בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לפורום ``תחבורה ציבורית``

שעות הפעילות:
ימים א`-ה` - כל היום
ו` וערבי חג - כל היום
שבת - כל היום

בפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד.

אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה במנות האוכל במטוסי אלעל.

* לא לשכוח לענות על הסקר - מי שמצביע משפיע

מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הדקו חגורות ושתהיה נסיעה טובה,
מודיעין (i) לשרותכם.

מה הרעיון של מרכזית המפרץ החדשה?
67תגובות
04/08/13 01:36
634צפיות
מה ישאר בה? מה יעבור למרכזית הקריות?
מה מרכז מטרופולין חיפה?

(המשך...)
מה ישאר בה? מה יעבור למרכזית הקריות?
מה מרכז מטרופולין חיפה?
º
שרשור שאלות רב-קו
04/08/13 00:05
49צפיות
כמה שאלות בנוגע לרב-קו
01/08/13 17:26
113צפיות
1. איך אני יודעת בכמה להטעין את הרב -קו באוטובוס בת"א? לפי מה זה ולך: חופשי חודשי/שבועי/יומי...?
2. אם אני מטעינה בקו מסויים בת"א, האם זה תקף לכל הקווים באיזור ת"א או שזה רק לקו הספציפי שהטענתי בו/חברה מסויימת?
3. אם אני מטעינה חופשי חודשי ברכבת ביבנה משולב עם אוטובוסים בת"א האם זה תקף לכל האוטובוסים והחברות בת"א?
תשובות
01/08/13 17:37
78צפיות
בגוש דן יש כרטוס משותף של החברות קווים אגד דן ומטרופולין השרון.
קונים חוזה באחת מהן והוא תקף גם בשאר החברות.
וגם מעבר בין האוטובוסים למשך 90 דקות

ברב־קו טוענים חוזים
יש חוזה כרטיסיה, ניתן לטעינה באגד ובדן 10 נסיעות בעלות 52.8₪
יש חוזה ערך צבור/ארנק ניתן לטעינה בדן/קווים ומטרופולין השרון בתשלום 30/50/100 הסכומים שנטענים 37.5/62.5/125
כמו שאת רואה, ההנחה בשני המקרים היא 20% עבור פרופיל רגיל.
בשני סוגי החוזים האלה יורדת נסיעה או מחיר הנסיעה בזמן העליה לאוטובוס.

יש חוזה חופשי יומי בעלות 14.5₪ שניתן לטעון החל מהשעה 9 בבוקר ותקף עד תום השירות בשעה 4 לפנות בוקר.

וכמובן יש חופשי חודשי שניתן לקנות מרכזי (ראשון תל אביב רמת גן גבעתיים בני ברק פתח תקוה)
או מרחבי שכולל את כל גוש דן והשרון

אם את מטעינה באחת החברות, כמו שאמרתי זה תקף גם בשלושת האחרות.

חופשי חודשי רכבת משולב מרכזי גוש דן, תקף גם בכל ארבעת החברות
תודה רבה.
01/08/13 18:59
32צפיות
כמה עולה נגיד חופשי חודשי מרכזי?
º
235 ש"ח
02/08/13 08:17
14צפיות
עוד שאלה בנוגע לחופשי חודשי של הרכבת
01/08/13 19:01
42צפיות
במידה וקניתי חופשי חודשי ברב - קו עד ת"א השלום, אז זה לא תקף לשאר תחנות ת"א? (אם אני לא טועה, זה אותו מחיר מיבנה לת"א בכל התחנות של ת"א).
יש שני כרטיסים
01/08/13 19:16
40צפיות
יבנה מערב-תל אביב
תקף בין תחנת יבנה מערב לכל אחת מתחנות תל אביב, כולל תחנות הביניים בקו.

יבנה מזרח-תל אביב
תקף בין תחנת יבנה מזרח לכל אחת מתחנות תל אביב, כולל תחנות הביניים בקו.

אין חופשי חודשי לתחנה ספציפית בתל אביב
טעות בכרטיס חופשי חודשי - עזרה
01/08/13 14:30
102צפיות
אז ככה,אני גר בראשון לציון והייתי צריך כרטיס חופשי חודשי לרחובות


עליתי היום בבוקר על קו 14 מהשכונה שלי בראשון לציון לכיוון  תחנה מרכזית , שם הייתי צריך לקחת קו 201 לרחובות
שילמתי חופשי חודשי(רב קו כמובן) ועלה לי 235 שקלים. שכחתי לומר שאני צריך לכיוון רחובות
עכשיו שאני באתי לעלות על קו 201 שמוביל לרחובות , הנהג אמר שהכרטיס לא תופס לרחובות אלא רק לאזור ראשון לציון


התקשרתי לטלפון של אגד ואמרו לי שכרטיס של רחובות-ראשון לציון עולה 290 שקל בחודש.

עכשיו מה אני צריך עכשיו לשלם מחדש 290 שקל על החופשי חודשי?
יש לי את הקבלה של הכרטיס ששילמתי עליו 235 שקל.האם אני יכול לתת אותו לנהג ולהוסיף עוד 60-70 שקל ולקבל כרטיס חופשי חודשי שיהיה תקף לרחובות?
או שאני צריך לשלם עוד פעם 290 שקל מחדש?
צריך עזרה
טלפון לפניות הציבור של אגד, ושאל אותם מה
01/08/13 16:11
54צפיות
לעשות. לא רק כמה עולה הכרטיס של ראשון רחובות אלא גם איך אתה מזדכה על החופשי החודשי שכבר נטען. סביר שתצטרך לנוסע לעמדת שירות.
הם לא עונים
01/08/13 16:28
51צפיות
חייגתי *2800 והייתה הקלטה שצריך לבחור אפשרויות,לא היה שם אפשרות של פניית לקוחות

חייגתי גם ל2 טלפונים שלהם שרשום באתר,אחד מהם לא עונים בכלל והשני לא פעיל כרגע(הוא פעיל מא-ה' בין השעות 8:00 ל13:00)


אם אני אקח איזה אוטובוס בפעם הבאה ואראה לו את הקבלה וארצה להשלים את הכרטיס לכרטיס רחובות ראשון ולשלם 7 שקל אני לא אוכל?
ואיפה זה עמדת שירות?איפה שמוציאים את הרב קו?
לא תוכל להשלים
01/08/13 16:31
49צפיות
הנהג לא יכול לשדרג חוזה טעון. כן, עמדת שירות זה איפה שמוציאים את הרב קו.
ובעמדת השירות הם יכולים לטעון לי?
01/08/13 16:32
36צפיות
אחרי שאני אשלם 7 שקל או עוד איזה כמה עשרות שקלים(בדקתי באתר ורשום 242)?
זה חבל שאני אצטרך לשלם עוד פעם 242 שקל אחרי ששילמתי 235
"רב טיפש"
01/08/13 20:06
52צפיות
זאת עוד מחלה של "טכנולוגיית הכרטיס החכם".
אי אפשר להוסיף הפרש כדי לתקן טעות טעינה.

ןלמה ש"בחברה שאיכפת לה" יתייחסו ללקוח? הרי "אכפת להם מציבור הנוסעים" ולכן הם העמידו מרכז מידע לשירות הלקוחות.
ואלו? שידברו ללמפה. אולי היא תענה.
עשיתי מה שאמרתם
01/08/13 20:12
46צפיות
טוב עשיתי מה שאמרתם,כן התבלבלתי רחובות-ראשל"צ עולה 242 ש"ח(רחובות ראשלצ תל אביב עולה בסביבות 290)

בכל מקרה נסעתי לרב קו של אגד בתחנה המרכזית הישנה בראשל"צ
אמרתי לבחור את המקרה,בהתחלה הוא היה קצת "תוקפני וחסר חשק" אבל בסוף הוא עשה כמה טלפונים ובירר,הוא אמר לי לנסוע לתחנה המרכזית החדשה בתל אביב ויש לי עד שעה 7
הוא לא ביטל לי את הכרטיס כדי שאני לא אשלם על הנסיעה לתל אביב,נסעתי נכנסתי שם,דווקא היו נחמדים,מיליתי כמה טפסים, הוציאו לי כרטיס חדש ואפילו אחד העובדים שם הלך איתי לקופות לטעון,הוספתי 7 שקל ועכשיו תיקנו את הכרטיס

תודה רבה
º
אני שמחה שהעניין נפתר בשלום
01/08/13 23:43
15צפיות
קודם כל , רחובות ראשון לציון עולה 242₪
01/08/13 16:35
57צפיות
רחובות-ראשון־לציון-תל־אביב עולה 290₪

וכמו שנאמר, אתה צריך לפנות לפניות הציבור של אגד בטלפון או במשרדים שלהם

התייעצות לגבי כרטיס רב-קו
02/08/13 01:17
78צפיות
שלום לכולם,

הייתי לפני כחודש באופן חד פעמי בחיפה.
לתומי (באמת) , ביקשתי להטעין כרטיסית סטודנט, שאני רגיל שעולה 66 שקלים גם במרכז הארץ.
חשבתי שזה היינו הך .
במרכז, נסעתי פעמיים באגד, הכרטיסיה לא עברה אוטומטית ואז הנהג לחץ על משהו בשביל להוריד ניקוב.
היום שני נהגי דן הראו שהמכשיר שלהם לא מזהה כרטיסיה (למרות שהיה לי אישור קנייה)
ורק נהג שלישי של אגד ידע להסביר לי שהכרטיסיה תקפה רק בחיפה..

יש משהו שאפשר לעשות? נותרו לי שם 13 ניקובים..
בגוש דן קודים 41/42/43
02/08/13 07:58
69צפיות
בחיפה קוד 2 לכן אין לך התאמה
יש עוד מקומות עם קוד 2, לדוגמא נסיעה מראשון לציון לנס ציונה
או נס ציונה לרחובות

אם בכל זאת הכרטיסיה לא שימושית בשבילך, אתה יכול לנסות לפנות לפניות הציבור של אגד על מנת שיחליפו לך אותה לכרטיסיה מתאימה, או שיזכו  אותך עבורה.
רב קו וחברת קווים ועוד שאלה
02/08/13 02:24
231צפיות
רב קו וחברת קווים ועוד שאלה
יש לי רב קו שטעון בו ערך צבור של גוש דן, כבר כמה שנים שהוא עובד לי גם בחברת קווים בצפון(נסיעה בתוך מגדל העמק)
היום משום מה הוא החליט לא לעבור, האם זה חדש או פשוט תקלה במכשיר?(לאחרים עבד הרב קו)
עוד שאלה, בחיפוש באתר BUS.GOV.IL עבור קווים 823 ו841 יש משהו מוזר עבור נסיעות של 841 (תמונה)
מה ההבדלים בין הנסיעות של 841 עם הזמני נסיעה הכל כך שונים?
אי אפשר לסמוך על הערכות הזמנים האלה.
02/08/13 12:58
95צפיות
לדוגמה, הערכת הזמן של 271 מהקריון עד מרכזית המפרץ גבוהה פי כמה מהערכת הזמן של 251, למרות שהם עוצרים בדיוק באותן תחנות.
לכל חלופה של הקו אגד או משרד התחבורה המציאו הערכת זמנים משלו, כשבפועל הזמן תלוי רק בשעה ביום.
נסיעת המשך ברכבת-שאלה
04/08/13 01:50
35צפיות
אהלן,
אם נסעתי באוטובוס דן (51) עד לרכבת מרכז, ולאחר מכן אני מעוניינת להמשיך לתחנת רכבת האוניברסיטה,
האם עליי לשלם חמישה שקלים (נסיעה ברכבת בתוך תל אביב) או שמא זה נחשב לנסיעת המשך ברב קו?
תודה!
º
תשלום נפרד
04/08/13 06:00
13צפיות
‬ שרשור הכוונה ומודיעין 04/08
53תגובות
04/08/13 00:00
101צפיות
הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר...

(המשך...)
הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
שאלה בעקבות תקלה ברכבת במפגש 208
03/08/13 23:56
72צפיות
ביום שישי בשעות אחר הצהרים, רכבת DD כפולה, כנראה בזמן עיתוק נתקעה באמצע חציית מפגש 208.

כאחד שנתקע בפקק הזה, וראה את הרכבת נוסעת לכיון דרום נעצרת על המפגש ואח"כ מתחילה לחזור לכיוון לוד ואז נתקעת.
מענינת אותי השאלה מה ההיגיון לעצור את התנועה בכביש לביצוע מה שנראה כמו עיתוק.
או לחילופין האם לא עדיף שהרכבת תמשיך לכיון דרום המחסום יפתח, ואחרי התארגנות לחזרה תחזור ללוד. כך שזמן חסימת הכביש יהיה קטן.

למרות שמקרים כאלו של עצירת הרכבת על המפגש, שינוי כיוון וחזרה ללוד, הם בעיקר בלילות אבל כביש 44 הוא כביש ראשי שמרכז תנועה ערה גם בשעות הלילה.
כתובות אינטרנט מצורפות:
שאלה על מכירת מונית מסוג מרצדס
03/08/13 19:39
128צפיות

שלום רב,

אני מעוניין למכור מונית מרצדס C-200 שקניתי לפני שנה וחצי ויש לי עוד אחריות לחצי שנה 140אלף ק"מ פחות או יותר.
העניין הוא שאני לא בדיוק מבין איך עושים העברת בעלות. למשל בעל הזכות הציבורית הוא זה שרשום ברשיון הרכב.
(יש לי יפוי כוח נוטריוני לשימוש במונית)
ואני לא בעל הזכות אבל זה שרכש את המונית השאלה כשאני מוכר אותה איך אני מוכר אותה? איזה מסמך מאשר שאני בעל המונית
ואיזה מסמך מאשר שהמונית אכן עוברת מבעלותי לבעלות של רוכש אחר?

תודה!
הערב יחוברו אשקלון ואשדוד לקו הרכבת המערבי
136תגובות
03/08/13 15:30
1009צפיות
ואני לא מבין איך עוד לא שאלנו פה את השאלה - איך לעזאזל רכבת נוסעת מאשדוד ליבנה ב16 דקות?!?!
המרחק הקילומטרי בין התחנות מאוד דומה (כ-2 ק"מ יותר נסיעה לאשדוד מאשר לראשל"צ), איך זה שזמן הנסיעה כפול?

גם 8 הדקות שלוקחת לרכבת להגיע מיבנה לראשון לציון "מרופדות" ביותר (למעשה, רוב...

(המשך...)
ואני לא מבין איך עוד לא שאלנו פה את השאלה - איך לעזאזל רכבת נוסעת מאשדוד ליבנה ב16 דקות?!?!
המרחק הקילומטרי בין התחנות מאוד דומה (כ-2 ק"מ יותר נסיעה לאשדוד מאשר לראשל"צ), איך זה שזמן הנסיעה כפול?

גם 8 הדקות שלוקחת לרכבת להגיע מיבנה לראשון לציון "מרופדות" ביותר (למעשה, רוב הזמן זה לוקח 6 דקות כולל ההאטה הרצינית הרבה לפני הכניסה לתחנה), אז מה יעשו ב16 דקות? ישלחו את הפקח לדחוף את הרכבת?
º
שבתשתיות - כביש/מסילה 531
138תגובות
03/08/13 12:43
1935צפיות

(המשך...)
יש לי כמה שוברי רחיצת רכב מיותרים
03/08/13 12:38
351צפיות
יש לי כמה שוברי רחיצת רכב מיותרים
אולי אתרום אותם לרכבת?
(צולם השבוע)
º
ועוד אחד
03/08/13 12:40
233צפיות
ועוד אחד
והמצב גם לא ישתפר בקרוב...
03/08/13 13:28
208צפיות
פשוט כי הרכבת לא ייחסה מעולם שום חשיבות לנושא הנקיון. מתחילת שנות ה-2000 מבטיחים "מתקני שטיפה נוספים", נכון להיום מדברים רק על מתחם התחזוקה החדש בב"ש. מוכן להתערב שהרכבות יישארו מלוכלכות, ויש לי גם תחושת בטן שאילו היינו יכולים לקבל תשובה כנה מההנהלה הבכירה, הם היו אומרים משהו בסגנון "יש לרכבת בעיות דחופות יותר". הם פשוט לא מבינים שבמקום לסבן את ציבור הנוסעים, הרכבות צריכה להתחיל ולשתוף כבר את הרכבות. החלונות חייבים להיות שקופים תמיד! בחו"ל מערך מטונף פשוט לא יוצא לקו (וכאן יבוא התירוץ של "מחסור בקרונות"...) זאת ברצינות אחת מהסיבות הגורמות לנוסעים מזדמנים שלא לרצות ולהשתמש ברכבת שוב. באוטובוס ממוצע החלונות נקיים פי אלף מקרון DD ממוצע.
º
* לשטוף
03/08/13 13:33
44צפיות
º
03/08/13 18:32
13צפיות
לחלון הראשון רחיצה לא תועיל
03/08/13 18:02
141צפיות
זו התעבות של מים שנוצרה כתוצאה של חדירת נוזלים לאזור הפנימי בין השכבות של השמשה הכפולה.

רק החלפה.

(כאילו שזה עתיד לקרות בעתיד הנראה לעין, אפילו כזו שמתבוננת דרך חלון צח ונקי).
רואים חד וחלק שזאת שכבה חיצונית של אבק
03/08/13 19:06
121צפיות
שנזלו עליה מים. זה לא בין שתי הזכוכיות של החלון, אבל כן, יש גם דברים כאלה. לפעמים אפילו מחליפים את זה (כנראה פעם בשנה, בערך באותו לו"ז שבו נהוג לעשות שטיפה חיצונית ברכבת ישראל).
אני בחיים לא ישכח את החלון הדולף ברכבת IC3
03/08/13 22:00
90צפיות
היה זה יום חורפי, עליתי בתחנה בנהריה ברכבת הישירה לבאר שבע, הנסיעה הייתה נעימה ונרדמתי בכיף ליד החלון, כשהגענו לחיפה התחיל לרדת גשם והתחילו להיכנס מלא מים דרך החלון וכולי נרטבתי כאילו עשיתי מקלחת, למזלי הטלפון שלי היה אצל ידידה שישבה במקום אחר והוא לא נרטב, אבל הייתי צריך לחפש מקום אחר לשבת ברכבת העמוסה, למזלי אני לא הייתי היחד שנרטב אלא גם כל מי שישב לידי ומולי אז התנחמתי בזה לפחות.
מתי יחל להגיע הרכש החדש של רכבת ישראל? ומה
03/08/13 11:05
263צפיות
הוא כולל? ומתי יחזירו את תדירות הרכבות ביבנה תל אביב ל3 או 4 לשעה?
הרכש כבר התחיל להגיע.
03/08/13 11:30
232צפיות
בחודשיים האחרונים הגיעו 4 מתוך 24 קטרים חדשים שאמורים להגיע במשך השנה הבאה. בינתיים בשנתיים האחרונות הגיעו גם עשרות קרונות ו14 קטרים. בשנה הבאה אמורים להגיע עוד קרונות.
מעניין מה קורה אם המכרז של הקטרים של
03/08/13 23:04
53צפיות
המשא ?
ציוד נייד חדש מגיע לרכבת ישראל
03/08/13 18:00
211צפיות
כל שנה.
רכבת ישראל חונכת כמעט כל שנה קטע מסילה חדש או מסילה שלמה משודרגת, מה שמצריך הוספה קבועה של ציוד נייד על מנת לספק שירות בסיסי סביר. לא כל ציוד נייד שמגיע מיועד להוספת רכבות נוסעים. חלק מהציוד משמש להוספת קרונות למערכים קיימים על מנת להגדיל את מספר המושבים הזמינים לנוסעים בכל רכבת.
בנוסף, ישנה מגבלה טכנית למספר הרכבות שניתן להסיע על שלושת המסילות שנמצאות בין נתיבי איילון, דבר שמקשה על הוספת רכבות לת"א. רק שדרוג הציוד הנייד לחשמלי ומערכות האיתות למערכות מתקדמות יותר יאפשר הוספת רכבות בתחנות ת"א כל עוד לא תיבנה מסילה רביעית באיילון. זו אחת הסיבות למגבלה במספר הרכבות בכל הקווים של רכבת ישראל שעוברים בתחנות תל אביב, גם אם לא מספרים לנוסעים עליה.
בשנה שעברה לא עבדו על פרויקט לשדרוג מערכות
03/08/13 18:16
159צפיות
האיתות בקטע האיילון?
אם ידוע שאותו פרויקט לא מספק ושיש צורך במערכות מתקדמות יותר, מדוע לא עבדו על השדרוג למערכות המתקדמות יותר כבר במסגרת אותו פרויקט?
אולי כדאי שמבקר המדינה ישאל את השאלה הזו ואולי עוד כמה שאלות שקשורות לרכבת...
כי "המעכרת המתקדמת יותר", פירושה החלפה מלאה
03/08/13 19:32
129צפיות
של כל מערכות האיתות בארץ כולה, והמערכות המתאימות בקטרים ובקרונועים כולם. זה פרוייקט לכמה שנים והוא בכלל טרם הבשיל אפילו לפרסום מכרזים (בינתיים פורסם רק RFI בנושא). אבל כבר עכשיו צריכים להפעיל כמה קווים חדשים ובתדירות סבירה (לא "טובה" בגלל שהקיבולת באיילון עדיין מוגבלת, אז לפחות שתהיה נסבלת). הפרוייקט שבוצע בשנה שעברה איפשר הקלה ושיפור זמני מסויים. אי אפשר היה "לחכות עם זה קצת".

ואם כבר להפנות שאלות טובות למבקר המדינה, אז:

- למה מעכבים את הקצאת התדרים עבור מערכת GSM-R לרכבת? (זה קשור גם לשדרוג האיתות)

- למה במשך כל-כך הרבה שנים אין שום התקדמות בנושא המסילה הרביעית באיילון?

ברור שאף אחד מהדברים האלה אי אפשר להאשים את הרכבת. גם אם ממש ממש נרצה (ואנחנו ממש ממש רוצים, לא?)
לא, לא ממש ממש רוצים
03/08/13 19:43
113צפיות
מבחינתי הרכבת היא חלק מהמערכת של המדינה ואני לא עושה הפרדה בין הרכבת לבין גורמי מדינה אחרים שמשפיעים על הרכבת.
לא כתבתי "מבקר הרכבת" אלא "מבקר המדינה". מבקר המדינה יכול לבדוק בדיוק מי גורמי המדינה האחראיים.

וממש לא הבנתי את הקטע שלך עם "מעכרת". האם חשבת לרגע שאתה מגיב ב-YNET?

אגב, בהקשר לדברים שאתה עצמך כתבת לפני פחות משעה בפורום: עוד שאלה טובה למבקר המדינה (שגם בה אי אפשר להאשים את הרכבת?): מדוע הרכבות כל כך מלוכלכות?
גם זה נושא למבקר המדינה. אבל אנחנו ממש ממש לא רוצים להאשים את הרכבת, נכון?
לא מומלץ להיטפל לשגיאות הקלדה אם רוצים לדון
03/08/13 19:51
94צפיות
במשהו ברצינות.

לגבי ה"ממש רוצים": העניין הוא שאם רוצים למתוח ביקורת בצורה יעילה, צריכים לעשות בדיוק את ההפרדה שאתה מסרב לעשות. אחרת, זה נקרא "לנבוח על העץ הלא נכון". על מהירות הנסיעה האיטית (לוחות זמנים מרופדים), על רכבות מלוכלכות ועוד הרבה דברים, בהחלט צריכים להפנות את החצים לכייון הרכבת. אבל לא על פרוייקט שהוא לא בזבוז אלא כורח המציאות, ניסיון נואש לשפר את המצב. אז כן, בדברים כאלה אנחנו ממש ממש לא רוצים להאשים את הרכבת, כדי שלא נישמע מגוכחים, וכדי שיהיה יותר סיכוי שיטפלו בבעיות אמיתיות.
אם זו הייתה שגיאת הקלדה אני מתנצל
03/08/13 19:57
79צפיות
זה היה כציטוט ולכן הבנתי אחרת.
אני לא מאשים את הרכבת, אני מאשים את המדינה. מבחינתי הרכבת היא אחת מהמערכות של המדינה (כן, זה אחד החסרונות של נותן שירותים בבעלות מלאה של המדינה, שאי אפשר להפריד בין האחריות שלו לאחריות של המדינה). אז מבחינת הרכבת נטו מדובר בפרויקט נואש. מבחינת המדינה בכללותה מדובר בחוסר תכנון וחוסר יעילות משוועים שגורמים לבזבוז משאבי המדינה.
החיצים שלי מכוננים למדינה. שמבקר המדינה יקבע אילו ממערכותיה הן האחראיות וה"אשמות"..
º
מכוונים
03/08/13 19:59
24צפיות
הבעיה היא שבאמת מאשימים את הרכבת בכל החוליים,
03/08/13 20:05
68צפיות
את הרכבת עצמה ולא את המדינה. גם בזה שאין מספיק מסילות באיילון, וגם במערכת איתות מיושנת שכבר גרמה לתאונות קשות. וגם בזה שחסרים קרונות וקטרים (כאילו שהרכבת לא הייתה מתה לקבל את כל הדברים האלה לפני עשר שנים). הסברתי למה אני מתנגד לגישה הזאת, ואם גם אתה לא מסכים איתה, אני שמח לשמוע.
אני ממש לא מאלה שמאשימים את הרכבת בכל דבר
03/08/13 20:10
60צפיות
ולעיתים קרובות אני מגן על הרכבת, עד כדי כך שכבר הגיבו לי שאני איש של הרכבת ולכן מגן על כל ביקורת כלפיה. אפשר למצוא זאת בפורום.
אני מבקר את המערכת כולה ובעיקר את הגוף שלו האחריות הכוללת לכל נושאי התחבורה במדינה - משרד התחבורה.
לי אין את הכלים לדעת מי ומה אחראיים לכל מחדל ומעשה. למבקר המדינה יש את הכלים. ומבקר המדינה צריך לבדוק הכל ואת כולם.
º
תודה על ההבהרה.
03/08/13 20:24
22צפיות
עד כמה, שזכור לי היה חשד לחשבונות פיקטיביים
03/08/13 19:55
60צפיות
היו חשד לחשבונות פיקטיביים מול חברות ניקיון, שבפועל הרוויחו כסף ולא סיפקו את העבודה, שהיה עליהן לבצע.
כך או כך, יש דברים, שהגיעה העת לבדוק על האי-סדרים השונים ב"רכבת ישראל" ואולי גם של גורמים שונים מסביבה, כמו משרד התחבורה.
עקרונית לא קיים גוף במדינה
03/08/13 21:31
47צפיות
שיש לו את היכולות הפוליטיות, מקצועיות, וארגוניות כדי לפתור את בעיית הקצאת תדרי GSM-R לרכבת. כמו שרשמתי כאן בעניין בעבר, מדובר במצב מורכב ביותר שנוצר בגלל האנדרלמוסיה האדירה ששוררת בכל תחום ניהול והקצאת הספקטרום בישראל והמצב רק נעשה יותר גרוע במשך הזמן. בגלל שאין גוף שינהל ויתאם את העניין החשוב מאין כמוהו הזה כמו שצריך, כל אחד עושה מה שבא לו והתוצאה היא בלגאן לא נורמלי שרק מתגבר כל הזמן. חבל, כי בעידן הטכנולוגי הספקטרום הוא אחד המשאבים המוגבלים והיקרים ביותר ששייכים לציבור כולו ושאצלנו המדינה מזניחה. במדינות אחרות כבר יש תוכניות מוגדרות להקצאת מאוד מגהרצים של ספקטרום לכל מיני יישומים אלחוטיים חדשים ורק אצלנו צריך לעשות טלאי של קומבינות רק כדי להקצות איזה 5 או 10 מגהרץ מסכנים לספקים סלולאריים נוספים.

לביבי הפחדן היתה הזדמנות פז לבטל את משרד התקשורת ולהקים במקומו רשות תקשורת מקצועית כמו שקיימת בכל מדינות הOECD למעט ישראל ואכן נראה היה שזה מה שהולך לקרות בזמן הרכבת הקואליציה אבל ברגע האחרון הוא שינה את דעתו ומינה שר למשרד והשאיר את המצב העגום על פניו.

בקשר לרכבת, לחישמול בייחד עם החלפה של מערכת האיתות למשוכללת יותר (שמבוססת על GSM-R) יש אפשרות להעלות את קיבולת המסילה באופן דרמתי, גם בלי הוספת מסילות.
º
למה הפיכת משרד התקשורת לרשות חשובה כל כך?
04/08/13 00:08
13צפיות
º
וכנראה שחסרים גם נהגים
03/08/13 19:26
41צפיות
º
03/08/13 19:42
21צפיות
תחבורה ציבורית בפריז מה הכי מומלץ?
03/08/13 03:26
138צפיות
משפחה 5 נפשות (אם יש משמעות לגילאים 12 , 6 ו1 וחצי)
כנראה שבוע,
מה כדאי לעשות? יש חופשי שבועי? חבילות משפחתיות? (מדינה אחרת, אולי חבילות שונות מכאן מבחינת נסיעות)
חופשי שבועי יש, ובזמנו היה עדיף על כרטיס תייר
03/08/13 04:04
144צפיות

האתר (באנגלית) הוא http://www.ratp.fr/en/ ויש אתרון ייעודי לתיירים.

עקרונית בפריז יש שתי מערכות רכבת עיקריות, המטרו (במרכז בלבד) וה RER (רכבת פרברים בפריז רבתי, שמגיעה לשדות התעופה ולורסאי). אם אתה קונה כרטיס שבועי ברגע שאתה מגיע לתחנת ה RER בדה-גול או אורלי זה יכסה לך את כל פריז לכל השבוע.

במרכז היחס בין המטרו ל RER הוא שעל כל קטע בין שתי תחנות RER יש כ 3 תחנות מטרו, כך שלפעמים זה קיצור דרך כדאי.

אם זה הטיול הראשון של הילדים בפריז חייבים לקחת אותם לכל אתרי הקיטש הרגילים ( נוטרדאם, הלובר, מגדל אייפל, שאנז' אליזה, ורסאי )

יש טריק מעניין ל-לה דפאנס: צפונית לורסאי (כ5-10 דקות הליכה) יש תחנה בשם ורסאי ריב דואט ( בניגוד ל ורסאי ריב גוש שדרכה מגיעים רוב התיירים לארמון בשלוחת הקו הצהוב של ה RER ). הכרטיס השבועי תקף שם ויש שם רכבת אזורית שנוסעת ל-לה דפאנס (שער הניצחון המרובע משנות ה80, אתר קונצרטים של ז'אן מישל ז'אר) ומשם לעיר יש חיבור ישיר על הציר של שער הניצחון. בצורה כזו אתה יכול לדחוף שני אתרים שונים ליום אחד בנסיעה רדיאלית.

החופשי חודשי כולל את שניהם?
03/08/13 04:15
63צפיות
ואוטובוסים או רק את המטרו והRER

כל האטרקציות שכתבת זה יותר למבוגרים מאשר לילדים, פחות ככה מרגיש לי,
אייפל אנחנו נצפה מרחוק, לשלם את מה שהם דורשים לעליה קצת מטורף.

האישה כבר עושה רשימה של אטרקציות לילדים, פחות בעניין של שער הניצחון וכו', אולי לובר, נראה כבר.
º
חודשי=שבועי*
03/08/13 04:16
14צפיות
את שלושתם והאוטובוסים בהתאם לאזורים שקנית.
03/08/13 15:01
33צפיות
דה-גול נמצא באזור 5, כך שאם אתה קונה כרטיס לאזורים 1-5 זה כולל את כל מה שנע באזורים האלו למעט הסירות על הנהר.

נגיד שהיית קונה כרטיס רק לאזור 1 בו נמצא המטרו - היית יכול להשתמש גם בקטעי ה RER שבאזור 1, אבל לא להמשיך הלאה לאזורי תימחור אחרים.
שים לב שהחופשי שבועי הוא משני עד ראשון
03/08/13 08:41
62צפיות
חיפשתי באתרי תיירים וזה אכן כך, ולא נוח.
03/08/13 15:17
47צפיות
מפתיע שבפריז לא מתחשבים בעובדה שזו העיר הראשית בצרפת ויש מי שמגיעים אליה ולא בהכרח ביום ב'.

בלונדון כרטיס שבועי תקף לשבעה ימים ויכול להתחיל בכל יום בשבוע ( למשל - חמישי עד רביעי כפי שנשמע בדוגמה הזו ) ואפילו ניתן להגדיר שהוא יתחיל ביום למחרת הקניה או אולי אפילו תוך כמה ימים. בתקופת כרטיסי הנייר התאריך של היום האחרון היה נקוב על הכרטיס, ותוקפו של הכרטיס פג ב 4:30 בבוקר שלמחרת. כיום עם הכרטיס החכם (אויסטר) אין ייצוג פיזי אבל תאריך התפוגה נמצא בכרטיס אלקטרונית והמנגנון דומה, וניתן לראות את הנתונים בכל מכונת כירטוס בתחנות.

בברלין (זה היה בעידן הנייר) קניתי כרטיס שבועי וזה לא היה ביום שני.

בפריז מנסיוני נחתנו בדה-גול וביקשנו את כרטיס התיירים ל5 יום, והאיש בקופה אמר לנו (ובאנגלית מצויינת - והנה הטיפ: תמיד תפתח את השיחה במשפט צרפתי שמבקש לעבור לאנגלית, ותגלה עיר של 90% דוברי אנגלית ידידותיים שיוצאים מגידרם לעזור לתייר) שזול יותר לקנות שבועי רגיל. יתכן שזה היה בתחילת השבוע. עצתי היא שתשאל, ובבקשה - אם אינך יכול להגיד TH אנגלי תחליף את זה ב L במילים כמו The ו F במילים כמו Think ולא D / T / S כנהוג בארץ כי זה סתם מבלבל אנשים שמנסים לדבר בשפה שניה.

כמו כן - מחירי היורוסטאר הם בערך €80 פלוס, כך שלקפוץ ללונדון באותה ההזדמנות זה בסימן שאלה. אולי שווה לברר אם יש משהו בטווח נסיעה של עד שעה ב TGV, זו תהיה חוויה של נסיעה ב300 קמ"ש, אזורי כפר ירוקים, ויציאה מחוץ לפריז, שהיא עיר שבכלל ננטשת באוגוסט לכבוד הוואקונס.
אם כבר הזכרת את לונדון
03/08/13 16:57
40צפיות
למרות שמצאתי דילים מעולים דרך איזי ג'ט ללונדון, ויתכן גם לינה יותר זולה, אבל פחות אטרקציות (לפחות ממה שהצלחתי להבין) עבור ההרכב המשפחתי.
בנוסף עלויות הנסיעה בלונדון יקרות יותר או שאני טועה?
7.8 פאונד ליום בטרבלקרד, איזור 1-2, יש דילים של 2 במחיר אחד.
משום מה לקחת את הלונדון פס שכולל את כל האיזורים כבר מגיע ל80 פאונד! זה ממש הפרש משמעותי,
זה אומר עדיף להתמקד באיזור 1-2
פשוט בנתיים בפריז מצאתי הרבה יותר אטרקציות שמתאימות להרכב המשפחתי שלנו ככה נראה לי.

אגב מה לגבי הTGV? לאיפה לנסוע וכמה יעלה?
אטרקציות חיצוניות - אולי פריז מנצחת, לא בטוח
03/08/13 21:52
34צפיות
נכון שיש את ורסיי, את הלובר ומונטמארט וכו', אבל גם ללונדון לא חסרות כנסיות, ארמונות ופארקים.

כשזה מגיע למוזיאונים שקורצים לילדים ונוער, לדעתי לונדון לוקחת בענק עם מספר מוזיאונים מרשימים וחינמיים (מדע, תעופה, הטבע) ועוד שלל אתרים בתשלום.  הכל באנגלית, שזה כמובן קל יותר מצרפתית עבור רוב הישראלים (לא כולם אומנם).
לגבי הטראבלקארד: עדיף תקופתי.
04/08/13 03:27
20צפיות
הנחתי שאם אתה שואל על פריז אז החלטת על פריז.

אם הכרטיס לכל לונדון הוא לכל המשפחה ולתקופה של שבוע - זה אולי שווה את זה, כי כרטיס שבועי לאדם אחד לאזורים 1-3 יכול לעלות בסביבות ה £40. אבל: החישוב של מחיר של טרבלקארד שבועי הוא שהפרש המחירים בינו לשבעה כרטיסים יומיים הוא שאתה מקבל יומיים חינם. כמו כן - יש כרטיסים לקבוצה (הורים וילדים) אבל אם אינני טועה זה בנוי על שני מבוגרים ועד מספר מסויים של ילדים, לא ביררתי את זה בעצמי.

לונדון היא עיר יקרה, אלא אם אתה מתכוון לגלות את החגורה הענייה שלה (בדרך כלל אזור 2 חוץ מבמערב) שם יש מסעדות פועלים זולות אבל אין לתייר הרבה מה לעשות שם. לדעתי פאונד מרכז לונדוני קונה 33% פחות מפאונד בריטי בגלל מחירי השכירות, ולכן המחירים שם על דברים יומיומיים גבוהים ממה שתשלם בפרברים (לא הייתי קונה שם שתייה קלה, אבל מוצרי חשמל אפשר)

כמו כן - אני מקווה שאתה לא מתכוון לעשות את הטעות הישראלית הקלאסית של אכסנייה באזור הערבי (אדג'וור רוד, בייזווטר, פאדינגטון, מארבל ארץ' פינת אדג'וור רוד) ואז להתלונן שאתה מרגיש במזה"ת...

יש הרבה מוזיאונים חינוכיים, בין אם זה מוזיאון הטבע, מוזיאון המדע (שניהם בקנסינגטון), יש את מוזיאון התחתית בקובנט גארדן (בצידו האחר של בניין השוק, מספר דקות הליכה מהתחנה), אני בטוח שיש מוזיאונים אחרים (צעצועים, מלוכה, מדאם טוסורד'ס וכו') וגם אטרקציות לא מוזיאליות בהכרח - הגלגל הענק (ווטרלו) והתאטרון המשוחזר של שייקספיר (ווטרלו והליכה לכיוון ההפוך, מדובר בפיקציה מהמאה ה21). את כיכר טרפלאגר של פעם שהתפרסמה בזכות האכלת היונים קן ליבינגסטון חיסל (הוא הביא בז) וכיום יש שם ארועים וקונצרטים (ופחות חרא). כמו כן יש את טקסי החלפת המשמר בארמון בקינגהאם ( ה"משרד" של המלכה, היא גרה בווינדזור שממערב ללונדון), ואת הקו בין חצי הכדור המערבי למזרחי בגריניץ'. כמו כן - יש את Thorp Park שזה לונה פארק גדול מדרום-מערב לעיר (רכבות מווטרלו, אינני יודע מה שם התחנה).

אם אתה רוצה להיות קצת יותר הרפתקני - נסה ביקור של יום אחד בברייטון (רכבות מויקטוריה או לונדון ברידג', כרטיס יעלה כ£20 לאדם אלא אבל יכול להיות שיש הנחה לקבוצה של 2 מבוגרים ועד 3-4 ילדים) שהיא חוף הים של לונדון, במרחק שעה מהעיר. יש שם מזח תענוגות עם לונה פארק, חוף מאבני חצץ עגולים, וטיילת. החוף האנגלי ממוסחר מאד כי במזג אוויר גשום צריכים אטרקציות לימים האפורים או לימי הגשם.

באת' רחוקה יותר בכיוון מערב, אבל שווה ביקור על תקציב גדול יותר, אינני חושב שיש גישה נוחה בתח"צ לסטונהג'.

על תקציב ממש נמוך יש שירותי אוטובוס מתחנה שנקראת Victoria Coach station אבל אלו אוטובוסים פרטיים שמשמשים את מי שידו אינה משגת לכרטיסי רכבת, ובימינו גם שער הכניסה לבריטניה ממזרח אירופה. נסעתי באוטובוסים כאלו לפני 20 שנה והיה איכשהו בסדר, אבל אינני יודע איך הם כיום והייתי מעדיף שלא להמליץ על כך אלא רק לציין שיש כאלו.

אולי זה חומר להזמדנות אחרת.
לגבי הטראבלקארד: עדיף תקופתי.
04/08/13 03:27
15צפיות
הנחתי שאם אתה שואל על פריז אז החלטת על פריז.

אם הכרטיס לכל לונדון הוא לכל המשפחה ולתקופה של שבוע - זה אולי שווה את זה, כי כרטיס שבועי לאדם אחד לאזורים 1-3 יכול לעלות בסביבות ה £40. אבל: החישוב של מחיר של טרבלקארד שבועי הוא שהפרש המחירים בינו לשבעה כרטיסים יומיים הוא שאתה מקבל יומיים חינם. כמו כן - יש כרטיסים לקבוצה (הורים וילדים) אבל אם אינני טועה זה בנוי על שני מבוגרים ועד מספר מסויים של ילדים, לא ביררתי את זה בעצמי.

לונדון היא עיר יקרה, אלא אם אתה מתכוון לגלות את החגורה הענייה שלה (בדרך כלל אזור 2 חוץ מבמערב) שם יש מסעדות פועלים זולות אבל אין לתייר הרבה מה לעשות שם. לדעתי פאונד מרכז לונדוני קונה 33% פחות מפאונד בריטי בגלל מחירי השכירות, ולכן המחירים שם על דברים יומיומיים גבוהים ממה שתשלם בפרברים (לא הייתי קונה שם שתייה קלה, אבל מוצרי חשמל אפשר)

כמו כן - אני מקווה שאתה לא מתכוון לעשות את הטעות הישראלית הקלאסית של אכסנייה באזור הערבי (אדג'וור רוד, בייזווטר, פאדינגטון, מארבל ארץ' פינת אדג'וור רוד) ואז להתלונן שאתה מרגיש במזה"ת...

יש הרבה מוזיאונים חינוכיים, בין אם זה מוזיאון הטבע, מוזיאון המדע (שניהם בקנסינגטון), יש את מוזיאון התחתית בקובנט גארדן (בצידו האחר של בניין השוק, מספר דקות הליכה מהתחנה), אני בטוח שיש מוזיאונים אחרים (צעצועים, מלוכה, מדאם טוסורד'ס וכו') וגם אטרקציות לא מוזיאליות בהכרח - הגלגל הענק (ווטרלו) והתאטרון המשוחזר של שייקספיר (ווטרלו והליכה לכיוון ההפוך, מדובר בפיקציה מהמאה ה21). את כיכר טרפלאגר של פעם שהתפרסמה בזכות האכלת היונים קן ליבינגסטון חיסל (הוא הביא בז) וכיום יש שם ארועים וקונצרטים (ופחות חרא). כמו כן יש את טקסי החלפת המשמר בארמון בקינגהאם ( ה"משרד" של המלכה, היא גרה בווינדזור שממערב ללונדון), ואת הקו בין חצי הכדור המערבי למזרחי בגריניץ'. כמו כן - יש את Thorp Park שזה לונה פארק גדול מדרום-מערב לעיר (רכבות מווטרלו, אינני יודע מה שם התחנה).

אם אתה רוצה להיות קצת יותר הרפתקני - נסה ביקור של יום אחד בברייטון (רכבות מויקטוריה או לונדון ברידג', כרטיס יעלה כ£20 לאדם אלא אבל יכול להיות שיש הנחה לקבוצה של 2 מבוגרים ועד 3-4 ילדים) שהיא חוף הים של לונדון, במרחק שעה מהעיר. יש שם מזח תענוגות עם לונה פארק, חוף מאבני חצץ עגולים, וטיילת. החוף האנגלי ממוסחר מאד כי במזג אוויר גשום צריכים אטרקציות לימים האפורים או לימי הגשם.

באת' רחוקה יותר בכיוון מערב, אבל שווה ביקור על תקציב גדול יותר, אינני חושב שיש גישה נוחה בתח"צ לסטונהג'.

על תקציב ממש נמוך יש שירותי אוטובוס מתחנה שנקראת Victoria Coach station אבל אלו אוטובוסים פרטיים שמשמשים את מי שידו אינה משגת לכרטיסי רכבת, ובימינו גם שער הכניסה לבריטניה ממזרח אירופה. נסעתי באוטובוסים כאלו לפני 20 שנה והיה איכשהו בסדר, אבל אינני יודע איך הם כיום והייתי מעדיף שלא להמליץ על כך אלא רק לציין שיש כאלו.

אולי זה חומר להזמדנות אחרת.
בגדול היה לנו רשימה של מקומות
04/08/13 09:31
27צפיות
שהן פריז, לונדון, אתונה ושוויץ.
ישבנו עם הבת מצווה ושאלנו מה היא רוצה, ונפל הפור על פריז,
אז כנראה בעצם בטוח פריז.

אני אוסף את כל מה שכתבתם לי על פריז ועושים אוגדן מסודר
במקרה כזה הבת-מצווה קובעת והכל לפיה.
04/08/13 19:47
18צפיות

אם היא בקטע של אופנה - שאנז' אליזה, גאלרי לאפייט וכו'.  בלונדון האלטרנטיבה הצפופה פחות היא High Street Kensington ולא אוקספורד סטריט העמוס.

אם היא בקטע של ארמונות ומלוכה - בפריז ניתן לבקר בארמונות (הלובר הוא בעברו ארמון). בלונדון ארמון בקינגהאם פתוח לקהל באוגוסט וספטמבר (כי המלכה בסקוטלנד), אך שעות הביקור מוגבלות ויתכן שמספר המבקרים מוגבל.

אם היא בקטע של ספרות - העיר באת' Bath שבאנגליה היא מרכז העלילות בספרים רבים של ג'יין אוסטין. לעומת זאת פריז היא בדרך כלל במרכז עלילות צרפתיות ורבעי האמנים שבמונמטר ישיגו את אותה המטרה.

וזכור - הצרפתי רוצה הכרה בתרבותו. התחל כל שיחה במספר מילים צרפתיות ואם אתה יכול - בקש מבן שיחך בצרפתית לעבור לאנגלית. אם אתה מסוגל לבקש דברים בסיסיים כמו הכוונה או "איפה המטרו" בצרפתית - נסה לעשות זאת. המיתוס של "הצרפתים הגסים" הוא תוצר של אמריקנים שנוהגים לצעוק לאט ובאנגלית, מה שמביא את הסעיף לכל אירופאי בן תרבות.
º
מרסי
04/08/13 20:11
6צפיות
האתר שלהם מבלבל
03/08/13 07:59
73צפיות
לא מצאתי את החופשי שבועי, מצאתי את זה :
http://www.ratp.fr/en/ratp/c_22599/paris-visite/
למיטב זכרוני הכרטיס התיירותי הזה יקר מאד.
03/08/13 08:55
69צפיות
אני חושב שאתה מחפש את Navigo Semaine (כלומר שבועי):
http://www.ratp.fr/en/ratp/c_21137/forfaits-navigo...
אגב, הם עושים משהו נחמד, אם הבנתי נכון:
03/08/13 08:58
58צפיות
בעלי חופשי חודשי באיזור מסוים יכולים בתאריכים 13/7-18/8 לנסוע חופשי בכל האזורים, ולא רק באיזור שלהם, בשל חופשת הקיץ.
אבל אם זה משני עד ראשון
03/08/13 09:04
52צפיות
והטיסה שלי אמורה להגיע יום חמישי, אז זה לא משתלם לי,
גם לא מצאתי כמה עולה החופשי שבועי,
הכרטיס לתייר ל5 ימים עולה 33 יורו.
34.4 אירו לשבוע לכל האיזורים
03/08/13 09:19
54צפיות
לעומת כרטיס תייר שעולה 57.75 אירו לכל האיזורים

כרטיס לאיזורים 1-3 עולה 25.65 אירו לעומת כרטיס תייר 33.7
ושים לב שבסוף שבוע הנסיעה כוללת את כל האיזורים ולא משנה איזה כרטיס.
בכרטיס תייר יש הנחה 50% לילדים.

http://translate.google.co.il/translate?sl=auto&am...

נראה לי שבמקרה של נחיתה ביום חמישי, כרטיסי תייר עדיפים.
אבל תעשה את החשבון שלך.
אולי מכיוון שמדובר על כרטיס רק לחמישה ימים. אפשר לרכז יומיים רק באיזורים ספפציפיים, ככה שהמחיר ליומיים האלה יהיה יותר זול
º
בסוף שבוע הנסיעה בשבועי כוללת את כל האיזורים*
03/08/13 09:21
20צפיות
נראה לי שאני אקח את התיירותי
03/08/13 13:42
41צפיות
ל5 הימים הראשונים, ואת היומיים האחרונים אני אארגן בקירבת המקום לינה, ככה נוכל להתארגן בהתאם.
אולי אולי נרכוש עוד כרטיסים של יומיים אם נרגיש צורך.

תודה
שאלה על הקו שיחבר בין מסילת השרון למסילת החוף
03/08/13 02:44
208צפיות
האם הוא יכלול בתוכו את תחנת נורדאו?
אין קו כזה, כי מסילת השרון תתחבר בעצמה
03/08/13 04:21
187צפיות
למסילת החוף.
ותחנת כפר סבא נורדאו נמצאת על מסילת השרון.
º
אגב יהיה עוד חיבור בין נורדאו לראש העין?
03/08/13 13:02
47צפיות
מה ז"א עוד חיבור? החיבור הקיים הוא כבר חלק
03/08/13 16:24
80צפיות
מממסילת השרון.
ארבע רכבות בשעה לכל כיוון:
03/08/13 16:51
86צפיות
לפני ארבע שנים בסיור הפורום במרכז השליטה והבקרה של "רכבת ישראל" הוסבר:
* רכבת יוצאת מתחנת נורדאו לכיוון ראשון לציון-מערב דרך מסילת הירקון. קרי קו הרכבת הקיים.
אחרי ההגעה לראשון לציון-מערב הרכבת תיסע לכיוון כפר סבא/הוד השרון דרך מסילת השרון.

* רכבת מתחנת נורדאו לראשון לציון-מערב דרך מסילת הירקון. אחרי ההגעה לראשון לציון-מערב נסיעה לכפר סבא/הוד השרון דרך מסילת הירקון.

º
עוד חזון למועד...
03/08/13 17:49
31צפיות
º
03/08/13 18:26
9צפיות
אוקיי תודה
03/08/13 19:20
49צפיות
אני לא כל כך בקיא בתחום,ןקראתי בקול הכפר על המפגש עיתונאים(שמסתבר שרמי גם היה בו) אז רציתי רק לוודא שתחנת נורדאו גם בסיפור
º
פרטים יפורסמו במדור "שבתשתיות" היום
03/08/13 12:21
49צפיות
מה2.9 נת"צ באיילון - דיון בנושא.
95תגובות
02/08/13 20:04
890צפיות
ב2.9 יפתח הנתיב השלישי בקטע הנסיעה שבין מחלף חולות לחיל השריון כנת"צ. נכון לעכשיו מספר האוטובוסים שנוסעים בקטע זה באיילון אינו גבוה. מדובר על קווים 140/141 דן, 173/303/389/394 אגד, 376 אגד תעבורה, 280/281 ויאולה. יכול להיות ששכחתי קווים נוספים, אם כן ציינו אותם.

מצב בו רק קווים אלו ימשיכו...

(המשך...)
ב2.9 יפתח הנתיב השלישי בקטע הנסיעה שבין מחלף חולות לחיל השריון כנת"צ. נכון לעכשיו מספר האוטובוסים שנוסעים בקטע זה באיילון אינו גבוה. מדובר על קווים 140/141 דן, 173/303/389/394 אגד, 376 אגד תעבורה, 280/281 ויאולה. יכול להיות ששכחתי קווים נוספים, אם כן ציינו אותם.

מצב בו רק קווים אלו ימשיכו לנסוע באיילון עת יפתח נתיב זה כנת"צ, יכול להוביל לביקורת רבה מנוסעי הרכב הפרטי. חשוב לציין כי במידה ואכן תתקבל ביקורת כה רעה, בהחלט לא תתאפשר הוספת נת"צים כפי שרוצים וכפי שיש בתוכניות שונות.

על כן, אני מעוניין לנהל כאן דיון - סיעור מוחין על מה ניתן לעשות על מנת למנוע ביקורת קשה שתהיה בצדק במידה ומספר אוטובוסים מועט יסע בנת"צ זה.

הפתרון הפשוט הוא להעביר את כל או רוב קווי אשקלון - ת"א, אשדוד - ת"א ויבנה - ת"א לנתיבי איילון במקום כביש 4 וכביש 44. על פניו זה יהיה נפלא לנוסעים לת"א אך יפגע רגם נוסעים לצומת טמפו ושות'. אינני יודע האם לצומת טמפו, אזור ואיזור התעשיה בחולון בעצם יש דרישה גבוהה והאם יש נוסעים רבים מ/אל מקומות אלו.

בסופו של דבר, אעביר את המסקנות שיתקבלו מדיון זה לגורמים שיכולים לבצע שינוי ולגרום לנת"צ נהזה להצליח... כי אם לא נגרום לו להצליח, נכשיל נת"צים עתידיים ולכולנו יהיה חבל מאד על כך.
º
דפי הסבר מטרונית
48תגובות
02/08/13 18:32
525צפיות

(המשך...)
קו 480
73תגובות
02/08/13 16:41
513צפיות
מישהו יודע מה קורה לאחרונה לקו-480 שנוסע לירושלים ?
בפעמיים מתוך השלוש שנסעתי השבוע הצטבר תור של למעלה מ-100 איש בארלוזורוב והאוטובוסים פשוט לא הגיעו

(המשך...)
מישהו יודע מה קורה לאחרונה לקו-480 שנוסע לירושלים ?
בפעמיים מתוך השלוש שנסעתי השבוע הצטבר תור של למעלה מ-100 איש בארלוזורוב והאוטובוסים פשוט לא הגיעו
רק"ל באיזור יפה נוף הודעה על אירוע
02/08/13 11:05
257צפיות
מעורבות הולך רגל.
יש צורך בניתוק החשמל
ynet
02/08/13 11:09
157צפיות

ירושלים: הולך רגל נלכד מתחת לרכבת הקלה וחולץ במצב בינוני
02/08/2013 11:03
ברחוב יפה נוף בירושלים נלכד הולך רגל מתחת לרכבת הקלה. אחרי כמה דקות הוא חולץ על ידי צוות כיבוי, כשהוא במצב בינוני וסובל מחבלות בגפיים.

צוות מד"א מעניק לו טיפול רפואי, ובמשטרה חוקרים את נסיבות התאונה.

(נועם 'דבול' דביר)
רכבת הקלה
02/08/13 11:16
118צפיות
ניתקו את החשמל ולכן הרכבות עומדות ליד "יד שרה".
º
תמונה
02/08/13 11:51
183צפיות
תמונה
º
הרכבת חזרה לפעול
02/08/13 11:55
60צפיות
תמונה מהמקום - אדם מתחת לרכבת הקלה
02/08/13 12:09
147צפיות
בחזרה לפורום
האזור שלי בפורום