בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לפורום ``תחבורה ציבורית``

שעות הפעילות:
ימים א`-ה` - כל היום
ו` וערבי חג - כל היום
שבת - כל היום

בפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד.

אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה במנות האוכל במטוסי אלעל.

* לא לשכוח לענות על הסקר - מי שמצביע משפיע

מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הדקו חגורות ושתהיה נסיעה טובה,
מודיעין (i) לשרותכם.

ידיעה ראשונית על 'קשת מודיעין'
84תגובות
18/06/14 23:25
902צפיות
ידיעה ראשונית בבלוג של חדשות מודיעין מביאה את דברי ראש עיריית מודיעין לפיה משרד האוצר אישר את ביצוע 'קשת מודיעין', שתחבר את מודיעין לקו הרכבת החדש לירושלים, בהשקעה של כ־400 מליון שקלים.

(המשך...)
ידיעה ראשונית בבלוג של חדשות מודיעין מביאה את דברי ראש עיריית מודיעין לפיה משרד האוצר אישר את ביצוע 'קשת מודיעין', שתחבר את מודיעין לקו הרכבת החדש לירושלים, בהשקעה של כ־400 מליון שקלים.

http://hadachot.blogspot.co.il/2014/06/blog-post.h...

כמדומני שהכוונה למסילה שתאפשר את הפעלת קו הרכבת ממודיעין לירושלים, ללא צורך בחזרה עד תחנת נתב"ג. נראה שקל יחסית להשיג מימון לפרוייקט, כאשר חלק מהפקידים האחראיים עושים מדי יום את הנסיעה בכביש העמוס מודיעין-ירושלים

אישור הקשת פותח אפשרות תיאוטרית לפיה במקרה ובו פרוייקט החשמול יתקל בקשיים כאלו ואחרים באיזור תל אביב , ניתן יהיה לחלק את קו ת"א-ים ל־2 חלקים (דרך מודיעין), כאשר החשמול יחל במודיעין.
הוועדה לקידום הפקקים בישראל
18/06/14 14:21
178צפיות
התכנון הלקוי של שכונות חדשות ברחבי ישראל. שכונות בהן מקדשים את השימוש ברכב הפרטי, נחמד לגלות שלא אני היחיד שחשב על זה שזה מאד מאד מטומטם שבשביל לקנות חלב בשכונה אני אצטרך רכב.

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000...
זה ברור ללא מעט מתכנני תחבורה ומתכנני ערים
18/06/14 14:35
99צפיות
אבל זה לא עוזר. למרבה הצער, הצעת החוק שנפלה הייתה יכולה לחייב לגרום למי שמגיש תכניות לחשוב על הנושא, ואולי בעתיד היינו מוצאים את עצמנו עם פחות שכונות מוטות רכב פרטי.
ומה עמדת שר התחבורה בנושא?
18/06/14 14:56
78צפיות
האם הוא מתכוון לנסות לשנות את החלטת ועדת השרים לחקיקה?
האם הוא מתנגד לה?
מה משרד התחבורה עושה על-מנת להבטיח שתוכניות בנייה יכללו שיקולי תחבורה ציבורית?
מה משרד התחבורה עושה על מנת להבטיח שבניית שכונות חדשות תכלול הכנת תשתיות תחבורה ציבורית ותחבורה בת-קיימא?
משרד התחבורה בעצמו פועל לשמר את עליונות הרכב הפרטי. אחרת כבר מזמן היה הופך עולמות על מנת להפוך את פרויקט המתע"ן בגוש-דן לפרויקט לאומי ולא רק לומר ברדיו שהפתרון לגוש-דן הוא מטרו...
ראשי ערים ורשויות שיש להם מודעות לנושא צריכים לסחוט את המדינה ולבצע הגבלות חמורות על בניה בשטחי שיפוטם על מנת לקבל משהו מהמדינה בתחומי התשתיות (תשתיות בכלל, לא רק תשתיות תחבורה).
נתיב אקספרס בשבת
45תגובות
18/06/14 14:15
325צפיות
לכל אלו שאמרו שכל נהג יוכל לבחור שלא לעבוד בשבת...
בבקשה.

(המשך...)
לכל אלו שאמרו שכל נהג יוכל לבחור שלא לעבוד בשבת...
בבקשה.
קו הלילה 469 יקשר בין תל אביב לנתב"ג.
18/06/14 12:56
250צפיות
על פי אתר מטרופולין ועל פי www.bus.gov.il כל תחנות הקו תהיינה איסוף+הורדה כולל נסיעה עירונית בבאר שבע, נסיעה עירונית בקרית גת וקישור בין נתב"ג לתל אביב ובין תל אביב לנתב"ג.

באתר מטרופולין מצוינות ההגבלות השונות. שימו לב לעמודה "הורדה מ:" המסבירה בעצם מהי תחנת הירידה הבאה לעולים בתחנה זו.

http://www.metropoline.com/he/darom/lineStops/1277...
º
מעולה !
18/06/14 13:05
47צפיות
º
כבר כתבתי את זה לפני מספר ימים בשרשור על הקו
18/06/14 13:11
69צפיות
º
לא שמתי לב לכך.
18/06/14 13:17
34צפיות
עמודה מעניינת :) דורשת הרבה מחשבה.
18/06/14 13:12
141צפיות
האם זה כ"כ טוב? גם ככה יש רכבות לילה. זה לא יעכב את הנוסעים מב"ש לת"א באנשים שיצאו מנתב"ג לת"א? (והפוך)
יעכב ב-30 שניות? בלילה השירות דליל ואין שום
18/06/14 13:21
105צפיות
סיבה להגביל אותו.
כל דבר שמרחיב את השירות בלילה הוא טוב.
הסיבה היחידה למנוע עליית נוסעים מנתב"ג לתל אביב או מתל אביב לנצב"ג בקו 469 תהיה אם וכאשר האוטובוסים יהיו מלאים בנוסעים בין תל אביב לקרית גת או באר שבע ולהיפך, כך שלא יהיה מקום לנוסעים בין ת"א לנתב"ג. תוספת של מספר שניות או אפילו של דקה שלמה למשך הנסיעה היא ממש לא סיבה.
תחשוב על זה, אם עולים עשרה נוסעים כל אחד
18/06/14 13:43
75צפיות
עם המזוודות שלו, זה יכול להיות שתי דקות או יותר?
אבל זה נכון שכנראה אף אחד לא ישים לב לאפשרות הזו, אז זה לא באמת יפריע.
וואו, אז יהיה 2-3 דקות
18/06/14 14:00
62צפיות
מבלי להניח מראש כמה נוסעים יהיו מאין ולאן, הגישה שלך שגויה.
כשמדובר בשירות דליל תוספת השירות עדיפה על משך השירות.
הלוואי שיהיו בכל נסיעה בקו הזה 10 נוסעים בין נתב"ג לתל אביב ולהיפך. זה רק יהיה לטובת הקו.
לשיטתי, חבל שאין לקו הזה תחנות נוספות בצומת בילו, בגדרה, בצומת קסטינה.
בשירות לילי הרחבת השירות לכמה שיותר נוסעים פוטנציאלים עדיפה על שירות קצת יותר מהיר למספר נוסעים פוטנציאלים קטן יותר.
אבל כשגם ככה השירות איטי
18/06/14 14:09
44צפיות
אי אפשר להאט אותו עוד יותר.
אני כמעט בטוח שמעטים מאוד ישתמשו בקו שנוסע שעתיים מב"ש לת"א לעומת קו שייסע שעה. ואם הם ישתמשו אז זה כי הם חייבים, ואז יש כאן בזבוז זמן רציני בשבילם.

מן הסתם לא מדובר על שעה ושעתיים אלא על הפרשים קטנים יותר בהרבה, אבל כל תוספת היא תוספת. אם זה יהיה 2-3 דקות כמו שאתה אומר אז אין באמת בעיה.
מגדרה וצומת ביל"ו יופעל קו לילה לת"א.
18/06/14 14:19
65צפיות
בסופ"ש, כמו קווי לילה לבני נוער.

לגבי מעבר בקסטינה וכו', המטרה היא ליצור קו מהיר ככל האפשר בין באר שבע וקרית גת לנתב"ג ולתל אביב בדומה להפעלת קו הרכבת.

מתן שירות דרך כבישים שכבר לא באמת מהירים, גם לא בשעות הלילה עם עצירות רבות ברמזורים (מה שיותר מעכב מאשר עצירות בתחנות), גורע מהשירות המהיר. אי אפשר לרצות את כולם וליצור קו מאסף כמו 354 לשעות הלילה, זה לא פרקטי כי אם בשעות היום אף אחד לא נוסע מבאר שבע עד נתב"ג בקו 354, אז למה שבלילה זה יהיה שונה?
º
הקו יהיה לראשון לציון, לא לתל אביב
18/06/14 14:21
30צפיות
º
צודק, טעות שלי.
18/06/14 14:22
22צפיות
לא נראה לי שהנוסעים לנתב"ג יחשבו לחפש קו שכזה
18/06/14 13:24
97צפיות
כשהרכבת ידועה בקו הזה. הם לא יגיעו לאתר מטרופולין או אתר משרד התחבורה ויגלו בהמוניהם שלצד רכבות יש גם קו 469 של מטרופולין.
ביצעתי חיפוש בכל קו מרכבת מרכז לנתבג
18/06/14 21:22
68צפיות
וזה די משעשע -
משום מה הנסיעות של 469 מלבד האחרונה מופיעות כנסיעות של "היום שאחרי " (כלומר בסוף הרשימה) ואילו זאת של 4:30 כן מופיעה בנסיעה של "היום" (כלומר בין הנסיעות של הרכבת של הלילה). הזמן ב469 בין ת"א לנתבג המוערך הוא 26 דק'.

בכיוון ההפוך (מנתבג לת"א) כולן מופיעות ביום שאחרי (והזמן המשוער הוא ב-X:36 (כאשר X בין 1 ל-5) ).
זו קביעה שרירותית של תצוגת היממה במערכת המידע
18/06/14 22:23
46צפיות
התצוגה היא בין 4:00 ל-3:59.
אם תסתכל על התצוגה של קו 1 של המטרונית בכוון מקרית מוצקין, תראה שהנסיעה הראשונה ב-4:00 (באותו יום) והאחרונה ב-3:30 (ביום שאחרי).
אכן
18/06/14 22:27
29צפיות
אבל נראה שרכבת ישראל איכשהו מוחרגת מזה ומופיעה ביום הנוכחי ולא ביום הבא.
הערכות זמנים מוזרות. אף פעם לא מצאתי את ההיגי
19/06/14 13:36
27צפיות
דר"א כיום הMAN של מטרופולין מוגבל ל104 קמ"ש, הוולוו עדיין מוגבלות ל100 קמ"ש.

זה מקצר את זמן הנסיעה בכ-3 דקות מבאר שבע לת"א בקווים הישירים.

עד לפני חצי שנה ועוד 19 ימים, כשאגד תעבורה עוד הפעילו את 370/380 ביחד עם מטרופולין, היית יכול לראות שלשתי החברות יש הערכות זמנים שונות לגבי זמן הנסיעה מבאר שבע לתל אביב.
לגבי העמודה, בדוק את קו 358.
18/06/14 13:56
67צפיות
בדק באתר מטרופולין ובאתר משרד התחבורה. משום מה באתר משרד התחבורה לא מופיעה כוכבית שבאה להתריע על כך שהאיסוף וההורדה מתבצעים תחת תנאים מסויימים.

כך שבעצם ברוב המסלול של 358 לא ניתן לעלות ולרדת בדרך אלא רק אל היעדים המרוחקים.
כן, ראיתי פעם שימוש לא טריוויאלי בעמודה הזו
18/06/14 14:02
47צפיות
(אני לא זוכר באיזה קו), פשוט כאן זו עמודה די מיותרת :)
‬ שרשור הכוונה ומודיעין 18/06
18/06/14 00:03
16צפיות
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
הגעה למלון הילטון
18/06/14 00:37
42צפיות
איה קו אוטובוס מגיע מרמת גן למלון הילטון?
º
מאיפה מרמת גן? נא לציין נק' מוצא מדוייקת
18/06/14 09:51
16צפיות
הגעה מחיפה לחמי געש
18/06/14 14:31
65צפיות
אפשר ברכבת להגיע
עם 910 של אגד ממרכזית חוף הכרמל עד מסעף יקום
18/06/14 19:41
46צפיות
ומשם ליסוע עם 601, 604, 606 או 618 של נתיב אקספרס תחנה אחת עד הכניסה לקיבוץ געש.
אין דרך טובה המשלבת נסיעה ברכבת.
מצומת סירקין לתחנה מרכזית זכרון יעקב.
18/06/14 17:43
44צפיות
בתודה מראש.
הדרך הכי תדירה היא עם 3 אוטובוסים:
18/06/14 19:31
45צפיות
עם 947 של אגד עד למסוף בית ליד (צומת השרון), עם 921 או 821 של אגד או 57 של קווים מבית ליד עד התחנה המרכזית בחדרה ועם 70 של קווים או 872 של אגד מחדרה עד זכרון יעקב.
דרכים אחרות פחות תדירות אבל עם שני אוטובוסים בלבד (יש לבדוק את הזמנים באתר www.bus.gov.il):
1. עם 947 עד מחלף אולגה ומשם עם 710 של קווים (אפשר להחליף גם בתחנה המרכזית של נתניה).
2. פעם אחת ביום: עם 947 של 12:45 בצהריים עד בית ליד ומשם עם 708 של קווים עד זכרון יעקב (ל-708 נסיעה אחת ביום בצהריים).

הדרך הזולה ביותר (אם זה הפרמטר החשוב), מלבד הנסיעה עם קו 708 החד-יומי, תהיה כנראה ליסוע לתל אביב (עם 166 כשהוא פעיל או עם שני אוטובוסים) ובדרך נמיר ליד מסוף 2000 לעלות
על 872 עד זכרון יעקב (יש לבדוק את הזמנים של 872, הוא לא תדיר), אבל לדעתי האפשרויות הקודמות עדיפות.
תודה רבה על התשובה שלוקחת בחשבון
18/06/14 21:41
21צפיות
כל העדפה שעשויה להיות לי.

רוב תודות.
צומת וייצמן-ירושלים, כ"ס ---> קניון רננים
18/06/14 21:16
32צפיות
שלום, אני צריכה להגיע מחר מצומת וייצמן-ירושלים, כפר סבא לקניון רננים ברעננה
תוכלו להכווין אותי?


תודה מראש ♥
כל קו לצומת רעננה מרכז ומשם קו 2 של מטרופולין
19/06/14 13:28
22צפיות
כמעט כל הקווים שעוברים בוייצמן פינת ירושלים מגיעים לצומת רעננה מרכז. כמו כן, ניתן לנסוע עם קווים שונים של אגד ומטרופולין לאחוזה ברעננה ולהחליף גם לקו 4, אבל עדיף להיות מתואמים עם הלו"ז של קו 2 שמתחיל את נסיעתו בצומת רעננה מרכז. כמ וכן, התחנות של 2 ו4 ברחוב אחוזה נמצאות בכיוונים הפוכים, מה שמסבך את העניינים עוד יותר.
התדירות של קו 2 היא אחת לחצי שעה.
19/06/14 14:19
18צפיות
הוא יוצא באזור XX:15 וXX:45 (בבוקר ישנה תוספת נסיעות מסוימת).

אם פספסת את קו 2, קו 4 (הסיבובי) יוצא מאזור התעשייה בשעות האלה (XX:15 וXX:45). תוך כעשר דקות רבע שעה הוא מגיע לאחוזה.

אחרי שתרד מנסיעת ההמשך לרעננה (במרכז אלרם) יגיע לשם קו 4 לאזור התעשייה (בסביבות XX:00 וXX:30). במקרה זה, אין צורך לעבור צד. אם פספסת גם את קו 4, יגיע לאותה תחנה (מרכז אלרם) קו 2 (הבא) שאיתו תמשיך לאזור התעשייה.
º
על הקפצת השרשור הישן, לא שמתי לב...
19/06/14 14:20
8צפיות
במטרונית אין נסיעות חינם
17/06/14 18:45
240צפיות
 במטרונית  אין נסיעות חינם
הודעה במטרונית.
נסיעה באוטובוס ללא כרטיס נסיעה מתאים
מהווה עבירה פלילית
הנוסע ללא כרטיס נסיעה ו-או מי שלא יציג את כרטיסו בפני המבקר
צפוי לשלם תעריף מוגדל ע''פ הקבוע בתקנות התעבורה
האם זה קשור לקו המקדים
17/06/14 15:07
414צפיות
צולם בתוואי הקו היום, יכול להיות שזה קשור להחלפת לוחות אלקטרוניים בעיר לצד תחנות
אין תמונה :)
17/06/14 15:12
150צפיות
ובהקשר של לוחות אלקטרוניים - ראיתי בב"ש בטוביהו כמה לוחות אלקטרוניים חדשים, שונים מאלה הנמצאים בעיר.
לא מצליח להעלות באפליקציה
17/06/14 15:16
133צפיות
אקטין ואצרף בערב, מדובר בגידור והצבת עמוד אלקטרוני בלווינסקי ליד התחנה, יכול להיות שמדובר בלוח חדש בדומה לזה שהבחנתי בשבוע שעבר באבן גבירול
כבר לא מתקינים את הישנים.
17/06/14 21:54
150צפיות
השלטים החדשים קיימים גם בדימונה, ירוחם, ערד, עומר וכן בתל אביב, בחיפה ובירושלים ובטח בעוד מקומות בארץ שאני לא יודע עליהם.

שלט נוסף כזה הוצב השבוע בתחנת הקווים הפרבריים בשדרות בן גוריון פינת רגר (קווי ערד, עומר, מיתר וכו').
לאורך לווינסקי בכל התחנות יש....
18/06/14 17:59
296צפיות
לאורך לווינסקי בכל התחנות יש....
עבודה על התקנת לוחות אלקטרוניים לצד כל תחנה, השאלה עדיין אם מדובר בשילוט שקשור לקו המקדים הוא שמתחיל ישום הצבת לוחות חדשים בכל העיר
לא קשור. שילוט כזה מותקן כבר ברחבי המדינה
18/06/14 19:21
93צפיות
במקומות רבים, כולל יישובים קטנים.
תוכל להעלות צילום של שלט...
18/06/14 19:50
88צפיות
אני מכיר את אלו שמוצבים ברמת וגבעתיים שלאחרונה מקרטעים או שבכלל לא פעילים, את אלו שבתל אביב ואת החדש באבן גבירול והעמודים שמותקנים לאורך לווינסקי שעדיין בתהליך ואים את הלוח, אגב בירושליים השילוט האלקטרוני לאוטובוסים שונה מהשלושה.
הנה קישור לאחד מחיפה
18/06/14 21:10
71צפיות
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-...

זהים מוצבים בערים שונות ברחבי ישראל כפי שאמרתי מקודם.
אם מדובר באותם לוחות אז יש מצב...
18/06/14 22:50
64צפיות
שמדובר בהצבת לוחות אלקטרוניים לאורך מסלול הקו האדום המקדים שיהיה שונה מהלוחות האלקטרוניים לאוטובוסים, זה לא אומר שנגמר המשבר ויתחילו כבר עכשיו יתילו לרשת את כל העיר למרות שעברה החלטה בעניין, אגב אם הקו יעבור במסגר, אז כנראה שבלוונדה הוא יפנה ימינה ויגיע למסגר במעבר מתחת לגשר ההגנה, בכל אופן זה יתברר מהר מאוד
º
קו 1 (הקו המקדים) לא מתוכנן ליסוע במסגר
18/06/14 23:04
64צפיות
המסלול כפי שפורסם יהיה שונה...
18/06/14 23:12
71צפיות
הוא יעבור דרך הר ציון והמסגר ויתחבר לדרך בגין בצומת מעריב, לפחות כפי שפורסם בעיתונות, בכל אופן בקרוב זה יתברר
הוא יסע בשד' הר ציון וליד התחנה המרכזית הישנה
18/06/14 23:29
57צפיות
וממנה לדרך בגין. הוא לא יסע דרך רחוב המסגר.
המסלול שלו כמו של 42 עד עזריאלי
18/06/14 23:36
57צפיות
ומשם כמו של 51, ולכן הוא לא ייסע ברח' המסגר. (* בעזריאלי התחנה שלו תהיה בתחנת קווי 60/63/160 ולא בתחנת 40/42/51/240. )
תחנות האוטובוס לאורך לוינסקי...
18/06/14 23:47
60צפיות
עוברות שינוי והתקנת לוחות, אנסה לעבור מחר אני באזור כמעט כל יום בשל פרויקט בתחנה המרכזית החדשה בקומה השביעית, במידה והעבודות להצבת לוחות אינטנסיבית לאורך הר ציון וסלמה אז כנראה שמדובר ברישות לקראת המקדים, בכל אופן זה רק השערה שלי
לא צריך לשער, התחנות של קו 1 מופיעות ב govmap
19/06/14 09:25
49צפיות
שם אתה יכול לראות שהמסלול של קו 1 הוא סלמה-הר ציון-השומרון-דרך בגין, בלי לוינסקי ובלי המסגר.
המסלול המדוייק של הקו כבר הופיע בפורום.
תקשיב, הלוחות האלו קיימים בירוחם, דימונה וערד
19/06/14 13:12
41צפיות
ב-50 שנה הקרובות לא נראה לי שיקימו בערים אלו מערכות תח"צ המוניות.

גם בעומר יש שלט שכזה והבנתי שיש גם במיתר ויש בעוד לא מעט מקומות ברחבי הארץ ולא רק בדרום.

זה השלט החדש שנבחר לשמש כמידע אלקטרוני לתח"צ כי הקודם היה דיי לא מוצלח. זה הכל.
º
תודה
19/06/14 19:25
10צפיות
גם בבאר שבע החלו להתקין בימים האחרונים
19/06/14 10:34
46צפיות
לוחות מידע מה"דור החדש"
º
הקובץ גדול אשלח בערב
17/06/14 15:12
82צפיות
‬ שרשור הכוונה ומודיעין 17/06
17/06/14 00:02
16צפיות
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
מקרית חיים למכללת עמק יזרעאל
16/06/14 22:49
46צפיות
איזה קו?
באיזו תדירות?
כמה זמן נסיעה?
האם יש צורך להחליף אוטוסובוס?
מטרונית + 301 ממרכזית המפרץ
17/06/14 09:41
45צפיות
לא כתבת מהיכן בקרית חיים, ולכן האפשרויות הם מטרונית קו 1 (מדרך חיפה-עכו) או מטרונית קו 3 (משדרות ורבורג) למרכזית המפרץ (במידה והמרחק לתחנות גדול, אפשר להעזר במעבר באמצעות קו 26 / 13 עד לצומת הצריף או עד לצומת המזרקה).

ממרכזית המפרץ קו 301 מגיע עד הכניסה למכללה.

גם המטרונית וגם קו 301 הם בתדירות יחסית טובה.
עדיף למצוא חבר'ה מהקריות ולהסתדר איתם על
17/06/14 23:38
24צפיות
הנסיעות המשותפות ברכב. נסיעה ב301 היא בסביבות 45 דקות למכללה אם אני לא טועה.
מהוד השרון או צומת רעננה ליקום
17/06/14 08:05
40צפיות
שלום לכולם
מחפשת עזרה במציאת דרך הגיונית להגיע מהוד השרון או צומת רעננה לאזור יקום בשעות הבוקר וכמובן דרך חזרה בשעות הערב
ממה שראיתי באתרים צריך להחליף אוטובוס בתל אביב, אני מחפשת משהו קצת יותר יעיל שההחלפה תהיה קצת יותר צפונית בתל אביב
מוניות שירות מגיעות לאזור יקום?
יש קו/וים מומלץ שיכול להתאים לי
יש כמה דרכים מהירות:
17/06/14 12:53
39צפיות
1. קו 249 הישיר של מטרופולין לקרית חינוך לוינסקי (התחנה הראשונה בת"א), עוברים עם גשר הולכי הרגל לצד השני ועולים משם על 601/606 של נתיב אקספרס או על 852/872 של אגד. קווי אגד יותר מהירים עקב אי הכניסה שלהם למחלף הסירה, מחלף כפר שמריהו ושפיים-געש. בשעות הבוקר מחלף הסירה דיי עמוס וגם נסיעה בכביש הגישה של שפיים געש היא נסיעה איטית יותר וגם לפעמים הכניסה לשפיים עמוסה. אגד מעט יותר יקרים, אפרט על כך בהמשך (הכל תודות למשרד התחבורה).

קו 249 הוא קו ישיר ללא שום תחנות ביניים בין הוד השרון לתל אביב. החנה האחרונה שלו בהוד השרון היא בקניון שרונים והתחנה שלאחריה היא קרית חינוך לוינסקי בצמוד למחלף גלילות. - אין אופציה מהירה ונוחה מכך.

2. קו 347 של מטרופולין. קו זה יוצא מאיזור התעשיה ברעננה אך עובר גם באחוזה. ניתן להגיע מהוד השרון לאחוזה ברעננה עם קו 551 של אגד או עם שפע הקווים שמגיעים לצומת רעננה מרכז ושם לבצע החלפה לשפע הקווים שיוצאים מצומת רעננה מרכז אל אחוזה. בשני המקרים ממש לא חסר ולא נדרשת המתנה ארוכה בכלל. מקו 347 יורדים במחלף כפר שמריהו, עוברים לצד השני וממשיכים עם 601/606/618 של נתיב אקספרס.

3. מצומת רעננה מרכז קו 9 של מטרופולין עד התחנה הסופית, רכבת הרצליה, משם הליכה של 10 דקות לכביש החוף, לתחנת צומת אכדיה (צומת הרצליה) וממנה ממשיכים עם 601/606 של נתיב אקספרס או 852/872 של אגד.

אין דרכים נוחות יותר, מוניות שירות יש רק בדרך נמיר/כביש החוף ולרוב הן מגיעות מלאות לתחנה של קרית חינוך לוינסקי כך שהן לא תעצורנה לך. כמו כן, מדובר בהימור, הן יכולות לנסוע דרך שפיים וגעש למשל.

מבחינת עלויות הנסיעה - כל המחירים ללא הנחה של כרטיסיה/ערך צבור/חופשי חודשי:

1. נסיעה בקו 249 לת"א עולה 10.90.
2. נסיעה בין הוד השרון לכפר שמריהו תעלה 6.90 ש"ח (באמצעות רב קו בלבד עקב ההחלפות, לפני הנחת כרטיסיה/ערך צבור כמובן).
3. נסיעה בקווים 852/872 מקרית חינוך לוינסקי ליקום תעלה 10.70 ש"ח.
4. נסיעה בקווים 601/606 מקרית חינוך לוינסקי ליקום תעלה 8.20 ש"ח.
5. נסיעה בקווים 601/606/618 מכפר שמריהו ליקום תעלה: 7.60 ש"ח.

לסיכום, הכי מהיר וגם הכי יקר זה לנסוע דרך קרית חינוך לוינסקי שבדרך נמיר ליד גלילות.

הכי זול ופחות מהיר (בבוקר זה דווקא יכול להיות אופציה טובה) זה נסיעה דרך מחלף כפר שמריהו. העלויות יורדות כאן בחצי, גם אם רוכשים חופשי חודשי לתוך איזור השרון (תקף עד קצה הרצליה בכביש החוף וכולל בתוכו את הוד השרון, כפר סבא, רעננה ורמת השרון).
º
תודה רבה!
17/06/14 16:06
8צפיות
דרך חזרה בשעות הערב
17/06/14 16:12
18צפיות
אני מניחה שהדרך לחזור היא באותה החלפה, כשהכי עדיף זה להגיע לנמיר ומשם את 249 חזרה להוד השרון נכון?
שוב תודה, זה ממש עוזר!
כן, קו 249 האחרון יוצא מהכרמלית בת"א
17/06/14 21:39
20צפיות
בשעה 21:15 (עוד כחצי שעה, אולי מעט פחות עד שהוא יגיע לקרית חינוך לוינסקי).

קו 347 האחרון יוצא בשעה 21:30 ממרכזית ת"א ומשם הוא נוסע למרכז ת"א, ייקח לו גם כחצי שעה להגיע לצומת כפר שמריהו.

אם מדובר על שעה מאוחרת יותר, ניתן לנסוע עם 601/606 עד צומת גלילות, לעבור לצד השני מתחת לגשר ולהמשיך משם עם 149 של מטרופולין לצומת רעננה מרכז. אם נוסעים עם 852/872, אז יש להם תחנה רק בלוינסקי, שם את עוברת לצד השני ועולה על 149. כמובן שמגלילות העלות היא 6.90 ומלוינסקי 10.90
שאלה
17/06/14 10:08
29צפיות
איך חוזרים מאצטדיון בלומפילד אחרי השעה 23:00 לחולון? משהו שקרוב לרחוב ירמיהו?
בלומפילד - חולון
17/06/14 11:30
31צפיות
יש מספר אפשרויות:

1. משדרות ירושלים,לקחת את קו 42 לכיון ת"א, לרדת ברח' הר ציון, לעבור לצד השני ומשם לקחת את קו 289.

2. משדרות ירושלים, לקחת את 25,125 לכיון ת"א, לרדת ברחוב העליה, לעבור את הכביש ומשם לקחת את 172 עד לתחנה הסופית ברחוב האורגים, משם זה בערך 15 דקות הליכה לרחוב ירמיהו ( פונים ימינה לרח' המלאכה, ושמאלה לרח' הנחושת ). אפשר גם לקחת את קו 18 לכיון ת"א ולהחליף ל 172 באלנבי.

3. ללכת 20 דקות ברגל מבלומפילד עד בנין פנורמה (דרך בן צבי) ושם לעלות על 289 עד לרח' ירמיהו. קו 289 אחרון יוצא ממסוף האוניברסיטה ב חצות, ולוקח לו לפחות רבע שעה להגיע לבן צבי.

מאחר ובשד' קוגל עוברים גם 289 וגם 172
17/06/14 11:41
19צפיות
אפשר לקחת כל קו שמגיע לקולנוע רינה/שד' קוגל ולהחליף שם (למשל לקחת את 189 מפנורמה או משד' הר ציון), מדובר בשעה מאוחרת וכל החלפה יכולה לחסוך זמן.
מרמת השרון לקריית שדה התעופה
17/06/14 14:26
27צפיות
אני מניח שאין אוטובוס ישיר מהאיזור שלי, אבל איפה אוכל להחליף אוטובוס הכי קרוב? ומה מספרי הקווים הרלוונטיים?

תודה!
בין האפשרויות
17/06/14 21:17
23צפיות
ייתכן, שיש אפשרויות אחרות נוספות, שעדיפות על מה, שאני כותב.
בכל מקרה, לדעתי האפשרות ההכי נוחה היא כך:
נוסעים בקווי האוטובוסים השונים לתחנת תל אביב-האוניברסיטה בקו 521 "אגד" או קווים 47/48/247 "מטרופולין". ברכבת נוסעים לתחנת נתב"ג. ממנה קווים קצרים בהפעלת "אגד" (למשל 5) או "קווים" (ביניהם הקווים לכיוון שוהם) לאזור קרית שדה התעופה.
º
קו 5 מסונכרן עם הרכבת.
17/06/14 21:43
7צפיות
תחבורה ציבורית
17/06/14 12:44
65צפיות
הגעה מצומת סביון לתה"ש
העם יש מוניות שרות פתח תקווה - רחובות בשבת?
17/06/14 14:34
34צפיות
העם יש מוניות שרות פתח תקווה - רחובות בשבת?
º
אין. יש לנסוע דרך תל אביב.
17/06/14 21:26
16צפיות
כל הכבוד לישראל ולמשא התחבורה
16/06/14 23:21
354צפיות
על פי הכתבה בכלכליסט,  ממשלת ישראל בראשות בנימין נתניהו החליטה על הקמת 7 קווי רכבת קלה בגוש דן, אבל ללא תקציב.
האם זו בדיחה, אני זוכר שהוא התגאה בהחלטת הממשלה שהחליטה על הקמת הרק״ל.
הוא חושב שהעם מטומטם וזה לא יתגלה?
פשוט יאוש מהמדינה הזו.

http://m.calcalist.co.il/real_estate/articles
16/06/14 23:24
129צפיות
באמת איפה ראש הממשלה בסיפור הזה?..
16/06/14 23:44
157צפיות
כאילו שמשרד האוצר מחליט מה לממן ומה לא על דעת עצמו.
בכייניקו, אפשר פעם אחת, אבל אפילו רק פעם
17/06/14 01:53
183צפיות
אחת לקרוא ממך מלה טובה על משהו בארץ? פעם אחת קטנה איזו מלה טובה?
בנושא הספציפי הזה הוא צודק
17/06/14 07:58
128צפיות
ההתנהלות של וסביב פרויקט מערכת המתע"ן בגוש-דן שערורייתית.
אני מעדיף להסתכל על הקו היחיד שאכן מוקם
17/06/14 09:44
142צפיות
הקו האדום. הצהרות שווא של פוליטיקאים נהוגות בכל העולם, לא רק בישראל.
מערכת להסעת המונים מבוססת על מספר קוים
17/06/14 14:58
117צפיות
זה נראה שניתקע עם הקו האדום הבודד לעוד הרבה שנים
º
הקו יעזור להרבה תושבים, וצריך להתחיל ממשהו.
18/06/14 09:23
12צפיות
ברכבת... לצ'רנוביל
42תגובות
16/06/14 19:46
522צפיות
הנה רכבת יוממים רגילה כמעט כל דבר. כל בוקר היא יוצאת מהעיר סלאבוטיץ' שבאוקראינה, מלאה בעובדים. חוצה בדרכה פעמיים את הגבול, מאוקראינה לבלארוס וחזרה לאוקראינה. חולפת בדרכה על פני כפרים עזובים ומפגשי כביש-מסילה שאיש לא חצה מזה 28 שנה, עד שמגיעה לבסוף לפאתי העיר

(המשך...)
ברכבת... לצ'רנוביל
הנה רכבת יוממים רגילה כמעט כל דבר. כל בוקר היא יוצאת מהעיר סלאבוטיץ' שבאוקראינה, מלאה בעובדים. חוצה בדרכה פעמיים את הגבול, מאוקראינה לבלארוס וחזרה לאוקראינה. חולפת בדרכה על פני כפרים עזובים ומפגשי כביש-מסילה שאיש לא חצה מזה 28 שנה, עד שמגיעה לבסוף לפאתי העיר פריפיאט. יעדה: תחנת סמיחודי הצמודה לתחנת הכוח הגרעינית צ'רנוביל.

סרטון יפה... ועצוב.

https://www.youtube.com/watch?v=tY5ycIvZDnk


ויש גם גרסת קיץ, דכאונית קצת פחות. אבל רק קצת...
https://www.youtube.com/watch?v=OjC2P_pBKFs

(רק הפעם, בלי בדיחות על קרינה בבקשה...)
הבקסטריט בויז מגיעים ל|תפוז| אנשים!
16/06/14 11:38
10צפיות
|מאוהב|אי אפשר להתעלם מהעבודה שאחת מלהקות הבנים הכי פופולאריות בעולם מגיעה לארץ!
הבקסטריט בויז כבשו את העולם, והיו להקת הבנים הכי גדולה של שנות ה-90, ובכלל. בשנת 1993 התאחדו חמישה בחורים צעירים - איי ג'יי מקלין, האווי דורו, ניק קרטר, קווין ריצ'רדסון ובריאן ליטרל - ויצרו את מעצמת העל שנקראת ה"בקסטריט בויז". אז רגע לפני שהם מגיעים לארץ בואו להיזכר בלהקה הכי שווה שיש ולהתעדכן בכל מה שחדש|!|

|*|היכנסו עכשיו לפורום הבקסטריט בויז|*|
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...
החל מאתמול התווספה נסיעה בקו 423 מפתח תקווה
16/06/14 11:37
210צפיות
לירושלים בשעה 7:38, בימים ראשון עד חמישי.

אבל, במערכות המידע זה לא מופיע... האם זו תוספת של הרגע האחרון? כי כידוע קובץ מסד הנתונים מעודכן שבועיים קדימה.
יש! סוף סוף מתגברים!
16/06/14 11:41
114צפיות
אולי הם עושים זאת כהכנה לפיצול 947 לנתניה-ירושלים ונתניה-חיפה (ובמספרים:950 ו922).
זה בא על חשבון ביטול נסיעה בקו 450 מאשדוד
16/06/14 11:55
95צפיות
לירושלים של השעה 7:15.

הסטת תשומות.
מה הקשר לפיצול? הקישור שייפגע אינו הקישור
16/06/14 12:26
91צפיות
לירושלים אלא הקישור לחיפה...
אם כבר לפצות על הפיצול הזה, שיואילו לקשר את מזרח פתח תקוה לתחנת הרכבת סגולה.
º
16/06/14 12:33
12צפיות
922 אינו מחליף 947 בקטע נתניה-חיפה, זה קו
16/06/14 12:32
103צפיות
מאסף ביותר.
ל-947 בין נתניה לחיפה (לא כולל) יש בסך הכל שתי תחנות בצומת אולגה ובמחלף אור עקיבא.
זו טעות בהודעה של אגד - התגבור הוא לקו 426
16/06/14 12:24
137צפיות
ולכן השעה הלא עגולה 7:38 - יש ב 6:38 וב 8:38 ומיום ראשון הבא (לא מהשבוע) יש גם ב 7:38.
16/06/14 12:32
81צפיות
נכון שהוא יותר קרוב אליי מ947,אבל זמן הנסיעה בו ארוך יותר וזה לא אותו קוד מחיר לנסיעה לירושלים.

ולמה לא מאריכים אותו צפונה,לאזור הקניון הגדול או אם המושבות...
כדי שחס וחלילה לא יסתננו אליו יותר מדי
16/06/14 12:36
117צפיות
חילונים. כפי שלא מוסיפים לו תחנה בצומת סירקין.
כבר היום נוסעים בקו הרבה "מסתננים"
16/06/14 12:43
105צפיות
אני רואה שיש בקו הזה הרבה חילונים ו"סרוגים". וממש הקו לא נראה כקו חרדי.
שים לב שחוץ משכ' גני הדר (דרומית להדר גנים), אין שום שכונה "חרדית מובהקת" שהקו עובר בה.
הקו הזה עובר בריכוזי האוכלוסיה החרדית בפ"ת
16/06/14 12:49
106צפיות
איום שום שכונה "חרדית מובהקת" מלבד הדר גנים וגני הדר, אבל יש אוכלוסיה חרדית גדולה באזור רחובות ארלוזורוב, טרומפלדור ופרנקפורטר וכן באזור שטמפפר וכפר אברהם.
לא סתם הקו הזה מתחיל ביד לבנים ולא בבילינסון או בתחנה המרכזית ולא סתם הוא מגיע לשכונות החרדיות בירושלים ולא לתוך התחנה המרכזית.
זה קו חרדי לכל דבר והמסלול והזמנים שלו (וגם המחיר...) נקבעו בהתאם לצרכי האוכלוסיה החרדית.
נכון שנוסעים בו גם חילוניים ודתיים לא חרדים, אבל החרדים עדיין לא ירצו שייעשו בו שינויים שיגדילו משמעותית את מספר הנוסעים הלא חרדים בו.
º
איום=אין
16/06/14 12:50
15צפיות
השאלה היא למה משרד התחבורה לא אומר
16/06/14 13:31
64צפיות
לאוכלוסיה החרדית בפתח תקווה:עם כל הכבוד (ויש כבוד) לצרכים שלכם,לקו יש פוטנציאל לשרת עוד אזורים,ולכן אנחנו מאריכים אותו צפונה,תוך הוספת זמנים (וזה יכול לעזור גם להם).אין סיבה לפתוח קו נוסף (לדעתי).
המחיר יכול להישאר אותו דבר,אבל לדעתי בכל זאת יש לאחד את הקודים 8 ו11 (אולי גם 13) גם אם זה אומר שהמחיר יהיה מעט יקר יותר (נניח,20 שקל)-וכמובן זה אומר שבכרטיסיה בקוד הזה תהיה לי אפשרות לבחור האם לנסוע ב947 מצומת סירקין או ב400 ממחלף גבעת שמואל,כי זה יהיה אותו קוד מחיר.
בה במידה שמשרד התחבורה אינו מסדיר תחנות עצירה
16/06/14 20:30
53צפיות
לקווי "מהדרין" באוניברסיטת בר אילן ובמקומות מרכזיים אחרים
גם לחרדים זה יהיה טוב, כי אז יתווספו
16/06/14 21:22
55צפיות
נסיעות.
כי למנהיגי החרדים הפרדה היא ה"ערך"
17/06/14 09:49
56צפיות
עדיף להם תחץ בתדירות פחות טובה העיקר שכמה שפחות לא חרדים יעלו לאוטובוס.
למה למשרד התחבורה צריך להיות אכפת מזה?
17/06/14 11:29
44צפיות
לנגד עיני משרד התחבורה צריכים לעמוד עקרונות תכנוניים ותחבורתיים טהורים (כן,אני יודע שזו הבדיחה הטובה ביותר ששמעתם השבוע) ומצד שני לשקול את טובת האוכלוסייה באזור (גם אם זה אומר הארכת הקו,למרות מעבריו באזורים מיושבים בחרדים).
לפי עקרונות תכנוניים ותחבורתיים טהורים
17/06/14 11:48
58צפיות
צריכה להיות תחבורה ציבורית בשבת.
משרד התחבורה פועל לפי הרבה מאוד שיקולים ולחצים פוליטיים.
קח למשל את הארכת תקופת החינם ברכבת לתושבי שדרות והסביבה.מאילו שיקולים תכנוניים ותחבורתיים נבעה ההחלטה הפופוליסטית הזו של שר התחבורה?
או את הדוגמה שאוהבים להשתמש בה בפורום ובתקשורת - הרכבת לדימונה. מאילו שיקולים קו הרכבת הזה פועל אם לא משיקולים פוליטיים?
משרד התחבורה זה אחד המשרדים הכי פוליטיים מבין משרדי הממשלה.
º
17/06/14 16:02
10צפיות
18/06/14 09:17
17צפיות
וגם הפיתוח והשימוש תשתיות ציבוריות אחרות נגוע בפוליטיקה.
אולי בכל זאת עדיף לך 426 או קווים אחרים?
17/06/14 21:22
25צפיות
ב-426 אני מניח, שזמן הנסיעה הוא מדויק יותר, בהשוואה ל-950 ול-947, שמגיעים רחוק יותר.
אולי גם מבחינת זמן הנסיעה, 426 עדיף. זה נוסע דרך כביש 6, במקום דרך אזור צומת אל על.

עבור מי, שנמצאים באזור הקניון הגדול, לדעתי עדיף לנסוע בקו 164 למחלף גבעת שמואל. משם קווים 400/402/422/425 לירושלים.
אני גר במרכז העיר,קרוב ל426 מהשאר
17/06/14 21:47
28צפיות
אבל למרות הנסיעה דרך כביש 6,לוקח לו יותר זמן לירושלים,בעיקר בשל הסיבוב הגדול ברחבי פתח תקווה (סטייל 92,ואפילו באותו מסלול).
לכן אני נוסע ב947 וב950,שמסלולם קצר יותר ולכן גם מהיר יותר (אבל הבעיה היא שהמחיר יקר ביחס ל426 והשירות נגמר יחסית מוקדם).
ל-947/950 יתרון נוסף על פני 426 - התדירות
18/06/14 01:51
28צפיות
ל-426 יש מספר נסיעות ספורות ביום בכל כיוון.
º
20/06/14 11:24
2צפיות
לא מובן לי למה לא מוסיפים תחנות ל-426 בצמתים
16/06/14 12:34
79צפיות
שעריה, סירקין, גנים.
ב-3 הצמתים הנ"ל קו 426 עובר בשני הכיוונים. כך מי שממתין לקו לי-ם יוכל לעלות על 947 או על 426. מה שמגיע קודם.
בשעריה זה קצת בעייתי כי הוא עושה פרסה ב471
16/06/14 12:35
76צפיות
תוך ירידה למחלף ובסירקין זה גם תלוי ברמזור,מתי הוא יתחלף.
ממש לא בעייתי
16/06/14 14:30
57צפיות
בשעריה - התחנה של 947 לכיוון י-ם תהיה אותו תחנה של 426 לאיסוף/הורדה (אותה תחנה בשני הכיוונים).
בסירקין - מי-ם: תחנת ההורדה של 947 ו-426 היא אותה תחנה; לי-ם: תחנות איסוף שונות ל-947 ו-426 (אין מה לעשות...)
בגנים - מי-ם: תחנות הורדה שונות (לא באמת מפריע כאשר מדובר בתחנת הורדה); לי-ם: תחנת האיסוף של 947 ו-426 היא אותה תחנה.

שורה תחתונה, אין שום בעיה להוסיף תחנות ל-426 בכל אחת מהצמתים הנ"ל. עם קצת לחץ, זה אפשרי בהחלט (ע"ע תחנות חדשות לקו 292 של דן בבר אילן/גב"ש, בעקבות מחאת הסרוגים בשכונת הדר גנים)
º
ראה תשובה בהודעה אחרת שלי...
16/06/14 12:37
26צפיות
º
תוקן באתר אגד ל-426
17/06/14 12:44
17צפיות
לפעמים שלושה אוטובוסים מנצחים אחד
16/06/14 09:46
189צפיות
אז היום בבוקר עליתי על קו 60, ומאחר שהפסקתי לרדת ברכבת מרכז מאז שהגלו את התחנות כמעט עד הצומת המשכתי איתו לעזריאלי. ואז קרה דבר מעניין.
כשעברתי על הגשר בדקתי באפליקציה וראיתי שתוך שלוש דקות יש לי 524. מצוין, ישר לעבודה. אבל הוא בא יותר מהר מהתחזית וכשירדתי במדרגות הוא חלף על פני. לא היה לי סיכוי להשיג אותו בריצה, אז ויתרתי והלכתי לצד השני לחכות לאוטובוסים לכיוון האוניברסיטה. אילו הייתי בודקת עוד הייתי רואה שעומד לבוא 76, אבל כאמור, לא בדקתי, וכשהוא חלף על פני גם לא היה טעם לרוץ אליו. (אני מבינה את ההגיון בלמקם את התחנות של האוניברסיטה בנפרד מהאוטובוסים שנוסעים לכיוון ז'בוטינסקי, אבל זה לא נוח לי. אין ספק שאני היחידה שזה לא נוח לה).

שתי דקות אחרי זה הגיע 222. הוא הוריד אותי ביהודה המכבי. עוד שתיים שלוש דקות והגיע 22. ירדתי ממנו ברכבת האוניברסיטה בדיוק כדי לעלות על 189. כשהגענו לתחנה של רחוב הארד אני רואה שאנחנו בדיוק אחרי קו 524! אותו 524 שפספסתי בעזריאלי. בזמן שאני החלפתי שלושה אוטובוסים תוך כדי שאני עושה סיבוב לא קטן, הוא הזדחל בפניה שמאלה מז'בוטינסקי לאבא הלל (אפשר לחכות שם לפעמים כמה דקות בשעות האלה), לאורך אבא הלל ועל גשר מבצע קדש (נתיב מייאש בפני עצמו). אני לא יודעת איפה ה 76 היה, אבל סיכוי לא רע שהקדמתי אותו.

זה רק מראה כמה היה כיף ומהיר לנסוע בתחבורה ציבורית אם כולה היתה מתנהלת על נתיבים בלעדיים ומהירים.
טוב, אז ברור שלי כחובב החלפות יש מה להגיד :)
16/06/14 11:34
94צפיות
יש כאן אלמנט של הימור, לא יודע להסביר את זה אבל לי אישית זה מספק הנאה כזאת, מאשר סתם להמתין לקו ספציפי או מספר קווים ספציפיים שיביאו אותי ליעד.

לגבי מה שתיארת, בעוד ברחוב המסגר האוטובוסים נוסעים מעט לאט יותר, ברגע שהם יוצאים לדרך בגין הם משתחררים לנסיעה מהירה. האפליקציה כידוע מחשבת את זמן ההגעה לפי מהירות הנסיעה באותו הרגע בו בדקת ולכן הערכת הזמנים גבוהה מהצפוי. בדיוק ההפך קורה כאשר האוטובוס נוסע מהר ואז פתאום נוסע לאט או נתקע הרבה זמן בתחנה עתירת נוסעים שעולים עליו.

חוץ מזה ש524 הוא קו מהיר, בעיקר כי אנשים לא הכי מודעים אליו, גם בשל התדירות וגם בשל המספר התלת ספרתי וציון היעד שלא תורם למי שרוצה להגיע לרמת החייל.

מן הסתם ש76 מתעכב עוד יותר עקב הכניסה שלו לעל פרשת דרכים.

כו כן, הנסיעה בדרך נמיר מהירה הרבה יותר, ללא צל של ספק, אבל בהחלט ניתן להיתקע ברציף של רכבת מרכז שם לכמה דקות טובות אם מפרקית לא יכלה להיכנס לרציף כמו שצריך ויצרה פקק אוטובוסים מאחוריה והיא לא זזה עד שהיא קולטת את כל הנוסעים. גרוע מכך, כשאוטובוס בין עירוני שהרבה נוסעים מבקשים לעלות עליו, תוקע באותו אופן את הנתיב.

את ההמשך עם 22 או 89 במקרה והיה מגיע, זה לא רע בכלל, אבל שוב הימור, אפשר לחכות דקה ואפשר 10 דקות.

בשעות הערב והלילה אפשר להמר הרבה יותר טוב. זמני הנסיעה באפליקציות הרבה יותר אמין כי אין את הפקטור של ריבוי נוסעים שמעכבים את האוטובוס בכל תחנה או פקקים. בדר"כ בשעות הערב והלילה כל ההימורים שלי הולכים טוב.

הנה דוגמא משבוע שעבר: הייתי בכפר גנים ג' בפתח תקווה, השעה הייתה 20:25 ורציתי להספיק את 370 של השעה 21:00 ממרכזית תל אביב. על פניו משימה בלתי אפשרית... בדקתי באוטובוס קרוב תוך כמה זמן מגיע קו כלשהו לכביש 471 (צומת קרית אונו) וראיתי ש139 עתיד להגיע עוד מעט. הלכתי לצומת ובשעה 20:31 הוא הגיע, מיד בדקתי מה קורה בבר אילן ומי יצא ב20:30 ממסוף תל השומר. ראיתי ש143 יצא ב20:30. ירדתי בבר אילן, 143 הגיע לרמזור, כמה רגעים אחרי שירדתי מ139, 143 התחיל לפנות שמאלה לכיוון התחנה שלו. בתחנה היו הרבה אנשים, שיערתי שרובם ממתינים ל143. התחלתי בריצה קלה והגעתי לאוטובוס כשהיו עוד 4 נוסעים על המדרכה שטרם עלו לאוטובוס.

ירדי מ143 בתחנה הבאה במסובים, טרם הירידה בדקתי איזה קו עתיד להגיע. ראיתי ש475 עתיד להגיע ואמרתי, מעולה - יש סיכוי להספיק. המתנתי ל475 במשך 5 דקות, הנסיעה הייתה מהירה למדיי, אם כי ברוב התחנות בתל אביב הוא עצר להורדה. בגשר לה גווארדיה היינו בשעה 20:57 ואז בדיוק הרמזור של הפנהי שמאלה לגשר של התמח"ת התחלף לאדום ונתקענו שם את השתי דקות הקבועות.

כשהגענו לתמח"ת, רציף ההורדה היה מלא ועל כן הוא המשיך לרציף ההורדה שקרוב יותר לרציפי העליה. ירדתי מהאוטובוס כשאני רואה את 370 בדיוק מתחיל לקחת רוורס.

אם היינו מספיקים את הרמזור, הייתי מספיק את 370, ככה זה... מה שכן, אם הייתי נוסע עם 53 להרב מלכה פינת ז'בוטינסקי וממשיך ברגל לבלינסון ומשם ממשיך למרכזית ת"א, יש מצב שלא הייתי מספיק גם את האוטובוס של 21:30.
ועם כמה ש 524 קו מהיר
16/06/14 11:43
69צפיות
עדיין הסיבוב שעשיתי *כולל* הכארבע דקות המתנה במצטבר לקח את אותו הזמן.
ברור שאילו הייתי מפספסת את ה 22 אז היה לוקח לי יותר זמן. אבל זה רק מראה כמה היה נוח לנסוע בתחבורה ציבורית אילו התדירות היתה גבוהה והנסיעה היתה בצירים בלעדיים. אני בטוחה שהרבה אנשים היו מוותרים על המכונית בתנאים האלה.
בהחלט, אם התדירות הייתה גבוהה יותר, החלפות
16/06/14 11:58
64צפיות
היו הופכות לדרך מעולה לקיצור זמן הנסיעה. זה מה שניסו לעשות ברפורמה, אבל לא לקחו בחשבון את התדירות היחסית נמוכה של קווים שונים בצירים מרכזיים ואת ההליכה הרבה בין תחנות בצמתים שונים שמורידה את כל הנוחות שיש בהחלפת קווים.

זה כמו צומת אל על, אם היו משכילים ויוצרים מפרץ תחנה לפני צומת אל על (ליוצאים מנתב"ג) וממקמים שם גם את קו 5 וגם את 947 ואת כל שאר הקווים בעצם - ההחלפה הייתה הרבה הרבה יותר נוחה.
בהמשך לדיון על תחנת ר"י בממילא - מפה להמחשה
16/06/14 04:01
587צפיות
בהמשך לדיון על תחנת ר"י בממילא - מפה להמחשה

זוהי, לתפישתי כתייר עצמאי, "ירושלים" מבחינתו של אדם המגיח מהאדמה בממילא, שוהה במלון במלך דוד או בקרן היסוד, ומבקר בעיר העתיקה.

זהו הדבר שאני רוצה להזהיר מפניו, מצב בו אדם יחשוב שהוא "ביקר בירושלים" ואכן יסמן וי על כל האתרים ההיסטוריים בעיר העתיקה, אך לא יבוא במגע עם מרכז העיר המערבית כי היא פשוט לא בכיוון הנכון ולא מתחברת למוקדי העניין שלו.

המפה היא עיבוד של מפה קודמת וכוללת שלוחה לכותל (יתכן שניתן להפעיל אותה כחלק מהקו האדום) וחיבור מהקו האדום לקו הכחול שיוכל בעתיד הרחוק לשמש כקו צפון-דרום עם הסבתו של הקו הכחול לרק"ל.  מבחינה תיירותית אולי מוטב שיהיה שירות תיירותי אחד שיאחד את שתי השלוחות האלו, אולי אפילו עם טרמינל בתחנת החאן, אך מבחינת יוממים ההגיון הוא שיהיו שני קווים נפרדים שישרתו את תושבי העיר. היא איננה כוללת סימון ברור לתחנת ממילא, אך אני מניח שיהיו יציאות במדרחוב שם, עם חיבורים נוחים לתחנות הרק"ל באזור, תוך שימוש בתשתית הקניון הקיים.

הדוגמה הקיצונית ביותר להפרדה בין תיירים לתושבים שנתקלתי בה היא קורדובה, שבה המרכז התיירותי (הרובע היהודי, סביב המסגד) נמצא רבע שעה הליכה בסמטאות לא מזמינות במיוחד מהמרכז המסחרי למקומיים (שדרות גראן קפיטן). אינני רוצה שדבר כזה יקרה לירושלים.

עד כמה השרטוט מייצג היתכנות טכנית?
16/06/14 18:42
186צפיות
האם יש אכן דרך מעשית להמשיך את קו הרק"ל הנוכחי לאורך החומה עד שער יפו? ושאלה דומה לגבי הקו המוצע על ציר צפון-דרום: יש ירידה תלולה מאוד לכיוון רחוב דוד המלך.
אז ככה:
17/06/14 01:40
147צפיות

- המסלול סובב החומות יכול להיות חד-מסילתי ברובו עם מספר מפגשים, בעיקר בתחנות. במקרה כזה מסילה יחידה תוכל למצא לעצמה מקום בטיילת החומות, ובגנים שמתחת לחומות.

- רחוב שלמה המלך הוא אכן רחוב תלול, אך יש קטעים תלולים בציר בר-לב וגם בציר הרצל. יתכן שהפתרון הוא מנהרת הצנחנים שניה או גשר רכבת בין בית גשר לרחוב כורש (לטעמי- עדיף שהוא יהיה חד-מסילתי  למעט האזור שבו תמוקם תחנת ממילא כדי שלא יכביד על האזור)

אם החישמול העילי יאפשר זאת אפשר לייבא רק"לות היסטוריות ל"קו התיירים" האפשרי בין החאן לכותל דרך ממילא ושער יפו.

אופציה דו-קומתית: http://tigergrowl.files.wordpress.com/2010/08/doub... (בעייתי מבחינת אורחי המלונות )

אופציה חד-קומתית: http://us.123rf.com/450wm/meinzahn/meinzahn1301/me...

( הרעיון עם החשמליות הישנות הוא לשמור על המראה הקלאסי, אך לשפץ אותן בצורה שתאפשר גישה מודרנית ומיזוג אוויר. )
קניון ממילא אחלה קניון ! אתמול
17/06/14 18:34
229צפיות
הייתי בו שעתיים ומצאתי פריטים שאין בשום מקום אחר. אפילו בסופר-פארם שם יש בשמים שאין בסניפים אחרים. אחלה מקום !
הוא גם הברקה ארכיטקטונית
17/06/14 18:48
202צפיות
פשוט פרוייקט גאוני מבחינה זו. בתור אחד שלא ממש מתעניין בקניות, אני בכל פעם מחדש מתפעל מההתאמה הארכיטקטונית לסביבה ובעיקר מהשילוב של מבנים ישנים בפרוייקט החדש. שלא לדבר על שינוי ההגעה לשער יפו, פנינה אמיתית.
אכן פנינה נוחה ונהדרת עם אופי יחודי
17/06/14 19:08
180צפיות
קפה מצויין, ספרים והרבה אוירה ומוצרי יוקרה. השילוב של ישן עם חדש מצויין. למרות הכל אני הרי דפוק כי תמיד אני מתגעגע לימי המוסכים עם הפיח בממילא ועם מסעדות הפועלים הזולות ומגדניית "עידית" המופלאה שהיתה ברחוב ממילא וייצרה עוגות איכות !
צורם לי שזייפו את הרחוב הראשי בפירנצה
18/06/14 19:20
120צפיות

על פניו מדובר באזור קניות ששומעים ממנו רק טוב (אם כי כמה מהרשתות בו אולי יקרות יותר מבחו"ל, ע"ע H&M) ולתייר שחוזר למלון זה מאד שימושי ש"בכניסה לירושלים יש קניון עם חנויות ומסעדות", אבל לי זה צורם ללכת במדרחוב שנראה עתיק ולדעת שהצד הדרומי שלו נבנה במאה ה21.

הפרופורציות מזכירות מאד את הרחוב הראשי ההיסטורי בפירנצה, הנה הלינק: https://www.google.co.uk/maps/@43.771075,11.25439,...
אבל לטעמי יש משהו מאד מזוייף בליצור מקום שנראה כאילו הוא תמיד היה שם.

אינני נגד השיפוץ למבנים ההיסטוריים בצד הצפוני של הרחוב, יש משהו טוב בשימור החזיתות ההיסטוריות תוך חידוש פנים הבניין. מה שלי מפריע הוא הבניינים החדשים בצד הדרומי של הרחוב שנותנים לו רוחב היסטורי מטעה ומשתמשים באלמנטים ישנים כמו המרפסות כדי ליצור חיקוי, ועוד יותר - מפריע לי הבניין בצידו המערבי שחוסם אותו ממרכז העיר וגורם לכך שצריך ממש לרצות לזלוג ממנו דרך השערים הצרים מערבה. לדעתי היה צריך להמשיך את המדרחוב עד למעבר חצייה ראשי ומזמין ממנו לרחוב הנסיכה מרי כדי שיהיה לו המשך טבעי מערבה.

בשנות ה80 וה90 היה משהו מרשים בחורבות המנזר בממילא בסיבוב שבין רחוב המלך דוד לרחוב יפו. היה ניתן לראות אותם בקנה מידה מלא ומרחוק. חבל מאד שלא יכלו לשפץ אותם בלי לחסום אותם בחומה מודרנית, וליצור קניון קצת אחר עם מרפסת רחבה בקצהו הדרומי שבו למבנים הישנים האמיתיים לא תהיה השלמה מודרנית מזוייפת.
º
לא צריך להיסחף. הרחוב ממש לא נראה עתיק.
18/06/14 22:10
42צפיות
בדוגמה שהבאתי יש בניין מודרני מצד שמאל
19/06/14 03:20
66צפיות
אבל המיקום שלו ורוחב הרחוב נקבע לפי הבניינים העתיקים שבהמשך.

בממילא לא היתה חובה לזייף את קנה המידה הזה, המקום היה פתוח דרומה ומערבה במשך שנים. רחוב המלך דוד איבד ציוני דרך משמעותיים וצידו הדרומי של מתחם ממילא היה יכול להתקיים גם עם בנייה רוויה פחות  או עם יותר ריווח יותר בצידו במקום חומת הבניינים הזו ו"הסימטה ההיסטורית" שהיא יוצרת.
"כומט מבט עלכתרו-מגנתיט"...
20/06/14 13:13
20צפיות
כנראה שלדעתך אסור להרוס את חורבת הדולפינריום המכוערת שמזהמת את קו החוף של ת"א. כי כבר יותר מ-30 שנה שהיא שם, אז רחוב קויפמן יאבד "ציון דרך משמעותי". חוף ת"א יכול "להתקיים" גם עם פחות שטח פתוח לים.
הגישה שלך לא מתאימה למציאות הישראלית
20/06/14 13:10
12צפיות
בעיקר לא בירושלים.

זה קל מאד לשבת במרחק אלפי ק"מ ולהזיל דמעות שליש על רחוב "שהיה פתוח לדרום ולמערב" ועל כך ש(רחמנא ליצלן!) בנו את חציו השני.

לפי הגישה הזו אסור היה לבנות בשום מקום בישראל אחרי 1964 (תבחר שנה אחרת שרירותית מישראל הקטנה "של פעם"), אסור להוסיף קומות למבנים נמוכים גם כשמשפצים אותם (כי הרי פעם אפשר היה לראות יותר רחוק לפני שהמבנים הגבוהים יצרו "חומה"), ואסור להשתמש בשום שטח אדמה נטוש/מוזנח/מזוהם ולפתח אותו כי "פעם" מי שהיה הולך ברחוב אחר (...) יכול היה לראות למרחק יותר גדול ועכשיו כל הבניינים המרגיזים האלה מסתירים לו...

זו בדיוק הגישה השגויה של הממשלות לדורותיהן ושל בתי המשפט שגרמה להשתוללות מחירי הדירות בישראל.
הביקוש לדירות בירושלים עצום והמחירים בהתאם. כל מבנה שלא היה נבנה בממילא בצד הדרומי פירושו שהביקוש היה עובר לבניין קיים בעיר ופירושו עליה נוספת במחירים.
אי בניית המבנים הנוספים כמובן שהיה מקטין את רווחי הפרוייקט ופירושו של דבר  - פחות כסף לשיפוץ המבנים הקיימים (או שלדעתך הם צריכים להשאר חורבות? לא התרשמתי שכך אתה סבור).

אם נחיל את המדיניות שלך גם על ת"א הרי שלא היו משפצים כמעט אף אחד מהבניינים הישנים בגלל חוסר היכולת להוסיף קומות. והעיר היתה נשארת חורבה מטונפת כמו בתקופת צ'יץ' ה"גאון". אי הוספת קומות ואי בניית מגדלי מגורים (הרי הם מסתירים את הנוף למי שהולך ברחוב אחר ו"פעם" הם לא היו!) היו מעלים עוד יותר את מחירי הדירות בת"א (או שלדעתך הם נמוכים, אז זה לא נורא...)

אולי אסור היה להרוס את חורבת אוסישקין המכוערת? הרי כל מי שעבר ברחוב בני דן או אוסישקין ראה את החורבה במשך עשרות שנים ועכשיו הוא לא רואה אותה! במקום זה הגדילו את הפארק! מחדל!

אולי אסור היה לפנות את השוק הסיטונאי המבחיל והמצחין ממרכז ת"א? הרי כל מי שעבר בקרליבך או החשמונאים במשך עשרות שנים ראה אותו ועכשיו יראה שם מגדלים! מחדל!

אולי אסור היה לבנות מחדש את בריכת גורדון? הרי כל מי שעבר שם עשרות שנים ראה את הקירות של הבריכה ועכשיו יש מבט פתוח לים! מחדל!
אני מנתגד לרחוב הספציפי הזה, לא לפיתוח.
20/06/14 20:46
9צפיות

פעם חברים זרים של בת-דודה שלי (עו"ד שמאלנית) שאלו אותי איך הייתי מתאר את ירושלים, ואמרתי להם כך: "ירושלים היא עיר של אקרופוליסים." כשביקשו הרחבה הסברתי שלכל מוסד חשוב יש גבעה שבראשה הוא נמצא, כך הכנסת, מוזיאון ישראל, ושני קמפוסי האוניברסיטה. כך גם שכונות הטבעת הישראליות, שהן מתחמים על מתחמים של מגה-מבנים על הגבעות.

כשחוצים את הכביש מממילא דרומה מגיעים למתחמים המתאימים לרוח הארכיטקטורה הישראלית המודרנית - מלון טירת דוד וקומפלקס ההיברו יוניון קולג'. כך גם כפר דוד והמלון שמצפון למתחם ממילא. קנה המידה מודרני והבנייה החדשה מנכסת מאפיינים ישנים מופשטים.

אך באזור הזה יש שני נסיונות לשמר ולפתח - מלון פאלאס / וולדורף אסטוריה, ומתחם ממילא ולדעתי השימור-פיתוח, שהוא רעיון חדש יחסית יצא צורם במתחם ממילא מהסיבות אותן מניתי.

בקלות היה ניתן לבנות את המדרחוב קצת יותר רחב, לשים מרווחים קצת יותר גדולים בין הבניינים שתוחמים את המתחם ממלון טירת דוד כמו ברבים מהמתחמים והשכונות שפירטתי שבהם המרווים מאפשרים להולך הרגל להתרשם מהנוף שמעבר למבנים ומהמבנים העתיקים מרחוב דוד המלך, וליצור קנה מידה מודרני יותר למתחם. בסופו של דבר מדובר בפרוייקט ישראלי מהמאה ה21 ולא בסימטה מהמאה ה19 או ה15 כמו הרחוב בפירנצה.
הדיסוננס הזה מאד אופייני לך דוקטור
20/06/14 13:16
10צפיות
מצד אחד התרפקותך על התרבות הייקית הדורשת סדר ונקיון.
מצד שני חיבתך לעשן ופיח בנסיבות הנכונות...
אתה צודק 200%: שני עולמות באדם אחד...
20/06/14 19:52
14צפיות
ייקה פוץ שאוהב חריף וחומוס ערבי...
º
אבל כל האוכל שם הוא למהדרין יקר ולא טעים
19/06/14 20:52
27צפיות
א. לא הכל שם מהדרין, ב. שתיתי רק קפה,
20/06/14 09:37
21צפיות
ואני מעדיף לחצות את הכביש (על הגשר) ולאכול ממול בתוך השוק של העיר העתיקה.
ג. אתה צודק מיסטר גלבוע: יקר שם ! אבל יחד עם זאת, יש בקניון ממילא הרבה דברים שלא מוצאים בקלות בקניונים או בחנויות אחרות.
‬ שרשור הכוונה ומודיעין 16/06
16/06/14 00:02
19צפיות
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
האם קו 141 של דן אמור לנסוע דרך צומת חולון?
16/06/14 00:37
72צפיות
שימו לב שהשאלה אינה האם הוא אמור לעצור שם (התשובה היא לא ואושרה גם עם נציגי השירות), אלא האם הוא אמור לנסוע דרך צומת חולון במקום לנסוע ישר באיילון?
לפי PDF המפה שלו (בת ים=>ת"א), התשובה היא שהוא לא אמור לעשות סיבוב דרך צומת חולון.
אך כבר כמה פעמים שמתי לב שהוא כן נוסע שם, כאמור בלי לעצור, מה שנראה כמו הסיבוב המיותר בעולם.
כשקו380 מבאר שבע היה נוסע בנתיבי איילון, הנהג
16/06/14 01:22
105צפיות
של הנסיעה היוצאת מבאר שבע בשעה 7:15 היה נוהג בדיוק כך.

כבר בראשל"צ, ביציאה למשה דיין הוא היה עולה לכביש הגישה כדי לעקוף את הפקק ובהמשך היה יוצא בוולפסון, חוזר באיילון רק כדי לרדת לצומת חולון ולעקוף את הפקק שיש בגשר של צומת חולון.

לטעמי הנהג או הנהגים של 141 עושים את זה בדיוק מאותן הסיבות של הנהג בקו 380. אם שמת לב, יש נת"צ בקצה של שדרות לוי אשכול (של חולון) שממשיך כנת"צ אחרי צומת חולון לכיוון צומת הולץ. על הגשר לעומת זאת, התנועה מזדחלת לה לאיטה וגם יהיה לאוטובוס קשה להשתלב מהגשר ימינה לכיוון התחנה שלו בצומת הולץ.
דרכי הנסיעה נתונות לשיקול דעתם של הנהגים?
16/06/14 12:53
42צפיות
פשוט בצומת חולון יש הרבה פעמים פקק ברמזור של עד רבע שעה.
מונית שירות י-ם-ת"א בשבת
16/06/14 09:42
51צפיות
האם עדיין מכיכר ציון בלבד, או שכבר אפשרי מהתחנה המרכזית?

כמו כן אודה לטלפון של נותן השירות.

תודה מראש,
רמי
יש גם מרחוב הנביאים, וגם מבנייני האומה,
16/06/14 12:28
21צפיות
כמדומני, אשמח אם מישהו יחזק ויפרט את דבריי
לרחוב הסיתוונית בפתח תקווה
16/06/14 09:52
34צפיות
שלום,
אני צריכה להגיע מביאליק בר"ג לרחוב הסיתוונית בפתח תקווה. איזה קווים מגיעים לשם?
תודה!
ליסוע עם אחד הקווים בז'בוטינסקי לכוון פ"ת
16/06/14 10:10
29צפיות
(בחלק הצפוני של ביאליק, מצפון לאבא הלל, עובר קו 66 לכוון פ"ת). בז'בוטינסקי עוברים 50, 51, 66, 82, 166 (38 לא בכל הנסיעות שלו מתאים ועדיף לוותר עליו ו-350 לא מתאים).
בבילינסון להחליף לאחד הקווים 22 או 98. אם את נוסעת עם קו 82 תרדי בתחנה שליד בית חולים שניידר ומשם אפשר לקחת גם 62 או 16 מהמסוף ממול. אפשר גם ללכת ברגל מהתחנה ליד בילינסון למסוף שניידר ברחוב קפלן.
נוסעים עם 22, 98, 16 או 62 עד התחנה ברחוב הנשיאים פינת רחוב יטקובסקי.
עוברים לצד השני של רחוב הנשיאים והולכים בכוון חזרה (צפון) עד רחוב הסתוונית.
º
מר"ג עד בילינסון אפשר גם עם 641 של קווים
16/06/14 10:11
8צפיות
º
תודה רבה!
16/06/14 10:27
6צפיות
שלום רב-שאלה בקשר לרכבת?
16/06/14 16:21
72צפיות
אני מתכוונת להפליג בקרוב.

ברצוני לדעת בבקשה איזו רכבת מגיעה  לתוך הנמל בחיפה?
מתל אביב-ומה התדירות שלה?
נאמר לי שיש כזאת.

אודה למגיבים
בברכה
רות
כל רכבת שעוצרת בתחנת חיפה מרכז-השמונה:
16/06/14 20:33
54צפיות
התחנה צמודה לשער הנוסעים של הנמל.

תדירות: 2-4 רכבות בשעה ברוב שעות היום.
http://rail.co.il/HE/DrivePlan/Pages/DrivePlan.asp...
בחזרה לפורום
האזור שלי בפורום