לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לפורום ``תחבורה ציבורית``

שעות הפעילות:
ימים א`-ה` - כל היום
ו` וערבי חג - כל היום
שבת - כל היום

בפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד.

אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה במנות האוכל במטוסי אלעל.

* לא לשכוח לענות על הסקר - מי שמצביע משפיע

מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הדקו חגורות ושתהיה נסיעה טובה,
מודיעין (i) לשרותכם.

º
שנה טובה אנשים !
05/09/13 18:04
371צפיות
שנה טובה אנשים !
º
הלארק מתכונן לצאת צפונה, קו 900.
05/09/13 18:06
331צפיות
הלארק מתכונן לצאת צפונה, קו 900.
º
06/09/13 14:39
13צפיות
º
יצאנו לדרך לכביש החוף.
05/09/13 18:07
267צפיות
יצאנו לדרך לכביש החוף.
ושוב בעיר גנים:
05/09/13 18:11
256צפיות
ושוב בעיר גנים:
מבט של טייגר בן 50 אל גרוטאות מודרניות.
º
בעיר גנים, לפני היציאה דרומה.
05/09/13 18:18
238צפיות
בעיר גנים, לפני היציאה דרומה.
º
כמה הוא יפה
06/09/13 14:37
34צפיות
º
בדרך דרומה.
05/09/13 18:20
232צפיות
בדרך דרומה.
º
אייל עובדיה?
05/09/13 19:07
67צפיות
אכן היה אייל עובדיה שהעביר את שני הטייגרים
05/09/13 22:32
138צפיות
במבצע היו חוץ מאייל, לירן קוסטנטינו (שהיה בעברה של הלארק בלבד) מאיט חלקיקים (שגם היה רק בעברת הלארק), ואנוכי שהייתי איסוף וחזרת אייל עובדיה לחניון אחיסמך המבצע התחיל ב 6 בבוקר באיסוף אייל מאחיסמך לחניון דרום משם הסעה לתמח"ת בשעה 7 בבוקר נסיעה ראשונה של 910 לחיפה בהגענו לחוף הכרמל מאיט חלקיקים אסף את שלושתינו לעיר גנים משם לקחנו בהתחלה את הלארק הגענו למוזיאון בשעה 11:30 מכיוון שלא מצאנו הסעה מהמוזיאון לתמח"ת נאלצנו לנסוע עם קו 171 לתמח"ת ולתפוס את קו 910 שיוצא בשעה 12:30 תפסנו את הקו במסוף 2000 אבל הנסיעה הזאת לא נגמר טוב בגלל באמצע הדרך הגיר של המאן ברק מס' 86-814-01 הפסיק לתפקד בעזרת אייל הצליח לסדר החלפת אוטובוס בחניון נתניה החלפנו במקום מאן ברק במאן איריזר מס' 86-950-01 והגענו לחיפה באיחור של 45 דקות משם גם מאיט לקח אותנו לעיר גנים לקחת את האוטובוס 39-430 יצאנו מעיר גנים ב 15:20 והגענו למוזיאון 17:10 משם הורדתי את אייל באחיסמך ומשם נסעתי חזרה אל ביתי.

נהנתי מכל המבצע של העברת שני הטייגרים שנסעו בלי בעיות מעיר גנים למוזיאון וגם אייל נהנה מאוד מאוד.
אני מדמיין את התגובה של אייל כשהמאן נתקע..
05/09/13 22:45
111צפיות
לנהג היה מזל שבמקרה היה לו את עובדיה באוטובוס.
º
08/09/13 00:38
6צפיות
ועוד אחת מהדרך, אחרונה לשרשור זה.
05/09/13 18:26
244צפיות
ועוד אחת מהדרך, אחרונה לשרשור זה.
חג שמח.
מאיט איפה התמונה שצילמת אותי,לירן ואייל במחלף
05/09/13 22:37
118צפיות
אור עקיבא
º
בבקשה
06/09/13 00:01
196צפיות
בבקשה
תמונות פנטסטיות!
07/09/13 14:16
62צפיות
כ"כ מתבאס שלא יכולתי להגיע...
º
כנ"ל!
08/09/13 00:38
8צפיות
חג שמח, ונעבור לתמונות מלונדון
128תגובות
05/09/13 09:24
846צפיות
נתחיל בשני הגאונים הניצבים זה לצד זה.

מימין האיש בעל שם הזהב- איזומברד קינגדום ברונל. האיש שחפר מנהרות, בנה גשרים, הניח מסילות ותכנן ספינות. אפשר להגיד שברונל הוא האבא של ההנדסה האזרחית.

משמאלו ריצ'רד טרוויטיק, האיש המפורסם ביותר שיצא מקורנוול, וממציא הקטר הראשון.

(המשך...)
חג שמח, ונעבור לתמונות מלונדון
נתחיל בשני הגאונים הניצבים זה לצד זה.

מימין האיש בעל שם הזהב- איזומברד קינגדום ברונל. האיש שחפר מנהרות, בנה גשרים, הניח מסילות ותכנן ספינות. אפשר להגיד שברונל הוא האבא של ההנדסה האזרחית.

משמאלו ריצ'רד טרוויטיק, האיש המפורסם ביותר שיצא מקורנוול, וממציא הקטר הראשון.
משהו מעצבן שכולם שכחו !!!!
87תגובות
05/09/13 05:39
1270צפיות
מוזר בכביש 531 אף אחד לא שכח נתיב למסילות רכבת ,ב 431 פשוט שכחו ,כל מי שנוסע לא רואה מקום כזה וחבל.

או שיש ומישהו יאיר את עיניי .

(המשך...)
מוזר בכביש 531 אף אחד לא שכח נתיב למסילות רכבת ,ב 431 פשוט שכחו ,כל מי שנוסע לא רואה מקום כזה וחבל.

או שיש ומישהו יאיר את עיניי .
קו 84 של אגד בראשל"צ
05/09/13 01:39
138צפיות
שינו את המסלול שלו באיזור מערב ראשון?
נסעתי עליו והוא עשה מסלול הזוי
אין על זה מידע באתר של אגד.

הוא נסע דרך משה דיין, לישנסקי, סחרוב, אברהם בר ואז חזר אחורה על משה דיין ונכנס לכיוון נווה דקלים.

מידע כלשהו?
זה המסלול שלו כבר שנתיים...
05/09/13 02:24
101צפיות
מאז שנפתחה תחנת הרכבת משה דיין...
והוא לא נכנס לנווה דקלים, אלא נוסע על בר לב, ואז נכנס לתוך נאות שקמה.
º
שנתיים ואגד לא חשבו לשנות את זה באתר שלהם??
05/09/13 13:24
29צפיות
זה דווקא כן מופיע
05/09/13 14:08
66צפיות
מכיוון תל אביב המסלול הזה הוא לאורך כל היום...

מכיוון ראשל"צ המסלול הזה הוא החל מהשעות המאוחרות של הבוקר.
מוקדם בבוקר הקו נוסע ישירות מנאות שקמה לרכבת, בלי להכנס לאיזור התעשיה החדש.
מהו ההליך החוקי לצו ריתוק למקום המגורים ?
99תגובות
04/09/13 23:15
726צפיות
משום שאזרחים חילונים ללא רכב רותקו למקום מגוריהם ל73 שעות אני שואל את המומחים בפורום מהו התהליך החוקי שאחריו שופט יכול להוציא צו כזה לתושב ישראל, כי הצעד הזה לא ננקט. כמו כן - האם יש מקום לבקש פיצוי מול ריתוק בלתי חוקי ללא צו שופט.

(המשך...)
משום שאזרחים חילונים ללא רכב רותקו למקום מגוריהם ל73 שעות אני שואל את המומחים בפורום מהו התהליך החוקי שאחריו שופט יכול להוציא צו כזה לתושב ישראל, כי הצעד הזה לא ננקט. כמו כן - האם יש מקום לבקש פיצוי מול ריתוק בלתי חוקי ללא צו שופט.
מרכזית המפרץ מטונפת, מכוערת ומביישת את המדינה
04/09/13 17:32
309צפיות
אתמול בבוקר עמדתי ברציף המטרונית במרכזית המפרץ. זה המראה שם: אלפי ואני לא מגזים, אלפי בדלי סיגריות
על הרציף. גרעינים, שקריות, אשפה שנערמת מסביב לפחי אשפה מלאים שלא רוקנו כנראה שבועיים. לדעתי לא
ניקו את הרציף הזה מאז התחלת הפעלתו.
מרכזית המפרץ במדינה עם חודשי קיץ של 30-40 מעלות חום, לא ממוזגת. זה נקרא שיפור התחבורה הציבורית?
המקום מתנהל בבלאגן מוחלט. יש חוסר סדר בקוים וברציפים. למשל, קוים לאוניברסיטה ולטכניון מוקמו בקצה הרציף
הבינעירוני.. איך מישהו שרוצה להגיע לטכניון ולאוניברסיטה אמור לדעת שהפרידו אותם מיתר הקוים העירוניים, ולמה?

השילוט בתחנה הוא קטסטרופה. השלטים הצהובים הגדולים מצביעים על מספרי הרציפים מבלי לציין איזה קוים
יש בכל רציף. מה עוזר למישהו הפנייה לרציפים 20-28, בלי לדעת איזה קוים יש בכל אחד מהם? על חלק מהשלטים
הדביקו ניירות עם מספרי קוים אחרים, ונהגי אגד בעצמם מתבלבלים. ליד כל "רציף" אין לוח שאומר מתי אוטובוס
אמור להכנס. הלכלוך והזוהמה בתחנה נוראיים. המקום כולו עדיין נראה כמו אתר בנייה מבולגן. הכניסה מכיוון
הקניון הסמוך נראית מאולתרת. אין שבילים רציפים, חלק מההליכה על קופסאות וקרטונים דרך בוץ.

אז מיזוג אין, שילוט נורמלי אין, וההמתנה נעשית בעמידה כי גם אין כמות מספקת של מושבים. בחלק מהרציפים
העירוניים יש ספסל אחד, או שניים. התוצאה: עשרות אנשים ממתינים בעמידה. שירותים אין. עמדות המודיעין תקועות
באמצע התחנה יחד עם כל מיני ביתני שירות שמפריעים לרציפי ההורדה. עמדות המודיעין נראות כמו תאי אסירים.
כמובן שאין מזנונים או מסעדות. התחנה מוקפת בקירות אקוסטיים מכוערים שכבר הושחרו מפיח ונראית כמו מכלאה
לאנשים.

מרכזית המפרץ היא תמונת מצב עגומה ביותר על התחבורה הציבורית שלנו. אי אפשר פה לטעון שזו תחנה ישנה,
שלא היו תקציבים, שלא תכננו אותה לכמות הנוסעים וכד'. זאת תחנה חדשה שנראית גרוע יותר מכל תחנה
מרכזית אחרת בארץ. רמת הנקיון היא אפס מ-10, רמת ההתמצאות היא 0 מ-10. רמת השירותים לציבור הנוסעים
היא 0 מתוך 10. רמת הנוחות לנוסע היא 0 מ-10. אין שום מקום להשוות אותה לתחנות דומות בחו"ל, אז נשווה
אותה לזו של חוף הכרמל: ההבדל הוא כמו מלון 5 כוכבים להוסטל נרקומנים.



למי התחנה שייכת?
04/09/13 17:48
206צפיות
אם אני לא טועה היא שייכת לחברה העירונית של חיפה יפה נוף.
אזי הכתובת שלך לתלונות זה המוקד העירוני.
בהקשר לזה צריך לומר שבעלות עירונית ,כל בעלות עירונית היא אפילו יותר גרועה מבעלות ממשלתית או של קואפרטיב מבחינת הצרכנים והלקוחות.
במיוחד שזה אפילו לא בעלות ישירה אלה חברה עירונית , העיריות למדו מהממשלה או להפך, מקימים חברות ,ניתן למנות דירקטורים ולהזרים תקציבים ציבוריים.
ולא שתחנות בבעלות פרטית מתפקדות יותר טוב בחלק מהמקרים, אבל לפחות לא הכסף שלך מממן את זה...
למה צריך להיות לנו אכפת של מי הבעלות?
04/09/13 18:05
153צפיות
אני לא יודע מי הבעלים. יש לגחך על הכתבות שפורסמו לפני חצי שנה על השקעה בשיפור התחנה.
את התחנה הזו לא צריך לשפר, צריך להרוס ולהתחיל מחדש. המקום פשוט זוועתי מכל היבט אפשרי.
גם המיקום של התחנה אפילו לא קרוב לרכבת.
קראתי שהולכים להשקיע בעוד מעבר אל הרכבת וכל מיני שטויות בסכום של 200 מליון שקל אבל
הרציפים ישארו כפי שהם כיום.
זה לא מתקבל על הדעת להשקיע סכומים כאלו ולקבל תחנה כל כך מוזנחת מלוכלכת ומגעילה ולא
ממוזגת. היציאה והכניסה של אוטובוסים היא בלאגן בפני עצמו שצריך להוסיף. יש שם כמעט תאונות
בין אוטובוסים שיוצאים מהרציפים ואוטובוסים אחרים שממשיכים לנסוע כולל המטרוניות שבאות
מאחורי הקוים הבינעירוניים.
אני לא יודע מי אחראי על התחזוקה אבל דבר אחד בטוח אף אחד לא ניקה את רציפי המטרונית
מאז שהפעילו אותם, הלכלוך מזעזע.  יש למעשה כניסה רגלית אחת דרך החניות ליד הקניון ומי שרוצה לצאת
לכיוון שד ההסתדרות הולך על הכביש בין האוטובוסים.
בקצה רציף המטרונית אין מעבר חציה שני. התוצאה אנשים עוברים דרך הכבישים לחסוך הליכה
של כל הרציפים העירוניים כדי להגיע למטרונית.
בחלק מהדברים שרשמתה
04/09/13 17:58
195צפיות
צריך להאשים גם את הישראלי המכוער
שמפצח גרעינים וזורק אותם על הרצפה ולא זורק לפח את בדלי הסיגריות
לא רלוונטי.
04/09/13 18:07
151צפיות
כשרוצים שמקום כלשהו יהיה נקי- הוא יהיה נקי. איך אתה מסביר את העובדה שקניונים שעוברים בהם עשרות אלפי אנשים ביום מבריקים לחלוטין? כי הבעלים יודעים שטינופת מרחיקה אנשים, ולכן הם משקיעים כדי לשמור על הנקיון.
ממש לא. רק את התחנה
04/09/13 18:11
147צפיות
זאת תחנה שמראש יש בה היקף ידוע של עשרות אלפי משתמשים ביום.
ראוי לדאוג לשירותי נקיון בתדירות כזאת שגם אם מלכלכים למחרת התחנה תהיה נקייה.
הלכלוך ברציף המטרונית שם יביא גם עכברים ומזיקים נוספים
יש שם ערימות זבל סיגריות ולכלוך שהצטברו על פני ימים.
גם אם מישהו זרק שם שקית גרעינים או היא נקרעה לו זה לא משנה בכלל. ברציף
כזה אמור להיות מנקה כמעט כל הזמן לפי היקף הנוסעים שבו
רשמתי שרק חלק מהדברים קשור להתנהגות
04/09/13 18:20
104צפיות
של הישראלי המכוער,כי רציתי רק להדגיש שיש בעיה שלא מדברים עליה שזה שיש כאלה שנוהגים בברבריות
אני חושב שהעסקת חברת נקיון
04/09/13 18:48
139צפיות
שתנקה באופן שוטף את הרציפים זה דבר בסיסי שאינו צריך להיות תלוי בהתנהגות הנוסעים. זה, כמובן, אם אתה באמת רוצה שהנוסעים יבואו להשתמש באוטובוסים. כשלא אכפת אם הנוסעים יבואו או לא, ככה זה נראה.
מילת הקסם ״זה זמני״
04/09/13 18:03
180צפיות
התחנה זמנית. היכנס לאתר של ״יפה נוף״ ותראה שם לאן העסק הולך... לפחות לפי הכוונות... אני נהריינית ועוברת הרבה בתחנה, סופסופ מישהו כותב על הגועל נפש הזה.
º
טעות לא עובר את ה33 , ועוד עם רוח
05/09/13 01:21
76צפיות
עם ריח האוטובוסים והאבק מסביב והחום לא משנה
07/09/13 13:52
94צפיות
33 זה יכול להיות גם 28 מעלות ועם לחות ירגיש 35.
המספר לא משנה התחנה צריכה להיות ממוזגת
נסעתי היום ברכבת מהוד השרון
09/09/13 23:03
10צפיות
הזוהמה תואמת את מה שתיארת, גם הזוהמה ברכבת עצמה, גם האבק הכבד על חלונות הרכבת וגם הזבל שנשקף מהחלון המזוהם. אני לא מבין למה זה מגיע לנו, אנחנו משלמים מיסים, משרתים בצבא, עוזרים להורים ולמדינה, למה מגיע לנו לחיות במדינה שנראית כמו פח זבל גדול.
º
עש לפנות למשטרה הירוקה שישלחו פקחים
09/09/13 23:09
5צפיות
קווים חדשים דרך איילון דרום !!!!
04/09/13 16:32
355צפיות
345 הוא הקו הראשון מקרית מלאכי דרך כביש 20 .

319קונקס  מאשדוד לתחנה מרכזית דרך כביד 20  ,277 אגד מרחובות לתל אביב דרך 431 \20   עד ת"מ משם המשך כמו 274  בשבוע הבא מאשקלון .

קווים מגן יבנה ויבנה בשבועות הקרובים ,הכל להצדיק את המסלול החדש .


וגם לקראת המכרז החדש יבנה אשדוד יצא לי לדבר עם אנשים מעורבים באופן ישיר במכרז החדש ואני מצפה למהפך ,פרטים בקרוב .
כבר יש על זה שרשור:
04/09/13 16:36
134צפיות
השרשור על קו 345 ,שרשור זה הוא על כל הקווים
04/09/13 17:15
112צפיות
החדשים שנוספו מאשדוד ומרחובות  וגם אלה יתווספו בשבוע הקרוב  ,מאשקלון יבנה וגן יבנה כולל המכרז החדש

אשדוד -יבנה .
יש כבר שמועות למחליפה של ויאוליה.
04/09/13 16:51
168צפיות
אבל לא ניזונים משמועות, אז עד שיוכרז המפעילה המחליפה של ויאוליה, נצטרך להמתין.
כיצד יש מחליפה אם המכרז עוד לא פורסם?
04/09/13 16:52
107צפיות
או שהמכרז פורסם כבר?
נהג באשדוד אמר לי,
04/09/13 16:54
153צפיות
שהחברה שאמורה להחליף את ויאוליה כבר עובדת בשטח ומאתרת אחרי נהגים חדשים.
בוא זמנית שולחת הביתה נהגים שעוברים עבירות תנועה (ולפי המקור שלי הם מחפשים כאלה)
[ויאוליה עובדת עדיין בשם שלה ובמותג, אבל מתחת לפני השטח זה חברה אחרת]

אבל שוב, לא נכנס להימורים אם זה נכון או לא.
זה מה ששמעתי.
השאלה האם חברה אחרת מחליפה את ויאוליה בגלל
04/09/13 17:02
158צפיות
הרצון של ויאוליה לצאת מפעילות התחבורה וללא קשר למכרז, או שבעצם אין משמעות למכרז?
כבר פורסם בעבר שאפיקים רכשה את פעילות התחבורה הציבורית של ויאוליה, כך שזה לא סוד ולא הימורים.
אבל אם מדובר בחברה שבעצם תקבל זיכיון גם לתקופת המכרז הבא עוד לפני פרסום המכרז, אז מדובר במכרז פיקטיבי.
אכן, המקור שלי הוא גם אפיקים.
04/09/13 17:11
105צפיות
אז כנראה באמת מדובר במרכז פקטיבי.
אלא אם כן כמו שאתה אומר ,יתפרסם מרכז חדש ואז אולי יהיה מפעיל אחר שהוא לא אפיקים.
אבל המרכז אמור להתפרסם בסוף 2013 , נחכה ונראה.
כבר נכתב בהודעה למטה, ואני גם מעריך שלאחר
04/09/13 17:17
76צפיות
פרסום המכרז החדש, החברה תיקבע לפי המכרז.
מכיוון שיש פער זמן גדול בין פרסום המכרז לבחירת הזוכה במכרז ובין בחירת הזוכה לבין התחלת פעולתו, יתכן שאפיקים תחליף את ויאוליה לתקופה זמנית.
אני חושב שגם במדינת ישראל יש גבול לעזות המצח והמכרז לא יהיה פיקטיבי.
שום כלום המכרז ייצא לפועל באוקטובר
04/09/13 17:12
99צפיות
אפיקים רצתה לתפעל את השירות עד להחלפה ...

המכרז ייצא באוקטובר והוא יכלול קווים חדשים ושדרוג כולל קו חדש אשדוד פתח תקווה
יכול להיות שאפיקים רוצה לזכות במכרז !!!!
04/09/13 17:18
82צפיות
והדרך שלה הוא לתפעל את הקווים הקיימים ואולי לזכות בנק' זכות בדרך לזכייה .


אבל בפירוש המכרז ייצא לפועל באוקטובר .
º
מה זה "ייצא לפועל"?
04/09/13 17:22
39צפיות
למה הכוונה "המכרז ייצא לפועל באוקטובר"?
04/09/13 17:21
75צפיות
יש פער זמן של בין שנה לשנתיים בין פרסום המכרז ליישומו?
לא הגיוני שהמכרז שעוד לא פורסם ועוד אין בו זוכה ייושם באוקטובר.
ולכן לא ייתכן שתהיה החלפה באקטובר בעקבות המכרז.
אז אתה מתכוון ל"ייצא לפועל" או ל"יתפרסם"?
במשפט הראשון בתוך ההודעה צריכה להיות נקודה
04/09/13 17:22
55צפיות
ולא סימן שאלה.
מכרז ייצא לפועל =ייצא לאור ועליו יתחרו
04/09/13 17:24
44צפיות

עד למתן תוצאה בטח בדצמבר 2013  .
ייצא לפועל = ייצא לאור שעליו יתחרו מפעילים
04/09/13 17:26
46צפיות


התוצאות למכרז בדצמבר 2013 , הפעלה  אוגוסט 2014 או מאוחר יותר  .
האם קיימים קווים בין מערב ראשון לתל אביב
04/09/13 17:08
102צפיות
דרך כביש 20?
מלבד 173 ו303.
תודה
מקבית הקווים פשוטו כמשמעו מקבילים לקו הרכבת
04/09/13 18:12
130צפיות
החדש.

איזה חוסר היגיון....קו שהושקעו בו מיליארדים
כל אמצעי תחבורה יש לו יתרונות וחסרונות
04/09/13 18:36
125צפיות
והלקוחות יוכלו לבחור עכשיו בין אוטובוס ורכבת. אין בזה שום סתירה ושום פגיעה בנוסעים. אם כבר, אז קווי האוטובוס יעזרו להוריד את העומס ברכבות וישפרו את חווית הנסיעה לכל משתמשי התח"צ במקביל לקו החוף הדרומי.
נכון להיום, לפי מה שחברי פורום תיארו, יש עומס רב על קו הרכבת מאשקלון לת"א דרך מערב ראשון. במידה והקווים אכן מקבילים לרכבת, הפעלת קווי אוטובוס חדשים תוכל להקל על עומס זה. במידה והקווים אינם מקבילים פתיחתם תציע שירות חדש ומשופר לנוסעים. אני לא רואה עד עכשיו שום דבר שלילי בפתיחת הקווים חוץ מהתלונות שלך על זה ש"גנבו" לפרייבטים נתיב בשעות העומס שזה כשלעצמו דבר מבורך. מבחינתי היה צריך להשאיר את הנתיב לתחבורה ציבורית 24 שעות ביממה למעט שבתות וחגים - שעות העוצר המפורסמות של מי שאינו שומר שבת.
לא גנבו שום נתיב, מקודם לא היה נתיב שלישי.
04/09/13 18:56
103צפיות
אני אישית הייתי גורם לפקקים מטורפים במדינה, רק כדי שלאנשים יימאס לנסוע כל בוקר לעבודה עם הרכב שלהם.
זה שהוסיפו נתיב שלישי באיילון
04/09/13 19:09
116צפיות
בוודאי לא יפתור את העומס בכניסה לת"א, בזה אין לי כל ספק. אז אם מקצים את הנתיב הזה לתחבורה ציבורית לפחות חלק מהנוסעים יהנו מנסיעה ללא פקקים בקטע כלשהו של הנסיעה, רווח נקי. השעות 6:30-9:30 זה ממש לא מספיק מכיוון שיש עומס על הכביש הזה כמעט כל שעות היום. היה צריך לעשות את זה לפחות 6:30-21:30, שעות העומס האמיתיות על הכביש. כרגיל עושים חצי עבודה מחשש לדעת הקהל העוינת את התחבורה הציבורית בישראל.
אני חושב שאתה מגזים.
05/09/13 02:02
62צפיות
אין סיבה "לגנוב" מכלי הרכב הפרטיים נתיב ב-13:00 כשבכל מקרה לא יעברו דרכו הרבה אוטובוסים והם לא יסעו מהר יותר מאשר במצב שבו הנתיב לא יתפקד כנת"צ.
05/09/13 00:59
46צפיות
וגם לחייב מרכזים מסחריים לגבות תשלום על חנייה, מגרשי החנייה הענקיים בפרברי הערים עולים הרבה כסף לציבור וגוזלים שטחים עצומים מהטבע\חקלאות.
יש לזה פתרון מאוד פשוט
05/09/13 09:37
58צפיות
להפסיק לתת פטור מארנונה על חניה, מרכזי הקניות כבר ידעו לעשות 1+1.
זה לא פטור
05/09/13 09:52
39צפיות
אם אני לא טועה, חניה שפתוחה לציבור הרחב באופן חופשי (בניגוד לחניה בתשלום). מוגדרת 'רחוב' בחוק.

לכן עיריה לא יכולה להטיל עליה ארנונה.

על מנת שעיריה תוכל להטיל על חניה חופשית במרכזי קניות ארנונה, דרושה חקיקה ראשית של הכנסת.
אני לא מתמצא בחוק יותר מדיי
05/09/13 11:23
39צפיות
אבל לפי מה שקראתי הפטור (או הנחה מאוד מאוד משמעותית בעלות הארנונה) הוא לא רק לחניה ציבורית וחינמית אלא גם לחניה פרטית לחלוטי חלוטין.

אני מצטט מדברי כבוד השופטת בייניש:
"השופטת ע' ארבל קבעה כי מבחינה לשונית המונח "חניון" יכול לשאת לא רק את פרשנות העותרת לפיה על המקום להיות פתוח לציבור הרחב, אלא גם את פרשנות המשיבים, לפיה אף מקום שבו מצויים מקומות חניה, שאינו פתוח לציבור הרחב, עשוי להיחשב ל"חניון" לצורך סיווג הארנונה. עוד קבעה השופטת ע' ארבל כי מבחינת פרשנותו התכליתית של המונח "חניון" הן חניון שפתוח לציבור הרחב והן חניון שאינו פתוח לציבור הרחב מקיימים את תכלית החקיקה המעניקה הנחה בארנונה לחניונים, שהיא לעודד יצירת מקומות חניה בערים נוכח מצוקת החניה הקיימת בהן."

ואני אומר: אם צריך לשנות את חוק ההסדרים בנידון, אז שיעשו את השינוי. בית המשפט העליון ופסיקותיו כפופים לחוק.
כרגע, לנתיב הזה אין כמעט שום משמעות מבחינת
05/09/13 00:14
112צפיות
תחבורה ציבורית. אפילו כשיפעילו את קווי הכסת"ח המתוכננים לנסוע במקביל לרכבת מאשדוד ויבנה (הם גם בטח יצאו בדיוק באותה שעה כמו הרכבת כך שאפילו לא יגדילו תדירות...).

יש המון מקומות שנדרש בהם נתיב תח"צ במרכז הארץ. זה לא אחד מהם כרגע.
מי רוצה להתעסק עם השר כץ ??? חסר לכם
05/09/13 00:19
86צפיות
רק שלא יכניסו קו מרמלה דרך 431 ו 20
בגלל זה עשו קווים חדשים.
05/09/13 01:00
70צפיות
עצם זה שנהגים נתקעים בפקקים כאשר יש נתץ אולי יגרום לכמה מהם לעבור לאוטובוס, ומי שלא הפסדו.
איזה שטויות. אפילו לו הלו"ז היה זהה לרכבת,
05/09/13 01:01
86צפיות
אף אחד מהקווים לא יוצא מתחנת רכבת. אין תחנות רכבת לא בסיטי של אשדוד, לא בתחנה המרכזית רחובות, לא במרכז נס ציונה, לא בשכונות ראשל"צ כמו נאות אשלים ונאות שקמה, ולא בקרית מלאכי. ממקומות אלה ונוספים ההגעה באוטובוס ישיר לתל אביב תהיה בפירוש מהירה יותר מאשר נסיעה באוטובוס פנימי לרכבת והמתנה לרכבת.

וכמו שאמר רמי, עצם העובדה שמפקיעים נתיב מהרכב הפרטי לטובת תחבורה ציבורית היא מבורכבת.
º
כאשר נוסעים ברכב כל נת"ץ נראה מיותר.
05/09/13 01:06
50צפיות
אני נוסע ברכבת, כל בוקר, וממש לא ברכב פרטי
05/09/13 02:21
88צפיות
ואני בעד נת"צים.

אבל קשה שלא לראות איזו טעות גדולה עשו עם הנת"צ הזה.

כ-ל הקווים העירוניים באזורים המיושבים שסמוכים לו, חוץ מקו אחד, לא עוברים באיילון. וזה גם הגיוני - הם צריכים לאסוף נוסעים.
הישובים הנ"ל גם לא משופעים ביותר מדי נתיבי תח"צ. נתיבים שהיה להם מקום. לא נתיבים באמצע איילון.

שיפור המערכות המזינות לתחנות הרכבת, שהושקעו בפיתוחה מיליארדים, וכירטוס אחיד בין האוטובוסים לרכבת (ללא תשלום כפול או אפילו משולש אם צריך גם קו משליםבתוך תל אביב) - זה הפיתרון.
הוספת רכבות ותדירות - זה הפיתרון.
לכן משקיעים מיליארדים ברכבת.

אבל לקחת כביש שגם ככה בושה שהוא 2 נתיבים להוסיף לו נתיב שנוסעים בו 4 אוטובוסים בשעה, או אפילו 15 בשעה (הרי לא ישנו כ"כ מהר מסלולים לקווים שנוסעי על 44, שגם שם, יש נתיב לתחבורה ציבורית) - זה פשוט לא נכון.
מה גם שכמעט כל האוטובוסים הללו מגיעים לתחנה מרכזית, שאינה היעד של כמעט אף אחד שנוסע איתם, בטח לא היוממים...

סוף מעשה במחשבה תחילה  - כנראה לא המוטו של מי שפתח את הנתיב הזה.
למה 1? נסי 4 קווים שמבצעים שירות עירוני.
05/09/13 11:19
47צפיות
140 של דן מבת ים לת"א וציר ז'בוטינסקי.

141 מבת ים לת"א, ציר ז'בוטינסקי ועתידים.

173 אגד מראשל"צ לת"א.

303 מראשל"צ לת"א.

גם הנסיעה מאילת לת"א ומערד לת"א תהיה עכשיו הרבה יותר מהירה בשעות הבוקר וזה שיפור משמעותי. עד כמה שידוע לי אין רכבת מקודשת מערד או מאילת לת"א.

אבקש ממך למנות את "גם ככה כל האוטובוסים הללו מגיעים למרכזית" אל מול אלו שיעדם אינו מרכזית ת"א. ואז נדבר... בנתיים את לא נותנת כאן שום עובדה, רק דעה אישית.
כמו שאמרו לך הרכבת נותנת פתרון חלקי
05/09/13 11:43
53צפיות
בעיקר למי שיש רכבת שנגישה לו לבית והיעד קרוב לרכבת.
לקריית מלאכי למשל אין רכבת וגם שכתהיה התחנה תהיה רחוקה מהעיר. בעולם אידאלי הייתה רכבת מכל מרכז עיר באיזור , במציאות לא.
חוץ מזה אפשר להוסיף עוד אוטבוסים כדי להצדיק את הנת"ץ.
צודק 100% רכבת זה מוגבל ולא גמיש הוא לינארי
05/09/13 12:27
53צפיות
ממקום מרכזי אחד לשני .

נתיב התחבורה הציבורי איילון דרום יהיה מוצדק יותר לאחר המכרז הבא עלינו לטובה ויכניס תדירות גובהה יותר דרך כביש 20 .
כי האוטובסים מאשדוד ומאשקלון ריקים לחלוטין
05/09/13 11:13
90צפיות
נכון? ההיפך.

יש כל כך הרבה קווים מאשדוד לת"א, כאשר חלקם גם יוצאים מהשכונות השונות באשדוד אל ת"א. ומשום מה הם מלאים - כולם. והתדירות שלהם? גבוהה עד גבוהה מאד.

רכבת לא רכבת, זה לא משנה את העובדה שלמי שאין רכב פרטי, אין מה לחפש ברכבת אשדוד או ברכבת אשקלון. וגם ביבנה יש לא מעטים שנוסעים באוטובוס, גם עקב העלות וגם עקב הסיבוב שהוא עושה בתוך יבנה.

אז יוצרים קווי אוטובוס שמקבילים לרכבת, אבל הם לא מקבילים לרכבת!!! כי הם לא יוצאים מתחנת הרכבת ואת זה אתה שוכח. ועל מחיר הנסיעה אני בכלל לא מדבר...
כי באשדוד ובאשקלון יש להם יתרון מהותי...
05/09/13 12:06
81צפיות
והוא הכניסה אל תוך העיר.
מיקומיהן של תחנות הרכבת באשדוד ואשקלון גרועים מאוד וכמובן שגם מחיר הנסיעה גבוה יותר (גם בקטע הנסיעה מתל אביב ועוד צריך להחשיב תוספת נסיעה עירונית באשדוד/אשקלון).
הרכבת טובה רק למי שמשאיר את הרכב בתחנה או למי שאוספים אותו משם.
התפתחות הרכבת בין תשס"ד -תשע"ד.
43תגובות
04/09/13 16:31
527צפיות
היום ערב ראש השנה תשע"ד וזאת הזדמנות טובה לראות מה קרה כאן ב10 השנים האחרונות בתחום הרכבות:

נפתחו תחנות:
בית שמש (המחודשת)
רמלה (המחודשת)
הראשונים
כפר סבא
ראש העין (צפון)
אשדוד עד הלום
תחנת נתב"ג
תחנת גן החיות התנ"כי (המחודשת)
ירושלים מלחה
אשקלון
דימונה
הוד...

(המשך...)
היום ערב ראש השנה תשע"ד וזאת הזדמנות טובה לראות מה קרה כאן ב10 השנים האחרונות בתחום הרכבות:

נפתחו תחנות:
בית שמש (המחודשת)
רמלה (המחודשת)
הראשונים
כפר סבא
ראש העין (צפון)
אשדוד עד הלום
תחנת נתב"ג
תחנת גן החיות התנ"כי (המחודשת)
ירושלים מלחה
אשקלון
דימונה
הוד השרון
להבים -רהט
פאתי מודיעין
מודיעין מרכז
פ"ת קרית אריה
לוד -גני אביב
צומת חולון
וולפסון
יוספטל
קוממיות
ראשל"צ -משה דיין
יבנה מערב.

קווים שנפתחו:
ת"א -הראשונים
ת"א - אשקלון
ת"א -ירושלים (המחודש)
ת"א -הוד השרון
ת"א -נתב"ג - מודיעין
ת"א -ראשל"צ מערב- אשקלון

מסילות ששופרו:
הכפלת מסילת הירקון
הכפלת מסילת חיפה- עכו
הכפלת המסילה לבאר שבע

בהסתכלות אחורה אין ספק שזהו היה העשור הפעיל ביותר בתחום הרכבות מקום המדינה.
ובהסתכלות קדימה אני מקווה שהעשורים הבאים יהיו עוד יותר עמוסי פרויקטים ושנזכה לראות רשת רכבות יעילה ומתקדמת.

שנה טובה לכולם
המטרונית - שרלטנות
04/09/13 14:26
451צפיות
היום הודיעו בדף המטרונית שקו אחד מפסיק פעילותו בערב החג ויחזור רק בשישי. זו שרלטנות לשמה ועבודה בעיניים.
º
04/09/13 14:31
69צפיות
את התלונות תשלח לשר התחבורה
04/09/13 14:33
240צפיות
לדן אין נגיעה בדבר
ויש להניח שזה קרה בגלל כתבה שפורסמה לפני
04/09/13 14:50
322צפיות
מספר שעות על ידי עידן יוסף ב-NEWS1.
לצערי לא העליתי את אותה כתבה לפורום, אבל הנה מה שרשום כעת על ידי עידן יוסף באתר NEWS1:
"
בעקבות הפרסום הבוקר ב-News1 על ההפרה לכאורה של הסטטוס קוו, פנה משרד התחבורה לאגד, המפעילה את מרכז המידע וביקש לתקן את המידע השגוי. אולם התשובה שקיבל היא שלא ניתן לתקן משום ש"אין מי שיתקן בגלל חופשת החג".
"

כמובן שמשרד התחבורה יאמר שמדובר בטעות...
ככה זה חיבור של עיתונאות עם אג'נדה + פוליטיקה + תחבורה
כתובות אינטרנט מצורפות:
תוספת:
04/09/13 14:56
209צפיות
הכתבה המקורית הופיעה במשך מספר שעות ככותרת ראשית באתר NEWS1 כאשר כותרת הכתבה "הפרה בוטה של הסטטוס-קוו".
ממש לא הייתי מאשים בזה את עידן יוסף
04/09/13 16:01
167צפיות
על אף הכותרת הפרובוקטיבית שהוא נתן לכתבה המקורית. שים לב שאף לפני התיקון, נכתבו תגובות לכתבה שמציינות שהמטרונית לא תפעל בחג. זה גם לא הגיוני לחלוטין שהחלטה על אי-הפעלת המטרונית תתבצע בערג החג עצמו. נשמע לי הרבה יותר סביר שמשרד התחבורה ודן בצפון תיכננו לא להפעיל אותה כבר הרבה זמן, רק "שכחו" לספר על ההחלטה הזאת לציבור.
לא קונה את ההסבר הזה
04/09/13 16:23
126צפיות
באתר דן בצפון מופיע לו"ז קו 1 בשישי וערבי חג ובשבת וחג.
במערכת המידע של אגד מופיע שקווים 200 ו-210 יפעלו בערב ראש השנה ובראש השנה. ואגד שאחראית גם על עדכון אתר כל קו, עידכנה שהקווים הללו וקו 1 של המטרונית יפעלו בראש השנה.
האם גם אגד "שכחה" לספר על ההחלטה? או יותר גרוע סיפרה דבר שסותר את ההחלטה?
ההודעות הנמהרות באתר metrobus ובאתר דן בצפון כמה שעות אחרי הפרסום של עידן יוסף אינן מקריות, בדיוק כפי שהסמיכות של ההודעות של חברת קווים על הקווים בין בני ברק לחוף הנפרד בהרצליה ועל צמצום התדירות בחלק מקווי פתח תקוה ובקעת אונו לא הייתה מקרית.
אגב, בכתבה המקורית עידן יוסף כתב שמשרד התחבורה אישר את הפעלת הקו בראש השנה. האם עידן יוסף היה כותב זאת מבלי שידע שמשרד התחבורה אכן אישר?
אני מאמין ששר התחבורה או בכיר אחר במשרד התחבורה הנחית מסיבות פוליטיות הוראה לשנות את הכוונה המקורית לאחר הפרסום של עידן יוסף, אלא אם יוכח אחרת.
אגב לגבי התגובות לכתבה - שים לב שהתגובות בהן רשום שהמטרונית לא תפעל מתחילות לקראת הצהריים מספר שעות לאחר פרסום הכתבה. אני לא יודע מה היה קודם, אבל ייתכן שהפרסומים באתר דן בצפון ובאתר metrobus היו לפני אותן תגובות או שהיו תגובות של אנשים שידעו כבר שהמטרונית לא תפעל.

ואם אתה צודק אז מדובר במחדל חמור, בהטעיית הציבור ובזלזול בו, הן מצד משרד התחבורה, הן מצד דן בצפון והן מצד אגד.
במחשבה שנייה הנה חיזוק לטענה שלך:
04/09/13 16:39
118צפיות
זה לא ששכחו לעדכן את לו"ז המטרונית והוא מופיע כאלו זה יום רגיל. לא, לחג מופיע לו"ז מצומצם של פעם ב-20-30 דקות. כלומר, כן היתה כוונה להפעיל את הקו במתכונת מצומצמת.
לפחות קו 210 עבד אתמול
05/09/13 09:50
78צפיות
כך שלא ברור לי למה אגד כן והמטרונית לא.
במיוחד אחרי שפורסם לוז גם לערבי חג בעמוד הפייסבוק.
אולי כי עידן יוסף התמקד במטרונית ולא בקווי
05/09/13 11:08
80צפיות
אגד?
אבל מעניין האם גם קו 200 עבד.
יש לי גם מחשבה אחרת, אבל היא כבר קונספירטיבית מדי, אז אשמור אותה לעצמי.
יהיה מעניין לראות מה יקרה בראש השנה בשנה הבאה...
מעניין לראות מה יקרה השנה בסוכות, שמחת תורה,
05/09/13 11:34
78צפיות
פסח א', פסח ב', שבועות, וכו...
לא היה מופר כאן שום סטטוס קוו.
04/09/13 16:21
192צפיות
מעולם לא היה הסכם או הנחייה כלשהי שאסרה הפעלת קווי תח"צ בחיפה בחגים. ראש השנה לצורך העניין הוא כמו שבת וגם אם עד עתה לא הופעלה תחבורה ציבורית בחיפה ביום זה, אין הדבר אומר שיש הסכם או הסדר כלשהו שמחייב זאת.
עם זאת, משום מה גם לי נראה שהלו"ז שהתפרסם היה שגוי במקור ושלא הפרסום הוא שהביא לסגירת המטרונית בחג (אבל הסגירה כמובן גרועה מאוד גם בלי קשר).

אבל השאלה שמופנית לעידן יוסף, היא מדוע כל כך איכפת לך מזה שלחילונים ניתן שירות תח"צ בחגים??? זה כואב לך או פוגע בך אישית?
לפני קצת יותר משנה גם פרסמת באתר כתבה (שבזמנו לא ניתן אליה קישור בפורום ולכן גם לא התפתח דיון) בה האשמת כמעט את כל חברות התח"צ המפעילות קווים בשבת בלא פחות מעבירה על החוק... מה שאינו נכון כמובן, מכיוון שבחוק קיימות חריגות המאשרות את הפעלת כל הקווים המדוברים באופן חוקי לחלוטין (וזה מה שגם נכתב אז בתגובותיהם של כל המפעילים בהם עסקה הכתבה).
מי שלא רוצה להשתמש בשירותי תח"צ בשבתות ובחגים, שלא ישתמש! אבל תהיה בטוח שהשירות מופעל באופן חוקי לחלוטין ואתה לא תצליח להוכיח אחרת...
אני מסוגל להבין את המניעים שלו
05/09/13 09:10
96צפיות
עיתונאים מהסוג הזה מחפשים מתחת לאדמה דברים עליהם יוכלו לעשות כתבה, וכך בדיוק זה נראה. וזה ההבדל בין עיתונאי אמיתי, לבין עיתונאי מזוייף שיודע רק לעשות קופי פייסט להודעות לעיתונות או לקומוניקטים.

הבעייה היא שככל הנראה מישהו במשרד התחבורה נבהל מהכתבה הזו ופחד שנעשה פה משהו שעלול לסכן את יציבותה של הממשלה (ובעקיפין את תפקידו), ולכן הוא נתן לאלתר את ההוראה שניתנה להשבית את המטרונית. לא היה לו את הזמן להתייעץ עם עורכי דין, ולכן העדיף לעשות את מה שעשה...

אם הדבר הנפשע הזה של משרד התחבורה יעבור בשתיקה מצד משתמשי התחבורה הציבורית, סביר להניח שבקרוב מאוד נראה את המטרונית מושבתת גם בשבתות.
יש לי הרגשה שהסיבה היא גם אידיאולוגית.
05/09/13 11:27
102צפיות
זה שהוא חובש כיפה (סרוגה אמנם) זה ידוע, אבל לא כל מי שחובש כיפה גם רוצה לכפות נהלים דתיים על מי שלא מאמין בכך ולשבש בכך את אורחות חייו.
לפני כמה שנים עידן התבטא כאן בפורום ואמר שהוא אינו מביע דעה בנושא תח"צ בשבת, אבל לאור מספר כתבות שפרסם בנושא זה ממש לא נראה כך. לפני פרסום כתבות כאלה (וכבר היו לו כמה) הוא צריך לקחת בחשבון שהוא פוגע ביודעין בציבור החילוני.

וכן עידן היקר, אני בהחלט מצפה לתגובתך לאחר צאת השבת הקרובה (ובתום העוצר בן 73 השעות) ואני חושב שגם שאר חברי הפורום שמכירים אותך.

לגבי המטרונית, בקווים 2 ו-3 כבר עכשיו מתבצעת כפייה דתית. הקווים שהיו מתוכננים להתחיל לפעול בשבת החל משעות אחר"צ כנהוג מזה שנים בחיפה והקריות, מתחילים לפעול רק מצאת השבת. דבר שלא היה מעולם באף קו בחיפה! בכך הורע השירות מהקריות לחיפה בשעות אלו ובמיוחד מקרית אתא להדר, מכיוון שמי שרוצה לנסוע בקטע הזה בשבת אחר"צ צריך כעת לנסוע בשלושה אוטובוסים. בהתחלה אפילו פורסם לו"ז לקווים 2 ו-3 החל משבת אחר"צ וברגע האחרון הוא שונה. בקיצור, אין פה שום סטטוס קוו ואף אחד לא שומר עליו. לכן גם החילונים לא צריכים לשמור עליו אלא לפעול לביטולו המוחלט ולא רק בחיפה.

לגבי קו 1, אין סיכוי שהוא יושבת בשבתות ופעילותו היא כבר עובדה בשטח כמו פעילות קווי הלילה בשישי. אם תהיה מתישהו כוונה להטיל עליו עוצר בשבת, אני נשבע שאני אישית אגיע לחיפה במיוחד ואעשה בלאגן (כמובן יחד עם כל הארגונים החילונים שיפעלו נגד כך ברגע שהדבר ייוודע).
ואל תדאג ליציבותה של הממשלה, אל תשכח שאין בה חרדים עכשיו. הבעיה היא פחדנים מסוגו של ישראל כ"ץ שתמיד מפחדים מהחרדים גם אם הם בחוץ.
º
היה דמגוג ונשאר דמגוג
04/09/13 17:11
66צפיות
º
05/09/13 01:02
13צפיות
º
04/09/13 16:00
39צפיות
המטרונית היא לא בהמה
05/09/13 10:03
187צפיות
שלום!המטרונית היא לא בהמה (ממשיך מישהו שהמתין יחד איתי לקו 3 אתמול בהנביאים הוא רצה להגיע לשוק תלפיות אני לקרית ים ) כתוב בתורה שיום שבת תתן גם לבהמה לנוח ,וכל הסיפור התחיל מזה שראש העיר יונה יהב  הודיע שהמטרונית תפעל כל חג ראש השנה אז...
והיהודים הטובים
05/09/13 11:31
142צפיות
החליטו שגם מי שלא בא לו לנוח, נאלץ אותו לנוח על אפו ועל חמתו.
נשמות טובות...
קוראים לזה כפייה דתית.
05/09/13 11:35
119צפיות
ומי שמיתמם שיתעורר.
יונה יהב גם הודיע שהמטרונית היא רק"ל
05/09/13 14:40
131צפיות
באורך 40 ק"מ....

מי עוד מתייחס ברצינות למה שהוא אומר?
מנחה לחג שמח
110תגובות
04/09/13 12:03
764צפיות
הגיעה העת לצאת למסע הגדול ואנחנו מתייצבים נרגשים בתחנת ירוסלבסקי. כמו תכניות רבות, גם בזו נאלצתי להתפשר. התכנית המקורית הייתה לעשות 9298 ק"מ מנקודה זו ועד ולדיווסטוק...

(המשך...)
מנחה לחג שמח
הגיעה העת לצאת למסע הגדול ואנחנו מתייצבים נרגשים בתחנת ירוסלבסקי. כמו תכניות רבות, גם בזו נאלצתי להתפשר. התכנית המקורית הייתה לעשות 9298 ק"מ מנקודה זו ועד ולדיווסטוק במזרח, אבל כשאשתי שאלה מה נראה שם, והבינה שהאטרקציה העיקרית היא בסיס צוללות גרעיניות, הוכנס שינוי מהיר בתוכניות. נוסעים לבייג'ינג. קצת יותר מ-7,550 ק"מ, ממחוזות הבורשט וה
º
שנה טובה לכולם
04/09/13 11:56
154צפיות
שנה טובה לכולם
גם ממני שנה טובה ומאושרת לכולכם
04/09/13 12:52
37צפיות
איזו תמונה יפה שלחת!!
º
שנה טובה לכל חברי הפורם
04/09/13 13:06
19צפיות
שנה טובה!
04/09/13 13:12
83צפיות
שנה טובה!
שנת יופי והתגברות על כל הפיתולים שבדרך.
שנה טובה
04/09/13 15:38
20צפיות
וכתיבה וחתימה טובה
º
שנה טובה, מוצלחת ושמחה לכולם
04/09/13 15:43
8צפיות
º
שנה טובה לכל באי הפורום!
04/09/13 15:44
12צפיות
º
שנה טובה
04/09/13 15:50
8צפיות
שנה טובה לכולם
04/09/13 16:00
35צפיות
ובהזדמנות זאת אני רוצה להגיד תודה רבה למנהלי הפורום על העבודה הרבה והטובה שהם עושים למען הפורום והקהילה הזאת

וכן תודה רבה גם לגולשים בפורום שעוזרים לגולשים אחרים על בסיס קבוע כל יום בשאלות הכוונה היומיות

יישר כח וכל הכבוד לכם!!!
º
שנה טובה לכולם
04/09/13 16:05
10צפיות
שנה טובה כתיבה וחתימה טובה
04/09/13 16:18
20צפיות
לכל בית ישראל.
º
שנה טובה!!
04/09/13 17:27
9צפיות
º
שנה טובה
04/09/13 17:29
9צפיות
שנה טובה לכל חברי ואורחי הפורום
04/09/13 18:53
18צפיות
ותאכלו הרבה ב-
º
שנה טובה!
04/09/13 21:12
10צפיות
שנה טובה ומתוקה לכולם
04/09/13 21:16
52צפיות
שנה טובה ומתוקה לכולם
בתמונה תחנת רכבת ברומניה, פשוט באמצע שום מקום ישנן תחנות ללא מבנה .
º
שנה טובה ומוצלחת
04/09/13 23:59
12צפיות
º
שנה טובה
05/09/13 00:33
37צפיות
שנה טובה
º
חג שמח & שנה טובה לכולם/ן...!
05/09/13 07:11
37צפיות
חג שמח & שנה טובה לכולם/ן...!
‬ שרשור הכוונה ומודיעין 04/09
56תגובות
04/09/13 00:00
122צפיות
הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר...

(המשך...)
הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
מטרופולין MAN מרכב ברק הארגז 85-276-53
03/09/13 19:42
364צפיות
 מטרופולין MAN מרכב ברק הארגז 85-276-53
תפסתי אותו יוצא מהמרכזית בקו 369, למרות הפקק הגדול שיש שם כמעט כל יום חמישי או יום לפני ערב חג שתוקע את כל האוטובוסים מלצאת מהמרכזית... ואת כל המכוניות שמנסות לצאת או להיכנס לקניון הנגב, הצלחתי להשתחל ונצמדתי אליו.קיוויתי שהוא יתקע ברמזור של רגר/וינגייט והוא אכן נתקע, עקפתי דרך הכיכר של המיון (פירססתי) חזרתי לרגר ונכנסתי לחניון של מרפאות חוץ, עברתי מדי לתחנה הוא הגיע, לא יכל לקלוט נוסעים כי הרציף היה עמוס וכך הרווחנו עוד תמונות.

הנה הוא, לאחר שקלט את כל הנוסעים בתחנת סורוקה.
º
ברציף סורוקה, מבט מאחור.
03/09/13 19:45
219צפיות
ברציף סורוקה, מבט מאחור.
אם התמונה צולמה לא מזמן,
03/09/13 19:46
159צפיות
אז ראיתי אותו באזור 19:00 בערב בצומת גדרה.
יש גם את 83-270-53 שהוא גם חדש מאן על מרכב ברק 21.

ויש את 73-541-52 ואת 535 באמצע שהם וולוו חדשים למטרופולין (נראה לי B7R או B9R).
º
זה הוא.
03/09/13 19:47
52צפיות
º
03/09/13 19:47
21צפיות
וולבו חדש זה B7R
03/09/13 22:59
86צפיות
את ה-B9R הפסיקו לייבא לארץ כבר מזמן.
תודה על המידע רתם
03/09/13 23:14
54צפיות
החכמתי.
תמונת צד שמאל בצומת רגר/יצחק בן צבי
03/09/13 19:50
172צפיות
תמונת צד שמאל בצומת רגר/יצחק בן צבי
ברקע קניון הנגב.
º
עומד ברמזור, זווית חזית שמאל.
03/09/13 19:52
138צפיות
עומד ברמזור, זווית חזית שמאל.
הבלאגן ביציאה מהמרכזית והכניסה/יציאה לקניון.
03/09/13 19:58
152צפיות
הבלאגן ביציאה מהמרכזית והכניסה/יציאה לקניון.
מכוניות מנסות להיכנס לקניון ולצאת ממנו כשבשדרות דוד חכם הכביש עמוס. הרכב שנראה מצד ימין החליט לקחת רוורס, ניצלתי זאת על מנת להשתלב לנתיב הימני ולהיות מאחורי 369 :)
º
מייצרים עוד ברק 21? לא עברו ל 31?
03/09/13 20:03
78צפיות
º
אין דבר כזה ברק 31, יש סער 31 תיירותי.
03/09/13 21:38
59צפיות
º
תודה רבה על הסיקור!
03/09/13 20:15
47צפיות
º
אני רואה שהם התקינו מערכת AWACS.
03/09/13 20:58
65צפיות
שתי שאלות בנוגע לתחבור״צ בחג
03/09/13 17:13
249צפיות
היי, שני דברים שרציתי לוודא לקראת החג:
1. עד איזו שעה יפעלו קווי האוטובוסים ביום רביעי של ערב החג? אני צריך להגיע מתל אביב לקריית אונו

2. בימים חמישי ושבת אצטרך לנסוע מתל אביב לנתניה, נסיעה שבד״כ אני עושה במונית שירות. האם מוניות השירות יפעלו כרגיל (הלוך וחזור)?

תודה רבה וחג שמח:)
תחבור"צ?
03/09/13 18:46
213צפיות
אתה השני היום שמנסה לרשום בקיצור לא נכון תח"צ
בהצלחה בחג...
מי אמר שתח"צ זה נכון ותחבור"צ לא נכון?
03/09/13 19:27
179צפיות
אגב, שאלה גורלית לא פחות - האם תח"צ מבוטא במלעיל או במלרע?
º
תלוי עם מי אתה מדבר
03/09/13 19:49
50צפיות
º
מלרע. בד"כ ר"ת זה מלרע.
03/09/13 22:54
45צפיות
אני מבטא במלעיל
04/09/13 10:12
83צפיות
על משקל תחש, מחץ, סחר. זה נשמע לי זורם יותר. יש עוד ראשי תיבות שמבוטאים במלעיל על משקל הסגוליים: מע"מ (על פי רוב), מגדלי בס"ר, ואם איני טועה גם יי"ש.



איפה מיכי10 כשצריך אותה?
04/09/13 10:22
76צפיות
מע"מ נראה לי רק ב"לשון עממית" אומרים במלעיל. בחדשות ובסביבתי אני שומע רק מלרע. בס"ר באמת מלעיל בגלל המשקל הדומה קֶטֶל (כמו כלב, מלך). ויי"ש כמו יין, אני מניח. ויש גם את רש"י למשל . יש פה ושם ר"ת במלעיל, אבל הרוב זה מלרע.
אורכילית, הגעתי במקרה, אבל בריצה.
04/09/13 14:17
68צפיות
מה שאכתוב עכשיו, אינו מסתמך על האקדמיה או על המילון, אלא רק על ידע אישי. (גם מה פתאום שאבדוק משהו, כשבעצם ברחתי הנה מהמטלות שלי לפני החג).

אז ככה. תחבור"צ, זאת כמובן לא שגיאה, אלא רק ייתור. כי מי שכותב כמעט את כל האותיות, יכול כבר לכתוב את המושג המלא 'תחבורה ציבורית'. או לקצר כמוני, לפני שהגעתי לפורום שלכם: תח' ציבורית.

גם לדעתי מבטאים את רוב הקיצורים במלרע. אבל יש שנֶּהגים במלעיל, ואני חושבת שאולי זו שאלה של הרגלי הציבור.

על הקיצור יי"ש, חשבתי ששאלו בכלל בִּצחוק. כי עד היום שמעתי תמיד רק את ההגייה YASH.

לגבי תח"צ, גם חשבתי ששאלו בִּצחוק. כי במלעיל זה נשמע נורא דומה ל(לא נעים לי לכתוב, אבל חייבת להסביר)"תחת".
אז אפילו לרגע לא הייתי חושבת לבטא במלעיל, אלא רק במלרע.

להתראות ושנה טובה

ואם יש שאלות, תוכלו לשאול בפורום בלשנות, ו/או במסר אישי, ואענה בשמחה.

º
05/09/13 01:24
9צפיות
º
הוא מבוטא כ"תחבורה ציבורית"
04/09/13 00:40
45צפיות
הכלל בעברית, אגב לא יודע אם הוא רשמי
04/09/13 13:11
118צפיות
כלומר מגובה באקדמיה או לא, אומר שר"ת צריכים להיות עד כמה שאפשר מינימליים ובד"כ (שוב ר"ת)
בני שתיים או שלוש אותיות.

צה"ל
מע"ם
שק"ם
ת"ש
מ"צ
מג"ד
תא"ל
אל"מ
סא"ל
שו"ת
נ"צ
נ"נ
מו"ם
מו"פ



לעתים יחסית יותר נדירות ר"ת הן בני 4 אותיות

תפו"ז (אנשים שוכחים וחלק בכלל לא יודעים שפרי ההדר זה ר"ת של תפוח זהב)
שכפ"ץ
בזנ"ט
סמג"ד
סמח"ט


ורק לעתים ממש מאוד רחוקות יש 5 אותיות בר"ת. ב-6 אותיות אני לא נתקלתי חוץ אולי אצל החניוקים החרדים שיש להם אובססיה לכתיבה בר"ת.

תובב"א (בעצם 5 אותיות)    תיכון ותבנה במהרה בימינו אמן
זצוק"ל (גם כן 5)
שליט"א - שיזכה לאורך ימים טובים אמן



אבל גם במקרים שזה 5 אותיות מעולם, אבל מעולם או אפילו לעולם עולמי עלמיא לא נתקלתי שהקיצור היה רק של שתי מלים.
תמיד תמיד תמיד אם זה מעל ל-4 אותיות זה 3 או 4 או אפילו 5 מלים שמקצרים אותן לראשי תיבות אחד.


לכן ברור שלתחבורה ציבורית או ת"צ או תח"צ וזהו. לא תחב"ץ, לא תבבשקרעכרגעקר ובטח שלא תחבור"ץ/תחבור"צ.
בטח ובטח שלא, בלמד רבתי.
רק אצל רבנים שנפטרו יש יותר ארוך
04/09/13 16:25
68צפיות
זצוקללה''ה (זכר צדיק וקדוש לברכה לחיי העולם הבא)
º
תפוז הוא הלחם ולא ר"ת לדעתי
04/09/13 17:21
31צפיות
לא, הלחם הוא חיבור של שתי מילים ששומר על
04/09/13 18:27
58צפיות
המבנה הבסיסי והצליל שלהן. למשל רכבל (רכבת או רכב + כבל).
ב"תפוז" השריד היחיד למילה זהב הוא האות הראשונה. שום דבר מהצליל המקורי לא נשאר.
תפוז הוא נוטריקון
05/09/13 01:27
53צפיות
נוטריקון = ראשי תיבות שנטמעו בשפה בתור מילה אחת, ולא כותבים אותה יותר עם מרכאות.

תפוז, דוח, סמל וכו'
º
מצטרפת לשאלה - מוניות שירות יפעלו ביום חמישי?
04/09/13 13:54
46צפיות
הן תפעלנה כפי שהן פועלות בשבת אבל
04/09/13 15:12
88צפיות
כמה הסתייגויות. ערב החג עצמו הוא בעייתי , כי הרבה נהגים נמצאים בארוחות חג. ויש תחנות מוניות שירות שאינן פעילות בשבת (כמו מוניות אייל בב"ש) ולכן לא תהיינה פעילות גם בחג.
º
יפעלו מוניות 51 פ"ת <-> ת"א בערב???
05/09/13 17:00
23צפיות
לא רואה סיבה שלא.
05/09/13 17:28
42צפיות
הבונקר היחיד זה ערב חג. חמישי זה כבר החג עצמו. מס' הטלפון של מוניות 51 - 03-9310131
º
מוניות 51 פעלו גם אתמול בערב, אבל בדלילות
05/09/13 17:55
25צפיות
º
כמה רכבות מהיום
03/09/13 15:51
167צפיות
º
0001
03/09/13 15:52
409צפיות
0001
º
0002
03/09/13 15:53
312צפיות
0002
תמונה מקסימה!
04/09/13 00:03
39צפיות
וגם חדה מאוד. תודה רבה!
º
0003
03/09/13 15:54
274צפיות
0003
יופי יופי יופי
04/09/13 00:04
62צפיות
זה בעתלית, נכון?
º
קצת יותר דרומה, בין 'הבונים' ל'נחשולים'.
04/09/13 06:37
147צפיות
קצת יותר דרומה, בין 'הבונים' ל'נחשולים'.
º
0004
03/09/13 15:55
335צפיות
0004
º
איך צלמת מלמעלה?
03/09/13 16:07
52צפיות
º
חוטם הכרמל. נקודת תצפית גבוהה ויפה.
03/09/13 16:16
79צפיות
º
נראה כמו ממסוק. מדהים
03/09/13 16:30
46צפיות
האם קיבלת אישור מ-GB לצלם משם?
03/09/13 23:00
115צפיות
המקום רשום על שמו בטאבו עוד מתקופת ה"מנחה לשבת".
אחלה תמונות. תודה!
אכן, מזכיר נשכחות
04/09/13 07:03
78צפיות
הנקודה הזו חביבה עלי, עוד בטרם קם הגשר ובוטל מפגש כביש-מסילה במקום. יופי של תמונה!
º
0005
03/09/13 15:57
291צפיות
0005
º
03/09/13 23:26
12צפיות
זו כבר עבודת אומנות!
04/09/13 00:06
61צפיות
מעולה! נפלא!
º
אכן. תמונה מעולה ושרשור נהדר.
04/09/13 04:59
22צפיות
º
05/09/13 00:58
12צפיות
º
0006 ואחרונה.
03/09/13 15:59
244צפיות
0006 ואחרונה.
º
תודה רבה ושנה טובה
03/09/13 16:25
32צפיות
תמונות נהדרות
03/09/13 21:24
60צפיות
שרשור נהדר עם תמונות נהדרות. בייחוד התמונות מחוטם הכרמל.
חג שמח, מתן ושנה טובה
º
!!!
03/09/13 22:35
18צפיות
º
יופי של תמונות, חג שמח!
04/09/13 09:02
30צפיות
05/09/13 00:59
16צפיות
תמונות מעולות מאחד המקומות היפים ביותר לצילום רכבות בארץ.
בחזרה לפורום
האזור שלי בפורום