לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
שלום, הגעתם לפורום רכב של תפוז, הפורום מנוהל ע"י DrorZi מאז מאי 2001 ו  The S t i g מאז 2007

הפורום היינו במה פתוחה לכל מי שרוצה להשמיע את דעתו בנושא רכב, להתייעץ או להתלונן ואינו מיועד לאנשים המכורים בלבד, בפורום מספר משתמשים רב המרכזים בתוכם ידע עצום בין אם בנושאים טכניים ובין אם בנושאי נהיגה .חלום הפורום הוא מסלול ברמה בינלאומית בארץ הקודש, כזה שאפשר לשלם ולעלות עליו עם הרכב הפרטי, בינתיים הפורום ילחם בסטיגמות שספורט מוטורי =  ילדים בני 18 מתלהבים שעושים רייסים מי הכי מהיר בקו ישר בכבישים ציבוריים ושכל מי שנוהג מהר הוא חוליגן. על מנת לשמור על אווירה טובה ולשמר את הרמה הגבוהה (מאוד) שאליו הפורום הגיעה הנה תוספות לחוקי הפורום הכללים של תפוז:

 *הנכם מתבקשים לשרשר הודעות הקשורות באותו נושא (לדוגמה, אם יש שאלות בנושא צמיגים ואתם רוצים לשאול על החלפת צמיגים אצלכם ברכב אין צורך לפתוח הודעה חדשה), אם הכנסתם הודעה ראשית ואתם לא מוצאים אותה עשו קודם חיפוש האם היא שורשרה לטרד אחר בדף.

דבר זה נעשה על מנת לאפשר ליותר הודעות להופיע בדף הראשי.

* לכל משתמש הזכות לטרד ראשי אחד בדף, שאלות נוספות גם אם בנושא אחר ישורשרו לטרד הקיים של אותו משתמש

דבר זה נעשה על מנת למנוע הצפת הדף הראשי ע"י משתמש בודד, תאמיני לי, רואים את כל ההודעות שלכם ואם העלתם משהו חדש אנשים יראו ויגיבו

* ובהמשך למשפט האחרון, אנחנו רואים הכל ועונים על מה שאנחנו יכולים ויודעים, הודעות כמו "למה לא עונים לי" / "דחוווווווף"  / "מה? אף אחד לא יודע" לא מדרבנות אותנו לענות ואף להפך, חשוב לזכור כי כולנו פה בשביל ליהנות, על חשבון זמננו הפרטי ובהתנדבות, זו איננה עבודה של אף אחד מאיתנו ואף אחד מאיתנו (כולל מנהלי הפורום!) לא מקבל תמורה פרט להרגשה טובה בעזרה לזולת וניהול דיון פורה.

* יוצא מן הכלל הם משתמשים ירוקים בפורום אשר שילמו כדי להיות מודגשים בצבע זה, משתמשים אלה מגיבים לגופו של נושא אם ברצונם לתרום לדיון (ויש ברשותם ידע רב).

* הודעות "מ-ק-פ-י-ץ" גורמות למחיקת כל הנושא. (יוצא מן הכלל היא הודעות הקפצה על שאלה שלא נענתה ב-כ-ל-ל ועפה לדף השני) ההודעה שלכם לא יותר חשובה מהודעות אחרות בדף וזה מרגיז בדיוק כמו אנשים שנדחפים לראש הפניה במחשבה שהם ממהרים הביתה יותר ממני (או סתם בזים לכל כלל נימוס בסיסי)

* הודעות המכילות קללות מכל סוג המפונות כלפי אדם אחר ימחקו ללא הסבר מהפורום והמשתמש לא יוכל להביע את דעתו יותר בפורום שלנו

* הפורום מבוסס על אנשים בעלי ניסיון רב בתחום ששמחים לשתף בו את כולם ולכן הודעות המשקפות הטעיה (מכוונת או מחוסר ידע מוחלט בנושא) והשמצה ללא פרוט תמחקנה (לדוגמה הודעה "כל הצרפתיות זה חרא מכוניות" נמחקת מידית)

* אין לפרסם מודעות למכירה בפורום, יד2 הוא המקום הראשי היום למכירת כלי רכב וכל דבר אחר, מודעות מכירה ימחקו מהפורום והמפרסם יחסם מכתיבה בפורום.

* הפורום איננו פייסבוק ואיננו WALL שלכם (לדוגמה "תראו מה מצאתי ביוטיוב" היא לא הודעה רלוונטית לפורום ותמחק)

* קיים מאמר המרכז הודעות טכניות ושאלות נפוצות (מכיל "מה זה טורבו","מה זה דאבל קלאץ/עקב אגודל" ועוד) קיים גם האתר www.howstuffworks.com כדי ללמוד איך מנוע עובד, מומלץ.

* שיחות נפש בין שני גולשים ימחקו, יש בתפוז מערכת הודעות אישיות ומספיק תוכנות IM למטרות אלו.

* הודעות ללא כותרת נמחקות, כותרת בשם "כנס","..." וכו נחשבות הודעה ללא כותרת.

***דוגמאות כלליות להודעות שנמחקות אוטומטית:

* באיזה צבעים אפשר להזמין גולף (אנחנו לא יבואנים, אנא פנו לאולם התצוגה הרלוונטי)

* איך עובד מנוע (יש את www.howstuffworks.com הוא באמת מצוין

* האם יש לכם תמונה של סובארו DL 83 (יש GOOGLE בשביל זה

* כמה עולה מאזדה חדשה (יש טלפון בדיוק למטרה הזו, תתקשרו לסוכנות)

* כמה עולה קולט 96 (הפורום איננו תחליף מחירון, יש ברשת את מחירון יד2 ולוי יצחק)

חישן חמצן שהלך ברכב חדיש
17/06/14 12:54
106צפיות
מה הסיבה שחישן חמצן מתקלקל
מדובר במאזדה בת שנה

יכולות להיות כמה סיבות
17/06/14 13:04
89צפיות
פגם בחיישן (אם הרכב בן שנה זה אמור להיות באחריות. לא?)
חוסר מזל
שימוש בדלק לא תקין או תוספים לדלק לא טובים
תקלות מסוימות במערכת ההצתה או ההזרקה יכולות גם לדפוק את החיישן
אבחון שגוי, כלומר החיישן בעצם תקין...
יש אחריות
17/06/14 13:15
69צפיות
פגם - יתכן
חוסר מזל - יתכן
דלק - כל הזמן מאותה תחנה
אבחון שגוי - מחשב

סתם רציתי להחכים יותר.

נוהגת כבר 45 שנים ומעולם לא נתקלתי בחישן פגום ברכב בן שנה..

תוכל לפרט היכן הוא מחובר ומה תפקידו רק להשכלה כללית ?
ואגב כמה עלות ההחלפה שלו בערך
החיישן הזה תקוע בצינור הפליטה
17/06/14 13:53
76צפיות
ומודד את ריכוז הדלק בתערובת שהמנוע שורף. לפי הנתונים מהחיישן המחשב מתקן את כמות הדלק כך שתהיה אידיאלית.
תקלות בחיישן יכולות להיות פגם חשמלי - נתק או קצר בתוך החיישן או בחיווט שלו, ולפעמים נסיעה עם עודף דלק, בגלל תקלה, יכולה לגרום לכיסוי החיישן בפיח, ואז הוא מספיק לתפקד.
לגבי החלפת החיישן, באזור ה-1000 שקל כשרוב המחיר זה החלק עצמו. העבודה די פשוטה.
º
תודה - הבנו
17/06/14 15:14
13צפיות
קרה לי בשברולט קרוז עם 3000 ק"מ
18/06/14 11:12
55צפיות
אני מניח שהוחלף במסגרת אחריות (רכב ליסינג)
מה הסימפטומים שהרגשת ?
19/06/14 09:23
36צפיות
מעניין אותי לדעת כי היתה לי בעיה שחשדתי בחיישן חמצן ועד היום אני לא בטוח מה היתה הבעיה ( הרכב נמכר...)
º
שום כלום. מנורה נדלקה
19/06/14 09:26
13צפיות
º
בדרך כלל תקלה בחיישן חמצן מדליקה נורית אזהרה
19/06/14 09:39
15צפיות
º
אני מאמין שגם צריכת הדלק תעלה. לא ?
19/06/14 10:01
13צפיות
º
לא בהכרח, תלוי מה התקלה.
19/06/14 10:48
8צפיות
פיתוח ישראלי להמסת שלג ברכב
17/06/14 12:49
132צפיות
היי,

מישהו יודע איך אני משיגה פרטים על המיזם הזה?
על שני הישראלים?
מדובר בשני ישראלים שמכרו לשתי יצרניות רכבים את הרעיון להמיס שלג מהשמשה הקדמית של הרכב באמצעות מים חמים שיוצאים מהרכב במקום נוזל המגבים הרגיל.

מי שיודע אשמח לקבל הפניות - תודה
הדבר הכי קרוב לזה שאני מכיר זה מתזים מחוממים.
17/06/14 17:59
95צפיות
לא במקום הנוזל הרגיל אלא פשוט מתזים שמחממים אותו.
קיים אצלי ברכב (לא ביקשתי והיבואן אפילו לא מצהיר על זה במפרט של הרכב, אבל נותנים לך תקח...) ולא ידעתי שזה פיתוח ישראלי.

בכל מקרה המונח הכי טוב לחיפוש בגוגל זה heated windscreen washer.
אגב, יש גם שמשות מחוממות (שוב, גם את זה דחפו אצלי בדיוק בשביל הבקרים הקפואים שיש לנו כ"כ הרבה מהם פה בארץ) שזה בדיוק כמו החלון האחורי המחומם רק מקדימה (עם גופי חימום הרבה יותר דקים וקטנים מאשר בחלון האחורי).
היי,
17/06/14 18:03
70צפיות
אתה יכול קצת להסביר על השמשות המחוממות?
איך זה נראה?
איך זה עובד?

תודה!
בדיוק כמו בחלון האחורי.
17/06/14 18:19
69צפיות
רק שבמקום פסים בולטים לרוחב החלון יש פסים הרבה הרבה הרבה יותר דקים לאורך השמשה, מוטמעים בזכוכית.
במבט ראשון לא שמים לב אליהם אבל אפשר לראות אותם בלי הרבה מאמץ (עם משקפי "פולורייזד" זה די בולט), כל מה שהם עושים זה לחמם את השמשה ולהפשיר אדים/קרח/שלג.

לא יודע איך זה עובד, לא יצא לנסות (ומעריך שלא יצא לי).
החסרון הכי גדול של זה שבמקרה של תקלה צריך להחליף את כל השמשה.

וככה זה נראה כשזה לא עובד, "אפקט ברקוד".
º
הלינק שבור :/
17/06/14 18:25
20צפיות
הנה...
17/06/14 20:13
42צפיות
כל הפטנטים לא ממש עוזרים
18/06/14 02:10
72צפיות
כשאוטו קבור תחת ערימת שלג ענקית.

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-...
מניסיון אישי
19/06/14 06:02
33צפיות
המפשיר אדים של השמשה האחורית עושה עבודה גרוע ואיטית מידי בהפשרת קרח אם בכלל
צריך מקור חום רציני מאוד.. מה הבעיה בכל אותם נוזלי שמשות אנטי פריז? עושים עבודה מעולה
º
נשמע מעניין
17/06/14 22:58
20צפיות
º
נקווה שגם נוציא מזה משהו
17/06/14 23:12
13צפיות
כמו שכבר אמרתי, זה קיים כבר לא מעט זמן.
18/06/14 17:14
42צפיות
וביותר משתי יצרניות (הרכב שלי לא רכב יוקרה ואפילו לא רכב פרימיום ועדיין מותקנים בו מתזים מחוממים).


אז אין הרבה מה "להוציא מזה".
נשמע דבילי לגמרי העניין של המים החמים
19/06/14 06:00
56צפיות
כי במינוס 20 למשל אחרי שהמים החמים הפשירו את הקרח , הקרח המומס יקפא מחדש על השמשה
ובמה זה בדיוק עדיף מהנוזלי שמשות אנטי פריז עד מינוס 35 שממיסים היטב את הקרח? הפתרון הוא לא בחימום רגעי.  
אני שאלתי כי...
19/06/14 16:45
31צפיות
ממה שאני הבנתי (אולי זו שמועה) - הם פנו ל-2 יצרניות מכוניות שקנו מהם את הרעיון.

מאחר שאני לא כ"כ מבינה איך אפשר להגיע ליצרניות מבלי שיש לך קשרים כלשהם שיכולים לקדם אותך לשם - הייתי שמחה להגיע לשניים האלה ולברר את אמיתות הסיפור :)

אגב, נתעלם לרגע מהסיפור הנ"ל - נראה לכם ריאלי לנסות להגיע ליצרניות? אצלינו בארץ יש רק את היבואניות.
אם כל מה שיש לך זה רעיון בלבד
19/06/14 19:44
27צפיות
אין לך כלום. אי אפשר לרשום פטנט על רעיון מופשט בלבד. זאת אומרת אפשר, אבל בתי המשפט יפסלו אותו.

www.motorauthority.com/news/1086044_video-shows-ju...
אופס, טעות בלינק
19/06/14 19:45
18צפיות
אולי אני דביל אבל ההיגיון שלי אומר שברגע שאתה
19/06/14 17:42
67צפיות
מתיז על השמשה כדי להפשיר את הקרח המגבים מנגבים את המים (הקרח המומס) ונשארת שמשה יבשה, אז מה יקפא עליה?

(לא ידוע לי על רכב עם מתזים מחוממים שברגע שאתה מתיז על השמשה הוא לא מפעיל את המגבים אוטומטית בו זמנית.)
אתה לא דביל אבל
20/06/14 00:45
42צפיות
א. כי גם אם המסת את כל הקרח מיידית , המגב אף פעם לא יגרוף את כל המים ותאמין לי דווקא השכבת קרח הדקה ביותר עושה את הצרות הכי גדולות והיא מתפשטת בקלות על פני שטח גדול. ואגב שיש קרח רציני לעיתים המגבים לא עובדים טוב או חלילה קפואים בעצמם ולא זזים לשום מקום. מים חמים במצב כזה רק יחמירו את הבעיה

ב. במציאות לא תצליח להוריד את כל הקרח בפרק זמן מהיר והמים החמים יקפאו מהר מאוד על  השמשה. יש בשוק את נוזלי האנטי פריז שפועלים על אותו עקרון של המים החמים אבל אין את עניין הזמן של עד שהם יקפאו...


אני אומר את כל זה מניסיון של 4 שנים בחורפים של מינוס 20 ואפילו מינוס 30

ועוד משהו
20/06/14 00:48
41צפיות
אין בכלל תאכסן את המים החמים או הקרים במיכל הנוזל שמשמות בין השימושים השונים? הם יקפאו לך מהר מאוד בתוך הצינורות עוד לפני שיצאו החוצה.. מה תשים איזה גוף חימום שיעבוד גם בזמן שהרכב חונה ולא דולק? גם ככה הבטריות של האוטו עובד קשה מאוד בטמפרטורה נמוכה.. לא יותר פשוט להשתמש בנוזל אנטי פריז?
ישראלים תמיד חושבים שהם ממציאים את הגלגל
לא מנסה להמציא שום דבר, כל מה שצריך כבר יש.
20/06/14 12:25
33צפיות
חשבתי שיש לך ניסיון בחורפים של מינוס 20 ומינוס 30, אחרת היית מודע לעובדה שבחלק גדול מהמקומות האלה יש שקעים בחניות כדי לחמם את המחמם החשמלי כשהרכב בחניה ( איך הישראלי הטמבל הזה יודע על זה?! ).
ולגבי כמויות קרח גדולות, מגבים אכן יחמירו את הבעיה, או לא יהיו יעילים.
אבל שוב, חשבתי שעם הניסיון שלך ידעת על אופציות ה"סקרייפר", או שהיית ישראלי וחשבת שאתה ממציא את הגלגל?!



(פעם הבאה אל תתלהם, אתה לא מכיר אותי, את הניסיון שלי ואת הידע שלי.)
לדעתי הוא לא התכוון אליך כשאמר שישראלים
20/06/14 13:29
32צפיות
תמיד מנסים להמציא את הגלגל, אלא ל'ממציאים' שהוזכרו בתחילת השרשור. תקרא שוב...חבל להתעצבן.
º
שום דבר אישי נגדך חביבי
20/06/14 14:21
6צפיות
יאריס 2003, בריחת גז ממזגן מיחידת מזגן פנימית
17/06/14 10:56
73צפיות
היי

זה הסיפור:
יש לי טויוטה יאריס 2003.
המזגן הפסיק לקרר.
הוא עובד אבל האויר שיוצא ממנו לא קר.
לקחת אותו למוסך מורשה של טויוטה.
הוסיפו לי גז ועשו "סידור דליפה בשסתום התפשטות".
אחרי כמה חודשים שוב האויר לא היה קר.
הפעם כשהוסיפו גז, שמו גם חומר זרחני (לא יודע בדיוק איפה) כדי לבדוק מאיפה מגיעה הדליפה של הגז וחודש אחרי זה לפי החומר הזרחני הגיעו למסקנה שהדליפה מגיעה מ "יחידת מזגן פנימית".
קיבלתי הצעה מחיר להחלפת מחיר של החלפת יחידת מזגן פנימית + שסתום ב 8000 ש"ח.

יש משהו שאפשר לעשות\לבדוק כדי לוודא שזאת הבעיה לפני שאני נכנס להוצאה כזאת ?
האם יש חלק אחר, יותר זול שכדאי לבדוק , אולי זה פילטר או שסתום או צינור או משהו כזה ?
ואיך בכלל קורה כזה מצב שחלק כזה מתקלקל ? הרבה זמן היה חסר גז במזגן כנראה אבל השתמשתי בו בכל זאת, האם זה יכול לגרום לשחיקה של יחידת מזגן פנימית ?
זה מחיר מטורף, כרגיל ביאריס.
17/06/14 14:15
59צפיות
אם הדליפה איטית, אז במחיר הזה אתה יכול במשך כמה שנים פשוט להוסיף גז כל פעם שחסר.
תמלא גז, ובינתיים תחפש מתקן מזגנים יותר שפוי. לא חייבים מאדה מקורי, ואולי בכלל אפשר לתקן אותו, ואולי בכלל האבחון שלהם שגוי.
התלבטות בין הונדה לניסאן
17/06/14 05:40
47צפיות
אני גר בחול מאני מתלבט בין ניסאן רוג להונדה Crv
אני מניח שלא הרבה מכירים את הניסאן כי בארץ יש את הקשקאי.. עד כמה השנים דומים? בארץ ממש לא התרשמתי חיצונית מהרכב והוא הרגיש לי עצל. הרוג נראה שונה משהו אבל אני מקווה שאין לו את אותם הגנים...
לא חשובה לי יכולת שטח אלא נוחות נסיעה , בטיחות ואיכות הרכב באופן כללי.
ותאמת אם זה לא יהיה גיפון אז בפינת הסדן אני מתלבט בין האלטימה לאקורד שניהם בגרסת ה3500 סמק

בכל מקרה אני מחזיק את הרכב לתקופה יחסית קצרה של בערך 4 שנים אז אם הייתם צריכים לבחור אחד מהארבעה פה מה הייתם בוחרים ? סך הכל המחירים שלהם דומים פחות או יותר וגם האבזור דומה מידי
תוך כמה זמן מגיע דוח ממצלמת מהירות ?
16/06/14 21:35
104צפיות
היום צולמתי במלצמה נייחת ליד צומת לוחמי הגטאות מכיוון דרום לצפון
קצת מוזר לי שהיא צילמה אותי כי נסעתי 100 בערך ומותר שמה 80... חשבתי שמצלמות מצלמות מ 110 ומעלה...
בכל אופן תוך כמה זמן מגיע הדוח ?
לא נורא, רק קנס בלי נקודות
16/06/14 23:04
96צפיות
עבירות מהירות מחולקות למספר רמות. ברמה הקלה ביותר (20 קמ"ש מעל המותר בדרך עירונית ו-25 קמ"ש מעל המותר בדרך בינעירונית) מדובר בעבירה ללא נקודות בצידה.
אורלנדו בנזין
16/06/14 19:38
37צפיות
לאחר נסיעת מבחן בקרנס ובורסו ותלונות הנהגת על רכב נמוך מהמצופה ועוד
דגמנו את האורלנדו 2014 שנמכר כאפס קילומטר יד ראשונה סביב 130K
נסיעת מבחן הייתה בסדר ומתאים מבחינת הגובה לנהגת.
השאלה איך הרכב מבחינת מנוע תחזוקה וירידת ערך?
מנוע טורבו 1400 מה מידת העמידות ?
קראתי שהדיזל שלו נחשב  מוצלח ,מה לגבי הבנזין?
כל מידע יתקבל בתודה
התייעצות לגבי רכישת ג"פון/רכב פנאי חדש
16/06/14 13:09
143צפיות
הדרישות שלי הן  :
רכב גבוה יחסית
2000 סמ"ק
שומר על ערכו יחסית ( שהערך לא יצנח כמו בדגמים מסוימים )
אוטומטי ( מעדיף לא להתעסק עם רובוטי או רציף )
צריכת דלק לא אסטרונומית
בעל 5 מקומות , כמה שיותר מרווח ( תא מטען פחות או יותר סטנדרטי אצל כולם בקטגוריה הזו , לא ?  )
לא רוצה רכב עם  מערכת שמדוממת מנוע בעת עצירה ( לכן פוסל אאוטלנדר )
יכולת שטח - לא רלוונטית , לא מתכוון להיכנס עם הרכב לשטח בכלל .  אפשר 2X4 .
מעדיף לא מותג יוקרה ( לא רוצה מרצדס,אאודי , וולוו וכו' , אלא מותג יותר סולידי ...)

תקציב : עד 250K  .

אני חשבתי על ההונדה CR-V , אבל לפני כשבוע התפרסמה ביקורת לא מחמיאה על הרכב הזה בידיעות אחרונות ..
מועמדות נוספות  : ספורטז  , CX-5  , IX-35 .  כולן כמובן ברמת גימור הגבוהה ביותר שיש ליבואן להציע .

יכול לדחות רכישה במספר חודשים , במידה וצריך להגיע לארץ דגם חדש  , או מתיחת פנים חדשה לדגם ישן יותר  .
אשמח לרעיונות , תובנות והארות של חברי הפורום בנושא .
האם יש למישהו ניסיון עם ה-CRV ( הדגם הנוכחי ) ?  או דגמים אחרים שלא ציינתי ?
ושכחתי לציין : רק בנזין , לא דיזל
16/06/14 14:19
55צפיות
תודה    :)
º
מה עם סובארו פורסטר?
16/06/14 16:47
38צפיות
º
VW Tiguan?
16/06/14 16:55
29צפיות
קטן וצפוף לקטגוריה הזו , מבחינת המימדים הוא
16/06/14 20:38
68צפיות
קצת יותר גדול מהניסאן ג'וק ...

ועוד לא התחלנו לדבר על היבואן צ'מפיון מוטורס....איזה סיפורי זוועה רצים באינטרנט עליו ....
הוא לא ענק, זה נכון
16/06/14 20:45
61צפיות
מצד שני, הוא הר-בה יותר גדול מהג'וק.
אנחנו מחזיקים טיגואן ביום יום, בדיוק שכרנו ג'וק לשבוע לחופשה שלנו - באמת שאין מה להשוות.
מבחינת היבואן בארץ, לא יודעת. מצטערת.
אני חושב שהוא הקטן שבקטגוריה הזו
16/06/14 20:50
45צפיות
ביחד עם ה-Q3  .   הם נראים לי כמו צעצועים ..
גיר רציף , ומשום מה אני לא רואה
16/06/14 20:30
68צפיות
הרבה כאלה על הכביש , אולי בגלל שהן יקרות מדי   ?
º
הפורסטר נכנס לתקציב שלך
16/06/14 20:33
27צפיות
אכן , לתקציב שלי הוא נכנס , אבל יש לו
16/06/14 20:42
60צפיות
גיר רציף ואני רואה באתר של היבואן שמידת זיהום האוויר היא 14 .  זה לא מעיד על צריכת דלק אסטרונומית   ?    יש קשר ישיר בין דרגת זיהום האויר לצריכה  , לא  ?
אבל בהחלט אופציה מעניינת , למרות ששוב , אני לא רואה הרבה כאלה על הכביש .
אתה מודע לזה שאת מערכות דימום המנוע ניתן לבטל
16/06/14 19:07
87צפיות
כן?
תחום המחיר שהגדרת בעייתי - הכלים העממיים ממוקמים נמוך יותר (עד 200K, בגדול), ואתה לא רוצה מותג יוקרתי.
לא ידעתי שניתן לבטל את האפשרות הזו ,
16/06/14 20:48
77צפיות
יש כפתור שמבטל את זה  ? ?     אבל עדין  , הגיר הרציף קצת מרתיע אותי ..
אני רואה הרבה אאוטלנדרים על הכביש , הם נמכרים בכמויות . אישית , אני מעדיף את החזית האגרסיבית של הדור הקודם , ולא איך שהרכב נראה עכשיו . הוא פשוט מכוער .  אך , יופי הוא לא אחד מהצרכים שלי , לא אכפת לי איך הרכב נראה , מבחינתי שיהיה מכוער  .  (היופי הוא בעיני המתבונן  , כמובן  ).

בנוגע לתקציב , אני לא חייב לרכוש ב-250K ש"ח , אני יכול לקנות רכב בפחות מזה ( אני נכה צה"ל וזה ההגבלה שנותנים לי  ) .

מה עם הרכבים הנפוצים : CX-5, IX-35  , SPORTAGE    ?   עדיף לקחת משהו אחר  ?
אם לך היו נותנים 250K , מה היית בוחר  ?
אני הייתי לוקח את ה-CX5 עם מנוע 2.5 ל'
16/06/14 22:46
74צפיות
צריכת הדלק טובה במפתיע, למרות הנפח הגדול, תוספת הביצועים מורגשת ורמת האבזור גבוהה.
משרד הביטחון מגביל אותי ל-2 ליטר בנפח ,
17/06/14 21:12
64צפיות
ובתקציב כאמור ל-250K  ,   כך שה-CX-5  , הגירסה של ה-2 ליטר  , לא רלוונטית עבורי  .
האם הגירסה המאובזרת ביותר של ה-2000 סמ"ק עדיפה על ה-CRV או הפורסטר טורבו   ?  
הפורסטר טורבו לא עונה לדרישות החסכוני בדלק
17/06/14 22:49
59צפיות
ה-CRV לא יותר טוב מהמאזדה, ורק עולה יותר.
אז ה-CX-5 גירסת ה-2 ליטר הכי מאובזרת
18/06/14 10:49
52צפיות
היא האופציה העדיפה ביותר  ?
מבחינת מחיר של ה-CRV זה לא משנה שהוא עולה יותר  , כי זה תקציב של משרד הביטחון , אני לא אשלם הרבה יותר  .  מבחינת שמירת ערך , לאחר מספר שנים  , איזה רכב ימכר יותר בקלות וישמור על ערכו  ( פחות או יותר )  ?
אני ארד מהפורסטר טורבו ,  האם לרדת גם מהגרסאות המאובזרות של הספורטאז והיונדאי התאומה   ?   המאזדה יותר טובה משתיהן  ?
הספורטאז' עבר מתיחת פנים לאחרונה, ששיפרה
18/06/14 14:45
41צפיות
אותו, והוא היום די מקביל ל-CX5, כך שזה עניין של טעם ורשימת אבזור. הן יהיו קצת פחות חסכוניות מהמאזדה.
אגב, לקוריאנים יש, למיטב זכרוני, גרסת דיזל חזקה וטובה - אולי שווה לך ללכת על זה.
כעת יש לי ספורטאז , סה"כ די מרוצה ,
18/06/14 16:44
49צפיות
הדגם החדש הבנתי שרק שינו לו את הגריל  , אין שם משהו שונה מהדגם של 2011  .   
אם אני מבין את דבריך , אתה ממליץ על ה-CX-5  גירסה מאובזרת של 2000 סמ"ק  ?
האם צפוי דגם חדש בקטגוריה הזו בחודשים הקרובים ? אני לא לחוץ , יכול להמתין מספר חודשים , אפילו עד לתחילת 2015  .
תודה רבה !
ממי הבנת את זה לגבי הספורטאז'?
18/06/14 22:53
33צפיות
כי רשימת השינויים כוללת מנוע אחר, שינויי מתלים, בידוד רעשים משופר, חומרים משופרים בתא הנוסעים - ואלו רק עיקרי הדברים.
מציע לך לבדוק שוב לגבי הגבלת נפח המנוע
18/06/14 15:07
53צפיות
זה לא נכון ואשמח אם תעמיד אותי על טעותי
פקידת הרווחה של לשכת השיקום המחוזית
18/06/14 16:32
62צפיות
אמרה לי שאני זכאי ל-2000 סמ"ק בתקציב של עד 250K  .
בדקתי את זה גם בארגון נכי צה"ל והם אישרו לי את זה  .
אני גם זכאי כמוך
19/06/14 01:10
48צפיות
והיו לי בינתיים רכבים 2400 ו2500 סמק
הנפח לא אומר שום דבר..זה המחיר בלבד
אז אני יכול לרכוש מעל 2000 סמ"ק ? ומה
19/06/14 07:59
36צפיות
קורה עם הקצבה  ?  היא לא תיפגע  ?
לא לוקח אחריות אישית
19/06/14 14:18
19צפיות
אבל מניסיוני כן.
תברר שוב....
השאלה הנכונה
19/06/14 14:23
21צפיות
שלך אליהם היא איזה רכב אתה ראשי לקנות ולא זכאי. כי הזכאות היא פונקציה של הנכות ויש להם קטגוריה 1600
1800
2000
2001
3800
º
אוקיי , תודה רבה
19/06/14 14:29
6צפיות
אם ההתלבטות היא בין היונדאי לקיה
18/06/14 11:51
54צפיות
הייתי הולך על הספורטאז 2014 הוסיפו לה כמה שדרוגים, היא יותר מרווחת וגבוהה. 166 כ"ס לעומת 154. מבחינת עיצוב פנימי יותר מרשימה.



VW Tiguan - Timing Belt
16/06/14 12:52
143צפיות
VW Tiguan - Timing Belt
טיגר שלנו עם 52000 מייל (שנת 2009).
הדילר ממליץ (בצורה מפתיעה משהו) על החלפת הTiming Belt כל 4 שנים.
ממה שהבנתי, הספר אומר להחליף ב200000 מייל עם בדיקות תקופתיות מהרגע שהרכב עבר 120000.
מצאתי גם את זה http://www.mytiguan.com/index.php?/topic/3736-timi...
המוח, הכיס והעקשנות (לאו דווקא בסדר הזה) אומרים שאין כל צורך להחליף במסגרת הטיפול שאנחנו נעשה לפני הטסט הקרוב, החודש.
אשמח לחוות דעת בנושא.

(וסוגרת חוב קטן - ניסן ג'וק - מתוק אמיתי, כיף של רכב, אין שום בעיה להכניס מזוודה גדולה מאחור+טיולון+תיק חיתולים. מזוודה בינונית נוספת מאוחר ליד כסא תינוק. שמחה וששון לכל ילד בלון. חסרון יחידי שמצאתי עד עכשיו, הגג המשופע מאחור קצת מקשה על הכנסת העוללה לכסא היעודי שלה. בכל מקרה לא מ-אוד מסובך, הילדה שרדה בלי נגיחות מיותרות)
200K מייל זה מעל 300K ק"מ
16/06/14 21:50
80צפיות
נשמע לי מאוד מוזר שרק אחרי 300 אלף מחליפים רצועת טיימינג בפעם הראשונה. ברוב המקרים שאני מכיר מדובר או על נסועה או על מספר מסויים של שנים, ו 4 שנים נשמע לי על פניו מספר הגיוני (בסניק שלי זה 90K ק"מ או 4 שנים אאל"ט).

אגב, את בטוחה שזו רצועה ולא שרשרת? מחיפוש זריז בגוגל לגבי הטיגואן בחלק מהמקרים מדברים על timing belt ובחלק על timing chain, יכול להיות שמדובר במנועים שונים, אבל התעצלתי לבדוק לעומק.
לא בטוחה. שלנו גיר ידני - אולי זה קשור?
17/06/14 08:58
45צפיות
בכל מקרה, זו ההמלצה שקיבלנו בטיפול שנה שעברה, להחליף את הTiming Belt.
תודה
לא קשור לסוג הגיר - קשור לסוג המנוע
17/06/14 10:43
44צפיות
ואם זו ההמלצה שקיבלתם, אני הייתי מחליף.
ההמלצה היא שרירותית
17/06/14 11:09
39צפיות
לא כי בדקו ומצאו רצועה רופפת או כל בעיה אחרת, רק על בסיס גיל הרכב.
באמת, עם נסועה כל כך נמוכה עדיין יש צורך בהחלפה של חלק שכזה?
אני לא משוכנע שההמלצה היא כל כך שרירותית
17/06/14 11:46
40צפיות
כמו שאת חושבת.

לרצועת תזמון יש שני פרמטרים שיכולים לגרום לבלאי: נסועה (הרצועה נשחקת אחרי קילומטראז' מסויים) וזמן (הרצועה, שעשויה בחלקה מגומי, מתייבשת ומתחילה להתפורר אחרי זמן מסויים), ולכן הוראות ההחלפה שלה הן או כל X ק"מ (מייל אצלכם) או כל Y זמן. כמובן שתזמון ההחלפה כפי שמופיע בספרי היצרן לוקח בחשבון טולרנסים מסויימים, כך שמפעם לפעם יצוץ הליצן התורן שיגיד "אבל אני לא החלפתי רצועת תזמון כבר 500K ק"מ והאוטו נוסע בסדר", אבל באותה מידה יש לא מעט מקרים שרצועה שנקרעה כי לא החליפו אותה בטיפול (כדי לחסוף כסף) גרמה להרס מנוע ולהוצאה מאוד יקרה.

החלפת רצועה בטיגואן צריכה לעלות בסביבות ה 400 פאונד - לפחות לפי מידע ברשת.
מסכימה לחלוטין
17/06/14 12:10
36צפיות
כל X ק"מ (שלא הגיע אצלינו) אן כל Y זמן.
לא מתכוונת לגרור את זה ל200000 מייל. אבל גם לא מתכוונת להחליף ברבע מזה.
כמו שאמרו, רצועה בגרך כלל תקרע עקב עומס (שלא רלוונטי לנו. לא גוררים, לא מאמצים את האוטו בכלל).
בין 400 ל500 פאונד. אני יכולה למצוא הרבה שימושים אחרים לסכום הזה כרגע.
נחכה לשנה הבאה.
תודה בכל מקרה.
אני לא מבין אותך...
17/06/14 12:40
36צפיות
מה הקשר בין גרירה או לא גרירה לרצועת תזמון? מה הקשר בין עומס לרצועת תזמון? אין ממש קשר... האוטו שלכם יהיה בשנה הבאה בן 6 בערך, מה שאומר שאתם מושכים את החלפת הרצועה ל 6 שנים (במקום 4). יצליח לכם? מקווה בשבילך שכן. לא יצליח והרצועה תיקרע? תתכונני להוצאה גדולה מאוד. ריאלית אני מעריך שיצליח לך, בדיוק בגלל הטולרנסים שמובנים בתכנון של רצועה כזו.

בהצלחה!
זה מה שקראתי (בלינק הקודם)
17/06/14 13:08
28צפיות
Having said all this, timing belts will usually break when its under load, i.e heavy acceleration, towing a caravan (from your pic) up a hill etc., when the engine is balanced (i.e in cruise control on motorway) its almost impossible to break a belt, so maybe VW are just being cautious.

==
אני לא רוצה לחסוך היכן שלא צריך לחסוך. מצד שני, אין לי שום כוונה לממן דילרים שלא לצורך.
נשאל את הסקוטי. אני עדיין בדיעה שעוד שנה לא יקרה כלום.

==
לפחות הזמנתי טיפול לשוקי. גם זו התקדמות!
זה מדבר על סל"ד גבוה, שבו רצועת התזמון
17/06/14 13:50
27צפיות
עובדת קשה יותר. הרצועה גם עובדת קשה יותר כשמאיצים את המנוע - אפילו בסרק - כי היא זו שמעבירה כח מהקרנק לגלי הזיזים, ולכן היא זו שצריכה להאיץ אותם.
אבל אין קשר לעומס על המנוע - אם תשבי בחניה ותשחקי עם הגז זה אותו דבר בדיוק כמו אם תנהגי על מסלול.
º
אין שום קשר בין העומס על רצועת התזמון לגרירה
17/06/14 13:47
11צפיות
לא קשר ישיר, לא זו הייתה הכוונה
17/06/14 15:18
28צפיות
אתה טוען שרכב (מנוע) לא מתאמץ יותר כשהוא גורר?
המנוע כן אבל מבחינת השסתומים ההפרש זניח
17/06/14 15:53
27צפיות
נכון שהשסתום צריך להיפתח מול לחץ יותר גבוה בצילינדר אבל כשאת לוקחת בחשבון את המנוף הגדול שגל הזיזים מפעיל ואת הקפיץ החזק שממילא סוגר את השסתום אז ההשפעה על העומס שמופעל על רצועת התזמו וא קטן מאוד (קיים אבל קטן).

השאלה שאת צריכה לשאול את עצמך זה כמה זמן את תחזיקי את האוטו. אם תמכרי אותו לפני הטיימינג או לחילופין תחזיקי אותו עד הטיימינג הבא אז יש מה לחשוב על דחייה כי את לולה לחסוך טיפול טיימינג אחד אבל אם ממילא תעשי אותו אז כל מה שתרויחי זה דחייה של ההוצאה ולא צמצום שלה ותמורת הדחייה הזו את משחקת ברולטה רוסית.
תודה.
17/06/14 16:10
29צפיות
בכוונה היא לא לחסוך (לגמרי) אלא לחכות למתי ש(באמת) צריך.
מצד אחד אנחנו מתלבטים להחליף לרכב יותר גדול (טוארג סטייל) לסופי שבוע. מצד שני, בעדיפות יותר גדולה, אנחנו חושבים לקנות רכב שלישי לשימוש יומיומי כשהילדה ואבא שלה מטיילים (5 ימים בשבוע, נכון לעכשיו) - מה שאומר שהרכב המשפחתי יהיה הרבה פחות בשימוש.
מה שאני מנסה באמת לברר זה את עומק הרולטה, או יותר נכון את הסיכוי שבאמת משהו יקרה.
ההמלצה היא להחליף כל 4 שנים. כמה מקרים של נזק למנוע אםשר למצוא ברכבים שמשכו את זה בשנה שנתיים (הכל עם שימוש סביר, כמובן).
חומר למחשבה. שוב תודה.
זו שאלה שקשה לענות עליה אבל
17/06/14 16:27
24צפיות
יש לא מעט C4 שגמרו מנוע בגלל שרצועת הטיימינג לא החזיקה את מה שהיצרן קבע (150K) ויש לא מעט פיאטים שסבלו מכשל בטיימינג.
הבקסטריט בויז מגיעים ל|תפוז| אנשים!
16/06/14 11:37
2צפיות
|מאוהב|אי אפשר להתעלם מהעבודה שאחת מלהקות הבנים הכי פופולאריות בעולם מגיעה לארץ!
הבקסטריט בויז כבשו את העולם, והיו להקת הבנים הכי גדולה של שנות ה-90, ובכלל. בשנת 1993 התאחדו חמישה בחורים צעירים - איי ג'יי מקלין, האווי דורו, ניק קרטר, קווין ריצ'רדסון ובריאן ליטרל - ויצרו את מעצמת העל שנקראת ה"בקסטריט בויז". אז רגע לפני שהם מגיעים לארץ בואו להיזכר בלהקה הכי שווה שיש ולהתעדכן בכל מה שחדש|!|

|*|היכנסו עכשיו לפורום הבקסטריט בויז|*|
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...
התקנת גגון לרכב דייטסו YRV
16/06/14 11:13
21צפיות
שלום לכם יש לי רכב דייטסו YRV סופר מיני
אני רוצה להתקין גגון השאלה האם ניתן ברכב הזה להתקין גגון ואם כן היכן וכיצד ומחירים?
תודה מראש!
שעון דלק - לאן לפנות
16/06/14 09:48
46צפיות
שלום!

יש לי דייהו לאנוס אוט' מודל 2000 ,

המחוג של שעון הדלק עומד על הקו הלבן ברבע האחרון משמע שיש עוד הרבה דלק כך זה נראה, אבל נורית הדלק נדלקה לי.

הייתי במוסך הבוקר , הוא לא ידע מה לענות לי איך לבדוק את זה .לדעתו השעון מזייף ולאו דוקא בעייה במצוף .  

אני יכול לומר שלפני 3 שבועות מילאתי טנק מלא( עד שהמשאבה עצרה לבד)

והשעון לא עלה עד למעלה. בשלב ווסיים אחרי כמה ימים שלא נסעתי הרבה ראיתי שהמחוג צונח מתחת לחצי . התפלאתי איך יכול להיות? ואז יום למחרת הוא קפץ למעלה

וכו' . לאן לפנות ? איפה הבעיה? אם יש למישהו כתובת  בירושלים למקום אמין ולא יקר אשמח.  


רדיו מקורי פורד
16/06/14 09:20
46צפיות
שלום
אני מחפש לקנות רדיו בילט אין מקורי לפורד פוקוס 2006
0528500844
אריאל
º
חפש בפירוקיות או באיביי
16/06/14 09:45
11צפיות
התלבטות חדשה - פורד פוקוס מול סיאט טולדו
15/06/14 20:23
121צפיות
שני הרכבים ידניים
הפוקוס עם מנוע 1.6 בגימור טרנד
טולדו TSI 1.2
בעיקר לנסיעות יומיומיות ממודיעין לירושלים
בפורד אני הכי חוששת מצריכת דלק גבוהה ובסיאט מהאחריות שהיא רק לשנתיים ומהמנוע TSI שאני לא יודעת כמה שנים הוא מחזיק.
מה אתם אומרים?
מה שאתה באמת צריך לשאול את עצמך הוא האם
15/06/14 21:07
142צפיות
הנוחות של הטולדו לא תשבור לך את הגב, הרבה לפני שה-TSI ישבור לך את הכיס...
יש לחבר פוקוס ידנית, וצריכת הדלק די טובה. בבין עירוני הוא מדווח על 16 ק"מ לליטר בממוצע, כשבקטעי שיוט מחשב הדרך מספר גם על 20 ק"מ לליטר. אז אני לא חושב שיהיה הבדל כזה משמעותי.
יש, אגב, גם i30 ידנית, אם אתה מחפש משפחתית בתקציב של בערך 100K.
תודה על התגובה!
16/06/14 12:13
60צפיות
כמובן שבסיאט אין טולדו ידנית למבחן... כי נהגים שנוסעים על ידני לא צריכים לא מבחן ולא אבזור. מה נסגר איתם... אני אבדוק גם את ה-I30. תודה!
בעית הנוחות קיימת גם בגרסה האוטומטית
16/06/14 15:24
55צפיות
הפוקוס נוחה ונעימה יותר, גם מבחינת רעשי כביש, אבל תרגיש פחות שרירית וכמובן עם תא מטען קטן יותר.
מה פער המחיר?
לא ברור
16/06/14 16:52
49צפיות
בגלל כל מיני מבצעים פה ושם, יוצא בערך אותו מחיר. בלי מבצעים, ההבדל הוא פחות מאלפיים שקל לטובת הטולדו אבל לסיאט יש שנה פחות אחריות.
מאוד חשוב לי שהרכב יסחב כמו שצריך בעליות לירושלים, אני נוסעת כבר יותר משנתיים על קורולה 2006 ולא מצליחה להתרגל לאיטיות ולכבדות. תא המטען לא ממש מטריד אותי, זה של הפוקוס מספק אותנו.
אם קורולה 2006 מרגישה לך איטית, קחי בחשבון
16/06/14 17:07
67צפיות
שהפוקוס לא תהיה הרבה יותר זריזה. אומנם התיבה הידנית תורמת, אבל זה לא פער של שמיים וארץ. הטולדו בהחלט תרגיש זריזה יותר בזכות מנוע הטורבו, שנותן המון מומנט בסל"ד נמוך, ולכן יכול להסתדר גם בלי הורדת הילוך.
אוף
17/06/14 09:47
40צפיות
מסתבר שאין רכב בלי חסרונות משמעותיים במחירים האלה...
נראה לי שהדרישות שלכם קצת גבוהות
17/06/14 11:26
40צפיות
מנסיוני, קורולה 2006 יותר ממספקת בעליות של 443, וגם הפורד. אם רוצים ביצועים של GTI - צריך לשלם בהתאם...
לא יודעת
17/06/14 11:49
42צפיות
אף פעם לא היה לי gti... בנסיעה בבוקר לירושלים, אני לא יכולה לעקוף בהרבה מקרים כי הרכב לא מאיץ לקצב של הנתיב השמאלי. כל חיתוך של רכב איטי יותר משאיר אותי מאחור. הנסיעה לא חלקה ודי מתסכלת. אין לי בעיה להוריד הילוך בידני ולתת גז אבל באוטומט, ניסיתי להוריד הילוך והוא זעק. אולי החזרה לידני, אפילו פוקוס, תפתור לי את הבעיה. הייתי משקיעה בגולף אבל בזמן האחרון היא היתה יותר מידי פעמים במוסך בגלל עייפות החומר וזה כבר ממש לא משתלם לתחזק אותה. היא אצלי 11 שנה ואני מאוד רוצה שיהיה לי עוד רכב כזה שאוהב ויחזיק הרבה שנים.
נשמע שונה מאוד מהחוויה שלי עם קורולה מאותו
17/06/14 12:05
44צפיות
שנתון בעליות של 443. והיה מדובר ברכב של חבר עם כמעט 200K ק"מ, כך שקשה לחשוד בה שהיתה במצב טוב באופן יוצא דופן...
גם פוקוס תצעק כשתרדי לשלישי (או שני) כדי להאיץ חזק בעליה. אבל אין עם זה שום בעיה - מנועים צועקים בסל"ד גבוה, זה לא אומר שנגרם להם נזק.
שלנו גם על 200 אלף
17/06/14 12:15
45צפיות
וגם רדיוס הסיבוב שלה ממש גדול. לא מצליחה להתחבר לרכב הזה... ברור שבהורדת הילוכים המנוע מרעיש אבל בטויוטה זה ממש חזק. יש לה 4 הילוכים, לא?
מאוד אהבתי בחו"ל גם את הפיאסטה וגם את הפולו. פשוט קצת חבל לי לקנות רכב קטן כשבאותו מחיר פחות או יותר יש רכבים יותר מרווחים. מה אתה חושב?
השאלה היא אם את צריכה את הגודל
17/06/14 13:46
37צפיות
פיאסטה ידנית תהיה יותר זריזה ויותר חסכונית מהפוקוס. i20 תהיה יותר זריזה מה-i30 וכן הלאה.
עליתי פעם עם פולו עם מנוע 1.4 ל' לירושלים דרך 443, עשתה את זה יפה מאוד. מצד שני, הכביש לא היה עמוס, אז פשוט שמרתי על תנופה. אבל למה שלא תקחו איביזה ידנית לנסיעה כזו? אגב, לדעתי הם מוכרים גם איביזה 1.2 ל' טורבו עם תיבה ידנית במחיר טוב יחסית.
ואגב - כמה עולה לאון עם מנוע 1.4 ל' ותיבה ידנית? ואם כבר לאון - אז אם אתם לא חייבים חדש, נסו למצוא אחת מהלאון 1.8 ל' הידניות שנמכרו כאן בשנתיים-שלוש האחרונות. הם נמכרו חדשות בכ-120 אלף שקל. אחת בת שנתיים תעלה פחות ממאה, ותהיה מטוס אמיתי.
אין איביזה ידנית למבחן
17/06/14 14:19
54צפיות
נראה שצ'מפיון לא להוטים למכור ידניות...
לאון 1.8 זה לא 3 דלתות? (זה מה שראיתי ביד2)
עניין הנוחות זו בעיה רק בטולדו? לא בכל רכבי סיאט? ד"א האיביזה הידנית 1.2 TSI בלי מבצעים יקרה מהטולדו ב-13 אלף שקל.
את רצינית לגבי המחיר של איביזה מול טולדו?!
17/06/14 14:39
34צפיות
נשמע הזוי.
הלאון 1.8 ל' (בעצם כל הדור הקודם) נראית שלוש דלתות, אבל היא לא.
הנה המחירון של TSI 1.2 חמש דלתות ידני
17/06/14 15:04
52צפיות
איביזה IBIZA 1.2TSI 105HP MAN 5D FR  118,900
טולדו TOLEDO 1.2TSI 105HP MAN STYLE 105,900
מה עם לאון 1.2 חדשה? אמורה לעלות באיזור ה115
17/06/14 15:19
34צפיות
אם אני זוכר נכון.
º
זה כבר יקר...
17/06/14 16:45
6צפיות
לפוקוס אמינות מוכחת
16/06/14 12:26
79צפיות
לגבי צריכת הדלק, תתפלא כמה ניתן לחסוך בנהיגה נכונה ורגועה
מה מוכח באמינות של הפוקוס?
16/06/14 17:48
69צפיות
כפרנקופיל שמחזיק לפחות רנו אחת כבר הרבה שנים עוד לא היה לי רכב נוראי כמו הפוקוס (להוציא טנדר קאיה ב 94).
אני עם הפוקום
16/06/14 18:26
68צפיות
לא אהבתי את הסיאט כל כך ממה שראיתי
אם הצריכת דלק זה מה שמטריד אותך, אז זה לא כזה סיפור ממודיעין לירושלים
º
איפה זה מוכח??????
17/06/14 22:58
9צפיות
º
למה דווקא שתי אלה?
17/06/14 07:16
24צפיות
אז ככה
17/06/14 09:59
44צפיות
היינו די סגורים על סופר מיני ואחרי הרבה קריאה רבה והסתובבות בין חנויות, צמצמנו את האפשרויות לפיאסטה ולפולו. הפיאסטה היא הזמנה מיוחדת כי אין בארץ ידנית עם מנוע 1.6 והפולו הרגע הגיעה לארץ לכן אין מבצעים על אף אחת מהן.
בהתחשב במבצעים שכן קיימים, ראינו שיש מכוניות יותר גדולות בערך באותו מחיר וספציפית, הקרוסאובר של סוזוקי, הטולדו והפוקוס. כבר חודש אנחנו מנסים לקבוע נסיעת מבחן על הקרוסאובר הידנית היחידה שיש בארץ להדגמה ללא הצלחה יתרה. בנוסף, קיבלתי ביקורת מאוד שלילית עליה ממישהו שאני סומכת עליו שעבר לקרוסאובר מפוקוס ושונא אותה. בקיצור, לא נועד להיות... וככה נשארנו בינתיים עם הפוקוס והטולדו. לטולדו הידנית אין נסיעת מבחן ואת הפוקוס עדיין לא ניסינו.
בקיצור, בגלל מחסור חמור בארץ בידניות להדגמה, אנחנו לא באמת יכולים להשוות בין כל הרכבים שאנחנו מתלבטים ביניהם לכן אנחנו מנסים ללקט כמה שיותר מידע ולעשות נסיעות מבחן על רכבים קרובים עם דגש על המאפיינים שנחשבים "בעייתיים" בכל רכב.
º
מה המחיר של מגאן דיזל ידנית?
17/06/14 10:02
13צפיות
אין סיכוי שאני קונה מגאן או קליאו...
17/06/14 10:19
52צפיות
במו עיני ראיתי איך מגאן וקליאו משני דורות שונים מתקלקלות פעם אחר פעם בזמן שהגולף ההרבה יותר ישנה שלי נסעה בלי בעיה.
הבחירה כמובן היא שלך אבל המגאן הנוכחית
17/06/14 10:49
43צפיות
מראה אמינות טובה בכל העולם והקליאו גם מהדור הקודם הציגה ציונים טובים בסקרי אמינות.
º
צודק
18/06/14 11:53
5צפיות
אז למה לא הפיאסטה בעצם?!
17/06/14 21:54
33צפיות
כמה זמן המתנה בשבילה?
(מאיילון, לא?!)
החסרון זה הבגאז'
18/06/14 10:27
27צפיות
ביום שישי קבענו נסיעת מבחן לפוקוס ונחליט בין השתיים. (ההענות של שאר היבואנים ממש נמוכה, אי אפשר להשיג מהם שום נסיעת מבחן) וכן מאיילון.
הפוקוס היא הכל חוץ מאמינה
18/06/14 14:47
42צפיות
מנועים שהולכו, גירים שהתפרקו, גומיות בדלתות שנשרו וצמיגים (יוקוהמה) שהוחלפו. המזל שלהם הוא שרוב המכוניות נמכרו לציי רכב ולכן לא היה לזה רעש בתקשורת והכל נסגר בין קציני הרכב ליבואן. אבל רק אל תגידו בבקשה שהאמינות של הפוקוס מוכחת כי זה פשוט לא נכון.
גם הוכחה בשלילה היא הוכחה...
18/06/14 23:07
35צפיות
על מנועים שהלכו לא שמעתי, אבל עניין הגומיות אכן מוכר. הצמיגים לא קשורים לרכב.
עם תיבת ההילוכים יש בעיות שמתחלקות לשניים" אחת תקלה באטם שמן במצמדים, וזה הוחלף באחריות. השניה היא שהגיר לא עובד חלק. אבל שתי הבעיות הללו לא רלבנטיות לרכב עם תיבה ידנית.
אז נשארנו עם גומיות הסף...
רכב חדש חלוד למופת
15/06/14 18:19
165צפיות
מרגישה צורך לשתף אתכם, אולי אף למנוע מצבים דומים ולהזהיר אחרים.לפני כשנה רכשתי ג'יפ מסוג גרנד צ'ירוקי חדש מהחברה היבואנית בת"א.לתדהמתי לאחר מספר ימים גיליתי, באופן מקרי לחלוטין, שהרכב פגום (!!) - רוב המרכב התחתון של הרכב חלוד ברמה גבוהה. ממש לא מדובר כאן בכמה חלקים קטנים. מיהרתי למוסך מרכזי של החברה בפתח תקוה, שם הרכב נבדק ע"י מהנדס החברה.אם לא היה די בהפתעה שלי מהמצב החלוד החמור של הרכב, הרי ששוב נדהמתי מתשובתו של המהנדס שאמר לי, ללא היסוס, שלא הופתע כלל מהבעיה ואף הודה שלא פעם רכבי החברה המיובאים כחדשים, מגיעים בצורה כזו ונמכרים ואין בחלודה דבר שלילי!! לא להאמין!!שילמתי ממיטב כספי עבור הרכב הנ"ל ולא מעט, סכום של כמה מאות אלפי שקלים. אם מישהו בחברה היה מעדכן אותי, מראש, שיש סיכוי, אפילו קל, שאני אקבל רכב חלוד – ברור שלא הייתי מזמינה אותו מלכתחילה! ובטח שלא הייתי מסכימה לשלם את התמורה המלאה!!ניגשתי לשמאי רכב שהעריך את הנזק בירידת ערך של 30%.דרשתי לבטל את העסקה מיידית, מאחר והרכב נמצא אצלי פחות משבועיים, ולקבל את מלוא הכסף ששילמתי חזרה.כמובן שקיבלתי מהחברה תשובה שלילית. המקרה הועבר לטיפול משפטי.מה דעתכם???
יש על זה ריקול עולמי -קראי בכתבה
15/06/14 19:25
120צפיות
לא ממש אותו דבר - שם מדברים על חלודה במחבר
15/06/14 21:09
95צפיות
כלשהו במערכת הבלימה, בעוד שהיא מדברת על חלודה על כל תחתית הרכב. נשמע משהו הזוי, כאילו הרכב נשטף במי ים בהובלה או בשלב כלשהו באחסון (וגם אז לא היתה צריכה להתפתח חלודה כל כך מהר).
צלמי ותתעדי הכל ולכי לבית משפט
15/06/14 19:50
92צפיות
לא פחות מביטול עסקה
º
אני אשמח לראות את תמונות השמאי
16/06/14 08:00
30צפיות
אולי תפרטי איפה בדיוק החלודה
16/06/14 09:58
66צפיות
אם החלודה היא בחלקי פח צבועים, למשל הרצפה או הכנפיים, אז את צודקת, וזה לא תקין, וצריך להחליף לך את הרכב.
אבל אם את מתכוונת שיש חלודה על חלקי ברזל מסיביים כמו צלחות הבלמים וחלקי מתלה, זה ממש לא משמעותי וחבל להילחץ בגלל זה.
התלבטות לגבי כמה דגמים לפני רכישה
15/06/14 16:40
119צפיות
שלום
אנחנו מעוניינים ברכב משפחתי, בסכום שלא יעלה על 40-42K
אחנו מתלבטים האם לקנות יונדאי אקסנט שנת 2010  או קיה ריו 2010
חיפשנו בשוק הפרטי אבל זה יותר תיזוז..
חשבנו על חברות ליסינג.
מה עדיף יונדאי אקסנט, קיה ריו או הציעו לי היום רנו סניק מנוע 1,600 שנת 2008 במחיר 35,000 מליסנג.
מה דעתכם?
אגב על איזה רכבים תוכלו להמליץ לי שהם משפחתיות בסדר גודל של מחיר זה?

אשמח לעזרה
תודה מראש
º
אגב-אנחנו זוג+1
15/06/14 16:45
23צפיות
º
שישאירו את הסניק אצלם המחיר גבוה מאוד
15/06/14 16:56
39צפיות
ואם אצליח להוריד אותם במחיר
15/06/14 17:06
63צפיות
האם הרכב טוב? לא גדול מדי לזוג עם ילד?
מה לגבי האקסנט? האם את ממליץ על משהו אחר בתקציב של עד 40K
תודה
המחיר של הסניק קצת גבוה
15/06/14 19:09
64צפיות
אבל כרכב משפחתי הוא כמה רמות מעל האקסנט והריו מבחינת מרווח ונוחות. מצד שני, לדעתי שתי האחרות תהינה יותר bullet proof מבחינת אמינות מאשר הרנו. רכב לא קונים לתקופה קצרה, ואם יש לכם תוכניות להרחיב את המשפחה עוד, שווה לשקול סניק או דומותיה - אצלי נכנסים שני כסאות ילדים גדולים + מבוגר במושב האמצעי בלי שום בעיה, וזה יתרון גדול לרכב משפחתי.
תבדוק טוב טוב את מקוריות הרכב
15/06/14 21:37
66צפיות
אקסנט וריו מאוד פופולאריות בליסינג של הצבא והן חרושות מאוד.
אם מדובר באלבר או שלמה סיקסט כנראה מדובר בליסינג שהיה בצבא.
תודה על התגובה. אגב מה לגבי רכב שהוא מליסינג
16/06/14 13:13
43צפיות
מליסינג מימוני.
מצאנו רכב מיד פרטית.
נאמר לנו שזה רכב שברישיון רשום את שם הנהג אך ליד בסוגריים רשום. ליסינג מימוני.
מה זה אומר וגם מה ההבדל בין זה לליסינג שאני קונה ישירות מחברת - אלבר אלדן וכדומה.
תודה
למיטב ידיעתי איך דבר כזה "רשום בסוגריים"
16/06/14 14:58
39צפיות
ליסינג מימוני זו הלוואה - הרכב רשום על שם הבעלים, ואמור להיות משועבד לטובת הגוף המממן.
בחזרה לפורום
האזור שלי בפורום