לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
הסתרת שרשור מעל 
פורום מכוניות
ארכיון הודעות מתוך פורום מכוניות. הכנסו עכשיו כדי לדון על מכוניות בקהילת הפורומים הגדולה ביותר בישראל - תפוז אנשים המשך

הנהלת הפורום:

אודות הפורום מכוניות

שלום, הגעתם לפורום רכב של תפוז, הפורום מנוהל ע"י DrorZi מאז מאי 2001 ו  The S t i g מאז 2007
הפורום היינו במה פתוחה לכל מי שרוצה להשמיע את דעתו בנושא רכב, להתייעץ או להתלונן ואינו מיועד לאנשים המכורים בלבד, בפורום מספר משתמשים רב המרכזים בתוכם ידע עצום בין אם בנושאים טכניים ובין אם בנושאי נהיגה .חלום הפורום הוא מסלול ברמה בינלאומית בארץ הקודש, כזה שאפשר לשלם ולעלות עליו עם הרכב הפרטי, בינתיים הפורום ילחם בסטיגמות שספורט מוטורי =  ילדים בני 18 מתלהבים שעושים רייסים מי הכי מהיר בקו ישר בכבישים ציבוריים ושכל מי שנוהג מהר הוא חוליגן. על מנת לשמור על אווירה טובה ולשמר את הרמה הגבוהה (מאוד) שאליו הפורום הגיעה הנה תוספות לחוקי הפורום הכללים של תפוז:
 *הנכם מתבקשים לשרשר הודעות הקשורות באותו נושא (לדוגמה, אם יש שאלות בנושא צמיגים ואתם רוצים לשאול על החלפת צמיגים אצלכם ברכב אין צורך לפתוח הודעה חדשה), אם הכנסתם הודעה ראשית ואתם לא מוצאים אותה עשו קודם חיפוש האם היא שורשרה לטרד אחר בדף.
דבר זה נעשה על מנת לאפשר ליותר הודעות להופיע בדף הראשי.
* לכל משתמש הזכות לטרד ראשי אחד בדף, שאלות נוספות גם אם בנושא אחר ישורשרו לטרד הקיים של אותו משתמש
דבר זה נעשה על מנת למנוע הצפת הדף הראשי ע"י משתמש בודד, תאמיני לי, רואים את כל ההודעות שלכם ואם העלתם משהו חדש אנשים יראו ויגיבו
* ובהמשך למשפט האחרון, אנחנו רואים הכל ועונים על מה שאנחנו יכולים ויודעים, הודעות כמו "למה לא עונים לי" / "דחוווווווף"  / "מה? אף אחד לא יודע" לא מדרבנות אותנו לענות ואף להפך, חשוב לזכור כי כולנו פה בשביל ליהנות, על חשבון זמננו הפרטי ובהתנדבות, זו איננה עבודה של אף אחד מאיתנו ואף אחד מאיתנו (כולל מנהלי הפורום!) לא מקבל תמורה פרט להרגשה טובה בעזרה לזולת וניהול דיון פורה.
* יוצא מן הכלל הם משתמשים ירוקים בפורום אשר שילמו כדי להיות מודגשים בצבע זה, משתמשים אלה מגיבים לגופו של נושא אם ברצונם לתרום לדיון (ויש ברשותם ידע רב).
* הודעות "מ-ק-פ-י-ץ" גורמות למחיקת כל הנושא. (יוצא מן הכלל היא הודעות הקפצה על שאלה שלא נענתה ב-כ-ל-ל ועפה לדף השני) ההודעה שלכם לא יותר חשובה מהודעות אחרות בדף וזה מרגיז בדיוק כמו אנשים שנדחפים לראש הפניה במחשבה שהם ממהרים הביתה יותר ממני (או סתם בזים לכל כלל נימוס בסיסי)
* הודעות המכילות קללות מכל סוג המפונות כלפי אדם אחר ימחקו ללא הסבר מהפורום והמשתמש לא יוכל להביע את דעתו יותר בפורום שלנו
* הפורום מבוסס על אנשים בעלי ניסיון רב בתחום ששמחים לשתף בו את כולם ולכן הודעות המשקפות הטעיה (מכוונת או מחוסר ידע מוחלט בנושא) והשמצה ללא פרוט תמחקנה (לדוגמה הודעה "כל הצרפתיות זה חרא מכוניות" נמחקת מידית)
* אין לפרסם מודעות למכירה בפורום, יד2 הוא המקום הראשי היום למכירת כלי רכב וכל דבר אחר, מודעות מכירה ימחקו מהפורום והמפרסם יחסם מכתיבה בפורום.
* הפורום איננו פייסבוק ואיננו WALL שלכם (לדוגמה "תראו מה מצאתי ביוטיוב" היא לא הודעה רלוונטית לפורום ותמחק)
* קיים מאמר המרכז הודעות טכניות ושאלות נפוצות (מכיל "מה זה טורבו","מה זה דאבל קלאץ/עקב אגודל" ועוד) קיים גם האתר www.howstuffworks.com כדי ללמוד איך מנוע עובד, מומלץ.
* שיחות נפש בין שני גולשים ימחקו, יש בתפוז מערכת הודעות אישיות ומספיק תוכנות IM למטרות אלו.
* הודעות ללא כותרת נמחקות, כותרת בשם "כנס","..." וכו נחשבות הודעה ללא כותרת.
***דוגמאות כלליות להודעות שנמחקות אוטומטית:
* באיזה צבעים אפשר להזמין גולף (אנחנו לא יבואנים, אנא פנו לאולם התצוגה הרלוונטי)
* איך עובד מנוע (יש את www.howstuffworks.com הוא באמת מצוין
* האם יש לכם תמונה של סובארו DL 83 (יש GOOGLE בשביל זה
* כמה עולה מאזדה חדשה (יש טלפון בדיוק למטרה הזו, תתקשרו לסוכנות)
* כמה עולה קולט 96 (הפורום איננו תחליף מחירון, יש ברשת את מחירון יד2 ולוי יצחק)

יש כאן נהגי משאיות שמוכנים לחלוק מידע לגבי המקצוע? תודה
04/08/2014 | 13:51
13
4
כדאי אולי להגדיר לאיזה תחום בדיוק אתה פונה
04/08/2014 | 14:37
12
7
כי יש הבדל גדול בין נהג שעובד על קו חיפה-אילת בפול-טריילר, לבין נהג חלוקה של מוצרי חלב, לדוגמא.
מה אפשרויות התעסוקה, סדר הפעולות הנדרש להוצאת רישיון
04/08/2014 | 14:55
11
9
(מהנייר הירוק עד הטסט לבעל רישיון לרכב ללא בעיית גיל), עלות הוצאת הרישיון (באלפים) וטווחי השכר ה*שכיחים* יותר (משכורת נהג עם עשרים שנות קביעות בחברת חשמל לא רלוונטית..) בכל הרמות: עד 12, מעל 12, פול טריילר, מנוף.
 
הכוונה בהקדם בכל הרמות של הרישיונות למצוא משרה עם שקט כלומר נסיעות ארוכות ככל הניתן עם מינימום כאבי ראש כמו להיות איש חלוקה, איש מכירות, אני מניח שלהיכנס למקום כמו נמל זה כאב ראש, בזבוז זמן, דלק, עצבים על אנשי בטחון וסטרטרים למשאית.
 
כמובן בשאיפה לשכיר פחות לעצמאי.
 
תודה
למיטב ידיעתי רשיון למשאית קלה (עד 12) הוא
04/08/2014 | 15:53
10
9
הליך פשוט וזול יחסית - סדר גודל של 10 שיעורים ועלות של סביב 2000 שקל. הנ"ל מנסיון של כמה חברים שהחליפו את הטנדרים בג'מוסים אמריקאים (אותו רשיון עד כמה שאני יודע).
אני לא בטוח שאפשר להוציא רשיון מעל 12 טון ישירות, אבל אני בטוח שאתר משרד הרישוי יכול להבהיר את הנקודה הזו.
לגבי השאר - משאיר את זה לאנשים שעובדים בתחום.
רשיון מעל 12 מחוייב בשנה לפחות עד 12
04/08/2014 | 16:58
9
9
ויש מינימום שיעורים שלדעתי הוא 20 למחזיקי רשיון B, אם יש לך חברים שניגשו בפחות זה בקומבינה לדעתי
תיאוריה צריך לבצע
גם בדיקות ראיה
 
זה מה שאני מכיר
 
דרור זי.
 
הוצאת רשיונות לרכב משא, כמפורט בתקנות:
04/08/2014 | 20:40
7
8
לרכב שמשקלו הכולל עד 12000 ק"ג - דרגה C1  - אותן דרישות כמו לרשיון לרכב פרטי דרגה B. אפשר לקבל את הרשיון כבר בגיל 17,
לנהיגת משאית מעל 12000 ק"ג (לא מוגבל) - דרגה C -  אלה הדרישות:

(1)   הוא תושב ישראל ומלאו לו תשע עשרה שנים;
(2)   היה בעל רשיון נהיגה לדרגה C1  במשך תקופה של שנה לפחות שקדמה להגשת הבקשה;
(3)   השלים לימודיו בקורס לנהגי רכב כבד ועמד בהצלחה בבחינות שנערכו על פי תכנית שאישרה רשות הרישוי;
(4)   המציא אישור רפואי מהמכון הרפואי לבטיחות בדרכים כאמור בסימן ג' לפרק השני בחלק ג', על התאמתו מבחינה רפואית לנהוג ברכב כזה.
 
לנהיגת סמיטריילר - נקרא דרגה C+E , אלה הדרישות:

(1)   הוא תושב ישראל ומלאו לו עשרים שנים;
(2)   הוא בעל רשיון נהיגה C תקופה של שנה אחת לפחות שקדמה להגשת הבקשה;
(3)   השלים לימודיו בקורס לנהגי רכב כבד ועמד בהצלחה בבחינות שנערכו על פי תכנית שאישרה רשות הרישוי;
(4)        המציא אישור רפואי מהמכון הרפואי לבטיחות בדרכים כאמור בסימן ג' לפרק השני בחלק ג', על התאמתו מבחינה רפואית לנהוג ברכב כאמור .
מה עלות הרישיונות השני והשלישי? מה ההבדל תכלס בין C לטריילר?
04/08/2014 | 20:47
2
6
 
 
 
תודה על התשובה :)
ההבדל בין C לבין "טריילר"(למעשה E) זה המשקל של הנגרר
04/08/2014 | 21:09
1
10
רישיון C מגביל אותך למשאית בכל משקל, אבל הנגרר חייב להיות פחות מ3500 ק"ג.
ואילו רישיון E(משולב C+E), מאפשר נהיגה ברכב בכל משקל(מעל 12T) כולל נגרר בכל משקל(מעל 3.5T).
תודה רבה :)
05/08/2014 | 11:36
5
אשמח לעוד מידע חברות וחברים
תיקון קטן,C1 אפשר ללמוד מגיל 17, אבל לקבל את הרישיון רק ב18.
04/08/2014 | 20:56
3
9
גם אם תעשה את המבחן המעשי(טסט) לפני גיל 18, את הרישיון של C1 תקבל רק ביום הולדת 18.
כלומר עד גיל 18 תיהיה רשאי לנהוג רק ברכב שדורש רישיון B.
תוכל להפנות אותי לתקנה שכזו?
04/08/2014 | 21:21
2
6
אני לא מכיר סעיף כזה בתקנות. אנא הפנה אותי לתקנה המתאימה .
רק אל תראה לי את 188 (ב)....
בבקשה
04/08/2014 | 21:50
1
6
 

"גיל מינימלי למבחן עיוני - 17.5 גיל מינימלי למבחן מעשי - 17.5 גיל מינימלי ללימוד - 17 גיל מינימלי לקבלת רישיון - 18 מס' שיעורים מינימלי - 32. מי שמחזיק ברישיון נהיגה דרגה B חייב ב-20 שיעורים לפחות.
.....
 
הערות
כאשר המבקש עמד בבחינות ועדיין לא הגיע לגיל 18-יונפק לו רישיון נהיגה מדרגה B, בהגיעו לגיל 18 יקבל את רישיון הנהיגה לדרגה C1"
תודה. לא ידעתי.
04/08/2014 | 22:31
2
נושא השנה המתנה בין הרישיונות הראשון והשני וכן השני והשלישי
04/08/2014 | 20:44
5
ידוע, המחשבה היא ארוכת טווח.
 
השאלה היא האם ניתן למצוא עבודה שבה בעיקר נוהגים ופחות מתעסקים באנשים אחרים, שלא חייבים לעבור על החוק מבחינת שעות נהיגה ומשקלי העמסה וכן שהפרנסה מכבדת בעליה - אין כוונה להתעשר רק שיהיה מכובד ביחס להשקעה?
 
התקבלה הצעה ממורה נהיגה מוכר לקבלנות ב- 3,300 ש"ח כולל הכל למעט האגרה (130 ש"ח).
 
גם ברשת מדברים על 2,000 ש"ח כולל הכל.
 
מצד שני כמו שהגשש החיוור אמר  "לך תקנה בעיתון".
 
אשמח למידע נוסף - תודה
בלאי צמיגים. לכמה ק"מ אתם נוסעים עם צמיגיכם
03/08/2014 | 19:18
39
14
זה כמובן תלוי מהירות נסיעה שכיחה, מידת ההעמסה באלמנטים ספורטיביים קרי בלימה חזקה, סיבובים צפופיטם מהירים וגם לעתים "חורקים" דהיינו מרעישים, האצות חזקות וכד'. כלומר זה שונה אם הרכב בקושי נוסע ומשתמשים רק בעיר כאשר שומרים על לחץ אויר גבוה ואפשר בתאוריה למצוא רק נזקי יובש קלים אחרי שנים [ראיתי אחרי 7-8 שנים באוטו כשבקושי נסע, ומה שנסע, היה באופן איטי וזהיר בעיר. הצמיגים היו יבשים במעט] ואין בלאי בקוביות השחיקה לעומת מי שנוסע חזק ומהר ואין אצלו סימני יובש כמעט בכלל אבל יש נזק של שחיקה לפי קוביות השחיקה למשל אחרי 40-50-60K ק"מ
 
מי יודע לומר על סמך עברו וניסיונו, לכמה ק"מ מסוגל לנסוע על צמיגים לפני שהם גמורים ויש להחליפם?
נסיעה בעיר לדעתי תגמור צמיגים מהר יותר משיוט בין עירוני
03/08/2014 | 20:34
10
בנהיגה ממוצעת, עם בין עירוני ועירוני מעורב ונהיגה למטרת הגעה ולא למטרת הנאה, אין בעיה לצמיגים טובים לעבור את ה-60K, ובדרך כלל גם הרבה יותר. לדעתי היום רוב האנשים מחליפים צמיגים בגלל פנצ'ר או יובש, ולא בגלל בלאי.
לא יודע מה זה ייתן לך
03/08/2014 | 20:43
18
5
 
השונות כל כך גדולה, תלויה בכל כך הרבה פרמטרים שאי אפשר להסיק הרבה מהתשובות.
אני הצלחתי לגמור לגמרי זוג צמיגים גרועים ב-10K, צמיג סביר מחזיק אצלי 15-20K, עם החלפות קדימה/אחורה אני מצליח לסחוט 25K-30K מרביעייה (וזה רק בגלל נהיגה ספורטיבית).
כרגע יש לי רכב חליפי עם צמיגים מקוריים, 60K על השעון, ויש להם עוד הרבה בשר, אם כי קצת יבשים (הרכב בן שנתיים וחצי בערך).
המתכון הכי טוב לקילומטרז' גבוה על צמיגים זה נסועה גבוהה יחסית, בבינעירוני בעיקר, בשיוט רגוע. נסועה גבוהה - כדי שתגיע לקילומטרז' גבוה לפני שהצמיג יתייבש מפגעי הזמן. נאמר מעל 20K לשנה.
 
אתה יכול בהזדמנות לצלם את ה60K ?
04/08/2014 | 07:37
17
6
צלם עם הסמרטפון את הסולייה עם הקוביות שחיקה וגם צלם הדופן או מוקד יובש כלשהו שנבין במדוייק מהם הסטנדרטים שלך.
 
וגם שאלה אליך:
האם היובש שאתה מדבר עליו בצמיגים שעברו כרגע 60, הוא לא נגרם גם בגלל הנסיעה [ולא רק בגלל הגיל שנתיים וחצי]? הצמיג מתחמם והחום גורם שיתייבש?  האם לפי ההיגיון הזה נסיעה בבינעירוני באופן שמרני [אני מכיר אנשים לנוסעים רק 100 במקסימום בבינעירוני פתוח ושאינו פקוק] לעומת נסיעה עירונית אצל אנשים שבקושי לוחצים על הגז כלומר מאיצים מאד בעדינות וגם בולמים בעדינות ובכלל נוסעים מעט.
האם בהשוואה הספציפית הזאת, אתה לא חושב שזה שנוסע בבינעירוני ייבש יותר מהר את הצמיגים כי ה100 קמש שלו מייצרים יותר חום מה20-40 קמש של הפלגמט בעיר?
בבקשה
04/08/2014 | 09:28
16
10
הצמיגים בני שנתיים (הרכב על הכביש מאוגוסט 2012, הצמיגים שבוע 2612).
 
לדעתי אלו לא סדקי יובש, אלא סדקי צמיג שעבד
04/08/2014 | 09:50
14
9
לא יודע למה, אבל מהנסיון שלי יש צמיגים שכשמעבידים אותם (להבדיל מ"מתעללים בהם", שסתם מוחק אותם), מפתחים סדקים מהסוג הזה בקצה הסוליה.
ייתכן
04/08/2014 | 09:56
4
 
האמת שזה די מרשים, מדובר ברכב חליפי שמטבעו עובר הרבה ידיים ולא כולן עדינות.. אגב הצמיג זה מישלן אנרג'י סייבר.
אפשרות נוספת - נסיעה בלחץ נמוך מידי עשויה ליצור תופעה דומה
04/08/2014 | 10:11
8
7
בצמיגים קידמיים בעיקר, שימוש אגרסיבי בפניות במהירות גבוה עשויה ליצור תמונה כזו של חימום ועומס על צידי הסוליה כמו גם לחץ נמוך מידי או שילוב של שניהם
רק בתיאוריה אתה צודק, ולמה?
04/08/2014 | 17:33
1
7
1. הפשוט יותר, קרפה מבין חשיבות הימנעות מתת לחץ אויר, והוא מקפיד על האופטימום
2. אם הלחץ אויר נמוץ מדי אז למה לא השתפשפו יותר קוביות השחיקה ב2 החריצים הצידיים [מתוך ה3 שיש בסוליית הצמיג] ?
 
לכן לדעתי הצמיג הזה, איך שהוא נראה, זה צמיג שתוחזק טוב [לחץ אויר] וגם נסע יחסית באופן מאתגר בפניות למיניהן
אין לי מושג
04/08/2014 | 17:38
5
 
הרכב אצלי רק כשבועיים, מן הסתם אין לי מושג מי נהג עליו קודם ועם איזה לחץ אויר.
לפי השחיקה נראה שנהגו עליו מאד במתינות, הכתף שלמה לגמרי אחרי 60K, זה אומר שלא בדקו את המגבלות בסיבובים, אפילו לא קרוב לזה.
קבל כאן הסבר לתופעה, כאשר אצלך זו תחילת
05/08/2014 | 08:39
5
5
התופעה של לחץ נמוך וחימום יתר בנקודות המגע, בהמשך הייתה מקבל את התמונה של שחיקת היתר בצידי הסוליה
הכותב קיבל רכב שעבר הרבה ידיים לפניו ומעניין מי בדק לחץ אויר פעם אחרונה ברכב שקיבל זמנית כתחליפי ?
 
לא יודע להוסיף כתובות למימשק החדש אז קח לעיונך בשיטת העתק הדבק רק טעימה
 
 
 
 
למה אתם חושבים שיש כאן בעיה ?
05/08/2014 | 12:12
4
3
 
מכיר את התופעות הנ"ל, אבל הצמיג ברכב הזה תקינים לגמרי, אין שום תופעה מיוחדת של שחיקה חריגה.
לא בדקתי לחץ אויר כשקיבלתי אותו כי הרגיש לי תקין בנסיעה, היום בדקתי - 33PSI במצב קר, כמו שצריך.
 
שמור על לחצים לפי הוראות יצרן הרכב וסע לשלום
05/08/2014 | 13:34
1
הבעיה היא לא בצמיגים, הבעיה בנהג
05/08/2014 | 17:10
2
2
בזמנו לקחתי את הרכב לתיקון פנצ'ר באיזו פנצ'ריה קיבוצית מקומית, וכמו תמיד מגיע הזקן התורן על הקלנועית (כקיבוצניק אני כבר רגיל ומכיר) ומתחיל לחלק הערות....
ואז הגיע לצמיג שלי שישב על המכונה, מסתכל ואומר לי "בחור... בוא רגע... אתה צריך כיוון פרונט!"
אני עם חיוך שואל "כי הכתפיים שחוקות?!" לפני שהוא התחיל בהרצאה המרתקת שלו קטעתי אותו "זה לא הפרונט, זה הנהג." זה הספיק לו כדי שיתרחק תו"כ מילמולים לא ברורים.
אה, זה רגיל אצלי :)
05/08/2014 | 17:18
1
4
 
כמה ויכוחים היו לי על זה עם פנצ'ר מאכערים, "יש לך בעיה קשה בפרונט"..
אחרי שאני מסביר שזה אני ולא הפרונט הם מבינים בסוף.
במקרה הזה אין קשר כי כמו שאמרתי הרכב אצלי רק שבועיים, וגם אין שום שחיקה יוצאת דופן בכתף.
אכן נראים בסדר גמור.
05/08/2014 | 17:50
2
אם היו סדקי יובש, הם היו מופיעים גם על הדפנות
04/08/2014 | 10:45
6
הצמיגים האלה נראים במצב מצוין.
04/08/2014 | 17:13
2
3
בפרט שאין סימני התייבשות בצידי הצמיג. אני לא מכיר התייבשות שהיא רק בסולייה ואינה בדופן
הבלאי הזה הוא בצד הטמפורלי של הסולייה, כלומר, בצד של הסולייה שקרוב אל מי שמתבונן מהצד על הצמיג... זה אגב הצד של הסולייה שנשחק יותר בסיבובים חזקים...
ככל שהסיבוב יותר "חזק" לצד מסויים אז הצמיג בצד הנגדי נשחק יותר בצידו החיצוני של סוליית הצמיג [ואגב, גם בדופן של הצמיג בצד הנגדי...], למשל בסיבוב חזק לשמאל הצמיג הימני יישחק יותר לפי האופן שתיארתי.
 
לקרפה: מעניין האם תחזוקת צמיג כל כך טובה [במיוחד על רקע מה שרשמת שזה רכב שמשמש רבים, כלומר מחליף בעלים בתדירות גדולה,  כל הזמן]...הדבר היחיד שיכול להסביר את זה זה לחצי אויר לא נמוכים מדי. האם אתה פעם ציינת שהם ממלאים כל הזמן רק כ30PSI ? זה נשמע לי מפליא? או שאני מתבלבל עם מישהו אחר כאן?
קבל תיקון
04/08/2014 | 17:19
1
3
משום מה חשבתי בטעות שהסולייה היא ללא סדקים. סדקי יובש.
בפועל אני לא רואה את הדופן צד בכלל בתמונה אז אני לא יודע מה לקבוע בהקשר לזה.
 
אבל בכל זאת עומק הקוביות שחיקה עמוק כאורך הגלות, כלומר ההנחה שכולם נוהגים ספורטיבית אינה נכונה. אתה כנראה בשפיץ של המערך הספורטיבי שמשתמש ברכב הזה אצלכם...
האחרים כנראה נוהגים לאט ובזהירות ... מאד מאד...
הפכתי לפארש טוטאלי
04/08/2014 | 17:22
3
או שזו בעייה במחשב אצלי. זכרתי שראיתי התמונה של הדופן ואח"כ משום מה לא ראיתי, ועתה שוב אני רואה את הדופן שהיא תקינה אצלך.
כל מה שרשמתי תחת הכותרת "קבל תיקון" זה בטעות יסודו.
הדופן אצלך היא פיקס לפי התמונה.
תודה
04/08/2014 | 17:27
4
מעניין שאני רואה 2 קוביות שחיקה, אחת בכל חריץ [ניקוז מים].
אבל יש 3 חריצים. אני רואה ב2 החריצים הפנימיים יותר. דווקא בחריץ החיצוני אני לא רואה קובייה כזאת למרות שבתאוריה החריץ החיצוני קרוב יותר אל המצלמה והיה צריך לקלוט בקלות את הקובייה.
2 הקוביות [ב2 החריצים הפנימיים, אחת בכל אחד] הם ללא רבב כלומר רחוקים מאד משפת החריץ, כלומר אין בלאי של שחיקה בסולייה בצידה הפנימי. לגבי הצד החיצוני יש שחיקה מסויימת אבל אני לא מצליח לכמת את העניין באמצעות קוביית שחיקה כי אינני רואה כזאת.
הצמיגים האחרונים שהחלפתי עברו בערך 100K.
03/08/2014 | 22:27
15
7
שניים קצת יותר, אולי 120K, ושניים קצת פחות, והם לא היו מאוד שחוקים, יבשים כן, אבל גם כן לא במצב קריטי.
לא סוג איכותי במיוחד. שניים GT, ושניים לא זוכר איזה. את כולם קיבלתי עם הרכב.
לא פעם צמיגים של עולם שלישי מכוונים בבירור לעמידות על פני
03/08/2014 | 22:52
12
2
אחיזה. ככה היה גם עם האליאנסים בזמנו. גם אבא שלי כבר עשה בסביבות 100K על הפאלקן 828 שלו - הם יבשים כמו המוות, עם חריצים שאפשר להחביא בהם דולרים - במטבעות! - אבל הוא לא מוכן להחליף אותם כי "מה, יש עוד המון בשר!".
נכון, אבל דווקא אליאנס היו לי פעם, בתקופה שנסעתי הרבה
03/08/2014 | 23:04
11
5
שנשחקו עד האפס. ממש צמיגי מרוץ. החלפתי אותם כשהתחילו לראות את החוטים.
ולעומת זאת קניתי פעם סובארו עם בריג'סטון שהיו בהם חריצים שיכולתי להכניס דרכם אצבע, אמיתי, אבל היו עם שחיקה בינונית לגמרי (אחרי 80K ק"מ אם אני זוכר נכון).
80K קמ' = 80M מטר ?
03/08/2014 | 23:08
2
חחח
04/08/2014 | 07:50
2
צריך לחפש יחידות מדידה נוחות...
 
אני מציע את ה EQUATOR כי זה עשוי לעניין משתמשי רכב שמרבים לנהוג...
ככה זה כשמקיפים את העולם ללא החלפת צמיגים... גאווה...
נעגל שאקווטור כזה =~ לכ40K קמ...
ולמשל אתה יכול לומר במקום 70K שהצמיגי ברידג'סטון המקוריים שלך עברו, תוכל לומר שאחרי 1.75EQUATORS נאלצת להחליף.
תודה שזה נשמע מרשים לעין ערוך...  
כן
04/08/2014 | 09:50
אתה מדבר על הימים שלפני המצאת הצמיג הפניאומטי. זה משהו אחר
03/08/2014 | 23:12
5
3
לגמרי...
אבל אני זוכר שהייתי מנפח משהו...
03/08/2014 | 23:25
4
8
בכל אופן, דנלופ מת הרבה לפני שאני נולדתי.
 
ג'ון בויד דנלופ (1840 - 1921), וטרינר סקוטי, וממציא בשעות הפנאי.
ב-1888 המציא דנלופ את הצמיג הפְּנֵאוּמָטִי (ממולא אוויר) לאופניים, שעד אז היו בעלי גלגלי גומי מוצקים. קיבל פטנט על המצאתו, והקים חברה לייצור צמיגים בדיוק בעת שהופיעו המכוניות והאופנועים הראשונים.
אל תצטנע, שנינו יודעים שאתה נתת לו את הרעיון!
03/08/2014 | 23:32
1
3
04/08/2014 | 17:40
04/08/2014 | 07:54
1
1
ככה נולד רעיון וככה נולדה שושלת.
אבל לא מספיק הרעיון אלא צריך התמדה, יכולת ניהול ופיתוח ושיווק.
 
מעניין לצורך העניין האם בעלי השליטה בחברת דנלופ דהיום הם צאצאי דנלופ הממציא או שמדובר על אחרים
דנלופ של היום זו בכלל לא אותה חברה.
04/08/2014 | 09:01
4
החברה המקורית נמכרה בשנות השמונים, והיום המותג שייך בכלל לשתי חברות שונות, אולי אפילו שלוש.
לגבי דנלופ הממציא, לפי ויקיפדיה גם בחברה המקורית הוא היה רק שותף זוטר, והוא מכר את החלק שלו ב-1895, משהו כזה.
האם אתה מסכים לקביעה הבאה:
04/08/2014 | 07:21
1
5
צמיג שיודע להישחק [בתנאי שימוש סבירים] [במקום רק להתייבש] הוא צמיג "שיודע" להעניק לך אחיזת כביש.
 
למשל אם נשווה את הצמיגים GT שדיווחת עליהם שהתייבשו אבל לא נשחקו אחרי ה100K לעומת צמיגי אליאנס שגם כן סיפרת עליהם שהם נשחקו ולא התייבשו. האם אתה מעריך שצמיגי אליאנס בדיעבד העניקו לך אחיזה טובה יותר [כמובן, עד שנשחקו]
 
אני שואל כי אני שומע על בעלי צמיגים מדגמים חדשים של HANKOOK שנשחקים חזק ומהר בתוך עד כ60K לכל היותר [כנראה בתנאי נהיגה שהם לא כל כך עדינים אבל קשה לי להעריך]...
אני יודע על צמיגי אופנוע שנשחקו אחרי סביב 20K [הגעת לתוך קוביות השחיקה], אם כי זה נוגע לצמיג אחורי בלבד [הקדמי שם לא נשחק בקצב שהוא אפילו קרוב לזה
אני לא בטוח שזה כל כך חד ערכי. יש הרבה פרמטרים
04/08/2014 | 08:38
4
שמשפיעים על אחיזת הכביש וגם על השחיקה. אבל אני מניח שכן, כשכל הפרמטרים זהים (לדוגמה שני צמיגים של אותו יצרן, באותה רמת איכות/מחיר, אבל אחד שבנוי לאחיזת כביש והשני לחיסכון בדלק), אז אפשר להניח שהגומי הרך יותר יתן אחיזת כביש טובה יותר ויישחק מהר יותר.
לא בדקתי את זה בצורה מדעית. למעשה קשה לבדוק את זה כי ככל שהנהג "משתמש" יותר באחיזת כביש, כך הוא ישחק מהר יותר כל צמיג.
WOW
04/08/2014 | 07:03
1
3
בכמה שנים ביצעת את ה100K האלה?
בערך 5-6 שנים, חלק אצלי וחלק אצל הבעלים הקודם.
04/08/2014 | 08:39
2
את ההנעלה המקורית של נסיך הכסף החלפתי אחרי כ-70K
03/08/2014 | 22:59
1
5
הברידג'סטון החזיקו כשלוש וחצי שנים, אבל החלו להראות סימני תשישות (קמטים ועור סדוק).
מקווה שהסט הנוכחי יחזיק כמו הסט הקודם, בינתיים אחרי 30K ושנה וחצי הם כמו חדשים.
 
תודה לכל המגיבים...
04/08/2014 | 07:25
4
לכולם.
 
כלומר אצלך אחרי 70 היה יובש ולא שחיקה לתוך קוביות השחיקה הקטנות ? [הקוביות שנמצאות עמוק בתוך החריצים] ?
יש המון פרמטרים שמשפיעים
04/08/2014 | 09:20
5
למשל אם תיקח שתי מכוניות במשקל דומה ובנסועה דומה אבל עם קוטר גלגלים שונה זו עם הקוטר הקטן יותר תיסע פחות עד שתגמור צמיגים.
 
אני גומר צמיכים בסביבות 50-60K ק"מ.
|*| נפתח פורום לרזות בראש אחר |*|
03/08/2014 | 15:29
|שמאל|ניסיתם את כל הדיאטות האפשריות? דיאטת כרוב לא עזרה לכם?
אנחנו מזמינים אתכם לפורום לרזות בראש אחר, בו תוכלו להתייעץ, לשתף וללמוד איך משנים את התפיסה כלפי האוכל לא רק מהבטן, אלא גם מהראש!

היכנסו עכשיו |קדימה|
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/forumpage.aspx?f...
צריכת דלק גבוהה לאחר החלפת מנוע ובעיית שלט
03/08/2014 | 14:57
10
40
שלום.
 
לפני כחודש וחצי נאלצתי להחליף מנוע לאוטו. קיבלתי מנוע מייבוא, לדברי המוסכניק, די תקין.
מאז שהחלפתי מנוע, שמתי לב שצריכת הדלק עלתה - למרות שכלום לא השתנה בהרגלי הנסיעה שלי (יש לי את האוטו כבר יותר מ 3 שנים, כך שההבדל די מובהק).
מה יכולה להיות הבעיה?
 
שאלה נוספת:
יש לי שלט לאוטו (מצורף צילום). כפי שניתן לראות, הכפתור כבר סדוק. בשלט החלופי הכפתור כבר נפל אחרי שהוא נסדק.
איפה אפשר לתקן באזור גוש דן והמרכז?
 
המדובר במאזדה לנטיס 323, 1600, אוטו', מודל 2003.
 
יכולות להיות סיבות רבות.
03/08/2014 | 22:33
8
26
לך למוסך שיאבחן אם המנוע בסדר.
קח בחשבון שייתכן שדגם המנוע שהתקינו לך לא לגמרי זהה לזה שהיה לך. ולדגמים שונים יכולה להיות צריכת דלק שונה. כבר נתקלתי אפילו במקרה שהחליפו מנוע למנוע בנפח שונה.
החלפה למנוע בנפח שונה?!
04/08/2014 | 13:03
7
16
נשמע לי הזוי.
 
בטעות כמובן. המנועים נראים חיצונית אותו דבר
04/08/2014 | 13:18
3
18
ויבואן המנועים לא הכיר את הקודים.
כך שיכול להיות שהתקינו לך מנוע זהה אבל עם קוד דגם שונה, שהמשמעות שלו יכולה להיות מנוע עם כיול שונה, מכל סיבה שהיא.
יש דרך לבדוק את זה עכשיו, אחרי שהמנוע כבר הוחלף?
04/08/2014 | 13:35
2
3
בטח - בדוק אצל היבואן מה קוד המנוע המקורי
04/08/2014 | 14:26
1
13
ותשווה את זה לקוד המנוע שהותקן אצלך.
אבל הייתי בודק קודם את הדברים הרגילים
04/08/2014 | 14:27
14
מתחיל עם בדיקת גזים כדי לראות שהמנוע עובד בתערובת נכונה.
גם מנוע בנפח מעט גדול יותר לא אמור ליצור הבדל מאוד משמעותי בצריכת הדלק.
לי החליפו נפח ברכב הראשון שלי
06/08/2014 | 14:24
2
20
הרכב הראשון שקניתי היה פג'ו 205 והוא הגיע עם מנוע 1400 שלא היה תואם למספר המנוע ברשיון שבכלל היה מנוע קטן יותר. הקפדתי ללכת לטסט במשך כמה שנים במכון שעשה לי את הבדיקה לפני הקניה...
 
נתקלתי גם בסיפור על אחד שהלך למוסך מפוקפק אצל "הבני דודים שלנו" ואחרי הטיפול האוטו סחב הרבה פחות טוב - מסתבר שהחליפו לו מנוע בלי ידיעתו.
חוקי להחליף נפח מנוע?!
07/08/2014 | 17:57
1
28
 
ברור שלא חוקי
08/08/2014 | 20:24
14
ויש סיכוי טוב שבאחד הטסטים יעלו על זה.
זה שלט סטנדרטי של פייתון, כל מתקין אזעקות יוכל להזמין לך כזה
04/08/2014 | 08:00
10
אם אין לו במלאי.
מניסיון שלי באיביי לא מצאתי כזה.
מה קורה למזגן?
03/08/2014 | 14:51
8
5
שלום למומחים
המזגן ביונדאי פועל לסירוגין כלומר מפסיק לפעול
כשהאוטו בעצירה וכאלה הלכתי למוסך מזגנים
אמר שתיקן שמתי לב שהוא מילא מים ברדיאטור
יש קשר בין מזגן לרדיאטור? שאלתי אותו אם מילא גז
והוא התחמק אמר שתיקן. אכן יצאתי משם והמזגן עבד רציף
עברו כמה ימים והבעיה חזרה ועכשיו שמתי לב שהמנוע
מתחמם.
יש מושג מה קורה לאוטו?
תודה
 
כנראה מדובר במנגנון הגנה שמכבה את המזגן כשטמ' המנוע עולה מעל
03/08/2014 | 15:04
7
3
רף מסוים, כדי להוריד עומס מהמנוע. נתקלתי בזה בעבר במכונית שהיתה לי.
כך שנראה שהבעיה שלך היא במערכת הקירור של המנוע, שמאבדת נוזל מסיבה זו או אחרת.
וסתם לשם הסקרנות - המזגניסט גבה ממך כסף תמורת ה"תיקון"?
בטח שגבה. הרגשתי שמשהו מוזר בתגובה שלו
03/08/2014 | 15:06
6
4
150 פלוס. מאז הוא עבד עליי?
על פי הפרטים שמסרת כאן, נשמע שהוא בהחלט "עבד עליך".
03/08/2014 | 17:12
5
2
אני במקומך לא הייתי חוזר אליו לעולם, ודואג שכל חברי ושכני ישמעו את הסיפור.
אני לא בטוח שצריך לשפוט אותו בחומרה כזאת.
03/08/2014 | 22:30
4
6
הוא השקיע זמן באבחון. מצא את הגורם לבעיה (התחממות מנוע), מצא את הגורם להתחממות (חוסר מים), הוסיף מים, עד כאן הכל בסדר. ואני לא חושב ש-150 שקל זה מחיר כל כך מופרז. הדבר היחיד שחסר זה שהוא היה צריך להגיד ללקוח לעקוב אחרי גובה המים ושאם יהיה שוב חסר, אז לאבחן למה.
ה"להגיד" הזה הוא בדיוק ההבדל בין בעל מקצוע הגון ללא הגון
03/08/2014 | 22:57
3
3
היה פעם ב"יצאת צדיק" טכנאי מכונות כביסה שקלט מיד שהבעיה היא ברז מים סגור - הוא פתח אותו, נתן איזה סיפור על הגוז'ון שהתפרק או משהו בסגנון - וגבה רק את דמי הביקור/בדיקה. כששאלו אותו למה הוא המציא את הסיפור, הוא הסביר שמנסיונו, אם היה מספר שבסך הכל ברז המים היה סגור, אז אנשים לא מוכנים לשלם כי "מה, בסך הכל פתחת ברז, מה קרה שאני אשלם לך 150 שקל".
אבל מבחינתי זה עדיין לא תרוץ. בעל מקצוע הגון צריך להבהיר "בשביל הבדיקה אני לוקח 150 שקל. לא משנה מה - גם אם אני מגלה מה הבעיה ופותר אותה תוך שניה - זה מחיר הבסיס לבדיקה", ומי שלא מתאים לו - שילך למקום אחר. הרי גם עבור התחברות למחשב וקריאה של שתי שניות גובים 200 שקל.
אבל לא להגיד מה היתה הבעיה גם לנוכח שאלה ישירה, ולא להגיד ללקוח מה מקור הבעיה ואיך לטפל בה, או לפחות למה לשים לב - זה כבר לא הגון, ונכנס מבחינתי להגדרה של "לעבוד על הלקוח".
הוא לא אמר לי כלום. בזמן שהלכתי למשרד לפתוח כרטיס
04/08/2014 | 00:44
2
6
הוא מילא מים ברדיאטור. ואפילו לא טרח להסביר שיש קשר לרדיאטור.
הכל לקח עשר דקות רבע שעה.
שילמתי לו 180 שקל בשביל כוס מים שמילא ברדיאטור.
זה היה מוזר ששאלתי אותו אם הוא מילא גז והוא לא ענה.
הבנאדם חובש כיפה וכל המוסך שלו תמונות של צדיקים.
קיצר נשארתי עם מנוע שמתחמם. ואכן המים ברדיאטור חסרים שוב מילאתי
והמזגן חזר לעבוד אבל המנוע מתחמם.... מה הסיבה אני לא יודע כרגע
 
נו, אם הוא חובש כיפה, אז לא יכול להיות שהוא לא הגון...
04/08/2014 | 09:04
1
4
אולי הוא היה בצום, או בתענית דיבור, או איך קוראים לזה.
כיפת ברזל...
04/08/2014 | 17:01
1
מה שם המס כשהופכים מונית לפרטי?
03/08/2014 | 11:07
1
6
מה שם המס כשהופכים מונית לפרטי
מס קניה
03/08/2014 | 14:18
5
מבקשת המלצה וחוות דעת
02/08/2014 | 21:56
4
11
שלום רב, הנני מתכוונת לקנות רכב שני במשפחה אשר ישמש אותי לצרכי נסיעה בנעירוני מהבית לעבודה.
מתלבטת בין מזדה 2 לפיג'ו 207.  מתכוונת לקנות של שנת 2010 ואוטומטי. איזה מהן מומלצת יותר. חשוב לי רכב אמין וחסכוני.
 
תודה.
מה מרחק הנסיעה?
03/08/2014 | 14:24
3
6
המאזדה2 נחשבת לאמינה יותר, אבל גם ה-207 לא אסון מהבחינה הזו. מצד שני, הפיז'ו נעימה יותר בכביש הבין עירוני - שקטה ונוחה יותר, עם הרגשה יותר מוצקה ונטועה.
ההבדל בצריכת הדלק לא יהיה גדול לדעתי (בהנחה שאת מדברת על ה-207 1600, ולא ה-1400 הנדירה עם התיבה הרובוטית), אם כי לא יצא לי להשוות אותן ישירות מעולם.
אז אם הנסיעה הבין עירונית היא מרעננה לת"א בבוקר, בפקקים, אולי הייתי נוטה לכיוון המאזדה בגלל המוניטין. אבל אם מדובר בנסיעה רצינית יותר - הפיג'ו, ללא ספק.
אגב - המאזדה נמכרת היום חדשה ב-80,000 שקל. קחי את זה בחשבון מבחינת התמחור של רכב משומש.
אגב 2 - המאזדה2 נמכרה גם בגרסה עם שתי כריות אוויר בלבד. שימי לב שאת לא קונה אחת מאלו.
 
הנסיעה היא יותר בין עירונית. לגבי פיג'ו
03/08/2014 | 21:18
2
5
התכוונתי ל- 1600 כמובן. הבעיה עם פיג'ו היא שערך הרכב לא נשמר לזמן ארוך. לגבי המזדה נאמר לי שהיא לא חסכונית מבחינת דלק.
האם זה נכון? ואיזה דגם עדיף האקטיבי או הדינאמי?
שתיהן לא נחשבות לחסכוניות במיוחד בקטגוריה, אבל אין לי מושג
03/08/2014 | 21:34
1
8
מי מהן יותר חסכונית ובכמה. ההבדלים לדעתי יהיו קטנים.
בעיקרון פיג'ו אכן מאבדים ערך מהר יותר ממאזדה, אבל המשמעות כאן היא שאת אמורה למצוא את ה-207 במחיר נמוך יותר. תקני בפחות - תמכרי בפחות...
במאזדה זה לא "אקטיבי" ו"דינמי" אלא "אקטיב" ו"דינמיק", שאלו שתי רמות האבזור. התייחסתי לזה בהודעה הקודמת - קני רק את המאובזרת יותר (נדמה לי הדינמיק, אבל לא בטוח). ההבדלים הבולטים הם מידת הצמיגים ומספר כריות האוויר.
תודה.
03/08/2014 | 22:05
1
שיפוץ אלטרנטור סוזוקי בלנו ידני
02/08/2014 | 17:20
13
שלום לכולם.מתחתי יותר מדי את רצועת האלטרנטור,אחרי זמן קצר התחיל להרעיש..שיחררתי רצועה אך הרעש נשאר.הרעש מציק אז החלטתי לשפץ את הרכיב.מישהו יודע אם קיימים קיטים לשיפוץ,או שצריך לקנות דברים אחד אחד בנפרד,ואיפה אפשר לקנות מיסבים ועוד...תודה
אפשר להיעז בכם בשאת סופרמיני?
02/08/2014 | 09:55
1
8
לא מצליח לחשוב על רכב אחרי שכל האלטרנטיבות נפסלו.הדרישות:בטוחהידניתחסכוניתבלי בעיות אמינות ידועותלא חלשה מדילא נראית ומרגישה "זולה" בפנים5 דלתותנפסלו:יאריס/ורסו על תא נוסעים ספרטני208, קליאו על מנוע חלש ודי מעצבן בפיג'ו ונוחות נוראית בקליאו.פאביה ואחיותיה - קראתי על בעיות אמינות קשות במנוע ה TSIסוויפט היא לא אוהבת ללא פירוט, נימוקים או הסברים.נשאר לבדוק את ה i20. יש לי תחושה שגם אופל הולכת להיפסל על סעיף עיצוב הפנים אז גם היא נשארת לסוף.התקציב גמיש אבל ניקח 80K כנקודת התייחסות. חשוב שהמכונית תהיה קטנה לטובת חניה, אל תציעו משפחתיות משומשות. או משומשות בכלל....יש רעיונות?
סליחה, כתבתי מהטלפון
02/08/2014 | 09:58
2
להיעז = להיעזר, בשאת = בשאלת, וכך הלאה.
עזרה וייעוץ לזוג צעיר
01/08/2014 | 23:35
5
17
שלום לכולם
אנחנו זוג גרים באזור חדרה
שנינו עובדים באזור חיפה מה שאומר נסיעה של 120 ק״מ הלוך חזור, ליום לאחד
כלומר, כל אחד מאיתנו נוסע יום יום חדרה-חיפה-חדרה, נסיעה במהירות של 110 קמש בכביש החוף בקו ישר ללא עליות ומורדות. מתוך זה 20 קמ בתוך העיר.
עד עתה נוסעים ביונדאי גטס 2006 אוט׳ (בעלי היה בקורס ולכן הסתדרנו עם רכב אחד)- יש כבר 220 אלף ק״מ ומרגישים שהוא מתעייף. (מסכן, אהבנו אותו:(
צריכת הדלק לנסיעות אלו עומדת על 1:12
בקרוב נהיה +1 :), ויש לנו כלב
ועכשיו לעיניין:
צריכים עוד רכב ולהחליף את הקיים כך שיתאים למשפחה.
ובקיצור, אנחנו רוצים רכב אחד ממש ממש חסכוני ואמין ועוד אחד משפחתי עדיף 5דלתות כך שהכלב יוכל להיות בתא המטען
מפאת שיקולי תקציב חילקנו את זה לשני שלבים וכעת נרצה לרכוש רכב נוסף (את החסכוני) ואילו בטווח של שנה נחליף את הגטס למשהו משפחתי.
לטובת הרכב החסכוני והאמין (שיכול לשרוד נסיעה של 120קמ ביום, שעיקרה בין עירונית ללא עליות וירידת) אנו מתלבטים בין הדגמים הבאים:
כולם חדשים מהחברה בעלי גיר ידני בטווח 50-60 אלף ש״ח
סוזוקי אלטו 
קיה פיקנטו 
יונדאי i10
האם למישהו יש צריכת דלק אמיתית של רכבים אלו?
נשמח לשמוע את דעתכם וכן הערות והארות. אולי עוד דגמים או רכב מיד שנייה שלא חשבנו עליו.
בעתיד לרכב המשפחתי חשבנו על סוזוקי קרוסאובר אז נשמח לשמוע גם חוות דעת עליו.
 
הרבה תודה!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
עשו לעצמכם טובה, וותרו על מכונית מיני
02/08/2014 | 00:44
2
14
כל השלוש ממש לא מיועדות לשימוש שלכם - נסיעה בין עירונית מהירה ושוטפת.
ולפני שיקפצו כאן - כן, הן מסוגלות לעשות את זה. גם על אופניים אפשר עקרונית לעשות את זה. אבל הפער באיכות החיים לעומת קניית סופרמיני ידנית בת שנה-שנתיים באותו מחיר, הוא פער משמעותי מאוד. פער ברעש בתא הנוסעים, בוויברציות, בנוחות ובמרווח.
בתור בונוס - סופרמיני יכולה לשמש גם זוג+1. אפילו עם כלב.
נראה אותך מכניס
02/08/2014 | 09:06
1
12
כלב כזה לסופרמיני עם עוד ילד במושב האחורי
הם אמרו כלב, לא סוס!
02/08/2014 | 11:07
6
וברצינות - מפרק מדף תא מטען, ושם אותו בתא המטען. את העגלה אני שם על המושב האחורי, ליד הילד.
בנסיעה כזו הייתי כבר מעדיף משפחתית קומפקטית
02/08/2014 | 00:59
12
בשביל חסכון של 100 ש בחודש לא שווה להתענות
מסכים עם הכותבים מעלי.
02/08/2014 | 02:37
11
מיני ממש לא מתאימה לצרכים שהגדרתם.
תשאלו מה יותר מתאים בתחום הסופר מיני ותגדירו דרישות מחדש,
זה יותר נכון 120 ק"מ ליום במישור.
המלצה על מוסך יבואן יונדאי באזור תל אביב
01/08/2014 | 16:50
2
18
קניתי רכב יונדאי חדש ואני אמור הלטפל בו במוסך היבואן בתקופה הראשונה. אשמח לקבל המלצה על מוסך טוב, אמין, מהיר ולא יקר, באזור תל אביב
למה אתה "אמור" לטפל במוסך מורשה יבואן?
02/08/2014 | 00:45
10
(כי "מוסך היבואן" יש רק אחד בת"א, ולכן אני מניח שאתה מדבר על מורשה יבואן).
ממליץ על הילוך 6 בראשל"צ
02/08/2014 | 13:17
5
עזרה לגבי טיפול ראשון במאזדה 2 חדשה
01/08/2014 | 15:20
2
9
שלום למבינים,
האם עלי לבצע טיפול ראשון ב-15,000 ק"מ או לאחר שנה.
תודה
מה שיבוא קודם.
01/08/2014 | 15:50
4
הראשון שמגיע
01/08/2014 | 21:23
2
מי יכול לייעץ ??
01/08/2014 | 13:54
19
11
כאשר אני מאיץ ומתקרב ל- 3000 סל"ד קורה לעתים שהסל"ד עולה בפתאומיות לכוון ה-4000 מבלי שהדבר בא לידי בטוי בסחיבת הרכב ומהירותו.
האם זו בעיית מצמד ? מיצערת ?
לאיזו גובה משכנתא אני צריך להכין את עצמי ?
האם הסל"ד באמת עולה - או רק מחט הסל"ד עולה?
01/08/2014 | 14:11
18
4
אם השני - מדובר בבעית חשמל כלשהי, לא הייתי מתרגש.
אם הראשון - האם מדובר רכב אוטומטי או ידני?
הסל"ד עולה.
01/08/2014 | 15:26
17
3
זו לא בעייה חשמלית של השעון.
מדובר ברכב ידני.
מה הן האפשרויות לבעייה ?
נשמע כמו קלאץ' מחליק
01/08/2014 | 15:51
16
7
 
על איזה רכב מדובר ?
החלפת קלאץ' בגיר ידני זה סדר גודל של 1000-2000 ש"ח, תלוי ברכב.
 
האם אתה מרגיש שנקודת החיבור של הקלאץ' גבוהה יחסית ?(שאתה צריך לשחרר את הדווש כמעט עד הסוף כדי להתחיל לנסוע למשל)
 
עוד בדיקה שאפשר לעשות - עמוד במקום עם מקום פנוי לפניך. משוך בלם יד עד הסוף. שלב להילוך רביעי, קלאץ' לחוץ, תן גז ל-4000 סל"ד בערך ושחרר את הקלאץ' במהירות. אם המנוע לא נכבה מיד אלא הסל"ד יורד בהדרגה - הקלאץ' מחליק.
את הבדיקה אעשה מחר.
01/08/2014 | 16:07
15
3
בינתיים כדאי להזכיר שהמצמד הוחלף לפני שנתיים !
מצמד זה לא גבינה צהובה, הוא לא מתקלקל עם הזמן
01/08/2014 | 21:26
14
5
אלא לפי כמה ואיך נוסעים.
אז מה אתה בעצם אומר ?
01/08/2014 | 22:51
11
2
אני נוהג בסדר. נסעתי ברכב 300000 ק"מ עד שהוחלף המצמד לפני שנתיים. הרכב בן 15 שנה. 
אם שרדת עם המצמד הקודם 300K, אז אין סיבה
02/08/2014 | 00:41
10
3
שהמצמד הנוכחי יחזיק הרבה פחות, אלא אם התקינו לך משהו גרוע במיוחד בהחלפה לפני שנתיים.
בפועל עושה רושם שהבעיה היא במצמד
02/08/2014 | 02:49
5
3
אם כי בלתי אפשרי לדעת את זה דרך הרשת.
בהנחה שכן, המשתנה הראשוני שעולה בדעתי היא איכות המצמד שהוחלף כל עוד אין מידע לגבי תוואי דרך שהשתנה,
כל השאר נותר בעינו לפחות לפי הידוע.
 
מותרת פניה אישית אניגו? לא מחכה לתשובה.
כרגע אתה ואני בדיוק באותה מדינה, גם להפתעתי. לא משנות סיבותי. אל דאגה, אחזור לתאילנד.
אבל כנשאלת שאלה עם כל הידע שלך שאת חלקו אני מעריך לדעתי עדיףלדעתי לתת תשובה פשוטה כי לכך פנה
השואל ולא לתת לכך הזדמנות להפגין שוב את חוכמתך בלי שאציין שוב על מה היא נסמכת לרוב.
גוגל הוא אתר מידע זמין גם אם לא כולם משתמשים מבו, כנ"ל בינג וכאלה.
 
לא אכנס לעוד ויכוח, רק ציון מצב למחשבה.
 
 
 
 
אני בטוח ששמת לב שבתגובה אליה שרשרת
02/08/2014 | 11:03
4
1
אמרתי לו בדיוק את מה שאתה אמרת, רק בצורה פשוטה יותר - "אין סיבה שהמצמד הנוכחי יחזיק הרבה פחות, אלא אם התקינו לך משהו גרוע במיוחד בהחלפה לפני שנתיים".
תצטרך להשביע את הנטיה שלך "לחפש אותי בפינה" בפעם אחרת. 
לא מפתיעה אותי גם עכשיו הבעיה שלך בהבנת הנקרא.
03/08/2014 | 00:28
3
2
שמח לא להפתיע אותך. בימים טרופים אלו לא הייתי
03/08/2014 | 00:35
2
1
רוצה להעמיס עוד על מערכת העצבים שלך.
ומכיוון שהפעם אני לא במצב רוח להשתעשע מההתנשאות החלולה שלך, אני משאיר לך את הבמה.
בבקשה תמשיך.
03/08/2014 | 02:36
1
1
למרות שנהנתי ביום טרוף זה מהדמוקרטיה הישראלית בכך שנאלצתי לעלות ולרדת ברגל 8 קומות 3 פעמים כי
במקום שביקרתי בו פועלות רק מעליות שבת שעוצרות לדקה בערך בכל קומה וזה יותר מייגע מהעליה הרגלית
ולמרותשברוח אותה דמוקרטיה גם מכונות השתיה לא פועלות בשבת מסיבה לא ברורה למעט הדמוקרטיה הרי
שאני שמח לדעת שיש בקרבתי אנשים כמוך, במיוחד כשהם מקפידים על כשרות.
מה שנקרא "באתי לחזק ויצאתי מחוזק."
 
מאוד יצער אותי להתקל בחוסר תגובה מצידך.
 
03/08/2014 | 14:21
היתה לי הרגשה שתקפוץ על ענין הכשרות כמוצא שלל רב, איכשהו ידעתי שאתה מאלו שמטיפים לחופש - אבל מציצים לאדם האחר בצלחת.
אבל כמו שאמרתי, אין לי כח אליך כרגע.
מאחל רפואה שלמה למי שבגללו אתה כאן - וגם לך כמובן.
אני מטפל בקביעות במוסך מורשה.
02/08/2014 | 10:04
3
1
עצוב מאד לחשוב שיתכן שידפקו אותי במוסך מורשה באופן כל כך משמעותי.
השאלה היא לגבי האפשרות שאולי התקלקלו חלקים נלווים למצמד. אני לא מכונאי ולא יודע אבל האם יש חלקים נלווים כאלה שיכולים להתקלקל ?
 
בכל מקרה ביום א' הרכב יסע למוסך. חשוב לי לקבל קצת מושג רקע לבעיה כדי להיות בעניינים ושלא יחגגו שם יותר מדי על הארנק שלי.
לפעמים גם מוסך מורשה טועה בבחירת חלקי חילוף
02/08/2014 | 11:05
2
1
תחליפיים (והם בהחלט משתמשים בתחליפיים, מכל מיני שיקולים).
מעבר לכך - יתכן ויש בעיה בפלטת הלחץ - אותה פלטה קפיצית שאחראית להצמיד את פלטת המצמד לגלגל התנופה. אם לא החליפו אותה בפעם הקודמת (אמורים, אבל לפעמים חוסכים) אז יכול להיות שהיא פשוט לא מצמידה מספיק חזק. לא שזה מאוד משנה מבחינתך - עדיין צריך לפרק את הגיר מהמנוע כדי להחליף אותה.
זה אולי משנה לי מבחינה זו
02/08/2014 | 12:07
1
שאם הקלאצ׳ עצמו לא תקין יש לי סיבה טובה לבקש הנחה משמעותית כי הוא הלך תוך שנתיים מהתקנתו, לאחר כמה עשרות אלפי קילומטרים בודדים. בטלפון נאמר לי שיתכן שהוא מחליק בגלל דליפת שמן ממחזיר שמן. האם זה יכול להיות ? האם דליפת שמן יכולה להיגרם מהתקנה לא מוקפדת של הקלאצ׳ החדש ?הבעייה, כרגיל, שאני חיב להיסתמך על מה שיגידו לי מבלי שאוכל לאמת.
כן, דליפת שמן בהחלט יכולה לגרום להחלקת מצמד
02/08/2014 | 14:07
אבל אני לא חושב שממרחק של שנתיים תוכל לטעון שזה קשור להתקנה לא טובה. גם אחריות אף אחד לא יתן לך על מצמד בכלל, ובטח לא לשנתיים.
נכון שזה מעצבן - אבל במקרה הזה הנחה מתוך "רצון טוב" זה המקסימום שאתה יכול לצפות לו.
יש גבינות צהובות שככל שהן מתיישנות הן טובות
02/08/2014 | 19:22
1
2
יותר ויקרות יותר...
גם הן בשלב מסוים עוברות את השיא ומתחילות
02/08/2014 | 20:53
4
להתקלקל, לא?
אבל אם את רוצה, אין לי בעיה להחליף את המילה "מתקלקל" במילה "מתפתח"
מה לבדוק כשקונים מסוחר?
01/08/2014 | 12:56
4
6
היי,
יש "בורות" שצריך לשים לב אליהם כשקונים מסוחר? מדובר על רכב שפורסם ב10% מתחת למחירון, יד ראשונה פרטית עם ק"מ נמוך והרכב נראה במצב מצוין (ראיתי אותו בעצמי).
המוכר (סוחר, הרכב רשום על שמו) מתחייב בבדיקה.
 
 
צריך לבדוק הכל, בדיוק כמו עם כל רכב שקונים
01/08/2014 | 13:07
3
7
רק במשנה זהירות - כי הסוחר פשוט יותר טוב בתחום הזה ממך, ומכיר את כל הטריקים.
לוודא שהרכב לא נצבע לאחרונה (סוחרים רבים עושים צביעה באיכות נמוכה מאוד, שנראית נהדר לעין בלתי מיומנת - אבל מתחילה להתקלף תוך חצי שנה), לבקש לראות רשיונות קודמים כדי לוודא שלא שיחקו עם הקילומטראז', לבדוק ברשם המשכונות שאין על הרכב עיקולים שונים וכן הלאה.
תודה, ועוד שאלה לגבי שנת הדגם
01/08/2014 | 18:31
2
5
נניח וברישיון הדגם כתוב שנת 2011, ותאריך העלייה לכביש היה 2012, איך מתייחסים לרכב? כ2011, או 2012? (בעיקר מבחינת תמחור)
אין שנת דגם - רק תאריך עליה לכביש
01/08/2014 | 20:07
1
4
כנראה זה רכב שעבר שנה במחסני היבואן- הוסיף יד (יבואן) ונמכר כחדש יד שניה וזה נהוג ,נפוץ ולגיטימי.
תזכיר לסוחר , כל סוחר שחוק גילוי נאות חל על העיסקה וכל היסטורית הרכב צריכה להיות שקופה לפניך ובכתב.
בכל מקרה יש שפע אדיר של סוחרים שונים , עמוסים מעל הראש ברכבים ועסקים אין להם כך שאתה המלך כיום
02/08/2014 | 10:37
איך מנקים אבק ישן ושקוע ומסירים כתמים מהצבע של האוטו?
01/08/2014 | 07:44
2
10
אני נוהג באוטו בן 7 שנים צבע שמפניה שחשוף כל השנה לפגעי מזג האוויר בשילוב עם העצלנות שלי לנקות אותו.. התוצאה היא אבק על הצבע שנדבק ולא יוצא וכמובן ללא ברק כלל.. אני חייב ללכת לתחנת דלק או שאוכל לנקות זאת לבד? חשבתי שכל שבוע אנקה חלק אחד כדי לא להתעייף ולהתייאש מהר.תודה לעונים ותקווה לימים יפים יותר
עדיף ללכת לווקס מקצועי
01/08/2014 | 21:21
4
זה יחזיר הרבה ממה שאבד כנראה
תאלץ לבצע ניקוי עם "פלסטלינה " או פוליש .
02/08/2014 | 20:32
4
בשביל להוציא את כתמי האבק . וקס לא יעשה את העבודה .אחרי הניקיון תשים וקס לשמירה .
אפשר גם לבד - זו לא מעט עבודה אבל לא בלתי אפשרי וכן ,אפשר גם לעשות נזק אם לא מבצעים נכון אז תשקול ותברר גם כמה יעלה במקום מקצועי .
אני לא בטוח שבכל שטיפה של תחנת דלק יש בהכרח אנשים מספיק מנוסים ,חפש המלצות בפורומים .
חפש גם סרטונים ביוטיוב על "how to clay bar" , "how to polish" . אם נראה לך שהבנת את הדגשים תנסה לבד על חלק פינתי ותמשיך .
 
בהצלחה
 
 
טופס העברת בעלות לרכב? מאיפה להוריד?
31/07/2014 | 18:50
1
7
גש לסניף הדואר הקרוב ותעדכן ישירות את הבעלות
31/07/2014 | 19:10
4
יש עמלה(לא זוכר כמה בדיוק), אבל מתעדכן כמאט ישירות במשרד הרישוי.
התייעצות לגבי מכירת רכב
31/07/2014 | 18:29
7
11
על פי מצב שוק רכבים יד2, כמה לדעתם מוכנים הקונים לשלם היום בקניית רכב יד 2 ביחס לשווי הרכב לפי מחירון לוי יצחק?
 
תלוי ברכב. לפי מצגת שהציג מנכ"ל יד2 בוועידת
31/07/2014 | 20:08
5
9
הרכב של "אוטו", אז במותגי סוזוקי וטויוטה מחיר המכירה הסופי די קרוב למחירון (ברמת 5%) בעוד בסיטרואן, למשל, מדובר על פער של 23%.
אז זה תלוי בפופולריות של המותג?
31/07/2014 | 22:02
4
5
עיצה כנגד ביקוש, בין השאר
01/08/2014 | 08:39
2
5
היצע
01/08/2014 | 08:45
1
2
אנשים פונים לפורום לטכס עיצה כדי לדעת
01/08/2014 | 09:01
4
לפני רכישה, כדי לדעת איזו היצע מוצלחת וטובה קיימת ואשר יש לה ביקוש קטן
 
סחטיין על התיקון...
מותג, ולפעמים גם דגם ספציפי
01/08/2014 | 10:38
4
לזה צריך להוסיף גאות/שפל נקודתיים בהיצע של דגמים מסוימים, בדרך כלל לפי השתחררות מלאים גדולים בציי הרכב.
תודה לכל העונים
01/08/2014 | 21:12
2
מבחן ריסוק: פיאט 500 וג'וק פישלו!!
31/07/2014 | 10:44
3
9
אז זה כבר שני ג'וקים במכה אחת.
31/07/2014 | 15:13
ומה לגבי הג'וק שהצליחה ב-NCAP?
01/08/2014 | 08:44
1
2
 
מה אפשר להסיק מהפערים בין המבחנים? במה הם בעצם שונים?
הם שונים במתאר שלהם
01/08/2014 | 10:52
1
בעוצמת הפגיעה ושטח אזור הפגיעה, וזה משנה לחלוטין את צורת ספיגת האנרגיה על ידי המרכב. ולכן התוצאות השונות. מעבר לזה, קרוב לוודאי שגם שיטת הדרוג והניקוד שונה - וגם זה משנה את התוצאה הסופית.
העברת דיבורית רכב מסלקום לגולן תקשורת
30/07/2014 | 18:03
5
20
האם יש אפשרות העברת דיבורית רכב מחברת סלקום לגולן תקשורת
דיבורית או מכשיר קבוע לרכב?
30/07/2014 | 20:13
4
2
גולן יושבת על התשתית של סלקום
31/07/2014 | 22:39
3
3
אז אני חושב שיש סיכוי מצוין.
 
בדגש על 'חושב'..
לא קשור, כמעט כל המכשירים הקבועים עובדים על
31/07/2014 | 22:45
2
2
GSM (למעט ספיריט ישנים של פלאפון) ולכן יתאימו לכל הרשתות הגדולות, הבעיה היא שלדעתי הם נעולים לסים זר.
לזה התכוונתי.
31/07/2014 | 22:47
1
2
יש סיכוי שזה בכלל לא יזהה אותו כסים זר..
 
בכל אופן, גם  כן, הם מחוייבים לפתוח אותו  לסים זר.
יזהה כסים זר,זה שגולן משתמשים בתשתית של סלקום
31/07/2014 | 23:19
1
לא אומר שהסימים שלהם מקודדם כסימים של סלקום.
סיאט ממשיכה להוזיל את האיביזה (והפעם את ה-1.2TSI האוטומטית)
31/07/2014 | 10:15
21
9
ואגב - עיון במפרט מגלה שיש לה... חיישני לחץ
31/07/2014 | 10:56
19
12
אוויר!
31/07/2014 | 10:58
כי היא הוצגה אחרי 2012
31/07/2014 | 20:56
1
כמו בפורשה 959
31/07/2014 | 23:27
4
שהיתה המכונית הראשונה עם TPMS בשנת 1986.
 
אצל סיאט זה סה"כ עוד כמה שורות קוד שקוראות
02/08/2014 | 20:46
15
12
ומשוות בין התוצאות של חיישני ה ABS, ברגע שאחד הגלגלים מסתובב יותר בלי מצב חירום הם יוצאים מהנחה שחסר אוויר ומדליקים לך נורה.
אם זה כזה פשוט - שיוסיפו את זה בכל המכוניות
02/08/2014 | 20:54
11
4
ונגמור.
אתה יודע, גם אם זה פשוט, עדיין יש עניינים של
02/08/2014 | 21:30
3
4
מיצוב. לפעמים הם רוצים לתת כזה דבר ברכב זול דווקא כדי לבדל אותו, ברכב יקר יותר הפיצ'ר הזה לא יוריד ולא יעלה את המכירות.
לשים פיצ'רים דווקא במוצר הזול זו צורת עבודה
02/08/2014 | 21:50
2
4
שחורגת מהמקובל בעולם מוצרי הצריכה - ולא משנה אם זה רכב, מצלמות או טלפונים. וכמעט תמיד כשיש כבר דוגמאות לזה, יש אידיאולוגיה מאחורי ההחלטה ("רדיו FM בטלפון זה פרימיטיבי", או "צלמים רציניים לא מערבבים וידאו וסטילס" כתרוץ לכך שאין וידאו במצלמות DSLR, וכן הלאה).
לא רואה איך אפשר להסביר העדר התרעה על לחץ אוויר נמוך כ"אידיאולוגיה" (ואני גם לא מאמין שמישהו יקנה איביזה רק בגלל זה. נראה לי שגם אנשי סיאט לא מאמינים - עובדה שהפרט הזה מתחבא במעמקי המפרט, ולא מופיע, למשל, באף פרסום בנושא).  
יש דברים שלפעמים היבואן "שוכח" מהם במפרט.
02/08/2014 | 22:05
2
לדוגמא, כמעט לכל הפורדים עם האקובוסט יש תריסי "קייזור" (או "תריסי גריל אקטיביים"), מול הרדיאטור.
אלה תריסים שמשנים את הזרימת אוויר מול הרדיאטור בהתאם למהירות נסיעה, טמפ' מנוע, טמפ' חיצונית וכו' כדי לשפר אווירודינמיות ולחסוך בדלק (לטענתם).
אני לא נתקלתי באיזכור של זה באף מפרט של פוקוס, אס מקס, מונדיאו, גלאקסי בארץ.
(שלא לדבר על השמשה ומתזים מחוממים [המאוד שימושיים ] באס מקס שגם לא מוזכרים)
FM...
03/08/2014 | 06:07
1
הדבר שהכי הפריע לי במעבר מהגלקסי הראשון לגלקסי נקסוס - אין רדיו מובנה.
לא רוצה סטרימינג רדיו! רוצה כולה לשמוע גלגלצ נורמלי! אבל לא...
יש את זה בעוד מכוניות
03/08/2014 | 10:58
6
2
גם במאליבו הקודמת וזו שלפניה זה היה.
באמריקאיות יש את זה מזמן כי שם זה חובה כבר
03/08/2014 | 14:17
4
כמה שנים טובות, לא זוכר בדיוק ממתי.
אולי תסבירו לי - מדובר בחיישן לחץ אוויר רגיל?
03/08/2014 | 16:31
4
3
אם כן - מה מהפכני כאן? זה קיים כבר שני עשורים בערך.מה חדש ומיוחד כאן?להדגיש שיש חיישן לחץ אוויר זה בערך כמו להדגיש שלאוטו יש צמיגים.....(WOW! לא יכול להיות!איזה כיף!)
או שמדובר בחיישן "מתקדם" כלשהו ששונה מקודמיו?
את כנראה פספסת את הדיון הלוהט שהיה כאן בין שחף לגולש נוסף
03/08/2014 | 17:14
3
4
לגבי עד כמה נפוצים חיישני לחץ אוויר במכוניות בימינו. זו הסיבה היחידה שהעלתי את הנושא.
כנראה פספסתי....
03/08/2014 | 19:13
2
2
אז לטרקטור של שחף יש חיישן לחץ אוויר? דייייי! לא נכון!!!
במה יש לדון כאן?מה ז"א "עד כמה נפוצים חיישני הלחץ"?יש בכלל מכוניות בלי החיישן הזה?

 
אוי... נו... אל תדליקי אותם עוד פעם!
03/08/2014 | 20:19
לא, בטרקטור אין חיישני לחץ אוויר (וטוב שכך) כי...
03/08/2014 | 23:38
3
סתם, לא באמת אכפת לי
 
 
(כי אני לא בטוח איך אם מתפקדים כשהם שוחים במים )
מה קורה אם חסר אויר
03/08/2014 | 05:49
2
3
בכל הגלגלים?
בדיוק אותו דבר, בבת אחת בכולם?
03/08/2014 | 14:18
1
1
במצב כזה נראה לי שמערכת שמבוססת על מהירות סיבוב גלגל באמת לא תדע להתריע. שווה לבדוק באמת.
מי שמגיע למצב שאין לו אויר ב 4 גלגלים ברמה שמשפיעה על מהירות
03/08/2014 | 14:21
2
הסיבוב בלי שהוא מרדיש כם לא יראה את התראת המערכת.
כנראה שהיצרנים יודעים איך הקהל חושב
03/08/2014 | 10:25
2
יש אנשים שגם אם הם יראו מנורה אדומה בלוח המחוונים שמתריעה על חום מנוע הם ימשיכו בנסיעה "עד הטיפול הבא כי זה בטח קצר במנורת חיווי" אז אתם מצפים שיתייחסו להתרעה על לחץ אוויר בגלגל?! למרות שבהחלט מדובר לדעתי בפיצ'ר חשוב, זה באמת לא משהו "שובר שיוויון" ויותר משהו שהוא nice to have. במחיר הקורץ שהיא מוצעת, חיישן כזה או אחר הוא כבר פחות משמעותי לפי דעתי.  
חם בפורומים של תפוז
תנו קפיצה
תנו קפיצה
כל הפרטים על בריכת השחייה ששברה את שיאי גינס
תנו קפיצה
תנו קפיצה
כל הפרטים על בריכת השחייה ששברה את שיאי גינס
נגזר עליי להשאר לבד
נגזר עליי להשאר לבד
אחרי סרטן וגירושים, האם יש סיכוי לפרק ב בחיי?
נגזר עליי להשאר לבד
נגזר עליי להשאר לבד
אחרי סרטן וגירושים, האם יש סיכוי לפרק ב בחיי?
הלוואי שתמותי!
הלוואי שתמותי!
מה עושים כשהילד מדבר לא יפה?
הלוואי שתמותי!
הלוואי שתמותי!
מה עושים כשהילד מדבר לא יפה?
Flix וידאו
פורום הלוואות לעסקים
פורום הלוואות לעסקים
איילה-טיולים גאוגרפים
איילה טיולים גאוגרפים
אדריאן מ.שירותי תיירות ונסיעות
אדריאן שירותי תיירות
קומונות
קומונה לרוכבי אופני-הרים.קומונת AM כשמה כן היא - All Mo...
כאן תקבלו מבזקי-חדשות בזמן אמת ודיווחים ראשוניים מסביב לשעו...
עדכונים שוטפים
מקרא סימנים
בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ