בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
שלום, הגעתם לפורום רכב של תפוז, הפורום מנוהל ע"י DrorZi מאז מאי 2001 ו  The S t i g מאז 2007

הפורום היינו במה פתוחה לכל מי שרוצה להשמיע את דעתו בנושא רכב, להתייעץ או להתלונן ואינו מיועד לאנשים המכורים בלבד, בפורום מספר משתמשים רב המרכזים בתוכם ידע עצום בין אם בנושאים טכניים ובין אם בנושאי נהיגה .חלום הפורום הוא מסלול ברמה בינלאומית בארץ הקודש, כזה שאפשר לשלם ולעלות עליו עם הרכב הפרטי, בינתיים הפורום ילחם בסטיגמות שספורט מוטורי =  ילדים בני 18 מתלהבים שעושים רייסים מי הכי מהיר בקו ישר בכבישים ציבוריים ושכל מי שנוהג מהר הוא חוליגן. על מנת לשמור על אווירה טובה ולשמר את הרמה הגבוהה (מאוד) שאליו הפורום הגיעה הנה תוספות לחוקי הפורום הכללים של תפוז:

 *הנכם מתבקשים לשרשר הודעות הקשורות באותו נושא (לדוגמה, אם יש שאלות בנושא צמיגים ואתם רוצים לשאול על החלפת צמיגים אצלכם ברכב אין צורך לפתוח הודעה חדשה), אם הכנסתם הודעה ראשית ואתם לא מוצאים אותה עשו קודם חיפוש האם היא שורשרה לטרד אחר בדף.

דבר זה נעשה על מנת לאפשר ליותר הודעות להופיע בדף הראשי.

* לכל משתמש הזכות לטרד ראשי אחד בדף, שאלות נוספות גם אם בנושא אחר ישורשרו לטרד הקיים של אותו משתמש

דבר זה נעשה על מנת למנוע הצפת הדף הראשי ע"י משתמש בודד, תאמיני לי, רואים את כל ההודעות שלכם ואם העלתם משהו חדש אנשים יראו ויגיבו

* ובהמשך למשפט האחרון, אנחנו רואים הכל ועונים על מה שאנחנו יכולים ויודעים, הודעות כמו "למה לא עונים לי" / "דחוווווווף"  / "מה? אף אחד לא יודע" לא מדרבנות אותנו לענות ואף להפך, חשוב לזכור כי כולנו פה בשביל ליהנות, על חשבון זמננו הפרטי ובהתנדבות, זו איננה עבודה של אף אחד מאיתנו ואף אחד מאיתנו (כולל מנהלי הפורום!) לא מקבל תמורה פרט להרגשה טובה בעזרה לזולת וניהול דיון פורה.

* יוצא מן הכלל הם משתמשים ירוקים בפורום אשר שילמו כדי להיות מודגשים בצבע זה, משתמשים אלה מגיבים לגופו של נושא אם ברצונם לתרום לדיון (ויש ברשותם ידע רב).

* הודעות "מ-ק-פ-י-ץ" גורמות למחיקת כל הנושא. (יוצא מן הכלל היא הודעות הקפצה על שאלה שלא נענתה ב-כ-ל-ל ועפה לדף השני) ההודעה שלכם לא יותר חשובה מהודעות אחרות בדף וזה מרגיז בדיוק כמו אנשים שנדחפים לראש הפניה במחשבה שהם ממהרים הביתה יותר ממני (או סתם בזים לכל כלל נימוס בסיסי)

* הודעות המכילות קללות מכל סוג המפונות כלפי אדם אחר ימחקו ללא הסבר מהפורום והמשתמש לא יוכל להביע את דעתו יותר בפורום שלנו

* הפורום מבוסס על אנשים בעלי ניסיון רב בתחום ששמחים לשתף בו את כולם ולכן הודעות המשקפות הטעיה (מכוונת או מחוסר ידע מוחלט בנושא) והשמצה ללא פרוט תמחקנה (לדוגמה הודעה "כל הצרפתיות זה חרא מכוניות" נמחקת מידית)

* אין לפרסם מודעות למכירה בפורום, יד2 הוא המקום הראשי היום למכירת כלי רכב וכל דבר אחר, מודעות מכירה ימחקו מהפורום והמפרסם יחסם מכתיבה בפורום.

* הפורום איננו פייסבוק ואיננו WALL שלכם (לדוגמה "תראו מה מצאתי ביוטיוב" היא לא הודעה רלוונטית לפורום ותמחק)

* קיים מאמר המרכז הודעות טכניות ושאלות נפוצות (מכיל "מה זה טורבו","מה זה דאבל קלאץ/עקב אגודל" ועוד) קיים גם האתר www.howstuffworks.com כדי ללמוד איך מנוע עובד, מומלץ.

* שיחות נפש בין שני גולשים ימחקו, יש בתפוז מערכת הודעות אישיות ומספיק תוכנות IM למטרות אלו.

* הודעות ללא כותרת נמחקות, כותרת בשם "כנס","..." וכו נחשבות הודעה ללא כותרת.

***דוגמאות כלליות להודעות שנמחקות אוטומטית:

* באיזה צבעים אפשר להזמין גולף (אנחנו לא יבואנים, אנא פנו לאולם התצוגה הרלוונטי)

* איך עובד מנוע (יש את www.howstuffworks.com הוא באמת מצוין

* האם יש לכם תמונה של סובארו DL 83 (יש GOOGLE בשביל זה

* כמה עולה מאזדה חדשה (יש טלפון בדיוק למטרה הזו, תתקשרו לסוכנות)

* כמה עולה קולט 96 (הפורום איננו תחליף מחירון, יש ברשת את מחירון יד2 ולוי יצחק)

מיצובישי 97 הלכה הרצועת טיימינג
17/03/14 22:02
49צפיות
מיצובישי שנת 97. נקרעה הרצועת טיימינג.
מה דעתכם? מה הנזקים כשזה קורה? כמה לדעתכם עלול לעלות הנזק?
ברכב הוחלף מזגן, עשו לו טסט לפני שלושה חודשים.
מה דעתכם שווה להשאיר אותו ולתקן או למכור לחלפים?
רכב במצב טוב חוץ מזה.
תודה!
º
מיצובישי לנסר..
17/03/14 22:09
13צפיות
הנזק יכול צהתחיל ברצועה בלבד ולהיגמר במנוע.
17/03/14 22:15
41צפיות
אם כדאי לתקן זו שאלה של עלית התיקון, מצב הרכב והאלטרנטיבות.
צריך לבדוק אם יש נזק.
17/03/14 22:45
31צפיות
יש רכבים שזה גומר ראש מנוע כולל שסתומים, ויש רכבים שעם קצת מזל לא קורה כלום.
זקוקה להמלצה על רכב
17/03/14 19:23
90צפיות
סביב 60-80k אוטומטי, עדיף חסכוני, משפחתי בגודל קורולה, i30, גולף
איפה קונים? ליסינג?  זקוקה לעזרה..
חשוב לי בטיחות ואמינות אבל גם צריכת דלק
תודה רבה
יש כמה אופציות
18/03/14 10:16
53צפיות
אם את מחפשת רכב 1600 בסכום הזה יש את הקיה פורטה מומלץ רק מ  2011 בגלל גיר 6 הילוכים
אבל בסכום הזה את יכולה להשתדרג לרכב רמה שתיים מעל C5 2010 -11 מנוע 2000 ליגה אחרת


הפורטה הוא אופציה לא רעה גם עם תיבת ה-4
18/03/14 10:24
52צפיות
הילוכים. ההבדל בביצועים ובצריכת הדלק ביום יום לא כזה גדול.
Juke לעומת crossover סוזוקי
19/03/14 05:46
44צפיות
זקוקים לרכב חדש רוצים משהו כיפי לנהיגה וגבוה
שוקלת את האופציות הנל
נוסעים כל יום כ70 קמ בין עירוני
תודה
לדעתי הצורה של הג'וק כבר פוסלת אותה.
19/03/14 09:01
29צפיות
אבל זה עניין של טעם.
הסוזוקי קצת יותר מרווחת ועם תא מטען יותר גדול. כנראה שקצת יותר נוחה וחסכונית בדלק.
לא יודע אם בשתיהן יש מה לדבר על "כיפי לנהיגה". תלוי מה הכיף שלך. תלוי גם על איזה דגם את מדברת. לג'וק יש גם דגם ספורטיבי יותר.
º
נסיעת מבחן על מי מהן עשית
19/03/14 09:19
11צפיות
נסיעת מבחן עשיתי על גוק , קרוסאובר סוזוקי
23/03/14 19:21
12צפיות
ועל פריוס, כי לא היה להם אוריס היברידי למבחן . כן אני יודעת שהתפזרתי לכל הכיוונים. סוזוקי נוקשה ולא ממש מהנה לנהיגה. גוק כיפית יותר והפריוס היתה מדהימה אבל יקרה. התבלבלתי עוד יותר, ממשיכה לחפש.
ריפודים לרכב
17/03/14 18:16
105צפיות
שלום,

אני צריך לרפד (כיסויים לכסאות) ל 5 רכבים.

בדקתי אצל הרפד האזורי שלנו, והוא נתן לי מחיר של 600 ש"ח ליחידה, המחיר כולל את הריפודים, הרכבה, מע"מ

מאחר והכסאות מתקפלים מאחרור, אני צריך שם ריפוד של 2+1 .

הריפוד הוא דיפנדר של הדר&רוזן , לא הכי זול, אבל מהפשוטים.

על-פניו, המחיר היה נראה לי סביר, אבל טוענים מסביבי שזה יקר, ואמור להיות בסביבות 350-400 ש"ח .

אז מי יודע את מחירי השוק בנושא הזה?

תודה,
º
600 שקל סך הכל, או 600X5?
18/03/14 10:26
22צפיות
º
ככתוב, 600 ש"ח ליחידה . או 600X5
18/03/14 12:27
28צפיות
אם מדובר בריפוד שמלבישים על המושב הקיים
18/03/14 13:30
59צפיות
אז מדובר במחיר גבוה מאוד.
אם מדובר במחיר עבור ריפוד שמחליף את הריפוד הקיים (משמע מקלפים את הבד הקיים, ושמים בד חדש) אז אולי המחיר יותר סביר - אבל בדרך כלל רפדים עושים זאת, מניסיוני, מבד גולמי, ולא מקיטים מוכנים (ציינת את הדר ורוזן).
מלבישים על ריפוד קיים, אפילו במצב טוב ... פשו
18/03/14 14:07
62צפיות
פשוט רוצים לשמור עליו מאחר ומדובר על רכבי עבודה.
אז זה נשמע לי מחיר מופרך
18/03/14 14:12
52צפיות
בפעם האחרונה שקניתי סט כזה (סדר גודל של שנתיים) אז סט של הדר ורוזן עלה בסביבות 350 שקל, לכל הרכב (אבל מושב אחורי לא מפוצל).
ריפוד עור באיכות לא רעה ניתן להתקין באזור ה-8000 שקל, אם אני זוכר נכון הצעת מחיר שחבר קיבל, אז 3000 שקל להלבשת ריפוד בד גנרי?!
600 למכונית או 600 לכיסא? אם 600 למכונית כולל
18/03/14 21:32
32צפיות
העבודה של ההרכבה אז זה אולי קצת יקר אבל בסדר. תבדוק ברחיצות מכוניות רובם עושים את ריפוד גם.
º
כבר שאלתי - זה 600 למושב...
18/03/14 21:37
14צפיות
הוא רשם ליחידה ורשם שיש 5 מכוניות, אפשר להבין
18/03/14 22:00
35צפיות
ש600 זה לרכב ולא למושב.
אז זה באמת לא כזה ברור... למה לא להגיד פשוט
19/03/14 00:48
24צפיות
"600 שקל לרכב"?
ועדיין - זה יקר.
º
אם אתה באזור חיפה הסדר לך מחיר לריפודים
18/03/14 18:38
21צפיות
שברולט אוויה
17/03/14 14:28
84צפיות
מה דעתכם על שברולט מודל 2009 נפח 1400
22000 קמ .פרטי טופל במוסך .יד ראשונה מבוגרת
מבקשים מחירון
זה אוויאו, לא אוויה, ומדובר ברכב ברמה נמוכה
17/03/14 21:22
81צפיות
הן מבחינת בטיחות (אפילו גרועה), הן מבחינת איכות בניה והן מבחינת צריכת דלק.
בשום מקום ובשום מצב המכוניות הללו לא מקבלות "מחירון", ואל תוקסמי יותר מדי מהנסועה הנמוכה - רכב שנוסע מעט כל כך עלול פתאום לסבול מצבר תקלות ברגע שמתחילים לנסוע איתו בצורה אינטנסיבית יותר.
בקיצור, קרוב לוודאי שיש חלופות עדיפות - נוכל להמליץ ברגע שנדע שימושים, העדפות ותקציב.
שברולט
18/03/14 13:22
57צפיות
אין העדפה .דרושה  אמינות וחסכוני.
שימוש 30 קמ ביום
תקציב 40000 שח
במחיר הזה אפשר לדעתי למצוא i20 משנתון דומה
18/03/14 13:30
48צפיות
או אפילו חדש יותר, שתהיה עדיפה בכל היבט כמעט.
תקלה בפורד פוקןס 2007
17/03/14 12:39
29צפיות
שלום לחברי הפורום
ברשותי פורד פוקוס 2007
לאחרונה אני נתקל בתופעה שבמהירויות 80-100 קמ"ש
אינ מרגיש שהמנוע נחנק אין שום חיווי ואין ירידה בשעון של הטורים

החשד הראשון הוא מערכת הדלק
17/03/14 13:20
29צפיות
יכול להיות שמסנן הדלק סתום, או שמשאבת הדלק מסיימת את חייה. תבדוק אם לא הגיע הזמן לבצע טיפול ולהחליף את המסנן.
נזילת שמן מההגה בטיוטה קורולה 2001
17/03/14 10:44
24צפיות
ככל הנראה הנזילה מהמסרק .
כמה צריך לעלות שיפוץ של המסרק ?
השכרת גגון
17/03/14 10:35
51צפיות
שלום
האם אפשר להשכיר גגון?
עדיף אולי לקנות?

אני צריך להעביר מיטה מאזור השרון ועד חיפה
סוג האוטו- קיה סיד סטיישין

אם מישהו יכול להגיד לי גם איזה גגון אני צריך ?(יש כבר מוטות על הגג של הרכב)

תודה
שסק
º
שכור טנדר לחצי יום. יותר פשוט ובטוח, ולא יקר.
17/03/14 10:53
21צפיות
אם זה חד פעמי, אתה לא חייב גגון.
17/03/14 10:56
55צפיות
תמצא שני מוטות באורך המתאים, שים אותם לרוחב הרכב על מוטות הגג, ועליהם את המיטה. שים לב רק לקשור את המיטה למוטות האורך (אלה שמחוברים לרכב), או שתקשור טוב את מוטות הרוחב למוטות האורך.
יש גם לקנות גגון שמיועד למוטות גג קבועים. למעשה זה אותו דבר. שני מוטות רוחביים, וחיבורים מיוחדים. הפשוטים עולים בין 100 ל-200 שקל. יש לי כזה והוא לא כל כך נוח להתקנה, אז בדרך כלל אני משתמש רק במוטות שלו וקושר אותם כמו שתיארתי בהתחלה.
או קי תודה
17/03/14 15:50
24צפיות
נתתם לי רעיונות
שסק
אי אפשר לפרק אותה? יהיה יותר קל לסחוב וכנראה
17/03/14 16:09
32צפיות
שתכנס בתוך הרכב כשהמושבים מקופלים.
הונדה מיניוואן - חשש מסכנה לשריפה
17/03/14 09:30
29צפיות
Honda Recalls 900,000 Minivans for Fire Risk | TIME.com - http://time.com/26570/honda-odyssey-minivan-recall...
האם כאשר אני עושה ביטוח לרכב...
17/03/14 09:26
154צפיות
חובה עלי להצהיר על בעיה רפואית?
º
אם הביטוח שואל, אז כן, לא?
17/03/14 09:43
27צפיות
זה ברור
17/03/14 09:46
70צפיות
השאלה אם נוטים לשאול
בעקרון כן. נדמה לי שיש סעיף בפוליסה
17/03/14 10:17
73צפיות
שאומר שאתה חייב לגלות להם כל מה שרלבנטי לביטוח.
אז תלוי איזו בעיה רפואית זאת. אם זה משהו שאם הם היו יודעים עליו, היה גורם להם לא לבטח אותך, או לקבוע לך מחיר שונה, אז הם יכולים פעם להשתמש בזה כדי להתחמק מלפצות אותך. כך שתמיד עדיף להצהיר את כל האמת.
כשעושים ביטוח באינטרנט
17/03/14 20:52
52צפיות
אין את כל הדברים האלה... אז איך בעצם מדווחים להם
מנסיוני בעבר
19/03/14 21:22
39צפיות
כשעושים ביטוח באינטרנט אח"כ מגיע שאלון מודפס הביתה (לא זוכרת אם שאלו שם ספציפית על בעיות רפואיות)
יש חובה לענות בכנות על מה ששואלים
17/03/14 10:51
71צפיות
אין שום חובה לנדב מידע.
מה שהביטוח רוצים לדעת - הם ישאלו. מה שהם לא שאלו - כנראה שלא מענין אותם, וזו בעיה שלהם.
בדר"כ הם מאוד יסודיים בשאלות שלהם, אלא אם אתה רוכש ביטוח במסגרת ארגון גדול כלשהו (ביטוח קואופרטיב), ואז הם שואלים  שאלון מקוצר במיוחד.
בקיצור, ענה בכנות אבל אל תנדב שום מידע שלא נשאלת. השיחה ממילא מוקלטת, כך שאי אפשר יהיה לבוא אליך בטענות למה לא ענית על משהו שלא שאלו אותך. ואם שואלים אותך "האם יש משהו נוסף שעשוי למנוע מחברת הביטוח לבטח אותך", או כל שאלה פתוחה ומתחכמת אחרת, התשובה היא "אין לי מושג" - כיון שאתה לא חברת ביטוח, ואין לך מושג מה היה מונע ממנה לבטח מישהו. ולא, אתה לא רופא ואתה לא סוכן ביטוח - אז אל תתחכם ואל תנחש מה היה מונע חברת ביטוח לבטח אותך (אלא אם אתמול רופא אמר לך שנותרו לך שבועיים לחיות). זאת הגישה של בתי המשפט, לפיה מה שחברת הביטוח לא שאלה - כנראה שלא רלבנטי עבורה, אחרת היתה שואלת.
גלגל קידמי היתנגש בגדת-אבן והיתפרק, מזה?
17/03/14 08:37
156צפיות
שלום לכם, קרה לי קטע ממש מפחיד לפני יומיים, איזה שיכור בכביש חתך אותי בפראות, אני כרגיל נימלט ברגע האחרון מהמשוגעים הללו, אלא שהפעם הייתי קרוב מידיי לגדת-האבן בין שני הנתיבים ופשוט היתנגשתי עם הגלגל הקידמי-השמאלי בגדה ואחרי שהיצלחתי ליבלום את האוטו שרקד בכביש, יצאתי החוצה וגיליתי שאותו הגלגל הקידמי-שמאלי פשוט מונח בזווית של 45מעלות על הכביש...
כמובן שהמופרע נימלט מהמקום ללא עדים ואני נישארתי עם טויוטה-יאריס חדשה בת חצי-שנה עם גלגל עם צירייה שנישברה או היתפרקה, ככה הבנתי מהמוסכניק....
מזה הדבר המפחיד הזה והאם אחרי שמתקנים את זה, האוטו חוזר למצב בטיחותי, שאפשר לתת לילדים לינהוג באוטו בלי לפחד שהגלגל פיתאום יתפרק באמצע נהיגה מחוץ-לעיר?
איך קורה דבר כזה ואיך בסרטים רואים מכוניות, שהגלגלים מקבלים מכות הרבה יותר חזקות והן ממשיכות לטוס כאילו לא קרה כלום?, מה הקטע המפחיד הזה?, יש כאן מישהו מכונאי שיכול להסביר את הסיוט הזה? - בתודה! - שאול

מה יש להסביר? פגעת במדרכה במהירות די גבוהה
17/03/14 09:23
115צפיות
עם קצת מזל היית פוגע בזווית כזאת שהגלגל היה מטפס עליה, ולא היה קורה כלום, או שרק הצמיג היה נפגע, ועם קצת פחות מזל נשבר בורג או תפוח. וברגע שהגלגל נתלש מהמקום, אז כמובן שהציריה מתפרקת, וייתכן שעוד כמה חלקים התעקמו.
ברגע שיחליפו את כל החלקים שנפגעו, ויעשו בדיקת פרונט כדי לבדוק שהכל תקין, אז אין שום חשש לנהוג ברכב.
ואל תאמין לכל מה שאתה רואה בסרטים. בסרטים גם בני אדם מקבלים מכות שיכולות להרוג סוס, ולא קורה להם כלום.
זו לא הייתה מידרכה, אלא גדת-אבן בגובה חצי-מטר
17/03/14 09:36
93צפיות
שהפרידה בין שני הנתיבים ולכן הגלגל לא עלה עליה, אלא היתנגש בה בעוצמה.....
אבל אם אתה אומר שאפשר ליסמוך על מוסך-ההסדר של 9000000,  שלשם "שגריר" גררו אותו והמצב יחזור לקדמותו, אז אני שקט יותר חן ידידי...
אתה ניראה לי מבין עיניין.....תודה לך!
עשית תאונה לכל דבר ועיניין
17/03/14 09:43
112צפיות
ועכשיו צריך לתקן אותה על הצד הטוב ביותר
זה בזכות המטורפים שגורמים לתאונות בכבישים וכמ
17/03/14 09:58
93צפיות
וכמובן בורחים מהזירה, כי בישראל אין עונש על בריחה מזירת-התאונה....
ישראל זה גן-עדן לפושעים, עם בתי-סוהר שמקבילים לבתי-הבראה3כוכבים, שופטים שמפחדים להעניש ומישטרה של אינספקטור לואי דה-פינס....
זה מה יש....
דווקא יש עונש על פגיעה ובריחה
17/03/14 10:05
87צפיות
אבל במקרה שלך הוא אפילו לא פגע ולא ברח. רוב הסיכויים שהוא בכלל לא הרגיש במה שקרה ופשוט המשיך בנסיעה.
אנשים באו לעזור לי אחרי שהיצלחתי ליב
17/03/14 10:12
92צפיות
ליבלום ואחד מהם אמר לי, שראה איזו מאזדה אפורה שעפה בטיסה פראית מהמקום
ועדיין, הוא לא פגע בך, ולכן יהיה לך קשה מאוד
17/03/14 21:11
55צפיות
להוכיח שהוא האשם, גם אם היו לך כל הפרטים שלו.
לדוגמא - חבר שלי רכב על קטנוע ברחוב מרכזי בר"ג. רכב שנסע בכיוון הנגדי עשה פניית פרסה שחסמה את הנתיב שלו, והוא סטה הצידה כדי להמנע מהתנגשות, עלה על אי התנועה ופגע באדנית. הנזק לקטנוע - כמה אלפי שקלים. הוא קיבל את פרטי המכונית מעד ראיה - והפסיד במשפט. השופטת קבעה שהוא לא הוכיח שהוא לא יכל לבלום אלא היה חייב לסטות, ולכן יכול להיות שהאשמה היא שלו ולא של המכונית.
אז גם אם הבחור לא היה "נמלט" - וזה במרכאות כי אני בכלל לא בטוח שהמשך נסיעה אחרי שלא פגעת באף אחד נחשב המלטות מבחינת החוק - לא בטוח שהיית זוכה לפיצוי.
º
זה ברור, רק סרט צילום יכול להוכיח שהוא אשם...
17/03/14 22:41
12צפיות
וגם אז, יהיה לא פשוט להוכיח שלא היתה לך שום
17/03/14 23:36
45צפיות
ברירה אחרת. הוא יטען שאם לא היית סוטה, הוא לא היה פוגע בך, ושום נזק לא היה נגרם.
ראה, כאמור, את הדוגמא שהבאתי.
תיסמוך על 37 שנות נהיגה יומיומית שלי עם 7עביר
18/03/14 09:00
47צפיות
7עבירות נהיגה בילבד מהדירוג הכי נמוך, שאם לא הייתי סוטה שמאלה באופן פיתאומי כמו שעשיתי, הייתי מיתנגש בו בכנף האחורי-שמאלי שלו...
אבל כאמור רק סרט יכול להוכיח את זה,  יוצא לי בערך פעם בשבוע להיתחמק בהצלחה מ-מופרע/שיכור/מסטול מהסוג הזה, אלא שהפעם הזאת לא שמתי לב שאני ממש קרוב לגדת-האבן משמאל כשנימלטתי פיתאומית שמאלה וזה כניראה יעלה לי 1,700שקל הישתתפות-עצמית  
+ 3אחוז מסכום הנזק + כמובן ירידת הערך של האוטו החדש שלי.....מה לעשות, העיקר הבריאות enigo.....

זה דיון שאין הרבה טעם להיכנס אליו
18/03/14 09:44
46צפיות
על האם היית יכול לראות אותו מוקדם יותר, האם היית יכול להתחמק בדרך אחרת או לא וכן הלאה.
מה שכן - אם כל הצרות שלנו היו נגמרות בכסף, המצב היה הרבה יותר טוב.
º
זה נכון מאוד אניגו ידידי...
18/03/14 09:54
10צפיות
זה עיניין אחר ואפשר לדון בו רבות
17/03/14 10:19
83צפיות
אבל שאלת לגבי הרכב...
אם תוכלי להעלות תמונות זה יעזור לנו להעריך קצת את הנזק
אין לי תמונות, אבל רק שתדע דרור שבקליפורניה ש
17/03/14 10:30
84צפיות
ששם בן-דוד שלי חי, אם אתה בורח מזירת-תאונה, אתה מקבל אוטומאטית חצי-שנה מאסר ורק אחרי שאתה מישתחרר בשלום מהבית-סוהר האמיתי, רק אז מתחילים לדון במה שעשית ואיזה עונש אתה צריך לקבל על זה....
שם יודעים איך צריך להילחם בפושעים מילחמת-חורמה, שלא כמו בישראל שלנו גן-עדן לפושעים...
ואני שאול (לפי מה שידוע לי אני לא נקבה)
מכל התיאורים שלך זה נשמע כמו תאונה עצמית.
17/03/14 16:53
70צפיות
באיזה מהירות כל זה קרה?
º
בערך 50קמש, ומזה "תאונה עצמית"?
17/03/14 22:42
23צפיות
תאונה שלא מעורב בה כלי רכב נוסף
18/03/14 10:28
41צפיות
נפילה של אופנוע, ירידה מהכביש ופגיעה בעץ וכל הלאה.
המלצה לשדרוג הרכב
16/03/14 16:30
98צפיות
שלום לחברי הפורום.

זו הפעם הראשונה שלי בפורום הזה, אך שמעתי המון המלצות ואשמח להתייעץ אתכם / לשמוע את דעתכם.

ישנם 3 דברים שאשמח לעזרתכם בנושא:

1) יש ברשותי כרגע פיאט פונטו ספייס 2006 Dynamic , אוטומטית, יד 1(פרטי כמובן)  שעשתה בערך 170,000 ק"מ.
   מבדיקה במחירון הרכבים של יד 2 , ראיתי שהמחיר הוא 23,600 ש"ח.
   כמה המחיר הזה ריאלי ?
   הרכב במצב טוב, עושה ק"מ אבל תמיד מטופל בזמן , אין בעיות כרוניות שהרכב סובל מהן.

2) אנחנו מעוניינים לשדרג את הרכב שלנו (את הפונטו).
   כמה דברים על הצרכים שלנו: אנחנו משפחה בת 3 נפשות: אשתי, אני ותינוקת בת 4 חודשים.
   אנחנו גרים במודיעין, כשהרכב רוב הזמן נמצא אצל אשתי שנוסעת כל יום לעבודה (העבודה במודיעין).
   מצד שני, הרכב עתיד לנסוע לא מעט, מכיוון שמשפחתה של אשתי מהצפון, ואנחנו לא חוסכים בביקורים.
   הדברים שחשובים לנו בעיקר ברכב הם:
   - צריכת דלק טובה וחסכונית כי אנחנו נוסעים לא מעט.
   - רכב בטיחותי כמובן
   - תא מטען מכובד, אך לא בגודל של רכבי הובלות (שבנוסף לעגלת התינוקת נוכל להכניס עוד כמה דברים חוץ מפנס כיס............)
   - רכב שישרת אותנו לכמה שנים טובות, בעלות אחזקה נורמלית (ביטוחים , טיפולים)

בקיצור, אנחנו מחפשים את הרכב המושלם !!
דבר נוסף קטן (הכי חשוב) , התקציב הוא בטווח של 60 - 70 אלף ש"ח.
וכמובן שמעדיפים מאוד לא לחרוג מהתקציב הזה.
דבר נוסף וקטן הוא שהרכב שכרגע בבעלותנו הוא משנת 2006 , כך שאנחנו מחפשים לשדרג לרכב משנת 2009 - 2010.

3) אחרי שנתפקס על דגם מסוים או כמה דגמים, מאיפה כדאי לקחת ?
    מכיוון שאנחנו לוגמים ק"מ, אנחנו מעדיפים לקנות רכב עם ק"מ נמוך מאוד.
    השאלה המתבקשת היא האם ללכת ולקנות מפרטי ולהנות מרכב עם ק"מ נמוך (ולנסות להתמקח על המחיר, כי מן הסתם הרכב יעלה יותר מאשר מסוכנויות הליסינג).
    או , ללכת לסוכנות ליסינג ולקוות לטוב (ז"א לרכב עם ק"מ נמוך שמתוחזק היטב).
   
שאלה נוספת לגבי סוכנויות הליסינג היא כמה הן באמת אמינות. ואיזה סוכנויות נחשבות לטובות יותר.
מבחינת מימון, כמה כדאי ללכת על אפשרויות המימון של סוכנויות הרכב (או שזו שאלה מיותרת, כי זו בעצם הלוואה, עם ריבית, וזה תלוי כמה כסף אני צריך וכך גם לנסות לראות מאיפה ההצעה הכי טובה למימון, ז"א אולי לקחת מהבנק).
בכלל, אין לי ניסיון עם חברות הליסינג. השאלה כמה באמת צריך להיזהר מהם ?


אני מודע לכך שהצפתי אתכם בלא מעט מידע ושאלות.
אשמח לתשובות מקצועיות וענייניות.

אשמח עוד יותר, שמי שעונה, יענה מתוך ידע אישי שלו ולא מתוך שמועות.


תודה רבה רבה רבה !
   
האם הרכב הנוכחי קטן מדי?
16/03/14 17:04
63צפיות
אם הוא מתאים אז מה המוטיבציה בעצם להוציא 40K ש"ח על לעלות 3-4 שנתונים?
נשמע שהפונטו שיש לכם עונה על כל הקריטריונים...
הרכב הנוכחי לא מספיק עבורנו
17/03/14 10:06
58צפיות
הכרב הנוכחי קטן מאוד וכבר לא נוח.
בנסיעות לסופי שבוע וכו' ,
העגלה תופסת את כל תא המטען , ואולי אפשר לאפסן עוד שקית או שניים.
כך יוצא שאת כל התיקים שלנו לסופי השבוע אנחנו שמים בשאר המושבים, כך שאין ממש מקום לאדם רביעי ברכב.

כבר תקופה שאנחנו דוחים את שדרוג הרכב כי לא באמת בא לנו להוציא סכום כזה על רכב.
וגם עד עכשיו איכשהו הסתדרנו עם הרכב, אבל זה די מחויב המציאות להשתדרג.
קנה גגון נשמה
17/03/14 16:58
43צפיות
ותוכל לאכסן שם תיקים רבים
גגון בעייתי מכמה בחינות: המטען חשוף לפגעי
17/03/14 17:49
47צפיות
מזג האוויר - גשם, שמש, רוח... בעייתי משהו אם רוצים לשים אוכל בתיקים או ציוד רגיש לחום/קור.
הציוד על הגג גם חשוף לעוברי אורח עם ידיים דביקות. מספיקה עצירה קלה לתדלוק כדי שאנשים טובים יקלו על משקל המטען.
לא נוח להטעין/לפרוק ציוד על גגון, במיוחד לסובלים מבעיות גב.
חשש לפגיעה בגג הרכב - הגג יכול להישרט בקלות או לקבל מעיכות.
השפעה לרעה של המטען על יציבות הרכב וצריכת הדלק.
לגבי מאיפה לקנות:
17/03/14 11:30
60צפיות
היתרון בקניה מפרטי הוא חסכון של הפרשי התיווך.
החסרון הוא שבקניה מחברה מרוכזות לך יותר אפשרויות במקום אחד, כך שהטרטור קטן יותר, וגם יש לעיתים אפשרות לטרייד אין שחוסך לך כאב ראש במכריה (שוב, על חשבון מחיר קניה נמוך יותר).

לגבי אמינות, בכל מקרה תמיד תניח שלא מספרים לך את כל האמת. מפרטי או מחברה, תמיד תמיד תמיד לערוך בדיקה במכון שאתה בחרת ועל חשבונך, ולדרוש בכתב כל התחייבות שניתנת לך (הנחה על טיפול עתידי, תיקון ליקויים שנמצאו על חשבונם וכו')
משימה בלתי אפשרית?
16/03/14 15:26
182צפיות
שלום למומחי הרכבים,
אנחנו שוקלים רכישת רכב "חדש" (חדש עבורנו אבל משומש) ונשמח לעצתכם.
הצרכים:
תא מטען גדול (2 מיטות טיפולים + מזרון שיאצו + ציוד לא מועט צריכים להכנס בנוחות)
חסכוני בדלק
אמין וחסכוני לתחזוקה (מכירים רכב שאף פעם לא מתקלקל והטיפולים זולים?)
נוח לנהיגה

הסיבוכים:
מדובר ב 2 נהגים עיקריים.
בן זוגי היקיר בעל ידי זהב, אוהב מאד את הרכב הנוכחי שלו - פולו דיזל משנת 97 או 98 שעושה 20-25 ק"מ לליטר, וכל פעם שמתפרק שם איזה חלק (מה שקורה מדי פעם) הוא מצליח לחזק ולסדר, לפחות עד ההגעה למוסך.
לעומת זאת אני אחרי עשרים ומשהו שנות נהיגה ברכב אוטומטי, נוטה להכנס ללחץ מעצם הנהיגה ברכב ידני, לא יודעת להניע בירידה, ואם הרכב נתקע מאבדת את העשתונות - לכן היום יש לי פז'ו 405 שהוא רכב אמין , חמוד ונוח, אבל רחוק מלהיות חסכוני בדלק, ודי ברור לי שאורך חייו יתקצר אם אקח אותו לנסיעות רחוקות (היום משמש רק לנסיעות קצרות מזדמנות ומדי פעם הילדה מוציאה אותו לטיולים יותר ארוכים כדי שירגיש אוטו)
המטרה שלנו היא לאחד למכונית אחת שתתאים לשנינו, ושאפשר להעמיס בה את הציוד בלי גגון ושאר אלתורים שאנחנו נעזרים בהם מאז נפרדנו מהמזדה 5 המקסימה ששירתה אותי בנאמנות , אבל היתה רכב חברה ולשם חזרה.
אני מניחה שאם זה רכב ממש נוח לנהיגה ואמין, אני אצליח להתרגל חזרה להילוך הידני, בתמורה לחסכון שהוא פרמטר חשוב יותר

חשבנו במקור על תקציב של כ 30 אש"ח, אבל מאחר שהבנו שיתכן שזה לא ריאלי בכלל, נצליח למתוח בעוד 10-20 אם צריך ואם ההשקעה שווה,
מחיפוש באינטרנט חשבנו בכיוון של סקודה רומסטאר או פאביה סטיישן,
אבל אנחנו לא בטוחים אם באמת חסכוניות ואמינות כפי שדווח.
בעבר היה לי רנו מגאן שלי היה נוח לנהיגה (לבן זוגי פחות) , והיה יחסית חסכוני (לא כמו הפולו כמובן). אבל לא יודעת אם יש סטיישנים, וגם בזמנו אמרו לי שרכב בן יותר משלוש שנים עושה המון בעיות ויקר מאד לתחזוקה....

פתוחים להצעות על רכבים שמתאימים לדרישות , וגם הצעות על איפה כדאי לקנות (עד כה שיטוט בלוחות יד2 ודומיהן לא הניב פלאות)

º
ושכחתי - תודה רבה רבה למי שמוכן לעזור
16/03/14 15:26
29צפיות
טנדרון תפור עליכם
16/03/14 15:30
91צפיות
הוא לא יעשה 1:20, אבל 1:16 בנסיעה רגועה היא בהחלט מטרה בת השגה. תא המטען ענק ונוח להעמסה, וגם באמינות, בבטיחות ובאיכות החיים ירשם שיפור לעומת ההיצע הנוכחי שלכם.
הבעיה היא למצוא אחד במצב טוב, שלא נשחט כרכב שירות של טכנאים/בעלי מקצוע. זה לא בלתי אפשרי, אבל דורש סבלנות.
קנגו, פרטנר וברלינגו הם הדגמים הנפוצים והמומלצים. הפורד קצת פחות טוב, ודובלו (פיאט) גם אפשרי, אבל קצת יותר "חקלאי" מהצרפתים.  
הבעיה היא בפרמטר של נוחות נהיגה ובכלל נוחות
16/03/14 15:55
83צפיות
מנסיון עבר מאד אקראי שלי בקושי יכולתי לשבת בכסא המאד בלתי נוח של הרכבים שציינת, ולפי מה ששמעתי מאנשים כנראה שלנהוג בו זה עוד פחות נוח.
גם הראות המאד מוגבלת שיש בטנדרונים האלו, מורידה מהסיכוי שאדם לחוץ כמוני יעיז לנהוג בהם בכביש רב נתיבי
לכן חיפשנו בכיוון של רכב שנותן נוחות נסיעה דומה לרכבים המשפחתיים
(והכותרת שלי לא היתה מקרית כנראה)
את בטוחה שאנחנו מדברים על אותו דבר?!
16/03/14 16:15
79צפיות
הראות בקנגו ובברלינגו/פרטנר (זה אותו אוטו) מעולה. הנוחות טובה גם כן, ובהחלט טובה יותר משל הפולו של בן זוגך, למשל.
ואומנם מושב זה דבר אינדיבידואלי, אבל לא מכיר אף אחד שהתלונן על מושב הקנגו או הברלינגו (כשהוא תקין, כמובן - בכלים שעבדו קשה הרבה פעמים הכסא כבר הרוס לחלוטין, והנהג פשוט התרגל. אבל לכל אחד אחר הוא סיוט).
כן
16/03/14 16:44
53צפיות
אמנם לא לאחרונה, אבל לפני כמה שנים הכרתי כמה אנשים שנהגו ברכבים הללו וכולם קיטרו גם על הראות, גם על היציבות על הכביש, וגם על נוחות של תפעול הגה והילוכים
לגבי הכסא , חויתי בעצמי כשנסעתי עם מנהל האחזקה שלי שהיה לו רכב אחד מהללו (לא זוכרת בדיוק איזה דגם)
מדובר אמנם על לפני כמה שנים, אבל ברגע שאני קונה רכב משומש, אז כנראה אני נופלת על אותם שנתונים בדיוק
מה עם הרכבים ששאלתי עליהם?
16/03/14 16:45
56צפיות
האם יש בעיה ידועה שלא משתקפת במאמרים היפים?
לא כצעקתה?
הרומסטר לא נוח, ולא הכי חסכוני (בגרסת ה-1600)
16/03/14 17:33
64צפיות
ב-1200 טורבו לא הייתי נוגע, כי יש יותר מדי שמועות על בעיות אמינות - ואני חושב שהיא לא בתקציב.
הפאביה נראית לי קטנה מדי לצרכים שהוזכרו, אלא אם מיטות טיפול זה דבר הרבה יותר קטן ממה שנדמה לי.
המשך
16/03/14 19:07
50צפיות
הבנתי שלרומסטאר יש גירסת דיזל שהיא החסכונית וגרסת בנזין שבאמת לא כל כך חסכונית, אבל זה מידע אינטרנטי ולא בטוחה שאני באמת מבינה את הדגמים השונים
לגבי הפאביה - מדבור בגירסת הסטיישן- מיטת טיפולים מקופלת נכנסת בכל רכב שטיישן בצורה מאד נוחה, וספציפית ראינו מכונית אחת כזאת (לצערי לא למכירה), בדיוק כשהתחלנו לחשוב שהדגם הוא פיקציה שקיימת רק כמונית או בעתונות. כך שבהחלט נראה שיש בה מקום. מה שלא מבטיח שכל שאר הסופרלטיבים על הדגם נכונים, ושבכלל יש מישהו שקנה ומוכר משומש ...
מבחינתי כל רכב סטיישן של מכונית משפחתית חסכונית יכול להתאים - אבל אני לא בטוחה מה קיים, זמין וטוב
אכן יש לו גרסת דיזל - אבל נדירה למדי
17/03/14 20:49
33צפיות
אבל יש לי שאלה - האם אתם צריכים להסיע שלושה נוסעים ואת כל הציוד בו זמנית? כי אם לא - כל רכב האצ'בק (בלי "תחת" בולט) יתאים, והם הרבה הרבה יותר נפוצים מרכבי סטיישן.
לגבי הפאביה, לא ברור לי אילו סופרלטיבית קראתם, ולכן אני לא יכול להגיב. סה"כ סופרמיני סבירה, לא מצטיינת בכלום, אבל גם לא ממש גרועה. גם היא לא הכי נוחה, אגב - מתלים די קשים, לפחות בחלק מרמות האבזור (אני נסעתי בזמנו בגרסה המאובזרת, עם חישוקים גדולים, שהיתה מאוד נוקשה).
האמת שבדרך כלל אנחנו נוסעים בלי טרמפיסטים
17/03/14 22:50
33צפיות
אבל מדי פעם יש לנו טרמפיסטים ובנסיעות המשפחתיות שלנו מדובר במבוגרים שצורכים מקום, לכן עדיף משהו שמראש מתאים (לא במקרה היתה לי מזדה 5)
השאלה היתה אם מסיעים מטען ונוסעים ביחס
17/03/14 23:39
38צפיות
בפיז'ו 308, לדוגמא, יש די והותר מקום לארבעה מבוגרים, ומטען סביר, או לחלופין לשני מבוגרים והמון מטען (או אפילו שלושה מבוגרים ודי הרבה מטען).
השאלה אם זה מספיק.
ואני ממליץ שוב לעשות סיבוב בטנדרון. משהו מודרני ובמצב צבירה סביר, ולא זכרונות מלפני כמה שנים. מכיר הרבה אנשים שנוסעים בטנדרונים, ונסעתי לא מעט בכמה גם כן - ומעולם לא שמעתי תלונות על נוחות הישיבה. ואלו מכוניות שבדרך כלל אנשים מבלים בהן הרבה מאוד שעות ביום.
תודה
17/03/14 23:45
22צפיות
נבדוק שוב בהמשך להמלצותיך,
אם כי אני עדיין מקווה למצוא איזשהו רכב סטיישן חסכוני ולא להיאלץ להתפשר לכיוון של רכב קטן או טנדרון
צלחות בלמים תחליפיות - ברמבו
16/03/14 15:12
102צפיות
במסגרת הטיפול המתעכב למערכת הבלמים של נסיך הכסף (סוייק האצ'בק, 2009)
הוצע לי ע"י שני מוסכים להתקין צלחות בלמים איטלקיות של החברה הנ"ל (אם כתבתי את שמה נכון).
מסתבר שאפשר להשיג צלחות סיניות ב-80-120 ש"ח, מקוריות בכ-600 ש"ח, ואת הברמבו הללו בכ-300 ש"ח.
כל המחירים לפני מע"מ, עבודה, מע"מ על העבודה ועבודה על מע"מ.

המוסכים מציעים להתקין את הצלחות התחליפיות אבל רפידות בלמים מקוריות.
בטיפול האחרון הותקנו דווקא רפידות לא מקוריות זולות שלא נראה שהן בכלל נאכלות, אבל תחושת הבלימה בהם לא משהו.

דעתכם ?
תובנות, הערות והארות יתקבלו בברכה.

ברמבו, כעיקרון, הם מותג מוכר ומכובד
16/03/14 15:33
74צפיות
שמעתי אומנם טענות שיש הבדל מהותי באיכות בין הצלחות התחליפיות שלהם לצלחות שמגיעות מקוריות על מכוניות, אבל הטענות הגיעו מצד מתחרה עסקי, אז אני לא יודע עד כמה הן אוביקטיביות.
בכל מקרה, לי נראה סביר בהחלט להשקיע 300 שקל בצלחת של מותג מוכר על פני 120 שקל על צלחת סינית.
לגבי הרפידות - אם הפרש המחיר בין המקוריות לחליפיות של חברה מוכרת גדול, הייתי הולך על החליפיות. אם לא, ואתה מרוצה מהמקוריות מבחינת תחושה ועוצמה - לך על המקוריות.
הייתי הולך על זה בלי לחשוב פעמיים.
16/03/14 18:38
52צפיות
אני עם רפידות קדמיות שלהם (על דיסקים מקוריים) ואני לא מרגיש שום הבדל בינהם למקוריות (שעולות פי שתיים) ולא נתקלתי בשום ציוץ או שריקה מהם.

חוץ מזה שברמבו זה "מותג"
º
נשמע לי הצעה טובה (ברמבו + רפידות מקוריות)
17/03/14 09:45
18צפיות
הייתי מתקין גם צלחות וגם רפידות של ברמבו
17/03/14 10:07
44צפיות
אם יש.
ייתכן שתגלה שהם יותר טובים מהמקוריים.
º
אם אלה המחירים של ברמבו בארץ...
17/03/14 16:10
19צפיות
קניית רכב
16/03/14 10:25
147צפיות
אשמח לעזרתכם.

אני רוצה לקנות אוטו, בעיקרון הייתי נעולה על הסיריון.
באלבר הציעו לי סיריון 2010 עם 95000 ק"מ ב51,000 ש"ח
הבדיקה במוסך שלהם הביאה תוצאות שהכל תקין חוץ מכמה שיפוצים קוסמטים.

הבנתי שחברת דיהטסו נסגרה או שהיא לא מביאה יותר את הרכב הזה לארץ בגלל שהיא לא עומדת בתקן האירופי  או משהו כזה ושהיבואן מחוייב להביא חלקים רק עד שנת 2022.
השאלה שלי האם זה נכון? אם אני אקנה סיריון אני באמת מוגבלת לתקופה של 7 שנים? האם כדאי לקנות את הרכב הזה?
האם כדאי לסמוך על הבדיקות של אלבר או שכדאי שאעשה את הבדיקות בעצמי?

האם לקנות רכב על קילומטרז כזה זה כדאי?

ובלי קשר איזה רכבים הייתם ממליצים לי לקנות חוץ מהסיריון אבל גם על אותו קונספט קטנה חסכונית בטווח המחירים האלה מליסינג.

תודה.
זה רכב מצוין. לא צריכה להיות שום בעיה עם זה
16/03/14 10:37
82צפיות
שהיבוא נפסק. יש המון כאלה על הכביש ויהיה מי שידאג לייבא חלפים כל עוד יש ביקוש. בכל מקרה עד 2022 יש עוד המון זמן.
לגבי הבדיקה, לא לסמוך על הבדיקה שלהם. ללכת לבדיקה במכון שאת תבחרי או במוסך.
אין בעיה עם ק"מ כזה. רוב המכוניות בליסינג הן ככה. כמובן שהמחיר (בגלל הק"מ ובגלל הליסינג) צריך להיות בהתאם.
תודה על התשובה המהירה
16/03/14 10:48
62צפיות
איזה עוד דגמים יכולים להתאים לי?
נגיד הסוויפט איך הוא?
הסוויפט מצוין. לא פחות מהסיריון
16/03/14 11:35
58צפיות
מאוד אמין וחסכוני.
היתרון של הסיריון הוא שהיא מאוד מרווחת מבפנים. למעשה הכי מרווחת מכל הקטנות. מאוד נוחה למי שיושב מאחור או למי שיש לו ילדים במושב בטיחות.
עוד אפשרות זה יונדאי i20.
גם מזדה 2 טובה אם כי לפי השמועות היא פחות חסכונית.
גם היונדאי לא הכי חסכונית, והסוזוקי רק "בסדר"
16/03/14 11:58
50צפיות
בשנים האמורות (עם מנוע 1500), ולא ברמה של הסיריון מבחינת חסכון בדלק (אבל טובה יותר בדברים אחרים).
º
תודה רבה לכולם!!
16/03/14 12:44
13צפיות
חברת דייהטסו ממש לא נסגרה.
16/03/14 12:23
65צפיות
כנראה שהיבוא לישראל ולאירופה יפסק.
2022 זה עוד די הרבה זמן, אני לא הייתי דואג לגבי זה היום.
נתנו לך כמה המלצות, כולן נכונות וגם הסיריון.
º
אבסורד שבמחיר כזה נמכר רכב מנהלים 2010
16/03/14 16:03
38צפיות
אחת הבדיחות של השוק שלנו
16/03/14 16:16
63צפיות
אנשים שנוסעים 5000 ק"מ בשנה מצטופפים ביאריס רובוטית במקום ליהנות ברכב נורמאלי בשם "עלויות האחזקה", מבלי בכלל לבדוק את העניין.
שדרוג רכב
16/03/14 09:59
242צפיות
שבוע טוב.
לפני כמה שבועות שאלתי כאן בנוגע להחלפת רכב (כיום יש ברשותי מאזדה 3 ספיריט 2005, שזה מנוע 2.0 עם 150 כ"ס).
יש לי אפשרות לרכוש מרצדס C שנת 2005 עם 75K ק"מ של קרוב משפחה ככה שאני גם יודע מה ההיסטוריה של הרכב והוא לא ימכור לי חתול בשק... השאלה היא כזאת- אני ארגיש הבדל משמעותי? הרכב מגיע עם מנוע 6 צילינדר נפח 2600 170 כ"ס
והנעה אחורית וחמישה הילוכים.
על פניו נתונים יותר טובים מהמאזדה שלי. השאלה היא אם זה יהיה שדרוג ממש דרמטי מבחינת ביצועים וישיבה על הכביש? כי חשבתי להתאמץ עוד קצת (האמת שעוד קצת הרבה ולקנות לקסוס IS250 שמורה מאוד).

אשמח לשמוע את דעת המומחים כאן
התחזוקה של המרצדה תהיה יקרה משמעותית
16/03/14 10:57
163צפיות
והיא גם תהיה חזקה משמעותית מההפרש של ה 20 כ"ס שאתה מציג פה.
מבחינת ביצועים נטו אני לא בטוח שההפרש יהיה
16/03/14 12:39
137צפיות
כזה גדול, כי קרוב לוודאי יש הבדל משקל משמעותי.
אבל אין ספק שמבחינת נוחות ונינוחות יהיה הבדל משמעותי.
לגבי תחזוקה - חכה, תכף חיים יבוא וירביץ לך על האמירה שבכותרת
º
הפרש מומנט לא משנה כלום?
16/03/14 15:08
47צפיות
לביצועים המוחלטים? מעט מאוד בדרך כלל
16/03/14 15:27
92צפיות
אלא אם יש הבדל משמעותי בזמינות המומנט או שהגיר מחולק ממש גרוע.
הניחוש שלי הוא שאין הבדל משמעותי בזמני האפס למאה, למשל.
מצד שני, המרצדס תספק את הכח בצורה הרבה יותר חלקה ונעימה, עם תחושה פחות מאומצת.
חידוד
16/03/14 13:09
111צפיות
אני לא מזלזל בהפרש של ה20 כ"ס. אלא באמת ובתמים שואל אם לוקחים בחשבון את מכלול הדברים ( 6 צילינדרים+ הנעה אחורית+ גיר חמישה הילוכים) ההפרש הזה יהיה משמעותי.
ייתכן שההפרש בתאוצה לא יהיה כזה משמעותי
16/03/14 14:02
102צפיות
כי כמו שכתבו, יש לך קצת יותר הספק אבל גם קצת יותר משקל.
אבל מבחינת מכלול איכות הנסיעה, אין ספק שהמרצדס זה שדרוג משמעותי. מצד שני, זה יעלה לך בהוצאות תחזוקה ואולי גם דלק.
אז כפי שtאניגו ביקש...
16/03/14 18:04
101צפיות
התחזוקה אכן אינה יקרה במיוחד. טיפול במוסך איכותי ושימוש בחלפי OEM יגרום לעלות תחזוקה זהה (או אפילו נמוכה יותר) למשפחטומטית יפנית ממוצעת. אצלי עם אותו המנוע (2.6L M112 V6) עלות הטיפול האחרון (טיפול 10) הייתה כ 450 ש"ח (שימוש בחלפי OEM של MANN ושמן סינטטי מלא). אם תתעקש על טיפול זול ככל האפשר (כפי שנוהגים נהגי מוניות...) אתה יכול לבצע זאת בחצי מחיר.
מבחינת ביצועים התשובה מעט יותר מורכבת. ב"פתיחות" ברמזורים לא תחוש בהבדל משמעותי, אחרי הכל 0-100 קמ"ש ב 9.4 שניות זה לא ממש מהיר, (מה שמצחיק הוא שבדגם שלי משנת 98 לוקח לו עשירית שנייה נוספת...). אלא מה, מנוע בתצורת V6 המספק הרבה מומנט בסל"ד יחסית נמוך והנעה אחורית מספק הרבה יותר הנאה ממשפחטומטית ממוצעת.
צריכת הדלק מדהימה לטובה, עם סט הצמיגים הקודם שלי (צרים יחסית) בנסועה ששני שליש ממנה היה בין עירוני הגעתי בקלות ליותר מ 13 ק"מ/ליטר. היום, עם סט טויו ספורטיבי בחתך נמוך ונסועה שחצייה עירוני אני מגיע ליותר מ 11 ק"מ/ליטר.
מה זה חלפי OEM ?
16/03/14 18:36
74צפיות
חלקים לא מקוריים?
חלקים מקוריים ללא לוגו יצרן
16/03/14 19:06
93צפיות
אע"פ שישנם חלפים שנמכרים רק ומאת היצרן, נוזל תה"ל במרצדס לדוגמה.
זה ההסבר המקובל, אבל לא לגמרי מדוייק
17/03/14 20:41
57צפיות
מתברר שכל יצרן יכול להדפיס על חלקי החילוף שלו OEM QUALITY, כי אין הגדרה חוקית לעניין (לפחות לא באירופה, לא בטוח מה קורה בארה"ב ובמזרח- מניח שדומה). מי שילחם ביצרן כזה, אם איכות המוצרים שלו לא טובה, הם דווקא יצרני הרכב, ולא המדינה.
OEM QUALITY זה לא OEM
18/03/14 09:15
43צפיות
על חלק שוא OEM מופיע לוגו היצרן המקורי וזהו. לא מציינים דבר כזה.

עצם הציון OEM QUALITY מגדיר את החלק כתואם לאיכות החלק שיוצר ע"י היצרן המקורי ולא כחלק מקורי בלי לוגו.
אני לא זוכר שראיתי על חלקי חילוף של בוש, נגיד
18/03/14 09:43
40צפיות
את סמל יצרן הרכב, למרות שבוש הם אלו שמייצרים את אותו חלק עבור אותו יצרן.
על חלקים מקוריים יש את סמל יצרן הרכב, ולפעמים גם כיתוב קטן של יצרן החלק, אבל לא נתקלתי במצב הפוך.
המקורי הכוונה היצרן ולא יצרן הרכב
18/03/14 10:17
29צפיות
ז"א על חלק של בוש יופיע לוגו של בוש ולא יהיה מצויין OEM QUALITY
אז כאן אנחנו לא מסכימים
18/03/14 10:23
35צפיות
יצא לי לראות מוצרים של יצרן החלקים המקורי (לא בוש, אבל זה לא קריטי לדיון), עם כיתוב OEM QUALITY.
אגב, שמעתי גם כן טענות שיש יצרני OEM שיש להם שני קווי יצור - אחד לחלקים שהולכים ליצרני הרכב, והשני לחלקי אפטר-מרקט, והם באיכות יצור שונה. אבל לא ראיתי לזה הוכחות, ואני חייב להודות שזה נשמע קצת מוזר. לעומת זאת, כן יצא לי לראות קו יצור אחד, שחלק מהתוצרת שלו מקבלת חותמת עם שם יצרן הרכב והולכת למפעל, וחלק מקבל חותמת עם שם יצרן החלק ונארז בקופסאות קרטון יפות למכירה קמעונאית.
לא שני קווי ייצור, אבל בקרת איכות שונה
18/03/14 11:49
31צפיות
דוגמה שעולה לי בראש היא למשל בוכנות. אי אפשר לייצר בוכנות במידה זהה בדיוק. אז תמיד יש סטיות. סטיות גדולות מדי נפסלות לגמרי. אבל יצרן הרכב מוכן לקבל סטיות עד רמה מסוימת, ואילו הבוכנות OEM הנמכרות בשוק הן עם סטיות קצת יותר גדולות.
אז בעלי מקצוע טובים שמודעים לזה (בחו"ל. בארץ אין), כשהם צריכים בוכנות, הולכים לחנות עם מיקרומטר ומשקל מדויק, ובוחרים בוכנות במידות הכי מתאימות והכי זהות מתוך המלאי שיש בחנות. לפעמים הם יודעים שבוכנות של יצרן מסוים יותר טובות כי הן עם סטיות יותר קטנות.
בבוכנות אולי. אבל בפילטרים, רפידות, צלחות
18/03/14 11:55
31צפיות
צינורות גומי, משאבות מים... אני בספק אם יש בקרת איכות נפרדת אצל היצרן, או בקרת איכות נפרדת בשביל היצרן.
במקרה הספציפי שעליו דיברתי - המוצרים פשוט זרמו אל אזור האריזה אחרי שכבר נלקחו דגימות לטובת בקרת איכות, כך שלא היה שום הבדל.
OEM
17/03/14 07:32
60צפיות
זה מצב שבו מפעל מייצר מוצר מסוים, ופעם אחת המוצר יוצא עם סמל של מותג מסוים ופעם שנייה הוא יוצא
בלי אותו לוגו ואז העלות נמוכה יותר, אבל המוצר הוא אותו מוצר מבחינת איכויות.
לא בהכרח. OEM זה חלקים של אותו יצרן שמייצר
18/03/14 09:36
40צפיות
עבור יצרן הרכב. בשום מקום לא כתוב שזו אותה איכות. בדרך כלל הטענה של יצרני הרכב היא שדרישות האיכות שלהם יותר מחמירות משל יצרן החלקים, וכנראה שלפעמים זה נכון, ולפעמים לא.
º
נשמע זול מאוד ברנו לקחו על טיפול דומה מעל אלף
16/03/14 19:03
31צפיות
ובסובארו כמעט 900, והתדירות כפולה...
19/03/14 12:20
18צפיות
אבל ככה זה כשחמישה ליטר שמן סינטטי עולים 360 שקל (במוסך) ומסנן שמן עוד איזה תשעים שקלים, ועבודה של חצי שעה מתומחרת כשעתיים...
מה שגרת הטיפולים?
16/03/14 19:25
70צפיות
כל כמה זמן טיפול ומה הוא כולל?
מאצלי.
16/03/14 19:53
81צפיות
אני עם ה W202 אך זה אותו מנוע.

טיפול 10:  פילטר אוויר (אם צריך, בדרך כלל מחליפים כל 20), פילטר שמן ו 7.5 ליטר שמן מנוע.
טיפול 60:  כ 7 ליטר שמן תה"ל (ריקון והחלפה מלאה) ופילטר תה"ל.
טיפול 90:  החלפת שמן/גריז בדיפרנציאל אחורי, החלפת פילטר דלק.
טיפול 120:החלפת 12 מצתים (קריעה, מצתי אירידיום. 60 ש"ח למצת מקורי)

הורד מהרשת ספר רכב של ה W203 ובדוק.
ממש לא מתכוון להוריד סלר כי אני מאמין לך
16/03/14 20:31
79צפיות
שאלתי כדי להיות מסוגל להשוות לרכב אחר. יש הבדל בין טיפול ב 450 כ 10 לבין טיפול כל 30 ב 600.
לא עניין של אמונה.
16/03/14 21:10
75צפיות
לי יש C240 משנת 98 (שלדה W202) ואתה מדבר של דגם מתקדם יותר (שלדה W203) עם מנוע שזהה לשלי. כדי לדעת את מרווחי הטיפולים ואת סוגם עליך לבדוק ב"תנך" (ספר הרכב...). דרך אגב, חשוב מאוד לבדוק היטב את מצב יחידת המיזוג בדגמים אלה, עקב מבנה לוח השעונים והראדיטור הפנימי תיקון תקלה דורש פו"ה של כל לוח השעונים עד קיר האש...

בכל מקרה, אם אתה שוקל את הרכב הזה אז בדוק טלפונית במוסך "הסמל" בראשל"צ עלות ומועדי טיפולים (תצטייד במספר שילדה מלא מרשיון הרכב). הם לא הכי זולים אך זה יתן לך נקודת יחוס כלשהי.
היי חיים
17/03/14 07:36
53צפיות
הרכב של דוד שלי , ככה שאני סומך עליו . בגדול אני דיי מתלבט בנושא כי בכנות, הקטע של הפוזה לא חשוב לי, ויותר חשוב לי לשדרג את חווית הנהיגה והנסיעה.
אפשרות נוספת שעלתה זו הלקסוס IS250 וזה ממש שדרוג , אבל גם יהיה שדרוג בכיס....
למנוע V6 אין שום יתרון מבחינת עקומת המומנט על
17/03/14 20:39
58צפיות
פני מנוע ארבע בשורה, בוקסר שמונה צילינדרים או כוכבי 9 צילינדרים. כל אחד מהם אפשר לכייל להספק גבוה בסל"ד גבוה או מומנט זמין בסל"ד נמוך.  לתצורת המנוע יש משקל קטן מאוד בתוצאה הסופית, אם בכלל.
עוד פעם אתה, אניגו....
17/03/14 20:47
60צפיות
עוד פעם אני תופסת אותך ודורשת "הסבר נמק ופרט" :
למנוע משושה אין שום יתרון? אתה שוב מנסה להפריח את הטענה על השילוש הקדוש  שנדרש להנאה מנהיגה - " הנעה אחורית+תיבה ידנית+מנוע משושה"? בפעם האחרונה דברנו על הנעה אחורית. היום זה תור של המנוע .אם אין שום יתרון - אז למה היצרן עשה את המנועים האלה?
לצערי,את התגובת שלך  אקרא כנראה  רק מחר  , אבל אקרא בוודאות.
מחכה לתגובתך המדעית
שימי לב - לא קראת נכון את מה שכתבתי
17/03/14 20:54
55צפיות
כתבתי שלמנוע V6 אין יתרון מובנה מבחינת זמינות מומנט על פני תצורות מנוע אחרות.
לא כתבתי שאין לו יתרונות, ובטח ובטח לא התייחסתי ספציפית למספר הצילינדרים.
ואגב נהיגה ספורטיבית - M3 מכירה? במקורית, ההיא שיצרה את האגדה, היה מנוע 4 ציל'. בנוכחית יש v8, ולאורך כל ההיסטוריה מעולם, אבל מעולם, לא היה מותקן בה מנוע V6...
ואגב, אם לשפוט לפי התוצאות במרוצי הסאלון בשנים האחרונות, נראה שלהנעה אחורית אין יתרון כזה גדול בנהיגה ספורטיבית. הרי ב.מ.וו קיבלה שם בראש מ... קרוז! (וסיאט לאון דיזל ועוד כמה מכוניות הנעה קדמית. אבל נראה לי שהקרוז זה הכי מעליב, לא?).
בעניין שדרוג רכב
17/03/14 11:07
119צפיות
הלקסוס עדיפה על המרצדס בהרבה תחומים:
סחירות טובה יותר, אמינות-רכבי לקסוס הם בין הרכבים האמינים ביותר בשוק הפרימיום,
צריכת דלק-בלקסוס צפה בממוצע ל-10 ק"מ לליטר, במרצדס: 7-8 ק"מ לליטר,
מנוע: אין ספק שהמרצדס חזקה יותר,שני המנועים אינם המילה האחרונה וללא טורבו, השאלה אם 204 כ"ס בלקסוס לא מספיק לך?
אני מצרף פה למטה קישור לוח רכבי יוקרה - אולי תמצא שם רכב שמתאים לך.
כתובות אינטרנט מצורפות:
תשובה
17/03/14 13:17
81צפיות
המנוע של הלקסוס בהחלט מספק 208 כ"ס זה בסדר גמור .
מה גם שאני יודע שהלקסוס יותר מאובזרת. כרגע השיקול שלי זה אם להתאמץ עוד ולהוסיף עוד כ35K ש"ח ולקנות את הלקסוס.
º
קראת את השאלה שלו בכלל?!
17/03/14 20:43
23צפיות
לא, אבל העיקר להכניס את לוח רכבי היוקרה
19/03/14 07:30
39צפיות
בכל מקרה, שני הרכבים הם של קרובי משפחה שלי, ככה שהחיים שלי
קלים בקטע של קיטוט רגליים והליכה למכוני רישוי ובדיקת היסטוריה במוסכי הרשת...
החלטה שלך...
19/03/14 11:10
28צפיות
כתבתי לך על היתרנות של הלקסוס (סחירות, אמינות, צריכת דלק) ושל המרצדס (מנוע חזק).
אם להוסיף אקסטרה 35k? זה כבר באמת לשיקולך...

בכל מקרה שיהיה בהצלחה!
ושוב אני שואל - קראת את השאלה?
19/03/14 12:15
27צפיות
זו שאלה רטורית, כי אם היית קורא, היית רואה שהוא שואל על מרצדס עם מנוע יותר חלש מהמנוע של הלקסוס, לא יותר חזק...
בדוק ביטוח לפני החלטה
19/03/14 21:47
19צפיות
הייתי במצב דומה לשלך לפני 5 שנים. רכשתי C240 בת 10 ורציתי לעשות ביטוח. שתי הביטוחים הישירים לא הסכימו לבטח את הרכב ואילו חברות אחרות דרשו 10 אש"ח עבור מקיף לנהג בודד מעל 40 ללא תביעות...

בסופו של דבר סוכנת הביטוח של חברים מצאה לי מקיף במחיר נורמלי.
º
לא רוצה! מה תעשה לי?
19/03/14 21:51
6צפיות
בחזרה לפורום
האזור שלי בפורום