לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לפורום ``תחבורה ציבורית``

שעות הפעילות:
ימים א`-ה` - כל היום
ו` וערבי חג - כל היום
שבת - כל היום

בפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד.

אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה במנות האוכל במטוסי אלעל.

* לא לשכוח לענות על הסקר - מי שמצביע משפיע

מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הדקו חגורות ושתהיה נסיעה טובה,
מודיעין (i) לשרותכם.

מאמר על הרחבת הרכבת הקלה בירושלים - בקרוב עבודות קו הקמפוסים
12/08/14 21:52
558צפיות
קשה לירושלמים: בקרוב עבודות קו הקמפוסים
 
 
תודה על העדכון.
12/08/14 22:56
242צפיות
יש לציין שכעת מתחילות העבודות גם על חלקו הצפוני של הקו האדום בקטע הצפוני של רח' משה דיין.
במקביל פינוי התשתיות בקטע הדרומי באזור קרית היובל כבר לקראת סיום. (רח' הנטקה)
האם בעתיד יוקם קו ברחוב בר אילן אשר אליו תוסט התנועה מאחד
12/08/14 23:39
274צפיות
הקווים במקום לנתב את שני הקווים דרך רחוב יפו?
ידיעה חשובה לא פחות:
13/08/14 00:22
388צפיות
יפורקו התחנות מול התחנה המרכזית בי-ם
זה התחנות הידידותיות למעצב ולמפרסם מת"א וחיפה?
13/08/14 12:43
217צפיות
שלא מגינות מגשם ורוח, אבל יוצרות אפקט חממה מקומי לרווחת הנוסע (קרינת שמש + זכוכית = אפקט חממה)?
אין מישהו שיכול לפעול בעניין?
13/08/14 16:36
145צפיות
אין נציגים בעירייה שיכולים להסביר את זה לאנשים הנכונים? היכן אנשי תוכנית אב לתחבורה?
נקווה לשדרוג ולא לשנמוך
13/08/14 16:34
153צפיות
"נדב מרוז, מנכ"ל צוות תוכנית אב לתחבורה, אמר כי לבקשת עיריית ירושלים הוקדם שדרוג התחנות מול התחנה המרכזית, כדי לשפר את ההמתנה לאלפי הנוסעים במקום וכדי לשפר את חזות העיר באזור זה". נקווה שהשיפור אכן יהיה לטובת הממתינים בשמש הקופחת ולא רק לחזות העיר.
הגיע הזמן! ביחוד כאשר יש משם כמה אופציות נסיעה.
15/08/14 21:55
76צפיות
כלומר, בזכות מידע בזמן אמת אפשר לבחור לנסוע בקו אחר.
אני מחכה שיציבו מסכי מידע כאלה בתחנות הרק"ל הראשיות
16/08/14 01:18
74צפיות
בתחנות מעבר כמו הר הרצל וגבעת התחמושת זה ממש קריטי.
גם חשוב אבל פחות מבתחנה המרכזית.
16/08/14 11:54
47צפיות
במקרים רבים יש רק קו 1 לנסיעת המשך אז הידיעה מתי הוא יגיע לא תגרום לשינוי נסיעה.
יהיה רק יותר נחמד לדעת.
לעומת זאת מתחנה מרכזית יש יותר אפשרויות ואם יהיה שילוט זמן אמת נוסעים יוכלו להחליף לקו אחר.
º
בגבעת התחמושת יש כבר לפחות 4 חודשים
הודעה זו מכילה תמונות
16/08/14 21:56
122צפיות
פרט חשוב ביותר:
13/08/14 03:54
257צפיות
"ינטעו כ-2,500 עצים חדשים, במקום כאלף עצים פולשים ובלתי ניתנים לשימור שיוסרו מן התוואי".
הרק"ל - קטע פסגת זאב-גבעת המבתר לא יפעל
13/08/14 11:56
315צפיות
 
 
תנועת הרכבת הקלה בירושלים נפסקת בשעה זו, בין פסגת זאב לגבעת המיבתר, בשל עבודות תחזוקה. הקו ישוב לפעילות בשעה 16:00 
לרשות הנוסעים לפסגת זאב עומדים אוטובוס של "אגד" בתחנת הרכבת הקלה בגבעת התחמושת.
º
תודה!
13/08/14 16:15
45צפיות
לקח זמן אבל המתפרעים נעצרו
14/08/14 09:24
155צפיות
שוטרי מחוז ירושלים, בשיתוף עם כוחות מיוחדים של מג"ב ויחידת להב 433 עצרו במהלך הלילה 52 חשודים בגין הפרות סדר במזרח ירושלים בימים האחרונים.
 
מאז פרוץ המהומות בעקבות רצח הנער מוחמד אבו חדיר נעצרו בירושלים 601 חשודים בהפרות סדר, בהם 174 קטינים והוגשו 190 כתבי אישום.
מעניין כמה מהעצורים יש להם קשר ישיר לפגיעה בתחנות הרכבת והסביבה
 
עשרות חרדים גרמו לעיכוב הרכבת הקלה באתר חפירות
14/08/14 16:16
137צפיות
 
עשרות חרדים מפגינים באתר חפירות ארכיאולוגיות ברחוב נעמי קיס בירושלים בטענה כי ישנו חשש להימצאות קברים במקום.
 
המפגינים גרמו לעיכוב בתנועת הרכבת הקלה. במשטרה ציינו כי לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. כוח משטרה נמצא במקום.
בקבוק צבע הושלך אל הרכבת הקלה; אין נפגעים
14/08/14 18:41
132צפיות
הושלך בקבוק צבע אל הרכבת הקלה בשכונת שועפאט שבצפון הבירה. איש לא נפגע אך נגרם נזק קל לאחת הדלתות.
חברת "סיטי פס", המפעילה את הרכבת הקלה, מסרה כי הבוקר יידו אלמונים אבנים אל הרכבת באותו אזור
 
אני מתעד את זה כאן - כדי להבהיר לגורמים המחליטים - שצריך להפסיק את הבעיה כשהיא קטנה
סיטיפס תגיש תביעה כספית כנגד שני ערבים
הודעה זו מכילה תמונות
15/08/14 04:41
222צפיות
פרסום ראשון: חברת "סיטיפס" - מפעילת הרכבת הקלה, תגיש תביעה כספית כנגד שני ערבים שנעצרו לאחרונה ע"י המשטרה, לאחר שזרקו אבנים לעבר הרכבת הקלה בעת שחלפה בשכונת שועפט בירושלים.לחדשות 0404 נודע כי לא כל הנזקים מכוסים ע"י חברת הביטוח וכך נאלצת הרכבת הקלה לשלם מכספה את העלויות הרבות לתיקוני הרכבת, אשר ניזוקה על בסיס יומי מפיגועי בקבוקי תבערה, אבנים ולאחרונה חוטפת שקיות צבע - תופעה שהגיעה לבירה ומוכרת יותר מיהודה ושומרון.כמעט בכל יום נדרשת הרכבת הקלה להחליף לפחות חלון אחד שסופג אבנים. למרות שחלונות הרכבת ממוגנים, הרי שהם נסדקים בעקבות הפגיעות. לחדשות 0404 נודע כי עלות החלפה של כל חלון היא בין 3,000-5,000 ש"ח - תלוי בגודלו ומיקומו בתוך הרכבת.בחברת "סיטיפס" אישרו לחדשות 0404 כי תוגש תביעה כספית כנגד שני ערבים שנעצרו ע"י המשטרה לאחר שזרקו אבנים וגרמו לנזק. (בתמונה: נזק שנגרם היום בפיגוע אבנים וצבע).
"אלמונים" בשועפט?!?! חתיכת שמאלנים שם בסיטיפס!
15/08/14 04:47
152צפיות
כשזה חרדים הם יודעים טוב מאוד מיהו חרד, כשזה בשועפט הם לא מזהים את המחבלים ומכנים אותם כ"אלמונים"!  בושה וחרפה!!! הערב גם ראיתי ראיון וידאו עם אחד מאנשי סיטיפס שאומר לאחר ההתפרעויות של המחבלים בשועפט שאזרחים ערבים ויהודים הסבו נזקים לרכבת...  מאחל להם שאלמונים ישרפו להם את כל הדפו ושיעלו מערך נוסע באש בקבוקי תבערה בשועפט. אמן!
חרדים לא הולכים רעולי פנים, ערבים כן
15/08/14 09:15
124צפיות
ובלי כל קשר, אני מקווה מאוד שהמשטרה תתחיל לטפל ברצינות בבעיה ולהפעיל את כל האמצעים שעומדים לרשותה ויש לרשותה את האמצעים לפני שהתופעה תהפוך ל"אירוע מקובל" ו"חוסר עניין לציבור" כמו הפגנות החרדים.
º
15/08/14 15:48
14צפיות
סיטי פס היא חברה שרוצה להרוויח
15/08/14 18:28
83צפיות
מכיוון שיש לה לקוחות ערבים היא מעדיפה לא להרגיז אותם.
חבל על הזעם.
נזקים מיהודים וערבים - ירון רביד
הודעה זו מכילה תמונותהודעה זו מכילה סרטונים
15/08/14 15:01
265צפיות
אם ככה הוא מתייחס לטרור הערבי, מה אתם תמהים שה"נזקים" ממשיכים?!
מה התוואי שבאזור גבעת רם?
13/08/14 13:36
214צפיות
מישהו יודע דרך איפה יעבור הקו?
כי במפה נראה שהקו יוצא מאזור התחנה המרכזית, אבל בתיאור הוא ייצא מקרית משה.
 
למישהו יש את המסלול של הרחובות והאם יעבור גם דרך קרית הממשלה?
º
הקפצה - מישהו ראה את התוכניות?
14/08/14 14:26
80צפיות
והדבר הזה הולך להסתיים רק ב-2020?
15/08/14 16:40
147צפיות
(ואני מקווה שזה לא יידחה מעבר לזה.)
הצעה לקווים שכונתיים בצפון (וצפון מזרח) תל אביב
12/08/14 16:03
106צפיות
ההצעה: בשלב השני של קו 1 לאחר שיתבטלו או יצמטמצו עוד יותר 51,42,40 ירגישו מחסור באוטובוסים בציר אבא הלל, וגם פגיעה בשכונות.
נכון לעכשיו בהתייחס לשכונות נווה שרת, צהלה, רמת החייל- יש את קו 22 המסורבל בתדירות לא גבוהה, של 20 דקות. פגיעה נוספת קיימת לתושבי הדר יוסף, עם החלופות המבלבלות של קו 40. לשיכון ל' אין בכלל אוטובוס!! מנגד, יש את קו 89 שגם יש לו חלופה (שמסבכת את העניין) ובנוסף קו 7ב בו אני לא נוגע.
במקום זה אני מציע תדירות גבוהה יותר לשכונות אלה, תוך ביטול 22. קו 89 יסיים במסוף האוניברסיטה במקום קו 40. קו 7ב יישאר ויחבר את תושבי השכונות עם ז'בוטינסקי (מכון מור). קווים 40,42 החדשים ישרתו את השכונות בתדירות של 8-10 דקות בשעות השיא, ו-15 דקות בשעות השפל והלילה!
המטרה שלי היא יצירת קווים שכונתיים שיקחו את תושבי השכונות בתדירות גבוהה לצירים מרכזיים, ולמפגש עם תחנות אוטובוס בהן אוטובוסים למקומות רבים, כמו מסוף עתידים, קניון איילון, רכבת האוניברסיטה, דרך נמיר, רכבת מרכז, בורסה וכו'.
ההתלבטות שלי הייתה האם להתחיל את 42 או את 40 ברכבת מרכז (כדי שלא תהיה פגיעה גדולה בציר אבא הלל בשלב הבא של תגבור קו 1). בסופו של דבר נתתי ל-40 מסלול ארוך יותר, כי מעבר לשירות השכונות הוא גם נותן מענה להגעה לאונבירסיטה, לשדה דב, לגבי התערוכה ועוד (בעוד ש-42 לא מגיע למקומות "אטרקטיביים").
 
להלן מסלול הקווים:
 
מה דעתכם?
 
הוספתי גם הצעה לקו מהיר מרמת השרון- 124
12/08/14 17:09
56צפיות
שיקשר את רמת השרון לנמל רידינג, לחופי הים הצפוניים, ייסע בכיוון אחד דרך ז'בוטינסקי (בהודעה הקודמת ביטול 22) ובכיוון השני בארלוזורוב, יקשר את רמת השרון לכיכר המדינה ולבית החולים איכילוב ויסיים ברכבת מרכז כי זה המסוף המסודר הכי סמוך.
 
קו 42 לדעתי מסורבל מדי
12/08/14 18:00
48צפיות
נוסע צפונה ואז חוזר דרומה. מי שגר באזור רמת שרת לא ירצה קו שלוקח אותו עד צומת הפיל כדי להגיע לקניון איילון. הייתי חותך אותו כך שייסע דרך רח' רגנשבורג (או משהו באזור) ולתושבי רמות צהלה נותן קו נפרד.
 
הצעתי לשיפור התכנית שלך:
להוציא את קו 42 מאזור רמת-שרת וישגב- אלה מקבלות כיסוי טוב וישיר מקו 7ב (שדורש תגבור קל). שימשיך מדבורה הנביאה ישירות למסוף עתידים.
לחילופין: שיפנה ממשה סנה ימינה לדבורה הנביאה, שמאלה לצה"ל, וימינה לשכונת המשתלה.
 
הצעה נוספת: למרות המסוף הנוח בקניון איילון, לדעתי כדאי "להתאמץ" ולהאריך את קו 42 לכיוון ז'בוטינסקי, כדי ליצור קישור טוב לקו 1.

 
אתה צודק, אבל בתנאי שיעשו קו תדיר לצהלה
12/08/14 18:35
46צפיות
נכון לעכשיו קו 22 פעם בחצי שעה בלבד. זה לא אטרקטיבי. 
אני יודע שבאיחוד שכונות תחת קו אחד יש חסרון של סרבול, אבל מצד שני תהיה תדירות גבוהה (8-10 דקות בשיא, 15 בשפל ובלילה). ולגבי קניון איילון- יוכלו לנסוע עם הקו בכיוון ההפוך- לעתידים, ומשם להחליף לקווים רבים, תדירים ומהירים לקניון איילון. 
אני מסכים עם אי-הכנסת הקו לרמת שרת, אבל אז תושבי השכונה יסתפקו רק בקו 7 פעם ב-20 דקות. מזה רציתי להימנע.
קיצוץ בתקציב התחבורה הציבורית עבור מערכת הביטחון
12/08/14 14:10
184צפיות
בדיוני ועדת הכספים אושר היום במחטף תקציב של 3.3 מליארד שקל על חשבון ריצוץ הממשלה בסעיפי התחבורה הציבורית.מישהו יודע איזה פרויקטים בוטלו?
הקיצוץ בתח"צ הוא "רק" 125 מיליון...
12/08/14 14:46
214צפיות
יש פה חשש למחטף
12/08/14 15:20
192צפיות
סולומיאנסקי מחביא דברים מתחת לשטיח
עושים לציבור תרגיל, כאילו אין כסף.
 
כל הכבוד לסתיו שפיר
º
אכן יצאה כלה
12/08/14 15:22
78צפיות
העניין הוא
12/08/14 16:03
129צפיות
שאין שקיפות ויש רק מחטפים.
אין תכנון אסטרטגי לממשלה על תקצוב התחבורה הציבורית.
מחליטים משהו ואז מקצצים. ועוד עושים את זה בחשאי.
טוב שיש אחת כמוה שעושה רעש
12/08/14 16:09
117צפיות
וזאת לא פעם ראשונה שלה,]אני ממש מחבב את הבחורה הזאת.  בכלל אני ממש מבסוט על מפלגת העבודה בכנסת הזאת.  חבל רק שהתהום ביני ובינם בנושא הפלסטינים גדולה מדי,כי בבחירות הבאות באמת לא נשאר לי למי להצביע,כי הימין הפך להיות ציני ועלוב.
כן, היא עושה עבודה יסודית בועדת הכספים
12/08/14 16:15
97צפיות
ולכן היא יודעת מי רע ומי טוב.
סולומיאנסקי הזה ממש מושחת.
בניגוד למה שחושבים לא כל הפוליטקאים מושחתים.
יש ממש טובים ויש ממש רעים.
למה מתחת לשטיח? מעל השטיח:
12/08/14 18:01
134צפיות

אושרה העברת 66 מיליון שקל למשרד לשירותי דת
פורסם:  12.08.14 , 14:49
ועדת הכספים של הכנסת אישרה תוספת של כ-66 מיליון שקל למשרד לשירותי דת. רוב ההקצבה, 45 מיליון שקל, מיועדת למימון פרויקט רב-שנתי של מחשוב המועצות הדתיות ברשויות המקומיות. 12.6 מיליון שקל מיועדים לתגבור תקציבי המועצות ו-8.2 מיליון למיגון מבני דת, פיתוח בתי עלמין, מתן מענה לקבורה חילונית ולשנת השמיטה.
(צבי לביא)
גועל נפש
12/08/14 18:07
89צפיות
סופית התנפצה המסיכה של "מפלגת אחים".  המפדל אולי שינתה את השם והביאה מנהיג "תל אביבי" יותר,אבל נשארה אותה מפלגה סקטוריאלית מאוסה.
כשאומרים לנו
12/08/14 21:00
70צפיות
ש"אין כסף", היום אנחנו יודעים שזה שקר מוחלט.
קיצוץ של 125 מיליון שקל בתחבורה ציבורית
12/08/14 12:15
200צפיות
 
בקטע וידאו הבא תבינו שחוק ה 0 מע"מ לקניית דירה
 
מטעם לפיד  יש עתיד בא להתקזז בתמיכה קיצוץ בתחבורה ציבורית 
 
בתמורה להעברת כספים לשטחים מטעם הבית היהודי בנט ,הבנתם.
 
עשו יד אחת וקיצצו בתקציב בתח"צ למען האנטרסים שלהם.
 
 
קיצוץ נוסף צפוי בהשקעות התחבורה הציבורית
12/08/14 21:06
128צפיות
משרד האוצר בוחן קיצוץ בהשקעות בתחבורה הציבורית.
 
להגיד שלפקידי משרד האוצר הם מקצועיים ויש להם ראייה לטווח הארוך
 
זאת בדיחה לשמה.
תופעה לונדונית מעגילה: מלונות שקוראים לעצמם ע"ש אזור סמוך
12/08/14 03:17
252צפיות
למי שמתכנן ביקור בלונדון הנה אזהרה רלוונטית: שם האזור שבו נמצא המלון הוא לפי שם התחנה הסמוכה (אלא אם היא מעבר למכשול פיזי גדול כמו הנהר), ולא לפי שם האזור שהמלון טוען שהוא נמצא בו.
 
יצא לי לייעץ לאדם המטייל בעיר שנאלץ להחליף מלונות, וכל המלונות שעלו בחיפוש ללא יוצא מן הכלל השתמשו לא בשם האזור בו הם נמצאו אלא בשם של אזור טוב יותר, מרחק תחנה או שתיים, בין קילומטר לשלושה קילומטר מהמלון עצמו. 
 
זוהי הונאה כי בלונדון הפנימית יש פסיפס מסובך של אזורים טובים ורעים וכאשר מלון טוען שהוא במקום הלא-נכון גם מי שמכיר את העיר מתחיל להגיד למבקר התמים מה טבע האזור שבו המלון טוען שהוא, ולא מה טבע האזור בו המלון נמצא. 
 
בעברית זה לקרוא למלון "פלורנטין" כאשר הוא נמצא בתחנה המרכזית, "רמת אביב ג' " כשהוא נמצא בחוף תל-ברוך, או "כיכר דיזינגוף" כאשר הוא נמצא על שפת האיילון... תחשבו איך זה להסביר לתייר כמה פלורנטין מגניבה או איך כיכר דיזינגוף היא יצירת מופת של הבאוהאוס לפני שאתם מבינים שרימו גם אתכם כמי שאמורים להכיר - ומהר מהר להגיד שזה לא זה.
 
לרמאות הזו יש פתרון: גוגל (למען גילוי נאות יש לי כמה אלפי דולרים של מניות בחברה) מאפשרת להקליד לפי שמות עסקים או לפי כתובות בבריטניה ולמצא את מיקומם המדוייק, כולל הצגת תחנת הרכבת התחתית הקרובה, וכמובן יכולת לסייר ברחוב. עדיף לפי הכתובת אם יש כי לעיתים היא מפשלת. 
 
 
זה תמיד כך. היכן נמצאות השכונות נווה סביון וקרית הסביונים?
12/08/14 09:16
150צפיות
תשובה: נווה סביון נמצאת באור יהודה וקרית הסביונים נמצאת ביהוד.
אבל ברור שאי אפשר לסמוך על שמות של מלונות. כמו שמלון עם השם "ים" לא בהכרח יהיה על הים, מלון עם השם "נוף" לא בהכרח יהיה עם נוף, וכמובן בכל עיר בעולם צריך להיות מלון על שם פריז ומלון על שם לונדון. זה לא אומר שהם בפריז או בלונדון.
זה בחלק השלישי, הגאוגרפי, של שמות המלון
12/08/14 13:21
84צפיות
"מלון הולידיי אין נופי ים, סביון" - בפורמט כזה המילה סביון מייצגת לא את הרשת, לא את השאיפות או הפרוזה של המלון (גם במלון הנסיכה אין נסיכה), אלא מידע גאוגרפי שאמור למסור איפה המלון נמצא.
 
בלונדון המלונות תמיד נוקבים בשם השכונה (ובמקרים האלו - הלא נכונה) כי העיר גדולה מספיק שכל אזור ספציפי הוא שונה במהותו. מהסיבה הזו זה חמור מאד שתייר יברר מה אופי האזור לפי מה שהמלון קורא לעצמו, ויגלה שמדובר באזור שונה לחלוטין, לפעמים עני יותר ואפילו מסוכן מסיבות כאלו ואחרות כמו בצמד "פלורנטין" / "תחנה מרכזית" שפירטתי.
 
 
 
 
למה ללכת רחוק?
12/08/14 10:12
114צפיות
יש מספיק דוגמאות לכך גם פה - כמו למשל את מלון אינדיגו תל אביב שבכלל נמצא ברמת גן ... ובכלל זה קיים בכל העולם, לא רק בלונדון ... עניין של שיווק.
 
º
מבחינתי זה קרוב ולכן ביקשו את עצתי.
12/08/14 13:28
28צפיות
שקרנות שיווקית במלונאות היא תופעה מוכרת
12/08/14 10:50
95צפיות
לפני שנתיים נסעתי ללונדון. סוכנות הנסיעות שהאוניברסיטה עובדת איתה מצאה מלון עם דירוג טוב ליד הייד פארק, באזור טוב יחסית. באתר של המלון הכל נראה טוב ואפילו הביקורות היו לא רעות. לקחתי.
המציאות- חמש יחידות דיור שאוחדו למלון, אם מעט מאוד שינויים בסידור הפנימי. תחשבו על חדר שינה רגיל שמוסיפים בתוכו מקלחת. פיזית, יכולתי לשבת על האסלה ולהשעין את הרגליים על המיטה, והגובה שלי ממוצע למדי. הסוכנות הודיעה שתיקח זאת בחשבון ותוריד את הדירוג הפנימי של המלון.
 
מקרה אחר, הפעם כדור שחמקתי ממנו, מאותה הנסיעה, הפעם בבוסטון. האתר הבטיח מלון במיקום נוח רק 25 דק' מהעיר. פתחתי גוגל ארת' וגיליתי כמה דברים מעניינים:
25 דק' נסיעה ברכבת פרברית (תדירות של פעם בשעה) כדי להיכנס לשטח המטרופוליני של בוסטון (משם עוד כמעט 20 דק' למרכז העיר). אבל לא צריך ללכת הרבה לתחנת הרכבת - המלון היה צמוד לחניית הרכבות של התחנה.
(אגב, זה היה מלון של רשת גדולה ומסודרת, שבמרכז העיר נחשבת לאופציה טובה ולא יקרה).
 
כמובן שמיד פסלתי אותו ומצאתי משהו שהיה 10 דק' הליכה למטרו ומשם 20 דק' למרכז של הצנטרום של הסיטי של העיר.
נשמע כמו B&B שקורא לעצמו מלון
12/08/14 13:26
66צפיות
בכלל רעה חולה, דבר שאינו מלון אך מתיימר להיות כזה.
 
אין שום רע ב B&B שמודה שהוא כזה (אפילו שהינו בכמה ליום-יומיים, בדרך כלל בנסיעות ארוכות שמצדיקות עצירת ביניים) אבל כשהוא טוען שהוא משהו שהוא לא או כאשר התנאים בו לא מתאימים למה שמפורסם זו הונאה.
 
לגבי דירוג (ואפילו דירוג גולשים): יתכן שהוא נובע מהמיקום הטוב, או עיצוב פנים יפה.
 
 
משהו כזה
12/08/14 14:36
46צפיות
המיקום אכן היה מעולה- בייזווטר. מה שיותר הציק פה היה העובדה שמקום כזה מופיע במאגר מידע של סוכנות נסיעות גדולה כמלון טוב, בעוד שמדובר היה ב-B&B בינוני פלוס לכל היותר. אני חשבתי על זוג צעיר עם ילד שיכולים למצוא את עצמם שם במחשבה שמדובר במשהו דומה ל-Ibis מבחינת הרמה, ולהיות בבעיה יותר גדולה. באחד הימים יצא לי לראות את החדר שלידי לאחר שזוג עם תינוק עזב אותו- חוץ ממיטה זוגית בקושי היה מקום לסל-קל. חדר האוכל בבוקר גרם למנזה אוניברסיטאית להרגיש כמו מסעדת שף...
 
בקיצור, אני סתם מוציא קיטור על לפני שנתיים
שרשור הכוונה ומודיעין 12/08
12/08/14 00:28
23צפיות
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות
בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
רוטשילד ראשון לציון ---> לז'בוטינסקי ב"ב, היום מהשעה 19:00
12/08/14 06:53
30צפיות
תודה 
 
אפשר גם לר"ג / צומת גהה / רכבת סבידור
 
אני צריך להיות בבני ברק סביב השעה 20:30-21:00
164 מרחוב הרצל בראשל"צ לצומת גהה.
12/08/14 09:08
24צפיות
אפשר גם לנסוע ב-274 או 174 לדרך בגין בת"א, ולהחליף ל-1, 40, 51, 68 לז'בוטינסקי או 240 לתוך בני ברק.
אפשר גם לרדת מ-274 ברכבת מרכז, משם יש יותר קווים שנכנסים לבני ברק ועוצרים ביחד: 240, 160, 161.
מפתח תקווה לבניין הפנורמה ת"א
12/08/14 12:30
37צפיות
אשמח לדעת איך אפשר להגיע.
פתח תקווה - קניון גנים / העצמאות (אני מניח שאצטרך בכל מקרה להגיע לבלינסון)
 
תודה!
בבקרים אפשר עם 350 של דן עד לדרך בגין פינת נחמני
12/08/14 13:30
31צפיות
ומאותה התחנה מחליפים ל189/289 עד לאבו כביר (בן צבי פינת לבון). שם נמצא בניין פנורמה.
 
אפשר גם לרדת בעזריאלי/רכבת מרכז ולהחליף ל173 של אגד. בשביל זה יש להצטייד בלו"ז של קו 173 אשר יוצא מרכבת מרכז. כך מובטח לך מקום ישיבה, אבל רק אם הלו,ז מתאים שווה לבצע החלפה זו.
 
מ173 יורדים בתחנה הנקראת בית מעצר /תל גיבורים.
º
תודה רבה!
12/08/14 19:18
11צפיות
º
בשמחה.
12/08/14 21:29
8צפיות
º
בשמחה.
12/08/14 21:30
7צפיות
לוד-פתח תקווה
12/08/14 14:05
36צפיות
אני צריכה להגיע במשך תקופה כל יום מלוד לרחוב זבוטנסקי 100 בפתח תקווה.
איך הכי כדאי לי להגיע?
אני יודעת שיש אוטובוס של אגד מלוד לתחנה מרכזית,האם הוא גם מגיע לזבוטנסקי? האם יש קווים נוספים של חברת אגד שמגיעים מתחנה מרכזית פתח תקווה לרחוב זבוטנסקי?
תודה
249 לא מגיע לז'בוטינסקי, אבל יש מהתחנה המרכזית הרבה קווים
12/08/14 14:17
44צפיות
של אגד יש את 164, ובשעות מסויימות גם 561 ו-571, אבל למה דווקא אגד?
יש גם את קווים 1  (החדש) ו-51 של דן.
ואת 641 ו-41 של קווים (87 לא מגיע עד ז'בוטינסקי 100).
 
מלבד 249 יש בשעות מסויימות אפשרות נוספת - 244 של אגד עד מחלף גהה ומשם 164, 641, 1, 51, 66, 82, 92, 49, 50, 166 לנסיעה קצרה עד ז'בוטינסקי פינת שנקר או ז'בוטינסקי פינת הסיבים.
כדאי לנסות את שתי הדרכים ולראות מה עדיף.
º
תודה
12/08/14 14:19
8צפיות
כי בחופשי חודשי של לוד<>פתח תקווה אפשר לנסוע רק עם אגד
12/08/14 21:19
23צפיות
בפתח תקווה ועם קווים בנסיעות עירוניות בלבד בתוך לוד.
מירושלים לזכרון יעקב, מחר בבוקר
12/08/14 21:06
26צפיות
אשמח לדעת מה הדרך הכי מהירה ונוחה להגיע, החל מ-8 בבוקר
אפשרות גם לרכבת
נראה לי שהכי נוח ומהיר יהיה דרך צומת פורדיס.
12/08/14 21:27
36צפיות
עלייך לנסוע עם 940 הישיר של אגד (דרך כביש 6) לצומת פורדיס, שם עליך להחליף ל53 של קווים או 202/921 של אגד. קו 202 נכנס לתוך זכרון יעקב ואילו האחרים עוצרים על כביש 4 במספר כניסות לזכרון יעקב.
 
בין צומת פורדיס לזכרון יעקב זה סה"כ 2 קילומטרים...
באיזו תחנה לרדת כדי להגיע למכללת אפקה
12/08/14 22:47
21צפיות
מרחובות?? שכחתי איזה רכבת יש לרדת ואיזה קווים יש לקחת מדובר על מחר אחר הצהריים...
 
באופן כללי אם כשאסיים ממש ממאוחר שם סביב השע 10 בלילה אאלץ להשתמש רק באוטובוסים איזה קו מומלץ לי לקחת מהמכללה חזרה לרחובוצת? (כי רוב הסיכויים שלא תמיד אצליח להגיע עד הרכבת האחרונה)
 
47/48 מטרופולין ו89/220 דן משדרות רוקח - רכבת האוניברסיטה.
13/08/14 01:22
19צפיות
בחזרה גם קו 247 של מטרופולין (הקו פעיל בשני הכיוונים החל מ8 בערב) שמגיע אף הוא לרכבת האוניברסיטה.
 
הרכבת האחרונה לרחובות יוצאת מתחנת האוניברסיטה בשעה 22:49. כך שלא צריכה להיות לך בעיה לתפוס אותה.
 
אם תרצי לחזור באוטובוס, הדרך המומלצת היא לנסוע עם קו 89 עד לדרך נמיר פינת יהודה המכבי ומאותה התחנה להמשיך עם 274 של אגד לרחובות. קו 274 האחרון יוצא מאוניברסיטת ת"א בשעה 22:30 ומגיע לנמיר פינת יהודה המכבי תוך כ-10 דקות.
 
אם תחזרי מאוחר יותר תוכלי להמשיך עם 89 עד לצומת חולון ושם להחליף ל201/301 של אגד (301 מהיר יותר). שימי לב כי קו 89 אינו הקו המהיר ביותר לנסיעה לצומת חולון וכי עדיף לך להחליף בדרך נמיר פינת יהודה המכבי לקווים 71/171/271 של אגד לצומת חולון ואפשר גם עם 501 של אגד למרכזית ת"א. ממרכזית ת"א אפשר לקחת את 301 ואת 201 (פחות עדיף את 201 כי הוא נוסע דרך דרום ת"א ו301 יוצא ישר לכיוון צומת חולון).
תודה רבה על המידע!
13/08/14 09:20
15צפיות
אני מאמינה שאספיק לצאת זריז ב10 בלילה אבל לפעמים צריך להישאר אחרי השיעור ולכן מעדיפה לשאול..:) תודה רבה על המידע והעזרה!
º
גם אם תצאי אחרי 10, את תספיקי להגיע לרכבת האונ' בזמן.
13/08/14 22:25
6צפיות
תחנת האומה - מבנה המערכות המזרחי
הודעה זו מכילה תמונותהודעה זו מכילה סרטונים
11/08/14 20:30
638צפיות
בעומק שש קומות מתחת למפלס הרחוב צילמתי אתמול חלק קטן ממבנה המערכות הענק של תחנת האומה. סיור קליל, שאמור היה לספק התרשמות כללית מעבודת קבלן המערכות בתחנה, הפך באלתור של הרגע לסיור מרתק בקומפלקס הענק. לחשוב שחתכ'ת מבנה עצום הסתתר לו בתחנה מבלי שביקרתי בו עד כה, מוביל אותי לשתי מסקנות:
* תחנת האומה ופרויקט A1 לא מפסיקים להפתיע.
* יתכן שאכן הגיע הזמן לתלות את נעלי הבטיחות ולהעבירם לבחור צעיר.
תיאור הסיור וסקירת עבודת קבלן המערכות יובאו ב"שבתשתיות".
 
 
 
 
פיר הגישה
עבודות איטום
מלמטה למעלה
דו"ח כריית מנהרות - A1, כביש 1.
הודעה זו מכילה תמונות
11/08/14 20:49
445צפיות
החלה הספירה לאחור במנהרה 3 הצפונית של A1. נכון לסופ"ש החולף הושגו 10,356 מ' במנהרה הצפונית ו-9,595 מ' בדרומית. למרחקי כרייה אלה יש להוסיף 845 מ' של כרייה שהושגה בכרייה הקונבנציונלית מצד מזרח. אי לכך, ניתן להעריך את תחילת-אמצע ספטמבר כמועד הפריצה של המנהרה הצפונית. 
במנהרות הראל נותרו כ-90 מ' עד לפריצתה של המנהרה הדרומית. המועד הצפוי לפריצתה של המנהרה - לקראת אמצע ספטמבר. בפורטל המערבי של המנהרה טרם הוחל בביצוע כריית "המטרייה" - שלב מקדים בעל אורך כרייה קצר, שמטרתו לבצע את פריצה בתוך המנהרה ולא על דופן הרכס.  
הקמת מעבר אקולוגי
תודה ושאלה
12/08/14 15:55
136צפיות
אז קודם כל תודה רבה על העדכון! מחכה בקוצר רוח לשבתשתיות המובטחת.
ועכשיו לשאלה הקצת מוזרה שלי. קראתי כאן, כמובן, על פריצת מנהרת הראל הצפונית ואף ראיתי במו עיניי את הסרטון המתעד את האירוע. אבל רק אתמול, אחרי הפסקה של כחודש, יצא לי לעבור בכביש 1. ציפיתי להתרשם מהפתח החדש בצד המערבי של המנהרה. במקום זאת ראיתי חזית בתולית לגמרי ללא כל סימני פריצה. מה קורה כאן? אולי הפריצה לא נראית מהכביש? או שסתמו אותה שוב במטרה כלשהי?
אשמח מאוד לקבל הבהרה כי הדבר מתמיהּ אותי מאוד.
תודה! 
קשת המנהרה הצפונית נמצאת במקום נמוך ומוסתרת ע"י מבנה יביל
הודעה זו מכילה תמונות
12/08/14 19:56
204צפיות
של הקבלן. כדי לראות את פתח המנהרה תצטרך להשקיע קצת בהליכה.
º
עכשיו זה ברור, התמונה ממחישה את זה טוב. תודה!
13/08/14 16:37
36צפיות
עוד כמה תמונות מכביש 1
הודעה זו מכילה תמונות
11/08/14 21:00
372צפיות
ראש מנהלת כביש 1, דוד לנדסמן, הודיע כי הוא מקווה שהקטע המרכזי בפרויקט (שורש-חמד) ייפתח ברבעון הראשון של 2015. קצב העבודות בשטח תומך בינתיים בהערכתו. היום בוצעה העתקת תנועה בקטע כביש משמעותי שאורכו כשני ק"מ בתוך הקטע המרכזי. קטע זה עובר סמוך לטלזסטון וכולל מעבר כביש על המעבר התת"ק (עברית קשה שפה..) של מחלף נווה אילן. כעת ניתן לגשת לביצוע כריית ההמשך של המעבר התת"ק.
היום כבר קטע פעיל
מחלף נווה אילן
לא נעים ובטח נורא מבחינתה של "דניה סיבוס".
הודעה זו מכילה תמונות
11/08/14 21:11
394צפיות
טוב, אז לאנשי המקצוע בענף יש נושא לשיחה בימים האחרונים. הנחות, השערות, ידיעות ו"מידע מבוסס", עוברים כמו אש בשדה קוצים. גם אליי הגיע חלק מ"הסחורה" הזאת, אך אני מעדיף לחכות לתוצאות הבדיקה המוסמכת. בינתיים, ההערכות מדברות על מספר חודשים של עיכוב שייגרמו כתוצאה מהקריסה, אך למיטב ידיעתי השלמת הגשר אינה נמצאת בנתיב הקריטי של הפרויקט.  
"הלוגו החדש"
הודעה זו מכילה תמונות
11/08/14 21:16
427צפיות
והיה גם מי שטרח להדביק באופן מרושע למדי את הכינוי שבכותרת למראה הזה. "דניה סיבוס"  - לא מקנא בהם.
לו היו יכולים
12/08/14 18:58
156צפיות
ודאי היו מעדיפים "לקלף" את שמם מעל הקונסטרוקציה הזו.
ואסיים בעשר.
הודעה זו מכילה תמונות
11/08/14 21:25
409צפיות
למרות אירועי התקופה האחרונה, מצליח גשר 10 להתקדם מעט. הנה אחד מאותן התקדמויות.  
לקראת דחיקה מצד ת"א
º
מרשים מאוד. תודה רבה, בעז.
11/08/14 21:57
61צפיות
תודה רבה בועז! עצוב בשביל דניה סיבוס. מישהו נפצע במהלך
11/08/14 23:58
169צפיות
התאונה?
º
מחכה בקוצרוח לשבתשתיות, בינתיים הפצצת פה באמצשתיות. תודה!
11/08/14 21:43
75צפיות
º
11/08/14 23:03
17צפיות
זה לא כזה פשוט בועז.
11/08/14 23:53
156צפיות
בשביל להעביר את התפקיד לך למישהו אחר, צריך אישור של לפחות 4 מתוך 6 הקוראים הנאמנים שלך.
קשה לי להאמין שזה יעבוד לך 
תודה רבה, בועז.
12/08/14 00:07
132צפיות
את תחנת האומה אני לא אפסיד לעולם.
מצטרף למודים, ובתמורה משהו על קרוסרייל
12/08/14 02:46
192צפיות
 
הסיבה שאני בפורום הוא שאתרי החדשות הישראלים אולי מפרסמים כתבה או שתיים עם תמונת המחשה כשזה מגיע לפרוייקטים הגדולים בארץ, בעוד הפורום מלא בשירשורים ארוכים ועשירים.
 
בבריטניה לעומת זאת עושים סדרות דוקומנטרי על פרוייקטים בהקמה, הנה הסדרה " רכבת 15 מיליארד הליש"ט " העוסקת בהקמת פרוייקט קרוסרייל - ציר רכבתי שיחצה את לונדון ממערב למזרח ויחבר מספר רשתות פרבריות חשובות.
 
 
(אני מקווה שלא יחסמו אתכם מלצפות בתוכן).
 
סדרה טובה, תודה על הקישור
12/08/14 08:51
101צפיות
חבל שנוהגים לחתוך כל פרק לחלקים קצרים ולקפץ ביניהם, כשכל פעם חוזרים על מה שאמרו לפני עשר דקות כי הצופים הרי מטומטמים. השיטה האמריקאית הגיעה לשידור הציבורי הבריטי.
 
עוד סיבה לסגור את הבי-בי-סי...
תודה רבה!
12/08/14 20:19
53צפיות
פרויקט מרתק, שבהחלט אפשר להקדיש לו איזה שבתשתיות או שתיים...
º
תודה על הקישור, מרתק!
13/08/14 02:12
14צפיות
הסאונד לא מסונכרן היטב
13/08/14 02:18
40צפיות
יש קישור אחר, שהצליל מתואם עם הוידאו.
(או שאולי זה רק אצלי?!)
תודה רבה בועז.
12/08/14 19:23
64צפיות
מתסכל מאד מה שאירע בגשר מוצא.
 
כמו כן אשמח אם תעדכן אותנו מידי שבוע על המנהרה הצפונית של הרכבת הקלה בהתקדמות עד פריצתה.
 
נותרו רק עוד 400 מ'.......
º
12/08/14 19:42
11צפיות
º
תודה !
12/08/14 21:13
14צפיות
תודה רבה בועז
הודעה זו מכילה תמונות
13/08/14 00:36
177צפיות
מחכה יחד עם חמשת חבריי לשבתשתיות.
תודה!
13/08/14 02:07
41צפיות
מצחיק, היום עברתי שם, וחשבתי לעצמי: מעניין מה קורה מאחורי הגדר (המטונפת במודעות, כרגיל בבירתנו)? והנה, מסתבר שמישהו הלך לברר...
מחכה לסופ"ש.
פורום דם אמיתי נפתח ב|תפוז|!
11/08/14 16:51
28צפיות
|ערפד| אנו נמצאים בשיאה של העונה האחרונה של דם אמיתי!
בבון טמפס קיים דו קיום בין הערפדים לבני אנוש, בלב ארצות הברית, עיירה דמיונית. רוצים לספר כמה אתם מעריכים מלצרית בעלת יכולות טלפתיות? רוצים להיזכר ברגעים גדולים מהעונות הקודומות?

בואו לדבר על הסדרה בפורום דם אמיתי
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/forumpage.aspx?f...
|*|נפתח פורום פוליטיקה עולמית |*|
11/08/14 11:13
12צפיות
|גלובוס|רוצים לדעת מה קורה עכשיו בממשלת בארה"ב? מעוצבנים על פוטין? רוצים ללמוד מהאירופאים?
פתחנו בשבילכם את פורום פוליטיקה עולמית. בפורום תוכלו להתווכח  על סוגיות העומדות על סדר היום, לדבר על אירועים פוליטיים המתרחשים היום בעולם ועל השלכתם הבינלאומית.

היכנסו כבר עכשיו |שמאל|
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...
? שרשור הכוונה ומודיעין 11/08
11/08/14 00:02
23צפיות
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות
בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
מה המחיר ל נסיע הלוך חזור בקו 400
11/08/14 04:31
59צפיות
מה המחיר הלוך חזור של נסיעה בקו 400
מרחובות לרמלה -
11/08/14 08:07
50צפיות
שלום, רציתי לדעת מה הדרך המהירה ביותר להגיע מרחובות לרח' הזית ברמלה ואחר כך מרמלה לעזריאלי בת"א.. עם עדיפות לאגד כי יש לי חופשי שנתי באזור רחובות-ת"א
תודה מראש!
מחיר נסיעה קו 450-אפיקים
11/08/14 08:32
89צפיות
שלום, רציתי מה מחיר הנסיעה מצפת לטבריה בקו 450 של חברת אפיקים?
 
 
תודה לעונים
º
איזה קו מסינימה סיטי גלילות ל- בית דגן?.
11/08/14 11:31
18צפיות
º
מרחבת האורן 14 , קריית אונו ל קריית עתידים (דבורה הנביאה 121
11/08/14 13:36
16צפיות
תבדוק אם הזמנים של קו 137 של קווים מתאימים לך
11/08/14 13:45
30צפיות
רצוי לבדוק את הזמנים באתר www.bus.gov.il.
אם הזמנים לא מתאימים, אפשר ליסוע עם 68 של קווים עד מכון מור, ללכת לתחנה ברחוב בן גוריון (לכוון צפון) ולעלות שם על קווים 52 או 7 של דן לעתידים (52 מהיר יותר).
º
אם 137 יוצא בשעה 08:00 , מתי בערך הוא מגיע אלי?
11/08/14 13:52
8צפיות
תבדוק ב www.bus.gov.il, שם אפשר לראות זמן הגעה משוער לכל
11/08/14 14:02
19צפיות
תחנה.
קח בחשבון שמדובר בזמן משוער ויכולה להיות גם הקדמה.
שלום להגיע מאשקלון למכון אדם מילו בתל אביב ?
11/08/14 15:38
29צפיות
צריך להגיע בשעות הבוקר
נראה לי שהדרך הכי מהירה תהיה רכבת לבני ברק (יש רכבות ללא
11/08/14 20:54
41צפיות
החלפה - הרכבות דרך ראשל"צ - משה דיין) ומהגשר ברחוב מבצע קדש להמשיך עם 42 של דן או 525, 531 של אגד עד לפנחס רוזן ומשם ללכת ברגל למכון.
º
גם 33
11/08/14 21:16
7צפיות
מצפת לירושלים מחר
11/08/14 20:10
59צפיות
אני צריך להגיע מחר לירושלים לפני השעה 10 בבוקר מצפת. הנסיעה הראשונה של 982 היא ב-8. יש דרך אחרת?
דרך כרמיאל
11/08/14 20:30
57צפיות
361 מצפת לכרמיאל ומשם 968 לירושלים ב-6:00 או ב-7:00 (מגיע לפני 10:00 אם אין איזה פקק מיוחד).
אפשר ליסוע עם 846 של 5:20 עד יקנעם או מחלף אליקים ולהחליף שם
11/08/14 20:43
58צפיות
ל-960 או 968.
אפשרויות אחרות הן ליסוע עם 361 של 5:05 עד כרמיאל ולהחליף שם ל-968 או עד מרכזית המפרץ ולהחליף שם ל-960.
באפשרויות הללו תגיע הרבה לפני 10:00 אבל אלה האפשרויות הבטוחות.
אם תסע עם 361 של 5:50 לכרמיאל או למרכזית המפרץ, לא בטוח תגיע בזמן.
מתחנת רכבת לקניון רמת אביב
11/08/14 21:14
24צפיות
היי אני רוצה להגיע מאחת מתחנות הרכבת לקניון רמת אביב.
מה הכי קרוב? והאם נדרשת תחבורה ציבורית?
תודה לעונים!!
º
7/45 מרכבת האוניברסיטה
11/08/14 21:18
7צפיות
º
תודה רבה!!
11/08/14 21:23
5צפיות
תמונות מהחלק המערבי של מסילת כרמיאל
10/08/14 23:24
210צפיות
לפני כמה ימים עברתי רגלית באזור הכניסה הדרומית לעכו, וראיתי שתוואי המסילה לכרמיאל כבוש ונח. היום בדקתי אותו עם האופניים, והסתבר שהוא כבוש כדרך עפר רחבה ונוחה עד לאזור אחיהוד (אולי גם מעבר, לא בדקתי), כאשר עדיין יש מעט עבודות פה ושם.
 
 
הפיצול ממסילת החוף הוא באזור התעשיה עכו דרום
הודעה זו מכילה תמונות
10/08/14 23:29
294צפיות
לא בדקתי היכן בדיוק, כנראה סמוך מאוד למעבר הכביש בכניסה לאלקטרוכימיות ז"ל.
 
התמונה הראשונה היא מבט לדרום, לנקודת הפיצול, השניה לצפון, להתחלת הקשת הפונה מזרחה, והשלישית היא קטר 763 מושך דבל-דק שבדיוק עבר שם.
 
 
מבט לדרום
מבט לצפון
קטר 763
סמוך לאצטדיון עכו
הודעה זו מכילה תמונות
10/08/14 23:33
259צפיות
הקשת מתחילה לתפוס כיוון מזרחה. בסמוך לתוואי נראית תעלת התקשורת, מצד אחד פתוחה, מצד שני כבר סגורה.
הקשת עוברת מתחת לגשר הכביש החדש
תעלה סגורה
תעלה פתוחה
מתקדמים מזרחה
הודעה זו מכילה תמונות
10/08/14 23:40
215צפיות
התוואי עובר מתחת לגשר כביש 4 החדש, וחוצה את נחל נעמן ומיד אחריו את יובלו, נחל חלזון.
 
גשר כביש 4
גשר נחל חלזון
התוואי מתיישר מזרחה ונצמד לכביש 85
סמוך לצומת מכר
הודעה זו מכילה תמונות
10/08/14 23:47
194צפיות
התוואי סמוך מאוד לכביש, ונראה שכמעט הושלם. לאורך התוואי במספר מקומות צינור ארוך המוטל כחסימה על הציר, בפועל לא רק כלים הנדסיים, אלא גם מכוניות פרטיות, עוקפות את החסימות ללא קושי.
צומת מכר
ממשיכים מזרחה
הכלי ההנדסי עוקף חסימה ללא קושי
מתקדמים לצומת יסיף
הודעה זו מכילה תמונות
10/08/14 23:53
202צפיות
באזור זה ישנם ערמות ציוד סביב התוואי, כנראה שהעבודות פה עוד לא הסתיימו. כאשר מתקרבים יותר, לפתע התוואי הופך בבת אחת לחום, במקום לבן בהיר.
 
ציוד עבודה
ועוד קצת
התוואי הופך לחום
צומת אחיהוד וגשר אחיהוד
הודעה זו מכילה תמונות
11/08/14 00:10
225צפיות
בסמוך לצומת אתר ריכוז הכלים של הקבלן, גשר אחיהוד מתקדם לו לאטו מעל כביש 70. הסיבה שהצומת לא סובל מעומסים כבדים מדי, היא בעיקר בגלל שצומת מכר מווסת אותו, ועוצר חלק מהתנועה שם. שני הצמתים דורשים טיפול להרחבת קיבולת.
 
בחזור בדקתי מסלולים דרך היערות הנטועים שמצפון לכביש 85, כאשר התכנון היה להגיע ברכיבה עד לתחנת הרכבת בעכו, אך סמוך לצומת מכר - תקר בגלגל , ולכן הטיול נעצר שם. בתחנה בצומת מכר שילוט מבלבל היטב, כולל קווים שכבר לא קיימים (501). 361 הגיע 10 דקות מוקדם מהצפי שנרשם בנתוני זמן האמת, והנהג לא ממש הכיר את נוהל אופניים, ושאל אותי אם צריך לשלם עליהם (אין תשלום, תקנת שר התחבורה לפני כמה שנים). מחיר הנסיעה ממכר לקריות קצת יקר, 15 ש"ח.
 
 
מתקרבים לצומת אחיהוד
גשר אחיהוד
מבט נוסף
º
כל הכבוד על היוזמה. תודה רבה על התמונות
11/08/14 22:01
16צפיות
º
תודה רבה על הטיול המהנה!
11/08/14 00:56
39צפיות
º
רבה על התמונות !
11/08/14 12:17
18צפיות
º
11/08/14 20:02
7צפיות
º
תודה, תמונות מצוינות!
11/08/14 21:27
20צפיות
º
11/08/14 22:54
5צפיות
º
תודה רבה על הדיווח!
11/08/14 23:50
9צפיות
º
כל הכבוד! תמונות נהדרות
12/08/14 00:27
9צפיות
השינויים בגוש דן בעקבות פתיחת קו 1
10/08/14 19:54
266צפיות
יש כבר בערך תמונת מצב איזה שינויים יהיו בגלל קו 1?
אני חשבתי על כמה הצעות ושינויים, תגידו לי מה דעתכם-
קו 50- מבוטל!
קו 51- צמצום התדירות לפעם ברבע שעה ושינוי המסלול באופן הבא:
          מתחנה מרכזית תל אביב- במסלול הנוכחי דרך רח' המסגר, המשך כרגיל עד פתח תקווה- שם ייסע במסלול קו 50 עד לבית רבקה.
קו 10- מבוטל!
קו 40- שינוי משמעותי במסלול הקו באופן הבא:
          ממסוף בית העלמין- במסלול הנוכחי, עד שד' ירושלים פינת אילת, משם: המשך במסלול קו 10 עד רכבת מרכז, משם- המשך בדרך נמיר עד מסוף קריית חינוך (במסלול 125).
קו 42- שינוי משמעותי במסלול הקו באופן הבא:
          מהסינמה סיטי ראשל"צ- במסלול קו 10 עד הנביאים פינת יצחק שדה בבת ים, משם- הנביאים, החרושת, בר אילן, יוספטל, בלפור, הרצל, דקר, יוספטל, בן גוריון (טיילת בת ים), רוטשילד, בלפור, יפת והמשך במסלול קו 10 עד מסוף
          כרמלית, משם: יצחק אלחנן, אחד העם, נחלת בנימין, שד' רוטשילד, מרמורק, יהודה הלוי, החשמונאים, דרך בגין והמשך במסלול הרגיל עד מסוף עתידים.
קו 142- הסטת המסלול מדרך בגין לציר ז'בוטינסקי (בדומה ל-40 של היום).
<font>קו 125</font>- ממסוף ניסנבאום- במסלול הנוכחי עד רוקח פינת נמיר, משם: רוקח, בני אפרים, שכונת הדר יוסף, פנחס רוזן, דבורה הנביאה עד מסוף עתידים.
 
יתרונות ההצעה שלי- אין ביטול מסיבי של קווים, שיפור הקישור בין שכונות צפון מזרח תל אביב לבין מרכז תל אביב, קישור בין שד' רוטשילד לבין דרך בגין, שיפור הקישור בין פנים פתח תקווה לבין דרך בגין, אי פגיעה ברח' יוספטל בבת ים.
חסרונות ההצעה שלי- דילול התנועה ברח' אילת ודרך יפו בדרום תל אביב.
 
מה דעתכם?
אם לא הבנתם את השורה על קו 125-
10/08/14 20:06
160צפיות
אז הנה:
קו 125- ממסוף ניסנבאום- במסלול הנוכחי עד רוקח פינת נמיר, משם: רוקח, בני אפרים, שכונת הדר יוסף, פנחס רוזן, דבורה הנביאה עד מסוף עתידים.
מעבר לזה שמדובר בקו מסורבל עד מוות
10/08/14 21:38
102צפיות
הוא לא כזה חשוב כשיש את 89 ו-22.    הרבה יותר חשוב שיהיה קישור בין שיכון ל' למרכז תל אביב. שלא לדבר על העתיד כשיבנו את השכונה(שלא לאמר כרך) בין רידינג לגלילות
את הקישור בין אזור זה של צפון ת"א לבין מרכז ת"א מתוכנן לספק
10/08/14 21:56
67צפיות
בעתיד (בעידן הבניה הרוויה בין רידינג לגלילות) הקו הירוק.
קווי אוטובוס כאלה או אחרים, במסלולים כאלה או אחרים כבר לא יוכלו להספיק.
כבר היום המזלג X89 שחופף במידה רבה לקו הירוק לא מצליח לספק את הביקוש.
במקום לשחק משחקי נדמה לי עם קווי אוטובוס צריך להאיץ את ביצוע קווי המתע"ן.
את הקו האדום והקו הירוק גוש דן היה צריך עוד בעשור הקודם.
בעשור הבא הוא כבר יצטרך אותם כקווי מטרו.
אה אוקי,לא ידעתי שהקו הירוק יסע דרך לוי אשכול
10/08/14 22:01
46צפיות
נקווה שלא יתמהמהו איתו עם כך
משהו נשמע לי לא הגיוני ברמה העקרונית
10/08/14 20:15
103צפיות
מצד אחד, אתה מבטל את קו 10 שלא חופף את קו 1, ומצד שני את הקווים שחופפים לקו 1 בקטעים רבים אתה משנה כדי שיהיו דומים יותר לקו 10.
לא היה הגיוני יותר לצמצם עד לבטל את 40/240/42/142, ובמקומם לחזק ולתגבר את קו 10?
 
למשל:
נסיעה דרך רח' אנה פרנק בבת-ים (במסלול 40/240) ובהמשך בכצנלסון (במקום 142)
בת"א: דרך אילת (40/240) ואלנבי (כמו 42) לאזור כרמלית
בין כיכר רבין למסוף 2000 ייסע דרך דוד המלך, ויצמן ושאול המלך (תחליף ל-142) ומשם ממשיך לאבא-הלל (42/142) עד עתידים.
 
זה הקטע.
10/08/14 20:24
66צפיות
אפשר להגיד שגם 40 מבוטל במתכונתו הנוכחית, והקו שקראתי לו 40 הוא זהה ל-10 בתל אביב ונותן קישור טוב יותר מאשר מה ש-10 נתן בין בת ים לתל אביב. בחלק של קו 10 ברח' יפת- ייסע קו 42 המחודש שיתן קישור די מתבקש בין רוטשילד לבין בגין.
בקו 10 שאתה הצעת, ביטלת את קישור בת ים לרוטשילד (הרי ביטלת את 142), ביטלת את הקישור בין צפון מזרח תל אביב לבין ז'בוטינסקי ועוד.
 
קו 240 לא יכול להתבטל כי אין לו שום השקה עם קו 1 בתוך בת ים, ומעברו השני הוא מגיע גם לבני ברק, והוא קו נוסף שנע בציר דומה ל-1, בדומה ל-51 שהצעתי.
או.קיי., בוא נשים את 142 ו- 240 בצד לרגע
10/08/14 20:39
56צפיות
עדיין, אתה מבטל את 10, אבל הופך את 40 ל-10 החדש, ועוד מסבך את המצב ביפו ונדרש לשינוי ב-42. לא יותר פשוט לשדרג את 10 במקום הבלגן הזה?
 
לגבי הקישור לרוטשילד (אם 142 מבוטל): אפשר לפתור גם את הבעיה הזו בקלות על-ידי הסטה של 25 או 125 לשם.
קרעת מזלג של 25/125 שהוא מזלג שעובד חזק
10/08/14 20:53
52צפיות
בתוך יפו השינוי הוא מינימלי, במקום שהקו שעובר ביפת יקרא 10, הוא יקרא 42. בתל אביב אותו דבר רק עם 40.
המסלול של 42 החדש שהצעתי לדעתי הוא מסלול שצפוי לו הצלחה, ציר כרמלית-רוטשילד-בגין יכול להיות לא רע בכלל.
גם קו 40 החדש, יוצא בסופו של דבר קו די מהיר בלי הרבה סירבולים.
 
אתה לא יכול לבטל את 40 וגם את 42 ולשדרג בצורה כלשהי את קו 10. כך אתה פוגע פגיעה די רצינית בשירות בבת ים.
כשביצעו את הרפורמה לפני 3 שנים, 40 ו-42 היו נוסעים בבלפור עד הסוף. רח' יוספטל ורח' הנביאים בבת ים נותקו. אי אפשר לפצות את זה בדוגמת "10 משודרג".
 
אני מתחיל להשתכנע בצדקתך
10/08/14 20:57
41צפיות
אין טעם לנתק שני חלקים של בת-ים זה מזה וגם ציר כרמלית-רוטשילד-בגין נשמע כמו רעיון חזק.
 
את קו 10 לא באמת ביטלתי, פשוט פיצלתי אותו בין 40 ו-42.
10/08/14 20:34
48צפיות
אגב, שום תחנה נוכחית של קו 10 לא מתבטלת והפיצול של 10 ל-40 ו-42 מוסיף קישור יעיל שלא היה קודם.
לגבי קווים 50 ו-51 - מה שאתה מציע ייצור שני קווים הפועלים כל
10/08/14 20:45
78צפיות
היום בין בית רבקה לת"א, 51 ו-82.
עדיף לנצל את התשומות ליצירת קו הפועל כל היום בין הדר גנים לת"א (למשל הפיכת 166 לקו הפועל כל היום או להאריך את 51 להדר גנים ולא לבית רבקה) וכן לתגבור קווים 38 ו-350 (תוך שינוי מסלוליהם אל מחוץ לז'בוטינסקי).
למשל 51 יכול להתחיל בהדר גנים וליסוע דרך צומת סירקין, עין גנים, מחנה יהודה, פינס וסלנט והמשך כפי שהצעת.
כך יהיו שני קווים הפועלים כל היום בין התחנה המרכזית בפ"ת לאזור התחנה המרכזית בת"א (קו 1) ולכרמלית (קו 66), קו אחד הפועל כל היום בין הדר גנים לתחנה המרכזית (51) וקו נוסף הפועל רק בשעות השיא לכרמלית (166), וקו אחד הפועל כל היום בין בית רבקה לכרמלית (82) וקו נוסף הפועל בתדירות נמוכה או רק בחלק משעות היום בין בית רבקה לתחנה המרכזית (350).
מסוף בית רבקה לא מצדיק שני קווים הפועלים כל היום בתדירות גבוהה לת"א, בעוד ממסוף הדר גנים יהיה רק קו אחד ורק בשעות השיא.
ובכלל משני המסופים גם יחד הקישור העדיף לת"א כלל אינו דרך ציר ז'בוטינסקי הקדוש אלא דרך אלוף שדה ועדיף להסיט תשומות מציר ז'בוטינסקי לציר הזה.
 
אבל אני מעריך שהמגמה בעתיד היותר רחוק תהיה שונה - צמצום מספר הקווים בין פ"ת לת"א והסתמכות על מעברים בתחנה המרכזית או בבילינסון. לשם כך בנו את המתח"מ הצמוד לקניון הגדול שמיועד לשרת קווים עירוניים שישמשו קווי הזנה לקו האדום.
בסופו של דבר הקו האדום יהיה כנראה אחד משני קווים בלבד לאורך ציר ז'בוטינסקי בין פ"ת לת"א וקווים אחרים יסעו בצירים אחרים כמו אבא הלל ואלוף שדה.
אז אם מדברים על "הרגלת הציבור" זה הכיוון שצריך ללכת אליו, רק שנת"ע, משרד התחבורה ועיריית פתח תקוה יואילו בטובם לפתוח כבר את המתח"מ הזה שעומד כאבן שאין לה הופכין.
אני לא בקיא כל כך בתוך פתח תקווה. אם מה שאתה מציע יותר מתבקש
10/08/14 20:46
52צפיות
דיינו.
את 66 צריך לבטל
10/08/14 22:15
58צפיות
סתם קו מסורבל שנבנה תלאי על תלאי.  במקומו או להחזיר את 62(?) שהיה נוסע לתל אביב ישר דרך הרכבת, או להפוך את 166 לקו תדיר כל היום.  
66 יוצא מפ"ת כאשר יהיה לו תחליף בביאליק ובפנקס
10/08/14 22:35
60צפיות
כבר הסכמנו שעקרונית זה רעיון טוב לקצר אותו לרמת גן ולהפוך את 166 לקו הפועל כל היום בתדירות גבוהה.
אבל בעידן של הקו האדום כנראה שניהם כבר לא יהיו בפ"ת.
הסבירות הגבוהה היא שלצד הקו האדום יהיה קו נוסף שיכסה את התחנות בציר ז'בוטינסקי שהקו הרק"לי לא יכסה (בגלל הצפיפות הנמוכה יחסית של תחנות הקו הרק"לי) והמערכת תבוסס על החלפות בתחנה המרכזית ובבילינסון.
ובעידן הקרוב יותר גם כן יש צורך לצמצם את מספר האוטובוסים שיסעו בז'בוטינסקי בתקופת העבודות, כך שלא מן הנמנע שעוד לפני שהקו הרק"לי יושלם יהיה דילול של קווי פ"ת-ת"א לאורך ז'בוטינסקי.
לכן כאשר מדברים על שינויים עתידיים בקווים הללו צריך לקחת בחשבון את הנסיבות הללו ולא להסתכל על מערכת קווי האוטובוס כפי שהיא היום.
למשל בהקשר של 166, סביר להניח שהגישה תהיה להתבסס על קווי 9X העירוניים כמקשרים לקו 1 שהוא יקושר לאזורים שונים בת"א על ידי קווים אחרים.
קישור ישיר ומהיר בין אזור עמישב והדר גנים ובכלל דרום פ"ת לת"א לא יהיה דרך ז'בוטינסקי, אלא דרך אלוף שדה.
 
על מנת להכין את המערכת לתצורה כזו מה שבאמת צריך לעשות זה לשפר מאוד את התדירות של קו 1, לפתוח את המתח"מ בבילינסון, לשפר את החזות והפונקציונליות של התחנה המרכזית בפ"ת (כל עוד דבקים במיקומה הנוכחי), להתאים את הקווים העירוניים מכל רחבי העיר להזנה של קו 1 ולפתוח קווים בתדירות לפחות בינונית מדרום העיר לת"א דרך אלוף שדה ומצפון העיר לת"א דרך אם המושבות ואבא הלל.
הבעיה שמשרד התחבורה כנראה לא מסוגל לעשות את זה ללא מכרז חדש בפתח תקוה ומכרז כזה אין עדיין ויישומו בכל מקרה לא יהיה בשנתיים הקרובות.
 
אז בינתיים אנחנו משתעשעים בשינויים קוסמטיים למערכת של העבר...
לסמוך על קווים שתעשה את הקישור הזה
11/08/14 13:10
28צפיות
או על החברה הבאה במכרז (סופרבוס? או חברה גרועה אחרת) זה דמיוני לחלוטין. ראו את הקישור הנוכחי של חברת קווים לתחנות הרכבת בפתח תקווה.
את הקישור קובע משרד התחבורה
11/08/14 13:22
37צפיות
המפעיל צריך להפעיל את מה שמשרד התחבורה קובע.
גם לחוסר הקישור של תחנות הרכבת אחראי משרד התחבורה. לו רצה שיהיה קישור - היה קישור.
צריך להתרגל לכך שקווי המתע"ן של נת"ע, כאשר ירקמו עור וגידים, ישנו את מערכת הקווים בכל רחבי גוש דן ומה שהיה זה לא מה שיהיה.
כל מרכיבי המערכת ישתנו וישנו את תפיסתם, כולל מפעילות קווי האוטובוס.
זו טעות להסתכל על המערכת העתידית במשקפיים של המערכת הקיימת.
º
קיצר אתה רוצה להפוך את 42 ו-125 למתחרים ל-83
10/08/14 21:32
34צפיות
º
הודעות, כתבות ודיווחים
56תגובות
10/08/14 18:29
251צפיות

(המשך...)
º
בקשות ושאלות (לא הכוונה)
52תגובות
10/08/14 18:15
84צפיות

(המשך...)
בואו נארגן הפגנה כנגד המחטף הדתי בנוגע לקו 1
10/08/14 16:59
149צפיות
מספיק להתמרמר פה, עכשיו צריך להוציא את זה החוצה. כי כשזה יתקבע לא תיהיה דרך חזרה.
מול מי לדעתכם צריכה להיעשות הפגנה שכזו?
מה היתה התכנית המקורית של קו 63 דן ברפורמה?
10/08/14 14:26
107צפיות
אני מתכווין לפני שתושבי השכונה החזירו אותו למסלול המקורי.
רצו לבצע שינוי מסוים? מה היה השינוי ומה היה היתרון בו?
הוא היה אמור לנסוע דרך השלום
10/08/14 14:33
98צפיות
מרמב"ם שמאלה לגלוסקא, ימינה דרך השלום עד צומת קפלן/בגין ואז שמאלה וחזרה למסלול הרגיל.
היתרון הוא דילוג על נחלת יצחק
10/08/14 15:03
82צפיות
שרק מעמיסה על הקו הזה (כבר בכיכר רמב"ם מתחילים לעמוד באוטובוס) בשעות הבוקר. בכיוון ההפוך, דווקא לא פותר הרבה, כי רוב האנשים מתחילים לרדת מכיכר רמב"ם והלאה.
אם היו מסיטים את X60 לנחלת יצחק במקום לערבי נחל (שלי אגב היה קצת מעצבן, אבל בקטנה), אז תושבי נחלת יצחק לא היו נפגעים כל כך.
יכלו להסיט לשם רק את 160
10/08/14 15:27
61צפיות
ולעשות בתל אביב את המסלול שלו כמו 63. היה משדרג מאוד את החלק של 63 בין עזריאלי לכרמלית שהוא די עמוס, היה נותן פתרון מלא לתושבי נחלת יצחק ומועיל לכל האנשים שגרים לאורך המסלול שלו.
על הקטע הסופי אין לי ויכוח
10/08/14 15:53
41צפיות
כל עוד X60 עובר ברכבת מרכז ועזריאלי (ו63 עובר בעזריאלי), אבל אם מסיטים לגמרי את 63 מנחלת יצחק, לדעתי שני הקווים צריכים לתמוך בו (מה גם שתדירות 160 נמוכה (בד"כ 1-2 נסיעות פחות בשעה) מזו של 60 לאורך כמעט כל היום).
ובכל מקרה לתגבר את X60 בעוד 1 נסיעה בשעה בין 6:30 ל9:30 היה עוזר מאוד לקווים גם כמו שהם היום.
º
צודק. גם היה שרות מבני ברק לריכוז החרדים ליד שד' רוטשילד
10/08/14 15:57
28צפיות
º
ליד שדרות רוטשילד יש ריכוז של חרדים?
10/08/14 16:14
23צפיות
º
לא כזה ריכוז גדול, מדובר באזור רח' בר אילן.
10/08/14 16:21
25צפיות
º
מספיק גדול בשביל להקצות את קו 72 זל
10/08/14 23:04
18צפיות
בחזרה לפורום
האזור שלי בפורום