לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לפורום ``תחבורה ציבורית``

שעות הפעילות:
ימים א`-ה` - כל היום
ו` וערבי חג - כל היום
שבת - כל היום

בפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד.

אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה במנות האוכל במטוסי אלעל.

* לא לשכוח לענות על הסקר - מי שמצביע משפיע

מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הדקו חגורות ושתהיה נסיעה טובה,
מודיעין (i) לשרותכם.

º
ברצלונה תיור עירוני
הודעה זו מכילה תמונות
18/10/14 17:11
102צפיות
כך נראה מאחור
וכך נראה מהצד
º
הפרויקט של גאודי
הודעה זו מכילה תמונות
18/10/14 17:14
69צפיות
הפרויקט שלא נגמר
º
בעליה למונסרט
הודעה זו מכילה תמונות
18/10/14 17:29
65צפיות
º
וולוו איריזר.לא משהו שרואים כאן.
18/10/14 23:27
18צפיות
רב קו סטודנט- מבולבלת
18/10/14 10:16
194צפיות
היי,
פתחתי משתמש בתפוז רק כי עברתי בערך כל אתר באינטרנט כדי לנסות למצוא תשובה לשאלות שיש לי ולצערי לשווא. אולי מישהו כאן יוכל לעזור..
אני סטודנטית, מתחילה שנה שנייה בסמינר הקיבוצים בת"א. במקור גרה ברחובות, לכן הוצאתי בשנה א' רב קו באגד וקניתי כרטיס מורחב של רחובות-ת"א.
השנה העניינים הסתבכו. אני עוברת לגור בת"א (בשכונת נוה שרת) וכעת אעשה שימוש כמעט יום יומי גם בקווים של דן. אני לא מבינה-אם אקנה השנה את אותה תכנית היא לא תתפוס גם על קווי דן, נכון?  האם תהיה לי הנחה של 50% בקווי דן בתוך ת"א?התכנית היא של רחובות ת"א בעיקרון אך למיטב זכרוני בשנה שעברה ניסיתי לעלות על דן ואמרו לי שההנחה אינה תופסת ונתבקשתי לשלם מחיר מלא. איזו תכנית אני אמורה לרכוש? אני אחזור הביתה ככל הנראה כמעט כל שבוע לרחובות, בנוסף עליי להגיע לחולון אחת לשבוע והדבר מסתדר עם גבולות הרב קו -אגד סטודנט של שנה שעברה. אבל מה עם קווי דן?! איך עובד השילוב של שתי החברות?! אובדת עצות, אשמח לקבל עזרה
המידע באתר של דן מאוד ברור
18/10/14 11:12
144צפיות
לפי מה שכתבת, את זקוקה ל"סטודן גוש דן מרכזי" שמשותף לאגד,מטרופולין וקווים בתחומי הכרטיס (ת"א,חולון ועוד- הרשימה המלאה באתר אגד\דן).
כרטיס "רחובות - תל אביב" שרכשת בשנה שעברה משותף רק לאגד וקווים, לכן הוא לא משתלם לך.
 
ברכישת כרטיס סמסטריאלי או שנתי תהיי זכאית ל50% על נסיעות בודדות, לא כולל נסיעות לאילת.
ואם הרב קו שלי הונפק באגד
18/10/14 16:40
85צפיות
עדיין אוכל לרכוש את "סטודן גוש דן" באותו סניף של אגד? אין קשר בין שני הדברים? ולא ברור לי אם הנסיעות בתחומים הרשומים כוללות גם את אגד וגם את דן..זה לא כתוב בשום מקום.
ו50% אחוז הנחה יוכלו לשמש אותי לכל נסיעה בכל חברה מחוץ לתחומים הרשומים? למשל ת"א-רחובות (שאינה מופיעה ברשימה)
תהיי חייבת לעדכן את הפרופיל רב קו באגד.
18/10/14 17:02
72צפיות
סטודן זה המיתוג של דן, באגד הכרטיס הזה נקרא "מרחב גוש דן אזור 1" http://www.egged.co.il/%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8-81...?ברשימה של אגד מופיעים כל המפעילים שמכבדים את הכרטיס והישובים שכלולים.לשאלתך,כן וגם ברכבת (למעט קווי אילת). תשובה מאתר אגד:"סטודנט הרוכש כרטיס חופשי תקופתי לסטודנט יכול לנסוע חופשי וללא תשלום בישובים הנכללים בכרטיס וביניהם. בנוסף לנסיעה החופשית זכאי בעל הכרטיס להנחה בגובה של 50% ברכישת כל סוגי הכרטיסים, למעט כרטיסי חופשי חודשי או חופשי יומי. את ההנחות ניתן לממש בהצגת כרטיס רב-קו אישי בפרופיל סטודנט מורחב."
הכרטיס "סטודן גוש דן מרכזי" בדן ו"מרחב גוש דן אזור 1" באגד
18/10/14 18:58
66צפיות
שהם אותו כרטיס, תקף בדן, אגד, קווים ומטרופולין.
כדי לחסוך כסף בנסיעה מתל אביב לרחובות, כדאי לנסוע עם הכרטיס עד ראשל"צ ולשלם על קטע הנסיעה מראשל"צ לרחובות בנפרד.
אעשה לך סדר בנוסף לדברים שנכתבו.
19/10/14 01:23
85צפיות
1. החוזה שהכי משתלם לך הוא חופשי שנתי גוש דן. מכיוון שכבר יש ברשותך רב קו של אגד, גשי לאחת מעמדות הרב קו של אגד (לא משנה איזו) או דרך אתר האינטרנט של אגד סטודנטים (חפשי בגוגל "חופשי תקופתי לסטודנט אגד"). בקשי לטעון חופשי שנתי לגוש דן בלבד שעלותו עומדת על 1410 ש"ח.
 
2. גבולות החופשי שנתי הינן כדקלמן: כביש 5 בצפון (מחלפים - גלילות, הכפר הירוק, מורשה, ירקון), במזרח - כביש 40 ובכלל זה פתח תקווה, עד צומת הטייסים. בדרום - ראשון לציון.
 
3. על מנת לנסוע מת"א לרחובות או מחולון לרחובות - את משתמשת בחופשי שנתי שלך עד ראשל"צ. כשאת מגיעה לגבול בין ראשל"צ לנס ציונה את ניגשת שוב לנהג, מניחה את הרב קו על מכונת הכרטוס ומשלמת את עלות הנסיעה מראשל"צ לרחובות עם הנחת ה50% כמובן.
 
4. אם בא לך להוזיל עוד יותר את העלויות ואפילו להרוויח זמן - תוכלי להשתמש בקווים 367/371 של מטרופולין אשר מקשרים בין ראשל"צ לרחובות במחיר זול פי 2 מאגד. על קווים אלו תוכלי לעלות הן ממרכזית ראשל"צ החדשה, מרכזית ראשל"צ הישנה והמצבה בראשל"צ. קווים אלו בעלי מספר תחנות מועט בין ראשל"צ לרחובות ולכן הם מהירים הרבה יותר מקווים כמו 164/201/274/301 וכו'.
באגד חייבים לבצע את הרכישה דרך אתר האינטרנט ורק לאחר מכן
19/10/14 21:22
59צפיות
להגיע לעמדת רב-קו יחד עם אישור התשלום (תשלום במזומן מתבצע בקופה לאחר הרישום והרכישה באתר, תשלום באשראי מתבצע באתר).
נצל"ש חופשי סמסטריאלי לסטודנט
19/10/14 22:00
60צפיות
שלום,
הנפקתי היום לאחר המתנה ארוכה חופשי סמסטריאלי לסטודנט - "מרחבי ירושלים".
הבנתי שאני זכאי גם להנחה של 50% בנסיעות בינעירוניות , נכון? אז כיצד זה מתבצע?
אם נגיד אני עולה בסופרבוס, איזה כרטיסיה של (כמה נסיעות) אני צריך לרכוש מהם או שזה תופס גם לנסיעה בודדת? (שמים את הרב קו משלמים לנהג מחיר רגיל? ואז זה נותן את ההנחה?)
אשמח לבאור בעניין. תודה רבה!
 
פשוט מאד>>>
19/10/14 23:02
50צפיות
אתה מניח את הרב קו על מכונת הכרטוס, הנהג מזהה אותך כזכאי להנחת 50% ואתה משלם לו במזומן בדיוק כמו אזרח ותיק.
 
אתה יכול לרכוש כרטיסיות, אם זה נוח לך יותר אבל אין הבדל בין תשלום במזומן לבין תשלום בכרטיסיה.
 
המקרים היחידים שכרטיסיה או ערך צבור עוזרים לך זה בגוש דן והשרון (ובעתיד הלא רחוק גם בעוד מקומות בארץ) כשעבור נסיעת המשך חובה עליך להשתמש ברב קו טעון וכך אם אין לך כרטיסיה או ערך צבור ברב קו, אינך זכאי לנסיעת המשך במסגרת 90 דקות ללא תשלום נוסף.
 
עכשיו, האם רכשת מרחבי ירושלים בעלות של 1410 או ירושלים בית שמש בעלות של 2400? כי ב1410 אתה יכול לנסוע עם 415 למשל עד מחלף הראל עם החופשי שנתי שלך ורק שם לגשת לנהג ולהוסיף את עלות התשלום לבית שמש (אם זה זול יותר מנסיעה מירושלים לבית שמש).
תגובה
19/10/14 23:47
37צפיות
רכשתי סמסטריאלי בעלות של 582 ש"ח.
 
נסיעה מירושלים לבית שמש היא 13.30. אם אני זכאי ל-50% אז 6.65
נסיעה מהראל לירושלים היא 12.5 אז זה יצא 6.25.
 
אבל יש לי שאלה, החופשי חודשי שקניתי הוא באגד, הוא נטען באגד, האם כשאני עולה בסופרבוס ונוסע בקו 415 מירושלים להראל זה תופס?
פשוט בהראל לבוא לנהג ולשלם לו? (נראה לי שאני אוותר אבל, מעדיף לעלות ופשוט לישון... החיסכון לא כזה גדול).
 
תודה רבה!
כן, כל עוד הנסיעה מתבצעת בגבולות החופשי סמסטריאלי שלך, אז כן
20/10/14 00:15
39צפיות
ודר"א, סמסטריאלי משתלם רק למי שלא נוסע בתקופת חופשת הקיץ, כי טעינת סמסטריאלי ב' (לסמסטר ב') נגמרת סביב אוגוסט.
 
והגבול המערבי הוא מבשרת ציון-מחלף הראל.
 
בהלוך גם כן, אין שום בעיה שתשלם עבור נסיעה עד מחלף הראל וטכנית במחלף הראל אתה צריך לגשת שוב לנהג ולהעביר את הרב קו עבור תיקוף החופשי סמסטריאלי שלך.
 
החופשי סמסטריאלי שלך תקף בחברות אגד, אגד תעבורה, סיטיפס (הרכבת הקלה) וסופרבוס, את רשימת היישובים (ולרוב גם כל מה שבינהם) התקפים בכרטיס תוכל לראות בקישור הזה: http://www.egged.co.il/%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8-81...
קצת יותר מדוייק: אתה לא מניח את הרב קו
19/10/14 23:05
91צפיות
על המכשיר אלא מבקש מהנהג לבדוק את הפרופיל שלך ע"י הקשת מקש מידע + מקש 8 ורק אז יש להניח את הכרטיס על המכשיר
º
באגד כן,בסופרבוס לא. והוכחת שוב שהמערכת של אגד סתם מורכבת :)
19/10/14 23:11
43צפיות
המערכת של אגד היא הכי מדוייקת
20/10/14 00:17
74צפיות
עושה בדיוק את מה שצריך בדרך הכי בטוחה והכי מאובטחת ומתאימה להפעלה בכל אזורי הארץ ללא טבלאות של אשכולות ומחירים שמתחלפים ע"י GPS.
 
כבר כתבתי בעבר שניתקלתי בנוסע בקווים
20/10/14 00:23
80צפיות
שלא הצליח להשתמש בכל מה שהיה לו טעון ברב קו ( חו"ש 111) בגלל שה GPS זיהה שהאוטובוס במקום אחר ולא נתן לשלב בין שני סוגי כרטיסים.
הנוסע נאלץ לשלם מחיר מלא.
וואוו, מטורף. רוצה לראות רשימה מטורפת? בבקשה!
20/10/14 00:43
97צפיות
1. מכונת הכרטוס של אגד מאפשרת לנהג לבחור איזה חוזה לחייב ברב קו גם אם החוזה כלל לא מתאים לקו או לנסיעה. כך לדוגמא, נוסע בעל כרטיסיה לנסיעות בין ת"א לירושלים וכן כרטיסיה לנסיעות פנימיות בירושלים יכול לגלות שנהג באוטובוס עירוני בירושלים בחר לחייב אותו בנסיעה בין עירונית לת"א. אם הנוסע מגלה זאת בטרם הועברו עוד 10 כרטיסי רב קו ובטרם עברו 5 דקות - הנהג יכול לבטל את החיוב. במידה ולא - הנוסע נדרש להגיע לעמדת הרב קו על מנת לקבל זיכוי.
 
2. מכונת הכרטוס של אגד הינה בעלת צג קטן שמכוון כלפי הנהג, כך הנוסע לא יכול לשים לב לאיזה חוזה מחוייב לו ברב קו ועל כן הוא יכול לשים לב רק כאשר החיוב כבר יבוצע והוא יקבל את הפתקית. במידה ולנוסע היה "מעבר" והנהג חייב חוזה אחר, גם אם יבטל את החיוב השגוי, נסיעת המעבר תיעלם מכיוון שמכונת הכרטוס זוכרת רק את הפעולה האחרונה שבוצעה בה וכך בעצם נסיעת המעבר נדרסה והנוסע יחוייב בנסיעה נוספת (נפוץ במקומות בהם מונהג כרטיס מעבר ל90 דקות).
 
3. עת הופעל קו 1 בגוש דן, להלן ה"אורבנית" בו התיקוף מתבצע על ידי הנוסע בדומה למטרונית ולרכבת הקלה בירושלים, הונהג כרטיס השלמה עבור חוזה "ערך צבור". נוסע אשר עולה על קו 1 בציר ז'בוטינסקי ברמת גן בדרכו לעזריאלי על מנת להחליף שם לקו כלשהו לאיזור השרון כגון 502/501 להרצליה/רעננה יעביר את הרב קו שלו במכונת התיקוף שבאוטובוס ויירד לו מחוזה הערך הצבור - 6.90 ש"ח. על פי ההנחיה של משרד התחבורה, בנסיעת המשך לאיזור השרון בתחום ה-90 דקות - יונהג כרטיס השלמה, קרי הנוסע יעביר את הרב קו בקו 501/502 ומהרב קו ירד לו סכום של 4 ש"ח, כהשלמה ל6.90 ש"ח. זאת מכיוון שנסיעה בין גוש דן לאיזור השרון עולה 10.90 ש"ח (קוד 44). בעוד בקווי חברת מטרופולין וכן בקו 24 של דן אשר נוסעים לאיזור השרון, מתבצעת ההשלמה ללא כל בעיה - בקואופרטיב אגד הדבר לא מבוצע והנוסעים נדרשים לשלם תוספת של 6.90 במקום 4 ש"ח במקרה בו הנהג מאפשר לנוסע לנסוע עד גלילות (כחוק) בקוד 42 (קוד הנסיעה לגוש דן) ובמחלף גלילות הנוסע נדרש לגשת לנהג בשנית ולשלם 6.90 נוספים אך כעת בקוד 43 שהוא הקוד לאיזור השרון. במקרה הרע, הנוסע נדרש על ידי הנהג לשלם כבר בת"א על נסיעה בקוד 44 להרצליה/רעננה וכך יוצא שהנוסע שילם גם 6.90 ש"ח לקו 1 וגם 10.90 נוספים עבור נסיעה להרצליה/רעננה, כאשר מלכתחילה היה עליו לשלם רק 10.90 ש"ח.
 
בקואפרטיב אגד באיזור גוש דן והשרון - במידה ולנוסע טעונים ברב קו גם כרטיסיה באחד הקודים (42/43/44) וגם ערך צבור, ובמידה והנוסע חייב את הערך הצבור שלו בקו שירות אחר והוא עדיין בתחום 90 הדקות המאפשרות מעברים חופשיים - מכונת הכרטוס בוחרת להציג לנהג את חוזה הכרטיסיה כברירת מחדל ולא את המעבר בערך הצבור. מה הכוונה? על הצג הקטן שבמכונת הכרטוס של אגד מופיע לנהג "כרטיסיה קוד 42" למשל (לא יודע מה כתוב בדיוק). רק אם הנהג יקיש על מקשי החצים למעבר לחוזים אחרים, יופיע לו המעבר שחוייב בערך הצבור. מכיוון שהנוסע לא מסוגל לראות מה קורה בצג הקטן, הוא מגלה רק בדיעבד שהוא חוייב שוב רק הפעם בכרטיסיה. הנוסע ניגש לנהג, הנהג מבטל אומנם אבל המעבר כבר נדרס ונעלם. וכך אם הנוסע זקוק לאוטובוס שלישי על מנת להגיע למחוז חפצו הוא בכל זאת יצטרך לשלם שוב ועל מנת לקבל זיכוי הוא יצטרך להגיע לעמדת הרב קו. במקרה הזה הנוסע חייב להדגיש בפני הנהג טרם הנחת הרב קו במכונת הכרטוס שיש לו מעבר בערך הצבור ושעל הנהג לפשפש בין החוזים השונים ולתקף את המעבר.
 
רוצה עוד? כי יש עוד. לנהג כלל לא צריכה להיות יד חופשית בחיוב, זה סתם יוצר חיובים רבים שלא קשורים לחוזים הפעילים בקו השירות הספציפי שבו מדובר. ואי סינכרון בין הGPS או מיקום לא מדוייק של GPS אינו דבר שבשיגרה. וגם אם זה קורה, הרי בעוד כמה עשרות מטרים, האופציה לחיוב החוזה תיפתח, אז סך הכל צריך להמשיך לנסוע קצת ואז לתקף את הרב קו - לא באמת ביג דיל לא פתיר ונוראי כמו אינספור נוסעים שחוויום יום ובו עיניי ראיתי זאת חיובים שגויים באגד.
 
אפילו ניסיתי את זה כמה פעמים, יש לי קוד 62 ונהגים בבאר שבע בקווים לדימונה חייבו לי אותו כשרציתי להגיע לעמק שרה, לא אחד ולא שניים ולא שלוש למרות שיש לי גם את קוד 2 הכללי. וכבר יצא לי 4 פעמים שחייבו לי כרטיסיית שתי נסיעות בין באר שבע לירושלים. פעם אחת זה קרה בקו 171 בתל אביב ופעם אחרת זה קרה בקו 45 בירושלים, פעם שלישית בנסיעה מת"א לצומת הרצליה ב852 או 872 הנהג חייב אותי בכרטיסיית שתי נסיעות של באר שבע ירושלים ופעם רביעית חוייבתי בכרטיסיה בין קרית גת לבאר שבע בנסיעה פנימית בחדרה. וזה רק דברים שקרו לי, חזיתי ביותר מידי דברים שקרו לנוסעים אחרים.
 
אז מספיק למכור לי אשליות. זו מכונת כרטוס שנותנת יותר מידי יד חופשית לנהגים ואולי היא נוחה לך ולנהגים אחרים אך היא אינה מגינה על הלקוח מפני חיובים שגויים. במיוחד כשהלקוח אמור להבין מה בדיוק חוייב לו ומזה אומר "כרטיסיה קוד 42" או כל דבר אחר שמופיע בפתקית. ולא, ממש לא אשכח את התקופה בה אגד לא הנפיקו קבלות, לרדוף אחרי הנהגים שילחצו על מקש מידע + 7 או 8 (לא זוכר) כדי שיוציאו דו"ח, כדי לראות שלא חוייב לך חוזה אחר...
הכל תלוי בתשומת לב הנהג, הנהג צריך
20/10/14 15:39
72צפיות
להיות מסודר ולשים לב איזה חוזה הוא מחייב.
בזה זה מתחיל ומסתיים.
חוץ מזה לא ממש ראיתי או ניתן לראות משהו במסכי הנוסעים במכשירי הכירטוס האחרים.
 
הטמטום הוא בכך שלכל חברה יש מערכת אחרת.
20/10/14 15:50
63צפיות
אחד הכללים הבסיסים במערכות מידע הוא להפעיל מערכות זהות.
 
הבעיה הכי גדולה למשל של משרד הבריאות בימים האלה היא איך לסנכרן את מערכות המידע של בתי החולים וקופות החולים.
זו בעיה אקוטית יותר מבעית מיטות האישפוז וסל הבריאות, העובדה שמידע לא זורם בצורה נאותה בין המערכות גורם לבזבוז תורים, בזבוז שעות עבודה מטורפות של רופאים, טעויות שעולות בחיי אדם ועוד.
 
אגב, לדעתי האישית צריך להיות בכל אוטובוס צג ממש כמו המכשיר תיקוף החכם במטרונית, שמכניסים את הכרטיס והנוסע בוחר את החוזה. ורק אם יש בעיה הנהג צריך להתערב.
בפעם הבאה שאסע, אצלם מרחוק את מכונת הכרטוס מהזווית של הנוסע
20/10/14 23:55
53צפיות
ותראה שגם ממרחק תוכל לקרוא את כל החוזים שכתובים שם וניתנים לחיוב (או קודי הנסיעה שניתנים לחיוב).
 
אני רואה כל פעם וגם קרה לי פעם שנהג מטרופולין חייב אותי בקוד שגוי וישר אמרתי לו את הטעות עוד לפני שיצאה הפתקית. זה מנגנון שמקל על הנוסע ועל הנהג, צג גדול מפשט את הכל ומקטין במידה רבה את הטעויות.
º
גם לי חייבו את הכרטיס חיוב מיותר באגד.
20/10/14 17:40
36צפיות
רוצים להתעצבן עוד קצת על שטרסלר?
42תגובות
18/10/14 10:09
534צפיות
הנה עוד הגיג הזוי שלו, הפעם על הרכבת לירושלים (שמשום מה הוא בוחר בה כמקרה מייצג של רכבת בישראל).

(המשך...)
הנה עוד הגיג הזוי שלו, הפעם על הרכבת לירושלים (שמשום מה הוא בוחר בה כמקרה מייצג של רכבת בישראל).
אוטובוסים בקפריסין
הודעה זו מכילה תמונות
50תגובות
18/10/14 07:02
322צפיות
מהטיול האחרון שלי בקפריסין.
 
התחבורה הציבורית שם לא הכי משוכללת אבל כן ניתן לראות בערים כמו פאפוס וניקוסיה שהאוטובוסים העירוניים שם  מהחדשים,

(המשך...)
מהטיול האחרון שלי בקפריסין.
 
התחבורה הציבורית שם לא הכי משוכללת אבל כן ניתן לראות בערים כמו פאפוס וניקוסיה שהאוטובוסים העירוניים שם  מהחדשים,
CITARO בניקוסיה
לא מזמן חזרתי מטיול ממערב סין מהחבל האוטונומי XINJIANG.
הודעה זו מכילה תמונות
17/10/14 18:11
403צפיות
הזדממן לי לצלם פה ושם אוטובוסים , לא משהו מיוחד אבל צבעוני וכמעט כל אוטובוס נראה שונה מחבר. התמונות הראשונות מKASHGAR העיר השנייה בגודלה בחבל.
º
ועד מקשגר
הודעה זו מכילה תמונות
17/10/14 18:14
215צפיות
תחנה הסטורית על דרך המשי
17/10/14 19:49
119צפיות
מרקו פולו עבר שם בדרך לחצרו של קובלאי חאן.
º
זה לא החשמלי? או משהו אחר שיש גם בארץ?(שתי התמונות העליונות)
21/10/14 01:28
10צפיות
º
האוטובוס הזה מהעיר KUQA מתהדר בתואר BRT
הודעה זו מכילה תמונות
17/10/14 18:24
250צפיות
º
אם זה BRT אז המצב שלנו טוב...
20/10/14 01:07
37צפיות
עיר הבירה URUNQI (כ3.2 מליון תושבים)ת שם ה BRT אמיתי. הקו
הודעה זו מכילה תמונות
17/10/14 18:29
218צפיות
הכחול והקו הכתום
º
ועוד מאורומצ'י
הודעה זו מכילה תמונות
17/10/14 18:32
159צפיות
º
נווה המדבר TURPAN
הודעה זו מכילה תמונות
17/10/14 18:35
190צפיות
º
עומס תנועה ב LANZHOU
הודעה זו מכילה תמונות
17/10/14 18:50
201צפיות
רק לשם הבהרה, למי שלא יודע
17/10/14 19:47
172צפיות
העיר לאנז'ו אינה נמצאת בחבל האוטונומי של האוייגורים (שבירתו היא אורומצ'י).
לאנז'ו נמצאת בערך במרכז הגיאוגרפי (ממש לא הכלכלי או התרבותי) של סין, והיא בירת מחוז גאנסו, הפרוזדור בין מזרח סין למערבה. בניגוד לחבל האוטונומי, בגאנסו יש רוב עצום לסינים (מעל 90 אחוז) כך שזה חבל סיני לכל דבר ולא ארץ של מיעוטים.
לא נטען שלאנז'ו נמצאת בשינגג'יאנג . התמונה באה להראות את
הודעה זו מכילה תמונות
17/10/14 22:54
148צפיות
הכאוס בעיר הצומחת (כ3.5 מליון איש) מיעוטים אחרים הגרים בפרובינצית גאנסו הם ה-חווי (Hui). כמו כן יש בה טיבטים  בעיקר באיזור שיאחה (Xiahe). יחד עם זאת עלי לחלוק על דבריך גם בחבל האוטונומי שינגג'יאנג יש כבר היום להאנים רוב (אם כי לא משמעותי) וזאת עקב סיניזציה מוגברת של הפרובינציה (בדומה למה שנעשה בטיבט). מספרם היום עולה על מספר   האוויגורים (כ 14 מליון) ,הקאזחים, הקירגיזים, הטג'יקים והמונגולים גם יחד. הסיניזציה ממשיכה לגדול.
דוגמה לבינוי הנרחב באורומצ'י מצ"ב בתמונה.  המבנה הכיפתי במרכז התמונה הוא תחנת הרכבת ,ברקע רואים את הבניה המסיבית. תופעה זו רואים בכל עיר ועיר בפרובינציה.
חס וחלילה, לא טענתי שזה מה שכתבת!
18/10/14 17:07
90צפיות
הקדמתי בצורה מפורשת שמה שכתבתי בא רק להבהרת התמונה עבור הגולשים שאינם מכירים את הגיאוגרפיה של סין.
מכיוון שלא ציינת בצמוד לתמונות מלאנז'ו שהיא נמצאת בחבל אחר מהחבל האוטונומי, ייתכן שהיו גולשים שהבינו שמדובר באותו חבל, ורציתי להעמיד דברים על דיוקם ליתר בטחון.
 
באשר להרכב האוכלוסיה - אכן יש תהליך של סיניזציה, ולא טענתי אחרת. אולם יש הבדל דרסטי בין חבל שבו חיים יותר מ-90% סינים (האן) לבין חבל שבו יש כ-45% מיעוטים. לא לחינם האוייגורים קיבלו חבל אוטונומי, בעוד אף אחד לא מעלה על דעתו בכלל להפוך את גאנסו לחבל אוטונומי של החוי, הטיבטים, המונגולים או כל מיעוט אחר. פשוט האוייגורים מהווים מסה קריטית בחבל ולכן זכו לאוטונומיה, בניגוד למיעוטים הזעירים בגאנסו.
אם כבר הזכרנו אוטונומיות בסין, מלבד שינגג'יאנג של האויגורים
18/10/14 20:27
63צפיות
יש עוד 4 אוטונומיות בזה טיבט ומונגוליה הפנימית. לעניין המושג מה זה "אוטונומיה בסין" ,תלוי את מי שואלים את המשטר המרכזי או את המיעוטים.
נכון מאד, כולל גם את האוטונומיה שניצן הזכיר
19/10/14 20:55
40צפיות
וגם את גואנגשי.
המשותף לכל חמשת האוטונומיות - באף אחת מהן אין רוב של 90+ אחוז לסינים (האן). כך שגאנסו לא מתאימה לפרופיל.
למעשה, בטיבט יש רוב של יותר מ-90% לטיבטים.
בגואנגשי, המיעוט הגדול ביותר (ז'ואנג) הוא שליש מהאוכלוסיה.
במונגוליה הפנימית, למונגולים יש 17% ויש עוד כמה מיעוטים קטנים, אם כי לסינים יש רוב גדול (80 אחוז).
בחבל האוייגורי, למעשה יש מיעוט סיני (כ-40%) ולא כמו ששנינו חשבנו בטעות. המיעוטים מהווים את רוב אוכלוסיית החבל כאשר האוייגורים הם כ-45% (אני חשבתי שכל המיעוטים ביחד הם 45%). אז יש יותר אוייגורים מסינים.
בנינגשיה יש כשליש חוי ושני שליש סינים.
 
זה לגבי הצד הכמותי. לגבי הצד ה"איכותי" שהתייחסת אליו אין לי מושג אז לא אתיימר לנתח.
בטיבט עד כמה שידוע לי חצי סינים, ורבים מהם בלהסה
19/10/14 23:25
45צפיות
בנוסף אין הבדל מהותי בין חווי לסינים האנים חוץ מהדת. ויש עוד הרבה מיעוטים שם שלא ממש שונים מהרוב ההאן הסיני
אז לא ידוע לך
21/10/14 19:45
12צפיות
לפי המפקד האחרון יש בטיבט 93% טיבטים ורק 6% סינים (האן).
6% מאוכלוסיה של 3 מיליון זה בסה"כ 180 אלף איש. או במושגים סיניים: כלום ושום דבר. לא חצי ולא נעליים.
זה שחבר שלך נסע ללהסה, חזר ואמר: "וואלה אחי, חצי מהאנשים שם סינים בכלל" זה לא ממש מקור אמין...
אולי מאז המפקד האחרון מישהו התגנב לטיבט והכניס לשם 3 מיליון סינים? שווה בדיקה...
 
אגב, אפילו במקרה שבאמת "חצי" מטיבט היו סינים, אתה עדיין טועה. כי חצי זה לא 90% ולא 80% ואפילו לא מתקרב לכך. ובגאנסו יש יותר מ-90% סינים. אז אתה לא יכול להשוות אף אחד מהחבלים האוטונומיים לגאנסו, בדיוק כמו שכתבתי, גם אם תמציא עוד אלף המצאות על טיבט.
 
לגבי החוי והסינים: מי קבע שאין ביניהם הבדל מהותי? אתה, אדם זר שמביט מבחוץ על תרבות של אלפי שנים? ומי קבע שדת זה לא הבדל מהותי? שוב אתה? מה הסטנדרט המדעי שלך? לא ברור. הסינים חושבים שיש הבדל מהותי מאד בינם לבין החוי - מהותי מספיק כדי להכריז עליהם כמיעוט מוכר וגם לתת להם חבל אוטונומי - זכות ששמורה רק לחמישה מבין עשרות המיעוטים בסין. נראה לך שהסינים מחלקים חבלים אוטונומיים בחינם במכולת השכונתית? תעשה לי טובה.
הטענות שלך מזכירות לי את הבורים שאומרים "כולם צהובים ומלוכסנים, כולם נראים אותו דבר". תיכף תגיד שאין הבדל מהותי בין הסינים ליפנים או בין הקוריאנים לווייטנמים.
º
מחוז נינגשיה הוא אוטונומיה לחווי הסינים מוסלמים
19/10/14 01:00
24צפיות
º
לאנדג'ו (היגוי יותר מדויק)
17/10/14 23:35
29צפיות
פקק ביציאה מהעיר. חזיון נפוץ בסין שנהגים עוברים למסלול הנגדי
הודעה זו מכילה תמונות
17/10/14 18:54
237צפיות
לנהגת האוטובוס יש סבלנות.
לבסוף חידה. מה נמצא בתא המטען הממוקם אחרי הנהג באוטובוס
הודעה זו מכילה תמונות
17/10/14 18:57
244צפיות
התיירים ? שבת שלום לכולם.
º
חדר מנוחה לנהג?
17/10/14 19:51
50צפיות
התשובה מצורפת בתמונה המצורפת בזה , ומי שיכול להרחיב ולהאיר
הודעה זו מכילה תמונות
17/10/14 22:14
239צפיות
יבורך
º
קיבולת של האוטובוס 59 איש?
17/10/14 23:40
57צפיות
º
יתכן שמדובר גפמ שמניע את האוטובוס
18/10/14 10:19
45צפיות
º
מימין הייגר KLQ6896Q,את השמאלי אני לא מזהה
18/10/14 23:36
34צפיות
חזיון נפוץ? לא שמעתי על כך מעולם
20/10/14 13:02
46צפיות
מישהו יכול להרחיב על התופעה, זה נראה מתכון בטוח לתאונות חזיתיות כל הזמן
אם זה רק רכב בודד ומרצדס ברור שזה לא חוקי בעליל או מיועד רק לעשירים שם...
º
האוטובוס הזה נוסע אל השוק! , תודה על התמונות
17/10/14 23:30
57צפיות
º
על כל האוטובוסים כתוב גם בסינית וגם באוגיורית (בכתב ערבי)
17/10/14 23:43
42צפיות
º
מיכה על השרשור היפה והמעניין מסין
18/10/14 19:14
17צפיות
º
תודה רבה, למדתי רבות על ארץ שלא היה לי צל של מושג עליה!
18/10/14 21:34
20צפיות
º
מרתק, תודה!
18/10/14 21:53
12צפיות
º
18/10/14 23:37
7צפיות
º
תודה רבה למרקו פולו של הפורום!
20/10/14 01:09
7צפיות
º
בקשות ושאלות (לא הכוונה)
17/10/14 18:08
43צפיות
סטודנטדן
17/10/14 09:37
102צפיות
היי לכולם,
האם מישהו יודע אם אני קונה את הכרטיס רב קו הסמסטריאלי לסטודנטים זה אומר שאני יכולה לנסוע חופשי בטווח האזורי  של הכרטיס שלי ואז אם אני יוצאת מהטווח אני מקבלת הנחה של 50 אחוז?
 
לא כל כך הבנתי איך זה עובד, אשמח אם מישהו יבהיר את העניין הזה 
 
תודה רבה
כן, וברוב המקרים כדאי לקנות שנתי ולא סמסטריאלי.
17/10/14 15:46
85צפיות
את מקבלת נסיעות חופשיות בתחום האיזור בו תקף החופשי סמסטריאלי/שנתי. מחוץ לאיזור זה, את יכולה לשלם במזומן ולקבל 50%. זה מבתצע על ידי הצמדת הרב קו למכונת הכרטוס, הנהג רואה שיש לך פרופיל סטודנט מורחב ואז את משלמת במזומן מחצית מהמחיר המלא, כמו אזרח ותיק.
 
כמו כן, וכלי לטעון כרטיסיה או ערך צבור למקים בהם את זקוקה לנסעית המשך, זאת מכיוון שתשלום במזומן לא מקנה מעברים חופשיים (למעט בחיפה והקריות).
 
בקווי אילת (כל הקווים שנוסעים לאילת), לא תינתן לך הנחה על סך 50%.
עמדות טעינה אוטומטיות לרב קו
17/10/14 19:21
81צפיות
אני זוכר שראיתי עמדות אוטומטיות כאלו במספר מקומות, נדמה לי בבני ברק ואפילו ברמלה. מכונה שפשוט ניצבת שם בלי צורך לחכות בתור לנציג או לעלות לאוטובוס.
חיפשתי באינטרנט ולא מצאתי רשימה של המכונות האלה. מישהו יודע לכוון אותי לשם?
כמו כן נדמה לי שאלו מכונות של "קווים" - אז אני חייב לשאול האם אפשר להטעין עליהם ערך צבור שיתפוס גם בקווי דן? (מדובר על אשכול מרכז ר"ג-גבעתיים) 
אפשר, הנה רשימה
17/10/14 20:59
71צפיות
גם למטרפולין יש עמדות טעינה
18/10/14 23:22
51צפיות
רובם בדררום
אפשר לטעון ערך צבור והוא יהיה תקף בכל קו שמכבדים בו ערך צבור.
 
יש גם בשרון
19/10/14 23:09
30צפיות
ברעננה ראיתי שיש בקניון רננים, וראיתי גם בכ"ס ברחוב טשרניחובסקי.
 
אין רכבות מנתב"ג ב 00:00?
18/10/14 19:15
92צפיות
הרכבת האחרונה בכל יום עבודה יוצאת ב 23:35 והרכבת הבאה אחריה ב 01:02.
למה יש שעה וחצי המתנה? הרי טיסות נוחתות בנתב"ג כל הזמן...
אני מניח שאין כאן שיקולי עומס כי מן הסתם המסילות פנויות בשעות האלה ואין בעיה של מחסור בציוד.
יתכן שמדובר ב - "חלון לתחזוקה"
19/10/14 00:49
60צפיות
כמעט לכל קטע מסילה מוקצות שעות מסוימות ביממה/ בשבוע בהן ניתן לבצע תחזוקה שותפת למסילה. בעבר הרחוק היה ברשותי לוח זמנים תפעולי שבו הופיעו חלונות (שעות) התחזוקה של המסילות לפי קטעים.
כמדומני שעדיף לעשות את התחזוקה בשעות שבהן נתב"ג פחות פעיל.
19/10/14 11:06
56צפיות
וזה אומר בין 1 ל 2.
 
הנוסעים של טיסות הבוקר המוקדמות עדיין לא צריכים להגיע לשדה, וכמעט ואין טיסות נוחתות.
תשלום מראש - מהבית
14/10/14 23:33
127צפיות
ערב טוב וחג שמח לכולם, 
ראיתי פה כמה פעמים דיונים על מכונות כרטוס בתחנות, שהן כמובן עדיפות על תשלום ישירות לנהג באוטובוס. 
למה לא ללכת עוד צעד, ולאפשר הטענה של הרב קו בבית, באמצעות האינטרנט? (לפחות עבור רכישת ערך צבור, או חודשי חופשי)
אני די משוכנע שזה אפשרי טכנית, ובטוח שיכול לקצר את זמני עליית הנוסעים לאוטובוסים. 
מה דעתכם? 
 
הנחות לסטודנט
18/10/14 16:34
61צפיות
אני מתחיל את לימודי באוניברסטית תל אביב ב26/10 השנה (לא יודע מתי בדיוק אני מקבל כרטיס סטודנט). אני שאול:
איך מקבלים הנחה על נסיעות? אני לא מתכוון לרכוש כרטיסיה שנתית, אלא נסיעות בודדות.
יש לי רב קו, אבל קיבלתי אותו באגד בצפון ובתל אביב זה דן.
תשובות>>>
19/10/14 01:08
46צפיות
ראשית, האם הרב קו שלך הוא רק קו אישי (עם תמונה) או אנונימי?במידה והוא אישי, תוכל לגשת לכל אחת מעמדות הרב קו של אגד (יש גם בגוש דן בערים שונות, הרשימה נמצאת באתר אגד) ולעדכן את הרב קו שלך לפרופיל סטודנט רגיל המקנה לך הנחה של 30%-33%.
 
ההנחיה לסטודנטים בשנת הלימודים הראשונה היא הצגת אישר לימודים + תעודת זהות אבל ממה שהבנתי יש עם זה בעיות בעמדות הרב קו כי דורשים תעודות סטודנט.
 
שנית, דווקא כמעט חצי מהקווים שמגיעים לאוניברסיטת ת"א מופעלים על ידי אגד...
 
שלישית, בגוש דן מונהג ערך צבור. ערך צבור הינו חוזה בו אתה טוען סכום כסף עגול ומקבל עליו תוספת המגלמת את ההנחה שמגיעה לך. למשל, כסטודנט במידה ותטען 30 ש"ח, תקבל תוספת של 15 ש"ח, קרי הסכום שיוטען לך ברב קו הינו 45 ש"ח. ערך צבור ניתן לטעון בכל אוטובוס של חברת דן, קווים ומטרופולין. הערך הצבור מכובד גם באגד בגוש דן והשרון אך לא נמכר על ידי אגד.
 
אז למה ערך צבור? כי הערך הצבור הופך עם הזמן לחוזה ארצי. כבר כיום ניתן להשתמש בערך צבור בחברות קווים ומטרופולין בכל חלקי הארץ. כך לדוגמא, אם ביום כלשהו תצטרך לנסוע מת"א למודיעין, תוכל לעשות זאת באמצעות הערך הצבור וכך להנות מההנחה שמגיעה לך במקום לשלם מחיר מלא ללא הנחה במזומן.
איך מקבלים את הכרטיס עם ה-33% הנחה? לא השנתי.
21/10/14 13:08
14צפיות
צריך אישור לימודים וכרטיס סטודנט? לאיפה לבוא עם זה?
אחזור על כך בשנית, אולי יהיה ברור יותר.
22/10/14 12:50
6צפיות
הרב קו שיש לך כרגע הוא אישי עם תמונה? אם כן, כנס לאתר אגד, ראה את רשימת עמדות השירות לרב קו של אגד וגש לאחת מהן. במקום עליך להציג אישור לימודים + כרטיס סטודנט. ואז יעדכנו לך את הרב קו לפרופיל סטודנט רגיל המקנה הנחה של 33%
 
אם הרב קו שלך הוא אנונימי (ללא תמונה), גש לעמדת רב קו של אמצעי התחבורה שאתה הכי הרבה משתמש בו, במידה וזו רכבת ישראל - גש אליהם, במידה וזו דן, גש אליה. במקום אתה מגיע עם תעודת סטודנט, אישור לימודים ותעודת זהות (חובה תעודת זהות או רישיון או דרכון).
עוד ענייני רב קו
19/10/14 16:24
71צפיות
היי,
שתי שאלות:

1. ניתן לשנות פרופיל ברב קו לסטודנט ברכבת? (לא מדובר על חופשי-כלשהו אלא על ההנחה השגרתית), או שהם עובדים בכל קנית כרטיס בנפרד, בהצגת כרטיס סטודנט?

2. אם הרב קו שלי מעודכן לפרופיל כזה כבר, הוא תקף גם בחברות האוטובוסים האחרות וגם ברכבת, לא משנה איפה סידרתי אותו?
(רלוונטי בעיקר לקווים ולרכבת ישראל מבחינתי)

תודה! :)
כן וכן. וקצת בהרחבה>>>
19/10/14 23:06
37צפיות
נכון להיום ניתן לקבל את הנחת הסטודנט גם בהצגת תעודת סטודנט ברכבת ישראל. אך עוד מעט, לא יהיה ניתן כלל וכלל לקבל כל הנחה מלבד הנחת אזרח ותיק שלא באמצעות רב קו.
 
הרב קו תקף לכל חברות התחבורה הציבורית בישראל ללא יוצא מן הכלל. לכן גם הפרופיל שלך תקף לכל חברות התחבורה הציבורית בישראל ובכולם תקבלי את ההנחה המגיעה לך ברכישת כרטיסיה או ערך צבור.
כן, אבל
20/10/14 00:02
23צפיות
נדמה לי ששאלתי לא הובנה (או שאני לא הבנתי את התשובה) - אני יודעת שאם אני מנפיקה רב קו בעמדה של אחת מחברות האוטובוסים, ומציגה תעודת סטודנט+אישור לימודים - הפרופיל ברב קו שלי משתנה לסטודנט ואני זכאית להנחות שונות.
השאלה היא, האם ניתן לבצע תהליך דומה גם ברכבת ישראל?
כי באתר שלהם ראיתי שניתן לקבל את ההנחות בהצגת תעודה במעמד קנית הכרטיס, אבל לא ראיתי התייחסות ליצירת "פרופיל סטודנט" כמו שמופיע באתר של חברות האוטובוסים.
תודה רבה! :)
כן, באחת מעמדות השירות לרב קו של רכבת ישראל ניתן
20/10/14 00:50
28צפיות
לעדכן פרופיל לכל פרופיל שהוא, בין היתר לפרופיל סטודנט רגיל המקנה הנחה של 30%-33%.
 
אם תשימי לב להודעה בדף הראשי שאומרת שהחל מה1.12.14 לא יהיה ניתן לקבל כל הנחה מלבד אזרח ותיק שלא באמצעות רב קו... אז כל מה שכתוב עכשיו על הצגת תעודת סטודנט לקבלת נסיעה בהנחת סטודנט - יהפוך לבטל ומבוטל.
אחלה
20/10/14 16:14
15צפיות
אז בקיצור, אני צריכה ללכת לסדר את זה ולא שווה לי להזמין באינטרנט הביתה כמו ששקלתי לעשות.
המון תודה!
º
בדיוק, ובכיף :)
21/10/14 00:54
4צפיות
הנחת ותיק
19/10/14 18:57
47צפיות
האם זה נכון שמגיל 65 זכאים להנחה בגובה 50%?
איך מתבצע מתן ההנחה? האם יש צורך לעדכן פרופיל על הרב קו? אם כן איפה משנים את הסטטוס ברב קו שהונפק באגד, טבריה
זה נכון.
19/10/14 23:10
32צפיות
גברים מגיל 65 ונשים מגיל 60 זכאים להנחה של 50% בכל קווי השירות של כל אמצעי התחבורה הציבורית בישראל, גם ללא רב קו.
 
את ההנחה ניתן לקבל בהצגת תעודת זהות או תעודת אזרח ותיק או כרטיס רב קו ובו פרופיל אזרח ותיק.
 
על מנת לעדכן את הרב קו לפרופיל אזרח ותיק, יש לגשת לכל אחת מעמדות השירות לרב קו של אגד (רשימה באתר אגד) עם תעודה מזהה ולשנות את הפרופיל ובו במקום מומלץ להזדכות על כל החוזים של אגד הנמצאים ברב קו, עבור חוזים אחרים של חברות אחרות יש להגיע לעמדות הרב קו של חברות אלו על מנת לקבל מהן זיכוי.
 
לכן, ניתן באופן פשוט יותר להנפיק רב קו נוסף בחברת אחרת. במידה ותישאל האם כבר יש לך רב קו אישי, אמור שלא וכך ינפיקו לך רב קו נוסף. כך תוכל בזמנך החופשי כשאתה עובר גם ככה ליד עמדת רב קו של חברה שממנה אתה רוצה לקבל זיכוי, לקבל את הזיכוי מהרב קו הישן של אגד.
בעבר פורסם באינטרנט
20/10/14 16:19
30צפיות
החוזה בין משרד התחבורה לחברת אגד באזור ירושלים.
האם למישהו יש הקבצים, ויוכל לשלוח לי לתיבת המסרים?
הינה הקישור להורדת הקבצים:
22/10/14 00:52
12צפיות
הסכם תחרות בין מדינת ישראל לבין אגד משנת 2010
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים
17.02.2014
ההסכם נחתם בין מדינת ישראל לבין אגד בשנת 2010. ההסכם נחתם על רקע כוונת הממשלה להמשיך ולהוציא קווי שירות בתחבורה הציבורית לתחרות:
 
 
º
האם ניתן לעלות עם אופניים על אוטובוס
20/10/14 11:28
35צפיות
כן, בתא המטען
20/10/14 20:39
25צפיות
בכל שעות הפעילות, ובהסתייגות שראוי להשאיר מקום לשאר הנוסעים, ולא להדחף לאוטובוס עמוס. אין תוספת תשלום על אופניים. טיפ: לכל אוטובוס ישנם שני צדדים של תא מטען, התא שרחוק מהרציף יהיה תמיד ריק.
 
באוטובוס עירוני מותר להעלות אופניים מתקפלות כשהם מקופלות בלבד.
º
מתי אגד תעבורה מחליפה את אגד באיזור קרית ארבע והגוש?
21/10/14 11:39
16צפיות
2.5 מליארד שקל בוזבזו על החלופה הכי יקרה ומחלף מיותר לגמרה
17/10/14 17:43
180צפיות

למה לאפשר ל-6000 זוגות דיור? נוציא 2.5 מליארד על מחלף מיותר
tapuzo2
17/10/14 17:33
3 [צפיות]
קדימה איפה עוד נשארו קצת הרים וגבעות או שדות שעוד לא הרסנו ונגנסנו מהם עם מחלפים?
אה, נכון, בדרך לירושלים. כלומר: אם מקימים רכבת שתוריד מהכביש עשרות אלפי נוסעים,
אז מה שממש דחוף זה להוסיף לו עוד נתיב וכמובן מחלף אימתני ואיך לא גם מנהרה בחלופה
הכי יקרה שעלותה - שימו לב - 2.5 מליארד שקל.
 
שזה העלות של: בניית 6000 יח"ד לזוגות צעירים..
אז למה לאפשר ל-6000 משפחות חדשות לחיות בדירה בלי משכנתא חונקת או אצל ההורים,
עם עזרה של המדינה, כמו כל מדינה שפויה כולל הקפטליסטיות ביותר, אם אפשר בלחץ לוביסטים
של חברות התשתיות בבעלות הטייקונים לזרוק את הכסף על עוד מחלף ענק ומיותר עם מנהרות.
אה ובצפון אחרי צי מליארד שקל על צומת גולני השומם, בבנייה עכשיו עוד שני מחלפים במליארד שקל
נוספים. הידד. נערי האוצר מקצצים בחינוך, בדיור ציבורי, ברווחה - אבל לכבישים ואספלט הכסף נשפך
וכי למה? כי נערי האוצר שופכים תקציבים ומבצעים הפרטות לידי החברות שאחרכך יעסיקו אותם.
 
 
לפתוח לך את פינת "תפוזו עצבני"?
17/10/14 17:45
129צפיות
נא לא לשרשר הודעות בלתי רלוונטיות לשרשור התשתיות.
ההודעה הזו מאד רלוונטית היא מדברת על נושא השרשור מחלף הראל
17/10/14 18:08
98צפיות
בזבוז עתק נוסף לחברת התשתיות שאחרכך נערי האוצר יתקבלו לנהל אותה.
 
נושא השרשור אינו מחלף הראל אלא מנהרה 4.
17/10/14 18:15
91צפיות
אין לי בעיה עקרונית אם תפתח שרשור נפרד שבו תביע את עמדתך בסוגיית השקעות המדינה בפרויקטי התשתיות ובכללן מחלף הראל.
עדיף פשוט להתעלם מטרולים
17/10/14 19:12
85צפיות
יימאס להם לדבר אל הקיר והם יילכו לפורום יונית לוי.
שזה במילים אחרות: "הבה נמשיך לנסות להשתיק כל דעה אחרת"
17/10/14 19:29
81צפיות
כמעט שכחתי שהפורום נשלט על ידי מהנדסי תחבורה שעבורם כל ביקורת אחרת היא סדין אדום.
הודעות מהסוג הנ"ל עלולות להביא לחסימתך.
17/10/14 19:43
82צפיות
כבר הבהרתי היטב שאין להנהלת הפורום בעיה עם הצגת תפישת עולמך בלשון ראויה ובמינון שאינו גולש להצפה.
ורק לידיעתך, איש מבין הנהלת הפורום אינו מהנדס תחבורה, ולמיטב ידיעתי, אין כזה גם בין גולשיו.
º
למה שלא תחסום את מי שאחרי כל הודעה שלי רושם "טרול"?
17/10/14 20:03
27צפיות
º
פניות בנושאי ניהול יש להפנות רק באמצעות תיבת המסרים.
17/10/14 21:15
24צפיות
יש את 443 ותהיה עוד שנתיים רכבת. לא צריך שום שדרוג ובטח לא
18/10/14 11:20
166צפיות
בחלופה הכי יקרה שכוללת מנהרות מיותרות כדי לקצר דקה (כן 60 שניות = 200 מליון שקל)
הזוי לגמרה
º
ועל הבטיחות של הכביש הקיים חשבת?
18/10/14 12:32
56צפיות
º
אל תענה לטרול, הוא מנסה להציף את הפורום וכך להרוס אותו
18/10/14 17:28
34צפיות
º
תפוזו, די. לא כולם צריכים לסבול את השטויות שלך גם כאן
18/10/14 16:23
35צפיות
º
תתעלם ממנו והוא יעזוב
18/10/14 17:32
30צפיות
º
תמונות האוטובוסים באירוע מועדון החמש
הודעה זו מכילה תמונות
17/10/14 17:18
183צפיות
º
מתכוננים ליום ששי
הודעה זו מכילה תמונות
16/10/14 11:37
317צפיות
אחרי התידלוק
16/10/14 20:21
150צפיות
º
וואו
17/10/14 16:22
24צפיות
ראיתי אותכם יוצאים הבוקר מחניון בן גוריון לאיילון צפון
17/10/14 21:24
63צפיות
עם התוספת החדשה והשוסון שעישן כמו לא יודע מה   כיף לראות אוטובוסים אמיתיים, ולא כמו המכונות שנוסעות על הכבישים היום
שבתשתיות - A1, מנהרה 4.
הודעה זו מכילה תמונות
116תגובות
17/10/14 12:26
1795צפיות
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים, ו"אחרי החגים" שכולו התאוששות לכם.
במהלך השבוע קיימתי שני סיורים. האחד במנהרה 4 של פרויקט A1, השני בפרויקט כביש 1. ראש מנהלת כביש 1, מר דוד לנדסמן, אירח אותי ואת ד"ר התחכמות במשרדי המנהלת. לאחר המצגת וסקירת הפרויקט יצאנו אל השטח. סיירנו...

(המשך...)
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים, ו"אחרי החגים" שכולו התאוששות לכם.
במהלך השבוע קיימתי שני סיורים. האחד במנהרה 4 של פרויקט A1, השני בפרויקט כביש 1. ראש מנהלת כביש 1, מר דוד לנדסמן, אירח אותי ואת ד"ר התחכמות במשרדי המנהלת. לאחר המצגת וסקירת הפרויקט יצאנו אל השטח. סיירנו בקטע המרכזי של הפרויקט, שורש-חמד, ובקטע המרתק ביותר שלו, הקטע המזרחי שכולל את עמק ארזה, גשר מוצא ו...מנהרות הראל! את התמונות והרשמים מסיור מעניין זה אני מקווה לשלב ב"שבתשתיות" הבא (בלי נדר ) ובדף הפייסבוק של "שבתשתיות".
יום לפני הסיור בכביש 1 נערך הסיור במנהרה 4. מנהרה 4 היא אחד מאתרי העבודה בפרויקט שלעולם לא יימאס לי לבקר בהם, ולמרות זאת, הביקור במנהרה 4 מגיע לאחר הפוגה של למעלה משבעה חודשים. ו'למרות זאת 2' - לא מכבר הבטנו בתמונות ממנהרה 4 ובזכות מנהלת הפרויקט וחברות הביצוע, אנו מעודכנים במתרחש במנהרה ובקצב ההתקדמות. אי לכך, שרשור זה לא יכיל בתוכו מידע חדש אלא תמונות משופרות בלבד מאלה שהועברו אלינו. אלו מבין ששת קוראיי הנאמנים ששבעו די ממנהרה 4, יכולים להמשיך במלאכת ההכנות לשבת בזמן
שסחבקכם הנאמן ממשיך עם היתר לשטוף עיניים באם כל המנהרות. אתם כבר יודעים: עליי זה לעולם לא נמאס...
בתמונה: קטע מתרשים כביש 1, שמוצב בחדר הישיבות של מנהלת הכביש.  
º
כתבות, הודעות, דיווחים
17/10/14 11:53
47צפיות
מספר תמונות מענינות מ 531 שמצאתי באתר חברת ג.א.ש..
17/10/14 11:21
176צפיות
קבלו קישור ל 3 תמונות מהקטע הממונהר של רצועת הרכבת שנבנת בין נתיבי כביש 531..
התמונה בקישור הראשון צולמה למיטב הבנתי בסמוך לצומת מל"ל (הקצה המזרחי של הקטע הממונהר)
התמונה השניה והשלישית צולמו מערבה יותר, סמוך לכביש המוביל לגבעת חן ( הקצה המערבי של הקטע הממונהר).
מה שכן - התמונות הללו ככל הנראה לא מהתקופה האחרונה, והמצב בשטח יותר מתקדם, ודורש סבב צילומים..
(לצערי אין לי כל כך זמן פנוי בכדי לצלם באזור.. "דור ההמשך" של הפורום מתבקש להתייצב למשימה.. )
 
 
 
 
 
מפה יבנה 2025
הודעה זו מכילה תמונות
17/10/14 03:08
323צפיות
בשעה טובה נפתח ביבנה אמפי 4,000 מקומות שאנשי העיריה ומקורבים  דאגו למכור כרטיסים לחברים שלהם ולכל אלה מחוץ ליבנה 
 
כרטיסים מסובסדים על ידי מפעל הפיס ב 20 שקל לכבוד הפתיחה ותודה לרכבת ישראל  על החנייה לכל האזרחים .
 
לעניין התחבורה ציבורית .
 
יבנה זה עיר שהתמזל מזלה  ל  2 תחנות רכבת לשתי כיונים שונים !!!.ולכן יש גם 2 תחנות מסעף בשתי תחנות הרכבת !!! .
 
התכנון הוא להפוך את החלק המזרחי של תחנת מזרח לשכונה גדולה מאד עד לבניה בדרום עם כביש 4102!!! ,כביש 4102
 
יהיה מחלף ישיר לצומת יבנה דרום \אשדוד צפון .הכביש העוקף של יבנה ממזרח יתחבר לשכונות החדשות ,הכביש 
 
יהיה מושקע בדומה ל 531 עם 3 מחלפים, היציאה המקורית לצפון ולדרום מכביש 42 ,תבוטל ,צריכים להגיע לכביש העוקף .
 
ליבנה תתווסף כניסה דרומית ממחלף אשדוד צפון לכיון השכונה הקיימת , פלוס מסוף תחבורה ציבורית דרום, צפי בלי השכונה המזרחית ל 10 קווים
 
פנימיים ,עם השכונה המזרחית  צפי ל 12 קווים פנימיים.
 
 
 
ראיון קצר עם נשיא אלסטום
17/10/14 05:05
166צפיות
 
נשיא אלסטום התראיין לגלובס ואמר ב 10 משפטים שהוא מתכונן לזכייה 
 
ז'אן לוקה ארבאצ'י, סגן נשיא אלסטום, ענקית הרכבות הצרפתית המשתתפת במכרז, ל"גלובס": "המיזם הוא אחד הגדולים והחשובים מסוגו כיום בעולם; יש לנו כבר ניסיון מוצלח מאוד עם הרכבת הקלה בירושלים"
 
 
"זה נכון שאנחנו מגדירים את המכרז הזה כ-Must Win" אומר ארבאצ'י, "משלוש סיבות: הראשונה היא שהמיזם בתל אביב הוא אחד הגדולים והחשובים מסוגו כיום בעולם; השנייה שהסכם אספקת הקרונות כולל גם הסכם לתחזוקתם; והשלישית, שיש לנו כבר נוכחות בישראל וניסיון מוצלח מאוד עם הפרויקט של הרכבת הקלה בירושלים שבו היינו שותפים".
- הופתעת שהמתחרות הגדולות שלכם לא מתמודדות?
ארבאצ'י: "לא. זה מכרז קשה. המוצר מורכב מבחינה טכנית. מאתגר מאוד".
אחת התמיהות הגדולות סביב המכרז היא מדוע לבחור כעת בספק הקרונות, לפני שנבחר ספק המערכות וכשהרכבת עצמה אינה צפויה להתחיל לנסוע לפני 2023.
תוצאות המכרז לאספקת הקרונות שפרסמה חברת נת"ע, המקימה את הקו האדום של הרכבת בתל אביב, צפויות להתפרסם בשבועות הקרובים. מדובר באחד המכרזים הגדולים מסוגו בעולם לאספקת 90 מערכי קרונות עם אופציה ל-30 מערכים נוספים. המכרז כולל גם מתן שירותי תחזוקה לקרונות למשך 10 שנים והיקפו הכספי הכולל מוערך ב-2 מיליארד שקל.
 
ירדה בכמות הנוסעים ברכבת הקלה באוגוסט
17/10/14 12:57
148צפיות
בגלל האירועים הביטחוניים , הרכבת לא ממשיכה עד לתחנה הסופית בחיל האוויר .
 
אפשר להגיד משהו טוב על הרכבת הקלה בירושלים ,עשתה מהפכה אדירה ,בעיר היא עמוסה תמיד , אין מקום ישיבה לאורך כל היום
 
המיזוג בסדר גמור ,פשוט צפוף , לדעתי צריך תדירות של פחות מ 10 דק' לאורך כל היום !!! ויותר מפקחים .
 
לכתבת  וידאו בהרחבה .
ממשלה רופסת וכושלת מאפשרת יידוי אבנים בלב הבירה..
18/10/14 11:24
76צפיות
אבל מה נגיד אחרי הבריחה שלהם באמצע המבצע בעזה.
 
ובנתיים בתחנות הנת"צ: ארונות ללא דלתות, אין זכוכית ואין מפות
הודעה זו מכילה תמונות
17/10/14 17:15
257צפיות

ככה נראות לאחרונה תחנות אוטובוסי המטרונית:
בלוחות המידע נתלשו המפות ואין זכוכיות.
בארונות הבקרה אין דלתות. 
האם נופץ? ונדליזם? תיקונים של דן צפון?
איפה תגובת החברה למצב?
צולם בתחנה מול מת"ם, כך המראה כמעט בכולן
 
זכוכיות חסרות, דלתות חסרות, מפות חסרות.. זה מראה התחנות בקוי אוטובוס המטרונית
זכוכיות חסרות, דלתות חסרות, מפות חסרות.. זה מראה התחנות בקוי אוטובוס המטרונית
למה לאפשר ל-6000 זוגות דיור? נוציא 2.5 מליארד על מחלף מיותר
17/10/14 17:33
169צפיות
קדימה איפה עוד נשארו קצת הרים וגבעות או שדות שעוד לא הרסנו ונגנסנו מהם עם מחלפים?
אה, נכון, בדרך לירושלים. כלומר: אם מקימים רכבת שתוריד מהכביש עשרות אלפי נוסעים,
אז מה שממש דחוף זה להוסיף לו עוד נתיב וכמובן מחלף אימתני ואיך לא גם מנהרה בחלופה
הכי יקרה שעלותה - שימו לב - 2.5 מליארד שקל.
 
שזה העלות של: בניית 6000 יח"ד לזוגות צעירים..
אז למה לאפשר ל-6000 משפחות חדשות לחיות בדירה בלי משכנתא חונקת או אצל ההורים,
עם עזרה של המדינה, כמו כל מדינה שפויה כולל הקפטליסטיות ביותר, אם אפשר בלחץ לוביסטים
של חברות התשתיות בבעלות הטייקונים לזרוק את הכסף על עוד מחלף ענק ומיותר עם מנהרות.
אה ובצפון אחרי צי מליארד שקל על צומת גולני השומם, בבנייה עכשיו עוד שני מחלפים במליארד שקל
נוספים. הידד. נערי האוצר מקצצים בחינוך, בדיור ציבורי, ברווחה - אבל לכבישים ואספלט הכסף נשפך
וכי למה? כי נערי האוצר שופכים תקציבים ומבצעים הפרטות לידי החברות שאחרכך יעסיקו אותם.
 
 
 
 
 
הרכבת לא תוריד, היא תוסיף עשרות אלפי נוסעים
18/10/14 09:09
148צפיות
בלי שום קשר לרכבת (שאני הראשון לברך על הקמתה) כביש ירושלים-תל אביב במצבו הנוכחי לא ראוי להוות חיבור בין בירת ישראל עם כמעט מיליון תושבים לבין המטרופולין המרכזי עם 3-4 מיליון תושבים. השדרוג הוא הכרחי ולא תעזור כל הקשקשת שלך.
חידוש בתחבורה הציבורית: פיקוח אלקטרוני במקום מבקרים סמויים
19/10/14 15:33
171צפיות
החידוש המרכזי, כפי שעולה מהידיעה, יהיה בשילובו של פיקוח אלקטרוני בנוסף למבקרים סמויים.
º
אני לא מצליח לפתוח את הקובץ.
19/10/14 15:45
31צפיות
º
ניסיון נוסף:
הודעה זו מכילה תמונות
19/10/14 15:58
103צפיות
מעניין כמה קשה נצטרך לעבוד כדי לקבל את הנתונים הגולמיים.
20/10/14 06:26
47צפיות
לקראת אוגוסט 2015 ואולי אפילו לפני כבר יאספו מספיק נתונים שיכולים לעניין את הציבור. מה הסיכוי שמשרד התחבורה
פשוט יסכים לפרסם אותם בלי שנצטרך לעבור דרך חוק חופש המידע?
רעיון מחשבתי - השקעת כל תקציב מדינת ישראל בתחבורה ציבורית
50תגובות
17/10/14 11:28
468צפיות
שלום לכולם, כחלק מפרוייקט גמר, בנושא  תח״צ, אני מעוניין לקבל את חוות דעתכם בנושא מה ניתן היה לעשות בתקציב שלם של מדינת מישראל  בתח״צ (כ-400 מיליארד ש״ח). אשמח לקבל חוות דעת שתכלול  פרוייקטים ורעיונות להשקעה בתשתית רכבתית ואחרת, עירונית ובינעירונית,. אני מבקש לא להתייחס לפרוייקטים שהיום...

(המשך...)
שלום לכולם, כחלק מפרוייקט גמר, בנושא  תח״צ, אני מעוניין לקבל את חוות דעתכם בנושא מה ניתן היה לעשות בתקציב שלם של מדינת מישראל  בתח״צ (כ-400 מיליארד ש״ח). אשמח לקבל חוות דעת שתכלול  פרוייקטים ורעיונות להשקעה בתשתית רכבתית ואחרת, עירונית ובינעירונית,. אני מבקש לא להתייחס לפרוייקטים שהיום נמצאים בבניה  כגון קו רכבת לכרמיאל, רכבת העמק  וכו׳.  בחוות הדעת שלכם אשמח לקבל גם דירוג עדיפויות ותקציבים משוערים לפרוייקטים.  שוב תודה על השיתוף פעולה.
? שרשור הכוונה ומודיעין 18/10-17/10
53תגובות
17/10/14 00:01
102צפיות
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות
בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור...

(המשך...)
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות
בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
בעד ונגד הקו לאילת.
75תגובות
16/10/14 23:27
1312צפיות
הדיון נמשך.

(המשך...)
הדיון נמשך.
אוטובוסים ומוניות במדריד
הודעה זו מכילה תמונות
41תגובות
16/10/14 18:19
268צפיות
לפני כחודש הייתי מספר ימים במדריד בירת ספרד, עיר יפהפיה, מגווונת ובלתי צפויה בנופיה, לדעתי, הרבה יותר מעניינת לעומת ברצלונה.
בעיר פועלת חברת EMT שמפעילה קרוב ל- 200 קווי אוטובוסים עם כ- 2000 אוטובוסים, כולם צבועים בצבע תכלת. הדגמים שזיהיתי
הם URISBUS, סיטארו ו- איווקו....

(המשך...)
לפני כחודש הייתי מספר ימים במדריד בירת ספרד, עיר יפהפיה, מגווונת ובלתי צפויה בנופיה, לדעתי, הרבה יותר מעניינת לעומת ברצלונה.
בעיר פועלת חברת EMT שמפעילה קרוב ל- 200 קווי אוטובוסים עם כ- 2000 אוטובוסים, כולם צבועים בצבע תכלת. הדגמים שזיהיתי
הם URISBUS, סיטארו ו- איווקו. יתכן שיש עוד דגמים אך את אלה זיהיתי בברור. שני קווים מופעלים עם מיקרובוסים באורך 5,5 מטרים ולפחות שני קווים מופעלים עם מפרקיות. ברחובות רבים יש נת"צ לאוטובוסים ומוניות ונהגים של כלי רכב פרטיים אינם נדחקים או עוצרים בנת"צים. כשנהג אוטובוס או מונית עוצר להעלאה/הורדה של נוסע או בתחנה הוא מפעיל את כל ארבעת המהבהבים, לרבות בתחנת המוצא, ואף אחד אינו צופר. שעות ההפעלה הן מ- 6 עד 22 או 23, ולאחר מכן יש כ- 20 קווי לילה בתדירות של כחצי שעה. בימי ראשון ההתחלה היא ב- 7 בבוקר. מחיר הנסיעה הוא יורו וחצי (אינני יודע לגבי מרחקים ארוכים). במוניות מחיר הפתיחה הוא 2,40 יורו ובימים שבת וראשון מחיר הפתיחה הוא 2,90 יורו. הקפיצות הן ב- 5 סנטים והן די מהירות. יש גם 12 קווי מטרו וכן שני קווי תיירות באוטובוסים אדומים בני שתי קומות עם אפשרויות נסיעה ליום אחד, יומיים, שלושה או שבוע. כל האוטובוסים ממוספרים (המפרקיות בנות שלוש ספרות) לפי סדר מסויים ולפחות בשני קווים יש דרה מסויימת של מספור, כנראה לפי היצרן. אוטובוסים רבים מופעלים בגז.
קישור לאתר החברה: http://www.emtmadrid.es/mapaweb/emt.html
להלן מספר תמונות.הראשונה שבהן היא תחנת מוצא/סיום, במקרה זה קו 44
תחנת מוצא/סיום של קו, במקרה זה 44
גוש דן יולי 14' בגוגל
הודעה זו מכילה תמונות
72תגובות
16/10/14 13:37
803צפיות
העדכון האחרון בגוגל מדגיש את תנופת הבניה והפיתוח בגוש דן. החלטתי להעלות סיור וירטואלי בין האתרים.
 
נתחיל עם מתחם בורסת היהלומים, הפיר של הרק"ל/תחתית, מגדל אמות אטריום בשלב מתקדם ומגדל טיים בשלב התחלתי.

(המשך...)
העדכון האחרון בגוגל מדגיש את תנופת הבניה והפיתוח בגוש דן. החלטתי להעלות סיור וירטואלי בין האתרים.
 
נתחיל עם מתחם בורסת היהלומים, הפיר של הרק"ל/תחתית, מגדל אמות אטריום בשלב מתקדם ומגדל טיים בשלב התחלתי.
בחזרה לפורום
האזור שלי בפורום