לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לפורום ``תחבורה ציבורית``

שעות הפעילות:
ימים א`-ה` - כל היום
ו` וערבי חג - כל היום
שבת - כל היום

בפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד.

אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה במנות האוכל במטוסי אלעל.

* לא לשכוח לענות על הסקר - מי שמצביע משפיע

מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הדקו חגורות ושתהיה נסיעה טובה,
מודיעין (i) לשרותכם.

תחנת הרכבת החדשה ברלין
28/05/06 15:43
3צפיות
תחנת הרכבת החדשה ברלין
תמונות טריות מבניין תחנת הרכבת החדשה בברלין, תחנה ענקית בעלת מספר מפלסים רב.
º
2
28/05/06 15:44
2צפיות
2
º
3
28/05/06 15:45
1צפיות
3
º
4
28/05/06 15:46
1צפיות
4
º
5
28/05/06 15:47
1צפיות
5
º
7
28/05/06 15:47
1צפיות
º
6
28/05/06 15:49
1צפיות
6
º
7
28/05/06 15:50
3צפיות
7
º
8
28/05/06 15:51
2צפיות
8
º
9
28/05/06 15:52
2צפיות
9
º
10
28/05/06 15:53
1צפיות
10
º
28/05/06 17:25
תודה ובקשה...
28/05/06 18:18
בפעם הבאה שאתה מעלה תמונות, שרש כל הודעה עם תמונה חדשה כתגובה להודעה הראשונה שלך. כך יימנע מהשרשור מלהופיע באלכסון.
º
WOWאיזה יופי!
28/05/06 18:23
בהחלט מרשים!
28/05/06 21:00
הייתה עליה תכנית ב-NG לפני כמה ימים.
פששששש..
28/05/06 20:09
נעשה שם פעם מפגש פורום.
º
אני בעד!
28/05/06 20:59
מה שבטוח
28/05/06 21:57
שלא יהיה חסר לנו שם מקומות לקנות בהם...

מזל שתחנות הרכבת בארץ (עדיין) חסרות מסחר ברובם.
על תחנה כזו בארץ עוד נחכה הרבה זמן
28/05/06 23:17
אם בכלל
חידה לאנדי (או כל מי שבא לו)
28/05/06 14:09
12צפיות
 חידה לאנדי (או כל מי שבא לו)
נראה מוכר, נכון?

קדימה לעבודה. מאיזה רכב סביבת העבודה הזו?
º
האם זה האינטרנש הצבאי ???
28/05/06 14:27
º
האם אני רואה שם מפתח של מרצדס ישן
28/05/06 15:03
º
לא זה לא זה
28/05/06 16:14
9צפיות
לא זה לא זה
º
כי שם זה נראה כך...
28/05/06 16:15
10צפיות
כי שם זה נראה כך...
º
I-SHIFT עם כפתורים
29/05/06 21:17
מכונה מרשימה
28/05/06 16:16
12צפיות
מכונה מרשימה
מערכת השקיה אוטומטית משקה את האדניות
º
29/05/06 07:12
º
מערכת השמע.
28/05/06 16:18
8צפיות
מערכת השמע.
º
שולחן העבודה שלי לא נראה כך ......
28/05/06 17:27
ניחוש
28/05/06 17:46
4צפיות
להערכתי מדובר באוטובוס/מפרקית/מידיבוס/טרוליבוס מסדרת הגבוהים ושלדת XX2, לדוגמא SL 202 או SM 192. מדובר במרכב מקורי גרמני מרובע. כמו כן, יתכן גם שזהו SU 242 או דומיו ואולי אפילו SD 202.
º
זה ניראה כמו הציצולינה של יונייטד
28/05/06 17:51
1צפיות
האם הכוונה במקרה הזה היא לSR?
28/05/06 20:01
בעבר רתם (מיסטר K) כתב שהצ'יצ'ולינות הן מאן 16-290 של "יונטד טוס" (פנימיים 10X). אני לא כל כך זוכר טוב איך נראית סביבת הנהג שלהם, מה שכן בעבר "הדרומי" צילם תמונות של SR זרוק וזכורה לי סביבת הנהג הזו.
זה נראה
28/05/06 20:21
זה נראה כמו סידרת ה100 הSR היו מסידרת 600
º
נו, אז מה זה באמת ????
28/05/06 23:13
הפתרון:
29/05/06 00:49
10צפיות
 הפתרון:
זהו טרוליבוס OAF (אם תסתכלו טוב, תראו שהסמל על ההגה הוא לא MAN אלא OAF, שהיא חברת בת אוסטרית של מאן). הוא אכן קיבל את המרכב של ה-SL סדרה 2, וגם את השולחן שלו - חוץ מההגה, שמשוייך עם מאנים ישנים יותר, משנות ה-80.

שנות היצור של דגם OAF זה הן איפשהו בחצי הראשון של שנות ה-90, קרוב לוודאי 93-95. התמונות הנ"ל הן מרוסיה, וצולמו בעיר ריבינסק, שלשם מספר טרוליבוסים כאלו הגיעו משומשים לפני שנה-שנתיים.
אכן, הייתי קרוב ביותר...
29/05/06 18:10
1צפיות
שמה המלא של החברה הוא Graff & Stift.
º
אני מסיר את הכובע
29/05/06 18:19
º
תודה, אבל קטונתי
29/05/06 18:40
1צפיות
אב הטיפוס של קטרי G12
28/05/06 12:29
1צפיות
מי שאוהב קטרי G12 מוזמן לצפות ולהקשיב לסרטון הנחמד הזה בו מוצגת נסיעה של קטר G12 מספר 7707 של אגודת השימור הנורווגית GM-Gruppen.

מה שמיוחד דווקא בקטר זה הוא שהמדובר באב הטיפוס של סדרת קטרי ה-G12 ולמעשה של כל משפחת קטרי הייצוא של GM-EMD, עליה נמנים גם ה-G8 וה-G16 המוכרים לנו לטובה. למען הסדר הטוב נזכיר רק שהקטרים 'הבלגים' של רכבת ישראל היו בעצם אבות טיפוס לאב הטיפוס הזה.

7707 נבנה בקנדה ב-1954 וצויד בהתחלה במנוע דיזל מסדרה 567B, כמו של הקטרים הבלגים שלנו, אולם לפני שנשלח לסיבוב הדגמות באירופה צויד במנוע מהסדרה החדשה דאז, 567C, כמו זה שנמכר לנו עם קטרי ה-G12 הראשונים של רכבת ישראל. מבחינת הגוף ישנם כמה הבדלים לעומת קטרים 104-107 של רכבת ישראל, שהיו בסך הכל ההזמנה השנייה ל-EMD מדגם זה -מיקום תא הנהג מעט יותר קרוב לקצה הקצר באב הטיפוס, מערכת פנסים והמספרים בחזית 'הפוכה', אב הטיפוס אין בלמים דינמיים אבל יש מעקות לאורך הגוף וכיו"ב.

לאחר מסע ההדגמות שלו נמכר הקטר לרכבת הלאומית השוודית SJ, שם קיבל את הסימול T42, ועבד עבורה עד שנות ה-80, עת נמכר לשימור בנורבגיה, שם הוא מופעל עד היום במצב חיצוני דומה מאוד למקורי (רמז-רמז לרכבת ישראל... מה עם קטר 101?). למי שתהה, מה-T42 פותח בשוודיה ה-T41, ואחריו ה-T43 לפני שהחליפו מנוע לסדרה 645E ופיתחו את ה-T44 שמוכר לנו גם הוא ברכבת ישראל כיום.
כתובות אינטרנט מצורפות:
עוד סרטון של קטר G12 בחו"ל
28/05/06 12:36
1צפיות
באדיבות פורום קטרי G12 ביאהו, קבלו נא קישור לסרטון נוסף של קטר G12 עובד בחו"ל, הפעם קטר מספר R61 מדגם G12U של הרכבת הלאומית בטאיוון. מדובר בקטר הרבה פחות ישן מ-7707, שנבנה גם עם מנוע שונה וחוגונים מתקדמים יותר, בין היתר.
כתובות אינטרנט מצורפות:
וואו! אתר נהדר.....יש שם עוד מספר
28/05/06 15:04
סרטונים שמאוד אהבתי!

שאלה בנוגע לאחד מהם....
http://www.youtube.com/watch?v=8Q4nxuUqoOM&search=...

בתחילת הסרט נראה הקטר מאיץ כשהוא מושך אחריו מספר קרונות.
במהלך התאוצה נראה וגם נשמע כאילו החלפת ההילוכים מאוד איטית או בכלל כזו שמופעלת ידנית....האם כך היה הדבר?
º
אתר מדהים
28/05/06 18:20
º
אחחח איזה צליל! פשוט מוזיקה!
28/05/06 21:09
º
28/05/06 22:02
תמסורת בקטרי דיזל
28/05/06 23:04
למעשה, בקטר דיזל-חשמלי כמו קטרי ה-G12 אין 'הילוכים', זאת מפני שהתמסורת אינה מכנית או הידראולית.

מה שיש, וזה כנראה מסביר את השינויים בצליל ששמת לב אליהם, זה מצערת למנוע הדיזל. במקרה של מנועי GM-EMD המצערת כוללת שמונה דרגות, בניגוד למצערת הרציפה שאנחנו מכירים מדוושת ה-'גז' ברכב הפרטי. בעת העברת דרגה לדרגה גבוהה יותר, מוזן יותר דלק למנוע הדיזל והוא מאיץ, כך שהגנרטור אותו הוא מניע מספק יותר חשמל למנועי ההסעה המחוברים לגלגלים.
כתובות אינטרנט מצורפות:
º
תודה רבה, השכלתי!
28/05/06 23:57
º
שוב חן.
29/05/06 01:27
28/05/06 17:38
אם מישהו לא מכיר, ישנו גם הסרטון הזה.
1435 Diesellok på 1990-talet הוא שם
28/05/06 19:28
1צפיות
ה-DVD בו מופיע הסרט על 7077 באיכות מעולה וחדה בניגוד לאתר האינטרנט. המחיר הוא 235 קרונות + דואר אוויר. לא בשמיים....
הסרט כולל קטעים רבים ונוספים כולל T44 ועוד רבים וטובים.....
º
היה עותק אחד ב-eBay ונרכש...
28/05/06 19:30
חן חן חן על ההסבר המלומד
28/05/06 21:02
טוב ומענין לדעת שיש כאן  כמה חברים בפורום שהידע  המופגן  בנושאים רכבתיים עולה לפעמים על זה של המקצועים העוסקים בכך ביום יום.
אשמח לראות  כתבות ועידכונים  גם ב"חדשות הרכבת".

המידע הנ"ל נכתב בלוח 01-001 כבר ב
28/05/06 22:12
1צפיות
שנת 1996. אם היית מעלעל בלוח המתאים, היית יודע את הכתוב כבר ביולי 96.... כפי שיודעים אחרים.
אשבי: לא תוכל לחדש לי דבר - חבל לך על הזמן. חן ואני מחליפים מידע מאז מחצית שנות ה-90....
בכל מקרה חבל על העקיצה שלך ותמסור ד"ש למוריס, למריו ולכל חבריי הרבים ברמת"א ב"ש............יש לי לפחות 10 משם......כולל את.....ששששש
כן, כן....גם לצביקה אורן ממת"ר.....
28/05/06 22:13
או בשבילך מ-"עמית"...........יאללה.....קוראים לי להגה, אז הייה שלום.
מחפשת קישור לחב' רכבות טורקית
28/05/06 11:53
שלום לתחבורנים! (יש גם תחבורניות?)
אני עדיין בענייני הרכבת העותומנית. האם מישהו מכיר לינק לחברת הרכבות הטורקית? משהו שמקביל לרכבת ישראל אולי? תודה מראש!
אתר חובבי רכבת תורכיים
28/05/06 12:10
מכיוון שהאתר הרשמי מכיל בעיקר תורכית, הרשי לי להמליץ לך על האתר 'Trains of Turkey' שמתורגם כולו גם לאנגלית, מכיל ים של מידע על ההסטוריה וההווה של הרכבות בתורכיה (וקצת גם על האימפריה העות'מאנית לשעבר) וכמובן שכולל גם קישור לאתר הרשמי של חברת הרכבת הלאומית בתורכיה, TCDD.

כתובות אינטרנט מצורפות:
º
תודה חן
28/05/06 14:03
נכנסתי במקרה לגלרית התמונות --->
28/05/06 11:20
1צפיות
של "סופרבוס" וראיתי שהמקום משמש לריפוי נפשי למישהו ששותל שם תמונות מוזרות המנסות לבזות ןלהשמיץ את החברה הנ"ל.
אני מקווה מאוד שאכן זה עוזר לו בשיפור מצבו ובאם הוא צריך עוד שיפור, אשמח מאוד להמליץ לו על הפסיכאטר שלי.
התמונות הנ"ל הוסרו
28/05/06 13:55
1צפיות
אני מבקש להסב את תשומת לב אחד המנהלים באם נתקלים בתמונות שאינן הולמות.
עדיף במסר אישי
28/05/06 14:02
לא לתת רעיונות...
º
מלוא הסל - תודה.
28/05/06 14:21
שרשור שאלות הכוונה - 28/5/06
28/05/06 02:50
נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.

הכוונות נפוצות ניתן למצוא באגף השאלות הנפוצות של הפורום -
מומלץ לבדוק טרם כתיבת השאלה בפורום.

שאלות שלא ישורשרו כהלכה להודעה זו יימחקו מהפורום.

אין צורך להשתמש באייקון , זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום.

אין לשאול שאלות / לענות תשובות בשרשור הקודם!
28/5/2006
28/05/06 10:49
טוב אני אשאל שאלה...
28/05/06 10:56
אני רואה שממש כולם כבר יודעים להגיע לכל מקום שהם צריכים (שזה נפלא, תחבורה ציבורית בהירה ונוחה)
אז אני אשאל שאלה
האם יש דרך להגיע מאיזור פארק הירקון לאיזור צומת עלית בסביבות 22:30 (היום) בעזרת דן בלבד?
אני יודע שיש אגד ויש רכבת אבל האם אפשר עם דן?
כמו כן רצוי קו שאפשר בערך לסמוך עליו (שהוא בתדירות סבירה או שההמתנה קרובה לתחנת המוצא)

המטרה הסופית היא להגיע לפתח תקווה כך שאם יש הצעות נוספות אז בכיף...
קו 21
28/05/06 11:35
קח קו 21 או 247 לכיוון רח ארלזרוב בת"א ומשם קו 66
שאלה שלי
28/05/06 17:22
אני מתכנן לנסוע עם חברים ב17.6 להופעה של פיפטי סנט באצטדיון רמת גן פתיחת השערים בשעה 4...הבעיה שזה יוצא יום שבת ואני לא יודע בדיוק איזה תחבורה פעילה..
איזה סוג של תחבורה את ממליצים לי להשתמש מהקריות(ליד חיפה) עד לאצטדיון רמת גן ביום שבת ההוא...
מבאר שבע לשגרירות ארה"ב בתל אביב
29/05/06 01:16
תגידו... מה הדרך הכי מהירה להגיע מבאר שבע לשגרירות ביום שלישי בשעה 7:45 בבוקר?
אני מניחה שרכבת לתחנה המרכזית, אבל שם מה? איזה קו? איפה לעלות? איפה לרדת? כמה זמן לוקח לו לנסוע?

תודה :]
אני לא לגמרי בטוח שזו
29/05/06 01:19
הדרך הטובה ביותר, אבל אפשר לקחת מהתחנה המרכזית של ת"א את קו 4, ולסוע איתו עד התחנה ליד בניין מגדלות. משם זה בדיוק שתי דקות עד השגרירות.
עבודה בשבת(תוספת לשל raminec)
28/05/06 01:00
4צפיות
עבודה בשבת(תוספת לשל raminec)
קרונות החצץ ומנוף עם קטעי מסילה.
º
(ללא ZOOM)
28/05/06 01:03
3צפיות
(ללא ZOOM)
המסילה ישנה פורקה...,
28/05/06 01:07
2צפיות
המסילה ישנה פורקה...,
קטר גורר קרונות חצץ על הקטע החדש.
º
אלון.
28/05/06 01:10
º
,מייקל
28/05/06 01:12
איזה יופי
28/05/06 01:36
תודה רבה על התמונות. אתה היית שם כמה שעות טובות לפני שאנחנו הגענו.
לא אתה הקדמת אותי...?
28/05/06 07:47
בסה"כ עברתי שם במקרה בדרכי עם משפחה וחברות-משפחה מעט צפונה,אבל לא הבנתי,מתי צולמו תמונותיך,ביום שישי או בשבת?כי שלי צולמו בשבת מעט אחרי 12:00.
אני צילמתי בסביבות 16:30
29/05/06 00:03
ביום שבת. כלומר אתה הקדמת אותי.
º
נו טוב...
29/05/06 06:55
מממ...
28/05/06 06:29
איפה זה?

ליד צומת-להבים...!
28/05/06 07:50
מהגשר של כביש 31.
º
28/05/06 06:46
º
28/05/06 07:51
תודה לשניכם
28/05/06 09:15
גם אני, אגב, ראיתי את העבודות הללו, בלילה שבין חמישי לשישי מעט אחרי חוצות, כאשר עבדו ממש מתחת לגשר. אבל בשעה כזו למי יש כח לצלם (בעיקר כשאין מצלמה באוטו)
תודה גם לך!!!
28/05/06 09:21
תמיד כדאי לקחת מצלמה,אלא אם כן היא "כבדה" מדי...!
סעו לשלום
27/05/06 23:42
6צפיות
סעו לשלום
ניסוי חדש למניעת פיגועי התאבדות באוטובוסים יערך בירושלים.

(מי זוכר את הניסוי הקודם? זה עם המחסומים החד-כיווניים על הדלתות? ובכן - כזכור הוא נכשל כישלון חרוץ!)

עיתון "כל הזמן" מיום ו' האחרון.
אנדרטת "נזכור"
27/05/06 23:47
5צפיות
אנדרטת "נזכור"
עוברת, כזכור, דירה ביום שני הקרוב למתחם בית המשפט העליון.
המטרה: פינוי מקום לתחנת הרכבת הקלה ותחנת "בנייני האומה" של רכבת ישראל.
משהו שלא הבנתי...
28/05/06 01:05
1צפיות
למה בכלל בונים לתחנת הרכבת (הכבדה) בניין משל עצמה? למה לא בונים את התחנה מתחת לתחנה המרכזית ומשתמשים בבניין שלה וזהו?
אולי כי אי-אפשר?
28/05/06 02:17
1צפיות
ואולי תציע את הרעיון הגאוני למהנדסים?
אולי...
28/05/06 02:20
1צפיות
אז תסביר לי למה אי אפשר?
אוי פור קרייסט סייק!
28/05/06 02:30
1צפיות
מאיפה אני יודע? אולי כי יושבים להם טרולים קטנים וחמודים מתחת לבנין ומדוושים בפדלים הקטנות שלהם כדי שיהיה מספיק חשמל בבנין?
º
28/05/06 02:35
חשבתי שאתה יודע...
28/05/06 03:57
1צפיות
טענת ש"אולי" אי אפשר כאילו אתה יודע משהו שאני לא...
אולי באמת יש מגבלות טכניות, ואולי פשוט מישהו לא חושב מספיק...
מה זה משנה?
28/05/06 09:17
2צפיות
העומק האנכי יהיה גדול מהמרחק האופקי בכל מקרה.
נצל"ש לעמית.
28/05/06 10:36
1צפיות
מה עם קשריך בחברת מורייה האתר עדיין מסרב לעלות
º
העניין נדחה...
28/05/06 11:06
גם אם זה אפשרי טכנית
28/05/06 02:28
1צפיות
לא הייתי מתלהב, בלשון המעטה, מביצוע עבודות בסדר גודל הזה באחת מהתחנות המרכזיות העמוסות בארץ.

פרט לכך, השטח המיידי מתחת לת"מ ירושלים אינו פנוי - ישנם מגרשי החנייה לרכב פרטי. גם אין בתחנה שטח פתוח גדול מספיק עבור רחבת כניסה ראויה לתחנת רכבת בסדר גודל של ירושלים העצמאות (מן הסתם פינוי שטחי מסחר לא בא בחשבון  מבחינת הנהלת הת"מ).

אולי יעשו מעבר ישיר בין הת"מ לביתן הכניסה של תחנת הרכבת. אגב, גם כיום הוא קיים, אך סגור חלקית עקב שיקולי ביטחון. היות ותחנת הרכבת תהיה גם אזור "נקי" הבעיה לא תהיה.
זה הדיון הכי מפגר
28/05/06 02:39
1צפיות
שניתן להעלות ב-2 וחצי בלילה!
ראיתם פעם בזמן בניית התחנה את הבור שחפרו שם בשביל היסודות? הגראונד זירו פראייר לידו!

וחוץ מזה - למה להעמיס על בנין לא גדול במיוחד מעמסה שהוא לא יועד לה מלכתחילה אתם מתארים לעצמכם מה ילך בכניסה וחצי המסכנות שיש לבנין הזה???
אגב 2 וחצי
28/05/06 03:00
1צפיות
אפשר לשאול מה אתה עושה ער בשעה הזו? אתה לא עובד מחר?

(שאלה טפשית: בדיוק מה שאני עושה ער בשעה הזו)
º
מה קרה לך עוד מוקדם...
28/05/06 03:07
º
הוא לא יודע עם מי יש לו עסק...
28/05/06 09:19
º
כן אה?
28/05/06 10:39
º
28/05/06 11:21
º
מפחדים שימצאו קברים באדמה
28/05/06 11:37
שדרות הרצל
27/05/06 23:50
3צפיות
שדרות הרצל
מסתבר שהעבודות כבר החלו, כך שהגיע הזמן לביקור חוזר בשבוע הבא.
ניסוי כלים
27/05/06 23:53
2צפיות
ניסוי כלים
ידיעה אחרונה.
הכל מהמקומונים הירושלמיים של סופ"ש.
º
מעניין!
28/05/06 00:26
º
תודה רבה.
28/05/06 01:00
מפלצת רועשת מתקרבת
27/05/06 23:31
4צפיות
מפלצת רועשת מתקרבת
מוזר לי קצת שאיש לא הזכיר את זה לפניי...
במיוחד קציני העיתונות הקבועים שלנו.

המוסף של "עיתון ירושלים" מיום ו' האחרון (26/5/2006).

"מפלצת רועשת מתקרבת" / עדי קיסר

כתבה גדולה על "מארש דונדורמה".

סליחה על האיכות - קשה לסרוק עיתון, אתם יודעים...
º
27/05/06 23:32
1צפיות
27/05/06 23:34
1צפיות
תאלצו לדלג בין ההודעה הזו להודעה הבאה... סורי!
27/05/06 23:35
1צפיות
מברוק גדול ליעקב ולשאר חברי הלהקה!
בשביל הלהקה הענקית הזו
28/05/06 01:42
תרתי משמע, שווה לעשות הקפצה.

jayzed, אנחנו אוהבים אתכם.
הייתי פעמיים בהופעות וראיתי גם בתכנית "לונדון את קירשנבאום".
מחכה להופעות נוספות באזור גוש דן.
תודה, דוד ו ליעקב
28/05/06 06:47
וללהקה.
º
הופיעו בחוף הים בגמר ליגת אלופות|כר
28/05/06 11:41
הא! מעניין. לא יצא לי לקרא את זה
28/05/06 14:01
כך שתודה על הסריקה!

אני עובד עכשיו על עדכונים לאתר, תופיעה בו מוזיקה חדשה בלייב ומלא תמונות חדשות. נראה לי שבעקבות הכתבה הזאת אני אצטרך להוסיף שם גם מועדון מעריצות לגל
שיהיה !
28/05/06 15:32
לא ידעתי שיש אתר, מה הכתובת?
קבל ביטול, ראיתי את החתימה
28/05/06 20:44
שלך.
קו 380 בימי ראשון...
123תגובות
27/05/06 22:46
32צפיות
כידוע לכולם, או לפחות לחיילים שביננו,
קו 380 בימי ראשון הוא בלתי נסבל.

לא יודע מה הפתרונות שניסו אבל בדר"כ אנשים נמעכים שם כמעט למוות,
רק כדי להגיע בזמן שנקבע להם.
הפיתרון היצירתי שהגו חכמי מטרופולין הוא להעלות את האזרחים ברציף אחר
ולתת לחיילים להימעך על האוטובוס עד שהוא מתמלא.

מישהו...

(המשך...)
כידוע לכולם, או לפחות לחיילים שביננו,
קו 380 בימי ראשון הוא בלתי נסבל.

לא יודע מה הפתרונות שניסו אבל בדר"כ אנשים נמעכים שם כמעט למוות,
רק כדי להגיע בזמן שנקבע להם.
הפיתרון היצירתי שהגו חכמי מטרופולין הוא להעלות את האזרחים ברציף אחר
ולתת לחיילים להימעך על האוטובוס עד שהוא מתמלא.

מישהו ניסה פעם לכתוב למשרד התחבורה ולמטרופולין על העניין?
מישהו ניסה לפנות לעיתונות אולי?

אם לא - אולי זה הזמן....
טיול לדרום, מהיום
84תגובות
27/05/06 19:47
7צפיות
אז למרות שהתמונות די התפקששו לי בגלל ששחקתי במצלמה, אני אעלה כמה תמונות חביבות מטיול שהייתי בו לכיוון ב"ש בסימן הקו המשתדרג והולך.
כמיטב המסורת, נפצח באמצע ונמשיך לצדדים  .
אני מקווה שהפוטושופ יצליח להקטין במידה...

(המשך...)
טיול לדרום, מהיום
אז למרות שהתמונות די התפקששו לי בגלל ששחקתי במצלמה, אני אעלה כמה תמונות חביבות מטיול שהייתי בו לכיוון ב"ש בסימן הקו המשתדרג והולך.
כמיטב המסורת, נפצח באמצע ונמשיך לצדדים  .
אני מקווה שהפוטושופ יצליח להקטין במידה כזו או אחרת את הנזקים, את השאר אתם תאלצו לסבול בשקט (או שלא).
וולוו מאז ולתמיד
27/05/06 17:57
4צפיות
1.אני לירושלים אף פעם לא מגיע,כי אותי הוולוו תמיד בעליות מפתיע2.אני אף פעם לא מגיע בזמן,בי הוולוו נתקע כל הזמן3.אני עם מטף תמיד נוסע,כי הוולוו תמיד נשרף ומפתיע4.אני תמיד עם אוזניות בוולוו נוסע, כי המנגינות של התקלות הם גורם מפריע.אז לידיעתכם .הכל צחוקים ואל תקחן אישית מרשה לכם לרדת על הוולוו חופשי.
º
שנון
27/05/06 18:09
1צפיות
º
שולם שולם לעולם, ברוגז ברוגז אף פעם
27/05/06 18:12
1צפיות
º
שאלה איפה גיבעת הוולוו נימצאת?
27/05/06 20:42
1צפיות
º
אהמממ....
27/05/06 22:37
שוב פעם הילדים בפורום מתצופפים...
27/05/06 14:16
1צפיות
עושים ממכם צחוק ידידי ....

כנראה שהם לא למדו מהפעם הראשונה...
כתובות אינטרנט מצורפות:
נכתבה תשובה ממצה ,בונה,ומתאימה
27/05/06 14:27
1צפיות
לרמת הגבוהה של הפורום שלהם.
רוג'ר טיילור המלך!!
שיהיה לילדים לבריאות. אני מבקש
27/05/06 14:48
1צפיות
מכולם להתאפק ולא ללכת לפורום הזה ולהתחיל בהעלבות חסרות טעם. בסופו של דבר אנחנו נתבזה יותר מהם, בהיותנו פורום הרבה יותר בוגר ומקצועי מהפורום הנ"ל.
27/05/06 15:05
בכל זאת כדאי לברר עם מנהל הפורום ההוא למה השרשור המיותר שם לא נמחק ואם לא כדאי קצת להעניש את מי שפתח אותו.
השרשור לא מתייחס לפורום
27/05/06 15:30
1צפיות
אלא לקומונה של אביתר.
º
27/05/06 22:28
ד"ר עמית, שאלה לי אליך
27/05/06 19:22
2צפיות
נניח שהם כן התכוונו לפורום שלנו וכתבו שם שטויות דבילית, ילדותיות,
מרגיזות ולא נכונות.
so big fucking what ???

מדוע בכלל להתיחס אליהם. ראית שלא עניתי שם וגם לא עניתי פה.
התגובה הזאת היא לך על עצם זה שאתה מתרגש/מתרגז/מגיב על השטויות
הדביליות הללו.
חוץ מזה, יש את חופש הדיבור של מדינה חופשית ודמוקרטית. מותר להם לצחוק
ממי שהם רוצים. שיהיו בריאים (והם זקוקים לאיחולי החלמה...).
אדון אל איי די סטודיוס
27/05/06 19:24
1צפיות
אנו באמת לא צריכים שתביא אחת לכמה שבועות את הלינקים לשרשורים
ילדותיים ו/או מפגרים מכל מני פורומים בהם צוחקים על אנשי תח"ץ.

אנא, חסוך זאת מאיתנו ואם אין לך משהו אחר להוסיף בענייני תח"ץ עצמו,
אז התכבד נא בקריאה בלבד (אם חשקה נפשך).
אין צורך וזה לא מביא תועלת לאף אחד במדינה, בעולם או פה בפורום הקישור
הזה שאתה נוהג אחת לכמה זמן להביא.


שבוע טוב !
תגיד, אתה נהנה להתסיס פה את האוירה?
27/05/06 19:36
1צפיות
שימשיכו לתופף ולצחוק,
אנחנו לא נתחיל להגיב פה על כל התבטאות
של אנשים צרי עין...
º
XXXX XXXX
27/05/06 19:37
1צפיות
שאלת מיכלי דלק
27/05/06 13:21
3צפיות
אני יודע שאולי זה לא המקום אבל לאף אחד אין תשובה!
מדוע בחלק ממשאיות וולבו סדרת  FL6-15 יש מיכל דלק אחד ובחלק שני מיכלי דלק.
מדוע צריך 2 מיכלי דלק ומדוע עשו זאת רק בחלק מהמשאיות?

בכדי לצמצמם את מספר הביקורים
27/05/06 15:47
2צפיות
בתחנת דלק.
משאיות של חברות רבות מתדלקות ממיכלי דלק שנמצאים במגרשי החניה של אותן חברות, אך יש לא מעט משאיות שמתדלקות בחוץ (בתחנות דלק רגילות)
לעיתים משאית נכרשת במטרה לעבוד כמעט נונ-סטופ ולכן הלקוח יכול לרכוש את המשאית עם מיכל דלק נוסף בכדי להגדיל את כמות הדלק שיש במשאית ובכך להגדיל את פרק הזמן שבין תדלוק לתדלוק.....הכל פונקציה של כסף ורצון הלקוח
ברחה שלי שורה.....
27/05/06 15:49
3צפיות
המטרה היא שהמשאית תתדלק אך ורק בחניון של החברה, דבר שהוא בלתי אפשרי אם נניח המשאית יוצא מאילת בבוקר, נוסעת לצפון, מחלקת באזור הצפון, חונה שם בלילה, ממשיכה לעבוד בצפון ולאחר מכן חוזרת לאילת.....קשה לי להאמין שמיכל דלק רגיל יספיק והנהג יאלץ לתדלק בתחנה אזרחית וסביר להניח שלשלם יותר על כל ליטר סולר.
תגובתי
27/05/06 16:28
4צפיות
בחברה שבה אני עובד יש כ 40 משאיות שאכן עובדות בכל הארץ 24 שעות (יש נהגי בוקר ונהגי לילה) אצלינו אין תדלוק בעבודה אנחנו מתדלקים בתחנות של חברת דלק מסוימת (לא נעשה פרסומת) מה שכן לכל המשאיות בחברה שלנו יש מיכל דלק אחד (מדובר במשאיות מתוצרת מרצדס ודאף) למעט 4 משאיות וולבו (שעל אחת מה אני נוהג) שבכל ה 4 יש 2 מיכלי דלק.



גיר "ווילסון"
27/05/06 11:15
1צפיות
כידוע נסעו הטייגרים עם גיר "ווילסון"
למיטב זכרוני היו מכונות עם 4 הילוכים + הילוך אחורי ואחרות עם חמישה הילוכים.
בכדי לשלב הילוך האחורי (מצד שמאל למטה) על הנהג היה להרים טבעת שהיתה מורכת על מוט ההילוכים, בכדי למנוע שילוב ההליך האחורי בטעות.

ברשותכם מספר שאלות
1. מתי הורכב גיר "ווילסון" לראשונה והם הוא מקורי בטייגרים או החליף גיר אחר
2. האם היתה סיבה מיוחדת שבהרבה מקרים החלו את הנסיעה מהילוך שני (שילוב ההילוך הראשון חייב הרמת הטבעת כמו לשילוב הילוך אחורי)
3. היו גירסאות שונות של גודל ידית החלפת ההילוכים - כולל קטנות מאוד בדגמים חדשים יחסית - אשמח לתמונות
4. במכונות "סקאנייה" היתה ידית הילוכים קטנה ביותר - האם מדובר בגירסא של גיר "ווילסון" או בגיר שונה

תודה על תשובות
לגבי שאלה 2
27/05/06 11:46
1צפיות
במשאית הוולבו שלי יש 8 הילוכים (הילוכי חצאים)
ולא יודע למה פעם אבל כיום נהוג במשאיות להתחיל נסיעה מהילוך 2.

ההנחיה במשאיות כיום היא להתחיל תמיד
27/05/06 15:01
1צפיות
בהילוך ראשון. היבואנים אף שמים מדבקה המורה על כך.
כיום המנוע מאוד חזק ביחס למשקל המשאית והוא בהחלט יניע אותה בלי בעיות גם בהילוך שני. יחד עם זאת זה יקצר את חיי המצמד ומכאן ההוראה להתחיל בהילוך ראשון.
אני מתכוון למשאיות עד 19 טון. לגבי הכבדות אני לא בטוח, אך אני יכול לבדוק בקלות.
קצת תשובות
27/05/06 11:54
1צפיות
1.גיר ווילסון הגיע על כל רכבי הלילנד רויאל טייגר לארצנו.
2.בטייגירים תמיד מתחילים את הנסיעה מהילוך 2, מכיוון שהילון ראשון הוא הילוך "ספיישל",בעל יחד העברה גבוהה במיוחד", הוא מיועד למקרים מיוחדים כגון עליות תלולות במיוחד, נסיעה איטית מאוד על סלד גבוהה וכו' ,ולכן הוא גם כן דורש את הרמת הטבעת בכדי שיוכל להשתלב.
3.אכן היו שתי גרסאות של ידיות, גדולות וקטנוות יותר, אין יותר מדי הבדל פרט לגודל ולנוחות (לדעתי).
4.בסקאניות אכן ידית ההילודים הייתה ליד גלגל ההגה ,אני לא חושב שזה היה גיר וולסון, אלא גיר אחד בעל תיבה חצי-אוטומאטית.
אגב, נסיעה מהילוך שני.
27/05/06 18:19
1צפיות
זכור לי שגם בוולוו B10M עם גירים של ששה או שבעה הילוכים, הנהג היה מתחיל את הנסיעה מהילוך שני. האם זוהי אותי סיבה, כמו בטייגרים?
תודה מראש, אורי.
עוד קצת על גיר ווילסון
27/05/06 12:36
5צפיות
עוד קצת על גיר ווילסון
בדן היו ידיות של 5 חריצים 4 הילוכים +הילוך אחורי ולניוטרל היה בין ההילוכים [בלי חריץ לאומת הידיות של אגד שהיו אם 6 חריצים 4 הילוכים + הלוך אחורי וחריץ לניוטרל אחר כך הגיעו ידיות קטנות יותר עם 6 חריצים ואגזוז ברקס חשמלי

אם משהו יודע איפה יש ידית כזו הייתי מעונין לדעת כי אני מחפש אחת כזו

מצורפת תמונה של ידית והגיר בחתך אם משהו מעונין בעוד תמונות של הגיר או את עיקרון פעולתו אז יש גם את זה
בקייטנות של ילדי אגד
27/05/06 13:55
1צפיות
כילד אני זוכר את המישחקים בהם שיחקנו בקייטנה של אגד
אגד בנה "רכב " עם הגה אמיתי של טייגר ומצד ימין היה את ידית ההילוכים.
עד לפני שנתיים כשר ניהלתי את קייטנת ילדי אגד (דרום)
לא היו המישחקים הללו .
תמיד בכל הישתלמות למנהלי קייטנות שאלתי היכן הם נימצאים ואץ אחד לא ידע.
ירון מאיר
מהיכן הספר הדרכה הנ"ל?
27/05/06 13:56
העם תוכל לצלם את הכריכה ?
ירון מאיר
על המתקנים האלה כבר שמעתי
27/05/06 14:47
3צפיות
על המתקנים האלה כבר שמעתי
פעם מחבר שסיפר שמכרו אותם בשנות ה90 המוקדמות ולא הצלחתי להבין אם היום יש ברשותו אחד כזה

אני מבין שאתה עובד באגד אולי אתה יכול לבדוק בשבילי אם באגד נשארו חלקים של טייגרים  כי אני זקוק לכמה חלקים קטנים

לגביי הספר הוא נקרא תורת הרכב והוא הגיעה אליי כחלק מתחביב שלי והוא חלק מסדרה של עוד כמה ספרים בינהם יש לי עוד חלק ויש שם על תיבות הגה [גם של לילנד]
חלקים לטייגר יש רק במקום אחד
27/05/06 15:03
3צפיות
בארץ... ושנינו יודעים איפה הוא..
במשחטת הרכב של סמיר בכפר
27/05/06 15:07
2צפיות
פסוטה כמובן....
זה קצת בעייתי בשבילי
27/05/06 15:48
1צפיות
להגיעה לכפר פסטוה

אבל אני יודע שיש יותר ממקום אחד שאפשר להשיג חלקים השאלה אם הדרכים כשרות או לא יש גם חלק מהנטושים שיש להם חלקים כולל אחד שקרוב לבית שלי שיש לו אפילו מנוע ועוד דרך שחשבתי שתעזור לי לפנות לאגד שהיו לו עשרות של טייגרים אבל נתקלתי מיחס מזלזל מצידם

בהזדמנות זו נזכרתי שיש 3 נטושים שראיתי בזמן האחרון ועדיין לא צולמו
תנסה לבדוק בשרשור ההכוונה היומי
27/05/06 23:25
1צפיות
אולי יציעו לך שם דרך קלה להגיע לכפר פסוטה.
הלו הלו אחי אני מצטער,צחקתי עם כפר
28/05/06 17:03
1צפיות
פסוטה ,סתם המצאתי את זה בשביל להסתלבט קצת על רכניץ,אני מתנצל אם מישהו נפגע.
חלקי חילוף יש רק במקום אחד ששייך לאגד.
אני מחפש ידית בגלל
27/05/06 17:01
3צפיות
אני מחפש ידית  בגלל
שהייתי רוצה להחזיק בבעלותי טייגר אבל זה רק בגדר חלום
אבל לשחזר תא נהג של טייגר יותר פשוט אז כבר יש כמה חלקים

מצורף תמונה של החלקים שי ברשותי היום
וואו..
27/05/06 17:23
מאיפה השגת או מאיפה פירקת?

מה שמזכיר לי
27/05/06 17:24
חבל שלא פירקתי הגה דומה של לילנד מספר רישוי ת-1118 שנעלם באופן מסתורי קצת אחרי שצולם כאן.

הגה כבר יש נשאר להשיג
27/05/06 19:11
כיסא נהג ידית הילוכים שעונים דוושות וכפתורים ומנורות
עם יש על אחד מהנטושים זה גם טוב  ידית צריך להיות על טייגר בהודיה ויש עוד ידית בצורן אבל טוענים שם שצריכים אותה  אבל קצת קשה לי להגיעה לשם אז אם משהו יכול לעזור בזה

דרך אגב אם מדברים על נטושים אז יש אחד בפ"ת ועוד 2 צפונה יותר
איזה יופי
27/05/06 17:36
גדול
מזכיר לי :
הייתי חייל בסדיר וקנינו (אני ואחי) טייגר של אגד ועשינו ממנו קראוון.
אחי לא אהב את השולחן נהג ומצאנו פגר שממנו החלפנו את השולחן בדיוק כמו בתמונה שלך.

ירון מאיר
מה עלה בגורל הטיגר?
27/05/06 17:37
2צפיות
º
נימכר
27/05/06 20:02
ובאוסף שלי ישנה הפרסומת הבאה
27/05/06 18:25
5צפיות
ובאוסף שלי ישנה הפרסומת הבאה
(פירסמתי אותה כבר פעם)
המודעה היא מדצמבר 1959
האזור שלי בפורום