לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לפורום ``תחבורה ציבורית``

שעות הפעילות:
ימים א`-ה` - כל היום
ו` וערבי חג - כל היום
שבת - כל היום

בפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד.

אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה במנות האוכל במטוסי אלעל.

* לא לשכוח לענות על הסקר - מי שמצביע משפיע

מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הדקו חגורות ושתהיה נסיעה טובה,
מודיעין (i) לשרותכם.

שרשור שאלות הכוונה - 24/5/06
24/05/06 01:46
נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.

הכוונות נפוצות ניתן למצוא באגף השאלות הנפוצות של הפורום -
מומלץ לבדוק טרם כתיבת השאלה בפורום.

שאלות שלא ישורשרו כהלכה להודעה זו יימחקו מהפורום.

אין צורך להשתמש באייקון , זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום.

אין לשאול שאלות / לענות תשובות בשרשור הקודם!
*****24/5/06*****
24/05/06 10:15
24/5/06
********************
פ"ת----> אונ' בר-אילן
24/05/06 12:48
כיצד?

עם כל השינוי פה אצלנו אני כבר לא מכירה כלום...

תודה!
º
בת.ציבורית כמובן (לא ברכב)
24/05/06 12:49
קל מאוד
24/05/06 12:52
87 או 164. מי שיגיע קודם.
נסיעה טובה.
º
24/05/06 13:44
87 נראה לי יותר איטי.
24/05/06 20:58
C"ה
והוא של קווים - נתון שצריך לקח תבחשבון.
מה זה משנה ?
24/05/06 21:06
ו-164 מגיע עם מפרקית ונוסע לאט.
בחייך, זאת נסיעה לא ארוכה ולדעתי מי שמגיע ראשון כדאי לעלות עליו ולנסוע.
אז מה עם 87 הוא של קווים ? צריך להחרים אותם ? לא !!!
לא להחרים
25/05/06 01:11
פשוט עוד לא יצא לי לשמוע ממישהו / לראות בעצמי
משהו אחד טוב בהם.

חבל שהם החליפו את דן....
מסכים איתך שחבל שהם החליפו את דן
25/05/06 06:46
אבל זה לא קשור לעובדה שאם את צריכה לנסוע איתם - את פשוט צריכה לנסוע איתם...
צריכה עזרה
24/05/06 17:35
מהי הדרך המהירה ביותר להגיע משהם למחנה ג'וליס?
הסתכלתי באינטרנט ויש חלופות רבות, אך אינני בקיאה במיקומן, ועלולה לבחור דרך מסורבלת.

תודה מראש!:)
דרך קצת בעייתית
24/05/06 19:03
בכל מקרה דרך די טובה היא להגיע לצומת בית דגן ולקחת 301 לכיוון דרום
אבל אני לא יודע איך מגיעים משוהם לבית דגן (מדובר בכ-10 דקות נסיעה ברכב)
שתי דרכים
24/05/06 21:27
לא יודע עד כמה הן מהירות
1- לקחת את קו 500 של סופרבוס לתמח"ת ומשם 301 (או 310,311 אם הם מגיעים לג'וליס)
2- להגיע לאיירפורט סיטי ומשם לקחת את קו 249 לרחובות.
לרת בצומת בילו ולתפוס משם את 301
דרך 2
24/05/06 21:58
נשמעת איטית מאוד
אני לא ממליץ
אם אין ברירה אז באמת להגיע לתמח"ת
יש לי עוד פתרון שגם אותו אני לא מכיר מספיק טוב
נדמה לי שיש קו משוהם עד נתב"ג ממש (לרכבת)
אם כן אפשר לנסוע איתו, לנסוע ברכבת לאשקלון ולקחת משם את 301. אבל גם זו דרך לא קצרה במיוחד (אותו רעיון של קו 500, רק עם רכבת)
אין רכבת מנתב"ג לאשקלון
25/05/06 00:24

קו 311 לא מגיע לג'וליס. רק 301 או 310.
יש רכבת דרך תחנת ההגנה,
25/05/06 03:17
אבל אם אתה כבר שם עדיף לסוע ב-301
º
310 יותר מהיר, בשעות שהוא פועל...
25/05/06 09:19
תודה
25/05/06 09:50
לכם.
אכן הוזהרתי שמדובר בדרך מעט בעייתית.
...
25/05/06 16:35
מה בדבר נסיעה לצומת קסטינה/אחים ומשם לג'וליס?
אין לי מושג איפה נמצאת ג'וליס ביחס אליהם...
תודה על המחיקה...
24/05/06 21:58
אני צריכה לדעת איזה קווים לקחת מצומת אשדוד לת"א לשדרות רוטשילד למוזיאון שם...
איזה מוזיאון?
24/05/06 22:07
רוטשילד זה רחוב ארוך
אבל מצומת אשדוד יש קווים של קונקס לתל אביב ומתל אביב קו  5 (מקומה 4 בתחנה המרכזית) מגיע לרוטשילד. צייני איפה בדיוק ברוטשילד
מממ...
24/05/06 22:16
לאיפה שהכריזו על המדינה אני לא זוכרת ת'שם
º
קו5 מוזיאון התנך ברוטשילד
24/05/06 22:19
מה?
24/05/06 22:22
חח לא הבנתי כלום אפשר מההתחלה? אני לא מת"א חח תפרטו...
º
קו 5 מתחנה מרכזית ת"א לשד רוטשילד
24/05/06 22:28
מצומת אשדוד עדיף 369..
25/05/06 13:34
מצומת אשדוד לתל אביב מגיע קו 369. הוא מגיע לתחנה מרכזית בתל אביב, מהתחנה המרכזית צריך לעלות על קו 5. רציף העליה נמצא בקומה 4 של התחנה המרכזית..
אין קו של קונקס מצומת אשדוד
25/05/06 13:35
לתל אביב ברוב שעות היום...
יש בלילה את 314
25/05/06 14:04
ובמשך היום 369 של מטרופולין
על לא דבר! ההודעות תמשכנה להימחק
24/05/06 23:01
כל עוד הן לא תשורשרנה כהלכה.
ירושלים יום שישי
24/05/06 23:38
מרחובות לירושלים קו 434 יוצא רק בשעה 7:00 וזה מאורח לי, יש דרך אחרת?
תודה
כן, יש
24/05/06 23:43
לנסוע לראשל"צ (אוטובוסים מתחילים לעבוד מ-5) ולקחת 433 שיוצא ב-06:00 ממערב העיר
מומלץ להחליף בתחנה אחת אחרי החתנה הישנה של ראשל"צ, שם האוטובוס באותו מקום שיורדים
אם בכ"ז לרדת בתחנה הישנה אז צריך להיכנס לרציפים של האוטובוסים העירוניים ומשם לקחת את 433.
דרך צלחה
תודה
24/05/06 23:47
אבל לא הבנתי את הקטע עם הלרדת בתחנה. תוכל להסביר שוב בבקשה?
בוודאי
25/05/06 15:20
3צפיות
בוודאי
תפסת אותי משועמם אז קבל שרטוט
אם אתה יורד בתחנה המרכזית של ראשון אתה צריך לעבור לרח' ביאליק שזה 2 מעברי חצייה ובערך 2 דקות.
אם אתה יורד תחנה אחרי זה ההחלפה היא באותה תחנה
מה שאתה מעדיף...
האוטובוס מגיע לתחנה הישנה בערך 5-10 דקות אחרי שהוא יוצא מהישנה (06:00 מהחדשה)
º
העיגולים הלבנים זה התחנות
25/05/06 15:21
º
מה זמן נסיעה מפ"ת ת"מ ל ת.אונברסיטה רכבת ת"א?
25/05/06 00:07
º
בין 30 ל- 45 דקות
25/05/06 12:54
ברכבת
25/05/06 15:22
אפשר תאורטית לעשות את זה במשהו כמו 20 דקות אם נוסעים לרכבת
אם זו שאלה להיום אז עדיף בכל זאת להגיע ברכבת אם ניתן
היום ללא צל של ספק וגם ללא ספק של
25/05/06 15:41
צל ברור שרצוי לעשות זאת ברכבת מסגולה לאוניברסיטה.

ביום רגיל, אם יש לך דרך נוחה להגיע לתחנת סגולה (נניח טרמפ של בן
משפחה או חבר או שכן) אזי זה גם משתלם. כי נטו זמן הנסיעה ברכבת
מסגולה לאונ' הוא כ-8 דקות בלבד.

אחרת, אם אין לך רכב בכדי להגיע לשם, זה ממש יוצא לא משתלם מבחינת זמן
כולל.
שאלה ביזארית אך עם זאת חשובה
24/05/06 01:19
2צפיות
יש מוקד כלשהו של אלעל שניתן להתקשר אליו ולברר על בן אדם, כלומר לשאול באיזה טיסה הוא נמצא?

פשוט איבדנו קשר עם בת דודה שלי שמטיילת בארצות הברית, ואנחנו יודעים שהיא צפויה לחזור לארץ בשבועים הקרובים ואנחנו רוצים לדעת מתי, למישהו יש רעיון איך לברר.?

(מקוה שאני בפורום הנכון)

תודה מראש
לא יודע, אבל מציע לך לשאול כאן:
24/05/06 01:52
1צפיות
פורום חובבי תעופה. יש כאן מספר עובדי אל-על. אולי הם ידעו לענות לך.
אל על לא ימסרו לך מידע כזה --->
24/05/06 07:20
משתי סיבות:
1- שמירה על פרטיות הנוסע. (אולי הוא לא רוצה שידעו).
2 - בטחון טיסה. (אולי תרצה לפוצץ את המטוס)
אז מה אנחנו אמורים לעשות?
24/05/06 13:33
כדי לפתור את הבעיה?!?
תנסו להתקשר לאל על
24/05/06 13:49
תסבירו את הבעייה ותבקשו שיעזרו לכם.
אני לא רואה פתרון אחר.

בהצלחה.
תנסו ליצור קשר עם הבת דודה עצמה.
24/05/06 14:25
ארצות הברית היא לא מדינת עולם שלישי עם בעיות בתשתית הטלפונים. ובכל מקרה, לאל על (וכם לכל חברה אחרת)אסור לפי חוק למסור מידע כזה לכל גורם בלי צו.
הריני להודיע בצער ובכעס ובזעם רב
23/05/06 22:54
14צפיות
הריני להודיע בצער ובכעס ובזעם רב
על גניבתו של אוטובוס מס' 84-937-01 מחניון אגד בירושלים בשבוע שעבר. האוטו לא נמצא. ככל הנראה איננו עוד.
ת.נ.צ.ב.ה !
מקור הצילום: ארכיון הפורום, נדמה לי תמונה של איבגי ?
האם גנבי המתכות עברו משלטים
23/05/06 23:09
4צפיות
לאוטובוסים שלמים ? כנראה שהמב בסין הולך מדחי אל דחי
º
לא יודע. אבל גם 0404 נגנבים עכשיו..
23/05/06 23:10
6צפיות
התמונה באדיבות הגאון שליט"א מליטא
23/05/06 23:13
3צפיות
מקרית המלאכים אי שם בדרום הארץ....אפי "שמשון" (אליאנס) הגיבר (הצמיג, הצדיק !).
º
מאיזה חניון, אביה?
23/05/06 23:34
כנראה מתלפיות. אני צריך לדבר עם
23/05/06 23:36
2צפיות
צביקה אבל עכשיו מאוחר מדי. נקווה ליותר מידע מחר ביל מישמיש....
יאללה חביבל'ה: אני הולך לספורט אתגרי....
º
ראיתי אותה ביום ראשון באיילון!!
23/05/06 23:56
1צפיות
עדכון קטן לגבי התמונה
24/05/06 07:36
8צפיות
עדכון קטן לגבי התמונה
התמונה הזאת מסתבר צולמה על ידי באותו הזמן שצלמתי את התמונה הבאה.
רציתם תמונות מחניון ערד
23/05/06 22:34
11צפיות
רציתם תמונות מחניון ערד
הנה כמה תמונות מחניון ערד .
ירון מאיר
º
תמונה 2
23/05/06 22:35
10צפיות
תמונה 2
º
תמונה 3
23/05/06 22:35
8צפיות
תמונה 3
º
תמונה 4
23/05/06 22:36
9צפיות
תמונה 4
º
תמונה 5
23/05/06 22:37
8צפיות
תמונה 5
º
תמונה 6
23/05/06 22:38
8צפיות
תמונה 6
אתה רואה את האוטובוס עם הגריל המקומ
23/05/06 23:00
8צפיות
המקומט מאחורה ? נחש מי מצא אותו ודע שזה האוטו הנדיר ביותר שיש באגד ! מצאתי אותו על הרי הכרמל ליד זכרון ביום 26.03.1996 והודעתי לנוח שדאג לגרור אותו לחדרה - לארז - ולבסוף לערד. יש לך עוד תמונות שלו ?
הוא ג'י.אם.סי מס' כ4813 לשעבר של קואופרטיב משמר המפרץ והיה רק אחד כזה בארץ בתור אוטובוס. מודל 1942. אחד נוסף קיים במוזיאון חיל האויר בחצרים.
ו...אתה ירון מאיר השדכן הידוע ???
23/05/06 23:14
1צפיות
זה עם הרשימות מחשב...?
מה הכוונה??
23/05/06 23:19
1צפיות
למה בדיוק אתה מיתכוון??
יש בירושלים שדכן גדול עם השם שלך
23/05/06 23:22
2צפיות
שעשה דוקטוראט על תורת השידוכים. אבל אני מבין שזה לא אתה. או.קיי.
לפני כשנה ביקרתי בחניון וצילמתי את
24/05/06 00:08
1צפיות
כל הרכבים שם. התמונות הועלו לגלריית מוזיאון אגד.
הביקור נערך יחד עם ג'קי (846), איל רכניץ ואלון 58.
º
יש עוד תמונות
24/05/06 14:29
23/05/06 21:36
לא ד'עת אם זה הכי קשור לפורום אבל אני צריכה ממש עזרה.
אני מחפשת קטע אודיו של דיילת במטוס שמכינה את הנוסעים לטיסה.
אשמח ממש עם תעזרו לי
אני מכיר כזה .
23/05/06 22:04
של איזה חברה ?
לא משנה לי ממש..
23/05/06 22:27
אני צריכה את הקטע של הדיילת לא משנה לי חברות..
תוכל לשים לי פה קישור להורדה או משו?
יש לי את זה . במחשב
23/05/06 22:31
אני יחפש אתר לעלות
המ
23/05/06 22:38
chenwest@hotmail.co.il
333983984

º
בבקשה
23/05/06 22:54
כתובות אינטרנט מצורפות:
º
תודה! עזרת לי מאוד
23/05/06 23:25
רשמים מה-SU313 של מטרופולין
23/05/06 19:38
2צפיות
דבר ראשון, למען כל אספני הנתונים וחובבי ה"נצפית", מספרו בישראל 92-916-15

ולחוות הדעת עצמה - ראשית כל הרכב נוסע חלק למדי, בעיקר אם מתחשבים בעובדה שהכבישים בארץ לא משהו, שהרכב נמוך ושישבתי מעל הגלגל. המקרים היחידים שהרגישו רעידות רציניות בתא הנוסעים היו במקומות שבהם הכביש היה באיכות נמוכה. תאי המטען לא גדולים אמנם, אבל זהו רכב פרברי במהותו, ולא נראה שהיה חסר במקום לתיקים בקו 367, שהוא קו חצי פרברי וחצי בין-עירוני. מיזוג אוויר אחלה, ובכלל לא מפריע שאין לכל נוסע פתח משלו, אלא פתחים כמו שאנחנו מכירים מהמכונות העירוניות. הדלת הקדמית מעט רחבה מהמקובל בבין-עירוניות, וזה די נוח, כמובן כשזה בא עם מדרגות רחבות ונמוכות יחסית.
ועכשיו לבעיות - הצלצול של הפעמון נשמע כמו צופר של משאית. בין הנהג לדלת יש איזשהו ארון/ארגז (שנהגי מטרופולין שמים בו את השלטים עם מספרי הקווים) שהופך את הדלת הרחבה למעט פחות אפקטיבית. עיצוב תא הנוסעים מכוער למדי. כמו כן המנוע השמיע את החריקות המא"ניות הישנות והמוכרות.
לסיכום - עדיף על B10B, נוח ושקט (יחסית), נסיעה חלקה ונעימה. אם התלונות העיקריות הן על זה שהעיצוב מכוער והפעמון מרעיש, דיינו. הרכב בהחלט מתאים לקווים פרבריים דוגמת ראשון-ת"א (לוקח את ה-O405 בהליכה, ויש יותר מקומות ישיבה מה-NL + תאי מטען).
º
הכינוי במטרופלין האמבולנס
23/05/06 20:25
º
שמעתי מנהג שהם כנראה נפטרים מהם
23/05/06 21:59
1צפיות
º
יש רק 1 כזה עד כמה שידוע לי
23/05/06 22:13
יכול להיות שאתה צודק
23/05/06 22:31
1צפיות
למיטב זכרוני יש שניים (נדמה לי שאפילו ראיתי את שניהם ביחד איזו פעם). אולי הביאו שניים ואחד הוחזר/הועבר לחו"ל.
º
הוא מגיע ל100 בכלל?
23/05/06 23:02
לדעתי כן
24/05/06 10:32
לא איחרתי בגללו. הנסיעה מב"ש לצפון רחובות (+ כניסה לקרית-גת) לקחה אפילו קצת פחות זמן מבדרך-כלל, אבל זה גם בגלל שהתנועה זרמה לא רע. בכל אופן, הנהגת גם היתה אחת שבדרך-כלל נוסעת מהר יחסית. גם אם הוא לא הגיע ל-100, הוא לא רחוק מזה (90 בלי בעיה).
הגבלת מהירות או לא הגבלה.
24/05/06 10:47
באופן כללי ההשפעה אם ניסע 80-90 קמ"ש לעומת 110 קמ"ש היא לא כל כך משפיעה מבחינת זמןף כפי שאפשר אולי לחשוב.
למשל, כאשר פועלים "מארסים" בקו 149 של "דן", שמגיעים ל-105 קמ"ש או HOCL-ים עממיים או SU ישנים שמסוגלים להגיע אפילו למהירויות גבוהות יותר וכאשר פועלים בקו אוטובוסים עירוניים, שמגיעים לשמונים קמ"ש (וצווחים במהירות הזו ב"זכות" גיר עם שלושה הילוכים) זמן הנסיעה הוא פחות או יותר אותו דבר.
חוץ מזה, שאם יפעל אוטובוס פרברי כמו אותו SU ולצידו אוטובוס גבוה כמו ואנהול בקו רמלה-תל אביב, רחובות-תל אביב, נתניה-תל אביב, סביר להניח שעם הפרברי משך הנסיעה יהיה קצר יותר בזכות הנוחות שבאוטובוס פרברי עם פחות מדרגות ובלי שיפוע. יש לציין, שהפרבריים של "מטרופולין" הם עם דלת אחורית מאחורי הגלגל האחורי וזה לא תקני. אילו היתה דלת באמצע אז בכלל זה היה יותר טוב.

לגבי הגבלת מהירות - נמוכי הרצפה של "דן" מגיעים לשמונים קמ"ש ואלה של "אגד" למהירות מעט גבוהה יותר. ייתכן, שבפרבריים אין הגבלה. בעבר הסביר לי נהג ב"אגד", הוא עושה עליי רושם שהוא מדבר לעניין, שההגבלה באוטובוסים עירוניים היא בגלל המושבים הנמוכים. יכול להיווצר מצב שאם הנהג מבצע בלימת פתע, אז לא תהיה אותה בטיחות שיש במושבים של אוטובוסים בינעירוניים. אם אותו נהג, אכן, צודק, אז לפרבריים, שלהם ישנם מושבים גבוהים לא אמורה להיות הגבלת מהירות.
לגבי מה שאמר לך נהג אגד
24/05/06 20:06
הוא צודק שבטיחות הכסאות באוטובוסים עירוניים נמוכה מאוטובוסים בינעירוניים אך יש לכך סיבה נטספת מעבר לגובה הכיסא.

באוטובוס בינעירוני הכיסאות יושבים על מדרגה שמהצד שלה יש רלס (שמחובר עם ברגים מלמעלה למטה) והכיסא מחובר לרלס עם ברגים מהצד (כלומר יש ברגים ניצבים אחד לשני שתופסים את הכסא לרצפה ולכן הוא "חזק יותר").

באוטובסים עירוניים הכסאות מחוברים ישירות לרצפת העץ עם ברגים מלמעלה למטה (כלומר כל הברגים באותה זווית) וכאשר האוטובוס מתיישן לעיתים הרצפה נרקבת והכסא כבר לא מחובר כ"כ טוב לרצפה.
º
תודה רבה. נשמע הגיוני.
24/05/06 20:09
אורחים בחיפה
23/05/06 19:10
1צפיות
אתמול והיום צילמתי אוטובוסים של קונקס ו-דן.
1...קונקס
23/05/06 19:11
5צפיות
1...קונקס
נראה בכיוון צפון ליד צומת "מקסים".
2... קונקס
23/05/06 19:13
4צפיות
2... קונקס
אחר. ורואים אותם בשיירה...
וואאוווו 83-220-59 שייכת לטבריה ?
23/05/06 20:36
2צפיות
כי 225 שייכת לאשדוד ואני רואה שחוץ מה - 219 של אשדוד גם ה- 220 עם תצוגה כזאת ..
תודה שמואל על התמונה הזאת
83-220: מזכיר לי עוד אוטובוס שנמצא
23/05/06 22:26
4צפיות
בחיפה והוא 83-220-01 - מרצדס עירוני של "אגד".
3...90-494-01 "דן"
23/05/06 19:15
7צפיות
3...90-494-01 "דן"
פנימי : 2410 . במרכז הכרמל.
º
23/05/06 20:38
º
חיה רעה ותותח בעליות מנסיון
23/05/06 21:06
אז נשאיר אותה בחיפה לייצוג?
23/05/06 21:44
3צפיות
חיפה עיר עם עליות...
2410
24/05/06 11:14
2צפיות
המכונה  הנ"ל עולה יותר טוב מהמכונות החדשות שלנו מנוע 370 כ"ס הוא יוצא דופן.
מזלזלים במכונה כי היא ישנה אבל מי שנוהג בה פעם לא רוצה לעזוב אותה.
עדיין או שרק בעבר?
23/05/06 21:46
1צפיות
לאוטובוס זה החליפו לא מעט חלפים ובתמונה הזו אפשר לראות את הפנסים האחוריים השונים לעומת פנסים מאוזנים בשאר האוטובוסים.
אגב, גם ל 2405/90-489-01 יש פנסים אחוריים כאלה.
2410 תהיה ותמיד תהיה חיה רעה
24/05/06 11:19
3צפיות
2405 נבלה ןתמיד תהיה נבלה{כרגע בפירוק}
תודה. את 2405 ראיתי לאחרונה ולא
24/05/06 19:09
5צפיות
ידעתי שאוטובוס בגיל פלוס-מינוס תשע הולך לפירוק...
84-359-01
23/05/06 20:56
9צפיות
84-359-01
מה שונה בו מבכל אוטובוס מדגם זה ?
º
הגלגל הקידמי?
23/05/06 20:58
1צפיות
º
החלונות .
23/05/06 21:12
23/05/06 21:43
3צפיות
השאלה: למה , והאם זה אוטובוס יחיד במינו בעיצוב חלונות זה?
אמממ
23/05/06 22:09
3צפיות
בעל חלונות שדומים למרכבים שהיו קיימים בשנות ה-80. למה חזרו אחורה? אולי היה מיגון האוטובוס על אוטובוס מדגם כזה אבל ישן יותר. והועבר בשלמותו לאוטובוס הנ"ל, או חלקי חילוף...
הוא לא יחיד כזה....
24/05/06 13:53
3צפיות
יש לנו בדימונה אחד כזה 84-472-01 אם אני לא טועה....אני לא זוכר בדיוק את המספר האמצעי, אם אני לא טועה זה זה.

הוא גם מהדגם של החלונות הנמוכים.
החלונות
23/05/06 21:38
3צפיות
יש עוד אחד כזה בי-ם ממוגן אבנים
האם זה מסוכן?
24/05/06 22:16
7צפיות
האם זה מסוכן?
בתוך האוטובוס 83-676-01 הורידו ספסלים כדי ליצור פינת עמידה. החלון לא הוחלף, ניתן בקלות להוציא ראש מהחלון. בדרך כלל יש במקום זה חלון עם פתח מוקטן. רואים את הידיות שנותרו.
כך נראית פינת העמידה
24/05/06 22:20
6צפיות
כך נראית פינת העמידה
ב- 85-044-01 .
תגובה ל "חדל ניצפתה"-
23/05/06 19:03
5צפיות
fireman   מנהל נכבד!
מצאתי לנכון בעקבות דיון בין חברי הפורום, לציין מקום המצאות אוטובוס במקום כזה או אחר. תמוהה בעיני תגובתך!!
מותר לציין שהנך מנהל הפורום ולא בעליו...
בכבוד ובברכה
יצחקA
תגובה לתגובה על התגובה
23/05/06 20:20
2צפיות
אתה צודק מר יצחקA שערן הוא מנהל הפורום ולא הבעלבית שלו, אבל כמנהל זכותו לקבוע נוהלים. בשביל זה הוא המנהל (יחד עם שני השותפים שלו). וכבר לפני זמן רב החברים התבקשו להפסיק עם "נצפתה". זה באמת מרגיז ומיותר כל ה"נצפתה" האלה. מילא אם היית מספר ש"נצפתה גרוטאה בשדה מוקשים ליד זנזיבר" זה היה מעניין, אבל כל העניין הזה עם האוטובוסים ש"שייכים" לקו XX ונצפו בקו אחר זה באמת מיותר לחלוטין.
החלטת "חדל נצפתה"
23/05/06 20:28
2צפיות
הינה של מרבית חברי הפורום ולא שלי אינדיבידואלית ואני כמנהל הפורום אוכף את התקנה הזו.

לחברי הפורום הגיע עד לראש השרשורים האלה של האוטובוסים שראית או לא ראית....זה לא מעניין אף אחד שראית אוטובוס X ברחוב Y.....אז ראית אותו....נו ו....?
º
ה צודק
23/05/06 20:41
1צפיות
23/05/06 20:45
1צפיות
º
23/05/06 20:53
º
23/05/06 21:02
º
23/05/06 21:10
º
23/05/06 21:13
לעיתים יש ענין
23/05/06 22:11
1צפיות
בעדכונים כאלו, אבל כמובן זה לעיתים רחוקות, כאשר אוטובוס שכבר חשבנו שהפך לפחית כולה (למשל של אגד ולא של דן ...) מסתבר כי חי ונושם ונוסע עדיין, זה אקטואלי, מעבר לזה. אכן השרשור מיותר.
גם ב"דן" כבר העירו אוטובוסים לתחיה.
23/05/06 22:24
3צפיות
כלומר, השביתו אותם ויותר מאוחר החזירו אותם לשירות.
היום למשל אני בעצמי כתבתי הודעה בפורום שרכב המשק של "דן" חזר לנסוע. זהו רכב שעבר נזק והוא אחד הרכבים היפים ביותר שהיו ושישנם בארץ ולכן כתבתי את ההודעה.
גם בפורים בשנה שעברה פעלו בקו 149 אוטובוסים מודל 87 או 88 וזה היה דבר חריג. דיווחתי על זה לפורום ולמחרת צילמתי והעליתי את התמונות לפורום וזכור לי שהיה נחמד עם התמונות האלו.
הלילה נצפתה אונייה עם.....בנמל אשדו
23/05/06 23:03
2צפיות
אשדוד. באוניה יש.......שנצפו. פרטים נוספים בעמדת התצפית של הנמל.
ערן: אתה צודק לחלוטין. תאכוף את התקנה תמיד !
בקשר לרכב המשק של "דן" 9112.
23/05/06 14:36
7צפיות
בקשר לרכב המשק של "דן" 9112.
בשבוע שעבר אנדי כתב על כך שנהגו אנשים ברכב בל"ג בעומר וגרמו לו לנזק וכתוצאה מכך, לא ידוע מה יעלה בגורלו הרכב.
הבשורה הטובה היא שרכב זה חזר לנסוע כרגיל. אתמול ראיתי אותו נוסע (התמונה היא לא מאתמול והיא נועדה להמחשה).
יישמע קצת דבילי
23/05/06 22:23
5צפיות
אבל הוא נראה יותר מושקע מאשר הSL של דן
זה לא דבילי בכלל. הוא בהחלט,
23/05/06 22:25
4צפיות
נראה מרשים ויפה מאוד.
האם ידוע לך לגבי מוצא האוטובוס?
23/05/06 22:29
3צפיות
מרכב ישראלי? או מקורי ?
מרכב מקורי. שים לב שהאוטובוס הזה
23/05/06 22:34
10צפיות
מרכב מקורי. שים לב שהאוטובוס הזה
דומה למרצדס 304 מוגמר. זהו, כנראה, מאן SL200.
9112 היה קודם לכן כרטיסנית מספר 1012 בקו 5.
דווקא הפלטפורמה היא העתק מ-0305
23/05/06 23:04
4צפיות
ולא מ- 0304 או 0307 שכנראה התכוונת אליו.....
כרגיל... שוק שלי. התכוונתי ל305,
24/05/06 07:43
5צפיות
אבל לפעמים החיפזון הוא מהשטן.
שים לב!
23/05/06 23:14
5צפיות
האוטו הוא כמובן מגומר ,אך הוא איננו SL200 ,הוא ככל הנראה SU200/SU220

פרטים בהמשך אני חייב לישון מחר אני צריך להיות בלטרון על הבוקר.
צודק. אני בעצמי לא הייית בטוח בזה
24/05/06 07:48
2צפיות
ולכן כתבתי "כנראה".
הנה הסבר של אסף ונעה.
תודה רבה אורי ...
24/05/06 08:03
4צפיות
לגבי MAN אני הכי לא בקיא נכון לעכשיו אולי בעתיד אצליח ללמוד את כל הדגמים של MAN במיוחד אלו שהיו בדן תחבורה ציבורית, בשבילי יש EL או NL או SL או SG, לא מבדיל בין התת-דגמים שלהם עדיין.
דגמים של מאן.
24/05/06 10:37
5צפיות
האות S היא לאוטובוסים עם שתי מדרגות כניסה ויציאה. אלה הם הSL (אוטובוס עירוני), SU (אוטובוס פרברי) וSG (מפרקיות). אלה הם האוטובוסים  היותר ישנים ב"דן", שהמודלים ההכי חדשים שלהם בארץ הם סביבות 94 של הSL והSG וסביבות 95-96 של הSU שהיו ב"דן" ובחברת התח"צ באר שבע לשעבר.

האות E מבשרת (פה אני לא בטוח לגמרי ועדיף לחכות ל"אישור" מהמומחים) על מדרגה אחת. בEL-ים של "דן" ובאלה שהיו ל"באר שבע" יש מדרגה אחת.

האות N מבשרת על כך שהאוטובוס הוא "נידרפלור". כלומר, בלי מדרגות.

הלאה:
L - מציינת על שימוש עירוני. NL, EL, SL - כל אלה הם אוטובוסים לשימוש עירוני וכאמור כל אחד מהם שונה עם המדרגות שלו.

U - שימוש פרברי. אלה הם הSU הישנים שיש ב"דן" ושהיו לבאר שבע ושנמכרו הלאה והSU שיש ל"מטרופולין", אשר כתב עליהם אופיר היום.

G - כמו במרצדס 405G. זה אומר שזהו אוטובוס מפרקי.
בארץ יש את SG הישנות יותר ואת הNG החדשות יותר.

כעיקרון הספרות אמורות לציין הספק עגול של כוחות סוס.
למשל מפרקית SG292F - אמורים להיות לה 290 כ"ס.
מאן NL313 שיש ב"אגד" - יש לו 310 כ"ס.
עכשיו, בארץ יש את מאן SL200F (הסבר על האות F בהמשך). אלה הם אוטובוסים עם 200 כ"ס. ישנה סבירות שמשלב מסויים הגיעו ל"דן" SL-ים עם מנועים חזקים יותר של 240 כ"ס, אך הסימון נשאר אותו דבר של SL200F בגלל הכמות העצומה ש"דן" רכשו ממאן (עליי לציין שיש לקחת את החלק האחרון שכתבתי בעירבון מוגבל ולחכות למומחים פה כמו אסף ונעה, אנדי, איל, יעקב ועוד כל מיני מבינים בזה).

האות F - מציינת שזוהי שלדה בלבד. למשל, האוטובוס 85-357-01 הוא NL313 והאוטובוס מספר 90-178-01 הוא NL263. אלה הם אוטובוסים מוגמרים ולכן לא מופיעה האות F.
לעומת זאת, 91-078-01 זהו NL263F או 87-120-01 זהו NL313F. זה מפני שאלה אוטובוסים עם שלדה שהרכיבו עליה מרכב מחוץ למפעלי מאן ובמקרה זה במפעלי ההרכבה בארץ.

ההבדלים בספרות האחדות הם בדור השלדה. SL200 או SU240 או SG280 אלה אוטובוסים מדור ישן יותר, SU322F וSG292F וNL262 (ז"ל. זה היה 90-300-01), מתקדמים יותר וNL313 או NG363 הם הכי מתקדמים.

הסברים נוספים:
הסבר של אסף ונעה, שלמעשה רב מה שכתבתי למעלה יותר מסתמך על מה שהוא כתב. כמו כן, יש את שרשור האוטובוסים הגדול עם תמונות של האוטובוסים השונים.
בוטלה ההעלאה המתוכננת במחירי התח"צ
23/05/06 14:06
שתוכננה ל- 1 ביולי. כך הודיע השר מופז
אז מחירי התח"צ יורדים ריאלית
23/05/06 15:39
כי המדד מטפס מעלה...והמחיר אינו מוצמד.
º
מטפס... טוב שלא נסחפנו...
23/05/06 21:49
תמונות מכפר סבא מרכז.
23/05/06 13:34
5צפיות
תמונות מכפר סבא מרכז.
היום היה לי יום פנוי וניצלתי אותו, כדי לבדוק מה הולך באיזור של תחנת כפר סבא מרכז.
קיוויתי לראות התקדמות בעבודות של הנחת המסילות מאז יום שישי האחרון, שבאותו יום העליתי תמונות. אפס, לא היו התקדמויות. עד לפעם הבאה שיהיו התקדמויות, אני אעלה תמונות שצילמתי היום באיזור. השתדלתי לא למחזר תמונות ובין היתר אני אעלה תמונות סביב התחנה, כפי שביקשו ממני מספר חברים בערוצים פרטיים.

תמונה ראשונה:
קודם ממש הרגע הבנתי שהייתי בשוק בכך שלא הפעלתי פלש במצלמה. נקווה שפעם הבאה זה לא יהיה.
חזרה לעניינים - תמונה שצולמה מערבית לכניסה לתחנה. את הנתיב הימני יותר סללו ואילו את הנתיב הקרוב יותר לתחנה טרם סללו.
תמונה לכיוון מגרש החניה העתידי.
23/05/06 13:36
2צפיות
תמונה לכיוון מגרש החניה העתידי.
אין עוד התקדמויות עם העבודות במגרש החניה. במלים אחרות, טרם סללו שם.
זה אחת הבעיות בפתיחת התחנה
23/05/06 17:31
התושבים שם מתנגדים למגרש החנייה.
תודה. זוהי פעם ראשונה שאני שומע על
23/05/06 21:44
העניין הזה.
º
הם מעדיפים שיחנו אצלם בחצר??
23/05/06 21:53
באמת לא ברור לי הקטע של התנגדות
24/05/06 17:24
לחניה עצמה.
ניחא לתחנת הרכבת, אני מבין וגם אני בתור מורעל רכבות לא הייתי מסכים
שיבנו לי תחנה במרחק של פחות מ-150 או 200 מ' מחלון ביתי.

אבל, אם כבר נגזר עלי לגור ליד תחנת רכבת, בודאי ובודאי (וליקוויד01
את sethdoe בשבילכם : בודאי בודאיותיים)
שהייתי מסכים שיהיה לתחנה חניון משלה ושלא יבואו נוסעים שגרים רחוק
ויחנו ברחוב שלי עצמו...

לכן, לא מובן לי הקטע של ההתנגדות וגם לא ברור באיזו זכות מותר להתנגד
לחניון. כלומר, מרגע שהתחנה קבלה אישור של כל ועדות הבניה המקומיות
והמחוזיות (ואולי אף הועדה הארצית, יש דבר כזה ?) לא ידוע לי על האפשרות
להתנגד להקמת מגרש חניה שצמוד לה (שכן ממילא הוא לא על חשבון השטח
של הדיירים, כלומר לא מפקיעים להם מחצר ביתם עד כמה שהבנתי).
º
שמעתי שבסוף החודש פותחים את סוקלוב
23/05/06 13:38
º
בטח לא לנוסעים
24/05/06 10:47
º
אופס... התכוונתי לתחנה כמובן.
24/05/06 10:55
הכיכר העתידי.
23/05/06 13:39
1צפיות
הכיכר העתידי.
תמונה זו היא מכיוון דרום ורואים ברקע את כפר סבא.
אם ממשיכים ישר מגיעים לרחוב סוקולוב שבכפר סבא.
פניה שמאלה - לכיוון דרך סוקולוב ואני חושב (עם הזמן נהיה חכמים יותר ומדע), שזה יהיה חיבור לדרך הטייסים.
פניה פרסה - הגעה לאיזור התחנה (התמונה הראשונה שבשרשור).
º
מחפרון שצילמתי.
23/05/06 13:40
1צפיות
מחפרון שצילמתי.
º
תמונה נוספת.
23/05/06 13:41
2צפיות
תמונה נוספת.
תמונה נוספת מהכיכר.
23/05/06 13:43
1צפיות
תמונה נוספת מהכיכר.
לכיוון דרך הטייסים.
זהו. נקווה שבפעם הבאה יהיו עוד חדשות מהאיזור.
º
אורי
23/05/06 18:02
º
! תמשיך לעדכן
23/05/06 19:38
הסר דאגה GB , אורי הפך לדייר מוגן
23/05/06 23:32
בתחנת סוקולוב
כעת לא פחות חשוב לי זה שיתרגמו
24/05/06 07:59
לי כתיבה מערבית לעברית
º
תודה אורי
23/05/06 20:18
תודה על הדווח.. נקווה שיספיקו
23/05/06 21:30
לפתוח את התחנה בתאריך היעד שנקבע (עד להודעה חדשה)  ל 02.09.06 .
º
24/05/06 09:21
"Trans Triumph"
23/05/06 13:11
1צפיות
ידידיי הידענים
האם יכול מי מכם לתת לי הפניה
לאתרים, מאמרים על החברה האמורה בורנה, בולגריה.
(אנגלית, ספרדית)בולגרית אצלי זה רק גבינה.
בתודה
T.D.R
דווקא לגבי החברה הזאת
23/05/06 14:44
1צפיות
או סתם אתרים על הרכבת הבולגרית?
º
זו חברת האוטובוסים שנקנתה ע"י אגד
23/05/06 15:13
1צפיות
הפכתי ת'אינטרנט.
23/05/06 15:55
1צפיות
אין להם אתר. האזכור היחיד שאני מוצא להם זה באתר בולגרי של לוחות זמנים.
תתפלא כמה חברות אוטובוסים יש בבולגריה!
כמוני כמוך, חשבתי על מידע באתרים
24/05/06 09:53
1צפיות
כלליים על אוטובוסים
רכישות, סוגי רכב, תמונות וכו'
אני צריך פרטיים על נהג של אגד
23/05/06 09:42
3צפיות
איך אפשר לדעת מי נהג בקוו 318 ביום שיני שבוע שעבר של שעה 5:15 אחרי צוהוריים מיבני ברק לרחובות אנחנו רוצים לכתוב לו מכתב תודה רבה
אם זה ככה, מתקשרים ל"אגד" עצמם
23/05/06 09:44
2צפיות
ומבקשים מהם פרטים. סביר להניח שאם זהו מכתב תודה, לא תהיה להם מניעה לשלוח את הפרטים.
אבל למי מיתקשרים
23/05/06 10:28
2צפיות
לאיזה מחלקה של אגד
פניות הציבור
23/05/06 18:26
1צפיות
וחוצמזה נחמד לדעת שיש נוסעים שיודעים גם לפרגן
º
מכתב תודה או "מכתב תודה"?
23/05/06 10:31
1צפיות
אממ...נראה לי בלי המרכאות
23/05/06 19:25
1צפיות
כאמור,ישנם נהגים באגד,אם כי מתמעטים לדעתי
שעדיין אדיבים,והבחור חשב שראוי לציין זאת

ישראל
º
איך הוא נראה???
23/05/06 19:31
1צפיות
שרשור שאלות הכוונה 23/5+הודעה
90תגובות
23/05/06 01:06
1צפיות
נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לסייע ככל יכולתנו

הודעות שלא ישורשרו כהלכה יימחקו מן הפורום ללא אזהרה מוקדמת

נא לא להשתמש באייקון , אין בזה צורך.


(המשך...)
נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לסייע ככל יכולתנו

הודעות שלא ישורשרו כהלכה יימחקו מן הפורום ללא אזהרה מוקדמת

נא לא להשתמש באייקון , אין בזה צורך.


º
הרצליה מספר תמונות משנות ה-90
54תגובות
22/05/06 23:28
4צפיות

(המשך...)
האזור שלי בפורום