בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לפורום ``תחבורה ציבורית``

שעות הפעילות:
ימים א`-ה` - כל היום
ו` וערבי חג - כל היום
שבת - כל היום

בפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד.

אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה במנות האוכל במטוסי אלעל.

* לא לשכוח לענות על הסקר - מי שמצביע משפיע

מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הדקו חגורות ושתהיה נסיעה טובה,
מודיעין (i) לשרותכם.

מישהו מהפורום ראה את המפרקי...?
29/04/06 22:30
19צפיות
מישהו מהפורום ראה את המפרקי...?
שלום! מישהו מהפורום ראה את המפרקי הזה עובד בקו שירות? אם כן על איזה
88023 היה הראשון שנצבע כמו...
29/04/06 22:35
13צפיות
88023 היה  הראשון שנצבע כמו...
שלום! 88023 גמל שנצבע במקור בצבעים כמו זה בתמונה (39591) ,היה מרווח זמן די ארוך עד שצבעו את גם אחרים ,אז גמל 88022 היה יחודי(המזגן לא היה מזגן גג ) וכן גמל 88023
º
קו 25 מאילת לשארם אל- שייח'
29/04/06 23:00
4צפיות
טעות ,קו 25 אילת נואיבה
30/04/06 20:00
6צפיות
שלום! טעות קו 25 אילת נואיבה כ64 ק"מ בשנת 81 חופשה באילת נסעתי יום לנואיבה 0800 יציאה מאילת בערך 1.25 נסיעה ב1700 חזרה מנואיבה לאילת ,
אילת שארם א שייך (היא אופירה ) קו 990 וזה סיפור של 245 ק"מ
בתוך סניף אגד באילת, על הקיר בקומה
30/04/06 20:40
6צפיות
השנייה, ישנם לוחות עם תמונות נדירות ביותר מהימים בהם נסעו קווי שירות מאילת לאופירה (קו 394, הגיע לאופירה).

כמו כן יש תמונות של מוסך אגד באופירה, ושל הסדנא הניידת, מסוג GMC.

קיים קושי מסויים לצלם את כל הלוח, אני אנסה לבדוק האם למישהו בסניף אילת יש את האוסף הזה בבודדת, ואז נסרוק את התמונות.

חגי
אבי היה מנהל המוסך בסוף שנות ה 70
01/05/06 20:40
6צפיות
כמו שכבר ציינתי אבי היה מנהל המוסך באופירה תקופה קצרה עד שהחזירו את סיני .
כילד קטן אני זוכר את ערב הנסיעה לאופירה ,
על הגרר מכפ"ס לאופירה -שמנו מיטות על מנת לישון וכל הדרך ניתבקשנו (אני ואחיי) לישון.
בבוקר שהיתעוררנו עם רעש המנוע ואור הבוקר, עדיין אבי נהג על הגרר .
אני יחפש תמונות להעלות לאתר.
ירון מאיר
º
ירון, ברוכים הבאים לפורום.
01/05/06 20:47
1צפיות
שוב טעות הקו לאופירה היה 990
01/05/06 20:50
4צפיות
שלום! הקו לאופירה  היה 990 ,קו 394 היה מאז ומתמיד תל אביב אילת אם באיזה שהוא מקום כתוב 394 הגיע לאופירה -זו טעות
יהודה. יכול להיות שאני טועה. אבל...
02/05/06 08:55
4צפיות
אני אוודא זאת בביקורי הבא בסניף אילת.
פשוט יש תיעוד צילומי.

חגי
הרכב הזה מסוג "ויברטי" איטלקי
29/04/06 22:41
6צפיות
עם מכלולי פיאט הגיע לכאן לנסיון בשנות הששים. פעל במשך תקופה קצרה. אביתר יוכל לספק בוודאי יותר פרטים.
לקראת יום הזכרון
29/04/06 20:48
1צפיות
הבא עלינו השבוע, גלי צה"ל ישדרו את התכנית "עוד מעט נהפוך לשיר", פרויקט לזכר הנופלים. בין השירים, שיר יפה שנכתב ע"י טוראי אילן נייגר ז"ל

רכבת אחרונה למציאות

עומד בבדידות התחנה
שבדמיון שלי, הפרוע
זוהי ההזדמנות האחרונה
לחזור לכל הגרוע

מכין את מטפחת הבד
לנופף בה לשלום
לכל נוסע מכובד
שיטוש את החלום

נצב שם בודד, ובלי לאות
צופה בקטר המתרחק -
רכבת אחרונה למציאות
ואני שותק, שותק - שותק...


הלחן והביצוע של הראל מויאל חביבים מאד. נדמה לי ששמעתי כי במהלך יום הזכרון ניתן יהיה להוריד את השירים מאתר גל"צ, למרות שעדיין לא מצאתי לכך הפניה.

שבוע טוב לכולם
º
כלי שלא יראו בארץ
29/04/06 19:18
10צפיות
כלי שלא יראו בארץ
º
עוד משהו מיוחד
29/04/06 19:20
7צפיות
עוד משהו מיוחד
מדוע אתה פותח הודעות חדשות ולא
29/04/06 19:21
5צפיות
משרשר?
אתה לא ממש חדש כאן...
º
TG-A
29/04/06 19:32
6צפיות
TG-A
º
בקצב הזה נצפה ממך גם לעגלה של תינוק
29/04/06 20:15
2צפיות
מי יודע ? ביום העצמאות במוזיאון
29/04/06 18:12
5צפיות
אני מתכוון לנסוע למוזיאון אגד ביום העצמאות מי יודע? שעת פתיחה ואם פתוח תודה מראש.
לא יודע מה לגבי השנה, אבל שנה
30/04/06 23:50
4צפיות
שעברה היה סגור.
מרצדס OC500
29/04/06 16:57
40צפיות
לפני מספר שבועות התקשר אלי ידידי ל.ד. נהג "דן" בהתרגשות, הוא הלך ברחוב ועל הרצפה הוא מצא חוברת מהודרת ובא מפרטים טכניים אודות שלדת מרצדס OC500. ידידי העביר לי את החוברת ואני הרגשתי חובה לסרוק את כולה למען אלו בפורום המתענינים בנושא.
כמה שאני מנסה זה לא הולך.
29/04/06 17:07
3צפיות
הקבצים הם מסוג JPEG והם קטנים מ500KB.
לא הולך...
נו זה בסדר גמור....
29/04/06 17:14
4צפיות
המכסה היא עד 500 KB, אם זה לדוגמא 233 או 432 KB אז זה יתקבל בברכה..

º
אבל זה לא מתקבל.
29/04/06 17:19
2צפיות
תנסה להקטין את התמונות לפחות מ 250K
29/04/06 17:21
3צפיות
אם אני לא טועה אפשר להעלות  רק לגלריות תמונות מעל 250K
º
גם לפורום...
29/04/06 17:21
2צפיות
º
o.k אני אזכור את זה לפעם הבאה !
29/04/06 17:25
2צפיות
אם זה מענין אולי מישהו ישלח לי במסר
29/04/06 17:34
2צפיות
את כתובת הדוא"ל, אני ינסה להעביר את הכל בזיפ והוא יבדוק למה התמונות לא עולות - זאת האפשרות הנראית לי.
ידידי...
29/04/06 23:17
3צפיות
שלח את זה אליי...

elians@nana.co.il

תעשה ניסיון
29/04/06 20:55
3צפיות
ותשנה את הסיומת ל-JPG במקום JPEG ותראה אם זה יתקבל.
טוב אני מנסה...
30/04/06 00:49
3צפיות
1.
אשלח לשני אנשים נוספים,
30/04/06 01:03
2צפיות
אחר הצהריים ניסיתי לשלוח לשוקי1 (אני לא יודע אם המשלוח הגיע אליו), כעת אנסה לשלוח לדוד ולאליאנס.
תודה !
הנה החוברת:
30/04/06 10:52
7צפיות
לקהילות יעקב.
º
עמוד 1
30/04/06 10:54
20צפיות
עמוד 1
º
עמוד 2
30/04/06 10:55
12צפיות
עמוד 2
º
עמוד 3
30/04/06 10:56
7צפיות
עמוד 3
º
עמוד 4
30/04/06 10:56
8צפיות
עמוד 4
º
עמוד 5
30/04/06 11:01
7צפיות
עמוד 5
º
עמוד 6
30/04/06 11:02
6צפיות
עמוד 6
º
עמוד 7
30/04/06 11:02
6צפיות
עמוד 7
º
עמוד 8
30/04/06 11:02
6צפיות
עמוד 8
º
עמוד 9
30/04/06 11:04
6צפיות
עמוד 9
º
עמוד 10
30/04/06 11:04
4צפיות
עמוד 10
º
עמוד 11
30/04/06 11:06
3צפיות
עמוד 11
º
עמוד 12
30/04/06 11:07
3צפיות
עמוד 12
º
עמוד 13
30/04/06 11:08
4צפיות
עמוד 13
º
עמוד 14
30/04/06 11:09
4צפיות
עמוד 14
º
עמוד 15
30/04/06 11:10
4צפיות
עמוד 15
º
עמוד 16
30/04/06 11:11
3צפיות
עמוד 16
º
עמוד 17
30/04/06 11:13
3צפיות
עמוד 17
º
עמוד 18
30/04/06 11:13
4צפיות
עמוד 18
עמוד 19
30/04/06 11:15
6צפיות
עמוד 19
עד כאן.
º
30/04/06 14:28
º
תודה לדוד ולקהילות יעקב.
30/04/06 17:53
3צפיות
תחנת החאן.
29/04/06 16:50
6צפיות
כמו שכולם וודאי יודעים, יש באינטרנט את ויקיפדיה.
בכל מקרה, כתבתי לשם ערך על תחנת החאן. אשמח אם תכנסו לשם ותתקנו ותוסיפו כראות עיניכם. בגלל בעיה עם מנגנון החיפוז המתקדם היה לי קשה למצוא חומר בארכיון כאן, ובאינטרנט כמעט ואין חומר היסטורי על המקום.
אשמח לתגובות, לב.
ננסה עוד הפעם.
30/04/06 12:20
4צפיות
אולי הפעם מישהו ישים לב...
º
תודה רבה, נהניתי לקרוא
30/04/06 12:34
4צפיות
קצת צורם לי השם "תחנת החאן"
30/04/06 13:00
8צפיות
להזכירכם, "תחנת החאן" לא היתה פעילה מעולם (וספק אם אי פעם תהיה). בכל שנות פעילותה הרבות התחנה נקראה "תחנת ירושלים", ואני לא רואה שום טעם לשנות את שמה (מקסימום להוסיף "הישנה" בסוף) כל עוד אין שם תחנת רכבת פעילה. כוונתי היא שגם אם המתחם יהפוך למוזיאון/מרכז תרבות/משהו חיובי אחר (חוץ מתחנת רכבת), שם המקום לא צריך להיות "תחנת החאן" אלא "מתחם הרכבת הישנה" או משהו כזה. אני עדיין מקווה שתקום שם לתחנת רכבת, גם אם במתכונת שונה מהקיים (תת-קרקעית, כחלק מחיבור בין מלחה לבנייני האומה, למשל).
º
מסכים
30/04/06 13:07
3צפיות
אתה צודק. וכתבתי את זה גם בערך.
30/04/06 13:10
4צפיות
הבעיה היא שהציבור מכיר את התחנה בשם הזה. ולכן אני חושב שעדיף לקרוא לה ככה. דווקא מעניין איך השם הצליח להתפס כל כך מהר...
º
תודה רבה נהנתי מאד לקרא את זה
30/04/06 13:27
3צפיות
הציבו מכיר את התחנה כתחנת
30/04/06 13:27
4צפיות
החאן נכון שיש צדק בדבריך עדיין זה צריך לשרת את רוב הציבור.
גם אני "חוטא" וקורא לה "תחנת החאן",
30/04/06 13:35
4צפיות
ובכל זאת זה קצת צורם לי, וכפי שאמרתי, אם בסופו של דבר לא תהיה שם תחנה פעילה, אין טעם להמשיך לקרוא לה בשם זה. דווקא השימוש (שלי) בשם הזה מעיד על תקווה לחידוש פעילות הרכבת שם.
הציבור לא מכיר אותה דוקא כתחנת החאן
30/04/06 13:52
4צפיות
אלא, שמאז שפתחו את מלחה על מנת להבדיל בין שתיהן (זו החדשה והמרווחת
וזו הישנה שנמצאת ליד תיאטרון החאן) הוסיפו הרבה חובבי רכבת את הכינוי
'תחנת החאן'.
הציבור הרחב בארץ מכיר אותה כתחנת הרכבת ירושלים.
בתור כותב ותיק בויקיפדיה, נראה לי
30/04/06 14:14
4צפיות
שבאמת עדיף השם "תחנת החאן", כי הוא יורר "שקוף" - כשרואים את שם הערך הזה מייד מבינים במה מדובר. אם היה כתוב רק "תחנת הרכבת ירושלים" לא יהיה ברור אם זו התחנה ההיסטורית, או תחנת מלחה (מה עוד, שעם הזמן ליותר ויותר אנשים "תחנת הרכבת ירושלים" תהיה תחנת מלחה).

אם יש שם יותר מדוייק שחשוב שיהיה בערך, אפשר להוסיף אותו בגוף הטקסט בתחילתו.

ואגב, את הערך המונמנטאלי על רכבת העמק ראיתם?
כתובות אינטרנט מצורפות:
יקירי, אין סתירה בין הדברים
30/04/06 14:18
4צפיות
וראה את התגובה השניה שרשמתי, שמופיעה מתחת לתגובה זו שלך.
אחלה ערך על רכבת העמק !
30/04/06 16:29
4צפיות
נראה מאוד מקצועי ומושקע. קבל/ו ח"ח ! כל הכבוד.
שימו לב, שמות תחנות מעבר לשם הרשמי
30/04/06 14:15
4צפיות
אופייני רק למקומות שבהם יש יותר מתחנה אחת.

עד שנת 2000 או 2001, כשפתחו את ב"ש מרכז (שליד הקניון והמרכזית אוטובוסים)
איש לא קרא לתחנה הישנה בשום שם חוץ מתחנת ב"ש.

לפני שהחלו העבודות על תחנת כפ"ס סוקולוב (אפרופו כשהייתי עם אשתי,
אז חברתי, לפני כשלוש שנים בקארלוי וארי שבצ'כיה ראינו בתחנה המרכזית
של אוטובוסים ורכבות שם את השם סוקולוב והסתבר לי שזו עיר לא רחוקה
מקארלוי וארי) איש לא קרא לתחנה בשם נורדאו או כל שם אחר.
כולם קראו לה או כפ"ס או הוד השרון. רק עכשיו החובבים (כי הציבור הרחב
בכלל לא מודע לקיומה העתידי של סוקולוב) מבחינים בין נורדאו לסוקולוב.

איש לא נותן שמות לתחנת יבנה (בעתיד כן, עם הבניה של תחנת יבנה מערב).

אפילו בחדרה ששם כן יש שתי תחנות כמעט ואף אחד לא אומר חדרה מערב.
כנראה משתי סיבות גם יחד. שתי התחנות לא על אותה מסילה
וכן משנת 68' או 69' אין רכבות נוסעים בתחנת חדרה מזרח.

איפה יש כן כינויים?
בחיפה שמאז שנות ה-40 או ה-50 יש יותר מתחנה אחת.
בת"א שהיו הן את יפו, הן את בית המכס (ת"א דרום שצמודה למרחב ירקון),
הן את ת"א דרום (הנטושה שפרס ברוב עיוולתו הקים) והן את שאר 4 התחנות.

בירושלים מאז פתיחת מלחה וגן החיות.

ברעננה מאז הקמת תחנת הפארק ותחנת צומת רכ"ס ותחנת אחוזה (סתתאאאםםם).
הנוהג המקובל לשם של תחנת רכבת
30/04/06 15:41
4צפיות
הנוהג המקובל הוא לכנות את התחנה בשם הרשמי האחרון - אם היא נסגרה- או השם הנוכחי אם התחנה פתוחה.

ציון שמות קודמים או כנויים פופולריים אחרים מצויינים בסוגריים.

שיטה זו מבטיחה קונסיסטנטיות consistent use בין מקורות שונים שדנים בתחנה, למשל, ארכיונים רשמיים.

Yoram in London
אז מה אתם אומרים? איך עדיף לקרוא לתחנה?
30/04/06 15:59
6צפיות
"תחנת רכבת החאן"?
"תחנת רכבת ירושלים"?
"תחנת רכבת ירושלים (החאן)"?
º
כל התשובות נכונות
30/04/06 20:29
3צפיות
כותרת לערך תחנת ירושלים
30/04/06 20:40
4צפיות
לדעתי:

תחנת רכבת ירושלים ('תחנת החאן')

זה גם ברור מאליו, גם חד משמעי וגם יעבוד טוב עם מרבית החיפושים, למעט 'תחנת ירושלים', שאני מקווה שכן יעבוד בזכות הטקסט של הערך.
º
30/04/06 21:47
1צפיות
הבעיה היא שזה לא מתאים לפורמט
01/05/06 02:07
4צפיות
שמות הערכים שמקובל בויקיפדיה. בסוגריים מתשמשים בד"כ רק אם יש כמה אפשרויות להבין את שם הערך, לבחור בינהן. למשל "גזר (קיבוץ)", להבידל מ"גזר" שזה שם הערך  על הירק, או "חום (צבע)" להבדיל מ"חום (פיזיקה)".
תחנת רכבת החאן
30/04/06 21:57
5צפיות
עם הפנייה לערך מ"תחנת הרכבת ירושלים", וציון בולט יותר, בקרבה רבה לתחילת הערך כי היא נודעה ברוב שנות קיומה וכל שנות תפעולה כתחנת ירושלים, מעצם היותה התחנה היחידה בירושלים.
º
כל הכבוד.
30/04/06 17:37
3צפיות
נצל"ש ויקפדיה - אסון רבדים
30/04/06 20:28
3צפיות
גם אני כתבתי מונח בויקפדיה.

פירוט מלא על אסון רבדים

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%A1%D7%95%D7...
כתובות אינטרנט מצורפות:
יש עוד הרבה מה לכתוב...
30/04/06 23:19
4צפיות
ניסיתי קצת לאחרונה אבל עוד לא כתבתי משהו רציני
כדאי שנתחיל לכתוב שם
כמעט ולא מופיעות שם תחנות רכבת
אפשר לכתוב איזה 2-3 על תל אביב מרכז לא?
על כל תחנה עם קצת היסטוריה אפשר לכתוב כמה מילים
אז יאללה...
כל מי שכותב משהו שישתף אותנו וכבר יהיה לנו מה להוסיף
באמת נשמח שאנשי הפורום יתרמו
01/05/06 02:12
4צפיות
מהידע שלהם קצת גם לויקיפדיה. זו יכולה להיות תועלת חשובה לויקיפדיה.

רק תזכרו שהויקיפדיה מיודעת לקהל הכללי, ולא כדאי להיכנס לרמת הפירוט שמקובלת פה, ושמענינת רק את ציבור חובבי הרכבות/אוטובוסים וכו'. גם אל תתפלאו אם יהיו כאלה שיציעו למחוק כל מיני ערכים. אני בד"כ נוטה לצד שמתנגד למחיקות, אבל יש כאלה שמעקמים את האף כל פעם שהערך נראה להם לא מספיק חשוב. לערך כמו הערך על תחנת הרכבת בירושלים/תחנת החאן אין שום סכנה. אבל למשל אני לא בטוח שאפשר יהיה לכתוב ערך על תחנת מלחה שיהיה בו מספיק עיניין לציבור הכללי (אבל אולי אני טועה).
תקן אותי אם אני טועה
01/05/06 18:39
4צפיות
אבל נראה לי שהרעיון בויקיפדיה (ובאנציקלופדיה בכלל) הוא שיהיה בה כמה שיותר ערכים.
מי שלא מעוניין בערך העוסק בתחנת הרכבת של קריית חיים, מן הסתם לא יגיע לשם. ואם יום אחד מישהו יכין עבודה על רכבות ויצטרך את אורך הרציפים בתחנה וזה במקרה יהיה כתוב שם - אז הנה האנציקלופדיה השיגה את מטרתה
ערכים טכניים ומפורטים בויקיפדיה
01/05/06 18:53
4צפיות
מהיכרותי עם ערכים בויקיפדיה בשפות הזרות שאני מכיר (אנגלית, גרמנית וצרפתית), חובבי הרכבת המתאימים לא מתביישים להגיע לרמות פירוט מאוד גבוהות, לא רק על תחנות רכבת אלא אף על דגמי ותת-דגמי קטרים ורכבות.
כתובות אינטרנט מצורפות:
אין סיבה שזה לא יהיה כך גם בעברית
01/05/06 19:16
4צפיות
המטרה היא שויקיפדיה לא תיתן 50 מילים על ערך שאותם כל נוסע יודע, אלא תיתן מידע מקצועי מעמיק למי שמעוניין בכך. מי שירצה - ישתמש, מי שלא - ידלג
איפה זה החאן?
01/05/06 06:09
4צפיות
בהיותי ילד הלכתי לשחק בנגריה הישנה שעל יד הרכבת [זה מה שעשו מהחאן]
בשנות השישים המתקדמות שופץ מתחם החאן והפך לתיאטרון.
כל ירושלמי שהלך לחאן ידע שהוא הולך לתיאטרון שעל יד הרכבת.
מי תקע לתחנת הרכבת את השם תחנת החאן אין לי מושג.
º
רכבת ישראל
01/05/06 09:19
3צפיות
איזה אוטובוס זה???? -->
29/04/06 16:23
10צפיות
איזה אוטובוס זה???? -->
אשתי היקרה חזרה משבוע של טיול מאורגן בקרואטיה וביקשתי אותה שתצלם לי את האוטובוס שהם טיילו בו.
אני לא מכיר את האוטובוס המצולם, אך אני בטוח שרבים כאן כן. אשמח לפרטים עליו. איפה מיוצר, מנוע ושטויות כאלו.
תודה.
EOS, חברת בת של Van-Hool
29/04/06 16:27
4צפיות
אותם אתה בטח מכיר
בעיקרון גם EOS וגם ואן-הול מייצרים שלדות משל עצמם עם מכללים מחברות שונות, כאשר בשנים האחרונות זה בעיקר מ.א.ן ודאף (VDL).
ואן-הול ידועים גם במרכבים שהם בונים על שלדות של יצרנים גדולים.
עזוב את זה,
29/04/06 16:47
3צפיות
משהו מזהה את הבחור בצד שמאל בחליפה הירוקה?
º
זה לא ירוק, זה תורכיז...
29/04/06 16:52
3צפיות
º
29/04/06 18:05
1צפיות
מבחר תמונות מביקורי בפריס-אפריל 06
99תגובות
29/04/06 14:33
4צפיות
שלום. אפרסם כעת מבחר תמונות מביקורי בפריס, מהחודש הזה. התמונות כמעט כולן בסימן תחבורה ציבורית.
נתחיל מה"פורט" ,שער היציאה בטרמינל החדש שזהו ביקורי הראשון בו, בנתב"ג. החיסרון שלו הוא המרחק הרב שצריך לעבור מביקורת הדרכונים למטוס- ובחזרה. אילו היו עגלות הדבר היה מקל את העניין והיה חוסך...

(המשך...)
מבחר תמונות מביקורי בפריס-אפריל  06
שלום. אפרסם כעת מבחר תמונות מביקורי בפריס, מהחודש הזה. התמונות כמעט כולן בסימן תחבורה ציבורית.
נתחיל מה"פורט" ,שער היציאה בטרמינל החדש שזהו ביקורי הראשון בו, בנתב"ג. החיסרון שלו הוא המרחק הרב שצריך לעבור מביקורת הדרכונים למטוס- ובחזרה. אילו היו עגלות הדבר היה מקל את העניין והיה חוסך את ההליכה עם הכבודה לנשים בהריון וקשישים שקצת קשה להם לסחוב את זה לבדם. אבל, לפי מה שראיתי ואני יודע- לא נהוג בשדות תעופה בעולם שימוש בעגלות לפני ביקורת הדרכונים.
קצב עודות בנית התחנה בג.אביב
59תגובות
29/04/06 14:09
4צפיות
נכון לאתמול השטח מיושר השבוע כנראה יתיחלו לקדוח לכולנסאות
ואז תתחיל הבניה בנתים היו מודדים בשטח מנהל העבודה{מחובר לאינטרנט}
ולו נקדיש את התמונות {בהמשך} ולשני המנהלים יש חלונות שפונים איך לא
למסילה.


לזכר שלוש הגמלים שהחזירו את נישמתם לשדות "הצבר" הניצחים

(המשך...)
קצב עודות בנית התחנה בג.אביב
נכון לאתמול השטח מיושר השבוע כנראה יתיחלו לקדוח לכולנסאות
ואז תתחיל הבניה בנתים היו מודדים בשטח מנהל העבודה{מחובר לאינטרנט}
ולו נקדיש את התמונות {בהמשך} ולשני המנהלים יש חלונות שפונים איך לא
למסילה.


לזכר שלוש הגמלים שהחזירו את נישמתם לשדות "הצבר" הניצחים
צילומים מהקו לבאר שבע וכביש 6
29/04/06 13:23
4צפיות
צילומים מהקו לבאר שבע וכביש 6
אתמול לקחנו פסק זמן ואת הB4 ונסנענו לראות את העבודות בכביש 6 והרכבת לב"ש
התחלנו ממחלף כביש 6 עם כביש 3 ו 7 ליד גדרה ועד למחלף הנבנה בחרבת מאחז
כ 40ק"מ דרומית משם.
עקב עננות וא ובך איכות התמונות אינה גבוהה.

מבט מכביש 7 דרומה רואים את הכפלת הקו כולל מסילה מונחת ממתינה ליישור.
º
כביש 6 והמסילה בצילום מכביש 3 דרומה
29/04/06 13:24
3צפיות
כביש 6 והמסילה בצילום מכביש 3 דרומה
גישור כביש 6 קטע 19
29/04/06 13:26
3צפיות
גישור כביש 6 קטע 19
דרומית לכביש 383 (אל עזי)
º
כביש 383 - כביש שכיף בו לנהוג.
29/04/06 14:59
3צפיות
º
אותו הגשר במבט לאחור
29/04/06 13:27
4צפיות
אותו הגשר במבט לאחור
º
מעבר חקלאי בקטע לפני קרית גת
29/04/06 13:29
3צפיות
מעבר חקלאי בקטע לפני קרית גת
שילוט של הקבלן רולידר
29/04/06 13:31
3צפיות
שילוט של הקבלן רולידר
קטע 19- מתחיל בכביש 3 מסתיים במחלף קרית גת
קטע 20 מתחיל במחלף ק גת ומסתיים במחלף מאחז- לפני בית קמה.
מחלף קרית גת -כביש 35 מבט מצפון
29/04/06 13:33
3צפיות
מחלף קרית גת -כביש 35 מבט מצפון
הגשר המרוחק הוא מעל כביש 35 ק גת -חברון הנוכחי. אני מעריך שאולי הכביש יזוז לכיוון הגשר הקרוב יותר (כשיורחב)
הגשר ליד מחלף קרית גת
29/04/06 13:35
3צפיות
הגשר ליד מחלף קרית גת
סה"כ ראינו כ 20 גשרים , מעברים חקלאיים ומעבירי מים. נראה שהעבודה מתנהלת במלוא הקצב, הרבה יותר מהר מעבודות הכפלת המסילה, שם קטעים שלמים פשוט לא בעבודה.
יער ק גת במבט מדרום
29/04/06 13:37
3צפיות
יער ק גת במבט מדרום
לאחר שעברנו את מחלף ק גת דרומה יש עבודות עפר ניכרות בקטע עד למחלף מאחז.
מה שיפה בכל הקטע של הכביש שהכביש עובר בנוף שקט ופסטורלי בלי ישובים וערים לידו ...נחמד לנסוע לדרום בתוואי כזה ולא בכביש 40   המשובש והמסוכן.
מתקרבים למחלף מאחז...דרומה
29/04/06 13:38
4צפיות
מתקרבים למחלף מאחז...דרומה
עבודות עפר ליד מחלף מאחז
עבודות קו הרכבת..ברוך השם
29/04/06 13:40
3צפיות
עבודות קו הרכבת..ברוך השם
סוף סוף רואים קצת עבודות ישור הקו ליד מחלף מאחז, שימו לב לגשר הנוכחי בצד שמאל ואת הגשר החדש בצד ימין- מבט צפונה
והנה הגשר-קו כפול ליד מחלף מאחז
29/04/06 13:43
4צפיות
והנה הגשר-קו כפול ליד מחלף מאחז
תמונה אעחרונה- כאן מבוצעים 2 הפרוייקטים אחד בתוך השני. בנית מחלף מאחז והעברת הרכבת לתוואי כפול ומשופר.  כאן גם סובבנו את ה B4 חזרה ולקחנו אותה לאכול מקדונלדס.  הטיול הסתיים.
תמונות יפות. נראה שיקח עוד כמה שנים
29/04/06 14:06
4צפיות
יפות להשלמת הפרויקט. אגב, נדמה לי שהקבלן "רולידר" כבר לא קיים. ועוד אגב אחד, מה זה B4 ??  סוג של מצלמה??
º
נשמע לי יותר כמו סוג של סובארו..
29/04/06 14:08
3צפיות
נראה לי שהוא התכוון למכונית
29/04/06 14:08
2צפיות
סובארו B4. רכב עם הנעה כפולה, שנראה כמו מכונית משפחתית או מנהלים (מחליף של הלגאסי).
º
B4 זה חיקוי של ה C5
29/04/06 14:21
2צפיות
את השם "רולידר" אני זוכר מהעבודות
29/04/06 15:01
3צפיות
על גדר ההפרדה.

תודה על העידכון!
29/04/06 14:16
2צפיות
אגב, התמונה הראשונה נראית מתעקלת ביותר. מה שראוי לכביש מהיר אינו בהכרח מספק עבור רכבת מהירה. האם רדיוס הסיבוב הזה מספיק גדול עבור רכבות במהירות 200 קמ"ש (הרי מתוכנן לשדרג את המסילה ל-200 קמ"ש בעוד שנים מספר).
º
זוית מענינת ותמונה יפה.
29/04/06 14:40
2צפיות
תודה רבה...
29/04/06 16:29
2צפיות
מה לגבי העבודות של מע"צ בכביש 3 ישנה שם התקדמות?
º
29/04/06 23:07
משו קטן על קווים..
29/04/06 12:14
5צפיות
בתאריך ה01/02/2005 קווים התחילו לפעול באזור מגוריי {מגדל העמק},
היו איחורים,בלבולים של הנהגים ובעיות שכאלה.
התחבורה העירונית בלבד היא של קווים בנוסף לקווים של אגד, שעוברים מדי פעם ומאספים..כאילו הם יותר בינעירוניים.
אני גרה בשכונה כזאת שרק אבל רק אוטובוס אחד-הכוונה לקו אחד
ובתחילת הקו, הייתי מאחרת לבית הספר, לא ידעתי מה לעשות{אם אני מחכה 20 דקות, ונשאר לי 10 דקות,ברגל אני בחיים לא אגיע לבית הספר בשמונה בבוקר}
כאילו אני ממש תלויה באוטובוס, עם הזמן הם השתפרו, הגיעו/מגיעים די בזמן, הנהגים יותר נחמדים ועוד שינויים ששינו לי {לפחות} את הנסיעה בבוקר..
מה שאני רוצה להגיד:תושבי פתח תקווה וראש העין,תביאו זמן לחברה קווים להשתלב,ותנסו להיות סבלניים,כי זה לא עוזר כעוס..
ואם אתם ממש מאוכזבים, תסעו במוניות ספיישל או תארגנו עם העבודה הסעה קבועה,או תבקשו טרמפ משכן או חבר {לא זרים!} ותנסו להסתדר, למה עם כל הטענו לחברה זה לא ממש לא יעזור..
אני כבר יותר מרוצה מהחברה,טעון שיפור פה ושם..
אבל יש פתרון ללכת ברגל או לחכות 10-15 דקות..{או במקרה שלכם קצת יותר}

תהיו סבלניים!

{אני יודעת שזה קשה, אבל למה להשקיע אנרגיה על זה?
מצטרף
29/04/06 12:48
2צפיות
בהתחלה קווים באמת היו בלתי נסבלים באזור העמק, אבל לאחר מספר חודשים  הם באמת שיפרו את השירות שלהם ועכשיו, בניגוד לעבר, אפשר, ברוב המקרים, לסמוך על זה שהאוטבוס יגיע וגם יהיה בו מקום ישיבה.
כמבן שלא הכל ורוד אבל בהחלט ניכרת מגמת שיפור בשירות שם נותנים באזור
העמק.
º
אני איתך
29/04/06 13:46
2צפיות
הבעיה היא שהנוסעים הזקוקים לתחב"צ
29/04/06 16:05
2צפיות
אינם יכולים לתת מאה ימי חסד לחברת קווים או לכל חברה אחרת, הם זקוקים לאוטובוסים מידי יום ביומו ואי אפשר לסמוך על אלת המזל שמא האוטובוס יגיע בזמן. הפעלת תחב"צ זה לא ענין של מזל ופיס.
סליחה, גם בבאר שבע
29/04/06 16:10
2צפיות
היה אותו סיפור....
הגיעה חברת מטרודן, ים של נוסעים, בלי מספיק אוטובוסים ובלי מספיק נהגים ועם נהגים שלא עבדו על קו עירוני בחיים שלהם....

שבועיים-שלושה והם התחילו להתאפס על עצמם....זה צפוי והגיוני שתידרש תקופת היערכות והסתגלות למצב בפועל.

בבאר שבע קיבלו כמה שבועות חסד והיום פחות או יותר המצב טוב, לא יותר מטוב.
הבנו מה לא
30/04/06 00:09
2צפיות
מה כן?

להקפיא את הכול ולא לעשות שינויים? לעשות הכול בהדרגה (קו-קו), ושיימשך לנצח? לפעמים יש תקופות מעבר, ואין מה לעשות חוץ מלחכות בסבלנות שהמצב יתייצב. זה עדיין לא אומר שצריך להשלים עם כל עיוות (דווקא בתקופת מעבר יש נכונות גדולה יותר מצד המפעיל החדש להקשיב לנוסעים!). חוסר סבלנות (ישראלי טיפוסי) בטח לא יעזור.
סוף סוף טיפת שפיות
29/04/06 16:06
2צפיות
קבלי ח"ח
את צודקת אבל....
29/04/06 16:20
2צפיות
קווים וכל חברה אחרת צריכה להכנס לאזור הפעילות שלה כאשר היא מסוגלת להפעיל את הקווים באותו אזור.
מסוגלת הכוונה: צי רכבים,עמידה בלוחות זמנים (כאשר את זה הם צריכים לעשות לפני שהם נכנסים בפועל ולהעריך את משך הנסיעה ולפי זה לקבוע את הלו"ז), נהגים שמכירים את המסלול והתעריפים וכמובן שהם צריכים מספיק נהגים כדי לעמוד בלו"ז.
אם חברה לא מסוגלת לעשות את זה אז שלא תתחיל בהפעלה בכלל.
אם כעבור תקופת דחייה מסויימת שאותה חברה מקבלת, היא עדיין לא מצליחה לדאוג לתשתית מתאימה אז שתוותר על המכרז ובמקומה תיבחר מפעילה אחרת או שיערך מכרז חדש.
אני יודע שבקונקס למשל עושים לנהגים הכרת קו שזאת נסיעה במסלול הקווים כדי ללמוד אותם.
כך צריך להעשות בכל חברה
ההבדל בין קווים לבין כל חברה אחרת
29/04/06 16:31
2צפיות
הוא פשוט, "קווים" לא ידעה למה היא נכנסת, זה לא שהיא קיבלה אשכול קווים עם מסלולים ולוח זמנים שכבר עובדים עליו שנים ופשוט החליפה את האוטובוסים והנהגים.
היא פשוט קיבלה זכיון לפעול באזור מסויים עם תוכנית שעל הנייר אולי נראית טוב אבל היישום שלה בפועל הוא לא מוצלח.
אני חושב שכל חברה אחרת הייתה "נופלת" בזה אולי "אגד" "ודן" היו יכולים להביא עוד אוטובוסים לצרכי תיגבור דבר "שקווים" לא יכולה לעשות אבל עדיין היה בלגן.

וכן, גם לנהגי "קווים" עשו הכרה למסלולי הקווים אבל אף אחד לא יכל לצפות את זה שהתיכנון הראשוני של המפה לא בסדר.
שאלה לעפולאים ותושבי הסביבה
29/04/06 17:33
2צפיות
1. האם גם אצלכם קווים שנוסעים מקצה אחד של העיר לקצה השני שלו הם קווים סיבוביים (והעיר שלכם קטנה יותר מן הסתם מפתח תקווה)? 2. האם גם אצלכם הבטיחו שיפור במסלולי הנסיעה, הארכת קווים קיימים והגדלת תדירויות וכבר אחרי כמה ימים שינו את התוכניות המקוריות, כשאחרי שלושה שבועות המצב חזר פחות או יותר לקדמותו רק עם פחות עמידה בזמנים? אם התשובה לשאלות האלה חיובית אולי יש תקווה. אם המצב יותר דומה למה שקרה בבקעת אונו, אנחנו נהיה בצרות כפולות ומכופלות ביחס לתושבים של בקעת אונו.
תשובה מתושב הסביבה
30/04/06 01:05
2צפיות
אני לא מכיר את מסלולי הקווים העירוניים בעפולה אז אני מעדיף לא להתייחס אבל במגדל העמק למשל, טרם עידן קווים, היו 2 קווים עירוניים סיבוביים. הגיעה חברת קווים הפכה את הקווים האלה מקווים סיבוביים לקויים עם תחנת מוצא ותחנת יעד, מהר מאוד  הקווים האלה חזרו חזרה למתכונתם המקורית ולאותו הלו"ז שהיה להם בתקופת אגד.

וכן, גם לנו הבטיחו שיפור במסלולי הנסיעה - דבר שאכן בוצע בכמה קווים
הארכת קווים קיימים - גם כן בוצע בכמה קווים.
והגדלת תדירויות - התדירויות אמנם גדלו אך על חשבון גודל האוטובוסים.

בשורה התחתונה,שינויי הקווים היו קטנים יחסית ועד כמה שאני יודע פריסת הקווים לא השתנתה בהרבה למעט, אולי, אזור בית שאן ששם בהחלט נוספו כמה קווים. השינוי העיקרי לנוסע היה הורדה משמעותית של מחירי הנסיעה דבר שבאמת הקל  על תושבי האזור שחלק לא קטן מהם הם אנשים קשישים וקשיי יום.

הגדלת התדירות על חשבון הקטנת
30/04/06 02:00
2צפיות
הרכבים היא ברכה, ונחוצה בהרבה קווים בארץ במיוחד קווי מושבים למינהם
סתם אם ניקח את כל הקווים של איזור קריית שמונה - רובם פועלים פעמים ספורות ביום (4-10) עם אוטובוסים גדולים שיש בהם במקרה הממש חריג עשרה אנשים.
אני לא רואה בכך כל צורך
אם הייתה מוכפלת תדירות הנסיעות ומוכנסים רכבים קטנים הרי שזה היה רק לטובת הציבור
עם זאת קו כמו 45 בפתח תקווה ממש לא ראוי שיופעל ע"י מידיבוסים...
בקווים בהם יש תדירות של לפחות כל
30/04/06 02:08
3צפיות
שעתיים (או דומיהם) יש דילמות קשות לגבי תדירות או רכבים. המון דיעות, המון אפשרויות ועדיין אין גישה מוסכמת.
אז תרשה לי לתקן את עצמי
30/04/06 02:41
2צפיות
מה שאמרתי נכון לגבי הנוסע
כמובן לא בהכרח לגבי החברה המפעילה
אם ניקח מדד שמתאים לדיון הזה של "מושבי נוסעים פר שעה"
אז לנוסע עדיף 50 מושבים בשעה ב-5 מיניבוסים מאשר באוטובוס אחד
מן הסתם זה בד"כ פחות כלכלי

ברוב המושבים שאני דיברתי עליהם לא רק שיספיק מיניבוס כל שעתיים, יספיק (מבחינת תפוסה) גם את ה-4 אוטובוסים שיש היום להפעיל כמיניבוסים
המדד הוא של עלות התפעול לרכב
30/04/06 03:05
2צפיות
או לקו אל מול ההכנסות מהנוסעים. ככל שנוריד את התדירות יהיו פחות מושבים ריקים, אולם כדאי להעלות אותה עד לנקודה האחרונה בה ההכנסות יהיו גבוהות מההוצאות על המושבים הריקים שנוסעים להם סתם (עלות תפעול). אם נעלה עוד את התדירות, הרי שנצטרך סובסידיה (שאין לי ספק שמתקבלת עבור קווי המושבים).
כאן אנחנו שוב חוזרים ל
30/04/06 03:26
2צפיות
"חיזוי התנהגות הנוסעים"
בהרבה קווים התדירות הנמוכה היא זו שמייצרת ביקוש נמוך ולא להיפך
דוגמאות די וודאיות הן 50, 52 ו-166
וכעת גם קווים כמו 98 ו-10 בפתח תקווה שהיותם סיבוביים הם למעשה תדירות נמוכה יותר (פחות שעות מוצהרות)
º
30/04/06 04:12
צודק, אבל...
30/04/06 10:00
2צפיות
אני לא חושב שקו עפולה בית שאן הוא קו מושבים, יצא לי לא פעם ולא פעמיים לחכות עוד אוטובוס או עוד 2 אוטובוסים בגלל שכלי הרכב שהביאו לקו היה מיניבוס שכבר בתחנה המרכזית היה מלא בישיבה.

דוגמא נוספת האוטוובס של 6:40 מנצרת עילית לעפולה הופעל תקופה ארוכה ע"י מיניבוס, לפני שהוא היה מגיע לאמצע מסלול האיסוף שלו בנצרת עילית הוא כבר היה מלא בישיבה.

זה חכם להתשמש במיניבוסים אבל צריך לדעת באיזה קווים להפעיל אותם.
אני משוכנע לגמרי
29/04/06 23:55
2צפיות
אבל ממש לגמרי, שהתוכנית שנתיבי איילון הכינה היא לא טובה אלא מצויינת
ודבר אחד בטוח, אין בה אפילו מגרעה אחת בהשוואה למצב שהיה עם "דן"
אני רוצה להגיד לך שלקח לי חודש להבין בעצמי כמה הקווים החדשים האלה היו חיוניים וכמה ההתבססות על הקווים הבין עירוניים של פתח תקווה הייתה שגיאה.
מה גרוע? אנחנו כבר יודעים: צמצום לו"זים רצחני (חלק מהקווים כבר פחות תדירים ממה שהיה בדן), נפלאות הקווים הסיבוביים שהם כבר מכה של ממש, וקיצור המסלולים שהוא במידה ניכרת ביטול מהות הרפורמה של נתיבי איילון (קווים מתוך העיר עד מחלף גהה ולא רק עד תחנה מרכזית או שניידר).

גם שעת ההתחלה במוצ"ש שעליה לא אמרו פה מילה לא בדיוק מוצלחת. רוב האוטובוסים מתחילים בשעה 20:00. מילא אם זה באמת היה בגלל כפייה דתית אבל קו 25 מתחיל ב-18:00, כך שאני לא רואה סיבה שעוד 3-4 קווים עיקריים שלא עוברים בשכונות דתיות יפעלו גם (כמו 99 98 ו-45)

ויום העצמאות? קווים החליטה להפעיל רק את 7, 16, 17, 25 ו-99 ביום העצמאות. אולי לא כולכם שמים לב למחדל - אף לא אחד מהקווים האלה מגיע לקניון הגדול, לידו צפוי האירוע המרכזי של יום העצמאות!!! הולכת להיות קטסטרופה נוראית!
תראה, על הנייר הכל אידיאלי
30/04/06 00:07
2צפיות
במיוחד בתכנון תחבורה, תחום שבו עושים המוווון הנחות יסוד, והרבה מהחישובים הם "בערך" (זאת מנסיוני כסטודנט בתחום). זה נכון שנסיעות עירוניות לא צריכות להתבסס על קווים בינעירוניים, וזה נכון שהכי טוב להפעיל קווים מזינים לרכבת ולבינעירוניים. הכל טוב ויפה, רק מה? בתחבורה אחת הבעיות הכי גדולות זה חיזוי התנהגות הנוסעים. ישנם מחקרים לא מעטים בנושא, ובכ"ז, אף פעם לא ניתן לחזות במדויק את התנהגות הנוסע. בכלל, תחום התחבורה, כתחום התלוי מאוד בהתנהגות אנושית, לוקה בקושי בדיוק ומשתמש הרבה במודלים שמגיעים ממחקרים ומטרתם לאפיין מצבים שונים (ישנם מודלים שונים וכל אחד בעל גישה שונה לאותה מטרה). כך שמתכנני הרשת בפ"ת אולי עשו עבודה טובה, אבל באותה מידה, צוות אחר היה יכול לעשות רשת אחרת שנראית פחות טובה על הנייר, אבל מצליחה הרבה יותר.
לא תוכל להתווכח איתי
30/04/06 00:33
2צפיות
שהרשת החדשה במקורה בוודאות טובה יותר מהישנה
אתה צודק שהתבססות על קווים בין עירוניים היא לא טובה בתור תיאוריה ובמקרים מסויימים כן צריכה בכל זאת להתבצע, אבל בכל מקרה עד הקניון הגדול הקווים העירוניים צריכים להגיע. עד גהה אולי עוד אפשר להתווכח, למרות שלטעמי גם.
דווקא בפתח תקווה אני יכול להגיד לך שיש מעט מכשולים יחסית
הרשת החדשה מתבססת בסך הכל על הישנה ולרוב הקווים הישנים יש מקבילים חדשים פחות או יותר. אם את זה לא יצליחו להפעיל כמו שצריך, זה יהיה כישלון של כל הרפורמה בגוש-דן.
הבעיות בפתח תקווה הן אך ורק ההמצאות של קווים. לא הרשת המקורית אותה היו צריכים להפעיל. הציבור תאמין לי, היה מסתדר תוך כמה שבועות. אני אישית אומר לך שאני כנוסע לא מוכן להסתמך על קו שיוצא ממסוף החרש לעמוד ולהמתין לו בתחנה שהיא בכלל כבר בכיוון ההפוך ומי יודע מתי הוא יגיע לשם אם בכלל הוא יצא בזמן.
הרשת החדשה בפתח תקווה היא כזו שאם הבנת לאיזה מספר הפך הקו שלך יהיה לך גם קל יחסית להבין לאן קווים חדשים אחרים נוסעים.
מוצ"ש וער"ש,
30/04/06 00:28
2צפיות
ב"ה
אני לא רואה שום סיבה למה פשוט לא להתאים את הקווים למצאיות
ששב תיואת ב 6:15, אין סיבה שפעיולת קווים לא תתחיל ב 6:45, ואפילו לפני (מבחינת ההלכה- תלוי במקום המגורים של הנהג)
מוצר מצב אבסורדי, שגם קווים נוסעים בשבת, וגם קווים לא נוסעים מתי שבכלל מותר.
(אם יש שילוט *אלקטרוני* זה לא אמורה להיות בעיה להודיע על השינויים)
שילוט אלקטרוני?
30/04/06 00:37
4צפיות
אני שמעתי על משהו חדש...
אינטרנט...
בכלל לא בעייה להודיע על השינויים
אנחנו עוד לא יודעים מתי יתחילו לפעול הקווים בחורף כי קווים פועלת רק מתחילת אפריל ואני משער שהשעות כן יוקדמו ביחד עם צאת השבת לקראת אוקטובר
אבל הקטע הוא שגם היום קווים מפעילים למיטב ידיעתי רק קו אחד (25) כבר מ-18:00. הרבה לפני צאת השבת.
אגב לפני איזה שבועיים נסע איתי בסביבות 18:30 בשבת אדם חובש כיפה בקו 51. הסתכלתי טוב טוב, אבל זה היה אמיתי...
חובש כיפה, לא דתי.
30/04/06 00:58
4צפיות
ב"ה
אלא אם היו סיבות (פיקוח נפש, למשל)
השבת יוצאת עם ראיית שלושה כוכבים. (הזמן בלוח השנה מאוחר במעט, ואנחנו לא רואים את הכוכבים בגלל תאורה).

זה היה
30/04/06 01:01
3צפיות
כשהיה עוד לגמרי אור בחוץ
כאילו... זכותו של כל אדם לחבוש כיפה ולאכול חזיר או לעשות מה שבא לו... אבל זה נראה מוזר...
אינטרנט...
30/04/06 01:00
2צפיות
ב"ה
לא לכל התושבים יש.

לרוב רובם של התושבים
30/04/06 01:01
2צפיות
נוח הרבה יותר להגיע לאינטרנט מאשר לשילוט אלקטרוני כזה או אחר
ובשביל אלה שלא - יש את המוקד הטלפוני
אפשר גם לפרסם בתחנות עצמן.
30/04/06 01:26
2צפיות
ב"ה
אחל'ה רעיון.
אם יישמו אותו זה יהיה טוב לכולם, אני מקווה.
זה לא תמיד פשוט
30/04/06 01:57
2צפיות
בתקופה כזו משנים את השעות בצאת השבת כמעט מידי שבוע
זה מטרד עבור מפעילות התח"צ לעבור תחנה-תחנה ולתלות הודעות
תראו מה עשו קווים בבקעת אונו
29/04/06 20:26
3צפיות
1.הורידו תדירויות של קווים
א.של קו 55 מ20 דקות בערב לחצי שעה
ב.של קווי החברה בימי שישי מ12 דקות ל20 דקות

2.התחזוקה לקוייה לרבות
א.חלונות שבורים
ב.דלתות שבורות
ג.עמודים שיוצאים מהמקום
ד.מושבים שבורים
ה.כיסאות עם שתן  
ו.אוטובוסים עם טנופת בחוץ
ז.אוטובוסים מרעישים כמו טנקים ומזהמים כמו רדינג
3.רק כמה מילים טובות לקווים
א.תיגבור קו 94
ב.על הוספת קווים 5ת 136 137 138 139
ג.תיגבור קו 168





רוצה שאני אספר לך משהו
29/04/06 23:00
3צפיות
רק השבוע ראיתי במו עיני תלמידים מבי"ס בקו 68 שוברים כיסאות משחיתים כל
דבר שנמצא באוטובוס גם זו אשמת קווים?????
לגבי 168 זה היה אחת הבושות הגדולות לגבי קו שעובד מפוצל והחליט שלא לפעול בין 9 ל12 טוב שקווים בטלה את המנהג המגונה
עכשיו תבין למה הכסאות שבורים וחלונות מנופצים
אולי עוד מעט
29/04/06 23:56
3צפיות
גם קו 68 יהפוך לסיבובי
אולי גם 412
חכו...
אה
29/04/06 23:57
3צפיות
ואגד ביקשה להודיע שלאור ההצלחה המסחררת בפתח תקווה החל משבוע הבא גם קווים 394 ו-842 יהפכו לסיבוביים.
º
וגם 841!!!
30/04/06 02:22
2צפיות
באחריותה של חברת האוטובוסים
30/04/06 10:50
3צפיות
לדאוג או שלא ישחיתו את האוטובוסים, או לשקם אותם בקצב הראוי כך שרוב הנוסעים לא יזכו לראות את הנזקים היותר קשים כמו דלתות וחלונות שבורים.
אושרי
30/04/06 06:51
3צפיות
אתה לא צריך להאשים את חברת קווים שאוטובוסים שלהם מושחתים, זאת לא הבעיה שלהם בכלל, למה בדן לא קורה שיש אוטובוסים מושחתים (קישושים על החלון כיסאות שבורים) לפני איזה חצי שנה קו 7 (דן) של תל אביב היה מושחת זה היה ממש מזעזע לראות אוטובוס חדש עם קישקושים על החלון, גם עליו עולים הרבה תלמידים בשעות הלחץ.
חדש וטרי-יבוא שוויצרי לישראל |גבי
29/04/06 11:47
8צפיות
חדש וטרי-יבוא שוויצרי לישראל |גבי
חברת "מקס" יבואני ומשווקי "סקאניה" בישראל החליטה לייבא אוטובוסים מוגמרים משוויץ. האוטובוסים בגרסה הבינעירונית הראשונים יכנסו לעבודה בחברת "מרגלית" בחודשים הקרובים. מרכב האוטובוס הוא מאלומיניום.
אני מצרף את המפרט שהורדתי מאתר היצרן בחו"ל. אני מניח שהמפרט הישראלי די דומה, אך כמובן עם בלמי "תוף".
º
נסיון נוסף
29/04/06 11:50
6צפיות
º
29/04/06 12:48
1צפיות
Scania N94UB
29/04/06 12:41
8צפיות
Scania N94UB
זהו האוטובוס העירוני של סקאניה, כאשר במפרט מופיע איור של הגירסא המוגמרת הישנה, הידועה כ-OmniCity ומיוצרת במפעל Omni בפולין. קיימת כעת גירסה חדשה עם מנועי יורו 4 בהספקים של 230, 270 ו-310 כו"ס, בעוד שהגירסא הישנה גיעה עם מנועי 230 ו-260 כו"ס בלבד.
שלדה כזו, מהדור הישן, כבר הגיעה לארץ לניסוי, בשתי יחידות עם מרכב ספרדי של Carsa (מקבוצת Castrosua). המכונות נוסו באגד, דן, מטרודן ועפיפי. כעת הן השתקעו האחת בנתיב אקספרס והשניה בקונקס טבריה.
אם איני טועה, קוד הדגם לגירסא המוגמרת הוא CN94UB.
הקובץ שהבאת כולל את השם של חברת ייצור המרכביפ השוויצרית Hess, שכבר עובדת שנים עם סקאניה, ויתכן כי נמצאת בבעלות כלשהי של סקאניה. עם זאת, האוטובוס באיור יפה יותר וכלל לא דומה לאוטובוס של Hess.
הנה תמונה של ה-N94UB שכבר נוסה בדן.
אני ממש לא מבין את השיעור בהיסטוריה
29/04/06 12:48
5צפיות
אני הרי כתבתי שמביאים אוטובוסים מוגמרים משוויץ המיוצרים במפעל HESS. רק לזה התכוונתי. מעבר לזה הרי ידוע שיש מפעלי הרכבה רבים בכל העולם וגם בפולין ובודאי ספרד. אני לא מוצא קשר למה שאני כתבתי.
הקשר הוא שמאוד לא ברור מה מביאים
29/04/06 13:05
3צפיות
לארץ. את הדגם המפורט בקובץ שצירפת (מתוך אתר Hess) כבר ניסו בארץ עם מרכב אחר. בדן אהבו אותו וכמעט הזמינו 20 חתיכות, באגד לא ממש התלהבו. הגיוני שאם יביאו שוב את הדגם לניסוי, הרי שזה יהיה הדגם החדש יותר, אך ע"פ האתר של Hess, הם עדיין לא מרכיבים עליו! קצת חלמאות להביא שוב את אותו דגם, לא?
חוץ מזה, ציינת שמרגלית יפעילו גירסה בינעירונית, ואתה הבאת קובץ המפרט אוטובוס עירוני לחלוטין. למיטב ידיעתי, גירסה בינעירונית כבר יש למרגלית, אולי התכוונת לגירסה פרברית?
המפעל בפולין אינו מפעל הרכבה, כי אם מפעל היצור הראשי של אוטובוסים מוגמרים עירוניים של סקאניה, הוא אינו עוד חברת מרכבים.
º
ומה מנע מהם להזמין?
29/04/06 13:07
2צפיות
ההוצאות שבהסבת המוסכים לטיפול גם
29/04/06 13:10
3צפיות
בסקאניה.
ועוד משהו - במפרט של Hess מופיע
29/04/06 13:11
2צפיות
אוטובוס שהם לא מייצרים...
תיקון ותמונה נוספת
29/04/06 13:00
7צפיות
תיקון ותמונה נוספת
הדור החדש של הסקאניות העירוניות יקבל את הקוד N 230 UB (או 270 או 310), כלומר המפרט מהאתר של Hess הוא של הדגם הישן.
פירוט על דגמי סקאניה כאן.
האם ידוע לך איזה דגם מתכוונים לייבא לארץ - את הדגם הישן (שכבר נוסה) או את הדגם החדש יותר?

התמונה המצורפת היא של ה-OmniCity החדש של סקאניה, מתוך הודעה לעיתונות.
תמונה של אוטובוס Hess מבוקרשט
29/04/06 13:08
8צפיות
תמונה של אוטובוס Hess מבוקרשט
גם שם קיבלו אחד כזה לניסוי, ולטעמי הוא מכוער ביותר.

כל הזכויות לתמונה שמורות ל-Stefan מאתר תח"צ בבוקרשט.
נראה לי שכולנו נצטרך לחכות --->
29/04/06 14:09
4צפיות
עד שיגיעו. ובאם אדע בזמן, אצלם אותם בנמל אשדוד.
º
מחכה לתמונות שלך
29/04/06 14:13
2צפיות
חדשות מחברת evobus
29/04/06 11:15
3צפיות
שלום! חדשות מחברת evobus (האיחוד בין מרצדס ו סטרה ) באתר המצורף באנגלית
כתובות אינטרנט מצורפות:
יש באתר מס דברים מענינים
29/04/06 14:44
2צפיות
שלום! יש באתר מספר דברים מענינים כמו:
1) כ33 אוטובוסים המונעים בשיטת  תא דלק מסתובבים בעולם (כ 3 באוסטרליה )סדר גודל הספק לאוטובוס כ200 kw  ומהירות שיכול לפתח כ80 קמ"ש (המדובר כמובן בדגמים עירוניים בלבד )
2) יש באתר אתר משנה המפרסם אוטובוסים למכירה וה"עתיק" ביותר המפורסם הוא  סטרה  מאיזור אולם בגרמניה שקיבל את הרישוי שלו ב- מרץ 1981 ,מכונה בת 25 שנה מוצעת למכירה במצב נסיעה .
3) מוצר חדש ,סיטארו capacity שימו לב זה שם הדגם (לא הצלחתי להוריד תמונה ) אבל השם הוא תרתי משמע ,דגם עירוני באורך 19.3 מטר מפרקי כמובן כאשר לפרק האחורי 2 צירים כשהאחרון (כמו בניאופלן הדו קומתי של אגד )משמש להיגוי ,באוטובוס יש משענות לעומדים באיזור המקום המיועד לכסא גלגלים תכולת האוטובוס 193 נוסעים מול נהג יחיד העיצוב נראה גם מענין
היה שרשור גדול על ה-CapaCity לפני
29/04/06 14:45
2צפיות
כשבועיים, כולל תמונות.
º
תודה ,לא ראיתי את הפרסום
29/04/06 14:57
2צפיות
ה CapaCity הוא פשוט יפה
29/04/06 15:31
8צפיות
ה CapaCity הוא פשוט יפה
תמונה למסך המחשב שלכם.
בית קברות נוסע...
29/04/06 22:25
4צפיות
ב"ה
דרושים לו צבעים אחרים.
º
=2=
29/04/06 15:33
8צפיות
=2=
=3=
29/04/06 15:34
4צפיות
=3=
בקרוב פה? ,אני בספק
º
=4=
29/04/06 15:35
6צפיות
=4=
º
=5=
29/04/06 15:35
5צפיות
=5=
סוף סוף מרצדס מוציאים משהו יפה!
29/04/06 16:38
4צפיות
הגיע הזמן, עברו כבר יותר מ-30 שנה מאז ה-O305, לא?

בכל אופן, את העיצוב הפנימי של ה-CapaCity לא אהבתי. נראה פשטני מדי...
אכן ,
29/04/06 16:45
2צפיות
באמת הגיע הזמן מאז ה O305 היפיפה, בכל אופן הCapaCity נראה הרבה יותר סקסי ומעניין מהקופסיטארוG ,במיוחד בצביעה הזאת.
º
על קו 274 הוא ייראה נהדר...
29/04/06 18:59
2צפיות
º
אין ספק, האוטו מרהיב!
29/04/06 19:15
2צפיות
30/04/06 10:57
1צפיות
שיוציאו מהקו הזה כבר את המרצדסים המסריחים והמג'ויפים שנוסעים בו כיום, אמן! טחנו למכונות האלו את הנשמה. כנ"ל לגבי קו 164.
ליבי יוצא אל הקורבנות התמימים שנאלצים לנסוע בקו הזה מרחובות לאוניברסיטה יום-יום. באמת שמגיע לנוסעים האלו יותר.
למען האמת
30/04/06 11:03
2צפיות
אני עד היום לא מבין למה הנוסעים בקווים כמו 164 ו- 274 מרחובות צריכים לשבת בנסיעות שאורכות פעמים רבות למעלה משעה וחצי על כסאות מינימליסטיים כמעט לא מרופדים ועם משענות נמוכות שלא תומכות את הראש. האם לא ניתן להתקין באוטובוסים העירוניים כיסאות קצת יותר נוחים? ואם לא, למה מתעקשים להוציא לקווים כאלו מכונות עירוניות?
ומה אתה אומר על המתוקה הזו?
29/04/06 17:33
6צפיות
ומה אתה אומר על המתוקה הזו?
בתכלת.
כל התמונות מתוך האתר http://www.stadtbus.de
29/04/06 17:37
1צפיות
שמע, יש לו את זה!
º
די דומה לשלנו, לא?
29/04/06 20:34
3צפיות
דגם חדש, עבר מתיחת פנים ועוד
29/04/06 20:37
3צפיות
שינויים במכללים וצויד במנועים חדשים.
º
יש סיכוי שנראה אותו אצלנו?
30/04/06 00:51
2צפיות
אני מאמין שבסופו של דבר יביאו יחידה
30/04/06 01:20
2צפיות
אחת, או אולי כמה בודדות.
º
נקווה!
30/04/06 01:30
2צפיות
º
עוד מהגברת בתכלת
29/04/06 17:35
9צפיות
עוד מהגברת בתכלת
º
והפעם בלבן עם פרצוף אדום!
29/04/06 17:36
4צפיות
והפעם בלבן עם פרצוף אדום!
º
אחרונה של היפיופה A23-NG 313
29/04/06 17:37
5צפיות
אחרונה של היפיופה A23-NG 313
29/04/06 18:00
2צפיות
--------------------------------
נראה נהדר לאחר מתיחת הפנים
29/04/06 22:40
2צפיות
שהוא עבר.

השאלה מתי בארץ אם בכלל???
דביר, אם אני לא טועה, בעבר כתבו
29/04/06 22:47
2צפיות
פה שהמאנים החדשים "ליאון סיטי" מוצעים, בדומה לסיטארו, כאוטובוסים מוגמרים בלבד. כידוע, כיום ב"אגד" וב"דן" נכנסים אוטובוסים מורכבים של "הארגז" או "מרכבים" בלבד. לכן, הסיכויים שייכנס סיטארו או ליאון סיטי הם...

חבל מאוד אורי, ההרכבה בארץ לא
29/04/06 22:54
2צפיות
באותה איכות כמו בחו"ל.
º
29/04/06 22:57
1צפיות
ובכן התשובה היא פשוטה מאוד --->
30/04/06 09:32
2צפיות
אגד ודן הם לקוחות המזמינים אוטובוסים המתאימים להם מבחינת המפרט והתקציב. באם הם או כל לקוח אחר ירצה אוטובוס זה או אחר והיבואן יעמוד בדרישות התקינה שלנו וירצה להביאו והלקוח יהיה מוכן לשלם את המחיר, אין כל מניעה שהאוטובוסים האלה יהיו גם כאן.
פשוט לא??
שוקי, אני לא מבין גדול בעניינים של
30/04/06 10:36
2צפיות
יבוא ובטח שאני לא מבין כמוך.

גם אם אין כל מניעה שאוטובוסים מוגמרים ייכנסו ל"אגד" ול"דן" (וייתכן שישנה מניעה. זכור לי שבעבר השר שטרית אמר שיהיו אוטובוסים מורכבים בלבד. אבל, עברו שנתיים ויכול להיות שאני טועה ומטעה במה שאני כותב כעת), כנראה בחברות האלו מעדיפים אוטובוסים מהדגם הקודם (אוטובוסים רגילים ומפרקיים), שגם הוא בסך הכל דגם מתקדם ומודרני ובין היתר עם תקן יורו גבוה.
שוב, עליי לציין שיש פה אנשים שמבינים יותר טוב בעניינים האלו ממני ומה שכתבתי למעלה יותר היה השערה מעובדה חד משמעית.
יום טוב, אורי.
º
גם לי זכורה הגבלה בסגנון זה
30/04/06 11:06
2צפיות
אגד ודן מקבלות כסף מהממשלה עבור
30/04/06 12:32
2צפיות
קרן הצטיידות שנתית באוטובוסים. התנאי היחיד של הממשלה הוא שיקנו אוטובוסים תוצרת הארץ ולא מוגמרים (לכשעצמו תנאי מצוין, אך מה לעשות שההרכבה המקומית לא תמיד איכותית כמו הגרמנית).

חוץ מזה, יש גם את ענין המחיר. NL תוצרת הארץ זול יותר מאשר NL מוגמר.
זה רעיון חיובי, אבל...
30/04/06 12:38
2צפיות
מכיוון שיש מעט מידי חברות בארץ ומחוייבות לרכוש כמות גדולה מאוד של אוטובוסים מתוצרת הארץ, נוצר מצב של היעדר תחרות ורמת עבודה נמוכה. במידה ולא הייתה מחוייבות לרכוש בארץ, המפעלים הישראליים היו מבינים שעליהם להעלות את רמת הגימור, או לחדול מלהתקיים!!

כמובן שלזה מצטרף העניין של עבודה לעובדים ישראלים שמעלה את השאלה האם העובדים בחברות האלה הם בכלל ישראלים, או שמא אנחנו תומכים בחברות שמעסיקות פועלים זרים בכל מקרה???
למיטב ידיעתי, העובדים ברובם הם
30/04/06 12:43
2צפיות
עולים ממדינות חבר העמים.
º
אתר נחמד מהאיים הקאנריים
29/04/06 14:57
2צפיות
כתובות אינטרנט מצורפות:
º
וזה גרר
29/04/06 02:23
7צפיות
וזה גרר
º
חדש
29/04/06 02:16
5צפיות
חדש
יפה. זה מידיבוס של "תמסה". יש כאלה
29/04/06 08:57
7צפיות
כבר חדשים  בארץ  בחברות תיירות והסעות.
כאן באתר
כתובות אינטרנט מצורפות:
גם אני מצאתי כזה בדיוק.
29/04/06 09:06
13צפיות
גם אני מצאתי כזה בדיוק.
בטיול ביוון.
האזור שלי בפורום