעה לעיתונות
08/01/14 22:56
145צפיות
"בקטע ששוקם תוגבל מהירות הרכבות, עד שיוכח כי אין תזוזות בקרקע ובמסילה, בשל כמות המים העצומה שנספגה."
º
תודה
09/01/14 00:06
29צפיות
בשורה מאוד משמחת! היה סיוט השאטלים האלה.
08/01/14 23:56
172צפיות
מקווה שילמדו לקח וישפצו את המנהרה שתעמוד בשטפונות כאלה.
תודה רבה בועז!
יש תושבי מודיעין שעברו להשתמש ברכבת
09/01/14 10:49
164צפיות
מבאר יעקב. למי שנוסע ממודיעין להרצליה למשל זה אפילו חוסך החלפת רכבת.

עוד נמסר לי, שבתקופה שבה הרכבת הושבתה הורגשה עומסי תנועה חריגים ביציאה ממודיעין.
º
איזה יופי, זה קרה די מהר!
09/01/14 00:07
65צפיות
זה עדיין לא סוף פסוק
09/01/14 00:29
198צפיות
במידה ויסתבר שתשתית המסילה ניזוקה באופן משמועתי, יהיה צורך בהשבתה של שבועות כדי להחליף את הקטע שהוצף.
אבל הקטע כבר הוחלף למעשה, כי התשתית
09/01/14 08:47
194צפיות
אכן ניזוקה באופן משמעותי. נסיעה איטית היא נוהל שגרתי לכל מסילה חדשה, כי תמיד קיים סיכוי מסויים לשקיעה כל עוד התשתית לא התייצבה. ברוב המקרים פשוט מעבירים טונאז' מסויים (רכבות משא) על קטע חדש, במקרה הזה אין לזה זמן כי רוצים בכל זאת לתת כבר שירות לנוסעים, גם אם באופן מוגבל.
מגשים במושבים
08/01/14 01:58
336צפיות
מישהו יודע לומר למה רק באוטובוסים הבינעירוניים של נתיב אקספרס התקינו על גבי גב של כל מושב מגשים (בדומה למושבי טיסה)..
מדוע זה לא הופך לסטנדרט ארצי...?
אולי כי זה כן הופך להיות סטנדרט?
08/01/14 02:09
259צפיות
נסעת באוטובוסים החדשים של קווים ומטרופולין?

החברות רוצות לזכות במכרזים ולכן מציגות פיצ'רים כאלו ואחרים לרווחת הנוסע. כל דבר כזה מזכה את החברות בנקודות זכות בסך הנקודות לבחירת המפעיל הבא באשכול שבו המפעילה מתמודדת.
כלומר באגד לא נראה את זה לעולם
08/01/14 02:12
197צפיות
כי הם מנועים מלהתמודד במכרזים...?
לא בטוח. אגד לא מחוייב לWIFI ועדיין בכל
08/01/14 02:19
226צפיות
האוטובוסים החדשים שנכנסים לשירות יש WIFI.

אני לא יודע מה התכונית של אגד בנושא הזה, גם לא לגבי שקע USB לטעינת מכשירים שונים או מערכת שמע אישית (דבר שדווקא היה קיים באגד בקומותיים שחרשו את הארץ בשנות ה-80 וה-90).
לדעתי פיצ'רים מיותרים
08/01/14 12:05
211צפיות
מגש לכסא בנסיעה של שעה ואפילו שעתיים - מיותר. ובמיוחד שבעוד שנה-שנתיים שהמגש ישבר אף אחד לא יתקן אותו. והוא ישאר כמפגע.

WIFI באוטובוס - בעידן הגלישה הסלולרית ה(כמעט)לא מוגבלת  נראה שהפיצ'ר הזה מיותר.
ובמיוחד שהראוטר בכמה נסיעות שבדקתי תקוע, ואף אחד לא יודע/רוצה לעשות ריסט.

USB להטענה אני עוד יכול להבין.

מה שאני באמת לא מצליח להבין, למה המכרזים לא מתחשבים בפרמטרים יותר חשובים לנוסעים.

למשל:
1. הוספת נסיעות.
2. ניטור/טיפול בעומסים בזמן אמת. ושליחת אוטובוסים נוספים..
3. הדרכת נהגים.
4. הקפדה על זמנים, שיפור GPS זמן אמת.
ולמה אתה חושב כך? המכרזים בהחלט מתחשבים
08/01/14 14:30
177צפיות
בפרמטרים של הוספת נסיעות (בכל מכרז כמות הנסיעות של הקווים הקיימים וקווים חדשים עולה ב40-50 אחוזים - זה לא מעט.

ניטור וטיפול בעומסים. משרד התחבורה מחייב במכרזים החדשים שיוצאים בשנה האחרונה התקנת מערכות חיישנים לזיהוי מספר הנוסעים בשתי הדלתות. כל שבוע יופעלו כל האוטובוסים של המפעיל על אותו קו שנדגם ושבוע לאחר מכן כל האוטובוס יעברו לקו אחר.

חלק שלם מדבר על הנהג ומה נדרש ממנו ומהמפעילה בכל מכרז.

הקפדה על זמנים זה תמיד היה פרמטר לקנסות שעוברים לקופת המדינה. משרד התחבורה מדגיש זאת בכל מכרז ומכרז.
מעניין עד כמה זה נאכף
08/01/14 14:36
139צפיות
כי לפי מה שאנשים כותבים בפורום יש לא מעט איחורים או ביטולים של נסיעות גם אצל הזכייניות שזכו במכרזים לאחר תחילת הרפורמה.
כי יש איחורים שנובעים מפקקים וכדי לבטל נסיעה
08/01/14 15:33
106צפיות
המפעילה צריכה לקבל אישור על כך ממשרד התחבורה.

מתבצע מעקב אחר נתוני הgps ובודקים את זמני היציאה של כל קו מתחנת המוצא. במקרים של איחור בזמן היציאה הזכיין צריך לספק הסבר למדוע הנסיעה לא יצאה בזמן.

במקרים בהם באופן קבוע הנסיעות לא יוצאות בזמן, מתבצע בירור והזכיניות גם נקנסות.
איחורים הנובעים מפקקים - מה הכללים?
08/01/14 18:39
82צפיות

יש קו מסויים בירושלים שאני נוסע בו בתדירות גבוהה לשני הכיוונים ותמיד אני עולה בתחנת המוצא או בסמוך לה.
שמתי לב לפספוסים רבים של שעות הנסיעה ותמיד כששאלתי את הנהג על כך התשובה הייתה "יש פקקים".

עד כמה מותר או אסור בכלל לחברה לפספס נסיעות בשל פקקי תנועה?
האם יש כללים ברורים לזה?

אגב, אני רוצה לציין שהנסיעות בקו בו אני נוסע די תדירות באופן כללי, כך שכמעט ולא נפגעתי מאיחור או חיסור של נסיעה בשל הסמיכות לנסיעה הבאה.
אוסיף עוד ואומר שבמקרים רבים התירוץ של הנהגים - "יש פקקים", אינו עולה בקנה אחד עם המציאות במסלול הקו במיוחד בזמנים מסויימים.
השאלה היא עד כמה אוכפים את ההתחייבויות
08/01/14 18:15
79צפיות
בשנה האחרונה אני נוסע באופן קבוע ב461 מלוד לתל-אביב.

בשעות 8-9:30 בבוקר יש עומס באופן קבוע, מתחנת רכבת לוד, עד צריפין. חוץ מיום ראשון שיש עוד נסיעה אחת בשאר הימים מוניות השירות חוגגות.

אף אחד לא חושב לתגבר את קו 158 לצריפין
שנוסע בתדירות מצחיקה.
ביום ראשון 3 נסיעות.
ובשאר הימים נסיעה אחת ב6:40.

ביום שישי חברת קוים החליפה את סופרבוס, ועד עכשיו (רביעי בערב) הנסיעות לא מופיעות באפליקציות זמני-אמת.

השבוע נסעתי פעמים עם נהגים שלא ידעו תעריפים, ולא ידעו באיזה קוד לחייב נוסעים.
אחד הנהגים לא ידע לטעון ערך נקוב לרב-קו. הוא אמר לי שהוא חדש, שיום קודם אמרו לו לבוא בבוקר והעלו אותו על האוטובוס.


מדוע משך זמן הנסיעה רלוונטי?
10/01/14 23:06
91צפיות
אני רואה מלא אנשים אוכלים ושותים קפה באוטובוס.. מדוע שלא יהיה להם נוח?
º
ומשאירים טינופת אחריהם
11/01/14 08:47
34צפיות
וזו סיבה לא לשים מגשים..?
11/01/14 14:39
38צפיות
המגשים הם מה שיוצרים את הטינופת...?
זאת לא הסיבה אבל הטינופת זה
11/01/14 19:10
33צפיות
סימפטום של ונדליזם, המגשים לא יחזיקו מעמד יותר מכמה חודשים עד שנה.
אצלי באוטובוס כל חודש מתקינים מחדש 4 או 5 ידיות פלסטיק פשוטות שנשום מה הנוסעים בוחרים לשבור במהלך הנסיעה....
אגב, הידיות הן חובה ע"פ תקנות התעבורה ואין בריריה אלה לספוג את העלות של כמה ש"ח לכל ידית X כמה אלפי ידיות בשנה ........ (בכל אגד)
אולי הגיע הזמן שחברות האוטובוסים יצאו בקמפיין
11/01/14 21:16
26צפיות
נגד ונדליזם.

אגב ידיות... אני זוכר שבנסיעה כאשר החזקתי בידית אחד הצדדים השתחרר... אני לא יודע אם זה בגלל ונדליזם שנעשה בידית מלפני כן או שפשוט החומר ממנו מייצרים את הידית אינו עמיד... אבל זה מה שקרה.
‬ שרשור הכוונה ומודיעין 08/01
08/01/14 00:08
23צפיות
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
מת"א עזריאלי לבני-ברק
08/01/14 08:58
51צפיות
שלום,
אני צריכה להגיע לבני-ברק (רח' כהנמן 111) ולוקחת מת"א עזריאלי קו 68 או 70.
אני לוקחת את הקווים האלה מהצד של של עזריאלי או מהצד של הקריה?

בנוסף, אני צריכה אח"כ להגיע מעזריאלי לקניון רחובות. איזה קו לקחת?

תודה
מעזריאלי מגיע רק קו 68, מהצד של עזריאלי.
08/01/14 11:23
41צפיות
מעזריאלי לתחנה המרכזית רחובות מגיע קו 274. בשעות העמוסות עדיף לנסוע ברכבת לרחובות ולהחליף לאוטובוס לנסיעה פנימית.
מעזריאלי לקוקה קולה גם 169 של קווים
08/01/14 14:26
17צפיות
מעזריאלי לרחובות גם 275 של אגד.
מאיזה תחנת רכבת אני יכולה להגיע
08/01/14 09:27
55צפיות
לרחוב בצלאל ברמת גן, והאם יש צורך לנסוע באוטובוס משם או שאפשר ברגל?

תודה מראש לעונים!
º
זה קרוב בהליכה לתחנת ת"א סבידור מרכז.
08/01/14 11:24
19צפיות
º
תודה רבה
08/01/14 11:45
6צפיות
º
צריך ללצאת מהיציאה לכיוון רמת גן?
08/01/14 12:01
9צפיות
כן, את יוצאת מהיציאה של רמת גן
08/01/14 13:00
30צפיות
וזה מביא אותך ישר לאיזור הבורסה, מאוד קרוב לרחוב בצלאל.
הרחוב מפוצל היום. תעזרי במפה.
הרחוב כבר לא מפוצל
08/01/14 13:11
30צפיות
החלק הקצר הפך לרח' "שוהם".
מצומת אל על לת"א
08/01/14 13:05
41צפיות
היי,

אני צריכה להגיע מחר מצומת אל על לרמת החייל, איך הנסיעה תהיה הכי פשוטה :) ?

תודה
בשעות שבהן פועל קו 244, הוא הכי פשוט.
08/01/14 13:26
44צפיות
244 עד קניון איילון, ומשם שלל קווים לרמת החייל (תלוי לאן).
וכשלא
08/01/14 23:19
22צפיות
אז נוסעים בקו 500 עד לרכבת מרכז ומשם (מההרחובות שמסביב, יש מפות במקום) בקו 142/42(תלוי לאן ברמת החייל)/524/141/75/76
קו אוטובוס
08/01/14 13:47
67צפיות
אני צריכה להגיע משדה דב לראש העין
אילו קוים מומלץ לקחת
אפשרי מבחינתי להגיע לרכבת ארלוזרוב ולקחת משם אוטובוס
º
באיזו שעה?
08/01/14 14:48
8צפיות
שלום(:
08/01/14 16:56
42צפיות
יש מוניות שירות מכפר סבא בשבת? ואם כן, מאיפה הן יוצאות?
º
ואם אין מאיפה הכי קרוב יש?
08/01/14 18:28
10צפיות
º
אין. יש אוטובוסים שפעילים לפני צאת השבת.
08/01/14 18:38
12צפיות
º
אוקיי תודה, ומאיפה הכי קרוב יש?
08/01/14 19:12
8צפיות
פתח תקווה או כביש החוף.
08/01/14 20:40
21צפיות
מפתח תקווה מדובר במוניות 51 ו66 ומכביש החוף מדובר על מוניות שירות שמגיעות מנתניה ומחיפה. רק אם מישהו יורד בדרך, המונית תעצור. אם כל הנוסעים יעדם הוא ת"א, המונית לא תעצור.
º
אוקיי תודה!
08/01/14 22:08
8צפיות
מתחנה מרכזית באר שבע
08/01/14 20:45
30צפיות
לגרנד קניון באר שבע
תודה
קו 9 לרחוב הצבי
08/01/14 21:59
19צפיות
ומשם כחמש דקות הליכה, או לחלופין חלופות מהירות יותר אך תדירות פחות - קווים 371/353, יורדים בתחנה ממול - אני לא בטוח איפה.
אפשר גם קו 13 עם קצת יותר הליכה אבל נסיעה קצרה יותר.
מאיפה אתה יוצא לדרכך? ממש לא בטוח שאתה צריך
08/01/14 22:35
16צפיות
לעבור בתחנה המרכזית בבאר שבע בכלל
מה גם שעדיף לקחת את קו 9 משדרות רגר ולא מהמרכזית. ומה גם שאם אתה מגיע לבאר שבע באוטובוס בין עירוני רוב הסיכויים שאין לך מה לחפש במרכזית באר שבע.

כמו כן יש קווים נוספים שמגיעים לגראנד קניון מרחבי באר שבע.

אם בכל זאת מהמרכזית אז יש הסעות חינם של מוניות אייל לגראנד קניון. וקווים 353 ו371 של מטרופולין שמהירים יותר מקו 9 וגם מביאים אותך את הגראנד קניון עצמו. קו 9צוריד ברחוב הצבי, 5 דקות הליכה מהגראנד קניון.

אפשר גם עם קו 13 לשדרות ירושלים פינץ עין גדי. משם רגלית על עין גדי לגראנד קניון.
הגעה לבסיס תל השומר
08/01/14 21:03
33צפיות
מתכוון לרדת בתחנת סבידור מרכז , ורוצה להגיע לתל השומר למקחש"ר , האתר הנוראי של קווים לא מסביר ולא מובן בכל דרך תודה לכם

זה רק עתה גילתי את הפורום הנפלא שלכם . תודה
קו 70 של דן עד התחנה הסופית במסוף תה"ש.
08/01/14 21:50
28צפיות
אני לא יודע בדיוק איפה זה מקחש"ר.
תשאל מישהו ברגע שתרד מקו 70. אם זה מרחק הליכה מהמסוף, אז הרווחת. אם זה יותר רחוק, אז תיקח קו 2 של קווים מאותה תחנה בה אתה יורד מקו 70.
מהי נקודת המוצא שלך? לא תמיד רכבת מרכז
08/01/14 22:39
26צפיות
או רכבת בכלל מהירה יותר. יש קווים רבים מכל רחבי הארץ לתל השומר ומי שמגיע ברכבת מדרום, ההחלפה הטובה ביותר היא ברכבת ההגנה לקו 104.

כדאי שתציין מהיכן אתה יוצא לדרכך על מנת לקבל הכוונה מהחרה ומדוייקת.
עליה במחיר מוניות שירות
07/01/14 22:31
171צפיות
האם זה חוקי שהמוניות העלו מחיר , מוניות שירות
אשמח לקבל קישור ...או מענה...
אם האוטובוסים העלו, למה שהם לא יעלו?
07/01/14 23:00
116צפיות
וסתם שאלה: למה אתה משתמש במונית שירות ולא באוטובוס?
לא יודע מה הפעם, אך בד"כ מוניות השירות מרשות
08/01/14 00:20
126צפיות
לעצמן להעלות את המחיר באחוזים גבוהים יותר מההעלאה של האוטובוסים, מה שגורם לאורך השנים לפער הולך וגדל בין מחיר הנסיעה ביום חול (באוטובוס) למחיר הנסיעה בשבת (במונית שירות).
עד שבוע שעבר מוניות שירות
08/01/14 01:03
99צפיות
בתוך ת"א ועד סוף בני ברק, המחיר היה 6 ₪ (ביום חול) לעומת 6.60 באוטובוס.
כך שמוניות השירות היו זולות יותר.
º
התכוונתי לסופי שבוע, כשאין תחרות.
08/01/14 01:16
38צפיות
המחיר של מוניות שירות קבוע בתקנות
08/01/14 06:02
110צפיות
לפעמים הם לוקחים פחות מהתקנות, אבל אף אחד לא יתלונן על זה
http://www.justice.gov.il/NR/rdonlyres/C1A4C3AC-7E...

ביום חול בתוך תל  אביב 7₪
עד סוף בני ברק 8₪
|*|נפתח פורום Yelem תמיכה לנוער
07/01/14 15:59
27צפיות
פורום Yelem תמיכה לנוער מופעל ע"י עובדים ומתנדבים של עמותת עלם ומיועד לבני נוער וצעירים עד גיל 21.
המתנדבים נמצאים כאן במטרה להיות מקום חם ברשת, לשיתוף, התייעצות, תמיכה והקשבה. אתם מוזמנים לכתוב ולהתייעץ.
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/forumpage.aspx?f...
יורו 4000 + יורו 4000
07/01/14 13:56
555צפיות
יורו 4000 + יורו 4000
היום בוצעה נסיעה ראשונה שכזו, היה מעניין!!!

תהנו מהתמונות...
º
2
07/01/14 13:57
318צפיות
2
º
3
07/01/14 13:58
243צפיות
3
4
07/01/14 13:58
282צפיות
4
אחרונה...
אולי הרכבת החזקה בישראל אי-פעם?
07/01/14 18:49
303צפיות
משהו כמו 8600 כוחות סוס...
קצת פחות...
07/01/14 19:14
310צפיות
החישוב שונה ואיני יודע בדיוק את המשוואה אבל עפ״י טבלת המשקלים יוצא שהקטר הנגרר מספק בערך 50%.
לדעתי ההגבלה נובעת מנקודה אחרת
08/01/14 11:46
187צפיות
לדוגמא עומס יתר על המחברים, ולא ממגבלה טכנית בקטר.
מה העומס המרבי לזוג כזה?
על התמונות
הניסוי הראה כושר סחיבה מקסימלי של 2200 טון.
10/01/14 20:12
64צפיות
כאשר ניסו 2600 טון, הניסוי נכשל. לא הייתי אומר שהתוצאה הנ"ל מדהימה במיוחד בהשוואה לקטרי SD70 מוגמרים למשל שהיו עדיפים לאין ערוך על הקטרים הספרדיים כולל מבחינת נוחות התפעול כמובן.
רק לשם הדיוק...
10/01/14 22:14
45צפיות
בניסוי הקטר סחב 2298 טון בהצלחה אך הוא יוגבל ל- 2200 טון.
באיזו מהירות ושיפוע הצמד היה אמור
11/01/14 01:05
32צפיות
לסחוב 2200 טון?
בדיוק כך !
11/01/14 08:02
28צפיות
º
איציק על התמונות
07/01/14 19:51
96צפיות
תודה!
07/01/14 22:31
86צפיות
:)
º
תודה על התמונות
07/01/14 23:05
39צפיות
תודה!
08/01/14 22:44
67צפיות
(אני עדיין ממתין בסבלנות)
קטר 1302 נעצר וממשיל בנסיעה
09/01/14 17:05
137צפיות
קטר 1302 עם קרונות מוֹ-דוֹ לכיוון תחנת ''בת גלים".
º
וממשיל = וממשיך
09/01/14 17:06
28צפיות
º
הודעות ודיווחים
60תגובות
07/01/14 13:18
332צפיות

(המשך...)
º
מדד הסרדינים - יהיה בסדר - גלי צה"ל.
07/01/14 10:53
282צפיות
קווים 180 ו280 אגד תעבורה בין אלעד לבני ברק>>
07/01/14 10:54
227צפיות
חדש לי שקווים 79/179 נוסעים לב"ב...
07/01/14 21:49
98צפיות
אדון דרור גנון, לפחות תעשה שיעורי בית עד הסוף!
בשביל זה יש את "קווים בין יישובים".
07/01/14 22:10
84צפיות
http://www.bus.gov.il/WebForms/DirectLines.aspx?ln...

בוחרים יום, בוחרים ישוב מוצא וישוב יעד והקווים שמקשרים בין המקומות - מופיעים.

כנראה שפתח תקווה ובני ברק זה אותו הדבר בשבילו.
º
מזל שהוא לא הזכיר גם את 279 שבוטל
07/01/14 22:11
38צפיות
הרכבת הקלה בירושלים.
07/01/14 11:06
176צפיות
להאזנה: http://www62.zippyshare.com/v/95343742/file.html

מסתבר שזה לא נכון שקווי האוטובוס שונו על מנת לקשר את הרכבת הקלה, מסתבר שלא הייתה צריכה להיות פעימת צפון העיר שתבטל את קו 25.

אחרת דרור לא היה מציין את החלופה לנסיעה מהמרכזית לפסגת זאב על ידי קווים כמו 25 ו45 (שבכלל לא נכנס לתוך פסגת זאב).

אם יבטלו את 25 שעמוס גם ככה, הרכבת הקלה תהיה עוד יותר עמוסה.
קו 315 אשדוד > יבנה > בר אילן > תה"ש.
07/01/14 11:14
124צפיות
להאזנה: http://www17.zippyshare.com/v/61141021/file.html

יש הישג! תתווסף נסיעה אחת בשעות הבוקר לכיוון תל השומר. כי אוטובוסים יגיעו באמצע ינואר (עוד שבוע), האם עד סוף החודש הנסיעה באמת תתווסף? הבאר שבעים עדיין מחכים לתגבור קו 16 שהובטח ושעליו מטרודן לא יודעת שום דבר (על התגבור)... מעניין.

זה לא מה שיפתור את הבעיה, זה רק כיבוי שרפות... הקו הזה עמוס בשני כיווני הנסיעה והוא חייב לפעול בתדירות הרבה יותר הגיונית ונורמלית.

כמו כן, על פי דרור גנון, זה התפקיד שלהם (משרד התחבורה) למכור קופסאות סרדינים.
גם נסיעת חזור בצהרים
07/01/14 21:56
46צפיות
השאלה היא, האם המכרז על אזור אשדוד/יבנה-גוש דן, מתייחס לקו 315 ולהוספת נסיעות.
מה שכן מתואר באותו מכרז, הוא החובה להפעלת אוטובוסים ארוכים בקווי אשדוד-תל אביב. אולי יש מקום להפעילם בחלק מנסיעות קו 315.
במכרז לא נרשם דבר לגבי תדירות נסיעות של אף קו
07/01/14 23:07
46צפיות
יש מידע רק ממצגת שמצאתי באינטרנט של המועצה האיזורית שורק, בה יש נתונים על התדירות של הקווים שישרתו את יישובי המועצה.

http://www.ma-soreq.org.il/adm/uplaod/document/368...

אבל בלי קשר אליו, אני מניח שתהיה הוספת שירות בקו 315, כמו כן יפעל גם קו 317 שנכתב עליו שיסע דרך מחלף אלוף שדה לקרית אריה בפתח תקווה ולכן קו זה יוריד מהעומס של הנוסעים לבר אילן.

כל מכרז חדש מוסיף תשומות, הבעיה היא שעד שהמכרז יוצא לפועל, התשומות הדרושות באותו הרגע כבר מספקות בקושי במקרה הטוב או לא מספיקות במקרה הרע.

כמו כן, הדבר הכי מבורך הוא תוספת השירות ליישובים שעד היום זכו במקרה הטוב לשירות חד יומי ובמקרה הרע היו צריכים ללכת כמה קילומטרים לתחנה הקרובה.
כמה נסיעות יהיו ל-317?
08/01/14 08:22
35צפיות
מעניין האם נסיעות בודדות או יותר מזה. לדעתי יש היגיון בקו, שיפעל למשך כל שעות היום.
נקווה גם לתוספת שירות ראויה לקו 315, מעבר לנסיעה הבודדת בבוקר ואחרי הצהרים.
כמו שאמרתי, אין שום אזכור לגבי מספר נסיעות
08/01/14 18:52
30צפיות
או תדירות במכרז הזה.

סביר ש317 יפעל כקו יוממים.
המכרזים כוללים את התדירות ומספר הנסיעות אבל
08/01/14 19:01
34צפיות
בנספח שלא מפורסם לציבור אלא נכלל במדיה מגנטית.
קו 164 אגד - לא צריך קישור מראשל"צ מערב
07/01/14 11:24
154צפיות
להאזנה: http://www61.zippyshare.com/v/15857588/file.html

הפעם דובר אגד, רון רטנר טוען שאין בעצם ביקוש בין מערב ראשון לציון לתל השומר במהלך שעות היום מלבד שעות הבוקר (החלופה של 164 שיוצאת ממערב ראשל"צ).

לצד הוספת התדירות לפני כחודש לקו 164 בשעות הלילה, תוספת מבורכת. באמת הגיע הזמן להפעיל אותו בתדירות גבוהה יותר במשך שעות היום, לצד 165 המהיר בשני כיווני הנסיעה + שירות סדיר למערב ראשון לציון.
על פי רון רטנר, החלפה במרכז ראשל"צ הגיונית
07/01/14 11:27
128צפיות
והיא אופציה לא רעה בכלל.

לא נראה לי.
ואולי בכלל קווים 315 ו-164 (ממרכז ראשל"צ)
07/01/14 12:39
93צפיות
צריכים לפעול באופן משולב בתדירות גבוהה ועם תחנת מעבר (מסובים?) שתאפשר החלפה נוחה ביניהם.
יש תחנת מעבר במסובים בשני הכיוונים.
07/01/14 22:22
50צפיות
אבל לא ממש הבנתי אותך בהקשר של איך היא תפתור כאן בעיה?

315 מגיע למרכזית החדשה בראשל"צ רק בכיוון הנסיעה לאשדוד. המרכזית החדשה בראשל"צ, זה רק השער למערב ראשל"צ. יש צורך בקו שיסע לפחות על ציר משה דיין לכל אורכו.

חיילים כיום סותמים את 315 בכיוון הזה כדי להגיע לראשל"צ (מראשל"צ ליבנה ולאשדוד יש גם את 282 ו284). כתוצאה מכך בבר אילן כבר אין מקום באוטובוס והוא נוטה להשאיר שם נוסעים (לא מעט) בשעות היוממות לכיוון אשדוד).

מכיוון ש315 גם ככה ויצא מתל השומר ועובר בבר אילן ומגיע למרכזית החדשה בראשל"צ, לא הבנתי מדוע צריך קישור בין 164 לבינו?

האם התכוונת לקישור בין 164 ל415 בכיוון הנסיעה לתל השומר? אם כן, הקישור קיים. 315 אוסף נוסעים במסובים לתל השומר, אבל יהיה לך מקום עליו רק אם מישהו ירד במסובים ולא הרבה יורדים במסובים ולכן אי אפשר לסמוך עליו כקו מעבר. מה שכן, אפשר לרדת מ164 במסובים ולעבור ל143 התדיר.

ניסיתי לחשוב למה התכוונת, פשוט לא מצאתי על מה מדובר.

315 צריך לפעול כל רבע שעה בשעות העומס וכל חצי שעה בשעות הביניים. זה הכל.
הכוונה שלי היא ששני הקווים הללו יחד יכלו
08/01/14 00:32
33צפיות
ליצור שירות עורקי שמחבר את אשדוד, יבנה, רחובות, ראשל"צ מזרח, ראשל"צ מערב עם ציר גהה, תה"ש ופתח תקווה.

אין צורך בקו ישיר כשיש מעבר נוח וקווים תדירים מאוד (כל 5-10 ד'). את הבעיה של 315 שאינו עוצר במרכזית ראשון לכיוון צפון בגלל הגאומטריה של המחלף צריך לפתור. אבל כשמסתכלים בראיה מערכתית, מוצאים פתרונות תשתיתיים, גם כאלה שעולים כסף.
בישראל יש צורך, כי בשעות השפל התדירות נופלת.
08/01/14 01:02
41צפיות
ובשעות הלילה המאוחרות, בכלל אין על מה לדבר. כנ"ל במוצ"ש.

315 צריך להיות קו שיקשר באופן ישיר את אשדוד ואולי את יבנה לגוש דן המזרחי. יש גם צורך בישיר מאשדוד לתל השומר ובר אילן, בלי ירידה למחלפים שמאריכים את הדרך (דילוג על יבנה ודילוג על אלוף שדה).

את העניין של החלפה בין 164 ל315 עקב המסלול החופף שלהם - כן, זה נחמד אבל לא ממש נחוץ. יש לא מעט קווים שיוצאים מתל השומר לבר אילן או לאלוף שדה ויש גם קווים משער דרום של תל השומר למסובים כקישור ל164.

בנוסף קו מתל השומר ובר אילן לא צריך לשרת את מערב ראשל"צ על ידי מכונות בין עירוניות. בכל זאת, אוטובוס שנוסע לבית חולים לא קטן.

דבר נוסף, קשה להגיד שמרכזית ראשל"צ החדשה היא קישור לראשל"צ מערב. באותה מידה קווים 173 ו163 מת"א למרכזית החדשה יכלו להגיע אליה ישירות ללא כל שירות לשכונות במערב ראשל"צ.

אבל כבר הוכח כאן בישראל שדווקא הקווים המצליחים ביותר הם גם הארוכים ביותר. קווים כמו 83,84,201,164,301,367,369,501 וכו' הם קווים שבשל ריבוי התחנות שלהם, שהן גם איסוף וגם הורדה, נוצר מצב בו תחלופת הנוסעים גבוהה, התדירות גבוהה והקווים פועלים כ19-20 שעות ביממה.

כל בידול של קווים כאלו, מפזר את התשומות לאוטובוסים שנוסעים חצי מלאים, 3/4 מלאים או ריקים מחצי. זה מבחינת משרד התחבורה ומשרד האוצר - בזבוז תשומות.

קו שיוצא מתל השומר ובר אילן ומגיע למרכזית ראשל"צ החדשה ושמשם הנוסעים צריכים להחליף לכ-4 קווים שונים לשכונות שונות במערב ראשל"צ הוא לא יעיל. למה? כי אם אפשר, מעדיפים להאריך קווים קיימים. ע"ע הארכת ו 8 בראשל"צ לבית החולים אסף הרופא - הארכת מסלול גאונית בסה"כ. גם יצרו קישור שלא היה לפני כן וגם צירפו לקו נוסעים רבים על הצירים שבו הוא נוסע שלא באופן בלעדי. כך הגברת את התדירות בצירים שונים ויצרת ירידה בעומס על הצירים האלו + הארכת מסלול למקום מבוקש והורדת עומס מקווים אחרים (כמו הקווים לרמלה וללוד) שנאלצת להחליף אליהם.

בשורה תחתונה; כמו ש669 לא צריך לקשר בין רעננה לתל השומר או בין צומת גהה לצומת מסובים. כך 315 לא צריך לקשר בין תל השומר ובר אילן לראשל"צ. גם אם ימצאו פתרון לבעית המחלף בכיוון הנסיעה צפונה. עדיין אי אפשר להסתמך על קו שיוצא מאשדוד, במיוחד בעבור יוממים.
וצריך קו שלא כחלופה של 164 שיפעל באופן סדיר
07/01/14 22:26
39צפיות
מבוקר ועד ערב בין תל השומר ובר אילן לראשל"צ מערב. לא יתכן שלנתניה יש שירות יותר טוב מתל השומר ובר אילן וגם לרעננה וכפר סבא (כפר סבא בכלל עם 564 וגם 640) אבל לראשל"צ מערב - אין. ו315 הוא לא פתרון.

גם 166 לרחובות צריך לפעול באופן סדיר יותר, זה גם יוריד מהעומס על 164. יש מקרים שאי אפשר לבנות על החלפות, גם קו 104 שמגיע לתל השומר מגיע דחוס לאלוף שדה. כשצריך לנסוע בשני קווים ושניהם דחוסים, צריך קו אחד שיקשר בין שתי הנקודות ויוריד מהעומס על שניהם. כי כמה כבר אפשר לתגבר את 164 ו104?
º
אפשר פישוט כמה נסיעות ומתי נוספו ל-164?
07/01/14 17:51
31צפיות
תחילת דצמבר, שתי נסיעות לילה או נסיעת לילה
07/01/14 22:26
39צפיות
בכל כיוון.
קישור בעייתי בין קו 35 אפיקים לרכבת יבנה מזרח
07/01/14 11:26
129צפיות
להאזנה: http://www59.zippyshare.com/v/42221777/file.html

מאד מאד קשה להזיז את האוטובוס 10 דקות קדימה או 10 דקות אחורה (בהתאמה) לרכבת.
כל הקווים ביבנה בדיוק אותו הדבר
07/01/14 11:39
109צפיות
זה ממש נראה כמו בנאדם שעשה עבודה קשה ומפרכת כדי לוודא שהקווים יגיעו בדיוק 5 דקות אחרי שהרכבת יוצאת, ויעזבו את התחנה 5 דקות לפני שהיא מגיעה.
הדבר נכון לתחנת יבנה מערב, ולהבנתי בחלק לא קטן מהמקרים גם ליבנה מזרח.

פשוט מתסכל. כאילו מישהו קיבל כסף ובמקום לעשות את עבודתו ישב ועשה דווקא.
קו 51 בין תל אביב לפתח תקווה
07/01/14 14:36
91צפיות
מסתבר שקו 50 שהיה אמור להיות מתוגבר כקו מדלג ולהוריד את העומס מקו 51 לא ממש יודעים מתי הוא יוצא והיכן התחנות שלו

קו 51 נדגם בשעות הבוקר (08:30 ל 09:00) ונמצא מאד מאד עמוס על אף התדירות הגבוהה.
º
יש קישור להאזנה?
07/01/14 17:50
26צפיות
אם תביא לי את תאריך השידור, אמצא קישור להאזנה
07/01/14 22:28
35צפיות
זה נמצא בICAST של יהיה בסדר, רק צריך לחפור אחורה חודשיים +

http://www.icast.co.il/default.aspx?p=Podcast&...

מדד הסרדינים משודרת או בימי ראשון או בימי שני (לרוב בשני) סביב דקה 35-40 של כל תוכנית.
צריך לפרסם קצת יותר את 50 (וגם לתגבר)
07/01/14 19:21
60צפיות
אבל גם כשאין 50 ניתן לוותר על 51 ולעלות על קו 641 של קווים.חוץ מהמהירות היחסית (לא נוסע דרך שוק פתח תקווה) וגם כי יש לך באוטובוס wifi חיבור usb להטענת הטלפון
לי אתה לא מחדש דבר, אני מודע לכך.
07/01/14 22:13
60צפיות
כשמתכננים קווים לכל שעות היום, משום מה לא לוקחים בחשבון את שעות העומס. ובשעות העומס הנסיעה לוקחת יותר זמן וכך במיוחד בשעות העומס שבה אנשים קוקים להזנה אל תחנת הרכבת או ממנה - האוטובוס מגיע לרכבת אחרי שהיא יצאה או כשהיא בדיוק יוצאת.

ביבנה כאמור הגדילו לעשות כך שיש קווים שיוצאים מהמתנ"ח - רכבת יבנה מערב כמה דקות לפני שהרכבת מגיעה. אולי כדי שהנהג יוכל לשים פול ווליום ברדיו ולשיר עם הרדיו... מעבר לכך, אין לי שום הסבר לאי חשיבה  המופגנת שיש במקרה של יבנה.
º
בקשר למכרז יבנה:
08/01/14 23:20
34צפיות
אם זה אכן יהיה המחיר,השינוי הינו לטובה, ובלבד
08/01/14 11:17
69צפיות
שגם הכרטיסים התקופתיים יכללו את גוש דן.

כיום מיבנה משלמים 7 או 7.5 ש"ח (לא נסעתי באוטובוס במקטע הזה לא מעט זמן..) בקונקס (יותר במטרופולין), אבל האוטובוסים מגיעים אך ורק למרכזית, ואז זה עוד 6.60. המחיר כבר משתווה לרכבת כשצריך, למשל, לעזריאלי ארלוזרוב או לאוניברסיטה.
9 ש"ח הכוללים את כרטיס ההמשך זה מצוין, ואני חושב שמיעוט זניח של נוסעים בקו לא משתמשים בנסיעה נוספת בתל אביב.

מנגד, אם הכרטיס התקופתי לא יכלול זאת, ויתומחר לפי המחיר הגבוה יותר - לא עשינו כלום.
אגב, מסתבר שחופשי חודשי מיבנה לת"א עלה ב6.25%
08/01/14 12:20
47צפיות
מ 368 ש"ח ל 391!

ואני לתומי חשבתי שהעלייה צריכה להיות בגובה של 4.7%.

(מדובר על חופשי חודשי ברכבת)
בגלל חוקי העיגול
08/01/14 14:07
55צפיות
מחיר הנסיעה ברכבת עלה ב4.7% מעוגל למחצית השקל הקרוב
עלה קודם 16₪ כלומר אחרי העליה צריך להיות 16.752₪.
מעגלים ל17₪

חופשי חודשי זה מחיר נסיעה כפול 23
קודם היה 16*23=368₪
היום 17*23=391₪
אם היה 16.749 היה מעוגל ל16.5?
08/01/14 14:27
53צפיות
בגלל 3 אגורות מעלים את מחיר הכרטיס ב28 אגורות?
‬ שרשור הכוונה ומודיעין 07/01
55תגובות
07/01/14 00:31
94צפיות
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.

(המשך...)
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
º
שרשור שאלות רב-קו, מחירים וקודי נסיעה
07/01/14 00:17
77צפיות
שאלה לגבי חופשי חודשי גמיש משולב
06/01/14 22:36
114צפיות
ראיתי שהחופשי החודשי החדש ברכבת הוא חופשי חודשי "גמיש" - כלומר ל-30 יום ממועד ההטענה (כלומר, אם אני מטעינה ב-12 לחודש, זה יהיה תקף עד ה-11 לחודש העוקב, כן?).
אבל, לא הצלחתי לקבל תשובה ברורה באתר הרכבת לגבי מה קורה עם כרטיס חופשי חודשי שמשולב באוטובוס (לצורך העניין - מרחבי גוש דן).
האם זה אומר שהתוקף של הכרטיס לאוטובוס הוא גם ל-30 יום ממועד הטעינה? עד סוף החודש הקלנדרי? קומבינציה יצירתית אחרת?...

תודה לעונים!
º
גם האוטובוס תקף ל30 יום
06/01/14 22:47
50צפיות
תודה! ושאלה נוספת
07/01/14 17:37
42צפיות
אם נשארה לי יתרה של כמה שקלים/אגורות וכו' ב"ארנק" ברב קו, אבל אני רוצה להטעין חופשי חודשי - היתרה הזו יורדת מתוך סך המחיר שאני צריכה לשלם לחופשי חודשי? או שזה "כסף אבוד"?
לא זה ולא זה
07/01/14 19:28
37צפיות
זה ממשיך להיות על הרב־קו בתור חוזה ערך צבור
ניתן להשתמש בו מחוץ לאיזור ששולם עליו החופשי חודשי.
לדוגמא אם קנית חופשי חודשי מרחבי גוש דן, אז בגוש דן והשרון יש חופשי חודשי, אבל אם תרצה לנסוע במטרפולין הדרום, או בחברת קווים בלוד/מודיעין. תוכל לשלם על זה מתוך הערך צבור.

וכמובן שהוא ישאר גם למקרה שחודש הבא לא תחדש חופשי חודשי, תוכל להשתמש בערך צבור הזה.
הבנתי, תודה
07/01/14 19:46
24צפיות
(אני בחורה)

זה קצת מעצבן, למען האמת. יוצא שתמיד נשארים לי כמה שקלים בודדים שהם מתחת למחיר נסיעה בודדת, ואין לי איך לנצל אותם כי אני לא נוסעת בתחב"צ באזורים אחרים. פעם אחת בלבד הגעתי לאפס בערך הצבור, בשאר הזמן זה כמו כסף קטן שהלך לאיבוד ואף פעם אי אפשר לנצל את זה... (כי אני מחדשת את החופשי חודשי).
כרטיס שמתאים לאזורים ראשון לציון , רמלה , לוד
06/01/14 01:44
114צפיות
אני מעוניינת לקנות כרטיס חופשי לאזורים ראשל"צ ,רמלה ולוד איזה כרטיס לרכוש וכמה הוא יעלה?
קוד 66 מחיר 300
06/01/14 23:38
73צפיות
משותף לאגד וקווים
התחומים רמלה,לוד,רחובות,ראשל"צ,באר יעקב,נס ציונה,צומת ביל"ו,צריפין וצומת בית דגן
º
מה המחיר לנוער בקו 184 מפ"ת לאורנית?
07/01/14 23:24
12צפיות
אשמח לעזרה על הגשת תלונה לפיצוי ממשרד התחבורה
06/01/14 19:01
203צפיות
אני גרה במודיעין ורוצה לבקש פיצוי ממשרד התחבורה על כך ששינו את השאטלים החינמיים לת"א לאוטובוסים בתשלום בזמן שהרכבת עוד מושבתת, יש למישהו לינק מדויק לפניה כזו? ראיתי שטופס התלונה הרגיל באתר משרד התחבורה לא כולל בקשות לפיצוי. אנא עזרו לי להגיע למקום הנכון שלא יפול בין הכיסאות, נורא קשה למצוא.
תודה רבה למסייעים
ואני מחפש לאן פונים במשרד התחבורה בנושא כרטוס
06/01/14 21:23
111צפיות
כרטוס משותף
אתר להגשת תלונה למשרד התחבורה
07/01/14 14:40
77צפיות
https://motssl5.mot.gov.il/ONLINE/index.php?option...

נצלו זאת היטב והעבירו הלאה.
זה לא הלינק..
07/01/14 15:05
58צפיות
שים לב שיש מגבלה ולא ניתן דרך התלונה בלינק ה-ז-ה-  לבקש פיצוי כספי, רק להתלונן על התנהגות או נוהל לקוי. ומכאן שאלתי..

"מגבלות על הגשת תלונה
כדי למנוע כפילויות ולהבטיח טיפול הולם בתלונתכם, לא יטופלו תלונות במקרים הבאים:
•תלונה על עניין הנדון או שהוכרע בבית משפט
•תלונות המטופלות במקביל במשרד מבקר המדינה, במשטרה או ברשות ציבורית אחרת
•תלונה אשר הוגשה לאחר יותר מחודשיים מיום האירוע
•דרישה לפיצוי כספי מגוף חיצוני, כגון חברת האוטובוסים.
"
הפיצוי ינתן אם זה יגיע לביהמש דרך המשרד
08/01/14 00:25
38צפיות
העניין בתלונה שכזו הוא שבאם משרד התחבורה ימצא שהתנהלות החברה שמפעילה את השירות עברה על תנאי הרשיון, המשרד יערוך חקירה ובדיקה ובסיומם ישקול באם להגיש כתב אישום כנגד החברה בבית המשפט. אם המשרד יזכה בתביעה ביהמש יחייב את החברה לשלם פיצויים בסך הקבוע בחוק ולפי ההסכם בין משרד התחבורה לחברה וכן צפוי להורות לחברה לפצות את הנוסע המתלונן בסכום מסויים, קטן יחסית הרבה יותר אך גם משהו.
כמו כן מעיון חוזר
08/01/14 00:29
30צפיות
ומעמיק יותר במה שרשמת, יש סיכוי שהשאטלים שאת טוענת כנגדם בוטלו באישור משרד התחבורה או לפי תנאי ההסדר המיוחד שהונהג באותו רגע. במקרה כזה את יכולה לשקול הגשת תביעה בבימש נגד משרד התחבורה והחברה המפעילה, אך זה עניין שיש לשקול בכובד ראש ולבחון היטב כי לא בטוח שיש לך קייס.
בחזרה לפורום
האזור שלי בפורום