בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לפורום ``תחבורה ציבורית``

שעות הפעילות:
ימים א`-ה` - כל היום
ו` וערבי חג - כל היום
שבת - כל היום

בפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד.

אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה במנות האוכל במטוסי אלעל.

* לא לשכוח לענות על הסקר - מי שמצביע משפיע

מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הדקו חגורות ושתהיה נסיעה טובה,
מודיעין (i) לשרותכם.

‬ שרשור הכוונה ומודיעין 15/02-14/02
14/02/14 00:01
36צפיות
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!

אודה לעזרה
14/02/14 10:38
42צפיות
עלי להגיע ביום חמישי מהצפון לאכסניית בני דן (בני דן 36).
האוטובוסים נוסעים בדרך נמיר. באיזו תחנה רצוי לרדת?
תודה מראש

נמיר פינת יהודה המכבי (בבלי)
14/02/14 10:51
41צפיות
משפ הליכה קצרה ברגל דרך רח' בני דן.

קוי אגד/קונקס/קוים מרמת גן לרמת בית שמש
14/02/14 13:12
69צפיות
שלום,
אנחנו אמורים לנסוע ביום ד' 19/2/14 בסביבות השעה 14:00 מרמת גן-רחוב מודיעין(בן גוריון) או מקניון רמת גן, לרמת בית שמש-נחל דולב/נחל איילון וכמובן בחזרה   (בסביבות 19:00)
מה האופציות ,איזה קוים? מה שעות היציאה הלוך וחזור.
תודה

תחומי עניין רלוונטים:
תשובה-
14/02/14 16:26
47צפיות
קו 497 מאולמי מודיעין (מול קונקורד, זו תחנת המוצא שלו) של אגד, מגיע בדיוק לצומת נחל דולב/נחל איילון לשכונת רמת בית שמש א' בבי שמש. יוצא כל 45-60. (בדיוק יוצא ב-14:00).

בחזור אותו דבר - יש אוטובוס ב18:15, 19:00, 19:20 , 19:45, 20:00 (עד 23:00). זו תחנתו השישית (כולל תחנת המוצא).


מחיר חופשי חודשי
14/02/14 18:51
57צפיות
קו 641-מנתניה לפתח תקווה

ונסיעה מצומת רעננה לפתח תקווה בקו זה מחיר נסיעה בודדת, אתר קווים לא ברור תודה

אין חופשי חודשי לנסיעות בין נתניה לפתח תקוה
14/02/14 19:29
64צפיות
מחיר נסיעה בודדת מצומת רעננה לפתח תקוה הוא 10.9 ש"ח (קוד 44 של רפורמת גוש-דן).

תודה
15/02/14 13:01
25צפיות
תמוה שמשרד התחבורה עוד לא עשה...

שאלה לגבי תחבורה בשבת בתל אביב
15/02/14 09:45
77צפיות
שבת שלום

האם יש תחבורה ציבורית/מוניות שירות מאזור נווה צדק לקריית עתידים (ראול וולנברג) שפועלת בשבת?

תודה!

תחומי עניין רלוונטים:
º
סליחה - העברתי לשרשור הכוונה...
15/02/14 09:47
20צפיות


º
התשובה שלילית, וכך גם כל השבוע
15/02/14 09:49
33צפיות


הממ - תודה, האם
15/02/14 10:01
62צפיות
יש אולי משהו מספיק קרוב, נניח מתחנה מרכזית לאפקה - לא אכפת לי ללכת ברגל חלק מהדרך...

º
15/02/14 15:29
18צפיות


ירושלים מתחנת הרכבת מלחה לעתיקה
15/02/14 12:22
106צפיות
ביום שני אנחנו נוסעים לטיול ביקור בי-ם
הכוונה לרדת במלחה (אלא אם כן עדיף בגן החיות) ומשם להגיע לעיר העתיקה ולהתסובב בשוק לפני שניפגש עם חבר מקומי,
אז יש לנו כמה שעות לשרוף
אשמח להמלצה איך לנסוע לעתיקה מהרכבת ואם יש המלצה לשריפת כמה שעות במקום אחד, שלא נסתובב ונבזבז זמן

מתחנת הרכבת מלחה לעיר העתיקה
15/02/14 12:47
110צפיות
קו 18 עד לבנייני האומה ומשם לוקחים את הרכבת הקלה עד לשער שכם.
בעיר העתיקה אפשר לשרוף בשקט כמה שעות.
אתרים לביקור:
כנסיית הקבר, ההוספיס האוסטרי כולל תצפית מהגג על העיר העתיקה, הכותל הקטן, רחוב הגיא, התחנות בוויה דולורוזה, ואפשר גם לקפוץ לביקור בכנסייה הפרנציסקנית בתנאי שפתוח שם.

אפשר גם ללכת מבנייני האומה לאורך רחוב יפו ולחפש את מכסה הביוב של מיכה אולמן בכיכר ציון.

תודה עדי, דווקא הבנתי שהר.הקלה
15/02/14 13:06
94צפיות
לא פעילה ביום שני, לפחות בשעה שאני מגיע 10 ורבע, והם סגורים מ9 וחצי עד 13
ניסיתי לראות דרך האתר של BUS בנוסף ל18 גם 35
ואז 33 ו42

אני מבין שזה קווים מאספים מפותלים ובגלל זה הזמן הרב של הנסיעה, נראה לי עד שנגיע לעיר העתיקה ונלך שעה וחצי ואז ניפגש עם החבר שלנו.

אולי יש הצעה יותר טובה לניצול קרוב למלחה, או האם התחנה השניה של גן החיות יותר קרובה? לא מצליח באתר בכלל לבדוק לפי הגן חיות התנכי.

º
רוב הרכבות לא עוצרות בגן החיות.
15/02/14 13:45
35צפיות


הגעה לעיר העתיקה
15/02/14 13:48
70צפיות
בחזית תחנת הרכבת מלחה, ישנה תחנת מוניות שעדיף לנצל את שירותיה על פני נסיעה ב"ירוקים".

התחנה של גן החיות משמשת בעיקר את מבקרי גן החיות.

עדיף לא להגיע ברכבת אלא באוטובוס.
15/02/14 13:44
95צפיות
מחיפה 960 ממרכזית המפרץ, 940 מחוף הכרמל.
480 מתל אביב רכבת מרכז. אם אתה מגיע ממקום אחר רשום
את תחנת המוצא.
הקווים מגיעים לתחנה מרכזית ירושלים משם קו 1,3 לעיר העתיקה או רכבת קלה למרכז העיר (עיריה) ומשם 20~ דקות ברגל. אם אתה רוצה "לשרוף" כמה שעות אפשר בהליכה 3 ק"מ~ מתחנה מרכזית דרך מרכז העיר והשוק לעיר העתיקה.

אני מנהריה
15/02/14 14:38
76צפיות
ואני עם תעודת עיוור (נסיעה חינם ברכבת וחצי מחיר באוטובוסים בינעירוניים, ומלווה חצי מחיר בבינעירוניים)
נוסע עם כל המשפחה 2 מבוגרים ו3 ילדים.

המטרה להגיע בבוקר, חבר שלנו יפגוש אותנו ב12-13.


תחומי עניין רלוונטים:
אה ומרכז העיר - רח' יפו זה עדיף
15/02/14 14:39
71צפיות
כנקודה ראשונה, יש לנו משהו שם.

רכבת או אוטובוס עד ללב המפרץ
15/02/14 18:16
51צפיות
משם קו 960 לתחנה מרכזית ירושלים ומשם הליכה ברחוב יפו ליעד או רכבת קלה 1-5 תחנות, תלוי לאיפה ברחוב.
לא לנסוע ברכבת לירושלים זה סתם מאריך את הדרך.


האם זה מהיר יותר מ480 מת"א מרכז ?
16/02/14 02:56
44צפיות

אני מודע שדברים השתנו עם כביש 6, ואם מדובר בקו ישיר מחיפה לירושלים אולי יש לו יתרון, אבל הייתי רוצה לדעת אם זה מהיר יותר משימוש בת"א מרכז ו480 מארלוזרוב כברירת המחדל הצפונית לירושלים.

(יתכן גם שזו בכלל ברירת מחדל רכבתית מכל הארץ כולל באר שבע כי שתי תחנות ברכבת והחלפה מהירה אולי עדיפות מההיסחבות בין ההגנה לתחמ"תטיתיס)

כן, עדיף לנסוע לחיפה ב940,960
16/02/14 03:58
34צפיות
מחיפה לתל אביב לא תמיד יש רכבות ישירות +זמן המתנה לרכבת ואוטובוס לירושלים.

אני חישבתי את כל הזמנים
16/02/14 06:38
40צפיות
לפי הנסיעות, אם אני אסע לחיפה מנהריה (רכבת ואז הליכה מלב המפרץ למרכזית המפרץ [אל תשכח אני עם משפחה ותינוק])
קח אוטובוס לי-ם ישירות, יעלה יותר כסף, והזמן יהיה הבדל של 20 דקות?

כנ"ל נראה לי לנסוע ברכבת לת"א ושם לההחליף לאוטובוס שגם במרחק הליכה.
ברכבת ישירות פשוט צריך לחכות חמש דקות ולהחליף, בסופו של דבר הרכבת יותר איטית בערך ב20 דקות.
נראה לי האוטובוסים פשוט לא מנצלים את הקיצור דרך שלהם.
וגם יותר יקרים.

לא מומלץ , צריך לחכות לרכבת לתל אביב וגם בתחנ
16/02/14 08:59
38צפיות
רק עם 960,940 לא עוברים בזמנים שמתאימים לך.

אם אוהבים ללכת אפשר גם דרך פארק המסילה
16/02/14 09:40
48צפיות
מרחק 15 דקות בערך מתחנת הרכבת עד לקצה המערבי של הפארק, ומשם הליכה של כ- 5 ק"מ למתחם התחנה הישנה (שעה וחצי בערך), ממנה ניתן להמשיך רגלית עוד כחצי שעה לעיר העתיקה (שער ציון או שער יפו).

ארוך ומתאים לאוהבי הליכה.

תודה על העצה לטיול, ננצל כשכבר נגור
16/02/14 11:31
37צפיות
בירושלים, אז אנחנו מתכננים גם ככה לחרוש את העיר

מונית בשבת
15/02/14 11:23
52צפיות
מכפר סבא כביש 4 לתחנה מרכזית

להגיע לאוניבריסטת אריאל
15/02/14 17:18
69צפיות
מה הדרך הכי מהירה להגיע מחיפה לאוניבריסטת אריאל? כמה זמן הנסיעה?
או מראש העין לאריאל  שהבנתי שמהרכבת שם אפשר להגיע, כמה זמן הנסיעה לאריאל?

º
באיזו שעה של היום/הלילה?
15/02/14 18:38
22צפיות


יש הרבה אופציות, הכל תלוי בשעה הרצויה.
15/02/14 20:55
48צפיות
אפשר לנסוע דרך נתניה ואפשר לנסוע דרך רכבת מרכז בת"א ואפשר לנסוע דרך פתח תקווה וכו' וכו' וכו'. מהי שעת היציאה הרצויה ומהי שעת ההגעה הרצויה?

תחבורה לאריאל
16/02/14 18:20
36צפיות
להגיע ביום ראשון ב9 בבוקר

אין להקפיץ שרשור ישן.
16/02/14 18:23
28צפיות
יש לשאול בשרשור ההכוונה היומי (16.12).

º
בקשות ושאלות (לא הכוונה)
55תגובות
13/02/14 22:43
248צפיות

(המשך...)


הודעה לכל נרשמי הסיור למנהרה 4
13/02/14 22:31
627צפיות
 הודעה לכל נרשמי הסיור למנהרה 4
ערב טוב לכולם,
אני שמח להודיע שנקבע מועד לסיור במנהרה 4 ונכון לעכשיו הוא ייערך בסוף חודש זה. על כל שינוי במועד תימסר הודעה למשתתפים.
בנוסף, דוד ואני, יחד עם גולשים נוספים, הצלחנו להגדיל את מצבת רכבי השטח שעומדים לרשותנו באופן שיאפשר את השתתפותם של מרבית הנרשמים.

שימו לב על כל הנרשמים להעביר בהקדם האפשרי לידי דוד פיינשטיין את מידת נעליהם. הנחיה זו תקפה לכולם, כולל אלה שיש ברשותם נעליים צבאיות.
נכון לעכשיו, הסיור שיתקיים ביום ו' יחל בשעה 09:00. נקודת התחלת הסיור תהיה במתחם המנהלת שבעמק הארזים. לפיכך, על כל המשתתפים יהיה להגיע לנקודת המפגש
(חץ שחור במפה המצורפת) כבר ב-08:45 ומשם ננוע לעבר המִנהלת. אלה מביניכם שצופים קשיים בהגעה לנקודת המפגש עקב בעיית ניידות, אנא הודיעו למנהלי הפורום ואנו ננסה לתווך ביניכם לבין משתתפים אחרים.

תודה על שיתוף הפעולה ושיהיה לכולנו סיור מהנה ומרתק באם כל המנהרות.




 

אשמח לטרמפ מהטרמפידה בכניסה לירושלים
14/02/14 16:17
189צפיות
מי שיכול לעשות את זה שישלח לי הודעה פרטית ואתן לו את הפלאפון שלי

חידה עם תמונה
13/02/14 19:05
457צפיות
חידה עם תמונה
אנחנו מדברים על האוטובוס הקרוב אלינו. מדוע הוא נחשב לאוטובוס מיוחד? (מהפן ההיסטורי ללא קשר למקום צילום התמונה).
להערכתי מדובר בחידה מאוד מאוד קלה !
בהצלחה לפותרים נכונה !
לילה טוב.
אביה.

התמונה צולמה אגב במפרץ נעמה, ליד שארם אל-שייח
13/02/14 19:09
213צפיות
ולא בתעלת סואץ למי שזה נדמה ממבט ראשון אך מוטעה. מדובר במזח ההטענה של חיל הים במפרץ נעמה.

אוטובוס יחיד - לא חלק מסדרה
13/02/14 23:11
205צפיות
אחד אחרי האחרון של המקשר (666448,) ולפני הסדרה הבאה שהגיעו לאגד בירושלים שנת 1969.

יפה מאוד ! האגד הירושלמי הראשון שלא היה
13/02/14 23:35
186צפיות
של המקשר. אחריו היתה הסדרה 666-450 עד 666-492 של מרופדות בינעירוניות עם מרכב של "מרכבים". 666-493 עד 666-499 היו קאו'צים של "הארגז".
ויש לך טעות אחת: לא מדובר על 1969 כי אם על 1967 כמופיע להלן:
666-449, תאריך כניסה לשירות: 10.06.1967, תאריך השבתה: 30.11.1983, תאריך גריטה מהמצבה: 15.10.1986, מודל 1967, מס' שלדה:LA 67-909462314LA
דרך אגב: מה קרה למגזין שלך ???
הגיליון האחרון שיש ברשותי הוא: לוח מגה ארכיון מס' ל360-007-לוח בטאון עולם האוטובוסים - אורן קיפניס - גיליון מספר 7 - ספטמבר 2012 - 11 עמודים.
לילה טוב.


איזה יופי! אני בזמן האחרון נזכר יותר ויותר
14/02/14 02:12
126צפיות
בריחות הדיזל של הטייגרים ושאר הפרה-מרצדסים שזכורים לי משהייתי בירושלים בשנות השבעים המאוחרות. ריחות העשן היו חזקים יותר מהריחות שיש היום והריח היה חודר גם לתוך פנים האוטובוס. מוזר שאני נזכר בזה בנוסטלגיה כאילו כל העשן הזה הוא דבר טוב!

º
כמוך כמוני !!! מתגעגע לכל העשן הטוב הזה !!!!!
14/02/14 07:18
53צפיות


בצפון הראשון מדגם זה 89470 חזרה לשני פנסים
14/02/14 09:12
83צפיות
שלום! בצפון הראשון מדגם זה 89470 והשינוי חזרה לשני פנסים קדמיים ולא 4 שהחלו ב89237 ,האחרון מדגם זה בצפון 89509 שיש תמונה שלו ואחריו הקאוץ' הראשון 89510 עד 89521 באמצע יש את 89518 שהוא מרכבים (נשלח כנראה לבורמה ).
מה שהוא עם התאריכים תבדקו אני ביום הגיוס שלי שהיה ב1 לספטמבר 1966 נסעתי מחיפה לתל השומר ב 89519 קאוץ' והקאוצ'ים של הארגז נראו כבר לפחות חצי שנה קודם באיזור המרכז דרום החלו ב37900 .

הסאגה הבלתי נגמרת של התחתית בת"א
13/02/14 11:04
467צפיות
האוצר שוקל לשוב ולהפריט את התחתית בת"א

http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L...

כתובות אינטרנט מצורפות:
לשקע, לחשמל, להפריט, להלאים, להפשיר, להקפיא
13/02/14 13:37
301צפיות
בעצם שום דבר לא יעזור.

נראה שגם פה התייאשו מהמערך התחבורה העתידי
14/02/14 17:35
213צפיות
בעתיד הרחוק מאוד.

ולא מזמן הם יצאו בהכרזות מגוחכות
15/02/14 12:09
186צפיות
שיבצעו 8 פרוייקטים בו זמנית.

מסתבר שאפילו אחד הם לא מסוגלים לבצע בעצמם.

º
רק מילה אחרת מיותרת בהכרזה "לא"
15/02/14 13:01
71צפיות


קו מערד ואליה,קו 25...,
13/02/14 09:49
508צפיות
קו 25 הגיע מסוסיא לערד
פועל 3 פעמים ביום אל הישוב סוסיא שבהר-חברון,וממנו לערד.
הבוקר ראיתי לא יותר מ-5 נוסעים שירדו ממנו בתחנה המרכזית בערד.

º
נשמע קו הזוי
13/02/14 18:32
116צפיות


יתכן מאד...,
13/02/14 20:55
194צפיות
נראה שזה בתקופת בדיקה ונסיון מצד משרד התחבורה ומטרופולין.

לדעתי נעשו מספר טעויות בתכנון לו"ז ומסלול הקו
15/02/14 15:54
101צפיות
1. מבחינת המסלול- הקו לא נכנס לשני, ייסוב חילוני גדול יחסית בדרום הר-חברון שמהווה חלק משמעותי מהעורף של ערד בהר-חברון (בוודאי יותר מהר-עמשא הזעיר).

2. אין לקו תחנות באזור הפזורה הבדואית על כביש 80 (מתל-ערד צפונה) והוא גם לא משרת את שני בסיסי הצבא בקטע זה. מדובר במאות נוסעים פוטנציאליים, אפילו יותר מאלה שיכולים להינות משירותיו כיום.

3. הנסיעה הראשונה יוצאת ב-7:30 והנסיעות חזרה הן ב-11:15 ו-15:15. שעות שהן לא לכאן ולא לכאן, במיוחד עבור צעיר הר חברון שלומדים בתיכון, באולפנא או בישיבה בערד, וכן לא עבור המורות מהר-חברון שמלמדות בערד (ידוע לי על כמה בבתי-הספר היסודיים, ובוודאי יש גם כאלה שמלמדות באולפנא). זו אמנם לא אוכלוסיה גדולה, אבל מדובר בכ-15 נוסעים שהיו יכולים להוות ביקוש קשיח לקו. נקודה נוספת- האוטובוס של 7:30 מגיע לערד ב-7:51 לפי מטרופולין, אבל לדעתי סביר שזה יהיה גם מאוחר יותר (לי ברכב פרטי הנסיעה לוקחת בערך 20 דק', ואני לא עוצר בתחנות), כבר קרוב מדי ל-8 למי שעוד צריך ללכת ברגל לבית-הספר.

4. אחת הסיבות לתזמון הגרוע הוא הרצון התפעולי להוציא אוטובוס יחיד לטור מערד לסוסיא וחזרה. לכן נסיעת הבוקר מערד יוצאת ב-6:45 (אולי זה טוב לפועלים חקלאיים מערד שעובדים בדרום הר-חברון) ובחזרה ב-12:15 וב-16:00. שוב, שעות לא מוצלחות במיוחד. כבר היה עדיף, למשל שהאוטובוס ייצא מערד ב-12:50(סביר מבחינת בתי-הספר), מסוסיא ב-13:25 כדי לחבור לקו 389 לת"א (14:15) וחזרה מערד ב-14:00. לפני מעבר הקווים למטרופולין, הנסיעה של קו 384 מערד לב"ש הייתה מלאה בתלמידות אולפנא שהיו יורדות בצומת שוקת, אני מניח שחלקן היו מחכות שם לקווים 51/61 להר-חברון, או לאבאמא שחוזרים מהעבודה בב"ש.



יישר-כוח על המידע המענין...,
15/02/14 21:20
51צפיות
והרעיונות לתיקון הטעויות.

קו נוסף - 347 רעננה-תל אביב
13/02/14 20:08
409צפיות
לפי אתר "מטרופולין" יחל לפעול בחודש מרץ.
קו מאזור התעשייה דרך רחוב אחוזה הראשי לתל אביב וחזרה, במסלול מהיר.
לדעתי קו טוב ויעיל, שגם פועל במשך כל שעות היום, כולל ימי שישי.
היתרונות הם הגעה טובה יותר לאזור תעשייה רעננה וגם, בכך שזהו קו מהיר.

ימות המשיח!
13/02/14 20:48
207צפיות
חבל שהמספר מתאים יותר לקו מתל אביב לאיזור קרית מלאכי.

עניין המספר מתבצע כיום כך:
15/02/14 00:31
124צפיות
במידה ומדובר על חלופה מהירה לקו מסויים או שהחלופה תמוספר על ידי מספר עוקב, או על ידי תוספת א' או על ידי תוספת ספרה; 47 > 147.

לטעמי המספר שהיה יותר מתאים כאן הוא 349 על פי סדרת המהירים, 149 לכפר סבא, 249 להוד השרון ו349 לרעננה.

הסדרות האלו קיימות גם בקווים לשומרון. 386 במשך שנים היה באר שבע ערד ועתה הוא חולק את המספר יחד עם 386 - ת"א <> אריאל. גם 486 המוכר מירושלים לים המלח פעל בגפו שנים רבות עד ש486 השומרוני הפציע.

בכל מקרה, בין אם היו בוחרים ב349 או ב347, עדיין לא היה ממש הבדל משמעותי. הכי טוב לטעמי היה למספר אותו כקו 46 הפנוי, אבל לפחות לי, זה לא מצלצל מתאים משום מה.

º
גם 147 מהיר...
15/02/14 12:22
46צפיות


º
נכון.. לכן לדעתי כדאי היה למספר כ-148.
15/02/14 17:58
31צפיות


המסלול בת"א חופף לX49 ולא לX47 או ל48.
15/02/14 19:24
57צפיות
לכן הכי מתאים כאן זה 349 מהבחינה של חפיפת מסלול. זה מאד נוח לנוסע שיש לו בתחנה את הפירוט הבא:

149 - כפר סבא
249 - הוד השרון
349 - רעננה.

הסידרה הזאת של X49 כבר סוג של ממותגת, אפילו 49 של דן הוא קו מהיר... היא ממותגת כקווים מהירים בין ת"א לערי השרון שפועלים כל היום (בניגוד ל147).

זה כמו שבעבר היה מאד ידוע שקו שמסתיים בX80 מגיע לרכבת מרכז (280,380,480). וכמו שכיום זה נפוץ שקווים ישירים לבאר שבע מסומנים בעיקר על ידי X70 כמו 370,470,670,870.

קו 148 מצלצל כחלופה מהירה לקו 48 הרבה יותר מאשר קו ישיר לרעננה. ולאור זה ש147 נכנס לרמת השרון, זה מה שיש מצלצל לי כשאני חושב על קו כזה שיהיה מהיר בצורה כזאת או אחרת לרמת השרון. הרי קווים 47/48 הם קווים שמזוהים הרבה יותר עם רמת השרון מאשר עם הרצליה או רעננה.

אמת בדבריך.. אבל
15/02/14 19:31
56צפיות
לדעתי ברעננה ובהרצליה יהיה ברור יותר אם מספר הקו יהיה 148 כי הם רגילים למספרים דומים לתל אביב.. לעומת 349 שלא ממש קשור לכלום..

אתה צודק. לכל אחד יש הסתכלות אחרת.
15/02/14 20:11
35צפיות
לאלו שמתגוררים בת"א, האחדות ב149, 249, 349 כקווים מהירים שמופיעים על התחנה ליד הבית - תמתג את הקווים האלו כעוגן המהיר והמרכזי להגעה לערי השרון.

לעומת זאת, לתושבי כפר סבא, הוד השרון, רעננה והרצליה - זה לא ממש יגיד משהו. אבל יותר יגיד להם מיתוג של ספרות שהם כן מכירים כמו 47 ו48 על גווניהם השונים.

מצד שני, ספרת האחדות 9 בקווים הללו מזוהה
15/02/14 19:47
52צפיות
עם כפר סבא והוד השרון הערים המזרחיות, ואילו ספרת האחדות 7 או 8 מזוהה יותר עם הערים המערביות רעננה, רמת השרון והרצליה.
לקו 347 יש תחנה בהרצליה ואילו 149 ו-249 כלל לא נוסעים בהרצליה.
ולכן מבחינת נוסע מתל אביב להרצליה המספר 347 מתאים יותר מ-349.

º
בדיוק מהסיבה הזאת עדיף 148...
16/02/14 15:44
15צפיות


באזור השרון הדרומי יש בעיה הרבה יותר מהותית
15/02/14 19:30
60צפיות
עם המיספור - שיטות המספור השונות לחלוטין בין קווי מטרופולין לקווי אגד.
מה זה משנה 347 או 349 או 148 כאשר בין רעננה לתל אביב יש קווים שממופרים 47, 48, 147, 247, 347 ויש קווים שממוספרים 501, 502, 504, 531...

מה זה "מסלול מהיר" בין רעננה לת"א?
13/02/14 20:58
196צפיות
הרי רוב המסלול בין הערים עובר באזורים אורבניים.

הנה רשימת התחנות:
13/02/14 21:27
261צפיות
1 דפנה/התדהר רעננה 38081 איסוף 10
2 התדהר 15 / התעשיה רעננה 39907 איסוף 10
3 מרכז אלרם- אחוזה / השוק רעננה 37058 איסוף 10
4 יד לבנים- אחוזה / בן גוריון רעננה 37055 איסוף 10
5 אחוזה / מגדל רעננה 35136 איסוף 10
6 אחוזה / עציון רעננה 36612 איסוף 10
7 בית לוינשטיין- אחוזה 278 רעננה 36601 איסוף 10
8 מרכז מסחרי- דרך ירושלים רעננה 36598 איסוף 10
9 מנחם בגין/ כנפי נשרים הרצליה 21328 איסוף 10
10 מכללת לוינסקי- קרית חינוך / דרך נמיר תל אביב 20105 הורדה 11
11 דרך נמיר / אינשטיין תל אביב 20047 הורדה 12
12 סמינר הקיבוצים- דרך נמיר / ש.י עגנון תל אביב 25071 הורדה 13
13 דרך נמיר / ז’בוטינסקי תל אביב 20348 הורדה 14
14 רכבת מרכז- דרך נמיר / ארלוזרוב תל אביב 20349 הורדה 15
15 בית הדר דפנה- שדרות שאול המלך תל אביב 25732 הורדה 16
16 בית המשפט- שדרות שאול המלך תל אביב 21544 הורדה 17
17 לונדון מיניסטור- שדרות שאול המלך תל אביב 21150 הורדה 18
18 כיכר רבין- מלכי ישראל תל אביב 21520 הורדה 19
19 בית ז'בוטינסקי- המלך ג'ורג' תל אביב 21543 הורדה 20
20 אלנבי / בלפור תל אביב 27228 הורדה 21
21 אלנבי / מונטיפיורי תל אביב 22988 הורדה 22
22 בית הכנסת הגדול- אלנבי / הר סיני תל אביב 23020 הורדה 23
23 כיכר המושבות- אלנבי / יהודה הלוי תל אביב 21490 הורדה 0

מדלג על מרכז הרצליה
13/02/14 21:44
167צפיות
כנראה נסיעה דרך הבריגדה היהודית.
במידה וזהו אכן המסלול, לדעתי מוטב להוסיף תחנות, באזור שכונות נחלת עדה, גן רשל וסביבתן. כולל גם אזור שדה התעופה.

גם לא כל כך הבנתי את המסלול מאה"ת לאחוזה:
14/02/14 01:19
123צפיות
איך הוא מגיע מרחוב התדהר לאחוזה/בן גוריון ואיך זה שאין שום תחנה בדרך?

יסע דרך עקיבא ושברץ כמו קו 4.
15/02/14 00:25
66צפיות
זה הדבר הכי הגיוני שאני רואה לפי תחנות הקו.

עקיבא ושברץ הינם רחובות פנויים למדיי, במקרה ביליתי בהם יומיים שלמים השבוע.

תהיה תחנה בבין תחומי - לטעמי זה מספיק.
15/02/14 00:37
70צפיות
בכל זאת, המטרה היא לשרת את רעננה באופן ישיר ובמיוחד את העובדים באיזור התעשיה שמשוועים לקו נורמלי בין ת"א לאיזור התעשיה כבר המון המון זמן. שם הצורך לכך הרבה יותר משמעותי מאיזור התעשיה נווה נאמן בהוד השרון שלו כבר יש פתרון שנחל הצלחה.

כמו כן, הדבר בהחלט יוריד את העומס מ147,501,502 לתושבי רעננה ובמידה מסוימת גם לנוסעים 149 ו567 ובכך העומס בקווים אלו גם יפחת.

º
באמת ימות המשיח. רלוונטי גם לסטודנטים
13/02/14 21:45
58צפיות


בשעות מסוימות,זה לא יתרום ל"מהירות"...,
15/02/14 21:02
47צפיות
הקטעים האלה בדרך כלל עמוסים ומפוקקים.

בכיוון שנוגד את כיוון היוממים.
15/02/14 21:06
49צפיות
בשעות הבוקר דרך נמיר פנוי בכיוון הנסיעה מת"א לשרון. בשעות אחה"צ, גם כן, דרך נמיר פנוי יחסית בכיוון נסיעה זה.

בשעות הבוקר, הנסיעה בבגין של הרצליה והבריגדה היהודית, הינו בניגוד לכיוון הפקקים. גם המשך הנסיעה באחוזה הוא כנגד כיוון הפקקים. ועד שמגיעים לפקק של אחוזה שמוביל מרעננה לכיוון צומת רעננה מרכז, קו 347 כבר יפנה (כנראה) לרחוב שברץ וימנע מפקקים אלו.

º
הכל יכול להיות.
15/02/14 21:21
22צפיות


אזור המוצא של הקו ברעננה הוא למעשה אזור המוצא
13/02/14 22:10
147צפיות
של קו 47 בדן לפני ששונה מסלולו עד צומת רעננה

חזון אחרית הימים
13/02/14 23:17
134צפיות
שנים אני עובד באזה"ת בקריית עתידים ומחכה לאוטובוס נורמלי לת"א ש:

א. ייכנס לאזה"ת ולא יתחיל/יסתיים ברעננה מרכז, או יגיע רק עד צומת (מחלף) רעננה צפון
ב. לא ייסע דרך הוד השרון / פ"ת בסמלול המתיש והמייסר של 641/921

גם התדירות לא רעה לקו חדש ובמיוחד שעת הסיום מרעננה, נותנת מענה למי שנשאר עד מאוחר בעבודה.

מעניין כמה זמן תארך הנסיעה מתחנת המוצא ברעננה לרכבת מרכז בת"א... וההפך. יש למישהו הערכות?

מצוין אבל למה עוד קו שנכנס לתוך מרכז ת"א?
14/02/14 10:44
144צפיות
מדוע לא לסיים ברכבת מרכז עם אפשרויות החלפה מצוינות?
149+249+ קו אלעד- לרוב ריקים בתוך העיר מלבד אולי יום שישי

º
קשקוש
14/02/14 14:23
47צפיות


יש ישיר בין באר שבע לשדרות במוצ"ש בלבד.
15/02/14 00:20
199צפיות
וגם בין שדרות לבאר שבע.

וזאת אחרי שמשרד התחבורה טען שאין בכך שום צורך, למרות שיש בכך צורך יום יומי שניתן באופן חלקי עלי ידי קו 366 של אגד תעבורה.

אבל החל מהמוצ"ש הקרוב, קו 383 של השעה 17:30 מבאר שבע לא יכנס לנתיבות ויסע ישירות לשדרות. כמו כן, הנסיעה היוצאת משדרות בשעה 18:00, לא תכנס לנתיבות ותסע ישירות לבאר שבע.

בהחלט מבורך ומי ייתן וכל יום יהיה שירות שכזה, גם אם על ידי חלופה.

עוד שנתיים, יהיה שירות כזה.
15/02/14 06:57
150צפיות
הרכבת

הרכבת לא תקצר כל כך את זמן הנסיעה.
15/02/14 11:26
125צפיות
והיא לא תהיה ישירה גם ככה. היא תאלץ נוסעים להגיע באוטובוס אל תחנת הרכבת ולאוטובוס נוסף בתוך באר שבע. לעומת שימוש באוטובוס אחד בלבד משדרות לבאר שבע.

חוץ ממי שגר על הציר השאר ממילא נוסעים
15/02/14 13:03
92צפיות
באוטובוס, אז מתחנה מרכזית יכולים לנסוע לרכבת.
בשלב הזה רצוי שהאוטובוס לאשקלון יהיה מקושר לרכבת ומאסף.
אם הוא יהיה מפוצץ אז אולי יהיה כדאי לפתוח גם קווים "ישירים" למרות הרכבת.

על מה אתה מדבר?
15/02/14 15:47
67צפיות
מתחנה מרכזית של איזו עיר?

איזה אוטובוס לאשקלון?

º
קווי האוטובוס בציר אשקלון באר שבע.
15/02/14 18:17
40צפיות


ישארו כפי שהם ועל כך אני חותם לך.
15/02/14 19:17
63צפיות
ראשית, תחנת הרכבת באשקלון - מיקום בעייתי.

שנית, זמן הנסיעה בקו הרכבת מבאר שבע מרכז לאשקלון לא יהיה מהיר יותר מהאוטובוס הישיר (קו 364).

לקווים השונים שנוסעים לאופקים, נתיבות, שדרות יש תחנו איסוף רבות בתוך באר שבע. זה פקטור של נוחות וגם של זמן נסיעה קצר יותר לטובת האוטובוס. מי יסע מהאיזורים המערביים של באר שבע עד לתחנה המרכזית כדי לעלות על רכבת כשיש לו אוטובוס בציר טוביהו או בדרך מצדה. בשביל לקחת רכבת שכזאת יש לנסוע מזרחה רק כדי לנסוע צפונה (לתחנת באר שבע צפון) ומשם לחזור חזרה מערבה.

והסיבה השלישית היא הצורך באוטובוסים גם למושבים ולקיבוצים שבדרך שלא יקבלו קווי הזנה לאחת מתחנות הרכבת בתדירות גבוהה (אם בכלל), מה שעדיין יצריך שירות אוטובוסים.

º
15/02/14 21:19
15צפיות


‬ שרשור הכוונה ומודיעין 13/02
13/02/14 00:43
21צפיות
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!

ת"א- מגרש הרוסים בירושלים
13/02/14 08:26
88צפיות
אהלן, אני צריך להגיע לרחוב קטן בשם אריסטובולוס בין מגרש הרוסים לדרך יפו. אני יוצא ממרכז ת"א. האם בקו 100 משפירים יש עומס של נוסעים (אני נוסע עם מטען ומעדיף שיהיה לידי)?

כמו כן בדרך חזרה אצטרך לצאת אחרי שעות פעילות האוטובוסים, משהו כמו שתיים בלילה. עד כמה שאני מעדיף שלא לנסוע במוניות שירות, האם יש לי ברירה בכלל?

קו 100 לא מתקרב למגרש הרוסים.
13/02/14 11:21
168צפיות
למה שלא תיקח אוטובוס לתחנה המרכזית בירושלים, ומשם ברכבת הקלה עד תחנת יפו מרכז? יש קווים ישירים לתחנה המרכזית ירושלים ממקומות רבים בגוש דן, בין השאר מרכבת מרכז ומהתחנה המרכזית, אבל לא רק.
אם אתה חוזר בלילה שבין חמישי לשישי או בין שבת לראשון, אז תוכל לחזור בקו הלילה 480 שמגיע ממרכז העיר ירושלים למספר נקודות בתל אביב. הוא יוצא מאיזור ממילא.

תחומי עניין רלוונטים:
האם אפשר להשתמש ברכבת הקלה עם כרטיס ההמשך?
13/02/14 17:02
52צפיות
כלומר אם אני עכשיו עולה על אוטובוס לירושלים אני יכול לבקש הלוך ושוב עם המשך עירוני, להגיע לרכבת הקלה ולהעביר את הרב קו?



לא ידוע לי על נסיעות המשך
13/02/14 18:18
45צפיות
כל כרטיס שקנית במרחב ירושלים תקף ל90 דקות גם באוטובוסים וגם ברכבת הקלה.

טוב, אשאל את נהג האוטובוס אם הוא יודע
13/02/14 18:33
35צפיות
תודה לך ולאיליה על העזרה.

למיטב ידיעתי אין כרטיסי המשך כאלה בירושלים
13/02/14 18:36
46צפיות
לא לאוטובוסים ולא לרכבת הקלה. לא בקו 100 ולא בשום קו אחר.
כמו שכתב ניצן, ה"המשך" היחיד שקיים הוא שכל כרטיס עירוני תקף ל-90 דקות, בערך כמו בגוש דן (רק שבגוש דן זה מוגבל למי שמשלם ברב-קו, ובירושלים זה תקף גם לכרטיסי נייר).

הכוונה מכפס תחנה מרכזית אל תל אביב מתחם התחנה
13/02/14 15:10
49צפיות
ביום שישי בערב- מחר
הגעה מכפס תחנה מרכזית לתל אביב מתחם התחנה.ב לצאת בסביבות 6 וחצי 7 בערב מחר
איך זה אפשרי??

תודה

149 האחרון יוצא מכפר סבא ב-16:00
13/02/14 16:34
39צפיות
ומגיע למסוף כרמלית קצת אחרי 17:00.
אם רוצים לצאת מאוחר יותר, אפשר לקחת מצומת רעננה את אחד הקווים 823, 921, 841 לתל אביב (הם עוברים בצומת רעננה בערך עד חמש ורבע - חמש וחצי). התחנה הכי קרובה ליעד שלך היא התחנה המרכזית ת"א.

13/02/14 16:59
12צפיות









מפתח תקווה הקניון הגדול
13/02/14 17:11
45צפיות
צריכה להגיע מהקניון הגדול לרחוב מרדכי בן דרור 4 בפתח תקווה.. איזה קווים לקחת? תודה רבה.

לא נעים לומר אבל אין קו לרחוב בן דרור
13/02/14 18:16
52צפיות
צריך להגיע לתחנה המרכזית של פתח תקוה ומשם ללכת ברגל לאורך רחוב המכבים לכיוון צפון עד לצומת עם רחובות גיסין ובן דרור (הצומת עם תחנת כיבוי האש ומגרשי הכדורגל, בן דרור זה הרחוב לכיוון מזרח, לכיוון סגולה). מדובר בהליכה של 10-15 דקות.
לתחנה המרכזית אפשר להגיע מהתחנה שמול הקניון ליד בילינסון עם אחד הקווים - 51 של דן, 641 או 164 של אגד, 87 או 41 של קווים ובשעות הבוקר המוקדמות או הערב המאוחרות גם 561 של אגד (עדיף לא ליסוע עם 49 או 66 של דן כי הם עושים סיבוב במרכז פ"ת).

נסיעה מז'בוטינסקי (פ"ת) לקניון עזריאלי (ת"א)
13/02/14 17:37
27צפיות
היי,

אני מעוניין לדעת אילו קווים אני יכול לקחת מאזור רחוב ז'בוטינסקי (סמוך למחלף גהה) מפתח תקווה לכיוון קניון עזריאלי בתל אביב?

הנסיעה אמורה להיות בשעות צהריים בערך.

תודה מראש לעוזרים

º
51, 641.
13/02/14 17:47
15צפיות


אני צריכה להגיע ממרכזית חוף הכרמל לרח'
13/02/14 22:53
41צפיות
החשמונאים בחיפה מחר בבוקר...אשמח למידע על קווים מתאימים.


תודה!!

ממרכזית חוף הכרמל - קווים 133, 132 ברציף 14
14/02/14 00:00
37צפיות
רחוב החשמונאים קרוב לבית חולים בני ציון (רוטשילד). צריך לרדת תחנה אחת לפני בית החולים (בשדרות וינגייט פינת מונטיפיורי).
קו 133 קצת יותר מהיר (132 נכנס לבית חולים כרמל ואם נוסעים איתו לא להתבלבל ולא לרדת שם - בית חולים בני ציון נמצא בהמשך הנסיעה אחרי מרכז הכרמל).

º
תודה רבה מאוד!
14/02/14 08:49
8צפיות


אם את מגיעה ברכבת,
14/02/14 01:14
38צפיות
אפשר גם לרדת בחיפה מרכז השמונה, ללכת לכיכר פריז, ולנסוע בכרמלית עד תחנת גולומב.

ראיתם את ההודעה של משה שטרית (איפה בוס)?
12/02/14 21:23
314צפיות
הוא כתב בפייסבוק שמשרד התחבורה הודיע שהוא מגביל את מתן המידע לנתוני זמן אמת, לפחות בשעות העומס.

זה נורא ואיום! אני היום מחוברת לאפליקציות האלה. לא יכולה לזוז בלעדיהן.

º
איפה ההודעה?
12/02/14 21:31
67צפיות


ידעתי ששכחתי משהו
12/02/14 21:41
226צפיות
הנה, פה https://www.facebook.com/efobus/posts/704210512944...

אולי יפתח גם לאנשים חסרי פייסבוק.

התוכן המלא של ההודעה שנשלחה למפתחים כאן
12/02/14 23:34
217צפיות
לכל המפתחים שלום
החל ממחר ב 03:00 תיכנס לתוקף הגבלת גודל התעבורה למשתמש שתעמוד על 200,000
בתים לשנייה. מבדיקות שלנו עולה שכמות זו אמורה לתת לכם פתרון טוב גם לשעות
העומס.
בברכה
צוות התמיכה


הערותיי:
סה"כ, כמעט כל ממשק אינטרנטי מגביל את התעבורה למשתמש, זה בהחלט סביר.
נוסח ההודעה ואופן החלת המגבלה קצת רשלני. היה אפשר לתת קצת יותר זמן למשתמשים לברר את נפח התעבורה הנוכחי שלהם. "מחר ב3:00" לא נשמע הכי הגיוני. גם אין תאריך על ה"מחר" הזה.

יתכן וזה קשור למגבלות הטכניות שהשירות חווה לאחרונה, שבהן הם האשימו את הISP שלהם בין היתר.

בגלל עומס על השרת (ביקוש יתר) השרת זורק
13/02/14 01:27
200צפיות

 בקשות שגיאה והפתרון הוא או הגבלה או הוספת שרתים .

מידע למפתחים - כמה נסיעות באותה שעת יציאה‎
13/02/14 12:54
153צפיות
הודעה מעניינת שנשלחה לפני 20 דקות מ-AMCG - מינהלת תחבורה ציבורית:


למפתחים שלום,

על פי החלטת משרד התחבורה, היות ויש מקרים בהם חלק מתנאי רישיון הפעלת הקו הוא הוצאה של מספר נסיעות זהות באותה השעה,
אי לכך בעוד כחודש אנחנו מתכוונים להתאים את המערכות שלנו להחלטה הנ"ל, ולאפשר למפעילים להזין, באם נדרש מהם, כמה נסיעות באותה שעת יציאה.
(עד היום המפעילים יכלו להזין רק נסיעה אחת באותה שעה).

בקבצי ה- GTFS  תועבר כל נסיעה ונסיעה בנפרד בדיוק כפי שמועברות הנסיעות היום, גם אם מדובר על כמה נסיעות באותה שעת יציאה.

לדוגמא: לו"ז של קו 10, של חברת קווים יהיה: 08:00, 08:00, 08:00, 08:30, 08:40 וכו' – כל אחת מהנסיעות תופיע בקבצים.

אם ברצונכם להציג לציבור רק נסיעה אחת באותה שעת יציאה עליכם להתארגן לכך במערכות שלכם.

נעדכן שנית לפני יישום המודול בייצור.

תעריפי נסיעה משונים בדרום...,
12/02/14 18:08
252צפיות
ואני מניח ש"דפקטים" שאציג כאן קיימים בעוד אזורים,אבל מוצגים כאן כאלו שנתקלתי בהם בשבועיים האחרונים,פחות או יותר.

קו 48 : דימונה<>באר-שבע ;
12/02/14 18:10
370צפיות
קו 48 : דימונה<>באר-שבע ;
כ-37 KM,והתעריף באגד 12.40 ₪.

קו 388 (או 386) : ערד<>באר-שבע ;
12/02/14 18:14
287צפיות
קו 388 (או 386) : ערד<>באר-שבע ;
כ-45 KM,והתעריף במטרופולין,10.20 ₪.

קו 384 (או בבוקר 385) : ערד<>באר-שבע ;
12/02/14 18:31
176צפיות
ללא הקטעים לעין-בוקק ועין-גדי,אלא רק במקביל ל-386 ו-388,התעריף באגד הוא 19.00 ₪ (לפי אתר אגד).

נסיעות פנימיות באותו קו,בשתי ערים ביניהן מקשר
12/02/14 18:19
246צפיות
נסיעות פנימיות באותו קו,בשתי ערים ביניהן מקשר
כשהתעריף זהה,3.40 ₪ בתוך באר-שבע ובתוך ערד.
מדובר על קו 388 המאסף בין שתי הערים,כשבערד מעבר לשעה 19:00 הוא מבצע פיזור בחלק משכונות העיר כשירות פנימי נוסף,ולא נכנס לתחנה המרכזית,אבל עוצר בקרבתה לפי הצורך.
ככל שידוע לי נסיעה בקו פנימי בערד (11,2,1 ו-12),המחיר הוא 2.80 ₪.

יש שני תעריפי נסיעה במטרופולין בבאר שבע.
14/02/14 23:43
47צפיות
האחד כפי שהצגת 3.40, אך כל קו שעובר את צומת בית אשל (מה שבאר שבעים מכנים כצומת דימונה), עובר כבר לקוד 2 שהוא עומד על 5 ומשהו ש"ח.

אותו הדבר בקווי אגד, נסיעה בתוך העיר עולה 5.70 אם אינ לא טועה ונסיעה לעמק שרה וחוצות להב עולה 6.90 ש"ח.

º
תודה על המידע!
15/02/14 21:14
10צפיות


תעריף נסיעה עירונית במטרודן בבאר-שבע...,
12/02/14 18:21
230צפיות
תעריף נסיעה עירונית במטרודן בבאר-שבע...,
הוא 4.40 ₪,לשם השוואה עם נסיעה פנימית בקו בינעירוני של מטרופולין.

נסיעה עירונית באגד באילת...,
12/02/14 18:23
284צפיות
נסיעה עירונית באגד באילת...,
התעריף הוא 4.90 ₪.

ורק במרכז פראיירים
14/02/14 14:19
86צפיות
נסיעה פנימית עולה 6.90 ₪ באגד/דן/ מטרופולין/קווים

לא רק בגוש דן, גם בירושלים ובחיפה וזה הגיוני
14/02/14 16:06
97צפיות
שבערים ובמטרופולינים הגדולים מחיר נסיעה עירוני יהיה גבוה מבערים אחרות.

אין שום הגיון לשלם קנס לצורך איזון תקציבי
14/02/14 16:11
71צפיות
וחשבונאות מפותלת, צריך להיות תעריף אחיד מבוסס על פראמטרים קבועים

תעריף אחיד היכן?
14/02/14 16:34
64צפיות
האם לדעתך נסיעה עירונית באילת, בקרית שמונה או בבית שאן צריכה לעלות כמו נסיעה עירונית בתל אביב או בירושלים?

בהתחשב שקצת קשה לנסוע שעה וחצי באילת
14/02/14 16:36
70צפיות
אך בהחלט אפשרי בירושלים ,חיפה וגוש דן.

האם עבור נסיעה של שלוש תחנות בת"א צריך לשלם
14/02/14 17:57
66צפיות
6,90 ? האם יש הצדקה שנסיעה בבקעת אונו או בפ"ת תעלה פחות מאשר מבקעת אונו לבני ברק או לר"ג או לת"א ? וכן הלאה וכן הלאה ?

אם מחיר נסיעה עירוני ייקבע לפי מספר תחנות
14/02/14 18:33
64צפיות
המערכת תהיה מסובכת מדי.
מחיר לפי מרחק מתאים לנסיעות בינעירוניות, פחות לנסיעות עירוניות.
אוטובוס זה לא מונית ספיישל עם מונה.
והדוגמה שנתת על בקעת אונו  דווקא זו דוגמה למהלך איחוד תעריפים שכן בוצע.
אתה במקרה זה דווקא מציע פיצול מחודש של תעריפים.
כדי שהמערכת תהיה פשוטה יותר, משלמים על נסיעה בין יהוד לתל אביב אותו מחיר כמו בין יהוד לפתח תקוה.
מה שאתה מציע זה ליצור מערכת מורכבת ומסובכת של הרבה תעריפים שגם תחייב את הנוסע לומר מראש (בין אם לנהג ובין אם למכונה אוטומטית) באיזו תחנה הוא יירד.
יש עיוותים בתעריפים הקיימים ועיוותים צריך לתקן, אבל צריך למצוא את האיזון בין תיקון העיוותים לשמירה על הפשטות.
לשלם לפי מספר תחנות בנסיעה עירונית זה רעיון רע.

º
14/02/14 19:14
17צפיות


למיטב ידיעתי...,
15/02/14 21:17
33צפיות
התעריפים זהים בירושלים ובחיפה,כי המחשבה של משרד התחבורה שה"עשירים" גרים בערים הגדולות,וה"חלכּאים והנדכּאים" גרים בערי "הפריפריה",האם אפשר להסכים על זה?

אני לא חושב שבמשרד התחבורה סבורים שבירושלים
15/02/14 21:55
34צפיות
גרים "עשירים".
ירושלים היא אחת הערים העניות בישראל.
אבל ירושלים היא העיר הגדולה ביותר בישראל ומהווה מטרופולין בפני עצמה.
באזורים העירוניים הגדולים מחיר נסיעה עירונית גבוה יותר.
ולגבי פריפריה - גם קיסריה, עומר וכפר הורדים למשל הם פריפריה.

אז לא, אי אפשר להסכים על זה.

הכל מובן...,
18/02/14 19:05
6צפיות
מה גם שמרחקי הנסיעה בערים אלה,לרוב הם גדולים,ובכל-זאת לרוב משיתים שם לאחרונה תעריף כמעט אחיד,מה שלא היה כלל עד יוני 2011.

כבר מזמן נוכחנו שמדיניות התעריפים היא נעלם
12/02/14 23:05
192צפיות
אחד גדול ואין קשר בין תעריף אחד למשנהו בשום פראמטר.
החריג היחיד הוא התעריף הפנימי באילת, שם לא קיים מ.ע.מ.

באילת אין מע"ם...,
13/02/14 09:25
136צפיות
אבל הוא עדיין גבוה מזה הנהוג בבאר-שבע ועוד יותר מאשר בערד ובערים קטנות יותר נוספות.

º
עיוותים אין ספור והכל באדיבותו של משרד האוצר
13/02/14 10:57
52צפיות


וגם "באדיבות" משרד התחבורה...,
13/02/14 15:50
78צפיות
זכור לי שגם בקטע הנסיעה בצפון,בקווי חיפה<>נהריה (271 ו-272),קטע של כ-30 KM,הקוד והתעריף זהים לאלה של אגד שבין ערד לבאר-שבע (45 KM),שזה כ-90% יותר מתעריף מטרופולין בקטע הזה (ערד<>ב"ש).

משרד התחבורה חותם על התעריפים אבל האוצר
13/02/14 16:10
95צפיות
מתווה מדיניות

אז זה אומר...,
13/02/14 16:26
82צפיות
שיש שת"פּ ביניהם.

º
זה אומר מי בעל הבית האמיתי בקביעת התעריפים
13/02/14 17:00
44צפיות


º
בהחלט!
13/02/14 17:43
32צפיות


שתי תמונות נדירות שהגיעו ממידד שלנו לפני זמן
12/02/14 10:58
379צפיות
שתי תמונות נדירות שהגיעו ממידד שלנו לפני זמן
קצר וקצר גם זמני כי אני כותב מהעבודה, אז יום טוב.
בראשונה:
קו 2 של המעביר מקזינו תל אביב לרחוב הרצל:

תחומי עניין רלוונטים:
ותמונה שניה: קו 2 של המעביר - 1928:
12/02/14 11:00
257צפיות
ותמונה שניה: קו 2 של המעביר - 1928:
יום טוב. חייב לסיים כאן. עימכם הסליחה. אביה.

º
תודה רבה!
13/02/14 22:45
15צפיות


שני ענקי אוטובוסים שהלכו לעולמם !!! ;-
12/02/14 08:40
512צפיות
השבוע התבשרנו על מותם של שני ענקים בעולם האוטובוסים הישראלי:
1. שרגא אורן ז"ל - מנהל בכיר בחברת מאיר משאיות (וולוו) לשעבר, שהיה מעורה מאוד בכל עולם האוטובוסים הישראלי על כל דגמיו. מידע רב מאוד שהבאתי לכאן במהלך השנים הגיע משרגא, ז"ל. שרגא היה כמו אבא רוחני נוסף בשבילי וכבר מהכרותי עימו בקייץ 1977 בהיותי ילד בן 14, העשיר אותי מאוד ותרם מידע וחומרים חשובים מאוד ! שרגא שמר כל השנים על המכתבים ששלחתי לו עוד מ-1977. הלך לעולמו בשבוע שעבר מעל גיל 90. יהי זכרו ברוך !

2. יוסקה שמיר ז"ל - האדם שהקים את מוזיאון אגד בחולון הלך לעולמו השבוע. עוד אגדה שאיננה עימנו עוד ! בזכותו של יוסקה קם המוזיאון. יוסקה עשה המון למען המפעל וחיפש אוטובוסים ישנים לשיקום בכל רחבי הארץ ! אני זכיתי לפוגשו מס' פעמים. הפעם הזכורה לי היטב היתה בחניון אגד ב-ארז ביוני 1989, שם שופצו חלק גדול מהדגמים בשלהי שנות ה-80 בסיוע ובאהבה ע"י מנהל המוסך, זיגי ובהדרכתו של יוסקה שמיר. גם הוא הלך לעולמו השבוע מעל גיל 90. יהי זכרו ברוך !


תחומי עניין רלוונטים:
º
12/02/14 09:36
20צפיות


º
12/02/14 10:11
13צפיות


º
,
12/02/14 11:00
15צפיות


º
__
12/02/14 17:15
21צפיות


יצא לי לעבוד עם יוסקה שמיר בהקמת המוזיאון
13/02/14 10:04
126צפיות
והארכיון ההסטורי.
אדם חביב ביותר. סיפר לי שבמלחמת העצמאות הוא הותקף ביריות כשנהג מחולון לתל אביב והיו נפגעים ברכב.
זן נדיר
יהי זכרו ברוך

º
יהי זכרם ברוך
13/02/14 12:01
19צפיות


º
עצוב לשמוע
13/02/14 18:31
20צפיות


‬ שרשור הכוונה ומודיעין 12/02
12/02/14 01:47
26צפיות
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!

תחבורה ציבורית מפתח תקווה להרצליה פיתוח
12/02/14 10:52
50צפיות
איך מגיעים מפתח תקווה להרצליה פיתוח איזור התעשיה בתחבורה ציבורית. הרח' בהרצליה הוא הסדנאות 8 חברת ים סוף

בשעות הבוקר יש 3 נסיעות של קו 553 של אגד
12/02/14 11:21
57צפיות
מפ"ת להרצליה פיתוח. (ב-7, 7:30 ו-8 יוצאות מהתחנה המרכזית פ"ת). אפשר לרדת בתחנה הראשונה בהרצליה פיתוח ברחוב אבא אבן וללכת ברגל לרחוב הסדנאות.
בשעות אחרות אפשר ליסוע עם 66 של דן עד צומת פנקס נמיר ולעלות בדרך נמיר פינת פנקס על קו 90 של מטרופולין שמגיע לאותה תחנה בהרצליה פיתוח.

תוספת:
12/02/14 11:29
47צפיות
הכוונה כמובן לצומת פנקס-נמיר בת"א.
אם נוסעים עם 66 ו-90, צריך לומר לנהג של 66 מראש שהיעד בהרצליה ולשלם באמצעות רב-קו פעם אחת 10.9 ש"ח (קוד 44) עם מעבר חופשי לקו 90.
צריך להתעקש על כך ולהדגיש לנהג "הרצליה" ו"קוד 44" כי בדן חיוב בקוד 44 הוא לא פשוט (הנהג צריך לשנות את מספר הקו של האוטובוס).

מבילנסון למכללת הישיגים
12/02/14 13:52
36צפיות
שלום,
אני צריכה שבוע הבא בשעות הבוקר להגיע מבילינסון בפתח תקווה למכללת הישגים.
יצאתי כבר מבולבלת. באתר שלהם רשום שהם יושבים בסמטת היסמין ברמת גן-קרוב יותר לאלוף שדה.
מצד שני שמעתי שזה ממש קרוב לשיבא.
מישהו יודע אולי?


סמטת היסמין זה בין מחלף בר אילן לאלוף שדה
12/02/14 14:40
39צפיות
קחי קו 164 של אגד (או אם מוקדם בבוקר אז גם 159) ורדי בתחנה במחלף בר אילן על כביש 4. היכנסי פנימה לתוך רמת גן, ומשם זה כ- 10-15 דקות הליכה, תלוי בקצב שלך.

רמת אפעל
12/02/14 15:29
42צפיות
לדעתי הכוונה ברחוב היסמין שברמת אפעל מול שיבא.


אוי, זה נורא. שני רחובות עם אותו שם באותה עיר
12/02/14 15:41
48צפיות
ועוד כל כך קרובים זה לזה. איך לא שינו את השם של אחד מהם?
נדמה לי שלקו 65 יש כמה נסיעות שנכנסות לתוך רמת אפעל. בשאר השעות אפשר לנסוע תחנה או שתיים באחד הקווים ממסוף אלוף שדה עד הכניסה לרמת אפעל ומשם ללכת ברגל.

לא. הכוונה לסמטת היסמין שבתוך רמת גן ממערב
12/02/14 16:05
29צפיות
לכביש 4.

º
סליחה על הבלאגן, אפשר להתעלם.
12/02/14 16:57
7צפיות


אוטובוס מבילינסון למכללת הישגים
12/02/14 12:23
44צפיות
שלום,
אני צריכה שבוע הבא בשעות הבוקר להגיע מבילינסון בפתח תקווה למכללת הישגים.
יצאתי כבר מבולבלת. באתר שלהם רשום שהם יושבים בסמטת היסמין ברמת גן-קרוב יותר לאלוף שדה.
מצד שני שמעתי שזה ממש קרוב לשיבא.
מישהו יודע אולי?

באתר שלהם יש מפה עם ציון המקום
12/02/14 16:04
32צפיות
מדובר על סמטת היסמין ליד רחוב בן אליעזר ברמת-גן ולא ברמת אפעל.

כתובות אינטרנט מצורפות:
השאלה אם המפה נכונה...
12/02/14 16:43
26צפיות
בכל כך הרבה אתרים יש דרכי הגעה לא נכונות בתחבורה ציבורית, כך שלא הייתי מתפלא אם גם המפה לא נכונה.

º
יכול להיות. הכי טוב להתקשר ולשאול אותם
12/02/14 16:51
7צפיות


טוב, צדקת. אכן מדובר ברחוב היסמין 1 רמת אפעל
12/02/14 16:57
29צפיות
וידאתי את זה בדף באתר בו מופיעים הקורסים ורשום שם רמת אפעל.
לפעמים ממש צריך להיות בלש...

כתובות אינטרנט מצורפות:
מתל אביב לפארק תעשיות ראם
12/02/14 19:37
60צפיות
שלום לכולם,

שוב נעזר בשרשורי ההכוונות המעולים שלכם, שהצילו אותי מספר פעמים בעבר.

אני צריך להגיע ביום ראשון בבוקר מתל אביב (אזור עזריאלי או רכבת מרכז, לא משנה לי) לפארק תעשיות ראם שליד בני עי"ש.
האם יש קו אוטובוס שנכנס פנימה לאזור התעשייה או שאני חייב לרדת בבני עי"ש ומשם ללכת ברגל/לתפוס טרמפ?

תודה.

תחומי עניין רלוונטים:
נשבר לי. חתי שעה שאני מנסה לענות לך.
13/02/14 07:19
69צפיות
345 מטרופולין ישיר לצומת גדרה, יוצר מרכבת מרכז דרך עזריאלי. או קו 340 אפיקים, יוצא ממרכזית דרך ולץ וצ. חולון. הבעיה איתו ש וא קודם נכנס לגן יבנה, ביצרון ואז לבני עייש.

מצ.גדרה אפשר להמשיך עם 36/37 אפיקים לתוך יישובי בני עייש וכו.

אין לי שמץ איפ זה א.ת. ראם שם. בדוק את המסלולים של הקווים דרך אתר המפות הממשלתי או מפות גוגל.

אין שם תח"צ בא. התעשייה, וצריך ללכת 20-30 דק'
13/02/14 08:59
51צפיות
מהחלק הדרומי של בני עי"ש.

חששתי שזה המצב.אסע לגדרה באוטובוס ומשם במונית
13/02/14 16:39
48צפיות
תודה על העזרה.

מה זה מקומות שמורים? כתוב באתר של הרכבת
12/02/14 00:48
116צפיות
אני רוצה לנסוע מעיר שלי לעיר אחרת, ויש סמל שכתוב "מקומות שמורים"

האם לא אוכל לנסוע ברכבת? כל המקומות כבר תפוסים, שמורים?

אפשר לשמור מראש מקום
12/02/14 00:56
103צפיות
יש ברכבת אפשרות להזמין מקום שמור. אבל רוב המקומות לא שמורים.

מדובר על רכבת שיש בה קרון מקומות שמורים
12/02/14 01:18
110צפיות
האפשרות קיימת רק ברכבות הארוכות, אם אני לא טועה, נהריה- באר שבע.
הקרון הראשון באותה רכבת הוא קרון לנוסעים ששילמו תוספת עבור מקום שמור.
בשאר הקרונות אתה יכול לנסוע חופשי.


תשבוחת ובצידה תלונה לחברת דן
11/02/14 20:35
128צפיות
הלוואי שיכלתי פעם להקדיש פוסט שכולו יהיה רק מילים טובות לתחבורה בארץ, כנראה שזה לא יקרה בדור שלי כבר (ואני בסך הכל בן 30...)
לפני כמה ימים שכחתי שקית באוטובוס קו 39, למחרת בבוקר עשיתי כמה טלפונים ל"דן" והגעתי למסוף רידינג ושם שמרו לי את השקית עד שבאתי לאסוף אותה, כל הכבוד לחבר'ה על האחריות ולנהגת של אותו קו כמובן שאחראית על כל התהליך.

והתלונה: עליתי לקו הזה בשעה 23:20 בלילה מאזור הירדן פינת נגבה כדי להגיע לדיזנגוף. במקור, חיכיתי משעה 22:40 בנגבה פינת הירדן לקו 61 שעוצר גם הוא שם, אבל הקו שאמור בשעה הזאת לצאת ממסוף עמידר ולהגיע תוך 10 דק' גג (22:48 לפי מוביט, והשלט האלקטרוני הגדול בתחנה גם) בושש להגיע, בפועל ראיתי אותו מגיע רק בשעה 23:20 כשהייתי כבר בקו 39 והוא חלף על פנינו בהמשך הירדן...

בשנה שעברה זה קרה לי פעמיים עם שני קווים של דן באזור ת"א ור"ג שפשוט "לא הגיעו" בשעה הקבועה בלילה כשהתדירות היא כבר ממש לא כל עשר דקות לאוטובוס ואני ונוסעים נוספים חיכינו (גם הפעם כמובן) לשווא במשך חצי שעה במזג האוויר הלא סימפטי בלילה בחורף. בעבר עוד היה לי כוח להתלונן, אחרי שהבנתי שאין על זה באמת פיקוח ובקרה מצד משרד התחבורה ובטח שלא מצד דן עצמם שבמקרה הטוב שולחים ומסתפקים בתשובה "קיבלנו את תלונתך" התייאשתי והרמתי ידייים.
מאוד מתסכלת המחשבה שאם אתה לא נייד אתה סוג של תלוי בחסדיהם של משרד התחבורה וחברות האוטובוסים השונות שלא תמיד מספקות שירות ראוי לאזרח.

החלפת רב-קו תקול
11/02/14 08:39
95צפיות
שלום,

אם יש לי רב-קו של חברת דן ועכשיו עלי להחליפו כי הוא לא נקרא במכונה של הרכבת, האם אני יכול להוציא רב-קו חדש לא דרך דן (למשל דרך רכבת)? או שאני כפוף רק לרב קו מטעם חברת דן?

תודה,
ברי

תוציא רב קו ברכבת או בחברה אחרת - אין בעיה.
11/02/14 11:57
80צפיות
רק כששואלים אותם אם כבר יש לך רב קו בחברה אחרת, תגיד שלא.

ואם נשארה לך יתרת נסיעות על הרב קו של דן ואתה רוצה למשוך אותה, פנה לאחת מעמדות דן. אם טענת את הרב קו בחברות אחרות שהן לא דן, עליך לפנות לכל חברה בנפרד ולקבל את הכסף.

כמובן שניתן להחליף רב קו גם בעמדות הרב קו של חברת דן ואז ברוב המקרים כל החוזים שהיו טעונים עליו עוברים לכרטיס החדש.

מה זאת אומרת תגיד להם לא?
11/02/14 12:28
71צפיות
זה כרטיס אישי ולא אנונימי. האם המאגר הוא לא משותף לכל החברות? כלומר אדם יכול לטעון שאין לו רב קו קיים (כשלמעשה יש לו) והחברה לא תוכל בכלל לדעת שכן יש לו?

אמרת נכון. בכלל משרד התחבורה בעצמו יצר בעיה.
11/02/14 12:33
74צפיות
אם בעבר ההנחיה הייתה שהרב קו מוצא פעם אחת בחברה אחת ואז אתה נמצא בחתונה קתולית עם החברה הזאת. גם אם עברת איזור בארץ וכל שירות לכרטיס במידה ונדפק או אבד יגרור אותך כמה מאות קילומטרים, כמובן.

ואז, משרד התחבורה הוציא השנה הנחיה שעל סטודנטים שרוצים לרכוש חופשי סמסטריאלי/שנתי - יש להנפיק רב קו אצל המפעילה שבה הם הולכים לנסוע, שהיא זו שמוכרת את החופשי סמסטריאלי/שנתי. כל זאת, גם אם יש לו כבר רב קו בחברה אחרת.

בקיצור, סתם. הכל אבל הכל שטויות. פשוט תגיד להם שזה הרב קו הראשון שלך והם ינפיקו לך בלי שום בעיה.

אתה לא צריך לשקר וסביר להניח שגם לא ישאלו
11/02/14 14:06
73צפיות
אותך אם יש לך רב-קו בחברה אחרת. מה שמעניין כל חברה זה האם יש לך רב-קו באותה חברה או לא.
כבר מזמן אבד הכלח על האיסור להחזיק יותר מרב-קו אחד.
הרכבת בעצמה דרשה מתושבי שדרות והאזור להנפיק רב-קו שלה בלבד על מנת להינות מתקופת החינם בנסיעות מתחנת שדרות ואליה. אז מה? כל מי שהיה לו כבר רב-קו של חברה אחרת, הרכבת סירבה להנפיק לו רב-קו שלה? ממש לא.
מרגע שמשרד התחבורה והמפעילות (כולל הרכבת) יצרו מצב של תלות בין חוזים והנחות לבין זהות מנפיק הרב-קו, האיסור על החזקת כרטיסי רב-קו של מפעילות שונות לא רלוונטי יותר.
מה שאסור ולא אפשרי זה להחזיק מספר כרטיסי רב-קו של אותו מפעיל.

בחזרה לפורום
האזור שלי בפורום