בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לפורום ``תחבורה ציבורית``

שעות הפעילות:
ימים א`-ה` - כל היום
ו` וערבי חג - כל היום
שבת - כל היום

בפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד.

אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה במנות האוכל במטוסי אלעל.

* לא לשכוח לענות על הסקר - מי שמצביע משפיע

מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הדקו חגורות ושתהיה נסיעה טובה,
מודיעין (i) לשרותכם.

מבקש עזה בקשר לסיפור עם רכבת ישראל:
28/07/13 20:08
286צפיות
לראשונה, החלטנו להגיע ולחזור מנתב"ג ברכבת ישראל ולא ברכבנו הפרטי. רכשנו באשנב בנהריה 3 כרטיסים שמורים הלוך וחזור בתאריך 11.7 ונסענו לחו"ל. הנסיעה לנתב"ג היתה נינוחה. חזרנו לאחר שבועיים (25.7) בערב והתברר לנו שכמה ימים לפני שחזרנו ארצה רכבת ישראל הפסיקה לעבוד באופן מתוכנן לכמה ימים. עמדנו על הרציף בנתבג בשעה 20:30 עם טפנו והמזוודות ולבסוף נאלצנו לחזור במונית פרטית (נסיעה מאוד יקרה).
להערכתי עבודות מתוכננות מסוג זה ידועות להנהלת הרכבת זמן רב מראש. מדוע אם כך לא ניתן לכך ביטוי באתר שלהם באינטרנט שם בדקתי לפני היציאה ומדוע הפקידה לא היתה מעודכנת בכך?
עדיין לא פניתי בתלונה לרכבת.
מה אתם ממליצים לעשות? שכן לקבל החזר כספי על הכרטיסים ודאי שלא נותן מענה לתסכול, עוגמת הנפש ותשלום למונית ספיישל לנהרייה?
ההשבתה הייתה מצויינת באתר שלהם
28/07/13 20:20
178צפיות
במשך יותר מחודש מראש
האם אתה בטוח? אני סרקתי היטב את האתר ולא מצאת
28/07/13 20:56
164צפיות
י לכך אזכור, יותר מכך, כפי שציינתי, לפני היציאה מהארץ, בדקתי אפשרות חזרה בתאריך בו חזרנו וניתן היה לראות שהרכבת יוצאת מנתב"ג כול שעה עגולה בתאריך 25.7.
האם יש למישהו תגובה נוספת?
28/07/13 22:36
122צפיות
מישהו?
הסגירה פורסמה זמן רב מראש
28/07/13 23:27
148צפיות
ממבט חטוף רק בארכיון ההודעות לעיתונות של הרכבת אני רואה פרסום מה- 27/6.
º
עדיין יתכן מאוד שהלו"ז באתר לא עודכן
29/07/13 00:05
67צפיות
הלו"ז באתר אכן עודכן מאוחר מדי בהשבתה
29/07/13 00:49
135צפיות
במשך מספר שבועות הייתה רק ההודעה על השבתה ובלו"ז הופיעו רכבות.
יותר מזה. רק מספר ימים לפני ההשבתה עודכנה גם בהודעה שעת תחילת ההשבתה ומכיוון שבלו"ז הרכבות עדיין הופיעו עד לאותו עדכון לא היה ניתן לדעת מתי בדיוק הרכבת האחרונה לפני ההשבתה.
תודה על התגובות. אציין שוב שעם הכניסה לאתר
29/07/13 12:32
115צפיות
הרכבת ביום הנסיעה ובדיקה קפדנית שלי בהודעות לא היה לכך אזכור גלוי ובולט (אולי היה אזכור במקום חבוי). למשל, כעת כשאני נכנס לאתר מופיעה באותיות קידוש לבנה הודעה על הפסקת נסיעות עתידית מב"ש מרכז ודימונה וניתן לראות זאת ללא קושי. כמו כן, בדקתי ביום החזרה וראיתי שאין הגבלות נסיעה. אם יודעים מראש שבתאריכים מסוימים אין נסיעות, מדוע זה לא מסונכרן עם לוח הרכבות ומופיע באדום בתאריך המבוקש," לא ניתן לנסוע באותו יום" כמו שנהוג בכול הזמנת מלון או טיסה (התאריכים חסומים באותם זמנים שבהם אין מקום למשל?). אוסיף, שהרכבת כן עבדה מבנימינה צפונה אך מועד אחרון לנסיעה היה 21:45 ולא הספקנו להגיע לשם. (ושוב שאלה: מדוע מועד אחרון לנסיעה מוקדם כ"כ ולא מתחשב בהפסקת נסיעות עד לבנימינה והצורך להגיע לשם??)
ושוב, אני שואל לעצתכם: מה אתם מציעים לי לעשות ואיך להתנהל במקרה זה?
בדיוק כמו שיש כרגע הודעה על ב"ש
29/07/13 18:11
79צפיות
הופיעה ההודעה על סיגרה מתכוננת בתאריך שציינת. מעבר לזה לקופאית אין אפשרות לדעת אם אתה חוזר ב25.07 או ב25.08 וכו ..
הכי הרבה שאתה יכול לקבל זה את ההחזר על החזור שלא ניצלת ואולי איזה כרטיס פיצוי על חווית הנסיעה הלא נעימה... אין החזר כספי על מוניות ואין כזה דבר פיצוי על עוגמת נפש...
נחבלתי מעצירת פתע באוטובוס דן
28/07/13 19:45
146צפיות
נפלתי על הגב נחבלתי בירך ימים הייתי בחדר מיון
אין שסר אבל סובל מכאבים והגבלת תנועה בירך ימין
מה עושים למי פונים ?
פונים למחלקת הביטוח של "דן"
28/07/13 20:19
110צפיות
חלקת ביטוח – תביעות


--------------------------------------------------------------------------------

מזכירות מחלקת ביטוח

כתובת:
בית "דן" - שד' שאול המלך 39 ת"א, קומה 8

טלפון:
6933271/2 - 03

פקס:
6933162 - 03

שעות פעילות:
ימי א'- ה' 7:00- 16:00, יום ו' סגור

º
בקשות/שאלות לא הכוונה
92תגובות
28/07/13 18:39
354צפיות

(המשך...)
º
הודעות ודיווחים
82תגובות
28/07/13 18:34
652צפיות

(המשך...)
המשך עדכונים על המטרונית
69תגובות
28/07/13 10:53
726צפיות
כי שרשור המטרונית הקודם כבר לא קופץ.

(המשך...)
כי שרשור המטרונית הקודם כבר לא קופץ.
‬ שרשור הכוונה ומודיעין 28/07
51תגובות
28/07/13 00:06
50צפיות
הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר...

(המשך...)
הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
יאללה לקטול , שחר הזלקורן מסביר שרכבות לא יעז
27/07/13 23:39
460צפיות
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4409777,00...
הדבר היחיד שנכון הוא שצריך להשקיע גם בשיפור שירותי הבריאות שם.
אך השקעה בתעסוקה, שכחו להזכיר לא את המפעלים שנתמכו על ידי הממשלה קבלו כסף והלכו משם.
לגבי התחץ, שטויות במיץ קוקוס.
ומי כמוך מבין במיץ קוקוס
27/07/13 23:43
177צפיות
אכן מאמר מטופש ופופוליסטי שמתעלם מהזנחה בת עשרות שנים של תשתיות התחבורה בישראל בכלל וב"פריפריה" בפרט.
יש ציטוט שהוא מייחס ל"בכירים במשרד התחבורה"
27/07/13 23:46
178צפיות
". "תשתית מסילתית אינה מסוגלת לספק נגישות הולמת בתדירות גבוהה לכל היישובים", קבע רק לאחרונה צוות בראשות שניים מבכירי המשרד. "פיתוח תחבורה ציבורית יעילה יתבסס על רשת קווי אוטובוסים תדירה ורשת כבישים משופרת (בין היישובים, ש.ה)".

ברור שהרכבת לא יכולה להגיע לכל ישוב, בגלל זה צריך לעשות קוים תדירים שיוצאים מאותם ישובים ומגיעים לרכבת.   הם בטוח יגיעו יותר מהר לעבוד מאשר לעמוד בפקק של הכביש החדש שפתחת.
בשתי מילים: חגורת היוממים.
28/07/13 01:03
406צפיות
חגורת היוממים הלונדונית, שעה מהעיר, (כתום) בשקף על מפת ישראל.
בבריטניה חגורת היוממים של לונדון היא אזור ברדיוס 100 קילומטר מסביב ללונדון. אני יודע שיש ביקורת לגבי ההשוואות האלו שאני עושה אבל צריך לקחת דוגמה קונקרטית. אני מניח שבנימין נתניהו מכיר את חגורת היוממים של בוסטון או ניו יורק...

בחגורת היוממים הלונדונית לא כל העובדים נוסעים לעיר הגדולה לעבודה, אבל מי שנוסעים אליה הם בעלי משרות שמצדיקות את הנסיעה. האנשים האלו מביאים הכנסה שמקורה מהעיר הגדולה לערים הפרבריות, כלכלת הבית שלהם מתרחשת במקום מגוריהם (לפעמים רק אחד מבני הזוג עובד בעיר הגדולה) וכמובן שהילדים מתחנכים וגדלים בעיר היוממים. מדובר אמנם בשכבה קטנה, אבל קיומה של שכבה כזו מפרנסת שכבה שניה של מקצועות שירות מקומיים בתחומי המסחר, התחזוקה, הפנאי, החינוך (רבים מהם מעדיפים חינוך פרטי יקר לילדיהם) וכו'. השכבה השניה הזו היא האפקט החשוב ביותר של קיום חגורת היוממים, כי בלי ההכנסות מהעיר הגדולה ההכנסות המקומיות לא היו מחזיקות שכבת בורגנות מקומית באותו קנה מידה.  

דוגמאות ספציפיות: מחוז סארי למשל (במפה הזו הוא יוצא בים, מול אשדוד, אשקלון, וקריית גת) חביב במיוחד על ברוקרים שעובדים בסיטי. ברייטון (רהט בערך, יש עיוות מסויים בקצה הדרומי של המפה כי מדרום לה יש ים בעוד בישראל ישנה באר שבע) היא מקום מגוריהם של אמנים רבים ו"חוף הים של לונדון". כמו כן יש לנמק עת העובדה שאזור היוממים מעוות צפונה בכך שהרכבות צפונה הן מהירות יותר (הקווים הראשיים לסקוטלנד) בעוד הקווים דרומה הם קווי יוממים איטיים יותר.

נכון שבישראל יש מוקדי כוח מקומיים כמו האוניברסיטאות שמחזיקות מעמד בינוני (תלוי מדינה) בחיפה רבתי וב"ש רבתי, ומהן אפשר כבר לעבוד כיוממים בת"א כך שמדובר בשאלה של מנטאליות, אבל בתכלס רוב האזור המיושב במדינה למעט הנגב דרומית לב"ש והגליל העליון המזרחי יכול להיות במרחק נסיעה סביר ממקומות התעסוקה של עילית "מדינת תל אביב" ואם יהיה קשר תחבורתי שיאפשר לאנשים במעמד כזה לגור באזורים האלו שכיום נחשבים "פריפריה" יביא לכלכלה המקומית באזורים האלו הכנסות שמקורן בגוש דן, וזה יפרנס מעמד בינוני רחב.

הגישה הקלאסית של "פתיחת מפעלים בפריפריה" בה תומך המאמר לא השיגה את מבוקשה במשך 65 שנה. תהליך הפירבור וחגורת היוממים הוא תהליך אורגני שמחלק מחדש הכנסות מהמרכז לעיירות היוממים מבלי להעיק על האזרח בצורה של מיסוי.

ישראל היא בסך הכל מדינה קטנה, וחבל שחלקים ממנה שבכל אזור מטרופוליטני גדול במערב היו מהווים חלק בלתי נפרד מחגורת היוממים נחשבים ל"פריפריה" הנמצאת "מעבר להרי החושך".
º
גבול החגורה: שעה ועשרה דקות נסיעה ברכבת.
28/07/13 04:16
97צפיות
מגניב, מה משמעות הצבעים
28/07/13 09:48
136צפיות
ומה מקור המפה? בהחלט המחשה חזקה לתומכי ההשקעה בתחבורה ציבורית.
בכתום: רצועת היוממים ! זה זום ממפת השוואה.
28/07/13 13:17
239צפיות
מפת השוואה תל אביב לונדון זמני נסיעה בריטיים
לפני כמה שנים פירסמתי מפות השוואה בין מפות זמני נסיעה מלונדון (שאותה יצרתי ידנית ע"י איסוף זמני נסיעה לישובים השונים המצויינים בה ויצירת "אזורים") לבין מפה של ישראל והסביבה בקנה מידה דומה, כאשר לונדון וגוש דן מוצלבות. בגלל שהמפות שקופות

במפה בפוסט הקודם עשיתי זום, לקחתי את כל אזור היוממים וצבעתי בכתום (כולל צביעת שפך התמז כאזור כזה). השרידים הירוקים ואלו שבתכלת הם מהמפה המקורית. את הקווים האדומים והירוקים לא צריך להסביר, אבל משום שגוגל מסמנת את הקו הירוק אני מכליל אותו למטרת יצירת קנה מידה. יש להדגיש שרשת היוממים הבריטית היא מערכת איטית יחסית - מהירות מקסימיום של 160 קמ"ש בקווי היוממים מדרום לעיר ורוב הקווים שמסביב לה (מהירות תאורטית בגלל עצירות בתחנות), כך שזה בר-השוואה למהירות המקסימום של ר"י - כ 130 קמ"ש לפי האמור בפורום.

חגורת היוממים הזו ישימה בישראל (עם כמה התאמות טופוגרפיות - למשל - בית שאן תהיה קצת יותר רחוקה מתל-אביב כי המסלול הישיר יהיה עמק-עירון-חוף ולא דרך שכם למשל) בטכנולוגיה שקרובה מאד לזו הקיימת בארץ, כך שלא מדובר בפנטזיות נוסח הקמת TGV / ICE / AVE / שינקאנסן ישראלית אלא בהשלכות של פיתוח רשת המסילות בסטנדרט קרוב מאד לזה שקיים כבר כיום, תוך יישום פרוייקט שידרוג קל לביצוע כמו תוכנית החישמול שניתן לבצע תוך שנה-שנתיים כי לסימנס - ספקית של ר"י - יש רכבת חישמול שמסוגלת לחשמל קילומטר וחצי ליום. (חיברתי לינקים בפורום בעבר).

יש עיוותים בגלל מספר מצומצם של קווים מהירים יותר, בעיקר כלפי צפון ומערב כי בקטע הזה יש קווים חצי מהירים - ישנם 3 קווים של 200 קמ"ש, שני הקווים הראשיים לסקוטלנד, והקו לווילס. על אחד מהקווים לסקוטלנד יש רכבות טילטינג של 225 קמ"ש. כמו כן ישנן רכבות יוממים מהירות שמשתמשות בקו היורוסטאר לפריז שמתפצלות מהקו ומשרתות את דרום מזרח המדינה, זהו הקו המהיר האמיתי היחיד בממלכה כרגע, שמהירות המקסימום בו היא 300 קמ"ש.

בכל מקרה - "הפריפריה" הישראלית אינה במיקום שנחשב "פריפריה" באף מדינה מערבית מתוקנת.

מבחינה גאוגרפית טהורה צור (פיטרבארה ב"ים" במקביל לה), טבריה (נמל התעופה לונדון - סטאנסטד), אירביד' (פרברי איפסוויץ' ), מאדבה (פולקסטון), עזה (בילינגהרסט), בקעת הירדן (עיירות המדווי בקנט, חצי האי שעליו שוכנת סאות'אנד באסקס), ובאר שבע (טכנית - לו היתה רכבת שהמשיכה 20-10 ק"מ בים מדרום לברייטון, כך שהזמן הרלוונטי הוא אחת התחנות ב-שורהאם בערך) וכל מה שבינן לעיר הגדולה הן "חגורת יוממים".  



יש לך מפה דומה למטרופולינים יותר קטנים.
28/07/13 14:01
89צפיות
זה נחמד המפות של לונדון אך בתור מקום גדול יותר ובינלאומי יותר  שגם מסילות ניסללו שם לפני עשרות שנים, לא מאוד בר השוואה.
אין לי, אבל הערה לגבי המטרופולין:
28/07/13 15:26
92צפיות
מנסיוני בלונדון, וכן בביקורים בפריס וברלין הוא שהרכבת התחתית נועדה לשרת את העיר ומהירותה נמוכה יותר, בעוד קווי הרכבת האזוריים מהירים יותר כי יש בהם פחות תחנות. מהסיבה הזו לא נכון להגדיר את המטרופולין לפי הרכבת התחתית (בת"א - תוכניות הרכבת הקלה) כי יש עיוות שבו תחנת רכבת תחתית (עירונית) שנמצאת מרחק שעה מהמרכז תהיה גאוגרפית קרובה פי כמה וכמה מתחנה שנמצאת שעה ממנו ברכבת הארצית. כך למשל - בסביבת כביש הטבעת הלונדוני שמסומן במפה ישנן תחנות כמו אלו שבקצה הקו המטרופוליטני שנמצאים שעה מהעיר בקו האיטי (במפה שלי ווטפורד צויינה כ20 דקות לפי המרחק ליוסטון, אך יש אופציות איטיות יותר ובתחתית יכול לקחת שעה לאזור, בושי נמצאת בווטפורד רבתי כך שזה השטח של אלן) בעוד המרחק בארצית מתפרס פי 3 או 4. בתל-אביבית זה להגיד שמשער חולון לעזריאלי לעולם יהיה מהיר יותר ברכבת ישראל ולא בקו הירוק או הכחול לנקודה המרכזית המקבילה שלהן. מהסיבה הזו גודל אזור היוממים חורג בהרבה מגודל המטרופולין (אותה אוטוסטרדה סיבובית נמצאת קצת מחוץ לתחום השיפוט של עיריית לונדון רבתי). ואין חשיבות לגודלו משום שמדובר בנסיעה ברכבת הארצית לתחנות הראשיות שבמטרופולין.

כמו כן - בכל העולם המערבי רוב קווי הרכבת הראשיים (למעט המערכות המהירות הייעודיות) חגגו מזמן את המאה. הרכבת קדמה למכונית בחמישים שנה. השוואה מעניינת לשאלת הפיתוח האזורי והוספת שלוחות לאיילון יכולה להיות הוספת שלוחות אזוריות חדשות למסילות העירוניות בגרמניה שפועלות על עיקרון דומה של מסילה שחוצה את העיר הראשית.

ניסיתי למצא מפות דומות בגוגל, אבל מצאתי בין השאר מפות "חום" של מחירי דירות, זמני נסיעה ספציפיים לסאבווי של ניו יורק ותרשים מבוסס זמנים של הסאבווי של בוסטון, אך ללא הרשת האזורית / ארצית.
כי זה טרנדי. ש.ה. הוא אף פעם לא הראשון
28/07/13 07:38
181צפיות
לכתוב מאמר דמגוגי בנושא מסויים (לא אביא קישורים, אבל ממש לא מזמן היה אחד כזה). הוא תמיד נסחף עם הזרם.

הכיוון הוא הפסקת ההשקעה בתשתיות הרכבת, לצורך מימון הצעות פופוליסטיות בעקבות "מחאות חברתיות" שכבר היו ועוד יהיו. הציבור לא הפנים את הצורך הכלכלי והחברתי בתח"צ בינעירונית ופרברית מהירה, שתרחיב את מעגלי היוממות, ועיתונאים מסוגו של ש.ה. עוזרים לו להתמיד בחוסר ההבנה הזה. לעומת זאת, לכבישים תמיד יהיה לובי חזק יותר גם בלי התחנפות מצדו של ש.ה.; הנסועה ברכב הפרטי ממשיכה לעלות למרות המיסוי הדרקוני, ממשיכה בין היתר בגלל הפערים והעיכובים בפיתוח המסילות הן במרכז והן בפריפריה.

אז בקזינו של הפורום הייתי מהמר שמלבד התכניות שכבר נמצאות בביצוע (לא רק בתכנון), שום דבר לא יתבצע בשני העשורים הקרובים. ולא כי כך צריך להיות, אלא כי זה לא מספיק פופוליסטי. התקשורת והאופוזיציה הדביקה לפיתוח מס"ב את התווית "הבייבי של נתניהו" (ובזמן האחרון, גם "הבייבי של כץ חובב הרכבות") כדי שאף פוליטיקאי חדש, מהשמאל או מהמרכז או אפילו מהימין, לא ירצה לגעת בה.

אם ייתנו לה להמשך, אפשר יהיה לשכוח לא רק מהמסילה המזרחית, אלא גם מהחשמול ואפילו מהמסילה הרביעית באיילון.
אבל המאמר הוא לא רק נגד מסילות
28/07/13 07:48
132צפיות
אלא נגד תשתיות תחבורה לפריפריה בכלל.
הוא מציין באור חיובי "כבישים וקווי אוטובוסים"
28/07/13 08:06
158צפיות
גם אם זה דרך ציטוט של "גורם במשרד התחבורה". זה הכשל הלוגי הקבוע בכתבות מהסוג הזה: "יש פתרון זול יותר". הבעיה הגדולה היא שעכשיו זה בעמוד הראשי של ynet. אולי ככה מכינים את הקרקע לפתיחת הקו הישיר לאשדוד ולאשקלון, ובהמשך לשדרות, כדי שהציבור לא יעיז להתלהב יותר מדי? אני לא ממחפשי הקונספירציות, אבל עם ynet באמת שאני כבר לא יודע מה לחשוב...
º
מה? יש בישראל אוטובסים ב130 קמ"ש?
28/07/13 13:26
54צפיות
º
בטח!
28/07/13 17:23
33צפיות
אז יגידו שגם "לא צריך", נו.
28/07/13 23:05
84צפיות
בטח אם נסבסד עוד כמה מפעלי טקסטיל בפריפריה, הכל יסתדר ואף אחד לא יצטרך לנסוע לשום מקום. וההיי-טק יבוא לשם, כי. כי... עזוב, אל תבלבל אותנו עם הדוגמאות שלך ממדינות מערביות מפותחות. פה זה לא שם! מספיק טוב לנו עם רשת האוטובוסים הבינעירוניים המפוארת שלנו. והתחנה המרכזית הכי גדולה בעולם... כבוד וגאווה ישראלית.
º
לשלוח אותם לרציפי דן הנטושים, ולזרוק את המפתח
29/07/13 01:59
22צפיות
אתה מתכוון רציפי דן המשודרגים שבקומה 1.
29/07/13 11:06
43צפיות
מאז הסעות החיילים, הרציפים נוקו, נצבעו (צבעו בצבע לבן את הפיספס) והמקום נראה הרבה יותר נורמלי. יש גם שילוט בכל רציף המודיע איזה קו יוצא ממנו ומה יעדו.
היו... מרצדס O303 היו מגיעים ל120 בלי בעיה.
29/07/13 11:33
50צפיות
כילד אני זוכר את מד המהירות מציג מהירות שכזו בנסיעות שישבתי מאחורי הנהג (רוב הנסיעות).
גם אם היו מגיעים ל-160 קמ"ש...
29/07/13 14:36
47צפיות
זה לא אומר שאפשר יהיה אי-פעם לנסוע במהירויות כאלו בבטחה.
אילו היה מציין תוכנית מסודרת עם אוטובוסים
28/07/13 13:58
114צפיות
אז היה אפשר לדון ביתרונות וחסרונות התוכנית.
כאן זה נראה כמו תירוץ מדוע לא לסלול קווי רכבת חדשים.
º
28/07/13 17:25
7צפיות
גם לא. שום אוטובוס לא יחליף רכבת שיש לה לפחות
28/07/13 22:59
71צפיות
את הפוטנציאל לנסוע 160 ויותר על מסילה רגילה לחלוטין. זה הזוי שיש פה קווים בינעירוניים שלוקח להם 4 שעות ויותר לעשות את הדרך בין הגליל למרכז, במדינה כל-כך קטנה. המפה של CCyclist הדגישה שרק רשת רכבות פרבריות מסוגלת באמת לקרב את הפריפריה למרכז. וטרם דיברנו על יתרון הקיבולת... הפלא ופלא, הוא בא לידי ביטוי גם בפריפריה, כי כל הרשת מתנקזת בסופו של דבר למטרופולינים ובהינתן רמת שירות טובה, כל הקווים האלה יהיו מפוצצים בנוסעים (יותר מהאוטובוסים היום, כי הרבה יותר אנשים ייסעו וזה יעשה לכלכלה ולרווחה שלהם רק טוב).
זה מה שהיה צריך לאמר לו הייתה לו
28/07/13 23:11
53צפיות
הצעה לתוכנית מסודרת. כאשר סתם מפריחים אוטובוסים הכוונה בפוליטיקה היא להתנגד להרחבת רשת הרכבות, ולא להציע שום פתרון.
º
גם זה נכון.
28/07/13 23:12
10צפיות
למזלנו הציבור לא סופר יותר מדי את העיתונאים
28/07/13 23:19
50צפיות
אתה רואה שכל פעם שפותחים קו חדש הציבור עובר אליו בהמוניו.  זה נכון גם לגבי אוטובוסים, כי אתה רואה שכשפותחים קו מרמת גן לאוניברסיטה אז הסטודנטים זונחים את הג'סטי ונוסעים בקו.
מי יודע, אולי היו עוברים יותר בלי יחצנים כאלה
28/07/13 23:26
49צפיות
שעובדים קשה כדי להרחיק את הציבור מהתחבורה הציבורית בכלל ומהרכבת בפרט. כמובן שלא רק הם אשמים ולא חסרות בעיות אמיתיות עם התח"צ, אבל העובדה היא שהם מנפחים כל תקלה לפרופורציות של "וועדת חקירה ביבי הביתה" ובקושי מדווחים אם בכלל על שינויים לטובה. וגם את זה מקיפדים לעשות בנימה אירונית בסגנון "כץ בא לגזור סרט", כי חדשות טובות לא מביאות מספיק קליקים ואלפי טוקבקים.
חכה זה עוד כלום
28/07/13 23:44
36צפיות
עכשיו כשמצאו גז טבעי הם בטח יפתחו בקמפיין גדול לנצל אותו בשביל להוריד את מחירי הדלק במכוניות.
אבל אם אפשר יהיה לשכוח מהחשמול, אז מה יקרה
28/07/13 09:39
126צפיות
עם שניים מהפרויקטים שכבר בביצוע (המסילה המהירה לירושלים והמסילה לכרמיאל)?
אז ימצאו פתרון "יצירתי" (גרוע ביותר)...
28/07/13 09:53
119צפיות
יחשמלו רק את קו ת"א - ירושלים, ויתנו גושפנקא להפעלת רכבות דיזל לכרמיאל (עד שיקרה שם אסון). אל דאגה, פקידי האוצר טובים בדברים האלה.
אסונות יכולים לקרות גם ברכבות חשמליות
28/07/13 21:42
71צפיות
הבעיה העיקרית בדוגמה שלך וגם בדוגמה שאני מביא פה היא היעדר אמצעי בטיחות במנהרה ולא מקור ההנעה. הינה דוגמה לאסון רכבתי ברכבת חשמלית שגרם למותם של 155 אנשים, כתוצאה משריפה ברכבת חשמלית (פוניקולר):
http://en.wikipedia.org/wiki/Kaprun_disaster
ברור. הסטטיסטיקה היא שרוב השריפות הקטלניות
28/07/13 22:48
63צפיות
במנהרות לא אירעו עם רכבות חשמליות, אלא במעורבות מנועי בעירה פנימית (בעיקר משאיות). זה חת'כת הבדל כשיש מקורות חום כלאה מרוכזים, הרבה יותר מכל מנוע חשמלי, והחום הזה מלווה בדלק רב שיודע לבעור ולהתפוצץ כמו שצריך. אז לא בכדי שבתחנת האומה כל אמצעי הבטיחות והאש מתוכננים לרכבות חשמליות, ולרכבות חשמליות בלבד.

הנקודה היא, שמי שלא באמת תומך בחשמול הרכבת ב-200% (חובתו של כל אדם שפוי), שלא יחפש תירוצים. כי לא. אי אפשר "להסתדר בלי". הסכנה הבטיחותית שבמנהרה בארך ק"מ רבים, היא רק אחת מהבעיות ולא המיידית מביניהן. אבל אם יקרה אסון חלילה, אז האשמה מצד אחד תהיה מוטלת באופן מלא על הממשלה, ומצד שני איש לא יישא באחריות הזאת באמת. בטח שלא פקידי האוצר. באופן מסורתי אצלנו, סמכויותיהם אדירות, ואחריותם - אפסית. וכמובן שעיתונאים "חוקרים" למיניהם בכלל לא נושאים בשום אחריות לפשקווילים שהם מעלים.
מה שכן הוא צודק שצריך לא רק השקעות ברכבות
28/07/13 09:55
132צפיות
צריך גם השקעה בחינוך ובריאות ותשתיות בתור האזורים.
---------------
הוא גם צודק בזה שגם השקעה גדולה לא תביא הרבה תושבים מהמרכז ל"פריפריה" אך כמו שהגיבו לו לכתבה זה קודם כל ימנע עזיבה של צעירים למרכז. אולי אחרי כמה שנים יתחילו לעבור מהמרכז ל"פריפריה"
טוב שהוא לא כתב גם שהשמש צהובה
28/07/13 09:56
108צפיות
והמים רטובים...
º
לא ידעתי ששחר הוא גם כתב לעניני חינוך ובריאות
28/07/13 23:39
23צפיות
זאת הקונספציה שהחריבה את התחבורה במדינה.
28/07/13 20:40
126צפיות
מ-1948 עד תחילת שנות ה-90 המדיניות הייתה אוטובוסים וכבישים בלבד. ומה קיבלנו? פקקי ענק ופריפריה מקרטעת.
כל השקעה בפריפריה ללא תשתיות תחבורה תומכות לא תגרום לפיתוח הפריפריה אלא לסבסוד ארוך טווח, כמו שקורה היום במקרים רבים. המודל של תחבורה ציבורית לעניים ואוטוסטרדות ענק לעשירים פשט את הרגל כבר לפני עשורים, ובמקומות שלא הפנימו את זה מיליוני יוממים מסכנים נאלצים לבלות בכבישים מפוארים במשך ארבע שעות ביום.
באיזה עוד
27/07/13 20:37
391צפיות
ערים יש בתחנות שלטים אלקטרונים שאומרים מתי יגיע האוטובוס הבא חוץ מת"א כפר סבא רעננה הרצליה וחולון?
º
גבעתיים ורמת גן
27/07/13 20:38
66צפיות
º
גם בבני ברק
27/07/13 20:53
38צפיות
ברחוב ז'בוטינסקי
27/07/13 21:00
81צפיות
שזה רחוב מאוד מרכז בר"ג וב"ב לא ראיתי שום שילוט אלקטרוני
º
מרכזי
27/07/13 21:00
21צפיות
בתוך בני ברק יש
27/07/13 21:07
57צפיות
ברחובות כהנמן ורבי עקיבא יש שלטים. אולי גם ברחובות נוספים.
גבעתיים הוותיקה די מרושתת בהם
28/07/13 00:42
54צפיות
ערבי נחל/עליית הנוער (צד גבעתיים), כצנלסון - כל התחנות עד כיכר נוח בוודאות, ויצמן , רח' רמב"ם. רק תחנות גורדון/המעורר, קק"ל/גורדון, בורוכוב/כיכר בורוכוב לא משולטות.
º
באר שבע
27/07/13 20:43
35צפיות
º
גם בצומת בית דגן.
27/07/13 21:03
18צפיות
º
כמובן בBRT בחיפה
27/07/13 21:15
51צפיות
גם בחלק
27/07/13 21:59
79צפיות
מתחנות האוטובוסים בנצרת עילית
פתח תקווה,
27/07/13 22:05
60צפיות
לא בכל התחנות אבל, מן הסתם. יש בתחנות בשוק [אבל הם לא תמיד עובדים], בחלק מהתחנות ברוטשילד...
º
בקרית אונו
27/07/13 22:50
17צפיות
º
ב"קו הכחול" ציר הארקים בירושלים
27/07/13 22:54
35צפיות
º
בירושלים ראיתי גם בעוד מספר מקומות
28/07/13 00:22
22צפיות
וגם ברמת השרון......... סתםםםםםםם
27/07/13 23:03
53צפיות
שם יש עירייה מטומטמת.
º
אחד בבת-ים, רחוב כ"ט בנובמבר
27/07/13 23:07
19צפיות
º
ירוחם, מצפה רמון ובאר שבע
27/07/13 23:22
30צפיות
לפי התשובות פה
27/07/13 23:36
121צפיות
נראה לי שהיית צריך לשאול באיזה ערים *אין* שלטים אלקטרונים
º
לא ראיתי בחיפה ובנשר.
28/07/13 01:48
31צפיות
גם בנהריה אין
28/07/13 02:47
71צפיות
חור צפוני ולא שווה השקעה
º
יש גם באופקים.
28/07/13 11:40
21צפיות
ואיפה אין
28/07/13 20:39
89צפיות
באף אחת מהתחנות שמסביב לאונ' ת"א. למה? שאלה טובה
º
גם לא בתחנות העמוסות בראשל"צ.
28/07/13 20:41
23צפיות
º
כי ת"א זה פריפריה ותמיד דופקים את הפריפריה.
29/07/13 00:19
14צפיות
בהרבה מקומות בת"א אין. מדובר גם בשלטים אחרים
29/07/13 10:26
41צפיות
קניון עזריאלי, רכבת מרכז/על פרשת דרכים ודרך בגין לדרום (אגב, גם בצומת עלית על דרך ז'בוטינסקי אין, יש רק בארלוזורוב ואבא הלל).
בערד !!!
29/07/13 11:15
104צפיות
בערד !!!
בחלק מהתחנות של מטרופולין בעיר (קווים עירוניים).
נ.ב. :
29/07/13 11:17
39צפיות
מציג גם קווים בינעירוניים שנכנסים לעיר ומבצעים פיזור בשכונות מעבר לשעה 19:00,בימי שישי מעבר ל-14:00 ובמוצאי-שבת לכל הנסיעות שמגיעות מבאר-שבע,כי השרות הפנימי לא מופעל בערד במוצ"ש.
שלוש תמונות לשבת...
27/07/13 18:43
450צפיות
 שלוש תמונות לשבת...
בניית הגרר החדש במוסך צפון ! צילום: חבר יקר מהצפון.
תמונה שניה:
27/07/13 18:47
386צפיות
 תמונה שניה:
דגם מצחיק של M.A.N בברלין. צולם בשבוע שעבר ע"י חבר יקר.
זה המא"ן הכי חדיש שיש... כמובן שלמרצדס אין
28/07/13 00:36
138צפיות
משהו שמשתווה

מישהו ראה את אנדי?  
מצטער חברים, אני עובר דירה בימים אלה ואין
28/07/13 00:55
109צפיות
שניה לנשום...
זה נשמע כמו תירוץ של מישהו שלא רוצה להגן על
28/07/13 02:23
95צפיות
כבודה של מא"ן...  

בכל מקרה שיהיה לך מעבר קל ובהצלחה במקום החדש!
º
28/07/13 08:05
13צפיות
28/07/13 08:35
48צפיות
º
מאיזה דגם המאן הזה?
28/07/13 12:41
16צפיות
º
זה בשירות או סתם קוריוז?
28/07/13 17:24
15צפיות
º
מסיע תיירים.
28/07/13 18:18
20צפיות
קבל אחד מצחיק לא פחות ברגן נורבגיה 2007
28/07/13 17:27
128צפיות
קבל אחד מצחיק לא פחות ברגן נורבגיה 2007
קבל אחד מצחיק לא פחות ברגן נורבגיה 2007
º
תודה רבה ! די מזכיר את שלי !
28/07/13 18:20
39צפיות
תמונה שלישית ואחרונה
27/07/13 18:49
374צפיות
 תמונה שלישית ואחרונה
39-430 המשתפצת עדיין במוסך צפון. צילום: חבר יקר מהצפון.
שבת שלום / שבוע טוב לכולם !
אביה המלעון !
ואוו, זה פשוט מדהים, אפילו אני יכול להפוך
28/07/13 00:37
114צפיות
לחובב מכונות!
דוגמן !
28/07/13 12:28
39צפיות
מקווה לראותו בהקדם במוזיאון !
º
תודה רבה לך!
28/07/13 00:38
29צפיות
מעניין... לקחו אוטו עם גיר ZF ולא I-SHIFT.
28/07/13 00:43
102צפיות
מעניין מה יהיו ההבדלים ביכולת הסחיבה שלו לעומת ה-108 עם הגיר הרובוטי.
88-137-01 הייתה אשדודית.
28/07/13 02:20
90צפיות
כל חייה, ובאמת לאחרונה "נעלמה" לי מהעין.
עבדו עליה גם שני נהגים קבועים ועשו עלייה טורים לירושלים ב438/448 כל הזמן.
היום הם קיבלו האחד את 88-833-01 והשני את 88-976-01.
º
28/07/13 12:46
7צפיות
הורדת מפות בנתיב אקספרס
27/07/13 17:55
197צפיות
מישהו הצליח להוריד מפות באתר שלהם?
וגם האם זה חוקי שהכפתור next bus עובד רק בIE?
אני רוצה להוריד את הקו 3 בנהריה.
אפשר להדפיס קובץ PDF מאתר BUS.GOV.IL
27/07/13 19:36
95צפיות
אין בקובץ מפה אלא רק לוח זמנים
27/07/13 19:44
59צפיות
את זה דווקא מסופק באתר של נתיב אקספרס.
º
אהה אופס חשבתי שאתה צריך לו"ז
27/07/13 19:51
25צפיות
למה אתה לא ניגש לאתר של איפה בוס?
27/07/13 21:01
76צפיות
יש שם מפות של הקווים בארץ ואתה יכול להציג אותם גם במחשב וגם במובייל.

תבדוק לפי הכתובות בתחתי הדף

תודה

מושיקו
אז נכנסתי לאתר שלך
27/07/13 21:13
68צפיות
לחצתי חיפוש קווים ובחרתי בקו הרצוי,
מתחיל לחפש ו.."מחפש קווים, נא להמתין... "
וזהו נשאר כאן.
אוקיי נכנסתי שוב והצלחתי להגיע לקו
27/07/13 21:17
56צפיות
רק שאין לי מושג איך רואים את מפת הקו, לא את מפת התחנות הגדולה או שאני לא מבין איך להשתמש בה.
מאד פשוט
27/07/13 21:22
51צפיות
כאשר אתה רואה את רשימת הקווים, אתה יכול להקליק על :
שם הקו : תקבל את מסלול הקו המלא.
שם תחנה : תראה את המסלול המלא אבל עם זום על התחנה הספציפית
האיקון בצד שמאל למטה בתיבת הקו: תקבל את רשימת התחנות עם זמני אמת, וכשתקליק על שם התחנה, תגיע למפת הקו.

תודה

מושיקו
הבנתי, הגעתי לזה
27/07/13 21:26
42צפיות
רק שאם מסתכלים על כל הקו לכל אורכו, אי אפשר לראות כלום בגלל האיקונים של התחנות,
אם אני רוצה את כל הקו מול העיניים, בקיצור זה לא נוח לשימושי.
מעניין, אני בודק איתו נתונים באופן שוטף
27/07/13 21:19
67צפיות
וללא בעיות.

אתה יכול אולי לציין באיזה דפדפן אתה משתמש ? הוא אמור לעבוד ללא בעיות בגירסאות העדכניות של : כרום,ספארי, פיירפוקס ואינטרנט אקספלורר.

תזכיר לי באיזה קו ושל איזו חברה מדובר ? אני אבדוק את זה אצלי.

תודה על הדיווח בכל מקרה

מושיקו
פיירפוקס 18
27/07/13 21:27
82צפיות
מחפש קו 3 בנהריה.
אגב גם סכמתי כמו של המטרונית
27/07/13 21:27
70צפיות
יכול להספיק.
betamap.gov.il
27/07/13 22:55
85צפיות
שם ללחוץ על ישומים ואז על הקו הרצוי
º
האתר לא עובד
28/07/13 02:49
19צפיות
º
govmap.gov.il
28/07/13 09:00
54צפיות
זה לא אתר לתח"ץ
28/07/13 09:10
62צפיות
זה אתר של שטחים ומגרשים.
ויש גם אפשרות לראות קווי אוטובוס ותחנות
28/07/13 09:59
58צפיות
תחנות כ"שכבה" וקווים בתור יישום.
היות והממשלה נותנת את קבצי הקווים, נראה לי יותר הגיוני להשתמש בשירותים שלה מאשר להשתמש בשירות של חברה פרטית.
º
תודה הצלחתי
28/07/13 10:22
20צפיות
ניצן, רק להשכלה כללית
28/07/13 11:44
59צפיות
כל האפלקציות והאתרים, לרבות אתר המפות הממשלתי, מקבלים את הנתונים הגולמיים ממשרד התחבורה דרך קבצי ה GTFS הקיימים באתר משרד התחבורה ומתעדכנים מידי יום.

כולם ללא יוצא מן הכלל מנתחים את הנתיבים והנ"צ המצויים בקבצים ומציגים את הנתיבים על מפה.

כך שלאתר המפות, ככל שהדברים נוגעים לנתונים, אינו שונה מכל אתר אחר.

מה שנשאר זה שכל משתמש אמור להחליט איזה ממשק נוח לו יותר לעבוד איתו.

יום טוב

מושיקו
מושיקו בוקר טוב, 2 דברים
28/07/13 11:48
47צפיות
לגבי האתר/תוכנה שלך, שסה"כ די טובים ונוחים לשימוש.
1. האיקונים של התחנות כלכך גדולים שהם גורמים להסתרה של המסלול כאשר רואים את כל המסלול, ז"א אם רוצים לראות טוב אפשר לראות רק חלק מהמסלול.
2. אי אפשר לבצע פיקסוס על המסלול, באתר הממשלתי אפשר לראות את כל המסלול כאשר יש רווח קל מגבול המסלול לגבול המוצג של המפה, לטעמי זה מועיל לראות את כל המסלול בעיניים.
בקשר לאייקונים
28/07/13 12:30
38צפיות
אני מסכים איתך, הם גדולים. הסיבה העיקרית היא שהמפה המוצגת תוכננה לטלפונים ניידים והרעיון הוא שמיתן יהיה להשתמש במסכי מגיע ולהקליק בקלות. בעניין זה אני צריך לשקול שימוש באייקונים קטנים כאשר אני מזהה שהמפה מוצגת בדפדן רגיל במחשב.

לגבי הבעיה השניה, לא הבנתי אותה, הרי ניתן לבצע זום אין וזום אאוט ולראות את המסלול כולו או חלקים ממנו. אלה אם זה עדיין קשור לגודל האייקונים, ולזה כבר התייחסתי.

תודה על ההערות

מושיקו
לגבי הסעיף השני
28/07/13 12:45
31צפיות
אוקיי הסתכלתי שוב, בגלל האיקונים הגדולים הכל נראה מעוות,
הוא מציג את מפת המסלול בלי לגנוב בפינות יותר מידי על רחובות מיותרים, חוץ מהאיקונים של התחנות שנמצאים למעלה, ואז הם גולשים עוד יותר למעלה, כמו שאמרתי אם רואים במחשב רוצים לראות את הכל.
אגב אולי פשוט לאפשר מעבר מאיקונים גדולים לנקודות לפי הצורך, ולא לפי איזה דפדפן.
אין לי שום ביקורת נגד האפליקציה שלך
28/07/13 13:12
72צפיות
וגם לא על תוכנות אחרות.
דעתי היא שכאשר יש שירות ממשלתי ללא תשלום נוסף, עדיף לעבוד איתו מאשר אם חברה פרטית שמקבלת את אותם הנתונים.
º
למה? למה לא לעבוד עם מה שטוב יותר?
28/07/13 15:10
26צפיות
למה לשלם אם אפשר בחינם
28/07/13 16:17
53צפיות
ולראות משהו עם פרסומות, או משהו שידרוש תשלום אחכ זה גם לשלם מבחינתי.
לגבי המפות, מפה זו מפה בכל מקרה קשה לגרום לאחת להיות יותר טובה מהשנייה.
נראה לך שאפליקציית תח"צ יכולה להיות בתשלום?
28/07/13 17:57
67צפיות
שכח מזה, זה מודל כלכלי לא סביר לחלוטין. אתה יכול להיות סמוך ובטוח שכל אפליקציות התח"צ וכל אתרי התח"צ שאתה מכיר ולא מכיר יהיו בחינם לעולם. זה פשוט לא משתלם לגבות תשלום בשוק שיש בו כל כך הרבה אלטרנטיבות בחינם.

ודבר נוסף, למה אתה מתנגד באופן עקרוני לתת לאנשים תמורה על המאמץ שלהם? מושיקו ואחרים השקיעו ימים רבים מזמנם כדי לשפר את שירות שהתח"צ בארץ, האם לא מגיע להם שתיכנס לאתרים שלהם ותלחץ על פרסומת כדי שיקבלו קצת תמורה על המאמץ?

גילוי נאות: גם אני מפתח אפליקציה ואתר בתחום התח"צ, והשירות שלי הוא בחינם לחלוטין ובלי פרסומות. עוד לא החלטתי אם אני רוצה להחיל עליו מודל עסקי כלשהו, או שאמשיך לעבוד בהתנדבות.
לראות פרסומות או לעשות דברים אחרים
28/07/13 23:08
50צפיות
זה זהה לתשלום.
למה לשלם אם אפשר בחינם ?!
29/07/13 12:06
68צפיות
כאשר אני או כל מפתח אחר, פיתחנו, או מפתחים אפליקציה כזו או אחרת שהיא מועילה לציבור ואנו מספקים אותה בחינם (ויהיו הסיבות שלנו אשר יהיו), לא אתה ולא אף אחד אחר משלם עליה בשום דרך. גם אם יש פרסומות, אתה לא משלם עליהן, אם אתה לא מקליק, אף אחד לא רואה מזה אגורה, אז לפחות יש לך שליטה על מה אני או אחרים לא נרוויח.

כאשר אתה גולש לאתר הממשלתי, בכל תחום שלא יהיה, את משלם מכיסך הרבה כסף, כי בכל אתר כזה, המדינה מעסיקה עשרות אנשים וראשי צוותים ומנהלים, שאתה וכל אזרח אחר מממנים כל רגע.
ההנחה שהשרותים הציבוריים הם חינם, היא אשליה מוחלטת - לטוב ולרע, אלה השרותים הכי יקרים, וזה נכון לכל התחומים.

כאשר מישהו לוקח יוזמה ועושה משהו לטובת החברה (ויש לא מעט כאלה, אני לא מדבר על עצמי), מעט פירגון (לא כסף) לא היה מזיק, כי אם היית מחכה בכל דבר שהשרות הממשלתי יעשה אותו בשבילך, כנראה היית מחכה כל החיים ולא רואה את זה קורה.

יום טוב

מושיקו

º
מילים כדורבנות.
29/07/13 14:15
17צפיות
אני חולק על דעתך
29/07/13 22:51
48צפיות
את המיסים לממשלה משלמים בכל מקרה איני סבור שיצטרכו עוד עובדים בשביל גולש לאתר שקיים כבר. וזה אתר טוב.
לדעתי, צפיה בפרסומות שקול להוצאת כסף אחרת גוגל הייתה מתפרקת.
אני מניח שרוב המפתחים לא עושים זאת בשביל להקל על האזרח אלא בשביל כסף ואם יש לי חלופה כמו שירות ממשלתי אני מעדיף אותה.
תסביר לי את האידיאולוגיה שלך, האם זהו
29/07/13 22:59
49צפיות
קומוניזם?

ממה שהבנתי עד עתה, גם אם אתה סבור שאדם פרטי עשה עבודה טובה, אתה תצא מגדרך כדי לדאוג שהוא לא יקבל על זה תמורה כספית, גם אם אף פרוטה מזה לא יוצאת מהכיס שלך.
אין קשר לקומוניזם, יש מספיק דברים
29/07/13 23:44
32צפיות
שממשלה לו עושה ולא צריכה לעשות. ותח"ץ הוא דווקא תחום שבו כן צריך התערבות ממשלתית, ראה הקבצים שמגיעים מהממשלה.
וגוגל הביאה לנו הרבה טוב
29/07/13 23:08
42צפיות
היוזמה הפרטית היא אחד הדברים שמקדמים את הטכנולוגיה. אף ממשלה לא היתה בונה את גוגל.
בגלל גוגל עובדים ישראלים מצטיינים ירדו לארה"ב
29/07/13 23:42
52צפיות
לקחה מאיתנו עובדים מצטיינים. זו אחת הסיבות להתנגדותי לשירותים מסחריים גם אם הם "בחינם"
לא בגלל גוגל אלא בגלל התנאים המשופרים שם
30/07/13 07:01
34צפיות
יש עוד לא מעט מקצועות בחו"ל שמושכים אליהם מוחות ישראלים, ורובם בכלל לא קשורים לשירותים מסחריים "בחינם", אלא פשוט לכך שהמשכורת והתנאים שם יותר טובים מאשר פה.

התהליך הזה התרחש עוד לפני שהקימו את גוגל, והיה קורה גם בלי גוגל.
עכשיו שאתה אומר את זה
30/07/13 11:52
31צפיות
אני באמת ניזכר שכשגוגל התחילה לגדול, היו מגיעות הרבה אוניות לחוף, עם שלט שכתוב עליו Google ולא הבנתי למה ראיתי הרבה אנשים שדווקא נראו משכילים, עם שלשלאות על הצוואר וכולם קשורים אחד לשני. וכולם עלו לאוניות ונעלמו לתוך הים.

סוף סוף נפתרה התעלומה.
º
30/07/13 18:26
11צפיות
אפרופו שרותים שניתנים ע"י המדינה
30/07/13 12:02
38צפיות
מי שמספק את שרות "כל קו" (שאתה לבטח משתמש בו הרבה) היא למעשה "אגד" שהיא כידוע המקבילה של בית המשפט העליון ככל שמדובר בעשיית צדק והטבה עם העם.

כדאי שתקרא את מה שכתב אתמול עידן יוסף לגבי הכסף הציבורי שלך ולאן הוא הולך : http://www.news1.co.il/Archive/001-D-334100-00.htm...
º
כתבתי לך עכשיו בדף פייסבוק
30/07/13 12:11
14צפיות
האם יש גם מפה סכמתית של נתיב אקספרס?
28/07/13 11:59
173צפיות
האם יש גם מפה סכמתית של נתיב אקספרס?
או משהו גלובלי?
איך זה עובד בעיקרון? כל חברה מפיקה את המפות הסכמתיות שלה?

בכלל אשמח לראות מפות בסיגנון כמו המצורפת.
נתוני אמת של קווים מושבתים + קווי צפון
27/07/13 13:38
275צפיות
1. לפי הודעה מאתר קווים, נתוני זמן האמת של קווים אינם זמינים (שמתי לב לזה ביום חמישי וגם בשישי שאין נתונים של קו 55 בתחנות גבעתיים) באינטרנט , בתחנות ובסלולר. אין כרגע עדכון מתי זה יחזור.

2. לא יודע אם זה פורסם, אבל יש כבר לוז ומסלולים לקווי אשכול נתניה-חדרה, כרגע רק של קווי איזור ואדי ערה.
סעיף 2 כבר פורסם וכרגע מדובר רק על קווי
27/07/13 15:54
125צפיות
אום אל פחם שלא היו קיימים בנתיב אקספרס. מעבר קווים מנתיב אקספרס לקווים יחל רק בסוף השנה.

אגב, מרוב ההתמקדות בפורום במטרונית, נשכחה העובדה שאתמול קווים החלה לפעול בקווי מודיעין.
נכון, יצא לי לראות ברכבת מרכז את 112 של קווים
27/07/13 15:57
95צפיות
באוטובוס בין עירוני (בדומה ל462) אתמול בצהריים.
ולגבי קווי אום אל פחם, מעניין מדוע הם אינם
27/07/13 16:04
139צפיות
פועלים בשבת. מדובר בקווים שחלקם אמנם נוסעים על כביש 65, אבל אף אחד מהם לא נכנס ליישוב יהודי.
ואני מניח שגם מרבית, אם לא כל, הנהגים בקווים הללו אינם יהודים.
º
כי אין ביקוש לתחבורה ציבורית בשבת
27/07/13 16:40
43צפיות
אה כן
27/07/13 16:51
87צפיות
וזה שהמדינה אוסר על תחבורה ציבורית בערים יהודיות "כי זה מחלל את השבת" אבל מתירה כלי רכב פרטים זה יותר הגיוני?  בכל מה שקשור לממסד הדתי(או לדת בכלל אם נכנסו לזה) אין שום היגיון
º
גם הקו מחיפה לדליה עוספיה לא פועל בשבת
27/07/13 19:16
49צפיות
אבל קו מחיפה לנצרת דרך מגדל העמק
27/07/13 19:59
89צפיות
שברובה חרדית ודתית כן פועל בשבת
מה שלא עוזר למי שרוצה לעוספיה (:
27/07/13 20:25
65צפיות
פשוט לא הבנתי את הקשר
º
אני יודע, רק ציינתי משהו אבסורדי (:
27/07/13 21:17
21צפיות
שאלה בנוגע לקריאת מפת קו
27/07/13 10:27
357צפיות
שאלה בנוגע לקריאת מפת קו
שלום,

במפת הקו המצורפת, של קו 11 "המחודש" בין קרית ים לקרית ביאליק, ישנם מן "מעגלים", כפי שסימנתי במפה המצורפת.

הפכתי בדעתי והפכתי - ולא הצלחתי להבין את המשמעות של אותו "מעגל".

האפשרות הכי 'טבעית' הינה שהקו עוצר בתחנה אחת בהלוך, אך לא בחזור - אם כן, באיזו?

בתחנה המסומנת (ברחוב ז'בוטינסקי בקרית ביאליק), בצד אחד של המעגל ישנו חץ, ובצד השני ישנה נקודה.

על פניו נראה לי ש"הנקודה" היא התחנה (כלומר הוא עוצר בכיוון החזור, מלמטה למעלה, בז'בוטיסקי), וה"חץ" מסמן שהוא רק נוסע שם ולא עוצר.

האם כך הדבר? מכיוון שאומנם בתחנה ספציפית זו זה מתיישב ע"פ היכרותי עם המקום, אבל לא כך הדבר בתחנות אחרות.

תודה על המידע, ושבת שלום.
מצפיה במפה של האיזור ועקיבה אחרי
27/07/13 11:32
159צפיות
מהלך הקו, לא נראה שהקו עובר באותה התחנה פעמיים- לא בז'בוטינסקי בצור שלום ולא בשד' צה"ל בקרית ים.
מה שכן, הקו עובר בשני מקטעים שונים של הרחובות הנ"ל בכל נסיעה (זה קו מעגלי, כך שאין הלוך או חזור).

אבל יקומו המקומיים שמכירים את הקו, או אנשי אגד צפון הקוראים כאן- ויאירו את עינינו
קיום בקו יש הלוך חזור
27/07/13 11:37
90צפיות
קו מעגלי אומר שהוא ייסע רק בכיוון אחד?

כלומר אם אני רוצה לנסוע מתחת ביניים שנמצאת ע"פ התרשים אחרי תחנת היעד, אני אצטרך לרדת בתחנת מרכזית הקריות ולחכות לאוטובוס הבא?

למשל אם אני רוצה לנסוע משד' צה"ל בק.ים לרח' ז'בוטינסקי בק.ביאליק - אני צריך לרדת בתחנת מרכזית הקריות ולחכות לקו 11 הבא?


תודה
º
למה שיסע רק בכיוון אחד?
27/07/13 12:12
40צפיות
º
איני יודע, "מאיט חלקיקים" אמר.
27/07/13 12:15
35צפיות
תראה את התדירות כאן
27/07/13 12:17
75צפיות
http://www.metrobus.gov.il/web/guest/linedetails?l...

יש תדירות בשני הכיוונים
נכון נכון! תודה רבה!
27/07/13 12:20
62צפיות
אם כך, השאלה שלי עדיין רלוונטית.
תודה.
שים לב שכאשר אתה מדפדף ללו"ז
27/07/13 18:47
45צפיות
של מה שמוגדר שם כ-"כיוון 2", אתה מקבל את אותה המפה כמו ב"כיוון 1".

אמנם לכאורה אין סתירה בין "קו מעגלי" לבין שני כיווני נסיעה של אותו הקו המעגלי, אך ממה שאני מבין הקו הזה נוסע בכיוון אחד בלבד.
ככל הנראה התחנה בנקודה הזאת היא רק בכיוון אחד
27/07/13 12:12
90צפיות
וכהקו בכיוון השני, אין תחנה
זה גם מה שאני מבין מהמפה
27/07/13 13:03
74צפיות
עיגול - תחנה , חץ - רק עובר ברחוב , אך אין לו תחנה שם.
היכן הרכבת המהירה?
27/07/13 09:17
403צפיות
היכן הרכבת המהירה?
אהלן,
קרוב משפחה הסב את תשומת לבי לדבר הבא: שימו לב לתוצאות החיפוש שביצעתי באתר הרשמי של DB.
חיפש זהה באתר Rail Europe
27/07/13 09:21
308צפיות
חיפש זהה באתר Rail Europe
מגלה את הרכבות המהירות האבודות. טוב, אני מניח שהחברה הגרמנית לא שכחה את הרכבות שלה...אז היכן טעיתי?
º
רכבות "מהדרין"
27/07/13 10:14
75צפיות
השטפונות ביוני הציפו את המסילה ויש בה חלקים
27/07/13 10:40
200צפיות
חסומים עד לתיקונם, כיום הרכבות עושות דרך אחרת והיא ארוכה יותר ממה שרשום בRAIL EUROPE(הלא מעודכן).
תודה רבה, רובי! האם ידוע לך מתי צפויה תנועת
27/07/13 11:05
140צפיות
הרכבות המהירות בקטע זה לשוב לסדרה?
º
לפי העיתונות לא לפני תחילת 2014 .
27/07/13 11:28
61צפיות
º
27/07/13 11:49
9צפיות
º
מדנת עולם שלישי! מושחטים!! להפרית!!!
27/07/13 12:19
45צפיות
º
בנימינה לא לבד!
27/07/13 12:21
46צפיות
º
הם כרתו ברית ערים תאומות
27/07/13 12:51
38צפיות
º
27/07/13 14:35
7צפיות
º
לשכת פניות הציבור,תלונות בשלושה עותקים
60תגובות
26/07/13 18:07
366צפיות

(המשך...)
קווי לילה בי-ם - רעיון מקורי בתחנות
26/07/13 13:03
470צפיות
קווי לילה בי-ם - רעיון מקורי בתחנות
משהו חדש שראיתי היום לראשונה.
קוד QR המצוייר על התחנה ומפנה לאתר קווי לילה.
º
-2-
26/07/13 13:04
244צפיות
-2-
הדבר קיים גם בערים נוספות.
26/07/13 13:10
199צפיות
אתמול הייתי באשקלון וגם שם יש צירים כאלה בתחנות קווי הלילה.
ניסיתי להיכנס לקוד דרך האייפון והוא לא הצליח לקרוא אותו.
*צירים = צ"ל: ציורים.
26/07/13 13:11
85צפיות
בגוש דן עוד לא נתקלתי בכאלה.
º
אצלי דווקא נקרא בקלות
26/07/13 13:29
64צפיות
º
26/07/13 15:39
14צפיות
ביום אפשר לסרוק
26/07/13 20:26
115צפיות
אבל בלילה בשל תנאי התאורה כמעט בלתי אפשרי לסרוק את הקוד
ואם בירושלים עסקינן...
26/07/13 21:03
166צפיות
רק שאין שום אפליה במחיר.
27/07/13 00:01
90צפיות
גם הלוך ושוב ב438/448 עומד על 30 ש"ח.
אגב, גם זוהר בלילה. לא סתם צהוב
28/07/13 11:11
55צפיות
נתקלתי בזה בדף הפייסבוק של קו לילה, אם אני זוכר נכון.
בחזרה לפורום
האזור שלי בפורום