בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לפורום ``תחבורה ציבורית``

שעות הפעילות:
ימים א`-ה` - כל היום
ו` וערבי חג - כל היום
שבת - כל היום

בפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד.

אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה במנות האוכל במטוסי אלעל.

* לא לשכוח לענות על הסקר - מי שמצביע משפיע

מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הדקו חגורות ושתהיה נסיעה טובה,
מודיעין (i) לשרותכם.

אתר נתע מפנה לאתר נייס
14/04/14 11:50
298צפיות
מי שהוא ניסה להתחבר לאתר של נתע בימים הקרובים?
אם תנסו, מצפה לכם הפתעה.
Http://nta.co.il
אולי לאור הביצועים "הנהדרים" של נת"ע, החליטו
14/04/14 12:14
195צפיות
להעביר את הקמת מערכת המתע"ן בגוש -דן לאחריות נייס...
º
אני עובד מול NICE רבות, זה דווקא שדרוג
14/04/14 12:21
106צפיות
º
אולי זה חלק מ"השקט התעשייתי" שיו"ר נת"ע מבקש
14/04/14 12:27
67צפיות
ממילא מדובר באתר עלוב ומביש
14/04/14 13:34
154צפיות
"טוב" שיש את אתר נתיבי איילון, כדי שאתר נת"ע לא יהיה בתחתית דירוג אתרי התחבורה/תשתיות.
וזה אחרי שהשקיעו כסף באתר חדש ו"משופר"
14/04/14 13:42
122צפיות
עוד נדבך לבזבוז כספי הציבור המשווע של חברת נת"ע.
על החברה הזו צריך ללמד בתוכניות אקדמיות למדיניות ציבורית - אפשר לפתח קורס מיוחד עבורה: כיצד לא לנהל חברה ממשלתית.
האתר החדש אפילו גרוע יותר מהישן
14/04/14 13:52
126צפיות
בדומה לאתר הרכבת בשעתו, "ניצלו" את המעבר לאתר החדש כדי למחוק חומר רב שהיה באתר ו"לטייח" את העבר.

לגבי נת"ע, לפני כמה שנים פנו למומחה (אמיתי, לא "מומחה" כפי שהוא מוגדר בתקשורת הישראלית הצהובה) להקמת רכבת תחתית שינהל את העניינים, אבל זה מייד נפל כי הוא רצה להביא איתו את הצוות שלו מחו"ל, ונת"ע נכנסה להיסטריה כי איך ייתנו ג'ובים למקורבים?
הפרוייקט לא הולך להסתיים בעשורים הקרובים
14/04/14 14:36
173צפיות
אז למה להשקיע כסף בהחזקת וחידוש הדומיין?
מעניין ברכבת
14/04/14 10:46
331צפיות
אתמול נסעתי ברכבת של 10:38 מב"ש לת"א.
כשהייתי בתחנה, ראיתי ברציף אחר רכבת דו קומתית שמורכבת מקטר, חמישה (נדמה לי) קרונות, עוד קטר, ועוד קרונות.
הייתי בקרון האחרון - הדרומי, וכשהגענו לתחנות ב"ש צפון, להבים, קריית גת, ראיתי שהקרון שלנו בקושי נכנס לרציף, כשבדרך כלל הוא מגיע למקום שנמצאים בו אנשים.
במהלך הנסיעה, שמעתי ברכבת שחלפה על פנינו שני קטרים (נדמה לי).
כשהגענו ללוד, ביקש הפקח להתקדם מספר קרונות על מנת לרדת בבטחה ברציף, אז שיערתי שאכן גם הרכבת שלנו מורכבת משני קטרים.
כמובן שעל אף בקשות הפקח היו כאלו שניסו לרדת מהרכבת בדלתות שאינן ברציף, מה שהתאפשר כי כל הדלתות נפתחו.
לפי מה שהבנתי, כאשר קרונות IC3 חורגים מגבולות הרציף, הדלתות הללו אינן נפתחות. הבנתי נכון? אז בקרונות האלו זה לא היה, וכל הדלתות נפתחו, גם אלו שאינו ברציף.
בכל מקרה, כשהגענו לתחנת השלום, התקדמתי לסוף הקרון האחרון, ואנשים ניסו לרדת מהדלת הזו. כמובן שלא היה רציף, אז כולם היו צריכים לקפוץ מהקרון. היה איש מבוגר שניסה לרדת עם מזוודה, וקצת לפני שהוא קפץ הדלת החלה להיסגר. במזל שמתי לב ופתחתי אותה מחדש, כי הוא כבר התחיל ליפול ואם היא הייתה ממשיכה להיסגר אני מניח שהוא היה נופל אל הרצפה.
כשהגענו לת"א מרכז, הרכבת עצרה כך שהקטר הדרומי היה לפני תחילת ההתפצלות בין המסילה של רציף 1 למסילה של רציף 2, כך שהרכבת לבנימינה שמגיעה שמונה דקות אחרי התעכבה בכמה דקות, עד שהרכבת שלנו זזה.
לא הגעתי לחלק השני של הרכבת (אחרי הקטר השני), אבל בחלק הראשון היה עומס די גדול, ואני מניח שגם בשני...

האם מדובר על יוזמה של הרכבת בשל הצפי לעומס בחג? זו פעם ראשונה שהם עושים את זה? אם כן זו יוזמה מבורכת, וכל הכבוד לרכבת ישראל. אני לא מתאר לעצמי מה היה קורה אילו הייתה זו רכבת אחת או במקרה הטוב 5 מערכי IC3. אני גם מניח שניתן היה לעשות כן בשל העובדה שהיו אלה שעות שפל, והיו קרונות שאינם בשימוש. אני צודק?
הבעיות שציינתי אמנם חשובות, אך אני מניח שניתנות לפתרון ושבפעם הבאה יהיה יותר טוב.
אגב, להפתעתי הרבה לא היו עיכובים מיוחדים ברכבת הזו, ואפילו הקדמנו להגיע בשלוש דקות לקריית גת (בדרך כלל שש), ובסה"כ הגענו כשלוש דקות מאוחר יותר לת"א מרכז, שזה מצוין בהתחשב בעובדה שעצרנו גם בתחנות זמן רב בגלל אנשים שניסו לרדת לא מהרציף...
אגב2, עוד בעניין ירידה מהרכבת ללא רציף, סיפרו לי גם שהרכבת לפני שבוע מב"ש לנהריה שהתעכבה 40 דקות עצרה בחוף הכרמל כך שרק שני הקרונות האחרונים נמצאים על הרציף, וכל שאר האנשים נאלצו לקפוץ מהרכבת אל הקרקע.

עד כאן להיום, חג שמח!
רכבות DD עם שני קטרים בקו ב"ש-ת"א קיימות
14/04/14 11:27
253צפיות
כבר מספר שנים בשעות עומס.
º
והן פועלות באופן קבוע בשעות מסוימות?
14/04/14 11:49
91צפיות
לא יודע אם השעות קבועות, אבל בימי ראשון תמיד
14/04/14 12:13
157צפיות
יש רכבות כאלו.
אגב יצא לי לראות רכבת כזו גם בקו אשקלון-בנימינה.
מעניין, טוב לדעת
14/04/14 12:38
120צפיות
לא יוצא לי לנסוע בשעות האלה.
אני יודע על לפחות אחת קבועה
14/04/14 16:00
161צפיות
הרכבת שעוברת ב7:18 (לא יודע מתי היא יוצאת מנהריה, בטח 6:30) בחוף הכרמל לת"א.

אגב, כאשר חיילים היו נוסעים ברכבת בימי ראשון היא הייתה מפוצצת עד אפס מקום והייתה בהחלט הצדקה לרכבת הכפולה.
º
והיום?
14/04/14 16:14
53צפיות
לא יכול להעיד
15/04/14 14:13
106צפיות
שכן אני נוסע באותן הסעות...
º
לכולם
14/04/14 10:13
52צפיות
חג שמח וכשר
14/04/14 10:33
179צפיות
שריפת החמץ
לכל בית ישראל.
º
לכווולם
14/04/14 10:51
19צפיות
º
שמח לכל אנשי המקום
14/04/14 11:23
17צפיות
º
חג שמיייח
14/04/14 11:49
88צפיות
חג שמיייח
º
חג שמח לכל חברי הפורום ואורחיו
14/04/14 12:04
25צפיות
º
14/04/14 14:36
13צפיות
חג שמח מירושלים
14/04/14 14:44
158צפיות
חג שמח מירושלים
º
, נהנה כולנו מהמצות עם הכבד הקצוץ!
14/04/14 14:57
40צפיות
חג שמח. מצות? לא אני ! יש מאפייה נהדרת
16/04/14 20:09
60צפיות
בשכונת שייח'-ג'ראח לא רחוק ממני, של פיתות אגדה ! פיתות ערביות מדהימות ללא טיפה אחת של שמרים וטעמן גן-עדן...
משום מה השבוע הן טעימות יותר...
בפעם הבאה שאתה אצלי - אנו נוסעים למאפיית התקוה בשייח'-ג'ראח. (מאפיית אל עמל).
º
לא הכנת מלאי של לחם במקפיא ?
17/04/14 22:10
9צפיות
לא. יש מאפיית לחם ופיתות 5 דקות ממני:
18/04/14 17:15
11צפיות
שמכינה לחמניות עם שפיץ משני הצדדים ופיתות רותחות. מרוב שהן חמות, הן נפוחות כמו דג אבו-נפחא בחמש הדקות הראשונות.
º
ללא שמרים? זה כשר לפסח!!
18/04/14 14:23
14צפיות
º
יתכן, לא התעמקתי בזה...
20/04/14 00:43
7צפיות
º
14/04/14 15:16
19צפיות
º
14/04/14 15:49
18צפיות
º
14/04/14 17:31
22צפיות
º
לכל חברי הפורום!
15/04/14 12:58
19צפיות
חג שמח לכולם
15/04/14 14:41
42צפיות
לא לשכוח לחתוך את המצות כמו שצריך!

http://www.youtube.com/watch?v=XLX1LtJqG8U&fea...
אמנם באיחור,אבל יש עוד שישה ימים
16/04/14 00:02
48צפיות
אז חג שמח לכולם,כל בית ישראל ובפרט חברי הפורום!
פריצת מנהרות הרכבת לכרמיאל
14/04/14 01:33
489צפיות
פריצת מנהרת גילון - הודעה לעיתונות
14/04/14 06:26
520צפיות
מצ"ב הודעה לעיתונות מאת "נתיבי ישראל".
בתקשורת הארצית בינתיים - יוק
14/04/14 14:03
295צפיות
משום מה, תמיד הייתה תחושה שלא רוצים לפרסם את הפרוייקט הזה יותר מדי... ואולי טוב שכך, כל עוד העבודה מתבצעת בזמן או אפילו לפני הזמן. העובדות בשטח ידברו בעד עצמן בבוא העת.
"שוב פשלה ברכבת: העריכה לוחות זמנים לפי
14/04/14 14:58
359צפיות
עובדים ישראלים ולא לפי עובדים סינים וגרמה לעיכוב מיותר במועד המתוכנן לפתיחת הקו"...
º
שעה וחמישים דקות? זה המון
15/04/14 07:52
152צפיות
לא ברור למה בכלל הזכירו את הזמן הזה
15/04/14 12:23
300צפיות
הפרוייקט נועד קודם כל לשפר את הקישור לקריות ולחיפה, ובשלב יותר מאוחר - לחבר את הגליל כולו לרשת מסילות הברזל, ובראש וראשונה למטרופולין הצפוני. זמן הנסיעה לת"א לא הכי רלוונטי/פחות חשוב/יתקצר עם הזמן כשכל מסילת החוף תחושמל.

נ.ב. הכל הסתדר לך עם הכניסה למערכת 'תפוז' בסוף?..
20 ד' למוצקין, 40 לחוף הכרמל ו-80 לאונ' ת"א
15/04/14 21:54
231צפיות
נראים לי זמן הגיוני בהחלט לרכבת ישירה נוסח זו שנוסעת היום בין ת"א לנהריה (עם עצירה בלב המפרץ אך ללא עצירה בבת גלים) אפילו במהירות מקסימלית של 140 קמ"ש ועל אחת כמה וכמה ב-160 קמ"ש. חשמול מסילת החוף לא אמור לקצר משמעותית את הרכבות הישירות. לכל היותר הנסיעה מחוף הכרמל לאוניברסיטה תתקצר ל-35 דקות.
צודק, אם כבר, אז החשמול יקצר דווקא את
16/04/14 10:46
154צפיות
זמן הנסיעה לחוף הכרמל עם עצירות ביניים.
לי זה נראה עדיין פסימי
16/04/14 22:19
74צפיות
יחסית למרחקים בין התחנות(בקטע כרמיאל-חוף הכרמל) והמסילה החדשה, אך לא אתפלא אם המספרים האלו יחסית לאגף תפעול אופטימים לגמרי.
התחברתי והמחשב חיבר אותי לפרופיל הקודם
15/04/14 23:54
182צפיות
בלי לבקש החלפת סיסמה...
אז תנצל את זה לשינוי פרטי המייל שלך.
16/04/14 17:29
81צפיות
תכנס להגדרות ותשה את כתובת המייל לכתובת פעילה. כך ברגע שתתנתק ותתחבר שוב, תקבל את הודעת הגישה למייל החדש שלך.
זה בדיוק מה שעשיתי
16/04/14 21:32
65צפיות
עדכנתי את המייל, אח״כ תפוז דרש ממני לעדכן סיסמה אבל כבר יכולתי לקבל מייל והכל עבר בשלום.
º
מעולה :)
16/04/14 21:57
18צפיות
º
מה המיקום המתוכנן של תחנת כרמיאל..?
16/04/14 14:51
84צפיות
º
מערבית לצומת בר-לב
16/04/14 16:59
64צפיות
º
נראה לי זה המיקום של תחנת אחיהוד
16/04/14 17:17
68צפיות
º
אכן טעות שלי, ליד התחנה המרכזית כרמיאל
16/04/14 17:21
82צפיות
16/04/14 17:46
233צפיות
תמונה שהעלה רמי'ש לאחר הסיור בקו.
האם תחנת כרמיאל תהיה תחנת קצה או שתבנה..
16/04/14 21:40
160צפיות
בצורה שתאפשר המשך של הקו?
תחנת כרמיאל תבנה בצורה שתאפשר המשך של הקו
16/04/14 22:01
324צפיות
תחנת כרמיאל - הדמיה
לפי ההדמיה באתר של נתיבי ישראל נראה שהיא לא תבנה כתחנת קצה וכך בקלות יהיה אפשר להמשיך את המסילה
לקריית שמונה. התחנה תהייה עם 2 רציפי צד כמו שאפשר לראות בתמונה .
º
עוד ניסיון להעלות את התמונה
16/04/14 22:07
257צפיות
כרמיאל
º
מה היתרון ב2 רציפי צד במקום רציף אי אחד?
17/04/14 12:32
65צפיות
º
התכנון הכולל הוא לעד 6 רציפים.
17/04/14 21:42
61צפיות
º
הגזמה פראית..
23/04/14 21:15
7צפיות
כשהיינו בסיור עם מנהל הפרויקט
17/04/14 09:41
150צפיות
מטעם מע"צ (נתיבי ישראל) הוסבר לנו שהקו לכרמיאל מתוכנן להיות מוארך בשלב מאוחר יותר לכיוון קרית שמונה.
אי לכך, אין ספק שהתחנה תיבנה כך שניתן יהיה להמשיך את הקו מזרחה.
º
מה זה כביש 702?
17/04/14 12:33
72צפיות
זה כביש מתוכנן לקיצור הדרך בין כביש 70 מכיוון
17/04/14 15:13
132צפיות
דרום לכביש 85 לכיוון מזרח, שיעקוף את צומת אחיהוד.
º
האם כבר יצאו למכרז?
17/04/14 15:32
44צפיות
‬ שרשור הכוונה ומודיעין 14/04
14/04/14 01:14
34צפיות
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
מוניות שירות
14/04/14 13:05
71צפיות
האם יש מוניות שירות מתל-אביב לירושלים [היום] אחרי ליל הסדר
º
תלוי ברצונם הטוב של הנהגים
14/04/14 14:48
30צפיות
מנצרת לת"א ביום רביעי
14/04/14 20:43
76צפיות
שלום,
מה הדרך הכי יעילה להגיע מנצרת לת"א, יציאה בסביבות 19-20 בערב? עברתי על כל האפשרויות ונראה שהכל די זוועה המון זמן המתנה בהחלפה... לגבי מוניות שירות - מישהו יודע מה המחיר וכמה זמן בערך הנסיעה לוקחת? תודה
º
מה הבעיה עם 826, לא מצריך החלפה
15/04/14 09:53
28צפיות
º
לא ברור איך חיפשת אם לא מצאת את 826...
15/04/14 11:05
25צפיות
קושייה לחג
13/04/14 20:45
511צפיות
קושייה לחג
היכן לדעתכם צולמה התמונה המצורפת?
הפותר נכונה יזכה את הפורום בשרשור "דברים טובים" לחג.
הכתובת על האוטובוס היא בשפת אורדו
13/04/14 20:54
197צפיות
המדוברת בחלק מפקיסטאן, אם כי יכול להיות שהתמונה היא באזור הגבול של מדינה זו עם הודו
º
פקיסטאן, הא? שלילי.
13/04/14 21:00
50צפיות
º
באיזו מדינה יש לוחית רישוי ירוקה לבנה?
13/04/14 21:03
56צפיות
אקוואדור?
13/04/14 21:16
113צפיות
אם לא אזי בוונצואלה או קולומביה או בחבלי ארץ מסויימים במקסיקו.
º
אפשר לומר שאתה בדרך.
13/04/14 21:32
48צפיות
º
תמונה נוספת מאותה מדינה
13/04/14 21:31
302צפיות
תמונה נוספת מאותה מדינה
פרו !
13/04/14 21:33
423צפיות
אני נסעתי באוטובוס דומה בלימה
למיטב זכרוני, לפחות באמצע שנות ה-90 לא היו
13/04/14 21:39
119צפיות
בפרו מוניות צהובות.
היו גם היו באקוואדור.  בארגנטינה מוניות תכלת וחלק שחור-צהוב (כלומר מכונית בשני צבעים גם יחד, שחור וצהוב ומחוץ לבואנוס איירס בד"כ צבע אחד, תכלת).
בברזיל כמדומני גם צהובות וגם לבנות (צבע אחד, אני זוכר מכוניות או צהובות או לבנות. למשל בסידני [אוסטרליה] מוניות לבנות כמו בישראל ואילו במלבורן מוניות צהובות).

בצ'ילה לא זוכר את הצבע שלהן וגם לא בבוליביה.
º
עדיין לא.
13/04/14 21:40
40צפיות
º
ברזיל ?
13/04/14 21:50
22צפיות
אוהד: הקרנבל הסתיים, המונדיאל טרם התחיל...
13/04/14 21:54
89צפיות
אז עדיין אין לנו מה לעשות בברזיל.
º
תמונה נוספת
13/04/14 21:47
254צפיות
תמונה נוספת
עפ"י הגשר שממש מעל הים וגורדי השחקים ברקע
13/04/14 21:48
153צפיות
זה נראה כמו העיר ששמה הוא נהר ינואר.
קרי ריו (או בשמה המלא ריו דה ז'ניירו) אשר במדינת ריו דה ז'ניירו ברפובליקה הפדרטיבית של ברזיל.
º
נו'פ
13/04/14 22:01
32צפיות
לגלות?
13/04/14 21:59
230צפיות
לגלות?
או שהתמונה הזאת תוביל לפתרון?
º
כן, אשמח אם תגלה
13/04/14 22:07
46צפיות
פנמה?
13/04/14 22:09
162צפיות
Bridge of the Americas
13/04/14 22:33
212צפיות
ותודה רבה לחבר טוב שמבלה את חופשת הפסח בפנמה ושלח אליי את התמונות.
פנמה סיטי, פנמה
13/04/14 22:12
133צפיות
גורדי השחקים + הגשר = קל לחיפוש.
º
ולא ראיתי את מה ש loco רשם כששלחתי
13/04/14 22:13
42צפיות
בועז סבור שאמריקה הלטינית היא עולם שלישי
14/04/14 00:48
280צפיות
אז בעוד במדינה המודרנית שלנו, נת"ע ממשיכה להאכיל אותנו בלוקשים, בפנמה חנכו את מערכת המטרו הראשונה באמריקה התיכונה. וכך נראה הטקס:
https://www.youtube.com/watch?v=6nUnrlc54lk#t=315
עוד חידוש באמל"ט - רכבל בבוליביה
16/04/14 10:10
88צפיות
לא מדובר בכלי תיירותי אלא באמצעי הסעת המונים.

הרכבל יחבר בין שתי ערים בגובה רב, לה פאס ואל אלטו,  שהמרחק ביניהם קצר בקו אווירי אבל מחייב נסיעה ארוכה ומתישה בקרקע.
כתובות אינטרנט מצורפות:
באמל"ט יש כבר מספר מערכת מסוג זה
16/04/14 10:35
56צפיות
הראשונה, אם אינני טועה, הייתה במדיין שבקולומביה, ומכונה metrocable.
º
בקשות ושאלות (לא הכוונה)
44תגובות
13/04/14 19:01
101צפיות

(המשך...)
º
הודעות ודיווחים
13/04/14 18:49
78צפיות
חניון חדש של "אפיקים" ליד מכון מור
13/04/14 07:53
496צפיות
חניון  "אפיקים"
מיועד  לקווים  שהמוצא שלהם בקניון  איילון  ר"ג  400    422  427

החניון  נמצא בשטח מגודר  בחניון  חדש  מאחורי מכון  מור  (מאחורי "המסעדה היהודית")

הגישה  לאוטובוסים  לחניון  אפשרית  רק  מרח'  כינרת    (מ.מ.מ    ,   מגדלי  בסר 3)

כשמגיעים  מירושלים לחניון  הם  נכנסים  או דרך  רח'  הירקון  (סגור זמנית)  או  דרך ששת  הימים  לרח' כינרת

ביציאה מהחניון  רח' כינרת  עד ששת הימים  ומשם  לתחנת  המוצא  בקניון.



עוד אחד (נשרף) לאוסף...
11/04/14 19:32
382צפיות
http://news.walla.co.il/?w=/4487/2737309

וולוו או מרצדס? לא הצלחתי לזהות למרות שאני מאמין שמדובר בוולוו.
וולוו B12B - הוולוו ה-144 לאוסף הנשרפים:
12/04/14 15:37
293צפיות
וללא ספק הוולוו מחזיק בתואר העולמי לשיא האוטובוסים הנשרפים !
מרצדס הוא האוטובוס הכי פחות נשרף ! 6 מכונות בלבד בעשר השנים האחרונות ! איך אמרנו: אידיוט בן אידיוט מי שהחליט את ההחלטה האומללה שלא כל האוטובוסים במדינת ישראל ובכל החברות גם יחד יהיו רק מתוצר מרצדס.
מרצדס היה מאז ומעולם האוטובוס האיכותי מכולם וכך הוא יישאר ללא עוררין לפחות עד למאה ה-22...
עיוורים ורב קו
12/04/14 15:34
219צפיות
היי,
החל מתאריך 01.04.2014 עיוורים וכבדי ראייה בעלי כרטיס רב קו עם פרופיל נוסע 6 וקוד הסדר נסיעה חופשית (קוד 041) יכולים לבצע ולידציה מלאה ותקינה במכשירים הקטנים ברציפים המטרונית ללא בעיה.

בעיה שהיתה רלוונטית לכל 8 חודשי ההפעלה של המטרונית תוקנה לאחר מאבק ממושך שלי ושל ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל הסניף הארצי והסניך החיפאי.
º
12/04/14 17:25
26צפיות
º
13/04/14 18:51
14צפיות
פרומו לשבתשתיות
11/04/14 13:36
634צפיות
כביש 1
לא באמת פרומו.
אבל רציתי להקדיש לחברי הפורום תמונה של העבודות לשדרוג כביש 1.

צולם ע"י בטיול רגלי של דרך בורמה
º
יופי של תמונה
11/04/14 14:52
77צפיות
החל מהיום (כולל!)-ביטול נסיעה ב669 לבאר שבע
11/04/14 12:02
287צפיות
החל מהיום, כולל היום, תבוטל הנסיעה של 669 לבאר שבע ביום שישי בשעה 13:30, כך שיהיו נסיעות בצהרים ב12:30, 14:00.
הנסיעה הזו הוספה לפני כחודש.
11/04/14 15:00
212צפיות
העבירו תשומות מקו 375 לקו 669 בימי שישי ובמוצ"ש. כנראה שהנסיעה של 13:30 לא הצדיקה את עצמה ולכן כעת היא מבוטלת. לקו אחר, אפילו ביום אחר תתווסף נסיעה.
אוטובוס מתוצרת חברת יוטונג (Yutong),
12/04/14 21:32
245צפיות
יוצא לי לא  מעט לנסוע באוטבוס של חברה זו הריח של הפלסטיק המקדם אותך בעליה לאוטבוס הוא זועתי .
הרעש של המזגן מחריש אוזניים . רעש המנוע בחלק האחורי גבוה במיוחד. ומדובר באטובוס חדש
לזכות האוטובוס המושבים נוחים במיוחד.
האם יש עוד אנשים עם חויות נסיעה שכאלו?
מחר-חסימת רחובות בהרצליה פיתוח-מירוץ סופרפארם
15/04/14 20:52
82צפיות
יערך שינוי מסלול בקווים 13,29,39,90,27 של מטרופולין.
התחנות הבאות יבוטלו:
מלון השרון (מק"ט תחנה:20432).
מדיקל סנטר (מק"ט תחנה:27121).
חוף זבולון (מק"ט תחנה:27169).
רמת ים/הגבורה (מק"ט תחנה:27122).
רמת ים/מדינת היהודים (מק"ט תחנה:27123).
זבולון/מודיעין (מק"ט תחנה:27152).
מדינת היהודים/מתתיהו (מק"ט תחנה:27150).
מדינת היהודים/נעמי שמר (מק"ט תחנה:27149).
יהושע בן נון/אבא אבן (מק"ט תחנה:27110).
קניון ארנה (מק"ט תחנה:26666)
"הרכבת הקלה בי-ם החזירה את החיים למרכז העיר"
15/04/14 22:23
212צפיות
פרנסי ירושלים חוגגים את הישגי הרכבת הקלה: נסיקת מחירי נדל"ן סמוך לתחנות וגידול במוותרים על רכב פרטי ■ ומה עם מחירי השכירות? זינוק של 50% עד 80% במחירים במרכז העיר בין השנים 2007 ל-2012 ■ הבסטיונרים במחנה יהודה: "כולם תיירים"

גלובס
וכל זה בלי נבואות הזעם על 100 הרוגים בשנה
16/04/14 01:12
192צפיות
אבל אל תיתן לעובדות לבלבל את חובבי חנויות התקליטים מעלות האבק שלנו.
אין כמו תקליטי ויניל !!!
16/04/14 11:16
128צפיות
אבל מי ששומע כל היום רק קבצי MP3 מחורבנים, לעולם לא ידע מהי איכות.

פורמטים איכותיים יותר מתקליטי ויניל, זה רק מאסטרים על סלילים או על קלטות DAT, או קבצים במינימום 24 ביט על 96 קילוהרץ. ומומלצים גם הקבצים המקוריים לפני המאסטרינג.

מכיוון ש-CD מוגבל ל-16 ביט על 44.1 קילוהרץ בלבד, אז ה-CD לא יגיע לעולם לאיכות של תקליט הויניל והוא ישמע תמיד פחות טוב ממנו. אבל מי ששומע כל היום מוסיקה רק מקבצי MP3 מחורבנים, לא יוכל להבין את זה. רק במערכות שמע איכותיות אפשר להבחין בין איכויות הפורמטים השונים.
מה הקשר
16/04/14 12:46
106צפיות
בין מחט של פטיפון לתחת של חמור גרם?
אין לי בעיה עם ויניל. אני  כבר מספיק "זקן" בשביל לגדול על תקליטי ויניל מתוצרת גרמנית. רמזתי למשהו ספציפי ומי שהיה צריך להבין -הבין.
למי בדיוק מסייעת עליית מחירי השכירות?
16/04/14 12:14
95צפיות
לציבור הירושלמי שהחנויות / משרדים בהם הוא משתמש צריכים כעת לגלם את העלות העודפת של ההשכרה בתערפים שלהם, או לשכבה דקה של יזמי נדל"ן / משכירי נכסים?

נראה שזה לא מסייע למתמודדים עם יוקר המחיה, אפילו להיפך.
אילו דמי השכירות היו יורדים
16/04/14 17:08
73צפיות
היה הדבר מהווה הוכחה, שמרכז העיר אינו אטרקטיבי, ובעקיפין - הוכחה לכישלונה של הרכבת הקלה.

הם עלו  - אז גם על זה נתלונן?!

הטענה אינה שעליית דמי השכירות כשלעצמה היא אינטרס של הציבור, אלא הם מהווים אבן-בוחן למידת הפעילות והאטרקטיביות של איזור מסוים. עליית דמי השכירות מעידה על עלייה בערך החנויות, שמעידה על עלייה בכמות הקונים ובכמות הכסף שהקונים מוכנים להוציא.

די מקובל לבחון את ההשפעה של פרויקט תחבורתי, בין היתר, באמצעות שינויים במחירי הנדל"ן ובדמי השכירות בסביבתו.

16/04/14 17:35
40צפיות
תמיד צריך למצוא משהו להתלונן עליו.
הטענה של סוחרי מחנה יהודה בכתבה היא
16/04/14 19:46
65צפיות
שבעצם אין שינוי בפדיון, למרות גידול במספר הולכי הרגל באיזור - 'באים תיירים אבל לא קונים שום דבר'. אם היה גידול בפדיון הסוחרים, מסתבר שהנתון הזה היה מוצג בכתבה, לפני הנתון על העליה במחירי השכירות.
הסוחרים לא הציגו שום נתון
17/04/14 09:23
33צפיות
ומובן שתמיד אפשר למצוא מי שיתלונן וגם מי שנפגע באמת. לגבי פדיון לא הוצג בכתבה שום נתון, ואין בסיס להניח שהוא ירד רק על סמך תלונות של כמה סוחרים.

מן העלייה בשכירות אפשר להבין שיש עלייה בביקוש לשטחי מסחר. איך אפשר להסביר עלייה זו, אם לא בעלייה בפדיון?
לגבי עליית הערך לכאורה
16/04/14 19:50
52צפיות
המצב בירושלים הוא כזה שיש ביקוש גדול ביחס להיצע לדירות מגורים, ובאופן עקרוני משתלם להפוך בכל מקום שאפשר מבני מסחר ותעשייה לפרוייקטי מגורים.

לכן יתכן ועליית מחירי השכירות מעידה על עליית שווי הבניין עקב פונטציאל להסבה למגורים, ולא בגלל גידול בפדיון ובכמות הקונים.
הכל יכול להיות
17/04/14 09:29
34צפיות
אבל למה להתפתל כל-כך בניסיון למצוא זווית שחורה בכל דבר?

פוטנציאל השבחה משפיע על מחיר הנכס אבל לא על השכירות שמוכנים בעלי החנויות לשלם. מה אכפת להם מפוטנציאל ההשבחה אם יוסב הבניין בעתיד למגורים?!

שאלת על פדיון - הרי כתבה שמראה שהפדיון עלה, והוא גבוה מזה של קניון מלחה ושל ממילא. זה ההסבר הטבעי והמתבקש לעליית דמי השכירות.
כתובות אינטרנט מצורפות:
ותגובה אופיינית מהכתבה, לחובבי התלונות
17/04/14 09:35
37צפיות
"הפדיון עלה למדינה, לא לנו. הם לוקחים את כל הכסף שאנחנו מרוויחים - כל המסים, השכירויות והמע"מ, הכל עלה והמחיר נשאר אותו דבר. אז אנחנו כן מרגישים שיש יותר עבודה, אבל בשורה התחתונה בכיס נשאר פחות מפעם".
º
בכיינים מקצועיים....
17/04/14 13:34
15צפיות
כתבה כזו חיובית על רכבת בישראל
16/04/14 15:42
121צפיות
הרבה זמן כבר לא ראיתי

גלובס: הרכבת הקלה בירושלים
כתובות אינטרנט מצורפות:
אתה אולי לא ראית, דוק'
16/04/14 15:50
99צפיות
אבל ד"ר התחכמות כבר ראה והעלה קישור בשרשור הדיווחים. הנה: בעוד דקה תהיו שכנים.
יש נתון אמיתי כמה נוסעים וכמה משלמים ?
16/04/14 16:35
78צפיות
רוב הערבים הצעירים לא משלמים לפי דעתי..
אין מצב שהרוב לא משלמים, זה לא משתלם לרכבת
16/04/14 17:58
83צפיות
הם מזמן היו רואים שבתחנות מסוימות הרוב לא מתקפים. ושולחים פקחים בהתאם. הערכה שלי מעל 90% משלמים , בגלל שהתרגלו או בגלל הפקחים. בשעות העומס יכולים קצת יותר להתגנב. או מי שרוצה לנסוע תחנה או 2.
כשהם מציינים את הרכבת המלאה בכל שעות היום
16/04/14 20:11
76צפיות
זה פשוט כי סיטיפס לא מספקים שירות מקסימלי, כך שיהיה פחות עומס
השירות סביר , כמובן רצוי לשפר.
16/04/14 20:27
65צפיות
אי אפשר ליצור קרונות חדשים בקסם ולהעביר קרון כל דקה כידוע.
OMSI 2-Line 5e-Fernbahnhof-Westerwaldstr
17/04/14 15:17
36צפיות
מה המצב חברים?
היום אני בא אליכם בסרטון חדש של OMSI.
ורציתי להגיד לכם שמעכשיו אני אשחק רק עם העכבר ולא המקלדת.
תהנו :)
לייק סאב ותגובה יתקבלו בברכה :)
https://www.youtube.com/watch?v=SBG4FUSKscs
כישלון הנת"צ באיילון.
13/04/14 16:48
530צפיות
בתחילת ספטמבר נפתח בקול תרועה הנתיב השלישי באיילון צפון (בין צומת חולות למחלף חולון), והוא הוכרז כנת"צ בשעות הבוקר. דובר על מהפכה, על כך שסוף סוף נותנים עדיפות לתח"צ על פני הרכב הפרטי וכו' וכו'.
בהתחלה באמת היה מדובר בפלא: אלפי מכוניות עמדו בפקק הידוע- והאוטובוסים עקפו את כולם (כולל את הרכבת שעוצרת כל שתי דקות). הנת"צ קיצץ משהו כמו 10 דקות מנסיעה דרך מרכז ראשל"צ, גם לעומת קו מהיר יחסית כמו 222- ומשהו כמו רבע שעה לעומת קו כמו 274. מי שינבור קצת בארכיון הפורום ימצא הודעות שלי לגבי 277 שבנסיעה הראשונה שלו היה עם מספר חד ספרתי של נוסעים, ותוך שבועות בודדים התמלא בנוסעים.
אבל תוך שבועות בודדים המצב התחיל להשתנות: עברייני תנועה התחילו להשתמש בנתיב כדי לחסוך לעצמם את הפקק. בעיקר טנדרים וואנים מצ'וקמקים שכל נהג בכבישי ישראל יודע להיזהר מהם. לאט לאט התחילו להצטרף אליהם עוד מכוניות. באיזשהו שלב התחיל להיווצר פקק גם בנת"צ- אבל הוא היה קצר בהרבה מהפקק הרגיל, ולכן הנסיעה עדיין הייתה מהירה יחסית. בהיעדר אכיפה משמעותית המצב המשיך להחמיר- עד שבשבועות האחרונים הפקק בנת"צ מתחיל בדיוק עם הפקק הרגיל (כלומר אעפ"י שמדובר בנת"צ הוא מתפד דה-פקטו כנתיב נסיעה שלישי). המצב כ"כ חמור שנסיעה דרך מרכז ראשל"צ, שבעבר הייתה איטית בכ-10 דקות מנסיעה דרך הנת"צ- לוקחת היום את אותו הזמן בדיוק, ולעיתים אפילו פחות זמן, אעפ"י שהיא כוללת בסביבות 10 עצירות נוספות בתוך העיר. כמובן שבמקביל האוטובוסים התחילו להתרוקן, והיום 277 איבד את רוב הנוסעים שלו לטובת 222 ו-274 הישנים, ואוטובוסים שהיו נוסעים בעבר עם נוסעים בעמידה נוסעים היום חצי ריקים.
אני כותב מתוך הניסיון שלי עם 277, אבל מן הסתם המצב של הקווים האחרים דומה.

בקיצור- עוד יוזמה חיובית לטובת התח"צ שהלכה לפח.
מאוד מאכזב ומאוד לא מפתיע
13/04/14 17:30
360צפיות
שהנהג הישראלי יהרוס גם את החלקה הקטנה הטובה הזו. עד שלא יתחילו לאכוף את הנתיב הזו בצורה דרקונית (וגם אז בטח כולם יתבכיינו), לא ישתנה כלום. כנ"ל לגבי כל נת"צ אחר.
º
1500 ש"ח קנס ו 5 נקודות והכל יחזור חזרה
13/04/14 20:24
149צפיות
לדעתי זה קרה במיוחד משום שבנת"צ הזה לא עוברים
14/04/14 01:02
298צפיות
כמעט בכלל אוטובוסים.
אני יודע שזה עיצבן הרבה מאוד מהנוהגים בכביש. וזאת התוצאה...
מבלי להצדיק את התופעה, כמובן
14/04/14 01:04
246צפיות
רק לנסות להבין למה מכל הנת"צים שלא אוכפים בהם דווקא פה זה כ"כ נכשל.
º
קשקוש. נוסעים בו כמות לא מבוטלת של אוטובוסים.
14/04/14 02:06
115צפיות
זאת בעיה ידועה של נת"צים בעולם כולו
14/04/14 13:20
204צפיות
הם "נראים" ריקים גם כשהם מעבירים כמות גדולה של נוסעים.  אם יעבור אוטובוס שמכיל 60 נוסעים פעם בשתי דקות, מדובר בכמות שמקבילה למכונית כל שניה (בהנחה מאוד נדיבה שלמכונית ממוצעת יש נהג ונוסע).  עדיין, זה נראה מעט מאוד לנהגים שתקועים בפקק ליד.
שטויות, הבעיה ה*יחידה* היא אכיפה.
14/04/14 08:42
266צפיות
מה אכפת לנהגים העבריינים אם נוסעים או לא נוסעים בנת"צ אוטובוסים? הנה, בנת"צים בתל אביב ובציר ז'בוטינסקי כן נוסעים המון אוטובוסים, והם בכל זאת כושלים. לנהגים העבריינים לא אכפת מתדירות האוטובוסים, לנהגים העבריינים אכפת רק מאכיפה.
מעניין שנת"צ דרך נמיר דווקא ריק מרכבים פרטיים
14/04/14 12:19
185צפיות
לפחות בקטע מדרך בגין ועד ז'בוטינסקי.
מן הסתם נהג שרואה נתיב ריק שלא נוסעים בו
14/04/14 12:41
183צפיות
אוטובוסים, ירגיש שעובדים עליו וירגיש פחות רע לנסוע בו אפילו שאסור.
כמובן שאם אכן נוסעים בו אוטובוסים אז הפתרון הוא אכיפה.
בנת"צים בתל אביב ובז'בוטינסקי הבעיה שונה
14/04/14 13:39
215צפיות
שם נהגים משתמשים בנת"צים כדי לחנות.
את הנת"צ באיילון דרום צריך להשוות לנת"צ בכביש בינעירוני מהיר אחר - הנת"צ בין נתניה להרצליה.
למה הנת"צ בכביש 2 מצליח ואילו הנת"צ באיילון דרום לא?
את הסיבות צריך לחפש בנת"צ עצמו ולא בנהגים.
הנת"צ הזה שנוי במחלוקת עוד מלפני שנפתח.
הנת"צ בכביש החוף עדיין מרגיש טיפה שונה
14/04/14 15:55
168צפיות
הוא מצוי בשוליים ולא מגיע במקום נתיב נסיעה.
בנוסף, גם בו ניתן להבחין בלא מעט נהגים עבריינים.

האמת, כשאני חושב על זה: אז יש יותר עבריינים כשיש פחות אוטובוסים, ופחות עבריינים כאשר יחסית מעט אוטובוסים נוסעים בנתיב.
אבל בכל קנה מידה: נוסעים בו הרבה מאוד אוטובוסים באופן רציף למדי.
יש שם גם לא מעט עבריינים
15/04/14 12:13
121צפיות
ההבדל לדעתי גם, שבנת"צ בכביש החוף, קודם כל הוא במקום שוליים, ההבדל הנוסף שהוא היה יותר מתוקשר, מעבר לזה, יש שם הרבה יותר שלטים, שמותר רק בין שש וחצי לתשע וחצי. ודבר נוסף שמאוד שונה, זה שיש שלטים מתחלפים מעל הנתיב, ובשעות שהוא לא פעיל יש איקס אדום גדול מעל הנתיב, שמבהיר די טוב שאסור לנסוע שם.
אבל עדיין בשעות עומסים רואים הרבה מכוניות ומוניות שירות שעוברים על החוק ונוסעים שם.
יש הבדלים חשובים אחרים:
15/04/14 12:51
130צפיות
1. לקווי האוטובוסים שנוסעים בכביש החוף אין אלטרנטיבה אוטובוסית אחרת.
2. לאורך הנת"צ בכביש החוף, שהוא נת"צ ימני, יש תחנות המשרתות ישובים ויעדים אחרים לאורך הכביש, לעומת הנת"צ השמאלי באיילון דרום שאין בו תחנות והוא עוקף את היעדים שבדרך.
בגלל 1 ו-2 נוסעים הרבה יותר קווים ואוטובוסים בנת"צ בכביש החוף.
3. בקטע הזה של כביש החוף הנת"צ הוא בנוסף ל-3 נתיבים רגילים, באיילון דרום הנת"צ הוא הנתיב השלישי.

לכן, מודל של נת"צ בכביש בינעירוני מהיר צריך להיות כמו הנת"צ בכביש החוף. נתיב שמאלי בכביש מהיר לא מתאים להיות במודל של נת"צ. המודל המתאים לנתיב כזה זה נתיב מהיר בתשלום כפי שקיים בכביש 1. אם הנתיב המהיר בכביש 1 היה נת"צ, מצבו היה דומה למצב הנת"צ באיילון דרום. מודל אחר מתאים זה מודל של מת"צ - מסלול נפרד לתחבורה ציבורית אבל מודל כזה מתאים רק ל-24/7/365 ומוצדק רק כאשר יש תח"צ בתדירות גבוהה לאורך כל היום. מודל כזה לא מתאים לכביש איילון דרום (שבמקביל לכל אורכו פועלת גם רכבת) וכן מתאים למשל לכביש 1 בכוון ירושלים.

יש תכנון להפוך את הנתיב הזה לנתיב מהיר עם חניון חנה וסע, אבל בארץ עושים כל דבר טלאי על טלאי ומורחים על פני שנים, אז בינתיים החליטו שהנתיב הזה יהיה נת"צ בשעות השיא בבוקר, אבל מראש היה סיכוי קלוש שזה באמת יצליח וגם נכתב על כך בפורום עוד לפני שנפתח.
אם רצו שבכביש הזה יהיה סיכוי שהנת"צ יהיה אפקטיבי, היה צריך לקבוע אותו דווקא בנתיב הימני עם תחנות במחלפים.

רק חבל שהניסוי הזה יפגע בסיכוי להקים נת"צים בכבישים בהם באמת צריכים להיות נת"צים (ואולי היו גורמים שזה היה בעצם האינטרס האמיתי שלהם...)
איך אפשר לומר שהנת"צ נכשל
16/04/14 10:25
78צפיות
אם לא הפעילו שם אכיפה משמעותית לאורך זמן?

אכיפה אינה מחייבת משאבים רבים - אפשר להיעזר במצלמות.
צריכים לשים שם מצלמות
17/04/14 10:22
27צפיות
לא ברור למה המדינה לא רוצה את כל הקנסות האלה. המון כסף אפשר להרוויח ככה.
‬ שרשור הכוונה ומודיעין 13/04
13/04/14 00:05
36צפיות
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
דרכי הגעה מבני ראם לביל"ו.
13/04/14 09:17
60צפיות
שלום וברכה. מחפשת דרכי הגעה ממושב בני ראם לצומת ביל"ו. בשעות הבוקר-צהריים בחול המועד.
תודה!
מצומת ראם (מסמיה) לצומת ביל"ו מגיעים הקווים:
13/04/14 13:14
44צפיות
301, 367, 371, 373.
º
תודה
14/04/14 12:02
8צפיות
תחבורה ציבורית אחרי ליל הסדר
13/04/14 12:59
97צפיות
האם יש מוניות שירות (או כל תחבורה אחרת) מת"א לחיפה מחר (שני) בשעות הערב?
מאיפה בדיוק, ולהיכן?
תודה.
אי אפשר לדעת, כדאי להתקשר למוניות עמל ולשאול
13/04/14 13:11
74צפיות
או לחפש בלוחות (או אפליקציות) טרמפים, כי בטח המון אנשים יעשו את המסלול הזה.
איך מגיעים מהר חוצבים בירושלים לגן הטכנולוגי?
13/04/14 15:37
67צפיות
(בתחבורה ציבורית)
תשובה
13/04/14 21:44
27צפיות
קוים 56, 64, 67, 71 ,72 לצומת רמות.
בצומת רמות צריך לחצות את הכביש (זה ייקח קצת זמן)
ואז קו 31 לקניון מלחה.
היי
13/04/14 18:55
55צפיות
צריכה להגיע מת"א לכנרת - לחוף אמנון...
איך עושים את זה?
(מת"א לטבריה ומטבריה לחוף? איזה קווים ואיפה לרדת?)

תודה מראש!
836 אגד מת"א למרכזית טבריה.
14/04/14 02:19
56צפיות
ממרכזית טבריה ממשיכים עם קו 52 של "רמה".

ללו"ז מלא של שני הקווים, היכנס לאתר www.bus.gov.il תחנת הירידה היא צומת אלמגור - חוף אמנון.

בשעות הלילה, יש שתי נסיעות מאסף מת"א עד לצומת כפר נחום בקו 840 של אגד. צומת כפר נחום ממוקם 5 קילומטרים מחוף אמנון. אולי בחזרה לת"א, זה יהיה לך טוב יותר במידה ויהיה לך טרמפ לצומת כפר נחום (אם כי הנסיעה בקו 840 איטית יותר).

שימי לב, בשימוש ברב קו תוכלי לרכוש כרטיסיית שתי נסיעות (המכונה בטעות הלוך ושוב) לקו 836 וכך להוזיל את עלות הנסיעה ב15%.
º
תודה רבה!!
14/04/14 14:33
8צפיות
ת"א - כפ"ס מחר
13/04/14 19:20
66צפיות
עד מתי יש מוניות שירות שעוברות ברמת גן בדרך לכפר סבא מחר (ערב פסח)?
º
אין מוניות כאלו כל ימות השנה
13/04/14 20:51
26צפיות
ישנן מוניות שירות 561 מפתח תקווה
13/04/14 21:35
49צפיות
אבל אני לא יודע עד מתי הן פעילות
º
היי!:) ממחר ערב חג לעפולה מפ"ת! תודה רבה:)
13/04/14 21:25
45צפיות
אפשר עם 821 אגד מפתח תקווה לעפולה.
14/04/14 02:42
93צפיות
יש לציין כי מדובר בקו מאסף. ניתן לרכוש כרטיסיית שתי נסיעות (המכונה בשגגה הלוך ושוב) באמצעות רב קו בלבד - את הכרטיסיה ניתן לנצל גם בעבור שני אנשים הנוסעים באותו הכיוון (בתנאי שהפרופיל ברב קו הינו רגיל ולא סטודנט למשל).

כמו כן, ניתן לנסוע דרך ת"א, רכבת מרכז/עזריאלי. לרכבת מרכז יש לנסוע עם הקווים 50/51/82/166 דן, 627/641 של קווים וחלופות קו 561 של אגד (בשעות הצהרים ואחה"צ) הממשיכות לת"א (החלופה המרכזית מסתיימת בפתח תקווה).לעבור לדרך נמיר, לרציף התחנות הארוך, בו יש ללכת עד התחנה האחרונה או הלפני אחרונה ולעלות על קו 825 אגד לעפולה (ישיר) וגם על 840 אגד (מאסף - לאחר גמר השירות של 825).

יותר נוח לרדת בעזריאלי על מנת להחליף לקו 825... נוסעים עם 50/51 דן, 627/641 קווים וחלופת 561 של אגד לת"א. יורדים בצד של הקריה ועוברים לצד של עזריאלי באמצעות גשר הולכי הרגל. איך שיורדים, מימין נמצאת התחנה של קו 825/840 לעפולה (על קו 840 בדגל התחנה יופיע לקרית שמונה, זה בסדר הוא נוסע דרך עפולה).
תחבורה ציבורית מיישובים/כפרים אל תל אביב
12/04/14 23:57
295צפיות
אהלן,

החלטתי שהגיע הזמן להגשים חלום ישן ולעבור מהעיר אל אחד היישובים/כפרים מסביב.
אני עובד בתל אביב והחברה בחולון.
יש לי רכב אבל כמובן שהייתי מעדיף אוטובוס או רכבת בכל הזדמנות אפשרית.
לא אכפת לי ללכת עד לפאתי ירושלים כל עוד יהיה לי את השקט שלי יחד עם תחבורה נוחה לחברה ולי.
מהן האופציות שעומדות לרשותי?

תודה מראש,
X
אני חושב שכדאי שתהיה יותר ספציפי.
13/04/14 00:37
202צפיות
יש עשרות ישובים שעשויים לענות על הדרישות.
או שתשאל על ישובים ספציפיים, או שתיתן דרישות יותר ספציפיות: זמן נסיעה, תדירות וכד'.
עשרות?
13/04/14 00:54
225צפיות
אני עובר על HOMELESS ובמקביל על BUS.CO.IL.
הדירות חלומיות אבל התחבורה היא בגדר פעמיים ביום בנס

עברתי על כפר שמואל, תעוז, ניצני עוז, גבעת כ"ח, צפריה, עין ורד, בית נחמיה, זיתן, כפר טרומן...
הזמני אוטובוסים או שגויים מיסודם או בלתי אפשריים.

מבחינת זמן נסיעה אני מוכן נפשית לשעה וחצי לכל צד.
תדירות: יותר קריטי עבורי שעות הפעילות. אני לעיתים עובד עד שעות מאוחרות. קו אחרון לפני 9-8 בערב לא בא בחשבון.
אם אתה מוכן לשעה וחצי
13/04/14 01:03
170צפיות
אז כל ישוב על הכבישים הראשיים בין ת"א לבאר שבע או לאשקלון בא בחשבון, עם תדירות די טובה. גם חלק גדול מהישובים סביב תחנות הרכבת, לדוגמה ישובים באיזור שדרות, באיזור לוד, באיזור נתניה, באיזור אשדוד, בדרך כלל נגישים בתחבורה די טובה לתחנות הרכבת שלידם.
אגב, ממליץ לך להשתמש באתרים כמו
13/04/14 01:04
157צפיות
callkav.gov.il ומפות גוגל. לדעתי הם יותר נוחים מהאתר שציינת עבור חיפוש מסלולים.
תבדוק בbus.gov.il ולא באתר המסחרי שציינת
13/04/14 05:30
109צפיות
האתר הממשלתי יותר מדויק.
º
מבשרת ציון היישובים ליד מחלף שורש
13/04/14 05:32
72צפיות
מחלף שורש בעייתי, כי אין ממנו קווים לתל אביב.
13/04/14 13:10
101צפיות
חבר שלי שמשפחתו גרה שם, נאלץ לנסוע מתל אביב במוניות שירות, כי הן היחידות שעוצרות במחלף שורש.
מכפר טרומן דווקא יש תחבורה טובה
13/04/14 13:31
124צפיות
אם אתה גר קרוב למסעף הכניסה לישוב - מול קרית שדה התעופה.
ממסעף כפר טרומן יש קווים 5, 5א לתחנת הרכבת נתב"ג שפועלים בתדירות טובה כל היום, כמו כן יש קו 500 ישיר לתל אביב, וקווים נוספים.
כפר טרומן?
13/04/14 18:33
104צפיות
אמרת שאתה מחפש שקט אז מה אתה מחפש שם (למי שלא יודע, מטוסים עוברים מעל הישוב בגובה 250 מטר בלבד)?
מה שציינת הוא כמעט אוקסימורון
13/04/14 09:51
172צפיות

ליישוב כפרי אין ולא תהיה בחיים תחבורה ציבורית איכותית. זה החסרון שאתה משלם עבור "איכות החיים הכפרית".

יוצאי דופן הם יישובים כפריים שמקרה נמצאים במרחק הליכה (או רכיבה באופניים) מצומת בה עוצרים קוים לתל אביב. בהקשר של חולון זה אפילו יותר בעייתי שלא לומר "לא קיים".

כדי לא לבאס אותך לגמרי אציין את היישובים הבאים:
מסילת ציון, אשתאול, נוחם על כביש 38 בקטע העמוס שלו. יש לך שם את קו 412 לתל אביב.

שילת וכפר רות, במרחק רכיבה סביר לצומת שילת שם יש הרבה אוטובוסים לכיוון תל אביב.
כל היישובים שסמוכים לכביש 2 בין תל אביב לנתניה (רשפון, אודים, יקום, שפיים, געש)

היישובים שקרובים לציר 42 בין יבנה לרשל"צ (בית חנן, בית עובד, אירוס, נטעים) יכול להיות לכם מזל שם גם בקטע של חולון, אםן היא עובדת קרוב לכביש 44.

הבנת את רוח הדברים אני חושב. במקרה זה חפש ב-bus-gov/il ושנה את הבחירה מ"מרכז" ל"מסעף" כי לתוך היישובים באמת לא נכנס כלום אבל הם יחסית קרובים למסעף.

אפשרות נוספת היא לזנוח את החלום במתכונתו הנוכחית לחלום קצת יותר צנוע של בית פרטי ישן באחת מהשכונות של כל עיר שתבחר באזור המרכז. פחות חיי קהילה, אבל יש גינה פרטית ויש יותר תחבורה ציבורית.
יישובי השומרון הקרובים לאריאל
17/04/14 12:21
16צפיות
אם יש לך רכב, הפיתרון המועדף יהיה כנראה לנהוג את דקות הנסיעה הספורות עד למקום שיש בו תחבורה ציבורית (צומת אריאל למשל, או במרחק של 15 ד' נסיעה משם רכבת קסם)

גם באריאל עצמה אפשר למצוא מקומות שקטים יחסית.
היכן השרשור של 11-12/04 ? ...
12/04/14 10:23
110צפיות
חיפשתי גם בדף השני חשבתי שאולי צריף להקפיץ אבל
גם שם לא מצאתי [אם הוא נמצא ופספסתי אותו אז קבלו התנצלות ]
º
הוא שובת
12/04/14 11:26
47צפיות
º
מלפני צאת השבת עד למוצ"ש ?
12/04/14 11:36
39צפיות
נשל"צ
12/04/14 21:24
84צפיות
חיפה חוצות המפרץ התחנת רכבת זה מרכזית המפרץ?
לא. מרכזית המפרץ זה תחנת רכבת לב המפרץ
12/04/14 21:42
54צפיות
חוצות המפרץ נמצאת צפונה יותר.
מחולון לר"ג
12/04/14 23:32
52צפיות
חולון איזור - דב הוז -אילת -המעפילים
לרמת גן
רח' ז'בוטינסקי 7
מגדלי משה אביב

תודה למי שיעזורררר
תשובה
12/04/14 23:50
35צפיות
קו 171 של אגד לבית קלקא (תחנה אחת לפני עזריאלי), ושם להחליף לאחד מהקווים 51,68,40,42,240, ולרדת בתחנה מול מגדל משה אביב.
אם את משתמשת ברב-קו, ההחלפה היא בחינם.
º
תודה רבההההההההההההה
12/04/14 23:58
14צפיות
התשובה בקישור הבא...
13/04/14 00:02
92צפיות
º
אהבתי
13/04/14 09:17
17צפיות
אורי 404
43תגובות
11/04/14 15:05
198צפיות
אמרת שאתה אוהב לקרוא אותי בפורום מוזיקה ישראלית
אז בשביל במבצע 2 במחיר 1 העלתי אתמול 2 ביקורת על החדשים של מוניקה סקס וזקני צפת(לא אנחנו לא ב-1994)

http://www.ynet.co.il/home/0,7340,L-1721-288,00.html

(המשך...)
אמרת שאתה אוהב לקרוא אותי בפורום מוזיקה ישראלית
אז בשביל במבצע 2 במחיר 1 העלתי אתמול 2 ביקורת על החדשים של מוניקה סקס וזקני צפת(לא אנחנו לא ב-1994)

http://www.ynet.co.il/home/0,7340,L-1721-288,00.ht...
רמזורי חציה למטרונית בק. ים וחיפה -סכנת נפשות
11/04/14 10:53
402צפיות
ליד התחנה בין שד' ירושלים למסלול האמצע של הנת"צ הרמזורים פשוט סכנת נפשות
כמעט 90% מהולכי הרגל לא עוברים ברמזור הירוק עקב הזמן הרב שלוקח לתחלופה.
הדבר הוחמר בעקבות אוטובוסי המטרונית.
כשרואים את האוטובוס מגיע אנשים חוצים באדום אם אין כלי רכב, אפילו אם יש יצא
לי לראות מקרה שאדם פשוט רץ בתוך הכביש, קפץ מעל גדר התחנה שמפרידה עם
הכביש כדי להספיק לאוטובוס.
אותו דבר בעיר בדרך העצמאות אנשים קופצים בכביש באדום כדי להספיק
לאוטובוסים דבר שלא קרה כמובן כשהאוטובוסים היו במדרכות צד ימין של הכבישים

המינימום היה להציב לפחות לחצנים על הרמזורים שהולכי רגל יוכלו לקבל עדיפות
בירוק על פני התנועה הסואנת שפרק הזמן עבורה בין רמזורים אדומים ארוך מאד.

רק שאלה של זמן לפני שמדווחים על תאונה קטלנית. למי שמכיר זאת הצומת
לפני הבניינים הגבוהים בשד' ירושלים תחנת ז'בוטינסקי
אם היה חוק בארץ, המתאבדים האלה היו עפים לכלא
11/04/14 17:22
239צפיות
לכמה שנים טובות
תכנון תחנות המטרונית
12/04/14 18:38
140צפיות
את מי שתכנן את תחנות ה"טמטומית" היה צריך להשליך לכלא ולזרוק את המפתח לים!
תחנה בלי מעבר עילי או  תת קרקעי, באופן שתפריד לחלוטין את הולכי הרגל מה"תחבורה החכמה". ממש חכם!

מהגיגי מקלדתו של ה"גולש ההזוי והבזוי" וה"גולש ששכח לקחת את הכדורים הנכונים"

התגובה של "חול נטוש"  מראה שאין הגיון בדבריו.
יש שעות שהקו עובר כל 15-20 דקות אז אתה מצפה
14/04/14 11:42
76צפיות
שמישהו שרואה את הקו מגיע לא ירוץ?
כל יום אני רואה בגשר הגיבורים אנשים עוברים באדום
לא זוכר לגבי שדרות ירושלים
11/04/14 20:15
166צפיות
בשדרות העצמאות יש לחצנים. כך גם ברוב העיר התחתית.
בחיפה ליד נתיב המטרונית אכן יש בעיה
11/04/14 21:00
172צפיות
הרמזור שליד רכבת מרכז. לוקח 7 דקות להמתין לרמזור ירוק עבור הולכי הרגל.
מה אתה אומר ..
11/04/14 21:26
224צפיות
צומת ז'בוטינסקי/שדרות ירושלים בקרית ים הוא צומת שלפני שהיה בכלל שם הנתיב מטרונית נחשב לצומת מסוכן כי שדה הראיה שם בעייתי לדעתי הבעיה הגדול מאוד של הצומת הזה הוא התכנון הלקוי של הרמזורים כי גם שלא היה שם את הנתיב מטרונית הסנכרון בינהם היה רע מאוד אני עד למעל ל20 תאונות שם ומתוכן כ5 קטלניות
מישהו חייב להתעורר שם
º
נכון ולצערי זה עדיין מסוכן להולכי רגל !
12/04/14 04:53
69צפיות
יש עוד סכנה
12/04/14 15:29
177צפיות
יש עוד סכנה שקשורה למטרונית. האוטובוסים באופן קבוע עוצרים במרחק של יותר מ 5 ס"מ בין הרציף לדלתות האוטובוס. שמעתי כבר כמה פעמים שעיוורים / כבדי ראייה (הנעזרים בכלבי נחייה) ונכים נפלו כבר. כתוצאה מהנפילות כלבי הנחייה מפחדים לעלות לאוטובוסים מה שגורם להם להרתע מלעלות למטרונית או לפציעה.

האם זה מעניין את מישהו ביפה נוף או חברת דן בצפון ? כל כך הרבה פעמים התרענו על זה והערנו לנהגים וזה פשוט לא מזיז לאף אחד.
5 ס"מ מהמדרכה? מה דעתך על 50 ס"מ?
13/04/14 20:37
259צפיות
5 ס"מ מהמדרכה? מה דעתך על 50 ס"מ?
צולם ב-8.4
אוקי מקבל את זה
14/04/14 22:44
92צפיות
אני לא עמדתי עם סרגל למדוד את זה.

השבוע דיברתי עם עוד כמה עיוורים שסובלים מהמרחק הגדול הזה. אם לא יתחיל לחץ ציבורי אז המצב באמת ימשיך להיות רע. מבחינת יפה נוף הסיבה היא שהנהגים מפחדים לפנצ'ר את הגלגלים.
מה קרה ל"רכבת קלה על כביש" שהבטיחו לנו?
15/04/14 22:30
65צפיות
אחד המאפיינים של המערכת כפי שתוארה בזמנו היה הנחיה מגנטית של האוטובוסים ועצירה בצמוד לרציפי התחנות, כמו רכבת קלה.
רגע, זה לא קיים היום והנהגים פשוט מתעלמים?
29/04/14 12:23
3צפיות
או שזו עוד אחת מהמערכות שעדיין לא הופעלו?

ראיתי בוודאות מספר קרני לייזר\לד מוארים ממשטח האלומיניום\מתכת שבשפת הרציף.
אני די בטוח שמדובר במנגנון כשלהוא שנועד למטרת ההצמדות לרציף.

באמת לא מבין מה העניין...

לקבל מהם תשובות על דברים טכניים זה בלתי אפשרי. על ההבדל בין מטרונית רגילה להיברידית הם לא ידעו לענות...
האם אפשר בכלל לפתור את זה..?
16/04/14 14:49
32צפיות
הרי ברכבת יש מסילה שמכתיבה את המסלול.. כאן אין מסילה. איך מצפים מהנהג להיות צמוד למדרכה מבלי לדפוק את האוטובוס?
האם לסדום הפכנו בתחבורה הציבורית ?
11/04/14 07:56
557צפיות
נהג לניצול שואה שדיבר הולנדית: "נאצי"


מרטין לידה, ששרד שלושה מחנות ריכוז, נסע עם אשתו בקו 47 של "מטרופולין". הנהג שסבר כי מדובר בזוג גרמנים, קרא לעברם "נאצים" ופגע באשתו של לידה עם דלת האוטובוס. ניצול השואה: "כל ישראלי צריך להיות מבויש". חברת האוטובוסים: "החל שימוע שעלול לגרום להפסקת עבודה"

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4509219,00...
מעניין כי כתבה זאת לא הופיעה כאן
ומה דעתכם על
11/04/14 21:04
155צפיות
נהג חברת אוטובוסים מוכרת שמוריד נוסע, רק כי אמר לו את המחיר הנכון, והוא החליט שהמחיר לא נכון?
בתחנה שהוא לא אמור גם לעצור בה.
וגם דיבר אל הנוסע לא יפה, על אף שהנוסע דיבר אליו יפה .
לדעתי יש להזמין את
12/04/14 07:40
101צפיות
הנהג לבירור , אין שום הצדקה לאלימות ואפילו מילולית כלפי נהג ואו נוסע
מסכים עם זה
12/04/14 15:32
62צפיות
נהגים בחברות החדשות עוברים על תקנות הנגישות. נהגי המטרונית באופן קבוע עוצרים במרחק גדול מ 5 ס"מ בין הרכב לרציף מה שגורם לנפילות של נכים, עיוורים וכבדי ראייה. כלבי הנחייה מפחדים לעלות על המטרוניות בגלל המרחק הזה.

לנהגים זה לא מזיז והאמת הן ראש קטן!

תוסיפו לזה שבקווי הלילה בחיפה ובמטרונית נערים מתפרעים ומטרידים נוסעים והאם זה מעניין מישהו ?
תלונה למשרד התחבורה
12/04/14 15:49
75צפיות
ואו החברה הוגשו ?
אם לא ,למי מחכים שיעשה זאת ?
12/04/14 15:58
65צפיות
מחכים לך...
מזמן לא שמעו ממך
12/04/14 17:01
58צפיות
התחבאת ?
בחזרה לפורום
האזור שלי בפורום