לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
הסתרת שרשור מעל 
פורום תחבורה ציבורית
ברוכים הבאים לפורום ``תחבורה ציבורית``שעות הפעילות:ימים א`-ה` - כל היוםו` וערבי חג - כל היוםשבת - כל היוםבפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד.אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה במנות האוכל במטוסי אלעל.* לא לשכוח לענות על הסקר - מי שמצביע משפיעמחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.הדקו חגורות ושתהיה נסיעה טובה,מודיעין (i) לשרותכם.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום ``תחבורה ציבורית``שעות הפעילות:ימים א`-ה` - כל היוםו` וערבי חג - כל היוםשבת - כל היוםבפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד.אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה במנות האוכל במטוסי אלעל.* לא לשכוח לענות על הסקר - מי שמצביע משפיעמחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.הדקו חגורות ושתהיה נסיעה טובה,מודיעין (i) לשרותכם.

מנסה להיזכר בשם של חברה
26/06/2015 | 18:21
2
182
היי,
אנ מנסה להיזכר בשם של חברה בריטית אם אני לא טועה, שאחראית על בניית קווי רכבת (כמדומני תחתית) בבריטניה, לדעתי בלונדון.
לא בטוח אם זו חברה שמפעילה את הקווים או שרק אחראית על בנייתם.
ראיתי לא מזמן סרטון שאמור להציג קווים חדשים או תכנית חדשה שיוצאת לפועל בימים אלו בבריטניה.
ממה שזכור לי  שם החברה מכיל את המילה CROSS משהו או LINE, אבל שוב - הזכרון שלי מעומעם וגוגל לא עזר לי במציאת התשובה.
 
אם יש מישהו שיודע על מה אני מדבר... תודה מראש
אורן
אולי Crossrail?
26/06/2015 | 22:46
1
160
זו לא חברה אלא קו רכבת חדש בלונדון והסביבה,בחיפוש בפורום תוכל למצוא מידע מדוייק יותר.
 
אני אנצל את ההזדמנות להוסיף סרטון "סיור" קצר במנהרה באורך 42 ק"מ- כולל מכונות כרייה, עבודות תשתית, מפות ועוד.
כמעט בטוח שזה מה שחיפשתי. תודה רבה!
26/06/2015 | 22:56
62
חיפשתי CROSSLINE, CROSSLANE ועוד שרבוטים אבל ללא הואיל.
תודה.
 
‬ שרשור הכוונה ומודיעין 27/06-26/06
25/06/2015 | 23:59
8
13
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות
בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
מירושלים לרח' ריב"ל \ המסגר בת"א
27/06/2015 | 18:36
1
13
תשובה-
27/06/2015 | 19:33
26
קו 405 עד צומת לה גארדיה, משם ממשיכים ישר עד צומת המסגר , להמשיך עד פינת ריבל ואז ימינה/שמאלה בהתאם לכתובת הרצויה
מי יודע עד איזו שעה יש מוניות שירות מתחנה מרכזית ת"א לרחובות
27/06/2015 | 18:06
21
תודה מראש!
האם יש מוניות שירות של קו 601 בשבת.
27/06/2015 | 16:54
21
תחנה בבסיס צבאי שדה דב
27/06/2015 | 20:04
1
39
האם תחנת האוטובוס הקרובה לבסיס היא זו שעל יד הכניסה לשדה התעופה האזרחי או שעל יד מכבי האש/כלבייה?
מכבי אש. אפשר גם ללכת ברגל ממסוף רידינג.
28/06/2015 | 11:32
21
משדה התעופה האזרחי אין גישה לבסיס.
מפ'ת בי'ח רבין/ צומת גהה לבית העלמין בבאר שבע
28/06/2015 | 13:57
1
19
היום בצהריים
 
אם צריכים להיות בשעה 17:30 שם, בבאר שבע
יש לשרשר את ההודעה לשרשור היומי.
28/06/2015 | 14:36
7
ביום רביעי הוסטה הנסיעה משורש לשער הגיא למסלול החדש.
25/06/2015 | 19:22
5
344
מה שלבי העבודה הבאים?
מה לוח הזמנים?
 
אז ככה..
26/06/2015 | 00:11
4
492
ב-2.7 צפויה העברת תנועה בכיוון ההפוך ועד חוות שער הגיא - במקום בו אין הפרשי מפלסים בין התוואי החדש לקיים. בחודש ספטמבר תושלם העברת התנועה ותכלול את כל הקטע שבין המעבר האקולוגי לשער הגיא (כולל המעבר האקולוגי!).
והשלב השני (כלומר לאחר הסטת כל התנועה לנתיבים הצפוניים)?
26/06/2015 | 13:10
1
202
גם הוא צפוי לקחת זמן רב כ"כ? (לפי ההגיון שלי בשלב זה ישנה הרבה פחות כרייה בהר).
אין כרייה, יש מילוי
26/06/2015 | 13:34
188
הקטע כולו אמור להיפתח מתישהו ב-2016. לא כל כך רחוק...
אני חושב שעד ספטמבר הנהגים יוכלו להרגיש בהקלה משמעותית
26/06/2015 | 13:13
189
1. הקטע של שורש חמד כבר הושלם.
2. גם אם הכביש צר, הרי שכאן נסיעה ע"ג אספלט טרי .
3. כבר כעת הנהגים יסעו בעיקולים עם רדיוסים מוגדלים, כמו שרואים כאן בתמונה וכמו באזור שהיה פעם קבר שייח.
היכן שגובה הרמפה הוא בשיא שם המסלול צר .
26/06/2015 | 15:29
159
האם יבנה קיר תמך נוסף בקטע זה?
תכנית אב לתחבורה בת ים - מעניין
25/06/2015 | 18:52
181
לא ראיתי שהתכנית הזו פורסמה בפורום:
 
יש כאן 126 עמודים שחלקם מאוד מעניינים.
 
לא כל כך ברור לי הסיבה ל"שאטל" המוצע שחופף ברובו את הקו האדום כולל השלוחה המזרחית שלו.
תגבור דן ב'לילה לבן' (כן, אנחנו חורשים על זה כל שנה )
25/06/2015 | 15:30
15
205
הצצתי בלו"ז של היום בקווי דן. בין קווי דן המתוגברים (פועלים עד 24:30-01:00) , כל הקווים שעוברים בכרמלית / רדינג, בחלקם הגדול.ממה שיצא לי לראות : 5, 18, 25, 61, 63, 66 [האחרון יוצא מכרמלית ב1:30 !!!], 172, 204
יש גם תגבור בחלק מקווי הלילה, למשל 418, 463, 466
25/06/2015 | 15:35
9
53
בקווי הלילה מופיע הלו"ז הרגיל לימי ה' אבל בטוח יהיה תיגבור
25/06/2015 | 15:43
2
45
נכון, מופיע לו"ז רגיל לקווי לילה, אבל מניח שיתגברו גם אותם.
25/06/2015 | 15:57
1
34
באתר כל-קו מופיע לו"ז מתוגבר
25/06/2015 | 16:07
29
לפי אתר דן קווי הלילה בלו"ז רגיל הלילה, לא?
25/06/2015 | 17:24
5
31
לפי אתר כל-קו יש תגבור ב 418, 463 ו 466
25/06/2015 | 17:25
4
37
למה באמת באתר כל קו בחלק של ההודעות
25/06/2015 | 18:16
3
49
אף פעם אין הודעות מדן ומאגד
יש הודעות מאגד. מדן באמת לא ראיתי אף פעם הודעות.
25/06/2015 | 18:24
2
49
אבל גם באתר דן אין הודעה על התגבור היום.
יש רק הודעה על שינויי מסלול של קווים 5 ו 142.
גם באתרים של מפעילות אחרות יש רק הודעות על שינויי מסלול ולא על תגבורים.
רק הרכבת הודיעה על תגבור.
לא זכור לי אי פעם הודעות על תגבורים של דן בשל לילה לבן
25/06/2015 | 20:08
1
24
אם זה היה תלוי בדן,היה לילה לבן כל יום. 66 היה מפוצץ
26/06/2015 | 18:23
50
במפרקיות באמצע הלילה. דן עשו קופה
מנסיון העבר, מה שרשום באתר זה לא הכל...
25/06/2015 | 15:44
1
113
בלילה הלבן בשנה שעברה פעלו קווים 4 ו-16 כל הלילה בתדירות גבוהה ללא לו"ז רשום בשום מקום.
דווקא 4 לא ראיתי מתוגבר בלו"ז, אבל כמו שאתה אומר זה נזיל
25/06/2015 | 15:58
85
ואם זה נזיל כלפי עוד יותר תגבור, מה טוב.
מעדות אישית וגם ע"ס עדויות של גורמים מוסמכים שעבדו הלילה
26/06/2015 | 18:14
1
120
כל הלילה עבדו קווי הלילה במתכונת מתוגברת, בתוספת הקווים הבאים: 18, 19, 24, 25, 61, 63, 66, 82, 172, 204 כשבחלק מהזמן קווים מסוימים (למשל 18) יצאו פעם בדקות ספורות.
למעשה, מדובר היה בשירות שנמשך ללא הפסקה!
כמו כן, כאשר נפתח רחוב אלנבי לתנועה, דן היה המפעיל היחיד ברחוב, כשיתר המפעילים המשיכו לנסוע במסלולים מוסטים, בעודם משאירים מאות נוסעים בתחנות...
מצויין
26/06/2015 | 21:08
23
דן הפעילה כל הלילה פקחים בשטח
27/06/2015 | 15:36
94
שבדקו את הביקושים ובהתאם לזה הוציאו אוטובוסים... חלק מהקווים התחילו מאמצע המסלול כדי להקל על העומס
האם זה חוקי ?
25/06/2015 | 09:48
21
482
נהג הוריד ילדה מהאוטובוס בגלל חוסר של 90 אגורות
הנהג הוא לשכת סעד ?????
25/06/2015 | 10:41
1
302
חוקי בהחלט.
יש מחיר לנסיעה באוטובוס , שההורים יציידו להבא את הבת הזו שלהם בכסף לנסיעות. הנהג הוא לא לשכת סעד ולא אמור לממן מכיסו הפרטי השלמת תעריפי נסיעה לכל אזרח שזקוק ל 10,20,30,90 אגורות.
אבא חוצפן עוד מעז ללמד את הילדה הזו שלו שזה לא בסדר ולהתלונן על הנהג שסה"כ בא לבצע את עבודתו - להוביל נוסעים ליעדם ולא לממן להם את הנסיעות.
 
אויש החוצפה הישראלית.
26/06/2015 | 18:08
19
יותר כמו 1.30
25/06/2015 | 12:50
264
נראה כמו סכום קטן, אבל הוא לא יכול להוציא לה קבלה אם היא לא משלמת את הסכום המלא. אז יסיע אותה בלי כסף? יעלה פקח יקנוס אותו.
 
בעיה.
חוקי לחלוטין אבל עקום
25/06/2015 | 13:54
10
273
זו עוד סיבה, אחת מתוך רבות, שצריך להוציא אחת ולתמיד את העיסוק בתשלום מידי הנהגים.
אם האחריות על התשלום לא הייתה מוטלת על הנהג, אז מצדו שהילדה תעלה ומקסימום תקבל קנס ממבקר.
במצב כיום, כשהנהג חוטף קנס על כל נוסע בלי כרטיס או נאלץ לשלם מכיסו את ההפרש למחיר הכרטיס, אין לנהגים שום אינטרס להיות רחמנים בעניין הזה וההורדה היא חוקית.
ולגבי הנוסעים, אני לא מבין למה עדיין יש כאלה שמתעקשים לשלם במטבעות כל פעם ומפחדים מהרב קו. למי שנוסע בתחבורה ציבורית, אפילו לא באופן קבוע, אין שום סיבה שלא יהיה רב קו. ראיתי אפילו תיירים שעושים אבל מנגד יש כל מיני עקשנים/עצלנים שנשארים עם המטבעות כאילו זו מונית שרות.
 
אני מקווה שזה לא היחס למשתמשים מזדמנים.
25/06/2015 | 16:28
7
221
עדיין יש לי אויסטר, אבל בלונדון בעלי לא נסע בתח"צ יותר מפעם-פעמיים בשנה אם בכלל, ופה על החוף הדרומי השתמשתי במערכת האוטובוסים העירונית רק פעם אחת בשלושת השנים שגרנו פה וגם אז הגענו לתחנה באוטו. לדרוש מהמשתמש המזדמן לעמוד שעות בתור במסוף נידח אינה דרישה ריאלית.
 
בנסיעות לחו"ל הייתי במצבים בהם המלון נותן לאורחיו כרטיס חכם לתח"צ המקומי, והייתי עד למצב המצער ביותר של תיירים שמנסים לעלות לאוטובוס איטלקי ללא כרטיס מראש בלי להבין שיש לקנות אותו בקיוסק, ואף למצב בשוויץ בו מכונת הכרטיסים בתחנת האוטובוס לא פעלה והנהג הוריד אותנו בתחנה הבאה שנקנה כרטיס וחיכה שלעלה שוב.
 
המערכות החכמות האלו מצויינות למשתמשים התדירים, אבל הן מאד בעייתיות למשתמש המזדמן שלא מכיר את המערכת שהוא למעשה קהל היעד של כל רשת תח"צ שרוצה להגדיל את נסועתה ותרומתה לסביבה.
בארץ לא צריך לעמוד בתור, אפשר לרכוש רב-קו אנונימי מהנהג.
25/06/2015 | 16:44
6
186
ואפשר להטעין עליו ערך צבור שהולך ומתרחב בהדרגה לכל הארץ, כך שאין שום סיבוך וזה מאד פשוט.
לחלק גדול מנהגי דן אין רב קו אנונימי למכור
25/06/2015 | 17:19
167
ככה זה היה בעבר, אולי השתפר מאז
נהג אוטובוס לא צריך להטעין כלום על שום כרטיס
25/06/2015 | 19:37
4
179
הדבר שהכי משגע אותי הוא שנהגים מתחילים להזדחל ולא להיות מרוכזים בנהיגה בכלל כל ההטענות האלה שהם צריכים לעשות. זה גם מאריך מאוד את זמן העמידה בתחנות ומעכב את כל הנוסעים.
אם בקו 1 שמו מכונה שמטעינה חוזים, אז גם בכל שאר האוטובוסים אפשר לשים והנוסעים ילמדו ששם טוענים. אפשר גם למכור רב קו בקיוסקים ואפילו לטעון עצמאית.
לא מדובר בטכנולוגיות מסובכות או יקרות. חייבים להוציא את התפקיד הזה מכל נהגי האוטובוס.
בלונדון ההטענה העיקרית היא במכונות בתחנות התחתית.
26/06/2015 | 16:47
2
97
איך אפשר לבסס מערכת כרטיס חכם ללא מכונות הטענה בכל שכונה פשוט לא ברור לי. כשביטלו את תשלום המזומנים באוטובוסים במרכז לונדון לפני כעשור הציבו מכונות כרטיסי נייר פשוטים ליד כל תחנת אוטובוס, אך אינני חושב שעשו זאת שכביטלו את התשלום במזומן בפרברים.
הבדל חשוב בין לונדון של 2015 ללונדון של 2005/ישראל של 2015
26/06/2015 | 17:08
1
110
בלונדון אפשר לנסוע באוטובוס בכרטיס בנק או כרטיס אשראי בעל צ'יפ "ללא מגע", שזה מעל 90% מהכרטיסים בבריטניה. בנוסף, מי שבכל זאת רוצה להשתמש עדיין בכרטיס חכם "אויסטר" יכול להטעינו באינטרנט, אבל העדכון רק תופס בתחנת רכבת, כך שזה לא ממש נחשב.
 
נכון שלתיירים אין כרטיסים כאלה, אבל הם קונים אויסטר בנמל התעופה או במרכז העיר היכן שרובם שוהים. מי שלא שוהה במרכז העיר נמצא בדרך כלל עם בני משפחה. כמובן שיש גם מעטים (מאוד) שאין להם חשבונות בנק.
 
כך שאומנם מדובר בפתרון שאינו 100% אבל הוא מתקרב לכך.
רק תחשוב על עמלת מט"ח על כל נסיעה לתייר...
27/06/2015 | 00:49
81
והאפשרות ש TFL תסתבך בסקנדל גביית יתר מחשבונות נוסעים בריטיים... תמיד יש סקנדלים כאלו עם מערכות גדולות מדי
 
מהסיבה הזו אני מעדיף את האויסטר שמוגבל רק לסכומים שהוטענו עליו מראש ובסטרלינג.
 
 
אבל בפועל את הרשויות זה לא מענין...,
27/06/2015 | 09:19
55
שהנהג יתעסק עם הכל,וכתוצאה מזה הוא לא מרוכז בנהיגה,וההוכחה לכך שבזמנו איזה "חכם תורן" במשרד "התחבורע" קבע שגם על הנהג להיות מאבטח,מי שקבע את זה הוא בטח "בטחוניסט מדופלם". אז מה אכפת להם אם הנהג יעסוק גם בכספים בזמן הנהיגה,וגם יצפו ממנו שיעמוד בלו"ז? הרי במשך שנים סירב משרד התחבורה לאשר הכנסת אמצעי-תשלום שונים מכסף מזומן באזורים שונים ובכלל,כשבעולם כבר החלו לעבור לדברים כאלו,ואני מתכוון גם לתקופה של כרטיסיות הנייר,שבהרבה קטעי נסיעה היו אישורים לזה ובאחרים לא היו.
מסכים. צריך להוציא את האחריות על התשלום מהנהגים.
25/06/2015 | 17:18
1
147
לא פעם ולא פעמיים נתקלתי במצב בו נהג לא היה מרוכז בכביש בגלל שהתעסק עם תשלומים מנוסע, או בשל ויכוח עם הנוסע על תשלומים. יש היום מספיק מערכות תיקוף שאפשר להתשמש בהם כדי לחסוך מהנהג את האחריות הזו (מקסימום יהיה אדם שמסתבך עם טכנולוגיה - יבקש מהנהג עזרה). אפשר לתת לנהגים את הזכות לתבוע מנוסע לשלם, אבל לא להכריח אותם להתעמת עם נוסעים על דברים כאלה.
צעד ראשון שאפשר לעשות זה להתקין מכונות לטעינת רב קו בתחנות מרכזיות וראשיות ולאפשר לטעון לרב קו גם נסיעות בודדות. (כן! בודדות! לפעמים בזמן ההמתנה לאוטובוס אפשר לטעון נסיעה ולחסוך את עיכוב האוטובוס ביציאה מהתחנה)
או פשוט לשים מכונות באוטובוס כמו בקו 1 בגוש דן
25/06/2015 | 17:57
136
רצוי אפילו גם וגם.
פעם קרוב משפחה של נהג סיפר שהם מקבלים
25/06/2015 | 17:17
2
241
מנקו כדי שאם מישהו יעלה בלי כסף- שהנהג יהיה חייב לשלם עליו.
הוא מספר את זה כל הזמן, ואני אף פעם לא מאמין לזה- אחרת כולם יעלו בלי כסף אז מה הקטע?
אשמח לשמוע אם זה נכון או לא
הם מקבלים מנקו כדי לכסות טעויות בעודף
25/06/2015 | 19:32
1
213
לא בשביל לשלם על נוסעים
מנקו
26/06/2015 | 00:28
175
מס הכנסה התערב גם בזה ולקח חצי אחוז ומה שנשאר נכנס לתוך המשכורת.
בעבר היו מקבלים את המנקו מזומן ביד.
שתעלה לקו 1 כמו כל העובדים הזרים בלי לשלם אגורה
25/06/2015 | 21:36
107
האבא היה חייב לדעת את המחיר מראש לפני שנתן לה כסף לנסיעות!
26/06/2015 | 18:16
116
הילדה יכלה גם לבקש את הסכום הנותר מנוסעים אחרים באוטובוס.
 
מי שלא משלם את המחיר המלא צריך להוריד אותו מהאוטובוס.
שתוציא רב קו ושלום על ישראל.
חוקי אבל לא אנושי
27/06/2015 | 06:18
114
יחד עם זאת כמה 90 אגורות יכול הנהג "לספוג" ?
דוגמא לנהג יצירתי "נשמה טובה" קו 480 יום חמישי
27/06/2015 | 13:33
107
ביום חמישי ברכבת מרכז, עלו משפחה של 4 תיירים מירדן וביקשו הנחת נהג (ע"י המלווה שלהם מארץ) והיות ואין להם רב קו הם לא יכולים לקנות בהנחה. הנהג - חישב תשלום עם הנחת רב קו , ולנוסע הראשון שעלה עם רב קו ביצע את התשלום דרכו.
 
אוטובוסים
25/06/2015 | 00:13
16
268
איך נראים האוטובוסים שחיילי המילואים נסעו בהם בדרך לחזית ב1973?
חפש את המילה "טייגר" או "ליילנד"
25/06/2015 | 00:56
145
בפורום ותמצא עשרות אלפי תמונות שלהם.
ככה בדיוק:
25/06/2015 | 18:29
14
394
מדובר בליילנד רויאל טייגר מרק 2 מדגמים שניבנו ע"י "הארגז" ו- "מרכבים". לכולם 164 או 168 או 175 כו"ס.
בסה"כ נסעו על כבישי הארץ 6886 אוטובוסי ליילנד מדגמי מרק1, מרק2 וטייגר "סוחוי" עם אף.
וגם ככה:
25/06/2015 | 18:34
4
345
הרגה אותי התמונה האחרונה...
25/06/2015 | 19:52
2
146
מה הסיפור שם? האוטובוס נתקע או שסתם נעמדו לתמונה? מעניין מי זו הילדה עם הגב אלינו, לפי צבע העור היא ממוצא אפריקאי.
נראה כמו טיול במדבר סיני
25/06/2015 | 20:34
58
סיני
25/06/2015 | 23:12
96
ייתכן אזור נויבע (נואיבה) - קשה לדעת בוודאות מכיוון שהנוף מוסתר בחלקו. 
הילדה עם הגב למצלמה היא ללא ספק בדואית (ייתכן משבט התראבין). 
25/06/2015 | 22:08
26
ואף גם ככה:
25/06/2015 | 18:37
251
ואפשר גם ככה: יאללה ביי..
25/06/2015 | 18:41
7
266
אז 87756 היה שייך לסניף כרמל ו89593 היה שייך לסניף קרית חיי
25/06/2015 | 21:17
2
232
שלום! אז 87756 היה שייך לסניף כרמל ו89593 הארגז כסאות עם משענות ראש  היה שייך לסניף קרית חיים ,יחד עם 87756 מרכב של מרכבים כסאות ללא משענות ראש (כמו לדאפים ) לקרית חיים הגיע 87757 שתמונה שלו אפשר לראות בלילנדים בפייסבוק ,וכן הגיע עם מרכב דומה ל87756 ,89198 ,89198 היה דגם ישן יותר של הארגז והיה שייך לסניף כרמל ,והמרכב שלו חודש כנראה בגלל תאונה .87756 87757 89198 87759 לכולם היה מרכב של מרכבים ,הקאוץ' "נולד"  בהארגז והקאוץ' הראשון של מרכבים בצפון היה 87755 כמדומני .
בתמונה שצירפתי זה חניון חורב עומד קאוץ' (האוטובוס השני בשורה השמאלית אגב בתמונה שצירפתי ישנה סקניה מפוארת בהמשך להערכתי זה 88030 הסקניה המפוארת הראשונה באגד שקיבל סניף כרמל ומס לא קטן של חודשים הסקניה הזו היתה היחידה שנסעה מהדגם הזה כל היתר היו במחסני ערובה אני מעריך שלפחות שנה )עם גלגל רזרבי מאחור הקאוץ' הזה הוא 87756 או 89198 .זה הקאוץ' היחידי שקיבל גלגל רזרבי עד כמה אני יודע וזה מאחר ושימש להסעת חיילים לסיני ,בדרך כלל להסעות לסיני שימשו אוטובוסים צפוניים ולרמת הגולן מהמרכז דרום .
 
תמונה נהדרת
25/06/2015 | 22:02
1
94
של החניון הזכור לי היטב מהימים שלפני בניית המרכז המסחרי. 
מי הצלם?
 
דני גולדשמידט כמובן. אני העליתי תמונה זו בעבר.
26/06/2015 | 16:29
32
עוד מילה על שילוט הקו ב89593 זה לא 186 אלא 981
26/06/2015 | 08:35
75
שלום! עוד מילה על שילוט הקו ב89593 זה לא 186 אלא 981  981 אז היה קו אוטובוס  צפת תל אביב דרך כביש 2 היה אוסף בעכו צומת צבר קרית חיים צ'ק פוסט תחנה מרכזית בחיפה התדירות נדמה לי היתה אחד ביום לכל כיוון בבוקר לתל אביב ובצהרים לצפת 
ואולי עוד מעט....
27/06/2015 | 12:33
127
בתמונה הראשונה זו גבעת הרדאר 2
27/06/2015 | 18:54
1
56
לפני שהקימו את הר אדר והאנדרטה.
 
אולי אתה יודע את התשובה כאן?
39-067 - הארגז, מודל 59.
27/06/2015 | 19:14
26
‬ שרשור הכוונה ומודיעין 25/06
24/06/2015 | 23:59
9
16
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות
בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
מירושלים לראשל"צ שדרות רבין, קרוב למככלה למינהל
25/06/2015 | 09:39
4
33
מהתחנה המרכזית בירושלים, ליעד בראשן לציון,
תודה
 
קו 431 ישיר מת.מ ירושלים עד המכללה למנהל
25/06/2015 | 13:47
3
19
תודה רבה. האם יש מידע על תדירות לפנה"צ?
25/06/2015 | 15:01
2
9
אתר אגד או אתר www.bus.gov.il
25/06/2015 | 15:12
1
32
אם אני לא טועה, יש אוטובוס פעם בשעה.
תודה תודה
25/06/2015 | 19:01
6
הגעה מ/אל גוש עציון 23, ראשל"צ
25/06/2015 | 21:27
3
41
היי,
אני צריך להגיע מהעבודה במנחם בגין, תל אביב, ליד בית קלקא, לגוש עציון 23 בראשל"צ בשעה 17 ומשם לצאת בשעה 21 לעבר אזור העיריה בלוד ביום ראשון הקרוב (וגם ימים שני ושלישי).
איך אפשר לעשות את הדרך הזו בצורה הטובה ביותר? יש כרטיסים מוזלים שיעשו את הדרך הזו לא יקרה מדי?
 
תודה
תשובות>>>
26/06/2015 | 11:51
2
31
1. מבית קלקא ליעד שלך בראשון לציון סע עם 374/275 אגד עד התחנה המרכזית הישנה בראשל"צ (רחוב הרצל, מרכז העיר), החלף שם ל14/20 אגד בכיוון הנסיעה לשכונת רמב"ם (רחוב יהודה הלוי). משניהם אתה יורד בתחנה "גבעתי/רש"י". איך שאתה יורד, ממולך הכניסה לרחוב גוש עציון, תחצה לצד השני רק... אפשר לקחת מהמרכזית הישנה גם את 85 אגד ולרדת ביהודה הלוי פינת יוחנן הסנדלר ומשם תהיה לך הליכה נוספת של עוד 3 דקות.
 
בעיקרון לקו 14 יש תחנה יותר קרובה ליעד שלך, אבל זה במחיר של סיבוב של כמה דקות בשכונה. התחנה הרלוונטית אם תרצה היא יוסף בורג פינת רפופורט (לא לרדת ברפופורט פינת בורג, אלא בתחנה הבאה - בורג פינת רפופורט).
 
2. בשעה 9 בערב, זה הופך להיות קצת יותר מורכב. בשעה 20:00 יוצא קו 247 של קווים לדרכו (הדיי ארוכה ללוד). הוא עובר גם במרכזית הישנה בראשון וגם ברכבת הראשונים. תוכל לנסוע עם קו 20 בכיוון הנסיעה שלו לרכבת הראשונים ושם להחליף ל247. מ247 יורדים בקניון לוד הנמצא בסמוך לעיריית לוד.
 
במידה וזה מוקדם לך, יהיה עליך להגיע או למרכזית הישנה ולהמשיך משם עם כל קו לצומת בית דגן ושם להחליף ל461 של קווים ללוד או לנסוע עם 14/85 לכיוון איזור התעשיה הישן (שמוטקין), לרדת בשופרסל למשל ולעבור רגלית לדרך המכבים ומשם להמשיך עם אחד הקווים לבית דגן. עדיף אפילו לטעמי לרדת בשמוטקין פינת ברשבסקי, לעבור דרך ברשבסקי לדרך המכבים ומש להמשיך לבית דגן, יש שם יותר קווים לבית דגן וההליכה יותר קצרה.
 
אין כרטיסים מיוחדים שיוזילו לך את העניינים, השתמש בערך צבור.
אין 374. התכוונת 274
27/06/2015 | 12:00
1
10
צודק שהתכוונתי ל274. אבל רק שתדע, כבר קיים קו 374 מטרופולין.
01/07/2015 | 18:43
1
רעש חיתוך האוויר ברכבות
24/06/2015 | 22:32
28
413
דיברתי עם מכר תושב היישוב נוף איילון, שסיפר לי על מרמור של תושבים הגרים סמוך למסילת הרכבת לירושלים הנבנית סמוך לבתיהם (מרחק של כמאה חמישים - מאתיים מטרים) על רעש שיישמע לדבריהם כתוצאה מחיתוך האוויר של הרכבת. במחשבה ראשונה זה נשמע לי כמו בכיינות קלאסית הנהוגה במקומותינו (במיוחד האירוניה של התלונות על רעש מצד המסכנים שבונים לידם רכבת חשמלית)
אם כי במחשבה שנייה - האם יש ממש בחששותיהם? כמה רעש עושה רכבת חשמלית במהירות בה עתידה הרכבת לירושלים לנסוע? למישהו יש מקורות שיכולים להפריך או לתמוך בטענות?
רכבות מונעות בחשמל הן דבר שקט מאוד.
24/06/2015 | 22:49
291
הם כנראה לא ישמעו דבר וחצי דבר ממרחק של 150-200 מטרים.
בטוח יותר שקט מרכבת דיזל
24/06/2015 | 23:04
492
התושבים הקימו את ביתם ביישוב שנים אחרי שידעו שתקום שם רכבת מהירה לירושלים.
למה הם מלינים, לו חשבו שיש בעייה יכלו לבנות את ביתם במקום אחר.
אם יבחרו לסגור את הנוף המשגע הנשקף מביתם לעבר הדרום וכל עמק איילון, יוכלו להקים קיר אקוסטי.  יש כאן דילמה, אוויר צח ונוף מדהים מול מטרד רעש .....
למען הדיוק, אכן המרחק הוא 200 מטר לבית הקרוב ביותר.  כמובן שהבתים האחרים יותר רחוקים.
צרפתי צילום של המקום מתוך אתר mapa.co.il כולל מדידת המרחק
כך נשמעת רכבת חשמלית ממרחק מטרים בודדים
24/06/2015 | 23:21
302
רעש מ"חיתוך האוויר" לא רלוונטי במהירות שבה תנסע הרכבת
24/06/2015 | 23:57
277
העוצמה שלו חלשה מסוגי הרעשים האחרים והוא "נבלע" בהם, רק במהירויות גבוהות מאוד הוא עולה עליהם ואז הוא זה שקובע את העוצמה.
הרעש שישמעו הוא בעיקר תוצר של רעשים מכנים והעוצמה הגבוהה ביותר תהיה ברגע מעבר הקטר. לגבי עוצמתו - יש סרטונים רבים באינטרנט שמראים רכבות קומותיים כמו של ר"י החולפות במהירויות הדומות לאלו שבהן ינועו הרכבות בA1, הנה כמה לדוגמא 1, 2, 3, 4, 5. הבעיה עם סרטונים שקיימים בהם עיוותים שונים והם לא משקפים את המציאות ב100 אחוז, במיוחד לא כשרוצים לדעת מה יהיה מקרה ספיציפי במרחק X במיקום Y ביחס למסילה - אפשר לחוות בהם רק סדרי גודל.
בפרפבר היוקרתי של מלבורן סאות' יאררה (דרום יאררה* בעברית)
25/06/2015 | 00:22
1
258
הייתי במרחק של כמעט 100 מ' בקו אוירי מערוץ שקוע של 6 מסילות במקביל שנסעו עליהן אך ורק רכבות פרברים כבדות אבל חשמליות לעילא ולחלוטין.
שמעו גם שמעו. אמנם לא את המנוע אלא את שקשוק הגלגלים במסילה.
רעש לא חזק ואם ישנים בלילה לא שומעים אותן אבל ביום אם החלון פתוח שומעים גם שומעים.
 
יותר חלש, ובהרבה מרכבת דיזל או אוטובוס או אופנוע שנותן פול גז אבל זה ממש לא שקט ודממה מוחלטים. ממש לא.
 
 
* יאררה - שם של נהר במדינת ויקטוריה שבאוסטרליה. על שמו יש את אחד הפרברים היותר יוקרתיים במטרופולין מלבורן
אני מניח
25/06/2015 | 00:56
151
שלא מפריע להם לשים שרכבת עוברת, אבל האם רעש כזה מהווה מטרד? יותר מאשר למשל אוושת המכוניות מכביש אחד העובר במרחק 200 מטרים נוספים?

תודה רבה אגב לכל העונים!
חצי"תיקון" ו"ג'רוזלם" בפסטיבל ירושלים
25/06/2015 | 00:25
4
400
בילדותי עד גיל 14 גרתי בירושלים בבקעה על תוואי המסילה
היום זה פארק  המסילה המפורסם - עם מטיילים רצים ואופניים
הבית הערבי עם גג רעפים עצי תות וגינה - היה ממש קרוב למסילה
שקשוק הרכבת והצפירה - חדרו לי לתוך הדם והנשמה
היום אני נוהג לעמוד ממש קרוב ךמסילה של  הרכבת הקלה
וכשהיא חולפת לידי - הדופק מואץ קורה דבר מה לנשמה
---------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------
"תיקון" ו"ג'רוזלם" יתמודדו בתחרות בפסטיבל ירושלים
מה לעשות ומה לראות - מקומות בילוי  בירושלים - כל האירועים
בתחרות סרטי העלילה הישראליים, הניצבת בכל שנה במרכז הפסטיבל ובה מוענק פרס בסך 120 אלף שקל לזוכה בפרס הסרט הטוב ביותר, יתמודדו "תיקון", סרטו של אבישי סיון, מספר על בחור ישיבה חסידי שמתמוטט ומאבד את הכרתו, ופרמדיקים שמנסים להחיותו נכשלים במשימה. אביו לעומת זאת מצליח להחזירו לחיים, אבל לאחר שמתברר כי הצעיר אינו כשהיה, האב מתייסר וחושש שמא הפר את רצון הבורא בהתערבותו בהחייאה. וכן "ג'רוזלם", שביימו יואב ודורון פז, סרט אימה המספר על סטודנטית אמריקאית שמגיעה לטיול בעיר העתיקה בירושלים עם חברים, אבל אז, בערב יום כיפור, דברים מתחילים להשתבש: דמויות מסתוריות פושטות על הסמטאות ואנשים נרצחים ברחבי העיר.

מאחר והסרטים צולמו בירושלים הם קיבלו תמיכה של
 "המיזם לקולנוע וטלוויזיה בירושלים"
פרוט כל הסרטים המועמדים בתחרות הסרטים העלילתיים
http://www.jff.org.il/?CategoryID=1367
מה לעשות ומה לראות בירושלים
מקומות בילוי  בירושלים - כל האירועים
http://www.mouse.co.il/CM.jerusalem_main,1874,,,.a...
ללחוץ כדי לדעת
בשביל ירושלים
https://www.facebook.com/wapy.land
ש.ח. ירושלים
 
אריה בפסגה
25/06/2015 | 00:57
3
308
ניר ברקת, חנך בשיתוף סיטיפס הצבת פסלי האריות בתחנות פסגת זאב
25/06/2015 | 22:19
2
130
ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, חנך בשיתוף סיטיפס את פרויקט הצבת פסלי האריות בתחנות הרכבת הקלה בפסגת זאב
ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, חנך ביום חמישי האחרון פרויקט של הצבת פסלי אריות מעוטרים בתחנות הרכבת הקלה בפסגת זאב. חברת סיטיפס הייתה שותפה לפרויקט, והאריות עוצבו ע"י תלמידי בתי ספר יסודיים ובתי ספר תיכון, לצד חניכי תנועות נוער – כולם משכונת פסגת זאב.
"אני מברך על הפעילות הקהילתית שנעשתה בשיתוף הילדים מבתי הספר בשכונה והנוער בפסגת זאב. הצבת פסלי האריות בתחנות הרכבת הקלה מחברת את הילדים לשכונה ע"י היצירה שלהם, ונותנת להם הרגשה של בית גם במרחב הציבורי", אמר ראש העיר, ניר ברקת.
עיצוב הפסלים נעשה בהשראת נושא שנבחר על ידי הילדים, ובהנחייה מקצועית של מורות לאומנות.
בין הנושאים שנבחרו היו סמלי תרבויות שונות שעוצבו כשמיכת טלאים, עונות השנה, אזורים בארץ ישראל ומגמות לימוד בבתי הספר. 14 אריות הוצבו ברחבי השכונה, לאורך תחנות הרכבת הקלה "חיל האוויר", "סיירת דוכיפת", "פסגת זאב מרכז" ו"יקותיאל אדם". כל אחד מבתי הספר שהשתתפו הופקד על עיצוב האריות באחת מהתחנות בשכונה.
מנכ"ל סיטיפס, ירון רביד, ציין כי "הרכבת הקלה הפכה לסמל של ירושלים. מדי יום נוסעים בה למעלה מ- 140,000 נוסעים, אשר עוברים בתחנות הניצבות במקומות מרכזיים בעיר. הפרויקט הזה, בשיתוף עם העירייה, הינו פרויקט קהילתי-שכונתי שנועד לשפר את נראות התחנות והשכונה, הוא מביא ללב השכונה אומנות ססגונית ומחבר בין אנשי הקהילה. הפרויקט מתקיים במסגרת פעילויות רחבה של סיטיפס בקהילות השכונות השונות בירושלים, שמטרתן לחבר בין הרכבת הקלה לשכונות ובין קהלים שונים בשכונות השונות".
הודעות עיריית י-ם
מגניב!
26/06/2015 | 23:49
17
האריות פה כבר חודשים...
28/06/2015 | 00:08
16
צר לי, אבל המכר שלך קוטר בכיין
25/06/2015 | 08:20
1
406
עפ"י תת"ל 18 שעוסק בחשמול הרכבת, החל מעמוד 142 ישנה סקירה של עוצמות הרעש העשויות להגרם ע"י הרכבת החשמלית (והייתרונות שלה מול רכבת בהנעת דיזל גם בהיבט זה). בעמוד 156 ישנו גרף שמראה שמהירות של 160 קמ"ש, הרכבת כולה תפיק רעש בעוצמה של כ-60.5 דציבל (ככל הנראה למרחק של 100 מטרים).
מחיפוש קל באינטרנט, זה שווה ערך לרעש שיחה ממרחק מטר.
 
קישור לתת"ל:
הנושא האקוסטי מאד מדעי ומסודר
25/06/2015 | 09:07
201
ויש מדדים מדויקים לצורך במיגון אקוסטי. (זה לא בהכרח קיר, זה יכול להיות גם חלונות מבודדים יותר).
 
ככלל הקטר עצמו אכן שקט כי הוא יהיה חשמלי, רעש נוסף יבוא מחיכוך הגלגלים במסילה וגם הוא כנראה בטל בשישים במסילה חדשה ומרותכת.
לכך יש להוסיף צפירה מפעם לפעם, אם כי בגלל שאין מפגשי כביש מסילה לאורך כל הקטע האמור גם זה יהיה לעיתים מאד מאד רחוקות.
ההבדל העיקרי בין רכבת לבין אוטוסטראדה הוא שבאוטוסטראדה הרעשים קבועים לאורך רוב היום ומייצרים מעין רעש לבן שקל להתעלם ממנו (חוץ מאופנועים ש"טסים" ומרעידים את הלב) בעוד רכבת מייצרת רעש נקודתי אחת לכמה דקות כשהיא עוברת ולכן יותר קשה להתעלם ממנה.
יש פה חשש מוצדק של אנשים שלא בקיאים במדע שנקרא אקוסטיקה אך יש כלים מדויקים להוכיח או להזים את החשש שלהם, וכלים מדויקים נוספים לטפל בחריגות רעש אם ישנם. במקרה דנן כנראה אין צפי לחריגות רעש בהתאם לחוק. ולא נדרשו צעדי מניעה מקדימים, אך לאחר שהרכבת תתחיל לפעול יהיה אפשר לבצע בדיקות אמיתיות ולהציע פתרונות בהתאם.
חשוב לציין שבגלל שהמסילה נמוכה מהבתים, חלק מהרעש גם נבלם על ידי המדרון שמשמש מעין "סוללה אקוסטית טבעית". לו המסילה היתה גבוהה מהבתים הרעש היה מורגש הרבה יותר.
 
................
26/06/2015 | 02:47
14
135
דווקא רכבות נוסעים לא עושות רעש.הרכבות הרועשות יותר היו רכבות המשא הארוכות ורעש קטר הדיזל.
הרעש הכי משמעותי זכור לי היה בזמן שרכבות המשא היו צריכות לבלום (משהו כמו חצי דקה - דקה של חריקת בלימה כפול הקרונות).
 
לא נראה שיש בכלל אופציה לרכבות משא לירושלים.
26/06/2015 | 16:49
8
132
המסילה מגיעה לתחנה ואין, למיטב ידיעתי, שום היערכות או תכנון לפרוק מכולות בירושלים
אתה טועה איש! קיים תכנון מפורט להקמת מסוף משא במלחה
27/06/2015 | 21:03
4
87
ויש בידינו אפילו את המפות עם תכנון המסילות לכך. זה נקרא מלחה ב' והתכנון הסתיים כבר בשנת 2003 עוד בטרם נפתחה התחנה לנוסעים ביום 09.04.2005. היות וכביש 4 מגיע קרוב לתחנה, אפשר להעמיס עליו טריילרים בכיף...
במלחה ז"א על המסילה הישנה, לא?
27/06/2015 | 21:15
1
45
כן. היא לא כל כך ישנה.....הנה שלוש
27/06/2015 | 21:33
148
תמונות של ההקמה שלה שצילמתי בזמנו. בארכיון הפורום למעלה מ-400 תמונות שצילמתי מההקמה של מסילה זו והתחנה במלחה.
שבוע טוב.
תודה על התיקון, לא הייתי מודע לכך, אבל אני
27/06/2015 | 21:20
1
86
התכוונתי כמובן למסילה החדשה.
האם בעתיד לאחר פתיחת המסילה המחושמלת המהירה ימשיכו לתחזק את המסילה הנוכחית ?  האם יהיו בכלל נוסעים במסילה הזו ?
שאלה טובה.....אין לי תשובה.
27/06/2015 | 21:35
41
רכבות משא לירושלים
28/06/2015 | 00:16
2
68
כמו שאביתר אמר ישנו תכנון מפ]ורט למסוף מטענים במלחה וכבר שנים אני כותב בפורום שיש לקדם את האופציה הנ"ל.
לצערי הרב, בפגישתנו האחרונה במשוא"ה נאמר לנו שבש פרופיל המסילה, רק קטרי G26 מסוגלים לסחוב משאות לירושלים והם מוגבלים ל- 500 טון, מה שהופך את כל הרעיון ללא כלכלי.
לא יודע האם זה אכן כך או לא ועל מה מבוסס התחשיב אבל זה מה שנאמר לנו.
המספר הזה הגיוני
28/06/2015 | 13:57
1
56
אם נקח את תרחיש המקסימום - כשרכבת משא עומדת בשיפוע וצריכה להאיץ: במסילה למלחה יש 57 עיקולים עם רדיוסים של 141-200 מ', מה שאומר התנגדות עיקול יחסית של 4-6N/kN . שיפוע ממוצע בקטע ההררי של 15~ פרומיל ושיפוע מקסימלי של 21 פרומיל, כלומר התנגדות שיפוע יחסית מקסימלית של 21N/kN. הכוח היחסי הנדרש בשביל להאיץ נניח ב0.1 m/s^2 הוא בסביבות 11 N/kN. התנגדות גלגול במהירות נמוכה אפשר להעריך בעוד 2-3 N/kN. בסה"כ התנגדות נסיעה מוערכת של 38-41 N/kN, שזה אומר שבשביל רכבת של 600 טון(500 קרונות ו100 טון קטר - נניח G26 שכנראה הוא הקטר החזק ביותר של הרכבת שרשאי לנסוע בעיקולים בתוואי הזה) נדרש כוח של 220-240kN שזה פחות או יותר הכוח המקסימלי של קטר כזה בטווח המהירות התחתון(0-20 קמ"ש).
 
השיפועים בקו הזה אמנם קטנים מאלו של A1 אך העיקולים החדים מביאים לזה שההתנגדות העיקולים והשיפוע המשולבת אמנם מעט נמוכה יותר אך לא רחוקה בהרבה מזו שבA1, בשילוב העובדה שבA1 ניתן להפעיל קטרים חשמליים עם כוח התחלתי של 300kN(וכמובן הספק גדול פי 4 שמשפיע על המהירות המרבית בהתאם) אפשר לומר שהגבלת המשקל של רכבות משא עם קטר יחיד תהיה דומה - כל זאת כמובן בלי להכנס להאם בכלל זה יקרה במציאות בגלל סיבות שונות.
סר אינשטיין!!!
28/06/2015 | 16:45
17
הבעיה האמיתית היא רכבות משא
26/06/2015 | 17:01
4
172
כשהחל ממהירויות מסויימות בסוגי קרונות מסויימים אפילו רעש הקטר נבלע ברעש הקרונות. כשמערכת הבלמים היא האחראית העיקרית לרעש של הקרונות, הן באופן ישיר(חריקה בבלימה) והן באופן עקיף(בקרונות משא גשישי בלם פועלים ישירות על הגלגל - דבר שגורם לפגמים בו ולרעש הגלגול הגדול). הפתרון המקובל היום הוא להחליף את גשישי הברזל בגשישי בלם מחומרים מרוכבים, דבר שמקטין את עוצמת הרעש בערך בחצי. פתרונות נוספים שחלקם נמצאים בפיתוח ומחקר הם חוגונים מתקדמים עם בלמי דיסק.
על קטע המסילה הזה
28/06/2015 | 10:05
3
82
לא מתוכננות כלל רכבות משא (כי זו המסילה שמגיעה לירושלים דרך המנהרות ולעומק 80 מ').
וגם לא מתוכננים קטרי דיזל (בגלל המנהרות הארוכות אסור בתכלית האיסור להפעיל דיזל, רק חשמלי).
 
חברת שפיר הציגה בזמנו תוכנית לנצל את מפעל הסגמנטים שהקימה בשער הגיא כדי לשנע סגמנטים גם לפרויקט הרכבת הקלה התל אביבי, מה שהיה מביא באופן זמני לשימוש במסילות לרכבות משא דיזל בקטע הפתוח שלהן, אך התוכנית שלה נדחתה.
למקרה שזה לא היה ברור מהתוכן
28/06/2015 | 12:36
48
או מההודעה שאליה הגבתי, אני לא מדבר על המקרה הספציפי אלא באופן כללי.
האם ידוע למה התוכנית נדחתה ?
28/06/2015 | 14:01
35
מה יותר זול ? להקים מפעל חדש לסגמנטים הללו במרכז גוש דן ?
זה נשמע דווקא רעיון מאוד אטרקטיבי וחסכוני
אתה יודע בוודאות שהתכנית הזו כבר נדחתה?
28/06/2015 | 14:16
24
קו 304 דן - מטייסים לכרמלית החל מ1 ביולי בשעות העומס.
24/06/2015 | 22:20
16
317
בתמצית : תגבור ל204 בשעות העומס. אבל מסיים בכרמלית כמו 16. בבוקר רק בכיוון כרמלית, אחה"צ בשני הכיוונים.
פורסם בפייסבוק של דן :
החל מ 1/7/15- משפרים את התחבורה מדרך הטייסים לכרמלית ופותחים קו חדש – 304. 
קו 304 יפעל בבוקר בכיוון אחד בלבד מדרך הטייסים לכרמלית ובשעות הצהריים בשני הכיוונים.
להלן מסלול הנסיעה מדרך הטייסים לכרמלית: מדרך הטייסים, דרך בר לב, לח"י, אצ"ל, דרך ההגנה )רכבת
ההגנה(, לוינסקי )תחנה מרכזית(, עלייה, אלנבי, הרברט סמואל, חנניה, הכובשים וכניסה לכרמלית.
להלן מסלול הנסיעה מכרמלית לדרך הטייסים: מכרמלית, רחוב הירקון, אלנבי, העלייה, לוינסקי )תחנה
מרכזית(, דרך ההגנה )רכבת ההגנה(, אצ"ל, לח"י, דרך בר לב, ששת הימים, מח"ל, דרך הטייסים - תחנה סופית.
אם מסתכלים בלו"ז של הקו (בדרך עקיפה), פעיל רק אחה"צ
24/06/2015 | 22:32
164
מ12/13 עד 18/19 (תלוי בכיוון). תדירות גבוהה בין 14/15 ל-16/17  ונמוכה יותר בשאר השעות.
בדקתי על ידי הזזת התאריך בלינק בקו אחר לחודש יולי, ואז שינוי לקו 304 (שמופיע אם מזיזים ליולי).
זה בדיוק קו 16 הישן עם מספר חדש
24/06/2015 | 23:30
3
165
הקו החדש יחליף בין היתר את חלופת הבוקר של 204 עד מוגרבי.
מישהו בפייסבוק שלהם באמת כתב שזה בדיוק העניין
25/06/2015 | 11:22
2
115
מספור מחדש.
 
מישהו
25/06/2015 | 12:11
1
36
אה נכון, עכשיו שמתי לב מי
25/06/2015 | 12:16
33
באתר כל-קו נכון לעכשיו מופיע רק הכיוון מערבה ורק בבוקר
25/06/2015 | 12:31
80
בין 5:50 ל-9:44.
חלק מהנסיעות בבוקר מתחילות ברכבת ההגנה ולא כולן בדרך הטייסים.
אמנם התגבור הזה מתחיל כבר ב-1.7, אבל אפשר להתייחס אליו גם כחלק מתגבור התח"צ לתקופת העבודות של נת"ע (למרות שאינו מיוחס לכך ישירות).
היו צריכים לקרוא לו 116 או משהו כזה...
25/06/2015 | 14:22
3
48
אכן, או בכלל לתגבר את קו 16 בשעות המדוברות?
25/06/2015 | 15:38
2
81
האם העומס מתחיל בשכונת התקווה?  אם כן, אפשר היה פשוט להפעיל תגבור בקו 16 מאצ"ל פינת לח"י.  בכיוון ההפוך אפשר להפעיל תגבור של 204 ממוגרבי.  פחות מספרים, פחות בלאגן.
תפעולית יותר נוח להתחיל בכרמלית ובטייסים
25/06/2015 | 15:47
1
87
רוב העומס הוא בקטע אלנבי-התקווה
הטייסים הוא חמש דקות משכונת התקווה, כנ"ל הכרמלית
25/06/2015 | 15:58
74
ממוגרבי. קצת טיפשי לעשות עוד מספר קו ועוד מספר קו על כל חלופה מקוצרת שיכולה להיות עם אותו מספר אבל עם ציון יעד סופי קצר יותר.
 
(להבדיל מחלופות שמסתעפות מהמסלול הראשי ורק מסבכות את המערכת.)
השאלה אם 30 יבוא על חשבון הורדת נסיעות ב- 4/104/204
25/06/2015 | 23:30
5
36
30 = 304
25/06/2015 | 23:31
20
נראה ש 304 בא על חשבון נסיעות של 204
25/06/2015 | 23:37
2
37
למעשה נראה ש304 מחליף את הנסיעות של 204 עד מוגרבי בבוקר
25/06/2015 | 23:55
47
כלומר מהווה מספור חדש לחלופה
כמו שחשבתי
26/06/2015 | 08:37
26
שינויי תדירות
26/06/2015 | 02:12
92
הנסיעות של 304 בבוקר יהיו הנסיעות של 204 כיום עד מוגרבי.
בשעות הצהריים יפעל קו 304 בשני הכיוונים בתדירות של 10-15 דקות, בעוד שתדירות קו 204 מרידינג אחר"צ תרד לפעם ב-7 דקות במקום פעם ב-5 דקות כיום.
תדירות קו 16 מהכרמלית אחר"צ תרד לפעם ב-10-12 במקום פעם ב-8-9 כיום. 16 בכיוון השני ללא שינוי. בסיכום הכללי יהיו יותר נסיעות בקטע מוגרבי-שכונת התקווה.
הקטרים החדשים - תמונות ראשונות בפעולה
24/06/2015 | 22:00
21
603
 
(ואל תשאלו אותי למה יש אות לועזית צמודה למספר - אני יודע רק שזו הנחייה שהגיעה מהארץ, אינני יודע להסבירה או להצדיקה)
ניחוש שלי: טי = טורבו?!
24/06/2015 | 22:41
9
146
ברור, אבל למה???
24/06/2015 | 22:57
8
203
איך הסתדרנו עד היום בלי זה, עם עשרות קטרים בהם יש טורבו?
בקטרי G26 למיניהם היה טורבו?
24/06/2015 | 23:02
3
184
לא היה שם סופרצ'ארג'ר?
701.
24/06/2015 | 23:13
2
67
מה זה אומר 701?
24/06/2015 | 23:15
1
134
מה היה ב- 701? סופרצ'ארג'ר?
GT26CW2 כלומר טורבו. הוא היחיד מדגמי G26 בארץ עם
24/06/2015 | 23:19
168
מגדש טורבו כפול. בקרוב יצטרפו אליו 710 עד 715.
הנה בוא ותקרא כאן הכל:
לילה טוב מירושלים,
אביה.
אני אשאל מחר חבר טוב ומשותף לשנינו...
24/06/2015 | 23:12
3
179
ואני מתכוון לאיש שקבע את הסיפרור.....
הגיעה התשובה ממנו: גם הוא לא מבין מדוע להוסיף T והוא ינסה ל
26/06/2015 | 16:31
2
131
לבטל את הענין. זו תשובתו.
למה טלפון שבור?? הנה תשובתו אחד לאחד בתמונה המצורפת:
26/06/2015 | 16:40
1
300
פרטיו הוסרו על מנת לשמור על פרטיותו של האיש. הסריקה היא מתוך המייל שלי.
שבת שלום !
28/06/2015 | 16:46
3
מעולה, תודה! מתי הם על האניה?
24/06/2015 | 22:55
3
92
פלוס מינוס בעוד שלושה שבועות ואולי
24/06/2015 | 23:26
2
216
בעוד ארבעה שבועות. הכל תלוי בזמינות האוניה להגעה לנמל בזמן והובלת הקטרים לנמל.
תודה! מה שם האניה?
25/06/2015 | 13:32
1
149
שנוכל לעקוב אחריה בזמן אמת
מריאן
29/06/2015 | 09:08
14
קצת התברברה בניווט. שכחו שם שאין מסילות בעזה כבר עשרות שנים. אבל זה בסדר. חיל הים מכוון אותה לנמל אשדוד לצורך פריקת הקטרים.
תודה תודה!
25/06/2015 | 00:57
69
השרשור עבר
26/06/2015 | 10:03
1
205
קישורים קבועים
27/06/2015 | 13:49
110
ועכשיו גם וידאו שלהם
27/06/2015 | 21:46
3
187
מהבדיקות בקרואטיה.
מדהים! תודה !
27/06/2015 | 22:40
74
הצליל האהוב והמוכר של המכונות הנפלאות האלה
 
והנה עוד:
28/06/2015 | 00:07
173
שימו לב לפנסים המהבהבים והדונג
28/06/2015 | 00:24
95
כמו בארה"ב. מענין אם זה ישאר כשיכנסו לשרות.
חידתשתית בקטנה - אנ י לא שואל "איפה" אלא שואל "למי"
24/06/2015 | 20:11
6
605
למי מופנה שלט הגבלת המהירות המופיע בתמונה ?
בין המנחשים נכונה תוגרל רתכת לתיקון המפגע. 
1,000 קמ"ש?!
24/06/2015 | 20:23
2
110
למי שתוהה למה כוונתי - חשבתי שתמרורי המהירות של הרכבת
25/06/2015 | 11:27
1
179
נקובים בעשרות קמ"ש כך שהספרה '5' פירושה 50 קמ"ש. האם חל שינוי?
נראה שיש 2 וריאציות
25/06/2015 | 21:59
101
תמרור עם רקע לבן וכתב כחול כמו פה מורים על המהירות כפי שהיא רשומה, וכאלו מורים את המהירות בעשרות.
אם זה קשה מדי אז אפשר להסתפק בתשובה לשאלה היכן זה צולם ?
24/06/2015 | 21:30
94
זהו תמרור הגבלה לנהגי הקטרים (רכבות)
25/06/2015 | 00:25
1
226
בישראל.
היה נדמה לי שזה היה ברור אבל...
25/06/2015 | 14:37
165
אני אהבתי את המיקום הלא שגרתי משהו....
שוב הסינים! / רק״ל
24/06/2015 | 18:20
6
358
מהידיעה ״חפירות?פקקים?.....(סעיף אחרון)״ שפורסמה ב ״הארץ״ מ 22.06.2015 , משתמע שהסינים זכו במכרז הקרונות של הרק״ל, בהמשך לזכייתם במכרז לקטרים חשמליים עבור ר״י (״גלובס״ מ 18.05.2015).
האם זה טוב?
לדעתי, לא!
כפי שכבר כתבתי בפורום לגבי הקטרים החשמליים ב 18.05.2015, אירופה ממש עדיפה, גם בנושא הציוד הנע של הרק״ל!
אני מאוד מאמין שעוד נצטער על ההחלטה.
כנראה שאם פרמטר המחיר הוא המכריע אז זו התוצאה
24/06/2015 | 20:00
174
קשה לבחור ספק אירופאי כאשר נותנים למיר ההצעה את המשקל הגדול ביותר.
בהמשך לזכייתם במכרז הקטרים?..
24/06/2015 | 20:15
3
107
מכרז הקאטרים...
24/06/2015 | 20:35
351
אתה ואני לא אמורים לדעת מי זכה
24/06/2015 | 22:52
1
145
אבל ב אלסטום ו בומברדיה כנראה כן יודעים כבר, הואיל והן מאיימות לתבוע את ר״י אם היא לא תפסול את הסינים על רקע תקינות הליך המכרז.
זו הסקה מרחיקת לכת..
25/06/2015 | 23:33
25
אבל אירופה בחרם עלינו...!
24/06/2015 | 21:12
68
מתי בארץ תיהיה דוגמא כזאת
24/06/2015 | 10:03
3
493
כשהמשיח יבוא.
24/06/2015 | 12:29
1
71
24/06/2015 | 13:34
25
קודם כל צריך רשות תחבורה מטרופוליטנית כמו TFL
24/06/2015 | 20:00
163
קמפיין רצון טוב /  חברתי של רשות תחבורה עירונית על שלל אמצעי התחבורה השונים בעיר ("חסרה" תמונה של התחתית ואני מקווה שתמצא אחת בהמשך) אפשרי כי ניהול שטחי הפרסום על אמצעי התחבורה השונים ברשת רווחי מספיק לאפשר זאת. יש לזכור שבבריטניה מדובר במאבק חברתי שפורמאלית נוצח, עם שיוויון זכיויות כולל נישואין ואיסור אפלייה מלא, ולכן תמיכה במצעד הגאווה שוות ערך לתמיכה בקרנבל בנוטינג היל - שהוא "מצעד הגאווה" (הטרוסקסואלי בעיקר) של הקהילה השחורה בעיר.
רכבת קלה - מבולבלת לגמרי
24/06/2015 | 09:07
2
305
קראתי את כל הכתבות, התוכניות, הסרטונים וההדמיות ועד עכשיו לא הצלחתי להבין. האם מדובר ברכבת קלה שנוסעת על נתיב משל עצמה (כמו בירושלים) או שהיא תהיה תחתית בחלק מהמקומות ולא תתפוס נתיב? למה חופרים תחנות תת קרקעיות? מישהו יכול להסביר? 
תשובה
24/06/2015 | 09:21
1
266
מדובר ברכבת קלה שתתחיל מעל הקרקע בפתח תקווה, תרד מתחת לאדמה במחלף גהה לפני בני-ברק, תמשיך דרך רמת גן ותל אביב (חחתית גם כן) ולבסוף תחזור מעל הקרקע לפני יפו ומשם לבת ים.
ההגדרה הנכונה
24/06/2015 | 15:12
196
רכבת קלה - עם מקטע תת קרקעי
למי היה שייך פנימי 29389?
24/06/2015 | 00:09
2
381
עוד תמונות
24/06/2015 | 00:13
1
270
בתמונה הראשונה זה בכלל קרון רכבת
24/06/2015 | 12:31
53
‬ שרשור הכוונה ומודיעין 24/06
23/06/2015 | 23:59
8
10
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות
בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
ממרכזית המפרץ לטנכיון, בערב
24/06/2015 | 12:49
7
45
מחר בערב (17-18) להגיע לטכניון ממרכזית המפרץ. אפשר עם החלפה( כנראה שזה מה שיהיה). איך מומלץ?
מאיפה אתה מגיע למרכזית המפרץ?
24/06/2015 | 13:42
5
39
והאם היעד שלך סמוך לאחד השערים?
מגיע מק.אתא, למה זה משנה?
24/06/2015 | 13:49
4
43
צריך להגיע לרחבה מול אולמן, אז עדיף לא ללכת ברגל (זה רחוק) ולרדת בתכנה הראשונה אחרי השער המרכזי (השער ש142 נכנס דרכו).
כי אפשר לחסוך החלפה אחת.
24/06/2015 | 14:34
3
54
למשל, אם אתה מגיע מקרית אתא בקו 2, אז אפשר להמשיך איתו עד תחנת מטה המשטרה ולהחליף לקו 17 מדרך יד לבנים.
אפשרות נוספת, וכנראה מהירה יותר (תלוי בלו"ז של קו 16): קו 16 ממרכזית המפרץ למרכז זיו דרך מנהרות הכרמל (אפשר גם 123, אבל הוא הרבה יותר איטי), וממרכז זיו קווים 17, 19, 31, 11, 76, 77  לטכניון (ואולי יש קווים נוספים).
כמה זמן הנסיעה יכולה לקחת?
24/06/2015 | 16:49
1
31
כמה זמן קו 16 נוסע לזיו? מזיו לטכניון זה 10-15 במקרה הרע (ויהיה רע. צפוי פקק).
על פי אתר כל קו, הנסיעה בקו 16 לוקחת 12 דקות.
24/06/2015 | 17:35
23
11 ו 31 לא עוברים במרכז זיו ממש, ומקו 16 כדי להגיע לתחנה שבה
24/06/2015 | 19:58
29
יש את כל הקווים שציינת, צריך ללכת לתחנה בתחילת רחוב קומוי. במרכז זיו עצמו והיכן שעוצר קו 16, עוצרים רק 17,19,76,77.
עקרונית היה אפשר עם קו 55
24/06/2015 | 15:35
53
שנוסע במסלול הקצר בין מרכזית המפרץ לשכונת זיו, אבל הוא הפך בזמן האחרון לקו ללא הורדה עד אחרי האוניברסיטה. למה? ככה!
האם המכונות האלה יכולות להטעין גם חוזים לת"א רבתי?
23/06/2015 | 22:08
3
295
(חוזה דן-אגד-קווים-מטרופולין)
צפויים באגים או שזה בסדר?
אני הטענתי בעמדה דומה בעזריאלי - לא היו בעיות עד כה
23/06/2015 | 22:21
88
ואני מטעין שם באופן דיי תדיר. הכי טוב - אין צורך במזומן והמכונות האלה מוציאות חשבונית מס/קבלה (לי זה משנה בתור עוסק מורשה לעניין קיזוז מע"מ תשומות אם אני מחליט לנסוע בתחבורה ציבורית במקום ברכב הפרטי - כל אחד ושיקוליו)..
נראה לי שלא, כי המכונות האלו נפרסות עבור אשכול מסוים
23/06/2015 | 22:23
86
אבל זו רק דעתי, אולי מישהו פה יודע יותר (רציתי לנסות מכונה כזו של קווים בפרדס חנה, רק שבאופן מפתיע היא לא פעלה).
מה שכן, ערך צבור בטוח אפשר, וזה גם יהיה תקף לגוש דן.
אם האפשרות מופיעה במכונה אז לך על זה.
23/06/2015 | 22:51
37
משבר נהגי התחבורה הציבורית
23/06/2015 | 17:19
3
258
משבר הנהגים
 
לראשונה: איחוד נהגי אוטובוסים מכל החברות
 
נהגי אוטובוסים ונציגי עובדים מכל חברות התחבורה הציבורית מתכנסים כדי לאחד כוחות במטרה להביא ליישום דוח קוצ'יק לשיפור מעמד הנהגים ולפתרון המחסור בענף
 
 
בתל אביב צפוי להתקיים (יום ג', 23.6.15) מפגש ראשון מסוגו של נציגי העובדים בחברות התחבורה הציבורית. למפגש אמורים להגיע נציגים הן מהמפעילים הוותיקים דן ואגד והן מהמפעילים הפרטיים - סופרבוס, אפיקים, קווים, נתיב אקספרס, אגד תעבורה, מטרופולין ואחרים.
 
הכינוס נועד כדי לתבוע את יישום דוח קוצ'יק להעלאת שכר הנהגים ושיפור מעמדם בענף, החסר כיום כ-1,800 נהגים, באופן המכביד ביותר על הפעלת שירות סדיר.
 
אל האירוע הוזמנו לא רק נציגי הוועדים אלא גם האופוזיציות לוועדים. מי שעוד לא הוזמנו הם הנהלות חברות התחבורה הציבורית וכן הארגונים היציגים של העובדים בחברות השונות - ההסתדרות, כוח לעובדים והסתדרות העובדים הלאומית.
 
נושא עידוד העסקת נהגים צפוי לעלות (יום ה', 23.6.15) בוועידת ישראל לתחבורה ברמת גן. בוועידה יתקיים דיון במחסור בנהגים מקצועיים לרכבים כבדים ולכלי רכב ציבוריים וההשלכות על הובלת נוסעים, סחורות ומטענים ועל השפעת המשבר על המשק הישראלי בכללותו. בחבר-הדיון בנושא צפויים להשתתף סמנכ"ל משרד התחבורה אבנר פלור, גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, גדעון מזרחי, מנכ"ל אגד תעבורה, תכלת רמות, משנה למנכ"ל משרד הכלכלה והממונה על התעסוקה ואל"ם גיל גלרון, מפקד מרכז ההובלה בצה"ל.
אתה יודע שהעתקת כתבה ללא ציון המקור ומתן קישור זו הפרת
23/06/2015 | 17:29
2
198
זכויות יוצרים וגם הפרה של כללי תפוז?
סליחה
23/06/2015 | 17:42
127
לא ידעתי
אני בטוח שלא היתה לו כוונה רעה ודרך-אגב:
23/06/2015 | 21:02
163
זכויות יוצרים זה דבר שלאט לאט עובר מן העולם לשמחתי. אני מקוה שתוך 20 שנה כל ענין זכויות יוצרים יעבור טוטאלית מהעולם. בעידן הנוכחי זכויות יוצרים זה חארטה. אני שמח שכולם משתמשים בתמונות שלי וכל הזכויות על התמונות שלי לא שמורות. אני מחלק לתלמידים סיכומים בהיסטוריה לבגרות ואזרחות שאני עמל עלייהם חודשים רבים, במקום ספרי הלימוד הלוקים בחוסרים. אני שמח שהם מעבירים את הסיכומים לכל העולם ! אין עלייהם שום זכויות יוצרים כי כך אני קובע חד משמעית.
הודעת דוברות הרכבת - תגבור רכבות, לילה לבן בת"א.
23/06/2015 | 19:24
3
323
שלום,
בלילה שבין יום ה' 25.6.2015 ליום ו' 26.6.2015 יתקיימו אירועי לילה לבן של עיריית תל אביב-יפו. במסגרת זו תקיים העירייה עשרות אירועים פתוחים לקהל הרחב, הנערכים במקביל בכל רחבי העיר, משעות הערב המוקדמות אל תוך הלילה.
במהלך הלילה ושעות הבוקר המוקדמות, תפעיל רכבת ישראל רכבות מיוחדות, בנוסף לרכבות הסדירות, שיאפשרו הגעה נוחה בטוחה ומהירה לאירוע:
רכבות מיוחדות מנהרייה לת"א (כולל עצירות בתחנות הביניים).
רכבות מיוחדות מת"א לכל רחבי הארץ: נהרייה, הוד השרון, מודיעין ונתיבות.
תחנת ת"א סבידור מרכז תהיה פתוחה ברצף כל הלילה. שאר תחנות ת"א (ההגנה, השלום ואוניברסיטה) תהיינה פתוחות החל מהשעה 03:30 ביום ו' ותתווספנה בהן עצירות של רכבות סדירות.
מצ"ב הודעה לתקשורת.
שחר וייסמן | אגף דוברות והסברה

 
האם מטרופולין יתגברו את קו הלילה 469 ב"ש - ת"א ?
23/06/2015 | 22:42
2
144

 
נו דוד'קה, באמת...ממתי אני מתעניין בזוטות כאלו?
24/06/2015 | 19:48
1
48
אתה לא מבין...הכוונה לנסוע מב"ש לראות עבודות תשתיות בת"א
24/06/2015 | 22:33
94
חם בפורומים של תפוז
לא מצליחה לתמוך בו
לא מצליחה לתמוך בו
מפחיד אותי שיהיה קשה למצוא עבודה, שנחיה בתת תנאים....
לא מצליחה לתמוך בו
לא מצליחה לתמוך בו
מפחיד אותי שיהיה קשה למצוא עבודה, שנחיה בתת תנאים....
מעצבים את מטבח חלומותיכם?
מעצבים את מטבח חלומותיכם?
עכשיו בפורום מטבחים, על מה פשוט אסור לכם לוותר?
מעצבים את מטבח חלומותיכם?
מעצבים את מטבח חלומותיכם?
עכשיו בפורום מטבחים, על מה פשוט אסור לכם לוותר?
אוהבים את תפוז?
אוהבים את תפוז?
עשיתם לייק לדף הפייסבוק שלנו? בואו לקבל את
אוהבים את תפוז?
אוהבים את תפוז?
עשיתם לייק לדף הפייסבוק שלנו? בואו לקבל את
Flix וידאו
פורום אופניים חשמליים
פורום אופניים חשמליים
פורום ציוד לספורט
פורום ציוד לספורט
קומונות
ברוכים הבאים לכולם:הגעתם לקומונה בנושא אוטובוסים.בקומונה יו...
עדכונים שוטפים
מקרא סימנים
בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ